Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hee spamhoerrrr! Bel me eens niet!

phoooonehoooome.jpg Eindelijk gerechtigheid. Het telefoontuig dat hardwerkende burgers zo rond een uur of zes 's avonds lastig valt met telefonische spam wordt terecht aangepakt. En goed ook. Zowel de firma E.on (iets met energie) als de belspamorganisatie L&H Customer Contact mogen 175.000 euro de man lappen voor het verstoren van vele huiselijke aardappels-vlees-groente avondmaaltijden in soevereine gezinskring. De telestalkers vielen maarliefst 25.500 onschuldige mensen ongevraagd lastig ook al wisten ze dat al deze 25.500 mensen zich hadden ingeschreven bij een bel-mij-niet register. Bel-mij-niet betekent dus dat je dat nummer dan ook niet intoetst. Anders had er wel bel-mij-wel gestaan maar dat stond er niet. Niet = niet. Nee = nee. Hoe moeilijk is het? Maargoed, daar heeft zo'n L&H Customer Contact gewoon lauwe peop aan. "De rozen met je bel-mij-niet en nee/nee stickers, wij vallen u lastig, u ons niet". Jammer wel dat de Opta altijd meeluistert en de spamhoeren na voldoende waarschuwingen de boetes onder ogen schoof. Pak aan tuigh! Dat zal je leren met je enquettes, gescripte gesprekken, superaanbiedingen, bejaarde belmensen en valstrikvragen. Op de haak die hoorn en opzouten met je semi-Nigeriaanse commerciele activiteiten. Callcenterbureaufluim dat je er bent met je Jomanda-headsetje. En blijf weg. Wij zijn voortaan voorgoed in gesprek. "Hallo, mag ik u een unieke aanbeiding doen?" Tuut, tuut, tuut, tuut...

Reaguursels

Inloggen

gudu | 24-05-11 | 10:27 | + 1 -
Helemaal mee eens, ik ben zelf op dit moment als Accountmanager werkzaam, bedrijfsnaam is niet nodig. Zelf ben ik ook moeten beginnen in de telemarketing, en heb ik ook ergens een begin moeten maken. Het feit is dat iedereen ergens moet beginnen met werken, en dat (bijna) iedereen eerlijk zijn centen moet verdienen.
Iedereen doet met zijn of haar beroep een steentje bijdragen aan de maatschappij. Want ook iemand in de telemarketing betaald net zoveel belasting. Als je mij op een agressieve of boze manier benaderd terwijl ik m'n werk doe, lach ik alleen maar in m'n vuistje. Het liefst bel ik je dan om half 9 in de ochtend weer op, en geef ik een systeemfout de schuld van het (alweer) bellen op een nog erger tijdstip.
Wel on topic, is het een enorm domme fout dat je mensen gaat bellen die in staan geschreven bij het bel-me-niet register. Dan vraag je er als bedrijf om. Maar mensen met de instelling "inschrijven voor het bel-me-niet register duurt me te lang" of met een instelling van "Ik scheld deze medewerker even de huid vol, dan bellen ze niet meer" helpt zowel u als diegene aan de andere kant van de lijn geen meter verder. Want dan word u binnen een aantal weken wel weer gebeld door een andere belmiep of dude die weer een ander fantastisch product voor je in de aanbieding heeft. Zoals de reclame het vaker zegt; De maatschappij, dat ben jij.

bartjeb1989 | 24-05-11 | 18:55

@gudu - Amen!

zuiderstijl | 24-05-11 | 12:41

ik kan jullie uit eige ervaring vertellen (ja ik heb ook heel wat jaartjes in een callcenter gewerkt) hoe onbeschofter jij doet hoe vaker je terug gebeld word :)..
Ik zette die personen altijd op een callback voor zaterdag ochtend 9.00uur.
Als je gewoon normaal zegt ik heb echt geen behoefte hieraan wil je me op geen interesse zetten, gebeurd dat gewoon.
Daarbij is het heel handig werk als je nog op school zit het verdiend goed en bijna iedereen kan het.
dus i.p.v je zo te irriteren behandel ze gewoon met respect wat al meerder malen is vermeld hier.

wat heb je liever dat ze uitkering gaan trekken of gewoon werken voor hun geld :)

gudu | 24-05-11 | 10:27

BMNR = fail.

Het benaderen van consument komt omdat deze eigenhandig gegevens achterlaat bij malafide bedrijven zoals hierboven al reeds genoteerd staan. U moet het zien als volgt: U zet de deur open, mag ik(cc medewerker) dan niet naar binnen? Dit kunt u zelf aangeven. Zo niet, dan niet. En mocht u een luisterend oor hebben tja dan verkopen we u iets... zwakkelingen.

ps. de beste verkopers zijn in een cc begonnen... Even voor alle hoog opgeleide account managers onder ons. *sight*

zuiderstijl | 24-05-11 | 09:44

Leuk hoor, met callcentermedewerkers kloten. Laten we voor het gemak even vergeten dat het gewone mensen zijn die ook maar hun werk doen.

Als je gebeld wordt heb je over het algemeen zelf ooit aangegeven interesse te hebben in een product of dienst of online iets ingevuld waarbij vermeld stond dat je telefonisch benaderd kan worden.

Skep | 24-05-11 | 07:00

Wij hebben er ook zo eentje gehad die de "heer des huizes" wilde spreken. Hij heeft er ruim 40 minuten op gewacht... Kreeg per uur betaald zonder commissie basis denk ik...

Veritas odium parit | 24-05-11 | 02:50

Het is zo simpel. Elke keer dat ze naar "Spokoynoy Nochi" vragen zeg ik: Wacht, ik zal hem even roepen.
Vervolgens hou ik mijn telefoon 50 cm van mijn oor, schreeuw: Spokoynoy, telefoon!
*Hij komt er zo aan meneer/mevrouw.
En leg vervolgens de telefoon buiten mijn eigen oor bereik.
Geheid dat ze na een paar minuten wachten ophangen.
Ik zal ze, dat tuig!

Spokoynoy Nochi | 24-05-11 | 02:23

Waar ik geen klap van begrijp is het volgende. Een van de partijen wilde publicatie van het boetebesluit tegenhouden, waardoor dat nu pas naar buiten komt. Die 175.000 is waarschijnlijk voor deze bedrijven een lachertje en heeft waarschijnlijk inmiddels al een veelvoud opgebracht. Waar heb ik dat toch eerder gelezen? Een tijdje geleden had je een soortgelijk geval met de Opta. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/01/...
Die Maurice Schuurmans en Teun Driessen van SD&P Global Online Media Group (denk aan MT50 MobileFun , Qzink en Yamtalk) uit Breda kregen zelfs 550.000 euro boete aan hun broek maar hebben waarschijnlijk ook een veelvoud hiervan verdiend met die ongevraagde en misleidende sms diensten. SD&P probeerde ook met dure advocaten publicatie te voorkomen. Wat is dat in vredesnaam voor onzin? We hebben vastgesteld dat u de boel flest, maar misschien vindt u het vervelend als we dat gaan publiceren...

Boss Jefferson Davis | 24-05-11 | 02:15

kudt

billenbijter | 24-05-11 | 00:17

Beetje jammer alleen dat L&H (Lennart en Heemskerk) weinig heeft gevoeld van deze boete.

Zijn namelijk failliet verklaard en hebben alweer een doorstart gemaakt.

Ze zijn dus gewoon weer lekker aan het bellen.....

Water Pistolen Paul | 23-05-11 | 23:33

Wanneer komt nu eindelijk de telefoon die automatisch alle ongewilde bellers onhoorbaar en onzichtbaar wegschakeld?
Dat is pas een nuttige applicatie.

Quuick & Dirty | 23-05-11 | 22:46

Dimitri - Als de NS de kaartjes duurder maakt, ga je dan de conducteur pesten?

Wel frapant dat je mij veroordeeld maar het je ondertussen niet uitmaakt wie je 'pakt'

Anyways, ik ga mijn PS3 opstarten - die ik gekocht heb van mijn bonus!

Dit was Oeleboele, over en uit :P

oeleboele | 23-05-11 | 20:58

Ik snap nog steeds niet dat ze in den Haag dat register hebben goedgekeurd. Laat ze eens een "bel me wel" register beginnen, net als moet orgaandonors. Zal je zien dat het ineens een stuk rustiger wordt in de Nederlandse callcenters en tijdens de aardappelen. Als ze het met iets nuttigs als orgaandonatie niet durven, vind ik het van de gekke dat ze het met telefoonspam wel pikken van de commercie.

rotweer | 23-05-11 | 20:50

@oeleboele | 23-05-11 | 20:19
Het bedrijf aanpakken zou mooi zijn. Als dat niet lukt pak ik graag de medewerkers vh call center.
Gewoon ophangen als iemand te langzaam praat? Werkelijk? U schaamt zich echt nergens voor hè?

Dmitri Dmitrievitsj | 23-05-11 | 20:29

Dimitri - Een doorgewinterde verkoper heeft snel door of een gesprek ergens naar toe gaat. Je krijgt immers bonus per contract. Ik hing al op als iemand te langzaam praat, daar ga ik mijn tijd niet aan verdoen.

Om het bedrijf aan te pakken kan je beter bij de OPTA aankloppen als je in bel-me-niet staat.

oeleboele | 23-05-11 | 20:19

@kees pekelvlees | 23-05-11 | 16:23

Uitmuntende tip, dank U!

insemismeer | 23-05-11 | 20:02

Ook maar even ingeschreven, thanks voor de tip.

insemismeer | 23-05-11 | 20:00

Olieboer - Ja, ik werkte bij een callcenter. Ik kan je dus verzekeren dat deze truukjes niet werken. Je pakt ook het bedrijf niet. Schreeuwen, schelden, dreigen en beledigingen, ik ben ze bij het volgende gesprek alweer vergeten. Zeg gewoon of je niet meer terug gebeld wil worden, dat kost jou veel minder tijd en blijf je telefonisch bereikbaar. Btw, een koelkast is geen beste bewaarplek voor je telefoon.

oeleboele | 23-05-11 | 19:50

Oeps.

Dmitri Dmitrievitsj | 23-05-11 | 19:49

@Olieboer | 23-05-11 | 18:54
@the wanderer | 23-05-11 | 19:16
@oeleboele | 23-05-11 | 19:11
Dus: eerst laten wachten, max. 20s. Dan belangstelling veinzen en ze het hele verkooppraatje laten houden. Af en toe aanmoedigen met een belangstellende vraag. Dan nog een keer laten wachten, max. 20s. Dan die erectie.

Dmitri Dmitrievitsj | 23-05-11 | 19:48

ze hebben mij ook wel eens lastig gevallen terwijl ik als NIET BELLEN ingeschreven sta. betekend dat een dikke schadevergoeding van, naar ik hoop, enkele tonnen?

timmer1 | 23-05-11 | 19:43

Whow, nu wordt het pas echt leerzaam.

Olieboer | 23-05-11 | 19:30

Gewoon de hoorn neerleggen, vuvuzela pakken, keihard in hoorn toeteren en dan opleggen.

Charles de Batz | 23-05-11 | 19:29

oeleboele | 23-05-11 | 19:11 |
Werkt bij een callcenter?
Nou ze mogen rustig terugbellen hoor, gaan ze weer in de koelkast.
the wanderer | 23-05-11 | 19:16
Oh, die is nog beter, en als ze er op ingaat levert het nog wat op ook.

Olieboer | 23-05-11 | 19:28

heb mij niet aangemeld bij bel mij niet: als ik wordt gebeld
zeg ik U heeft een mooie stem, ik krijg er een geweldige erectie van, nooit meer last gehad.

the wanderer | 23-05-11 | 19:16

Als je niet meer gebeld worden moet je dat gewoon zeggen tegen de contact medewerker, die is ook maar in loondienst.

Bijdehand gaan doen en ze zetten je gewoon weer op herhaald terugbellen. Of ze plannen een nieuw gesprek in voor de zaterdagochtend.

Wees geen hufter, wees blij dat deze mensen werken en jij niet voor hun uitkering hoeft te betalen.

BTW, die mensen verdienen een bonus voor een contract, niet voor gemaakte gesprekken. Als jij langer dan 20 seconden wegblijft hangen ze op en krijg je een nieuw telefoontje op een ander moment.

oeleboele | 23-05-11 | 19:11

Bij mij ging het zo:
Callcenter: "Mag ik u wat vragen?"
Ik: "Ogenblik even mij melk laag zetten."
Nu leg ik de hoorn van mijn draadloze toestel in de koelkast en sluit de deur.
Lekker verder met eten.
Bij het afruimen kwam ik in de koelkast en merkte dat ze opgehangen hadden. Vind ik onbeleefd hoor.
Tien jaar geleden twee keer gedaan en sinds dien NOOIT meer gebeld. Pak ze waar het zeer doet, dit kost ze tijd en tikken. In de tijd dat zo op mij zaten te wachten hadden ze twee onschuldige slachtoffers kunnen maken en dat vinden ze niet leuk.
Werkt dus beter als zo'n niet bel register.

Olieboer | 23-05-11 | 18:54

Werd godverdomme net door de Kamer van Kuthandel gebeld of ik nog beveiligingsinstallatie wilde hebben...... Terwijl ik GVD bij BelMeNiet ingeschreven sta. Die smerige varkens vangen 120euro voor niksnoppesnul (verplicht) en verhoeren gewoon al mijn gegevens en nu ook nog colporteren - teringmafia!

Hoefter | 23-05-11 | 18:42

block unknown caller-app

opgelost.

djm | 23-05-11 | 18:36

Het bedrijf L&H (Leenart & Heemskerk) is per april 2011 falliet.

oeleboele | 23-05-11 | 17:56

Die fa. stoort zich ook niet aan het Belmeniet register noch aan het feit dat je geen colportatie wil. Ze bellen gewoon aan en als je noemt dat je n het Belmeniet register staat heeft Belmeniet een fout gemaakt, of ik. Aanpakken die lui (ook al voor die vreselijke reclame van een paar jaar geleden met die duikende oude man.

Barbertjehangt | 23-05-11 | 17:43

Jeetje oei oei gebeld worden.. zwaar

Geen intresse
En Neen

moeilijk zeg.

poli | 23-05-11 | 17:42

irma zonderboezem | 23-05-11 | 17:21 |
Misschien een pica van 'de jongens' bij een volgende plemp? Je zal niet de eerste zijn die dat doet, echt.
Pics or it didn't happen of TITS or GTFO! Afin, meer van zulks infantiel geneuzel.
* met smart gaat wachten *

Ashtrey | 23-05-11 | 17:23

hahaha *hoofd loopt rood aan na dubbelcheck van mijn bericht* ik niet typen kan

gudu | 23-05-11 | 17:23

beste teun en lieve eerstneuken,

grapjes over mijn boezem laten me glimlachen, eigenlijk alle grapjes wel. ben niet zo moeilijk :-).

maar dat men twijfelt of ik wel een vrouw ben (al dan niet met boezem), dat doet pijn!

*snuit neus en droogt tranen doet*

irma zonderboezem | 23-05-11 | 17:21

R-W | 23-05-11 | 17:16 |
Heau heau, enquete op die manier spellen geeft blijk van een zeer creatief brein.

Ashtrey | 23-05-11 | 17:19

@gudu | 23-05-11 | 17:12 |

TERING!!! Ik dacht dat ik beroerd schreef...

overVecht | 23-05-11 | 17:19

Callcenters, de hel op aarde. Open voor iedereen.

papspuit | 23-05-11 | 17:19

gudu | 23-05-11 | 17:12 | + 0 -
Als alle werknemers van dat bedrijf van uw niveau waren, begrijp ik wel dat ze failliet zijn (ook al heeft u een punt in uw plemp (helaas op de verkeerde plaats, dat dan weer wel)).

R-W | 23-05-11 | 17:16

Ashtrey | 23-05-11 | 17:12
Mmmm misschien es wat topics van de afgelopen maand gaan lezen ...

Ashtrey | 23-05-11 | 17:14

zeg maar jansen | 23-05-11 | 17:09 |
Wat is L&H, nog nooit van gehoord.
* diep nadenken doet *

Ashtrey | 23-05-11 | 17:12

betalen is voor hun ook heel moeilijk.. ! ze betalen hun werknemers nooit optijd uit. dit is gewoon een KUT bedrijf ik ben blij dat ze geenstijl hebben gehaald.

maar...
wat veel mensen vergeten... als jij een "betaalrelatie" hebt met iemand dus als jij bijv. geld schenkt iedere maand aan bijv. artsen zonder grenzen. mogen deze mensen je gewoon blijven bellen met acties ook als je op heb bel me niet register of bij bedanktvooruwtijd.nl staat ingeschreven.
dit geld ook voor de bedrijven /tijdschriften/goede doelen of waar je dan ook lid van bent :)

en als je niet gebeld wilt worden vul dan ook neit iedere keer die ancetes in op internet waarmee je een reis/computer/iphone enz enz mee kunt winnen want zo komen ze aan je gegevens.

gudu | 23-05-11 | 17:12

Crematorium-de-Asbak | 23-05-11 | 17:03
Tjessus, wat een indringend verhaal.

Ik zit hier met kippevel.

Man man.

Teun van het Tuinpad | 23-05-11 | 17:12

@Ashtrey | 23-05-11 | 17:07 |

Ow joh... je kan ook niet alles volgen! ;-)

@zeg maar jansen | 23-05-11 | 17:09

gudu is zo'n iemand die je aan het begin van de straat boven de rest hoort uitschreeuwen met verjaardagen...

overVecht | 23-05-11 | 17:11

gudu | 23-05-11 | 17:07 Heb jij een prepaidabbonnementje? Heel goedkoop zeker?

Dan snap ik dat je moet schreeuwen, de eerste honderd meter moet je zelf doen hè?

zeg maar jansen | 23-05-11 | 17:09

overVecht | 23-05-11 | 17:03 |
Zat in het buitenland met geen mogelijkheid tot GS kijken, vandaar gemist. Triest nieuws.

Ashtrey | 23-05-11 | 17:07

@zeg maar jansen | 23-05-11 | 17:03
Ook al klinkt het als een leuke grap,ik las het al vaker hierboven,je denkt toch niet dat ik mijn tijd ga verdoen met zulke ongein.. Ook is dan de lijn bezet als iemand mij tracht te bereiken.

de grote Anti | 23-05-11 | 17:07

-weggejorist-

gudu | 23-05-11 | 17:07

dlseth_ | 23-05-11 | 17:02 |
Remember de Badphone? De oude serie met Adam West.
Dat soort werk inderdaad. Mooi spul.

Ashtrey | 23-05-11 | 17:05

eerstneukendanpraten | 23-05-11 | 17:01
Ignacemetdubbelerug is een vent.

Dat zie je zo.

Teun van het Tuinpad | 23-05-11 | 17:05

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/04/hey_erikje_ga_eens_niet_deaud.html

Crematorium-de-Asbak | 23-05-11 | 17:03

de grote Anti | 23-05-11 | 17:02

Krijg ze al meer dan een jaar niet meer aan de lijn...

eerstneukendanpraten | 23-05-11 | 17:03

@zeg maar jansen | 23-05-11 | 16:59

Lol

@Ashtrey | 23-05-11 | 17:00 |

100111010101010001110 ... juiste combinatie weet ik niet.

overVecht | 23-05-11 | 17:03

Crematorium-de-Asbak | 23-05-11 | 16:57

Het blijft ka u thee, dat sowieso.

Teun van het Tuinpad | 23-05-11 | 17:03

de grote Anti | 23-05-11 | 17:02 Doen of je niks hoort en dan de kamer in roepen dat je een hijger aan de lijn hebt doet het ook wel.

zeg maar jansen | 23-05-11 | 17:03

@Ashtrey | 23-05-11 | 16:59
Inclusief kekke rode telefoon en 1-op-1 lijntje met het Witte Huis? Vet!

dlseth_ | 23-05-11 | 17:02

- Goedenavond mijnheer,ik doe een onderzoek namens ..'
- Sorry,geen interesse dankuwel
- Maar ..'
- Tuut tuut tuut

Best lastig inderdaad die belmensen *kuch*
Maarja,als ze je vaker dan eens in de drie maanden bellen kan het wel vervelend zijn denk ik.

de grote Anti | 23-05-11 | 17:02

irma zonderboezem | 23-05-11 | 16:35

Je nick kan zich ook tegen je keren, zie nu en dan wat flauwe grapjes over je ZBZ-toestand...

eerstneukendanpraten | 23-05-11 | 17:01

zeg maar jansen | 23-05-11 | 16:45
Fail, ik heb geen zoon noch een telefoonstem.
overVecht | 23-05-11 | 16:44
Zo laten we de balletjes rollen.
En niet anders.

Teun van het Tuinpad | 23-05-11 | 17:01

Crematorium-de-Asbak | 23-05-11 | 16:40 |
Onder welke nick was hij actief? #durftevragen

Ashtrey | 23-05-11 | 17:00

Crematorium-de-Asbak | 23-05-11 | 16:57 En toch is het naar voor je. Sterkte man.

zeg maar jansen | 23-05-11 | 16:59

necrosis | 23-05-11 | 16:12 |
Leuk en aardig, maar wat als iemand jou met spoed probeerT te bellen op je vaste lijn en - ja het bestaat - jouw mobiele nummer niet veur handen heeft?
Of hep juh toevallig een ISDN-aansluiting met een privé hotline? Zou eauk nog kunnen ...

Ashtrey | 23-05-11 | 16:59

inquisitor | 23-05-11 | 16:51 En volgende week een boze schoonmoeder op de stoep zeker? Waarom we nooit meer opnemen. Nee dank je. Ik heb 'r liever aan de telefoon dan op de stoep.

zeg maar jansen | 23-05-11 | 16:59

Beste regaguurders, ik ben geen kennis van Erikje1981, ik las het slechte nieuws helaas alleen net.. RIP

Crematorium-de-Asbak | 23-05-11 | 16:57

@inquisitor | 23-05-11 | 16:51 |

Uhm... ik heb nogal wat mensen in mijn omgeving die bijv ziek zijn.... als het ziekenhuis belt (die altijd anoniem bellen) vind ik het toch wel fijn om te weten wat er aan de hand is.

overVecht | 23-05-11 | 16:56

Crematorium-de-Asbak | 23-05-11 | 16:40 Wat kut. RIP wat is het toch een kutziekte

Bokito ergo sum | 23-05-11 | 16:54

@redactie

Komt er na het brieven stuur topic nog een topic omtrent het overlijden van @Erikje1981 ? Zou erg mooi zijn.

overVecht | 23-05-11 | 16:52

Eenvoudige oplossing, geen geheime nummers opnemen.

inquisitor | 23-05-11 | 16:51

Ik heb mij ook maanden geleden al ingeschreven bij Belmeniet, kreeg ik inderdaad met bord op schoot een telefoontje van dat gore NUON, of ik weer naar hen terug wilde keren.

NEE dus, als er 1 bedrijf is met een rattenmentaliteit is het NUON wel.
Van mij had de OPTA ze 10 miljoen boete mogen geven.

Mazzeltov | 23-05-11 | 16:51

doskabouter | 23-05-11 | 16:16 & brutus68 | 23-05-11 | 16:27 & zeg maar jansen | 23-05-11 | 16:34
Daarom: een valse herdershond en een tokkie-uiterlijk. Zijn we meteen klaar bij: "Mag ik u . . . laat maar".

Voor het eerste moet ik nog langs het asiel, en voor het tweede moet ik nog een wit morsig hemd scoren en een dikke pens kweken. Baseball petje heb ik al.

bluurgh | 23-05-11 | 16:48

@Crematorium-de-Asbak | 23-05-11 | 16:40
Erg jammer inderdaad, maar hij had het zwaar. Rip

Pasta-saus | 23-05-11 | 16:47

Teun van het Tuinpad | 23-05-11 | 16:41 Nee.

Zeg wie is die lul die elke dag belt om te vragen of ik nog klinkers nodig heb voor een tuinpad of zo? Doe je dat zelf of is het je zoon?

zeg maar jansen | 23-05-11 | 16:45

@Crematorium-de-Asbak | 23-05-11 | 16:40 |

kudt! ... Rust in vrede Erik...

overVecht | 23-05-11 | 16:45

ROFLOL@Teun van het Tuinpad | 23-05-11 | 16:38 |

Ik kreeg ooit een verzekeringsadviseur langs hele verhaal laten doen alles in laten vullen en aan het eind zei hij: "dan mag u hier even tekenen" waarop ik antwoordde..."ja dat begrijp ik.... maar dat doe ik dus niet"

overVecht | 23-05-11 | 16:44

Man, wat een goed artikel.

Redcap | 23-05-11 | 16:44

Crematorium-de-Asbak | 23-05-11 | 16:40
Mijn deelnemen man.

Teun van het Tuinpad | 23-05-11 | 16:44

zeg maar jansen | 23-05-11 | 16:39
Dat doen die gasten onderling niet, leer ze me kennen.

Teun van het Tuinpad | 23-05-11 | 16:41

@Sliptong | 23-05-11 | 16:28
Ik deed slechts copy/ paste, don't blame me.

necrosis | 23-05-11 | 16:41

Oftopic) Zojuist op twitter.. vaste reaguurder @Erikje1981 heeft de strijd verloren.. Rust Zacht Kerel!

Crematorium-de-Asbak | 23-05-11 | 16:40

Tja, je kunt je er uiteraard - terecht - aan ergeren. Maar je kunt er ook gewoon veel lol aan beleven, met die callcenters: youtu.be/2Yhn2NyK34Q

Paulette | 23-05-11 | 16:39

Teun van het Tuinpad | 23-05-11 | 16:38 Totdat je een Jehova's getuige treft die jouw een financieel poot uitdraait.

zeg maar jansen | 23-05-11 | 16:39

Ik ben mij trouwens een keer gaan gedragen alsof ik schizofreen was.

"bel jij uit Amerika... niet?... wel he! jij hebt mijn nummer van de CIA gekregen enz. enz."

werkte ook prima...

overVecht | 23-05-11 | 16:39

Ik vraag altijd om een persoonlijk gesprek thuis met een adviseur.
Als de beste man of vrouw dan komt, laat ik ze eerst hun verhaal doen en stel me dan voor Jehova-getuige en ga met boekjes pronken en de mensen overtuigen.

Lachen man, je moet die gezichten eens zien.

Teun van het Tuinpad | 23-05-11 | 16:38

R.B.Scott | 23-05-11 | 16:34
juist " ik pak even m'n agenda erbij" ... vervolgens hoorn ernaast en verder gaan met eten...

MichieldeMuiter | 23-05-11 | 16:36

irma zonderboezem | 23-05-11 | 16:35 Ja, die diepe buiging zal wel niet zijn om hem een blik in je bloesje te gunnen hè?

zeg maar jansen | 23-05-11 | 16:36

Maar...
Naar wie gaat het geld? niet naar de mensen die ze lastig hebben gevallen.

loonlaaf | 23-05-11 | 16:35

zeg kees pekelvlees, ben jij scheidsrechter? en dat durf je na het topic over "alle scheidsrechters zijn haumau" ook gewoon nog hardop te reaguren??

*buigt diep* uuhh.. uit respect dan he:-)nergens anders voor!

irma zonderboezem | 23-05-11 | 16:35

Sliptong | 23-05-11 | 16:31 Van die dingen ja.

Colportage aan de deur: Gaat altijd goed voor ze tot het moment dat ik moet tekenen. Op de vraag om een krabbeltje begin ik:

"Zeg, nou moet je niet doen of ik niet kan schrijven"..

Cumulerende boosheid.
Uiteindelijk heb ik het hele schrijfblok, trek ik gewoon uit hun handen, en dat gaat dan aan snippertjes.

zeg maar jansen | 23-05-11 | 16:34

"Bel me niet" register is wat lafjes.
Veel leuker is het om die idioten zo lang mogelijk aan de lijn te houden met allerhande kutverhalen,vage-en loze beloftes,vragen of ze even kunnen blijven hangen om na 6,7 minuten pas terug te komen,etc,etc.

R.B.Scott | 23-05-11 | 16:34

Ik werk altijd bij een bedrijf die een beter aanbod heeft dan wat zij aanbieden...... snel klaar...

MichieldeMuiter | 23-05-11 | 16:33

Gewoon niet antwoorden op vragen maar in plaats daarvan op elke vraag meteen een wedervraag stellen. Maar dan wel zeer indiscrete en net zo volhardend: Of hij/zij geil is, of hij/zij liever slikt of spuugt, liever anaal of oraal, of hij/zij kaal is (beneden) of geschoren, etc.etc.

casagrande | 23-05-11 | 16:33

@blinde kip | 23-05-11 | 16:05
Feitelijk incasseert OPTA niet maar de schatkist. Ook een bodemloze put, daar niet van. Als het geld bij OPTA zou blijven krijg je een perverse prikkel.

Overigens vind ik 175.000 per bedrijf wel erg laag voor zulke bedrijven en zulks ongemak dat er veroorzaakt is.

Zuma | 23-05-11 | 16:32

@zeg maar jansen | 23-05-11 | 16:29
Ik maak er ook een sport van. Zoiets als: mooie aanbieding voor een huisdierenverzekering zeg. Blijf even hangen dan overleg ik met de kat des huizes.

Sliptong | 23-05-11 | 16:31

@brutus68 | 23-05-11 | 16:27
Vaak zijn het mensen met accent en dat alleen al irriteert me mateloos. Ik heb een erker en dan kan ik mooi van binnenuit door het klepraam schreeuwen dat ze moeten opsodemieteren met die oplichterij.

Sliptong | 23-05-11 | 16:30

Bel me niet? Als ze mij bellen omdat ze me iets willen verkopen ben ik ze altijd terwille, ik luister naar ze en dan moet ik meestal even wat papieren erbij zoeken, of m'n agenda controleren, even met m'n vrouw overleggen of iets anders wat tijd consumeert.


Ondertussen eten we gezellig door in de wetenschap dat anderen nu ook niet lastig gevallen kunnen worden door die aardige juffrouw die netjes wacht tot ik klaar ben.

Om dan te horen dat ik toch maar niet geïnteresseerd ben.

zeg maar jansen | 23-05-11 | 16:29

@necrosis | 23-05-11 | 16:22
Honderjarig? Bezuinigen ze nu ook al op medeklinkers hier? #crisis

Sliptong | 23-05-11 | 16:28

@necrosis | 23-05-11 | 16:22 |

Herkenbaar probleem.... bij mij plaatsen ze hem geregeld verkeerd.

ot:

Náást het belbedrijf vind ik ook dat de providers en bedrijven die nummers doorverkopen aangepakt moeten worden.

overVecht | 23-05-11 | 16:28

@doskabouter | 23-05-11 | 16:16

Inderdaad, tegenwoordig krijg je weer van die malloten aan de deur. Buitengewoon irritant. Al ben ik rap met ze klaar...

brutus68 | 23-05-11 | 16:27

Lang geleden dat ik een unieke aambeiding gehad heb.

Conan de Rabarber | 23-05-11 | 16:27

Nederlandse callcenters zijn beginners qua telefoonspam. Ik heb nu één of andere Aussi die me dagelijks op kantoor belt om me aandelen, commodities en desnoods z'n eigen moeder aan te smeren. Die fuckers zijn zo gehaaid dat ze je voornaam weten te filteren uit het rumoer op de achtergrond en trekken dan het het hele register aan verkooptrucs open. Na 1x nee en niet luisteren gaat nu gewoon de telefoon op de haak of, als ik in een jolige bui ben, verbind ik 'm door met +8223630112: National Police Agency, Seoul, Korea. De tering met ze.

Biff Eagleburger | 23-05-11 | 16:27

Hoe moeten ze zich dat dan veroorloven, L&H gaat nonstop failliet. www.callcenternieuws.nl/callcenter-nie.... Jongens maken gewoon een nieuwe BV en gaan weer schuldenvrij door.

Gazzerdemazz | 23-05-11 | 16:26

@kneuterzak | 23-05-11 | 16:21
LOL. Callcenters schrijven zich massaal in het toeter me niet register?

Sliptong | 23-05-11 | 16:26

@blinde kip | 23-05-11 | 16:05
Inderdaad. Als dat geld nu eens in een fonds beheert wordt dat slachtoffers van deze ronselpraktijken financieel juridisch ondersteunt. Maar nee, het verdwijnt in de bodemloze put die overheid heet. Putje nooit genoeg.

Sliptong | 23-05-11 | 16:25

Lijken wel mannen die snappen ook geen 'nee' denken dat het 'ja' betekend hahahh sad

Rihana020 | 23-05-11 | 16:25

Een boete van 175K is natuurlijk helemaal nakkes voor die lui. Maare, waar blijven die knaken dan? Mag de NMa/OPTA daar weer een nieuw glimmend kantoor van bouwen of ziet de lastiggevallen consument er ooit nog eens wat van terug?

hendrikjandetuinman | 23-05-11 | 16:24

Uit volle borst op een scheidsrechtersfluitje door de hoorn blazen is ook een goede oplossing. Nooit geen last meer gehad.

kees pekelvlees | 23-05-11 | 16:23

@honderjarigeklootzak | 23-05-11 | 16:15
Schijnbaar is het nodig om mezelf te blijven herhalen: Mijn nick kent geen hoofdletter.
(vandaar -1)

necrosis | 23-05-11 | 16:22

"Bel-mij-niet betekent dus dat je dat nummer dan ook niet intoetst. Anders had er wel bel-mij-wel gestaan maar dat stond er niet." ROFL!
Joh, van die 175k ligt die boevenbende echt niet wakker hoor. Stap lekker over van de Nuon naar de NEM of Eon en je betaald inderdaad minder totdat de eindafrekening of de zoveelste spooknota binnenkomt. Hé, het is toch duurder! OMGWTF! * Japanse do-it-yourself-Fukushima betellen gaat*

Sliptong | 23-05-11 | 16:22

175.000 euro te verrekenen in aanstaande tarieven en boete is weer betaald, volgende boete.

HeerBommel | 23-05-11 | 16:22

@irma zonderboezem | 23-05-11 | 16:12
Dat noem ik geen werk, je probeert mensen iets aan te smeren wat ze niet nodig hebben op een tijdstip dat ze belangstelling hebben voor andere dingen.
Mensen die mij op dergelijke manier benaderen hebben er nog nooit geld aan verdiend!
*gemeen lachen doet*

necrosis | 23-05-11 | 16:20

Nou, ze hebben er iets op gevonden. Tegenwoordig komen ze weer aan de deur zeiken. Ook als je gewoon boodschappen doet ben je niet veilig.

doskabouter | 23-05-11 | 16:16

Necrosis, denk je echt dat zij om dat beetje geld geven? Niet zo naief. Verder is 175k voor een bedrijf als E.ON helemaal niets, dus oeh.. >.> Gelijk een miljoen ertegenaan!

honderjarigeklootzak | 23-05-11 | 16:15

Ach ja, heb een nee & nee sticker en ze blijven proppen. Postcodeloterij is het ergste, krijg je een brief die er uitziet alsof ie van de gemeente komt 'belangrijke informatie van de bewoners van dit pand' en ja hoor.

Bokito ergo sum | 23-05-11 | 16:14

Boete is in totaal 2 x 175.000 = 350.000 euro. Er zijn 22.500 mensen lastig gevallen, dus die krijgen p.p. 15,55 euro vergoeding? Dat zou pas echt rechtvaardig zijn nl...

Bludgeon | 23-05-11 | 16:14

necrosis | 23-05-11 | 16:12 |
Dat is een grappige oplossing, beter dan dat je gaat schreeuwen tegen ze.

Nacho_Vidal | 23-05-11 | 16:14

roze jas | 23-05-11 | 16:09
Dat vind ik echt onzin. Waarom zou je dat doen? Mensen die geen leven hebben en gefrustreerd zijn reageren zo.

Mensen bijvoorbeeld, die een geheim nummer hebben of anoniem bellen hebben uberhaupt een steekje los. Paranoide als de pest. Zijn altijd bang dat je ze 'wat aansmeert'. Bij voorbaat al achterdochtig.
Maar ik snap het wel, ze zijn ooit een keer zo dom geweest om ergens in te trappen wat ze geld heeft gekost.

Nacho_Vidal | 23-05-11 | 16:13

Ik heb het al eerder geplempT en doe het gewoon nog een keer om al die callcenters af te zeiken:
Wanneer ze je bellen, laat je de persoon aan de andere kant van de lijn weten dat je "het gas" even wat lager moet zetten omdat je aardappels anders overkoken.
Vervolgens de hoorn gewoon laten liggen en wachten tot ze zelf ophangen.
Werkt stukken beter als een bel-me-niet register en het kost hun geld, aangezien ze zelf bellen.
Doe er je voordeel mee!

necrosis | 23-05-11 | 16:12

zeg zeg, ik doe ook maar gewoon mijn werk!

irma zonderboezem | 23-05-11 | 16:12

Wel verallah, waarom word ik nou nooit gebeld?
Zo mis ik mijn kans om eens lekker los te gaan op die gasten..
nou ja, we blijven maar hoop houden dan....

roze jas | 23-05-11 | 16:09

Pittige boete,
175000*25500=4,46 miljard...

Wellicht overdreven geenstijl?

deBats-- | 23-05-11 | 16:09

Snap het niet, ik heb al 2 jaar een vaste lijn. En ik ben nog nooit gebeld door dit soort mensen.

Snap het probleem ook niet zo. Je kan toch gewoon beleefd zeggen dat je geen interesse hebt?

Nacho_Vidal | 23-05-11 | 16:08

Maar hoe moet het dan verder met al die mensen die nooit een belletje krijgen van hun vrienden of familie? Als die vriendelijke juffrouw van het call center niet meer belt vereenzamen ze helemaal. Dat wil je als OPTA toch ook niet op je geweten hebben. Ik zou dan ook een warm pleidooi willen houden voor een belmijwel register.

drOetker | 23-05-11 | 16:07

gelukkig heb ik geen vaste lijn in mijn huis! Werkt nog beter dan een bel-me-niet register

S. Polak | 23-05-11 | 16:07

Butthurt, Bert?

Mea Culpa Gump | 23-05-11 | 16:06

Soevereine gezinskring +1

Grisha Eisenov | 23-05-11 | 16:06

Burger lijdt schade, OPTA incasseert. Tuut, tuut, tuut...

blinde kip | 23-05-11 | 16:05

Inderdaad optiefen met die k.tgasten

slechtmens | 23-05-11 | 16:05

Ik heb me ook ingeschreven!

eerstneukendanpraten | 23-05-11 | 16:04

Mooi, is dat ook opgelost.

Pork & Beans | 23-05-11 | 16:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl