Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

België schaft zich af

negerkepis100def.jpgAlle frituurs worden vervangen door couscouskotten, Vlaamse karbonaden worden verboten, Manneke Pis (klik picca) wordt multicultureel omgekat, Suske en Wiske gaan Süsçe en Wasim heten. Tom Lanoye, Erwin Mortier, Dirk Bikkembergs worden opgehangen aan het Burj Atomium in Brussel. Sarah Bettens, Ann Wauters, Eva Pauwels worden gestenigd op het strand van Knokke El Heist. Er komt een minaret op het Belfort van Brugge en Arabisch en Pools worden de vierde en vijfde taal van het land. K3 krijgt een make-over en wordt B3. De IJzertoren wordt opgeblazen. Er komt een hele grote zwarte vierkante doos op de Grote Markt van Antwerpen, waar iedereen 1 x per jaar in een witte bouillonjurk omheen moet middeleeuwen. De watervallen van Coo worden doorgelust naar de Westelijke Sahara voor irrigatie-doeleinden. Aparte go-areas in Plopsaland voor mannen en vrouwen. Straatnamen die ethnische minderheden schokken, moeten worden verwijderd. De betaalde feestdagen moeten worden aangepast aan de multiculturele samenleving: Pasen, Hemelvaartsdag en Allerheiligen sneuvelen. De hoofddoek moet op school kunnen vanaf het vierde middelbaar en ook overal in de ambtenarij, behalve bij leger, politie en gerecht. De overheid én privébedrijven die overheidsaanbestedingen willen krijgen, moeten met tijdelijke quota voor etnische en culturele minderheden werken. Dit alles feestelijk op muziek gezet door Ibrahim van het Groenewoud met ♫ Vlaanderen Onderen ♫ (mirror) Amai, zuiderbuurkes...

Reaguursels

Inloggen

Vluchten kan niet meer

jadoei | 10-11-10 | 11:06

Het aangenaam je te leren kennen, onze man op GS van de frituur en Belgische gastarbeiderT Flatert .. ik ga terug naar Nederland na het lezen van dit bericht.
O Wacht, daar is het toch niet veel beter? mmz mmz?

SearchExpert | 10-11-10 | 10:28

De Steenweg naar Blankenberge zal wel gewijzigd worden in Stenigweg naar Mekka aan Zee (of Zwartberg).
Maar goed dat er nog een Jansens (in de Duitsche versie van Kuifje: Schultze) is.
i30.tinypic.com/10fbczn.gif

Geheimrat Schultz | 10-11-10 | 07:11

Die vreeeselijke Nrd-Afrikanies vonden het niet zo leuk in hun land,dus kwamen ze hierheen hun handje ophouden,makkelijker kan immers niet of toch??
Maar het moet hier toch weer een beetje op thuis lijken (Nrd.Afri.) gessellig Dus gaan we hier er een vreselijke puinhoop van maken.
Aardig gelukt vind je ook niet???

jadoei | 09-11-10 | 23:14

Zijn ze nu helemaal van den Zotten geworden daar? Ik zou als Vlaanderen maar gauw aansluiting bij Nederland zoeken want dit slaat wel alles. Overigens zou er in elke multicultiwijk een jodenstraat moeten komen; kunnen ze zich daar mooi aan ergeren.

wirbel010 | 09-11-10 | 20:06

Multicul betekende toch met zijn allen elkaar verdragen? Zij ons en wij hun? En niet wij ons aanpassen aan hun? Ja laten we een stap terug doen in de ontwikkeling en vrijheid van de mens omdat ze zich beledigd voelen... Nee nou wordt 'ie mooi!

Da was ik nie... | 09-11-10 | 19:12

een van de leden van de groep, en nog wel "de verslaggever", is professor kerkelijk recht aan de Katholieke Unversiteit van Leuven én senator voor de Christendemocratische partij, de heer Rik Torfs.
Update:= o gelukkig, het was maar een grapje van Torfs, beruchte lolbroek.
een van de twee voorzitters staat bekend als een intelligente, maatschappij bewuste vrouw. zal ook wel een grapje zijn.

jannnnn5591 | 09-11-10 | 18:45

Grappig, hoe meer Vlaanderen zich aanpast aan idioten hoe meer er gepraat wordt over solidariteit etc. De moslims passen zich niks aan, dat hebben ze maar al te goed in de gaten. De Belgen schaffen zich af, zoveel is wel duidelijk!

Widukinn | 09-11-10 | 18:32

In Zwitserland hebben ze een vliegveld dat heet 'Kloten'. Denk je nu echt dat ze die naam gaan veranderen als ik daar kom wonen? Integreren betekent vooral MEEDOEN!
's Ochtends op tijd je luie nest uit en je best doen om iets van je leven en de samenleving te maken - mét of zonder hoofddoek, mét of zonder geloof, halal of haram. Maar van dat gepamper wordt de samenleving zo onderhand doodziek. Letterlijk en figuurlijk.

PG4161 | 09-11-10 | 18:24

LOL! Briljant die pica!

Hobbykip | 09-11-10 | 18:16

in bijzijn van prins Filip de Winter

Roofje | 09-11-10 | 17:04

Evocatus | 09-11-10 | 13:19
het heel verdrietige is dat de namen van de (enkele) "vlamingen" in die groep nu bekend zijn. ik kan alleen stamelen "mijn god!"
er is geen schaamte meer. of zou dit een vroeg stadium van collaboratie zijn?

jannnnn5591 | 09-11-10 | 16:48

In en in triest wordt je van al dit gedoe.

brx | 09-11-10 | 16:42

Hoor ik daar Enoch Powell niet neuriën in de verte?

rootkapje | 09-11-10 | 16:35

Ik neem aan dat dit een grap is, anders kunnen we Belgie wel afschrijven. De linkse partijen zijn volgens mij erg blij dat Wilders maar blijft hameren op Islamisering i.p.v. Arabisering. Veel jonge Noord-Afrikanen en Arabieren zijn namelijk net zo gelovig als ik en gedragen zich dus gewoon idioot uit achtergrond en opvoeding.

Framoes | 09-11-10 | 16:26

Valt Limburg niet ook onder het Kalifaat Liege :')

heelo | 09-11-10 | 16:22

Geschokt na een straatnaam ?? Kunnen ze lezen dan ??

wielmoer | 09-11-10 | 16:10

Interculturele Dialoog? Dit lijkt me meer een islamitische monoloog.

Hommel | 09-11-10 | 16:08

von sokkenstopfen | 09-11-10 | 12:32
Na het bekijken van deze filmpjes word je echt doodziek.
België heeft de handdoek in de ring gegooid en heeft alles te danken aan het waardeloze bestuur in dat land.

lanex | 09-11-10 | 15:29

is dit een grap? zijn ze echt zo gek geworden in Belgie?

heb t rapport net ff doorgelezen....

kan het nog steeds niet geloven...

dutchy90 | 09-11-10 | 15:23

Die belgen zijn echt gek.
Ik had al dat idee, maar nu weet ik het echt zeker.
Het Vlaams Belang hoeft geen verkiezingsprogramma meer te schrijven. Bij de volgende keer pakken ze gewoon dit document en zetten er boven:
"Wij zijn tegen:"

Quacka | 09-11-10 | 15:11

Niks integreren, assimileren of optyften.

Blaat1984 | 09-11-10 | 15:04

Als Vlaming denk ik dat we hier nu wel efkes ne Geert kunne gebruike, maar nee in de plaats moeten we regeringen vormen met Di Rupo en zijn linkse vrienden. En dan klagen gulle Olanders over Cohen (sic)

Zingende Ronny | 09-11-10 | 14:38

kinderporno?

RooieDuif | 09-11-10 | 14:13

Schoorsteenveger | 09-11-10 | 13:35
Tja, dat is voor velen zo klaar als een klontje. Maar niet voor een deel van de beleidsmakers. Ik vind het werkelijk onbegrrijpelijk dat mensen nog dit soort voorstellen indienen, in een tijd waarin we beschikken over onnoemelijk veel voorbeelden uit de praktijk waaruit blijkt dat gelijkheidsdenken niet werkt (gelijkheid als resultaat, met streven naar gelijke kansen is tot op zekere hoogte niks mis) . Om nog maar te zwijgen van de bibliotheken vol met boeken waarin dit idee met de grond gelijk gemaakt wordt. Ik vraag me altijd af hoe zulke types leven. Je moet toch wel van alle informatiebronnen en andersdenkenden afgesneden zijn of een ernstige vorm van autisme hebben, om anno 2010 met deze waanzin aan te komen. Een ander woord heb ik er niet voor.

harry pikkel | 09-11-10 | 13:55

Het is lang een nooit hardop uitgesproken politiek geweest om meer migratie te wensen. Immers, men acht handen aan de bedden nodig nu dat de grijze golf eraan kwam en kon dat met liefdadigheid jegens derdewereld-mensen combineren. Deze pro-immigratie stroming wist de politiek aan hun zijde, zij het dat die politiek uit electoraal opportunisme daarover zweeg.
.
Een indruk van die denkwijze is hier te vinden:
www.trouw.nl/achtergrond/article327520...
.
"De internationale sprekers pleitten namelijk juist voor versoepeling van de immigratieregels en voor meer ruimte voor cultuurverschillen: de bestaande vrijheid van verkeer van goederen en kapitaal zou ook moeten gelden voor personen. Er werd een grote onevenwichtigheid vastgesteld tussen het recht van iemand om zijn land te verlaten en de enorme moeilijkheden die hij ondervindt om toegelaten te worden in met name westerse landen. Sommigen vonden zelfs dat het beheer van immigratie in handen moet komen van internationale en Europese organen, en uit handen moet geraken van populistische nationale politiek en wispelturige kiezers.
.
Hoezo emigratierecht?
.
Ik was benieuwd waarop dat idee van emigratierecht was gebaseerd en ging het vragen aan de hoofdspreker van de conferentie, de Duitse Elspeth Guild, hoogleraar Europees migratierecht aan de Radboud universiteit in Nijmegen. Elke burger mag zijn land verlaten, antwoordde Guild tijdens de pauze, daar hebben alle mensen recht op, maar waar moet de emigrant heen als hij nergens wordt toegelaten?"

fapowitz | 09-11-10 | 13:44

Fred Fantoomvoet | 09-11-10 |
euhhh, ff denken....
Varkensmarkt,Varkensstraat,Vrijheidsplein,Onze Lieve Vrouweplein en ga nog maar ff door....

lilluke halve hoan | 09-11-10 | 13:44

Zolang de kroegen geen sluitingstijd kennen, er daar geen rookverbod wordt ingevoerd en er geen surinami of bestorming van bosnegerts is in de belgische kroegen, moeten ze het daar allemaal maar zelf weten.

$T!n0 | 09-11-10 | 13:40

harry pikkel | 09-11-10 | 13:28
'Iedereen gelijk' betekent per definitie regressie, inderdaad. Maar gelijk waaraan? Daar kunnen de meningen nog sterk over verschillen. 'De middelmaat' bestaat niet, is altijd een middelmaat die beantwoordt aan een ideologie of op z'n minst een krachtsverhouding tussen ideologieën.
Wat wel erg vreemd is, is dat het gelijkheidsdenken hier gevaarlijk parallel loopt aan een ongelijkheidsdenken. Gedeeltelijk invoeren van Sharia, hoe miniem ook, introduceert een opdeling van het rechtssysteem.

Schoorsteenveger | 09-11-10 | 13:35

spaghettimonster | 09-11-10 | 13:23
Bedankt! machtig mooi citaat van onze Hugo de Groot.

Tja, voorts zullen de werken van Snouck Hurgronje uit de openbare bibliotheken geweerd moeten worden en Hans Jansen kan wel ophouden met boeken schrijven. Maar ik zie een mooie toekomst voor Tariq Ramadan, kon nog wel eens president van Europa worden of zo.
Ave, Evocatus

Evocatus | 09-11-10 | 13:32

Doelstelling van het rapport is 'iedereen gelijk'. En dan kun je lullen wat je wilt, dat bereik je wel met zulke maatregelen. Iedereen arm en achterlijk.

harry pikkel | 09-11-10 | 13:28

[Grinnik]Welke straat heette in Amsterdam vroeger de Stalinlaan? Nog daarvoor heette die straat Amstellaan[/Grinnik]
Ave, Evocatus

Evocatus | 09-11-10 | 13:27

Jan Passant mk2 | 09-11-10 | 12:57

Jij zegt het ik dacht het. Gelukkig is die cohen hier niet aan de macht zeg. Gelukkig laten wij hier in NL een ander geluid horen.

Voortaan op weg naar zuid frankrijk maar via duitsland dan ipv. door belgie heen. Voor je t weet heb je een paar geiten op je motorkap...

toedels Belgie, nog bedankt voor niks !

Tiresmoker | 09-11-10 | 13:24

Hugo de Groot, 1622

Alsoo daer is ontstaen een trotse wrede wet
Ontrent de roode zee door d’hand van Mahumed ...
Den onsen was altijd heel reyn en vroom van leven,
Daer Mahumet heeft rooff en overspel bedreven.

Je zal maar wonen aan de Hugo de Groot kade in Amsterdam-West en je straatnaam veranderd zien worden. Ik sta straks nergens meer van te kijken geloof ik.

spaghettimonster | 09-11-10 | 13:23

spaghettimonster | 09-11-10 | 12:56
'Vrijheidslaan', dat kan niet meer natuurlijk. en 'Van Goghstraat' is ook uit den boze. 'Mariahof' is godsonmogelijk, 'Lange Poten' kan eigenlijk ook niet meer.

Schoorsteenveger | 09-11-10 | 13:20

"de meerderheid van de bevolking zich moet aanpassen aan de verzuchtingen van de minderheden"
Wel heel mooi Nederlands, maar mijn god-nog-an-toe, sakkerloot! We moeten als de bliksem Vlaanderen annexeren om onze compatriotten te behoeden voor dit onheil. Maar goed een frisse burgeroorlog in België kan natuurlijk ook een oplossing zijn.

"De geschiedenis van de kolonisatie, de migratie en de verschillende vormen van discriminatie moeten een deel van het leerplan worden. Leraars moeten zich voor ons koloniale verleden excuseren."
Ik was vroeger schoolmeester en wil best vertellen over de geschiedenis. Buitengewoon noodzakelijk en totaal verwaarloost in de afgelopen 30 jaar. Dat was een schoffering van onze jeugd!
Maar godvergeme excuses maken? Zijn ze helemaal van de ratten besnuffelt. (Met excuses aan de ratten!) Een Vlaming die zo denkt moet voor straf het boek "La tyrannie de la peniténce. Essai sur le masochisme occidental" overschrijven en een Wallonier die zo denkt moet de Nederlandse vertaling "Tirannie van het berouw Essay over het Europese masochisme" neerpennen. Van Pascal Bruckner. Lezuh, dat boek!
Ave, Evocatus

Evocatus | 09-11-10 | 13:19

Bigi Bana Boy | 09-11-10 | 13:09
En als de minderheden hier met een groot geavanceerd leger waren gekomen, ons vervolgens veroverd hadden... dan had je helemaal gelijk.... maar helaas...

Writhen | 09-11-10 | 13:13

Parsons | 09-11-10 | 12:50
Nou, ik ben er klaar voor, want m'n handen jeuken om die linkse nekken om te draaien. Nu ga ik buiten in de kou even een nieuwe multiriem op m'n auto leggen, om zo een beetje af te koelen, want ik ben witheet van dit weerzinwekkende en tenenkrommende kutnieuws. Tot laterz.

von sokkenstopfen | 09-11-10 | 13:10

Ach, vroeger dansten we rond de heilige eik en bewezen we eer aan Wodan en Donar, tot ons via Rome een wezensvreemd geloof werd opgedrongen wat iets met een uitverkoren volk en een verloskundige te maken had. So what's new ?

Bigi Bana Boy | 09-11-10 | 13:09

@ An Die Arbeit: bedankt!

Bisschop Gijsen | 09-11-10 | 13:08

Met die feestdagen ben ik het wel eens. Pasen en hemelvaart e.d. Waarom niet gewoon elk jaar Bevrijdingsdag e.d.

Project Newt | 09-11-10 | 13:08

baronbreekijzer | 09-11-10 | 12:56

Inderdaad schokkend. Uit welke hoeken en op welke wijze de politiek correcte dhimmi's zich immer weer weten te manifesteren is op zich al verontrustend. Maar ja, discussie gaan ze niet aan, want er is een cordon sanitaire. En wel blaten over bukken en aanpassen van de meerderheid zodat de minderheid... tsja wat eigenlijk? Ze zijn echt knettergek.

NoMinister | 09-11-10 | 12:59

.. the horror. Wat ben ik dagelijks blij dat de staatsgreep van cohen mislukte, zo gaat je land er dus uitzien als je staatsgevaarlijke weldenkers op de knoppen laat drukken.

Jan Passant mk2 | 09-11-10 | 12:57

Straatnamen veranderen, dat doet nog het meest denken aan het communisme. Verkiezingen zullen heus wel zullen blijven maar democratisch genomen besluiten kunnen nu al ongedaan gemaakt worden, door EU, VN etc. Verder lees ik dat de mensenrechtenraad van de Verenigde Naties ervoor pleit om islamofobie strafbaar te stellen. Dat is VN. Zo'n Koreaans mannetje die vindt dat wij nazi's zijn. We staan erbij en we kijken ernaar. Ik geloof dat de Tsjechische president de enige is op hoog niveau die zulke dingen echt doorheeft en z'n poot dwars zet. En de Poolse natuurlijk, maar die is ineens doodgegaan.

spaghettimonster | 09-11-10 | 12:56

Toch wel schokkend dit. Met de kennis van nu zou men al lang beter moeten weten.

baronbreekijzer | 09-11-10 | 12:56

Massa immigratie als middel om iedereen nog meer flink onder de duim te houden.
Machiavella zou er trots op zijn.

Zzzzooooffff | 09-11-10 | 12:55

@von sokkenstopfen | 09-11-10 | 12:32
Ach, dat het gaat eindigen in geweld is mij al jaren duidelijk. Ik denk alleen dat we er iets minder lang op hoeven te wachten.

Parsons | 09-11-10 | 12:50

Wat een prachtig stukje objectieve journalistiek weer... Moeten we hier tegen zijn omdat hoofddoekjes immorreel zijn? Is het verbieden daarvan dat dan niet? Is het niet beter om niet de symbolen aan te pakken, maar religie nou niet gewoon te benoemen (!) wat het is en niet er omheen te blijven draaien omdat er nou eenmaal vrijheid van godsdienst is? Expose!!!! Ik geef een voorbeeld: vooral links Nederland heeft z'n mond vol met het begrip "solidariteit", maar het is gewoon een eufemisme voor "dwang". Vraag eens aan iemand die voor "solidariteit" is of ze jou de vrijheid gunnen om het er niet mee eens te zijn? Dan zeggen ze "ja natuurlijk!". Vraag dan.. vind je het ook goed dat ik naar die overtuiging moet kunnen handelen en geen belasting te betalen of dat er geweld op mij moet worden toegepast opdat ik toch belasting betaal. Als ze zeggen dat ik de vrijheid heb, dan ben je het in feite er over eens dat solidariteit iets vrijwilligs moet zijn (en dus beiden tegen dwang bent) en als ze voor geweld zijn stop je uiteraard met discussieren... maar ondertussen heb je wel "solidariteit" exposed... NU religie nog!

synchronicity | 09-11-10 | 12:48

dj airfix | 09-11-10 | 12:43
Met 'je' bedoel ik 'België', met 'De Verhevene' bedoel ik Allah.

Schoorsteenveger | 09-11-10 | 12:48

In goed Vlaams is dit rapport te classificeren als: "Dikke zever in pakskes!"

Max Bal | 09-11-10 | 12:46

Jaja, wij zijn als tamme ganzen, ook al wilt u niks meer slikken, wij douwen het door uw strot.
Ik bied hierbij alvast mijn kleinkinderen mijn excuses aan voor het niet eerder signaleren van het mislukken van de multiculturele samenleving en de teloorgang van de westerse welvaartsstaat.

komt dat schot | 09-11-10 | 12:45

Schoorsteenveger | 09-11-10 | 12:37
U bedoelt Pim F.? Of Ludo Coeck?

dj airfix | 09-11-10 | 12:43

Als die Belgen dan excuses gaan maken voor hun geschiedenis, kunnen de (nazaten van) de Moren, Turken en wat dies meer zij dan ook gelijk even hun verontschuldigingen aanbieden voor alle ellende die zij hebben aangericht?

The Flipside | 09-11-10 | 12:43

Eindelijk wordt België gekuisd
Nu maar hopen dat ze het in één keer goed doen

Islamofiel | 09-11-10 | 12:42

dj airfix | 09-11-10 | 12:30
Als je nog steeds geen fatsoenlijke draai kunt geven aan die eeuwigdurende taalstrijd, hoe kun je dan in 's hemels naam de pretentie én de illusie hebben dat je wél in staat bent om een accoord te bereiken met De Verhevene?

Schoorsteenveger | 09-11-10 | 12:37

Parsons | 09-11-10 | 12:18
Ik heb die docu al eens gezien, en je moest eens weten wat ik voor de rest allemaal door de jaren heen heb bekeken. Echt, daar wordt je niet vrolijk van.
Gelukkig is de waarheid op het internet te vinden, want de linkse media kijkt wel uit om de waarheid te vertellen omdat ze anders als racist worden weggezet, wat gewoon te triest voor woorden is, want de waarheid moet gewoon verteld kunnen worden. Echt, ik denk dan ook dat het geen 20 jaar meer gaat duren voordat er een burgeroorlog gaat komen, en als dat zover komt, dan hoop ik liever morgen dan over 20 jaar, want nu ben ik nog jong en fit genoeg om mee te vechten, en reken maar dat ik dan ook de landverkwanselende landverraders ga afschieten. Man, ik zit gewoon te koken op m'n stoel bij het lezen van dit in en in ziekelijke nieuws!

von sokkenstopfen | 09-11-10 | 12:32

Brussel staat al een poos in brand, maar geen Belg die dat hardop durft uit te spreken, laat staan iets aan de situatie te doen. Belgen hebben het zo druk met hun linkse hobby's (cordon sanitaire) en het vormen van een regering (het land is al tijden (be)stuurloos) dat er niks zinnigs meer van de grond komt. Sterker nog, men dacht dat een Vlaamse nationalist en een Waalse socialist samen een regering konden vormen. Hoe naief kun je zijn! In plaats daarvan besodemieteren Belgen en masse de belasting door zoveel mogelijk zwart te betalen (noem het corruptie), houden ze vast aan een ouderwetse vorm van rechtspraak (assisenjury) en schrijven de 'betere' kranten een zomer lang hun papier vol met verslagen over het zoveelste popconcert. Tussen alle bedrijven door dragen de Belgen trauma's mee over een reeks onopgeloste moordpartijen (Nijvel), een perverse kindermolesteerder en een seriemoordenaar (Fourniret) die hun gelijke op dees aardkloot zoeken. Tot overmaat van ramp zijn er ook nog de 'Ollanders' die Belgen met een zeldzame mix van minachting, wantrouwen en jaloezie tegemoet treden omdat, zo ervaren zij dat althans, deze hen in alle opzichten overtreffen (afgezien van bierbrouwen en pralines maken).

dj airfix | 09-11-10 | 12:30

Verstandig om alle aanbevelingen gewoon op te volgen. Op een gewapende strijd om deze aanbevelingen af te dwingen zit niemand te wachten. Die strijd verliezen we toch.

Bolle Wim | 09-11-10 | 12:28

@ Swarthoogt | 09-11-10 | 11:51
Ah, een beroepswetenschapper in de juridische hoek. Dat verklaart het. Die hebben vaak meer interesse in theorieën (kan je binnen je vakbroederschap zo kek punten mee scoren, goed voor je aanzien) dan in de praktijk.

baba4oog | 09-11-10 | 12:21

*nu werkelijk en konkreet verder aan zijn kompound op Schouwen bouwen gaat (mooi stukje grond gezien) en out*

widtvoet ® | 09-11-10 | 12:19

@von sokkenstopfen | 09-11-10 | 12:14
Ja, die zit nog even iets anders te bekijken.

http://www.youtube.com/watch?v=Ru0fiqO1tEA

Parsons | 09-11-10 | 12:18

-weggejorist-

Bloodzone | 09-11-10 | 12:18

Kunnen ze die boys (m/v) niet gewoon een veldonderzoek laten doen in midden Iran of zo? Een onderzoekje naar de culture invloed die de voortplanting van woestijnmieren heeft op de lokale beleving van de familiewaarden? Kost gauw twee jaar, zou ik zeggen.

xspalm | 09-11-10 | 12:17

Maar verder is het wel allemaal koek en ei in België.

http://www.youtube.com/watch?v=-inob20I_Y0&feature=player_embedded

Parsons | 09-11-10 | 12:16

Het Goede Doel zong al: "Ik heb getwijfeld over België".
Ik doe dat nu ook...

rechtvoorzijnraap | 09-11-10 | 12:16

@strikdewepstroper01 12:12

Geeft te denken over de nagenoeg rabiate weerstand bij partijen als de PvdA jegens kernenergie non?

widtvoet ® | 09-11-10 | 12:16

@ The Flipside | 09-11-10 | 12:07
We staan op een kruispunt in de geschiedenis.. Ik kan alleen maar hopen dat niet meer landen de weg van Belgie volgen. Voor zover ik kan zien is Nederland in ieder geval in staat geweest de discussie op te breken. Waar die gaat eindigen ben ik nog niet zo zeker van.

Parel van het Zuiden | 09-11-10 | 12:16

Parsons | 09-11-10 | 11:53
Ik zie dat nonkel frituur nog niet gereageerd heeft?

von sokkenstopfen | 09-11-10 | 12:14

OMG ik verhuis weer terug naar NL, NU!

dennisdemennis | 09-11-10 | 12:12

@Sliptong

Ik denk dat België blindelings het verdrag van Straatsburg (1975) uitvoert.
Nederland heeft dat toch ook altijd gedaan, als vanouds het braafste
jongetje van de klas. Het verdrag van Straatsburg in 1975 en Eurabia
heeft alles te maken met de oliekraan op te houden in ruil voor
massale moslim immigratie. In de jaren zeventig was dit korte termijn denken met
een economisch doel voor ogen. Je kunt je af vragen of de personen die destijds
hun goedkeuring hebben gegeven in Straatsburg ooit hebben nagedacht over
de lange termijn gevolgen voor Europa.
Onderwijs, media, politiek en wetenschap zouden voortaan samenwerken
om Eurabia uit te voeren. En dat doet onze Zuiderburen tot op de dag
van vandaag. Zie hun politieke correctheid en cordon sanitaire.
Gelukkig is de discussie in Nederland gaande sinds Bolkestein, Fortuyn
en Wilders.

Van mij mogen ze, België valt vanzelf in haar eigen multi-culturele mes.

strikdewepstroper01 | 09-11-10 | 12:12

@Lisa Lopez Left Eye : ik weet niet hoor, maar de laatste keer dat ik keek heette hier nog NEDERLAND respectievelijk BELGIE. En daar lullen we NEDERLANDS (ok, en additioneel ook nog Frans en Duits in Belgie, maar daar werken de Vlamingen aan). Hier lullen we dus GEEN arabisch, pools, russisch, swahilisch, of wtf dan ook. Dat dat volk hier zit vinden we geloof al meer dan genoeg 'cultuurverrijking'. Jij bent zeker ook weer zo'n vuile linkschhond met een uitkering uit de staatsruif?

BraterEnWood | 09-11-10 | 12:11

@Schoorsteenveger | 09-11-10 | 12:05
Dat laatste is waar. Geldt trouwens ook voor het Cohen interview hierboven.

Hoe langer dit soort idioten dit soort krankzinnigheid de samenleving in slingert hoe beter het is.

Ik verheug me dan ook stiekem al op uitslag van de PS verkiezingen in maart.

Parsons | 09-11-10 | 12:09

@Fred Fantoomvoet | 09-11-10 | 10:07

Ik woon zelf in de "Nogal Wat Hindoes Laan", vlak bij heb je het "Vele Joden Pad", en dat is weer een zijweg van de "Alle Moslims Weg". Misschien dat dat gevoelig ligt?

Opslag Medium | 09-11-10 | 12:08

Hebben ze in belgie wel eens naar Spock geluisterd ? The needs of the many outweigh the needs of the few... Het lijkt erop dat ze juist het tegenovergestelde doen. Nouja, live long and prosper als dat nog mag van de minority !

Lokitor | 09-11-10 | 12:08

@Parel van het Zuiden | 09-11-10 | 11:57
Tja, België geeft hier blijk van de betere "weg met ons" mentaliteit...

The Flipside | 09-11-10 | 12:07

Parsons | 09-11-10 | 11:53
Zegt genoeg, dunkt me. Hier wordt pijnlijk duidelijk hoezeer een 'redelijkheid' eenzijdig gedicteerd wordt, en hoezeer dit dictaat uit de pas loopt met wat er in de samenleving leeft.
Maar je kunt het van de positieve kant bekijken. Dit rapport zet de echte dialoog verder op scherp en maakt die onafwendbaar.

Schoorsteenveger | 09-11-10 | 12:05

@strikdewepstroper01 | 09-11-10 | 11:28
Zie zijn interview:

http://www.youtube.com/watch?v=7mHsCUkDsto

Parsons | 09-11-10 | 12:04

Ik voorzie trouwens gouden tijden voor het VB met dit soort berichten :)

Puddingbux | 09-11-10 | 12:04

De legers van Allah staan aan de poort en in plaats van de poort te barricaderen laten we ze een voor een binnen. Naast een lijn trekken moeten de Europeanen die verantwoordelijk zijn voor dit beleid een neqschot krijgen. En het sleutelwoord is olie. Geen olie meer nodig, geen inmenging van islamitische landen in ons Europa. Maar dat kost de elite te veel geld. Idioterie pur sang.

Sliptong | 09-11-10 | 12:03

OMG! Wat een belgenmop!

Puddingbux | 09-11-10 | 12:02

België? Bestaat dat nog?

Dafman | 09-11-10 | 11:59

Zeg me dat het niet zo is.

weesgegroet | 09-11-10 | 11:58

Even een quote die onwillekeurig opkwam bij het lezen van dit topic:

"We've made too many compromises already; too many retreats. They invade our space and we fall back. They assimilate entire worlds and we fall back. Not again. The line must be drawn here! This far, no further!"

Overigens vind ik dat we onze verworvenheden overal op het spel zetten. Niet alleen in de Europese landen zelf maar ook richting landen als USA, China.

Europa! wordt in hemelsnaam zelfbewust en sta voor je eigen identiteit, je invulling van de rechtstaat en heersende normen en waarden. Er valt niet veel te winnen maar wel heel veel te verliezen.

Parel van het Zuiden | 09-11-10 | 11:57

"hoogleraar aan de VUB – menswetenschappen / gender en diversiteit"
.
Nuff said.

fapowitz | 09-11-10 | 11:55

Maar de minimale leeftijd voor een sexuele relatie gaat omlaag. Dat dan weer wel...
A la Mohammed de pre-teen neuqert

DrVandy | 09-11-10 | 11:54

Die comments... http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1180295/2010/11/08/Pasen-en-Allerheiligen-niet-langer-betaalde-feestdagen.dhtml

Parsons | 09-11-10 | 11:53

Helemaal gestoord. Als je zoiets voorstelt dan ben je een anarchist of een marionet van het broederschap. Wat een gestoord beeld van je land ten faveure van migranten aan te passen. Ja, Belgie is dar- al-Islam.

Sliptong | 09-11-10 | 11:52

Voor meer interessante ideeen kunt u zich wenden tot
[email protected]

Swarthoogt | 09-11-10 | 11:51

Welk west europese land gaat het eerst naar de donder. Kunnen we daar op wedden?

aderkalkballenbroek | 09-11-10 | 11:46

Gert zal het vanaf nu zonder Haramson moeten doen.

kersenflap | 09-11-10 | 11:43

@TisNieZoMoeilijk | 09-11-10 | 11:23
Ongetwijfeld, maar dat duurt helaas nog even, voor ik dat kan testen...

An die ARBEIT | 09-11-10 | 11:42

Einde van de Domheid | 09-11-10 | 11:03
In NL goed uit het nieuws gehouden.:
"Volkert vd.G. heeft Pim vermoord om de moslims te beschermen"
'I shot Fortuyn for Dutch Muslims,' www.guardian.co.uk/world/2003/mar/28/t...

seven | 09-11-10 | 11:41

@Bakito | 09-11-10 | 10:39
jaha! als de chinezen met 1 miljard in 1 land kunnen, wat zullen wij dan zitten tobben in 78 verschillende eurostaatjes.
maken we de romeinen gewoon weer de baas in heel europa (lachen met die geinige silvio!), eten we alleen nog maar eenpansgerechten en communiceren we met gebarentaal. aan tien vingers heb je meer dan genoeg om alles duidelijk te maken.
ik steek er vast eentje in een dijk.

geurtje | 09-11-10 | 11:40

Kom regelmatig in Vlaanderen. Werk en woon in Rotterdam. Maar woon ook steeds vaster daar net tussenin. Op (korte) termijn definitief. Bizar wat een wereld van verschil er bestaat tussen pak 'm beet een Antwerpen en een Rotterdam en een eiland als Schouwen-Duiveland. Nieuwkomers daar passen zich aan. Betonen zich binnen geentijd waardig lid van de klub. Van de samenleving. En wanneer niet... worden ze weggeziekt. Meedoen of oprotten. Een prima devies.

*kompound op Schouwen nog verder uitbouwen doen gaat*

widtvoet ® | 09-11-10 | 11:39

An die ARBEIT | 09-11-10 | 10:31
Inderdaad, we zijn naiver in onze jonge jaren. Dat maakt het opdringen van links gedachtegoed door docenten en staatsmedia nog kwalijker.

sjongejonge123 | 09-11-10 | 11:38

Citaatje uit www.gva.be/dekrant/experts/johndewit/h...

"Marie-Claire Foblets, de co-voorzitster van het Verslagcomité, beklemtoonde dat het rapport ervan uitgaat dat de meerderheid van de bevolking zich moet aanpassen aan de verzuchtingen van de minderheden, maar slechts voor zover die redelijk zijn:

"Daarbij zullen bepaalde verworvenheden, die wij als definitief voor onze vrijheid ervaren, moeten worden herbekeken: de neutraliteit van de openbare diensten, het schrappen van religie uit burgerlijke zaken (vermoedelijk zoals dat in Engeland gebeurt, waar shariarechtbanken kunnen beslissen over allerlei burgerlijke aangelegenheden zoals echtscheiding, nvdr)…"

Wie dit 'verslag' leest denkt voortdurend "Ach, een belgenmop":
Maar nee, het is bloedserieus ... wie het uit heeft vraagt zich nog maar één ding af: Moet het de galg zijn, het vuurpeleton, de guillotine of toch maar de garotte, als zijnde het meest passend ?

Behaard smaalkopje | 09-11-10 | 11:38

Einde van de Domheid | 09-11-10 | 11:03
Volkert? Die is anders pro multikul, dus die zie ik dat niet doen.

von sokkenstopfen | 09-11-10 | 11:37

Hannibal ad portas

homunculus | 09-11-10 | 11:36

@sjongejonge123 | 09-11-10 | 11:19
Leuk boe-enne-hoe plempsel, maar nog steeds geen indoctrinatie, gewoon de onwetende, naïeve opvattingen uit die tijd.

in·doc·tri·na·tie de; v -s systematische beïnvloeding met het doel eigen ideeën kritiekloos te laten aanvaarden.

Waar maak je uit op dat dit systematisch gebeurde, vanuit de overheid of welke instantie dan ook?
Men zat er gewoon langs, dat begint men nu eindelijk in te zien. Punt.

An die ARBEIT | 09-11-10 | 11:35

aiaiai belgica... wanneer zouden ze er achter komen dat ze hun tijd heul ver vooruit zijn (en het dus heul erg niet gaat werken?) dat worden de problemen van nederland x 10!

snap dat dan! | 09-11-10 | 11:34

seven | 09-11-10 | 11:33
Had jij dezelfde leraar maatschappijleer als ik?

sjongejonge123 | 09-11-10 | 11:34

@The Evil One | 09-11-10 | 11:28
U heeft een punt; in die landen en culturen geldt de macht van de achterlijkheid...

The Flipside | 09-11-10 | 11:34

Wat heeft mijn (linkse) maatschappijleraar een ongelijk gehad, en ondertussen de critici zoals toendertijd Bolkestein maar tijdens de les zwart maken en leerlingen die daarna nog steeds durfde aan te geven rechts cq liberaal te zijn als 'fout' weg te zetten. Je gunt zo'n man nu na z'n pensioen gewoon een kleurrijke wijk. ;)

seven | 09-11-10 | 11:33

Kernprobleem:
"... dat het rapport ervan uitgaat dat de meerderheid van de bevolking zich moet aanpassen aan de verzuchtingen van de minderheden, maar slechts voor zover die redelijk zijn. Daarbij zullen bepaalde verworvenheden, die wij als definitief voor onze vrijheid ervaren, moeten worden herbekeken..."
Er is een commissie die zich het recht voorbehoudt om vooraf te beslissen welke verzuchting van een minderheid redelijk is en welke niet redelijk is, en wat bijgevolg moet worden herbekenen en wat niet moet worden herbekeken, terwijl tegelijkertijd de verzuchtingen van de meerderheid als niet bestaand of irrelevant worden bestempeld. Het is eenrichtingverkeer.
Een werkelijke dialoog is er een waarbij de verzuchtingen, alle verzuchtingen, evenveel kans krijgen toewerken naar een 'redelijkheid' waarin eenieder zich kan vinden. En dat is niet bepaald de redelijkheid die door openbaringen wordt aangebracht.

Schoorsteenveger | 09-11-10 | 11:32

De Belgen waren altijd al veeeeel verder dan wij. Allah oe Hakbar!!!!

helmpie | 09-11-10 | 11:31

@Pouline | 09-11-10 | 10:37
Ik ben bekend met alle plaatsen die Googlemaps in kaart heeft gebracht.

illuvatar | 09-11-10 | 11:30

Dan is wat journalist Arthur van Amerongen heeft geschreven in zijn boek 'Brussel Eurabia' toch uitgekomen.

Eerst was van Amerongen een fan van de islam en een overtuigd multi-culti
totdat hij inzag hoe diep de politieke islam en de extremisten al zijn
geworteld in de hoofdstad van Europa.

(Brussel: een wonderlijk amalgaam van peepshows, peeskamers, frituren, kebabzaken, slijterijen, staminees met zatte hoerenlopers, islamitische boekhandels en illegale moskeeën. De islam woekert en gedijt hier, als een roos op een mestvaalt.)

(Sinds jaar en dag is de hoofdstad van Europa een bolwerk van moslimextremisten. Arthur van Amerongen dook een jaar onder in dit gevreesde milieu: hij ging wonen in de Marollen en schreef zich in aan de Al Khairaacademie in Brussel. Daar studeerde hij islamitische theologie, samen met bebaarde Marokkaanse jongens en gesluierde meisjes die godsdienstonderwijzer willen worden. Iedere dag oefende hij de salat, het gebed, en de woedoe, de rituele reiniging die daaraan voorafgaat. Hij at halal, werd geheelonthouder en was hard op weg een vrome moslim te worden. Alles verliep voorspoedig, tot hij op pijnlijke wijze met zijn verdrongen calvinistische geloofstrauma werd geconfronteerd.)

Brussel Eurabia is een boek dat gemakkelijk leest, en je word gedurende
het verhaal geconfronteerd met het feit dat er te veel is toegegeven
aan de politieke islam en extremisten in Brussel.

strikdewepstroper01 | 09-11-10 | 11:28

bruine kikker | 09-11-10 | 11:26

deze keer wonen ze al hier ;)

Shammyme | 09-11-10 | 11:28

The Flipside | 09-11-10 | 11:25

Democrasie is niet Egypt/Syrie/Maroc/Saudi kulturrr... je weet zellufff

The Evil One | 09-11-10 | 11:28

Staat er in het eindrapport ook maar een woord over wederkerigheid ?
Dus hoe Islamitische landen met westerse of niet-islamitische bevolkingsgroepen zou moeten omgaan ?
Niets dus.

Pierus | 09-11-10 | 11:26

Het CDA 10.08: Het waren wel de Polen die de sultan weg gejaagd hebben bij het beleg van Wenen. De Nederlanders deden toen gouden zaken met die Turken en van Skandinaviers was helemaal geen sprake toen. Alleen Duitsland (tenminste toch Beieren) stond paraat met zijn huurlingen om de Oostenrijkse keizer te helpen.

bruine kikker | 09-11-10 | 11:26

@En wij (blanke jongeren) dan? Wij mogen geen vakantiebaantje meer hebben?
Hero | 09-11-10 | 10:13

Nee Hero, dat mag je niet. Wen er maar vast aan. Das het lot van de blanke man in de EU... ondergeschikt aan alles wat hier eigenlijk niet thuis hoort van origine

lovekila | 09-11-10 | 11:25

Het verdriet van België deel zoveel.

watergeus | 09-11-10 | 11:25

Oftewel: laten we de meerderheid discrimineren, zodat de minderheid haar zin krijgt... en ik altijd maar denken dat democratie de macht van de meerderheid was...

The Flipside | 09-11-10 | 11:25

De Spanjaarden, Italianen, Chinezen etc hadden nooit een probleem met het Westen an sich en integreerde zich snel en omarmde vaak zelfs de vrije samenleving. Waarom lukt hetzelfde vooral de moslimbevolking niet? Staat deze religie zo vijandig tov de vrije samenleving? De immigranten moeten individueel bedenken of het systeem waaruit ze niet voor niets vertrokken echt hier willen introduceren. Het groepsdenken van vaak streng-islamitische allochtonen maakt uiteindelijk ieder individu tot slaaf van een lang achterhaalt systeem.

seven | 09-11-10 | 11:23

Belgie is een historische faalstaat. Opgericht om fransiljons en Franse belangen te beschermen. Eerst Leopold II die ca. 4 miljoen meer doden op z'n konto heeft dan Hitler... een systematische onderdrukking van alles wat Vlaams (=Nederlands) was. En nu dan dit... ach we hebben Vlaams Belang nog en dit soort nieuws drijft ook meer mensen naar de rijen van Voorpost. Zien we straks de eenwording van Dietsland (voor niet ingewijden, Groot Nederland), met aan de kop Luc Vermeulen & Greet Wilders.

Wat ben ik blij dat ik daar niet meer woon!

blackpeace | 09-11-10 | 11:23

sprakeloos

robterdam | 09-11-10 | 11:23

@An die ARBEIT | 09-11-10 | 10:41
En een goeie borrel erin helpt niet?

TisNieZoMoeilijk | 09-11-10 | 11:23

Maar het staat Rene Danen en co. vrij ook in Nederland deze "dialoog"aan te gaan, goede reclame om tot 76 zetels voor ome Geert te komen lijkt mij.....

The Evil One | 09-11-10 | 11:22

Is het al 1 April? Hoe kunnen ze hier geld aan uitgeven?

reade romke | 09-11-10 | 11:22

The Evil One | 09-11-10 | 11:12

Het NVA lijkt me ook geen partij die een voorstel als deze zou accepteren. Als ze de politieke problemen in het land nog verder willen vergroten moeten ze vooral met voorstellen als deze komen. Ik geloof nooit dat dit ook daadwerkelijk doorgevoerd zou worden...

Shammyme | 09-11-10 | 11:22

Landverraders werden in oorlogstijd tegen de muur gezet. Ik zou het bijna goedkeurend toestaan..

Der alte Fritz | 09-11-10 | 11:21

Ook TV moet zich aanpassen: Villa Vanthilt wordt Theehuis Asilah

Zaldiar | 09-11-10 | 11:21

An die ARBEIT | 09-11-10 | 11:15

VRT (Ketnet) op zondag (toets 9 afstandsbediening is verkleurd hier).

dandaan | 09-11-10 | 11:21

Generaal Pardon | 09-11-10 | 11:17

Let op de laatste zin uit mijn reaguursel, de opdrachtgeefster is van de Waalse Christen Democraten, en gezien de huidige staatsrechtelijke status van België (geen regering mogelijk) is het niet ondenkbeeldig dat dit ooit tot stemming gebracht wordt.

The Evil One | 09-11-10 | 11:20

An die ARBEIT | 09-11-10 | 10:57
Kernenergie was slecht. Punt uit. Janmaat was slecht, verdiende een aanslag. Punt uit. Snelwegen aanleggen was slecht. Palestijnen ontzettend zielig. Alles in Afrika ontzettend zielig. En het was allemaal onze schuld.
Vreemde culturen, vooral uit islamitische landen, o wat bijzonder toch allemaal. Sprookjesachtig. En zo gul, en gastvrij. Je kon daar tenminste altijd mee eten, in tegenstelling tot bij die zuinige Hollanders met dat ene koekje bij de thee. Dat die zuinige Hollanders belasting betalen om voor iedereen mee te kunnen betalen mag geen naam hebben. Sterkste schouders enzo. Dan was de Hollander wel sterk genoeg.
Ik noem het indoctrinatie.

sjongejonge123 | 09-11-10 | 11:19

The Evil One | 09-11-10 | 11:05
Noem het een Belgen-mop. Mijn ontbijt kwam spontaan naar buiten bij het lezen van dit huh ja hoe noem je dit nu eigenlijk..........!

psycho_3 | 09-11-10 | 11:18

dandaan | 09-11-10 | 11:10

Honden met een vuist in hun reet zijn minder dan varkens en honden. Bovendien is de relatie tussen Samson en Gert uiterst haram, dus ja S&G wordt verboden en vervangen door HamasTV.

The Evil One | 09-11-10 | 11:18

Dialoog is een ander woord voor overgave, ook wel submission genoemd... Die Vlamingen gaan dat echt niet doen mannen...

Generaal Pardon | 09-11-10 | 11:17

Goeie deal van een failliet land; aankloppen bij de rijke olie staatjes.

dubbert | 09-11-10 | 11:17

@Braakbal 11:13

Ik ook. Ken je die van die vier haatmigranten die naar Belgie gingen? Nou, het bleken er vierhonderdduizend te zijn.

widtvoet ® | 09-11-10 | 11:17

@dandaan | 09-11-10 | 11:10
Wordt dat nog uitgezonden dan?

An die ARBEIT | 09-11-10 | 11:15

Ja goeie mop ik ken er nog 1.

Braakbal | 09-11-10 | 11:13

Shammyme | 09-11-10 | 11:08

Het Vlaams Belang doet het helemaal niet zo goed, men is massaal geswitcht naar de NVA een Vlaams Regionalistische doch geen verholen racistische partij. Maar dit zal over Filip Dewinter's dead body gaan, dat is duidelijk. Kan me in Nederland behalve Rene Danen en Rabeaeaaeaeaeaea niemand voorstellen die met zulkt "dialoog" en dito voorstellen komt. Dit is echt het meest achterlijke multi-culti onzinvoorstel wat ik ooit heb gelezen. Mocht dit ook in NL worden voorgesteld, dan wordt het ook over my dead body ingevoerd. En let wel die mevrouw die er opdracht toe gaf is van de CDH de Waalse Christen-Democraten.

The Evil One | 09-11-10 | 11:12

Leuke voorstellen. En dan ronden we het af door Flip Kowlier tot minister van taal te maken.

acac | 09-11-10 | 11:12

Negerke pis, hehe!

st3f.eu | 09-11-10 | 11:12

Met andere woorden: de belgische autochtone medemens moet zich kapot schamen dat hij uberhaupt bestaat!Hij is een racist, hij discrimineert en is de grote boze wolf!Het zielige allochtone slachtoffer moet daartegen worden beschermd dmv: les op school hoe verschrikkelijk Belgie is,leraars moeten zich voor ons koloniale verleden excuseren.Levensbeschouwelijke tekenen en aanpassingen moeten overal worden toegelaten,minderheden moeten worden voorgetrokken op de arbeidsmarkt,christelijke feestdagen moeten worden afgeschaft,er moet een museum voor migratie komen,en ga zo maar door.Dit alles laat alleen maar zien dat bepaalde buitenlandse groepen zich nooit zullen integreren, en alleen hun eigen zin willen doordraven zodat het er net zo aan toegaat als het land waar ze vandaan kwamen.

Julia | 09-11-10 | 11:11

Begrijpend lezen blijkt steeds moeilijker. Deskundige John de Wit stelt al in de eerste alinea van zijn 'bedenkingen' dat de methode waarmee deze aanbevelingen tot stand zijn gekomen, betwistbaar is. België schaft dus niet zichzelf, maar serveert deze multiculturele zeurkousen af.

Pincoffs | 09-11-10 | 11:11

Lijkt we een bananen republiek daar. Gaan Samson en Gert nu ook uit elkaar? "voorbereiden op slechte nieuws voor mijn kinderen doet".

dandaan | 09-11-10 | 11:10

Bij Refdag worden ze ook langzaamaan wakker. Citeren inmiddels met instemming Berman en Hirsi Ali en halen uitgebreid Rob Gleave, de engelse Hans Janssen, aan:
www.refdag.nl/nieuws/de_westerse_bijdr...

Schoorsteenveger | 09-11-10 | 11:10

Geef 't nog een krappe generatie in (West) Europa eer de bom barst. Alle ingredienten tbv. het recept voor een burgeroorlog zijn inmiddels aan 't mengen. Bizar dat men het zover heeft laten komen.

widtvoet ® | 09-11-10 | 11:08

Ik geloof nooit dat een voorstel als deze er ooit door komt in een land waar partijen als het Vlaams Belang al jaren goed doen...

Shammyme | 09-11-10 | 11:08

kom er net vandaan, pinnen kan daar ook niet meer. alle bancomaten zijn leeg.

ganzo | 09-11-10 | 11:08

U publiceert, wij reaguren: de mensen die dit verzinnen en hier achter staan mogen figuurlijk een nekschot krijgen. Al hoop ik dat dit een grap is, een 9 november grap, dit moet een grap zijn, 90% van je culturele identiteit weggeven t.b.v. die &[email protected][email protected][email protected][email protected]?, dit moet gewoon een grap zijn!!!!

The Evil One | 09-11-10 | 11:05

@ mezelf
-m

Verhip | 09-11-10 | 11:05

-weggejorist-

WJ85 | 09-11-10 | 11:05

Typies gevalletje van Stockholm syndroom denk ik. Hoe kan je bij je volle verstand die maatregelen voorstellen..

Azrael12 | 09-11-10 | 11:04

"Sammenvatting"
Het einde van paragraaf 1 van dit krantenartikel en het begin paragraaf 2:

"* Sociale woningen moeten ruimer worden, zodat gezinnen met veel kinderen er makkelijker in kunnen.

* Er zijn meer terreinen voor woonwagenbewoners nodig en de wet die zegt dat woonwagenbewoners niet langer dan 48 uur ergens mogen verblijven, moet worden afgeschaft.

2. BEDENKINGEN
2. 1. De vraag rijst of dit echt wel een interculturele dialoog is. Waar blijft de dialoog met de autochtonen en meer bepaald met de autochtone tegenstanders van de multiculturele samenleving? Dit rapport lijkt te veel op een eisenpakket van culturele en ethnische minderheden. Het is bovendien uitdrukkelijk gebaseerd op wat deze minderheidsgroepen zelf als problematisch ervaren, ongeacht of dat feitelijk zo is. En dat is betwistbaar als methode."

Verhip | 09-11-10 | 11:04

Immigranten moeten weten dat als ze emigreren ze hun cultuur achter zich laten en in een andere cultuur zaken zijn waar ze aanstoot aan nemen. Integreren is ook amputeren van lange tenen.

p3xxx | 09-11-10 | 11:04

von sokkenstopfen | 09-11-10 | 11:00
Volkert.

Einde van de Domheid | 09-11-10 | 11:03

Edit: Nu dooft het licht. Ik dacht altijd dat Joegoslavische toestanden hier nooit zouden voorkomen maar ik ben bang dat ik die toch nog ga meemaken.

Fietstas | 09-11-10 | 11:03

"Vladimir Konstantinovitsj Boekovski (Russisch: Владимир Константинович Буковский; Belebej (Basjkirostan), 30 december 1942) is een voormalige Sovjet-politieke dissident, auteur en politiek activist.(...)aanvullend op zijn kritieken op de Sovjet-regering, nam hij wat hij noemde de "Westerse onnozelheid en goedgelovigheid" op de korrel, een gebrek aan weerstandsvermogen van het Westerse liberalisme tegen allerlei communistische misbruiken en wantoestanden.(...)coördinatiecentrum ging vormen voor dissidenten en democratiseringsbewegingen die het communisme in hun land wilden uitschakelen. Het organiseerde protesten in communistische landen en ageerde tegen westerse financiële bijstand aan communistische regeringen. Het vormde een belangrijke rol in de coördinatie van de oppositie die effectief bleek in de afbraak van het communisme" nl.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Boekovs...

seven | 09-11-10 | 11:01

@ Bibbel | 09-11-10 | 10:58

Zelfs als er duizenden zinnen omheen staan die wel hout snijden is het schokkend dat er mensen zijn die dit soort voorstellen op papier durven zetten.

Als je dit doorvoert betekent dit het einde van het verlichte westen!

Fietstas | 09-11-10 | 11:01

Prima toch?
Maak van België een Europese heilstaat voor minderheden. Dan kunnen die hier zitten (o.a. uit Gouda) daar heen geplaatst worden.

Boomschade | 09-11-10 | 11:00

GS kijk wel uit met het hebben van dat soort pica's op je server. Je hebt zit zo in het gevang met D66 rechters die het OM aansturen op vervolging.

reageerbuis | 09-11-10 | 11:00

Om even met een van de woorden van wilders te spreken, "knettergek!"
Verder moet dit wel een hoax zijn, zo niet, dan mag er van mij een moordenaar opstaan die degene die deze zieke plannen bedacht heeft afschiet, want dit is gewoon te bezopen voor woorden. En anders zouden de belgen de regering de oorlog moeten verklaren, want deze zieke plannen mogen nooit geen doorgang vinden, want dat zou niet alleen het einde van belgië betekenen, maar ook het begin van het einde van de rest van westeuropa, en dat moet ten koste van alles tegengegaan worden. Ik hoop dan ook dat dit een slechte grap is, want anders is dit echt de druppel, en mag van mij echt een oorlog gaan uitbreken, want als deze plannen in belgië werkelijkheid zouden worden, dan zal de rest van europa
snel volgen, en deze nachtmerrie moet daarom snel de kop ingedrukt worden, en van mijn part de bedenkers als landverraders tegen de muur gezet worden, want diens zieke hersens zijn echt beyond repair!

von sokkenstopfen | 09-11-10 | 11:00

-weggejorist-

WJ85 | 09-11-10 | 10:58

Stukje citeert de lezing van een krant, niet het rapport zelf. Zal dus wel weer drie zinnen zijn naast honderden andere die misschien wel hout snijden. Maar dat weten we nu niet. Altijd lastig, zelf iets lezen.

Bibbel | 09-11-10 | 10:58

@Bakito | 09-11-10 | 10:39
Dit lijkt mij een uitstekend initiatief.

Fred Fantoomvoet | 09-11-10 | 10:58

heeft is geeft...

An die ARBEIT | 09-11-10 | 10:57

@sjongejonge123 | 09-11-10 | 10:38
Je kan een kip ook een koe noemen, maar dan heeft het beest nog geen melk...

An die ARBEIT | 09-11-10 | 10:57

@Bos Hout | 09-11-10 | 10:53
het staat je uiteraard geheel vrij om te gaan werken op dat soort dagen.

Overigens is Pasen veel ouder dan het christendom, is een lentefeest.
Kerstmis werd voor het christendom gevierd als Midwinter feest.

Jan Kaas | 09-11-10 | 10:56

Het is gelukkig nog maar een plan met aanbevelingen van een eenzijdig samengestelde commissie.

Maar goed, er zijn vreemdere dingen gebeurd onder het motto van de multiculturele onderdrukking van de meerderheid.

vraagstaart | 09-11-10 | 10:55

-weggejorist-

de schaamte voorbij | 09-11-10 | 10:54

Kerstmis, Pasen en Hemelvaart zijn gebaseerd op een sprookje, dus om dat in de wet vast te leggen is altijd al raar geweest.

Bos Hout | 09-11-10 | 10:53

Loopt naar kast zoekt bruin hemd en lang mes nu nog wachten op de nacht.

Trompeter | 09-11-10 | 10:51

@Bisschop Gijsen | 09-11-10 | 10:43
Ach, op dat punt duurt het allemaal toch niet lang meer.

Gewoon lekker gaan slapen, gaat het allemaal vanzelf weg...

An die ARBEIT | 09-11-10 | 10:49

Nou.. we kunnen er dus op wachten dat we een flinke instroom van autochtone frietbakkers kunnen verwachten als dit gaat gebeuren, maakt niet uit hoor! kom er maar bij, zolang je Vlaming bent hebben wij nog wel plek in oost Nederland.

deraderendraaien | 09-11-10 | 10:49

@Bakito | 09-11-10 | 10:46

Ja hallo, wat ken ik daar nou aan doen!

Biff Eagleburger | 09-11-10 | 10:48

wauw, ze bestaan nog,
de mulitculti utopisten, de excuus-blanken, de grachtgordel-cultuurpessimisten, de ik-ben-slecht-want-ik-ben-blank intellectuelen, ze zijn alleen naar belgie verhuisd.
Arme belgen....

Jan Kaas | 09-11-10 | 10:48

Is dit een zieke grap ofzo?

Julia | 09-11-10 | 10:47

Over de Christelijke feestdagen. Die vieren we niet (alleen) omdat we allemaal zo vreselijk kerkelijk zijn; die hebben we ook omdat ze onze traditie zijn. Zo is Pasen een aan het Christelijk geloof aangepast feest dat zowel in het Engels als in het Duits nog gewoon zijn heidense naam heeft en is Kertsmis ouder dan de Christelijke traditie in Europa.

fapowitz | 09-11-10 | 10:47

* bikkembergs met veters aan elkaar knopen doet en aan de wilg hangT *

Ashtrey | 09-11-10 | 10:47

@Prof.Hakkabar | 09-11-10 | 10:44
FYI Hakki, België is best dichtbij....

An die ARBEIT | 09-11-10 | 10:47

Biff Eagleburger | 09-11-10 | 10:43
Het is wel de bedoeling dat iedereen meedoet, zeker degenen met een overschot aan kwaadaardig testosteron.

Bakito | 09-11-10 | 10:46

Lekker boeiend wat er in Belgie gebeurt...

Prof.Hakkabar | 09-11-10 | 10:44

@Bakito | 09-11-10 | 10:39

Dat hebben we in de jaren '60 al geprobeerd en toen zaten de Amerikanen ineens in Vietnam.

Biff Eagleburger | 09-11-10 | 10:43

Bij wijze van compensatie aan de voormalig onderdrukte negerts
zullen de opstellers van dit rapport in de Kongolese mijnen tewerk gesteld worden

Tobi | 09-11-10 | 10:43

Het ergste is dat als je op sterven ligt en je jezelf realiseert dat je altijd hebt zorgen gemaakt over de verkeerde dingen.
En dat de mensen dan ook nog eens geen tijd hebben om op je begravenis te komen...
*Is weer behoorlijk depressief vandaag*

Bisschop Gijsen | 09-11-10 | 10:43

@TisNieZoMoeilijk | 09-11-10 | 10:38
Ontzettend rotte bui, al 4 nachten amper geslapen.

De eerste vrijwillig en daar houdt het op....
Sorry...

An die ARBEIT | 09-11-10 | 10:41

@ verraad van links | 09-11-10 | 10:28
De roep om een Nelson Mandelaplein was er reeds begin jaren '90. Echter werd het toen tóch maar – proest – het Marie Heinekenplein.

Pa Cartwright | 09-11-10 | 10:41

Die commissie in Fritonië beschouwt culturele en ethnische minderheden in de context van "Redelijke aanpassingen" dus als gehandicapten. Ben benieuwd of de culturele en ethnische onderheden daar blij mee zijn.

baba4oog | 09-11-10 | 10:41

Kut, dacht ik weg te zijn uit Nederland, beginnen ze in 0032 met die onzin! Denk alleen niet dat dit snel gaat gebeuren: er is hier al meer dan een half jaar geen federale regering, dus die wetten erdoorheen krijgen wordt lastig... hopelijk!

Tim | 09-11-10 | 10:40

Het hele concept van staten, grenzen en volkeren is niet meer van deze tijd. Laten we collectief aan de LSD gaan en verbroederen. Gewoon omdat het kan.

Bakito | 09-11-10 | 10:39

@GeniusIsBorn;NotPaid | 09-11-10 | 10:37
Het grappige is dat er in Amsterdam West meer meisjes met hoofddoek rondlopen dan op een marktplein in Marokko. Of nee, correctie. Het trieste is etc.

Fred Fantoomvoet | 09-11-10 | 10:39

@An die ARBEIT | 09-11-10 | 10:32
Je hebt er zin an vandaag he..

TisNieZoMoeilijk | 09-11-10 | 10:38

GeniusIsBorn;NotPaid | 09-11-10 | 10:34
Niet zo dom praten. Zo ben je geen haar beter dan de makers van het rapport. Marokko is in ieder geval in de grote steden dermate modern dat menig Marokkaan hier in Nederland daar nog een puntje aan kan zuigen.

Pouline | 09-11-10 | 10:38

An die ARBEIT | 09-11-10 | 10:36
Jij noemt het maar zoals jij het wil noemen, ik noem het indoctrinatie.

sjongejonge123 | 09-11-10 | 10:38

Fred Fantoomvoet | 09-11-10 | 10:36

geldt amsterdam west niet als Marokko?

GeniusIsBorn;NotPaid | 09-11-10 | 10:37

Dit 'Eindverslag van de Interculturele Dialoog' is geen eindverslag, heeft niets met een dialoog te maken en weinig met intercultureel. Het is een tussenstand van een duoculturele monoloog. Het zijn dictaten die eenzijdig aan de belgische samenleving worden opgelegd ten faveure van de gevoeligheden van de aanhangers van één monotheïstische godsdienst, het is een knieval voor De Verhevene, een jammelijk falen van het westerse denken dat opnieuw geen antwoord lijkt te hebben op een gebiedende Godheid.

Schoorsteenveger | 09-11-10 | 10:37

dom gel*l leidt tot meer dom gel*l. wanneer de regenten alleen nog met zichzelf bezig zijn krijg je uiteindelijk dit soort zelfbevuilende uitwassen. lijkt toch echt op de nederlanden zo rond 1787

minimá-armezusvan.. | 09-11-10 | 10:37

illuvatar | 09-11-10 | 10:31
Ah, u bent ook bekend in het wonderschone Thuredrith?

Pouline | 09-11-10 | 10:37

Ja, laten we ook een feestdag inlassen voor het WEDERZIJDS respect.

sjongejonge123 | 09-11-10 | 10:37

@GeniusIsBorn;NotPaid | 09-11-10 | 10:34
U bent waarschijnlijk nog nooit in Marokko geweest, kan ik uit uw plempsel opmaken.

Fred Fantoomvoet | 09-11-10 | 10:36

@sjongejonge123 | 09-11-10 | 10:32
Hou toch op man, indoctrinatie is een veel te groot woord.
We hebben gewoon een hele tijd overwegend linkse mensen in de samenleving gehad, waarom moet het dan meteen indoctrinatie worden genoemd?
Populististisch geroep.

An die ARBEIT | 09-11-10 | 10:36

Heeft België ooit bestaan dan ?

Ratzing. | 09-11-10 | 10:34

Maar als ik zonder hoofddoekje in Marokko rondloop word ik uitgemaakt voor hoer!
Mijn socialistische overtuiging reikt zover dat ik zeg.. voor wat hoort wat.. op het moment dat wij kerken mogen bouwen in Arabistan en topless mogen rondrennen door de Sahara kunnen we hier straatnamen gaan vervangen en allerlei andere soorten bullshit.. en niet eerder!

GeniusIsBorn;NotPaid | 09-11-10 | 10:34

@super ongelood | 09-11-10 | 10:30
+1, smakelijk gelachen. Nu tijd voor koffie.

Fred Fantoomvoet | 09-11-10 | 10:33

Laten we al het onaangepaste tuig naar Wallonië sturen met de groetjes aan Sarkozy. Wij omarmen de Vlamingen met liefde!

ZDEV | 09-11-10 | 10:33

Biff Eagleburger | 09-11-10 | 10:31
LOL. Bedankt voor de lach

sjongejonge123 | 09-11-10 | 10:33

@TisNieZoMoeilijk | 09-11-10 | 10:28
Oh, ik noem iemand meestal arrogant als 'ie verwaand is....

Zal wel aan mij liggen.

An die ARBEIT | 09-11-10 | 10:32

Lisa Lopez Left Eye | 09-11-10 | 10:28
Laten de kinders uit allochtonengezinnen nou eerst maar eens gewoon netjes leren praten in de taal van het land waar ze gevestigd zijn. Dat biedt ze meer perspectief op de arbeidsmarkt dan arabisch of pools praten. Het vieren van andere religies doen ze maar lekker thuis (oh wacht, dat dóen ze ook), waar religie thuis hoort. Binnenskamers.

Pouline | 09-11-10 | 10:32

An die ARBEIT | 09-11-10 | 10:31
.. en jouw leraren waren allemaal rechtse rakkers... we hadden toen alleen staats TV, geen internet

sjongejonge123 | 09-11-10 | 10:32

Gezien het Belgische koloniale verleden, zou het me niets verbazen als er nog een "Sla den Negert Straat" is.

Biff Eagleburger | 09-11-10 | 10:31

"Het Verslagcomité wil alleen nog als verplichte feestdag behouden: 1 januari, 1 mei, 21 juli, 11 november en 25 december. Dus: Pasen, tweede Paasdag, Pinksteren en Pinkstermaandag, Hemelvaartsdag, Maria Hemelvaart en Allerheiligen vallen weg. In de plaats komen drie nieuwe verplichte niet-regligeuze feestdagen: de Internationale Vrouwendag (8 maart), de Internationale Dag tegen het Racisme (21 maart) en de Werelddag van de Culturele Diversiteit (21 mei). Daarnaast mag iedereen twee "vlottende feestdagen" kiezen."

Eigenlijk vind ik dit wel een goed idee, gewoon weg met alle religieuze feestdagen, maak ze allemaal maar seculier. Maar wel evenveel houden svp.

sko | 09-11-10 | 10:31

Lisa Lopez Left Eye | 09-11-10 | 10:28
downplayen is ook een vak

sjongejonge123 | 09-11-10 | 10:31

@Symmachus | 09-11-10 | 10:23
Er is ook een Bomkade, die mag wel blijven van Allah?

illuvatar | 09-11-10 | 10:31

@watsinneneem | 09-11-10 | 10:25
Bij Gürtje natuurlijk.

verraad van links | 09-11-10 | 10:31

@sjongejonge123 | 09-11-10 | 10:24
Dat heeft niks met indoctrinatie te maken alu-hoedje, het puur het feit dat we vaak wat naïever zijn in onze jonge jaren.

An die ARBEIT | 09-11-10 | 10:31

Dit moet wel een hoax zijn. Ik bedoel, het Vlaams Belang kan zich geen betere reclame wensen.

fapowitz | 09-11-10 | 10:30

"Er moet een Museum voor de Migratie komen." Dat lijkt me niet zo heel moeilijk, gewoon entree heffen bij de grens als dit alles doorgaat.

super ongelood | 09-11-10 | 10:30

Dit stemt mij zeer angstig!
Alles en iedereen moet maar wijken voor minderheden met die verderfelijke overtuiging. Het is onhoudbaar gemaakt!

Creaguurder | 09-11-10 | 10:28

-weggejorist-

Lisa Lopez Left Eye | 09-11-10 | 10:28

@An die ARBEIT | 09-11-10 | 10:22
Als je gelijk hebt en dit duidelijk ventileert staat dat in Nederland helaas gelijk aan arrogantie.

TisNieZoMoeilijk | 09-11-10 | 10:28

Eindelijk een oplossing voor de vele ambtenaren. Nog 1x mogen jullie een dienstreis maken en wel naar Israël. Hier kunnen jullie aanschouwen hoe een mooie muur te bouwen. Thuisgekomen graag dit toepassen als eerste bij de Belgische grens. En nu hup de handen uit mouwen steken.

Rooie2005 | 09-11-10 | 10:27

fapowitz | 09-11-10 | 10:26
Herhaal het maar niet meer, anders ga ik echt huilen

sjongejonge123 | 09-11-10 | 10:27

Maar hey, nog even en de Belgen zijn zelf een etnische minderheid en dan krijgen ze vanzelf weer meer te zeggen.

Pouline | 09-11-10 | 10:27

Wat was het thema van het eindrapport? Gooi de mensenrechten en de Belgische identiteit te grabbel en hou achterlijkheden in stand?
Ik zou als Belg woest zijn. Echt woest. En als allochtoon ook niet trouwens. Ik voorzie een flinke stijging in zetels en aanhang van het Vlaams Blok/Belang. En ik kan ze geen ongelijk geven.

Pouline | 09-11-10 | 10:27

Diareeremmer | 09-11-10 | 10:25
Ik ben blij dat die Bedenkingen er nog bij staan, anders zou dit helemaal een deprimerend stuk zijn.... en ik maakte me al zorgen om de toekomst van het nageslacht.

sjongejonge123 | 09-11-10 | 10:26

"De geschiedenis van de kolonisatie, de migratie en de verschillende vormen van discriminatie moeten een deel van het leerplan worden. Leraars moeten zich voor ons koloniale verleden excuseren."
.
Het staat er echt.

fapowitz | 09-11-10 | 10:26

@Fred Fantoomvoet | 09-11-10 | 10:07
Varkenmarkt?
Alle katholieke heiligenvernoemingen

illuvatar | 09-11-10 | 10:26

Dus alle plaatsnamen die beginnen met Sint- of Heilige- kunnen worden geschrapt. Dan ben je nog wel even bezig in Vlaanderen.

Petrus de Rewa | 09-11-10 | 10:26

Dus deze straten mogen niet meer:
Geitenneukerlaan
Rifaaphof
Bontkraagjesallee

Toontje Larger | 09-11-10 | 10:26

waar kan ik B3 boeken?

watsinneneem | 09-11-10 | 10:25

punt 2.3

"2.3. Het Verslagcomité heeft wel wat debatten en evoluties niet gevolgd. Daardoor doet het rapport soms wat wereldvreemd aan. "

toch wel weer goed gezegd

relatief | 09-11-10 | 10:25

Een comité van 29 mensen! kwam tot dit eindverslag.. Het verslag, te gek voor woorden. Echt het WTF-momentje van de dag!

Dus toch.. | 09-11-10 | 10:25

Lees in het artikel onder 2. BEDENKINGEN en daar staat alles wat je kunt aanmerken op het rapport.

Waaronder: Het Verslagcomité is niet evenwichtig samengesteld. Niet alleen zitten er geen tegenstanders van de multiculturele samenleving in, er zijn ook geen vertegenwoordigers van bv. de Kerk, terwijl je die wel hebt voor de joodse en islamitische godsdienst.

En: e toenemende conflicten tussen minderheidsgroepen onderling worden niet geproblematiseerd. Er zijn bv. geen voorstellen om allochtone moslimjongens en homoseksuelen nader tot elkaar te brengen, terwijl de conflicten daar zelfs gewelddadig zijn. Deze dialoog is "vergeten", de homoseksuele minderheid eveneens.

Diareeremmer | 09-11-10 | 10:25

Ach, zeker de helft van de aanbevelingen daar is hier al wet of beleid.

verraad van links | 09-11-10 | 10:24

mrska | 09-11-10 | 10:18
En zo zie je, waar linkse indoctrinatie toe leidt. Gelukkig zijn er mensen zoals Holman die later wel zelf gaan nadenken.

sjongejonge123 | 09-11-10 | 10:24

Hahaha, die belgen zijn nog dommer dan wij.

Koekje-dr-bij? | 09-11-10 | 10:24

Belgica heeft dus haar eigen Vogelaar. Doet Rutger er maar eens langssturen, zunne.

koerbagh ® | 09-11-10 | 10:24

Diagonaal door gelezen. Zum kotzen!

TisNieZoMoeilijk | 09-11-10 | 10:23

@Fred Fantoomvoet | 09-11-10 | 10:07
Hier in Dordrecht heb je het Damiatebolwerk. Dat stamt uit de kruistochten, en dat kan dus niet.

Symmachus | 09-11-10 | 10:23

@ Marathon Man | 09-11-10 | 10:20
"wat een capitulatie weer aan onze westerse waarden".
Oh.

Pa Cartwright | 09-11-10 | 10:23

Vlaams Belang zegt:
Dank u, Dank u, heel hartelijk bedankt.

vliegende knorrepot | 09-11-10 | 10:22

* Ritueel slachten van offerdieren moet onverdoofd kunnen blijven gebeuren. De wet moet blijven zoals ze is, anders wordt de godsdienstvrijheid geschonden.

Marianne, kom er maar in. Wel leuk dat je in het kader van godsdienstvrijheid dus carte blanche hebt? Mijn godsdienst van het FSM...

* Namen van straten die mensen uit de voormalige kolonies kwetsen (zoals bv. de Leopold II-laan) moeten worden verwijderd.

In de voormalige Kongo lopen ze nog altijd weg met alles van Leopold-II. Dat is daar echt niets kwetsends.

* De politici moeten zich excuseren voor de betwistbare stukken uit de Belgische geschiedenis.

Begin dan maar met dit stukje. Dit is zeker betwistbaar.

Barry Hay | 09-11-10 | 10:22

@mrska | 09-11-10 | 10:18
Wat een arrogant stuk vreten is die man toch.

Maar gelijk heeft 'ie wel.

An die ARBEIT | 09-11-10 | 10:22

Slechts een plannetje van wat multiculturele zelfbevlekkers dus? Zeg maar het tegenovergestelde van Greet zijn 'deporteer er miljarden' plan?
Plannen moeten kunnen.

Linkse Zakkenvuller | 09-11-10 | 10:20

Interculturele Dialoog: Het vleesgeworden Verdriet van België... man man man wat een capitulatie weer aan onze westerse waarden. En wat verwateren de verworvenheden van het vrije westen toch snel.

Marathon Man | 09-11-10 | 10:20

Belgische
Euro's
Leverden
Gesubsidieerde
Islam
Extremisten

illuvatar | 09-11-10 | 10:20

Belgie spuit 11, wij kennen allang zulke maatregelen tbv de boel bij elkaar te houden. Gewoon toppie Joppie doen, zottekoppen!

Puz Pin | 09-11-10 | 10:19

Excuus voor de repost. Blijkbaar gebeurt dat als ik de pagina ververs... Doet maar wegjorissen, mmk?

DanteG | 09-11-10 | 10:19

Ik heb het wensenpakket even doorgenomen en het viel me op dat dit in zjin geheel en bovendien onmiddellijk te realiseren valt door te remigreren.

vetkleppert | 09-11-10 | 10:19

Dan mag je nederland ook opheffen, veel beter is het hiet niet gesteld met de positieve discriminasie.

doskabouter | 09-11-10 | 10:18

@G-unite | 09-11-10 | 10:09
De wereld op z'n kop.

Welkom in de heilstaat Europa :S

An die ARBEIT | 09-11-10 | 10:17

Nu twijfel ik weer over Belgie. Naar Zuid Amerika dan maar?

sjongejonge123 | 09-11-10 | 10:17

-weggejorist-

DanteG | 09-11-10 | 10:17

Leopold II-laan wordt aangekaart als straatnaam die eventueel als schokkend kan worden ervaren door etnische minderheden. Met name mensen uit Centraal Afrika, lijkt mij in deze. Toch kunnen ook Nederlanders woonachtig in België zich gekweld voelen door deze straatnaam. De heer Leopold II had namelijk ook plannen om Nederland binnen te vallen in 1854. Shocking!

Fred Fantoomvoet | 09-11-10 | 10:17

Het voelt een beetje als een capitulatie wat ik hier lees.

En nog even dit: Hoe raak je " geschokt " na het zien van een straatnaam? Zijn de eerste slachtoffers al van de intensive care, vraag ik me dan af....

An die ARBEIT | 09-11-10 | 10:16

Zolang Brusselmans maar Brusselmans blijft, heb ik er geen problemen mee...

Frank Grasmaaier | 09-11-10 | 10:15

Limburg aan België geven. Ze kunnen daar wel wat Vlaams Blok stemmers gebruiken zo te lezen.

Superior Bastard | 09-11-10 | 10:14

-weggejorist-

DanteG | 09-11-10 | 10:14

Gelukkig heeft dat land stemplicht en is rechts in Vlaanderen goed vertegenwoordigd. Dit gaat dus nooit gebeuren.

James Lastig | 09-11-10 | 10:14

Okee, niks aan de hand dus eigenlijk.

LaFalange | 09-11-10 | 10:13

Waar kan ik klagen over discriminatie? Voel me gediscrimineerd door deze voorstellen.

Vakantiejobs voor allochtonen jongeren. En wij (blanke jongeren) dan? Wij mogen geen vakantiebaantje meer hebben?

Hero | 09-11-10 | 10:13

Fred Fantoomvoet | 09-11-10 | 10:07
Het Geitenneuksteegje in Antwerpen. Om er zo maar een te noemen.
Dat moet je toch niet willen.

G-unite | 09-11-10 | 10:09
Leuk.
En wat voor regering hebben wij?

Einde van de Domheid | 09-11-10 | 10:11

Gewoon in de Leie flikkeren. Allemaal.

Herman Brusselmans zag dat uitstekend.

Pa Cartwright | 09-11-10 | 10:11

Maarûh, hoezo dan? Hebben ze er olie gevonden of zo?

Boonanza | 09-11-10 | 10:11

Alles de wegen zelf er maar op vooruit gaan daar, de rest maakt mij niet uit.

just_one_man_ | 09-11-10 | 10:11

Nou is Bikkembergs een populair merk onder allochtoniers dus het zou zomaar kunnen zijn dat er onder hen oppositie is tegen deze aanbevelingen.

Einde van de Domheid | 09-11-10 | 10:11

Straatnamen die etnische minderheden schokken? Etnische minderheden (lees: Arabieren) raken al geschokt door een lingerieadvertentie voor de H&M. Moeten we werkelijk met dit soort belachelijke ideologien rekening gaan houden?

Math | 09-11-10 | 10:10

Het kalifaat België is nabij.

illuvatar | 09-11-10 | 10:10

wóót!
Ik kan stereo posten...

Boonanza | 09-11-10 | 10:10

"de meerderheid van de bevolking zich moet aanpassen aan de verzuchtingen van de minderheden"

Die Belgen komen er wel...

G-unite | 09-11-10 | 10:09

-weggejorist-

Boonanza | 09-11-10 | 10:09

-weggejorist-

Boonanza | 09-11-10 | 10:09

België...
Bij voorbaat grappig :D

Boonanza | 09-11-10 | 10:09

'Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.'

Hooijstra | 09-11-10 | 10:08

België was toch nooit een echt land.

papspuit | 09-11-10 | 10:08

Daar zijn ze de weg kwijt, in Engeland zijn ze de weg kwijt. Het zal er wel weer op uitdraaien, dat Nederland, Duitsland en de Scandinavische landen de laatste bolwerken van de Westerse beschaving worden. Afijn, ik haal mijn kruisridderszwaard maar eens uit het vet.

Het CDA | 09-11-10 | 10:08

Dat is bukken!

Kirth Gersen | 09-11-10 | 10:07

Straatnamen die ethnische minderheden schokken. Hebben we voorbeelden?

Fred Fantoomvoet | 09-11-10 | 10:07

Nounou, altijd verwacht dat de zuiderburen net een iets grotere ruggengraad hadden. Maarja, je blijft Brussel erbij houden.

metalj | 09-11-10 | 10:06

Als ze hier mee beginnen kunnen ze alle dingen die mij schokken ook wel gaan slopen.

Jan en Alleman | 09-11-10 | 10:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken