
Noem het een rubberen ruggengraat. Noem het draaien tot je scheel ziet. Noem het de typische uitwassen van plucheklevende beroepspolitici die de macht hebben veroverd. Weet u nog die
heisa die de PVV maakte over de dure dienstauto's + chauffeur waar collega-politici zich in lieten rondrijden? PVV-gedeputeerden Antoine Janssen en Theo Krebber maakten er het
speerpunt van hun campagne van. Voor iedere camera, tegenover elke journalist met opschrijfboekje, in iedere tweet. Overal
schreeuwde de PVV het van de daken: Een schande is het! Wij zijn tegen taxpoet verslindende dienstauto's + chauffeur. Want op die gepantserde BMW's kon zo lekker veel bezuinigd worden. Zodat er veel extraatjes voor Henk & Ingrid zouden overblijven. Doel van de
campagne was om in uw hersentjes geprint te krijgen: PVV = tegen dienstauto's. Maar nu het puntje bij paaltje komt flipflopt de PVV als de PvdA in de tijd van Wouter Bos. Inmiddels is het duo vier maanden aan het werk en kickt de realiteit in: Beiden smachten naar een
dienstauto + chauffeur want het werk is zo zwaar. Wat een hypocriete faal. Schreeuwlelijk Laurence Stassen is bezig een spin te verzinnen om
gezichtsverlies te vermijden. Ons advies: doe het wel in een achterkamertje want anders merkt het stomme stemvee hoe het echt zit. Mocht u een PVV'er in een dienstauto zien. Zwaai even naar ze. En naar hun geloofwaardigheid.
Reaguursels
InloggenNu nog de auto's uitrusten met een theepot met -kopjes en het draaibeeld is compleet ;-)
Zo te zien is het hier weer JOOP-time. Zou hun server weer ontploft zijn?
-weggejorist-
Die 2 lui horen niet in de PVV thuis. Principes mensen ! Jullie zijn de slappe PVDA toch zeker niet !
@a small step for men | 14-09-11 | 10:01 | + -72 -
hahahhahhahhahahahhahhahaahhahahah
Goed man!
Ze vallen uiteindelijk toch door de mand.
Dat stomme PVV-stemvee denk natuurlijk dat onze beschaving kapot gaat aan die welbekende vredelievende en tolerante religie terwijl eigenlijk die allesvernietigende dienstauto's het grote gevaar zijn voor onze vrijheid.
Nu zullen Henk en Ingrid vast niet meer op de PVV stemmen! (?)
^^
Jajajajajajaja... "Volgens meerdere betrouwbare bronnen binnen de partij"... Namen en rugnummers mensen, dit soort anonieme berichten kennen we inmiddels wel. De kop boven het artikel had ook kunnen zijn: "PVV-Fractieleidster Laurence Stassen bevestigt dat de fractie geen dienstauto's wil"...
Reaguursels zijn bijna nooit ontopic op GS. Beetje slappe hap om het weer over Gyrostanië te beginnen.
deministerpresident | 14-09-11 | 14:10 | + -1 -
Dienstauto wordt met name gebruikt om op werkbezoek te gaan bij het stemvee enzo. Dus lul niet zo slap en doe je naam eer aan...
@azoturie | 14-09-11 | 12:25
"Honderd maal liever Dion Graus dan Fawaz Jneid op het pluche!"
De een is een vrouwenmepper en de andere is een vrouwenhater. Prachtig koppel zo.
@La Vie En Rose | 14-09-11 | 11:06
"De PVV is niet van standpunt veranderd, het lijkt om 2 gedeputeerden uit Limburg te gaan, die zich een beetje verkeken hebben op de praktijk."
Dus?
@Parel van het Zuiden | 14-09-11 | 12:32
Eens (als je het niet erg vindt 'eens' in hedendaags Nederlands).
Maar wat als nu blijkt dat de PVV met Griekenland het verkeerde oordeel heeft?
Dat is niet meer te herstellen.
Einde van de Domheid | 14-09-11 | 09:58
Domheid zonder einde, geen steun aan Griekenland=miljarden besparing.
Wel steun aan Griekenland, poeff it's gone.
Geen erg ingewikkeld probleem hoor.
Wat nu overigens, als de PVV gelijk krijgt en Griekenland gaat failliet, wie waren er dan dom ?
Eenmaal op de pluchen stoel.... lekker meegraaien en meerijden!
Met zijn 2en, 3en, 4en in 1 auto en elkaar als bestuurder aflossen. En dan uiteraard alle 4 kilometergeld declareren, lucratieve business.
Vroeger kwam de volksvertegenwoordiging een paar keer per jaar bij elkaar om een paar belangrijke lijnen uit te zetten (ik geloof zelfs dat één van de vroegere premiers zelfs maar 4x p/j met tegenzin naar de kamer kwam en voor 19:00 sowieso wilde stoppen). Dan heb je in ieder geval geen dienstauto nodig en behoed je het volk voor te veel slechte beslissingen. Geen fuck-ups met Griekenland, geen politci die naar de "stem" van het volk wilde luisteren. Gewoon een stel pientere kerels die een paar keer met hun vuist op tafel sloegen!
Don82863974 | 14-09-11 | 13:34
Heel juist heeft de PVV er op gewezen, dat er bespaard kan worden op auto's met chauffeur. Er kunnen natuurlijk situaties zijn, dat een auto met chauffeur nuttig is, neem Wilders zelf bijvoorbeeld.
Om iedere idioot automatisch altijd een auto met chauffeur te geven is fout, daar gaat het om.
Dit valt onder het hoofdstuk: voortschrijdend inzicht.
Het lijkt me knap lastig als je eigen ouwe brik het steeds begeeft op cruciale momenten. Beter een auto van de zaak die goed onderhouden wordt op de momenten dat je 'm niet nodig hebt.
Bubba | 14-09-11 | 13:29 | + 0 -
Directeuren en politici hebben ook vaak een chauffeur. Alleen PVV onderbuiksprekers komen er nu pas achter waarom dat is. Als je al 70 uur per week maakt mét chauffeur dan kun je makkelijk 100 draaien als je alles zelf moet rijden.
Maar ze hebben de oplossing lees ik net. "Het volk komt maar naar ons toe als ze iets willen." komt ut op neer. Ze stonden toch zo dicht op het volk bij de PVV?
ja dat de rest van de politiek er nog steeds dik in rijd met chauffeur daar gaan we gewoon even aan voorbij. maar nu zegt een Pvv-er dat het toch niet zo handig is om je werk goed te kunnen doen. vallen hier zo'n beetje het hele linkse geld verslindende gebroed er overheen.
wat kunnen mensen toch raar in elkaar zitten...
Economisch gezien niet gek. Als een GS lid kan doorwerken terwijl een chauffeur hem rijdt, is dat volgens mij goedkoper, toch? Snap niet dat niet veel meer directeuren, politici etc geen chauffeur hebben, MN degene die per uur betaald worden..
Politiek altijd -1. Helaas richt GS zich op praktisch elke scheet die er in de politiek wordt gelaten...
-weggejorist-
-weggejorist-
De PVV blijft maar door de mand vallen. Er gaat geen dag voorbij zonder doorgeprikte PVV leugen.
Het is prima dat mensen een dienstauto + driver nemen maar loop dan niet te roepen dat je het eerst wil afschaffen.
Zo dom zijn PVVers dat zich laten lokken. Of zijn ze gewoon blind voor dat en is het die ene Issue het enige wat ze interreseert. Anti moslims (stiekem anti alles wat niet blank of gristelijk is).
Ja de PVV luistert echt naar het volk. Echt waar, zij zijn echt niet hetzelfde als de rest van al die D666'ers, GL'ers, CDA'ers als het er echt op aan komt..
@ _ranz | 14-09-11 | 12:34
Henk en Ingrid zijn naar hun werk, daarom hoor je nu hier alleen de Kevins en Chantals.
@La Vie En Rose | 14-09-11 | 11:06
Stilzitten als je geschoren wordt, a.u.b.
Het afschaffen zou 6,5 ton opleveren. Wat is dat nou voor een schrale bezuiniging? Het voorstellen in de kamer en daarmee de kostbare tijd van duurbetaalde politici verspillen (terwijl ze het over nuttige zaken zouden kunnen hebben), heeft waarschijnlijk al meer gekost dan die 6,5 ton.
Lekker populistisch geschreeuw, want Henk & Ingrid snappen niet dat 6,5 ton voor de Nederlandse staat een schijntje is.
@Hölzenbein | 14-09-11 | 12:23
Eensch!
.
Ik zou het wel een keer mooi vinden als je die vraag voor alle politieke partijen zou stellen. Komt minder oogklepperig over en doet meer recht aan de hele waarheid.
.
Hoeveel werk doen politici nou voor ons en hoe verhoudt dat zich met de hoeveelheid werk die voor belangengroepen, vrinden, gelijkgestemden en eigen parochie gedaan wordt?
.
Daarnaast blijft de vraag van mijn vorige plemp ook altijd hangen. Welk doel dient al dat zgn. gesleur met paperassen en werkbezoeken doen nou helemaal gezien de output?
.
Wat mij betreft leggen we alle politieke partijen het vuur aan de schenen zoals nu de PVV. Verantwoorden of verdwijnen zou het devies moeten zijn.
.
Misschien komen we dan weer tot gezonde verhoudingen tussen politiek en burger en daarmee ook tussen burgers onderling.
Ja, een auto met chauffeur lijkt me handig als je in de baas z'n tijd veel heen en weer moet reizen. En als je echt, echt belangrijk bent natuurlijk.
Probleem is, dat als je eenmaal door een chauffeur hen en weer gereden wordt, je dat heel gewoon gaat vinden en alle luxe als vanzelfsprekend gaat beschouwen. En daar begint het gevaar van corruptie. Je hoort bij een bepaalde kaste dus neem je de manieren over. Maar ze moeten nooit vergeten dat er altijd politieke tegenstanders zijn die hen voortdurend observeren om hen te kunnen betrappen.
Zinloos is dat wel, want PVV-stemmers hebben zich al bekend tot de PVV en niets zal daar verandering in brengen omdat er geen alternatief is. Alle andere partijen, ja ook de SP, dat is het teleurstellende, het zijn politiekcorrecte lafbekjes, behoren tot het Ons-Kent-Ons systeem, tot de elite-likkende politieke kliek, waar Henk en Ingrid (en ook peeppeep) een hekel aan hebben.
@Goldway | 14-09-11 | 12:07
-
'zou ik graag op de PVV willen stemmen'?
-
Wat houdt u tegen? U mag in dit land -nog!- doen wat uw hart u in geeft.
-
Jammer dat ze een paar brievenbusplassers in hun gelederen hebben, maar let maar eens op hoeveel 'nette' en ervaren mensen plotseling bij de PVV willen als ze het huidige aantal stemmen blijven aantrekken - want zó is de Hollandse bestuurder ook wel weer...
-
Honderd maal liever Dion Graus dan Fawaz Jneid op het pluche!
Welk werk lijdt er onder? Heeft iemand dan ooit al eens gewerkt bij de PVV? Ik bedoel voor ons?
Hypocriete zakkenvullers. Laat ze met het OV gaan, daar betaalt de samenleving al genoeg aan mee. Kan je ook in werken, toch??? Als dat al niet kan, moeten ze dat maar eens fiksen, niet hun eigen chauffeurtje...
Fokjeop | 14-09-11 | 11:58 | + 0 -
Nee, Fokje, het is geen kwestie van links of rechts, maar van eerlijkheid vs oplichting, volksmennerij vs transparantie, proletengedrag t.o.v. wellevendheid, betrouwbaarheid vs liegen en draaien
Fokjeop | 14-09-11 | 11:58
Dat vind ik nou juist de kracht van GS. Ze hebben overal schijt aan, links of rechts.
En de PVV... sorry hoor, maar ik vraag me wel eens af op welke vuilnisbelt Geert Wilders zijn mensen opduikelt.
Ik vind de PVV als politieke partij maar 3 keer niks, vooral dat gelul steeds weer over Henk en Ingrid.
Maar, behalve 1 standpunt, alleen wegens het feit dat de PVV tegen de islam is, zou ik graag op de PVV willen stemmen, want de ellende van de islam op langere termijn is vele malen groter dan de gevolgen van alle andere onzinnige standpunten van de PVV.
Eerder ging al het speerpunt 'moskee-stop' overboord zodat het handeltje van de Partij Voor Volksverlakking met de buttplug konden spelen met buttplugmaatje CDA en VVD en iedereen kan zich wel voorstellen wat een peoplucht dat moet geven.
Wordt een beetje moe van dat pvv- gebash over een non issue. Soms lijkt het net alsof ik hier op de extreem linkse website joop zit!
@azoturie | 14-09-11 | 11:46
Een Skoda Superb is dik zat.
@Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 11:20
Me dunkt! ;)
Dom foutje,gef ze een interviewtraining, maar nu meen ik toch nergens gelezen te hebben dat Janssen en Krebber meteen zo'n dikke BMW 7/ Audi A8/ MB S klasse willen hebben als die waar de rest van ambtelijk en bestuurlijk Nederland in rondrijdt...
-
Ik meen laatst wél ergens gelezen te hebben dat alleen al onze rijksoverheid er iets in de buurt van 250 fulltime limousine chauffeurs (nog even los van de parttimers, lees: taxichauffeurs die met twee woorden kunnen spreken) die allemaal ook nog eens 'speciaal getraind' moeten worden.
-
Let wel; even lós van wat allerlei gemeenten,provincies en ZBO's aan limousines en chauffeurs hebben. Niets mis met dienstwagens en ook niets mis met chauffeurs, maar het kan allemaal behoorlijk minder...(maar krijg een ambtenaar maar eens van zijn 'verworven rechten' en een bestuurder van het pluche...)
Verkiezingsbelofte #81 die niet nagekomen wordt. Zal Henk & Ingrid een rotzorg zijn, zolang het legitiem blijft om op alles te schelden dat niet bevalt.
... al die borrels eisen hun tol... chauffeurs zijn vnl. alcoholalibi's.... ik snak er ook naar...
La Vie En Rose | 14-09-11 | 11:23 Dat ze er zelf niet opkwam zegt ook een hoop over dat blondje trouwens.
@Biff Eagleburger | 14-09-11 | 11:17
Ik mag mij laten rondrijden in een dienstauto met chauffeur. C'est tout.
-weggejorist-
@zeg maar jansen | 14-09-11 | 11:07
Done! ;-)
@Biff Eagleburger | 14-09-11 | 11:17
Valt tegen, Biff. Valt tegen.
Ha, de ware aard van de PVV-ert kan niet beter worden geillustreerd! Wat een domme schreeuwlelijkers! En zo staat het met veel van wat de PVV allemaal roept en toetert. Retoriek van hersenlozen met dito 1,4 miljoen door gebleekte haren verblind gevolg met een leerachterstand. Niets meer, niets minder.
Ga in Den Haag wonen en kom op de fiets! Kunnen we meteen ALLE dienstauto's afschaffen. Verder kunnen ze
bij alle dienstreizen gebruiken maken van het OV. Dat hebben ze namelijk zélf voor iedereen in Nederland fantastisch *kuch* geregeld! Dus niet zeuren, gewoon 's-morgens iets eerder opstaan dan kun je van Amsterdam naar Den Haag ook in 3 uurtjes op je vergaderplekje zijn...
@Jellinek | 14-09-11 | 11:13
Nee, valt best mee.
In jouw ogen wellicht, maar die kunnen me aan de spreekwoordelijke reedt roesten.
@Sliptong | 14-09-11 | 11:11
Die stond er omdat ik zeer koppig ben ;)
Sliptong | 14-09-11 | 11:12
En toch geloof ik de man wel, ik doe ik van dat soort dingen als ik gewichtige zaken (kuch) aan mijn hoofd heb...
@La Vie En Rose | 14-09-11 | 11:06
Wat verdient dat nou, mediawoordvoerder van de PVV?
Wees niet bang Muziekmakers, dit gepruttel in de provincie zal echt de media niet gaan beheersen. Het is limburg, niet 020 of 070.
irma zonderboezem | 14-09-11 | 10:31
Van mij mag het hoor! Als het maar niet mederaguurster geflipte vlaflap is...
Het zoveelste sluipschutteroffensief, nu gevoed door de angst dat de PVV gaat profiteren van de Euro-crisis, is geopend.
In De Limburger - de thuisbasis van Joep Dohmen, ahum - 'betrouwbare bronnen uit het provinciehuis' enz. In de Volkskrant, CdK Remkens die onderzoek laat doen naar een 'mogelijk ongeoorloofde' dubbelfunctie van een PVV-statenlid in Noord-Holland.
Let op, er komt nog meer. En weet zeker dat dit het euro-gelijk van Geert gaat verdringen, in de staatsmedia.
heh, mooie reacties weer. Ineens is dit ontwapenend, een leermoment, voortschrijdend inzicht. Lieve pvv-fans, het is gewoon kiezersbedrog van specifiek deze twee heren (de PVV in z'n geheel weten we nog niet, er is immers nog geen besluit genomen). Mag je alsnog niet erg vinden en blijf vooral stemmen wat je wil, maar ga er alsjeblieft niet omheen lopen draaien alsof je zelf politicus bent. Dat kost je dan weer JOUW geloofwaardigheid,
@Che_cuevara | 14-09-11 | 11:08
Ik vind dat het bij wet verboden moet worden. Wethouders mogen niet graaien in bouwmarkten!
Misschien kan de halve blauwe Blonde die geyle vrouwelijke lijfwacht van de uitgerangeerde Kadhaffi voor ´n prikkie of inflatoire euri overnemen.
Is de komedie compleet en wordt ´t toch nog gezellig.
@Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 11:07
Ik had het niet perse over mijzelf. En waar heb ik die pessimistische "denk het niet"- uitlating aan verdient? Zijn wij niet meer on speaking terms? *messen slijpen gaat*
-weggejorist-
Als er maar winterbanden onder zitten.
@zeg maar jansen | 14-09-11 | 11:05
idd
@Che_cuevara | 14-09-11 | 11:03
"Nadat de wethouder de andere boodschappen had verzameld"
Weet iemand hoeveel hij had gekocht? In het geval dat hij veel heeft uitgegeven is zijn smoesje niet geloofwaardig?
Laat ze dan een elektrische dienstauto nemen! Of eentje op groen gas. Stom aangepakt sukkels!
@Sliptong | 14-09-11 | 11:04
Voor een wethouder is dat gewoon de macht van de gewoonte.
Zo'n man denkt daar verder gewoon niet bij na, hij doet het dagelijks met overheidsgeld.
Dus dit is gewoon een natuurlijke reactie van die man.
Daar kun je hem toch niet voor vervolgen. Dan moet je zowat heel de politiek gaan vervolgen.
Weet je wel hoeveel werk dat is.
Dat kun je het OM echt niet aandoen, ze zijn al zo overwerkt van door het raam turen.
Kijk dit lees je niet op joop!
La Vie En Rose | 14-09-11 | 11:06 Text jij dat maar eens aan Mw Stassen, dat is de 'spin' waar ze naar zoekt.
@Sliptong | 14-09-11 | 11:03
Ik kan heel stellig zijn.
Had je nog iets in petto dan? Wellicht herzie ik mijn mening - denk het niet.
@zeg maar jansen | 14-09-11 | 11:05
Precies! Als je onschuldig bent en de kwasten nodig hebt, reken je ze af. Hetzelfde geldt voor dienstauto's: als je ze nodig hebt dan reken je ze af. Ow, wacht.
Vergeet ik helegaar Brusselmans te complimenteren dat hij PVVhators de kans geeft om weer eens lekker los te kunnen gaan en genadeloos bloot legt dat de meesten niet kunnen lezen. Dat kan ook niet als je het IQ van een stoofpeer hebt.
Zal het voor de simpelen van geest nog 1 x uitleggen:
De PVV is niet van standpunt veranderd, het lijkt om 2 gedeputeerden uit Limburg te gaan, die zich een beetje verkeken hebben op de praktijk.
Sliptong | 14-09-11 | 11:04 En teruggegeven in plaats van afgerekend. Dat is ook raar.
@CoffeePatch | 14-09-11 | 11:01
Dit stinkt! Verfkwasten, de betere, zijn duur en ik geloof niet in het "per ongeluk-verhaal" van deze wethouder. ;)
@zeg maar jansen | 14-09-11 | 11:00
Was ook geen slimme beslissing, nee. Verre van.
Maar goed, die kamerleden hebben zich al bewezen als betrouwbaar en brengen een stukje ervaring mee. Dus ik begrijp de afweging, ook al was deze verkeerd.
@CoffeePatch | 14-09-11 | 11:01
Daarom wil ik nu ook wethouder worden.
Mag je legaal stelen.
Ow... wacht
@Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 10:59
Ik heb jouw vooruitziende blik blijkbaar onderschat. ;)
Wethouder niet vervolgd. www.destentor.nl/regio/deventer/947176...
Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 10:58 Net zoals Kamerleden die ook iets in de provincie zijn. De een na de ander komt er op terug. Dubbele dagtaken houdt je niet zo lang vol namelijk.
@Parel van het Zuiden | 14-09-11 | 10:48
Beste comment van de draad.
@borderliner | 14-09-11 | 10:50
Het zijn amateurs omdat ze op Wilders na, en zeker in de provincies, nul komma nul ervaring hebben.
sjaakdeslinksesul | 14-09-11 | 10:49
Den Uyl?
@Esus | 14-09-11 | 10:47
Waar?
SheriffSharif | 14-09-11 | 10:48
En de JSF.
Degene die het hardst roepen dat ze anders zijn dan de kliek in Den Haag hebben nooit moeite op zich aan te passen aan het reilen en zeilen van de politieke elite. Het is makkelijk om van de zijlijn te roepen dat al die privileges een schande zijn maar als je er zelf voor in aanmerking komt dat wil je maar al te graag delen in die privileges. Verandering komt nooit van top down alleen van bottum up.
sjaakdeslinksesul | 14-09-11 | 10:51
Niet alleen de dienstauto:
images1.images-speurders.nl/images/74/...
Prima werkstraf overigens voor ontspoorde straatterroristen, sjoof in Limburg.
@Itastijl | 14-09-11 | 10:49
De kapitalistische vleugel van de PvdA?
Hebben die nog een andere "vleugel" dan?
Nee, de paus.
zeg maar jansen | 14-09-11 | 10:48 | + 1 -
Mea Culpa, mea maxima culpa.
sjaakdeslinksesul | 14-09-11 | 10:49
Lol! Wim Kok?
@Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 10:41
Amateurisme? Ik denk dat je de PVV daarmee diskwalificeert. Geert Wilders zit al 20 jaar in de politiek, die man weet, of zou onderhand moeten weten, hoe je een politieke beweging moet leiden. Tenminste als hij anderen toelaat om ook leiderschap te tonen. Dat doet hij niet. Doordat hij zelf de teugels in handen houdt, trekt hij mensen aan die alleen maar 'bevelen' opvolgen en niet goed voor zichzelf kunnen denken. Dat is een kapitale fout die hij maakt.
Vandaar dat het ook steeds fout gaat. En het is absoluut niet ontwapenend. Het is tenenkrommend en kinderlijk dom gedrag.
Ok negeer mijn post maar. Of Joris laat ze verdwijnen. Ik ben net zo'n digibeet als de ing, blijkt. Had instellingen zo staan dat post die negatief waren niet weergegeven werden. Sorry.
@Che_cuevara | 14-09-11 | 10:44
Ze zit in de kapitalische vleugel van de pvda. Geld moet rollen.
Che_cuevara | 14-09-11 | 10:43
Die openheid is juist het enige positieve aan dit verhaal.
@Che_cuevara | 14-09-11 | 10:31
Inderdaad. Dienstauto's zijn Euro-killers. Allemaal!
Weet je wie ook eerst tegen dienstauto's was maar zich er later met graagte in liet vervoeren?
Toch vier maanden vasdtgehouden aan het principe. Dat is langer dan de grote grijze roerganger aan de pensioenleeftijd.
Esus | 14-09-11 | 10:47 Ligt aan jou.
De dienstauto is een symptoom. Nou is symptoombestrijding een volkshobby dus wie ben ik?
.
Wat we onszelf m.i. eens af moeten vragen is hoe noodzakelijk de enorme bergen stukken en vele werkbezoeken zijn, wanneer wij de marginale output van een gemiddelde provincie in ogenschouw nemen.
.
Wat wij onszelf m.i. eens af moeten vragen is welk doel deze werkverschaffing nog dient.
.
Even terugkomend op symptoombestrijding.. De PVV is ook een symptoom. Al die nicks die alleen bij dit soort stukjes verschijnen om ons weer eens te vertellen hoe dom de PVV -stemmer wel niet eens komen dus ook niet tot een oorzaak maar hangen vast bij het symptoom. Natuuuuuurlijk is dat een uiting van echt intellectueel vermogen.
@Muhahabarak | 14-09-11 | 10:39
Jawel, maar dan rijdt hij alleen achteruit.
De eerlijkheid gebiedt te vermelden dat juist de extra beveiliging rond de PVV-fracties ertoe bijdraagt dat de leden in sommige situaties gewoon niet met eigen vervoer kunnen reizen. Een voorbeeld: bij een bezoek aan een evenement op het Amerikaanse oorlogskerkhof moest de PVV-fractie met taxi's komen omdat eigen vervoer vanwege de veiligheid niet toegestaan was.
@propper1000 | 14-09-11 | 10:27
En nu? Nu je nutteloze plempsel herzien en een mea culpa doen.
Ligt het aan mij of verdwijnen er tegenwoordig hele reaguursels? Ik zie replies alleen het origineel is er niet meer, niet eens met de tekst weggejorist ofzo? Uitleg iemand?
@zeg maar jansen | 14-09-11 | 10:45
Uiteraard een tandem.
Ze moeten toch achterop kunnen werken.
Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 10:46 Lolwtfbbq.
@Redneck | 14-09-11 | 10:36
"veel praatjes weinig daden van de PVV"
Da's nog altijd meer dan de daden van PvdA, want die zijn er niet.
Heb al die linkjes gelezen en ik moet zeggen dat ik dit zo'n ernstige kwestie vind dat deze gedeputeerden die het gore lef hebben om nu gebruik te willen maken van een dienstauto direct uit de partij gezet dienen te worden.
Wat Aleid Wolfsen en Mariko Peters op hun kerfstok hebben en het gedraai van Sap wat betreft missie Kunduz, valt hierbij in het niet.
Ow, de bronnen van dit verhaal worden niet vermeld.
Wel het volgende:
"PVV-Statenfractieleidster Laurence Stassen laat per sms weten dat van een auto met chauffeur geen sprake kan zijn."
Overigens gaat het niet om het veranderen van standpunt van de PVV over dienstauto met chauffeur, maar slechts om deze 2 gedeputeerden die wellicht tegen hun collega's hebben geklaagd over de tegenvallende praktijk.
Kortom, nix aan de handa.
Maar is wel mooi. Ik herken het snerende toontje van de teleurgestelde Brusselmans als ik ex-PowNed-leden hoor praten over die zender.
Che_cuevara | 14-09-11 | 10:43 Met een tandem. Moet kunnen. ;-)
@Gier | 14-09-11 | 10:43
Dat ook, maar voor haar is het gewoon werkverschaffing.
En stemmen ronselen natuurlijk
@zeg maar jansen | 14-09-11 | 10:35
Neem je Hoogerland toch als chauffeur.
@Che_cuevara
Elatik die een taxi neemt valt meer in de categorie belangenverstrengeling of nepotisme.
@Willem4246 | 14-09-11 | 10:29
Wel eens, ze hadden er gewoon nooit iets over moeten zeggen dan had er nu geen topic over geweest.
Een beetje dom van die twee
Limburgers......
Waarom verbaast me dit niet?
@vraagstaart | 14-09-11 | 10:25
Dat ziet er wel uit als een DS. Dure wagen indertijd heb ik mij laten vertellen.
@borderliner | 14-09-11 | 10:36
Ja, kinderlijke naïviteit is inderdaad hetzelfde als schaamteloos en hautain graai- en elitegedrag.
Het amateurisme van de PVV is verkeerd, toegegeven, maar daarnaast ook ontwapenend. Het nauwkeurig geplande schofterige misbruik van publieke middelen door een volstrekt anti-democratische regentenkliek wekt bij mij toch andere gevoelens op.
Maar hey, ieder zijn eigen zienswijze.
Dit lijkt me schadelijker voor de PVV dan een incidentele brievenbus-pissert.
Jammer.
@Che_cuevara | 14-09-11 | 10:34
Ze moeten die wel zelf kopen en voor hun intrede in de politiek.
@jump-to-it | 14-09-11 | 10:23
Ow, vertel eens. Wie heeft er in een brievenbus gepist?
borderliner | 14-09-11 | 10:36
Sorry, niet op F5 gedrukt.
Kun je die auto's ook krijgen in combinatie met een politiek adviseur in plaats van een chauffeur?
@jump-to-it | 14-09-11 | 10:23
En, heeft uw hond lekker gepoept vanochtend?
@mokum4all | 14-09-11 | 10:30
Jahaa, dat is makkelijk lezen, in de stromende regen bij het buspaaltje. En maak van dat half uur maar een uur.
Maar goed, dit is een gewoonweg een faal van de PVV. Volksverlakkerij.
Retoriek leidt onvermijdelijk tot concessies in een parlementaire democratie. Geert en zijn PVV komen daar nu achter, hoewel iets me zegt dat ze dat altijd wel hebben geweten.
Nu de pvv stemmer nog?
@mokum4all | 14-09-11 | 10:30
Dat niet alleen, maar misschien dat je dan ook gaat inzien dat veel mensen die van het OV afhankelijk zijn het niet makkelijk hebben op het platteland. Alle, in de ogen van de vrije markt, onrendabele lijnen worden wegbezuinigd. Daar mag de PVV best wel wat aan doen. En hoe kun je dat beter doen dan er gebruik van te maken en de 'last' ook zelf te ondervinden.
@vetkleppert | 14-09-11 | 10:21
Als Elatik een taxi neemt heet dat werkverschaffing.
@Creaguurder | 14-09-11 | 10:19
Euh, was de Jager niet van het CDA?
Of is die overgestapt.
je hoort ze ook al niet meer over, Henk en Ingrid praten.
veel praatjes weinig daden van de PVV
Ook al is het voortschrijdend inzicht, je zou ook kunnen zeggen dat ze van tevoren hadden kunnen weten dat het een drukke baan is en dat je niet alles zelf kunt doen. Of ze zijn erg dom, of ze hebben het met opzet gedaan om stemmen binnen te halen. In beide gevallen een brevet van onvermogen.
De PVV begint aardig op dezelfde kliek te lijken als waar ze tegenaan schopt. Hopelijk ziet het blinde PVV stemvee dat nu ook eindelijk in.
Che_cuevara | 14-09-11 | 10:34 Heuvels.
Wat is er mis met een dienstfiets?
Wat Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 10:01 zegt.
@Inferi0r | 14-09-11 | 10:23
Owja, echt waar?
Doe eens vertellen dan. Doe eens putten uit die weelderige bron van anekdotes die je daar in je bolletje hebt. Ik smul nu al.
Verhaal! Verhaal over die wonderlijke gesprekken die je al hebt gehad met 'de gemiddelde PVV stemmer'.
Was kostelijk, of niet?
@Sliptong | 14-09-11 | 10:07
En dat ligt aan die dienst auto's?
eerstneukendanpraten
Ik neem aan met een vrouwelijke chauffeur!..:-)
LOL! Eerst roepen, dan nadenken, hoe typisch weer. Tip: ga met het OV. Vooral op de dagen dat je naar een klein dorp moet en een half uur op de trein/bus moet wachten, dat schept zoveel mogelijkheden om tijdens werktijd je stukken te lezen.
Het was erg naïef van de PVV om te denken dat ze het zonder chauffeur konden doen. Natuurlijk: het klinkt zo lekker om te zeggen: wij hebben het niet nodig (trekt stemmers!), maar als ze goed zouden hebben nagedacht, hadden ze van tevoren de conclusie al kunnen trekken dat de kosten van de chauffeur opwegen tegen het tijdverlies. Het kan echter wel veel goedkoper: de auto kan tweedehands zijn of desnoods een nieuwe daihatsu. En de chauffeur: daar kun je heel mooie Melkertbanen van maken!!
@Vage_eddie | 14-09-11 | 10:22
Hoezo? Er zijn nu toch animal cops, ofniedan?
Ik wil maar zeggen.
Als ik hen was geweest had ik hierover m'n bek gehouden en op drukke dagen een uitzendkracht ingehuurd om het dienstgolfje te besturen.
"Ze moeten na een dag vol werkbezoeken thuis tot in de nachtelijke uurtjes stapels stukken lezen, terwijl de collega's van CDA en VVD het leeswerk op de achterbank kunnen doen."
Dan geef je ze toch ook gelijk.
Maarrr omdat het de PVV is, gelijk maar weer zeiken.
Gooi die draaikonterij van alle andere partijen dan ook in de media.
@vraagstaart | 14-09-11 | 10:25
En speciaal voor Greet. Komt-ie ook nog eens buiten.
www.italymag.co.uk/sites/mainfiles/pop...
@Einde van de Domheid | 14-09-11 | 10:10
Relatief goedkoop? Explain.
Creaguurder | 14-09-11 | 10:19 |
Hey rustig aan, ze zijn pas net begonnen! Geef die jongens ook even de tijd om al je vertrouwen te beschamen!
Sliptong | 14-09-11 | 10:12 | + 0 -
Heb ik gedaan. En nu?
@jump-to-it | 14-09-11 | 10:23
De paupervolk. Juist.
Och, ik zie het probleem niet zo: members.home.nl/citroengsgsa/images%20...
@Biff
Dat zijn nou altijd weer die drogargumenten van de paupervolk zoals jij! Ik ben de eerste om hypocriet gedrag van welke partij dan ook aan de kaak te stellen.
Discussies voeren door anderen erbij te halen is echt zo ongelofelijk kinderachtig. Je hebt het niveau van een vijfjarige als dat je beste argumenten zijn. Dat is tevens wat ik tegen heb op die hele Limburgse pauperclub van een PVV.
Als je met woorden niet kan winnen ga je maar in iemands brievenbus staan pissen, dat niveau.
Ach het zijn nog beginners in de politiek. Erg naïef en een groot gemis aan intellect. En ook de reaguurder blijft in grote getale de PVV kiezen. Af en toe roepen ze iets (wat ze weer niet waar kunnen maken) en de reaguurder is weer tevreden.
Vraag vooral de gemiddelde PVV stemmer wat de PVV al wel bereikt heeft (behalve roepen) en wat niet en het wordt pas echt waanzinnig grappig.
@Creaguurder | 14-09-11 | 10:19
De principes (waarmee ze stemmen hebben getrokken) worden ingehaald door de werkelijkheid.
@a small step for men | 14-09-11 | 10:01
hallo Job Cohen!
Tja politici beschuldigen dat ze draaien, is het zelfde als zeggen dat gras groen blijkt te zijn en dat zwemmen met witte haaien toch niet zo veilig als eerst beloofd.(Ik laat de islam grappen even achterwege.)
Was er even geen belangrijker nieuws? Wat dacht je van Geert Wilders en de PVV hebben weer gelijk/ Griekenland? Nee? Te ingewikkelt Brusselmans?
(Hoewel je gelijk hebt dat die eikels niet hadden moeten ageren tegen de dienstauto, om er vervolgens zelf een te willen.
a small step for men | 14-09-11 | 10:01
Erhm... Hun hele verkiezingsprogramma is gebaseerd op 'principes' die ver weg staan van de praktijk en waar op teruggekomen moet worden als ze weer eens worden 'ingehaald'.
Maar dat bagatelliseer je waarschijnlijk even makkelijk.
.. Komt nog bij. een PVV-er moet in dit kudtland wel vervoerd worden, alleen al uit Veiligheidsoverwegingen,
Want thans worden ze thuis al overvallen en in elkaargeschopt , gewoon omdat ze PVV-er zijn in dit intolerante, geweldadige, linksch verpeste kudtland.
Heerlijk, dezelfde argumenten die bomenknuffelaars gebruiken om GroenLinks te verdedigen, dezelfde argumenten die zakkenvullers gebruiken om de PvdA te verdedigen, worden nu door reagurende Henk en Ingrid gebruikt om de PVV te verdedigen.
Elatik neemt gewoon voor vele honderden euries een taxi. EN een dienstauto.
@jump-to-it | 14-09-11 | 10:12
'jump-to-it' is een zeer treffende nick die je daar voor jezelf gekozen hebt, zeg.
Duidelijk geen van de comments boven je gelezen. Mooi, man.
Al gebruiken ze helicopters om zich te verplaatsen, PVV blijf ik toch wel kiezen.
Of moeten we allemaal PVDA en Elatik kiezen, die 30 miljoen heeft gestolen van de burger? of VVD met de JAger, die zomaar 190 miljard weggooit.
Verver, Rutte, gedept. Hooijmayers of GL met Borghouts en Mikado en Sap en Rösenmuller? Nee he.
Ok. Dus als ik per uur meer verdien dan de dienstauto + chauffeur kost is het rendabel? Rare redenatie.
PVV net een politieke partij
a small step for men | 14-09-11 | 10:01 |
Of ze hebben geen oog voor de politieke praktijk.
Geldverslindend ambtenarengeneuzel.
Of ze paaien onnadenkende ontevreden onwetenden met populair onderbuik gelul.
Voor alle 2 is wat te zeggen.Plan B lijkt mij.
Driewerf hoezee voor diegenen die de PVV een geloofwaardige partij vinden.
@jump-to-it | 14-09-11 | 10:12
PvdAers hebben daar over het algemeen totaal geen last van. *kuch*
Gewoon een stelletje ordinaire huichelaars.
Sliptong | 14-09-11 | 10:07 | + 0 -
Wel/geen dienstauto is een kewstie van een paar tigduizend belasting euro's.
Wel/geen Griekenland herstructurering kan het verschil zijn tussen toekomst en totale honger en chaos in Europa.
Dat bedoel ik met een inzicht dat komt NA een partijstandpunt.
Ongeloofwaardige paupers zijn het
Soms is het zo leuk om te zeggen: "Told you so!". Dus bij deze.. deministerpresident had u reeds gewaarschuwd voor de noodzaak van een auto met chauffeur. Voortschrijdend inzicht is goed maar dit is wel een hele lachwekkende manier om er achter te komen nadat je er zo tegen geageerd hebt.
Die PVV stemmers hier zijn net een stel gelovigen.
Hoe hard de bewijzen ook zijn, gewoon stellig de evolutie blijven ontkennen!
Hoe achterlijk ook, je blijft gewoon kost wat kost je woestijngeloof verdedigen.
@propper1000 | 14-09-11 | 10:08
Als jij dan eens begint met lezen dan praten we verder.
Ik ben onwijs benieuwd hoe Greet en Bosma "the brains" hier mee om zullen gaan.
Mijn tegemoetkoming naar Theo Krebber zou zijn dat hij één dag een auto met chauffeur zou mogen hebben,mits deze linea recta richting tandarts koerst.
@propper1000 | 14-09-11 | 10:08
Ik heb je al op je wenken bediend!
Marcus Porcius Cato | 14-09-11 | 10:09 Heel goed. Alles heeft met planning te maken.
@Sliptong | 14-09-11 | 10:10
Chique. +1
Politiek in een notendop.
Smerige oplichters !
@Marcus Porcius Cato | 14-09-11 | 10:09
U weet het? Tijdens de revolutie staan consultants als nummer 5 op het schavot.
oef, wederom een flinke draai van de Partij Van 't Vee! Lijkt wel of die op een tol zitten. En nu al het Vee weer komen vertellen hoe het zo anders is dan wanneer het slinkse volk dit doet!
Politici, allemaal gelijke ratten!
Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 10:05 | + 0 -
Ik leg het je uit.
Het probleem dat Griekenland heeft heeft de hele rijke westworld. Nu is dat relatief goedkoop op te lossen en te resetten. Afstoten is ook het probleem bij jezelf negeren.
Ze zouden natuurlijk ook hun agenda aan kunnen passen. Ze zien nu hoeveel tijd ze kwijt zijn aan reizen en er zitten maar zoveel uren in een dag.
En bezoeken combineren, dat zou ook kunnen helpen.
@Bulloch | 14-09-11 | 10:06
Die roepen dit soort dingen niet omdat ze al sinds mensenheugenis in het pluche zitten en weten hoe de hazen lopen. Dus zal ik dat ook niet zo gauw roepen hoewel ik een hartgrondige hekel heb aan de regenteske pvda met haar faalbestuurders en hakkelende voorman. Maar een goed voorstel, ook van de pvda, is een goed voorstel en daar kan ik natuurlijk niets tegenin brengen.
@propper1000 | 14-09-11 | 10:04
Nee.
Waar gaan die gedeputeerden toch de hele tijd naar toe ? Wat moeten die dan de hele dag bereizen ? Ze zitten zowiezo al in maar één ( 1 ) provincie. Onze consultants moeten door het hele land heen met hun auto zonder chauffeur, maken ook lange werkdagen. En zij doen gewoon echt werk waar een klant voor betaald. Waarom lukt dat die mensen van ons dan wel ? Vragen, vragen, vragen,.... Ik neem aan dat Hero zijn eigen mensen eens tot de orde gaat roepen.
Ze kunnen gvd geeneens een land besturen. Laat staan een auto!
Waar blijft de ronkende, oogkleppen op hebbende, pro-PVV spirit?
Kom op,jongens. Jullie kunnen beter. Blind achter de leider aan! Roepen, hard roepen. En geen, maar dan ook geen enkel, argument naar voren brengen. Zet 'm op!
Hoeveel heeft deze "revolutie" gekost?
@Einde van de Domheid | 14-09-11 | 09:58
Oei, de PVV roept van het begin af aan al "geen cent naar Griekenland!". Noem het populistisch, noem het kort door de bocht maar wat blijkt? Nu ineens gaat Griekenland toch failliet, alle miljarden injecties ten spijt. Wist iedereen maar de banken moesten natuurlijk enigszins ontlast worden door miljarden aan belastinggeld via Griekenland terug te krijgen waarna, zoals ook al lang voorspeld, Griekenland de tiefus kan krijgen en failliet zal gaan. En je weet de gouden regel van failliet gaan: weg geld, weg schuld, schone lei. Probleem opgelost. Iedereen neemt z'n verlies, de belastingbetaler voorop. Nu nog even die andere landen uit de penarie halen en we kunnen weer van voor af aan beginnen.
@Sliptong | 14-09-11 | 10:02
En een PvdA bestuurder had je natuurlijk met hetzelfde begrip verdedigd?
@Biff Eagleburger | 14-09-11 | 10:03
Kan mij wat schelen, als ze daar dan maar het OV voor gebruiken.
Lekker rellen in de bus of trein met Hero.
Met een beetje mazzel willen zowel GroenLinks als de PVV straks provincies als bestuurslaag afschaffen. Al dat gedraai van die afdelingen komt de landelijke partij zeker niet goed uit.
Animal Farm, by George Orwell. Andere politieke hoek, zelfde uitkomst.
Tussenoplossing: goedkope dienstauto met allochtoonse herintreder als chauffeur.
Kaas de Vies | 14-09-11 | 10:04 Ik vind het veel geld voor een Skoda. Maar dat kan ook aan mij liggen.
@Einde van de Domheid | 14-09-11 | 09:58
Het maakt niet uit wat het oordeel van de PVV over Griekenland is.
Dat land is toch niet te redden.
blijkt maar weer dat het voortschrijdend inzicht van een politicus komt wanneer het hem uitkomt.
Dienstauto is in principe niet verkeerd, maar niet iedereen hoeft de dikste bmw 7 serie te hebben.
Neem een skoda dorkio van 25.000
Zou de onderbouwing van de andere standpunten van de PVV even sluitend zijn als met de dienstauto's?
Uitlatingen over geldverslindende dienstauto's zijn destijds gemaakt vanuit de onderbuik. Niet uit ervaring.
zeg maar jansen | 14-09-11 | 09:59
Dat zijn ongeveer alle uitlatingen van de PVV. En net zoals in dit geval is er vaak geen geldige reden om te draaien.
@Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 10:01
En zoals we weten, houden PVVers niet van borrels. Toch?
Slappe hap deze heren, ongeloofwaardige plucheklevers.
Voortschrijdend inzicht. Niets mis mee en de gedachte is goed: van borrel naar borrel, feestje naar feestje, privé aangelegenheid naar privé aangelegenheid = huren van een taxi. Maar voor het werk dat bestuurders doen, wat vaak gepaard gaat met lange werktijden en veel afspraken, is het slim om gereden te worden. Kun je nog iets voorbereiden zonder de vangrail in te schieten. Ook met het oog op vermoeidheid is het slim. Dat men van te voren dan om het hardst roept dat de PVV nooit en te nimmer van een dienstauto gebruik zal maken is niet slim en er had beter over nagedacht moeten worden. Foei PVV! Nu terug naar de crisis met die soeflaki-bakkers...
Bij mijn weten rijdt Laurence, die verder volgens mij het tegenovergestelde van een schreeuwlelijk is, in ieder geval zelf haar fiks uit de kluiten gewassen BMW (X5? X6?.
Koud flesje Alfa | 14-09-11 | 09:56 Het is Limburg hè? Ben jij wel eens met Veolia treinen geweest?
Dat gun je je ergste vijand niet.
Die mensen zijn duur per uur. Dus rendabel om door een goedkope chauffeur te vervoeren.
En: Liever een PVVer in zo'n auto dan een iemand van een van de vele partijen waar je alleen maar last van hebt.
maar om wat voor een dienstauto gaat het ?
Donner komt altijd met de fiets aangefietst. Kunnen zij dus ook.
Tsjah, vrij dom dit weer.
Het niet nadenken over de consequenties van bepaalde standpunten begint een beetje een rode draad te worden, al is de PVV daar niet uniek in.
Wil niet zeggen dat ik me er erg aan stoor - ik bedoel, het zijn ook letterlijk een stel amateurs en dat wist ik -, maar het is wel gewoon heel erg dom. Slecht voor het imago.
Enfin. Af en toe gebruik maken van een dienstauto om naar werkbezoeken te gaan hoeft geen doodzonde te zijn. Het verschil met de carrièrepolitici van D66, VVD, CDA en PvdA is altijd nog dat zij de dienstauto ook gebruiken voor privé-ritjes en inderdaad het rijden van borrel naar borrel.
Dan moeten ze het daar maar op gooien... en de volgende keer nadenken voordat ze in campagne tijd hun bek opentrekken.
Wat een triest gelul hier. Die gasten hadden uit principe geweigerd om in een dienstauto te rijden. Nu zijn ze ingehaald door de praktijk, en komen ze op hun standpunt terug. Zolang ze dat gewoon toegeven, wat ze inmiddels hebben gedaan, is de zaak wat mij betreft opgelost.
Zit er ook pluche op de stoelen van de dienstauto?
Uitlatingen over geldverslindende dienstauto's zijn destijds gemaakt vanuit de onderbuik. Niet uit ervaring.
Enfin, wie z'n reet brandt moet op de blaren zitten.
Geen dienstauto met chauffeur is gewoon geen dienstauto met chauffeur. En anders laten ze hun vrouw maar rijden.
Ow, straks zijn ze toch fascistisch...
Prima.
Have it!
Maar wat als nu blijkt dat de PVV met Griekenland het verkeerde oordeel heeft?
Dat is niet meer te herstellen.
PVVers doen een Thom-de-Graafje? Nu maar hopen dat Wilders wel de ballen heeft om ze eruit te flikkeren. Zal wel niet...
Saampjes in een van de eigen auto's en dan de studentenchauff achter het stuur?
Je gaat je dan wel afvragen waar ze dan telkens heen moeten rijden?
Geef ze een pakezel.
Medewerkers van RWS gaan al jaren met de trein zodat ze in de trein kunnen werken. Maar dat zullen ze wel aan Henk en Ingrid willen laten.
REAGEER OOK