Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terugkijktip: Holland Doc - Lost Boys

niggawithweed1.jpg Gratis terugkijktipje, omdat het vrijdag is en regent. Maatschappelijk betrokken doorkijkdocu, gisteravond uitgezonden door de verschillige EO (100% Jezus-vrij): Lost Boys. Gaat over Rotterdamse kansenjongeren met rode zakdoeken die samenscholen, blowen en rondhangen in een streetgang. Staan stoer met pipa op clipjes enzo, hebben allemaal vanaf hun 13e een strafblad, maar blijken vooral slachtoffer van onze doorgerotte knuffelmaatschappij. Verbijsterend zijn vooral de scene's van zo ongeveer het slimste lid van de bende dat verplicht elke twee weken bij de reclassering op gesprek moet. Elke twee weken een uur lang "praten" met een of ander kakkineus blond kipje met corpsbalerinastem dat, zo valt te vrezen, oprecht gelooft in de helende werking van gesprekken met criminelen en het mooie mensje dat in iedereen schuilt enzo (de naïeve schat). Check hoe ontluisterend groot de kloof is tussen harde jongens van de straat die niets meer te verliezen hebben en de volkomen dichtgetikte studeerkamerbureaucratie van eeuwig neuzelende sociaaljuridische hulpverlenerssofties met de diepgang van een uitgeholde doperwt en de levenservaring van een eerstejaars hbo'ertje. We waarschuwen vast even: aan het einde van deze docu voelt u meer sympathie voor de bendeleden dan voor het hulpverlenerscircuit dat aan elkaar hangt van incompetente prutsers, onopgeleide hockeymutsen en overig gesubsidieerd verheffingstuig dat telkens de telefoon niet opneemt omdat ze op vakantie zijn. Meest treffend is misschien wel deze dialoog tussen twee van de Bloods: "Mijn voogd heeft me nog nooit gebeld om te vragen hoe het met me gaat, de jouwe wel?" "Twee keer. In drie jaar tijd". Oke, no spang boys. We plannen een nieuwe reclasseringsafspraak in voor over een half jaar. Boks!

Reaguursels

Inloggen

Ik ben een blanke, maar dat wat GS zegt over de hulpverlening is gewoon WAAR!!
Het is een verzameling hoogopgeleidde of helemaal NIET opgeleidde kak-madammetjes en - meneertjes die studieboekjeswijsheid bezitten, maar geen enkele levenservaring, laat staan kennis van wat zich op straat afspeelt. Ze hebben schijt aan jou, en nemen beslissingen waar je broek vanaf zakt. Inderdaad vaak last van stagelopers. Wat inhoudt dat zij een baantje willen leren over jouw rug. Men is gebonden aan overheidsregeltjes en je bent vaak een nummer. Individuele beoordeling bestaat amper bij de reclassering. "Zo zijn de regels, die heb ik niet gemaakt" zijn een veelgehoord excuus bij hulpverleners. Het ergste is de drugshulpverlening. Het beleid veranderd zo vaak dat je een soort proefkonijn bent. Er lopen in NL duizenden zware medicijnverslaafden rond die wilden afkicken, maar het beleid werd op een gegeven moment stabiliseren op een dosis Methadon ipv clean worden. Dacht je nou echt dat mevrouw huppelepup van de Sociale Academie weet wat voor kloteleven ze deze ex-verslaafden heeft bezorgd omdat men overtuigt was bij het Jellinek dat men met een surrogaatmiddeltje het verslavingsprobleem dacht te kunnen oplossen? Denk ut niet. En zo rotzooit de hulpverlening maar wat aan om vooral de eigen baan en subsidies in stand te houden. Reclassering heb ik sowieso niks aan gehad. Het is voor het grote publiek, om de massa te laten denken dat iedereen geholpen wordt. No Way...

Jan Gordelroos | 17-07-11 | 22:13

Een must voor de hulpverlening: Zielige jongens, die op hun beurt weer andere zielige mensjes maken.

meesterinche | 16-07-11 | 19:36

Heb het net zitten kijken met het schaamrood op de kaken. Het blondje in kwestie schat ik minimaal 30 jaar, dan zou je toch beter moeten weten.
Het stuit me ook tegen de borst waarmee de docu wordt afgesloten. In de trant van 'als ze nu geen adequate hulpverlening krijgen, blablabla.'
Alsof het een stel zielige zeehondjes zijn die niet weten hoe ze zich moeten redden in ons harde *kuch* maatschappij.

my anal pony | 16-07-11 | 18:12

Maak een ander programma, lost boys op strafkamp in Siberië. Trekt veel meer kijkers.

Doomsday | 16-07-11 | 12:45

Daar betaal je dan je tv geld voor, om te kijken naar dat soort schorem, net als die oh oh snotneuzen. Kan net zo goed abbo stoppen en alleen blue rays kijken.

Doomsday | 16-07-11 | 12:41

Bizar dat de EO deze romantisering van een groep beroepscriminelen faciliteert. Maar de film maakt in ieder geval het totale failliet van de hulpverleningsgedachte in Nederland duidelijk.

Een nieuwe visie is nodig: criminaliteit pak je niet aan door criminelen te behandelen als slachtoffers, met taakstrafjes, hulpverlening etc. zoals nu gebeurt. Maar criminaliteit moet je terugdringen met een nieuw beleid van keiharde aanpak van criminelen. Dit moet bestaan uit een pakket van
- sterke versobering van het regime in gevangenissen
- sowieso zwaardere gevangenisstraffen, dus meer in overeenstemming met de ernst van de feiten
- voor de echt zware criminaliteit (mishandeling, roofovervallen, moorden) voor degenen die zich zelfs meer dan 1 keer hieraan schuldig maken (en voor wie gevangenisstraf dus niet bleek te werken) hoort daar de doodstraf op te staan.

De maatschappij moet stoppen met te accepteren dat normale mensen het slachtoffer worden van dit soort zware beroepscriminelen als in de film.

Schout-bij-nacht | 16-07-11 | 11:31

Wat een sukkeltjes, hoop voor ze dat ze nooit echte Bloods tegenkomen uit LA.

MichelDenHaag | 16-07-11 | 09:36

Heej popo doe es met je pipa blaffaa naar die homeboys

reppert | 16-07-11 | 01:41

Stuitend dat zelfs de filmmaakster mee gaat in het bizarre idee dat er voor elke idioot in NL hulp klaar zou moeten staan. Alsof dat gewoon is of zelfs een soort recht zou zijn.

Alsof ze niet zelf verantwoordelijk zijn om iets van hun leven te maken. Ze lijkt zelfs het idee te hebben dat dat afhangt van het "geven van kansen".

De criminelen in het filmpje blijken zelfs een soort verwachting te hebben dat anderen hun problemen zouden moeten oplossen. Ik vraag me hoe dergelijke verwrongen ideeën van de NL samenleving bij de filmmaakster en de criminelen in het filmpje zijn ontstaan.

En wat te denken van de volgende passages in het filmpje. waarvan er een aantal werkelijk te idioot zijn voor woorden:

* filmmaakster over één van de criminelen: "alleen nog maar opgepakt voor kleine overtredingen.." Ze gaat dus zelfs zover dat ze criminaliteit van dit tuig vergoelijkt, onbegrijpelijk en onverantwoordelijk.

* de lachwekkende advocaat die het brengt alsof de mishandeling (knie of scheenbeen) nooit gepleegd is, terwijl het bewijs er was, zoals hij later ook aangaf. Overigens krijgen ze helaas ook weer een advocaat op kosten van de belastingbetaler..

* de filmmaakster die een eufemisme brengt als "moeilijk verleden..", suggererend dat de crimineel niet fout is maar dat het met omstandigheden te maken heeft. Terwijl de werkelijke betekenis is dat de crimineel al een lang verleden heeft van criminaliteit waar hij volledig zelf voor gekozen heeft.

* vervolgens heeft hij de regels overtreden door niet op gesprek te komen en wat elk verstandig mens zou verwachten, dat hij dus de gevangenis in moet, wordt dan toch niet uitgevoerd. Weer wordt er belastinggeld ingestoken door begeleiding reclassering etc.

* kosten rechtspraak, reclassering, beurzen, gevangenisstraf. Deze criminelen kosten de maatschappij handenvol geld, wat extra veel wordt door de hele hulpverleningsmaffia die er blijkbaar omheen ontstaan is.

Vragen zijn:
- hoe komen we van het rare idee af van een aantal mensen dat er altijd maar hulp moet zijn voor mensen die het zelf verpesten
- hoe stoppen zo snel mogelijk met energie steken in criminelen waar we juist zo snel mogelijk vanaf moeten komen als samenleving
- één crimineel in het filmpje heeft bijvoorbeeld 2 gewapende overvallen gepleegd. Dit zijn bij uitstek de criminelen waar een verstandige en beschaafde samenleving absoluut de doodstraf voor geeft.

Onrechtvaardig dat deze crimineel dit vooralsnog is misgelopen.

Schout-bij-nacht | 16-07-11 | 01:22

Deze jongens zijn echt niet zo achterlijk. Alleen moet je ze niet voor zo'n dom reclasseringswijf neerzetten. Gewoon de dienstplicht weer invoeren, goed drillen, helemaal afbreken en weer opbouwen, het rechte pad op slaan en klaar is keessie.

medusa324 | 16-07-11 | 00:52

Verwaarloosde kinderen moet je niet aan hun lot overlaten.

De Toekomst | 15-07-11 | 22:53

Kan echt nier meer hhoor, die Babel gitaarmuziek onder je documentaire zetten, te afgezaagd

pietklomp | 15-07-11 | 22:37

Die gasten hadden het alleen over wat de maatschappij allemaal voor hen moest doen; werk en huisvesting regelen, uitkering, scholing. Ik heb niets gehoord over de kansen die ze zelf verknald hebben. Dat zullen er vele zijn geweest

sallandstrots | 15-07-11 | 21:33

Als je zo geëvolueerd bent dat je fysiek sterker bent dan je blanke medemens en je toch nog steeds als slaaf van de maatschappij laat gebruiken, dan moet je haast wel dom zijn... je weet toch zelluf.

Kansloos, kansloos.

Prof.Ockels | 15-07-11 | 21:23

Domme negerts, stoerdoenerij, en een jaar of 20 later allemaal in een afkicktraject en overdag daklozenkrantje voor de apie verkopen.

Prof.Ockels | 15-07-11 | 21:21

-weggejorist en opgerot-

rolgordijntje...??? | 15-07-11 | 21:00

`Meer sympathie voor de bendeleden`. Dat lijkt mij schromelijk overdreven.

--neus-- | 15-07-11 | 19:52

Geen kansen? Hoeveel fuckin' kans wil je hebben. Je woont in Nederland. Het walhalla van kans. Alle mogelijkheden op te halen aan het loket. Perspectief heb je, maar een toekomst creëer je.

Max Stirner | 15-07-11 | 18:35

Tenenkrommend en hoofdschuddend heb ik zitten kijken. Het is nog erger dan ik vreesde. Niet normaal zo slap als dat clubje hulpverleners met deze lieden omgaat. Zo'n tuthola van de reclassering: totaal geen uitstraling of charisma. En dan noem ik maar een klein voorbeeld. Ik woon een tijdje in Moskou. Nou, dat soort fratsen moet je hier eens proberen. Denk ook maar niet dat je hier zulke "fijne" aandacht krijgt als je je misdraagt. Pfff, je wordt er moedeloos van. Hoe dit verder met Nederland moet?

pjisonline | 15-07-11 | 17:58

t.a.v. Herr - flick 14.50

Een dikke pluim want zo is het maar net.

mail | 15-07-11 | 16:13

Het is vrijdag en het regent? WTF! Zon en strand hier in Vlissingen.
Of nee, sorry, zat in het buitenland. Eigenlijk dus, feitelijk, namelijk.
Excuus.

Flushing | 15-07-11 | 15:56

Well, Rotterdam is no LA, that´s for sure!
*gangstertje spelen*

Widukinn | 15-07-11 | 15:52

Die jongens zijn gewoon zwakbegaafd en/of verstandelijk gehandicapt. Dit zie je overigens veel bij Antilliaanse jongeren. Zal wel iets met de inteelt op dat eiland te maken hebben.

Het verbaast me dat die "Demo" nog is toegelaten tot een HBO-opleiding en bij een callcenter werkt als je kijkt naar de manier waarop hij praat. Maargoed, hij was wel de enige die nog iets van zijn leven probeerde te maken.

SchoneZoon | 15-07-11 | 15:39

@BertBrussen:

Geweldig stuk!! Niks meer aan toe te voegen. Nederland is vergeven van dit soort hulpverleners in alle gelederen!

La Vie En Rose | 15-07-11 | 15:34

-weggejorist-

Bloodzone | 15-07-11 | 15:28

de nakketikker | 15-07-11 | 13:34
hou toch op man, je bent net zo kortzichtig als zij.

waarisdelol | 15-07-11 | 15:18

-weggejorist-

Bloodzone | 15-07-11 | 14:54

Maar Meneer Brussen,

Dat is toch het probleem in Nederland sinds de jaren 60 van de vorige eeuw.
Problemen van de lage treden van de sociale ladder, moeten worden opgelost worden door de hogere doorgestuurde bierzuipende corpsballen uit uitstekende milieus,en bij de hulpverleners zijn het of geitenwollen kuttekoppen of zaadslikkende hockysletjes.
In ieder geval zijn het mensen die zich zelfs als ze het willen niet kunnen voorstellen hoe het bij de zelfkant van onze maatschappij aan toe gaat.
.
Gekker dit telt voor bijna alles, mensen die beslissen wanneer stratemakers of stukadoors eindelijk mogen genieten van een pensioen of wel of niet afgekeurd worden, hebben zelf tot hun ruim dertigste jaar doorgeleerd op kosten van deze zelfde mensen. En laten mensen met meer als 40 dienstjaren en versleten botten gewoon doorwerken tot hun 67ste.
Om vervolgens het geld met emmers tegelijk naar binnen graaien of met containers naar Griekenland versturen.

Nederland u wordt al meer als 60 jaar geassfucked door uw overheid, en de laatste 30 jaar gegangbangd door nieuwe medelanders .
De gewone man schreeuwt al decennia dat de knuppel er over moet, en Gastarbeiders ook eens het woordje gast moeten waarmaken.
pappen en nat houden werkt niet, gewoon de zweep er over. Alle mensen die 40 dienstjaren hebben met pensioen of a.o.w. en alle werklozen, naar al die baantje schoppen die nu zo nodig vervuld moeten worden door de Polen. enz enz

En weetje wie hier de meeste schuld aan hebben ? DE BABYBOOMERS en de hippies van weleer, maar dat is het zelfde.

Herr-Flick 2.0 | 15-07-11 | 14:50

Geert Wilders zou zeggen : Je bloed gaat er van koken.
En dat had ik gisteravond ook . Wat een trut achter dat bureau , ze ging nog net niet op haar knieen. En een jongen die deed of alles aan een ander ligt.
Ga tomaten plukken of zo

PietjePotent | 15-07-11 | 14:49

sjezus wat een kansloze losers zeg. en dat gedoe met die vingertjes en rode zakdoekjes ha ha, veel te veel mtv cribs gekeken. sukkels ga iets nuttigs doen met je leven en leer normaal praten.

terazino | 15-07-11 | 14:42

En toch bén en blíjf ik van mening dat deze jongens economisch bruikbaar zijn. Ze zeggen zelf ook (sommigen zeggen het niet, maar hei, wie wil 24/7 beste vrienden zijn met zijn pipa omdat het onmogelijk is om een normaal, verzekerd leven te leiden?) dat ze op een normale, gestructureerde wijze in de samenleving willen functioneren.
Dus WIE en WELK INITIATIEF gaat deze gasten bij elkaar roepen om hen maatschappelijk nuttig te laten zijn?
Het is vééél te makkelijk om deze jongens bij voorbaat al af te schrijven als rommel, als excrementen van een crypto-xenofobe samenleving. Dat hebben we als maatschappij de afgelopen 20-30 jaren al gedaan door ze 'aan gesprekken te helpen' bij een overgesubsidieerde reclassering die papier belangrijker vindt dan de cliënt.

Boris Poepnagel | 15-07-11 | 14:06

"HBO Media & Entertainment bij InHolland", .........

Fred Janssen | 15-07-11 | 14:05

pius | 15-07-11 | 13:33

*U voorbeeld volgen doet* ;)

de nakketikker | 15-07-11 | 13:59

Inderdaad kappen met dat softe gedoe! Oppakken en laten drillen door een paar ex-leger lui die wel rad weten met dit soort types. Flink veel fysieke training en daarnaast studeren en een vak leren!!! De hele dag bezighouden en s'avonds op de kazerne houden. Twee vliegen in één klap: ze zijn ze van de straat, leren discipline, manieren en een vak. Daarna aan het werk zetten voor hun geld. Komen ze niet opdagen dan opsluiten tot ze weer willen werken etc. Ik heb die jongens in die docu horen zeggen dat ze best willen. Dus! Zijn zij ook nog blij dat ze de kans krijgen toch nog iets van hun leven te maken.

doenormaal! | 15-07-11 | 13:47

Het probleem met het probleem is dat deze heren allemaal door hun ranzige Antilliaanse ouders alleen op de vlucht naar Nederland zijn gezet zonder enige vorm van support, of enig toekomst perspectief. Afval putje Nederland pursang. Met een beetje mazzel spoedige pang, klaar.

Fred Janssen | 15-07-11 | 13:40

We hebben geen beeld van je want je interesseert ons niet.
waarisdelol | 15-07-11 | 13:11

Hiermee geef je dus zelf het antwoord, waardoor zei exact zo zijn gaan denken. En waardoor jij dus geen lol meer kunt vinden.

de nakketikker | 15-07-11 | 13:34

de nakketikker | 15-07-11 | 13:22

Daaraan valt helaas niets uit te leggen. Dus daar ben ik maar mee gestopt.;)

pius | 15-07-11 | 13:33

pius | 15-07-11 | 13:10

Ook mee eensch! maar leg dat maar eens uit aan al die werkkamp en terugsturen blablabla roepers.

de nakketikker | 15-07-11 | 13:22

Gelukkig mijn moeder heeft de rode zakdoeken weer gewassen, ik ga weer buiten hangen jwz. Doei!

Coffeeblend | 15-07-11 | 13:15

Boris Poepnagel | 15-07-11 | 13:08

Helemaal mee eens!

de nakketikker | 15-07-11 | 13:12

Hey Brussen, je hebt die gasten toch ook gezien bij K&vdB? "Ten eerste wil ik zeggen dat er een verkeerd beeld van ons bestaat" Daar begint die lul al mee! Wat nou een verkeerd beeld? Welk beeld denk je dat we van je hebben? We hebben geen beeld van je want je interesseert ons niet. Maar gelijk in die slachtofferrol springen. Jullie hebben het allemaal mis. Wat nou, flikker op man. En dan zo'n Stockholmsyndroom muts die op een jong meisje sponsort om op haar eigen feestje waarschijnlijk zwanger te worden zodat zij een blood kan spreken. En ja hoor, iedereen is fout en het zijn eigenlijk hele lieve jongens.

Knevel werd helemaal gek. Ieder keer als hun verantwoordelijkheid werd aangesproken dan was het "er zijn dingen gebeurd weet je" Nee, dat weet ik niet, kom vertel eens wat er is gebeurd. Het kassameisje zei niet goedemorgen dus drukte je een pipa in d'r gezicht? De sigarettenboer keek je aan dus ging je er met zijn kassa vandoor? De koelkast doet het niet dus je gooit hem van de derde naar beneden? Alleen dat laatste werd in beeld bevestigd trouwens. Het meest schokkende van het verhaal vind ik nog dat het blijkbaar normaal is in Nederland dat als je als 9jongere?) de gevangenis in gaat, dat blijkbaar de reclassering daarna verantwoordelijk is om jou aan een baan en een huis te helpen. Als ik dat had geweten dan had ik mijn lekkere buurvrouw wel verkracht, want dat moet beloond worden! Doe ff normaal man. Goed je hebt problemen, join the fucking club and deal with it met je treurige rooie zakdoekje..

waarisdelol | 15-07-11 | 13:11

de nakketikker | 15-07-11 | 12:20

Er zijn geen briljante oplossingen. Alles is een proces.

pius | 15-07-11 | 13:10

@Hein-Jan89 | 15-07-11 | 12:26

En het is -helaas!- nog vééél erger in Nederland; zieke pedofucks worden massaal aan 'gesprekken' geslingerd ipv adequate terugvaltraining aan te bieden, want "ze weigeren toch altijd en dan heeft verplichten toch geen zin".
Ook daders van extreem geweld/verkrachting worden, zoals je hebt kunnen zien in de repo, aan gesprekken 'geholpen' om misstappen te kunnen signaleren. Meer stelt het niet voor.

Als je iets verplicht om er maatschappelijk gewin uit te halen, moet je er wel voor zorgen dat datgene wat je verplicht van excellente kwaliteit is. Ook als je daarbij onconventionele maatregelen moet nemen (zoals ervaringsdeskundigen inschakelen die meer vat hebben op die jongens, ipv zo'n rauwe snijboon...).
Succes Neederland.

Boris Poepnagel | 15-07-11 | 13:08

un_chien_andalou | 15-07-11 | 13:01

Naief rechts in verhouding tot naief links.

Ik graaf dat.

Grote tijd.

pius | 15-07-11 | 13:07

@jeanmondo | 15-07-11 | 12:47

Denk je dat nu werkelijk? Als het zo simpel was, was dit allang uitgevoerd. Bovendien wie zegt dat militairen dat werk willen danwel kunnen uitvoeren? En nogmaals! Wat daarna? Hebben ze dan een goedbetaalde baan en een betaalbare woning? Of worden ze na de plus turfjes gewoon weer de straat opgekwakt?

de nakketikker | 15-07-11 | 13:03

Gesubsidieerd verheffingstuig.

ROFL.

pius | 15-07-11 | 13:02

Mooi in beeld gebracht, die gigantische kloof tussen dat SPH meisje en die gozerd. Het is alleen een beetje naief van Brussen om te denken dat de kloof tussen de belevingswereld van een broodschrijver geworden propria curestype als hijzelf en de realiteit van de straat minder groot is. Want die is nog een stuk groter. Zo'n kloof is ook nodig voor iemand die wil geloven dat naief rechts denken een alternatief kan zijn voor naief links denken. Dat is het niet, het is niet meer dan een wisseling van maakbaarheidsideaal. Of misschien weet Brussen dat ook wel en lult ie gewoon met de wind mee, dat kan ook natuurlijk.

un_chien_andalou | 15-07-11 | 13:01

In Nederland doet de reclassering ook niks! En dat terwijl reclasseringswerkers (en alle ander forensisch bureautuig) MEER verdienen dan een gemiddelde agent...

Hoe bezopen wil je het hebb0n in Nederland?

Boris Poepnagel | 15-07-11 | 12:57

Het is allemaal hun schuld niet, toch?
Er is niemand die hen een baan aanbied.
Er is niemand die hen een opleiding adviseerd.
Er is niemand die zich om hen bekommerd.
Er is niemand die hen respecteert.
Ze eisen respect en anders krijg jij ook geen respect van hen.
ZUCHT
ZUCHT
ZUCHT

MarcS | 15-07-11 | 12:57

He Demo,

Heel vervelend dat justitie zuigt, maar doet me je mee leven.
Je bent er bijna, je moet alleen je afspraken na komen.
Dat is je eigen schuld, niet die van iemand anders.
Die mevrouw doet haar werk.
Als je gewoon mee gaat in het systeem kan je er uiteindelijk wel in slagen.
Just do it :).
succes

0nt0pic | 15-07-11 | 12:48

de nakketikker | 15-07-11 | 12:39 |
Zoveel personeel heb je daar niet nodig hoor... en wie zegt dat het kaalkopjes moeten zijn?
Gewoon wat veiligheidspersoneel(desnoods militairen) en een paar mensen die turfjes zetten voor goed gedrag en verrichte arbeid en wie er genoeg heeft, is klaar.

jeanmondo | 15-07-11 | 12:47

zapte in tijdens scene advocatenkantoor, dacht werkelijk dat het een jiskefetuitzending was

hetluis | 15-07-11 | 12:46

De keuze tussen werken of werkkamp zou iedereen een hoop ellende schelen.
jeanmondo | 15-07-11 | 12:20

Als niemand ze aanneemt (wat te begrijpen valt) kun je die optie dus wegstrepen. Maar hoe richt je dat werkkamp dan in? qua personeel bedoel ik dan. Met domme agressieve kaalkoppen, met HBO huppelkutjes met GSreaguurderts? Zeg het maar? Rest nog den oerhollandsche vraag: hoeveel gaat dat kosten en wie gaat dat betalen? Bovendien, wat als ze klaar zijn in het werkkamp?

*nog steeds wachten doet op die ene oplossing*

de nakketikker | 15-07-11 | 12:39

@ FromClithuania | 15-07-11 | 12:16 | + 0 -

Kijk nog eens goed welke HBO-instelling hij binnenwandelt. Verklaart een hoop ;-)

Drs. Kafka | 15-07-11 | 12:30

Eens te meer wordt hier bewezen dat het vooral theoretische bullshit is, waarover de rechter dan toch weer beslist. O, meneer probeert zelf wel goed te reïntegreren, maar komt niet opdagen voor gesprekken met reclassering: al met al wordt z'n proeftijd weer verlengd, met dezelfde nutteloze gesprekken met de reclassering. Nee, die jongens gaan niet op zoek naar hulp, je moet het ze opleggen. Je gaat bij hun huis langs, 1 x per week. Vertelt wat ze moeten doen, en je regelt een baan/school of baan icm school. Mochten ze dit verkloten, zullen ze een schuldgevoel hebben. Je hebt er als hulporganisatie namelijk zowel formeel als informeel genoeg aan gedaan om de beste man weer in het maatschappelijk leven toe te laten. Nu moeten ze het zelf uitzoeken en gaan ze een keer per twee weken op gesprek, natuurlijk word je daar gek van. Dan krijg je alleen maar te horen 'hoe het er voor staat'. Terwijl er maar een is die dat goed weet en dat is de persoon in kwestie zelf. In deze maatschappij wordt het goed functioneren van de burgers meer een positieve verplichting voor de staat ipv een recht voor de burger.

Hein-Jan89 | 15-07-11 | 12:26

niet om aan te zien die paupers, heb het snel weer afgezet.

yeah-right | 15-07-11 | 12:24

Ongelofelijk, dat begrip van sommige mensen voor dit onopgevoede tuig, ik zou nog liever harakiri plegen dan de criminaliteit in gaan... zijn we nu werkelijk zo 'beschaafd' dat we op deze ultrasofte manier met deze immorele gasten om moeten gaan?
De keuze tussen werken of werkkamp zou iedereen een hoop ellende schelen.

jeanmondo | 15-07-11 | 12:20

@strikdewepstroper01 | 15-07-11 | 12:03 |

Over smaak val zeker te twisten maar laat iedereen lekker dragen wat hij of zij wil. Gedrag moet je natuurlijk wel aanpakken.

Morph4us | 15-07-11 | 12:20

Antitheïst | 15-07-11 | 11:33

Heel leuk plan hoor die werkkampen. Zie ze wel vaker in de comments voorbij komen. Maar de vraag is: Wat voor personeel moet daar dan gaan werken? Het zouden dan op z,n minst stevige kaalkoppen moeten worden die niet vies zijn van een flink portie geweld jegens hun (gekleurde) medemens. Althans volgens de voorstanders van dit plan. Maar, waar vindt je die? we weten allemaal dat vorengenoemde types meestal zelf te dom zijn om uit hun ogen te kijken. De gemiddelde GS reaguurdert zie ik het ook niet snel doen, die zijn immers al succesvol genoeg in hun eigen glansrijke carriëre en gaan dat niet inruilen voor een kutsalarisje. Dus kom je toch weer terug op de HBO huppelkutjes en geitenwollensokkenknakkers zonder spierballen. Kortom; het roepen om het roepen heeft dus weinig tot geen enkele zin. *nog steeds wachten op die ene briljante oplossing doet*

de nakketikker | 15-07-11 | 12:20

@strikdewepstroper01 | 15-07-11 | 12:17
Ben ik op mijn beurt met jou eens. Maar hoe crimineel zijn leggings onder spijkerrok en de harembroeken? Mijn god, wat een geseling voor het oog.

Semolina Pilchard | 15-07-11 | 12:19

@Semolina Pilchard

Ben ik met je eens. Ik wil alleen aangeven hoe ik gruwel van de baseballpetjes (en de traininspakken, afgezakte spijkerbroeken, gouden kettingen en tattoo's in de nek) Kortom, een teveel aan bling bling in met name de grote steden.

strikdewepstroper01 | 15-07-11 | 12:17

Eigenlijk wel grappige jongens.
Minder dom dan kleding doet vermoeden.
Beetje teveel Nigga...
Juffrouw reclasering (kan nog geen duidelijk beeld vormen van Tits&Ass) snapt het niet zo goed.

Skunk57 | 15-07-11 | 12:16

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat die hangende, gangbangende, achterlijk geklede flapdrol een HBO opleiding kan doen?

FromClithuania | 15-07-11 | 12:16

@Haragha

In welk parallelle universum is er een criminele punkergangs vergelijkbaar met de crips en bloods?

premier geert | 15-07-11 | 12:15

Meanwhile...
willen bepaalde politieke partijen mensen uit het Oostblok hier binnen halen om te werken op het land omdat er te weinig werkkrachten te vinden zijn in NL.

Wat klopt hier niet aan?

Er is maar 1 oplossing voor ze: dwangarbeid.

porcodio | 15-07-11 | 12:12

@strikdewepstroper01 | 15-07-11 | 12:03
Kan zijn, maar du moment dat de overheid bepaalt welke kledij in het straatbeeld is toegestaan -en dan spreek ik niet over boerka's- kunnen we de rode vlag met hamer en sikkel, dan wel met swastika, in top hijsen.

Semolina Pilchard | 15-07-11 | 12:11

Ik ben totaal geen fan van bendes of hun leden, maar wat FALEN de hulpinstanties in deze film ernstig zeg! Geen wonder dat ze steun bij elkaar zoeken en vinden in een bende organisatie, ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen in hun positie.

boerka_zoekt_vrouw | 15-07-11 | 12:05

@Rokus3013 | 15-07-11 | 11:22 |

En domme opmerkingen horen op Fok?

Borrelende Boris | 15-07-11 | 12:05

Ik heb het per ongeluk gezien gisteren, er was toch even niets leuks op Comedy Central.
Maar hoewel die InHolland SPH-er die haarzelf een reclasseringsmedewerker noemt erg was, ging m'n bloed pas echt koken bij het zien van die pro-deo advocaat. Met z'n rotkop en z'n kekke rode brilletje. Een beetje die neger verhalen aanpraten om onder de straf uit te komen.

- "Wellicht stootte het slachtoffer zijn been wel na die vechtpartij met jou, en kwam hij zo aan die blauwe plek, toch?"
- "Ja,ja zo ging 't, ik kan me niets herinneren van die mannetje!"

We noemen die zieligheidsindustrie nu wel dom, maar volgens mij weten ze dondergoed waar ze mee bezig zijn. Op deze manier voorzien ze zichzelf, EN hun collega's, van jarenlang werk.

Drs. Kafka | 15-07-11 | 12:05

@Semolina Pilchard

Maar je begrijpt wel dat ik inmiddels misselijk wordt van al die chappies die scheef met een pet op hun kop lopen? Er is een verband tussen kleding en gedrag. Maar dat zijn we kennelijk vergeten in Nederland. We zijn kennelijk ook vergeten, met name in de Randstad wat smaakvol gekleed gaan is. Dit is gewoon een baggerland.

strikdewepstroper01 | 15-07-11 | 12:03

De hulpverleningsindustrie bestaat voor 90% uit ambtenaren, dat werkt zelden goed. Het enige wat misschien werkt is een 1 op 1 coach die zonder overhead (wat heeft een bureaucratisch kantoor met tig afdelingen voor zin? ) 24/7 z'n gang kan gaan, zo'n gast in huis neemt en een vaderrol heeft en 100% gezag heeft.

seven | 15-07-11 | 11:58

@strikdewepstroper01 | 15-07-11
Sorry, maar wat een stierenpoep. Doen ze gewoon een bandana op. Ook verbieden. Knopen ze een band rond hun hoofd. Ook verbieden. Zetten ze een hoed op. Ook... Yu'll get the drift. Een subcultuur verbieden is zoiets als maanlicht verbieden.

Semolina Pilchard | 15-07-11 | 11:50

Geen aandacht besteden aan die gastjes. Zielige gastjes allemaal. Een beetje stoer lopen doen allemaal, terwijl ze echt niks voorstellen.

Wat ze niet snappen is, dat het niet stoer is om de hele dag te blowen en deaudd uit je ogen te kijken. Het is ook niet stoer bij verschillende vrouwen kinderen te wekken en vervolgens weg te lopen.

Stoere mannen staan elke dag vroeg op en gaan naar hun werk. En niet zeuren dat ze geen baan kunnen vinden. In NL kan je altijd werken. Kijk maar naar de Polen!!!!

Ferry_2010 | 15-07-11 | 11:48

Kunnen zie de baseballpetjes niet verbieden. An sich niets mis met een pet als je het tenminste gewoon op je hoofd draagt. Dit was overigens al een voorstel van Joost Eerdmans een aantal jaren geleden.
Heel die shit cultuur van die gasten drijft op baseballpetjes en rap. Gewoon verbieden, we zijn heel goed in verbieden en regeltjes in Nederland, doe dit dan ook. Heel het straatbeeld wordt verpest door baseballpetjes.

strikdewepstroper01 | 15-07-11 | 11:46

NO MORE TEA FOR ME! | 15-07-11 | 11:33 |

Een opmaat voor haat? Simpel; NO MORE TEA FOR ME!

Morph4us | 15-07-11 | 11:44

@Einde van de Domheid | 15-07-11 | 10:36 |

De zinnen die je maakt zijn denk ik te lang en ontberen: opsluiten, het land uit, etc..
Waarvoor mijn dank.

Wat een hoop dom gelul weer. "NO MORE TEA FOR ME!" voorop in rechtse (storm)front.

Als je dit soort jongens niet begeleid wordt het van kwaad tot erger. Straffen is noodzakelijk en het gedrag absoluut onwenselijk maar je kan niet iedereen maar blijven wegstoppen. Als we dan toch allerhande organisaties hebben die hier geld voor krijgen laat die dan ook wat doen. Regel een baantje zodat ze gewoon hun huur kunnen betalen. En ja; misschien is het niet terecht dat ex-criminelen zoveel aandacht krijgen maar het is kiezen tussen helpen of de gevolgen van nog meer criminaliteit ondervinden.

Morph4us | 15-07-11 | 11:41

De tijd van interesse en nuancering is voorbij. Na veertig jaar zijn nu de mensen die willen aanpakken aan de beurt.

de Bree | 15-07-11 | 11:09

Ja en daar worden we allemaal heel gelukkig van zeker? Mensen die willen aanpakken pakken aan. Zijn vaak niet dezelfde als mensen die houden van kankeren op teleurstelling ontsproten uit hun eigen leven. Wijzen naar de anderen boven wie ze zich verheven voelen. Misschien moet u nog een keer (of zelfs uberhaupt) de docu gaan kijken en luisteren naar wat er wel gezegd wordt door jongeren zelf. Daar zit de crux.
Ik snap die gast die zegt dat hij het liever zelf gaat regelen. Dat is precies waartoe die gasten moeten worden uitgedaagd. Mensen die willen aanpakken "na veertig jaar interesse (haha)nuancering (gheheh)" hebben nooit gevraagd wat mensen zelf vinden of denken en om die reden, precies om die reden, zal er niet zoveel veranderen. Het arrogante "wij weten wel wat goed voor jou is" brengt niet zo heel veel intrinsieke motivatie, zie ik iedere dag in de praktijk. Wat ik wel zie is voogden met enorme werkdruk, jongeren met vijf wisselingen van voogd in een half jaar waarvan de voogd niet eens weet waar ze mee bezig zijn omdat die te druk is met het produceren van verslagen, rapporten, aanbevelingen over jongeren die ze nauwelijks kennen, dat ik de realiteit. Verwachtingen over en weer die niet reeel zij over en weer, dat is hoe het gaat.
Van dat "aanpakken" komen ze (met overbevolkte gevangenissen) in Amerika ook een beetje terug.

naatholweg | 15-07-11 | 11:40

wtf die Lil' G is gewoon geestelijk gehandicapt.. the fuck!

Kabila de stijlloze | 15-07-11 | 11:39

@NO MORE TEA FOR ME! | 15-07-11 | 11:27
*Boehoe*
Ik ben niet de enige die dit zegt maar je overdrijft als een wijf met pms.
Doe eens heel snel een massage krijgen met happy end!

Haragha | 15-07-11 | 11:38

@strikdewepstroper01 | 15-07-11 | 11:13
Kom zelf uit de buurt van Rotterdam. Halverwege de jaren tachtig, stonden er wel degelijk zwarte bendes bij de uitgang van het Centraal Station. Het was dan, zelf heel jonge tiener zijnde, zaak om ze niet te lang aan te kijken. Deed je dat wel, dan was je de lul.

Semolina Pilchard | 15-07-11 | 11:37

Hé hé hé een beetje beleefder over de hockey mutsen. Dat is ons soort!

Hetiswat | 15-07-11 | 11:37

@strikdewepstroper01 | 15-07-11 | 11:30
Weet meer over Den Haag uit die tijd. En ja, ze waren niet duidelijk zichtbaar in het straatbeeld. Dat was ook niet slim tenminste als je niet de usual suspect voor de pliesie wilde zijn.
Toen waren de hangjongeren Punkers, nu zijn het die wanksta's en over 10 jaar??? De Hello Kittyrockers? Het veranderd per generatie.

Haragha | 15-07-11 | 11:36

De misselijkmakende zachte manier van "behandelen" is stuitend. Doet mij denken aan de moordenaar van de 6 jarige Jesse , die onder schooltijd gewoon is vermoord door een randdebiel. Een randdebiel die terug had moeten komen, (na eerdere delicten te hebben gepleegd) ,om ook nog te worden "nabehandeld".
Hij is ook echter nooit op komen dagen en is ook nooit gezocht of opgepakt door betreffende instantie.
Zelfs na diverse waarschuwingen door zijn vader aan het adres van de betreffende instantie nam men geen verdere stappen.
Eindresultaat: Jesse dood.
Die enorme softe aanpak resulteert in het geen respect hebben voor dit soort instantie's. Zowel van de daders als slachtoffers als van de bevolking.

mail | 15-07-11 | 11:35

Samen met hun onkundige ouders in werkkampen omdat ze anders alleen maar de samenleving schade berokkenen.

Antitheïst | 15-07-11 | 11:33

@southdakota | 15-07-11 | 11:29 |
.
Bedankt voor je eerlijkheid, en kijk, zo kan het ook.
Beetje de zielige neger uithangen op kosten van de werkenden.
Zoekt opmaat voor woord haat...

NO MORE TEA FOR ME! | 15-07-11 | 11:33

Ach, die gasten zijn te lui om ook maar iets te doen en geven de instanties hier de schuld van. Fuckin' loosers zijn het, meer niet.

Gijssie | 15-07-11 | 11:32

@Haragha

Ik heb het over 1982/1983 toen zat er nog een heel plein vol punkers met hanekammen in het centrum van Rotterdam. Dat was in de dagen van DoeMaar.

Nee, die bendes waar jij over spreekt waren echt niet zo duidelijk aanwezig in het straatbeeld als vandaag de dag.

strikdewepstroper01 | 15-07-11 | 11:30

NB: Dit zijn dus allemaal jongens met een ernstige verstandelijke beperking. Het is niet fraai dat mensen met down-syndroom zo te kijk worden gezet.

fietskettingslot | 15-07-11 | 11:30

Wat een droeftoeters. Boos zijn omdat het ze niet komt aanwaaien. Wat ben je voor gangster als je bij de minste of geringste tegenslag gaat zitten huilen? Ik kom zelf ook uit Rotterdam (zuid), ik heb mijn middelbare school niet afgemaakt, een niet-noemenswaardige mbo opleiding gedaan en mijn HBO ook niet afgemaakt. Ik heb allerlei kutbaantjes gehad om te zorgen dat ik mijn eigen boontjes kon doppen. Afgezien van mijn studieschuld ben ik schuldenvrij, ik heb een leuke baan die goed verdient en ik hoef nooit ergens aan te kloppen om geld of spullen. Het gaat gewoon om de juiste houding, zo moeilijk was het namelijk niet. Ik kan zo kwaad worden op dit soort losers. Natuurlijk faalt de hulpverlening, maar die jongens hadden beter moeten weten dan daar terechtkomen. En dan nog gek staan kijken ook, als je bijna een half uur te laat bent en dan niet meer geholpen wordt.

southdakota | 15-07-11 | 11:29

@Mister13 | 15-07-11 | 11:02
Omdat dat omhooggevallen HBO-studies zijn.

blinde kip | 15-07-11 | 11:28

@Haragha | 15-07-11 | 11:21
.
Wat wil je nu eigenlijk met je vage comments de hele tijd???
Ik lees de hele tijd dat NLers geen haar beter zijn, crimineler enz enz.
U bagatelliseert een serieus probleem.
Ik haat mensen die dit doen.

NO MORE TEA FOR ME! | 15-07-11 | 11:27

Muts en pet: cl.ly/8TU8

Gezellig! | 15-07-11 | 11:26

Dit is hun verwijderingsbijdrage aan de maatschappij: cl.ly/8Tum (onder regie van de EO)

Gezellig! | 15-07-11 | 11:25

@ kratvlees | 15-07-11 | 11:24
Same here.

verraad van links | 15-07-11 | 11:25

Langehalensnelthuis | 15-07-11 | 10:09
"Stuitend die reclasseringsambtenaar, Repo kwam 7 keer niet opdagen op een afspraak en toch aardig blijven"
Langehalensnelthuis | 15-07-11 | 10:09 |
----------------------------------------------------
Is toch gemakkelijk verdiend geld? En wat wil je anders als je niet in staat bent om een nuttig vak te leren.

WirMachenMusik | 15-07-11 | 11:25

@ NO MORE TEA FOR ME! | 15-07-11 | 11:22
Gaap. Zet eens een andere plaat op. Het wordt saai.

verraad van links | 15-07-11 | 11:24

@ verraad van links Ik moet er bloed van spugen. Hij lult lekker potje mee met de boys, expres binnen peukie roken. Die man is bijkans nog erger dan die crimineeltjes.

kratvlees | 15-07-11 | 11:24

Rotterdam heeft de strijd al lang verloren tegen dit tuig.

Bataaf | 15-07-11 | 11:23

Check dat rood in die stropdas! Als dat geen Bloods-signaal is! cl.ly/8Std

Gezellig! | 15-07-11 | 11:23

Het is eigenlijk ook een beetje trekken aan een dood paard.

Kingeef1975 | 15-07-11 | 11:22

Een kip hoort in een kippenhok, een konijn in een konijnenhok en ee neger in Afrika. Hoe simpel is het in feite om dit probleem op te lossen: enkele reis met Air Afriqiah naar donker Afrika en ze zijn weer onder hun eigen soortgenoten.

Rokus3013 | 15-07-11 | 11:22

Goelag afhuren in Siberië en houthakken maar, gewoon omdat het de enige oplossing is voor dit fokking tuig.
Niet hakken is 3 maanden later kapot vriezen, probleem opgelost.
Three strikes, Siberië.
Hebben we al die honderduizend hbo linksmutsen ook niet meer nodig.

NO MORE TEA FOR ME! | 15-07-11 | 11:22

Zie die meiden in de rechtzaal rennen op 40:30 als die negert zijn jas uitdoet en even niet weet waar hij de jas moet laten.

de Bree | 15-07-11 | 11:21

@strikdewepstroper01 | 15-07-11 | 11:13
Ze waren er wel, alleen dan niet zo zichtbaar zoals ze nu zijn. Maar geloof me, ze waren er wel degelijk.
En je moet dan ook denken in het begin aan 1 a 2 bendes in geheel Rotterdam en 1 bende in Den Haag.
De blanke bendes waren in de absolute meerderheid en hadden markt volledig in handen en toen er rivaliteit kwam begon in de jaren daarna de Surinaamse en Antiliaanse bendes te groeien.

Haragha | 15-07-11 | 11:21

Indrukwekkend en confronterend. +1000 voor de docu.
.
Opvallend in de docu waren de volgende zaken:
- De jongens zijn allemaal erg jong. Dit suggereert dat ze uiteindelijk zich uit de shit trekken of afglijden naar een bestaan als junkie of carrière crimineel.
.
- Ze geven aan een vaderfiguur te missen. Hoewel het heel kort aan bod komt en de docu er helaas niet op doorpakt ligt daar de kern van het probleem. Een van de jongens krijgt op een gegeven moment zelf een kind. Hoewel ik hoop dat het goed gaat zie ik de bui al hangen. Vader is zelf nog een kind in zijn hoofd en is er nooit. Kind beland in dezelfde shit.

libertas pro omnes | 15-07-11 | 11:21

@ verraad van links | 15-07-11 | 11:19
Was dus bestemd voor @ kratvlees | 15-07-11 | 11:17

verraad van links | 15-07-11 | 11:20

Mooi dat er kansenmensen zijn, goudmijntjes voor afgestudeerden van sociale academie en andere softe opleidingen.
Het is vet goed geld verdienen in de linkse industrie, die ze daarom in stand houden door armoede te behouden en te bevorderen met immigratie.

Jan Passant mk2 | 15-07-11 | 11:20

Die boys zijn wel geslaagd natuurlijk ... als je vaseline ipv babyolie voor je baby gebruikt omdat het goedkoper is ... hahaha lutsers. Verder zijn het nietsnutten die hun slachtofferrol zeer goed uitbuiten en ervan uitgaan dat de staat hen moet helpen. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen leven. Die hulpverlening is echt te stuitend voor woorden ... wat een slappe hap!

R32 | 15-07-11 | 11:19

Held? Die lul wordt pro deo betaald door... juist.

verraad van links | 15-07-11 | 11:19

Zie die pimp-advocaat lekker meedoen met de jongens. De held (vanaf 15 minuten).

kratvlees | 15-07-11 | 11:17

Gerard Reve heeft de oplossing al in de jaren '70 'uitgewerkt', maar die herhalen leidt (enkel) tot een klacht van Rita Mungra.

verraad van links | 15-07-11 | 11:17

Krijg ook wel eens SPH stagiaires over de vloer. Die bakken er werkelijk niets van, kunnen amper hun naam correct schrijven. Heb al een aantal van die meiden halverwege hun stageperiode weggestuurd. Uitzonderingen daargelaten.

de Bree | 15-07-11 | 11:16

Kunnen we die gasten niet gewoon in de Noordzee dumpen?

Kabila de stijlloze | 15-07-11 | 11:16

Het leven in Lekkerkerk-Oost moet ook niet onderschat worden, hoor.

blinde kip | 15-07-11 | 11:16

hey die onopgeleide hockey mutsen zijn wel de vvd stemmerts hoor

177.natu | 15-07-11 | 11:15

Zo zie je maar: De Sovjet-Unie had ook zijn positieve kanten.

Schaamharing | 15-07-11 | 11:14

stormtijd | 15-07-11 | 10:23 |

Ik heb dan geen portiers verleden maar was het vrolijke SPH- huppelmeisje met idealen (was een leerzame fase zullen we maar zeggen).
Een half jaar heb ik met stage gelopen bij ontspoorde jongeren . Toen was ik er helemaal klaar mee. Andere stageplek gezocht, opleiding afgemaakt en de hele hulpverlening de rug toegekeerd.
Valt niet met dit soort gasten te werken.Ze willen niet veranderen en zullen altijd een ander de schuld geven van hun problemen. Dat is het, niet meer, niet minder. Dit volk wil niet deugen! Alle hulpverlening ten spijt. Ik heb dan ook niet gekeken gisteravond want ik weet dat er in 17jaar niks veranderd is.

irma zonderboezem | 15-07-11 | 11:13

@Haragha

(Dit soort bendes zijn er al sinds de jaren '80. Dus we zijn nu 30 jaar verder zonder noemenswaardige bendeoorlogen.)

Ik weet niet over welke periode in de jaren 80 je het hebt. Ik ken het Rotterdam nog van de vroege jaren 80. Toen waren er echt geen bendes van Surinamers en Antillianen. En de Surinamers en Antillianen die er wel woonde waren over het algemeen beschaafde mensen die zich nu kapot schamen voor dit hangtuig.

In het begin van de jaren 80 was Rotterdam net zoals andere steden nog niet afgezakt door de problemen van de multikul, dat was er toen nog niet. Het was toen beheersbaar.

strikdewepstroper01 | 15-07-11 | 11:13

De reclassering is veel te soft en moet op de schop. Maar laten we aub de schuld wel leggen bij die stoere boys met pipa's en niet bij de eeuwig neuzelende sociaaljuridische hulpverlenerssofties met de diepgang van een uitgeholde doperwt en de levenservaring van een eerstejaars hbo'ertje. Het lastige is alleen dat een oplossing voor dat soort 'jongeren' waarschijnlijk zoveel geld gaat kosten dat het ten koste gaat van andere mensen... dusssss wat nu???

lennart94 | 15-07-11 | 11:12

Het is allemaal de schuld van de hardwerkende, keiharde, ongeinteresseerde, niemand en nietsontziende belastingbetaler.

Kortom, het is onze schuld.

WIJ ZIJN TUYGH. ALLEMAAL.

stuyterkuycken | 15-07-11 | 11:12

@premier geert | 15-07-11 | 11:05
Misschien omdat het gezellig is?
Als je kijkt naar die zuipketen op het platteland zijn het ook vaak van die kleine carvans en dan zitten ze ook hutjemutje hun biertjes te drinken.

Haragha | 15-07-11 | 11:11

widtvoet ® | 15-07-11 | 11:02
Het probleem van Nederland in een notedop. Extreem veel aandacht en geld gaat naar de grootste niet-willende niet-kunnende niet-aangepaste groep, ten koste van de rest van de bevolking.
Slachtoffers van de maatschappij, dat is waar policor NL zo dol op is en zelfs zijn bestaansgrond aan ontleent. De rest moet zijn bek houden.

spanarchist | 15-07-11 | 11:11

@Haragha | 15-07-11 | 11:05 .
.
Maar dan wel graag die Maatschappijen v/d Weldadigheden huisvesten op de Antillen, in Marokko, en in Turkeije graag.
En niet op onze kosten.
Wieberen met deze kanslozen.
Nederland gaat er kapot aan.
En nu ook optiefen aub met uw linksdraaiende hersenkronkel.

NO MORE TEA FOR ME! | 15-07-11 | 11:11

@Joris. In Vuurvos OSX ontbreken regelmatig reacties. Die van mijzelf (niet in Safari) en soms ook van anderen. Is sinds de nieuw leg.

Einde van de Domheid | 15-07-11 | 11:11

Ga er maar aan staan, als academisch gevormde en goed functionerende autochtone Nederlander. Dan krijg je dit gedegenereerde volk aan je bureau en moet je ze serieus nemen. Alles in je schreeuwt om weg te lopen en dit kansloze volk aan zichzelf over te laten, maar de instituties (de politiek, de rechtspraak, de Volkskrant) denken zelfs dit spul te kunnen verheffen.
GS moet eens nagaan wat zo'n klojo per maand kost: uitkering, huursubsidie, kinderbijslag, rechtsbijstand, reclassering, enz. Dat is meer dan de gemiddelde reaguurder verdient door gewoon te werken in plaats van zich 24/7 in een slachtoffersrol te wentelen en de zieligheidsindustrie op de been te houden.

Onbevlekt blazoen | 15-07-11 | 11:10

@ Semolina Pilchard | 15-07-11 | 11:05
Demo is misschien iets minder zwakbegaafd dan de rest, maar het blijft gewoon crimineel uitschot.

verraad van links | 15-07-11 | 11:10

@ verraad van links | 15-07-11 | 11:01 |
Touché

Ongepast lelijk | 15-07-11 | 11:09

'onopgeleide hockeymutsen'.
Bert, er zijn weinig hockeysters te vinden die niet hoogopgeleid zijn.
(Laat staan onopgeleid.)
(En al bijna helemaal niet werkend in de zachte sector...)
Daarnaast is het woord muts denigrerend badinerend, denigrerend en onkies.
Ik zeg toch ook niet tegen jou dat je tegen links tekeer gaat 'als een militante feministe uit de jaren 70'.

Einde van de Domheid | 15-07-11 | 11:09

@naatholweg | 15-07-11 | 11:05
De tijd van interesse en nuancering is voorbij. Na veertig jaar zijn nu de mensen die willen aanpakken aan de beurt.

de Bree | 15-07-11 | 11:09

Haragha | 15-07-11 | 11:05

Klinkt goed. Maar dat wilde je niet horen denk ik?

The Evil One | 15-07-11 | 11:06

P.E. nr 1 , we blijven 15 jaar achterlopen

harderder | 15-07-11 | 11:05

Gewoon na overval drie meteen levenslang de bak in. Klaar & opgelost.

Kirth Gersen | 15-07-11 | 11:05

Boeiende docu hoor! Mooi neergezet, zoals het echte leven is. Dit gaat veel verder dan wat blowen en groeperen, aangejaagd door het juk van eeuwen terug en socialisatieproces later. Aanrader voor allen: Zoutrif geschreven door Miriam Sluis. Geeft mooie insight aan ieder die bereid is verder te kijken dan de zichtbare vooroordeel-in-de-hand-werkende stereotyperingen die ik in de comments bespeur. Lees en leer.... Dat geldt voor alle partijen!

naatholweg | 15-07-11 | 11:05

Waarom sturen we ze niet gewoon allemaal op een culturele snoepreis naar LA en een kickboxtraining + schietclublidmaatschap zodat ze eigenwaarde krijgen?

/pvda

Keihard straffen dit kwaadaardige uitschot. Soms zie je zulke figuren door r'dam of denhaag lopen. Ze beseffen niet helemaal hoe extreem ze voor paal lopen met hun verkleedpartijtjes.

Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom die puberjongens met zakdoekjes het allemaal zo leuk vinden om met 10 andere puberjongens in een zweterig en rokerig klein kamertje dicht op elkaar samen te zijn?

premier geert | 15-07-11 | 11:05

@NO MORE TEA FOR ME! | 15-07-11 | 11:01
Waarom niet te gelijk aanpakken. Razzia's houden in probleemwijken, mensen in vrachtwagens zettenen en in kampen plaatsen om ze An die arbeit te zetten.
Dat is toch jouw geyle droom? De Maatschappij van Weldadigheid heropenen?

Haragha | 15-07-11 | 11:05

De Antillen stuurden zeker een decennium lang hun uitschot richting Nederland. Dat hebben ze, na veel aandringen, pas een aantal jaren geleden bekend. Nieuws is meteen met de mantel der liefde bedekt Maar goed, Nederland zit nu met deze groeibriljanten opgescheept. Zo een Demo probeert er nog wat van te maken. maar de combinatie 'InHolland' met 'richting Media&Entertainment' geeft ook al weinig hoop.

Semolina Pilchard | 15-07-11 | 11:05

Beide tumoren op onze schone tolerante Joods-Christelijke VOC-maatschappij. Iet ies deh kenser det is kiling Holland. Leve de keuningin! Hoezee! Hoezee! Hoezee!

gerard_cocks | 15-07-11 | 11:04

jonge knakkers..
MS13 en de aryan brotherhood dat zijn echte bendes.
zijn natuurlijk ook losers..

henkel&oost | 15-07-11 | 11:04

Ik krijg van dit soort onnodige ellende een steen in mijn maag.
Ik ga wat leuks doen. Doei.

NO MORE TEA FOR ME! | 15-07-11 | 11:04

Reclassering faalt big time.

Dokus | 15-07-11 | 11:03

Waarom hbo'ers erbij halen als die softy huppelkutjes allemaal alfa 'studenten' van de universiteit zijn?

Flauw van je Bert

Mister13 | 15-07-11 | 11:02

En voor de zeventienjarige knul die zijn MBO-opleiding eraan heeft moeten geven om voor zijn minder begaafde zusje en chronisch overspannen alkoholverslaafde moeder te zorgen ergens drie hoog achter in een krachtwijk? Zonder klagen veertig uur buffelend voor een hongerloontje, nog nooit met politie of justitie in aanraking geweest, het beste ervan makend?

Staat daar ook een batterij hulpverleners voor klaar? Of moet die jongen eerst wat gewapende roofovervallen plegen, harddope gaan pushen, buurten onveilig maken, mensen bedreigen etc. eer hij toegang krijgt tot Neerlands hulpverleningsindustrie (hoe belabberd deze verder ook moge funktioneren)?

widtvoet ® | 15-07-11 | 11:02

Arme jongens. Ze hebben gelijk. En als je met hosselen je geld verdient waarom zou je dan een uitkering nodig hebben? Goed ze veroorzaken wat overlast maar boefjes moet je niet zwaar straffen. Ow wacht, een cirkelredenatie.

Sliptong | 15-07-11 | 11:02

@ Ongepast lelijk | 15-07-11 | 11:01
Hij dronk het ook niet op.

verraad van links | 15-07-11 | 11:01

Haragha | 15-07-11 | 10:59
.
Dat is ons tuig en moeten wij aanpakken.
Het hier getoonde tuig is Antilliaans tuig, dat moet de Antillen maar aanpakken.
Nederland is een grote vuilnisbak geworden.

NO MORE TEA FOR ME! | 15-07-11 | 11:01

NO MORE TEA FOR ME! | 15-07-11

Helaas moet ik je 2 laatste zinnen met elkaar verbinden, d'r uit, dat willen "ze" niet met z'n allen en dan bedoel ik politici en hulpverleners en rechters.

The Evil One | 15-07-11 | 11:01

Nondeju @ 13:47 Van koffie met 11 scheppen suiker ga ik ook gekke dingen doen.

Ongepast lelijk | 15-07-11 | 11:01

De EO gaat ook de documentaire van NGC uitzenden: LIFE!

Alleen niet het verhaal van de schepping van de aarde, want dat stroomt niet met de bijbel.

rare jongens die eo’ers, die G’s trouwens ook.

paddostoel | 15-07-11 | 11:00

@NO MORE TEA FOR ME! | 15-07-11 | 10:55
Ik dacht dat de docu probleemwijken het failliet van NL aantoonde. Niet dan?

Haragha | 15-07-11 | 10:59

Athlete | 15-07-11 | 10:52
De opzet was van tevoren al zeer duidelijk. Elke keer heel suggestief in-gesprek-toontjes laten horen, mededelingen dat de desbetreffende persoon niet aanwezig is, het kantoor gesloten is etc. etc.
Inderdaad zeer vervelend en voor verbetering vatbaar, maar iedereen die wel eens met de overheid, op welk vlak dan ook, te maken heeft kan deze ervaringen delen. Alleen in dit geval moet het blijkbaar als excuus voor maatschappelijk falen dienen.

spanarchist | 15-07-11 | 10:59

@Castle Bravo | 15-07-11 | 10:53 |

Wellicht dat uw benadering werkt in Wassenaar of een leuk pittoresk dorpje op de Veluwe. Als je in een achterstandswijk de hele dag op straat hangt, kom je niet in aanraking met hoe de maatschappij werkelijk in elkaar zit.

Borrelende Boris | 15-07-11 | 10:58

@Castle Bravo | 15-07-11 | 10:53
Dat zegt Borrelende Boris ook.
Ze kijken naar hun omgeving (hun visie op de maatschappij) en gedragen zich zoals van hun wordt verwacht.

Haragha | 15-07-11 | 10:58

'Keurig' opgekweekte kanslozen - precies zoals als de zieligheidsindustrie het wil.

verraad van links | 15-07-11 | 10:57

Waar is het misgegaan?

Magnum Force | 15-07-11 | 10:52

Ik draag het donkerblauwe vermoeden dat het eerder te vroeg van de tepel is afgetrokken ....

Centauri | 15-07-11 | 10:57

Het winkelcentrum in Hoogvliet (want daar wonen ze) is na 20u al een no-go area. Deze zogenaamde slachtoffers zitten zo nu en dan niet voor niets in de bak. Het is jammer van die 'Demo' gast, daar had ik nog wel respect voor. Die probeerde het ook echt, maar vervolgens (Little G ofzo) een man een paar tikken en trappen geven aan de Coolsingel?.. Hey gast, doe 'ns ff nadenken dan!

Optimel Prime | 15-07-11 | 10:56

@Milton Friedman | 15-07-11 | 10:50
Ja, maar dat is een gevolg van de Nederlandse parttimecultuur. Probeer eens een vrouw te bereiken voor een afspraak. '... werkt van maandag tot dinsdag tot 15.00 uur, niet te bereiken tussen 12.30 en 13.30 uur, op woensdagochtend en op donderdag tot 14.30 uur. In de oneven weken werk ik echter op vrijdagochtend in plaats van maandagochtend....'

Dit verzin ik niet, ik heb 't meegemaakt.

Semolina Pilchard | 15-07-11 | 10:56

en laten we afspreken:

we regiseren nix.

Kom maar op met je rode bekleuringen!

(blauw mag ook, roze vindt ik ook leuk, paars wordt weer ouwelijk, geel is de kleur van Ferrari etc etc etcetera)

Centauri | 15-07-11 | 10:56

Was zwaar onder de indruk van die rechtbank...
Er wordt hier idd keihard gestraft.
Minimumstraffen zijn derhalve volledig overbodig.
Waar was trouwens de politie toen op levensgevaarlijke wijze heel de boedel van 5 hoog naar beneden werd geflikkerd???
Hele koelkasten, bankstellen, alles naar beneden.
Dat soort gedrag is bij mij al goed voor 5 jaar zitten.
Kortom dit "docu" geval toont perfect het failliet van NL aan.
Er is maar een conclusie mogelijk: DR UIT!
Dit willen we nl. niet in NL.

NO MORE TEA FOR ME! | 15-07-11 | 10:55

Yo Brussen Ma Nigga, Ik heb deze "takkie" ook gekeken en inderdaad dat reclassering vrouwtje(ik zou der doen) was echt olie dom. Ze werd gewoon vast geluld door "Demo" [respect ma nigga]. Vond vooral de voicemails en eeuwige wachttijden veelzeggend. Deze jongeren worden zo in een hoek geduwd dat ze uiteindelijk maar twee opties hebben. Het foute pad betreden of het foute pad betreden en gepakt worden.

ROGL | 15-07-11 | 10:54

@TheLuggs | 15-07-11 | 10:46
Zeg het maar?
Dit soort bendes zijn er al sinds de jaren '80. Dus we zijn nu 30 jaar verder zonder noemenswaardige bendeoorlogen.

Haragha | 15-07-11 | 10:53

@Borrelende Boris | 15-07-11 | 10:48
Totale onzin ....
Als je een slechte jeugd hebt gehad of falende ouders etc. kijk je goed om je heen wat er wel van je verwacht wordt door de maatschappij. Kijken naar en leren van de omgeving(en) waar het wel in orde is. Dat het dus ook anders kan.

Castle Bravo | 15-07-11 | 10:53

@Borrelende Boris | 15-07-11 | 10:39
Spijker, kop, raak.
Dat impliceert ook dat die lui die je nu op TV hebt gezien eigenlijk niet meer te redden zijn. Daar is op té jonge leeftijd al té veel mis gegaan.
Maatregelen zouden zich moeten concentreren op kinderen uit deze kringen als ze nog jong zijn. Dat begint in elk geval met strikt de hand houden aan de leerplicht. Spijbelen de kop indrukken. Voldoende aandacht op school. En bij tegenvallende resultaten actief aanpakken.
Ik had vroeger nooit de kans om hele dagen op straat rond te hangen. Er was altijd wel iemand die me daarop aansprak. Ouders, kennissen van ouders, onderwijzers, zelfs de dorpsagent. Waar is het misgegaan?

Magnum Force | 15-07-11 | 10:52

Dames en Jongens goed opletten.

Huisdieren zijn weer on the lose. (Copycats)

Centauri | 15-07-11 | 10:52

Niet bepaald de nieuwe Louis Theroux. Je moet een beetje lef tonen in docu's met dit soort onderwerpen. Een vraagteken vormen bij deze jongens en hen dus is goed laten nadenken. Constateren kan mevrouw wel, maar confronteren met de jongens mis ik.

Athlete | 15-07-11 | 10:52

Bedenk ook dat die reclasseringsmutsen de helft van de tijd vakantie hebben, ADV dagen, ziek zijn, of vergaderen/zeuren. De andere helft van de tijd moeten ze voor hun chefjes, en allerlei ministeries en zbo's, formulieren invullen op de PC, die natuurlijk allemaal 'kwijt' zijn als er stront aan de knikker is. Zie ook 'zoek' geraakte formulieren over Tristan.

Milton Friedman | 15-07-11 | 10:50

ghettoraping bezit.

Semolina Pilchard | 15-07-11 | 10:48

Ja je moet er pap van lusten om zo een docu te kunnen fabrieken.

Centauri | 15-07-11 | 10:50

bij Inholland.

Che_cuevara | 15-07-11 | 10:46

My fabric of fantasy is working in overdrive.

Centauri | 15-07-11 | 10:49

@Centauri | 15-07-11 | 10:37
Hop, kontzakken op je kuiten, spastische bewegingen met de vingers en dan die eeuwige gangstamuziek van 50 Cents eronder. www.youtube.com/watch?v=jMv7mzOdwhs

Kan het nog meer stereotiep? Het zal me niets verbazen als de documentairemaakster enkele fantasieën over ghettoraping bezit.

Semolina Pilchard | 15-07-11 | 10:48

@spanarchist | 15-07-11 | 10:44 |

Over de aanpak hoor je mij niets zeggen. Ik beweer enkel en alleen dat het mij niet verbaast dat deze jongeren ontsporen. Ongeacht de etniciteit, ontsporen mensen als de jeugd een zooitje is geweest (uitzonderingen daargelaten).

Borrelende Boris | 15-07-11 | 10:48

Nacho_Vidal | 15-07-11 | 10:47

Weet ik toch, Kanjer!

Centauri | 15-07-11 | 10:48

@KorteMetten | 15-07-11 | 10:44
Moet je wel nog klok kunnen lezen.

Che_cuevara | 15-07-11 | 10:47

Op dat moment hebben ze alvast iets geleerd!

necrosis | 15-07-11 | 10:44

een paar jaar geleej deed een ploegje gaten graven, mexico.

Bij terugkomst hier in het rioolgat gevallen, nooit meer iets van ze vernomen.

Stront heeft geen afkomst.

Centauri | 15-07-11 | 10:47

Centauri | 15-07-11 | 10:44
Grapje hoor.

Nacho_Vidal | 15-07-11 | 10:47

@Centauri | 15-07-11 | 10:43
Natuurlijk, meer moet je niet hebben.
En een diploma sociale wetenschappen of zo, maar dat haal je gewoon even op bij Inholland.

Che_cuevara | 15-07-11 | 10:46

@Haragha | 15-07-11 | 10:27
En hoe lang duurt het voor het geweld toeneemt. Voor dat er rivaliserende bendes komen, gevolgd door bendeoorlogen

TheLuggs | 15-07-11 | 10:46

Semolina Pilchard | 15-07-11 | 10:34
Ey YoY man,

sje weet wel hè
komt me brother met e pipa.

Ofzo.
Beheers die taal niet zo.

Frau Antje | 15-07-11 | 10:45

Ik ga even een bruine streep creeeren.

Nacho_Vidal | 15-07-11 | 10:43

iewl!

Centauri | 15-07-11 | 10:44

Borrelende Boris | 15-07-11 | 10:39
En waarom moet de maatschappij, de normale werkende en belastingbetalende burgers, de rekening voor de falende opvoeders betalen?
Pamperen en karrevrachten begrip leiden keer op keer tot niets, een harde aanpak is het enige wat dit tuig nog zal begrijpen. Triest maar waar.

spanarchist | 15-07-11 | 10:44

Enkeltje Antillen, Dominicaanse republiek etc.
ASAP.
Probleem opgelost.

de honden blaffen... | 15-07-11 | 10:44

Het idee zal niet nieuw zijn maar ik opper hierbij een necro-bootcamp.
Je laat die gasten gewoon een kuil graven van 2 bij 2 bij 2 meter.
Zodra die klaar is (zijn), vertel je ze dat ze mogen beginnen om die kuil weer op te vullen.
Is de kuil weer dicht, mogen ze opnieuw zo'n kuil graven, net zolang totdat één van die gasten met een béétje IQ naar me toekomt en zegt dat het herhalen van graven en dichtgooien eigenlijk nutteloos is.
Op dat moment hebben ze alvast iets geleerd!

necrosis | 15-07-11 | 10:44

LOL ! met zo'n horloge te laat te komen !

KorteMetten | 15-07-11 | 10:44

Che_cuevara | 15-07-11 | 10:41
600.- per twee weken komt eerder voor zo'n hulpverlener. Die gasten verdienen geen drol.

Superior Bastard | 15-07-11 | 10:43

Zelf hulpverlener worden.

Che_cuevara | 15-07-11 | 10:41

Is het hebben vaneen heleveeleboel fantasie ook toereikende?

Centauri | 15-07-11 | 10:43

Centauri | 15-07-11 | 10:42 |
Ik ga even een bruine streep creeeren.

Nacho_Vidal | 15-07-11 | 10:43

@Borrelende Boris | 15-07-11 | 10:39
Ik vind het argument van "een slechte jeugd" gewoon bullshit.

En daar heb ik mijn redenen voor.

Che_cuevara | 15-07-11 | 10:43

Inderdaad een verbijsterende documentaire ... vooral door die combinatie van die zogenaamde stoerheid en die totale afhankelijkheid van hulpverleners om iets van je leven te maken. Ze kotsen op die hulpverleners maar tegelijkertijd verwachten ze alle oplossingen van die mensen en lopen in een wolk van sufheid door het vele blowen.

Simon_GS | 15-07-11 | 10:42

vandaag laat ik mijn rode onderbroek maar in de kast hangen.

Ik kots van kleurdingen!

Centauri | 15-07-11 | 10:42

@TheLuggs | 15-07-11 | 10:33
"Punt 2. Hoe verdient hij legaal 600 euro in een uur ???"

Zelf hulpverlener worden.

Che_cuevara | 15-07-11 | 10:41

Borrelende Boris | 15-07-11 | 10:39
Ah, een onvervalste nature/nurture benadering.

Superior Bastard | 15-07-11 | 10:41

Hoe die blanke man door die groep hyena's in elkaar werd getrapt... levert dat nog steeds sympathie op voor de bendeleden, Bert?

de Bree | 15-07-11 | 10:41

Deze uitzending is niet typisch EO maar een "resultaat" uit de jaren 90 namelijk de naïviteit van ambtenaren om oeverloze discussies met die lui te houden.

zonsondergang | 15-07-11 | 10:40

Haragha | 15-07-11 | 10:38 |
Haha. Ja die was mooi. 'Werken is niets voor mij, dat is voor andere mensen'.

Nacho_Vidal | 15-07-11 | 10:40

Wat is er raar aan het feit dat al deze faal-negerts bij elkaar komen om te chillen, uw bezittingen af te nemen, vrouwen bruut uit elkaar te trekken in donkere fietshokjes en anderen angst in te boezemen. Tijdens de gemiddelde buurt BBQ komen alle "hoogopgeleiden" ook bij elkaar om te praten, zaken te doen en de buuf te versieren. Enige verschil is de wijze waarop het gebeurt. Immers, soort zoekt soort.

Dhr. W. Anhoop | 15-07-11 | 10:40

de Bree | 15-07-11 | 10:38

Avé.

En mijn aversie tot vrauwen is weer aangevuldT bijna compleet.

Centauri | 15-07-11 | 10:40

@Che_cuevara | 15-07-11 | 10:35 |

Draai het eens om. Als jij de hele dag op straat hangt, omdat je ouders niet in beeld zijn, of zich niet om je opvoeding bekommeren, zul je dan uitgroeien tot een volwaardig lid van deze samenleving? Natuurlijk bestaat er zoiets als eigen verantwoording, maar als je als kind niets geleerd krijgt, hoe moet je dan weten wat er van je verwacht wordt? Wat is daar zo moeilijk aan om dat te snappen?

Borrelende Boris | 15-07-11 | 10:39

En dan al die vrouwen in de rechtspraak. Natuurlijk krijgen ze daar geen straf, want die vrouwen vinden die negerts veel te aantrekkelijk en leuk.

de Bree | 15-07-11 | 10:38

Lost Boys= Verdwaalde Boys!

En dat geyle 'white trash boodschappenmeisje.

Centauri | 15-07-11 | 10:38

@TheLuggs | 15-07-11 | 10:24
Ze doen dit omdat het moet. Zulke jongens hebben allang een keuze gemaakt wat ze willen bereiken in het leven. Ze zitten in z'n traject omdat het moet, het was dat of de cel.

En zoals een van die tokkies in probleemwijken zei: "Waarom werken als je uitkering kan krijgen"

Haragha | 15-07-11 | 10:38

Het enige waar mee je dat soort "kots" mee helpt is in een strafkamp flikkeren. Eerst tot het bot breken, al die stoerheid eruit rammen, en dan weer opnieuw opbouwen. Dat is het enige waar dat soort gasten echt wat aan hebben. Die leven compleet in een andere wereld. Denken heel anders. Die gasten denken dat alles een of andere stoere amerikaanse gangster film is.

Omega79 | 15-07-11 | 10:38

You laughin' at me, nigga? You laughin' at me?!

Semolina Pilchard | 15-07-11 | 10:34

Die gasten dragen wel spierwitte tanden.
Dat dan weer wel.

Centauri | 15-07-11 | 10:37

Ik ben er na al die jaren nog steeds niet over uit: aan wie heb ik een grotere hekel? Dat tuig dat doelbewust onze samenleving en maatschappij verpaupert, of die vage, naïeve lui die dit soort volk zo krampachtig in een goed daglicht wilt stellen en een hand boven het hoofd wilt houden?

Le Roi | 15-07-11 | 10:36

Ze maken hun eigen ghetto en huilen dan dat ze er middenin zitten...

Tommygunner | 15-07-11 | 10:36

Een tijd geleden had de TROS een programma waarin doorgelegen problemen met straathangjongeren werden opgelost. In het team zaten Opstelten, Tomlow etc. Zie: www.nederland1.nl/programma/tros-regel... Waren het nu allemaal zwartmarokkaansebungabungalieden. Natuurlijk niet, ook platgezopen en doorgesnoven boerenkazen zorgen prominent voor zinloos geweld en straattirannie. Was er een 'knieschot' aanpak? Nee, het was een cocktail van hard en zacht. Precies zoals het goed, precies wat het meeste rendement heeft, precies wat het minste kost en precies wat het minste stemmen oplevert. Dus Bert, we zijn allemaal links moe, prima, maar de politiestaat werkt evenmin!

Einde van de Domheid | 15-07-11 | 10:36

Ook stuitend hoe gemakkelijk er over criminele activeiten gedacht wordt, geen greintje ethiek of moraal er is bij dit tuig te ontdekken.
"Ik krijg geen baanbegeleiding, te weinig uitkering, niet de beloofde woning, dus dan moet je toch wat."
"Ik moet de bak in omdat ik me niet aan de reclasseringsregels heb gehouden, dus dan kan ik net zo goed wel iets uitvreten, als ik toch de gevangenis weer in moet".
En dan de schuld bij de hulpverlening leggen. Ongelooflijk.

spanarchist | 15-07-11 | 10:35

De helft van die jongens is gewoon zeer dom, tot zwak begaafd. (als dat iets officieels is).

Het zit gewoon niet in hun blood om iets constructiefs te doen. Hun vaders en grootvaders waren precies hetzelfde. Uitslapen, blowen, paalliften en klagen. Dat is wat ze kunnen.

Ze kunnen niets, willen niets en hebben overal schijt aan. Waarom geven we ze niet een ticket cadeau, zodat ze op kunnen rotten naar een lekker warm eiland. Het is hier veel te koud om de hele dag niks te doen!

Nacho_Vidal | 15-07-11 | 10:35

@Borrelende Boris | 15-07-11 | 10:16
Ach ja, ze hebben toch zo'n zielige jeugd gehad.
En dat is dan het excuus om alles maar te tolereren?

Che_cuevara | 15-07-11 | 10:35

@Frau Antje | 15-07-11 | 10:24 | + -1 -
You laughin' at me, nigga? You laughin' at me?!

Semolina Pilchard | 15-07-11 | 10:34

vetkleppert | 15-07-11 | 10:22 |
Hier sluit ik mij helemaal bij aan. Er zijn misschien wel veel te veel regels, maar die regel zou een hele hoop andere regels overbodig maken.

datzouzomaarkunnen | 15-07-11 | 10:33

O ja Rotterdam net zo'n multi cultureel drama op de koopavond als die vieze Haagse Spuistraat. Vol met baseballpetjesmongauelen, kettingen en trainingspakken. Ik koop m'n spullen nabij de Koopgoot
en dan ben ik weer weg.

Cultuurverrijking? M'n reet. Niet voor mij.

strikdewepstroper01 | 15-07-11 | 10:33

Dat gesprek met de reclassering is helemaal tenenkrommend. Die gast spreekt met droge ogen over in een uurtje een huurachterstand van 600 euro oplossen en met een uurtje kletsen met de reclassering lost hij zijn huurachterstand niet op.

Punt 1. Als hij zich niet meld bij de reclassering gewoon de bak ingooien dan is zijn huurprobleem ook opgelost.

Punt 2. Hoe verdient hij legaal 600 euro in een uur ???

TheLuggs | 15-07-11 | 10:33

stormtijd | 15-07-11 | 10:25
Ga door. Ik hang aan uw lippen...

Nacho_Vidal | 15-07-11 | 10:32

@B-100 | 15-07-11 | 10:11
Wie is hier niet opgegroeid met een Boterham met Calve pindakaas?

Haragha | 15-07-11 | 10:32

2 minuten kijken vind ik wel genoeg tenenkrommend.
Preventief castreren.

Castle Bravo | 15-07-11 | 10:32

Geachte heer Brussen u geeft m.i. een bijzonder treffende analyse van deze kwestie. Hoewel ik van de uitzending slechts de vooraankondiging heb gezien, bekroop mij toen al dat diepe gevoel van troosteloze, diepe treurigheid en boosheid als door u hierboven beschreven.

krelus | 15-07-11 | 10:31

Die hele documentaire was niets anders dan een megauitbarsting van blanke zelfhaat van de maakster.
Die faalnegerts waren slechts achtergrondvulling.
Driewerf BAH !

de Bree | 15-07-11 | 10:30

Vijf minuten gekeken en ik weet al precies hoe laat het is. Wat een kansloze figuren. Het is niks en het zal nooit wat worden. Heb het maar snel afgezet in verband met mijn bloeddruk.
Men modelleert zich trouwens exact naar Amerikaans negert-tuig, inclusief alle zogenaamde grieven van dat Amerikaanse achterbuurttuig. Zelfs dat primitieve taaltje van ze is een verbastering van het steenkolen Engels dat ze in Amerikaanse getto's spreken. Ze zijn allemaal een karikatuur van stoere rapnegerts. Naast oerdom en aartslui zijn ze dus ook nog niet origineel.

CreativeDestruction | 15-07-11 | 10:29

De koffie van die gozer is meer suiker dan koffie....

blendedperfection | 15-07-11 | 10:29

En dan ook nog,
je zal er maar tussen wonen.

Dagelijks geconfronteerd worden met dit soort 'mens';
geloof dat ik niet meer voor mezelf in zou staan.
*katapult kopen*

Frau Antje | 15-07-11 | 10:29

Ik hoop dat die docu.maakster er ook plezier van heeft gehad. Om zo flink genaaid te zijn geweest.

Centauri | 15-07-11 | 10:28

En waarom is dit een kijktip?

Knapzak | 15-07-11 | 10:28

DSI is toe aan uitbreiding zie ik.

Kingeef1975 | 15-07-11 | 10:27

@TheLuggs | 15-07-11 | 10:13
Ze kijken wel naar de LA maar gebruiken het Poldermodel.
Een keertje gebeurd.
Gozer steelt een scooter uit een schuurtje.
Staat een paar dagen daarna op een pleintje met die scooter en 15 van z'n "maties" de hangjongere uit te hangen. Komen er 2 andere gozers op het pleintje gelopen en claimen dat het hun scooter is en op een afstand staan 10 hun "maties".
Na een korte woordenwisseling, geeft de dief de scooter terug aan de eigenaar. Einde verhaal
Het is hier in Nederland geen klik-klak-boem-boem-gangsta shit.

Als er op een gangsta's in NL word geschoten heeft dat altijd te maken met drugs gerelateerde zaken. Ripje hier, gesnitcht daar.

Haragha | 15-07-11 | 10:27

@Flippo | 15-07-11 | 10:14
Dat zou zo zijn als de cijfers betrouwbaar waren. En dat zijn ze niet. Vergeet niet dat het gros van de cijfertjes geproduceerd wordt door degenen die er belang bij hebben ze te manipuleren.

koolteer | 15-07-11 | 10:26

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Waarvan akte.

Reinaert | 15-07-11 | 10:23

Wat denk je Rein?

Gewoon enkeltje TAndarts!

Centauri | 15-07-11 | 10:26

Ik moest weeeeeeeeeer even mijn ogen dichtdoen toen hij opeens de trap van mijn school opliep: juist ja Inholland Rotterdam. Faalschool ^ 2

ikbeneenechte | 15-07-11 | 10:26

En de eigen verantwoordelijkheid?
Je weet dat je 6 maanden voorwaardelijke gevangenisstraf hebt en dat je je aan de regels moet houden, waaronder verplicht reclasseringsbezoek. Niet aan de regels voldoen is terug naar de gevangenis, klaar.
Stuitend dat de rechter dan toch weer besluit om die jongen een nieuwe kans te geven. Dat wel, dit volk weet precies wat de rechters willen horen, dat is toch wel hun specialiteit.

spanarchist | 15-07-11 | 10:25

Gut Bert, jij trapt nog in dat vooropgezette plannetje van die documentairemuts om de witmens als faler en schuldige weg te zetten.
Ikzelf heb geen greintje medeleven of sympathie voor dat Antilliaans uitschot. Bah, wat een vullis!

de Bree | 15-07-11 | 10:25

Nog erger is dat er aan deze gasten dik geld verdiend wordt door allerlei huppelkutten met een sociale HBO of academische opleiding.
Ik heb een tijdje probleemjongeren begeleid in een traject waarbij verplicht een hulpverleningsinstelling aan deel moest nemen. Met mijn portiersachtergrond was ik niet van de softe aanpak maar bij de hulpverleners stikte het van de sociale huppelkutjes en "chill" gasten. Wat een drama, ik ben er gefrustreerd mee gestopt.
Het is ongelooflijk dat hulpverleners uit een beschermd nest met geen enkele levenservaring op dit soort gasten wordt losgelaten.
Kan hier nog uren over lullen , man, man, wat een ellende.

stormtijd | 15-07-11 | 10:25

wacht maar tot 'the Real McCoy aan je deur sta, swa!

Centauri | 15-07-11 | 10:25

Tenenkrommend commentaar... Als er een ding in het oog springt is het dat deze figuren alles moet worden aangedragen. Ze voelen zich verongelijkt als hun niet krijgen waar anderen voor werken. Ze noemt hun afnemende kans op een normale toekomst, maar negeert wat ze zelf doen aan hun toekomst. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat als je studeert en werkt voor je toekomst dat je je iets van je leven kunt maken, ongeacht je afkomst. Dat wil niet zeggen dat voor iedereen er dezelfde kansen zijn, maar wel dat niemand *moet* vervallen tot criminaliteit om te overleven.

TheLuggs | 15-07-11 | 10:24

2emeREP | 15-07-11 | 10:20 | + 1 -

Dat noemt men 'hulpverleenster'. Zakken vullen en de tijd vol kletsen.
Stuur de jongens naar een heropvoedingskamp, dan is het geld zeker beter besteed.

Rest In Privacy | 15-07-11 | 10:24

Een goed gesprek met Henkie Binnendijk wil ook nog wel eens helpen...

cram | 15-07-11 | 10:24

Semolina Pilchard | 15-07-11 | 10:20
'K mag niet lachen,
maar doe het toch..

En dat is niet om úw gedachte..

Frau Antje | 15-07-11 | 10:24

Nee, dit heeft de redactie duidelijk niet begrepen. Boksen mogen die jongens nu echt niet meer doen...

eerstneukendanpraten | 15-07-11 | 10:23

Nog erger is dat er aan deze gasten dik geld verdiend wordt door allerlei huppelkutten met een sociale HBO of academische opleiding.
Ik heb een tijdje probleemjongeren begeleid in een traject waarbij verplicht een hulpverleningsinstelling aan deel moest nemen. Met mijn portiersachtergrond was ik niet van de softe aanpak maar bij de hulpverleners stikte het van de sociale huppelkutjes en "chill" gasten. Wat een drama, ik ben er gefrustreerd mee gestopt.
Het is ongelooflijk dat hulpverleners uit een beschermd nest met geen enkele levenservaring op dit soort gasten wordt losgelaten.
Kan hier nog uren over lullen , man, man, wat een ellende.

stormtijd | 15-07-11 | 10:23

Dit soort gasten moet je een spiegel voorhouden en keihard duidelijk maken dat wat ze doen niet deugt.

En dat ga je met een make-up spiegeltje, wattenschijfjes en veel zalvende woorden echt niet redden.

Deze gasten zijn niet zielig maar door en door verrot. En dát moet je ze aan het verstand weten te peuren. Goedschix of kwaadschix.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Waarvan akte.

Reinaert | 15-07-11 | 10:23

Hoogste tijd voor de invoering van het kinderbewijs. Je moet in dit land werkelijk overal een vergunning of diploma voor hebben, maar de samenleving opzadelen met je zieke vruchten kan en mag iedereen. En daar krijg je dan nog fokpremie voor ook.

vetkleppert | 15-07-11 | 10:22

Wat een stel domme negers (deze) die geen karakter hebben en Amerikaanse gang negers proberen na te apen.

porcodio | 15-07-11 | 10:21

Mooiste was nog wel dat hij een opleiding ging volgen, juist ja, bij inholland!

Evildutch | 15-07-11 | 10:21

Humeur verpestende televisie 2.0, is niks voor mij.

Jackanders | 15-07-11 | 10:21

mercy | 15-07-11 | 10:18
Zijn pa of zijn pipa?

Superior Bastard | 15-07-11 | 10:21

En dan nog met drogen ogen je zaad in een of ander mokkel spuiten en er kind in laten groeien. Kijk, ik ben pappa, kijk, ik ben pappa... Debiel. Je kunt niet eens voor jezelf zorgen.

Semolina Pilchard | 15-07-11 | 10:20

Ivo, man, kom er maar in. Hoe gaan we die jongens terugjorissen?

Schoorsteenveger | 15-07-11 | 10:20

ik wilde niet kijken (eo...) en vond de voicemails nogal te suggestief.
de boef die hbo deed en duidelijk beteren wilde versus de reclasseringsmiep deed me blijven kijken.
-
wat een stomme doos!
goede docu, het kijken zeker waard.
hoe hulpverlenersland slechts met zichzelf bezig is werd slechts zelden beter in beeld gebracht.

2emeREP | 15-07-11 | 10:20

Borrelende Boris | 15-07-11 | 10:16

Ja,
en geen liefde van de ouders en dan wèèr van die ouders usw.
case closed.

Frau Antje | 15-07-11 | 10:19

Dit soort gedrag ligt altijd aan de ouders: hadden ze maar een condoom gebruikt!

Cor Rupteling | 15-07-11 | 10:18

Rammstein | 15-07-11 | 10:05 | + 1 -

Ik heb gisteren wel gekeken en het meest treffende wat één van de jongens zei is dat hij zijn Pa gemist heeft (vrij vertaald).
Daar zit denk ik het probleem, ze worden grootgebracht door hun moeders, de vaders zijn allang niet meer in beeld.
De jongens willen een grenzen van een vader en een moeder zit net iets ander in elkaar en kan de grens die vader geeft niet geven.

Rest In Privacy | 15-07-11 | 10:18

Een rode zakdoek dragen is toch iets heaumeausensueels?

kneuterzak | 15-07-11 | 10:17

Gisteren gekeken. Tenenkrommend zielig die gasten. Als 20 jarige Nederlandse student heb ik me kapot gewerkt om de dingen te behalen die ik behaal. Die jongens voelen zich oprecht benadeeld dat niet alles even voor hun geregeld wordt. En maar janken daarover.

Grow some balls.

debully | 15-07-11 | 10:17

He, die lul woont in mijn wijk.

sjaakdeslinksesul | 15-07-11 | 10:17

Als deze jongens Marokkaan waren geweest, was er dan nog steeds sympathie aan het einde van deze documentaire? (Die vraag zou je je eens moeten stellen).

Je ziet in ieder geval wat er gebeurt als jongeren geen liefde en aandacht van de ouders krijgen, en hulpverlenende instanties er een zooitje van maken. Erg schrijnend om te zien.

Borrelende Boris | 15-07-11 | 10:16

En die hulpverleners maken die jongeren ook nog wijs dat het niet aan hen ligt, maar aan al die racistische Nederlanders. Daar wordt een partij haat gezaaid.

Oeleflaffel | 15-07-11 | 10:15

All the niggers in da house say hooooooow!
- Hoooooow
Hoooow hooow!
- Hooooow hooow

Natuurlijk heb ik gisteren de verrichtingen van deze zwarte parels bekeken. Vier woorden. Komt. Nooit. Meer. Goed. En maar kankeren op de hulpverlening... Alsjeblieft, zet ze over met de tjoektjoekboot.

Semolina Pilchard | 15-07-11 | 10:14

Probleem is alleen dat de harde aanpak - iedere zwarte in de bak stoppen - ook niet werkt. Zie de docu's van Louis Theroux. Gek genoeg is cijfermatig gezien de NL aanpak zo gek nog niet.

Flippo | 15-07-11 | 10:14

En zoals met zoveel problemen in dit land, is er zo onderhand een hele industrie, inclusief werkgelegenheid, die direct van die problemen afhankelijk is en er dus absoluut niet op zit te wachten dat deze jongeren netjes huiswerk maken en een baan vinden. Eigenlijk is dit groter tuig dan die gastjes zelf.

Biff Eagleburger | 15-07-11 | 10:14

Lachewekkende docu over een stelletje nietsnutten, die bijvoorbaat al kansloos zijn.

Smokum | 15-07-11 | 10:14

hoef t niet te zien, lopen hier al genoeg idioten rond... Mogge all.

Uppie2010 | 15-07-11 | 10:13

Ze laten bendevorming zien en vragen zich af of het stoerdoenerij is, of dat zeecht gevaarlijk zijn... Ik bedoel die gasten modelleren hun leven aan bendes in de vs en met name LA. Daar heb je geen doctoraal voor nodig om te zien welke kant dat opgaat. Wat mij betreft keihard aanpakken nu het nog aan te pakken is.

TheLuggs | 15-07-11 | 10:13

Net het filmpje gezien wat ze in de metro hebben opgenomen. Wat een zielige gedrogeerde negers zeg! Staan ze een beetje te 'Yo-en' in de camera en ondertussen de paffen waar andere reizigers niet op staan te wachten. Een pak slaag voor de baboonen-billen! Net zo lang totdat hun bibs net zo rood is als hun neus-snuit-doekje. Zakdoekje leggen 4 leven!

Blote Bertus 2000 | 15-07-11 | 10:13

Langehalensnelthuis | 15-07-11 | 10:09 Een naam als 'Repo', dat vind jij normaal?

zeg maar jansen | 15-07-11 | 10:13

Heb gisteren met ongeloof gekeken en dacht werkelijk dat het in scene gezet was.
*schudt nogmaals hoofd*....
en weet wat te stemmen next time.

Frau Antje | 15-07-11 | 10:11

Die gesubsidieerde Zieligemensenindustrie is de achterban van de PvdA. Het zal dus niet veranderen. Ondertussen raken deze mensen door al die hulpverleners alleen maar meer in de ellende doordat ze in een afhankelijke slachtofferrol worden gedrukt. Weg met de reclassering! Weg met jeugdzorg!

fietskettingslot | 15-07-11 | 10:11

"(100% Jezus-vrij)" Bedankt, dit keurmerk zou meer moeten worden gebruikt.

NickV2.0 | 15-07-11 | 10:11

Gezien ja. Die gasten waren gewoon intelligenter dan die reclasseringsmedewerkers van lik-me-vestje. En er kwam echt geen initiatief uit dat wijf. Zet daar dan capabele mensen neer, jezus.

Ik vond vooral mooi toen die gasten boterham met pindakaas gingen eten. gangsters in holland.

B-100 | 15-07-11 | 10:11

Ik kijk uit principe geen EO. Vanwege dat evangelische. Zelfs als het een keer niet over Tsjesis gaat moraliseren ze stiekem toch met hun gore gristenmoraal.
En dat je met geitenwollen geleuter niet doordringt tot botte hersens wist ik al.

vetkleppert | 15-07-11 | 10:10

De zieligheidsindustrie wordt nu eenmaal overspoeld door allerhande idealistische lieden die graag "iets" met probleemjongeren, probleemouderen, probleembejaarden, probleemautochtonen, probleemallochtonen, probleemmeisjes, probleembaby's en weet ik wat nog meer willen doen.

Des avonds keren ze voldaan terug naar hun Vinex-hok en slapen daar in, wetende weer een dag "goede dingen voor de samenleving" gedaan te hebben.

De woorden "affiniteit" en "ervaring" komen in hun vocabulaire niet voor.

Reinaert | 15-07-11 | 10:10

Deaud moeten ze deaud! Allemaal!

Die hulpsofties dan hè, want niet alleen de criminaliteitschade kost ons miljarden ook die zieligheids-industrie met de zogenaamde hulpverleners kost ons miljarden.

PS: Wie kijkt er nog naar de EO dan?.....

Creaguurder | 15-07-11 | 10:10

@Absoluut niet waar | 15-07-11 | 10:07
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/07/...
Volgens mij een tokkie in Leeuwarden: "Waarom een hele week werken, als ik maar 5 uur voor mezelf werk. Vind maar een andere gek."

kapotte_stofzuiger | 15-07-11 | 10:09

Stuitend die reclasseringsambtenaar, Repo kwam 7 keer niet opdagen op een afspraak en toch aardig blijven, WTF zou um aan zijn rode boerenzakdoek opknopen. Nee pappen en nathouden is het devies. Pfffff

Langehalensnelthuis | 15-07-11 | 10:09

@Superior Bastard | 15-07-11 | 10:05
Het zijn 'ondernemers', maar dat wordt in Nederland bestraft met doodknuffelsessies

kapotte_stofzuiger | 15-07-11 | 10:08

Wat een figuren herbergt deze wereld toch..

Natuurlijk zijn er wel sociale verschillen in Nederland en het is ook echt wel belangrijk om hier aandacht aan te schenken.. Maar kom op, het is in Nederland toch niet nodig om gangster te worden om te overleven?

Dit beschouw ik (overall gezien) gewoon als een vrijwillige keuze die bijbehorende consequenties zou moeten hebben.

Absoluut niet waar | 15-07-11 | 10:07

Voor jongeren als deze zouden de werkkampen van Lubbers de ideale oplossing zijn.

Superior Bastard | 15-07-11 | 10:07

Hier is het droog heur...

reageerbuis | 15-07-11 | 10:05

Alles goed en wel, maar dat is toch nog geen excuus om crimineel te worden?

Superior Bastard | 15-07-11 | 10:05

Heb hem gisteravond bewust niet gekeken, en ga dat vandaag ook niet doen.
Ik word er zo kwaad van, ziet u.

Rammstein | 15-07-11 | 10:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken