Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Mafkees" tegen conducteur kost 125 euro

kapiteinhaddock100.jpgHEEEEEE! Flapdrol. Schobbejak. Clown. Malloot. Gekkie. Dombo. Sneumans. Slome. Jan Jurk. Chappie. Tinus Plotseling. Stommerd. Vieroog. Bolle. Lulletje Rozenwater. Addergebroed. Onderkruiper. Parvenu. Secreet. Helleveeg. Onnozelaar. Naarling. Verdorven sujet. Halve zool. Schertsfiguur. Boef. Koekwaus. Pannekoek. Natte tosti. Domme gans. Onderkruipsel. Misselijke vent. Mensaap. Rare Snijboon. Centenbak. Tuinbroek. Rare aap. Giftige slang. WC-bril. Gebochelde frikandel. Ezel. Flauwerd. Kaaskop. Gladjanus. Vlerk. Haaibaai. Scharminkel. Schuinsmarcheerder. Dakhaas. Luilak. Paardenl*l. Druiloor. Kloothommel. Knurft. Baviaan. Patjepeeër. Lapzwans. Pinda. Jandoedel. Uilskuiken. Poepchinees. Oelewapper. Gehaktbal. En verder ALLE scheldwoorden en krachttermen uit de Kameleon-boeken, de Bob Evers-serie en Kuifje-strips. Mensen in het Openbaar Vervoer en in de Rest van Nederland PAS ER MEE OP (mirror). Stelletje mafkezen. Update: Hier meer over MafkeesGate, stelletje snotneuzen.

Reaguursels

Inloggen

@rara | 29-06-11 | 13:23
Dat is eigenlijk dus "Ambtenaar", nee dat zou ik zeker niet pikken.

Pasta-saus | 30-06-11 | 23:51

-weggejorist-

Cootgie1 | 30-06-11 | 15:08

@Pro-M | 29-06-11 | 21:50 |

Het grote verschil zit hem in het feit dat deze jongens geen zielig verhaal ophangen maar dat ze niet eens de kans krijgen om iets uit te leggen.

En dat jezelf vader van een autist bent maakt natuurlijk niet dat je het gedrag van een stel proleten in een uniform mag goed praten.

Morph4us | 30-06-11 | 10:50

Rouwstoetje verstoren mag wel,
conducteurtje waarheid zeggen mag niet.

Gom dit land uit!

Posselmetzuremossel | 30-06-11 | 09:33

@Henk003
'Mensen die niet weten waar ze over praten -1'
Dit mag wel vaker gezegd worden...

machete74 | 30-06-11 | 09:33

Sinds wanneer is een arriva-steward een ambtenaar in functie? Immers, beledigen op zich is geen strafbaar feit!

Master Beer | 30-06-11 | 03:24

@Biff Eagleburger | 29-06-11 | 20:24
Prima, alsof jij zelf die boete kreeg, burgerboy.

Tommygunner | 29-06-11 | 23:43

Mensen die niet weten waar ze over praten - 1.

Henk003 | 29-06-11 | 22:47

En terecht, gewoon je brutale mond houden tegen gezag, vlegel!

Prof Haarbal | 29-06-11 | 22:40

Ik lees de titel en denk: terecht! Punt.

appelboor | 29-06-11 | 22:18

En dan nog is het niet nodig om te schelden.
Als je een schuldige aan wilt wijzen wijs dan naar de tig mensen per dag die onder bekeuring uit proberen te komen door te zeggen dat iemand gehandicapt, doof , blind is. Of mensen die gewoon glashard beweren dat hun moeder op sterven ligt als ze te hard rijden etc. Van de week nog een "aardige" dame die voor drong in een attractie park en doodleuk aan de andere mensen vertelde dat haar zoontje het zo moeilijk had met drukte omdat zijn vader net was overleden... aan het einde van de rit stond een man die toch echt luisterde naar de benaming papa en het mannetje was ook ineens niet zo sneu meer (logisch als je vader ineens springlevend aan het einde van de attractie staat) Het wordt dus met de paplepel ingegoten. Ik kan me best voorstellen dat je als conducteur of agent niet meer luistert naar alle zielige verhalen.

Een briefje naar een vervoersbedrijf met daarbij een kopie van bijvoorbeeld een autipas doet wonderen. Dan krijg je over het algemeen netjes je geld terug zonder zelf terug te vallen op gescheld e.d.

P.s. Ben zelf vader van een autist dus bespaar me alsjeblieft het gelul over dat het de situatie zou moeten veranderen .

Pro-M | 29-06-11 | 21:50

@Tommygunner | 29-06-11 | 14:31

Ik ga nu even heel hard lachen om die ontzettend slechte jijbak van je. Mafkees.

Biff Eagleburger | 29-06-11 | 20:24

Openbaar vervoer kost klauwen met geld aan subsidie (4 miljard euro per jaar). En als je dan zo braaf bent om daar bovenop een kaartje te kopen krijg je alsnog gezeik met die lui. Blij dat ik auto rij.

RL | 29-06-11 | 19:52

Tommygunner | 29-06-11 | 16:32

Zo meneer de betwetert. Niet alleen kun je niet lezen, maar heb je blijkbaar ook het intellect en inlevingsvermogen van een amoebe.
.
Het gaat niet om de boete, noch het niet in orde hebben van het kaartje, maar meneer de conducteur die NIET wil praten met diegene die verantwoordelijk is voor het kaartje. Met als gevolg het onnodig oppakken en vervolgen wat allemaal niet nodig was geweest als er geluisterd was. Door het kortzichtige gedrag van de conducteur heeft ie een verstandelijk gehandicapte angst voor de trein gegeven (waar die knul eigenlijk alleen maar plezier van kan hebben).
.
Maar dat is vast waar je op uit bent. Misschien is Joris wel zo lief om je nick te veranderen in 'TommyTunnelvisie'.

Prof.Drs.Ing.B | 29-06-11 | 19:32

Dit is volgens mij ook een redelijk gekken huis hier, als die mafkezen hier boven even op het 2de linkje in het artikel klikken kun je lezen dat die jongen gehandicapt is. Waarschijnlijk autistisch, dat probeerde de mafkees roepert uit te leggen. Dus meneer de conducteur is hier de gehandicapte mafkees. Die jongen had gelijk.

masgreece | 29-06-11 | 19:22

Gelukkig waren het cultuur aanwinsten die schelden, dus mag het. Volgende keer graag dubbel.

Fukjoe | 29-06-11 | 19:11

Uit den ouden doosch:

"het woord 'klootzak' is geen belediging in de zin van artikel 266 van het Wetboek van Strafrecht. Dat vindt het Hof van Leeuwarden, dat daarmee een vonnis van de Groningse rechtbank vernietigde. De politierechter had een 25-jarige Utrechter veroordeeld tot 150 gulden boete omdat hij twee keer KLOOTZAK tegen iemand had gezegd. Het Hof acht eenvoudige belediging echter niet bewezen, hoewel de verdachte ronduit toegeeft dat hij heeft gezegd: 'Kan je niet uit je doppen kijken klootzak' en 'Je moet mij aanklagen want ik vindt jou een klootzak' "

Indertijd vondt ik dit zo hilarisch dat het krantenbericht al jaren m'n pleedeur siert.

In beroep dus!

Red mij niet | 29-06-11 | 19:09

die gast zal wel een grote bek hebben gehad tegen de conducteur. en zijn vriend is allochtoon. ik zeg: geen zuivere koffie!

beukelear | 29-06-11 | 19:02

conducteurs, de nieuwe stadswachten...

heggeschaar | 29-06-11 | 18:03

Oftewel het maakt tegenwoordig niet meer uit of je iemand een "vieze vuile kklijer" noemt of een "mafkees". Goed om te weten.

Jan Doedel Man | 29-06-11 | 17:59

De NS koopt zich voor 125 E een klimaat van haat, disrespect en minachting tegen conducteurs.
Goede deal, NS?

Crak-ho | 29-06-11 | 17:58

het probleem is het missen van normen en waarden bij de BOA`s en dienders ,,, ooit was het vrij normaal dat als een lampje van je auto het niet deed dat oom agent u liet stoppen en zei "Mijnheer uw verlichting doet het inksachter niet", als bestuurder zei u dan "Goh ,, daar was ik mij niet van bewust dank u wel !!, ik zal het gelijk even regelen", oom agen tikte tegen de pet en wandelde terug naar zijn auto en u verving het lampje of belde de ANWB ,,, geregeld !! ,, tegenwoordig gaat het zo "Mijnheer uw verlichting doet het inksachter niet", bestuurder:= "Goh ,, daar was ik mij niet van bewust dank u wel !!, ik zal het gelijk even regelen", Agent :="Ja das prima want anders mag u geen meter verder rijden !! en zo makkelijk komt u er niet vanaf want ik ga een bon uitschrijven !!",, vervolgens komt de kop van Koos Spee in beeld die krom redenerend gaat uitleggen dat iedere bestuurder verantwoordelijk is voor de technische staat van de auto zoals door de wetgever vastgesteld "blah blah blah" en je anders toch echt een boete moet krijgen ....

Echter een lamp kan altijd op ieder ogenblik kapot gaan zeer regelmatig zie ik politie auto`s rondrijden met defecte verlichting , het slaat dus gewoon nergens op om dit direct te bekeuren en dit is dus de reden dat de burger de politie tegenwoordig uitkotst
ben zelf ook eens staandegehouden mijn auto was 2 dagen daarvoor APK gekeurd bij de dealer ging oom agent de technische staat van mijn auto "beoordelen" wilde mij bijna een boete geven voor "gladde" banden terwijl ik op pappier had staan op het keurrapport dat deze 3,8 mm waren wettelijk is 1,6 het minimum en als ze nieuw zijn zijn ze 8 mm stelletje "prutsers" en dan raar vinden als je boos word ( ik heb mij toen bekend moeten maken als RDW erkend APK keurmeester ,en VAG 1e Monteur en fabrieks gecertificeerd Technisch specialist ) was nameljk een Volkswagen Golf en oom agent vond mankementen die geen mankementen waren :-) "ja op niet aangedreven wielen hoort een beetje speling te zitten" etc etc

Amigo1973 | 29-06-11 | 17:41

zonder grappen poepchinees is nog best erg

Aard Bevind | 29-06-11 | 17:40

@mriekert | 29-06-11 | 17:00 O, zo zit dat dus. Thanks.

Had-ie dat geweten dan was er dus met dat ene kaartje met z'n tweeën niets aan de hand geweest. *hoofd schudden doet*

vraagstaart | 29-06-11 | 17:08

vraagstaart | 29-06-11 | 16:56 |

Meestal moet de persoon met de verstandelijke beperking een kaartje kopen en mag er gratis een begeleider mee. Mits de betrokken persoon daar een begeleiderskaart voor heeft.

mriekert | 29-06-11 | 17:00

@Tommygunner | 29-06-11 | 16:54 Het is relevant omdat die jongen zelf niets anders kan dan bang glimlachen als hij zo wordt benaderd. Daarom mag hij, o ironie, ook gratis reizen en heeft-ie eigenlijk dat kaartje niet eens nodig.

Als ik het artikel goed gelezen heb, tenminste.

vraagstaart | 29-06-11 | 16:56

Morph4us | 29-06-11 | 16:42 |
kan ik me in vinden maar je leest wel vaker huilie-huilie verhaaltjes in de krant die achteraf best iets genuanceerder liggen als men het hele verhaal hoort... en ten twede, als je sommige reaguurder hoort dan is gehandicapt zijn een reden om zwart te mogen rijden.

mriekert | 29-06-11 | 16:56

@vraagstaart | 29-06-11 | 16:41
Maar de vraag blijft dan nog steeds waarom die vriend zich ermee zou moeten bemoeien. Hij gaf zelf aan dat hij probeerde te zeggen dat hij verstandelijk beperkt is. Waarom is dat relevant? Gewoon die boete accepteren zoals iedereen en niet verstandelijk beperking erbij halen die er totaal niet toe doet in dit geval.

Tommygunner | 29-06-11 | 16:54

@mriekert

Dat is heel herkenbaar; ik woon zelf wel in Rotterdam en kom regelmatig stadswachten (zelfde soort volk) tegen die normale mensen bekeuren omdat ze door rood lopen. Het volk dat met 120km/u door de stad scheurt in een dubieuze auto komt er meestal mee weg.

Ondanks dat probeer ik niet mee te gaan in het "Befehl ist Befehl" gedrag wat hier steeds meer de overhand krijgt.

Morph4us | 29-06-11 | 16:42

Geweld tegen openbare dienstverleners mag niet worden getolereerd, en daar valt verbaal geweld ook onder.

Ik vind het prima.

geeuwhonger | 29-06-11 | 16:41

@Tommygunner | 29-06-11 | 16:32 Dat klopt. En die vriend gaf volgens het krantenartikel zijn fout ook toe, maar mocht zich van die conducteur er niet mee bemoeien.

Als ik voor mijn dochtertje een kaartje koop en een fout maak en zo'n conducteur gaat haar staan uitveteren en vertelt mij dat ik me er buiten moet houden, blijft het niet bij "mafkees" zeggen.

Hebben we eindelijk eens een Marokkaan die zijn schuld wil toegeven, doet zo'n klojo dìt! #facepalm

vraagstaart | 29-06-11 | 16:41

Kaartje gekocht zonder datum, waarschijnlijk om daar vervolgens zo lang mogelijk op proberen te rijden. Een kaartje zonder datum is geen geldig vervoersbewijs dus rij je zwart, dus krijg je een boete.

Dat er wordt ingegrepen is ook niet meer dan terecht. Als je zwart rijdt moet je je bek dicht houden en de boete accepteren. Waar haalt men in godsnaam het recht vandaan om de conducteur dan nog voor wat dan ook uit te maken?

chimaera83 | 29-06-11 | 16:36

@vraagstaart | 29-06-11 | 15:55
Prima inderdaad, maar als je een prent had gekregen dan was het waarschijnlijk niet anders. Nogmaals; dat "ja maar hij is verstandelijk beperkt" doet er niet toe, want die vriend had immers zelf dat kaartje geregeld...

Tommygunner | 29-06-11 | 16:32

Morph4us | 29-06-11 | 16:26 |

toevallig woon ik niet in rotterdam maar werk ik daar. En gezien de onbereikbaarheid met de auto is het OV een alternatief (mits het rijdt). Dat is ook de reden dat ik tegen de OV staking ben. Bij de RET werken te veel conducteurs die alleen de 'lieve' mensen controleren die wel een kaartje hebben. Als je geen kaartje hebt en je kijkt een beetje gevaarlijk wordt je OF niet gecontroleerd OF moet je uitstappen (en pakken ze de volgende). Schijncontrole en schijnveiligheid. Als je die mensen wegbezuinigd zijn we al op de helft. En ik zeg niet dat autochtone nederlanders niet zwart rijden maar ik kan uit (jarenlange) OV-ervaring spreken dat er geen brutalere zwartrijders bestaan dan de zwartrijdende niet westerse allochtonen. En het is inderdaad hartstikke verboden om zo te generaliseren maar daarom duidelijk het onderscheid tussen de WEL en NIET betalende reizigers.

mriekert | 29-06-11 | 16:31

@mriekert; alleen medelanders? Of woon je in een gedeelte van Rotterdam waar jij zelf misschien een minderheid bent?

Morph4us | 29-06-11 | 16:26

Dat je goedverdoemme even luistert als conducteur wanneer iemand tekst en uitleg probeert te geven. Die onbehouwen hork is duidelijk niet geschikt om in de service-sector te werken en is waarschijnlijk alleen conducteur omdat ie geweigerd is bij de politie. Ja, die boete was terecht en dient betaald te worden, maar om daarna de politie te bellen vanwege het woord mafkees... wat een zak hooi.

En waar die rechter het vandaan haalt om een woord als "mafkees" daarna daadwerkelijk als belediging op te vatten... onbegrijpelijk.

Jellinek | 29-06-11 | 16:17

-weggejorist-

mriekert | 29-06-11 | 16:15

@Tommygunner: dat had hij idd kunnen zeggen. Dan was de situatie wellicht niet ge-geëscaleerd. En had er ook niet gescholden hoeven worden.

Morph4us | 29-06-11 | 16:08

schorriemorrie is het!

snoover | 29-06-11 | 15:57

@Tommygunner | 29-06-11 | 15:44 In een stad waar ik woonde (in Nederland) had ik ruim een uur te lang geparkeerd op een betaalde parkeerplaats. Toen ik terugkwam, zat er een bon onder mijn ruitenwisser.

Dacht ik.

Het bleek een briefje van de politie te zijn. Strekking: "we hebben het een uurtje aangezien maar u maakt het nu toch echt te bont hoor. Het kan ons allemaal een keer overkomen, vergeten en zo, dus we zien het deze keer nog door de vingers - maar de vòlgende keer krijgt u onherroepelijk een bon, denk daaraan."

Jaren geleden, voordat de bonnenquota er kwamen. Ik ben speciaal langs het bureau gereden om ze te bedanken, vond het een superactie. En sindsdien altijd betaald.

"Regels zijn regels". Natuurlijk. Maar een wijze laat zich door regels leiden, een dwaas volgt ze op.

vraagstaart | 29-06-11 | 15:55

@Morph4us | 29-06-11 | 15:41
En wat had die vriend dan willen zeggen? Zover ik nu kan zien niet meer dan "Ja maar, hij is verstandelijk beperkt". Dat doet er niet toe, want HIJZELF heeft het kaartje gehaald voor deze jongen.

Tommygunner | 29-06-11 | 15:54

50+er in Friesland... Dan is de lol er ook af, ja...

Lemau | 29-06-11 | 15:51

Conducteur heeft waarschijnlijk tevaak zwartrijdende finnen en dergelijke meegemaakt en is het daardoor nu helemaal zat

Speertjespunt | 29-06-11 | 15:50

@Morph4us | 29-06-11 | 15:37
De ene keer is iemand die te soft reageert op zwartrijders een slappe zak en dan is het weer te streng. Ik kreeg laatst een parkeerboete omdat ik echt vergeten was een kaartje te kopen. Toen had ik dus gewoon pech, niet meer niet minder. Dan kun je gaan mafkezen, maar feit blijft dat ik toen gewoon fout was.

Tommygunner | 29-06-11 | 15:44

@LeBlanc : iemand laten uitpraten is een start...

Morph4us | 29-06-11 | 15:42

Mafkees roepen mag niet. Een rouwstoet verstoren en minderjarige meisjes knock-out slaan tijdens een verjaardagsfeestje wel?

Rikketiktik | 29-06-11 | 15:42

@Tommygunner; en wat betekent het om een laag IQ te hebben? Juist.. een lage zelfredzaamheid. Hij heeft zijn vriend dus nodig. Als hem die hulp ontzegt wordt dekt "mafkees" slechts lichtjes de lading.

Morph4us | 29-06-11 | 15:41

Ik denk, dat ik die rechter, eventueel, ook wel, onder bepaalde omstandigheden, hypothetisch, bijvoorbeeld een soort van, mafkees zou vinden. Maar zou ik, als ik dat echt zou vinden, dit ook mogen uitspreken? Of mag je GODVERDOMME helemaal niks meer in dit land?

RoodMutsje | 29-06-11 | 15:37

@Tommygunner: We weten idd niet hoe de vriend gereageerd heeft echter weet ik helaas uit ervaring wel hoe dit soort gedragszagers mensen te woord staan.

@Hunter S. Thompson: Ik betwist ook niet dat er gestempeld moet worden. Maar wat ik wel betwist is het "orders zijn orders" gedrag; dit hebben we in NL al eens ondervonden en dat is niet bevallen.

Morph4us | 29-06-11 | 15:37

@Morph4us | 29-06-11 | 15:11
Dagelijks doen honderden mensen dit. Elke dag €1.45 is ruim 500 euro op jaarbasis. Typisch ook dat het traject Hurdegaryp-Leewarden geen tussenhaltes heeft...
En dan nog iets, verstandelijk beperkt betekent gewoon dat je een laag IQ hebt.

Tommygunner | 29-06-11 | 15:36

Het moet beschaafder.

Hölzenbein | 29-06-11 | 15:34

Mensen die man is conducteur en moet gewoon kaartjes controleren het liefst zo veel mogelijk. Die man pakt misschien net 1,5 k schoon. Gaan we dan verwachten dat hij met iedereen die zwart in de trein zit een discussie gaat houden? Neen dat is zijn taak niet. Geen kaartje is boete, simpel toch.
De hele dag wordt zo een man uitgescholden en bedreigd. Dat moet je gewoon niet doen. Als deze gehandicapte man niet kon stempelen had zijn vriend dat kunnen doen en als hij er in de trein pas achter was gekomen kon hij zelf op zoek naar een conducteur. Waar hebben we het over.

Hunter S. Thompson | 29-06-11 | 15:33

Hi ziet er vrij normaal uit die gozer.. Ik zou er als conducteur niet intrappenen hem ook een boete geven.. Wat moet dei man dan? Testjes gaan doen om te zien of hij wel echt gehandicapt is???

LeBlanc | 29-06-11 | 15:31

@peers | 29-06-11 | 15:03
Misschien dat die conducteur iets anders had moeten reageren met de wetenschap van NU. Hij kan dit ook niet ruiken. Daarnaast weet je niet hoe die vriend gereageerd heeft...

Tommygunner | 29-06-11 | 15:26

Blijkbaar funktioneert het gemiddelde intellect van nederland nog prima. Er bestaat nog steeds het vermogen om onderscheid te maken tussen de vrijheid van meningsuiting en schelden.

hawie | 29-06-11 | 15:19

@meterman | 29-06-11 | 15:03

Laat ik voorop stellen dat een conducteur zoals deze, die meent een geestelijke gehandicapte passagier te moeten beboeten voor zoiets triviaals en vervolgens de term "mafkees" meent te mogen belonen met het inschakelen van de politie, in mijn ogen bij een dienstverlenende organisatie niet thuis hoort.

Dàt is de achtergrond van mijn reactie.

Verder vind ik (uiteraard) niet dat een overtreding genegeerd moet worden zolang een overtreder bijdraagt aan een onderneming jegens dewelke de overtreding wordt gepleegd. Dat zou een mooie puinhoop opleveren.

Wel denk ik dat dit soort verbale oprispingen voor een belangrijk deel voorkomen kunnen worden door professioneel optreden van - in dit geval - de conducteur. Goed ontwikkelde luistervaardigheden, klantgerichte communicatie (ook bij klachten en slecht nieuws) zijn in mijn ogen kernvaardigheden. U kunt dat aanmatigend vinden, dat is uiteraard uw goed recht.

Daarnaast stelt u een vraag over hoe ik sta tegenover het boetebeleid van de overheid. Mijn mening daarover: hier is in hoge mate sprake van een gelegaliseerde vorm van diefstal. En dat geldt in nog hogere mate voor de belastingheffing en andere vormen van verplichte betalingen.

vraagstaart | 29-06-11 | 15:19

Als je weet hoe vaak die finnen in de rotterdamse tram 'vergeten' in te tjekken dan verbaasd het me niks dat deze jongens niet jan en piet heten...

En het gaat niet om 'slechts' 1.40 want ik zie het vaak genoeg gebeuren dat ze vergeten af te stempelen en dan kun je ineens heel vaak reizen op een kaartje van 1.40 euro. En 9 van de 10 keer dat de conducteur langs komtzet hij er met een glimlach een stempel op. Jammer dat ze 9 van de 10 keer helemaal niet langskomen!!

mriekert | 29-06-11 | 15:18

Eerst zijn gedragsdragers te slap, nu weer te strikt. Althans volgens de reagurende meute. Zucht.
* facepalm

Montgomery Burns | 29-06-11 | 15:16

@Morph4us | 29-06-11 | 15:03
Natuurlijk is dat stelen. Een kaartje niet afstempelen kan je nog een keer gebruiken. Iedereen weet dat dat moet. Ik zou ook niet in discussie gaan en als iemand dan mafkees roept kan hij een boete krijgen. Gewoon aan de regels houden net als iedereen.

Hunter S. Thompson | 29-06-11 | 15:16

@Tommygunner

Natuurlijk ben ik niet aanwezig geweest maar jouw gedachten over het doelbewust frauderen voor € 1,45 en daar een verstandelijk gehandicapte als excuus gebruiken simpelweg niet voorstellen.

Daar en tegen kan ik mij zeer zeker wel voorstellen hoe een kaartjesknipper volkomen ongevoelig voor de situatie zijn beperkte macht wil uitoefenen.

Natuurlijk moet iedereen zich aan de regels houden echter leven wij gelukkig (nog) niet in een samenleving waarin kleine fouten keihard worden afgestraft. Dan zou de Sharia misschien nog niet zo'n verkeerde optie zijn...

Morph4us | 29-06-11 | 15:11

Zit zelf regelmatig op die lijn Leeuwarden-Groningen. Heb wel een vermoeden om welke conducteur het gaat.

Liberty Wolfe | 29-06-11 | 15:10

Wat een idioterie om te gaan schelden. Als vriend had je gewoon rustig moeten opstellen: je weet dat je maat al fout zit. Daarnaast, de conducteur doet zijn werk. Schelden is echt niet nodig!

Suriboy | 29-06-11 | 15:07

@Tommygunner

Het gaat erom dat de conducteur niet met de vriend wilde praten, alleen met de persoon met de verstandelijke beperking. Het feit dat de vriend genegeerd en telkens weggestuurd werd was aanleiding tot het roepen van mafkees. Niet het geven v/d boete.

peers | 29-06-11 | 15:03

@ vraagstaart | 29-06-11 | 13:27

"Het lijkt me niet iemand die beseft dat zijn salaris uiteindelijk betaald wordt door de mensen die met de trein reizen."

Interessante inkijk in uw belevingswereld en gevoel van rechtvaardigheid. Hoe staat u eigenlijk tegenover het boetebeleid van de overheid, die uiteindelijk ook door u gefinancierd wordt?
Uw denktrant vind ik nogal aanmatigend; zolang de overtreder indirect in het inkomen van de controleur voorziet moet de overtreding genegeerd worden?

meterman | 29-06-11 | 15:03

Gestolen van de NS??? Er was reeds betaald; van diefstal kan dus geen sprake zijn. Ja er had gestempeld moeten worden; maar dat geeft de conducteurs nog niet het recht mensen niet te laten uit praten en verzachtende omstandigheden niet aan te horen. Ook dat is verre van fatsoenlijk.

Morph4us | 29-06-11 | 15:03

Ik vind de bekeuring terecht. Behandel elkaar met respect. Iedereen weet dat je voor de trein moet betalen. Doe dan niet moeilijk als je gepakt wordt, en doe zeker niet alsof je dat niet begrijpt.

Lampelul | 29-06-11 | 15:02

Ik hoop dat iedereen die 'terecht', 'eigen schuld' en 'tuig' roept het cynisch bedoelt of het stukje in de de update niet heeft gelezen, anders is de geenstijl aanhang wel heel diep gezonken.

peers | 29-06-11 | 15:01

@Hunter S. Thompson, ik had het niet beter kunnen schrijven

Francky | 29-06-11 | 15:00

@Morph4us | 29-06-11 | 14:46
Sympathie wel, maar verbeeld je eens hoe die situatie gegaan is. Conducteur komt, jongen heeft kaartje niet gestempeld, krijgt boete, andere jongen wijst de conducteur op verstandelijke beperking. En dan? Dan moet die conducteur zeggen "Oh, dan verscheur ik de boete"? Terwijl die vriend wel in verweer komt als de conducteur hem aanspreekt op het niet stempelen, maar als ze met z'n tweeën voor het stempelautomaat staan dan stempelt de ene wel af en de andere niet.
Ook mensen met een verstandelijke beperking kunnen dingen doen die niet mogen. Of je dit leuk vind of niet. Je hebt een verschil tussen mensen met een verstandelijke beperking en zwaar geestelijk gehandicapten. Als er ook maar iets van oneerlijkheid in deze boete had gezeten dan had de rechter hem niet gegeven. Maar ook een voorwaardelijke boete zegt wel iets...

Tommygunner | 29-06-11 | 14:59

Moet maa reens ophouden met dat gescheld. Wee seens beschaafd dan! Zo!!

grote haas | 29-06-11 | 14:56

ik verbaas me over zo veel mensen hier. Het hoogste woord hebben ze als er weer eens een fin stout is geweest. Domme islam, verkeerde opvoeding, hep geert enz enz.
Nu doen we eens wat en pakken we mensen die geen fatsoen hebben hard aan (zijn vriend had immers gestolen van de NS) en is het weer niet goed. Wat de situatie ook is, je roept geen mafkees. Als de andere persoon gehandicapt was had hij zijn kaartje moeten stempelen.
Volkomen terecht.

Hunter S. Thompson | 29-06-11 | 14:55

Driehonderd -fucking- twintig euro voor het zeggen van 'mafkees' tegen een conducteur. Ben je dan een kleinzerige, te snel op de kast gejaagde géénstrepert of niet dan?!

Freebs | 29-06-11 | 14:53

Het waren overigens weer! asociale allochtonen.
Om die een beetje fatsoen bij te brengen kan een boete geen kwaad.
Waarom zou je ook gaan schelden tegen een officieel persoon die jou betrapt op asociaal gedrag (geen stempel op kaartje)?
Die boete is volledig terecht en zou eigenlijk 500 moeten zijn.
Smerig tuig overal.

NO MORE TEA FOR ME! | 29-06-11 | 14:53

@Tommygunner

Redelijk hetzelfde?? Is het echt zo lastig een beetje sympathie te hebben voor de wat minder gelukkigen onder ons?

Morph4us | 29-06-11 | 14:46

Alleen al daarom ga ik nooit meer met de trein of ander OV, in de auto kun je de andere automobilisten gewoon verrot schelden zonder een boete te krijgen, mist zij uiteraard iets gedaan hebben wat niet door de beugel kan.

Mazzeltov | 29-06-11 | 14:44

Moet toch zeggen dat ik toch meer de kant van de jongen kies, na de toevoeging van het krantenartikel.. Maar aan de andere kant.. we waren er allemaal niet bij..

Blab | 29-06-11 | 14:42

Voor degene die geen zin heeft ofzo om het artikel te lezen:

In het artikel van gogem12 staat duidelijk dat de de jongen die mafkees riep, eerst herhaardelijk heeft geprobeerd om de conducteur uit te leggen waarom er iets fout is gegaan. De conducteur wou alleen maar met de jongen met een handicap praten (die het kaartje niet had gekocht en onder begeleiding was van zijn vriend die dus niks mocht uitleggen). Die ging lachen, want dat doen geestelijk gehandicapten soms als ze bang zijn. Toen kreeg de jongen een bekeuring van 37 euri's, waarop de 'gezonde' jongen "mafkees!" (tweemaal) riep. Waarop hij een bekeuring kreeg van astronomische proporties natuurlijk.

incrediblecrashdummy | 29-06-11 | 14:41

@mezelf
Aha hier dus. www.dekrantvantoen.nl/vw/page.do?id=LC...
Maargoed, ik zie niet in waarom je om een verstandelijke beperking je treinkaartje niet af zou stempelen. Dus het verhaal blijft redelijk hetzelfde...

Tommygunner | 29-06-11 | 14:39

Moet toch even zeggen: de topics met een opsomming van woorden. Hou er nu maar weer mee op.

honderddagen | 29-06-11 | 14:39

Voor € 1,45 frauderen? Terwijl die beste jongen zorg draagt voor een verstandelijk gehandicapte? Lijkt me dat hij het hart op de juiste plek heeft en niet de hardcore zwart- of grijsrijder is.


Morph4us | 29-06-11 | 14:37

@Tommygunner: druk eens CTRL+F en zoek dan een paar keer op gogem12... offeh: klik de update-link bij het artikel eens aan. En lees (voor de verandering).

gogem12 | 29-06-11 | 14:34

Che_cuevara | 29-06-11 | 13:22 |
'Ze' vinden je blijkbaar niet zo aardig vandaag.
*naar min kudo's staren doet*

GeflipteVlaflap | 29-06-11 | 14:34

Ik zie het probleem niet. Grote bek, betalen, klaar. En als dat wel moet kunnen, nooit meer zeiken over verloedering.

Kirth Gersen | 29-06-11 | 14:34

@Prof.Drs.Ing.B | 29-06-11 | 14:27
En waar lees jij dat het om een gehandicapte gaat?

Tommygunner | 29-06-11 | 14:33

@Biff Eagleburger | 29-06-11 | 14:08
Gooi het maar op mijn achterlijk logica, ik ga eerder voor die kneuterige naïviteit van jou.
Als die man niet afstempelt en er is een vriend bij die wel Nederlands spreekt (en schijnbaar wel weet waarom en wanneer je af moet stempelen), dan heeft dat meer weg van kwade opzet dan van onwetendheid. Misschien moet je maar eens een gooi doen naar het burgemeesterschap van Utrecht. Die functie komt binnenkort vrij namelijk (www.rtvutrecht.nl/nieuws/370191) en daar schijnen ze te kicken op naïevelingen...

Tommygunner | 29-06-11 | 14:31

125 euro gaat wat ver.
Had hem gewoon ergens op een polderstationnetje uit de trein geflikkerd...

Spanko | 29-06-11 | 14:28

Lekker weer over vanallesennogwat discussieren terwijl het gaat om een knul met gehandicapte vriend die een verkeerd kaartje heeft gekocht en een conducteur die niet wil luisteren naar de uitleg van de knul terwijl ie de gehandicapte vriend aan het uitfoeteren is.
.
Wie heeft hier dan het ethisch besef van een pinda? Wie is er precies op een gehandicapte aan het roeptoeteren en niet voor rede vatbaar is. Oke het kaartje had gestempeld moeten zijn, maar handel het dan af met die knul.
.
Blijkt voor de zoveelste keer dat deze melkertbanen opgeheven moeten worden of sommige van de lui gewoon rijp zijn voor de sociale werkplaats en niet in een functie waarbij je met mensen om moet kunnen gaan. Want velen kunnen dat echt niet.

Prof.Drs.Ing.B | 29-06-11 | 14:27

@nllismaj | 29-06-11 | 14:12
Iemand werd in zijn auto staande gehouden door politie, doet alvast zijn gordel los (al stoppende) en wordt vervolgens bekeurd voor rijden zonder gordel. Een beetje dom nietwaar.

landlopertje | 29-06-11 | 14:25

@nllismaj, hoezo zijn de conducteurs in jouw voorbeeld de grootste aanleiding? jij houdt je toch niet aan de regels? Dan ben jij toch de aanleiding?

Francky | 29-06-11 | 14:21

Natte tosti?

Oddacious | 29-06-11 | 14:19

Natte tosti?

Oddacious | 29-06-11 | 14:12

Ik blijf erbij dat sommige semi-gezagsdragers binnen het openbaar vervoer ZELF de grootste aanleiding zijn voor gevallen van agressie. Er zijn elementen die zich door hun BOA-status of het feit dat ze zich gedekt voelen door Spoorwegpolitie ed. denken dat zij alles kunnen veroorloven. En vaak is het het woord van de reiziger tegen hun woord, en dan trek je meestal aan het kortste eind. Heb ooit mijn kaartje opgevouwen in de prullenbak gegooid toen de trein op het emplacement van Utrecht Centraal binnenreed. Ik liep naar de deur om uit te gaan stappen, staat daar de conducteur die mijn kaartje wilde controleren. Heb toen gezegd dat ik het even uit het archief moest gaan pakken, met als resultaat dat hij beweerde dat het hier niet om een geldig vervoerbewijs ging. Collega erbij, op het perron nog een andere hoogwaardigheidsbekleder erbij. Kaartje bekijken, nog eens bekijken. Tja, was wel een ongestempeld kaartje voor het betreffende traject, maar het kwam wel uit de prullenbak en door dat feit veranderde de visie op het kaartje toch wel heel erg. ZUCHT. Ze "lieten het er dan maar bij zitten", maar ik was wel in overtreding, als ik dat maar goed onthield. Je begrijpt dat ik echt onder de indruk was van deze mensen.
Of de conducteur die mij m'n kaartje in de prullenbak ziet gooien nadat hij het afgestempeld had. "U kunt op het station nog gecontroleerd worden en dan kunt u een boete krijgen!!" Yeah, right: op station Soestdijk International zeker. Naast een verdwaalde prullenbak-leegmaker aldaar nog nooit één (1) NS-personeelslid op dat station aangetroffen.

nllismaj | 29-06-11 | 14:12

Geenstijl noemt mij vieroog? Honderdmiljoenmiljard boete!

Four Eyes | 29-06-11 | 14:12

Terecht. Volledig terecht. Sodemieter toch op met die kutsmoesjes, gewoon zorgen dat je een geldig kaartje hebt. Je betaald om vervoerd te worden en niet om gecontroleerd te worden, en als je dan gepakt wordt moet je betalen en niet op de conducteur gaan staan schelden. Hey Pritt, hufter, you're on the wrong side here.

Weird Guilders | 29-06-11 | 14:12

Zeg gewoon "conducteur"!.. dat moet volstaan lijkt mij..

Kimosabi | 29-06-11 | 14:11

Stakende droeftoeters!

Jaimy Fox | 29-06-11 | 14:11

ik zou in beroep gaan...

Rest In Privacy | 29-06-11 | 14:10

Hoewel iedereen kennelijk vindt dat je een 'ordebewaarder' (wat een conducteur uiteindelijk ook is) mag uitschelden voor van alles en nog wat lijkt het me volkomen terecht dat het belemmeren van zo iemand in zijn werk bestraft moet worden. Als het niet bestraft wordt krijg je alleen nog maar meer tuig en kansarmen in het openbaar vervoer omdat de rest er echt geen gebruik meer van wil maken (ik heb toevallig vorig jaar nog een keer in een trein gezeten... dat doe je echt niet voor de lol)

Francky | 29-06-11 | 14:10

Het ov is voor mafkezen!

maatman | 29-06-11 | 14:09

@Tommygunner | 29-06-11 | 13:56

Ah, "weer een typisch geval" en "ikke niet begrijp" en het is "vast kwade opzet", want hij spreekt geen Nederlands. Mooi man, die achterlijke logica van jou.

Biff Eagleburger | 29-06-11 | 14:08

21 jaar, vriend kon geen Nederlands? Ik begrijp dat ze gewoon de boel probeerde te flessen en toen ze een boete moesten betalen was de trein natuurlijk te klein.

Larevenge | 29-06-11 | 14:06

@gogem12 | 29-06-11 | 13:56 Dit gelezen hebbende moet mij van het hart dat de conducteur inderdaad niet "mafkees" genoemd had moeten worden.

"Smerige hoerenzoon met vlektyfus" was een veel betere geweest. En die troela met haar "onze stewards zijn sociaal vaardig" heeft er NIETS van begrepen.

vraagstaart | 29-06-11 | 14:05

gogem12 | 29-06-11 | 13:56
Ja hoor es, óf je doet helemaal voor honderd procent mede, óf je blijft begeleid thuis. Niet onderweg stamelen dat je het leven/vervoer/alle andere dingen niet helemaal begrijpt. De discrepantie zit 'm meestal in het voor vol willen worden aangezien/toch leuk meedoen met alles, op hun manier. Nou, dan kun je 't krijgen!

L. Rakker | 29-06-11 | 14:03

Kingeef1975 | 29-06-11 | 13:52

Die kende ik zelfs niet... ROFLOL!

eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 14:01

Vraagt zich ag of ik dan ook al die schobbejakken mag aanklagen die mij uitschelden voor kk-homo als ik ze aanspreek op hun gedrag

deministerpresident | 29-06-11 | 14:01

Sinds wanneer genieten conducteurs een bijzondere bescherming? Of kan ik iedereen die mij 'uitscheld' ook succesvol voor het gerecht slepen?

j van l | 29-06-11 | 14:01

@L. Rakker 13:52: Heel goed. Nieuwe spelling, ook al zo'n linkse hobby...

Muxje | 29-06-11 | 14:01

Zoals altijd ontbreken schaluin en oorblazer.

Einde van de Domheid | 29-06-11 | 14:01

Je moet zeggen dat je het vak conducteur minderwaardig, vernederend en achterlijk vind en hoe meer conducteurs het land verlaten hoe beter.

Maar dat je niets tegen conducteurs hebt.

Grote Nerd | 29-06-11 | 13:59

@Kingeef1975 | 29-06-11 | 13:52 *etensresten van scherm vegen doet* Heb je copyright op die eerste zin? Anders is-ie bij deze gejat!

vraagstaart | 29-06-11 | 13:59

Che_cuevara | 29-06-11 | 13:55

Ze is nog maar 19. Sommige meiden komen uit de kast als ze twee keer zo oud zijn. Mijn vrouw had ook een vriendin, mooie meid, blond en nog leuk ook. Drie jaar verkering met een jongen, samen huisje gekocht, daarna getrouwd en na een half jaar alweer gescheiden.
Toen was ze 33, nu zijn we drie jaar verder en ze leeft al twee jaar gelukkig samen met een iets oudere vrouw... Je weet het dus maar nooit!

eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 13:58

Wat een prolurk die gemankeerde machinist

darmflora | 29-06-11 | 13:57

Toch leuk dat iedereen hier meteen allerhande reacties achterlaat zonder wat dingen te checken (eerlijk gezegd doe ik dat checken natuurlijk ook lang niet altijd).

Maar voor wat nuance in deze discussie wil ik jullie op het volgende wijzen: de treinreiziger zonder correct kaartje heeft een verstandelijke beperking:
www.dekrantvantoen.nl/vw/page.do?id=LC...

Misschien even vermelden in artikel hierboven??

gogem12 | 29-06-11 | 13:56

@Biff Eagleburger | 29-06-11 | 13:51
Niks draaien.
"De Leeuwarder zei dat zijn vriend niet goed Nederlands kan spreken en dus niet kon uitleggen waarom de kaart niet gestempeld was. Toen hij dat aan de conducteur wilde vertellen, kregen de twee woorden."
Omdat het weer een typisch geval is van "ikke nie begrijp". Maargoed, jij zal vast wel weer denken dat het geen kwade opzet was enzo, ook prima...

Tommygunner | 29-06-11 | 13:56

En als je 'conducteur' zegt tegen een mafkees, mag dat dan wel?

landlopertje | 29-06-11 | 13:55

vraagstaart | 29-06-11 | 13:34

Of deze: Ik zou willen poneren dat het u niet zou misstaan indien u het sexuele leven van een mier zou kunnen onderzoeken en de wereld hiervan kond doen...

eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 13:55

@eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 13:52
Geflipte heeft wel een vriend gehad.
Zegt natuurlijk niet alles maar toch.

Che_cuevara | 29-06-11 | 13:55

@L. Rakker | 29-06-11 | 13:52

Precies, waarom altijd dat noodzakelijk discriminerende meervoud? Denk aan Kippenneuker, als je een kip neukt, neuk je er dan meteen meerdere? Zou Kipneuker dan niet een beter woord zijn?

(Vrij naar Koot en Bie).

Kingeef1975 | 29-06-11 | 13:54

ZDEV | 29-06-11 | 13:42
+ veel

L. Rakker | 29-06-11 | 13:54

ZDEV | 29-06-11 | 13:51

Zal wel een heel duf gat zijn met alleen maar geheelonthouders in liefde en drank...

eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 13:54

Zo zie je maar weer.
Het OV is voor paupers.
Zowel de reizigers als de medewerkers.

*bedankt de uitvinder van de auto wederom op zijn knietjes*

ZDEV | 29-06-11 | 13:53

@vraagstaart | 29-06-11 | 13:34

Nog beter: Volgens mij heeft u een trisomie van het 21e chromosoom? Opmerkelijk dat u dan nog zo ver bent gekomen en dat u net met mij gesproken heeft zonder een overvloedige speekselvloed te hebben.

Kingeef1975 | 29-06-11 | 13:52

[OT] Iemand nog naar de Roze Zaterdag in Groningen over drie dagen?
*niet helemaal zeker is over geaardheid van geflipte vlaflap en fuckje*

eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 13:52

Het is panneNkoek, niet pannekoek ...
bastiaan2003 | 29-06-11 | 13:14

Ik weiger om een gesubsidieerde taalcommissie die om taaltechnische redenen een tussen-N heeft uitgevonden, op te volgen. Pannekoek! Hertebiefstuk! EtceteNra!

L. Rakker | 29-06-11 | 13:52

eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 13:45
De ambitieuze naam maken ze er helaas niet waar...

ZDEV | 29-06-11 | 13:51

@Tommygunner | 29-06-11 | 13:41

Je draait vriend. Leg nou eens uit waarom jij vind dat hij zich niet aan de regels houdt OMDAT hij geen Nederlands spreekt.

Biff Eagleburger | 29-06-11 | 13:51

Ik mis in het rijtje van Haddocks scheldwoorden nog zijn absolute topper: Basji-bozoeks !

Nu anno 2011 nog steeds toepasselijk..

Fratello | 29-06-11 | 13:49

schelden tegen iemand in uniform zoooooooooo 1967

sallandstrots | 29-06-11 | 13:49

Je kaartje niet afstempelen, de conducteur uitschelden, en het dan vreemd vinden dat je een boete krijgt.

Boyo | 29-06-11 | 13:48

Als deze politierechtert dit nuchter en zonder drogerende middelen heeft besloten maakt dat van hem al de zoveelste ongeschikte nitwit die deze dag binnen de justitie/politie in opspraak komt. Dit is de blundert die de pliesie-emmert doet volkotsen. Dit is onderhand een strucureel ingebakken probleem waar maar geen progressie inzit.

Bij de pliesie/justitie heb ik hetzelfde gevoel alsof ik verplicht een oplichter BeundeHazert klusbedrijf levenslang contracteer, betaal en onderhoudt, levenslang prutswerk ervoor terugkrijg in mijn toko, en vervolgens ook nog om de zoveel tijd absurd hoge (cjib)klusfacturen krijg toegestuurd van extra kosten die men wil innen.

Sommige mensen hebben druk nodig om te presteren, macht maakt lui, laf, ondeskundig en arrogant. Pliesie en rechters in NL hebben denk ik gewoon een pak slaag nodig. Dat maakt hen wellicht weer nederiger en wakker.

Michelos | 29-06-11 | 13:47

Ik scheld altijd uit voor 'rare man'. Komt lekker aanmatigend aan en is niet beledigend.

Kingeef1975 | 29-06-11 | 13:46

ZDEV | 29-06-11 | 13:42

Maar ze hebben Sexbierum. Dat dan weer wel...

eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 13:45

Niet Nederlands spreken en kaartje niet afgestempeld, Mafkees roepen,die is heel goed ingeburgerd.En die kaartjesknipper is zo'n gefrustreerde exuitkeringtrekker die nu moet kaartjesknippen voor zijn geld.Het zijn barre tijden....

Ari-anus | 29-06-11 | 13:45

keihard aanpakken deze flauwekul. volkomen terecht.

ministerpronk | 29-06-11 | 13:45

Een boete voor Fries praten, dat was terecht geweest.

Stelletje stijfnekkige, bokkige, koppige, bord-voor-de-kop Friezen met jullie domme trots op je weiland vol waterplassen en je kapotte Oldehove en je rare nasale taaltje.

:)

ZDEV | 29-06-11 | 13:42

Helemaal mee eens! Verdubbbbelen die boete!

Een Soort Iets | 29-06-11 | 13:42

@Biff Eagleburger | 29-06-11 | 13:25
Als hij niet is afgestempeld dan hou je je niet aan de regels. Zo heet dat.

Tommygunner | 29-06-11 | 13:41

En terecht. Je kan ook gewoon doen tegen zo'n conducteur. Vlegel.

Cantamus | 29-06-11 | 13:41

Driekus Haar-in-de-war

woefdrammer | 29-06-11 | 13:40

Volkomen terecht, domme boer.

HetMes | 29-06-11 | 13:40

Off topic: wat een enorme bende in Athene zeg!

WDWK | 29-06-11 | 13:39

Sarcasper | 29-06-11 | 13:30

Ja, we leven in een raar land. Nederland schaft zich zo langzamerhand beetje bij beetje af. Maar de Engelse criminelen die in Amsterdam zitten alsof het luilekkerland is, die gaan ze nu toch echt wel KEIHARD aanpakken...

eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 13:37

Het is panneNkoek, niet pannekoek ...
bastiaan2003 | 29-06-11 | 13:14 | + 1 -
Je kan ook gewoon Van Basten tegen hem zeggen.

winterpeen | 29-06-11 | 13:37

Juist!
De enige effectieve manier om ongewenst gedrag te veranderen is middels een financiele sanctie.

de Bree | 29-06-11 | 13:36

Conducteurs zijn mafkezen, allemaal. ;)

Bezorgde vader | 29-06-11 | 13:35

Hij zei het twee keer! Dat maakt het nog het allerergste!!!

eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 13:35

Diensregeling verneuker.

winterpeen | 29-06-11 | 13:35

Conducteurs zijn mafkezen. Allemaal!

nattegeit | 29-06-11 | 13:34

"Goedemiddag intellectueel uitgedaagde. Mag ik u als mijn strikt persoonlijke opinie meedelen dat u op mij overkomt als de trotse bezitter van een Down-syndroom?"

Klinkt toch nèt wat beter dan "Hee, stomme kudtmongeaul!"

vraagstaart | 29-06-11 | 13:34

Hard aanpakken, zo'n belhamel.

bintang | 29-06-11 | 13:32

@Zeeschuimer | 29-06-11 | 13:24
Daar mist nog 'een woord'. Leer eensch typhen, ghy drommelsche Pagatter!

Zeeschuimer | 29-06-11 | 13:32

@FerdiDeMier | 29-06-11 | 13:28
Je zegt het zelf. Dit is een beetje overdreven.

rara | 29-06-11 | 13:32

Angelica | 29-06-11 | 13:30 |

Lijkt me niet. De gemiddelde allochtone gangsta had al minstens 20 keer het woord kanker gebruikt. Was hier vast wel in naar voren gekomen.

jensrooi | 29-06-11 | 13:32

En terecht, had ie maar netjes in het Fries moeten schelden.

djs | 29-06-11 | 13:31

Ik ga een tijdje buiten spelen.

Het openbaar vervoer zal ik daarbij mijden. Als de pest!

Reinaert | 29-06-11 | 13:31

@MorbideBloemist | 29-06-11 | 13:28
Zero tolerance op eigennamen met een negatieve bijklank? Dan mag je eigenlijk niet eens meer praten tegen de conducteur...

rara | 29-06-11 | 13:30

Grappig als je met een automatisch wapen op een agent schiet, mag je gewoon doorrijden en 'mafkees' zeggen resulteert in een boete. Valt me nog mee dat ze vanwege dat 'mafkees'niet meteen alle treinen in het Noorden hebben stilgelegd.

Sarcasper | 29-06-11 | 13:30

Het hele verhaal zo lezend denk ik het hier een paar allochtone Hurdegarypsters betreft: geen Nederlands spreken, niet weten dat je een kaartje moet afstempelen en dan gelijk maar mafkees roepen. Aan de andere kant is de boete wel wat overdreven hoog.

Angelica | 29-06-11 | 13:30

@vraagstaart | 29-06-11 | 13:27

Wat weet je het toch weer beschaafd onder woorden te brengen.

Dat zou zo'n conducteur dus écht niet lukken!

Reinaert | 29-06-11 | 13:29

beter was geweest: cretin, ei, gekskap, nar, oen, onnozelaar, uilskuiken of zot; zelfde betekenis maar snapt die conducteur toch niet

Den Meester | 29-06-11 | 13:29

Lekker consequent. Het ene moment wil iedereen meer respect en schreeuwen we moord en brand als er weer een conducteur op z'n bek geslagen wordt, maar wordt er een keer meteen goed ingegrepen (ok, 125,- is beetje overdreven) dan is het ook niet goed.

FerdiDeMier | 29-06-11 | 13:28

@rara | 29-06-11 | 13:24 |
Klopt helemaal, al snap ik ergens wel dat OV medewerkers wat minder pikken tegenwoordig als je naar het geweld in het OV kijkt. Soort van zero tolerance. Maar ik ben het met je eens dat het wat eleganter opgelost had kunnen worden dan met een boete.

MorbideBloemist | 29-06-11 | 13:28

1000bommen en granaten nog-an-toe, waar gaat dit heen?? (als de wegen weer vrij zijn en de treinen weer stroom kunnen oppikken..)

flc | 29-06-11 | 13:28

Ik vraag me wèl af hoe deze conducteur in het algemeen omgaat met begrippen als "klantgerichtheid".

Het lijkt me niet iemand die beseft dat zijn salaris uiteindelijk betaald wordt door de mensen die met de trein reizen.

vraagstaart | 29-06-11 | 13:27

Nog iets. De rechtsgang is tegenwoordig vanwege de 5000% verhoogde instaptarieven alleen nog maar toeganglijk voor Wassenaersche villabezitters. En waarom? Omdat rechters het zo druk hebben. En waar hebben ze het dan zo druk mee?
Zie boven.

Gootbalkoning | 29-06-11 | 13:26

@Tommygunner | 29-06-11 | 13:20

Waar lees jij dat van die "En je daarom niet aan de regels houden..."?

"De Leeuwarder zei dat zijn vriend niet goed Nederlands kan spreken en dus niet kon uitleggen waarom de kaart niet gestempeld was"

Biff Eagleburger | 29-06-11 | 13:25

De toon maakt de muziek. Ik vermoed dat de overtreder zijn stem tot tendentieuze hoogte verhief. Ook voor de andere passagiers betekent dit overlast. Het is meer dan terecht dat deze man in de buidel moet tasten.

Detlev Tarnowitz | 29-06-11 | 13:25

Mafkees, oftewel maffe kees, oftewel maffe Nederlander. Nee, dat is inderdaad dat verboden zou moeten worden!

Zeeschuimer | 29-06-11 | 13:24

@MorbideBloemist | 29-06-11 | 13:21
Die lul had z'n kaartje moeten stempelen, en die conducteur had dat 'mafkees' moeten negeren. Waar gaat dit over?

rara | 29-06-11 | 13:24

Geef de verkeerde mensen macht, en ze verheffen zichzelf tot Olympiers.

ZKH EénOog | 29-06-11 | 13:23

@Pasta-saus | 29-06-11 | 13:20
Zou je het accepteren als iemand je uitscheldt voor 'politieagent'?

rara | 29-06-11 | 13:23

@Pasta-saus | 29-06-11 | 13:20
Dat zou ik ook niet pikken da's echt een beetje te.

Che_cuevara | 29-06-11 | 13:23

Respect voor conducteur!

Klaas Wilting | 29-06-11 | 13:23

Dan verwacht ik minimaal een boete van 1000,- Euro voor Ramsey Nasr met zijn verschrikkelijke scheldkanonnade: 'Ork'.

Niemands Knegt | 29-06-11 | 13:22

Wat een mafkees, die rechter.

Requiescat in pace | 29-06-11 | 13:22

Niet nederlands spreken en je daarom niet goed kunnen uitdrukken is strafbaar!

2emeREP | 29-06-11 | 13:22

Niet Nederlands spreken en kaartje niet afgestempeld. Mafkees roepen.
Laat me raden ....

Castle Bravo | 29-06-11 | 13:22

Dit is natuurlijk een zeer criminele daad wat deze man gedaan heeft.
Mafkees, dat mag je absoluut niet zeggen tegen iemand.
Daarentegen mag je wel een gewapende overval plegen met explosieven en semi-automatische wapens en ook op de politie schieten, dat mag wel. maar dit gaat echt te ver.
Dat kunnen we echt niet tolereren.

En die conducteur mag wat mij betreft rustig in de stront zakken.

Che_cuevara | 29-06-11 | 13:22

Dus je mag die parkeerwachters (te dom en te laf voor de echte popo) die je een prent geven voor 5 minuten over tijd ook niet meer "miereneuker" noemen?

Man, wat een wereld.

Gootbalkoning | 29-06-11 | 13:22

En terecht, had je je kaartje maar moeten stempelen paljas!

MorbideBloemist | 29-06-11 | 13:21

Als je twee keer "mafkees" roept, ben je dan veelpleger?

Mijn God, hoe ver kunnen we zinken? Nóg verder?

Reinaert | 29-06-11 | 13:21

Kaartjesknippende schobbejak!
/Philip Bloemendal

Biff Eagleburger | 29-06-11 | 13:21

Wat zal die conducteur trots zijn!

Bubbels Jackson | 29-06-11 | 13:21

Als je kaartjes op orde waren geweest, was dat gevloek ook niet nodig geweest. Dus wie is er de mafkees?

looprekje | 29-06-11 | 13:20

@Che_cuevara | 29-06-11 | 13:17
Als iemand mij uitscheld voor mafkees; geen enkel probleem. Maar 'conducteur' zou ik echt niet pikken.

Pasta-saus | 29-06-11 | 13:20

"... niet goed Nederlands spreekt..." En je daarom niet aan de regels houden terwijl er een vriend bij is die schijnbaar wel Nederlands spreekt en verstaat. Terechte boete.

Tommygunner | 29-06-11 | 13:20

@da wizard

idd, helemaal terecht dat ze hier wat moordzaken voor aan de kant schuiven... dit soort mensen helpt NL de verloedering in

Anitaaa | 29-06-11 | 13:19

Nothing beats à good scheldparteetje als you ken njet gut niederlandische

Dhr. Z. Wijn | 29-06-11 | 13:19

"Wat zal uw moeder trots op u zijn."

Doet 't prima qua irritatie en is volkomen 'veilig'.

vraagstaart | 29-06-11 | 13:19

Gelukkig hebben de politie en rechters tijd genoeg in dit land om zulke belangrijke zaken op zich te nemen.
Je moet er toch niet aan denken dat deze schobbejak vrijuit zou gaan na een dergelijke belediging...

da wizard | 29-06-11 | 13:18

en krachttermen uit de Kameleon-boeken +1

Tim Grimbek | 29-06-11 | 13:18

Goh Pritt, er zitten er een paar tussen die ik nog niet kende.

Che_cuevara | 29-06-11 | 13:17

En terecht! Schelden is zo 2010, en daarnaast ook nog eens onnodig.

hogeropgeleideman | 29-06-11 | 13:17

Had ie maar geen conducteur moeten worden.

Pasta-saus | 29-06-11 | 13:16

'Healwieze koiboi' had wel gekund. Gok ik.

CoJoNes | 29-06-11 | 13:16

wat een laardepul....

K.C | 29-06-11 | 13:16

Een beetje kerel valt niet te beledigen, zolang je zijn vrouw of kinderen er niet bijhaalt.

Zegt genoeg over de huidige dienders.

Diareeremmer | 29-06-11 | 13:15

Uitstekend. De verhuftering moet keihard worden aangepakt.

Generaal P. | 29-06-11 | 13:15

Hij had de conducteur beter kunnen verkrachten, dan had ie waarschijnlijk minder straf gekregen.

Dept.X | 29-06-11 | 13:14

Dat is een conducteur met een zeer kort lontje geweest dan... Maarja, tys... tsy.. thje.. Tyts.. jerk... Tytsjerk. Wat wil je dan ook...

Kialna | 29-06-11 | 13:14

Het is panneNkoek, niet pannekoek ...

bastiaan2003 | 29-06-11 | 13:14

Stond vanmorgen al paginabreed in het conducteursvakblad "Volk en Vaderland".

Reinaert | 29-06-11 | 13:14

Lerp

Rihana020 | 29-06-11 | 13:14

Rapalje!

RechtseLul | 29-06-11 | 13:13

Die conducteur is een echte minkukel met een beperkt denkraam.

rara | 29-06-11 | 13:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken