Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Flamewar! Yahooreaguurders over actie Libië

themdutchp11.gif Tulpenfuckende totaalschijtbakken. Militair gehandicapte bejaardenmoordenaars. HIV-geinfecteerde wegrenhoeren. Hardpratende underachievers op klompen. Homoseksuele flapdrolmariniers van een meter of twee. Raarpratende en babykillende drugshippies in camouflagepak met insignes. Misplaatste rechtoplopers. Met dat net niet-marineschip. En die speelgoedhelicopter. Zonder fatsoenlijke kanonnen. En met een hysterische ongestelde muts achter de stuurknuppel. En een flikker als boordschutter. Met je coffeeshop intelligence. Hef dat hele militaire apparaat toch op, stelletje Noordzeeprutsers. Jullie generaals zijn altijd knetterstoned. Molenkneuzen. Dijkfalers. Kaasmegolen. Iedere keer wanneer jullie Dutchies zich met oorlog bemoeien gaat het verkeerd. Kijk dan naar Srebrenica. Toen stonden die Beatrixddebielen te proosten met Mladic. Flutpianospelers. Komt omdat ze allemaal AIDS hebben. Die Nederlandse homo's. Goh, als je die genuanceerde comments op YahooNews (1 gigatriljoen pageviews p/d) leest, heb je helemaal niet het idee dat Nederland door die mislukte reddingsoperatie in Libië imagoschade ofzo heeft opgelopen...

Reaguursels

Inloggen

Zowel voor als na de helikopter-actie in Libië mochten Europeanen gewoon legaal Libië verlaten. Zelfs de 2 die de heli zou ophalen mochten dat en zijn inmiddels gewoon op een legale manier thuis gekomen. Ze waren niet in gevaar, we hadden daar helemaal niets te zoeken.

Pierre Bezuhov | 05-03-11 | 08:09

Vanaf begin jaren '80 moderne marine gemaakt op het Koninklijk Instituut voor de Marine op verzoek Tweede Kamer, lees erg blond personeel. Misschien kan deze persoon uitleg geven www.denhelderactueel.nl/18/06/2010/tas...

DrBowned | 04-03-11 | 21:36

azoturie | 04-03-11 | 19:08

Dat is eigenlijk precies wat ik bedoel, veel mensen hebben een beetje het hollywood-beeld dat het wel even te doen is om 2 mensen op te pikken uit een actief oorlogsgebied.

Maar ik lees en hoor overal de raarste theorieën over het voorval.

Sigtyr | 04-03-11 | 20:27

Sigtyr | 04-03-11 | 17:35
-
De Lynx is een middelgrote helicopter (3 ton leeg, 4.7 ton vol) , die kan worden ingezet voor search and rescue, onderzeebootbestrijding, oppervlakteschepen bestrijding en verbindings- of verkenningswerk.
-
In voorkomende gevallen kan hij - over korte afstanden- worden ingezet om tot zes licht uitgeruste mariniers op -bijvoorbeeld- een gekaapt schip te droppen. Als je een passagier moet mee nemen, dan worden dat dus alvast vijf mariniers.
-
Vraag A: wat denkt u dat vijf mariniers in te brengen hebben tegen een complete ongeregelde lokale militie in snelle Land Cruiser Pickups?
-
Vraag B: hoeveel mensen ga je inzetten bij een actie als deze, met de vraag in het achterhoofd: 'als er iets fout gaat onderweg, hoeveel pionnen wil je dan eventueel opofferen?'
-

azoturie | 04-03-11 | 19:08

Crisis hat Crisis ? | 04-03-11 | 16:05
Ja maar de UK heeft toch een spectaculaire actie ondernomen die wel slaagde.
Nederland wilde natuurlijk niet achterblijven, zie het resultaat.

lanexxx | 04-03-11 | 18:21

Ik snap de commotie niet, als ze een peloton zwaarbewapende mariniers hadden gestuurd die al dat ghadafi-tuig overhoop hadden geschoten en de twee wat-verder-dan-de-lokale-bevolking-geëvolueerde (niet rascistisch!) medemensen veilig hadden opgehaald had je ook weer mot gehad met de EU en de NAVO en al die andere meuk. Deze oplossing was subtieler maar is mislukt, jammerlijk maar okee.

Nu moeten onze diplomaten die fulltime-kampeerders bedelen om onze landgenoten vrij te laten. Mocht dat echter niet lukken, dan alsnog mariniers sturen om het land tuigvrij te maken voor Libiërs die niet met gevechtsvliegtuigen op demonstraties schieten.

Sigtyr | 04-03-11 | 17:35

kentika | 04-03-11 | 15:47
+1. Helemaal mee eensch. Op een enkeling na, kenmerken de meeste reaguurders zich op Yahoo zich door het gebruik van werkelijk tenenkrommend Engels en vooral door het slecht en krom argumenteren. Het is inderdaad om je dood te schamen.

Bigi Bana Boy | 04-03-11 | 16:23

Imagoschade door die mislukte actie?
Wat dacht je van de imagoschade door de halfgare dwazen die per "poging tot een" zin in het Engels 2 woorden Nederlands erin proppen. Wat een randmongolen vertegenwoordigen daar ons land, de uitzondering daar gelaten.

Reckneya | 04-03-11 | 16:20

Hoofdartikel in Wall Street Journal vandaag - waar ik toch wat meer waarde aan hecht dan aan Yahoo, qua informatie en geinformeerdheid - schetst pijnlijk precies hoe beroerd het met de defensiekracht van de EU landen is, na en door alle bezuinigingen. Het oude verhaal: het mag allemaal niks kosten, we hebben andere prioriteiten.

En dat we daarom dus heel weinig tegen Libië kunnen uitrichten. De UK die nog het meeste uitgeeft aan Defensie is al zo kreupel dat de Falkland oorlog ze bijna ten onder heeft gebracht.

Ik meen dat men dit voor de WO II een "houten geweertje" noemde. En dat zou ons *nooit* meer overkomen.

Yeah, right. Prutsers. Ik zou zeggen start nog eens een IT projectje. Of een metrolijntje. Of wat windmolens in zee. Want geld zat - nu al 105% belasting op energie. Plus BTW, natuurlijk. Maar da's logisch hè, tax on tax.

Crisis hat Crisis ? | 04-03-11 | 16:05

De echte imagoschade wordt natuurlijk pas veroorzaakt door die bende mongolide boeren die naar aanleiding van dit bericht op Yahoo Nederland meent te moeten gaan 'verdedigen'. Dit alles in tenenkrommend steenkolen engels, zoals we van de rasechte provinciale vmbo'er gewend zijn. Wie heeft er nog Libiërs nodig met zulke landgenoten.

kentika | 04-03-11 | 15:47

in de tijd van onze zeeheld m de Ruyter (en ook de Trompjes, Maarten en Cornelis) deden de zeerovers van barbarije het nog in hun broek als ze de driekleur zagen opdoemen. Daar is weinig van over. de sgijtebroeken die we nu hebben kunnen niet tippen aan het niveau van bovengenoemde heren, kerels met lang haar, baarden en snorren maar niet bang om eens hun Vuurkracht te laten zien als dat nodig was tegenover de ene bey of de andere. lees "Paddeltje " maar na, zou verplig moeten zijn voor elke pikbroek.
Kielhalen die Lutsers! En bij thuiskomst mag die miep ook gaan breien in de trem...

HorselessRider | 04-03-11 | 15:13

Waar zou zo'n generaal of kapitein die blikjes op hun borst hebben opgedoken. Kan niet voor oorlogshandelingen zijn. Dat mislukt meestal.

Vetinari | 04-03-11 | 14:55

@Pastor Sippenhaft 12:25
Heerlijk stukje tekst. Kostelijk!

Cousin Eddie | 04-03-11 | 14:52

nou Brusselmans, wat een popie jopie stuk onzin weer
kzou hast zeggen dat je een keer moet neuken om die frustie wat te koelen....
.
de hele media doet lacherig over het feit dat er nu 3 gegijzeld worden, jaja, diplomatiek word er volop gepraat (lees is men hartstikke zenuwachtig.)
mensen, realiseer je wel dat het daar op dit moment gigantisch op ontploffing staat. Er hoeft echt niet veel te gebeuren en nee, dan krijgen we ze misschien wel een keer terug , maar dan wel in een bodybag
wie lacht er dan nog?

broodje_worst | 04-03-11 | 14:43

titsme | 04-03-11 | 13:59

Zinsnede lijkt toch vooral te gaan over de mensen die bij defensie werken.....

Kijk, ik ontken niet dat het leger misschien voor verkeerde zaken wordt ingezet en dat we daar flink over moeten discussieren. Dat is echter iets anders als de mensen in het leger zelf door het slijk trekken.

Over "harms way"... over schrijfstijl kun je natuurlijk twisten.

Een goed leger heb je om oorlog te voorkomen. Als je serieus denkt dat we zonder kunnen zie je erg weinig van de wereld en de enge machthebber van landen met grote legers. In dat opzicht alleen al werken mensen in het leger namens ons en plaatsen zij zich in 'harms way'. Vele routine handelingen in het leger zijn namelijk op zichzelf al risicovol door het werken met zwaar materieel en gevaarlijke instrumenten. Naast natuurlijk de inzet in gebieden waar onze regering belang voor Nederland ziet. Echter het redden van mensen op een stormachtige Noordzee met een helikopter is ook niet zonder gevaren. Een taak die de marine en luchtmacht op regelmatige basis op zich nemen.

Parel van het Zuiden | 04-03-11 | 14:18

@titsme
Volgens mij zit NL vaker in een oorloggebied dan wat wij denken. Ik ken een oud scherpschutter bij de commando's, was vaak weken weg. Vertelde nooit waar hij heen was geweest. Nu 10 jaar later houdt hij nog steeds zijn mond. Maar verteld wel dat er meer gebeurd dan dat wij weten.

Btw, piraten worden met hetzelfde type helicopter uit hun boot geschoten als waarmee deze reddingsactie is gedaan.

kw_nl | 04-03-11 | 14:17

Oorlog is in werkelijkheid lelijk
Parel van het Zuiden | 04-03-11 | 14:06
Meen je dat nou? Punt is dat er echt maar een minimaal percentage van onze 'helden' daadwerkelijk in een echte oorlogssituatie zit. Of tel je de helden ook mee die vanuit een Apache een vlot met een paar armoedige Somaliers proberen te raken. Geen kunst, niet gevaarlijk en al helemaal niet prijzenswaardig.

titsme | 04-03-11 | 14:13

@ The Dominator | 04-03-11 | 13:51

Ik plaats defensie helemaal niet boven de maatschappij. Ik zeg dat mensen die bij defensie werken en naar dit soort gevaarlijke gebieden gaan het niet verdienen om zo door het slijk getrokken te worden.

Dat jonge mensen naief instappen in het leger zal ik niet ontkennen maar als je een dag in sommige missiegebieden hebt gespendeerd is dat er wel vanaf. Oorlog is in werkelijkheid lelijk. Ze zien daar dingen die niemand zou moeten zien. Dat alleen al zou voldoende moeten zijn voor een beetje coulance en respect.

Dan even mijn veronderstelde bullshit... ja, nou daar kun je over van mening verschillen. Ik zie wat ik zie, jij ziet wat jij ziet. Ik werk voor heel veel verschillende bedrijven en loop vaak tegen de overuren discussie aan. En het egoisme... klein voorbeeld: ambtenaren willen nog steeds hun % extra ondanks dat ze wel weten dat dit ten koste zal gaan van collega's. Maakt ze niet zoveel uit als ze zelf maar dat % pakken.

Parel van het Zuiden | 04-03-11 | 14:06

Toetsenbordhelden heb je overal.

Cum infamia | 04-03-11 | 14:02

Parel van het Zuiden | 04-03-11 | 13:51
Militairen zijn onze zonen, dochters, vaders, moeders die willens en wetens in 'harms way' voor ons allemaal gaan staan
.
Onze zonen, dochters, vaders en moeders? Voor ons allemaal gaan staan? Hou sop met die onzin. Ik heb niets met die mensen omdat ze toevallig een Nederlands paspoort hebben. Daarbij staan ze niet voor ons 'in harms way', want wij hebben met niemand oorlog. Het zijn veelal gewoon van die mbo drop outs die zandzakken sjouwen en klimbanen afrennen.

titsme | 04-03-11 | 13:59

Volgens de gebruiker Marine! op yahoo; I will tell you what ! IF they mess with those Dutch Marines .. the Dutch will send the SAME little Boy who stuck his finger in the crack to stop the leak.. he will stick his finker up ALL their @#$% and make them cry... here .. take back those Marines.. you see.. the little boy is now OLDER and has calises in that finger... NO very pleasnt..... they will get them back! Gelukkig hebben we Hansje Brinker nog!

Tinus Trekveer | 04-03-11 | 13:57

@parel van het zuiden
-
"Een gemiddelde Nederlandse burger begint al te piepen als ie een uurtje moet overwerken en we hebben in het topic over de meidenschopper al gezien hoe actiebereid wij burgers zijn".
-
Hm, ik herken me niet in dit beeld. Care to explain your bullshit?
-
Bovendien hekel ik het feit dat jij het overwegende samenraapsel van stereotypes genaamd 'Defensie' hier boven de maatschappij plaatst. Dat mogen de Amerikanen en Britten alleen doen, waar militairen nog wel in groepsverband eer en vaderlandsliefde tonen. Ik weet zelf maar al te goed hoe veel schietgrage jongeren er in Defensie zitten die het enkel doen om toch dat mooie uniform op Hyves te krijgen. Maar als ze worden uitgezonden breekt de paniek uit.

The Dominator | 04-03-11 | 13:51

titsme | 04-03-11 | 13:41

Niets van dat alles.. het feit dat je terugkomt met een spelfoutje is wat mij betreft een zwaktebod.

Maar goed ik wil leren: waar verheerlijk ik Nederland, krijgsmachten en vaderlandsliefde in mijn teksten? Ik zie het niet.

Parel van het Zuiden | 04-03-11 | 13:51

@titsme | 04-03-11 | 13:51
gelukkig, ik was de draad daar even kwijt!

SantaX | 04-03-11 | 13:51

SantaX | 04-03-11 | 13:48
Over onze heli-helden natuurlijk. Maar ik begrijp uw verwarring.

titsme | 04-03-11 | 13:51

@DeathBy8bit | 04-03-11 | 13:48
Boehoehoe.

SantaX | 04-03-11 | 13:50

Bolle Wim | 04-03-11 | 13:44
Ja goed plan, kunnen ze even lekker hun frustratie botvieren op de vrouwelijke piloot, hebben we hier effe rust.
Dat geloel hier altijd wie het meest intulektueel is.
Fuck you all ! Niet iedereen heeft zin om 4 jaar nederlands te gaan studeren.

weedo | 04-03-11 | 13:49

-weggejorist-

DeathBy8bit | 04-03-11 | 13:48

@titsme | 04-03-11 | 13:47
Gaat het nu over DeathbyZwitsal, Parel van het Zuiden en mij? Of over die 3 krijgsgevangenen?

SantaX | 04-03-11 | 13:48

Tja, een erg beschamende actie. Was het nou een mislukte verkiezingsstunt? Want het ophalen was helemaal niet nodig geweest en het werd tot na de verkiezingen stil gehouden. Bijna iedereen Nederlander die het land uit wil, heeft dat al kunnen doen. Zelfs de regering van Libië helpt daaraan mee. En Libië zal hier natuurlijk een gigantisch slaatje uit willen slaan. Nederland heeft heel erg gefaald en staat internationaal gezien in zijn hemd. G20 kunnen we, ondanks nutteloze missie Kunduz ook vergeten. Dank Hillen en Rutten!

Willem4246 | 04-03-11 | 13:48

@wakkere_nederlander
-
Inderdaad. Bedankt dat u even een belangrijk kenmerk van ons land nog eens onderstreept.

The Dominator | 04-03-11 | 13:48

Bolle Wim | 04-03-11 | 13:44
Het zijn emoties. Het zijn dan weliswaar 3 klunzen, maar potverdomme wel onze klunzen.

titsme | 04-03-11 | 13:47

@Parel van het Zuiden | 04-03-11 | 13:46
Dat ben ik waarempel met je eens... wat daar gebeurde dat verdiende inderdaad de kogel. Wat een vreselijke blamage met vreselijke gevolgen.

SantaX | 04-03-11 | 13:47

@DeathBy8bit | 04-03-11 | 13:44
Dat zal iedereen hier met je eens zijn, dat we beter geen aandacht aan je kunnen besteden. Goed dat je het zelf ook ziet. Dat heb je al voor op de meeste andere zwitsals.

SantaX | 04-03-11 | 13:46

SantaX | 04-03-11 | 12:52

Deze moet serieus genomen worden? oh please... Met het volgen van deze redenering had ex -premier Kok aan de hoogste boom opgeknoopt moeten worden voor Srebrenica. Oh nee, die is natuurlijk van de PvdA en die zal jij vast ter goeder trouw vinden.

Parel van het Zuiden | 04-03-11 | 13:46

Jongens geen ruzie maken anders schakel ik defensie in. Dan piepen jullie wel anders!

Bolle Wim | 04-03-11 | 13:44

-weggejorist-

DeathBy8bit | 04-03-11 | 13:44

titsme | 04-03-11 | 13:41
Het staat overigens wel bol van de typo's, best handig als je een grammaticaal punt probeert te scoren. *wegkruipt*

titsme | 04-03-11 | 13:44

Parel van het Zuiden | 04-03-11 | 13:33
Ik krijg het gevoel dat je zelf net even hebt moeten googlen voor de betekenis. Alleerst schrijf je patriottisme zeau, en daarbij vergeet je dat patiottisme ook toegespitst kan zijn op bepaalde aspecten van een land. In casu 'onze jongens en meiden', zoals jij het noemt.
Ik krijg de indruk dat jij ook zo'n volwassen kind bent gebleven die met een erectie op de bank zit bij het sportje 'kun jij de landmacht aan?'

titsme | 04-03-11 | 13:41

@DeathBy8bit | 04-03-11 | 13:40
Dus eerst val je me aan en als je het dan een beetje moeilijk krijgt door een weerwoord mag ik niets meer zeggen? Dat bedoelde ik dus met puber, kinderachtig, kindje, zwitsal, baby.

SantaX | 04-03-11 | 13:41

-weggejorist-

DeathBy8bit | 04-03-11 | 13:40

@Parel van het Zuiden | 04-03-11 | 13:37
Welke onzin? Niet alles waar je het niet mee eens bent is onzin. Dat is een wezenlijk verschil. Wat dat betreft geloof ik dat ik met het gros van de gebruikers hier toch regelmatig leuke discussies heb. Dat een paar minder begaafde gebruikers hier dan op de man gaan spelen kan ik verder ook niets aan doen. Gelukkig is dat maar hele kleine minderheid.

SantaX | 04-03-11 | 13:40

SantaX | 04-03-11 | 13:30

Jij hebt vooral met veel onzin posten je zwitsal weggepoetst. Betekent nog niet dat jij serieus genomen wordt. Vind dat nogal een impliciete aanname die je doet.

Parel van het Zuiden | 04-03-11 | 13:37

Het kwam ook wel een beetje onbeholpen over, kwik kwek en kwak op scouting.

Karel Kruizenruiker | 04-03-11 | 13:36

@DeathBy8bit | 04-03-11 | 13:35
Het is niet het kinderachtige zwitsalletje dat storend is, het is de kinderachtige inhoud. Nouja inhoud is een groot woord. Mag je dat wel van mamma trouwens? Koffie? Je lijkt me nu al een opgewonden standje.

SantaX | 04-03-11 | 13:36

-weggejorist-

DeathBy8bit | 04-03-11 | 13:35

@ titsme | 04-03-11 | 13:26

Lees eens voor je blaat. Mijn punt heeft niets met patriotisme (vaderlandsliefde voor het geval je dit woord niet begrijpt) te maken.

Ik heb het in die tegels over de mensen die werken bij defensie. Mijn vaderlandsliefde is danig bekoeld bij het lezen van al die bagger. Overigens is die toch al niet je van het. Nederlanders zijn dwazen zonder enige kennis van de echte wereld buiten onze grenzen en zonder voeling & begrip voor anderen buiten hun bekrompen wereldje.

Parel van het Zuiden | 04-03-11 | 13:33

Waar zijn onze Allies nu? Het is doodstil. Ze willen hun vingers niet branden. Zo leer je je vrienden kennen!

niet waar | 04-03-11 | 13:32

@Parel van het Zuiden | 04-03-11 | 13:06
Dát zijn comments. Hear, hear!

Kees Maf | 04-03-11 | 13:31

@DeathBy8bit | 04-03-11 | 13:22
Lieverd, je bent een zwitsal, wat jij denkt of vind dat boeit hier niemand iets.

SantaX | 04-03-11 | 13:30

Goeie zet die vrouw in de bemanning. Daar is over nagedacht aangezien Muamar gek is op vrouwen in uniform. Lijkt wel of defentie deze fail ingecalculeerd had. Ik bedoel maar, nu zitten er wel 2 westerse millitairen dicht bij de bron.
* zet aluhoedje af en gaat ervan chinezen.

weedo | 04-03-11 | 13:27

Parel van het Zuiden | 04-03-11 | 13:18
Goh, wat een prachtig patriottistische tegels.

titsme | 04-03-11 | 13:26

And exactly how many times has this sort of thing happened to US forces if I may ask ? Remember the Iran disaster under Carter, the Black Hwak down in Somalia and Gary Powers in the former Soviet Union, just to name a few ? And there's many more. These things just happen and don't you start giving me that the Dutch armed forces aren't up to their jobs..

The.Age.Of.Men | 04-03-11 | 13:25

-weggejorist-

DeathBy8bit | 04-03-11 | 13:22

Den_Hertog | 04-03-11 | 13:15 |
Hmm, Van Dale kent het woord intellectugent niet. Begon al te twijfelen aan me eigen intellectugentie...

Doc Damage | 04-03-11 | 13:21

M.I. is het de vertekent wereld beeld dat Nederlanders hebben hier debet aan.

poli | 04-03-11 | 13:20

@ Den_Hertog | 04-03-11 | 13:11

Dank! maar dit reaguursel kwam echt vanuit het hart. Ik kan echt pissig worden van dit soort dingen.

Militairen zijn onze zonen, dochters, vaders, moeders die willens en wetens in 'harms way' voor ons allemaal gaan staan. Je kan een hoop afdingen op de besluiten die zij zo goed mogelijk proberen uit te voeren maar niet op hun inzet.

Een gemiddelde Nederlandse burger begint al te piepen als ie een uurtje moet overwerken en we hebben in het topic over de meidenschopper al gezien hoe actiebereid wij burgers zijn.

Parel van het Zuiden | 04-03-11 | 13:18

Nederland :')

Rejer | 04-03-11 | 13:18

Bigi Bana Boy | 04-03-11 | 13:09
Duitsers zijn grootbekken, Belgen zijn dom, Fransen alcoholisten, Engelsen? Inteelttuig! Italianen zijn verwijfde homo's en wij zijn geen militairen, nooit geweest ook. Wat is daar nu zo erg aan? Als het militair moest sloeg het óf door in wreedheden óf het werd een totale fail met verouderde wapens.

Superior Bastard | 04-03-11 | 13:17

Misschien moeten we eens gaan beseffen dat we vaak een iets te grote broek aantrekken met onze 'vredestichtende' ambities. Hoe nobel de motieven ook, het is gewoon een blunder. Eerste echt ehoofdpijndossier voor Rutte. Sterkte jung.

titsme | 04-03-11 | 13:15

@rara | 04-03-11 | 13:02
Hypocrisie?

rara | 04-03-11 | 13:15

Multiflauwekulti | 04-03-11 | 12:48

Gelukkig zeg jij het en niet iemand met verstand....

*zoekt het woordje "intellectugent" in woordenboek...*

Den_Hertog | 04-03-11 | 13:15

Wie heeft de PVV nodig, met zo'n Defensie apparaat. Nietwaar meneer Wientjes?

Fred Janssen | 04-03-11 | 13:14

@Doc Damage | 04-03-11 | 13:06
Inderdaad, een LCF (luchtverdedigings- en commando fregat) fregat van de De Zeven Provinciënklasse.

veuve-clicquot | 04-03-11 | 13:14

@DeathBy8bit | 04-03-11 | 13:10
Knelt je luiertje, of zit-ie vol?

rara | 04-03-11 | 13:14

@DeathBy8bit | 04-03-11 | 13:10
Klopt. Maar daar ben ik pubertjes die bij mamma achter de pc zit echt geen verantwoording over schuldig. Zal het je nog sterker vertellen, al zou ik op mijn sterfbed liggen, dan nog liet ik me erheen rollen. Mensen zijn gestorven zodat ik kan stemmen. Dus dat doe ik ook. En nu aan mamma vragen je pc op te bergen tot je op zijn minst 18 bent.

SantaX | 04-03-11 | 13:14

Jongens en meisjes reaguurders. Geenstijl moet het zelf oplossen. Laten we zelf allemaal wat geld lappen
en een helikopter huren. Die laten we dan Geenstijl
roze spuiten. Dan weten zij in Libië ook dat het
Geenstijl is en dat wij op vreedzame wijze de marinelui komen halen.

Wie van de reaguurders spreekt Arabisch? wie
van de reaguurders kan een heli besturen? Wij lossen
het probleem wel op wat Defensie niet lukt.

We vliegen nog voor het weekend.

Geenstijl de roze motor....... Voor elk probleem
hebben wij hier wel een oplossing.

Iemand? Iemand?

strikdewepstroper01 | 04-03-11 | 13:13

Einde van de Domheid | 04-03-11 | 13:10
Definieer 'een lekker strak kabinet' svp.
God hates fags, remember?
Bigi BB heeft gelijk, zo is 't gekomen

De geest van Nap. | 04-03-11 | 13:12

Ja, dat krijg je er van als mensen hun mening geven zonder te weten wat er precies is gebeurd.

Parsons | 04-03-11 | 13:12

insemismeer | 04-03-11 | 13:09 |
Oh maar ik ontken ook niet dat er mensen zijn die wél geschikt zijn. En ik kan ook alleen oordelen over de marine en het korps mariniers. Mariniers zijn wel stoer, maar vrouwelijke schepelingen en officieren had ik nooit zo'n hoge pet van op. Gelukkig hadden we die bij de onderzeedienst dan ook niet. En bij de mariniers ook niet...

Doc Damage | 04-03-11 | 13:12

Misschien moeten we Ridder Marco sturen, ook al zo'n echte Hollandse Held.

kn | 04-03-11 | 13:11

@Parel van het Zuiden | 04-03-11 | 13:06

Eindelijk iemand met verstand :)

Den_Hertog | 04-03-11 | 13:11

-weggejorist en opgerot-

DeathBy8bit | 04-03-11 | 13:10

Srebrenica was ook het eerste dat in me opkwam toen ik over de arrestatie hoorde.
Maar dat komt wel goed als we een lekker strak rechts kabinet krijgen.
O..... wacht.....

Einde van de Domheid | 04-03-11 | 13:10

Bigi Bana Boy | 04-03-11 | 13:09

We zijn het een keer eens!

Parel van het Zuiden | 04-03-11 | 13:09

veuve-clicquot | 04-03-11 | 13:06
Oh ja is ook zo.. Maar Airwolf wordt bestuurd door 3 personen, dat brengt geen geluk geloof ik. Ook nog eens 1 vrouw... Nah weet het niet, Airwolf lijkt me iets te veel op een Lynx...

Doc Damage | 04-03-11 | 13:09

@Doc Damage | 04-03-11 | 13:00 |

Er zijn zeker wel bikkels en bikkelinen bij defensie.
Had ooit een schat van een buurvrouw die echt enorm trainde en keihard der best deed.
Ze zit nu helaas zwaar getraumatiseerd te zijn nadat, een paar collegas aan stukken werden gescheurd voor haar ogen door een bermbom.
De paar helden die we hebben bij defensie zijn helaas dun gezaaid.

insemismeer | 04-03-11 | 13:09

Che_cuevara | 04-03-11 | 13:05
Ik stel alleen maar vast dat er een groot risico bij dit soort operaties bestaat dat het mis gaat. Er zijn vele voorbeelden te noemen van gevallen waarin er Amerikaanse, Britse (vliegers tijdens de 1e golfoorlog) en Israëlische soldaten krijgsgevangen zijn gemaakt. En dat terwijl je van die landen toch weet dat ze wel weten hoe het werkt op militair gebied. Ik verzet mij tegen het onterechte beeld dat onze militairen failhazen zijn die niks kunnen.

Bigi Bana Boy | 04-03-11 | 13:09

OT: Er is inmiddels al meer dan 100.000 keer op dat groene stipje geklikt. Weet iemand al de bedoeling van dat tooltje?
*Aluhoedje uit voorzorg opzet.*

Superior Bastard | 04-03-11 | 13:08

Het is de schuld van Osama Binladen! Oh nee Saddam!

Doc Damage | 04-03-11 | 13:07

hfakker | 04-03-11 | 12:45
Tja, dat krijg je als je een bufferstaatje bent dat enkel bij de gratie van DE, FR en EN bestaat...

¿Ya tu Sabes? | 04-03-11 | 13:07

@Doc Damage | 04-03-11 | 13:03
Airwolf ook :-)

veuve-clicquot | 04-03-11 | 13:06

Meteen Kunduz missie van de kaart vegen.

Franske123 | 04-03-11 | 13:06

Neerlands slijk en dan doel ik op al die negatieve commentaren.

De reden waarom bij deze missie alsook Srebrenica de Nederlandse krijgsmacht tandenloos te werk moet gaan is een politieke.

Ze moeten wel acties doen maar godverhoede dat ze dat dan ook als militairen mogen doen. Politiek die zich ermee bemoeit en de wapenuitrusting reduceert tot niets. Want oh, oh, oh als het er maar niet militair uitziet anders gaan we piepen.

Ze moeten wel acties doen maar ondertussen wordt alle capaciteit & materieel wegbezuinigd. Echter de ambitie van de politiek blijft hetzelfde nl we moeten we meedoen.

Natuurlijk doet het altijd goed geinformeerde Nederlandse publiek een duit in het zakje. Militaire acties gaan simpelweg wel eens mis. Daarbij was de hoon hetzelfde geweest als deze helikopter met special forces geladen was en ze deze Nederlandse burger met 'guns blazing' hadden geevacueerd. Wat had er dan gestaan in de comments.. let op! ze hadden geen mandaat, volkerenrechtelijk zit het niet goed in elkaar, militairen zijn altijd uit dood en vernieling. Blah!

RESPECT VOOR DEZE MILITAIREN! Ondanks de bagger die er toch wel over ze wordt uitgestort doen ze het toch maar. Weer hebben eigen lijf en leden geriskeerd voor een Nederlandse burger.

Ik hoop dat mensen zich dit ook eens (willen)realiseren.

Parel van het Zuiden | 04-03-11 | 13:06

Che_cuevara | 04-03-11 | 13:05
Dat was juist geen fail.

Superior Bastard | 04-03-11 | 13:06

Hopeloos domme actie die het schaamrood op de kaken brengt. Typisch feminiene wijze van hoe zaken op te willen lossen, en daarmee echt Nederlands. Gewoon vanuit emotie gáán en niet denken aan de gevolgen.

De narrige kabouter | 04-03-11 | 13:06

mocroflavour | 04-03-11 | 13:05 |
Ik denk dat de Tromp al het snelste fregat is dat we hebben :(

Doc Damage | 04-03-11 | 13:06

Iedereen weet natuurlijk dat het komt omdat wij fags in het leger toelaten. En God hates fags, dat weet iedereen.

Bigi Bana Boy | 04-03-11 | 13:06

Een land wat een dienstweigeraar minister van Defensie durft te maken verdient niet beter. En als je dan zo stupide bent om ervoor te gaan werken, moet je niet raar op kijken als je een paar jaar van je piepjonge leventje in een donker celletje in Afrika slijt.

corder bollie | 04-03-11 | 13:05

@Bigi Bana Boy | 04-03-11 | 12:27
Isreal?

Remember Entebbe

Che_cuevara | 04-03-11 | 13:05

Mensen, ik pik dit niet. Laten we een onze snelste fregat sturen met onze vaderlandse held
goo.gl/78Lo2

mocroflavour | 04-03-11 | 13:05

@kn | 04-03-11 | 12:59 |

jazekers wel.

insemismeer | 04-03-11 | 13:04

@Bolle Wim | 04-03-11 | 13:02
of geheugenkaart ?

veuve-clicquot | 04-03-11 | 13:04

Imagoschade?
Voor een imago heb je eerst een identiteit nodig.

wakkere_nederlander | 04-03-11 | 13:03

Black hawk down, geen WMD, falende FBI/CIA in een niet nader te noemen jaar 2001. Iedereen maakt fouten, maar het is zeker een fail.

Ik weet het beter | 04-03-11 | 13:03

@Bolle Wim | 04-03-11 | 12:25
Omdat het voor de verkiezingen niet zo handig was.

Che_cuevara | 04-03-11 | 13:03

@Bolle Wim | 04-03-11 | 12:59
Maar dat vroeg ik niet. Ik zal de vraag herhalen, hopelijk helpt dat: Wat is de reden dat je je eerst distantieert van die jongens, en ze daarna verdedigt?

rara | 04-03-11 | 13:02

PVDA-, vakbonden en moslim-organisatie modus/

Nietes, nietes, nietes! Geert zorgt voor imagoschade voor NL !!

Creaguurder | 04-03-11 | 13:02

Zouden de fotorolletjes deze keer ook zoek raken?

Bolle Wim | 04-03-11 | 13:02

Crusher | 04-03-11 | 12:59
Heb je helemaal gelijk in hoor. Het vervelende is alleen dat zij tegenover failures veel meer successen kunnen stellen. En wij?

Datkanikvéélbeter! | 04-03-11 | 13:02

insemismeer | 04-03-11 | 12:56 |
Nu moet ik eerlijk bekennen als ex-marineman dat het gros van de schepelingen idd al gaat huilen als je ze boos aan kijkt. En ik heb niks tegen vrouwen op de werkvloer, maar om militair te zijn als vrouw moet je ook wel uit een heel goed stukje hout gesneden zijn...

Doc Damage | 04-03-11 | 13:00

@Doc Damage | 04-03-11 | 12:52

Lees mijn linkje van 12:56 maar eens over de slag om Den Haag in mei 1940 maar eens...

brutus68 | 04-03-11 | 13:00

@Steilloos ten Onder | 04-03-11 | 12:55
Wacht maar kerel. Tot achter 50 jaar de documenten vrij komen. Waarom zou Gaddafi deze beelden pas gisterne uitzenden dan? Zo een mooie prijs niet showen? Lol, je hebt er geen benul van wat politiek is vriend.

SantaX | 04-03-11 | 12:59

rara | 04-03-11 | 12:53
Omdat die arme stakkers waarschijnlijk geslachtofferd zijn door dit kabinet om een zeteltje extra te verdienen en op de valreep toch nog de meerderheid in de 1ste kamer te krijgen wegens heldhaftig en doortastend gedrag.
Helaas ging dat een klein beetje mis.

Bolle Wim | 04-03-11 | 12:59

Ik begrijp ook niet waarom ze wapens bij zich hadden. Ik bedoel, als je ze toch niet gaat gebruiken...

Datkanikvéélbeter! | 04-03-11 | 12:59

@ insemismeer | 04-03-11 | 12:56 |

Stand gehouden tegen de Duitsers?!?!?!?

geloof jij die mythe?

kn | 04-03-11 | 12:59

hadden we de JSF maar alvast :-)

veuve-clicquot | 04-03-11 | 12:58

Don't
Understand
The
Concept
Here

wakkere_nederlander | 04-03-11 | 12:57

@ Doc Damage | 04-03-11 | 12:52 |

Zeeland was toen nog niet zo interessant voor Duitsland! Heden ten dage is dat wel anders... de loopgraven liggen er al!

DerWaarheid4 | 04-03-11 | 12:57

@Doc Damage | 04-03-11 | 12:52

Onze grootouders hebben stand gehouden tegen de Duitsers.
Niet deze soepvleesgeneratie.

insemismeer | 04-03-11 | 12:56

veuve-clicquot | 04-03-11 | 12:55 |
Nah met een beetje rugwind hoor je een Lynx al van mijlen ver aan komen. Heeft niet zo'n mooie fluisterstand...

Doc Damage | 04-03-11 | 12:56

1. was maxime echt aan het skieen sinds zondag of was hij bezig om dit probleem op te lossen. het zou hem sieren.

2. volgens bnr is er sprake van dat die royal haskong mijnheer zijn mond voorbij gepraat heeft.

3. het was een typisch geval van queriilla marketing voor de marine. eenvoudige een iemand op een wsl onverlaten plekje wegplukken en daarmee aantonen hoe goed zij zijn. Geen gevaar geen risico veel mooie publiciteit. Heeft niet zo mogen zijn

laten wij hopen dat deze mensen gewoon ongedeerd terugkomen. En ik leef mee met de familie en de collega's van deze mensen.

dolffie | 04-03-11 | 12:56

@ veuve-clicquot | 04-03-11 | 12:53
Chuck Norris, Lee en vriend Regilio ook. En die zijn met z'n 3-en / Lynx-je vol.

Multiflauwekulti | 04-03-11 | 12:55

@SantaX | 04-03-11 | 12:52
Heb je genoeg aluminiumfolie of zal ik je nog een rolletje geven?

Steilloos ten Onder | 04-03-11 | 12:55

Ach ja .... ooit eens een voorstel gedaan, binnen defensie, om tijgeren te oefenen met echte munitie ....
Werd lachend weggeworpen, terwijl in mijn optiek dan retesnel duidelijk wordt wie wel en niet geschikt zijn.

corder bollie | 04-03-11 | 12:55

We zijn gewoon verraden, hoe kan je anders een helicopter opwachten ... ze wisten gewoon waar hij/zij ging landen ...

veuve-clicquot | 04-03-11 | 12:55

@ empyrus | 04-03-11 | 12:52

ja natuurlijk ZEGT Rutte dat-ie alles wist. Zou ik ook doen.

kn | 04-03-11 | 12:55

Goh,Yahoo dat dat nog bestaat.

Beëlzebul | 04-03-11 | 12:54

veuve-clicquot | 04-03-11 | 12:53 |
Dat idd dan weer wel! Konden we dat maar van alle migranten zeggen haha ;)

Doc Damage | 04-03-11 | 12:54

@Bolle Wim | 04-03-11 | 12:46
Eerder vond je het nodig om je te distantieren van die 'volgzame sukkelaars', en nu verdedig je ze. Wat bedoel je nou?

rara | 04-03-11 | 12:53

@Doc Damage | 04-03-11 | 12:52
Maar ze blijven nooit langer dan 5 jaar, dat dan weer wel ...

veuve-clicquot | 04-03-11 | 12:53

Pistolen Paultje zou wel raad weten ...

veuve-clicquot | 04-03-11 | 12:53

hfakker | 04-03-11 | 12:45
Jij betaald toch ook gewoon braaf en zonder morren wat de oplichters en woekeraars maandelijks aan je vragen?
Niet zeuren dus. Pas als je bijvoorbeeld het torentje of de ING-Titanic aan de zuidas bestormd heb je enig recht van spreken.

Bolle Wim | 04-03-11 | 12:53

Als we nou eerst tulpen en kaas hadden gedropt boven die stad, dan konden we onze landgenoten gewoon op klompen ontzetten. Dat is pas creatieve marketing.

Zyprexa20mg | 04-03-11 | 12:52

De rede dat dit is fout gegaan is heel simpel. Rutte wilde even een persmomentje scoren voor de verkiezingen. Dat daar 3 levens als wisselgeld voor moesten dienen interesseerde hem geen zak. Hij zou wel eens even de held zijn zo vlak voor de verkiezingen. Toen het mis ging, in plaats van steun te betuigen aan de troepen, moest het stil gehouden worden. Wedden dat daar de gesprekken over gingen? (zend asjeblieft nog geen beelden uit meneer gadaffi, want dan leggen we beslag op je spullen in Nederland). Waarom denken jullie dat Libie niet meteen grootst die beelden heeft uitgezonden? Die hadden er alle belang bij om grootst te verkondigen dat ze deze gijzelaars hebben. Dit kun je niemand kwalijk nemen behalve Rutte. Die willens en wetens levens in gevaar brengt voor een paar extra stemmen. Eigenlijk zou je zo een man moeten vervolgen wegens misdaden tegen de staat.

SantaX | 04-03-11 | 12:52

@kn | 04-03-11 | 12:43 | + 0 -
Rutte wist alles (althans volgens zijn eigen uitlatingen in Nieuwsuur gisteravond).

empyrus | 04-03-11 | 12:52

kn | 04-03-11 | 12:49
De tweede plaats op het WK was, gezien de aard van het vertoonde spel, toch een redelijk militair succes.

Superior Bastard | 04-03-11 | 12:52

DerWaarheid4 | 04-03-11 | 12:50 |
Hela hela tegen de Duitsers hebben we 4 dagen stand gehouden hoor!

Doc Damage | 04-03-11 | 12:52

kn | 04-03-11 | 12:49
Hallo, we hebben Brazilië in de kwartfinale van het WK verslagen hoor...

Datkanikvéélbeter! | 04-03-11 | 12:52

Zou het net zo zijn gegaan als in Behind Enemy Lines? Dat de commandant vrijwilligers heeft gevraagd voor deze gewaagde missie?

Doc Damage | 04-03-11 | 12:51

He??? Degene die ze moesten "redden" zijn het land uit. Waarom moesten ze gered worden als ze blijkbaar zelf het land uit kunnen komen? NL heeft dus geen leger maar een taxicentrale in camo.

Rest In Privacy | 04-03-11 | 12:51

Multiflauwekulti | 04-03-11 | 12:48
Mwoah, 7 foutjes in 7 regels. Voor een militair valt dat mee hoor.

Superior Bastard | 04-03-11 | 12:50

Nederland heeft defensie? Als Duitsland 1 keer zucht dan staan ze binnen 2,5 dagen weer in Rotterdam en Amsterdam!

DerWaarheid4 | 04-03-11 | 12:50

Kunnen we de Tromp en haar bemanning niet gewoon aan België geven? Dit hebben internationaal gezien toch al een baggerreputatie.

doe nog eens | 04-03-11 | 12:50

hfakker | 04-03-11 | 12:45
Gelul! Kijk naar Marco Kroon.
O wacht...

Datkanikvéélbeter! | 04-03-11 | 12:50

@ hfakker | 04-03-11 | 12:45

ja inderdaad. Laten we focussen op de grote militaire triomfen die Nederland recent heeft behaald. Zoals, euh... dinges... nou ja, euh... jeweetwel.

Holland!! Holland!!! HOLLAND!!!!

kn | 04-03-11 | 12:49

@ Nafir | 04-03-11 | 12:44
Ja. Zo. Je zult in dat land wonen, zeg! Je zou stante pede emigreren.

Multiflauwekulti | 04-03-11 | 12:49

hfakker | 04-03-11 | 12:45
Wat hfakker zegt. +1

Bigi Bana Boy | 04-03-11 | 12:48

@defjem | 04-03-11 | 12:37 |

Ik denk dat er nu juist, meer drugstoeristen naar Nederland toekomen.
Het leven is hier een feest !

insemismeer | 04-03-11 | 12:48

Om imagoschade op te lopen moet je wel eerst imago hebben. Nederland is altijd al het braafste jongetje van de klas geweest, altijd bang om de grote jongens in de weg te lopen.

Steilloos ten Onder | 04-03-11 | 12:48

Bigi Bana Boy | 04-03-11 | 12:41
Ik bezit geen land. Ik ben een armoezaaier.

Bolle Wim | 04-03-11 | 12:48

@ Den_Hertog | 04-03-11 | 12:38
Je zult best intellectugent zijn maar je krijgt nog geen Nederlandse zin fatsoenlijk op een tegel. Ik ga niet eens beginnen aan een uitleg wat je allemaal fout doet.

Multiflauwekulti | 04-03-11 | 12:48

En die chopper van enkele tientallen miljoenen euries kunnen we afschrijven.
@ deropofderonder | 04-03-11 | 12:17

En overdrijven is ook een vak..die Lynx hangt met touwtjes aan elkaar en was sowieso al afgeschreven. Een oude Opel Kadet is meer waard.

Pakzooi | 04-03-11 | 12:47

Deze situatie is het gevolg van grenzeloze naïviteit gekoppeld aan misplaatste arrogantie.
Eigenlijk net zoiets als een politieopleiding in Kunduz.

Superior Bastard | 04-03-11 | 12:47

@netniet | 04-03-11 | 12:43

Als je Wibi dan toch aan het beledigen bent, vergeet dan niet zijn verzameling Disney-figuurtjes te memoreren...

brutus68 | 04-03-11 | 12:46

Den_Hertog | 04-03-11 | 12:38
Die volgzame sukkelaars in die lego chopper zijn niet dom. Hun leidingevenden en onze politici zijn dom.

Bolle Wim | 04-03-11 | 12:46

De kogel komt van Lynx
Overigens, typisch Hollandsch om
A. Een mislukte actie als überfail te typeren
B. Hollandse self fulfilling prikkend-pis op je eigen land-houding
C. We lijken te genieten van smeuïge mislukking, goede resultaten worden collectief weggehoond
Wat een trieste suffe faalvolksaard hebben veel Hollandgenoten toch
Echt zielige kleinheid, verwende kindertjesmentaliteit

hfakker | 04-03-11 | 12:45

-weggejorist-

Nafir | 04-03-11 | 12:44

Den_Hertog | 04-03-11 | 12:38 |
Ho ho... Ex-onderzeedienst...

Doc Damage | 04-03-11 | 12:43

Den_Hertog | 04-03-11 | 12:38
U is Moraalridder ? Nukubu :P

weedo | 04-03-11 | 12:43

Haskoning belt Beatrix, Beatrix belt Borsboom, Borsboom belt HMS Tromp, HSM Tromp maakt er een potje van.

Rutte wist gegarandeerd van niks, en nu zitten we met deze immense internationale fuck-up.

kn | 04-03-11 | 12:43

Smaken verschillen. Niets mis met het pianospelen van onze op en top Hollandsche Wibi!

Onis | 04-03-11 | 12:18 |

Je bedoelt die lamstraal met dat gehoor gebrek, die hernia en zijn gristen geloof.

Wel mooi om hem naar voren te schuiven, wellicht kan hij daar in de woestijn mooi een liedje spelen voor onze troepen overzee. Beetje als Bob Hope in de Vietnamoorlog.

En zo is de positie van Nederland op het wereldpodium wel rond ongeveer.

Laten we dat blowen dus maar gewoon houden, dan hebben we in ieder geval nog iets waar we wel kunnen.

netniet | 04-03-11 | 12:43

Maar wat grappiger is... de twee evacuees zitten thuis of zijn onderweg naar huis. Gratis en voor niks.

Datkanikvéélbeter! | 04-03-11 | 12:42

even bewijzen dat we het wel kunnen dan maar? door onze militairen weg te halen en gelijk kadaffi even op te pakken, kunnen we best.
Tha Man | 04-03-11 | 12:17 | + 0 -

Idd, kunnen die KCTers eindelijk eens doen waarvoor ze bedoelt zijn. *gaat achter de buis zitten, schoentjes uit en blik bier opentrekt* en ACTIE!

HarmlessSoul | 04-03-11 | 12:42

mmm, nog weer eens bewezen: onze defensie is een gigantische falende geldverslindende organisatie die enkel en alleen een aantal stumpertjes op de been houdt die anders geen burgerbaan hadden kunnen krijgen.Afschaffen dus, samen met alle ontwikkelingshulp en hupla, al die achterlijke verkiezingsperikelen van afgelopen 2 weken waren onnodig geweest. Want geld genoeg ineens! Ik dank u.

gigi gorgonzola | 04-03-11 | 12:42

Bolle Wim | 04-03-11 | 12:38
Landverrader.

Bigi Bana Boy | 04-03-11 | 12:41

@Bolle Wim | 04-03-11 | 12:36

Tsja, afgezien van het feit of deze actie al dan niet verantwoord was (ben geen militair, en dus geen recht van spreken) vraag ik me wel af waarom al deze heisa nodig was om deze man uit Libie te krijgen, terwijl hij waarschijnlijk blijkbaar gewoon bij de lokale autoriteiten had kunnen aankloppen...

brutus68 | 04-03-11 | 12:41

Ik heb eigenlijk wel weer zin in een ouderwets potje knokken. Laten we gewoon de oorlog verklaren en dat leger effe in de pan hakken. Gewoon even de spierballen laten zien. Kijken hoe Yahoo dan reageert.

Tis natuurlijk niet verstandig en kost onnodige levens en geld dus we moeten het nooit doen, maar geef toe, ik denk dat een groot deel van de mensen het stiekem ook wel mooi zou vinden.

Jaap Brulaap | 04-03-11 | 12:41

En die chopper van enkele tientallen miljoenen euries kunnen we afschrijven.
deropofderonder | 04-03-11 | 12:17
Malta heeft 2 straaljagers 'gekregen'. Wellicht ruilen ze die voor een dealtje: bijv. 10 jaar Maltese piepers voor prijs x afnemen..

MalteseKnight | 04-03-11 | 12:39

Ach valt wel mee. Er waren twee burgers in gevaar en binnen bereik van de helikopter. Er is besloten deze twee burgers op te halen. Terwijl het gebied in handen was van Kadhaffi aanhangers. De twee burgers vallen enorm op en zijn waarschijnlijk gevolgd. Een helikopter valt op, die dingen maken een teringherrie.

Eigenlijk snap ik niet waarom besloten is de helikopter naar het gebied te sturen. Wanneer het bijvoorbeeld mis ging konden ze geen tweede helikopter sturen. Had dan met een ander land samengewerkt...

doe nog eens | 04-03-11 | 12:39

Als ik zo het commentaar hierboven zie komt alleen het volgende in me op : "de beste stuurlui staan aan wal." Allemaal grootpraat doen over hoe dom die mensen wel niet zijn met hun lego chopper. Vraag me af hoeveel van bovengenoemde laag geschoolde daadwerkelijk in dienst hebben gezeten. Waarschijnlijk erg weinig aangezien de gemiddelde leeftijd van desbetreffende niet hoger komt dan de leeftijd waarbij de bammetjes nog door mama zonder korstjes gemaakt wordt. Allemaal lekker stoer achter je pc-tje blijven zitten..... (en dan te bedenken dat bovenstaande figuren niet eens een 60 jarige bezopen mafkees in een trein durven aan te spreken....)

Den_Hertog | 04-03-11 | 12:38

Bigi Bana Boy | 04-03-11 | 12:32
Het zijn mijn eigen militairen niet, vriend!

Bolle Wim | 04-03-11 | 12:38

Zouden er door de imagoschade nu ook minder drugstoeristen naar Nederland komen?

defjem | 04-03-11 | 12:37

Er zitten toch wel zinnige reacties tussen als ik zo vrij mag zijn..
"What is the essence of all these daring "rescue missions" when the Chinese have been able to pull out almost 50,000 people from Libya without all these unnecessary fanfair???"

Bolle Wim | 04-03-11 | 12:36

Jammer. De simpelste reaguurder had kunnen vertellen dat je bij zo'n operatie niet drie militairen, maar drie bodybuilders stuurt. Ieder met een crocodile-dundee mes (gekarteld), een bandana of kek haarbandje om, een patroonband 7.62 mm in Sancho Panza style om het ontblootte bovenlijf. Aldus had kadaffi nu gekneveld in zijn tent gelegen en vierden wij nu feest met de bevrijdde gijzelaars.

Jan Passant mk2 | 04-03-11 | 12:36

lol.. lijkt de telegraaf wel..

bovenste_plank | 04-03-11 | 12:35

Heeft Wilders eens een excuus om oorlog tegen de Islam te gaan voeren, hoor je 'm ineens niet meer...
Maarrrr wel het leger in eigen land inzetten. Dat mietjuh...

Datkanikvéélbeter! | 04-03-11 | 12:34

Dit waren dezelfde gedachten die mij door het hoofd schoten na het horen van het nieuws. Telkens als Nederland spannende operaties moet uitvoeren draait het uit op een epic faal...

Doc Damage | 04-03-11 | 12:34

Sta je dan... met je "geheime" missie.
Ain't so secret anymore.

Multiflauwekulti | 04-03-11 | 12:33

Alles voor het imago is iets waar GS zich volgens mij nog nooit iets van heeft aangetrokken. Of heeft GS soms het imago dat ze door het imago van anderen aan te kaarten zelf geen imago heeft.

1st Male Lesbian | 04-03-11 | 12:33

Het blijft jammer van die Lynx. Een klassieker uit 1978 als ik mij niet vergis. Zelfs in Libië zijn geen onderdelen meer te krijgen.

President Babboe Bab | 04-03-11 | 12:33

En oh ja, val je eigen militairen maar weer massaal af zoals gebruikelijk. En het dan vreemd vinden dat immigranten geen respekt tonen voor ons.

Bigi Bana Boy | 04-03-11 | 12:32

Ergelijk en dom gezwets. Supermacht VS heeft regelmatig te maken (gehad) met gegijzelde vleigers en soldaten en dat geldt voor meer militaire grootmachten zoals Rusland, het VK en Israël. In praktisch iedere oorlog is het de VS wel een aantal malen gebeurd. Zo'n unieke fail is het dus niet en diegenen die dat wékl beweren zijn zoals gebruikelijk niet goed geinformeerd of wel eenvoudigweg dom. Imagoschade mijn reedt derhalve.

Bigi Bana Boy | 04-03-11 | 12:27

Net of de mening van een stel achterlijke rednecks me kan boeien, wel grappig om te lezen.

brutus68 | 04-03-11 | 12:27

Haha dat gif-plaatje!

Mindchaoz | 04-03-11 | 12:27

deropofderonder | 04-03-11 | 12:17

Tientallen miljoenen voor een chopper uit '78?

Geef even de naam van jouw koper door aan mindef en je krijgt een miljoen commissie.

zovoklets | 04-03-11 | 12:27

tsja, gelukkig dat er mensen zijn dit soort acties durven uitvoeren. hoewel f5-en op GS ook best tof is.

Peetoom Aan | 04-03-11 | 12:27

Sjee, worden redakteuren per woord betaald of zo? Inplaats van een opsomming van woordbraaksels was het linkje ook voldoende geweest hoor. Die neus was eventjes leuk. Maar nou niet elk topic volplempen met superlatieven van corpsballetje-niveau...

Jos Tiebent | 04-03-11 | 12:26

what happened was there was a line of muslims praying to mecca and the dutch didn't want to offend the muslims by going thru so then they got captured but didn't want to offend the muslims by escaping and then they became muslims themselves to not offend the muslims.
- het buitenland heeft het beter begrepen dan de PVDA.

ministerpronk | 04-03-11 | 12:26

Ik denk niet dat Hans Hillen een helikopter met mariniers zou sturen als ik in Libië vast zou komen te zitten tijdens een all-in vakantie. Waarom dat voor de Royal Hasjkoning wel gedaan is blijft me een raadsel.

Osdorpertje | 04-03-11 | 12:25

Weten we nu al waarom deze mega-faal pas na de verkiezingen bekend werd gemaakt?

Bolle Wim | 04-03-11 | 12:25

Stuur Job er naar toe voor onderhandelingen. Hij heeft een uitje verdient. Kijken of hij met zijn achternaam de faalmariniers vrij kan stotteren.

It's a Job job. Dieper zinken kan toch niet. Wie is voor?

Pastor Sippenhaft | 04-03-11 | 12:25

Driewerf drommels.

Detlev Tarnowitz | 04-03-11 | 12:25

Krijg WK2010 deja-vu gevoel hiervan. 'Laat de leeuw niet in zijn hempie staan' hebben ze vast niet goed naar geluisterd.

Krabatsch | 04-03-11 | 12:25

Behalve die werknemer van Haskoning was er nog een persoon waarover niks verteld wordt. Ik denk dat de missie bedoeld was om deze spion op te halen en dat de Haskoningwerknemer een smoes is.

WillemvanderDecken | 04-03-11 | 12:24

OT
Ik zie dat er op Dumpert al een heerlijk fapfilmpje staat op deze vroege vrijdag middag!

gozahtje | 04-03-11 | 12:24

-weggejorist-

DeathBy8bit | 04-03-11 | 12:23

Kan iemand de weledelgestrenge Brusselmans een krat bier bezorgen, op mijn kosten?
Ah sante mon ami !
Ik heb me kostelijk vermaakt met dit item.

insemismeer | 04-03-11 | 12:22

Waar is Storrum...?

eerstneukendanpraten | 04-03-11 | 12:22

Ik dacht dat het beroerder gesteld was met 'onze' defensie: alleen maar complimenten, toch? ;)

@nance: helemaal gelijk... het is alleen jammer dat links nu gaat roepen dat rechts deze missie heeft goedgekeurd (dat onze defensie vooral een papieren tijger is, dat aan links te wijten is, wordt geheim gehouden...

Versnapering | 04-03-11 | 12:22

Nja na het Dutchbat-debacle zijn krijgsmachten uit Nederland sowieso niet zo populair internationaal gezien. Dutch approach of niet.

Turrukje | 04-03-11 | 12:22

-weggejorist-

ex-prostituee | 04-03-11 | 12:18

Smaken verschillen. Niets mis met het pianospelen van onze op en top Hollandsche Wibi!

Onis | 04-03-11 | 12:18

Yawat? Boeien, maar Libië begint al de PR-kaart te spelen. En die chopper van enkele tientallen miljoenen euries kunnen we afschrijven.

deropofderonder | 04-03-11 | 12:17

even bewijzen dat we het wel kunnen dan maar? door onze militairen weg te halen en gelijk kadaffi even op te pakken, kunnen we best.

Rest In Privacy | 04-03-11 | 12:17

Er valt eigenlijk best een hoop te winnen bij het wegbezuinigen van de (verder toch totaal nutteloze) Defensie. Gezien het 'talent' dat daarmee verloren gaat, lijkt me dat een win-win situatie.

Requiescat in pace | 04-03-11 | 12:17

Doe anders eens een linkje naar het filmpje waar het gifje vandaan komt!

CYFAWS | 04-03-11 | 12:17

Kan er weinig onwaarheden in ontdekken.

Superior Bastard | 04-03-11 | 12:15

We hebben imagoschade opgelopen, dat is wel duidelijk.

Of we ons iets aan moeten trekken van het Yahoo-publiek is natuurlijk weer een heel andere vraag. Zoek maar eens op wat een Yahoo is...

rara | 04-03-11 | 12:15

en links maar zeggen dat Wilders for imagoschade zorgt

nance | 04-03-11 | 12:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken