Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Brekend. Khadaffi op de vlucht geslagen?

khadaffihoera100.gifHet lijkt bijna over en uit te zijn met de Leider van de Revolutie en zijn suave stylie. De Libische eindbaas Moammar Khadaffi is foetsie/dood/gevlucht en in ieder geval eventjes helemaal weg nu er snoeihard gevochten wordt in zijn eigen backyard in Tripoli. Diverse bronnen melden zware explosies en luchtafweer in de hoofdstad. Na maanden van vechten tegen rebellen op koele omgebouwde jeeps en NATO-bombardementen op al z'n mooie Russische spulletjes en compounds in Tripoli (kaart) lijkt het nu definitief gedaan met Gadhafi, Gadaffi, Gaddafi, Gadhdhafi, Ghaddafi, Kaddafi, Kadhdhafi, Khadafy, Qadaffi, Qaddafi, Qadhafi, Qadhdhafi, Qathafi ©. Bekend van ontmoetingen met de groten der aarde op het wereldtoneel. Van Brenzev tot Balkenende tot Berlusconi tot Barack. De Mad Dog had zelf al aangegeven de Libische hoofdstad niet levend te zullen verlaten. Maar dat was weer grootspraak. Meneer is gewoon wieberen. Toch nog snel gegaan met die ouwe. In een paar maanden tijd van brute woestijnkikker naar barbaarse malloot die zijn volk uitmoordde en verkrachtte middels huurlingen (a raison de 2000 euro per dag) uit België en Beneden-Nubië. Nou internationale Oil Companies, slinger de ja-knikkers maar weer aan. Dat kwartje van Khadaffi heeft al veels te lang geduurd. Meer over de Slag om Tripoli bij bij Al Jazeera en NBCNews correspondent Richard Engel. UPDATE: volgens onbevestigde berichten is Ome Muammar met familie onderweg richting grens met Algerije.

Reaguursels

Inloggen

Nu sky news kijken. Wordt nog een lange nacht.

de vleesgigant | 21-08-11 | 23:10

Laat meneer Ghadaffi toch eens met rust. Door dit soort acties is er dadelijk geen dictator meer over ! Niemand wil toch dat zijn kinderen dictators alleen nog van foto's en filmpjes kennen? Behoud deze diersoort, WNF kom er maar in.

Perry Vogelbekdier | 21-08-11 | 20:11

Bij grote riolering, :), kan je ze..

Neut | 21-08-11 | 14:55

methoxymonteur | 21-08-11 | 13:39
Ja leuk.

boogie66 | 21-08-11 | 14:27

Leuk sceptisch te zijn op een dergelijk bericht. De gevechten in Tripoli zijn briljant. In plaats van dat de berber eenheden van de rebellen de stad in trekken, wordt de eerste slag uitgedeeld door de ondergrondse rebellenleger. Uiteraard worden die later wel ondersteund door de berber eenheden. Op deze manier kan de eenheid worden bewaard. Het lijkt nu niet net alsof de berbers Tripoli veroveren zodat de mensen in Tripoli die nog sceptisch zijn ook de boodschap snappen.

flame_me | 21-08-11 | 14:06

al qaidaffi. Grappig he

methoxymonteur | 21-08-11 | 13:39

Heel verstandig om er in tijden van spanning eens even lekker helemaal van tussen te gaan.

Dr. Plofkop | 21-08-11 | 13:27

@Update
Goed zo, eindelijk 'n reden om Algerije plat te bombarderen.

Hempieman | 21-08-11 | 12:59

Ahahaha, weg met Gadhafi, Gadaffi, Gaddafi, Gadhdhafi, Ghaddafi, Kaddafi, Kadhdhafi, Khadafy, Qadaffi, Qaddafi, Qadhafi, Qadhdhafi, Qathafi!

Eeuwige_Student | 21-08-11 | 12:55

Islam is goed voor de natuur,alle industrie plat, iedereen op een ezel, scheelt bakken CO 2.

Uw Verzekeringsadvis | 21-08-11 | 12:37

@Surferdude | 21-08-11 | 08:34

Duaal in Iran? Da's een aan beide zijden geslepen zwaard. Je kop gaat er sowieso af dus.

Iran een duaal stelsel... man, man, man!

Reinaert | 21-08-11 | 12:32

Het blijft hoe je het ook wendt of keert GATVERDHAFFI

jadoei | 21-08-11 | 12:24

gnarfie | 20-08-11 | 23:25 | + -4
Je kent toch shoarma Brenzev, op het Oranjeplein, toch wel ?

Bigi Bana Boy | 21-08-11 | 12:04

Dat is dan weer het fijne van zo'n burgeroorlog. Steden kompleet naar god geschoten (a la Libanon) en de overwinnaars zitten met de puinhopen die niet op te lossen zijn, alles wordt duurder, er komt onvrede en het land is tientallen jaren onstabiel. Nu was alleen de leider onstabiel.

NewEnglandPatriots | 21-08-11 | 11:58

Gaan nu alvast de vlaggen uit bij links? Denken zij nu echt dat dit, een opgedrongen vrede, de zogenaamde 'arabische lente gaat worden'? Het gaat natuurlijke een grotere puinhoop worden dan het al was, de moslim broederschap krijgt vrij spel, weer een horror scenario.

lanexxx | 21-08-11 | 11:27

@necrosis | 21-08-11 | 09:25
Waarom zou ik het daarover niet met je eens zijn? Sadam moest aangepakt worden als zondebok, omdat het hele Westen, met Bush toen voorop, niet durfde toegeven dat 911 een echte oorlogsverklaring was.
Nog steeds worden er schijnoorlogjes gevoerd tegen de "taliban". Alsof die het probleem is.
Van mij mogen alle dictators in de islamitische heilstaten blijven zitten. Het alternatief is te onmenselijk.

Jan Passant mk2 | 21-08-11 | 11:26

Zag net op het nieuws een omgebouwde jeep met stalen voorplaat gemonteerd. Volgens mij is het A-team gevraagd op te treden in Tripoli

Grijpgraag&deStier | 21-08-11 | 11:15

Hopelijk breken z'n benen af..

Neut | 21-08-11 | 10:54

Fijne dag nog

Nico Mudde | 21-08-11 | 10:51

@Sjeng de helle | 21-08-11 | 10:44
Deze reportage is opgenomen in Kunduz. Dus onze jongens en meiden hoeven niet echt bang te zijn als het er zo aan toe gaat. Maar het blijft natuurlijk wel uitkijken. Ja en als het aan Hans ligt dan komt het zo snel mogelijk. Rond kerstmis onder de boom als cadeautje.

Nico Mudde | 21-08-11 | 10:51

Luitjes tot laters, nog een fijne zondag, OUT!

Sjeng de helle | 21-08-11 | 10:46

Nico Mudde | 21-08-11 | 10:24
Ongelooflijk.
In elk geval hebben de Nederlandse eenheden nog geen detectie middelen ter beschikking, het Nederlandse Defensie Kopstuk Hans Hillen "roggelt ut wiel".

Sjeng de helle | 21-08-11 | 10:44

Deze korte docu over de Taliban zal iedereen doen beseffen dat wij helemaal niets, maar dan ook niets te vrezen hebben van deze countryclub leden. Je zit gegarandeerd 10 minuten met een grote grijns op je mond hier naar te kijken. Veel kijk plezier.

www.youtube.com/watch?v=1zL9AKXxDW0&am...

Nico Mudde | 21-08-11 | 10:24

gentle giant | 21-08-11 | 10:09
Gisteren een interview met een arts gezien( weet niet meer waar) die vertelde dat de mortuaria dermatig vol zaten, dat ze gedwongen waren om particuliere vriezers uit te ruimen om de lijken te bergen. De doden konden niet begraven worden.

Sjeng de helle | 21-08-11 | 10:16

Die zal toch wel in één zo'n prachtige atoomschuilkelder van Nederlandse makelij zitten?

E Rectus Magnificus | 21-08-11 | 10:13

Net weer eens even bij mevrouw Meulenbelt gekeken, lijkt wel een slagerij hoe die Arabieren met lichamen rondzeulen.

gentle giant | 21-08-11 | 10:09

Nico Mudde | 21-08-11 | 10:06
Moeha,
de Europese steunmaatregelen nemen toch rare vormen aan.

Sjeng de helle | 21-08-11 | 10:09

ROFLOL,
Ik mis alleen dat stuk MG nog tussen de horens kan die zo tegen Ghadaffi worden ingezet.
De geit een multi purpose vihicle.

Sjeng de helle | 21-08-11 | 10:04

Een islamitische democratie is per definitie onmogelijk, omdat de islam uitgaat van de enige onveranderlijke waarheid zoals die gegeven wordt door de koran. Rariteiten als de Trias Politica zijn voorbehouden aan de minderwaardige westerse cultuur. Die vernietigd moet worden om plaats te maken voor het kalifaat en de wereldheerschappij van de edele islam.

Polletje Piekhaar | 21-08-11 | 09:57

@EUgenio | 21-08-11 | 09:09
Partijen als PvdA, GL en D'66 zijn de nagels aan de doodskist van ons land.
Eigenlijk had ik een ander woord in gedachten maar ik heb geen zin om weer bij Joris op bezoek te moeten komen....

necrosis | 21-08-11 | 09:56

vraagstaart | 21-08-11 | 09:13
rijke fantasie, geen pil voor nodig! :)

ZDEV | 21-08-11 | 09:55

@Sjeng de helle | 21-08-11 | 09:49
Ha ha ha ha, beter kan de zondagochtend niet beginnen. Dit is de arabische versie van Monty Python. Geweldig.

Nico Mudde | 21-08-11 | 09:55

necrosis | 21-08-11 | 09:47
Heul begrijpelijk!

Sjeng de helle | 21-08-11 | 09:51

Nico Mudde | 21-08-11 | 09:44
Inderdaad, hij doet me aan Ghadaffi denken en al die andere Arabische clowns van gelijke strekking.
Die twee voor(op)lichters van de Taliban waren ook super.
www.youtube.com/watch?v=ctRbO8rUUto

Sjeng de helle | 21-08-11 | 09:49

@Sjeng de helle | 21-08-11 | 09:39
Ik ga daar geen comment aan wijden, je begrijpt waarschijnlijk wel waarom......

necrosis | 21-08-11 | 09:47

@Sjeng de helle | 21-08-11 | 09:36
Op deze man kan toch niemand kwaad worden.

Nico Mudde | 21-08-11 | 09:44

@Sjeng de helle | 21-08-11 | 09:36
Eerlijk is eerlijk, ik moest lachen, en hard ook.
De buren hebben inmiddels geklaagd.
Maar ondanks de druk heb ik je naam niet genoemd, zo ben ik dan ook weer....

necrosis | 21-08-11 | 09:44

necrosis | 21-08-11 | 09:28
Bij deze nota bene aan jouw gericht, super!
EUgenio | 21-08-11 | 09:09

Sjeng de helle | 21-08-11 | 09:39

necrosis | 21-08-11 | 09:25
Deze mis ik wel, de grootste komiek aller tijden.
Daar kunnen heel de Nederlandse soebsidievreters niet tegen op.

www.youtube.com/watch?v=yfAeMtcURg0&am...

Sjeng de helle | 21-08-11 | 09:36

@Sjeng de helle | 21-08-11 | 09:22
Waar heb je dat gelezen, ik wil ook eens de ballen uit mijn broek lachen!

necrosis | 21-08-11 | 09:28

@Jan Passant mk2 | 21-08-11 | 09:13
Wellicht ben je het niet met me eens maar 'men' had Saddam moeten laten zitten waar hij zat.
Het land (Irak) is momenteel een grotere puinhoop dan Saddam ooit kon veroorzaken.

necrosis | 21-08-11 | 09:25

necrosis | 21-08-11 | 09:15
Heb toch echt net gelezen dat we het verkeerd zien.
Eugenio 09:09
De PVV en de SP begrijpen er niets van.
Net zo min als van die Arabische lente, "gelovigen" denken dat de Broederschap buiten spel blijft, jawel geen fundamenthalisten die de absolute macht nastreven, het zijn echte democraten. We zien het gewoonweg verkeerd.
"Slaap kindje slaap"

Sjeng de helle | 21-08-11 | 09:22

Jan Passant mk2 | 21-08-11 | 09:13 | + 0 -
U noemt vrijheid en islam in één zin?
Moeahaha!

wakkere_nederlander | 21-08-11 | 09:22

@Sjeng de helle | 21-08-11 | 09:03
Jan-Kees heeft met droge ogen verkondigt dat we geld gingen verdienen aan de Grieken, terwijl hij uit de cijfers kon lezen dat de Grieken de EU geld kostten, zolang als ze lid zijn!
Jan-Kees wordt een goede Min-Fin genoemd, ik ben het daar niet mee eens.
Als ik aan hem denk krijg ik spontaan pijn op een zekere plek!

necrosis | 21-08-11 | 09:15

Ah, Khadaffi op de vlucht? Dan kan die arabische lente beginnen en totdat de islamitische broeders de zaak weer onder controle krijgen hebben de strijders nog even de illusie dat zij iets van vrijheid gaan beleven.
Voor echte vrijheid is de islam nog lang niet klaar. Dat maken wij niet meer mee.

Jan Passant mk2 | 21-08-11 | 09:13

@ZDEV | 21-08-11 | 09:10 Kun je mij het telefoonnummer geven van degene die jou die pillen verkoopt? Ik wil ze ook!

;-)

vraagstaart | 21-08-11 | 09:13

Sjeng de helle | 21-08-11 | 09:10

Aha. Weer wat geleerd vandaag.

Sjakkie van de Hoek | 21-08-11 | 09:12

Another one bites the dust.
Run, baby, run.

Over tien jaar is de Libische kust een luxe oord waar je kunt slenteren langs de boulevards langs de Middellandse zee, en waar je een privé stuk strand kan kopen en er een prachtige villa op kunt bouwen, langs een kustlijn die niet zo is verpest als in Spanje.

ZDEV | 21-08-11 | 09:10

Sjakkie van de Hoek | 21-08-11 | 09:06
Mogge,
Het 155e gebod:
"Gij zult op den dag de Heeren uitsluitend den Heer prijzen en den Bijbel lezen( de Statenbijbel wel te verstaan) de rest veroorzaakt alleen maar onrust en is heidens". Muziek komt alleen maar uit het harmonium en de bundel van Johannes de Heer wordt gespeeld.

Sjeng de helle | 21-08-11 | 09:10

@EUgenio | 21-08-11 | 08:58
Saudi Arabië - dat is toch dat land waarvan de troepen de bevolking van Abu Dhabi uitmoorden omdat die tegen hun emir durven te protesteren?

En omdat wij afhankelijk zijn van hun olie lezen we daar niets over in de krant?

Die Arabische lente bevalt de christenen in Egypte overigens uitstekend. Een succesvolle islamitische democratie is daar in opkomst - "islamitisch" in de zin dat er geen christenen meer over zijn (net zoals de Irakese christenen inmiddels zijn uitgemoord of verdreven) en dat het volk "unaniem" om de sharia gaat vragen en die dan ook krijgt.

Ik zou me wèl verbazen als er iets van een democratie gaat ontstaan daar. Temeer omdat de democratie in het enige moslim-land dat een democratie kent, zwaar onder druk staat. Dankzij de Saudi's, die miljarden investeren in de islamisering van Indonesië.

De Aziatische Lente, zeg maar.

vraagstaart | 21-08-11 | 09:09

necrosis | 21-08-11 | 09:04

Dankzij PvdA, D66 en GroenLinks slaat Nederland geen pleefiguur in de EU als het gaat om het helpen van landen in de problemen. De PVV kan slechts kiezers naar de mond praten maar ontrekt zich van zijn verantwoordelijkheid. Amateurs!

EUgenio | 21-08-11 | 09:09

EUgenio | 21-08-11 | 08:58 | | Reageer+ |
"Succesvolle islamtische democratie"... Dat is echt een utopie. De islam en democratie gaan simpelweg niet samen. Al is het maar omdat de islam niet iedereen als gelijk ziet. In een democratie is de bestuursvorm is gebaseerd op het menselijke gelijkheidsideaal. Alle mensen zijn gelijk. Vrouwen, mannen, homo's, lesbo's, katho's, refo's, zwart, wit en lila. In de islam is er maar een ding wat telt. En dat is de koran. Een democratie zoals we die hier kennen gaat er nooit komen.

c.onjo | 21-08-11 | 09:07

@Geheimrat Schultz | 21-08-11 | 09:00
*zowat stikt van het lachen in mijn slok bier*
+1 doneren doet.

necrosis | 21-08-11 | 09:07

Ik zal morgen dit stukje wel verder lezen.
Er onbreekt een stukje informatie voor mij.
www.refdag.nl/zondag

Greetz

Sjakkie van de Hoek | 21-08-11 | 09:06

@EUgenio | 21-08-11 | 08:58
Leuk dat vrouwen in SA massaal het rijverbod negeren, heb je ook getallen over het toegenomen aantal vrouwen dat onthoofd wordt?
Of geil jij puur op eigen gelul?
En wat er ook gebeurt in Arabische/ moslim landen: zolang we hier te maken hebben met GroenLinks, PvdA en D'66 is een PVV hard nodig!

necrosis | 21-08-11 | 09:04

necrosis | 21-08-11 | 08:58
LOL,
Mogge necro,
Dat weet ik ook, het was cynisme van mijn kant op de verdraaiingen van onze leiders die goed bezig zijn van ons allemaal lijders te maken.
Nerderland heeft een traditie om aan het kortste eind te trekken, Indië, Nieuw Guinea etc. Hier laten ze zich traditioneel in het pak naaien zo langzamerhand en menen ook nog iets te hebben in te brengen.

Sjeng de helle | 21-08-11 | 09:03

@Joost Maghetweten | 21-08-11 | 07:24 Mooi verhaal! Ter ondersteuning van je betoog, uit het leugenkrantje (voor de sceptici, hoi Rammstein ;-) ) Financieel Dagblad:

blogs.fd.nl/italie/2011/02/nieuwe-fd-b...

vraagstaart | 21-08-11 | 09:02

@ EUgenio | 21-08-11 | 08:42
Yep.
En Sieneke wint alsnog na beraadslaging van de jury maanden na dato het eurovisiesongfestival.

www.youtube.com/watch?v=wzRHqOSg--s

Geheimrat Schultz | 21-08-11 | 09:00

Lol.. site van het reformatorisch dagblad op zondag dicht. Het moet toch niet erger worden, hahaha.
Zit er ook uitwisbare inkt op de krant zelf, die op zondag spontaan wordt gewist?
Gristengekkies..

Highwoodman | 21-08-11 | 08:59

@Sjeng de helle | 21-08-11 | 08:45
We verdienen helemaal niets op die leningen, we gaan er als land flink op verliezen!
Feit: we hebben zelf geld moeten lenen tegen lage rente om dit te kunnen uitlenen aan de Grieken tegen een iets hogere rente.
Wanneer de Grieken niet terug willen betalen (ze hebben wel geld) gaan we dus niet profiteren van de rente van Jan Kees.
We zijn ordinair en ouderwetsch in onze .... genaaid, ik zeg: stuur Joris op die Grieken af!

necrosis | 21-08-11 | 08:58

necrosis | 21-08-11 | 08:52

In Saoedi-Arabie zal de Arabische lente ook toeslaan, of beter gezegd, is al aan de gang. Vrouwen negeren massaal het rijverbod voor vrouwen, bijvoorbeeld.

Maar, zoals gezegd, de islam zal nog wel even een rol blijven spelen. Maar dat de Arabische wereld vrijer en democratischer gaat worden, dat staat wel vast. Het zou me ook niet verbazen als er succesvolle islamitische democratieen ontstaan wat gelijk het ongelijk van de PVV betekent.

EUgenio | 21-08-11 | 08:58

@EUgenio | 21-08-11 | 08:42
Saoedi Arabië zal nooit een democratie kennen, en zolang we hun olie nodig hebben zal niemand klagen over hun sharia-politie.
Als de olie op is, geef ik SA minder dan een jaar voordat de er de pleuris uitbreekt.
En voor de oplettende 'guurder; ik ben weer wakker!

necrosis | 21-08-11 | 08:52

Geheimrat Schultz | 21-08-11 | 08:40
Overigens van harte een goede Mogge,

Sjeng de helle | 21-08-11 | 08:48

Geheimrat Schultz | 21-08-11 | 08:40
Die medailles moet je wel hebben om indruk te maken, zeker op die bewuste dinsdag, heb je tenminste iets om naar te kijken.
De rest wat eruit gekraamd gaat worden zal wel het aanzien niet waard zijn.
Hopelijk krijgen dan eens eindelijk te horen, van Jan Kees, hoeveul we aan al die debacles *Kuch* gaan verdienen.

Sjeng de helle | 21-08-11 | 08:45

Nou VS, EN en FR kom er maar in met je olie business.
Daaáág Duitsland, Italië en Spanje.

Lekker de spanning in de EU op scherp zetten, wetende dat WOII getriggerd werd om wat steenkooltjes.....

ontlullen | 21-08-11 | 08:44

@ Joost Maghetweten | 21-08-11 | 07:24
Wat we ook mogen vaststellen, toen de opstand begon wilde het Westen hem zo snel mogelijk weghebben en wat oude openstaande rekeningen vereffenen, oa voor zijn steun aan terroristen die als opdracht hadden terreur uit te oefenen op Amerikaanse en Europese doelen.
Hoe zat het eigenlijk met die oliecontracten eigenlijk voor Lockerbie?

me,myself and IK | 21-08-11 | 08:42

Laat augustus de maand worden dat Khadafi stopt. En met een beetje geluk stopt Assad op den duur ook. Dan begint de Arabische lente zijn vruchten af te werpen en kan de Arabische wereld werken aan een parlementaire democratie, aan welvaart en aan vrijheid. Het zal nog wel even duren voordat de Noord-Afrikaanse en Midden-Oosten-landen seculier worden. Waarschijnlijk komt er een islamitische democratie die op den duur zal verschuiven naar een liberale democratie. Dus over 50 jaar hebben ze in Syrie en Egypte waarschijnlijk ook een PVV, een VVD en een PvdA.

EUgenio | 21-08-11 | 08:42

Die slimme opstandelingen hadden moeten beginnen met het vliegveld, dan hadden ze hem tenminste nog in handen kunnen krijgen.

Harrie Nak | 21-08-11 | 08:41

@ Sjeng de helle | 21-08-11 | 08:19
Môh.
Dat zal wel niet richting Hasselt/Kiewit wezen.
Ze jatten de tapijten en al zijn medaljes uit zijn bedoeïnenhut waar die bij staat.
Hep trouwensch uit zeer betrouwbare bron vernomen dat ene W. van Buuren een bod hep gedaan op al zijn medaljes.
Hep iets te maken met een dinsdag volgende maand.
Staat goed, al die medaljes bij zijn kapmes.

Geheimrat Schultz | 21-08-11 | 08:40

@Surferdude | 21-08-11 | 08:34
Net je draadje zitten lezen, maar kom nu eens met een steekhoudend argument. Reinaard laat zien waarom hij denkt te weten dat het klopt en jij beweert wat dat wij maar moeten aannemen voor waar.
Geef eens een bron, een referentie. Laat eens zien waarom Rein fout zit en jij het beter weet.

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 08:40

@me,myself and IK | 21-08-11 | 08:31
Als dat allemaal waar is. Het feit dat het op het internet staat, betekent niet zo heel veel.

chemtrailalert.nl/
theflatearthsociety.org/cms/

Om maar eens een paar voorbeelden te noemen...

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 08:38

@miko | 21-08-11 | 01:21
Kaartje klopt niet, in de UK geldt ie ook.

Surferdude | 21-08-11 | 08:37

@La Bailaora | 21-08-11 | 02:40
Iraanse rechtspraak is voor een deel gebaseerd op sharia.

@Reinaert | 21-08-11 | 01:07
Zoek de betekenis van 'duaal' eens op.

Surferdude | 21-08-11 | 08:34

Als Kaddaffi inderdaad weg is, zal de ellende pas echt beginnen.

Koud flesje Alfa | 21-08-11 | 08:26

Hoop wel dat Ghadaffi zijn tent meeneemt want zonder tent gaat die man nergens heen.

Sjeng de helle | 21-08-11 | 08:19

Kudt gister getankt.
ooowacht dalende prijzen komen per postkoets he.

lidlbier | 21-08-11 | 08:17

@ Joost Maghetweten | 21-08-11 | 08:08
Oké thx ik dacht al, dat ik slaapwandelgereageerd had ;-)

kipfilét | 21-08-11 | 08:17

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 08:12
'bondgenoten' lachen zich helemaal ziek om de naïeviteit van onze regering!
Die kunnen terecht lachen, wij kunnen wel janken om de blunders die de klunzen de laatste tijd uithalen.

Sjeng de helle | 21-08-11 | 08:15

@Sjeng de helle | 21-08-11 | 08:11
Goed idee! tot zo.

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 08:14

@Sjeng de helle | 21-08-11 | 08:08
En ik heb gehoord dat we in Afghanistan ook alles voor niets hebben overgedragen aan de 'anderen', om vervolgens er weer heen te gaan en te klagen dat we geen spullen daar hebben om een missie te volbrengen. De NAVO 'bondgenoten' lachen zich helemaal ziek om de naïeviteit van onze regering!

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 08:12

voorlopen?= verlopen
eerst koffie!

Sjeng de helle | 21-08-11 | 08:11

@Rammstein | 21-08-11 | 08:08
plezier!

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 08:09

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 08:06
LOL,
Kan nog wel even duren. die YPR's uit Servië zijn ook nog niet terug.
Het service contract kan ondertussen al voorlopen zijn.

Sjeng de helle | 21-08-11 | 08:08

@kipfilét | 21-08-11 | 08:04
Spitsnieuws is geen zustersite meer. Er is alleen nog maar Powned en GS en dumpert en (...)

Spitsnieuws is nu apart. (tenminste, zo heb ik het begrepen)

Maar bij mij idem dito. Zijn uit de lucht.

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 08:08

Ik ga nog even naar het strand, voor dat de weer-hel losbarst.
*aus*

Rammstein | 21-08-11 | 08:08

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 07:59 | + 0 -
I understand.
Ik heb er weinig vertrouwen in dat het daar in orde komt in die regio. Als je ziet, hoe ze daar met elkaar omgaan, en wat er voor nodig is, denk ik dat het in gillende looppas in zijn achteruit gaat.

Rammstein | 21-08-11 | 08:06

@Sjeng de helle | 21-08-11 | 08:03,
Touché!
* Vol verwachting naar de horizon staart of 'onze' lynx daar al aankomt...*

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 08:06

Goedmorgen lig zustersite spitsnieuws onder vuur ?
Ik krijg een kompleet witte pagina met de tekst.
Volgens mij hebben ze spitsnieuws ook aangevallen .
( Sorry, 127.0.0.1 has been banned.)
En zeker weten dat ik daar niet aparts gezegd heb/gedaan heb.
Iemand anders ook dit probleem ?

kipfilét | 21-08-11 | 08:04

@Rammstein | 21-08-11 | 07:56
KOm, het is zondagochtend! De kerkklokken luiden en de vogeltjes fluiten. De wereld draait door en er is altijd wel ergens een crisis. Maar na de wolken schijnt altijd weer de zon.

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 08:03

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 08:00
Mogge,
beide denk ik.
"Geld dat dom is maakt recht wat krom is".
Vroeg of laat krijg je het met je eigen spullen om te oren.

Sjeng de helle | 21-08-11 | 08:03

@Sjeng de helle | 21-08-11 | 07:58
Sorry, en Moggu idd.

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 08:01

@Sjeng de helle | 21-08-11 | 07:58
Verdiend, of denken te gaan verdienen...

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 08:00

@Rammstein | 21-08-11 | 07:55
Ook niet als je héél vaak op het minnetje drukt?

Zonder gekheid; ik vertel uiteraard alleen maar wat ik heb gehoord en sta niet voor de juistheid van de theorieën van de Italianen in. Dan is er natuurlijk ook altijd nog het feit dat hij het mij in het Engels vertelde dus dat het verhaal al twee keer is vertaald. Maar voor wat het waard is, ter goeder trouw mijnerzijds!

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 07:59

Moggu @ All,
Lijkt toch iemand al flink wat geld verdiend te hebben aan die opstandelingen, vooral vanuit Europa.
Een hoop Fall's en MAG's in handen van die opstandelingen incluis NATO 308 munitie.

Sjeng de helle | 21-08-11 | 07:58

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 07:53 | + 0 -
Ja, dat ook.
Hoewel ik in de huidige wereld-situatie niet echt een goedemorgen meer zie.

Rammstein | 21-08-11 | 07:56

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 07:52 | + 0 -
Dat lijkt me sterk, en daar heb ik a) geen zin in en b) helemaal de bevoegdheid niet voor.
In tegenstelling tot sommigen hier, die denken dat ze ook maar enige invloed hebben op het al dan niet deleten van tegels.

Rammstein | 21-08-11 | 07:55

@Rammstein | 21-08-11 | 07:42
goedemorgen ook trouwens!

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 07:53

@Rammstein | 21-08-11 | 07:42
Goed punt, laten we het zo afspreken: Als ik binnen nu en pak-um-beet een week van mijn bed wordt gelicht door een 'veiligheidsdienst', dan had ik gelijk. Zo niet, dan mag je mijn tegel laten deleten...

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 07:52

@brutus68 | 20-08-11 | 23:37
Dat heb ik ook wel eens van de Engelse vrouwen gehoord, maar als je daar dan gaat kijken, pffff!
Ik denk dat je je wel moet afvragen van wíe je het hebt gehoord, dat kan nogal uitmaken.

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 07:42

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 07:24 | + 0 -
Liev, en een knappe verklaring. Maar wie zegt weer, dat jij de waarheid spreekt en zo ?

Rammstein | 21-08-11 | 07:42

@Crematorium-de-Asbak | 20-08-11 | 23:32
Rot op met je Buckler!

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 07:40

@Reinaert | 20-08-11 | 23:15
Nou, Berlusconi is denk ik zijn vriendje niet meer. Ze gebruiken Italiaanse vliegvelden en vliegtuigen voor de luchtaanvallen...

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 07:37

@vraagstaart | 21-08-11 | 06:42
Ik vloog afgelopen week met een Italiaan die vroeger jachtvlieger was in de Italiaanse luchtmacht. En hij vertelde mij onder andere wat hij van zijn oude maatjes die nog steeds bij de militaire inlichtingendienst van Italië werken, had gehoord.
Ik snapte namelijk niet goed waarom deze oorlog werd gevoerd en die in Syrië bv niet, en waarom Italië vol meedeed, terwijl twee maanden ervoor Khadaffi nog te gast was bij ome Silvio...

Hij vertelde dat doordat Berlusconi zo'n goede maatjes was met Khadaffi, bijna alle oliecontracten in handen van ENI (italiaanse shell) waren, en dat de Fransen en de Engelsen al lange tijd op die contracten aasden. Dus toen de dreiging van 'oorlog' er was, hield Italië zich nog afzijdig, maar toen er geschoten ging worden zijn ze meteen voluit erin meegegaan, omdat ze wisten dat ze anders alles zouden kwijtraken. Want alles wordt zometeen opnieuw verdeeld natuurlijk.

Dus dat raadsel is ook weer opgelost.

Joost Maghetweten | 21-08-11 | 07:24

*spuit elf modus aan*

Al maanden roepen Parsons en ik-zei-de-gek dat de "opstandelingen die democratie en vrijheid willen" niets anders zijn dan de Moslim Broederschap die een islamitische theocratie wil instellen in Libië.

Khadafi zou geen medestanders hebben en zijn volk onderdrukken?Natuurlijk, daarom hebben de "burgers in opstand" mèt steun van de Navo een half jaar nodig om hem weg te krijgen.

Libië, het land dat onder Khadafi een welvaartsniveau heeft bereikt waarvan de omringende landen alleen maar kunnen dromen, gaat verdwijnen onder de gesel van de sharia. En datzelfde geldt voor Egypte (waar de 10% christenen as we speak worden vermoord en verdreven) en straks voor Tunesië, Marokko en Syrië.

Landen die dankzij de Mediterrane Unie (sinds 1-1-2010) straks een open verbinding hebben met de EU. Zodat de import van 50 miljoen noord-afrikaanse niet opgeleide moslims (EU beleid) zonder veel problemen kan doorgaan.

Sterkte ermee.

vraagstaart | 21-08-11 | 06:42

@necrosis | 21-08-11 | 05:15
Niet sterk deze reactie.Het is zo vaud om iemand bij voorbaat in de linkse pro islam moskee/kerk te gooien.

miko | 21-08-11 | 05:34

necrosis | 21-08-11 | 05:15
Gewoon dom gelul, en aan namens die nergens op slaan.
Ik wil helemaal geen respect van dom rechtse mensen. tevens hou ik mijn eigen broek wel op.

Ik heb het over de haat tegen moslims die onterecht is. Niks over soepsidie, daar kom jij mee.

alle moslims over een kam scheren, is gewoon Necrosisme.

gladstoned66 | 21-08-11 | 05:29

@gladstoned66 | 21-08-11 | 05:00
Dom rechts?
Zeker nooit gehoord van gesubsidieerd links?
Ik weiger om mij de maat te laten nemen door mensen die betaald worden van mijn geld om vervolgens te horen dat ik niet goed bezig ben.
Ik krijg pas respect voor dergelijke mensen zodra ze hun eigen broek kunnen ophouden in plaats van te leven op mijn kosten!

necrosis | 21-08-11 | 05:15

Slivovic | 21-08-11 | 04:36

U vraagt wat er mis is met islam haters. De vraag beantwoord eigenlijk zichzelf.

U verwijt de islam van haat (haatbaarden bijvoorbeeld) en doet daarna hetzelfde, Ik ben ook tegen die klootzakken die extreem zijn qua geloof, maar er zijn genoeg mensen die moslim zijn die niet extreem zijn.

U bent dat echter wel. dat maakt u gestoorder dan de gemiddelde moslim

gladstoned66 | 21-08-11 | 05:10

@Slivovic | 21-08-11 | 04:58
Ik zit nu al een tijdje te meppen op mijn tikplank en volgens mij ben ik al zoveel uur bezig dat het niet meer dan rechtvaardig is om even mijn matras van dichtbij te gaan bekijken.
Het ligt niet aan jou!
*erewoord*

necrosis | 21-08-11 | 05:05

necrosis | 21-08-11 | 04:37 |

Dom rechts, heeft waarschijnlijk geen drank nodig om waan beelden te vormen.

Dooddoeners bent u goed in , maar dat zal wel met uw nick te maken hebben.

gladstoned66 | 21-08-11 | 05:00

@Slivovic | 21-08-11 | 04:50
Als laatste reddingspoging, ik ben geen geheelonhouder .
En om Joris niet boos of wakker te maken zal je zelf moeten zoeken op het tooltje.
Daar staan genoeg nummers op om je buren tot waanzin te drijven.

necrosis | 21-08-11 | 04:58

necrosis | 21-08-11 | 04:50
Neej, maar ik vin Star Trek wel helemaal geweldig. Aan mijn uiterlijk zie je dan weer niets. Gut, nerds zijn gewoon leuk, man.

Slivovic | 21-08-11 | 04:58

@Slivovic | 21-08-11 | 04:33
Een trekkie?
Bedoel je dat je met van die nep-puntoren rondloopt en in zo'n a-seksueel ruimtepakje rondwandelt/ hardloopt?
*teleurgesteld is*

necrosis | 21-08-11 | 04:50

necrosis | 21-08-11 | 04:45
Wow, echt iets tegen klassieke muziek? Snif. Zal maar geen Schubert gaan linken, dan. Geheelonthouders en mannen die niet van klassieke muziek houden, twee categorieën waarmee ik nooit zou kunnen huwen.

Slivovic | 21-08-11 | 04:50

@Slivovic | 21-08-11 | 04:33
Wat een afgrijselijk linkje.
Ik dacht dat mijn muzakjes 'niet leuk' waren...
*huwelijk afgelasten doet*

necrosis | 21-08-11 | 04:45

@gladstoned66 | 21-08-11 | 04:31
Ik wil niet beweren dat je gedronken hebt, maar als je moet blazen ontploft waarschijnlijk het apparaat.
*jawel.... grinnik, alsmede grijns*

necrosis | 21-08-11 | 04:37

gladstoned66 | 21-08-11 | 04:31
Pfft, wat is er mis met Islamhaters? Ik haat de Islam ook, met een passie. Zou ieder weldenkend mens moeten doen.

Slivovic | 21-08-11 | 04:36

necrosis | 21-08-11 | 04:28
Ach, schoonheid is ook maar betrekkelijk. Iets dat ik heel mooi vind, is dit: www.youtube.com/watch?v=4DMOn4P1bLE
Ik speel ook viool, vandaar o.a. Ja, echt nerdish, maar dat interesseert me niet. Ben ook een trekkie.

Slivovic | 21-08-11 | 04:33

Parson bedoel ik mee Parsons

gladstoned66 | 21-08-11 | 04:33

Hehe eindelijk een einde aan de macht van deze tent bewoner.Eigenlijk schande dat de grote machten ter wereld deze man nog zo lang eer betoont hebben.

Ik ben tegen de sharia, maar als als het in dat land gebeurd, wat zal mij dat boeien , zolang het bij meerderheid word gekozen.

Parson doorgedraaide islamhater en potentiele Brev***

Er is geen gematigde islam, maar er zijn wel gematigde moslims.

gladstoned66 | 21-08-11 | 04:31

@Slivovic | 21-08-11 | 04:23
Jij en lelijk?
Daar geloof ik niets van.
Maar die door jouw genoemde muzakjes....
*twijfelen doet*

necrosis | 21-08-11 | 04:28

@La Bailaora | 21-08-11 | 04:04
Ik mis helemaal niets, zelfs 'gematigde' religieuze vrouwen kunnen omslaan als een blad aan de boom.
Iets wat vaak te maken heeft met familie.
Wat dat betreft heb ik liever een vrouwelijke wees op leeftijd.
Dat is mijn ervaring!

necrosis | 21-08-11 | 04:24

necrosis | 21-08-11 | 04:20
Alleen op het atheistische? Wie weet ben ik echt onooglijk lelijk. En die muzakjes, nou ja, ik hou zelf o.a. erg van klassieke muziek... Nu luister ik afwisselend Servische en Turkse muziek... Met als excuus dat ik met de buurmeneer een paar flessen soldaat heb gemaakt.

Slivovic | 21-08-11 | 04:23

@Slivovic | 21-08-11 | 04:08
Mijn voelsprieten sloegen direct op tilt en eigenlijk wil ik je direct ten huwelijk vragen.
Maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken als je ooit op één van mijn linkjes heb geklikt.....
*alvast zakdoek doet*

necrosis | 21-08-11 | 04:20

He maar ik val om, dus ik ga er een eind aan maken voor vanacht dan. Groetjes.

La Bailaora | 21-08-11 | 04:14

@prikkebeenK | 21-08-11 | 04:00
Volgens mij was hij het aan het eind van zijn leven wel degelijk vergeten, hij was zo seniel dat ik er bijna medelijden mee kreeg.
Ik moest ineens denken aan de uitspraak tijdens een uitzending van Barend en van Dorp: als mijn hond zo zou aftakelen, liet ik hem inslapen....
En ja, ik heb ook een pesthekel aan laatstgenoemde duo, en vind honden lievv...

necrosis | 21-08-11 | 04:14

@La Bailaora | 21-08-11 | 04:04
Als elke gelovige radicaal is dan hadden we een groter probleem!

miko | 21-08-11 | 04:13

Slivovic | 21-08-11 | 04:08
zo te lezen ben jij atheist, ik ben meer agnost. Wie weet bestaat het spaghetti monster wel, maar he, we weten het niet he, dus is het toch eigenlijk niet boeiend om erover na te denken. We discussieren toch ook niet of er groene mieren met ingebouwde chips leven op de maan Europa?

Als agnost kan je er daarom wat nuchterder naar kijken en als je dan een gelovige hebt die wel gelooft maar wel twijfelt, dus niet 'hard' in de leer is zeg maar, dan kan het goed hoor een relatie.

Je hebt alle vormen van gelovigen. Pas wanneer het dogmatisch wordt heb je een probleem.

La Bailaora | 21-08-11 | 04:13

@Slivovic | 21-08-11 | 03:59
Als marathonloper neem je de rust niet al te serieus.
:)

miko | 21-08-11 | 04:12

La Bailaora | 21-08-11 | 04:04
Als agnost is het iets makkelijker natuurlijk. Ik ben wiskundige en knuffel alles uit de wetenschap. Een religieuze partner zal mij nooit lukken. Wel geprobeerd, maar ging werkelijk niet. Misschien dat ik te militant anti-religie ben (niet enkel anti-religie, ook anti-spiritualiteit), maar gelukkig is een partner nog altijd een toegevoegde waarde en geen levensinvulling. Al heb ik wel religieuze vrienden, dat wel.

Slivovic | 21-08-11 | 04:08

@Reinaert | 21-08-11 | 03:55
Ik ben stikjaloers, ik heb nooit de conditie gehad om een Elfstedentocht te rijden, laat staan te beginnen...
Mijn leeftijd heb ik ook nog tegen, nog los van het feit dat ik niet kan schaatsen.
*dikke boehoe doet*

necrosis | 21-08-11 | 04:05

Ik ben liever alleen dan ongelukkig!
necrosis | 21-08-11 | 03:58
Alleen is dus niet iedere gelovige 'radicaal'. En geloof mij, ik kan het weten :-). Dus misschien dat je je nou juist voor die ruimdenkende, maar toch 'gelovige' vrouw afsluit die je dan net misloopt, wie weet.

La Bailaora | 21-08-11 | 04:04

Duitse popi-jopie zou zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en maatregelen moeten treffen tegen de vrome volgers die zich vergrijpen aan kleine kinderen terwijl alles in doofpotten verdwijnt.
necrosis | 21-08-11 | 03:52
Er is nogal verschil vind ik tussen die duitse popie-jopie waar ik ook niets mee heb, in tegendeel, en met die jongeren die in Madrid rondlopen. Die jongeren die ik hier zie lopen zijn totaal vredelievend, dus laat ze gewoon hun ding doen. De paus kan op een andere manier worden aangepakt. door bijvoorbeeld meer van dat soort smeerpijp-schandalen bloot te leggen.

La Bailaora | 21-08-11 | 04:01

@necrosis | 21-08-11 | 0 :44
Nou, gelukkig was hij het niet vergeten dus.
Als Madrid voor deze paus een enkeltje wordt zul je mij niet horen klagen in ieder geval.
Misschien vliegen ze op de terugweg wel tegen een berg aan bij Lourdes of zo iets en verzu
Nah ja, iets met Lourdes water.

prikkebeenK | 21-08-11 | 04:00

Reinaert | 21-08-11 | 03:55
Stoer! Ik loop graag lange afstanden - marathons. Helaas al maanden een goede beenblessure. Schaatsen kan ik maar niet goed genoeg. Dat zou zo'n goede vervanging zijn voor religie, je storten op duursporten. Komt die natural high vanzelf, zonder God of wie dan ook.

Slivovic | 21-08-11 | 03:59

@LibertasSimplex | 21-08-11 | 03:49

Mwah, survival-verkansies zijn toch nog steeds populair?

Welkom overigens. Dat geheel terzijde. Long time no see!

Reinaert | 21-08-11 | 03:59

@La Bailaora | 21-08-11 | 03:45
Rigoureus of niet, ik heb destijds een keuze gemaakt en daar zal zelfs de mooiste of rijkste vrouw zich naar moeten schikken!
Tenslotte heb ik me ook te schikken naar de mening van anderen.
Ik ben liever alleen dan ongelukkig!

necrosis | 21-08-11 | 03:58

@Reinaert | 21-08-11 | 03:49
RESPECT!

INH.30CL | 21-08-11 | 03:57

Joris, schiet me maar deaud. It wasn't me!

*** Boetekleed aantrekt en server doodwenst ***

Reinaert | 21-08-11 | 03:56

Godver, internet deed stom.
INH.30CL | 21-08-11 | 03:49 |
Oh nee, R. Orthodox. Nou ja, door mijn ouders. Vond het als kind al bezopen.

Slivovic | 21-08-11 | 03:56

"Internal error"" bed op zoekt

INH.30CL | 21-08-11 | 03:55

@INH.30CL | 21-08-11 | 03:43

Mwoehahahaha.... Elfstedentocht kan ik alleen nog via de televee bekijken, mocht 'ie er ooit nog komen, mijn lijf gaat dát IRL echt niet meer redden vermoed ik. Daar staat tegenover dat ik wel twee Elfstedentochten gereden heb, de eerste niet uitgereden wegens onvoldoende training, de tweede wél. Dus ik heb zo'n kruisje, en dat neemt niemand me ooit meer af :-)

Een uurtje schaatsen lukt me wel. Een uurtje fietsen ook nog wel (doe ik ik met de nodige regelmaat) maar dan houdt het ook wel op. Nou ja, lopen dan, dat doe ik ook.

Reinaert | 21-08-11 | 03:55

La Bailaora | 21-08-11 | 03:48
Ach, da's voor excuusmensen die de kruistochten aanhalen om de Islam een veer in de vieze reet te steken. Ik knuffel de wetenschap, maar neem de Kerk toch niets kwalijk omtrent Galileo. Tijdsgeest.
@necrosis
De ware atheist vind ik degene die religie heeft meegemaakt en zich heeft ontworsteld. Sorry.

Slivovic | 21-08-11 | 03:55

La Bailaora | 21-08-11 | 03:48
Ach, da's voor excuusmensen die de kruistochten aanhalen om de Islam een veer in de vieze reet te steken. Ik knuffel de wetenschap, maar neem de Kerk toch niets kwalijk omtrent Galileo. Tijdsgeest.
@necrosis
De ware atheist vind ik degene die religie heeft meegemaakt en zich heeft ontworsteld. Sorry.

Slivovic | 21-08-11 | 03:54

Als je dit zo allemaal leest, ben je blij, dat het Hargen aan Zee was geworden en niet de camping bij Tripoli, met nog een weekje te gaan dos cerveza.

LibertasSimplex | 21-08-11 | 03:53

@INH.30CL | 21-08-11 | 03:43

Mwoehahahaha.... Elfstedentocht kan ik alleen nog via de televee bekijken, mocht 'ie er ooit nog komen, mijn lijf gaat dát IRL echt niet meer redden vermoed ik. Daar staat tegenover dat ik wel twee Elfstedentochten gereden heb, de eerste niet uitgereden wegens onvoldoende training, de tweede wél. Dus ik heb zo'n kruisje, en dat neemt niemand me ooit meer af :-)

Een uurtje schaatsen lukt me wel. Een uurtje fietsen ook nog wel (doe ik dus ook met de nodige regelmaat) maar dan houdt het ook wel op. Nou ja, lopen dan, dat ook, ook nog wel eens meer dan een uur.

Reinaert | 21-08-11 | 03:52

@La Bailaora | 21-08-11 | 03:42
Ik vermoed dat ik geen enkel bezoek van welke paus dan ook aan 0031 meer zal meemaken.
En terecht, die Duitse popi-jopie zou zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en maatregelen moeten treffen tegen de vrome volgers die zich vergrijpen aan kleine kinderen terwijl alles in doofpotten verdwijnt.
Helaas is Joris de laatste tijd nogal 'itchy' wat betreft muzakjes, anders had ik even een liedje laten brullen wat precies verwoord wat ik zojuist heb gezegd!

necrosis | 21-08-11 | 03:52

@INH.30CL | 21-08-11 | 03:43

Mwoehahahaha.... Elfstedentocht kan ik alleen nog via de televee bekijken, mocht 'ie er ooit nog komen, mijn lijf gaat dát IRL echt niet meer redden vermoed ik. Daar staat tegenover dat ik wel twee Elfstedentochten gereden heb, de eerste niet uitgereden wegens onvoldoende training, de tweede wél. Dus ik heb zo'n kruisje, en dat neemt niemand me ooit meer af :-)

Een uurtje schaatsen lukt me wel. Een uurtje fietsen ook nog wel (doe ik dus ook met de nodige regelmaat) maar dan houdt het ook wel op. Nou ja, lopen dan, dat ook, ook nog wel eens meer dan een uur.

Reinaert | 21-08-11 | 03:52

Als je dit allemaal leest, dan ben je blij dat je voor Hargen aan Zee gekozen hebt en niet voor een camping bij Tripoli, met nog een weekje te gaan.

LibertasSimplex | 21-08-11 | 03:49

@Slivovic | 21-08-11 | 03:47
U was moslim begrijp ik? dan respecteer ik inderdaad je beslissing er uit te stappen.

INH.30CL | 21-08-11 | 03:49

Vind overigens dé atheist iemand die daadwerkelijk religie heeft meegemaakt en daar vanaf is gestapt. Sorry, @necrosis.

Slivovic | 21-08-11 | 03:49

@INH.30CL | 21-08-11 | 03:43

Mwoehahahaha.... Elfstedentocht kan ik alleen nog via de televee bekijken, mocht 'ie er ooit nog komen, mijn lijf gaat dát IRL echt niet meer redden vermoed ik. Daar staat tegenover dat ik wel twee Elfstedentochten gereden heb, de eerste niet uitgereden wegens onvoldoende training, de tweede wél. Dus ik heb zo'n kruisje, en dat neemt niemand me ooit meer af :-)

Een uurtje schaatsen lukt me wel. Een uurtje fietsen ook nog wel (doe ik ik met de nodige regelmaat) maar dan houdt het ook wel op. Nou ja, lopen dan, dat doe ik ook.

Reinaert | 21-08-11 | 03:49

Slivovic | 21-08-11 | 03:38
Vervelend, maar goed dat je toch je eigen keuzes maakt in je leven.

Over kruistochten versus islam is toch een heel verschil: kruistochten gaan tegen het christelijk geloof in en waren een gevolg van de aanvallen op Europa door islam: Al-Andaluz, Covadonga, Poitiers, Zuid Italie. Islam daarentegen is het zelfs een heilige plicht om de 'wereld te veroveren'. Zoek maar eens uit waar het getal 72 vandaan komt.

La Bailaora | 21-08-11 | 03:48

Reinaert | 21-08-11 | 03:41
Klopt, zo zie ik het ook. Niemand echter met een normaal functionerend brein kiest voor een burka, en daar ligt het probleem meteen. Houd je iemand tegen die zichzelf moedwillig pijn doet? Lastig. Mensen die peuken uitrukken op zichzelf of met een mes zichzelf verwonden verklaart men gestoord, maar als religie into play komt... Nou ja, voor mij is het om het even.

Ik leef in ieder geval nog. Voor moslims is het levensbedreigend om uit hun geloof te stappen. Je familie achterlaten is al lastig genoeg, want ze vinden daadwerkelijk dat ze het beste voor hebben met hun kids als ze hun religie opdringen.

Slivovic | 21-08-11 | 03:47

Ongeacht uiterlijk, een vrouw met een religieuze achtergrond komt mijn huis niet meer in.
necrosis | 21-08-11 | 03:36
Dat lijkt me erg rigoureus, en nou weer omgekeerd aan wat je hebt meegemaakt. Snap je?

La Bailaora | 21-08-11 | 03:45

@prikkebeenK | 21-08-11 | 03:33
Ik kan me nog een bezoek van de voorganger van Ratzinger herinneren aan Nederland.
Tot op de dag van zijn dood was het de ergste nachtmerrie van zijn leven!
Ik heb de poster nog die toen overal werd opgeplakt...

necrosis | 21-08-11 | 03:44

@Reinaert | 21-08-11 | 03:37
verrek, jij en ik lijken wel op elkaar in dit opzicht. tv kijk ik ook al bijna niet meer, de wekelijkse reclamefolders bieden ongeveer hetzelfde. 2 vrienden van mij hebben de weissensee (elfsteden)geschaatst en dat zou ik ook willen mits de conditie beter was.

INH.30CL | 21-08-11 | 03:43

In Spanje zijn er ook demonstraties geweest tegen de komst van die paus omdat het geld kost.
prikkebeenK | 21-08-11 | 03:33
Die protesten komen niet van christenen, maar van anti-christenen. Die christenen hebben daar niets mee te maken. Dat het geld kost is een slap excuus. Het brengt netto zonder twijfel meer geld op dan het kost. Daarvoor hoef je alleen maar even in Madrid te komen kijken. Er zijn meer dan 1 miljoen buitenlanders die hier een week verblijven.

Geven ze gemiddeld 15 Euro per dag uit (en dat is echt heel, heel weinig) dan levert dat al 100 miljoen op aan de Spaanse Economie. Het kost 60 miljoen aan veiligheid e.d. (vergeet niet dat dat geld niet helemaal weggegooid is: voornamelijk overuren aan politie, organisatie, e.d.: stroomt deels weer terug in de economie).

Bij welk ander evenement dat ook geld kost aan veiligheid etc. hoor je de tegenstanders niet, bv elke week Bernabeu omgeving afgezet voor voetbal. Het zijn echt mensen die een rede zochten en gevonden hebben om daar te gaan demonstreren. Ik had het er vanavond nog over met 2 demonstranten. Na wat discussie gaven ze het eigenlijk min of meer nog toe dat het ze om de paus te doen was.

La Bailaora | 21-08-11 | 03:42

@Slivovic | 21-08-11 | 03:31

Ik praat voor mezelf en m'n eigen belevingswereld. En in die wereld is het niet zo moeilijk om er uit te stappen, al levert het ook daar zo hier en daar wat ongemakken op, maar die zijn te overzien.

Aan de andere kant begrijp ik verdoemd goed dat het niet overal en altijd zo makkelijk gaat. En dat is op zich best triest, al was het maar omdat het mensen afremt in hun persoonlijke ontwikkeling en - erger nog - hun geluk.

Want iedereen mag van mij gelukkig zijn. Al is het onder een boerka, maar dan moet dat wel een écht vrije keuze zijn en geen opgedrongen gedrag.

Reinaert | 21-08-11 | 03:41

@necrosis | 21-08-11 | 03:36
Heb ook zoiets meegemaakt maar was na drie weken zelf al tot het besluit gekomen dat het nooit iets kon worden.

prikkebeenK | 21-08-11 | 03:38

La Bailaora | 21-08-11 | 03:33
Ja, R. Orthodox. Heb het ook gehoord over Bible Belt contreien. Uiteraard verkies ik wel het christendom boven de Islam. Wat mensen ook lullen over kruistochten, da's eeuwen terug. Two wrongs... etcetera.

Slivovic | 21-08-11 | 03:38

@INH.30CL | 21-08-11 | 03:30

Een televee heb ik al jááááren. En eerlijk gezegd weet ik steeds minder goed wat ik met dat ding moet doen. Vroegâh maakte dat ding nog wel eens wat uurtjes maar dat wordt steeds minder.

Binnenkort weer schaatsen. Dat levert weer draaiuren op.

Reinaert | 21-08-11 | 03:37

@La Bailaora | 21-08-11 | 03:22
Met name mijn moeder heeft me altijd gestimuleerd om voor mezelf te denken.
Ik ben niet godsdienstig opgevoed maar heb om me heen leren kijken en gezien wat 'geloof' doet met mensen.
Ik had een relatie met een bloedstollend mooi meisje, echter na ruim 3 jaar begonnen de familietradities van haar weer op te spelen en werd ik afgeserveerd.
Ik was ineens "fout", ongeschikt en noem het maar op.
Ongeacht uiterlijk, een vrouw met een religieuze achtergrond komt mijn huis niet meer in.

necrosis | 21-08-11 | 03:36

@La Bailaora | 21-08-11 | 03:28

Godsdienst mag je wat mij betreft uit het onderwijs slopen. Met dien verstande dat we de op confessionele basis gestoelde scholen (die vaak wel verdoemd aardig onderwijs bieden - in kwalitatieve zin) verder met rust laten. Godsdienst eruit maar verder niets veranderen :-)

Anders maak je meer kapodt dan je er voor terugkrijgt!

Reinaert | 21-08-11 | 03:33

@La Bailaora | 21-08-11 | 03:20
Ze hebben zo gezamelijk ook niet zo heel veel met vrouwen en homo's, iets wat de samenleving niet echt ten goede komt. En zo zijn er nog wel meer zaken.
Verder snap ik het wel hoor. Ieder zijn eigen waarheid binnen zijn eigen geloof. Zonder geweld. Sja.
Laat ik het anders zeggen: door belastingen betaal ik mee aan die waanzin. Tegen mijn zin.
In Spanje zijn er ook demonstraties geweest tegen de komst van die paus omdat het geld kost. Dat is buiten de walging die mensen kunnen hebben. Hij maakt zich ten slotte ook niet zo druk om al dat kindermisbruik. Hij frustreert persoonlijk o.a. de Ierse overheid bij de onderzoeken tegen de RK kerk. Ach, ik laat het er maar bij. Ik kan alleen maar hopen dat er onder die jongeren niet teveel slachtoffers van misbruik zitten.

prikkebeenK | 21-08-11 | 03:33

Slivovic | 21-08-11 | 03:31
Als christen? Dat klinkt heavy.

En ja, hup Ghadaffi.

La Bailaora | 21-08-11 | 03:33

Reinaert | 21-08-11 | 03:26
Niet in álle kringen is het zo simpel om eruit te stappen. Voor mij kostte het mijn familie. Overigens graag opgeofferd voor de vrijheid die het me bood, maar da's een ander verhaal. OT: Hup, Khadaffi.

Slivovic | 21-08-11 | 03:31

@Reinaert | 21-08-11 | 03:26
Je hebt dus ook een televee:-)

INH.30CL | 21-08-11 | 03:30

Reinaert | 21-08-11 | 03:26
Zo is het. Er is een wereld van verschil tussen islam en 'normaal' christendom, en dan hebben we het niet over fundies als EHB etc zoals je hierboven beschreef.

Ik ben niet alleen christelijk opgevoed, maar tegenwoordig heb ik moslim-familie (bekeerde zus) en zwager, etc. Dat is echt niet te vergelijken.

La Bailaora | 21-08-11 | 03:30

Ik pleit ervoor om godsdienst/religie uit het onderwijs te halen om de verantwoordelijkheid volledig bij de ouders te leggen.
prikkebeenK | 21-08-11 | 03:17
Daar ben ik het overigens helemaal mee eens hoor. Artikel 23 had allang afgeschaft moeten worden. Wel zou er een uurtje of zo vrijgemaakt kunnen worden om alle religies naast elkaar te zetten en uit te leggen c.q. analiseren wat de verschillen en overeenkomsten tussen religies zijn.

La Bailaora | 21-08-11 | 03:28

@prikkebeenK | 21-08-11 | 03:17

Je kunt er wel degelijk onderuit. Da's niet zo moeilijk.

Ik ben zelf Gristelijk opgevoed en onderwezen maar zie vrijwel nooit een kerk van binnen. Voel me Gristen maar ondertussen denk ik vrijuit, buitengewoon ongristelijke dingen incluis.

De "buitenwacht" (niet lullig bedoeld) heeft vaak een heel vreemd beeld van hetgeen zich binnen Gristelijke instellingen dan wel het Gristelijk onderwijs afspeelt maar dat is zwáár overdreven.

Reinaert | 21-08-11 | 03:26

@necrosis | 21-08-11 | 03:10
Ik ben met je eens dat onze politici in een schijnwerkelijkheid leven. maar laten we die gasten nu eens even vergeten en kritisch naar ons zelf kijken. die maakbare samenleving kunnen we, moeten we wellicht, zelf maken door elkaar te helpen en verdedigen tegen onrecht. Zie het als het omgekeerde wat nu gaande is in Tripoli, die gasten strijden iig voor een doel, of dat nu goed of kwaad is laat ik in het midden.

INH.30CL | 21-08-11 | 03:25

@prikkebeenK | 21-08-11 | 03:17
Helemaal mee eensch!
Ik heb ouders die o% religieus zijn en mij hebben opgevoed als zodanig.
Uiteraard zou ik op latere leeftijd een keuze hebben kunnen maken om een bepaalde religie aan te hangen. Iets wat ik nooit gedaan heb aangezien ik als buitenstaander heb meegemaakt wat religie kapot kan maken.

necrosis | 21-08-11 | 03:25

prikkebeenK | 21-08-11 | 03:17
Ik ben ook als kato opgevoed, ben zelfs misdienaar geweest. Tegenwoordig ben ik agnost. Tel uit je winst.

Je kunt het ook andersom zien. Als je zonder godsdienst wordt opgevoed kan je ook niet goed kijken wat dat nou echt is.

La Bailaora | 21-08-11 | 03:22

@necrosis | 21-08-11 | 03:10

Ik heb ooit een 'staatsbezoek' van toenmalig minister Ien Dales aan het Arnhemse Spijkerkwartier mogen aanschouwen waarbij madame het verdomde uit haar auto te komen vanwege haar 'veiligheid'. En dan hebben we het toch over een kleine 20 jaar geleden en over een minister die haar 'eigen' stemvee bezocht. So much over de afstand tussen polletiek en realiteit!

En anno tegenwoordig is het de facto alleen maar slechter gesteld met die afstand. Politici voelen zich permanent bedreigd (gek hè, als je je eigen achterban al in alle standen en houdingen naait) en blijven liever onder hun veilige Haagse kaasstolp rondhangen. Zuigend aan hun eigen geslachtsdeel.

De regentencultuur verdient een einde. Het liefst zo snel mogelijk, al hoeft dat geen pijnloos einde te zijn wat mij betreft. Maar da's een andere discussie.

Reinaert | 21-08-11 | 03:21

prikkebeenK | 21-08-11 | 03:04
Om het op een andere manier uit te leggen. Ik zit nu in Madrid, waar al die happy-go-lucky EO achtige jongeren rondhangen om een glimp op te vangen van die rare pief de Paus. Ze hebben een glimlach van oor tot oor, lopend door Madrid, zingen doen niemand kwaad, ook al zijn ze idd. geindoctrineerd met dat god gezeur. Echter, gewelddadig zijn ze helemaal niet, in tegendeel, en mij vallen ze ook niet lastig.

Reken maar dat dat met abrogatie en jihad in islam fundamenteel anders in elkaar zit.

La Bailaora | 21-08-11 | 03:20

@La Bailaora | 21-08-11 | 03:08
@Reinaert | 21-08-11 | 03:08
Punt is dat die kinderen eenmaal volwassen niet meer 100% 'zonder last' beslissingen kunnen nemen. Altijd blijft die ene vraag over.
M.a.w.: je kunt er vrijwel nooit meer vanaf.

Als je met gekleurde feiten wordt opgevoed kun je d.m.v. waarheidsvinding, voortschrijdend inzicht etc. je mening bijstellen naar behoefte indien gewenst.
Bij een godsdienst is dat niet mogelijk.

Ik pleit ervoor om godsdienst/religie uit het onderwijs te halen om de verantwoordelijkheid volledig bij de ouders te leggen. Het is te zot voor woorden dat dit met overheidsgeld in stand wordt gehouden.

Dat vind ik slecht, erg noem het maar op.

prikkebeenK | 21-08-11 | 03:17

Reinaert | 21-08-11 | 03:14
Ok, dank voor de uitleg. Ja, met die uitleg kan ik goed leven.

La Bailaora | 21-08-11 | 03:15

@La Bailaora | 21-08-11 | 03:10

Dat zijn figuren die terugdromen naar de jaren vijftig van de vorige eeuw en de daarbij behorende cultuur. Mensen als J.P. "VOC" Balkenende, P.H. Döner, Ernesto Himmler-Ballin, noem ze maar op.

Klokterugdraaiers met meestal dubbele agenda's ook nog.

Reinaert | 21-08-11 | 03:14

@Reinaert | 21-08-11 | 03:02
Lieden als Cohen en Pechtold geloven (al dan niet) in een maakbare samenleving.
Helaas zijn eedergenoemden zich niet bewust van het feit dat burgers zoals jij en ik te maken krijgen met de uitwassen van die maakbare samenleving.
De ivoren toren waarin die politieke malloten wonen hebben schijnbaar geen ramen zodat ze zelf geen zicht hebben op wat ze aanrichten.
Wellicht zouden ze zelf een maandje of 6 in een achterstandswijk moeten gaan wonen om kennis te maken met de gevolgen van hun beleid.
Ik durf te wedden dat ze na 1 dag al lopen te janken om hun moeder......

necrosis | 21-08-11 | 03:10

Reactionaire christen fundamentalist
Reinaert | 21-08-11 | 03:02
Wat is dat?

La Bailaora | 21-08-11 | 03:10

prikkebeenK | 21-08-11 | 03:04
iedereen wordt geindoctrineerd, ook jij bent geindoctrineerd als kind, ook al denk je van niet. Er zijn wel degelijk verschillen in wat 'erg', 'erger' of 'minder erg' is.

La Bailaora | 21-08-11 | 03:08

@prikkebeenK | 21-08-11 | 03:04

De keerzijde van de door jou geschetste medaille is dat die kinderen vervolgens wel een - over het algemeen - universeel pakketje normen en waarden meekrijgen. En over het algemeen het verschil tussen goed en kwaad vrij goed blijken te kunnen onderscheiden.

Daarmee pleit ik niet vóór Godsdienst, hou te ten goede, ik probeer alleen maar aan te tonen dat niet alles even negatief is als het lijkt. Fair, toch?

Reinaert | 21-08-11 | 03:08

@La Bailaora | 21-08-11 | 02:47
Maar alle godsdiensten hebben één ding gemeen:
het indoctrineren van onschuldige kinderen.
Goedschiks of kwaadschiks doet dan niet ter zake.
Ik vind dat een grove misdaad tegen de mensheid.

prikkebeenK | 21-08-11 | 03:04

@INH.30CL | 21-08-11 | 02:56

Waarvoor dank. Plusje terug ;-)

Maar alle gekheid op een stokje: een moderne samenleving laat zich natuurlijk niet gijzelen door reactionaire fundamentalisten. Of dat nou Gristenen of Moslims zijn maakt niet uit, terreur hoort er niet bij!

Dat lieden als Cohen en Pechtold zich vervolgens wél laten gijzelen door anderskokenden zegt alles over dat soort lieden. Maar ook dat hebben we maar te accepteren in een democratie, zo zijn we dan ook wel weer, toch?

Nog wel, althans.

Reinaert | 21-08-11 | 03:02

@necrosis | 21-08-11 | 02:50
carpaccio por favor. of goede ossenworst.

miko | 21-08-11 | 02:59

@La Bailaora | 21-08-11 | 02:47
Fijn dat u mij de verschillen nog eens duidelijk maakt:)

INH.30CL | 21-08-11 | 02:59

@necrosis | 21-08-11 | 02:50

Rauw vlees? Bij gebrek aan beter is dat natuurlijk best wel te doen. Net als rauwe vis (Hollandsche nieuwe anyone?). Filet Americain, of ossenworst, is natuurlijk ook goed te doen, al vermoed ik dat dat spul bacteriologisch compleet deaud gemaakt is vóór wij het op tafel krijgen.

Ik ben niet bang voor een mooi stuk rauw vlees. Zolang het rundvlees is :-) Of desnoods rundergehakt, kan ik ook (rauw) niet van afblijven.....

Reinaert | 21-08-11 | 02:56

@Reinaert | 21-08-11 | 02:45
U daarvoor een plusje gegeven heeft en statement volledig mede ondertekend.

INH.30CL | 21-08-11 | 02:56

@Reinaert | 21-08-11 | 02:36
Onze verre voorouders, de Cro Magnons hadden daar geen last van.
Bij gebrek aan een magnetron of gasfornuis aten ze hun vlees ook rauw.
Iets wat de huidige generatie mensen ook doet door het eten van filee Americain.
*in gedachten overal wormen ziet kruipen*

necrosis | 21-08-11 | 02:50

@miko | 21-08-11 | 02:41

Ach, ieder mens heeft z'n zure kanten. Reaguurders al helemaal. Dus waar hebben we het nou eigenlijk helemaal over?

"Wij" zijn echt geen haar beter dan "zij" heur. Met dien verstande dat "wij" geen openbare polletieke functie bekleden en daar dus wat makkelijker mee weg komen.

Reinaert | 21-08-11 | 02:48

Het gaat om het idee een eeuwenoude mythologie in stand te willen houden mijn beste, daar gaat het om.
INH.30CL | 21-08-11 | 02:41
Het zijn onvergelijkbare grootheden. Ook al zouden we ook de ongelijkheden in de biblebelt moeten aanpakken is sharia onvergelijkbaar met wat er in de biblebelt plaatsvindt. De sharia staat namelijk bv. geweld om de sharia in te voeren toe, oftewel bij sharia is het devies: "gaat het niet goedschiks dan gaat het kwaadschiks".

La Bailaora | 21-08-11 | 02:47

@necrosis | 21-08-11 | 02:42
u kent uw klassiekers:0()

INH.30CL | 21-08-11 | 02:47

@INH.30CL | 21-08-11 | 02:41

Zou ik als vrouw geboren moeten worden dan toch nog liever in de donkerste uithoek van de Veluwe dan in welk islamitisch land dan ook. Maar goed, dat roep ik dan als kerel en bovendien "met de kennis van nu".

Ik snap het dilemma wel, opgelegde Godsdienst is nóóit fijn maar gelukkig is de ene Godsdienst de andere niet. En daar moeten we met z'n allen ook voor waken, extremisten en fundamentalisten van alle geuren, kleuren en smaken moeten we ASAP neutraliseren. Gewoon omdat het kan. En omdat het algemeen belang daarmee gediend is.

Reinaert | 21-08-11 | 02:45

Reinaert | 21-08-11 | 02:41
I know, niet meer dan een ontkennerT.

La Bailaora | 21-08-11 | 02:44

@INH.30CL | 21-08-11 | 02:30
Staphorst? Urk? Volendam? Harderwijk? Goes?
Vertel!

necrosis | 21-08-11 | 02:42

@La Bailaora | 21-08-11 | 02:40

Doe geen moeite, deze dude reageert niet.

Reinaert | 21-08-11 | 02:41

@Reinaert | 21-08-11 | 02:36
Je hoeft het niet op zuur te zetten. Zuur zijn ze al.

miko | 21-08-11 | 02:41

@Reinaert | 21-08-11 | 02:34
Het gaat om het idee een eeuwenoude mythologie in stand te willen houden mijn beste, daar gaat het om. natuurlijk is het een het ander niet,eensch!

INH.30CL | 21-08-11 | 02:41

In Iran geldt de sharia niet.
Surferdude | 21-08-11 | 01:07
Simpelweg ontkennen de dude, zonder ook maar een argument of link... Tsss, niet alleen heerst in Iran de Sharia maar ook in Saoudi Arabie.

La Bailaora | 21-08-11 | 02:40

@necrosis | 21-08-11 | 02:34

Niet rauw, nóóit rauw vlees eten! Het moet eerst goed dood zijn en daarna (al dan niet gekruid) goed doorbakken. Safety first!

Voor je 't weet loop je er iets van op. Godsdienstwaanzin of zo!

Reinaert | 21-08-11 | 02:36

@INH.30CL | 21-08-11 | 02:30

Een link willen leggen tussen de Veluwe (of waar dan ook in de Bible belt) en de Sharia vind ik wel goedkoop. Bovendien een vergelijking die bij nadere betrachting geen stand zal houden. Try again!

Reinaert | 21-08-11 | 02:34

@Reinaert | 21-08-11 | 02:27
Als Thieme me durft aan te raken met die religieuze vingers van haar dan ga ik gillen!
En Zevendedagsadventisten moet je niet kruiden of marineren, die eet je rauw!
Liefst voor ontbijt!
*op klok kijken doet*

necrosis | 21-08-11 | 02:34

@necrosis | 21-08-11 | 02:18
ik schat je intelligentie hoger in dan je reactie. Overigens, ik ken een lieflijk plaatsje ergens in de provincie, waar vrouwen nog steeds vrijwillig onderdrukt worden. weliswaar geen sharia maar ze gaan er wel voor hoor!

INH.30CL | 21-08-11 | 02:30

@necrosis | 21-08-11 | 02:28

Daar zijn we het dan dus ook al weer over eens.

Over preken voor eigen parochie gesproken!

Reinaert | 21-08-11 | 02:30

@Reinaert | 21-08-11 | 02:11
Wat betreft de BBQ, Marianne Thieme is NIET uitgenodigd, ik hou niet van gestoorde zevende-dag-adventisten.
Ik heb ooit eens gekeken op Google wat die stroming nou eigenlijk inhield, een minuut later had ik er spijt van.
Ineens zag ik bepaalde parallellen met de sharia.
Wat een mafkezen....

necrosis | 21-08-11 | 02:28

@necrosis | 21-08-11 | 02:20

Een vlezige orgie met Dierenpoes, dat zie ik inderdaad nog wel zitten. Bij gelegenheid dan, dat moge duidelijk zijn. En onder voorbehoud.

Zevendedagsadventisten, hoe moet je die kruiden/marineren?

Reinaert | 21-08-11 | 02:27

@Reinaert | 21-08-11 | 02:11
Dierenpoes op de eikeltjeskoffie?
Dat moeten we niet willen met z'n allen!
*BBQ opstoken doet*

necrosis | 21-08-11 | 02:20

@INH.30CL | 21-08-11 | 02:07
Volgens mij is dat gewoon een vent in die jurk, ik kan me niet voorstellen dat een vrouw, waar ook ter wereld, vrijwillig zal instemmen met een vrouwonvriendelijk iets als de sharia.
Ik hoor vrouwen wel eens domme dingen zeggen nadat ze een flink bakkie (of flesje) op hebben maar moslimvrouwen mogen niet eens alcohol drinken.

necrosis | 21-08-11 | 02:18

@necrosis | 21-08-11 | 02:07

Gewoon het overcheckbit wat losser zetten. Niet te veul natuurlijk, dan krijgen ze meteen weer weer kuren, een beetje lossen volstaat.

Ik zal géén plaatjes meeplempen. Heb ik de busjes van Dierenpoes binnen nu en een uur op de stoep en al m'n eikeltjeskoffie is op dus daar kunnen we niet aan beginnen.

Reinaert | 21-08-11 | 02:11

@Een paard | 21-08-11 | 02:01
Volgens mij staat je muilkorf iets te strak aangespannen....
*oepsje*

necrosis | 21-08-11 | 02:07

@miko | 21-08-11 | 01:56

K-Ducky? Dan eerder K-Duukie. Als in kaduuk. Dus.

Reinaert | 21-08-11 | 02:06

@Reinaert | 21-08-11 | 02:00
Als ik begin met opsommen staan er straks zwarte busjes bij mij in de straat.
Daarom in code: moehahahahaha

necrosis | 21-08-11 | 02:05

@Reinaert | 21-08-11 | 01:55
LOL
Een welverdiend +1 zal uw deel zijn...

necrosis | 21-08-11 | 02:02

@necrosis | 21-08-11 | 01:54 |

HMMGNNMFPPMNFNNMNFNFMWNWMFNMFNFSSFMFMNNNNNFF!!!!

Een paard | 21-08-11 | 02:01

@miko | 21-08-11 | 01:54
Ik heb mijn bril opgezet om vervolgens met een vergrootglas door mijn microscoop te kijken.
Ik zie geen groene stip in Londen!

necrosis | 21-08-11 | 01:59

Verdomme. Nu begin ik toch te twijfelen wat erger is. Een sharia of Khadaffi..

geldisgratis | 21-08-11 | 01:59

Kortom, wederom geen hoofdletter n.


Bakito | 21-08-11 | 01:59

@necrosis | 21-08-11 | 01:46
Die informatie krijg ik dagelijks binnen mijn beste, via internet en televee, jij toch ook?
En geloof me dat er inderdaad vrouwen zijn die ook sharia willen, zonder AK tegen hun eierenbreintjes geduwd

INH.30CL | 21-08-11 | 01:56

@necrosis | 21-08-11 | 01:52

Éénzijdige afspraken? Die maak ik dagelijks. Met de regering, met de belastingdienst, met Brussel, met de banken, met Jan-en-Alleman.

En wat denk je? Niemand houdt zich er aan!

O tempora, o mores!

Reinaert | 21-08-11 | 01:55

@necrosis | 21-08-11 | 01:26
Maar als je heel goed kijkt Londen wel.

miko | 21-08-11 | 01:54

@Een paard | 21-08-11 | 01:52
Wil jij soms een muilkorf?
Of liever op de BBQ?
*geniepig lachen doet*

necrosis | 21-08-11 | 01:54

Ik voel me al een heel stuk gerustgesteld. Werd ik bijna opgezadeld met necrosis. *gniffelt*

Een paard | 21-08-11 | 01:52

@Reinaert | 21-08-11 | 01:46
Had ik niet éénzijdig iets afgesproken over hoofdletters?
*ouderwetsch radbraken in ere herstellen wil*

necrosis | 21-08-11 | 01:52

@necrosis | 21-08-11 | 01:46

Wanneer je als vrouw niet anders weet dan wil je wel aan de Sharia. Kwestie van opvoeding, dom houden en permanent hersenspoelen, dan lukt het wel.

In alle andere gevallen lukt dat niet, behalve met grof geweld inderdaad. En dat hoeft maar huiselijk geweld te zijn, de AK47 is meestal niet eens nodig.

Reinaert | 21-08-11 | 01:49

@Reinaert | 21-08-11 | 01:41
K-Daffy een operetteuniform?
Heb jij de speldjes van de avondvierdaagse wel eens gezien op het uniform van Wim-Lex?

necrosis | 21-08-11 | 01:49

@Een paard | 21-08-11 | 01:43

Necro overdrijft. Daar waar hij paard schrijft mag je ezel lezen. Want zo zijn wij moderne Don Quichotes wel. Zo'n paard in de gang wordt het niet, hooguit een stokpaard.

Reinaert | 21-08-11 | 01:46

@INH.30CL | 21-08-11 | 01:40
Zij wel?
Van wie heb jij die informatie?
Van burgers die een AK-47 tegen hun hoofd geduwd krijgen om ja te knikken?
Ik weet zeker dat sowieso geen enkele vrouw aan de Sharia wil.

necrosis | 21-08-11 | 01:46

@ necrosis | 21-08-11 | 01:41 |

*sputtert tegen*

Een paard | 21-08-11 | 01:43

@necrosis | 21-08-11 | 01:37

"K-Daffy" klinkt als de één of andere vage rapper.

Klopt dan ook wel weer een beetje, zeker als je K-Daffy ooit in z'n operetteuniform hebt horen orakelen.

Met dien verstande dat écht goeie rapperTs niet oud worden. En K-Daffy nog lang niet uitgeblust lijkt.....

Reinaert | 21-08-11 | 01:41

Het is een beetje laat voor revolutie op Nederlandse bodem maar wanneer krijgen we dat kwartje van Kok terug?
*hooivork uit vet haalt en paard zadelen doet*

necrosis | 21-08-11 | 01:41

@necrosis | 21-08-11 | 01:37
Wij willen dat niet inderdaad-> Zij wel en dat is een groot verschil

INH.30CL | 21-08-11 | 01:40

@Bakito | 21-08-11 | 01:32

Dat is wellicht een optie. Daar wordt - althans in dit land - stevig de hand aan gehouden. Dat je je bloedeigen kinderen verkracht is tot daar aan toe, als de buren maar geen last hebben van het gegil.

Kwestie van prioriteiten inderdaad. En schijnveiligheid.

Excuses voor het nogal extreme voorbeeld. Moest even.

Reinaert | 21-08-11 | 01:39

En toch zou ik K-Daffy symbolisch laten aanblijven, al was het maar om te voorkomen dat de haatbaarden daar aan de macht komen, iets wat we vooral niet moeten willen met z'n allen.

necrosis | 21-08-11 | 01:37

@Parsons | 21-08-11 | 01:32
We kunnen ze ook om de kam scheren:-)

INH.30CL | 21-08-11 | 01:34

@as-saboer | 21-08-11 | 01:31
Je bent een minuut te laat!

necrosis | 21-08-11 | 01:33

@Reinaert | 21-08-11 | 01:30


We kunnen klagen wegens geluidsoverlast.

Bakito | 21-08-11 | 01:32

Ondertussen staan er trouwens 20.000 haatbaarden voor de Israëlische ambassade in Egypte te protesteren.

Gaan we ook nog wel wat van horen de komende dagen.

Parsons | 21-08-11 | 01:32

@knutselsmurf13 | 21-08-11 | 01:28
En ik wordt = ik word

as-saboer | 21-08-11 | 01:31

@Bakito | 21-08-11 | 01:26

Wat motten we dan doen om van ze af te komen?

Een blauwe enveloppe sturen, met de groeten van.... ?

Reinaert | 21-08-11 | 01:30

@knutselsmurf13 | 21-08-11 | 01:28
Ik wordt??????
Gnehehehehehe

necrosis | 21-08-11 | 01:30

Pfff Danm = Damn

knutselsmurf13 | 21-08-11 | 01:28

Danm , Ik wordt oud....
In mijn tijd heette "Brenzef" nog Brezjnef.

*Off topic mode off*

knutselsmurf13 | 21-08-11 | 01:28

Mooi! Meteen doorvliegen naar Syrië met die f-16's om daar de Sharia in te voereuuhh!! allah akhbarrrrrrrr

Major Doorsnee | 21-08-11 | 01:26

Ze moeten eens ophouden met het opjagen van die arme Khadaffi. Dictators zijn ook maar mensen.

Bakito | 21-08-11 | 01:26

@miko | 21-08-11 | 01:21
Ik zie op je linkje dat Nederland geen groen kleurtje heeft......

necrosis | 21-08-11 | 01:26

geem imagie?? Maakt niet uit de link is al gedumpt!

miko | 21-08-11 | 01:22

@as-saboer | 21-08-11 | 01:11

Quote: "En nu na 7 maanden bombardeert de NAVO gecoördineerd met Al-Qaida woonwijken."

Yeah. Right. En gelukkig hebben alle Libiërs aluhoedjes.

Reinaert | 21-08-11 | 01:16

@Surferdude | 21-08-11 | 01:07
Let eens op en lees de draad.

Parsons | 21-08-11 | 01:15

Eerst zou de NAVO enkel zorgen dat er geen vliegtuigen ingezet werden, zowel van Al-Qaida kant, als van Khadaffi kant. Vervolgens zou de NAVO ervoor zorgen dat er geen tanks werden ingezet door Khadaffi. Hierbij zou niet worden samengewerkt met Al-Qaida, want de NAVO was geen onderdeel in de burgeroorlog. Vervolgens zou de NAVO ervoor zorgen dat er geen grote troepen zouden rondtrekken en nu na 7 maanden bombardeert de NAVO gecoördineerd met Al-Qaida woonwijken.

as-saboer | 21-08-11 | 01:11

@Surferdude | 21-08-11 | 01:07

Zie mijn plempsel @23:59 uur. Nog niet gelezen? Tsssk!

En verder: nl.wikipedia.org/wiki/Sharia .

Reinaert | 21-08-11 | 01:09

@Reinaert | 21-08-11 | 01:05
In Iran geldt de sharia niet.

Surferdude | 21-08-11 | 01:07

@Surferdude | 21-08-11 | 01:05

Je lult maar wat hè? Laat maar. De moeite niet waard.

Reinaert | 21-08-11 | 01:07

@Reinaert | 21-08-11 | 00:25
Sharia is gelul van haatbaarden.

Surferdude | 21-08-11 | 01:05

@Surferdude | 21-08-11 | 00:57

Maar wat mot ik nou met Iran waar volgens jou géén Sharia geldt? Da's dan toch wel een puntje van aandacht want zonder een duidelijk antwoord op die prangende vraag kan ik écht niet naar bed namelijk!

Stel je voor... zit ik morgenvroeg in de kerk met een heel verkeerd beeld over dat vredelievende Iran in m'n achterhoofd. Dat motten we toch niet hebben, of wel?

Islam is vrede zoals hongerige leeuwen stoeipoezen zijn!

Reinaert | 21-08-11 | 01:05

Ik had gister al een tip gestuurd dat er een toestel uit Venezuela in Tunesie gestationeerd stond. Dat zou dus heel goed kunnen betekenen dat die hem op gaat halen en naar Venezuela brengt naar grote vriend Chavez...

Jip van Janneke | 21-08-11 | 01:04

Ik ga mezelf maar weer eens in slaap schreeuwen.
*aus*

Rammstein | 21-08-11 | 01:02

@Reinaert | 20-08-11 | 23:59
En zo zijn hier de winkels gesloten op zondag en is bloot weer net zo eng als in de jaren 50. Geen twitterende Wilders te bekennen. Zelfs geen tweets over mensen als Pamela Geller.

Surferdude | 21-08-11 | 00:57

@Parsons | 21-08-11 | 00:54

De één z'n deaud is de ander z'n breaud.

Maar dit breaud wordt nog wel een keer duur betaald vermoed ik.

Reinaert | 21-08-11 | 00:56

@Reinaert | 21-08-11 | 00:48
Jep, die kijken juichend toe hoe wij daar moorden om de sharia in te voeren.

Parsons | 21-08-11 | 00:54

Doei, groetjes!

Trumple | 21-08-11 | 00:51

@Parsons | 21-08-11 | 00:44

Alhier wrijft de asielindustrie zich al weer in de handjes. Versche handel in aantocht! En nieuw stemvee voor Job of Kereltje. Die nemen er ook nog ééntje op!

Reinaert | 21-08-11 | 00:48

@Chiant | 21-08-11 | 00:05
De NAVO mocht burgers beschermen. Nu weet ik dat met name Fransen slecht zijn in luisteren. Maar het bombarderen van tv stations zie ik niet bepaald als het beschermen van burgers. Evenals het oogluikend toestaan van moordpartijen van Al-Qaida en het verspreiden van wapens onder Al-Qaida. De NAVO doet zijn naam als imperialistische sekte weer eer aan.

as-saboer | 21-08-11 | 00:44

Ik hoop wel dat de navo blijft doorbombarderen, net zolang tot er niets meer beweegt.
.
Grapje natuurlijk... maar eh... wat moeten we met het nieuwe 'sharia' bewind?
.
Kolonialiseren die handel.

Greetje Duisenberg | 21-08-11 | 00:44

@wakkere_nederlander | 21-08-11 | 00:33
Omdat er ook vanuit Libië een vluchtelingenstroom op gang zal komen. Dito het bevrijdde Egypte en Tunesië...

Parsons | 21-08-11 | 00:44

@de honden blaffen... | 21-08-11 | 00:25
2018 na een jarenlange en bloedige strijd tussen de verschillende facties na de val van Khaddafi is de staat tot een zogenoemde falende natie vervallen. die officiële regering heeft alleen controle over de hoofdstad de rest van het land word beheerst door clan leiders en warlords.
Meer dan 1.5 miljoen libieers zijn gevlucht of dakloos.het conflict heeft tot op heden meer dan 250.000 slachtoffers geeist.Door de ontredderde staat waar het land nu in verkeerd is er ook een hongersnood die nu meer dan 1.2 miljoen mensen bedreigd.

miko | 21-08-11 | 00:39

de honden blaffen... | 21-08-11 | 00:25 | + 0 -
Dat siert de man werkelijk!
Het zou heel goed kunnen dat de NAVO een epische fout heeft gemaakt door de sharia-gezinde rebellen te steunen.
Maar thenagain, wat maken we ons toch druk om Noord Afrika.
Die wonen toch immers allemaal in Noord Afrika!

wakkere_nederlander | 21-08-11 | 00:33

Een stukje recente geschiedenis: 2004.
"Vandaag is de Libische leider Khadaffi in Europa als verloren zoon met militaire eer onthaald. Europa wil de banden met Libie te hersellen en praten over grootschalige samenwerking met het Noord Afrikaanse en relatief rijke land. Khadaffi zei vereerd te zijn dat "zijn vrienden in Europa hem zo'n warm welkom heetten." Leuk detail is dat Khadaffi niet slaapt in een hotel, maar op een grasveld in Brussel zn eigen Bedouinen tent heeft opgezet."

de honden blaffen... | 21-08-11 | 00:25

@Surferdude | 20-08-11 | 23:54

Krijg ik nog hulp bij m'n huiswerk of hoe zit dat?

Weggekropen onder de tafel? Kom op, laat je tanden zien!

Reinaert | 21-08-11 | 00:25

Jammer dat de Balkenende link het niet doet op zondag

Isaac_Newton | 21-08-11 | 00:16

gentle giant | 20-08-11 | 23:51 | + 0 -
Beetje jammer weer.

Rammstein | 21-08-11 | 00:12

Let the bloodbath begin.
die revolutionaire knakkers gaan veel meer slachtoffers maken in de komende drie jaar dan Khaddaffi in die 40 + jaar.

miko | 21-08-11 | 00:11

De Arabische lente wordt voor Libië een sharia nazomer. Gefeliciflapstaart radicale islam-rebellen,
jullie hebben de hufter verdreven. Tijd voor een nieuwe hufter.
En zo zal het altijd blijven gaan in die zandbak vol achterlijken.
Ach laat Noord Afrika toch lekker Noord Afrika blijven.
Zolang ze niet massaal naar West Europa komen vind ik alles best.
...
wakkere_nederlander | 21-08-11 | 00:08 | niet ok!

wakkere_nederlander | 21-08-11 | 00:11

@brutus68 | 21-08-11 | 00:05

Mwah... Het is dan wel een gek maar in de afgelopen jaren toch wel een gek waar vervolgens óók nog mee te praten bleek. Niet crimineler of gewelddadiger dan z'n collegae in de regio.

Laten we eerlijk zijn: Khadaffi's dictatuur heeft geen diepe wonden achtergelaten in de samenleving, ook heeft men altijd in relatieve welvaart en zélfs in relatieve vrijheid kunnen leven.

Resumerend: zeker niet het slechtste land om in te leven. Allesbehalve ideaal, dat klopt, maar toch......

Reinaert | 21-08-11 | 00:10

@Reinaert | 21-08-11 | 00:02

Een "weg is weg" is zijn geval niet voldoende, tenzij dood. Gezien zijn account...

brutus68 | 21-08-11 | 00:05

@as-saboer | 20-08-11 | 23:59
Mogelijk vergis ik mij, maar is het niet zo dat de NAVO (als "onderaannemer") de acties in Libië uitvoert in opdracht van de Verenigde Naties? Dus namens alle landen van de wereld, behalve de Libische regering?

Chiant | 21-08-11 | 00:05

Die zogenaamde 'Arabische lente' kan zomaar eens heel vervelend terug bijten, zònder verdoving, mèt etterende gevolgen.

Jackanders | 21-08-11 | 00:04

@Ivoren Toren | 20-08-11 | 23:53
Als een meerderheid tegen democratie is zal democratie weinig kans hebben, inderdaad. Eigenlijk heel democratisch.
Een dictator heeft aan een goed bewapende minderheid genoeg.
In grote lijnen begrijp ik uw punt wel, al denk ik dat het woord "verdienen" niet het juiste is.

Dmitri Dmitrievitsj | 21-08-11 | 00:02

@brutus68 | 20-08-11 | 23:56

Zou Muammar - zeker na z'n aftreden - dan bang moeten zijn voor de VS? Dat waag ik te betwijfelen. Obama zal blij zijn weer een "succes" geboekt te hebben (zonder daarbij al in de gaten te hebben dat 'ie wederom in eigen voet geschoten heeft).

Ik vermoed dat "weg is weg" voldoende is en de rest van de wereld het daar ook gewoon bij zal laten. Maar we zullen zien!

Reinaert | 21-08-11 | 00:02

Als Al-Qaida afdeling Libya, mede mogelijk gemaakt door de NAVO en onze belastingcenten. Als de economische crisis echt belangrijk was, ging er geen geld naar moslimterroristen.

as-saboer | 20-08-11 | 23:59

staat die niet met z'n tent op lowlands?

ganzo | 20-08-11 | 23:59

@Surferdude | 20-08-11 | 23:54

Huiswerk? Help me dan even met dit citaat:

"De meeste landen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika kennen een duaal rechtssysteem met religieuze en seculiere rechtbanken. Welk systeem wordt toegepast kan afhangen van de aard van de zaak, en/of van de religie van de betrokkene(n). De religieuze rechtbanken behandelen voornamelijk familie- en erfrechtszaken. De hadd-misdrijven vallen in de meeste gevallen onder het seculiere recht, dat vaak gebaseerd is op de rechtsstelsels van de voormalige koloniale overheersers. Alleen in Iran en Saoedi-Arabië geldt integraal een vorm van sharia en worden hadd-straffen opgelegd."

Bron: nl.wikipedia.org/wiki/Sharia

Reinaert | 20-08-11 | 23:59

@gentle giant | 20-08-11 | 23:54
Pino met het temperament van Meneer Aart.

Detlev Tarnowitz | 20-08-11 | 23:56

@Reinaert | 20-08-11 | 23:52

De arm van de VS is lang, zeker in Latijns-Amerika. Malle Hugo is een praatjesmaker, maar zeker niet gek. Ome Mo onderdak verlenen gaat consequenties hebben. Bij Mugabe zit Mo safer waarschijnlijk.

brutus68 | 20-08-11 | 23:56

@brutus68 | 20-08-11 | 23:52
Dat zou handig zijn, kan ik Mladic en Gadaffi in één moeite bezoeken.

Detlev Tarnowitz | 20-08-11 | 23:54

@Reinaert | 20-08-11 | 23:20
In Iran geldt de sharia niet. Het regime zou meteen achter tralies verdwijnen. In achterland Somalie geldt ie wel. Eng: ja. Maar doe eens wat huiswerk.

Intussen vuurwerk in Libie.
english.aljazeera.net/watch_now/

Surferdude | 20-08-11 | 23:54

@Detlev Tarnowitz | 20-08-11 | 23:50, zo van: dit was Pino, zit wel wat in.

gentle giant | 20-08-11 | 23:54

@ Dmitri Dmitrievitsj | 20-08-11 | 23:47
Een compleet wezensvreemde regering zal te weinig steun krijgen om lang overeind te blijven, democratie of niet. Ook een dictator heeft aanhangers nodig. Ander voorbeeld: in een land waar de meerderheid er een anti-democratisch geloof op na houdt zal democratie kansloos zijn. Het is uiteraard een beschouwing op afstand, die niet geldt voor ieder individu in zo'n land.

Ivoren Toren | 20-08-11 | 23:53

Op welke camping zou die nou zitten?

knight03 | 20-08-11 | 23:53

@Detlev Tarnowitz | 20-08-11 | 23:50

Met een beetje geluk kan je binnenkort bij hem op bezoek in Scheveningen...

brutus68 | 20-08-11 | 23:52

@brutus68 | 20-08-11 | 23:45

Ook Gekke Hugo heeft voorlopig nog voldoende olie die 'ie kan verpatsen. Met de centjes zal het dus voorlopig dan ook wel los lopen vermoed ik.

Oftewel: ik zie het Hugo ook wel doen, uit pure hufterigheid.

Reinaert | 20-08-11 | 23:52

Is al geponeerd dat we allemaal deaudgaan?

gentle giant | 20-08-11 | 23:51

Sharia for oil...

de honden blaffen... | 20-08-11 | 23:50

Doet me toch verdriet. Sinds mensenheugenis is Gadaffi een kleurrijke verschijning in het avondjournaal. Hou je taai ouwe reus.

Detlev Tarnowitz | 20-08-11 | 23:50

@Ivoren Toren | 20-08-11 | 23:40
Waarom zou ieder land zijn regering verdienen? Verdient ieder individu in een land zijn regering?

Dmitri Dmitrievitsj | 20-08-11 | 23:47

@Reinaert | 20-08-11 | 23:39

Nee, malle Hugo roept wel vaker wat, maar als het op daden aankomt..., hij kan het zich politiek niet veroorloven om ome Mo onderdak te verlenen. Ook Huug moet op de centjes letten. Mugabe zie ik het wel doen, al is het alleen maar om te zieken.

brutus68 | 20-08-11 | 23:45

Ivoren Toren | 20-08-11 | 23:40
Ha, naïeve duinkonijnen, spot on, die ga ik onthouden!

mokum4all | 20-08-11 | 23:45

Maar de nieuwe vraag word.. Als Moammar Khadaffi weg is.. Wie kan Shell dan de schuld gaan geven voor de hoge brandstof prijzen??

Crematorium-de-Asbak | 20-08-11 | 23:45

Oei, ik ook bijna, maar dan vanuit NL!

Treurig varken | 20-08-11 | 23:45

@kneuterzak | 20-08-11 | 23:39

Een Oost-Europese driesterrencamping? Club Goelag? Fijn.

Als het maar all-inclusive is. Met graties open TBC.

Reinaert | 20-08-11 | 23:41

@Santac | 20-08-11 | 23:35
Sarkozy doet het inderdaad voor de olie en om zijn hele slechte interne politiek situatie op te poken. Start een oorlog is daarvoor altijd goed.
Maar de hypocrisie van het westen maakt mij ook misselijk.

extraLuts | 20-08-11 | 23:41

Kansenland Libië. Sharia of niet, de Libelle feestweek zit er daar voorlopig niet in.

De Regeering | 20-08-11 | 23:41

@polt | 20-08-11 | 23:35
U bent dan ook geen gereformeerde vrouw.

Dmitri Dmitrievitsj | 20-08-11 | 23:41

Ieder land krijgt de regering die het verdient. Zo verdienen wij het om geregeerd te worden door naïeve duinkonijnen, van welke partij dan ook. Gewoon omdat we dat zelf ook zijn. En Libië verdient het dus om geregeerd te worden door een gewelddadige dictator. Maak u dus maar geen illusies over de regeringsstijl van Ghadaffi's opvolger. Binnen de kortste keren zal hij net zoveel bloed aan zijn handen hebben als ome Daf.

Ivoren Toren | 20-08-11 | 23:40

Hij zit waarschijnlijk ergens op een oost europese 3 sterren camping in zijn tent.

kneuterzak | 20-08-11 | 23:39

@brutus68 | 20-08-11 | 23:37

Hugo heeft zich met de Libië-crisis bemoeid toch? En zich opgeworpen als potentieel postiljon d'amour? Of heb ik nou weer het verkeerde oorlogje voor ogen?

Trouwens, afgezien van alle feiten: ik vind het wel een lievv stel.

Reinaert | 20-08-11 | 23:39

@Chiant | 20-08-11 | 23:35

Muammar heeft van zichzelf al een zeiquesnoj, waarom zou je die afblokken met een bloquesnoj? Béétje zonde hoor!

Reinaert | 20-08-11 | 23:37

@Dmitri Dmitrievitsj | 20-08-11 | 23:34 | + 0 -

Nou precies dan zijn we het toch nog eens

Ronman2k | 20-08-11 | 23:37

@Reinaert | 20-08-11 | 23:33

Onderschat die gekke negert niet, Mugabe is een ware Houdini. Malle Hugo lijkt me geen optie, al is Venezuela geen vervelend oord om je oude dag te slijten, heb wel eens gehoord dat de mooiste vrouwen op aarde daar wonen..

brutus68 | 20-08-11 | 23:37

Denk nog steeds dat het Westen een hele domme naïeve fout hebben gemaakt. Al Q. vecht wel degelijk mee. De MB die dit geïnitieerd hebben (ook in Egypte, ook in Syrië) onder een deel van de gewone bevolking. De MB heeft in Libie zijn machtbasis in Benghazi. HQ in Qatar, > 20 jaar lang vervolgt in Egypte. Egypte zal komende maanden gekaapt worden door de 'gelovigen', de studenten en de gewone man zullen net als destijds opzij gezet worden. Libie is next. Syrië daarna. Gaat gebeuren. De tactieken van de MB werken. Marokko trouwens ook maar op een andere manier.

Khadaffi was geen lekkere jongen maar in dit conflict had het Westen niet zo Pavlov moet reageren. Na het conflict in Benghazi had de Nato beiden partijen uit elkaar moeten houden. Dat had zo 10.000 doden gescheeld maar Sarkozy en de Navo waren te trigger happy.

extraLuts | 20-08-11 | 23:37

@Dmitri Dmitrievitsj | 20-08-11 | 23:24
Ik geloof best dat er gelukkige vrouwen binnen de streng gerefomeerde gemeenschappen zijn, maar ik heb er mijn twijfels bij dat dit standaard is. Ik kan het mij in ieder geval niet voorstellen dat je gelukkig bent als je wordt neergezet als een huisrobot met baarmoeder op poten.

polt | 20-08-11 | 23:35

Tsk. Wel energie steken in een frivole animated GIF, maar dan de bloquesnoj juist bij dit onguur sujet vergeten! Jammer.

Chiant | 20-08-11 | 23:35

Oliekaart zegt alles. Waarom Syrië niet en Libië wel? Daarom Syrië niet en Libië wel. Om ziek van te worden.

Santac | 20-08-11 | 23:35

@Ronman2k | 20-08-11 | 23:32
Machtsvacua bevorderen zelden stabiliteit, daarin heeft u gelijk. Ik heb ook nooit begrepen waarom de NAVO zo enthousiast Libië in trok.

Dmitri Dmitrievitsj | 20-08-11 | 23:34

Mooi dat ie weg gaat ... kunnen we weer pompen. Dat zal de beurs goed doen.

Charles Swietert | 20-08-11 | 23:33

@Dmitri Dmitrievitsj | 20-08-11 | 23:29

LOL. Ja, en ik geloof in Sinterklaas.

brutus68 | 20-08-11 | 23:33

@brutus68 | 20-08-11 | 23:18

Muammar zal toch niet zo gek zijn richting Mugabe te reizen? Die heeft namelijk ook het eeuwige leven niet!
Al denkt 'ie dat zelf misschien wel....

Dan vermoed ik eerder dat Muammar richting gekke Hugo vertrekt. Zou wel een mooi setje geven. Fidel en Obama d'r bij en ze kunnen klaverjassen tot aan het einde der dagen.

Win-win situatie!

Reinaert | 20-08-11 | 23:33

@Dmitri Dmitrievitsj | 20-08-11 | 23:28 |

Dat is ook enige waarin ze verenigd zijn, als khadaffi straks weg is, ontstaat er een machtsvacuüm. Dus dan gaan die rebellen samen vechten om de nieuwe leider te worden, dit wordt een enorme puinhoop.

Werkelijk onvoorstelbaar dat de NAVO deze ellende veroorzaakt heeft.

Ronman2k | 20-08-11 | 23:32

Sow dat wordt weer een ouderwets avondje Chips cnn internet en bier (0%)

Crematorium-de-Asbak | 20-08-11 | 23:32

Het zal wel.

*Gaat rustig slapen*

zovoklets | 20-08-11 | 23:31

Toch doet ie me steeds aan Patty Brard denken.

Charles Swietert | 20-08-11 | 23:31

@brutus68 | 20-08-11 | 23:27
Eerlijk gezegd ken ik geen gereformeerde vrouwen. Ik baseer mijn mening op wat hun mannen over hen zeggen.

Dmitri Dmitrievitsj | 20-08-11 | 23:29

Mooi, daaahag Swiebertje.

Al SchietjemeLevend | 20-08-11 | 23:29

1x was genoeg ;)

Shadow112 | 20-08-11 | 23:29

@Ronman2k | 20-08-11 | 23:24
Die rebellen waren toch vooral verenigd in hun streven Khadaffi te verjagen?

Dmitri Dmitrievitsj | 20-08-11 | 23:28

-weggejorist-

Shadow112 | 20-08-11 | 23:28

Lol, Net als een roedel wolven die hun alfaleider kapot gebeten heeft.. Dus Daffie straks weg, en dan wordt het beter daar? Jezus wat een slap gelul! Navo bedankt voor het faciliteren van Al Qaeda onder de rok van die kleine kut fransman. Stelletje ongelofelijke naïeve eikels.

Shadow112 | 20-08-11 | 23:28

@Dmitri Dmitrievitsj | 20-08-11 | 23:24

Ja, daarom zitten de GGZ-instellingen in de bible belt cq rurale gebieden ook overvol met deze "gelukkige" vrouwen...

brutus68 | 20-08-11 | 23:27

@Ronman2k | 20-08-11 | 23:24
Ik weet weinig tot niets van Libië, maar welke facties daar staan op het punt elkaar tot het bittere eind te bevechten en waarom gaan ze oorlog voeren?

Dmitri Dmitrievitsj | 20-08-11 | 23:27

gnarfie | 20-08-11 | 23:25 | + -1 -
Heeft u internet ?

Rammstein | 20-08-11 | 23:27

Dat wordt net zo'n krachtstaat als Irak zonder Saddam Hussain.

Fred667 | 20-08-11 | 23:26

Dat wordt dus een nachtje opblijven en CNN kijken.
Tripoli zal vannacht of morgenochtend wel in de handen van de rebellen vallen.....

Irritantvindikhetnie | 20-08-11 | 23:26

We kunnen weer trots zijn.

Slipsnifter | 20-08-11 | 23:26

Goed gedaan jongens, de extremisten aan de macht.

Slipsnifter | 20-08-11 | 23:25

@Parsons | 20-08-11 | 23:23
Achterlijkheid, ofwel te dom zijn om te kakken, is de wereldwijde standaard.

Dmitri Dmitrievitsj | 20-08-11 | 23:25

who the fuck is/was breNZev??

gnarfie | 20-08-11 | 23:25

Ik voorspel een twintig-jarige burgeroorlog in Libië, en die olie kan het westen ook wel vergeten. Alle olie installaties staan binnenkort in de fik en geen westerling kan daar nog iets van maken.

Ronman2k | 20-08-11 | 23:24

@polt | 20-08-11 | 23:19
Niet-dictatoriaal en echt democratisch zijn ongeveer hetzelfde, met florerend bedoelt u waarschijnlijk welvarend, ja, uit zo'n land zal niemand vluchten. Wat die vrouwenrechten er mee te maken hebben is mij dan weer minder duidelijk.
Vrouwen in onze streng gereformeerde gemeenschappen zijn naar alle maatstaven tweederangs mensen, maar naar het schijnt heel gelukkig.

Dmitri Dmitrievitsj | 20-08-11 | 23:24

@Dmitri Dmitrievitsj | 20-08-11 | 23:18
Klopt. De gemiddelde Nederlander doet qua achterlijkheid niet onder voor een mohammedaan.

Parsons | 20-08-11 | 23:23

Stanley Mes | 20-08-11 | 23:19 Nee, in een Daffie. Automaat. Dat dan weer wel.

zeg maar jansen | 20-08-11 | 23:23

Goodbye Kaddafi, welcome sharia.

atheïstisch stemvee | 20-08-11 | 23:22

@polt | 20-08-11 | 23:19

Japan is nou niet echt een goed voorbeeld.

De volksaard aldaar is al een vorm van zelfdictatuur.

Reinaert | 20-08-11 | 23:22

@Super Vaagstra | 20-08-11 | 23:19

Zeur niet zo, gast, je weet toch wie er bedoeld wordt?

brutus68 | 20-08-11 | 23:21

@Surferdude | 20-08-11 | 23:18

Iran een achterlijk chaosgebied?

Dat zou je Ahmadinejad eens recht in z'n ogen moeten vertellen!

Dan hing je in no time hoog en droog te bungelen!

Reinaert | 20-08-11 | 23:20

@Surferdude | 20-08-11 | 23:18
Volg die link eens even van Parsons.

polt | 20-08-11 | 23:19

Gevlucht in z'n Ford Ka-daffi?

Stanley Mes | 20-08-11 | 23:19

joseovervlakee | 20-08-11 | 23:10 | + 2 -
Stiekem vind ik dat van álle buitenlandse aangelegenheden. Maar goed, ik heb niets in te brengen.

Rammstein | 20-08-11 | 23:19

@Dmitri Dmitrievitsj | 20-08-11 | 23:15
Handel drijven met een niet-dictatoriaal, florerend, echt-democratisch, en vrouwenrechten respecterend land, draagt meestal bij aan een dalend aantal vluchtelingen uit dat gebied. Het zou heel wat schelen als we in de wereld alleen maar zij die natuurrampen moeten ontvluchten hoeven te redden. Zie bv. de Japanners. Als dat in een willekeurig zeikland was gebeurd, waren de gevolgen groter.

polt | 20-08-11 | 23:19

Hallo Pritt, het is Breznjev, Leonid Iljitsj Brezjnev om precies te zijn. Леонид Ильич Брежнев mag ook.

Super Vaagstra | 20-08-11 | 23:19

@Reinaert | 20-08-11 | 23:15

Ome Mo gaat vermoedelijk naar zijn maatje Mugabe....

brutus68 | 20-08-11 | 23:18

@polt | 20-08-11 | 23:10
Waar geldt de sharia? De sharia geldt alleen in achterlijke chaosgebieden. In meer stabiele landen wordt er geshopt. Dhr Wilders neemt haatbaardpropaganda veel te letterlijk.

Surferdude | 20-08-11 | 23:18

@Parsons | 20-08-11 | 23:15
Lees voor de lol eens de Nederlandse reacties onder een artikel over iemand die een verkeersongeluk heeft veroorzaakt of een ander soort boef, al dan niet Marokkaans. Let vooral op de creatieve voorstellen om de boef te straffen. De shari'ah is er niets bij.

Dmitri Dmitrievitsj | 20-08-11 | 23:18

De economie in een recessie en de Libische oliekraan gaat weer open.
Dat wordt goedkope olie!

Semper Pecunia | 20-08-11 | 23:17

@polt | 20-08-11 | 23:14

In concreto, er is dus geen fuck veranderd in Egypte.

brutus68 | 20-08-11 | 23:17

Als straks de Sharia ingevoerd is wordt Europa overspoeld met bootvluchtelingen. De Navo had beter de rebellen kunnen bombarderen in plaats van Khadaffi.

fietskettingslot | 20-08-11 | 23:15

Muammar krijgt ongetwijfeld wel ergens polletiek asiel.

Bij z'n vriend Berlusconi. Of bij z'n vele Russische vrienden die 'm tot op het laatst van wapens, munitie en andere meuk voorzien hebben. Komt wel goed!

Ondertussen zuipt de "oppositie" Sharia-Ramadan-champagne en worden de eerste ongelovigen van huis gehaald vermoed ik. En Ahmaminejad zag dat het goed was.

Reinaert | 20-08-11 | 23:15

@polt | 20-08-11 | 23:10
Waarom zouden wij in Nederland ons daaraan iets gelegen laten liggen? Zolang ze hun olie maar aan ons verkopen.

Dmitri Dmitrievitsj | 20-08-11 | 23:15

@polt | 20-08-11 | 23:10
Volgens de linkse goetmensen moeten we daar inderdaad heel blij mee zijn.

Parsons | 20-08-11 | 23:15

Ik denk dat ie vertrokken is met een helikopter.

zeg maar jansen | 20-08-11 | 23:14

Heeft 'ie geen Foursquare?

Klukkluk | 20-08-11 | 23:14

@brutus68 | 20-08-11 | 23:11
Het meest jammer vond ik de geluiden van zij die niet Sjonnie en Anita of de Henk en Ingrids van Egypte zijn. Zij wezen maar al te graag naar Israel, maar vergeten daarbij dat hun Egyptische broeders in hetzelfde gevecht tegen terreur ook kogels en zelfmoordaanslagen hebben moeten incasseren daar bij die grens. Zo hypocriet. Zo teleurstellend. Ik hoop van harte dat ze gewoon slecht geinformeerd worden en ze domweg niet op de hoogte zijn van alle feiten.

polt | 20-08-11 | 23:14

@joseovervlakee | 20-08-11 | 23:10

De NAVO had Gadaffi juist moeten steunen....

brutus68 | 20-08-11 | 23:13

Ghadaffi is geen mens om z'n einde af te wachten. Sleutelsteden waren ingenomen, goede kans dat ie inderdaad vertrokken is. Er zouden in dat geval nu wat gevechten zijn tussen onwetende loyalisten en rebellen, misschien bendes onderling. Criminelen heb je overal en in chaos is het makkelijk plunderen.

Ben benieuwd. Er waren ook gevechten aan de Tunesische grens, met Tunesische troepen.

Surferdude | 20-08-11 | 23:11

@Korreltje Zout | 20-08-11 | 23:04

Ik zag vanavond op het journaal een item over Egypte, over die grenswachten die omgekomen zijn, de schrik slaat je om het hart als je de "Egyptische" Henk hoort roeptoeteren...

brutus68 | 20-08-11 | 23:11

Weer een extremistisch bewind à la de Taliban in het zadel geholpen?

-Seb | 20-08-11 | 23:10

Volgens mij is Khadaffi (buiten het feit dat hij gestoord is) iemand waar je prima zaken mee kan doen (net zoals Stalin). Die hele revolutie vind ik een binnenlandse aangelegenheid voor Libie. NAVO had zich er nooit mee moeten bemoeien.

joseovervlakee | 20-08-11 | 23:10

@Parsons | 20-08-11 | 23:00
Aangezien binnen de sharia-wetgeving niet iedereen gelijk is, zijn de woorden "democratisch" en "het gezag komt voort uit het volk" holle woorden. Zelfs al zou het hele land islamitisch zijn (en dus geeneen anders- of niet-gelovige in Libie zou vertoeven), daar een vrouw slechts voor de helft meetelt in vergelijking tot een man.
Of we daar blij mee moeten zijn?

polt | 20-08-11 | 23:10

Die duikt vast morgen op voor Lampedusa

Tobi | 20-08-11 | 23:10

@ Rammstein | 20-08-11 | 23:04
Die dode dictator zou moeten worden opgezet en in een geschiedkundig museum worden geplaatst. Bordje erbij: "niet aankomen".

Korreltje Zout | 20-08-11 | 23:08

@Rammstein | 20-08-11 | 23:04

Nee, ome Mo wordt vakkundig om zeep geholpen door de "rebellen".., mark my words...

brutus68 | 20-08-11 | 23:07

Krijgen we nu onze helicopter terug?

polt | 20-08-11 | 23:07

En nu maar weer wachten op een "ladies & gentlemen, we've got him !"

Rammstein | 20-08-11 | 23:04

En nu maar hopen dat de opstandelingen, rebellen, vrijheidsstrijders, of hoe ze ook mogen heten, zich niet ontpoppen als barbaarse Sharia-liefhebbende hardcore moslimfanaten. Want m.i. zijn dat soort lieden minstens zo eng als Khadaffi.

Korreltje Zout | 20-08-11 | 23:04

Nu is deze dictator weg, over een jaartje zit er weer een nieuwe...

stommehond | 20-08-11 | 23:04

Maar goed, het doet mij en de NAVO deugd, dat het nieuwe regime pro Sharia is.

Toppie joppie enzo.

Kaas de Vies | 20-08-11 | 23:03

Toch zal ik hem gaan missen, en Libie ook. Gek als een deur, maar of Libie nou veel beter af is zonder hem, ik heb mijn twijfels. Maar zonder meer een van de meest buitenissige dictators ooit. Ondanks al zijn wreedheden bijna grappig te noemen.

brutus68 | 20-08-11 | 23:03

Een vluchteling zegt u?

Oh die kunnen we vast en zeker wel in Nederland gebruiken

Kaas de Vies | 20-08-11 | 23:02

Het is/was een enorme clown, maar ik betwijfel zeer of Libië beter af is zonder hem. Waarschijnlijk niet. *wijst naar wat @Parsons zegt*

Transformatorhuisje | 20-08-11 | 23:02

is z'n trukendoos nou eindelijk leeg?

dipswitch | 20-08-11 | 23:02

Brenzev is wel hééééél erg oldschool van Kooten and de Bie....

woefdrammer | 20-08-11 | 23:02

Belde me laatst nog op. Wat een kudtzomer, zei ie.

De Regeering | 20-08-11 | 23:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken