Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Einde van een tijdperk: ingebouwd cassettedeck

cassettedektijdperk.jpgR.I.P. Het ingebouwde cassettedeck in auto's. Is niet meer. Laatste model ooit met deze optie schijnt een 2010 Lexus SC 430 te zijn. In 2011 worden er geen auto's, van welk merk dan ook, meer gebouwd met tapedecks. De nostalgie van de cassettes vol met nummers die van de radio waren opgenomen, het is een einde van een tijdperk. Okee vingers. Wie heeft wel eens meegemaakt dat een cassettebandje steeds langzamer begon te spelen, waarna je bij het ejecteren er achter kwam dat de tape tot in de versnellingsbak was afgewikkeld. Mooie tijden waren dat. Snik. Opdat we nooit vergeten. Maxell MX-S voor het gewin, trouwens.

Reaguursels

Inloggen

Idontgiveafunk | 10-02-11 | 13:38
Jaaa! Maar dan kon je nog wel overschakelen op radio en dat ging dan nog wel een paar dagen mee! Gouden tijden.

Booster | 11-02-11 | 11:36

~zucht~ ja, ben, adam & jeroen, ook nog rob & jeroen, de vrijdagavonden naast je radiootje...... jeugd van tegenwoordig weten niet wat ze gemist hebben..... * wegdromen naar lang vervlogen tijden doet*

Hollander01 | 11-02-11 | 10:44

vet! mijn auto (uit 2003) heeft nog een cassettebeck. Dat is dus nu een klassieker! Beste investering die ik ooit heb gedaan! (ook die 34 reparaties)

dyzc | 11-02-11 | 08:47

Buiswater dood, cassettedeck dood, what's next?

PJP de II | 11-02-11 | 02:47

TOch blijf ik het top spul vinden die bandjes. heb er zelf geeneen meer intussen maar ooit in een nostalgische bui koop ik weer zo'n akai cassetedeck met dolby b en c

Samtari | 11-02-11 | 02:46

Heel fijn! Wordt mijn Walkman Professional WM-D6C (in perfecte conditie) weer meer waard.
Ave, Evocatus

Evocatus | 10-02-11 | 23:50

-weggejorist-

strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 23:45

-weggejorist-

strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 23:36

@ad melkert

Dat is New Romantic wat jij noemt...... die muziekstijl had creatieve
videoclips.....

nl.wikipedia.org/wiki/New_romantic

strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 23:30

Ik heb 10 maanden een krantenwijk moeten lopen voor m'n eerste Akai cassettedeck, volgens mij de CS-MO2 of zo. Met heuse digitale VU-meters. Later nog een digitale tuner en een versterker en platenspeler gekocht, in zo'n witte Akai Cube. Maxell MX-S tapes erin en dan in de nacht van vrijdag op zaterdag "In the mix" van Ben Liebrand opnemen. Zaterdagsmorgens om 06.00 uur het cassettebandje eruit en in de Sony "koelkast" walkman doen om de krantenwijk te gaan lopen. En dan zaterdagavond stappen. 20 biertjes wegtikken en je hele weekopbrengst van je bijbaantjes joeg je er weer door. Those were the days...

Dr. U.I. Loor | 10-02-11 | 22:01

Doelgroep van Lexus = Kalende midlifecrises op wieltjes.
Wisten we al. Next...

Hijo del Sol | 10-02-11 | 21:23

Had twee jaar geleden nog deck in auto en luisterde naar bandjes die ik thuis op m'n dubbel autoreverse Philips FC567 deck van de radio opnam.Werd toen al uitgelachen door collega's.NIeuwe auto geen Cassette player meer leverbaar !Hoe nu ? Heb nu min of meer gedwongen de MP3 speler en podcasting ontdekt en luister nu de hele dag naar podcast's Een gedwongen overstap,maar alles went.

kees2 | 10-02-11 | 20:58

Bandje slopen... rolletje tape op een stokje steken. Uiteinde aan een lantaarnpaal binden en aan de andere kant van de straat wachten tot er een auto langs kwam. Lol dat we dan hadden.

Ook handig... kabel door een buis moeten trekken? Stuk tape uit een bandje in de buis frotten... aan de andere kant met een stofzuiger zuigen... Touwtje aan de tape binden, tape door buis trekken met touwtje kabel door buis trekken.

Cassettebandjes altijd handig!

grom | 10-02-11 | 20:56

En niet te vergeten China Crisis, ABC, Depeche Mode, etc.

ad melkert | 10-02-11 | 20:05

Of David Bowie, New Order en Elo.

ad melkert | 10-02-11 | 20:02

Tot 2003 cassettedeck in mijn auto. En inderdaad lekkere Italo-disco (Kano, Sabrinam My Mine, Gazebo) op de bandjes, maar ook Laura Brannigan, Lime, Alexander ONeill en Johhny Kemp.

ad melkert | 10-02-11 | 20:00

@Doc Damage | 10-02-11 | 18:22
Ja die heb ik nog gehad tijdens mijn DJ-periode rond 1996-1998. Voor het opnemen van de mixen. Werkte zeer goed en goede kwaliteit geluid.

-=PyP=- | 10-02-11 | 19:54

Ik heb een (radio)cassettedekje in mijn auto, sterker nog ik heb laatst nog een cassettebandje laten maken met "nieuwe" muziek erop. Want op alle andere bandjes, die lekker in mijn auto heen en weer schuiven, staat oude meuk en nostalgie. Heerlijk old school allemaal... voor als het op de radio niks aan is.

MacVulpen | 10-02-11 | 19:47

@Bigi Bana Boy | 10-02-11 | 15:12

Ik zie op de foto toch echt duidelijk Toyota staan..

Sufaoner | 10-02-11 | 19:36

Ik had André van Duin op TURBO casette...

yorkshire | 10-02-11 | 19:24

Nooit meer dagen met je cassetterecorder opnemen en opnemen voor je BEST OF-bandjes voor op vakantie... lekker onderhandelen met je ouders, om en om een bandje draaien.. ouwe tijd. Voorbij.

PTX | 10-02-11 | 19:19

Heb nog steeds cassettedeck in m'n auto, maar die verslindt de cassettes alsof het slechte coen en sander-grappen zijn. Dus dan maar radio

Delger | 10-02-11 | 19:03

@ Doc Damage je vergeet de high speed dubbing optie. kon je 2 keer zo snel kopiëren. Weer naar de buizenradio luisteren gaat.

grom | 10-02-11 | 19:00

Yeah tapes! Old school! Misschien moet ik mijn C64 met tape drive ook weer eens van zolder halen. Turboladers en spelletjes kopiëren met een dubbel cassettedeck! Dat ware pas tijden!

dutchdj | 10-02-11 | 18:46

Bandjes, kon er geen genoeg van krijgen... Afleveringen van The Wake Up Show rippen met je auto reverse double deck... Mooie tijden... Het was gewoon een hobby om het beste materiaal te vergaren haha...
www.yamahamusic.com.au/products/avit/...

Doc Damage | 10-02-11 | 18:22

Ik heb lekker oldschool de originele radio in de auto teruggebouwd :) met casette natuurlijk ! voorbeeldje : www.conofrei.com/commerce/images/uploa...

Kan ik lekker me oude mixtapes van Parkzicht en radio balans terugluisteren :P

Luister toch geen cd's in de auto, als ik maar gewoon radio aan kan zetten vind ik et al best :)

LeXXoS | 10-02-11 | 18:20

Ik heb nog een prima pioneer casettespeler in m'n huidige auto zitten, die gaat al 3 generaties auto mee sinds ik dat ding in 1998 gekocht heb,

Dezenaamhier | 10-02-11 | 18:09

strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 17:54

Ik heb het over 'toen' he... En Joy Division luister ik af en toe nog naar.

Heb prima spelende 8-track... alleen een beperkt aantal banden uit de periode 428-405 v. Bertje...

Docta | 10-02-11 | 18:00

vetkleppert | 10-02-11 | 13:30
En haar opvolger de superieure cr-7?

c10 | 10-02-11 | 17:53

Ik doe niet aan nostalgie. Bandjes waren KUT. ALtijd DJ's die door nummers heen kwekten, LP's die of niet op 1 kant pasten, of juist 10 minuten ruimte overlieten waardoor je iets raars ging opnemen 'omdat het paste'... Cheap Trick en daarna The Romantics of zo... Ik was zo blij met mijn eerste CD-speler die ik in 1987 voor 1000 gulden kocht! Helaas bleek mijn eerste CD (Joy Division - Unknown Pleasures: 56 gulden!) ook niet onkwetsbaar en zit ik nu dus ook qua cd's al weer aan de tweede generatie eigenlijk (alleen gooi ik muziek nu als .flac op mijn NAS en stream ik zaken... Ach ja...

Ik ga het missen, het contact afzetten terwijl het bandje nog speelde; hup weer een vouw op het bandje.
TDK SA 90 idd het ultieme cassettebandje, per 10 in handig doosje. Opnemen thuis met de 3 kops Sony en daarna in de gort draaien in de Manta........... zucht.

Dr. Knochenhausen | 10-02-11 | 17:46

Mijn autoradio heeft niet eens een cd speler meer. usb aansluiting sd kaart of audio in kan ik tussen kiezen.

dezeookalbezet | 10-02-11 | 17:41

Dit is eigenlijk het eerste nummer wat ik mij kan herinneren. Het klinkt zo
antiek met dat orgel op de achtergrond. En met deze lp op een pick up
raak ik een beetje off topic. Maar toch, wat een mooi nummer.

Moments and Whatnauts (Vinyl) 1975

www.youtube.com/watch?v=-CymeqRc8w8

strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 17:41

en dan te bedenken dat ik nog een AKAI tape-deck heb staan; doet 't nog ook :) Met (echte) houten kast... dat dan weer wel!

Rest In Privacy | 10-02-11 | 17:28

Was TDK niet de hoofdsponsor van Ajax?

Sir EnemA | 10-02-11 | 17:26

Jullie zijn echt eikels. Hoe laat ik iemand zich ECHT oud voelen? Juist ja, jeugdsentiment. Was ik de enige met een dubbel cassette deck zodat je van het ene bandje naar het andere kon opnemen? Peer-to-peer my ass, gewoon in real time 1-op-1 kopieren. DRM kenden we niet.

Ik heb later zelfs twee VHS-en geschakeld, kon je films 1-op-1 kopieren. Dat deden niet veel mensen.

Mijn Toyota uit 2003 heeft ook een cassette deck. In 2009 zocht ik een nieuwe auto, ging bij Lexus kijken. Keurig ALLE auto's nog met cassettedeck af-fabriek. Mark Levinson geluidsysteem, met cassettes.... Dus nogmaals, auto van €150.000+, LS 600h, gewoon cassette deck.....

feddomw | 10-02-11 | 17:25

@von sokkenstopfen

Misschien is dit wel een lekker wijf voor je?
Ik blijf dit humor vinden. Hoe dan ook, dit is pure disco.....

www.youtube.com/watch?v=aTuAv8f9KPs

strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 17:15

ulk | 10-02-11 | 14:43
IK!
Net Videobanden ,maar een gelúíd!

lilluke halve hoan | 10-02-11 | 17:14

HorselessRider | 10-02-11 | 16:51
Sorry, maar van neil young krijg je bijna spontane zelfmoordneigingen.
Wat een depressieve jankert is dat zeg!

von sokkenstopfen | 10-02-11 | 17:10

De Kampsjeng | 10-02-11 | 13:18
Had ik ! (dus baas)
Maar t bandje werd niet omgedraaid maar liep achterstevoren !
De kop draaide dacht ik.

lilluke halve hoan | 10-02-11 | 17:08

TDK MA x
Metalbandjes (Nee niet de muziek er kon alles op niet alleen metal)
En als ze wat ouder werden dat heerlijke gejengel in je Kadettje of Kever.....
*verder mijmeren doet*

lilluke halve hoan | 10-02-11 | 17:06

strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 16:37
Niets tegen homo's hoor, want ik vindt o.a. george michael en the petshop boys erg goed, maar dat kereltje van bronskybeat vond ik maar een vies eng mannetje,
en wist ik wel waar het over ging, want ik ben schijnbaar iets ouder dan jij, dus
dat homogejammer van hem zagen wij niet zo zittten.

von sokkenstopfen | 10-02-11 | 17:04

Kolere, wat een lelijke uitvoering zeg, die lexus. Niet zo gek dat daar een tapedeck in zit...

DrSnuggles | 10-02-11 | 17:04

zo ik kom straks de avond wel door zie ik
*lekker weer achter de atari ;)*

sufkut | 10-02-11 | 17:03

@ giardinosentiero

En toch is meneer (of mevrouw) GS-lid....

Moinie | 10-02-11 | 17:00

@giardinosentiero

Alles heeft z'n voor- en nadeel. Het levert leuke discussies op. En we zijn hier
gezellig de boel aan elkaar aan het lullen over cassette spelers, pick ups,
elpee's en jaren 80 videoclips. (Je mot toch wat als het buiten regent)
En dan is op Geenstijl reaguren een leuke bezigheid.

Volgend comment! Iemand?

strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 16:59

Oh wat is GS vermoeiend. De ene week de nostalgische LP helemaal afbranden ('beter dan cd'), maar de andere week juist treurig doen om een ander ouderwets audioapparaat.
Het is maar net wat ze uitkomt. Ik heb af en toe het idee dat de GS redactie een soort kweek is van nerds die nog wereldvreemder willen raken dan ze al zijn. Deuren dicht en lekker anoniem schreeuwen en schoppen tegen alles wat wél serieuze aandacht krijgt.

giardinosentiero | 10-02-11 | 16:54

ZZ top klinkt toch echt beter vanaf een bandje. Jesus just left Chicago and he is bound for new Orleans..... en de stoons : I dont wanna talk about Jesus, I just wanna see His Face....... ik koop alleen maar auto s met cassettespelerts !
oh ja Neil Young natuurlijk, met Hurricane, of, als er een meid naast je zit : Heart of Gold !!

HorselessRider | 10-02-11 | 16:51

En ik heb ergens nog een bandje liggen met een kabel, daar kon je je discman op aansluiten in de auto :) Damnn dat was cool... een discman!

Moinie | 10-02-11 | 16:49

@alex4all

Draai het verhaal eens om. Minder mobieltjes en minder gadgets. Dan krijg
je minder straling, is ook gezonder. Misschien neemt dan de stortvloed
aan info eens af. Het gebruik van de mobiele telefoon en ander spul
is nu eenmaal. Maar we hebben altijd tot ongeveer 1994 zonder gedaan.
Ik ben ook voorstander om de mobiel af en toe thuis te laten.
Scheelt een hoop stress. Even niet bereikbaar te zijn.

Minder mobieltjes en overige gadgets is natuurlijk niet meer mogelijk.
Aan de verkoop wordt stevig geld verdiend.

strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 16:48

Wanneer kappen we nou ook eens met analoge radio? Door alle mobieltjes en overige gadgets krijg ik nergens meer echt lekker bereik. Ik zou graag digitale radio willen hebben.

alex4all | 10-02-11 | 16:38

@von sokkenstopfen

In die dagen vertelde veel videoclips nog een verhaal. Je had alleen sky channel
dus je zat uren op sommige clips te wachten tot deze weer voorbij kwam.
Dit is ook een synthesizer klassieker en eigenlijk een triest verhaal.
En vroeger toen ik 12 was begreep ik maar niet waarom deze jongen ruzie had thuis.

www.youtube.com/watch?v=F6TYQaDthIY

strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 16:37

Op mijn Nakamichi was TDK gewoon kudt en Maxell MX FTW. TDK te dun gewoon. Veel te slap. Maxell Chroom ook veel beter trouwens.

*zich terugtrekt op sterk water*

FustViking | 10-02-11 | 16:35

Ik zit wel eens bij iemand in de auto en die heeft van die glimmende schijfjes. Ik meen dat ik dat vroeger ooit eens in een auto gehad heb.

vandezijlijn | 10-02-11 | 16:33

strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 16:06
De cult was inderdaad geweldig, maar tegenwoordig vergane glorie.
Zonde, erg zonde, dat weer wel.

von sokkenstopfen | 10-02-11 | 16:26

strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 15:59
goh, die was ik nog vergeten, maar ik ben er zoveel vergeten. Anyway, de jaren 80 was de mooiste tijd die we ooit gehad hebben. Buitenlanders die nog hun grote smoel nog dicht hielden, geen lastige morco's die de buurt en school niet terroiseerden, wegenbelasting die je zelf moest aangeven, en velen dat niet deden en dan hun auto om de 2 maanden op iemand anders z'n naam laten overschrijven, het leven goedkoop en betaalbaar was, je een huis kon kopen voor enkele tienduizenden guldens, een biertje nog maar 1,75 koste, in guldens wel te verstaan, uitgaan nog leuk en redelijk veilig was, want toen sloegen de portiers je 10 weken de intensive care in, waar je dan weken door een rietje je voeding kon binnen zuigen, niemand nog van het woord allochtoon had gehoord en allochtonen nog gewoon buitenlanders waren, je voor 5 gulden een zak friet ging halen waar je met 4 man van kon vreten als je moeder kip had gemaakt,
er naast ned. 1, 2, 3 er alleen veronica tv was, Radio 3 gewoon nog hilversum3 hete, currie en van inkel een tof radioprogramma maakten, incl. het roepieroepie vogeltje, andré van duin nog leuk was, we pas op stap gingen NA miami vice gezien te hebben, want anders telde je niet mee op die avond in de disco,
we veel gelachen hebben om spaan en vermeegen, de gemiddelde auto nog geen 200kmh kon, citroen met de eerste diesel kwam die dat wel kon, en de eerste bmw diesels waardeloze kutauto's waren. Ja, Dat was een mooie tijd.

von sokkenstopfen | 10-02-11 | 16:24

Vond het toch vooral geinig als opeens de muziek ophield en je dashboard volgespamd werd met zwart magneetlint. Alleen jammer van je muziek.
Nou ja, dan maar een dag lang alles terugrollen.

Platte_eend | 10-02-11 | 16:23

te koop voor bijna gratis,
Drie hutkoffers vol tapes van uitermatig slechte kwaliteit met regelmaat voorzien van de irritante jaren 80 stem van eric de Zwart en consorten.

Zuitschuip | 10-02-11 | 16:21

Gisteren nog even uitgelegd aan iemand wat in godsnaam dat rare grote ding in mijn klassieke yank was.
Een 8-track speler dus.
Dat is vast de volgende die uitsterft.

captainobvious | 10-02-11 | 16:17


1984 was eigenlijk de zomer van de italo, new romantics, wave en ook synthesizer pop.

En natuurlijk Howard Jones - What is love?
Dit hoor je nooit meer op de radio helaas......

En natuurlijk Howard Jones - What is love?

strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 16:11

Da's lekker, voor een godsvermogen aan TDK MA-XG's in de kliko. En ik dacht dat ik daar een leven lang plezier van zou hebben.

metzonderzijwieltjes | 10-02-11 | 16:10

*pinkt traantje weg*

Maar nu hebben we USB 3.0!!!1!

( . Y . ) | 10-02-11 | 16:09

@von sokkenstopfen

De mooiste uit je lijst hierboven is The Cult, dit is toch nog altijd een Rock Klassieker.

She sells sanctuary - The Cult, 1985......

www.youtube.com/watch?v=8I8mWG6HlmU

strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 16:06

Deze gozert nam altijd een Sony Metall Pro serie, onbetaalbaar destijds; +/- Fl 12,- per stuk voor 91 minuten opname kracht.

De tapes waren zo goed, dat de koppen van menig Walkman / Soundblaster / en Autoradio kopleet afsleeten.

Top was ook altijd, als het erorm was in de auto, en je had je tape nog in de speler op dashboard liggen, kompleet einde oefening.

Geweldige tijd, was dat toen, met veel uitruil onderling.

# gaat wandelstok pakken, om in het park te hangen #

Ron6019 | 10-02-11 | 16:04

* aan de tijd terug denkt van de top40, top50, de avondspits, de soulshow
en de losvast met jan rietman met halverwege de dik voormekaarshow.*

von sokkenstopfen | 10-02-11 | 16:04

Ik vind het altijd wonderlijk dat de autoradio's die er vanaf de fabriek ingezet worden altijd zo ver achter lopen in de tijd. Je betaald er een godsvermogen voor aux ingangen zijn zeldzaam terwijl een los lidl/aldi exemplaar voor 80 euro al jaren usb heeft. Om over navigatie maar te zwijgen. Een losse tomtom/garmin doet 150 euro als ze hem in een stukje plastic inbouwen is het ineens 2600 en dan nog lopen ze te kloten met cd's/dvd's.

voldemort | 10-02-11 | 15:59

* cassette met muziek van proppaganda, a flock of seagulls, duran duran, simple minds, level 42, the cult, the clash, love & money, nick kershaw, danny wilson, wham, genesis, swing out sister, the jam, inxs, thompson twins, howard jones, pigbag, the shamen, happy monday's en u2 opzetten gaat *

von sokkenstopfen | 10-02-11 | 15:59

Lekker hoor, op de TDK tapejes radio Freewave (Leidse piraat) opnemen, die hadden van die foute italo disco, 'car music' heette dat programma, geweldig. Heb een paar van die cassette's naar mp3 overgezet, inclusief ruis, jengel en wegvallende stereo. Heerlijk.

modderfokker23 | 10-02-11 | 15:51

En dan te bedenken dat de duurste radio/cassettespeler in de jaren 80 tot wel 3000 gulden kon kosten. pioneer en kenwood waren toen de meest geliefde modellen, en blaupunkt, phillips, alpine waren gewoon spuuglelijk.
Nu brengen die blaupunktradio's weer stiekum geld op, want in een oldtimer van de jaren 80 hoort gewoon zo'n ding in als je alles authentiek wil houden.

von sokkenstopfen | 10-02-11 | 15:49

@Randy McRanderson | 10-02-11 | 15:31
Helemaal als die Mazda dan ook nog eens achterop een Nissan dieplader staat....

An die ARBEIT | 10-02-11 | 15:45

Kaapstaanders en aandrukrollen.

poppermotje | 10-02-11 | 15:40

ach, ik koop toch alleen maar oude bakken waar je je goed bewaarde cassetespeler zelf inbouwt. Daaronder nog een bakkie en vooruit met de geit. Je moet wel wat te kletsen hebben 's nachts met lange ritten.

sufkut | 10-02-11 | 15:40

@strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 13:52
&
Petrus de Rewa | 10-02-11 | 14:00

Heb nog steeds een Radio Stad Den Haag jogging(pyama)broek.
Acidhouse op m'n TDK :( snik :(

Dutch Peanut | 10-02-11 | 15:38

@ John Toroflex | 10-02-11 | 14:50
Alleen die open reels deden het niet lekker in de auto... qua topic.

fietser | 10-02-11 | 15:35

An die ARBEIT | 10-02-11 | 15:28
Maar dát zou wat zijn zeg.

Randy McRanderson | 10-02-11 | 15:31

Randy McRanderson | 10-02-11 | 15:26
Okay, op de radio zelf dus. Maar goed, we praten over meer dan twintig jaar geleden en we weten allemaal hoe het menselijk geheugen werkt.

Bigi Bana Boy | 10-02-11 | 15:30

Blauwetand is helemaal de bom.
Instappen, 5 seconden wachten en 16 gieg aan muziek op m'n stuurwielbediening met nummervermelding op m'n (navi) scherm.

Dutch Peanut | 10-02-11 | 15:29

@Randy McRanderson | 10-02-11 | 15:26

Toyota maakt ook radio's, dus kan dit goed een Toyotaradio in een Mazda zijn...

An die ARBEIT | 10-02-11 | 15:28

K.Zwellever

Zie mijn verhaal hierboven. De elpee is onverslijtbaar als je er goed mee omgaat.
Die kunnen nog tijden mee. Het is met casettebandjes altijd maar aanklooien.
Hoe vaak zijn mijn TDK en Maxell bandjes wel niet de soep ingedraait.
Cassetebandjes zijn leuk, nostalgie maar het heeft geen toekomst. Het is
kwetsbaar spul.

strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 15:26

Bigi Bana Boy | 10-02-11 | 15:24
Rechts van de sleuf boven dat display achtige dingetje.

Randy McRanderson | 10-02-11 | 15:26

Randy McRanderson | 10-02-11 | 15:20
Waar dan ? ik heb nooit Toyota gereden (en dat voor een Surinamer ...) maar herken dat dashboard onmiddelijk. Nu heb ik flink wat auto's versleten maar dit moet volgens mij uit een Mazda 323 of 626 komen.

Bigi Bana Boy | 10-02-11 | 15:24

in mijn low budgt periode kocht in hema cassetes als die kapot gingen kon je dez eomruilen voor nieuwe.

dolffie | 10-02-11 | 15:22

Bigi Bana Boy | 10-02-11 | 15:06
Dat lijkt me stug beste jongen gezien het feit dat er Toyota op dat dashboard staat geschrevon.

Randy McRanderson | 10-02-11 | 15:20

Ik hield het altijd op Sony UX-Pro tapes, dat waren UX-S chrome met een keramisch loopwerk...

Vuurwezel | 10-02-11 | 15:18

Gaaf (jaren 80 taal) waren ook die Turbo cassette's die volgens de reklame een schoepenrad hadden ip van zo'n gewone spoel "om de cassette te koelen". En dat geloofde je dan he ? Zo'n cassette die niet vooruit te rotten is koelen .....
Verder hadden alle produkten die toen gaaf waren minimaal Turbo, 2000 of een combinatie er van ... Turbo 2000 in de produktnaam. Want dat gaf streetcred.

Bigi Bana Boy | 10-02-11 | 15:17

In die tijd hingen alle stoplichten altijd vol met afgerolde tapeslierten,ook kwamen er altijd onverwacht veel meters tape uit zo'n ding als je ze uit het raam,rijdend liet afwikkelen.Dan is het voor de creative klieren tegenwoordig maar behelpen met cd's en andere prul.

K.Zwellever | 10-02-11 | 15:15

@Rafapaz | 10-02-11 | 14:44
Guerrilla technieken wat je hier toepast, zwak heur. Hit and run.

An die ARBEIT | 10-02-11 | 15:15

Bigi Bana Boy | 10-02-11 | 15:12
Lezen domme negert want de onvolprezen CoJoNes (| 10-02-11 | 13:30) had het al ontdekt.

Bigi Bana Boy | 10-02-11 | 15:14

En dat ding dat in de opening zit met dat snoertje er aan is zo'n interface om een CD (!) walkman via je radiocassettespeler te laten afspelen. Ik zeg, samen met die combinatie van die Mazda, dat we hier naar een foto uit eind jaren 80 zitten te kijken.

Bigi Bana Boy | 10-02-11 | 15:12

@Das Ungeheuer | 10-02-11 | 15:01
En dat is dan weer gecompenseerd door het gebruik van mobiele telefoons

Borderwolf | 10-02-11 | 15:09

@van lith de jeude

Van cassetebandjes weet ik niet of dat weer in opkomst is. Wat de pick up met
de LP aangaat, die zijn weer te koop bij de betere electronica zaak en
ook de Blokker. Sommige LP hoezen zijn toch een kunst op zich, het
heeft een bepaalde charme en het klinkt anders dan de cd.
De LP van vynil gaat ook veel langer mee dan de CD.

Leuk om LP's te verzamelen. De prijzen lopen uiteen van 1 tot 10 euro.
En ik ben van mening dat de klassiekers zoals Pink Floyd, Roxy Music
de mooiste hoezen hebben. Dat is toch wat anders dan die cd kaftjes.

strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 15:09

@CoJoNes | 10-02-11 | 13:30 en gozahtje | 10-02-11 | 14:56

Inderdaad, helemaal geweldig... Zat je gewoon fokking CD's te luisteren in je auto! Dat KON helemaal niet!!! Zaak was alleen wel dat je discman genoeg anti-shock time had anders had je er nog geen reedt aan. Ja, alleen bij het stoplicht :D

Nostalgie! *snikt*

Svennos86 | 10-02-11 | 15:09

Dat is het dashboard van een Mazda. Am I right ?

Bigi Bana Boy | 10-02-11 | 15:06

@Borderwolf | 10-02-11 | 14:53
Volgens mij is het aantal eenzijdige ongevallen fors vermindert sinds er geen bandjes moeten worden omgedraait.

Das Ungeheuer | 10-02-11 | 15:01

WTF Tapes? Modern spul - ik ga gewoon zelf zingen.

acac | 10-02-11 | 14:59

ik dacht dat bandjes draaien net als lp's weer in opkomst was.
wat natuurlijk wel goed werkte is even snel iets opnemen van de radio wat wel makkelijk was, gaat met een cd recorder minder fijn.

van lith de jeude | 10-02-11 | 14:59

@conservo | 10-02-11 | 14:30
Gij snotneus, ik zat volgens mij op vrijdagmiddag, toen veronica nog de gehele dag verticaal geprogrammerd op hilversum 3 uitzond, met m'n puisterige puberhoofd de alarmschijf te tapen.

Das Ungeheuer | 10-02-11 | 14:57

@postbus51 | 10-02-11 | 14:52
Je bent nog jong denk ik, of niet?

An die ARBEIT | 10-02-11 | 14:57

Heb nog ergens een Kenwood KRC 868D, met zo'n bi-azimuth deck. Zat in baba's 205 GTI 1,9 liter. Was toen een geweldig apparaat, maar inmiddels volledig achterhaald vanwge nieuwe technieken. Wordt dus iets voor 't museum.

baba4oog | 10-02-11 | 14:56

Het mooiste vond ik nog (zoals volgens mij op de pica) dat je op een gegeven moment een cassette bandje met een kabeltje eraan op je diskmen kon aansluiten, zodat je ook cd's kon afspelen op je tape deck! Skitterend.

gozahtje | 10-02-11 | 14:56

Uit eigen ervaring volgt toch dat bandjes robuuster waren dan CD's. Een kras erop en het werkt al niet meer. Bandjes zijn daarom beter geschikt voor in de auto.

Borderwolf | 10-02-11 | 14:53

-weggejorist-

postbus51 | 10-02-11 | 14:52

@Rafapaz | 10-02-11 | 14:44
Ik ben niet werzoekend, ik weet niet eens wat het inhoudt, werzoeken...

Ik ben niet zo'n vooringenomen lutser als jij Raffi, ik vraag graag even iets voordat ik mijn conclusies trek. Moet zwaar voor je zijn, te beseffen dat jij als geweldig goedmensch nog wel een iets kon leren van een meubulair-reaguurder.


An die ARBEIT | 10-02-11 | 14:52

R.I.P. Waar zijn de tijden van de top 40 inclusief haar reclame opnemen bij de radio gebleven....

MH026 | 10-02-11 | 14:52

Cassettes waren voor mietjes. Echte kerels gebruikten openreel tapedecks met van die grote spoelen die je met de hand moet inrijgen, en dan gewoon 4 uur achter elkaar spelen. En natuurlijk alles opnemen van de Nationale Hitparade waar Felix Meurders de plaatjes schoon draaide, afgezien van de gebruikelijke kat op platen die hij niet goed vond (zoals alles van Vader Abraham, Luv en de Dolly Dots). Dat waren nog eens tijden.
En ja, die vaste autoradio's van tegenwoordig zijn ook niet alles. Als je pech hebt zit er geen AUX of USB aansluiting op en moet je al je favo nummers eerst op CD branden als je wat anders wilt horen dan die commerciele meuk op Sky of Breezah FM...

John Toroflex | 10-02-11 | 14:50

Tapes blijven een onpraktisch medium.
Nostalgisch, dat wel.

b-ry | 10-02-11 | 14:50

R.I.P.

Benderistic | 10-02-11 | 14:47

Eindeloos 's nachts naar "Ko de Boswachtershow" geluisterd op een zwart pre-recorded merkloos bandje toen ik jong was. Later werd dat "Ronflonflon met Jaques Plafond" op de woensdagmiddag. Eén uitzending paste precies op mijn extended Denon C90 bandje indien toch wel direct na de reclame gestart. Talloze heb ik erop opgenomen. Alleen de "kleurenspecial" heb ik nog. Iemand..? Nu "luister" ik Elvis in Hawai op een Akai VHS 240 band.

MarShall | 10-02-11 | 14:44

@Che_cuevara | 10-02-11 | 14:22
Even tussendoor:

No offense, maar heb je een baan?

An die ARBEIT | 10-02-11 | 14:31

Che, fyi. Als je dit beaamt, dan vraagt hij je MSN, want hij is zelf ook werzoekend en overweegt om een partij (*PvdW - Partij van de Werklozen) op te richten.

Rafapaz | 10-02-11 | 14:44

wat meer ruis,
maar KLINKT tenminste.
warm,dik,analoog.
al die digitale armoede.
liefst had ik een spoelen-recorder in de auto
of een draaitafel.
.
wie kent de 8-track nog ?

ulk | 10-02-11 | 14:43

Tape uit je deck peuteren, dat is inderdaad nostalgie. Vervolgens potloodje erbij en weer netjes proberen op te winden. Aan de andere kant ben ik wel heel blij dat ik nu m'n ipod vol kan stampen met muziek die ik vervolgens door m'n speakerset kan laten knallen.

gozahtje | 10-02-11 | 14:43

haha ja ik heb het meegemaakt die cassettebandjes toch geen mens die zich druk maakte over mijn muziek dat ik van de radio had GEJAT en de muzikanten werden stinkend rijk.
het tijdperk disc ook zo leuk welleens een disk uit de speler proberen te peuteren ik heb het voor elkaar gekregen met een tandartshaakje, mijn buurman had toen al woest zijn cd speler in gort geslagen, het downloaden en opschrijven op je rewritble werd en word je niet in dank afgenomen want dat had je GEJAT van de radio, maar de muzikanten werden en worden nog steeds stinkend rijk.
Nu hebben we de USB stick net zoiets als het casettebandje alleen dan verschrikkelijk anders, wel heb ik er nog nooit een probleem mee gehad en de muziek die JAT ik nog steeds, ik heb er muziek op staan van de jaren 40 tot en met nu, ik geloof dat er een miljoen nummers op passen en de muzikanten die worden nog steeds stinkend rijk.

boost | 10-02-11 | 14:42

THAT'S metal cassette die doen het nu nog! die kocht ik in de tijd dat bier in de disco nog een gulden kostte en je nog plaatjes aan kon vragen...

*staart verbijsterdt in de spiegel en mompelt iets over de goede ouwe tijd*

tukkertje | 10-02-11 | 14:36

@Che_cuevara | 10-02-11 | 14:22
Even tussendoor:

No offense, maar heb je een baan?

An die ARBEIT | 10-02-11 | 14:31

Bandjes..... Sjonge hoeveel van die dingen ik wel niet heb gehad vroeger waar aan het begin en of het einde van een nummer een of andere opgefokte barry paff door heen zat te ouwehoeren.... ongelooflijk!

afvaller | 10-02-11 | 14:31

Op zaterdagmiddag de top 40 opnemen, dat waren nog eens tijden...

conservo | 10-02-11 | 14:30

@vraagstaart | 10-02-11 | 14:25
Voor u bedoeld uiteraard.

weesgegroet | 10-02-11 | 14:29

@@weesgegroet | 10-02-11 | 14:21
Shits, ik twijfelde al.

weesgegroet | 10-02-11 | 14:28

En moet je nagaan dat de jeugd van tegenwoordig niet eens weten wat een cassette is.

Dat is toch droevig! Mijn allereerste cassette was er 1 van dikkertje dap klom op de trap!

www.youtube.com/watch?v=kTZAdjMDLl4

haha

soepmetballenjongen | 10-02-11 | 14:27

@weesgegroet | 10-02-11 | 14:21
Niet als je geen klacht indient ... en eh het was een genot (voor mij althans)

veuve-clicquot | 10-02-11 | 14:26

Maxell MX-S is inferieure troep. TDK SA90 FTW!!!

pleurtop | 10-02-11 | 14:26

Beste reaguurders, vroeger (Vroegah) was alles gewoon beter.
Luister maar naar Cor Kouwenaar, nostalgist. (Vroegah had je
geen drempels, alleen kuilen.)

www.youtube.com/watch?v=TWCj-c0K06Q&am...

strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 14:25

@Petrus de Rewa | 10-02-11 | 14:20
Nog geen vriendin heeft om zijn vrouw te ontlasten ...

veuve-clicquot | 10-02-11 | 14:25

Maxell? doe mij maar TDK ;)

Milosz | 10-02-11 | 14:25

@weesgegroet | 10-02-11 | 14:21
Lullig voor je. Alleen maar in Chaam zitten.

Lijkt me nog erger dan monogaam.

vraagstaart | 10-02-11 | 14:25

Ik heb nog teepjes uit 1982 liggen,
doen het wonderlijk genoeg nog steeds, misschien wat meer ruis dan normaal,
hoge tonen die wat afvlakken, maar toch.
Programma's als Spleen opnemen, beetje artistiekerig doen.

vander F | 10-02-11 | 14:24

Yep ik ben ook een ouwe lul.
Ik heb hem hier nog, mijn 3 koppen cassettedeck met biascontroll en Dolby B en C.
Staat naast mijn platenspeler.
Moet ik alleen weer een RIAA voorversterker gaan maken omdat mijn nieuwe 5.1 set dat weer niet heeft.
Gisteren een Chevy gekocht, zat daar ook weer heerlijk ouderwets een cassettespeler in, en een aansluiting voor de 27MC-bak.

Pete Stone | 10-02-11 | 14:23

@Che_cuevara | 10-02-11 | 14:19 Ja. Wat een lul is voor een hoer, is een opel voor een boer.

Maar met een Commodore ben je wel een hereboer!

vraagstaart | 10-02-11 | 14:23

@Petrus de Rewa | 10-02-11 | 14:20
Tussen de "bedrijven door" he

Che_cuevara | 10-02-11 | 14:22

@lichtpunt | 10-02-11 | 14:18
Dat lieg je.
Dit ding past niet eens in een fiat 500

Che_cuevara | 10-02-11 | 14:22

@veuve-clicquot | 10-02-11 | 14:19
Dat heet tegenwoordig verkrachting.

weesgegroet | 10-02-11 | 14:21

@Steilloos ten Onder | 10-02-11 | 14:19
Nu niet meer dan? Ik weet het niet, want ben al weer een tijdje monochaam.

weesgegroet | 10-02-11 | 14:21

@veuve-clicquot | 10-02-11 | 14:15
Dat jij nog tijd hebt om te reaguren...

Petrus de Rewa | 10-02-11 | 14:20

@weesgegroet | 10-02-11 | 14:17
Voor wie het weten wil ... met een negen jaar oudere jonge dame van 23.

veuve-clicquot | 10-02-11 | 14:19

@vraagstaart | 10-02-11 | 14:17
Ik had een commodore V6 met een 8-track.
Dat was pas de blitz

Che_cuevara | 10-02-11 | 14:19

@weesgegroet | 10-02-11 | 14:17
Dat ging toen ook wat makkelijker.

Steilloos ten Onder | 10-02-11 | 14:19

Bij brein gaat de vlag uit.

watergeus | 10-02-11 | 14:19

Wat was ik trots om met mooi weer in mijn Fiat 500 -ramen open- m'n favoriete Stones nummers ten gehore te brengen met behulp van een www.selectism.com/news/wp-content/uplo...

lichtpunt | 10-02-11 | 14:18

In de nieuwe generatie auto's zoek je met voice command op YouTube naar je favoriete nummers. Kost je wel een paar euro p/m voor het abonnement.
-
@Che_cuevara | 10-02-11 | 14:06: Of remmen.

De Kampsjeng | 10-02-11 | 14:17

@weesgegroet | 10-02-11 | 14:16
Die waren ook dunner en gingen sneller stuk of opfrommelen. C-90 was wel de maximale grootte.

Als je geen 8-track had, dus.

vraagstaart | 10-02-11 | 14:17

@Rafapaz | 10-02-11 | 14:16
In dat tijdperk heb ik mijn maagdelijkheid verloren.

weesgegroet | 10-02-11 | 14:17

@Zeeschuimer | 10-02-11 | 14:16
Nee, da's MeloRa! ;-)

Prof. D.A.H. Vintik | 10-02-11 | 14:17

Zucht, in dat tijdperk heb ik mijn permanente gehoorbeschadiging opgelopen.. Dat waren nog eens tijden.....

Rafapaz | 10-02-11 | 14:16

Ik heb ook een Lexus uit 2008, met cassettedeck. Hiho.

1st Male Lesbian | 10-02-11 | 14:16

@vraagstaart | 10-02-11 | 14:14 Dat was natuurlijk wel in de tijd dat je helemaal de bom was in je Golf GTI met 110 peekaa

vraagstaart | 10-02-11 | 14:16

Mijn grote broer zei altijd geen bandjes van 120 minuten te kopen. Want dat kon het motortje van mijn simpele cassetterecorder niet aan.

weesgegroet | 10-02-11 | 14:16

@Che_cuevara | 10-02-11 | 14:12
Tja met drie loslopende kinderen is dat niet echt gepast al hoewel ze eerder "Voulez-vous coucher avec moi?" zouden begrijpen. Dat dan weer wel

veuve-clicquot | 10-02-11 | 14:15

TDK MA-XG FTW!

Sorry, alleen maar afkortingen, daarom komt het een beetje capsie over.

Obi | 10-02-11 | 14:15

ik heb ook nog een cassette radio hoowr, ook met zo'n cassette met zo'n snoertje, kan ik gewoon me iPhone op aansluiten en ik heb Spotify muziek in de auto, hipper kan niet. Ik zoek overigens nog een cassettebandje met blauwtand.

Plaatwerker | 10-02-11 | 14:15

En mijn opa is al dood, kan je nagaan.

Steilloos ten Onder | 10-02-11 | 14:14

Cassettes waren voor losers. Echte mannen hadden een 8-track deck: 4 maal stereo parallel op een band die oneindig doorliep naar één kant. Zo kon je op vier sporen zappen van het ene nummer naar het andere, zwaar imponerend voor de chica's in de tijd voor de CD.

vraagstaart | 10-02-11 | 14:14

En de beste waren uiteraard de TDK metal bandjes met een echt stalen binnenwerk, die klinken nu nog perfect!!!

kiwivogelbeest | 10-02-11 | 14:14

@De Kampsjeng | 10-02-11 | 14:05
Doet me denken aan het filmpje van Mr Bean, met de transistorradio naast z'n stuur gehangen... Zie dat hier ook wel eens.

Petrus de Rewa | 10-02-11 | 14:14

@Zeeschuimer | 10-02-11 | 14:10
Geinig.
Melona Creager?

Prof. D.A.H. Vintik | 10-02-11 | 14:13

@Che_cuevara | 10-02-11 | 14:12
lol

Pasta-saus | 10-02-11 | 14:13

TDK S60 ja! Omdat de Metal bandjes eerst te duur waren..... Whohahaa...

kiwivogelbeest | 10-02-11 | 14:12

@veuve-clicquot | 10-02-11 | 14:09
Ik noem het gewoon "nueqen"

Che_cuevara | 10-02-11 | 14:12

Dus? Technologie veroudert sneller dan mijn opa. Ik ben opgegroeid met de N64 en dat ding staat ook al jaren stof te happen. Hoor je ook niemand over.

Steilloos ten Onder | 10-02-11 | 14:11

@Che_cuevara | 10-02-11 | 14:05
Volgens mij draaiden ze meestal binnen 5 minuten in de soep, dan ze voor die tijd niet al gebroken waren.

Prof. D.A.H. Vintik | 10-02-11 | 14:09

@Che_cuevara | 10-02-11 | 14:07
Ik zal het haar straks zeggen ...
ik noem het DNA uitwisseling

veuve-clicquot | 10-02-11 | 14:09

@veuve-clicquot | 10-02-11
Muziek is wat dat betreft te vergelijken met auto's, de top lag begin jaren '70, vanaf daar is het varieren op een thema geblazen.

Das Ungeheuer | 10-02-11 | 14:09

@veuve-clicquot | 10-02-11 | 14:07
Dat noemen ze "synchronisatie"

Che_cuevara | 10-02-11 | 14:07

@Petrus de Rewa

Ja, de Haagse piraten is nostalgie net zoals het casettebandje, de 27 MC bakkies
en de politiescanner (Met kristaljes, elk kristal vertegenwoordigde een kanaal
waarmee je dan de ether af kon luisteren. Later kwamen de computerscanners,
nu alles digitaal is, is het scanner luisteren ook verleden tijd.)

En wat de radiopiraterij betreft, met het kraakverbod is ook Radio Tonka
uit Den Haag verdwenen. Die hadden nog van die heerlijke foute jaren 80
wave en electro muziek.

Hier Hofstad radio. Lekkere nostalgie.

www.youtube.com/watch?v=jrXnFgNeKGw

strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 14:07

@Che_cuevara | 10-02-11 | 14:04
Zeker als je vriendin dezelfde hoeveelheid behoeftes heeft ...

veuve-clicquot | 10-02-11 | 14:07

@De Kampsjeng | 10-02-11 | 14:05
Je mag al blij zijn als er in een lada een motor zit

Che_cuevara | 10-02-11 | 14:06

Maxwell MX-S????? Geef mij maar TDK SA-90 cassettebandjes!!!!

ArieBombarie64 | 10-02-11 | 14:06

Ik heb een Audi TT, Quattro, leren bekleding, Bose system MET tapedeck.
Ik begrijp het zelf ook niet en heb dus ook maar zo'n bandje met audiokabel voor de iPod. Vrij sneu.

Spanko | 10-02-11 | 14:05

@Prof. D.A.H. Vintik | 10-02-11 | 14:01
Ja, en die speelden 3 uur, raar he

Che_cuevara | 10-02-11 | 14:05

Overigens geloof ik niets van dit nieuws. Zo lang Lada nog standaard zónder radio wordt gebouwd, hoeft de cassette zich geen zorgen te maken.

De Kampsjeng | 10-02-11 | 14:05

-weggejorist-

3 hoog in Mexico | 10-02-11 | 14:04

@veuve-clicquot | 10-02-11 | 14:04
Ik had al zo'n vermoeden

Che_cuevara | 10-02-11 | 14:04

Ook leuk: Doe in je Walkman 1.2 volt batterijen ipv 15 volts. Ga dan naar Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band van de Beatles luisteren.

Die plaat klinkt normaal al alsof de Fab Four wat geks gerookt hebben, maar op lage snelheid weet je helemaal niet wat je hoort.

Giraf01 | 10-02-11 | 14:04

@da wizard | 10-02-11 | 14:01
Alsnog bedankt.

Che_cuevara | 10-02-11 | 14:04

@Che_cuevara | 10-02-11 | 14:01
Yep !!!!

veuve-clicquot | 10-02-11 | 14:04

Zonde....

en waarom lachen mensen, mensen uit die een cassette speler in hun auto hebben? Mp3 speler erop aansluiten en knallen maar.... www.pixmania.be/be/nl/168312/art/hama/...

Wie gebruikt er tegenwoordig nog cd's?

st3fan07 | 10-02-11 | 14:03

@Randy McRanderson | 10-02-11 | 13:58
En hoe mot ik dan naar mijn BZN Live in Concert bandje luisteron.
.
Daar heb ik wel een NZB'tje voor (niet te verwarren met BZN)

Flitspaal | 10-02-11 | 14:02

@Das Ungeheuer | 10-02-11 | 13:59
De muziek is er niet beter op geworden :
Why Tell Me Why - www.youtube.com/watch?v=EcM4eZUx_iw
Time Of My Life -http://www.youtube.com/watch?v=JwQZQygg3Lk

veuve-clicquot | 10-02-11 | 14:02

Heerlijk om aan je radio te plakken omdat je nét dat ene nummer wil hebben dat ze 2x per dag draaien. Bij voorkeur op onmogelijke tijden.
In de Opel Omega een klepje opendoen, en daar dan 6 bakjes zien waar je makkelijk je cassettes in kwijt kan. Wat een luxe en heerlijkheid.

BeunDeHaas | 10-02-11 | 14:02

@veuve-clicquot | 10-02-11 | 14:00
Je vindt het wel lekker he

Che_cuevara | 10-02-11 | 14:01

Er waren toch ook cassettes van 180 minuten?
www.tapedeck.org/120/

Prof. D.A.H. Vintik | 10-02-11 | 14:01

Geniaal, hoe vaak ik van woede niet een cassettebandje uit het raam gesodemieterd heb als een bandje weer vastliep...

da wizard | 10-02-11 | 14:01

@An die ARBEIT | 10-02-11 | 13:52
Als mijn zus slechte kwaliteit bandjes zou gekocht hebben stond ze heel de dag te lekken

Che_cuevara | 10-02-11 | 14:01

Is dat niet een MD (MiniDisc) in de Lexus? Wat denken jullie zelf? Dat ze in een lexus een casette deck inbouwen? hahaha

reade romke | 10-02-11 | 14:00

@Randy McRanderson | 10-02-11 | 13:58
Luister een hoe het klinkt als u er met een hamer op slaat ?

veuve-clicquot | 10-02-11 | 14:00

TDK, Maxell, Basf, Sony, wat van ver komt is lekker, maar de cassette is natuurlijk een uitvinding van Philips Eindhoven. De autoradiocassettespeler ook. images.theancientcontinent.multiply.co...

seven | 10-02-11 | 14:00

@De Veerboot | 10-02-11 | 13:57
Hier driemaal daags en de rest naar behoefte ... op dokters advies en met hulp van MILF/Cougar.

veuve-clicquot | 10-02-11 | 14:00

TDK SA-90 bandjes die steevast in band-salade eindigen, vloeken op DJ-'s die voor het einde van het op te nemen nummer beginnen te kwaken, mijn godt wat ben ik blij dat we van die ellende verlost zijn.

Das Ungeheuer | 10-02-11 | 13:59

@Sanderhg | 10-02-11 | 13:56
u moet naar het toilet ? .... toegestaan !

veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:59

@justtheblues | 10-02-11 | 13:55
en opnemen via Tros Radio

veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:58

Die vakantie in 1986, toen we met een grijze Renault 5 en grijsgedraaide bandjes door Frankrijk crossten. Je moest de volumeknop op zijn max zetten om uit die bandjes nog restjes Frizzle Sizzle, Style Council of Whitney Houston te kunnen horen.

Dat was wel vaak schrikken als de bandjes waren afgedraaid, en de lokale omroep Cavaillon uit de speakers kwam.

Giraf01 | 10-02-11 | 13:58

En hoe mot ik dan naar mijn BZN Live in Concert bandje luisteron.

Randy McRanderson | 10-02-11 | 13:58

Hè bah, ik word helemaal melancholisch hier met al die nostalgie.

Ik ga even dagdromen, over the summer of sixty nine enzo. Niet dat ik toen al geboren was, maar er was een zomer.... Vul zelf de puntjes maar in.

* pseudo-out *

An die ARBEIT | 10-02-11 | 13:58

* nog steeds Technics Cassette deck RS-TR212 Double tape player heeft *

veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:57

@De Veerboot | 10-02-11 | 13:46
Ik vecht nog steeds tegen de herinnering! Soms is het inderdaad beter om niet te weten.

@veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:50
De Veerboot heeft inderdaad wat roest op de romp maar de diesel slaat nog elke dag aan. De wilde vaart doet hij niet meer maar van hier naar de overkant en weer terug gaat nog prima. Hij ging vroeger met de stroming mee maar is nu een dwarse!

De Veerboot | 10-02-11 | 13:57

@strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 13:52
Precies, ik herinner me ook nog een laatste uitzending van één van die piraten, dat vrijwel elke Haagse randdebiel z'n zegje kon doen via de telefoon. Soort van minuut voor het volk. Zelden zo gelachen.

Petrus de Rewa | 10-02-11 | 13:57

Als je op een warme dag weggeweest was en vergeten was om het cassettedoosje goed op te bergen. Na een hele dag bakken in de zon was zo'n bandje voor een stukje weggesmolten. De volgende keer vergeet je zoiets niet meer.
.
En wat te denken van het rubberen snaartje van het mechanisme dat na een paar jaar was verdroogd zodat je voor een paar gulden een nieuwe kon kopen?

Flitspaal | 10-02-11 | 13:56

Ik was vroeger erg trendy met mijn commodore64 met casettebandjes en megafloppy`s. Dat was pas echt 2.0.

Itastijl | 10-02-11 | 13:56

steekt vinger omhoog

Sanderhg | 10-02-11 | 13:56

Met bandjes programma's laden voor mijn zx spectrum. Dat waren tijden :)

Rest In Privacy | 10-02-11 | 13:55

@Klukkluk | 10-02-11 | 13:49
Tjee, die bestaan ook nog.

Petrus de Rewa | 10-02-11 | 13:55

@vetkleppert | 10-02-11 | 13:52
Tja en stickertjes plakken, verwijderen, plakken als je weer iets nieuws had opgenomen ...

veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:54

@vetkleppert | 10-02-11 | 13:52
Dat kan nog steeds ;-)

veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:54

@bbbachstra | 10-02-11 | 13:50
uh Japanners natuurlijk ....

veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:52

Je kon die cassettes ook openslopen en de aanloopstrook dusdanig inkorten dat ze meteen begonnen. Mooi was dat.

vetkleppert | 10-02-11 | 13:52

@Petrus de Rewa

Ja ik weet nog wel dat als het zomers te warm was en ik niet kon slapen
dan naar piraten als Radio stad Den Haag of Radio Centraal ging luisteren.

Sterke muziek in die dagen, nog even terug naar die zomer van 1984.

Bananarama (Bananendrama?) Creul Summer.

www.youtube.com/watch?v=FGYNvx9lqDQ

strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 13:52

ik zeg TDK D-D46, dat waren nog eens roestbakken.....

Stillekracht | 10-02-11 | 13:52

Welke geur heeft een MP3?
* de geur van cassette bandjes nog steeds herkent *

veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:52

@Che_cuevara | 10-02-11 | 13:46
Ik jatte ze altijd van m'n zus... Ik zal d'r eens aanspreken, want dit kan natuurlijk niet.

An die ARBEIT | 10-02-11 | 13:52

Typisch dat ze dan een picca plaatsen met zo'n cassette converter in de deck.
Met zo'n denk kun je zelfs je iPod afspelen op je cassette deck

Dudus Coke | 10-02-11 | 13:51

In mijn ondertussen overjarige BMW zat ook een cassette speler. Origineel BMW zelfs. Toch maar laten vervangen door iets digitaals. Laatst wel mijn oude deck weer onder het stof vandaag gehaald. Ergens ligt nog wel een zak met bandjes. En heb ook nog wel zo'n koffertje. Sommige nummers ken ik alleen maar met de stem van de radio er doorheen. Haha.
Overigens wil ik best die Lexus met cassettes hoor. Leuk ding. Wel graag stuur aan de goede kant. Rare Toyota-Jappen rijden ook al aan de verkeerde kant van de weg.

bbbachstra | 10-02-11 | 13:50

@oranjerood | 10-02-11 | 13:40
Hoe ziek is die?!? +1!

An die ARBEIT | 10-02-11 | 13:50

@De Veerboot | 10-02-11 | 13:46
en die van u ook ;-)

veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:50

@De Veerboot | 10-02-11 | 13:46
Dat moet je ook niet doen, dat wist de herinnering uit. What has been seen, cannot be unseen...

Petrus de Rewa | 10-02-11 | 13:48

veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:44
Shit, ik had een minidisc spelert en autoradio.
Een jaar daarna kocht ik mijn eerste CD brander voor 800 gulden. (SCSI)
Waarmee de minidisc alweer irrelevant werd.
Die dingen gingen ook erg snel stuk vanwege het plastic binnenwerk.

vetkleppert | 10-02-11 | 13:48

BASF was idd het beste. Maar Sony heeft ook verdomd goede tapes gemaakt in de vroege 90's.

*nostalgietraantje wegpinkt*

Boris Poepnagel | 10-02-11 | 13:48

@Real Opperprutser | 10-02-11 | 13:45
Zou als ik nog in Nederland woonde zo naar Canada emigreren, bejaardentehuis of niet ... beter dan al die hangmatjongeren om je heen.
* PS cougar liefhebber is *

veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:48

Zeker weer een stunt van Geert, die wil alles anders

Zwadderneel | 10-02-11 | 13:48

@veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:47
Je kan er dan wel eentje lenen bij een museum

Che_cuevara | 10-02-11 | 13:47

Vragen, vragen, vragen.
Zou je nog cassette bandjes kunnen laten spelen op je begrafenis over een jaar of 40 of moet je dan een Old Timer/Lexus meenemen.

veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:47

@veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:41
De veerboot wordt zelf ook en dagje ouder maar stoomt lekker door.
Heb overigens laatst na een Internet search wat nieuwe foto's van de oude vriendin gezien. Nou, dan waren de oude foto's toch wat fortuinlijker

De Veerboot | 10-02-11 | 13:46

@An die ARBEIT | 10-02-11 | 13:42
Had je maar betere kwaliteit moeten kopen "gierigaard"

Che_cuevara | 10-02-11 | 13:46

Vancouver Island is toch één groot bejaardenpakhuis?

Real Opperprutser | 10-02-11 | 13:45

@macflipper | 10-02-11 | 13:43
In Oost-Europa liggen ze ook nog gewoon op de markten, kinderen hebben ook nog allemaal walkmans. Er is nog steeds een markt voor.

Petrus de Rewa | 10-02-11 | 13:45

@Petrus de Rewa | 10-02-11 | 13:42
Ben Liebrand (Nijmegen, 27 september 1960)

veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:45

@veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:42
Nee, vanuit een blokhut

Che_cuevara | 10-02-11 | 13:45

@Wim-Lex | 10-02-11 | 13:41
Ik schakelde de laatst 10 sec altijd het geluid uit. Had ik er geen last van

Che_cuevara | 10-02-11 | 13:44

De cassette heeft het dan wel langer volgehouden dan de Sony's MiniDisc, dat dan weer wel
nl.wikipedia.org/wiki/Minidisc

veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:44

BASF Chrome Maxima II, dat waren de beste bandjes die je kon krijgen. Ik moest het met de TDK tapes doen, die waren tenminste te betalen. Heb nog één 120 minuten-bandje slingeren, met concert van Oasis (Knebworth, jeeh) d'r op. Daar moest je heel voorzichtig mee doen want die tape was een stuk kwetsbaarder.
Ik draai soms nog wel eens bandje in m'n inmiddels ook middeleeuws aandoende DCC-spelert. Staat wel leuk tussen alle losse componenten, jammer dat m'n Nakamichi het niet meer doet...

FleXz | 10-02-11 | 13:44

@strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 13:41
Och, Italo disco vanaf een Haagse piratenzender. Dit wordt wel erg jaren '80.

Petrus de Rewa | 10-02-11 | 13:44

Maxell was kudt. TDK SA-X!

ZDEV | 10-02-11 | 13:44

@oranjerood | 10-02-11 | 13:40
W00T!!1!!11!

kapotte_stofzuiger | 10-02-11 | 13:43

* Zwaait *
Yup, regelmatig me helemaal de pleuris gescholden. Had je net de beste nummers van Roxette, T-spoon en Ace of Base bij mekaar geschraapt, viel dat kolerebandje uit mekaar!

An die ARBEIT | 10-02-11 | 13:42

@veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:40
Grappig. Hij ziet er jonger uit dan ik dacht dat hij zou zijn.

Petrus de Rewa | 10-02-11 | 13:42

@Che_cuevara | 10-02-11 | 13:41
maar niet vanuit een bejaardentehuis ...

veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:42

@kapotte_stofzuiger | 10-02-11 | 13:40
Juist maar zonder spelling

Che_cuevara | 10-02-11 | 13:42

R.I.P.

jumboot | 10-02-11 | 13:42

We draaide bandjes in de auto met een blauwpunkt cassettedeck (bestaat dat merk nog?). TDK, Maxell, BasF......

Even terug naar die mooie zomer van 1984 met die onwijs gevarieerde muziek.

Een italo klassieker. Let op de cassetebandjes.....

www.youtube.com/watch?v=GJaSseWFga8&am...

strikdewepstroper01 | 10-02-11 | 13:41

Maar om even op het nostalgie aspect terug te komen: Wat was het altijd vreselijk irritant als die DJ's door de laatste 10 seconde van het nummer heen gingen lullen. Daar ging je opname...

Wim-Lex | 10-02-11 | 13:41

@veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:40
Ja maar dat doet hij echt vanuit Canada

Che_cuevara | 10-02-11 | 13:41

@De Veerboot | 10-02-11 | 13:38
en het wordt er niet beter op ;-)

veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:41

@Che_cuevara | 10-02-11 | 13:24
Inderdaad, semi-criminele organisatie is het dat Buma

Pasta-saus | 10-02-11 | 13:41

vinder omhoog. Ben inderdaad alweer zo oud dat ik dat allemaal levend heb meegemaakt. De tijden dat je met een recorder voor een box op je favo nummer zat te wachten en als die dan eindelijk kwam, zonder teveel gezwam van radiomannetjes, dat je moeder dan binnekwam en iets riep als "HET ETEN IS KLAAR" aaaarrrgghh. Vervolgens ging dat zuurverdiende bandje in je auto waar je het na een tijdje uit de desk kon peuteren of dat het bandje halfgesmolten was in de zon........... Vroegah was alles niet beter maar achteraf wel soms leuker.......... okee nu weer over tot de orde van de dag en even een nieuwe navi voor de auto bestellen met de nieuwste digitale kreungeluiden...........

morgenstond | 10-02-11 | 13:40

@Che_cuevara | 10-02-11 | 13:37
Een soort geluidsdrager met 'gramatica'?

kapotte_stofzuiger | 10-02-11 | 13:40

@Petrus de Rewa | 10-02-11 | 13:31
uh nog steeds mixt - www.liebrand.com/

veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:40

Ik heb mijn oude CD wisselaar met cassettespeler meeverhuisd naar de nieuwe auto omdat ik nog een cassettebandje had van begin jaren 80, zelf opgenomen. Afgelopen maand brak het laatste bandje.
Heb uit nostalgische overwegingen besloten om de cassettespeler te laten zitten. Zoals je ook nog wel eens kijkt naar een oude foto van een ex-vriendin

De Veerboot | 10-02-11 | 13:38

Ik heb er nog 1 in mijn museum op zolder, ligt naast mijn walkman en 13 inch monitor.
Moest laatst denken aan mijn walkman en dat het altijd zo leuk was als de batterij bijna op was en het steeds langzamer ging spelen.

Idontgiveafunk | 10-02-11 | 13:38

TDK SA X 90 IT IS! Trots was ik als ik van mijn gespaarde zakgeld een pakje van 5 kon gaan kopen... Zou best kunnen dat ik toen mijn eerste erectie heb gehad...

Gas Op Die Lollie! | 10-02-11 | 13:38

Zelfs CD spelers in autos zijn al bijna retro. Tegenwoordig is het USB/SD/HDD

y0r | 10-02-11 | 13:38

@1sokkie | 10-02-11 | 13:33
Brein is nog niet verder dan de gramafoon

Che_cuevara | 10-02-11 | 13:37

@Wim-Lex | 10-02-11 | 13:29
Je kon wel een cd-speler laten inbouwen maar dat is een optie. kost ongeveer € 2000 extra. maar dan krijg je er wel boxen bij.
oh wacht, die zaten er al in

Che_cuevara | 10-02-11 | 13:36

@Wim-Lex | 10-02-11 | 13:29: Die cassettespeler is het ergste niet. Een Lexus is een auto, ontworpen met de folders van Mercedes en BMW onder de kopieermachine. Dat alles opgeleukt met Toyota-onderdelen, motor en onderstel. Voor de prijs van een Bentley. Wie zoiets vrijwillig koopt moet niet zeuren over de cassettespeler.

De Kampsjeng | 10-02-11 | 13:36

het verbaast me nogsteeds dat er auto's zijn die cd-spelers hebben. hoe oud is dat echt :')

ukga | 10-02-11 | 13:35

@kapotte_stofzuiger | 10-02-11 | 13:28
Wie is hier nou een blinde kip? Ook nog bewijs dat je de film Macgruber niet hebt gezien. Schaam je!

blinde kip | 10-02-11 | 13:35

TDA MA90! Puik bandje, kut systeem. *krokodillen traan plengt*

Pierre Snot | 10-02-11 | 13:35

@Petrus de Rewa | 10-02-11 | 13:31
Die zit sinds vorig jaar in Canada

Che_cuevara | 10-02-11 | 13:34

Vroeger vlak voor we met de familie op vakantie gingen samen met de broers en hele lading cassettes kopen en al je teringherrie opnemen om daar de hele reis je ouders mee te irriteren. Mooi. :-)

Gualtiero | 10-02-11 | 13:34

@vetkleppert | 10-02-11 | 13:30
De Rolls Royce onder de tapedecks. Vooral de auto reverse was geweldig.

CoJoNes | 10-02-11 | 13:34

Van de radio opnemen?!? Gratis? Weet BREIN daar van?

1sokkie | 10-02-11 | 13:33

@veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:27
Ben Liebrand. In welk bejaardentehuis zou die vertoeven?

Petrus de Rewa | 10-02-11 | 13:31

Doe mij maar zo een cassettedeck.
De Lexus mag je houden.

Multiflauwekulti | 10-02-11 | 13:31

Ik heb nog zo'n cassettebandje met een snoertje eraan, waar je dan je Sony Diskman aan kon hangen. Ik was helemaal de man, cd's luisterern in de auto via je cassettedeck.
www.calvinshub.com/wp-content/uploads/...

CoJoNes | 10-02-11 | 13:30

en dan draaide ik met dat potlood de verkeerde kant op

laurentius | 10-02-11 | 13:30

Herinnnert u zich de Nakamichi Dragon nog?

vetkleppert | 10-02-11 | 13:30

*vingertje opsteekt*

En daarnaast natuurlijk de mixtapes maken op de zolderkamer. Jezelf wanende als DJ.

Zeeschuimer | 10-02-11 | 13:30

@Real Opperprutser | 10-02-11 | 13:24
tinyurl.com/5rtnmwu

Prof. D.A.H. Vintik | 10-02-11 | 13:29

@blinde kip | 10-02-11 | 13:23
jaaaaaah de autoradio met "slee"

doesitblend? | 10-02-11 | 13:29

Dus je geeft teveel geld uit voor een Lexus en krijgt daar nog steeds een cassettedeck in? haha

Wim-Lex | 10-02-11 | 13:29

@blinde kip | 10-02-11 | 13:20
Het gaat om nostalgische cassettespelers in een moderne auto, niet om een CD-wisselaar in een roestbak.

kapotte_stofzuiger | 10-02-11 | 13:28

@Che_cuevara | 10-02-11 | 13:26
Nee, maar nog steeds de bandjes met de maandelijkse hitlist uit de jaren 80 en natuurlijk de derde plaat na negen uur op vrijdag avond ... de mixen van Ben Liebrand ;-)

veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:27

MX-s waren goed man...
Sony Super Metal Master waren ook de bom... TDK Sa(-x) waren voor paupers MA-ex waren de beste TDK's

doesitblend? | 10-02-11 | 13:27

Tegenwoordig heb je zelfs op de motor MP3 en bloetoet. Er zijn momenten waarop ik verlang naar de tijd waarin je nog geen computer hoefde te starten om muziek te luisteren.
*nostalgisch gezicht trekt*

Transformatorhuisje | 10-02-11 | 13:27

@kapotte_stofzuiger
Dat was toch een Fiat 509?

Real Opperprutser | 10-02-11 | 13:27

Those where the day's

Che_cuevara | 10-02-11 | 13:26

@Willianus Wortelus | 10-02-11 | 13:25
Bandjes met de grandmix/mixen van Ben Liebrand mee zou nemen...

veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:26

@veuve-clicquot | 10-02-11 | 13:21
En jij hebt ze ook allemaal?

Che_cuevara | 10-02-11 | 13:26

Vaarwel, oude vertrouwde achtergrondruis

Marvin S | 10-02-11 | 13:25

@Real Opperprutser | 10-02-11 | 13:24
U mocht al een keertje met drs. G. Flater meerijden?

kapotte_stofzuiger | 10-02-11 | 13:25


LOL. Een maatje van me rijdt ook in een Lexus van een paar jaar oud.. MET casettespeler.

Ik doe hem daar altijd heel erg mee plagen.

Willianus Wortelus | 10-02-11 | 13:25

@KPC de Bazel | 10-02-11 | 13:19
Doen ze nog steeds.

Che_cuevara | 10-02-11 | 13:24

jaaaaa, en dan met een klein kruiskop schroevendraaiertje bandje open, tapeje plakken, of uit het aandrijfwieltje dat clipje halen, om weer een nieuw begin... nostalgie...

vriendje | 10-02-11 | 13:24

whoehaha stelletje lutsers!!
Wat dacht je van een Ferrari 458 met ingebouwde 78 toeren grammafoon. Dan ben je pas King of the Road

Real Opperprutser | 10-02-11 | 13:24

Hell yeah! Platte frontjes en usb-sticks zijn voor mietjes!http://blogs.orlandosentinel.com/entertainment_movies_blog/files/2010/05/macgruber-movie-image-will-forte.jpg

blinde kip | 10-02-11 | 13:23

Cassettedeck???
8-sporencassette FTW!!!

Johannes de Sloper | 10-02-11 | 13:23

*vinger aarzelend opsteekt*
.
Sterker, ik heb nog ergens een dubbel-casette-deck stero component ergens rondslingeren hier. Ergens bij mijn technics Sl-1200s.

ViagraFalls | 10-02-11 | 13:23

Het analoge tijdperk is in de auto ook al voorbij.

borderliner | 10-02-11 | 13:23

@Petrus de Rewa | 10-02-11 | 13:17
In Oost-Europa slopen ze eerst onze CD-speler met iPod aansluiting eruit?

kapotte_stofzuiger | 10-02-11 | 13:22

Hij zit bij mij onder het hout.

Bos Hout | 10-02-11 | 13:21

Wat?cassettedeck? is dat wat nieuws? Ik heb gewoon een 8-track.

streknek | 10-02-11 | 13:21

Patsertje Quid weer met z'n dure bandjes. Gewoon de Maxell XL II bandjes, die kon ik nog net betalen van m'n zakgeld.

CoJoNes | 10-02-11 | 13:21

Wat een nostalgie. Het magische moment van het bandje uit de folie halen was al
grandioos. Goddamned ik word echt oud.......

Hoth | 10-02-11 | 13:21

Oh man, iedere week weer aan de radio gekluisterd bij de uitzending van de Top 40, en dan maar hopen dat die klote-DJ niet al begon te ouwehoeren voor het hele nummer voorbij was en je op pauze gedrukt had...

Nlz® | 10-02-11 | 13:20

Zonde! Net nu Feiko van der Veen bijna zijn LP voor een casettebandje ging verwisselen!

StYxX | 10-02-11 | 13:20

*Blaupunkttray aait*

blinde kip | 10-02-11 | 13:20

Good old days

Randvoorwaarde | 10-02-11 | 13:19

Doe mij ff een bandje! Ik heb nog gewoon een tapedeck in de auto en ik wil voor #nostalgie er weer eentje in afdraaien!

Pino143 | 10-02-11 | 13:19

Yes, bandjes! Destijds al bestempeld als vijand nummer een van de muziekindustrie. De Timmehs van Buma/Stemra huilden hun gretige oogjes eruit.

KPC de Bazel | 10-02-11 | 13:19

Goeie ouwe tijd, ik had standaard een potlood bij me om de casettebandjes weer terug te draaien als ze weer eens waren afgewikkeld..

D.K.Dent | 10-02-11 | 13:18

Je was pas echt een Koning, als je een cassettespeler had die het bandje zelf kon omdraaien.

De Kampsjeng | 10-02-11 | 13:18

Dat wordt achteraf inbouwen

:Gftw | 10-02-11 | 13:18

Een Lexus uit 2010 met casettedeck?! Moet niet veel gekker worden..

VoosMatroos | 10-02-11 | 13:18

In Oost-Europa rijden ze nog steeds volop rond en worden ze nog steeds netjes ingebouwd.

Petrus de Rewa | 10-02-11 | 13:17

Niet alleen is het mij ooit overkomen dat een bandje helemaal afgewikkeld is, het is me ook nog gelukt om het te herstellen!

The Unjorisable | 10-02-11 | 13:17

Ik draai ze nog regelmatig in de auto. Autoreverse vanaf stuur. Loudness on en toeren maar.

Bos Hout | 10-02-11 | 13:17

Wow...

baggergabber | 10-02-11 | 13:16

Maxell??? TDK SA X 90! Als bonus lekker linksom én rechtsom vastlopen met auto reverse. #thosewherethedays

der_zeef | 10-02-11 | 13:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken