Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vraag. Wat vindt u eigenlijk van het vragenuurtje?

ANP-8529093.jpgDemocratie mensen! De Commissie voor de Werkwijze van de Tweede Kamer heeft aan het Presidium advies uitgebracht over het vragenuurtje. Dat klinkt als fantastisch nieuws en dat is het ook, want het vragenuurtje zou zomaar eens com-pleet op de schop kunnen gaan. Zo heeft de Kamer zich in een ziek experiment gestort waarbij bijvoorbeeld meer vragen gesteld mogen worden aan de ministers en meer van dat soort shit. WTF! Gedurfd, maar daarom moet je wel open blijven staan voor de reacties op zoiets. Dusss zegt u het maar, fervente 'LIVESTREAM!'-fetishisten van GeenStijl. Wat gaat er goed, wat kan er beter en waar moet nog eens over nagedacht worden? Met name van de vraag 'Heeft u suggesties om de aantrekkelijkheid van het vragenuur voor kijkers te vergroten?' heeft zowel de commissie voor de Werkwijze van de Tweede Kamer als het Presidium als Gerdi Verbeet her fucking self hoge verwachtingen. Iets met jingles? Een lachband? Sidekicks? Quiz element? Maurice de Hond met 'n laptop? Grappige filmpjes van het internet tussendoor? Muziek? U mag het zeggen.

Reaguursels

Inloggen

Niks. Dit is politiek, het hoeft niet leuk te zijn. Dit is geen SBS 6 entertainment, dit is het besturen van een land. Dat mensen er vandaag de dag niet tegen kunnen dat iets geen amuserende waarde heeft is dan hun eigen probleem. Ik word zo ziek van al die proleten die altijd maar bezig zijn met leeg tijdverdrijf als: chihuahua's, nutteloze verzamelingen aanleggen, programma's als X-factor en Gordon. Lees eens een boek, praat met je vrienden, ga sporten, ga de natuur in for f*ck's sake. Als je er maar wat van opsteekt voor jezelf.

willes | 09-06-11 | 20:51

Ik zat vanmiddag toevallig even de 2e kamer te kijken op tv, en het leek alsof Gerdi Verbeet een mobieltje dat afging, in beslag nam van een of ander kamerlid. Ze sprak daarbij de woorden dat ze dol was op mobieltjes, hebben meer mensen dit gezien?

Onderbuik | 08-06-11 | 19:54

Altijd omdraaien...: Wat vindt u dat ik moet vinden vragen uurtje?

doenormaal! | 08-06-11 | 19:38

Als het aan die rechtse fossielen lag dan schaften ze alle inmenging van Henk en Ingrid af. Geen vragenuurtje, geen WOB. De burger zou eens achter hun vuile streken kunnen komen. Dom houden die boel en belasting laten betalen.

Catch-22 | 08-06-11 | 18:15

Deze dus http://www.burorenkema.nl/2006/09/fransies_vakantiequiz.php

(sorry)

doskabouter | 08-06-11 | 17:51

Mensen even deze link kijken ies leuk en on topic

doskabouter | 08-06-11 | 17:51

De voorzitter het recht geven om dingen te zeggen als: "U draait er om heen, dus geef nu eens een knap antwoord." of "Ja ja ja, dat zelfde riedeltje hebben we nu al 3 keer voorbij horen komen, geef nu eens knap antwoord."

MeneerJoost | 08-06-11 | 15:13

-weggejorist-

maaktnieuit | 08-06-11 | 14:14

Vragenuurtje is liev. Vragenuurtje moet blijven.
Denk eens aan al die zieken, werk- en daklozen die niet weten hoe ze de dinsdag moeten doorkomen in de 47 weken per jaar dat er geen Wimbledon en geen Tour de France is.

Dr. Mabuse | 08-06-11 | 14:05

Het probleem is dat de gemiddelde nederlander liever een mooie leugen hoort de slechte waarheid, daarom zijn de politici gedwongen om lulverhalen op te hangen

Wet Nie | 08-06-11 | 14:00

Spoeddebatten, die vind ik zo bizar. Waarom een spoeddebat? Bedoelen ze daarmee te zeggen dat ze niet altijd de tijd hebben om een debat in te lassen als dat nodig is? Wat doen ze dan de hele dag?

verpauperaar | 08-06-11 | 13:43

Hebben ze daar dan tijd voor !? En de kinderen dan ?! Moeten die dan op school zeggen als papa en mama weer niet naar het vijfminuten gesprekje op school kunnen komen. ´Ze hebben geen tijd... ze hebben vragenuur.´

hawie | 08-06-11 | 13:29

rara | 08-06-11 | 13:12
Als je maat S hebt en cup D, kun je dan zonder problemen een T-shirt met maat XXL aantrekken en dan nog steeds plaatsnemen op een Louis XVIII-stoel zonder de X-factor te verliezen?

Schoorsteenveger | 08-06-11 | 13:20

@rara | 08-06-11 | 13:12
Ja dat kan.

Che_cuevara | 08-06-11 | 13:15

@Che_cuevara | 08-06-11 | 12:58
Kun je met Word een office-document maken, dat opslaan als XML, en dat dan weer foutloos inlezen in OpenOffice? Dat geloof ik niet.

rara | 08-06-11 | 13:12

@koekjesdeeg | 08-06-11 | 13:03
Da's bij xml

Che_cuevara | 08-06-11 | 13:07

rara | 08-06-11 | 12:54
Andersom = gelijk aan.

Superior Bastard | 08-06-11 | 13:03

@Che_cuevara | 08-06-11 | 12:58 | was het hele voordeel van xhtml niet dat je ook eigen tags kon toevoegen?

koekjesdeeg | 08-06-11 | 13:03

Sterker nog, de Tweede Kamer is een linkse hobby. De hele politiek is een geldslurpende linkse hobby. Als je een beetje zelfrespect hebt, bemoei je je niet politiek.

Detlev Tarnowitz | 08-06-11 | 12:59

@hfakker | 08-06-11 | 12:56
En mijn €100 dan?

Che_cuevara | 08-06-11 | 12:59

@rara | 08-06-11 | 12:51
xhtml = Extensible Hypertext Markup Language
html = HyperText Markup Language
xml = Extensible Markup Language

het verschil met (x)html en xml is dat in (x)html
alle tags voorgedefinieerd zijn en in xml niet.
Verder kun je met xml ook documenten maken die door andere programma's gelezen kunnen worden.
Office bijvoorbeeld maar nog veel meer
En xml is een vereenvoudigde vorm van SGML

Che_cuevara | 08-06-11 | 12:58

Iets met tieters en bipsen tussendoor of zo

Klukkluk | 08-06-11 | 12:58

Het zou beter zijn als er een kwartierje werd besteed aan de topics en meningen van de geenstijlers en een kwartiertje aan de topics en meningen van joop.nl.
Dan gaat Nederland zich misschien eens echt goed een mening vormen van hoe het verder moet met onze samenleving,en zal het stemmen er hopelijk een stuk op vooruit gaan in de toekomst.

deraderendraaien | 08-06-11 | 12:56

@Che_cuevara | 08-06-11 | 12:43
Ga terug naar start en betaal dubbele belasting....

hfakker | 08-06-11 | 12:56

@Che_cuevara | 08-06-11 | 12:51 had het moeten zijn.

koekjesdeeg | 08-06-11 | 12:54

@Superior Bastard | 08-06-11 | 12:52
Is een nerdalert een subset van de geekalert, of andersom?

rara | 08-06-11 | 12:54

@gebruik gewoon fx4, alleen moet de overheid rekening houden met alle i-net gebruikers, dus ook hen die ie6 gebruiken en nog een inbelverbinding hebben. Het is in hun eigen belang dat de site toegankelijk is. Anders hadden ze beter een papieren enquête de deur uit kunnen doen.

Lees anders even wat over usability voordat je begint te blaten.

koekjesdeeg | 08-06-11 | 12:54

Nerdalert!

Superior Bastard | 08-06-11 | 12:52

@Che_cuevara | 08-06-11 | 12:48
Ik dacht dat XHTML een subset is van XML, en Html een subset van SGML. Dat zou zomaar de verschillende versienummers bij beiden verklaren.

rara | 08-06-11 | 12:51

@koekjesdeeg | 08-06-11 | 12:50
html5 kan veel meer en als jouw browser het niet ondersteund wordt het hoog tijd voor en update.

Che_cuevara | 08-06-11 | 12:51

Zo lang de Commissie Stiekem door iedereen, inclusief de MP, misbruikt kan worden om zaken onder de pet te houden en het volk te misleiden hebben al die camera's die gericht zijn op een vragenuurtje totaal geen zin.
www.volkskrant.nl/vk/nl/3598/Kabinet-R...
Dat vragenuurtje is al lang verworden tot een uurtje politiek exhibitionisme waarin het totaal niet gaat om de inhoud en alles vorm is, oppervlak, goede sier, perfect afgestemd op de waan van de dag.

Schoorsteenveger | 08-06-11 | 12:50

@toetanchamon | 08-06-11 | 12:25
Nee, dat is de hele tweede kamer.

Che_cuevara | 08-06-11 | 12:50

@Che_cuevara | 08-06-11 | 12:48

HTML5 is working draft, xhtml 1.0 transitional is het veiligst qua functionaliteit en wordt door de meeste browsers ondersteund.

koekjesdeeg | 08-06-11 | 12:50

@Magnum Force | 08-06-11 | 12:23
Heb ik iets gemist?
Of heb ik een kabinet overgeslagen?

Che_cuevara | 08-06-11 | 12:49

1a - Heeft u wel eens naar de internetstream van het vragenuur gekeken?
- ja
- nee (ga naar vraag 3b)
- weet niet

1b - Waarom niet?

Rukkers dat het zijn! Niet eens een enquete goed kunnen maken en wel het land proberen te regeren?!

koekjesdeeg | 08-06-11 | 12:49

@Fukjoe | 08-06-11 | 12:37
Tsja. Ik heb zoals eerder opgemerkt niet veel verstand van politiek. Maar, ik dacht in mijn onschuld dat als er maar genoeg stemmen worden uitgebracht op partijen die diametraal tegenover de PvdA staan, en die partijen gaan ook nog regeren/gedogen, dat je dan ruim een half jaar later toch wel enige verandering zou moeten kunnen opmerken.
En onder verandering versta ik niet een maximumsnelheid van 130 op anderhalve kilometer snelweg waar je toch altijd in de file staat. Of gezellig neuzelen over aard en invulling van het vragenuurtje.

Magnum Force | 08-06-11 | 12:48

@seven | 08-06-11 | 12:17
Toch een correctie, ze gebruiken geen frames.
Wel 8 fouten in hun CSS en 9 in html
Ze gebruiken ook nog xhtml 1.0
terwijl er al lang aan html 5.0 is

Che_cuevara | 08-06-11 | 12:48

Heeft u suggesties...

Meer clowns, of de huidige clowns beter schminken.

rara | 08-06-11 | 12:48

@Konijn87 | 08-06-11 | 12:41
Ja he dacht ik al.
Mag van mij ook op tv, kan iedereen zélf zien wat er gebeurt en kunnen we eindelijk verlost worden van de Ferry Mengele's die er hun draai aan geven.

Onderbuik | 08-06-11 | 12:47

Als ze nou gewoon gingen neuqen dan keek ik wel.

Wittesnelheid | 08-06-11 | 12:47

@Steilloos ten Onder | 08-06-11 | 12:13
En kijkers.

Che_cuevara | 08-06-11 | 12:44

@plaspop | 08-06-11 | 12:15
Da's gewoon ambtenaren logica.
Daar snappen wij toch niks van en dat is ook hun bedoeling.

Che_cuevara | 08-06-11 | 12:43

"Iedere bijeenkomst van de 2e kamer moet m.i. worden uitgezonden op tv en internet-stream"
Onderbuik | 08-06-11 | 12:39

Iedere openbare vergadering/overleg wordt dat ook al... (via site tweedekamer.nl, voor de volledigheid)

Konijn87 | 08-06-11 | 12:41

@Magnum Force | 08-06-11 | 12:32

Ja, excuus. Ik zag je verontschuldiging pas na mijn post.

Er is sinds het kabinet Rutte best wel wat verandert, maar echt grote opvallende dingen niet.
De helft van de dingen die jij opsomde daarentegen, zijn de schuld van het falen op stedelijk niveau (in vele gevallen sinds jaar en dag PvdA, je verwacht het niet), en sinds het aantreden van Rutte, is hier inderdaad niets in gewijzigd, en dus ben ik bang, dat je ook weinig beleidswijziging ziet dicht bij huis, voordat dat uit de kamer opgelegd zal gaan worden, hetgeen veelal niet snel gebeurt.

ZKH EénOog | 08-06-11 | 12:40

Iedere bijeenkomst van de 2e kamer moet m.i. worden uitgezonden op tv en internet-stream.
Waar ik wel een beetje moe van word is dat de camera standaard de pvda bankjes in beeld heeft, wellicht is het een idee om eens gek te doen en zomaar nóg een paar camera's aan te schaffen.
.
Verbeet mag van mij ook vervangen worden ze zit er al weer een tijdje en democratie is democratie dus plaats maken voor iemand van een andere partij.

Onderbuik | 08-06-11 | 12:39

Magnum Force | 08-06-11 | 12:32
Ik dacht dat ik de enige was die dat vond. Ik heb ook het idee dat we nog steeds een PvdA en CDA regering hebben. Misschien komt dat omdat de VVD ook gewoon een kudt partij is?

Fukjoe | 08-06-11 | 12:37

Interessant ook dat volgens de enquête niet jonger kunnen zijn dan tien jaar. Is de opsteller van de enquete zo goed ingewijd in het basisonderwijs dat ze meenemen dat die kinderen nog niet lezen & schrijven of internetten?

Feynman | 08-06-11 | 12:34

@Feynman | 08-06-11 | 12:31

De PVV laat alle acties van het kabinet toe, zolang de gedoogpunten uitgevoerd worden, en hier zeker niet tegenin besloten wordt.

Dus nee, ze regeren niet. Maar ze gaan ook nergens tegenin, zolang dit buiten het gedoogakkoord valt.

ZKH EénOog | 08-06-11 | 12:34

1. Partijen moeten ophouden zichzelf te profileren in de media door middel van onzinvragen op het vragenuurtje. In plaats daarvan liever serieuze vragen die Nederland vooruit helpen.

2. Er moet meer ruimte zijn voor echte discussies over onderwerpen die iedereen aangaan.

bashghost | 08-06-11 | 12:34

@ZKH EénOog | 08-06-11 | 12:28 |
Zoals ik al opmerkte, foutje van mijn kant.
Overigens hoef je helemaal geen verstand van politiek te hebben om te kunnen concluderen dat er in NL sinds het aantreden van het kabinet Rutte niets is veranderd.
De zaken gaan nog steeds in hetzelfde tempo achteruit.

Magnum Force | 08-06-11 | 12:32

Het is toch alleen maar egotrippen voor de kamera. Voor de rest is het geweaun geouwehoer en bezigheids therapie.

Fukjoe | 08-06-11 | 12:31

@ZKH EénOog | 08-06-11 | 12:28 | + 0 -
U geloofd nog steeds dat de PVV en de SGP niet regeren maar gedogen? U heeft zeker ook nog andere denkbeeldige vriendjes? Sorry, maar volgens mij heeft U ook niet zo heel veel verstand van het politieke spel.

Feynman | 08-06-11 | 12:31

@ Magnum Force | 08-06-11 | 12:26

Heb nog even geduld. Stilletjes en geruisloos zijn de nieuwe leden in de 1e kamer geïnstalleerd. De ronde van wetswijzigingen gaat nu komen en Greet heeft onlangs nog hard geblaft dat zijn standpunten wel naar voren moeten komen omdat zijn gedoogsteun daarop gebaseerd is.

Daarna heb je natuurlijk gewoon gelijk.

netniet | 08-06-11 | 12:30

Is toch bejaarden en werklozen tv. Niet relevant dus.

Superior Bastard | 08-06-11 | 12:29

hahaha die enquête is ook gemaakt door de een of andere malloot.
1.a - Heeft u wel eens naar de internetstream van het vragenuur gekeken?
vervolgens als je nee kiest staat er:
nee (ga naar vraag 3b)
1b - Waarom niet?

joajoa | 08-06-11 | 12:28

Een minister heeft de verantwoordelijkheid de kamer te informeren. Daaruit volgt dat de minister de verantwoordelijkheid heeft zichzelf te informeren of geïnformeerd te worden.

Ik stel voor ministers te molesteren als ze weer eens dingen bewust of onbewust achterhouden waarvan bekend is dat het tot een goed politiek debat zou kunnen leiden.

Een mooi voorbeeld van vandaag is het bespreken van het betalingsmoraal van Prins Willem Alexander binnen de commissie stiekem. Deze informatie binnen de commissie stiekem tijdelijk tot staatsgeheim verklaren is een mooi voorbeeld hoe het niet moet. Hier mogen best drie harde trappen in de ballen gegeven mogen worden.

Uiteraard wel pay per view ivm tere kinderzieltjes.

Feynman | 08-06-11 | 12:28

[Q] Toen de PVV aantrad in het kabinet .... [/Q]

Dit zinsdeel alleen al, geeft een mooi beeld van je verstand van politiek.

ZKH EénOog | 08-06-11 | 12:28

"formulier succesvol verzonden", na drie keer proberen! Valt me toch nog van ze mee...

Konijn87 | 08-06-11 | 12:27

@Art Vandelay Ultor | 08-06-11 | 12:25
U heeft gelijk. Mijn emotie ging even met mijn toetsenbord aan de haal.

Magnum Force | 08-06-11 | 12:26

Het vragenuurtje is toch dat clubje mislukte theatermakers dat veel praat zonder wat te zeggen?

toetanchamon | 08-06-11 | 12:25

@Magnum Force | 08-06-11 | 12:23
"Toen de PVV aantrad in het kabinet..."

lolwut?

Art Vandelay Ultor | 08-06-11 | 12:25

Rookt al!!!

Braakbal | 08-06-11 | 12:24

Meteen al stuk, natuurlijk. Het vragenlijstje kan de requests niet aan.

Petrus de Rewa | 08-06-11 | 12:23

Toen de PVV aantrad in het kabinet hoopte ik eigenlijk tegen beter weten in dat er nu een frisse wind zou gaan waaien.
Yeah right.
Kutmarokkanen terroriseren hele stadswijken. De AOW leeftijd gaat omhoog. De lasten worden verzwaard. De "elite" ala Guusje vult de zakken. Het niveau van onze scholen bereikt een ongekend dieptepunt. We blijven respectvol bukken voor allerlei haatbaarden. De ontwikkelingshulp blijft dezelfde bodemloze put. Asielzoekers krijgen met nog meer voorrang een woning. Asocialen worden in vila's ondergebracht. Homo's en joden worden in elkaar getremd. De pliesie is druk met bekeuren terwijl inbrekers lachend heel Nederland leeg halen. We schrapen en bezuinigen tot het pijn doet, we breken onze defensie af, en het geld geven we aan Griekenland.
En het volk wordt zoetgehouden met geleuter over het vragenuurtje. Zucht.
#FiddlingWhileRomeBurns

Magnum Force | 08-06-11 | 12:23

seven | 08-06-11 | 12:17
Hulde, dank u! Wat zullen ze blij zijn met mijn bijdrage...

Konijn87 | 08-06-11 | 12:20

Het vragenuurtje in Britse stijl? Lijkt me een leuke show...

ZKH EénOog | 08-06-11 | 12:16

Mooi hoor, raamambtenarenlogica.

De_Scherpsputter | 08-06-11 | 12:15

@ Bill le Koek | 08-06-11 | 12:09

Dat niet alleen, maar als je op vraag 1 'ja' antwoord, moet je daarna de vraag 'waarom niet?' beantwoorden.

plaspop | 08-06-11 | 12:15

Iedere vraag beantwoorden met: 'Mooi'

Bertie Wooster | 08-06-11 | 12:15

Politiek is sowieso een poppenkast.

Kost de Nederlander klauwen vol met geld en je hebt er totaal niks aan. Een geestelijk gehandicapte komt nog met betere ideeën als je hem een stift en een wit papier geeft........

Acid_Nightmare | 08-06-11 | 12:15

1.a - Heeft u wel eens naar de internetstream van het vragenuur gekeken?
X ja
nee (ga naar vraag 3b)
weet niet

1b - Waarom niet?
Geen tijd
Tijdstip is voor mij lastig
Geen interesse in politiek
Geen interesse in het vragenuur
Anders

De_Scherpsputter | 08-06-11 | 12:14

Bill le Koek | 08-06-11 | 12:09
ICT en overheid hè. ;) Je moet er dus een automagische 'dit is opgesteld door een ambtenaar' correctie overheen gooien en dus 1b lezen waar 3b staat.

seven | 08-06-11 | 12:14

Nou moe, wil ik em braaf beantwoorden, zie ik nergens een verzendknop oid... jammer jongens, als je vragenlijst langer is dan het gemiddelde beeldscherm voortaan een scrolbalk inbouwen!

Konijn87 | 08-06-11 | 12:13

De politiek moet wat meer loskomen van de waan van de dag en meer een grote lijn bewaken. Nu is het 'OK mijn mening doet mij 2 zetels in de peiling dalen, ik moest dat maar eens herzoen'. Peilingenocratie.
Daar is het vragenuurtje instrumenteel voor terwijl het tegelijkertijd een goed instrument zou kunnen zijn.

Einde van de Domheid | 08-06-11 | 12:13

Je zou er ook een talentenshow van kunnen maken "Politicians got Talen!" . Alhoewel, dat zou waarschijnlijk na 2 afleveringen stoppen wegens gebrek aan talent en visie..

Steilloos ten Onder | 08-06-11 | 12:13

Niet van mijn belastingcenten! Het vragenuurtje is een linke hobby. En de hardwerkende Nederlander kan het weer ophoesten.

Detlev Tarnowitz | 08-06-11 | 12:12

Zo'n bak met felgekleurde derrie boven het hoofd van het bewindspersoon dat antwoord aan het geven is, dat zou wel iets toevoegen.

Fout antwoord? Derriedouche!

Wat? Alsof je het vragenuurtje nu wel serieus neemt.

Art Vandelay Ultor | 08-06-11 | 12:10

Er is geen vraag 3B in dat stuk te vinden!?

Bill le Koek | 08-06-11 | 12:09

Gewoon een uur lang cabaret van Geert?

Bertie Wooster | 08-06-11 | 12:08

Wat al een hoop zou schelen is het gevoel dat de Tweede Kamer nog iets anders zou kunnen dan het afkondigen van nog meer beperkende regeltjes binnen de beleidskaders van de EU #ijdelehoop

vraagstaart | 08-06-11 | 12:07

Is dit nou democratie omdat het moet?

Steilloos ten Onder | 08-06-11 | 12:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken