Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL. 'Sander Vreeswijk te zwaar gestraft'

sandervvvvvvvvvvvv.jpg LOL-quote van Willem Jan Ausma, advocaat van kindermoordenaar Sander Vreeswijk: "Mijn client is te zwaar gestraft!". Logisch, 18 jaar cel en TBS voor de volstrekt zinloze moord (mogelijk na seksueel misbruik) op het 12-jarige buurmeisje Milly Boele, die daarna als een dode hond in de tuin werd begraven waarin later nog doodleuk een tuinfeestje werd georganiseerd, is natuurlijk be-la-che-lijk. Zo'n kindermoordenaar is ook maar slachtoffer moet u weten. En om de ouders van Milly Boele zomaar het idee te geven dat een rechtstaat soms wél gewoon werkt en rechtvaardig is, dat moeten we gewoon niet willen met z'n allen. 18 jaar en TBS, dat zijn geen "normale proporties", want het ouderleed dat een door de buurman die politieagent is vermoord kind heet is eenvoudig uit te drukken in een strafwaarde. Volgens de advocatenformule: aantal dode kinderen - schade berokkend in jeugd van moordenaar + aftrek voorarrest x goed gedrag = gemiddeld 8 jaar plus begeleid verlof met behoud van uitkering zou Sander Vreeswijk maximaal 10 jaar zonder TBS moeten krijgen. Alhoewel we het dan eigenlijk al over inhumane en barbaarse strafmaten hebben. Nouja W. J. Ausma, er zijn nog D66-rechters zat in Nederland. En anders kun je het altijd nog op vormfouten gooien, je weet tog zelluf.

Reaguursels

Inloggen

Voer hem op aan de maden en die advocaat ook.
Afvoeren en nooit meer terug in de maatschappij.
Maar goed, deze rechter heeft het ook al heel aardig gedaan.

robert39 | 16-01-11 | 19:33

Hoop dat ie 18 jaar lang flink van achteren genomen wordt....

HamburgerPlain | 16-01-11 | 15:45

Die rat moet levenslang krijgen beter nog de doodstraf, er kan geen twijfel bestaan wie de dader is dus dan ben ik voor de doodstraf. dus in dergelijke gevallen en zeker als je je beroep misbruikt met het vertrouwen wat dit met zich mee brengt zoals deze rat willens en wetens heeft gedaan, het meisje gewoon opgehaalt kan het nog gekker?

nike5 | 16-01-11 | 11:08

@prof.DAH Vintik 150111/16.44
Das waar ook... Sorry C.V.
KoranDweepert

KoranDweepert | 15-01-11 | 20:18

18 jaar is terecht maar dan wel met horney grootgeschapen homoseksuelen laten douchen elke dag zodat die gast even flink uitgewoont kan worden!

djiep | 15-01-11 | 18:26

opsluiten en de sleutel weggooien 18 jaar is veel tekort

alex.66 | 15-01-11 | 13:06

Haha, "moeten we niet willen met z'n allen". Quotetje van Balkie?

jilsx | 15-01-11 | 12:32

Hij doet me denken aan een liedje van Cornelis V. "tis moeilijk bescheiden te blijven,wanneer je zo goed bent als ik..."
Een meisje ontvoerd, verkracht en vermoord en dan nog in hoger beroep. Wat een narcist !

KoranDweepert | 15-01-11 | 12:08

Hij mag lekker wegrotten voor de aankomende 18 jaar. Ze hadden er naar mijn mening 80 jaar van moeten maken.

Nodonut | 15-01-11 | 10:39

In dit geval is de straf gewoon passend. Maar meneer de advocaat heeft wel gelijk als hij bedoelt dat er niet altijd maar om zware straffen moet worden geroepen.

henkdekanarie | 15-01-11 | 04:31

Ik bedoel Ausma natuurlijk...

Menno Edens | 15-01-11 | 03:08

Jaaa... soortgelijke gevallen meneer de Geus, soorgelijke gevallen, laten we het daar es over hebben, nou... die zijn er niet hoor ! Of had u nog wat van die 'soortgelijke gevallen' achter de hand? Statistieken gemaakt van plenty drugs gebruikende politie-agenten die na aanranding meisjes plegen te vermoorden? Eh?

Menno Edens | 15-01-11 | 02:06

Die 'strafformule' komt helaas pijnlijk dicht bij de waarheid

De Eek | 15-01-11 | 01:04

klokkeluider | 14-01-11 | 21:37
het schavot en foltering lijkt mij niet meer van deze tijd. Ik vind in principe 18 jaar te weinig voor een misdaad als dit, het zou levenslang moeten zijn. TBS is in plaats daarvan een gelukkige vervanger voor de crimineel.

INH.30CL | 14-01-11 | 22:24

"Een volstrekt zinloze moord"? Redactie: een moord is toch altijd zinvol, tenminste voor die ene persoon?

IQZekerZero | 14-01-11 | 22:02

Elke dag zeepje rapen bij bubba.
Dat 18 jaar lang. Dat noem ik pas straffen.

Die Antwoord | 14-01-11 | 21:42

hij is inderdaad te zwaar gestraft want als politiegaent mag je gewoonlijk rkenen op slechts een standje of een tik op de vingers. Zoals bijv. politieagent Quincy M die maar 8 jaar kregge voor het afmaken van zijn vriendin met 52 messteken.

En voor alle critici van Ausma: Ausma doet gewoon zijn werk. het zijn de rechters die bepalen of ze met hem meegaan of niet.

Wellicht hebben jullie ooit zelf een advocaat nodig als laatste bastion tegen totale justitiele willekeur.

Strafpleiters zijn de ware bewakers van de rechtstaat.

nance | 14-01-11 | 21:18

tijdens proefverlof op date sturen met de dochter van Ausma...

Laat die tyfus mongool toch lekker de rest van zn leven wegrotten in de cel!!!! Dit soort gasten hebben geen recht meer op een normaal leven. Gebruik hem maar om nieuwe medicijnen te testen, zet hem in bij een brand zoals in moerdijk om te zien of de wolk echt schadelijk is. Is het bluswater gevaarlijk? Gewoon Vreeswijk in zo'n plas gooien. Nieuw vaccin voor de tacohoest? Eerst testen op Sander! Hoe pijnljker hoe beter!

h28 | 14-01-11 | 21:13

Advocaatje spoor je niet of zo?

18 jaar en TBS is de helft zoniet een kwart wat die lul moest krijgen.

tief lekker een eind op, je client zo best mogelijk verdedigen is 1, doorslaan is een 2e. lul.

Prutsert3368 | 14-01-11 | 20:20

@Superior Bastard | 14-01-11 | 15:40
Dat is in Nederland ondenkbaar en niet haalbaar. Gebeurt niet

Pasta-saus | 14-01-11 | 19:55

@who-am-y | 14-01-11 | 18:58: Volgens mij zegt de advocaat niet dat hij te zwaar gestraft wordt, maar wel dat hij te zwaar gestraft wordt als je het vergelijkt met andere vergelijkbare moorden. Daders die stuk voor stuk een minder zware straf hebben gekregen. En dat is krom. Een mensenleven is in sommige delen van het land minder waard dan in andere delen.

Mokum Kosher | 14-01-11 | 19:40

zou die ausma dat ook zeggen als het zijn eigen dochter betrof? ik denk het niet.

respect | 14-01-11 | 19:09

edit- te licht moet natuurlijk te zwaar zijn, excuses.

who-am-y | 14-01-11 | 18:59

Hoe is het in hemelsnaam mogelijk om te stellen dat zo'n beest als Sander Vreeswijk te licht gestraft is? Die Ausma is ook helemaal van god los zeg!

who-am-y | 14-01-11 | 18:58

Hoewel ik vind dat moordenaars zoals Sander V. nooit meer vrij mogen komen, kan ik mij het standpunt van de advocaat zeer goed voorstellen. Het Nederlands recht is zo krom als het kromzwaard van de profeet Mohamed en daarmee ook zo onrechtvaardig. Hoe is het mogelijk dat twee verschillende daders met dezelfde feitelijke delicten twee verschillende straffen krijgen? Doen de rechters en het O.M. maar iets? Het moet toch zo zijn dat een kindermoordenaar in Groningen dezelfde straf krijgt als een kindermoordenaar in Amsterdam.

Mokum Kosher | 14-01-11 | 18:48

Als ze hem direct tegen de muur gezet hadden, zou je kunnen discussieren of hij dan niet te zwaar gestraft was.

Hei-kneuter | 14-01-11 | 17:58

Wat een kleaute Handhavende / Controlerende Instanties hebben we hier toch in dit f#cking-land
Ik woon in de vermaledijde straat:
1. Sander V was geen agent; Hij was surveillant: nl.wikipedia.org/wiki/Surveillant
2. Sander V had ter plekke een headshot moeten krijgen bij het arresteren; Opgeruimd staat netjes
Even o.t:
3. Moerdijk is hier ook niet ver vandaan; 10k hemelsbreed
4. 2 Klote-incidenten Binnen 1 jaar; Hoeveel kan een Flinstone verdragen?!?
5. Allemaal de schuld van de OVERHEID, nietwaar?

[gal-spugende-mode-off]
Zo dat ben ik weer kwijt; kan ik weer met een schone-lei het weekend in...

FredFlinstone | 14-01-11 | 17:48

Fryske Pugilist | 14-01-11 | 17:24
Haha goed, succes ermee! En ik snap overigens je frustratie en woede nu je me hebt uitgelegd hoe het kwam.
Het is mijn streven later Officier van Justitie te worden en dat soort advocaten in het stof te laten bijten :)

Inmezelfprater | 14-01-11 | 17:26

Ik zeg dan ook nergens dat Spong of Ausma slechte advocaten zijn, sterker nog ze verstaan hun vak zo goed dat ze er misdadigers mee helpen. Maar daarmee worden ze in mijn ogen medeplichtig. Ze zijn dus misdadiger en advocaat. Mijn bloed kookt al als ik die vieze rotkop van Ausma zie of aan em denk dus als je het niet erg vind ga ik nu een dikke joint roken om hopelijk aan een migraine aanval te ontsnappen.

Fryske Pugilist | 14-01-11 | 17:24

In dat specifieke geval is er een maas in de wet gedicht, in mijn geval was dat niet zo. Er kwam een reconstructie op basis van leugens van Ausma, en omdat het niet te bewijzen was dat het een reusachtig lulverhaal was (per ongeluk iemand doodgestoken bij een overval) was dat daarna "de waarheid".

Wat Spong deed was niet het dichten van een maas maar het op moreel verwerpelijke manier vrijpleiten van een verkrachter. Daarmee is hij moreel gezien naar mijn mening medeplichtig aan die verkrachting. Dat die maas daarna gedicht is zal Spong met oog op toekomstige "cientjes" wel jammer hebben gevonden.

Fryske Pugilist | 14-01-11 | 17:22

Fryske Pugilist | 14-01-11 | 17:03
Dan wil ik je het volgende voorleggen:
In het Onmachtsarrest was er een taxichauffeur die dagelijks verstandelijk gehandicapte meisjes rondreed. Opgegeven moment heeft de man een van die meisjes misbruikt. Omdat ze zodanig beperkt was, dat ze niet kon aangeven dat ze niet wilde, kon het OM geen 'verkrachting' ten laste leggen (dat moet namelijk opzettelijk tegen de wil zijn, en dat tegen de wil was niet te bewijzen).
De OvJ probeerde dit op te lossen door de chauffeur dan maar het onmachtsartikel ten laste te leggen, dit kwam erop neer dat het verboden is, misbruik te maken van iemand die in onmacht verkeerd. De OvJ stelde dat deze 'onmacht' ook kon inhouden, verstandelijke beperking.
De strafpleiter, Spong, droeg echter aan dat toen het artikel gemaakt werd door de politiek, er uit de Kamerstukken bleek dat met onmacht iets heel anders bedoeld werd: namelijk iemand die bewusteloos was. Het artikel mocht dus niet zo geïnterpreteerd worden dat onmacht ook verstandelijke beperking inhield (een rechter moet zich nu eenmaal houden aan wat de wetgever voorschrijft).
Vrijspraak volgde, omdat onmacht dus niet bewezen kon worden.
Was dit een juridisch trucje van Spong? Jazeker. Heb ik de 'flexibele' moraal om zoiets voor een rechtbank aan te voeren? Nee, zeker niet, maar dat is iets subjectiefs.
Uiteindelijk heeft het er namelijk wel voor gezorgd dat de politiek deze enorme maas in de wet heeft hersteld. Dit is een van de redenen waarom Spong zo bekend is, omdat hij die onverwachte stap zette. Desondanks heeft het een positieve bijdrage geleverd aan hoe ons recht nu werkt. Dat het voor de omgeving van het meisje in kwestie vreselijk was, kan niemand ontkennen. Dat het voor hen totaal onrechtvaardig was, kan niemand ontkennen. Maar het grotere plaatje is dat de politiek een ontzettend stomme fout heeft gemaakt in de wet en die wordt hersteld door een 'slimme' advocaat die er gebruik van maakt. Kunnen we dat de advocaat kwalijk nemen? Ik denk dat we er ons hoogstens over kunnen verwonderen dat iemand als beroep wil om verkrachters en moordenaars te verdedigen, maar zijn schuld is het niet dat het systeem hier faalde.

Inmezelfprater | 14-01-11 | 17:18

Beste reactie,
Kunnen de balkjes vervangen worden door leukoplast pleisters. Dan komt het niet zo hard. Zie het als een 'strafvermindering'.

Atlantis-95 | 14-01-11 | 17:16

Boris v/d Ham hoorde ik ooit op de radio verklaren dat hij van gevallen wist in Iran,waar de anussen van homosexuelen met purschuim werden dicht gespoten,en ze vervolgens laxeermiddelen kregen toegediend.
'T is maar een ideetje.

R.B.Scott | 14-01-11 | 17:15

@Duderoo | 14-01-11 | 17:04
Dat wel eerst met zijn voeten in het beton gieten,weegt ie nog iets zwaarder.

oom goofertt | 14-01-11 | 17:09

Moet je tegenwoordig eerst op de weegschaal gaan staan voor je gestraft wordt!

Duderoo | 14-01-11 | 17:04

Ik heb een hekel aan iedere strafpleiter die in plaats van het recht zo goed mogelijk zijn beloop te laten terwijl hij zijn client verdedigt, een verhaaltje verzint, vervolgens een reconstructie om dat verhaaltje laat maken, etc. Ik vind dat iemand die een moordenaar helpt te liegen voor een rechtbank om er zo mee weg proberen te komen medeplichtig is aan moord.

Of Spong en Moskovitch zoiets op hun geweten hebben weet ik niet.

Fryske Pugilist | 14-01-11 | 17:03

Ik snap niet eens dat je zo iemand wilt verdedigen ... "Hee, Sander, jongen! Hoe is het? Ja joh, tuurlijk. Daar gaan we eens even flink mee aan de slag, 18 jaar is ook veel te lang natuurlijk ... #fail

Het beste zou zijn als geen enkele advocaat hem bij zou willen staan. Die Sander kan toch zo goed zijn eigen zaakjes erm... opknappen?

willemg | 14-01-11 | 17:03

Fryske Pugilist | 14-01-11 | 16:52
Ik had er misschien inderdaad bij moeten zijn. En ik heb ook volledig begrip voor je woede, los van dat ik die waarschijnlijk niet kan beseffen omdat ik die, gelukkig, niet heb hoeven ervaren. Desondanks, hoe koud dit ook mag klinken, dat extra beetje, dat ietsje verder gaan, dat is wat een goede advocaat onderscheidt van een gewone advocaat. Heb je dan ook een hekel aan Spong en Moskovich en gelijken? (vraag puur uit interesse, niet om een punt te maken)

Inmezelfprater | 14-01-11 | 16:59

@Rammstein | 14-01-11 | 16:51
True.

* permanent naar boven verhuist *

An die ARBEIT | 14-01-11 | 16:55

Ausma is een stratenmaker die in plaats van het afgesproken wandelpad door een natuurgebied geheel vrijwillig een 10 baans snelweg aanlegt omdat hij zo zijn kop in de krant krijgt.

Fryske Pugilist | 14-01-11 | 16:55

Inmezelfprater | 14-01-11 | 16:47
Op de rechters ben ik eveneens kwaad maar ik maak voor Ausma geen uitzondering. Misschien had je er bij moeten zijn, ik kan niet in 1 internet post uitleggen waarom deze kakkerlak zijn vriendjes een keer in het donker moet tegenkomen. De andere twee betrokken strafpleiters heb ik veel minder een hekel aan, die hebben grotendeels gewoon hun werk gedaan. Ausma gaat ietsje verder, zoals hij ook hier weer laat zien. En dat heeft maar een enkele reden, reclame voor het merk Ausma.

Wat de rechters betreft, als het Pieter Baan gelijk krijgt en de 95% herhalingskans accuraat was, beloof ik bij deze plechtig dat de drie rechters verantwoordelijk voor zijn vrijlating dat zullen weten.

Fryske Pugilist | 14-01-11 | 16:52

An die ARBEIT | 14-01-11 | 16:46
One man's tea is another man's whiskey.

Rammstein | 14-01-11 | 16:51

Fryske Pugilist | 14-01-11 | 16:43
Of gewoon om, net als de meeste Nederlanders, zijn hypotheek te kunnen betalen. Die man doet gewoon zijn werk en dat hij daar goed in is kun je hem moeilijk kwalijk nemen. Je wordt toch ook niet boos op een stratenmaker die een weg aanlegt door een natuurgebied? Wordt liever boos op de persoon die heeft besloten dát die weg daar moet worden aangelegd. Net als dat jij boos hoort te zijn op dader en, indien de straf niet rechtvaardig was, de rechter.

Inmezelfprater | 14-01-11 | 16:47

@Rammstein | 14-01-11 | 16:39
Waren me niet ontgaan, maar ik ga er bij overdreven ongevoelige reacties automatisch vanuit dat ze het wel iemand zal zijn die het puur doet om een reactie uit te lokken.

Misschien wat naïef, but it works for me....

An die ARBEIT | 14-01-11 | 16:46

Lang leve Justitie

Pieter Pan | 14-01-11 | 16:46

Inmezelfprater | 14-01-11 | 16:41
Ik neem het ze beiden kwalijk. Ausma kiest ervoor dit soort tuig te verdedigen ter meerdere eer en glorie van zichzelf.

Fryske Pugilist | 14-01-11 | 16:43

Maak je geen illusies trouwens. De nabestaanden, het slachtoffer, de dader, geen van allen kunnen ze Ausma iets schelen. Het enige waar dat verwijfde schijtventje met zijn puntschoentjes zich druk om maakt is zijn hoofd op televisie en in de krant. Het leed dat hij aanricht laat hem koud.

Fryske Pugilist | 14-01-11 | 16:42

@ Fryske Pugilist
Dan begrijp ik een hoop van je verbittering, desondanks blijf ik erbij dat je het dan niet Ausma, maar de dader kwalijk moet nemen. Hoewel ik me kan voorstellen dat dat moeilijk is als het zo persoonlijk wordt.
Wat betreft sympathie, dat is hier totaal irrelevant.

Inmezelfprater | 14-01-11 | 16:41

Wat een drukte om die uitspraak zeg. Wat had je dan verwacht? Dan zíjn advocaat zou zeggen: 'Nee, de straf is nog te laag' ? Natuurlijk niet. Hij doet zijn werk en probeert strafvermindering voor zijn client te krijgen. Uiteraard is mijn mening niet dezelfde als deze advocaat, maar hoe kan iemand verbaasd zijn over dit artikel en deze uitspraak?

Daverz | 14-01-11 | 16:39

An die ARBEIT | 14-01-11 | 16:19
Okidoki.
(Niet allemaal trouwens, alleen de roeperTs en die moeten jou ook niet ontgaan zijn).

La Vie En Rose | 14-01-11 | 16:27
I hear ya, see ya !

Rammstein | 14-01-11 | 16:39

TBS is zinloos.
Voor dit soort monsters moeten we de doodstraf invoeren.

Haarkopje | 14-01-11 | 16:38

Aangezien misdaden tegen politiefunctionarissen door burgers zwaarder gestraft worden lijkt het mij niet meer dan logisch dat misdaden gepleegd door politiefunctionarissen ook zwaarder gestraft worden. Het gaat hier tenslotte om een voorbeeldfunctie waarmee hij ongetwijfeld het meisje meegelokt heeft. Levenslang lijkt me meer dan logisch

vandezijlijn | 14-01-11 | 16:37

Tutanchamon | 14-01-11 | 16:36
Prima verwoord.

Fryske Pugilist | 14-01-11 | 16:37

Het "soort" WJ Ausma................ wat zou deze nette fijne meneer gevonden hebben als ZIJN dochter verkracht, vermoord en gedumpt zou zijn geweest ? Zou hij dan ook vechten voor vrijspraak of strafvermindering ? Want recht = toch recht ? Zakelijk ? Toepassen van de regeltjes ? Meneer Ausma, natuurlijk komt U op voor het recht van Uw cliënt. Maar naast ondernemer ben U ook mens, wellicht vader, en zelfs U, hebt de keuze zich in te leven in de walgelijke daad van Uw betalende cliënt en alsmede het drama van de ouders. Het in dit geval opkomen voor een bewezen, verkrachtende kindermoordenaar................. is lager dan laag, maar geniet van je weekend hoor......................... *driewerf kots*.

Rest In Privacy | 14-01-11 | 16:36

Inmezelfprater | 14-01-11 | 16:32
Mijn ervaring is de moord op mijn vader, Ausma was een van de strafpleiters. En ja ik heb met genoeg mensen gebokst maar wat mijn sportkeuze er mee te maken heeft is me onduidelijk. In de gevangenis heb ik nog nooit gezeten dus ik verwacht weinig sympathie van je, bewaar dat maar voor zielige moordenaars.

Fryske Pugilist | 14-01-11 | 16:35

Zo, nog even een open deur intrappen:

Al die anderen zijn veel te licht gestraft.
Eigenlijk komt hij nog goed weg....

duiker1947 | 14-01-11 | 16:33

@ Fryske Pugilist
Never argue with a fool, onlookers may not be able to tell the difference.
Dus bij deze laat ik jouw woorden, ongetwijfeld gefundeerd met jaren ervaring van 'ons systeem' (in de gevangenis gezeten ja? Iemand gebokst?) lekker voor wat ze zijn :)

Inmezelfprater | 14-01-11 | 16:32

@La Vie En Rose | 14-01-11 | 16:13
Twee dreigende dronken guppies, die zover Achmed wist ook een mes of pepperspray in de tas hadden kunnen hebben.... Daarbij is een neus zo gebroken, geloof me ;) Achm ging te ver, de dames hadden het nooit zover moeten laten komen. Twee schuld dus.

Jij ook een fijn weekend Mups!


An die ARBEIT | 14-01-11 | 16:30

Zucht. - 2e van.

La Vie En Rose | 14-01-11 | 16:29

@ koenradius
Fijn om echt wat argumenten te zien!
Wat betreft dat je niet in genezing gelooft, het is niet echt een kwestie van geloof. Ik ken de cijfers niet zo uit mijn hoofd maar als ik jou was zou ik eens op bijv. de site van het CBS gaan kijken naar de daadwerkelijke recidive van TBS'ers, die is bijzonder laag (ook al ben ik het met je eens dat één geval, één geval te veel is).
Ik vind het een beetje raar dat je zegt dat je medelijden moet hebben. Alsjeblieft niet zeg, dat zou tegen alle menselijke gevoel ingaan. En als de rechter zou oordelen dat Sander V. inderdaad slachtoffer was in deze zaak, ja, dan had je een zeer terecht punt over dat zoiets echt niet kan. Dat er aan de nabestaanden gedacht moet worden. En dat die rechter idioot is (tenzij hij natuurlijk een waterdichte motivering heeft).
Het gaat hier echter om een advocaat die gewoon zijn werk doet. Als we jouw redenatie volgen, zou het inhouden dat verdachten van moord of andere media-genieke vreselijke misdrijven niet meer de verdediging zouden mogen krijgen waar ze recht op horen te hebben.
Het is de taak van de OvJ om Ausma van heftig weerwoord te voorzien en dat gebeurt natuurlijk. En daar worden de gevoelens van de nabestaanden vanzelfsprekend in mee genomen.

Inmezelfprater | 14-01-11 | 16:29

@Rammstein | 14-01-11 | 16:12
had het niet beter kunnen verwoorden.

@16:16
Mooi verhaal! Én er was sprake van gelijkwaardigheid, waarvan in de aangehaalde zaak geen sprake van was. Ikzelve ben ook niet geheel van onbesproken gedrag wat dat betreft. Als een vreemde mij aanraakt of vastpakt dan ben ik plotsklaps geheel iemand anders. Daar hebben we het weleens over gehad en verschillen we niet van elkaar.

Dag meis. Leuk weekend!

La Vie En Rose | 14-01-11 | 16:27

Inmezelfprater | 14-01-11 | 16:18
En als de moordenaar van je familielid dan weer vrijkomt terwijl de herhalingskans 95% is volgens het Pieter Baan centrum, mag jij ons rechtsysteem prijzen wat je wil. Maar over het "soort persoon" dat ik ben kan jij weinig zeggen, want je hebt geen enkele ervaring met het systeem waar je over praat. Broek vol lucht.

Fryske Pugilist | 14-01-11 | 16:25

Moeten we nu nog steeds tegen deze inteelt-kop aan kijken.

joemiejas | 14-01-11 | 16:23

Inmezelfprater | 14-01-11 | 16:18
Als iemand in jouw familie ooit vermoord wordt hoop ik dat het je gegund is om deze geweldige integere advocaat aan het werk te zien.

Fryske Pugilist | 14-01-11 | 16:22

@KeurMeester | 14-01-11 | 16:14
Gewoon geen onwaarheden plempen, dan zal je van mij weinig last hebben.

Knul.

An die ARBEIT | 14-01-11 | 16:21

@Inmezelfprater: Bijna goed mbt preventief ruimen. Je kan ook preventief ruimen om verdere schade te voorkomen. Dat bedoel ik uiteraard puur hypothetisch. Nee ik ben niet voor de doodstraf, ja ik vind dat mensen/ dieren zoals Sander V nooit meer vrij mogen komen. Deze man is ziek en ik geloof niet in genezing bovendien hebben de ouders van Milly ook levenslang. Waar ik mij aan stoor is dat niet alleen in dit stuk tekst maar in alle berichten omtrent deze faalhaas nooit iets over nabestaande en slachtoffers te lezen is. En nu moet ik op eens medelijden heb omdat mijnheer in de ogen van Dries Roelvink de advocaat te zwaar gestraft is? Zelfs als dit al zo is, dan heb ik geen interesse is deze kul. Het enige wat ik wil horen is dat deze mafklapper nooit meer vrij komt. Dader=slachtoffer praatjes over dit onderwerp vallen heel erg slecht bij mij.

Verder geen hard feelings naar jou. Ik ken je immers niet.

koenradius | 14-01-11 | 16:21

@Rammstein | 14-01-11 | 16:12
Inderdaad, dan had het draadje er heel anders uitgezien. Maar, er werd dan ook niet met een fiets geslagen, maar met een tasje. Achmed ging te ver, dat staat vast. Maar de veroorzakers waren toch echt deze " dames '. Dat vind ik een punt dat het noemen waard is.

Waar ik me aan jouw main-tegel aan stoorde, was dat ik samen met alle anderen die het in welke vorm dan ook eens waren met Achmed, werd weggezet als een vrouwenmeppende, misogyne pisvlek. Dat terwijl ik nog nooit een vrouw heb geslagen.

En nu hou ik er echt over op, we zetten het nog weleens voort tijdens de nachtdienst ;)

An die ARBEIT | 14-01-11 | 16:19

La Vie En Rose | 14-01-11 | 16:13
Jij ook. En trek je niets aan van saddo's. Die moeten hun traumas en frustraties ook kwijt. See ya : )

Rammstein | 14-01-11 | 16:18

@ Fryske Pugilist,
Ausma is een geweldig advocaat die zijn vak goed verstaat en de prijs 'Beste Strafpleiter van het Jaar' wat mij betreft dubbel en dwars verdient.
Je bent kortzichtig en dom aan het praten. Als we advocaten zouden verbieden hun cliënten te mogen verdedigen op de manier die zij verkiezen, en bij voorbaat iemand die nog niet is veroordeeld schuldig gaan verklaren, dan krijg je een systeem dat past bij het gebrek aan intelligentie in je woorden.
Het beste voorbeeld is Lucia de B. Ik ben ervan overtuigd dat jij zo iemand bent die ook riep dat haar advocaat een smerige viezerik is (beetje dubbelop, maar ach) en dat ze haar moeten verbranden o.i.d.
Gelukkig werkt ons recht anders, gelukkig!

Inmezelfprater | 14-01-11 | 16:18

die kan straks met joran in advies afvalverwerking

hetluis | 14-01-11 | 16:17

La Vie En Rose | 14-01-11 | 16:07
Ik heb jammergenoeg ook wel eens een klap op mijn bakkes gehad, ik redelijk dronken, andere partij ook. Ik een blauw oog (sexy yeah, veel plezier van gehad) zij een gebroken kaak.
Het weekend erop zijn we samen gaan stappen, dan kon ik een rietje in haar drank doen, want ze kon haar klep niet meer bewegen. Hardstikke tof wijf, en waar gaat het dan achteraf eigenlijk over.
Maar dat was vrouw tegen vrouw, of, gezien het jaartal, meisje tegen meisje.

Rammstein | 14-01-11 | 16:16

Geweldig ook trouwens dat een hoop mensen hier schijnen te denken dat een advocaat als taak heeft zijn client onder een straf uit te wurmen, koste wat het kost. Hij heeft als taak toe te zien op een eerlijk process, niet om te rechtsgang te belemmeren zoals nu vaak het geval is.

En fuck Ausma. Smerige viezerik. Misschien doet karma ooit zijn werk en krijgt Ausma te maken met de vieze honden die hij weer de samenleving in probeert te krijgen.

Fryske Pugilist | 14-01-11 | 16:15

An die ARBEIT | 14-01-11 | 16:08
Haha. Wellicht liggen we elkaar niet zo.
Maar we zijn wel dezelfde mening toebedeeld.
Je moet zijn voorzien van alle informatie die de actie ( en dat is alles wat we hebben gezien) tot stand hebben gebracht. Maar dat is met alles. Je moet een compleet plaatje hebben om een goed oordeel te vellen.
* Andie bedankt voor dit verzoeningsgebaar *

KeurMeester | 14-01-11 | 16:14

An die ARBEIT | 14-01-11 | 16:08
Ik pleit die meiden niet vrij. Ahmed gebruikte buitensporig veel geweld tegen 2 dronken guppies. Daar blijf ik bij.

Leuk weekend!

*out*

La Vie En Rose | 14-01-11 | 16:13

@An die ARBEIT | 14-01-11 | 15:04
@miamitwice | 14-01-11 | 15:29
Ik doe helemaal geen uitspraak over wat IK vind dat Vreeswijk moet krijgen. Maar de essentie van ons rechtssysteem is nu eenmaal dat de advocaat alleen naar de belangen va de verdachte moet kijken. En als de advocaat daarbij het slachtoffer of diens relaties onheus bejegend is het aan de rechter om in te grijpen. En die doet dat in de praktijk ook, ondanks het suggestieve geschrijf hier over "D66-rechters" en vormfouten.

empyrus | 14-01-11 | 16:13

An die ARBEIT | 14-01-11 | 15:54
Het gemak waarmee hij de klap uitdeelt geeft toch wel aan dat hem niet is bijgebracht om je poten thuis te houden (geldt ook voor de meid in kwestie, daar valt niets aan af te dingen).
Daar geef ik niets aan over geloof, alleen over achtergrond.
Mijn tweede stukje was gericht aan reaguurders, die normaal anti-alles-is-lam zijn (en geef toe, what are the odds ? Zou het een Koptische Egyptenaar zijn, denk je ?) en in die draad aangeven dat je meiden (die ze niet zouden doen, zoals geroepen werd) gewoon op de bek kan slaan en dat doet mij ietswat Midden Oostelijk aan (if it quacks like a duck, walks like a duck usw usw). Hij had de klap kunnen incasseren en haar pootje kunnen haken, fiets gijzelen en op de politie wachten. Dit schijnt namelijk een beschaafd land te zijn.
En, als je geen lichtelijk hysterische dronken dame aankan, wat voor man ben je dan ?

Stukje verder, en weer on-topic. Zou hij die fiets zodanig op haar hoofd rammen, dat ze doodgaat op straat.

Dan had de draad er heel anders uitgezien.
Dit is dus de reden dat mijn tegels altijd zo kort and to the point zijn)

Rammstein | 14-01-11 | 16:12

@ politiek corrupt
Sterker nog, het is zeer waarschijnlijk dat de TBS-maatregel veel langer gaat duren dan 2 jaren. Het is een trend aan het worden om TBS langer te verlengen (mede door angst voor recidive en de media-aandacht die dat krijgt) in Nederland.
Maar goed, als Sander V. de dader is, is dat wat mij betreft een zeer passende straf.

Inmezelfprater | 14-01-11 | 16:11

KeurMeester | 14-01-11 | 16:02
Gij zijt een intens triest persoon. That is.

La Vie En Rose | 14-01-11 | 16:10

Ausma is een smerige tiefuslijer, ik heb hem helaas een keer zijn "werk" zien doen in de rechtbank. Toen ook vol excuses en walgelijke statements ("u moet weten meneer de rechter dat het plegen van een overval erg stressvol is, mijn client was zenuwachtig en heeft per ongeluk iemand vermoord"). Ik hoop meneer Ausma dan ook nooit weer te zien want ik zou me graag een keer een uurtje op die viezerik uitleven.

Fryske Pugilist | 14-01-11 | 16:09

@La Vie En Rose | 14-01-11 | 16:01

Aanzet tot discussie was ook niet de bedoeling, ik hoopte slechts je attent te kunnen maken op de omstandigheden die bijdroegen aan de situatie. Die leken je namelijk ontgaan te zijn. Achmed bleef rustig, tot de dames zelf de situatie uit de hand lieten lopen.

That's all.

* wegduikt naar volgende draad en onderweg vol blik export tegen kop KeurMeester mikt *

An die ARBEIT | 14-01-11 | 16:08

Rammstein | 14-01-11 | 15:56
Yep, ik schrok van het buitenproportioneel geweld dat er werd gebruikt en nog meer van de reacties daarop.
Verder heb je gelijk, de toetsenbordhelden...

La Vie En Rose | 14-01-11 | 16:07

@ Prof. Drs. Klavan | 14-01-11 | 15:53
Een discussie heeft over het algemeen argumenten. Ik nodig je uit even rond te scrollen door de comments, ik denk dat die vooral neerkomen dat Sander V. met een of andere zieke Middeleeuwse straf om het leven moet worden gebracht. Dat is niet een discussie, dat is gewoon lekker gal spuien.
Natuurlijk vind ik het vreselijk wat Sander V. heeft gedaan, maar dat ontneemt hem niet het recht op een eerlijke verdediging. Een advocaat aanvallen omdat hij zijn werk doet, is echt klinkklare nonsens.
Dus als je een discussie wilt voeren, gráág zelfs. Maar laat het een discussie zijn en ga niet zomaar wat roepen :)

Inmezelfprater | 14-01-11 | 16:07

Niet vergeten dat TBS voor 2 jaar wordt opgelegd, en afhankelijk van zijn 'progressie' verlengd kan wordt. Goede kans dat deze man nog jaar of tien (of levenslang) in de TBS kliniek rondloopt..

politiek corrupt | 14-01-11 | 16:06

Ik vind dat mensen die kinderen iets aan doen, hun recht op een rechtstaat verliezen.
Dode mensen verliezen ook hun rechten. Ik vind Sander niet beter dan een dood mens.

nokkenaskettingklem | 14-01-11 | 16:06

@Bigi Bana Boy | 14-01-11 | 15:13

Oh ja, die zaak met die vormfout, waarin de rechter daardoor dacht dat ie genezen was, maar het niet kon uitleggen. Nee, helder...

ita vero | 14-01-11 | 16:03

La Vie En Rose | 14-01-11 | 15:57
Ga ff cammen en vanille sex gesprekjes voeren met die andere moraalridder.
Ik ben zo volwassen om open te staan voor een andere mening en daarop terug te komen, als ik geen gelijk heb. Kleuter!

KeurMeester | 14-01-11 | 16:02

Rechtstaat moet zijn Rechtsstaat!

[x] Ongeschikt | 14-01-11 | 16:02

An die ARBEIT | 14-01-11 | 15:54
Ik ga de discussie hier niet over doen. Ik ben het voor 200% eens met het comment van Rammstein onder dat topic. (21:02)

La Vie En Rose | 14-01-11 | 16:01

@KeurMeester | 14-01-11 | 15:38
Owh, meneer kon gisteravond zijn gelijk niet halen en komt nu met deze armzalige plemp. Wat een lutser.

@An die ARBEIT | 14-01-11 | 15:39
Thnx!

La Vie En Rose | 14-01-11 | 15:57

La Vie En Rose | 14-01-11 | 15:49
Ik keek dat filmpje in d veronderstelling dat het inderdaad om een een of andere Postbus 51-voorbode ging, en die vent timmert erop los ..... ik was er ook een beetje naar van, dus ik begrijp dat jij met je roosjes er nóg meer van schrok.

Die mono-roeperTs, die moet je gewoon een beetje overslaan. Poppetje erachter ? Waarschijnlijk een zielig groepje kantoor-kneuzen of pubers van 30.

Rammstein | 14-01-11 | 15:56

Rammstein | 14-01-11 | 15:52
hehe.. U hebt gelijk in deze. Ik was onwetend in deze.
* nederig in een hoekje kruipt *

KeurMeester | 14-01-11 | 15:54

@La Vie En Rose | 14-01-11 | 15:49
Hmmm raar, bij mij doet 'ie het gewoon. Enfin.

Ik ga dit even doen, met angst voor een -weggejorist-, maar ik wil het toch even verklaren:

Er was niet duidelijk wat er voor het filmpje was voorgevallen. Dat ten eerste. Dat Taxi A. over de schreef ging was duidelijk, dat het allemaal een stuk ernstiger LEEK dan dat het was, was ook duidelijk, aangezien dronken meisje niet al teveel motivatie nodig hebben om om te vallen. Vooral jouw inhaken op het " dat heeft 'ie van thuis uit meegekregen " van Ramm viel me erg van je tegen. Ken jij deze man? Zijn achtergrond? Zijn geloof? Neen, allen speculaties.

Zoals ik zeg, A ging over de schreef in zijn reactie, maar de vraag is maar waardoor die reactie werd veroorzaakt. Je weten namelijk niet wat er vantevoren heeft plaatsgevonden. Het gedrag van de dames in kwestie heeft er, op basis van de beelden, zeer zeker aan bijgedragen, dan niet veroorzaakt, dat de zaak escaleerde. Als die gewoon zelf de politie hadden gebeld, i.p.v hysterisch “ moet ik je voor kop rammen?? “ te schreeuwen, was het heel anders afgelopen.

Dat is wel zeker.

Sorry Bert!

An die ARBEIT | 14-01-11 | 15:54

@Jackanders | 14-01-11 | 15:46
Jammer... vind het een uitstekend TV-format: zet 11 zware criminelen bij elkaar. Stiekem zit er een kinderverkrachter bij die ze moeten ontmaskeren; Een soort Wie Is De Pedo

doesitblend? | 14-01-11 | 15:53

Ik hoop dat Bubba dagelijks naar Sander zijn cel gaat om hem van zijn liefde te laten genieten.

Inmezelfprater | 14-01-11 | 15:42

tuurlijk mag ie dat zeggen, en omdat hij het zegt mogen wij ook zeggen wat wij daar weer van vinden.

Zoiets heet een discussie.

Prof. Drs. Klavan | 14-01-11 | 15:53

Als dat zo doorgaat met die rechtspraak dan kan een advocaadt hier ook geen droog brood meer verdienen in Nederland.

Drank Orgelt | 14-01-11 | 15:52

KeurMeester | 14-01-11 | 15:50
Kijk eens een docu in plaats van "Oz" of "Prison Break".

Rammstein | 14-01-11 | 15:52

Waarom verbaast Brussen zich over een advocaat die zijn werk doet?

LijstG | 14-01-11 | 15:51

@koenradius, Niemand dwingt je mijn comment te lezen hoor, wel een súper gevatte opmerking over mijn nickname, echt scherp gevonden.
Ik vind het oprecht jammer dat er steeds meer mensen zoals jij in dit land wonen. Als we gaan straffen op basis van de publieke opinie en niet op basis van het recht, wauw, dan zou het een behoorlijk kudtland worden. Vooral omdat de publieke opinie wordt gemaakt door figuren die niet verder komen dan 'ik wil je geblaat niet lezen' en 'preventieve ruimingen' als weerleggingen op verder prima argumenten.
Overigens, preventief ruimen houdt in vantevoren, dus daar ben je een voorstander van ja? Dat we mensen voordat ze iets hebben gedaan gaan oppakken en doodmaken omdat ze eventueel nog iets gaan doen in de toekomst? Nice! Hier: www.reiswijs.nl/landeninfo/middenooste... Misschien is dit een leuke vakantie voor jou!
Oh, en bedankt! Jij ook een héél fijn weekend.

Inmezelfprater | 14-01-11 | 15:51

LondonTalking | 14-01-11 | 15:47: Zit onze blonde Dries ook al in de advocatuur :) Ik kan op eens zijn opmerkingen in perspectief plaatsen, bedankt hiervoor.

koenradius | 14-01-11 | 15:50

Rammstein | 14-01-11 | 15:46
TBS, ja! Maar die 18 cel( nouja, 9 oid) zal toch voor een groot deel plaatsvinden in het pensionaat.

KeurMeester | 14-01-11 | 15:50

@Rammstein | 14-01-11 | 15:26
True!

@An die ARBEIT | 14-01-11 | 15:27
Toen ik op die link klikte kreeg ik: de pagina kan niet worden getoond.

@An die ARBEIT | 14-01-11 | 15:28
Ik stel me niet aan hoor. Veel walgelijke reacties op die draad.
Ik werd naar van de manier waarop die taxichauffeur zich verdedigde en nog naarder van het applaus dat hij van behoorlijk wat reaguurders kreeg. (naar is zwak uitgedrukt)

Biff Eagleburger | 14-01-11 | 15:32
Nee, aan de koffie.

La Vie En Rose | 14-01-11 | 15:49

doesitblend? | 14-01-11 | 15:39
Ze worden op een aparte afdeling bij elkaar gezet, dit soort 'doesnotblend' met de rest van de insiders.

Jackanders | 14-01-11 | 15:46

@inmezelfprater: Als je je nou eens bij je nickname zou houden hoefde ik je geblaat niet te lezen. Ik heb geen interesse in wat mijnheer de advocaat te melden heeft. Dat doet hij maar in rechtbank. De publieke opinie is duidelijk. Als Sander V preventief geruimd zou worden zou er geen opstand onder de bevolking ontstaan. Val ons dan ook niet lastig met de-dader-is-het-slachtoffer gemekker.

Fijn weekend gewenst.

koenradius | 14-01-11 | 15:46

KeurMeester | 14-01-11 | 15:42
Het stikt daar van die sociopaten man, hij begint gewoon een eigen club, die van de Die Hard Child Molesters.

Rammstein | 14-01-11 | 15:46

@KeurMeester | 14-01-11 | 15:44
Opbokken triesteling.

An die ARBEIT | 14-01-11 | 15:46

An die ARBEIT | 14-01-11 | 15:39
Sorry, op een enkeling na dan.

KeurMeester | 14-01-11 | 15:44

@Prof. D.A.H. Vintik | 14-01-11 | 15:36
Nieuw topic!

Art Vandelay Ultor | 14-01-11 | 15:44

Hetiswat | 14-01-11 | 15:40
Eerst kijken, dán zeuren.

Rammstein | 14-01-11 | 15:44

@Superior Bastard | 14-01-11 | 15:41
Zou ik voor jou ook doen hoor moppie. Beledigen, prachig. Dames beledigen, mooi!

Maar wel terecht en anders opbokken.

An die ARBEIT | 14-01-11 | 15:44

Helaas de middeleeuwen zijn al voorbij...

WaZovski | 14-01-11 | 15:43

Politieagent, kinderverkrachter en kindermoordenaar. Volgens mij kun je het niet veel bonter maken.
Wel prettig dat hij in de inrichting gehaat wordt door elke brede neger, tattoo Henkie en de huis, tuin & keuken K1 vechters.

KeurMeester | 14-01-11 | 15:42

Mijn god, gaan jullie nou serieus lopen zeiken omdat die advocaat zijn werk doet? Die man moet toch ook wat zeggen, kom op. Als de rechter oordeelt dat Sander V. te licht is gestraft, akkoord, dan mogen jullie lekker losgaan hier op GeenStijl, maar een advocaat die zijn cliënt verdedigt heeft (en MOET voor altijd hebben) het recht om zijn cliënt hoe dan ook te verdedigen. Ongetwijfeld had Ausma er bovendien een hele redenering bij, die hier dan weer conveniently wordt weggelaten.
Ga je tijd nuttig besteden redactie.

Inmezelfprater | 14-01-11 | 15:42

De schoft. Houdt het dan nooit op voor de ouders?

nokkenaskettingklem | 14-01-11 | 15:42

An die ARBEIT | 14-01-11 | 15:39
Ridder An die to the rescue.

Superior Bastard | 14-01-11 | 15:41

+ aftrek voorarrest = - voorarrest

Pewterschmidt | 14-01-11 | 15:41

@Prof. D.A.H. Vintik | 14-01-11 | 15:34

Dat zou inderdaad één van de ergste dingen zijn, die hem zou kunnen overkomen in de Nederlandse gevangenis. Oh ja, of wellicht dat hij altijd volle melk drinkt, en nu half-volle krijgt achttien jaar lang. Vraag me soms weleens af waarom ze het straf noemen, Nederlandse gevangenissen vertonen meer overeenkomsten met een willekeurig van der Valk hotel.

Borrelende Boris | 14-01-11 | 15:41

Osdorpertje | 14-01-11 | 15:38
Prima idee, maar dan wel volledige fysieke en chemische castratie. Zodat ie in totale apathie zich over onkruid kan buigen.

HJdeT | 14-01-11 | 15:41

Doet gewoon is ff berichten over wikileaks docs die rtl in handen blijkt te hebben. Normaal is bij jullie eerst het nieuws! LOL

Hetiswat | 14-01-11 | 15:40

Hij wou toch zo nodig politie agentje spelen... en nu huilen over een langere straf.

PierDrie | 14-01-11 | 15:40

Biff Eagleburger | 14-01-11 | 15:36
25 jaar zitten oké, maar dan wel letterlijk.

Superior Bastard | 14-01-11 | 15:40

Kan JE zoiets niet zeggen, ploert.

An die ARBEIT | 14-01-11 | 15:40

@KeurMeester | 14-01-11 | 15:38
Hou jij eens even snel je waffel.

Als het ergens op sloeg, okay, maar van La Vie kan zoiets niet zeggen, ploert.

An die ARBEIT | 14-01-11 | 15:39

Jullie weten toch dat kindermolesteerders niet geliefd zijn in de petoet? Dan is 18 jaar ook wel lang hoor.

doesitblend? | 14-01-11 | 15:39

Hij is natuurlijk vreselijk gestraft doordat zijn naam en foto in de krant hebben gestaan. 40 uur swaffelen in het plaatselijke plantsoen en de rest van zijn straf voorwaardelijk lijken mij dan ook meer dan genoeg.

Osdorpertje | 14-01-11 | 15:38

@La Vie En Rose | 14-01-11 | 15:23
Tja, meid, voor seksistische aandacht van het manvolk zul je toch echt naar een chatbox/dating site moeten gaan.
Vervelend, is het niet?

KeurMeester | 14-01-11 | 15:38

ROFLOL@hogere rekenkunde

sjaakdeslinksesul | 14-01-11 | 15:36

@Superior Bastard | 14-01-11 | 15:34

Na eerst 25 jaar gezeten te hebben. Zo makkelijk komt-ie er niet van af.

Biff Eagleburger | 14-01-11 | 15:36

Prof. D.A.H. Vintik | 14-01-11 | 15:34
Aha, dàt tuig. Tsja, die zijn niet meer te helpen.

Rammstein | 14-01-11 | 15:36

Wat mij betreft mag hij levenslang joop.nl krijgen!!!

zeefert | 14-01-11 | 15:35

die advocaat hoort ook tbs te krijgen.
en die sander een pan kokend vet over z'n tyfuskop.

eddiekallie | 14-01-11 | 15:35

De strafeis is mede bepaald door het feit dat mijnheer Vreeswijk vrolijk een tuinfeestje heeft gehouden op het nog warme lijk van Milly en lafhartig mee heeft lopen zoeken met zijn collega's.
Van mij mag hij een fatale hartaanval krijgen.

Superior Bastard | 14-01-11 | 15:34

@miamitwice | 14-01-11 | 15:29

Die cliënt kan een advocaat geen ene ruk schelen. Het is allemaal ter meerdere eer en glorie van hemzelf. Wat is er nu mooier als strafpleiter dan het OM een loer draaien?

Biff Eagleburger | 14-01-11 | 15:34

@Rammstein | 14-01-11 | 15:26
Er was een hekje dìcht, dat van dumpert.

@Borrelende Boris | 14-01-11 | 15:30
Jij wil dat zijn lievve oogjes gaan prikken onder de douche?
That's cold.

Prof. D.A.H. Vintik | 14-01-11 | 15:34

@La Vie En Rose | 14-01-11 | 15:23

Sjezus, nou al aan de wijn?

Biff Eagleburger | 14-01-11 | 15:32

@jabir | 14-01-11 | 15:27

Of zoiets ja. Dat weet ik ook wel, ik kom niet voor niets met Billy-Joe-Jim-Bob op de proppen, ik ken m'n klassieken, don't worry (al zijn hun necks nog zo red)!

Reinaert | 14-01-11 | 15:30

@Prof. D.A.H. Vintik | 14-01-11 | 15:29

Zolang Sander maar geen Zwitsal krijgt, vind ik het best.

Borrelende Boris | 14-01-11 | 15:30

Ja, Ja. Sander V. Weinig Straf. Moet meer.
.
Oké, klaar. Vrijmibeau!

Mea Culpa Gump | 14-01-11 | 15:30

@empyrus | 14-01-11 | 14:57

Een groot gedeelte van de advocatuur mag van mij al lang morgen terminaal worden opgenomen maar liever nog iets pijnlijker.

We willen niet in een bananenrepubliek leven dus iedereen, ook deze lul eerste klas heeft recht op een advocaat om zichzelf te verdedigen. Want in NL lopen ook lieden rond die voor handen afhakken zijn na 3 maal diefstal.

Maar zo'n soort functie vervult de advocatuur al lang niet meer. Alles, maar dan ook ALLES, in het belang van cliënt. Dus de nadruk ligt op het vrijspraak krijgen van de cliënt in plaats van het tegengaan van daadwerkelijk onrecht. OM is vaak ook geen lievertje maar ik vermoed dat die simpelweg in een kat-en-muis spel zijn beland.

En dat ALLES in belang van cliënt gaat op een compleet verrotte manier. Slachtoffers van loverboys moeten niet raar opkijken als de advocaat in de zaal jouw compleet probeert onderuit te halen. Met bewijs wordt ook heel anders omgesprongen en vormfouten en meer van dat spul.

En wat is vervolgens de standaard uitspraak: Ze doen hun werk maar...

Als er ooit een huurmoordenaar wordt ingeschakeld om zo'n advocaat om te leggen dan sta ik voortaan ook vooraan om te zeggen dat die gast zijn werk maar heeft gedaan. Het heeft niets meer te maken met enig ethisch besef, het werk bestaat puur uit mensen ongestraft weg te laten komen met van alles en nog wat.

Ik ken mensen die hun dochter zijn kwijt geraakt door een noodlottig ongeval, die zitten nu dik 10 jaar later nog elke dag in de rouw. Maar zij zat zelf achter het stuur en die vrachtwagen kon er niets aan doen. Maar jouw dochter zal maar door zo'n gast te pakken zijn genomen. In mijn geval bleef het dan niet met een stukje schrijven op GS, dan ging er echt wel wat gebeuren.

miamitwice | 14-01-11 | 15:29

zeg maar jansen | 14-01-11 | 15:26
Niet eens stil, in dat geval, maar je vangt mijn drift.

Rammstein | 14-01-11 | 15:29

@Borrelende Boris | 14-01-11 | 15:25
Er zijn er die voor minder hun zwitsal terugkregen.

Prof. D.A.H. Vintik | 14-01-11 | 15:29

@La Vie En Rose | 14-01-11 | 15:23
Stel je alsjeblieft niet zo aan. Ik werd er gisteren ook een beetje naar van.

An die ARBEIT | 14-01-11 | 15:28

Die straf is niet lang genoeg vriend

Haagse-Geertje | 14-01-11 | 15:28

Xou zeggen:
Dit beest moeten we METEEN uitzetten in de vrije natuur (jungle van Borneo of zo) met water en brood voor 3 dagen.
Daarna bekijkt hij het maar...

Ahasveros | 14-01-11 | 15:28

@Reinaert | 14-01-11 | 15:02
eerder Jamal, Tyrone, of Shakim.

jabir | 14-01-11 | 15:27

Rammstein | 14-01-11 | 15:13 En dan nog een stille ook.

zeg maar jansen | 14-01-11 | 15:26

Advocaat hetzelfde laten ondergaan als Milly, mag hij daarna hetzelfde roepen als nu.

Clown!

Bergamo | 14-01-11 | 15:26

La Vie En Rose | 14-01-11 | 15:23
Nogal, ja. Ik denk, of hoop eigenlijk, dat er ergens een hekje openstond (hoog newbee gehalte) maar zo leer je elke dag weer iets hier.

Rammstein | 14-01-11 | 15:26

@Borrelende Boris | 14-01-11 | 15:24

Ben geboren = bent geboren, het is geen telefonie aanbieder... pfff

Borrelende Boris | 14-01-11 | 15:25

LVER 15:23

waren = was.

La Vie En Rose | 14-01-11 | 15:25

Eagle_Eye | 14-01-11 | 15:19
We zouden Achmed even kunnen vragen. Die schijnt goede ervaringen te hebben met aanrijdingen en met een vakkundige afhandeling!

KeurMeester | 14-01-11 | 15:25

@WaZovski | 14-01-11 | 15:20

In de Middeleeuwen was vaak het beschuldigen van hekserij al voldoende om iemand op de brandstapel te krijgen. Wellicht dat u een paar honderd jaar te laat ben geboren? We hebben een werkend rechtssysteem, laten we nu niet teruggaan naar de tijd waar iemand vogelvrij kan worden verklaard. Heeft iets met beschaving te maken enzo...

Borrelende Boris | 14-01-11 | 15:24

Zo! Heeft die even een "n" uit z'n naam laten verwijderen?

Teruggejorist | 14-01-11 | 15:24

Rammstein | 14-01-11 | 15:13
Psies Rammie.
Nederlandse helden. Een afspiegeling daarvan waren gisteravond en vannacht volop in de panelen aanwezig.

La Vie En Rose | 14-01-11 | 15:23

@Borrelende Boris
Hou van schoonmaken...
Rechtssysteem in Nederland is jarenlang te slap geweest.

WaZovski | 14-01-11 | 15:20

Wil de eerste de beste automobilist, die in Utrecht toevalligerwijs deze beste meneer de Advocaat voor zijn auto krijgt, het gaspedaal geheel indrukken en absoluut niet afremmen of bij te sturen (alleen om te raken)?

Eagle_Eye | 14-01-11 | 15:19

@WaZovski | 14-01-11 | 15:16

U heeft te vaak films met Charles Bronson gekeken?

Borrelende Boris | 14-01-11 | 15:18

prikbordpen | 14-01-11 | 15:16

Depends on what W.L. reveals...

eerstneukendanpraten | 14-01-11 | 15:18

Sluit niet uit dat hij nog gaat trouwen in gevangenschap.
Sommige in de zachte-sector "vallen" drop.

Ratzing. | 14-01-11 | 15:18

freerunner | 14-01-11 | 15:13

Misschien is die advocaat zo geyl om te scoren dat hij het puur daar voor doet!
Op medelijden voor het slachtoffer hoef je hem echt niet te betrappen...

eerstneukendanpraten | 14-01-11 | 15:18

Die Vreeswijk is een psychische baal stront en mag wat mij betreft tot aan z'n dood in de TBS zitten.

Biff Eagleburger | 14-01-11 | 15:17

Ik begrijp dat Sander recht heeft op een advocaat. Maar welk recht heeft de advocaat om nu aan iedereen te vertellen dat de rechter fout zat? Dergeljke uitspraken hebben een gezagsondermijnende werking, en ze geven onterecht het signaal dat de daad niet zo ernstig was. Daarmee doe je de gevoelens van de nabestaanden zwaar tekort. Hoe je het ook bekijkt: deze uitspraken zijn een advocaat onwaardig.

rara | 14-01-11 | 15:17

An die ARBEIT | 14-01-11 | 14:59
Na op je link geklikt te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat jij een geweldig kunstwerk aan de muur hebt hangen. Zo artistiek en sfeervol eauk.
Maaruh, wie en waar zijn die helden, vraag ik u af?

La Vie En Rose | 14-01-11 | 15:17

Vogelvrij verklaren en zaterdag om 12:00 midden op de dam loslaten.
4 vliegen in 1 klap

- Frustratie burgers bekoeld
- Geen Jail + TBS kosten
- Straf wie straf toekomt
- waarschuwing voor andere pedo-lutsers

WaZovski | 14-01-11 | 15:16

Offtopic: Over een uur (16:10) komt er een speciale uitzending over Nederlandse wikileaksdocumenten op RTL Z/7.
Is ook een topic waard?

prikbordpen | 14-01-11 | 15:16

ita vero | 14-01-11 | 15:03

Lees nog eens mijn tegel en die waar ik op reageer. Misschien snap je het dan...
Ga het niet uitleggen. Zucht...
*zo moe wordt*

eerstneukendanpraten | 14-01-11 | 15:16

De doodstraf, niets meer en niets minder.

Blafkonijn | 14-01-11 | 15:16

gozahtje | 14-01-11 | 15:12
En zijn gympjes afpakken.

Bigi Bana Boy | 14-01-11 | 15:15

@Prof. D.A.H. Vintik | 14-01-11 | 15:09
Laat 'em die eerst maar eens afmaken en de komende 10 jaar overleven op
-" de straat "- .

Praten we dan verder.

An die ARBEIT | 14-01-11 | 15:14

deoudererijperevrouw | 14-01-11 | 15:01
Welnee. Al word je afgeslacht midden in Amsterdam, een tocht and that's it !

Rammstein | 14-01-11 | 15:13

ita vero | 14-01-11 | 15:03
Ik ben de exacte details kwijt maar weet van een aantal zaken waarbij een kinderverkrachter en moordenaar vrij kwam en gelijk weer in recidive verviel. Hoe zo'n rechter dat kan uitleggen aan de ouders is mij volstrekt onduidelijk. "Tsja, we dachten dat hij genezen was".... zoiets ?

Bigi Bana Boy | 14-01-11 | 15:13

dit soort berichten stellen me altijd teleur...
je bent toch schuldig bevonden, (overduidelijk schuldig) al veroordeeld en dan gaat zon laffe advocaat nog ff zeggen dat hij te hoog gestraft is, naar mijn mening is de straf nog niet hoog genoeg gewoon levenslang geven deze vent mag niet weer op straat komen.

freerunner | 14-01-11 | 15:13

Ja ik vind het ook veel te zwaar, hij zou een straf van max 4 jaar moeten krijgen. 4 jaar nonstop anale vernedering door een fuck machine...

gozahtje | 14-01-11 | 15:12

Meneer de advocaat probeert gewoon kogelbrieven in de bus te krijgen?!
.
Achterlijke uitspraak natuurlijk van meneer Ausma, ex-politieman die een 12-jarig meisje ombrengt om vervoglens 18 jaar te krijgen + TBS. Lijkt me een straf passend bij het karakter van deze bizarre moord!
Ik sluit me overig aan bij de rest van de reaguurders, de rest is gewoon te licht gestraft.

Jezweetzelluf | 14-01-11 | 15:12

Wat zeurt Willem Jan Ausma nou? Sander heeft een paar jaar gratis onderdak, psychische hulp wanneer hij maar nodig heeft en alle steun van Job Cohen om een compleet omgeschoold te worden.(P&W 14-01) Allemaal voor niks. Geen verantwoordelijkheden, geen wachtlijsten, geen toelatingsexamens ect.ect..
Slechts een aantal kleine verplichtingen die voortkomen uit het bedrijfsregime aldaar.
Sander wordt in deze gewoon gematst!

KeurMeester | 14-01-11 | 15:11

Emotioneel geredeneerd (zoals 99% hier) zeg ik ja, zo lang mogelijk.
Rationeel, en gelukkig zijn de rechters en advocaten dat over het algemeen, zeg ik: 18 jaar is wel veul.

aprèsmoiledéluge | 14-01-11 | 15:11

LOL@deoudererijperevrouw | 14-01-11 | 15:01
Nederlanders en opstand...

@Bigi Bana Boy | 14-01-11 | 15:02
Mee eensch!

La Vie En Rose | 14-01-11 | 15:10

@An die ARBEIT | 14-01-11 | 15:07
Niet zó over Niels, hè! Hij studeert wel even rechten @ the university of Amsterdam ja.

Prof. D.A.H. Vintik | 14-01-11 | 15:09

@Art Vandelay Ultor | 14-01-11 | 15:06
Vond ik ook, helemaal om zo eerloos aan je eind te komen....

Had 'ie maar naar Jules moeten luisteren, neh....

An die ARBEIT | 14-01-11 | 15:09

Rechtstaat? Foei Brussen, rechtsstaat!

Idiot Savant | 14-01-11 | 15:08

@rainbowwarrior 14.58

En al het grijze zeehondenvolk naar de kloten? Krijg je ruzie metLENIE, moet je ook niet hebben!! Misschien liever toch ergens een afgedankt boorplatformpje van de BP.
Ameland leegruimen??

schweinehund | 14-01-11 | 15:08

@Prof. D.A.H. Vintik | 14-01-11 | 15:00
Het is gewoon een vooringenomen 19-jarig mannette, die denken vaker de waarheid in pacht te hebben, zonder zich te realiseren dat ze nog maar net komen kijken....

An die ARBEIT | 14-01-11 | 15:07

@An die ARBEIT | 14-01-11 | 14:59
Arme Vincent.

Art Vandelay Ultor | 14-01-11 | 15:06

KANTOOR: Ausma De Jong

SPECIALISATIE: zwaar geweld, drugs

KLANTEN: Jason W. (Hofstadgroep), Somalische piraten

Friese straatvechter met een voorliefde voor maatpakken. Heeft als bijnaam 'De Blonde', terwijl collega Onno de Jong 'De Kale' genoemd wordt. Doet alles, als het maar strafrecht is. Gaat voor zijn cliënten tot op het randje en haalt de nodige vrijspraken binnen. Werd in 2008 door de advocaten zelf al uitgeroepen tot de beste strafpleiter van Nederland.

>> ik zou echt trots op mezelf zijn (NOT!)

miamitwice | 14-01-11 | 15:06

Zo is het Bigi

superjan | 14-01-11 | 15:05

Maar beste Willem Jan, je cliënt heeft deze misdaad toch gedaan omdat hij psychisch finaal in de knoop zat met zichzelf? Wees blij dat Sander 18 jaar mentale bijstand krijgt van ervaren psychiaters en hulpverleners. Neem aan dat de wettelijk bepaalde eigen bijdrage voor psychologische consulten bij hem niet van toepassing is? Het kost hem dus geen cent. Pure winst voor je liefhebbende cliënt. Wat zeur je dan?

Borrelende Boris | 14-01-11 | 15:05

Iemand die een dergelijk delict op z'n geweten heeft kan gewoon nooit te zwaar gestraft zijn.

zeg maar jansen | 14-01-11 | 15:05

@empyrus | 14-01-11 | 14:57
Ja joh, de man doet gewoon z'n werk.

Feit blijft dat in dit geval " zijn werk " inhoudt dat:
Hij ervoor zorgt, dat een mens, dat een 12 jarig kind heeft verkracht, omgelegd en vervolgens in de tuin heeft begraven, om er vervolgens nog een tuinfeestje op het lijk te geven, eerder terugbrengt in de samenleving.

Dan kan je zeggen: " Ach, hij doet z'n werk. " Dat kan ja. Maar dan ben je wel een ontzettend ongevoelige lul met vingers. Zou je dat ook tegen de ouders van dat kind zeggen?

" Ach, oudjes, hou maar op het janken heur. Die man doet alleen maar z'n werk. "

An die ARBEIT | 14-01-11 | 15:04

eerstneukendanpraten | 14-01-11 | 14:59
Noem EEN (1) voorbeeld van een lustmoordenaar die de laatste 20 jaar door vormfouten vrij is gekomen. Denk nou eens na voordat je je cliche's over de schutting gooit!

ita vero | 14-01-11 | 15:03

@Bigi Bana Boy | 14-01-11 | 14:55

Bubba the redneck negro is weer eens wat anders dan Rudolf the rednosed reindeer toch?

Volgens mij heten grote zwarte redneck-negerts trouwens altijd Billy-Joe-Jim-Bob.

Maar hoe het ook zijn moge, ik gun Vreeswijk een Vreeselijke tijd!

Reinaert | 14-01-11 | 15:02

Ik moet zeggen dat één positief ding van de allochtone macho cultuur is dat ze zelf de linkse dwalingen van rechters wel rechtzetten. Vermoord eenTurks of Surinaams meisje en je bent dood. Niet meteen maar ze vergeten het nooit en blijven achter je aan komen tot je ligt. Ik ben zeker niet voor eigenrichting zolang die Sander maar tot zijn dood vast blijft zitten. Gebeurt dat in weerwil van de publiek opinie toch niet en wordt meneer vervroegd vrijgelaten, mag eigenrichting van mij. Een maatschappij die zijn burgers niet beschermt mag niet van diezelfde burger vragen om als een sitting duck klap na klap te verdragen.

Bigi Bana Boy | 14-01-11 | 15:02

ita vero | 14-01-11 | 14:58
Boeie

Sytze_Vliegen | 14-01-11 | 15:02

Veroordeeld voor kinderverkrachting en kindermoord en dan is 18 jaar + TBS te veel?

Meneer de advocaat, ga godverdomme je bek met gemalen glas spoelen zeg. Als meneer in vergelijking met eerdere zaken een zwaardere straf heeft gekregen, dan zijn er in die eerdere zaken blijkbaar fouten gemaakt. Mogelijk is de enige fout de uitspraak van de rechter, maar dan nog. Niet te geloven zeg. Dat je voor een fietsendiefstal of verduistering van een klein geldbedrag tegen een strafmaat in het geweer komt, alla, maar híer? De tering hee.

Achterdocht | 14-01-11 | 15:02

25 jaar zal mooi zijn.
Moordenaars : kwart eeuw opbergen.
Sander Vrees puh!

_- ViXXeN -_ | 14-01-11 | 15:01

Als hij een lagere straf krijgt krijgen we opstand in Nederland.

deoudererijperevrouw | 14-01-11 | 15:01

Voor de uitzondering:
Sterf, goor zwijn, sterf!

Sytze_Vliegen | 14-01-11 | 15:01

@koenradius | 14-01-11 | 14:53
Datzelfde heb ik altijd met Kan Jees de Jager.

Prof. D.A.H. Vintik | 14-01-11 | 15:00

empyrus | 14-01-11 | 14:57

An sich zal jij wel gelijk hebben. Maar dat mensen vanwege "vormfouten" niet kunnen worden veroordeeld is ook een schande op zich...

eerstneukendanpraten | 14-01-11 | 14:59

nagels eruit trekken , tanden ook , ballen eraf , en dat allemaal zonder verdoving en dood laten bloeden ... das gepaste straf

siert | 14-01-11 | 14:59

LOL @ linknaam die Rijnmond aan het artikel geeft:

"Advocaat Sander V roept boe"

provocativo | 14-01-11 | 14:59

Ben benieuwd hoe Willem Jan Ausma tegen de zaak kijkt nadat hij zelf eens zo'n losgeslagen idioot tegen het lijf loopt. Daarnaast denk ik dat Sander Vreeswijk ook voor zijn eigen bestwil beter nog even een tijdje tussen 4 muren kan blijven.

Kotsende lama | 14-01-11 | 14:58

Goed dat GeenStijl ons erop wijst dat het met de rekenvaardigheid van de advocatuur wel snor zit. Dit in tegenstelling tot die der ordetroepen/leerkrachten in het kleuter- en vervolgonderwijs. Poepsnor welteverstaan. Zeg eens Willem Jan, smaakt het nou naar Olvarit?

BillyTheCad | 14-01-11 | 14:58

Zou Bubba werkelijk op bezoek komen bij deze fraaie kerel? We weten allemaal dat je van kinderen af blijft en dat wordt ook zwaar aangepakt in het gevang, echter vraag ik mij af dat in nederland allemaal wel mogelijk is... Oke de gevangenis is geen pretje, maar volgens mij hebben ze nog wel douche hokjes die je kunt afsluiten... Al hoop ik natuurlijk dat hij een bijzonder nare tijd tegemoet gaat. Smerige vent.

Rick200SX | 14-01-11 | 14:58

@ schweinehund | 14-01-11 | 14:55
Razende bol lijkt me een goede suggestie.

Rainbowwarrior | 14-01-11 | 14:58

He, Bert Brussen! Weet je ook maar EEN voorbeeld te noemen waarin een lustmoord op een minderjarige werd gestraft met 8 jaar zonder bijkomende maatregel (TBS)?
Een (niet D66...) rechter

ita vero | 14-01-11 | 14:58

De manier waarop GeenStijl af en toe een loopje neemt met de rechtsstaat is vreselijk irritant. In ons rechtssysteem (dat met soms falen toch nog eerlijker en rechtvaardiger is dan in veel andere landen) hoort de advocaat ALLEEN de belangen van de verdachte te behartigen. De Officier van Justitie en (in de afweging) de Rechter de belangen van slachtoffer en samenleving.
De advocaat van Vreeswijk doet dus gewoon zijn werk. En op het moment dat BB zelf een keer voor het hekje staat mag hij hopen dat er advocaten zijn die dat ook voor hem doen.

empyrus | 14-01-11 | 14:57

Aangezien Ausma de koning onder de advocaten is krijgt Sander strafvermindering.

Grisha Eisenov | 14-01-11 | 14:57

@ Braakbal | 14-01-11 | 14:55
SaW I t/m V?

Rainbowwarrior | 14-01-11 | 14:56

@ Tinus VlugOpDeKut | 14-01-11 | 14:53
Ik denk dat je als kindermoodernaar/misbruiker al een aardig 'platonische relatie' kunt opbouwen met de plaatselijke Bubba.

Maar omdat hij ook nog eens agent was, zullen ze helemaal bedekken met de mantel der liefde...

Rainbowwarrior | 14-01-11 | 14:55

-weggejorist-

hunny | 14-01-11 | 14:55

't is z'n advocaat. hij hoort dit te zeggen. 't is z'n werk. lekker belangrijk dit.

maersk | 14-01-11 | 14:55

Reinaert | 14-01-11 | 14:50
Heb mij laten vertellen dat Bubba een echte redneck naam is en dat negerts in de VS nooit zo heten.

Bigi Bana Boy | 14-01-11 | 14:55

Enkeltje longstay toch, na z'n gevangenisstraf?

jabir | 14-01-11 | 14:55

Breng hem maar een dagje hier, heb laatst een film gezien weet nu precies hoe het moet..

Braakbal | 14-01-11 | 14:55

Zou je eilandje in de wadden kunnen reserveren voor dit soort lui? Lekker rustig in de natuur met heel veel crime vrienden die niks hebben met ex plietsie's die kindjes rippen. En als er teveel worden kan de luchtmacht toch een beetje oefenen toch??

schweinehund | 14-01-11 | 14:55

Ik dacht dat de zwaarte van zijn straf, los van de TBS die hij kreeg, mede ook zo hoog was omdat hij als plisie-agent werkte?
Daar zit toch zeker wel een logica in?

*het allemaal niet snapt meer*

Rainbowwarrior | 14-01-11 | 14:54

25 jaar zal een mooi zijn.
Moordenaars : kwart eeuw opbergen.
Sander Vrees puh!

_- ViXXeN -_ | 14-01-11 | 14:53

-weggejorist-

Kipkleppert | 14-01-11 | 14:53

Ach, als z'n mede gevangenen erachter komen wie dit is en wat ie geflikt heeft, haalt ie het einde van z'n tijd niet eens.

Tinus VlugOpDeKut | 14-01-11 | 14:53

@Kees Jan de Jager: Ik zie jouw berichten hier sinds een paar dagen verschijnen en ik moet helaas concluderen dat je met elke reactie bij mij een soort oerdrift opwerkt. Soort verkeerde woorden en conclusies op de verkeerde tijd. Ik zeg niet dat geen gelijk hebt maar ik het niet zo'n behoefte aan je gelijk. Je zegt dat de advocaat zijn werk goed doet, klopt! Maar je geeft geen mening, visie over de dader. Wil je nou irriteren of doe je dat echt altijd per ongeluk?

koenradius | 14-01-11 | 14:53

@An die ARBEIT | 14-01-11 | 14:49
Doe maar hear, see, speak.

Dank je.

An die ARBEIT | 14-01-11 | 14:52

Nooit meer los!

gentle giant | 14-01-11 | 14:51

Gaat hier om rechtsgelijkheid "veel zwaarder gestraft dan in vergelijkbare zaken" niet om rechtvaardigheid of materiële strafrechttoekenning.
Als 10 mensen in vergelijkbare gevallen 9 jaar zouden krijgen, is het ongelijk als een ander 18 jaar krijgt.
Principes en beginselen van gelijkheid en recht, die er voor zorgen dat niet willekeur en voor/afkeur een rol spelen, maar objectiviteit.
Feit dat het veel in het nieuws is geweest, meer dan andere zaken, mag bijvoorbeeld niet een rol spelen.
Vaak spelt het ook een rol om een straf te verzwaren. Stel dat een rechter om media exposure reden voor een lichtere straf had gekozen, had OM kunnen kiezen voor beroep en op grond van 'vergelijkbare' gevallen een hogere straf kunnen eisen.
Anyway, moet je wel er iets van weten, zoals zo vaak.

hfakker | 14-01-11 | 14:51

@Bigi Bana Boy | 14-01-11 | 14:48

Ach, hij mag de komende achttien jaar bij Bubba op schoot, dus zoek de verschillen.

Dat Bubba maar ongeneeslijk geil op 'm moge zijn, toch? Win-win!

Reinaert | 14-01-11 | 14:50

Waar kan ik de doos handgemaakte bonbons, fles goede whisky en enorme bos bloemen voor de rechters in kwestie heensturen?

bezemkast 1919 | 14-01-11 | 14:50

@Bigi Bana Boy | 14-01-11 | 14:48
Pulp Fiction +1

Art Vandelay Ultor | 14-01-11 | 14:50

Bigi Bana Boy | 14-01-11 | 14:48

Ik vermoed dat jij ervaring hierin hebt.

eerstneukendanpraten | 14-01-11 | 14:49

@Kan Jees de Jager? | 14-01-11 | 14:39
Snap je echt niks?

Nooit gehoord van see no evil, hear no evil, speak no evil?

An die ARBEIT | 14-01-11 | 14:49

Prof. D.A.H. Vintik | 14-01-11 | 14:45
Jazeker, maar picca bij dit topic had ik het (obv.) over. Is niet grappig, maar belemmert wel. Snap het dus niet.

Thanks eerstneukendanpraten btw, maar had dat topic destijds ook al gezien.

Kan Jees de Jager? | 14-01-11 | 14:49

Ik zou als vader blij zijn met een korte straf. Des te eerder kwam ik met some hard, pipe-hitting niggas uit mijn familie to go work on him with a pair of pliers and a blow torch.

Bigi Bana Boy | 14-01-11 | 14:48

@Kan Jees de Jager? | 14-01-11 | 14:39
Linkjes al aangeklikt?

Prof. D.A.H. Vintik | 14-01-11 | 14:45

Gelul. Dit soort "mensen" verdient gewoon niet beter. Eerder erger, if You catch my drift.

En inderdaad (ik ben niet de eerste die het roept): anderen zijn gewoon te licht gestraft.

Reinaert | 14-01-11 | 14:45

Rick200SX | 14-01-11 | 14:43
Totale nonsens.

Kan Jees de Jager? | 14-01-11 | 14:44

Hij was ook nog politie agent dus dan gingen er nog eens 2 jaar af toch?

Rick200SX | 14-01-11 | 14:43

Het ligt eraan wie er allemaal aan de vergelijking mogen deelnemen.
Pak nou .. och.. Amerika. Die tellen we bij alles mee maar nu even niet?

ojédiaré | 14-01-11 | 14:42

Ik zie niet in hoe je überhaupt te zwaar zou kunnen straffen voor een dergelijke misdaad. Hoeveel erger kun je het maken godnondeju.

Dr. Snoepjes | 14-01-11 | 14:42

Vanaf nu zijn het normale proporties, 18 jaar en TBS... slappe hap is het hier geweest in Nederland...

Otacs | 14-01-11 | 14:41

De rest is te licht gestraft. /thread

Jesse_xD | 14-01-11 | 14:41

Kan Jees de Jager? | 14-01-11 | 14:39

Geen problemen mee, vieze kop van hem

vdRattenBesnuffeld | 14-01-11 | 14:41

Oja en deze advocaat doet ook maar zijn werk hoor, zoveel mogelijk strafvermindering voor elkaar zien te krijgen. Hij doet dus gewoon, nogmaals z'n werk (goed). +1 voor advocaat dus in deze, hoe inhumaan het gevolg misschien dan ook mag zijn.

Kan Jees de Jager? | 14-01-11 | 14:41

Dat Bubba hem onbarmhartig moge nemen met zijn hele thermische lans zonder glijmiddel...

eerstneukendanpraten | 14-01-11 | 14:40

-weggejorist-

Kan Jees de Jager? | 14-01-11 | 14:39

Zoals menig reaguurder al zei en zal zeggen: Vreeswijk is niet te zwaar gestraft, al die anderen zijn te licht gestraft.

kapotte_stofzuiger | 14-01-11 | 14:39

kogel door z'n knar! dat is lichter.

superjan | 14-01-11 | 14:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken