
Net binnen via de gescrambelde telex, van de man met de regenjas genaamd J. R. Avoo:
deze foto van het brandende relaisstation op Utrecht C.S. waardoor het halve land nu
plat ligt qua treinverkeer. Begeleidende tekst: "
Ik ben oud werknemer van ProRail. Het gebouw dat op dit moment in brand staat, bevindt zich op de begane grond onder het rooster waar op deze foto rook uit komt. Het is de relaisruimte van station Utrecht centraal. Als bij de brand een deel van de relaisruimte is beschadigd kan het nog wel even duren voordat er weer treinen rijden. Deze relaisruimte bevat namelijk de aansturing voor alle seinen en wissels van het station. Als deze ruimte goed in brand heeft gestaan is het niet de vraag hoeveel uur het nog duurt tot de treinen weer volgens schema rijden, maar eerder hoeveel dagen dit nog gaat duren". Geinig, heb je een treinenvloot die "
absoluut winterklaar" is, kun je er net zo veel mee als een Porsche op de A10 in de vrijdagspits. Fietsen, eigenlijk zo slecht nog niet.
Update: check die
vlammenzee binnen dan!
Reaguursels
InloggenNu terug naar huis, ik vraag me af wat er vandaag mis gaat. :X *Trillend in NS trein zit*
De grootste giller alle gillers is dat het backup systeem voor het stroom in dezelfde ruimte stond! hoe verzin je het! hahahahahaha, prutsers. ProRail wil gewoon niet dat er treinen rijden, ik blijf er nog steeds bij dat die club universitaire leeghoofden in de Inktpot beter de naam kunnen veranderen in AntiRail. En al die arme over-belegen-huismama's die door hun boekhoudertjes mannetjes in hun Opeltjes in de file stonden om naar de Margriet Zomer Fair te gaan voor gratieschj nutteloze Unilever en Sara Lee troep. Was wel een bende op de toevoerwegen naar 030.
Nog nooit van backup systemen/procedures gehoord zeker.
-weggejorist-
En maar blijven zeuren dat 'we' het openbaar vervoer MOETEN nemen, nou ... mooi niet dus !
Vrijheid blijheid ! Al die mensen die 'de komende dagen' met het OV naar hun werk hadden gemoeten, zijn dus nu de pineut ...
Regering, besteed al dat geld wat 'nutteloos' in het OV gepompt wordt aan nog meer wegen en uitbreidingen daarvan, pas dan zijn we 'echt' vrij om te doen en laten wat we willen ...
Het OV is voor reageerbuisbabies, kuddedieren en geitewollen sokken types, niet voor de mens die vooruit wil ... ! En dat zijn toch de meesten van ons ... gelukkig !
Zaak is nu om zo snel mogelijk de schakelruimte veilig te stellen en waar nodig leeg te trekken. Kwestie van goede planning. De meeste bekabeling naar buiten zal ook verbrand zijn dus dat word een hele berg laskasten ophangen of moffen maken. Met een beetje geluk zijn er goede tekeningen beschikbaar en kun je een paneelbouwer direct nieuwe panelen laten bedraden. Al met al kijk je dan nogsteeds tegen een dag of 5 ellende aan en mogelijk ook onvervangbare onderdelen die simpelweg niet meer gemaakt worden.
Test is goed geslaagd.
Volgende keer pakken we er vijf tegelijk
spoorlijntje gouda<-> geldermalsen/beesd zou nu wel erg mooi geweest zijn voor de NS. Wanneer gaan ze bouwen?
Gnothe_Seauton | 19-11-10 | 19:12
Die vuurbol op die foto is een verschijnsel wat bekend staat als flash-over.
Bij brand in een besloten ruimte ontstaat na verloop van tijd zuurstoftekort.
Daardoor komt er een dichte zwarte deken van rook tegen het plafond te hangen.
Deze rook bestaat uit brandbare gassen en onverbrande roetdeeltjes.
De temperatuur hierbij kan oplopen tot 800-1000 graden.
Als door de intense hitte een ruit of deur het begeeft
dan komt er zuurstof bij en dan krijg je;
brandbare gassen+zuurstof+intense hitte=WOEEEEEF.
Een explosieve verbranding.
Naar die foto te oordelen zou het wel eens weken kunnen gaan duren.
Zo te zien is die schakelruimte volledig uitgebrand en moet weer opnieuw worden opgebouwd...
De oorspronkelijk halon blusgasinstallatie in die ruimte is in 2003 gesloopt op last van de EU (iets met ozonlaag of zo)
Er is nooit iets anders voor in de plaats gekomen, of als dat wel zo is, heeft het niet gewerkt.
(ga fietsje alvast maar uit het vet halen en bandjes oppompen)
Parsons | 20-11-10 | 03:54
Jup. Zie:
Liroy | 20-11-10 | 00:07
Is @ Liroy al thuis?
KaaSaaK | 20-11-10 | 01:00
Ik dacht om half 4, ik ga nog even de stad en in een paar biertjes naar binnen werken. Dat heeft me duur te komen staan.
Haha, mooi. Zat in de trein om kwart over 4 en was om half 5 waar ik moest zijn waarna de melding kwam dat de trein terug ging naar Utrecht centraal. Ben zo mooi de problemen voor gebleven :'D
zeg maar jansen | 19-11-10 | 23:53
Daarom kunt u geen manager worden bij ProFail of de NS.
U denkt en hebt oplossingen. Dat is niet goed. Daar wordt u niet voor betaald.
U wordt bij ProFail betaald om het op de NS medewerkers af te schuiven om de passagiers in te lichten en het Rode Kruis of Leger des Heils voor uw klanten te laten zorgen. Dat is management.
zeg maar jansen | 19-11-10 | 23:53
Heb je, naast dat het mijns inziens onhaalbaar is, gezien hoeveel mensen er staan op Centraal? Ik stond er middenin en ben niet lang geleden eindelijk thuis gekomen. Hoe bepaal je wie er wél en wie er níet in zo'n trein mag? Dat betekent geheid massagevechten.
Daarnaast heb ik begrepen dat de wissels het niet deden? Dan kan een trein dus alleen maar rechtdoor?
zeg maar jansen | 19-11-10 | 23:53
Ja, de rails, bovenleiding, treinen en machinisten staan niet in de brand.
Als 's nachts de stoplichten niet werken kan ik met de auto wél rijden.
weten we gelijk weer waarom in de luchtvaart belangrijke systemen dubbel of zelfs driedubbel zijn uitgevoerd...............
Update van het wekelijkse vrijdagoverleg van Al-Quaida stamhoofden.
"De nederlandse spoorwegen zijn niet langer een doel voor onze terroristische acties. Reden hiervoor is dat de NS met een handvol bladeren, een beetje sneeuw of een sigarettenpeuk zelf een veel grotere chaos weet te veroorzaken dan alle zelfmoordcommando's bij elkaar."
Tot zover dit persbericht.
@Rammstein:
Duidelijk relaxen nu. Thnx! Slaapse straks.
Ik ben eindelijk thuis. Welterusten allemaal.
waren ze toevallig niet net een backup systeem aan het installeren toen het mis ging?
Vroeger had ik een spoorbaantje, op zolder. En daar zag ik al dat wanneer je geen seinen hebt die werken je in ieder geval één trein kunt laten rijden.
Dus, laat er één trein vertrekken vanuit Utrecht naar Arnhem, één naar Amsterdam, één naar Den Haag, dan kunnen ze niet tegen een andere aan rijden simpelweg omdat die er op het betreffende baanvak niet is. Terug idem dito.
Wanneer de treinen op hun bestemming aangekomen zijn of op een baanvak terechtgekomen zijn waar wel seinwerking is kun je de volgende laten vertrekken.
Dan heeft iedereen wel nog steeds vertraging maar uiteindelijk krijg je wel het grootste deel van de reizigers thuis.
Het inzetten van goederenwagons met een loc ervoor roept zeker weer verkeerde herinneringen op
Liroy | 19-11-10 | 22:52
Dat geeft recht op een weekend relaxen, dat wel.
@Heads or Tails | 19-11-10 | 20:59
Excuus voor late reactie.
Antwoord. Wankelmotor.
Turbine kan trouwens ook.
www.autoblog.nl/archive/2010/11/17/jag...
Ik ga morgen naar de Albert Heijn, twee plaatsen over en ruimte voor een krat bier. #lift
Argh, m'n trouwe laptopje gaat zo afsluiten door streaumgebrek zo te zien. Nogmaals dank voor alle succes wensen en ik wens u allen een zeer prettig verloop van de avond/nacht! :-)
@Rammstein | 19-11-10 | 22:42
Ik rij nu ergens voorbij Arnhem, er zit schot in de zaak. Kom helaas pas kwart voor 12 op m'n eindbestemming. 6 uur later dan geplanned. Heel fijn is ook dat ik expres eerste klas ben gaan zitten omdat m'n netbook zit te springen om stroom... Werkt de stroom niet! :\ Ding houdt het al veel langer vol dan verwacht, maar toch.
Hoop dat ik zo snel mogelijk ben waar ik zijn moet, heb genoeg van al het reizen. Ben sinds half 4 al onderweg -_-
ja hoor, ook morgen geen treinen. Goed gezien GS. Kunnen jullie nu de lottonummers van morgen even roepen? www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/binnenla...
Liroy | 19-11-10 | 22:04
Tussenstand ?
FredFlinstone | 19-11-10 | 22:23
Ik moet maandag naar Utreg vanuit Arnhem. Neem wel een trekschuit, inzake de VOC-mentaliteit.
FredFlinstone | 19-11-10 | 22:23
Bij 3 graden vorst en 2 cm sneeuw ligt het hele land ook op de kont.
*hoeven met spikes vast klaar legt*
Bo Dreksma | 19-11-10 | 21:31
Dat zou voor mij heel aantrekkelijk zijn, 3x raden waarom.
uhm:
Holland in the 21st-Century,
1 brandje en 10.000en Medelanders kunnen Uren, zo-niet Dagen NIET-treinen..
Lang-leve de VOORUITGANG
Laten we hopen dat ze de reservedelen op voorraad hebben.
In de marktgerichte instelling Prorail ( ik wil het woord bedrijf niet gebruiken) met bonusgeile managers zal in het kader van "workingcapital management" het voorraadniveau wel nulla zijn.
Het bestellen van spullen volgens de EU aanbestedingsregels gaat een jaar kosten.
Ben ik lekker blij met mijn 18 jaar oude trouwe toyota Starlet, die doet het altijd, kookt niet in de file, gewoon top.
LOL @ twitter.com/SlNTERKLAAS/status/5703943...
Volgens Prorail mag er van de de brandweer niet worden gereden.: Beperkingen-op-last-van-de-brandweer Van en naar Utrecht www.prorail.nl/storingenenwerkzaamhede...
@Robbie Rotten | 19-11-10 | 21:17
De meeste Geenstijllezers reizen niet met het onrendabelen vervoer.
Elisabeth2 | 19-11-10 | 20:28
Parsons | 19-11-10 | 20:29
#lift
Er zijn nog zát betrouwbare, gulle en vriendelijke mensen in dit land.
Jammer dat ze zo weinig te zeggen hebben.
Tjeempje; hier heb ik toevallig best wel misschien een heel klein beetje verstand van. Als de boel daarbinnen écht goed heeft gefikt dan schat ik rond woensdag weer -voorzichtig en heel beperkt- het opstarten van een enkel treintje. Bij elk wissel en seintje moet dan een mannetje staan, met een walkietalkie en een wisselkruk. Daar kun je dan provisorisch handmatig een wissel mee bedienen. Dan gaat het zo van: "Issie langs het perron aangekomen? Okay, wacht ff dan, ga ik 't wisseltje met de hand omleggen, dan komt over tien minuten de volgende." Tientallen jaren geleden fikte in Arnhem bij NS ook eens zoiets af. Toen al WEKEN lang héél beperkt treinverkeer met behulp van 't leger. Tssss. 't is me wat allemaal! Gelukkig hebben de bazen van Prorail nog altijd heel goeie bonussen! Brandmeldertje meer of minder maakte vast niet uit.
@brutus68 | 19-11-10 | 21:30:
Als ik in Amerika zou wonen had ik gezegd een trauma te hebben opgelopen en een miljoen gevraagd. Helaas werkt het hier zo niet.
@eigen-mening | 19-11-10 | 20:50
Tuurlijk kunnen auto's en motorfietsen kapot gaan net als treinverkeersbegeleiding, maar dan komt er een handige pech-service harrie langs die bij echt grote problemen een bergingsvrachtwagen regelt die het voertuig naar een lokatie van keuze vervoert.
Hoe vaak heb je met pech gestaan met eigen vervoer?
Huidige auto / motorfietsen zijn behoorlijk pech-proof bij regulier onderhoud.
De fail zit dan ook in het gebrekkige Profail beleid, gokken op geen problemen en bij problemen geen backup plan hebben. Eigen vervoer is verantwoordelijk voor 1/2/3/4/5 reizigers, ProFail gaat over het vervoer van tienduizenden reizigers per dag.
Als eigen vervoer gebruiker sponsor ik die ProFail zooi verplicht (houderschapsbelasting). En denk maar niet dat er een bus of treinstation voor mijn mijn deur is. Maak OV tarieven kostendekkend en de fietsenverkoop zal aantrekken :-)
Liroy | 19-11-10 | 21:28
Ben je nou erg getraumatiseerd?
@Robbie Rotten | 19-11-10 | 21:17:
Ik was op Utrecht CS en kan je zeggen dat internet verkeer daar absoluut onmogelijk was. Bellen ging ook heel erg moeizaam. Zowel op KPN als Vodafone. T-Mobile weet ik niet, maar daar kan je standaard niet mee bellen en internetten.
Ggoh, Geenstijllezers hebben geen Smartphones, anders was dit topic allang vol geweest met 1000 reacties.
Misschien dubbel uitvoeren?
Nog meer geld pompen in een organisatie als ProFail / NS heeft geen enkel nut. Men trekt geen enkele lering uit in het verleden gemaakte fouten.
Van een organisatie die wisselverwarming waakvlammen uitzet om een paar dubbeltjes te besparen maar wel dikke salarissen aan incompetente bestuurders betaald kan je niet verwachten dat ze op haar taken berekend is.
Laat het OV maar eens echt haar eigen broek ophouden ipv gesponsord te worden door houderschapsbelasting. Jaja, als regelaar van eigen vervoer betaald u ook mee aan het OV.
@Parsons | 19-11-10 | 20:28
Ja, bedankt! Ben nu op Breda, gelukkig was er nog een frietzaak open. Dat rondlopen de hele tijd doet je maag geen goed. Zometeen eerste klas, courtesy of the NS, hoop dat er een stroompunt zit... Al geeft het ding nu aan dat er nog 2 uur batterij in zit.
@neemjemoederindemali | 19-11-10 | 20:31:
De eerstvolgende keer dat ik met de NS ga denk ik dat ik inderdaad maar een slaapzak meeneem... Op deze manier lijkt dat inderdaad geen overbodige luxe... Verre van zelfs.
@Bo Dreksma:
Bedankt!
Versnellingsbak verrot. Geen pretje, zowel niet omdat ik nu met de NS moet als in de beurs..
Nu op Breda, er is inderdaad wat aan de hand. Hier op last van de Politie geen verkeer mogelijk met iets na Tilburg, geen idee wat precies. Thank god gaat mijn trein wél gewoon, via een andere route. Ik dacht even dat ook dit niet meer goed zou komen vandaag.
@eigen-mening | 19-11-10 | 20:45
Ik heb met m'n ook door de dokter erkende geestelijke beperkingen geprobeerd na te denken, maar kon nergens op komen. Daar kun jij ook niks aan doen natuurlijk, maar misschien dat je een arme geestelijk achtergestelde een beetje op weg kunt helpen.
Would be so nice.
openbaar veroer sucks, el viva camion.
@Bo Dreksma | 19-11-10 | 20:41
"Onderhoud is het behoud van een auto."
Klopt wel. Toch willen auto's gewoon wel eens kapot gaan.
Taxi nodig iemand? serieus...
Wil best de A12 op en neer rijden.
huh? De ns vertraging? dat is nieuws?
@Heads or Tails | 19-11-10 | 20:38
Het is veel verdienstelijker om geen cilinders en zuigers te hebben. Denk daar maar even over na. ;)
Sterkte reaguurder Liroy en het moge nu wel duidelijk zijn dat free niet echt free is.
Is je auto mechanisch stukgegaan of ergens tegenaan gereden?
Onderhoud is het behoud van een vehicle en bij een klapper een schadehersteller inschakelen die leenauto's heeft. Niemand hoeft zonder eigen vervoer te zitten in dit land.
Hier hoort natuurlijk een soundtrach bij. Voor de gefrustreerde mensen die gestrand zijn:
schreeuw, schreeuw het uit,
www.youtube.com/watch?v=54IN3URGuM8&am...
brutus68 | 19-11-10 | 20:30
Ikki maak mooie figuurzaagpoppetjes! Ik is beetje debiel, maar vlg dokter niet erg.
Ik bedoel, denk je dat het verdienstelijk is om GEEN V6 te hebben.
Jij rare vogel zijn.
@safariman 20:29
ha, nog een volvorijder
Danny722 | 19-11-10 | 20:34
WTF is Joulz?
Korreltje Zout | 19-11-10 | 20:33
Ja zeg, zo wordt het nooit iets.
zeg maar jansen | 19-11-10 | 18:36: oh dat weten ze wel hoor maar ze steken alle centen liever in hun eigen zak dan te investeren in het bedrijf zoals dat voor de liberalisatie ging. Lang genoeg rond gelopen bij zoiets waar ze idiote beslissingen nemen en later zich afvragen waarom dingen niet werken daarom erger ik me ook veel aan dit soort dingen :)
Ben er ook even geweest: Utrecht CS is op dit moment volledig afgesloten (niemand kan meer naar binnen). Er worden 80 extra bussen geregeld voor het vervoer van alle(!) mensen die gestrand zijn (wat dus nevernooitniet gaat lukken). Brandweer kon niet direct afblussen omdat er nog stroom op de installatie stond; Joulz is onder spoedbegeleiding ter plaatse gekomen om de stroom af te schakelen. Rondom Utrecht CS is het een chaos; overal lopen groepen mensen, het busstation staat volledig vast en auto's die de stad proberen in te komen staan al vanaf de Berenkuil vast. Tussen bepaalde stations rondom Utrecht pendelen overigens nog wel treinen...
Zou die brand ook vierkant zijn geweest?
De NS kennende hebben ze ook geen backup...
@ Rammstein | 19-11-10 | 20:25
Waarom zou iemand in Oslo naar Nederland terug willen? Maar goed, dat zijn niet mijn zaken. Voor meelifthulp in de omgeving van Helsinki (deze week) of Stockholm (vanaf volgende week) ben ik uw man.
heerlijk, op de ns site staat bij de werkzaamheden amsterdam muiderpoort - weesp:
"reis tussen Amsterdam en Amersfoort via Utrecht Centraal of Schiphol"
dat gaat dus niet he?
@Liroy | 19-11-10 | 20:28
Sterkte met het thuiskomen, volgende keer maar een extra batterypack voor je LT meenemen als je weer gaat treinen, een warme slaapzak zal de komende tijd ook geen overbodige luxe zijn ben ik bang.
Heads or Tails | 19-11-10 | 20:25
Doe eens normaal. Dat jij nou elke dag per scootmobiel naar de sociale werkplaats gaat is nog geen reden om mensen die per OV reizen belachelijk te maken.
@Elisabeth2 | 19-11-10 | 20:28
Eens. Leuk om te zien. #lift
net de trein gepakt van 15:55 richting leiden. wat een gelukje.
En.....? Ik ga niet met de trein. Ik rij Volvo! Next.
Er gaan hier geruchten in de bus dat er op Breda nu ook gelazer is. Ik zal ze voor nu maar af doen en behandelen als de totale nonsens die het hoogstwaarschijnlijk zal zijn, maar als 't zo is... :| Volgens de website van de NS is er niets aan het handje.
Nu hopen dat m'n netbook het nog even volhoudt, telefoon heeft de batterij gedrained. Gelukkig nog een boek bij. :)
@Rammstein | 19-11-10 | 20:23:
Bedankt! :-)
@Liroy | 19-11-10 | 20:22
Jezus dat zuigt. Veel succes er mee!
Guur je mobiel dan?
Korreltje Zout | 19-11-10 | 20:24
Als hij twittert is hij zo thuis. Twitter staat bol van de plekjes in auto's. Erg lief van iedereen.
@Korreltje Zout | 19-11-10 | 20:06
Klopt, op Texel international airport is er niets aan de hand als verkeersleider Ed de Bruijn ziek is, dan neemt zijn broer Mike het gewoon over. Als de toren af fikt werkt hij gewoon verder vanuit huis.
Korreltje Zout | 19-11-10 | 20:24
Oh, jij bent er zo een die "het wel even regelt" en dan een ander er voor op laat draaien ? Ik heb nog een man in Oslo zitten, kan jij die even hier heen brengen ?
Tzal al wel gezegd zijn, maar OV is voor losers.
Daar hoeft geen linkje bij, dunkt mij. Waarom blijven die lui niet gewoon thuis? Studeren kan wel via inloggen en op ambtenaren zIt niemand te wachten.
Zo, weer een non-issue uit de wereld, een mensch is er maar druk mee.
Welke reaguurdert brengt liroy even thuis? Ik zit momenteel in Scandinavie, maar er is vast wel een automobiele reaguurdert die kan helpen.
Liroy | 19-11-10 | 20:22
Sterkte.
De NS trouwens ook: twitter.com/#!/NS_online
@widtvoet ® | 19-11-10 | 20:03
Daar heeft u gelijk in. Maar neen, als er al een NS medewerker te zien was geweest dan neem ik aan dat ze daar geen tijd voor zullen hebben gehad. De heer/mevrouw zou dan hoogstwaarschijnlijk reis informatie verstrekken... Of gelynched worden. Eén van de twee.
@eigen-mening | 19-11-10 | 20:04
Ik ben ook blij dat ik uberhaupt Utrecht uitgekomen ben. Toen ik bij de bus stond te wachtten leek het er even op dat ik daar lekker mocht blijven slapen... Heb enorme mazzel gehad dat er een 2e bus van dezelfde lijn om de hoek stond. Iedereen die stond te duwen en te trekken merkte dat niet op. Dus ik zit heerlijk in een rustige bus. Ik voel wel voor de mensen die nog op CS zitten... Daar overnachten lijkt me geen pretje.
@Parsons | 19-11-10 | 20:05:
Neen. :( Ik moet nu eerst naar Breda alvorens ik mijn reis kan voortzetten. De reis opzich zal vanaf daar, mits geen verdere storingen, ruim 2 en een half uur duren. Dus met een beetje mazzel ben ik om 23.30 op mijn eindbestemming. Dat terwijl ik er volgens normale regeling om 18.17 was aangekomen. Shout Glory...
@Bo Dreksma | 19-11-10 | 20:12
En terecht.
Shifra | 19-11-10 | 20:18
Ja, is geweldig via twitter.
@Shifra | 19-11-10 | 20:18
Prorail wel: twitter.com/#!/ProRail
neemjemoederindemali | 19-11-10 | 20:15
Neem effe een valium jôh.
Geweldig om te zien hoe volstrekt vreemden elkaar ineens een lift aanbieden om te ontsnappen aan de NS chaos. #Lift is trending topic!
Wel bijzonder vreemd dat NS twitter nog niet heeft ontdekt als mogelijkheid om treinreizigers te informeren zonder hun omroepsysteem nodig te hebben.
@Liroy | 19-11-10 | 19:37
En we hebben een ervaringsdeskundige, vertel ons er alles over.
@zeg maar jansen | 19-11-10 | 19:31
Tot vanmiddag had ik nog nooit van het mens gehoord.
NOS hakt er ook lekker op in, tot 2x toe een bevestiging vragen of er echt geen backup systeem is ;-)
@Arrabinekoeterine | 19-11-10 | 19:26
Het hele land? We hebben het over een provinciestadje, niet over Shanghay of Bombay.
@Baron de laclou | 19-11-10 | 20:07
Halon is verboTen. Tast de ozonlaag aan. *proest*
@Baron de laclou | 19-11-10 | 20:07
Kan ik ergens wel begrijpen. Als dat systeem gaat werken terwijl er nog mensen in die ruimte lopen heb je een paar doden.
daarom rij ik nu mijn zwaar vervuilende maar absoluut fantastisch relaxt rijdende 6 cilinder diesel (volkswagen motor, dezelfde als in die lt 28 busjes) volvo uit 1992, met automatische versnellingsbak. met tomtom live kun je bijna elke file omzeilen en mocht je in een file geraken dan rijdt de auto zijdezacht. heerlijk als je niet van openbaar vervoer afhankelijk bent. misschien kunnen ze die co2 opvangen en in frisdrank douwen?
@Liroy | 19-11-10 | 20:03
Balen man, ga je een keer met de trein is het meteen raak..
Wedden dat er over 9 maanden een geboortegolf is in Utrecht?
onbeveiligd ? ik zeg Sabotage. tegek voor worrden dat de kast niet beveiligd is met Halon gas.
Regilio is gesignaleerd, dus het is binnen een kwartiertje opgelost.
1 Brandje, en de treinen in het halve land liggen plat? Gelukkig maar dat ProRail niet verantwoordelijk is voor onze ziekenhuizen en vliegvelden.
Wat ergens natuurlijk bizar blijft is dat dit vroeger niet op deze manier was gebeurd.
Alles was veel handmatiger. Maar ja, dat kost behoorlijk veel personeel.
@Liroy | 19-11-10 | 20:03
Ben je nog niet thuis dan?
Mark my words. Is door de automaffia georganiseerd. Verkopen liepen terug.
@Liroy | 19-11-10 | 20:03'
Dan heb je nog mazzel. Er zullen ook mensen daadwerkelijk stranden.
@Liroy 19:45
Sommige gevaren zie je niet aankomen. Wil niet zeggen dat ze minder manifest zijn. En heeft u al een dokument ter tekening voorgelegd mogen krijgen waarin u meldt dat u geen rommel ingeademd heeft daar op Utrecht CS? Waarin u ook tzt. afziet van een klaim jegens NS, Overhead ea? #asbest
Doorgestoken kaart wordt hier gedefinieerd als vooropgezet plan overigens.
@Bo Dreksma | 19-11-10 | 20:00
Tja, als de reis vergoed wordt en de auto is aan gort kan je niet veel anders doen.
Maar inderdaad, eigen vervoer is tien keerbeter dan het hele OV. Heb nu 6 uur vertraging opgelopen.
@eigen-mening | 19-11-10 | 19:58
Ja lul, dat maakt het dan de tweede verdieping..
@ Liroy
Zie het als een wijze les en regel voortaan eigen vervoer. Voor de prijs van een NS jaarkaart kan je ook een knappe brommer kopen.
Is deze aanslag al opgeeist door een of andere terreurgroep?
La Vie En Rose | 19-11-10 |
Dank je, I rest my case. Verwacht ik alleen nog een officieel excuus van de redactie voor hun edit op mijn post van 19:04 Goedenavond stelletje fearmongers!
@Gnothe_Seauton | 19-11-10 | 19:53
Nou, paar jaar geleden is mijn huis afgebrand. Was niet echt donker kan ik je zeggen.
5 meter vlammen geven aardig wat licht.
Er zit daar ook nog een verdieping tussen. Bij de onderste ramen zie je ook niet echt rook. Sorry, je verklaring ga ik niet accepteren. Dat oogt anders.
1) Brandpreventie, fail. 2) Brandbestrijding, fail. 3) Reserve, backup aansturingen in noodsituaties, fail 4) Complete aansturing en controle in 1 gebouwtje, fail... ach
@Gnothe_Seauton | 19-11-10 | 19:53
Of hij heeft teveel licht, of er stond iets chemisch te fikken. Weet niet wat voor onderdelen er precies in zo'n ruimte zijn, maar goed...
Mocht er nog een geyl meisje van onder Rotterdam naar Utrecht willen, dan is daar over te praten.
eigen-mening | 19-11-10 |
Dat heet de tweede verdieping, en dat komt door combinatie smartphone camera + felle lampen. Lijkt alles erg licht maar waar is dan de rook? Algemeen misverstand: een brand = vuur = licht. In de praktijk is een brand juist voornamelijk erg donker.
@ Gnothe_Seauton | 19-11-10 | 19:50
Spoorwegennet is al jaren redundant uitgevoerd, nu de verkeersleiding nog.
Sytze_Vliegen | 19-11-10 | 19:45
Als ik naar het comment van Liroy 19:45 kijk, zou Gnothe_Seauton weleens gelijk kunnen hebben...
LOL @ twitter.com/#!/search?q=%23lift
Heeft dat ProRail geen backup ergens in een fall-out bunker ofzo? Hoe moet dat in geval van oorlog als tienduizenden reservisten naar de kazerne moeten; honderden stuks tanks en ander materieel naar het front; miljoenen jod... eh marokk... eh... nou ja, bepaalde groepen naar een vakantiepark moeten?
Is daar zo slecht over nagedacht in dit land? Zo ja dan heeft niemand dus echt niks te vrezen van Wilders.
@eigen-mening | 19-11-10 | 19:50
Met het geintje bedoel ik de vertragingen.
Waarom voeren we het hele spoorwegennet niet redundant uit, of wacht, de hele samenleving! Terwijl jij vast zit op Utrecht centraal ligt je dubbelganger bij jouw vrouw in bed.
Ik zit even te twijfelen.
Op deze foto lijkt het of de brand is doorgeslagen naar de derde verdieping.
Dan is de schade behoorlijk groot. Het geintje kan nog heel lang duren.
twitpic.com/388ofg/full
Volgende week wellicht eerste sneeuw, dan ligt het nu alvast preventief stil. M.a.w. dan kunnen de bestuurders van ProRail en de NS gewoon hun bonussen blijven ontvangen.
www.teleweer.nl/
Aansturing van snelweg matrixborden is nog neer redundant uitgevoerd dan de ProFail verkeersleiding. Was er een paar jaar geleden niet iets met een oude kapotte PC waardoor het treinverkeer ook stillag.
@Bo Dreksma | 19-11-10 | 19:46
Huh? Wie verdedig ik nou weer?
Sytze_Vliegen | 19-11-10 |
Bert Brussen doet hysterisch met zijn "vlammenzee". Ik relativeer het alleen maar.
Met een beetje geluk wordt het relaisstation gekoeld met transformatorolie en dan weet je 1) te veel belasting (vlampunt bereikt) 2) brandweer moet het gecontroleerd laten uitfikken
@Parsons | 19-11-10 | 19:45
Bedankt. Dat is inderdaad een behoorlijke fail. Nu was het dat uiteraard al, maar dit maakt het helemaal compleet.
@ parsons
NS / ProFail medewerker?
Of slechts raamambtenaar..
Waarom verdedig je deze kwestie zo fel.
Denk maar niet dat het vliegverkeer op Schiphol stil gaat liggen van een brandje in de kelder van de verkeersleiding. Het kan dus wel.
ProRail ProRail
Doordat de omroepers ook in het ontruimde pand zaten, is de reisinformatie op dit moment zeer minimaal. Excuses hiervoor.
is = eens
Gnothe_Seauton | 19-11-10 | 19:44
Doe nou is niet zo hysterisch, sneue sukkel.
@widtvoet ® | 19-11-10 | 19:44
Welnee, er was vanaf Utrecht CS zelf helemaal niets te zien... Tenminste, niet waar ik stond. Je hoorde wat brandweer rond rijden maar dan heb je 't wel gehad. Geen rookpluim, niets. Doorgestoken kaart zeg ik u ;)
@Liroy | 19-11-10 | 19:44
Zie twitter.com/#!/MarcelPitlo/status/5690... en antwoord prorail: twitter.com/#!/ProRail/status/56908455...
Sytze_Vliegen | 19-11-10 |
Goed onderbouwd ook, dat argument, ik ben onder de indruk!
@Parsons 19:41
Dat meen je? Dat is echt diep triest... Hoe kan je voor zo'n belangrijk punt nou afhankelijk zijn van één gebouw? Waar zijn al die belastingcenten in godsnaam heen gegaan vraag ik me dan af. Naar onderhoud lijkt het ook niet gegaan te zijn...
@Liroy 19:37
Nog rook of andere nare stoffen ingeademd? Zou m'n bewijs dat ik er was maar bewaren als ik jou was. #asbest
Gnothe_Seauton | 19-11-10 | 19:42
Sukkel sukkel sukkel
@Bo Dreksma | 19-11-10 | 19:40
Die tijd op de Televaag klopt niet, er was een update.
Enfin: 18.26 uur: Woordvoerder ProRail: "we mogen de treinverkeersleiding van de brandweer nog niet binnen"
www.rtvutrecht.nl/nieuws/294445
Geluksvogel | 19-11-10 |
Geen brandweerauto, maar wel schijnwerpers, er is geen stroom meer in pand namelijk vanwege de veiligheid, dus nemen ze hun eigen licht mee, maar als jullie het beter weten, bel de brandweer maar!
@Liroy | 19-11-10 | 19:37
Ja dat komt omdat de omroepers in hetzelfde gebouw zitten. #fail
www.rtvutrecht.nl/nieuws/294445
@Parsons | 19-11-10 | 19:32
Om 16:41 was dit waar, rond 18:00 is het pand vrijgegeven.
Overigens schijnen de bedieningsgebieden der spoor verkeerscentrales wel overlappend te zijn, maar weet niemand hoe dit werkt ;-)
Zie RTL 19:30 journaal.
Gnothe_Seauton | 19-11-10 | 19:38
Sukkel
zeg maar jansen | 19-11-10 |
Schijnwerpers buiten of binnen, makes no difference, als dat vuur zou zijn dan hing er een joekel van een zwarte rookwolk boven dat pand. Maar jullie kunnen zeker ook aan de hand van een groezelige foto van een stut van het WTC het sofi-nummer van de dader afleiden, succes.
En edit - je bent zelf een sukkel als je denkt dat dit brand is.
Zo, ik kom net van Utrecht CS af, zit nu in een bus elders heen. KOLERE WAT EEN CHAOS! Het is echt niet normaal. Er wordt totaal geen informatie gegeven, niet welke bussen rijden, of de NS nog bussen in ging zetten (nu blijkt dat ze dat langzaam willen gaan doen, na 3 uur wachten) en er zijn zo ziek veel mensen dat zowel Taxi als Bus niet te doen is. Er staan honderden, als t geen duizenden zijn, mensen te wachten op de bus en bij de Taxi idem dito. Geen personeel van NS te bekennen, en de politie is stront chagrijning, alsmede de rijzigers inclusief mijzelf, mag ik wel zeggen...
Nee echt een lekker verhaal, een fik en meteen alles plat. Lekkere infrastructuur hebben ze daar bij de NS... Geen backup, niets... En de enige mededeling is "De informatie op de borden klopt niet, onze excuses".
Godverdomme.
Haal alle agenten die de cursus politielintenspannen heb volbracht naar Utrecht, spoed spoed. Er is een klein brandje in het verkeerscontrolecentrum. Span die linten!! Niet snel even het NOOD-verkeers-centrum inzetten. StopStop publiek, doorgaan met lintenspannen! Wat lutsers allemaal weer, een servertje afgefikt....
@Bo Dreksma | 19-11-10 | 19:30
De brand is nog steeds niet meester gegeven. Verkeersleiders kunnen daarom nog niet terug naar hun plek, waardoor ze ook nog niet kunnen zien wat de schade is.
www.telegraaf.nl/binnenland/8267406/__...
Dus dat is niet waar?
Overigens 100% eens qua redundantie, maar dat had ik al eerder opgemerkt.
neemjemoederindemali | 19-11-10 | 19:20 Het is trouwens Veerkamp, maar goed.
Geen asbest vrijgekomen toch daar in Utrecht?
@neemjemoederindemali | 19-11-10 | 19:09
Daar geloof ik geen reedt van. Het moet om (honderd)duizenden gaan lijkt me.
widtvoet ® | 19-11-10 | 19:27 Dat drukt wel op de inkomsten hè?
Incompetente prutsers bij NS / ProFail. Brandweer de schuld geven: "We mogen het pand niet in". Om 18:00 mochten ze het "pand" al weer in:
nos.nl/video/199461-treinverkeer-rond-...
Schuld ligt geheel bij ProFail, het bedrijf dat niet weet wat redundant betekent. Gratis en voor niets een tip: als je geen computerbudget hebt maak dan iig het bedieningsgebied van de diverse verkeersleidcentrales overlappend.
@Arrabinekoeterine | 19-11-10 | 19:26
Was dat een hint?
@zeg maar jansen 19:14
Doelde niet op de dagen die ze nu waarschijnlijk weer nodig hebben om eea. te herstellen -en hoop ook niet voor alle treintijgers dat dat 't geval dalijk is- maar had 't over de periode dat een interwebspagina (9292 oa.) én veel erger nog een zwaarbetaalnummer (0,70 euro per minuut) gewoon pertinente onzin slijt.
Snou echt niet mogelijk om die info sneller te integreren in de kommunikatie?
Grappig. Nu ook nog een stevige crisis in Leiden en heel Nederland ligt plat. Met uitzondering dan van de provincie.
@Sytze_Vliegen | 19-11-10 | 19:20
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/11/...
twitter.com/#!/ProRail/status/56863065...
Gestrande treinen worden nu binnengebracht. Excuses voor het ongemak. #utrecht cs
Dude... | 19-11-10 | 19:17
Hebben ze ook een brandweerauto naar binnen gereden dan?
@Sytze_Vliegen | 19-11-10 | 19:20
Sorry, daar kunnen we geen mededelingen over doen ivm de privacy van de verdachte.
neemjemoederindemali | 19-11-10 | 19:20
Daar past Paul de Leeuw nooit van zijn leven in: www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2010/...
neemjemoederindemali | 19-11-10 | 19:20 Kijkt ze daar nog naar dan? #deenigekijker
@widtvoet ® | 19-11-10 | 19:14
Ze zullen hun servers ook wel niet redundant hebben.
#prutsurs
neemjemoederindemali | 19-11-10 | 19:20
Wat is een Paul de L.?
LOL@neemjemoederindemali | 19-11-10 | 19:04
Brekend nieuws, Hanny Veldkamp geschokt door opmerking Paul de L.
@blackbird | 19-11-10 | 19:01
Ja dat lijkt me niet meer dan logisch.
@An die ARBEIT | 19-11-10 | 19:11
Deze dan, heb je ook meer aan dan aan de NS.
www.carstuckgirls.com/sexy_leather_gir...
OT, rode kruis zet veldbedden in op CSU
Dude... | 19-11-10 | 19:17 Hahaha. Ja, vast.
Faal die oranje gloed is gewoon een lamp van de brandweerauto...
widtvoet ® | 19-11-10 | 19:14 Dagje of twee. Hoogstens.
Gnothe_Seauton | 19-11-10 | 19:12 Je eerdere plemp is beantwoord, kijk nog maar even.
Hoe lang mot 't duren voor men eea. "aktualiseert" daar bij de NS?
An die ARBEIT | 19-11-10 | 19:12 Bertje kent genade, laat het bij een -edit-.
Sytze_Vliegen | 19-11-10 |
Nee, dat doe ik als enige kennelijk niet, ik kijk naar mijn scherm en dan zie een hele felle lichtbol boven de brandweerauto zonder verband met de omgeving. Wat is dat volgens jullie? Een bolbliksem, een ufo? Op de eerste foto zie die schijnwerper ook al, maar toen was het nog licht dus viel het minder op.
@Gnothe_Seauton | 19-11-10 | 19:04
Ohhhh wat ben je ontzettend dom! Ik hoop dat Joris deze laat staan, als toonbeeld van stupiditeit!
ad. widtvoet 19:00
Linkje werkt op deze manier dus niet maar tik 't even in voor de leuq. Gesprekje met dat blikken pooiernummer (humor trouwens @ dat men tegenwoordig wel elke andere aanbieder van non info de maat nemen doet die zwaar kash vraagt voor stront) is fakultatief.
Volgens site en dure lijn kan iedereen (daarnet nog wel iig.) binnen 40 minuten vanuit Utrecht CS in Rotterdam zijn.
@neemjemoederindemali | 19-11-10 | 18:59
Meah?
neemjemoederindemali | 19-11-10 | 19:09 Dat is toch een paar honderd keer cashen als je ze mee kunt nemen.
*Touringcar huurt*
@neemjemoederindemali | 19-11-10 | 18:59
Hmm volgens mij heeft ze jeuk!
#slechtvoorteken
Gnothe_Seauton | 19-11-10 | 19:04
Kek nar oew eige, verrekte mongol.
@laurens | 19-11-10 | 19:04
Niets aan de hand, er zitten maar een paar honderd reizigers vast volgens sbs.
zeg maar jansen | 19-11-10 | 19:05
Die brand heeft de schijn tegen, me dunkt.
@Muziekboot | 19-11-10 | 19:00
U wint
@Parsons | 19-11-10 | 18:58
Ja prorail dan, en dan moet de winter nog beginnen!
Gnothe_Seauton | 19-11-10 | 19:04 Het werpt anders wel de schijn van brand.
@Parsons | 19-11-10 | 18:58
Gelukkig beheren ze geen vliegtuigen.
Wat een chaos. Gelukkig was er nog een eerlijke conducteur die zei dat als de NS zegt een uur vertraging ze bedoelen we rijden de rest van de dag niet meer.
Die "vlammenzee" zijn de schijnwerpers van de brandweer, sukkels!
-edit die brandweerwagen staat BUITEN knuppel-
Boomschade | 19-11-10 | 19:03 Zuurstofverdrijvend gas, daar gaat inderdaad elk lampje van uit.
ADO-Le-Cent | 19-11-10 | 18:14
Inergen van Tyco
www.tycoeurope.com/fileadmin/user_uplo...
Halon kan inderdaad niet meer. De brand gaat uit en jezelf ook.
*Overweegt snorderen*
Ondertussen zien ze de omzet verdubbelen als het niet meer is...
wereldatlas | 19-11-10 | 19:00 Maastricht, Eindhoven, Breda, Rotterdam, Den Haag, Amsterdam. Het is mogelijk maar het duurt wel even. Op tijd vertrekken dus.
kampingzendurt sbs heeft het over honderden reizigers.
*Roadtrain weer in de garage parkeren doet*
@Parsons @brutus68
Volgens mij geef ik niemand de schuld hier. Wil alleen maar aangeven hoe klantvriendelijk en log ze zijn.. Ze wachten op een telefoontje van de NS tot het mag..??
Is die "vlammenzee" niet de verlichting van de brandweerwagen?
Gotdver,
Ik zit nu in Maastricht (wat doe je dààr dan?!, gewoon even mstricht bekijken. Geen zorgen ik studeer er niet) en moet naar utrecht.
Beetje zuur.
Morgen naar Ajax, dus dit wordt nog een probleem
Stelletje lutsers in Utrecht
Aardige foto, maar dat is geen vlammenzee. Dat is de schijnwerper van de brandweerauto die naast het pandje staat...
Hoax!
Volgens 0900-9292 (zeven dubbeltjes per minuut met een max. van 14 euro!) is er net als via www.9292ov.nl/9292ov1.asp nog altijd prima in krap 40 minuten van Utrecht CS naar Rotterdam CS te reizen.
@lion@night | 19-11-10 | 18:43
Is dit wat?
3.media.tumblr.com/tumblr_kswfarhTfP1q...
@brutus68 | 19-11-10 | 18:54
Prorail dus. Voor het niet redundant uitvoeren van z'n belangrijk schakelseinenwisselstationdinggebouw.
www.emalish.nl/images/blikken%20rails%...
Parsons | 19-11-10 | 18:51
We moeten toch iemand de schuld geven?
@blackbird | 19-11-10 | 18:49
Wat kan de eigenaar van de Kiosk er aan doen dan?
Misschien niet heel grappig, maar vanavond begint het smartlappenfestival in de Utrechtse binnenstad. Wie moet janken van het gestand zijn kan zijn lol op in één van de 40 deelnemende kroegen...
@brutus68 | 19-11-10 | 18:48
Dat kan zijn, maar het zijn twee verschillende bedrijven.
En in dit geval treft de NS geen blaam.
@Art Vandelay Ultor | 19-11-10 | 18:45
Eens!
@zeg maar jansen | 19-11-10 | 18:43
Only cash.
No trace.
Sta je al ruim 2.5 uur te wachten op station Woerden en dan weigeren ze bij de Kiosk om gratis koffie en thee uit te delen...
Wat een uitval, dat wordt papiiii bellen.
www.traphic.nl/trein.aspx
@Parsons 18:42
Zaken lang genoeg verzwijgen tot eenieder de asem kwijt is ze direkt aan de kaak te stellen. Ebt vanzelf een groot deel aktieve verontwaardiging weg.
@Parsons | 19-11-10 | 18:40
Voor mij is dat hetzelfde. De blinde en de lamme enzo.
Alle treinsporen vervangen door asfalt !
"Vrijmiho!"
@Parsons | 19-11-10 | 18:39
Sepp Blatter is ook veul belangrijker.
#onmiddelijkafschaffenPubliekeOmroepen
@Parsons | 19-11-10 | 18:36
Ga het nu lezen.
Het ergste vond ik nog trouwens wel die zelfgenoegzame kudtglimlach op zijn gezicht toen hij met non-argumenten de timide Jansen schaamteloos in de hoek poogde te zetten.
Wat een zak.
neemjemoederindemali | 19-11-10 | 18:41 Nogal, er ligt hier geen rails namelijk.
@neemjemoederindemali | 19-11-10 | 18:40
het 'vullen' van het interieur met het juiste materiaal is jouw taak.
;)
Parsons | 19-11-10 | 18:42 Laten ze maar vast gaan pinnen, jij wil vast wel contant betaald worden?
En slaap lekker iedereen!
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2010/1...
Eigen vervoer heerscht grote tijd.
Auto is het meest comfortabel, maar kan je niet parkeren op het werk of heb je last van files op je woonwerkroute dan is een motorfiets een goed alternatief. Woon je niet zo heel ver van je werk dan zijn (brom)fietsen handige apparaten.
Niemand wordt verplicht om met de trein te gaan. Er zijn genoeg opties om het OV te mijden.
@zeg maar jansen | 19-11-10 | 18:35
lullig als de brandweer met de trein moet komen.
@brutus68 | 19-11-10 | 18:38
Psst, Prorail. NS heeft er niets mee te maken dit keer.
@lion@night | 19-11-10 | 18:34
ik kijk liever naar lekkere wijven in een kudt interieur dan een leeg interieur.
@neemjemoederindemali | 19-11-10 | 18:36
Eens. Een dodedodebomenschrijverT is natuurlijk belangrijker dan honderdduizenden gestrande reizigers. Fuck 'm.
Altijd wat met de NS. Zelfs in Congo is het beter geregeld, en je kan die lui daar nou niet bepaald van enig organisatietalent betichten.
@zeg maar jansen | 19-11-10 | 18:34
Kan 4 keer in een uur.
Mag helaas niet.
@brandweermeisje | 19-11-10 | 18:33
neem het brandweerbusje maar, is geoorloofd heur.
@neemjemoederindemali | 19-11-10 | 18:31
Starten maar!
sufkut | 19-11-10 | 18:35 Als zelfs een sufkut het weet, waarom weten ze dat bij Prorail dan niet?
Oei de post Utrecht in brand, vanuit daar word heel midden nederland geregeld...
@Parsons | 19-11-10 | 18:33
Ik zit te wachten op een ingelaste nieuwsuitzending over deze catastrofe maar blijkbaar was de deaud van een boekjesschrijvurt wel belangrijk genoeg voor een extra uitzending.
#prioriteitenstellen
@Art Vandelay Ultor | 19-11-10 | 18:28
Heb je gelezen wat Carel geschreven heeft over die uitzending? www.hetverraadvanlinks.nl/Onzichtbaar....
En ik ben het voor de rest volledig met je eens natuurlijk. Kon het gejank over dat kudtboekje ook niet meer aanhoren vanmiddag. #bnr
En nogmaals: met je plofhoofd de islam bagatelliseren zonder enig inhoudelijke kennis.
Gevolg van de uitzending was wel een storm van voorbeelden van islamisering in Nederland op de tweeps.
als het zo belangrijk is dient het redundant uitgevoerd te worden.
brandweermeisje | 19-11-10 | 18:33 De brandweer gaat toch altijd met de auto?
Parsons | 19-11-10 | 18:33 Flinke afstand, dat dan weer wel. Kun je twee keer doen.
[OT] Ah leuq! Vieze Premier Verhagen bij Ferdi M. nu. [/OT]
@neemjemoederindemali | 19-11-10 | 18:17
@An die ARBEIT | 19-11-10 | 18:20
heren, het gaat om het interieur, niet het exterieur.
Denk aan zoiets;
www.joeypics.com/wp-content/uploads/20...
of zoiets;
www.niagarafallscomfort.com/wp-content...
zag toen ik net over de A12 knalde diverse treinen stil staan ter hoogte van Maarsbergen (stuk of 5~6) helemaal vol met menschen....... die zullen voorlopig nog niet thuis zijn lijkt me......
Hmpf. Ik moet met de trein. Haat aan OV! Ik wil een auto.
Ohnee, das milieuvervuilend.
@zeg maar jansen | 19-11-10 | 18:28
Ik wacht dan ook tot de file is opgelost en de nood zo hoog is dat ik voor EUR 500 pp een retoursritje met 4 personen kan organiseren tussen Haarlemmermeer - Utrecht.
@Parsons | 19-11-10 | 18:27
Als je deze meeneemt kun je idd nog een paar centen verdienen.
www.cairnsunlimited.com/popups/images/...
En zitten die mensen ook een keer een beetje extra luxe.
Treinen zijn van vroeger.
Hoogste tijd om de spoorwegen te asfalteren.
Treintjes.
Lekker belangrijk.
Doe hier maar eens een topic over maken:
www.nu.nl/binnenland/2383014/amsterdam...
@neemjemoederindemali | 19-11-10 | 18:27
Heeft ook zeker wel wat jah, terecht opgemerkt!
Na ga ik even dit fijne nummertje afluisteren, ik kijk nog even zwoel, en ben weggus!
www.youtube.com/watch?v=bRGcDO-U8Nc
Parsons | 19-11-10 | 18:27 Als we dat allemaal gaan doen mislukt het. #file
@Parsons | 19-11-10 | 18:22
Ik was er woensdagavond niet, hè.
Maar wat een zelfingenomen idioot. Met zijn kudtboekje. Een beetje Jansen aanvallen op zijn kennis met het argument "we weten het, Hans" en dan zelf het lef hebben om een boek uit te brengen met zaken die iedereen daadwerkelijk al jaren weet!
En dan nog boos worden op iemand omdat-ie je boek slechts 'aardig' vindt. De lul tekende daar bezwaar tegenaan omdat het baanbrekend zou zijn! En niemand die het tegensprak.
Tot vandaag de VK:
"Laten we het voorzichtig zeggen: over de verstrengeling van politiek en journalistiek op het Binnenhof heeft Luyendijk weinig nieuws te melden, of het moest zijn dat het van het grootste belang is om binnen te komen bij de jaarlijkse VNO-borrel, dat de ledenlijst van Nieuwspoort strikt geheim is, dat politiek een zaak is van blanke mannen en dat Rutger Castricum oké is.
Een maand is niet lang om in Den Haag de onderste steen boven te krijgen. Luyendijk vond het wel prettig zo, zei hij in de Volkskrant: 'Dat was het mooie van deze opdracht: meteen scoren. Geen voorspel, maar hup: penetreren, klaarkomen en wegwezen.'
Kan zó de politiek in, Luyendijk."
Dat kan-ie in zijn zak steken, de arrogante kwal.
Xandrino | 19-11-10 | 18:24 Wat jij wil. Maar wel thuis hè?
@An die ARBEIT | 19-11-10 | 18:20
Laat Trix lekker in dat theehuis zitten, veul te weinig parkeerplaatsen en slecht bereikbaar met de SUV, laten we deze nemen, staat toch leeg ook nog een leuk huisje in het bos erbij, erg ingeneuqt.
www.vakantieweblog.eu/soestdijk/paleis...
*overwegen gaat om voor woekerprijzen mensen uit #Utrecht te bevrijden*
Bierglas leegt en watertje inschenkt.
Gelukkig woon ik redelijk centraal in het land tussen de grote rivieren waar sowieso het openbaar vervoer kudt geregeld is zodat je altijd op je wagen aangewezen bent.
Je zou anders maar in de verleiding kunnen komen het eens met de trein te proberen.
*Blij is met geen station in de buurt*
Een systeem dat een systeem back upped is gewoon een nieuwer systeem wat nog kwetsbaarder is,gaat stof van de treinbaan op zolder wegblazen.
Zal René Roemersma niet zijn toch?
*orders NS aan Siemens van de afgelopen tijd eens traceren trachten gaat*
de A10 reed goed door hoor vandaag!
zeg maar jansen | 19-11-10 | 18:04
ahhh uitkeringtrekker of ambtenaar dus...
@Motorrijden stukken beter en sneller.
Diareeremmer | 19-11-10 | 17:42
Dan wens ik je vanaf volgende wek veel succes
@TheSmartAss | 19-11-10 | 18:18
In het NS jargon aangeduid als weekaa'ers (Waardeloze Kudt Reiziger)
Die lul was vanmiddag bij BNR trouwens.
Utrecht, is daar wat te beleven?
@Art Vandelay Ultor | 19-11-10 | 18:21
Ja, dat zei ik toch al? twitter.com/#!/OlifaNT/status/50308002...
@Parsons | 19-11-10 | 18:20
Ik zag net trouwens de herhaling van P&W van woensdag, maar wat een misselijkmakend mannetje is die Luyendijk joh.
Bah.
@TheSmartAss | 19-11-10 | 18:18
Prorail bedoel je.
met = het, and that's that!
@neemjemoederindemali | 19-11-10 | 18:17
Hallo! Wij zijn DE reaguurders! Van GS! Wij willen en verdienen met beste!
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...
Altijd dolle pret met de voorlichting van NS. Staat hun eigen toko in de fik, mogen er geen treinen rijden "op last van de brandweer".
@neemjemoederindemali | 19-11-10 | 18:16
Ja verwacht het ook niet, maar je zou toch denken dat de NS eens lering trekt uit het verleden. Ach, gaat natuurlijk alleen om zo veel mogelijk winst te maken met het vee dat de treinreiziger genoemd wordt ;)
Jackanders | 19-11-10 | 18:14 Zelfs een sloper gaat hem niet meer willen hebben hoor.
@Jackanders | 19-11-10 | 18:10
Breng je wel naar het nieuwe GS stamcafe?
www.provincie-utrecht.nl/publish/libra...
O.K. genoeg gegrapt, net even gekeken: Onderlangs gaat nog wel, je bent uren onderweg maar via Rotterdam, Breda, Den Bosch, Nijmegen, Arnhem, Deventer is van de westkant van het land naar de oostkant te komen, andersom ook.
Lullig voor de mensen in Utrecht, die zijn op de streekbussen aangewezen.
@TheSmartAss | 19-11-10 | 18:09
Afgelopen winter waren er anders weinig back-up systemen, wrom zou het nu anders zijn?
zeg maar jansen | 19-11-10 | 18:11
Wegwerp-lada, ik had wat duidelijker moeten zijn idd.
@doskabouter | 19-11-10 | 18:09
Microsoft bestond toen toch nog helemaal niet?
Boomschade | 19-11-10 | 18:06
Blusgas installatie te duur zeker?
Ach,
Met ingang van 1 januari 2004 is een verordening van de Europese Unie van kracht waarin gesteld wordt dat blussystemen met halon als blusgas verboden zijn. ...
En dat terwijl er toen nog geen goede alternatieven voor handen waren.
De bestaande Halon aparaten werden verwijderd, maar er kwam niks voor in de plaats
Nu zijn er wel alternatieven, maar zowat niemand is er na dat verbod in zijn bedrijf alsnog mee aan de gang gegaan.
www.saval.nl/010103
@Diareeremmer | 19-11-10 | 17:42
Totdat je tussen de vangrails ligt met een gebroken borstbeen en gekneusd hart.
Of die klompwielen...
@Jackanders | 19-11-10 | 18:10
Schroeven in een Lada? Lijkt me niet goed voor de constructie van dat ding.
Hier!
www.queregalo.biz/catalog/images/212-1...
@Parsons | 19-11-10 | 18:08
Dat wordt staande slapen zo te zien.
Zijn het verdomme een keer die blaadjes op de rails niet...
Jackanders | 19-11-10 | 18:10 Die lucht ga jij niet meer uit je bekleding krijgen hoor.
@Parsons | 19-11-10 | 18:04
Ook kapoet, allus ies kaput vandaag.
#totalchaos
*nog maar een blok hout op het vuur pleurt en glas volschenken doet*
Je kunt met een Trijntje meevliegen; www.youtube.com/watch?v=HTmUkc3tuUQ
Mooi hoor, en dat op hèt NS knooppunt van Nederland.
*Vrouwentaxi-bordje op Lada schroeft*
@parons: klopt helemaal, maar er zal toch wel iets zijn om het binnen 'n dag op te lossen? Een soort noodsysteem?
Sneu voor al die ov reizigers...
oops twitpic.com/388h7w
Relais zijn zoooo 1960 dan vraag je erom.
Gaat de vrymibo hier veurdeur?
Doen we eens ff lekker gek dan... www.youtube.com/watch?v=CMX2lPum_pg
@lion@night | 19-11-10 | 17:57
Zou je denken?
3.bp.blogspot.com/_JPdLpoVAsDk/SyVOpjT...
Wie begon daar met duwen?!1?
dnu.nu/artikel/3504-utrecht-centraal-p...
Blusgas installatie te duur zeker?
yfrog.com/e4bnvej
mooi brandje toch wel
Jeroen Dop | 19-11-10 | 17:46
Nee, die bestuurders zitten nog vast in de trein.
@TheSmartAss | 19-11-10 | 18:04
Hoezo afwachten? Het is toch een feit dat er geen treinen rijden omdat er een seinwisselbedieningsgebouwtje in de fik staat/stond?
Sta je dan op vrijdagmiddag. Geh.
@Parsons | 19-11-10 | 17:56
Zal lastig gaan als de treinen niet rijden en je wilt van Oetregh naar pak em beet Leiden waar je woont.
@zeg maar jansen | 19-11-10 | 18:00
lol @ Noorderzon BV
@neemjemoederindemali | 19-11-10 | 18:02
Zo dan: twitter.com/#!/search/%23ns
@parsons: Ja, even afwachten of dat ook zo is. Maar als er echt maar 1 systeem zonder backups is dan is er toch iets goed mis!
Xandrino | 19-11-10 | 18:03 Nee, ik ben thuis. #veelleukerdanopeenstation
Alle (oa.) Bulgaarse zakkenrollerbendes naar 030. Chop! Chop! Gouden tijden nu.
zeg maar jansen | 19-11-10 | 18:00
wat een humor zeg, jij bent er zeker eentje van ProRail?
Hoe is het mogelijk dat een gebouw dat zo belangrijk is voor het grootste treinverkeersknooppunt van het land niet redundant is uitgevoerd?
@Parsons | 19-11-10 | 17:53
je link is wel een hoax.
Parsons | 19-11-10 | 17:58 Noorderzon B.V. schijnt het nog wel te doen.
Zie: Xandrino | 19-11-10 | 17:52
Gelukkig heeft ProRail. geïnvesteerd in een noodvoorziening , uhg
Die Provinciale Bobo's daar zullen toch geen statement hebben willen maken omdat ze aangevallen worden op hun profiteren? #kudtgrauw
@zeg maar jansen | 19-11-10 | 17:57
Ja precies. En ik zag net ook tweeps voorbij komen dat er geen bussen ingezet gaan worden?
*klaar zit voor #journaal
@neemjemoederindemali | 19-11-10 | 17:49
Een mountainbike voldoet ook prima.
www.illworld.com/!content/bike_chick_2...
Parsons | 19-11-10 | 17:56 Mooi! Als je niet in Utrecht woont. "Ga maar naar huis".
@brainsalad | 19-11-10 | 17:52
Elektriek verwarmde wissels denk ik.
Btw, waarom verbaast het me helemaal niet dat er weer iets met het spoor is, vanmorgen ook al een goederentrein ontspoort, slechte dag voor NS en dan moet de vorst nog komen, volgens mij kunnen ze beter standaard slaapzalen inrichten op alle stations.
NOS meldt dat reizigers op Utrecht CS naar huis worden gestuurd, omdat er geen treinen meer gaan rijden vandaag.
neemjemoederindemali | 19-11-10 | 17:52
LOL!
*kachel tandje hoger zet en journaal kijken gaat*
EPIC! +1
Totale chaos. Heerlijk. twitter.com/#!/Jop_H/status/5663361995...
neemjemoederindemali | 19-11-10 | 17:54 En het is al donker #nachttarief
@soepmetballenjongen | 19-11-10 | 17:51
Dat wordt dan fietsen mien jong.
@zeg maar jansen | 19-11-10 | 17:50
Taxichauffeurs wrijven zich in de handen, tenminste als de mercedes is voorzien van winterbanden.
Xandrino | 19-11-10 | 17:52 Dus vertrekken ging nog wel? Neem ook de noorderzon.
@ Jeroen Dop | 19-11-10 | 17:46
Toch heb ik net een half uur voor me uit staan staren op Leiden Centraal om vervolgens maar de bus naar een vriend te pakken. Hopend dat de treinen weer normaal gaan rijden.
@Jeroen Dop | 19-11-10 | 17:46
Hoax? twitter.com/#!/search/%23prorail #dagutniet
@HaanzonderkoP | 19-11-10 | 17:49
Iedereen die zo graag met de trein reist gaat maar lekker op het spoor liggen.
*stoel standje achterover zet, bier opentrekt en dikke peuk opsteken doet*
zeg maar jansen | 19-11-10 | 17:49 Joris had er niet lang voor nodig. Hij ligt in de bit-emmer.
Top die NS, loketten zijn al gesloten, al het NS personeel met de noorderzon vertrokken, nu staan er enkele duizend reizigers te wachten... NS zet niet eens bussen in shiteheads!
Slim terreurdaadje?
soepmetballenjongen | 19-11-10 | 17:51 Pomp je fietsbanden maar vast op dan.
relaisstation in de fik.. iets te veel stroomverbruik?? iets te veel slijtage?? vragen vragen
-weggejorist-
lion@night | 19-11-10 | 17:47 Herstel, Joris heeft 'm gezien.
Nou ik moet morgen naar Amsterdam!
Hanky74 | 19-11-10 | 17:49 Hoe? Denk je dat ik voor een gratis koffie van 't spoor een poosje in de file ga staan? Als ik een taximeter had viel er nog wat te verdienen.
Deze link dus.
www.fietsgigant.com/images/vanlimpurgh...
Moest "En al dat bluswater zal ook niet best zijn voor die computers" zijn. Excuses
In ieder geval hebben ze nu op Amersfoort CS gratis koffie en thee. Dus komt allen.
Stretchers naar Utrecht Centraal alstublieft!
lion@night | 19-11-10 | 17:47 Mannetje van weinig woorden. Joris zal hem zo wel zien.
BertBrussen
Maar dan wel een kekke elektrieke:
vanlimpurg.nl/overzicht.php?y=2010
En als dut bluswater zal ook niet best zijn voor die computers.
Een aanslag op de mobiliteit van Nederland.
Waar rook is rijden geen treinen.
Zoals ik al zei - een single point of failure faal. #prutselarij
Dat gaat leuk worden!
@Clabannic | 19-11-10 | 17:42
zo jongen,
je 3e hoog begaafd plempsel op Geenstijl.
man man man...
Hoax. De geparkeerde auto's zijn niet eens weg gehaald.
Dan kan Romero nog wel wachten met het aanschaffen van een OV chipkaart.
Zijn vriendin kan toch niet weg.
''Fietsen, eigenlijk zo slecht nog niet.''
Motorrijden stukken beter en sneller.
-weggejorist en opgerot-
Lekker dat onrendabelenvervoer... er is ook altijd wat mee.
REAGEER OOK