Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Killer TBS-Turk EIST verlof van Fred Teeven

monstervandelft100.jpgCrap dit. Cevdet Yilmaz alias Ted de Turk aka Het Krapuul van Het Koetsiertje, de man die in 1983 zes (6) mensen afknalde in een café te Delft (waaronder een meisje van 12) en daarvoor levenslang kreeg, begint een kort geding tegen het Ministerie van Justitie. Omdat hij vindt dat hij genoeg gestraft is. Cevdet is van mening dat hij nu wel weer eens lekker in het zonnetje mag zitten. Onbegeleid, dus zonder zo'n stompzinnige stagiaire in z'n kielzog. De Slachter van Zuid-Holland kwam in 2009 in opspraak omdat de zesvoudige moordenaar regelmatig even helemaal weg was. De Televaag ontdekte twee jaar terug dat TerreurTurk, die met zijn 9MM in luttele seconden 6 mensen popte, regelmatig off compound de beentjes strekte en zelfs al een nestje Yilmazjes had gesticht. Met dank aan de slappe zakken van de Dienst Resocialisatie. Hoop gezeik. Kamervragen. Hirsi Ballin, die peentjes zweette. Enfin. Sindsdien zit TriggerHappy Turkmans weer achter gesloten deuren. Waar hij hoort. Inmiddels geldt meneer Yilmaz als de intellectueel binnen het TBS-systeem. Meneer is allesbehalve PVV-stemmer cq Call of Duty-speler, maar hij leest de Volkskrant, Vrij Nederland en De Groene en heeft zich ontpopt tot hoofdredacteur van het gevangenisblaadje. Zal allemaal wel. Zoals ook het feit dat links en rechts met 's mans motieven (racisme vs eerwraak) aan de haal zijn gegaan. Feit blijft dat het een seriemoordenaar is. En die horen -Turk, Nederlander of Smurf- levenslang in onze kerkers. Daar betalen we die taxpoet voor. Graag zelfs.

Reaguursels

Inloggen

Hij moet misschien plaats maken voor Joran?

scheet | 18-05-11 | 08:51

Kan me nog herinneren dat hij begon te moorden/slachten toen iemand zei dat hij tog nooit een echte Hollander zou worden.
Laat hem vrij, geef hem een pisteaul met losse floddersch en zeg dan dat Turkystan helegaar nooit niet bij Europa zal keaumen omdat turken Aziatische nomaden zijn met een achterlijke muzelmanachtergrond.
Gezien zijn veurspelbare reactie kan hij subiet weer het cachot in.

Geheimrat Schultz | 18-05-11 | 07:09

Levenslang opsluiten die Turkse rukker. 6x minimaal 15-20 jaar is genoeg om nooit meer vrij te komen. Niks geen gezeur met dat slappe Nederlandse strafrecht.

Voigt | 17-05-11 | 20:28

Referendum lijkt me op z'n plaats.

Geile Markeerstift | 17-05-11 | 20:03

-weggejorist-

mindfukje | 17-05-11 | 18:24

't Zou me niks verbazen als in NL een gedetineerde inderdaad kan bepalen dat ie genoeg gestraft is.

In dit land zijn we soms maffer dan maf.

Taas | 17-05-11 | 17:53

Fred Teeven moet Yilmas budf*cken en als plant verder laten leven in Turkije!

Widukinn | 17-05-11 | 17:08

seriemoordenaar ben je pas als er een bepaalde tijd tussen de moorden zit (dag ofzo), niet als je binnen 10 seconden 6 man omlegt, dan is t 'gewoon' meervoudig.

Zandaa | 17-05-11 | 16:54

Uhm correctie voo redactie: niks lullig 9mm pistooltje. Gewoon vette .45acp ballen uit een mooie 1911A1 (voor echte mannen). Ken uw feiten GeenStijl..

f0xmuld3r | 17-05-11 | 16:49

Ik wil best meedenken. Hij mag best de cel uit, maar dan netjes met de voetjes naar voren en tussen 6 plankjes..

denoorman | 17-05-11 | 15:51

Ik wilde m laten wegjorissen en oprotten maar hij heeft niet zo'n knopje!
Niemand hier trouwens??????
Joris alweer op vakantie?

lilluke halve hoan | 17-05-11 | 15:40

mental K | 17-05-11 | 11:49
Korreltje Zout | 17-05-11 | 11:46

Godzijdank hoor je anno 2011 weinig meer van dit clubje hallucinanten maar dat wil nog niet zeggen dat hun ideeën niet meer leven onder mensen die bij justitie werkzaam zijn. Zo achterlijk was Nederland in de jaren 70/80 : nl.wikipedia.org/wiki/Coornhert-Liga

En zoals ik al zei ben ik bang dat er nog altijd vele rechters en advocaten zijn die in dit soort waanideeën geloven.

Bigi Bana Boy | 17-05-11 | 13:56

elke rechter die zegt dat levenslang ook echt levenslang is met een korreltje zout nemen. Blijkbaar kun je gewoon ff een wandeltje maken, gezinnetje stichten etc. 6 mensen dood, waaronder een kind van 12? Waarom zijn er dan toch nog instanties die kosten maken om deze man tegemoet te komen. Spendeer die kosten aan de slachtoffers. Kerel hoort in een cel, en mag 1 uur per dag luchten. Kansloos dit weer

Dokter Pruimenboom | 17-05-11 | 13:14

Levenslang is toch ook gewoon levenslang in Nederland? Of heb ik me dan ooit verkeerd laten inlichten?

Vidi Veni Verdommi | 17-05-11 | 13:09

De Koreaanse Slet | 17-05-11 | 12:19
Ja. Ik was nog jong maar heb in mijn kinderlijke onschuld hans er een aantal keer vragen over gesteld. Was de eerste keer dat ik een volwassen man met tranen in zijn ogen zag, dat met een dikke sigaar in zijn mond was een rare gewaarwording.

Er zitten nog steeds hele grote littekens bij een hele hoop mensen, het is een schande dat er gesproken wordt over yilmaz alsof hij nog recht heeft op een leven. Rechters hebben hem keer op keer tot levenslang veroordeeld, dan moet het ook afgelopen zijn. Iedere keer opnieuw deze discussie doet een hoop mensen geen goed.

Er is een redelijke kans dat een van de nabestaanden yilmaz pakt als hij op verlof is of vrij wordt gelaten, dit zou wat mij betreft volledig op het conto zijn van de nederlandse staat aangezien zij haar belofte tot levenslange opsluiting niet na komt.

repulse | 17-05-11 | 12:58

Als Job Cohen minister van justitie was geweest, had hij de eis van de Ted de Turk al lang ingewilligd.

grote haas | 17-05-11 | 12:49

Waarom is deze gek redacteur van welk blaadje dan ook?

Laat hem zeepjes gaan rapen.

solidstate | 17-05-11 | 12:26

Waarom is deze gek redacteur van welk blaadje dan ook?

Laat hem zeepjes gaan rapen.

solidstate | 17-05-11 | 12:26

sterkte Fred
je hebt het hard nodig.
schouders eronder en incasseren ouwe!
dit kan je kop gaan kosten bij het volk en je vriendjes gaan je laten vallen!!!
hahahahaha
grote baviaan......

skaik | 17-05-11 | 12:20

repulse | 17-05-11 | 10:42 | + 1 -

Helder! Neemt niet weg dat het motief (er vanuit gaande dat het een psychopaat is) nog immer niet duidelijk is en het lijkt er ook op dat de getuigen ook niet al te open zijn over de mogelijke motieven. U kent de zaak trouwens goed, het waren bekenden?

De Koreaanse Slet | 17-05-11 | 12:19

SinEstilo | 17-05-11 | 11:49

In Argentinie gooide ze vroeger politieke gevangenen in een kot vol hongerige varkens. Blijft helemaal niets van over, die beesten zijn omnivoren. Lijkt me een betere oplossing dan een spuitje...

eerstneukendanpraten | 17-05-11 | 12:18

Heel vreemd verhaal, GS. Meestal is ´autonoom denken´ een van de eerste rechten die dit soort wordt ontnomen.

hawie | 17-05-11 | 12:16

Onze overheid heeft helemaal poep aan de familie van de slachtoffers van deze man! Die loopt dus binnenkort weer gewoon op straat. De man zelf heeft helemaal niets van familie van de slachtoffers te vrezen, want die is elk recht op eigenrichting ontnomen. De overheid als facilitator in crime!

Portemonnee van de A | 17-05-11 | 12:09

@landlopertje | 17-05-11 | 10:16 |
Je bent nog te dom om te poepen aan je redenatie te zien.

AndroidLouWebber | 17-05-11 | 12:08

Tja,
ik beweer al jaren dat dit soort voor een vuurpeloton moet. Heb je deze problemen ook niet. Maar ik wor' dan niet serieus genomen.
En dan ben ik nog heel mededogend. Deze lul verdient eigenlijk een garrote.

caudillo | 17-05-11 | 12:01

@ Bigi Bana Boy | 17-05-11 | 10:54 | werd een beetje meegesleept, volgens mij was u ironisch en sarcastisch aan het doen..

mental K | 17-05-11 | 11:51

@Bigi Bana Boy | 17-05-11 | 10:54 | Als een dolle hond (hyena) moorden en dan weer tussen de mensen mogen? Het gaat er niet om of hij weer 'beter' wordt, dat wordt of ben je volgens mij nooit (geweest) als je dit soort dingen kunt. Het gaat er om dat ik belasting betaal om beschermd te zijn tegen dit soort gasten. Het interesseert mij geen bal of 'mensen niet beter worden door ze levenslang op te sluiten', ik vind het belangrijker dat dit soort beesten van de straat worden gehouden. Ik mag geen wapen dragen in NL, dus ik kan mij niet verdedigen tegen deze psycho, ik betaal dan ook belasting zodat de overheid dat doet. Ik verwacht dan ook dat de overheid dat doet. Als ze dat niet doet, dan moet het systeem omgegooid.

mental K | 17-05-11 | 11:49

Aan meer dan een spuitje wil ik niet meebetalen. Eigenlijk zou zijn eigen familie dat spuitje moeten betalen zoals ze dat ook in China doen.

SinEstilo | 17-05-11 | 11:49

@ Bigi Bana Boy | 17-05-11 | 10:54
Het interesseert mij geen Turk of hij zelf beter wordt van zijn gevangenisstraf. Voorop staat dat de samenleving moet worden beschermd tegen dit addergebroed. Zes moorden = nooit meer vrij.

Korreltje Zout | 17-05-11 | 11:46

De doodstraf. Daarom.

mental K | 17-05-11 | 11:45

Ik betaal liever een eenmalige bijdrage voor het permanent verwijderen van dergelijke klantjes. 'Dan doe je gewoon niet meer mee!' - spuitje.

MalteseKnight | 17-05-11 | 11:40

heel graag! liever dan 10 miljoen aan subsidieslorpers in amsterdam oost

AlterEgo- | 17-05-11 | 11:02

Laten we het eens van de andere kant bekijken hij is een gelovig moslim en zal straks alleen aan allah verantwoording moeten afleggen.Ik heb het idee dat dit niet zo leuk voor hem zal zijn slechts een maagdje of 3 dat is dan zwaar kloten.

harob | 17-05-11 | 11:02

Ja hoor eens, je kunt mensen niet voor altijd opsluiten want daar worden ze niet beter van. Je kunt je überhaupt afvragen of gevangenisstraffen wel werken en of we niet helemaal moeten stoppen met het strafrecht en vrijheidsstraffen.

Bigi Bana Boy | 17-05-11 | 10:54

Ik mis even verband tussen de kop en het artikel. Waarom zou Fred Teeven met verlof moeten gaan?

Taalpurist | 17-05-11 | 10:53

Dit soort gasten zou in de Noordzee moeten worden gedropt. In februari, zonder zwemvestje.

Korreltje Zout | 17-05-11 | 10:49

wat is toch het probleem:
verlof had nooit mogen worden toegekent
erken die fout
wijs verlof verzoek af.
DONE!

Woehahahaa | 17-05-11 | 10:42

De Koreaanse Slet | 17-05-11 | 10:23
Er waren die avond heel wat meer mensen binnen als het gene wat officieel naar buiten is gekomen volgens wat hans later vertelde. Het was een smalle zaak, ted stond voor het grootste gedeelte van de mensen dus voor de uitgang. Met doelwitten op niet meer als 3/4 meter afstand is het erg makkelijk om raak te schieten.

nl.wikipedia.org/wiki/Psychopathie
Psychopaten kunnen zichzelf vaak wel intellectueel ontwikkelen, juist omdat er weinig emotionele remmingen zijn. Het is ook 1 van de redenen dat hij gewoon nooit meer los mag komen, hij is slimmer als de behandelaars, laat gewoon het gedrag zien wat gewenst is, spijt zal hij hebben, niet voor de slachtoffers, maar voor zichzelf.

repulse | 17-05-11 | 10:42

De Koreaanse Slet | 17-05-11 | 10:28

Daar ben ik het helemaal mee eens! Maarrrr, ik zou NOOIT een deal sluiten hem vrij te laten in ruil voor het motief.

Al was het maar omdat ik hem nimmer zodanig zou geloven, dat ik voldoende zeker ben om ook maar IETS voor hem te willen doen.

Ik denk dat we moeten vergeten wat het motief was, daar kom je niet meer met voldoende zekerheid achter en zou alleen maar tot geestelijk leed leiden indien daar discussie over ontstaat of meneer zijn verklaring intrekt en dergelijke ongein.

NoMinister | 17-05-11 | 10:35

De Koreaanse Slet | 17-05-11 | 10:23 |
Dat jij een vrij logische uitleg veel te makkelijk vindt,
zegt misschien meer over jouw breinchemie dan over de aard van het misdrijf. GEKK staat overigens voor Groot Ego Kleine Klabanus en niet voor gek(kie). Want ontoerekeningsvatbaar was hij niet.

dopinie | 17-05-11 | 10:31

NoMinister | 17-05-11 | 10:16

Dat slaat nergens op. Ik ben nieuwsgierig naar het waarom ofwel waarheidsbevinding... Rechtvaardigheid is alleen mogelijk als men precies weet hoe en waarom. De man zit al wat 27 jaar vast? En komt nooit meer vrij ik zeg nergens dat hij vrij moet komen maar ik denk dat de nabestaanden (net zoals ik) ook wel graag willen weten waarom nu in hemelsnaam... Zoals de rechter al oordeelde "Dit lijkt meer op een executie dan op een dollemansgevecht" er moet gewoon meer aan de hand zijn dan een uit de hand gelopen ruzie, of een ernstige belediging.

De Koreaanse Slet | 17-05-11 | 10:28

@ SjiekDeFriemel | 17-05-11 | 09:49
Als je iemand quote, doe het dan goed. De opmerking lag meer in de lijn van "Je bent nu misschien een Nederlander, maar je bent en blijft een k*ankerturk." Met natuurlijk veel gelach eromheen.

nebulous | 17-05-11 | 10:24

repulse | 17-05-11 | 10:02

OK, dus hij was een bekende, een frequent cafébezoeker? Met de bijnaam 'Ted de Turk' lijkt me dat hij een veel gezien persoontje was in het uitgaansleven. Ik vind het vreemd dat een 'intellectueel' iemand die bij een krant werkt niet bekend staat als "notoire amokmaker" eventjes zes mensen naar walhalla knalt en vervolgens niets maar dan ook niets zegt over het motief, sterker nog niemand weet wat het motief was. En ja ik vind het veel te makkelijk om het af te doen als 'Eergerelateerd geweld' of dat de man gestoord is of dat het *kuch* cultuur is. Er zit meer achter, het profiel van de man komt niet overeen met de daad. Dat hij die Ton Smits doodschoot en eventueel wat anderen verwond past wel in dat straatje maar niet de hele familie niet het feit dat hij in een luttele 30 seconden gericht 6 mensen doodschiet (tien van twaalf kogels raak) het is niet makkelijk om iemand dood te schieten en met tien kogels zes man doodschieten is behoorlijk koelbloedig en koud.

De Koreaanse Slet | 17-05-11 | 10:23

landlopertje | 17-05-11 | 10:16

Dat is een q.e.d. die slechts voor de simpelen van geest geldt. Sociologen en zo. Die geloven en zoeken niet naar waarheid of waarschijnlijkheid.

Neemt niet weg dat WO2 wel degelijk wat over Duitsers en haar neigingen zegt. En ons gedrag over het onze.

NoMinister | 17-05-11 | 10:19

"we betalen taxpoet om ze in de kerker te houden" Get real. We betalen taxpoet voor de TBS-behandelaar-fuck ups en zijn dure advocaat/rechtszaken. Sluit die ook maar op, is een hoop goedkoper.

sitzkrieg | 17-05-11 | 10:19

De Koreaanse Slet | 17-05-11 | 10:15

Pijnlijk? Of fantasie?

NoMinister | 17-05-11 | 10:18

Als die vent zoiets doet, maakt het zonneklaar in welk een debiel land we wonen.Met zelfingenomen incompetente slaapkoppen van regenten.

neveragain | 17-05-11 | 10:17

@NoMinister | 17-05-11 | 10:04

Als er hier sprake is van "genetische componenten met betrekking tot gedrag", dan moeten we onmiddellijk alsnog en voor altijd onze grenzen met Duitsland sluiten...
Het Duitsland van nu bewijst dat het onzin is wat je zegt.

landlopertje | 17-05-11 | 10:16

-weggejorist-

NoMinister | 17-05-11 | 10:16

De Koreaanse Slet | 17-05-11 | 09:44

Je nieuwsgierigheid wint het van rechtvaardigheid? Of interpreteer ik dat verkeerd?

NoMinister | 17-05-11 | 10:16

SjiekDeFriemel | 17-05-11 | 10:12
Ongeschikt voor detentie, hij zal in de gevangenis voor veel problemen hebben gezorgd. Aangezien hij nooit meer zou vrijkomen had hij dus ook niets te verliezen. Dat is de reden dat ze hem psychiatrisch hebben laten onderzoeken en hij uiteindelijk is overgeplaatst naar de tbs inrichting.

repulse | 17-05-11 | 10:16

eerstneukendanpraten | 17-05-11 | 10:03 |

Dat slaat als een lul op een drumstel!

De Koreaanse Slet | 17-05-11 | 10:15

Na Winnie kwam Benk.

Die laatste twee, en zeker Benk, moeten bij dat onderzoek van het Ministerie zijn betrokken.

Benk ziet er ook uit als Weisglas (zelf s-en checken...) en heeft waarschijnlijk dezelfde softe overtuigingen.

* mijmert en zucht dat alleen Geert toch echt als enige overblijft als iets van een alternatief *

NoMinister | 17-05-11 | 10:13

Hellsmurfje | 17-05-11 | 10:02 |
Neen, de straf is NIET omgezet naar TBS - meneer heeft nog steeds levenslang. Waarom is hij dan toch overgeplaatst? Waarschijnlijk omdat vanuit een TBS-kliniek ONBEGELEID verlof mogelijk is. Blijkbaar is men ervan overtuigd geraakt dat hij niet gevaarlijk meer is en dat hij klaargestoomd mag worden voor herintreding in de maatschappij. Hoe dat strookt met het duidelijk in koelen bloede vermoorden van zes mensen én de eerdere afwijzing gratieverlening kan ik niet rijmen. Misschien is hij moslim geworden? Dat is immers het geloof van de vrede....(zucht)

SjiekDeFriemel | 17-05-11 | 10:12

De Koreaanse Slet | 17-05-11 | 09:58 |
Lijkt me allemaal niet zo ingewikkeld en/of mysterieus.
Gevalletje 'Eergerelateerd geweld'. Waarschijnlijk het 'G.E.K.K.-complex'.

dopinie | 17-05-11 | 10:05

En links gelooft ook niets van genetische componenten met betrekking tot gedrag, want alles is het gevolg van socialisatie en economische omstandigheden.

Nu zal er best een verdwaalde linksmens rondlopen die iets van twijfel heeft en zich kan indenken dat dit anders is, maar grosso modo ben je een nazi in hun ogen als je genetische impact op gedrag als groot ziet.

Dus is deze man rijp voor resocialisatie.

Idioten! Ik zei het al!

En gelukkig heeft hij nu kinderen. Fijn allemaal en nu moeten we natuurlijk positief blijven en de boel bij elkaar houden.

*kotst van linksmensen*

NoMinister | 17-05-11 | 10:04

@GJ76 | 17-05-11 | 09:56
Ik zal het nogmaals herhalen; de rechterlijke macht heeft Nederland meer schade toegedaan dan islamitisch/extreem-links terreur de afgelopen 60 jaar.

dlseth_ | 17-05-11 | 10:03

De Koreaanse Slet | 17-05-11 | 09:51

In hun koeltoer is een mensenleven niets waar, dat wou ik maar even zeggen...

eerstneukendanpraten | 17-05-11 | 10:03

De Koreaanse Slet | 17-05-11 | 09:58
Sneekes kwam met vrouw en kind langs om te kijken of hij de zaak over wou nemen van hans de hoog. Ted was redelijk bekend in de meeste cafe's, hij had niet een echte stamkroeg, jongens als van drongelen smits en van baarle kwamen ook overal.

repulse | 17-05-11 | 10:02

Che_cuevara | 17-05-11 | 09:55

De kleur en het kenteken worden angstvallig verborgen gehouden want er zit een groot kleed overheen. Of is dat om de kogelgaten te verbergen? Vragen, vragen...

eerstneukendanpraten | 17-05-11 | 10:02

Hebben we daar niet een speciale geheime dienst voor die dit soort ......... laat verongelukken?

Hellsmurfje | 17-05-11 | 10:02

Er is door een of andere idioot toch al besloten dat de man zijn levenslange gevangenisstraf is kwijtgescholden en TBS heeft en meer niet?

Het is een schande! Dit soort rechtsonzekerheid is een bom op het vertrouwen in de rechtstaat!

En laat me raden, linksige types die dit hebben besloten. De idioten.

NoMinister | 17-05-11 | 09:59

Het had heel wat taxpoet gespaard als ze hem in 83 een kogel door zn harses hadden gejaagd.
Weer zo een geval waarom doodstraf zo slecht nog niet is.

Idontgiveafunk | 17-05-11 | 09:58

SjiekDeFriemel | 17-05-11 | 09:49 | + 0 -

Ja zoiets heb ik ook gelezen, maar er klopt gewoon iets niet aan dat verhaal. Het is vreemd en toevallig dat de hele familie Sneekes dood moest (waaronder een kind van twaalf) en daar komt bij dat het Koetsiertje een nogal louche plek scheen te zijn. Wat ik ook erg vreemd vind is het feit dat die Ton Smits hem voor Kanker-Turk zou hebben uitgemaakt nadat hij had verteld dat hij genaturaliseerd was. Wat mij verteld dat hij een bekende in het café was maar desalniettemin is de politie verbaast dat het C.Y. betreft omdat hij niet aan het profiel voldoet. Er klopt iets niet ... Zoveel weet ik wel.

De Koreaanse Slet | 17-05-11 | 09:58

Uit het artikel in de telegraaf: "de Van der Hoeven Kliniek sinds 2001 jarenlang werkte aan zijn 'resocialisatie'. Dit terwijl een gratieverzoek net was afgewezen, zijn enige kans op vervroegde vrijlating."

Kunnen er nu even keihard wat koppen gaan rollen in die KUT kliniek? Wat een idiots.. en nou heeft dat monster ook nog de kans gekregen om zich hier voort te planten. Top gasten, echt bedankt!

GJ76 | 17-05-11 | 09:56

De Koreaanse Slet | 17-05-11 | 09:44
Er zijn twee verhalen mogelijk. 1 was veel verlies tijdens het pokeren,de avond er voor de ander is het dat hij een nederlands paspoort had gekregen, dit vertelde waar een van de klanten op reageerde dat hij toch een turk zou blijven. Het kan natuurlijk ook een combinatie van de twee zijn.

Ook de toenmalige kastelein kon geen uitsluitsel geven wat het precies was.

repulse | 17-05-11 | 09:56

@eerstneukendanpraten | 17-05-11 | 09:47
Hoe ziet "gestolen" er uit?
Die kleur ken ik nog niet.

Che_cuevara | 17-05-11 | 09:55

Afknallen, is z'n straf ook voorbij.

Xel | 17-05-11 | 09:54

@Snorry! | 17-05-11 | 09:10
Hij heeft levenslang, en komt dus nooit meer vrij.

Che_cuevara | 17-05-11 | 09:53

@kees2 | 17-05-11 | 09:03 |

Ja. Graag zelfs.

Barry Hay | 17-05-11 | 09:52

eerstneukendanpraten | 17-05-11 | 09:47

Dus? Wat is je punt? Hij schoot zes mensen dood zodat een naamgenoot later een garage kon openen. Dat verklaard in ieder geval wel waarom die bloemenkoopman dood moest samen met vrouw en kind.

De Koreaanse Slet | 17-05-11 | 09:51

@Stokman | 17-05-11 | 09:07
Maar hij heeft wel levenslang gekregen.
En in Nederland is levenslang ook echt levenslang.
Wat heeft hij dan te willen. Daar doet TBS verder niks aan af.

Che_cuevara | 17-05-11 | 09:50

De Koreaanse Slet | 17-05-11 | 09:48

Simpel, ies koeltoer!

eerstneukendanpraten | 17-05-11 | 09:49

De Koreaanse Slet | 17-05-11 | 09:44 |
Het motief was eigenlijk te gek voor woorden. Uiteen krantenbericht van destijds (1983):
[..]DELFT — Uit het rechercheonderzoek en getuigenverhoren heeft teamleider, hoofdinspecteur F. H. Tullener, de vermoedelijke oorzaak van de bloedige uitbarsting van Cevdet Yilmaz kunnen halen. Tijdens de Paasdagen zou één van de doodgeschoten cafébezoekers tegen de uit Turkije afkomstige Yilmaz hebben gezegd: ,Je bent nu wel een Nederlander, maar dan ben je toch nog geen Hollander". De man die dit tegen Yilmaz gezegd heeft, werd dinsdagavond in „'t Koetsiertjes" het eerst doodgeschoten.[..]

SjiekDeFriemel | 17-05-11 | 09:49

Creaguurder | 17-05-11 | 09:21

Ze hebben de uiterst sympathieke vrouwenhandelaar/pooier/drugscrimineel Saban Baran ook gewoon vrijgelaten, vrees ook het ergste idd...

eerstneukendanpraten | 17-05-11 | 09:49

nebulous | 17-05-11 | 09:40 | + 0 -

Nee, volgens mij niet hij deed geen 'Postal' hij schoot twaalf kogels af waarvan tien raak, hij schoot gericht en ijskoud. Als je woedend bent dat kan je niet helder denken en schiet maar wat in het wilde weg. Hij heeft die mensen gewoon afgemaakt en nooit aan iemand verteld waarom nou toch. Er zit iets anders achter maar wat???

De Koreaanse Slet | 17-05-11 | 09:48

Amen.

dubbert | 17-05-11 | 09:48

je moet t lef maar hebben...

Air van Boven Dorens | 17-05-11 | 09:48

Wij hebben hier een autobedrijf met dezelfde achernaam. Heeft de volgende auto's op voorraad:
Groene Mercedes 190D, blauwe Mercedes 190D, paarse Mercedes 190D, zwarte Mercedes 190D, gestolen Mercedes 190D, grijze Mercedes 190D etc.

eerstneukendanpraten | 17-05-11 | 09:47

Mooi gesproken Pritt.

hanzebal | 17-05-11 | 09:47

sorry, niet snel genoeg

hotnot | 17-05-11 | 09:45

Bubba zal hem zeker missen...

eerstneukendanpraten | 17-05-11 | 09:44

nl.wikipedia.org/wiki/Cevdet_Y%C4%B1lm...

Ik wil persoonlijk wel heel graag weten wat het motief nou eigenlijk was, hij heeft daar echt die mensen geëxecuteerd... Maar waarom??? Iemand enig idee?

"Hij had een opleiding genoten, stond als intellectueel te boek en was redacteur van een Nederlandse krant."

Ik bedoel niet echt het tiepje die-hard crimineel of 'spree killer' en.wikipedia.org/wiki/Spree_killer !

En inderdaad die kerel heeft levenslang! Hoezo 'resocialisatie'? Aan de andere kant hij zit al 28 jaar vast en hij is duidelijk geen draaideurcrimineel en kans op herhaling lijkt mij ook minimaal. Het is en blijft een raar verhaal... Ik zeg verlof in ruil voor het motief!!!

De Koreaanse Slet | 17-05-11 | 09:44

Deze man is geen seriemoordenaar, maar een massamoordenaar. Hij is gepushed en getreiterd, liep even naar buiten, en besloot daar toch om z'n pistool te halen en willekeurig te gaan schieten. Hij deed dus gewoon een Postal, wat iedereen op enig moment wel even in z'n hoofd haalt (en dat gelijk ook weer naar buiten jonast alszijnde een onwenselijke fantasie). Begrijpelijk, dus, maar wel verschrikkelijk.

Waarom er TBS wordt opgelegd aan een levenslanggestrafte kan ik me niet voorstellen. Hoogstens als conditie voor gratie, bijvoorbeeld. En waarom ze een levenslang gestrafte TBS-er toch willen resocialiseren, dat is me echt een raadsel.

Gewoon laten zitten in de cel.

nebulous | 17-05-11 | 09:40

@wittesnelheid
Ik meen dat het wel gemeengoed is dat Volkertje is aangezet door... en dat die moord politica neerlandica wel erg goed uitkwam. Die vergelijking gaat erg mank en slaat dus nergens op.

Hempieman | 17-05-11 | 09:35

vogelvrij verklaren is ook een optie

Prof. Drs. Klavan | 17-05-11 | 09:30

verklaar hem meteen vogelvrij, zijn we d'r meteen vanaf

Prof. Drs. Klavan | 17-05-11 | 09:30

Okay meneertje. U mag op vrije voeten met 2 voorwaarden:
U betaald ons terug voor de tijd dat u lekker gratis onderdak en (halal) hapjes gehad heeft.
Zegge een miljoentje of 3?
(daarvan betalen we de nabestaande van)
en u dondert op naar Turkije , en bij ook maar een teentje op Nederlandse bodem wordt u direct afgeschoten.
Deal?

Weeraanmelden | 17-05-11 | 09:25

@Trompy | 17-05-11 | 09:16

Als hij die zes doden levend terug aan hun nabestaanden geeft, mag hij weer vrij. Deal?

Wereldvreemde sukkel.

ZKH EénOog | 17-05-11 | 09:24

Ik weet dat nog wel ja. Hij werd daar beledigd in dat cafe (dat durfde men toen nog) en ging naar huis om een pistool te halen en wraak te nemen. Maar misschien is hij nu genezen.

Telegraafhoerrr | 17-05-11 | 09:23

Als dit een turk betreft dan lijkt me uitzetten als ongewenst vreemdeling niet erg raar na zo'n daad. Na het uitzitten van een levenslange straf uiteraard.
Hoe er in het Nederlands rechtssysteem over levenslang wordt gedacht geeft wel aan waarom dit primitief stuk mens hier al vrij rondloopt.

Antitheïst | 17-05-11 | 09:22

@Trompy | 17-05-11 | 09:16
Dus jij zou het ook goed vinden als meneer bij jou in de straat komt wonen, zodra hij weer volledig op vrije voeten is?

harry poster | 17-05-11 | 09:22

Kunnen ze dit stuk gajes niet even een maandje zijn 'water en brood' vergeten te geven?

ZKH EénOog | 17-05-11 | 09:22

Binnenkort is hij vrij, en over een paar weken weer enkele moorden.

LET MAAR OP!!!!

Creaguurder | 17-05-11 | 09:21

Altijd leuk de advocaten die zulk tuig buiten de muren proberen te krijgen maar daar vanwege slachtoffers en nabestaanden geen uitspraken over doen.

omwenteling | 17-05-11 | 09:21

@Trompy | 17-05-11 | 09:16
Het is een zesvoudige moord.. Geen 83km/h buiten de bebouwde kom..

dlseth_ | 17-05-11 | 09:21

Toen was er nog geen Rauchverbot ins horeca.

Ratzing. | 17-05-11 | 09:20

Dat heb je met onze huidige rechters. De kans dat hij in het gelijk wordt gesteld door een rechter is zeer groot. Want het is toch zielig hé.

Boomschade | 17-05-11 | 09:20

Die komt binnenkort vrij, wie dat niet aan ziet komen is redelijk onnozel. Het waren maar 6 dooien hoor.

Oerkoendoe | 17-05-11 | 09:20

@Snorry! | 17-05-11 | 09:10 |
De belasting die jij netjes afdraagt, is nodig om vervolgens zijn uitkering en de kinderbijslag te betalen! Snap dat dan!

Maar inderdaad, wat is nog de waarde van een levenslange gevangenisstraf??

harry poster | 17-05-11 | 09:18

Wat een gezeik. Die gast zit al 28 (!) jaar vast. Lijkt me dat je dan inderdaad wel een keer recht hebt op verlof in enige vorm.

Trompy | 17-05-11 | 09:16

Excuses Volkertje...

Wittesnelheid | 17-05-11 | 09:15

Totdat het tuig een keer het kind van een politicus of banktypo 'pakt'. Dan kan er ineens wel van alles.
Hempieman | 17-05-11 | 09:10 |
Volktertje is ook al bijna vrij hoor.

Wittesnelheid | 17-05-11 | 09:15

Charles Bronson heeft vroeger een paar films gemaakt over wat je eigenlijk met dit soort figuren zou moeten doen. Jammer dat we in Nederland niet dat soort films kunnen maken.

IJzervreter | 17-05-11 | 09:15

Iek gekding doe; ies Ghollandse koeltoer!

SjiekDeFriemel | 17-05-11 | 09:14

@plaspop | 17-05-11 | 09:13
Juist! Dat is iets wat er bij mij ook niet in gaat.

chevyeddy | 17-05-11 | 09:14

De man moordt batch-gewijs, niet in serie. Het is dus een batchmoordenaar.

niet voor de hond | 17-05-11 | 09:14

Zijn levenslange gevangenisstraf is in 1999 omgezet in TBS ???!!

Hoezo? Levenslang is toch levenslang? Hoezo kan een vonnis van een rechter 16 jaar later zomaar omgezet worden? Is er een nieuwe strafzaak geweest dan? Hij is destijds toch toerekeningsvatbaar verklaard?

Als de donder die kliniek uit en terug de bak in!

plaspop | 17-05-11 | 09:13

Netjes laten zitten die crimineel. De familie van de slachtoffers hebben ook levenslang.

Hölzenbein | 17-05-11 | 09:11

Die is over 6 maanden vrij, als het aan onze rechters ligt. Dan precedentvorming, etc. Waarom betaal ik uberhaupt nog belasting?

Snorry! | 17-05-11 | 09:10

Alleen in nederland he... Totdat het tuig een keer het kind van een politicus of banktypo 'pakt'. Dan kan er ineens wel van alles.
Die vader van dat kind van twaalf, heeft die nooit wraak willen nemen?

Hempieman | 17-05-11 | 09:10

Een straf zou een functie moeten hebben als vergelding, bescherming van de samenleving en afschrikking van potentiële daders.

Alle drie worden niet bereikt als meneer een nestje mag maken en af en toe mag rondlopen. Waarom mocht het meisje van 12 niet meer naar school? Of ooit haar eigen kinderen? Waarom moeten de nabestaanden en getuigen bang zijn vermoord te worden op 1 van zijn verloven? Wat is het nut van een resocialisatieprogramma voor iemand die nooit vrij zal komen? Wat is de afschrikkende waarde van een celstraf als de dader gewoon een gezin en vakanties binnen en buiten de muren heeft?

We zouden eens in Turkije en Marokko moeten kijken wat een gevangenis nu wel is en hoe je gedrag van mensen wel kunt beïnvloeden. Dat is niet met een drie sterren hotel en een kopje thee.

Feynman | 17-05-11 | 09:10

Hoezo 'resocialisatie', die vent heeft levenslang!

Boyo | 17-05-11 | 09:10

Dat is over het algemeen de pech die je hebt als de gestrafte; de strafmaat, en helaas is die niet negotiable, althans in een normaal land.

KaiserSoza | 17-05-11 | 09:09

Hij had al lang dood moeten zijn. Oprotten met die gast.

Superior Bastard | 17-05-11 | 09:08

Een seriemoordenaar is toch iemand die een bepaald soort slachtoffers omlegt? Deze mensen waren volgens mij redelijk random.

chevyeddy | 17-05-11 | 09:08

Pritt wel even voor je zelf spreken he, want ik betaal nou niet echt graag taxpoet!!! Ook niet voor zulk soort sujetten.

SJEAN | 17-05-11 | 09:08

Nederland staat nou niet direct bekend om z'n strenge strafrecht. En dit soort figuren krijgen, binnen de kaders van TBS, de mogelijkheid tot het stichten van een gezin. Onbegrijpelijk.

Vuilnisman, mag deze zak ook mee?

Stokman | 17-05-11 | 09:07

Serie moordenaar? Of meervoudige moordenaar?

MarcS | 17-05-11 | 09:05

Z'n straf laten uitzitten in Turkije... kijken of 'ie daar ook zo'n grote bek heeft.

Vuurwezel | 17-05-11 | 09:03

Als kers op de slagroom gaat deze meneer nog een gerede kans maken want dat zijn wel de afspraken die destijds gemaakt zijn.

Slim is ie zeker want toch zielig voor zijn kinderen als die hun pappa nooit meer kunnen zien etc. Linkse rechter, bla bla bla. Nou dan zijn we er ongeveer wel weer. Wat een heerlijk landje toch.

netniet | 17-05-11 | 09:03

Nou ja, hij heeft al levenslang. Wat heeft hij te verliezen met een kort geding?

Dmitri Dmitrievitsj | 17-05-11 | 09:03

Graag zelfs ?

kees2 | 17-05-11 | 09:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl