Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

He Muamarrr, je pet is gestolen!

gadaffipetjelolwtf.jpg Sinds een paar uur zijn de Libische rebellen begonnen met het looten van de compound van Gadaffi in Tripoli. De buit bestaat uit supermoderne raketwerpers, diskettes met daarop de Lockerbie-files, kostuums en juwelen van de knotsgekke dictator, een gouden geweer en dus zo'n coole dictatorspet. Check ook het verslag van Thomas Erdbrink op radio1. Er wordt trouwens nog steeds hevig gevochten. Nu richting Sirte. Meer bij SkyNews. UPDATE: Gadaffi Sr. heeft naar eigen zegge een rondje door Tripoli gedaan en zegt: Niets aan het handje en alles onder controle.

Reaguursels

Inloggen

@necrosis
Ach, het wordt al gauw negatief opgevat hè, zo'n schot voor de boeg. Men denkt wellicht dat ik het GS kwalijk neem of zo, al dat geschrijf over Mikado. Het tegendeel is waar. Die heeft het te moeilijk de eer aan zichzelf te houden, dus alles wat daarbij behulpzaam is juich ik toe.

W.b. Libië heb ik nog wel wat Wikileaks in de aanbieding. Meest oude of te verwachten koek, desondanks (of juist daarom?) een vermakelijke blik in de Amerikaanse keuken.

Ruzie om Coca-Cola tussen Gaddafi broers. (2006)
wikileaks.org/cable/2006/05/06TRIPOLI1...

"Dear Mr. President Obama.." Felicitatie Gaddafi aan pas verkozen Obama. (2008)
wikileaks.org/cable/2008/11/08TRIPOLI8...

Clinton in Egypte. Gesprek waarbij o.a. Gaza, Iran, Syrie, Quatar aan de orde komen.(2009)
wikileaks.org/cable/2009/02/09STATE144...

Beschrijving Gaddafi (2009)
wikileaks.org/cable/2009/09/09TRIPOLI7...

Vooral de allerlaatste zin in dit document is wel treffend (over Libië).
wikileaks.org/cable/2010/02/10TRIPOLI1...

Broers Saïf en Mutassim concurreren om macht (2009).
wikileaks.org/cable/2009/11/09TRIPOLI9...

Saïf onderhandelt met Frankrijk over levering militair materieel. (2009)
wikileaks.org/cable/2009/12/09TRIPOLI9...

Saïf als veelbelovend gezien, Mutassim leefde er op los. (2010)
wikileaks.org/cable/2010/02/10TRIPOLI9...

Benjamin (VS) in Syrië, gesprek over samenwerking. (2010)
wikileaks.org/cable/2010/02/10DAMASCUS...

En nog wat geleerd over economische spionage tussen Frankrijk en Duitsland.
wikileaks.org/cable/2009/11/09BERLIN14...

dopinie | 24-08-11 | 09:39

@dopinie | 24-08-11 | 08:51
Maar je hebt wél gelijk gekregen!
En een plusje van mij.

necrosis | 24-08-11 | 09:11

Het waren een paar spannende uren TV op Skynews gistermiddag en avond. Maar nu: het ontwapenen van al die boefjes... enne regering op poten zetten. Pfoe pfoe

dubbert | 24-08-11 | 09:10

Gordon zou zo met die pet op de Gaydaffi pride willen varen

Bamzaaiert | 24-08-11 | 09:08

Kijk aan, drukkerij Minnema is ook weer open. Geen humor, die gasten.

dopinie | 24-08-11 | 09:04

@ Sjeng, Reinaert, Che_cuevara et al.

De "onafhankelijken" met goud en andere waardevolle schatten moeten kapodtstuk en leeggeroofd. Libië, Syrië, Venezuela? Cuba; Servié ook gebombardeerd. Waarom zou dat toch zo zijn?

ecologiste | 24-08-11 | 09:04

Even kijken.. Elsevier begint de dag met Mariko, De Pers begint de dag met Mariko.. toch benieuwd waar GS vandaag mee opent.

dopinie | 24-08-11 | 08:51

Kadaffi is een held en dat tuig moet opgesloten. Bunkertje in, deurtje dicht, slot er op.

Koud flesje Alfa | 24-08-11 | 08:49

Klinkt als "There are no American infidels in Baghdad"! #alSahhaf

Wim-Lex | 24-08-11 | 08:48

In Nederland wordt ook steeds vaker het vuurwapen gebruikt, lees net dat in Best ook weer geschoten is( Politieman gewond). Het hoeveelste incident na Alphen is het alweer, het 38e ofzeau?
De international heersende waanzin begint hier ook steeds vaker om zich heen te grijpen.

Sjeng de helle | 24-08-11 | 08:14

Che_cuevara | 24-08-11 | 07:58
LOL,
Dat is een goeie.
Het orakel van Den Haag.

Sjeng de helle | 24-08-11 | 07:59

@Sjeng de helle | 24-08-11 | 07:48
Mogge Sjeng,

Omdat wij het hier in Nederland allemaal zo goed weten denk ik dat die in den Haag zit.

Che_cuevara | 24-08-11 | 07:58

Che_cuevara | 24-08-11 | 07:42
Mogge Che,
Zit die scheidsrechter in Brussel?

Sjeng de helle | 24-08-11 | 07:48

@Reinaert | 24-08-11 | 07:45
Mogge,

Het is wel een kleurrijk figuur.

We gaan hem nog missen denk ik.

Che_cuevara | 24-08-11 | 07:48

@Che_cuevara | 24-08-11 | 07:42

Muammar staat nóóit buitenspel, al was het maar omdat 'ie zelf de regels van het spel bepaalt, dat blijkt wel weer. En eerlijk gezegd kan ik daar dus wel weer een beetje om lachen, even afgezien van de doden en gewonden die er tijdens de wedstrijd vallen natuurlijk.

Reinaert | 24-08-11 | 07:45

Mogge @all,

Troepen die loyaal zijn aan de spoorloos verdwenen Muammar Kaddafi hebben opnieuw de aanval ingezet op de havenstad Zuwarah. De stad met 40.000 inwoners, op circa 120 kilometer ten westen van de hoofdstad Tripoli en 60 kilometer van de grens met Tunesië, is een van de laatste bolwerken van de rebellen in het westen van Libië.

Volgens : www.nieuws.be/nieuws/Leger_Kaddafi_val...

Maar volgens mij staat hij buitenspel.

*scheidsrechter inlichten doet*

Che_cuevara | 24-08-11 | 07:42

Môgge, hangjeugd!

Met zo'n pet zou ik nog niet deaud aangetroffen willen worden.

Maar dat terzijde natuurlijk. De vraag is: waar is Muammar, en waarom? En ik vermoed dat die vraag vandaag wel beantwoord gaat worden.

Voor de liefhebbers van humor-op-de-vroege-morgen: www.telegraaf.nl/buitenland/10416250/_...

Reinaert | 24-08-11 | 07:37

Mogguh @ All,
Silvio B. heeft ook al voor het nodige opbouwwerk gezorgd, sommige van die opstandelingen hebben Italiaanse Baretta machinepistolen 9 mm Pra.
Wie is de volgende die aan de beurt is? Hugo Chavez? tenslotte heeft Venezuela ook olie in de grond.

Sjeng de helle | 24-08-11 | 07:32

*gordijnen open rukt, koggie op tafel zet*

Biff Eagleburger | 24-08-11 | 07:24

*het licht uit doet*

Parsons | 24-08-11 | 05:33

Hmm, alweer eentje het licht vergeten uit te doen.

DANNY3960 | 24-08-11 | 05:02

en de goudroof in Libië is begonnen

Anarki | 24-08-11 | 05:02

edit: hag natuurlijk "gejat" moeten zijn. Soit.

Alph Bolkenstein | 24-08-11 | 02:54

@Brusselmans
Nobelprijs voor deze kopregel. +veel.

Alph Bolkenstein | 24-08-11 | 02:53

@Lets Kuttekrap | 24-08-11 | 02:31

Ik doe alles voor de driekleur. Gister, vandaag en ook morgen zal ik mijn verzetsdaad doen. De vraag werd echter aan Parsons gesteld.

boeglul | 24-08-11 | 02:42

@boeglul | 24-08-11 | 02:29
Jij?

Lets Kuttekrap | 24-08-11 | 02:31

@Parsons
Zou zomaar kunnen, maar zo snel kan ik niet lezen.

dopinie | 24-08-11 | 02:30

@Parsons | 24-08-11 | 02:26

Heb je nog geneukt? Lullo!

boeglul | 24-08-11 | 02:29

@ Parsons | 24-08-11 | 02:26
Niets

Pa Cartwright | 24-08-11 | 02:28

@dopinie | 24-08-11 | 02:11
En daar staat net zo veel zinvolle informatie in als in al die andere niet nieuwswaardige Wikileaks documenten?

Parsons | 24-08-11 | 02:27

@Pa Cartwright | 24-08-11 | 02:13
Je moest eens weten...

Parsons | 24-08-11 | 02:26

Via Twitter opgepikt, twitter.com/#!/Liberty4Libya , Mussa Ibraheem op de radio

Musa Ibraheem is speaking on Al Aurouba TV: The fight is a fight of hate, they wat to control the oil, control Libyan people.lets be patient

Musa Ibraheem: Mean while we are trying to return the broadcast of our TV & now you can continue to follow us on Al Rai channel.

Musa Ibraheem: we will not be involved in any opertion that will damage people, but will will turn Tripoli to a rock of death. #Libya

Musa Ibraheem: Muamer Al Gadafi has extensions & it is not just Tripoli, everyone will be a target in Tripoli. No one will govern Libya.

Musa Ibraheem: I have sold my life me & the millions with me, we will clean libya, we are more noble then they are, we are more rooted.

Musa Ibraheem: I promise them hell fire, The libyan people will beat them & the historical leadership that Libya deserves will return.

Musa Ibraheem: The people who took this symbol, are chanting " God, and our prophet & Gadafi all the way" #Libya

Musa Ibraheem: Libya is the only country that got the appology of its former colonial power. Italy appologised, and made kneel to Libya.

Musa Ibraheem: We ask volunteers to go to Libya now. We will supply them with everything, weapons ammo even tarining. #Libya

Musa Ibraheem: We had a lecture about the spread of the Turkis cancer in the mideast in theservice ofIsrael. #Libya

Musa Ibraheem: I am warning Algeria, you are next, buy weapons and build your defences. #Libya

Musa Ibrahim ex regime's spokesman: I am warning Algeria you are next build your defenses and buy weapons #Libya

Musa Ibraheem: I am warning Saudi Arabia, the conspiracy that is in the cooking is they are also next.

Totale anarchie in Libië en het lijkt het begin van iets veel groters als er iets van waarheid zit in wat deze man allemaal zegt.

prikkebeenK | 24-08-11 | 02:21

@ Parsons | 24-08-11 | 02:00
Geen hond om goede nacht te wensen natuurlijk. Eenzame drommel.

Pa Cartwright | 24-08-11 | 02:13

Nou moe, Parsons.. ik zou krèk schrijven "als je niet van slapen houdt dan bof je maar deze week. Wiki gooit straks 5523 documenten online over o.a. China, Taiwan, en jawel, Libië." Bij deze.

dopinie | 24-08-11 | 02:11

@INH.30CL | 24-08-11 | 02:03
Dat meisje uit dat topic van vanmiddag bedoel je?

Parsons | 24-08-11 | 02:07

Parsons | 24-08-11 | 02:00

Ach gut, je weet amper hoe de man heet!

Welkom thuis.

boeglul | 24-08-11 | 02:06

Rebels in Misrata say pro-Gaddafi forces have fired scud missiles from Sirte, the hometown of Col Gaddafi and an area still under government control.

www.bbc.co.uk/news/world-africa-146107...

Blijkbaar nog niet dus.

Parsons | 24-08-11 | 02:06

@Graaf van Egmont | 24-08-11 | 02:01
de rust beste

INH.30CL | 24-08-11 | 02:05

@Parsons | 24-08-11 | 02:00
Hij niet, z'n vriendin wellicht?

INH.30CL | 24-08-11 | 02:03

INH.30CL | 24-08-11 | 01:47
Het gaat een grote klerezooi worden wat ik je brom. Want olie en gas, dus veel belangen

*out*

Graaf van Egmont | 24-08-11 | 02:01

Kom net thuis en heb alles gemist.

Is ie al gepakt?

Parsons | 24-08-11 | 02:00

@Graaf van Egmont | 24-08-11 | 01:37
Ik zat zelf nog te twijfelen tussen ''ander inzicht'', maar ik denk dat jij gelijk hebt.Hoe dan ook, ik ben zo benieuwd hoe het straks verder gaat daar in Libië zonder K-daffie.

INH.30CL | 24-08-11 | 01:47

INH.30CL | 24-08-11 | 01:31
Dat, mijn waarde, heet nou voortschrijdend inzicht

Graaf van Egmont | 24-08-11 | 01:37

@boeglul | 24-08-11 | 01:27
Kan ik me haast niet voorstellen aangezien ik sindsdien div. hoogwaardigheidsbekleders deze man heb zien doodknuffelen en de hand schudden. oh wacht ff, nu bombarderen ze hem...... zou het dan toch?

INH.30CL | 24-08-11 | 01:31

@INH.30CL | 24-08-11 | 01:22

Komt mij vaag bekend voor. Is dat dezelfde lul die verantwoordelijk is voor de Lockerbie-aanslag?

boeglul | 24-08-11 | 01:27

@boeglul | 24-08-11 | 01:11
Nee, K-Daffie, zoals in Duck.

INH.30CL | 24-08-11 | 01:22

122732?
122733, ah, aantal keren beklikt.

OK, nu dan de clan- en stammenoorlogen na afloop van het geplonder. Natuurlijk lopen de oliemaatschappijen zich al warm en Sarko snuffelt aan het ondergrondse water*. Jaah... De zaken gaan goed aldaar. Misschien komt er dan ooit een einde aan het stompzinnige kogels de lucht inpaffen van die übergestresste mannetjes die zich een alfabeest(je) wanen.
Ave, Evocatus
Voor de liefhebbers: De Nubische Zandsteen Aquifer

Evocatus | 24-08-11 | 01:18

@ dopinie | 24-08-11 | 01:04
Uhm tja, een crew ergens heen sturen is kostbaar. "John, please stay low, this is not worth it", bij een knal ergens ver op de achtergrond, vanuit het CNN Center ligt dan al snel voor de hand.

Pa Cartwright | 24-08-11 | 01:12

@INH.30CL | 24-08-11 | 01:08
Qadhafi?

boeglul | 24-08-11 | 01:11

@boeglul
Laatste grote stad voor grens met Tunesië.

dopinie | 24-08-11 | 01:10

boeglul | 24-08-11 | 01:06
Die is natuurlijk bezig met een corridor voor zijn ontsnapping te creëren

Graaf van Egmont | 24-08-11 | 01:09

@boeglul | 24-08-11 | 01:06
iemand zonder pet en gouden geweer:-)

INH.30CL | 24-08-11 | 01:08

dopinie | 24-08-11 | 01:04
Ik ga er gewoon van uit dat ze daar helemaal niet in dat hotel hadden moeten zitten. Dan zie ik liever dat lelijke wijf met haar duitse helm tussen de rebellen staan. Over beroepsrisico gesproken

Graaf van Egmont | 24-08-11 | 01:07

Muammar Kaddafi heeft opnieuw de aanval ingezet op de havenstad Zuwarah. (Geen idee wie dat is.)

boeglul | 24-08-11 | 01:06

Graaf van Egmont | 24-08-11 |
Ik zit er niet zozeer over in, ben me bewust van hun beroepsrisico en zo. Evengoed is het een raar verhaal. Dat alles overal wordt ingenomen, loyalisten van hot naar her gejaagd worden, maar dat hotel blijft bewaakt. Er schijnt een oud congreslid te zitten ook, je zou denken dat één of ander team onderhand wel eens een heli op het dak gezet zou hebben.

Pa Cartwright | 24-08-11 | 00:58 |
Dat is het nu juist. Er wordt nauwelijks gewag van gemaakt. Wat we te zien krijgen is feest en vlaggen.
Behalve dan op de Twitters.

dopinie | 24-08-11 | 01:04

@Graaf van Egmont | 24-08-11 | 00:50
De Journo's dachten natuurlijk dat imbedded iets van doen had met een verslag doen in bed of zoiets

miko | 24-08-11 | 00:59

@ dopinie | 24-08-11 | 00:42
Nieuwsmakerij.

Pa Cartwright | 24-08-11 | 00:58

dopinie | 24-08-11 | 00:42
Hoef je niet over in te zitten. Journalisten die in Tripoli in een 400 dollar p/n hotel gaan zitten zijn dat niet waard. Een goede journalist trekt met de opstandelingen mee en laat zich niet via GSM informeren over de toestand

Graaf van Egmont | 24-08-11 | 00:50

verrek, met zo'n gouden geweer zou ik de men zijn op de schietvereniging. Verder worden ook op dit moment weer onschuldigen vermoord in Syrië maar dat zal wel Off Topic zijn.

INH.30CL | 24-08-11 | 00:49

Beklemmend verslag van Dario Lopez (AP) die nog steeds vast zit in het Roxin: www.therepublic.com/mobile/view/story/...
"Everyone frightened & concerned - doesn't feel like a 5 star hotel." ( twitter.com/#!/mchancecnn/status/1061... ). Er wordt verrassend weinig over gemeld door hun werkgevers, terwijl ze daar toch al 3 dagen vastgehouden worden door zwaar bewapende Gadhafi-getrouwen. Waarom zijn ze nog steeds niet bevrijd? Ik begin Hollywood te verdenken onderhand.

dopinie | 24-08-11 | 00:42

Niemand in het westen die weet hoe de lul heet? Gathafi, Kadafi, Gadafy, Qadhafi of Qaddafi?

Muammar Qaddafi maakt geschiedenis zoals Hiedlur maar dan anders. Ik ben zijn naam nu al kwijt.

boeglul | 24-08-11 | 00:39

Oeps!

miko | 24-08-11 | 00:33

Dat ze bij sky uit piëteit met de slachtoffers marters square al gebruiken..

Neut | 24-08-11 | 00:28

Politici vuile huichelaars zijn het, ALLEMAAL, in 2009 dit www.youtube.com/watch?v=C6AKMp0opEA
en nu maar janken hoe slecht hij wel niet is, had hem toen de kogel gegeven.

reppert | 24-08-11 | 00:27

@dantochmaar | 24-08-11 | 00:16 |

Dat klopt.

Aron-G | 24-08-11 | 00:25

@bakoenin | 23-08-11 | 23:33
binnen nu en 10 jaar is het evergrote deel van de jeugd tot en met 16 jaar slecht opgeleid.Doe daar nog eens 5 jaar bij en je hebt een slecht opgeleid gefrustreerd gedeelte van je volk dat ook in de leeftijd zit dat men roekeloos geweld gebruikt.tEL DAAR BIJ OP DAT MEN DE BELOFTE VAN EEN NIEUWE TOEKOMST WAARSCHIJNLIJK NOOIT NA KAN KOMEN EN JE HEBT DE JUISTE MIX VOOR EEN LANGDURIGE BURGER OORLOG.

miko | 24-08-11 | 00:24

@Pa Cartwright | 23:35

Nee, maar waar moet je het anders over hebben? Over de wateroverlast? Over de premier? Over Patty Brard? Ik heb even geen pasklare oplossing.

hatari | 24-08-11 | 00:23

@Aron-G | 24-08-11 | 00:14
OK. Zijn we het eens.

dantochmaar | 24-08-11 | 00:16

@De La Puerco | 24-08-11 | 00:08
Ik ga er van uit dat je Philips II bedoelt en je weet wat daar van gekomen is. Geen probleem toch?

dantochmaar | 24-08-11 | 00:14

Waar was de NATVO bij onze rebellie tegen Philip ?
De La Puerco | 24-08-11 | 00:08 | + 0 -

Het Habsburgse huis was de NAVO van de zestiende eeuw.

Maar waarom 'helpen' we Libie wel en Syrie niet?
En zullen de Libiers ons dankbaar zijn voor de steun? Ik denk net zo dankbaar als de Afganen en de Irakezen.

Generaal Tapioca | 24-08-11 | 00:14

dantochmaar | 24-08-11 | 00:06 |

Het is inderdaad een interventie van buitenaf.

Aron-G | 24-08-11 | 00:14

Kijk, Libie is kandidaat EU-land, daar zit het verschil.

De La Puerco | 24-08-11 | 00:10

dantochmaar | 23-08-11 | 23:56
Waar was de NATVO bij onze rebellie tegen Philip ?

De La Puerco | 24-08-11 | 00:08

De no-fly zones zijn ingesteld, omdat Gadaffi de Luchtmacht tegen zijn eigen volk heeft ingezet. Daarnaast kregen de rebbellen luchtsteun van de NAVO en de VS.
Aron-G | 24-08-11 | 00:01 | + 0 -

Dat is het propagandapraatje. Waar blijft dan de no-fly zone voor Syrie of Jemen?

Generaal Tapioca | 24-08-11 | 00:08

@Aron-G | 24-08-11 | 00:01
Dat is dus interventie van buitenaf. Of is de NAVO (VS) onderdeel van de Libische luchtmacht?

dantochmaar | 24-08-11 | 00:06

Generaal Tapioca
Ik heb ook een verzilverde AK-47 bedel hanger, nou en ?

De La Puerco | 24-08-11 | 00:05

Ik ben er van overtuigd, dat de Libische lente/zomer/najaar gaat leiden tot echte Arabische democratie: One Man, One Vote, One Time. Allah Ahkbar.

De La Puerco | 24-08-11 | 00:03

@dantochmaar | 23-08-11 | 23:56 |

De no-fly zones zijn ingesteld, omdat Gadaffi de Luchtmacht tegen zijn eigen volk heeft ingezet. Daarnaast kregen de rebbellen luchtsteun van de NAVO en de VS.

Aron-G | 24-08-11 | 00:01

Waarom moeten dictators toch altijd een goude AK-47 hebben? Zag je ook bij Saddam.
Necramonium | 23-08-11 | 23:55 | + 0 -

Dictators hebben wel wat met rapnegerts gemeen.

Generaal Tapioca | 23-08-11 | 23:59

Necramonium | 23-08-11 | 23:55
Zal je er wel graties bijkrijgen bij een voldoende grote order van die dingen.

TheOne48 | 23-08-11 | 23:57

Naast de super-bling ketting ook een té kekke pet.
Een pet waar die sukkel van een WA jaloers op kan zijn. Die heeft een belachelijke pet, maar deze slaat alles. Ontbreekt nog een zwaailicht en/of kipperende LED's

Gemeen Mosje | 23-08-11 | 23:57

@Aron-G | 23-08-11 | 23:48
Als een land zelf in opstand komt dan moet het land het zelf uitzoeken. Waar zijn dan de luchtaanvallen en de no-fly zones door de NAVO(VS) voor nodig? Is dat geen overbodige interventie?

dantochmaar | 23-08-11 | 23:56

Nee, maar als zij het voor elkaar krijgen om Libie vrij te waren van Gadaffi's troepen, waarom zouden de VS & de NAVO dan grondtroepen inzetten?
Aron-G | 23-08-11 | 23:48 | + 0 -

Omdat ze, nu de gemeenschappelijke vijand verschwunden is elkaar naar de keel gaan grijpen? De NAVO kan troepen of 'instructeurs' inzetten om het gezag van de overgangsraad te doen gelden.

Ik hoop niet dat bovengenoemde zal gebeuren. Een nieuw Afghanistan kan het westen niet gebruiken.

Generaal Tapioca | 23-08-11 | 23:55

Waarom moeten dictators toch altijd een goude AK-47 hebben? Zag je ook bij Saddam.

Necramonium | 23-08-11 | 23:55

necrosis | 23-08-11 | 23:27 | + 0 -
Nee

Rammstein | 23-08-11 | 23:52

@dantochmaar | 23-08-11 | 23:45

Nee, maar als zij het voor elkaar krijgen om Libie vrij te waren van Gadaffi's troepen, waarom zouden de VS & de NAVO dan grondtroepen inzetten?

Aron-G | 23-08-11 | 23:48

@Aron-G | 23-08-11 | 23:35
Dus de rebellen zijn de grondtroepen?

dantochmaar | 23-08-11 | 23:45

@prikkebeenK | 23-08-11 | 23:32
Het enige dat ik wil zeggen is dat het afgelopen moet zijn met interventies op welke manier dan ook.

Militair, humanitair maakt mij niet uit.

Ik geloof echt dat op het moment dat inbreng van "buiten" niet meer aanwezig is er eerder een normaal evenwicht in een samenleving komt. En welke kant zo'n samenleving op gaat mogen ze dan helemaal zelf weten.

dantochmaar | 23-08-11 | 23:43

two ball cane | 23-08-11 | 23:13 Weet je wanneer dat filmpje hier impact zou hebben? Als het om Bram en eva zou gaan.

Een Belgische burgemeester die van achteren genomen wordt is niet zo vreselijk hot news hè?

zeg maar jansen | 23-08-11 | 23:40

Zat net naar de nieuwsflits met live beelden vanuit Libie te kijken en Evan Boobie vertelde dat door de vele lampen het op tv wel overdag lijkt op het Groene Plein maar volgens mij zijn die beelden gewoon van een ander tijdstip. Ik heb zo'n donkerbruin idee dat we ergens in het spreekwoordelijke ootje genomen worden. Lekkerr

deministerpresident | 23-08-11 | 23:39

Maar we hoeven het hier toch niet over te hebben?

Pa Cartwright | 23-08-11 | 23:35

@necrosis | 23-08-11 | 23:27

Weet jij eigenlijk wel hoe de oorlogen in Irak en Afghanistan zijn begonnen? Juist, met grondtroepen. De NAVO en VS hebben alleen nog maar bombardementen uitgevoerd en de marine heeft ook wat doelen uitgeschakeld. Er is geen enkele reden om nu grondtroepen in te zetten, want de rebellen doen hun werk.

Aron-G | 23-08-11 | 23:35

Wat een zootje.

Rammstein | 23-08-11 | 23:32

@dantochmaar | 23-08-11 | 23:05
Zo is het maar net.

Covert forces, private contractors and U.S. intelligence assets were thrown into the fight in an undercover campaign operating separately from the NATO command structure.

www.newyorker.com/online/blogs/closere...

Als we maar aanwezig zijn als westerse macht. Als 'we' financieel kopje onder gaan is dat gewoon pech.
De democratie loopt hier ook een deuk op want de toon is gezet: geen toestemming van volksvertegenwoordiging vereist want het is vooral geen oorlog. Sja. Het is allemaal maar moeilijk hoor.

prikkebeenK | 23-08-11 | 23:32

@ zeg maar jansen | 23-08-11 | 23:25
Neuuhh, kruipende vrachtwagens in nl hebben weinig uit te staan met de Mad dog of the Middle-East.
Eeennnn ik citeer;

"En ondertussen leiden types als Aptroot de boel af met kansloze ANWB-shit. Val toch dood kudtpolitici. Met die eeuwige lulkoek."
Nuff said

said_fred | 23-08-11 | 23:29

@Aron-G | 23-08-11 | 23:15
Klopt. En kijk dan ook naar wat er nu in Egypte aan de hand is! Exact hetzelfde.

Gewoon het land/de regio zelf uit laten zoeken wat het beste voor het land/de regio is is altijd het beste.

Nu is het voor de VS (NAVO) een probleem omdat Libië vol met olie zit. Vandaar de interventie. Maar ook dit gaat verkeerd uitpakken. Met andere woorden: het maakt geen bal uit wat je doet, dus probeer het dan ook niet!

dantochmaar | 23-08-11 | 23:27

@Aron-G | 23-08-11 | 23:15
Libië was tot dusver een redelijk stabiel en welvarend land.
Ik ben benieuwd wat er nog overblijft van hun stabiliteit als 'Daffy' werkelijk het veld moet ruimen.
Of denk je dat het anders zal gaan dan in Irak of Afghanistan?

necrosis | 23-08-11 | 23:27

Libië in een jaar tijd bevrijd, Somalië al 30 jaar oorlog en we sturen alleen maar rijst...
Maar in Somalië heb je alleen vaten met gif en niet met olie.

DeGriek | 23-08-11 | 23:24

@two ball cane | 23-08-11 | 23:13
Uyttersprot is al langer bekend omwille van haar “fratsen”. Toen ze ooit wou ontkomen aan woedende brandweerlui die zich rond het stadhuis hadden verzameld, verkleedde ze zich als agent om aan de brandweermannen te ontsnappen. Ze verdedigde ook het lied rond de parachutemoord bij de vorige carnavalsuitgang.

Kleurrijke verschijning heur.

Ashtrey | 23-08-11 | 23:23

@ zeg maar jansen | 23-08-11 | 22:50
Beetje oftopic komkommertijdleuterkoek lijkt mij.
@ Graaf van Egmont | 23-08-11 | 22:54
Het is ook (meestal) van een hemeltergende triestheid dat je haast per ongeluk zelf ook gaat lijden aan een negatief zelfbeeld/diepe depressie/inferioriteitsgevoelens/haat jegens de mensheid en waar je nog meer aan moet/kan lijden als diepgelovige (doof/blinde) Linksekerkgelovige.
Als je een lid van de HitlerJugend/Freie Deutsche Jugend gaat vragen wat hem drijft, wat denk je dan wat ie gaat antwoorden Wat hem drijft ?

said_fred | 23-08-11 | 23:21

two ball cane | 23-08-11 | 23:13 Ergens in Italië was dat.

zeg maar jansen | 23-08-11 | 23:20

Graaf van Egmont | 23-08-11 | 23:01 | + 1 -
Sorry hoor maar daar wordt in sommige Arabische kringen anders over gedacht.

wakkere_nederlander | 23-08-11 | 23:20

@zeg maar jansen | 23-08-11 | 23:12
*liniaal en waterpas pakken doet*

necrosis | 23-08-11 | 23:19

@dantochmaar | 23-08-11 | 23:05 |

Zonder ingrijpen van de NAVO & VS hadden de rebellen nooit de ballen gehad om zo ver en zo lang door te vechten, kijk naar Egypte.

Aron-G | 23-08-11 | 23:15

@brutus68 | 23-08-11 | 23:14
Maar kromme zinnen zijn wel krom toch?

Hölzenbein | 23-08-11 | 23:15

@zeg maar jansen | 23-08-11 | 23:12

Ja, je kan niet alles hebben in het leven.

brutus68 | 23-08-11 | 23:14

ondertussen bij de zuiderburen:
burgemeester van Aalst is keihard in d'r reet geneukt boven op een oude toren. letterlijk. #aalst #towergate
voor de vieze mensen onder ons: bannedfromyoutube.com/watch_video.php?... (NSFW!!!)

two ball cane | 23-08-11 | 23:13

brutus68 | 23-08-11 | 23:11 Mij valt op dat jij kromme zinnen tikt.

zeg maar jansen | 23-08-11 | 23:12

Het valt me nu pas eigenlijk op hoe plat die eigenlijk Jinek praat... #extrajournaal #ned1 #laatstenieuwslibie

brutus68 | 23-08-11 | 23:11

@GeertT | 23-08-11 | 23:04
Ik zal eens navraag doen bij Chavez....
*griffel*

necrosis | 23-08-11 | 23:09

Libië wordt Afghanistan II. Alleen een beetje dichter bij Europa.

Dezelfde kansloze interventie door de VS (of denkt iemand dat de NAVO hier aan het werk is?) in een intern conflict dat beter intern had kunnen blijven. Op de lange termijn was Libië langzamerhand democratisch geworden maar door nu een "bevrijding" af te dwingen gaat het richting een islamitische democratie en waar dat op uit draait is zo langzamerhand wel bekend.

dantochmaar | 23-08-11 | 23:05

Zou Ghadaffi niet gewoon in de venezolaanse ambassade schuilhouden?

GeertT | 23-08-11 | 23:04

wakkere_nederlander | 23-08-11 | 22:59
Ja maar daar mag je nooit uit concluderen dat -daar waar arabisch gesproken wordt - het ook in Arabië ligt. West Europa ligt nog steeds niet op het Arabische schiereiland.

Graaf van Egmont | 23-08-11 | 23:01

@Generaal Tapioca | 23-08-11 | 22:55

6)Ome Mo verhuist naar Scheveningen. In theorie nog altijd mogelijk.

brutus68 | 23-08-11 | 22:59

necrosis | 23-08-11 | 22:53 |
Hmmpf West Europa is Arabischer dan Panarabië. Zo ver is het nu gekomen na de Arabische lente. Voor hen waait een frisse lentewind en wij mogen voor de zoveelste keer de rotzooi opruimen...

wakkere_nederlander | 23-08-11 | 22:59

Generaal Tapioca | 23-08-11 | 22:55
Vooral punt 5 spreekt mij wel aan: in alle oorlogen wordt er wel verwacht dat de verliezer beschikt over geheime wapens of een troef achter de hand. De werkelijkheid blijkt altijd weerbarstiger.

Graaf van Egmont | 23-08-11 | 22:59

@brutus68 | 23-08-11 | 22:35
Zeg, je gaat met woorden googelen en legt me woorden in de mond. Zo gaat dat. Men vult alles maar zelf in.

AntiSoof | 23-08-11 | 22:58

brutus68 | 23-08-11 | 22:55
Heerlijk dat Frits Bom vakantiemangevoel

Graaf van Egmont | 23-08-11 | 22:56

Dan moet hij eerst lid worden van de PvdA, anders geen Utrecht voor hem.....
necrosis | 23-08-11 | 22:46 | + 0 -

Lijkt me geen enkel probleem. Vergelijk het Groene Boekje maar met het PvdA-programma. Allebei islamitisch socialisme.

Maar terug naar het heden. Wat gebeurt er nu?

1) Ome Mo kan zijn jet bereiken en vertrekt naar het buitenland (Venezuela, Utrecht, Zimbabwe, DPRK)

2) Ome Mo schiet een kogel door zijn kop en laat zijn stoffelijke resten affikken (Bratwurst-Godwin).

3) Ome Mo wordt levend gepakt en ondersteboven opgehangen op het Groene Plein (Pizza-Godwin).

4) Ome Mo wordt levend gepakt en moet zich verantwoorden voor de rechtbank (met veel meer vuurwerk dan die bejaarde op zijn ziekenhuisbed daar in Cairo).

5) Ome Mo heeft een troef achter de hand waar niemand op gerekend heeft.

Generaal Tapioca | 23-08-11 | 22:55

@necrosis | 23-08-11 | 22:53

Ja, topografie blijft lastig voor de gemiddelde wakkere Nederlander....

brutus68 | 23-08-11 | 22:55

said_fred | 23-08-11 | 22:49
Mij valt op dat de meeste nederlandse hoernalisten nog niet eens in Tripoli zitten. De meesten zitten nog in Zawihja, voor de sfeerbeelden natuurlijk. Alsof we daar op zitten te wachten. Arnold had natuurlijk weer het mooiste verhaal. Die belt vanuit Zawija met een Khadaffi-soldaat in de compound om hem te vrgaen naar zijn motivatie om door te vechten. Wie dat allemaal gelooft mag zijn hand opsteken.

Graaf van Egmont | 23-08-11 | 22:54

@wakkere_nederlander | 23-08-11 | 22:46
Arabië?
Libië ligt in Afrika!

necrosis | 23-08-11 | 22:53

Staat ie al op Ebay? Kan zo'n Libiër aardig voor cashen lijkt me

soundwave070 | 23-08-11 | 22:51

said_fred | 23-08-11 | 22:49 Ik mis nog het inhaalverbod voor vrachtwagens in je betoog.

zeg maar jansen | 23-08-11 | 22:50

Als ik die "rebellen" zo die compound zie plunderen denk ik dat het hoog tijd wordt voor de overgangsraad om eens met hun luie reet uit Benghazi te komen en in Tripoli de zaak in de hand nemen.

Graaf van Egmont | 23-08-11 | 22:49

Op een Hoernaal krijg je toch enkel de een na de andere bijsnabbelende cryptocommunist die bijna tandenknarsend een leuterverhaaltje mag ophangene.
Hendrix had nog een gaatje
Karstens "il Duce" mocht ook nog even komen opdraven samen met andere zwarthemden die in stemmig zwart waren gekleed.
Te erg voor woorden weer. Maar naar het buitenland gekeken voor de berichtgeving en de zelfbevlekking maar aan "das Schwarze Block" overgelaten.
.
Laatst kwam er nog iets voorbij van snuffelpalen voor koolzuurgas waar 20 miljoen euri aan besteed moest worden.
Mocht iemand nog twijfelen aan de geestelijke vermogens van de luitjes is die onzekerheid tamelijk compleet totaal en helemaal weggenomen dacht ik zo.
We mogen eerder informeren wat de voorwaarden zijn voor gedwongen opname in een Psychiatrische kliniek.
.
Maar de volgende "sociale nationalistische" doorgedraaide dictator bijt in het stof.
Weer een zwarte dag voor de Linksche Kerk in het algemeen en de Cryptocommunisten/das Schwarze block in het bijzonder.
De komende dagen gaan ze zich weer uitputten in de inmiddels tamelijk bekende mantra dat het gaat om de olie.
Vergeet de "berichtgeving" dus maar.

.
maar

said_fred | 23-08-11 | 22:49

Ivoren Toren | 23-08-11 | 22:15 Ik weet niet, ik vertrouw de authenticiteit van dat accountje niet zo heel erg.
Daar zit ook die Mary Poppins opmerking nog op.

zeg maar jansen | 23-08-11 | 22:47

@ necrosis | 23-08-11 | 22:43
Geen idee. Maar ik wilde het evenwel Antisoof niet onthouden.

Pa Cartwright | 23-08-11 | 22:46

liever een knotsgekke dictator als K-daffie dan een losgeslagen islamitische rebellende bevolking.
Echt nu gaat het GOED fout in Arabië... geloof me.

wakkere_nederlander | 23-08-11 | 22:46

@Ashtrey | 23-08-11 | 22:43
Was bedoeld voor @Rammstein, excusez.

Ashtrey | 23-08-11 | 22:46

@Generaal Tapioca | 23-08-11 | 22:43
Dan moet hij eerst lid worden van de PvdA, anders geen Utrecht voor hem.....

necrosis | 23-08-11 | 22:46

@necrosis | 23-08-11 | 22:43

Ja, Roelvink, een ware rebel van het levenslied...

brutus68 | 23-08-11 | 22:45

@Ivoren Toren | 23-08-11 | 22:15
Ach ja, hij is wel vaker de weg kwijt.

Hölzenbein | 23-08-11 | 22:45

@Pa Cartwright | 23-08-11 | 22:40
Dries Roelvink?

necrosis | 23-08-11 | 22:43

Wat mij betreft krijgt ome Mo asiel in Nederland. En wordt hij burgemeester van Utrecht!

Generaal Tapioca | 23-08-11 | 22:43

Aan de andere kant hoef je ook niet te verwachten dat het geheel zich stoicijns en gedecideerd zal voltrekken.
This is war.

Ashtrey | 23-08-11 | 22:43

Voorwaar dat ik zojuist zo een rebel in louter een iets te krappe Speedo® voorbij zag sloffen!

Pa Cartwright | 23-08-11 | 22:40

@Oome Gijs | 23-08-11 | 22:29
Ik denk dat het ons (de westerse wereld) uiteindelijk meer gaat kosten dan het oplevert.
"met de kennis van nu" voorzie ik dat Jolande Sap binnenkort instemt met een wederopbouwmissie in Libië....
Tenslotte hebben Navo-bommen aardig wat kapotstuk gemaakt in Kadaffië.

necrosis | 23-08-11 | 22:38

Zoals de Irakezen en straks ook de Libiërs worden behandeld, waarbij via verdeel en heers beslag wordt gelegd op de bodemschatten, zo zullen wij zelf ook worden behandeld vrees ik. Daar is het de olie, hier zijn het de sociale voorzieningen en de pensioenen.

Oome Gijs | 23-08-11 | 22:38

Sirte is niet bepaald een wereldstad en Ghadaffi is er geboren. Je zou denken dat het onder controle was, toch reden ze er gisteren nog rond met scudraketten. Daar heb je een flinke bagagedrager voor nodig. Zou het kunnen zijn dat Libië versnipperd is en dat stomtoevallig Tripoli een keer langs kwam? Dat wat we zien puur psychologische oorlogsvoering is?

Surferdude | 23-08-11 | 22:37

@AntiSoof | 23-08-11 | 22:31

Nou, ieder beest zijn feest. Schoonheid is voor jou een stel bebaarde, ongewassen gewelddadige gekken die moorden, plunderen, continu Allah aanroepen en zich als een stel idioten gedragen. Moet kunnen.

brutus68 | 23-08-11 | 22:35

De beelden scheppen vertrouwen, dat alles daar goed komt ....... niet dus.
Stelletje wilden.

Rammstein | 23-08-11 | 22:35

brutus68 | 23-08-11 | 22:27 Tip: Nooit iets vragen aan Antisoof.

zeg maar jansen | 23-08-11 | 22:32

@brutus68 | 23-08-11 | 22:27
En dat jij dat nu vraagt zegt zoveel over jou. Mensen zijn mooi of lelijk, ongeacht hun geslacht of leeftijd. En ik val op schoonheid. Maar serieus, die foto's vertellen meer dan het eerste plaatje.

AntiSoof | 23-08-11 | 22:31

Alluh'uh Akbar.. yea right.

Kopvod | 23-08-11 | 22:30

Merlot | 23-08-11 | 22:23 | + 0 -
haha zo zie ik het ook.
Maar in Nederland heb je wel een goed en een fout.
K-daffie = fout
Islam rebel = goed

De neutraliteit waar de NOS zo prat op gaat is al vele jaren ver zoek.

wakkere_nederlander | 23-08-11 | 22:29

En nu voor jullie zelf zorgen. Tabee!

alex4all | 23-08-11 | 22:29

Muamar was geen schoothondje van het Westen en liet de olie-opbrengsten grotendeels ten goede komen van de eigen bevolking. Het Westen, in het nauw door een tekort aan geld en olie, heeft de Arabische opstanden aangegrepen Khadafi
uit het zadel te wippen. Het Westen heeft onderpand nodig
voor de eigen gigantische schulden. De Lybische olie komt daarom goed van pas. Via een politiek van verdeel en heers - niet moeilijk in een stammen-maatschappij - komt het er nu op aan de opbrengsten van de olie ten goede te laten komen aan de failliete Westerse financiële instellingen, niet aan het Lybische volk uiteraard.

Oome Gijs | 23-08-11 | 22:29

Pa Cartwright | 23-08-11 | 20:04 Rotfl. Ik moest er voor googlen.

zeg maar jansen | 23-08-11 | 22:29

Een verlichte mensheid heeft geen stam meer nodig, noch hebzucht. Zelfzucht is vreselijk. En dat zie ik als ik de foto's zie. Hebzuchtige monsters en betaalde strijders. En die laatste zijn minder dan nix.

AntiSoof | 23-08-11 | 22:28

@AntiSoof | 23-08-11 | 22:20

Dat je daar op let.. U is gay, en valt op verkeerde mannen?

brutus68 | 23-08-11 | 22:27

@Merlot | 23-08-11 | 22:23
Stamverband vind ik natuurlijk en logisch. Democratie is het grauw en vreselijk. Maar ja.

AntiSoof | 23-08-11 | 22:25

wakkere_nederlander | 23-08-11 | 22:18 | + 0 -
In Libie heb je geen goed of fout.
Alleen de de ene stam patriarchale macho's en de andere stam patriarchale macho's.

Merlot | 23-08-11 | 22:23

Die 'rebellen' zijn altijd van de mannelijke kunne, niet onknap, en tussen de 23 en 29 jaar. Is dat raar?

AntiSoof | 23-08-11 | 22:20

Sorry hoor maar het lijkt of de media en de NAVO partij hebben gekozen voor de foute kant. Die rebellen ogen mijns inziens als een stel losgeslagen radicale islamstrijders.

wakkere_nederlander | 23-08-11 | 22:18

Je moet toch wat doen in je vrije tijd haha

Roflcopterattack | 23-08-11 | 22:17

De reden dat Libië wel door de NAVO wordt omgeploegd en Syrië niet is natuurlijk Lockerbie. Dat is de echte les voor dictators in de vreemde: doe wat je wilt, zolang wij er maar geen last van hebben.

Ivoren Toren | 23-08-11 | 22:14

komen ze weer met dat smerige teringsport aan in Nieuwsuur. Is dat nou echt belangrijk?
Wat een zielig zootje is dat toch.

prikkebeenK | 23-08-11 | 22:03

Al la hahaha hoe hakkebar! Nou ja Ghadaffi is dan weer wel weg zèg.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-08-11 | 21:55

Coooowl, a golden gun. Heb ik in COD Black Ops

GSpot | 23-08-11 | 21:46

Gratis Kalshnikovs....., af te halen bij de voormalige ambtswoning van Kadhafi in Tripoli. De vrijheidstrijders in Somalië en de rest van Afrika kijken via Sky News en CNN gezellig mee en zijn de NAVO dankbaar. ALLAH HU AKBAR!!!

Mensen, geef zoveel mogelijk via #giro555

Tieske de Geus | 23-08-11 | 21:43

Democratie is slechts mogelijk door politieke kleinschaligheid. De politieke schaalvergroting van vandaag leidt tot de degradatie van de gewone man tot een naamloze slaaf in een minimale economie. Ze bouwen van die torenhoge
kantoren, met de bedoeling dat je je klein en nietig voelt.

Oome Gijs | 23-08-11 | 21:40

@ YokiDoki | 23-08-11 | 21:34
Joh. Dat verwacht je niet.

Pa Cartwright | 23-08-11 | 21:35

@pica

voor het oog van de wereld gewoon even een haasje maken..

De baas,

Schollekopkadaver | 23-08-11 | 21:28

Laat de westerse wereld die Khadafi echt opjagen door de rebellen? Zal die nu nou niet al ergens in europa verstopt zitten (stille overgave zeg maar).

evert999 | 23-08-11 | 21:27

Best wel een geile Stahlhelm van dat Sky-mens.

Mazzeltov | 23-08-11 | 21:27

@ gentle giant | 23-08-11 | 21:18
"Het gaat meer dan waarschijnlijk om de Aalsterse burgemeester Ilse Uyttersprot en haar - inmiddels- ex-vriend."

"meer dan waarschijnlijk". Tja.

Pa Cartwright | 23-08-11 | 21:24

Toch balen dat ze Daffy nog niet hebben. Het is allemaal bloedserieus, maar ik wil gewoon dat poffertjesporem zien. Ja, da's best zielig...

mokum4all | 23-08-11 | 21:22

Dat je zegt van "elite".

gentle giant | 23-08-11 | 21:20

Fuhed met de politiepuhet.

geenstijlsteengeil | 23-08-11 | 21:20

Het Westen is allang niet meer het land van de vrijheid: het leeft van oorlog en bedrog. De NAVO voor de militaire oorlogvoering, de banken, de FED, de ECB voor de financiële oorlogvoering. Democratie is een fopspeen.

Oome Gijs | 23-08-11 | 21:19

@James St John Smythe | 23-08-11 | 21:06
Die is afgekocht.
De opstandelingen kregen een aanbod dat ze niet konden weerstaan.

Chiant | 23-08-11 | 21:08

Chiant | 23-08-11 | 20:59

In mijn wanhopige zoektocht naar erkenning en populariteit trek ik steeds weer aan de verkeerde hendels. Nou gaat het natuurlijk hier niet om mij, maar om Khadafi. Dat was ik even vergeten.
*trekt zich terug in zijn digitale bunker*

Oome Gijs | 23-08-11 | 21:07

Man die foto, lijkt The Village People wel :)

Luchtbakker | 23-08-11 | 21:07

Hoe zit het eigenlijk met de opstand tegen Berlusconi?

James St John Smythe | 23-08-11 | 21:06

@irma zonderboezem | 23-08-11 | 20:55
Gaat al eeuwen zo. En zal ook nog eeuwen zo zijn.
"War is not an independent phenomenon, but the continuation of politics by different means." Karl Von Clausewitz (1780-1831)

Chiant | 23-08-11 | 21:05

@La Bailaora | 23-08-11 | 21:00 | + 0 -

Ja...

Nou nee.

Santac | 23-08-11 | 21:04

En of deze rebel voortaan een held is in Libië...

Tommygunner | 23-08-11 | 21:03

Hij staat hem beter, goed zelfs...

Ik zou 'm doen!

Tante Corry | 23-08-11 | 21:03

Santac | 23-08-11 | 20:57
Je vergeet nog een optie: het wordt onderdeel van het kalifaat.

La Bailaora | 23-08-11 | 21:00

Goed gedaan NAVO.

joajoa | 23-08-11 | 20:59

@Oome Gijs | 23-08-11 | 20:53
Nee, dat levert dan weer een plusje op, want wél waar. In tegenstelling to het vorige plempsel van uw hand.
Maar pas op, want ik zag dat @Sir Galahad the Pure in een vorig topic om een soortgelijke insinuatie is -weggejorist en opgerot-.

Chiant | 23-08-11 | 20:59

Min maar, het is wel zo!!

irma zonderboezem | 23-08-11 | 20:58

Oome Gijs | 23-08-11 | 20:40
Eh, duuuh?

mokum4all | 23-08-11 | 20:57

@Oome Gijs | 23-08-11 | 20:53 | + 0 -

Er zijn verschillende mogelijkheden. Het zou leuk zijn wanneer het land een eenheid bleef/werd, met een parlementaire democratie. Of het land wordt een federatie, volgens de drie oude provincies van het Ottomaanse Rijk. Of het land wordt opgesplitst in 2 of 3 verschillende landen.

Of er komt een burgeroorlog, veel onderlinge strijd of een nieuwe dictator. Vooral het laatste zal geen optie zijn voor het westen. Het westen heeft veel contact met de nieuwe Libische regering. Het westen zal samen met enkele Arabische landen het land van veel advies voorzien. Geld hoeven ze niet, want ze zijn schatrijk daar.

Santac | 23-08-11 | 20:57

Toch raar dat tot voor kort deze dictator overal ter wereld welkom was. En nu is hij de verpersoonlijking van "het kwaad". Het geeft te denken!

irma zonderboezem | 23-08-11 | 20:55

*tegen oma vertellen dat haar D-Reizen zonvakantie naar Tripoli en Benghazi niet meer door kan gaan*

James St John Smythe | 23-08-11 | 20:55

Ik ga voor nog een paar minnetjes:

Kijk, de kolonel was geen lieverdje, dat weten we allemaal.
Maar eh... wat krijgen we nou aan de macht in dat land?
Het zal me niet verbazen dat er binnen een week een onderlinge strijd uitbreekt tussen stam A en stam B.
En dan zijn de Libiërs, die als we de beelden mogen geloven
massaal dansen van vreugde, hun gratis onderwijs en medische zorg kwijt en straks ook nog hun leven.

Oome Gijs | 23-08-11 | 20:53

@La Bailaora | 23-08-11 | 20:45 | + -2 -

Op de wc, heeft waarschijnlijk last van sproeipoep nu.

Santac | 23-08-11 | 20:51

Leuk hoor, al die feestvierende vrouwen en mannen.

colonnecinco | 23-08-11 | 20:48

Zit 'ik vertrek' te kijken op Ned1.
Helaas geen aflevering met Khadaffi.

ZDEV | 23-08-11 | 20:47

@Hölzenbein | 23-08-11 | 20:42
Jammer dat ik hier niet meer dan eens kan plussen!
Het is overigens wel "bloquesnoj" (met een Jaap van Meekren-accent)

Chiant | 23-08-11 | 20:45

OT: 5.8. Jongens, niet overdrijven, dat was de aardbeving in Roermond ook van een paar jaar geleden: nl.wikipedia.org/wiki/Aardbeving_bij_R....

Staat in geen verhouding tot de megabevingen van Japan, Chili en indonesie.

Nu weer terug naar het echte nieuws. Waar zit Ghadafi?

La Bailaora | 23-08-11 | 20:45

Minister of information; "Everything is just fine. I triple guarnatee you, there are no rebels in Tripoli."

AEX | 23-08-11 | 20:45

@Chiant | 23-08-11 | 20:39
Nou, oké bijna alle reaguursels dan.
In het geval van @Oome Gijs | 23-08-11 | 20:40 schoot ik plotseling uit met de muis naar de minknop.

Chiant | 23-08-11 | 20:43

Ik wil zijn bloksnor!

Hölzenbein | 23-08-11 | 20:42

Niets weerhoudt de NAVO van het lanceren van de volgende aanvalsoorlog; ze onttrekt zich aan iedere vorm van democratische controle. Wat we zien bij de beelden is niet alleen de val van een dictator: het is de dans op het graf van onze democratie. En de mensen vinden het nog mooi ook.

Oome Gijs | 23-08-11 | 20:40

@ZDEV | 23-08-11 | 20:36
Daarom ga ik nu principieel alle reaguursels plussen. Zélfs die van Hölzenbein.

Chiant | 23-08-11 | 20:39

@ZKH EénOog | 23-08-11 | 20:34 | + 0 -

Ik weet het. Maar was toevallig op Sky.

Santac | 23-08-11 | 20:37

En de afstudeerboete die hij wou doorvoeren heeft het er zeker niet beter op gemaakt.

blinde kip | 23-08-11 | 20:36

Ik weet waar Khadaffi zit.
Hij zit in een bunkertje op Geenstijl te minnen.

ZDEV | 23-08-11 | 20:36

Staat hem niet zo verkeerd.
Mode voor de komende tijd in Libie

Opkikker | 23-08-11 | 20:36

Gadaffi had nooit de plaatselijke Funx moeten opdoeken.

blinde kip | 23-08-11 | 20:35

@Santac | 23-08-11 | 20:28

Dat noemen die OhMaiGawd roeperts een aardbeving, in Japan noemen ze dat een aftershockje. #NiksAanDeHand

ZKH EénOog | 23-08-11 | 20:34

5.8 richter

HistoryTeacher | 23-08-11 | 20:33

5.8 richter

HistoryTeacher | 23-08-11 | 20:33

Zo te zien zitten Kadaffi en zijn zonen maximaal op de minkudo-button te duwen.

Chiant | 23-08-11 | 20:32

Tief toch eens op met dat Sky-news, daar wil toch geen hond naar kijken?!

Dit kijk je op Al Jazeera.. Of op RT voor de lulz.

CoxMulder | 23-08-11 | 20:32

*doet dansje bij vreemdelingendienst*

Plukkiehaar | 23-08-11 | 20:32

Aardbeving in Virginia Vs, NY evacuatie, paniek

HistoryTeacher | 23-08-11 | 20:32

radio1. publieke? daar doet GS toch niet aan? hypocrieten.

brabant altijd -1 | 23-08-11 | 20:32

Aardbeving in Washington ofzo.

Santac | 23-08-11 | 20:28

Oome Gijs | 23-08-11 | 20:21
En ik maar denken dat een aardbeving juist een val veroorzaakt.

James St John Smythe | 23-08-11 | 20:26

zo'n pet moet kk-excellentie ook
maar aanschaffen. Gezeik afgelopen.
Tja, sommige groeperingen zijn
gevoelig voor ordetekens

persona non gratis | 23-08-11 | 20:26

Anarchy in progress

_Fly66_ | 23-08-11 | 20:25

Gaat Hillen nu hoogstpersoonlijk die heli van ons ophalen ?

Mazzeltov | 23-08-11 | 20:24

Legendarische uitspraak:"Deze jongen komt uit Benghazi.Hij heeft een koffer in zijn hand met een raketwerper. Hartstikke handig voor thuis in Benghazi."

Morrisey | 23-08-11 | 20:24

Zingt hardop:

De steek van de Keizer... jajajaja .... de steek van de Keizer

René40181216 | 23-08-11 | 20:23

Toch kut als ze je huisraad stelen.

brutus68 | 23-08-11 | 20:23

Khadafi's val veroorzaakt meteen een aardbeving in Verginia, USA. Pentagon ontruimd. De goden straffen onmiddellijk.

Oome Gijs | 23-08-11 | 20:21

OT Ondertussen in de USA; Magnitude 5.9 earthquake hits U.S. state of Virginia, tremors felt in Washington, D.C. and New York.

Puz Pin | 23-08-11 | 20:21

@ Merlot | 23-08-11 | 20:13
En tracht die trekzakken dan maar eens te overstemmen. Mèh uw aap.

Pa Cartwright | 23-08-11 | 20:20

Die pet past de volgende Dik Tatort.

Oome Gijs | 23-08-11 | 20:16

Dat hoorspel van de NOS, daar trap ik niet in. Thomas Erdbrink zit gewoon in de studio in Hilversum.

James St John Smythe | 23-08-11 | 20:15

Prachtbeelden

EllaRouvoet | 23-08-11 | 20:14

Kwil ook zo'n pet!
Leuk, met een orgeltje en een aapje en dan ergens gaan staan.

Merlot | 23-08-11 | 20:13

Goed, Nato is klaar daar. Nu verder met Syrië of Zimbabwe.
Iran lijkt me ook wel OK. Jemen misschien.
Nu ff doorgaan.
In al die landen is wel wat te halen, olie, diamanten etc.

Vetinari | 23-08-11 | 20:13

Chavez heeft hem allang opgehaald!!

Kalaforni | 23-08-11 | 20:13

@ZDEV | 23-08-11 | 20:04 |

Zoiets dacht ik ook al...

overVecht | 23-08-11 | 20:13

Volgens Mme. Chiante heb ik ook een gouden geweertje.

Chiant | 23-08-11 | 20:13

Zo'n helm wil ik ook wel. Ruilen voor plasma tv?

NoordHollander | 23-08-11 | 20:11

Laat zich wel raden wat hij de laatste tijd allemaal heeft uitgespookt, prestige level 14 haal je niet in één dag.

Renkum0317 | 23-08-11 | 20:11

Zolang de zonnebril niet boven tafel is schijnt het onrustig te blijven.

dandaan | 23-08-11 | 20:09

@ Aimforthebushes | 23-08-11 | 20:08
In het afwasteiltje.

Pa Cartwright | 23-08-11 | 20:09

Hee looters, scoor eens zo'n tent dan!

ZDEV | 23-08-11 | 20:09

De vergulde AK-47, must-have voor iedere tiran. (Hebb0n!1)

Renkum0317 | 23-08-11 | 20:08

-weggejorist-

Aimforthebushes | 23-08-11 | 20:08

Grote vraag: waar is Kapitein Koekwaus nu?

Aimforthebushes | 23-08-11 | 20:08

Paupers... allemaal! Doe je niets aan

Jona23 | 23-08-11 | 20:07

Yay! Doei Ghaddaffi, hoi Sharia!

Überbottehork | 23-08-11 | 20:07

Doe mij die ketting maar, mogen jullie die pet houden.

ZKH EénOog | 23-08-11 | 20:07

Nou, dat laat zich raden. Binnenkort rijdt iedere idioot in een VW Golf, met een regenpijp als uitlaat, koplampen als lichtmasten van een voetbalstadion, dobbelstenen aan de achteruitkijkspiegel en de geluidsinstallatie van Dynamo Open-Air (maar dan een negert die door machinale geluiden heen vloekt die uit de speakers schalt), met zo'n Kadaffi-pet scheef op de kop.

Chiant | 23-08-11 | 20:06

Is er nu al een nieuwe dictator in Libië?

TonyM | 23-08-11 | 20:06

Doet me denken aan die scene in NKOTB Turrrrrbo!!

Limburg vrij!! | 23-08-11 | 20:06

Die pet past iedereen!

ZDEV | 23-08-11 | 20:04

Ach, zo jatte ik ooit ergens uit een kroeg in Groningen een vissenmuts.
Manmanman, gezeik mee gehad, dat het alleszins niet fraai meer was.

Pa Cartwright | 23-08-11 | 20:04

Petje af!

Generaal Tapioca | 23-08-11 | 20:03

"Er zijn geen rebellen in Tripoli"

gentle giant | 23-08-11 | 20:01

B.A Gadaffi?

Absoluut niet waar | 23-08-11 | 20:00

Gave pet! Daar doe je het allemaal voor.

buurvanurk | 23-08-11 | 19:58

Die pet past ons allemaal...

overVecht | 23-08-11 | 19:58

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl