
Videoboodschap. Vanmiddag verschenen op de
YouTube. Seperatistische dreigterroristjes met ondertitels stellen Den Haag een ultimatum. Friesland voor de Frieslanders, zoiets. Goed, er is voorshands geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn. Maar toch. Hoewel. Joehoe, mindef Hansie Hillen. Haal als die sodemieter die F16's weg uit Leeuwarden, stuur troepen naar de kazematten van Kornwerderzand, Inundeer Lemmer en omstreken. Dit gaat helemaal fout.
Reaguursels
InloggenIk ben zelf toevallig ook een fries en vindt het feit dat ze dit soort filmpjes maken niet zo storend...
Wat ik WEL storend vindt is dat ze 2 runen (2x fehu) gebruiken als "logo"...
Er is namelijk al eens eerder een logo 2 dezelfde runen gebruikt: SS (2x Eihwaz)
Kansloze boeren -1
@ Blokletter
Yep. Yep.
De wel HEEL autistische Vegan Streaker woont tegenwoordig in.... Ferwerd!(Fries:Ferwert)
fryslankiest.nl/2011/03/posters-op-hui...
.. en deze:
aankomst Geert Wilders .... En de vegan-streaker was dr ook bij!
www.youtube.com/watch?v=TcmcWZgJ1-k
Lachen met AFA Fryslan. congrats!
-weggejorist-
Okeej het is misschien niet het meest briljante wat uit friesland is gekomen maar ik als fries ben er trots op dat men zich verbonden voelt met het Heitelan. patriottisme wat je in de rest van Nederland bijna niet meer ziet.
Al Fryslan met Osama Bin Foppe?
Oke, goed idee en extra argument om alle kernafval daar te dumpen.
@VeenKolonie
Hmmm.. Ik ben benieuwd naar lesmateriaal als Het Groot Fries Volk het overneemt.
Seksueel voorlichting: Seks met koeien
Economie: Koeien, Cash Cow Model
teveel kieviet eieren gevreten denk
@ Laten we Marokkanen gebruiken tegen Friezen... Win Win situatie
McMaffia | 02-03-11 | 14:40
Dat kun je wel zeggen ja, want dan bevrijden we jullie van de bontkraagjes en annexeren we Holland en passant!
Goed idee eigenlijk wel, de Randstad als Fries wingewest. Vanaf het schooljaar 2011/2012 verplicht Friese les op Amsterdamse scholen. Dat zal jullie leren!
exporteer Doutze maar
ha ha ha... grappig dat hoedje (tweede van links)
aaahhhh ......... eerst die achterlijke Vegan Streaker als de grote ayatollah van de Afa fryslân club.
dáár bij 3:45 www.youtube.com/watch?v=66HDN0Wd_GE
+ nu deze bloody serious zwakzinnige Friese Taliban mutsen.
OMG! Bezorg de Friesen hersenen!
Laten we Marokkanen gebruiken tegen Friezen... Win Win situatie
Bewijst maar weer dat ze een kleine 10 jaar achter lopen. De videoboodschappen van de Taliban zijn daar net uitgezonden, of gezien via 'ìnternaet'.
Trieste pubers.
Oant Moarn!
Jean67 | 02-03-11 | 11:19
True! Haha u was ook iemand die naar de Pomp ging op jongere leeftijd? ;)
Die derde van rechts op de feauteau herken ik aan zijn wenkbrauwen: Da's Kun Lee Wiersma, het geadopteerde zoontje van mijn buren.
Overigens hebben ze wel gelijk: Fries gas, is Fries geld.
Net zo goed als olie hier uit het Noorden, geld voor het Noorden moet betekenen.
De Randstad kan in de Noordzee zakken!
Als ze maar van Bantega afblijven;)
nokkenaskettingklem | 00:28
Sukkel. Dat zijn Grunningers.
Idd Friesland hoort niet bij Nederland maar bij Duitsland. Laat die achterlijke, werkelijk te domme gasten die nog nooit wat in hun leven hebben bereikt gewoon in hun eigen land wonen. Hun eigen regels zodat ze weer de schapen kunnen neuqen. Alleen waar gaan ze werken en hoe komt Friesland aan geld?
Ik zeg opgerot staat netjes.
sjezus wat een sneu gezelschap op de foto
De leukste comments zijn al gemaakt. Geheid dat die gassies van FryeFryskeGrun zich bescheuren. Ze zijn trouwens ook blij dat wij dit in het Nederlands doen; onderling verstoan ze ekkar neijt. Kijk maar, die 3de van rechts, een Stellingwerver, heuler met die Hollander nl.wikipedia.org/wiki/Stellingwerven
Met vriendelijke groet,
Greate Pier nl.wikipedia.org/wiki/Pier_Gerlofs_Don...
aka
Dit is zo slecht. Ik als Fries schaam me er diep voor. Niet alleen vanwege de inhoud, maar vooral vanwege de kinderachtige neppigheid die het filmpje laat zien. Dit soort ideeën vindt vaak zijn oorsprong in de kroeg. Vaak zijn dit niet de beste ideeën om echt uit te voeren. Waarschijnlijk lopen er nu in Friesland 11 puisterige pubers rond die zich verkneukelen over het feit dat ze nu zoveel aandacht krijgen.
Walter de Rochebrune | 01-03-11 | 17:10
Jij had het oude tuinhuis NOOIT mogen verlaten!
Voel mezelf een Frije Frysk, en ga dus zeker niet met sjaaltjes voor m'n gezicht rondlopen, kom op zeg!
Tja, ik vrees het interneringkamp. Ben gedeeltelijk Fries. Wat nu. Iemand nog een kast waarachter ik kan schuilen ?
Ik heb nog wel een schep in de schuur, kunnen ze beginnen met afsteken en er een eiland van maken.....
Ik mis alleen nog een onthoofding...
Tja, het kan friezen en het kan dooien...
@eurocharmeur
Wat hoop ik dat jij geen stemrecht hebt.
WOW, als je echt indruk willen maken als trotse onverschrokkenen die niet bang zijn, laat je de sjaaltjes toch weg en ga je met je facie vol in beeld? of zijn ze bang dat mama ze herkent en een poolstok plaatst op een plekje waar nooit zonlicht komt? beetje kansloos dit...
-weggejorist-
Best wel grappig.
Friezen +1
Zij zijn trots, en wij allang niet meer omdat ons land verziekt is. Waren we zelf bij.
Als ze zich straks Al-Frysqa noemen en aanslagen in het Westen gaan plegen...
-
Dan gooien wij iedereen wiens achternaam op 'stra' of 'ga' eindigt in het kamp.
Dat zal ze leren!
gevolg van al die jaren slap links beleid.
Deze wannabee arabiertjes samen met al onze andere buitenlandse vrinden het land uit trappen!
Friese overvallers www.youtube.com/watch?v=zWnKYc6Bjnc&am... vanaf 4.05
Hoe kan je merken dat je in Friesland bent????????????????????????
De koeien zijn er mooier dan de vrouwen...
Waarom zien die pseudo anarchisten er altijd uit als een stel leernichten?
De Vegan Streaker woont tegenwoordig in Friesland:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/02/...
@de Botte Bijl | 01-03-11 | 21:20 | + 4 -
De Romeinen hebben ook jullie reet gekikt. Jullie waren gelukkig dat jullie achter een grote rivier woonden en de Romeinen zich maar terug trokken na Teutoburgerwald.
Afsteken en de waddenzee induwen... NEXT !
Weet je wat, als zij leren nederlands te praten, gaan wij luisteren!
Friesland, is dat niet dat stukje Nederland wat al een keer eerder half weggespoeld was, ooit?
Volgens mij staat de andere helft ook op de nominatie, zou maar beetje lief zijn voor dijkenbouw subsidie verstrekkend Den Haag. Aan de andere kant, kan me wel voorstellen dat je als Fries zeker niet bij de randstad wilt horen.
Fryslân Fappe
Geeft de achterlijkheid van Friesland nog maar eens weer, 1 maart voor 1 april aanzien....
Fantastisch. Laat me raden. Afstudeerproject InHolland.
"We doen alsof we van het Friese Bevrijdingsfront zijn!"
Monty Python.
Palestiniant Liberation Front. Front for the Liberation of Palestine. Enz.
In Libië schijnt men nu honger te lijden maar in zekere kringen zit men nergens mee. Ook weer duidelijk.
Ach... Friesland krijgt dan geld van de EU en de bijdrage van Nederland word dan nog hoger!
En Heerenveen speelt elk jaar in de CL
Mooi toch, zo'n stukje folklore?
Het ziet er uit als een hele goede grap. Ik vrees alleen dat het deze gastjes serieus is.
paar hooivorken erbij was overtuigender geweest.
Whahahahahahaha lachen die gassies,ze snappen alleen niet dat als friesland op zich zelf komt te staan dat ze daar aan de hongersnood gaan,de economie is daar al heel sterk afhankelijk van het westen en de randstad en als ze dus alleen komen te staan dan zijn ze binnen no time falliet.
En ze zullen ook een heel spannende voetbal competitie hebben daar,vandaag heerenveen tegen cambuur en volgende week weer en de week daarop weer en weer en weer :}
tjsa.....
Haha die gasten moeten morgen erg vroeg opstaan!
BNN had het al voorspeld, Friesland onafhankelijk: cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/bnn/...
Stel je voor dat ze met de andere items ook gelijk krijgen, Amersfoort aan zee.......
aah geef ze toch ook het gevoel dat ze kunnen dreigen, inplaats van ze af te kraken (wat best terecht is)
Wat een volslagen stel imbiciele! Maar ja dat slag vind je dus overal. Helaas dus ook in het Heitelân.
moet ik er nou echt serieus op reAGEREN
Hoe zielig ben je als je ergens voor staat en je durft je gezicht niet te laten zien. Wat een kudt boeren!
ps ben benieuwd of Rintje er ook tussen staat.
Ameland dan graag bij Nederland svp.
loszagen en af laten drijven. Houdoe en bedankt!
Recept voor een echte FNP-er:
Men neme een grote dosis minderwaardigheidsgevoel, vermeng dat met een brok aan complottheorieen, gezuibverd van alle realiteitszin, voeg een vleugje achterdocht toe, maar wees vooral voorzichtig met het toedienen van enig intellect. Dat zou de smaak ernstig beinvloeden.................
En nu nog maar eens zeggen dat Noorderlingen niet aan carnaval doen! Grote grap dit!
Ik ben voor! Friesland, de oudste beschaving in Nederland, het land waar de Romeinen stuk op liepen. Een rijk van Denemarken tot in Belgie, met toendertijd het huidige Utrecht als hoofdstad. Alle NL-ers zijn eigenlijk Friezen, behalve de Limburgers en Brabanders... dat zijn Bataven, niks Hollands/Fries aan. De Bataven heulde zelfs met den vijand, de Romein.
Zo heel schokkend is dit ook weer niet als men bedenkt dat de Friese jeugd van oudsher wordt opgevoed in de traditie van het Alt Deutsche fascisme.
Inburgeringcursus???
Voorbeeldje miniboertjes met teveel tijd...
Ik mis een open keeltje van een NAM medewerker!
Marokkanen / Friezen - beide niet te verstaan.
Elf? ELF? ELLUF? ALAAF, het moet een carnavalsstunt zijn! LOL. Hebben ze het in Friesland NOG niet begrepen! Het gaat toch om ERBIJ horen? En een beetje gein trappen? Afsplitsen, de lutsers....
@Kapitein Sjaak Mus | 01-03-11 | 20:37 |
mezelf dus.
Offers = plengen.
Aanslag = plegen.
Eerst nalezen, lul!
Ach.
Môa.
Mmmm.
De laatste keer dat het Frysk Nasjonlystjes Fryunt geprobeerd heeft een bus met toeristen op te blazen, heeft de vrijheidsstrijder die de aanslag zou plengen op gruwelijke wijze de mond gebrand aan de uitlaat.
dat is de fryske al-kietaal, die jongeren zijn aan de drugs.
Is het al 1 april?
Europa, de macht van Europa kan je beter een beetje beperken..
er is vast een plein in Leeuwarden dat bezet kan worden.
Sleurhut erbij, koek en zopie is er vast genoeg na het het niet doorgaan van de elfstedentocht
wapperen met je schoenen en voor dat je het weet
roept fryslan de onafhankelijkheid uit...
toch??
Zag er serieus uit, totdat die idioot de hitler groet deed... Weet je al meteen dat het neo nazi's zijn... Dus een nutteloze bedreiging.
Haha, mooie grap! Alhoewel Friesland vrij van randstedelingen......
Bovenstaand elftal heeft duidelijk te veel televisie gekeken.
Ik denk nooit dat geert het goed vindt om friese vluchtelingen zometeen asiel te gaan geven.
Geert's commentaar zal zijn: Het is heet niet voor niets friesLAND, dus laat ze eens mooi in hun eigen land blijven!
Btw, zijn er livebeelden van demonstraties in leeuwarden? Heeft John Jorritsma al opdracht gegeven op de demonstranten te schieten? Of treed hij af en gaat hij er met vele miljoenen vandoor, om vervolgens over een week een bericht in de media te laten verschijnen dat hij in coma ligt? Vragen, vragen, vragen.
Jongens het is 1 maart en nog geen 1 april.
Sieker ein frieske kalendar.
Die boeren gun je toch een vrouw...
Tagliatelle | 01-03-11 | 19:36 |
Ik weet niet wat ze jou verteld hebben, maar jij bent toch echt geen Fries. Misschien iets met adoptie of iets dergelijks, maar een Fries zou dit niet eens over zijn lippen kunnen krijgen.
friesland walegda?
Is dit soms ook in Friesland?
Jiskefet.... lachen op het platteland.
www.youtube.com/watch?v=wsQXDhlhGmI
Moehahahaha
rutus68 | 01-03-11 | 18:51 |
Nee doe maar tot dat kleine stukje wat die luie Hollanders aangelegd hebben. Das bij lange na niet het midden.
Dit is nep, lijkt namelijk verdacht veel op een afstudeerproject van een Minerva (kunstacademie te Groningen)-student van een aantal jaar geleden. Ik gok dat dit deel 2 is, jammer dat ik zijn naam niet meer weet..
Fryslan Frij
Dit is lachen.....
www.youtube.com/watch?v=ISTkJme44qk
@brutus68 | 01-03-11 | 19:26
Jij bent er ook zo één die kookt en reaguurt?
*schudt hand*
Okee dan, we maken er meteen een tuig provincie van,want er ligt toch alleen maar koeienstront en dan hebben we ook geen tuig dorp meer nodig.
waarom hebben die laffe Friezen burka`s op?
Gaat er straks eentje zich zelf opblazen?.
Is dit een extreem linkse Volkert van de G club met hamas trekjes???
Afscheiden en afsteken.
Misschien iets voor ghadaffie??
Afscheiden en afsteken.
Misschien iets voor ghadaffie??
@Nacho_Vidal | 01-03-11 | 19:14
Heb je de woordenwisseling op het einde gehoord? Een vrouw met een overduidelijk Hollandse tongval roept dat het vast een ludieke actie is. Vervolgens roept die opperfries dat het absoluut niet is ludiek bedoeld.
Ins0mnia | 01-03-11 | 19:16
Ben Fries, ook Fries opgevoed maar niet mesjogge. " Frysk " is allemaal heel leuk en aardig, maar schaf het gewoon af. Het sterft gewoon uit. Vind het zelf ook maar een boere taal, het is gewoon handiger van het Noorden 1 provincie te maken. Maar goed dat ziet niet iedereen, deze eppo's ook niet.
Ik ken deze groepering.
Het zijn de Friese Doorlopers.
@gozahtje | 01-03-11 | 19:26
Jajaja, Frieziaans vergeten, zeker? ;)
Skûtjsieln, Firljep'n, Foekje beff'n.
@De Gooise Matras | 01-03-11 | 19:24
Kun je nagaan hoe diep ik gezonken ben na bijna 6 jaar GS..., vrolijk verder kookt... en trek heeft..
De Gooise Matras | 01-03-11 | 19:19 |
Excuus, maar die opmerking maakte dit in mij los. Ik vergeet iedere keer een nsfw-je erbij te vermelden!
mompelt iets van " boppe" en lacht nogmaals hartelijk
Creaguurder | 01-03-11 | 19:09 | + 0 -
Geweld vind ik een groot woord, maar ze komen wel met gezichtsbedekkende kleding en een hoop geschreeuw ergens binnen stormen, dat kunnen we wel als intimiderend betitelen. Deze video had overigens veel beter in dit topic gelinkt kunnen worden, dan had je heel wat andere reaguursels gehad denk ik!
LOL..... of moeten we dit serieus nemen?
@brutus68 | 01-03-11 | 19:22
De aanblik van dit soort lichamen verdraag ik slecht.
*misselijk is nu en moest nog eten* *klotegozahtje*
It giet oan!
@De Gooise Matras | 01-03-11 | 19:19
Kom kom, kweek eens wat haren op je borst, je bent hier op GS, ik dacht dat je ondertussen wel wat gewend was...
@Nacho_Vidal
Runentekens zijn natuurlijk besmet geraakt door het
Nazisme die deze tekens heeft misbruikt. Hetzelfde
geldt voor het hakenkruis (swastikta) dat duizenden
jaren lang een vreedzaam, scheppend symbool was in het Hindoeïsme. Het nationaal socialisme heeft
het tot een teken van vernietiging gemaakt.
En waarom deze club Runentekens gebruikt? Waarom
zijn hun gezichten niet zichtbaar? Met die runentekens
aan het begin van het filmpje kun je je de vraag
stellen hoeveel van deze personen wortels hebben
bij extreem rechts. En dat gaat zoals we allemaal
weten veel verder dan staan voor de identiteit
van je provincie.
Vriest het al in het noorden ?
Tsja, friezen en humor... tjok es aon myn finger.
coke eiland | 01-03-11 | 19:13
Daarom zijn subsidies op langere termijn ook zo slecht, het laat regio's uit z'n voegenngroeien op een altijd tijdelijke gift en juist bij tegenwind valt die gift weg terwijl de afhanklijke juist steeds mer daarop rekend en geen alternatiebven heeft ontwikkeld in de goede tijd. Goed geld naar kwaad geld gooien dus.
@gozahtje | 01-03-11 | 19:17
Dit had je niet met ons hoeven delen. ieuw.
Het wordt tijd dat er alsnog wat koppen gaan rollen voor de lafhartige moord op Bonifatius. Of waren we dat alweer vergeten?
frettig-gestoord | 01-03-11 | 19:10 |
De ballen uit je string? Iewww! Je draagt dan zeker ook een BH?
thebuzzmedia.com/wp-content/uploads/20...
Mag ik reaguren met Tuig, friezen en allemaal?
Dacht toch duidelijk DOUKLE te herkennen lienks op de foto....
@frettig-gestoord | 01-03-11 | 19:10
Jij bent waarschijnlijk om je geaardheid uit die moerassen verbannen? Mag je nog van geluk spreken..
Creaguurder | 01-03-11 | 19:09
Je ziet die mensen lachen; oh leuk er gebeurd eindelijk wat!
Bij tegenwind is het altijd wij tegen zij. Autochtonen vs. allochtonen, Vlamingen vs. Walen, het rijke noorden van Italië vs. het arme zuiden.
Het is van alle tijden en het gebeurt overal. Duitsland 80 jaar geleden, Joegoslavië, Tjechoslowakije enkele jaren terug, maar ook Zimbabwe, Rwanda, etc. Het blijft mij altijd verbazen hoe we er met z'n allen steeds weer intrappen. Want uiteindelijk worden we er allemaal slechter van.
Dit moet een grap zijn dat kan niet anders. Dit neemt toch niemand serieus?
@Überbottehork en @me163komet
Helemaal mee eens: Eigen Friese taal, eigen Friese staat.
Allemaal prima. Afsteken en met gas en al in de noordzee af laten drijven. Toedeledokie!
Jean | 01-03-11 | 19:10 |
Goed om te weten t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ58F...
@frettig-gestoord | 01-03-11 | 19:10
Je draagt een string? Gatver!
kom zelf uit friesland en ik lach echt de ballen uit mijn string hierzo!
stelletje mafketels!
strikdewepstroper01 | 01-03-11 | 19:04
Ik snap nooit zo goed waarom dat soort lieden altijd rune tekens moeten gebruiken.
Bedenk gewoon eens zelf wat ! (snap je mijn hint)
Symptoom van jongeren in een uitzichtloos krimpgebied. Enig uitdagend economisch perspectief ontbreekt, wat rest is babyboomers enbejaarden verzorgen. Kortom, wegwezen, go west young men.
OT: site doet pijn aan m'n ogen. Ik weet nog wel een paar grafisch ontwerpers die het stagiairstadium voorbij zijn.
Het leuke is dat de AIVD al lang weet wie deze gasten zijn( Nederland is het grootste "big brother" afluister land in de wereld. Zodra deze debielen ook maar iets willen doen dat bedreigend is zullen ze een bezoekje krijgen van een arrestatie team. Ik kan niet wachten totdat gebeurd en ze uiteindelijk ergens op tv komen uithuilen.
En wat als ze dit niet op deze wijze zouden doen, maar wel met gezicht in beeld en met een iets andere toon? Zouden ze dan wel serieus genomen worden? Wat ik wel moet toegeven is dat ze tenminste staan voor hun idealen!
Wat ze hier doen, is trouwens wèl geweld en intimidatie plegen.
www.youtube.com/watch?v=huvYCNDPNB0#!
Joost Maghetweten | 01-03-11 | 19:04
Dat is ook weer zo.
Het is net als met de familie Tokkie.
Ipv dat ze gewoon de dialoog aan gaan. Steken ze hun eigen toko of die van de buren in de fik.
Het is maar goed dat toen vuur ontdekt werd het nog honderden jaren heeft geduurd voordat men het zelf kon maken.
@nietnietniet | 01-03-11 | 19:02
Nou dan. Win-win dus.
Dat Friezen staan voor hun eigen identiteit en taal,
daar geef ik hen groot gelijk. Maar ze moeten niet
als een soort van IRA rare dingen gaan lopen roepen
voor de camera.
@seven | 01-03-11 | 19:03
Die kans is nog best reeel ook. Ik heb veel Familie in Australië waarvan sommige ook in de mijnen werken. De laatste jaren zie je dat er daar ook steeds meer weer ondergrond wordt gewonnen, naast de enorme 'open-cut' mijnen die er daar zijn. Olie wordt duurder, kolen worden weer aantrekkelijker en de prijs gaat weer omhoog.
Hun andere video is een stuk aggressiever van toon: www.youtube.com/user/FrijeFryskeGrun#p...
Er waren laatst nog wat zogenaamde prominente Friese megolen, die de PVV gingen bestrijden. Klaarblijkelijk is dat minder gevaarlijk, makkelijk en lekker links correct natuurlijk.
Het filmpje begint met twee runentekens, Fehu.
Hier de betekenis.....
nl.wikipedia.org/wiki/Fehu
@Nacho_Vidal | 01-03-11 | 19:00
Dat zal wel niet, waarschijlijk gaat dat net als bij de meeste *kuch* revoluties: Ze steken hun eigen shit in de fik.
De lokale AH, want die komt uit Noord-holland, De lokale Shell, want die komt uit Zuid-holland en zo meer.
Kijk maar naar Noord-Ierland. Daar wonen ook van die lichtpuntjes...
@de Frieslanders,
Hoi Stront Jochies,
Willen jullie oorlog!? :
Heb me * klompen * & " kazen "( onbelegen ) al besteld.
1.000 KG " kazen " ingekocht bij de Grûnnigers.(
Ken geen andere leverancier in `t noorden die zo snel zoveel klompen & " kazen " levert, maar dit zijn ze dan www.frieseklompen.nl/frame.htm
500 paar ingeslagen want je weet maar nooit!
PS : "TaliAmrat" staat al klaar met zijn * KAAS & KLOMP bomvest *
Groetjes ,
"TaliAmrat"
Het is en blijft moeilijk geluid en beeld synchroom te laten lopen..#Fail
Hahahahahaha ik ben ff m'n broek verschonen.
*is zo terug*
Joost Maghetweten | 01-03-11 | 18:59
Wie weet gaan die mijnen weer eens open,hopelijk met meer modernere en veiligere mijnbouwtechniek. Zijn die nwe kolencentrales *uche* ook ergens goed voor. De ja-knikkers in Schoonhoven Drenthe draaien sinds kort, na decennia stilstand, ook weer.
@brutus68 | 01-03-11 | 18:51
De afsluitdijk is ter bescherming van Amsterdam. Niet dat dat mij iets kan schelen.
@Art Vandelay Ultor | 01-03-11 | 18:57
Precies, ja. Wij begrijpen elkander.
Joost Maghetweten | 01-03-11 | 18:59
Zolang ze ons er maar niet mee lastigvallen.
Ik denk dat we de term "Bontkraagfinnen" nu wel kunnen uitbreiden met deze "Finnen".
@Biff Eagleburger | 01-03-11 | 18:57
LOL. Wel in het hiernumaals, natuurlijk.
Toch is dat wel mooi om te zien. Limburgers zouden zoiets nooit doen, die zullen altijd aan met de ene hand aaien en met de andere krabben. Die weten te goed dat sinds de mijnen dicht zijn ze wel moeten, zeg maar.
De Friezen daarentegen zijn zo stug en ongenuanceerd, dat ze zullen doordieuwen no matter what. Heeft wel iets ergens, maar is tegelijkertijd ook wel erg vermoeiend.
Maar ik betwijfel of we daadwerkelijk aanslagen zullen krijgen voor een vrij Friesland.
@lion@night | 01-03-11 | 18:56
Hahaha!
Zouden ze niet eerst de zuipkeet bezocht hebben voordat ze het lumineuze idee hadden om hun eisen eens wereldwijd te verspreiden via een Fries Jijbuisfilmpje?
Wel indrukwekkend. Ze kijken er ook enorm boos bij, dus ze menen het.
@Petrus de Rewa | 01-03-11 | 18:56
Als die dan ook zo'n masker voordoen, hetgeen me bijzonder verstandig lijkt, mocht voorplanting het doel zijn, dan kan ik daar in meegaan.
@De Gooise Matras | 01-03-11 | 18:56
Je weet hoeveel ik daarvan houd.
Lekker op tour met de automobiel.
@brutus68 | 01-03-11 | 18:51
Nee, joh.
We storten gewoon overtollig afval en ander puin, ergens aan het begin (voor de Friezen, dan) van de afsluitdijk.
Win, win, win.
Als ze hiermee Friese maagden scoren, dan begrijp ik de hele actie best.
Dit lijkt mij een plenaire vergadering voordat men de zuipkeet in gaat.
@Art Vandelay Ultor | 01-03-11 | 18:52
LOL@'we'!
Friesland.....
Kunnen we dat dan nu afzagen en naar de Noordpool laten slepen? Gelijk Smit Tak uit de rode cijfers.
brutus68 | 01-03-11 | 18:51 |
Nee, joh. Net voor Friesland. Wordt het een ideale Dragrace-Strip. Win-Win
MichieldeMuiter | 01-03-11 | 17:34 |
Het is een kwestie van geduld.. www.zorgatlas.nl/beinvloedende-factore...
@Art Vandelay Ultor | 01-03-11 | 18:52
Dat deed ik toch al daar, om maar weer zo snel mogelijk in de bewoonde wereld te zijn.
*mompelt iets over de dijk doorsteken*
EN het jammere is nog,
dat we er met 130 in mogen rijden. Ben je er nog sneller :(
@brutus68 | 01-03-11 | 18:51
Net nu we 130 mochten :(
lol @ die ene met die hoed op.
@De Gooise Matras | 01-03-11 | 18:48
Welk gas? We hebben het over Friesland.. Vraag is, waar blazen we de Afsluitdijk op? Ergens in het midden?
moewahahahahaha wat een vertoning weer van de boertjes.. meer meer meer!1!
Canis Spurcus | 01-03-11 | 18:41
Goed kijken, er lopeen idd meerdere wegen (verhard!) maar midden in die weilanden, midden op de foto ligt de belangrijkste civiele luchthaven van Friesland.
Puberende kaalkopjes, maar dan Fries-nationalistisch. Niks te zien hier, doorlopen.
Die tweede van links, zie ik dat nou goed?
img268.imageshack.us/img268/1962/spywi...
Ok. We gaan het zo doen. We splitsen Friesland af van De Rest Van Nederland, doneren nog wel het kernafval, stoppen met het sponsoren van soepsidietrekkers maar mogen wel gas blijven tappen, als een soort van tegenprestatie.
Goed zaken doen man, met 16-jarigen!
Dus ze willen autonomie, en drie vertegenwoordigers in een of andere cultuurcommissie om mee te kunnen bepalen hoe het geld wordt besteed?
Goed overnagedacht heren.
Meh. Domme boeren. NEXT!
Dit is een heel erg slechte 1 april grap. Hopelijk inspireert het geen werkelijk zieke (extremistische) kijkbuiskindertjes. Deze jongens en meisje(s) kunnen beter hun puistjes uit gaan knijpen dan zulke uitspattingen van hun hormonen op camera op te nemen. Schaam jullie! Oliedomme pubers!!
nietnietniet | 01-03-11 | 18:36 |
Komt één uit Akkrum? Haha dan kennen we dezelfde
.... want anders?
seven | 01-03-11 | 18:32
Dat is de weg naar het vliegveld. Je mag daar nu 130 trouwens.
captainobvious | 01-03-11 | 18:37
Honger zal wel meevallen met al die landbouwgrond daar, maar ja voedsel is tegenwoordig maar een paar % vd bestedingen dus of ze het daarmee alleen redden?
-weggejorist-
Snel pomp de sloten leeg!
It giet oan! Maken we er wel gelijk even Groot-Friesland van ok.
De Friezen, ooit een trots volk dat door iedereen gevreesd werd. Ten onrechte, zo blijkt. Na het zien van het filmpje begrijp ik waarom ze weggevaagd zijn door de Geschiedenis.
nl.wikipedia.org/wiki/Magna_Frisia
Ik zag zojuist een paar boerenknechten met carbidgordels om bij de Stevinsluizen bij Den Oever.
Vooral die hoed jaagt me verschrikkelijk angst aan!
Het lijkt me toch simpel,95% van Nederland wil die friese sukkels er helemaal niet bij, gewoon onafhankelijk maken, en direct alle subsidie en geldstromen afknijpen.
Zijn wij direct uit de crisis, en kunnen ze in friesland zachtjes doodgaan van de honger.
kan wel lachen om die flippen :P
haal die f16's maar weg ja, takkeherrie hierzo!
haha, Ik herken zo al 2 gasten van die low-res foto.
Moet ik namen noemen?
Ons nationale geheugen.
10 mei 1981, 21.26.
History repeats.
*Gaat alvast jaarvoorraad kaas inslaan*
Airport Drachten, Fr. gezien vanuit de lucht. english.verkeerenwaterstaat.nl/Images/...
Hier geloof ik dus echt niks van... ik geloof wel dat ze die doelen willen bereiken, maar de stijl waarop is gewoon om aandacht te trekken. Zij weten ook wel hoe je GS moet halen.
@heerenveendegekste!
zo hebben we allemaal ons gebrek, ik bijvoorbeeld heb last van Roos. Niet verder vertellen. En jij bent een Fries. Dat praat al een stuk makkelijker nu.
zeg maar jansen | 01-03-11 | 18:26 |
Blijft een klassieker inderdaad!
Nog een nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Vliegvel... met aankomsthal.
Als volgens GS een paar Friezen iets doms zeggen (zoals in dit topic) is direct heel Friesland het eens met deze mening?! Ik ben ook niet "de rest" van Friesland, maar ik ben het absoluut niet eens met die sukkels die Friesland weer negatief in het nieuws brengen!
Mijn individuele mening staat genoteerd! En ja, ik ben een Fries! (Nja das nie waar want in 1676 kwamen mn voorouders uit Frankrijk naar Fryslân, maar ach boeiend)
Slightly off-topic maar in het kader van de complimentendag:
Ik bewonder het geduld van Joris.
search-geenstijl.thruhere.net/#revisio...
Een Luchthaven in prov. Friesland upload.wikimedia.org/wikipedia/commons... (echt! )
@neemjemoederindemali | 01-03-11 | 18:21
Keine Ahnung, dat was maar een geintje. Hier loopt de boel gewoon, ik gebruik uitsluitend Firefox en heb geen enkel probleem. Zal dus wel niet aan de code liggen maar toch echt iets lokaals zijn. Alles up-to-date? Ook onzalige meuk als FlashPlayer en omstreken?
@Reinaert.. een lutser is iemand die slimme opmerkingen schrijft, of dat denkt op te schrijven. Dat zegt genoeg denk ik.
-weggejorist-
Een negatief reis advies uit het Haagse zal ze op de blote knietjes doen terug kruipen.... maar dan willen we ze niet meer (ook niet na taal- en inburgerings cursus)
Even informatie voor de topgrafisch zwak geinformeerde Pritt Stift: Kornwerderzand ligt op Fries grondgebied.
Reinaert | 01-03-11 | 18:16
Vreemd dan, in explorer werkt de zooi wel, in vuurvos komt een foutmelding, waarom zou een foutmelding iets te maken hebben met mijn werkgeheugen?
kalukula | 01-03-11 | 18:14
Lekker betrouwbare bron ook... lutser
@kalukula | 01-03-11 | 18:14
Was dat "lutser" voor mij bedoeld? Zo ja: dank daarvoor.
Altijd fijn om ongenuanceerde malloten te leren kennen.
Hoi, ik ben Reintje, en ik ben gek. En wie ben jij?
reade romke | 01-03-11 | 18:06
Half onafhankelijk dus, klinkt als wel de lusten, niet de lasten. Imho vindt Holland de Friezen redelijk sympathiek, maar blijkbaar voelen de Friezen die miljarden aan regionale steun uit Holland als een bezetting, dan stoppen 2we die subsidie www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/macro-eco... toch? Wellicht veel beter voor de regio, ipv bedelen bij Holland iets bereiken 100% eigen kracht.*Kameleon-mentaliteit ftw.* ;)
En Douzen is ook zwaar overschat. Ook voordat ze drachtig werd.
@neemjemoederindemali | 01-03-11 | 18:05
Nou, hier werkt alles anders naar behoren. Zowel onder Windows7 x64 als onder Linux. Vuurvosmatig that is.
Waarschijnlijk mot je gewoon investeren in meer werkgeheugen. 32MB lijkt veel maar is anno tegenwoordig eigenlijk best normaal hoor. Gewoon doen zou ik zeggen!
Beerenburg komt uit 020.. lutser
eten-en-drinken.infonu.nl/dranken-over...
@reade romke | 01-03-11 | 18:06
Aleen Doutze willen we houden. Voor de rest: afsteken en de zee in douwen.
Het kan friezen het kan dooien, ik heb liever ....
@Einde van de Domheid | 01-03-11 | 18:06
En als jouw cavia jeuk heeft is dat ook de schuld van de PVV?
Dat je Blonde Greet van allerhande zaken beticht snap ik echt wel maar je hoeft 'm niet voor ieder wissewasje aan z'n geblondeerde lokken binnen te slepen. Er zijn grenzen.
Al zijn het maar Friesche grenzen.
Beerenburg anyone?
Ach over een aantal jaar ontkomt ook Friesland niet aan de toename van westerse allochtonen:
www.zorgatlas.nl/beinvloedende-factore...
Ik hou wel van ludieke acties!
Ik denk dat ze het menen. Wij hebben gas dus dat gas is van ons.
Lijkt me weer een bewijs dat de analyses die de PVV doet kortstondig tendentieus, irrelevant en onheel zijn.
Wat zeggen ze nu verkeerd? HULDE! Fryslân meer autonomie, wat is daar nu op tegen? Holland heeft ons eeuwen bezet! Aruba mag wel meer autonoom worden, waarom wij niet. Schotland heeft ook een eigen parlement, waarom wij niet? En maar zeuren over onze taal en cultuur, maar als jullie ons zo beu zijn. Laat ons dan meer autonoom worden!
Kan Joris ook even kijken naar de nieuwe lay out in vuurvos? Er zit een irritante storing in waardoor de comments niet te lezen zijn en er een voudmelding komt van html en nog iets.
Wat een stelletje locomolulfantjes zijn dit zeg... ik heb me slap gelachen tijdens het kijken.
Ik vind wel dat Friesland een eigen staat moet worden... dan zijn wij van die mongolen af.
Lijkt mij gewoon een carnavalsgrap.
In België willen de Vlamingen onafhankelijk zijn en de Walen juist niet. De Vlamingen subsidiëren de Walen dan ook.
Maar ehh Friesland is als het Wallonië van Nederland. statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?D...
Onafhankelijk ftw! ;)
deze jongens zijn zo slim geweest om er geen nepguns bij te halen en een hoop gezeik achteraf te voorkomen. goeie grap.
Dan ook geen sc Heerenveen meer in de eredivisie!
is dit onderdeel van Nederland? doet die piepzakkers eens snel afzinken ,dan nog liever Duitsers, dan deze capuchon lullo,s
Ze hebben daar trouwens wel melkbussen. En carbid. Holland pas op Uw Saeck.
Het kan vriezen of dooien, maar het mooist zijn dooie friezen.
KaiserSoza | 01-03-11 | 18:00
Die staat naast veldwachter Zwart, toch niet zo moeilijk om te zien?
Ik vind het maar een zeur verhaal van een stelletje verongelijkte frusties met een overbodig minderwaardigheidscomplex.
Die opbrengsten uit gaswinning vallen snel te counteren met de opbrengsten uit de internationale handel door bijvoorbeeld de haven van Rotterdam, Schiphol en überhaupt alle bedrijvigheid in het westen.
Willen de Friezen daar dan ook niet meer van mee profiteren?
Het lijkt me sterk dat er meer geld uit Friesland gepompt wordt dan er nationaal wordt ingestoken, maar ik sta open voor cijfers die dat weerleggen.
Ik emigreer naar Friesland. Het land waar de koeien mooier zijn dan de vrouwen. (boehoe)
Juiste vertaling: Oproep aan alle scheepsjongens van Bontekoe; Vanavond trekken wij al fierljeppent op klompen door de Haagse hofvijver. Us mem gaat ons voorzien van Kollumer stinkkaas waarmee wij onze stempel op het torentje gaan zullen drukken. Want wij eisen minimaal net zoveel straat terroriserende kapuchonkloodtzakjes als de Randstad toebedeeld te ! Grens dicht voor importkoeien! Friesland Boppe...
Juiste vertaling: Oproep aan alle scheepsjongens van Bontekoe; Vanavond trekken wij al fierljeppent op klompen door de Haagse hofvijver. Us mem gaat ons voorzien van Kollumer stinkkaas waarmee wij onze stempel op het torentje gaan zullen drukken. Want wij eisen minimaal net zoveel straat terroriserende kapuchonkloodtzakjes als de Randstad toebedeeld te ! Grens dicht voor importkoeien! Friesland Boppe...
Limburg valt niet te vergelijken met Friesland. Ten eerste hoort Limburg bij België. Ten tweede hebben we hier een cultuur doorspekt met culinair genieten, carnaval, hoge kwaliteit van leven en een Europees georiënteerde bevolking. Die vergelijking gaat dus niet, ik herhaal; niet op.
Welke is die Gerben Zonderland toch?
Alle Friezen zijn Hufters, Allemaal!
En dat Ge l u l dat Berenburg uit Fiesland komt moet oom maar meteen de Wereld uit .. link kom er maar in
eten-en-drinken.infonu.nl/dranken-over...
Als deze gasten echt stoer zijn eisen ze ook nog opheldering over de zaak Marianne Vaatstra.
Hadden ze mooi aan micha Kat kunnen vragen afgelopen weekend, hoe dat zat en wie daarvoor verantwoordelijk was.
Het nieuwe Limburg?
@Pasta-saus | 01-03-11 | 17:47
Ik hoef niet per definitie een cultuur te respecteren. Hooguit gedogen. Ik heb hier de afgelopen jaren al meerdere malen mijn afkeer van de Friese cultuur uitgesproken. Die laffe, bekrompen en achterdochtige cultuur vervult me met walging.
zolang ze geen fatsoenlijk bier kunnen brouwen, hebben ze niks in te brengen in de Vaderlandse politiek.
Een Leeuwarder is geen Fries!
Haahahahaha er staan er tussen die 's avonds voor het donker binnen moeten zijn. Kortom..... we trekken al dat gas eruit en maken er één grote milieustraat van.
Wie gaat ze vertellen dat Slochteren helemaal niet in Friesland ligt?
Yes!! "pakt de griepe"
Frylân Boppe, Fryslân Boppe
Is het niet hartstikke romanties!
@brutus68 | 01-03-11 | 17:45
Sharia4holland is ook cultuur! Respecteer dat volk!
Rest de vraag waarom de tweede van links, naast de bivakmuts, ook nog een Justin Timberlake hoedje opheeft.
Als ze maar geen trein gaan kapen. Dat is wel zóóó '75/'77.
@Pasta-saus | 01-03-11 | 17:42
Het is maar wat de definitie van cultuur is. De Vandalen waren in zekere zin ook een cultuur, net zoals je met enige fantasie de Neanderthalers een cultuur zou kunnen noemen.
Volgende week is Limburg weer aan de beurt..
Ik ken een aantal van deze "anonieme" klootzakken (2 eigenlijk maar) ze hebben het iq van Bonnie St. Clair en ze hebben geen idee waar ze het over hebben!
Erg jammer dat dit soort sukkeltjes Friesland zo neerzetten..
@kanswaardig. de laffe karakter eigenschappen van Friezen, is overal bekend. En de Moord op Bonifatius is daar het prototype voorbeeld van. Het zit in het bloed in de "genen"zeg maar. Dat al dat Christentuig verbannen moet worden is een Feit, maar zoals de Friezen dat gedaan hebben .. nee een beetje laf
Overduidelijk afgekeken van de helden van Jiskefet, die waren er ruim 20 jaar eerder mee.
www.youtube.com/watch?v=ZCHNJYoIyeo
Zowel in Nederland als in duutsland" wordt ondertiteld met Zowel in Friesland als in duitsland :p
Maar toch als iemand het heeft als mensen beginnen over een bevolkingsgroep in verschillende landen die een eenheid vormen... En als daar dan ook nog duitsland bij wordt genoemd, dan zou ik als geheime dienst maar ff gauw een loi-cursus fries gaan volgen...
Voor straf gaat Fries suikerbrood in de ban
Vreet het zelf maar op!
Oog om oog en tiet veur 'un pafke
@Groenepuntmuts. | 01-03-11 | 17:41
Friese cultuur, m'n hol.
-weggejorist-
Wat een pis vlek.
Nou moet ik maar via Lelystad-Enkhuizen naar Noord-Holland. Friesland kom ik niet meer in. Wel jammer want je mag er sinds vandaag wel 130.
-weggejorist-
Prachtig. jammer dat de meeste Hollanders zo weinig van de Friese cultuur lijken te weten. zal wel aan het onderwijs van tegenwoordig liggen.
We kunnen natuurlijk even binnenvallen en met een ouderwetse politionele actie de boel even rechtzetten?
@De Kampsjeng | 01-03-11 | 17:19
Jep, en dan is hel al helemaal mooi als GS nog aandacht aan je onzin geeft ook!
@Gezellig! | 01-03-11 | 17:14
Precies. Om dan later tegen hun vrienden te kunnen zeggen: Kijk, ja! Dat anonieme lafbekje ben ik!.
@rara | 01-03-11 | 17:30
LOL
iewl. wat moeten die gasten met die kopvodt. Verhoog de belasting op die dingen nou es ...
@Überbottehork | 01-03-11 | 17:34
Kudtserver.
inktpot | 01-03-11 | 17:32
LOL ,-)
@Diny in Bikini | 01-03-11 | 17:33 | + 0 -
Als noorderling zeg ik: nee. Misschien één Noorden als landsdeel, met als hoofdstad Groningen (want grootste en belangrijkste stad). Al zal vast ook een hoop dure managementlagen opleveren. Maar onafhankelijkheid van Nederland dient geen enkel doel, behalve om enkele separatisten een goed gevoel te geven.
De Arabische revolutie heeft ook Nederland bereikt. Dappere etnische friezen die zich gehuld in traditionele friesche lederen kledij sterk maken voor vreedzame ontworsteling aan het dictatoriale schrikbewind van de despoten in Den Haag. Prachtig.
inktpot | 01-03-11 | 17:32 |
Dienstplicht invoeren en ze de straten laten patrouilleren in Friesland. Schieten op alles wat beweegt na 20.00 uur.
Maar goed. Je kan deze grappenmakers ook gewoon laten betijen. Matige grap, matige video, een paar dagen te vroeg voor Carnaval. Maar dat vieren ze daar toch niet, geen ramp want -niet onbelangrijk- het is een kutfeest.
Al met al: treurige vertoning.
Tot de eerste Sietske of Hylke zichzelf opblaast op het Binnenhof neem ik dit niet serieus.
Maar ergens hebben deze vrijheidsstrijders wel gelijk. Sommigen zijn zo ondervoed, dat hun broek bijna afzakt. Help Friesland de winter door! Stuur uw oude riem naar Bartlehiem!
Ik mis twee Kalshnikov geweren aan de zijkant.
Iet giet oan.... spann0nd!!
kalukula | 01-03-11 | 17:27
Volgens mij niet, ze zien er nog vrij jong oud, net geen 1257 jaar oud.
Wist niet dat noorderlingen ook aan Carnaval deden...
@berend botje000 | 01-03-11 | 17:29
Waarvoor wij, de domme en op onverklaarbare wijze toch iets welvarendere Randstedelingen, de Friezen ook zeer erkentelijk zijn. Luister, ze hoeven niet weg! Maar als ze zélf aangeven de rest van het land niet te pruimen, tja.
Je kunt je ook gedwee laten islamiseren zoals onze Randstad vrienden, die hebben namelijk helemaal geen trots...
www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de...
Dit boek zal nog eens de werkelijkheid vertellen...
Huh? Rechts terrorisme? We zijn gedoemd! Zo lang er 1 kant was die zich passief opstelde was escalatie haast uitgesloten. Maar nu 2 kampen een agressieve houding aannemen konden er wel eens rare dingen gebeuren.
Groningen-Friesland-Drenthe als nieuw onafhankelijk land. Hmmmmmmm..
Hebben meer mensen het probleem dat de comments niet te lezen zijn als je firefox gebruikt?
Vet nu hebben we onze eigen Friese IRA, cool!
@brutus68 | 01-03-11 | 17:31
De Friezen moeten helemaal niks en zeker niet omdat jij het zegt mafkees.
wel grappig ditxD
Right. Live vanuit de zuipkeet. Waarom laten ze niet hun gezicht zien. Iets te verbergen?? Het is nog geen karnaval toch..
Ze hebben wel een punt...
@dekac | 01-03-11 | 17:23
Gejat van de ETA en dergelijke groeperingen, die maken ook van die dergelijke filmpjes. Alleen zijn die gasten wel serieus. Anyway. Als er wel 1 minderheidsgroepering is binnen Europa die zo in de watten gelegd wordt qua idiote fratsen zijn het de Friezen wel. Als je bv kijkt hoe de Fransen de Corsicanen behandeld hebben (hoewel daar verbetering in komt) moeten die Friezen hun smoel dichthouden.
@Zuurkool met Worst | 01-03-11 | 17:13
Nee, het is geen PvdA-campagne.
Khadaffi, kom der mar in!
Dat zal ze z'n moeder leuk vinden als zometeen de kit voor de deur staat. Heeft ze toch mooi weer 3 aardappels teveel geschild.
Lachen om die Leeuwarders en Harlingers, in beide plaatsen heb ik gewerkt en grotere boeren dan daar ben ik nog nooit tegengekomen...
Doe trouwens even de groeten aan de AIVD. Je hoeft ze niet te zoeken hoor, ze zoeken jullie wel.
En Friesland is net als Groningen een nettobetaler in Nederland. De randstad slurpt dat geld op. Friesland en Groningen onafhankelijk, zij rijk, jullie arm.
-weggejorist-
Gewoon afgeven. Friesland is volstrekt nutteloos en Friezen ben je liever kwijt dan rijk.
Friesland heeft volgens mij niet genoeg middelen om economisch zelfstandig overeind te blijven. Denk niet dat deze knapen dat doorhebben.
Nu nog Friezen straks dooi'n.
Dit soort dingen zorgen alleen maar voor een grote PVV. Angst helpt dat soort partijen. Los van dat het triest op zichzelf is, hopelijk een grap..
Zouden dit de zelfde dappere Friezen zijn die Bonifatius in 754 bij Dokum hebben gedood? De laffe Friezen zijn weer terug. Wees kerels en laat je jeugd puistjes zien.
Een waarschuwing met een hele lijst aan ideeën, maar ze geven niet aan wat er gaat gebeuren indien de ideetjes niet worden ingewilligd. Die Friezen weten wel hoe je druk moet zetten! Wat een lachwekkende puberale actie...
Hopelijk een grap of een onschuldig groepje. Heb geen zin in Baskische toestanden.
Klopt het dat ik geen comments kan lezen of komt dat door een actie van onze fryske vrinden?
Arvak | 01-03-11 | 17:22
En je kunt onze westerburen ook nog zo moeilijk verstaan. Maar dat doen ze volgens mij expres uit een soort van latent superioriteitsgevoel of zeau...
Volgende week sturen we Leen er op af, is het gauw afgelopen met die onzin.
Khadaffi zoekt nog een nij lân.
Vooral dat tot ziens gebaar met de rechterhand op het einde is discutabel.
Leuk hoor. Wel even bij zeggen dat niet iedere Fries zich Fries voelt. Ik bedoel Harlingers en Leeuwarders maak je hier niet blij mee. En de Stellingwerven ook niet.
En waarom het fascistische tintje?
Slechte grap?
@subsidistan | 01-03-11 | 17:20: Hoezo? Wat is er mis met Limburgers?
Grapje zeker
En ze menen het nog ook, kansloos dit... (zeg ik als trotse Fries)
MM0591 | 01-03-11 | 17:18
Ik zeg doen! Heb geen zin om tot mijn 67ste door te moeten werken voor al die onrendabelen die door links ons land met klaroengeschal worden binnengehaald! We zijn al lang geen immigratieland meer zei Peggold gisteren bij het debat. Het beeld wordt alleen maar vertroebeld doordat er zoveel mensen Nederland ontvluchten vanwege o.a. onveiligheid, ruimtegebrek door overbevolking en abberatieve belastingdruk voor de middengroepen.
PFF?
waarom verstoppen ze zich achter bandana's, mutsen en kapuchons als ze trots zijn op hun provincie en op alle standpunten die ze opnoemen?
Laat het duidelijk zijn dat Groningen hier niets mee te maken heeft. Wij zijn er trouwens ook niet blij mee om Friesland als buren te hebben, geef ons Noord-Holland maar of iets dergelijks.
SamKoeman | 01-03-11 | 17:18
Ben blij om te horen dat sommige mensen de prioriteiten nog op orde hebben! Hulde voor de dame.
Jammer dat het geen Limburgers zijn.
Ze hebben wel lef, om met hun weerzinwekkende spraakgebrek zo'n filmpie te maken.
Prima, leveren toch nauwelijks iets voor ons BNP op. Volgens de BCG-matrix moeten we dat liquideren: www.google.nl/imgres?imgurl=http://dec...
Piet zegt: Oant moarn en tot morgen!
Krijgen we nu ook elk jaar zo'n matig presterende Friese wielerploeg in de Tour?
Ze kunnen toch stemmen op de Frysk Nasjonale Party of zoiets? En verder moeten ze niet zeuren, ze hebben Omrop Fryslan toch nog?
Stelletje tieners met een webcam, lachen toch. In oma's naaikamertje, laptop mee, sjaaltje om en lachen maar.
HOAX. Maar goed, Friesland blijft toch een beetje het gehandicapte neefje van de Nederlandse familie. Misplaatst gevoel van eigenwaarde, raar brabbeltaaltje, zompige moerassen etc etc. Zonder de hulp van het rest van het land zaten ze nog te blauwbekken op die achterlijke terpen van ze.
Hahahahahahaha, is dat serieus? Is dat niet weer zo'n uit de hand gelopen grap van de een of andere studentengroep met een filmopdracht als werkstuk?
@Überbottehork | 01-03-11 | 17:15
Dat en deaudschoppen.
en ik maar denken dat friezen geen gevoel voor humor hebben.
Ik kon alleen maar lachen toen ik het filmpje zag. Helemaal hoe dat triest figuur dat aan het woord is elke keer met z'n handje beweegt. Heeft hij goed afgekeken van die dictators op tv.
@Gebakken in de zon | 01-03-11 | 17:15
Leeuwarden ligt niet in Friesland, maar Friesland ligt om Leeuwarden heen ;) Leeuwarden heet in het Fries Ljouwert, maar de leeuwarders zelf noemen het Liwwadden. Dat heb ik van een vriendin uit Ljouwert begrepen tenminste. :P
nou AIVD gogogogoogogo
Weet iemand of dit serieus bedoeld is?
Binnenkort zullen de Drenten en Groningers ook zusterbewegingen van de Friese vrijheidsbeweging oprichten en de oliebaten en aardgasbaten van Drenthe en Groningen terug eisen!!!!
Hahaha, helemaal mee eens. En dan gelijk als die onverstaanbaar pratende Friezen die niet in hun eigen provincie werken repatriëren, die gaan maar koffie branden of zoiets. En alle belastingcenten die besteed zijn aan het drooghouden van de Friese voetjes en ongebruikte snelwegen terugbetalen. En snel een beetje.
elf friese pubers. kunnen ze echt niet zelf verzinnen dat als ze alle elf daar staan, zo'n masker niet uitmaakt?
Fries gas? Ruftende koeien dus.
@ Gezellig! | 01-03-11 | 17:14
Exact. En het gaat ze nog lukken ook.
Schattig! Bekrompenheid zoekt identiteit.
Ooooh, het zijn friezen!
Dan hoeven we de sloten alleen maar dieper te maken, zodat de polsstokken lekker ver inzakken.
Het staat geschreven. De profeet Brussen zag dit aankomen... www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/11/...
Onze eigen Palestijnen. Ik zeg: zet er een muur omheen.
Jiskefet?
Als dit serieus is heb ik wel een mooi (al zeg ik het zelf) voorstel. Alle geldstromen richting Friesland (en Groningen) stopzetten, laat ze hun gas maar houden, als ze daar gelukkig van worden. Vervolgens de beide provincies afsteken en de Noordzee in laten drijven. Zoek het dan maar uit met je eigen Friese Staatje stichten.
-weggejorist-
diskriminatie, waarom mogen de pubermeisjes niet meedoen??
Deed ie op het laatst nog een "ouderwets" groetje??
Wat ze zeggen moeten ze zelf weten, maar om direct met "groetjes" iets hard te maken... TRIEST..
Ik als Leeuwarder zijnde wens bij deze graag afstand te nemen van alles wat Fries is.
Die gleufhoed is wel redelijk gangster!
Ah, de Beerenburgbroederschap grijpt de macht.
Daar loop ik nu dus al maan-den voor te waarschuwen.
Tevergeefs kennelijk. Jammer.
Komen ze anders met de polsstok achter ons aan?
Goh, echt verontrustend dit!!!!
Vast een of andere mediaklasje die probeert om GS, dan wel Dumpert, danwel #DWDD te halen.
Gaan ze ook nog een polonaise lopen?
Ik moest lachen, dat kan nooit de bedoeling geweest zijn....
yesss!! eindelijk!!.. actie!
Walter de Rochebrune | 01-03-11 | 17:10
Jongen, moet jij niet in het oude tuinhuis blijven?
En Groningen voor de Groningers, kom maar op met die aardgasbaten!
Bontkragen zijn uit?
REAGEER OOK