Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL. De Nederlandse Julian Assange

staatsgevaarlijkeorp.pngBalen man, dat ze bij DWDD nog steeds wintervakantie hebben. Want net nu die Wikileaks-hype wel weer een impuls kan gebruiken (hallo rare Zwööd, komt er nog iets spannends of wat?) presenteert de Telegraaf ons de Nederlandse Julian Assange. Naam: Rop Gonggrijp (42) uit Damsko. Ouwe internetidealist pur sang, richtte in 1993 vanuit een kelderbox in de Bijlmer XS4ALL op, maakt zich druk over online privacy en vertrouwt stemcomputers niet. Oh ja, en hij hackt. Oftewel alle ingrediënten voor een uiterst deugend techie zijn aanwezig. Het webadres van zijn blog luidt overigens http://rop.gonggri.jp/, wij bedoelen maar. Dat Gonggrijp actief is voor Wikileaks was al langer bekend, maar dat de US of A nu z'n HOOFD eist is nieuw. Aanleiding is volgens de Televaag zijn betrokkenheid bij Cablegate. De 'linkse terreuractivist' (© Peter Siebelt, 'Inlichtingenexpert AHUM') zou met een zak geld onder de arm internetproviders afgestruind zijn met het verzoek al die diplomaten .pdf's te hosten. En daarom is Twitter nu benaderd even wat info over Rop door te passen. Met de media praat onze terreuractivist uiteraard niet, zijn eigen verhaal leest u op zijn blog. Alle spandoeken verzamelen!

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

TheTrueMayhem | 11-01-11 | 00:50

De beste man is een idealist pur sang die het volgens mij wel goed voor heeft met de mensheid.
Gingen die gasten nu maar eens middels illegale wegen de gevestigde orde slopen.
Helaas ga ik P&W niet redden.
Leuke hooks trouwens!

Los Mongoles | 10-01-11 | 21:21

Oei Rop, nu staat je naam daar toch even naast de internationally most wanted.
Heel veel sterkte en laat je niet kisten!
Groetjes van Richard , van THIS en that enzo...

hotmint | 10-01-11 | 20:58

Held ! Rop Gonggrijp

zobarr | 10-01-11 | 20:08

Wat een dropveter, die Siebelt. Omdat Gongrijp van Hackersclubje Hacktic was die logiserwijs contacten had met hackerclubjes wereldwijd, waaronder één die contacten gehad zou hebben met de RAF is hij een staatsgevaarlijke linkse terrorist. Zelden zo'n drogredenering gezien.

Dat Siebelt nog niet in een TBS-inrichting zit, zeg. Te gek voor woorden, die alu-hoed. Dat de Televaag types als Siebelt iets laat zeggen over Gongrijp is tekenend voor het ontbreken van enige kennis op dit gebied.

Wat een drama, die man.

-edit | 10-01-11 | 19:18

-weggejorist-

dukie223 | 10-01-11 | 18:55

Gonggrijp is een held. Punt.

Tux1337 | 10-01-11 | 18:52

aherzenberger | 10-01-11 | 18:08
Leuk dat je zo'n mooie Duitse krachtterm gebruikt.
Welke andere ken je nog meer?
Ausweis bitte? Aufmachen! Halt, Sperrgebiet!
Befehl ist befehl!

Gaston Lagaffe | 10-01-11 | 18:18

Afgaande op de laatste reaguursels is de Noord-Koreaanse veiligheidsdienst na het werk ook aan het reageren geslagen.

Gaston Lagaffe | 10-01-11 | 18:17

-weggejorist-

aherzenberger | 10-01-11 | 18:08

watson357 | 10-01-11 | 17:55
Troll

Gaston Lagaffe | 10-01-11 | 18:04

Graag oppakken en aan de USA uitleveren, gevaar voor het vrije westen dit soort tuig ... NEXT !

watson357 | 10-01-11 | 17:55

Wat een Baas! The United Stupid of America moeten weten dat er vrijheden bestaan voor een reden. Zij willen het rechtvaardigen door te doen alsof ze hiermee terrorisme bestrijden. Nou het bespioneren en het schenden van iedereens privacy dat is pas terrorisme! Rop FTW!

Jaimy Fox | 10-01-11 | 17:53

-weggejorist-

johan den twidde | 10-01-11 | 17:47

En vanavond zit Rop Gonggrijp bij Pauw en Witteman...

Steve7490 | 10-01-11 | 17:39

van lith de jeude | 10-01-11 | 16:00
U is een voorbeeldig burger! Netjes hoor.
Zwaait u ook wel eens met Amerikaanse vlaggetjes in uw vrije tijd?

Bolle Wim | 10-01-11 | 17:02

@van lith de jeude | 10-01-11 | 16:00
Geachte heer/mevrouw, werkt u hoofdletter toets niet meer?
Inderdaad loop nooit als een kip zonder kop achter iemand aan. Of het nu Stalin is of de VS. Of Rop of Siebelt.

Niemands Knegt | 10-01-11 | 16:58

@ van lith de jeude | 10-01-11 | 16:00
"dan komt er veel duidelijkheid..."
U meent dit serieus?
Onder welke steen c.q. in welke grot heeft u de laatste 10 jaar gezeten?

Denkt Na | 10-01-11 | 16:46

van lith de jeude | 10-01-11 | 16:00
Kun je uitleggen wat er precies allemaal zo gevaarlijk is aan wat 'hij' doet? En waarom zou Assange/Rob volgens jou uitgeleverd moeten worden?

brx | 10-01-11 | 16:46

jullie zijn vreemd genoeg zelf ook voor de acties van assange samen met francisco, belachelijk. we weten niets van die hele wikileaks, het zou zo maar kunnen dat assange in een soort angstpsychose zit en voor "het grote onrecht moet strijden omdat hij die opdracht in zijn hoofd kreeg" weten wij of hij zich laat betalen door moslimterroristen of door de russen? want die spannen er goed garen bij.
dom en naief om daar als een kip zonder kop achteraan te lopen net zo als de linksen vroeger achter lenin en stalin. hij lijkt mij een onverantwoordelijk politiek stuk onbenul die inderdaad goed pc's kan hacken maar daarmee nog niet weet hoe gevaarlijk het is wat hij doet. hoop dat hij via zweden naar de vs gestuurd gaat worden, dan komt er veel duidelijkheid...

van lith de jeude | 10-01-11 | 16:00

Siebelt is ongezien een lul.

zeg maar jansen | 10-01-11 | 15:29

'T schijnt dat ze van DWDD en P&W hebben geprobeerd om de brand in Moerdijk opnieuw te doen oplaaien

Hans Otjens | 10-01-11 | 14:43

@ F. von Zeikhoven | 10-01-11 | 14:20
Tony Blair ging later gewoon voor de hypotheek hoor.
0,0 idealisme meer in die man: kassa voor en kassa na, moraal aan de wilgen gehangen.

Denkt Na | 10-01-11 | 14:25

@ koerbagh | 10-01-11 | 12:40
Precies. Alfredo Pinochet kon er bij leven en welzijn over meepraten. Werd zomaar verhaftet in de UK tijdens een doorreis ofzeau. Was zum Befehl van de toen inmiddels Prime Minister Tony Blair, voormalig seventies anti-dictatoriaal idealist en anti-Pinochetdemonstrant... Maar het blijkt mogelijk uw pennenvrucht kort en bondig samen te vatten:
Als dromers in de regering doordringen, wordt het hoog tijd om wakker te worden!

F. von Zeikhoven | 10-01-11 | 14:20

@ GS
Want net nu die Wikileaks-hype wel weer een impuls kan gebruiken (hallo rare Zwööd, komt er nog iets spannends of wat?)
-
Even ter duidelijkheid: er zijn cables zat en er staat genoeg spannend materiaal in maar jullie zijn blijkbaar te lui om ze te lezen, te lui om bij anderen te lezen wat er in staat of gewoon expres alles aan het negeren.

brx | 10-01-11 | 14:18

@ Mutsaerts
Vergeet ook de onnavolgbare T-65 afluisterdiss tegen het OM niet die van Gongrijp ergens in ik dacht '88 ofzeau in één klap een Bekende Hacker maakte! www.hacktic.nl/magazine/1824.htm
Overigens blikte de digidoerak anderhalf jaar geleden al vooruit op z'n eigen wanted-poster van de National Security Agency (NSA) www.nsa.gov/ met deze observatie van de PR-strategie van de Amerikaanse Nationaalluistervinken: "Ten koste van alles moet voorkomen worden dat de publieke opinie zich tegen de NSA keert", in een -heej, toch een interview?- met 'Argentijn' van het illustere HardcoreHooligan.nl www.hardcorehooligan.nl/index.php/alle... ...

F. von Zeikhoven | 10-01-11 | 14:09

Rob deed altijd leuk werk voor Hacktic. Vandaar respect.

despecialist | 10-01-11 | 14:05

Held !

William Arcite | 10-01-11 | 14:04

Denkt Na | 10-01-11 | 13:40
En uiteindelijk krijgen we allemaal bij de geboorte een chip in ons achterhoofd ter track en tracing.

Bolle Wim | 10-01-11 | 13:53

@ seven | 10-01-11 | 13:43
Rop snapt IT. De mogelijkheden en dus ook de gevaren. Hij knokt tegen de gevaren. Das het fijne aan hem. Maar de slechterikken in government (die de gevaren willen exploiteren) sucken wel dagelijks aan zijn ego. Ik hoop dat die blijft staan. We hebben mensen a la Rop hard, erg hard nodig.

Siebelt is een rechtse subsidie slurper. Freedom House achtige sfeertjes betalen zijn operaties. Iemand ergens voor 1989 is blijven steken. Nu nog wachten tot die de oversteek van anti-links naar anti-islam maakt (zoals de hele globale anti-commie community).

Kijk maar hoe de WACL nu heet: en.wikipedia.org/wiki/World_League_for... : World_League_for_Freedom_and_Democracy

Want vijanden die moeten er zijn. En als ze er niet zijn, dan moeten ze gemaakt worden. Business must go on.

(en ik ben niet links, maar baal net zo erg van rechtse a economische activiteiten van de linkse)

Denkt Na | 10-01-11 | 13:50

Soort Al Gore: en op dag 1 schiep ik het internet.
.. en op dag 2 schiep Rop Wikileaks.
Anarchisten-technogekkies, 'ik word daar zo moe van'.

rieschert | 10-01-11 | 13:47

Siebelt is zeer waardevol gebleken voor de ontmaskering van veel linkse Novib achtige subsidieslurpers. Toch denk ik dat Rop zijn focus meer puur op privacy en overheidstransparantie is gericht en waarschuwen voor onderbelichte gevaren van ict daar en elders. Een hacker die waarschuwt voor de gevaren die hij ziet.

seven | 10-01-11 | 13:43

@ Niemands Knegt | 10-01-11 | 13:31
Logisch. Hackers houden van a) technology en b) hun eigen intellect (in die volgorde). Dus logisch dat de CIA etc. deze hoog intelligente en zeer systematig denkende specialisten wil gebruiken om gaten te zoeken in surveillance systemen a la Echelon. Elke hacker staat voor dilemma: de staat, criminelen of de democratie dienen. Moeilijke keuze als de huur (en later de hypotheek) betaald moet worden, zeker vanwege de technologische omgeving geboden door de eerste optie. Daarom eindigen vrijwel alle hackers bij het vage non-democratic deel van de overheden. Helaas.

Denkt Na | 10-01-11 | 13:40

De lobby bestaat min of meer uit de overheid. Dat is het probleem.
Het wordt ook wel corruptie genoemd.

Bolle Wim | 10-01-11 | 13:27

@Bolle Wim | 10-01-11 | 13:16
Dat bedoelde jij helemaal niet. Jij maakte lobby een probleem maar het probleem is niet de lobby maar een overheid met teveel macht.

koerbagh | 10-01-11 | 13:22

koerbagh | 10-01-11 | 13:06
Dat bedoel ik ja.

Bolle Wim | 10-01-11 | 13:16

Gonggrijp = Hac-Tic = blue boxing (met bliepjes die druktoetsengeluidjes naäpen gratis bellen)

broomstick | 10-01-11 | 13:10

@ Sytze_Vliegen | 10-01-11 | 13:04
Nou boek dan lekker een enkeltje naar Somalië zou ik zeggen.

Denkt Na | 10-01-11 | 13:08

@Bolle Wim | 10-01-11 | 13:03
Waarom krijgen die lui een zak geld denk je? Omdat zij ingangen hebben de overheid die iets kan regelen. Zonder dat was Wiegel een sigarenboer, Brinkman een kantoorklerk, Kok een havenarbeider en was er niemand die de heren een zak geld gaf.

koerbagh | 10-01-11 | 13:06

Ahhh wat liev... Z'n tweede naam is Valentijn...
doediema | 10-01-11 | 11:05

Nog lievver is dat ie ook op Valentijnsdag geboren is! aaahhhw

Bascii | 10-01-11 | 13:05

Sytze_Vliegen | 10-01-11 | 13:02
Je Sytze vliegen mijn waarde!

Bolle Wim | 10-01-11 | 13:05

"De beste overheid is geen overheid"

Sytze_Vliegen | 10-01-11 | 13:04

zal=zak

Bolle Wim | 10-01-11 | 13:03

koerbagh | 10-01-11 | 13:01
De heren Wiegel, Brinkman, Kok, etc, etc. zijn het niet geheel met je eens.
Ook een flinke zal geld doet een hele hoop.

Bolle Wim | 10-01-11 | 13:03

Bolle Wim | 10-01-11 | 12:54
Francisco, geef maar toe dat je hier zit te trollen. Bolle Wim en Truus de Wit, ik wist het wel!

Sytze_Vliegen | 10-01-11 | 13:02

@Bolle Wim | 10-01-11 | 12:56
Het is geen aanvulling. Het heeft namelijk niks met dit topic te maken. Nochtans ben ik het er niet mee eens. Een lobby kan namelijk alleen succesvol zijn als er een machtige overheid is (gevuld met idealisten) die iets te vertellen heeft.
De lobby is dus niet het primaire probleem.

koerbagh | 10-01-11 | 13:01

koerbagh | 10-01-11 | 12:52
Goed gesproken Koer. Toch blijft Gonggrijp een raar ventje met vlunkiaanse neigingen. Maar ook voor dat soort lui moet wat ruimte zijn, dat ben ik met je eens.

Sytze_Vliegen | 10-01-11 | 12:57

@Bolle Wim | 10-01-11 | 12:36 : Op zichzelf is die ontwikkeling geen probleem. Er zijn ruim voldoende alternatieven om als vrijheidslievende burger ondergronds te gaan, de overheid zal altijd te traag blijven om hier adequaat op in te springen. Ik maak me er niet druk om. Vrijheid is een goed dat je moet nemen, niet krijgen.

beerpoes | 10-01-11 | 12:56

koerbagh | 10-01-11 | 12:52
Ik moest het alleen even kwijt. Beschouw het maar als een welkome aanvulling.

Bolle Wim | 10-01-11 | 12:56

ShameLess | 10-01-11 | 12:51
Een mening geven mag. Maar accepteer dan ook dat er lieden zijn die je er op kunnen wijzen dat je mening niet klopt.
En yep; ik ken Rop, Rob of Robbert inderdaad.

Bolle Wim | 10-01-11 | 12:54

Gisteren nog op radio 1 gehoord.

borderliner | 10-01-11 | 12:52

@Bolle Wim | 10-01-11 | 12:49
Daar gaat het nu even niet om. Je moet niet alles met de haren erbij slepen.

koerbagh | 10-01-11 | 12:52

@koerbagh | 10-01-11 | 12:40 : Hulde, dat staat er mooi.

beerpoes | 10-01-11 | 12:51

Che_cuevara | 10-01-11 | 11:53
hahaha iemand met een naam die verwijst naar een linkse terrorist kun je niet serieus nemen.
Goh wat heeftie toch allemaal bereikt. Ik breng met mijn fantastische acties iigv geen mensen in gevaar. Tevens kan wel gewoon naar de VS op vakantie.

Bolle Wim | 10-01-11 | 11:53
Je kent 'm?

Mijn commentaar was een invulling, mijn mening. Dus ik mag geen hekel hebben aan dit soort figuren? It's a free country, fatty.

ShameLess | 10-01-11 | 12:51

koerbagh | 10-01-11 | 12:40
Ik vind de corrupte politieke lobbyisten van banken en multinationals eigenlijk vele malen gevaarlijker en vervelender.

Bolle Wim | 10-01-11 | 12:49

@iedereen: bedankt voor de links.

helemaalnicks | 10-01-11 | 12:49

@koerbagh | 10-01-11 | 12:40
Op Parsons | 10-01-11 | 11:46 na dan natuurlijk.

Parsons | 10-01-11 | 12:45

Kleisterlee is ver
=
Kleisterlee is wel

Denkt Na | 10-01-11 | 12:42

Denkt Na | 10-01-11 | 12:39
Dat jij in deze de link legt naar Gladio is treffend.

Niemands Knegt | 10-01-11 | 12:41

Rop is een idealist en idealisten moet je wantrouwen als de pest, maar ook idealisten moeten beschermd worden tegen de tirannie van een overheid. Overheden moet je nog veel meer wantrouwen dan idealisten. Idealisten worden namelijk pas echt gevaarlijk als ze de touwtjes bij een overheid in handen krijgen.

*Tevreden kijkt*
Dat heb ik weer mooi neergeschreven. Alle commentaar hieronder en hierboven is verder overbodig.

koerbagh | 10-01-11 | 12:40

@ Niemands Knegt | 10-01-11 | 12:35
Dat Philips een inlichtingendienst had/heeft is bekend uit meerdere bronnen.
Interessant daarin de link naar de opstart van Gladio.
Kleisterlee is ver verdomd sympatieke bestuurder.
Hoeveel weet die van spelletjes uit het verleden die nu nog spelen?
Veel bestuurders van nu (politiek en corporate) weten niet wat ze in hun boot hebben.

Denkt Na | 10-01-11 | 12:39

beerpoes | 10-01-11 | 12:24
Openheid via internet zijn een dodelijk iets voor regenten en woekeraars.
Dat zal dus gaan veranderen op termijn. Over niet al te lange krijgen we via het internet alleen nog de officiële overheidsmededelingen te zien. Opgeleukt met wat onschuldige brood en spelen. Ons emailverkeer zal dan, wettelijk verplicht, via de servers van AIVD, CIA en uiteraard de fiscus worden rondgestuurd.

Bolle Wim | 10-01-11 | 12:36

Rop, die Echelon Phone zit me niet lekker. Snap je dat?
Ik waardeer moed, waardeer je vechten tegen stemcomputers.
Maar die telefoon heb ik nooit gesnapt.
Was een magneet voor foute onderwereld/government types (of de mix daarvan).

Denkt Na | 10-01-11 | 12:36

Superior Bastard | 10-01-11 | 12:25
Toen ik hem eerder (12dec) via een tweet wees op wat ook in 12:12 staat markeerde hij mij middels !! als linkse troll. Kan geen weerwoord of andere uitleg incasseren. Verder denk ik dat het hem vooral om z'n booksales gaat en daarom iedereen en van alles erbij sleept. Lijkt op een kokervisie.

seven | 10-01-11 | 12:36

@Denkt Na | 10-01-11 | 12:17
Bedrijven als ABC, Interseco en Control Risks; werken voornamelijk voor multinationals. Opdrachtgevers (met name de Fenteners van Vlissingen (SHV/Makro) maar ook Philips) die een deel van hun 'geheime dienst activiteiten' uitbesteden aan deze elitaire particuliere diensten. Werk gebied was onder andere Zuid-Afrika en Israel.
Bronnen: journalisten, onderzoekers, zelf onderzoek vanaf 2002.
Alles loopt door elkaar.

Niemands Knegt | 10-01-11 | 12:35

@ beerpoes | 10-01-11 | 12:26
Denk dat Siebelt zijn funding wat meer overzees en politiek verbonden is.
Net zoals van onze Grote Blonde Leider.

Denkt Na | 10-01-11 | 12:34

Denkt Na | 10-01-11 | 12:18
Valt wel mee, derde comment van Rop zelf: Onderaan
"Then again, for all we know the magazine is published by the CIA. Smoke and mirrors…."

seven | 10-01-11 | 12:28

@Denkt Na | 10-01-11 | 12:17 : Hij betaalt zichzelf door dingen te roepen die lekker vallen bij de mensen die in dit land het geld uitdelen. Dit heeft weinig met expertise te maken.

beerpoes | 10-01-11 | 12:26

Peter Siebelt is wel vermakelijk. Alleen heb ik soms het idee dat hij eerst een conclusie oppert en daar dan passend bewijs bij gaat zoeken in plaats van andersom.

Superior Bastard | 10-01-11 | 12:25

Het is hier ook niet bepaald een toonbeeld van vrijheid, denk niet dat Rop zo blij is met de aandacht uit deze hoek. Aan de andere kant hebben de VS (en hun schoothondjes zoals onze 'leiders' in Den Haag) nu alle ruimte voor onderhandeling wel verspeeld. Als het bieden van openheid volgens de gevestigde orde gelijk staat aan het neerhalen van het regime dan weet je als burger genoeg.

beerpoes | 10-01-11 | 12:24

+s

seven | 10-01-11 | 12:21

www.collateralmurder.com/
Daar heeft Rop bij geholpen, ism Reuter nb! puur journalistiek werk.
Dat ze hem nu hier voor willen pakken, dDe US zakt af naar een onvrije controle en politiestaat.

seven | 10-01-11 | 12:21

@ Niemands Knegt | 10-01-11 | 12:04
Interessant! Bronnen?

Denkt Na | 10-01-11 | 12:20

@seven | 10-01-11 | 12:12
Jep, ook die hadden eigenlijk niet mogen ontbreken, maar goed, daar is het reaguurdersgilde toch voor?

Parsons | 10-01-11 | 12:19

betaald = betaalt

Denkt Na | 10-01-11 | 12:19

@ rop.gonggri.jp/?p=405
Rob is dommer dan ik dacht.
Dat hele al-Qaida magazine verhaal is zo 'Made in Virgina".

Denkt Na | 10-01-11 | 12:18

Wie betaald Pieter Siebelt?

Denkt Na | 10-01-11 | 12:17

Rop, van wie was die E 1 mio afkomstig?

Denkt Na | 10-01-11 | 12:15

Parsons | 10-01-11 | 11:46
Staan wel een paar vermoedelijke missers in dat verhaal.
Zo is Rop (zo schrijft hij iig zelf) geen vaste medewerker bij wikiLeaks, maar was vooral bij de heli video uit Irak betrokken. rop.gonggri.jp/?p=429 Daarbij is Rop anti radicale islam & anti-religie rop.gonggri.jp/?p=405 Zie ook zijn comments daaronder.

seven | 10-01-11 | 12:12

@Che_cuevara | 10-01-11 | 12:03

Zonder Xs4all waren andere providers ook niet op deze manier gevolgd.

ex | 10-01-11 | 12:11

Top die Rop!

ChillBill | 10-01-11 | 12:10

Rop Gonggrijp is een van de grondleggers van het internet in Nederland zoals we dat nu kennen, en het is vooral een idealist. Staat wel een docu van hem op youtube, lijkt me gewoon een geschikte peer. Echt zo'n jaren 80 nerd met veel skills en sympathiek. Echt eng dat de VS zo'n persoon als terrorist kan neerzetten.

petros666 | 10-01-11 | 12:07

Rob, eet van twee walletjes: aan de ene kant is hij 'de bevlogen idealist' aan de andere kant werkt hij zeer nauw samen met Harry Onderwater van de CRI. De hoofdpersonen uit het links-activisme, met name de digitale kant, werken nauw samen met overheidsorganisaties. Rop heeft bijvoorbeeld meegewerkt aan de ontwikkeling van een anti-Echelon telefoon, met militaire specificaties en zat samen met defensie medewerkers op 'encryptology seminairs'. Onder is boven.

Niemands Knegt | 10-01-11 | 12:04

@ex | 10-01-11 | 11:59
Nee hoor ik zit niet bij xs4all

Che_cuevara | 10-01-11 | 12:03

Che_cuevara | 10-01-11 | 11:36

Ja, maar wel over je internet verbinding.

ex | 10-01-11 | 11:59

Siebelt probeert gewoon zijn boeken te verkopen en knoopt dus elke nieuwe mediahype aan oudere verhalen. Ook als die nieuwe dingen amper verband hebben met de andere oudere verhalen in zijn boeken.

seven | 10-01-11 | 11:58

Interessant!
Dit is overigens ook een serieuze Nederlandse Wikileaks, op lokaal niveau:
opennu.nl/

Kudtkip | 10-01-11 | 11:57

zovoklets | 10-01-11 | 11:49
Ja, was ook geen kritiek, integendeel. Maar ik wil maar aangeven dat volgens mij de rol van Gonggrijp wat groter is dan van 'yeah, er zit ook een Nederlander bij Wikileaks'. Ik heb zelf altijd het idee gehad dat hij een hele grote meneer is bij die club.

TheOtherWhiteMeat | 10-01-11 | 11:56

@God Zelf | 10-01-11 | 11:53
Maar praat hij ook met U

Che_cuevara | 10-01-11 | 11:54

Hij praat wel met de media, ik hoorde hem vanmorgen nog op BNR...

God Zelf | 10-01-11 | 11:53

ShameLess | 10-01-11 | 11:51
Lul niet. Rop of Robbert heeft een heuse Televaag opvoeding genoten.

Bolle Wim | 10-01-11 | 11:53

@ShameLess | 10-01-11 | 11:51
Rop heeft toch niet echt zitten lanterfanten hoor.
Hij heeft meer bereikt dan jij ooit zal doen

Che_cuevara | 10-01-11 | 11:53


Rop is geen kwaaie heur. Ik ken 'm alweer een jaartje of 20. Ik sliep twee tenten verder tijdens HEU.

Willianus Wortelus | 10-01-11 | 11:53

Wat heb ik toch eigenlijk een oprechte hekel aan mensen wiens naam fonetisch geschreven is. Meestal zijn dit soort lui het product van LSD hippies, die hun kind een zogenaamde "vrije opvoeding" geven en ze naar een montessorischool sturen. Hier leert men al jong dat je gewoon lekker mag lantefanten en mag doen waar je zin in hebt. Achterlijk idealistisch volk. Sterrep, Rop;met een p.

ShameLess | 10-01-11 | 11:51

@haenzl | 10-01-11 | 11:47
Dank, ik kon die link zo snel niet vinden, die mag uiteraard ook niet ontbreken!

Parsons | 10-01-11 | 11:50

Wat een baas.

The.Age.Of.Men | 10-01-11 | 11:49

TheOtherWhiteMeat | 10-01-11 | 11:46

Hij betaalt het toch uit eigen zak? Ieder zijn hobby.

zovoklets | 10-01-11 | 11:49

Kan die Peter Siebelt in navolging van Joshua Livestro niet aan de slag als adviseur voor het campagneteam van Sarah Palin zèg? Hij wordt dan verantwoordelijk voor het aandragen van 'European Targets'. Typisch iets voor hem.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 10-01-11 | 11:48

Peter Siebelt, de Televaag weet zijn bronnen wel te kiezen. Meneer beweerde (ook in de Televaag), dat Louis Sevèke door de politie was vermoord. nl.wikipedia.org/wiki/Peter_Siebelt
Lekker betrouwbaar.

BroodenSpelen | 10-01-11 | 11:47

Voor mensen die een heel lang artikel willen lezen waarin de rol van Gonggrijp bij 'Collateral Murder' ook voorbijkomt, net als trouwens heel veel achtergrond over Assange:

www.newyorker.com/reporting/2010/06/07...

Overigens, wat nog niet in de samenvatting staat maar wat volgens mij wel een interessant aspect is: Gonggrijp is vast ook multimiljonair door de verkoop van XS4ALL, en Wikileaks zat vorig jaar in flinke geldnood. Zou me niks verbazen als Rop ze vorig jaar draaiende heeft gehouden. Sterker, in hierboven gelinkte artikel staat "Gonggrijp became the unofficial manager and treasurer of Project B, advancing about ten thousand euros to WikiLeaks to finance it."

TheOtherWhiteMeat | 10-01-11 | 11:46

doediema | 10-01-11 | 11:05
En dan is hij ook nog op de 14e februari jarig. Hoe klef kun je zijn als ouders?

Sytze_Vliegen | 10-01-11 | 11:46

Zet dan de link naar Peter's verhaal erbij: http://www.twitlonger.com/show/7eg191

Parsons | 10-01-11 | 11:46

Hoeksteen | 10-01-11 | 11:42

Als Powned lid krijg ik geen programmaboekje. Dus hoeft het er ook niet in te staan.

zovoklets | 10-01-11 | 11:44

RoP Gongrijp is toch een grote vriend van internetfascist een Joop-heilige Fascisto di Jolio?

Die zal er ook wel een vuist in hebben, me dunkt.

Sytze_Vliegen | 10-01-11 | 11:44

DWDD staat gewoon in de gids voor vanavond. Dit in tegenstelling tot Pownews.

Hoeksteen | 10-01-11 | 11:42

Een internetfilter is zo slecht nog niet. Nu kan iedere lul zomaar bloggen, reageren, en z'n ongenuanceerde mening spuien. Alsof ik daar op zit te wachten ofzo.

Slogan; 'Vrijheid door beperking!'

zovoklets | 10-01-11 | 11:42

Peter Siebelt, Peter Siebelt.
*Het woord 'anstrengend' voor dit heerschap naar het Nederlands vertaald*

Einde van de Domheid | 10-01-11 | 11:40

@Che_cuevara | 10-01-11 | 11:28
Het is juist andersom! Gonggrijp is altijd tegen privacy schending geweest.
Big Brother is al lang een voldongen feit. Als een expert als Rop Gonggrijp van meet af aan betrokken zou zijn geweest bij de automatisering van de Nederlandse overheid dan zou er veel meer rekening gehouden zijn de privacy van Nederlandse burgers en het gevaar van alles aan computers over laten.

wakkere_nederlander | 10-01-11 | 11:39

@Che_cuevara

[email protected] weer mn kip voorbij gekleppert !

Kipkleppert | 10-01-11 | 11:38

Heeft Rop dan die internetbom, die bij arrestatie Assange zou afgaan, onschadelijk gemaakt?

CoffeePatch | 10-01-11 | 11:37

@ex | 10-01-11 | 11:34
Nou, dat reageren doe ik anders wel zelf hoor

Che_cuevara | 10-01-11 | 11:36

@VictorvanZuydewijn | 10-01-11 | 11:08
Heb daar ook niets te zoeken. Grafland.

reageerbuis | 10-01-11 | 11:36

Rob is een held :). Is persoonlijk verantwoordelijk voor het feit dat wij nu met ze allen kunnen reageren.

ex | 10-01-11 | 11:34

"Met de media praat onze terreuractivist uiteraard niet" - gelul, hij was in het weekend op radio 1.

John McClane | 10-01-11 | 11:30

@Kipkleppert | 10-01-11 | 11:28
Dat was het vorige topic.

ow .... wacht

Che_cuevara | 10-01-11 | 11:29

Zal me werkelijk aan m'n reedt roesten van welke richting kerk Rop komt, punt is dat de JOE ES OF EEE smerig bezig is. Het wordt tijd dat ze met de neus onder de deskel van de beerput komt die door eigen toedoen open staat. Die zogenaamde oppermachtigheid van het 'amerikaanse' volk moet eens flink ingeperkt worden. Het zijn en blijven inteelt achter-achter-achter-achter kleinkinderen van de europeanen. Oprotten met die zogenaamde grensoverschrijdende bevoegdheden en vecht het maar lekker op de 'native soil' van de aangeklaagde uit en niet geniepig via een amerikaans bedrijf dat persoonlijke informatie van de man heeft. Dus de rednecks hebben geen ene fuck te zeggen alleen de rest van de wereld moet dat ook even doorhebben, China is al goed op weg.

Prof.Drs.Ing.B | 10-01-11 | 11:29

@wakkere_nederlander | 10-01-11 | 11:25
Ik moet er niet aan denken dat hij voor de overheid was gaan werken.
Hadden ze iemand in huis die wél wist hoe internet in mekaar zit.
En dan was "Big Brother" al lang een voldongen feit

Che_cuevara | 10-01-11 | 11:28

Reken af met Wikileaks voordat wikileaks met jou afrekend...

Kipkleppert | 10-01-11 | 11:28

Haha. Kaal.

Joens | 10-01-11 | 11:26

Rop +100

Bolle Wim | 10-01-11 | 11:25

Ik heb enorm veel respect voor deze man. Je zou hem bijna kunnen beschouwen als de oprichter van internet in Nederland. Zijn bezwaren tegen de inbreuk op de privacy van burgers zijn gegrond maar hij jaagt de overheid teveel tegen zich in het harnas. Hij had er beter aan gedaan als hij van meet af aan juist vóór de overheid was gaan werken om zodoende met zijn kennis over de ontwikkeling van internet in goede banen te leiden.

wakkere_nederlander | 10-01-11 | 11:25

Nederland is goed in het uitleveren van eigen dienaren dus deze man zal binnenkort ook wel een ticket met een enkele reis naar de USA op zijn deurmat zien vallen.

mocroflavour | 10-01-11 | 11:23

Peter Siebelt is Inlichtingenexpert AHUM?

En AHUM staat voor de Algemene Handhavende en Uitvoerende Macht?

Of de Associatie van Halfzachte Uithuil-Meninkjesgevers?

Giraf01 | 10-01-11 | 11:23

Rop RULES! en inderdaad LOL

Bunaliua | 10-01-11 | 11:22

De VS moeten lekker hun heksenjacht op eigen continent houden en ons met rust laten. Rop moet als rijkgeworden communist delen, dus allemaal een meier extra eind januari. Ik stel voor dat iedereen z'n rekeningnummer bij GS deponeert en die zorgen dan verder wel voor distributie. Prediken maar zelf niet naar de kerk gaan is zoooooooo nep.....

brutus81 | 10-01-11 | 11:20

Een varken blijft een varken ook al kermt het linkse slogans.

Waaligator | 10-01-11 | 11:17

Niets mis met Rop! Een van de weinige mensen die zijn idealen trouw bleef nadat hij zijn schaapjes op het droge had. Blijft kritische vragen stellen, en roeren waar het stinkt...

plaspop | 10-01-11 | 11:14

Niemands Knegt | 10-01-11 | 11:09
jaha, want zo zijn ze, die linksmensen. jij kent ze.

wandelend stuk afgunst. get a life.

janeedantoch | 10-01-11 | 11:14

Conggrijp for president
( of the USA that is)

Che_cuevara | 10-01-11 | 11:10

Niemands Knegt | 10-01-11 | 11:09
Nee jij bent nuttig..

38-15-09 | 10-01-11 | 11:10

Als ik Rop was, zou ik snel mijn miljoenen verzamelen en verdwijnen voordat er op de deur geklopt wordt. Bullebak Teeven is mogelijk nog erger dan Hirsch-Ballin.

C. van der Laak | 10-01-11 | 11:10

Rop? Vast weer zo'n kind van interessant aandoende, GroenLinks stemmende ouders, die o zo sociaal bewogen zijn, een neger of drie hebben geadopteerd, de plaatselijke Marokkaanse garage steunen, maar wel in een SUV rijden en een grachtenpand bewonen.

Niemands Knegt | 10-01-11 | 11:09

Gonggrijp is een held.

Ballenman | 10-01-11 | 11:08

Twitter is benaderd om informatie van ALLE volgers over te dragen (anders lezen jullie het verzoek even). Dus als je Wikileaks volgt op Twitter kom je binnenkort Amerika lastiger binnen....

VictorvanZuydewijn | 10-01-11 | 11:08

Peter Siebelt vind iedereen die zich niet een ruggegraatverkalking trekt, bij alleen al het noemen van hetvrijevolk een linkse terreuractivist. Inlichtingenexpert my ass.

Biff Eagleburger | 10-01-11 | 11:07

Dit toont nog maar eens aan waarom je niet blindelings de overheid moet vertrouwen. Dat doen de Nederlanders namelijk veel te makkelijk...

38-15-09 | 10-01-11 | 11:07

Rop Gongrijp was ook lange tijd betrokken bij extreem links (blank) 'anti-rassiesme' en de merkwaardige gelieerde projectjes. Rara welke? Zijn werk bij hacktik was leuk, maar zijn persoonlijke vriendschap met de Duyvendakjes (u weet wel met die drie huizen) boezemt weinig vertrouwen in. Xs4all maakte Rop miljonair, en hij moet zeker worden geprezen voor het feit dat hij risico's bleef nemen.

rannie | 10-01-11 | 11:06

@vdRattenBesnuffeld | 10-01-11 | 11:01
STERK!

wakkere_nederlander | 10-01-11 | 11:06

DE held van 2010 in mijn boek !!

Master Beer | 10-01-11 | 11:06

Ahhh wat liev... Z'n tweede naam is Valentijn...

doediema | 10-01-11 | 11:05

Rop is Top!

superjan | 10-01-11 | 11:05

Leave Rop aloooone! Of ie nou links is of rechts, de man heeft skills en goed werk geleverd. +1

Martin de Boer | 10-01-11 | 11:04

Neuqt hij ook vrouwen zonder condoom? Dan ga ik even een taart voor 'em ontwerpen. Felicitaart!

An die ARBEIT | 10-01-11 | 11:03

Dankzij 'wij vertrouwen stemcomputers niet' kunnen de verkiezingen in NL nagenoeg niet meer gemanipuleerd worden. Deze man verdient een standbeeld!

ecologiste | 10-01-11 | 11:03

Kon hij het zelf niet hosten dan?

SODEP | 10-01-11 | 11:02

Die neemt Acces For All wel heel letterlijk

vdRattenBesnuffeld | 10-01-11 | 11:01

Wat een VOC mentaliteit

Nacho_Vidal | 10-01-11 | 11:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken