Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Limburg en Zeeland zijn langzaam verdwijnende

limboll.pngKijk hier eens naar. En deze dan. Nu staan er nog mensen en winkels op de foto maar dat duurt niet lang meer. Want wat al een tijdje voorspeld werd is nu keihard door het CBS onderstreept: de rest van Nederland krimpt. Dat wil zeggen: er zijn gebieden in Nederland waar de krantenlezers / NCRV-leden dood gaan maar waar nauwelijks nieuwe Twitteraccounts voor pasgeboren baby's geregistreerd worden. Dit zijn de plekken waar bakfietsen nog gevuld zijn met melkflessen en kolen in plaats van assertieve kinderen met ribfluwelen jasjes. Hier zwijgt men als men iets niet weet, in plaats van dan maar extra hard het foute antwoord te schreeuwen. We hebben het over de gebieden waar glazen voordeuren en fanfares heel normaal zijn en bejaarden in huis worden genomen. Nou, die gaan dus WEG. Ze stromen leeg en het tij is niet te keren. Kan de overheid nog zoveel foldertjes uitgeven, de mensen zijn gewoon te slim geworden om nog in Limburg, Drenthe, Oost Groningen of Zeeland te willen wonen. Blijft de vraag: wat moeten we met deze gemeenten? Straks gaat de laatste inwoner dood en dan zit je er mee. Teruggeven aan de natuur? Wellness dingetje bouwen? Doneren aan België of Duitsland? Moeilijk moeilijk...

Reaguursels

Inloggen

Bestaan die nog?

dorusje | 30-12-10 | 12:57

knoetsknoets | 29-12-10 | 15:51
Doet u maar melodramatisch, stel je niet aan trut.

pruisjetschaamluisje | 30-12-10 | 12:41

Laat ze maar lekker naar die vinex woningen vertrekken, heb ik meer plek.

pruisjetschaamluisje | 30-12-10 | 12:39

Triest artikel lijkt wel of jullie allemaal wat hebben tegen mensen die niet in de grote stinkende bagger steden wonen zoals Rotterdam, Amsterdam, Utrecht enzo....
Feit dat in de rest van het land het bevolkings aantal krimpt komt omdat daar veel minder tokkies wonen en dus niet zoveel kinderen produceren.

//\//\attie | 29-12-10 | 20:58

Van die kaartjes kun je als randstedeling niet echt blij worden. Ik daarentegen zie dat ons mooie Limburg nog enigzins gevrijwaard wordt van Hollander en Fin. Wat een mooie dag.

Roeieber | 29-12-10 | 17:05

Neen, in Flevoland is het te doen...

DonaldsMac | 29-12-10 | 16:55

Ach toen het zo sneeuwde daar in jullie Rampstad, was het het huilen en rampverhalen hier over jullie Rampstad! Alsof alles in NEDERLAND draait om jullie Rampstad. En nu is er niks loos daar in jullie Rampstad gaan we weer eens het nieuws buiten de Rampstad zoeken, en jawel de Limburgers en de rest van NEDERLAND is weer de l#l, wordt de rest van NEDERLAND weer eens door de roze bril van GS bril bekeken. Maar als er wat daar in jullie Rampstad gebeurd is het allemaal bloed en tranen wat daar gebeurd. Hoop dat een keer de zeespiegel stijgt en dat jullie Rampstadlingen nergens na toe kunnen... o ja dan is Limburg en de rest van NEDERLAND wel intressant voor jullie Rampstadlingen, dus NOT!

knoetsknoets | 29-12-10 | 15:51

Zeau, opgelost! Oppløren met dat overschot aan mensen hier in Limburg! Ga maar lekker in de Randstad op een kluitje wonen, meer plek voor ons...

AluMuts | 29-12-10 | 15:24

Laat mijn gemeente maar onder water lopen, het hoort zowiezo water te zijn.

*pakt zijn tas en vertrekt zonder om te kijken via een lange tunnel uit de rest van nederland*

Shammyme | 29-12-10 | 13:35

1 Groot natuurreservaat van maken en dan gelijk het Groene Hart asfalteren en volbouwen.

Michael | 29-12-10 | 13:13

Stadsbelasting?
Provinciesubsidie?
Zorgen dat het hier in het beschaafde Randstedelijke gewoon onbetaalbaar wordt om te wonen en je dus daarheen moet als arme... Maar uhm, dat schiet ook niet op, want dan heb je daar weer te veel arme mensen... Uhm subsidie voor rijke mensen op rijke mensen huizen en voor bedrijfseigenaren om zich in de provincies te vestigen...?
Oh een deel doet dat al... 3 x in de week om 6 uur in de auto en verder om 8:30 lekker aan het ontbijt met de laptop erbij, je andere werk doen.
Tja...
Meer wegen? Mmm dat zou wat oplossen zeg, gewoon meer wegen, makkelijke mobiliteit. Beetje zoals de rest van de wereld als USA.
Anders krijg je straks zo'n soort Londen of Parijs.... groot, onbestuurbaar, enorm OV apparaat, nauwelijks te rijden....
oeps dat hebben we heir ook al zo'n beetje, maar dan slecht en zonder hele mooie gebouwen en parken....

hfakker | 29-12-10 | 13:05

Gericht aan Lompe Loel trouwens.

Zwart gat | 29-12-10 | 12:24

Die arrogantie, betweterigheid en die grote bek die veel Nederlanders hebben, en dan met name in een bepaalde regio van dit land is een soort van compensatiedrang denk ik. Wij hebben in Europa ook geen goede naam. We worden in bijvoorbeeld België niet voor niets 'diknekken' genoemd. Zelf kom ik ook uit ' de provincie' en ik heb jaren in de Randstad gewoond. Ik moest elke keer weer lachen om de bekrompen houding van hun voor wat betreft afstanden e.d., en hun kijk op mensen uit de provincie, ook al waren ze er nog nooit geweest. In Duitsland hebben ze ook dat beeld van ons al vinden de Duitsers die 'lockere' houding van Nederlanders ook wel weer wat hebben.
Verder ben ik het met je eens dat die zogenaamde vrije en transparante gedachtegang waarvan wij Nederlanders denken dat we daar de uitvinders van zijn in werkelijkheid helemaal niet zo open en transparant is. Er hangt inderdaad nogal een zure lucht omheen. Verder ga ik maar niet al te die in op het vrije denken van deze en gene. Ik denk dat het hebben van een bepaalde gedachtegang, een bepaalde manier van denken niet zo zeer is verbonden met de nationaliteit van een persoon maar meer met het opleidingsniveau en de kennis die hij of zij heeft van deze wereld. Als je over de grenzen heenkijkt en leert over culturen e.d dan verandert je kijk en je gedachtegang daaromtrent ook, en dan kun je je eigen denkwijze in een beter perspectief plaatsen. Maar je hebt natuurlijk ook Nederlanders die niet zo zijn en er zijn natuurlijk ook wel Amerikanen die een grote bek en weinig inhoud hebben net zoals je die in elk ander land hebt. Het kan echter geen toeval zijn dat Nederlanders in het buitenland over het algemeen geen goede naam hebben. Als ik op vakantie een kudde Nederlanders signaleer dan maak ik wel dat ik weg kom. En dat kan snel, want je hoort ze van ver al aankomen.

Zwart gat | 29-12-10 | 12:22

Woon hier prachtig ,kan nog normaal over straat zonder over de meest mogelijke opgefokte multiculturele idioten en loosers te struikelen.
Geweldige stad om te stappen ,winkelen enz.
Blijf gewoon lekker in steden waar je woont in een betonnen hokje voor een belachelijke prijs ,straten waar je geen nederlands meer hoort,overlast ,ellende ,terreur en weet ik veel wat voor shit allemaal.
Stap lekker in je leasebak om 2 uur in de file te staan om lekker opgefokt aan te komen.
Blijf aub allemaal in dat (ooit) nederlandse criminele broeinest vol met idioten en blijf je zelf maar wijs maken dat je het zo goed voor mekaar hebt.
Wij weten wel beter , Groningen , love it or leave it , wij zitten niet op jullie te wachten. Gelukkig ligt het op onoverbrugbare voor de randstedelingen en zien die het toch niet zitten om bij drenthe in een koets over te stappen richting grunn. Nou moi he!

patrick1637 | 29-12-10 | 12:06

knerf | 29-12-10 | 11:25

Heb je ook een bron waaruit je zulke wijsheden haalt? Wat je waarschijnlijk over het hoofd ziet is het feit dat er in de Randstad zoveel mensen van grote buitenlandse bedrijven zijn neergestreken, die ook in jouw vergelijking (als ze al waar is) worden meegerekend, want van de gemiddelde Hollander zal het niet komen, en zeker niet van de families van gastarbeiders die er in de loop der jaren bij zijn gekomen.

De enige reden voor een zogenaamd 'hoger IQ in de randstad' is naar mijn mening het feit dat de Randstad sinds de jaren '60 systematisch het overgrote deel van de buitenlandse multinationals en dus van het buitenlands intellect naar zich toe heeft getrokken. Bovendien gaf de regering (in Den Haag, dus in de Randstad) pas half jaren '70 toestemming tot het oprichten van een universiteit. Tegenwoordig is men in Limburg (jammer voor de Randstad) aan een inhaalslag bezig, vooral onder de invloed van steden als Aken, Luik en Keulen. En geloof me, als we het buitenlands intellect van die steden gaan vergelijken met de steden in de Randstad, is Amsterdam een heel klein dorpje!

Daarbovenop is er wél vastgelegd in een officieel onderzoek van de EU dat het onderwijs in zowel België als Duitsland stukken beter is als dat in Nederland. Doordat er veel scholieren/studenten in de grensstreek gebruik maken van dat onderwijs ipv van het Nederlandse, komt het gemiddelde IQ dus in feite hoger te liggen!

Tora-Bora | 29-12-10 | 12:04

Tsja,... als die Google maps linkjes zoveel zeggen, dan zijn Amsterdam goo.gl/maps/G5AQ en Rotterdam goo.gl/maps/DR5O ook uitgestorven.
Meeste Streetview picas worden volgens mij 's middags gemaakt (als iedereen op kantoorrr zit) dus is geen wonder

brunz | 29-12-10 | 11:46

Zwart gat | 29-12-10 | 11:28
Het is ook helemaal niet erg dat er geen echte steden in Nederland zijn. Maar ik verbaas me elke keer over de arrogantie die Nederlanders hebben ten opzichte van de rest van de wereld.
Nederland is een soort Legoland waar elk gevaar voor de burger word weg genomen. Hierdoor krijg je een soort van verwende arrogantie zonder enig zelf relativerend vermogen.
Dit in combinatie met de calvinistische achtergrond is vreselijk. Zure verwende mensen krijg je hierdoor.
En het grappige is dat juist deze stijve Nederlanders denken dat ze vrijer zijn in hun denken en doen dan Amerikanen...
Amerika waar mensen juist NIET door de overheid aan het handje willen worden genomen. Waar iedereen juist zelf wil beslissen en zelf verantwoordelijkheid wil dragen.
Maar het kapitalistische systeem is de grootste bedreiging voor de middelmaat dus in Nederland zal altijd de links-socialistische houding en politiek blijven bestaan.
Het zal uiteindelijk leiden tot de neergang van wat best wel een succesvol landje had kunnen worden.

Lompe Loel | 29-12-10 | 11:39

die gebieden worden binnenkort "slegs vir blankes". cijfers laten namelijk ook een witte vlucht van pensionado's zien. het weekendje meestrich eindigt uiteindelijk in een vrijstaand huis in schin op geul. mooi omgeving hoor, dat zuid limburg, noord-oost groningen heeft ook zo zijn charme van het weidse. zeeuws vlaanderen lekker dicht bij belgië. voor mensen met jonge kinderen niets te bieden, maar voor ouderen allemaal leuke dingetjes te doen zoals fietsen, honingslingeren, kerkelijk werk, bibliobus besturen. lach maar. deze buitengewesten worden babyboomer-boomtowns.

minimá-armezusvan.. | 29-12-10 | 11:31

knerf | 29-12-10 | 11:25
Je hebt werkelijk geen idee hoe simpel jou opmerking klinkt. Blijkbaar zie jij 200 km als ene enorme afstand en noem je het ook het zuiden...
Spruitjes boeren als jij zijn Europa nog nooit uit geweest n ik schat dat jij zelfs de benelux nog nooit uit bent geweest.
Maar vertel eens beste knerf, heb je zelf je IQ ooit eens laten meten? Ik denk dat jij ergens tussne de 40 en 60 zit.
Niet dat ik denk dat je begrijpt waar ik het over heb trouwens.

Lompe Loel | 29-12-10 | 11:30

@ Lompe Loel; Leuk om het verhaal van een buitenlander (Amerikaan) te lezen en zijn mening ventileert over onze postzegelmonarchie. Je hebt volkomen gelijk. Grote steden hebben we niet in Nederland en de afstanden zijn inderdaad te verwaarlozen. Al denken sommige bekrompen geestjes er hier in den lande anders over.

Zwart gat | 29-12-10 | 11:28

Het gemiddelde IQ ligt ook nog eens een stuk lager daar in het zuiden......

knerf | 29-12-10 | 11:25

Rot maar lekker op en ga maar lekker dood. Allen jammer dat m'n hypotheek veel meer waard is dan m'n huis. Enfin, als dat over twintig jaar nog zo is, steek ik 'm wel in de fik. Liever dat dan in de rampstad wonen.

wegmetdebijstand | 29-12-10 | 11:07

Lekker rustig in Zeeland. Ik kan werkelijk genieten van de multiculturele problemen in de grote steden.Nog een goed 2011 daar.

NOODUITGANG | 29-12-10 | 10:49

Big fucking deal. Ik denk dat het de mensen in Zuid-Limburg aan de anus zal oxideren dat hun regio weinig aantrekkelijk is voor yuppen met bakfietsen en allochtonen. Bovendien zijn het prognoses. Over 10 tot 20 jaar kan de vlag er weer helemaal anders bij hangen. Ome Sjeng hoeft maar zijn aspergeveld te verdubbelen en Schin op Geul heeft te maken met een bevolkingsverdubbeling. Je kan de nieuwkomers niet verstaan, maar daar moet je in Limburg helemaal niet over zeiken.

LJBrinkhorst | 29-12-10 | 10:30

Zelf woon ik in het zuidelijkste puntje van limburg..... En wat Tora-Bora zegt klopt Dur Hollander kumt bei os op vakans.... Ich saan Freistaat Limburg..... dat die hollander mer bezahle dat ze os provins i moage.
Dan hant vier och inge economische boost ;)

Alaaf

Herrie Montana | 29-12-10 | 10:28

treser.info | 29-12-10 | 03:17
Waarschijnlijk is hij dat niet, maar RandstAdders zijn net koeien. Als er één iets doet doen de anderen dat ook allemaal. Ik denk dat vrijwel iedereen in Zuid-Limburg wel weet dat Mechelen in de zomermaanden overspoeld wordt door pensioen-hollanders en gezinnen met 2 à 3 kleine kaaskopjes. Hetzelfde gebeurt met plaatsen zoals Vaals, Epen, Valkenburg of Maastricht. Waarschijnlijk dezelfde mensen die in dit topic kwaadspreken over Limburg, blij dat hun echte naam niet vermeldt wordt!

Tora-Bora | 29-12-10 | 10:18

@ompe Loel | 29-12-10 | 09:35
Ben het steeds eens met je reacties in dit topic! Complimenten. Zeker ook wat Amerikanen betreft. Echter hoop ik dat je oppervlakkigheids opmerking hier niet over álle Nederlanders gaat! Hier in het zuid-oosten gaat het soms erg diep! ;-)

iustus | 29-12-10 | 10:12

iustus | 28-12-10 | 18:34
Inderdaad, laat ze maar lekker allemaal daarblijven en allemaal 3 ton betalen voor een bovenwoning. Ik voel me hier goed, ook zonder mensen die nog te zuinig zijn om een fatsoenlijke fooi te geven!

hersenschade | 28-12-10 | 18:56
Goed idee! Maar dan moeten we wel zorgen dat de grens ook écht dichtblijft, ook als de zeespiegel stijgt!!!

Big Ern | 28-12-10 | 19:01
Al is het dan het enige goede uit Limburg, dan is het wel iets om trots op te zijn! Als je dat bier vervolgens uitpist en je mengt het 1-op-1 met water uit een of andere Amsterdamse gracht, dan heb je Amstel Bier. Als je het uitpist en zo weer in de fles doet, krijg je Heineken Bier!

Wie het laatst lacht, lacht het best! Naast onze 'primitieve' manier van leven is er nog één heel groot verschil: Limburg, Drenthe en de Achterhoek zijn er over 50 à 100 jaar nog, de Randstad niet!
Als de zeespiegel stijgt staat de hele Randstad te janken dat er geen plaats voor ze is in 'Limboland'. Nou, veel plezier in je overmaatse zwembad, jullie hoeven er in ieder geval niet voor te betalen! Probeer anders eens asiel aan te vragen in Marokko ofzo!!!

*Gaat de opwarming van de aarde bevorderen door zijn milieuvervuilende auto de hele dag stationair te laten draaien op spotgoedkope Belgische benzine!!!*

Tora-Bora | 29-12-10 | 10:01

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:58
Kijk bijvoorbeeld naar al dat gedoe rondom de Nederlandse 'horror' film Sint. Heel Nederland op z'n kop omdat de film te shocking en slecht voor kinderen zou zijn.
Wie is er nu preuts?!
Nederlanders zijn gehandicapte geesten die enkel de overheid als de verlosser en oplossing voor alles zien. Kijk naar het NOS journaal. Elk topic komt erop neer dat de overheid voor de oplossing moet zorgen.
DAT is pas oppervlakkig.

Lompe Loel | 29-12-10 | 09:58

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:58
Je bent duidelijk nog nooit in de VS geweest en praat de Nederlanse PO na als het over Amerikanen gaat. Dat je al zegt dat bijna 400 miljoen Amerikanen hetzelfde zijn bevestigt weer mijn eerdere opmerking dat Nlers geen idee hebben van de omvang van een echt land.
Juist amerikanen zijn NIET oppervlakking.
Nederlanders zijn oppervlakking want daar kan je nooit ene gesprek mee hebben. Nederlanders stoppen met praten als ze te diep op een onderwerp moeten ingaan. Dat is dat calvinistische. Nederlanders hebben overal een mening over maar gaan nergens o in. Ze vragen nooit door naar beweeg redenen van personen omdat dat persoonlijk is vinden ze.
Net zoals Nederlanders denken dat amerikanen preuts zijn.
Ondertussen mag men in NL geen reclame posters meer hangen met blote dames omdat dit te shocking is voor andere mensen en vrouwen in korte rokjes kan al helemaal niet meer omdat je ander word lastig gevallen of na gescholden in nederland.
Films en series die in NL worden gemaakt zijn totaal preuts ook al hebben ze er veel sex in. maar sex heeft hier niets mee te maken.
Nederlanders zijn oppervlakkig, preuts en lomp.
Alleen zijn het enkel de nederlanders zelf die dit maar blijven ontkennen.
Lompe schreeuwers met heel weinig hooi op de vork.

Lompe Loel | 29-12-10 | 09:35

Goed nieuws, ik kan niet wachten tot alle babyboomers zijn uitgestorven en alle blaaskaken terug naar de randstad zijn vertrokken. Wordt het tenimste een beetje rustig hier!
Voordeel: Mooie woonboerderij voor een bedrag waar je in 020 hooguit een miezerig studiootje in een kansenwijk voor koopt, alle voorzieningen plus schitterende natuur vlakbij, mensen die grotendeels nog enige sociale vaardigheden hebben en relatief weinig tokkies.
Nadelen: Soms ver rijden naar leuke concerten/festivals en andere amusementszaken.
Maar dat nadeel neem ik graag op de koop toe. Ook pik je meer mee van het culturele leven in onze buurlanden, wat ver te verkiezen is boven de gemiddelde schreeuwerige randstad-tokkie met zijn patatje joppiesaus-cultuur.

Aktivist | 29-12-10 | 09:23

Gewoon iets verder kijken waarom iets weggeven aan duitsers en belgen. j ekan ook ruilen
luik en aken zijn redelijke grote gebieden die echt tot ontwikkeling komen. Gewoon limburg afknippen opmeten en aan de belgen geven. Wij nemen dan vlaanderen en maken van zeeland de grootste natuurlijke wereldhaven die er kan zijn. Is dat vraagstuk ook weer opgelost.

dolffie | 29-12-10 | 09:06

In Zeeland heb je minder allochtonen!

Stevenisgod | 29-12-10 | 08:55

Geenstijlland van maken

ChillBill | 29-12-10 | 08:33

Beter om die eerst alle ex-bewoners weer naar die gebieden terug te sturen, alle andere criminelen ook daar te dumpen, en DAN die gebieden weg te geven/af te stoten. Komen we tenminste ook van dat achterlijke tuig af.

Nyg | 29-12-10 | 08:14


Ik vind provinciaaltje bashen zóó 2010 !!!

Uit de provincie met de harde L wens ik alle inwoners van Damsko , Amsterdamski , أمستردام , Haga , Амстердам en natuurlijk alle trotse top-hypotheekerhouders uit Vinexia een bijzonder prettig 2011 !!

Maar denk eraan : het blijft wel *ons bier* ! ;)

Belasten&Betuttelen | 29-12-10 | 08:09

@Miepert | 29-12-10 | 01:17
Miep dan niet en donder op.
Naar FOK of zo

Che_cuevara | 29-12-10 | 05:48

@Miepert | 29-12-10 | 01:30
In Zeeuws-Vlaanderen wil je nog niet dood gevonden worden.

Che_cuevara | 29-12-10 | 05:47

@kalasjniknal | 29-12-10 | 00:06 ben jij toevallig een slimme hotelier in het Limburgse Heuvelland? ;-)

treser.info | 29-12-10 | 03:17

er is niets mooier dan in dergelijke gebieden een in originele staat verkerende oude boerderij op de kop te tikken voor een prikkie en er de komende jaren een waar genotshuis van te maken en dat dan weer te verkopen aan een minder handige Hollander en vervolgens te verhuizen naar betere oorden waar het minstens 6 maanden zomer is.

treser.info | 29-12-10 | 03:10

Onder de nieuwe geuzen die gaan voorkomen dat NL geïslamiseerd en leeggezogen wordt zijn de Limbo's anders behoorlijk oververtegenwoordigd.

WirMachenMusik | 29-12-10 | 02:23

@neemjemoederindemali | 28-12-10 | 20:26
Wat een asociale insteek lijkt me dat.

ojédiaré | 29-12-10 | 01:42

@Timothydevil | 28-12-10 | 23:45
U geven we dus weg aan Hongarije.

ojédiaré | 29-12-10 | 01:33

Of een leuke life-fire oefenlocatie voor onze Apache's?

ojédiaré | 29-12-10 | 01:32

het is trouwens een misverstand dat een regio alleen waardevol is als de bevolking er groeit. Deze gebeiden kunnen op een andere manier waardevol worden, bijvoorbeeld als recreatiegebieden. Zuid-Limburg en Zeeuws-Vlaanderen zijn daarvoor uitermate geschikt.

Miepert | 29-12-10 | 01:30

Wat een ongelofelijk slecht topic weer hier op geenstijl. Is de humor soms opgedroogd? allemaal erg voor de hand liggend en goedkoop. ik kon vroeger nog wel eens lachen om geenstijl, maar tegenwoordig lijkt all creativiteit verdwenen. ik denk dat geenstijl de krimpregio's achterna gaat. het is niet grappig meer. lutsers.

Miepert | 29-12-10 | 01:17

Alle rijke mensen in Zeeland stoppen, kunnen ze lekker rondvaren met hun Mabel-bootjes, en Limburg terugverkopen aan Duitsland, laat ze lekker Heim ins Reich.

Teuderik | 29-12-10 | 01:02

Ik trek uit die plaatjes een heel andere conclusies. Binnenlands wordt er gemigreerd naar het oosten en zuiden van het land vanuit de randstad. En de randstad wordt opgevuld met nieuwe Nederlanders.

-=PyP=- | 29-12-10 | 00:39

Jasicher, lieber bier & braatwoerst in die plats von Tulpen und klompen

schweinehund | 29-12-10 | 00:10

Het goede bourgondische leven, ruimte om je huis, rust, héél weinig Foutochtonen in ons mooie Heuvelland, en Hollanders die na 20 jaar nog steeds terugkeren naar dat zelfde stomme Hotelletje in Mechelen, om ons te voorzien van de nodige cash, en weer voor het 21ste jaar vooruit boeken.
Hahahahahaha

kalasjniknal | 29-12-10 | 00:06

Gewoon Republiek Limburg van maken. Weg van die kut-hollanders. Opgesodemieterd met Bea en consorten.

Retep Neknarf | 29-12-10 | 00:03

Geef ons maar aan de Duitsers. Wel even de grenzen dichtgooien als de dijken doorbreken.

Lakrwa | 29-12-10 | 00:03

En dan nu voor de feiten.

Heel Nederland zou krimpen of maar heel ligt groeien, was het niet voor de grote import van buitenlanders hierheen. Nou raad eens waar die het minst komen..

Misschien wel in Limburg, Drenthe, Oost Groningen en Zeeland? Ik heb die cijfers niet, maar dit lijkt me erg aannemelijk.

DasUnterMensch | 28-12-10 | 23:47

-weggejorist-

Timothydevil | 28-12-10 | 23:45

@seven | 28-12-10 | 20:11
Heel mooi die plaatjes, maar als je naar de toelichting van CBS zelf kijkt, zegt dit dus helemaal niets over de koopkracht. Het kan dus best zo zijn dat een Limburger of Oost-Groninger of Tukker meer netto besteedbaar inkomen overhoudt dan een Randstedeling. Met die waanzinnige huizenprijzen (kippenschuurprijzen) aldaar lijkt mij dit niet geheel onwaarschijnlijk.

monmax | 28-12-10 | 23:39

@Pa Cartwright | 28-12-10 | 19:59
Komt door je oogkleppen. Speciaal voor Amsterdam is de neutronenbom uitgevonden.

monmax | 28-12-10 | 23:22

Voor de Drenthe roepers, zie pbl link @ 21:53 eerst kaartje, rechts. (Krimp beroepbevolking 10-15% en 15%-20% )

seven | 28-12-10 | 22:50

dante | 28-12-10 | 22:39
Als het gas op is wordt steenkool een optie. We bouwen momenteel kolencentrales. Ergo weer Limburg afgraven.

seven | 28-12-10 | 22:46

OK, even opletten, we moeten selectief opereren. Natuurlijk kan Zuid-Limburg zo weg, net als Drenthe, maar bij Oost-Groningen kan het pas als we al het gas eruit gezogen hebben. Dan kan het ook weg met terugwerkende kracht. Zeeuws Vlaanderen heeft echter het beste restaurant van Nederland en dat gaan we dus NIET weggeven aan die KUTBELGEN!! Desnoods alle gelden voor ontwikkelingssamenwerking naar dat gebied, maar dat restaurant blijft van ons! Godverdegodverdegodver, KUT.

dante | 28-12-10 | 22:39

Lompe Loel | 28-12-10 | 18:46 een Nieuwe Amsterdammer dus

heethoofd | 28-12-10 | 22:38

Altijd dat eeuwige gezeik over hek en afsteken door die lui uit het westen, nu zeg ik ook eens hek om Utrecht, noord- en Zuid Holland en afspaaien die hap mogen ze zich lekker holland noemen, we hoeven niks van ze en ze krijgen ook niks mee!!, moei eens kijken hoe goed we het krijgen :).

Umberto die trotzoni | 28-12-10 | 22:23

ps deeplinken kan niet, klik @ kiwiproductie.qdelft.nl/pearl2009/Defa... op Niet-westers allochtonen 2010 - 2040 per... (provincie te vinden in tabel met paarse kop Kerncijfers Bevolking. Topper = Drenthe met 3x zoveel % nwa in 2040 als nu;)

seven | 28-12-10 | 22:09

Kom niet hier en vergeet ons of doneer ons desnoods aan Duitsland, prima idee.
Gunnen wij u de achterstandswijken, finnen en overige grote stad problemen van harte. No shit! Hoewel, shit hebben we hier natuurlijk genoeg, voornamelijk varkens en koeienpoep.

Mijn stem gaat naar teruggeven aan de natuur, hoeft niet zo lang te duren in die half-spook gehuchten.

Jezweetzelluf | 28-12-10 | 21:50

BELG; Ben Eerst Limburger Geweest dusss....

TeMeijer | 28-12-10 | 21:46

Geboren 020 vanuit 043.

Krijg lekker de pleuris allemaal :)

Geppie Conjo | 28-12-10 | 21:43

[email protected] | 28-12-10 | 21:14
Nu kan ie een jaar lang reaguurdertjes gaan schaduwen vanachter z'n nieuwe PC.

Prof. D.A.H. Vintik | 28-12-10 | 21:36

Ah, mooi.
Ga maar lekker weg uit Zeeland, gekkies!

De Gooise Matras | 28-12-10 | 21:34

Tja, en als je dan beseft dat de groei voornamelijk bestaat uit de aanwas van capuchon-klootzakjes en asielzoekers, ben je mijns inziens toch beter af in een krimp-gemeente.

Lagging | 28-12-10 | 21:27

@Mr Dixit | 28-12-10 | 20:43

Nee, maar die hebben we hier gelukkig we volop. Btw, vreet jij dat hormonenvlees uit de super nog altijd?

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 21:21

@Elisabeth2 | 28-12-10 | 20:39

Of ik met een accent kan praten? Ja natuurlijk, vrijwel iedereen in 0031 spreekt een accent, het ergste vind ik wel 020 ers die het verschil tussen kennen en kunnen niet kunnen onthouden.

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 21:19

@seven
hm ok, als ik het even in mijn eigen woorden samenvat is het direct voor Rotterdam goed geweest en indirect voor Brabant. En tokkies zitten overal ;p. Ok, het maakt nu allemaal niet veel meer uit dus. Niet dat het in Brabant nu slechter is omdat er heel veel slimme mensen weg zijn gegaan, maar ook het tegendeel is niet waar.

rsd87-- | 28-12-10 | 21:15

rsd87-- | 28-12-10 | 20:57

Ikke niet hoor. Brabant rulesz!

pius | 28-12-10 | 21:15

seven | 28-12-10 | 20:54

Haha. Roger that.

pius | 28-12-10 | 21:14

Prof. D.A.H. Vintik | 28-12-10 | 21:05

Hij moet lachen om die Somaliers. Het budget voor 2011 is weer veilig.

zovoklets | 28-12-10 | 21:14

@prof Vintik
Het veranderde mijn wereldbeeld ook. Tevens zal ik voortaan links stemmen

rsd87-- | 28-12-10 | 21:10

Om deze lege gebieden grote hekken plaatsen en in die gebieden alle moslims onderbrenge. Kunnen ze daar volgens de sharia leven en heeft de rest van Nederland er geen last meer van.

bijtertje | 28-12-10 | 21:10

rsd87-- | 28-12-10 | 20:35
Nog geen harde cijfers over gezien, gevoelsmatig denk ik dat juist intelligente mensen niet in hun lot berusten en naar betere oorden vertrekken om carrière te maken. Beter zwaar havenwerk dan geen werk zeg maar. Ergo harde werkers, achterblijvers in NB hebben eerder juist geprofiteerd van het netwerkeffect van ge-exporteerde Brabo's. Ergo economie Brabant draait nu ook deels op haven indus R'dam wat via die Brabo's in R'dam qua industrie en diensten economie overloopt naar de achterblijvers. Ergo, respect en dank vanuit NB voor die mensen is het beste. Check anders eens bij families waar een deel wel vertrokken is en ander deel nog in NB (bv Maaskantje) zit en wat de gen. later doet. Ook in R'dam zijn werkelozen mn allo's, niet de blanke Brabo's en hoolies dat zijn er echt hooguit maar een paar honderd.

seven | 28-12-10 | 21:09

@AIIVD | 28-12-10 | 20:07
Een zeer waardevolle eerste bijdrage.

Prof. D.A.H. Vintik | 28-12-10 | 21:05

Kjell | 28-12-10 | 20:51

Als de Belgen Zeeland hebben en vrije toegang tot Antwerpen kost het in Rotterdam banen.

zovoklets | 28-12-10 | 21:04

@ Elisabeth2 | 28-12-10 | 20:39

Ok E2, waar was je nou toch al dietijd?!

Pa Cartwright | 28-12-10 | 20:59

enige wat ik zie is dat de benzine prijs fors omhoog gegaan is sinds die foto.

dezeookalbezet | 28-12-10 | 20:59

@pius
ok goed om te horen ;). Dat is echter niet bij iedereen het geval, mijn moeder woont hier bijna 40 jaar en zou toch liever in Zuid-Holland wonen. maarjaa

rsd87-- | 28-12-10 | 20:57

pius | 28-12-10 | 20:48
Katholieke CDA -ers vallen erg mee. Vaak ondernemers, zie Lubbers, hardwerkende familie binnen (Kloos-Hollandia) De grevo's zijn pas erg. ;)

seven | 28-12-10 | 20:54

rsd87-- | 28-12-10 | 20:51

Ik woon al dertien jaar in Brabant en vind het geweldig. Ik wil niet meer terug. Alleen loop ik nog steeds liever de Solonaise.

pius | 28-12-10 | 20:54

Heerlijk om er te wonen. Zo rustig! Zo zou heel Nederland moeten zijn.

Nifelheim | 28-12-10 | 20:52

@pius
haha ja sorry, maar ook ik vind dat het hoogtepunt van het jaar, maar dat zal wel iets zijn wat tot je 8e levensjaar gevormd moet worden anders vind je het vreselijk.. al komen ze met groepen tegelijk hierheen en vinden ze het stiekem wel leuk. Als hier in Roosendaal de optocht is zitten mensen die in de internationale trein langskomen als aapjes voor de ramen te kijken.
Achja 2010, aan mij kun je niet zien, horen of voelen waar ik vandaan kom, hooguit ruiken.. of merken aan de zelfspot die hier in relatief hoge maten voor komt.

rsd87-- | 28-12-10 | 20:51

Oplossing: deze twee provincies gewoon aan de Belgen doneren. Bejaarden kosten alleen maar veel geld, en geld hebben onze Zuiderburen toch genoeg. De Zeeuwen en Limburgers praten toch al Vlaams, komt helemaal goed. Allé Limburg en Zeeland.

Kjell | 28-12-10 | 20:51

seven | 28-12-10 | 20:36

In Brabant is het vooral de CDA die altijd de scepter heeft gezwaaid. Dat kan lijden tot een conclusie waar ik liever niet aan wil;)

pius | 28-12-10 | 20:48

rsd87-- | 28-12-10 | 20:35

Nee. Je hebt helemaal gelijk joh. Maar aangezien we dit in Rotterdam al snel in de smiezen hadden zijn we een tegenoffensief gestart. Daarom ben ik en met mij vele anderen lekker naar Brabant vertrokken. Een idioot voor een idioot heette dat programma geloof ik.

Het enige vervelende is dat toen ik in Brabant arriveerde ik erachter kwam dat jullie per abuis het slimste deel van de provincie naar Rotjeknor hebben gestuurd. Want ik zag alleen maar figuren die uitgedost in tenenkrommende outfits op belabberde muziek met de handen op elkaars schouder in een slurf achter elkaar aan liepen.

Ik schrok me wezenloos. Helemaal toen ik hoorde dat dit het hoogtepunt van het jaar was. De rest kun je wel raden denk ik.

pius | 28-12-10 | 20:46

@iustus | 28-12-10 | 20:37
Vinnikookleuk ;)

Verder ben ik * out *

An die ARBEIT | 28-12-10 | 20:44

@ neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:50
Bewoners van buitengebieden zijn allemaal boeren, is dat wat je wil zeggen?

Mr Dixit | 28-12-10 | 20:43

@Sliptong | 28-12-10 | 20:35
Euhm ik... Was als "poging tot humor" bedoeld... Sorry! Eggies!

An die ARBEIT | 28-12-10 | 20:41

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 20:35
Ik ken haar ook niet zo van dichtbij. Twente? OMG! Praat jij ook zo raar?

Elisabeth2 | 28-12-10 | 20:39

@Sliptong | 28-12-10 | 20:17
Er valt toch vrij weinig tegen te doen vrees ik voor je.

LiebeMan | 28-12-10 | 20:38

@Sliptong | 28-12-10 | 20:37
hahaha ik ook

rsd87-- | 28-12-10 | 20:38

@An die ARBEIT | 28-12-10 | 20:25
Dat is nu eens succesvolle integratie, mijn complimenten ;-)
Ach ja zanikerd, ik kom er wel es met gestrekt been in om daarna wat meer niveau (trachten) te etaleren.
Hou dat zaniken maar op stukje tegenwicht bieden op de al te makkelijke grappen bij deze onderwerpen!

iustus | 28-12-10 | 20:37

seven | 28-12-10 | 20:34

Thanx! Bevestigd wat ik zo ongeveer dacht;)

pius | 28-12-10 | 20:37

@rsd87-- | 28-12-10 | 20:35
* chips en bier pakken gaat *

Sliptong | 28-12-10 | 20:37

wacht maar tot Nederland onderloopt.
Kijken wie er dan graag in Limburg wilt wonen.
daarin tegen mag midden en zuid limburg wel bij Deutschland getrokken worden

Stiff | 28-12-10 | 20:36

pius | 28-12-10 | 20:30
Is deeplink naar oud comment, enfin hierbij:
Het heeft ook met mentaliteit te maken. Brabant was bv vroeger een van de aller armste regio's en is nu de op een na rijkste regio. Je moet eens kijken hoevaak er op de PvdA gestemd wordt in de oostelijke en noordelijke regio's. Je kan zeggen gevolg oorzaak, maar je kan het ook andersom zien. De PvdA maakt mensen afhankelijk, bv in Twente is dat goed te zien. Ruim 30 procent gemeenteambtenaren, terwijl het landelijk gemiddelde veel lager is. Ambtenaren stemmen vaak PvdA, evenal mensen die afhankelijk van een uitkering zijn, zou houden die 2 groepen de rest van de bevolking ook in de greep, want die mogen het verhaal betalen. seven | 29-05-09 | 14:53

seven | 28-12-10 | 20:36

He pius en seven onder andere. Ik heb even een vraag die jullie vast weten. Er zijn bij de groei van de Rotterdamse haven veel Brabanders (en Zeeuwen, Belgen etc.) naar Rotterdam gegaan om er te werken. Kan ik er nu als Brabander zijnde met terugwerkende kracht blij mee zijn? Want ik denk altijd dat het toch de dommere waren die vertrokken en dat Brabant daardoor wat feyenooit hooligan types bespaard is, die wonen nu gewoon 'op zuid'.
Slaat dit nergens op en waren het vrij normale mensen die in Rotterdam gingen werken en wonen? Of waren het de proleten die alleen kutwerk konden doen in de haven?

rsd87-- | 28-12-10 | 20:35

@An die ARBEIT | 28-12-10 | 20:29
@neemjemoederindemali | 28-12-10 | 20:29
Wie had het over een ranglijst?

Sliptong | 28-12-10 | 20:35

@Elisabeth2 | 28-12-10 | 20:31

Ik woon in Twente, waar dat "nabuurschap" van Trix nog heel gewoon is, vraag me alleen af of Trix regelmtig bij d'r buren op visite gaat en of ze wel eens boodschappen meeneemt voor haar oude buuv.

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 20:35

@Frdnnd | 28-12-10 | 20:31: Wat is het verschil tussen die twee?

Melchior C Balthasar | 28-12-10 | 20:35

pius | 28-12-10 | 20:22
ps Noord-Brabant heeft een hoger gemiddeld bbp per inwoner dan geheel NL www.cbs.nl/NR/rdonlyres/22E826BE-F9D6-... pdfpag. 9 en is de 3e provincie qua bbp (pag 7)

seven | 28-12-10 | 20:34

@Pa Cartwright | 28-12-10 | 20:26

We zijn wat bescheidener en denken als we een westerling horen schreeuwen, "lekker laten schreeuwen en vooral niet tegen in gaan". Ondertussen lachen we ons ziek over de verbeelding.

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 20:32

Haha, provinciaaltjes pesten is bijna net zo leuk als religieusjes pesten!

Frdnnd | 28-12-10 | 20:31

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 20:26
Dus alles is waar wat er over Limburg en Brabant gezegd wordt? Je wordt niet geaccepteerd als buitenstaander. Nou ja, heb je 20 KM boven Amsterdam ook al. Ik zou me er niet druk over maken als ik jou was.

Elisabeth2 | 28-12-10 | 20:31

zovoklets | 28-12-10 | 20:19

Ik bedoel dat het aantal Nederlanders in de randstad ook kunnen afnemen, terwijl het totaal aan mensen groeit.

wcrol | 28-12-10 | 20:31

Elisabeth2 | 28-12-10 | 20:19
Overwegingswaerdig. Ook dáár schijnen ze Afwerkmarokkanen en Marktplaatstarzan's te hebben.

Pa Cartwright | 28-12-10 | 20:31

Wat een kansloos gemekker over een paar regio's in dit kleine kudtland. Het lijkt me beter om als één geheel de echte problemen op te pakken.

Parsons | 28-12-10 | 20:30

seven | 28-12-10 | 20:27

Is dat de goeie link? *anders de catch niet snapt*

pius | 28-12-10 | 20:30

@Sliptong | 28-12-10 | 20:21

Denk je extra te beuren als je meer plempt?

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 20:29

@Sliptong | 28-12-10 | 20:21
Do your worst, #9 ;)

And I don't meen leverworst!

An die ARBEIT | 28-12-10 | 20:29

@Elisabeth2 | 28-12-10 | 20:19

Alleen als je er zelf ook aan meegedaan hebt. Ofwel het is een soort pensioen opbouwen. In je jonge jaren help je je buren en als je oud bent helpen hun kinderen jouw. Oude vellen die hier komen wonen en de huizenprijzen opdrijven laten we lekker in hun eigen sop gaar koken.

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 20:26

@ neemjemoederindemali | 28-12-10 | 20:12
Je verwoordt het uitstekend kerel.

Echter lijkt het chronische gebrek aan gevoel voor eigenwaardie jullie steevast op te spelen.

Pa Cartwright | 28-12-10 | 20:26

@jemoeder123 | 28-12-10 | 20:22
Ghehe. Scherp. Ik voel een topografie topic aankomen.

Sliptong | 28-12-10 | 20:26

Elke Nederlander zou eigenlijk verplicht een keer een fietstochtje moeten maken in en om Schin op Geul.

James St John Smythe | 28-12-10 | 20:25

@iustus | 28-12-10 | 19:45
Geen Limbo van origine inderdaad. Goed leven hier, geen last van wat ik ondertussen " de Randstadproblematiek " heb gedoopt. Zelfs het taaltje went.
En agitatie was het niet, alleen even lachen en wijzen naar een zanikerd.

An die ARBEIT | 28-12-10 | 20:25

seven | 28-12-10 | 20:21

Ik woon er vlakbij maar kom er eigenlijk nooit. Wel heeft helmond van oudsher een reputatie. En die is niet geweldig zullen we maar zeggen. Zo kun je daar beter een hond als huisdier nemen;)

pius | 28-12-10 | 20:25

@Elisabeth2 | 28-12-10 | 20:19
Ik eerst checken of er dan nog NUTS-leidingen naar toe gaan...

Sliptong | 28-12-10 | 20:23

seven | 28-12-10 | 20:11

Ik heb het idee dat Brabant direct na de randstad komt. Klopt dat?

pius | 28-12-10 | 20:22

Mutsaerts, op het kaartje blijkt dat 2/3 van Drenthe meer dan 2% (sterke groei!) heeft, en 1/3 1% groei (matige groei) heeft. Ik zie in Drenthe niets wits op dat kaartje... Noem in plaats van Drenthe de Achterhoek in Gelderland...

jemoeder123 | 28-12-10 | 20:22

@An die ARBEIT | 28-12-10 | 20:20
Hé, jij was er een week niet zodat ik meer kon plempen! * driftig doortypen doet *

Sliptong | 28-12-10 | 20:21

pius | 28-12-10 | 20:16
Op het echte platteland wordt meestal volop gewerkt, de steden/dorpen in die periferie echter kunnen soms erg troosteloos aanvoelen. Helmond bv, ik snap dat mensen uit eergevoel hun plaats niet afvallen, maar verhuizen is soms gewoon beter voor de toekomst en kansen van je kinderen.

seven | 28-12-10 | 20:21

Elisabeth2 | 28-12-10 | 20:19

Moet je wel zo'n 120decibel toeter om je nek hangen anders hoort de eerstvolgende buur je niet.

zovoklets | 28-12-10 | 20:21

@Pa Cartwright | 28-12-10 | 19:35
Mwah, ik heb gemeld dat jullie minder last van me zouden hebben....

Weekje vrijgepland... En daar nu van aan het genieten.

Vandaar dat mijn gemiddelde aantal plempsels per dag ook dramatisch is gekelderd.

Maar hoezo trouwens, mis je me?

An die ARBEIT | 28-12-10 | 20:20

wcrol | 28-12-10 | 20:18
Dus? Het personeel wordt steeds goedkoper want meer aanbod.

zovoklets | 28-12-10 | 20:19

Ik overweeg om er na mijn pensioen te gaan wonen, schijnt nog goede burenhulp te zijn. Precies wat ik dan nodig heb.

Elisabeth2 | 28-12-10 | 20:19

De reden dat de bevolking toeneemt in de randstad en omgeving is dat Marokkanen/Antillianen/Turken meer dan 2 kinderen hebben.

wcrol | 28-12-10 | 20:18

@LiebeMan | 28-12-10 | 20:11
Lieber nicht.

Sliptong | 28-12-10 | 20:17

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 20:12

Een tegel die bevestiging verdiend;)

pius | 28-12-10 | 20:17

@ROERMOND | 28-12-10 | 20:10
LOL @ Ik kom uit Limburg

Sliptong | 28-12-10 | 20:17

@korporaalbanaal

In Rotterdam werden diezelfde Zeeuwen in combinatie met Brabanders ooit als cultuurverrijkers gezien. Vele Rotterdammers hebben agrarische genen. Daarom is hun dedain ten opzichte van de plattelanders des te opmerkelijker.

pius | 28-12-10 | 20:16

@iustus | 28-12-10 | 20:03

Omg, dat is juist dat overdreven gedoe alsof ze werkelijk met me begaan zijn, terwijl het ze waarschijnlijk geen moer interesseert hoe het met me gaat.

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 20:15

Gewoon inrichten met strafkampen. Etterbakken genoeg. Kun je mooi per regio instellen.

Sliptong | 28-12-10 | 20:15

Mwaw, met een bevolkingsdichtheid van 995 mensen per km2 hier in zuid limburg, zal ik blij zijn als de helft opgerot is. Alles wat geen dialect beheerst mag wat mij betreft sowieso lekker terug naar het *kuch* mooie 'olland.

SantaX | 28-12-10 | 20:14

Koesteren die gebieden.

Parsons | 28-12-10 | 20:14

@Pa Cartwright | 28-12-10 | 19:59

De werkeloosheid is hier vrij laag, de agressie komt juist door dit soort topics en doordat westerlingen zich nogal verheven voelen en het taalgebruik, dat Amsterdams is niet om aan te horen en het rottige Amsterdamse accent komt heel agressief over.

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 20:12

Pa Cartwright | 28-12-10 | 20:01
Ze profiteren in haar regio gewoon van het westen. Bakken in het Westen verdiend geld vloeit naar de grensregio's en dan zijn al die regionale structuursubsidies van het Rijk & EUnog niet meegenomen, geen tunnel, renovatie, weg, bedrijvenpark daar zonder zo'n EU bord. Een zuiver bewijs dat subsidie averechts werkt, en maar toch massaal PvdA blijven stemmen, voor achterstand. Geen subsidies werkt gewoon beter.
"In 2005 bedroeg het primaire inkomen (inkomen uit arbeid en vermogen) van alle inwoners van Nederland gemiddeld 19,6 duizend euro per hoofd van de bevolking. Inkomens zijn niet gelijk verdeeld over de Nederlandse provincies. Het primaire inkomen is het hoogst in de Randstad. Inwoners in het noorden en oosten van Nederland verdienen beduidend minder.

Wanneer ook de ontvangen uitkeringen en de betaalde premies en belastingen worden meegenomen, resulteert dit in het beschikbaar inkomen. Als naar het beschikbare inkomen wordt gekeken, blijken de inkomensverschillen tussen provincies duidelijk kleiner. De top 3 van rijkste provincies wordt echter nog steeds gevormd door de Randstad." www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/...

seven | 28-12-10 | 20:11

Lijkt me wel lachen, Zo'n dorpje opkopen voor een spotprijs en het dan Liebedorp te noemen. :)

LiebeMan | 28-12-10 | 20:11

Wel raar. ik kom uit limburg en er is helemaal niet waarneembaar wat er staat. roermond heeft de laatste jaren juist veel succes en er word veel gebouwt...
ik was 1e kerstdag in den haag bij familie en de randstad is meer verpauperd dan Limburg. veel volkstuintjes en rotzooi + overal jaren 60-70 flatjes! vergane glorie.
met uitzondering op de stadscentra's

ROERMOND | 28-12-10 | 20:10

"De groeigebieden in Drenthe, Overijssel en Gelderland dankten de groei echter uitsluitend aan binnenlandse verhuizingen. Op immigranten uit het buitenland oefenden ze geen aantrekkingskracht uit."

Nou, ik blijf dan maar lekker waar ik nu zit. Twente oleee

Tukkerr | 28-12-10 | 20:10

hmm niet mee eens ik sta al jaren in geschreven als woning zoekende en wacht nog steeds op een woning, paar jaar gelden waren er 3500+ mensen voor me op de wachtlijst.
Is zowieso een vieze corrupte boel hier kwa woning verenigingen en gemeente, ze laten mooie dames voor en breken woningen af voor de minima en zetten er dure woningen voor in de plaats.
Heel slim van de gemeente(Brunssum) en de woning verenigingen want op die manier raak je alle minima kwijt uit je gemeente en moeten ze naar omliggende gemeentes.

RooieDuif | 28-12-10 | 20:10

-weggejorist-

AIIVD | 28-12-10 | 20:07

@seven | 28-12-10 | 19:59

Is bvb ook meegenomen de grote hoeveelheid geld die Gronings gas opbrengt? En ik zie de nergens de bijstandsuitkeringen vermeld.

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 20:07

@ brutus68 | 28-12-10 | 19:41
Er moet wat te lachen blijven toch? Als iedereen maar ja en amen zegt op elke limbo-bash topic wordt het ook zo'n saaie boel.

Korporaal Banaal | 28-12-10 | 20:07

seven | 28-12-10 | 19:59
Kleine kanttekening:
Aardgas zit eerder in Groningen maar financieel voordeel in Randstad. Ministeries en hofhouding zit allemaal in het westen en daar betalen de andere provincies dik aan mee. Bovendien veel hoofdkwartieren multinationals aldaar maar dat is niet direct verdienste van randstad maar eerder de ligging net als Rotterdam alleen maar groot is dankzij Duitsland. Holland is vooral groot geworden door allochtone handel, niet door productie eigen bodem.

ecologiste | 28-12-10 | 20:05

Elisabeth2 | 28-12-10 | 19:45
LOL!

Rammstein | 28-12-10 | 20:05

Natuurlijk wordt het geld verdiend in de randstad. Dat spul wordt hier immers per computer gegenereerd.

Transport, Vreten en Warmte (gas) komen uit de rest van het koninkrijk.

zovoklets | 28-12-10 | 20:05

@ Mr Dixit | 28-12-10 | 19:39
Jij bent inderdaad nog nooit hier geweest. En blijf maar weg ook, anders wil je waarschijnlijk blijven.

@ Pa Cartwright | 28-12-10 | 19:43
Dat is gek, ik zou toch zweren dat elke maand een aardig bedrag op mijn rekening bijgeschreven wordt. Maar alleen jullie belastingcenten worden natuurlijk uitgegeven. De Limburgse worden meteen verbrand. Eigenlijk werken jullie om de buitensporig grote aantallen uitkeringstrekkers in die regio van hun maandelijkse fooi te voorzien. Daar mag je jezelf inderdaad een schouderklopje voor geven. Goed werk!
Koniginnedag doe ik niet aan. De Rampstad is er voor 90% verantwoordelijk voor dat die ruifvreters nog steeds miljoenen aan belastinggeld opvreten elk jaar. Ja kerel, de euro's die JULLIE verdienen. En Heineken is een kudtbier. Nog iets wat jullie niet kunnen.

Korporaal Banaal | 28-12-10 | 20:04

Als je kijkt naar aantallen 40 minners is het beeld nog schever, de pensionado's en achterblijvende bejaarden drukken de krimptotalen nogal.

seven | 28-12-10 | 20:03

@neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:58
Dan heb jij hele andere ervaringen dan ik.. zakelijk (via mijn werk) kom ik veel in aanraking met Amerikanen.. oppervlakkig zijn ze zeker niet, over het algemeen oprecht en behulpzaam. OK, toegegeven soms met de sociale interactie kan het wat 'too much' overkomen voor ons nuchtere Nederlanders.. en als land hebben ze wel es rare visie op zichzelf en de wereld en neiging dingen op te blazen, maar 'de gewone Amerikaan' is zit zeker niet zo in elkaar!

iustus | 28-12-10 | 20:03

Maar Holland wil wel alles gebruiken wat er uit de grond komt (olie/gas). Hollanders, wat moet je daar dan mee? Verkopen aan de Engelsen? Ze gebruiken toch al woorden als kids..

reade romke | 28-12-10 | 20:03

@Pa Cartwright | 28-12-10 | 19:52

Heerlijk dat draadjesvlees.

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 20:01

@ seven | 28-12-10 | 19:59
Goed werk. Neemjeprovincieindemaling.

Pa Cartwright | 28-12-10 | 20:01

Misschien wordt het tijd dat er gerichte inburgeringscursussen komen voor de randprovincies?

Hadt-je-me-maar | 28-12-10 | 20:00

Gut denk ik in een krimpgebied te wonen, tenminste dat staat in het stukje, blijkt dat het kaartje aangeeft dat het hier groeit. Onderwijs en dan vooral geografie in de Randstad is een fors probleem blijkbaar. Zoek Drenthe nog eens op nep-journalist en probeer opnieuw een leuk stukje te schrijven. Iets wat klopt.

bbbachstra | 28-12-10 | 20:00

@Hastrobot | 28-12-10 | 19:49

Laten we dan gewoon Grolsch drinken, wel zo lekker en hier een streekprodukt

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:59

@ neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:53
Geen idee. Pa = Paarse pantalones. Wist je dat niet?

Echter lijkt het werkloosheidspercentage in jouw provincie beduidend hoger te liggen.
Het zal mijn tijd echter wel duren, ik verbaas mij soms louter om de agressie – en abjecte aversie – jegens Amsterdammers, zoals ik. Iets wat ik maar lastig duiden kan. Vooralsnog.

Pa Cartwright | 28-12-10 | 19:59

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:53
Realitycheck
Inkomen per regio in NL img5.imageshack.us/img5/1926/inkomenpp...
AOW-ers per regiohttp://img16.imageshack.us/img16/622/arbeidsongesuitkeringen.png
WW-ers img16.imageshack.us/img16/5963/wwuitke...
Er vloeit netto gezien gewoon geld van oa Utrecht, NH en ZH naar onder andere het Noorden en Oosten.
Blijkt ook uit deze studie van het CBS

"In 2005 lag het beschikbare inkomen per hoofd van de bevolking in de Randstad beduidend hoger dan in de rest van het land. (..) Wanneer ook de ontvangen uitkeringen en de betaalde premies en belastingen worden meegenomen, resulteert dit in het beschikbaar inkomen. Als naar het beschikbare inkomen wordt gekeken, blijken de inkomensverschillen tussen provincies duidelijk kleiner." www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/...

seven | 28-12-10 | 19:59

@Lompe Loel | 28-12-10 | 19:46

Ik denk niet dat de wereld om 0031 draait, integendeel. Ik vraag me gewoon oprecht af waarom Amerikanen denken dat de wereld om hun draait, net als Russen overigens. Ik vind Amerikanen vreselijk oppervlakkig overkomen, net alsof alles nep is. Is gewoon een oprechte vraag van me, niet meer en niet minder.

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:58

te gemakkelijk en kinderachtig dit soort items

melon | 28-12-10 | 19:56

@seven | 28-12-10 | 19:46

Zakelijk goed te doen maar zelfde verhaal als net, de grote westerling bek moet je achterlaten in het westen.

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:55

Allah allez dus beste paap of opperimam bij het neuqen gebruikt men bij voorkeur een kapodtje i.p.v. een kopvodje.

ecologiste | 28-12-10 | 19:54

@Pa Cartwright | 28-12-10 | 19:43

Dream on, de kapitalen die wij aan belasting betalen worden in de rampstad opgesoupeerd door honderd duizenden werkeloze paupers en allochtonen. Wat wordt er allemaal geproduceerd in de rampstad?

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:53

@Hastrobot 19:45

Ja, ik ben inderdaad de jongste niet meer, en consequent al helemaal niet.

brutus68 | 28-12-10 | 19:52

@ Elisabeth2 | 28-12-10 | 19:45

Nee. Daar is de lucht steevast zwanger van draadjesvleesstoof.

Pa Cartwright | 28-12-10 | 19:52

twee keer bier = reet en dan bier

Voor wie het niet snapt, zie vorige post

Hastrobot | 28-12-10 | 19:51

@Mr Dixit | 28-12-10 | 19:39

Wat moet je nou met een supermarkt?
Groente rechtreeks van het land
Aardappelen rechtstreeks van het land
Vlees rechtstreeks van je eigen dieren
eieren vers uit het hok
brood aan huis gebracht door de warme bakker
En de slijter komt mijn bier aan huis brengen

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:50

Doneren??? Verkopen !!!
Laten we trouwens heel NL verkopen. Je kunt dagelijks in Den Haag zien dat t toch nooit meer wat wordt!
Verdelen we de opbrengst onder de mensen met (alleen een) NL paspoort ..... klaar! Geen gezeik meer, geen 2e kamer, geen.... wat een rust.

HaveXS | 28-12-10 | 19:50

In mijn lijkrede voor Limburg heb ik al opgenomen "We zullen jullie missen, voor altijd in ons hart." Proest.

Serafijn Lampion | 28-12-10 | 19:49

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:45

Ah, ja, dat is bij mij ook het eerste zoekresultaat van Google! Maar als je d'r toch was, had je net zo goed ff langs kunnen komen, is op loopafstand van m'n huis ... gezellig als mannen onder elkaar in onze blote bier Limburgs bier drinken ... lijkt je dat wat?

Hastrobot | 28-12-10 | 19:49

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 18:49
Nee ik hou van grote steden.
Maar vraagje: Waarom voelen calvinisten zich altijd meten aangesproken en trekken de verkeerde conclusies? Of heb ik ergens gezegd dat alles om Amerika draait?
Ik heb er met geen woord over gerept behalve dat je me vraagt waar ik zelf vandaan kom.
en daar haal jij uit dat amerikanen denken dat de wereld om hun draait?
Ik zou eerder zeggen dat de handicap van nederlanders is dat ze denken dat de wereld om hun draait.
Denk daar maa eens over na.

Lompe Loel | 28-12-10 | 19:46

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:44
En zakelijk? Business is vaak ook gunnen.

seven | 28-12-10 | 19:46

Het stinkt in die contreien ook altijd zo vreselijk naar gier. In de Randstad heb je frisse kerosinedampen.

Elisabeth2 | 28-12-10 | 19:45

@Hastrobot | 28-12-10 | 19:39

Ow, Zuudwolde, zeg dat dan, btw, ik was er vorige week nog in de sauna.

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:45

@An die ARBEIT | 28-12-10 | 19:19
Oei, teleurstellende aanname mijnerzijds, waarvoor excuses!
Vanaf geboorte of gedwongen verhuizing?
Maar goed bevalt het je wel daar? Gezien je insteek op mijn reacties bespeur ik toch enige agitatie :)

iustus | 28-12-10 | 19:45

brutus68 | 28-12-10 | 19:41

Ik heb jou ook wel 's anders zien reageren ... wat dat betreft ben je zelf zo provincialistisch als iemand uit de Middeleeuwen ....

Hastrobot | 28-12-10 | 19:45

Graag lekker dik internet aanleggen naar die streken, en zorgen dat fulltime thuiswerken wordt geaccepteerd, dan wil ik daar graag wonen.

Joris Draaksteker | 28-12-10 | 19:44

@seven | 28-12-10 | 19:39

Als je je een beetje kunt aanpassen is het goed te doen maar gedraag je niet gelijk als een echte westerling want dan heb je geen leven. Ofwel, de grote bek thuis laten en je wordt gepruimd.

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:44

humor @ Mr Dixit | 28-12-10 | 19:39

Pa Cartwright | 28-12-10 | 19:43

crone | 28-12-10 | 19:41
Richting Breda (mooie stad) gaat nog qua afstand, maar daarna door naar bv Middelburg is vanaf A'dam/Utrecht best ver om regelmatig te forensen.

seven | 28-12-10 | 19:43

@ Korporaal Banaal | 28-12-10 | 19:36
Ja. Maar de euro's kerel, die verdienen WIJ hier nog steeds.

Sta jij daar weer, aankomende Koninginnedag. Met je oh-zo hilarische Heineuken T-shirt en gekke oranje pruik.

Pa Cartwright | 28-12-10 | 19:43

@Korporaal Banaal | 28-12-10 | 19:36

Als ie lief vraagt mag hij ook wel bij mij in schuur.:-)

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:42

Altijd lachen, die op hun pik getrapte provincialen zoals Korporaal Banaal.

brutus68 | 28-12-10 | 19:41

Lekker hier in Zeeuws Vlaanderen. Geen files, dicht bij zee, werk online, Gent, Brussel en Parijs gemakkelijk te bereiken. Laat mij hier maar zitten

crone | 28-12-10 | 19:41

@brutus68 | 28-12-10 | 19:15
Calimero-gedoe? Integendeel, absoluut geen sprake van dat kan ik je verzekeren.
Al denk ik dat je wat zaken door elkaar haalt.. namelijk bij al deze provincie-topic komen altijd maar weer diezelfde grappen en opmerkingen, steeds maar weer..
Sommige mensen geven dan wel eens een weerwoord.. dat is wat anders dan calimero.
En laten we gewoon relativeren, want NL is maar een peopvlek op deze aardbol.. dat we daar al zo moeilijk doen als iemand 200km verder op woont..
Uiteindelijk heeft elke plek wel z'n charme als je het wil zien cq er voor openstaat..

iustus | 28-12-10 | 19:40

@ Korporaal Banaal | 28-12-10 | 19:36
Die ruimte heb je natuurlijk ook wel nodig om een fatsoenlijk voedselvoorraad bij te houden, als je een uur moet rijden naar de buurtsupermarkt.

Mr Dixit | 28-12-10 | 19:39

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:36

Nee, Zuidwolde in het Zuiden van Drenthe ... dat wordt heel af en toe ook wel eens Zuiderwoude (met een gooise R) genoemd om het importproof te maken.

nl.wikipedia.org/wiki/Zuidwolde_(Drent...)

Hastrobot | 28-12-10 | 19:39

Twente, is dat een beetje leuk om als import-Tukker te wonen? Rare verhalen van naar het Westen gevluchte oertukkers over gehoord.#durftevragen. (Ken de regio zelf wel een beetje, maar input gewenst)

seven | 28-12-10 | 19:39

Ik zie het probleem niet zo Ik hoop ook dat de overheid niet ingrijpt aangezien dat niet werkt

rosher | 28-12-10 | 19:38

brutus68 | 28-12-10 | 19:30
Kan ik niks aan doen moet je bij Maurice voor zijn
Voor jou dan even wat uitleg
Originele Amsterdammers jaar 2010 aantal =235.654.jaar 2025 aantal is nog maar 35
Marokkanen 2010 aantal =62.870 2025 aantal is 2.356.834
******
Bossmurf | 28-12-10 | 19:23
Weet jij waar Gargamel is ?

discosmurf | 28-12-10 | 19:37

@Hastrobot | 28-12-10 | 19:27

www.google.nl/#hl=nl&source=hp&...

Volgens google zijn het er rond de 260, of lopen ze weer te liegen bij google?

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:36

Tsja de Rampstad verdwijnt ook langzamerhand. En dan heb ik het niet over een stijgende zeespiegel die dat paupergebied overstroomt maar over de allochtonisatie. Die meer dan 2% groei in grote delen van de Rampstad is heus niet toe te schrijven aan Limburgers, Zeeuwen of boeren die die kant op komen, maar aan zich rap vermenigvuldigende cultuurverrijkers. Ik zou het zinkende schip maar op tijd verlaten Mutsaerts en als je me een beetje lief aankijkt mag je in mijn schuurtje komen wonen. Dat schuurtje heeft ongeveer hetzelfde formaat als een "2-etageappartement" in het Rampstadgebied.

Korporaal Banaal | 28-12-10 | 19:36

@ An die ARBEIT | 28-12-10 | 19:19

Jij ging toch in retraite, of op vakansie oid?

Pa Cartwright | 28-12-10 | 19:35

Jammer dat Mutsaerts niet zo goed is in aardrijkskunde. Dat witte deel in het oosten is de Achterhoek. Drenthe is vrolijk lichtblauw gekleurd.

Mr Dixit | 28-12-10 | 19:35

iedereen | 28-12-10 | 19:25
Gemeente Sluis is na jaren PVDA beleid, natuurlijk wel een beetje kansloos aan het worden........

De La Puerco | 28-12-10 | 19:31

discosmurf | 28-12-10 | 19:27

Lekker overzichtelijk lijstje, not.

brutus68 | 28-12-10 | 19:30

seven | 28-12-10 | 19:23
Ik jen de boel maar een beetje
Kom zelf uit Limbabwe maar kom heel graag in Amsterdam, Utrecht en zo.
Daar is van alles te beleven

discosmurf | 28-12-10 | 19:30

Limburg en Zeeland. Best leuk, maar als ik toch heuvels en/of weidse uitzichten wil rij ik nog een stukje door. Wordt de temperatuur ook beter.

zovoklets | 28-12-10 | 19:30

@seven | 28-12-10 | 19:04
Ah, ik woon dus in een gemeente met de hoogste levensverwachting voor mannen en vrouwen. 't Leven is hier inderdaad niet slecht.

koerbagh | 28-12-10 | 19:28

De laatste nieuwe cijfers van Maurice de Woef Woef
Ontwikkeling bevolking van 2010 tot 2025
Gemeente Amsterdam
2010 - 2025
Originele Amsterdammers 235.654 - 35
Westerse allochtonen 114.739 - 44.283
Niet-westerse allochtonen 247.922 - 337.642
Turken 37.893 - 357.579
Surinamers 64.408 - 53.500
Marokkanen 62.870 -2.356.834
Antillianen en Arubanen 11.317 -912.030
Overige niet-westerse allochtonen 71.434 -76.369

discosmurf | 28-12-10 | 19:27

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:25

Nope, ik ga geen 8.000 inwoners uit m'n hoofd leren. Why should I even think about it .........?

Hastrobot | 28-12-10 | 19:27

@Jo de Jong | 28-12-10 | 19:23

Dat gulpen bier smaakt me iets te veel naar afwasmiddel, ik hou het bij brand bier. Welke reclame heb je het trouwens over?

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:27

zeeuws-vlaanderen is hier wel een uitzondering: er komen een heleboel hollanders bij en er vertrekken meer mensen naar het buitenland dan buitenlanders naar zvl. netto weegt die laatste wat zwaarder. rust, ruimte en weinig jeweetwel.

iedereen | 28-12-10 | 19:25

Hmmm.., welke bevolkingsgroep groeit er ? ff denken, miljoen getinte mensen erbij de laatste 20 jaar.

Dat die liever bij elkaar kruipen, waar 'aapjes meppen' geen regionale zaterdagavond besteding is, kan ik wel snappen.

De La Puerco | 28-12-10 | 19:25

@Hastrobot | 28-12-10 | 19:20

En u kent alle dorpsbewoners bij voor- en achternaam?

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:25

discosmurf | 28-12-10 | 19:06

En beter een gat in de dijk dan een dijk in je...

pius | 28-12-10 | 19:24

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:22
Over smaak valt te twisten, blijkbaar.
Gulpener Bier vind ik veul zachter dan Brandbier.
En die Reclame van Brandbier is nog s superirritant ook.

Jo de Jong | 28-12-10 | 19:23

Limburg afstoten naar Belgenland. Want: BELG = Ben Eerst Limburger Geweest

Bossmurf | 28-12-10 | 19:23

discosmurf | 28-12-10 | 19:16
Niet heel de randstad is A'dam west cq ZO of R'dam zuid. A'dam Zuid is nog redelijk oké, flink deel centrum ook, Groene hart idem, Gooi idem, Kust idem. etc. De Randstad is divers, net oals Groningen centrum heel iets anders is dan Finsterwolde.

seven | 28-12-10 | 19:23

@Jo de Jong | 28-12-10 | 19:19

Dat Gulpen bier is niet te zuipen, brand bier is wel lekker, komt dat ook uit Limboland?

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:22

Krakeel | 28-12-10 | 19:16

Ik woon in Zuudwolde (importmodus: Zuiderwoude) ... Goede leefomgeving. En die schaatsbaan, toen ik een paar jaar geleden nog bij de Pet werkte heb ik hem nog helpen opbouwen/vegen op een dag waarop ik eigenlijk vrij was. Goed initiatief trouwens!

Hastrobot | 28-12-10 | 19:20

@iustus | 28-12-10 | 18:55
Venray, da's in Limburg... Simpele...

An die ARBEIT | 28-12-10 | 19:19

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:15
Ok. Duidelijk. Afsteken! Uitbranden! Kielhalen! Gegen die mauer!!

Nee serieus...

Brutus daarentegen heeft wel een puntje @19:15

Maar dat gaat weer over de Limburgers...

Ik zeg: de Kazematten, de Couberg, de Maas, Gulpen(en zijn bier zoals BE kan waarderen) Dat zijn toch allemaal pareltjes die je niet weg kan denken uit 0031

Toch?
Gedogen die die zooi!

Jo de Jong | 28-12-10 | 19:19

discosmurf | 28-12-10 | 19:16

Voordeel , in de zomer uit het raam hangen en naar de koeien fluiten.

Eurotokkie | 28-12-10 | 19:19

zoalshetis | 28-12-10 | 19:11
Daar hebben we Amsterdam toch al voor

discosmurf | 28-12-10 | 19:18

@puntkomma?! | 28-12-10 | 19:14

Waarom zouden de achterhoekers uw spraakgebrek op de koop toe moeten nemen?

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:18

Nederland kantelt, het westen zakt langzaam de zee in, het oosten komt omhoog.

Badmutsje kopen, iemand?

Jackanders | 28-12-10 | 19:18

@Hastrobot | 28-12-10 | 19:13

De echte vreemde accenten vind je in 020 en 070

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:17

Het allergrootste verschil tussen de Randstad en Groningen/Zeeland/ Limburg
is dat wat men in de Randstad een huis noemt dat heet hier een schuurtje.
Hier kun je 2 auto's voor de deur en 2 op de oprit parkeren.
In de Randstad moet je 10 euro per uur betalen om je auto 5 kilometer
van je schuur.... sorry huis te parkeren in een parkeergarage.
Voordeel van de Randstad... Er is altijd wat leuks te doen (concerten etc).
Groot nadeel: veel te veel Finnen en ander tuig die je om 10 euro met een
mes steken of erger.
Ach ja overal is wat.

discosmurf | 28-12-10 | 19:16

@Hastrobot | 28-12-10 | 19:14

Overigens wo en ook hier prima op zn plek.

Krakeel | 28-12-10 | 19:16

@zoalshetis | 28-12-10 | 19:11

Die zitten al lekker in de Randstad, en daar zitten ze heel goed.

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:16

@Hastrobot | 28-12-10 | 19:14

Zekers. Fijn he, dat er toch nog een schaatsbaan is!

Krakeel | 28-12-10 | 19:16

Mutsaers heeft de laatste 3 afleveringen van Tegenlicht kennelijk gemist?http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen.html

SickSense | 28-12-10 | 19:15

Jo de Jong | 28-12-10 | 19:10

Dat eeuwige Calimero-gedoe van Limburg, dat is wat er mis is met Limburg.

brutus68 | 28-12-10 | 19:15

@Jo de Jong | 28-12-10 | 19:10

Limburg is smal en lang, van Eindhoven naar Maastricht is een uur rijden, economisch helegaar niet handig.

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 19:15

Niks doneren. Limburg is een prachtige provincie. Het enige nadeel is dat er Limburgers wonen.

die ene van daarzo | 28-12-10 | 19:14

Hastrobot | 28-12-10 | 19:13

Dat betreft de inwoners van Limburg, en heeft niets te doen met mijn vraag.

Wat op zijn beurt niet wegneemt dat ik je reactie wel waarder hoor.

Jo de Jong | 28-12-10 | 19:14

Krakeel | 28-12-10 | 19:11

Krakeel? 't Ogeveine?

Hastrobot | 28-12-10 | 19:14

Pakt biezen en verhuist naar Achterhoek - Goedkoop en mooi... boven de zeespiegel, 180 km dichter bij de wintersport. Goed, enig nadeel: men neme enig spraakgebrek op de koop toe ;-)

puntkomma?! | 28-12-10 | 19:14

@jandoppie
doe = die lutser!

jandoppie | 28-12-10 | 19:14

@zoalshetis | 28-12-10 | 19:11 Hou doe troep lekker bij je.

jandoppie | 28-12-10 | 19:13

Jo de Jong | 28-12-10 | 19:10

Waarschijnlijk zegt er straks iemand iets als 'ze hebben een raar accent' ... en er is een grote kans dat dit zo'n kosmopoliete Randstedelijke übermensch is die door alle lagen van de bevolking heen gaat en cultureel zeer breed georiënteerd is en respect heeft voor andere leefwijzen.

Hastrobot | 28-12-10 | 19:13

zal wel een paar duizend keer gezegd zijn hier, maar dit is natuurlijk een perfecte dumpplek voor krakers, links gespuis en sommige allochtonen.

zoalshetis | 28-12-10 | 19:11

Bevolking in Drenthe groeit niet hoor, neemt juist rap toe. Dat blijkt zelfs uit het door jullie bijgevoegde overzichtskaartje..

Krakeel | 28-12-10 | 19:11

Wat is er nou eigenlijk mis aan Limburg?

Kan iemand hier mij dat nu s voor eens en voor altijd uit de doeken doen?

Iemand?

Jo de Jong | 28-12-10 | 19:10

Limburg en oost Groningen kunnen we gewoon aan Duitsland geschonken worden en dan krijgen ze Zeeland er gratis bij als vakantiepark.

Barbatruuk! | 28-12-10 | 19:08

Ach alles woont beter dan de Randstad...

da wizard | 28-12-10 | 19:06

Big Ern | 28-12-10 | 18:58

Beter een gat in je hand dan........ EEN GAT IN DE DIJK ?

discosmurf | 28-12-10 | 19:06

Verkopen die handel!

De ware VOC-mentaliteit tonen en net als vroeguh winst maken.
Bovendien komen uit dez gebieden toch geen talenten voor het Nederlands voetbal bovendrijven...

knerf | 28-12-10 | 19:05

Als je door zo'n krimpregio rij dan denk ik wel eens: 'Zo had heel Nederland er uit kunnen zien'. Maar, ja. Dat wilden we niet. We vonden dat er van alles naar binnen gehaald moest worden. Dat is wel zo gezellig. En gezellig werd het. Zo gezellig dat er zelfs hele televisieprogramma's gaan over bepaalde kansrijke bevolkingsgroepen. Opsporing Verzocht bijvoorbeeld.

Charles de Batz | 28-12-10 | 19:05

geef het aan de Palestijnen. of de joden. nee toch maar aan de palestijnen. of nee, doe toch ook maar niet.

sjoerdploert | 28-12-10 | 19:03

Typisch trouwens dat de grootste vol=vol schreeuwer nou net daar vandaan komt...

Bubba de Vuystneuqer | 28-12-10 | 19:02

Goh... krimp in het dichtstbevolkte landje ter wereld. Hoe kan dat nou? Het is ook maar net hoe je de kaart bekijkt. Veel groei richting het Noorden. Is dit het resultaat van de "witte" vlucht? Ben opgegroeid in Oost-Groningen, 15 jaar in de Randstad gewoond en gewerkt, via paar jaar Duitsland weer terug naar Oost-Groningen. Randstad moet je zien als verloren gebied door te veel aan buitenlanders, Duitsland was te rustig, en ik kan je vertellen dat het behoorlijk druk is geworden in het ooit rustige Groningen. En verreweg de meeste mensen zijn nog wit van kleur. Of er zijn veel baby's gecreëerd of veel import vanuit de Randstad. En die kleine krimp-gebiedjes? Daar rijdt het volk massaal naar toe op zondag om te relaxen en omdat het zo mooi vertoeven is aan de Waddenzee. Dus ook Limburg en Zeeland zullen nooit verdwijnen.

Elvis Costello | 28-12-10 | 19:02

@Eurotokkie | 28-12-10 | 18:40
Waar ik ga wonen wanneer ik gepensioneerd ben is nog ver weg, dat zien we dan wel. Ach het maakt zo veel niet uit. Randstad is niet eerste keus. Hier zit je zo in Duitsland, je bent zo in Brussel, of andere mooie bourgondische Belgische steden, je bent zo in Parijs, zo in Duitsland. Er is meer interactie tussen de mensen over de grens. Wat gemoedelijker ook, dus ja in deze streek blijven klinkt zo gek nog niet!
Ik besef wel dat ik eigelijk niet moet reageren op deze topics want het is altijd zo makkelijk grappen maken bij een bericht over de provincies.. maja beetje jeux er bij he :-)

iustus | 28-12-10 | 19:02

Ik zit er nu toch al 25 minuten over te prakizeren, maar het enige, en echt ook serieus enige goede dat ooit uit Limburg is gekomen is Gulpener Bier.

Big Ern | 28-12-10 | 19:01

H.Ork | 28-12-10 | 18:59

En dan gaan klagen over de landlucht zeker.

Eurotokkie | 28-12-10 | 19:01

Veel moslims binnen halen want dan groei je weer. Verknipt land geworden dat NL. Het kan verkeeren. de mensen hebben er geen zin meer aan dus planten ze zich niet meer voort.
Met dank aan de gevestigde partijen. En toch waren ze in staat ooit om iets te ondernemen, bijv. de staatsmijnen sluiten
www.youtube.com/watch?v=H8tI16lKNb8

ecologiste | 28-12-10 | 19:00

* | 28-12-10 | 18:53

Er wordt geen statistiek bij gehouden over het aantal autochtoon en allochtoon dat geboren word , dus je kon wel eens gelijk hebben .

elevator | 28-12-10 | 19:00

Lekker goedkoop wonen en lege snelwegen om hard te rijden.
Leuke vakantiewoningen, je waant je meteen in het buitenland...

da wizard | 28-12-10 | 18:59

Brabant neemt Limburg en Zeeland er wel bij, voor een stukje lebensraum, zoals de Duitsers dat zo mooi kunnen zeggen (haha *theo). Dan nog even het Hertogdom Brabant herenigen, de gelovigen uit Zeeland trappen evenals die 15 Katholieken in Limburg. Dan nog een groot hek bij Moerdijk zodat de tokkies uit Bokitodonck niet meer hier komen carnavallen.. dat moet hemels zijn. Ow kut we waren nog maar bij leegloop van Zeeland en Limburg, achja het begin is er.

rsd87-- | 28-12-10 | 18:59

Ben net naar de krimpregio verhuisd, uit de grote stink randstad vol met zijksnorren en haatbaarden. Heb nu een HEEERLIJK huis op 700m2 grond voor minder dan de helft van wat ik voor een etage betaal in 070
Dus.. sukkels, betaal maar lekker teveel, en blijf aub waar je bent. Lekker rustig hier!

H.Ork | 28-12-10 | 18:59

Jackanders | 28-12-10 | 18:56
Wat voor ons wel geldt, maar voor de Limbo's niet:
Beter een gat in je hand dan........

Big Ern | 28-12-10 | 18:58

* | 28-12-10 | 18:50
Doordat ik de route andersom heb afgelegd moet ik je gelijk geven. Maar gelukkig woon ik niet in een schraal deel van de randstad of in een schrale vinexwijk.
Tja das mijn geluk, maar voor al het andere heeft u meer dan gelijk. Je zal toch maar de voorkeur geven aan een schrale vinexwoning in pakweg Lelystad waar ook geen enkele voorziening is in je schrale wijk.
.
Maar velen nemen genoegen met een schraal bestaan en dat is in ieder geval niet iets wat je van de Limburgers niet kunt zeggen. Daar eindigt een bruiloft niet om 0:30u....

beenthere | 28-12-10 | 18:57

nee,

kan je beter in een "kanswijk" in de grote stad gaan wonen inderdaad.

blijf ik wel lekker hier waar nog natuur is en aardige mensen wonen.

Space_NL | 28-12-10 | 18:57

De (r)overheid heeft daar een oplossing voor:
Import zandbakkers, somaliers, polen, roemenen etc.
Dus geen paniek. Dat gaat allemaal goed komen.

complotidioot | 28-12-10 | 18:57

ik heb een beter idee, ipv al die provincies weg te geven aan duitsland of belgié geven we gewoon noord -en zuid-holland zelfbestuur. noemen we het holland. kan de rest van nederland gewoon nederlands blijven, zoals het vroegah was. Bouwen we gewoon een nieuw echt nederlands (niet frans) vliegveld, leggen we in zeeland een haventje aan. hebben we dat overbevolkte kansenland holland niet meer nodig.
oh en natuurlijk niet vergeten een grens a.k.a noord-zuid korea aan te leggen, anders is ons mooie nederland zo weer veranderd in een overbevolkt islamitisch vluchtenlingenkamp.

hersenschade | 28-12-10 | 18:56

Tsja, men kan beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen.

*Tevreden verderwoont*

Jackanders | 28-12-10 | 18:56

Psst. Ik zal jullie eens een geheimpje verklappen. De rest van Nederland verdwijnt ook. Niet demografisch maar geologisch. De gebieden waar jullie zo trots op zijn zakken langzaam naar de zeebodem. Daar kun je geen dijk tegen op bouwen.

Charles de Batz | 28-12-10 | 18:56

Re-inventor | 28-12-10 | 18:54

Nee hoor , boeren zijn best aardige mensen.

Eurotokkie | 28-12-10 | 18:56

@brutus68 | 28-12-10 | 18:38
@An die ARBEIT | 28-12-10 | 18:38
Bedankt voor de stimulerende woorden!
Van huilen en zeuren is echter geen sprake hoor. Gaat prima hier!
Blijf alleen vooral wonen waar je nu zit (mag aannemen dat ik een idee heb waar dat is)

iustus | 28-12-10 | 18:55

@Cabaret Voltaire | 28-12-10 | 18:49

Hahaha, klopt. Als ik een westerling vertel dat ik in Twente woon dan denken ze allemaal dat het een wereldreis is terwijl ik vanuit mijn huis binnen een uur op bvb de ring Adam sta. (tenminste als er geen file staat) En dan willen ze bij me langskomen als ze in bvb Winterswijk zijn, want dan zijn ze "toch in de buurt." Winterswijk is vanaf hier meer dan een uur.

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 18:55

Nee,je zult zo'n idioot zijn die in lelystad of almere woont met al die 020ers!, en als dat nog niet erg genoeg is krijg je er ook nog een zooi kansarme buitenlanders bij.. Schtitterend die Randstad

jovialiteit | 28-12-10 | 18:54

Het is dat ze in Limbabwe tegenwoordig ook zijn aangesloten op de internetz, anders piepten jullie wel een toontje lager.

Big Ern | 28-12-10 | 18:54

een mooi nieuwe regiobashtopic voor de Randstedelijke GeenStijlers waarvoor alles buiten de Randstad vies, ouderwets en dom is.

Re-inventor | 28-12-10 | 18:54

Ja tering hee, in de fifties werden we helemaal gek-geluld over de woningnood ten gevolge van de "naoorlogse geboortegolf". De laatste tijd worden we gek-geluld over babyboomers en vergrijzing: gek he, 60 jaar na die geboortegolf. En hoe kan het anders, als je even wacht: boomerts gaan deaud, we krijgen krimp! Hou op hee.

JanRap | 28-12-10 | 18:53

En dat de bevolking harder groeit in sommige gebieden heeft met het percentage moslims te maken, ben er maar trots op hahahahaha.

* | 28-12-10 | 18:53

* | 28-12-10 | 18:50
Heb jij ook zo'n mooie kelder onder je ver afgelegen woonboerderijtje?
Ik blijf wel hier in het altijd zonnige 023, lutserT.

Big Ern | 28-12-10 | 18:53

Tegen de tijd dat de multiculturele samenleving voor de volle 100% geslaagd is zijn groningen, zeeland en limburg opeens zeer in trek bij de D66'ers en groenlinksers.

sjaakdeslinksesul | 28-12-10 | 18:52

* | 28-12-10 | 18:50

Met andere woorden saai.

Eurotokkie | 28-12-10 | 18:51

Tommygunner | 28-12-10 | 18:29
Ja faciliteiten genoeg.
Zeker meer faciliteiten dan in een schrale Vinex wijk. Heb je wel eens een kroeg gezien in een Vinex wijk? Nee dus.
In ieder Limburgs dorpje minimaal 1 ondanks de leegloop. Wel eens naar Maastricht geweest? Ik ga er als Randstedeling minimaal 3 x per jaar naartoe voor het echte uitgaansleven. Niet voor niets zitten de meeste sterren restaurants in Limburg...

beenthere | 28-12-10 | 18:51

De reden dat ik hier in Drenthe blijf wonen is simpel ... om maar niet in dat arrogantiebolwerk in het westen te hoeven springen .... daar waar de lokale inteelt (dat wil zeggen de autochtone Randstedeling) als een bezetene begint te schreeuwen als je hen iets vraagt of je sociaal probeert op te stellen. Want binnendringen in dat bekrompen Randstedelijke wereldje, nee, dat moeten we niet hebben. Om nog maar niet te spreken van die bekrompen humor aldaar, echt, alsof je met kleine kinderen praat. Dan toch liever die harde, noordelijke humor van hier.

En hoewel er een procentueel lager aantal HBO+ banen is alhier, hebben ik en een boel mensen hier in de omgeving toch gewoon die geschikte baan kunnen vinden ... en er valt makkelijk te switchen. Dus een deel van wat Mutsaerts hier neerplempt is ongeloofwaardig.

Hastrobot | 28-12-10 | 18:50

Wij zijn onlangs van de randstad naar Limburg verhuisd. Man-o-man wat een mongolen die de draak met deze weelde steken. Vele malen groter wonen met vele malen grotere tuin voor vele malen minder geld. We hebben hier nog nooit in de file gestaan en je wordt vriendelijk door omstanders geholpen als je een probleempje hebt. Dat jullie maar lekker wegrotten in het zwarte gat dat randstad heet. Opgeslokt worden in Neerlands goorste aars is nog een beter lot. Veel plezier met jullie jaloezie en blijf in hemelsnaam daar wonen.

* | 28-12-10 | 18:50

@Lompe Loel | 28-12-10 | 18:46

Aha, gewoon een vraagje maar word je niet knettergek in zo'n stad? Verder een ander vraagje, waarom denken Amerikanen altijd dat de wereld om hun draait?

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 18:49

@Lompe Loel | 28-12-10 | 18:37 :

(import)Amsterdamse klanten van modemaker van den Krommenacker, die met gemak 3/4 transcontinentale trips per jaar stukslaan, zuchten ook altijd dat ze hélemaal naar het Diepe Zuiden moeten afreizen voor hun couture-spul.
Amsterdam-Den Bosch (via A2): 87,5 kilometer...

Cabaret Voltaire | 28-12-10 | 18:49

koerbagh | 28-12-10 | 18:23
Die vlieger gaat niet voor velen op waarde vrind.

Big Ern | 28-12-10 | 18:48

Ik zou liever naar Limburg verhuizen dan naar een van de nieuw-nederlander steden in de randstad. Man, man, man hoe kun je je geld verslinden aan luchtbel WOZ, parkeertarief en overprized belegde broodjes terwijl de buurman in al die vinex shit kan horen wanneer je je vrouw swaffelt. Mij niet gezien. Brabant, Limburg, prima zat zolang het nog enige blanke kenmerken behoudt.

Drs. Ing. Xforce | 28-12-10 | 18:48

delta | 28-12-10 | 18:45

Die hebben al zoveel , die Polen kunnen nog wel wat van Limburg maken voor het te laat is.

Eurotokkie | 28-12-10 | 18:48

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 18:44
Ach, zo moeilijk is het niet om die paar duizend mensen binnen te krijgen...

Lompe Loel | 28-12-10 | 18:47

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 18:42
Geboren en getogen in NY en woon nu in LA en sinds 4 jaar soms in Amsterdampje.
Maar vanaf volgend jaar sluiten we de amsterdamse vestiging dus dan is het afgelopen hier.

Lompe Loel | 28-12-10 | 18:46

Hallo , Limburg terug geven aan de Pruisen ?
Geen goed plan lijkt me .
We zijn de randstad al kwijt aan de allochtonen .
Waar moeten dan wonen ?

elevator | 28-12-10 | 18:46

Aan de finnen geven!

delta | 28-12-10 | 18:45

@Lompe Loel | 28-12-10 | 18:39

Misschien sloten ze deuren gauw en vluchtten naar binnen toen ze u aan zagen komen?

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 18:44

@Lompe Loel | 28-12-10 | 18:37

En u woont in?

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 18:42

iustus | 28-12-10 | 18:34

Als je gepensioneerd bent dan zou ik zeker in Limburg blijven en van de rust genieten.

Eurotokkie | 28-12-10 | 18:40

@eerstneukendanpraten | 28-12-10 | 18:30

Ah, Winschoot ligt in Groningen?

Weer wat geleerd vandaag.

*Mompelt, geen idee waar hij het over heeft maar vooral niet tegen spreken*

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 18:40

BTW, ik was met kerst in amsterdam. HOOFDSTAD van Nederland!
Niets open, helemaal niets! Gene hond op straat. je kon naakt over straat rennen en niemand die je ziet.
En dat is wat de grootste stad van Nederland is. een uit de kluiten gewassen dorp met nog geen 700.000 inwoners.

Lompe Loel | 28-12-10 | 18:39

iustus | 28-12-10 | 18:34

Loop niet zo te zeuren, huilebalk.

brutus68 | 28-12-10 | 18:38

@James Lastig | 28-12-10 | 18:28

Ik kan u melden dat 0049 ook niet alles is en dat er vele mensen graag terug willen.

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 18:37

Ik moet er elke keer weer om lachen als ik in Nederland ben.
De vrij geworden protestanten en calvinisten die eindelijk het juk hebben kunnen afgooien van eeuwenlang tanden knarsen en de kat in het donker knijpen. Of ze zijn dan vrij gevochten 'links' geworden of ze gaan lekker groot landje of stads mens spelen.
De kleine burger uit de grootste stad van Nederland heeft stiekem door dat hij in een dorp woont vergeleken me echte wereld steden.
Dus moet de ex calvinist dan maar de realiteit creëren dat er een platteland is in nederland en dat mensen op die paar vierkante kilometer echt totaaaal verschillend zijn.
De keuterboeren die ikzelf altijd als spruitjes telers aanmerk zitten onder mekaar te bekvechten om zo toch nog enigszins status en grootsheid te kunnen ervaren.
Ik zal u dan even helpen mijn beste vrijgevochten calvinisten. Als buitenlander kan ik en vele buitenlanders met mij u verzekeren dat Limburg, Drenthe en friesland wellicht de mooiste provincies zijn van uw land. Juist deze provincies geven uw klein stukje strand nog enigszins het gevoel van een land zonder meteen aan Legoland te denken.
Hoe dit komt? Omdat het er gewoon als land uitziet, met natuur en zo en niet met polderachtigheid.
Ben trots op wat u hebt beste tandenknarsers en probeer de mensen die nog geen 200 km (LOL) verderop wonen eens te zien als uw buren.
Ikzelf woon altijd in Amsterdam als ik in nl ben maar kom ook graag in Maastricht. Hoewel de kneuterigheid en zelfgenoegzaamheid van Amsterdam me altijd aan het lachen maakt...
Zoals je om een kind van drie lacht dat zegt een man te zijn...

Lompe Loel | 28-12-10 | 18:37

Zeg, we waren toch nog op zoek naar een paar locaties voor kerncentrales?

Bassie Breedtbek | 28-12-10 | 18:37

Goedkope benzine in Zeeland.

eye | 28-12-10 | 18:36

@Prof. D.A.H. Vintik | 28-12-10 | 18:25

Valt nogal mee, dacht dat het een beetje tussen drente en groningen in lag, maar als ik me vergis, dan geen sorry, want het groningen of drente, who cares?

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 18:36

Ha GeenStijl, gelukkig weer een lekker tendentieus stukje van jullie, mooi aangedikt, super! Perfect dat jullie dit denken! Het is hier in Limburg nog veelste druk dus hoe meer mensen weggaan hoe beter, des te meer voor de leefbaarheid. Allemaal naar de randstad. Vooral die nieuwe Nederlanders mogen daarblijven!
Dus nu lekker iedereen hier weer ff wat afreaguren over de 'provincies', dan zijn de randstadlutsers hun frustratie ook weer kwijt. Allemaal blij! Wow-topic!

iustus | 28-12-10 | 18:34

@Reinaert | 28-12-10 | 18:24

Kan ook, kan ook, boeit ook verder niemand.

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 18:33

Wees maar niet bang, zodra de grenzen naar Bulgarije opengaan staan ze in de rij om bij dezelfde pinautomaat een ramkraak te plegen.

eerstneukendanpraten | 28-12-10 | 18:32

Kunnen ze daar mooi het chemisch afval dumpen , ook weer opgelost.

Eurotokkie | 28-12-10 | 18:31

Niet weggeven, die mensen daar moeten keihard voor de belasting blijven werken,
zodat de in strijdbaar ribfluweel geklede Amsterdamse socialist, ongelimiteerd ruftend om 11.30 uit zijn nest gekropen, zijn bakfiets naar zwaar gesubsidieerd buurtoverleg kan blijven trappen

Nina Haanzuiger | 28-12-10 | 18:31

Klopt ja. Het is hier steeds rustiger aan het worden.
Alleen in de zomer stikt het er van die zuunige kut-hollanders.

joemiejas | 28-12-10 | 18:30

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 18:19

Ligt bij Winschoot! Dus Groningen.

eerstneukendanpraten | 28-12-10 | 18:30

Makkie.
Vrij bouwen en vrij wonen.
Tadaa.

ZDEV | 28-12-10 | 18:30

*** Tijdje analoog koken gaat. Eventueel gevolgd door analoge seks. I'll be back! ***

Reinaert | 28-12-10 | 18:30

Reinaert | 28-12-10 | 18:28

Als de Finnen etcetera dan wegblijven..

Valpa | 28-12-10 | 18:30

@Prof. D.A.H. Vintik | 28-12-10 | 18:25

Indachtig het adagium "Blauw is geen kleur maar een toestand" is het hem vergeven.

Reinaert | 28-12-10 | 18:29

Tja..

"De groeigebieden in Drenthe, Overijssel en Gelderland dankten de groei echter uitsluitend aan binnenlandse verhuizingen. Op immigranten uit het buitenland oefenden ze geen aantrekkingskracht uit."

-Straatverlichting- | 28-12-10 | 18:29

@beenthere | 28-12-10 | 18:24
En faciliteiten in overvloed natuurlijk in the Limburgs...

Tommygunner | 28-12-10 | 18:29

Ik weet dat de terugloop in Z-Limburg alles te maken heeft met de drugs overlas uit Duitsland, België en Frankrijk. De overheid kijkt al jaaaaren weg (altans de betweters uit Den Haag) maar komt niet veel verder als een duffe folder op een dode boom.... #haagse kaasstolp!!!

Maar ja: het enige probleem dat Nederland kent is de tegenwerking die de zielige PvdA stemmertjes krijgen bij het aanvragen van een uitkering.....

Kamele beffer | 28-12-10 | 18:29

@patrizio | 28-12-10 | 18:25
Die mensen gaan aan de andere kant van de grens wonen, waar de huizen groter en goedkoper zijn, waar de belasting een stuk lager is, waar de auto's en benzine goedkoper zijn, waar de regeltjeszucht uit Den Haag niet doordringt, waar onderwijs en zorg heel erg veel beter zijn, ...

M.a.w. Ze verhuizen 15 km verderop waar het leven beter is.

James Lastig | 28-12-10 | 18:28

Hmmm, mooi, misschien moet ik daar maar naar toe vertrekken dan. De randstad wordt steeds meer gevuld met debielen. Allemaal veel te haastige mensen hier die denken dat de mens er voor de economie is in plaats van andersom. Of werkeloze tokkies, het andere uiterste zeg maar.

dutchdj | 28-12-10 | 18:28

@Reinaert | 28-12-10 | 18:26

Woordje "niet" hardhandig verwijdert. *** Eerst lezen dan plempen ***

Reinaert | 28-12-10 | 18:28

Oud nieuws? Dit proces is al jaren aan de gang.. Er komen net wat minder mensen binnen, dan dat er weg gaan, dus verdwijnen doet t niet. Helaas.

Juxta | 28-12-10 | 18:27

@beenthere | 28-12-10 | 18:24
hear hear.

vetser | 28-12-10 | 18:27

Blauwestad ligt in Groningen.....
In de grensstreek met Duitsland is het niet zo gek dat mensen naar de Duitse kant van de grens vertrekken gezien het enorme prijsverschil (woningen, auto's, etc.)

janpiepknor | 28-12-10 | 18:27

Verhuur die ouwe meuk maar aan de polen. Die aspergevelden zitten daar toch en zo zie ik ze tenminste niet in mijn Premiumstad...

Tommygunner | 28-12-10 | 18:26

@Valpa | 28-12-10 | 18:24

Waarbij je niet een rekenfout maakt: de gemiddelde levensverwachting in Limburg is hoger dan die in let's say de Randstad. Althans voor nieuwgeboren "medelanders".

Demografie is leuk maar ook betrekkelijk. Chinees rekenen, cijferneuken en omstreken.

Reinaert | 28-12-10 | 18:26

Geef maar weg aan de buurlanden ... Zoals Koerbagh zei, je bent helemaal de weg kwijt als je in NL aan de grens blijft wonen. 15 km verderop is het leven beter en goedkoper.

James Lastig | 28-12-10 | 18:26

@Reinaert | 28-12-10 | 18:24
njmidm is zelf een beetje blauw inmiddels.

Prof. D.A.H. Vintik | 28-12-10 | 18:25

Aan die kaarten is duidelijk te zien dat de mensen niet meer dicht bij de Belgische en Duitse grens willen wonen. Zijn onze buren dan zo vervelend? Misschien toch maar weer die grenzen dichtgooien en kijken of de boel herbevolkt.

patrizio | 28-12-10 | 18:25

Als iedereen de pijp uit is komen de Randstadters vanzelf wel voor hun rust. Mooi Limburg zonder die irritante Limbo's.

Valpa | 28-12-10 | 18:24

Wat gebeurt er als er een Limburger verhuist naar België?

frbrob | 28-12-10 | 18:24

Ooit woonde ik in Limburg en nu in de Randstad. Maar alles, en dan ook echt alles beter dan in een Vinex wijk wonen. Dus ik snap niet dat mensen de voorkeur geven aan Vinexwijken, Lelijkstad of Almere boven Limburg. Nog goedkoper ook daarzo.

beenthere | 28-12-10 | 18:24

@neemjemoederindemali | 28-12-10 | 18:19

Die blauwe stad was toch in Noord-Oost Groningen? Of hebben ze die stiekem verplaats?

*** Topografische kennis NIET ophalen doet, who cares, 't is maar N-O 0031 ***

Reinaert | 28-12-10 | 18:24

Ik geef me bij deze op voor het dictatorschap.

Herr Erik | 28-12-10 | 18:24

Als je in een grensstreek werkt ben je niet goed snik als je in duur Nederland blijft wonen. Dus ik snap die krimpcijfers wel.

koerbagh | 28-12-10 | 18:23

Rurale territoria zijn geschikt voor allerhande zaken. Dus niet mauwen.

Korenwolfjes bijvoorbeeld, die hebben ook een habitat nodig. En ga zo maar door.

Hergebruik van middelen is anno tegenwoordig helemaal hip. Dus waarom niet?

Reinaert | 28-12-10 | 18:22

Heej! Zo gemeen is dit stukje helemaal niet...

Zal wel met
Kerst te maken hebben.

An die ARBEIT | 28-12-10 | 18:19

Gewoon teruggeven aan de natuur, in Drente hebben ze al een blauwe stad, dat onderwater zetten verdient navolging.

neemjemoederindemali | 28-12-10 | 18:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken