Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Yo Mariko, waarom vechten ze in Kunduz?

mikadoei.jpeg De één noemt het een mediahetze, de ander een kruistocht en de derde schrijft er een leuk liedje over, maar hoe je het ook wendt of keert: MarikoGate houdt niet op met aanwezig zijn zolang GroenLinks geen keihard mea culpa laat horen met de hand diep, diep in de eigen boezem, of tot Mariko Peters de ogen ten hemel slaat (of beter nog: in diepe schaamte naar de grond richt) en zegt: 'OK, OK, ik ga al'. Maar anders zal deze shitstorm weer opsteken bij iedere ruft die Mikado laat. Aangezien ze Chef Kunduz is bij GroenLinks, gaat ze bovendien veel in beeld komen als er doden vallen, of wanneer blijkt dat er geen enkele verbetering in de leefbaarheid, vrouwenrechten of corruptiebestrijding is die GroenLinks bij een grijnzend 'Ja hoor, prima, regelen we' knikkende Mark Rutte bedongen denkt te hebben toen die de steun van GroenLinks zocht voor de politiemissie vechtmissie naar de zieltogende zandbak. En er gáán dingen uit de klauw lopen bij deze kansloze schijnmissie waarbij militairen en trainers amper de poort uit mogen komen om agenten te trainen in hoe ze in een oorlogsgebied níet mee mogen doen aan de oorlog, omdat de scherfvesten & laarzen van onze manschappen vanwege logistiek falen nog ergens op een boot onderweg zijn naar de woestijn. Tsja, dat krijg je van missies die gestoeld zijn op naïeve idealen en goede bedoelingen zonder een greintje realiteitszin. Dan moeten de optredens van Mariko wel héél sterk zijn wil ze aan snerende bijzinnetjes in commentaren ontkomen. Zeker als de Afghanen zelf zeggen dat ze lekker toch wel gaan vechten, ook al mag dat niet van GroenLinks. Kunduz was op voorhand al een publicitaire ramp, want GroenLinks heeft zulke naïefdomme eisen gesteld dat Rutte wel 'ja, doen we' móest grijnzen: hij wist op dat moment dat alle poep alleen de GroenLinks-ventilator zal raken (en niet de zijne) als wanneer het mis gaat. Die missie stopt namelijk echt niet zomaar nu blijkt dat er gewoon gevochten gaat worden door 'onze' agenten in Kunduz, terwijl GroenLinks wel geëist heeft dat de stekker er uit moet als de gemaakte afspraken niet worden nageleefd. Of dachten Sap en co echt dat je de Nederlandse pionnen in zo'n miljarden vretend bordspel van internationale belangen wel even van tafel kon trekken als dingen niet gaan zoals de tien zetels tellende wereldverbeteraars in een onbetekend landje het willen? Muhaha. Tuurlijk joh. De GroenLinksers gaan het deksel nog een paar keer op de neus krijgen als blijkt dat ze hebben ingestemd met een missie die niet vroegtijdig te beëindigen is, terwijl de partij dat wel bedongen denkt te hebben. Op dat moment moet uitgerekend Haribo Peters als Spokeswoman Buitenland in de Tweede Kamer namens GroenLinks een vingertje gaan heffen om het kabinet op zijn beloftes & integriteit te wijzen, terwijl zij zich in de voortetterende verstrengelkwestie die MarikoGate heet volkomen ongeloofwaardig heeft gemaakt. Het meest hilarische aan dit GroenLinks DoemScenario is nog wel dat de politieke integriteit & geloofwaardigheid van Peters nota bene in Afghanistan om zeep zijn gegaan. Die van haar hele partij zouden binnenkort wel eens kunnen volgen als deze 'lelijke uitglijder' een full blown car crash wordt, maar Jolande Sap had simpelweg geen andere keus dan om haar Afghanistanspecialist te verdedigen tijdens een slappe vertoning in Knevel & Van den Brink. Dat is dus het oorlogszuchtige GroenLinks van na Femke Halsema: het verdedigen van oorlogsmissies ten koste van de eigen geloofwaardigheid. Fout? Misschien. Maar niet ernstig. Mooi man, Kunduz. DING-DONG: De bel voor de eerste ronde KAMERVRAGEN. Het schijnt plotseling geheel totaalonverwacht dat het helemaal niet zo vredig is in Kunduz.

Reaguursels

Inloggen

Dirk9313 | 29-08-11 | 21:04
Inderdaad, in het BuZa-rapport wordt zonder opgaaf van redenen tussen haakjes 'functioneel' toegevoegd, en verder horen we enkel hoe 'ontluikend' en 'pril' de relatie was ten tijde van het advies. Er is alles aan gedaan om rookgordijnen op te trekken, daar kom je niet meer doorheen.
Op pagina 4 staat te lezen:
'Op 21 maart 2005 was zowel mevrouw Peters als de heer Kluijver aanwezig (met vele expats uit Kaboel) bij het Nieuwjaarsfestival in Mazar-e-Sharif in het noorden van Afghanistan. Mevrouw Peters heeft dit driedaagse festival twee dagen bijgewoond en is daarbij “onder de indruk geraakt van de persoon van de heer Kluijver”.'
Wat is dat, onder de indruk geraakt? Kan alles zijn. Als jij en ik zeggen dat ze 'dus' smoorverliefd was, zal zij zeggen dat ze het een geweldig interessante man vond of zo. Kom je altijd mee weg. Er zou iemand uit die ambassade eens flink uit de school moeten klappen, maar dat gebeurt niet, want iedereen is medeverantwoordelijk geweest voor die meer dan losse sfeer daar.

Schoorsteenveger | 30-08-11 | 13:31

GS dit stuk graag opnieuw plaatsen bij de nieuwe verkiezingen over een paar maanden

maraboe | 30-08-11 | 03:48

Schoorsteenveger | 29-08-11 | 19:03
Ok, duidelijk. Ook gezien de verklaringen van de ex van Robert, Anna, als de verklaringen van meerdere mensen rond het stel in Afghanistan gedurende die periode maak ik op dat de relatie weldegelijk al in 2004 gaande was, hoe diep valt natuurlijk niet te controleren maar in ieder geval hebben ze de schijn tegen hetgeen al op dat niveau voldoende zou moeten zijn om de eer aan jezelf te houden. Als je dan de woorden van Femke Halsema over de schijn van belangenverstrengelling naast de woorden van Jolanda Sap zet weet je met wat voor bagger partij (Groen Links)je te maken hebt.

Dirk9313 | 29-08-11 | 21:04

Dirk9313 | 29-08-11 | 18:41
Het citaat komt van pagina drie van het eigenlijke rapport "Betreft onderzoek mw. mr. M. Peters" van ene drs. K.P.M. de Beer aan de Secretaris-Generaal, de heer Kronenburg, op 12 augustus 2011. Dat rapport iskennelijk niet meer beschikbaar.

Schoorsteenveger | 29-08-11 | 19:03

Schoorsteenveger | 29-08-11 | 18:02
Ik was al ver genoeg

'en ontmoette dat jaar haar huidige partner'

'Het rapport stelt dat zich in die begintijd een moment had moeten voordoen waarbij Peters de ambassadeur in kennis had gesteld van deze relatie'

(functioneel wordt niet genoemd in het rapport)

Mariko heeft zelf in een interview verklaard pas in 2006 een relatie te zijn aangegaan met Kluijver

RAPPORT BUZA www.rijksoverheid.nl/nieuws/2011/08/12...
Peters werkte vanaf zomer 2004 twee jaar aan de ambassade en ontmoette dat jaar haar huidige partner. April 2005 bracht zij advies uit aan het Prins Claus Fonds over een subsidieaanvraag van haar huidige partner, voor een cultureel project.

Het rapport stelt dat zich in die begintijd een moment had moeten voordoen waarbij Peters de ambassadeur in kennis had gesteld van deze relatie, omdat die tot de schijn van belangenverstrengeling had kunnen leiden. Uit haar - positieve - advies aan het Prins Claus Fonds blijkt echter geen oneigenlijke beïnvloeding. Aard, omvang en inhoud van het advies duiden op een gebruikelijke professionaliteit bij de afwikkeling. Peters adviseerde bovendien dat het uiteindelijk toe te kennen bedrag lager kon dan in de aanvraag stond.

Dirk9313 | 29-08-11 | 18:41

Dirk9313 | 29-08-11 | 15:43
Kom je niet ver mee. In het rapport van BuZa staat te lezen:
"Mevrouw Peters heeft in een vroeg stadium na haar aantreden in juli 2004 op de post (functioneel) kennis gemaakt met de heer Kluijver. Zo was zij bij FCCS geïntroduceerd."

Schoorsteenveger | 29-08-11 | 18:02

Mariko leerde Robert Kluijver toch pas in 2005 kennen en werd verliefd in 2006..??
Hier de beelden van een feestje in Kabul in 2004 waar ze al samen was met haar Robertje
www.dossierdenhaag.nl/000060-Mariko-Pe...

Dirk9313 | 29-08-11 | 15:43

Ik zat toen der tijd al te denken WIE zijn de GL eigenlijk dat hun een land dwingen om te doen wat hun willen.Zo werkt het blijkbaar alleen bij de GL de meest ondemocratische partij. Een land bepaald zelf hoe ze hun leger gebruikt en traint,maar bij GL denken zij dat ze de baas zijn in Afghanistan (ach ja dat krijg je met communisten). Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen met Mariko en haar schijnbare belangenverstrengeling.

Wenna | 29-08-11 | 15:06

Jammer voor sapjes, van Tongeren en consorten dat deze dames geen dienstplicht of actieve dienst als beroeps hebben mogen meemaken. In hun beschermde GL wereldje ver weg van welk oorlogsgeweld dan ook verneuken ze Nederlandse strijdkrachten die wel levensgevaar lopen. En als het dan mis gaat dan is niet de politiek schuldig maar "onze jongens" (en meisjes). Nederlandse missies: alsof je een naakte vrouw de wallen opstuurt en zegt afblijven. Groen Links en andere uitvreters: afstorten met Brent Spar 2. Niet vandaag maar gisteren.

DrBowned | 29-08-11 | 14:13

Dat de mensen die in Den Haag aan de touwtjes trekken elke realiteitszin verloren hebben (voor zover ze die ooit hadden) vind ik tot daaraan toe.
Dat er daadwerkelijk 545 mensen met gezond verstand zich op een heilloze missie naar een regelrecht islamitisch-kutland-nr-1 laten sturen vind ik veeel erger.
Zijn deze mensen echt zo dom? ja dus.
NL zal in Afghanistan echt 0,0 verandering teweeg brengen in de situatie aldaar.
Een hele maatschappij die gebaseerd is op islam, sharia, ongeletterdheid, haat, geweld, vrouwenonderdrukking enz enz. willen veranderen...
Get real.
Mijn belastingcenten worden regelrecht verkwanseld door ze aan dit soort idioterie uit te geven.
Door hier te werken word ik gvd deel gemaakt van een missie waar ik en de meesten in dit land tegen zijn.
Zet die 545 trainers maar in in NL om marokkaans crapuul te trainen op normaal gedrag.
Daar schieten we veel meer mee op als land.

NO MORE TEA FOR ME! | 29-08-11 | 13:32

Nederland en 'oorlogje spelen'. Tenenkrommend. Maar ja ... internationale politiek: als we ons deel van de bodemschatten willen, moeten we gewoon meedoen. Dus verstandig dat we er zijn.
.
In de toekomst kunnen we misschien beter speciale eenheden naar zo'n land toesturen. Dan heeft dat plan van Hillen om meer moslims in te lijven in de krijgsmacht, tenminste nog enige wijsheid. Ipv knokken in Gouda kunnen ze net zo goed knokken in Kunduz, toch?
.
Dat is natuurlijk wat Hillen en Mariko stilletjes willen, maar nog niet hardop durven te zeggen.

Greetje Duisenberg | 29-08-11 | 13:00

@ snikkeldrift:
Agenten met pistolen in holsters????
Schiet lekker op als iedereen daar met een AK47 rond wandeld

the wanderer | 29-08-11 | 12:29

Heerlijke rant / schrijfstijl!
*popcorn pakt en genieten doet*

Seraphin | 29-08-11 | 12:24

Vindt dat jullie allemaal een grote mond .
Iedereen weet het zo goed . Niemand echt .

rotten | 29-08-11 | 12:18

inderdaad de realiteitszin van een appeltje in een groene weide. Hoe kan een politieman in dat verotte land nu geen vecht missies uitvoeren. ook niet erg lief om het ze te verbeiden, inhumaan bijna. Je mag me wel neerknallen maar ik doe niets terug want dat mag niet van Mvr. Sap en Mariko uit NL.

Kerejaan | 29-08-11 | 12:18

het is een hele gerustelling om te horen dat de Afgaanse agenten gewoon worden ingezet wanneer ze nodig zijn en op een manier die de situatie verlangt. En dat ze zich verder weinig aantrekken van het zielige compromisje dat er in een klein rijk land duizenden kilometers is gemaakt.

benerzoeentje | 29-08-11 | 11:59

@Therapietje | 29-08-11 | 11:17: zeg slimmerd, om het even samen te vatten voor je: het gaat niet om onze mensen of over of ze zich mogen verdedigen, het gaat om de Afghanen die wij politieagent maken op voorwaarde dat ze never nooit niet voor gevechten in mogen worden gezet.

Snikkeldrift | 29-08-11 | 11:53

Therapietje | 29-08-11 | 11:17 | + 0 -
OMG, mevrouw Sap zit op GS! Of misschien is het slechts de Kunduz-woordvoerder, kan ook.

mokum4all | 29-08-11 | 11:37

Is dit niet een beetje opgeklopt nieuws op de reactie van een of andere vage afghaan. Natuurlijk mogen onze mensen zich verdedigen als ze worden belaagd, maar dat wil niet zeggen dat ze actief aan aanvallen gaan meedoen.

Therapietje | 29-08-11 | 11:17

mokum4all | 29-08-11 | 10:48 |
Ja, ook Rutte faalt hierin. Hij had beter kunnen afzien van deze missie en de rug rechthouden. Wat er nu gebeurt is vele malen erger.

lanexxx | 29-08-11 | 10:55

lanexxx | 29-08-11 | 10:27 | + 0 -
Rutte had kunnen zeggen "luister, in Afghanistan moet je als politieagent ook vechten." Als GL dan nee had gezegd, had hij zijn internationale vriendjes kunnen vertellen dat hij wel wilde maar het parlement geen goedkeuring heeft gegeven. Transparant. Maar nee, de VVD (of CDA) durft niet snel de bobo's van de internationale politiek "nee" te verkopen. Dat had heel wat €s bespaard.

mokum4all | 29-08-11 | 10:48

En wat is jullie punt? Willen jullie soms zeggen dat het geld besteed aan culturele consultancy weggegooid geld is? Over vele jaren zullen jullie de vooruitziende blik van Mariko pas kunnen waarderen en zeggen "Kijk, die oorlog in Afghanistan. Daar hebben wij toevallig wel culturele consultancy naartoe gebracht."

Fred Janssen | 29-08-11 | 10:47

Geenstijl geeft niet op. Doet de rest van TMG ook nog mee?

Roer | 29-08-11 | 10:42

Maar welk normaal denkend mens stuurt wel mensen naar een oorlogsgebied zonder te mogen vechten.
Dit komt voort uit een pacifistische sprookjes mentaliteit en oogkleppen van de linkse partijen. Wel op het pluche willen kleven maar geen echte verantwoordelijkheid nemen. Peters en GL hebben zich nu als schietschijf opgesteld, terecht.

lanexxx | 29-08-11 | 10:27

Kortom: De andere Navo-landen zullen weer smakelijk kunnen lachen om hun zotte harlekijn met zijn politionele actie.Na 65 jaar hebben we nog niet geleerd dat je in een oorlog-situatie je niet druk kan maken om politie-opleiding.Dat blijkt tenslotte verkeerd woordgebruik .

Dolphi | 29-08-11 | 10:25

Ik voorzie zeventig doden. ZÉVENTIG.
En wat dan, groenslinks?

Dostranamus | 29-08-11 | 10:20

Willem4246 | 29-08-11 | 09:52 Peters stapt niet op. Dat hoeft niet van Sap die een katvangster nodig heeft voor als het wel mis gaat.

Peters kan die positie niet weigeren want ze heeft zich al chantabel opgesteld.

Gaat het wel mis dan kost dat Peters de kop die ze eigenlijk al kwijt was en Sap blijft dan buiten schot.

Politiek, je gaat het pas zien als je het door hebt.

zeg maar jansen | 29-08-11 | 10:15

Dr. Snoepjes | 29-08-11 | 10:03 Er is wel een restrictie aan verbonden. Ze mogen alleen vechten om de orde te handhaven.

Zie de spagaat. Nu al.

zeg maar jansen | 29-08-11 | 10:10

Zullen we afspreken dat geen enkele politicus deugt, dus dat het geen reet uit maakt voor welke partij zij in de kamer zitten. Hun leus is: Volk ik veracht u. U mag eens in de vier jaar een hokje rood maken op een voorgekookte lijst en dient verder uw bek te houden. Wel netjes op tijd uw belastingcentjes overmaken, want anders gebruiken wij onze machtsmiddelen, zoals daar zijn : Deurwaarders, Politie-agenten etctera. En wij noemen dit Democratie.

Polletje Piekhaar | 29-08-11 | 10:06

Sap zal de verdediging van commandant Smits wel overnemen "als in Nederland een hotel wordt overvallen, gaat ook het leger er niet op af". Het is bijna net zo voorspelbaar als de Afghaanse 'agenten' die er nu al meer uitzien als soldaten dan de NL militairen die de boel moeten bewaken.

mokum4all | 29-08-11 | 10:04

Ik begrijp het nut van en vooral de goede bedoelingen achter de politietrainingsmissie, maar hoe kan iemand nou denken c.q. eisen dat politiemensen in zo'n gebied nooit hun wapen zullen gaan trekken om te vechten? Wat zou de bevolking ervan vinden als de politie niet ingrijpt als ze door de taliban worden aangevallen?

Dr. Snoepjes | 29-08-11 | 10:03

@Xel | 29-08-11 | 09:31
Juist Xel/Lex,alles wat over GL gaat wordt vakkundig weggesneden. Soms wat pro-forma zinnetjes. Uitsluitend bedoeld om het klapvee rustig te houden. Sap en Kereltje Pechtold mogen uitgebreid (zonder weerwoord) hun verhaal doen. Vlak voor het slapen gaan. "Ga maar rustig slapen, er is niets aan de hand. Wij zorgen wel dat het goed is". Herkenbaar.

Kamervraag | 29-08-11 | 09:53

Natuurlijk gaan het in Afghanistan mis. Daarom had GroenLinks (en andere partijen) nooit akkoord moeten gaan met deze geldverslindende en nutteloze missie. Bedenkelijk dat GroenLinks zo naïef was te denken dat het resultaat van de missie positief zou zijn.

GroenLinks de laatste tijd kennende, zal Sap wel reageren met dat er niets aan de hand is, er zijn nog geen concrete misstanden bekend, het is allemaal niet zo erg... Ik hoop niet dat dit reactie zal zijn, want dat is zo overduidelijk krompraten.

Mede gezien de Peters-fail, zou ik alleen weer meer vertrouwen in GroenLinks krijgen als Peters óf Sap boete doet en aftreedt.

Willem4246 | 29-08-11 | 09:52

GL wist dat ze een onnozele harde voorwaarde stelde, maar Rutte gaat eveneens niet vrij uit door harde garanties af te geven. Ik hoor nog zijn integere woorden over hoe waardevol hij de samenwerking met mevrouw Sap vond om tot deze oplossing te komen.

mokum4all | 29-08-11 | 09:50



GrinLoens moet Mariko wippen als ze niet het fatsoen heeft zelf op te stappen. Het is een onhoudbare situatie, en ik betaal verdorie niet voor politici met zulke besmeurde CV's.

Shalome | 29-08-11 | 09:50

Ik vraag me af hoe ze ook aan Kunduz gaat verdienen. Iets van hé psst, opbouwcontractje kopen?

Patatter | 29-08-11 | 09:48

Ribero | 29-08-11 | 09:44 Kijk, en dan wordt duidelijk waarom Mariko niet op hoeft te stappen van GL.

Zij is degene die elke keer weer uitleg moet komen geven in de Tweede kamer.

#strafwerk

zeg maar jansen | 29-08-11 | 09:46

Mariko gaat terug naar Kunduz, pakt zelf ook de wapens op. Daden spreken voor zich!

Oerkoendoe | 29-08-11 | 09:45

Wij begeven ons in oorlogsgebied, nemen wapens mee, zijn daar voorts verrekte goed mee, maar vechten doen wij niet. Worden wij aangevallen dan moet de cursist terugvuren en wij geven vanachter de dekking van een rots vuuraanwijzingen. Aan schieten zelf beginnen wij niet. Neen, liever gedacht aan een koel sapje met een potje mikado in de compound, nadat onze cursist korte metten heeft gemaakt.

Ribero | 29-08-11 | 09:44

maandagochtend aan het werk wetende dat iedere gulden voor de helft wordt wordt wegbelast. vol goede moed toch even GS checken. voor wat ongefundeerde afleiding. Eerste bericht: gaat over groen links. Groen links... dat is niet ongefundeerd, maar zwaargesubsidieerde waarheid.
Weer een vieze smaak in mijn mond... voor de rest van mijn week. *loopt weg om biobak onder te kotsen*

Woehahahaa | 29-08-11 | 09:40

@zeg maar jansen | 29-08-11 | 09:31
Kijk, dan heeft groenlinks toch hun zin.
Want als de Taliban met warme appeltaart terug gooit, hebben ze iets nuttigs gedaan met die appeltjes.

[/sap mode off]

Che_cuevara | 29-08-11 | 09:39

Het is gewoon het instand houden van buitenlandse netwerk in het verre oosten van GroenLinks wat Sap heeft doen besluiten mee te doen met Rutte. Dat levert zoals Peters al heeft gedemonstreerd een mooie banen- en subsidie carrousel op.

blinde kip | 29-08-11 | 09:37

Dat wordt een sappige missie.

yamahaha | 29-08-11 | 09:33

Tsja, Mariko Peters -de Paris Hilton van Groen Links.

Conan de Rabarber | 29-08-11 | 09:32

@mooi-ja-weer | 29-08-11 | 09:26
Aangifte doen duurt nu eenmaal wat langer met al die eenvingertypisten op het politiebureau. Geduld.

blinde kip | 29-08-11 | 09:31

@Kamervraag | 29-08-11 | 09:19
Yep, de flauwe poging van #kvdb daargelaten wordt het vrijwel genegeerd. Het lijken de media uit Libië wel, de dag voor/dat Tripoli viel.

Xel | 29-08-11 | 09:31

Che_cuevara | 29-08-11 | 09:29 Die heetgebakerde Talibanners gooien met warme appeltaart terug.

zeg maar jansen | 29-08-11 | 09:31

Maar die politie agenten kunnen toch met groene appeltjes gooien.
Heeft de Taliban nog wat te eten ook.

Che_cuevara | 29-08-11 | 09:29

Utopie: politiek zonder leugens.......

Anjin Mohammed | 29-08-11 | 09:26

Yo Geenstijl, waarom geen artikel over wat er met de Powned crew gebeurde in Kanaleneiland?

mooi-ja-weer | 29-08-11 | 09:26

Onbeschrijfelijk......

koetmeurning | 29-08-11 | 09:25

Als je de taliban maar met genoeg liefde overstelpt, komt het wel goed, joh. Alles is maakbaar aldus sommige wereldverbeteraars.
En die naïviteit zal Sap nog eens opbreken. Nu dacht ze een slimme deal te hebben met Rutte omdat hij niet zonder haar kon maar zonder twijfel zal nu haar geloofwaardigheid er verder aan gaan.

blinde kip | 29-08-11 | 09:23

TV-mediakerk houdt zich stil, heeel stil.

Kamervraag | 29-08-11 | 09:19

@ Snikkeldrift | 29-08-11 | 09:16
Roemer mag zeker klagen, maar wél op een goede manier.
Pak niet alleen VVD en CDA, maar richt je pijlen ook op Groen-Links. Vraag je hardop af wat men dacht, toen je die keiharde afspraken maakte. Want iedere randmongool weet dat zodra de Taliban een rondje geweld doet, ook politieagenten ingezet gaan worden.

BeunDeHaas | 29-08-11 | 09:19

Sappen en nathouden gaat dus niet werken. Wel mooi dat ex-communisten nu door een interne undercover-CIA, verpakt in groene appeltjes- en bloemenvelden, genekt worden.Kan een film van gemaakt worden.

hagelkruis | 29-08-11 | 09:19

Mariko, Sap, Heel Gl, stap eens op.

Je doet er het volk een groot plezier mee.

Che_cuevara | 29-08-11 | 09:18

@BeunDeHaas | 29-08-11 | 09:08: Roemer mag klagen, de SP heeft niet voor gestemd. Pechtold wou ook graag die kant op, dus die mag weer gaan zitten. Iedereen met een beetje verstand weet dat die agenten echt het pistool niet in hun holsters houden als er geknokt moet worden. Nou heb ik geen idee hoe er achter gesloten deuren gesproken wordt door politici, kan best zijn dat het zo gaat zoals je schetst. Om vervolgens voor de buhne het toneelspel te spelen door nog even los te gaan op elkaar.

Snikkeldrift | 29-08-11 | 09:16

Hier kon je op zitten wachten. Dit wist iedereen van te voren al maar ja zo rolt GroenLinks he. Gewoon glashard ontkennen en burgers en andere politici doodleuk een rad voor ogen draaien. Alsof het de normaalste zaak is van de wereld om zo met anderen om te gaan. GroenLinks draait er haar hand net voor om.

doenormaal! | 29-08-11 | 09:15

Het nieuwe verhaal van onze GL ster zal ongetwijfeld zijn dat er gewapende strijd wordt gevoerd om de kaartjes van het circus van bedgenoot Kluif, en dat dat geen echt vechten is.

krankzinnig | 29-08-11 | 09:14

Wanneer raken we de eerste GL USB sticks kwijt met gegevens over Kunduz en Mariko?

dlseth_ | 29-08-11 | 09:14

-weggejorist-

rkh | 29-08-11 | 09:13

Reaguur nu! Lees later!

rkh | 29-08-11 | 09:13

Oh ja Mariko en GroenLinks, voor jullie het vergeten. Jullie nemen geen verantwoordelijkheid. Mariko was fout en wist dat maar blijft toch zitten. Dat kan dus niet he. www.nu.nl/politiek/2596842/mariko-pete... Ik dacht ik zeg het nog maar een keertje want het lijkt erop dat jullie het nog steeds niet helemaal snappen.

doenormaal! | 29-08-11 | 09:12

Parel van het Zuiden | 29-08-11 | 09:08 Ze zijn al aan het onderzoeken hoe je digitale foto's kwijt kunt raken, een ontwikkelcentrale kun je er namelijk de schuld niet van geven.

Geoefend wordt er met PDF-files, onder andere in Alphen.

Gekeken wordt in hoeverre je de bevolking zoiets op de mouw kunt spelden.

zeg maar jansen | 29-08-11 | 09:11

Iedereen met een beetje gezond verstand zag dit aankomen.
Waarom liegen ze zo tegen het volk? Wij zijn echt niet dom ofzo. Of zijn zij dom en geloven ze echt wat ze allemaal daar naar mekaar toe bleren in de 2de kamer.

Dan is het eigenlijk nog treuriger gesteld dan ik dacht.

Kaas de Vies | 29-08-11 | 09:11

@ doenormaal! | 29-08-11 | 09:07
*zwaait*
Ik roep al sinds het begin van deze maffe aanpak (ook van de VVD en CDA, snap nou eens dat we daar weg moeten) dat Sap de sleutel in handen had. En zij wil absurde afspraken maken, waarbij je op voorhand weet: 'dit gaat niet werken'.

Sap mag zich vooral de doden aantrekken. En ik zou Sap graag willen dwingen met de nabestaanden te praten straks. Leg het ze nog maar eens uit. Waarom wilde je zo graag, Sap?

BeunDeHaas | 29-08-11 | 09:11

@ Snikkeldrift | 29-08-11 | 09:06
VVD en CDA krijgen alle peop over zich heen van Fuzzy en Kereltje. Die vergeten volgens mij voor het gemak dat Sap het over 'keiharde afspraken' had.
Nu die afspraak niet nagekomen wordt, zou het Sap sieren te zeggen: Rutte, we moeten even praten, want dít is niet wat wij wilde, en niet wat jij wilde. Of wel?

BeunDeHaas | 29-08-11 | 09:08

Deze missie riekt naar 'Srebenica the sequel'. Ik mag hopen dat wanneer een dergelijk drama zich opnieuw aftekent met ALLE voor -stemmende politici wordt afgerekend.

#Politieke spelletjes met levens!

Parel van het Zuiden | 29-08-11 | 09:08

Ieder dode in Kunduz is een slachtoffer van de hypocriete, opportunistische aard van GroenLinks en Mariko Peters mag ze persoonlijk op haar geweten schrijven.

doenormaal! | 29-08-11 | 09:07

Waarlijk briljant, ik zie Sap nog levendig voor me terwijl ze trots en opstandig uit haar mond kreeg dat er "keiharde afspraken" gemaakt waren met de Afghanen. Haar 10 minutes of fame met het idee ook maar heel even IETS te betekenen op het wereldtoneel. Ontzettende domme doos. Ik kan niet wachten op de eerste confrontaties in de kamer, of het nou Sap vs Kabinet is of huichelaar Peters. Met dat snertclubje van ze.

Snikkeldrift | 29-08-11 | 09:06

Het is stuitend dat Sap echt denkt dat ze eisen kan stellen, qua vechtmissie. Nee, we gaan niet vechten, opleiden, en degene die we opleiden, die moeten wel in leven blijven.
Sap vergat alleen dat die zandbak nog één grote teringbende is. Ze wilde successen boeken, want als opvolger van Halsema, wilde ze meteen het tijdperk Halsema doen vergeten.
Natuurlijk, heel leuk om MP Rutte tegen de muur te zetten, omdat hij en de CDA graag oorlogje blijven spelen, omdat we internationaal echt wel heel erg groot zijn, en gehoord worden *proest*.

Sap kan nu nog maar 1 ding doen: oke, in Afghanistan zeggen ze: er gaat gevochten worden! Dan trek ik mijn steun in. Als Afghanistan zich niet aan de (zotte, dat wel) afspraak wil houden, dan gaan we weg.

Maar ik vrees dat Kereltje en Fuzzy de messen al aan het slijpen zijn voor spoeddebatje nummer 2566332468.

Dit zeg ik niet omdat ik VVD heb gestemd, zelfs als dit kabinet met PvdA had gezeten, dan zou ik nog zeggen: de politieke leiders hebben iets bedongen, waar je de wenkbrauwen bij mag fronzen, maar zodra Afghanistan zich niet aan regels wil houden, moeten we er maar mee stoppen. Los het dan zelf op.
Voet bij stuk, geen rubberen ruggegraat. Zendt die mening maar. Internationaal krijgen we dan allicht gezeik, maar inmiddels is het wel duidelijk dat die 'democratie' in Afghanistan zo'n beetje mislukt is, voor zover het überhaupt ooit een goede democratie is geweest.

BeunDeHaas | 29-08-11 | 09:04

Omgaan met hysterische en huilende vrouwen die hun man zijn verloren, moet een eitje zijn voor Mariko. *kuch*

Biff Eagleburger | 29-08-11 | 09:04

Omgaan met hysterische en huilende vrouwen die hun man kwijt zijn moet een eitje zijn voor Mariko.

Biff Eagleburger | 29-08-11 | 09:03

Ze ging iets teveel op in de couleur locale van corruptie en leugens

Wilhelmina Kuttje | 29-08-11 | 09:02

Zit ze er nog steeds dan ? wel een volhoudertje !

Mr aarsch | 29-08-11 | 09:02

Geen wonder... Bij het horen van het werkwoord Mariko word ik zo langzamerhand zelf ook spontaan agressief.

dandaan | 29-08-11 | 09:00

Een dialoog aangaan is daar geen optie volgens mij?

aardt | 29-08-11 | 08:59

Mariko is te druk, moet haar groene appeltjes oogsten.

Oprotten? Mwoehahahaha! Da's voor paupers. Niet voor Mariko.

Reinaert | 29-08-11 | 08:58

Stel je voor dat ze niet zouden mogen vechten.

De andere wang, dat is iets uit een sprookje.

zeg maar jansen | 29-08-11 | 08:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken