Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Linkse aardappelfundies slopen genetisch proefveld

aardappeloproer534.jpgPatat! Linkse hippies laten zien hoe maatschappelijk geëngageerd protest werkt: Gewoon de boel slopen. Een proefveldje in het Belgische Wetteren voor genetisch gemanipuleerde aardappelen is vanmiddag door een legertje malloten die zichzelf Field Liberation Movement noemt vakkundig omgeploegd. Want niet milieuvriendelijk. Sorry voor de wetenschap. Er uit met die piepers. Waar wij vandaan komen heet het onverdoofd slachten van getweakte piepertjes door lelijke vrouwterroristen als Barbara van Dijck gewoon slopen. Zelf noemen die wereldverbeteraars het liever 'georganiseerde chaos' om op 'vreedzame manier' hun zin door te drukken. Yeah right. De politie was ter plekke om enkele rake beuken met de matrak uit de delen. Maar de burgemeester had blijkbaar opdracht gegeven niet teveel in de weg te lopen. Dat ie maar snel rotte friet met suikermayo op zijn bord mag krijgen. FILMPJE!

Reaguursels

Inloggen

De doorsnee beroepsdemonstrant die haar lege dagen en dito leven vult met dit soort vernielzucht weet doorgaans nog nauwelijks een komkommer van een wortel te onderscheiden en is er behalve uit de waanzin die men "idealen" noemt om een zakcentje bij te verdienen.
In de supermarkt ziet het er toch anders uit, of niet hersenloze stumpertds ??

said_fred | 30-05-11 | 22:20

-weggejorist-

GeertT | 30-05-11 | 19:20

werk van de witten!

GeertT | 30-05-11 | 19:20

@Zeeland Sjort | 30-05-11 | 13:41
Wat raar?

Hölzenbein | 30-05-11 | 17:38

@ EHEC: bedankt kudtfolkerts.

Max1272 | 30-05-11 | 14:01

Kudtfolkerts zoals lauwebal en free4fall verdedigen het belemmeren van het kweken en ontwikkelen van rassen die met beperkte middelen en omstandigheden maximale opbrengst geven.Dit om een hongerende wereldbevolking te helpen. Maar egoïstisch en mentaal uitgedaagd als ze zijn, gaan ze tekeer als reliefundies en grevogekkies tegen alles wat nieuw is en niet past in hun beperte leefwereld. Ik vindt ze eng.

Max1272 | 30-05-11 | 13:54

Keihard afranselen dat linkse tuig.

Jordert | 30-05-11 | 13:47

Die nuance was er helemaal niet. Want de uitkomst van jouw redenering is nog steeds dat het logisch is om het veld te vernietigen. En dat is niet logisch en daar moet je wel raar van opkijken.

Het veld is of was dan misschien wel omstreden, maar dan nog is dat geen reden om het te vernietigen. Het veld wordt beveiligd omdat sommige mensen menen dat ze het "recht" in eigen hand mogen nemen. Dat het veld omheind is, is alleen raar in de zin van dat er weinig velden zijn die omheind worden. Er zijn dan ook niet veel van dit soort velden waar dit soort gewassen getest worden. Het is niet raar in de zin dat het blijkbaar de enige mogelijkheid was om het te beveiligen. Het is ook niet raar dat er politie bij staat, ook dit was blijkbaar noodzakelijk. Het is nog op een andere manier raar, het is raar dat het nodig is. Wanneer het niet beveiligd was, zou men het waarschijnlijk al veel eerder vernietigd hebben, dus dan is het niet raar dat de eigenaar er alles aan gedaan heeft dit te voorkomen.

Zeeland Sjort | 30-05-11 | 13:41

@Zeeland Sjort | 30-05-11 | 13:12
Zeeland Sjort: "Mooi dat je al wat nuance aanbrengt,..."

???? Die nuance was er al vanaf mijn eerste tegel. Dat mensen daar over gaan fantaseren in allerlei kromme richtingen daar kan ik niets aan doen. Gewoon lezen werkt ook.

Zeeland Sjort: "..., het aardappelveld is inderdaad omheind en wordt beveiligd, wat minder raar is dan jij het wil doen voorkomen."

Dan noem mij eens wat omheinde en beveiligde aardappelvelden bij jouw in de buurt? Waarom speel je dit zo omlaag, het IS gewoon raar. Bovendien WAS het veld al omstreden.

Hölzenbein | 30-05-11 | 13:21

Mooi dat je al wat nuance aanbrengt, het aardappelveld is inderdaad omheind en wordt beveiligd, wat minder raar is dan jij het wil doen voorkomen. Het blijkt bittere noodzaak juist vanwege die ecoterroristen. Dan nog steeds staat overeind dat het niet noodzakelijk zou moeten zijn om het te beveiligen. Er is een groep mensen het niet eens met deze manier van gewasveredeling, om dit direct tot de wil van het volk te promoveren gaat natuurlijk veel te ver. En het gaat nog veel verder om dan tot geweld over te gaan door het veld te vernietigen.

Over die conditionele bedreiging, ja dat is een bedreiding, maar wel een die algemeen geaccepteerd is. Het wetboek staat er vol mee. Als je overgaat tot [daad] dan [consequentie]. In sommige landen is de consequentie voor een bepaalde daad de doodstraf, in dit geval niet mijn keuze, maar een keer goed op je falie krijgen door de ME of het gevang in: prima. Overigens wel door diegenen die het monopolie op geweld bezit: de staat. Al zou het wat mij betreft ook gerechtigd zijn als de eigenaar van het perceel zijn eigendom met hand en tand zou verdedigen.

Zeeland Sjort | 30-05-11 | 13:12

Aah het is een vrouw! Vond Barbara al zo'n rare naam voor een man

Ste_eve | 30-05-11 | 13:07

Is dat een goedkeuring om het te vernietigen omdat er iets van waarde aanwezig is?

moet zijn

"Is dat een goedkeuring om het te vernietigen omdat er iets van waarde aanwezig is?"

Anders is de context niet duidelijk. Excuses, had ze vergeten.

Hölzenbein | 30-05-11 | 13:02

@Zeeland Sjort | 30-05-11 | 12:49
"Is dat niet omgekeerd redeneren? Zijn er niet heel veel plaatsen die omheind en bewaakt zijn?"

Ja die zijn er maar geen aardappelvelden. Deze plek is wel erg raar, vind je niet? Ik ken geen enkele, maar dan ook echt geen enkele akker die op die manier omheind en bewaakt is en ik woon toch echt in een landbouwgebied met heel veel land en heel veel kassen. Zelfs kassen zijn op die manier niet beveiligd.

Is dat een goedkeuring om het te vernietigen omdat er iets van waarde aanwezig is?

Nee, en dat heb ik ook nergens gezegd. Nogmaals... (zucht)... Wat ik er verkort mee wil zeggen is dat je niet raar moet opkijken als zo iets staat te gebeuren want er is al heel wat aan vooraf gegaan. Een vaststelling dus, geen goedkeuring.

"Een conditionele bedreiging, wanneer jij je schuldig zou maken aan wat hij noemt ecoterreur."

Dus toch een bedreiging want daar had ik het immers over, ook al is die dan conditioneel volgens jou.

Hölzenbein | 30-05-11 | 12:58

Je reageert precies zoals ik verwachtte, selectief en onvolledig. Verder is je logica absoluut onjuist. Wanneer je ergens een hek omheen zet, gecombineerd met politiebewaking, lok je geweld uit omdat er volgens jou stront aan de knikker is omdat het beschermd en bewaakt wordt. Is dat niet omgekeerd redeneren? Zijn er niet heel veel plaatsen die omheind en bewaakt zijn? Is dat een goedkeuring om het te vernietigen omdat er iets van waarde aanwezig is? Wanneer ik in een museum ben en er wordt een kostbaar stuk tentoongesteld, achter een glas of omheining, compleet met beveiligers, betekent dit dan dat het gerechtvaardigd is het te vernietigen? Omdat er volgens jouw redenering stront aan de knikker is en het tegen de wil van het volk is?

Over die 9mm, ik heb de eerste post waarin hij dat vermeldt wel degelijk goed gelezen. Daarin wordt gesteld dat bij dergelijk ecoterreur het wat hem betreft gerechtigd is om je tegen te houden met dodelijk geweld in de vorm van een kogel. Een conditionele bedreiging, wanneer jij je schuldig zou maken aan wat hij noemt ecoterreur. Niet direct mijn keuze, maar ik zou toch ook graag zien dat men hier keihard tegen optreedt. Het is immers een groot probleem, waar ligt immers de grens. Veel ecoterroristen deinzen nergens voor terug.

Zeeland Sjort | 30-05-11 | 12:49

@dlseth_ | 30-05-11 | 12:41
Dus... wat is je punt? Geen scheldwoorden hè? Dat je sinds gisteravond al fout zat met je tegels? Ik gaf je al repliek op 23:34 en dat snap je niet. Toen vertelde ik al dat je de logica ook niet kan begrijpen. Van toen af bleef je maar zeiken en zeiken over dingen die er helemaal niets mee te maken hebben. Nou ja, jouw probleem, niet dat van mij.

Hölzenbein | 30-05-11 | 12:47

@Hölzenbein | 30-05-11 | 12:35
Ja, ik nam eerder alleen je eigen belachelijke standpunten en inzichten over maar ik kopieer de laatste paar posts gewoon je eigen onzin, soms met een paar simpele bewerkingen om het in de juiste context te proppen. Dat doe ik al meer dan een uur. Serieus neem ik je toch al niet meer, maar om te trollen ben je wel vermakelijk.
.
En natuurlijk wist je dit al lang en zit je ook de hele tijd mij te trollen, hmhm.

dlseth_ | 30-05-11 | 12:41

@dlseth_ | 30-05-11 | 12:33
Heej, heb je een deel van mijn tegel van Hölzenbein | 30-05-11 | 00:31 gewoon overgetikt?

Hölzenbein | 30-05-11 | 12:35

@Zeeland Sjort | 30-05-11 | 12:21
Dus het is geen bedreiging met die 9mm? OK, dan leef ik waarschijnlijk ergens anders. De tegel van dlseth wel aandachtig gelezen neem ik aan? Maar laat maar.

Ik schreef: "Als een veld al een omheining heeft, de politie al paraat staat, dan weet je dat er stront aan de knikker is en dat dit tegen de wil van het volk gedaan wordt. Dan moet je niet raar opkijken als demonstranten het veld vernietigen."

Dat is een vaststelling, dat is geen goedkeuring van geweld. Die fout wordt hier wel vaker gemaakt en dan is het allemaal linkse schuld en dan ben je niet goed wijs en dan komen lui met 9mm verhalen en in principe gaat DAT nergens over.

Wat ik er verkort mee wil zeggen is dat je niet raar moet opkijken als zo iets staat te gebeuren want er is al heel wat aan vooraf gegaan. Een vaststelling dus, geen goedkeuring. Maar nuance is bij veel reaguurders heel ver te zoeken.

Hölzenbein | 30-05-11 | 12:34

@Hölzenbein | 30-05-11 | 12:27
Hoe haal je zo'n onzin allemaal in je hoofd en wat wil je er eigenlijk mee bereiken? Ik geef het op. Bekijk het maar want dit is gewoon ziek. Discussie prima, maar dan wel graag op een nette manier.

dlseth_ | 30-05-11 | 12:33

@dlseth_ | 30-05-11 | 12:22
Gelukkig! Wel meteen in laten gaan want dan ben ik meteen verlost van je domme gezwam. En wat hulp aangaat, volgens mij heb jij die dringend nodig, niet ik.

Hölzenbein | 30-05-11 | 12:27

@Hölzenbein | 30-05-11 | 12:15
Kwestie van even nadenken misschien? Wat vind je zo dreigend aan het 9mm verhaal? Je zit simpelweg een hoop verbale onzin te poepen tegen de wil van het volk. Dan moet je niet raar opkijken als iemand je onzin probeert te stoppen.
.
Wat wil je nou bereiken? Je zit al een tijd te zeuren over een non-bedreiging. Dat je zelf zo paranoide bent om overal een bedreiging in te zien is niet mijn probleem. Zoek hulp. Tot je hulp hebt gevonden praat ik niet meer met je.

dlseth_ | 30-05-11 | 12:22

@Hölzenbein | 30-05-11 | 12:05

Wat je discussiegenoot probeert over te brengen is dat wanneer jij je schuldig zou maken aan het vernielen van andermans eigendommen, zoals dit proefveld, het wat hem betreft gerechtigd zou zijn om je tegen te houden met geweld, in dit geval een kogel. Dus het gebruik van geweld omdat jij je in dat (hypothetische) geval ook schuldig maakt aan het gebruik van geweld.

Om verder nog even terug te komen op je redenatie dat het vernielen van dit veld gerechtvaardigd is omdat het is gefinancierd is met gemeenschapsgeld en dus impliciet door jezelf is betaald: wat een onzin. Stel nou dat ik een fervent aanhanger ben van getijdennatuur en alle pogingen om het estuariene landschap te beperken een misdaad tegen de natuur vind. Ben ik dan ook gerechtigd om dijken door te steken om dit te bereiken?

Zeeland Sjort | 30-05-11 | 12:21

@dlseth_ | 30-05-11 | 12:11
Gevalletje niet willen inzien dat je zelf fout zit met je 9mm verhaal?

Hölzenbein | 30-05-11 | 12:15

@Hölzenbein | 30-05-11 | 12:05
Wat een debiele en zieke vergelijking om vreedzaam commentaar en protest te vergelijken met een shooting spree. Daarnaast gebruikte de moordenaar in Alphen aan den Rijn .22 kaliber munitie. Jij zit hier wat te beweren wat gewoon niet klopt.
.
Jij ziet spoken die er niet zijn en het zou mij niets verbazen als jijzelf zo ziek en kranzinnig bent om geweld toe te passen op anderen. Gevalletje projectie? En nou kom je met een plempsel waar ik nog steeds geen bedreiging ontdekken kan. Dus alsjeblieft zeur mij niet aan mijn kop die je zelf foutief verkondigd. Dank bij voorbaat.

dlseth_ | 30-05-11 | 12:11

@dlseth_ | 30-05-11 | 11:58
Ik zoek niet overal geweld achter. Lees jij wel goed? Ik gebruik in ieder geval geen zinnen als "want als het aan mij lag kon je 9mm koppen". Zulke zinnen kan je normaal van een idioot verwachten die een winkelcentrum binnenstormt en een aantal onschuldige mensen dood schiet. Vandaar dat ik je dat nog eens vroeg over die bedreiging, want jij had het over 9mm, niet ik. Ik neem toch aan dat je dat niet even uit de lucht grijpt, of wel? Maar doe geen moeite, discussie voeren met jou is niet mogelijk. En het dan over ziek en gestoord hebben... Tijd dat je de spiegel nog eens uit de kast haalt en je zelf eens dingen gaat afvragen over je zelf.

Hölzenbein | 30-05-11 | 12:05

@Hölzenbein | 30-05-11 | 11:49
Je snapt het gewoon niet. Er is geen duidelijke verwijzing naar enige vorm van geweld op wat voor een manier dan ook. Dat jij het niet snapt en zo ziek bent om overal weer geweld achter te zoeken is ronduit ziek en gestoord. Er zijn zoveel interpretaties vatbaar! Het is enkel een geweldloze vorm van protest.
.
Daarnaast, als je zo fel reageert op vermeend geweld dan moet je wel iets te verbergen hebben!

dlseth_ | 30-05-11 | 11:58

Ofschoon ik niet liefhebber van alfabetisch oplopende kretologie: sneu tuig. Ik bemerk in de berichtgeving op De Belg toch een licht euforische ondertoon. Kun je verwachten.

patat - generatie | 30-05-11 | 11:55

@dlseth_ | 30-05-11 | 11:41
Ben ik ziek in mijn hoofd als ik zeg dat dit een bedreiging is: "En wees er maar blij mee, want als het aan mij lag kon je 9mm koppen bij dat soort eco-terreur. Kom maarrr!"?

Interessante zichtswijze van je moet ik toegeven.

Dus jij houdt vol dat genoemde zin geen bedreiging is? Nee? Waar hebben we het dan over?

Hölzenbein | 30-05-11 | 11:49

Volgens mij gaat het hier om cisgenese en niet transgenese dus waar zijn ze bang voor? Bij transgenese kan ik me voorstellen dat mensen het eng vinden als genen van bv een dier in een plant worden overgebracht. Maar bij cisgenese is dit niet het geval. Daar worden bv genen van wilde aardappelen in een nieuw ras toegevoegd. Genen die er via klassieke veredeling ook in kunnen komen. Maar aangezien het makkelijker is en een tijdswinst van jaren oplevert om de genen via cisgenese over te brengen is dat een voor de hand liggende optie.

Filosoof-King in spe | 30-05-11 | 11:41

@Hölzenbein | 30-05-11 | 11:33
Dat is helemaal geen bedreiging. Je bent ziek in je hoofd als je daar een bedreiging in ziet. Het is een mening en een wens tot een non-violent vorm van protest waarbij de ME als communicatiemiddel dient. Als je dat niet snapt ben je echt achterlijk. Je snapt de logica gewoon niet.

dlseth_ | 30-05-11 | 11:41

-weggejorist-

the funnyman | 30-05-11 | 11:38

@dlseth_ | 30-05-11 | 11:29
"want als het aan mij lag kon je 9mm koppen" is geen bedreiging van jou naar mij toe?

Hölzenbein | 30-05-11 | 11:33

@Hölzenbein | 30-05-11 | 11:25
Het is geen bedreiging! Het is... Wat anders! Maar zeker geen bedreiging! Ik ben tegen geweld en bedreigingen.

dlseth_ | 30-05-11 | 11:29

@dlseth_ | 30-05-11 | 11:18
"eco-terreur" - sorry maar ik kom niet meer bij van het lachen. Wat voor een sukkel ben jij wel niet? En dreigementen met 9mm accepteer ik niet. Dat doe je maar bij je net zo zieke vriendjes, vriend!

Hölzenbein | 30-05-11 | 11:25

@Hölzenbein | 30-05-11 | 11:23
En wat nou als ik dat niet doe? Ga je dan zachtjes huilen?

dlseth_ | 30-05-11 | 11:24

@dlseth_ | 30-05-11 | 11:18
Volg je dit nog even op:
Hölzenbein | 30-05-11 | 00:43

Hölzenbein | 30-05-11 | 11:23

@2emeREP

Mooie redenering, Pancho. Alleen is er niet iets als "de wetenschap". Een wetenschapper zal altijd het woord waarschijnlijk in de mond nemen en nooit zekerheden willen geven.

Wetenschap is, anders dan de naam doet vermoeden, een progressief process. Wetenschappers zijn mensen, die patronen kunnen herkennen, een model van die patronen op kunnen stellen en weten hoe ze de (vermoedelijke) juistheid van die patronen kunnen vaststellen. Het wetenschappelijk process vereist, dat de stappen om het model te testen worden vastgelegd, zodat anderen de metingen kunnen repliceren. Mensen zijn namelijk feilbaar.

Journalisten begrijpen dit niet en nemen dingen meteen absoluut.

Amphetaminen zijn bijvoorbeeld in een gecontroleerde setting best te gebruiken als afslankmiddel. Het probleem is, dat het echte leven geen gecontroleerde setting is. Amphetaminen blijken verslavend (lees leuk) te zijn, waardoor mensen teveel nemen.

decadent degeneraat | 30-05-11 | 11:21

Is dat nou Wilma Verver die door een motormuis op de hielen wordt gezeten ?

herodus | 30-05-11 | 11:21

@Hölzenbein | 30-05-11 | 09:31
Geweldig, dus als iets overeind gehouden wordt van belastingcenten ben ik als netto belastingbetaler volgens jou dus gerechtigd om het te slopen? En nog meer impliciete goedkeuringen tot geweld. Prachtig. Of mag slopen en geweld alleen tegen dingen gebruikt worden die volgens jouw persoonlijke kromme ideologie 'fout' zijn?
.
Misschien moeten we een apart Hölzenbein-tribunaal opzetten over het toepassen van geweld en wanneer iemands eigendommen eigenlijk niet privaat eigendom zijn. Met als opperrechter herr Hölzenbein, die na zijn uitspraak en het sluiten van de zitting nog even gillend en jankend terug komt omdat hij er niet tegen kan niet het laatste woord te hebben, hehe.
.
Panische kuthippie. Flikker toch gewoon op en ga de lange lat van een ME-er koppen tijdens het volgende protest. En wees er maar blij mee, want als het aan mij lag kon je 9mm koppen bij dat soort eco-terreur. Kom maarrr!

dlseth_ | 30-05-11 | 11:18

Wat een heerlijke domheid weer in de reaguursels, prachtig.

Tinusutrecht | 30-05-11 | 11:18

Groene menschen eten gewoon liever bacteriën, schimmels en ziekteverwekkers i.p.v. een gen.

Causa Sui | 30-05-11 | 11:18

wat een kutvolk. we moeten de mensheid nog wat genetisch modificeren denk ik, zulke domme linkse ideologie eruit zien te krijgen.. anders komen we nooit verder.

timmer1 | 30-05-11 | 11:17

wat een kutvolk. we moeten de mensheid nog wat genetisch modificeren denk ik, zulke domme linkse ideologie eruit zien te krijgen.. anders komen we nooit verder.

timmer1 | 30-05-11 | 11:17

@S² | 30-05-11 | 11:00
Wat een onzin.

Hölzenbein | 30-05-11 | 11:02

@Hölzenbein | 30-05-11 | 09:31
Dus een klein groepje denkt weer de totale bevolking te vertegenwoordigen? Het is geen eigen geld het is gemeenschapsgeld. Nu is het misverstand dat gemeenschapsgeld links geld is wel overduidelijk als we kijken waar de meeste uitkeringen en subsidies heen gaan.

| 30-05-11 | 11:00

@Teun van het Tuinpad | 30-05-11 | 08:48
Veel Fransen zelfs bleek uit het filmpje.

| 30-05-11 | 10:58

@S² | 30-05-11 | 10:42
Valt wel mee hoor. We hebben alleen geen steden als Amsterdam, Rotterdam, etc. Maar goed hier schrijft men ook gewoon "school" en niet "sgool". Dus er valt nog veel te doen in "Holland". Zoek eens hier:

twitter.com/#!/search/sgool

Vertel mij dan eens hoeveel allochtonen je tegenkomt en hoeveel autochtonen. Tenenkrommend gewoon.

Hölzenbein | 30-05-11 | 10:49

@Hölzenbein | 30-05-11 | 00:00
Dat komt omdat in Limburg ook lage immigratiecijfers zijn. Allochtonen nivelleren het niveau in beetje in "Holland".

| 30-05-11 | 10:42

Geinig, ik denk dat Volkert wat tijd over had gezien de - en +' en.

Maar toch is dit een onderwerp waar je over moet nadenken.
And now for something completly different:
De Codex Alimentarius
video.google.com/videoplay?docid=29448...

Niemands Knegt | 30-05-11 | 10:41

@DerUnterMensch | 30-05-11 | 10:01
Je kan een groep mensen niet in een hokje stoppen als zijnde idioten, of socialisten (???). Misschien zijn het idioten misschien ook niet en was dit een gegronde actie. Dus waaraan ontleen je die wijsheid? Juist omdat progressief een synoniem voor vooruitstrevend is kan het zijn dat dit heel erg vooruitstrevend is en op onze toekomst gericht, en daar is niets mis mee.

Als je helemaal niets doet en alle onzin maar slikt doe je precies het tegenovergestelde. Dat kan men dan weer rechts en conservatief noemen, maar daarmee schieten we ook het doel voorbij, net zoals deze mensen links of socialist te noemen (wat het een met ander te maken heeft zal een raadsel blijven).

Hölzenbein | 30-05-11 | 10:13

I welcome Monsanto, are new Overlords

andywatt | 30-05-11 | 10:08

Wat een idioten. Wedden dat de helft van die gasten ook een biologisch tuintje ergens heeft (nou ja de helft, de meesten zullen het te veel werk vinden). Moet men die eens gaat omploegen. Beetje het werkt van anderen kapot maken en vooruitgang weer een jaar proberen tegen te gaan. Noemen deze malloten zichzelf niet progressief? Grappig, ik dacht altijd dat progressief een synoniem voor vooruitstrevend is. Bij de socialisten schijnt het iets te maken te hebben met stelen van de rijken en geven aan de armen. Raaarrrr.

Ik hoop dat ze nog genoeg aardappelen hebben kunnen redden voor het onderzoek, en ik hoop ook echt dat als ze een biologisch tuintje hebben dat ook is gesloopt. Dat is namelijk waarschijnlijk het enige dat ze een beetje kan raken.

DerUnterMensch | 30-05-11 | 10:01

Goede actie. Mooi ook hoe de Vlamingen praten over "genetisch gewijzigd" ipv gemodificeerd.

onderzoekert | 30-05-11 | 09:59

hoor ik ze nou zeggen op 0.23 dat ze door het achterwerk gaan?

de goddeloze | 30-05-11 | 09:57

@24/pi | 30-05-11 | 02:48
Zal ik je een geheim vertellen, ik lust niet eens yoghurt. Als jij mijn vergelijkingen niet snapt is dat toch echt je eigen krediet.

Als mensen niet geprotesteerd hadden zoals de mensen die dit veroorzaakt hebben -

www.powned.tv/nieuws/buitenland/2011/0...

- dan zou die onzin nooit stoppen. En geloof mij, ook in Duitsland begrijpen ze dat dit niet alleen met links gedachtengoed te maken heeft maar met gedachtengoed van iedereen. Kunnen sommige figuren hier nog wat van leren.

Volgens mij is er hier een links syndroom gaande, zonder na te denken alles wat 'slecht' is links noemen, maar geen zak verstand hebben van de materie. Gewoon wat meeschreeuwen. Eet nog een gemanipuleerd aardappeltje zou ik zeggen.

Hölzenbein | 30-05-11 | 09:57

Lijkt dat akkertje in Sebrenica wel.....

DeGezalfde | 30-05-11 | 09:57

Links is toch altijd zo progressief? Als het om nieuwe technieken gaat, zoals GM zijn ze juist rete conservatief.
Je kunt GM helemaal niet tegenhouden, ook niet door een proefveldje te vernielen. De Chinezen modificeren er lustig op los en vooral het gemodificeerde mais circuleert al wereldwijd.
Ik ben niet zo bang voor GM. Het is een soort klassiek veredelen, maar dan sneller en directer.

brabandertje | 30-05-11 | 09:52

@dePadvinder | 30-05-11 | 09:42
GeenStijl begint al meteen met 'linkse hippies'. Helemaal niet subjectief hoor, neu, echt niet. En of het dan ook nog 'linkse hippies' zijn die het veld vernielen is vraag nummer twee.

Hölzenbein | 30-05-11 | 09:47

Andermans spul vernielen kan natuurlijk niet.
Het zou mij overigens niet verbazen dat er een recht-evenredig verband bestaat tussen de toename van bepaalde ziekten bij mensen en de toenemende genetische modificatie van ons voedsel.

Je wordt/bent wat je eet.

Boeli | 30-05-11 | 09:46

Wat een heerlijke afgewogen berichtgeving. Waar zien we dat nog. Voorstanders én tegenstanders eerlijk aan het woord gelaten. Dat u er wat van mag leren beste GeenStijl scribent.

dePadvinder | 30-05-11 | 09:42

bedroevend te zien en lezen dat het linkse tuig weer denkt dat links geweld geen geweld is: "in dit geval hebben ze gelijk". Deze milieu-gekken zijn nog een slag erger. Mijeu is de nieuwe godsdienst voor velen in Europa en daarin zijn een groeiend aantal zeloten.

benerzoeentje | 30-05-11 | 09:33

Wat een dom gezwam altijd over 'andermans eigendom'. Het is in dit geval zelfs gewoon algemeen geld waarmee het veld gefinancieerd werd dus niet andermans geld, het is in principe eigen geld. Het aardappelveld was al omstreden, dus we hebben het niet over zo maar een aardappelveldje van een boer die hard zijn centjes verdient. En als praten niet helpt om het volk te horen dan gebeuren er zulke dingen. De anti-kernkraft beweging in Duitsland zijn ook al lang geen linkse hippies meer, het is gewoon algemeen volksbelang. En als niemand iets zegt of doet gaat de krankzinnigheid gewoon door. Maar goed dat begrijpen sommige tweecellers hier niet.

Hölzenbein | 30-05-11 | 09:31

Schade verhalen, zal maar een paar miljoen zijn, uitkeringen dus de komende 30 jaar naar de onderzoekers.

OpenDeur | 30-05-11 | 09:27

Ik weet niet of het nou gebrek aan kennis van zaken is of gewoon domheid, maar het merendeel van de reaguurders hier heeft er behoorlijk last van...
video.google.com/videoplay?docid=59959...

synchronicity | 30-05-11 | 09:09

Tabaksrook? Veilig volgens de wetenschap.
Asbest? Veilig volgens de wetenschap.
Mobiele telefoonmasten? Veilig volgens de wetenschap.
Speed om af te vallen? Veilig volgens de wetenschap.
Vleesresten door veevoer? Veilig volgens de wetenschap. Tot BSE door de wetenschap gevonden werd.
-
Er zijn talloze voorbeelden van wetenschappelijke onderzoeken die, gefinancierd door belanghebbenden, het stempel veilig zetten op voedingsmiddelen die bij nader inzien dodelijk waren voor de mens.

2emeREP | 30-05-11 | 09:03

"De Taliban der lage landen"

watergeus | 30-05-11 | 08:51

Als politie en justitie dit soort lui niet kan stoppen.
Rest nog maar 1 stap.
Organiseren......

DeGezalfde | 30-05-11 | 08:49

@ Max Bal 8.44

In dit geval wil ik ze wel het vooroordeel van de twijfel geven. ;-)

nicks nuttig | 30-05-11 | 08:48

Overigens moeten er veel Walen tussen hebben gelopen.
Gekker volk heb je niet.

Teun van het Tuinpad | 30-05-11 | 08:48

Ongelofelijk maar, ik ken heel wat Belgen die in de GGO Business werken en toch Groen! blijven stemmen. Het blijven Belgen natuurlijk...

Max Bal | 30-05-11 | 08:44

@ Teun

+1

nicks nuttig | 30-05-11 | 08:36

Als je het ergens niet mee eens bent, dan laat je dat in de volwassen wereld merken in je stemgedrag of je demonstreert. Met name de linkse milieu actievelingen proberen in plaats van debat, discussie en protest altijd hun gelijk te halen middels terreur. Nertsen loslaten bijvoorbeeld, die vervolgens worden doodgereden op een of andere provinciale weg. Blokken steen op de zeebodem kieperen zodat vissersschepen zichzelf omver trekken. Blijkbaar zijn de milieu tiepjes verbaal niet al te sterk, want nu gaan ze zelfs veldjes omploegen omdat ze de aadappeltjes die er groeien niet aan kunnen...

Dagelijkse Dosis | 30-05-11 | 08:31

Voor straf hun hele leven aan de patatekes gemaakt van onbespoten, verzopen aardappeltjes.

Zonder zout, saus of hete kip.

Dat zal ze leren !

Teun van het Tuinpad | 30-05-11 | 08:26

Sommige mensen zijn helemaal de weg kwijt. Wat bezielt die idioten? Dit gaat echt helemaal nergens over. -1

nicks nuttig | 30-05-11 | 08:22

Zometeen eventjes een miljoenmiljard EHEC bacterien op de wereld zetten. #benffpeopen

ojédiaré | 30-05-11 | 08:02

Het extreemlinksche bolwerk Wageningen ligt vol met dergelijke eksperimentele veldje maar daar lult niemand over want die zijn makrobiologies en soosjalisties verantwoord.

Kniesoor die daar op let.

Reinaert | 30-05-11 | 07:52

Als ze zulke die-hard socialisten zijn kunnen ze toch gewoon naar Vietnam of Noord Korea?

Maodurodam | 30-05-11 | 07:20

Deze beroepsvernietigers kunnen zelf helemaal niks, maar wel profiteren van degenen die het geld in deze samenleving verdienen. Radbraken dit soort lui.

Voigt | 30-05-11 | 07:14

Damnnnn, al die kennis die nu weg is. Ik had nog zo gehoopt tegen mijn 60ste een kloontje van mezelf bij Gentech in ontvangst te mogen nemen. Kan het wel schudden nu.

Oyibo | 30-05-11 | 07:10

Waarom zou je een aardappel genetisch manipuleren? Hij/zij wordt er echt niet mooier van hoor. Blijven lelijke dingen.

Chicka | 30-05-11 | 06:56

Dus als ik het goed begrijp vinden de linkse hippies het wel goed als de natuur de aardappels genetisch manipuleert, maar als de mens het doet is het ineens heel erg.
Past precies bij de linkse logica...

Koninging Beatricks | 30-05-11 | 06:45

"teen" = tegen.
Dat daar geen misverstand over is.

Che_cuevara | 30-05-11 | 06:43

Ach ja, laten we her en der wat van dit soort veldjes gaan aanleggen en dan pleuren we dr gewoon onkruid in zoals brandnetels, en zetten we er rozenbottels in en nog meer van dat soort planten. Vervolgens zeggen we gewoon dat die veldjes genetisch gemanipuleerd zijn. Waar dan weer van dit soort lui op af komen. Die worden dan weer opgepakt (is werk voor de ME, die vinden dit soort dingetjes ook leuk) en vervolgens kun je weer een aantal van dit soort gekken registreren en voorzien van werk (bijvoorbeeld in de groenvoorziening) Je kan ze dan bijvoorbeeld laten werken voor de kosten die zijn gemaakt om bijv. de ME te laten opdraven, plus ze bezitten dan zoveel kennis over het wel en wee van onkruid en niet onkruid, dat ze in het vervolg iets beter weten met wat voor gewassen ze te maken hebben en er ook op toepasselijke wijze mee om weten te gaan...

the Baseball Bats | 30-05-11 | 06:43

Mogge @all,
"Vreedzame actie".
Dus andermans eigendom vernielen is vreedzaam.
Als we geen genetisch gemanipuleerde groenten hadden zouden we nu waarschijnlijk sterven van de honger, of de groenten zouden zo duur zijn dat het niet meer te betalen was.
Voordelen zijn ook nog dat door genetische gemanipuleerde groenten en gewassen meer weerstand hebben teen bepaalde ziektes en schimmels.
Wat anders kan resulteren in mislukte oogsten.
Dus minder bestrijdingsmiddelen nodig, wat dan weer beter is voor het milieu.

Conclusie: Die actievoerders zijn een gevaar voor de volksgezondheid, het milieu en de maatschappij in het algemeen.

Misschien is het beter dat ze zelf even genetisch worden aangepakt zodat die enige hersencel die ze nog hebben wat beter gaat werken.

Che_cuevara | 30-05-11 | 06:42

Tja, als bewoner van de Linkse Kerk zal er door de Linkse Regenten Club niet veel in de weggelegd worden.

En dat de Links Rakkertjes daarbij andermans eigendom stukmaken? Dat is jammer.

De Linkse Regenten slapen vervolgens rustig verder en dromen heerlijk over de volgende solidariteits belasting.

VoorZetsel | 30-05-11 | 06:11

Ik zou willen dat aardappels dusdanig gemanipuleerd worden zodat ze groeien als patatten en ingebouwde mayo en zout hebben.

necrosis | 30-05-11 | 06:08

*licht uit doet*

neemjemoederindemali | 30-05-11 | 03:35

@NO MORE TEA FOR ME! | 30-05-11 | 03:06

Koffie of een biertjuh?

neemjemoederindemali | 30-05-11 | 03:15

Fijn de rekening van mislukte experiment en tevens politie-inzet verhalen op de daders.
Kijken of ze het dan nog een keer doen als het ze 20/30/40 mille de man heeft gekost.
Smerig links hippie-tuig.
Ja Holzenbein, daar schaar ik jouw ook onder.

NO MORE TEA FOR ME! | 30-05-11 | 03:06

@24/pi | 30-05-11 | 02:48

Linksdraaiende bio yoghurt hebben we het over?

neemjemoederindemali | 30-05-11 | 03:01

@Hölzenbein | 29-05-11 | 23:28 |

Wat ben jij een sukkel

Je vergelijk 30 "linksdraaiende" kudt hippies die denken "Het volk" te vertegenwoordigen, met een volksopstand in Egypte.

Je voelt je vast superieur met zo'n blok voor je kop.

Gewoon typisch links, denken met 10 (soms 30) man het hele volk te vertegenwoordigen, verslik je maar niet in je bio yoghurt.

24/pi | 30-05-11 | 02:48

wirbel010 | 29-05-11 | 22:51

heeft een punt
arbeit macht frei roepen kan altijd nog

barry bas | 30-05-11 | 02:32

Tja wat moet je hiermee

BretBurssen | 30-05-11 | 02:25

@Hölzenbein | 29-05-11 | 23:37

Veel groter is die geplette hersenstam van jou anders ook niet, dude.

neemjemoederindemali | 30-05-11 | 02:08

@Hölzenbein | 29-05-11 | 23:34

Misschien omdat het een waardevol veld is? lauwe stront is de moeite van het jatten niet waard.

neemjemoederindemali | 30-05-11 | 02:06

@dlseth_ | 29-05-11 | 23:31

Nog mooier, je voordeur op slot pleuren is reden dat je iets te verbergen hebt.

neemjemoederindemali | 30-05-11 | 02:03

@Hölzenbein | 29-05-11 | 23:28

Tegen de wil van het volk? Ben niet gevraagd heur.

neemjemoederindemali | 30-05-11 | 02:01

Rechtse genen kwakzalvers gaan voor winst. Niet voor veiligheid.

Ik weet het beter | 30-05-11 | 02:00

Laat de natuur lekker zijn gang gaan we hebben al genoeg ingegrepen.

Eurotokkie | 30-05-11 | 01:52

@Hölzenbein | 29-05-11 | 23:28
Jouw tuin heeft geen hek/omheining? Indien wel: dan mag dus iedere gek jouw plantjes uit je tuin jatten?

koerbagh | 30-05-11 | 01:23

Tis zeker komkommertijd?

Gavrilo | 30-05-11 | 01:18

Sorry maar die mensen hebben geen idee wat er op dat veldje groeide..... SUKKELS... zoek een baan ofzo

Graftak | 30-05-11 | 01:08

linksgeluid | 30-05-11 | 00:46
.... nèver gonna happen .....

Rammstein | 30-05-11 | 00:56

@linksgeluid | 30-05-11 | 00:44
Oh en vergeten:
Zou er ook op deze manier een plaatje van hoofd van woordvoerder gepost zijn als deze een man zou zijn?
Wederom bewijs dat emancipatie ook bij 'ons' blanke autochtonen nog een lange weg te gaan heeft.

linksgeluid | 30-05-11 | 00:46

Het is belachelijk dat dit soort proefvelden mogen.
Kijk naar landen waar het al langer gebeurd.
In Portugal zijn onlangs testen gedaan en zijn zo'n beetje ALLE maisvelden geinfecteerd met genetisch gemanipuleerde mais.

Hoe kan dat? Simpel, het is een plant, die verspreiden zich wel. Ook als je een paar 100 meter radius vrij houd zoals nu gebeurd.

In Portugal worden nu zelfs biologische boeren of kleine boeren die al jarenlang hun eigen zaad (...) gebruiken aangeklaagd door bedrijven als Monsento. Er is namelijk Monsanto-mais geconstateerd, daar moeten jaarlijkse licentiekosten voor betaald worden.

Is dat echt wat we willen met de wereld? Patenten en licenties op planten? Kan dat uberhaupt wel?
Naast dat er geen enkele langetermijnstudie is die kan garanderen dat er geen gevaren voor de volksgezondheid zijn; vernietig je de aarde door een monocultuur van gifresistente gemanipuleerde gewassen. En dat is waarvoor er nu 'getest' wordt.

Wetenschap oke. Maar niet op deze manier, en zonder BASF, monsanto en consorten.

linksgeluid | 30-05-11 | 00:44

@dlseth_ | 30-05-11 | 00:37
Oh en zoek een psychiater op want je bent echt ziek.

Hölzenbein | 30-05-11 | 00:43

@dlseth_ | 30-05-11 | 00:37
Aan je laatste alinea herkennen we je allemaal weer. Jij hebt geen gelijk en kan het weer niet krijgen, en dan laat je je weer gaan in je laatste alinea zodat we allemaal weer zien wat voor prettig a-sociaal figuur jij bent.

Hölzenbein | 30-05-11 | 00:40

@Hölzenbein | 30-05-11 | 00:31
"Als een veld al een omheining heeft, de politie al paraat staat, dan weet je dat er stront aan de knikker is en dat dit tegen de wil van het volk gedaan wordt. Dan moet je niet raar opkijken als demonstranten het veld vernietigen."
.
En om eventjes nadruk te leggen:
.
"Dan moet je niet raar opkijken als demonstranten het veld vernietigen."
.
En daarna als een jankend wijf uit de discussie rennen omdat je je gelijk niet kan halen. Als een linksfundamentalist ben je een waardeloze judas, als mens ben je nog minder waard. Je ouders zullen vast trots op je zijn. Doei! *pitten*

dlseth_ | 30-05-11 | 00:37

Het is erg eenvoudig: eenieder die meent door modificatie van de natuur de vaart der volkeren te kunnen bespoedigen, waant zichzelf Jezus. En we weten allemaal hoe het hem en zijn volgelingen vergaan is, nietwaar? Het ernstige van GMO is echter dat ook niet-gelovigen erdoor getroffen worden. Dus.... Ongezien de tiefus voor alle aanhangers. See You In Hell.

LD50 | 30-05-11 | 00:35

@dlseth_ | 30-05-11 | 00:23
Ik miereneuk nergens over verhullende termen voor geweld (what the fuck???). Ik ging in op jouw gezwam m.b.t. bedreigingen vooraf dat die VOLGENS JOU in de film zouden voorkomen, niets meer niets minder. Borduur jij maar lekker je eigen verhaaltje aan elkaar.

Ik heb ook nergens impliciete goedkeuring tot het gebruiken van geweld gegeven. Hoe haal je zo'n onzin allemaal in je hoofd en wat wil je er eigenlijk mee bereiken? Leg mensen toch geen dingen in de mond die ze nooit gezegd hebben om daarmee je eigen ongelijk te verdoezelen. Ik geef het op. Bekijk het maar want dit is gewoon ziek. Discussie graag, maar dan wel graag op een eerlijke manier.

Hölzenbein | 30-05-11 | 00:31

@Hölzenbein | 30-05-11 | 00:15
Blijf nou eventjes bij de les. Jij claimt dat iets waar bescherming voor nodig is "stront aan de knikker" is, met impliciete goedkeuring tot het gebruiken van geweld. Mijn bewering is dat bescherming pas neergezet werd naar aanleiding van bedreigingen van extremisten. Kort samengevat; erken je fout, wijs het gebruik van geweld af en eet je woorden op.
.
En ik vroeg je om niet te gaan miereneuken over verhullende termen voor geweld. Non-violent; not violent. Wat is violent dan? www.merriam-webster.com/dictionary/vio... Het en-masse vernielen van andermans bezit, aanvallen van agenten en omver rukken van omheiningen noem jij niet 'violent'?

dlseth_ | 30-05-11 | 00:23

@zeg maar jansen | 30-05-11 | 00:17
Nee, maar een poster met goede voornemens en de praktijk achteraf zijn twee totaal verschillende dingen. Er zijn echter van te voren geen bedreigingen geweest zo ver ik het kan overzien en daar ging het om, want daarmee zit dlseth mij al de hele tijd aan de tenen te knagen, terwijl ik toch echt nergens iets van bedreigingen hoor in het filmpje.

Hölzenbein | 30-05-11 | 00:23

lauwebal | 29-05-11 | 22:41
6. Kannibalisme.
Win/win

Rammstein | 30-05-11 | 00:23

Georganiseerde chaos, bij Baader-Meinhof zat zelfs nog een hele gedachtewereld achter die term.

Flapdas | 30-05-11 | 00:23

Kwamen die activisten met auto's trouwens?

zeg maar jansen | 30-05-11 | 00:20

@zeg maar jansen | 30-05-11 | 00:12
Nou hier weet iedereen wat de Napoleonsbaan is, OK, het is officieel de Napoleonsweg, maar een baan is ook weg in het Limburgs.

nl.wikipedia.org/wiki/Napoleonsweg

Hölzenbein | 30-05-11 | 00:20

Hölzenbein | 30-05-11 | 00:15 Weerloze plantjes uit de grond rukken is niet 'non violent'.

De grond waarin ze geworteld zijn nota bene.

zeg maar jansen | 30-05-11 | 00:17

@dlseth_ | 30-05-11 | 00:10
Wat wil je nou eigenlijk bereiken. Je zit al een tegel of vier min of meer te zeuren over "In het filmpje wordt aangegeven dat de bescherming daar is neergezet naar aanleiding van eerdere bedreigingen.". Ik beweer dat het niet in het filmpje gezegd wordt en het wordt ook niet in het filmpje gezegd. Na kom jij af met dat ik aan het mierenneuken ben? Waaaaatblief? Jij zit hier wat te beweren wat gewoon niet klopt. En nou kom je met een poster af waar ik ook geen bedreiging ontdekken kan. Er staat zelfs de term non violent direct action op. Dus alsjeblieft zeur mij niet aan mijn kop die je zelf foutief verkondigd. Dank bij voorbaat.

Hölzenbein | 30-05-11 | 00:15

Hoe durven die lui zich eigenlijk progressief te noemen! Elke vorm van vooruitgang in de wetenschap werken ze tegen....... tja op windmolens etc. na dan.....

Hobbykip | 30-05-11 | 00:15

Hölzenbein | 30-05-11 | 00:07 Ik moest een weg zoeken die volgens die man 'Napoleonsbaan' heette.

Nee, dan zit je niet vastgebakken in het verleden.

zeg maar jansen | 30-05-11 | 00:12

@Hölzenbein | 30-05-11 | 00:05
Een aankondiging om de boel te gaan slopen is een bedreiging op zich. Zie ook hun eigen flyer: fieldliberation.files.wordpress.com/20...
.
En ga nou alsjeblieft niet lopen miereneuken over het gebruik van termen als 'liberate' and 'replace' om vernietiging van goederen goed te praten. Er is van te voren aangekondigd dat men andermans gewassen zou willen vernietigen; dus een bedreiging richting het private bezit.

dlseth_ | 30-05-11 | 00:10

@Saladin Chamcha | 29-05-11 | 23:34 Briljant geschreven!
Ik denk dat Rutte zijn Eigenheimers wel kent, trouwens, gezien de vorm van zijn hoofd.
@Art Vandelay Ultor | 29-05-11 | 23:43 Geniale vondst!
@Bakito | 29-05-11 | 23:44 Aardig gevonden. Kartoffelheld!

Lewis Lewinsky | 30-05-11 | 00:08

@zeg maar jansen | 30-05-11 | 00:02
Wat ik wel leuk vind is dat je Swaalm en Remunje nog steeds onthouden hebt na al die jaren en ik wed ook dat je weet wat ze betekenen. Dus twee Limburgse woorden heb je al geleerd. Prima toch!

Hölzenbein | 30-05-11 | 00:07

dlseth_ | 30-05-11 | 00:02 Van natuurvoeding wordt je dus niet sterker. Bij een flinke bries liggen zulke hekken al om en in het filmpje is te zien dat ze er een touw aan vast haken en dan met z'n velen moeten trekken om het om te krijgen.

zeg maar jansen | 30-05-11 | 00:06

@dlseth_ | 30-05-11 | 00:02
De actie was aangekondigd zegt men op 0:05. Dus? Waar wordt iets gezegd van eerdere bedreigingen?

Hölzenbein | 30-05-11 | 00:05

Hölzenbein | 30-05-11 | 00:00 Ik kan alleen maar Hollands. En ik weet zeker dat ik m'n vraag begon met: Meneer, mag ik u wat vragen?".

Maar ja. Swaalm en Remunje lagen tussen mij en de rest van de bewoonde wereld in.

zeg maar jansen | 30-05-11 | 00:02

wirbel010 | 29-05-11 | 23:46
Eigenheimers staan bij mij op nummer 2 in de categorie: Niet te vreten

*begint een paar frieslanders te schillen*

Harpert Debuisonje | 30-05-11 | 00:02

@Hölzenbein | 29-05-11 | 23:56
Op 0:05 minuten in het filmpje wordt al melding gemaakt van een van te voren aangekondigde actie. Net als op die site van hunzelf. Daarnaast is duidelijk te zien op het filmpje dat dit een tijdelijk hekwerk is op blokken in plaats van een permanent hekwerk welke verankerd is in de grond. En nu jij.

dlseth_ | 30-05-11 | 00:02

@Jansen
Zie Hölzenbein | 29-05-11 | 23:37

spanarchist | 30-05-11 | 00:01

@zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:59
Wat zeat dea?

Hölzenbein | 30-05-11 | 00:01

@zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:54
Iets waar Limburgers een hekel aan hebben is hoogmoed van 'Hollanders van boven de rivieren'. In dat geval praten wij gewoon Limburgs. Als je echter fatsoenlijk in Nederlands antwoord krijg je ook een fatsoenlijk Nederlands antwoord. En in school scoren de Limburgse kinderen de hoogste cijfers voor het Nederlands (niet Limburgs) van heel Nederland. Dat bedoelde ik.

Hölzenbein | 30-05-11 | 00:00

spanarchist | 29-05-11 | 23:59 "dit twee van jezelf"? Wat bedoel je?

zeg maar jansen | 30-05-11 | 00:00

dlseth_ | 29-05-11 | 23:57 Maar, ze brouwen in Limburg toch helemaal geen bier meer?

*trekt wandelschoenen vast aan*

zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:59

zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:54
"tel eerst even dit twee van jouw zelf."
Slimmer in taal misschien niet, maar wel een taalvernieuwer.

spanarchist | 29-05-11 | 23:59

zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:54 En bedankt weer voor de min.

Gelukkig ligt er daar nu een tunnel, hoef je minder Limlanders in het wild te zien lopen.

zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:57

@zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:54
Limburg heeft wel een paar goede punten heur!
.
*neemt slok Hertog Jan*

dlseth_ | 29-05-11 | 23:57

@dlseth_ | 29-05-11 | 23:49
Waar precies in het filmpje en met welke woorden wordt aangegeven dat de bescherming (de omheining neem ik aan, en de politie) naar aanleiding van eerdere bedreigingen?

Hölzenbein | 29-05-11 | 23:56

Hölzenbein | 29-05-11 | 23:39 Slimmer in taal? Ik heb in het zuiden eens naar de weg gevraagd in het pre-tomtomtijdperk.
Toen de lokalo over 'Swaalm'en 'Remunje' begon heb ik bij het eerstvolgende tankstation een wegenkaart gekocht.

Niet te volgen die Limlanders.

zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:54

dlseth_ | 29-05-11 | 23:49 | + 0

die omheinig had ook weinig zin trouwens en was het vandaag niet gelukt dan was er wel in de komende weken in het holst van de nacht toegslagen, dan komen de ratten altijd uit hun hol.. dus een zinloze actie van de politie vandaag

krem | 29-05-11 | 23:53

@Hölzenbein | 29-05-11 | 23:47
Leg. het. Dan. Uit. Jij stelt "Als een veld al een omheining heeft, de politie al paraat staat, dan weet je dat er stront aan de knikker is en dat dit tegen de wil van het volk gedaan wordt.". In het filmpje wordt aangegeven dat de bescherming daar is neergezet naar aanleiding van eerdere bedreigingen. Misschien snap ik het niet. Leg dus maar eens uit.

dlseth_ | 29-05-11 | 23:49

Hölzenbein | 29-05-11 | 23:43 | + 0 -

nee je noemt de demonstranten waarschijnlijk demonstranten dus je twijfelt nog.. nou ik in ieder geval niet, ik ben het soms ook niet eens met democratisch genomen besluiten maar dan ga ik de boel nog niet lopen vernielen !

krem | 29-05-11 | 23:48

reinaarden | 29-05-11 | 23:31
Dat is inderdaad het geval. Bovendien wordt naburige boeren in de VS verboden oorspronkelijke rassen te kweken omdat er dan kruisbestuiving ontstaat. Monsanto heeft zo'n beetje het monopolie op zaden in de VS.
wirbel010 | 29-05-11 | 23:35
Wat lul je nu weer allemaal? GM planten zijn zeker niet per definitie steriel.

Harpert Debuisonje | 29-05-11 | 23:48

@dlseth_ | 29-05-11 | 23:44
Inhoudelijk heb ik er al meer dan genoeg over gezegd. En ik zei van te voren al dat je de logica toch niet snapt, dus.

Hölzenbein | 29-05-11 | 23:47

Harpert Debuisonje | 29-05-11 | 23:41
Bintjes zijn ook voor de 'Hollanders', die eten we in Friesland niet. Maar zelf heb ik goede opbrengsten met de Eigenheimers. Lekker zelf gekweekt en onbespoten. Wel steeds het veld opschuiven, om biodiversiteit in de bodem te behouden.
Overigens heb ik nog nergens gehoorde dat er Spanjaarden ziek geworden zijn van de killer-komkommers. Was het al iemand opgevallen dat het in Nederland zo droog is, en misschien een en ander besproeid is met verontreinigd slootwater? Ook wat dat betreft zitten we op de grens van wat mogelijk is met intensieve landbouw en kan je problemen verwachten.

wirbel010 | 29-05-11 | 23:46

Bakito | 29-05-11 | 23:44 Humor.

zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:45

Oeps.. Excuus!

dlseth_ | 29-05-11 | 23:44

@Hölzenbein | 29-05-11 | 23:41
Maar ga anders even inhoudelijk er op in, in plaats van draaien rond een paar termen. Lees mijn post eens opnieuw en laat voor de grap 'linksdraaiend tuig' eruit en try again.

dlseth_ | 29-05-11 | 23:44

@Hölzenbein | 29-05-11 | 23:41
Maar ga anders even inhoudelijk er op in, in plaats van draaien rond een paar termen. Lees mijn post eens opnieuw en laat voor de grap 'linksdraaiend tuig' eruit en try again.

dlseth_ | 29-05-11 | 23:44

@Saladin Chamcha | 29-05-11 | 23:34
Wollt ihr den totalen Kriel?

Bakito | 29-05-11 | 23:44

De genetische maakbaarheidsmaffia mag van mij ook opzouten, anders rust straks op alles wat groeit en bloeit een patent. De gentechbedrijven zijn de communisten van de evolutie.

Detlev Tarnowitz | 29-05-11 | 23:44

@krem | 29-05-11 | 23:42
Heb ik dat gezegd? Nee. Dus?

Hölzenbein | 29-05-11 | 23:43

@Saladin Chamcha | 29-05-11 | 23:34
Heb je dit al aangekaart bij Terre des Pommes?

Art Vandelay Ultor | 29-05-11 | 23:43

Hölzenbein | 29-05-11 | 23:32 | + -1 -

oh ja natuurlijk, het vernielen van een experiment met genetisch gemanipuleerde aardappelen waarvoor door een democratisch besluit van de Vlaamse regering toestemming voor gegeven is heel erg democratisch.. duidelijk !

krem | 29-05-11 | 23:42

@adriana65 | 29-05-11 | 23:41
Jawel, maar niet iedereen lust alles.

Bakito | 29-05-11 | 23:42

@dlseth_ | 29-05-11 | 23:36
Wat is "linksdraaiend tuig"? Heb je dat net uitgevonden? Misschien lopen mensen te rellen en te zieken omdat ze anders niet gehoord worden? In Egypte waren mensen het ook niet eens met de gang van zaken. Zijn ze daarom 'linksdraaiend tuig'. Ik geloof niet dat je veel verstand hebt van zaken.

Hölzenbein | 29-05-11 | 23:41

wirbel010 | 29-05-11 | 23:11
De Bintjes zijn er al aardig uitgekweekt. Ik eet niet graag aardappels vol met zwarte plekken. de opbrengst is ook niet geweldig in kilo's

Harpert Debuisonje | 29-05-11 | 23:41

Hoog niveau weer op de zondagavond.
Produceren we al niet twee keer zoveel voedsel als we opeten?

adriana65 | 29-05-11 | 23:41

@zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:37
Wij zijn qua taal alvast slimmer dan de rest van Nederland. Zijn cijfers van.

Hölzenbein | 29-05-11 | 23:39

@Terreurbv_Fu | 29-05-11 | 23:33
Wat is uberhoudt? En voor de rest heb jij ook niet al te veel hersencellen, ten minste niet wat het ABN aangaat. Dus voordat je het over hersencellen van anderen hebt, tel eerst even dit twee van jouw zelf.

Hölzenbein | 29-05-11 | 23:37

Hölzenbein | 29-05-11 | 23:35 Half-om-half zijn jullie daar in Limburg.
De slimste Belgen of de domste Duitsers. Kies maar.

zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:37

@Hölzenbein | 29-05-11 | 23:34
Misschien moet er een hek omheen omdat allerlei linksdraaiend tuig heeft aangekondigd te gaan lopen rellen en zieken? Kijk het filmpje maar eens; de hekken en de politie zijn daar neergeplempt naar aanleiding van een oproep om de boel te komen vernietigen...
.
Of denk je werkelijk dat er dag en nacht een handjevol blauw rondloopt voor het geval dat...?

dlseth_ | 29-05-11 | 23:36

@zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:32
Je komt er als buitenstaander ook moeilijk tussen. Die hele activistenwereld wordt geregeerd door vriendjespolitiek.

Bakito | 29-05-11 | 23:36

@zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:33
Bij ons in de buurt noemen ze die ook patatten en we zijn niet eens Belgen. Kan je nagaan.

Hölzenbein | 29-05-11 | 23:35

reinaarden | 29-05-11 | 23:31
Dat is inderdaad het geval. Bovendien wordt naburige boeren in de VS verboden oorspronkelijke rassen te kweken omdat er dan kruisbestuiving ontstaat. Monsanto heeft zo'n beetje het monopolie op zaden in de VS.

wirbel010 | 29-05-11 | 23:35

@dlseth_ | 29-05-11 | 23:31
Die logica snap jij niet. Je moet de vraag stellen waarom heeft het veld bescherming nodig in de vorm van een hek en politiebescherming? Omdat het een heel gewoon aardappelveldje is? Ik weet niet waar jij woont maar in Noord Limburg heb ik nog nergens een privaat eigendom van een boer gezien met een hek er om. Vandaar dat je de logica niet snapt. Kwestie van even nadenken misschien?

Hölzenbein | 29-05-11 | 23:34

Ik hoop dat Rutte zich hier snel en duidelijk over uitspreekt. Het mag natuurlijk geen twijfel lijden dat hij de minister-president is van álle aardappels. Het systematisch uitzonderen van en de brute agressie tegen een bepaalde groep aardappelen die vandaag de dag het straatbeeld domineert, kan en mag nooit getolereerd worden. Vanwege hun afkomst wordt deze groep aardappelen al jarenlang geteisterd door een niet-aflatende hetze die doet denken aan de jaren '30. Onderbuikgevoelens en latent geacht racistisch sentiment beheerst eens te meer te voedselmarkt. Mensen, dit moeten we toch niet willen met z'n allen?

Saladin Chamcha | 29-05-11 | 23:34

Hölzenbein | 29-05-11 | 23:32 Het zijn Belgen. Boze Belgen.
En die noemen aardappelen geen aardappelen maar patatten.
Dat is raar.

zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:33

99% van de vieze stinkende blowende boom-knuffelende linke sukkels heeft nog niet eens genoeg hersenen cellen om maar uberhoudt het besef te hebben wat genetische manipulatie is, het zijn allemaal! van die domme meelopers.

Als je zulk tuig op je land zal hebben lopen zou je gewoon het recht moeten hebben om ze neer te knuppelen.

Terreurbv_Fu | 29-05-11 | 23:33

@junta | 29-05-11 | 23:29
Aha een prof. Ik had al zo'n vermoeden.

Bakito | 29-05-11 | 23:33

Bakito | 29-05-11 | 23:29 Dat mens komt in de namenlijst dan weer niet voor. Het is het domein van de Duijvendakjes en de de Rijkjes. Familiezaakje.

zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:32

@krem | 29-05-11 | 23:30
Die demonstranten zijn waarschijnlijk democraten.

Hölzenbein | 29-05-11 | 23:32

Kan iemand mij hier vertellen of het waar is dat GM gewassen steriel zijn, waardoor de boeren die dit gebruiken elk jaar nieuwe zaden moeten kopen?
Mocht dat waar zijn is dat een serieus probleem dat de hele wereldvoedselproductie in handen van bedrijven als Monsanto legt.
Mocht dat niet waar zijn zie ik geen direct probleem, tenzij de gewassen wel gif bevatten, maar niet kapot gaan.

reinaarden | 29-05-11 | 23:31

@Hölzenbein | 29-05-11 | 23:28
Wacht even, een stukje privaat eigendom heeft bescherming nodig in de vorm van een hek en politiebescherming... En dat is voor jou bewijs dat er iets niet goed is? Dus als iemand jou bedreigt en je vraagt bescherming aan op wat voor een manier dan ook, dan is dat eigenlijk bewijs dat je wat te verbergen hebt?
.
Wat een heerlijke debiele logica.

dlseth_ | 29-05-11 | 23:31

Genetische manipulatie is de oplossing voor het wereld voedsel probleem. Waarom willen ze niet dat de rest van de wereld te vreten krijgt?
Zelfde probleem met die gekken die tegen stamcel onderzoek zijn. Daar kunnen waarschijnlijk ontzettend veel levens mee gered/verbeterd worden. Wat is dan het probleem van die gekken?
Laatst dus kennelijk eerste hiv persoon volledig genezen... Vast Satan, want god doet sowieso geen hol.

Geen01 | 29-05-11 | 23:31

wirbel010 | 29-05-11 | 23:26 Tsja, als jij de twee belangrijkste monetaire instituten op deze aarbol als 'onbetrouwbaar' wegzet, dan heeft elke verdere discussie geen enkele zin.....

Wees_eens_creatief | 29-05-11 | 23:30

@ Hölzenbein | 29-05-11 | 23:28 | + 0 -

je bedoelt als democraten dan het veld vernietigen ? ;)

krem | 29-05-11 | 23:30

krem | 29-05-11 | 23:26 Stt, verraad het nou niet. Zo doen ze het gewoon. Het zijn landbouwtechneuten, die leggen echt niet alle eieren in één mandje.

zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:30

Bakito | 29-05-11 | 23:16 |

Nee hoor, je gaat van mij nooit vingerafdrukken vinden op eender welk vuurwapen *gniffelt*

junta | 29-05-11 | 23:29

@zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:26
Zou dat 'Mens, ga toch koken!' een hint zijn geweest?

Bakito | 29-05-11 | 23:29

Dat is wat je noemt radicalisering. Met wortel en al uit de grond trekken.

Detlev Tarnowitz | 29-05-11 | 23:29

Als een veld al een omheining heeft, de politie al paraat staat, dan weet je dat er stront aan de knikker is en dat dit tegen de wil van het volk gedaan wordt. Dan moet je niet raar opkijken als demonstranten het veld vernietigen.

Hölzenbein | 29-05-11 | 23:28

Wees_eens_creatief | 29-05-11 | 23:08
IMF en Wereldbank noem ik nu niet echt betrouwbare bronnen. Welvaart heeft m.i. meer te maken met hoe gelukkig je bent en wat voor levensstandaard je hebt. Daarin zijn de Scandinavische landen toch een stuk beter af dan wij. En wensdenken klopt, ik woon in Zweden een stuk mooier dan hier.

wirbel010 | 29-05-11 | 23:26

als ik dat nou moest regelen he dan zorgde ik dat is 2 veldjes had, 1 met hekwerk en politie en 1 gewoon zonder dit alles en dan zou ik nu ook zeggen oh wat jammer nou nu is al ons werk voor niks geweest gheghe..

krem | 29-05-11 | 23:26

@zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:22
Natuurlijk niet. Door te focussen op de aardappel raken ze Henk en Ingrid in hun onderbuik. Dit gaat stemmen kosten.

Bakito | 29-05-11 | 23:25

zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:22 |

Touch'e.. maar dat gebeurt binnenskamers, zolang als dit onschuldig gewasje dat van nature overal groeit door gristenfundinazi's wordt geboycott. :P

Free4Fall | 29-05-11 | 23:25

geldt.

Free4Fall | 29-05-11 | 23:23

zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:16
Tja, als rechtsgekkies alle initiatieven tot het overstappen op een duurzame vorm van landbouw hadden lopen saboteren, omdat ze zo graag een GS-naam als 'Benbinnen' willen voeren...
Er zijn methoden zat om landbouw cyclisch te maken (zodat bijvoorbeeld niet alle fosfor (essentiele voedingsstof landbouwgewassen, eindige grondstof, afgelopen decennium met 700% in waarde gestegen) de zee in zou spoelen). Alleen kost dat wat geld, en dan is het een linkse hobby.

Hetzelfde geld voor grondwaterpeilbeheer in samenhang met duurzaam watergebruik.

Free4Fall | 29-05-11 | 23:22

Maar over genetisch gemanipuleerde wiet hoor je ze niet hè?

zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:22

Bakito | 29-05-11 | 23:19 Ja, omdat de wietkweker een zo groot mogelijke winst wil behalen in zo kort mogelijke tijd gaat ie genetisch sterkere plantjes kweken.

zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:21

@wirbel010 | 29-05-11 | 23:15 Noorwegen? Staat slechts op plaats 25 op de IMF & 24 op de wereldbank lijst wat betreft hun economie. Een florerende economie is een belangrijke graadmeter voor welvaart. Gezien nederland op diezelfde lijst op plek 16 staat zou ik het nog niet zo zeker weten.... ik ruik een klein beetje wensdenken mn beste....

Wees_eens_creatief | 29-05-11 | 23:21

@ wirbel010 | 29-05-11 | 23:15
Daarom ook dat we de wetenschappers onderzoek moeten laten doen. Of laten we het liever over aan Monsanto die ergens in afrikanistan zelf testjes doet...?

gardeville | 29-05-11 | 23:20

Dit filmpje is mede mogelijk gemaakt door de vrienden van Volkert.

wtf443 | 29-05-11 | 23:20

@zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:17
Wist je trouwens wat daar wordt gerommeld, in de wietteelt?

Bakito | 29-05-11 | 23:19

Wou dat ze dat met een veld genetische gemanipuleerde noord Afrikanen deden.

Dhr. Z. Wijn | 29-05-11 | 23:19

kan je net zo goed geen omheining zetten he, die was helemaal niet verankerd..

krem | 29-05-11 | 23:18

Tsja, links en vreedzaam. Water en vuur.

Schaamharing | 29-05-11 | 23:18

@KevinBeun | 29-05-11 | 23:16
Wat zeg je dat geil!

Bakito | 29-05-11 | 23:18

Bakito | 29-05-11 | 23:12 Echte hippies zorgen dat ze een wietpas krijgen.

zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:17

En natuurlijk staat dit geweld in geen enkele verhouding met wat gentech-giganten uitvreten.

Free4Fall | 29-05-11 | 23:17

Free4Fall | 29-05-11 | 23:13 Zou het niet fijn zijn wanneer een aardappeloogst niet verloren gaat omdat het toevallig eens wat meer regent? Het gaat inderdaad om geld. Maar ook om de wereldvoedselvoorraad.

zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:16

@junta | 29-05-11 | 23:12
Je hebt wel iets met wapens of niet?

Bakito | 29-05-11 | 23:16

Linksch teringtuig, ga werken! Ze hadden gewoon mij en nog een groepje reaguurders moeten optrommelen, had met liefde met een knuppel door dat veld gerend daar.

KevinBeun | 29-05-11 | 23:16

Bakito | 29-05-11 | 23:12 |

Inderdaad. De nazaten van de hippies hebben goed begrepen hoe hun ouders zich politiek compleet buiten spel hebben laten zetten, en pakken het dus anders aan, het predikaat 'hippy' onwaardig. Wat niet wil zeggen dat je ons er niet mee vleit, door het zo te benoemen.

Free4Fall | 29-05-11 | 23:16

Wees_eens_creatief | 29-05-11 | 23:08
Je doet je naam geen eer aan he? Ooit wel eens van Noorwegen gehoord trouwens? Staat meestal op nummer 1 van beste landen om in te wonen en beschermt zijn eigen producten en lokale markt als één van de beste. Ook daar heeft men uitgevonden dat genetisch gemodificeerde kweekzalm het ecologische systeem in de problemen bracht.
Ik heb het over logische gevolgtrekkingen. De meeste lezers hier kunnen daar niet in meegaan. Zoals ik al zei zijn we in Nederland groot geworden met veredeling, maar gaat het in dit geval om iets heel anders. Ik keur het vernielen van andermans eigendom ook niet goed, maar mensen moeten eens wat bewuster worden en niet het nieuws dat hun voorgeschoteld wordt voor waarheid aannemen.

wirbel010 | 29-05-11 | 23:15

Dat argument over dat het tegen de wetenschap zou zijn is volslagen lulkoek. Juist de wetenschap is goed doordrongen van de nadelen, en het is spijtig dat niet wat meer mensen de ruggegraat hebben er hun mond over open te doen.

Een GM-aardappelveld heeft met wetenschap geen zak te maken, maar alleen met geld verdienen, ten koste van de natuur.

De meeste argumenten tegen gentech gaan niet op, als men zich tot het laboratorium niet beperkt. Maarja, dan zou wetenschap ineens moeten worden gesubsidieerd door de gemeenschap, en niet door big business... En dan heet het linkse hobby. Over godwinnen gesproken.

Free4Fall | 29-05-11 | 23:13

round up ?? nooit van gehoord

Mirdom | 29-05-11 | 23:13

Bakito | 29-05-11 | 23:09 |

Beste vriend,*schraapt de keel* in mijn ganse leven heb ik nog nooit iemand in de maling genomen. Dat zweer ik je. Schiet mij dood als ik lieg.

junta | 29-05-11 | 23:12

@zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:10
Echte hippies doen zoiets niet.

Bakito | 29-05-11 | 23:12

junta | 29-05-11 | 23:06 Diepbevroren in gloeiend hete olie wil dat wel eens lukken ja.

zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:12

Als PVV stemmer zou je hier ook tegen moeten zijn, want het verdringt de inheemse soorten inderdaad. Laten we trots zijn op onze Borgers, Doré's en Bintjes. Door jarenlange veredeling gekweekt. Dat we er nu teveel exporteren of juist goedkope rommel uit Spanje en Noord-Afrika importeren zorgt alleen voor slechte prijzen voor onze boeren. Eigen aardappel eerst! ;) En zoals reeds gezegd: het probleem ligt bij de wereldmarkt, speculatie en overbevolking wat wordt uitgebuit door multinationals. Gelukkig heb ik mijn eigen groente en dus geen last van EHEC bacteriën of GMO's.

wirbel010 | 29-05-11 | 23:11

Damned hippies.

zeg maar jansen | 29-05-11 | 23:10

@junta | 29-05-11 | 23:06
Zit je me nou in de maling te nemen?

Bakito | 29-05-11 | 23:09

Het is nu een aardappelveld maar over een jaar of tien legt een van deze malloten, hoogstwaarschijnlijk wederom onder het oog van een of andere veiligheidsdienst, misschien onze toekomstige president plat.

Niemands Knegt | 29-05-11 | 23:09

@seven
Daarom prefereer ik ook Genetische Modificatie ipv Manipulatie.

En @ wirbel010 | 29-05-11 | 23:02 |
Deze informatie heb ik zeker niet van de website of affiliates van Monsanto. Aangezien mijn studie zich bezighoudt met GMO's word ik wel geacht hier het een en ander over te weten.

Wat bijvoorbeeld niet mogelijk is door klassiek veredelen, is vitamines toevoegen, concentraties medicinale stoffen verhogen, productie van andere metabolieten etc. Zo is er bijvoorbeeld vitamine A toegevoegd aan rijst, Golden Rice, verder gekruist met locale gewassen zodat boeren in derde wereldlanden een gezonde rijstvariant kunnen telen waardoor o.a. blindheid wordt tegengegaan. Hier zul je dan ook wel het positieve niet van inzien aangezien je hier weer levens mee zult sparen.

Looolz | 29-05-11 | 23:08

wat een kudtvolk.... van die types als @wirbel010 die menen dat zij alles kapot mogen maken van anderen... want ja, de grote bedrijven he..... man man, zoveel onkunde kom nochtans weinig tegen. Dankzij 'grote' bedrijven heeft meneer de welvaart die hij nu ervaart. Dat daar nadelen aanzitten is evident. Maar goed, meneer Wirbel010, wijs mij nou eens een samenleving aan die welvaart heeft, maar toch niet meegaat in de kapitalistische mallemolen, praten we dan verder....

Overigens is dit hetzelfde tuig dat achteraf gaat klagen dat het politieoptreden 'veel te geweldadig was'.. zie ook G20 demonstraties...

Wees_eens_creatief | 29-05-11 | 23:08

Bakito | 29-05-11 | 23:03 |

Als je een GM aardappel in de frituur gooit, ontploft hij zoals een granaat. Wist je niet he!

junta | 29-05-11 | 23:06

Volgens mij weten velen hier niet wat genetisch manipuleren is. Je verandert heel de samenstelling van een gen. Daar is helemaal niets natuurlijks meer aan. Als insecten het dan niet meer willen eten of er aan doodgaan, hoe zou het dan op de lange termijn voor mensen zijn?

wirbel010 | 29-05-11 | 23:06

@Looolz:
nadelen gentech, die je leert op de universiteit: langetermijneffecten van GM-producten op ecosystemen zijn niet bekend, en kunnen niet afdoende worden onderzocht.
GM-species zijn 'te goed aangepast' en verdringen daarmee inheemse soorten, wat bovendien afname van de genetische diversiteit tot gevolg heeft, met alle desastreuze gevolgen van dien (verminderde weerstand etc.)
GM-species kruisen zich met inheemse soorten, wat onvoorspelbare effecten met zich meebrengt.
Gentech-producten zorgen voor oneerlijke concurrentie, t.o.v. boeren die niet de middelen hebben om met biotech giganten in zee te gaan.
Biotech is helemaal niet nodig.
Biotech-gewassen worden vaak in samenspel met nieuwe gewasbeschermingsmiddelen gebruikt, die veel te schadelijk zijn voor insecten, leidende tot sterke daling in populaties, van bijvoorbeeld bijen. (weten ze bij GS alles van, dat we met zijn allen DEAUDT gaan als die uitsterven)

Groetjes,

Een docent milieubiologie

Free4Fall | 29-05-11 | 23:05

Ik begrijp opeens de herkenning tussen linksmensen en Moslimfundi's... *opeens heb je het*

doenormaal! | 29-05-11 | 23:05

Aan de ene kant ben ik vrij terughoudend als het gaat om gerommel met ons voedsel.

Maar in dit geval, als je zo'n gejaste aardappel in de frituur gooit, zal dat weinig schade aan kunnen richten. Dat vet is namelijk 180 graden heet. Lijkt me sterk dat zo'n gen dat overleeft.

Bakito | 29-05-11 | 23:03

wirbel010 | 29-05-11 | 22:44
Mosanto is idd een rete commercieel bedrijf, en niet altijd even netjes en streeft zoals vele multinationals naar monopolisering. Echter niet alles wat jijbuis beweert is ook waar. De bijensterfte komt niet door roundup, maar mogelijk door een ander nieuwer middel.
PS Zonder onkruidverdelgers zou er nu een graantekort (en dus honger) zijn.
Veel bezwaren zijn sematisch. Veredeling is goed, toch? Nooit maakt iemand zich daar druk over. Idem kruisen van gewassen. De naam GM klinkt gewoon slechter in het oor. Genetisch Manipulatie, manipulatie=altijd slecht denken ze dus oh the horror.
Hadden ze het biologische verrijking genoemd, was het niemand opgevallen of erover gevallen.
Kortom GM is als naam verkeerd gekozen, maar of de technie daarmee ook direct gevaarlijker is dan bv kruisen? GM wordt volgens mij meer gechecked dan al dat andere met wel vriendelijk klinkende naampjes.

seven | 29-05-11 | 23:02

Looolz | 29-05-11 | 22:55
Ik neem aan dat je die informatie direct van de website of affiliates van Monsanto hebt gehaald? Net als bij de Schaliegas winning zijn er namelijk heel wat partijen die positieve propaganda leveren waarom we dit nodig hebben. Ik weet één ding: Nederland is groot geworden met natuurlijke bestuiving en veredeling. Dát is de manier om goede opbrengsten te krijgen. Het echte probleem is echter overbevolking en globalisering. Daar hoor je niemand over.

wirbel010 | 29-05-11 | 23:02

@wirbel010 29-05-11 | 22:59 |
Het feit dat GMO's onder andere door Monsanto geproduceerd worden maakt GMO's daarom nog niet slecht

Looolz | 29-05-11 | 23:01

Die Barbara ziet er ook lekker macrobiotisch en genetisch gemodificeerd uit.

nllismaj | 29-05-11 | 23:00

@Free4Fall | 29-05-11 | 22:55
Het is duidelijk dat jij je er niet in hebt verdiept. Als je de nadelen zo klaar als een klontje vindt, waarom noem je er dan niet even één? Gentech heeft de toekomst, zolang er goed en gecontroleerd onderzoek naar is gaat er niks fout.

Looolz | 29-05-11 | 22:59

als je niks te doen hebt op zondag... dan maar aardappels plukken.

De Opste | 29-05-11 | 22:59

Looolz | 29-05-11 | 22:57
Leer eens lezen jongen. Het gaat over de Elite en de Multinationals. Dat zijn de bedrijven die GMO's produceren. Kijk eerst eens naar Monsanto en kom er dan op terug.

wirbel010 | 29-05-11 | 22:59

@wirbel010 | 29-05-11 | 22:51
En dat heeft wat met GMO's te maken?

Looolz | 29-05-11 | 22:57

die woordvoerder van de aardappelredders Barbara ziet er echt uit als een kerel, wat een walgelijk wijf!

billenbijter | 29-05-11 | 22:56

kiek die patatbakkers eens gaan joh niet normaal meer.

poetsnoet | 29-05-11 | 22:56

@lauwebal | 29-05-11 | 22:49

Zei ik ergens vernietigen?
Kan toch ook op de post naar arabirië? Daar doen ze ook niet aan genetische manipulatie. Hooguit inteelt.
Maar dan wordt het hier in ieder geval rustiger.

ZKH EénOog | 29-05-11 | 22:55

Bedankt voor de tip. Ik ga me aanmelden. I'll show you slopen... Is hard nodig, want de destruction capitalists in DH en Europa doen er geen ruk tegen, mede dankzij de steun van het stelletje neprebellen van GS. En dat terwijl de nadelen van gentech-gewassen zo klaar als een klontje zijn voor iedereen met twee of meer hersencellen, die zich in de materie heeft verdiept.

Free4Fall | 29-05-11 | 22:55

@wirbel010 | 29-05-11 | 22:44
Met RoundUp gaat alles op je veld dood, maar verdwijnt snel uit het milieu. Hierna kan je gaan telen. Monsanto levert hier een oplossing door resistente genen in het gewas te plakken en zo een ultiem onkruidbestrijdingsmiddel te hebben. Het zou kunnen dat deze resistente genen in het onkruid terecht komen, dat zou eventueel een probleem kunnen zijn. Verder zeg je dat bijensterfte een probleem is, dit is nog nooit aangetoond! Hier is ook helemaal geen aanleiding voor, alhoewel mensen bang zijn dat BT gewassen hiervoor kunnen zorgen. Hierbij is de schade voor het milieu onderzocht, maar er is haast geen specifieker insecticide verkrijgbaar dan het Bt wat dit gewas uitscheidt! Onschadelijk voor alles behalve de insecten waar je vanaf wilt.

Looolz | 29-05-11 | 22:55

@Parsons | 29-05-11 | 22:33
Ha ha. Hoewel is eigenlijk om te huilen.

doenormaal! | 29-05-11 | 22:54

@lauwebal | 29-05-11 | 22:46
Onzin. Kijk die docu.

Parsons | 29-05-11 | 22:54

@wirbel010 | 29-05-11 | 22:51
En toch vetrouw ik bedrijven meer dan stinkhippies. Want ik kan er voor kiezen om geen producten van bedrijf X af te nemen... En ik kan helaas niet kiezen welke milieukluppies geen subsidie meer mogen ontvangen...

dlseth_ | 29-05-11 | 22:53

Indy media 2.0 ?

geouwehoer | 29-05-11 | 22:53

Het is in Belgie al geen haar beter dan hier. Pliesie doet niets en de belanghebbenden zitten met de schade.
Ik ben TEGN genetische manipulatie van gewassen maar blijf met je poten van andermans spullen af...

xspalm | 29-05-11 | 22:52

Noem het hippies en links tuig en iedereen stopt verder te denken. Alsof de grote bedrijven het beste met ons en de mensheid voor hebben. Uiteindelijk is het wel de elite die voor de meeste ellende zorgt; diezelfde elite die onder alle omstandigheden er zelf warmpjes bijzit, terwijl de gewone arbeider voor de EUSSR mag opdraaien en duizenden kansen-migranten mag opvangen. Neem ook eens Schaliegas; O ja, dat levert ons veel geld en banen op! Maar kijk je verder dan zie je dat het vooral het milieu verpest en multinationals er stinkend rijk van worden. Dick Cheney heeft de wetten er door gedrukt om de gaswinning door het bedrijf waar hijzelf ceo van was, Haliburton, mogelijk te maken, zonder dat wetten ter bescherming van drinkwater hierop van toepassing waren.

wirbel010 | 29-05-11 | 22:51

@ZKH EénOog | 29-05-11 | 22:47 : Ik denk niet dat we daarvoor genoeg hippies hebben. Bovendien zal ik nooit pleiten voor het vernietigen van mensen, kleinere bevolkingsaantallen moeten worden bereikt door minder geboorten. En op lokaal niveau door een immigratiestop, zowel relevant voor Nederland als Vlaanderen.

lauwebal | 29-05-11 | 22:49

@ZKH EénOog | 29-05-11 | 22:47
Hulde! Het zijn juist de hippies die "make love not war" propageren. Waar komen al die extra mensen vandaan?

kapotte_stofzuiger | 29-05-11 | 22:48

@lauwebal | 29-05-11 | 22:39

De oplossing is je van die hippies te ontdoen. Scheelt in mensen, en kan je dus op de natuurlijke wijze blijven telen.
Toch?

ZKH EénOog | 29-05-11 | 22:47

@Parsons | 29-05-11 | 22:44 : Niemand kent de uitkomst en daar zit het risico. De gevolgen op lange termijn niet niet te voorspellen. Bovendien is het symptoom bestrijding, voedseltekort komt niet doordat planten/gewassen niet goed zijn maar door te veel mensen.

lauwebal | 29-05-11 | 22:46

@lauwebal | 29-05-11 | 22:39
Die smerige kuthippies willen geen oplossing maar gewoon lekker rellen. Volgende keer gewoon dat tuig hun zin geven en het voltallige ME korps dat tuig in elkaar laten slaan.

dlseth_ | 29-05-11 | 22:44

Ik raad u allen aan eens naar Monsanto te zoeken op youtube; dat leuke bedrijf probeert heel de voedselproductie in handen te krijgen met GMO's. Ze maken daarnaast ook het onkruidmiddel Round-up wat ervoor zorgt dat alles wat niet door Monsanto gemaakt is deaud gaat. Ja fijn spul dat GMO. Schijnt ook dat de bijensterfte hiermee te maken heeft, want de planten nemen wel de verdelgingsmiddelen op maar gaan er zelf niet aan dood; de insecten die erop af komen juist wel. Weet u ook gelijk wat u zelf binnen krijgt!

wirbel010 | 29-05-11 | 22:44

Werden ze verplicht om het zelf op te eten oid? Nee? Dring dan ook niet je linksdraaiende onbespoten groente op aan de rest vd wereld. Als de consument GM wil eten is dat haar keuze, laat haar vrij in die keuze, doen we omgekeerd ook, er is niemand die bv een geitenwollensokkentuin omploegt omdat ze zelf die biologische komkommer (hoi EHEC bacterie) niet vertrouwen..

seven | 29-05-11 | 22:44

@lauwebal | 29-05-11 | 22:39
Oh? Die stinknekken vernietigen wetenschappelijk onderzoek omdat de uitkomst al bekend is?

Goh, in dat geval...

Parsons | 29-05-11 | 22:44

-weggejorist-

klimaathoax | 29-05-11 | 22:42

www.vib.be/nl/educatie/Pages/Wetenscha...
Of genetisch manipuleren of 60 jaar kweken en ondertussen 60 jaar 17 kg gif per hectare erop gieteren en ondertussen nog grote verliezen lijden.

Causa Sui | 29-05-11 | 22:42

Opsluiten en verplicht Spaanse komkommers laten eten.

spanarchist | 29-05-11 | 22:41

@Jaimy Fox | 29-05-11 | 22:32 : Optimist! Als het zo simpel is om het wereldvoedselprobleem op te lossen.
Er is meer nodig:
1. Geboortebeperking in 3e wereld landen
2. Verandering mentaliteit: Luiheid verruilen voor arbeidsethos.
3. Stoppen met oorlog voeren
4. Mondiaal stoppen met neoliberaal beleid
5. Nog meer geboortebeperking

lauwebal | 29-05-11 | 22:41

Die Barbara lijkt wel op zo'n Volendamse vriend van Jatjen Smut...

Tommygunner | 29-05-11 | 22:40

Tuig.

achterwege | 29-05-11 | 22:40

De hippies hebben gelijk in dit geval. Gentech is foute boel. Men gebruikt de technologie om meer te verbouwen. Biologische landbouw zoals de hippies bepleiten is niet haalbaar in de huidige situatie. Te veel mensen. En daar ligt het probleem. Helaas komen de hippies niet met een oplossing. Ze komen niet verder dan het vernielen van het proefveld, terwijl ze moeten demonstreren tegen immigratie en vóór kleinere gezinnen.

lauwebal | 29-05-11 | 22:39

Het ene monemt janken ze dat "boeren in de 3e wereld geen zaad kunnen overhouden voor het volgend jaar omdat de planten steriel zijn, zodat de arme boertjes duur zaad moeten kopen bij multinationals".
Het volgende moment janken ze het tegenovergestelde.
Namelijk dat "gemanipuleerde soorten zich zullen uitzaaien en natuurlijke soorten verdringen".

Wie goed luistert kan ze ontmaskeren.
Want hun leugens zweven altijd tussen twee (op zich plausibel klinkende) bangmakerijverhalen in.
.

Merlot | 29-05-11 | 22:37

kt belgen ik wil gewoon aardappels van 5kilo

joostzilla | 29-05-11 | 22:37

Als je de naam Barbara van Dijck (Rijke tak want ck) in het engels zegt dan klopt het plaatje weer wel...

Tommygunner | 29-05-11 | 22:37

Het woord 'links'en ik weet genoeg.

Pork & Beans | 29-05-11 | 22:37

Barbara van Dike heeft een kop als een genetische aardappel.

Kingeef1975 | 29-05-11 | 22:37

Stelletje aardappels rooien!

Bakito | 29-05-11 | 22:36

Aardappelkanon inzetten!

Yvettehh | 29-05-11 | 22:36

Onbegrijpelijk dat de Belgische politie niet met scherp schiet trouwens.

Hoe anders zou dat in ons land zijn!

Oh wacht.

Parsons | 29-05-11 | 22:36

Het zou me niets verbazen als die ongewassen hippies de oorzaak zijn van de EHEC uitbraak.

M@rk | 29-05-11 | 22:35

Zijn ze goed in. Eerst zwaaien met het foeivingertje en als dat niet werkt dan komt de terreur. Meestal werkschuw hippietuig die tegen het kapitalisme zijn maar wel elke maand bedelend aan het UWV-loket staan...

Tommygunner | 29-05-11 | 22:35

Waardeloos volk.

Hondo | 29-05-11 | 22:34

Het is dezelfde groep die jaren geleden tegen de magnetron ten strijde trok. Van dat 'geheimzinnige gedoe' moeten ze niets hebben.

ojédiaré | 29-05-11 | 22:34

Linkse vernielzucht.

Pleonasme galore!

Parsons | 29-05-11 | 22:33

Redder des Vaderlands, de herr Volkert vand er Graaf, deed er vroeger ook al aan.
"Razende Rooiers" en "Ziedende Bintjes" heetten die vernielzuchtige clubjes.

Erg vernieuwend zijn deze, eh... progressieve idealistiese jongeren dus niet.
.

Merlot | 29-05-11 | 22:33

Voor het leven het cachot in, die hersenverweekte dwazen. Een schande voor de samenleving en de menselijke soort.

ZKH EénOog | 29-05-11 | 22:33

Hypocriete kutten. GM voedsel kan de honger in de derde wereld oplossen. Alleen omdat een stel kut hippies geen GM voedsel willen moeten ze daar creperen. Net zoals de paus die condooms verbied en daarmee AIDS behoorlijk bevorderd.

Jaimy Fox | 29-05-11 | 22:32

Alle groente is tegenwoordig genetisch gemanipuleerd. Is helemaal niet schadelijk voor mensen. Onwetendheid en overdreven hysterie van die eeuwige geitenwollen boeroepers.

doenormaal! | 29-05-11 | 21:05

-weggejorist-

kapotte_stofzuiger | 29-05-11 | 21:05

die nieuwslezeres lijkt me ook niet helemaal genetisch verantwoord.

Proud2Bstupid | 29-05-11 | 21:05

"Pieper Liberation Front bevrijdt aardappels uit de onderbuik van moeder aarde."

BenBinnen | 29-05-11 | 21:04

Ach, de politie ruimt ook wel eens een proefveldje hennep van de UW.

neemjemoederindemali | 29-05-11 | 21:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken