Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Slachtverbod gaat CDA slopen

meeeehdeaud.jpg Mooi, nog even op de valreep voor het grote Kamerreces het CDA opblazen. Ook dat kan. Het zit zo: de christenen van het CDA gaan waarschijnlijk voor het verbod op onverdoofd slachten stemmen. Mede daardoor gaat dat verbod er komen. Tot zover all quiet on the western front. Maar omdat verdoofd slachten helemaal niet mag van de onzichtbare baardmansen in de hemels, zijn alle religekkies momenteel woest en zijn de joden en moslims in de politiek ineens de grootste vrienden (haha, opportunisme en hypocrisie, je verwacht het niet). Ook in het autistische bolwerk Eindhoven. In de gemeenteraad aldaar barst het van de joden en moslims met namen als: Ibrahim Wijbenga (CDA), Mohammed Chahim, Karim Ajouaou, Neco Kaygisiz en Abdel Tijani (PvdA) (haha allochtonen bij de PvdA, je verwacht het niet). In een open brief aan staatssecretaris Henk Bleker van boerenzaken eisen drammen stellen de gekwetste reli's dat een verbod op het extra martelen van dieren zonder praktische noodzaak een "onaanvaardbare inbreuk" is op de vrijheid van Godsdienst. En aangezien dat verbod er toch wel gaat komen, bijvoorbeeld omdat de spijswetten uit het Oud Testamentische Bijbelboek Deuteronomium alleen van toepassing waren op het prehistorische woestijnleven en heden ten dage dus volstrekt zinloos zijn, zit Eindhoven straks met boze bestuurders. Waarvan er een van het CDA is. En boze CDA'ers kan het CDA (-3 zetels) nu even niet gebruiken. Vooral niet als ze de publiciteit zoeken. Dat wordt kortom weer een prachtige crisispanieksoap. Als het mee zit melden ook Ferrier en Koppejan zich en kunnen wij weer lekker aan de crisisdebatten. Maargoed, dat wordt na het reces. Leer ons de Kamer kennen. En dan nu: beestjes onverdoofd de strot afsnijden. Ja, sorry, vrijheid van godsdienst hè. Ja, sorry, religie is vrede hè. Mêêêêh.

Reaguursels

Inloggen

Ritueel slachten lijkt erg veel op eerwraak.

Bataaf | 29-06-11 | 11:16

@ blackpeace | 28-06-11 | 21:47
Klopt.
Afgeleaupen avond nog met drie "schapen" zitten te klaverjassen terwijl een paar wijken verderop de slagers van de proleet met heaufd richting mekka (of reedt want de aarde is rond) op hullie tapijtje een zwarte kei an het aanbidden zijn die door een "kuch" engel daar naar toe is gebracht.
Maar ja, alvorens de proleet mohammed begon te hallucineren werden daar al keien en bomen aanbeden.

Geheimrat Schultz | 29-06-11 | 08:46

Beseft dan helemaal niemand hoe uniek ritueel slachten wel is? Dat een intelligentere levensvorm de strot wordt doorgesneden door een creatuur dat de eerste trede van de ladder der evolutie nog niet heeft kunnen beklauteren?

blackpeace | 28-06-11 | 21:47

Heb maar 1x op post gedrukt.... servert is kloooooote!

tsarion | 28-06-11 | 20:55

-weggejorist-

tsarion | 28-06-11 | 20:54

prikkebeenK | 28-06-11 | 17:18

Ik was aan het plussen, maar ik wou tot 100000 gaan. Kan niet....

Zolang er uitzonderingsposities blijven bestaan voor denkbeeldige (zand)religies, zal het in de wereld nooit goed komen. Hierbij kan je invullen wat je wilt.

Religies zijn leuk voor achter de deur, maar val er weldenkende mensen niet mee lastig.

Wanneer krijgen weldenkende (niet-religieuze) mensen eens dezelfde uitzonderingspositie, zodat de dwaasheid eens een halt toegeroepen kan worden!

Geen enkel respect voor welk geloof (met elk hun uitwassen) dan ook.
Zelf hoop ik nog op een VN-resolutie waarin het opdringen van geloof aan(kleine)kinderen verboden wordt en de uitzonderingen worden opgeheven. Op dat moment kan de mensheid zich eindelijk zo noemen.

tsarion | 28-06-11 | 20:54

-weggejorist en opgerot-

Vliegende Folkert | 28-06-11 | 18:58

De scheiding tussen kerk en staat heeft in de praktijk geen enkel effect zolang die religieuzen in een regering kunnen zitten. Zonder die geestelijk gehandicapte relie's hadden we deze discussie helemaal niet gehad. Het zou niet eens een gedachte geweest zijn om dieren, zelfs bij twijfel, maar een fractie dan een seconde langer te laten lijden dan strikt noodzakelijk.
Religie is een misdaad tegen de mensheid en helaas ook tegen dieren. Ga es dood. Allemaal!

prikkebeenK | 28-06-11 | 17:18

@Don Quijote | 28-06-11 | 16:13: Daar heb je helemaal gelijk in. Begrijp me niet verkeerd. De bio-industrie? Afschaffen. Moslims en Joden willen rituele slacht. Christenen willen dat niet. Maar christenen handhaven de bio-industrie, want dat is al decennialang het terrein van het CDA dat weigert misstanden aan te pakken. Zoals ik al zei "Gelovigen zien graag bloed stromen." "Het liefst door de straten."

Mokum Kosher | 28-06-11 | 17:12

Bij het laatste filmpje doen ze het helemaal verkeerd! [gekwetst]

ing. Bozkov | 28-06-11 | 16:53

Hapklarebrok | 28-06-11 | 16:33

Dat geld dus voor iedereen. Ook Joden en Moslims..

Hapklarebrok | 28-06-11 | 16:37

Pim Fortuyn zei het al eens.

Je hoeft hier niet te zijn. Het mag. En als je hier bent houd je je aan de normen en waarden van DIT land. En anders vertrek je maar weer!!

Ik mis PIm.

Hapklarebrok | 28-06-11 | 16:33

Erg triest dat deze gelovigen geen respect voor de maatschappelijke realiteit hebben. Geloof wat je wilt, maar doe dat binnen de grenzen van democratische wetten.

Willem4246 | 28-06-11 | 16:28

De wijze waarop religies zich in de hedendaagse samenleving presenteren is toch wel zo diep triest dat gezond verstand er nu wel helemaal klaar mee moet zijn.
Of moet het nog achterlijker voordat men inziet dat dit
derderangs gedoe niet meer stand kan houden.
Trap die stompzinnige religies nou toch een voorgoed naar de sodemieter en bevrijdt de mensheid van hun bizarre hersenloze geleuter.

Koningsluis | 28-06-11 | 16:27

Mokum Kosher | 28-06-11 | 15:37
Overigens ook niet op Moslims. Laat ik het zo zeggen; alle fundi's van welke religie dan ook heb ik het niet op. Haathaathaathaat.

Don Quijote | 28-06-11 | 16:27

Joden en Moslim-mannen nemen wraak op de dieren.
Omdat zij, ooit zelf onverdoofd besneden zijn vinden zij dat dieren, nu ook onverdoofd geslacht moeten worden.
Wat goed genoeg is voor de Jood en de Moslim is ook goed genoeg voor het Varken en het Rund.

Eigenlijk zouden deze Joden en Moslim-mannen woedend moeten zijn op hun vaders en deze woede niet moeten afwentelen op de dieren.

Ella | 28-06-11 | 16:16

Mokum Kosher | 28-06-11 | 15:37
Omdat ik het hypocriet vind. We maken ons ontzettend druk over de dood van een beest, in plaats van het leven van datzelfde beest. Je hele leven in een te kleine kooi/hok/stal, prima. We zorgen er wel voor dat je pijnloos sterft. Dat bedoel ik. Over Nazi's en Joden, tja, nogmaals, ik heb het op allebei niet echt.

Don Quijote | 28-06-11 | 16:13

Ik ben van mening dat " het extra martelen van Hollanders zonder praktische noodzaak en met die constante klaagzang een "onaanvaardbare inbreuk" is op de vrijheid en kwaliteit van leven".

Hollander01 | 28-06-11 | 16:05

@Don Quijote | 28-06-11 | 15:11: Dat vraag je mij? Als je het zelf al niet weet. Toch vind ik het raar dat je het antwoord zelf ook niet en dat het je niet uitmaakt. Waarom sta je er zo koel tegenover?

Mokum Kosher | 28-06-11 | 15:37

Parsons | 28-06-11 | 14:43
Ik ben dus niet de enige die altijd aan piemels denkt.

sjaakdeslinksesul | 28-06-11 | 15:36

Wat ik werkelijk niet begrijp is dat joden en moslims wel naar de uroloog gaan om hun zoon te laten besnijden. Onder verdoving... staat ook niets over in de Thora of Koran.

sjaakdeslinksesul | 28-06-11 | 15:33

@ mokum kosher dat maakt je eerlijk toch. En ik ben het met je eens alleen als het kleine moeite is dieren zonder pijn te doden waarom niet. Zeker om religie is het dubbel zinloos.

Dhr. Z. Wijn | 28-06-11 | 15:15

Mokum Kosher | 28-06-11 | 15:03
Ik heb het niet op nazi's. Ook niet echt op Joden. Dierenwelzijn kan me gestolen worden, als ik maar een lekker biefstukje op tafel krijg. Wat maakt mij dat?

Don Quijote | 28-06-11 | 15:11

@Eurotokkie | 28-06-11 | 15:05

waar!huilbabies

jipix le gaulois | 28-06-11 | 15:11

Mokum Kosher | 28-06-11 | 14:53

Laten we het er dan ook maar bij laten...

eerstneukendanpraten | 28-06-11 | 15:07

de Bree | 28-06-11 | 15:01
40 jaar konden ze hun gang gaan , nu is er 1 wetje die tegen hun spreekt en ze zijn helemaal van de kaart.

Eurotokkie | 28-06-11 | 15:05

@Pa Cartwright | 28-06-11 | 15:01: Hoe bedoel je ppfff? Het is toch zo? Elke discussie omtrent dierenwelzijn bij ritueel slachten is onmogelijk om, met name, Joden zich beroepen op verboden door nazi's en een Godwinnetje doen. Alsof je meteen een nazi bent als je enig dierenwelzijn voor ogen hebt waar religieuze vrijheden eventueel voor moeten wijken.

Mokum Kosher | 28-06-11 | 15:03

Die excuus- en knuffelpolitici van allochtoniaanse afkomst gaan ons nog heel veel last bezorgen. Maar ja, alles voor een extra zeteltje, hè C-I-DA.

de Bree | 28-06-11 | 15:01

@ Mokum Kosher | 28-06-11 | 14:53
Pffff, gast.

Pa Cartwright | 28-06-11 | 15:01

Ik meende dat om halal of kosher te zijn de keel in 1 haal moet worden doorgesneden... dus die gast die aan geit zn strot loopt te zagen is ook religieus gezien verkeerd bezig.

TheLuggs | 28-06-11 | 15:00

GadverdammE [typo]

Mazzeltov | 28-06-11 | 14:58

@Parsons | 28-06-11 | 14:33
ik zeg alleen dat deze wet het beoogde doel niet gaat halen. blijkbaar zie jij geen probleem als kippen en schapen straks urenlang op transport moeten naar een buitenlands slachthuis...

cumshaft | 28-06-11 | 14:57

Gadverdamma Brussen, moeten die filmpjes nou..... ik ben gek op een bal gehakt, maar hoef niet te zien HOE dat vlees op mijn bord komt.

Mazzeltov | 28-06-11 | 14:57

@Mokum Kosher | 28-06-11 | 14:42
Hebben deze partijen überhaupt nog balen, pardon ballen?

landlopertje | 28-06-11 | 14:54

Verdoofd slachten? --> NSB --> Nazi's --> Oorlog --> Einde discussie.

Mokum Kosher | 28-06-11 | 14:53

Als de algemene voorwaarden niet bevallen dan stap je naar een andere internetaanbieder , als de algemene voorwaarden van een land niet bevallen dan stap je naar een ander land .

Eurotokkie | 28-06-11 | 14:51

@Parsons | 28-06-11 | 14:43

Aanklagen wegens kindermishandeling lijkt me nog het minste.

Biff Eagleburger | 28-06-11 | 14:51

Blaas die partij op aub. Dan is de ijzeren greep van de conservatieve christen eindelijk voorbij. Weg met dat magniet partijtje.

Jaimy Fox | 28-06-11 | 14:50

Van Ferrier en Koppejan horen we niets meer. 'We volgen het CDA kritisch'. Jaja, gelul. Deze twee hebben geen ruggegraat. Ze houden zich koest omdat Maxime Verhagen en consorten dat wil. 'If you don't like my priciples, okay, I have others', dat is van toepassing op deze twee.

canis lupus | 28-06-11 | 14:49

goed zo, afmaken die stomme geiten, ik wil geitensaté vanavond!

Jan Kaas | 28-06-11 | 14:49

550,000 boze veganisten en vegetariërs zijn anders ook niet leuk. Verbieden!

Santac | 28-06-11 | 14:48

"Maar omdat onverdoofd slachten helemaal niet mag van de onzichtbare baardmansen in de hemels"

Nee Bert, onverdoofd moet en verdoofd mag niet. Echt, god (allah, jahweh) heeft het me zojuist zelf verteld.

stuyterkuycken | 28-06-11 | 14:47

@Mokum Kosher

Imams liegen meestal. Net als Bisschoppen trouwens.

gesubsidieerd_vet | 28-06-11 | 14:46

Laatst stond er zo'n Turkse imam te zeggen dat het vlees van halal geslachte dieren lekkerder was. Hoe weet die smurf dat? Heeft hij haram gegeten dan? Echt, die lui weten niet waar ze over praten. Er komen sprookjes om de hoek over bacteriën die achterblijven als het dier verdoofd wordt. HALLO, het hart blijft bij de verdoving gewoon kloppen dus het bloed stroomt heus wel, precies zoals allah het graag ziet. Wij zeggen "geld moet rollen" en religieuzen zeggen "bloed moet stromen". Het liefst door de straten.

Mokum Kosher | 28-06-11 | 14:45

En wat als straks iemand gaat bedenken om in de lul van kleine jongetjes te knippen omdat dat moet van een virtuele vriend?

Oh wacht!

Parsons | 28-06-11 | 14:43

girstengekkies willen de barbaarse slachtmethoden behouden omdat ze elke kritiek op welke godsdienst dan ook afwijzen. dat geeft dan ook meteen hun positie aan. de geldstromen die zij thans beheren zijn veel belangrijker dan dierenwelzijn of hedendaagse opvattingen over moraal en fatsoen. griffos en kathos blijven mensen die heel gemakkelijk liegen en nog steeds beweren dat zij beter dan anderen zijn. cda en pvda zijn in een felle strijd gewikkeld over het beheer van de geldstromen die als enige overblijfsel van de verzuiling nog bestaan. omwille van het financiële gewin tracht men een nieuwe zuil op te richten, de islamitische. helaas werken de moslims niet mee, vanwege grote onderlinge verdeeldheid en regelrechte afwijzing van het idee, en wilt het overgrote deel van de nederlandse bevolking geen nieuwe verzuiling. publieke omroep, cultuur, media, gezondheidszorg, onderwijs overal heeft de bestuurselite haar klauwen in gezet, en overal is het verval aanwezig. een corrupte club van regenten die zichzelf in het zadel houdt met de super-uitkeringstrekster, de bea constrictor, aan het hoofd van de policor multicul van het sprookje.

minimá-armezusvan.. | 28-06-11 | 14:42

Schitterend! Hoe Neerlands grootste en machtigste partijen nu bij de balen gegrepen worden door de allochtonen, pardon nieuwe Nederlanders.

Mokum Kosher | 28-06-11 | 14:42

CDA is altijd toch uitsluitend bezig om hen mooie baantjes veilig te stellen ? Met behulp van het christelijk stemvee.

Kamervraag | 28-06-11 | 14:42

@Biff Eagleburger | 28-06-11 | 14:36
Dat is Widtvoet in vermomming die de Joodse gemeenschap trollt.

Job Melkert | 28-06-11 | 14:41

@ Parsons | 28-06-11 | 14:33
Tja, drogreden. Maar zeer waarschijnlijk is dat toch how the cookie crumbles?

Pa Cartwright | 28-06-11 | 14:38

Ik zal het maar WEER herhalen....
Onverdoofd martelen hoeft helemaal niet.
Er is dit, door relikneuzen geaccepteerde, apparaat dat de schedel niet penetreert, alleen het beest bewusteloos tikt.
www.jarvisengineering.com/usss2.shtml
Video over gebruik: www.youtube.com/watch?v=3oeQGtu6cRs
.
Wat die religekken dus doen is compleet overbodig.

NO MORE TEA FOR ME! | 28-06-11 | 14:38

Nu nog het kabinet slopen en we zijn een stuk verder!

cobeer | 28-06-11 | 14:37

Wie had trouwens die joodse haatbaard in het parlement uitgenodigd, die nog sneller godwint dan ik?

Biff Eagleburger | 28-06-11 | 14:36

Ik blijf erbij: In de landen waar al een verbod is, heb je meer godsdienstvrijheid dan in bijvoorbeeld Iran of Syrië.
Nieuw Zeeland heeft bijvoorbeeld ook een verbod ingesteld, maar is wel nog steeds zo'n beetje de grootste exporteur van halal vlees ter wereld.
Zo erg vinden ze dat verbod dus ook niet in de rest van de (moslim)wereld..

vagehond | 28-06-11 | 14:34

@doubledope | 28-06-11 | 14:13
Ja ik was ook al 5 keer aan het lezen. Is de stijl van de schrijver zullen we maar zeggen.

"Omdat niet onverdoofd slachten niet mag" of "omdat onverdoofd slachten moet"

DerUnterMensch | 28-06-11 | 14:34

@cumshaft | 28-06-11 | 14:31
Ah, heb je die mooie drogreden weer. "Elders gebeuren ook verschrikkelijke dingen, dus dan ook maar hier toelaten."

Parsons | 28-06-11 | 14:33

@blinde kip | 28-06-11 | 14:16
Als je dan toch met nare snijwonden door het onverdoofd slachten bij de dokter komt, kan die dan niet de slachter even onverdoofd slachten?

Che_cuevara | 28-06-11 | 14:31

@ BarneyBoner | 28-06-11 | 14:26
Ja. Hier in NL eo althans. Echter gaat het hier louter om dat slachtverbod.

Welk ik inmiddels zo beu als koude pap ben.

Pa Cartwright | 28-06-11 | 14:31

slachtverbod is idioot, want straks krijg je dus moslims die hun schapen op transport doen richting duitsland of belgie, om ze daar te slachten. zo'n rit is voor schapen veel erger dan het onverdoofd slachten hier in nl.

cumshaft | 28-06-11 | 14:31

Och, hoe meer pijnstuipen des te malser de bief.

Conan de Rabarber | 28-06-11 | 14:30

Religekken, het blijven gewoon middeleeuwse sadisten

Tobi | 28-06-11 | 14:28

@ fjellfrass | 28-06-11 | 14:19
Moslims en Joden bewandelen in deze twee verschillende wegen. De Moslims houden het gewoon eenvoudig: mobiliseren en hard schreeuwen over Vrijheid van godsdienst. Period.

De Joodse lobby schuift de Talmudica even opzij, en weet een batterij aan onderzoekers en diverse – tevens zwaar met titulatuur omhangen – specialisten te lanceren die alle volhouden dat er van dierenleed geen énkele sprake is.

Pa Cartwright | 28-06-11 | 14:28

@Bodde | 28-06-11 | 14:23
Pen in hoofd is humaan. Mes door keel niet. Longen lopen vol met bloed en een dier proest er nog even wat bloed uit. We blijven toch wel vlees eten met z'n allen dus dan op de meest humane manier.

Sliptong | 28-06-11 | 14:27

Blijkbaar mis ik iets. Sinds mensenheugenis zijn de meest weerzinwekkende beestachtigheden goedgeluld uit naam van een Hogere Macht. Het CDA aanbidt die Hogere Macht. En dan zouden deze bijgelovigen nu ineens tegen de onverdoofde slacht stemmen? Moet ik nog zien.

Magnum Force | 28-06-11 | 14:27

@Pa Cartwright | 28-06-11 | 14:20
Qua onverdoofd slachten: idem, voor de rest vind ik ze vreedzamer dan Finnen.

BarneyBoner | 28-06-11 | 14:26

@eerstneukendanpraten | 28-06-11 | 14:07
Jouw BBQ vlees is toch wel verdoofd geslacht?

Che_cuevara | 28-06-11 | 14:26

Verdoofd slachten is zo diervriendelijk natuurlijk. Haha wat een hypocrisie. Eet dan gewoon geen vlees als je het zo zielig vindt voor de dieren.

Bodde | 28-06-11 | 14:23

@eerstneukendanpraten totAal eens, staan wij ritueel slachten toe dan ook vrouw half ingraven en drr kaput stenigen. Wij lekker tollerant volkje wamt immers respect voor religie staat bovenaan! Mijn vraag, kunnen we ook een import verbod instellen op dat vlees? Denk dat we dan een stap verder zijn. Of ze gaan daar wonen waar het normaal is, of ze worden door het niet eten van vlees wat minder haat dragend. Of mag ik dit soms weer niet zeggen. Kijk dieren boeien mij niet zo maar onnodig pijn is volstrekte waanzin. Inshallah zeg ik dan maar.

Dhr. Z. Wijn | 28-06-11 | 14:21

Slachten klinkt al zo bruut. Een naamsverandering doet wonderen. Ik pleit voor onverdoofd ritueel Kaputmachen.

La Jolie Blonde | 28-06-11 | 14:21

Het is 2011, dus hoogste tijd om met z'n allen af te spreken dat godsdienst niet meer (maar wel veel minder) is dan een levensstijl met een zweverig religieus tintje. Maar een levensstijl wordt niet expliciet gesteund door wetgeving: als macrobioot, gothic, zeezeiler etc. hoef ik niet te rekenen op beschermende wetgeving.
Ik zeg: hoepel toch op met je kerkjes, keppeltjes en kebabjes.

perdido | 28-06-11 | 14:21

@ BarneyBoner | 28-06-11 | 14:19
En Joden?

Pa Cartwright | 28-06-11 | 14:20

Ik snap al dat gesteggel niet.
Dierenwelzijn gaat altijd boven godsdienst en rituelen.

fjellfrass | 28-06-11 | 14:19

"omdat onverdoofd slachten helemaal niet mag" VERDOOFD slachten, bedoel je! Slordig...

Centric711 | 28-06-11 | 14:19

Fuckfinnen...

BarneyBoner | 28-06-11 | 14:19

Eindhoven is een woestijn. Feit.

Biff Eagleburger | 28-06-11 | 14:19

De premisse van dit artikel klopt dus gewoon niet. Of er moet nieuws zijn dat ik over het hoofd heb gezien. CDA is tegen verbod.

Job Melkert | 28-06-11 | 14:18

Ik vind Bert B. een prima vent hoor, maar hij slaat de laatste tijd wel vreselijk door met zijn anti-religie hysterie.

Don Quijote | 28-06-11 | 14:18

Ik word er een beetje doodziek van van die religieuze minderheden die voor de meerderheid bepalen wat er moet gebeuren uit naam van sprookjesfiguren, mannen die over water lopen en een barbaarse pedofiel. Opdonderen met je onverdoofd slachten. Er is geen basis voor het slachten van de dieren op die manier. Dat ze dat nog in Zandbakkistan doen, niet prima maar daar hebben we geen invloed op. Hier in Nederland heb je verdoemme respect te hebben voor dieren en dat is niet op deze manier!

Sliptong | 28-06-11 | 14:17

Jammer dat die lul in het filmpje niet zijn eigen polsen doorsneed, deshalf -1

kneuterzak | 28-06-11 | 14:17

Wanneer is er nou echt een sprake van godsdienstvrijheid?

Mijn god bevrijdt ons van die enge godsdiensten!!!

gesubsidieerd_vet | 28-06-11 | 14:16

Genoeg slachtoffers bij het offerfeest want een spartelend dier en een scherp mes gaan niet goed samen. En als je toch met nare snijwonden bij de dokter komt, mag je de hechtingen zelf betalen. Goeie deal toch? Nu nog doorvoeren.

blinde kip | 28-06-11 | 14:16

De verplicht verdoofde slacht wordt dus de onverdoofde slacht van het CDA.

ZKH EénOog | 28-06-11 | 14:15

Het wemelt van de fouten in dit stukkie. Waardeloos.

landlopertje | 28-06-11 | 14:15

Ik word de laatste tijd een beetje vrijheid-van-godsdienst-moe... Ze hebben het steeds over de grondwet en dat we dat niet mogen verkwanselen maar is het niet zo dat de vrijheid van godsdienst al jaren over de rest van de grondwet heen loopt en deze verkwanseld? Is het niet zo dat alles (ook de wet) moet wijken voor geloof en hun daarbij behorende riten? Veel politieke partijen verkopen al jaren iets wat niet van hun is, onze vrijheid.

Zuursnor | 28-06-11 | 14:14

"Maar omdat onverdoofd slachten helemaal niet mag van de onzichtbare baardmansen in de hemels"
Volgens mij moet het zijn verdoofd slachten. Want dat zou niet mogen van onzichtbare baarmansen.. Of is het de hitte?

doubledope | 28-06-11 | 14:13

eerstneukendanpraten | 28-06-11 | 14:09
Denk dat er best nog redelijk veel Islamieten op het CDA stemmen hoor.. Maar nooit zoveel dat het CDA bang is dat ze dieper in de shit komen blijkbaar.

Absoluut niet waar | 28-06-11 | 14:12

"en zijn de joden en moslims in de politiek ineens de grootste vrienden (haha, opportunisme en hypocrisie, je verwacht het niet)."
Welnee, dit is democratie op zijn best, met wisselende meerderheden. Gewoon een zakelijk akkoord. (niet dat ik achter ze sta hoor.)

landlopertje | 28-06-11 | 14:12

De CDA'ers zijn als de PVV: We houden ons koest als er onenigheid mocht zijn in de fractie. Het kabinet wil een sterk kabinet laten zien, en daar doen ze alles aan.

Zeeschuimer | 28-06-11 | 14:11

Sinds wanneer gaan 'de christenen van het CDA [...] waarschijnlijk voor het verbod op onverdoofd slachten stemmen'?

Klopt niks van, Bert. CDA is tegen het verbod.

Job Melkert | 28-06-11 | 14:11

Ach, ze doen het ook al eeuwen met mensen.

NSFW!1!!

www.youtube.com/watch?feature=player_e...

Dus waarom dan ook geen dieren deaudmartelen; is cultuur en zo. Dat hebben wij maar te respecteren met z'n allen.

Parsons | 28-06-11 | 14:10

Gaat die biefstuk er dan anders van smaken ofzo met zo'n ritueel? Nee? KAPPEN DAN!

UncleJ | 28-06-11 | 14:10

Absoluut niet waar | 28-06-11 | 14:07

Hebben weinig Islamstemmers dan, denk ik...

eerstneukendanpraten | 28-06-11 | 14:09

Als Allah zegt dat een vrouw dient te worden gestenigd bij overspel doen wij dat toch ook?

eerstneukendanpraten | 28-06-11 | 14:08

Bleker is tijdelijk uit de roulatie. Iets met paardenbipsvrijen, ofzo.

Pa Cartwright | 28-06-11 | 14:07

Ben helemaal geen overdreven dierenvriend, maar hoe moeilijk kan het zijn om een beest op een fatsoenlijke manier te slachten?

Prima dus om verdoofd slachten verplicht te stellen. Valt me niets tegen van het CDA.

Absoluut niet waar | 28-06-11 | 14:07

Moet dit nu in bbq-tijd...?

eerstneukendanpraten | 28-06-11 | 14:07

benieuwd wat hier nog voor nieuws aan kan toegevoegd, maar om het nog even bij het oude te houden: fuck religion

hetluis | 28-06-11 | 14:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl