Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WUT? Puber probeert kleuter te verdrinken

kroossloot.jpgDen Helder - Twee tieners hebben vrijdag in het speel- en avonturenpark in Julianadorp geprobeerd een kleuter te verdrinken. Het vijfjarige kind werd door een jongen vastgehouden en met het hoofd onder water geduwd, terwijl een tweede jongen toekeek. De twee tieners maakten deel uit van een groepje jongens en meiden in de leeftijd van 13 tot 18 jaar. De kleuter was samen met een vriendje aan het spelen in het park, een van zijn ouders was even boodschappen doen in het nabijgelegen winkelcentrum. Wat de aanleiding voor de poging tot verdrinking was, is onbekend. Toen zijn moeder er aankwam, zetten de twee tieners het op een lopen. Welkom in Naargeestig Nederland. Wat moeten we hier (spiegel) nu nog op zeggen? Er zijn klaarblijkelijk geen grenzen meer aan het compleet doorgeslagen beestengedrag van sommige jongeren in Nederland. Hadden we bijna de Nederlandse Jon Venables en Robert Thompson () gehad. Niet alleen is het schokkend dat een puistenpsychopaat het een prima idee vindt om een kleuter te verdrinken, maar het is eveneens onbegrijpelijk dat zijn vriendengroep hem niet tegenhoudt. Een staatsgevaarlijk gebrek aan geweten bij deze jonge mensen. De politie heeft overigens nog geen idee (spiegel) wie de dader is, dus mocht u meer weten gaarne even contact opnemen met de politie Noord-Holland Noord. Dit sujet dient zijn ledenkaart van onze samenleving in te leveren en chronisch tussen dikke lagen beton met tralies gehouden te worden. Waanzin.

Reaguursels

Inloggen

Ik heb dit al meerdere keren gezien in mijn leven. Dat is min of meer 'per ongeluk' aangezien die kiddo's niet realiseren wat dood betekend. Beetje vreemd dat dit nu in het nieuws komt. Tenzij het finnen waren, dan is het anders. (?)

honderddagen | 18-07-11 | 19:14

Pubers zijn geestelijk nog niet volgroeid.
Hun hersenen missen nog een deel van o.a. empathie en het besef van gevolgen van hun gedrag, dat pas rond hun 21e zich zal gaan ontwikkelen.
Dat is bijvoorbeeld ook de reden dat legers zich voornamelijk richten op jongens van rond de 16 jaar, want lichamelijk sterk genoeg voor man tot man gevecht, en geestelijk nog anti-sociaal en makkelijk beïnvloedbaar.
En in dat laatste zijn de ouders te kort geschoten, want die hadden hem bij moeten brengen dat dit ongewenst is.
Die maatjes zullen hem wel gauw verlinken, want de hij wordt al gezocht.
Stuur die lul dan maar naar Kunduz om bermbommen te ontmantelen.

mothersfinest | 18-07-11 | 14:33

@dezeookalbezet | 17-07-11 | 17:28
Whohoo, binnenkort bent u opa van mijn leeftijd: nog geen veertig jaar. Gefeliciteerd, ou.... jonge.

Semolina Pilchard | 18-07-11 | 11:31

Quid heeft het over beestengedrag. Beesten doen zo iets niet, mensen wel. Geldt ook voor de reacties.

Musset | 18-07-11 | 11:11

Is er nu werkelijk niemand die in de gaten heeft dat de oorzaak het internet is?
Vaak hebben kinderen van af 8 jaar al een comp. met internet op hun kamer.
Kunnen surfen en de meest gruwelijke filmpjes bekijken.
Hebben jullie al eens filmjes bekeken van ritueel slachten, van stenigen en onthoofdingen in islam landen. Is allemaal vrij te zien op internet.
Kinderen verharden hierdoor en gaan het ook doen.
Toen ik 14 jaar was moest ik werken en hard ook.
Dit soort dingen gebeurde toen niet, niet omdat alles beter was omdat er geen internet was.
Geloof me dit is nog maar het prille begin.
Het internet + alle sociaale media maken een eind aan onze westerse beschaving.
Kijk niet raar op als er binnenkort een kleuter met open gesneden keel gevonden wordt. Expirimentje van vriendjes.
Ook de financieele crissis en de massa immigratie, komt allemaal door internet.
Overdreven misschien? Ik denk van niet.
Denk hier maar eens rustig over na en trek de lijn van deze (vooruitgang) maar eens door naar de toekomst.

meneer-zeikgraag | 18-07-11 | 11:06

Simpel... mail me de gegevens van de daders en ze zullen het nooit meer doen.

"Wie werd er vroeger niet af en toe eens met zijn snuit onder water gehouden door de "grote jongens" in het zwembad."

Ik niet, en ook de 1000+ mensen die ik ken niet.

"Een gesprekje is hier niet de aangewezen weg."

Breekijzer over de knietjes, dat geeft genoeg duiding van maatschappelijk ongenoegen lijkt mij. 'Jij kleuters verdrinken, jij niet lopen meer...'

Dubbele Halve Zool | 18-07-11 | 02:33

Ik ben vroeger ook door een paar gasten (15) belaagd en bestolen. Een paar jaar later kwam ik ze weer tegen toen ze mijn brommer net hadden gestolen, met een paar vrienden hebben we ze te pakken genomen. Dit soort gasten gaan van kwaad naar erger.

funkyd | 17-07-11 | 22:47

@kwissie_2 17-07-11 20:10
Ik heb nooit gezegd dat het normaal is, maar ik ontken niet dat het nu eenmaal gebeurt. En niet de maatschappij, de ouders of buitenlanders hebben daar schuld aan, maar degene die het gedaan heeft. En dat gebeurt nu eenmaal, niks aan te doen, iedereen doet wel eens iets doms en kinderen zeker...

Smooth Operator | 17-07-11 | 22:41

Milton Friedman | 17-07-11 | 20:38
Ben anders wel een keer flink in paniek geraakt nadat ik door een paar gasten een beetje lang gesopt werd.Maar dat gebeurde meestal wel in een zwembad en niet in een smerige sloot.

miko | 17-07-11 | 21:53

Gelukkig de daders zijn bekend, de Politie heeft het incident al besproken .... Wat nu .. Gvd worden de daders vast gezet in het Pieter Baan instituut, krijgen ze jeugd TBS, ouders worden onder jeugdtoezicht gezet?

FapMaster | 17-07-11 | 21:07

Ik snap werkelijk niet wat leuk is aan waterboarden van een kleuter. Zal wel familie zijn van de daders... Zo zie je maar dat niet alleen Turken opkomen voor eigen trash, ook NLers kunnen er wat van.

Kaan78 | 17-07-11 | 21:07

Vind het dan wel weer goed om te horen dat Jelte vandaag met de boot terug is gekomen uit Amerika omdat 2 andere kinderen hem in coma moesten schoppen, ik hoop dat deze kinderen en ouders tot het bot financieel uitgekleed worden om de schade te betalen.
Ook bij deze kinderen welk een kind moet willig proberen te verdrinken moeten ouders ook keihard gestrafd worden. Als je kinderen dit soort gedrag vertonen gaat er toch iets heel erg fout in de opvoeding. Mag toch hopen dat het geen Finnen betreffen.

FapMaster | 17-07-11 | 21:01

Vroeger noemde we dat 'soppen', en dat is zo oud als de weg naar Rome. Weliswaar is het leeftijdsverschil tussem die kinderen te groot, maar die achterlijke PvdA/D66/GL 'gogen/logen' hysterie, dat gaat echt te ver!

Milton Friedman | 17-07-11 | 20:38

ff Job inschakelen. Die gaat wel eens een kopje sterke thee met de daders drinken.

Dat zal ze leren!!!! Die laffen kwijlende honden.

VoorZetsel | 17-07-11 | 20:17

Schuld ligt bij de maatschappij. Men geeft de verkeerde signalen. Kwetsen van andere groepen die je minder mag, mag uiteraard zolang het geen NL'ers zijn of bevoorrechte minderheden. Hufterig gedrag is leuk, zie bijvoorbeeld PownedTV die dikke schijt heeft aan alle gezag, niet de samenleving maar JIJ bent belangrijk, stelselmatige verkrachting van ons moreel besef en fatsoen door de media, maar dan nog het allergrootste probleem.

Ik ben een gelovig mens. Je hoeft niet te geloven om het onderstaande te onderstrepen. Vanuit mijn geloof geloof ik dat het verschil tussen mens en dier uit drie zaken bestaat. Fatsoen(uit zich in waarden en normen), Geweten en IQ. De IQ in de westerse wereld is ver ontwikkeld, de EQ is ingekapseld zodat wij als productie-unit niet te veel als mens maar meer als productieapparaat gaan gedragen. De rest van het systeem is zo ingericht dat je als werkslaaf wel verplicht mee moet doen in het systeem. Leningen, indoctrinatie en sociale druk van dezelfde gehersenspoelde menigte voorkomt dat je in vrijheid kunt leven.

Mijn oplossing hou ik voor mijzelf. Ieder mag zijn eigen invulling aan geven. Dat is ook vrijheid ;-)

Kaan78 | 17-07-11 | 20:16

Smooth Operator. U vindt dit normaal? Kinderen doen nu eenmaal zo iets?? WTF? Doe eens even normaal zeg. We hebben het hier niet over onschuldig rotzooi trappen, we hebben het hier over een peuter moedwillig proberen te verdrinken!! Ga eens naar jezelf laten kijken aub!

kwissie_2 | 17-07-11 | 20:10

Azijnzeikers hier zeg! Dit soort dingen gebeurt altijd en overal. Niet goed, maar wel een feit. En het heeft niks te maken met buitenlanders, politie of ouders. Kinderen doen nu eenmaal domme dingen en kunnen niet 24/7 in de gaten gehouden worden.

Smooth Operator | 17-07-11 | 19:20

@ Ctrpllr | 17-07-11 | 12:59 | + -96 -

Jij zegt het precies goed. In het zwembad ja, maar toch niet in een park in Den Helder.

Dit hoort toch niet te gebeuren, of vind jij het de normaalste zaak van de wereld?

Jij snapt de ernst van de situatie niet denk ik.

Eppert | 17-07-11 | 18:48

En wat als ze de jongens hebben gepakt?! Een gesprekje met oom agent met de preek 'niet meer doen he'? Dat is zo'n beetje waar het in dit land heen gaat bij de aanpak van dit soort tuig! Triest

Fractuurtje | 17-07-11 | 18:25

Was vast alleen een grapje. Onder de minuut blijft het leuk.

Jan Gordelroos | 17-07-11 | 18:05

De psychische gesteldheid van het overgrote deel van de jeugd is ziek. De laatste jaren valt mij op dat elke lichting a-socialer en gewetenlozer is. Je hoeft maar even in hun ogen te kijken hoe ziek de geest is. A-morele psychiatrische klanten die een absolutt gevaar voor de samenleving in de nabije toekomst vormen. Dank aan, in mijn bescheiden optiek, aan de ouders, politiek bestel en de machinaties van de dynamiek van de gewetenloze commercie.

Nylund | 17-07-11 | 17:52

Achterlijk tuig en verdorven geest als je met een groepje een kleuter van 5 probeert te verzuipen. Man man man wat een land.

Jordert | 17-07-11 | 17:52

Van nature heb ik het meestal niet zo op noord-Afrikanen, maar ik wil sommige reaguurders even duidelijk maken dat er in Juliandorp geen Mocro`s wonen. Een etnische groep hoeft niet de schuld te krijgen van iets wat ze niet gedaan hebben. Marokkanen wonen niet noordelijker dan Heerhugowaard in Noord Holland.

Jordert | 17-07-11 | 17:47

@Semolina Pilchard | 17-07-11 | 15:39 | gedeeltelijk mee eens. als ik vroeg zei dan kreeg ik ook te horen: jij hebt niets te willen. iets wat ik mijn kinderen ook met succes heb bijgebracht.

op mijn 19de kregen "wij" een drieling... ja inderdaad in 1 keer raak en ook meteen genoeg. deze drie hebben we ook altijd geleerd dat ze niets te willen hadden en soms dingen mochten doen.

vorige jaar zijn ze alledrie het huis uit gegaan en 1 wordt nu zelf al vader. (weinig geleerd van pa) ik sta dus op het punt om een hele jonge opa te worden.

ik hoop alleen dat deze ook niets te willen krijgt van mijn zoon ;)

dezeookalbezet | 17-07-11 | 17:28

Ik zit me meer te verbazen over 1 van de laatste reacties (Annie) onder dat bericht op die Den Helder actueel site.

Lui die de schuld aan de ouders van het slachtoffer geven, hoeveel hersencellen kom je dan wel niet te kort?

Desolator | 17-07-11 | 17:23

Probleem is er is te weinig Politie in Nederland en dan zijn het nog watjes ook nog,zit al lang in het buitenland
je kan hier veel flikken joint roken is geen punt de boel onder pissen op straat geen probleem
maar lastig worden,knokken,geweld,jatten dan heb je het slecht met ze.
Een keer gezien dat een auto over een kruising "vloog" schramde een kinderwagen en knalde tegen een paal op

Die 2 werden uit de auto getrokken en echt totaal aan bagger gemept door de politie, zelf nadat er een op een brancard lag en een agent die kinderwagen zag op straat ging die knuppel nog een paar keer op zijn kop los !!

Zo hoort het die flikken nooit meer zo een geintje !
en evt vriendjes die zullen wel 2 x nadenken voor ze een geintje uithalen

expat | 17-07-11 | 17:06

-weggejorist-

Creaguurder | 17-07-11 | 16:58

Was gewoon een geintje van Mo...

de kudtkrantenjongen | 17-07-11 | 16:55

oeps, correcte zinnen trouwens ook.

djiep | 17-07-11 | 16:41

lijfstraffen voor die kids zijn dan op het wel gerechtvaardigd. opvoeding is in dit land ver te zoeken!

djiep | 17-07-11 | 16:40

-weggejorist-

BarneyBoner | 17-07-11 | 16:35

Den helder/Mongoolder. Ik heb mensen uit dat gehucht rondlopen op m'n werk daar zit gewoon een draadje los. Het zelfde als in Zaandam.

Smalhout | 17-07-11 | 16:29

@gruzelement
Je gaat nog de verdediging in, ook zo een ouder die kinderen ziet als consumptie goederen.

Als je kinderen neemt dan dien je er voor te zorgen, anders moet je ze niet nemen het is geen hobby. Als kinderen de supermarkt niet in willen doe je pedagogisch al iets fout. Laat ze onderdeel uit maken van het gebeuren en je zult zien dat in de supermarkt rondlopen ook leuk vinden. Daarbij als kinderen iets niet willen en ze moeten toch heet dat opvoeden. Knuppel.

Daarnaast zijn er legio alternatieven als je zelf even rustig boodschappen wilt doen. Zoals de besloten speeltuin waar begeleiding aanwezig is, of bij opa en oma, vertrouwde buren. Mits je natuurlijk niet zo een niet opgevoed, gestoord, alles bij elkaar schreeuwend monstertje hebt. (wat ik vermoed)

Kinderen van die leeftijd laat je nooit alleen in een onbeschermde omgeving. Ze kunnen zelf fouten maken waardoor ze in gevaar komen. (water, slingerende injectie naalden, andere gevaarlijke objecten, of ziekte verspreiders) Daarnaast je kinderen kunnen ook altijd door andere in gevaar worden gebracht.

Anders denken dan dat is naïef en onverantwoordelijk, tevens is het schaamteloos dat je de eigenverantwoording daar niet in ziet. Hoop, dat je geen opvoeder bent. Pauper!
Kinderen van die leeftijd zijn niet zelfstandig en dienen zo niet behandeld te worden.

sorryhoormagikeven | 17-07-11 | 16:21

Als het mijn zoon zou zijn geweest die een kleuter zou hebben willen verdrinken had ik hem waarschijnlijk wat aangedaan. Het feit dat er 'gepraat' is zegt mij genoeg. De ouders interesseert het geen sier dat zoonlief bijna een moord heeft gepleegd. Ze zijn blij dat ie zijn zak chips, mobieltje en scooter heeft, zolang hij maar niet thuis komt om aandacht of liefde. Van dat laatste vermoed ik dat 80% van de gezinnen een handje heeft. Opvoeden doen we niet meer, we laten elk kind over aan zijn/haar eigen lot. Zolang vader- of moederlief maar op hyves kan bloggen over hoe slecht ze het wel niet hebben en of er nog mensen zijn die op 'Like' hebben geklikt bij een zoveelste domme roep in het niets....

Eagle_Eye | 17-07-11 | 16:12

is gewoon niet gebeurd.
onzin verhaal van hysterische moeder.
als het meisje met de hakenkruizen en de jongen die verkracht was.
iedereen komt maar in de krant tegenwoordig met verhalen zonder feitencheck.

2emeREP | 17-07-11 | 16:09

Maak mij meer zorgen over die randdebielerigw meerderjarigen die door mijn buurt racen met hun Audi's en Volvo's. Stelletje maloten.

ontlullen | 17-07-11 | 16:06

Kwestie van (niet) opvoeden. Kinderloze yup zijnde -althans, zo wordt men tegenwoordig genoemd als men een fulltime werkende vrouw heeft en bewust geen kroost verzamelt- moet ik natuurlijk mijn bek houden. Wat weet ik er nu van?
Wel, ik weet in elk geval dat kinderen tegenwoordig te vaak hun zin krijgen. Zodra ik als klein ventje de woorden 'ik wil' sprak, zeiden mijn ouders: jij hebt niets te willen.
Uitkijkend op een pleintje zie ik een 3-jarige peuter 's avonds om acht uur rondstuiteren. Zijn vader roept 'm naar binnen, maar HIJ WIL SPELEN (kapitalen, want dit soort kinderen kan enkel gillen). Hij werpt zich op de grond, want HIJ WIL SPELEN en... krijgt nog een half uur. In supermarkten willen kinderen snoep en chips en gaan de waren derhalve in 't karretje in. Daarna willen ze schreeuwend door de paden rennen en tegen winkelpubliek botsen. Dat mag, want zij willen het. En als ze ouder zijn, willen ze een peperdure scooter. En daarna een auto.

Waarschijnlijk wilden deze pubers een kleuter een lesje leren. Moet kunnen, toch? Zij willen het immers.

Semolina Pilchard | 17-07-11 | 15:39

@dezeookalbezet | 17-07-11 | 15:22
Dat snap ik dus ook niet. Zeker als er water in de buurt is....

neworder | 17-07-11 | 15:34

Krankzinnigheid is niet te genezen. Gelukkig hebben we Herr Otto von Opstelten en Frederik handig Teeven. Op debiele ouders kun je sowieso niet rekenen..

lichtpunt | 17-07-11 | 15:32

waarom laat je als ouder je kind van 5 achter in een speeltuin ???????????????????????????????????????????

onverantwoordelijk gedrag: ouders uit de oudelijke macht ontzetten.

dezeookalbezet | 17-07-11 | 15:22

@Ashtrey | 17-07-11 | 15:16
Ach so. Het is je vergeven, hoor.

@Che_cuevara | 17-07-11 | 15:18
Geniet ervan. Wijn drinken is met dit weer beter dan buiten rondhangen. Laters!

De Gooise Matras | 17-07-11 | 15:22

Che_cuevara | 17-07-11 | 15:18
Wacht ik ga uiteraard met je mee!

*out*

Ashtrey | 17-07-11 | 15:19

@De Gooise Matras | 17-07-11 | 15:14
Maar mijn rooie roept, ze wil een wijntje.
En wie ben ik om dat te weigeren? (zou niet eens durven)

Fijne dag nog.

*out*

Che_cuevara | 17-07-11 | 15:18

De Gooise Matras | 17-07-11 | 15:12
Jawel. Solly daarvoor. Vaag is mijn middle name, of rare snuiter zoals sommige het wensen te betitelen.

Ashtrey | 17-07-11 | 15:16

@De Gooise Matras | 17-07-11 | 15:14
So be it.

Che_cuevara | 17-07-11 | 15:16

@Che_cuevara | 17-07-11 | 15:10
Die wil ik dus zijn. De Zeeuwse variant. Mét spiegeltjeskap.

De Gooise Matras | 17-07-11 | 15:14

@Ashtrey | 17-07-11 | 15:05
Is dat niet jouw account, dan? Vond het wel vaag, idd.

De Gooise Matras | 17-07-11 | 15:12


@McSnor | 17-07-11 | 15:05
zet je cursor er maar op

landlopertje | 17-07-11 | 15:11

@Che_cuevara | 17-07-11 | 15:04
Ja, hier ook. Mijn poging tot hardlopen wordt gesaboteerd. Heeft vast met de lading van deze dag van de week te maken.
Of misschien is hij boos om wat mensen elkaar aan kunnen doen. Maar die kans acht ik klein, gezien de perikelen die zich afspelen onder de kerkelijke habijten. Tuig.

De Gooise Matras | 17-07-11 | 15:10

@De Gooise Matras | 17-07-11 | 15:07
Je zegt het al, één voor allen, allen voor één.

Rest de vraag, wie is d'Artagnan?

Che_cuevara | 17-07-11 | 15:10

Hoe ziek kan je zijn???

Izbut | 17-07-11 | 15:08

Inmiddels ervaar ik dat gevoel zo om de dag, als ik iets lees als 'Jongen bijna doodgeschopt' of zoals dit 'Puber probeert kleuter te verdrinken'. Dat gevoel van: ''Godverdegodver laat mij maar eens een paar minuten alleen met de daders!''
Ik haat Nederland zo erg.

Pork & Beans | 17-07-11 | 15:07

@che che
Inderdaat inderdaat

McSnor | 17-07-11 | 15:07

@Che_cuevara | 17-07-11 | 15:01
Daar is natuurlijk niets aan als wij allen één zijn, aan klaverjassen. Maar verder vind ik het een leuk idee. #4musketiers

De Gooise Matras | 17-07-11 | 15:07

@McSnor | 17-07-11 | 15:05
Waterplantjes?

Che_cuevara | 17-07-11 | 15:06

-weggejorist-

Che_cuevara | 17-07-11 | 15:05

@McSnor | 17-07-11 | 15:03
Dat verklaard het.

Che_cuevara | 17-07-11 | 15:05

De Gooise Matras | 17-07-11 | 14:59
Kan er wel bij, je had btw toch wel door dat je op T. niet met deze Ashtrey sprak? Was die dag de kloodtzak die regeerde en derhalve kort en geagiteerd reageerde op een overduidelijk oprechte interesse vraag.
Dat je het even weet. ;)

Ashtrey | 17-07-11 | 15:05

Kan iemand trouwens het fotootje bij dit topic duiden?

McSnor | 17-07-11 | 15:05

Hier is maar één conclusie mogelijk: dit móet de schuld van GeenStijl zijn.

IWAB | 17-07-11 | 15:04

@De Gooise Matras | 17-07-11 | 15:02
Zou het dan toch de tweede zondvloed zijn?

Maar wat dat verzuipen betreft, hier begint er wel erg op te lijken.

Che_cuevara | 17-07-11 | 15:04

@che
iPlat...

McSnor | 17-07-11 | 15:03

@McSnor | 17-07-11 | 15:01
Dat zou kunnen.
Maar ff off topic, heb jij het GS tooltje niet geïnstalleerd?

Che_cuevara | 17-07-11 | 15:03

@Dean Moriarty | 17-07-11 | 15:01
Ga jij maar terug on the road.

rara | 17-07-11 | 15:02

@Che_cuevara | 17-07-11 | 14:58
Ik voel me sterk getergd door Godt en zijn behoefte om zijn scheppingen te verzuipen. Eigenlijk is hij niets beter dan die pubers.

De Gooise Matras | 17-07-11 | 15:02

Hoax. Overtrokken gedoe, waarschijnlijk pesterijtje. 3 seconden onder water. Kut, laf - maar geen paniek.

Dean Moriarty | 17-07-11 | 15:01

@che
Misschien vind hij me stiekum wel aardig :-)

McSnor | 17-07-11 | 15:01

Als GW Bush ermee weg mag komen, leg dan niet te zaniken als een paar pubers oorlogje spelen.

Charles Swietert | 17-07-11 | 15:01

@De Gooise Matras | 17-07-11 | 14:59
Ik zou zeggen, kom er bij meid.
Met z'n vieren kunnen we ook klaverjassen.

Che_cuevara | 17-07-11 | 15:01

@McSnor | 17-07-11 | 14:56
Je zou er nog van schrikken als je wist wat de technische vermogens van Joris zijn.
Dat je geen 2e zwitsalletje krijgt heeft heus wel een reden.

Che_cuevara | 17-07-11 | 15:00

@Ashtrey | 17-07-11 | 14:56
Pas maar op met het openbaar verlenen van je steun want voor je het weet voegt er zich een vierde entiteit toe aan jou / jullie en worden we één grote gezellige familie. LOL

De Gooise Matras | 17-07-11 | 14:59

-weggejorist en opgerot-
DeGezalfde | 17-07-11 | 14:48 |

@Joris
NAW hoeft niet, maar een kaartje met daarop de winkelcentra die de komende tijd beter gemeden kunnen worden zou fijn zijn.

Jackanders | 17-07-11 | 14:58

Welke ouder laat z'n 5 jarige kind alleen in het zwembad?!
Wat was die andere ouder aan het doen?!
Waar was de badmeester?!

Treurig varken | 17-07-11 | 14:58

@De Gooise Matras | 17-07-11 | 14:53
Hoe is het trouwens in Rilland.
Ook zo nat als hier?

Che_cuevara | 17-07-11 | 14:58

Eerst maar eens zien of het echt waar is, kinderen hebben een rijke fantasie en misschien viel het kind wel in het water en maakte er, bang voor een pak slaag, een mooi spannend verhaal van. Moeders gaat ook niet vrijuit, hoe dom kun je zijn om je kind alleen te laten bij water ?

vandezijlijn | 17-07-11 | 14:57

Die ouders moeten wel 10 of meer kinderen hebben, dat ze het kleutertje zo makkelijk alleen laten. Ik heb er maar twee en moet er niet aan denken dat er met één iets zou gebeuren.

En dan het gore lef hebben om meer toezicht te vragen. Of bedoelen ze meer toezicht op ouders die het nog steeds niet begrepen hebben?!?!?

xspalm | 17-07-11 | 14:57

@De Gooise Matras | 17-07-11 | 14:53
Joris was het ook zat.

"17-07-11 | 14:50 >>
-weggejorist en opgerot-
DeGezalfde | 17-07-11 | 14:48 | | Reageer+ | 0 "

Che_cuevara | 17-07-11 | 14:57

@che
Ik probeer al tijden om er twee te krijgen. Een dubbele zwitsal is mijn doel. Maar Joris trapt er niet in. Hij geeft me er hoogstens steeds twee zwitsalmaanden bij. Ik denk eigenlijk dat het niet in zijn technische vermogen ligt om me twee zwitsalletjes te geven.

McSnor | 17-07-11 | 14:56

Taranis | 17-07-11 | 14:52 |

Ik ben vroeger geen lieverdje geweest ,maar wat die pubers tegenwoordig uithalen slaat echt alles.

Eurotokkie | 17-07-11 | 14:56

De Gooise Matras | 17-07-11 | 14:45
Je ziet het goed hoor, reeds al kordaat opgetreden.

Ashtrey | 17-07-11 | 14:56

en.wikipedia.org...

Doet me daaraan denken.
Nacho_Vidal | 17-07-11 | 12:53 | + -21 -

Goh, ben je daar helemaal zelf op gekomen? Knap hoor!
.
Er is trouwens een film gemaakt over die bizarre moord: www.moviemeter.nl/film/46626 Boy A (2007)

TooledForTrouble | 17-07-11 | 14:55

@DeGezalfde | 17-07-11 | 14:48
Je bent helemaal gek gezalfd, lijkt het. Kierewiet.

De Gooise Matras | 17-07-11 | 14:54

@Joris mbt zalf > dank.

yamahaha | 17-07-11 | 14:54

@yamahaha | 17-07-11 | 14:48
Ach, hindert niet. En bloemetjes, daar maak je mijn dag weer goed mee. Helpt de rigide gedachtengang van sommigen wat te relativeren.

De Gooise Matras | 17-07-11 | 14:53

@McSnor | 17-07-11 | 14:43
Zo raak je niet van je zwitsalletje af denk ik.

Che_cuevara | 17-07-11 | 14:53

@Doomsday | 17-07-11 | 14:46

Vlieg ff een eindje verder.
Heeft niets met godsdienst te maken.
De prijs van individualisme is oa het inleveren van hechte sociale controle.
Dan gaan de moralen en principes verschillen.
De verzuiling zoals dat vroeger in Nederland het geval was had inderdaad vooral katholieke en protestantse achtergronden, maar in andere landen was het concept precies hetzelfde maar dan met andere geloofsovertuigingen.
Denk hier maar even over na.

Zuigdiert | 17-07-11 | 14:53

@DeGezalfde

Pilletjes vergeten in te nemen?

Hij heeft gewoon een punt. Toen wij jong waren gebeurden precies dezelfde dingen, alleen was er toen geen internet. Maakt overigens niet dat we het daarom moeten accepteren. Keihard aanpakken die gasten.

Taranis | 17-07-11 | 14:52

-weggejorist-

yamahaha | 17-07-11 | 14:52

vlaemsche steenkappe | 17-07-11 | 14:49 |
Daar dacht ik ook al aan maar meer in vorm van een enkelband , die ze de eerste 10 jaar moeten dragen.

Eurotokkie | 17-07-11 | 14:51

@reageerbuis | 17-07-11 | 14:40
Met een diplomatje???

neworder | 17-07-11 | 14:49

Preventief brandmerken die handel.

vlaemsche steenkappe | 17-07-11 | 14:49

Doomsday | 17-07-11 | 14:46 |

Volgens mij heeft God een klein foutje gemaakt en is meteen weggevlucht van deze aarde.

Eurotokkie | 17-07-11 | 14:48

-weggejorist en opgerot-

DeGezalfde | 17-07-11 | 14:48

@De Gooise Matras | 17-07-11 | 14:45

Ik had je tegel totaal anders begrepen! Verwarring alom! Bloemetje (zelf geplukt)?

yamahaha | 17-07-11 | 14:48

@Doomsday | 17-07-11 | 14:46
Met het verlaten van de kerk zijn er wel weer minder jongetjes misbruikt...

neworder | 17-07-11 | 14:48

"Dit sujet dient zijn ledenkaart van onze samenleving in te leveren en chronisch tussen dikke lagen beton met tralies gehouden te worden."

Wat mij betreft tussen zes planken spaanplaat. Ik wens geen cent belasting voor dit soort mongolen te betalen.

Finnenhaaiensoep | 17-07-11 | 14:47

@BeroepsNegerT | 17-07-11 | 14:42
Wordt je nu persoonlijk omdat ik een andere mening heb? Je laat zien uit welk hout je gesneden bent, bedankt.

rara | 17-07-11 | 14:47

@Hempieman | 17-07-11 | 14:44
Ga zelf eens een keer kijken in julianadorp zou ik zeggen.

reageerbuis | 17-07-11 | 14:47

Wat we hebben gezaaid oogsten we. Dit zijn de zure vruchten van een goddeloze samenleving. Met het verlaten van de kerk hebben we onze (Christelijke)normen en waarden ook vaarwel gezegd. Opvoeden is er niet meer bij.

Doomsday | 17-07-11 | 14:46

@DeGezalfde
Nu zou ik juist bij jouw nick vermoeden dat je iets met Jezus Christus hebt...

McSnor | 17-07-11 | 14:46

dacht dat hier mensen met een eigen mening reageerden.
In plaatst van COD mogen jullie vandaag moraalriddertje spelen. bah...

Skunk57 | 17-07-11 | 14:46

@yamahaha | 17-07-11 | 14:40
Wat bedoel je? Of ik aandacht te kort kom? Valt reuze mee, hoor. Ik doelde op 3 of 4 keer hetzelfde posten zonder dat daar een systeemfout aan te pas komt. Omdat meneer zich niet voldoende serieus genomen lijkt te voelen. En dan gebruik probeert te maken van het herhalen van zichzelf om zijn boodschap kracht bij te zetten.
Maar misschien zie ik het verkeerd, dat kan natuurlijk.

De Gooise Matras | 17-07-11 | 14:45

"Dit sujet dient zijn ledenkaart van onze samenleving in te leveren en chronisch tussen dikke lagen beton met tralies gehouden te worden. "
Ik zou zeggen dat dit figuur horizontaal tussen twee lagen beton geplet mag worden.

NewEnglandPatriots | 17-07-11 | 14:45

-weggejorist-

Hempieman | 17-07-11 | 14:44

@Joris
Kun je die Gezalfde niet ook meteen mijn zwitsalletje even cadeau doen?

McSnor | 17-07-11 | 14:43

Blondeheks | 17-07-11 | 14:38 |

Mee eens!
Als je dit al niet vergeldt dan weet ik niet meer wat je nog wel mag vergelden.
Excuus voor de burgerlijke ongehoorzaamheid.
Maar dat er hier mensen zijn die een aanslag op hun eigen kind niet willen vergelden lijkt mij meer iets voor Jezus Christus. Die keerde volgens mij bij geweld de andere wang toe.
Not me............
Retaliate!

DeGezalfde | 17-07-11 | 14:42

-weggejorist-

BeroepsNegerT | 17-07-11 | 14:42

Dit is echt ziek en ook wel eng dat er van zulke pubers rondlopen in Nederland.

Eurotokkie | 17-07-11 | 14:42

@Joris
Je hebt die zalf wel erg goed te pakken genomen zeg!

McSnor | 17-07-11 | 14:42

@De Gooise Matras | 17-07-11 | 14:37

Oh, kom je niet genoeg "aan de beurt"? :)

yamahaha | 17-07-11 | 14:40

@neworder | 17-07-11 | 14:36
Dan kom je waarschijnlijk uit een land waar weinig water is, maar hier in de kop van noord holland leren de meeste kinderen al op vier jarige leeftijd zwemmen.

reageerbuis | 17-07-11 | 14:40

McSnor | 17-07-11 | 14:35 | + 1 -
Ik tegenwoordig ook.
.
Maar hysterie scoort, dat is wel duidelijk. Ook andere media dan GS krijgen dat door.

Flodder | 17-07-11 | 14:39

Ok, je laat je 5 jarige peuter nooit alleen (ook nog bij water...) in de buurt.
Maar dan nog zou je denken dat een tiener "tussen 13 en 18 jaar oud" meer verstand heeft.
Afschuwelijk voor het jochie, die zal er vast een tik aan overhouden.
Als ik een van de ouders was had ik een klopjacht opgezet en wanneer gevonden ook even water laten happen alvorens de kinderrechter begrip voor hun gaat tonen!

Blondeheks | 17-07-11 | 14:38

@Biff Eagleburger | 17-07-11 | 14:30

Dat is toch elke dag?

yamahaha | 17-07-11 | 14:37

@yamahaha | 17-07-11 | 14:35
De mate van tegeltjes posten ook, imo.

De Gooise Matras | 17-07-11 | 14:37

Dat hele vriendenclubje, daders en toekijkers, verdienen een neqschot.
Wat ik zelf nooit zou doen is mijn 5 jarige spruit ergens alleen laten spelen, zeker niet in de buurt van water. Ken weinig 5 jarigen die kunnen zwemmen...

neworder | 17-07-11 | 14:36

@DeGezalfde | 17-07-11 | 14:34

Wat betreft inhoud ben ik met je eens, echter de vorm zou nog wel enige aandacht kunnen gebruiken.

yamahaha | 17-07-11 | 14:35

@flodder
Hmm. Ik heb een heel ander beeld bij 'soppen'.

McSnor | 17-07-11 | 14:35

En dan zijn er nog idioten die reaguren bij die krant, die de verantwoording bij de ouders neerleggen. Lees de comment van ene Anna bij die flutkrant. Hoe ziek kan je zijn.

reageerbuis | 17-07-11 | 14:35

-weggejorist-

DeGezalfde | 17-07-11 | 14:34

rara | 17-07-11 | 14:29
Maak het nou niet zo gecompliceerd.

Ashtrey | 17-07-11 | 14:32

Hé Dollefie Zallefie. Hou deen sop met dat dubbele gepost!

McSnor | 17-07-11 | 14:30

Dit lijkt me een opgeklopt verhaal door hysterische ouders, dat wordt wel bewezen door de groep die niets deed. Jongetje werd echt niet geprobeerd te verdrinken. Waarschijnlijk gewoon 'gesopt'. Dat kan ook heel naar zijn overigens. Weet nog dat ik als kind gesopt werd en steeds te korte tijd kreeg om adem te halen. Dacht ook dat ik verdronk en raakte vet in paniek. Het beste is om onder water weg te zwemmen in plaats van proberen naar boven te komen. Hopelijk heeft deze 5jarige dat nu ook geleerd.

Flodder | 17-07-11 | 14:30

Zo te lezen is het vandaag landelijke TBS-verlofdag.

Biff Eagleburger | 17-07-11 | 14:30

@Ashtrey | 17-07-11 | 14:29
LOL

Che_cuevara | 17-07-11 | 14:30

Ik ben een paar jaar geleden al geschrokken van mijn tante, die mij er telkens op wees dat ik in de Efteling voortdurend mijn kind (4)in de gaten moest houden omdat er altijd ongure types schijnen rond te lopen. Weg naïviteit.

dubbert | 17-07-11 | 14:29

rara | 17-07-11 | 14:26

Bedanken.

boeglul | 17-07-11 | 14:29

@boeglul | 17-07-11 | 14:24
Serieus?

Het gaat hier over een kind van vijf hè?

Ad Fundum | 17-07-11 | 14:29

Che_cuevara | 17-07-11 | 14:26
Kijk es in de spiegel ... * wink wink nudge nudge *

Ashtrey | 17-07-11 | 14:29

@Nacho_Vidal | 17-07-11 | 14:19
Ach, heeft die ook z'n lolletje.

En ondertussen is hij wel van de straat.

Che_cuevara | 17-07-11 | 14:28

-weggejorist-

DeGezalfde | 17-07-11 | 14:28

-weggejorist-

BeroepsNegerT | 17-07-11 | 14:28

@DeGezalfde | 17-07-11 | 14:25

Hoe weet jij of er lol wordt beleefd nav het bericht dat er een kleuter bijna verdrinkt?

Ik heb de indruk dat er lol wordt beleefd aan hetgeen jij schrijft, en niet aan de puberterreur an sich.

De Gooise Matras | 17-07-11 | 14:27

-weggejorist-

DeGezalfde | 17-07-11 | 14:27

@Ashtrey | 17-07-11 | 14:19
Wij zijn goed met ons drieën hè.

Zo iets als de heilige Drievuldigheid.

Che_cuevara | 17-07-11 | 14:26

-weggejorist-

BeroepsNegerT | 17-07-11 | 14:26

@boeglul | 17-07-11 | 14:24
Door hem onder water te houden. Juist.

Wat doe jij met mensen die jouw kind fysiek straffen zonder jouw toestemming?

rara | 17-07-11 | 14:26

-weggejorist-

DeGezalfde | 17-07-11 | 14:25

Ad Fundum | 17-07-11 | 14:18

Het kan ook een erg vervelende kleuter geweest zijn die door zijn omgeving werd gecorriceerd toen de ouders er even niet bij waren.

boeglul | 17-07-11 | 14:24

"Dit sujet dient zijn ledenkaart van onze samenleving in te leveren en chronisch tussen dikke lagen beton met tralies gehouden te worden. Waanzin."

Eens met inleveren ledenkaart van onze samenleving. Maar dat doe je niet door diegene nog eens jaren op hoge kosten van diezelfde samenleving in een gevangenis te stoppen. Dat gaan we dus niet financieren via mijn belastingcenten.

Bij dit soort gruwelgedrag beëindigen we een lidmaatschap van de samenleving door er dus echt uit te laten vertrekken. Dat lijkt me dus door helemaal niets anders dan een doodstraf. Deze heeft ie zelf zijn best voor gedaan en verdiend.

Schout-bij-nacht | 17-07-11 | 14:24

De Gooise Matras | 17-07-11 | 14:18 |
That's me!

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 14:23

Het is te hopen dat de zogenaamde vrienden gang last van een geweten krijgen, anders ik het het treurig gesteld met deze kinderen.
Normale ouders laten geen kinderen van vijf alleen ergens achter! Er lopen echt te veel gestoorden rond.

lanexxx | 17-07-11 | 14:23

@kersenflap > ik zit achter die GSM-shop :)

yamahaha | 17-07-11 | 14:23

@Nacho_Vidal | 17-07-11 | 14:19

LOL+1

yamahaha | 17-07-11 | 14:21

@yamahaha | 17-07-11 | 14:15
*fles wijn opentrekt*

yamahihi | 17-07-11 | 14:21

@kersenflap | 17-07-11 | 14:18

Je mag je gokje in mijn bookingskantoor komen plaatsen :)

yamahaha | 17-07-11 | 14:20

@Nacho_Vidal | 17-07-11 | 14:17

Of was het nou 2 voor 12? Ik weet het niet meer.

yamahaha | 17-07-11 | 14:19

rara | 17-07-11 | 14:17
Daar doe ik juist zo mijn uiterste best op. Goed toch?

Ashtrey | 17-07-11 | 14:19

@Nacho_Vidal | 17-07-11 | 14:14

Koop een analoog horloge, dan zit de 5 altijd in de klok :)

yamahihi | 17-07-11 | 14:19

@rara | 17-07-11 | 14:15 | + 1 - ok, ok je hebt gelijk, doe ik het weer. Zal het niet meer doen, met welgemeende excuses!

Ctrpllr | 17-07-11 | 14:19

Wat kinderachtig. Gezalfde zit constant op -1 te drukken.

Ik neem aan dat het woord dat je het meest gebruikte op de basisschool 'Meester' was.

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 14:19

@Nacho_Vidal | 17-07-11 | 13:05
Dat is toch heel iets anders dan waar het hier over gaat. Hier trachtte gewetenloos tuig een 5(!)- jarige kleuter te verzuipen.

Ad Fundum | 17-07-11 | 14:18

@beroepsnegert
Dat zegt niets. Ik ben ook drie verschillende personen.

McSnor | 17-07-11 | 14:18

Waarom staat er nergens een signalement? Mag ik een gokje wagen?

kersenflap | 17-07-11 | 14:18

*Eist van Joris nicks en rugnummers van top 10 minklikkers*

Niet dat ik wat te eisen heb, maar ja, min heb je, plus kun je krijgen.

yamahaha | 17-07-11 | 14:18

@Nacho_Vidal | 17-07-11 | 14:14
Verrassend, haha!

De Gooise Matras | 17-07-11 | 14:18

@BeroepsNegerT | 17-07-11 | 14:15
Doe maar eens een analyse op het taalgebruik en de spelling. Het zijn drie verschillende personen.

rara | 17-07-11 | 14:17

yamahaha | 17-07-11 | 14:15
Dat is dan wel weer zo.

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 14:17

BeroepsNegerT | 17-07-11 | 14:15
Niet verder vertellen heur. Straks mag ik ook al geen games meer spelen.

Ashtrey | 17-07-11 | 14:17

@Nacho_Vidal | 17-07-11 | 14:14

Hoezoe? Het is 14:15. Daar zit zeker wel een 5 in. Schatje?

yamahaha | 17-07-11 | 14:15

-weggejorist-

BeroepsNegerT | 17-07-11 | 14:15

@Ctrpllr | 17-07-11 | 14:14
Ketsman, zondag is troldag?

rara | 17-07-11 | 14:15

@Ashtrey | 17-07-11 | 14:12
Wel gezellig zo tegen jezelf praten.
Krijg je meestal gelijk, da's dan weer een voordeel.

Che_cuevara | 17-07-11 | 14:15

Deze dingen gebeuren altijd en overal ( www.dailymail.co.uk/news/article-12083... ), dus waarom niet ook in Nederland? Omdat wij onze kinderen beter opvoeden dan in België ( www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?... )? Als de basis rot is, dan kun je erop wachten, in NL ( www.telegraaf.nl/binnenland/9672444/__... ) of welk land dan ook. Zou multiculturaliteit er wat mee te maken kunnen hebben? Het is wel makkelijk, want zo kunnen we het daarop afschuiven. Maar in de basis heeft het te maken met onderontwikkeld en primair gedrag. Wij kunnen in Nederland trots zijn hierop lager te scoren dan mensen uit minder geavanceerde samenlevingen, maar het is evengoed niet exclusief voorbehouden aan immigranten. Ook onder autochtonen lijkt opvoeden steeds meer als een lastige bijkomstigheid van kinderen te worden gezien, en het hiervan betaald uitbesteden is gemeengoed in deze geavanceerde maatschappij. Het waait lekker buiten. Mooi weer om je zoontje te leren vliegeren. Maar dat is een kunde die onder moderne vaders grotendeels vervlogen is.

dopinie | 17-07-11 | 14:15

Zelfs al wordt dat ongedierte opgepakt dan staan ze 30 minuten later toch weer op straat.
Beter om als vader van die kleuter. die jongens een enkele lift naar een afgelegen bos in de ardennen te geven.
Je geeft ze een schep en een stukje grond waar ze zelf een gat kunnen graven, probleem definitief opgelost.

Madahkantognie | 17-07-11 | 14:14

@Widukinn | 17-07-11 | 14:09
"Hier op het speelplein worden kinderen regelmatig verbrand met sigaretten en gesneden met scheermessen. "

Regelmatig? Dat gebeurt toch maar één keer zou ik denken.

Che_cuevara | 17-07-11 | 14:14

-weggejorist en opgerot-

Widukinn | 17-07-11 | 14:14

Natuurlijk is dit misselijkmakend, maar laten we niet doen alsof dit soort zaken nieuw zijn of vaker voorkomen dan vroeger.

Taranis | 17-07-11 | 14:14

@Ctrpllr | 17-07-11 | 14:08
Bedoel je de nuances in onze discussie? Dat waterpolosters elkaar ook onder water duwen, en dat dat mag?

rara | 17-07-11 | 14:14

Fucking hell, die pubers mogen god op hun blote knietjes danken dat het niet mijn zoontje was.

knutsel | 17-07-11 | 14:14

Moest je eerst zelf je poppen opblazen voor je ermee kon spelen ?

Zuigdiert | 17-07-11 | 14:14

yamahaha | 17-07-11 | 14:13
De 5 zit nog niet in de klok. Denk dat ik zo nog even een uurtje ga tukken.

Ben helemaal kapot van gisteren.

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 14:14

XaaD666 | 17-07-11 | 14:12 | + 0 -

Ah, het onderbuikslotermeerplein is ook aangeschoven. Nu wordt 't pas echt gezellig! Rara, lees je mee?? Vriendjes! Hup!

Ctrpllr | 17-07-11 | 14:14

Is het al wijntijd?

yamahaha | 17-07-11 | 14:13

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 14:02

Schokkend, maar hier waren poppen ook normaal.

Amara | 17-07-11 | 14:12

Che_cuevara | 17-07-11 | 14:10
Aangezien ik nu toch tegen mezelf praat: do your thing!

Ashtrey | 17-07-11 | 14:12

De rillingen lopen toch over je rug als je zoiets leest. Dat dit nog kan anno 2011

StevePiano | 17-07-11 | 14:12

@DeGezalfde | 17-07-11 | 14:04
Ik ook van jou.

Che_cuevara | 17-07-11 | 14:12

Vieze rot kinderen die dit flikken.
En daar zijn de ouders ook schuldig aan.
En omdat ik als taxi chauffeur en als badmeester veel van deze
taferelen gezien heb, weet ik ook wel tot welk ras het behoort.
En dat weten de meeste reaguurders hier ook wel.
En de politie ? Die doet niks. Helemaal niks.
Het enige waar de bevolking baat bij heeft, zijn kei harde strafffen en elke vorm van vervelend groeps gedrag de kleuters naar hun huis brengen en een op huis arrest zetten met als stok achter de deur een financiële straf voor de ouders bij het niet nakomen.

XaaD666 | 17-07-11 | 14:12

Laat de jacht geopend zijn ..

Robert Mugabe | 17-07-11 | 14:11

Nuance op de juiste plaatsen op de juiste momenten kunnen toepassen is een kunst.
Dat links geen verstand van kunst heeft blijkt weer.

Zuigdiert | 17-07-11 | 14:11

Che_cuevara | 17-07-11 | 14:10
Inderdaad, viel mij ook al op.

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 14:10

Echt expemplarisch. Je laat je 5-jarige (!) kleuter alleen, blijkbaar vlakbij water. En je gaat honderd meter verderop boodschappen doen. (kinderen willen niet mee dus dit is logisch las ik hierboven?! WTF?!) Vervolgens komen er randmongolen die blijkbaar ook zo fijn betrokken zijn opgevoed. En wiens schuld is dat volgens de moeder?

a. De randmongolen
b. Jijzelf

Fout.

Het juiste antwoord is in alle gevallen 'de overheid' of 'de school' of 'toezichthouders' of parkwachten of het CPB of Kinderdagverblijf of whatever. Die moeten beter toezicht houden! Natuurlijk.

Overal willen we dat de overheid zich niet bemoeit, we weten zelf wel waar we mogen roken, 150 rijden, in een keet zuipen, klokhuis wegmikken, vissen enzovoorts. Tenzij er met een vingertje moet worden gewezen om jezelf vrij te praten, nee dan is er opeens te weinig bemoeienis geweest.

Zucht.

Mijnheer_Henque | 17-07-11 | 14:10

@Ashtrey | 17-07-11 | 13:57
Hij is wel boos.
Iedereen een minnetje.
Ga ik even wegpoetsen, gewoon, omdat het kan.

Che_cuevara | 17-07-11 | 14:10

-weggejorist-

Widukinn | 17-07-11 | 14:09

@Ctrpllr | 17-07-11 | 14:00
Moord of doodslag, dat is een klassieke juristendiscussie. Die hoeven wij niet te voeren.

Als iemand met z'n poten aan mijn kind komt dan doe ik ook aangifte. Dat is normaal. Negeren of nuanceren van een aanval op je kind is niet normaal.

rara | 17-07-11 | 14:09

@Hufter | 17-07-11 | 13:42

Kom kom, het zijn maar "incidenten", en die zijn net zo toevallig als 9 op de 10 keer de jackpot winnen.

*bookingsoffice opent*

yamahaha | 17-07-11 | 14:09

Zou het tegenwoordig nu echt erger zijn dan vroeger? Of komen deze zaken ons tegenwoordig door de 'rijkdom' aan media sneller ter ore?

McSnor | 17-07-11 | 14:08

@Frits de Vriez | 17-07-11 | 14:06 | + 0 -

Kijk uit Frits, er is hier vandaag niet zoveel ruimte voor nuance...

Ctrpllr | 17-07-11 | 14:08

Eerst zien of het echt waar is. Waar is bijvoorbeeld die getuige? En als de daders bekend zijn, waarom zijn ze dan niet opgepakt? Of zouden we hier een variant hebben op "het opgehangen hondje"?

Frits de Vriez | 17-07-11 | 14:06

Zo triest, niet alleen de tieners maar ook gelijk de ouders zwaar op de korrel nemen. Wat een hersenloze

GSpot | 17-07-11 | 14:06

Yep he lost it ...

Ashtrey | 17-07-11 | 14:05

-weggejorist-

DeGezalfde | 17-07-11 | 14:04

Amara | 17-07-11 | 14:00
Ik speelde wel eens met poppen.

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 14:02

Ik kan me niet herinneren dat wij als kind zijnde van die zieke spelletjes deden als elkaar onder water houden. Of het nu spel was ( zoals sommige beweren) of niet, ik blijf dit ziek vinden.

Nu zijn de ouders van de 5-jarige evengoed fout door hun dreumes alleen te laten. Of het nu wel of niet mee wil boodschappen doen, op die leeftijd hebben ze niets te vertellen. Gewoon met papa en mama mee dus.

Amara | 17-07-11 | 14:00

@rara | 17-07-11 | 13:56 | + 0 - "Je blijft hoe dan ook met je poten van andermans kind af. Op dat punt ga ik niet nuanceren."

Volkomen eens. Ik ook niet. Alleen dus wel of het dan meteen een poging tot moord is.

Excuses voor de laatste alinea, dat was niet netjes, ik liet mee even gaan. De redenatie op zich zou kunnen kloppen maar dat hoeft helemaal niet (mijn eigen punt is deze discussie) dus ik trek die ongenuanceerde projectie graag in!

Ctrpllr | 17-07-11 | 14:00

´Julianadorp .`
Klinkt ook wel als een eigen staatje,dorp binnen ons
Beakoninkrijk.
Misschien dat daar eigen,andere wetten worden gehandteerd.

Ratzing. | 17-07-11 | 13:59

Ashtrey | 17-07-11 | 13:57 |
Inderdaad zeg. Die gast ik helemaal de weg kwijt.

Kijk als ik zo doe dan weet je dat er alcohol in het spel is. Maar nuchter..

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 13:59

Che_cuevara | 17-07-11 | 13:52
Nacho_Vidal | 17-07-11 | 13:52

Al eerder mee aan de stok gehad, niet helemaal 100.
Verdere interactie wordt afgeraden.
Einde bericht.

Ashtrey | 17-07-11 | 13:57

word er een beetje misselijk van, onbegrijpelijk dit.

Dizzy21 | 17-07-11 | 13:56

@Ctrpllr | 17-07-11 | 13:50
Als dit geen geflipte puber was dan moeten we een aantal definities herzien.

Ja, er bestaat een kans dat het meevalt. Maar op basis van wat we nu weten durf ik wel te concluderen dat het niet normaal is om een kleuter tegen zijn zin onder water te houden. Je blijft hoe dan ook met je poten van andermans kind af. Op dat punt ga ik niet nuanceren.

Die laatste alinea had je beter door de plee kunnen spoelen. Omdat ik een andere mening over deze zaak heb doe ik aan voetballen? Dat is een psychotische redenatie.

rara | 17-07-11 | 13:56

@Er zijn ook verstandige vrouwen!

boeglul | 17-07-11 | 13:54 | + 0 -

I stand corrected! :-)

Ctrpllr | 17-07-11 | 13:56

Che_cuevara | 17-07-11 | 13:52
LOL

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 13:55

@deboerenlul | 17-07-11 | 13:46
Je doet je nick eer aan.

Che_cuevara | 17-07-11 | 13:54

@Muxje | 17-07-11 | 13:43
Uiteraard heb ik die mensen in mijn omgeving. Het ligt aan het temperament, het aantal vervelende ervaringen wat iemand heeft en de mate van steun die iemand ervaart in het thuisfront, of gebeurtenissen zich ontwikkelen tot een trauma of niet.

Kennelijk heb jij de dingen naast je neer kunnen leggen, wat heel mooi is. Maar er zijn mensen die onfortuinlijker zijn dan jij (lees: heel veel pech hebben) en die nare situaties, hoe hard ze ook hun best doen, niet meer te boven komen. Daar is niets theatraals aan en gelukkig zijn sommigen van hen gebaat bij de door jou verguisde hulpverlening.

De Gooise Matras | 17-07-11 | 13:54

Ctrpllr | 17-07-11 | 13:50

Er zijn ook verstandige vrouwen! Let een beetje op je woorden

boeglul | 17-07-11 | 13:54

DeGezalfde | 17-07-11 | 13:51 |
Holy fuck.

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 13:52

@DeGezalfde | 17-07-11 | 13:45
Ik zou toch maar eens aan een andere zalf gaan denken.

Che_cuevara | 17-07-11 | 13:52

Je zou haast je kind als lok middel inzetten.
In bosje liggen en dan des mariniers aanval uitvoeren als pubers je kleuter wat aan willen doen.
Maar ja dan gaat pappa 4 jaar de cel in en is mijn kleuter alsnog getraumatiseerd.
Misschien dat die kut politie met haar achterlijke wijkagenten iets kunnen doen.
Stelletje softe klootzakken.

Hartelijk dank overheid voor dit weerzinwekkende systeem en haar uitwassen.
Verdien godverdomme meer dan 80K per jaar, ben verzekerd van een vette erfenis maar ik kan nergens meer van genieten. Zolang goedwillende mensen in NL worden geterroriseerd.
Je zou haast PVV'er worden.
Want die andere partijen staan erbij en kijken erna!

DeGezalfde | 17-07-11 | 13:51

deboerenlul | 17-07-11 | 13:46
Heel hard FOEI roepen, dat heb ik gister ook gedaan tijdens een opstootje.

Mensen keken mij aan alsof ik achterlijk was. Maar het hielp wel :)

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 13:50

casus bespreken en evalueren om er lering uit te trekken.....(synische modus uit). Uit wat voor een tyfusgezin met onbehandelde problemen komen die aanstaande rolstoelrijders?

Dulf | 17-07-11 | 13:50

@rara | 17-07-11 | 13:44 | + 0 -

Lul nou niet zo slap man. Hoe weet jij nou dat dat een geflipte puber was? Ken je hem? Was je erbij? Hoe kom jij zo arrogant dat je denkt aan de hand van één berichtje een oordeel kunt vellen over wat er aan de hand is?

Ik probeer alleen maar te zeggen dat er een kans is dat het allemaal wel meevalt. Wat wil je nou? Dat ik hier ook ga roepen dat die jongens zonder enige vorm van proces aan het gas gehangen moeten worden zoals een groot gedeelte hier? Dat doe ik niet. En godzijdank de rechterlijke macht in Nederland ook niet.

Probeer me niet in mijn schoenen te schuiven dat ik zeg dat het wel meevalt. Ik zeg alleen DAT HET WEL EENS MEE *ZOU KUNNEN* VALLEN - dus dat niet alle feiten bekend zijn. Da's een waarheid als een koe, daar hoef je het mee eens te zijn, dat is een feit.

Ga jij maar weer verder bladeren in het PVV partijprogramma en dan lekker naar de voetbalclub of een andere proletarische tokkiebijeenkomst waar je lekker ongenuanceerd en ongefundeerd kan brallen. En waar je VOORAL geen tegenspraak krijgt van mensen die ietsiepietsie verder denken dan hun lul lang is.

Ctrpllr | 17-07-11 | 13:50

Met dat hele groepje pubers is iets grondig mis...
Maar die twee zijn TBS'ers in wording. Gelukkig was zijn moeder op tijd.

Davidson | 17-07-11 | 13:50

DeGezalfde | 17-07-11 | 13:45 |
En ik ga morgen in mijn blote kont en rode feesthoed door de straten lopen.

Tering zeg. Doe mij iets van dat spul.

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 13:47

@BeroepsNegerT | 17-07-11 | 13:26
Nou professor, dan wil ik wel graag weten wat ik volgens jou dan niet moet zijn.

Che_cuevara | 17-07-11 | 13:47

@Ctrpllr | 17-07-11 | 13:38

Omdat ik een newbie op GS ben loop ik achter de "rest" aan en kan ik niet voor mezelf nadenken ?
Leuk van u om dingen te verzinnen maar ik mis alle onderbouwing.
Maar dat maakt niets uit want u bewijst mijn stelling wederom, bedankt!

Zuigdiert | 17-07-11 | 13:46

Ashtrey | 17-07-11 | 13:43
Kijk, het slaat natuurlijk nergens op dat ik deze link post. Maar als we domme redeneringen krijgen, dan kun je domme vergelijkingen krijgen (niet voor jou bedoeld verder Ash)
1968. Er waren op dat moment nog geen consoles of whatever:
en.wikipedia.org/wiki/Mary_Bell

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 13:46

Puber of geen puber. Die jongen verdient een spuitje. En zijn 'vriend' minimaal levenslang. Sorry, waarschijnlijk word een het een weggejorist. Maar ik kan mijn mening nu niet voor me houden. Als ik het had gezien dan was ik waarschijnlijk aangehouden vanwege doodslag.

deboerenlul | 17-07-11 | 13:46

Je moet de ouders van dat soort kinderen net zo de tyfus in helpen als die kinderen zelf.
Lekker onder water drukken.
Daarna pakje al hun rechten af, inclusief paspoort en flikker je ze het land uit. Ongeacht de nationaliteit, afkomst of religie.
Overigens wil ik wel daaraan toevoegen dat je als ouders niet je kinderen onbewaakt in speeltuintjes kan rond laten lopen.
Daarvoor zijn we als Nederland allang niet veilig genoeg meer.

DeGezalfde | 17-07-11 | 13:45

zieke shit. De vraag is echter, hoe voorkom je zulke ongein? Persoonlijk ga ik voor een soort strafkamp voor zware gevalletjes. Leger sergeant er voor en drillen.

potsenmakkert | 17-07-11 | 13:45

BeroepsNegerT | 17-07-11 | 13:36 |
Volgens mij ook, als iemand er gevoelig voor is haalt hij, vooral op kinderleeftijd, inspiratie uit dergelijke spellen, maar er zit inderdaad niet voor niets een leeftijdsgrens op.
Mijn zoontje van 7 kwam destijds met Grand Theft aanzetten, gehad van iemand, nou dat feest ging dus niet door. Voor je het weet denkt een kind dat dat normaal is.

ZSU-23-4 | 17-07-11 | 13:44

@Ctrpllr | 17-07-11 | 13:41
Nee, dit bewijst dat jij totaal niet weet waar je het over hebt.

Je probeert gedrag van een geflipte puber te nuanceren door te verwijzen naar een volwassenensport, waarbij van tevoren al is afgesproken dat je af en toe hard mag spelen. Die vergelijking is op z'n zachtst gezegd waanzinnig.

rara | 17-07-11 | 13:44

Mijn oma woont daar 150 meter vandaan. Kan niet begrijpen dat je een 5 jarig kind daar alleen laat, het winkelcentrum ligt zeker 100 meter verderop en is overdekt, je hebt totaal geen overzicht op wat er met je kind gebeurt. Overlast en gestoorde jongeren zijn daar al langere tijd schering en inslag.

Sufaoner | 17-07-11 | 13:44

BeroepsNegerT | 17-07-11 | 13:36

Geneuzel in de marge, want betreft een hele kleine groep die ook door andere factoren kan overhellen.
Of moet eenieder eerst een psychologische screening ondervinden alvorens een bepaald spel te mogen spelen?

Ashtrey | 17-07-11 | 13:43

gruzelement | 17-07-11 | 13:41
Goede comment Gruzelement. Maar in dit geval is het een beetje 'wrong place wrong time', of 'nee heb je, ja kun je krijgen'.

Ben het verder eens met je.

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 13:43

@De Gooise Matras 13:23: Heb jij niemand in je omgeving die in zijn jeugd wel eens iets heeft meegemaakt van vergelijkbare orde? Ik wel, mezelf incluis. En geen van ons heeft er al te lang bij stil gestaan of er later last van gehad. En in mijn tijd maakten ouders er ook geen punt van, zolang het maar geen systematisch plagen was. Ja, ze waren begrijpelijk boos en opgewonden, maar ook zij snapten wel dat kinderen elkaar soms dingen aan doen, en dat je daar verder neits aan over houdt. Dus was het kusje er op en gewoon weer buiten spelen. Nu gooien ze het op doodslag en gooien ze het kind misschien ook nog in therapie. Ja, daar krijg je trauma's van, ja.

Muxje | 17-07-11 | 13:43

@BEARSTRESS | 17-07-11 | 13:21
En waar baseer jij dat dan op.
Lezen is ook een kunst.

Che_cuevara | 17-07-11 | 13:43

yamahaha | 17-07-11 | 13:32
Als we met dat soort gokken geld konden verdienen, dan werden we schathemelrijk. 9 van de 10 keer (zoniet 99 van de 100) is het met dergelijke gedrag namelijk 'raak' ....

Hufter | 17-07-11 | 13:42

Ctrpllr | 17-07-11 | 13:35
Telkens als ik uw comments lees rollen mijn ogen naar achter. Hoe komt dat?

Ashtrey | 17-07-11 | 13:39 |
Juist. Het punt is dat ze niet de waarheid willen of kunnen zien. Volgens mij zijn dit ook mensen die altijd leugentjes om bestwil gebruiken.

Hypocrieten als je het mij vraagt.

Het is net zo dom als mensen die zeggen dat openbare house-feesten zorgen voor zure melk bij koeien (serieus meegemaakt)

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 13:41

@rara | 17-07-11 | 13:40 | + 1 -

That proves the point. Af en toe. Dus er is WEL ruimte voor nuance tussen de ene onderwaterduw-actie en de andere. Dat is het ENIGE wat ik probeer duidelijk te maken.

Ctrpllr | 17-07-11 | 13:41

-weggejorist-

Pieter Pan | 17-07-11 | 13:41

@ mensen die zeggen dat die ouders hun kinderen niet zouden moeten 'dumpen' in dat parkje,

Kinderen van 5 willen vaak niet mee de supermarkt in, en waarom zouden ze ook, als ze buiten kunnen spelen in het zonnetje (18.30 is niet echt laat in de avond, je gaat om 19.00 naar huis eten, niks mis mee). Beetje sociale skills opdoen ipv in die supermarkt rondsjokken. Ik speelde zo vaak buiten toen ik 5 was. In de zomervakantie had je mazzel en mocht je na het eten nog even tot 8 uur buiten spelen. Verstoppertje met de hele buurt. Heerlijk.

Ik ben van mening dat ouders te snel opgescheept worden met een schuldgevoel als er iets mis gaat, terwijl je gewoon niet 24/7 op je kind moet letten, want dan hebben die kinderen een probleem als ze op later leeftijd opeens wel op zichzelf moeten passen. Uiteraard zijn er ook gevallen waarin ouders wel schuld hebben, bijvoorbeeld een kind van twee alleen achterlaten in een auto in de hitte of uberhaubt in een stad.

gruzelement | 17-07-11 | 13:41

@Ctrpllr | 17-07-11 | 13:35
Er wordt af en toe aangifte gedaan, ja. Heb je nooit gehoord van die twee waterpolosters die veroordeeld zijn omdat ze een tegenstander iets te lang onder water hadden gehouden?

rara | 17-07-11 | 13:40

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 13:33
Mensen willen altijd verklaringen hebben, hoe vreemd ze soms eauk zijn. Als er maar een kleine connectie lijkt te zijn is het soms al snel een waarheid.

Om het nog wat extremer te stellen: mensen die in bijvoorbeeld een videospel het ultieme kwaad en veroorzaker van ellende rampspoed zien, hebben een chronisch gebrek aan vertrouwen in de mensheid en zichzelf.

Ashtrey | 17-07-11 | 13:39

Lijkt mij dat de ouders toch van het kind af wilden, een kleuter bij het water laten spelen terwijl je boodschappen gaat doen, mafkezen.

denuut | 17-07-11 | 13:38

@Zuigdiert | 17-07-11 | 13:37 | + 0 -

Blijf jij maar lekker achter de rest aanlopen, zwitsal. Vooral niet zelf nadenken hè!

Ctrpllr | 17-07-11 | 13:38

Den Helder is een opslagplaats voor tuig geworden. De normale burger die daar nog woont moet verplicht een hond hebben anders word je huis leeggeroofd..

DylansBlue | 17-07-11 | 13:38

@Ctrpllr | 17-07-11 | 13:35

Uw relativiseringsorgaan is kapot.
suc6 ermee!

Zuigdiert | 17-07-11 | 13:37

-weggejorist-

BeroepsNegerT | 17-07-11 | 13:36

rara | 17-07-11 | 13:32 | + 0 -

Heb je wel eens dames waterpolo gekeken? En heb je wel eens gevraagd hoeveel van deze dames na de wedstrijd aangifte hebben gedaan van poging tot moord?

Ctrpllr | 17-07-11 | 13:35

@BeroepsNegerT | 17-07-11 | 13:26
Pak eens een woordenboek, lees eens een krant, vriend. Jouw wereldbeeld wordt nog steeds bepaald door gebeurtenissen van 30 jaar geleden.

rara | 17-07-11 | 13:35

@Ashtrey | 17-07-11 | 13:27

Mee eens.
Opvoeding is belangrijk om kinderen met alles waar ze mee in aanraking komen goed te laten verwerken en mee te laten omgaan.
Er zijn helaas vele verschillende vormen van kwaad op de wereld, en stellen dat dit enkel door tv of spelletjes komt getuigt van naïviteit.
Iemand die dit niet begrijpt zal waarschijnlijk ook geen goede opvoeder zijn, wellicht dat daarom sommige kinderen na het spelen van GTA dan ook maar andere kinderen gaan schoppen.

Echter, genen spelen ook een rol voor de aanleg ervan.

Zuigdiert | 17-07-11 | 13:35

Ashtrey | 17-07-11 | 13:27
Exact. Het punt is dat men altijd op zoek is naar een oorzaak van wat voor gevolg dan ook.

Vergelijk het met de heksenverbranding van vroeger. Domme domme mensen hebben talloze onschuldige vrouwen vermoord.

Waarom? Omdat ze de klok hoorden luiden, maar niet wisten waar die verdomde klepel hing..

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 13:33

@Ctrpllr | 17-07-11 | 13:25
Het gedrag voldoet aan alle criteria voor Poging Doodslag, dat spreekt uit de feiten. Wat is er populistisch-tendentieus aan het wetboek van strafrecht?

Ik snap dat dit een pijnlijk onderwerp voor je is, maar heb je er ooit bij stilgestaan dat je zelf aangifte had kunnen doen tegen de mensen die jou hebben mishandeld?

rara | 17-07-11 | 13:32

@Hufter | 17-07-11 | 13:20

Het erge is, ik wil het niet denken, maar ja, garanties uit het verleden he.

yamahaha | 17-07-11 | 13:32

neonreclame | 17-07-11 | 13:25
Ignorance is a bliss.

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 13:31

@Godsammekraken | 17-07-11 | 13:04

Oh! En ik maar denken dat De Antillen een Antiliaanse enclave waren. Stom van me. Weer wat geleerd :)

yamahaha | 17-07-11 | 13:29

Zo, nu eerst even varkens doodgooien met boze vogels.

*Uut*

Jackanders | 17-07-11 | 13:29

BeroepsNegerT | 17-07-11 | 13:23
Vind u nogal brutaal om dat soort insinuaties te maken richting mijn persoontje.

Waar heb je het over man? Je weet helemaal niets van gamen, mensen en de relatie tot elkaar.

Talloze onderzoeken, althans, vooral pogingen tot, zijn gemaakt naar de relatie tussen gamen en gewelddadigheid. Maar er is tot op heden geen bewijs dat er maar ook 1 overeenkomst is.

De mensen uit dit nieuws en een Tristan bijvoorbeeld zijn ziek. Gewoon compleet ziek in hun kop. Dat ze gamen is net zo voor de hand liggend als dat ze s'oggens een boterham met pindakaas zitten te vreten.

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 13:29

Pffffff.... ja hoor mensen alles ligt in de externe verantwoording.

Op al die gamedoosjes en filmdoosjes staat niet voor niets een leeftijds rating, maar goed wie leest nog?
Zelf gekleurde logo's zijn nog te moeilijk om te begrijpen.

sorryhoormagikeven | 17-07-11 | 13:28

Wat een raar verhaal dit. Er zijn twee ouders aan het woord. Waar waren die dan? Eentje deed boodschappen, maar de ander? En hoezo konden die jongens em smeren toen die moeder er aan kwam. Ik heb zelf een zoon van 6. Als ik iets dergelijks zag gebeuren met mijn zoontje waren die jongens van mij, hoe dan ook. Waar was vader? Bang? Verdwaald? Blind? Had dat jongetje van 5 zijn zwemdiploma, dat ie blijkbaar zonder toezicht in een waterrijke speeltuin mocht spelen? Vragen vragen.

Awan | 17-07-11 | 13:27

BeroepsNegerT | 17-07-11 | 13:21

Gelukkig kunnen de meeste mensen - jeugd en volwassenen - heel goed onderscheid maken tussen een videospelletje en de realiteit.
Dat er uitzonderingen zijn die blijkbaar 'inspiratie' opdoen uit zo'n spelletje, ligt niet aan het spel, maar aan de persoon zelf. Althans, zo kijk ik er tegenaan.

Ashtrey | 17-07-11 | 13:27

niet tussen dikke lagen beton met tralies maar IN een dikke laag beton aub !!

eddiekallie | 17-07-11 | 13:26

-weggejorist-

BeroepsNegerT | 17-07-11 | 13:26

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 13:22 | + 0 -

Het erge van dit soort simpele zielen is dat ze waarschijnlijk nog nooit een buitenlander in het eggie hebben gezien maar domweg mee schreeuwen met de meute..

neonreclame | 17-07-11 | 13:25

Snappen de reaguurders die met lijfstraffen en martelmethoden de daders willen terechtwijzen nou echt niet dat zoiets hen precies hetzelfde maakt als de daders?

de Bree | 17-07-11 | 13:25

@Dostranamus | 17-07-11 | 13:15
Je hebt de "krankzinnigste tegel van de dag" award gewonnen.

Parsons | 17-07-11 | 13:25

@rara | 17-07-11 | 13:20 | + 0 -

Als je harder dan 50 in de bebouwde kom rijdt net zogoed. Mijn nuanceverschil zit 'm in de intentie. Ik praat niks goed, maar dit bericht lijkt gewoon pesten, en dat doen kinderen nu eenmaal want kinderen zijn bikkelhard. Een duwtje van de glijbaan loopt ook wel eens verkeerd af, en toch gebeurd dat elke dag. Is dat dan ook meteen een poging tot moord? Ik zeg dus niet dat het NIET zo is, ik zeg alleen maar dat de reaguurders zoals altijd de nogal populistisch-tendentieuze mening aanhangen. Maarja, daar is het GS voor.

Nogmaals, ik zeg niet dat het NIET zo is, ik zeg alleen dat jij ook niet genoeg informatie hebt om te stellen dat het WEL zo is.

Ctrpllr | 17-07-11 | 13:25

@BeroepsNegerT | 17-07-11 | 13:12

Als je andere mensen gaat napraten, kies dan een intelligente uitspraak, en niet de allerdomste lol.

Zuigdiert | 17-07-11 | 13:25

@BeroepsNegerT | 17-07-11 | 13:21

Ik ben bang dat je toch wel gelijk hebt.

De Gooise Matras | 17-07-11 | 13:24

-weggejorist-

BeroepsNegerT | 17-07-11 | 13:24

-weggejorist-

BeroepsNegerT | 17-07-11 | 13:23

@Muxje | 17-07-11 | 13:18
Ja? In hoeverre heb jij te maken met door toedoen van anderen getraumatiseerde mensen?

De Gooise Matras | 17-07-11 | 13:23

Volgens de update zijn de daders bekend. Benieuwd of het ook weer eens bekende zijn van de politie.

Max Stirner | 17-07-11 | 13:22

weet je wat, als ze ze gevonden hebben wil ik ze persoonlijk kopje onder duwen , maar dan net iets langer dan ze met de peuter hebben gedaan, stuur maar!!!

kaky | 17-07-11 | 13:22

BEARSTRESS | 17-07-11 | 13:21 |
Nog zo een.

Wat hebben jullie gister allemaal geslikt?

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 13:22

Ben benieuwd of het Tokkies dan wel Noord-Afrikanen waren.

Beëlzebul | 17-07-11 | 13:22

Pieter Baan kom er maar in..

diedaaroo | 17-07-11 | 13:21

-weggejorist-

BeroepsNegerT | 17-07-11 | 13:21

Dostranamus | 17-07-11 | 13:15

Triest figuur...!!

neonreclame | 17-07-11 | 13:21

Is het toch geen poging van de ouders om hun eigen falen te camoufleren? Boodschappen gaan doen als je kind in de buurt van water is lijkt me pedagogisch ook weer niet zo briljant.

de Bree | 17-07-11 | 13:21

-weggejorist en opgerot-

BEARSTRESS | 17-07-11 | 13:21

Dostranamus | 17-07-11 | 13:15
Ik gok gewoon op blanke petjes hoor, het sterft ervan in de kop van Noord Holland...

MichieldeMuiter | 17-07-11 | 13:20

@rara | 17-07-11 | 13:18

Ik Duke Nukem. Daar schoot ik varkensmonsters af. Ben nu wel dol op karbonaadjes.

yamahihi | 17-07-11 | 13:20

yamahaha | 17-07-11 | 12:54

Mijn eerste gedachte ook (Groepje? Laffe daad? Gokje?)

Hufter | 17-07-11 | 13:20

@Ctrpllr | 17-07-11 | 13:18
Als je iemand bewust onder water houdt en daarmee het risico neemt dat de ander verdrinkt dan voldoe je aan alle criteria voor poging tot doodslag. Waar zit jouw nuance?

rara | 17-07-11 | 13:20

Komt allemaal door Geert Wilders vraag voorzitter Farid Azarkan van het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders (die inzet op desintegratie) maar.

vrijheid-van-spreken | 17-07-11 | 13:19

@De Gooise Matras 13:09: Ach welnee, van zoiets krijg je niet zomaar een trauma. De mens is daar van nature wel veerkrachtig genoeg voor. Maar goed, hulpverleners en sommige ouders zullen er alles aan doen om zo'n kind alsnog een trauma aan te praten, en helaas lukt ze dat vaak ook nog.

Muxje | 17-07-11 | 13:18

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 13:15
Ja blaas het kaartenhuis maar omver.
Ook een leuk spelletje, kaartenhuizen maken ...

Ashtrey | 17-07-11 | 13:18

@BeroepsNegerT | 17-07-11 | 13:12
Ik ben opgegroeid met Slayer, Doom en Carmageddon. Ben ik nu een psychopaat geworden?

rara | 17-07-11 | 13:18

@rara | 17-07-11 | 13:14 | + 0 -

Zeker! Helemaal mee eens. Maar om het nu meteen, zonder verdere gegevens, wederhoor etc een poging tot moord (verdrinking) te noemen is op z'n zachtst gezegd wat ongenuanceerd. Maar een kutstreek is het zeker!

Ctrpllr | 17-07-11 | 13:18

@Ctrpllr | 17-07-11 | 12:59
" Wie werd er vroeger niet af en toe eens met zijn snuit onder water gehouden door de "grote jongens"

Ik dus ook niet, en trouwens vroeger was er nog een klein beetje ontzag voor de badmeester. Die bedacht zich geen moment en gaf zulke knapen een draai om de oren!

Inukshuk | 17-07-11 | 13:18

@Johnny: Dank voor het 1e WTF???-moment van deze regenachtige zondag. Zijn er überhaupt nog normale mensen onder het puber-grut? *Na de koffie een bats pakken en Den Helder afsteken gaan doet*

Hollander01 | 17-07-11 | 13:17

Dostranamus | 17-07-11 | 13:15 |
Jezus, ben je wel helemaal lekker?

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 13:17

'De ouders hebben inmiddels aangifte gedaan bij de politie. Ze hopen dat er meer toezicht komt in het park'
Wat dachten de ouders van zelf beter op hun kind te letten. De peuter is pas 5 jaar oud die laat je toch niet alleen???

Artwido | 17-07-11 | 13:16

Weer echt een WTF toppic....

1 Wat voor een onverantwoordelijke rand debiel ben je als je een 5 jarig kind alleen laat in een openbare ruimte zonder toezicht?

2 Waarschijnlijk zijn die 13 tot 18 jarige op de zelfde manier opgevoed als de 5 jarige die alleen gelaten wordt.

Wanneer gaan mensen eens verantwoording nemen?

sorryhoormagikeven | 17-07-11 | 13:16

@de Bree | 17-07-11 | 13:09
Ging jij als vijfjarige kleuter voor de lol matten?

rara | 17-07-11 | 13:16

BeroepsNegerT | 17-07-11 | 13:12
Iemand die dit soort dingen uitvreet is van nature al niet helemaal lekker.

De samenleving zoekt naar een oorzaak. Vroeger was dit muziek, en tegenwoordig zijn het computer games.

Ik vind het nogal arrogant van u om te denken dat het volledig door games komt. Ik speel al mijn hele leven computergames, maar ik heb nog nooit of te nimmer zitten denken aan moord of iemand pijn doen.

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 13:15

-weggejorist-

Dostranamus | 17-07-11 | 13:15

BeroepsNegerT | 17-07-11 | 13:12
Subiet verbieden dus! Die dekselse videospelletjes eauk altijd.

Ashtrey | 17-07-11 | 13:15

@Ctrpllr | 17-07-11 | 13:10
Waarom snap je dan niet dat hier sprake is van onrechtmatig gedrag?

Als die peuter slechts 10 seconden onder water is gehouden dan is het nog steeds een kutstreek.

rara | 17-07-11 | 13:14

-weggejorist-

BeroepsNegerT | 17-07-11 | 13:12

de Bree | 17-07-11 | 13:09 | + 0 -

Lees het bericht nog eens door en leg het dan nog eens naast jouw verhaal over matten met je vriendjes in het naburige dorp....

neonreclame | 17-07-11 | 13:11

@Ctrpllr | 17-07-11 | 12:59
" Wie werd er vroeger niet af en toe eens met zijn snuit onder water gehouden door de "grote jongens"

Ik niet.

Che_cuevara | 17-07-11 | 13:11

Iets in me begint te broeien, wat is er toch allemaal aan de hand hier in Holland??? Hier word ik niet goed van...

machete74 | 17-07-11 | 13:11

Tsjaah .. Julianadorp he.

fanobliv | 17-07-11 | 13:10

Overal lopen kinderen risico.
Het is heel simpel.
Hou ze in het oog.
De kinderbescherming.

winterpeen | 17-07-11 | 13:10

@kapotte_stofzuiger | 17-07-11 | 12:58
Dan waren ze wel erg fanatiek bezig.
Zelfs Johannes de Doper ging niet zo erg te werk.

Che_cuevara | 17-07-11 | 13:10

Den Helder <3 my cityaaaah

fanobliv | 17-07-11 | 13:10

@rara | 17-07-11 | 13:07 | + 0 -

Nee, integendeel.

Ctrpllr | 17-07-11 | 13:10

Overdreven gedoe. Vroeger gebeurde zulke dingen net zo veel. Elk vechtpartijtje en elke mishandeling haalt tegenwoordig het nieuws.
Vroeger ging je gewoon voor de lol met een andere wijk of dorp matten. Dat was traditie, folklore.
Ik wil geweld of mishandeling niet goed praten, maar het beeld dat dit iets nieuws is vind ik misplaatst.

de Bree | 17-07-11 | 13:09

Schokkend, natuurlijk. Zeker voor de kleuter die er hoogstwaarschijnlijk een levenslang trauma aan oploopt. Wat dat betreft is het begrijpelijk dat de reacties hierboven een emotionele lading hebben (en de sadist in eenieder wakker wordt, gezien de terugdoodsverwensingen).

Helaas is dergelijk gedrag nog veel ouder dan de weg naar Rome en is het meer een regel dan een uitzondering dat mensen er genoegen in scheppen om anderen te terroriseren. Het feit dat er zo vroeg mee begonnen wordt door deze antisociaaltjes duidt imo op slechte voorbeelden, van thuis uit of in de mogelijke 'vrienden'groep. Ergens moet de kiem voor psychopatengedrag al gezaaid zijn, waarna deze nooit meer is gecorrigeerd. Sad but true.


De Gooise Matras | 17-07-11 | 13:09

Ziek, deze tieners kunnen niet hard genoeg gestraft worden.
Een gesprekje is hier niet de aangewezen weg.

Che_cuevara | 17-07-11 | 13:08

Vreemd verhaal, één van de ouders doet boodschappen en de ander blijft achter om op het kind van vijf te passen, waarbij pubers kans zien het kind bijna te verdrinken?... Het zal wel.

Megalomaantje | 17-07-11 | 13:07

@Ctrpllr | 17-07-11 | 12:59
En dan was jij zeker een van de 'grote jongens'?

rara | 17-07-11 | 13:07

@De Badtegelzetter | 17-07-11: At your service!

Bubba | 17-07-11 | 13:07

Je vraagt er ook wel om als je naar een avonturenpark gaat.

Nagemaakte Gek | 17-07-11 | 13:07

@Zeeschuimer | 17-07-11 | 13:01

Neem de synchroonzwemmers dan ook maar mee. Die vind ik ook raar doen in dat water.

ZKH EénOog | 17-07-11 | 13:07

Gezien de snelle update en het bezoek van de politie aan de vader van het slachtoffer krijg ik een ongemakkelijk gevoel

Bubba | 17-07-11 | 13:06

Godsammekraken | 17-07-11 | 13:04 | + 0 -

En de kans dat het verknipte Nederlanders zijn is natuurlijk niet zo heel groot in uw ogen....??

neonreclame | 17-07-11 | 13:06

Parsons | 17-07-11 | 13:00
Of 'gracht' alhier.

Ashtrey | 17-07-11 | 13:05

Mram Boszkowicz VIII | 17-07-11 | 13:03
Heb vroeger uiteraard ook wel eens ruzie gehad. Of klappen. Dat hoort er gewoon bij, bij je opvoeding. Maar moedwillig iemand zo lang onder water houden of pijn willen doen is van een hele andere orde.

Dat is in feite gewoon ziek. Heel ziek.

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 13:05

@Nacho_Vidal | 17-07-11 | 12:53
Was ook het eerste waar ik aan moest denken.

rara | 17-07-11 | 13:05

@yamahaha
Nee je zit ernaast. Den Helder is Antiliaanse enclave. Het laatste balletje voor het tafelvoetbalspel was uit het jeugdhonk verdwenen. Niks meer te doen! Schuld van de maatschappij! Er zal er wel geen vervolging worden ingesteld...

Godsammekraken | 17-07-11 | 13:04

Lees ik het goed en waren die kinderen alleen gelaten door de ouders?

Biff Eagleburger | 17-07-11 | 13:04

Je zou toch denken dat de jeugd zich wel beter weet te vermaken in bruisend Den Helder...

MichieldeMuiter | 17-07-11 | 13:03

@bamiinjeoor | 17-07-11 | 13:01
Ja, wie niet?

Parsons | 17-07-11 | 13:03

Over maand is dit de nieuwe hype... geen planking maar (water)boarding.

Freakster1986 | 17-07-11 | 13:03

Heb het zelfde meegemaakt toen ik klein was, in een zwembad. Kinderen die hier toe in staat zijn zullen later nog veel gevaarlijker worden!

bamiinjeoor | 17-07-11 | 13:01

@ZKH EénOog | 17-07-11 | 13:00
Ik denk dat we het Nederlands waterpolo-team moeten afschaffen.

Zeeschuimer | 17-07-11 | 13:01

Ziek, maar van ouders die een 5-jarig kind voor het gemak maar even dumpen om ongestoord boodschappen te kunnen doen, heb ik ook niet zo'n hoge pet op.

Jackanders | 17-07-11 | 13:00

@Ashtrey | 17-07-11 | 12:59
Tenzij de spelers in de sloot gaan zitten natuurlijk.

Parsons | 17-07-11 | 13:00

De Badtegelzetter | 17-07-11 | 12:59 |
www.readingsoft.com/

Nou goed.

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 13:00

Sick.

Het zal me overigens benieuwen welke games of films de schuld gaan krijgen van de retardatie bij deze jongeren. Want het zal niet aan de opvoeding van de ouders liggen, uiteraard.

ZKH EénOog | 17-07-11 | 13:00

Parsons | 17-07-11 | 12:55
Bij een gemiddelde voetbalwedstrijd zijn nog minder dienstverleners op de been.

Ashtrey | 17-07-11 | 12:59

@Nacho_Vidal
Lees jij de topics überhaupt wel?

De Badtegelzetter | 17-07-11 | 12:59

Inderdaad, gebrek aan geweten. De onontwikkelde tieners hadden waarschijnlijk geen idee hoe misselijk ze bezig waren. Daarom, waar was de begeleiding?

Zeeschuimer | 17-07-11 | 12:59

Als je het artikel leest staat er eigenlijk alleen maar dat de dreumes met zijn hoofd onder water geduwd is. Wie werd er vroeger niet af en toe eens met zijn snuit onder water gehouden door de "grote jongens" in het zwembad. Poging tot moord? Nou, dan kunnen we nog ff doorgaan met aanklagen hoor.

Ctrpllr | 17-07-11 | 12:59

Als dit geen nieuw buurthuis oplevert...

MichieldeMuiter | 17-07-11 | 12:58

Bubba, kom er maar in!

De Badtegelzetter | 17-07-11 | 12:58

Het waren extreme christenen, die de heidense kleuter wilden dopen.

kapotte_stofzuiger | 17-07-11 | 12:58

Na Amsterdam en Utrecht nu Den Helder. Geenstijl doet dit weekend een alternatieve Elfstedentocht?

boeglul | 17-07-11 | 12:57

Ziek ja....

Eel_stew | 17-07-11 | 12:56

Groepje? Laffe daad? Gokje?

yamahaha | 17-07-11 | 12:54

Waterboardende pubers... Meteen hard aanpakken!

yamahihi | 17-07-11 | 12:54

ziekelijk gedrag dit.
De waarde van het leven speelt blijkbaar een steeds minder belangrijke rol.

-weggejorist-

Dhr. Z. Wijn | 17-07-11 | 12:54

Eerst weten wat er precies gebeurd is. Beetje vroeg nog. Als het zo is dan goed straf FOEIII

Dhr. Z. Wijn | 17-07-11 | 12:54

Het volk retardeert met rasse schreden.

plastic zakje | 17-07-11 | 12:53

Zuh teims R cheensjing?

Ashtrey | 17-07-11 | 12:53

Om dit soort gevallen moeten we in NL een zero tolerance beleid invoeren. Meteen levenslang opsluiten.

Frankiej | 17-07-11 | 12:53

Ik krijg hier een misselijkmakend gevoel van..

Lucille Werner | 17-07-11 | 12:53

Den Helder... Gelieve een aanklacht wegens poging tot moord.

TegenBeterWetenIn | 17-07-11 | 12:52

Op dat moment mag je misbruik maken van je leeftijd en sterkte.

Om die gasten even een paar patsen te verkopen!

Nacho_Vidal | 17-07-11 | 12:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken