Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vara-bestuur censureert Joop-cartoon

verbotenja.jpgDisclaimer vooraf: mede namens de voltallige redactieraad willen wij even duidelijk stellen dat GeenStijl tegen elke vorm van dreigementen van welke aard dan ook is. Meningen: +1, dreigmailtjes etc.: -1. Anonieme dreigklootzakjes mogen doodvallen. Laat dat duidelijk zijn. Goed dat gezegd hebbende het volgende: de zogenaamd "onafhankelijke" linkse Vara-ledenwebsite Joop.nl blijkt helemaal niet zo onafhankelijk. Het Vara-bestuur heeft vandaag namelijk besloten de gewraakte anti-Wilders cartoon te censureren. Dit omdat teveel Vara-medewerkers te ernstig werden bedreigd door PVV-gekkies en andere evolutionair mislukten met internetaansluiting. Uit het persbericht dat zojuist op Joop.nl werd gepubliceerd blijkt duidelijk dat niet Francisco van Jole maar het Vara-bestuur uiteindelijk beslist wat er op Joop.nl al of niet wordt gepubliceerd. Het is overigens toevallig dat net nadat kolonel Witteman in de Varagids een negatieve column over de Joop-cartoon publiceerde de cartoon daadwerkelijk offline wordt gehaald. Hoe bedoel je Stalinistische interventie. Aangezien de onafhankelijkheid van Joop.nl en de vrijheid van cartoonuiting in het geding is, lijkt het ons duidelijk dat voorheen onafhankelijk Joop-eindredacteur Francisco van Jole niets anders rest dan zijn biezen te pakken. Hoewel in de jaren 80 wapperend met I-Am-Rushdie-shirtje is het duidelijk dat deze man noch de vrijheid van publicatie noch de journalistieke onafhankelijkheid kan garanderen. Een opiniewebsite die voor omroepbesturen zwicht, dan dooft het licht.

Reaguursels

Inloggen

Geenstijl maakt ook een lekkere knieval.. met jullie disclaimertjes.. beetje jammer...
design is kut. jullie CSS zuigt en zorg tenminste voor een sluitend HTML-etje. Wat is er gebeurt?

DirtMcGert | 25-02-11 | 12:44

@-edit | 25-02-11 | 00:35
Dat doet wel ter zake. Op het moment dat links Nederland wil doen geloven dat het uit de hoek van de PVV komt is dat opzettelijk een verkeerd beeld schetsen om de PVV zwart te maken.

doenormaal! | 25-02-11 | 12:35

Als iemand een oprechte overtuiging heeft dan moet hij die mening luid verkondigen! Een echte opinie-site plaatst meningen en commentaren. Ook als die mening niet makkelijk is, ook als dat commentaar anders is dan wat de eigenaren of redactie verwachten. Als een opinie-site de mening van zijn eigen medewerkers niet durft te openbaren dan deugt die site niet. Dan heeft men geen ruggegraat. Dan heeft men een karakter dat net zo slap is als de lul van Francisco van Jole. Als men van mening is dat alle Turken tuig zijn en dat alle vrouwen met hoofddoekjes ook tuig zijn en dat ze stinken dan moet men dat vooral blijven verkondigen, en dan moet men zich niet druk maken over kritiek. Of men heeft een mening en men uit die mening ook. Of men is een onderkruipsel dat zijn mening verbergt omdat men de reacties niet aan kan.
Op Joop.nl heeft Adriaan Soeterbroek een nogal fascistoïde tekening geplaatst van Turken die worden vergeleken met tuig. Vrouwen met Hoofddoekjes als tuig. Stinkende Turken die naar de douche moeten worden gestuurd. Adriaan Soeterbroek mag van mening zijn dat alle vrouwen met een hoofddoek stinken, en iedereen met een domme en afwijkende mening mag die mening uiten. We hebben vrijheid van meningsuiting en in de wet staat niets over hoe die mening moet zijn. Er staat in de wet ook niet dat een mening alleen is toegestaan als men intelligent is. Maar nu is het niet dat de vrouw met een hoofddoekje het enige is dat hier stinkt, het plaatsen van een spotprent en het weer weghalen riekt naar censuur. Het gezonde verstand van de lezer komt in opstand tegen die domme spotprent, en dat bakzijl halen. Dat is uitermate slap! Ik weet niet wat meer stinkt, die spotprent met vage onderhuidse gevoelens, de LUL van Francisco van Jole of het KARAKTER van Francisco van Jole!

vanhetgoor | 25-02-11 | 12:06

De naam Joop.nl, is dat een eerbetoon aan de sinterklaas die er voor heeft gezorgd dat wij tot in lengte van dagen een begrotingstekort hebben in dit land?

Tenm. houdbaar tot | 25-02-11 | 10:45

Kennelijk is Francisco van Jole nog steeds getraumatiseerd van de oorlog...

Kris | 25-02-11 | 09:55

Waar stond de pvv ook alweer voor?? Oh laat ook maar :P

Mercurious | 25-02-11 | 09:52

@Robvanrubber | 24-02-11 | 15:31
ik die richting pvv, femke halsema en de rest die bedreigt worden.

Itastijl | 25-02-11 | 09:49

Witteman was vast bang dat Wilders/PVV niet meer in zijn programma zouden komen.

Roer | 25-02-11 | 08:02

Van bedreigingen via internet kun je gewoon aangifte doen. Volgens mij heeft de Vara dat niet gedaan. Als de Vara geen aangifte doet zijn de dreigementen gewoon verzonnen. Blijkbaar lukt het de Vara niet om op basis van reele argumenten de PVV te bestrijden, dat moet met vuile cartoons en verzonnen dreigementen.

IJStengel | 25-02-11 | 07:35

mmmmm, de reacties op deze cartoon en de daaropvolgende bedreigingen aan het adres van de tekenaar lijken wel erg op de reacties die kwamen na de roemruchte profeet cartoon.

extreemlinks, extreemrechts, fundamentalistische moslims, fundamentalistische christenen.............

overgevoelige typpetjes, verschillende ideologieen, dezelfde doelen, dezelfde aanpak.

chris63 | 25-02-11 | 07:24

Lekker hypocriet de mensheid
Je mag niet de extremiteiten van wilders/bostma's ideeën linken aan de 2e wereld oorlog
wel mag je zeggen dat van rassen rellen geen negatieve werking uitgaat, mensen discrimineren op grond van hun geloof, spreek verboden opleggen , geen democratie toe laten binnen je beweging, en zelf maar huilie huilie doen
btw triest is dat minstens 80% van Nederland niet eens het verschil tussen links en rechts weet laat staan de nuancen. Dat is net zo als over sex praten terwijl je het nog nooit gedaan hebt. Of zeggen dat je weet hoe computers werken als je niet weet wat die 01010 1011 doen.... En maar lekker blaten op het web. Lang leve de elite.

Niccolò_Machiavelli | 25-02-11 | 05:37

Mag dreigen met juridische stappen wel?

martinsch | 25-02-11 | 03:15

@MathijsXXL | 24-02-11 | 22:16
Wilders heeft wel degelijk zijn mond open gedaan met betrekking tot deze zaak. Daarmee slaat het geheel van jouw reaguursels (maar vooral die van: MathijsXXL | 24-02-11 | 22:05) de plank volledig mis, om het maar zacht uit te drukken.

Bedreigingen zijn altijd achterlijk maar zolang het bewijs hiervoor nog niet geleverd is ben ik niet onder de indruk van het argument van de VARA. Sterker nog, juist als de VARA ( of haar medewerkers) bedreigd zou worden zou het van karakter getuigen indien ze de cartoon lieten staan (Een volk dat voor tirannen zwicht etc...). Nu heeft het voor mij meer de zweem van verdachtmaking ala Oosterhuis met zijn Censuur-verhaal, dat toch niet helemaal lijkt te kloppen.

Wolveshead | 25-02-11 | 01:37

@Haagse-Geertje | 24-02-11 | 21:49
Dat mag je vinden, maar dat zegt dan vooral iets over jou.

-edit | 25-02-11 | 00:36

@doenormaal! | 24-02-11 | 20:27
Ik geloof niet dat de politieke kleur van de bedreiger ter zake doet. Jij?

Los daarvan lijkt een linkse signatuur van de bedreiger niet voordehandliggend. Maar boeien doet het niet.

-edit | 25-02-11 | 00:35

Ik heb begrepen dat het personeel van Joop en de Vara bij herhaling is bedreigd. Ik vind dat begrijpelijk en niet geheel ten onrechte.

Kingeef1975 | 25-02-11 | 00:27

-weggejorist-

mokaa | 24-02-11 | 23:46

"Joop is een discussie platform.." Als je daar een reactie plaatst waarbij je tong niet diep genoeg in de PvdA aarz zit, kom je er niet eens door.
Ben blij dat er mensen zijn die de moeite nemen om Vara "medewerkers" te duiden hoe ze erover denken.

funkyd | 24-02-11 | 23:15

MathijsXXL | 24-02-11 | 22:16

Freek de jonge is een clown ,mis jij stofjes in je hersenen om in te zien hoeveel MOORDEN er door de linkse demonisatie zijn gepleegd ?,{de moeite niet om de lijst neer te zetten}.

Amsterdam Hustler | 24-02-11 | 22:37

@Amsterdam Hustler.... is zeker de bedreigingen aan het adres van Freek de J. vergeten nadat hij kritiek had op de Pvv.
.
Wilders sprak zich toen nog uit tegen die bedreigingen... nu houdt hij zijn mond.... nadat hij de VARA voor veel heeft uitgemaakt en heeft geboycot.
.

MathijsXXL | 24-02-11 | 22:16

ze hebben zichzelf kogelbrieven gestuurd?

Demonische Eend | 24-02-11 | 22:15

bedreigingen, aanslagen en moorden komen normaal van links, zodra er geen openheid over de zgn bedreigingen wordt gegeven is dit weer een duidelijk geval van demoniseren van PVV aanhangers,natuurlijk kwam deze mensonterende haattekening ook van de linkse Vara omroep.

Amsterdam Hustler | 24-02-11 | 22:11

ja hoor reaguurders zijn hypocriet danwel slecht geinformeerd.
.
De Vara heeft wel degelijk aangifte gedaan.

MathijsXXL | 24-02-11 | 22:05

Klemlepp | 24-02-11 | 17:45
Hé ginger ted! Respect dat je het zolang hebt volgehouden op joop. Ik kom daar regelmatig maar dan zonder te reageren, en ik heb je comments dan ook regelmatig voorbij zien komen. Lullig voor je dat ze je op deze manier hebben gecencureerd, maar echt onverwacht is het ook niet. Nogmaals respect. Ik zou het niet kunnen om met figuren als Yggy,Sivia, Mees, tomaat enz, te blijven discuseren. Met hun comments halen ze het bloed onder mijn nagels vandaan, en het is vechten tegen de bierkaai.

lemmie666 | 24-02-11 | 21:53

Nog even een dumpje van mezelf promotend (die overigens bar slecht heeft gescored):
www.dumpert.nl/mediabase/960791/ff0a7d...
Op 1:13 van Jole met zijn wapperende I-Am-Rushdie-shirtje.

VetPotje | 24-02-11 | 21:52

-edit | 24-02-11 | 19:49

Eerst zien dan geloven, ik vertrouw nog eerder een bontekraagje met mijn portemonnee dan de Vara die wat "claimt"

Haagse-Geertje | 24-02-11 | 21:49

@MathijsXXL | 24-02-11 | 21:15
Je hebt het over een linkse strategie van vooral PvdA'ers. Je bent hier aan het verkeerde adres. Reaguurders zijn alles behalve hypocriet te noemen. Dat is nou precies wat hen siert

doenormaal! | 24-02-11 | 21:30

Als de Vara geen aangifte doet van bedreiging weet ik wat er waar is van die bedreigingen... niets namelijk.

GoedenMorgenDezeMorg | 24-02-11 | 21:30

edit: Geen Stijlers=Reaguurders

MathijsXXL | 24-02-11 | 21:27

@zeefert... de sociaal democraten waren niet fout, in tegenstelling tot de krant die uitgegroeid is tot een conglomoraat die GS ook heeft ingelijfd.
.
,
Misschien is dat wel de frustratie naar de sociaal democraten van de Geen Stijlers.... als je dan maar lang genoeg wijst naar je natuurlijke tegenstander valt je eigen foute gedrag minder op, of wordt die misschien we vergeten.... tsja tis wat.

MathijsXXL | 24-02-11 | 21:15

pete77 | 24-02-11 | 20:12
Jij slaat ongelofelijk de plank mis. Die cartoon hoeft van Wilders niet weggehaald te worden. Dat moet van de Vara omdat zij blijkbaar bedreigingen van PVVers hebben ontvangen. Nou het zal wel, ook al praat ik dat niet goed.

Dit betekent dat de Vara zwicht voor geweld en dus uit laffe angsthazen bestaat. Dat wisten we al want er is geen enkele Vara-medewerker die ooit een woord van kritiek op de Islam heeft durven uiten.

Door te zwichten voor geweld breng je het recht op VvM in gevaar. Snappie?

Wilders heeft overigens al laten weten wat hij van deze bedreigingen vindt.

Dat neemt niet weg dat deze cartoon walgelijk was. Allereerst omdat het hier om een politicus gaat die wordt weggezet als een concentratiekampbewaker, terwijl het plan voor tuigdorpen in 2005 uit de kokers van de PvdA, het CDA en de VVD kwam.

Daarnaast is het zo dat de Vara alle gelegenheid te baat neemt om Wilders en de PVV te demoniseren. Dat deden ze bij de opkomst van Fortuyn, en bij Wilders deden en doen ze er nog een paar scheppen boven op.

Maar dat zien mensen als jij natuurlijk niet.

En dan nog iets: Zo'n cartoon van een nog levende politicus plaatsen en hem doelbewust voor de zoveelste keer in de nazihoek neerzetten, hebben als doel een politicus kalt te stellen. Dat is iets geheel anders dan een religie of een dooie profeet bespotten of kritiek op de Islam leveren d.m.v. een filmpje.

La Vie En Rose | 24-02-11 | 20:56

Die VARA bedreigers zijn waarschijnlijk dezelfde dombo's die Herman van Veen bedreigden na zijn politieke uitspraken. Domme vijanden van rechts.

frisenfruitig | 24-02-11 | 20:53

Hmmm, vreemd tot nu toe kwamen alle deaudsbedreigingen en geweldsuitingen ALTIJD en eeuwig van Links. Vandaar dat ik dit ook niet zo geloof. Ik zeg HOAX.

En trouwens wel erg "convenient" zo vlak voor de verkiezingen je moet toch wat als je even geen martelhoax tot je beschikking hebt.

25TaLife | 24-02-11 | 20:38

@pete77: O, is volgens jou het vertonen van actuele filmfragmenten (walgelijk? heb je ze eigenlijk wel gezien?) hetzelfde als iemand afbeelden als concentratiekampbeul?

Argyronauta | 24-02-11 | 20:30

@rara | 24-02-11 | 15:32 |
Je bedoelt de linkse bedrIEgers van de Vara zeker.

doenormaal! | 24-02-11 | 20:30

@-edit | 24-02-11 | 19:49 |
En wie zegt dat die zogenaamde bedreigingen niet uit linkse hoek komen...

doenormaal! | 24-02-11 | 20:27

@zeefert

Zijn we alle kwaden in de wereld van rechts vergeten of stelt dat niks voor?

pete77 | 24-02-11 | 20:21

pete77 | 24-02-11 | 20:12 | + 0 -
Weet je nog de linksche moord op Pim? Echt een bewezen linksch actie. De rechtse dreigementen op de vara moeten nog bewezen worden, waarschijnlijk ook een linksch aandachtsmomentje. Linksch laat niets na om macht macht macht en nog eens macht!

zeefert | 24-02-11 | 20:16

Ow ja, was nog vergeten. Fitna was natuurlijk niet walgelijk. Dat moet allemaal kunnen, maar owee de zogeheten "linkse kerk" hetzelfde doet. Dan hebben we de rechtse poppen aan het dansen.

pete77 | 24-02-11 | 20:12

De vara was al fout tijdens de oorlog en zijn het nu nog steeds! Ze hebben haat gezaaid en geoogst en nou doen ze huilie huilie. Hypocriet!!!

zeefert | 24-02-11 | 20:08

Even ter bewijs van mijn vorige uitspraak: het merendeel van de reaguurders ziet dwars door de valse publiciteitsstunt, valse beschuldigingen met als doel de PVV en de PVV-stemmers in een kwaad daglicht te stellen van de Vara, heen. Desondanks krijgen al die reaguursels de meeste minnetjes. Ra ra hoe kan dat...
Er zijn gewoon een paar Vara-medewerkers aanhet overwerken vanavond. Joh, ga toch nar huis je verdoet je tijd.

doenormaal! | 24-02-11 | 20:05

De spotprenten van Gregorius Nekschot en de Deense cartoonist vinden we allemaal niet erg. Maar een sporprent tegen Wilders vinden we ineens walgelijk. Dit is toch een stukje de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

pete77 | 24-02-11 | 20:01

Er zij 50 Vara-aanhangers die zich vandaag hebben aangemeld om zo vaak mogelijk - aan te klikken wanneerer bijvorbeeld wordt gezegd dat ze bewijs moeten leveren. Wanneer er wordt gezegd dat het niks meer en minder is dan het zwartmaken van de PVV (wat het ook is). M.a.w. het zijn niet de gangbare reaguurders hier vandaag maar vooral veel nieuwe min-klikkers. Dat u het maar weet.

doenormaal! | 24-02-11 | 19:59

@Haagse-Geertje | 24-02-11 | 19:41
De vara claimt aangifte gedaan te hebben. Dat zeg je normaal gesproken niet lichtvaardig. En laten we wel wezen: zo stom zullen ze niet zijn om dit te hoaxen.

Lijkt me verstandig om er van uit te gaan dat die bedreigingen hebben plaatsgevonden. Is ook niet voor het eerst dat er bedreigingen uit de -laat ik het even PVV-hoek noemen- komen.

-edit | 24-02-11 | 19:49

Chiant | 24-02-11 | 17:11
natuurlijk niet, er is geen enkel bewijs, geen aangiftes, helemaal niets, dit is gewoon weer een manier van de PvdA propaganda lutsers om de PVV en dit kabinet weer in een kwaad daglicht te stellen, zal vanavond ook wel weer onderwerp van gesprek zijn bij DWDD en P&W.

Kan die professionele leugenaar van een Maurice de linkse Vara Hond weer verkondigen dat dit kabinet gezakt is en dat ze geen meerderheid halen, het is zo voorspelbaar dit.....

Haagse-Geertje | 24-02-11 | 19:41

Witteman wil Wilders in P&W

prof.essers | 24-02-11 | 19:27

Fred Janssen | 24-02-11 | 19:14
"Zou trouwens wel +100 zijn als GS de cartoon nu zou plaatsen, zelfs met Felix Meurders keurmerk."
------------------------------------
Schitterend idee Fred.

WirMachenMusik | 24-02-11 | 19:22

Nee, dán GS! In tegenstelling tot Joop.nl zodanig redactioneel onafhankelijk, dat hetgeen wij des morgens vanaf een uur of zes in Nederlands wakkerste papiervod (en VVD clubblad) aan onzin kunnen waarnemen enige uren later nog eens versterkt terugkomt op deze website - dus Joop.nl mag het tenminste eerst zélf verzinnen voordat het wordt afgeschoten - en de gemiddelde Brussens en confréres lopen dat risico niet - immers: de onderwerpen staan bij het binnenkomen der kantoren al opgelijnd te wachten.
-
Nog héél even wachten en Willem Kool komt de rangen van GS redacteuren versterken met het Stan Huijgens journaal (ik verdenk hem er stiekem wel eens van dat hij af en toe... enzovoorts...)

azoturie | 24-02-11 | 19:22

Weghalen van cartoon -1
Natuurlijk wel tamelijk zwak om eerst je financiele macht te misbruiken om hem geplaatst te krijgen, en vervolgens als er te weinig rumoer over wordt gemaakt, claimen dat je hem weghaalt omdat het teveel weerstand zou oproepen. Zou trouwens wel +100 zijn als GS de cartoon nu zou plaatsen, zelfs met Felix Meurders keurmerk.

Fred Janssen | 24-02-11 | 19:14

De volstrekte schaamteloosheid waarmee de PvdA en aanverwante instellingen als Joop.nl en de Vara onophoudelijk met gestrekt been op de PVV inkomen, begint meer dan gênant te worden.
Het beeld van een tot op het bot verwend ventje dat tijdelijk reserve gezet is en nu vanaf de zijlijn alles doet om de wedstrijd te staken, dringt zich sterk op.
De grote vraag is natuurlijk of ze dit infantiele gedrag zelf door hebben en daarmee openlijk toegeven dat ze niets ophebben met democratie, of dat ze te zelfingenomen en wereldvreemd zijn om er zelfs maar enige notie van te hebben. Van dat laatste is Van Jole natuurlijk een prachtig voorbeeld.

Kerrie Kasparov | 24-02-11 | 19:14

-weggejorist-

Kleaver | 24-02-11 | 19:13

Daar kon je op wachten! Na de reacties op fora in de zin van 'Zie je wel, Wilders beledigen mag niet, islamieten beledigen wel' die geriposteerd werden met 'Wie moslims beledigt wordt vermoord of bedreigd en wie Wilders beledigt niet. Dat is het verschil' lag het voor de hand dat de moslimknuffelaars daar iets op zouden verzinnen.

WirMachenMusik | 24-02-11 | 19:13

Volgens de Vara gaat het om bedreigingen van medewerkers. Niet duidelijk is om welke medewerkers het gaat. En of ze iets te maken hebben met die cartoon. Mocht het zo zijn dat de typiste van de ledenadministratie ernstig bedreigd wordt vanwege de cartoon, dan kan ik mij goed voorstellen dat de Vara zo'n besluit neemt. Waarom zou je als werkgever een onschuldige medewerker persoonlijk gevaar laten lopen vanwege een tekening van een ander?

Mocht het zo zijn dat van Jolo of Soeterbroek bedreigd wordt, dan snap ik het besluit veel minder.

Wat ik nog minder begrijp is die disclaimer. Want volgens mij is daar alles mee gezegd. Dat je bedreigd wordt wanneer je je mening uit is het allerbelachelijkste in deze zaak. Je zou verwachten dat de overheid bescherming biedt. En je zou verwachten dat mensen die met enige regelmaat de vrijheid van meningsuiting, waaronder GS, de cartoon zouden plaatsen. Uit protest tegen de bedreiging. Niet per sé omdat je de cartoon leukig vindt.

-edit | 24-02-11 | 19:08

Dikke PLUS voor Geen Stijl.
.
.
die zich niet gek laten maken door tuig dat dreigen nodig vindt...
.
.
Nouja die kut van een wilders had natuurlijk wel al een voorzetje gegeven, en ik ben benieuwwd of hij nu afkeurende woorden over zijn lippen kan krijgen net als hij dat toen moest doen met Freek de J. die ernstig bedreigd werd nadat hij kritiek had op meneer Geert.
.

ps geinige layout :haha:

MathijsXXL | 24-02-11 | 19:03

Hoor het gemanipuleerde geraaskal van die op onze kosten vara-zakkenvuller Paul de L*l die wordt hergebruikt als promotor van de vara in een van die filmpjes:

'Wat opviel... Als je het beeld ziet dat iemand door een brievenbus pist want... dat zijn allemaal beelden wat PVV'ers hebben gedaan... en is dat hartstikke goor wat die man heeft gedaan'...
Volgens zijn zeggen vroeg zijn 9-jarige zoon n.a.v. van een uitspraak van Leers... 'Moet ik nu ook een verblijfsvergunning'....

Die filmmaakster gaat er prat op en de kindertjes veelvuldig dicteerde voor het voor haar gewenste effect... www.youtube.com/watch?v=n12-aBjzuvk&am...

Wat is het volgende, diezelfde kindertjes op levensgrote verkiezingsposter? Het zal je kind maar wezen...

Tuig, dat is het gewoon.

drs.Nee | 24-02-11 | 18:58

Hahaha. Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet. Joop moet nog veel leren.

frisenfruitig | 24-02-11 | 18:56

@rara | 24-02-11 | 16:13
lol

Pasta-saus | 24-02-11 | 18:42

wat ministerpronk@18:05 zegt.

R.B.Scott | 24-02-11 | 18:38

Ik geloof er NIETS van. Volgens mij liegt de Vara dat zij barst. Ze zeggen dit alleen om de PVV en haar kiezers nog verder te stigmatiseren. Zij denken dat de PVV en de PVV keizers een bepaald slag mensen zijn. Niets is echter minder waar. De PVV stemmers zijn een doorsnee van de gemiddelde kiezer uit alle lagen van de bevolking en in alle kleuren en maten. Het bestuur van de Vara is echter niet doorsnee in haar achterbaksheid. Getuige deze valse reden voor het verwijderen van de cartoon. Vara -100 punten.

doenormaal! | 24-02-11 | 18:38

Update Klemlepp | 24-02-11 | 17:45 |
Inmiddels ben ik na protest door de redactie in het gelijk gesteld en weer toegelaten. Dat waardeer ik. Iedereen kan een te enthousiaste werknemer in dienst hebben.

Klemlepp | 24-02-11 | 18:22

Heeft geenstijl geen baantje liggen voor van jole? wc-reiniger of zo ? voor meer is hij toch niet geschikt

Anti Alles | 24-02-11 | 18:12

wat wil je als je vernoemd bent naar de grootste financier van linkse hobbies

Fly like an eagle | 24-02-11 | 18:07

La Vie En Rose | 24-02-11 | 18:00
Laatste alinea: + hebben.

La Vie En Rose | 24-02-11 | 18:05

in tegenstelling tot Wilders zwicht de vara wel voor bedreigingen. vooral als het ze zelf goed uitkomt.

ministerpronk | 24-02-11 | 18:05

janeedantoch | 24-02-11 | 18:00 :

Een bijzonder humorloze reactie die het gelijk van mijn stelling met dikke hoofdletters onderschrijft.
Stem je PVDA of Groen Links?

Haarkopje | 24-02-11 | 18:04

La Vie En Rose | 24-02-11 | 18:00
Aanvulling: Die schandaligefilmpjes zijn niet expliciet in opdracht van de Vara en Joop gemaakt, maar komen wel uit dezelfde politieke hoek. Geen PvdAert die die filmpjes veroordeeld heeft. (Ook geen GL,en D66er)

La Vie En Rose | 24-02-11 | 18:04

Vara moet om dit te voorkomen joop.nl offline halen. Oh ja en zichzelf opheffen. #preventie

ROGL | 24-02-11 | 18:02

janeedantoch | 24-02-11 | 17:23

Die cartoon was, naast die filmpjes waarvoor zelfs kinderen zijn ingezet om Wilders en de PVV te bashen, de druppel die de toch al overvolle Vara-emmer met anti-Wilders-shit, deed overlopen en een berg van kritiek over hunne hoofden heeft uitgestort. Kritiek en bedreigingen zijn bij deze lui van hezelfde laken een pak als ze maar naar PVVers kunnen wijzen.

Wie het argument "bedreigingen' gebruikt om alsnog die smerige cartoon van een aan hen gerelateerd site te halen, zwicht voor geweld. Dat zijn laffe labbekakkers. Lutsers die het recht op VvM verkwanselen.

Van Wilders mag die cartoon gewoon op de Joop blijven staan. Hij doet alleen niet meer mee aan debatten die door de Vara worden georganiseerd. Volkomen terecht!

Ennuh, Voorlopig worden alleen mensen die kritiek op de Islam met de dood bedreigd en moeten jarenlang dagelijks worden beveiligd tegen fanatieke aanhangers van deze o zo vreedzame religie/ideologie.

W.b. Lutsers. Daar vallen mensen zoals U onder. Geen twijfel over mogelijk!

La Vie En Rose | 24-02-11 | 18:00

Haarkopje | 24-02-11 | 17:56
gelukkig heb jij een dubbele portie zelfkritiek. ohoh, wat ben jij kritisch op jezelf.

altijd als ik denk aan zelfkritiek, dan denk ik aan jou, haarkopje.
Als iedereen was zoals jij, dan hadden we geeneens iemand anders nodig om kritiek te hebben.

janeedantoch | 24-02-11 | 18:00

@nokkenaskettingklem | 24-02-11 | 17:48:

Dat zal nooit lukken want links heeft geen humor.
Voor humor heb je zelfspot nodig en daar is weer zelfkritiek voor nodig. Dit laatste ontbreekt het links volledig aan.

Haarkopje | 24-02-11 | 17:56

Lafbekken van de VARA. Allemaal! Huiliehuilie doen met valse aangiftes bij de politie. Politie die toch geen reedt doet, en ondertussen nog even vertellen dat Wilders een lul is omdat-ie niet kwam opdagen tijdens dat mooie open, maatschappelijke debat van die rooie rukkers. Kan iemand de stekker er unpluggen bij die omroep? Scheelt weer aan overbetaalde, grijze, directiestoelplakkende mongolen.

KipNugget | 24-02-11 | 17:55

Knieen van nat karton.
Lafaards.

Crisis hat Crisis ? | 24-02-11 | 17:54

De Cartoon vind ik zelfs een belediging voor de mensen die echt zijn vergast.

nokkenaskettingklem | 24-02-11 | 17:51

Zelfs Youp van het Hek riep afgelopen zaterdag in zijn NRC column de VARA al op te stoppen met Joop.nl Humorloos noemde Youp het.
Tijd dus voor een Linkse Blog met humor. Toch is die Francisco best een grappige vent, vind ik.
De Cartoon daarintegen vond ik stuitend, slecht en walgelijk, buitenproportioneel en hysterisch en ongegrond.

nokkenaskettingklem | 24-02-11 | 17:48

Ik schrijf als Ginger Ted op Joop en had in reactie op de dreigementen vanwege de cartoon gewezen op het vele smalen en bagatelliseren van de bedreigingen aan het adres van Wilders. Ik vroeg mij af of de Jopers die dat deden dat nu ook zouden doen met betrekking tot de cartoon. Hierop werd ik uitgedaagd dat soort smalende en bagatelliserende reacties te tonen. Toen ik dat probeerde werd mijn reactie geweigerd en mijn account verwijderd. Hier zijn de smalende en bagatelliserende reacties die ik had verzameld:

YggY Yggdrasill, wo 22 september 2010 19:15:
"Goede vraag, nee natuurlijk niet maar voorlopig is Wilders de enige die beweert met de dood te worden bedreigd.

Hij gebruikt die vermeende dreiging dan ook op alle mogelijke en onmogelijke manieren om stemmen binnen te halen. Hij exploiteert die bedreiging op een tamelijk geraffineerde wijze.

Maar misschien dat iemand anders dan Wilders ons eens kan vertellen hoe ernstig die dreigingen dan wel niet zijn.

Tot dat moment is het mijn goed recht om te twijfelen aan die bedreigingen."

Sylvia Stuurman, wo 22 september 2010 17:44:
"Wat Wilders betreft ben ik het niet met je eens: hij coqueteert met de zogenaamde bedreigingen op hem, terwijl anderen die ook bedreigd worden gewoon moed tonen.
Dat coqueteren met bedreigingen is in mijn ogen juist schofferend voor wie echt bedreigd wordt met de dood, door ziekte bijvoorbeeld."

Ernst Anepool, zo 24 oktober 2010 20:03 en 08:44
"Voorzover mij bekend is de enige aanslag ooit op Wilders gepleegd met een Slagroom gebakje, het kan natuurlijk zijn dat hij een lactose allergie heeft en het aldus heeft weten op te blazen tot een aanslag op zijn leven...
…..
Kortom, probeer nu eerst eens aannemelijk te maken dat er werkelijke dreiging is, die al dat theater de'll arte rechtvaardigd rondom Wilders.
…...
Want ik zou gezien wat ik zelf gevonden heb erg graag weten *waarom* ie dan wel beschermd word, want het kost miljoenen, die nu op de allerzwaksten in de samenleving bezuinigd worden, dus als die beveiliging nergens voor nodig is, kunnen die mensen weer aan het werk..."

Hans van der Helm, zo 24 oktober 2010 11:09
"Hij steelt "mijn" belastinggeld met z'n beveiliging en inkomsten, dus wat moet er gebeuren ???? ;-)))))))
Goed weergegeven Adriaan!!!!!
(Reactie op een cartoon van Soeterbroek waar Wilders met een guillotine wordt geconfronteerd."

clara legêne, zo 24 oktober 2010 13:09 reageerde hierop:
"Ik ben het niet met je eens. Ik hoef het niet met Wilders eens te zijn om het toch een enorme schande te vinden dat hij dag en nacht beveiligd moet worden.

En ik verbaas me er echt al tijden over dat daar niet meer verontwaardiging over en protest tegen is gekomen."

Reactie Hans van der Helm, zo 24 oktober 2010 15:38
"Dat mag natuurlijk, maar ik ben er van overtuigd, dat al je zijn beveiliging opheft, net als bij Tante Rita er niets gebeurt.
De analyse van veiligheid (ik weet er een beetje van) is gebaseerd op het aller erge, maar komt slecht 1 maal op de 10.000 voor.
Je ziet vaak dat bij beveiligingen, nadat ze zijn opgeheven zich geen problemen voor doen. Daaronder geen haat mails want die waren er mijn tijd nog niet dus kan ik niet beoordelen.
Beschimpen, bespotten en bespugen is iets wat mogelijk blijft, maar dat doen de PVV ers op instigatie van GW nu ook al.
Het klink wellicht vreemd maar beveiliging heeft ook zijn grenzen en die worden niet verder onderzocht.
Bovendien kan GW deze beveiliging zeer goed gebruiken voor zijn imago bij de achterban.
Zou het worden opgeheven dan zorgt hij ervoor dat (wie het ook betaald) er bescherming blijft."

Ik kan er nog meer bij zoeken maar heb daar niet zo veel zin meer in. Het is wel duidelijk zo. En ik ben lang niet de enige die zich hieraan ergerde net als Clara Legêne hier boven:

Jan L., vr 10 september 2010 09:53
"Tsja, het feit dat Wilders hard uithaalt naar de islam is blijkbaar voor een aantal personen hier een rechtvaardiging voor extremisten om hem te willen vermoorden. Zo krom is de situatie. En kom niet aan met het gel*l dat deze dreiging opgeklopt is, want verschillende experts op het gebied van terrorisme, de AIVD incluis, hebben de dreiging als reëel geduid. Wilders heeft in die zin géén leven, continue in een bunker leven, niet over straat kunnen, en 24/7 beveiliging. Walgelijk dat een aantal figuren hier dat afdoen als een poppenkast."

Klemlepp | 24-02-11 | 17:45

Bij Joop/Vara hebben ze zich al zo vreselijk gediskwalificeerd. Als ik bij de politie zat en Jole kwam aangifte doen zou ik hem eerst keihard in het gezicht uitlachten en dan wegsturen en hem vermanend toevoegen om dit nooit meer uit te halen. Anders zwaait erwat. Ik zie het bange bedrukte gezicht van Fransisco al voor me. Ha ha ha

denoorman | 24-02-11 | 17:39

Ik geloof weinig van die bedreigingen.
Dreigen is een linkse hobby.
Waarschijnlijk vindt men de kijkcijfers van een debat met Wilders belangrijker dan deze cartoon maar probeert men op deze manier de PVV nog wel even in een kwaad daglicht te stellen.

Haarkopje | 24-02-11 | 17:37

@Chiant | 24-02-11 | 17:11

Percies! Alles wordt door de Vara, Jeaup en consorten aangegrepen om de PVV en PVVstemmerts in een quaadt daglicht te stellen.

Vermoed dat Witteman en friends in het geheel niet zijn bedreigd maar op het volgende artikel attent zijn gemaakt, waaruit blijkt dat ook de PvdA in 2005 al tuig gedwongen wilde laten verhuizen naar containerwoningen buiten de stad.

Volkskrant art. container

Kamermeerderheid wil aso's in containerwoningen
ANP − 25/04/05, 11:40
Een ruime Kamermeerderheid van CDA, PvdA en VVD wil huurders die ernstige overlast opleveren, gedwongen laten verhuizen naar een containerwoning buiten de stad....
CDA, PvdA en VVD willen dat gemeenten en maatschappelijke instellingen gezamenlijk zorgen voor goede begeleiding van de asociale huurders. Als ze hun leven hebben gebeterd, zouden ze weer naar een normaal huis kunnen terugkeren. Een aantal gemeenten in Nederland beschikt al over ‘laatstekanswoningen’.
Volgens CDA-Kamerlid Sterk worden buurtbewoners die last hebben van de asocialen, vaak met hun klachten van het kastje naar de muur gestuurd. ‘De politie en de woningcorporatie verwijzen naar elkaar. De buren zijn de dupe. Daar moet een eind aan komen.’ Gemeenten en maatschappelijke instellingen zouden door de nieuwe wet gedwongen worden op te treden tegen veroorzakers van overlast.

La Vie En Rose | 24-02-11 | 17:35

*spreekkooroptie: AAN* En ik zwaai naar van Jole, jaja ik zwaai naar van Jole. Nu met zijn allen, We zwaaien met zijn allen naar dat gekkie, en hij zwaait maar niet terug, want zijn vinger wappert al in de lucht!

Tommato | 24-02-11 | 17:34

Bedreigd Ha Ha Ha Ha. En daar komen ze nu mee. Ha Ha Ha Ha. Volgens mij zijn de spindokters van Job nu ook aan de slag gegaan bij Joop. Ha ha ha ha ha

denoorman | 24-02-11 | 17:31

Ik vraag mij af wie het meest opgelucht is, Wilders of het Varabestuur. Stel dat een PVV-gekkie of anders zwart/wit denkend roodharige roodhuid met bonte tatoes, iemand van de Joop.nl wat had aangedaan?
Dan had dat de PVV zeker stemmen gekost zo vlak voor de verkiezingen, best een geinige optie.
Concluderend zeg ik de Varabestuur redt de PVV voor de verkiezingen.

nokkenaskettingklem | 24-02-11 | 17:30

Ik vind Richard de Mos een echte koning!

vMuiden | 24-02-11 | 17:25

Driewerf "Hoera" voor Geert Wilders en "Chapeau" voor zijn opofferingsgezindheid tbv een gezonder "echt" Nederland.
Slechts weinigen zouden zichzelf zó rigoureus wegcijferen voor de goede zaak als Geert.
Dat bewijst dat hij voor de duvel niet bang is en het 0,0 met lafheid te maken heeft om vriendelijk te bedanken voor uitnodigingen om aan te schuiven bij enge volksmenners als een Paul Witteman en consorten.
Laat hem op 2 maart in godsnaam "big time" oogsten.

R.B.Scott | 24-02-11 | 17:25

Rechtse mensen die bedreigd worden zijn zieluge slachtoffers van de islam

Linkse mensen die bedreigd worden hebben dat aan zichzelf te danken.

Wat een lutsers hier. Wie de schoen past trekken hem aan. Ik had hier wel een wat principielere reactie verwacht, gezien de hoogte van de toren en het geblaas daarvan, doorgaans.

janeedantoch | 24-02-11 | 17:23

Turrukje | 24-02-11 | 17:02
wat jij zegt!!!

Denk_ff_na_lutzer | 24-02-11 | 17:22

Och och och, wat zijn we ineens principieel. En dan nog lekker kwetteren over PVV-gekkies. Het valt voor GS natuurlijk ook niet mee dat nog onlangs (www.rvdj.nl/2011/3 ) "onjuiste en tendentieuze berichtgeving" door GS over ex-PVV-Kamerlid Sharpe werd vastgesteld. Als je zelf het journalistieke vak onvoldoende beheerst, kun je altijd nog een heule grote broek aantrekken over de splinter in andermans oog.

borderlijntje | 24-02-11 | 17:21

Nu we het toch over Jeauleau hebben, waar is dat NSB knopje gebleven?

CoffeePatch | 24-02-11 | 17:17

Ik geloof er geen zier van dat dat komt vanwege anonieme lafbekjes. Dit is gewoon de Vara die van Greet's boycot af wil en en passant nog even de PVV een trap nageeft door te doen voorkomen alsof die aanhang volledig bestaat uit anonieme en agressieve ééncelligen die met de rechterhand gestrekt vooruit en de linkerhand al dreigmailtjes typend op het toetsenbord voortdurend de deaud aan Jeauleaux scanderen.
Dreigmailtjes zien (via pliesie-aangifte, dus geen gemanipuleerde exemplaren) = Vara geloven. Tot die tijd blijft mijn sosjalistiese waakzaamheid ingeven dat de Vara LIEGT.

Chiant | 24-02-11 | 17:11

Het moet niet gekker worden, krijgt Wilders nog z'n zin ook met z'n hypocriete gedrag. Jammer hoor.

* | 24-02-11 | 17:08

VARA = Joop

Witteman vindt de cartoon niet kies --> VARA beveelt Joop om de cartoon weg te halen. Om er een draai aan te geven roep je dan dat er bedregingen zijn geuit.

Nogmaals bewezen dat Joop niks anders is dan het propaganda-kanaal van de VARA/PvdA. Het VARA-logo staat ook nog eens groot op de website.Noord-Koreaanse toestanden. Wij, reaguurders, wisten dat al lang, echter de horigen, die voldoen aan het censuurbeleid van De Grote L(ei)(ij)der Fransisco, wisten dat nog niet.
Sterker nog, die arme zielen denken echt nog steeds dat Joop onafhankelijk is !! ROFL !! Als ik gelovig was, zou ik zeggen: 'arme schepsels, god hebbe hun ziel '

Houthakkert | 24-02-11 | 17:08

@ Turukje

? Leg ff uit.

Royal Dutch | 24-02-11 | 17:06

Ik denk dat nabestaanden die een hele familie hebben verloren in zo'n concentratiekamp, diep geschokt zijn door zo'n tekeningetje.
Het schetst de hufterige onbenulligheid van dat linkse krapuul!

De Laureaat | 24-02-11 | 17:03

Royal Dutch | 24-02-11 | 16:59 | + 0 -
Ik wil niet vervelend doen maar het doet me denken aan de PVV werkwijze.

Turrukje | 24-02-11 | 17:02

Dat extreem rechts groeiend is dat kon ik lezen in de pers van regio groot Rotterdam. Er waren vorig jaar 68! meldingen aan een of ander vaag anti-discrminatie burootje. Zet dat eens uit tegen, de kk-hoer, ik maak je dood en ik neem je land over. Dan zou je al snel bij zo'n 20.000 meldingen uitkomen. In datzelfde artikel wordt ook nog beweerd dat Rotterdam een lange geschiedenis kent van extreem rechts. Ja, die hebben heel de binnenstad aan gort gegooid. Al met al mensen, let op extreem rechts, daar zit het kwaad.
*rode oogkleppen weer afzet*

Smarties | 24-02-11 | 17:01

Een smakeloze self-fulfilling prophecy. Combineer de thema's Holocaust en Wilders in een cartoon, wacht op een bedreiging en associeer die bedreiging vervolgens impliciet met de Wildersaanhang. In paarsebroekenland het deze marketingtechniek zwarte- of grijze propaganda.

en.wikipedia.org/wiki/Black_propaganda...

Interessant te zien of deze threats zich ook aan het adres van GS richten als de gewraakte cartoon front-page wordt geplaatst.

Royal Dutch | 24-02-11 | 16:59

PVV-stemmers worden sinds jaar en dag aanhoudend in de media, door de elite inclusief de koningin, en de politiek voor gek gezet, belasterd en beledigd en dan zouden ze wakker liggen van zo'n onnozel tekeningetje? Ech nie. Behalve dat de PVV-er weer een veeg uit de pan krijgt leidt zo'n relletje natuurlijk mooi de aandacht af van de brave aanhang van links die o.m. de Rabobank in de hens zette. Gelukkig dat nog maar weinigen die doorzichtige linkse idioterie geloven, die tijd is toch echt geweest rooie rakkers!

mijn zus | 24-02-11 | 16:56

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 16:50
Ach ja.... vrienden? Ik weet niet of ik er iets aan zal missen, maar goed... het leven gaat gewoon door...

Fatwabuster | 24-02-11 | 16:54

@mezelf
Gewoon moet zijn gewonnen

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 16:53

Krachtmeester | 24-02-11 | 16:48 | + 0 -
Je hebt gelijk ik overdreef een beetje als ik nu terugkijk..
En ja links en rechts zijn beide kut, maar we moeten het ermee doen. Eigenlijk gaat het niet echt ergens over laten we eerlijk zijn.
Ik zeg leven en laten leven, met in achtneming van de Nederlandse waarden en normen.

Turrukje | 24-02-11 | 16:52

Turrukje | 24-02-11 | 16:49

En daarom is de PVDA over zijn houdbaarheidsdatum heen. De klassenstrijd is voorbij en gewoon door de arbeiders. Die stemmen nu geen PVDA meer omdat ze hun belangen beter bij rechts kunnen neerzetten.

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 16:52

PVV-gekkies, is dat geen pleonasme?

niet voor de hond | 24-02-11 | 16:52

Veel linkse minnetjes, een mooier applaus is niet denkbaar..

skinner | 24-02-11 | 16:50

Fatwabuster | 24-02-11 | 16:44

Geloof niet dat jullie vrienden zullen worden. Heb ooit een fittie gehad met een halve zool namens bbbachstra of zeau. Daar reaguur ik gewoon nooit meer op en hij niet op mij. Wel zo rustig...

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 16:50

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 16:47 | + 0 -
Mooi toch ? Graag zou houden! Grote sterke middenklasse is belangrijk voor stabiliteit.

Turrukje | 24-02-11 | 16:49

@lion@night | 24-02-11 | 16:29 | + 0 -
Het hele huidige links vs rechts gezeik is m.i. eveneens een onrealistische werkelijkheid. Eén die o.a. polariserend werkt en contraproductief is. Een werkelijkheid die door de immer aan sensatiezucht lijdende media ook nog eens aangedikt wordt. Hierdoor zijn zij overigens naar mijn bescheiden mening ook nog indirect medeplichtig aan het gebrek aan inhoud in de politiek.

TeQ | 24-02-11 | 16:49

Haagse-Geertje | 24-02-11 | 16:42

Gefeliciteerd hiermee!

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 16:49

Turrukje | 24-02-11 | 16:36
Lees jij alle comments wel echt?
Er zijn hier zat reaguurders die te pas en te onpas uitdrukken dat bedreigen iets voor ééncellige lutsers is. Maar je blijft maar volhouden dat er hier zogenaamd één voorgeprogrammeerde bee hive vol 'rechtse' schuimbekkers zou reaguren. Man man man, wat een armoede.
En o ja: links is kudt - net als rechts trouwens.

Krachtmeester | 24-02-11 | 16:48

mokaa | 24-02-11 | 15:53
Dat is nog altijd beter dan een brief op je borst 'gespeld' te krijgen van Mo. B.
Nee, met jouw vrindjes wil ik niets te maken hebben, met jou trouwens ook niet.

Smarties | 24-02-11 | 16:48

Agitprop van de Vara.

watergeus | 24-02-11 | 16:47

Bij de Vara zwichten ze al voor iemand die vindt dat er geen alcohol aanwezig mag zijn op de tafel van P&W.

CoffeePatch | 24-02-11 | 16:47

Turrukje | 24-02-11 | 16:45

In de meeste landen zijn de verschillen tussen arm en rijk veel groter dan in Nederland. Behalve in Cuba en
Noord - Korea dan, maar dan heb je ook nix...

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 16:47

Pasta-saus | 24-02-11 | 15:52
De andere conclusie in dat stukje is dat allochtonen niet discrimineren. Want de 20% zijn pvv stemmers, en miscchien 1% daarvan allochtoon. Dat klopt dan wel weer bij de definitie van discriminatie van een linksmens. Alleen blanken doen dat.

Smarties | 24-02-11 | 16:46

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 16:42 | + 0 -
Rechtse mythe om sociale zekerheid uit te hollen en de rijken te steunen zodat de ongelijkheid toeneemt. Te links is ook niet goed maar Paars werkte wel aardig, als ze iets minder hadden geprivatiseerd.

Turrukje | 24-02-11 | 16:45

Pa Cartwright | 24-02-11 | 16:38
LOL... semantisch gereutel, erg mooi gevonden en ik zal het U verder besparen... :-)

Fatwabuster | 24-02-11 | 16:44

Zelfs als quasi-linksdragende medelander vond ik het een domme Godwin. En nog slecht uitgevoerd bovendien. Van Jole faalt dus ook als art director.
p.s. Ik verkoop mijn politieke voorkeur voor +1's.

Dikr | 24-02-11 | 16:42

Turrukje | 24-02-11 | 16:39

Dat is appels met peren vergelijken. Je moet wel even kijken in welke economische omstandigheden die links/rechtse kabinetten hun werk moesten doen. Vaak moest rechts puinruimen van wat links had aangericht.

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 16:42

Jan Passant mk2 | 24-02-11 | 16:39

Links is er achter dat dreigen niet helpt, nou gaan ze een potje zielig doen.

skinner | 24-02-11 | 16:42

Haagse-Geertje | 24-02-11 | 16:40
mij is mijn lul....

Haagse-Geertje | 24-02-11 | 16:42

lion@night | 24-02-11 | 16:29
Helaas stikt het in de ambtenarij ook van de linksmensen die ook nog eens vaak het opgelegde beleid van rechts niet willen uitvoeren.

gozahtje | 24-02-11 | 16:41

@ Biff Eagleburger | 24-02-11 | 16:37
Ghe. Niet te verwarren met het tevens hardnekkige Vriendenvanpim-spasme?

Pa Cartwright | 24-02-11 | 16:41

Dat van die dreigementen is wel een heel mooi excuus. De VARA was zelf bepaald niet gelukkig met die cartoon.

Angelica | 24-02-11 | 16:40

@Biff Eagleburger
Ik was al bang dat je me niet meer zou volgen, ben toch blij dat mij enige fanboy nog steeds mijn plembs volgt, een plusje voor jou vriend :)

Haagse-Geertje | 24-02-11 | 16:40

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 16:38 | + 0 -

Echt dan mis je wat het is alsof je van Hel naar hemel
gaat.

Eurotokkie | 24-02-11 | 16:40

@Turrukje | 24-02-11 | 16:36
Ik keur het ook af, maar dat had je al begrepen hoop ik.

Jackanders | 24-02-11 | 16:40

Turrukje | 24-02-11 | 16:36
Ok, dan maar afwachten wie er achter de bedreigingen zit.... klakkeloos aannemen dat het pvv tokkies zijn is nogal op de zaken vooruit lopen...
Voor de rest heb je gelijk, ALLE bedreigingen zijn triest!

Fatwabuster | 24-02-11 | 16:40

Biff Eagleburger | 24-02-11 | 16:37

Dat laaste zeg... Oef!

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 16:40

@Eurotokkie | 24-02-11 | 16:37

Daarom. Het houdt wat lieden van de straat, en het levert wat amusement op.

brutus68 | 24-02-11 | 16:39

Ik kan mij niet aan het feit onttrekken dat de kogels, bommen en brandflessen in dreigland nog altijd van links kwamen. Hoe ernstig ook ik al tientallen jaren gewaarschuwd ben voor opkomende -ismen op rechts. Dat het zo maar mag blijven, graag. Ik sta graag aan de goede kant. Op rechts.

Jan Passant mk2 | 24-02-11 | 16:39

Zonder links waren we nu net zo bankroet als Amerika. De staatsschulden zijn veel meer opgelopen tijdens rechtse regeringen dan tijdens linkse regeringen.

Turrukje | 24-02-11 | 16:39

@ Fatwabuster | 24-02-11 | 16:35
Nee. Je draait, en draait. Prima jongen. Maar "Tieft eens op trol...!" is geen advies, maar gewoon gebiedend.

En spaar me enig semantisch gereutel, je hebt gewoon een te grote mond voor het broekje.

Pa Cartwright | 24-02-11 | 16:38

Eurotokkie | 24-02-11 | 16:33

En toch ga ik NIET kijken... Alhoewel, ik heb het ook mede meebetaald...

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 16:38

Dat hele jolige stelletje bij Joop en bij de VARA is geen knip voor de neus waard. Nu worden ze bedreigd, ach verschrikkelijk. Ik vermoed dat dit wel eens vaker zal gebeuren bij controversiele weglogs en nu gaan ze huilie huilie doen. Nou met die Jole kan je de oorlog winnen. Not!

denoorman | 24-02-11 | 16:38

Ik ga straks bij appie een mokaa taartje kopen en bij de dierentuin aan de varkens voeren! Waarom, gewoon omdat het kan !

Lokitor | 24-02-11 | 16:38

@Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 16:24

Pavlovdinges van Haagse Greet. Iedereen die het niet met hem eens is, is een RAF-terrorist, die Texas-shag rookt en zich schuimbekkend aftrekt op Marcel van Dam.

Biff Eagleburger | 24-02-11 | 16:37

De vara moet nu wel met bewijzen komen dat ze daadwerkelijk bedreigd zijn, en dan ook nog door pvv-aanhangers, anders is het stemmingmakerij.
.
Verder baalt witteman dat Wilders niet staat te springen om in zijn *kuch* objectieve kwaliteits programma te komen en probeert hij nu Wilders te paaien.
.
De vara en witteman zijn niet meer van deze tijd.

Onderbuik | 24-02-11 | 16:37

brutus68 | 24-02-11 | 16:35 | + 0 -

Ach het is goed besteed moet je denken.

Eurotokkie | 24-02-11 | 16:37

mokaa | 24-02-11 | 16:30

Lutser! Links heeft alleen maar gezorgd voor een vergaande nivellering dat zijn weerga niet kent...
Ga buiten spelen man!

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 16:36

Fatwabuster | 24-02-11 | 16:32 | + 0 -
Jup er is aangifte gedaan.
Jackanders | 24-02-11 | 16:31
Zielig vind ik zacht uitgedrukt. Het wordt heel serieus als mensen dreigen je huis in brand te steken. Of je vader/zoon/moeder/dochter dreigen te doden. Hoe anoniem ook het komt dan heel dichtbij.
En daarom zijn A-L-L-E bedreigingen triest. Ook aan het adres van Wilders.
En in plaats van links afzeiken zou men beter hier bedreigingen kunnen afkeuren.

Turrukje | 24-02-11 | 16:36

@Eurotokkie | 24-02-11 | 16:33

Ja, mooi, he? Hebben we allemaal aan meebetaald, dat is nog wel het allermooiste...

brutus68 | 24-02-11 | 16:35

Fatwabuster | 24-02-11 | 16:30

Hij is Pa Cartwright. Dus niet Hoss of Little Joe of Adam, maar Pa Cartwright. Nu duidelijk?

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 16:35

Pa Cartwright | 24-02-11 | 16:33
Ik gebied niets.... was enkel een advies, het is maar wat U lezen wilt...

Fatwabuster | 24-02-11 | 16:35

Ik denk dat ik zodirect maar eens wat bloemetjes ga kopen,voor in een vaas ofzo.. Na 7 uur lang F5-en heb ik er nu best wel zin in.En dan pak ik de vaas met tulpen en smijt het met bruut geweld tegen de muur.

*psycholoog in da room?*

de grote Anti | 24-02-11 | 16:35

mokaa | 24-02-11 | 16:30
En maar blijven uitlokken!

Carpe@diem | 24-02-11 | 16:34

Guttegut, het politieke landschap is verworden tot een weiland. Wij (de kiezers) mogen langs de hekken toezien hoe de regenten en hun propaganda-legioenen elkaar bestoken met klodders modder en koeienstront. De cartoon was uitermate smakeloos, maar hoeft van mij, in het kader van vrije meningsuiting/vrijheid van pers etc, niet verwijderd te worden. Het is aan de kiezers dit soort smakeloze 'humor' en demonisering van een persoon wegens zijn afwijkende mening, bij de verkiezingen spreekwoordelijk keihard neer te sabelen.
En wat betreft de één-hersencelligen die menen wie dan ook te moeten bedreigen? Ga eens deaud.

Überbottehork | 24-02-11 | 16:33

Best wel een mooie site van Joop.nl

Eurotokkie | 24-02-11 | 16:33

@ Fatwabuster | 24-02-11 | 16:30
Ik? Ik ben wellicht even insignificant als jij, wellicht. Hooguit met het verschil dat ik mensen hier niet gebied op te tiefen. En jij wel, big mouth.

Pa Cartwright | 24-02-11 | 16:33

.hmm. Stompzinnige bedreigingen, dat past zo in het funzbeeld dat linksmensen van rechtsmensen hebben, dat ik het waag te betwijfelen.
Als ik zo vrij mag zijn, van de verzamelde joopen.

Jan Passant mk2 | 24-02-11 | 16:32

Turrukje | 24-02-11 | 16:28
Denk je? Laat ze met bewijs komen en die gasten keihard aanpakken... is er al aangifte gedaan?

Fatwabuster | 24-02-11 | 16:32

mokaa | 24-02-11 | 16:30
Ga ff in mijn oude buurt kijken hoe welvarend het is geweest onder links beleid (Transvaal Den Haag), compleet uitgewoond, Den Haag is een PvdA stad dus tel uit je winst.

Haagse-Geertje | 24-02-11 | 16:31

Ze hebben ook verdomd veel opiniemakers nodig om die rotsite te vullen. De werkdichtheid van die lui is dus niet al te hoog. Af en toe een stukje uit je aarsgat persen. Klaar.

Rest In Privacy | 24-02-11 | 16:31

@Turrukje | 24-02-11 | 16:24
Uit welke hoek het ook komt, ik vind bedreigers een beetje zielig eigenlijk.
Grote mensen die het opgelopen kleuterschool-trauma nooit te boven zijn gekomen.

Jackanders | 24-02-11 | 16:31

-weggejorist-

mokaa | 24-02-11 | 16:30

-weggejorist-

mokaa | 24-02-11 | 16:30

De enige bedreigingen die de vara heeft gehad,waren het aantal opzeggingen van de vara leden.En aangezien zoiets heel bedreigend over komt voor de vara,hebben ze maar gauw die cartoon verwijderd
.

komtdatschot | 24-02-11 | 16:30

Pa Cartwright | 24-02-11 | 16:21
Ik ben ik.... en wie ben jij dan helemaal?

Fatwabuster | 24-02-11 | 16:30

@gozahtje | 24-02-11 | 16:20
Klopt grotendeels.
De Linkschmensch is verstrengeld in de gedachtengoed van een idealistische wereld. Dat gedachtengoed is het probleem niet, wel als men er dusdanig in verstrikt raakt en daarmee enig vermogen om de realistische wereld onder ogen te zien verliest.

Linksch = blaten vanuit een onrealistische werkelijkheid.

Rest In Privacy | 24-02-11 | 16:29

Kitstra | 24-02-11 | 16:11

Ik heb de hele dag al hoofdpijn ervan!

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 16:28

Turrukje | 24-02-11 | 16:27
Zou niet weten waarom

Haagse-Geertje | 24-02-11 | 16:28

lekker wijf | 24-02-11 | 16:27 | + 0 -
Denk je dat echt ? Je zit er ver naast...

Turrukje | 24-02-11 | 16:28

brutus68 | 24-02-11 | 16:26
Werkte op de zelfde afdeling als waar jij de hele dag zat te kwijlen, dat weet je toch nog wel?

Haagse-Geertje | 24-02-11 | 16:28

Haagse-Geertje | 24-02-11 | 16:22 | + 0 -
Stuur jij ook emails naar VARA leden en PvdA'ers ?

Turrukje | 24-02-11 | 16:27

Mogen we die bedreigingen even zien? Ik geloof er niks van. Of het zouden mailtjes van linkse activisten moeten zijn - tenslotte hebben ze ook allerlei Twitteraccounts die zogenaamd van de PVV zijn. Bedreigen is een linkse gewoonte. Dit zaakje stinkt, mensen!

lekker wijf | 24-02-11 | 16:27

-weggejorist-

Koos Knak | 24-02-11 | 16:27

Turrukje | 24-02-11 | 16:24
Omdat links bekent staat om dit soort truukjes

Haagse-Geertje | 24-02-11 | 16:27

@mokaa | 24-02-11 | 16:21 | + -1 -
Minnetje, dat zal je leren!

gentle giant | 24-02-11 | 16:26

@Haagse-Geertje | 24-02-11 | 16:22

Ja, zo kan je een jarenlang verblijf in een GGZ-instelling ook noemen. Lukt het begeleid wonen een beetje? Beetje leuke medebewoners?

brutus68 | 24-02-11 | 16:26

@Turrukje | 24-02-11 | 16:19
U bedoelt Fatima Elatik?
rara | 24-02-11 | 16:22 | + 0 -

Nee en verder noem ik geen namen. Dit soort dingen worden vaak niet naar buiten gebracht en terecht.

Turrukje | 24-02-11 | 16:26

@ rara | 24-02-11 | 16:23
Niet. Maar na herhaald verzoek en een drie-jarig lopende procedure bij de Hoge Raad heeft hij eindelijk een pc mét internetverbinding gekregen.

Pa Cartwright | 24-02-11 | 16:25

(S)links gespeeld door Joop. Zouden opzeggingen van Vara leden misschien ook nog een rol hebben gespeeld?

Koffiezoetje | 24-02-11 | 16:24

@Haagse-Geertje | 24-02-11 | 16:19
Je kan veel over SB zeggen, maar links is ie niet.

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 16:24

Jackanders | 24-02-11 | 16:19 |
Geen idee hoeveel het er zijn? Relevant ? De VARA wordt hier uitgemaakt voor leugenaars. Terwijl ik uit de PVVstemmer hoek in mijjn dichte omgeving zelf bedreigingen heb meegemaakt. Het bestaat dus wel en het is inderdaad net zo triest als bedreigingen uit de linkse hoek. Maar in plaats van dit afkeuren beginnen de usual suspects hier te kankeren op links.
En dit soort topics lijken soms een kweekijver voor die figuren , dus aan de andere kant prijs ik de disclaimer van Bert weer.

Turrukje | 24-02-11 | 16:24

@Superior Bastard | 24-02-11 | 16:20

Rook jij Texas-shag?

brutus68 | 24-02-11 | 16:24

-weggejorist-

mokaa | 24-02-11 | 16:24

@Haagse-Geertje | 24-02-11 | 16:22
Sinds wanneer mag je weer vrij rondlopen?

rara | 24-02-11 | 16:23

"Wilders zou dan volgens jou debiele redenatie de AIVD en de tweede kamer en al die mensen die daar over gaan al jaren voor het lapje houden"
@ Haagse-Geertje | 24-02-11 | 16:19

Ja. Mooi man.

Pa Cartwright | 24-02-11 | 16:23

Superior Bastard | 24-02-11
Ik heb jarenlang in de hulpverlening gezeten, ik haal die typetjes als jij er feilloos uit.

Haagse-Geertje | 24-02-11 | 16:22

@Turrukje | 24-02-11 | 16:19
U bedoelt Fatima Elatik?

rara | 24-02-11 | 16:22

-weggejorist-

mokaa | 24-02-11 | 16:22

Haagse-Geertje | 24-02-11 | 16:19

.. en meejoelen met palestijnse nationalisten.

skinner | 24-02-11 | 16:21

-weggejorist-

mokaa | 24-02-11 | 16:21

@ Fatwabuster | 24-02-11 | 16:15
Waarom?

Overigens, wie ben jij om dat te gebieden. Pfff.

Pa Cartwright | 24-02-11 | 16:21

Haagse-Geertje | 24-02-11 | 16:19
ROFLOL! Heerlijk. Vooral die nét iets te accurate beschrijving.

Superior Bastard | 24-02-11 | 16:20

@mokaa

ga eens terug naar school..
Enigste... tjsk.

geitenneuker | 24-02-11 | 16:20

Lokitor | 24-02-11 | 16:17 |
Jij denkt dat dat soort figuren niet bestaan ? Grapjas..

Turrukje | 24-02-11 | 16:20

lion@night | 24-02-11 | 15:59
Ik ga er eerder van uit dat u gelijk heeft dan dat u ongelijk heeft. Links menschen zijn zure bommen. Keer op keer bewijzen ze dat alles wat zij vinden de waarheid is en wat de rest vind per definitie niet klopt!
Als ze regeren maken ze het land kapot met hun achtelijke ideeen en als ze niet regeren gaan ze er alles aan doen om de democratie te dwarsbomen tot zij weer op het pluche zitten.
Kotsmisselijke lui die dit land kapot maken!

gozahtje | 24-02-11 | 16:20

Superior Bastard | 24-02-11 | 16:10
Tering ben jij simpel zeg, Wilders zou dan volgens jou debiele redenatie de AIVD en de tweede kamer en al die mensen die daar over gaan al jaren voor het lapje houden, als dat is dan is Geert helemaal geniaal.

Hop nu weer terug naar linkse fascistische vrienden op joop.nl, kun je lekker op rechts kankeren met je Hollandia biertje en je afgekloven Texas shagje, stumpert....

Haagse-Geertje | 24-02-11 | 16:19

@Turrukje | 24-02-11 | 16:17
Er zijn er vast wel een paar, maar of het er veel zijn is maar de vraag.

Jackanders | 24-02-11 | 16:19

En ook triest dat mensen niet geloven dat er uit die hoek veel wordt gedreigd. Ik ken in mijn persoonlijke omgeving een publiek figuur die politie voor de deur heeft gehad wegens bedreigingen uit de rechtse hoek.

Turrukje | 24-02-11 | 16:19

wat er met die cartoon gebeurd door wie interesseert me niet. Wat me vooral opvalt is de reden waarom: blijkbaar zijn die PVV-amoeben van hetzelfde soort als wat ze zo verafschuwen: meteen gaan dreigen op leven en dood als het je niet zint. Als het een moslim was geweest was de (PVV)wereld te klein geweest...

hanz71 | 24-02-11 | 16:18

Misschien waren het weer die levensgevaarlijke 'anonieme Nederlanders die geen pvda stemmen', die ook Naima Ajouaau bedreigd hebben: plixi.com/p/74813419

Daar zou ik ook voor zwichten.

Prof. D.A.H. Vintik | 24-02-11 | 16:18

Uw layout is stuk. Ik gebruik Chorme. Heb het ook al geprobeerd met IE 7, maar dat helpt niks.

fail | 24-02-11 | 16:18

Muffepeer | 24-02-11 | 16:03

Dat flikten ze ook toe ze Fortuyn hadden omgelegd, linkschmenschen hebben nou eenmaal een wonderlijke kijk op de werkelijkheid.

skinner | 24-02-11 | 16:17

@mokaa | 24-02-11 | 16:13
Stemmen, dat kunnen ze ook.

Jackanders | 24-02-11 | 16:17

Bedreigingen ? Wat welke waar door wie en is er al aangifte gedaan ? Klinkt als en ruikt naar bullshit !

Censuur ? Het lijkt meer op eigen falen onder het tapijt moffelen aangezien de cartoon dingen insinueert die te walgelijk voor woorden zijn!

Waarom nu ineens verwijderen ? Proberen ze hiermee hun eigen dwaling een positieve spin voor links te geven door rechts de schuld te geven en even als extreem en gevaarlijk te betitelen ?

Kortom, bullshit, eigen walgelijke inzicht, links huilie huilie, rechts bashing....

Lokitor | 24-02-11 | 16:17

Veel van dat dreigvolk hangt ook hier rond Bert. En hoe lang heb je erover nagedacht om toch de slachtoffers een trap na te geven. Leuk die disclaimer maar het verandert weinig... Jammer hoor.

Turrukje | 24-02-11 | 16:17

@mokaa | 24-02-11 | 16:13
"Smerige pvv tokkies" rijmt niet "klagen en dreigen".

Zucht.

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 16:16

@mokaa | 24-02-11 | 16:13

Dat klagen is niet zo erg, maar dat dreigen...

brutus68 | 24-02-11 | 16:16

@mokaa | 24-02-11 | 16:13
"Smerige pvv tokkies" rijmt niet "klagen en dreigen".

Zucht.

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 16:15

@Lewis Lewinsky: vreemd, bij mij is-ie écht verdwenen... Het spookt hier!

Argyronauta | 24-02-11 | 16:15

mokaa | 24-02-11 | 16:13
Tieft eens op trol...!

Fatwabuster | 24-02-11 | 16:15

-weggejorist-

mokaa | 24-02-11 | 16:13

@gentle giant | 24-02-11 | 16:09
Die loopt voor paal...

rara | 24-02-11 | 16:13

@Argyronauta | 24-02-11 | 16:11
Hij staat er gewoon nog. Zie 15:55.
Het is inderdaad en gore vara-streek. Dat wel.

Lewis Lewinsky | 24-02-11 | 16:13

Waarom nu weer een disclaimer, alsof het anders niet duidelijk zou zijn dat geenstijl dreigementen leuk vindt.

Vredige libertariër | 24-02-11 | 16:11

Hé, mijn commentaar is opeens spoorloos verdwenen. Nog maar eens proberen:

Ik geloof geen moer van die bedreigingen. Dat riekt me veel te veel naar een goedkope linkse truc om een excuus te hebben om die cartoon weg te halen, en gelijk te insinueren dat pvv-ers achter die zogenaamde bedreigingen zouden zitten. Echt een gore vara-streek.

Argyronauta | 24-02-11 | 16:11

Even helemaal off topic: GODSKELEERTIG! Ik schrok me de tering! Wat ziet dat er verschrikkelijk uit hier! Doe eens heel snel wat aan die akelige typografie! Sjeezis wat leest dat ontiegelijk waardeloos!

Kitstra | 24-02-11 | 16:11

@Jackanders | 24-02-11 | 16:07
Dank voor de aanvulling!

Pasta-saus | 24-02-11 | 16:11

@Superior Bastard | 24-02-11 | 16:08

Het zullen je kiezers maar zijn. Niet iets om trots op te wezen.

brutus68 | 24-02-11 | 16:10

De Kampsjeng | 24-02-11 | 16:07
Het is toch niet zo dat Jolo de speeches van Ghadaffi schrijft?

Fatwabuster | 24-02-11 | 16:10

Haagse-Geertje | 24-02-11 | 16:01
Jij moet inmiddels wel een heel alupak aan hebben.
Ik denk overigens dat Wilders ook helemaal niet bedreigd wordt, maar net doet alsof om stemmen te trekken.
Lutser.

Superior Bastard | 24-02-11 | 16:10

Nooit gedacht dat FvJ nog ruggengraat had...

da wizard | 24-02-11 | 16:10

@Superior Bastard | 24-02-11 | 16:08
Dus jij gelooft dit?

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 16:09

@Schaamharing | 24-02-11 | 16:06
Die reaguurders op DeJoop.nl geloven alles blind wat er op die website staat inderdaad. Terwijl er zoveel onzin bijstaat.

Pasta-saus | 24-02-11 | 16:09

Sinds die middelvinger op GeenStijl stond, is het eigenlijk maar bergafwaarts gegaan met van Jeauleaux

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 16:09

toontje ook de voosheid van het publieke bestel aan. gesoepsidieerde partijpolitiek over de ether en internet bedrijven. wat is dit ook een ontzettende kut lay out. wie haalt het in zijn hoofd om wit op wit, of zwart op zwart te ontwerpen.

minimá-armezusvan.. | 24-02-11 | 16:09

Schaamharing | 24-02-11 | 16:06
Ja, want de VARA doet valse aangiftes en pvv-groupies zullen zoiets nooit doen. Dat zijn alleen maar fatsoenlijke mensen die op een fatsoenlijke meneer stemmen die fatsoenlijke retoriek bezigt. Volstrekt niet ophitsend of opruiend.

Flodder | 24-02-11 | 16:09

PVV Tokkies die dreigen als de eerste beste haatbaard.
Mooi man.

Superior Bastard | 24-02-11 | 16:08

@Pasta-saus | 24-02-11 | 16:05
Onder het daarvoor bestemde topic moeten de klagers zijn idd.

Jackanders | 24-02-11 | 16:07

@Detlev Tarnowitz | 24-02-11 | 16:06
En terecht..

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 16:07

Het eerste grote succes van de virtuele knokploegen van Wilders.

Flodder | 24-02-11 | 16:07

Wees overigens niet té hard voor van Jole. Hij is een beetje 'raar'. Herrinner me nog hoe hij bij De Leugen Regeert een verband probeerde te leggen tussen lustmoordenaars en SUV-rijders. Echt hilárisch.

De Kampsjeng | 24-02-11 | 16:07

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 16:03
Ja mijn verhevenheid maakt het zo moeilijk om überhaupt een stem uit te brengen. Wilders moet op mij stemmen, zo zie ik het.

Detlev Tarnowitz | 24-02-11 | 16:06

Al die reaguurders op Joop.nl zijn al zo gebrainwashed dat ze werkelijk waar denken dat er medewerkers bedreigd zijn door PVV'ers. Zucht...

Schaamharing | 24-02-11 | 16:06

@neworder | 24-02-11 | 16:03
Klagen over de lay-out niet in de comments.

Pasta-saus | 24-02-11 | 16:05

mokaa | 24-02-11 | 15:46
'Hang'em high!'-gillende psycho's bestonden 500 jaar geleden ook al in ruime mate in ons land van lompe boeren en horkerige handelaars.
Het direct koppelen van een politieke partij (eerder de LPF, in dit geval de PVV en als die eenmaal vergaan of established is, weer een andere partij) aan een toename van het aantal schuimbekkende gekken is het omdraaien van de werkelijkheid.
Of dacht je misschien dat schuimbekkers alleen in Libië en omstreken wonen?
We hebben met dit fenomeen te maken, met of zonder PVV.
Vervelend voor webmasters en voor degenen die bedreigd worden. Maar aangifte doen van bedreiging is het enige dat zou kunnen helpen.

Krachtmeester | 24-02-11 | 16:05

@gozahtje | 24-02-11 | 15:50

Wat dat betreft kunnen extremen mekaar een hand geven. Letterlijk. Linksch en Rechtsch in extremo gebruiken geweld, terreur, intimidasie en andere beproefde middelen om hun zelotische waanideeën door 's andermans strot te duwen.

RobbieG | 24-02-11 | 16:04

-weggejorist-

mokaa | 24-02-11 | 16:03

Tuurlijk draai de rollen maar om, ga maar weer in de slachtoffer rol zitten. Rot toch op.

Muffepeer | 24-02-11 | 16:03

Even Off Topic; wat een kudt lettertype gebruiken jullie voor de onderwerpen...

neworder | 24-02-11 | 16:03

@Detlev Tarnowitz | 24-02-11 | 16:01
Vanuit filosofisch oogpunt is iedereen een racist. Je voelt jezelf toch altijd verheven boven anderen. Moet eens onderzocht worden.

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 16:03

@luisindepels | 24-02-11 | 15:57
je kunt ook FF opstarten, hoef je geen tooltje voor te downloaden.

Rest In Privacy | 24-02-11 | 16:03

@Detlev Tarnowitz | 24-02-11 | 16:01
Tuurlijk is het totale bullshit. Ik verzin het ook niet, van Jolo en z'n achterban wel.

Pasta-saus | 24-02-11 | 16:03

De cartoon moet terug, als bewijs dat linkse humor niet bestaat.

skinner | 24-02-11 | 16:03

skinner | 24-02-11 | 16:00
precies

conqueror | 24-02-11 | 16:02

Pasta-saus | 24-02-11 | 15:52
20 procent van de Nederlanders bedreigt wel eens een Vara-medewerker. Nou vraag ik je. Maar het is idd bullshit want ik ben een racist maar stem geen Pvv.

Detlev Tarnowitz | 24-02-11 | 16:01

Ik geloof helemaal geen reedt van die bedreigingen, dit is gewoon weer een truukje om ff de negatieve aandacht op de PVV te richten, ik durf echt alles wat ik heb te verwedden dat er niet één medewerker is bedreigd door wie dan ook vanwege die cartoon.

Haagse-Geertje | 24-02-11 | 16:01

Dit is volgens mij meer bedoelt als "jongens zie nu eens wat die pvv-ers ons aandoen ;-( We worden bedreigt door het schorriemorrie van rechts. huiliehuilie. Ach ja, hoe melk je een linkse cartoon uit. Kotst van die joop

conqueror | 24-02-11 | 16:01

@eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 15:55
Dat allochtonenquotum is echt zo'n PvdA dingetje. Integratie zo weerspiegelen dat het geweldig is gelukt en vooral de 'buitenlanders' niet in een negatief daglicht zetten.

Pasta-saus | 24-02-11 | 16:01

Knappe lay out! Complimenten hoor.

Wat de bedreigers betreft. Jullie zijn de nagel aan de doodskist van de beschaving. Virtual trailer trash.

Wat de van enige werkelijke moed verstoken Vara betreft. Jullie hebben een rug gekregen om hem recht te houden.

Stelletje salonsocialisten. Bah.

pius | 24-02-11 | 16:00

Ik geloof er helemaal niks van, waarschijnlijk een laffe linkse smoes om van die kutcartoon af te komen.

skinner | 24-02-11 | 16:00

@Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 15:51
zou ik ook doen als ik een schuimbekkende Pvda'er met rozen en boog achter me aan heb lopen.
;)

Rest In Privacy | 24-02-11 | 16:00

Twee keer fout en veel gratis publiciteit voor GW, tja met zulke vijanden........!!!!

Zwadderneel | 24-02-11 | 16:00

1. Joop.nl
2. Vara.

3. laat maar weer.

Creaguurder | 24-02-11 | 15:59

@gozahtje | 24-02-11 | 15:50
Bedenk maar zo; dit is een zeer realistisch uitgangspunt.
Tijdens de verkiezingen bleek dat de Linksche omroep geen middelen schuwde om, vooral de PVV, ik kwaad daglicht te stellen.

Laat de VARA dan met serieuze bewijzen op de proppen komen dat er van bedreiging sprake is. Ik geloof er namelijk vrij weinig van.

Rest In Privacy | 24-02-11 | 15:59

Wat kan mij de VARA en die k*tlinksen schelen verliezen gaan ze toch.

Ik wil alleen maar zeggen mooie nieuwe lay-out van GeenStijl......

Rein 8570 | 24-02-11 | 15:59

@gentle giant | 24-02-11 | 15:56
Valse aangevers kunnen vervolgd en veroordeeld worden...

rara | 24-02-11 | 15:58

@Heau even | 24-02-11 | 15:54
DeJoop, en ook van Jolo, zijn gewoon gevaarlijk voor de objectiviteit. Hier het gehele artikel btw(http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/rechter_beschermt_minderheden_tegen_wilders/). Geschreven door Danen, Nuff Said.

Pasta-saus | 24-02-11 | 15:58

Kees Maf | 24-02-11 | 15:54

Ik zal je baas inlichten vriend!

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 15:58

Mensen die nu alle PVV-ers verantwoordelijk houden voor VARA bedreigingen zouden consequent moeten zijn... #bedreigingen #islam

sjongejonge123 | 24-02-11 | 15:57

@Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 15:52
En waar kan ik dat kopen?

luisindepels | 24-02-11 | 15:57

@Heau even | 24-02-11 | 15:45

Ordinaire politeke zet van de VARA? Nu ga ik echt even advocaat voor de duivel spelen. De JOOP vaart dan wel onder de VARA-vlag maar heeft een eigen redactionele verantwoordelijkheid. De VARA zou deze (spot)prent nooit in de VARA-gids geplaatst hebben, echter de JOOP heeft wel de vrijheid om de prent in kwestie op haar site te zetten. Of het kies is, is een ander verhaal. Dat er vervolgens allerlei malloten rondlopen die het menen te moeten opnemen voor hub gekwetste grote blonde leider geeft te denken, zeker als het om het letterlijk bedreigen gaat van VARA en JOOP-mensen. Anderzijds: de VARA had kunnen weten dat ze een keer gelazer met de JOOP zouden krijgen, zeker met zo'n notoire drammer als Van Jole. Dat heerschap staat garant voor ellende.

brutus68 | 24-02-11 | 15:57

-weggejorist-

mokaa | 24-02-11 | 15:57

Bedreigers zijn tuig, allemaal!
Valse aangevers van bedreigingen zijn tuig, allemaal!

gentle giant | 24-02-11 | 15:56

wat de fuck is er met die layout gebeurd

3747 | 24-02-11 | 15:56

@Buffell | 24-02-11 | 15:54
Jezus, ben jij er ook weer? Dat is lang geleden zeg...

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 15:55

Pasta-saus | 24-02-11 | 15:51

Precies! En als men zich wel correct aan bv. een allochtonenquotum houdt en niet naar kwaliteit kijkt krijg je dus iemand van het kaliber Fatima Elitak op de koffie. *iets van uitschot en links tuig mompelt*

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 15:55

@mokaa | 24-02-11 | 15:53
"we" ? Wie bedoel je daarmee ?

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 15:55

De cartoon had geen functie meer, dus een week voor de verkiezingen dat ding maar afgeschoten, zodat het nog voor een laatste keer onder de aandacht komt..... en uiteraard, ongefundeerd en zonder enig bewijs 'de PVV stemmer' de schuld geven....

Fatwabuster | 24-02-11 | 15:55

Ik geloof geen moer van die bedreigingen. Dat riekt me veel te veel naar een goedkope linkse truc om een excuus te hebben om die cartoon weg te halen, en gelijk te insinueren dat pvv-ers achter die zogenaamde bedreigingen zouden zitten. Echt een gore vara-streek.

Argyronauta | 24-02-11 | 15:55

Spagetti saus....
Is this one for real?

Dat is van nog lager allooi dan ik ooit had kunnen denken.

geitenneuker | 24-02-11 | 15:55

@mokaa | 24-02-11 | 15:52

Dik en lelijk? Rechtse mensen zijn juist aantrekkelijker!

luisindepels | 24-02-11 | 15:54

@Speedveld | 24-02-11 | 15:47 |
Krijg het nou eens door dat zwitsal-hoofdje dat je voor klachten over de site mag mailen naar de redactie.. Dus de hele tijd zeiken over de l.ayout is niet gewenst,begrijpelijk.

Voor de rest kun je onder het 'lente' topic gerust wat brainstormen over hoe en wat.

OT/
Welgeteld vier keren heb ik de Joop site bezocht,dus kan moeilijk een oordeel vellen over de Jopen daar.Met hun cartoons.

de grote Anti | 24-02-11 | 15:54

Vermakelijk hoor, dat Joop.nl!

Buffell | 24-02-11 | 15:54

Pasta-saus | 24-02-11 | 15:52 |
Zo, dat getuigt pas van schandalige generalisatie alsmede een bedroevende neiging alles wat niet links is uit te maken voor racist.
Allemachtig zeg.

Heau even | 24-02-11 | 15:54

Gewoon een nieuwe draai en spin om die rot cartoon weer in het nieuws te brengen.
Misselijke streek weer van die VARA.

070 | 24-02-11 | 15:54

(OT) w00t, ik kan weer reaguren op het werk! Da's jarenlang geblockt geweest!

Kees Maf | 24-02-11 | 15:54

-weggejorist-

mokaa | 24-02-11 | 15:53

Smakeloze cartoon. Maar als ze kloten hebben bij Joop laten ze 'm staan. Zeker nu het nieuws is.

Kees Maf | 24-02-11 | 15:53

ik had ook op me partyflock gezet dat we dat niet moeten willen zo een plaatje jatog dus misschien daarom ook weggehaald ik weet niet

DeDart | 24-02-11 | 15:53

@luisindepels | 24-02-11 | 15:52
Reaguurderstooltje van atm0s.

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 15:52

Ik heb helemaal geen - tjes en + jes.
Hoe komen jullie daaraan?
Ik wil ze ook, hoor!

luisindepels | 24-02-11 | 15:52

Bekijk hier de objectiviteit van DeJoop:
-
"Tien procent van de Nederlandse bevolking is uitgesproken racistisch en komt daar zelf ook openlijk voor uit. Naast deze harde kern van racisten kent Nederland een grotere groep (zeventien procent) die zelf toegeeft af en toe racistisch te zijn. Dat komt aardig overeen met de omvang van de achterban van de PVV, die in de peilingen rond de twintig procent schommelt."
-
Duidelijke conclusie... 20 procent racist staat gelijk aan 20% PVV, zo klaar.

Pasta-saus | 24-02-11 | 15:52

Jeauloox is ook maar een gerant van Joop, omdat-ie ooit, in een ver en duister verleden, Marcel van Dam heeft gepijpt in de bosjes rond de Kralingse Plas.

Biff Eagleburger | 24-02-11 | 15:52

-weggejorist-

mokaa | 24-02-11 | 15:52

Ik heb helemaal geen - tjes en + jes.
Hoe komen jullie daaraan?
Ik wil ze ook, hoor!

luisindepels | 24-02-11 | 15:52

Geile Markeerstift | 24-02-11 | 15:50
Er is aangifte gedaan.

Bodde | 24-02-11 | 15:51

@lion@night | 24-02-11 | 15:49
Ik ben ook erg geshoqueerd en zal zeker aangifte doen.

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 15:51

@eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 15:46
Precies. En Rutte heeft ook duidelijk gezegd dat hij voor de beste heeft gekozen en niet voor een quotum....Sowieso, wat een onzin. Dan kan er dus een man eruit worden geschopt, niet omdat hij z'n huiswerk niet goed doet, maar puur omdat het een man is. DeJoop heeft niks met objectiviteit te maken.

Pasta-saus | 24-02-11 | 15:51

Grappig dat verlichte elitaire linkschmenschen zoals van dat satirische programma PowNed&WitMan de GedankenPolizei denken te moeten spelen over andere verlichte elitaire linkschmenschen zoals Haupt SturmBannführer Von Jeauleua c.s.

RobbieG | 24-02-11 | 15:50

is er aangifte gedaan van de bedreigingen? Indien nee: dan riekt dit naar een vuile publiciteitsstunt om de PVV-aanhang in het verdomhoekje te zetten.
Indien er inderdaad dreigementen zijn geuit: gaarne z.s.m. aangifte doen en moge de bedreigers zich bedreigd gaan voelen!

Geile Markeerstift | 24-02-11 | 15:50

lion@night | 24-02-11 | 15:39
Zullen ze bij de VARA niet met opzet een scenario willen schetsen waarin ze onder dreiging een cartoon verwijderen? Zo krijgen ze eerder bijval van hun achterban in hun mening tegen de PVV, zo van: 'zie je wel, het zijn allemaal extemistische klootzakjes die PVV-erts, ze gaan meteen over tot bedreigen.'

gozahtje | 24-02-11 | 15:50

Kan nu trouwens wel leuk mijn frustraties uiten met die +'jes en -'tjes.

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 15:49

@Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 15:45
mag hopen dat je niet met rozen bent bekogeld?
Die stekels aan zo'n Pvda-roos kunnen namelijk aanzienlijke snijwonden veroorzaken en aldus permanente schade achterlaten.

Rest In Privacy | 24-02-11 | 15:49

De linkse kerk is gewoon bang van de PVV omdat die linkse hobby's wil aanpakken. Was de PVV er niet dan was een rationeel lid van de VVD, bijvoorbeeld Rutte de nieuwe nazi. Remember Bolkestein. En als het demoniseren niet het gewenste effect heeft dan leggen ze het electorale gevaar voor links gewoon om. Remember Fortuyn.

kempenaer | 24-02-11 | 15:49

@belly | 24-02-11 | 15:44
Tuurlijk waren het PVV gekkies. Die houden er net zo belachelijke ideeen op na als die moslim fundi's. je ziet het elke keer weer als er kritiek op Wilders komt, die volgens het klapvee niet terecht is, dan volgt er een tsunami aan bedreigingen en scheldpartijen.

Bodde | 24-02-11 | 15:48

-weggejorist-

mokaa | 24-02-11 | 15:48

@Pasta-saus | 24-02-11 | 15:46
Ik ook wel, maar ik kan nergens bewijs vinden..

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 15:47

mokaa | 24-02-11 | 15:46 |
Heeft u links weleens horen lullen? Net zo erg, het gaat over en weer.

Heau even | 24-02-11 | 15:47

@mokaa | 24-02-11 | 15:46
Let eens op je spelling voordat je gaat blaten.

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 15:47

Joop : Onafhankelijk?
waar komt dit vandaag, voleng mij is dat nooit geclaimd.
De betaler bepaalt... en waarom niet.

Zonde dat ze de cartoon offline halen.
"Joop.nl is niet mijn pagina vriend" en de cartoon vond ik smakeloos, maar men is geheel vrij in NL om 'm te plaatsen zonder vervelende consequentie..

Disucssie ok, bedreiging niet ok

geitenneuker | 24-02-11 | 15:47

Heau even | 24-02-11 | 15:45 | + 0
Wordt eens wakker. Je murmeld.

Fukjoe | 24-02-11 | 15:47

Hahahahaha, recht in your face van Jole. Pedant links ettertje krijgt billenkoek, mooi toch? Joop.nl speelde met liefde hoog spel naar Wilders toe. Op het ordinaire af. Dan krijg je dat soort tegenreacties. En rot op met die disclaimer, ieder fatsoenlijk mens is tegen bedreigen. Overigens geloof ik helemaal niets van die bedreigingen. Zullen wel van die onrendabelen zijn geweest, per mail. Dat hoort geloof ik bij de tijdsgeest. Tuig is dankzij die verheffingsideaken net zo luid hoorbaar als gewoon volk. Dat nu juist de VARA van zoveel laaggeschoolde assertiviteit schrikt maakt alles dubbel zo ironisch.

De Kampsjeng | 24-02-11 | 15:47

IK geloof er even helemaal niets van. Gewoon een intern besluit, lekker aandikken met "bedreigingen". Zeker ingefluisterd door dezelfde spindokter, die de NS deed besluiten om melding te maken van "tientallen vervolgingen" inzake de OV-chipkaart.

Tux1337 | 24-02-11 | 15:47

@Marcus Porcius Cato | 24-02-11 | 15:44
Klopt. De VARA zal aangifte moeten doen, anders wordt het wel wat ongeloofwaardig.

rara | 24-02-11 | 15:47

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 15:40
Moammar von Loghausen is onverbiddelijk. Eigen meningen hebben ook niet.

Ik probeerde enkel de ernst van dit bericht te benadrukken door dit te spiegelen aan de mening over de nieuwe (LOdienietgenoemdmagworden)

Speedveld | 24-02-11 | 15:47

@Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 15:45
Ik zie de VARA er gerust voor aan dat te faken om "imagoschade" te voorkomen.

Pasta-saus | 24-02-11 | 15:46

Pasta-saus | 24-02-11 | 15:42

Het is niet van belang of het een man, vrouw, heaumeau, allochtoon, lesbo is o.i.d., het gaat om de kwaliteit, maar daar ben je het vast wel mee eens hoop ik... Verder zeg ik: iedere belastingcent die naar Joop gaat is er een teveel. Dat zijn ook mijn belastingcenten goddomme...

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 15:46

-weggejorist-

dondermuis | 24-02-11 | 15:46

-weggejorist-

mokaa | 24-02-11 | 15:46

Onzin waarschijnlijk, ff snel voor de PS verkiezingen, PVVers in kwaad daglicht zetten.

wateenzooitje | 24-02-11 | 15:46

Opmerkelijk dat het Francisco van Jole gelukt is zo lang geheim te houden dat ze bedreigd zijn. Ze zijn vast met waterboarding bedreigd, zo vlak voor de verkiezingen.

Hansopje | 24-02-11 | 15:45

Maar even serieus, zijn er bewijzen van die bedreigingen? If not, bij deze ben ik bedreigd door schuimbekkende PvdA'ers, die mij achternazaten, al schreeuwend "het moet eerlijker, voor ons!"

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 15:45

Lewis Lewinsky | 24-02-11 | 15:43
Goed idee! *Fair Trade peop kopen gaat*

Krachtmeester | 24-02-11 | 15:45

@Krachtmeester | 24-02-11 | 15:41
Wat een lul, dan is ie tegen VvM. ;-)

Prof. D.A.H. Vintik | 24-02-11 | 15:45

Hmm wat moet ik hier nu van zeggen.

Ten eerste is het bedreigen van mensen vanwege hun mening natuurlijk abject en infaam. Als dit al is gebeurd, en niet een truc van de Vara is om een reden te creëren om de cartoon alsnog te verwijderen en rechts in een kwaad daglicht te stellen, dan moet dat ten strengste veroordeeld worden.
Ten tweede was de hele plaatsing van die cartoon natuurlijk al belachelijk. Dan kan je zeggen dat het vrijheid van meningsuiting is, het was natuurlijk een ordinaire politieke zet van de Vara. Probeer maar eens een rechts-geörienteerd cartoon daar geplaatst te krijgen. Elke vergelijking met WOII is te zot voor woorden en een devaluatie van de verschrikkingen tijdens die oorlog.
Ten derde is het zwichten voor geweld en bedreiging een teken van zwakte. Maar ik begrijp de keuze.

Ach goed, gemengde gevoelens dus.

Heau even | 24-02-11 | 15:45

Het gaat hier dan ook om zeer ernstige doodsbedreigingen. Kogelbrieven, doorgeladen pistolen, handgranaten, noem het allemaal maar op, wat de Vara zelf bedacht heeft. Dit bespottelijke persberciht komt zeker van Seif al Ghadaffi ? Of van Comical Ali ? De Vara, voor al uw linksche leugens. Ik ga ervan uit dat van al die duizenden doodsbedreigingen al aangifte is gedaan bij de politie ? Dat mag ik toch wel als minste hopen ?

Marcus Porcius Cato | 24-02-11 | 15:44

Tendensieus hoor die berichtgeving meneer BerBrussen: "Dit omdat teveel Vara-medewerkers te ernstig werden bedreigd door PVV-gekkies", want nergens blijkt dat de Vara van mening is dat PVV aanhangers deze bedreigingen geuit hebben........

belly | 24-02-11 | 15:44

@321123321 | 24-02-11 | 15:43
Meer een van de zoveelste fails van DeJoop.

Pasta-saus | 24-02-11 | 15:44

Handig die Baby Boometer en die Allochtoon-o-meter, maar toch vreemd dat je dan weer op de oude lay out van GS uitkomt!

gozahtje | 24-02-11 | 15:44

ach, die goeie ouwe Van Randwijk weer van stal gehaald?

Grand Marnier 150 | 24-02-11 | 15:43

Pics or it didn't happen.
Volgens mij is dit gewoon een stunt van links.

321123321 | 24-02-11 | 15:43

@Krachtmeester | 24-02-11 | 15:41
Probeer Fair Trade.

Lewis Lewinsky | 24-02-11 | 15:43

@veuve-clicquot | 24-02-11 | 15:35
Je bent paranormaal begaafd?

rara | 24-02-11 | 15:43

@Krachtmeester | 24-02-11 | 15:41
LOL

Pasta-saus | 24-02-11 | 15:42

Krachtmeester | 24-02-11 | 15:41

Hij is vast bang dat je handen nog naar peop ruiken...

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 15:42

DeJoop is nog niet eens misschien objectief. Lees dit kabinetbash artikel* giert het uit* http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/kroes_twee_vrouwen_is_te_weinig/

Pasta-saus | 24-02-11 | 15:42

@Bodde | 24-02-11 | 15:34
Leuke troll, 6-.

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 15:42

Speedveld | 24-02-11 | 15:38

Was fast een voutje van de redactie... Oh, je bent al weg zie ik!

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 15:41

Ik heb gisteren een groot bord, met daarop de naam van mijn buurman met poep geschreven, in mijn tuin geplaatst. Nu wil hij niet meer op de koffie komen. Onbegrijpelijk.

Krachtmeester | 24-02-11 | 15:41

Bodde | 24-02-11 | 15:34

-1 wilders zijn klapvee IS moet het zijn hoor

Triest dat de vara dit bij PVV stemmers legt

Prof. Drs. Klavan | 24-02-11 | 15:40

Speedveld | 24-02-11 | 15:38

Wat nu, krijg jij het grote L-woord wel in de comments! Zonet werd ik nog naar een schimmig emailadres geleid toen ik het probeerde...

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 15:40

Uiteraard het geheel volgens uitstekende linkse macht der gewoonte.. Luisteren of oprotten... Had vroeger in de klas ook al bonje met de leraren, omdat Blaster zich verzette tegen de linkse indoctrinatie en hersenspoeling. Ben toch nog gepromoveerd, al hoorde mijn gehele omgeving en ikzelf ook de tanden van de universtair docenten hoorbaar knarsen.

blaster | 24-02-11 | 15:40

-weggejorist-

veuve-clicquot | 24-02-11 | 15:40


De cartoon was zeer zeker smakeloos. Overduidelijk verwijst de cartoon naar gebeurtenissen uit de WOII (douche), toch een totaal ander uitgangspunt alwaar de PVV op wijst, zijnde de tuigdorpen. De cartoon is dan ook misplaatst en mist vrijwel enige aansluiting met het daadwerkelijke onderwerp als dat het kwetsend is voor nabestaanden van slachtoffers uit de W0II.

In hoeverre is er daadwerkelijk sprake van bedreigingen aan het adres van VARA-medewerkers?
Inmiddels is boven water gekomen, dat zeker de VARA, geen kans onbenut laat om waar mogelijk de PVV dwars te liggen. Gezien de kritiek heeft VARA?joop waarschijnlijk besloten (en wellicht na enkele boze mailtjes) de cartoon te verwijderen. Zodra het PvdA volk ook de cartoon gaat tegenspreken, zullen de alarmbellen rinkelen bij huize VARA/Joop, want dat gaat stemmen kosten.

Het vervolgens wegmoffelen onder 'wegens bedreigingen' en 'aangifte politie' kan puur een werkwijze zijn om hun eigen lafheid te verbergen.

Rest In Privacy | 24-02-11 | 15:39

-weggejorist-

Speedveld | 24-02-11 | 15:38

Op die manier geef je toch weer een mooie spin aan je flater, door te roepen dat "ppv-ers" je bedreigen.
Een beetje lafjes vind ik het ook wel.
En voor de rest mogen eventuele bedreigers wat mij betreft worden uitgenodigd op het politiebureau.

vetkleppert | 24-02-11 | 15:38

Nou eens kijken wie de beste spindoctors hebben en er munt uit kunnen slaan.

feddepetje | 24-02-11 | 15:38

@Bodde | 24-02-11 | 15:34
Wat een domme opmerking, Bouyeri.

Lewis Lewinsky | 24-02-11 | 15:36

Mooie smoes om die walgelijke cartoon te verwijderen. Nog even proberen wat politiek gewin eruit te halen door PVV-stemmers te beschuldigen van bedreigingen. Treurig linksvolk.

kempenaer | 24-02-11 | 15:36

@gs redactie.
Zoekterm met hamer ingetikt ... nu een barst in mijn scherm ... waar kan ik verhaal halen

veuve-clicquot | 24-02-11 | 15:36

Zo'n abjecte cartoon toch nog in je voordeel weten te spinnen. Knap gedaan Vara!
Vanavond huilende en vermomde Vara-medewerkers bij DWDD & P&W?

Prof. D.A.H. Vintik | 24-02-11 | 15:36

Bodde | 24-02-11 | 15:34 | + 0 -
Lekker goedkoop huillie huillie doen.

Fukjoe | 24-02-11 | 15:36

afhankelijk van de invloed op de "peilingen" van maurice de hond is deze beslissing genomen. Niet meer en niet minder. Eind volgende week staat de cartoon weer op Joop in het kader van vrijheid van meningsuiting .... * zucht *

veuve-clicquot | 24-02-11 | 15:35

Tja Wilders zn klapvee zijn net zo erg als fundamentalische moslims. Dat blijkt hier wel weer uit.

Bodde | 24-02-11 | 15:34

Het is het morele failliet van de JOOP. Alleen triest dat het op deze manier moest gebeuren.

brutus68 | 24-02-11 | 15:34

De vara is tuig. Allemaal! En het is verkiezingen binnenkort. Dus tijd om verhaaltjes in de wereld te zetten.

Fukjoe | 24-02-11 | 15:34

Een redactie die voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht.

Dirk Tang | 24-02-11 | 15:33

Beetje laffe disclaimer. Moet dat nou?

atoombom | 24-02-11 | 15:33

Die bedreigers hanteren haatbaardmethodes. Triest.

rara | 24-02-11 | 15:32

Net als dat doorgeladen pistool in het postvakje van Groen Links na de moord op Pim Fortuyn. Dat had achteraf ook niet bestaan. Mooie manier om mediaaandacht te genereren.

Petrus de Rewa | 24-02-11 | 15:32

Goed dat de demoniserende tekening weg is.
Het bedreigen van joop-mensen is natuurlijk niet in orde.

Lewis Lewinsky | 24-02-11 | 15:32

Op joop.nl staat nergens dat ze onafhankelijk zijn?

Zuurteregelaar | 24-02-11 | 15:32

Vond het een abjecte cartoon, maar censuur lijkt me te ver gaan.

Al met al bijzonder gênant.. dat gezever over cartoons hier, terwijl er niet eens zo heel veel verderop mensen daadwerkelijk worden afgeslacht omdat ze demonstreren...

satuka | 24-02-11 | 15:31

Ik wil bewijzen zien van die zgn bedreigingen

Robvanrubber | 24-02-11 | 15:31

@knight03 | 24-02-11 | 15:30
Maar dat wisten we toch al langer??

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 15:31

Jottum! Nu kan er tenminste weer een voltallig verkiezingsdebat plaatsvinden bij de VARA.

wakkere_nederlander | 24-02-11 | 15:31

-weggejorist-

Astronaut Arnuff | 24-02-11 | 15:30

Z'n nieuwste spotprent is ook al zo een toonbeeld van goede smaak.

Petrus de Rewa | 24-02-11 | 15:30

Jammer, vond het juist verhelderend te kunnen zien wat voor vuilspuiterij er bedacht wordt in de Joop hoofdjes

sjongejonge123 | 24-02-11 | 15:30

Ja de linkse streken van de PvdA/Vara ten top. Cartoon weghalen omdat zogenaamd een of meerdere medewerkers van de Vara zijn bedreigd. Dus toch nog ff trappen naar cq een beschuldiging uiten aan het adres van de PVV. Hoe laag kun je als omroep en partij zinken.

knight03 | 24-02-11 | 15:30

Ik ben benieuwd welke woorden ik in dit comment kan bezigen alvorens geenstijl.nl ingrijpt. Daar gaan we: *plop*

poursuivant | 24-02-11 | 15:28

Disclaimers zijn per definitie een knieval voor de islam.

Brits Folkestein | 24-02-11 | 15:28

-weggejorist-

Absurdist | 24-02-11 | 15:27

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl