Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Operation Odyssey Dawn. Dag 2

Bij Hoevelaken, rechtsafDag 2 in de joint venture om de knotsgekke dictator Moammar Khadaffi in de pan te hakken aka de implementatie van UNSCR 1973. Bovenstaand kaartje via The Guardian, zodat u even weet wie waar is en waarom. Ook handig. Het thuiskanaal van het Pentagon (voor al uw dagelijkse persco's, hierrr die van gisteravond). Mooie highres plaatjes van uitgaande Tomahawks staan hier en daar. Met dank aan Navy.Mil. Volgens het propaganda-apparaat van Ghattafi hebben de 110 Tomahawks voornamelijk ziekenhuizen, speeltuinen, buitenschoolse opvangen, seniorenflats en kinderboerderijen geraakt. De Leider van de Revolutie heeft daarop zijn wapendepots geopend voor het Libische Volk, en iedereen opgeroepen te strijden tegen de -met Al-Qaeda samenspannende- "kruisvaarders". Daarnaast heeft Quadhaffi vanuit zijn gezellige Tripoli compound beloofd alle landen in de Middellandse Zee te trakteren op de Moeder aller Oorlogen en een strijd tot het bittere eind. Dus pak er wat te eten en te drinken bij; het wordt weer een lange zit.

Reaguursels

Inloggen

Echt serieus...
wat moet het westen met dit?
www.youtube.com/watch?v=dkrYLAP7ELE

(zich ernstig afvraagt of er niet sprake was van ernstig kudde-gedrag vanwege 1 of andere benullige reden en of dat kudde-gedrag ons wel ten goede gaat komen).

polt | 20-03-11 | 22:35

@joopwil | 20-03-11 | 22:12
op welk complot doel je?

polt | 20-03-11 | 22:28

Is dit waar het westen naar streeft? Naar een islamitisch kalifaat?
www.youtube.com/watch?v=vwFLV3dx39Y&am...
Burgers beschermen tegen een gekke dictator... I'm all in. Maar pak liever even Noord-Korea aan, dan want in Libie zitten gekke islamisten.

polt | 20-03-11 | 22:27

Ziet niemand het grote geheel?
Ziet niemand het complot wat al 80 jaar plaatsvind?

joopwil | 20-03-11 | 22:12

@krasse karel | 20-03-11 | 21:28
Als je Kadaffi wegruimt, wat krijg je ervoor in de plaats?

polt | 20-03-11 | 21:58

Over Oost-Libie:
"(S/NF) xxxxxxxxxxxx partly attributed the fierce mindset in Benghazi and Derna to the message preached by imams in eastern Libyan mosques, which he said is markedly more radical than that heard in other parts of the country. xxxxxxxxxxxx makes a point of frequenting mosques whenever he visits Libya as a means to connect with neighbors and relatives and take the political pulse. Sermons in eastern mosques, particularly the Friday 'khutba', are laced with "coded phrases" urging worshippers to support jihad in Iraq and elsewhere through direct participation or financial contributions. The language is often ambiguous enough to be plausibly denied, he said, but for devout Muslims it is clear, incendiary and unambiguously supportive of jihad. Direct and indirect references to "martyrdom operations" were not uncommon. By contrast with mosques in Tripoli and elsewhere in the country, where references to jihad are extremely rare, in Benghazi and Derna they are fairly frequent subjects."
213.251.145.96/cable/2008/02/08TRIPOLI...

Met alle respect: Kadaffi is een clown, maar is het wenselijk dat we die jihadists een handje gaan helpen?

polt | 20-03-11 | 21:55

De tandem vn en navo vormt een imperium dat de democratie in de lidstaten ondermijnt en naar willekeur aanvalsoorlogen onderneemt.

Oome Gijs | 20-03-11 | 21:35

Los van de pragmatische, militaire en humanitaire bezwaren tegen deze aanvalsoorlog, is er 1 fundamenteel, rechtstatelijk bezwaar: internationale organen zoals de vn en de navo, waarvan de leden niet door ons gekozen zijn, hebben de macht ons in een oorlog te storten zonder voorafgaande goedkeuring van het Amerikaanse congres en zonder goedkeuring van de voltallige Staten-Generaal (art. 96 Grondwet). De democratische vertegenwoordiging in het Westen zelf wordt vernietigd teneinde elders in de wereld "democratie te brengen" (zo luidt de officiële rechtvaardiging). Als de overheid zich niet aan de Grondwet houdt, is de rechtstaat een dode letter.

Oome Gijs | 20-03-11 | 21:30

Wat een links geleuter. Weg nuken die gadaffie. Het is een misdadiger die zijn eigen volk terroriseert en besteelt. Hoe kan je er nou op tegen zijn om die gek weg te krijgen. Geef mij Bush maar, die liet er geen gras over groeien.

krasse karel | 20-03-11 | 21:28

realist123456 | 20-03-11 | 20:26

Laten we hopen dat het meevalt. Maar hoe langer het duurt hoe slechter het wordt voor het westen, vrees ik.

ecologiste | 20-03-11 | 20:29

@ Ecologiste , dat bedoel ik dus !

realist123456 | 20-03-11 | 20:26

mental K | 20-03-11 | 19:42

De aantallen lopen zeer sterk uiteen maar er zijn minimaal tienduizenden burgerslachtoffers gevallen tot bijna een miljoen. Dat was nooit gebeurd wanneer ze Hussein hadden laten zitten, notabene een man die ze zelf jarenlang gesteund hebben (net als Osama Bin Laden trouwens.
de.wikipedia.org/wiki/Irakkrieg#Get.C3...
Kijk ik ben geen fan van Khadaffi noch van Arafat maar beide waren geen felle islamieten en hun tegenstanders wel. Op deze wijze versterk je alleen maar de islamieten.

ecologiste | 20-03-11 | 20:07

repulse | 20-03-11 | 19:42

Thnx repulse. Elke burgerdode die valt is er 1 teveel. de Duitsers weten dat ook. Maar velen trekken zich er niets van aan. Te kort door de bocht, ik zou zeggen Middeleeuws.

ecologiste | 20-03-11 | 19:59

En wat als het allemaal een complot is :-) ?
Even op een rijtje als dit zo doorgaat hebben we binnen een jaar ipv landen met grote aantallen moslim extremisten die nu nog door olie dictators in de hand gehouden worden (waar wij wel lekker van profiteren) wat ik persoonlijk ook niet fijn vind voor de mensen aldaar . maar als deze dictators weg zijn is het resultaat waarschijnlijk chaos en oncontroleerbare situaties en dus vrije hand voor Al qaida en consorten wat er dus uiteindelijk op uit draait dat we over 10 jaar een muur om europa moeten bouwen om ons zelf te beschermen , niet voor immigratie (waar ik niet zoveel problemen mee heb) maar voor zeer waarschijnlijk goed georganiseerde terreur regeringen in de europeesche buurlanden en nabije oosten di wij (europa en gealieerden aan de macht geholpen hebben ( deja vu) die als enig doel hebben alles wat westerse gedachten en vrijheid is te vernietigen !
het is gewoon een gedachte die zo door mijn hoofd speelt . (bijv. Iran die de rebellen in Bahrain steunt geeft mij geen happy feeling)
Of zou uiteindelijk allemaal weer om Olie gaan ?

realist123456 | 20-03-11 | 19:58

@Krachtmeester
The Tomahawk has been set on us

Galaick | 20-03-11 | 19:53

mental K | 20-03-11 | 19:42
Lol
Het heeft niets met het redden van burgers te maken. Grondstoffen(goedkopere afspraken te maken met de rebellen)
Die rebellen vertegenwoordigen maar een klein gedeelte van de bevolking, die rebellen schonden de no-fly resolutie, er is geen enkel bewijs dat de slachtoffers die vielen in bengazi vlak voor de aanval, vlak na het aannemen van de resolutie door de vn gekomen zijn door acties van libische regerings gezinden en al helemaal niet dat zelfs al zouden die doden zijn gekomen zijn door daffie aanhangers, het zijn opdracht was.

Klapvee, pauw en witteman of dwdd waardig, dat is wat je ben.

repulse | 20-03-11 | 19:47

@ ecologiste | 20-03-11 | 19:21 | het is ook nooit goed. Ik schaam me er totaal niet voor. En voor je commentaar qua Irak.. tsss. je hebt zeker liever dat die idioten slachtoffers blijven maken? Wat voor figuur ben jij dan?

mental K | 20-03-11 | 19:42

ecologiste | 20-03-11 | 19:21
Toch mooi om te zien dat alle nicks die ik hoog acht zich tegen deze aanval uitspreken.

repulse | 20-03-11 | 19:42

Niet zo netjes van NL om mee te doen nadat de drie zijn teruggegeven door Libië nadat NL illegaal de grens was gepasseerd. Niet netjes dus. Maar ja Nl-ers hé, net als CDA-ers zoals ooit een politicus zei, als je een CDA-er een hand geeft moet je daarna tellen of je al je vingers nog hebt. Nee, het bevestigt de achterbaksheid. Ik schaam me ervoor. NL deed er beter aan even rustig te blijven en niet mee te doen net als D. Als er straks onschuldige burgers gedood worden heeft NL weer schuldbloed aan de handen net als destijd in Bosnië. Dezelfde club als destijds tegen Irak is weer bezig. bah bah.

ecologiste | 20-03-11 | 19:21

De Arabische Liga vind het veeeel te ver gaan, die kijken liever toe hoe hun broeders onder en papieren vliegverbodje gewoon via de grondkrachten afgeslacht worden, prachtig empathisch, sociaal volk weer die arabieren.

Causa Sui | 20-03-11 | 19:20

@ La Bailaora | 20-03-11 | 14:34
Uw leuterkoek is tamelijk erg voorspelbaar.
En trouwens, het blijkt dat arabierische "broederstaten" als Saoedi-Arabië de capaciteit een tikje hebben opgeschroefd om een procentje meer te produceren en daarmee een verloren productie van een Libie te compenseren.

said_fred | 20-03-11 | 16:44

Nestorix | 20-03-11 | 14:54 |
"Zou benieuwd zijn hoe Sarko reageerde wanneer de banlieus in eigen land de straat op gingen en binnen Frankrijk hun eigen staat uitriepen"
----------------------------------
Precies dat zou die je die valse grootheidswaanzinnige kabouter toewensen.

WirMachenMusik | 20-03-11 | 16:37

Drie B-2's in actie geweest [vannacht neem ik aan] tegen Libische [luchtafweer] doelen, volgens een Pentagon woordvoerder op BBC 24

Tobi | 20-03-11 | 15:49

Vraag mij af wat er met die 2 Iraanse fregatten gebeurd is die op weg waren naar Libie?

beertje23 | 20-03-11 | 15:25

@Grundlickgeit | 20-03-11 | 15:11 Op zeker. Iran nu nog aanpakken wordt een confrontatie met vooral China. En ik denk dat het hier in Libië om nog iets anders gaat, zie mijn tegel van 10:43.

vraagstaart | 20-03-11 | 15:17

hey gek mijn text verdwijnt als sneeuw voor de zon.
aanmelden gaat bij C.I.A om waarheid boven water te krijgen

Grundlickgeit | 20-03-11 | 15:16

oeps text vergeten.
*<\aanmelden gaat bij C.I.A/>*

Grundlickgeit | 20-03-11 | 15:15

nu.nl:
Arabische liga vindt aanvallen verder gaan dan afgesproken
Boemerang van vraagstaart begint al te draaien...

Nestorix | 20-03-11 | 15:15

(vervolg) dat de VN inmiddels door de Islamitische landen wordt gedomineerd en dat daarmee de VN als agressor naar Libië kon worden ingezet door Islamisten, was natuurlijk magistraal.

Nu de Zwarte Piet nog even naar de NAVO spelen zodat de Arabische landen "schone" handen houden bij de moordpartijen die gaan plaatsvinden zodra het regime Khadafi is gevallen.

vraagstaart | 20-03-11 | 15:14

vraagstaart | 20-03-11 | 15:02 |
zit ook wat in mar feit blijft dat Iran altijd hele goede vriendjes met Rusland en China is geweest.
Iran binnen vallen staat dan gelijk aan WOIII want dan zullen Rusland en China wel opstaan om hun belangen in Iran te verdedigen.
Iraq lag simpeler want die was niet zo'n goede vriendjes als Iran met Rusland en China.
.
ik weet Oorlogen gaan 99% van de tijd om grondstoffen, zal hier ook wel een kern bij zitten maar heb het gevoel dat er nog veel meer speelt dan waar wij ooit weet van zullen hebben

Grundlickgeit | 20-03-11 | 15:11

En ja hoor: de boemerang komt al terug. Khadafi straks uit de weg, dus is het nu tijd om Het Vermaledijde Westen als aanjager van een illegale oorlog te positioneren en de Arabieren als één man achter de nieuwe, theocratische moslim-regering van Libië te krijgen. Zó voorspelbaar... www.powned.tv/nieuws/buitenland/2011/0...

vraagstaart | 20-03-11 | 15:10

de echte belangrijke vraag is natuurlijk zit Gaddafi achter de dood van knut?

nieuwisanders | 20-03-11 | 15:06

Boris Poepnagel | 20-03-11 | 15:00 |
en wat bereik je daarmee??
helemaal geen ene flikker.
sinds dat internet groot is geworden is de invloed van de selecte groepje afgenomen, ze kunnen niet alles meer maken om dat bepaalde groepen te slim zijn geworden en dat het nieuws uit de andere kant van de wereld sneller op ons beeldscherm staat dan dat ze het kunnen bewerken in de verouderde propaganda machines

Grundlickgeit | 20-03-11 | 15:03

@Grundlickgeit | 20-03-11 | 14:53 Kijk hier maar eens. De Verenigde Staten hebben flink misgegrepen door Irak binnen te vallen in plaats van Iran, de olievoorraden daarvan gaan nu vooral naar China. Dit laten ze echt niet nog eens gebeuren, al gaat het bij Libië om relatief weinig.

www.pauldonahue.net/the_next_war_for_o...

vraagstaart | 20-03-11 | 15:02

@Grundlickgeit | 20-03-11 | 14:53

Ik denk: lange verhalen kort maken en platgooien die zooi!

Boris Poepnagel | 20-03-11 | 15:00

@La Bailaora | 20-03-11 | 14:34 Uit ethisch en volkenrechtelijk oogpunt heb je volledig gelijk. De Verenigde Naties in de rol van precies datgene, waartégen ze zijn opgericht.

Iedere resolutie tegen Israel kan nu met hoongelach worden ontvangen inTel Aviv. En terecht.

En uiteraard gaat het hier om olie. Niet toevallig is Obama in Zuid-Amerika op dit moment; Khadafi's vriend Hugo Chavez weet nu wat 'm te wachten staat als hij niet heel erg snel meebeweegt met de eisen van de Seven Sisters.

Het zou fijn zijn als de heren politici hun hypocriete teksten over democratie, niet aan de zijlijn staan bij volkerenmoord etc. etc. eens zouden inslikken. We zijn niet gek met z'n allen tenslotte.

Maar oorlog moet blijkbaar als "goed" worden verkocht. Leuke link over de leugens bij vorige oorlogsverklaringen: uk.answers.yahoo.com/question/index?qi...

vraagstaart | 20-03-11 | 14:56

Oome Gijs | 20-03-11 | 14:02
Ome Gijs heeft natuurlijk gelijk. Toen Bush en Blair Ome Saddam wilden regimechangen werd er vooral uit linkse kring het ene juridische en politieke argument na het andere tevoorschijn getoverd om hun illegalliteit op het zelfde ruim bemeten UN besluit tegen Irak een oorlog te beginnen om Saddam af te zetten, (een destijds volgens van Bommel een stabiele leider in het Midden Oosten al 1 miljoen kadavers onder zijn naam hebbend) tot de dag van vandaag nog aan te wrijven. Obama was zelfs daarom een van de weinige tegenstanders van de inval maar ook bij deze linkse flapdrol heeft het voorruitschreiend inzicht zijn doel bereikt. State of Denial die volgens Bob Woodward gold voor George Bush is een werkelijkheid een state of denial geweest van zijn tegenstanders die nu met een stijve lul klaar staan om 'diezelfde fout' te begaan als die vermaledijde George Bush.

idopane | 20-03-11 | 14:55

Het is en blijft een interne aangelegenheid. Zou benieuwd zijn hoe Sarko reageerde wanneer de banlieus in eigen land de straat op gingen en binnen Frankrijk hun eigen staat uitriepen en dat hij vervolgens na goedkeuring van de Arabische liga door arabische landen in eigen land wordt gebombardeerd. Daarnaast zijn er veel meer landen waar Frankrijk wat in de melk heeft te brokkelen en ook dagelijks echt ongewapende slachtoffers vallen, maar daar is geen olie te halen voor Elf en Total dus staan de flinkerds hier ook niet te roepen. Vrees dat ik La Bailaora gelijk moet geven.

Nestorix | 20-03-11 | 14:54

we zullen zien, wij kunnen er denk ik weinig in veranderen.
feit blijft dat wij als klootjes volk gewoon geen ene flikker te vertellen hebben en dat de wereld bestuurd word door een klein select groepje waar onze Bea waarschijnlijk ook deel van uit maakt.
.
eerst dacht ik het zal allemaal wel, complot theorieën pff die bestaan niet maar nu ben ik wat ouder en ga je info zoeken op het net, maar telkens als je te diep komt loop je tegen een muur en stopt de informatie voorziening en blijf je terug komen op wat we allemaal in de propaganda machines zien.
.
al die wereld leiders zijn marionetten van een groepje mensen die de wereld bestuurd.
in mijn ogen heb je 3 groepen die wat in de pap te brokken hebben.
het westen (geld, wapens, technologieën), het midden oosten (vanwege de olie)en de chinezen (omdat er zoveel van zijn).
de rest van de wereld hangt er maar bij en volgt.
.
er zijn de afgelopen 60jaar te veel invloedrijke mensen om het leven gekomen wat moest lijken op ongelukken maar waar een hoop losse eindjes bij zijn te vinden en wat ik al zij als je op die losse eindjes gaat zoeken loop je tegen muren op waarbij de info gewoon stopt.
.
die 3 groepen die ik net noemde besturen de wereld met elkaar en tegen elkaar, en waarom ze Libie pakken.
ik heb ook de olie geroepen maar wat sommige al zeggen Libie heeft max 4% van de olie in de grond zitten dus er zal wel meer spelen.
ik zou eerder gaan voor de massa vernietigings wapens die Daffy stiekem niet heeft vernietigd en dat hij aan het door draaien is en dat de wereld bestuurders bang zijn dat ie ze gaat gebruiken.
.
hem doden is dan geen optie, word hij een martelaar en het westen heeft het dan gedaan.
C.I.A. regelt een volksopstand want ze weten hoe Daffy daar op zal reageren.
VN resolutie komt er, de wereld grijpt in want het gaat er zo slecht, de vernietigings wapens worden nu as we speak als nog kapot geschoten (maar zullen we nooit horen.
Daffy komt om bij één van de luchtaanvallen om of word alsnog kapot geschoten door een sniper of hij word geëxecuteerd middels een schijnproces (net als ome Saddam)maar van het strijd toneel verdwijnen zal hij.
.
voor de ogen van de wereld word en een "Democratische verkozen dictator aan "de macht geholpen.
en de ellende begint weer van voor af aan.
.
oftewel, onze geheime wereld leiders zijn de greep op Daffy verloren en moeten even puin ruimen.
.
bovenstaand verhaal zou een leuke en volgens mij ook best nog een plausibel complot theorie zijn
.
wat denken jullie???

Grundlickgeit | 20-03-11 | 14:53

waarom zit toch al die olie in die takke lande snap er geen droll van!

postbus51 | 20-03-11 | 14:52

@La Bailaora
Helemaal eens.

extraLuts | 20-03-11 | 14:50

Michael Totten: (...)
No one could have predicted any of this. It’s too weird. Don’t ask me what happens next. I give up.

UPDATE: So Qaddafi writes a letter to Barack Obama. It opens thusly:

To our son, his excellency, Mr Barack Hussein Obama. I have said to you before, that even if Libya and the United States of America enter into a war, god forbid, you will always remain a son. Your picture will not be changed.

Like I said. Weird.
pajamasmedia.com/michaeltotten/2011/03...

en de brief van Kadaffi aan Obama:
www.guardian.co.uk/commentisfree/micha...

polt | 20-03-11 | 14:47

ataman | 20-03-11 | 12:56
ik ben het 100% met je eens.

La Bailaora | 20-03-11 | 14:40

Toegelaten spelwijzen van Kaadaffie:
- Kadhaffie, Kadhaphie, Kaadaffi, Kadafie, Kwattaffie, Kwadaffie, Quaddapphy, Qu'Adaphy, Qua D' Aphy, Qua'D Affia, Q' Adaffi, Kuaddapphy, Queddeffi, Keddeffi, Guadaffi, Guedeffi,Gu'Uedaffi, Gu'Uedeffi, Khfadaffi, Gkadaffi, Qghaddaffi, Khgadaffi, Kghua'd'Aaffie, Q'addaffi, Q'dephy, Quagh D'Affi, Kweg D'Effi

Voor overige aanduidingen, gelieve het Libische Ministerie van Oorlog te raadplegen ten einde hen uw suggesties te laten beoordelen.

Boris Poepnagel | 20-03-11 | 14:40

Een gitzwarte dag. Dit komt als een boomerang terug op de geallieerde troepen. Ditmaal ben ik het met China en Rusland eens. Een schande deze aanval. Ze kiezen simpelweg partij in een burgeroorlog. Geen van de 2 partijen was onbewapend en dus`'zielig'. De grote leugen is dat de opstandelingen 'zielig' zouden zijn en er dus ingegrepen zou moeten worden. Men is simpelweg oorlog gaan voeren.

De enige reden die ik kan zien is olie.

La Bailaora | 20-03-11 | 14:34

Ik heb toch wel respect voor die Fransen. Die zijn er gewoon in gegaan en hebben de yanken niet afgewacht.

Lafayette | 20-03-11 | 14:33

In Iraq was het probleem ook opgelost toen Saddam dood was, zal nu vast weer hetzelfde gaan.

reinaarden | 20-03-11 | 14:31

Oome Gijs | 20-03-11 | 14:02
je zou als burger dan een partij kunnen oprichten die uit de navo en vn wilt stappen.

polt | 20-03-11 | 14:19

Moeten we het nou alleen met de beelden doen van Al Jazeera of staat er ook een live stream in Tripoli of een andere stad?

Harry de Slijter | 20-03-11 | 14:11

He, wat leuk zeeslag .... B3 - A5

FapMaster | 20-03-11 | 14:10

T'is weer Shock and awe Baby. en.wikipedia.org/wiki/Shock_and_awe
Na al het gepraat gaat men nu over tot actie.
.
Men was ook weer tamelijk geschokt in het dorpje Hilversum van waaruit men de grote boze wereld beschouwd.
Maar dan natuurlijk bij voorkeur vanuit de grachtengordel waar men dan heel gezellie bij elkaar komt in een "Bierkeller" bij tante Kaat om de hoek waar men dan bij de "Stammtisch" bespreekt hoe men de wereld nòg verder kan verbeteren.
Het gelal klinkt steeds harder naarmate de alcoholconsumptie toeneemt.
.
Het zal hoogstwaarschijnlijk gaan om de 1 a 2 % aan olieproductie die het satanische westen wil inpikken en die vervloekte Yanks en Joden die zoals bekend achter alles zitten.
Kortom, volg de riedel van de "Mad dog of the Middel East" and you get the picture.
.
De "Mad dog of the Middel East" is zoals gebruikelijk een (nationaal) "socialistische" dictator en zodoende kan ie dus weinig slechts doen in principe bij de Linksche Kerk.
"Wir haben es nicht gewusst" gaat in ieder geval niet meer op.

said_fred | 20-03-11 | 14:10

www.youtube.com/watch?v=CecHH3QCTPk

Dit doet me denken aan al die deskundigen die ze nu in de nieuws uitzendingen halen. Bekijk ze allemaal op youtube zou ik zeggen.

Sjakkie van de Hoek | 20-03-11 | 14:10

polt | 20-03-11 | 13:55

... en worden beslissingen van oorlog en vrede dus blijkbaar genomen door internationale instanties (VN en NAVO) waarvan de leden niet door de burgers zijn gekozen.
Er is geen vertegenwoordiging meer.

Oome Gijs | 20-03-11 | 14:02

polt | 20-03-11 | 13:55

Kan best zo zijn, ben geen jurist. Als dat zo is, dan is het met onze soevereiniteit dus helemaal gedaan en leven we in feite dus in een imperium.

Oome Gijs | 20-03-11 | 13:59

Oome Gijs | 20-03-11 | 13:48
overrulen internationale afspraken de boel niet? Zoals Europese regels ook NLse regels overrulen?

polt | 20-03-11 | 13:55

Oome Gijs | 20-03-11 | 13:48
Dank voor research. Conclusie: onder druk is alles vloeibaar, ook in 'democratisch Nederland'. Waarvan akte.

Bos Hout | 20-03-11 | 13:52

Op grond van artikel 96 van de Grondwet mag een oorlog niet verklaard worden zonder voorafgaande toestemming van de Staten-Generaal (1e en 2e kamer, plenair).
Op 10 maart heeft de 2e kamer ingestemd met een vliegverbod boven Libië. Is dit een oorlogsverklaring? Nee. Wordt er een aanvalsoorlog begonnen? Uiteraard. Kortom, Nl. is bereid aan oorlogshandeling deel te nemen die niet de verdediging van het eigen land dienen, en die dus vallen onder de categorie aanvalsoorlog. Eigenlijk trekt NL ten strijde zonder ook de 1e kamer te raadplegen en zonder een oorlogsverklaring af te geven. Maar goed, dat deed Hitler in mei 1940 ook niet.

Oome Gijs | 20-03-11 | 13:48

Als Gadvergaffi verdreven is, dan pas raakt de poep de ventilator. Net als Irak is het een land dat alleen door een dictatort met harde hand kan worden gestuurd. De onderlinge verdeeldheid tussen de clans in Libie zal resulteren in 1 groot drama. Irak II

Limburg vrij!! | 20-03-11 | 13:46

Bos Hout | 20-03-11 | 13:35

Volgens mij wel. Een meerderheid was voor een vliegverbod boen Libië.

Oome Gijs | 20-03-11 | 13:42

Heeft het Nederlands parlement zich over onze steun aan deze aanval uitgesproken?

Bos Hout | 20-03-11 | 13:35

@Oome Gijs | 20-03-11 | 13:25
Weleens van tria politica gehoord?
Nee, De VN hebben het congres gepasseerd. Lees de resolutie maar, landen zijn verplicht mee te helpen aan deze resolutie.

Raad_maar_raak! | 20-03-11 | 13:33

@Boyo Goed punt.. Links zijn sowieso allemaal internet verslaafd volgens mij, komen de deur niet uit.

Robertski | 20-03-11 | 13:31

Tja als ik khadaffi was had ik het wel geweten death to all

iter | 20-03-11 | 13:28

Het Amerikaanse congres is de enige instantie die een oorlog mocht verklaren. Mocht, want het congres wordt door Obama gepasseerd. Dat maakt van Obama de facto een dictator. De grondwet is buitenspel gezet.
Maar dit is natuurlijk slechts een detail voor kniesoren.

Oome Gijs | 20-03-11 | 13:25

@Super Grover | 20-03-11 | 13:17
Dat zijn allemaal bondgenoten van de USA. Waarom zou dat zijn, denk je?

rara | 20-03-11 | 13:22

@ rara | 20-03-11 | 13:10 |
Nou, Japan bv?
Mag ook zeggen dat veel Scandinavische landen beter functioneren.
Aanzienlijk minder geweldadiger en over het algemeen beter ontwikkeld op zorg enz.

Super Grover | 20-03-11 | 13:17

@Boyo | 20-03-11 | 12:58
Dit gaat niet om een strijd tussen links of rechts. Links heeft ook olie nodig. En vergeet het superioriteisdenken niet; links voelt zich veel beter dan K-daffy dus vinden ze het goed dat zijn bewind afgezet wordt.

rara | 20-03-11 | 13:13

@Super Grover | 20-03-11 | 13:04
Goed, laten we het eens van de andere kant bekijken. Welk land doet het veel beter dan de USA?

rara | 20-03-11 | 13:10

@ rara | 20-03-11 | 12:56 |
Zoals ik al zei.

Hoe lang blijven we ze verheerlijken voor iets wat ruim 60 jaar geleden is gebeurt?
Dan kan Nederland, of elk ander land dan ook, over 60 jaar nog eer lopen opstrijken voor iets wat ooit is gedaan? Oeh, we hebben met de tsunami geholpen in 2004, kunnen de komende 53 jaar nog even stoer doen...

Super Grover | 20-03-11 | 13:04

Rein 8570 | 20-03-11 | 12:52
Het gaat o.a. om de olie, net als in Irak en Afghanistan. Daarom bemoeit iedereen zich ermee. Daarom was Tony Blair de afgelopen jaren huisvriend van Kdaffi. Tony laat momenteel ook even niets van zich horen.

Bos Hout | 20-03-11 | 13:01

Ik heb net naar het NOS journaal zitten kijken en nog geen enkel spandoek gezien met 'stop de illegale oorlog tegen Libie' en 'Obama oorlogsmisdadiger'. Liggen de linkse activisten nog te slapen?

Boyo | 20-03-11 | 12:58

Discussie bij de halve maan (nl3) lachwekkend slecht en eenzijdig

Raad_maar_raak! | 20-03-11 | 12:58

Waar ik mezelf iedere aan erger is dat de westerse leiders het er steeds hebben over dat ze actie hebben ondernomen "to protect the people". Wat een geouwehoer want met hun laatste bombardementen zijn waarschijnlijk meer mensen gedood, dan door kadaffie in een week tijd.
Voor de westerse troepenmacht wel een goede gelegenheid om van hun roestige oorlogstuig af te komen en nieuwe uit te proberen. Het is gewoon één grote oefening met Libië als slachtoffer.
Ik was in de veronderstelling dat de Navo in actie kwam als een land door een ander land wordt aangevallen. Nu wordt er ingegrepen als er in Libië een soort van muiterij plaats vind.
Waar blijven de harde woorden en optreden tegen Saoudi Arabië, Jemen, Bahrein e.d.?
Kadaffie is dan misschien wel een rare vogel en dictator, maar moet Libië net als Irak(hoeveel "people" gedood 200.000?) naar de klote geholpen worden?

ataman | 20-03-11 | 12:56

@Super Grover | 20-03-11 | 12:41
Zoals ik zei: een volkomen eenzijdige blik.

Ik zal alle feiten die je noemde niet ontkennen. Maar dat is slechts een klein gedeelte van het hele verhaal. Neem nou WOII. Alle partijen hebben zich schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden, maar jij focust je op de misdaden van juist de USA. Je had ook kunnen kijken naar de Marshallhulp waar wij heel veel aan te danken hebben. Was dat ook misdadig?

rara | 20-03-11 | 12:56

Bin Laden draait zich om in zijn graf als hij dit hoort.

Bos Hout | 20-03-11 | 12:53

Waar bemoeien we ons in godsnaam weer mee. Niets geleerd van Irak, Afghanistan etc. etc. etc.
We steken ons weer in een wespennest laat het ze lekker zelf uitzoeken......

Rein 8570 | 20-03-11 | 12:52

@An die ARBEIT | 20-03-11 | 11:42
Als je je verdiept in het verloop, en dan vooral de geldstromen van oorlogen in het verleden (van WOII t/m Afghanistan), dan blijken er best veel rolletjes alufolie te kloppen. Waarom zou het deze keer anders zijn? Of gaan we nu ineens wel echt vrede en democratie brengen?
*We come in peace, shoot to kill neuriet*

koolteer | 20-03-11 | 12:49

Mooi overzichtje @ Mighty Mouse 9

Robertski | 20-03-11 | 12:49

Mask | 20-03-11 | 12:41
"Britain "is not worth an old shoe""
"I triple guarantee you, there are no American soldiers in Baghdad."
"I speak better English than this villain Bush"
"My feelings - as usual - we will slaughter them all"
"The United Nations....[is] a place for prostitution under the feet of
Americans."
"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere."
-
Heerlijk :)

polt | 20-03-11 | 12:48

@Mask | 20-03-11 | 12:41
Dan heeft u niet goed opgelet (of Nl heeft het verzuimd te melden)
De nieuwe Al Sahaf heet Mohammad Al Zawi.

weedo | 20-03-11 | 12:45

Grappige is dat je bijna overal Yanken tegen komt die denken dat ze de wereld regeren. Ze zorgen zelf voor dat beeld...

Super Grover | 20-03-11 | 12:45

@ Widukinn | 20-03-11 | 12:40 |
Heb genoeg landen gezien, waar onder Japan en Australie, naast bijna heel Europa, ook Egypte, Dubai, Venezuela, Nieuw Zeeland heb ik ook de Zijde Route per trein mogen maken in 3 weken.
Denk dat ik genoeg van de wereld heb gezien om een beeld te hebben van de wereld.

Super Grover | 20-03-11 | 12:44

Operation Zenga Zenga

Francine Fishpaw | 20-03-11 | 12:43

Ojee, supermaan, (illuminati) en een K-daffie-clan die vriendjes zijn met Nat Rothschild?
"Their power lies in the men they command, and their relationship to the "Leader of the Revolution". Saif al-Islam, with his rich western friends like Nathaniel Rothschild, the banker, had an alternative life. Khamis and Mutassim have no future without the Colonel."
Dit KAN niet goed gaan natuurlijk.

ojédiaré | 20-03-11 | 12:43

Mask | 20-03-11 | 12:41
Je bedoelt iemand die niet de waarheid vertelt? Iemand die de feiten anders voorstelt als dat ze zijn?
Das raar, ik heb alleen nog maar dat seaurt menschen op de tv gezien.

repulse | 20-03-11 | 12:43

@ rara | 20-03-11 | 12:38 |
Want de kant die jij ziet zijn lieve aardige mensen die je lekker in je waarden laten en totaal geen moeite hebben met meewerken,ook als het hen niet uitkomt?
Hou die roze bril maar op zou ik zeggen :)

Super Grover | 20-03-11 | 12:41

@veuve-clicquot | 20-03-11 | 12:29
Mooi, dan weten we ook wat de soundtrack is.
*Rammstein-CD opzet

rara | 20-03-11 | 12:41

Bij zo'n fittie mis ik altijd een Al Sahaf, priceless was die man.

Mask | 20-03-11 | 12:41

@Super Grover | 20-03-11 | 12:22
Falen!? Bent u wel eens in één of meerdere van die andere landen geweest!? Waarschijnlijk niet, anders kunt u niet zo'n verwrongen beeld van de wereld fabriceren. Kom eens uit die Nederlandse huiskamer!

Widukinn | 20-03-11 | 12:40

@Super Grover | 20-03-11 | 12:26
Nee. Vanwege je volkomen eenzijdige blik.

rara | 20-03-11 | 12:38

Hoe anders Paul Aarts spreekt als Israel zichzelf verdedigt tegen Hamas-aanvallen.
#dubbelemoraal #bah

polt | 20-03-11 | 12:38

@ Mighty Mouse 9 | 20-03-11 | 11:40
Erg knap dat een staat die nog moet worden opgericht al genocide kan plegen. Ging dat via tijdreizen?

me,myself and IK | 20-03-11 | 12:37

nance | 20-03-11 | 12:30
Sterker nog, wat voor ons een terrorist is , is daar meestal een vrijheidsstrijder. Tis maar van welke kant je komt.

weedo | 20-03-11 | 12:35

Jan Kees legt even uit hoe het financieel in elkaar zit.

winterpeen | 20-03-11 | 12:34

NoMinister | 20-03-11 | 12:28
Elsevier is zeker te doen maar die televaag staat al een tijdje op de zwarte lijst, en dan lijden de goede onder de slechte, dus daarover heb ik geen accurate mening :).

weedo | 20-03-11 | 12:34

@ Widukinn | 20-03-11 | 12:31 |
Ik kijk naar historische feiten, niet naar "what could have been"
Geweest? Nee ook totaal gen belangstelling in. Maar dat doet niet ter zake lijkt mij.
Blijft dat ze alles willen beheersen maar zelf hard falen.

Super Grover | 20-03-11 | 12:33

Waarom moet iedereen nou nog zonodig meedoen. Volgens mij is er al zat materieel die kant op gegaan.

Jaap Brulaap | 20-03-11 | 12:32

Die olie is gewoon van ons. Dat het onder het Libische zand zit is gewoon toeval

nance | 20-03-11 | 12:31

@Super Grover | 20-03-11 | 12:22

Okay, niet in het verleden kijken!?
U doet niet anders met uw analyse van de kwaadaardigheid van de VS. *proest* Bent u er eigenlijk wel eens geweest?

Widukinn | 20-03-11 | 12:31

@Durotar | 20-03-11 | 12:28
Inderdaa, was ook gewoon een copy-paste van MM. zie eerdere tegel van mij ...

veuve-clicquot | 20-03-11 | 12:31

@brutus68 | 20-03-11 | 11:11
Klopt, net zoals wij Indonesië 300 jaar lang hebben bevrijd ;-)

en Kadaffi heeft Libië ook bevrijd van Idris ;-)

Gelukkig hebben we Irak ook bevrijd, dit tot vreugde van alle Iraki's ;-)

De een zijn bevrijder is de ander zijn bezetter

nance | 20-03-11 | 12:30

linksig .... volk betreft.

NoMinister | 20-03-11 | 12:29

@veuve-clicquot | 20-03-11 | 12:27
meer specifiek Ramstein Air Base

veuve-clicquot | 20-03-11 | 12:29

weedo | 20-03-11 | 12:20

En dat ze dit verslaan alsof het ou-op-nieuw is, zegt ook genoeg. Japan is veel interessanter maar een beetje oorlog verslaan, dommer werk bestaat niet (o nee, het zijn HELDEN... mwahaha, sorry), dat is belangrijker.

NEE, dat is SIMPELER en MAKKELIJKER. Wellicht gevaarlijker, maar dan blijf je toch lekker thuis of verblijf je in een naburig land.

Het gaat echt nergens over.

Maar alle nuttige info over Japan heb ik nog altijd zelf op moeten zoeken.

Niet te geloven wat een niveau die journalistiek. Rest mij op te merken dat journalisten meestal linksig.

En nu ik het bedenk: mag ik Elsevier en een enkeling her en der (Elian, Televaag-columnist et cetera) uitsluiten van deze tirade?!

NoMinister | 20-03-11 | 12:28

Mighty Mouse 9 | 20-03-11 | 11:40
Je schrijft wel veel maar je zegt zo weinig.
Wat je daar allemaal neerkalkt gaat helemaal nergens over.

Durotar | 20-03-11 | 12:28

Hoppy | 20-03-11 | 12:24
hij wilt wel vechtlustig blijven :)

polt | 20-03-11 | 12:27

"breaking news": HQ voor Operation Odyssey Dawn is in Duitsland.

veuve-clicquot | 20-03-11 | 12:27

@ Che_cuevara | 20-03-11 | 12:24 |
Waarom? Omdat ik vind dat de VS een volk is dat heel goed is in het vertellen hoe andere iets moeten doen maar er zelf keihard in falen?

Super Grover | 20-03-11 | 12:26

weedo | 20-03-11 | 12:20

Ik loop me er dezer dagen ook dagelijks aan kapot te irriteren. Wat een zotje nono's.

Geen wonder dat ze lekker heulen met links en subsidie. Ze kunnen niks dus een uitkering met de titel 'baan' is wel erg lekker. Lekker veel en een goede maatschappelijke status.

Maar inderdaad, geen nuchtere feiten, geen goede achtergrond informatie, 'objectieve' mensen blijken gekleurd en de journalist zelf lijkt een totaal-debiel met een te late diagnose. Brrrr.

NoMinister | 20-03-11 | 12:25

Wat me toch tegenvalt aan Khadaffi is het feit dat hij na 42 jaar nog steeds kolonel is.
Je zou toch haast denken dat hij zichzelf inmiddels wel tot generaal had bevorderd. De Almachtige Leider doet het voor minder.

Hoppy | 20-03-11 | 12:24

@Super Grover | 20-03-11 | 12:20
Je moet toch eens van die pillen af zien te komen.
Of je bent nu al dronken, dat kan ook

Che_cuevara | 20-03-11 | 12:24

veuve-clicquot | 20-03-11 | 12:18

Dat is net als vragen waarom de linkse kerk bestaat. Zolang die bestaat heeft ze heiligen en die dient u te respecteren. En ongelovigen, die moeten het liefst maatschappelijk apart worden gezet. Dit is een Godwin voor de goede lezer met historisch besef.

Het enige dat deze Bush-fan minder boos maakt is dat Bush zelf ook streng gelovig is en dus wel raad weet met oordelen over andersgelovigen. Maar het voordeel van de twijfel heeft hij en hem heb ik nog nooit op gedrag betrapt dat dit onderbouwt. Het is dan ook slechts een doekje voor het (geestelijk) bloeden van zoveel willekeur van de links ekerk.

NoMinister | 20-03-11 | 12:22

@ Widukinn | 20-03-11 | 12:16 |
Weet jij het?
Nee, dus niet in het verleden kijken met een "dan had het misschien wel zo of zo kunnen zijn" perspectief.
Hoe had jouw keven eruit gezien als je op je 11de die ene ochtend in mei 5 minuten eerder of later was opgestaan?

Super Grover | 20-03-11 | 12:22

Ik vraag mij af wie straks er zijn grondtroepen aan gaat wagen als de kruisraketten en bommen op zijn en niemand meer weet wat er nog stuk moet om "democratie" te laten ontstaan tussen de rookwolken en de boze arabieren.
Wie gaat een paar jaar lang de bermbom-slalom doen om een stembushokje neer te zetten en de moslimbroeders of een andere oplichter in het zadel te tillen.
Frankrijk? Of toch maar weer de grote satan zelf?

Jan Passant mk2 | 20-03-11 | 12:22

vraagstaart | 20-03-11 | 10:29 en overige comments:
Kudo's Hulde ende Applaus!!!!

(Die kudo's gewoon in de panelen. Ik doe niet aan die plus- en minnetjes shit. Das alleen belangrijk voor reaguurders met een negatief zelfbeeld) ;)

La Vie En Rose | 20-03-11 | 12:22

De rebellen vertegenwoordigen 20% van de bevolking. De rest is rijk, heeft SUV's en 2e huizen aan de zee.
Wat moet het Libische leger doen ? De handen omhoog steken ? Het zit ingewikkelder in elkaar dan de pers ons wil doen laten geloven.
En Libische " oppositie " in London wil alvast de oliemiljarden op hun eigen rekening.

070 | 20-03-11 | 12:22

Kromme tenen van de hollandse berichtgeving/nieuwswaarde. Zelden zo een brak gekleurd zooitje gezien invergelijking tot andere nieuwszenders.
Maar als er hier godverdomme een sneeuwbuitje valt wordt je helemall platgejournaald met locale reporters ter plaatse met de wildste speculaties over de eventuele gevolgen.
Ik ben helemaal klaar met ze.

weedo | 20-03-11 | 12:20

@ rara | 20-03-11 | 12:11 |
Moet je het niet over jezelf afroepen.
Die 9/11 zooi, verdiend hoe hard dat ook mogen klinken.
Het probleem met / van de VS is dat ze alles maar mogen doen.
Dat is irriterend maar ook beangstigend.
Kyoto? Hell no! Strafhof Den Haag? We vallen je binnen als je een militair uit de VS oppakt! We willen je dna, bankgegevens, je hele hebben en houden! Nee geen kernwapens, die zijn voor ons.
Waar hebben we de VS voor nodig? Om te teren op het "ze hebben ons bevrijd" verhaal?
Autos kunnen ze niet maken, ze hebben een van de slechtste onderwijs systemen, zorg kennen ze niet, meer armoe dan waar dan ook, laat ze daar wat aan doen ipv andere vertellen hoe het moet.
Lopen op internet "payback" te roepen tegen Japan, he zielig ben je?
Payback was een 2e keer een orkaan in St Louis, nadat de Nederlanders hulp aanbieden en je slaat die af.
De VS graaft zn eigen graf, deze actie (Libie) zal voor andere groepen / landen een motivatie zijn om ze ook aan te vallen. En net als in Vietnam en nu Irak, ze winnen niet meer alles waar ze aan beginnen.

Super Grover | 20-03-11 | 12:20

nokori | 20-03-11 | 12:12

Ik vertaal Sarkozy even voor je: Als je je netjes gedraagt vanaf nu, dan hangen we je niet op.

Maar Sarkozy die iets vagelijk beloofd is misschien niet iemand die M. Kadafi momenteel als betrouwbaar beschouwd.

Dat wordt dus inderdaad ophanging. Maar de wind waait elke dag anders en dit is opportunisme ten top. Dus kijk niet raar op als hij de Nobelprijs krijgt. Die had Arafat ook in de kast hangen.

NoMinister | 20-03-11 | 12:19

Als het om oorlogspropaganda gaat is GS in ieder geval toch zonder meer rechts. Dat valt niet te betwijfelen.

WirMachenMusik | 20-03-11 | 12:19

Hoeveel beter is Obama (Yes We Can) nu dan Bush was?

veuve-clicquot | 20-03-11 | 12:18

Cherchez l'huile.

Maakt het ons werkelijk uit welke idioot daar resideert? We hebben Lockerbie 'gepikt' ter wille van stabiele supply van olie.

Blijkbaar heeft meneer het te bont gemaakt en krijgt hij een schop.

Wat er voor terugkomt is een zootje ongeregeld, wellicht sharia-minded.

De wereld is niet perfect, dus kijk naar het vuurwerk en niet naar het resultaat.

Wil ik maar zeggen....

NoMinister | 20-03-11 | 12:16

@Super Grover | 20-03-11 | 12:03
Hoe denk je dat de wereld er uit had gezien indien de 'andere machten' het voor het zeggen gehad zouden hebben en niet Amerika!? Zie je jezelf al staan, met je nieuwste juten zak aan in een lange rij voor 100 gram brood!?

Widukinn | 20-03-11 | 12:16

@rara | 20-03-11 | 12:12
Maar Hannibal had nog geen GPS.
Maar hij komt er wel.

Che_cuevara | 20-03-11 | 12:14

@Che_cuevara | 20-03-11 | 12:10
Over de Alpen? Da's een behoorlijke omweg.

rara | 20-03-11 | 12:12

Moammar heeft het Sadam-virus te pakken.Zou hij straks ook de doodstraf krijgen na een proces?

nokori | 20-03-11 | 12:12

@Super Grover | 20-03-11 | 12:03
Als je in een gewelddadige wereld leeft, dan is het verstandig om je te specialiseren in het toepassen van geweld.

rara | 20-03-11 | 12:11

nu->lekker homo erotisch gymen op de pentagon channel
later->pers co met O

poli | 20-03-11 | 12:11

@rara | 20-03-11 | 10:18
Hannibal, die komt met z'n olifanten.

Che_cuevara | 20-03-11 | 12:10

Wat kan mij het nou schelen of er een dictator in Libië aan de macht is. Zolang hij maar olie aan ons verkoopt en de toestroom van Afrikanen naar Europa afknijpt, is er wat mij betreft niks aan het handje.
Oome Gijs | 20-03-11 | 12:02 | + 0 -
Als er in Afrika welvaart zou zijn heb je ook geen leegloop van wanhopige mensen die hun geluk elders gaan zoeken.

winterpeen | 20-03-11 | 12:10

An die ARBEIT | 20-03-11 | 12:04
Ja, dat was inderdaad de grote motivator achter die oorlogen. De mensen die geld verdienen aan oorlog maakt het niet uit of de oorlog wordt gehouden voor economisch verantwoord gewin of voor idealistisch gebabbel. Dat is de keuze van de politiek.

Jan Passant mk2 | 20-03-11 | 12:08

@ veuve-clicquot | 20-03-11 | 11:54 |
En toch hebben we zo een 60 jaar na dato toch aar het toen om ging.
Een verenigd Europa, 1 munt, vrij verkeer van goederen en mensen.
Idee was top, uitvoering minder.
Ik ben blij dat ik niet in Frankrijk of Spanje woon, vind het aso volk dat bv heel slecht voor dieren zorgt. Maar als je er geboren bent weet je niet anders (net als Korea) en is het voor jou heel normaal.

Super Grover | 20-03-11 | 12:07

@Jan Passant mk2 | 20-03-11 | 12:01
Helemaal binnen lopen, of misschien juist het enige dat hun al tijden kwakkelende economie draaiende houdt. Korea, Vietnam, Panama, Irak, allen oorlogen ingezet in tijden waar Amerika heen goed een boost in het bedrijfsleven kon gebruiken.

Of bent u echt onder de indruk dat het ging om het brengen van vrijheid en democratie?

An die ARBEIT | 20-03-11 | 12:04

@ rara | 20-03-11 | 11:52 |
Duitsland door Polen binnen te vallen.
Het punt wat aangehaald word is dat de VS veel meer geweld heeft gepleegd / verricht in zijn zeer korte bestaan.
Kijk een naar hun historie, vanaf hun oprichting zijn ze bezig geweest met oorlog voeren. Begon tegen de indianen en nu, een 250 jaar (?) later zijn ze nog steeds bezig. Denk dat we wel een "winnaar" hebben...
Naast hun "jullie mogen dit en dit niet maar wij wel" mentaliteit.

Super Grover | 20-03-11 | 12:03

OMGWTFBBQ pilates oefeningen @ Pentagon Channel

Xecutioner | 20-03-11 | 12:03

Wat kan mij het nou schelen of er een dictator in Libië aan de macht is. Zolang hij maar olie aan ons verkoopt en de toestroom van Afrikanen naar Europa afknijpt, is er wat mij betreft niks aan het handje.

Oome Gijs | 20-03-11 | 12:02

An die ARBEIT | 20-03-11 | 11:54
Als er een plan zou zijn, dan is het een onsamenhangend plan. Met al die boze vermoedens van vele gemene spelletjes zou de U.S.A. nu helemaal binnenlopen van de opbrengst. De enigen die er nu geld aan verdienen zijn schrijvers van bestsellers vol complottheorieën.

Jan Passant mk2 | 20-03-11 | 12:01



@Kalaforni | 20-03-11 | 11:58
Ja. Inimini was toen nog niet in beeld.

reageerbuis | 20-03-11 | 12:01

veuve-clicquot | 20-03-11 | 11:54

Wonen in Iran of Korea?
Nee.., echt niet. Ik moet de Haagse Toren kunnen blijven zien.

Harry de Slijter | 20-03-11 | 12:00

Is er een mogelijkheid die kudoknoppen uit te zetten in de mobile-layout? Ik zit hier met mijn worstvingers volledig willekeurig te plus- en minkudoen tijdens het scrollen middels mijn geavanceerde lulijzer met aanraakscherm.

aardappelninja | 20-03-11 | 11:59

Machtige muis was dat niet de bijnaam van stalin ?

Kalaforni | 20-03-11 | 11:58

@Jip van Janneke | 20-03-11 | 11:56
bron?

veuve-clicquot | 20-03-11 | 11:58

veuve-clicquot | 20-03-11 | 11:48

Ja...., voor knippen en plakken had hij denk ik wel een 7 vroeger op school.

Harry de Slijter | 20-03-11 | 11:58

B-2's van Whiteman zijn alweer bijna thuis, na een lange run. JDAM's afgeworpen boven Libie.

Jip van Janneke | 20-03-11 | 11:58

4 French Air Force C-135FR overhead Mediterranean FAF4074 tail 475, FAF4051 tail 474, FAF4053 tail 525, FAF4055 tail 472

Dat zijn vier Franse tankers om de Mirages bij te tanken onderweg. Dus ergens vliegen er nog tig Mirages.
Gisteren was er maar één tanker, met 13 toestellen.
12 Mirages (Rafale en 2000) en een AWACS.

Of ze moeten toestellen van andere landen ook aan het voorzien zijn van kerosine.

Jip van Janneke | 20-03-11 | 11:56

vraagstaart | 20-03-11 | 11:37

Als u zich realiseert dat etnische minderheden, of het nu gaat om geloof, taal, huidskleur of zelfs gewoonten, al zo ongeveel sinds het ontstaan van de mensheid worden achtergesteld, vervolgd en vermoord, dan zijn de voorbeelden die u noemt helemaal zo gek nog niet. De opbouw van een democratie (als die er inderdaad al komt) is een proces dat vooral ontzettend veel tijd nodig heeft. In die tijd tussen de val van het vorige regime en de opbouw van de democratie, verkeert een land in totale chaos. In zo'n geval gaat veelal de wet van de sterkste gelden. Dat hebben we in Irak gezien en dat zien we nu ook in Egypte. Dat die sterkste partij op haar beurt weer de macht grijpt is in het Midden-Oosten zeker niets nieuws. De Koptische Christenen in Egypte zijn een eventuele belemmering voor de fundamentalistische moslims om de macht naar zich toe te trekken, dus zij moeten koste-wat-kost het zwijgen opgelegd krijgen. U noemt bovendien het voorbeeld van Saddam Hoessein. Voor hem waren het niet de Christenen waarvan hij te vrezen had, maar de Sjiieten en de Koerden, die hij dan ook allebei zwaar vervolgd heeft!

Tora-Bora | 20-03-11 | 11:55

@Jan Passant mk2 | 20-03-11 | 11:51
Het lijkt me sterk dat wanneer er speler als de U.S in de picture is, die al decennia lang de wereldpolitiek bestuurt ( samen met enkele andere spelers ) d.m.v allerlei staatsgrepen en schijnoorlogen, dat er geen plan zou zijn. Er is teveel geld mee gemoeid om dit soort zaken uit de losse pols te doen.

An die ARBEIT | 20-03-11 | 11:54

@Super Grover | 20-03-11 | 11:49
Daarin verschillen we van mening ...
Hadden de VS dan niets moeten doen? Hoe had Europa eruit gezien zonder NATO (koude oorlog)? Hoe had de wereld er dan uitgezien, beter of slechter.... vragen, vragen, vragen ...
Ik zou in ieder geval niet in Iran of Noord-Korea willen wonen.

veuve-clicquot | 20-03-11 | 11:54

@Super Grover | 20-03-11 | 11:49
Wie begonnen er met WOII, en zijn dus primair verantwoordelijk voor het geweld?

rara | 20-03-11 | 11:52

An die ARBEIT | 20-03-11 | 11:43
Het probleem is dat ik er geen reet van geloof dat er een "plan" is. Echt niet. Om "olie" kan het natuurlijk nooit gaan, wie straks ook de nieuwe dictator wordt in libie, de olie gaat hij echt niet zelf houden om op babybilletjes te smeren.
Welke schurk ook de baas is in die regio, dollars en euro's is wat meneer nodig heeft voor zijn paleis en voor zijn leger. Dus die olie komt tegen de normale marktprijs onverminderd uit zijn kranen in onze tankjes.

Jan Passant mk2 | 20-03-11 | 11:51

veuve-clicquot | 20-03-11 | 11:45 |
Die bestaan een stukje langer dan de vs.
de VS hebben een geweldadiger gemiddelde dan hun. WW2 meegerekend

Super Grover | 20-03-11 | 11:49

@Coffeeblend | 20-03-11 | 11:31 De landen gelegen aan de Middellandse Zee gaan een vrije handelszone vormen met vrij verkeer van goederen en arbeiders; Europa heeft 50 miljoen immigranten nodig tot 2050 om de effecten van de vergrijzing tegen te gaan: wij neuqen plat gezegd te weinig productief.

We gaan het zien, Coffeeblend. Net zoals we vrees ik op hele korte termijn gaan zienc dat de "bevrijding" van Libië gepaard gaat met grote moordpartijen onder de burgers en de overwinning van de islam in dat land. Niks democratie.

Ik ga overigens stoppen, anders heb ik hier een burgeroorlog. Mijn vriendin is heel, heel chagrijnig aan het kijken. ;-)

*out*

vraagstaart | 20-03-11 | 11:49

En toch denk ik soms wel eens dat Khadaffi wel degelijk een punt had gisteren in zijn boodschap aan "zijn zoon" Obama. Want ik ben er niet gerust op dat als we de zaak op zijn beloop laten daar in heel Noord-Afrika, we niet met een hele regio van islamistenstaten eindigen.
Bigi Bana Boy | 20-03-11 | 11:43 | + 0 -
Jij begrijpt het ook gelukkig.

winterpeen | 20-03-11 | 11:48

Mighty Mouse 9 | 20-03-11 | 11:40

En zo is het.
Helder!

Bedankt

Harry de Slijter | 20-03-11 | 11:46

@Mighty Mouse 9 | 20-03-11 | 11:40
Hebben, duitsland, rusland, china het dan beter gedaan ?

veuve-clicquot | 20-03-11 | 11:45

@Jan Passant mk2 | 20-03-11 | 11:41
U is Corse ?

veuve-clicquot | 20-03-11 | 11:44

@Jan Passant mk2 | 20-03-11 | 11:41
Gelooft u mij nou maar, dat plan is er en waarschijnlijk al veel langer dan wij weet van hebben.

An die ARBEIT | 20-03-11 | 11:43

@An die ARBEIT | 20-03-11 | 11:42
Dat viel me ook al op. Zou er een complot achter zitten?

rara | 20-03-11 | 11:43

@Jan Passant mk2 | 20-03-11 | 11:41
Gelloft u mij nou maar, dat plan is er en waarschijnlijk al veel langer dan wij weet van hebben.

An die ARBEIT | 20-03-11 | 11:43

En toch denk ik soms wel eens dat Khadaffi wel degelijk een punt had gisteren in zijn boodschap aan "zijn zoon" Obama. Want ik ben er niet gerust op dat als we de zaak op zijn beloop laten daar in heel Noord-Afrika, we niet met een hele regio van islamistenstaten eindigen.

Bigi Bana Boy | 20-03-11 | 11:43

@Mighty Mouse 9 | 20-03-11 | 11:40
Nobody is perfect, denk ik dan maar.

rara | 20-03-11 | 11:42

Deze oorlog heeft een hoog aluminiumgehalte, als ik de draadjes hier zo lees...

An die ARBEIT | 20-03-11 | 11:42

@ veuve-clicquot | 20-03-11 | 11:37
Was een kleine aanvulling op mijn eerdere betoog, maar bedankt :)

Super Grover | 20-03-11 | 11:42

.. vroegah, toen gingen oorlogen nog ergens over. Je trok ten strijde om land te veroveren. Of alleenrechten te werven op "olie". Dingen waar je eigen economie beter van werd, of goederen je eigen bevolking geld aan kon verdienen.
Nu worden miljarden over de balk gesmeten om "democratie" te brengen naar mensen die de democratie haten omdat die slecht is voor hun machtsspelletjes. Zonder plan, zonder inzicht, zonder een idee wat er gaat gebeuren als kadaffi onverwacht maar welverdiend een raket op zijn kop krijgt.

Jan Passant mk2 | 20-03-11 | 11:41

-weggejorist-

Mighty Mouse 9 | 20-03-11 | 11:40

@corder bollie | 20-03-11 | 11:36
NWO? Bedoel je deze NWO: www.nwo.nl/

rara | 20-03-11 | 11:38

@Super Grover | 20-03-11 | 11:28
Dat was wel 20 jaar geleden ...

veuve-clicquot | 20-03-11 | 11:37

@Tora-Bora | 20-03-11 | 11:30 Ja, zou mooi zijn.

Maar het is niet zómaar dat de Koptische christenen doodsbang waren voor wat er na Mubarak zou komen. En wat ze vreesden, wordt bewaarheid. Net als de 10% christenen die onder Sadam niet werden vervolgd en nu dood of gevlucht zijn uit Irak, worden de Kopten nu in Egypte vervolgd zonder dat de nieuwe overheid iets doet.

Ik zet mijn fles halal-wijn op de vestiging van islamitische theocratieën in Egypte, Libië en Tunesië. En over een paar jaar in Marokko en Algerije. Ondanks dat het merendeel van de bevolking (nu nog) helemaal niet zo fanatiek is.

vraagstaart | 20-03-11 | 11:37

@Coffeeblend | 20-03-11 | 11:31
Gelukkig niet, at the other side of the Med there are millions of muslims with a life of crime on their mind!

Widukinn | 20-03-11 | 11:37

Real_Legend | winterpeen | Het is zinloos je nieuws hierover gekleurd van de staatstelevee te halen als je al op het web zit waar alle info is te vinden.
dubbert | 20-03-11 | 11:30 | + 0 -
jaaaahaaaaa.

winterpeen | 20-03-11 | 11:36

rara | 20-03-11 | 11:26
Dat zou een mooie uitkomst zijn. In dat geval maken "we" als mensheid een stap vooruit.
In cynismemode zet ik mijn aluhoed op en roep: NWO!
Voorlopig vallen er op veel plaatsen met grondstoffen bommen en granaten en rijzen voedselprijzen de pan uit voor een groot deel van de wereldbevolking. Dus optimistisch ben ik niet.
Ik zal jouw mogelijke uitkomst echter onthouden ....

corder bollie | 20-03-11 | 11:36

Scheids!! waar blijven die bitterballen!!

kut kakker | 20-03-11 | 11:36

@Grundlickgeit | 20-03-11 | 11:34
Ga dan een NT2-cursus volgen.

rara | 20-03-11 | 11:35

thispissesmeoff | 20-03-11 | 11:28
Kijk, op een bepaald moment in je leven bereik je het punt dat je in gaat zien dat het handelen van ALLE landen en regeringen in de wereld voornamelijk bepaald wordt door de eigen strategische en economische belangen. Ik zelf accepteer dat als een hard feit waar ik mij ook verder geen illusies over maak. Dat scheelt een hoop woede en frustraties. De VS krijgt het vaak voor de kiezen omdat zij nu eenmaal de grootste macht op aarde zijn en dus vaak betrokken bij dit soort conflicten. En hoge bomen vangen veel wind. Natuurlijk zijn ze vaak hyprocriet en natuurlijk gaan economische en strategische belangen voor nobele doelen als democratie en mensenrechten. Maar alle landen doen dat ! Dus waarom altijd de VS aanvallen op dat punt ? Ik heb nog altijd liever met de VS dan met de Russen of de Chinezen te maken. Better the devil you know.

Bigi Bana Boy | 20-03-11 | 11:35

rara | 20-03-11 | 11:31 |
sorry verviel even terug in het oude,
wat ik bedoehoel:
ben ik druk mee bezig alleen is het best lastig om jullie taal te leren, met al die gekke woorden die je in e grammatica gebruikt.

Grundlickgeit | 20-03-11 | 11:35

@brutus68 | 20-03-11 | 11:26
Als we kwaliteitscabaret willen dan moeten we hem gratis advocaten geven: Nico Steijnen, Michiel Pestman en Mohammed Enait.

rara | 20-03-11 | 11:34

-weggejorist-

Grundlickgeit | 20-03-11 | 11:34

@Grundlickgeit | 20-03-11 | 11:30
It's a poor craftsman who blames his tools.

An die ARBEIT | 20-03-11 | 11:33

@veuve-clicquot | 20-03-11 | 11:20
Ooo... Die?

reageerbuis | 20-03-11 | 11:33

@Grundlickgeit | 20-03-11 | 11:28
Ga dan een taalcursus volgen.

rara | 20-03-11 | 11:31

vraagstaart | 20-03-11 | 11:15

Dat is jouw interpretatie en dat is een verkeerde. Landen uit Noord-Afrika en andere buurlanden van de EU, kunnen niet vrij Europa in. Punt

Coffeeblend | 20-03-11 | 11:31

Real_Legend | winterpeen | Het is zinloos je nieuws hierover gekleurd van de staatstelevee te halen als je al op het web zit waar alle info is te vinden.

dubbert | 20-03-11 | 11:30

An die ARBEIT | 20-03-11 | 11:24 |
nee doet dat niet zo gemakkelijk, maar ik zal eens gaan kijken hoe ik wel voor elkaar krijg.
en ja heb een kudt apparaat, zit ook met smacht te wachten op de nieuwe van samsung de 10.1

Grundlickgeit | 20-03-11 | 11:30

De hele revolutie die zich nu in het Islamitische Midden-Oosten voltrekt kan heel goed vergeleken worden met de reeks van revoluties die we in West-Europa gedurende de 18de en vroege 19de eeuw hebben meegemaakt. In die periode, in de geschiedenisboekjes nog altijd 'verlichting' genoemd, ging het volk zich massaal verzetten tegen alles waartegen er verzet kon zijn, dus niet alleen tegen de absolute leiders (lees: dictators) maar in een later stadium ook tegen de geestelijke leiders, die tot op dat moment de touwtjes stevig in handen hadden. Ik kan me voorstellen dat dit ook in Noord-Afrika en het Midden-Oosten gebeurt en dat er veel mensen gaan zijn die het geloof een minder belangrijke betekenis in hun leven gaan toekennen.

Tora-Bora | 20-03-11 | 11:30

"De Libische leider Muammar Kaddafi heeft gedreigd andere landen rond de Middellandse Zee aan te vallen"
Bij Golfoorlog 1 schoot Hussein raketten af op Israël, ergens ben ik blij dat ik nu niet in Zuid-Italië en/of Zuid-Spanje ben. Die Khadaffi is zo mogelijk nog gekker dus wat extra afweer kan geen kwaad.
vandezijlijn | 20-03-11 | 11:22 | + 0 -
Marokko zit ook wel in de buurt daar.

winterpeen | 20-03-11 | 11:30

Dat wordt weer 8 jaar aanslagen in het nieuws.... Irak 2.0

Katte Nut | 20-03-11 | 11:29

Krachtmeester | 20-03-11 | 11:24 |
trots ben ik er ook niet op vandaar de :\

Grundlickgeit | 20-03-11 | 11:28

@vandezijlijn | 20-03-11 | 11:22

Heeft hij eerder geprobeerd. Veel verder dan een mislukte vuurpijl die bij Lampedusa in zee plonste kwam het niet.

brutus68 | 20-03-11 | 11:28

Kleine toevoeging...
Volgens mij waren de VS in de Golfoorlog ook niet zo precies met die kruisraketten.

Super Grover | 20-03-11 | 11:28

Heeft helemaal niets te maken met olie!!!!!!!!

thispissesmeoff | 20-03-11 | 11:28

@Widukinn | 20-03-11 | 11:22

Zou wel leuk zijn als hem in Den Haag voor een of ander tribunaal slepen, dat gaat leuk cabaret opleveren.

brutus68 | 20-03-11 | 11:26

@ Brutus68,

Vergis je niet het is zo af en toe erg onrustig in de Chinese provincies.
Met een beetje steun (lees ophitsing en bewapening door Westen) kunnen de Islamisten in het Westen en Tibetanen ook voor veel onrust kunnen gaan zorgen.

Mighty Mouse 9 | 20-03-11 | 11:26

@Krachtmeester | 20-03-11 | 10:20

All your Bazaar are belong to U.S.
*gniffel proest*

Widukinn | 20-03-11 | 11:26

@corder bollie | 20-03-11 | 11:20
Ik hoop op meer internationale samenwerking om deze internationale problemen het hoofd te bieden.

rara | 20-03-11 | 11:26

Misschien heb ik het niet helemaal gevolgd, maar ik vraag me wat af...
Wat is de reden eigenlijk dat ze die raketten hebben op die baard hebben afgeschoten en waarom die Franse vliegtuigen hebben geschoten?
Ik ben de beste man ook liever kwijt dan rijk, maar waarom proberen we (De westerse landen) altijd alles naar onze maatstaven te vormen?
Wat als er inderdaad, zoals hun staat tv doet geloven, een grote meerderheid is die hem wilt houden? Waarom moeten we dan zo nodig daar verandering in brengen?
Als hier in Nederland zoiets zou gebeuren? Dat de regering hier een demonstratie die uit de hand loopt de kop in drukt (misschien omdat er geen vergunning was afgegeven?), worden we dan ook aangevallen door de VS?
Punt is, waarom moeten we en met name de VS, zich altijd met dit soort gezeik bemoeien? Het land met de grootste schulden last, meeste vervuiling, slechtste onderwijs (26 van de 30 westerse landen), meest aantal oorlogen (kijk eens hoe lang ze bestaan en het aantal oorlogen gevoerd) hoge armoede en waardeloos zorgstelsel gaat andere landen vertellen hoe het wel of niet mag. Pot / ketel...
Maar ja, laat de pleuris maar uitbreken, denk alleen niet dat ze vreemd moeten opkijken als er een groepering of land dit als argument gebruikt om een aanval op hun te plannen.

Super Grover | 20-03-11 | 11:25

@brutus68 | 20-03-11 | 11:18
Niets is menselijker. En laten we eerlijk zijn democratie is een woord dat zo nu en dan gebruikt wordt als je mag stemmen. Slechts vijftig procent van onze Nederlandse bevolking maakt gebruik van dat recht.

reageerbuis | 20-03-11 | 11:25

had ook een 4 voor nederlandse & engelse grammatica :\, en hoofdletters wat zijn dat :p, gebruik ik bijna nooit
@Grundlickgeit | 20-03-11 | 11:16
Wees er maar trots op jonguh.

Krachtmeester | 20-03-11 | 11:24

@Grundlickgeit | 20-03-11 | 11:22
Interpunctie is zeker ook niet mogelijk op en tablet?

Wat een kuhtapparaat.

An die ARBEIT | 20-03-11 | 11:24

Pritt, sukkel. Je weet toch dat die Kafir-Westerlingen altijd eerst alle babymilk factories bombarderen ? Iedereen weet dat. Pas daarna komen secundaire doelen als ziekenhuizen, speeltuinen, buitenschoolse opvangen, seniorenflats en kinderboerderijen.

Bigi Bana Boy | 20-03-11 | 11:23

@brutus68 | 20-03-11 | 11:18
We horen erg weinig over de diverse opstanden, maar de dreiging is continu aanwezig. Juist de door jou genoemde sinificatie leidt tot grote onrust onder de diverse volkeren in China. Voorbeeldje: de rellen in Sinkiang: nl.wikipedia.org/wiki/Sinkiang#Onrust_...

rara | 20-03-11 | 11:23

@spikkelpik | 20-03-11 | 11:20
Waar haalt iedereen toch die notie vandaan dat het om de olie zou gaan? In dat geval zijn er op dit moment meerdere landen waar het qua olie veel interessanter is om binnen te stormen, aangezien Libië maar een kleine 4% van de wereldvoorraad levert.

Wapens vrinden, daar draait het om.

An die ARBEIT | 20-03-11 | 11:22

"De Libische leider Muammar Kaddafi heeft gedreigd andere landen rond de Middellandse Zee aan te vallen"
Bij Golfoorlog 1 schoot Hussein raketten af op Israël, ergens ben ik blij dat ik nu niet in Zuid-Italië en/of Zuid-Spanje ben. Die Khadaffi is zo mogelijk nog gekker dus wat extra afweer kan geen kwaad.

vandezijlijn | 20-03-11 | 11:22

Herhaling van herhalingen op tv.

winterpeen | 20-03-11 | 11:22

An die ARBEIT | 20-03-11 | 11:17
tja, wat zal ik er van zeggen....
.
ik probeer zo correct mogenlijk de taal te gebruiken alleen hoofdletters op een tablet is niet gemakkelijk dus vandaar.
---
ON TOPIC:
waar blijven de live HD beelden van de attacks

Grundlickgeit | 20-03-11 | 11:22

Ik kan niet wachten totdat ze de Kolonel uit een stoffig gat trekken ergens in Tripoli!

Widukinn | 20-03-11 | 11:22

.. bah, ik heb last van plaatsvervangende schaamte dat het hele weldenkende Westen zich weer eens voor het karretje liet spannen door het schoftentuig van de islamitische wereld. Al die dictators en ayatollahs, die nu van hun voormalige boezemvrind af willen, die hebben zelf toch ook tanks, bommen en vliegtuigen? Zonder last van bezuinigingsmaatregelen op Defensie?
Of is het inderdaad zo dat ze die dingen hebben om hun eigen volk tot slachtafval te blazen als dat last krijgt van Westers "foei" zoals een eigen mening?

Jan Passant mk2 | 20-03-11 | 11:21

@reageerbuis | 20-03-11 | 11:18
huh? ik had het over kadaffi ...

veuve-clicquot | 20-03-11 | 11:20

Beide economieen zijn niet in staat om zowel kanonnen als boter te produceren.
rara | 20-03-11 | 11:09
Waar gaat dat toe leiden volgens jou?

corder bollie | 20-03-11 | 11:20

Uiteindelijk is de bevolking die nu zogenaamd wordt geholpen natuurlijk het meest de klos. De wereld grijpt wederom te laat in en gaat alleen voor de olie, waarom alleen Libië en bijvoorbeeld Bahrein niet.
Zogenaamd behulpzaam maar uiteindelijk puur voor zichzelf kiezen.

spikkelpik | 20-03-11 | 11:20

@rara | 20-03-11 | 11:09

Ik acht een kans op een opstand in China helemaal niet zo groot. Het Chinese regime doet het heel leep, met stukjes en beetjes wordt er een soort van schijndemocratie neergezet. En vergeet niet, de Chinezen in de grote steden genieten juist van hun verworven welvaart, hoewel dat moeilijk te begrijpen is in de ogen van ons verwende westerlingen. De meeste Chinezen kiezen voor zekerheid, en die vinden ze vooralsnog in het regime in Bejing.

brutus68 | 20-03-11 | 11:18

@veuve-clicquot | 20-03-11 | 11:11
Nou heb ik nog wel zo'n hekel aan Job maar; ik zou hem niet willen dood wensen of een van zijn volgers een enge ziekte willen toedelen. Maar ja ik ben geboren en getogen boven de lijn Brussel.

reageerbuis | 20-03-11 | 11:18

@Grundlickgeit | 20-03-11 | 11:16
Doet er blijkbaar ook nog maar weinig toe hier, wat de huisregels ook mogen zeggen....

#treurnis

An die ARBEIT | 20-03-11 | 11:17

An die ARBEIT | 20-03-11 | 11:12 |
had ook een 4 voor nederlandse & engelse grammatica :\, en hoofdletters wat zijn dat :p, gebruik ik bijna nooit

Grundlickgeit | 20-03-11 | 11:16

@Coffeeblend | 20-03-11 | 11:00 Dus omdat jij het niet weet lul ik uit m'n nek? Wat een leuke manier om te discussiëren.

De Mediterrane Unie, want daar hebben we het over, heeft tot doel (en ik citeer) de fundamenten te leggen van een politieke, economische en culturele unie gebaseerd op de principes van strikte gelijkheid.

Daar is vrij verkeer van mensen en goederen, net zoals binnen de EU, onlosmakelijk mee verbonden. De Euro-mediterrane samenwerkingsovereenkomsten voorzien nu al in het recht van vestiging voor ondernemingen, verkeer van goederen en verrichten van diensten.

vraagstaart | 20-03-11 | 11:15

@Dostranamus | 20-03-11 | 11:11
Meer in het bijzonder de verkopers van lichtspoormunitie.

Krachtmeester | 20-03-11 | 11:15

@Grundlickgeit | 20-03-11 | 11:09
soo hé, jij bent goed in je duitslands en engelands ;)

reageerbuis | 20-03-11 | 11:15

@Link is een Hoax | 20-03-11 | 11:10
Israel is daar nummer 1 in ;-)

veuve-clicquot | 20-03-11 | 11:13

@Dostranamus | 20-03-11 | 11:11
Zoals bij elke oorlog, principes en volksbelang doen er niet toe.

An die ARBEIT | 20-03-11 | 11:13

@Grundlickgeit | 20-03-11 | 11:09
Wie is daan? Moet dat niet met een hoofdletter?

Ennuh,"check you're facts", daar moet een komma tussen. Aangezien je zegt : Check, you are....

An die ARBEIT | 20-03-11 | 11:12

@nance | 20-03-11 | 10:59

De Chinezen hebben Tibet toch al bevrijd? Zeggen ze zelf...

brutus68 | 20-03-11 | 11:11

En wie lachen zich de grootste bult?
Nou, wie?
Nou, wie?
De wapenindustrie.

Dostranamus | 20-03-11 | 11:11

@reageerbuis | 20-03-11 | 11:06
eerder een dictator dan een partijleider, dat dan weer wel

veuve-clicquot | 20-03-11 | 11:11

@veuve-clicquot | 20-03-11 | 10:58
Zonder in alu-hoedjes te geloven, lijkt het er wel eens op dat men zo lang mogelijk wacht totdat men een zwaarwegende legitieme reden heeft om te testen wat die wapens nou echt doen in een "real war".
Het is heden ten dage zo dat één gek de gehele boel kan verlammen.
Dat was destijds met Saddam Hoessein ook al zo.

Link is een Hoax | 20-03-11 | 11:10

De alu hoedjes zijn er overigens ook weer als de kippen bij gezien sommige reacties..

ZoltarTheGreat | 20-03-11 | 11:09

reageerbuis | 20-03-11 | 11:06 |
dij cijfertjes waar haal je die van daan???
uit je duim???
niet respectloos maar 95% vind ik best wel veel, als dit zo zou zijn dan was het heel anders uitgepakt.
check you're facts before publish.

Grundlickgeit | 20-03-11 | 11:09

@corder bollie | 20-03-11 | 10:58
Volgens mij is de kans op een opstand in China groot. Ze willen zelf het recht houden om eventuele opstanden met harde hand neer te slaan. En dus hebben ze alle militaire macht nodig om hun eigen land (inclusief moslimfundamentalisten) onder controle te houden. De kans dat zij een oorlog kunnen voeren is altijd aanwezig, maar klein. Vergelijk het maar met de dreiging van de USSR in de jaren '80.

De VS zijn nu nog een wereldmacht, maar daar hebben ze binnenkort geen geld meer voor. De kans dat zij over 5 jaar nog een rol van betekenis kunnen spelen is klein; ze hebben al hun middelen nodig.

Beide economieen zijn niet in staat om zowel kanonnen als boter te produceren. /Godwin

rara | 20-03-11 | 11:09

reageerbuis | 20-03-11 | 10:59
Zélfs als het zo was blijft het een marinebasis.
militarybases.com/overseas/italy/gaeta...
N.B. ik heb al bevestiging van The Guardian dat ze het gaan rechtzetten.

Nonkel Frituur | 20-03-11 | 11:07

Die idioot is gewoon partijleider van zijn partij (een soort Job Cohen bij de pvda) en verdomd het in te zien dat 95% van het land hem niet meer moeten. En als je die 95% gewapenderhand het zwijgen wilt opleggen ben je niets anders dan een misdadiger.

reageerbuis | 20-03-11 | 11:06

Grundlickgeit | 20-03-11 | 11:03
Nederland zit daar inderdaad diep in.

Sjeng de helle | 20-03-11 | 11:06

"Gewapende mannen hebben in de Libische hoofdstad Tripoli de bemanning van een Italiaans schip gevangen genomen. Het gaat om acht Italianen, twee Indiërs en een man uit Oekraïne."
Die dachten zeker snel en goedkoop te gaan bomvissen tussen t oorlogsgeweld.

Causa Sui | 20-03-11 | 11:06

Sjeng de helle | 20-03-11 | 10:59 |
daarbij is oorlog ook goed voor de economie vooral als je als land diep in de wapenhandel zit.
CBS moet denk ik de economische herstel cijfers aan passen ;)

Grundlickgeit | 20-03-11 | 11:03

@Link is een Hoax | 20-03-11 | 10:55 Iets wat in onze media niet wordt vermeld, is dat dankzij Khadafi's staatsgreep en het afzetten van graaier Idris Libië een hogere levensstandaard heeft dat de omringende landen. Het "onderdrukken" van zijn volk is daarmee relatief beperkt - de meeste Libiërs zijn net mensen die best blij zijn met onder andere gratis ziekenzorg.

Zouden wij ook zijn, toch? Er is geen Libiër die onder het motto "wij willen meer democratie" de wapenen oppakt.

islamisten wel. En laten die nou dik vertegenwoordigd zijn bij zijn tegenstanders...

vraagstaart | 20-03-11 | 11:03

@SODEP | 20-03-11 | 10:58
Waardoor ook zijn verhaal niet meer is dan een theorie, waarin hij een complot beschrijft. Ergo: een complottheorie. Dat was mijn punt.

rara | 20-03-11 | 11:01

@vraagstaart | 20-03-11 | 10:43

'
In 2008 heeft de EU met de Afrikaanse landen aan de Middellandse zee (Egypte, Tunesië, Marokko, Algerije, Turkije, Syrië, Israel en straks Libië) een akkoord gesloten dat vrij verkeer van personen uit die landen naar de EU gaat regelen.

Met de op handen zijnde islamisering van Egypte, Tunesië en Libië en later de andere landen, is Europa aan de zuidkant volledig open voor verdere islamisering door immigratie en is Eurabia nog slechts een kwestie van niet al te lange tijd. Daarmee is de economische macht van Europa definitief ten einde.'

Wat lul jij uit je nek? Zo ver ik weet zijn er alleen afspraken wat betreft handel, geen vrij verkeer personen.

Coffeeblend | 20-03-11 | 11:00

@Nonkel Frituur | 20-03-11 | 10:52
misschien, heel misschien liggen daar wel een paar vliegdekschepen.

reageerbuis | 20-03-11 | 10:59

Zoals altijd bij remakes, valt het tot nu toe zwaar tegen, no-fly zone deel 1 of Cowboy Sjors in Irak was veel spannender. De regisseur liet je op het puntje van je stoel zitten en er zat een prachtige spanning-boog in. Alleen al the charge of the light brigade naar Bagdad en het onnavolgbare optreden van de immer liegende Muhammed Saeed al-Sahaf waren filmische hoogtepunten.
En nu? Boring, verveeld naar het scherm kijken, Niemand heeft goede beelden. Al Jazeera, Press, CNN, alleen Sky doet het nog aardig. Overweeg voortijdig de Kino te verlaten. De popcorn is toch al op.

tayana | 20-03-11 | 10:59

Hoe dan ook, er worden een hoop mensenlevens verspild om welke reden en motivatie dan ook.
Om nog maar te zwijgen wat een kapitaalsvernietiging hier plaats vindt
Eigenlijk te gek voor woorden.

Sjeng de helle | 20-03-11 | 10:59

Oeeeeh ik wacht op de eerste aanvallen op Italië, heeft Berlusconi ook meteen een goede manier om de aandacht af te leiden van z'n eigen sores. Allemaal geplanned.

Berlusconi schijnt ook Knut om te hebben laten leggen.

An die ARBEIT | 20-03-11 | 10:59

Kadaffi zal wel verliezen en daarna gaan ze daar doen wat Kadaffi decennialang verboden heeft: elkaar en de joden en christenen uitmoorden

Libie wordt het nieuwe Irak.

Tezelfder tijd mogen bevriende dictators in Jemen, Bahrein, Saoedi Arabië en Irak gewoon demonstarnten neerschieten.

Gezien ons medelijden met een handjevol opstandelingen in Libië, ga je je echt afvragen waarom we nog niks tegen Noord Korea en Birma hebben gedaan. Enne, wanneer bevrijden we Tibet?

nance | 20-03-11 | 10:59

@rara | 20-03-11 | 10:50
Ik wel.
-
Naieve mensen die niet zien dat het strijdtoneel om de grondstoffen, militaire en economische wereldmacht al een poosje aan de gang is. China doet dat inderdaad (nog) op een andere wijze, Rusland heeft zijn eigen voorraad grondstoffen. Of het geduld van China een goede strategie blijkt zal zich nog uit moeten wijzen. Voedsel(prijen) als wapen moet niet onderschat worden, en lopen nog een miljard Chinezen rond die (nog) niet meedoen met de ongeremde economische groei. Zodra die in opstand komen om het regime omver te komen is het ook met die groei gedaan. Uiteindelijk gaat dit leiden tot een clash tussen de VS en China. De VS gaan hun wereldpositie echt niet zonder slag of stoot afstaan. Economisch gezien staat dat "binnenkort" te gebeuren. Militair zijn ze nog superieur .... en daar zullen ze gebruik van maken ook.

corder bollie | 20-03-11 | 10:58

@Link is een Hoax | 20-03-11 | 10:55
En wat gebeurt er als je een leider/dictator van een land doodt? Dat weet je niet, anders waren er al genoeg dictators gedood.

veuve-clicquot | 20-03-11 | 10:58

@rara | 20-03-11 | 10:41
Och, dit valt zeker niet in de trant van illuminatie oid.

Het wordt onder meer beschreven in een boek van Gordon Thomas, Gideon's spies.

Of het waar is, is natuurlijk moeilijk zelf te bepalen, maar het is interessant om over te lezen.

SODEP | 20-03-11 | 10:58

Pas maar op dat jullie niet stikken in je popcorn!

Dr.Prof. Kruiddamp | 20-03-11 | 10:58

@vraagstaart | 20-03-11 | 10:53
Je moet een oorlog niet voeren op te veel fronten. Hun beurt komt ook nog wel.

reageerbuis | 20-03-11 | 10:57

@rara | 20-03-11 | 10:50 Geen idee, want ik ken ze niet. En dan nog: who cares? Als ik er naast zit, hoef ik ook niet met een bruine zak met gaten over mijn hoofd over straat. Het enige wat me kan gebeuren is wat digitaal hoongelach hier, richting m'n nick.

Dus ik zou zeggen: join the fray! Veel leuker.

vraagstaart | 20-03-11 | 10:57

dat met die uitgaande tomahawks geloof ik wel. waar zijn de plaatjes van de inkomende tomahawks?

ministerpronk | 20-03-11 | 10:56

Hihihi! Geinig stukkie Prit!!

Bosje Bloemen | 20-03-11 | 10:55

@vraagstaart | 20-03-11 | 10:47
Kudo's zijn voor kiddo's, ik zou er niet wakker van liggen.

OT
Wel spannend allemaal hoor, maar het weertje is hier vandaag nèt even spannender.

*Buut'n*

Jackanders | 20-03-11 | 10:55

@Oome Gijs | 20-03-11 | 10:48
Hoe kan je in je recht staan als je zelf een staatsgreep hebt gepleegd in 1969 ?

veuve-clicquot | 20-03-11 | 10:55

De veiligheidsdiensten hebben gelegenheid genoeg gehad om hem en zijn zoon te doden. Nu heb je de situatie dat elk land, dat meedoet, zijn spierballen kan laten zien door veel machtsvertoon.
Hoe is het trouwens mogelijk dat deze totally lunatic zo lang heeft kunnen "regeren" ten koste van een heel volk dat volledig onderdrukt wordt? Toen destijds Lockerbie speelde hadden ze hem al moeten doden.

Link is een Hoax | 20-03-11 | 10:55

Oome Gijs | 20-03-11 | 10:48 |
dit heeft niets te maken met het de kop indrukken van, deze interventie gaat wat al meer mensen roepen puur om grondstoffen in dit geval olie te beschermen voor ons het grondstoffenverslindende westen

Grundlickgeit | 20-03-11 | 10:54

"everything is under control" , "we will crush them.." ..... LOL. Let's kick his skinny little ass !
Vergeet Lockerbie niet..!!

msgambler | 20-03-11 | 10:53

@Bodde | 20-03-11 | 10:49 Ik neem aan dat je net zo enthousiast hoopt dat Kim Yong Il wordt aangepakt? En Hugo Chavez? De Castro-broertjes? Robert Mugabe? Ook van die staatshoofden die met ijzeren hand democratisering tegenhouden en tegenstanders een kopje kleiner maken?

vraagstaart | 20-03-11 | 10:53

Er klopt niet zo veel van dat kaartje uit The Guardian. Wat kan je dan ook verwachten van een links lullende gazet uit een land dat zichzelf nog steeds als het centrum van de aardbol beschouwt ? Ze slagen er zelfs in om Gaeta aan te duiden als "air base" terwijl er daar geen vliegveld te bekennen is. Gaeta is een marinebasis.

Nonkel Frituur | 20-03-11 | 10:52

Net de toespraak van Ghadaffi beluisterd: Hij heeft de kruisvaarders weer uit de mottenballen gehaald.
Nog even en de Franken doen ook weer mee, die doen het altijd goed in die contrijen.

Sjeng de helle | 20-03-11 | 10:52

@vraagstaart | 20-03-11 | 10:47
Denk je niet dat de minkukels niet goed kunnen reaguren, en dus op deze manier hun frustraties uiten? Met andere woorden: ze kunnen niet anders wegens een gebrek aan denkvermogen?

rara | 20-03-11 | 10:50

En daarom heeft China in de VN veiligheidsraad géén gebruik gemaakt van hun VETO-recht op de resolutie die nu uitgevoerd wordt? Net als Rusland overigens, het recht hebben de resolutie tegen te houden, en wat doet Moskou ( antwoord: later klagen en veroordelen als de resolutie wél wordt uitgevoerd )
Misschien hebben Rusland en China wel teveel gekeken naar het gedoogbeleid in Nederland, of naar GroenLinks, het zetel-volume hebben om uitzending naar Kunduz tegen te houden, maar kiezen voor uitzending omdat de P.V.V. tegen is..... een 'Sapje' noemen we dat voortaan.

Real_Legend | 20-03-11 | 10:50

Hey een noord afrikaan die allerlei doods wensen naar me kop slingert-- Lijkt Nl wel.

poli | 20-03-11 | 10:50

Ik zou het wel aardig vinden als Obama zijn Nobel prijs voor de vrede terug geeft.

Kets22 | 20-03-11 | 10:49

Jammer dat ze weer te lang hebben gewacht.... want nu zit ie verborgen in een of andere bunker. Ze hadden Die mafkees een paar weken geleden al een kopje kleiner moeten maken.

Bodde | 20-03-11 | 10:49

Khadafi staat in zijn recht. Hij heeft alleenmaar een gewapende opstand tegen zijn regime de kop weten in te drukken, tot nu toe. Wat is daar mis mee? Ik zie dan ook geen enkele reden voor de inzet van westerse legers tegen Khadafi.

Oome Gijs | 20-03-11 | 10:48

Hadden kadaffi niet deaud moeten zijn na die supermaan van afgelopen nacht?

veuve-clicquot | 20-03-11 | 10:48

Overigens richting de gezellige -kudo drukkers: Het is natuurlijk reuze stoer om andere invalshoeken dan de jouwe van een minnetje te voorzien, maar voor een dialoog lijkt het me nòg stoerder om met argumenten te komen.

These plus antithese leidt tot synthese, weet je wel?

vraagstaart | 20-03-11 | 10:47

mijn joint smaakt toch iets beter op dees ontluisterend overhelderende oggend.

Centauri | 20-03-11 | 10:46

@corder bollie | 20-03-11 | 10:33 China zit in Iran en Zimbabwe heel stevig. Dat ze hun vriend Khadafi alleen indirect steunen via Zimbabwese "huurlingen" heeft denk ik een andere reden.

In 2008 heeft de EU met de Afrikaanse landen aan de Middellandse zee (Egypte, Tunesië, Marokko, Algerije, Turkije, Syrië, Israel en straks Libië) een akkoord gesloten dat vrij verkeer van personen uit die landen naar de EU gaat regelen.

Met de op handen zijnde islamisering van Egypte, Tunesië en Libië en later de andere landen, is Europa aan de zuidkant volledig open voor verdere islamisering door immigratie en is Eurabia nog slechts een kwestie van niet al te lange tijd. Daarmee is de economische macht van Europa definitief ten einde.

Krom genoeg is het dus in het voordeel van China dat Europa hier meewerkt aan haar eigen ondergang.

Ze zijn niet gek, die Chinezen. En ze hebben geduld.

vraagstaart | 20-03-11 | 10:43

vraagstaart | 20-03-11 | 10:29
Nog steeds helemaal met je eens( ik weet alleen niet of het wel echt 25% is, kan ook nog veel minder zijn.) Die rebellen beschikten over tanks en vele andere wapens gebruikten deze ook zelf dus onschuldige arme burgers die werden afgeslacht waren het niet. De no- fly zone boven libie was niet alleen tegen daffie gericht maar tegen de strijdende partijen. Er zijn geen bewijzen dat daffie die resolutie heeft geschonden, maar wel dat de rebellen die hebben geschonden.

Wat als de islamitische gemeenschap hier in nederland naar de wapens grijpt? Gaan de helden uit frankrijk en de rest van het geteisem dan ook nederland bombarderen?
Dit is een hele slechte zaak, weer wordt het er een land aangevallen op valse informatie terwijl de propaganda machine weer overuren draait en de nitwits zitten allemaal te juichen achter hun pc.

repulse | 20-03-11 | 10:41

@SODEP | 20-03-11 | 10:37
De Illuminati, daarbij gesteund door het Vaticaan en de Zionisten uit Rusland?

Als we de kant van de complottheorietjes opgaan dan vind ik dat we wat origineels moeten verzinnen.

rara | 20-03-11 | 10:41

"Volgens het propaganda-apparaat van Ghattafi hebben de 110 Tomahawks voornamelijk ziekenhuizen, speeltuinen, buitenschoolse opvangen, seniorenflats en kinderboerderijen geraakt." Yeah.... right :D

rafelaars | 20-03-11 | 10:40

@corder bollie | 20-03-11 | 10:33

Toch zou het me niet verbazen als men daar in de regio genoeg heeft van al die aggressieve moslimfundamentalisten, en men nu kiest voor gematigdheid. Interessant artikel: www.npr.org/templates/story/story.php?...

rara | 20-03-11 | 10:39

@PierDrie | 20-03-11 | 10:17
Jij mag naar je volkstuin hoor!!

reageerbuis | 20-03-11 | 10:39

@laardepul | 20-03-11 | 10:23
Dat is het openbare praatje. Het publieke geheim is dat de CIA erachter zat. Wie anders?

SODEP | 20-03-11 | 10:37

@corder bollie | 20-03-11 | 10:33
De Chinezen hebben een andere aanpak ... en zitten al lang in Afrika om daar grondstoffen te bemachtigen, meestal via bedrijven die ze oprichten of overnemen.

veuve-clicquot | 20-03-11 | 10:36

Wat een poppenkast.
------------------------------------------------------
04.14 uur: Dode lichamen strategisch verplaatst

Abdel, een dokter in Misrata, vertelt aan de BBC dat sympathisanten van Kadhafi de lichamen, van mensen die gedood zijn in confrontaties tussen Kadhafi's troepen en opstandelingen, verplaatsen naar plekken die de coalitie heeft gebombardeerd. Ze willen het laten lijken of deze mensen zijn omgekomen bij de luchtaanvallen.
------------------------------------------------------
Aldus de NOS.

Real_Legend | 20-03-11 | 10:36

vandezijlijn | 20-03-11 | 10:27
Dat is mijn inschatting nog vier nachten op z'n donder en overdag zijn voorhoede onder vuur en het is afgelopen met Mo.
Het is alleen nog niet tot zijn botte harses doorgedrongen( een van de kenmerken van dictators).

Sjeng de helle | 20-03-11 | 10:36

De Arabische Lente wordt als we speak kapot gebombardeerd.
Wat een strategische fail van US/UK/FR.

Denkt Na | 20-03-11 | 10:35

Burgeroorlog op komst, nu kadaffi de wapendepots heeft opengezet voor iedereen die dat maar wil ... logisch dat we geen grondtroepen sturen.

veuve-clicquot | 20-03-11 | 10:33

Als ie slim is ziet hij al een jaartje of 20 de jacht op onze olie aankomen en heeft hij een paar zelfexploderende celletjes geplaatst in EUrabie. Wat mij verbaast is dat China zich nog niet op het strijdtoneel heeft vertoond, terwijl het westen in belangrijke gebieden, Midden-Oosten\Afghanistan, de grondstofbelangen aan het verdedigen zijn. De NWO doet zeer goede zaken door de voedselprijzen de pan uit te laten rijzen (de werkelijke reden van de opstanden). Er is in de media nauwelijks aandacht voor dat gegeven. Alsof de mensen daar vrijheid en democratie zouden willen en wij dat zouden ondersteunen .... daar gaat het natuurlijk niet om.

corder bollie | 20-03-11 | 10:33

Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren? Die Khadaffi stapt niet zomaar op. Dat huurlingenleger van hem blijft groeien zolang ie betaald. En geld heeft die gek genoeg.

Spaarnwouderpoort | 20-03-11 | 10:32

@Einde van de Domheid | 20-03-11 | 10:25

Er is nog altijd capslock voor wat extra nuance.

Biff Eagleburger | 20-03-11 | 10:32

As we speak, weer een leuke toespraak van die gekke meneer (CNN).

SODEP | 20-03-11 | 10:32

@laardepul | 20-03-11 | 10:23
Geen publiek geheim ... hij heeft zelfs bekend en een vergoeding betaald, veuls te laat, dat dan weer wel.

veuve-clicquot | 20-03-11 | 10:31

"ziekenhuizen, speeltuinen, buitenschoolse opvangen, seniorenflats en kinderboerderijen geraakt"
Menselijke schilden.
Waar doet me dat nou aan denken? Het ligt op het puntje van mijn tong. Iets met stenen en bommetjes gooien of zo.

vetkleppert | 20-03-11 | 10:30

CynicalBastard | 20-03-11 | 10:27 |
ik denk zoiets
&#1581;&#1589;&#1604;&#1606;&#1575; &#1593;&#1604;&#1609; &#1575;&#1604;&#1587;&#1610;&#1583;&#1575;&#1578; &#1608;&#1575;&#1604;&#1587;&#1575;&#1583;&#1577;&#1548; &#1604;&#1607;

Grundlickgeit | 20-03-11 | 10:30

Leuk! Turkey shoot van US Navy live op tv! *bier koud zetten gaat!

Tora-Bora | 20-03-11 | 10:30

@Badkuip | 20-03-11 | 10:20
Hij is de voedselbank vergeten ..

veuve-clicquot | 20-03-11 | 10:30

@repulse | 20-03-11 | 10:24 Exact. "Seit 5.45 wird zurück geschossen." (komt die Godwin!).

Jij had 'm al gelezen zag ik ,maar ik recycle m'n tegel nog maar eens hier:

De informatie-manipulatie is ook weer eens enorm bij de staatsmedia. Een aanval op een autonoom staatshoofd die zich niet schuldig maakt aan buitenlandse agressie of volkerenmoord, onbestaanbaar.

Met slechts 25% van de eigen bevolking als tegenstander.... en de NOS brengt het als een bevrijdingsoorlog.

Ik neem aan dat Somalië, Saudi-Arabië, Jemen, Abu Dhabi, Kuweit, Zimbabwe, Ivoorkust met deze spelregels nu ook aan de beurt zijn?

Khadafi weigerde meer olie op te pompen en China maakte teveel kans op wat er in de grond zat. Dàt is de enige reden voor deze aanval, waar nota bene met steun van Europa een fundamentalistisch-islamitisch regime gevestigd gaat worden.

Sterkte daar in Europa mensen. Hier gaan jullie veel spijt van krijgen.

vraagstaart | 20-03-11 | 10:29

@mijzelf, -edit- het moet natuurlijk zendT zijn.

Krabatsch | 20-03-11 | 10:28

Dit gaat heel bloederig worden, ik snap niet wat daar leuk aan is.

Zzzzooooffff | 20-03-11 | 10:27

@ Sjeng de helle | 20-03-11 | 10:24 | + 0 -
Uit zijn eigen stapt hij echt niet op, die moeten ze van zijn stoel afschieten. Dit is een heel ander verhaal dan Egypte.

vandezijlijn | 20-03-11 | 10:27

Wat is "Ladies and gentlemen, we got him!" in het Libisch (/Arabisch of whatever de plaatselijke brabbel daar is)

CynicalBastard | 20-03-11 | 10:27

lol, volgens mij zit de voltallige Joop-redactie continue op alle minnetjes te klikken.
Mooie bezigheidstherapie...

ZDEV | 20-03-11 | 10:26

Ik mis toch wel een kwaliteits-livestream met live-ontploffende bommentjes. RTV Arabia zend alleen maar politiek geneuzel uit.

Krabatsch | 20-03-11 | 10:26

the shit is gonna hit the fan much harder.
"Westerse spionagesatellieten houden een voorraad van tien ton mosterdgas in een loods bij Sitre in de gaten" <Bron Spitsnieuws>
die gecko heeft dus nog chemische wapens :o

Grundlickgeit | 20-03-11 | 10:26

Quadaphi schuilt in zijn bomvrije tent.

Artwido | 20-03-11 | 10:26

Hoo hoo ho, als Khadaffi el Lockerbie knotsgek is, is Ella Vogelaar dan nog steeds knettergek? Ik bedoel, schiet je niet door je gradaties heen op deze manier?

Einde van de Domheid | 20-03-11 | 10:25

Voor het volk geld bid voor een nieuwe keizer maar ik betwijfel of het beter word democratie en Arabieren gaan niet zo goed samen!

Kalaforni | 20-03-11 | 10:25

"Saif al-Islam has been the key figure in Libya's recent relations with the West - arguing that his country is genuinely reforming, and buying an expensive house in London and hosting magnficent parties for Europe's elite to prove it.

This Libya is prosperous and open to foreign investment, while remaining smoothly loyal to the regime.

Ordinary people, in this world, drive round Tripoli honking their horns for the television cameras as a pastime. "

Ook al zo'n fijne elite met minachting voor het tokkie-volk. Net de PvdA, die Khadaffi kliek..

echt_links | 20-03-11 | 10:24

Denk nog een dag of vier dan stapt die idioot wel op.
Maar ben wel bang dat de onderlinge moordpartijen dan pas goed beginnen.

Sjeng de helle | 20-03-11 | 10:24

Badkuip | 20-03-11 | 10:20
die westerlingen vallen de groep aan die niet het no-fly verbod hebben geschonden. Ze weten het wel te verzinnen.

repulse | 20-03-11 | 10:24

beeldschermen en extra decoders aanslepen gaat.
1 voor cnn 1 voor cnbc 1 voor aljazera en pc voor life internet verslag.
genoeg bier, chips en pocorn klaar heeft staan :D

Grundlickgeit | 20-03-11 | 10:24

Publiek geheim dat Khadaffi achter de "Lockebie" aanslag zat, best stoer om hem nu al aan te pakken......

laardepul | 20-03-11 | 10:23

-weggejorist-

netniet | 20-03-11 | 10:23

@Krachtmeester | 20-03-11 | 10:20
Libya have no chance to survive make your time.

rara | 20-03-11 | 10:22

'ziekenhuizen, speeltuinen, buitenschoolse opvangen, seniorenflats en kinderboerderijen'

Haha, die Qaddafi weet het zich wel te verzinnen :p

Badkuip | 20-03-11 | 10:20

All your bazaar belong to U.S.

Krachtmeester | 20-03-11 | 10:20

Een wedstrijd waarvan de uitslag allang bekend is maar waarbij je alleen nog niet weet hoe het spel gespeeld gaat worden.

Koffie en een schuin oog op het nieuws dus.

Reinaert | 20-03-11 | 10:19

Eerst riep K-daffy dat het Al Qaida was die Libie aanviel, daarna waren het de kruisvaarders. Wie is de volgende verzonnen vijand, het Romeinse Leger of het Thebaanse Legioen?

rara | 20-03-11 | 10:18

Alsof ik de hele dag niets beters te doen heb..

PierDrie | 20-03-11 | 10:17

*zet croissants en verse jus aan de kant en pakt popcorn en cola*

ZDEV | 20-03-11 | 10:14

En ik maar denken dat er vandaag niets leuks op tv zou zijn. Popcorn klaarzet.

Frankiej | 20-03-11 | 10:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken