Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Doekle Terpstra gaat InHolland ECHT aanpakken

doeklethehero1.jpg Hoppakee, we zetten de bijl aan de wortel van het kwaad dat InHolland heet. Of wij, niemand minder dan Dappere Doekle (die korfballer van de familie Terpstra) gaat dat doen. InHolland, een "metafoor voor alles wat er mis is met het hoger onderwijs in Nederland", gaat serieus waar erewoord enorm verbeteren, zegt Doekle. En als Doekle dat zegt is het waar. Bovendien, wie zou er niet een CDA'er/CNV'er op zijn woord vertrouwen? Nou Doekle, wat gaan we doen om dat onkruid van InHolland met schoffel, gifspuit en voegenkrabber uit te roeien? "De onderwijslocatie van Inholland in Hoofddorp gaat dicht, meerdere opleidingen worden afgestoten en een nog onbekend aantal medewerkers moet de komende jaren al dan niet gedwongen vertrekken. Eerstejaars studenten moeten voortaan 45 van de 60 punten halen en met nieuwe studenten wordt verplicht een intakegesprek gevoerd." Goed werk PowerDoekle! Maar wel een beetje laat vind je niet? Een diploma InHolland is inmiddels geen zak meer waard en honderden zoniet duizenden scholieren zijn afgestudeerd met gratis diploma's en met behulp van tentamenfraude. Nouja, eens een scholierensoos altijd een scholierensoos, daar kan die Doekle natuurlijk ook niks aan doen. Verder goed HBO-nieuws: Guusje ter Horst, baas van alle scholierensozen en van Doekle, gaat een einde maken aan die perverse bonuscultuur. Alhoewel, zo heel integer is Guusje ook weer niet als het om bonussen gaat. Er kan natuurlijk altijd wel het een en ander extra worden gedeclareerd enzo. Wij raden Doekle aan op z'n minst een auto met ingebouwde televisie te vragen als bonus. Gratis af te halen bij onderwijspartij D66 te Rotterdam.

Reaguursels

Inloggen

Stiften | 20-04-11 | 12:45 |
Check de Van Dale eens.....

Alleen qua Lageschool InHolland heb je een punt.

Mister13 | 20-04-11 | 19:51

De Mail naar de student

Beste student,

Het is tijd om meer duidelijkheid te geven over het proces waar wij als Hogeschool Inholland middenin zitten. Zoals ik de vorige keer heb uitgelegd hebben we een sterkte/zwakte analyse van Inholland gemaakt. Die was zeer verhelderend. Deze SWOT heeft als basis gediend voor belangrijke besluiten die de toekomst van onze hogeschool aangaan. De visie en daaruit volgende besluiten zijn neergelegd in een "strategische aanpak". Daarin wordt duidelijk welke kant we op gaan.

De allerbelangrijkste conclusie die we hebben getrokken is dat de kwaliteit van onderwijs met voorrang op de eerste plaats moet komen. Het wordt tijd om te erkennen dat de docenten het hart vormen van onze onderwijsinstelling. Niets meer, niets minder. Deze simpele constatering heeft gevolgen voor de hele organisatie. Het betekent in mijn optiek dat ondersteunende diensten en het management hand in hand gaan met de docenten om samen die onderwijskwaliteit te leveren. De docent krijgt meer professionele ruimte. Dat brengt ook verantwoordelijkheid voor hem mee. Hij moet zich houden aan afspraken, bijvoorbeeld gemaakt met jou als student. Immers, jullie zijn degenen voor wie we het werk doen.

Kwaliteit leveren betekent ook dat we de wet (de WHW) volgen. Voor mij staat als een paal boven water dat onze kwaliteit van onderwijs en onderzoek altijd en volledig moet voldoen aan de eisen van de WHW. En juist dat staat onder druk. Kortom, we moeten ons onderwijs 100 procent op orde krijgen. Daar worden al grote stappen in gezet, maar we zijn er nog niet. De studententevredenheid wordt voor ons als CvB een leidend instrument om de kwaliteit van de opleiding te toetsen. Het is voor ons van het grootste belang dat jij als student tevreden bent met het onderwijs.

Ook hebben we sterk gekeken naar ons portfolio. Bieden we de juiste opleidingen aan op de juiste plekken? Zijn de opleidingen goed ingebed in het werkveld en in de regio? We hebben onze opleidingen in 4 categorieën verdeeld:

1. Goede opleiding, voldoet aan de criteria
2. Opleiding moet worden verbeterd
3. Voor deze opleiding zoeken we samenwerking met partners om beter te profileren
4. Deze opleiding gaan we afbouwen.

We bekijken de regionale verankering. Wat kan Inholland betekenen voor de regio en andersom? Daar is een wereld te winnen. De hogeschool en de regio (bedrijven, organisaties, gemeenten) kunnen elkaar op veel manieren versterken.

We willen af van de eeuwige competitiestrijd tussen de verschillende instellingen. Waarom niet vaker samenwerken met een mbo-instelling, een andere hogeschool of een universiteit die met dezelfde materie bezig is? Ook hier zoeken we de samenwerking. We veranderen onze focus met 180 graden: van competitie naar coöperatie.

Tegen iedereen die nu bij Inholland studeert zeggen wij: wij staan voor de Inholland-diploma's en borgen de kwaliteit. Dat geldt voor iedereen die nu hard studeert voor een diploma.

Ik zie een prachtige toekomst voor Inholland in het verschiet liggen. Maar daarvoor moet er op alle niveaus veel werk worden verzet. Het betekent ook pijn lijden, want er moeten dingen echt anders. De achterliggende gedachte en onze motivatie is een mooie: het onderwijs op de eerste plaats, de docent als sleutel naar studiesucces en de tevreden student als maatstaf.

Kwaliteit wordt leidend. De opleidingen die afgebouwd worden zijn:

1. CMV Den Haag

2. FSM Rotterdam/Diemen

3. P&A Alkmaar/Den Haag

4. CE Diemen

5. IBL (3 locaties)

6. BI Rotterdam/Den Haag

7. BOM Rotterdam

8. Technische Informatica Delft

9. Pabo, locatie Hoofddorp

Opleidingen die we overdragen of waar we partnerships mee aangaan zijn: Scheepsbouwkunde, Agriculture en de Lerarenopleiding Voortgezet Onderwijs (VO).

Wat betekent een en ander concreet voor de opleidingen die we gaan afbouwen of overdragen?

Geen enkele opleiding sluit per direct. Alle huidige studenten kunnen hun opleiding gewoon afmaken. Die zorgplicht neemt Inholland zeer serieus. Het afbouwen van opleidingen kan ook betekenen dat er nieuwe, soortgelijke opleidingen komen die beter zijn, al dan niet in samenwerking met andere instellingen. Staat jouw opleiding in het rijtje, dan ontvang je later vandaag nog meer informatie over een bijeenkomst waar je terecht kunt met al je vragen en een contactpersoon.

Met vriendelijke groet,

Doekle Terpstra

T-zero | 20-04-11 | 14:53

InHolland... De naam gaat verdwijnen... Och, "What is in a name?" Zou het niet veel en veel beter voor dit land zijn, als Doekle Terpstra eindelijk eens verdween? Geeft niet waarheen...
Het charisma van gristenen komt in het algemeen al dicht in de buurt van 0 graden Kelvin, maar Doekle spant toch wel de doornenkroon van je zus.

blackpeace | 20-04-11 | 12:57

Beetje Vreemd, BB, zelf HBO'ers scholieren noemen (hetgeen uiteraard correct is) en vervolgens de term 'afgestudeerd' gebruiken. Noem het dan ook gewoon afgeleerd.

Stiften | 20-04-11 | 12:45

Jammer weer dit, Bert. Schrijven over verschillende locaties van InHolland die stout zijn geweest, oké. Je woorden uitspreiden over alle locaties van InHolland, jammer. Maar kritiek hebben op een poging tot verbetering van deze locaties (met onjuiste beweringen), terwijl je in vorige schrijfsels over InHolland ook kritiek hebt op de huidige situatie, dan sla je toch echt de plank mis. Zoals je dat de laatste tijd al doet. Ook jij mag er mee stoppen, je bent 'niks meer waard'.

KOloR | 20-04-11 | 09:54

Terp wil zo graag minister worden.

Ribero | 20-04-11 | 06:07

Voor Tanja Jadnanansing (woordvoerder hoger onderwijs PvdA) is het allemaal te moeilijk. Blijkbaar heeft ze alleen een pvda standpunt meegekregen (opsplitsen) en daar kan ze niets mee in het echte leven. Zeker niet als ze uit 1e hand informatie krijgt. Wat een domme opmerkingen.
Ben nu benieuwd wat ze op het JOVD congres gezegd heeft.

hoorcollesje | 19-04-11 | 23:59

Kortom: dit is wederom een mooi voorbeeld van "WC-eend adviseert WC-eend".

ad melkert | 19-04-11 | 23:59

Doekle is de stijl-icoon van het falen van de links-christelijke vakbondsideologie, het corrumperend machtshandelen van ex-bestuurders met voormalig aanzien, en de krampachtige en niet-effectieve betutteling/downsizing van het neo-realisme.

ad melkert | 19-04-11 | 23:57

hoorcollesje | 19-04-11 | 23:36

Hahaha, nieuwe top 100 extensie voor Google Chrome :D

Mister13 | 19-04-11 | 23:47

@Mister13 | 19-04-11 | 23:25 |
Kijk uit naar uw Bert Brussen Blokker!

hoorcollesje | 19-04-11 | 23:36

Vrijstijl | 19-04-11 | 23:31 Dat weet Bert wel. Doekle is wat dat betreft z'n grote voorbeeld.

Weet ik ook pas sinds afgelopen nacht.

zeg maar jansen | 19-04-11 | 23:33

-weggejorist-

Vrijstijl | 19-04-11 | 23:31

Kijk, dat Bert Brussen zelf een hbo'er is (geweest) maakt niet dat alles wat hij zegt terecht is.

Ja, het hbo heeft zijn problemen, maar dat geldt slechts voor een deel van de instellingen.

Daarnaast vind ik het frappant dat het altijd zo stil is als er vuil naar boven komt van universiteiten (en trust me, er is genoeg zoals ongeoorloofde vrijstellingen, bachelor diploma's die behaald zijn met mp toetsen die mbo niveau zijn etc. Hint: Universiteit van Amsterdam en Utrecht).

Overigens heb ik zelf een bachelor afgerond op de UU en een master op de Erasmus Universiteit (voordat de gebruikelijke 'kut hbo'er sterf! opmerkingen mijn kant opvliegen).

Hoopt dat Bert Brussen zich wat objectiever kan gedragen, anders ben ik toch echt genoodzaakt een Chrome extensie te ontwikkelen die alles met Bert Brussen blokkeert.

Ohh ja, en die partij linkse zakkenvullers komt me echt de strot uit. De ene nog erger dan de ander.

Mister13 | 19-04-11 | 23:25

Hoofddorp heeft een hoge school?
Osdorp heeft niet eens een hoge school, in ieder geval, nog niet.
Studeren hoor je in een stad te doen met veel studenten en een bruisend nachtleven, maar niet in Hoofddorp.

Osdorpertje | 19-04-11 | 23:23

stijllozestijl12 | 19-04-11 | 22:44 Geen gerucht. Er is over getwitterd, Pritt meldde het en het schijnt dat er een eetentje was, Diner dus want wijn op tafel, waarin het allemaal aan het licht is gekomen.

zeg maar jansen | 19-04-11 | 22:57

Lewis Lewinsky | 19-04-11 | 22:51 De InHollandse vertaling van "Me and Mrs Jones". Ja.

Ik en mevrouw Jansen, mevrouw Jansen, mevrouw Jansen.

De indruk wordt nu gewekt dat het om een trio zou handelen. Dat is niet het geval.

zeg maar jansen | 19-04-11 | 22:55

@zeg maar jansen | 19-04-11 | 22:48
LOL
Trouwens, wist je dat jouw naam een prima titel is voor een popsong? Mazzelaar!

Lewis Lewinsky | 19-04-11 | 22:51

dhrWijma | 19-04-11 | 22:48 De ervaringsdeskundige. Had je liever gehad dat Johnny er over zou schrijven? Die is niet verder gekomen dan de VMBO.

zeg maar jansen | 19-04-11 | 22:49

Exit:
Cultureel Maatschappelijke Vorming in Den Haag,
Financial Service Management in Rotterdam en Diemen
Human Resource Management in Alkmaar en Den Haag
Commerciële Economie in Diemen
International Business Languages in Alkmaar, Amsterdam en Rotterdam
Bedrijfskundige Informatica in Rotterdam en Den Haag
Bestuurskunde en Overheidsmanagement in Rotterdam
Technische Informatica in Delft
Pabo Hoofddorp

hoorcollesje | 19-04-11 | 22:48

Lewis Lewinsky | 19-04-11 | 22:42 Daar komt ze nog wel van terug.

#serenade

zeg maar jansen | 19-04-11 | 22:48

Een HBO-topic van...
idd BertBrussen

dhrWijma | 19-04-11 | 22:48

Ik wantrouw bertbrussen eigenlijk vanwege het pvda gerucht..

stijllozestijl12 | 19-04-11 | 22:44

Lewinsky: Hoi. Ik ben Lewis.
Inteekster: Welkom, Lewis. Dus jij wil bij ons komen studeren?
Lewinsky: Nou ja. Ik moet natuurlijk eerst door het intakegesprek heen zien te komen.
*later*
Inteekster: Oh, Lewis!
Lewinsky: Ik wist wel dat je me in zou teken.

Lewis Lewinsky | 19-04-11 | 22:42

eerst zien, dan geloven

hearair | 19-04-11 | 21:50

@ illuvatar: Thanx! Ik duik nu weer een uurtje in de boeken en grijp daarna m'n wijf. @ Koos Knak: LOL, HBO bashen is van alle tijden..

Bozebuurman | 19-04-11 | 21:37

Zo, het werd weer tijd voor een de regelmatige opborrelende HBO-bash bij GS.
Het is net als een verslaving, je moet er regelmatig aan toegeven anders ga je zo raar doen.

Koos Knak | 19-04-11 | 21:27

@Bozebuurman | 19-04-11 | 21:15
En ook nog een reaguurdercarrière. Ik buig voor u.

illuvatar | 19-04-11 | 21:24

In het voortraject van de 'Hogeschool' InHolland heb ik in ieder geval de perfecte PVV-basisschool gevonden:
www.geertgroote.nl/

illuvatar | 19-04-11 | 21:21

Quote van het jaar: "Als je kijkt naar alles wat niet met het onderwijs te maken heeft, staat Inholland er goed voor." Doukle Terpstra, voorzitter bestuur InHolland.

Plofkonijn | 19-04-11 | 21:21

@PierDrie | 19-04-11 | 21:14 | + 0 -
U komt ook van het hbo? "Ook jou hbo-opleiding stelt niets voor." Het JAUWN opleiding!

A. Bacadabra | 19-04-11 | 21:16

*met rietje eens lekker tekeer gaat op de blote billen van PierDrie | 19-04-11 | 21:14*
jou?
Ga eens snel je schoolgeld van InHolland terugvragen, hop hop!
Man, man, man.....

illuvatar | 19-04-11 | 21:16

@illuvatar | 19-04-11 | 21:02 :
Beste Illuvatar, probeer eens "out of the box" te denken. Het is heel goed mogelijk om getrouwd te zijn en ook nog -met goedvinden van beide partijen- elkaar regelmatig een fijne "going over" te geven. Ik ben het levende bewijs. Topic closed.

Bozebuurman | 19-04-11 | 21:15

@Bozebuurman | 19-04-11 | 20:48

Een echte bachelor bestaat niet, kerel. Qualiteit in NL is overal even slecht. Ik vind het zielig voor je maar ook jou HBO opleiding stelt niets voor.

PierDrie | 19-04-11 | 21:14

Zullen we doen dat we nu genoeg gewauweld hebben over de eerdere baantjes van Doekle, de declaraties van Guusje en de Peugeot van Jos? Beetje oude koeien, Bert (en alle boe-roepende papegaaien eronder). Wie weet heeft Inholland nu zijn dieptepunt wel gehad en kan het vanaf nu dus alleen maar beter.
Wel jammer dat de shit voor de hardwerkende docent nu pas echt oan gaat, maar goed...

A. Bacadabra | 19-04-11 | 21:11

Maar Doekle doet graag flink maar vergeet zichzelf natuurlijk niet.En zijn vrienden ook niet.

nadenkeniseenkunst | 19-04-11 | 21:10

@Bozebuurman | 19-04-11 | 21:00
Gelul, je bent OF getrouwd, OF je hebt gelukkige geyle neuqesex.
Maak mij niets wijs mannetje. En de LOI is geen echte school maar een cursus.

illuvatar | 19-04-11 | 21:02

@ illuvatar | 19-04-11 | 20:55:

Nee, ik ben gelukkig getrouwd en heb ondanks m'n fulltime baan en LOI studie ook nog tijd voor geyle neuqsex met m'n wijffie!!

Bozebuurman | 19-04-11 | 21:00

niels_1992 | 19-04-11 | 20:50 :

Ook off-topic en zelfs ook niet meer actueel: Ad Melkert, de vroegere voorman van de PvdA, woonde indertijd in de duurste villawijk van Bussum..

Bozebuurman | 19-04-11 | 20:55

Aanpakken van INHolland wordt zo een "damned if you do, doomed if you don't" situatie.
Gevalletje azijnbode besmetting bij GS?

hoorcollesje | 19-04-11 | 20:55


@Bozebuurman | 19-04-11 | 20:48
Goh, U bent nu officieel erkend vrijgezel?

illuvatar | 19-04-11 | 20:55

Doekle de dhimmy, altijd min zoveel. Veel rooier lopen er niet rond bij het CDA

La Resaca | 19-04-11 | 20:53

Off-topic maar wel belangrijk: Doekle woont in de meest witte wijk van Leerdam. Het vooroordeel wordt dus weer bevestigd.

niels_1992 | 19-04-11 | 20:50

Nog twee jaar goed m'n best doen en ik heb een ECHTE bachelor's behaald en niet zo'n nep InHolland ding. Jaaaa, bij de LOI!

Bozebuurman | 19-04-11 | 20:48

Een Doekle voor het bloeden.
Je zal maar met zo'n InHolland-vodje de markt op moeten als je er ècht voor gewerkt hebt.

Jackanders | 19-04-11 | 20:36

Nou, nou, bij InHolland winden er geen doekles om.

Boyo | 19-04-11 | 20:24

Pica Doekle zet z'n tanden erin

Kalaforni | 19-04-11 | 20:23

+ veel voor adriana65 | 19-04-11 | 19:33

mrska | 19-04-11 | 20:18

@Stoppenkast | 19-04-11 | 19:55

hear hear!

Davidson | 19-04-11 | 20:18

Maar hij is toch geen PvdA-ert?
Dan komt het wel goed.

Sjakie Snel | 19-04-11 | 20:17

Dat is nou het verschil tussen (semi)overheid en de particuliere markt.
Als je in de particuliere markt iets verkloot sta je de volgende dag bij het uwv. Als je als (semi)ambtenaar iets verkloot krijg je de kans om het alsnog teniet te doen. De voor de hand liggende vraag of je competent genoeg bent, doet daar immers niet ter zake. Deze hiaat in kritisch denken geeft eigenlijk al de competentie weer van de leidinggevenden. Wat het nog erger maakt is dat dit soort functies volop in de spotlights staan. En dit soort 6-jes mensen totaal geen idee hebben dat ze publiekelijk worden uitgekotst. Merken ze dat niet aan het aantal uitnodigingen voor feestjes? Oh wacht, ze nodigen elkaar uit voor feestjes.
* Zich achter de oor krabt en realiseert dat inteelt gecultiveerd wordt door linkse graaiers.*

Smarties | 19-04-11 | 20:13

Joh, we hebben allang geen onderwijs meer in Nederland.
Wat wil die joker nog doen, dan alleen nog eigen zakken vullen aan alle ellende....

Creaguurder | 19-04-11 | 20:13

Of je BSW Straatcoach.

sjaakdeslinksesul | 19-04-11 | 19:58

Daar sta je dan met je BDA Streetdance.

sjaakdeslinksesul | 19-04-11 | 19:57

doekele, nooit een echte baan gehad. en hiervoor chef van het falend hbo zootje.

wolfje23 | 19-04-11 | 19:57

Flikker op met die linkjes naar de Volkskrant telkens, Bert. Dat jij je ziel hebt verkocht aan hunnie, betekent niet dat wij dat ook willen.

Stoppenkast | 19-04-11 | 19:55

Mijn moeder werkt al sinds het ontstaan van de voor, voorloper bij Inholland in Rotterdam. Voornamelijk het bestuur onder de heer Elbers heeft deze school finaal naar de klote geholpen. Meneer Terpstra is nog maar net geleden aangetreden juist om de school te redden en de dat doet hij zeer goed! Wie verder dan de eerste alinea van het inspectierapport leest krijgt dat ook bevestigd. Dat is de werkelijkheid, het feit dat
GS een hekel heeft aan deze vent doet daar gelukkig niets aan af.

Dauntlessxl | 19-04-11 | 19:53

Doekle doet ook alles maar dan alles om in de hemel te komen.

ZDEV | 19-04-11 | 19:51

DWDD met de mediocratie aan de macht. Mathijs de middelmaat samen met Coronel de andere middelmaat samen lekker Cruyffie naaien.

idopane | 19-04-11 | 19:49

@vraagstaart
Dat bedoel ik! Denk het niet.

Kalaforni | 19-04-11 | 19:46

nu al aanpakken? Mooi op tijd...... tssssssss

Fatwabuster | 19-04-11 | 19:45

Maar dan ook echt!

starry | 19-04-11 | 19:43

@De Schorpioen: je bedoelt zeker "diploma, dat"?

Melchior C Balthasar | 19-04-11 | 19:43

-weggejorist-

DijenkletserT | 19-04-11 | 19:41

Rare bril altijd -1.

Dr. Klahn! | 19-04-11 | 19:41

Sorry Bert, maar mijn InHolland diploma is echt wel wat waard. Waarschijnlijk zelfs nog wel wat meer dan jóúw diploma, die je ongetwijfeld niet hebt.

De Schorpioen | 19-04-11 | 19:37

@vraagstaart | 19-04-11 | 19:29
Ja, dat is inderdaad een domme, niet ter zake doende vraag. ;-)

Prof. D.A.H. Vintik | 19-04-11 | 19:36

Doekle Terpstra was toch de man die de reorganisatie van het UWV verneukt heeft en een vakbond verneukt heeft en daarna iedereen verneukt heeft?
Die Doekle?
Met zo'n naam moet je uberhaupt geen publieke functie willen.

marissie333 | 19-04-11 | 19:35

En nu moeten hardwerkende docenten en medewerkers het veld ruimen omdat de leiding er een puinhoop van heeft gemaakt. En meneer Terpstra verdient er heel veel geld mee. Een walgelijke vertoning. Medewerkers van onderwijsinstellingen weten nu dat ze hun mond maar moeten houden. Want jij verliest je baan en de graaiers schuiven weer verder.

adriana65 | 19-04-11 | 19:33

Leraren die minstens evenveel verdienen als bestuurders. Dat zou geen gek idee zijn.

blinde kip | 19-04-11 | 19:33

Het is misschien een domme vraag maar: heeft Doekle Terpstra al eens ooit in een bedrijf gewerkt? En iets weet over efficiency, klantfocus, marktwerking en zo in de praktijk?

vraagstaart | 19-04-11 | 19:29

Reeds in het eerste reaguursel wordt het belang van degelijk & fraudevrij onderwijs aangetoond.

Prof. D.A.H. Vintik | 19-04-11 | 19:29

Een intakegesprek. Als iets tijdverspilling is, is het dat wel.

Melchior C Balthasar | 19-04-11 | 19:29

Laat de witte elite maar schuiven.

Conan de Rabarber | 19-04-11 | 19:27

Daar hebben we de zakken vullende pvv basher weer... hij moet komiek worden..

Crematorium-de-Asbak | 19-04-11 | 19:25

Stop de Doeklerisering van het onderwijs!

Wilde Slechtdoener | 19-04-11 | 19:24

Wat moeten ze toch met die doekle laat die man is een normale niet overheidsbaan zoeken uitvreter

Kalaforni | 19-04-11 | 19:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken