Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rouwterreur onbestraft, politie weigert aangifte

rouwstoet100xyz1.jpg U was het zeker alweer vergeten? U dacht: dat waait wel over? Nou, dat dachten wij dus niet. Het terroriseren van rouwstoeten door leerlingen van een islamitische basisschool waait voor ons dus niet over. Van doden blijf je af. Jammer dat directeur Teade Walma van de Bilal-school daar veel minder zwaar aan tilt. Volgens hem blijft onbekend wie de daders zijn. Hij heeft namelijk "met alle leerlingen gesproken maar geen van hen bekende". Nee, dan zit de dader daar niet tussen natuurlijk. Basisschoolleerlingen zijn namelijk altijd eerlijk, die bekennen doorgaans meteen hun misdragingen. Dat weet iedereen. Dus na één rondje vragen is voor directeur Walma de kous af. Vreemd. Wij moesten vroeger soms dagen klassikaal nablijven als één anonieme leerling wat had geflikt maar dit niet wilde bekennen. Net zo lang tot de dader zich had gemeld. Niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Jong geleerd, oud gedaan. Gelukkig worden er voortaan wel extra lessen "respect" gegeven, aldus Walma. Leuk, wij weten nog wel een passende gastdocent met ervaring in dit soort lessen. De nabestaanden ontvangen trouwens wel een "het spijt me"-bloemetje (een rouwkrans?) van de Bilal-school. Alsof de nabestaanden nog niet voldoende bloemen hebben. "Geen bloemen, geen bezoek" is met de kennis van nu de beste tekst op iedere rouwkaart. Mocht u trouwens zelf tijdens uw eigen uitvaart last hebben van lijkenpikkers, doet u dan beslist geen aangifte bij de politie. Die weigert namelijk de aangifte op te nemen. Vreemd: de politie is nochtans verplicht iedere aangifte op te nemen. Rouwstoeten lastig vallen mag nu dus kennelijk straffeloos in Nederland. Ach vuilnisman, kan deze vuilniszak met weigerambtenarende corrupte kudteenstrepers, dat balievuilnis waarmee iedere politiepost tegenwoordig is bemand, ook gelijk mee? Fijn zo. Ahum, wil het bezoek dan nu afscheid nemen van rechtstaat Nederland? Nee sorry, de cake is reeds op. Weggeroofd door anonieme basisschoolleerlingen die zijn opgevoed in een "vreedzaam schoolklimaat met veel ontmoeting en dialoog voeren". Tot op de laatste kruimel ja.

Reaguursels

Inloggen

Kutpolitie! Weigert deze aangifte op te nemen! Moord! Brand!

Ehh.. welk strafbaar feit dan? Is er een strafbaar feit nodig..? Ow..

Enne daders onder de 12 niet strafrechtelijk vervolgbaar...? Ahh...

Maar goed, dat hoef je als BertBrussen toch allemaal niet te weten....

Suffie | 30-06-11 | 10:54

En maar afvragen waarom niemand respect heeft voor politie.

MichelDenHaag | 30-06-11 | 08:30

En maar afvragen waarom niemand respect heeft voor politie.

MichelDenHaag | 30-06-11 | 08:30

Parel: ik denk dat die directeur vast wel serieus heeft geprobeerd de daders te achterhalen, inclusief een beetje groepsdruk. Maar als je het daarmee niet redt, dan betekent dat wel dat je individuele leerlingen behoorlijk onder druk moet gaan zetten, en dat kan niet met zulke jonge kinderen.
Het is ook duidelijk dat de school ermee bezig is: dit is onacceptabel. Dat kan ook klassikaal. Zo gebeurt het ook vaak met pesten: de dader hoeft niet geidentificeerd te worden.
Er is geen enkele aanwijzing dat een hardere aanpak bij jonge kinderen beter werkt, dus kunnen we het beste de bewezen pedagogische norm volgen.

BMNapsema | 30-06-11 | 04:03

Belediging, en de dader is een 11 jarige? Daar kan de politie weinig mee. Met Pietje Bell en Danny de Munk konden ze ook niet veel.
Dat er geen kinderen worden opgepakt, ondervraagd, onder dwang gezet, gemanipuleerd worden om de daders aan te wijzen, etc, lijkt mij logisch. Zo werkt het niet met kinderen, je lost er niets mee op.
Ik vind dat die school het zo slecht niet doet.

BMNapsema | 30-06-11 | 03:54

widtvoet ® | 29-06-11 | 19:09 | + 0 -
Wat lul je nu met retweeten? Je verzint die accounts en tweets zelf.

Flodder | 30-06-11 | 02:23

@Flodder | 29-06-11 | 19:04
Wees gerust, e.e.a. was al vrij snel duidelijk...

Heun (de baas) | 30-06-11 | 01:12

Islamitische scholen moeten gewoon helemaal weg, ze leren zo nooit onze cultuur en wetten...

Necramonium | 30-06-11 | 00:24

En maar blijven beweren dat Wilders onzin verteld

doof potje | 29-06-11 | 22:57

Ben gisteren naar een Islamitische begraafplaats gegaan en heb over een aantal graven gezeken! De dag ervoor Hollandse asperges gegeten, wat een genot.

ontlullen | 29-06-11 | 22:43

In en in triest. Ik ga het bijna erg vinden dat we 66 jaar geleden... Sorry ik ga nu te ver. Laat die k*dtouders van die rotjongeren iets aan opvoeding doen. Slampampers van opvoeders zijn het.

Perry Vogelbekdier | 29-06-11 | 22:29

Waterboarden die hap!

Dr. Klahn! | 29-06-11 | 21:45

zal uitstappen en hun maar gelijk aan de oren achter de stoet mee trekken.

goofnerd | 29-06-11 | 21:39

@Ella | 29-06-11 | 20:58

In Denemarken, Noorwegen en Zweden zijn er ook legio voorbeelden aan te halen.
-
Nu zijn alle windrichtingen aan de beurt geweest!

Widukinn | 29-06-11 | 21:37

Parel van het Zuiden | 29-06-11 | 21:12 |
Mijn manier van discussiëren zal ongetwijfeld een grote rol spelen. Ik hou er alleen niet zo van om blind mee te brullen in verontwaardiging, zoals zo vaak het geval is. Alleen omdat ik zeg dat het vervolgen van deze kinderen niet kan wordt er vervolgens direct vanuit gegaan niet met de slachtoffers maar met de daders sympathiseer. Ik probeer emotie in discussie altijd redelijk los te laten, en dat is waarom mensen vaak boos reageren.
*
Ontopic, ik vraag me af of deze directeur het echt niet weet. Er zijn een paar opties:
1. de directeur verzwijgt het bewust. Dit kan hij doen ivm. de aandacht voor de zaak en gezien de school ook al bedreigd is, wil je zo'n kind van 10 toch 'beschermen' van deze 'negatieve' aandacht. Zolang hij het kind en de ouders goed duidelijk maakt dat dergelijk gedrag echt niet kan in Nederland lijkt me dit een prima optie.
2. Hij weet het echt niet. In dat geval ben ik het met je eens dat hij best aan een paar meisjes kan vragen wie de scheldende jongens waren, dat geven ze dan toch wel direct toe.
*
In ieder geval vind ik dit geen zaak van de politie. Het gaat om kinderen van 10, zonder enig besef wat ze gedaan hebben. Dat is ook de reden dat kinderen van 10 niet vervolgd worden in Nederland, gelukkig. Wat mij betreft is dit een zaak van ouders en school. Een politieonderzoek zou zich met serieuze zaken bezig moeten houden, dit is puur een opvoedkundige kwestie.

Asmodean | 29-06-11 | 21:32

@Asmodean | 29-06-11 | 21:03 |

Omdat hij het wel weet (of zou moeten weten) maar doet of hij het niet weet. Iedere schooldirecteur die hoort dat leerlingen iets hebben uitgevreten denkt onmiddellijk aan een handvol leerlingen binnen zijn populatie. Hij hoeft slechts lichte groepsdruk, volstrekt binnen pedagogische normen, toe te passen in de vorm van nablijven om hen dit zelf te laten toegeven. Hij kan daarbij zelfs even de gelegenheid ten baat nemen om de hele groep nog eens even duidelijk te laten weten dat dit soort gedrag onacceptabel is.

Parel van het Zuiden | 29-06-11 | 21:20

@Asmodean | 29-06-11 | 20:54 |

Asmo, Asmo.... Maak toch is niet zoveel ruzie, jongûh!

Elke keer heb je het weer aan de stok met een andere reaguurder en zakt het nivo gaande de discussie. Elke keer leg je daarbij de schuld van de door jouzelf ook opgemerkte trend van zo'n discussie bij de ander. Toch ben jij de constante factor en niet die andere reaguurders. Ligt de schuld nou ook niet een heel klein beetje bij jezelf?

Overigens hoeft een aangifte niet per se tot een rechtzaak te leiden. De politie had een aangifte wel degelijk kunnen gebruiken om te onderzoeken wie nou de dadertjes waren om vervolgens een stevig signaal van afkeuring aan hen en hun ouders over te brengen. Deze ettertjes weten wel degelijk dat wat ze deden kwetsend was. Dit soort gedrag draait om juist dat effectbejag. Dat weet jij ook heus wel want daarom zit je hier te posten, effectbejag!

Parel van het Zuiden | 29-06-11 | 21:12

SpvvD | 29-06-11 | 20:59 |
Vast niet, want jij bent slechts een anonieme reaguurder die slechts anoniem durft te dreigen. Waarom is de directeur precies een klootzak? Omdat hij niet weet wie van de schoolkindjes zijn middelvinger opstak?

Asmodean | 29-06-11 | 21:03

doenormaal! | 29-06-11 | 20:52 |
Ik mag een dergelijke verwensing niet serieus nemen, en jij valt over mijn gebruik van 'redneck' onder de noemer dat dit veel over me zegt? En die halve bedreiging, wat zegt dat over jou? Beetje hypocriet, maar goed. Uiteraard moeten de jochies die zich zo onbeschoft gedroegen worden aangepakt. Ben je nu gelukkig? Want als ik dat niet zeg dan beschuldig je me weer van het sympathiseren met de kinderen toch? Wat het schoolbestuur betreft, ik zou niet weten hoe laf ze zich opstellen. Ik weet alleen dat de slachtoffers hun verhaal mochten vertellen op de school, dat de school excuses aanboodt, een bloemetje stuurde en aandacht gaat besteden aan deze kinderen uitleggen waarom dit gedrag echt niet kan. Lijkt me prima eigenlijk. Indien de school echt niet weet wie van de kinderen erbij betrokken was zie ik niet zozeer hoe hen dit te verwijten valt.

Asmodean | 29-06-11 | 21:02

Die basisschooldirecteur is gewoon een vieze vuile klootzak !
Of gaat ie nou aangifte tegen me doen wegens belediging de klootzak ?

SpvvD | 29-06-11 | 20:59

Widukinn | 29-06-11 | 20:40 |
Hier nog een voorbeeld uit ons andere buurland Duitsland.
.

School onder politiebewaking vanwege geweld door Turkse en Arabische leerlingen.
Duitsland, juni 2011
.
Een groep Turkse en Arabische gewelddadige leerlingen houdt de Nikolaus Kopernikus-school in Garbsen bij Hannover in de greep.
Zo werden auto’s van leraren vernield, ook worden fietsbanden lekgestoken.
Diefstal, afpersing, bedreiging, belediging en mishandeling zijn aan de orde van de dag.

Ella | 29-06-11 | 20:58

Ella | 29-06-11 | 20:49 |
Als dit waar is zou het echt schandalig zijn. Gelukkig is het slechts een gerucht en geen feit wat gestaafd kan worden met enig objectief bewijs.

Asmodean | 29-06-11 | 20:54

@Asmodean | 29-06-11 | 20:24
Ik blijf om je lachen dat je het letterlijk neemt. Vervolgens hoor ik je nog steeds niets zeggen over het feit dat het schoolbestuur hier zich enorm laf en laakbaar opstelt. Ik hoor je ook niet zeggen dat deze kinderen aangepakt dienen te worden... Kennelijk mag ik dit niet van je verwachten. Daar houdt het dan ook mee op.

doenormaal! | 29-06-11 | 20:52

Widukinn | 29-06-11 | 20:40 |
Hier nog een voorbeeld uit ons andere buurland Engeland.
.
Leraren in immigrantenwijk onder grote druk van extremistische moslims
Engeland, juni 2011
Leraren in de Londense immigrantenwijk Tower Hamlets zeggen onder druk te worden gezet door georkestreerde campagnes van islamitische extremisten om hoofddoeken voor meisjes af te dwingen.

Ella | 29-06-11 | 20:51

Leuk schooltje, daar zou ik mijn kinderen graag naar toe sturen, ahum.

Rentboy | 29-06-11 | 20:49

Widukinn | 29-06-11 | 20:40 |
Hier nog een voorbeeld uit ons buurland België.
.
Belgische agenten moeten meedoen aan ramadan

België, juni 2011
Politieagenten in de Brusselse immigrantenwijk Molenbeek moeten meedoen met de ramadan.
Ze mogen overdag niet eten, drinken of verbaliseren om de gemoederen niet op te hitsen.
nieuwreligieuspeil.net/node?page=1

Ella | 29-06-11 | 20:49

@Ella | 29-06-11 | 20:25
Dank! Een praktijkvoorbeeld, niet uit Jemen of S-A maar Belgie. Is onderdeel van de algehele tendens in West-Europa van taxi-terreur, uitgaansgeweld, bussen bekogelen homo's, vrouwen en rouwstoeten lastig vallen. Daar kunnen we nu wannabee-muttawa's aan toevoegen!

Widukinn | 29-06-11 | 20:40

WildPlassert | 29-06-11 | 20:12 |
Nee hoor. Als de kinderen daar ook een jaar of 10 waren zouden de autochtone kinderen ook niet vervolgd worden. Waarom roepen Marokkanen en reaguurders toch zo vaak onbeargumenteerd dat ze gediscrimineerd worden? Opmerkelijke overeenkomst.

Asmodean | 29-06-11 | 20:29

Widukinn | 29-06-11 | 20:05 |

Hier een voorbeeld van een officieuze islamitische z.g. zedenpolitie.
.
België, juni 2011
In Antwerpen is een officieuze islamitische z.g. zedenpolitie actief die door de stad patrouilleert. Ook zijn er groepen van Marokkaanse jongeren die claimen de islam te kennen en die op een ‘agressieve manier’ mensen aanspreken.
Vooral homo’s zijn het doelwit van deze groepen of meisjes uit hun eigen gemeenschap die in hun ogen ‘onzedig gekleed’ zijn.
Ook vinden daarbij bedreigingen plaats en in enkele gevallen ook mishandeling.
nieuwreligieuspeil.net/

Ella | 29-06-11 | 20:25

doenormaal! | 29-06-11 | 19:08 |
Het was niet zozeer als een scheldwoord bedoeld. Meer als een benaming voor iemand die dingen wil die wettelijk niet mogelijk zijn. Excuses als je daar klaarblijkelijk aanstoot aan hebt genomen. Waar jij mijn vermeende sympathie voor de leerlingen uit afleidt is mij een volstrekt raadsel. Ik veroordeel hun gedrag ten zeerste. Tegelijkertijd besef ik mij dat dit gedrag van 10-jarige kinderen gelukkig niet onderhavig is aan het wetboek van strafrecht. Daar zijn ze te jong voor. Simpelweg omdat ze nog niet het besef hebben wat ze deden, en wat voor leed dit veroorzaakt. Dat jij als volwassene het gedrag van deze 10-jarigen veroordeeld en tegelijkertijd kinderen naar mijn begrafenis wil sturen om die te verstoren, puur en alleen omdat ik een nuancering over het justitieel aanpakken van deze kinderen aanbreng, getuigt van zeker net zoveel achterlijkheid als de Marokkanen die je zelf zo verafschuwt.

Asmodean | 29-06-11 | 20:24

WildPlassert | 29-06-11 | 20:12 |
Witte kinderen die een Islamitische begrafenis zouden verstoren?
Deze Witte kinderen zouden aan eerwraak ten onder zijn gegaan.
Moslims lossen zo'n situatie zelf op.

Ella | 29-06-11 | 20:21

Faalpopo uitzetten naar Kunduz, om daar ervaring op te doen, misschien?

mothersfinest | 29-06-11 | 20:12

Natuurlijk weigeren ze de aangifte. Verkeerd kleurtje van de aangever, en verkeerd kleurtje van de dader. Het is racisme, niets minder. Stel je voor dat Nederlandse kindertjes hetzelfde hadden geflikt bij een islamitische uitvaart. Stel je eens voor...

WildPlassert | 29-06-11 | 20:12

@Ella | 29-06-11 | 19:13
In islamitische gezinnen is het een bekend verschijnsel om meiden, vanaf 6-9 jaar oud, weg te houden bij sommige ooms, neven en kennissen.
Uit angst voor verkrachting of toeeigening via huwelijk. Aan de andere kant zoeken orthodoxe families dit soms juist op om zogenaamd het meisje in kwestie te beschermen tegen de Nederlandse samenleving!
In veel gevallen proberen ze dit risico van de eigen directe omgeving óf die vermeende dreiging van verwestering te verkleinen door een hoofddoek te gaan dragen. Zo slaan ze 2 vliegen in één klap!

Dit alles kan echter alleen als die islamitische regels of het afwijken daarvan ook als belangrijk worden ervaren in het eigen dagelijkse leven. Dat wordt bereikt door de wel bekende afkeuring en/of aanmoediging van de eigen omgeving(gezin, school, vrienden, imam) Maar opvallend veel óók door een hysterische en agressieve afdwingen van die mores, op straat en zeker in de directe omgeving, of door de heftige reactie op het afwijken daarvan, door voornamelijk islamitische (jonge)mannen.
-
Het achterliggend mechanisme is dat voordat islam een oplossing kan zijn, er natuurlijk eerst problemen moeten zijn, of althans, ervaren moeten worden door grote groepen mensen. En als die er niet zijn, dan veroorzaken ze die problemen wel. Linksom of rechtsom!

Widukinn | 29-06-11 | 20:05

-weggejorist-

Jan1605 | 29-06-11 | 20:04

Ik ken een leuke verrassing voor deze faalmenschen. Parkeer tijdens het speeluurtje een trailer vol zieke, zich leegschijtende biggen voor de poort. Open de laadklep per ongeluk en laat de kleine schijtlijsters met enkele honderden de poort door rennen, zo het halal schoolplein op. Ondertussen het plein volschijtend. Sluit als de donder de laadklep, rij met een onherkenbare trailer en trekker en rij als de donder weg. Wedden dat de politie geen aangifte opneemt. Het was immers een 'ongelukje'..

blaster | 29-06-11 | 19:29

Op onderstaande foto zie je kleine meisjes zonder hoofddoeken.
Blijkwaar waren toe alle pedofiele vaders, neven, broers, ooms uit het gebouw verwijderd?
Zodat seksueel geweld en verkrachting niet op de loer lag.

www.bilalschool.nl/index.php/contact/1...

Ella | 29-06-11 | 19:23

In de VK van 25-6-2011 een foto van een Islamitische As Siddieq basisschool in Amsterdam.
Op de foto zie je meisjes van 4 of 5 jaar ingepakt en met hoofddoek.
Want zonder hoofddoek wekken deze meisjes de seksuele lust van de Moslim-man.
Blijkbaar zijn heel veel Moslim-mannen pedofiel en laten zij zich inspireren door de pedofiel Mohammed die de 6-jarige Aïsja dwong met hem te trouwen.
De pedofiel Mohammed was zelf 54 jaar.
.
Aïsja, volledig Aïsja bint Abu Bakr (Arabisch: عائشة بنت أبي بكر, Turks: Ayşe), (605/614-678) was een van de vrouwen van Mohammed.
.
Ook op de Bilalschool zie ik weer allemaal meisjes 5 of 6 jaar ingepakt en met hoofddoek.
.
Zijn ook hier weer de meeste vaders, neven, broers, ooms pedofiel?
Moeten ook deze kleine meisjes zich weer d.m.v. kleding/hoofddoek beschermen tegen de seksuele driften van de Moslim-Man?

www.bilalschool.nl/index.php/taal-en-r...

Ella | 29-06-11 | 19:13

Even een paar woorden van de website van de school :

"We leren de kinderen een levenshouding bepaald door islamitische waarden uit de parels van Simon waarvan de kernwaarden godsbesef, verdraagzaamheid, rechtvaardigheid, zelfbeschikking, kwaliteit, transparantie en samenwerking zijn.

We willen een brug slaan tussen de islamitische waarden en traditie en de humane waarden van de moderne Nederlandse samenleving."

Dat zegt genoeg - ze laten zich nu dus van hun ware kant zien.

JohnDee | 29-06-11 | 19:12

@Flodder 19:04

Retweeten zou verboden moeten worden?

widtvoet ® | 29-06-11 | 19:09

@Asmodean | 29-06-11 | 18:31
Blijkbaar vind jij het heel normaal om te schelden. Ik zal je geheugen even opfrissen: je schold me uit voor redneck. Dat je zelf al niet beseft wat je doet (schelden) zegt iets over jou. Verder getuigt je plempsel niet erg van veel empathie voor de nabestaanden. Ook dat zegt mij veel over jou. Uit jouw plempsel blijkt eerder een sympathie met deze leerlingen die zich zeer ernstig hebben misdragen. Ook dat zegt mij veel over jou. Het lijkt wel alsof je er vreugde om hebt dat deze kinderen vrijuit gaan. Een normalere reactie was er een geweest van verontwaardiging dat deze kinderen niet worden aangepakt (vooralsnog). Het is een schande van de school en een typische achterbakse reactie (vaak toegepast door Marokkanen en daardoor nu ook weer zeer herkenbaar) om zich te verschuilen achter de opmerking: "we weten niet wie het hebben gedaan". *kots* Ik begrijp überhaupt niet hoe een schooldirecteur nota bene! zoiets uit zijn strot krijgt met een stalen gezicht. Alleen mensen met met een laag moreel besef (deze directeur) of mensen met een aversie tegen Nederland en niet-moslims (deze directeur en alle leerlingen van deze school zoals blijkt uit hun gedrag) zijn in staat om een dergelijke mate van laf, hypocriet en achterbaks gedrag te tonen.

doenormaal! | 29-06-11 | 19:08

widtvoet ® | 29-06-11 | 18:09 | + 0 -
Zie je Heun (de baas) | 29-06-11 | 18:36 | + 0 -. Die gaat dat nu weer verder toeteren in zijn kennissenkring. En zo vervuil jij bewust het debat. Voorheen deed je het nog wel zo over de top dat mensen moesten zien dat het nep was. Nu doe je gewoon aan smerige propaganda.

Flodder | 29-06-11 | 19:04

@Pa Cartwright
Onderzoeken zijn verklarend zegt u.
Een verklaring is een conclusie, een mening.
Een beargumenteerde mening in dit geval
Er zijn veel verschillende verklaringen omtrent dit onderwerp. Ook tegenstrijdige. Hoe bepaal je dan voor jezelf welke waarde wat heeft ?
Persoonlijk kijk ik dan naar de toegepaste onderzoeksmethodiek.
Een populaire verklaring herhalen omdat het nou eenmaal populair is, is geen wijsheid naar mijn idee.
Dat we verschillende meningen hierover hebben is maar gezond denk ik dan.

@Parel van het Zuiden
Ik heb gesteld dat er met de vuist wordt opgevoed en dat we dit niet als een opvoedvorm erkennen.
Ik ben het grotendeels eens met wat u schrijft.
Als u mijn stellingen ontkent dan kan ik wel een mega-reactie plaatsen met argumenten, maar ik kan ook een simpele vraag stellen:
Is het u dan echt nooit opgevallen dat marokkaanse kinderen bovengemiddeld veel littekens hebben ?

Zuigdiert | 29-06-11 | 18:59

@Luitenant Zeikerd | 29-06-11 | 18:35
Verstoring van de openbare orde.

Om maar eens iets te noemen.

Parsons | 29-06-11 | 18:58

@Heun (de baas) | 29-06-11 | 18:36
bilalschool is fakeaccount

Deze vrouw legt precies uit waar het probleem ligt: humor, kritiek, discussie moeten mogelijk worden.
Je moet terecht uit kijken voor de politieke islam.
www.youtube.com/watch?v=aeRpesSIHDQ&am... vanaf 5min30sec

mrska | 29-06-11 | 18:49

Het beroep van 'politie-agent' zou alleen uitgevoerd moeten kunnen worden op part time-basis. Maximaal 8 uren per week en een wettelijk recht op betaald verlof voor degenen die deze functie uit willen voeren. Dan krijgen we politie-agenten die meer oog hebben voor de prioriteiten van gewone burgers.

laatste_waarschuwing | 29-06-11 | 18:42

Toppunt van integratie die Bilalschool. Hebben gewoon een homo directeur in dienst! Maar zouden ze dat zelf ook weten, of durft die arme kerel daar voor geen goud uit de kast te komen?

medusa324 | 29-06-11 | 18:41

Flippo | 29-06-11 | 15:23
Ongezien de tyfus voor je. Door lieden als jou met een rubberen ruggegraat is het zo uit de klauwen gegierd. En die waardeloze comment over Nederlandse kinderen, ja die doen ook wel eens wat, dat maakt het rouwstoet verstoren minder ernstig in jouw ogen? Ziekelijke logica..

Smarties | 29-06-11 | 18:38

@zeg maar jansen | 29-06-11 | 15:44
Trouwens een al haat en verontwaardiging:
twitter.com/#!/Bilalschool

Stuitend.

Heun (de baas) | 29-06-11 | 18:36

Maar aangifte waarvan dan? Welke strafbare feiten zijn er gepleegd?

Luitenant Zeikerd | 29-06-11 | 18:35

@zeg maar jansen | 29-06-11 | 15:44
Beetje ingetogenheid zou op zijn plaats zijn. Stelletje schorem.

Heun (de baas) | 29-06-11 | 18:35

doenormaal! | 29-06-11 | 17:39 |
Dus omdat ik je er op wijs dat je kinderen van 10 niet mag vervolgen wil je overlastgevende kinderen op mijn begrafenis afsturen? Je bent echt nog dommer en vervelender dan de gemiddelde marokkaan.

Asmodean | 29-06-11 | 18:31

Is die Bilalschool nou nog niet afgefikt?
X-treme rechts is ook niet meer wat het geweest is....

RodeBaron | 29-06-11 | 18:27

@Flodder | 29-06-11 | 17:37 |

Zou het Al Jazeera gehaald hebben dan?

Parel van het Zuiden | 29-06-11 | 18:17

Het spellen van een boodschap daarentegen wordt hier niet als misdaad opgevat maar ieder het zijne.
widtvoet ® | 29-06-11 | 18:09 | + 0 -
Cryptisch.
Maar je legt wel woorden in de mond van mensen via die fake-accounts. Niet fair.

Flodder | 29-06-11 | 18:12

Als dit bericht waar is:
Directeur -VEEL
Politie -NOG MEER
.
Wat een land ZUCHT...

Onderbuik | 29-06-11 | 18:11

@Flodder 18:00

Mensen woorden in de mond leggen? Zou niet durven. Het spellen van een boodschap daarentegen wordt hier niet als misdaad opgevat maar ieder het zijne.

Aparte opvatting over wat hysterie zou inhouden trouwens.

widtvoet ® | 29-06-11 | 18:09

Vroeger bleven we net zolang op school tot de dader(s) gevonden was/waren. Al werd het middernacht. En dan kreeg je thuis nog een paar trappen tegen je hol.

rugridder | 29-06-11 | 18:07

widtvoet ® | 29-06-11 | 17:53 | + 0 -
Nee, met mensen woorden in de mond te leggen via twitter. Trappen genoeg mensen in namelijk.
Tjee, ik wist niet dat je hysterisch zou worden.

Flodder | 29-06-11 | 18:00

Teade Walma is een beetje wereldvreemde retard..

Ph0bium | 29-06-11 | 17:53

@Flodder 17:20

Pardon. Ophouden waarmee? Met het vergoelijken van kransenvoetbal, van strukturele racistische berovingen en mishandelingen, van Nederlanderhaat, van Marokkaans prinsjesgedrag, van kontinu geëtaleerde zure schijt aan ook mijn samenleving, van bizar gewelddadig roedelgedrag, van massale uitkeringsfraude en het moedwillig paraciteren op een welwillende gemeenschap, van klagen over alles en 't onmiddellijk schermen met termen als racisme en diskriminatie wanneer er aangesproken wordt en/of van een geïndoktrineerd stuk gal naar alles dat ooit elementair verondersteld werd in dit land?

Maar wees niet bezorgd verder. Het houdt dalijk idd. een keer op.

widtvoet ® | 29-06-11 | 17:53

Wat een ongelofelijke, slappe, zachte, nicht die kerel.......

brtnsnwbrd | 29-06-11 | 17:52

Kor Anders | 29-06-11 | 17:20
Spijker kop raak.

Misschien moeten we van het hele onderscheid allochtoon-autochtoon af en het probleem definieren in of mensen en hun clubs de moderniteit, democratie en westerse waarden als gelijkwaardigheid van mensen afwijzen of onderschrijven. Een van oorsprong nederlander die haatbaard wordt is mi net zo'n groot probleem. Een Marokkaan die vrij en humanistisch denkt is helemaal geen probleem. die kan ook niets doen aan deze ellende.

mrska | 29-06-11 | 17:51

@Flodder | 29-06-11 | 17:37
Die kinderen vinden alle aandacht alleen maar leuk want ze komen er mee weg, een volgende keer doen ze het weer. Het grote probleem is ook niet de school maar de ouders die verwachten dat anderen wel zullen zorgen voor het corrigeren van het gedrag van hun kinderen zodra ze "buitenshuis" zijn.

dantochmaar | 29-06-11 | 17:50

NO MORE TEA FOR ME! | 29-06-11 | 15:50
Een ieder met gezond verstand reaguurt hier ook niet in de panelen.

KeurMeester | 29-06-11 | 17:45

@Asmodean | 29-06-11 | 15:44
De reactie van doenormaal! | 29-06-11 | 17:38 was voor jou bestemd.

doenormaal! | 29-06-11 | 17:39

Oh wacht, de politie kon de aanklacht niet in behandeling nemen, omdat de ict faalt?..

Dan moeten de burgers het maar zelf aanpakken.

brentjuh | 29-06-11 | 17:39

Bedankt voor de tip. Stuur ik gelijk een paar van die lieverdjes van deze islamitische school naar je toe wanneer jij een begrafenis hebt. Kijken of je dan ook nog boze redneck roept tegen jezelf. LOL.

doenormaal! | 29-06-11 | 17:38

@widtvoet ® | 29-06-11 | 17:12
The notorious widtvoet, heel fijn :-)

Slipsnifter | 29-06-11 | 17:37

Parsons | 29-06-11 | 17:26 | + 0 -
Pa Cartwright | 29-06-11 | 17:21 | + 0 -
Ik weet het niet. Neem aan dat door alle media-aandacht de kinderen wel de ernst van situatie inzien. Oom agent zou nog een praatje kunnen houden in de klas, maar ik vind het toch een interne zaak voor de school. Daarbij wil het slachtoffer in deze kwestie geen aangifte meer doen.

Flodder | 29-06-11 | 17:37

Parsons | 29-06-11 | 17:26 | + 0 -
Pa Cartwright | 29-06-11 | 17:21 | + 0 -
Ik weet het niet. Neem aan dat door alle media-aandacht de kinderen wel de ernst van situatie inzien. Oom agent zou nog een praatje kunnen houden in de klas, maar ik vind het toch een interne zaak voor de school. Daarbij wil het slachtoffer in deze kwestie geen aangifte meer doen.

Flodder | 29-06-11 | 17:37

Teade Walma... dat klinkt ongeveer even erg en onnozel als Doekle Terpstra. Zelfde oliedomme nest?

lekker wijf | 29-06-11 | 17:35

@Jos Tiebent | 29-06-11 | 17:30
Nee, fout.

Verantwoordelijkheid moet terug naar waar het hoort - bij de ouders.

Punt.

Parsons | 29-06-11 | 17:34

In deze tijd moet een school gewoon een vak als "normen en waarden" op het lesprogramma zetten. Zeker als de klas multiculti-gekleurd is. Bij gesprekken en daaruitvolgende discussies zullen dit soort dingen best wel ter sprake komen.
Taak voor de ex-P-ABo-student om daar de problemen te signaleren en tijdig het keutelende schoolbestuur in te lichten. En dan het schoolbestuur passende maatregelen laten treffen.

Zo simpel zou het moeten zijn. Maar dit kost tegenwoordig een gemiddelde basisschool teveel tijd en geld, dus ze gaan lekker verder met keutelen.

Jos Tiebent | 29-06-11 | 17:30

Houdt het dan nooit op?
Wanneer kunnen we dit schorem eindelijk uitzetten?

Baas sinds | 29-06-11 | 17:29

@Flippo : volgens mij kom jij van een andere planeet / heb je een tijdje in een grot/ onder de grond gewoond...

Sander1971 | 29-06-11 | 17:29

De hatelijke groeten aan Achesous Walma en zijn vrolijk zwaaiende hangbuikzwijntjes.
Wat een vertoning is dit aan het worden!

robert39 | 29-06-11 | 17:28

@ Zuigdiert | 29-06-11 | 17:21
Veel sociologisch onderzoek is veelal verklarend. Dat wist je toch wel? De oplossing is doorgaans in de verklaring gelegen, maar dat terzijde.

Pa Cartwright | 29-06-11 | 17:27

@Flodder | 29-06-11 | 17:18
Goed signaal dus.

Parsons | 29-06-11 | 17:26

Kor Anders | 29-06-11 | 17:20 |

En dit is dan de volgende generatie en we zitten nog
30 jaar vast aan de oude generatie.
Dus als het een beetje mee zit dan over 60 jaar wordt alles beter , echt

Eurotokkie | 29-06-11 | 17:25

@Zuigdiert | 29-06-11 | 16:58

Ik heb ook kunnen meekijken bij de opvoeding van onze woestijn pareltjes....

Moet jij mij eens vertellen wanneer er dan opgevoed wordt? Vader zit de ganse dag in het theehuis, moeder komt huis niet uit, en het schoffie loopt tot diep in de nacht op straat. Er vindt nauwelijks onderlinge interactie plaats.

Dat uniforme beeld van de jongens klopt maar is geen resultante van opvoeding. Afgunst richt zichzelf. Ze willen wat wij hebben, maar ze willen het krijgen want niemand heeft ze uitgelegd dat je dat moet verdienen. De hoge schooluitval cijfers zijn geen toeval. Er wordt in het gezin namelijk geen enkele waardering gegeven aan academische prestaties of werken. Een situatie die ze kansloos maakt in de maatschappij. Niet zo gek want vaders doet vaak ook niet heel veel op deze terreinen en moeders mag niet.

Eigenlijk is de huidige situatie een groot pleidooi om van buitenaf te intervenieren want deze bevolkingsgroep lijkt zelf niet uit de negatieve spiraal te komen en er zijn weinig signalen dat het in de toekomst wel gaat lukken. Een en ander wordt natuurlijk netjes afgedekt door ontkenning en als het echt niet te ontkennen valt dan is het de schuld van de anderen. In dit geval de Nederlandse maatschappij.

Parel van het Zuiden | 29-06-11 | 17:25

Kan aan mij liggen, maar volgens mij ontkent de directeur helemaal niet dat zijn "leerlingen" de stoet hebben verstoort (hij hoopt immers dat ouders hun kroost zullen melden), hetgeen wel min of meer wordt gesuggereerd door Bert. Overigens erg schokkend dat onze fijne plieezie weer andermaal faalt.

Nisse78 | 29-06-11 | 17:24

Dit had ik nu nooit verwacht. Wat wil je ook met zulke aardige jongens, ze zijn een voorbeeld voor ons allemaal.

sufkut | 29-06-11 | 17:24

Waarom heb ik toch steeds Kok, Melkert, Aleid, Job en Wallage bij dirt soort berichten op het vizier?

We moeten de boodschappers van een zieke mentaliteit toch niet straffen, is mij altijd geleerd. Maar de oorzaak...

NoMinister | 29-06-11 | 17:23

@ Flodder | 29-06-11 | 17:12
Ben ik niet met je eens. De ouders genieten geen autoriteit, het schoolhoofd ontloopt deze.
Dit voorval is álle grenzen voorbij. Veel respect afdwingen doet de Politie niet bij deze Marokkaanse kereltjes, maar dit kan je niet zo maar voorbij laten gaan.

Pa Cartwright | 29-06-11 | 17:21

@Pa Cartwright

U staat opeens open voor uitleg ?
Als dit werkelijk het geval zou zijn geweest dan zou ik het er graag met u over hebben gehad.
Helaas kan ik uit uw reacties enkel de indruk opmaken dat u graag om zich heen slaat op het moment, en daar wil ik nu niet bij in de buurt staan.

Ik kan wel kort zijn:
Hoe succesvol zijn de voortgevloeide adviezen uit dergelijke onderzoeken van afgelopen decennia gebleken ?

Zuigdiert | 29-06-11 | 17:21

De kinderen krijgen les in hoe ze zich moeten gedragen als er een rouwstoet passeert. Wat een gotspe.
De kinderen van deze islamitische basisschool weten donders goed hoe ze zich moeten gedragen bij een sterfgeval. Denk je dat ze bij hun eigen islamitische begrafenissen de middelvinger naar de nabestaanden op durven te steken? www.monuta.nl/ideeen-opdoen/uitvaart-i...

Kor Anders | 29-06-11 | 17:20

widtvoet ® | 29-06-11 | 17:12 | + 1 -
Hou es op.

Flodder | 29-06-11 | 17:20

@widtvoet hah inderdaad helemaal gelijk!! waar slaat die aanklacht nou weer op? mag je de waarheid niet vertellen xD

brentjuh | 29-06-11 | 17:19

The eimer | 29-06-11 | 17:05

"De tijd is geweest dat dit tuig maar overal mee weg komt."

Dat is nou het grote probleem. Die tijd is nog lang niet voorbij. Het tuig komt er wel mee weg.(Helaas, als u het mij vraagt). Het erge van dit ... uuhh "incident" is dat er mensen zijn die het maar weer bagatelliseren. Een probleem moet je eerst erkennen en dan kun je er pas wat aan doen. Zolang dat maar niet gebeurt zal er niks veranderen.

irma zonderboezem | 29-06-11 | 17:18

Parsons | 29-06-11 | 17:10
Dropsleutel. Die vind ik leuk. En jaaaa, het zal wel met die verplichte opname van aangifte. Heeft toch geen enkel doel als ze er niets mee doen.

Flodder | 29-06-11 | 17:18

Ooit zei een leraar van een basisschool met 90% moslimkinderen dat die cultuur en de verlichte westerse als water en olie zijn. Het zal nooit iets worden. Dat denk ik ook met alle akties in Afghanistan en Libië. Als het denken over de mens, zelfbeschikking en respect voor eerlijkheid en de waarheid daar niet zo totaal anders was geweest had het misschien zin gehad. Nu niet. www.likud.nl/persnl38.html

Hoewel vaak moedeloos door het wegkijken door links en het in de steek laten van mensen die veiligheid en vrijheid verdienen in ons land kun je aan links wel zien waarin ons land ooit groot was. Zorgen voor zwakkeren. Goede kansen voor arm en rijk, voor mannen en vrouwen, voor hetero's en homo's. Goede zorg en onderwijs. Goede zorg voor gehandicapten. Iedereen de kans geven zich te ontwikkelen. Zelfkritiek, bereidheid te geven en open te staan voor andere culturen. Als het niet zo'n achterlijk, vijandig, discriminerend en totalitair gedachtengoed was geweest wat veel van deze mensen aanhangen dan was er in Europa misschien zelfs iets moois ontstaan. Nu trekt een klein aantal een samenleving naar beneden.

mrska | 29-06-11 | 17:18

brentjuh | 29-06-11 | 17:15
En als zie iets moeten ondernemen dan ligt bijna heel Noord Holland plat voor paar uur .

Eurotokkie | 29-06-11 | 17:18

@widtvoet ® | 29-06-11 | 17:12
Mooi rood brilletje, die Taede.
Met zo`n mooi pvda logo in het glas gegraveerd?

Slipsnifter | 29-06-11 | 17:17

Dit is gewoon nederland Anno 2011, Politie is te bang om iets te ondernemen.

brentjuh | 29-06-11 | 17:15

@ Zuigdiert | 29-06-11 | 17:11
Dubieus? Ja? How come?

Pa Cartwright | 29-06-11 | 17:14

Ik begrijp niet waarom die kinderen les krijgen hoe ze zich zouden moeten gedragen.

Dat is toch allemaal vastgelegd in de Islam, punten, komma's en voetnoten incluis?!

Waar zo een schoolhoofd de godslasterende onbeschoftheid vandaan haalt daar iets over te willen onderwijzen.

NoMinister | 29-06-11 | 17:12

die kutjochies flink in mekaar slaan en zolang slaan tot ze het lekker gaan vinden

becool1 | 29-06-11 | 17:12

Ik begrijp niet waarom die kinderen les krijgen hoe ze zich zouden moeten gedragen.

Dat is toch allemaal vastgelegd in de Islam, punten, komma's en voetnoten incluis?!

Waar zo een schoolhoofd de godslasterende onbeschoftheid vandaan haalt daar iets over te willen onderwijzen.

NoMinister | 29-06-11 | 17:12

Pa Cartwright | 29-06-11 | 16:59 | + 1 -
Is misschien ook wel. Het was maar een gedachtespinsel. Kijk, ik maak me ook enorm zorgen dat er kinderen zijn van 11 die een dusdanig moreel besef hebben dat het in ze opkomt om een rouwstoet te verstoren. Ik vind alleen niet dat het een taak voor de politie is om hierachter aan te gaan.

Flodder | 29-06-11 | 17:12

gewoon recht in eigen hand nemen

becool1 | 29-06-11 | 17:11

@Pa Cartwright

Ja, medelijden met uw misplaatste vertrouwen in dubieuse onderzoeken.

Zuigdiert | 29-06-11 | 17:11

Ik ben sinds 2 weken moslim en het bevalt prima , ik heb me nog nooit zo thuis gevoeld in Nederland.
Deuren gaan op eens voor je open waar je als niet moslim jaren voor moet wachten.
Je wordt bijna dood gegooid met subsidie aanvragen waar ik niet het bestaan van wist.

Eurotokkie | 29-06-11 | 17:11

@Flodder | 29-06-11 | 16:47
Nee dropsleutel. Leer LEZEN.

Parsons | 29-06-11 | 17:10

@Flodder | 29-06-11 | 16:55

Denk ook dat deze jongeren inderdaad een punt wilden maken in het maatschappelijk debat. Het beschimpen van een rouwstoet past zeer goed in de maatschappelijke context ook.

*Sarcasm off

Zou het niet zo zijn dat deze etterbakken gewoon genieten van het machtsspelletje op straat? Angst, verdriet en frustratie van burgers ontlokken om hun gevoel van eigenwaarde op te krikken.

Kijk, dit is ook alles wat die etterbakken hebben. Ze kunnen niets, ze kennen niets en hebben uitzicht op niets. Helemaal gratis van huis uit meegekregen.

Verschillende autoriteiten hadden hier de kans om een signaal af te geven:, je kunt dit wel doen maar dit soort daden maakt je zelfs minder dan niets. Het maakt je abject. Het gaat niet om strafrecht maar een eenduidig signaal. Dit doen we niet!

Parel van het Zuiden | 29-06-11 | 17:10

Ik begrijp niet waarom die kinderen les krijgen hoe ze zich zouden moeten gedragen.

Dat is toch allemaal vastgelegd in de Islam, punten, komma's en voetnoten incluis?!

Waar zo een schoolhoofd de godslasterende onbeschoftheid vandaan haalt daar iets over te willen onderwijzen.

NoMinister | 29-06-11 | 17:09

Het enige wat ik niet snap is waarom er niemand van de rouwstoet uitstapt en zo'n mannetje een oplawaai geeft. We hebben hier over kinderen van 9 a 11 jaar. En nee dat is niet zielig, dat had ik ook gekregen als ik het deed.

Al word je dan waarschijnlijk levenslang opgesloten in dit mooie land van gerechtigheid.

dahouseman | 29-06-11 | 17:09

Kinderen die naar een islamitische school gestuurd worden komen uit gezinnen die waarschijnlijk nooit een school bezocht hebben. Normen en waarden en moreel besef zijn deze mensen ook vreemd natuurlijk.

lanexxx | 29-06-11 | 17:07

@ Zuigdiert | 29-06-11 | 16:58
Bronnen? Sociologische onderzoeken omtrent de buitenproportionele oververtegenwoordiging van Marokkaanse jongeren binnen de misdaadstatistieken.

Verder nog wat?

Pa Cartwright | 29-06-11 | 17:06

@ Pa Cartwright 16:53:

Nou, Pa, stilaan wordt het de hoogste tijd dat die rifapen helemaal totallos en verrotgeslagen worden als ze dat soort rotgein nog eens uit voeren.
En daarbij maakt het niet uit hoe oud ze zijn.
Billen bloot en de leren riem erover heen, dat zal ook prima werken.
De tijd is geweest dat dit tuig maar overal mee weg komt.

The eimer | 29-06-11 | 17:05

Het enige wat die kids hiervan leren is dat liegen loont.

Causa Sui | 29-06-11 | 15:33

Meest wijze woorden van vandaag meneer Walma !!!

Dutch Peanut | 29-06-11 | 17:03

In nederland kan je overal mee wegkomen als:

1. Je zware wapens hebt.
2. pedofiel bent
3. moslim bent, en rouwstoeten verstoord
3. moslim bent en antisemitische leuzen uitschreeuwd naar nabestaanden en slachtoffers.
4 moslim bent en mensen bedreigd.
5. moslim bent en aan herdenkingskranzenvoetbal doet.
6. overvallen pleegt met veel geweld en wapens.
7. veel moorden pleegt uit naam van Allah
8. als je Volkert vd. Graaf bent
9 Als je links bent of PVDA-ers
10. moslim of jood bent en lekker dieren kapot wil snijden.
11. moslim bent en mensen wegtreiterd uit wijken en bedreigd.
12. Als je Sjeik Afwaz bent
13. Als je van de VARA bent.

Maar weeh je gebeente als je een ongelovige, belastingbetalende, brave burger dan zal je altijd het bokkie zijn, dan mag je nergensaanspraak op maken niks!
Ook al rij je 1 km. te hard of is je fietslicht weer eens gesloopt door turkies of marokaantjes. Ook onverdoofd slachten mag je niet als ongelovige, en mocht je eens per ongeluk wel een rouwstoet verstoren omdat je viel met de fiets, dan reken maar dat je word ingerekend en kapotgemaakt.

Creaguurder | 29-06-11 | 17:03

Flodder | 29-06-11 | 16:55
Is ook zijn taak niet. Dat is de taak van de ouders. En als die onwillend zijn om wat voor een reden dan ook dan is het een eenvoudige doch tendentieuze beslissing. Je past je aan aan een cultuur waarin je terecht komt. Niet? Dan gaan de grenzen gewillig open. Heeft iedereen zijn gewilde vrijheid.

Jos Tiebent | 29-06-11 | 17:00

@ Flodder | 29-06-11 | 16:55
Mwoah, VS-vergelijkingen vind ik doorgaans weinig valide, jij niet?

Kijk, ook ik verkies internalisatie bóven repressie. Maar moreel besef komt niet zo maar uit de lucht vallen.

Pa Cartwright | 29-06-11 | 16:59

@Flodder | 29-06-11 | 16:55
Je hebt een punt! Maar een specifieke, aan de gang zijnde, uitvaart verstoren is iets anders dan kritiek op een religieus of politiek systeem uiten!

Widukinn | 29-06-11 | 16:59

@Pa Cartwrigh:

Jammer dat u direct met waardeoordelen begint.
En al helemaal over een onderwerp die u nog niet in de vingers lijkt te hebben. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de bron(nen) waaruit u uw conclusies heeft getrokken.

Tussen de marokkanen ben ik opgegroeid, in een "marokkanenwijk", en heb een heldere kijk over wat er bij hen thuis afspeelt. Wat er zich _echt_ afspeelt.
Als niet-westerse allochtoon zijnde had ik hier nou eenmaal toegang toe. In tegenstelling tot bijv. nederlanders.

Maar goed, u denkt dus dat de islamitische jongeren ,die een hele duidelijke en eenduidige kijk op de westerse maatschapij hebben, een volledige omissie in opvoeding hebben gehad.

Ik vraag me dan toch af waar teksten zoals "Weer een hond minder" toch vandaan komen.
Ze vertonen allen gelijksoortig gedrag en delen allen gelijkwaardige negatieve ideeën over westerlingen.
Als ze alleen totaal geen opvoeding of aandacht hebben gehad, dan zouden de gedragingen en levensbeschouwingen sterk uiteenlopen en niet landelijk (of zelfs wereldwijd) gelijk zijn.
Dat voelt toch wel erg als een soort van "opvoeding" aan...
Maar dit had u natuurlijk zelf ook wel kunnen bedenken.

Met vriendelijke groet :-)

Zuigdiert | 29-06-11 | 16:58

Het is wel ironisch dat veel mensen die nu om politie-ingrijpen roepen tegelijkertijd voor absolute vrijheid van meningsuiting zijn zoals in de VS, die het daar mogelijk maakt dat de Westboro Baptist Church-sekte menig uitvaart kan verstoren.
Ik denk dat deze jongeren ook bewust 'grof en denigrerend' wilden zijn. Wilders kan ze er niet meer moreel op aanspreken.

Flodder | 29-06-11 | 16:55

@ Flodder | 29-06-11 | 16:47
Zo stilaan lijkt selectieve intolerantie richting Marokkaanse jeugd op momenten gelegitimeerd. En wenselijk.

Pa Cartwright | 29-06-11 | 16:53

Eenvoudige oplossing, vanaf nu gaat er bij elke rouwstoet een honkbalknuppel mee om er bij de kwajongens wat Hollandse wormen en maden in te stampen.

Doomsday | 29-06-11 | 16:52

weer een paar zetels voor Greet..

Koonkluk Huis | 29-06-11 | 16:50

Het was inderdaad tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend wat dat tuig had gedaan.

Willem4246 | 29-06-11 | 16:48

Parsons | 29-06-11 | 16:41 | + 0 -
O ja, omdat het om verstoren van de openbare orde zou gaan? En dan? Wat moet de politie doen? Kinderen gaan verhoren? Ze hebben vast niks beters te doen. Zoiets los je op zonder de politie.
Het is dan wel nodig dat de school het zich echt aantrekt.

Flodder | 29-06-11 | 16:47

-weggejorist-

neworder | 29-06-11 | 16:46

-weggejorist-

PIS-Alchimis | 29-06-11 | 16:43

@ Zuigdiert | 29-06-11 | 16:30
Holle frasen kerel.
Deviant gedrag onder jongeren is veelal het gevolg van omissies in de opvoeding. Dit kan an sich voorbij sociale klasse of etnische afkomst gaan.

Niks vuistgelul. Het gros van de Marokkaanse ouders doet nauwelijks iets aan opvoeding. In hun tijd in de Rif – en wellicht nog steeds – ging dat wel anders. De hardhandige opvoeding lag daar in eerste instantie bij de onderwijzer(es) en bij de politieagent op straat. Een roei voor je giechel kon je krijgen, dat werk.

Pa Cartwright | 29-06-11 | 16:42

@Flodder | 29-06-11 | 16:33
Dat is het dus wel. Kun jij lezen?

Parsons | 29-06-11 | 16:41

-weggejorist-

vvt349 | 29-06-11 | 16:40

Het verbaast me al niets meer. Als de politie zelfs al weigert om aangifte op te nemen van twee meiskes van veertien jaar die het ziekenhuis ingeslagen waren door een paar partycrashers... dit was alleen maar en beetje spugen en schelden.

En het is weer een signaal naar de asociale cultuurverrijkertjes dat je hier in Nederland ALLES kan doen waar je zin an hebt, en aan IEDEREEN schijt mag hebben.

geeuwhonger | 29-06-11 | 16:38

Bij de eerste de beste dooie islaMIET deze ff voor de treiter een weekje boven de grond houwen. Buiten de koelkast wel te verstaan. Lekker met een partytentje incluis meerdere kratjes pils genieten totdat de eerste explodeert.

PIS-Alchimis | 29-06-11 | 16:36

Dit zouden ze in Marokko eens moeten flikken he. Dan kregen ze van iedere willekeurige voorbijganger een pak voor hun broek dat ze groen zagen. En dan thuis van hun eigen vader nog een keer.

geeuwhonger | 29-06-11 | 16:35

Het verbaast me al niets meer. Als de politie zelfs al weigert om aangifte op te nemen van twee meiskes van veertien jaar die het ziekenhuis ingeslagen waren door een paar partycrashers... dit was alleen maar en beetje spugen en schelden.

En het is weer een signaal naar de asociale cultuurverrijkertjes dat je hier in Nederland ALLES kan doen waar je zin an hebt, en aan IEDEREEN schijt mag hebben.

geeuwhonger | 29-06-11 | 16:34

Nadat de politie niet achter keiharde criminelen met automatische wapens durft aan te gaan. Durft ze nu niet achter 10-jarigen aan?
>
Nee, onzin. Wat er ook allemaal mis is met die gastjes qua moreel besef. Dit is geen zaak voor de politie.

Flodder | 29-06-11 | 16:33

Ik ben afgelopen weekend door een 'licht-getinte' medelander uitgescholden, geduwd en bedreigd. Gewoon overdag, gewoon in de C&A, zonder dat ik schuld had. (ik stond blijkbaar in de weg)
Ik wilde aangifte doen maar dat kon niet zei de agente aan de telefoon..
Ik heb 10 minuten met mijn mond vol tanden met die agente aan de telefoon gehangen, wilde woest worden, had al snel door dat dat geen zin had en verbaas me er dus maar niet langer over dat Nederland naar de klote gaat.

Larissadepissa | 29-06-11 | 16:32

drastic | 29-06-11 | 16:20
@mezelf
Schaamtevol "bestaat" toevoegt achter het woord "land".
En dan wat zeggen van het Nederlands van dat schoolhoofd...

drastic | 29-06-11 | 16:32

Volgens de daders zijn er alleen 'varkens en honden' gecremeerd. Dus waar maakt men zich druk om. Nietwaar?

grote haas | 29-06-11 | 16:31

het weigeren van opnemen van een aangifte is niks nieuws, dat doen ze hier in Zeewolde ook zonder pardon. Alleen zijn de overlast veroorzakers in dit geval de politie zelf. Sterker nog, nadat bleek dat ze fout zaten was er nog zo'n hufter die met een stalen gezicht zei: ik zou het zo weer doen !
.... Hulde aan die bonnenschrijvers, dat is onderhand het enige wat ze nog kunnen/willen.

klaretaalzeewolde | 29-06-11 | 16:30

@Pa Cartwright

U bewijst mijn punt;
Met de vuist opvoeden kunnen beschaafde mensen niet zien als zijnde een vorm van opvoeding.
Welnu, hoe ga je met zulke "opgevoedde" mensen om ?

Zuigdiert | 29-06-11 | 16:30

@Slipsnifter | 29-06-11 | 15:54 |
lol +1

Der Georg | 29-06-11 | 16:26

Ik heb nog steeds geen reactie gehoord van "de Marokkaanse gemeenschap". Vreemd, want als er ergens een subsidie-tiet is, of ze voelen zich weer eens beledigd, dan weten ze zich opeens wel vertegenwoordigd en in staat met één mond te schreeuwen.

yamahaha | 29-06-11 | 16:23

@casagrande
Die opgestoken middelvinger valt toch zeker onder het strafrecht!

sallandstrots | 29-06-11 | 16:22

@Che_cuevara | 29-06-11 | 15:20 +1
Om de laser-gun vast te houden, de autochtoon te piepelen en bang te zijn voor Finnen. *Naarstig naar legitieme redenen zoeken doet*

Hollander01 | 29-06-11 | 16:21

brunz | 29-06-11 | 15:16
Wilt u alvast even de eerste twee coupletten foutloos inzetten? Doe niet zo dom man!

de directeur | 29-06-11 | 16:21

@neworder | 29-06-11 | 16:09
Ik zie ook geen Indo's dit soort dingen flikken. Het grootste probleem ligt bij de Marokkanen, ze willen graag met harde hand worden aangepakt. Dat doen dus, en gelijk de ouders aansprakelijk beginnen te stellen. Als de ouders de pineut zijn is het HEEL snel afgelopen.

prodigy | 29-06-11 | 16:20

vetkleppert | 29-06-11 | 16:18 |
Tja, pak ze wat mij betreft hard aan zodra dat is toegestaan. Tot die tijd is het gewoon vrij kansloos.

Asmodean | 29-06-11 | 16:20

@zeg maar jansen | 29-06-11 | 15:54
terug naar het steentijdperk .....

toetanchamon | 29-06-11 | 16:20

Wat moet je eigenlijk voor diploma hebben om directeur van een basisschool te worden? Ik vermoed dat dat toch minstens Pabo is, het valt me namelijk op dat dit schoolhoofd wel probeert netjes te praten maar onze taal toch niet echt machtig is. Het is dan toch ook geen wonder dat al die kinderen zo'n achterstand hebben? Overigens denk ik dat er geen wet in ons tot dusver redelijk leuke land, die ons gebiedt wat eerbied te tonen voor een rouwstoet. Was ook niet nodig. Misschien dat met de verrijking (andere culturen) het nodig wordt wat dingen wettelijk vast te leggen.

drastic | 29-06-11 | 16:20

@Asmodean | 29-06-11 | 16:14
Die kindjes van tien leren nu anders wel vast dat je hier met de meest schofterige streken wegkomt. Handig voor later, als justitie in beeld komt.

vetkleppert | 29-06-11 | 16:18

@zeg maar jansen | 29-06-11 | 15:38
"Firma Thee & Steen goedemiddag, mag ik uw bestelling"

toetanchamon | 29-06-11 | 16:16

Het conflictmodel vs. het consensusmodel in de praktijk!
-
Interessant!

Widukinn | 29-06-11 | 16:15

De politie is alleen verplicht aangifte op te nemen van STRAFBARE FEITEN. En onder welk artikel van het wetboek van strafrecht valt 'het roepen van teksten naar een stoet rouwauto's?'. Daarom dus.

casagrande | 29-06-11 | 16:15

Jos Tiebent | 29-06-11 | 16:11 |
Omdat ik vind dat het overdreven is om een politieonderzoek te gaan houden naar kindjes van 10?

Asmodean | 29-06-11 | 16:14

rara | 29-06-11 | 16:11 |
Hoe kom je er in godsnaam bij?

Asmodean | 29-06-11 | 16:14

ome sjors is moe
erg moe

ome sjors | 29-06-11 | 16:13

@ GuurNick
Als ze weten wie het heeft gedaan vind ik dat nog wel een goede straf maar om het direct via politie / justitie te doen gaat nergens over.

DerUnterMensch | 29-06-11 | 16:13

*Wil ram-me-dan grap maken maar past er voor*

yamahaha | 29-06-11 | 16:13

Zeer geloofwaardig allemaal. Tuurlijk weet die flikker van een directeur welke zwakzinnigen dit op hun geweten hebben. Blijkt maar weer dat het één schijnheilige bende is.

patat - generatie | 29-06-11 | 16:12

@rannie | 29-06-11 | 16:02
Ik denk dat je gelijk hebt, we zijn roependen in een woestijn.
Maar ja, opgeven is niet makkelijk, dit is toch je geboorteland waar je ouders en grootouders hebben opgebouwd, dus je blijft je tegen dit soort dingen verzetten.
Tot een bepaald punt, dan met je gewoon je biezen pakken en je heil elders zoeken.

Slipsnifter | 29-06-11 | 16:12

@ Kudt Chinees | 29-06-11 | 16:09
Remigratie wel eens overwogen, kudtchinees?

Pa Cartwright | 29-06-11 | 16:12

Respect voor een rouwstoet krijg je van jongs af aan mee, van huis uit, of niet?
Ik neem dus aan dat de ouders ook naar die cursus 'respect' gaan?

Niemands Knegt | 29-06-11 | 16:12

Leefde Pim nog maar!!

murkies | 29-06-11 | 16:12

Slappe directeur. Zou bij de Inholland kunnen solliciteren.

HetPhantom | 29-06-11 | 16:11

Ow ow ow...
En wat zal NEDERLAND op zijn kop staan, als wij eventjes een rouwstoet van hun zullen verstoren!

Maikel89 | 29-06-11 | 16:11

Asmodean | 29-06-11 | 15:52 |
Want bent U een zielig persoon.

Jos Tiebent | 29-06-11 | 16:11

@Asmodean | 29-06-11 | 16:02
Als jij zo'n haat hebt tegen een groot gedeelte van de autochtone bevolking, waarom blijf jij dan nog hier?

rara | 29-06-11 | 16:11

Het is alles behalve goed te praten, die gasten zijn tuig en zou men goed in de gaten moeten houden in de hoop dat ze iets strafbaarst flikken zodat je een rede hebt om ze het land uit te zetten. (moeten we nog wat wetjes voor aanpassen, maar ik beschrijf de ideale situatie)

Nu iets via justitie gaan doen slaat helemaal nergens op. Zolang het geschreeuw en wat beledigingen zijn dan moeten we daar als maatschappij tegen kunnen en van leren. Zo kunnen we leren dat het een goed idee is om immigratie tegen te gaan en criminele immigranten het land uit te zetten.

We hoeven geen politiestaat waar al het ongewenst gedrag ook direct strafbaar moet zijn. Dan krijg je uiteindelijk enge toestanden waar niemand meer zijn mening mag geven omdat die misschien kwetsend of beledigend is. Als tegenwoordig ergens ruzie is wordt ook direct aangifte gedaan, wat een onzin.

“Wij moesten vroeger soms dagen klassikaal nablijven als één anonieme leerling wat had geflikt maar dit niet wilde bekennen. Net zo lang tot de dader zich had gemeld.” Bij een niet anonieme leerling gingen jullie praten? Lekker dan. Bij ons hield iedereen zijn mond en legde we de leraar(es) even duidelijk uit dat ze ons niet allemaal daar kon houden en vertrokken we dan ook gewoon als het tijd was.

Overigens is de politie natuurlijk wel verplicht de aangifte op te nemen om vervolgens te concluderen dat ze zich bezig houden met echte misdaden zoals het fiets diefstallen enz.

DerUnterMensch | 29-06-11 | 16:10

[email protected] ® | 29-06-11 | 16:06 De lessen "Dollen met dhimmi's" worden neem ik aan thuis gegeven?

vraagstaart | 29-06-11 | 16:09

Vieze, gore tyfuslijders zijn het. Allemaal. Een groot deel van de politie en een groot deel van de Moslims in Nederland zijn compleet nutteloos. Rouwstoeten verstoren, ruzie zoeken om niks en vervolgens hun familie optrommelen om het feest compleet te maken, diefstal, etc. En dan de politie... haha, wat een grap. Vliegen vangen kunnen ze wel, maar bij een wesp of zelfs een mug haken ze al snel af. Waar gaat het naartoe in de land zeg, ongelooflijk.

Kudt Chinees | 29-06-11 | 16:09

Hebben we ooit Italiaanse, Spaanse of Chinese immigranten gehad die een rouwstoet hebben belaagd? Neen. Islam is gewoon kudt. Alles uit noord afrika (kleine letters want het zijn in alle opzichten kleine mensen) is kudt. Was kudt, is kudt, zal kudt blijven.

neworder | 29-06-11 | 16:09

In de gelinkte video wordt aangegeven dat de directeur contact opneemt met alle ouders van de mogelijke dadertjes. Lijkt me een zeer correcte handelswijze en ik snap dan ook niet dat die directeur zo negatief wordt neergezet.

Stukje loze stemmingmakerij als je 't mij vraagt.

Jellinek | 29-06-11 | 16:09

Hele school met subsidie op vakantie sturen naar eeehm een mooi zonnig land. Daar zullen ze vast wel wat van leren. De mensen uit de rouwstoer moeten aangeklacht worden voor haatstokerij. En de politieagent in kwestie die de aangifte weigerde aan te nemen meteen een bonus geven.

Zo gaat dat hier in Nederland :D!

mannetje! | 29-06-11 | 16:09

@ Zuigdiert | 29-06-11 | 15:54
Marokkaanse jongeren worden nou juist NIET opgevoed.

Dat is het probleem gast. Met je realiteit.

Pa Cartwright | 29-06-11 | 16:08

Goed, de bilalschool komt dus ook terug in het (islam)jaaroverzicht van 2011

Kingeef1975 | 29-06-11 | 16:08

En als je de dader[s] gelijk op hun smoel rammelt, dan weet ik zeker dat meneer de directeur ze er wel uit zou halen, daar zou ik dan wel voor zorgen.

roosje2816 | 29-06-11 | 16:08

Het boek van Fleur Jurgens heet niet voor niets "Het MarokkanenDRAMA".

Alexander de Kleine | 29-06-11 | 16:07

sallandstrots | 29-06-11 | 16:05 |
Dat ben ik wel redelijk met je eens ja. Wat mij betreft gaat de wijkagent nog even met de schooldirecteur om tafel, los van een aangifte.

Asmodean | 29-06-11 | 16:07

De lessen "Hoe je te gedragen wanneer er een rouwstoet passeert" zullen net als de lessen "Niet alle Westerse vrouwen zijn hoeren", "Stelen van ongelovigen is onder bepaalde omstandigheden óók stelen", "Niet elk konflikt los je op door een mes te trekken" en "Ook honden, homo's en varkens hebben hier voorlopig nog rechten" ingepland worden elke laatste donderdag van de maand. Deelname is uiteraard fakultatief.

widtvoet ® | 29-06-11 | 16:06

@Tommygunner

Puntje voor jou ;-)

Denk dat we het hier wel over eens zijn..

Morph4us | 29-06-11 | 16:06

@Asmodean
Dit gebeuren heeft de gemeenschap zodanig verontwaardigd dat je slappe afhandeling/ doodbloeden van dit gebeuren niet moet willen. Volgens mij kan hier een jeugdagent of wijkagent zeker wat betekenen! Al was het alleen maar om de gehele zaak voor die "jochies" enige zwaarte te geven.

sallandstrots | 29-06-11 | 16:05

@eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 15:41
Hij weet nu dat het rule nr 1 is ;)

reageerbuis | 29-06-11 | 16:05

Aktivist | 29-06-11 | 15:59 |
Nee. Kinderen mogen niet vervolgd worden. Sterker nog, er is niet eens een verdachte op dit moment. Of wil je alle kinderen van die school voor laten komen?

Asmodean | 29-06-11 | 16:03

Ach mensen geef het toch op. Het is alllang niet alleen meer in Amersfoort! Gisteren zag ik nog een Maastrichtse islamschool in actie (www.youtube.com/watch?v=13hb97aHGmQ). Nog een wonder dus dat ze die grafkist niet hebben opengetrokken. Zelf associeer ik pitbulls en messen nu niet bepaald met vreedzaamheid, maar goed ik ben een beetje gek misschien.

rannie | 29-06-11 | 16:02

NO MORE TEA FOR ME! | 29-06-11 | 15:46 |
Van de allochtonen komen we niet meer af. Als jij zo'n Nederlandhaat ontwikkeld kun je beter verhuizen naar een land waar alles beter geregeld is. Waarom blijf je hier?

Asmodean | 29-06-11 | 16:02

Ik doe gewoon altijd aangifte bij GS. Krijg je tenminste ook nog een goeie bak koffie van Bert.

yamahaha | 29-06-11 | 16:01

En als je denkt dat het echt niet meer gekker kan in Nederland...... vinden ze toch weer een nieuw dieptepunt.

vraagstaart | 29-06-11 | 16:01

@Morph4us | 29-06-11 | 15:50
Anders ga je hier even huilend verder...

Tommygunner | 29-06-11 | 16:01

Tijd voor een lokstoet met camera's aan boord. Eer en schaamte cultuur-technisch gesproken.

vetkleppert | 29-06-11 | 16:00

Lijkt me een Art. 12 zaakje...

Aktivist | 29-06-11 | 15:59

rara | 29-06-11 | 15:58 |
Oef, wat een messcherp comment. Nee. Jij?

Asmodean | 29-06-11 | 15:59

Uitleggen dat je normaal moet doen tegen een rouwstoet doet men niet eens op een school voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen.

vetkleppert | 29-06-11 | 15:59

sallandstrots | 29-06-11 | 15:56 |
Als bekend zou zijn wie de daders waren dan zou een gesprek met een agent en de ouders volstrekt logisch zijn wat mij betreft. In dit geval wordt er echter verontwaardigd gereageerd omdat de politie weigert te onderzoeken wie van de bsisschoolkindjes zijn middelvinger heeft opgestoken. Zolang de school aandacht besteed aan dit gebeuren en de kinderen duidelijk wordt gemaakt dat dit echt niet kan is wat mij betreft de kous af. Een politieonderzoek naar deze 10-jarigen staat compleet niet in verhouding tot het opsteken van je middelvinger, helemaal gezien de leeftijd van deze jongetjes.

Asmodean | 29-06-11 | 15:58

@Asmodean | 29-06-11 | 15:52
Ben jij leerling op die Bilalschool?

rara | 29-06-11 | 15:58

Harry Kelle | 29-06-11 | 15:56

Daar gaat dit topic niet over...

eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 15:57

-Edit: opzouten babyboomer, er staat nog water in Limburg.-

Harry Kelle | 29-06-11 | 15:56

Prof. D.A.H. Vintik | 29-06-11 | 15:54

WTF!!?? Je had toch wel even kunnen waarschuwen, nu is mijn libido geheel naar de knoppen!

eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 15:56

@Asmodean
Vervolgen van kinderen van 12 jr en jonger kun je niet, maar wat is er mis met een stevig gesprek met agent, met de ouders, schorsen van school en een HALT-afdoening? Wat bereik je nu? Je bek houden, dan kom je er het beste van af?

sallandstrots | 29-06-11 | 15:56

Kom, ik verzin eens een nieuw woordje,
allochtokkies.. woordwaarde?

tweekeerdehelft | 29-06-11 | 15:55

Dr.Thorvaldt | 29-06-11 | 15:53

Het "Leitthema" is idd O P V O E D I N G! En niets anders...

eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 15:55

Ze bedoelden het niet zo slecht mentaliteit.
Aanpakken dat tuig, net zo lang laten nablijven totdat er iemand naar voren komt. Heropvoeden samen met ouders aub.

Antitheïst | 29-06-11 | 15:55

Moslims worden met de vuist opgevoed.
Na het eeuwig mislukkende dialoog die met hen wordt geprobeert op te zetten door westerlingen die met het woord zijn opgevoed, heeft men het schijnbaar nog steeds niet begrepen dat moslims dan ook enkel naar de vuist luisteren.

Voordat mensen op deze reactie gaan blèren:
Ik heb deze realiteit niet gecreëerd.

Zuigdiert | 29-06-11 | 15:54

Binnenkort gaat de politie in Kunduz leren hoe ze om moeten gaan met moslims.

zeg maar jansen | 29-06-11 | 15:54

@Der Georg | 29-06-11 | 15:52
En als de pvda daar geen kamervragen over stelt is hun achterban weer boos zodat ze er toch kamervragen over gaan stellen.

Slipsnifter | 29-06-11 | 15:54

rara | 29-06-11 | 15:51

Roger!

eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 15:54

@eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 15:47
Eerst neuken voordat je praat.

Afwaz: bit.ly/maIuJs
Enait: bit.ly/kfUb6r

Prof. D.A.H. Vintik | 29-06-11 | 15:54

Mijn vader zou me de tering geschopt hebben als ik het in mijn donder haalde om een rouwstoet te verstoren, de jongeren in de straat bleven in mijn tijd keurig stil staan, uit respect ja.

Dr.Thorvaldt | 29-06-11 | 15:53

De politie is een lachertje in NL. Vraag maar aan winkeliers, die klagen steen en been bijvoorbeeld. Criminelen lachen zich rot, als je maar genoeg op de politie schiet dan laten ze je lopen, is vanochtend ook weer bewezen in Eindhoven. En je weet wel in welke politieke hoek je de leiding moet zoeken, inderdaad de linkse....

Hanz Ziezo | 29-06-11 | 15:52

@zeg maar jansen | 29-06-11 | 15:36 |
Dan wordt je als racist gekenmerkt en gaat de PvdA daar kamervragen over stellen.

Der Georg | 29-06-11 | 15:52

rara | 29-06-11 | 15:49 |
Wil je nu serieus gaan onderzoeken of die kleine kinderen zijn aangezet tot het opsteken van een middelvinger? Tenzij er beelden zijn dat een ouder het kind expliciet aanzet tot het plegen van een bewust racistische uiting is er gewoon geen zaak. Volstrekt kansloos dus.

Asmodean | 29-06-11 | 15:52

@NO MORE TEA FOR ME! | 29-06-11 | 15:48
Zie rara | 29-06-11 | 15:51

rara | 29-06-11 | 15:52

Veel mooie bla bla praatjes op de bilbal website. Zouden die ouders deze teksten wel begrijpen? Laat staan de lieverdjes.

draadlozing | 29-06-11 | 15:51

@eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 15:48
Meestal volgt er een verklaring na de woorden "en wel hierom". Die ontbreekt, dus vraag ik daar naar. Da's alles.

rara | 29-06-11 | 15:51

Asmodean | 29-06-11 |
Moet jij Rand Althor niet les geven? Volgens mij ben jij daar al druk genoeg mee. O en een tip ontwijk Caemlin.

Omega79 | 29-06-11 | 15:50

I told you so. Daarom nu elk volgend incident publiek bekend maken.

Dr. Mabuse | 29-06-11 | 15:50

"leren hoe ze zich moeten gedragen als er een rouwstoet passeert"????

Niemand heeft mij dit hoeven leren, net zo min als dat iemand mij heeft moeten leren dat het onverstandig is in een broodrooster te pissen.

De politie heeft het waarschijnlijk te druk met het uitschrijven van bekeuring aan volk dat "mafkees" roept.

Morph4us | 29-06-11 | 15:50

@KeurMeester | 29-06-11 | 15:48
.
Uw gedachten dwalen wel heeeeel erg ver af...

NO MORE TEA FOR ME! | 29-06-11 | 15:50

@Castle Bravo | 29-06-11 | 15:47
Wedden dat de politie dan wel binnen de korste keren in actie komt?
Wordt je voordeur er s`morgens rond een uur of 5 uitgeramd door een 12-koppig arrestatieteam, zit je een week vast en heb je een strafblad.
Dit is nederland, weet je nog?

Slipsnifter | 29-06-11 | 15:49

@Asmodean | 29-06-11 | 15:48
En hoe weet jij nu al dat het niet te bewijzen valt? Er is nu nog niets onderzocht.

rara | 29-06-11 | 15:49

NO MORE TEA FOR ME! | 29-06-11 | 15:47 |
Als jij het wetboek van strafvordering links vindt dan raad ik je aan lekker naar een shariahland te verhuizen waar soortgelijke onderbuiken als jij de dienst uitmaken.

Asmodean | 29-06-11 | 15:49

Hoezo 'onbestraft'? Die jochies zijn zich waarschijnlijk dood (niet leuk grapje, sorry) geschrokken.

La Jolie Blonde | 29-06-11 | 15:48

@brutus68 | 29-06-11 | 15:31

'De sociale competenties van de leerlingen liggen op
een niveau dat mag worden verwacht.'
bit.ly/jeo44Q ( bit.ly/jcDgrJ )

Prof. D.A.H. Vintik | 29-06-11 | 15:48

rara | 29-06-11 | 15:47

Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?

eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 15:48

rara | 29-06-11
Dat durf je serieus nog te vragen???

NO MORE TEA FOR ME! | 29-06-11 | 15:48

rara | 29-06-11 | 15:45 |
Onmogelijk te bewijzen dat dat is gebeurd. De politie heeft wel betere dingen te doen dan zoiets bij kind uit te gaan lopen zoeken.

Asmodean | 29-06-11 | 15:48

Ik moest bij het lezen van passende gastdocent meteen aan Bert Easterbrook denken. raar he ?

Bigi Bana Boy | 29-06-11 | 15:47

Snotjochies niet te pakken kunnen krijgen laat staan dat ze zware criminelen kunnen grijpen.
-
En rijdende rouwstoet .... wat hebben we hiervan geleerd? Dat je de volgende keer uit moet stappen om dat kudttuig een fikse draai om de oren te geven?
Goedzo.

Castle Bravo | 29-06-11 | 15:47

Prof. D.A.H. Vintik | 29-06-11 | 15:27

Hij heet trouwens voluit: Mohammed Faizel Ali bin Mohammed Racheed bin Mohammed Karamullah bin Mohammed Enait, wat staat voor Mohammed Faizel Ali zoon van Mohammed Racheed, zoon van etc.

Eet smakelijk zou ik zeggen!

eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 15:47

@Asmodean | 29-06-11 | 15:40 |
.
En daar istie weer met z'n smerige linkse goedpraterij...
Ik word er echt niet goed van.

NO MORE TEA FOR ME! | 29-06-11 | 15:47

@NO MORE TEA FOR ME! | 29-06-11 | 15:46
Waarom?

rara | 29-06-11 | 15:47

Armageddon | 29-06-11 | 15:23

Altijd, ongeacht waar je bent, zorgen ze voor overlast en provocatie.

Wat kun je eraan doen? niks. En dat weten ze.
Zit in de genen. Opvoeding is er niet en ook al zijn ze een turf hoog, ze maken de dienst uit.

Blue Light | 29-06-11 | 15:46

@Slipsnifter | 29-06-11 | 15:44
Positieve discriminatie bedoelde ik.

Slipsnifter | 29-06-11 | 15:46

Kijk, en dit is nu NL in volledig linkse handen.
Afblijven van die door ons geïmporteerde kanslozen.
Die hebben het immers al zwaar genoeg, worden overal onterecht met de nek aangekeken enz enz.
En stel ook zeker niet voor ze tot de derde generatie als allochtoon te bestempelen want dan ben je pas een echte nieuwe Hitler.
Dit land is heen, we kunnen het ook begraven, net als die overledene in deze zaak.
Het multiculturele deel van deze natie spuugt op de kist waarin NL wordt weggedragen.
Ik haat linksmensen, en wel hierom.

NO MORE TEA FOR ME! | 29-06-11 | 15:46

@Asmodean | 29-06-11 | 15:44
En hoe zit het met degenen die de kinderen hebben aangezet tot dit gedrag?

rara | 29-06-11 | 15:45

Politie laat het liggen... Nu vast geen beschikking van de rechtbank om alsnog te vervolgen!

Parel van het Zuiden | 29-06-11 | 15:45

@doenormaal! | 29-06-11 | 15:41
Dit heet "positief rascisme" en dat mag natuurlijk wel.
Als je daar iets van zegt is het discriminatie en ben je zelf fout.
Dit is weer een prachtige overwinning voor het weg-met-ons kamp.

Slipsnifter | 29-06-11 | 15:44

Flippo | 29-06-11 | 15:23

Ik heb zeker veel vervelende dingen gedaan in mijn jeugd, maar een rouwstoet verstoren, nee. Daarvoor was ik toch net iets te goed opgevoed.

Het gaat ook niet om welke ethniciteit je hebt, hoe braaf of stout je bent of op welke school je zit.. Ieer mens met het minste greintje fatsoen weet dat je een rouwstoet niet verstoord. Zelfs de allergrootste tokkies in patserbakken zullen een rouwstoet bijv. voor laten gaan op de openbare weg.

Als je in een groepje misselijke uitingen maakt en antisemitische leuzen roept naar een rouwstoet ben je niet alleen stout en onfatsoenlijk. Je bent dan gewoon een minderwaardig mens.

Fratello | 29-06-11 | 15:44

doenormaal! | 29-06-11 | 15:41 |
He boze redneck, kinderen mogen überhaupt niet vervolgd worden. Ook niet voor racisme.

Asmodean | 29-06-11 | 15:44

Het is helemaal niet onbekend wie de daders zijn!
Ze heten Mohammed, Karim, Hassan en Youssef.

Widukinn | 29-06-11 | 15:44

Der Georg | 29-06-11 | 15:35

En daar hoort het onverdoofd ritueel slachtfeest dus ook bij...

eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 15:43

Flippo | 29-06-11 | 15:23 |

Kattenkwaad? Dit is niet zomaar kattenkwaad, dit is gewoon misdadig. Neem het voorbeeld waarbij kinderen de hele tijd "joden" riepen of, "weer een hond minder" toen ze hoorden dat er geen islamiet in de lijkwagen lag. Dat is niet iets wat je zelf verzint als kind. Dat is iets wat je doet omdat je thuis of op de moskee te horen krijgt dat niet-moslims slechts honden zijn en dat joden de vijanden zijn van de islam. Een ideologie die in de kern vijandig is tegenover de Nederlandse samenleving zoals die vandaag de dag is. Precies wat Fortuyn zei: ze mogen hier best wonen, maar op het moment dat ze in de moskee verkondigen dat wij minder zijn dan varkens en honden, dan is het afgelopen.

NiekdV | 29-06-11 | 15:42

Armageddon | 29-06-11 | 15:23

Spugen, sissen, scooters jatten. Zou het in de genen zitten?

eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 15:42

@zeg maar jansen | 29-06-11 | 15:40

Doe beide en maak het pay-per-view ;)

VierkantBanaan | 29-06-11 | 15:41

Wat!?? Politie weigert aangifte van uitingen van racisme?? En het beuken op een lijkwagen! Ombudsman roept! Klacht indienen kan hier: www.nationaleombudsman.nl/overheidsins...
en hier: www.politie.nl/hollands-midden/klachte...
Godverd#@^&* kudt weiger ambtenaren die politieagenten! Compleet van de pot gerukt. Ga jullie dood schamen! Ze worden zeker flink bedreigd door "vrienden" van de islamitische school. Een andere reden voor het weigeren van deze aangifte kan ik niet bedenken. Of een burgemeester van het type Job Cohen of Aleid Wolfsen (PvdA). Tot op de bodem uitzoeken! En in het nieuws houden.

doenormaal! | 29-06-11 | 15:41

rule01 | 29-06-11 | 15:22

NAW gegevens mogen niet, dat weet je toch?

eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 15:41

Sowieso, wat heb je aan een aangifte in dit geval? Kinderen mogen niet eens vervolgd worden.

Asmodean | 29-06-11 | 15:40

VierkantBanaan | 29-06-11 | 15:38 Sportschooljongens die uitstappen hebben voor de toekomst meer zin.

#pavlov

zeg maar jansen | 29-06-11 | 15:40

toetanchamon | 29-06-11 | 15:30

Ik zou elatiekjes aan de stenen bevestigen, zijn ze multi-inzetbaar en krijg je nog meer subsidie...

eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 15:39

Lekker linksdragend die directeur ook...

Tommygunner | 29-06-11 | 15:39

brunz | 29-06-11 | 15:16

Maar wel zelf roeien...

eerstneukendanpraten | 29-06-11 | 15:39

Cam in lijkwaggie, knoppie @ drivert -> Tuig doet hamas, Logitech registreert, Western Digital slaat op, Huwaii digitaliseert, KPN DPI'd en transfereert, hacker onderschept en publiceert; dientengevolge door de politiek niet langer genegeerd. Zoiets?

VierkantBanaan | 29-06-11 | 15:38

toetanchamon | 29-06-11 | 15:30 Het 'Stenigingspakket'.

Nu in de aanbieding. LOL!

zeg maar jansen | 29-06-11 | 15:38

Ik kijk hier niet eens meer van op.
Het enige wat je in Nederland nog kunt doen om de boel een beetje recht te trekken is ter plekke de betreffende personen asfalt laten eten.
Helaas heeft de politie dan vaak weer wel tijd om een aangifte op te nemen en wordt het slachtoffer de dader.

Verpaupering dit, bah!

Herr Knäckebröd | 29-06-11 | 15:38

Che_cuevara | 29-06-11 | 15:20 |
Inderdaad, waar hebben we de politie nog voor als ze niet eens een grondig onderzoek willen houden over de kwestie wie van de 10-jarigen precies een middelvinger heeft opgestoken! Ongelooflijk respectloos van die kutkinderen, maar aangifte? Hou toch op zeg.

Asmodean | 29-06-11 | 15:38

Je mag ze ook al niet meer mafkezen noemen, er is geen lol meer aan zo.

faz | 29-06-11 | 15:37

Der Georg | 29-06-11 | 15:35 Wat zou er gebeuren indien je die verstoort met hufterig gedrag?

zeg maar jansen | 29-06-11 | 15:36

Rikketiktik | 29-06-11 | 15:17 |

Excuus! Was uiteraard satirisch bedoeld...

Rikketiktik | 29-06-11 | 15:36

@rara | 29-06-11 | 15:27
Hebben de betrokkenen al aangifte gedaan van plichtsverzuim, of weigerde de politie die aangifte in ontvangst te nemen?

rara | 29-06-11 | 15:35

Van website van de school:
We willen de islamitische feesten uitbundig vieren.
-
Say no more.

Der Georg | 29-06-11 | 15:35

Als de monopolist in dit soort zaken niet wenst op te treden geldt het recht van de sterkste.

Koop een oude begrafenisbak op Marktplaats, koop er een stuk of wat nette volgauto's bij.

Alles ouder dan 25 jaar en op LPG.

Spuit ze in stemmig zwart en kleur de ruiten donker.

Zet er wat kleerkasten in en rijdt langs die school.

Aangiftes worden niet opgenomen dus indien er een verstoring plaatsvindt kun je zelf naar eigen goeddunken even de zaken recht zetten.

Let op! Pas na verstoring komt er pas echt een verstoring.

Wekelijks herhalen op willekeurige dagen spaart ze een leerkracht uit die die lessen inzake 'rouwstoeten en hoe er mee om te gaan' uit.

Wedden dat er lerend vermogen in zit?

zeg maar jansen | 29-06-11 | 15:34

Omega79 | 29-06-11 | 15:28
-
Wellicht dat de "weigering" van de verbalisant daarmee te maken heeft dan.....

Badderbeest! | 29-06-11 | 15:34

Alle agenten lagen achter een stuik te flitsen, dus er was gewoon niemand om de aanklacht op te nemen. De politie is er namelijk nier voor de burger, maar voor de staatskas.

me,myself and IK | 29-06-11 | 15:33

Waar betaal ik nou precies belasting voor..? Met 'meer blauw op straat' bedoelden we indertijd NIET dat er meer bekeuringen voor 5 kilometer te hard rijden zouden worden uitgedeeld. Maar dat tuig wordt aangepakt.
Ze zijn gewoon bang. En dat snap ik. Maar daarom ben ik consultant, en geen agent.

Theodoros | 29-06-11 | 15:33

Tja, als het ook maar een beetje ingewikkeld wordt... Ze zijn inmiddels zó gewend aan het flitsen van automobilisten dat al het andere ingewikkeld lijkt. Alles, dus. Maar er zijn verzachtende omstandigheden. Ze schijnen niet zo weerbaar te zijn. Het nieuwe 'slechte jeugd gehad', maar dan toepasbaar op het politieapparaat.

Jerry Nick | 29-06-11 | 15:33

Het enige wat die kids hiervan leren is dat liegen loont.

Causa Sui | 29-06-11 | 15:33

Wat moet je dan doen? Aangifte tegen alle leerlingen afzonderlijk? Zijn die 1strepende 2vingertypers een week druk mee..

bovenste_plank | 29-06-11 | 15:32

rara | 29-06-11 | 15:29 |
Dat zou inderdaad dan nog kunnen ja

Omega79 | 29-06-11 | 15:31

Als ik die Walma zo hoor, wat me trouwens een vreselijk zacht gekookt ei lijkt, heeft hij totaal geen gezag over die school. "Hij hoopt", yeah right... De man wordt gegijzeld door zijn eigen leerlingen en hun ouders. Het is te hopen dat de onderwijsinspectie eens een kijkje gaat nemen op die school en de zaak eens goed doorlicht.

brutus68 | 29-06-11 | 15:31

Als ik morgen een bedrijfje begin en zakjes, keien/stenen om te gooien, verkoop, verbaast het me niks als ik er nog een vestigingsvergunning en subsidie voor krijg, iets met cultuur.

toetanchamon | 29-06-11 | 15:30

Ze leren al op school hoe je je niet in de samenleving dient te gedragen, hoe kunnen dit soort scholen te bestaan?

Mikeymand | 29-06-11 | 15:30

Flippo | 29-06-11 | 15:23

U vergelijkt graag appels met peren? Dit soort gedrag valt niet onder het kopje 'kattekwaad', maar is een uiting van een achtergestelde 'cultuur', die eenvoudigweg niet in staat is zich een redelijke positie te verwerven, op basis van capaciteiten. Vandaar dat achterlijke trappen naar zaken die wij normaal vinden, en normaal willen blijven vinden.

cucaracha | 29-06-11 | 15:30

Is Caroline Tensen al in Amersfoort gesignaleerd?

Pa Cartwright | 29-06-11 | 15:29

Wat voor kleine klootzakjes het ook zijn, het blijven fucking basisschoolleerlingen. Waarom zou je daar in godsnaam aangifte tegen willen doen? Wat moet daarmee bereikt worden? Een uitgebreid onderzoek van de politie wie van de 10-jarigen precies zijn middelvinger heeft opgestoken? Wat een gezeik zeg.

Asmodean | 29-06-11 | 15:29

Nederland anno 2011, te triest voor woorden.

Slipsnifter | 29-06-11 | 15:29

@Omega79 | 29-06-11 | 15:28
Dit is dan ook verstoring van de openbare orde.

rara | 29-06-11 | 15:29

Goed voorbeeld ook: ze schrijven zoals ze praten:

"Ieder medewerker maakt...."

Iedor medowerkor...

GuurNick | 29-06-11 | 15:29

Onverdoofd slachten is toch eigenlijk hetzelfde als geen aangifte opnemen.

Dokus | 29-06-11 | 15:29

De enige partij die in NL nog zijn recht kan halen is de belastingdienst... voor de rest heeft aangifte al jaren geen zin meer. Kijk ook op onze televisie. Advocaten adviseren dat juridische stappen tegen oplichters ook zo goed als kansloos zijn en naar de politie gaan is verloren tijd

gesubsidieerd_vet | 29-06-11 | 15:28

Badderbeest! | 29-06-11 | 15:26
Volgens mij kun je inderdaad geen aangifte doen tegen hufterig gedrag.

Omega79 | 29-06-11 | 15:28

-weggejorist-

jootje79 | 29-06-11 | 15:28

WOW... heftig zeg:

Teamontwikkelingsmodel

Ieder medewerker maakt als individu deel uit van een groter geheel: het team. De groepsleerkracht, de conciërge en de intern begeleider werken aan hun persoonlijke taak die deel uitmaakt van een breder plan dat de school met de kinderen heeft. In dat plan heeft ieder teamlid anderen nodig en werkt ieder vanuit zijn individu naar het collectief en andersom.

GuurNick | 29-06-11 | 15:27

@rara | 29-06-11 | 15:25
Jaja... maar die mensen hebben het zo druk joh...
Als ze er geen tijd voor hebben houdt het op natuurlijk, ze kunnen niet alles tegelijk he?
Kwestie van prioriteiten, voor hetzelfde geld fietst er iemand over straat zonder correct werkende bel!

Slipsnifter | 29-06-11 | 15:27

@Vaus | 29-06-11 | 15:26
Heb je een wetsartikel waar dit in staat? Volgens mij is het zelfs plichtsverzuim.

- Edit: zie linkjes in artikel -

rara | 29-06-11 | 15:27

De iedereen de kk wensende haatimam Afwaz doet ook nog even een duit in het zakje:

'Een “respect-protocol” ontwikkelen voor beter gedrag van islamitische jongeren. Een nobel streven, welke in feite overbodig zou moeten zijn door de alomvattende goedheid van de Islam.'
bit.ly/k1yu5D

Prof. D.A.H. Vintik | 29-06-11 | 15:27

aangifte doen warvan ? van lullig gedrag ? ik wist niet dat het tegenwoordig strafbaar was om een klootzak te zijn.

Badderbeest! | 29-06-11 | 15:26

Zonder enige twijfel breekt de politie de Wet als ze hiervan geen aangifte wil opnemen. Dit is verstoring van de openbare orde en goede zeden en bedreiging. Grondige redenen om een procesverbaal op te maken. Politiedienst in kwestie breekt de wet.

Vaus | 29-06-11 | 15:26

Dat wordt dan dus toch het uitvaartcentrum verplaatsen.

Slipsnifter | 29-06-11 | 15:25

De politie is verplicht om de aangifte op te nemen. Toch?

rara | 29-06-11 | 15:25

Volgend jaar krijgen ze lessen in hoe je je moet gedragen bij een rouwstoet? Is dat marokkaans tuig helemaal van de pot gerukt??? Ik had vroeger geen "extra lessen" nodig.. Ik wist van nature al dat het hondsbrutaal, onbeschoft, mensonterend was om te juichen en je middelvinger op te steken bij een rouwstoet. Gewoon netjes gedragen, je klep houden dat kan iedereen bedenken met gezond verstand. Zucht, en te bedenken dat Nederland nog veel meer van die kleine kut kansarme rot marokkantjes heeft. Lekkere toekomst gaat dat worden. Gewoon driewerf ruk volk.

Omega79 | 29-06-11 | 15:25

@ Armageddon | 29-06-11 | 15:23
Nu begrijp ik Manneke Pis ook nog steeds niet hoor.

Pa Cartwright | 29-06-11 | 15:24

Gelukkig zijn ter compensatie alle blanke scholieren op alle basisscholen en scholen voor voortgezet onderwijs heel goed opgevoed en halen die nooit-en-te-nimmer kattekwaad uit.
Stel je voor dat ze dat wel deden. Dan konden we niet meer 1 bevolkingsgroep stigmatiseren om de werkelijkheid te laten voldoen aan onze vooroordelen.

Flippo | 29-06-11 | 15:23

Ja niet gevonden me reet dat heb je godverdomme gewoon niet goed gezocht eikel!

Jaimy Fox | 29-06-11 | 15:23

Ik was gisteren in Duinrell met de kleine en daar staat zo'n manneke pis. Kwam er ook zo'n stel finnen van een jaar of 10 langs. Gingen ze met dat achterlijke wholla en spugen richting dat manneke. Tfoe, tfoe. Onbegrijpelijk dat volk. Volgens mij missen ze gewoon een chromosoom of iets dergelijks. Totaal gestoord dit soort figuren.

Armageddon | 29-06-11 | 15:23

Wij moesten vroeger strafregels opschrijven totdat we er dood bij neer vielen. Ik bedoel: zelf in een rouwstoet zaten ;-)

Ik zal geen rouwstoet verstoren
Ik zal geen rouwstoet verstoren
Ik zal geen rouwstoet verstoren
Ik zal geen rouwstoet verstoren
Ik zal geen rouwstoet verstoren
Ik zal geen rouwstoet verstoren
Ik zal geen rouwstoet verstoren
Ik zal geen rouwstoet verstoren
Ik zal geen rouwstoet verstoren
etc

GuurNick | 29-06-11 | 15:23

aha, dus eerst heeft die flapdrol van walma de daders gesproken en die hebben ontkend, daarna zijn diezelfde daders ineens onbekend, om vervolgens een bloemetje aan te bieden; zou haast een nabestaande willen zijn.

hetluis | 29-06-11 | 15:23

De daders krijgen toch wel een buurthuis hoop ik?
Of een 4-sterren vlindervang-vakantie naar marokko?
Dat zal ze leren!

Slipsnifter | 29-06-11 | 15:23

Dames en heren, er is niets aan de hand. We moeten de boel bij elkaar houden. Gewoon doorlopen a.u.b.

(Job Cohen modus aan.)

strikdewepstroper01 | 29-06-11 | 15:22

-weggejorist en opgerot-

rule01 | 29-06-11 | 15:22

Net nu je dacht dat het in Nederland niet gekker kon worden..

pim033 | 29-06-11 | 15:22

De politie treedt niet op tegen cultuurverrijkers?
Dat had ik nou noooooooooooooooit verwacht...

Slipsnifter | 29-06-11 | 15:21

politie kon de aangifte niet opnemen..
zeker op trainingsmissie naar kunduz.

de kinderen krijgen volgend jaar les "hoe ze zich moeten gedragen als er een rouwstoet passeert". MMmm.
Lijkt me beter hun direkt iets wordt bijgebracht over de nederlandse normen en waarden en hoe ze zich moeten gedragen. De rouwstoet is maar een onderdeel, kan zo nog een hele lijst opnoemen wat de kindertjes niet van huis uit meekrijgen.

Toont voor mij aan dat dit soort scholen ongewenst is. alleen nog maar openbare scholen en de kinderen gewoon in schooluniform naar school..

denoorman | 29-06-11 | 15:21

Dit geloof je toch niet.
Overvallers laten ze lopen en aangifte weigeren ze op te nemen.

Waar hebben we eigenlijk nog politie voor nodig?

Che_cuevara | 29-06-11 | 15:20

Rikketiktik | 29-06-11 | 15:17

Ik help je mee!

niiels4 | 29-06-11 | 15:20

Het ergste van dit bericht is dat ik niet meer verbaasd ben. Ik kan me er niet meer druk om maken. tot voor kort had ik me opgewonden over de laksheid van de politie, de arrogantie van zo'n omhooggevallen schooldirecteur en het onbeschofte gedrag van onze lieve medelanders. Maar het haalt niets meer uit, ik weet dat het nooit verbetert. Ik word onverschillig. Bah!

Luc_Nilis | 29-06-11 | 15:20

wat raar, de islam predikt niets anders dan vrede tegen anders denkenden

arikanari | 29-06-11 | 15:20

Ik zou wel graag een hartig woordje met die directeur willen spreken.

Dakpanmaker | 29-06-11 | 15:19

-weggejorist-

Rikketiktik | 29-06-11 | 15:17

Volgende week ALLE leerlingen het wilhelmus laten zingen. Als iemand het niet kan mag hij met de boot naar huis.

brunz | 29-06-11 | 15:16

*zucht*

Armageddon | 29-06-11 | 15:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken