Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Beste Politieke Prent van het Jaar

petervanstraaten477.jpgPeter van Straaten. GEFELICITEERD met de InktSpot Prijs 2010 voor Beste Politieke Prent van het Jaar. De winnende prent stelt het seksueel misbruik in de Rooms-Katholieke Kerk aan de kaak. Tekening toont een biddende jongen met een christelijk kruis in zijn reedt. Cartoon stond op 20 maart in Vrij Nederland. Kan iemand even een variant met een minaret maken. Kunnen we echt lachen. Update: LOL.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Itea Bagu | 13-01-11 | 02:08

thanks. remindes me of an episode of <a href="http://watch-the-walking-dead-online.com/">the walking dead</a>

RobBerg | 13-01-11 | 01:18

Politieke prent??
Hoezo??

steile helling | 12-01-11 | 23:05

als iedereen die geen binding heeft met de kerk,
maar wel vanaf geboorte ingeschreven staat,
zich laat uitschrijven..
zou in ieder geval de verhoudingen beter weergeven.

zwarte slang | 12-01-11 | 18:32

Worden we niet allemaal gepakt door welke kerk dan ook ??????

jadoei | 12-01-11 | 16:17

De kerk blijft maar doorgaan met het zelfde patroon; verontschuldigen voor oude aangetoonde kindmisbruik zaken, verbetering beloven, maar nog niet gepubliceerde zaken onder de mat blijven schuiven, de daders beschermen en zelfs nieuwe parochies toeschuiven. Weerzinwekkend.

r77 | 12-01-11 | 14:36

Prima pica. Geef die man een prijs.

Martin de Boer | 12-01-11 | 14:24

Dat is niet mijn kruis vriend!

Kogelhard | 12-01-11 | 11:47

ik heb het wel eens beter van Peter van Straaten gezien. Blijkbaar was 2010 een wel erg zwak jaar spotprent-gewijs.

Fred Janssen | 12-01-11 | 10:55

Dus niet alleen de kinderhand is snel gevuld.

1%biker | 12-01-11 | 10:05

ik vinddat elke religieuze organisatie zich ongelooflijk egoistisch en kinderachtig gedraagt , en vind spotprenten een mooi middel om de gelovige onze visie op hun bullshit te tonen . Maar als 1 religie zich totaal belachelijk maakt aan een feit en zo'n cartoon over zich afroept . dan is het een beetje belachelijk om te vragen of die zelfde cartoon ook voor de andere religieen getekend kan worden .. begint een beetje op de intolerantie van humor te lijken , beetje trieste moslims imiteren zeg maar

sparrow | 12-01-11 | 09:28

belachelijk slechte prent.
Echt IEDERE Fokke & Sukke is beter van smaak, humor,scherpte en kwaliteit !!

Zuitschuip | 12-01-11 | 09:26

De fantasie van deze cartonist zit in zijn reet!

ONS | 12-01-11 | 09:13

@Itea Bagu | 12-01-11 | 03:28
Sorry?????

salonsocialist | 12-01-11 | 08:51

Grootste religie op aarde beledigen = prijzen!
tweede grootste religie beledigen = CENSUUR

poli | 12-01-11 | 08:47

wakkere_nederlander | 12-01-11 | 08:11

Al dat gezeur over religieuze figuren uit sprookjesboeken, die van pedofilie worden beschuldigd, moet ook maar eens afgelopen zijn. Zomaar een quote uit Genesis: Toen Jered 162 jaar was, verwekte hij Henoch. Na de geboorte van Henoch leefde Jered nog 800 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. In totaal leefde hij 962 jaar. Daarna stierf hij.
.
Kortom, als je letterlijk alles gelooft, dan spoor je inderdaad niet. Als je vervolgens de leeftijden aangrijpt om pedofilie te bewijzen, dan heb je kennelijk ook iets niet begrepen.

Borrelende Boris | 12-01-11 | 08:26

Itea Bagu | 12-01-11 | 03:28
think twice! De profeet heeft al deze zaken zelf uitgevonden!

wakkere_nederlander | 12-01-11 | 08:11

Nergens is meer seksueel geweld en meer seksuele onderdrukking dan in de islamitische wereld.

prodadam | 12-01-11 | 06:44

Itea Bagu | 12-01-11 | 03:28
Denkfoutje of onwetendheid?

INH.30CL | 12-01-11 | 03:36

-weggejorist-

Itea Bagu | 12-01-11 | 03:28

Lang leve scheepsvet kruipolie vaseline

Puz Pin | 12-01-11 | 03:21

Smakeloze prent! De 'slachtoffers' zullen er zeker hard om kunnen lachen zal Petertje gedacht hebben.
.
**'De combinatie van de vredige pose van de jongen met de wrede aanslag op zijn lichaam blijft in je hoofd hangen', oordeelde de jury.**

Mja heerlijk zo'n prent, zolang het christenen blijven die wat in hun reet krijgen, zal het de jury een letterlijke worst wezen.

Haatbaard 2.0 | 12-01-11 | 02:57

Fuck inktspot prijs!

wakkere_nederlander | 12-01-11 | 02:30

Is er al iemand bedreigd? Moet er al beveiliging komen? Dit is toch pure Godslastering?

INH.30CL | 12-01-11 | 01:43

Zou wel een leuk real world experiment zijn om tegelijkertijd een spotprent over katholieken en een over moslims te publiceren en te bekronen. En dan een blik sociologen er op zetten.

WirMachenMusik | 12-01-11 | 01:14

Of moet ik in plaats van 'hihihi', bèèè zeggen, qua nablaten wat van er in een of ander dubieus boek staat?

Jaap Cuperus | 12-01-11 | 01:13

Ik zou wel eens onderzoek gedaan willen hebben (het liefst door een in Nederland universitair opgeleide moslima met een hoofddoek) naar het percentage mannelijke moslims dat kippenvel op de kont en aan de binnenkant van de dijbenen en/of een erectie krijgt van deze:
www.dumpert.nl/mediabase/1296891/33444...
erotische tekening.
Hihihi, onder moslims zijn er ook best wel mannen, hihihi, met heaumeauviele gevoelens hoor!
Hihihi!

Jaap Cuperus | 12-01-11 | 01:06

Chapeau!

Posselmetzuremossel | 12-01-11 | 01:03

Zooo! Die van Straaten durft wel hé.
En nu maar snel naar je panic-room knul

Cousin Eddie | 12-01-11 | 01:03

Vind het niet leuk. Brengt me niet tot nieuwe inzichten. Laat me zelfs geen enkel nieuw facet van het fenomeen ontdekken. En origineel of ook maar moedig is het in het geheel niet.
Het maatschappelijk nut zou indirect kunnen liggen in het aantonen van het verschil in reacties op spotprenten over religie, tussen katholieken en andere religies. Maar zo zulllen Peter en de jury het vast niet bedoeld hebben.

WirMachenMusik | 12-01-11 | 01:01

Jammer weer geen islam prent.
Deze is lekker veilig, smakeloos en niet grappig.
-1 heel veel Peturrr

wakkere_nederlander | 12-01-11 | 00:12

Hölzenbein | 11-01-11 | 23:38
Dat zeg je nu wel, maar misschien niet eens een slecht idee...

nedernoor | 11-01-11 | 23:59

Pa Cartwright | 11-01-11 | 23:35
Volgens mij zie jij 'het' nog steeds niet.

Generaal Nguyen Giap | 11-01-11 | 23:51

En met recht je stopt geen moslim een kruis in zijn reedt.

Hölzenbein | 11-01-11 | 23:38

O jee, daar komt die fatwa.

Hölzenbein | 11-01-11 | 23:37

@ Borrelende Boris | 11-01-11 | 23:10
Weet flappie veel.

Pa Cartwright | 11-01-11 | 23:35

kersenflap | 11-01-11 | 23:03

tolerantie van Ien van Laanen vind ik het mooist

Snerpe Schede | 11-01-11 | 23:18

Schaamteloos en nodeloos kwetsend. Maar ja, wat wil je ook in dit land waar het mode is de eigen normen, waarden en cultuur bij het grofvuil te zetten. Als het een over een 'andere godsdienst' was, dan waren de fundamentalistische bedrijgingen niet van de lucht.

Een typisch linkse 'weg-met-ons' prent. Bah!!

VoorZetsel | 11-01-11 | 23:13

@kersenflap | 11-01-11 | 23:03

Politiek gezien, is het succes van Wilders significant. Lijkt me logisch dat er relatief gezien veel aandacht aan hem wordt besteed. Trouwens, ik kom slechts tot 3 spotprenten over Wilders (de kunstbezuinigingen tel ik niet mee, is namelijk een kabinetsbeslissing).

Borrelende Boris | 11-01-11 | 23:10

Snerpe Schede | 11-01-11 | 22:55
Nogmaals volkomen gelijk. Het verheugd mij daarom zeer dat de kerk net als de adel en de kapitalisten in het verleden zo goed zijn aangepakt en van hun macht zijn ontdaan en het individu in staat is om zijn rechtvaardige gelijk te halen. Maar zoals u ook memoreert het is een complex probleem waar je zoals ik ook de vraagtekens moet durven zetten vooral als iedereen zo makkelijk met de simpelste uitingen zoals de tekening van van Straaten meehuilt. U doet uw naam tenminste eer aan.

idopane | 11-01-11 | 23:08

idopane | 11-01-11 | 22:58

jawel, therapie-experimenten met LSD en "uitvinder" van het concentratiekampsyndroom, niet?

ach, het blijft zoeken in de psychologie. de hysterische vrouw en neuroses van Freud zijn al zo goed als uitgerangeerd, de midlifecrisis is bijna verdwenen en wie heeft er nog een postnatale depressie tegenwoordig?

Snerpe Schede | 11-01-11 | 23:06

Hier de andere kanshebbers voor de inktspotprijs, met maar liefst 4! anti Wilders spotprenten, waaronder één met een hakenkruis achtig uniform. We weten weer genoeg:
www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/enter...

kersenflap | 11-01-11 | 23:03

slappe hap zeg.

the gates are open | 11-01-11 | 23:01

Snerpe Schede | 11-01-11 | 22:17
Ooit van prof Bastiaans gehoord

idopane | 11-01-11 | 22:58

Generaal Nguyen Giap | 11-01-11 | 22:52
Misschien bekijkt hij de wereld door een socialistisch gekleurde policore bril?

Prins Pils | 11-01-11 | 22:57

idopane | 11-01-11 | 22:45

ja, dat vertroebelt het beeld wat. echte herinneringen aan onechte gebeurtenissen, zogezegd. het menselijk brein blijkt moeilijk in staat om feit van fictie te onderscheiden waar het de eigen herinneringen betreft. vooral in de jaren 80 is er een ware heksenjacht gehouden waarbij kinderen herinneringen werden aangepraat met behulp van suggestieve poppen en vragen, beroemd in de psychologie. niet alleen priesters maar ook vaders, ooms, akela's en vele anderen zijn onschuldig in het gevang beland, hun levens verwoest.

het is een complex probleem

kindermisbruik in de katholieke kerk is echter behoorlijk structureel van aard gebleken en dat neem ik de kerk zeer kwalijk. het institutioneel beschermen van daders en hen zelfs in staat stellen om hun praktijken voort te zetten, daar draait mijn maag zich van om. onmenselijk in naam van God.

Snerpe Schede | 11-01-11 | 22:55

@kersenflap | 11-01-11 | 22:44

Het antwoord daarop moet ik je schuldig blijven, simpelweg omdat ik het niet weet.

Borrelende Boris | 11-01-11 | 22:54

Pa Cartwright | 11-01-11 | 22:32
Dat jij wel volkomen blind moet zijn om dit niet te zien.

Generaal Nguyen Giap | 11-01-11 | 22:52

Bokko | 11-01-11 | 22:43
Een in meerderheid echte linkse NRC jury dus!

Prins Pils | 11-01-11 | 22:51

oplichter | 11-01-11 | 22:09
Prachtige opmerking, die eigenlijk alles zegt!
Zou Hirsch Ballin Peter van Straaten eigenlijk ook van zijn bed zijn komen lichten voor deze prent? Dat kun je je toch haast niet voorstellen.

kersenflap | 11-01-11 | 22:51

@Prins Pils | 11-01-11 | 22:42

Zit me af te vragen of ik hier een politiek antwoord op ga geven.... nou vooruit, u heeft wel een klein beetje gelijk ;)

Borrelende Boris | 11-01-11 | 22:47

Snerpe Schede | 11-01-11 | 22:17
Volkomen gelijk en die mensen zullen er ongetwijfeld zijn maar ik heb teveel in deze cultuur rondgelopen waar mensen mekaar een trauma aanpraten en het slachtoffer als een niet te bekritiseren heilig arool worden neergezet, makkelijk gebruik maken van hun slachtofferschap. Net zoals het uw recht is om te reageren op specifiek kindermisbruik in de Katholieke kerk mag ik me richten op het kindermisbruik in het algemeen want dat is hier de misdaad en niet het feit dat de dader een priester is net zomin als dat het een onderwijzer of zweminstructeur is. Ik vind dat behoorlijk irrilevant ook in dit geval.

idopane | 11-01-11 | 22:45

Borrelende Boris | 11-01-11 | 22:14
Toch is die link snel gelegd.
Zou de jury bijvoorbeeld een Nekschot ook als genomineerde hebben meegenomen? Zou een spotprent van Mo überhaupt ooit meedingen naar een dergelijke prijs? Nee, natuurlijk niet! Het is allemaal zo'n ongelofelijk plat getreden pad, zo'n slaapverwekkende herhaling van "Popi Jopi" , waarbij iedere consistentie inmiddels ontbreekt.

kersenflap | 11-01-11 | 22:44

Borrelende Boris | 11-01-11 | 22:37
Goed misschien een indirecte link met de politiek, maar u moet toegeven dat deze spotprent ZELF niets met een politieke spotprent te maken heeft.
Ik hoef u toch hopelijk niet uit te leggen wat politieke spotprenten zijn?:)

Prins Pils | 11-01-11 | 22:42

@Peter.. GEWELDIG!!

Taartschep | 11-01-11 | 22:42

@Borrelende Boris | 11-01-11 | 22:30
Dan lees je selectief mee.

Mag hoor.

Vooralsnog leven we in een vrij land.

Parsons | 11-01-11 | 22:39

@Prins Pils | 11-01-11 | 22:28

Daar valt over te twisten. In 2010 is er vanuit verschillende politieke fracties geroepen om een onderzoek naar de misstanden in de Katholieke kerk.

nos.nl/artikel/140856-partijen-onderzo...

Borrelende Boris | 11-01-11 | 22:37

Generaal Nguyen Giap | 11-01-11 | 22:28
Ja. Nu maar wachten tot Prins Pils en idopane een aanklacht indienen.

Detlev Tarnowitz | 11-01-11 | 22:33

@ Generaal Nguyen Giap | 11-01-11 | 22:31
Waar doel jij op?

Pa Cartwright | 11-01-11 | 22:32

Pa Cartwright | 11-01-11 | 22:26
Iedereen ziet toch dat hier met twee maten gemeten wordt!, Ben jij blind?

Generaal Nguyen Giap | 11-01-11 | 22:31

@Parsons | 11-01-11 | 22:15

Zeg ook niet dat het off-topic is. Het valt me alleen op dat je het er alsmaar over hebt (en dat lijkt me dus erg vermoeiend).

Borrelende Boris | 11-01-11 | 22:30

inderdaad, mensen met het IQ van een kersenpit, zullen deze tekening niet kunnen interpreteren.
Borrelende Boris | 11-01-11 | 21:57
De jury van deze inktspotprijs heeft deze tekening dan ook niet goed weten te interpreteren daar deze spotprent NIETS met politiek te maken heeft!

Prins Pils | 11-01-11 | 22:28

Niet zozeer het slachtoffer wordt hier bespot, maar elk schaapje dat knielt voor de kerk
Detlev Tarnowitz | 11-01-11 | 22:05

Dat is toch de aanklacht tegen Geert Wilders?, "Belediging van een bevolkingsgroep".

Generaal Nguyen Giap | 11-01-11 | 22:28

@ Borrelende Boris | 11-01-11 | 22:14
Vermoeiend. Wellicht. Echter lijkt die Parsons geen alternatieve invulling van zijn leven gevonden te hebben.

Ergo, hooguit vermoeiend voor derden aldus.

Pa Cartwright | 11-01-11 | 22:26

gefeliciteerd Peter!

zwarte slang | 11-01-11 | 22:25

Kan iemand even een variant met een minaret maken.... een fatwa in je gatja.

Plukkiehaar | 11-01-11 | 22:24

idopane | 11-01-11 | 22:14
Ook daar is sprake van machtsverhoudingen, uiteraard. En gebrek aan transparantie/controle (juist in de 'jonge' booming sector kinderopvang). Individuen zullen altijd hun kans grijpen, je moet de omgeving zo inrichten dat misbruik zoveel mogelijk uitgesloten wordt. De RK kerk is juist een omgeving die speciaal is ingericht om misbruik mogelijk te maken. Mentaal en fysiek.

Detlev Tarnowitz | 11-01-11 | 22:24

janeedantoch | 11-01-11 | 22:12
Mee eens. Alleen zitten de moslims in het zelfde hoekje als de katholieken. Nieuws op dit gebied wordt uitvergroot terwijl ander nieuws kleiner wordt gemaakt. Overigens om mijn eerdere post te verduidelijken, nagenoeg alle imams en rabbijnen doen aan besnijdenissen, terwijl een klein groepje zieke geesten het misbruik hebben gepleegd bij de katholieken. Nieuws wordt tegenwoordig gemaakt. De leugen regeert.

Bokko | 11-01-11 | 22:19

Flodder | 11-01-11 | 20:43 - waarom zou ik me schamen? Ik geloof gewoon niet dat al die aangiften echt zijn, de meesten dateren nota bene van vele decennia terug. Ik ben niet katholiek maar anders zou ik ook zomaar een overleden priester kunnen aanwijzen die zijn handen niet thuis had gehouden: kassa. Zonder kans op schadevergoeding was het aantal aangiften beperkt tot een handjevol, daar ben ik van overtuigd.

mijn zus | 11-01-11 | 22:18

idopane | 11-01-11 | 21:54

ik begrijp dat je je moeilijk in kan leven in de keuzes die sommige slachtoffers hebben gemaakt. daarom wil ik graag wat uitleggen over de psychische mechanismen van een trauma.

bij een normaal verwerkingsproces wisselen fasen van verdringing en herbeleving elkaar op en vermindert de herbeleving in intensiteit naarmate deze cyclus vaker wordt doorlopen. in geval van trauma stagneert dit proces, vaak op verdringing. de ervaring die ten grondslag ligt aan het trauma wordt zo niet verwerkt en blijft "onzichtbaar" voor het slachtoffer invloed uitoefenen op diens functioneren, denken en voelen. vaak herinneren getraumatiseerden zich deze gebeurtenis niet eens, al merken ze vaak wel dat er iets mis is. op het moment dat deze stagnering wordt doorbroken spoelt de herbeleving die zo lang onderdrukt is geweest plots als een verstikkende vloedgolf over hen heen, wat opnieuw reden kan zijn om het weer diep weg te stoppen. hoe langer dit duurt, hoe moeilijker het wordt om dit patroon te doorbreken. ondertussen worden de slachtoffers gekweld door onbestemde angsten, boosheid, slapeloosheid, agressieve uitbarstingen etc. best vervelend dus.

het is dus heel goed mogelijk dat iemand zich pas tientallen jaren na de traumatische ervaring zich hiervan bewust wordt en van het effect dat die heeft gehad op zijn of haar leven. processen van herbeleving worden dan in gang gezet. aanspreken en verantwoordelijk stellen van de dader(s) is een gangbare en effectieve onderdeel van therapie, helemaal bij seksueel misbruik zijn slachtoffers vaak geneigd zichzelf verantwoordelijk te stellen voor wat er is gebeurd. net zoals jij zelf verantwoording neemt voor wat er NIET is gebeurd.

ik koppel seksueel misbruik niet alleen aan de kerk; waarschijnlijk -en helaas- is dit iets van alle tijden en culturen. ik richt me hier op misbruik in de katholieke kerk omdat dat het onderwerp is van de spotprent waar dit topic over gaat.

Snerpe Schede | 11-01-11 | 22:17

@Borrelende Boris | 11-01-11 | 22:14
Hoezo ieder willekeurig? Het is volkomen on topic, me dunkt.

Parsons | 11-01-11 | 22:15

@Parsons | 11-01-11 | 21:54

Het lijkt me zo vermoeiend om in werkelijk ieder willekeurig onderwerp een ingang te vinden om anti-islam gevoelens te spuien. Ieder z'n ding, zullen we maar zeggen.

Borrelende Boris | 11-01-11 | 22:14

Detlev Tarnowitz | 11-01-11 | 22:05 En die directeuren van scholen, zwembaden en kinderopvangcentras zijn dat ook organisaties die zo zijn opgezet. Ook die hebben een oogje dichtgeknepen en doen dat nog steeds en zij hebben net als de kerk nergens geschreven dat kindermisbruik is toegestaan. En toch worden ze in de discussie amper genoemd. Gelijke monniken gelijke kappen.

idopane | 11-01-11 | 22:14

Bokko | 11-01-11 | 22:05
de wereld bestaat niet uit het gebalanceerd bashen van alle partijen.
Juist het feit dat de moslims in dit topic er aan de haren bij gesleept worden getuigt van zwart-wit denken.

Juist het zwart wit denken maakt dat we bij ieder negatief stukje nog even moeten refereren aan de moslims, die het nog kutter voor elkaar hebben. Dat mag misschien wel zo zijn, maar is mijns inziens nogal treurig.

janeedantoch | 11-01-11 | 22:12

Ik zou zeggen werk aan de winkel voor kolonel hirsch ballin.

oplichter | 11-01-11 | 22:09

Prins Pils | 11-01-11 | 21:45
Niet zozeer het slachtoffer wordt hier bespot, maar elk schaapje dat knielt voor de kerk. Alle katholieken maken toch deel uit van een organisatie die zó is opgezet, dat misbruik heel eenvoudig is. Door het slachtoffer af te beelden, worden de schaapjes hiermee geconfronteerd. Als de priester was afgebeeld, had je makkelijk de schuld bij een individu kunnen leggen, en niet bij een foute organisatie die mede mogelijk wordt gemaakt door onnozelheid van haar leden.

Detlev Tarnowitz | 11-01-11 | 22:05

"want teveel kritiek op onze fantastische joods-christelijke cultuur, dat kan natuurlijk niet."
janeedantoch | 11-01-11 | 21:53
Geenstijl doet net zo mee met priester bashing. Begrijp niet waar je het over hebt.
Maar ik heb hoop, immers ge ziet moslim bashing. Wat dacht je ervan dat er ook priester bashing bestaat? Dit wordt vaak gedaan door dezelfde mensen, de zwart/wit denkers. Ge hebt meer recht te stellen dat alle imams en rabbijnen pedofielen zijn. Immers, ze zitten aan piemeltjes en halen er zelfs een stukje af.

Bokko | 11-01-11 | 22:05

Prima spotprent! En terecht winnaar, maar gezien de vulgariteit van de tekening vraag ik mij toch af waarom Gregoriusnekschot nooit in de prijzen gevallen is?
Verkeerd onderwerp misschien?

Generaal Nguyen Giap | 11-01-11 | 22:02

Dat deze Van Straaten gewonnen heeft, zegt overigens veel over het niveau van de overige spotprenten. Als dit nou prijswinnend materiaal is......

datdantochweerwel | 11-01-11 | 22:00

Prins Pils | 11-01-11 | 21:45
Geef die man een pils

idopane | 11-01-11 | 21:59

Dank voor de uitleg Pritt. Dat had ik er zelf nog niet in gezien. Trutje.

brabant altijd -1 | 11-01-11 | 21:58

als ik zo naar het plaatje kijk, heb ik niet het idee dat 'ie erg last heeft van dat crucifix in zijn aars.

petethemeat1 | 11-01-11 | 21:58

@Prins Pils | 11-01-11 | 21:52

Oh, wist u niet dat er vaak met symboliek wordt gewerkt in spotprenten?
maar inderdaad, mensen met het IQ van een kersenpit, zullen deze tekening niet kunnen interpreteren.

Borrelende Boris | 11-01-11 | 21:57

Jezus wordt weer eens misbruikt door opportunisten, net als de PvdA. Het begon allemaal met de beste intenties.

oplichter | 11-01-11 | 21:57

Prins Pils | 11-01-11 | 21:52

onschuldig kruisbeeld??? dat is het martelwerktuig waarmee Jezus gruwelijk traag werd vermoord. wat je onschuldig noemt...

OT: voor mij is het anders heel duidelijk dat de prent verwijst naar misbruik door katholieke geestelijken

Snerpe Schede | 11-01-11 | 21:55


1e zin: dienen = dient

@ Prins Pils | 11-01-11 | 21:49

Tja, als dat nou de enige taalfout was.....

datdantochweerwel | 11-01-11 | 21:55

Borrelende Boris | 11-01-11 | 21:51
alles beter dan zelf-reflectie

janeedantoch | 11-01-11 | 21:55

@Borrelende Boris | 11-01-11 | 21:51
Heeft niks met zin te maken, maar alles met noodzaak.

Maar daar weet jij als rechtgeaarde NSB'er natuurlijk alles van.

Parsons | 11-01-11 | 21:54

Snerpe Schede | 11-01-11 | 21:36
Volkomen gelijk maar ik heb het over de periode tussen het misbruik en het naar buiten komen daar zit meer dan 30 jaar tussen dan ben je van een weinig assertieve jongeling uitgegroeid tot een mondige adolescent die in een tijd leeft(jaren 80) waarin je alle mogelijkheden hebt om dat misbruik aan te geven. Nooit iets van die mensen gehoord terwijl vele andere toen al te voorschijn zijn gekomen los voor mij dat raadsel eens op. Ik verdedig die kerk niet en nergens.
"de spreekwoordelijke lolly in de andere hand" was mijn bedoeling en ik hoef niets te verdringen. U koppelt seksueel misbruik alleen aan de kerk en ik wil u vertellen dat seksueel misbruik niet een uniek gebeuren van de katholieke kerk is geweest maar dat ook links zijn verantwoording moet nemen. Dat u alles relateert aan de kerk waar u schijnbaar niets mee heeft is u probleem maar niet het mijne.

idopane | 11-01-11 | 21:54

"Kan iemand even een variant met een minaret maken. Kunnen we echt lachen."

want teveel kritiek op onze fantastische joods-christelijke cultuur, dat kan natuurlijk niet. Gelukkig doen de moslims het nog veel slechter. Oh wat zijn we toch een goed soort, wij westerlingen.

*kots*
Wie zich aan een ander spiegelt, Pritt, spiegelt zich zacht.

janeedantoch | 11-01-11 | 21:53

Borrelende Boris | 11-01-11 | 21:48
Zeker?
Op deze tekening is geen dader te zien, doch alleen een slachtoffer en een onschuldig kruisbeeld.

Prins Pils | 11-01-11 | 21:52

@Parsons | 11-01-11 | 21:45

Word je niet moe van jezelf, de hele dag door afgeven op de islam? Dag-in, dag-uit, pffff, waar je de zin vandaan haalt.

Borrelende Boris | 11-01-11 | 21:51

@mezelf
1e zin: dienen = dient

Prins Pils | 11-01-11 | 21:49

@Prins Pils | 11-01-11 | 21:45

Weet u het zeker? Volgens mij zullen slachtoffers erkenning vinden in deze prent, en vooral de geestelijken in de RK kerk zich opwinden over deze tekening.

Borrelende Boris | 11-01-11 | 21:48

vwb die laatste opmerking , ik zeg : "BLUF!"

zeiksmurf | 11-01-11 | 21:48

Het verschil tussen de achterlijke Katholieken en de nog-krankzinniger haatzaaiende mohammedanen is natuurlijk dat het misbruik in de kerk een gevolg is van de religie en het misbruik in de moskee onderdeel is van de religie.

Maar goed, dat wisten jullie natuurlijk al.

Parsons | 11-01-11 | 21:45

Laffe
spotprent
beschadigd
alleen
slachtoffers!
De meeste mensen in onze Westerse maatschappij zijn van mening dat pedofilie zwaar bestraft dienen te worden. Je hoort als volwassene gewoon met je poten van kinderen af te blijven! Het is dan ook niet goed te praten dat er geestelijken zijn geweest die zich vergrepen hebben aan kinderen die aan hen waren toevertrouwd. Dat deze geestelijken het verdient hebben om door iedereen bespot te worden zal menigeen eveneens beamen, doch deze spotprent hierboven heeft totaal geen rekening gehouden met de gevoelens van de slachtoffers en is om die reden eigenlijk totaal mislukt. Want niet de dader wordt hier bespot, doch het onschuldige kind oftewel het slachtoffer krijgt met deze spotprent een trap na!
En dat zal toch niet de bedoeling zijn geweest van Peter van Straaten, of wel soms?
Verder heeft deze spotprent NIETS met politiek te maken waarmee de jury van de inktspotprijs de plank volkomen misslaat door deze tekening als beste politieke spotprent te verkiezen. Tenslotte is deze spotprent het zoveelste bewijs dat tekenaars van spotprenten, cabaretiers, journalisten en opiniemakers tegenwoordig geen kritiek meer durven te leveren op de islam en/of haar aanhang omdat zij dan bang bedreigt of vermoord te worden zoals criticaster Theo van Gogh. Maar ook onschuldige tekenaars van spotprenten zoals Gregorius Nekschot worden door onze overheid van hun bed gelicht als zij kritische tekeningen maken over de misstanden bij de islam en de pedofiele levensleer van hun grote voorbeeld Mohammed. Nee deze spotprent maakt alleen maar duidelijk dat de aanhangers van de linkse kerk alleen maar veilige kritiek durven te hebben op de uitwassen van de Katholieke kerk doch laf de andere kant opkijken of muisstil zijn inzake de vele uitwassen van het islamitische geloof en haar aanhangers!

Prins Pils | 11-01-11 | 21:45

Pa Cartwright | 11-01-11 | 21:39

ik heb onlangs zelf ook nog een kersenflap geinternaliseerd

Snerpe Schede | 11-01-11 | 21:44

@ kersenflap | 11-01-11 | 21:27
Gast, ik ben – in vele opzichten – zeerwaarschijnlijk meer rechts dan jij. Bedoel, wat hengel jij nou helemaal binnen, studentje.

Maar doorlopend overal die islam bij betrekken, de gehele dag gierend boos zijn op islamieten; ik weet het maar niet te internaliseren. En jou, klaarblijkelijk, wel.

Pa Cartwright | 11-01-11 | 21:39

Beëlzebul | 11-01-11 | 21:30

jouw bijdrage aan deze discuzzie daarentegen getuigt van indrukwekkende verbale aanleg en volwassenheid bovendien

Snerpe Schede | 11-01-11 | 21:38

Zeer goed werk. Eindelijk eens een spotprent waarbij Christenen niet hard kunnen schreeuwen (omdat het pure waarheid is).

Opgevist | 11-01-11 | 21:36

@Beëlzebul | 11-01-11 | 21:30

U zou zo een haat imaam kunnen worden. Met uw blinde, ongenuanceerde woede kwalificeert u zich meteen.

Borrelende Boris | 11-01-11 | 21:36

idopane | 11-01-11 | 21:26

goed gedaan dus! *verdringt het beeld van "de spreekwoordelijke lolly in de andere kant" weer heel snel*

helaas zijn niet alle kids zo assertief als jij kennelijk was, voor hen kan erkenning van het misbruik veel opleveren in termen van emotioneel welzijn.

het is me nog steeds niet duidelijk waarom je de RK kerk zo spaart in deze en waarom islam en links het moeten ontgelden.

Snerpe Schede | 11-01-11 | 21:36

@idopane | 11-01-11 | 21:21

Wil het u graag uitleggen. De discussie tussen "Kersenflap" en ondergetekende, ging over het punt of zijn walging en afkeuring van deze prent, uitsluitend ging over het afbeelden van een misbruikte jongen, of dat er wellicht diepere motieven aan ten grondslag lagen. "Het zorgvuldig omgaan met slachtoffers", sloeg in dit geval op de walging die "Kersenflap" had bij het zien van deze spotprent.

Borrelende Boris | 11-01-11 | 21:33

@Mohammed je bent gewoon een vuile vieze achterbakse en laffe kleuterneuker die de moderne wereld momenteel nog steeds lastigvalt met je gore en infantiele wereldbeleving!
Valse kank*rprofeet dat je bent! ik wilde je uitschelden voor varken maar dan beledig ik varkens daarmee vuile RAT* dat je er bent!
*mijn oprechte excuus aan alle ratten voor deze laffe vergelijking.

Beëlzebul | 11-01-11 | 21:30

Wat een walgelijk vies gedegenereerd laf mannetje die Peter van Straaten.
En meer woorden wil ik er eigenlijk niet aan vuil maken. Dan toch: "Wat een schoft".

@ D3nniZ | 11-01-11 | 19:42: U brengt het precies onder woorden zoals ik het ook voel. + Heel veel.

Grégoire Trouvertout | 11-01-11 | 21:30

Bokko | 11-01-11 | 21:20

dat is inderdaad een argument waar ik niet omheen kan. dank je wel daarvoor!

kersenflap | 11-01-11 | 21:18

nee, dat ga ik zeker niet vertellen. de katholieke kerk heeft de emmer poep die momenteel wordt uitgestort over ze bolus voor bolus dik verdiend, daar kunnen we het over eens zijn. wat ik wel vertel is dat het mij oprecht verbaast dat de heer idopane (m/v) eerst met het vingertje naar de islam wijst en vervolgens naar links terwijl dit schandaal momenteel overduidelijk speelt bij de katholieke kerk.

Snerpe Schede | 11-01-11 | 21:30

Pa Cartwright | 11-01-11 | 21:15
Zolang een linkse zieloot als ú zich ergert aan mijn tegels, weet ik dat ik op de goede weg zit. Nog mijn dank voor de bevestiging in deze!

kersenflap | 11-01-11 | 21:27

Snerpe Schede | 11-01-11 | 21:08
Bij mij haalde hij al z'n lul tevoorschijn terwijl hij met de spreekwoordelijke lolly in de andere kant mij al een relatie tussen snoep en sex probeerde op te dringen. Verder is hij niet gekomen omdat ik schijnbaar niet zo voorspelbaar reageerde als zijn normale slachtoffers. Ik heb gelukkig geen praatgroepen nodig kan helemaal hier gratis en voor niks.

idopane | 11-01-11 | 21:26

@Jogert | 11-01-11 | 20:09
Oh? Is dat een oorlogsverklaring dan?

Parsons | 11-01-11 | 20:31

neh niet echt, maar in Zweden weten ze wel raad met spotprenten over de islam

Jogert | 11-01-11 | 21:25

Buiten het feit dat dit geen politieke prent is , is hij in algemene zin smakeloos, goedkoop, ordinair, voorspelbaar en kwetsend.
ben ik een zeikerd? ok dan

watsinneneem | 11-01-11 | 21:23

Bokko | 11-01-11 | 21:14

wat bedoel je? je drukt je zo omfloerst uit dat ik nauwelijks een verband kan ontdekken met de post waar je naar verwijst.

*bereidt zich voor op de volgende "ooit, als je de dingen gaat zien zoals ik ze zie, zal je duidelijk worden dat ik altijd al gelijk had"-fluim*

Snerpe Schede | 11-01-11 | 21:21

Borrelende Boris | 11-01-11 | 21:16
Ik verdraai ze niet maar ik zie niet het verband van het zorgvuldig omgaan met slachtoffers van misbruik met in kruis in je reet.

idopane | 11-01-11 | 21:21

Ach, ook gods huisje heeft zijn kruisje

Kogelhard | 11-01-11 | 21:21

Snerpe Schede | 11-01-11 | 21:16
Waarom haal je er nou moslims bij man? Wat lul je toch steeds in hokjes, ga eens plastic zakje halen..

Bokko | 11-01-11 | 21:20

Minaret?? Iedereen ziet toch direct al dat Mohammed de kleuter daar aan een leuter zuigt en nooit meer rooms wil zijn en dus zijne eigen godsdienst verwekt!
Tís de waarheid!

Beëlzebul | 11-01-11 | 21:19

Snerpe Schede | 11-01-11 | 21:08
U gaat toch niet vertellen dat de katholieke kerk gespaard is gebleven de afgelopen periode? De misstanden zijn (zéér terecht) groots uitgemeten. Wereldwijd! Ik (als gelovige in God) schaam mij inmens voor deze schoften die de naam van onze lieve heer zo ongelofelijk te schande hebben gemaakt, die kleine kinderen beschadigd/verminkt hebben voor de rest van hun leven.

kersenflap | 11-01-11 | 21:18

Flodder | 11-01-11 | 21:04 Ik heb het over de jaren 80 toen was er al geen misbruik meer want al die katholieke instellingen zijn toen versneld gesloten omdat het misbruik toen al ruimschots bekend was. De slachtoffers waren toen in de 20 en konden gewoon naar het politie bureau gaan geen paap die ze tegen kon houden. Ik verdedig de kerk niet integendeel was destijds al blij dat al die instellingen werden gesloten maar ik heb een hekel aan hypocrisie. En ik wordt achterdochtig als mensen zich plotseling hun misbruikte verleden herinneren wanneer er een pot geld klaar staat

idopane | 11-01-11 | 21:16

Bokko | 11-01-11 | 21:05

precies, naar moslims wijzen in dit topic is volslagen nonsens. ik ben blij dat we het daarover eens zijn.

hoewel... zou het niet heerlijk zijn als anderen per definitie altijd kutter zijn dan wij? kunnen we ons daar lekker druk over maken in plaats van naar onszelf te kijken. als je altijd kritisch kan zijn over anderen is zelfkritiek en zelfspot nergens meer voor nodig.

Snerpe Schede | 11-01-11 | 21:16

@idopane | 11-01-11 | 21:08

U verdraait enigszins mijn woorden. Vanuit de eerdere posts van Kersenflap, probeer ik te achterhalen wat hij/zij nu precies bedoelt.

Borrelende Boris | 11-01-11 | 21:16

@ kersenflap | 11-01-11 | 21:07
Want? Jouw islamgezanik is veelal stierlijk vervelend jongen.

Jouw one trick pony is menigeen inmiddels bekend. Waar van akte aldus.

Pa Cartwright | 11-01-11 | 21:15

Snerpe Schede | 11-01-11 | 21:08
Sommige mensen denken niet zo in de hokjes geest. Soms is rechtvaardigheid een hoog doel.

Bokko | 11-01-11 | 21:14

@John Doorzon | 11-01-11 | 20:54
Dat heb ik hierboven al gepost. Hoezo?

Parsons | 11-01-11 | 21:08

idopane | 11-01-11 | 20:58

wat is dat, bijna-slachtoffer zijn? toen ik 6 jaar was stond er eens een eenzame kalende man in een vormeloze regenjas naar me te kijken terwijl ik in de zandbak aan het spelen was. mijn hart klopt nog steeds in mijn keel als ik er aan terugdenk. misschien moeten we samen maar een stichting oprichten voor bijna-slachtoffers van misbruik, valt vast wel ergens wat subsidie los te peuteren.

het valt me op dat je het in dit topic over misbruik in de RK kerk niet hebt over de RK kerk. eerst richt je je pijlen op de islam, vervolgens geeft links je de rechtschapen rillingen. hoe komt het toch dat je de RK kerk zo ijverig spaart?

Snerpe Schede | 11-01-11 | 21:08

Borrelende Boris | 11-01-11 | 21:00
Door deze spotprent wordt er zorgvuldig omgegaan met slachtoffers van misbruik.
Om maar in uw eigen woorden te blijven: Zeer vreemde redenatie

idopane | 11-01-11 | 21:08

@Art Vandelay Ultor | 11-01-11 | 20:45
Bullseye.

Parsons | 11-01-11 | 21:07

Pa Cartwright | 11-01-11 | 21:04
Ga buitenspelen!

kersenflap | 11-01-11 | 21:07

idopane | 11-01-11 | 20:50
Misschien dat je zoiets verdringt, of dat je het probeert te laten rusten. Tijdens het misbruik konden ze niets tegen hun ouders zeggen omdat ze wisten dat die de kant van de kerk zouden kiezen. Net zoals de geestelijken die hun seksuele lusten op kinderen botvierden dat wisten. En nu kies jij nog na alle bekentenissen en dossiers vol bewijzen de kant van de kerk. Google anders even naar die viezigheid van die lui die er niet de hand voor omdraaiden om de allerzwaksten te misbruiken. Zelfs dove en blinde kindjes onder de hoede van God. Dát bagatelliseren of zelfs de slachtoffers van leugens betichten is een grove schoffering. Je hebt maar weinig op met christus. Of is dit tegenwoordig de christenmoraal? Perverse zooi die katholieke kerk. Je zal er maar bij willen horen.

Flodder | 11-01-11 | 21:04

@ kersenflap | 11-01-11 | 20:54
Zanik nou eens niet zo gast.

Pa Cartwright | 11-01-11 | 21:04

Borrelende Boris | 11-01-11 | 21:00

Zie:
kersenflap | 11-01-11 | 20:33

kersenflap | 11-01-11 | 21:03

Flodder | 11-01-11 | 20:54
Maar die volgers van die Griekse filosofen staan niet met een rok aan op de hoek van mijn straat onderdrukkende taal en terroristische preken af te steken.

idopane | 11-01-11 | 21:03

@Snerpe Schede | 11-01-11 | 20:59

Zeer vreemde redenatie, die me ook al opviel...

Borrelende Boris | 11-01-11 | 21:02

@kersenflap | 11-01-11 | 20:54

Ik vraag dit, omdat u wel vier keer vermeld heeft, dat van Straaten min of meer een lafbek is, daar hij anders wel een prent over de islam had gemaakt. Kennelijk gaat het u eerder om het feit dat de islam niet aangepakt wordt, dan dat er zorgvuldig wordt omgegaan met slachtoffers van misbruik.

Borrelende Boris | 11-01-11 | 21:00

reaguurdersredenatie uit Peter van Straaten's winnende spotprent:

1. er is veel misbruik in de RK kerk boven water gekomen
2. Peter van Straaten wint een prijs met een spotprent hierover
3. moslims zijn verachtelijk!

Snerpe Schede | 11-01-11 | 20:59

Snerpe Schede | 11-01-11 | 20:43
Ik bagatelliseer niets ben zelf het bijna het slachtoffer geweest. Maar ik was in de jaren 80 pas echt kwaad toen de linkse onderleiding van meneer Postuma pedofilie probeerde salonfähig te maken. Dat is pas echt de boel in de doofpot stoppen sterker nog je levert die klootzakken een intellectueel alibi om met hun misbruik door te gaan. Helaas ook dit is een onderdeel van de puinhopen van links. Nu ik datzelfde links zo parmantig zie meeroeren in die Katholieke stront krijg ik last van hypocriete rillingen.

idopane | 11-01-11 | 20:58

Als je een zee kunt opensplijten, dan is zo'n bruin kanaaltje kinderwerk...
MichieldeMuiter | 11-01-11 | 19:35
Geniaal!

ome louis | 11-01-11 | 20:57

@Flodder | 11-01-11 | 20:54
Mohammed is dood, jazeker.

En toch leeft hij voort als de perfecte moslim, waaraan iedere andere moslim zich zou moeten spiegelen. Fijn voorbeeld, die man.

Doe als Mo en allah zal trots op je zijn. Heb je de ahadith ooit gelezen? Mo hielde er dubieuze praktijken op na.

Art Vandelay Ultor | 11-01-11 | 20:57

Mooi!

Opgewonde-Priester | 11-01-11 | 20:55

Art Vandelay Ultor | 11-01-11 | 20:45
Mohammed is al een tijdje dood, hoor. Het is kwalijk dat sommige moslims denken dat het nog gangbaar is om 11jarige meisjes te huwen - dat mag gebashed worden, maar zeggen dat Mo een pedo was, is zo'n dooddoener. Dat hoor ik nou nooit over de grote Griekse denkers, die lustten ook wel pap van hun leerlingen. Het waren andere tijden.

Flodder | 11-01-11 | 20:54

Prit:
Ik ben heel tolerant en atheist maar:
"Kan iemand even een variant met een minaret maken. Kunnen we echt lachen"
Volkomen misplaatst, waar is het schandaal van de imams en de jongetjes?

John Doorzon | 11-01-11 | 20:54

Borrelende Boris | 11-01-11 | 20:51
U bedoeld als in het misbruik van (islamitische) kinderen in een moskee?
Nee joh, dan was ik kei hard gaan lachen. Nou goed.

kersenflap | 11-01-11 | 20:54

Eerst allemaal volwassen mannen en vrouwen die vertellen in de moskee of koranschool misbruikt te zijn, dan pas een sportprent met minaret. Zo werkt het met cartoons, GS. Zucht.

mokum4all | 11-01-11 | 20:52

@kersenflap | 11-01-11 | 20:47

Gewetensvraag: had je nog steeds "bah" gezegd, als er een minaret was getekend i.p.v. een crucifix?

Borrelende Boris | 11-01-11 | 20:51

Art Vandelay Ultor | 11-01-11 | 20:45

da's raar, ik ken juist heel weinig spotprenten over Mohammed... maak er een spotprent over, zou ik zeggen

Snerpe Schede | 11-01-11 | 20:50

Flodder | 11-01-11 | 20:43
Kunt u mij eens logisch uitleggen dat volwassen kerels van in de 50 30 jaar lang hebben gewacht met hun verhalen terwijl begin jaren 80 van de vorige eeuw al misbruik in de kerk bekend was. Niemand had hun een strobreed in de weg gelegd als zij destijds gewoon richting politiebureau waren gelopen en aangifte hadden gedaan. Er zijn toen ook mensen die dat gedaan hebben. Vele priesters zijn destijds ook gestraft. Leg mij dat nu eens uit

idopane | 11-01-11 | 20:50

En, als iemand hem maakt met een minaret, plaatsen jullie die dan ook?

doskabouter | 11-01-11 | 20:49

@idopane | 11-01-11 | 20:43

En wat is volgens u dan het hogere ideologische doel? Ik ben benieuwd.

Borrelende Boris | 11-01-11 | 20:49

Nu een met Pedo Mo...
Doe dan, Doe dan!

GaatDeGoedeKantOp | 11-01-11 | 20:48

Smakeloos (wel makkelijk punten scoren zo bij de geloof hators)

johan902 | 11-01-11 | 20:47

Borrelende Boris | 11-01-11 | 20:35
Alleen zal Peter van Straten dat nooit doen, omdat hij dan de Kurt Westergard van Nederland zou worden. Dat weet jij, en dat weet ik. Het is veel makkelijker schoppen tegen mensen met een christelijke achtergrond. En dan ook nog de slachtoffers van misbruik. Bah!

kersenflap | 11-01-11 | 20:47

idopane | 11-01-11 | 20:43
Erg mooi gezegd.

Bokko | 11-01-11 | 20:47

waar ook gesprken wordt over politieke spotprent :(
Snap het dus nog steeds niet.

swift1.6 | 11-01-11 | 20:46

- zal

- van misbruik

Snerpe Schede | 11-01-11 | 20:45

Op SN staat datde prijs werd uitgedeeld bij de opening rondom politiek in prent, dat is net even anders dan de beste politieke prent zijn.

swift1.6 | 11-01-11 | 20:45

misbruik van misbruik is altijd en overal kwalijk.

Snerpe Schede | 11-01-11 | 20:43

Eens! Daarom is het ook zo mooi dat we in de MSM zoveel spotprents zien over Mohammed.

O, wacht...

Art Vandelay Ultor | 11-01-11 | 20:45

idopane | 11-01-11 | 20:32

mjah, dat belerende toontje is helaas niet bijster overtuigend, het verschil tussen feiten en aannames is je kennelijk niet helemaal niet duidelijk.

misbruik zal ook in de Arabische wereldzal best voorkomen, ik zie alleen niet in waarom dat een reden zou zijn om misbruik in de RK kerk te bagatelliseren. misbruik van misbruik is altijd en overal kwalijk.

Snerpe Schede | 11-01-11 | 20:43

Borrelende Boris | 11-01-11 | 20:29
Dat misbruik in de kerk wordt door niemand hier betwist alleen het feit kindermisbruik voortdurend wordt gelinkt aan de kerk terwijl er dagelijks berichten komen van mensen in alle geledingen van de maatschappij die misbruik maken van kinderen plus die linkse elite die in de jaren zeventig en tachtig pedofilie probeerden salonfahig te maken (Koos Postuma). Kan je allemaal op het internet terug vinden. Het is net als het anti-amerikaans geleuter en het dient allemaal een ideologisch politiek doel. Daar hoor je de Peter van Straatens niet of nauwelijks over. Daniel Bandit en Polanski om maar te noemen of onze favouriete homoechtpaartje uit 020. In Iran wordt door de geestelijkheid pedofilie getollereerd. Dat zijn feiten

idopane | 11-01-11 | 20:43

mijn zus | 11-01-11 | 20:38
Ja, allemaal valse praatjes. 'Er zal best ooit het een en ander gebeurd zijn maar.... braak kots! Ga je schamen.

Flodder | 11-01-11 | 20:43

@Bokko | 11-01-11 | 20:09

De R.K. kerk heeft heel lang met succes verhalen over misbruik bewust binnenshuis gehouden. Meldingen van misbruik werden niet onderzocht, of afgedaan als onzin.
Ze hebben het uitsluitend aan zichzelf te danken dat ze nu zo door het slijk gaan.

Borrelende Boris | 11-01-11 | 20:42

@Canis Spurcus | 11-01-11 | 19:56 , al die mensen die wel misbruikt zijn(ik doel niet op de geldwolven), die zullen daar niet mee kunnen lachen; spotprent of niet.

salonsocialist | 11-01-11 | 20:41

Bokko | 11-01-11 | 20:09 - je hebt hartstikke gelijk. Er zal best ooit het een en ander gebeurd zijn maar ik zou niet graag de valse aangevers de kost willen geven die alleen maar uit zijn op een forse schadevergoeding. Dader dood, geen bewijs en kassa, baadt het niet dan schaadt het niet. Overigens mag iedereen van mij als christen tekenen wat hij of zij wilt, dat zal me werkelijk de reet roesten, maar voorspelbaar, humorloos en eigenlijk ook laf is het natuurlijk wel.

mijn zus | 11-01-11 | 20:38

prince | 11-01-11 | 20:34

dat heet een klysma

swift1.6 | 11-01-11 | 20:37

@kersenflap | 11-01-11 | 20:33

Deze prent gaat niet over misbruik in Moskeeën. Mocht van Straaten zich geroepen voelen om daar een prent over te maken, dan staat het hem vrij.

Borrelende Boris | 11-01-11 | 20:35

Niet zo zitten zeiken allemaal.
Als ze Jezus verzopen hadden dan zat dat jong nu met een aquarium in zijn aars.

prince | 11-01-11 | 20:34

@swift1.6 | 11-01-11 | 20:20
Het is gewoon het ultieme bewijs dat er dit jaar ultiem weinig gevatte prentjes zijn gemaakt, maar wat wil je? Als je wat controversieels tekent dan komt de hermandad met twee peletons de voordeur uit de hengen beuken, of een radicale volgeling van de pedofiele massamoordenaar spreekt een fatwa over je nek uit.
Deze prent is lekker veilig, geen christenjurk, gezekerd met bomgordel die je leven en dat van je familie de tongkanker zal toebidden en bij het uitblijven daarvan een briefje in de borst komt steken.

illuvatar | 11-01-11 | 20:34

Scheiding kerk en staat, dus politieke gehalte is er niet. Link met politiek had qua pvv en ieslaam wel gekund, maar dat durft men niet. Okay, ervaringsdeskundologen in Denemarken (cynisch genoeg landje naast Finnen) hebben daar wel geleerd hoe lief een religie van liefde is.

superlutser | 11-01-11 | 20:34

@idopane | 11-01-11 | 20:23
Grootscheeps in te brengen bedoel je?

Parsons | 11-01-11 | 20:34

Borrelende Boris | 11-01-11 | 20:29
Ik vind het een nogal onsmakelijke prent, en ik denk niet dat de slachtoffers van dat misbruik hier echt om kunnen lachen. Dat geeft te relativeren: wil van Straaten hiermee grappig doen, of een belangrijk maatschappelijk thema op de kaart zetten? Zo ja, hartstikke goed. Dan durft hij dat vast ook wel over de misstanden binnen de islam!

kersenflap | 11-01-11 | 20:33

Wat heeft dit met politiek te maken...

Radioheader | 11-01-11 | 20:32

Sluit me aan bij RodeBaron. WTF heeft dit te maken met politiek?
Hoogstens link met RK-leden van het CDA, waar ook refo's etc in zitten.

Dat deze 'prent' wint zegt genoeg over het niveau van de rest.

superlutser | 11-01-11 | 20:32

Snerpe Schede | 11-01-11 | 20:27
Helaas je komt er nog weleens achter als straks de mullahs zijn verdwenen zijn dan komt de stront vanzelf bovendrijven zolang blijf jij maar in je eigen droomwereld leven.

idopane | 11-01-11 | 20:32

kersenflap | 11-01-11 | 20:27
Dat weet ik niet, Kersenflap.

Rammstein | 11-01-11 | 20:32

Leuk. Volgende week een spotprent over Mohammed.
O nee. Dat durven we niet. Lafbekken.

En nu is het genoeg! | 11-01-11 | 20:31

@Jogert | 11-01-11 | 20:09
Oh? Is dat een oorlogsverklaring dan?

Parsons | 11-01-11 | 20:31

Deze spotprent is relevant vanwege het groot aantal meldingen van misbruik binnen de Rooms-Katholieke kerk, die het afgelopen jaar naar buiten zijn gekomen. Daarnaast waren er verscheidene zaken, waarin vervolging is afgekocht, of die jarenlang werden doodgezwegen. Ik zie niet in, waarom nu persé de islam er weer bij gehaald moet worden.

Borrelende Boris | 11-01-11 | 20:29

Rammstein | 11-01-11 | 20:04
Nee hoor, dat verwacht ik niet van een linkse striptekenaar.
Waar ik echter een beetje moe van wordt, is de links hypocriete jury van de inktspotprijs die.op onze kosten, weer eens een held uit de eigen gelederen op het podium zet. Wat denk jij Rammstein, zou een tekening over de islam eveneens in aanmerking komen voor de inktspotprijs ?

kersenflap | 11-01-11 | 20:27

idopane | 11-01-11 | 20:23

artikelen genoeg... niemand... grootscheeps brengen

misschien was oxymoron een betere naam geweest voor je?

Snerpe Schede | 11-01-11 | 20:27

Flodder | 11-01-11 | 20:18
Ben jij zo onnozel. Artikelen genoeg over bijvoorbeeld Iran. Het probleem is dat sinds Salman Rushdie er niemand op zit te wachten om dit grootscheeps te brengen.

idopane | 11-01-11 | 20:23

swift1.6 | 11-01-11 | 20:20
Dat zei ik ook al, en niemand schijnt het te weten.

De Rechtse Baron | 11-01-11 | 20:22

Bokko | 11-01-11 | 20:09
Demonisering? Jij bent hartstikke gek. Bagatellisering, bedoel je. Het misbruiken van de allerzwaksten die door niemand geloofd werden. Kotsmisselijk wordt je ervan. Je gaat bijna hopen dat er een hel is.

Flodder | 11-01-11 | 20:21

Hoeveel brave burgers zitten er met een breed-uit grijnzende bankier of verzekeraar in hun aars? Dat moeten er miljoenen zijn.

Bolle Wim | 11-01-11 | 20:21

Kan aan mij liggen, maar ik snap hem niet.
Dat wil zeggen, ik begrijp de prent wel, maar niet de links naar beste POLITIEKE prent, of is een commissie tegenwoordig al genoeg voor die link te leggen?

swift1.6 | 11-01-11 | 20:20

Kreuz im Arsch, Pieter Vonstrassen: plus eins

Pieter Pan | 11-01-11 | 20:20

-weggejorist-

Moederneuk | 11-01-11 | 20:20

Bokko | 11-01-11 | 20:09

oh, ik had het nog niet zo bekeken nee... je hebt helemaal gelijk, storm in een glas water, geeft allemaal ook niks eigenlijk, gewoon doorlopen lieve mensen, weet je wel wat ze in Iran/Turkmenistan/Papoea nieuw guinea allemaal uitvreten??? VEEUUULLS erger dan dit!!

alle gekheid op een stokje (no pun intended)

erkenning van de feiten kan de slachtoffers zelfs tientallen jaren na dato enorm helpen. slaap lekker verder.

Snerpe Schede | 11-01-11 | 20:20

radbraker | 11-01-11 | 20:18
Wat is uw punt?

Detlev Tarnowitz | 11-01-11 | 20:19

"Kan iemand even een variant met een minaret maken. Kunnen we echt lachen."

ROFL!

Jansen en Jansen | 11-01-11 | 20:19

idd... wanneer komen de oproepen vanuit de kerk om de cartonist te doden... waar staan er katholieken voor een camera vlaggen en foto's van een cartoonist te verbranden... ja waar en wanneer ??

radbraker | 11-01-11 | 20:18

Ik heb nergens gelezen dat er massaal kinderen in moskeeën zijn misbruikt. En ook niet dat de onfeilbare, geestelijk leider van de islam - die niet bestaat - het misbruik in de doofpot probeert te houden en daarnaast suggereert dat de misstanden voortkomen uit homofilie. Dus ik snap niet zo goed waarom er een cartoon getekend moet worden met een minaret in iemands reet. Maar goed, zal je wel pvv voor moeten stemmen om dat te begrijpen.

Flodder | 11-01-11 | 20:18

Ik dacht dattie al lang dood was joh, die tekenaar.

Detlev Tarnowitz | 11-01-11 | 20:17

Als je een zee kunt opensplijten, dan is zo'n bruin kanaaltje kinderwerk...

MichieldeMuiter | 11-01-11 | 19:35
Chapeau voor uw geweldige dubbelzinnigheid +1

ikbeneenzwijn | 11-01-11 | 20:17

Met zo'n hooggeplaatst poepgaatje kan deze stripknul lekker ontlasten zonder de kruistochtspijkerbroek uit te trekken.

Jackanders | 11-01-11 | 20:16

Kan iemand mij uitleggen welk doel deze prent dient?
Waarom is deze gemaakt en welk verhaal wil je vertellen?
Of wil de tekenaar de slachtoffers helpen??

fransvermeer | 11-01-11 | 20:15

Als Peter van Straaten in 1980 deze prent had gepubliceert toen het misbruik in de kerk al bekend was en hij had Koos Postuma er uitleggend bij gezet was hij voor mij de progressieve tekenaar geweest waar hij zo prat op gaat. Dit is 30 jaar later slechts als een spuit 11 hoogstens een tekening die een glimlach oplevert niets meer. Veel te makkelijk

idopane | 11-01-11 | 20:14

@Superior Bastard | 11-01-11 | 20:01
Dat ook natuurlijk.

Parsons | 11-01-11 | 20:14

Maar met een minaret zou het rascisme zijn.

KevinBeun | 11-01-11 | 20:14

D3nniZ | 11-01-11 | 19:42
Spijker op z'n kop. Men is gezwicht voor terreur en draait dan maar weer dezelfde grijsgedraaide plaat af ui 1968. En dat krijgt dan nog een prijs ook. Wat een ultieme lafheid. Kots.

De fatwas en doodsbedreigingen blijven natuurlijk uit, maar toch durft men (ook hier) gristengekkies gelijk te stellen aan islamofascistische plofkippen. Sluit de ogen maar voor de waarheid.

voordezeenekeer | 11-01-11 | 20:12

@Jogert | 11-01-11 | 20:09,
te laat...

vander F | 11-01-11 | 20:11

leuk hoor vooral de slachtoffers zullen lachen.

lidlbier | 11-01-11 | 20:10

@Diareeremmer | 11-01-11 | 19:28

Als de paus van Iran al openlijk kleine jongetjes staat te bekken, wil ik niet eens meer weten wat er achter de schermen bij de geestelijk leiders gebeurt.
En zelfs onder de bevolking, die in Iran wettlijk de toestemming hebben om hun dochtertjes van 9 jaar en ouder voor een dag, tegen een bruidschat, in een tijdelijk huwelijk onder te brengen. Het uithoereren van je minderjarige dochters, omdat het mag van Allah en Khamenei.

ethnikoi.org/iran.html

Kom maar op met de minaret/halve maan versie van deze plaat.

ZKH EénOog | 11-01-11 | 20:09

''Kan iemand even een variant met een minaret maken. Kunnen we echt lachen."

U wilt de oorlog verklaren aan moslimlanden?

Jogert | 11-01-11 | 20:09

En toch is het niet bijster origineel.

Art Vandelay Ultor | 11-01-11 | 20:09

Snerpe Schede | 11-01-11 | 19:58
"beter om misbruik in de RK kerk dan maar niet aan de kaak te stellen dus?"
Noem je dat aan de kaak stellen? Bijna alle meuk (wat heel erg is) verjaard, veel priesters veroordeeld zonder proces. Grote hype, alle katholiek haterts verenigen zich, EO, RTL ga zo maar door. Heksenjacht 2010-2011. Word wakker.
nl.wikipedia.org/wiki/Demonisering

Bokko | 11-01-11 | 20:09

Of hangt mohammed aan het kruis en krijgen we zo een politiek debat omdat Peter om zeep geholpen is?

BarneyBoner | 11-01-11 | 20:09

Met een minaret was het leuker geweest, alleen had de tekenaar dan een paar haatbaarden naar ons landje gelokt :')

Kashi | 11-01-11 | 20:08

Wil die nieuwe cartoonist van jullie ook even mee kijken ?

Bigi Bana Boy | 11-01-11 | 20:07

In de madrassas in pakistan is dit ook aan de orde van de dag maar daar hoor je hier dus niets over.

gijsbert1308 | 11-01-11 | 20:07

hij vind het lekkerrrrrr!!!! hij vind het lekkerrrrrr!!!!

De Treinende Rechter | 11-01-11 | 20:06

Wat heeft dit met politiek te maken???

BarneyBoner | 11-01-11 | 20:05

kersenflap | 11-01-11 | 20:00
Nee, ik ben niet zo verrassend. Maar waarom verwacht u van een linkse striptekenaar dan een mohammedaanse tegenhanger ? Is dat verplicht de laatste tijd ? Ik vind dat, in deze, een hoog "ja-maar-húnnie" gehalte hebben.

Rammstein | 11-01-11 | 20:04

gevleugelde uitdrukking, mooi in beeld.
STOP MAAR IN JE REET !
Toch blader 'k liever door het boek Lust .

Ratzing. | 11-01-11 | 20:03

Zo hey! Inri gaat er met twee gestrekte benen in...

Rest In Privacy | 11-01-11 | 20:02

Parsons | 11-01-11 | 19:58
Of over Roemenië?

Superior Bastard | 11-01-11 | 20:01

Rammstein | 11-01-11 | 19:51
Bekend, bekend....
Ik ken hem als linkse striptekenaar van de volkskrant en VN.
Maar misschien gaat u mij nu wel verrassen met iets dat ik nog niet wist. Zijn meest recente islam prents bijvoorbeeld!

kersenflap | 11-01-11 | 20:00

D3nniZ | 11-01-11 | 19:42
'We' hebben er anders al aardig wat overhoop geknald de afgelopen jaren.

Canis Spurcus | 11-01-11 | 20:00

@Superior Bastard | 11-01-11 | 19:53
Ik vind het eigenlijk een uitermate interessante vraag.

Hadden we het al over Afghanistan eigenlijk? www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/...

Parsons | 11-01-11 | 19:58

salonsocialist | 11-01-11 | 19:48

beter om misbruik in de RK kerk dan maar niet aan de kaak te stellen dus? bizarre reactie, wantoestanden bij de islam zijn geen reden om dit niet aan te pakken.

"met misbruik spot je niet", bepaal jij dat? op het moment dat je ergens geen grappen meer over kan maken is er inderdaad iets goed mis. humor kan een effectief middel zijn in het verwerken van trauma's, jij hebt het recht niet om vanaf je oordeelkrukje te bepalen hoe anderen met hun misère omgaan.

Snerpe Schede | 11-01-11 | 19:58

@Superior Bastard | 11-01-11 | 19:53
Misschien doelde Pritt de te verwachten reactie, omdat het nu wel een soort van haha is zonder geweld...

Tommygunner | 11-01-11 | 19:57

salonsocialist | 11-01-11 | 19:48
Het is een spotprent. Het is een SPOTprent. Het is een SPOTPRENT. Je mag met alles spotten en spotten met pedoseksuele relioten is altijd +2

Canis Spurcus | 11-01-11 | 19:56

Als Peter van Straaten zulke gedachten heeft en op papier zet vertrouw ik die gast ook niet echt!

steile helling | 11-01-11 | 19:56

Kerken? Zijn dat niet van die oude gebouwen met van die hoge torens waar je tegenwoordig, ateliers, restaurants, discotheken en SM clubs vind?

Leaque of Morons | 11-01-11 | 19:53

Parsons | 11-01-11 | 19:51
Je snapt, of doet net alsof, mijn punt niet.
Als iemand een spotprent maakt over iets, doet hij dat niet voor niets. Vragen om een spotprent over de tegenhanger om een statement te maken komt dan een beetje kinderachtig over.

Superior Bastard | 11-01-11 | 19:53

@Pritt Stift: waarom die uitleg ? De lezer begrijpt echt wel waar het om draait !

Danbolig | 11-01-11 | 19:53

Triest en ziek -1

Bokko | 11-01-11 | 19:52

Deze tekening is kwetsend voor christenen en slachtoffers van seksueel misbruik.

Jordert | 11-01-11 | 19:51

kersenflap | 11-01-11 | 19:49
Bent u bekend met zijn werk ?

Rammstein | 11-01-11 | 19:51

Parsons | 11-01-11 | 19:48
In de moskee ja, maar dat heeft toch net zoveel met de RK kerk als met een kinderdagverblijf te maken?

Superior Bastard | 11-01-11 | 19:50

In welke zin is dit een politieke prent? Misbruik in de kerk is nauwelijks politiek te noemen.

De Rechtse Baron | 11-01-11 | 19:50

Achterlijke spotprent. Maar ik weet zeker dat de cartoonist geen doodsbedreigingen heeft ontvangen. Gelukkig maar.
Maar maak er nu inderdaad eens een minaret van... Of een Mohammed. Kun je gelijk het verschil tussen een godsdienst en een geweldadige, facsistische ideologie zien.

Jordert | 11-01-11 | 19:50

Wat ik me bij iemand als Peter van Straaten afvraag,
Is of hij een dergelijke prent ook over het geloof van de vrede zou durven maken?

kersenflap | 11-01-11 | 19:49

lafaards, over de gristenen durven ze dit wel te doen, maar over het misbruik wat nog altijd aan de gang is bij de islamietjes en wat ook goedgepraat wordt door hun mohammed, durfen ze niets te tekenen.
Verder is dit gewoon foute humor; met misbruik spot je niet.

salonsocialist | 11-01-11 | 19:48

"Kan iemand even een variant met een minaret maken. Kunnen we echt lachen." Doe het lekker zelf, lafaard.

De Keurslager | 11-01-11 | 19:47

Ik heb wel eens een veer in m'n reet gekregen. Maar dit ....

Overigens: moet bij Peter van Straaten nu ook het hoofd worden afgesneden?

Jeroen Dop | 11-01-11 | 19:47

Hij is goed. Die slachtoffers van misbruik door de kerk werden en worden letterlijk en figuurlijk genaaid terwijl ze zich kwetsbaar en onderdanig opstelden. Mooie symboliek. Hard maar waar.

Canis Spurcus | 11-01-11 | 19:46

Peter, vrijwel altijd +1
Feli's met de InktPot

Tobi | 11-01-11 | 19:46

@gjamh | 11-01-11 | 19:40
Dat maak ik godverdomme zelf wel uit.

Parsons | 11-01-11 | 19:46

Jammer...

Why?? | 11-01-11 | 19:46

Dit soort dingen vind ik dus niet kunnen. Althans, kunnen wel. Maar noodzakelijk is het ook weer niet. Misbruik van kinderen vind ik niet echt iets om mee te spotten.

De Kampsjeng | 11-01-11 | 19:46

Aan het kruis genageld!

Leaque of Morons | 11-01-11 | 19:46

Ass_Ass_in | 11-01-11 | 19:42
Met zo'n naam moet je wel reaguren op dit topic, hulde! :)

gozahtje | 11-01-11 | 19:45

Suriboy | 11-01-11 | 19:42
Is een tekening, geen foto.

Superior Bastard | 11-01-11 | 19:44

Canis Spurcus | 11-01-11 | 19:40
Maar als u het zou kunnen zou u het natuurlijk al lang gedaan hebben! Mij niet gezien, ik wil nog niet dood.

gozahtje | 11-01-11 | 19:43

Ooh, zal die jongen niet veel pijn hebben geleden met zoiets in je achterste? Word er gewoon verdrietig om dit bij een klein kind te zien.

Suriboy | 11-01-11 | 19:42

Nacho_Vidal | 11-01-11 | 19:40
"Het doorboren van het bruine oog"

Tommygunner | 11-01-11 | 19:42

En de Christenen laten zien hoe het moet. Ik heb [over] geen enkele protest gehoord of gezien. Bij de moslims en de Islam ligt dat anders en er zijn meer dan genoeg filmpjes daarvan op het internet..

Ass_Ass_in | 11-01-11 | 19:42

Nacho_Vidal | 11-01-11 | 19:40
Op z'n Katholieks?

gozahtje | 11-01-11 | 19:42

Typisch het laffe Westen, wel zichzelf belachelijk maken en bespotten maar de Islam durven ze niet met dezelfde hand aan te pakken. Wat een joke.

D3nniZ | 11-01-11 | 19:42

Lol, maar moeten de christenen nu niet een vloek uitspreken over de tekenaar, anders lopen we achter bij de moslims :-)

Akky | 11-01-11 | 19:42

Heel dapper hoor. Probeer zoiets eens te maken over de islam.

fietskettingslot | 11-01-11 | 19:41

geen last van splinters?

koekjesbakker1 | 11-01-11 | 19:40

"Kan iemand even een variant met een minaret maken."
Dus Cohen met een minaret in zijn hol? Het is dat ik niet kan tekenen..

Canis Spurcus | 11-01-11 | 19:40

Z'n anus zit wel hoog trouwens...

Tommygunner | 11-01-11 | 19:40

Welk standje is dit?

Nacho_Vidal | 11-01-11 | 19:40

Ik vind er niks aan. Dus.

Bijthond | 11-01-11 | 19:40

Mooi. Peter van Straaten is een wijs mens met een breed gevoel voor humor.

grote haas | 11-01-11 | 19:40

@elevator | 11-01-11 | 19:37

Waarschijnlijk zullen de daders meer aanstoot nemen aan deze prent, hoe ziek wil je het hebben?

Borrelende Boris | 11-01-11 | 19:40

Het gebeurt met regelmaat in de moskee. Een kennins van mij is een marokkaanse vrouw die van haar zeer streng gelovige moeder onder geen beding naar de moskee mag. Reden.. De imam beweert vaak dat jonge vrouwen bezeten zijn, die kan hij bevrijden, ze moeten dan mee naar een kamertje apart, en dan gaat hij met zijn hand altijd een lichaamsopening in om zodoende het gevaar eruit te halen, en altijd op dezelfde plek, beentjes van elkaar en broekje uit.

grappert | 11-01-11 | 19:40

Wat heeft een minaret nu weer te maken met misbruik in de RK kerk?

Prent is platvloers en grof, een beetje Nekschot. Van Straaten is normaal subtieler en meer uitnodigend tot nadenken.

Superior Bastard | 11-01-11 | 19:40

Proficiat Peter, goed dat je t aan de kaak hebt durven stellen op deze manier!
En verzoek aan alle reaguurders misschien uit respect voor de slachtoffers van deze walgelijke practijken, voor de verandering eens geen groffe schofterige opmerkingen te plaatsen deze keer??

gjamh | 11-01-11 | 19:40

Mooie cartoon. Het is alleen typerend dat we geen enkele problemen over deze spotprent hebben gehoord, terwijl we er zeker van kunnen zijn dat dat wel had gebeurt als hij over de islam zou gaan.

gozahtje | 11-01-11 | 19:39

We worden genaaid door de clerus, de adel, de politiek, de ambtenaren, ...
Gelukkig hebben we nog ASS-ange's leaks.

ecologiste | 11-01-11 | 19:39

Peter van Straaten: zo simpel, maar zo veelzeggend altijd. Terechte winnaar.

Borrelende Boris | 11-01-11 | 19:39

scherp pritt.

wolfje23 | 11-01-11 | 19:39

@2elevator | 11-01-11 | 19:37
Ja goed is hij he...

Tommygunner | 11-01-11 | 19:38

Smakeloos en kwetsend voor de slachtoffers deze tekening .

elevator | 11-01-11 | 19:37

Mo kom er maar in

Grapig | 11-01-11 | 19:37

Oh en het heeft niks met het celibaat te maken.

Dat ook.

#knettergek

Parsons | 11-01-11 | 19:36

Als hij echt lef heeft doet hij zon prent over de islam. P=1 dat hij een fatwa op zijn dak krijgt.

Hein73 | 11-01-11 | 19:36

Oh Oh , nou gaan we het beleven hoor.

De Katholiek terrorist en haatsnorren weten Peter zo te vinden.

XaaD666 | 11-01-11 | 19:35

@Cor Pulent | 11-01-11 | 19:33
Netjes!

De Nieuweling | 11-01-11 | 19:35

Als je een zee kunt opensplijten, dan is zo'n bruin kanaaltje kinderwerk...

MichieldeMuiter | 11-01-11 | 19:35

Zijn er geen doods bedreigingen binnengekomen?
Prachtige prent trouwens.

lanex | 11-01-11 | 19:33

Auch...

tomdebom007 | 11-01-11 | 19:33

jezus zijn kruis in je reedt

Cor Pulent | 11-01-11 | 19:33

Heerlijk, dat dit prijzen wint.

m41k3l | 11-01-11 | 19:32

Geraakt door het kruis

nokkenaskettingklem | 11-01-11 | 19:32

Peter van Straaten is zowiezo altijd +1

Pavlova | 11-01-11 | 19:31

Gefoot worden door jezus...

Bluebook | 11-01-11 | 19:31

Ziet er best pijnlijk uit..

Zo met de knietjes op vloer.

De Nieuweling | 11-01-11 | 19:28

Zo'n prent met een minaret zou alleen van toepassing zijn als er grootschalig misbruik van kinderen in moskeeën zou opduiken.

Of Van Straaten dan een dergelijke cartoon had kunnen/willen/durven maken is een tweede.

Diareeremmer | 11-01-11 | 19:28

Peter, gefeliciteerd!

sjonkanon | 11-01-11 | 19:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken