Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hallo, hier zijn we weer: Gouda, Oosterwei

Schotel001.jpg Gouda, Oosterwei. Lege straten. Dichtgetimmerde huizen. Een knipperende lamp. Kille wind blaast herfstbladeren over natte straten. Sinds Marokkaanse terreurjongeren hier de absolute macht grepen, is Oosterwei een spookwijk geworden. Bussen rijden al lang niet meer door Oosterwei, alleen gepantserde auto's durven nog op hoge snelheid door de wijk te rijden. Zelfs de populaire clowns Knoef en Tomaat, toch geen mietjes, durven niet langer meer openlijk homoseksueel samen te wonen in Oosterwei. Maar wat doet de gemeente tegen deze Marokkaanse terreur van jochies soms niet ouder dan acht? Niks. Noppes. Nada. Volgens de burgemeester is "alles onder controle en redelijk rustig". Externe adviseurs evalueren nu de mislukte jeugdwerkgarantiecommissie en zullen daarna verslag uitbrengen waarover ten minste zeven keer vergaderd kan worden. Mogelijk wordt daarna een speciale telefoonlijn in het leven geroepen en krijgen buurtcoaches portofoons. Daarvoor zal een adviescommissie portofoongebruik in het leven worden geroepen, als de gemeenteraad daarmee akkoord gaat, maar niet zonder de jeugdraad, de koepelorganisatie Marokkanen Gouda, de adviescommissie adviescommissies en de PvdA-Gouda daarin te betrekken. Als er voldoende subsidie beschikbaar is tenminste. Woordvoerder van de gemeentelijke werkgroep Knuffelaanpak Krachtwijken Martijn Kromzwaard reageert: "Deze jongeren zijn op zoek naar hun religieuze identiteit. Daardoor is ook hun seksuele zelfbeeld aangetast. Dat is heel erg en de schuld van autochtonen". De PVV eist dat Regilio Tuur wordt ingezet. Getergde hardwerkende burgers houden de adem in. Het wachten is nu op de eerste ijsballen. Zelfs de kaas smaakt bitter in Gouda.

Reaguursels

Inloggen

De gemeente gooit er vast een miljoen tegenaan.
Gezien 5k de lopende prijs is voor een minimale huurmoord zou ik zeggen:
+/- 200 ettertjes minder.

Dubbele Halve Zool | 07-11-10 | 23:08

@Mouth Of The South | 05-11-10 | 21:26

(Wees nou eens eerlijk, als je als volwassen Nederlander het overwicht verliest over een paar kinderen dan mag je toch sterk aan jezelf gaan twijfelen. )

Zie de woorden van de Goudse korpschef in mijn posting, Politiechef: Bezuinigen, dan Franse toestanden in Gouda)

(De Goudse districtschef Paul van Musscher vreest ‘Franse toestanden’ als de bezuinigingen die in politiek Den Haag worden voorbereid zijn korps treffen.)
"Bij het verdwijnen van de straatcoaches vreest hij dat politieagenten dan met
kogelwerende vesten de wijk in moeten.

Mouth Of The South, ik denk dat u het geweld en de agressie heel erg
onderschat.......

strikdewepstroper01 | 07-11-10 | 00:08

De Arabische jongeren van de oorlogsgeneratie die na de slapers komen tonen bij uitstek de tactiek van de islam bij het overnemen van een land, ruzie zoeken en als ze gepamperd worden zijn ze superieur, lees hoeven ze zich niet aan te passen. Het verwijderen van de Arabieren van het Europese continent kan hier nu mooi beginnen. met alle gezinnen terug naar land van herkomst. Ergens moet het beginnen in Europa tenslotte, de rest zal HEEL snel volgen...

arjan7741 | 06-11-10 | 18:27

Ja mag ik weer!

Executiepeleton | 06-11-10 | 16:46

Op een Urban-Palestina zit niemand te wachten maar het lijkt zo langzamerhand de enige oplossing... wetten veranderen, ouders aanpakken, heropvoedkampen? of die koning bellen en vragen of hij een oplossing weet.... het is tegenwoordig akelig stil bij links over dit soort onderwerpen...

stadionweg | 06-11-10 | 07:43

Een tijdje geleden werd in Roermond na enkele incidenten een buurthuis in de hens gestoken door hullie neven.
Na het tonen van bewakingsbeelden in Opsporing Verzocht werd een van de daders herkend.
Echter de vader van de dader verschafte een alibi.
Ten tijde van de brandstichting waren ze samen thuis aan het bidden tijdens de ramadan.
-
Zal wel weer een PVV stemmer zijn geweest die de pliesie heeft gebeld.
Maar goed dat deze vader zeaun goed geheugen heeft.
Kuch.

Geheimrat Schultz | 06-11-10 | 07:17

toen met die rellen in Parijs 2 jaar geleden. Die rellen hielden pas op toen er 2 vliegtuigen teruggestuurd werden.

Bieluh | 06-11-10 | 05:27

Geweldig gewoon dat al die journalisten in de winkel waar ik aan het werk was om te schuilen.
By the way wel weer typisch dat het wéér fout gaat. En onze burgemeester maar zeggen dat het goed gaat, nou dat gaat het niet!

RadioHead09 | 06-11-10 | 00:14

Het leger inzetten. Heeft iemand suggesties hoe dat in de praktijk er uit moet gaan zien? Scherpschutters op de daken die de raddraaiers een 50 cal tussen de ogen jagen? Met Apaches de flatgebouwen in puin schieten? Pantserwagens inzetten tegen 8-jarige eiergooiers?
Wees nou eens eerlijk, als je als volwassen Nederlander het overwicht verliest over een paar kinderen dan mag je toch sterk aan jezelf gaan twijfelen.

Mouth Of The South | 05-11-10 | 21:26

-weggejorist-

ikworderzomoevan | 05-11-10 | 20:42

Bij straatterreur is in extreme gevallen samenwerking tussen de politie en het leger mogelijk, aldus het regeerakkoord. Het leger. Twee jaar geleden een voorstel waarover hard werd gelachen in alle soepsidie-talkshows, nu staat het er gewoon. Het zal wel langzaam die richting op gaan; onze cultuurverrijkers willen dat zelf vooral graag; u vraagt wij draaien.

spaghettimonster | 05-11-10 | 20:34

Je kan er bv een muur omheen zetten. En daar hebben ze al ervaring mee in het midden oosten.

sockeye | 05-11-10 | 20:08

Met Marokkanen valt echt niet samen te leven. Dat komt omdat Marokkanen in Nederland pas volmaakt gelukkig denken te worden wanneer alle mensen met een niet-islamitische identiteit uit hun directe leefomgeving zijn verdreven.

freedom for all | 05-11-10 | 20:00

-weggejorist-

DeBruineSter | 05-11-10 | 19:52

-weggejorist-

ikworderzomoevan | 05-11-10 | 18:44

@strikdewepstroper01

Dank.
Eens.

Alteidt Glijck | 05-11-10 | 16:49

3x raden wie de grootste partij in Gouda is? En de Burger vader? En zijn vrouw?

Fopspeen | 05-11-10 | 16:33

We zijn hard op weg om ghetto's te ontwikkelen, met dank aan de PVDA.
Niet voor niets worden ghetto's in de USA 'Projects' genoemd.
Ook dat waren projecten om de wijken weer leefbaar te maken.
Maar dat is faliekant mislukt.
En de PVDA probeert hetzelfde te doen, maar ook zonder succes.
Ik geef Nederland nog 5 jaar, en dan hebben we in Nederland ook echte ghetto's.

Cultuur.Barbaar | 05-11-10 | 16:29

@Alteidt Glijck

Leest u mijn comment van 14.40.

Wat was het spreekwoord van 'de zachte heelmeester en de stinkende wonden?'

strikdewepstroper01 | 05-11-10 | 16:19

dat proefschrift van die Martijn is de grootste bullshit die ik ooit heb gelezen en wollah, ik heb heel veel gelezen.

tismaareenmening | 05-11-10 | 16:13

@BertBrussen
Als Goudist (gelukkig niet in Oosterwei) kan ik zeggen dat er wel enig, maar toch schokkend weinig overdrijving zit in dit stukje literatuur (dat is bedoeld als wegemeend compliment). Escalatie van geweld is er niet alleen maar als er zwaarder geweld wordt gebruikt, maar ook als de vandalen veel jonger worden is er sprake van escalerend geweld. Op 16 jarige leeftijd zal dit tuig heel andere dingen verzinnen om hun afgestompte gevoel van 'gemeenschapszin' (de maatschappij keihard gedwongen van achteren nemen) te bevredigen. Dan kun je maar beter niet meer in Oosterwei wonen.
Hulde voor het opnieuw blootleggen van deze misstanden.
Ik zeg bewust niet 'genadeloos blootleggen', want dit tuig komt er nog steeds veel te genadig vanaf. We zijn nog steeds veel te genadig. Dat zouden we met zijn allen toch niet moeten willen naar wij dachten.
Ramen en deuren checken gaat.

Alteidt Glijck | 05-11-10 | 16:02

Het leukste is nog de burgermeester die zegt dat er niets aan de hand is. Wat een blamage.

denoorman | 05-11-10 | 15:25

respectvoorelkaar | 05-11-10 | 14:50
duiker1947 | 05-11-10 | 15:10
of omdat de goedkoopste produkten onderin de schappen liggen ;)

polt | 05-11-10 | 15:19

@ EUgenio | 05-11-10 | 11:00
Zo is dat. Hirsch Ballin wilde niet voor niets internet aan banden leggen. Volkomen terecht, monddood maken, al die hufterige boodschapperTs....

* zucht *

baba4oog | 05-11-10 | 15:19

@respectvoorelkaar | 05-11-10 | 14:50
Ze lopen met gebogen hoofden omdat ze nederig en bang zijn!

duiker1947 | 05-11-10 | 15:10

Waarom is de EDL hier niet gaan demonstreren?

wirbel010 | 05-11-10 | 15:08

Het is wat, ik moet daar altijd naar de C1000 toe als er een storing is
en ik kan je zeggen dat de sfeer waardeloos is, om te spannen!
Wel geteld, zie ik hooguit een handjevol NL-ers, die met gebogen hoofd lopen om niet op te vallen.

respectvoorelkaar | 05-11-10 | 14:50

8 jaar - seksuele identiteit. aha...:s zo'n jochie is net uit de baarmoeder gestapt en nu al seksueel gefrustreerd. Het kan verkeren.

polt | 05-11-10 | 14:47

@solidstate

(Politiechef: Bezuinigen, dan Franse toestanden in Gouda)

(De Goudse districtschef Paul van Musscher vreest ‘Franse toestanden’ als de bezuinigingen die in politiek Den Haag worden voorbereid zijn korps treffen.)

"Bij het verdwijnen van de straatcoaches vreest hij dat politieagenten dan met
kogelwerende vesten de wijk in moeten." a.) Dan is er iets mis met de psyche
en mentaliteit van deze jongeren. Als er geen oplet pappa's zijn eindigt dit
in ernstig geweld. b.) Er is iets fout met de denkwijze bij de overheid die deze
situatie al 20 a 25 jaar heeft laten ontstaan. Met knuffelen, pappen, nathouden
en politieke correctheid.

Maar ja, cultuur verrijkende kansjongeren in Parijs, in Antwerpen, in Gouda.........
Laat ik hier maar stoppen.

strikdewepstroper01 | 05-11-10 | 14:40

Ook de PVV doet weer niks ... politici ... maar misschien staat er een hoge militair op, die ons middels een coup eindelijk veiligheid gaat verschaffen !
(niet overste Karremans graag, iets krachtiger; snor vereist, baard weer niet)

funda | 05-11-10 | 14:28

Die straatcoaches moeten ze ook afschaffen. Het helpt toch niet en het wordt alleen maar erger. Dat is niet meer dan sharia politie. ik zag laatst twee marokkaanse straatcoeches fietsen. Het leek wel de SA (Sturm Abteilung) Dezelfde commando mutsjes zwarte uniformachtige jassen gelijke witte fietsen enz. Er is maar een instantie die meer bevoegdheden dient te hebben dan de gewone burger en dat is de politie.

Weg met deze enge sharia politie en wel nu.

solidstate | 05-11-10 | 14:21

Geert, stuur dat leger nu eens, voordat het is wegbezuinigd door je gedoogde kabinet !

funda | 05-11-10 | 14:11

Wat een kutventjes gewoon hard slaan veel en vaak

Veel Vaak | 05-11-10 | 14:05

Wat een zielige jongens toch. Geef ze maar gauw geld.

Henk Houthakker | 05-11-10 | 14:02

@vanhetgoor

Ik heb niets toe te voegen aan deze keiharde waarheid......

strikdewepstroper01 | 05-11-10 | 13:52

Knoef en Tomaat, zijn dat niet die twee reaguurders (van de in totaal 6) van Joop.nl site? Nou, als die al bang zijn voor de mocro pubers is er wel wat aan de hand. De kneuzen die op die website vertoeven springen nog niet weg voor een aanstormende trein zonder remmen, "want als de PVV daar voor waarschuwt is het dus niet waar".

funkyd | 05-11-10 | 13:43

Het leger sturen heeft geen zin. Het is natuurlijk heel goed bedoeld maar het gaat niet lukken. Tegen dit soort anti-maatschappelijk gedrag helpt geen geweld. Het enige dat kan helpen is het tegenovergestelde, namelijk begrip en voorlichting. Men moet er begrip voor hebben dat deze ellende is veroorzaakt door mensen die in de knoop zitten met hun religieuze identiteit en als gevolg daarvan ook met hun seksuele zelfbeeld. Dat is namelijk klote! Als men de gedachten van een pedofiel als leidraad neemt en men hoopt deze leidsman te kunnen navolgen dan is men totaal verziekt.
Castreren kan helpen, en hartgrondig dé-programmeren kan ook wel behulpzaam zijn, iedereen die zich laat leiden door de islam is totaal verrot, dat moet nu toch zo onderhand wel eens duidelijk zijn. Het enige dat werkt is die hele rottroep aan zijn eind helpen. Elke moslim moet worden uitgelegd dat zijn hele bestaan een leugen is. Er is in de beschaafde wereld geen plaats voor de islam. Het maakt niet uit of men lang of breed hierover blijft discussiëren. Alle aanbidders van Mohammed (Vrede zij met Hem) zijn geestelijk ziek. Ze hebben hulp nodig, of ze moeten een flinke schop onder hun kont hebben, juist op het moment dat ze naar Mecca gericht zich hebben over gegeven aan hun prosternaties.
Martijn de Koning is een verachtelijk mens. In plaats van mensen die worden beïnvloed door verziekte geesten die het slechtste met de mens voor hebben helpt hij die mensen nog dieper de stront in. De islam is bedacht om mensen tot slaaf te maken. Het is een verzinsel van een misdadiger die het wel makkelijk vond om een god voor zijn karretje te spannen en in opdracht van een god domme mensen voor hem te laten werken. De islam is ziek, het vereert mensen met een boosaardige mentaliteit, agressie wordt verheerlijkt. Daarom het volgende: Als er een Allah bestaat dan hoop ik dat deze het in zijn goedertierenheid en zijn barmhartigheid zijn gelovigen de opdraagt geeft om aan Martijn de Koning te laten voelen hoe het is om werkelijk geïnspireerd te worden de de Heilige Profeet Mohammed (Vrede zij met Hem). Te beginnen met geseling en stokslagen, doe er maar een steniging achteraan. Hoeft niet dodelijk te zijn. Een groepsverkrachting door een kudde wilde varkens (of moslims) moet ook wel een leuk wezen. Al deze straffen van Allah mogen doorgaan totdat Martijn de Koning beseft dat al deze straffen van Allah door mensen zijn bedacht. Alle rituelen van de islam zijn alleen ten dienste van het kweken van onderdanigheid, zogenaamd naar Allah toe, maar feitelijk alleen ten gunste van de de machthebbers, de imam, de mufti of de kalief. Steeds weer opnieuw wordt de moslim opgedragen om geld naar de moskee te brengen. Achterlijk stomme klootzakken zijn het die niet beseffen dat Allah totaal onkundig is, een slappe lul is sterker dan Allah, een slappe lul stinkt een uur uit de wind, Allah kan niets, Allah wordt als hoertje gebruikt door de imam. Pooiers van de profeet noemde een deskundige het eens.
Er komt een tijd dat Martjn de Koning verantwoording moet afleggen. Zogenaamd studeren over een onderwerp en de essentie er niet van kunnen doorzien dat is erg dom. Als Martijn de Koning nu nog niet doorheeft dat de islam van voor tot achter helemaal bestaat uit leugens en alleen ten doel heeft om achterlijke klootzakken hun geld af te troggelen dan is het erg gesteld met Martijn de Koning. Heel erg. Afgeven op GeenStijl heeft geen zin als je door de tokkies van GeenStijl op jouw verantwoordelijkheid wordt gewezen. Ik heb een opleiding gelijk aan VMBO en ik kan Martijn de Koning vertellen dat hij dom is, hij snapt niet dat de islam een vorm van oplichting is.

vanhetgoor | 05-11-10 | 13:41

erikD | 05-11-10 | 12:10
Kunt u als kennelijke ervaringsdeskundige een aangeven hoe je die lui weer wel in het gereel krijgt. Meppen is wel een oplossing waar de autochtonen in eerste instantie mee bevredigd zullen zijn, maar op langere termijn gaat dat niet werken. Terugsturen is ook het eerste dat ik mij opkomt, maar kan me voorstellen dat de douane in Marokko van die lui meteen het paspoort inneemt en zegt:"wieishu, ah Nedelander, teroech naar eigeland". In welke opties denkt u, dat interesseert mij echt.

Tjemig | 05-11-10 | 13:26

Stuur er Mildred Roethof op af!
Laat haar daar een weekje in de wijk rondlopen.
Probleem opgelost......

Frankasd | 05-11-10 | 13:20

@Heineheine

(Veel jongens lopen het grootste deel van hun vrije tijd met elkaar op straat en vervelen zich, ze worden door de ouders naar buiten geschopt en daar eindigt ook het gezag.)

Na de drie generaties in Nederland mag je toch wel eens inzien dat je je op
straat ook aan de omgangsvormen en wetten houdt. En ik denk dat het verschil is
tussen Marokkaanse en Turkse jongeren. Waarom hebben wij veel minder last van
onze Turkse medelanders. Meer discipline van huis uit, en weten dat als je de drempel thuis overgaat de straat op je je daar ook moet gedragen.

strikdewepstroper01 | 05-11-10 | 12:59

Zeg me aub dat die quote "religieuze identiteit ... <blabla> ... seksuele zelfbeeld <blabla" 100% fake is. Alsjeblieft?

appelboor | 05-11-10 | 12:58

of de Molukkers inhuren kan ook
Nog beter idee Maroc ouders huren molukkers in uit Moordrecht voor buitenschoolse opvang. Probleem opgelost

kattenmepper | 05-11-10 | 12:58

Voor Marrokaanse ouders is de opvoeding verdeelt over 2 gebieden
Thuis: Pa is de baas en regeert met harde hand
Niet thuis: verantwoording van de handhavers openbare orde.
Vandaar dat de Maroc politie in eigen land er vrolijk op los mept zonder dat zij een klacht aan de broek krijgen. De NL politieagent of onderwijzer is grootgebracht in een overlegmodel dat haaks staat op de gewenste aanpak.
Voorstel: laat ouders van rotjochies verklaring tekenen dat de onderwijzer en de agent er op mogen rossen zonder dat het tot een klacht leidt. En dan rammen maar

kattenmepper | 05-11-10 | 12:56

Dus een wijk is ingenomen door jochies vanaf 8 jaar.
Hoe leg ik dit later uit aan mijn kinderen?

Ronman2k | 05-11-10 | 12:47

LijstG | 05-11-10 | 12:08

Dit dus. Beetje burgerlijke ongehoorzaamheid zou ons goed doen.

Having fun? | 05-11-10 | 12:47

Begin eens met wat stevige boetes uit te delen. Dat kan gewoon NU direct en meteen as we speak.
Een omaatje tackelen kost al gauw zo'n 2000 euro + dentalbenefits.
KKK*%kerhoer naar minderjarige hoofddoekloze meisjes gaat voor 300 euro de deur uit.
Het verhalen op bloedverwanten kan eenvoudig. (men neme een lichtgetinte man van ongeveer 1.70 met een dunne plaspiel en een baseballpetje met ondefinieerbaar logo, *zie onduidelijke verkudtpixelde Z/W foto's op Opsporing Verzocht, altijd raak)
Het inzetten van die PVV-Hellfire's of het rechtstreeks inparachuteren van Regillio kan altijd nog.

ojédiaré | 05-11-10 | 12:45

@erikD: Je zegt exact waar het op staat. Ik woon zelf in Gouda en ik deel deze ervaringen. Het is erg makkelijk voor de media om maar weer even over de situatie hier te gaan schrijven. En er is ook wel degelijk wat aan de hand. Maar laat er ook tegenlicht zijn: Er is goed om te gaan met deze jongens als je ze persoonlijk spreekt, maar ik zie ook herhaaldelijk dat het mis gaat zodra de groepsdruk wordt opgevoerd. Veel jongens lopen het grootste deel van hun vrije tijd met elkaar op straat en vervelen zich, ze worden door de ouders naar buiten geschopt en daar eindigt ook het gezag. Er is te weinig betrokkenheid van de ouders als het aankomt op het gedrag buiten het huis en zaken als schoolresultaten. Dat is over het algemeen een verschil met hoe we in Nederland gewend zijn kinderen op te voeden. En het is essentieel dat hier moeite in gestoken wordt, in plaats van in stadscommando's of wat dan ook. Ik ben van mening dat wat harder straffen best mag, maar zo keihard straffen als sommigen opperen vind ik een slecht idee; het kost ons geld om die jongens zo lang in de gevangenis te houden, en of de criminaliteit afneemt is nog maar zeer de vraag (denk aan plekken waar ze keihard straffen als Thailand en Brazilië).

Heineheine | 05-11-10 | 12:39

Doe es leger met grote bezems inzetten...

roflmaowpimp | 05-11-10 | 12:32

@Dirk Tang | 05-11-10 | 10:36
Ik ruik een embargo minstens tot de volgende eeuw

nance | 05-11-10 | 12:28

Net naast deze wijk ligt het mooie plaatsje Moordrecht. Woonplaats van vele Molukkers. Die werden vroegah altijd ingehuurd door de NL ers om koloniale oorlogen te beslissen. Een idee?

kattenmepper | 05-11-10 | 12:27

Het lijkt me dat wanneer het gaat om jongeren met twee paspoorten, het Nederlandse paspoort ingetrokken kan worden bij het veroorzaken van significante overlast.

schweinefleisch | 05-11-10 | 12:17

Is er dan niemand in dit landje beried om eens thee te gaan drinken met de ouders? Dat bracht in 020 ook de oplossing voor alle problemen.

Bonostaff | 05-11-10 | 12:12

@TisNieZoMoeilijk | 05-11-10 | 12:00
could not agree more... die zogenaamde Woordvoerder van de gemeentelijke werkgroep slaat de plank compleet mis!
@DeSlapendeInktvis | 05-11-10 | 11:58
Rij eens rond een uurtje of 9/10 sávonds met je vriendin door de Rijkestraat, ghetto is het niet, maar wel een compleeet verpouperde moraalloze wijk

erikD | 05-11-10 | 12:10

Nederlanders zijn slappelingen. Dat zien de Marokkanen uitstekend, daar maken ze nu misbruik/gebruik van.

LijstG | 05-11-10 | 12:08

Dr Kromzwaard is van mening dat alles in Saudi Arabie goed geregeld is.
Laat hem dan ook met zoveel mogelijk medestanders daarheen emigreren.
Je kunt er nog nog eens heel lekker eten. Elke vrijdag is het daar nl gehaktdag: www.militantislammonitor.org/article/i...

hotmint | 05-11-10 | 12:06

tjonge wat gaan wij in het buitenland uitgelachen worden als wij militairen door gouda laten paraderen omdat een paar snotapen rotzooien en clown knoef bedreigen. in parijs, berlijn en athene gaat het wel ff harder toe. gewoon eens optreden en laat je niet gekmaken, zolang er geen ernstiger dingen in dit land gebeuren moet er niet zo gezeverd worden. get a life.

ben nuchter | 05-11-10 | 12:01

@erikD | 05-11-10 | 11:56
Ik weet 100% zeker dat ik me tussen mijn 8ste en 13de nooit af gevraagd heb of ik wel (voldoende) respect van mijn ouders kreeg. Wat is dat toch allemaal voor een slap gelul. Het gaat hier om kinderen. Die moeten thuis doen wat papa en mama zeggen en buiten de deur wat er op school/naschoolse opvang gezegd wordt. Indien ze zich buiten de deur niet gedragen dan zijn papa en mama de eerste verantwoordelijken. Die moeten hun kinderen niet "respect" geven maar hen opvoeden. Gewoon, fatsoenlijk opvoeden en niet met de koran in de hand de situatie thuis verheffen boven de buitenwereld zodat die koters zich thuis prima gedragen en buiten de deur als een stel asosjalen.

TisNieZoMoeilijk | 05-11-10 | 12:00

Zuma | 05-11-10 | 11:51

Ik zal wel geluk hebben, ik woon mijn hele leven al in Gouda Oost en heb nooit problemen, ook niet bij de winkels. Maar ik weet ook wel dat die er wel zijn. Maar het is voor mij wel reden om te zeggen: het is geen ghetto. In een ghetto kun je niet je hele leven wonen zonder betrokken te raken. Hier wel. Verder moet de gemeente Gouda die lui gewoon eens wat harder aanpakken: buurtsport, welzijnswerkers, blaat blaat. Gewoon naar school en daarna een baan. De enige mogelijkheid om die lui uit hun eigen ellende te trekken is door ze wat nuttigs te laten doen, niet door pappen en nathouden.

DeSlapendeInktvis | 05-11-10 | 11:58

dubbert | 05-11-10 | 11:49
Hoezo doe ik mijn nick eer aan? Volgens mij bent u in de war.

Bakito | 05-11-10 | 11:57

Ja van hun ouders krijgen ze al niet echt t gevoel dat ze gerespecteerd worden denk ik

erikD | 05-11-10 | 11:56

erikD | 05-11-10 | 11:
En daarom willen ze nu zo graag Respect hebben. Fijn hè

Zuma | 05-11-10 | 11:54

Heb 1 jaar in de rijkestraat gewoont, 2008 (antikraak, raad eens waarom)
Heb veel buurtjongeren gesproken (ze stonden namelijk dagelijks in mijn portiek)
Als je ze individueel spreekt zijn ze gewoon aardig als ze je kennen, weinig mis mee, (licht wel aan je benadering natuurlijk )
Naar mijn mening schuilt het probleem hem in de totale Niet op integratie gerichtte LAKSE aanpak van de ouders, deze gastjes worden zodra ze buiten de deur zijn compleet verwaarloosd, wat echt betreurens waardig is...
Een tweede probleem is de enorme groepsdruk in die wijk, ze voeden elkaar op op straat en dit is een gigantisch probleem, een aantal jongens hadden tot voordat ik ze sprak 4! jaar lang geen Nederlander gesproken, schrijnend en Bizar!

erikD | 05-11-10 | 11:51

HEvD | 05-11-10 | 11:35
Niet alleen in Nederland. Vraag maar eens aan autochtonen in andere West Europese landen hun mening over marokaanse immigranten.

Hei-kneuter | 05-11-10 | 11:51

DeSlapendeInktvis | 05-11-10 | 11:46
"Neemt niet weg dat het nou ook weer geen ghetto is, wat GS er wel van wil maken kennelijk."
Dat weet ik niet of dat het oogmerk van GS is. Maar je hebt wel helemaal gelijk, het is geen ghetto. Des te schrijnender is de situatie, de meerderheid wordt door de minderheid geterroriseerd. Zolang je door fietst, de andere kant op kijkt of whatever heb je daar geen last van. Maar als je er tussen woont of even naar de winkel (elders in de omgeving rondom die prachtige wijk) gaat kan je er niet omheen als jij even het mikpunt wordt. Zomaar, omdat ze hoegenaamd geen respect krijgen.

Zuma | 05-11-10 | 11:51

Sliptong | 05-11-10 | 11:38

der moet bezuinigd worden, dus das alleen maar duur en lastig. Een dwarsbalk of boom waar dan ook, een oude pianosnaar en een leeg bierkratje will do.

Lucifer_Abraxas | 05-11-10 | 11:50

@ Bakito | joods dus PVV - U doet uw nick eer aan!

dubbert | 05-11-10 | 11:49

Jerry!!! jerry!!! Jerry!!!!

Henk en Ingrid | 05-11-10 | 11:48

Zuma | 05-11-10 | 11:44

Je hoort mij die lui ook niet verdedigen hoor... Ik vind het ook kansarme lafbekken die eens wat nuttigs moeten gaan doen met hun leven. Neemt niet weg dat het nou ook weer geen ghetto is, wat GS er wel van wil maken kennelijk.

DeSlapendeInktvis | 05-11-10 | 11:46

Dr Kromzwaard: "Deze jongeren zijn op zoek naar hun religieuze identiteit. Daardoor is ook hun seksuele zelfbeeld aangetast."
.
Lulkoekje natuurlijk,die religieuze en seksuele identiteit. Dat schorriemorrie heeft afghaanse geitewol gerookt en dat heeft de hersenen aangetast. Komt nooit meer goed.

lichtpunt | 05-11-10 | 11:45

DeSlapendeInktvis | 05-11-10 | 11:30
"Kun je prima doorheen fietsen of rijden zonder enig probleem." Ja dat kan zeker ja als je met probleem een persoonlijk probleem bedoelt. Dan heb je helemaal gelijk. Maar je fietst wel langs jongeren die bij anderen problemen veroorzaken, je negeert feitelijk het probleem. Het gaat alemaal prima tot je zelf een keer het mikpunt bent... Pfuh jongeren die zogenaamd respect willen hebben, ze hebben nog niets in hun jonge leventje gedaan wat respect verdiend. Helemaal niets! Huichelaars dat zijn het.

Zuma | 05-11-10 | 11:44

Waarom heeft een groot deel van de in Europa wonende marokanen een continue serieuze kortsluiting tussen de oren?

Hei-kneuter | 05-11-10 | 11:44

"Wat ook zo gezellig wordt is de RijnGouweLijn. Het probleem wordt daardoor nog eens verplaatst en komen al dit soort figuren richting Leiden, Katwijk en Noordwijk."

@ 1st Male Lesbian | 05-11-10 | 10:58

In Leiden zijn al genoeg problemen met Marokkaanse kansenjongeren (Leiden-Noord, Merenwijk, Zuid-West), maar ik geef die gasten weinig kans in Katwijk of Noordwijk.

annefleur canteclaer | 05-11-10 | 11:42

Dat was zeker een geintje van die Martijn Kromzwaard anders ga je toch twijfelen aan zijn denkraam... Dus nu is het de schuld van de autochtonen, wij dus !
Tsssssss.... Knokploeg erop af en corrigerende tikken uitdelen dacht ik zo.

Neerlandsbloed | 05-11-10 | 11:41

Gezien de politieke kleur van de wethouders en het feit dat de burgemeester joods is en dus PVV, raakt het schreeuwerige verwijt richting PvdA kant noch wal.

Bakito | 05-11-10 | 11:41

Oh ja, ijsballen. Wat vroeger een magisch seizoen was van witte bomen en lanen is nu het tijdperk om uit de tram te blijven, tenzij je zo`n ijsbal in je nek wil die nog net tussen de sluitende deuren doorvliegen.

Koekje-dr-bij? | 05-11-10 | 11:39

@ Dunnepoep | 05-11-10 | 11:33

Daar gaat het wel naar toe als onze overheid er niets aan blijft doen. Helaas wordt je dan snel opgehaald van huis, veroordeeld omdat je eigen rechter speelt en staatsondermijnend bezig bent. Een vaderland dat slecht voor zijn kinderen zorgt is geen vaderland, politiek Nederland en koningin knoop dit goed in jullie oortjes zou ik zeggen.

sjipsknip | 05-11-10 | 11:39

@Lucifer_Abraxas | 05-11-10 | 11:35
Ik zie kansen in het vaccinatie programma.

Sliptong | 05-11-10 | 11:38

@Schlomo De Peaumeaux| + 100 voor 'postnatale huurlingen van mohammed' !

dubbert | 05-11-10 | 11:38

@HEvD | 05-11-10 | 11:35
Trots is net als respect een subjectief begrip. Zolang het maar in het eigen straatje past.

Sliptong | 05-11-10 | 11:38

*op Funda zoeken doet naar religieuze identiteit en zo*
Nee, niet gevonden... Waarom lukt het hun dan wel om met zovelen bij elkaar te wonen?

DijenkletserT | 05-11-10 | 11:38

@Dunnepoep | 05-11-10 | 11:33
Eensch. You pay the bill we'll make em chill.

Sliptong | 05-11-10 | 11:37

Gewoon preventief ruimen.

Lucifer_Abraxas | 05-11-10 | 11:35

Zouden die Marokkanen nou zelf een beetje trots zijn op wat ze in Nederland hebben bereikt?

HEvD | 05-11-10 | 11:35

Met de pvda aan het roer, alles naar je malle moer.

Sliptong | 05-11-10 | 11:34

Eduardo1735 | 05-11-10 | 11:19
Zo herkenbaar. Al bijna 10 jaar lang gaat het praktisch dagelijks direct of indirect over moslims. En denk dat we na al die jaren toch moeten constateren dat er bar weinig is veranderd ten goede, dit topic had ook 5 jaar geleden op GS kunnen staan.

mayor_pickwick | 05-11-10 | 11:33

Leucopterus | 05-11-10 | 11:26
Haha, ik weet wat je bedoelt.

Superior Bastard | 05-11-10 | 11:33

Met een hoop reaguurders een zooi knaken lappen en even de firma Blackwater inhuren om orde op zaken te stellen.

Dunnepoep | 05-11-10 | 11:33

En alle wethouders in het gemeentehuis hebben zich weer verschanst, de cijfers zeggen toch een ander verhaal? Er gebeurt toch niks in Gouda?

lanex | 05-11-10 | 11:33

@gehaktbal21 | 05-11-10 | 10:59
Ze raken in de war omdat ze in 0031 wel homo mogen zijn, maar hun familie mag het niet weten. Dat werkt de sexuele verwarring in de hand.

rara | 05-11-10 | 11:32

Ik kom zo vaak in Oosterwei. Het is niet de leukste buurt ooit, maar ook niet zo erg hoor. Kun je prima doorheen fietsen of rijden zonder enig probleem. Niet dat de gemeente niet uit een stel laffe sponzen bestaat die het probleem slecht aanpakken, maar laat Regilio maar gewoon lekker mensen redden in de Joe Es of Ee.

Dirk Tang | 05-11-10 | 10:36
Daar zíjn waarschijnlijk scripties over geschreven. Maar misschien passen de uitkomsten daarvan niet in het verhaaltje van GS.

DeSlapendeInktvis | 05-11-10 | 11:30

Waarom doen ze in Gouda niet hetzelfde als in Breda? Ze moeten de ouders met uithuiszetting dreigen, dan moet je zien hoe snel die belhamels zich gedeisd houden, en natuurlijk hun sociale uitkering stopzetten!

kanariepop | 05-11-10 | 11:30

Die Kromzwaard moesten ze al zijn subsidie afpakken en het verteerde deel terug laten betalen. Na een paar tegels van dezelfde strekking hierboven gelezen te hebben dringt het steeds meer tot me door; die man lult een eind raak. Ik citeer:
""
Deze jongeren zijn op zoek naar hun religieuze identiteit. Daardoor is ook hun seksuele zelfbeeld aangetast. Dat is heel erg en de schuld van autochtonen".
""

Echt, waar haalt de man het vandaan? Jongetjes van 8 zijn NIET opzoek naar hun religieuze identiteit, laat staan naar een seksueel zelfbeeld. Jongetjes van 9 of 10 ook niet. Van jongetjes van 11, 12, 13 jaar kan ik me voorstellen dat ze geregeld (proberen te) fappen. Dat heeft niks te maken met een zoektocht naar religieuze identiteit of een verstoord seksueel zelfbeeld. Dat heeft met hormonen te maken.

"Religieuze identiteit" is een spin off van indoctrinatie dat het islamitisch geloof het enige geloof is en dat niet moslims haram zijn = opvoeding.
"Seksuele identiteit" is een spin off van indoctrinatie dat het islamitische geloof het enige geloof is en dat eenieder die daar niet naar leeft, homo's, vrouwen zonder hoofddoekje en korte rokjes, vrouwen die vrij zijn etc., haram is.

Val toch in je Kromzwaard pseudo wetenschapperT.

TisNieZoMoeilijk | 05-11-10 | 11:30

Die hangjongeren die met dit weer de Oosterwei winterklaar maken verdienen een pluim voor getoonde discipline. Dat zie ik de white trash uit Oh Oh Dingus nog niet zo snel doen met hun make-up en uitgaanskleding. Het is ook nooit goed.

Bakito | 05-11-10 | 11:29


Volgens El Ben Cornelis Al Sahaf;
"There are no Moroccon criminals in Oosterwei.
I repeat;
There are no Moroccon criminals in Oosterwei."

Terwijl op de achtergrond een brandende politieauto te zien is.
.

ADO-Le-Cent | 05-11-10 | 11:29

Keihard die tandjes er uit rammen.
En dan een nachtje naakt de koude betonnen cel in.
Net als in thuisland Marokko.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

DrVandy | 05-11-10 | 11:27

Superior Bastard | 05-11-10 | 11:23
Haha. Dit doet mij denken aan seizoen 3 van The Wire. Hamsterdam, een drietal plekken waar het bestrijden van drugs geen prioriteit was van de politie. Het percentage vermogen- en geweldsdelicten nam aanzienlijk af.
Ik zou daar persoonlijk geen probleem mee hebben als de politie dat hier in Nederland ook zou doen.
.
Jammer genoeg gaat dit nooit gebeuren. De gemeentes schuiven kansloze gezinnen door, zodat nette wijken verpauperen en de autochtonen verhuizen. Het is een vicieuze cirkel.
Hier in Groningen is dat zeer evident. Ik zal geen voorbeelden noemen.

Leucopterus | 05-11-10 | 11:26

Wellicht heeft de Marokkaanse Beweging tot Herstel van het Respect hier wel een idee over? Een veroordeling ofzo... Of is respect eenrichtingsverkeer, en alleen van toepassing als er geklaagd kan worden over de discriminerende boze Nederlanders...

HEvD | 05-11-10 | 11:26

Ik heb als kind in de 90s in Oosterwei gewoond. Laatst was ik er weer, maar er is echt niks mis met die buurt. [/sarcasm]

Lexis2 | 05-11-10 | 11:24

Prima ontwikkeling. Laat Gouda maar het afvoerputje van Nederland worden als het daar elders beter van wordt. Gewoon iedere crminele hangjongere deporteren naar Gouda.

Superior Bastard | 05-11-10 | 11:23

@funda | 05-11-10 | 11:17

Ik ben niet zo van het geweld, meer van de achterkamertjes politiek ;-)

Ironisch Naakthuisje | 05-11-10 | 11:22

@Eduardo1735 | 05-11-10 | 11:19

Die moslims zijn het letterlijke bashen nog lang niet beu dus je zult toch nog even moeten volhouden en in je rol van koene toetsenbordridder moeten blijven hangen.

It's a dirty job, but someone has got to do it!

Reinaert | 05-11-10 | 11:22

@ Eduardo1735 | 05-11-10 | 11:19

U verwoordt wat velen denken. Wanneer is het genoeg???

sjipsknip | 05-11-10 | 11:21

@kom hoe heet ie Dank je voor je sterke argumenten, ik ben om

Bonostaff | 05-11-10 | 11:21

@sjipsknip

Het is zowiezo de schuld van de ouders van die kinderen, want hun ouders denken dat die kleine ventjes hun eigen beslissingen kunnen nemen maar dat kunnen kinderen gewoon niet. erg zorgelijk als je zo je kinderen opvoed,, maar een enkeltje lijkt me wat overdreven niet??? is het niet slimmer om ze uit te buiten ? haha ik zou ze laten werken voor hun daden, betaal alles maar ook al hebben jullie het niet gedaan, Payback time!

Notime | 05-11-10 | 11:21

Ironisch Naakthuisje | 05-11-10 | 11:15
Oh snap!

Leucopterus | 05-11-10 | 11:21

ome sjors | 05-11-10 | 11:18
Nee niet Tuur, is zwaar overkill. Tuur slaat iedereeen verrot zelfs zijn eigen vrouw.

Zuma | 05-11-10 | 11:20

Mijn moslim-bash krachten nemen af, ik ben uit-gereaguurd. Wanneer is het nu eens klaar met die ongein?

Eduardo1735 | 05-11-10 | 11:19

het leger hoeft echt niet, als Tuur nou maar komt

ome sjors | 05-11-10 | 11:18

En is clown Tomaat SP-lid? Vragen, vragen..

Krachtmeester | 05-11-10 | 11:18

MiaWallace | 05-11-10 | 11:13
Goede openingszin, die houd ik erin.

Zuma | 05-11-10 | 11:18

Ironisch Naakthuisje | 05-11-10 | 11:15
Met een beetje mazzel ben jij het ...

funda | 05-11-10 | 11:17

@MiaWallace | 05-11-10 | 10:48
Stalen buis op botte harses beleid.

Sliptong | 05-11-10 | 11:16

Werkt die ene clown voor Knoefnoen?

Krachtmeester | 05-11-10 | 11:15

Ik kan bijna niet wachten tot er weer een stille optocht voor zo'n minderwaardig varken wordt gehouden, omdat "het zo'n goede jongen in de bloei van z'n leven was" die door een boze Autochtoon kapot wordt geslagen.

Ironisch Naakthuisje | 05-11-10 | 11:15

Ja, nomen est omen. Martijn Kromzwaard. . .

Links Handig | 05-11-10 | 11:14

Maak van Gouda een mocro/bijlmer probleemreservaat met Aleid de boze Wolf als regeermeneer.

Frederik Vijf | 05-11-10 | 11:14

Zuma | 05-11-10 | 11:12
Dag jongens. Kan ik jullie misschien helpen met het vernielen? Of willen jullie mij misschien even in elkaar slaan? Mag hoor, ik zal niks zeggen.

MiaWallace | 05-11-10 | 11:13

GOED STUK BERDT!

Ik heb alleen de hoop opgegeven dat het ooit nog goedkomt.

DoOne | 05-11-10 | 11:13

@ Notime | 05-11-10 | 11:00

Was vroeger een echte belhamel, als ik wat uithaalde kreeg ik een paar kletsen om mijn hoofd. Dus mijn ouders deden dat. De ouders van dit tuig weet niet eens wat hun kroost doet omdat ze van jongsafaan tot middernacht op straat blijven zwerven. Jochies van amper 5-6 jaar tot middernacht op straat belooft niets goed voor de toekomst. De remedie is gewoon het hele gezin de koffers laten pakken en een enkel kaartje terug naar Marokko. Misschien dat de ouders zich dan van hun 'ouderlijke taken' gaan kwijten.

sjipsknip | 05-11-10 | 11:13

Multiflauwekulti | 05-11-10 | 11:10
LOL

sjongejonge123 | 05-11-10 | 11:12

@Skinner

Ja dat is heel ver gezocht als je het mij vraagt, Maar vraag me af of hij nog meer van die soort grappige uitspraken heeft

Notime | 05-11-10 | 11:12

vlietinho | 05-11-10 | 10:58
Nee niks aan de hand als je gewoon voorbij rijd, niet naar ze kijkt, niets zegt van asociaal gedrag en ze gewoon hun gang laat gaan.

Zuma | 05-11-10 | 11:12

Waar is de politie dan.... zeker aan het koffie drinken / flitsen?

roodisgroot | 05-11-10 | 11:10
De politie wacht op het buro totdat hun computers het doen.
Helaas is dat systeem vele malen primitiever dan een gemiddeld reaguursysteem.

funda | 05-11-10 | 11:12

tijd om Gouda Opstelten te zetten!

watsinneneem | 05-11-10 | 11:12

Waar is de politie dan.... zeker aan het koffie drinken / flitsen?

roodisgroot | 05-11-10 | 11:10

Is dat 'corrigerende tik verbod' al terug gedraaid? Echt iets waar deze 'kanskinderen' iets van zouden leren. Maar is vast weer zielig en zo.. dus waarschijnlijk over 4 maanden een nieuw onderzoekje met als uitkomst dat het allemaal niet aan de allochtonen zelf ligt maar aan de rest van de boze wereld.

gewgle | 05-11-10 | 11:10

Overigens zocht ik op mijn 8ste naar iets heel anders dan mijn "religieuze identiteit". Meestal was ik weer 's een modelautootje of een stukje Lego kwijt.
Kon ik zo kwaad om worden; de ruiten van de buren moesten het regelmatig ontgelden.

Multiflauwekulti | 05-11-10 | 11:10

lol @ alexbl895 | 05-11-10 | 11:06!!
Krijg je dan een extra achievement als je een mortier op je lijnbus schroeft?

MiaWallace | 05-11-10 | 11:08

De beste remedie is zo'n gastje bij kop en kont te pakken, tot 1,5 meter hoog optillen en vervolgens in de scherven van de ingepleurde ruiten laten vallen. Als toetje nog een schop in de ribben na en natuurlijk mag een welgemeend "FOEI!!" niet ontbreken.

Multiflauwekulti | 05-11-10 | 11:08

STRAF-KAMP-EN!!
.
C 'est simple. n'esse pas?

FreshClash | 05-11-10 | 11:08

@TedjeV | 05-11-10 | 11:02
Stilletjes denk ik dat meerdere mensen wachten op zo'n optreden van Ruktor.

Repelsteel | 05-11-10 | 11:08

Nog even wachten, dan zijn alle homo's / christenen verhuisd, en wordt het weer rustig in de wijk. Dan is het probleem weer opgelost, toch? #pvda

sjongejonge123 | 05-11-10 | 11:07

Is het wellicht een idee om Gouda als level mee te nemen in de volgende Call of Duty?

alexbl895 | 05-11-10 | 11:06

Het is inderdaad mede de schuld van de autochtonen. Ook die stemmen nog altijd massaal PvdA en andere partijen die dit met graagte toelaten en het 'onder controle' noemen.

Zoetwaterpanharing | 05-11-10 | 11:06

Tijd voor boter bij de vis lijkt me.

Het was mooi 'schreeuwen' vanaf de zijlijn in 2008, maar nu heeft Wilders iets meer slagkracht. Even operatie 'Smelt de kazen' uit de kast halen. De bezem door Gouda (inclusief het Goudse laffe bestuur!) .

Repelsteel | 05-11-10 | 11:06

Niets aan de hand hoor

vlietinho | 05-11-10 | 10:58
Dat klinkt echt weer PvdAllah: niets aan de hand.
Allemaal vuile smerige, onbetrouwbare, ongewassen, linkse werkloze, terminaal zieke, nihilistische, linkse, vooringenomen, slecht geinformeerde, linksincestueuze, ranzige figuren bij die PvdAfwasteil.
En ze generaliseren, schelden, en zaaien maar haat daar! Schande! Bovendien zijn hunnie de schuls van alles! Weg met die PvdAanslag! Den Uyl voorop!

funda | 05-11-10 | 11:06

"De nieuwe lichting vandalen is tussen de acht en dertien jaar oud. " Precies op de leeftijd dat ze nog goed te vormen zijn, door hun oudere broertjes de vorige lichting...

Ik ken ze wel die kloodtzakjes, zelfs een paar van gezicht. Hun broertjes, de vorige lichting, zwermen nu wat wijder uit, de wijk uit om her en der met name rondom winkels en schoolgebieden iedereen verrot te schelden die ze maar aankijkt of aanspreekt op asociaal gedrag of crimineel gedrag. Het kleine lokale grut in de wijk doet vrolijk lokaal in de wijk aan mee. Het is gewoon wachten tot dat de eerste zich normaal gedragende wijkbewoner die jongeren op zulks gedrag aanspreekt op straat ligt met een mes tussen z'n ribben of een een loodvergifting.

Het grootste probleem is namelijk dat die wijken geen getto's zijn vol met allochtonen maar een vrij evenwichtige mix van allochtoon en autochtoon. Een redelijk gedeelte van de wijk is bewoond door christelijke gezinnen (pakken, rokken en hoeden en zondag niet werken niveau). Dat is een dodelijke mix hier in Gouda.

Het gaat helemaal niet beter, het bakkessen, intimidatie en geweld wordt alleen maar erger en erger. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ik geef het hooguit een halfjaar en dan vallen er zware gewonden of erger.


Zuma | 05-11-10 | 11:05

Hun sexuele zelfbeeld is aangetast door de autochtonen? Wat, omdat de meisjes niet hun benen spreidden als ze na-gesist werden?

buurvanurk | 05-11-10 | 11:05

Ieder knulletje gewoon een half uurtje anaal door Bubba laten uitwonen. Dan hebben ze hun sexuele identiteit zo terug!

eerstneukendanpraten | 05-11-10 | 11:04

Gouda is toch al 30 jaar een kutstad vol criminele Marokkanen?
Dit is niet echt iets nieuws, dat was al zo toen ze nog een artikel 12 gemeente waren.

Osdorpertje | 05-11-10 | 11:04

lol @ kneuterzak 10:59

Notime | 05-11-10 | 11:00

Kromzwaard (..) linkt dat ene geloof aan wangedrag, leuk toch?

skinner | 05-11-10 | 11:04

Religieus identiteit, flikker op. Die jongens zijn niet religieus en hebben allang een identiteit, die van een crimineel.

Ariel | 05-11-10 | 11:03

Waarom niet Rutger met een eenheid van de mariniers de wijk insturen, geeft meteen mooie tv en hoge kijkcijfers.

TedjeV | 05-11-10 | 11:02

Anders nog? | 05-11-10 | 10:58
Stoere praat. Maar ik heb al heel wat 8jarige ketters gezien, alleen nog nooit zonder een forse back-up. De mentaliteit, als je mijn familie iets doet (hoe grote klootzakken dat ook zijn) doe ik jou iets, zit er te diep in. Helaas ook bij steeds meer Nederlanders. Gezonde verstand is weg en mensen vinden zichzelf een toffe peer omdat ze voor, wellicht 'foute' familie of vrienden opkomen.

Inferi0r | 05-11-10 | 11:02

@1st Male Lesbian | 05-11-10 | 11:00

OK, zal vanavond nog eens checken, mn favo chinees zit ook in die buurt :-)

vlietinho | 05-11-10 | 11:01

Spoeddebat!

MiaWallace | 05-11-10 | 11:01

Snap niet dat de "gewone" hard werkende marokaan niet optreed tegen dat tuig dat de levenssfeer ven de goede marokanen dusdanig negatief beinvloed dat het zeker een generatie duurt voordat ze de STEMPEL gaaies kwijt zijn. En PVDA tja die komen er nooit meer bovenop dat stelletje communisten..

FIGJAM | 05-11-10 | 11:01

Anders nog? | 05-11-10 | 10:58
Dat is het probleem. Wij pikken alles maar. "Oeh, niets zeggen Harry, straks heb je een mes tussen je ribben!" "Inderdaad Wilma, loop maar gauw door!"

MiaWallace | 05-11-10 | 11:01

Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen.

Alexander de Kleine | 05-11-10 | 11:01

Martijn Kromzwaard reageert: "Deze jongeren zijn op zoek naar hun religieuze identiteit. Daardoor is ook hun seksuele zelfbeeld aangetast. Dat is heel erg en de schuld van autochtonen". Ik hoop dat deze meneer een grap maakt. Want hoe hij daar is op gekomen is mij een raadsel. Net of die jongeren opzoek zijn naar hun religieuze indentiteit... hoe kom je erop!?!?

Notime | 05-11-10 | 11:00

Volgens mij hebben Nederlanders meer last van PVV'ertjes die op internet een provincialistische putlucht achterlaten, dan van een paar lastige Marokkanen.

EUgenio | 05-11-10 | 11:00

@ vlietinho | 05-11-10 | 10:58
De bewuste boys liggen ook nog op 1 oor. Ze komen vanavond weer hun grot uit.

1st Male Lesbian | 05-11-10 | 11:00

Opsluiten tussen de varkens, denk dat zelfs het gemiddelse varken deze gasten fatsoen bij kan brengen.

Kotsende lama | 05-11-10 | 11:00

Hoe moeilijk kan het zijn: zet iets van bling bling (soort van mierenlokdoos) op enkele strategische punten, kudtjong afvangen, en zonder pardon ergens op de Drentse heide, opnieuw programmeren.

kneuterzak | 05-11-10 | 10:59

Seksuele zelfbeeld aangetast? Ik snap er geen bal van

gehaktbal21 | 05-11-10 | 10:59

Ben blij dat Oosterwei weer leefbaar wordt. Ze hadden die buurtcoaches jaren geleden al een portofoon moeten geven. Dat zal ze leren, dat tuig!

Schaamharing | 05-11-10 | 10:59

Wat ook zo gezellig wordt is de RijnGouweLijn. Het probleem wordt daardoor nog eens verplaatst en komen al dit soort figuren richting Leiden, Katwijk en Noordwijk.

1st Male Lesbian | 05-11-10 | 10:58

De clowns Knoef en Tomaat? Pure uitlokking dus!

Je bent ook wel een ontzettende loser als je je laat terroriseren door jochies van 8 tot 13. Dat is toch een erg schopbare leeftijd. Als je dan bij de gemeente gaat lopen mekkeren in plaats van de knapen aan te pakken, dan toon je wel erg duidelijk aan wat er mis is met Nederland: de burgers zijn mekkerende watjes.

Anders nog? | 05-11-10 | 10:58

@ Prof.Hakkabar | 05-11-10 | 10:55

Daar lijkt het wel op. Vanochtend nog door Oosterwei gereden in mn niet gepantserde auto. Niets aan de hand hoor

vlietinho | 05-11-10 | 10:58

De schuld ligt altijd bij de ouders. Geen opvoeding van de ouders, maar opvoeding van de straat is wat ze krijgen.

gozahtje | 05-11-10 | 10:58

Willianus Wortelus | 05-11-10 | 10:37
Tja. Wat een aanvulling, DIE cultuur.

Bigi Bana Boy | 05-11-10 | 10:57

*Ziet een aantal PvdA politici met kaas en/of peterselie in hun oren voor zich*

Grappig dat politici de ver-rechtsing van Nederland vervolgens afdoen als populisme. Of, ach, natuurlijk: Dat is natuurlijk een stuk prettiger dan verantwoordelijkheid nemen voor de door jezelf gegenereerde puinhoop.

PvdA-ers: Hypocriete, incapabele, zichzelf volledig overschattende idioten. Ik hoop echt dat die partij zo snel mogelijk verdwijnt. (En zijn burgermeesters meeneemt)

Homer J. Simpson | 05-11-10 | 10:57

Die pikkies van 8 jaar, daar is niemand bang voor, maar geef er een een grote bek en die hele inteeltfamilie met 30 doorgefokte neven staat aan je deur.

Don Sputare | 05-11-10 | 10:57

Schoon vegen en straffen, samen werken met de Marokkaanse politie mischien een optie??

Braakbal | 05-11-10 | 10:57

Is er al een soap? Oh Oh Oosterwei...

DijenkletserT | 05-11-10 | 10:56

Stenengooi jihad. Mensen wegpesten, bedreigen. Het werkt, dat blijkt wel.

sjongejonge123 | 05-11-10 | 10:56

Zouden we de PvdA niet om raad kunnen vragen ?
Die hebben altijd heel succesvolle programma's voor jongeren:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/11/...
Overigens, wat een culturele verrijking is het toch hè ?

Marcus Porcius Cato | 05-11-10 | 10:55

@blist3r | 05-11-10 | 10:48
Alleen moet hij commando's vervangen door mariniers. Het leger mag niet ingrijpen, mariniers wel. Ik zeg: we doen even het schoonvegen van de pleinen in de jaren 60 door mariniers even na. Oh nee, de huidige generatie mariniers zit aan de coke op de Antillen. Wie moet ons redden?

Sliptong | 05-11-10 | 10:55

Zwaar overdreven bericht... maar ja geen nieuws dus Marokkanen bashen op GS...

Prof.Hakkabar | 05-11-10 | 10:55

@chewhakbar

ik spreek de taal van die jongeren :)

-Wil- | 05-11-10 | 10:55

@Sliptong | 05-11-10 | 10:53
Afgelopen maandag nog, lekkah!

TisNieZoMoeilijk | 05-11-10 | 10:54

Waar zijn die snoepreisjes naar zand van herkomst als je ze nodig hebt!

Ashtrey | 05-11-10 | 10:54

Het leger heeft te weinig munitie, reserveonderdelen en capabele mensen.

TisNieZoMoeilijk | 05-11-10 | 10:54

Als er zodadelijk nier naar Geert geluisterd wordt dan kan het kabinet grote problemen krijgen.

The Russian | 05-11-10 | 10:53

@Willianus Wortelus | 05-11-10 | 10:37
Nou wat negatief. Durum van Knorr is lekker....

Sliptong | 05-11-10 | 10:53

De schuld van de autochtonen?? Daar kan ik toch zo kwaad om worden! Opzouten met dat volk! Heel Gouda uit Nederland zagen en ergens in een oceaan flikkeren. 'Kunnen wij autochtonen hun ook niet meer verneuken'

TegenDemonstrant | 05-11-10 | 10:53

Bonostaff

Ze hebben waarschijnlijk een Marokkaans paspoort, dus mag je het gewoon Marokkanen noemen.

skinner | 05-11-10 | 10:52

Bonostaff | 05-11-10 | 10:37
Bedankt voor het stemmen op Den Uyl vroeger... NOT

Schlomo De Peaumeaux | 05-11-10 | 10:52

kapotte_stofzuiger | 05-11-10 | 10:37
Dat ligt anders;
Kimberley vroeg eerst:"Hey Mo, jullie lezen toch van rechts naar links?"
en toen: "Ah! Dus Mo is een afkorting, maar dan heet je toch eigenlijk Fiel?!"

En niet te vergeten, tijdens de seks:"Ooóóh Mo, ooooh Mo...", Dat vindt zo'n jongen niet leuk.

Napeauleon | 05-11-10 | 10:51

Ik zat meer te denken aan Chuck - Delta Force - Norris. En het blijken ook nog eens jochies van tussen de 8 en 13 jaar oud. 1 jaar cel max en jeugd MOEWHAHAHA TBS. Zeg maar dat ze niet slim zijn.

Sliptong | 05-11-10 | 10:51

En wéér bleek Geert Wilders het gelijk destijds aan zijn kant te hebben bij een strakke oplossing van dit mensonterende probleem.
Gelukkig heeft hij nu meer slagkracht.
"Opstelten en Rutte,kom d'r maar in."

R.B.Scott | 05-11-10 | 10:50

De oplossing is toch zo eenvoudig:
Hoog hek met grensposten eromheen, en gebruiken als uitzetgebied. (soort Oostvaardersplassen ja)

funda | 05-11-10 | 10:50

Zet het leger nou in, in al die pracht wijken.
Vroeger ging ik met vacantie naar het toenmalige Joegoslavië met een camper.
We reden gelijk door naar de hoofdstad. We werden een beetje misselijk van de soldaten in de straten en op kruispunten, allen gewapend. We wilden omdraaien en ergens elders vakantie gaan vieren. Toen spraken we een Nederlander die daar woonde. Hij begreep het wel, maar vertelde je hoeft niet bang te wezen want het leger loopt er juist voor de toeristen. Om ze te beschermen tegen crimminelen. We zijn er 2 maanden gebleven en het was de beste vacantie van ons leven.

joopwil | 05-11-10 | 10:49

Wat een achterlijke gemeentelijke subsidiespons is dat AlQouda toch. Jongens, hoe lang moet het duren voordat men eens inziet dat we Cohen't? De enige juiste aanpak van dergelijke deliquente religieuze stoppelhaatbaardjes, is daar te beginnen waar het pijn doet en ongeacht nationaliteit, religie, kleur of elk ander denkbaar menselijk verschil, allemaal voelen we pijn wanneer het onze portemonnee betreft. Daarnaast een verplichte avondklok voor Ammie en zijn avondkliek en uiteraard disciplinaire maatregelen zoals community service en payback of damaged goods. Maar goed, dan hebben we de gevolgen bestreden, nu de oorzaak. Daar het jeugdige soepjurken betreft, zijn de ouders verantwoordelijk en zullen zij de kosten betalen. Wat dat betreft ligt daar de sleutel tot het hervormen van deze postnatale huurlingen van mohammed. Wanneer deze ouders en moeten betalen en regelmatig op controle moeten met zoonlief, dan geloof mij maar dat Mohammedje wel twee keer nadenkt voor dat hij weer eens wat onzin uithaalt. Want dan weten ze hem wel te vinden, is het niet de politie, dan zijn ouders. Fucking tering volk is het!

Schlomo De Peaumeaux | 05-11-10 | 10:49

@Bonostaff
Kruip lekker terug naar de jaren 80 met je politiek correcte gelul.

Rest In Privacy | 05-11-10 | 10:49

Tik op smoel-beleid!

MiaWallace | 05-11-10 | 10:48

Dat legeridee van Greet begint wel aangenamer te klinken.

blist3r | 05-11-10 | 10:48

@Gouwe gast | 05-11-10 | 10:46
Dat is een verkapte vorm van kapituleren.

kleingrutter | 05-11-10 | 10:47

The Russian | 05-11-10 | 10:42
Je keuze voor 'hun' als persoonsvorm is hilarisch, begrijp je dat?

Napeauleon | 05-11-10 | 10:46

Je zou verwachten dat een PvdA burgemeester het wel in de hand kan houden....

kleingrutter | 05-11-10 | 10:46

Gewoon de wijk ontruimen , alleen dat stinktuig er laten zitten en een hele grote muur eromheen bouwen , misschien kunnen we het dan vol laten lopen met water .
Hoe lang moet het nu nog duren voordat er orde op zaken word gesteld ?

Gouwe gast | 05-11-10 | 10:46

Kromzwaard..

skinner | 05-11-10 | 10:46

@-Wil- | 05-11-10 | 10:37
"de probleem"? :|

chewhakbar | 05-11-10 | 10:45

Die burgemeester heeft toch maar mooi voor elkaar dat er geen ijsballen meer rondvliegen.

très cool | 05-11-10 | 10:45

"de adviescommissie adviescommissies " lol :D

chewhakbar | 05-11-10 | 10:44

Ik baal alleen maar dat ik niet tot die externe adviseurs behoor.
#gemistekans #gratisgeld #eindeloosfactureren

Napeauleon | 05-11-10 | 10:44

Geerts' voorstel is paar jaar geleden door bijna hele kamer uitgelachen, is nu toch niet zo slecht idee hè. Gewoon militairen er in en hun complete vrijheid geven om dit op te lossen.

The Russian | 05-11-10 | 10:42

Gouda is dus verloren begrijp ik, en niemand die iets doet.

Implant | 05-11-10 | 10:40

Het is de schuld van de autochtonen. Dan is het ook hun eigen schuld, ze zijn ten slotte ooit hier zelf heen gekomen, naar die verschrikkelijke Nederlanders met hun gratis geld.

La Cosa Nostra | 05-11-10 | 10:38


Tja. Wat een aanvulling, al die culturen.

Willianus Wortelus | 05-11-10 | 10:37

wat is de probleem? als zo'n kutjong lastig is pets je m toch gemoedelijk op z'n bakkes? Dat werkt altijd. Dan aan z'n haren meeslepen naar zn oudere broer en vragen of die ook nog wat moet. Bij mij in de wijk werkt dat fantastisch.

-Wil- | 05-11-10 | 10:37

"Daardoor is ook hun seksuele zelfbeeld aangetast."
Daar hebben ze in Zwijndrecht een uitstekende oplossing voor gevonden.
'Joehoe, Kimberly, wil je nog een breezah...?'

kapotte_stofzuiger | 05-11-10 | 10:37

Marokkaanse jongeren? Weten jullie zeker dat het geen Nederlanders zijn? Worden deze jongeren die, getuige dit bericht, Marokkaan zijn speciaal uit Marokko geïmporteerd?

Bonostaff | 05-11-10 | 10:37

Je zou er een leuke scriptie over kunnen schrijven.

Dirk Tang | 05-11-10 | 10:36

Vanavond in DWDD?

brienenoord | 05-11-10 | 10:35

Ik bedoel, het zijn kinderen. Die sla te toch gemakkelijk een dwarslaesie?

Generaal P. | 05-11-10 | 10:34

Knokploeg?

Generaal P. | 05-11-10 | 10:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken