Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eberhard van der Laan: "Handen schudden MOET"

stenigon100.jpgKijk. Zo doen we dat in Dit is Nederland. We geven elkaar keurig een hand. Allemaal. Als u wilt buigen, hoepelt u maar op van hier naar Tokio, middel- en ringvinger spreiden doet u maar op Vulcanië (©) en voor het middeleeuwse dameshanden weigeren verwijzen we u naar het zonnige woestijnstadje M. De Amsterdamse burgemeester heeft zich nu ook uitgelaten over de onfrisse praktijken aan de Hogeschool van Amsterdam, alwaar een leraar bedrijfseconomie na een tripje hadj had besloten de dames voortaan maar links te laten liggen qua omgangsvormen. Dit ging ongeveer zo: burgervader Van der Laan, vanmiddag in zijn Stopera-kamertje, na het lezen van de PVV-kamervragen: KLABAM!!! (Keiharde vuist op tafel, koffiekopjes buitelen van het meubilair, wegduikende 0,5 FTE halalmeisjes) "Goedverdoemme!!! @#$%^&* Krijg ik gvd *&^$%^&!!! die idiote tiefuspuinzooi van die klote *&^%$#!!!! slapjanus Cohen weer voor me mik. Altijd hetzelfde *&^%$!!! gelul in deze [onverstaanbaar:] rotstad!!!! Deze #$%^&!!! teringtroep -- KLETSJ!! thermoskan tegen de muur -- moet nu eens afgelopen zijn. Kappen met dat #$%^&^% middeleeuwse gedoe van die *&^%$%^! HvA-leraar. Anders stuur ik de ME op die *&^$$%$! fop-hbo af!!!" [Kantoor-palm uit het raam]. Waarop de dienstdoende spindokter der gemeentesecretarie heel kalm naar buiten bracht dat de thansch ontstane situatie door de Number One van 020 als "niet wenselijk" werd ervaren. Eberhard, boks ouwe.

Reaguursels

Inloggen

@Ella | 04-02-11 | 18:49
Haha! Frits kan zoals gewoonlijk z'n klep weer niet houden, maar hij heeft wel gelijk.

Prof. D.A.H. Vintik | 04-02-11 | 22:34

Bestuursvoorzitter Karel van der Toorn van de HvA legt uit waarom de Islamitische leraar volgens hem gewoon zijn werk kan blijven doen, ook al weigert hij vrouwen de hand te schudden.
.
www.radio1.nl/contents/25554-wel-of-ge...
Bestuursvoorzitter Karel van der Toorn verdedigt te vuur en te zwaard de islamitische docent bedrijfseconomie aan de Hogeschool van Amsterdam (HvA) Nourdin Belhadi.
Interessant om te horen hoe zo'n multicul-aanhanger zoals Bestuursvoorzitter Karel van der Toorn, Nourdin Belhadi de hand boven het hoofd houd.
Karel van der Toorn misbruikt tig keer het woord respect.
.
www.uva.nl/organisatie/object.cfm/obje...
Karel van der Toorn (1956) is vanaf 1998 verbonden aan de UvA als hoogleraar Godsdiensten van de Oudheid aan de UvA.
Hij houdt er van ''Godsdiensten van de Oudheid'', zoals de Islam.

Ella | 04-02-11 | 18:49

Ella | 04-02-11 | 07:07
Ik weet niet waar precies de grens wordt getrokken. Kleime moslimmeisjes lopen zonder hoofddoek rond, maar vanaf een magisch moment dienen ze volgens sommigen over te gaan tot het bedekken van hun lustopwekkende haardos. Die Mekkagek zal wel ergens terug kunnen vinden hoe dat taboe precies in elkaar steekt en tot op de minuut, wellicht tot op de seconde nauwkeurig over kunnen schakelen van het vrijmoedig schudden van de hand van een onschuldig kindeken naar het cetegorisch weigeren een hand te geven aan een prikkelingen opwekkende verleidelijke deerne.

Schoorsteenveger | 04-02-11 | 16:07

@tjiiinnggg | 04-02-11 | 13:36
Hoeft niet, maar ik heb het hier met een andere reaguurder over gehad. Dacht dat jij dat misschien was.

Prof. D.A.H. Vintik | 04-02-11 | 13:40

@Prof. D.A.H. Vintik
Moet dat dan?

tjiiinnggg | 04-02-11 | 13:36

@tjiiinnggg | 04-02-11 | 12:02
Ken ik jou?

Prof. D.A.H. Vintik | 04-02-11 | 13:36

Nee, dit soort dingen maak ik met totaal niet druk om.
Als iemand mijn hand niet wil schudden, dan maar lekker niet.
Scheelt weer bacteriële overdracht etc.
Ik ondervind persoonlijk geen last van dit soort gewoonten...

DjVitruvian | 04-02-11 | 12:49

Waarom heeft nog niemand de link gelegd tussen Nourdin Belhadi de stichting jongeren in aktie? Hoe kan je voorzitter zijn van een stichting die oa. als doel heeft "De integratie en actieve participatie van allochtone jongeren in de Nederlandse samenleving te bevorderen, bewerkstelligen en het stimuleren van hun eigen verantwoordelijkheid hierbij." terwijl je je zelf afzet van de samenleving? Hoop dat iemand even een beroep kan doen op de wob om te zien wat deze stichting allemaal voor belastinggeld (uitje naar walibi) mag verkwanselen. In plaats van de wijk hier beter op te knappen word -ons- geld uitgegeven om dat gajes een leuke dag te bezorgen!

tjiiinnggg | 04-02-11 | 12:02

Het wordt tijd dat strenggelovigen hard voor zichzelf gaan worden en hun leven indelen zodat zij aan de strenge eisen van HUN religie kunnen voldoen.

SheriffSharif | 04-02-11 | 10:40

Ik zeg: rituele wasruimte.

Nu Eberhard weer...

NoMinister | 04-02-11 | 10:21

Ik wil eigenlijk geen handje schudden met Eberhard , hebt moeite met de t in zn naam....

hekjesluiten | 04-02-11 | 09:29

Er is maar één Number One van 020 en dat is number one.

number one | 04-02-11 | 08:20

Schoorsteenveger | 03-02-11 | 15:43

Kwam recent in Utrecht een schoolklas vol met 6-jarige Aisha's tegen, allemaal met een hoofddoek om.
.
Ik vermoed dat Nourdin Belhadi zoals jij stelt: ''of hij elke keer meteen een stijve krijgt als een docente of studente hem aanspreekt en of dat dan nét op het randje is en hij spontaan een ejaculatie krijgt als hij de betreffende vrouw een hand geeft.''
.
Maar waarom alle 6-jarige meisjes onder een hoofddoek verstoppen?
Krijgt de islamitische docent bedrijfseconomie aan de Hogeschool van Amsterdam (HvA) Nourdin Belhadi soms ook een stijve als hij de 6-jarige Aisha tegenkomt?
Geeft Nourdin Belhadi aan 6-jarige meisjes ook geen hand?

Ella | 04-02-11 | 07:07

-weggejorist-

mrmiyagi | 04-02-11 | 01:10

(Dat slaat werkelijk nergens op. Gewoon een paar verdwaalde Afghanen. Snel naar huis brengen.)
doenormaal! | 03-02-11 | 21:54

Dit zijn radicalen met een Belgisch paspoort die een lezing verstoren in een
universiteit. Waren het maar gewoon Afghanen die je even het land kan
uit flikkeren. Probleem is dat sommigen van deze fanatieke idioten gewoon hier
geboren zijn, en dat maakt hen niet minder gevaarlijk.

Ik heb dit filmpje geplaatst omdat Sharia4Belgium op deze wijze laat
zien tegen de vrijheid van meningsuiting te zijn op een plaats waar
de gedachten en meningen door iedereen geuit mogen worden,
een collegezaal van de universiteit.

De beelden spreken voor zich toch.....?

strikdewepstroper01 | 04-02-11 | 01:06

Staat en religie moeten eindelijk eens strikt gescheiden worden

Zowel de leerlingen als de docenten dienen voor toelating op de Blutfahne hun trouw aan de instelling alsmede de NL staat af te leggen.

Zo niet oprotten...

mrmiyagi | 03-02-11 | 23:49

WTF!? Trouw afleggen aan de instelling en aan de Nederlandse staat?? Ben je wel helemaal lekker? Moet je dan plechtig zweren braaf te zijn??

FetteBees | 04-02-11 | 00:03

-weggejorist-

mrmiyagi | 03-02-11 | 23:49

'Integratie-wethouder Andrée van Es keurt de keuze van de HvA om docenten toe te staan geen hand aan vrouwen te geven, ten zeerste af. Tegelijkertijd zegt ze geen enkel middel te hebben om de hogeschool te verplichten de docent aan te pakken.'
www.at5.nl/artikelen/56833/wethouder?u...

Prof. D.A.H. Vintik | 03-02-11 | 23:19

blij met Van der Laan, zeg ik als Amsterdammer!

Grand Marnier 150 | 03-02-11 | 23:13

Opzouten met dat achterlijk creatuur!
Samen met het bestuur..

Henkei | 03-02-11 | 22:09

strikdewepstroper01 | 03-02-11 | 19:35
Dat slaat werkelijk nergens op. Gewoon een paar verdwaalde Afghanen. Snel naar huis brengen.

doenormaal! | 03-02-11 | 21:54

Handen schudden is niet zo heel belangrijk hoewel het hier de norm is. Jezelf met je primitieve denkbeelden buiten de samenleving plaatsen is zeer schadelijk voor Nederland en moet met harde hand bestreden worden.

Antitheïst | 03-02-11 | 20:59

koek zonder thee

lidlbier | 03-02-11 | 20:05

-weggejorist-

Wildersbashert | 03-02-11 | 20:01

da's ander koek job...

lidlbier | 03-02-11 | 20:00

Worden die leraar economie en het college van bestuur nou ook eindelijk eens op het matje geroepen? Is die haatbaard al ontslagen? Wordt wel hoog tijd. Die man is compleet van de pot gerukt. Bestuur ook trouwens..

doenormaal! | 03-02-11 | 19:55

PVV +1
Eberhard, recht uwen rug.

mothersfinest | 03-02-11 | 19:27

Eindelijk een Pvdaart, die niet 1000 jaar terug wil in de evolutie. Als ie tenminste echt gaat optreden.

funkyd | 03-02-11 | 19:06

Niet zo snel tevreden Pritt! Grote woorden en daarna blijft het zoals het is. Ik wil wel eens zien dat deze slapjanus 2.0 is echt ingrijpt.

doskabouter | 03-02-11 | 19:03

is die van de laan van de pvda??? zeker straalbezopen toen hij dit zei, morgen op het matje komen bij joppie cohen.

bekijket | 03-02-11 | 18:57

Inderdaad. Boks, ouwe.

zeg maar jansen | 03-02-11 | 18:24

Als ze van der Laan hadden gekozen als lijsttrekker voor de 2e kamer en ze die slapjanus Flop in Amsterdam hadden laten zitten had de PVDA er beter voor gestaan. Gelukkig waren ze niet zo slim bij de PVDA.

denoorman | 03-02-11 | 17:51

Wat maakt het nou uit of die kerel wel of geen handen wil geven aan vrouwen?
Waarom zou mij dat iets moeten interesseren? Is toch zijn feestje zeker??
Als hij zich daar prettig bij voelt moet ie vooral zijn gang gaan.
Maar dan moet ie niet gaan huilen als ie binnenkort niet meer serieus wordt genomen dankzij zijn middeleeuwse denkbeelden.
Natuurlijk stupide om te denken dat er een god bestaat die verdrietig wordt van mannen die vrouwen handen geven. Natuurlijk stupide om sowieso te denken dat er een god bestaat die verschil ziet tussen mannen en vrouwen. Stupide om te bedenken dat er sowieso een Islamitische, Christelijke of wat voor part-time god zou moeten bestaan.
Als ik een vrouw zou zijn en die kerel mijn uitgestoken hand zou weigeren zou ik die kerel voortaan lekker links laten liggen. Is in mijn ogen niet nodig dat de overheid of (semi-)overheidsinstellingen hier beleid op gaan maken. Denk dat deze maatschappij gezond genoeg is om dit soort randfiguren op een gepaste manier de figuurlijke 'vinger' te geven.

FetteBees | 03-02-11 | 17:33

Eindelijk een burgemeester met kont in de broek en dat van de PvdA, Cohen heeft het veel te lang laten sloeren

Als de rechter vindt dat al te veel verwesterde allochtoonse vluchtelingen niet meer terug kunnen naar hun middeleeuws thuisland (Sahar) dan ook de uitspraak graag dat allochtonen die teruggrijpen op middeleeuwse gebruiken en dus blijkbaar niet willen verwesteren het land uit gebonjourd kunnen worden

fris4ever | 03-02-11 | 17:14

Marginale huisjeskrakers exit, Weigerende handenschuddende Moslimleraar exit,

Het gaat vooruit in het dorp aan de Amstel.....

Leaque of Morons | 03-02-11 | 17:02

Hoera ,Hebben we eindelijke een menselijke burgemeester ,en niet een lafaard zoals die vorige..

En nu gelijk die docent uit zijn functie wippen,wieberen vrouwenhater.

Amsterdam Hustler | 03-02-11 | 16:42

Vrouwen die niet meer naast een man mogen zitten in de bioscoop? Oh nee, daar deden ze ook al moeilijk over...

vincent S. | 03-02-11 | 16:40

@vincent S. | 03-02-11 | 16:38
Een paar uurtjes in de week, in sommige zwembaden.

Moord! brand!

An die ARBEIT | 03-02-11 | 16:40

Gescheiden zwemmen? Oh nee, dat gebeurt geloof ik al...

vincent S. | 03-02-11 | 16:38

@Schoorsteenveger | 03-02-11 | 16:26

Dat dan misschien niet, maar oh wat fijn om te zien dat iemand het nog probeert... Als je dit goed keurt, what's next?

vincent S. | 03-02-11 | 16:36

neveragain | 03-02-11 | 16:24
Ja, maar ik vrees dat Eberhart in zijn eentje niet het puin kan ruimen dat Job inmiddels heeft achtergelaten.

Schoorsteenveger | 03-02-11 | 16:26

TheLuggs | 03-02-11 | 16:17
Vergeet het maar. Als aanhanger van de heilige Juju word jij niet beschouwd als aanhanger van een zogenaamd 'gevestigde' religie. Enkel aanhangers van 'gevestigde religies' hebben een streepje voor. Met andere woorden, het is puur op toevallige historische gronden dat een aanbeden God ook een échte God genoemd mag worden. Dus, God spreekt enkel tot de mens via religies die eeuwen geleden zijn gesticht en ook bewezen hebben te kunnen overleven. Hij verdomt het om ook via andere kanalen contact met ons op te nemen. Er zijn goden en er zijn afgoden en jouw Juju zal wordeb afgedaan als afgod, ik kan er ook niks aan doen.

Schoorsteenveger | 03-02-11 | 16:25

Over een maand statenverkiezingen?.

neveragain | 03-02-11 | 16:24

vandaag is hij mijn burgervader.

harrybarry | 03-02-11 | 16:23

@Heads or Tails | 03-02-11 | 16:20
Prachtig hoe je plempsels vaak tussen de steenharde realiteit en complete kolder in zweven. Hulde!

An die ARBEIT | 03-02-11 | 16:23

vraagstaart | 03-02-11 | 16:14
Mooie naam, vraagstaart.
Count me in.

Die hele vrouwenemancipatie zal op termijn een voetnoot in de historie blijken. Pas in de jaren '50 werd hun handelingsonbekwaamheid afgeschaft en wat heb je er voor terug gekregen?

Voor een man is de islam zo gek nog niet. Dat die sukkels van vrouwen dat niet door hebben zegt eigenlijk al wel genoeg over hun bevattingsvermogen. Veel vrouwen zijn liever sociaal en stemmen bijvoorbeeld niet op de PVV, maar op een dhimmipartij als de PvdA, D'66 of GL. Er zijn er zelfs die het kopvod een teken van emancipatie vinden of denken dat het iets met 'vrijheid' van doen heeft, hahaha! God man, je zou ze toch een ijsje geven...

Enfin, dan vraag je d'r om. 'Terug op je Rug' - topidee! Morgenmiddag zit ik in de moskee, ik ben d'r wel uit.

Gotta go now.

Heads or Tails | 03-02-11 | 16:20

@Heads or Tails | 03-02-11 | 16:10
*zoekt en vindt*
De HvA sluiten, de PvdA verbieden en de gekozen burgemeester invoeren.
Dat lijkt me genuanceerd genoeg.

Lewis Lewinsky | 03-02-11 | 16:19

Wij aanbidders van de enige echte JuJu (en dus niet die heidenen die claimen de JuJu van de bergen te aanbidden, terwijl de ware gelovige weet dat de JuJu van de zee de enge ware JuJu is) begroeten onze gasten altijd door ze in het gelaat te spuwen. Bij voorkeur in de mond. Dit is als symbool van de zee waar de heilige JuJu verblijft. Het weigeren van dit offer is een belediging van JuJu. k zal hier niet in =gaan op de straffen die daar voor staan, aangezien in een respectvol land als dit iedereen respect heeft voor alle godsdiensten en niemand het dus in zijn hoofd zou halen om zich niet in zijn of haar gezicht te spuwen. Ik wil graag met deze docent spreken om hem absoluut gelijk te geven met de volharding van zijn geloof. Wij hebben dan ook geen enkel probleem mee als hij geen hand wil geven... *rochel*

TheLuggs | 03-02-11 | 16:17

@Heads or Tails | 03-02-11 | 16:10
Nuance zoeken zou niet nodig moeten zijn.

Of er is ruimte voor, of het is er gewoon NIET.

An die ARBEIT | 03-02-11 | 16:16

@Heads or Tails | 03-02-11 | 16:10
Zullen we de Stichting "Terug op je Rug" oprichten om je gedachtengoed te promoten naar de mensen toe, omdat we dit eigenlijk moeten willen met z'n allen?

vraagstaart | 03-02-11 | 16:14

@Insure | 03-02-11 | 16:01
Doen we altijd hoor. Maar het komt zo weinig voor ;-p

vraagstaart | 03-02-11 | 16:12

Hee. Weer een PvdA'er die wakker wordt.
Doorgaan alsjeblief. Laten er meer opstaan dan komt het heel misschien nog wel goed in Nederland..

Boomschade | 03-02-11 | 16:11

Veel NL-vrouwen zijn natuurlijk een beetje jaloers op de positie van de gemiddelde, niet elke dag in elkaar gebeukte moslima en verlangen heimelijk terug naar de jaren '50, toen manlief als kostwinner voor hen zorgde.

Die hele vrouwenemancipatie is niet meer dan een grote FAIL gebleken, waar een paar vrouwen van hebben geprofiteerd, terwijl de rest bij Verkade chocolaatjes kan gaan inpakken.

Ben je goed bezig ja.

Kortom, de islam mag verwerpelijk zijn, het idee dat vrouwen en mannen verschillen - en niet zo'n klein beetje ook - is gewoon niet onjuist. Ontsla dus de vrouwen op de HvA en het probleem is opgelost. Ontsla ook maar gelijk die malle islamiet, maar niet om die reden.

*Nuance zoeken blijven mensuh!*

Heads or Tails | 03-02-11 | 16:10

@Multiflauwekulti | 03-02-11 | 16:01
Nou sjongejonge zeg... ik wist niet dat je boos zou worden! En wees eens wat ruimdenkender... we leven in een vrijzinnige, seculiere, westerse samenleving.

OneandOnly | 03-02-11 | 16:09

Insure | 03-02-11 | 16:01
U hebt geen objectieve mening,en denk dat alle pvv-aanhang tokkie's zijn dat mag.

1%biker | 03-02-11 | 16:07

Superior Bastard | 03-02-11 | 16:00
Gelukkig staan veel van zijn kiezers veelal wel in voetbalkantines, waar de nuance wat minder waardering geniet en 'aanpassen of oprotten' wat meer gemeengoed is.

De La Puerco | 03-02-11 | 16:07

@De La Puerco | 03-02-11 | 16:02
Ik geloof dat internationale ontwikkelingen - zie volgend topic - de overtuiging van linkse mensen wel eens snel een duw in de andere richting kunnen gaan geven. Tot die tijd kunnen we hier praten als Brugman.

Bakito | 03-02-11 | 16:06

@Insure | 03-02-11 | 16:01
Wat je dus eigenlijk zegt is dat dat uitzonderlijk is?

Misschien moet je eens met andere mensen praten. In beide kampen zijn gekken die geen enkele nuance kennen, vastgeroest in het links vs rechts of rechts vs links hokjesdenken.

An die ARBEIT | 03-02-11 | 16:03

@Parsons | 03-02-11 | 15:59
Tot ziens!

Bakito | 03-02-11 | 16:02

Iedereen is te overtuigen. Schelden op linkse mensen werkt niet, neem dat maar van mij aan.

Bakito | 03-02-11 | 15:49
Hoe kun je na 100 jaar fiasco's nog altijd socialist zijn. Ik geloof niet, dat je socialisten kunt overtuigen. Er zijn geen socialisten, wel mensen die proberen middels bestaande jalouzie en uitkeringen bij/van het looserdeel van de bevolking stemmen ronselen, uitsluitend voor asociaal eigen gewin/baantje.

De La Puerco | 03-02-11 | 16:02

+ 1 voor de PVV aanhangers. Het siert hun dat ze het ook zeggen als iets GOED gaat bij de PVDA.

Insure | 03-02-11 | 16:01

The Unjorisable | 03-02-11 | 15:49
Hij leeft niet in zo'n gemeenschap. Vóórdat-ie zo nodig naar Mekka moest was er niks aan de hand, maar in Mekka is hij tot inkeer gekomen en meent hij de woorden van de Profeet (de Duivel hale zijn ziel) letterlijk te moeten nemen en zijn gedrag daaraan aan te moeten passen.
Katholieken noemen zoiets "Roomser willen zijn dan de Paus". Het is het gedrag van een kwezel, het is buitenproportionele vroomheid die is aangewakkerd door die bedevaart. De man moet afkicken.

Schoorsteenveger | 03-02-11 | 16:01

@ OneandOnly | 03-02-11 | 15:55
Ja, kijk... dat vind ik nou weer "niet wenselijk"; dat jij met je grijpgrage vingertjes aan mevrouw Multi zit.
*schouder- en rugspieren alvast wat losschudden gaat*

Multiflauwekulti | 03-02-11 | 16:01

De La Puerco | 03-02-11 | 15:54
Hij staat niet in de voetbalkantine, maar in de raadszaal. Een wezenlijk verschil.

Superior Bastard | 03-02-11 | 16:00

@Bakito | 03-02-11 | 15:55
Eens. *weg moet, later*

Parsons | 03-02-11 | 15:59

@gentle giant | 03-02-11 | 15:28
Knetter van die hogeschool om een islamitische wasruimte in te richten.

Lewis Lewinsky | 03-02-11 | 15:58

Bakito | 03-02-11 | 15:55
U bent Capabel om te verwoorden wat ik denk.
Thanks.Ik ben wel iets rechtser als u,maar ben u gaan warderen.

1%biker | 03-02-11 | 15:58

Prof. D.A.H. Vintik | 03-02-11 | 15:54
Lol! Het moet ook niet vanzelf gaan natuurlijk..

Superior Bastard | 03-02-11 | 15:58

Meteen intrekken al die subsidie aanvragen van die hogeschool. Geen hand geven, maar wel hand ophouden? Dacht 't niet!!

De Stramme Kabouter | 03-02-11 | 15:56

@Parsons | 03-02-11 | 15:51
Let maar eens op als de boel flink gaat escaleren in het Midden-Oosten, als er tussen Marokko en China alleen nog maar Irannetjes zijn.

Dan veranderen we allemaal in bange hazen die veilig willen wegkruipen achter de brede ruggen van Wilders' beveiligers.

Bakito | 03-02-11 | 15:55

@Multiflauwekulti | 03-02-11 | 15:46
En zo hoort dat! Zou ik ook doen als mevrouw Multi een lekkere maaltijd voor mij gekookt zou hebben. Wat dat betreft hoort dat denk ik bij onze cultuur.

OneandOnly | 03-02-11 | 15:55

Van der Laan maakt in 020 plaats voor die marok, wiens naam ik gelukkig kwijt ben.

neveragain | 03-02-11 | 15:54

@Superior Bastard | 03-02-11 | 15:43
Heb even een balletje opgegooid voor je. i.imgur.com/XE0gE.jpg

Prof. D.A.H. Vintik | 03-02-11 | 15:54

Laat Eberhard er zelf maar 's een fax over uit doen gaan.

Multiflauwekulti | 03-02-11 | 15:35
Gaat nog even duren denk ik, gaat eerst bekijken of het incident niet al te opvallend wordt, of beter, of het overwaait.

Met 'Niet wenselijk' zeg je gewoon helemaal niets. Stevige uitspraak Neverhard vd Laan.

De La Puerco | 03-02-11 | 15:54

@Superior Bastard | 03-02-11 | 15:50
Ik help je hopen.

Parsons | 03-02-11 | 15:54

@Bakito | 03-02-11 | 15:49
Denk je dat echt?

Ik heb er bijster weinig vertrouwen in eerlijk gezegd.

Na de LPF zou het allemaal anders worden toch?

Enfin, de gehele linkse goegemeente is ook vergeten hoe de revolutie in Iran is afgelopen, dus wat dat betreft...

Parsons | 03-02-11 | 15:51

Af en toe denk ik dat die van der Laan een spion van de PVV is in het PvdA nest. Of het is een list om toch nog wat positiefs over de PvdA te kunnen melden!

gozahtje | 03-02-11 | 15:51

Eberhard van der Laan is aqbar. Laten we Cohen wegpesten. Van der Laan is beter. Hoewel, dan moet Amsterdam weer op zoek naar een nieuwe burgemeester.. En de meeste, vrijwel alle, op een paar uitzonderingen na, PvdA'ers zijn erg kut.

doe nog eens | 03-02-11 | 15:51

@Schoorsteenveger | 03-02-11 | 15:47
Precies. Het lijkt mij dat krankzinnigen geen docent mogen zijn. #gezondverstand

Lewis Lewinsky | 03-02-11 | 15:51

Parsons | 03-02-11 | 15:47
Laten we het erop houden dat degenen die het al door hadden, nu langzamerhand aan de oppervlakte komen.

Superior Bastard | 03-02-11 | 15:50

Hoerengedrag moet bestraft worden. Iedereen weet dat sinds gisteren.

Bigi Bana Boy | 03-02-11 | 15:49

@Schoorsteenveger | 03-02-11 | 15:43
Een docent met een handfetish, opgelopen in Mekka. Wat zou daar gebeurd zijn?

Lewis Lewinsky | 03-02-11 | 15:49

@Parsons | 03-02-11 | 15:47
Ja.

Bakito | 03-02-11 | 15:49

@Schoorsteenveger
Als ik zou leven in een gemeenschap waar al het vrouwelijk schoon en alles wat maar een klein beetje prikkelend is wordt afgedekt en gecensureerd dan zou ik ook heel weinig nodig hebben om zo geil als boter te worden. Anders gezegd: het is een vicieuze crikel die ze zelf in stand houden.

The Unjorisable | 03-02-11 | 15:49

@mental K | 03-02-11 | 15:47
Iedereen is te overtuigen. Schelden op linkse mensen werkt niet, neem dat maar van mij aan.

Bakito | 03-02-11 | 15:49

@Parsons | 03-02-11 | 15:47
Nee.

vraagstaart | 03-02-11 | 15:48

Parsons | 03-02-11 | 15:47
Nee,iets met eeuwige plaat voor hoofd en bankrekening.

1%biker | 03-02-11 | 15:48

The Unjorisable | 03-02-11 | 15:41
Van der Laan richt zich ook niet op die handenweigeraar, maar op de school die het tolereert dat ze een handenweigeraar op betreffende functie in dienst houden.
Precies op het juiste adres dus.

Superior Bastard | 03-02-11 | 15:48

Lewis Lewinsky | 03-02-11 | 15:33
Ik zie het. Hij heeft het zelfs in de gemeenteraad verkondigd. Valt me toch mee van hem.
Wat ik me overigens afvraag is of zijn stelling dat de man geen wettelijke regels overtreedt wel helemaal juist is. Er zijn er voor minder naar de rechter gelopen.

Schoorsteenveger | 03-02-11 | 15:47

Zou het eigenlijk tot de linkse goegemeente doordringen wat er daadwerkelijk speelt in dit land als de PVV een megazege boekt volgende maand?

Parsons | 03-02-11 | 15:47

@Bakito | 03-02-11 | 15:38 klopt, de linkse partijen, linkse gemeenteraden, linkse ambtenaren, linkse 'non-profit' organisaties zijn daar ook schuld aan, we mochten niets doen, jarenlang niet, niets zeggen, want tja 'koeltoer', dat gedrag, die sfeer is enkel en alleen voortgekomen door linkse bewegingen. Als je maar even wat wilde zeggen of wilde demonstreren tegen die nieuw apartheid die de moslims meenamen, kreeg je meteen een dame met roodgeverfd haar tegenover je die je wel even zou uitleggen dat dat wat zij doen cultuur en religie is, en wat ik vond en wilde racistisch en discriminatie moest zijn. Nee tuurlijk joh, we zijn gek. Nu krijgen ze terug wat ze jarenlang hebben veroorzaakt. dubbel en dwars.

mental K | 03-02-11 | 15:47

Jammer dat v/d Laan ongetwijfeld de nieuwe man v/d Pv/dAllochtonen wordt.Het ging nu juist zo lekker hard bergafwaarts met die nul v/e cohen.

neveragain | 03-02-11 | 15:46

@ OneandOnly | 03-02-11 | 15:44
Ik geef mevrouw Multi altijd een veeg in die gevallen. Zo'n aardige vent ben ik nou!

Multiflauwekulti | 03-02-11 | 15:46

@Schoorsteenveger
Tardak door de koffie in de lerarenkamer is ook nog een optie

Real Opperprutser | 03-02-11 | 15:46

Eigenlijk willen we allemaal de hand van de moslims schudden. Zo lief!

Bakito | 03-02-11 | 15:46

@Multiflauwekulti | 03-02-11 | 15:36
Ik ben dan wel geïntegreerd, maar je roots verlies je nooit hè...

An die ARBEIT | 03-02-11 | 15:45

Biff Eagleburger | 03-02-11 | 15:41
Nee, die zong toch over Angels..;).
Multiflauwekulti | 03-02-11 | 15:42
Agree.

Superior Bastard | 03-02-11 | 15:45

@horsteknots | 03-02-11 | 15:30
Mag ik zeggen dat ik het nogal met u eens ben?

Ja, dat mag ik.

Parsons | 03-02-11 | 15:45

Van der Laan geeft het goede voorbeeld, wat je van een burgervader mag verwachten
Kudo's voor Eberhard dus en een verademing na jaren van theedrink-ellende

Tobi | 03-02-11 | 15:44

Wat een vrouwonvriendelijk gedoe.... dat geen handen schudden! Als een vrouw het huis goed schoon heeft gemaakt, de was heeft gedaan en een lekkere maaltijd gekookt heeft dan kun je haar toch gewoon een hand geven... dat is toch niet teveel moeite!

OneandOnly | 03-02-11 | 15:44

@ Superior Bastard | 03-02-11 | 15:37
Ella Vogelaar?

Multiflauwekulti | 03-02-11 | 15:44

Lewis Lewinsky | 03-02-11 | 15:27
Ja, ik zou graag van de man vernemen of hij echt het gevoel heeft de gehele dag in verleiding gebracht te worden, of hij elke keer meteen een stijve krijgt als een docente of studente hem aanspreekt en of dat dan nét op het randje is en hij spontaan een ejaculatie krijgt als hij de betreffende vrouw een hand geeft.
En als dat het geval is, dan zou ik ook graag van hem weten of hij in plaats van dat beledigen en bruskeren geen andere technieken zou kunnen toepassen om die verleidingen te weerstaan, technieken die zich beperken tot hemzelf en zijn zwaktes. Hij zou bijvoorbeeld uit voorzorg de hand aan zichzelf kunnen slaan, zich elke ochtend vóór het gebed kunnen aftrekken. Hij zou ook kamfer tot zich kunnen nemen of andere libido-remmende stoffen, hij zou een sex-therapuet kunnen raadplegen. Of hij zou gewoon kunnen proberen om een flinke vent te zijn. Keus genoeg, zou ik zeggen, dus waarom zo moeilijk doen?
Vragen, allemaal vragen.

Schoorsteenveger | 03-02-11 | 15:43

@Superior Bastard | 03-02-11 | 15:33
Stevige uitspraken zijn prachtig, daar heeft ons huidige kabinet ook een handje van.

Maar ik heb meer met resultaten dan met straffe taal.
Maar goed, het is beter dan Job. Die lulde slap en was ook nog een slappe lul.....

An die ARBEIT | 03-02-11 | 15:43

Juist.
*Terugmijmert over Mindy*

Superior Bastard | 03-02-11 | 15:43

@rannie | 03-02-11 | 15:28
Naast Gordon raakt zijn horloge iedere kwijt in de darkroom ...
@Prof. D.A.H. Vintik | 03-02-11 | 15:29
of telefonist bij de Utrechtse Gay-Alert-lijn ...

veuve-clicquot | 03-02-11 | 15:43

@ Superior Bastard | 03-02-11 | 15:39
Neen. Zeer vriendelijk dank, maar het gaat hier maagtechnisch uitstekend, mag ik wel zeggen. Zeker nu ik zie dat er kennelijk burgervaders bestaan die niet uit nat krantenpapier zijn samengesteld. En zo werd het toch nog een leuke middag...

Multiflauwekulti | 03-02-11 | 15:42

@Superior Bastard | 03-02-11 | 15:37

Robin Williams.

Biff Eagleburger | 03-02-11 | 15:41

Als het klopt, een dikke +1 voor Van der Laan.

Wat doet die man nog bij de PvdA? Niet dat het niet beter kan, maar for the time being lijkt die man een zegen voor onze hoofdstad.

Art Vandelay Ultor | 03-02-11 | 15:41

@vraagstaart | 03-02-11 | 15:39
Uit solidariteit met de gediscrimineerde moslim-docent zullen de bezoekers van Pauw en Witteman een hele avond vrouwen geen hand geven. #voorspelling

Lewis Lewinsky | 03-02-11 | 15:41

Tja, ik heb eigenlijk een dubbel gevoel bij deze kwestie. Aan de ene kant gaat het nergens over, ik bedoel als hij voor vrouwen een buiging maakt met de hand op zijn hart in plaats van de hand te schudden dan vind ik dat ook best. Dat is wat mij betreft een vergelijkbare geste en dat is allemaal die ophef niet waard. Aan de andere kant vind ik dat als zo'n man hier in Nederland wil wonen en werken (nota bene in een publieke functie) hij zich ook een beetje moet aanpassen. Er wordt toch niet veel van hem gevraagd? Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat de Koran moslims "in den vreemden" verbiedt om zich een klein beetje aan te passen aan de daar geldende gebruiken. Dus nogmaals, ik heb er een dubbel gevoel bij.

The Unjorisable | 03-02-11 | 15:41

veuve-clicquot | 03-02-11 | 15:38
Nee, een 0,5 FTE halalmeisje.

Superior Bastard | 03-02-11 | 15:40

vraagstaart | 03-02-11 | 15:39
In het Nederlands?
Of toch maar weer in die ouwe vertouwde Arabieren taal?

1%biker | 03-02-11 | 15:40

@Che_cuevara | 03-02-11 | 15:31
Juist niet, dat heeft z'n voordelen...

Niet leuk voor in een relatie, wel leuk voor alle andere vormen van samenzijn.

An die ARBEIT | 03-02-11 | 15:40

@Superior Bastard | 03-02-11 | 15:37
Mork from Ork.

rara | 03-02-11 | 15:40

Prima, het openbaar onderwijs is geen podium voor reli-toneel.

Causa Sui | 03-02-11 | 15:39

@Superior Bastard
Mork van Ork en dat is weer kort voor Morrokaan of toch Mark uit Urk zonder dialect. Altijd weer dat kudtgeloof

Real Opperprutser | 03-02-11 | 15:39

Multiflauwekulti | 03-02-11 | 15:36
Een Rennie, mijn waarde?
*Vakantie naar Limbabwe boekt vanwege zomerse temperaturen*

Superior Bastard | 03-02-11 | 15:39

Wanneer gaat de AFA het huis van Van der Laan, die vuile cryptofascist, bekladden? Zijn banden lek steken? Zijn familie en vrienden bedreigen?

"Handen af van de handenweigeraars!" ik zie de plakkaten alweer verschijnen.

vraagstaart | 03-02-11 | 15:39

Mooi man. Heerlijk dit!

Kialna | 03-02-11 | 15:38

@mokum4all | 03-02-11 | 15:31
Dat zal wel, maar om allerlei absurde uitingen van de islam uit te bannen heb je een breder draagvlak nodig dan 76 zetels.

Ipv linkse partijen en hun achterban te overtuigen, worden ze vooralsnog belachelijk gemaakt en verweten verantwoordelijk te zijn voor de oprukkende islam in Nederland.

Bakito | 03-02-11 | 15:38

@prittstift
0,5 FTE halalmeisje = hoertje met hoofddoekje ???

veuve-clicquot | 03-02-11 | 15:38

@Bakito | 03-02-11 | 15:29
Als de PVV overbodig is geworden dan komt dat omdat andere partijen de PVV-standpunten hebben overgenomen.

rara | 03-02-11 | 15:37

weer iemand die om aandacht schreeuwt :)

Kabouterwipneus | 03-02-11 | 15:37

Voor de oudjes onder ons.
Wie groette nog meer met gespreide middel- en ringvinger en sprak daarbij de woorden "Nannoo Nannoo"..

Superior Bastard | 03-02-11 | 15:37

@Che_cuevara | 03-02-11 | 15:31

Heel hard 'hoerrr' roepen en dan ophangen. Past ook wel bij z'n puberale gedrag eigenlijk.

Biff Eagleburger | 03-02-11 | 15:37

Briljant geschreven topic. LOL!

Parsons | 03-02-11 | 15:36

@ Superior Bastard | 03-02-11 | 15:33
Incorrect mijn waarde mong... mede-reaguurder. In Limbië loopt men minstens 5 jaar achter, dus Andie is redelijk vlot. Huldo's derhalve.

Multiflauwekulti | 03-02-11 | 15:36

[email protected] | 03-02-11 | 15:33
Dat zou een journalist nou eens moeten vragen aan Nourdin Belhadi, mohammedaan en docent economie aan de HvA, of hij de mohammedaan kent die mohammedaan en docent economie aan de Hva is en vrouwen geen hand wil geven.

Lewis Lewinsky | 03-02-11 | 15:36

Ik laat mij het middel- en ringvinger spreiden niet verbieden! Door niemand!

Hölzenbein | 03-02-11 | 15:35

koffiekopjes buitelen = theekopjes buitelen

veuve-clicquot | 03-02-11 | 15:35

Alsof ik iemand ga geloven die Bartho heet.

Laat Eberhard er zelf maar 's een fax over uit doen gaan.

Multiflauwekulti | 03-02-11 | 15:35

Geen woorden, maar daden lullo !

Geen handen schudden : -1

VanDattum | 03-02-11 | 15:34

boks? geen hand?

quackel | 03-02-11 | 15:34

@Lewis Lewinsky | 03-02-11 | 15:27
Zou die Nourdin Belhadi, die docent economie aan de HvA is, de docent economie aan de HvA die moslim is en geen vrouwen de hand wil schudden, wel kennen dan?

vraagstaart | 03-02-11 | 15:33

An die ARBEIT | 03-02-11 | 15:28
Hij heeft nu al meer ballen getoond dan Cohen in zijn hele ambtstijd. Ook de kinderpornozaak heeft hij goed aangepakt en begeleid alsmede al enkele stevige uitspraken over straattuig.
Je comment was een half jaar geleden meer van toepassing geweest.

Superior Bastard | 03-02-11 | 15:33

@Schoorsteenveger | 03-02-11 | 15:30
Zowel AT5 als Parool brengen dit onthutsende nieuws. Van der Laan toegetreden tot PVV-aanhang!

Lewis Lewinsky | 03-02-11 | 15:33

Terecht. Dat eeuwige gezeik vanwege religie.

dutchdj | 03-02-11 | 15:32

@vraagstaart | 03-02-11 | 15:31
Zo ken ik je weer :)

Che_cuevara | 03-02-11 | 15:32

@Prof. D.A.H. Vintik | 03-02-11 | 15:29
Schoonmaker.

koerbagh | 03-02-11 | 15:32

Bakito | 03-02-11 | 15:29
Het gaat niet om "oprukkende islam", het gaat om lieden die eindeloos mee veren met reli's en andere vrijheidbeperkers. Die docent is een flapdrol maar een bestuur van een hogeschool die dit toestaat, dat zijn de serieuze mafketels.

mokum4all | 03-02-11 | 15:31

@An die ARBEIT | 03-02-11 | 15:30
Denk je dat die scherper is?

Che_cuevara | 03-02-11 | 15:31

@Che_cuevara | 03-02-11 | 15:27
Figure of speech, Che..... denk ik.

vraagstaart | 03-02-11 | 15:31

@Prof. D.A.H. Vintik | 03-02-11 | 15:29
Dan moet hij een telefoon opnemen die daarvoor misschien wel door een vrouw is opgenomen.
Hoe ga je daar mee om

Che_cuevara | 03-02-11 | 15:31

parbleu, wat is er mis met een decente baisemain?

Zyprexa20mg | 03-02-11 | 15:31

@Kinderverslinder | 03-02-11 | 15:22
Scherp commentaar heur, inhoudelijk goed en dynamisch geformuleerd....

Heb je een zus?

An die ARBEIT | 03-02-11 | 15:30

Hoe betrouwbaar is dit Twittertje? Was die ontboezeming tussen neus en lippen door of is dit het officiele standpunt van burgervader van der Laan?

Schoorsteenveger | 03-02-11 | 15:30

het is toch om gvd knotsknetter van te worden. In elke kerk, die ik in het buitenland bezichtig, trek ik netjes een lange broek aan, ik drink geen bier op straat in Marakesh, etc... en nu zijn er in Mijn Land, eeen stelletje knurften neergetreken die mijn zusters geen hand willen geven? Het moet goddomme niet gekker worden! Hand je dan geen hand wil schudden, dan heb je um ook niet nodig! Klets! Eraf dat ding!
Vandaag kreeg ik ook weer z'on mailtje van een vredestichtende kennis met gelul over verdraagzaamheid in onze gekleurde samenleving! Flikker.Op.
Iedere Oen weet dat hopjes, vanille en chocoladevla doorelkaar een oneetbare bruine brei maakt!
Gevloek vanachter de Pc, maar ik breng het ook in de praktijk als het moet!

horsteknots | 03-02-11 | 15:30

Voorzitter medezeggenschapsraad Astrid de Jager: "Misschien kan hij iets gaan doen waarbij zijn geloofsovertuiging geen belemmering is. Een functie als telefonist bijvoorbeeld."
www.havanaweb.nl/nieuws/handenschudgat...

Prof. D.A.H. Vintik | 03-02-11 | 15:29

Aan de linkerzijde van het politieke spectrum zijn genoeg lieden die het gevaar van de oprukkende islam erkennen. Nog even en de PVV is overbodig.

Bakito | 03-02-11 | 15:29

Eberhard = held. Hij heeft niet veel ruimte als burgemeester maar wat hij heeft, pakt hij 100%

mokum4all | 03-02-11 | 15:28

Ik heb gek genoeg nog wel vertrouwen dat Eberhart nog wel eens wat goed kan gaan doen. Hij moet gewoon even z'n draai vinden...

Ik denk verder dat hij helemaal geen keus heeft. Als hij nu niet begint met schoon schip maken, is hij z'n politieke leven niet meer zeker.

Laten we allemaal #twidden voor ons aller Eberhart, dat hij maar snel ene paar ballen mag ontwikkelen.

An die ARBEIT | 03-02-11 | 15:28

@Superior Bastard | 03-02-11 | 15:27
Mee eens en dat is op zich al goed nieuws

Che_cuevara | 03-02-11 | 15:28

Handen schudden? En dan je horloge kwijt zeker. Ik dacht het even niet.

rannie | 03-02-11 | 15:28

Interessant, die mening van E. van der Laan. *Niet wenselijk*. Poeh poeh.
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de mening van een zekere Nourdin Belhadi, docent economie aan de HvA en lid van het Network for Muslim Professionals in Benelux.
webcache.googleusercontent.com/search?...
Gewoon om nou eens te horen wat een moslim die docent economie is aan de HvA ervan vindt dat een moslim die docent economie is aan de HvA vrouwen geen hand wil geven.

Lewis Lewinsky | 03-02-11 | 15:27

@vraagstaart | 03-02-11 | 15:26
Jekkes, bah.
Ben je zo wanhopig?
:)

Che_cuevara | 03-02-11 | 15:27

Che_cuevara | 03-02-11 | 15:26
Hij geeft als burgemeester, en prominent pvda'er, een stevig, welliswaar ambtelijk, statement af. Een signaal zo u wilt.

Superior Bastard | 03-02-11 | 15:27

Hee Eberhard! Zoenen??

vraagstaart | 03-02-11 | 15:26

Wel een mooi stuk Pritt dat mag gezegd worden.
Ben wel benieuwd wat Eberhart nu echt gaat doe, al kan hij niet veel doen in deze denk ik

Che_cuevara | 03-02-11 | 15:26

Heeeerlijk die frisse wind dankzij dat nieuwe kabinet.. heerlijk, gewoon echt een gevoel van lente daalt er op mij neer, zo na zo'n bericht. Eindelijk zien ze het licht. Al is het maar een beetje.
Nu Elatik haar soepsidie slurpende Argan opheffen of keihard aanpakken (is ook discrimineren natuurlijk een jongerenorganisatie afsplitsen alléén voor Marrokanen) en dan is mijn week weer goed.

mental K | 03-02-11 | 15:25

@flamingforce | 03-02-11 | 15:22

U zou in dat geval PvdA gaan stemmen, zwitsal? Gunt u Iran een dergelijk politicus? Er valt nog veel te leren voor u.

Dirk Tang | 03-02-11 | 15:25

Niet wenselijk is weer zo slap en voor meerdere uitleg vatbaar.

Real Opperprutser | 03-02-11 | 15:25

Eberhard is het beste dat Amsterdam kon overkomen na Rubberen Jobbie.
+1 voor deze man, die in zijn vorige post als minister niet de kans heeft gekregen om landelijk te laten zien wat hij nu in A'dam uitvoert.

Superior Bastard | 03-02-11 | 15:24

Niet wenselijk. En wat gaan we er aan doen? Glas, plas.......

Apollo | 03-02-11 | 15:23

Een tien met een griffel voor Eberhard van der Laan. Hulde!

strikdewepstroper01 | 03-02-11 | 15:23

Niet wenselijk?

Maar mag dus wel?

Che_cuevara | 03-02-11 | 15:23

Eén van de weinige daadkrachtige PvdA'ers?

HenkTank010 | 03-02-11 | 15:23

LOL @ "wegduikende 0,5 FTE halalmeisjes" !

Dank Pritt, dat was weer even lachen.

Het is toch ook werkelijk gvd @#$%^&* -- 30-inch monitor op de vuilnisman.

Balsaq | 03-02-11 | 15:23

Die Van der Laan komt er wel... niet slecht voor een PvdA-ert.

Dirk Tang | 03-02-11 | 15:23

inderdaad, Cohen rot maar lekker op. Stel je maar verkiesbaar in Iran ofzo.

flamingforce | 03-02-11 | 15:22

-weggejorist-

Kinderverslinder | 03-02-11 | 15:22

En alles bleef zoals het was. We kennen hem al van Job Cohen. Eberhard, laat zien dat he anders kan, ookal zit je bij de PvdA

Pasta-saus | 03-02-11 | 15:22

Die wordt dus de nieuwe leider van de PvdA, na de komende verkiezingen.

rara | 03-02-11 | 15:22

Geen handen willen schudden, dat moet iedereen voor zichzelf weten. Maar ga dan geen (semi) publieke functie vervullen waarbij je vaak en veel nieuwe mensen ontmoet.

nattegeit | 03-02-11 | 15:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken