Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Laatste optreden Job Cohen?

BertCohenehehehehe.jpgHet gaat niet goed met Job Cohen. Anoniem en openlijk wordt hij door zijn eigen partij gedolkstoot alsof het niks is. (Zie die Rutte in het Torentje dan eens achterover leunen dan, handjes in de nek, de Zwartjes op het bureau.) Vriend en vijand zijn het erover eens dat Gargamel er maar op los prutst. Het is de tragiek van De Man Die Premier had Moeten Worden Maar Oppositieleider werd. En dat kan-ie niet. Maar hij gaat nog één keer vlammen in het circustheater Politiek24. Een dertigledendebat (=spoeddebat 2.0) over de druk van bezuinigingsmaatregelen op de kwetsbaarsten in de samenleving. Ofwel, hoe gaan we het uitleggen dat die luie Grieken én de JSF-lobby wel geld krijgen en die arme bleekneusjes met wajong, rugzakjes, rolstoeltjes en pgb hier in Nederland niet. Kunnen die acceptgyros niet gewoon met wachtgeld en Balkenende-normers betaald worden? In wat voor land leven we dan? Hier de sprekerslijst en daar een ontketende Job op Cohen24. Op de barricaden van de sociaaldemocratie. Zeg het Mooiboy Mark maar recht in z'n gezicht, Job. Solidariteit! Schouders! Het moet eerlijker!

Reaguursels

Inloggen

"Solidariteit! Schouders! Het moet eerlijker!"
.
JC's response; "Ik heb het niet voorgesteld, maar als ik het had voorgesteld had ik er zeker aan meegedaan !!"
Mark; "MOOI"
(denkend; die spoort ook niet helemaal)

said_fred | 10-06-11 | 21:54

lieve man, inderdaad repsekt dat ie zoveel voor vrouw doet en zo... maar helaas, leuk voor feestje met biertje maar voor de politiek ongeschikt. TIP; barman, moskeebezoekersinspecteur, theetester bij pickwick? iemand nog?

Flosdraadje | 10-06-11 | 19:24

Als Job zo was tijdens verkiezingen was hij nu Premier

Braakbal | 10-06-11 | 17:35

Gargamel kan altijd nog naar de Global Smurfs Day op 25 juni in Scheveningen. Hij hoeft zich in ieder geval niet te verkleden.

www.globalsmurfsday.nl/

Mebert | 10-06-11 | 17:28

Job heeft aardig zijn best gedaan op 1 van zijn laatste optredens. Aardig van het kabinet dat ze hem een paar PvdA zo'n makkelijk onderwerp cadeau gaven om nog een beetje zijn eer te redden. Ik zal zijn gestuntel en gehakkel missen en wens hem veel succes bij zijn aanstaande +3x Balkenende norm baan a la Bos, Kok etc., etc. De laatste draai is voor PvdA'ers altijd de gouden draai, de verzilvering van jaren hypocriet lullen over sterkste schouders.

WaarDeWindWaait | 10-06-11 | 11:09

De huidige situatie rond Cohen is exemplarisch voor de PvdA en terug te vinden in vrijwel alle bestuurslagen van de partij : men blijft met een welhaast religieuze starheid en tegen beter weten in vasthouden aan een eenmaal ingeslagen weg, ook als die een verkeerde blijkt te zijn. En verbaast zich vervolgens over de (financiëel-maatschappelijke, electorale, reputatie) schade, die die starheid aanricht. Zo'n partij verdient 't om in het afvoerputje terecht te komen. Het zou voor Cohen - met een beetje introspectie - toch niet zo moeilijk moeten zijn om te zien, dat-ie beter kan terugtreden. Je zou bijna denken, dat-ie er een genoegen in schept om z'n eigen partij het laatste zetje richting de marginaliteit te geven. Ondertussen lachen Roemer c.s. zich waarschijnlijk de electorale ballen uit de broek.

baba4oog | 10-06-11 | 10:48

ecologiste | 10-06-11 | 08:45
"Bij de sociale werkplaatsen 60.000 banen weg. Die mensen verdienen weinig."
Gisteren een piepeltje gehoord op radio1. Een plek in de sociale werkvoorziening kost E.30.000.
Ik vind dat persoonlijk vrij veel geld. Je mag er anders over denken hoor.

leef!! | 10-06-11 | 10:42

Iedereen Bert mee!

@Warmtepompdroger; LOL

Nodonut | 10-06-11 | 10:31

Ik ben geen fan van Job, maar de saus die naar hem vernoemd is, smaakt heerlijk. Ga vanavond denk ik nog een patatje Joppie scoren.

Aardige kerel, maar geen goede politicus.

Warmtepompdroger | 10-06-11 | 10:04

@necrosis | 10-06-11 | 00:53
Waar hebben ze geld van conservatieven/rechts gestolen? Of heb je het over de banken die miljarden en miljarden gestolen hebben? En die geen cent hoeven terug te betalen. Was dat links? Jij krijgt geen minkudo van mij, dus maak je maar geen zorgen kind.

Hölzenbein | 10-06-11 | 09:06

Creaguurder | 10-06-11 | 08:47 | + 0 -
Gelukkig ben jij waardevol!

Einde van de Domheid | 10-06-11 | 08:56

-weggejorist-

Creaguurder | 10-06-11 | 08:47

zeg maar jansen | 09-06-11 | 23:39

Bij de sociale werkplaatsen 60.000 banen weg. Die mensen verdienen weinig. En dan nog moeten ze weg. EU banen gaat het goed mee. Bouwmaffia idem. Mensen die door fouten arts gehandicapt zijn gaan ineens van 1300 naar 290 euri. Oud-WAO-ers mogen wel die 1300jarenlang soms wel meer dan 25 jaar houden. 8 miljard verlies per jaar op immigratie, terwijl daar 10.000-den misdadigers bij zitten. NL 1975 was stukken beter dan 2011. Vrijwel alle politici keiharde leugenaars.

ecologiste | 10-06-11 | 08:45

Moggu !!

En, istie al weg ??

wielmoer | 10-06-11 | 08:42

Wat een raar stukje, hoezo laatste optreden?

maraboe | 10-06-11 | 08:28

@ me 8.03

* zielig verwissel met sneu doet * Bekt wat lekkerder.

nicks nuttig | 10-06-11 | 08:11

@ me

No, you pressed the 'Do Not POST THIS CRAP' button, right néxt to the 'Do Not POST' button.

On Topic.

Toch wel een beetje zielig voor Job dat hij het nog geen anderhalf jaar vol gaat houden (estimated). Maar goed, daar heeft de PVDA ook schuld aan. Dunkt mij.

nicks nuttig | 10-06-11 | 08:03

Ah, guess I accidentally clicked the 'Do Not POST' button.

nicks nuttig | 10-06-11 | 07:53

-weggejorist-

Self Swindler | 10-06-11 | 07:49

Mmm, Ik zweer dat ik net een tegel heb achter gelaten. Beter maar niet herhalen voordat ik een Joris aan mijn broek heb.

nicks nuttig | 10-06-11 | 07:45

Bakito | 10-06-11 | 00:45 | + -4 -
"Communisme is mislukt door geopolitieke strategie van de V.S." of zou het misschien mislukt zijn door de 100 miljoen doden die het communisme heeft voorgebracht en dat mensen geen zin meer hadden om afgeslacht te worden in naam van de heilstaat? Nee de schuld geven aan Amerika lijkt me logischer ... zucht

zeefert | 10-06-11 | 07:45

Mogge @all,
Gargamel heeft weer geen smurfen gevangen.

Che_cuevara | 10-06-11 | 06:51

Job Cohen de nieuwe hoofdredacteur van Geen Stijl ?

herodus | 10-06-11 | 03:54

necrosis | 10-06-11 | 03:13 |

Dat ben ik met je eens. De mensen die er misbruik van maken opsporen en aanpakken.

Werk ze.

gladstoned66 | 10-06-11 | 03:16

@gladstoned66 | 10-06-11 | 03:06
Ik heb geen moeite met een uitkering voor mensen die écht niet kunnen werken, en dan mag de uitkering best omhoog.
Ik heb het over de mensen die niet WILLEN werken, pas opstaan om 15:00 om vervolgens de hele dag op de bank Halve liters Euroshopper achterover kantelen.
Maar als je het niet erg vindt: ik ga werken (nu, ja), tenslotte moet iemand betalen voor de solidariteit.
*out*

necrosis | 10-06-11 | 03:13

Ik zeg ook nergens , dat jij dat hebt gezegd. Geen bijtwonden aan mijn vingers a.u.b.

En ja , bijstand is een vangnet. Maar het liefst zonder enige kwaliteit van leven , toch? Gewoon een homp brood en een kommetje om water uit de goot te scheppen.

gladstoned66 | 10-06-11 | 03:06

@gladstoned66 | 10-06-11 | 02:50
Ben jij bekend met de slogan: bijstand is een vangnet, geen hangmat.....
Overigens heb ik niets gezegd over uitkeringen afschaffen, leg me geen woorden in de mond anders bijt ik in je vingers!

necrosis | 10-06-11 | 02:59

necrosis | 10-06-11 | 00:53 |

Nee natuurlijk niet. geen enkele cent naar die uitvreters met hun zogenaamde ziektes. Stel je voor dat de hardwerkende burger een plakje kaas minder krijgt. Dan liever alle uitkeringen afschaffen.

Geen kwaliteit van leven voor de kanslozen. Stelletje tuig allemaal.

gladstoned66 | 10-06-11 | 02:50

@idopane | 10-06-11 | 01:55
Ze kunnen beter de PvdA opheffen, die partij heeft al jaren niets meer met Arbeid van doen.
Fatima zelf heeft nog nooit een dag gewerkt in haar leven, na haar studie staan er alleen "beleids" functies en politiek op haar CV:
nl.wikipedia.org/wiki/Fatima_Elatik

necrosis | 10-06-11 | 02:35

Graaisnaaiert | 10-06-11 | 01:50 | + 0 -
Zo is het! Reaguurders die Fatima Elatik als nieuwe PvdA-leidert voorstellen, hebben haar stem nog niet vaak genoeg gehoord. Brrr.

mokum4all | 10-06-11 | 02:10

Graaisnaaiert | 10-06-11 | 01:50
Fatima Elastiek lijkt me trouwens bijzonder goed geschikt voor de PvdA. Een flexibele caretaker voor een dogmatische partij, zou ik zeggen. 'Stervensbegeleidster' als ik van kwaaie wil zou zijn.

idopane | 10-06-11 | 01:55

@Slipsnifter:
"Ik vind fatima elatik wel een goede opvolger voor joppie."
Wilt u altublieft uw mond gaan spoelen?
U heeft er zeker niet bij stilgestaan dat een fractievoorzitter vaak, heel vaak op radio en tv te horen en * slik * te zien is? En dat geldt al helemaal voor de oppositieleider, en nog eens extra als het een PVDA-er is.
Dus nee, niet mee eens.

Graaisnaaiert | 10-06-11 | 01:50

necrosis | 10-06-11 | 01:41
Als je macht geeft aan het individu tel je vingers na. Ik ben iemand die voor meer macht voor het individu is maar zorg er wel voor dat ze de boel niet kunnen belazeren, duidelijk en dat werkt het beste. Tenslotte denkt het individu alleen maar aan zichzelf en daar is niets op tegen maar niet ten koste van een ander individu.

idopane | 10-06-11 | 01:47

@idopane | 10-06-11 | 01:32
Het lijkt me dus vrij simpel:
PGB afschaffen/ anders indelen (specifieke aanvragen) en reguliere zorg doorlichten/ overbodige bestuurslagen wegsnijden.
Voor anderhalve ton heb je minstens 5 verpleegkundigen, daar heb je meer aan dan één directeur WeaO (Wiebeltenen en andere Onzin).

necrosis | 10-06-11 | 01:41

@ojédiaré | 10-06-11 | 00:44
Waarom is de man rechtsonder geen negert? Je krijgt nu de indruk dat alleen blanken homo's zijn. Voelt zich gediscrimineerd.

reageerbuis | 10-06-11 | 01:40

bakoenin | 10-06-11 | 01:22
Inderdaad er is olie. Hier gaat dat linkse cliche helemaal op. Maar daarin staat de VS echt niet alleen. Als wij zoveel smeer in onze bodem hadden zitten was Lubbers ongetwijfeld Secretaris Generaal van de VN geweest en had hij met z'n vingers aan al het vrouwelijk schoon kunnen zitten zonder dat er ook maar een haan naar gekraaid had.

idopane | 10-06-11 | 01:37

@down | 10-06-11 | 00:43
Je zou er bijna down van worden maar ik deel wel jouw mening.

reageerbuis | 10-06-11 | 01:36

necrosis | 10-06-11 | 01:26
PGB werkt alleen maar wanneer mensen hun verantwoordelijkheid willen nemen en niet wanneer mensen denken dat zij de staat kunnen oplichten danwel terug pakken. En die bestuurslagen doen er alles aan om vooral onder die Balkenendenorm te eindigen dus minstens 1,5 ton, voorruitbetalen s.v.p.
De hulpverlenersmaffia ten top.

idopane | 10-06-11 | 01:32

@bakoenin | 10-06-11 | 01:18
PGB of reguliere zorg, beiden kenmerken zich door fraude.
Bij PGB verrijken mensen zichzelf of directe bloedverwanten/ vriendjes.
Bij reguliere zorg zijn de vele bestuurslagen (PvdA'erts?) debet aan het afromen, wat nadelig is voor "de handen aan het bed".

necrosis | 10-06-11 | 01:26

bakoenin | 10-06-11 | 01:14
Is dat de enigste 'alu hoedje' bron die je kan citeren, een slecht gemaakte website. Alsjeblieft de NYT zou mij meer overtuigen. En dat de US meerdere ijzers in het vuur hield dat is geen nieuws voor mij of zoals Bakito al zij 'part of US geopolicy'.

idopane | 10-06-11 | 01:25

idopane | 10-06-11 | 01:07
Dat is waar, in Saudi Arabie zijn ze heel blij met de USA. En ik moet zeggen dat het regime daar uit zeer verlichte geesten bestaat.
Daarentegen had Ghadaffi een broertje dood aan moslim fundamentalisten, en helemaal aan de Palestijnen.
Logisch dus dat je die plat bombardeert.

bakoenin | 10-06-11 | 01:22

necrosis | 10-06-11 | 00:53
Hmm, het PGB was een liberaal... VVD stokpaardje, omdat ze geld wilden weghalen bij de reguliere zorg.

bakoenin | 10-06-11 | 01:18

idopane | 10-06-11 | 01:01
Vandaar ook de financiele steun van de USA aan Pol Pot.

bakoenin | 10-06-11 | 01:12

Bakito | 10-06-11 | 00:45
Daar ben ik ontzettend blij mee maar dat heeft niets met marionetten te maken maar alles met een 'kapitalistische' logica die werkt. Dat in de Arabische wereld intelligente mensen ook niet meer rondlopen met leuzes tegen Amerika en zijn 'marionetten' laat duidelijk zien dat het opgeleide Arabische individu nou ook langzaam wakker begint te worden

idopane | 10-06-11 | 01:07

Bakito | 10-06-11 | 00:35
Amerika heeft gewoon Khadaffi die vrijwillig zijn weapons of mass destruction wilde opgeven het voordeel van de twijfel gegeven in de overtuiging dat hij z'n regime zou 'humaniseren'. Als je een conflict kan vermijden door diplomatie i.p.v. geweld is dat altijd welkom. Toen echter links de geloofwaardigheid van Bush&Blair aan het ondermijnen was dacht de kneus Khadaffi dat hij een beetje voorbarig had gehandeld en heeft die hervormingen alsnog af geblazen. En geloof me bij Khadaffi trekt niemand aan de touwtjes, die heeft schijt aan iedereen. Dat is ook de reden dat iedereen hem nu kwijt wil. En omdat hij in tegenstelling tot Saddam zijn wapenleveranties contant heeft afgerekend is er niemand die hem nog overeind hoeft te houden om z'n geld nog terug te zien (Frankrijk-Irak 9.000.000.000 euro stond nog open toen Chirac in 2003 plotseling veranderde in een vredesduif). En dat hij een groter gevaar buiten de deur hield was hoogstens meegenomen maar de NewCons van Reagan hadden toen al als politiek dat dictaturen of ze nou links of rechts zijn bij voorbaat onbetrouwbaar zijn en een doodlopende straat. Dat was in de jaren 80 van de vorige eeuw al de policy van Ronald Reagan. Daarom mocht ik de man ook.

idopane | 10-06-11 | 01:01

Niets goede bestuurder en slechte oppositieleider. Cohen zou ook waardeloos zijn geweest als premier. Dat was hij namelijk ook als burgemeester.

triasenergetica | 10-06-11 | 00:58

@Hölzenbein | 10-06-11 | 00:33
Ik zal even een voorzetje geven:
Links propageert solidariteit en "het moet eerlijker".
Er is echter niets "eerlijk" aan het feit dat ze geld uitdelen wat ze van anderen (conservatieven/ rechts) hebben gestolen.
Nog los van het feit dat "oneerlijk" een rekbaar begrip is.
Moeten we extra geld gaan geven aan mensen in de bijstand omdat ze naar een 4:3 televee moeten kijken, terwijl de hardwerkende buurman een 42" LED televee heeft staan?
*minkudo knop afschermen doet*

necrosis | 10-06-11 | 00:53

@Hölzenbein | 10-06-11 | 00:46
Goed plan. Idopane houdt zichzelf wel bezig.

Bakito | 10-06-11 | 00:50

Ga er uit moet morgen vroeg op, dus ik lees het wel weer. *aufwiedersehen*

Hölzenbein | 10-06-11 | 00:46

@idopane | 10-06-11 | 00:43
Het communisme is inderdaad mislukt. M.n. dankzij de geopolitieke strategie van de V.S. Nogmaals: ben je daar niet blij om?

Bakito | 10-06-11 | 00:45

De reden dat Job Cohen zo faalt is dat hij een slechte leugenaar is. Hij wil vanuit idealisme een verhaal vertellen waarvan hij weet dat het eigenlijk bullshit is.
Als burgemeester wist hij ook dat hard optreden werkt maar toch deed hij dat alleen als dat zijn droomwereld niet in de weg stond. Tegen voetbal tuig heeft hij menigmaal (terecht) keihard opgetreden terwijl hij tot drie maal toe een politiebureau laat belagen en bekogelen door Marokkaans straat tuig en hij hield daarmee zijn gewoonte instand om zijn gezag te verspelen. Hij had na de eerste keer toch wel een cameraatje kunnen plaatsen.
Hij heeft met ogen gezien hoe etterbakjes op hebben kunnen groeien tot zware criminelen. Met al die straatcoaches van hij wist hij precies om wie het ging.

Waarom zij hij in het "kut-Marokkanen" gesprek met Oudkerk dat het wel "onze kutmarokkanen waren"?
Waarom durft hij in Oslo wel de waarheid te vertellen?
Waarom doet hij voorkomen dat de zwarte kousen kerk en “de Veluwe” een bedreiging is terwijl het om gedachtegoed gaat dat hier al eeuwen geworteld is en wordt iedereen die tegen islamitisch extremisme waarschuwt in een zwart hemd en zwarte laarzen gehesen?

Cohen wil dat iedereen een ziekteverwekkende lelijke vieze ouwe kikker als een prins behandeld terwijl hij weet dat het altijd het een lelijke vieze ouwe kikker zal blijven. Hij zet de lelijke kikker een kostbare kroon op en vraagt aan anderen dat zij zich aan die kikker onderwerpen. Hij meent zelf, vanuit zijn socialistische gedachtegoed, dat hij daarmee iets goeds doet en gebruikt daarom leugens en propaganda.
Cohen is een slechte leugenaar!

down | 10-06-11 | 00:43

Bakito | 10-06-11 | 00:35
Marionetten zijn poppen die je kan besturen en een geliefd scheldwoord van communisten die iedereen die het niet met hun eens was ook wel betitelden als racisten en fascisten. Heel geloofwaardig volk dat plotseling van een wereldmacht in enkele jaren veranderde in een illusie waarvan niemand meer weet of ze wel echt hebben bestaan. Hahahaha

idopane | 10-06-11 | 00:43

@idopane | 10-06-11 | 00:28
De V.S. heeft deze heren inderdaad gebruikt als marionetten om een schadelijker bewind buiten de deur te houden. En dat is redelijk gelukt. Ben jij daar niet blij om?

Bakito | 10-06-11 | 00:35

@Bakito | 10-06-11 | 00:30
De VPRO is kritischer dan alle andere zenders bij elkaar, maar de vraag van zeg maar jansen aan idopane is nog steeds:

Wat heb jij eigenlijk tegen links?

Wacht dus ook nog op antwoord pompdiepompdiepomdiedom

Hölzenbein | 10-06-11 | 00:33

idopane | 10-06-11 | 00:30 Weer fout. Simpele vraag hoor. Het gaat om het WAT. Wat heb jij tegen links?

zeg maar jansen | 10-06-11 | 00:32

idopane | 10-06-11 | 00:28 Ik heb je nick even gegoogled. Niet zo slim om hem ook te gebruiken bij de VPRO, Elsevier, Fok, Powned, Volkskrant en noem ze maar op waar wat te reaguren is.

Wie betaald dat allemaal? Met je veer in de reedt voor de VPRO om 4:18 in de ochtend.

Wie noemde je ook alweer een uitvreter?

zeg maar jansen | 10-06-11 | 00:31

@zeg maar jansen | 10-06-11 | 00:25
De VPRO is liberaler dan de VVD ooit zal zijn.

Bakito | 10-06-11 | 00:30

zeg maar jansen | 10-06-11 | 00:27
Ga lekker The Soviet Story downloaden by Piratebay leuke informatie zegt genoeg.

idopane | 10-06-11 | 00:30

Bakito | 10-06-11 | 00:25
Dus Khadaffi, Saddam en Assad zijn er door Amerika neergezet. Ben jij nou werkelijk zo onnozel.

idopane | 10-06-11 | 00:28

idopane | 10-06-11 | 00:25 De vraag was wat of je tegen links hebt.

zeg maar jansen | 10-06-11 | 00:27

Bakito | 10-06-11 | 00:25 Zou jij de VPRO als 'links' beschouwen?

zeg maar jansen | 10-06-11 | 00:25

zeg maar jansen | 10-06-11 | 00:16
Omdat ik toen ik jong was, 8 tot 11 jaar oud ook in die sprookjes heb geloofd. Ik ken mijn pappenheimers beter dan wie dan ook.

idopane | 10-06-11 | 00:25

@idopane | 10-06-11 | 00:21
Je noemt inderdaad allerlei pionnen op uit het geopolitieke schaakspel van de USA. Waarom schaam je je daarvoor?

Bakito | 10-06-11 | 00:25

Pompdiepomdiepom. *wacht op antwoord van idopane*

zeg maar jansen | 10-06-11 | 00:22


Bakito | 09-06-11 | 23:39
Is Khadaffi, Assad, Saddam, Die Tunesische lutser, Mugabe, etc door de US in het zadel geholpen . Zelfs Mubarak is via Nasser en Sadat door linkse lutsers aan de macht gebracht. Zo en kom maar nu met je tegenargumenten.

idopane | 10-06-11 | 00:21

La Vie En Rose | 09-06-11 | 22:30

Ah, mijn favo nummer en ik heb een tijdje in Parijs gewoond: je hebt helemaal gelijk. Doe ik ook en vind ik normaal. Kun je helpen doe dat dan.

count von ziegenpuss | 10-06-11 | 00:21

Jullie? Dat zegt een beschaafde opponent gewoon niet. Drom. Zo gaat het.

AntiSoof | 10-06-11 | 00:19

idopane | 10-06-11 | 00:06 Wat heb jij eigenlijk tegen links?

zeg maar jansen | 10-06-11 | 00:16

@idopane | 10-06-11 | 00:09
Welke puinhopen bedoel je dan?

Bakito | 10-06-11 | 00:15

Bakito | 09-06-11 | 23:59
Klopt daarom zijn jullie een uitstervende diersoort waar het nageslacht als ze eenmaal de puinhopen hebben opgeruimd nog smadelijk om kunnen lachen.

idopane | 10-06-11 | 00:09

@idopane | 10-06-11 | 00:04
Voor mijn tijd, ik keek toen nog naar Barbapapa en Ome Willem.

Bakito | 10-06-11 | 00:08

Lol @ voorleesmodus De Mos.

titsme | 10-06-11 | 00:06

@Bakito | 09-06-11 | 23:59
En de fabeltjeskrant...

Hölzenbein | 10-06-11 | 00:05

Bakito | 09-06-11 | 23:54
En daarvoor had je die mooie link van hobbykip
YouTube - Soviet Story

idopane | 10-06-11 | 00:04

Supermatthijs | 10-06-11 | 00:01 Alle scheldwoorden spelt ie correct anders.

Flapdrol, lutser, zwitsalletje, Argumenten meneertje.

zeg maar jansen | 10-06-11 | 00:02

Heren, heren, speel eens wat meer op de bal en minder op de man.

Supermatthijs | 10-06-11 | 00:01

@idopane | 09-06-11 | 23:59
Voor jou meneer Hölzenbein, en dat lutser, ach ja... Het is dat jij het bent weekdier...

Hölzenbein | 10-06-11 | 00:00

@idopane | 09-06-11 | 23:52
Jouw geschiedenis ken ik inderdaad niet, maar ik vermoed dat je voortijdig de middelbare school hebt verruild voor de Telegraaf.

Bakito | 09-06-11 | 23:59

Hölzenbein | 09-06-11 | 23:55
Het houtenbeen zonder umlaut. Ken je echt niet beter. Argumenten lutser.

idopane | 09-06-11 | 23:59

*chips haalt*

zeg maar jansen | 09-06-11 | 23:58

Moondance | 09-06-11 | 23:52
Zo zwitsalletje Maar ome Reagan heeft naast die linkse losers uit Nigaragua ook een einde gemaakt aan al die andere rechtse dictaturen in Zuid Amerika. (zie boven en Wikipedia). Trouwens wapens verkocht hij aan Iran en aan Irak verkocht hij satellietbeelden.

idopane | 09-06-11 | 23:56

Hölzenbein | 09-06-11 | 23:55 Ja, want pissing against the wind zou een Bakito nooit doen.

#te slim

zeg maar jansen | 09-06-11 | 23:55

@idopane | 09-06-11 | 23:52
En de wind staat nu in jouw richting. Dus...

Hölzenbein | 09-06-11 | 23:55

La Vie En Rose | 09-06-11 | 22:30 | + 0 -
Ik ook. Velen doen het zonder PGB. Niet makkelijk maar je neemt je verantwoordelijkheid, dan maar wat minder mooi huis en een kortere vakantie.

mokum4all | 09-06-11 | 23:54

@idopane | 09-06-11 | 23:49
En daarvoor?

Bakito | 09-06-11 | 23:54

Moondance | 09-06-11 | 23:52 Ah, dank. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.

zeg maar jansen | 09-06-11 | 23:53

Bakito | 09-06-11 | 23:47
Ik ken mijn geschiedenis, mijn argumenten zijn gewoon na te kijken bij Wikipedia. You are just pissing in the wind.

idopane | 09-06-11 | 23:52

zeg maar jansen | 09-06-11 | 23:42
Het zat iets anders. Amerika verkocht wapens aan Iran, terwijl de NAVO officieel achter Irak (Saddam) stond, en dat geld werd naar Nicaragua gesmokkeld, waar rechtse gekkies probeerde linksche gekkies te verdrijven.
.
Maar de CIA heeft zeker ook Osama gesteund. Maar dat waren gewoon Amerikaanse belastingcenten.

Moondance | 09-06-11 | 23:52

*Biertje er bij pakt*

50 pop op Bakito.

zeg maar jansen | 09-06-11 | 23:51

@zeg maar jansen | 09-06-11 | 23:42
Het verzet steunen met geld en wapens is veel effectiever dan diplomatie.

Bakito | 09-06-11 | 23:51

@Bakito | 09-06-11 | 23:47
Oftewel tussen uhuh en piepie.

Hölzenbein | 09-06-11 | 23:50

Bakito | 09-06-11 | 23:39
Sorry flapdrol al die dictaturen die het communisme erbuiten moesten houden. Chili, Paraquay, Zuid Afrika, Zuid Korea, Spanje, Griekenland, Taiwan, Zaire en Argentinie zijn allemaal in de jaren 80 door de communistenvreter bij uitstek Ronald Reagan compleet van de aardbodem verdreven. Dus zoals altijd lig jij weer uit je nek te lullen.

idopane | 09-06-11 | 23:49

@idopane | 09-06-11 | 23:42
Aha. Alles wat je niet bevalt, noem je links. Als dat helpt.... Zo maken kinderen onderscheid tussen grote en kleine bah.

Bakito | 09-06-11 | 23:47

Het moet eerlijker.

Hölzenbein | 09-06-11 | 23:43

Bakito | 09-06-11 | 23:39 Osama kreeg geld van Amerika om de Russen uit Afghanistan te schoppen.

Dat geld was de winst op de wapenhandel in Nicaragua. Want daar moest ook een clubje uitgeroeid en een ander clubje in het zadel geholpen.

zeg maar jansen | 09-06-11 | 23:42

Net zoals die linkse lutsers die met open mond zitten te luisteren bij KnevelvdBrink naar een moeder diens kind is misbruikt door een volgeling van Martijn, de door links zo flink gesubsidieerde vereniging en daarbij vergetend dat de VPRO destijds in de jaren 70 reportages uitzond van pedofielen die vaders 'aanraadden' om hun dochters te neuken zodat zij zich beter konden voorbereiden op hun toekomstige seksuele beleving. Vooruitschreidend inzicht zullen we maar zeggen.

idopane | 09-06-11 | 23:42

Nu de dolkstoot in de rug van Bert, vriendelijk begeleidt door de heer A. Knevel.

Simon Spoor | 09-06-11 | 23:40

ecologiste | 09-06-11 | 23:37 Het is al dagen oorverdovend stil in die hoek van de kamer.

zeg maar jansen | 09-06-11 | 23:39

@idopane | 09-06-11 | 23:27
Wist je dat veel dictators door de VS in het zadel worden gehouden om eerst het communisme en nu de islam buiten de deur te houden? Dat heeft niks met links te maken.

Bakito | 09-06-11 | 23:39

? toch meer 1 keer gepost.

ecologiste | 09-06-11 | 23:38

-weggejorist-

ecologiste | 09-06-11 | 23:37

Greet Wilders is een l*l dat hij dit kabinet nog steunt. Hoe kun je nu gaan bezuinigen op gehandicapten die hard werken en proberen echt mee te doen en niet die lamstralen uit mocroland die alleen maar hand ophouden en steken en meer van die venijnige dingen en ons miljarden per jaar kosten.
Eerzame onderdanen zo te grazen nemen en de banken en de bouwmaffia (25 miljard weet je wel)ongemoeid laten. Greet toont zij ware gezicht. Toch een verkapte nepVVD-er.

ecologiste | 09-06-11 | 23:37

@idopane | 09-06-11 | 23:27 |
En Bea gaat graag op de foto met zulke enge dictators. Met het regeringsvliegtuig een privébezoek afleggen en gezellig aan tafel met de sultan van Oman, terwijl buiten het paleis betogers worden neergeschoten.

SamKoeman | 09-06-11 | 23:32

@Fukjoe | 09-06-11 | 22:45
Een PVV stemmer die Bakito een uitvreter noemt. Typisch.

Hölzenbein | 09-06-11 | 23:31

idopane | 09-06-11 | 23:27
Trouwens nog Miloscovic vergeten. Ook zo'n socialistische lutser.

idopane | 09-06-11 | 23:28

Trouwens vreemd dat al die dictators die wij de afgelopen 20 jaar hebben willen bombarderen allemaal linkse lutsers zijn geweest. Khadaffi, Saddam Hoessein, Mubarak, die Tunesische kneus waar mij de naam van is ontschoten, Birma, Mugabe, Kim il Jung en familie, Noriega, Chavaz, Castro, die Wit-Russische Loekasjenko en zo kan ik wel een uur doorgaan. Daartegenover kunnen die linkse lutsers alleen maar aankomen met Pinochet die allang daed is en Chili achter liet als een democratie en een van de sterkste economieën van Zuid Amerika. Hoelang gaat deze komedie nog duren.

idopane | 09-06-11 | 23:27

toetanchamon | 09-06-11 | 23:21 Nee ga ik zo doen.

zeg maar jansen | 09-06-11 | 23:22

@zeg maar jansen | 09-06-11 | 23:17
Heb je geslapen vanavond?

toetanchamon | 09-06-11 | 23:21

Als liberaal en VVD'er vind ik persoonlijk het PGB een goede regeling; echter niet in zijn huidige vorm. Er wordt op grootschalige wijze misbruik gemaakt van het PGB en dat is ook gelijk de achilleshiel van het PGB. Ook zijn vaak de bedragen die toegekend worden aan mensen die gebruik maken van het PGB veel te hoog. Wat er zou moeten gebeuren is het volgende: misbruik maken van elke vorm van sociale voorziening; daarbij reken ik dus alle uitkeringen en zaken die gesubsidieerd worden door belastinggeld; zo zwaar te bestraffen, dat mensen het wel uit hun hoofd laten om dit nog te doen. Ik wil hier het utilisme, verweven in deze plannen buiten spel zetten en er hard voor te staan dat al dat geld dat wordt uitgekeerd, bij de goede terecht komt. Wat mij betreft laat je die lui alles terug betalen, geef je ze een boete van minimaal factor 2 dat bedrag en ontneem je ze elk recht dat zij hebben op welke sociale voorziening dan ook; ze vallen oprecht maar dood. Daarnaast moet het worden verboden, dat de directe familie/vrienden of wat dan ook gebruik maken van de gelden van het PGB om voor hun zieke vriend of vader/moeder what ever te zorgen. Het is van de zotte dat een opa die op zijn kleinkinderen past of wat dan ook, geld krijgt om dit te doen. Het PGB moet terug naar zijn originele kern; namelijk zelf zorg inkopen wanneer dat echt nodig is; en geen lekkere inkomstenbron voor het zorgen voor je zieke oma.

blendedperfection | 09-06-11 | 23:18

lauwebal | 09-06-11 | 23:03 |
Ik heb wel gelezen wat U er van vindt.
Maar ook in die tijd is het nog steeds knetterdebiel.
Zie mijn voorbeeld met zonnepanelen/hybride auto en 3D televisie.

dmekdn | 09-06-11 | 23:17

Zet ik Job-24 aan krijg ik een Belg te zien. Wat weten die er nou van?

Qua formatie en zo.

zeg maar jansen | 09-06-11 | 23:17

@Bakito | 09-06-11 | 23:13 *iets over rotgrappen mompelt* ;-)

vraagstaart | 09-06-11 | 23:16

@ZKH EénOog | 09-06-11 | 23:02 Ghehehe.... that will be the day...

vraagstaart | 09-06-11 | 23:14

Maar wie lost nou de files op dan?

zeg maar jansen | 09-06-11 | 23:14

@vraagstaart | 09-06-11 | 23:10
Je slaat je er wel doorheen. Ben ik niet bang voor.

Bakito | 09-06-11 | 23:13

Bij Elsevier lees ik dat de PvdA Libië wel wil bombarderen. Goh eerst Bush de grond in trappen om dat die 1 miljoen Irakezen het stenen tijdperk in had gebombardeerd (gebaseerd op klinklare leugens trouwens) zijn ze nu 180 graden om en is bombarderen plotseling politiek aanvaardbaar geworden. Je zou eigenlijk meteen in een lachen uitbarsten als het niet te triest voor woorden was. Linkse windvanen die pretenderen dat ze begrijpen hoe de wereld in mekaar zit. Lutser noemen wij dat tegenwoordig.

idopane | 09-06-11 | 23:11

@Bakito | 09-06-11 | 23:00 LOL ja, slecht nieuws gaat snel.... ik kan wel een PersoonsGebonden Bitch gebruiken nu, ben aardig onthand.

vraagstaart | 09-06-11 | 23:10

Even een kopje thee zetten en dan naar bed.

De Zure Citroen | 09-06-11 | 23:07

@vraagstaart | 09-06-11 | 22:58
Dat Job zijn haar blondeert gaat niet gebeuren denk ik (zou wel leuk zijn). Maar je hebt wel gelijk dat ze dan bijna gelijk opgaan.

dantochmaar | 09-06-11 | 23:04

@dmekdn | 09-06-11 | 22:52 : Lees nou even goed voordat je mijn posts afkraakt. Ik zeg dat de PC-privé regeling vandaag de dag inderdaad absurd is, maar in de tijd dat deze is ingevoerd was de regeling terecht. Verdiep je eens in de geschiedenis, begin jaren '90 was de situatie met computers heel anders dan nu. Daarom is het ook terecht dat de regeling nu niet meer bestaat.

lauwebal | 09-06-11 | 23:03

@prince | 09-06-11 | 22:52
Amai! De comfort card...

toetanchamon | 09-06-11 | 23:03

@vraagstaart | 09-06-11 | 22:58

EOEjeejee. Dat is bijna vloeken wat je nu doet. Is bijna hetzelfde als zeggen dat wanneer de islam verlicht raakt, Wilders imam kan worden :P

ZKH EénOog | 09-06-11 | 23:02

@vraagstaart | 09-06-11 | 22:58
Hoe is het nou? Ik hoorde dat je zorg hebt ingekocht vandaag... ;)

Bakito | 09-06-11 | 23:00

La Vie En Rose | 09-06-11 | 22:54 |
Daar hebt u gelijk in, maar het is gewoon absurd.
Ik kan nu ook geen 3d televisie kopen, of een hybride auto, zonnepanelen en ga zo maar door.
Het wordt vanzelf goedkoper en daar hebben mensen met een minimuminkomen dan maar op te wachten net zoals ik dat ook moet.

dmekdn | 09-06-11 | 22:59

@dantochmaar | 09-06-11 | 22:55 :-) ... en dan zijn ze bijna 100% op de koers van die partij waar ze zich zo tegen afzetten: de PVV. Kan Blonde Greet de nieuwe PvdA-leider worden ;-D

vraagstaart | 09-06-11 | 22:58

lauwebal | 09-06-11 | 22:46
Had je comment niet gezien. Klopt. zie verder LVER 22:54

La Vie En Rose | 09-06-11 | 22:57

Ja Emile... En hoeveel van die voorstellen houden niet in dat de Nederlandse staat nog meer geld moet lenen, en nog meer schulden op zich moet nemen, of de mensen die onze economie echt stimuleren nog meer platbelasten? Volgens mij geen een.

Moondance | 09-06-11 | 22:56

@vraagstaart | 09-06-11 | 22:34
Of het nu een profiel is van een PvdA bestuurder of van een ..... bestuurder weet ik niet.
Ik weet (denk) wel dat binnen nu en een paar maanden de PvdA een 180 graden draai maakt in hun eigen denkwijze. De spreekbeurt van Job in Noorwegen was een voorloper.

dantochmaar | 09-06-11 | 22:55

dmekdn | 09-06-11 | 22:45 |
Ik zeg toch nergens dat ik dat een prima regeling vond.
Nou, misschien wel voor werkenden met een minimuminkomen, want toen waren PC's veel duurder dan nu maar zeker niet voor de hogere inkomens.

Het gaat mij erom dat dit soort regelingen, ook het PGB gierend uit de hand lopen.

La Vie En Rose | 09-06-11 | 22:54

-weggejorist-

Scheepskameel | 09-06-11 | 22:54

Roemer wordt even de oren gewassen...

Scheepskameel | 09-06-11 | 22:54

@lauwebal | 09-06-11 | 22:49
Jij zegt het te netjes!

prince | 09-06-11 | 22:54

Jostie Roemer gaat af als een gieter........ #whatsnew

woefdrammer | 09-06-11 | 22:53

@La Vie En Rose | 09-06-11 | 22:42
weet ik nog wel ja, begin van deze eeuw leek het mij ook wel een goed idee, was toen voor mij niet meer beschikbaar, gelukkig was er toen comfort card!

prince | 09-06-11 | 22:52

lauwebal | 09-06-11 | 22:49
Ach kom nou toch, een overheid moet zich niet met zulke kolder bezig gaan houden.
Wat moet de overheid nu dan gaan doen?? Ipads gaan subsidiëren?
Als er één markt is waar de prijzen super snel dalen dan is het wel die van de computers/consumentenelektronica.
Het subsidiëren van dergelijke is gewoon absurd.

dmekdn | 09-06-11 | 22:52

Cohen de hakkelaar heeft zich nu net weer ongelooflijk gepositioneerd als de grootste droplul van de non-oppositie.

smdyasc | 09-06-11 | 22:52

War zal hij een spijt hebben dat hij ooit uit Amsterdam is weggegaan om de PvdA "te redden". Het was een gok, maar pakt toch wel dramatisch uit voor Job. Sterkte.

Stropdasje | 09-06-11 | 22:50

@prince | 09-06-11 | 22:48 : Uiteraard. Mede daarom zeg ik ook dat de multiculturele samenleving aangepakt moet worden. Daar hoort ook zerotolerance bij jegens dit soort zaken.

lauwebal | 09-06-11 | 22:49

@dmekdn | 09-06-11 | 22:45 : In de tijd dat de regeling werd ingevoerd was deze alles behalve absurd. Computers werd in hoog tempo belangrijker maar was in die tijd lastig te financieren.

lauwebal | 09-06-11 | 22:49

@Fukjoe | 09-06-11 | 22:45
Daarom vraag ik voor de zekerheid om zelf ook even te kijken.

Bakito | 09-06-11 | 22:48

@lauwebal | 09-06-11 | 22:34
Ik denk dat het aantal neef-nicht huwelijken/geboortes inperken ook wel significant werkt!

prince | 09-06-11 | 22:48

@La Vie En Rose | 09-06-11 | 22:42 : Zijn ook wel andere factoren te bedenken. Zo duur was die regeling niet, maar..
1. In de tijd dat die regeling is afgeschaft moest ook veel bezuinigd worden en wist men van gekheid niet waar ze het geld vandaan moesten halen.
2. Toen PC-privé werd ingevoegd was een PC ontzettend duur, drie modale maandsalarissen voor een PC was geen uitzondering. Toen de regeling werd afgeschaft kostte een PC bijna niets meer. Zelfs met een gebruikt PC-tje van 100 euro kun je chatten, mailen en zakelijk internetten. De regeling was dus overbodig geworden.

lauwebal | 09-06-11 | 22:46

La Vie En Rose | 09-06-11 | 22:42 |
Maar kom op, dat is toch een absurde regeling. Zelfs als het niet uit de klauwen liep.
Een dergelijke regeling is gewoon overheidsonwaardig.

dmekdn | 09-06-11 | 22:45

Bakito | 09-06-11 | 22:27 |
Kan jij niet beoordelen uitvreter.

Fukjoe | 09-06-11 | 22:45

prince | 09-06-11 | 22:11 |
Percies!

Weet je nog de PC-privé regeling, bedoeld voor mensen met een laag inkomen, zodat die ook een PC aan konden schaffen. Dat liep gierend uit de hand want ook diegenen die allang een PC én een goed inkomen hadden gingen massaal van deze regeling gebruik maken, waardoor de kosten gierend uit de hand liepen. Die regeling werd van de één op de andere dag afgeschaft.

La Vie En Rose | 09-06-11 | 22:42

@Scheepskameel | 09-06-11 | 22:39 : Zeker. Maar ook stoppen met kinderopvang als pa of ma gewoon thuis is. Wat mij betreft helemaal stoppen, dit soort staats-opvoeding is niet goed. Er is heel veel mis vandaag de dag Niet voor niets is de helft van alle kinderen die anno 2010 opgroeit verknipt. En dat moet aangepakt worden. Dan kunnen die PGB's er ook uit.

lauwebal | 09-06-11 | 22:41

lauwebal | 09-06-11 | 22:38 | + 0 -

We zouden eens moeten beginnen met kinderopvang alleen te subsidiëren voor werkenden..

Scheepskameel | 09-06-11 | 22:39

Het zijn trouwens vooral ouders met van die mooie bakfietsen die precies weten hoe ze zo'n PGB moeten regelen..

Scheepskameel | 09-06-11 | 22:38

Wat ook nog wel helpt is nog meer bezuinigen op de kinderopvang. Gevolgen: Mensen krijgen minder kinderen, dus minder overbevolking en meer aandacht voor het kind vanuit het gezin. Minder gebruik kinderopvang, zodat kinderen worden opgevoegd door pa en ma zoals het hoort. Hoe minder staats- opvang hoe beter. Nu nog kleinschalig onderwijs en afschaffen multiculturele samenleving en onze kinderen worden weer gezond.

lauwebal | 09-06-11 | 22:38

Job, waarom heb jij gestempt vóór die miljarden die naar Griekenland gaan? Waarom heeft de PvdA zich onthouden van stemmen over de salarisverhoging van toch al dikbetaalde EU-parlementariërs?

Dan zou je geloofwaardiger zijn geweest. Nu niet duzz!

La Vie En Rose | 09-06-11 | 22:36

Job probeert te scoren bij een nieuwe doelgroep voor de PVDA, alleen jammer dat ie moeite heeft niet te lachen bij zijn eigen woorden.

toetanchamon | 09-06-11 | 22:36

voorbeeld: opa en oma krijgen 50% van hun landall verblijf vergoed omdat het kleinkind, welke daar een dagke verblijft een indicatie PDD-NOS heeft. Kleinkind: 13 jaar, VWO, hockey, en 11 vriendinnen. Mijn kind (4 jaar) is dus ook achterlijk: de komende 12 jaar voor 50% op kosten van de staat op vakantie. Kortom we hebben meer 1.000.000 autisten in het land (zouden die allemaal op de PVDA stemmen?)

Egoblokje | 09-06-11 | 22:36

Job zegt dat hij niet naar de demo op 23 juni gaat. Vindt hij niet belangrijk.
Rutte zegt dat hij Job nog nooit zoveel woorden heeft horen zeggen waarop Job terugkaatst dat hij van Rutte nog nooit zoveel flauwekul heeft gehoord.

Job schijnt toch niet ziende blind en ziet dat het pgb teveel kost, maar neemt geen maatregelen...
Volgens Job wordt pgb afgeschaft...
Hij begrijpt het niet helemaal.

drs.Nee | 09-06-11 | 22:35

@dantochmaar | 09-06-11 | 22:25 LOL Ik bedoelde "non-bestuurder" in de betekenis van een visieloze, besluiteloze angsthaas die zich laat leiden door degenen met de grootste bek - net zoals IJdelheid Wolfsen dus eigenlijk.

Maar je hebt gelijk, helaas is dat het profiel van de (PvdA-)bestuurder.

En ik denk dat de PvdA dit laat doorgaan omdat het een koersloze, in zichzelf gekeerde bende is die ook geen alternatief heeft. Drees waarschuwde toen hij de partij verliet - hij werd verketterd, maar kijk eens wie achteraf gelijk had....

vraagstaart | 09-06-11 | 22:34

@Scheepskameel | 09-06-11 | 22:29 : Ik geloof ook echt wel dat er aan de helft van de kinderen wat mankeert. PGB's zijn symptoombestrijding. Oorzaak is natuurlijk overbevolking, overprikkeling (niet meer buiten spelen, maar altijd voor de tv), multicultuur en grootschaligheid. Oplossing: Terug naar kleinschaligheid, kinderen minder voor de tv (is door de overheid niet te doen, privé-domein), geen multicul, immigratie-stop, kleinere gezinnen.

lauwebal | 09-06-11 | 22:34

Zonder stotteren deze keer, maar wel een hoop kul.

PimDePratendePinguin | 09-06-11 | 22:33

@lauwebal | 09-06-11 | 22:27

Die indruk is ontstaan door de relnichterigheid van Geenstijl over de positie van Cohen.

landlopertje | 09-06-11 | 22:32

-weggejorist-

lauwebal | 09-06-11 | 22:31

Jongens Cootje is het beste wat Mederland ooit is overkomen hij brengt in zijn eentje heel de PartyVanDeAnus naar de klote is maar een klein stukje maar toch!!

postbus51 | 09-06-11 | 22:30

mokum4all | 09-06-11 | 22:12
Ik heb kinderen én een baan én ben soms onbetaald mantelzorger voor diegene die dat nodig hebben. En met mij gelukkig nog velen!

La Vie En Rose | 09-06-11 | 22:30

GVD elke ouder met een kind met wiebeltenen krijgt een PGB. Een vriendin van mij staat voor de klas, de helft krijgt zowat een PGB omdat elk kind wel iets mankeert..

Gratis geld uitdelen trekt nu eenmaal mensen aan. Links denkt alleen dat mensen dit alleen doen omdat ze het nodig hebben. Biedt mij geld aan, en ik zweer je dat ik het nodig zal blijven hebben..

Scheepskameel | 09-06-11 | 22:29

@Fukjoe | 09-06-11 | 22:14
Qua dom lullen ben je aan het afglijden. Lees het morgen nog maar eens terug.

Bakito | 09-06-11 | 22:27

Ennuh, nog wat: Er bestaat toch ook nog een regeling, hoewel inmiddels behoorlijk uitgekleed, dat je ziektekosten die niet door de zorgverzekeraar worden gedekt, boven een bepaald bedrag van de belasting af kunt trekken?

La Vie En Rose | 09-06-11 | 22:27

Dit is gewoon een spoeddebatje, niets geen debat over Cohen blijven of weg. Ik dacht bij het openen van dit topic al, de partijraden van de PvdA worden toch niet live uitgezonden?

lauwebal | 09-06-11 | 22:27

Ik snap niet hoe Mark zo kalm en rustig kan blijven na een uur onzinvragen van het leger linksche gekkies. Je zou bijna kunnen zeggen dat hij jobsgeduld heeft.

Moondance | 09-06-11 | 22:27

@vraagstaart | 09-06-11 | 21:22
Dus eigenlijk is Job niet de vleesgeworden non-bestuurder maar de vleesgeworden bestuurder.
Hij is trouwens wel incompetent als bestuurder maar ook overtuigd van zijn eigen gelijk. Is ook een talent toch.
Ik vraag me trouwens ook vaak af waarom de PvdA dit nog zolang laat doorgaan.

dantochmaar | 09-06-11 | 22:25

Roemer heeft een punt: het is goed om jong gehandicapten aan het werk te helpen maar het kabinet weigert om bedrijven of (semi)overheid te helpen of te dwingen om arbeidsgehandicapten in dienst te nemen. Alleen zeggen dat ze het zouden moeten doen, gaat niet helpen.

mokum4all | 09-06-11 | 22:24

@smdyasc | 09-06-11 | 22:17
Dat trillinkje hebben bijna alle groen linkse vrouwen, komt door zo gevoelde morele verontwaardiging over de intense slechtheid van rechtse politici, begonnen met Ria Beckers (brrrr).

landlopertje | 09-06-11 | 22:22

JFC! Snap de linksche oppositie nou gewoon niet dat als er niet bezuinigd word, dat we over 5 jaar in het zelfde bootje zitten als Griekenland, en dat we dan echt gaan leren wat 'kil saneren' is?

Moondance | 09-06-11 | 22:17

@doenormaal! | 09-06-11 | 21:47
Sap heeft een onzeker trillinkje in haar stem...
Ik vind dat ook een beetje eng en ze is nu weer aan het woord. Eerlijk, is eerlijk, ze is is niet de allerslechtste, ..., maar we gaan verder ...

smdyasc | 09-06-11 | 22:17

-weggejorist-

toetanchamon | 09-06-11 | 22:16

Bakito | 09-06-11 | 22:08 |
Prima als je dat op eigen kosten doet en niet andere verplicht dat te doen. Maar van jouw uitkering gaat alleen maar een hoop gebakken lucht naar solidariteit.

Fukjoe | 09-06-11 | 22:14

Mbt het PGB, moeten we accepteren dat als je niet werkt omdat je mantelzorger bent, dit gelijk wordt behandeld als niet werken omdat je voor je kinderen wilt zorgen? Of is dit te hard?

mokum4all | 09-06-11 | 22:12

@Bakito | 09-06-11 | 22:01
Dit land heeft een systeem gecreeerd waarin de zwakkeren maar gepamperd moeten worden, nu lopen die "zwakkeren" met 3 dozen pampers tegelijk de winkel uit.
Houdt een keer op niet waar?

prince | 09-06-11 | 22:11

toetanchamon | 09-06-11 | 22:08
Of als er tegenslagen zijn dat de overheid wel klaar staat om die op te vangen.
Een overheid die alle onzekerheden van het leven weg wil nemen is gedoemd onder te gaan.

dmekdn | 09-06-11 | 22:11

@dmekdn | 09-06-11 | 21:55
Helemaal met u eens. Helaas zijn er teveel mensen die denken allemaal gezond 90 jaar te worden en geen teleurstellingen in hun leven krijgen te verwerken.

toetanchamon | 09-06-11 | 22:08

@Fukjoe | 09-06-11 | 22:05
Toch knap dat jij beter op de hoogte bent van mijn inkomsten dan ik.

Alleen de echte vrije geesten kunnen onbaatzuchtig solidair zijn.

Bakito | 09-06-11 | 22:08

@La Vie En Rose | 09-06-11 | 21:59
Zo kan je je vrouw inhuren om je kind van school te halen.
#winwin

prince | 09-06-11 | 22:08

De zorg moet betaalbaar blijven. Het is niet alleen duur; er wordt ook gefraudeerd. Door pgb-houders, door tussenpersonen, maar ook de grote zorginstanties sjoemelen met regels en gelden.
Pgb-houders die 40, 50 of 60.000 euro per jaar ontvangen zijn geen uitzondering. Zo ontvangt één echtpaar bijna een ton aan pgb per jaar; weliswaar uitgegeven aan totaal negentien personen, die uiteenlopende noden vervullen van dit echtpaar, aldus Funda!

drs.Nee | 09-06-11 | 22:06

Rutte staat extreem hypocriet zoete broodjes te bakken. Op dit moment verliezen deze "kansloze" DWI-clienten met duizenden tegelijk hun zgn trajecten met de boodschap vrijwilligerswerk te te zoeken. Wat een hypocriet gelul. Houd op met mensen hun enige kans af te pakken en dat sociaal en rechtvaardig te noemen.

mokum4all | 09-06-11 | 22:06

Bakito | 09-06-11 | 22:04
Nee, nee! Niet bijna goed. Gewoon goed. Alleen een steuntrekker is solidair op andermans kosten.

Fukjoe | 09-06-11 | 22:05

Ik heb een enorme pesthekel aan die regentenkliek van de Partij Van De Arbeidsmijders maar @cultheld | 09-06-11 | 19:50: eens.

uwesbeki | 09-06-11 | 22:05

Mark en Job draaien wel rondjes zeg.

MrTitanski | 09-06-11 | 22:05

Bakito | 09-06-11 | 21:54 Kusje ;)

Of omdat ze haar linker voet in haar rechterschoen en vice versa hadden gepropt, of het kunstgebit van iemand anders in hadden gedaan, of een bril van iemand anders op hadden gezet, of een gehoorapparaat van iemand anders in haar oren hadden gedaan, of dat ze.... Laat maar.

Maar we moesten er soms ook wel heel erg om lachen, later dan.

La Vie En Rose | 09-06-11 | 22:04

@Fukjoe | 09-06-11 | 22:02
Bijna goed. Ik ben inderdaad geen loonslaaf.

Bakito | 09-06-11 | 22:04

dzjebe | 09-06-11 | 21:59 |
Informele zorg= familie/vrienden/kennissen die voor je zorgen.
En als iedereen naar de overheid komt de hand ophouden dan is het einde zoek.

dmekdn | 09-06-11 | 22:02

Bakito | 09-06-11 | 21:58 |
Ja, maar jij als steuntrekker weet niet waar je het over hebt. Das de problem.

Fukjoe | 09-06-11 | 22:02

@prince | 09-06-11 | 21:59
Kijk, jij snapt 'm!

Bakito | 09-06-11 | 22:01

Voor het land en voor deze regering is het veruit het beste dat Flop Cohen nog lang de spreekbuis en de partijleider van de PvdA blijft.
Per slot van rekening is het aan Flop te danken dat de afbraak, van binnen uit, gelukkig bij de PvdA blijft doorgaan.

kippevlees | 09-06-11 | 22:00

@Bakito | 09-06-11 | 21:46
kusje!

prince | 09-06-11 | 21:59

Ook zon dooddoener: "Het gaat om mensen".
Hier stopt de discussie ook, zodra je gaat debatteren over over moraal kan niemand winnen.
Het gaat om mensen, maar enige financiële realiteitszin heeft Job niet.

dmekdn | 09-06-11 | 21:59

dmekdn | 09-06-11 | 21:49
BS. Die 'informele' zorg was de thuiszorg, het groene kruis en het buurtcentrum. Die bestaan dus niet of nauwelijks meer.

dzjebe | 09-06-11 | 21:59

@Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 21:37 |
Mijn zus heeft dezelfde ervaring en verder ben ik het ook met je eens!

@Moetdatdan | 09-06-11 | 21:41

Helemaal geen gelul. En dat terugstorten, dat gebeurt wel, maar heel vaak niet. Die mensen zorgen er wel voor dat er geen cent overblijft. Je kunt nl ook je man, vrouw, of kinderen gaan betalen voor hulp. Hulp die ze vroeger ook gaven omdat dat heel normaal was.

La Vie En Rose | 09-06-11 | 21:59

@Fukjoe | 09-06-11 | 21:57
Het is inderdaad idioot om solidariteit op te laten houden bij landsgrenzen.

Bakito | 09-06-11 | 21:58

Ik ben allang blij dat er nog zoveel geld naar ontwikkelingshulp gaat en dat we de Palestijnen met miljoenen blijven steunen. Want eigen volk eerst is duidelijk racistisch. Toch?

Fukjoe | 09-06-11 | 21:57

Moetdatdan | 09-06-11 | 21:48
Vergeet dit. Zit hier iemand naast me die dacht een geniale oplossing voor het probleem te hebben.
#bier&poker

KeurMeester | 09-06-11 | 21:56

toetanchamon | 09-06-11 | 21:43 |
Dat is de eigen verantwoordelijkheid van de mensen zelf, maar als je dan ook op een manier afhankelijk bent van de overheid en die moet ergens snijden moet je niet klagen bij de overheid.
Die heeft ook prioriteiten.

BTW: this says it all:
www.eufutureofhealthcare.com/sites/def...

dmekdn | 09-06-11 | 21:55

@La Vie En Rose | 09-06-11 | 21:51
Toch blijft het een raar iets, om vreemde meisjes uit te kafferen omdat de luier van je moeder verkeerd om zit.

Het zorgstelsel heeft verwende blagen gemaakt van ons.

Bakito | 09-06-11 | 21:54

Betaal een boel belasting. En dat doe ik graag voor mensen zonder benen of zonder hersenen. Maar niet zo graag voor BN'ers of de banken.

dzjebe | 09-06-11 | 21:54

@Sir Galahad the Pure | 09-06-11 | 19:56
Als we, correctie: als de PvdA zo door gaat dan regeert over enige tijd de koning van Marokko of een of andere Saoedische sjeik hier.

doenormaal! | 09-06-11 | 21:51

Bakito | 09-06-11 | 21:35 |
Ik jou ook heur.;)

Mijn moeder en wij hebben naast onze baan voor mijn oma gezorgd zodat ze zolang mogelijk zelfstandig kon blijven wonen. Toen zij te dement werd en later een herseninfarct kreeg, moest ze naar een verpleeghuis, waar de zorg zo slecht was, dat wij haar tot haar dood dagelijks bezocht hebben en verzorgd en ook naar de andere oudjes op die afdeling hebben omgekeken.

En natuurlijk een paar keer per week de directie, zorgmanager, afdelingshoofd en ongemotiveerde verpleegkundigen op hun flikker geven, en bij allerlei instanties en de polletiek aan de bel hangen, dat ook!

La Vie En Rose | 09-06-11 | 21:51

Ik mis hem nu al!

Fukjoe | 09-06-11 | 21:50

Moetdatdan | 09-06-11 | 21:38 |
Het is net zoals mevr. Sterk van het CDA net zei, de stijging komt grotendeels door mensen die een pgb aanvragen waar ze eerder informele zorg hadden.
En de overheid kan niet zorg toezeggen aan alle mensen, het systeem wordt onhoudbaar dus je moet mensen wel weigeren.

dmekdn | 09-06-11 | 21:49

@KeurMeester | 09-06-11 | 21:47

Omdat die 3/4 mensen die geen werk kunnen vinden de ballen verstand hebben van de zorgtaken die je als PGB-gerechtigde wilt inkopen.

Moetdatdan | 09-06-11 | 21:48

Waarom gaan die 3/4 mensen die geen werk kunnen vinden niet die 1/2 mensen niet helpen.

KeurMeester | 09-06-11 | 21:47

Sap heeft een onzeker trillinkje in haar stem...

doenormaal! | 09-06-11 | 21:47

@Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 21:44

Tegen een grote groep mensen die eigenlijk helemaal niet weten waar dit over gaat. Wie de schoen past, dus als jij bij jou niet lekker zit, voel je dan vooral niet aangesproken.

Moetdatdan | 09-06-11 | 21:46

Al dat gezeik over geld. Kunnen we niet gewoon lief zijn voor elkaar?

Bakito | 09-06-11 | 21:46

@Moetdatdan | 09-06-11 | 21:41
"Maar ach, tegen wie heb ik het nou helemaal."

Nou?

Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 21:44

De man van oud-minister Maria van der Hoeven lijdt aan de ziekte van Alzheimer. Hij heeft 24 uur per dag, 7 dagen per week intensieve zorg nodig.
Zonder € 3300 pgb per maand had zij geen minister kunnen zijn.
Ministersalaris is slechts € 144.500,-.
Gelukkig kan zij zij nu familieleden inzetten die tegen betaling haar man verzorgen.
Door de dreigende bezuinigingen verliest zij de € 3300 per maand die zij nodig heeft, om goede zorg aan haar man te kunnen verlenen. Dit bedrag is zelfs nog niet genoeg, maar door haar baan kan zij dit tekort zelf aanvullen.
'Een heleboel andere mensen in Nederland, kunnen dat niet’, aldus Van der Hoeven.

www.artikel7.nu/?p=60105

drs.Nee | 09-06-11 | 21:44

@dmekdn | 09-06-11 | 21:34
Die heb ik van een financieel adviseur, die verkoopt dat soort hypotheken, bewust, levert hem 35/40.000 euro op per verkochte hypotheek. En druk dat hij het heeft!!!
Allemaal mensen die al (koop)schulden hebben en toch een tophypotheek willen. Hij "helpt" ze.

toetanchamon | 09-06-11 | 21:43

@La Vie En Rose | 09-06-11 | 21:41
De SP is in deze niet hypocriet, nee.

Jammer alleen dat ze ook niet reëel kunnen zijn.

Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 21:43

Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 21:20

Je hebt gewoon gelijk.

En laat die Sap maar naar zichzelf kijken met Rutte een draaikont te noemen. Geen missie naar Afganistan, toch een missie naar Afghanistan.

Kijk, ik vind gewoon dat je het als regering niet kan maken om miljarden naar falliete landen in de EU te sluizen, en zo enorm te bezuinigen op de gezondheidszorg. Dan heb ik het niet eens over de bezuiningingen over het PGB maar ook over die nog meer op stapel staan, zoals fysiotherapie voor chronisch zieken, en psychologische hulp.

Maar al die jankerds, op de SP na, zijn wel akkoord gegaan met het storten van miljarden in die bodemloze EU-put. Dat wel natuurlijk.

La Vie En Rose | 09-06-11 | 21:41

@Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 21:37

Gelul. Jouw oma krijgt misschien wel veel meer geld dan ze op kan maken, maar wat ze niet kan verantwoorden, mag ze gewoon weer terugbetalen. Er zijn nou eenmaal vaste indicaties met bijbehorende bedragen, en de meeste PGB-gerechtigden maken dat niet op. Wij hebben vorig jaar ruim 4200 euro teruggestort, en de rest was keurig verantwoord. En ik kan je verzekeren dat wij voor het geld dat wij met het PGB uitgaven, VEEL lager is dan wat wij de samenleving zouden hebben gekost als we de zorg bij instellingen hadden moeten afnemen.

Het grote probleem is hier ook dat de meeste reaguurders denken dat het PGB een soort Luilekkerland-uitkering is waar je een nieuwe auto van kunt kopen, of van op vakantie kunt gaan.

You have no clue. En wees daar maar héél dankbaar voor. Maar ach, tegen wie heb ik het nou helemaal.

Moetdatdan | 09-06-11 | 21:41

@dmekdn | 09-06-11 | 21:33

Die stijging is het gevolg van snijden in de kosten van die "zorg in natura" waar Rutte de bek van vol heeft. Daar kun je best in snijden, maar die mensen hebben nog steeds zorg nodig. Dus dan maar een PGB aanvragen. Dus die stijging is een schijnstijging. En Rutte maar de bal leggen bij al die mensen die zogenaamd zouden frauderen. Nou, ik weet niet hoe ter zake kundig jij bent, maar ik wel, en ik kan je verzekeren dat je behoorlijk kunstig crimineel moet zijn om langs de intensieve controles van de PGB-regeling te schuiven. En terecht. Ook wij storten elk jaar heel veel geld terug, want wat je niet gebruikt, gaat gewoon terug. Niks mis mee.

Kom maar eens met cijfers van die zogenaamde "fraude" met het PGB. Ik geloof er geen reet van.

En wanneer laten we die kutGrieken eens barsten? En wanneer gaan we die JSF, dat kutspeeltje van Defensie eens afbestellen?

Moetdatdan | 09-06-11 | 21:38

@La Vie En Rose | 09-06-11 | 21:32
Zo krijgt mijn oma al jaren een pgb dat ze nooit op krijgt. Elke keer vraagt ze mijn vader weer waarom ze toch zoveel geld krijgt en of dat wel klopt.

Dat er iets niet klopt is duidelijk, en dat er mensen zijn die het wél nodig hebben ook.

Dus laten we nu eerst maar eens afwachten of de mensen die echt niet zonder kunnen niet gewoon aan de goede kant van de streep komen te staan. Laten we eerst maar eens afwachten wat nu de precieze uitwerking van het kabinetsbeleid wordt in de praktijk.

En dat zouden de doemdenkers op links ook moeten zeggen en doen, in plaats van mensen bang maken met horrorverhalen. Want dat is wat ze doen, en niets minder. Ze lijken een beetje op Wilders die het over islamisering heeft, vind je niet? Althans, dat willen ze op links ons altijd doen geloven, dat dat maar bangmakerij is.

Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 21:37

Sap was vroeger ambtenaar? Verbaast niemand denk ik.

Moondance | 09-06-11 | 21:37

@La Vie En Rose | 09-06-11 | 21:32
Als het nodig zou zijn, zou ik jou verzorgen. Helemaal gratis.

Bakito | 09-06-11 | 21:35

toetanchamon | 09-06-11 | 21:32 |
Snorkelhypotheek +1
haha, heb even gelachen(y)

dmekdn | 09-06-11 | 21:34

BTW: met 23% kostenstijging is het maar goed dat het mes in de PGB wordt gezet.
Binnen 6 jaar verviervoudigd het budget dan tot 12 miljard, leuk ofniet?

dmekdn | 09-06-11 | 21:33

"Ja voorzitter, nogmaals..." Ik ga wéér geen antwoord geven en ik ga wéér niet toegeven dat ik destijds gewoon iets te vroeg heb geroepen dat het PGB onaantastbaar zou zijn.

Moetdatdan | 09-06-11 | 21:33

Iedereen geeft hem hints, zelfs zijn achterban. *bord voor de kop*
Geschikt als burgemeester. Mwjaa... *verstopt de thee ketel!!* Als PVDA leider.... *kras.. kras.. kras..*
[X] Ongeschikt.
[ ] Geschikt.

hader | 09-06-11 | 21:32

@bakoenin | 09-06-11 | 21:20
En daar zit juist het probleem bij dat gros.
Wat is de waarde van een goed leven? Een snorkelhypotheek waarbij het water ver boven je lippen staat. Dan kun je onverwachtse klappen niet meer opvangen, in dit soort tijden ga je dan kopje onder.
Is dat de schuld van de politiek of van de mensen die hun handtekening onder hun hypotheek hebben gezet.

toetanchamon | 09-06-11 | 21:32

bakoenin | 09-06-11 | 21:09 |
En wie zegt dat jouw zus geen PGB meer krijgt? En wat vind jij ervan dat ex-minister Maria van der Hoeven, met een groot salaris, per mnd 3.300.- euri's ontvangt om haar man thuis te kunnen verzorgen? Kan die dat niet zelf betalen? En zo zijn er velen!

Mijn zus, ernstige reuma, alleenstaand met een minimum WAOuitkering, kreeg zo'n jaar of 5 geleden een PGB uitkering, waarvoor ze zelf huishoudelijke hulp in kon kopen. Dat was zoveel dat ze elke maand een bedrag terugstortte. Ja, ze bestaan nog.
2 jaar geleden zijn de regels aangepast en is zij geindiceerd voor 5 uur hulp per week. Het bedrag dat zij krijgt moet zij opmaken. Dientengevolge betaalt zij haar hulp 20 euro per uur. Haar hulp hoeft daar geen belasting over te betalen omdat zij niet boven een wettelijk bepaald bedrag komt van wat je bij mag verdienen.

Dus dankzij het PGB verdient die hulp meer dan iemand bij de thuiszorg of als ze zwart zou gaan werken.

Dan heb ik het nog niet eens over al die lui die met het PGB sjoemelen.

Ze gaan voor een aantal mensen het PGB niet afschaffen, voor heel veel mensen wel, maar die krijgen of weer thuiszorg of andere hulp die via de AWBZ wordt verstrekt.


La Vie En Rose | 09-06-11 | 21:32

Ik mis iets met thee, uit Ceylon.

Leo* | 09-06-11 | 21:31

@bakoenin | 09-06-11 | 21:27
Je hebt helemaal gelijk!

Bakito | 09-06-11 | 21:30

De hoofdreden van de stijging is vooral omdat de zorginstellingen zijn uitgekleed, dat daar arbeidsplaatsen worden weggespoeld sneller dan jij UWV kunt zeggen. Maar dát zegt Rutte niet, hoewel hij het prima weet natuurlijk.

En áls het er al is, dan betekent dat in veel gevallen dat hulpbehoevenden in plaats van thuis te kunnen blijven, de hele godganse kutweek in een instelling moeten verblijven. En dat is goedkoper dan PGB's. Tuurlijk. En ik ben eigenlijk de Kerstman.

Moetdatdan | 09-06-11 | 21:29

Bakito | 09-06-11 | 21:24
Ik heb geen problemen vriend, maar ik geef liever mijn geld uit aan mensen die een invalide kind hebben dan aan JSF vliegtuigjes, Bailouts en EU hobbies.
Het is maar waar je prioriteietn liggen.
En als jij al zover bent dat de mensen in Nederland die in zulke situaties zitten niet meer kunnen terug vallen op de samenleving, dan kunnen we die samenleving beter opheffen.

bakoenin | 09-06-11 | 21:27

@Djenges Khan | 09-06-11 | 21:23

Nee, het gaat niet om individuele gevalletjes, het gaat erom dat Rutte gewoon zonder verklaring terugkomt op een eerder gedane belofte. Maar ja, dat is niets nieuws voor politici.

NEE Rutte, je hebt niet gezegd dat de overheid niet meer zou helpen, je hebt gezegd dat dit gezin het PGB niet kwijt zou raken. En dat gebeurt nu WEL.

Moetdatdan | 09-06-11 | 21:26

Cohen +2 (dat ik het nog eens zou zeggen zeg)

Moetdatdan | 09-06-11 | 21:24

@bakoenin | 09-06-11 | 21:22
De overheid moet jouw persoonsgebonden problemen oplossen en ik mag doodvallen. Jaja.

Bakito | 09-06-11 | 21:24

"Zorg in natura" IS er niet, Rutte. Want je mag als voormalig PGB'er zometeen niet zelf meer een ZZP-hulpverlener inschakelen, maar je moet naar instellingen, en die hebben geen mensen, geen tijd, en dus is er geen zorg meer. Je laat ze vallen als een baksteen, Rutte!

Moetdatdan | 09-06-11 | 21:24

@Catch-22 | 09-06-11 | 21:22
Dat klinkt als een... catch-22!

Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 21:23

Job heeft een smsje gekregen. Doe zoals Roemer, dan lijkt het ook alsof je weet waarover je het hebt.

KeurMeester | 09-06-11 | 21:23

Godverdomme, wat is die Cohen een nitwit zeg. Politiek bedrijven op individuele situaties? Hij moet absoluut PvdA leider blijven, dat is duidelijk.
Rutte heeft gelijk.

Djenges Khan | 09-06-11 | 21:23

Best lekker zo Cohen. Rutte draait als een ware PvdA'er, maar antwoord geeft ie niet.

Moetdatdan | 09-06-11 | 21:22

@Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 21:21
lol, genaaid worden we toch

Catch-22 | 09-06-11 | 21:22

Job Cohen is de vleesgeworden non-bestuurder. Een op het oog aardige hansworst, maar ook een stiekeme manipulator, symbool van de kleine achterkamertjescriminaliteit: meneer Doofpot in persoon.

De man die Ebru Umar toevoegde dat ze Amsterdam mocht verlaten als het haar daar niet beviel - toen ze hem vroeg waarom er niet werd opgetreden tegen de Nieuwe Nederlanders die haar voor haar eigen voordeur aftuigden omdat ze te kritisch zou zijn op haar eigen islam.

De man ook die de moord op een oudere man door -weer- Noord-Afrikaans hangtuig, die de man in zijn eigen huis in brand staken, doodzweeg - onder meer door diens dochter een spreekverbod op te leggen. Uiteraard zijn de daders, die iedereen kende, nooit vervolgd.

De man die joodse mensen liet terroriseren in de Diamantbuurt, zonder een vinger uit te steken.

De man die onder het mom "de boel bij elkaar houden" een exodus van Amsterdammers op gang heeft gebracht die zijn weerga niet kent, door een combinatie van sociale en fiscale terreur.

Een man van een zo onthutsende incompetentie, dat ik er bijna opzet bij ga vermoeden.

Dat hij nog maar lang PvdA-leider mag blijven. Geknipt voor de Job.

vraagstaart | 09-06-11 | 21:22

Bakito | 09-06-11 | 21:20
Juist, en dat is de samenleving waar u naartoe wilt.
Kortom val dood.
Doe dat dan ook maar.

bakoenin | 09-06-11 | 21:22

@Catch-22 | 09-06-11 | 21:18
Een beetje zoals betaalbaar links dus.

Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 21:21

toetanchamon | 09-06-11 | 21:18
Het gros van de mensen werkt allebei voor de hypotheek.
Of wilt u de woningmarkt helemaal de nek omdraaien.
Voor rechtse speknekken is de HRA onaantastbaar, dat begrijp ik, maar dat zorgt er wel voor dat huizen onbetaalbaar zijn.
Lever eens je HRA in, inplaats van invaliden te jatten.

bakoenin | 09-06-11 | 21:20

prince | 09-06-11 | 21:08
Dat is precies wat er wordt bedoeld. De problemen in de zorg houden zichzelf in stand. Burgers zijn (teveel) afhankelijk van de overheid, en politici zijn afhankelijk van de burgers.

dmekdn | 09-06-11 | 21:20

@La Vie En Rose | 09-06-11 | 21:13
Wat ze doen daar op links is mensen bestendigen in hun hulpeloosheid en ze afhankelijkheid van de staat alsmede van de eigen partij aanpraten.

Stemvee kweken dus.

Ik moet daar weinig van hebben.

Als je Roemer hoort praten en je bent zorgafhankelijk en je volgt het allemaal niet zo, dan kan ik me goed voorstellen dat je denkt dat Rutte je alles komt afnemen, dat je qua zorg niets overhoudt. Dat is gewoon pertinent onwaar.

Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 21:20

@bakoenin | 09-06-11 | 21:18
Waarom zou ik financieel moeten opdraaien voor jouw misbaksel? Alsof ik het niet druk genoeg heb....

Bakito | 09-06-11 | 21:20

Fatsoenlijk rechts is een contradictio in terminis

Catch-22 | 09-06-11 | 21:18

Bakito | 09-06-11 | 21:14
Denk jij nou dat ik de gespecialiseerde zorg aan dat kind kan geven?
En dat ik dat kan invullen op de tijden wanneer dat nodig is.
Ongelooflijke simpele ziel.
Het PGB zorgt voor flexibiliteit en meerwaarde aan het leven van mensen.
In de avond uren kan ze zelf wel oppassen.

bakoenin | 09-06-11 | 21:18

@smdyasc | 09-06-11 | 21:17
Mijn partijen?

Bakito | 09-06-11 | 21:18

@bakoenin | 09-06-11 | 21:12
Als u met z'n 2e MOET werken voor uw hypotheek zou u zich ook kunnen afvragen af je dan een lekker leven hebt. Je kunt ook teveel willen in het leven.

toetanchamon | 09-06-11 | 21:18

@Bakito | 09-06-11 | 21:09
Jij leeft echt in een andere tijd, fatsoenlijk rechts maakt jouw patijen volledig overbodig.

smdyasc | 09-06-11 | 21:17

@bakoenin | 09-06-11 | 21:12
Er mag ook wel een stukje eigen verantwoordelijk worden aangesproken.

Hoe slim is het om als gezin een hypotheek te nemen die alleen afbetaald kan worden als papa en mama beiden werken?

Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 21:17

Hoe vaak gaat Roemer Rutte's betoog interrumperen met boe- en schandegeroep? Ik schat een keer of negen.

Moondance | 09-06-11 | 21:16

@bakoenin | 09-06-11 | 21:09
Dus je zus heeft al te horen gekregen dat ze kan fluiten naar het pgb voor haar kind?

Ze weet nu al wat de precieze (!) consequenties zijn en dat die inhouden dat ze haar baan kan opzeggen en nooit meer op vakantie kan?

Verhalen als deze zijn nooit plezierig om te lezen, maar ik zou toch maar even wachten wat nu de precieze uitwerking van de kabinetsplannen wordt.

En denk niet dat ik groot voorstander ben van het redden van andere landen met pleistertjes t.w.v. tientallen miljarden, en banken overeind houden die te veel risico's zijn aangegaan kan bij mij op weinig sympathie rekenen. Maar we kunnen ook alle banken laten vallen en dan zijn we allemaal ons spaargeld kwijt. Verdampt. Deal?

Ik was over Kunduz, Libië of de JSFG begonnen. Persoonlijk dan.

Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 21:15

@bakoenin | 09-06-11 | 21:12
Dus jij kiest voor een drukke baan om een hoeveelheid stenen en dakpannen te financieren, maar je familie kan de tyfus krijgen?

Bakito | 09-06-11 | 21:14

Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 20:46
Daar heb je gelijk an!!

Nou kan ik het gejank van Roemer nog enigszins begrijpen, de SP staat principieel nog ergens voor ook al zijn ze het zicht op hoe er misbruik van het PGB wordt gemaakt, geheel kwijt. Het gejank van Sap daarentegen - is die roeptoeter van een Peggolt al geweest? - die wel akkoord gaan met miljarden in een bodemloze Griekse put storten én een forse loonsverhoging voor dat zooitje EU parlementariërs, is alleen maar partijpolitiek.

La Vie En Rose | 09-06-11 | 21:13

En die grafkut van dat CDA ziet het liefst dat mensen onderling hun zorg gaan regelen, opa en oma, neef en nicht gaan voor elkaar zorgen, want dat geeft ook vrijheid.
Daar blijft GVD nog al veel tijd voor over als je met zijn tweeen moet werken om de hypotheek te kunnen betalen.
Leven die idioten van dat CDA nog in 1820 of hoe zit dat.

bakoenin | 09-06-11 | 21:12

Ik wil graag nog even toevoegen dat dit niet alleen voor de PvdA telt. De SP is PvdA^3.
Die zijn elke realiteitszin bijster.

dmekdn | 09-06-11 | 21:11

Is het nu al klaar? Of is er geschorst?

Moetdatdan | 09-06-11 | 21:09

Heel verstandig en opofferingsgezind van de PvdA om een charismatisch onbenul naar voren te schuiven. Zo kan Dom-Rechts c.q. de PVV zich een tijdje profileren, tenminste dat gevoel wordt hen gegeven.

Als de roedel van Wilders is uitgekeft, zullen de sociaal-democraten vanzelf weer dominant worden. Next.

Bakito | 09-06-11 | 21:09

Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 20:46
Ga toch weg neuzel.
Mijn zus heeft een invalide kind, ze maakt gebruik van de PGB, en heeft een parttime baan.
Iets wat ze met liefde doet en wat haar de kans geeft om niet iedere dag de hele zware verantwoordelijkheid voor dat kind te hoeven dragen.
Ze werkt al 20 jaar parttime, bij dezelfde baas.
Nu kan ze dus haar baan gaan opzeggen.
Die vakantie die ze een maal per jaar hebben met die kut caravan kan ze wel vergeten.
En waarom.... waarom moeten mensen die hun hele leven gewerkt hebben en buiten hun schuld om een invalide kind hebben waarom moeten die mensen wel meebetalen aan Bailouts van banken, landen , en vette graaiers?
En wordt dat beetje wat ze hebben om een stukje zelfinvulling aan hun leven te geven afgenomen.
I hoop waarde vriend dat als u mag genieten van de geboorte van uw kind, dat er niets aan mankeert.

bakoenin | 09-06-11 | 21:09

@dmekdn | 09-06-11 | 21:05
Waarbij "mensen die van zwakkeren houden" vervangen moet worden door "mensen die zwakkeren kunnen gebruiken voor het eigen gewin".

prince | 09-06-11 | 21:08

@smdyasc | 09-06-11 | 21:04
Daar hebben we toch gewoon de publieke omroep voor?

prince | 09-06-11 | 21:06

Een wijs man zei ooit eens:
"Mensen die van honden houden, fokken honden, en mensen die van zwakkeren houden zorgen dat er zwakke groepen komen. De PvdA fokt zwakkeren zoals anderen honden fokken."

Willem Drees jr

dmekdn | 09-06-11 | 21:05

@Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 20:59
Ik kan tenminste zeggen dat ik je altijd aangemoedigd heb om iets met die gave te doen.
Nu alleen nog maar je scriptie :)

prince | 09-06-11 | 21:04

@mothersfinest | 09-06-11 | 20:51 | + 0 -
Die man is op elke toppositie levensgevaarlijk. Iets met heelmeesters...

Tommygunner | 09-06-11 | 21:04

@prince | 09-06-11 | 20:55
Ben het ook een beetje kwijt, de baas van de PvdA zal immers wel bezig zijn in de tussentijd met verschillig te wezen, alleen niemand weet verschillig ten opzichte van wie? PvdA/Vara is eerder bekend als haatzaiend en absoluut onverschillig, maar doe daar eens een keer een reclame voor maken.

smdyasc | 09-06-11 | 21:04

@Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 20:59
Deal ;) betreft de bewolking zou u wel een gelijk kunnen krijgen http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
Als vast een goed weekend!

toetanchamon | 09-06-11 | 21:03

Het probleem met Sap, Roemer en Cohen is dat ze willen sturen op afhankelijkheid, i.p.v. zelfredzaamheid. Zo houd je een proletariaat in stand, waar de dames en heren hun kiezers vandaan moeten halen.

Het kabinet en de PVV hebben natuurlijk volledig gelijk. Een vangnet moet beschikbaar blijven, voor hen die niet kunnen. Alle anderen moet je al dan niet met met ondersteuning, financieeel, dan wel met hulpmiddelen zoveel mogelijk beschikbaar proberen te houden voor de reguliere arbeidsmarkt. Is goed voor het betaalbaarhouden van het vangnet. Is goed voor het betrokken individu (zelfredzaamheid, participeren enz.)

Djenges Khan | 09-06-11 | 21:01

@toetanchamon | 09-06-11 | 20:58
Wanneer het af is zal ik een grote A in de lucht laten schijnen bij je in de buurt, deal?

Hopen dat het bewolkt is!

Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 20:59

@The eimer | 09-06-11 | 20:46
Dit is toch niet te filmen........ ongelooflijk!
Wat een land.

@Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 20:48
Jammer, het is alweer bijna weekend, ben bang dat u dan al andere plannen heeft, Begin volgende week?

toetanchamon | 09-06-11 | 20:58

@smdyasc | 09-06-11 | 20:53
Wie?

prince | 09-06-11 | 20:55

Het feit dat Cohen al lang niet meer in deze draad prominent voorkomt zegt genoeg en dat is iets waar we blij mee moeten zijn.

smdyasc | 09-06-11 | 20:53

Job, ik vind je een kei van een man, aardig, netjes, en lief, dat zijn jammer genoeg niet de juiste kwaliteiten voor een politicus.

mothersfinest | 09-06-11 | 20:51

Sap en Peggolt hebben met elkaar gemeen dat ze aan een PVV-obsessie lijden.

La Vie En Rose | 09-06-11 | 20:51

@toetanchamon | 09-06-11 | 20:47
Nee, ik ben een slak.

Een schande, ik weet het.

Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 20:48

@Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 20:35
goed gezegd Art, kijk uit naar de nieuwe topic op uw site bent u al aan het type?

toetanchamon | 09-06-11 | 20:47

@La Vie En Rose | 09-06-11 | 20:41
Die De Jong van de PVV heeft nog eens flink gelijk ook als hij die schandalige bangmaakcampagnes aanhaalt.

Mensen zoals Roemer en Sap treden naar voren als de koene ridders van de zorgafhankelijken, maar in feite zijn het niet meer dan boemannen die arme en onwetende mensen wijsmaken dat dit 'kapitalistenkabinet' al hun geld gaat afpakken en hun levens gaat ruïneren.

Alsof alle pgb's verdwijnen, alsof de zorg voor de zwaksten opeens onbetaalbaar wordt. Bah bah bah.

Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 20:46

De Jong heeft Roemer goed op zijn plek gezet!

prince | 09-06-11 | 20:45

Links is en blijft bang voor hun eigen subside bestaan en dat heeft niets met fatsoen te maken, fatsoen en links dat gaat al helemaal niet samen.

smdyasc | 09-06-11 | 20:44

Hij is wel lekker bijdehand hoor!

KeurMeester | 09-06-11 | 20:44

Er zit wel wat in,waarom geld in de bodemloze EU/Griekenland put storten als we er mensen hier in ons eigen land mee kunnen helpen bij het proper maken van ons straatbeeld.
Het is menselijk om zwerfvuil te maken dus wel zo netjes naar ons milieu om ook de schoonmaak goed geregeld te regelen alvorens er geld naar andere milieuvervuilende staten gestort wordt waarmee die staten er een nog grotere bende van kunnen maken.

Beëlzebul | 09-06-11 | 20:43

@Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 20:35
Prachtig, Art. Jij gaat beter schrijven naarmate je bozer bent.

Petrus de Rewa | 09-06-11 | 20:43

Roemer krijgt te horen dat hij een leugenaar is. Met zijn bangmaakactiepartij.
En dat hij er geen reedt van begrijpt.
Dat moet toch wel even hard aankomen.

Fijnstoffer | 09-06-11 | 20:43

@reageerbuis | 09-06-11 | 20:24
De afgrond in helpen is helaas niet mogelijk, er vreten zo veel mensen uit de staatsruif dat ze altijd wel op zo`n 20 zetels blijven zitten.
En dat zal helaas alleen maar meer worden met al die import.
Elatik is gewoon de juiste opvolger, ze is alles waar de pvda voor staat.
Graaien, prutsen, moslim, belastinggeld verbranden, arrogant en dikke vette schijt aan degenen die het mogen betalen.

Slipsnifter | 09-06-11 | 20:42

@Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 20:35
Dat hebbie weer mooi gezegd!!! ;)

La Vie En Rose | 09-06-11 | 20:41

Heeft ooit wel eens een Nederlandse journalist Roemer aan de tand gevoeld over de nauwe banden tussen de SP en "Die Linke", een Duitse partij vol met oud-Stasi-informanten/agenten en antisemieten? Zo nee, waarom niet?

Sir Galahad the Pure | 09-06-11 | 20:39

Wie is die PVV'ert. Doet het lang niet slecht.

Djenges Khan | 09-06-11 | 20:38

Die Yolanda Sap is geen schim meer van de Yolanda tijdens de verkiezingsdebatten. Vorige keer gekleed als Maya de Bij, en nu zie ik een vermoeid tokkie, qua kapsel en bril.

Dit in tegenstelling tot de fleurig uitziende Mariette Hamer en Jette Kleinsma. Zoveel lelijkheid in beeld dat mijn stream het spontaan heeft begeven.

La Vie En Rose | 09-06-11 | 20:37

Roemer had die VVD'er bij de ballen. Argumenten als "Maar jij deed dit!" en meer van dat soort jij-bakken zijn geen argumenten voor je eigen harde maatregelen.

SamKoeman | 09-06-11 | 20:37

@The eimer | 09-06-11 | 20:28
Gaan die gevoelens gebaart met geborrel? grote kans dat het buikloop wordt.

toetanchamon | 09-06-11 | 20:36

Toch wel een mooie vent die Roemer. Topper voor de oppositie, maar godzijdank dat ie niet in de regering zit.

SODEP | 09-06-11 | 20:35

"Hoe gaan we het uitleggen dat die luie Grieken én de JSF-lobby wel geld krijgen en die arme bleekneusjes met wajong, rugzakjes, rolstoeltjes en pgb hier in Nederland niet."
Emile Roemer begrijpt daar kennelijk geen reet van. Hij moet en zal zijn vijandbeeld van de gore slechte VVD de Kamer in poepen.

Fijnstoffer | 09-06-11 | 20:35

Tweedeling! Armoede in Nederland!

Weet je wat armoede is, Roemer? Die lulkoekretoriek van jou.

Een ieder mag Wilders verwijten een vastgelopen plaat te zijn - dan heb je nog gelijk ook - maar die gozer van de SP is geen geblondeerde haar beter.

Art Vandelay Ultor | 09-06-11 | 20:35

Is Roemer dronken?

prince | 09-06-11 | 20:35

Run, Roemer.... run!

KeurMeester | 09-06-11 | 20:34

Paëdon, faciliteëen.

Zoetwaterpanharing | 09-06-11 | 20:33

Als ze slim zijn bij de PvdA vervangen ze Joppie voor een echte vertegenwoordiger van de achterban: Marcouch of Fatima Elatik!
Dat zou ze pas sieren.

funkyd | 09-06-11 | 20:32

@KeurMeester | 09-06-11 | 20:20 |
In dat geval had D'66 ook een windvaan achter die microfoon kunnen zetten. CD'tje opzetten met een speech van 3 minuten en na afloop de boel weer opruimen. Zo kan er ook niet worden geïnterrumpeerd. Niet dat iemand dat wil, want iedereen weet toch al wat er uit komt. "Dat hangt er van af" "We zullen er over nadenken" of "We wachten een brief van het kabinet af."

SamKoeman | 09-06-11 | 20:32

Ik zie een glimlachende Cohen gezeten in zijn bankje luisteënd naaë o.a. Jolande Sap in debat met een slaapveëwekkende VVD'é die met 25 letteës spëeekt (de ë is bij hem uitgevallen) en zo hieë en daaë in de maatschappij wat wil 'faciliteën'.

Zoetwaterpanharing | 09-06-11 | 20:31

@landlopertje | 09-06-11 | 20:29
Dat is mij ook wel eens opgevallen. Bont voor dieren zonder haren.

Petrus de Rewa | 09-06-11 | 20:31

@ landlopertje @ 20:29
Dat zijn leren jasjes van kapot geknuppelde kapitalisten. Dan hebben GroenLinks'ers er geen probleem mee.

Sir Galahad the Pure | 09-06-11 | 20:31

"We moeten niet kijken naar wat mensen niet kunnen, we moeten kijken naar wat ze wel kunnen"

Ze kunnen altijd nog bij de UPC bij de helpdesk gaan werken, als je kan klagen en protesteren tegen bezuinigingen dan zal dat telefoontjes aannemen ook wel lukken.

Aszeran | 09-06-11 | 20:31

@DeGezalfde | 09-06-11 | 20:22
Dat rechts is niet de oplossing voor de crisis, dat ben ik met u eens. Wel goed dat rechts grenzen aangeeft, erg jammer dat er weer steeds mee geschoven wordt.
Dat links ten onder gaat is een kwestie van geduld de titanic had ook ff nodig.

toetanchamon | 09-06-11 | 20:29

@SamKoeman | 09-06-11 | 20:14
Voor vroeger waren dat er in 1981 17 zetels dus Pechthold komt er nog steeds een aantal te kort om zomaar weg te blijven.

reageerbuis | 09-06-11 | 20:29

waarom hebben Groen Linksers toch altijd van die leren jekkies? Toch niet lief voor de diertjes?

landlopertje | 09-06-11 | 20:29

Ik mis onze politiek verslaggever en duider Asmodean Mingele in de panelen. Wat jammur nou!

La Vie En Rose | 09-06-11 | 20:29

Moondance | 09-06-11 | 20:26
Voor vele reaguurders klinkt dat dus als een contradictio in terminis.

Pavlova | 09-06-11 | 20:28

@Sir Galahad the Pure | 09-06-11 | 20:23
Ik ook, slechts weinigen evenaren diens niveau. Hij past in het rijtje Erasmus en Hermans: af en toe ongemeen grof uit de hoek kunnen komen en hard op de man spelen, maar ondertussen ook nog eens een belangrijke boodschap mooi kunnen brengen.
Van Gogh beschikte over informatie die iedereen in zijn Amsterdamse wereldje wel kende, maar niemand naar buiten kon of wilde brengen. De Bolle deed dat wel, zonder dat hij zich bekommerde om z'n naam of faam. Dat overal schijt aan hebben, schrijven wat je denkt dat juist en mooi is, dat bewonder ik zeer in de drie schrijvers die ik heb genoemd.

Petrus de Rewa | 09-06-11 | 20:28

@smdyasc | 09-06-11 | 20:25
Hoeft niet meer!
Paard van Troje is al binnen!

prince | 09-06-11 | 20:28

@ DeGezalfde 20:17:

Mijn onderbuikgevoelens zeggen mij dat Job gewoon mag blijven zitten tot een bepaalde tijd voor de nieuwe verkiezingen.
Daarbij zal het de pvda een worst zijn of Job zo verder tobt en klungeld, want electoraal gezien maakt het nu toch geen mallemoer uit of hij blijft of vertrekt.
Zijn enige valkuil kan opdoemen als Wilders de stekker uit dit kabinet trekt en dat moment komt iedere dag nader en de pvda plots een nieuwe goeroe moet implanteren om eventueel mee te kunnen regeren.

The eimer | 09-06-11 | 20:28

Volgens zijn PvdA-broeder en troonopvolger Ahmed Marcouch is Job Cohen nog lang niet klaar in Den Haag, want Cohen heeft een grote boodschap voor de Nederlandse politiek: www.gregoriusnekschot.nl/blog/index.ph...

Sir Galahad the Pure | 09-06-11 | 20:27

Neeejjjj, Sappie. Jullie maken die mensen bang!

KeurMeester | 09-06-11 | 20:27

De gast van de VVD is moeilijk te doorgronden. Hij heeft een Marokkaanse achternaam, draagt een roze das, en klinkt alsof hij nooit Het Gooi heeft verlaten.

Moondance | 09-06-11 | 20:26

De enige echt zinvolle politieke omwenteling die we de komende tijd kunnen wensen is dat er een verbod komt op het importeren van stemmers.

smdyasc | 09-06-11 | 20:25

@Slipsnifter | 09-06-11 | 19:56
Om dat zooitje helemaal de afgrond in te helpen bedoel je?

reageerbuis | 09-06-11 | 20:24

Wat is die Michiel van Hulten een ongelooflijk rare vent.
Een ex-whatever gaat breed uit zitten meten wat hij van de partijleiding vind?
Als je niet in de partij zit dan hou je je tater toch?
What is next, Jan Prink?
Wat zoden aan de dijk zet is een Telegraaf/Geenstijl, VVD/PVV constructie. Het moederbedrijf en angry young child.. Eberhard en Mei-Li. Zoiets....

Einde van de Domheid | 09-06-11 | 20:24

Maakt niets uit allemaal.
Het werkvolk moet betalen en de bek houden ieder jaar minstens 2000 euro meer.
Een keertje kut roepen en weer doorgaan Kudtzooi driewerf KUDT als je te arm om te emigreren bent.

lidlbier | 09-06-11 | 20:24

@ Petrus de Rewa @ 20:18
Daar staat inderdaad wat interessants over Cohen en zijn buitenvrouw Belifante te lezen. Ik mis de heldere bolle.....

Sir Galahad the Pure | 09-06-11 | 20:23

toetanchamon | 09-06-11 | 20:19 |

Van mij had dat rechtse kabinet er ook nog niet hoeven komen.
We zitten midden in een crisis.
Het was een uitgelezen kans om links al regerend ten onder te laten gaan.

DeGezalfde | 09-06-11 | 20:22

"Het vorige kabinet heeft Nederland door de crisis geholpen". Aldus Arie Slob.
Vandaar, Arie, dat we nu met giga-bezuinigingen zitten en Grieken moeten financieren?

Fijnstoffer | 09-06-11 | 20:22

SamKoeman | 09-06-11 | 20:14
Inderdaad. Als er maar iemand staat en alles een beetje in het midden laat wat er nu echt dient te gebeuren. Dat kan zowel Pechtold als ieder ander van de partij!

KeurMeester | 09-06-11 | 20:20

@DeGezalfde | 09-06-11 | 20:17
Als je het zo bekijk, dan zeg ik ja.

toetanchamon | 09-06-11 | 20:19

SamKoeman | 09-06-11 | 20:14
Pechtold die een media-opportunity aan zich voorbij laat gaan? Must be a first.

Moondance | 09-06-11 | 20:17

Hopelijk blijft Job Prutser Cohen nog een tijdje.
Is goed voor rechts.

DeGezalfde | 09-06-11 | 20:17

Sir Galahad the Pure | 09-06-11 | 20:11 |
U heeft volledig gelijk. Ik reageerde even vanuit den onderbuik en verwarde Sap met Liesbeth van Tongeren. Met het schaamrood op den kaken wil ik mij hierbij verontschuldigen.

Djenges Khan | 09-06-11 | 20:17

Joba, joba hop en nu wegwezen.

DANNY3960 | 09-06-11 | 20:16

@Sir Galahad the Pure | 09-06-11 | 20:01
Precies. Dat wilde ik hier net gaan plempen.-

Petrus de Rewa | 09-06-11 | 20:16

@ Moondance @ 20:09
Pechtold moest vandaag naar de proctoloog, die hem voor een chronische vorm van gebakken lucht behandelt. Om de veertien dagen moet Pechtold daarvoor naar het ziekenhuis.

Sir Galahad the Pure | 09-06-11 | 20:16

@ Moondance | 09-06-11 | 20:08

Jouw plempjes doen daar anders ook een aardige gooi naar jongen.

Pa Cartwright | 09-06-11 | 20:16

Alsjeblieft, laat de lieve man blijven. Niemand heeft voor het land zoveel betekend, als Job Cohen als voorman van de PvdA.

En als hij dan toch moet, laat hem dan alsjeblieft enkele lokale PvdA's gaan leiden, in verscheidene grote steden. daar kunnen ze ook wel het een en ander van zijn weldaad gebruiken.

ZKH EénOog | 09-06-11 | 20:15

'Tis jammer dat die van der Staaij van zo'n hopeloze partij is. Als hij van de VVD of de PVV zat zou hij het nog ver kunnen schoppen, want iedere keer dat hem zie komt hij zeer bekwaam en integer over. En hij kan ook nog een beetje fatsoenlijk spreken.

Moondance | 09-06-11 | 20:15

@cultheld | 09-06-11 | 19:50
Dan ken je de Amsterdamse verhalen niet. Cohen is geen heilige.

Petrus de Rewa | 09-06-11 | 20:14

@Moondance | 09-06-11 | 20:09 | + 0 -
Vroeger was D'66 met 3, nu met 10. Om dat een jaar na dato nog maar eens te benadrukken laat Pechtold zien dat hij gewoon weg kan blijven en dat er tóch iemand van D'66 staat.

SamKoeman | 09-06-11 | 20:14

Djenges Khan | 09-06-11 | 20:11 | + 0 -

D66, groot geworden door tegengas te geven tegen de PVV. Heel kleurloos ja.

MrTitanski | 09-06-11 | 20:13

Kees is een baas. Niets meer, niets minder.

MrTitanski | 09-06-11 | 20:12

Hoor ik die D66 meneer nu zeggen dat het kabinet echte keuzes uit de weg gaat. Is me dat lachen, uit de mond van en vertegenwoordiger van de meest kleurloze partij ooit.

Djenges Khan | 09-06-11 | 20:11

@ Djenges Khan @ 20:04
Ik ben alles behalve een GroenLinks-fan, maar Sap een terroriste? Ik weet wel dat zij als studente cursussen Marxistische economie gaf, maar verder weet ik weinig over haar verleden. Weet jij soms meer?

Sir Galahad the Pure | 09-06-11 | 20:11

Whaaa?!?
Wo ist der Pechtold? Is ie opgestapt?

Moondance | 09-06-11 | 20:09

D- zenuwachtig- 66.

MrTitanski | 09-06-11 | 20:09

Leuk al dat commentaar op Rutte, als de oppositie echt met het volk heeft te doen zet dit kabinet na dit debat op de brandstapel, dan kunnen we eindelijk opnieuw beginnen.

toetanchamon | 09-06-11 | 20:08

Gargamel Cohen is te netjes,te aardig, te beschaafd en te erudiet om daar in die Haagse slangekuil te overleven. Hij had nooit aan dat avontuur moeten beginnen.

brutus68 | 09-06-11 | 20:08

Arie Slob is de verpersoonlijking van het woord saai.

Moondance | 09-06-11 | 20:08

Volgens NRC-gekkie Ingeborg Beugel moeten wij niet zo over de Grieken klagen, want die zouden 14 dagen per week werken. Echt waar, hoor! Volgens Beugel moeten wij vooral "solidair" doen en die arme Grieken wat extra geld gunnen. 't is immers niet zo heel veel geld, dat de Grieken nodig hebben: www.spiegel.de/international/europe/0,...

Sir Galahad the Pure | 09-06-11 | 20:08

Diep, ogen? Typisch Gristelijk openingszinnetje. Ow wacht!

Stroopdoos | 09-06-11 | 20:06

Moondance | 09-06-11 | 20:04 | + 0 -

Als je het geluid uitzet, heb je nergens meer last van.

MrTitanski | 09-06-11 | 20:05

Er staat nu een terroriste op de kansel. Kan iemand die even arresteren bitte. Sap is haar naam.

Djenges Khan | 09-06-11 | 20:04

MrTitanski | 09-06-11 | 20:01
Persoonlijk vind ik de cougar met de zachte g veel leuker dan de schreeuwlelijk uit de grachtengordel.

Moondance | 09-06-11 | 20:04

Sjesus wat is Sap een slechte sprekerT. Hou op mens, onechter en gemaakter bestaat niet.

Stroopdoos | 09-06-11 | 20:03

MrTitanski | 09-06-11 | 20:01
Ze zeurt en ze mist passie! Femke was ook een muts, maar die had haar looks mee. Dat compenseerde het een beetje.

KeurMeester | 09-06-11 | 20:03

Ja hoor .... geld van anderen om de regie over je eigen leven te kunnen nemen .... het moet niet gekker worden.

Castle Bravo | 09-06-11 | 20:03

Goh, ik snap eens een keer waar het over gaat! Duidelijke taal +100

Ozdorp | 09-06-11 | 20:02

Oh god, hoe ik Fapke mis! Van sap word ik niet echt warm.

MrTitanski | 09-06-11 | 20:01

Allemaal huilie over dat PGB. De zorg wordt niet afgepakt, het geld wordt alleen niet naar de hulpbehoevende gestort. Geld van de overheid voor zieken is geen recht, hoewel "links" dat graag zo ziet. Het is een sociaal gebaar van je medelanders en je dan druk maken om hóe je geholpen wordt is eigenlijk te gek voor woorden!

Tommygunner | 09-06-11 | 20:01

@ cultheld @ 19:50
Job Cohen heeft het anders dan Ad Melkert opgelost. Cohen schijnt immers een buitenvrouw te hebben: Judith Belinfante.

Sir Galahad the Pure | 09-06-11 | 20:01

Hij gaat straks aftreden onder het mom dat hij het beleid van het kabinet niet meer kan trekken..
Let maar op. De PvdA spindoctors proberen er zo nog een draai aan te geven.
Maar hij blijft een fail.

070 | 09-06-11 | 20:00

Ik snap de SP niet. Dit is verreweg het beste Kabinet voor hun die uit de vorige verkiezingen had kunnen komen. Paars+ had snoeihard in de AOW gesneden, had ontslagrecht versoepeld, en marktwerking in de zorg doorgevoerd, om maar een paar dingen te noemen. Dat zijn toch veel ergere dingen voor de SP dan zeer matige bezuinigingen die het Kabinet moet doen op sommige uitkeringen.

Moondance | 09-06-11 | 20:00

Voorzitter, is de premier op de hoogte dat het gros van de PvdA bestuurders werkzaam is in de besturen van de getroffen instanties? Is hij daarbij ook op de hoogte dat er voor hun straks weinig meer te halen valt en ze de zakken niet meer tot het uitpuilende kunnen vullen?

KeurMeester | 09-06-11 | 20:00

-weggejorist-

LuurmanB | 09-06-11 | 20:00

Wat de oppositie wil over het PGB is wel duidelijk, maar wanneer is Rutte aan de beurt?

Zeeschuimer | 09-06-11 | 19:59

Mooiboy Mark? Heb je Pritt in je ogen Pritt Stift?

Korporaal Banaal | 09-06-11 | 19:59

Die Ronald van Raak begint steeds meer op zijn partijleider te lijken.

Prof. D.A.H. Vintik | 09-06-11 | 19:58

Eindelijk! Hopelijk komt er nu eindelijk een daadkrachtig en niet-stotterende lijsttrekker voor de PvdA. Ik heb mijn stem al een tijd geleden ingewisseld voor de PVV dankzij Cohen, maar een PvdA met een sterke leider krijgt mijn voorkeur.

Homeless Child | 09-06-11 | 19:57

Heeee.. Nu de Brabantse clown! Altijd prijs met Emile!

Moondance | 09-06-11 | 19:56

Volgens een goed, ingelichte Haagse bron verlaat Job Cohen binnen enkele maanden de Tweede Kamer en zal zijn pluche worden opgevuld door het Amsterdamse "PvdA-talent" Mohamed Azahaf. Na een interim-fractievoorzitterschap van Hans Spekman, zou Azahaf de leiding in de PvdA-fractie gaan overnemen. Volgens het landelijk PvdA-bestuur kan men op die manier veel beter scoren bij de PvdA-achterban.

Sir Galahad the Pure | 09-06-11 | 19:56

Ik vind fatima elatik wel een goede opvolger voor joppie.

Slipsnifter | 09-06-11 | 19:56

Job:
"Kijk eens hoe zielig deze mensen zijn...ga je schuldig voelen en geef!"

kapitein_iglo | 09-06-11 | 19:55

Acceptgyros +1

Ozdorp | 09-06-11 | 19:55

Job was een flop.

doenormaal! | 09-06-11 | 19:55

Wij wisten het al heel lang!

starry | 09-06-11 | 19:55

Je kunt beter hopen (net als Rutte) dat Cohen op het pluche blijft plakken. Een zwakkere oppositie leider kun je je niet wensen. Femke weg .... Marijnissen weg etc. .... Job over. Rutte lacht zich een slag in de rondte.

Castle Bravo | 09-06-11 | 19:55

Huillie huillie-type zeg, die vrouw uit Zoetermeer.

Moondance | 09-06-11 | 19:54

Heb hem tot nu toe maar één keer horen overslaan....... Lezen kan die wel dus die Job...

Hobbykip | 09-06-11 | 19:54

cultheld | 09-06-11 | 19:50 | + 0 -

Ik denk dat velen hier niets tegen de persoon Cohen hebben. Het gaat meer om de walgelijke PVDA, waarvan hij, helaas voor hem, de fractieleider is.

MrTitanski | 09-06-11 | 19:53

Flaming met Job, lullen over het pgb, dat kan hij wel.

Zeeschuimer | 09-06-11 | 19:53

Job is tob! Roep ik al jaaaaren...

Kobus Kloothamer | 09-06-11 | 19:53

*alvast de vlag uit de berging pakt*

crocker | 09-06-11 | 19:52

Frommel er dan ook even een verbod op het steunen van andere landen door a.u.b....

Tommygunner | 09-06-11 | 19:51

snel chips pakt en gaat genieten..

is voor nageslacht dit moment..

sapjes | 09-06-11 | 19:51

Jaaaa, Hij gaat spreken! *plop* ... sit back & relax.

MrTitanski | 09-06-11 | 19:50

Job! Job! Job! Wooohooo!

Hobbykip | 09-06-11 | 19:50

jaaa....gelijk al aan de beurt!....nou gaan we lachen....

kapitein_iglo | 09-06-11 | 19:50

En toch vind ik Cohen één van de aardigste PvdA'ers die er zijn. Een waardeloos Kamerlid, maar een aimabel mens. Ook iemand die z'n zieke vrouw (MS) al meer dan dertig jaar verzorgt. Adje Melkert lichtte de beentjes zodra z'n vrouw invalide werd.

cultheld | 09-06-11 | 19:50

Wel drie minuten spreektijd om de "kwetsbaren" in de samenleving te verdedigen t.o.v. de luie schaamteloze Grieken?

Castle Bravo | 09-06-11 | 19:50

En waarom zou dit zijn laatste optreden zijn?

Godmode | 09-06-11 | 19:49

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken