Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE Theekransje: Kunduz or BUST!

livedebatkunduz.jpgKunduzbesluitdebatgelul, part zoveel. Het voortkabbelende theekransje tussen de fractieleiders en Rutte gaat weer verder. Gaan we wel of gaan we niet en als we gaan, hoe gaan we het dan noemen? Trainingsmissie? Politietrainingsmissie? Bromsnorren- missie? Gesteggel is er nog rond de duur van de missie en wat de didactische wijkagenten precies gaan doen in Kunduz, en met welke leesplankjes. De oppositiepartijen willen langer dan zes weken, want dan is er meer tijd om de Afghaanse politiemensen te leren lezen. Want wie kan lezen, is immuun voor bermbommen. Of zoiets. Afijn, leuke eerste test voor Rutte. Kijken wie er met de meeste politieke winst uit deze beslissing komt. Dat we te maken hebben met zo'n vijfhonderd Nederlandse levens die op het spel worden gezet, doet er even niet toe. Kanonnenvoer is kanonnenvoer. Bovendien zullen de Afghaanse éénstrepers na hun opleiding dankbaar door de corrupte en door de Taliban geïnfiltreerde regering worden ingezet om hun macht te vergroten. De sukkel die denkt dat het hier daadwerkelijk om een al dan niet civiele missie of om Kunduz gaat, lachen we uit. Momentum pakken voor de verkiezingen. Grond veroveren voor de eigen partij. Politieke imago's poetsen. Dat is de werkelijke agenda van waar we straks naar gaan kijken. Niet een discussie of we Amerika zullen pijpen, maar hoe lang we dat gaan doen, hoeveel tong we gaan gebruiken en of we aan het eind spugen of slikken. Voor de betere politieke woordneukerij en het partijgebonden ellebogenwerk hebben we hier #DeBrief en hier vanaf 14:30 uur de LIVESTREAM!

Reaguursels

Inloggen

Kan hier nog gereaguurd worden?

Prof. D.A.H. Vintik | 28-01-11 | 03:14

@Denkt Na | 27-01-11 | 22:55
Huiswerk voor jou: Mujaheddin kreeg Stingers tegen MI-24 Hind. Geen SA-7's. (hint: zoek/vergelijk M16 en AK-47)

Chiant | 27-01-11 | 23:02

@Denkt Na | 27-01-11 | 22:18
En dan mag u nu weer retorisch komen met iets over oliepijplijnen, minerale bodemschatten en de VS die hun belangen daaromtrent willen veiligstellen.
Tips: betrek Oezbekistan, Kazachstan, Gazprom, Karachi, India, China en Iran in uw vurige pleidooi.

Chiant | 27-01-11 | 22:56

@ Chiant | 27-01-11 | 22:42
Serieus: Wie heeft die kalashnikovs betaald?
Iets met Brzezinski. Arend Jan ken je geschiedenis !!!

Denkt Na | 27-01-11 | 22:55

@Denkt Na | 27-01-11 | 22:18
N.B: en als u wijs de historicus wilt uithangen, zorg dan in ieder geval dat er iets vermeld wordt over de koloniale Britten, graag ook een elementje Tsaristische Russen, buzzwoordje bufferstaat doet het 'm ook wel in dezen, dan nog graag iets over Pashtunistan en een vleugje Mongoolse invloeden gerelateerd aan huidige nomadische stammen maken de geloofwaardigheid compleet.
Uw betoog valt te reduceren tot verkapte en indirecte steun aan opstandelingen vanuit de VS tegen een marionettenregime van totalitaire Sovjet-overheersing.
Maar nu even serieus: vecht de taliban met M16 geweren of kalashnikovs?

Chiant | 27-01-11 | 22:42

@Denkt Na | 27-01-11 | 22:18
Dat zijn nog eens uitstekende en zeer inhoudelijke argumenten die mijn betoog geheel en onvoorwaardelijk op een zeer geloofwaardige wijze onomstotelijk weerleggen!
Ik ben nu stellig overtuigd en sluit mij aan bij u en hen die zich angstig terugtrekken achter de dijken om de gierige kop in de polderklei steken teneinde de werkelijkheid niet onder ogen te hoeven komen. De wereld en zijn invloedssfeer houdt immers op bij het strand van Scheveningen en Lobith aan de Rijn.

Chiant | 27-01-11 | 22:29

@ Chiant | 27-01-11 | 21:29
Inzake atoom wapen Pakistan:
Ik ga even Lubbers bellen.
Seconde.

He?
Lubbers verwijst me door naar de CIA.
Hij moest van hen Khan zijn gang laten gaan bij Urenco.
Iets met hogere doelen.

Denkt Na | 27-01-11 | 22:20

@ Chiant | 27-01-11 | 21:29
AJ Boekestijn !!!
Leer nou es dat de CIA al die ellende daar gemaakt heeft.
Niet die stukjes in je window op de geschiedenis bedekken!

Denkt Na | 27-01-11 | 22:18

@Volle Bezem² | 27-01-11 | 21:14
Opdat zij een vrijhaven krijgen om zich voor te bereiden op de uitbreiding van hun heilstaat; vrijuit hun verwerpelijke terreurplannen kunnen uitwerken en voorbereiden; massaal misdaden tegen de menselijkheid kunnen begaan; een criminele vrijplaats van inkomsten kunnen creëren en, last but not least, kunnen werken aan het verkrijgen van massavernietigingswapens (WoMD), zoals bijvoorbeeld een atoomwapen uit buurland Pakistan of Iran?

Dat lijkt u een betere situatie voor Nederland?

Chiant | 27-01-11 | 21:29

wat wetshandhaving is?
Chiant | 27-01-11 | 21:03
Tis simpel. Al wat er in Afghanistan plaatsvindt is ten dienste van de sharia(wetgeving) aldaar. De westerse mogendheden die hun kuch- democratisch lees:westers zegje doen dienen zich te conformeren aan ons heilig goed. De islam.

Ik zeg, niet gaan. Geen eenheden naar een land uitzenden die als ongelovige honden worden beschouwd.

Volle Bezem² | 27-01-11 | 21:14

@Denkt Na | 27-01-11 | 20:56
Nee, daar staat het antwoord niet.
Het antwoord dat ik zoek is de scheiding tussen wat Afghaanse pliesies moeten doen en wat het leger moet doen.
Vroegâh was het simpel: de pliesie hield de burgert in toom en het leger hield de vijand buiten. Maar nu is de vijand een deel van de burgers. Niet herkenbaar. Deels georganiseerd, deels anarchistisch.
Tel daarbij op een ontbrekende middenklasse en volstrekt corrupte overheden; wie gaat mij vertellen wat oorlogshandelingen zijn en wat wetshandhaving is?

Chiant | 27-01-11 | 21:03

Dit toont maar weer eens aan hoe vreselijk naïef en wereldvreemd Groenlinks (c.s.) is.
1. Hoeveel is een (schriftelijke) toezegging van een tot op het bot gecorrumpeerde Afghaanse overheid waard? Een overheid die nul komma nul te zeggen heeft over de provincies, stammen en schaduwoverheden.
2. Waar ligt de scheidslijn tussen oorlogshandelingen en politiehandelingen? Als de Afghaanse pliesie een flitsapparaat opstelt langs één van de vele zandwegen zal Groenlinks daarover niet veel discussie voeren. Zeker niet als het Afghaanse CJIB daarna een in correct Dari of Pashtu opgestelde beschikking opstuurt naar de quala van de kentekenhouder (lolwut) in kwestie. Maar wat nu als de door Nederlanders opgeleide Afghaanse pliesie besluit om terroristen in de boeien te slaan? En als die terroristen dan Hofstadgroep-wannabe's zijn, dus uitgerust met handgranaten en automatische wapens? Is dat dan oorlog? Behoort dat tot het optreden van de pliesies? In Nederland wel. Maar vindt Groenlinks dan ook dat dat in Afghanistan zo is? Of een baardmans die een explosief in de weg aan het begraven is, gelijk een Polderlandse VMBO-tiener die een vette vuurwerkbom bouwt? MAG die pliesie daar dan eigenlijk wel tegen optreden?
Wil Groenlinks nu eerst eens definiëren wat ze verstaat onder oorlogshandelingen in een land waar de vijand geen uniform draagt, zich begeeft onder de bevolking, zich met drugshandel bezighoudt, er genoegen in schept om pliesies om te leggen en zijn dorpsgenoten intimideert? De gemiddelde Polderlandse voetbalhooligan past precies in het profiel. Daar zet men toch ook (helaas) niet het leger tegen in?

Chiant | 27-01-11 | 20:52

Als je dit proces volgt wordt je toch wel een beetje misselijk ..... en beschaamd als Nederlander.
Ik snap de PVV: die zijn botweg tegen onder het mom "laat ze in hun eigen sop klaarkoken".
Ik snap de PvdA: die al jaren alle werken van mohammed steunt en dus de taliban en dus tegen is.

Maar het gesjacher van die andere partijen, die hoewel deels communistisch zo fijn zijn als poppestront en met absurde ambtelijke eisen komen om zich terug te kunnen trekken vind ik ronduit beschamend. Wat een lafaards die niet tot een pro of con kunnen komen en hun kont er zonder blaren trachten uit te draaien.

Bah!!!

voordeoorlog | 27-01-11 | 20:25

@ JackoN | 27-01-11 | 20:10
Ho ho ho ho, de zonen en dochters van de politici zijn nu al gemiddeld zo'n 11 jaar aan het studeren (bestuurstaken op de studenten vereniging etc, je weet het wel: betrokkenheid is een familie traditie in politiek nederland en nee dat heeft niets met oligarchie te maken hoor) en die moeten nu echt een keer dat afronden hoor. In belang van het land: de nieuwe generatie bestuurders: hollands glorie. Nederland heeft in de toekomst nieuwe Verhagens nodig. We houden -in lands belang- uw voorstel in overweging (= naar de prullenbak).

(wat denkt die JackoN wel, de elite heeft een functie en het volk heeft een functie, das lekker duidelijk en dat moeten we vooral zo houden)

Denkt Na | 27-01-11 | 20:22

Voorstel;
Missie mag doorgaan als minstens 2 ministers (van beide partijen 1) een zoon of dochter meesturen.
Zoiets heeft Moore ook een keer voorgesteld volgens mij....

JackoN | 27-01-11 | 20:10

Afghanistan was een enorm liberaal land.
Kabul was in de jaren '60/'70 een grote hippie kolonie.
Tot de heer Brzezinski de Taliban ging exporteren uit Pakistan naar Afghanistan.
Iets met communisten pesten.
De rest is history.

Iemand interesse in de geschiedenis van Iran?

In 1951 Prime Minister Mohammed Mosaddeq received the vote required from the parliament to nationalize the British-owned oil industry, in a situation known as the Abadan Crisis. Despite British pressure, including an economic blockade, the nationalization continued. Mossadegh was briefly removed from power in 1952 but was quickly re-appointed by the shah, due to a popular uprising in support of the premier and he, in turn, forced the Shah into a brief exile in August 1953 after a failed military coup by Imperial Guard Colonel Nematollah Nassiri. Shortly thereafter on August 19 a successful coup was headed by retired army general Fazlollah Zahedi, organized by the American (CIA) with the active support of the British (MI6) (known as Operation Ajax). The coup — with a black propaganda campaign designed to turn the population against Mossadegh — forced Mossadegh from office, and was remembered with anger by Iranians. Mossadegh was arrested and tried for treason. Found guilty, his sentence reduced to house arrest on his family estate while his foreign minister, Hossein Fatemi, was executed. Zahedi succeeded him as prime minister, and suppressed opposition to the Shah, specifically the National Front and Communist Tudeh Party. Iran was ruled as an autocracy under the shah with American support from that time until the revolution.

en.wikipedia.org/wiki/History_of_Iran
wiki/History_of_Iran
Was het meest modern, meest opgeleide, meest vrije volk van het Midden Oosten.
Maar ja, ze hadden niet tegen BP moeten zeggen dat die de olie niet meer voor een fooi mochten meenemen.
Das vragen om problemen.
Toch?

Denkt Na | 27-01-11 | 19:32

A f g a n g i s t a n

azoturie | 27-01-11 | 19:32

GroenLinks: geven jullie het electoraat wel een kusje bij het afscheid?

Denkt Na | 27-01-11 | 19:22

-weggejorist-

azoturie | 27-01-11 | 19:10

@ kiekdj | 27-01-11 | 18:13
Denk dat ze zich in Den Haag dan vergissen in de bevolking.
Iedereen die zich in Den Haag druk maakt om de geloofwaardigheid van de vertegenwoordigende democratie zou dat niet te licht moeten nemen.
Zoiets noem je in een relatie een vertrouwensbreuk (lees: vreemd gaan).
Beslissingen tegen wil van de bevolking hebben een grote prijs voor de parlementaire democratie.

Denkt Na | 27-01-11 | 18:35

De missie komt er sowieso ongeacht het debat enzo hoor!

kiekdj | 27-01-11 | 18:13

Mooi rekensommetje van Brinkman. 150K per politie agent! Zou bijna grappig zijn zolang het niet mijn belastinggeld is, vriend!

loerelau | 27-01-11 | 18:08

rot server

Denkt Na | 27-01-11 | 17:46

www.nrc.nl/nieuws/2011/01/27/wikileaks...
wikileaks-cables-den-haag-gaf-vs-invloed-eu

Wanneer wordt J.P. Balkenende nu eens gearresteerd voor a) landverraad en b) misdaden tegen de mensheid en c) misbruik van publieke functie.

Denkt Na | 27-01-11 | 17:45

www.nrc.nl/nieuws/2011/01/27/wikileaks...
wikileaks-cables-den-haag-gaf-vs-invloed-eu

Wanneer wordt JP Balkenende nu eens gearresteerd voor landverraad plus misdaden tegen de mensheid?

Denkt Na | 27-01-11 | 17:43

Die Sap leeft wel in een totaal andere wereld... Eisen dat de Afghaanse politie agenten nooit voor een offensieve taak gebruikt gaan worden. Je kan wel een contract afsluiten, maar die gasten zetten overal wel een kruisje...

loerelau | 27-01-11 | 17:43

Niet meer over zeuren !
In Den Haag gaan ze toch dr eigen gang terwijl een dikke 60% van de bevolking tegen is.
Laat ze dr maar lekker naartoe gaan en als er weer NL doden vallen gewoon niet melden want : niet belangrijk!
We moeten bezuinigen en gaan vervolgens bákken geld naar de zandbak brengen terwijl t vorige kabinet erop is gevallen.
democratie? Mn Reet!

lilluke halve hoan | 27-01-11 | 17:40

aap, noot, mies, wim, zus, jet, teun, vuur, gijs, lam, kees, bok, weide, KOEN, DOES, hok, duif, schapen

IJzer70 | 27-01-11 | 17:39

@La Vie En Rose | 27-01-11 | 17:20
Je kent me, kijken kijken nie kopen :)

An die ARBEIT | 27-01-11 | 17:36

Maar ho ho ho. We moeten Pakistan ook nog even breken.
www.creative-i.info/wp-content/uploads...
Anders geen access to the High Seas for export.
Volkenrecht? Flikker op met dat 20 eeuwse geneuzel van besluitelozen.
Volkenrecht is even klote als democratie: het schiet niet op.
Nee, competition is sin onthoud dat goed vriend.
Fair business is bad business: je nooit mee inlaten.

Denkt Na | 27-01-11 | 17:23

An die ARBEIT | 27-01-11 | 17:12
Ja dahag, afdingen doe je maar in Turkije, Marokko of gelijksoortige landen, maar niet hier! ;)

La Vie En Rose | 27-01-11 | 17:20

Kijk, zolang de Taliban tegen de Russen vochten waren ze ok.
Gratis wapen en geld (als je de linkjes wil: roept u maar).

Toen de Russen weg waren en bleek dat ze echt geen donder om de ontwikkeling van Afghanistan gaven daarna was het feest gauw over.

He hallo. In de 21e eeuw jullie. En gauw. Anders schoppen we jullie er in.

Maar... betekend de 21e eeuw dat we gewoon moeten doen wat in jullie interest is?

JA HALLO DOMMIE NATUURLIJK

Denkt Na | 27-01-11 | 17:17

@La Vie En Rose | 27-01-11 | 17:11
* meezwaait en naar boven verhuist *

De La Puerco zal toch niks zinnigs meer te melden hebben, zover hij dat al had om mee te beginnen...

An die ARBEIT | 27-01-11 | 17:16

@La Vie En Rose | 27-01-11 | 17:09
Compromis, 65% ;)

An die ARBEIT | 27-01-11 | 17:12

Ik mis Art vanderlay Ultor.

* naar Art zwaaien doet*

La Vie En Rose | 27-01-11 | 17:11

An die ARBEIT | 27-01-11 | 17:06
Nah, daar ben ik iets optimistischer over. Zullen we de helft doen? ;)

La Vie En Rose | 27-01-11 | 17:09

La Vie En Rose | 27-01-11 | 17:05
(...) blind en naïef is.

La Vie En Rose | 27-01-11 | 17:08

Mevrouw de voorzitter. Mijn partij staat er op dat de minister zweert en erewoord spuugt dat hij al het mogelijke zal doen om in alle Afgaanse geürbaniseerde gebieden een 80 kilometerzone in te voeren zodat onze stealthwouten met hun laserwapens ook nuttig werk kunnen doen en daardoor niet teveel skills zullen verliezen.
Met het snel verdiende gratis geld mogen de Mullahs doen wat ze willen;
Nieuwe set keien in familiekleur voor de betere steniging? No props.
Jacuzzi met gazabo in je nieuwe opiumveldje? Prima.
Maar dan wel onder de noemer Kunst want dan mag bij ons bijna alles.

ojédiaré | 27-01-11 | 17:06

@La Vie En Rose | 27-01-11 | 17:05
Ik ben bang dat 80% van 0031 ook echt geen idee heeft :S

#treurnis

An die ARBEIT | 27-01-11 | 17:06

Denkt Na | 27-01-11 | 17:02
Juist ja!

La Vie En Rose | 27-01-11 | 17:06

@Denkt Na | 27-01-11 | 17:02
De eerste handtekening die werd gezet na het binnenvallen van Afghanistan, was die over de aanleg van een gasleiding vanuit de Kaspische zee... Makes you wonder.

An die ARBEIT | 27-01-11 | 17:05

We kunnen de conclusie trekken dat De La Puerta net zo naïef (blind mag ook) is als mevr. Sap, Rouvoet en overige voorstanders van deze nieuwe missie. Alleen zijn die laatsten niet echt blind en naief, maar hebben zo hun eigen belang. Nog kwalijker is dat zij denken dat 80% van de Nederlandsche bevolking echt blind en naïef zijn.

Door met deze missie in te stemmen zal zeker GL de helft van haar electoraat kwijt raken. Das dan weer mooi meegenomen.

La Vie En Rose | 27-01-11 | 17:05

Whehehe, Dierenpoes over de afghaanse windhond! :)

Inderdaad wel de eerste keer dat ze het niet over dieren heeft, gaat haar alleen niet zo goed af.

loerelau | 27-01-11 | 17:03

Who controles Afghanistan, controles the gas/oil reserves of the Caspian Bay.

De Caspian Reserves gaan naar de VS of naar China.

Naar China is gemakkelijker/goedkoper.
Chinezen bouwen wegen ipv basissen en praten niet over geloven.

Waar zouden de Caspian Reservers heen gaan als US uit AF zou gaan?
Drie keer raden.

Denkt Na | 27-01-11 | 17:02

@De La Puerco | 27-01-11 | 16:40
Zucht.

Parsons | 27-01-11 | 16:52

@ De La Puerco | 27-01-11 | 16:43
Kennis maakt je vrij. Kop uit het zand en studeren jij.

Denkt Na | 27-01-11 | 16:47

@De La Puerco | 27-01-11 | 16:43
Lees je eigen plempsels eens door. Je wordt meerdere malen op je ongelijk gewezen, gedegen onderbouwd, maar hebt niet de ballen om het toe te geven of ook maar enigszins de ander tegemoet te komen.

Je trolt, of je bent gewoon niet helemaal lekker.

An die ARBEIT | 27-01-11 | 16:47

Enron’s $3 billion Dabhol, India power plant runs into trouble in 1995 when the Indian government temporarily cancels an agreement. The plant is projected to get its energy from the proposed Afghan pipeline and deliver it to the Indian government. Enron leader Ken Lay travels to India with Commerce Secretary Ron Brown the same year, and heavy lobbying by US officials continue in subsequent years. By summer 2001, the National Security Council leads a “Dabhol Working Group” with officials from various cabinet agencies to get the plant completed and functioning. US pressure on India intensifies until shortly before Enron files for bankruptcy in December 2001. US officials later claim their lobbying merely supported the $640 million of US government investment in the plant. But critics say the plant received unusually strong support under both the Clinton and Bush administrations.

Denkt Na | 27-01-11 | 16:47

Denkt Na | 27-01-11 | 16:41
Zo dom kun je niet zijn, u trolt, ik trap er niet meer in.

De La Puerco | 27-01-11 | 16:43

@ De La Puerco | 27-01-11 | 16:40
Nee liefje, daar hebben ze geologen van de voormalige USSR voor te danken.
Taliban wilde er niets mee.
Ja, das natuurlijk niet handig.

Denkt Na | 27-01-11 | 16:42

Ik hoop dat die Karzai uiteindelijk wordt geëxecuteerd door een door ons opgeleide en uitgeruste 'politieman'. Als hij weer eens een half miljard aan hulpgelden naar Dubai laat brengen...

threewing | 27-01-11 | 16:42

Operation Enduring Turmoil

(voedt zelf het verzet: dan kan je er eeuwig blijven)

Denkt Na | 27-01-11 | 16:41

Parsons | 27-01-11 | 16:38
Dat is pas gebleken uit onderzoek gedurende de aanwezigheid van de Amerikanen en nadat dat bleek, gaan ze vertrekken.

De La Puerco | 27-01-11 | 16:40

Duik eens in CPA (het bewind van Paul Bremer):

en.wikipedia.org/wiki/Coalition_Provis...
Coalition_Provisional_Authority#Criticism_of_financial_management
$ 20 miljard in gedrukte briefjes weg, alleen een xls als delivery, zonder bonnentjes.

He liefje, effe de zonnebril af. Het stinkt daar.

Denkt Na | 27-01-11 | 16:39

Er zit voor 1000 miljard dollar aan bodemschatten in de grond in Afghanistan.

Natuurlijk speelt dat wel degelijk een rol.

Parsons | 27-01-11 | 16:38

Parsons | 27-01-11 | 16:34

Toch fijn, er is dus hoop voor de Afghanen op een beter leven en Amerika helpt ze de veiligheidssituatie te verbeteren, de lieverds.

De La Puerco | 27-01-11 | 16:38

Ik vind dat we daar de 500 man cavia politie heen moeten sturen, iedereen gelukkig...

Sir EnemA | 27-01-11 | 16:36

Denkt Na | 27-01-11 | 16:24
Boeien.

Ik denk samen met u, dat er --ook-- Amerikanen zijn die frauderen. De gevangenissen in Amerika zijn behoorlijk vol.

De La Puerco | 27-01-11 | 16:34

@De La Puerco | 27-01-11 | 16:27
Gaan er bij jou geen lampjes branden?

Hoe heeft de Taliban toentertijd in Afghanistan voet aan de grond gekregen?
De Baahtpartij in Irak? Het huidige regime in Iran?

Er is maar één verbindende factor.

Zijn maar incidentjes hoor.

An die ARBEIT | 27-01-11 | 16:34

Tsja het gaat wel om de internationale pinda's bij het meedoen aan Aganietstan. Niet meedoen -> minder internationale pinda's. Wel meedoen -> veel internationale pinda's. Laatste is wel gewenst want da's goe voor onze kudo's in onze buidel. we hadden al zoveel uitgegeven aan die kudt banken. Maar goed de risico's hè... Mij interessert het niets nie wie we helpen, het corrupte regime of de talibanesen als we maar mee kunnen doen om die internationale pinda's. veiligheidsrisico's voor onze bromsnoren minimaliseren door die recruten gewoon hier in ons land op te leiden en dan hoppetee weer uitzetten om aldaar te werken aan een beter Aganietstan.

Ffiver | 27-01-11 | 16:30

Ben benieuwd naar het draaien van GL en D66 als de eerste doden terugkomen naar Nederland

maraboe | 27-01-11 | 16:30

@ De La Puerco | 27-01-11 | 16:28
Dig deeper friend.

Denkt Na | 27-01-11 | 16:29

@ De La Puerco | 27-01-11 | 16:27
Er is ECHT geen democratie in Irak.
Betaalde (door die 4% discount kickback) puppets.

Denkt Na | 27-01-11 | 16:29

Denkt Na | 27-01-11 | 16:27
De terreur was toen ook al bezig.

De La Puerco | 27-01-11 | 16:28

An die ARBEIT | 27-01-11 | 16:25
Voor zover het aan de macht komen van de Baath partij aan de VS te wijten is, moest die fout toch gecorrigeerd worden, niets mis mee.

De La Puerco | 27-01-11 | 16:27

@ De La Puerco | 27-01-11 | 16:25
Oorlog Irak en Afghanistan waren al gepland in zomer 2001.

Denkt Na | 27-01-11 | 16:27

Als ik naar die Sap kijk kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat zij de politieke reïncarnatie van Agnes Kant is.

Haagse-Geertje | 27-01-11 | 16:26

Denkt Na | 27-01-11 | 16:19
Heb even geen tijd om 20 minuten video te kijken, zal ik later een keer doen.

Ongetwijfeld spelen er allerlei strategische overwegingen mee, alvorens ten oorlog te trekken. Maar wat hadden ze na de twin tower vernietiging dan moeten doen ? Wie begon ?. Aan die terreur moest toch een einde worden gemaakt ?

De La Puerco | 27-01-11 | 16:25

@De La Puerco | 27-01-11 | 16:17
Goh en hoe is Sadam's Baahtpartij toentertijd in het zadel gekomen? Ken je klassiekers.

An die ARBEIT | 27-01-11 | 16:25

De olie meters waren tot de overdracht van de macht kapot.
Volle tanker halen, tekenen voor een halfvolle tanker.
Google maar eens.

Denkt Na | 27-01-11 | 16:24

Vraag me toch af wat ze gaan sturen als die missie doorgaat. NL politiemensen lijkt me totaal belachelijk. Schiedaten zijn momenteel wel weer volop aan het oefenen op de Veluwe, en ook zijn ze deze week opvallend veel met heli's en F16 aan het vliegen.... En dat terwijl er zwaar bezuinigd zou moeten worden bij defensie... vreemd..

Capy | 27-01-11 | 16:24

@De La Puerco | 27-01-11 | 16:15
Luis-ter nou eens, het gaat niet om de olie ZELF, het gaat om het geld dat daarmee verdiend wordt door de verkoop VAN die olie, door bedrijven die met Amrikaans geld zijn opgezet! Er gaat niet om de olie, maar om geld!

Daarbij levert de oorlogsmachine werk op, iets waar Amerika al tijden om verlegen zit. Kortzichtig figuur, het is geen simpele optel- of aftreksom.

An die ARBEIT | 27-01-11 | 16:23

altijd = aldus

Denkt Na | 27-01-11 | 16:23

@ De La Puerco | 27-01-11 | 16:20
Sgatje, die 4% kickback is corruptie hoor.
(corruptie is de door de USA neergezette versie van democratie daar)
(Paul Bremen heeft altijd besloten en iedereen daar in power blij mee)
(het volk minder) (corruptie geregeld via een executive order van Paul Bremen)

Denkt Na | 27-01-11 | 16:23

Denkt Na | 27-01-11 | 16:17
Tjonge, Irak betaalt wat voor het o.a. laten opleiden van een leger.

Hoeveel ontwikkelingshulp gaat er naar Irak ?

De La Puerco | 27-01-11 | 16:20

@ De La Puerco | 27-01-11 | 16:15
Reden van de oorlog: The Grand Chessboard.

Mag ik je inzake de missie naar Afghanistan attenderen op het denkwerk van Brzezinski (en van zijn opponenten)?

Lecture on Zbigniew Brzezinski's 'The Grand Chessboard' - Part 1

www.youtube.com/watch?v=RZVeZLRWp4o

Lecture on Zbigniew Brzezinski's 'The Grand Chessboard' - Part 1

www.youtube.com/watch?v=AsSwy0ihvhU

Denkt Na | 27-01-11 | 16:19

SOMO (state oil export iraq) geeft US companies 16% discount on invoice prices.
(dus na de normale prijs onderhandelingen)
Hiervan moet 4% gekickbacked worden naar iraqi political parties.
Democratie 2.0 !!

Denkt Na | 27-01-11 | 16:17

Einde van de Domheid | 27-01-11 | 16:14
Mee eens.

Zij het, dat het opruimen van Saddam, heel veel mensen toch wel een plezier zal hebben gedaan. Was wellicht een foutje, maar kon verder ook geen kwaad.

De La Puerco | 27-01-11 | 16:17

@Einde van de Domheid | 27-01-11 | 16:11
Ik heb echt geen idee wat je nou wil zeggen. Hoe had je dan gedachten dat de PVV de Amerikanen gaan helpen? Wat bedoel je met " uit de stront helpen" ?

An die ARBEIT | 27-01-11 | 16:16

An die ARBEIT | 27-01-11 | 16:11
Ze betalen gewoon voor de olie uit Irak. Maar zelfs als ze het gratis kregen, kost de oorlogsinspanning vele malen meer dan die gratis olie.

Is gewoon onhoudbare stelling dat oorlog-voor-olie geleuter.

De La Puerco | 27-01-11 | 16:15

De La Puerco | 27-01-11 | 16:11
Bush ging naar Afghanistan (terecht) en naar Irak (onterecht).
Obama wil het karwein in Afghanistan afmaken en heeft Irak afgesloten.

Einde van de Domheid | 27-01-11 | 16:14

@De La Puerco | 27-01-11 | 16:11
Ze halen ook geen olie weg, ze stichten bedrijven waar men vervolgens inkomsten van oogst. Duh.

An die ARBEIT | 27-01-11 | 16:13

@De La Puerco | 27-01-11 | 16:02
Ze blijven daar toch ook? En in Irak zijn toch ook nog steeds particuliere bedrijven actief om dit soort investeringen te beschermen? Maar dat hoor je inderdaad niet op het 6 uur journaal...

An die ARBEIT | 27-01-11 | 16:11

Itastijl | 27-01-11 | 16:07
Heb er nog nooit van gehoord, dat de Amerikanen 1 barrel olie onbetaald uit Irak hebben weggehaald.

Het kan natuurlijk zijn, dat ze kortingsbonnen krijgen voor de benzine voor hun legervoertuigen aldaar (dat kan natuurlijk ook zijn omdat ze grootafnemer zijn.)

De La Puerco | 27-01-11 | 16:11

winterpeen | 27-01-11 | 15:40
Nee hoor geen opdracht of dienstplicht ik ken 2 `mannen`die vóór zij uitgezonden zouden worden ontslag hebben genomen.
Tja daar win je geen oorlog mee maar goed het is mogelijk.
Ik ben trouwens een voorstander onder voorwaarden van dienstplicht.
boost | 27-01-11 |
Ik heb het alleen over politie mensen en niet over militairen.

winterpeen | 27-01-11 | 16:11

An die ARBEIT | 27-01-11 | 16:01
Amerika gaat naar Afghanistan omdat: Pakistan wel over een leger beschikt om rekening mee te houden, zelfs een kernmacht is. Daarbij zijn de U.S en Pakistan al tijden bondgenoten. Ontzettend krom, inderdaad, dat U.S die banden aanhoudt. Maar goed.
(einde citaat en vraag)
snap je het zelf?
De PVV is een club van lafbekjes dat ze de Ameriakan (maar eigenlijk onszelf) niet uit de stront helpen.
'In de stront = meer zetels = meer geld'. hangt er op het PVV HQ aan de muur.

Einde van de Domheid | 27-01-11 | 16:11

Bla bla bla optimistische politiek. Ik vind Harry van Bommel (SP) de meest realistische. Gewoon niet doen!

rooimachine | 27-01-11 | 16:10

krijgen ze daar dan een 'bommenquotum'?

hoevenpe | 27-01-11 | 16:09

@De La Puerco | 27-01-11 | 15:59
Je kan gewoon de hele tijd maar wat blijven roepen hoor, zonder ook daadwerkelijk iets te onderbouwen. Niemand houdt je tegen.

Hoe kom je erbij dat de links van Itastijl jouw verhaal zouden ondersteunen? Heb je ze eigenlijk wel gelezen? De tweede link spreekt alleen maar over wat het de overheid kost, niet wat het aan impuls voor de industrie oplevert. Kijk eens wat verder dan het NOS journaal en de lengte van je neus. En kom eens met je eigen verhaal, niet gewoon maar wat overnemen van andere reaguurders.

An die ARBEIT | 27-01-11 | 16:08

De La Puerco | 27-01-11 | 15:57
Ze hebben het land aangevallen omdat hun eer gered moest worden en omdat afghanistan strategisch van groot belang is wat betreft lokatie en grondstoffen.
Hoe het precies zit kwa prioriteiten weet ik niet zo. Of olie belangrijker is voor bush en co. of de eer van het amerikaanse volk.
De La Puerco | 27-01-11 | 16:02 ik zeg niet dat het de doorslag was maar het werd wel in rekening genomen. (de opbrengsten)

Itastijl | 27-01-11 | 16:07

Itastijl | 27-01-11 | 15:58
Om grondstoffen uit d bodem te halen, moet je daar permanent zitten om de investeringen (jaja die komen er ook nog bij) in mijnen en boorinstallaties te beschermen.

Economische motieven kunnen in ieder geval niet de ddorslag gegeven hebben voor de inval(len).

De La Puerco | 27-01-11 | 16:02

@Einde van de Domheid | 27-01-11 | 15:49
O.a omdat Pakistan wel over een leger beschikt om rekening mee te houden, zelfs een kernmacht is. Daarbij zijn de U.S en Pakistan al tijden bondgenoten. Ontzettend krom, inderdaad, dat U.S die banden aanhoudt. Maar goed.

An die ARBEIT | 27-01-11 | 16:01

An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:54
Zie Itastijl | 27-01-11 | 15:49

Economische motieven kunnen het ook rekenkundig niet zijn.

De La Puerco | 27-01-11 | 15:59

De La Puerco | 27-01-11 | 15:53 - ze hadden gehoopt de oorlog(en) binnen een paar maanden af te ronden. Daarom lopen de cijfers uit de hand en kan jij nu zeggen dat het goedkoper was om olie te kopen dan het land te bevrijden.

Itastijl | 27-01-11 | 15:58

La Vie En Rose | 27-01-11 | 15:52
Wellicht onvoldoende ingelezen, zou kunnen, maar ik meende dat u van mening bent, dat de VS vanwege de grondstoffen Afghanistan waren binnen gevallen.

Dat is bewijsbaar in ieder geval grote onzin.

Zie Itastijl | 27-01-11 | 15:49

De La Puerco | 27-01-11 | 15:57

@De La Puerco | 27-01-11 | 15:48
Zeg ik dat dan? Ad Hominem. Sterk hoor!
@De La Puerco | 27-01-11 | 15:46
I.p.v dit soort pseudo-grappige theorietjes lucht in te gooien, kan je ook met een onderbouwing komen, waarom ik geen gelijk zou hebben. Maar dan moet je die natuurlijk wel kunnen formuleren...

An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:54

Klungel heeft druk op de oren i.v.m verkoudheid.
Daarom hoort hij niet goed.

winterpeen | 27-01-11 | 15:54

Itastijl | 27-01-11 | 15:49
Wat ik al zei, het is goedkoper het gewoon te kopen.

De La Puerco | 27-01-11 | 15:53

Dat Harry van Bommel zich nog een Nederlandse volksvertegenwoordiger mag noemen. Ik had die wannabee theedoek allang uit de partij geknikkerd. Van Bommel is net als de meeste NL-ers bang voor islamisering, alleen heeft hij onder het motto 'if you can't beat them...' alvast gecapituleerd.

Pastor Sippenhaft | 27-01-11 | 15:52

De La Puerco | 27-01-11 | 15:40

Hier een linkje over de in Afghanistan aanwezige grondstoffen. Ennuh, China is inmiddels bezig met het ontwikkelen van een paar mijnen in Afghanistan.
En wat moet ik als PVVstemmerin bij Joooooooop doen? Luts!

translate.google.nl/translate?hl=nl&am...

La Vie En Rose | 27-01-11 | 15:52

An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:34
Amerika gaat naar Afghanistan omdat?

Einde van de Domheid | 27-01-11 | 15:49

@La Vie En Rose | 27-01-11 | 15:42
Ik vind evdd wel liev heur, ben het nu gewoon eens niet met 'em eensch ;)

An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:48

An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:45
En die twin towerd hebben ze zelf opgeblazen, om een excuus te hebben, tuurlijk.

GA Fietsen aub.

De La Puerco | 27-01-11 | 15:48

winterpeen | 27-01-11 | 15:40
Nee hoor geen opdracht of dienstplicht ik ken 2 `mannen`die vóór zij uitgezonden zouden worden ontslag hebben genomen.
Tja daar win je geen oorlog mee maar goed het is mogelijk.
Ik ben trouwens een voorstander onder voorwaarden van dienstplicht.

boost | 27-01-11 | 15:47

Melkertbanen... zucht.

Opgevist | 27-01-11 | 15:46

An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:34
De VS viel Afghanistan binnen om haar aanvoer van Opium en Heroine veilig te stellen, dat is zondermeer duidelijk.

Oh shit, 11-09-2001, organiseerden wat haatbaarden vanaf daar wat vliegtuigjes in gebouwen, zou dat meespelen........ NEEEEUH, te voor de hand liggend.

De La Puerco | 27-01-11 | 15:46

@De La Puerco | 27-01-11 | 15:40
Maar DOOR die oorlog werd er ook weer een enorme impuls aan het bedrijfsleven van de U.S gegeven, plus dat er veel mensen met belangen in die wereld nauw betrokken zijn met de politiek ik de U.S.

Dus olie + impuls voor het ebdrijfsleven= het spelletje dat ze al decennia spelen. Enkel in een nieuw, glimmend jasje gepropt.

Ga naar FOK!

An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:45

An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:34
Gij zijt op dreef.

Laten löllen die EvdD.

La Vie En Rose | 27-01-11 | 15:42

Tijdsverspilling. De Bilderbergroep heeft al besloten waar we oorlog gaan voeren.
Het zal weer eens een oliebranche soepsidie oorlog worden.

Itastijl | 27-01-11 | 15:42

Als Rutte dit doordramt overspeelt hij z'n hand. 80% NL is tegen!

Mindy | 27-01-11 | 15:41

Straks krijg je politie mensen terug met een trauma.
Los van de gezinnen van die mensen die hun leven op zijn kop gezet wordt.
Vraag ik mij af of er nog een vrijwilligheid om daar naar toe te gaan bestaat of dat het een ordinaire dienstopdracht wordt.

winterpeen | 27-01-11 | 15:40

La Vie En Rose | 27-01-11 | 15:04
Daar oorlogje voeren kost meer, dan in honderd jaar aan grondstoffen daar uit de bodem kan komen. Net zo belachelijk als denken dat de Amerikanen Irak binnen trokken voor Olie, voor het daar besteedde geld hadden ze 20 jaar olie kunnen kopen.

Ga naar JOOOOOOOOP

De La Puerco | 27-01-11 | 15:40

@Einde van de Domheid | 27-01-11 | 15:21
Spreek voor uzelf, zoude ik zeggen.

@Einde van de Domheid | 27-01-11 | 15:26
Ook ja. Gelukkig bezondigen zijn politieke tegenstanders zich daar niet aan. *kuch*
Doe je oogkleppen eens af zoude ik zeggen.

Enne neen, van de Zuid-Hollandsche kongsie. En jij? Een Helmon(st)der?

An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:22
Okay ;)

La Vie En Rose | 27-01-11 | 15:39

Dag van het gedicht en ik zit maar te broeien op iets scherps met: Bommen, af gaan, Afghaan, op de bon slingeren" Eitje wil er niet uit.

Real Opperprutser | 27-01-11 | 15:38

Blijkbaar nog niet genoeg dat er twee kabinetten over gevallen zijn want men gaat vrolijk door. Ondertussen krijgt iedere burger de kots van zo ongeveer alle partijen. Tis ook echt ongelooflijk dat heel de Nederlandse politiek zo ongeveer "DRAAIT" om onze missies naar Afghanistan.

rioolrat | 27-01-11 | 15:37

An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:31
Je hebt helemaal gelijk en er is nog veel meer de hele bovenwereld is corrupt en en op macht en geld belust.
En dat zal nooit anders worden, nooit.

boost | 27-01-11 | 15:37

Macaber, hoeveel zetels is straks elke dode trainer waard en voor welke partij ?

HotPotato | 27-01-11 | 15:35

@Einde van de Domheid | 27-01-11 | 15:31
Volgens die logica helpt Amerika de PVV toch juist aan stemmen, door ons te betrekken in deze waanzin? Troepen daar = meer ellende waar we eigenlijk niks mee te maken hebben.

Hoezo doet Amerika dit voor ons? De Taliban zetelt tegenwoordig gewoon in Pakistan, dat weten de States ook. Als het ze echt daar om zou gaan, waren ze daar wel binnengevallen...

An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:34

Politie die de poort uit gaat?

winterpeen | 27-01-11 | 15:34

Wil je in je auto blijven rijden dan is het zaak om een vinger in de pap te houden bij de moslim-olielanden. een alternatief is er `voorlopig toch niet`

boost | 27-01-11 | 15:33

Quid, we gaan dit niet voor Amerika doen.
Amerika doet dit voor ons en voorkomt daarmee dat we met achterlijke PVVs wereldwijd gaan ziten die NIETS oplossen.
MEER ELLENDE = MEER STEMMEN is hun devies.

Einde van de Domheid | 27-01-11 | 15:31

@boost | 27-01-11 | 15:26
Ook de Yanks hebben er toentertijd goed aan verdiend hoor, maar dat is blijkbaar the way of the world. Korea net zo, zowel de Russen als de Amerikanen hebben daar een fortuin verdiend door de beide kanten van wapens te voorzien. In Afghanistan is dat nu precies het zelfde liedje, in Irak was het dat ook.

Hoe is Sadam ook al weer aan de macht gekomen? Hmmmm...

An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:31

IJzer, koper, kobalt, goud en lithium, het gaat niet altijd om de olie natuurlijk ..

Jackanders | 27-01-11 | 15:30

Eerst beten die Russen zich stuk op Afghanistan en nu de Amerikanen. Een keer moet je toegeven dat het onmogelijk is die Taliban fundis klein te krijgen. Idee van blinde kip niet eens zo slecht om het met drugs legaliseren te proberen. Geen geld, geen wapens.

VanDattum | 27-01-11 | 15:30

Ik moet altijd ineens zo hard schijten als ik die SP-kop van van Bommel in beeld zie.

CynicalBastard | 27-01-11 | 15:30

NIET naar Afghanistan. Gewoon NIET GAAN. Dikke vette punt.

Er hoeft niet over nagedacht te worden, Nederland hoeft zich niet verplicht te voelen, we hebben geen morele, noch civiele, noch NAVO-gebonden plicht. Er is _absoluut_ geen reden te bedenken om -weer- 10, 50, 500, of 5000, of welk aantal dan ook, van onze jongens en meisjes naar dat achterlijke middeleeuws corrupte shitland te sturen om hun leven in de waagschaal te stellen.

De Nederlandse overheid heeft wéér schijt aan de burgers. Want wij 'begrijpen' het niet. Wij zijn zo stom! 'Ze' hebben nu even geen tijd om het uit te leggen, maar ooit zullen we het wel snappen. Uhhuh..

En zich maar afvragen hoe het toch komt dat er zo'n kloof gaapt tussen de burger en de politiek. Is het arrogantie? Is het stupiditeit? Is het omdat 'Den Haag' zo'n compleet verschillend milieu is dat de wil en wens van het 'gewone volk' niet doorkomt? Zijn het de totaal verschillende agenda's tussen politici en burgers?

Hoe dan ook, de afstand tussen zij en wij wordt nu enkel opnieuw groter in plaats van overbrugd of verkleint.

Ik zeg opnieuw, ik roep op : NIET NAAR AFGHANISTAN.

IzNoGood | 27-01-11 | 15:29

@Che_cuevara | 27-01-11 | 15:24
De gemiddelde burger steekt qua zelfstandig denken op het niveau van een schaap. Makkelijk te indoctrineren met goedebedoelingverhaaltjes en lege retoriek.

An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:28

An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:12
zo is het maar net in die tijd liep elke linkse rakker achter deze moehadjidin figuren aan er werden zelfs hoofddeksels van hen verkocht. Even later werden zij opgeleid voor veel geld waarna de taliban en al quaida zijn winst er mee heeft gedaan. Oorlogstechnisch heel slim. Ze kunnen niks ze willen niks behalbve als het er om gaat niet moslims te pakken te nemen

boost | 27-01-11 | 15:26

La Vie En Rose | 27-01-11 | 15:20
Brinkman zat te jennen.
BTW Ben jij ook van de Brabantse GS kongsie?
(Ik vraag het maar even...)

Einde van de Domheid | 27-01-11 | 15:26

@An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:22
Als ze punten willen scoren staan ze wel flink buitenspel

Che_cuevara | 27-01-11 | 15:24

@La Vie En Rose | 27-01-11 | 15:16
Ging niet zozeer om z'n stelling, meer om z'n eventuele connectie met reaguurder seven. Natuurlijk is dit allemaal toneel, die debatten zijn er allang niet meer om te debatteren, maar om punten te scoren bij de burger.

@Einde van de Domheid | 27-01-11 | 15:18
Vond 'em gister op televee ( voor het eerst ) ijzersterk toen het ging om de eerste kamer. Hij is niet voor niks in de praktijk de tweede man onder Geert. Liever Hero dan Dion en Richard samen, gemuteerd tot één dierenlievende simpleton.

An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:22

@La Vie En Rose | 27-01-11 | 15:20
Zijn nick zegt genoeg, vooral het laatste woord

Che_cuevara | 27-01-11 | 15:22

Uitstekende samenvatting Quid.

Ik word er bijna triest van.

Godverdomme.

Achterdocht | 27-01-11 | 15:22

Che_cuevara | 27-01-11 | 15:20
Doen ze toch/kinderachtigr drammers/vind niemand leuk.

Einde van de Domheid | 27-01-11 | 15:21

Einde van de Domheid | 27-01-11 | 15:18
Ghehe, jij ken het niet latuh hè?

Brinkman had een goed verhaal heur.

La Vie En Rose | 27-01-11 | 15:20

@Einde van de Domheid | 27-01-11 | 15:18
Die zijn tegen, hoeven zich dus niet te mengen eigenlijk

Che_cuevara | 27-01-11 | 15:20

@Zeeschuimer | 27-01-11 | 15:14
Jep.

Parsons | 27-01-11 | 15:20

@Parsons | 27-01-11 | 15:09

Vraag maar aan de yanks. Die kunnen daar nog een Congressial Library mee vol schrijven. Oh wacht.

Biff Eagleburger | 27-01-11 | 15:20

@An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:12
Spijker, kop, raak.
Alles in een notendop samengevat +1

Che_cuevara | 27-01-11 | 15:19

Een paar minuten Brinkman gezien.
Die PVV is een erg deaude partij.

Einde van de Domheid | 27-01-11 | 15:18

An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:12
percies!

La Vie En Rose | 27-01-11 | 15:17

@Parsons | 27-01-11 | 15:09

Ik las Obama, wordt het toch een ander gebeuren

Prof. Drs. Klavan | 27-01-11 | 15:17

An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:08
Hij heeft wel gelijk heur. Dit debat is voor de buhne. De missie gaat gewoon door.

Hoop dat bij de aankomende verkiezingen alle partijen die voor deze missie zijn door de kiezers zullen worden afgestraft.

La Vie En Rose | 27-01-11 | 15:16

maraboe | 27-01-11 | 15:03

Omdat ze schijt aan je hebben, daarom.

Prof. Drs. Klavan | 27-01-11 | 15:16

@Parsons | 27-01-11 | 15:09
Zoals Osama destijds ook opgeleid werd?

Zeeschuimer | 27-01-11 | 15:14

Met behulp van onze belasting centen word er oorlogje gespeeld daarmee worden landen tot vriend gehouden. Nederland is daar al heel lang een kei in soms zal die vriend zich dan toch tegen je keren, maar goed het is dan wel geprobeerd zullen de big spenders verklaren.

boost | 27-01-11 | 15:13

@Parsons | 27-01-11 | 15:09
Erg slim, zo duurt het conflict alleen maar langer en valt er dus meer te melken. Zo is de onzin daar ook begonnen, toen de U.S de taliban faciliteerde in hun strijd tegen de Russen. And the beat goes ohon.....

An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:12

Het is te hopen dat het schijt hebben aan de bevolking bij de komende verkiezingen wordt afgestraft

maraboe | 27-01-11 | 15:11

@jan-lul-de-behanger | 27-01-11 | 15:05
volgend weekend groenlinkscongres. snel lid worden zodat je een motie tegen jolande sap kunt indienen en/of steunen!!

cumshaft | 27-01-11 | 15:10

Komt nog bij dat het feitelijk inhoudt dat we de vijand opleiden.

Hoe dom is dat?

Parsons | 27-01-11 | 15:09

@CoffeePatch | 27-01-11 | 15:06
Dan vragen ze meteen asiel aan

Che_cuevara | 27-01-11 | 15:09

@Zeven | 27-01-11 | 15:06
Heb jij een broer in de U.K?

An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:08

napalm eroverheen en klaar is kees. al dat gezeik...

brabant altijd -1 | 27-01-11 | 15:07

@Biff Eagleburger | 27-01-11 | 15:03
5 volle rubbers, dat kan geen pvda-er zijn die geven niks zomaar weg
Een meier zou van de vvd kunnen komen.
Maar geen telefoonnummer. Dat kon alleen maar Rutte zijn

Che_cuevara | 27-01-11 | 15:06

Als het dan toch zo nodig moet, waarom krijgen die Afghanen hun opleiding niet in Nederland?

CoffeePatch | 27-01-11 | 15:06

Wasse neus. Het is in de bekende achterkamertjes allang bekonkeld.

Zeven | 27-01-11 | 15:06

@Che_cuevara | 27-01-11 | 14:57
*proest* Ja genau :)

An die ARBEIT | 27-01-11 | 15:06

@Prof. Drs. Klavan | 27-01-11 | 15:00
Jij snapt het ook niet echt he

Che_cuevara | 27-01-11 | 15:05

Groen links bekeert zich definitief tot rechts. Grappig dat er zowel in het rechtse blok neestemmers zitten als in het linkse. En als je dan leest dat het volgens de Afghanen zelf gewoon knokken wordt omdat die domweg zelf het verschil tussen politie en leger niet maken, dan vraag je je echt af wat Nederland daar te zoeken heeft. Maar ja, ook Sap zal wel een mooi baantje beloofd zijn. En Halsema heeft de bui zien hangen en is bijtijds vertrokken.

jan-lul-de-behanger | 27-01-11 | 15:05

Geweldig debat. Genieten! Weet nu wel wie de opvolger van Cohen wordt!

vermeder | 27-01-11 | 15:04

@Prof. D.A.H. Vintik | 27-01-11 | 14:55
Voor dit specifieke punt wel ja!

@1%biker | 27-01-11 | 14:55

Er wordt gevochten om economische belangen (aanwezige grondstoffen) veilig te stellen, en nergens anders om, ook al willen ze het volk anders doen geloven.
Laten ze daar dan eerlijk over zijn. Dan kunnen 'onze jongens' altijd nog kiezen of zij daarvoor hun leven willen wagen.

La Vie En Rose | 27-01-11 | 15:04

Kleine oewasjes,grote oewasjes,doe ze in de wasmasjien. Samen lekker draaikonten...
De PVV was hier snel duidelijk in: niet doen. De rest probeert z'n reet te keren om er zo goed mogelijk uit te komen voor de verkiezingen.
Geert haalt weer wat extra stemmen binnen mmv de breakfastclub met in de hoofdrol Pechtold,Sap en Rouvoet.

lichtpunt | 27-01-11 | 15:03

Het is ongelofelijk hoe VVD, CDA, GL en D66 de kiezers schofferen. 80% van de bevolking is tegen en toch drukken de regenten van de VVD en de draaikonten van het CDA, GL en D66 hun zin door.

maraboe | 27-01-11 | 15:03

@Che_cuevara | 27-01-11 | 14:57

LOL. Die vond 5 volle rubbers, een meier en geen telefoonnummer op haar nachtkastje.

Biff Eagleburger | 27-01-11 | 15:03

@eerstneukendanpraten | 27-01-11 | 14:55
Ik ook niet, maar ik vind de PVV dan het beste alternatief.

Parsons | 27-01-11 | 15:03

geniale zet toch van rutte, moet je kijken hoe links elkaar loopt af te maken tijdens deze hoorzitting.

cumshaft | 27-01-11 | 15:02

Politie trainers + Afghaanse recruten = de lamme helpt de blinde!

Sjeesus | 27-01-11 | 15:02

Ben met alles eens, alleen een ding goed onthouden want hunnie (het kanonvoer ) wordt niet gedwongen hoor, allemaal gasten die willen vegte, nou ja allemaal er zijn er ook die "op tijd" weg gaan oorlogje spelen oke maar niet voor het eggie dus dan de zak nemen, ziek worden, last van gewetenswroeging krijgen enz enz

boost | 27-01-11 | 15:02

@CoffeePatch | 27-01-11 | 14:51
toen was die ngo-mafia ook al bezig!

cumshaft | 27-01-11 | 15:00

Che_cuevara | 27-01-11 | 14:57

bij 12, 5 jaar in de kamer krijg je volledig pensioen, bij 12 jaar niet, zodoende bleef ze nog eventjes na de verkiezingen

Prof. Drs. Klavan | 27-01-11 | 15:00

Toch blij dat er toch nog een SP is !

rooimachine | 27-01-11 | 14:59

@An die ARBEIT | 27-01-11 | 14:55
Zou Femke daarom opgestapt zijn?

Che_cuevara | 27-01-11 | 14:57

Het is chaos bij de moslims. Laat ze het lekker zelf uitzoeken.

Bakito | 27-01-11 | 14:57

Waarom worden die aspirant-koddebeiers niet naar een NAVO-land gevlogen om daar een training te krijgen?
Probleem opgelost. Geen dank.

Cruz Azul | 27-01-11 | 14:56

snuifert | 27-01-11 | 14:34
Dat u er überhaupt aan denkt, gatverdamme. Als u die dame in bed aantreft, pas dan op voor een mes in uw rug en houd uw portemonee in de gaten!

#noglieverdeaud

Pastor Sippenhaft | 27-01-11 | 14:56

Dit wordt niets.

winterpeen | 27-01-11 | 14:55

cumshaft | 27-01-11 | 14:54

Sap wordt weggezapt...

eerstneukendanpraten | 27-01-11 | 14:55

1 voor allen allen voor 1,als er 1 vecht, vechten we allemaal.
Ik stem pvv laat dat duidelijk zijn.
Maar met mijn achtergrond als Marinier vind ik wel dat men zijn broeders ten aller tijde moet helpen.

1%biker | 27-01-11 | 14:55

@Biff Eagleburger | 27-01-11 | 14:54
Mark is gewoon een enorme player, vandaar dat hij zich niet bindt. Daarom wou hij ook premier worden, dan kan je pas echt chickies hozzelen!

An die ARBEIT | 27-01-11 | 14:55

Je kunt links iig geen inconsistente opstelling verwijten.
Ook in het buitenland mag de politie geen poot uitsteken om de burgers te beschermen.

De Kampsjeng | 27-01-11 | 14:55

@La Vie En Rose | 27-01-11 | 14:48
'respect voor Wouter Bos'?! Ga je mond spoelen!

Prof. D.A.H. Vintik | 27-01-11 | 14:55

Parsons | 27-01-11 | 14:27

Maar waar moet ik dan op stemmen aan de rechterkant? CDA, dat is niet mijn bier.
PVV, nog in geen 1000 jaar. Gristenfundies? Ik weet het ook niet!

eerstneukendanpraten | 27-01-11 | 14:55

kudos voor die mijnheer van de pvda. sap zakt door het ijs!

cumshaft | 27-01-11 | 14:54

70% van Nederland is tegen, maar Rutte dramt lekker door....
Is het dan toch VVD/CDA met gedoogsteum van Obama?

Klokkie | 27-01-11 | 14:54

En dan moet Rutte zometeen bij de moeders van de omgekomen jongens zijn medeleven gaan betuigen? Hij is al niet zo goed met vrouwen.

Biff Eagleburger | 27-01-11 | 14:54

@Parsons | 27-01-11 | 14:42
Voordat de politiek begrijpt ,en rekening wil houden met, wat het volk wil zijn we al 3 revoluties verder

Che_cuevara | 27-01-11 | 14:53

De Kampsjeng | 27-01-11 | 14:51
En terecht, de zinloosheid van een dergelijke missie wordt nog elke dag aangetoond.

Superior Bastard | 27-01-11 | 14:53

Ook Rutte is gewoon een marionet en onze Jan Klaassen gaan er gewoon heen. Eenmaal daar moet er versterking komen en gaan er weer meer. Krijgt er eentje een propje naar zich gegooid gaan er weer meer militairen heen.
Het is gewoon poppenkast die net niet leuk meer is.

Real Opperprutser | 27-01-11 | 14:52

Die pica, dat gastje rechts is mijn kleine broertje!

eerstneukendanpraten | 27-01-11 | 14:52

La Vie En Rose | 27-01-11 | 14:48
Eens.

Superior Bastard | 27-01-11 | 14:52

@Parsons | 27-01-11 | 14:48
Is dat ook weer helder neh.
@La Vie En Rose | 27-01-11 | 14:48
Mooi gezegd Roosje. Schrijnend om te zien dat er helemaal NIKS wordt gedaan met deze kennis. Het vertrouwen in de politiek is al zo klein, dit soort acties dragen daar alleen maar aan bij.

An die ARBEIT | 27-01-11 | 14:51

"Groen-Links zal nooit een missie ondersteunen, die op jacht naar de Taliban gaat."
Jolande Sap. GroenLinks
-
Ze zegt het echt...

De Kampsjeng | 27-01-11 | 14:51

cumshaft | 27-01-11 | 14:47
Die Pechtold en Peters hebben een politiemissie juist zelf voorgesteld: D66 en GroenLinks willen politiemissie in Afghanistan, 15 april 2010 tweedekamer.groenlinks.nl/node/47612

CoffeePatch | 27-01-11 | 14:51

@Jan Passant mk2 | 27-01-11 | 14:40
Zou mooi zijn. Toch?

Che_cuevara | 27-01-11 | 14:51

La Vie En Rose | 27-01-11 | 14:48
Dat mag best gezegd, zèlfs hier.

Jackanders | 27-01-11 | 14:50

blinde kip | 27-01-11 | 14:47

Jij begrijpt dat, Ik begrijp dat, bijna heel Nederland begrijpt dat, alleen machtsgeile plucheplakerts hebben er veel moeite mee.

Die bedenken dan weer een wietpas. da's geen oplossing maar weer een regeltje erbij wat leidt tot meer bureaucratie, en dus meer ambtenaren

Prof. Drs. Klavan | 27-01-11 | 14:50

Parsons | 27-01-11 | 14:41
Mee eensch!

La Vie En Rose | 27-01-11 | 14:50

@An die ARBEIT | 27-01-11 | 14:45
Volgens google betekent momentum gewoon momentum.

En "het moment van" kende je al

Che_cuevara | 27-01-11 | 14:49

Rutte en overige voorstanders van deze missie zijn vergeten dat het gepeupel via Wikileaks kennis heeft kunnen nemen van hoe politici tijdens vorige kabinetsperiodes door de VS en Navo onder druk zijn gezet om een missie naar Afghanistan te steunen. Dat gebeurt nog steeds, maar nu bij dwarsliggers zoals GL en de CU.

Ik moet nix van de PvdA hebben maar met terugwerkende kracht alle respect voor Wouter Bos, die zijn poot stijf heeft gehouden!

La Vie En Rose | 27-01-11 | 14:48

@An die ARBEIT | 27-01-11 | 14:41
Nee, ik bedoelde niet verdiende.

Parsons | 27-01-11 | 14:48

In de Westerse wereld moet gewoon alle drugs gelegaliseerd worden. Produktie van papaver wordt dan een stuk minder rendabel door het wegvallen van de bij justitie en koninklijke familie bekende tussenhandelaren. De Taliban pak je dan harder alle U.S., Engelse en Russische invasiemachten bijelkaar.

blinde kip | 27-01-11 | 14:47

Klungel is hardhorend.

winterpeen | 27-01-11 | 14:47

de ngo-mafia eist dat groenlinks, cu en d66 instemmen met deze missie. anders raken de subsidies op.

cumshaft | 27-01-11 | 14:47

Ben wel voorstander van een nuttig missie. Niet dit halfzachte alternatief, fuck training en opbouw. Je moet die haatbaarden uitroeien.

Dr.Bob | 27-01-11 | 14:47

Korreltje Zout | 27-01-11 | 14:40

Niet mijn meerkeuze vraag, vriend.

Prof. Drs. Klavan | 27-01-11 | 14:47

@zeg maar jansen | 27-01-11 | 14:41
Ja, erg mooie uitleg trouwens, maar momentum dat kende ik wel.

Momemtum, daar had ik nog nooit van gehoord voor Johnny het plempte.

An die ARBEIT | 27-01-11 | 14:45

In welke mate zal de aanwezigheid van goed opgeleide agenten, enig en wat voor effect sorteren in Kunduz? Daarover heb ik de laatste tijd louter speculaties gehoord. Niemand wordt daaromtrent echt concreet. Het antwoord op die vraag, en de vraag of we deze missie kunnen betalen, moeten van doorslaggevend belang zijn.

De Kampsjeng | 27-01-11 | 14:44

Nee, we kunnen beter met de staart tussen de benen toekijken hoe het land afglijdt richting middeleeuwen. Paar Sahars in Nederland opvangen. Wat poen naar ontwikkeling. Zo. Straatje schoon.

Zeddegeizot | 27-01-11 | 14:44

Wat me wel opvalt is dat de PVV alweer gelijk heeft.

JaNeeTochNietDan? | 27-01-11 | 14:43

Meteen ook maar een stuk of 500 van die Afghanen trainen als caviacops, misschien stemt Dion Dierenpoes Graus ook nog een beetje mee.
Eentje Tweetje | 27-01-11 | 14:31
Briljant, dat Hans Hillen daar nou niet aan heeft gedacht!

mokum4all | 27-01-11 | 14:42

80%? is tegen deze missie.

En dan nog zijn er mensen die zich verbazen over het aantal PVV zetels?

Parsons | 27-01-11 | 14:42

*Niemand

JaNeeTochNietDan? | 27-01-11 | 14:42

iemand stelt de vraag: WAT MOETEN ONZE AGENTEN DIE GASTEN LEREN?
Ze hebben taalproblemen? Dat is niet aan NEDERLANDSE agenten om die op te lossen. Dat is aan een team kleuterjuffen!
En de Afghaanse politie loopt rond met oorlogswapens. Komen onze aan met die 9mm proppenschieters. Wat kunnen onze agenten, die nog nooit een assault rifle hebben vastgehouden, de Afghanen in godsnaam leren? Boetes schrijven? Laat me niet lachen (van verdriet).
Die Afganen hebben ons niet nodig, en wij hebben deze missie niet nodig. Ik snap niet dat Rutte dit wil laten gebeuren. En ik snap niet hoe iemand GroenLinks nu nog serieus kunnen nemen. Dit gaat levens kosten, hoe je het ook wendt of keert.

JaNeeTochNietDan? | 27-01-11 | 14:42

@Parsons | 27-01-11 | 14:27
Die twijfel bestaat bij mij ook, jammer dat er geen fatsoenlijke alternatieven zijn. Maar ook daar begin ik aan te wennen.

En je bedoelde vast " verdiendE ", toch?

An die ARBEIT | 27-01-11 | 14:41

An die ARBEIT | 27-01-11 | 14:39 Gooi een hoop stront in een snel draaiende ventilator, het rondvliegen van de stront komt dan door het momentum wat de stront krijgt van de draaiende ventilator.

zeg maar jansen | 27-01-11 | 14:41

@Superior Bastard | 27-01-11 | 14:36
Je kunt het ook omdraaien; als je een voorstander van deze missie bent spoor je niet. Sterker nog, ik durf de voorstanders gelijk te stellen aan moordenaars.

Met voorbedacht rade.

Parsons | 27-01-11 | 14:41

Politiek is gewoon te erg. De pvda liet het vorige kabinet klappen op afghanistan uit eigen winstbejag. Rutte wil deze halfbakken missie erdoor trappen met hetzelfde doel.
Hou een sop met onzin waar uw kiezers niets mee hebben - of je krijgt nog meer Geert de volgende ronde.

Jan Passant mk2 | 27-01-11 | 14:40

545 trainerts, hoeveel komen niet levend terug?
A. 0
B. 1-5
C. 6-10
D. >10
Ik twijfel tussen B en C.

Korreltje Zout | 27-01-11 | 14:40

(copy/past van www.stelling.nl)

“Dr. David Kelly heeft zelfmoord gepleegd. Hij had ongezonde pillen geslikt met een paar slokjes water en hij had zijn polsen doorgesneden voor hij zich neervlijde tegen een boom. Zeiden ze. Maar na enige tijd bleek dat Kelly's vingerafdrukkken op het doossie met pillen, het mes en het flesje water ontbraken. Dat zette de onderzoekers naar de dood van de wapendeskundige, die indertijd de massavernietigingswapens en draagraketten van Saddammeke naar het land van Lafontaine verwees, al behoorlijk in hun camisooltje. En na gisteren stonden ze in wezen helemaal in hun nakende niksie nadat was vastgesteld, dat ook op Kelly's debieltje en zijn horloge geen spoor van diens vingerafdrukken was te vinden. Kijk, als je iemand keelt en je wilt het op een zelfmoord laten lijken, moet je natuurlijk wel een beetje goochem te werk gaan. En geen amateurs op pad sturen. Wordt vervolgd.”

Wordt het niet eens tijd om al deze anti-democratische ellende te stoppen?

(niet daar, maar eerst maar eens even hier orde op zaken stellen....)

Denkt Na | 27-01-11 | 14:40

Hadden we het hier gisteren ook al niet over gehad?

En wat is Momemtum?

An die ARBEIT | 27-01-11 | 14:39

Erg goed stukje.

Denkt Na | 27-01-11 | 14:38

@Prof. D.A.H. Vintik | 27-01-11 | 14:35
Ow, dan moeten we meteen gaan

Che_cuevara | 27-01-11 | 14:37

Parsons | 27-01-11 | 14:32 en voorgaande twee comments.
We zijn het volledig eens. Waar zo´n debat al niet goed voor kan zijn. ;)

Superior Bastard | 27-01-11 | 14:36

Erheen gaan is heengaan.

Korreltje Zout | 27-01-11 | 14:36

@Che_cuevara | 27-01-11 | 14:33
Pinda's.

Prof. D.A.H. Vintik | 27-01-11 | 14:35

@Lucifer_Abraxas | 27-01-11 | 14:32
Das wel een beetje kort door de bocht.
Amerika wou ook dat we de vorige missie zouden verlengen en dat is niet gebeurt.
Oke, daar is dan wel een kabinet over gevallen. Maar of dat zo erg was durf ik te betwijfelen.

Che_cuevara | 27-01-11 | 14:35

De Russen hebben het daar al een poos opgegeven. Hoeveel stront in je ogen kun je hebben om nog een poging te wagen?

blinde kip | 27-01-11 | 14:34

Begin maart komt de regering er wel achter wat het standpunt van het electoraat is.

zeg maar jansen | 27-01-11 | 14:34

Wat een milf is die Albayrak toch he

snuifert | 27-01-11 | 14:34

Kan iemand mij nu eens haarfijn uitleggen wat we daar in vredesnaam te zoeken hebben?

Che_cuevara | 27-01-11 | 14:33

Brief of geen brief, mijn standpunt blijft ongewijzigd. Ik vind dat we er niks te zoeken hebben. We hebben als land daar meer gedaan dan ons gevraagd is en daarmee is het maar eens een poosje klaar.

zeg maar jansen | 27-01-11 | 14:32

Rutte gaat gewoon mensen sturen wat men er ook van zegt. Zo'n parlement heeft niks meer te zeggen tegenwoordig. Het is een wassen neus. Er wordt gewoon gedaan wat Amerika zegt.

Lucifer_Abraxas | 27-01-11 | 14:32

"Hoe vervang ik een bermbom door een flitspaal"lijkt me nou zo'n typische handige Nederlandse politieles.

CynicalBastard | 27-01-11 | 14:32

Ga er alsjeblieft gewoon niet heen. Vergeet het, Rutte. Een bom er op gooien kan altijd nog.

Requiescat in pace | 27-01-11 | 14:32

niet naar Afghanistan ?
dan ook maar uit de NAVO

Charles Swietert | 27-01-11 | 14:31

Meteen ook maar een stuk of 500 van die Afghanen trainen als caviacops, misschien stemt Dion Dierenpoes Graus ook nog een beetje mee.

Eentje Tweetje | 27-01-11 | 14:31

En ik begin ernstig te twijfelen of de VVD mijn stem nog wel verdiend.

Dat ook.

Parsons | 27-01-11 | 14:27

Zelfs Ephimenco is de weg kwijt in deze kwestie. Naast keihard liegen over Iran aanvallen komt ook hij met een schier oneindige lijst drogredeneringen: www.trouw.nl/opinie/columnisten/ephime...

Parsons | 27-01-11 | 14:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken