Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KASSA voor InHolland-graaibestuurders

kasssssssssssssssssa.jpg Lein Labruyère en Joke Snip, het waren een paar prachtige jaren waarin het hoger onderwijs in Nederland vakkundig om zeep is geholpen. Dank daarvoor. Mogen we dan nu even afrekenen? Jullie krijgen tot maart van dit jaar gewoon doorbetaald ook al doen jullie niks en natuurlijk krijgen jullie een gouden handdruk van respectievelijk 175.000 en 155.000 euro. Katsjing! Reng! Dingdingding! Dubbele bonus met jackpot, de burger betaalt. Wie zei er dat je niet rijk en succesvol kan worden op het hbo van InHolland? Maakt u zich overigens geen zorgen, want deze bedragen worden niet voor niets uitgekeerd. Het onderzoek naar het wangedrag van deze fopbestuurders is nog in volle gang, maar alles is mogelijk: misbruik van auto met chauffeur voor privézaken, onterechte declaraties, BTW-fraude, onterechte bonussen, noem het maar op. Alles wat getild, gegraaid, gegrabbeld, gesnaaid, geroofd, gesjoemeld, gerotzooid, gefraudeerd en gekonkeld kon worden kon bij dat InHolland. Nederland onderwijsland, Nederland kenniseconomie, graaiers en snaaiers: de realiteit van elke bestuurslaag in de bananenrepubliek. Maar niet cynisch worden nu lieve burger, er is namelijk niets aan de hand in Nederland. Zolang u maar wel uw bek houdt. Met uw failliete InHolland-papiertje. Had u zelf maar meer moeten netwerken. Binnen onderwijspartij D66 bijvoorbeeld.

Reaguursels

Inloggen

@Strikdewepstroker dank dat je mijn reactie er nog even wilde opzetten. Nog maar 1 keertje:

Hogeschool Inholland heeft sinds enkele maanden Geenstijl Geblokkeerd.

Deze censuur is misschien interessant als topic?????

Jordert | 19-01-11 | 18:46

ecologiste | 19-01-11 | 08:44
Toch opvallend dat links hier met een grote boog omheen gaat en dat het rechtse gezelschap dit wil aanpakken.

lanex | 19-01-11 | 10:26

@ lanex 23:26

Arend Jan Boekestein vanochten adviseerde om onderste steen boven te krijgen in de websitezaak van de gemeente Breda. Daar is voor minimaal 2-3 ton van de taxpoet aan onnodige vriendjesdiensten geleverd.
Wie waren het wat waren hun onderlinge banden etc. oprollen en afrekenen. Financieel uitkleden en terugstorten in ons aller taxpoet.

ecologiste | 19-01-11 | 08:44

Maakt u zich geen verdere zorgen. Redding is nabij in de vorm van..... Guusje ter Horst!

Posselmetzuremossel | 19-01-11 | 00:42

ecologiste | 18-01-11 | 15:15
Ja daar ben ik ook voor, het moet bekend worden hoeveel ordinaire zakkenvullers er onder al deze bestuurders zitten. Hier moet veel meer aandacht aan geschonken worden aan degene die deze bestuurders benoemen, het gesloten bolwerk moet opengebroken worden.
Het is om misselijk van te worden hoe de dames en heren zich laten rond rijden door een chauffeur in limo, ze wanen zich CEO's van grote commerciele bedrijven!

lanex | 18-01-11 | 23:26

Ik wil het bestuur van InHolland graag voordragen voor de koude douche.

dr.andus | 18-01-11 | 19:32

INHolland bestuur: Heeeey, meer geld is beter onderwijs hoor! Tuurlijk, kijk er past nog wat in m'n zakken!

De Vijfde Colonne | 18-01-11 | 18:55

Borrelende Boris | 18-01-11 | 15:39

Het zou bijna zoiets zijn als een lijst van verraders in WOII die Joodse mensen hebben aangegeven.
Ik schat dat de nomenklatoeralijst van de huidige 'functionerende' ambtenaren en semi-ambtenaren die tot "the mob" behoren, gemakkelijk zo groot is als het aantal inwoners van pak hem beet Sint-Michielsgestel.

ecologiste | 18-01-11 | 18:34

@Jordert

Ik zal even je boodschap herhalen omdat je bent weggejorrist.

Hogeschool Inholland heeft sinds enkele maanden Geenstijl Geblokkeerd.

Deze censuur is misschien interessant als topic?

strikdewepstroper01 | 18-01-11 | 18:26

@Jordert

Wat een idioten bij Inholland alsof de studenten elders geen Geenstijl kunnen
lezen zoals thuis of in een internetcafé. Dit is in elk geval griezelige censuur.

strikdewepstroper01 | 18-01-11 | 18:16

-edit en nu in kleine letters..? -

Jordert | 18-01-11 | 17:17

graaibestuurders..... klinkt als linkschmenschretoriek.

Bolkestein | 18-01-11 | 15:51

@ecologiste | 18-01-11 | 15:15

Daar ben ik nu ook zo benieuwd naar. In het kader van de wet Openbaarheid van Bestuur zou je die informatie gewoon moeten kunnen achterhalen, zou je zo denken. Eigenlijk zou er een journalist vuistdiep in moeten duiken. Ik denk dat er dan heel wat bruine spettervla naar boven komt.

Borrelende Boris | 18-01-11 | 15:39

@SirHC

In deze tijden van crisis (Let wel, gemanipuleerde crisis) kan het juist niet.
Ik dacht toch via het nieuws te hebben gehoord dat het afgelopen
zou zijn met de zelf verrijkende cultuur van vette bonussen en gouden
handdrukken. En op Inholland krijgt men geld mee na grof falen?

strikdewepstroper01 | 18-01-11 | 15:34

Het hoeft geen betoog dat dergelijkse salarissen in de (semi-)publieke sector gewoonweg niet realistisch te onderbouwen zijn. Echter, waar bij mij de pis helemaal lauw van wordt is het volgende; "Volgens de hogeschool is bij de bedragen van 175.000 euro en 155.000 euro sprake van een ’minnelijke vertrekregeling zonder tussenkomst van de rechter’: „Was de kantonrechtersformule gekozen, dan waren de bedragen hoger uitgevallen”! We hebben het hier dan over de ontslagbescherming die de "gewone" Jan Lul met een modaal inkomen een minieme financiele tegemoetkoming bij ontslag biedt en door dit "graaius" even gemakkelijk wordt gebruikt om hun EXHORBITANTE salaris nog even te boosten met een GOUDEN HANDDRUK! Want, heet het dan, dat is het gelijkheidsbeginsel en is dus rechtvaardig. Mag ik een teiltje!?

SirHC | 18-01-11 | 15:27

Borrelende Boris | 18-01-11 | 14:44

Die en die nu ons nu net heeft verlaten had een kast van een kasteel in GB. Daar kon hij het breed laten hangen. Hier deed hij heel gewoon net als veel andere bestuurders. Maar zo gauw ze in het buitenland zijn zetten ze de bloemetjes buiten: typische NL kneuterigheid en achterbakse schijnheiligheid, no class, no guts.

ecologiste | 18-01-11 | 15:19

@Borrelende Boris

Je 'early morning XTC', o nee het is al 15.15.
Trouwens ken je die nog van 'Broodje Gezond',
het boek van Bart Chabot over Herman Brood.

Op het aanrecht liggen een naald, watten en
een lepel. "O kijk Herman is net klaar met zijn
ontbijt."

Maar goed, we raken weer off topic. Dus nu
weer terug naar de graai cultuur bij Inholland.

strikdewepstroper01 | 18-01-11 | 15:15

strikdewepstroper01 | 18-01-11 | 14:35

Ik zou het prachtig vinden wanneer wikileaks zo'n lijst publiceert. De hele lijst van personen die in aanmerking komen voor de benoeming op sleutelposities en andere belangrijke plekken in de ministeries, provinciehuizen, gemeentehuizen, waterschappen, politie, onderwijs, zorg, woningcorporaties en noem maar op. Naam en toenaam en welke partij en sinds wanneer etc. eens kijken wie of er in de sollicitatiecommissies zaten. Laat die mollen boven de grond komen. Laat zien wat doorgestoken kaart is.

ecologiste | 18-01-11 | 15:15

@strikdewepstroper01 | 18-01-11 | 14:57

Ik opteer voor de pil. Dubbele dosering met een glaasje water.

Borrelende Boris | 18-01-11 | 15:06

@hollandwar

Ja goed maar wat bedoel je eigenlijk? Neem nog een wortel of neem nog een pil!

strikdewepstroper01 | 18-01-11 | 14:57

Kan eigenlijk ook wel wat hulp gebruiken...
Hollandwar = 1Holland...
zoek en gij zult vinden...
Niet links, niet rechts, progressief, agressief.
Moed, Passie, Waarden en Liefde is een vereiste.
Sluit niemand uit, behalve al, dat voor 1 geen waarde heeft...
1 zegt Fuck anders... door 1 te zijn.

hollandwar | 18-01-11 | 14:50

@ecologiste | 18-01-11 | 13:55

Het kan niet aan belastingen liggen, Duitsland heeft exact hetzelfde BTW tarief. Uw Albert Heijn vergelijking zie ik niet zo zitten, vooral aangezien ik niet zo gecharmeerd ben van bestuurders die gaan hamsteren ;)

Borrelende Boris | 18-01-11 | 14:44

Ja, vet asociaal. De boel besodemieteren door maar wat niet te kwalificeren randstudenten op de arbeidsmarkt te dumpen en vervolgens daarvoor je zakken te mogen vullen met het geld van velen.
Ook aan dit zal een einde moeten komen en dit zijn echt niet de enigen...
Ons bestuurlijk apparaat is gevuld van velen, die hun zakken vullen met het geld van vele velen.
Dus tijd om terug te slaan. 1 zegt Fuck anders en werkt rustig door...

hollandwar | 18-01-11 | 14:43

@Borrelende Boris
Niemands Knegt
ecologiste

In de sovjet unie heette de bestuurders die elkaar de baantjes toeschoven
nomenklatura. Naarmate er meer hier zichtbaar wordt zie je ook de overeenkomsten.

en.wikipedia.org/wiki/Nomenklatura

strikdewepstroper01 | 18-01-11 | 14:35

Borrelende Boris | 18-01-11 | 13:21

Prima. Maar dan kan elke tweede bestuurder gratis. Om met de AH te spreken. Echt ze verdienen veel te veel voor de kwaliteit die geleverd wordt. In NL is nagenoeg alles 20-30% duurder dan in D. Huizen, auto's, kleren, eten, etc. Komt door de bestuurders en hun netwerken die zo'n beetje de markt vormen in NL? Is dat efficincy?
Wij zij niet vrij maar worden als een stel dieren gemolken in een te kleine weide terwijl erbuiten meer te grazen valt maar dat gebied is slechts voorbehouden aan de gepriviligeerde bestuurders en hun netwerken.

ecologiste | 18-01-11 | 13:55

@ecologiste | 18-01-11 | 12:20
Het probleem zit 'm inderdaad in de benoemingen. In Nederland is er sprake van een min of meer gesloten circuit waaruit de kandidaten voor de sleutelfuncties in het openbaar bestuur exclusief en op grond van een partijlidmaatschap gerekruteerd en benoemd worden. Dat moet op de schop.

Niemands Knegt | 18-01-11 | 13:25

@ecologiste | 18-01-11 | 13:05

Beseft u, dat u zich zojuist heeft opgeworpen als groot voorstander van het communistisch model? Een goed bestuurder (met de nadruk op goed), zorgt voor enorme kostenbesparingen, hogere kwaliteit en efficiency. Die kun je niet met een modaal salaris naar huis sturen, als in het bedrijfsleven een veelvoud wordt geboden. Laat kwaliteit de norm zijn, en de salariëring aangepast aan de kwaliteit.

Borrelende Boris | 18-01-11 | 13:21

Als je het over goed onderwijs hebt.....

strikdewepstroper01 | 18-01-11 | 13:12

@mothersfinest
@Reinaert | 18-01-11 | 09:36

De HTS en de HEAO waren instituten op zich, kwalitatief kunnen HBO's vandaag
de dag niet tippen aan deze technische en economische opleidingen van toen.
Persoonlijk denk ik ook dat de HTS en HEAO veel kleinschaliger was en
de managersziekte nog niet was toegeslagen zoals in de onderwijsfabrieken
met talloze bestuurslagen heden ten dagen.

De HTS, de HEAO en ook de vroegere HBS waren topniveau dus werd het
afgeschaft, in een handomdraai.

strikdewepstroper01 | 18-01-11 | 13:09

Borrelende Boris | 18-01-11 | 12:45

Laat die 'geschikte kandidaten'dan maar naar het bedrijfsleven gaan. Wedden dat de meeste daar niet mee kunnen komen?
Nee laat die bestuurders ook maar zoveel verdienen als een poltieagent of verpleegster. Zij hoeven niet de stront op te ruimen of met gevaar voor eigen leven boeven te vangen. Take it or leave it zou ik zeggen.

ecologiste | 18-01-11 | 13:05

Er staan kapitalen op de rekeningen van de Hogescholen. Je ziet het alleen niet aan de kwaliteit van het onderwijs. En als bestuurders er een zooitje van maken krijgen zij even leuk zo'n 1,5 ton mee naar huis als gouden handdruk.

Welkom in Nederland onderwijsland anno 2011, waar bestuurders falen en studenten de rekening mogen betalen.

strikdewepstroper01 | 18-01-11 | 12:52

@De La Puerco | 18-01-11 | 12:10

Waarde, het kapitalistisch model zoals u het beschrijft, werkt ook niet. Schokkend maar waar. De Verenigde Staten lijkt me daar een duidelijk voorbeeld van. Het eens zo trotse "land of the free", is vervallen tot een land waar bijna iedereen gevangen zit in een web van schulden en armoede.

Borrelende Boris | 18-01-11 | 12:50

@ecologiste | 18-01-11 | 12:16

Salaris drastisch korten? Daarmee maakt u het onmogelijk om nog geschikte kandidaten te vinden voor bestuurlijke functies (die kiezen dan steevast voor het bedrijfsleven). Daarnaast zou ik het heel zuur vinden, als de salarissen van politie agenten, medewerkers van de gemeentelijke reiniging en leraren rond het bijstandsniveau komen te liggen door nog verdere bezuinigingen.

Borrelende Boris | 18-01-11 | 12:45

De La Puerco | 18-01-11 | 12:33

Klopt. Maar als je ze allee als toezichthouder hebt krijg je het probleem van de netwerken de aanbestedingen aan vriendjes die zorgen voor de gewenste antwoorden in de rapporten.

ecologiste | 18-01-11 | 12:42

Ambtenaren alleen als toezichthouders, NOOIT, echt NOOIT ambtenaren zelf iets laten doen, op budget werken gaat altijd fout, dat budget MOET altijd op, daar zit de makke.

De La Puerco | 18-01-11 | 12:35

ecologiste | 18-01-11 | 12:20
De fout zit in het systeem, ambtenaren die zo goed mogelijk voor zich zelf zorgen, hoe begrijpelijk ook, werkt niet.

De La Puerco | 18-01-11 | 12:33

De La Puerco | 18-01-11 | 12:10

Ik geloof u wel maar niet iedereen die zegt dat wanneer je "goed voor je zelf zorgt" je ook goed voor een ander zorgt. Figuren zoals Lein Labruyère en Joke Snip bijvoorbeeld geloof ik niet, net zo min als politici als:
Job Cohen. Herman Tjeenk Willink. Ernst Hirsch Ballin. Piet Hein Donner. Wim Deetman. Winnie Sorgdrager. Frank de Grave. Thom de Graaf. Neelie Kroes. Paul Rosenmuller. Eveline Herfkens. Annemarie Jorritsma. Jozias van Aartsen. Peter Rehwinkel. Joan Leemhuis-Stout. Guusje ter Horst. Wim Kok. Sharon Dijksma. Geert Dales. Doekle Terpstra. Rogier van Boxtel. Aleid Wolfsen. Ed Nijpels. Onno Hoes. Staf Depla. Jos Elbers. Marc Calon. Elco Brinkman. Bram Peper. Fatima Elatik. Robin Linschoten. Gerrit Zalm. Henk Bleker. Ton Hooijmaijers. Joris Voorhoeve. Hans Hillen. Hanja Maij-Weggen. Harry Borghouts. Ed van Thijn. Etc. etc. zie www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/12/...

ecologiste | 18-01-11 | 12:20

Borrelende Boris | 18-01-11 | 12:07

Iedereen, mede op basis van zijn bijdragen, een zorgbudget ter beschikking stellen, middels private verzekerings maatschappijen, SP niet meer nodig.

Kosten ivm vervuiling, laten betalen door de vervuiler. Kan de belastingdienst er bij het innen makkelijk bijdoen. GL niet meer nodig.

Geen immigratie meer, PVV overbodig.

Een kleine zakelijk ingestelde overheid, moet de VVD dan maar voor zorgen.

De La Puerco | 18-01-11 | 12:19

Borrelende Boris | 18-01-11 | 12:07

Een samenwerking tussen VVD, PVV en SP en OK GL zou ik best zien zitten (maar wellicht deze partijen zelf niet). De overheid kan inkrimpen zonder mensen te ontslaan namelijk door de graaicultuur subiet af te schaffen en de salarissen drastisch te korten. Wat er bij InHolland gebeurt bijv. de top gewoon een salaris geven van een leraar met 10% erop; meer niet. Take it or leave it. Bij gegraai mag de overheid ze uitkleden.

ecologiste | 18-01-11 | 12:16

ecologiste | 18-01-11 | 11:47
Uw model heeft toch nog al wat overeenkomsten met het communisme/socialisme.

'Ontvangen naar behoefte en werken naar vermogen'. Been there, done that. Catastrofe (Oostblok).

Zorg zo goed mogelijk voor jezelf, dan zorg je het beste voor je medemens. Blijkt het enige model dat werkt. Kapitalisme, aangevuld met een sober vangnet en een heel kleine overheid.


De La Puerco | 18-01-11 | 12:10

@ecologiste | 18-01-11 | 11:47

In principe kan ik me wel vinden in uw betoog, ware het niet dat dit bijna een onmogelijke zaak is. Politiek gezien zou dit een samenwerking zijn tussen VVD (bezuinigingen, kernwaarden vaststellen voor overheid), PVV (immigratie en naturalisatie problematiek), SP (zorg voor ouderen, arbeidsongeschikten) en GL (milieu problematiek). Veel onderwerpen zijn van invloed op anderen. Je kunt niet aan de ene kant de overheid inkrimpen, en aan de andere kant de overheid laten zorgen voor een striktere naleving van de sociale wetgeving. Het blijft lastige materie, en ik voorzie geen oplossingen in de nabije toekomst.

Borrelende Boris | 18-01-11 | 12:07

InHolland voor Uw GraaiDiploma. Kost wat, maar dan heb je ook wat! Inlichtingen bijk het bestuur.

Iwmac | 18-01-11 | 12:02

Borrelende Boris | 18-01-11 | 11:29

Ik ben het dan ook niet zo eens met het overeind houden van de banken. Die zouden eigenlijk deaud moeten gaan tenzij ze het aan hun geleende geld inderdaad met rente terugbetalen. De WW-uitkeringen zijn inderdaad een onderwerp van tweespalt tussen privé en publieke/gemeenschappelijke belangen.
In zekere zin zijn dat de banken ook (too big too fail).
Mijn reactie was natuurlijk zwart-wit. Werkelijkheid is veel ingewikkelder.
Het kapitalisme, socialisme en communisme lijken alle failliet. Er moet een nieuw model komen waarbij het o.a. niet meer mogelijk is privé te graaien uit de gemeenschappelijke bron en ook dat er geen winst mag worden gemaakt door mensen op straat te zetten en het milieu te vervuilen. We moeten als geheel een grotere kwaliteit van leven krijgen of op zijn minst onze staus quo handhaven. Afwentelen van kosten op de gemeenschap om daarmee privaat te cashen moet absoluut direct niet meer mogen, afwentelen van kosten op toekomstige generaties mag niet meer mogen, wegwerpen van arbeidsongschikten en zieken mag ook niet meer mogen, mensen die zich hieraan schuldig maken moeten privaat uitgekleed worden en hun vermogen moet worden overgeheveld naar de gemeenschappelijke bron, Bovendien moet iedereen die nu om één of andere reden geen werk heeft zsm weer naar vermogen bijdragen aan de gemeenschap terwijl criminele dubbelpaspoorters moeten worden uitgezet. Tenslotte zouden alle duizenden (tienduizenden) (top)ambtenaren en politici die verantwoordelijk zijn en zijn geweest voor de import van meer dan een miljoen kanslozen ook moeten worden uitgekleed. Het devies is terugkoppeling: wat gij niet doet doe dat ook een ander niet. Met daarbij wel één voorwaarde dat het territorium van NL beheersbaar moet blijven in een globale wereld, zodat inderdaad open deuren voor gelukszoekers niet meer moet kunnen maar wel voor een ieder die werkelijk geïnteresseerd hetzij als toerist hetzij als zakenman hetzij als werknemer.

ecologiste | 18-01-11 | 11:47

Misschien komt en nog wel eens een dag dat een georganiseerde groep machtelozen en gefrusteerden achter dit soort volk aan gaat jagen. Eens kijken hoe snel het dan afgelopen is met het zakkengevul.

soldier-of-fortuyn | 18-01-11 | 11:33

@ecologiste | 18-01-11 | 11:19

Pardon? Ik ben het met u eens dat publieke gelden niet horen te verdwijnen in de zakken van falende bestuurders. Maar als u stelt dat graaien mag in de vrije markt economie, dan gaan mijn haren recht overeind staan. Kennelijk bent u vergeten hoeveel geld het de Nederlandse overheid heeft gekost, om de banken overeind te houden. Daarnaast zijn er miljarden uitgegeven aan WW-uitkeringen omdat graaiende ondernemers de eigen portefeuille prevaleerden boven het welzijn van de werknemers. Kan zo wel uren doorgaan, maar zal u de moeite van het lezen besparen.

Borrelende Boris | 18-01-11 | 11:29

Borrelende Boris | 18-01-11 | 11:14

In principe heb je 2-3 eigendomsterreinen: privaat, publiek en gemeenschappelijk. De overheid is er vooral om het publieke en gemeenschappelijke te besturen. Daar hoort dus geen privaat gegraai bij!!
Graaien mag wanneer het in de vrije markt economie gebeurt en het staat ieder vrij om daar wel of niet zijn/haar geld aan uit te geven. het gemeenschappelijke, publieke terrein is van ons allemaal en daar moet iedereen hetzelfde behandeld worden. Blijf met privaattengels van gemeenschappelijk eigendom af.
Misschien dat je nu begrijpt waarom ik me zo kwaad maak op de overheid en zulke mensen bij het onderwijs.

ecologiste | 18-01-11 | 11:19

Wie is daar eigenlijk de baas? Het moet iemand zonder fatsoen en zonder geweten zijn, dus een CDA-er is het meest voor de hand liggend.

Hansopje | 18-01-11 | 11:16

@ecologiste | 18-01-11 | 10:58

Het graaien vindt plaats in alle geledingen van deze maatschappij, dus niet alleen de overheid. Snap dat dit een enorme dooddoener is, maar wil daarmee aangeven dat die tweedeling al veel langer bestaat, en niet zondermeer de schuld is van misstanden bij de overheid.

Borrelende Boris | 18-01-11 | 11:14

Hoho Bertje ! Sinds zondag is de PvdA dé grote onderwijs vernieuwer !
Wel je zaken goed bijhouden. Sinds zondag zijn ze niet langer de volstrekte vernietigers, maar de redders van het onderwijs. En dat allemaal in één dag. Mij dunkt dat zuks tot spektakulair nieuws is.

Bigi Bana Boy | 18-01-11 | 11:13

Ik ben benieuwd of ze nog worden afgerekend op hun wanbeleid.

Bataaf | 18-01-11 | 11:08

@BertBrussen

Is het trouwens niet Joke Snippe i.p.v. Snip?

Borrelende Boris | 18-01-11 | 11:08

D666. De partij die leeft van benoemde baantjes. Stuk voor stuk graaien deze gasten in de belastingruif onder het mompelen 'dat het allemaal anders moet'. Misselijkmakend zooitje, dat D666.
Lein Labruyère is overigens PvdA'er. Verbaast het iemand?

Niemands Knegt | 18-01-11 | 11:04

@meneer Q | 18-01-11 | 10:49

Oh ja joh? En welke linkse figuren zijn dat dan? Laat ik nou altijd gedacht hebben dat Hirsch Ballin van het CDA was, en Fred Teeven van de VVD.

Borrelende Boris | 18-01-11 | 11:00

@ Borrelende Boris | 18-01-11 | 10:26
Zolang WE zijn vergeten wat het betekent om de broekriem aan te halen is er nog niets aan de hand met ONS, maar en dat is nu juist waar de schoen wringt, de dolk prikt, de strop wurgt, de bijl bijna valt, een leven zonder het nieuwste mobieltje, een auto, flatscreen tv en ga zo maar door, kunnen ZIJ de slachtoffers van de private leegroof van de gemeenschappelijke kas niet meer voor te stellen. ZIJ staan aan de kant en doen allang niet meer mee (met 'graaien'). Dat is de bekende tweedeling.

ecologiste | 18-01-11 | 10:58

Waar het mis gaat is bij de wet. Die lui hebben simpelweg recht op een vergoeding, daar kan InHolland niets aan doen. Politici hebben boter op hun hoofd en schreeuwen ook nu weer hoog van de daken.
Verander de wet dan eens! Dan belanden bestuurders die wanbeleid of erger belangrijker vinden dan moraal en fatsoen achter tralies in plaats van in een strandstoel op de Maladiven.

Mokumse Jopie Loos | 18-01-11 | 10:57

Dat soort linkse figuren wil ook Geen Stijl aan banden leggen... er wordt dan teveel bekend gemaakt wat de graaiende heren en dames aan het doen zijn.

meneer Q | 18-01-11 | 10:49

Wat is dit voor communistisch gezeik allemaal?! Als je een werknemer voor slechte prestaties d'r uit wilt knikkeren mag je ook tig maanden doorbetalen (de kantonrechters formule), en nu het om bestuurders gaat is het opeens allemaal boe en bah?

Hypocriet stelletje uitzuigers dat jullie er zijn! Doe eerst maar eens er wat aan dat iedereen die slecht presteert de zak kan krijgen, dan praten we verder.

SeanFerdi | 18-01-11 | 10:46

Ik hoop dat de politiek hier naar gaat kijken en InHolland gaat korten op hun uitkering (350.000 euries)!

meneer Q | 18-01-11 | 10:43

Gestuurd kan ook, met studeren heeft het niet zo veel te maken..

Norm | 18-01-11 | 10:27

@gozahtje | 18-01-11 | 10:25
Gestuurd? Gestudeerd zul je bedoelen.

gozahtje | 18-01-11 | 10:27

Doekeledokie en bedankt hè? Gadverdamme!

Naitwies | 18-01-11 | 10:26

@ecologiste | 18-01-11 | 10:23

Die Tunesische toestanden kan je rustig vergeten. We zijn alleen vergeten wat het betekent om de broekriem aan te halen. Een leven zonder het nieuwste mobieltje, een auto, flatscreen tv en ga zo maar door, is toch al bijna niet meer voor te stellen?

Borrelende Boris | 18-01-11 | 10:26

Norm | 18-01-11 | 10:25
Ja en als je er gestuurd hebt kun je niets.

gozahtje | 18-01-11 | 10:25

Che_cuevara | 18-01-11 | 09:43
ik refeerde aan de gevluchte president van Tunesie...

tintintin enz | 18-01-11 | 10:25

Inholland kan alles, dat weten we nu zo langzamerhand wel.

Norm | 18-01-11 | 10:25

Het 'linkse' idee is geld gebruiken om groepen mensen te helpen. Het idee van rechts is zoveel mogelijk geld zelf graaien. Wat toevallig andere criminelen ook doen met andermans geld. Dat er bij linkse partijen ook zakkenvullers zitten laat alleen maar zien dat rechts daar ook geinfiltreerd is. En de PvdA links noemen is net zoiets als de VVD links noemen of van de PVV beweren dat ze democratisch zijn. PvdA/CDA/VVD zijn allemaal zakkenvullers die niets om het land of de burgers geven maar alleen maar hun eigen kansen op goed betaalde baantjes bij criminele organisaties willen verhogen.

Nyg | 18-01-11 | 10:24

Als je zelf op stapt dan heb je toch helemaal geen recht op een gouden handdruk?

gozahtje | 18-01-11 | 10:23

Ik word hier zo ziek van. Dit soort crapule legt de bom onder NL. En ze zitten overal: onderwijs, zorg, woningcorporaties, de bouwwereld in zijn geheel is corrupt, gemeenten, provincies, ministeries, waterschappen, politie, justitie, allerlei semi-overheidsorganisaties die sterke banden hebben met de overheid inclusief veel NGO's, e ga zomaar door.
En deze peop zou niet eens zo erg zijn (!) wanneer er geen miljoenen NL-ers op dit moment niet meer weten of ze financieel het einde van het jaar nog wel halen en dat NL de komende hjaren een zeer zware tijd tegemoet gaat waaraan echter deze lieden niet lijden.
Het is deze grote rechtsongelijkheid tussen gepriviligeerden en het gewone volk waarop ze pissen die de woede losmaakt bij de bezekenen. Zouden hier ook Tunesische toestanden kunnen ontstaan?

ecologiste | 18-01-11 | 10:23

@freerunner | 18-01-11 | 10:04

Waren ze maar lekker en knap, dan had je tenminste nog even kunnen fappen, nietwaar?

Borrelende Boris | 18-01-11 | 10:08

het is weer zover, lelijke directeuren/bestuurders die geen zak uitvoeren, geen zak kunnen en de boel verneuqen krijgen nog zon mooie bonus mee, wat is de wereld toch krom

freerunner | 18-01-11 | 10:04

-weggejorist-

GSpot | 18-01-11 | 10:00

@mezelf

Confessionele partijen, moet je het wel goed zeggen.

Borrelende Boris | 18-01-11 | 09:59

Tja, zij die de weg wijzen weten de weg, zoveel is ondertussen wel duidelijk geworden.

william7055 | 18-01-11 | 09:59

@Milton Friedman | 18-01-11 | 09:40
@mamma5506 | 18-01-11 | 09:51

Wat een complete onzin. Als het aan de PvdA had gelegen, hadden we nu geen aparte christelijke en islamitische scholen gehad. Was de studiefinanciering nooit ingevoerd, en hadden leraren een gedegen salaris gekregen. Het is zo makkelijk om altijd te wijzen naar die stomme linkse partijen, maar kennelijk is iedereen vergeten dat de afgelopen decennia het voornamelijk de constitutionele partijen waren, die het voor het zeggen hadden.

Borrelende Boris | 18-01-11 | 09:58

Met Guusje ter Horst als van de voorzitter HBO-raad zal het allemaal een stuk beter gaan.

CoffeePatch | 18-01-11 | 09:54

There is no profit like non-profit.

Lewis Lewinsky | 18-01-11 | 09:52

Wellicht ten overvloede wil ik ook nog even opmerken dat het onderwijs zichzelf de afgelopen jaren kapotfuseert. Daar waar een school vroegâh nog een school was zijn het nu gigantische leerfabrieken geworden die volstrekt onoverzichtelijk zijn.

Het "vertrouwde" is niet meer, de afstand tussen leerling en organisatie is gigantisch geworden en daarmee is ook de maatschappelijke functie die een school toch echt heeft - namelijk mensen niet alleen iets leren maar ze ook opvoeden - goeddeels naar de kloten.

Om schijtziek van te worden. Als ik het dan even in plat Nederlands mag zeggen.

Reinaert | 18-01-11 | 09:51

hoe komt dat soort vies smerig tering kut volk aan dat soort baantjes.
en de regering vindt alles goed ,en maar graaien en zakkenvullen.over de rug van ,u raad het al.
links strontvolk.

mamma5506 | 18-01-11 | 09:51

@kapotte_stofzuiger | 18-01-11 | 09:43
Citroen wil ik ook niet.

Che_cuevara | 18-01-11 | 09:44

@tintintin enz | 18-01-11 | 09:40
In Saoedi Arabie moeten asielzoekers WEL werken

Che_cuevara | 18-01-11 | 09:43

@Che_cuevara | 18-01-11 | 09:41
Liever een C6, nietwaar?

kapotte_stofzuiger | 18-01-11 | 09:43

@mothersfinest | 18-01-11 | 09:31
En ik? ik wil geen audi

Che_cuevara | 18-01-11 | 09:41

mothersfinest | 18-01-11 | 09:31
De bestuurders bij de MTS, HTS, MEAO, tuinbouwschool, verpleegsters, enz. enz. waren dertig jaar geleden onbezoldigd, maar hadden hun sporen in de maatschappij al wel verdiend. Hooguit kregen ze een kilometervergoeding en een fles wijn met de kerst. Je had een directeur, een stuk of drie partimers voor de administratie, een congierge en een ammenuensis. Het huidige 'bestuur' en 'management' in het beroeps en hoger onderwijs is het resultaat van veertig jaar PvdA 'beleid'.

Milton Friedman | 18-01-11 | 09:40

Kunnen Lein Labruyère en Joke Snip ook geen asiel krijgen in Saoedie Arabie???

tintintin enz | 18-01-11 | 09:40

@jeje | 18-01-11 | 09:26
Uitkijken! het MDI kijkt mee

Che_cuevara | 18-01-11 | 09:40

Henkei | 18-01-11 | 09:34

Die bezuinigen we weg. Een beveligingsbeambte is genoeg.

zovoklets | 18-01-11 | 09:38

Niet de personen die ontvangen maar diegene die het uitgeeft is hieraan schuld.

Inukshuk | 18-01-11 | 09:38

@mothersfinest | 18-01-11 | 09:31

HTS en HEAO zijn toch schoolvoorbeelden van HBO-opleidingen?

Dat er vervolgens een wildgroei ontstaan is op dat gebied wil ik niet ontkennen, een normaal mens ziet door de bomen het bos niet meer. De meeste differentiaties mogen wat mij betreft vandaag nog opgeheven worden, zorg eerst maar eens voor een goed en vooral overzichtelijk onderwijsaanbod.

Wat is trouwens het verschil tussen academisch en universitair? Jij begint er over dus ik vraag het maar even....

Reinaert | 18-01-11 | 09:36

Ai... vergat de onderwijzers...

Henkei | 18-01-11 | 09:34

@Reinaert | 18-01-11 | 09:24
Dat is precies mijn punt.
D66 en vooral de PvdA denken alles 'beter' te kunnen maken met - precies zoals jij zegt het installeren van extra controlelagen middels commissies, managementteams of coaches.
Praktijk wijst uit dat de handhaving van dat soort projecten gigantisch veel geld kost, zonder dat er daadwerkelijk significante verbeteringen of besparingen optreden. Kansloos dus.

Als een schip zinkende is, dien je ballast overboord te flikkeren en het schip te repareren daar waar het lekt. De PvdA oplossing zou dan echter zijn een extra 'zwaar' managementteam van ballastmanagers aan boord te brengen om 'meer ballaststructuur' aan boord te brengen.

@ mothersfinest | 18-01-11 | 09:31

Wat moet Audi dan met al die andere modellen doen?

DoOne | 18-01-11 | 09:33

Gewoon terug naar vroeger!
Schooldirecteur met 2 x modaal en een boekhouder met 1½ x modaal en nodige medewerk(st)ers.
Conciërge met modaal.
Ok... nog 1 of 2 surveillanten die ook schoonmaken...
Geen politiek geneuzel daar boven!
Het kan best!

Henkei | 18-01-11 | 09:32

@Halueth | 18-01-11 | 09:06
Als je publiek zo aan het cashen bent, krijg je ook andere maten op je verjaardag.
Heliumpiloten noem ik dat soort mensen.

JanRap | 18-01-11 | 09:32

HBO is altijd al een hoax geweest, om imbeciele en incompetenten die het wo niet trokken van een vet salaris te voorzien.
Ik zeg afschaffen, en gewoon weer na de MTS of MEAO naar de HTS of HEAO, i.p.v. voor elke zelfbedachte richting een HBO.
Zal ook wel halfbakken managers schelen, omdat die nu wel een gericht voortraject hebben gehad, en nu op hun kunnen worden afgerekend i.p.v. op hun gezever, en zich als meewerkend voorman mogen bewijzen. (met dito salariering i.p.v. een kadersalaris)
Wie het kan hoort gewoon op academisch of universitair niveau opgeleid worden.
De massa die overblijft gewoon weer aan de slag.
(Kort samengevat in Audi termen: de arbeider een A3, de voorman een A4, en de baas een A8, en niks daartussen).

mothersfinest | 18-01-11 | 09:31

-weggejorist-

Kalaforni | 18-01-11 | 09:29

*voer

Biff Eagleburger | 18-01-11 | 09:27

Het doet me een beetje aan de pvda denken.

Kansenwijk | 18-01-11 | 09:27

Biff Eagleburger | 18-01-11 | 09:24 De directeur van het instituut gaat ook niet vrijuit, die heeft het allemaal goedgevonden. De lulhannes.

zeg maar jansen | 18-01-11 | 09:26

-weggejorist-

jeje | 18-01-11 | 09:26

Dan weet u gelijk waarom het 'grote boze internet vol pedofielen en andere criminelen' gefilterd, geblokkeerd of het liefst verboden moet worden.
Bovenstaande was anders hooguit onder een kleine groep mensen bekend geworden die de Geenstijl-stencil-machine zouden kenen. Nu wordt heel Nederland (en daarbuiten) ermee geconfronteerd, de vraag is of het ook verandering met zich meebrengt.

kapotte_stofzuiger | 18-01-11 | 09:25

@zeg maar jansen | 18-01-11 | 09:21
Dat doen ze van het geld dat ze van de banken "krijgen"(proest).

Che_cuevara | 18-01-11 | 09:25

@zeg maar jansen | 18-01-11 | 09:19

Genau. Klinkt meer als handjeklap tussen het bestuur en wanpresteerders Lein Labruyère en Joke Snip. "Sorry, maar we komen er echt niet onderuit om jullie de wacht aan te zetten, maar geen zorgen hoor, we gaan goed voor jullie zorgen."
Ik heb het al vaker gezegd, voor zo snel mogelijk hoofdelijke aansprakelijkheid in voor dit soort functies en graaiers zoals Lein Labruyère en Joke Snip kunnen voortaan gewoon in de bak bij het UWCFAwhatever gaan graaien naar een baan. Fuckers.

Biff Eagleburger | 18-01-11 | 09:24

zovoklets | 18-01-11 | 09:23 Dit soort afzwaaipremies moet je wegzetten op een bankrekening waarvan je alleen de rente op kunt nemen, leuk voor later.

zeg maar jansen | 18-01-11 | 09:24

@[email protected] | 18-01-11 | 09:17

Alle "investeringen" in het onderwijs leiden alleen maar tot méér managers, bestuurders en andere onnutte elementen die emmers met geld kosten maar geen enkel rendement opleveren.

Op de werkvloer verandert hoegenaamd niets, dus hoezo beter onderwijs? Er wordt kunstmatig een bestuurslaag gecreëerd om baantjesjagers te faciliteren en verder gebeurt er niets.

Daar waar anno 1980 een school nog toe kon met een rector, een paar conrectoren, een paar sukkels op de administratie en een onbezoldigd (!) bestuur zien we nu een gigantische management-laag die geen flikker toevoegt maar wel veel geld, héél veel geld, kost. Om nog maar niet te spreken van "bestuurders" die ook alleen voor de centjes komen en veelal niet gehinderd zijn door enige kennis van zaken.

Reinaert | 18-01-11 | 09:24

Niet zo zeuren. Die jongens hebben ook hun kosten.

Belastingen en premies eraf. Alimentatie voor de eerste vrouw. Huisje in Frankrijk. Studiekosten voor de kinderen. Auto. Hypotheek.
Ze mogen blij zijn wanner ze 500,- per maand overhouden. Niet eens genoeg om je door een discrete tandeloze heroinehoer te laten pijpen.

zovoklets | 18-01-11 | 09:23

"Hé Doekle Terpstra & collegae links vullend addergebroed:Sterkte op verkiezingsdag 2 Maart!
Nemen jullie dan je eigen bammetjes mee of knagen jullie die dag nog één keertje mee uit de gratis ruif?
De typhus voor je,liefst ongezien want dat zalvende hoofd wil ik asap uit m'n herinnering deleten."

R.B.Scott | 18-01-11 | 09:22

Balzakius | 18-01-11 | 09:19 En ik vind het dan knap dat ie er zo'n leuk stukje van heeft weten te maken. Leave Bertje alone!

zeg maar jansen | 18-01-11 | 09:22

Milton Friedman | 18-01-11 | 09:02 Ja, je vraagt je af en toe gewoon af waar ze nog van eten, wonen en op vakantie gaan. Om over de gezinsbolide maar te zwijgen.

zeg maar jansen | 18-01-11 | 09:21

- Edit: ga eens weg. -

Balzakius | 18-01-11 | 09:19

Wanneer de kantonrechterformule was toegepast hadden ze meer gekregen, stond in de krant. De krant is daar abuis volgens mij, dit soort wangedrag leidt meestal tot ontslag door eigen schuld. En dan zegt ook een kantonrechter: "Toedeledokie, eigen schuld meneer, mevrouw. U gaat maar naar het UWV."

zeg maar jansen | 18-01-11 | 09:19

En Deokle zag dat het goed was.

Superior Bastard | 18-01-11 | 09:19

Onderwijs is het paradepaardje van D66 en de PvdA.
Volgens beide partijen liggen de oplossingen voor Nederland in beter onderwijs, maar laat dat onderwijs nou net bestierd worden door fraudeurs. Als de vorige regering het onderwijsbestuur al totaal niet in de hand had, in hoeverre verwacht men dan 'een beter Nederland door investering in onderwijs'

Gelegenheid maakt de dief.

En gelegenheid wordt in dit land nu eenmaal in alle standen en houdingen geboden.

Reinaert | 18-01-11 | 09:14

"kuch" - Kunt beiden mijn studie's afbetalen? En wel onmiddelijk, meteen en nu! en de groeten van m'n vader, moeder en de rest van mijn familie.

Centauri | 18-01-11 | 09:14

Milton Friedman | 18-01-11 | 09:02
De belastingdienst bestaat uit terroristische fascisten die al het geld aan satan geven.
Echter, jij bent de enige visionair die dat doorheeft. Gewoon doorspammen Friedman!

Einde van de Domheid | 18-01-11 | 09:09

Nounou, het ligt allemaal veel genuanceerder hoor! En we hebben echt de beste bedoelingen... er is ook hard gewerkt voor dat geld, en we hebben veel goede dingen gedaan! /doekle modus

Echt, ik had dit niet verwacht. Ik sta paf /naieve modus

Gaap. Nog iets nieuws? /realistische modus

sjongejonge123 | 18-01-11 | 09:08

Al tijden denk ik erover om een paar jaartjes lekker te cashen op een publieke functie om daarna lekker onbezorgd door te hobbelen op wachtgeld, maar ik kan met goed fatsoen niet meer op verjaardagen van m'n maten komen dan. Ik zou me kapot schamen. Keuzes... keuzes...

Halueth | 18-01-11 | 09:06

Zucht, daar gaan we weer met Inholland. Incompetente boevenbende...

eerstneukendanpraten | 18-01-11 | 09:06

Echt! fucking linksche hypocriete teringlui GADVERDAMME

danceart | 18-01-11 | 09:06

Binnen onze "vrinden" club vallen we elkaar niet af.

Boomschade | 18-01-11 | 09:02

Mensen, namens Flip de Kam van het NRC een oproep aan alle echte werkgevers om de ECHTE belastingdruk op het loonstrookje te zetten. Dat is dus bruto salaris + de werkgeverslasten. Dan zien werknemers hoeveel ze in werkelijkheid betalen aan alleen al loonbelasting en premies (>60% voor modaal). Tel daar bij op de btw, bpm, honderden heffingen en je houd niets meer over. Maar wat wil je met dit soort 'bestuurders'. Hoeveel wachtgeld gaan die nog achteroverdrukken?

Milton Friedman | 18-01-11 | 09:02

Natuurlijk, eerlijk werk levert niks op, je moet graaien wil je meetellen. Dank u overheid, ik heb de boodschap begrepen.

Doe eens prive adresjes van deze bestuurders, dan wil ik wel meegraaien.

granaatwerper | 18-01-11 | 09:01

Van de bezuinigingen die Rutte nu voorstelt wordt het alleen maar erger: minder docenten en meer bestuurders die die bezuinigingen moeten uitvoeren. Altijd zo geweest. Nederland is geen kennisland omdat het er niet genoeg voor betaalt.

Bor2601 | 18-01-11 | 09:00

Tuurlijk. Als ik onterecht word ontslagen dan krijg ik iets van € 12,65 mee, die gasten worden terecht ontslagen en krijgen een fortuin. Typisch.

DoOne | 18-01-11 | 09:00

Ik begrijp nu ook wat beter waarom al die linksche clubs "meer geld willen voor onderwijs". Ja op deze manier is dat wel nodig denk ik.

Marcus Porcius Cato | 18-01-11 | 09:00

Snel belt: 'Geert Dales, het is toch niet echt waar?'

Einde van de Domheid | 18-01-11 | 09:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken