Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bidden helpt! Echt. Heus. Tests bewijzen het

hethelptechthoor.jpg Halleluja broeders en zusters! Het omen is gekomen. Er is wetenschappelijk bewijs dat de Heere bestaat: bidden maakt mensen beter. Die meneer de onderzoeker is er op gepromoveerd dus dan is het zo. Uit zijn onderzoeken met psychisch gestoorde patiënten blijkt namelijk dat ze zich door een dagelijks potje babbelen met onzichtbare wezens stukken beter voelen. Ja kunst, ze zijn dan ook psychisch gestoord. Wat zo mogelijk alles zegt over het bestaan van God. Alleen bij psychiatrisch patiënten verhoort hij gebeden, trekt u zelf de conclusie maar. Nou is dit natuurlijk een foponderzoek van een fopwetenschap ("geesteswetenschap"), maar wij weten wel beter. Ook aids kun je namelijk genezen met gebed. Of tumoren. Om over gonorroe nog maar te zwijgen. Sterker, wie drie keer per dag bidt houdt automatisch zijn tanden schoon, dus tandenpoetsen is nergens voor nodig. Nieuwe auto iemand? Bidden! Gratis geld? Just ask Him. Weet u wat? We beginnen gewoon een bidservice: u plempt in de comments wat u graag zou willen, wij Johnny Quid gaat er voor bidden. Het komt dan vanzelf in uw brievenbus. Amen.

Reaguursels

Inloggen

God o God, pleeg zelf moord! En als dat niet kan wil ik wel een Jaguar S-type

*Jowie* | 03-11-10 | 12:44

Een container vol met poen ( bijvoorkeur Euries) en rap een beetje!!!.

swebe | 03-11-10 | 11:24

Wil de here die zich door Cabanaboy laat sturen even optiefen vandaag?

ojédiaré | 03-11-10 | 09:55

Here, zegen deze reaguurders; dat ze morgen een fijne dag mogen beleven. In Jezus naam, amen.

Cabana Boy | 03-11-10 | 04:53

Bidden, voor mij liever niet.

Bidden = protestantisme = opgeheven vingertje van enge schooldirecteuren.....
(Nog altijd zie ik die lamlul door de school lopen met zijn bijbel, en die andere
zak op de MAVO stond bij de deur te prediken) Of waren dat soms psychiatrische
patienten die toevallig in het onderwijs waren beland.

strikdewepstroper01 | 03-11-10 | 01:47

johan902 | 02-11-10 | 13:05

En je opa ging toen dood aan de andere helft van de tumor?

Tinio | 03-11-10 | 00:26

Beste Johnny,

Wil je bidden dat die Aboutaleb zo snel mogelijk wordt vervangen door een echte burgemeester? Bij voorkeur een zoals onze buren die hebben: Vrouwelijk, elegant en competent? Alvast hartelijk bedankt, waarschijnlijk namens de meeste Rotterdammers.
www.schiedam.nl/smartsite.shtml?id=583...

Grégoire Trouvertout | 03-11-10 | 00:03

Beste Godbrussen,

Ik bid voor een geenstijl t-shirt maat xl.
Ik bid ook zodat de posters van de Sinterklaas-horror film mogen blijven hangen in de bushokjes, omdat dit minder schokkend is voor kinderen dan een gespijkerde man aan een kruis.

Paardenworst | 02-11-10 | 23:55

placebo effect, NEXT!

aalbes! | 02-11-10 | 23:48

Het onderzoek klopt helemaal, het staat er echt:
Bidders zijn psychiatrische patienten,
die zich lekker voelen na het uitoefenen van hun
positieve zelfbevredigende egostreling.
.
Welk effect dat heeft op de rest van de wereld is punt 2...

hotmint | 02-11-10 | 23:09

Niet gaan overdrijven met al dat bidden. Tenslotte, god is ook maar een mens.

ren-forrest-ren-e | 02-11-10 | 22:15

Jezus hangt al eeuwen, met spijkers van Van Leeuwen.

lul-ijzer | 02-11-10 | 22:03

Dit topic kan wel een prijs krijgen: voor het domste ooit.

Zelfonderzoek gedaan?

eeuwigheidswaarde | 02-11-10 | 21:57

Damn...

ZDEV | 02-11-10 | 20:36

*flits!*

ZDEV | 02-11-10 | 20:36

Hee, geen bliksemflits?
*doet een dansje want bidden werkt!*

ZDEV | 02-11-10 | 20:35

Ik bid dat er geen hoger iets is.
*duikt weg voor die bliksemflits*

ZDEV | 02-11-10 | 20:35

blijkbaar veel reli gekkies hier... verwacht je niet... doe mij maar gewoon een erg lekker wijf, past niet door de brievenbus maar postbakje op kantoor moet lukken denk ik?

h28 | 02-11-10 | 20:19

Kapitein Sjaak Mus | 02-11-10 | 18:56
Excuus, it was u die de link plaatste.

sjaakdeslinksesul | 02-11-10 | 19:26

Ik bid dat er een dag komt waarop alle religies spontaan ophouden te bestaan,haatbaarden hun baard afscheren en alle joden en pedopriesters hun jurken aan de wilgen hangen.
Ik vrees alleen dat dat ook de dag is dat de aarde ophoudt te bestaan.

Beëlzebul | 02-11-10 | 19:24

Mag ik vrijdag de Euromillones winnen alsje alsje alsjeblieft. Mag het?

Rentboy | 02-11-10 | 19:06

Kapitein Sjaak Mus | 02-11-10 .. En god blijft aan de gang...

Petrus Poortwachter | 02-11-10 | 19:04

@Kapitein Sjaak Mus | 02-11-10 | 18:56
God straft onmiddelijk.
De laatste regel moet natuurlijk zijn:
"Hij heeft meer begrepen VAN de regels...."

Kapitein Sjaak Mus | 02-11-10 | 18:57

@ joli1996 | 02-11-10 | 17:31

Volgens mij heb je de link in mijn tegel van 15:50 niet gezien, niet gelezen of niet begrepen.

Samenvatting van beschreven random controlled trial ( n>1800; Harvard Univerity):
Drie groepen hartoperatiepatienten.
voor groep 1 wordt gebeden zonder dat zij het weten.
voor groep 2 wordt gebeden en dat weten ze.
groep 3: controlegroep ( geen gebed, weet niet of er wel of niet voor ze wordt gebeden).
Resultaat: groep 1 en 3: gelijk resultaat
Groep 2: scoort licht maar significant slechter dan de twee andere groepen. (herstelt minder snel).

De - gelovige- cardioloog die het onderzoek initiëerde verdient kudos.
Hij heeft meer begrepen van de regels wetenschappelijk onderzoek dan jij.

Kapitein Sjaak Mus | 02-11-10 | 18:56

+1

God made me an atheist.

FrankB. | 02-11-10 | 18:46

ik hoef niet zozeer wat, geef mij portie maar aan fikkie.

sufkut | 02-11-10 | 18:45

*bid voor Barbabob dat deze volgende keer bij het inleveren statiegeld voor 5 ipv 4 kratten terug krijgt*

Zo goed?

Litsehimmel | 02-11-10 | 18:44

Kan iemand even voor mij bidden, ik bid zelf niet wegens te weinig geloof in God, maar ik kan wel een financiële meevaller gebruiken.
Ben benieuwd???

Barbabob | 02-11-10 | 18:39

joli1996 | 02-11-10 | 17:31
Geen nogmaals, klinisch bewijs houdt in dat je een controlegroep tov een groep plaatst, die bidt of waarvoor gebeden wordt en dat statistisch blijkt dat de ene groep gezonder is dan de andere groep.Het onderhavige onderzoek is gebaseerd op ervaringen van de auteurs met gekkies en zelfrapportage door gekkies.Er is niets bewezen, noch weerlegd. Men geeft alleen aan dat voor gelovige gekkies (voel je aangesproken) bidden misschien een therapeutische heilzame werking kan hebben. Het onderzoek waarnaar an die arbeit refereerde was wel klinisch en dat toonde juist aan dat bidden voor een ander niet helpt in zijn genezing.
En op de rest van je kulargumenten ga ik niet eens in.
Hoe respectloos jij met wetenschap omgaat tart iedere beschrijving. Ga bidden voor wat extra hersencellen, je kunt ze gebruiken.

sjaakdeslinksesul | 02-11-10 | 18:31

Bidden. Het focussen van energie op een bepaald punt c.q. onderwerp. Aangezien alles uit energie bestaat (zo ook gedachten) zal een geconcentreerde bundel ervan wel effect resulteren. Grappig om dan in de termen van het boek "American Gods" van Neil Gaiman te denken. Goden bestaan omdat veel mensen in ze geloven. M.a.w. als er een groep mensen sterk aan een "Bruine Bonen God" zou denken, dan zou deze inderdaad worden gecreëerd. Niet dat ik nu zo graag een ruftende godheid erbij zou willen hebben - "Headline new: The continuous farts of the Brown Bean Deity have resulted in unprecedented hurricanes and tornado's ..." - maar het concept op zich is wel fascinerend. Ergo, in de strijd God vs Allah zal die van het Westen wel verliezen omdat zijn 'raison d'être' zo goed als niet-bestaand is.

Litsehimmel | 02-11-10 | 18:28

Dit is allemaal gezever. Het werkt alleen maar bij Allahoe Hakbar.

Tricephalus | 02-11-10 | 18:24

Geinig, er blijken veel GSers te zijn met een imaginary friend. Succes jongens, en val me er niet mee lastig.

mokum4all | 02-11-10 | 18:22

@Johnny Quid
Bid dan ook even dat iemand zijn sleutel hier vergeet bij mij.

Willem Holleeder | 02-11-10 | 17:51

An die ARBEIT | 02-11-10 | 17:35
Ach, weer een die slechs één waarheid erkent en in de illusie leeft dat als en iedereen, inclusief de wetenschap, in dienst van die ene waarheid staat. Die de wetenschap ziet als een grabbelton waaruit je te pas en te onpas datgene tevoorschijn kunt halen wat jouw waarheid niet tegenspreekt: 'allerlei wetenschap' bejubelen, maar Darwin verguizen, dat soort werk. De wetenschap trekt zich gelukkig niks aan van Bijbel of Koran, het maakt de wetenschap als wetenschap niks uit of bepaalde bijbelse verhaaltjes al dan niet wetenschappelijk onderbouwd kunnen worden brengt die God van hem niet dichterbij.

Schoorsteenveger | 02-11-10 | 17:51

Twee woorden: Joe Pesci...
En voor diegenen die het niet snappen: George Carlin on religion...

Petrus Poortwachter | 02-11-10 | 17:49

Zalig zijn de armen van geest.

Septimus | 02-11-10 | 17:41

Weet je wat, leuk heur al die religekkies ( niet dat elke gelovige gek is heur, degenen die hier aanwezig zijn ), maar ik ben te druk.
Business before pleasure.
* out *

An die ARBEIT | 02-11-10 | 17:41

@joli1996 | 02-11-10 | 17:31
Waar beweer ik dat bidden niet helpt?
Ik stel alleen dat het niet God is die helpt, slechts de mens zelf die zijn of haar eigen denkproces aanpast.
Je hebt jezelf hiermee automatisch gediskwalificeerd. En met de rest van je semi-wetenschappelijke gewauwel.
"Hoe een bevruchte eicel zich splitst weet men nog niet"
Wat een lutser.

An die ARBEIT | 02-11-10 | 17:35

-weggejorist-

joli1996 | 02-11-10 | 17:31

Jezus redt, Jezus redt alle mensen opgelet!
Wat een sneu verhaal nu toch.

Michelle93 | 02-11-10 | 17:25

Waarschijnlijk heeft het proces van bidden een positief effect op je onderbewustzijn?

Ariel | 02-11-10 | 17:23

ik hoorde juist bij onder de tram dat wanneer er 2 mensen zijn met dezelfde ziekte en er wordt tegen een van hen gezegd ik ga voor je bidden en voor de ander niet, dat degene waarvoor niet wordt gebeden ouder zou worden.

Plakanus | 02-11-10 | 17:10

Ik probeer de mensheid van religie te redden door te bidden.

Antitheïst | 02-11-10 | 17:09

@Diny in Bikini | 02-11-10 | 17:00
Die hoop komt er inderdaad, maar dan meer vanwege het feit dat ze het idee krijgen geholpen te worden. Dat heeft op zichzelf al een positief effect.
Daarbij helpt het daadwerkelijk uitspreken van je persoonlijke sores bij het verwerken ervan.

An die ARBEIT | 02-11-10 | 17:04

Helemaal onzin is het niet.
Misschien krijgen patiënten hoop door het fictieve vaderfiguur en worden ze daardoor psychisch gezonder.

Diny in Bikini | 02-11-10 | 17:00

An die ARBEIT | 02-11-10 | 16:31
Ja, ik vind 'm zelf hooguit goed genoeg, maar je kan niet alles hebben. De kernvraag van de website vind ik dan weer een betere.
blackpeace | 02-11-10 | 16:39
LOL

Achterdocht | 02-11-10 | 16:48

Oh lord, will you buy me a Mercedes Benz?

En vanavond de buurvrouw erbij
en morgen gezond weer op

paost712 | 02-11-10 | 16:46

Azrael12 | 02-11-10 | 16:30

Azrael, toe nou! Je wilt Grimm toch niet met Bijbel & Koran vergelijken! Dat is heeeel oneerbiedig. Wat hebben de Grimm Brotherss misdaan om zoiets te verdienen. Het zal je toch wel opgevallen zijn dat GrimmGrimm, Moeder de Gans, ja zelfs 1001 nacht en H.C. Andersens Eventyr Oneindig veel boeiender en leerzamer zijn dan die primitieve woestijn flarden? Bovendien staan ze dichter bij de waarheid dan de maffe monotheisten.

blackpeace | 02-11-10 | 16:39

Ik vind inderdaad dat we dit gastenboek niet moeten vervuilen met religieus gezwets!!!
Daar kunnen we beter de onderbroek van Bert Brussen of een 1 jarige buxushaag voor gebruiken.
En eren natuurlijk... altijd de onderbroek van Bert Brussen eren....

Bram Puzze | 02-11-10 | 16:37

@Inferi0r | 02-11-10 | 15:54
Ik vind atheïst zo'n lelijk woord, voortkomend uit het groepsdenken van den gelovigen. Je altijd onder een noemer plaatsen zodat duidelijk is welk plekje in de samenleving je inneemt. Je eigen hachie en cluppie verdedigen tegen die anderen die het verkeerd hebben.
Je praat als een kip zonder kop. Alsof atheïsme net als het christendom een geloof is dat verdedigd dient te worden tegen die andere groeperingen binnen de samenleving waarvan de atheïst geen deel uit maakt. Ja, hooguit in fysieke zin, als een reli-malloot je om zeep probeert te helpen omdat je niet in zijn fabeltje geloofd. Maar verbaal hoef je atheïsme toch absoluut niet te verdedigen?! Kom man, denk na...

Atheïsme is geen geloof maar gewoon de waarheid. Er bestaat geen god totdat het tegendeel bewezen is. Een bewijs dat niet te leveren is omdat god niet bestaat. Simpel zat. Net zoals er buitenaards leven is en wij nooit 100% zullen begrijpen, onderbouwen en bewijzen hoe het komt dat er überhaupt iets is.

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 16:33

Zou ook hard halelua roepen als m'n tbs daardoor verkort wordt.

Boomschade | 02-11-10 | 16:32

@Elmauro | 02-11-10 | 14:15
Het is zo jammer hoe het geloof in de God van de bijbel hier (en op andere plaatsen) met enige regelmaat zo belachelijk gemaakt wordt terwijl het overgrote merendeel van de bezoekers geen idee heeft wat het christelijk geloof nu eigenlijk inhoudt. Ook niet diegenen die vroeger met pa en ma meegingen naar de kerk (punt is nl. dat veel naamchristenen dat ook niet weten).
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Nou ik weet behoorlijk goed wat het kgchristelijk geloof inhoudt en moet er niets meer van hebben, gewoon omdat ik in de gaten gekregen heb dat het op zijn zachtst gezegd nogal smerig is.
Daar zal ik verder niet over uitwijden maar je zou b.v. eens Maarten t'Hart kunnen lezen in zijn onovertroffen boek 'Wie god verlaat heeft niets te vrezen', zie Psalm 32:5 berijmd.

ikweetnogmeer | 02-11-10 | 16:32

@Achterdocht | 02-11-10 | 16:19
Ghehe, ja aardig! Ik vind de term optical echter wel een beetje raar, maar goed. Het is een mooi voorbeeld van hoe het geloof en de aspecten ervan, zoals bidden of gebed, altijd recht te praten zijn.
Als je het niet erg vind zet ik 'em in m'n favorieten, om later te gebruiken. Mooi praktijkvoorbeeld!

An die ARBEIT | 02-11-10 | 16:31

Ach, God de almachtige heeft mij gecreeerd als een ongelovige... Daar zal hij ongetwijfeld een doel mee hebben gehad. Ik vraag me alleen af welk doel want als almachtig wezen weet hij de uitkomst toch al? God weet natuurlijk van de ontkerking af. Sterker nog, hij heeft het zelf in gang gezet als hij alwetend is, en ga nu niet zeggen dat het een keuze of een test voor mij is, want de goede man weet de uitkomst toch al? Ik ben blij dat de gebroeders Grimm niet leefden 2000 jaar terug, wie weet welk sprookje ik dan had moeten volgen..

Azrael12 | 02-11-10 | 16:30

In 'The GOD delusion', beschrijft Richard Dawkins een onderzoek in -waar anders, godverdomme?- de VS. Het Great Prayer Experiment. Gefinancieerd door de aarts-churistulukke Templeton Foundation. >2 miljoen US$ maar liefst. 1802 patienten die een by pass hadden ondergaan. Groep I was de controle groep. Hen werd helemaal niets verteld. Voor groep II werd gebeden, maar hen werd daarover eveneens niks medegedeeld. Voor groep III werd gebeden en er werd aan hen verteld dat er gebeden werd. Resultaat: geen verschil tussen groep I en II, zoals te verwachten. In groep III werden vanzelfsprekend significant meer complicaties gezien. Ook al geen wonder.

blackpeace | 02-11-10 | 16:22

Elmauro | 02-11-10 | 16:18
Flikker die heidense tomtom nou maar weg. Gewoon een weg kiezen, de Heere zal je leiden.

sjaakdeslinksesul | 02-11-10 | 16:22

ik bid dat pownet en geert verdwijnen.... en haal de paus ook ff weg ja! en nu u toch bezig bent, eigenlijk is geen stijl ook maar een vervelende website, weg dr mee! de herfst das veel te koud, wij hier het weer van aruba en zij dat van ons graag... dan nog graag een storting op mijn bankrekening, 3 miljoen is wel genoeg hoor. mag meer als dat beter uit komt, geen probleem...

wet fart | 02-11-10 | 16:21

sjaakdeslinksesul | 02-11-10 | 16:19
He haalde God een stuk van mijn tekst weg?

sjaakdeslinksesul | 02-11-10 | 16:21

An die ARBEIT | 02-11-10 | 16:05
Beetje humor voor de 'radicale atheisten': whywontgodhealamputees.com/video8.htm

De video is aardig, maar de website zelf is gebaseerd op een goeie vraag, zeker in de context van al dat bidden.

Achterdocht | 02-11-10 | 16:19

Inferi0r | 02-11-10 | 15:54
ROFLOL< wel eens van de balk en splinter gehoord?

sjaakdeslinksesul | 02-11-10 | 16:19

Zit nu in de auto op weg naar een klant maar praat zo dadelijk graag even verder...

Elmauro | 02-11-10 | 16:18

Bidden is niet het enige dat helpt, hoor!
Wat dacht u van het knielen voor een gipsen (mag ook van hout) maria beeldje,
de ring van een bisschop kussen, een grot waar heilig water stroomt bezoeken,
een kralenketting door je handen laten glijden, geld - vooral veel geld geven aan de kerk want dat helpt je naar de hemel, psalmen en gezangen zingen helpt ook,
iedere zondag naar de kerk gaan helpt ook, een kruis aan de muur dat is nog eens wat. Een ichtus vis sticker op je auto, vet zeg!
Geen ijsje kopen op zondag, nou dat is een hele goeie.
Ja die gelovigen hebben toch een hoop te kiezen.
Ach ja religie (in welke vorm dan ook), meer en meer gezien als een teken van onbenullige achterlijkheid; en gelukkig de tijd doet zijn werk.
Geloof heeft niet de tijd verandert, de tijd verandert het geloof, en als je dan zo nodig wilt geloven, geloof dan maar dat religie op den duur het finale onderspit zal delven. Heerlijk een wereld zonder religie.

Koningsluis | 02-11-10 | 16:13

@Inferi0r | 02-11-10 | 15:54
Wel als de resultaten van het onderzoek al tijden bekend zijn in de psychologie en een compleet andere conclusie vormen dan wat deze gelovige, en dus bevooroordeelde wetenschapper, er van heeft gebrouwen.
Amen.

An die ARBEIT | 02-11-10 | 16:05

@Schoorsteenveger | 02-11-10 | 15:51
Herkent u mij als de Heiland??? Shit! Cover blown!
@TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 15:52
Dank u ;)

An die ARBEIT | 02-11-10 | 16:03

Inferi0r | 02-11-10 | 15:54
Of biddden al dan niet helpt heeft niets te maken met de vraag of God hier helpt.

Schoorsteenveger | 02-11-10 | 15:57

Bedankt Bert en natuurlijk zijn alle wetenschappelijke onderzoeken die iets bewijzen want in het voordeel van religieuzen is onjuist. Wel jammer dat diezelfde wetenschappelijke onderzoeken zo vaak als feiten worden gepresenteerd als het in het voordeel van atheïsten is. Die laatste groep zijn die lui die altijd heel hard huili huili doen dat gelovigen het recht op de waarheid denken te hebben, maar slechts GS lezen laat het tegendeel zien. GS is absoluut radicaler atheïstisch dan het Reformatorisch Dagblad kerkelijk gezind. Ohjah ik lees beide al vele jaren dagelijks.

Inferi0r | 02-11-10 | 15:54

@TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 15:47 - 't is sterker dan ik ;) Zag je comment toevallig bij het scrollen. Heb alleen geen idee wie je bent. Drop me anders een berichtje op EP? ;)

ViagraFalls | 02-11-10 | 15:54

@An die ARBEIT | 02-11-10 | 15:46
Zondag nog gemaakt, heerlijk! Smakelijk!

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 15:52

An die ARBEIT | 02-11-10 | 15:47
OK, als jij het zegt, dan móet het wel echt werken, geloof ik.

Schoorsteenveger | 02-11-10 | 15:51

@Schoorsteenveger | 02-11-10 | 15:44
Nee sorry, niet echt nodig gehad. Ik ben ook niet zo'n poedertjes door drankjes roerdert dus, geen tip helaas...

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 15:51

Elmauro | 02-11-10 | 15:31
Kun jij even aangeven welk criterium je dan hanteert om de gehele mensheid tot dom en zwak te torpederen? Je zegt dat we met z'n allen dom en zwak geworden zijn, dus veronderstel je dat we ooit slimmer en sterker zijn geweest. Waaraan is dat af te meten?
En herhaal je nu de stelling dat iemand die zich intelligen en sterk noemt per definitie zichzelf voor de gek houdt? En als dat zo is, hoe leg je dan vervolgens de relatie tot zondigheid? Eigenlijk zeg je, als we gehoorzaam zijn, zijn we sterk, als we ongehoorzaam zijn, worden we zwak. Onderwerping aan een moraal houdt je sterk, je ontworstelen aan die moraal maakt je zwak. Is het dat?

Schoorsteenveger | 02-11-10 | 15:51

@ViagraFalls | 02-11-10 | 15:39
Hey VF :). Ik dacht al, zal er nou niet een reageren...?

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 15:47

@Schoorsteenveger | 02-11-10 | 15:44
Feromonenspray, schijnt echt te werken....

An die ARBEIT | 02-11-10 | 15:47

Ik bid voor een geit om te offeren.

henkdekanarie | 02-11-10 | 15:46

@TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 15:31

Ik eet vanavond in ieder geval lekker Spaghettimonster ;)

An die ARBEIT | 02-11-10 | 15:46

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 15:37
Weet je misschien ook een non-placebo aphrodisiacum? En dan bedoel ik uiteraard niet een geforceerd opkrikken van een piemel.

Schoorsteenveger | 02-11-10 | 15:44

@TisNieZoMoeilijk - Mag ik de Mod Merc, full Supremacy en een LA?

ViagraFalls | 02-11-10 | 15:39

@Schoorsteenveger | 02-11-10 | 15:25
Begrijp me niet verkeerd, ik bekritiseer je niet, ik wilde enkel mededelen dat ik heel blij ben met de uitvinding van de non-placebo neusspray!

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 15:37

Mensen kunnen niet wetenschappelijk onderzoeken of bidden werkt, wat een mislukt en arrogant idee. Er zijn genoeg mensen die uit eigen ervaring weten dat God luisterd, maar dat valt niet te bewijzen, hoef je niet eens te proberen.

1ofanders | 02-11-10 | 15:34

Schoorsteenveger | 02-11-10 | 15:23
je hele post staat of valt met je aanname dat ik bedoel te zeggen dom en zwak t.o.v. een ander die slim en sterk zou zijn. Dat bedoel ik niet. De hele mensheid is dom en zwak, niet zo gemaakt maar zo geworden door God ongehoorzaam te zijn. Een christen is niet beter dan een ongelovige, een ongelovige niet sterker dan een christen. We zijn allemaal zwakke mensen die God hard nodig hebben (als Hij je 5 minuten je adem niet geeft ben je nergens) alleen het (nog) niet weten. Ik ben niet sterk of slim, God is wel sterk en daar heb ik genoeg aan.

Elmauro | 02-11-10 | 15:31

@An die ARBEIT | 02-11-10 | 15:19
Tis ook leuk, maar soms wel vermoeiend. Ik heb het eens meegemaakt dat iemand echt ontzettend kwaad op mij werd dat ik er toch even een beetje bang van werd. Kwaad omdat ik niet wilde geloven in een God (nou vooruit dan, met hoofdletter uit respect) die alles gemaakt heeft. Omdat ik niet zoals hij heel duidelijk kon inzien dat wij toch niet zomaar konden zijn ontstaan. Zomaar, zonder reden, zonder groter plan. Zonder, om met Elmauro te spreken, als doel om na de dood op te staan en voor altijd met Hem te zijn, waar WEL al je behoeften en wensen vervuld worden,die dan 100% in lijn zijn met wat God wil, want pas dan zullen we echt begrijpen dat wat God wil het allerbeste is.

Die betreffende persoon kon het niet accepteren dat wij een toevallig bijproduct zijn van een proces dat wij nog bij lange niet snappen, maar waar we wel zoveel van weten dat het niet 6000 jaar geleden door een godheid in gang geschoten is. En ging helemaal door het lint toen ik hem dat voorhield.

Het is voor sommige mensen gewoon niet te accepteren dat we het nooit zullen begrijpen. Iets uit niets of altijd al iets.
Maar daar hebben we recent al genoeg over geouwehoerd.

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 15:31

@Elmauro | 02-11-10 | 15:16
Een typisch antwoord van een stereotype gelovige. Je geeft geen repliek op mijn stelling, maar begint een eigen preek te houden. Aan dovemansoren, overigens. Ik ben goed op de hoogte van uw geloof, en vele anderen.

"Zou Hij die ons gemaakt heeft niet het beste weten wat goed voor ons is?"
Hoe is deze stelling bruikbaar, in een gesprek met iemand die overduidelijk niet in het bestaan van een klassieke " God " gelooft?
Hij die ons gemaakt heeft, zal ongetwijfeld het beste weten wat goed voor ons, maar toon jij maar eens aan dat God ons gecreëerd heeft. Of dat wij oeberhaupt gecreëerd zijn!
Alles wijst er tot nu toe op, dat er helemaal geen begin is geweest. En dat er ook geen einde zal zijn, slechts een eeuwige vorm van bestaan.
Voor ons ondoorgrondelijk, omdat wij concepten als tijd en ruimte nog niet eens kunnen bevatten. Het gissen naar antwoorden aan de hand van een anderhalve eeuw oud boek, is dan ook hondjeswerk.
Helemaal als dat boek compleet op onwaarheden steunt.

An die ARBEIT | 02-11-10 | 15:30

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 14:56
Ik zeg "voor een deel". Als ik geloof dat arsenicum niet giftig is wil dat niet zeggen dat ik aan een dosis niet aan zal sterven.

Schoorsteenveger | 02-11-10 | 15:25

Elmauro | 02-11-10 | 15:04
Als ik het niet dacht! De kennis van goed en kwaad, de erfzonde, de hovaardige mens die in de plaats van God wil treden en voor deze overmoed door diezelfde God eeuwig wordt gestraft.
Jij verwoordt hier in een notendop datgene wat een monotheïstische godsdienst nodig heeft om macht en invloed op te bouwen en te behouden: de mens moet dom en zwak zijn, zich dom en zwak gedragen en zich dom en zwak voelen. En als hij het verdomt om dat te doen, dan is hij zondig en dreigt voor hem hel en verdoemenis.
De door Paulus ingezette triomf van de zwakke mens over de sterke mens, dat is wat in essentie het Christendom ons gebracht heeft, een tam maken, dresseren, volgzaam maken van de mensheid, opdat de wet van het grote gemiddelde, de kuddegeest het wint van de wet van de sterkere.
Dom en zwak ten opzichte van wie of wat? Ten opzichte van een alwetende, alziende, almachtige God? Dan zijn we bij definitie dom en zwak, ook als we intelligent en sterk zijn, dat schiet dus niet op. Nee, wat je uiteraard bedoelt is dom en zwak in vergelijking tot de ander die slim en sterk is, om vervolgens die ander die slim en sterk is te vertellen dat hij niet deugt als hij niet bereid is om óók dom en zwak te willen zijn, óók door de knieën te gaan en zich bereidwillig neer te leggen bij een voor hem verlammende moraal.
Leuk verhaal, dat van die Toren van Babel, volmaakt onderschrijvend hoe de bijbelse mens het onderscheid tussen God en Mens wenste te definiëren. maar wat moeten we er verder mee? De geschiedenis der mensheid is één aaneenschakeling van pogingen om dergelijke torens op te bouwen. De meeste torens zijn in elkaar gedonderd, maar sommige staan stevig, erg stevig, dat zijn de torens der kennis, kennis die door geen enkele God, ook niet die van jou, kan worden afgenomen, kennis die uiteindelijk die God overbodig maakt.
Overigens, de kathedralen die ter meerdere eer en glorie van jouw God door slemme sterme mensen voor domme zwakke mensen werden gebouwd zijn óók steeds groter gemaakt, totdat ze spontaan in elkaar stortten. En dat is geen fabeltje, dat is echt gebeurd.

Schoorsteenveger | 02-11-10 | 15:23

Er zijn gewoon bepaalde dingen in het leven die niet te verklaren zijn, wat het presies is?, i don't know, maar weet wel dat sommige mensen er baat bij hebben, dus vindt dan ook dat je die mensen in hun waarde moet laten, 100% bewijs dat het allemaal echt zo is zullen we wel nooit krijgen, en dat is voor sommige mensen maar goed ook... lol

petalo | 02-11-10 | 15:20

@TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 15:07
Voor mijn gevoel zit er ook wel een " spirituele " kant aan de realiteit en het bestaan heur. Dat komt neer op simpelweg alles dat we nog niet begrijpen.
Zodra iets verklaard wordt, is het niet spiritueel meer.
Zoals vroeger het op- en ondergaan van de zon ontzettend mystiek was b.v. Nu is het gewoon een natuurlijk verschijnsel.
En dat sommige mensen dat niet kunnen accepteren, is voor mij alleen maar des te meer reden de discussie aan te gaan :) Vinnikleuk.

An die ARBEIT | 02-11-10 | 15:19

@An die ARBEIT | 02-11-10 | 15:01
Ik neem bewust een voorbeeld op het emotionele / geestelijke vlak,omdat het christelijk geloof geen wondergeloof is. God doet wonderen (elke dag) en ook wonderen als genezingen, voorziening in benodigd geld of brood op de plank, mensen die op je pad komen en die je ergens mee helpen waarvan je later niet kunt begrijpen hoe die nu bij jou terechtgekomen zijn. Maar Jezus waarschuwde tijdens Zijn leven op aarde steeds tegen een geloof in tekenen. de mensen liepen in hordes achter Hem aan om een teken te ontvangen terwijl zijn tekenen ALTIJD een diepere geestelijke betekenis hadden. Zijn tekenen waren nooit bedoeld primair om iemand te genezen en daarmee nog een aantal jaren op aarde te geven, alsof zo iemand daar alleen iets mee opschoot. Het doel was altijd om te laten zien dat Hij de Zoon van God, God zelf, was (en is) en wezen altijd heen naar het werk wat Hij echt kwam doen: sterven aan het kruis om de zonden en vuiligheid van de mensen te dragen, weg te nemen en daarna weer opstaan uit de dood zodat iedereen die in Hem gelooft ook weer op zal staan en voor altijd met Hem zal zijn, waar WEL al je behoeften en wensen vervuld worden (die dan 100% in lijn zijn met wat God wil, want pas dan zullen we echt begrijpen dat wat God wil het allerbeste is. Zou Hij die ons gemaakt heeft niet het beste weten wat goed voor ons is?

Elmauro | 02-11-10 | 15:16

religieuzen streven niet naar wereldvrede, maar naar het eind der tijden.
en daarom mot ik ze niet!

watDenkjeZelf? | 02-11-10 | 15:11

@sjaakdeslinksesul | 02-11-10 | 14:58
Kom nou! Wanneer moet ik dan werken om de kost te verdienen? Van de prijs van een flesje neusspray kan ik me nou niet bepaald overleveren aan alle verderfelijke geneugtes van het leven.

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 15:09

@An die ARBEIT | 02-11-10 | 15:01
Laat maar Andie, sommige mensen zullen het nooit kunnen accepteren dat we gewoon een hoopje natuur en scheikunde zijn dat onder andere erg goed is in truukjes met zichzelf uithalen. Van die gedachte krijgen ze simpel gezegd kortsluiting.

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 15:07

Elke dag een Tsunami, zware aardbeving (minimaal 7 op de schaal van Richter) of vulkaanuitbarsing ( van de categorie Krakatau 1883) in de Oost.
Of is dat teveel gevraagd, het is niet voor mezelf hoor.

Zarathustra1883 | 02-11-10 | 15:04

@despecialist | 02-11-10 | 14:48
6000 jaar oude aarde geloof ik in ja. De rest niet, waarom zou ik?

@Schoorsteenveger | 02-11-10 | 14:45
In essentie is de mens dom en zwak ja. wilde je beweren dat de mens intelligent en sterk is? zelfs als je er als mens zonder Godsbesef naar kijkt is het overduidelijk dat de mens dat niet is. Probeer je dan eens in te denken hoe de Schepper van al die mensen daar naar kijkt en lacht om hoe de mens zich groter waant dan God (of Hem wegredeneert). Mooi voorbeeldje daarvan in de bijbel: geschiedenis van de toren van babel. De mens voelde zich sterk en machtig en ging een toren bouwen om zijn macht te tonen. Dan staat er:
(gen 11:5) Maar toen daalde de HEER af om te kijken naar de stad en de toren die de mensen aan het bouwen waren.
Wat een Goddelijk sarcasme: God ging even naar beneden om de toren van babel te bekijken, Hij kon hem, figuurlijk gezegd, niet eens zien van waar Hij was.

Elmauro | 02-11-10 | 15:04

Neem het volgende dan ff mee alsjeblieft: ik wil mijn audi graag deze maand hebben en niet pas in januari. Moet easy zijn, want ik hoef 'm niet eens voor niks.

xspalm | 02-11-10 | 15:04

@Elmauro | 02-11-10 | 14:53
Het voorbeeld dat je aanlevert, is juist een voorbeeld van hoe de menselijke psyche werkt.
Jij gelooft dat God het wegneemt, en dus wordt het waarheid. Echter ben jij het zelf die aanpassing in je denken maakt, niet een abstract idee als " God ".

An die ARBEIT | 02-11-10 | 15:01

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 14:56
Ik denk anders dat 6 of 8 uur achter elkaar bidden exact hetzelfde effect had bewerkstelligt. En dan had je nog geld bespaard ook.

sjaakdeslinksesul | 02-11-10 | 14:58

dat verklaart waarom er laatst een aantal criminelen een kerk binnenvielen en vrolijk in het rond gingen schieten. goedzo god!

( . Y . ) | 02-11-10 | 14:58

Inmiddels is het al wel duidelijk dat bjvoorbeeld ook de effecten van reguliere geneesmiddelen voor een deel toe te schrijven zijn aan het placebo-effect, dus aan het kennelijke geloof dat gehecht wordt aan de werkzaamheid.
@Schoorsteenveger | 02-11-10 | 14:44

Mijn neusspray trekt anders toch echt voor een uurtje of 6-8 alles retestrak open. Ben ik even blij dat dat geen placebo effect is.

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 14:56

@despecialist 14:48
Dat is het mooie aan het geloof, ze geven er altijd een draai aan en hun schuld was het niet. Ik wed als morgen de Aliens landen dat het ook allemaal Gods schepselen zijn..

Azrael12 | 02-11-10 | 14:54

Ik zou graag een dagje willen voelen hoet het is om god te zijn. Dus ik zou graag de ban-knop van GS bedienen voor een dagje willen bedienen.

Mark2007 | 02-11-10 | 14:54

@Elmauro | 02-11-10 | 14:15
@joli1996 | 02-11-10 | 14:30
U beiden bewijst nog maar eens heel duidelijk dat de mensheid nog een lange weg te gaan heeft. Hoe u dit op moet vatten moet u zelf geloven.

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 14:54

@Azrael12 | 02-11-10 | 14:32
Alsof die vraag nooit eerder gesteld is:
jacobus 4:1-3
1 Waar komt al die strijd, waar komen al die conflicten bij u toch uit voort? Is het niet uit de hartstochten die strijd leveren in uw binnenste?
2 U verlangt naar iets, maar krijgt het niet. U bent jaloers en moordlustig, maar bereikt uw doel niet. U bekvecht en twist met elkaar. U krijgt niets omdat u niet bidt.
3 En als u bidt ontvangt u niets, omdat u verkeerd bidt: u wilt alleen uw eigen hartstochten bevredigen.

@despecialist | 02-11-10 | 14:28
Dat zeg ik niet, God verhoord wel degelijk gebeden. Voorbeeldje: ik heb moeite met iets in mijn leven waar ik mee worstel. Kan er niet los van komen en ben er eigenlijk een slaaf van. Op eigen kracht lukt het me niet, maar door gebed neemt God het weg. Dat was al Gods plan voor ik dat bad, maar God gebruikt mijn gebed (en leert mijn afhankelijkheid van Hem) om het weg te nemen. En zo werkt gebed. Als ik bid voor een broeder of zuster in mijn gemeente die laten we zeggen zich van God heeft afgekeerd, gebruikt God dat gebed om hem of haar weer tot Hem te brengen. Heeft God mijn gebed nodig (of wat dan ook van mij?) Nee natuurlijk, maar Hij kiest ervoor mensen en hun gebed te gebruiken om Zijn plan uit te voeren.

Elmauro | 02-11-10 | 14:53

@joli1996 | 02-11-10 | 14:30
Gristenjosti....
"Leg maar eens uit waarom Israel nog bestaat als land voor de joden.... ondanks dat de gehele islamitsche wereld het landje aanviel op dag1 "

In 1 woord: GELD!! Wat een kolder....

An die ARBEIT | 02-11-10 | 14:52

Elmauro | 02-11-10 | 14:40
En geloof jij nou ook dat de aarde 6000 jaar oud is, de zon om de aarde draait, de aarde het centrum van het universum is, plat is en op pilaren staat ?

despecialist | 02-11-10 | 14:48

BertBrussen schrijft: Weet u wat? We beginnen gewoon een bidservice: u plempt in de comments wat u graag zou willen, wij Johnny Quid gaat er voor bidden. Het komt dan vanzelf in uw brievenbus. Amen.
--
Laat ik nou vorige week gebeden hebben dat ik geen Foetus door de brievenbus geduwd wil krijgen van een psychiatrisch patiënt…

Nuchter genoeg | 02-11-10 | 14:48

Verplicht moeten bidden in 1958 toen ik zeven was. Kijken of ik het nog uit mijn hoofd weet:

Twaalf artikelen van geloof. Ik geloof in God almachtig, schepper van hemel en aarde, en in Jezus Christus, zijn enige zoon, onze heer, die ontvangen is uit de maagd Maria, geleden onder Pontius Pilatus, gekruisigd, gestorven en begraven. Die nedergedaald is ter helle . . .

Tsja, het geheugen laat het hier toch afweten.

Twee Jeetjes | 02-11-10 | 14:48

@Multiflauwekulti | 02-11-10 | 14:15
Wees gegroet, G-Unite, vol van genade,
Weensie zij met u,
Gij zijt de gezegende onder de Moderators,
En gezegend is GS, kind van uw schoot,
Heilige Joris,
Vader van Het Roze,
Bid voor ons Reaguurders,
Nu en in het uur van onze Perma-ban
Amen

An die ARBEIT | 02-11-10 | 14:48

Elmauro | 02-11-10 | 14:40
Alle mensen zijn dom en zwak? En als ze zich niet dom en zwak voelen, dan vergissen ze zich?

Schoorsteenveger | 02-11-10 | 14:45

joli1996 | 02-11-10 | 14:30
"en je bid niet voor zomaar materiele of andere zaken" Het wapentuig van de IDF bv. "maar voor steun en inzicht en liefde, geloof en hoop" voor zielepoten die kotswerkjes schrijven dus... wat een mooie christelijke gedachte! Heb je het onderzoek trouwens dan wel gelezen? Is geen klinisch onderzoek hoor, gewoon een kwalitatief onderzoek. Maar goed, wetenschap is ook maar een geloof, dus waarom zou je waarde hechten aan een onderzoek?

sjaakdeslinksesul | 02-11-10 | 14:45

Als bidden al een effect heeft, dan is het vergelijkbaar met het placebo-effect. Geloven dat iets effect heeft loopt parallel aan veranderingen in ons lichaam. Daar snappen we nog niet al te veel van. Inmiddels is het al wel duidelijk dat bjvoorbeeld ook de effecten van reguliere geneesmiddelen voor een deel toe te schrijven zijn aan het placebo-effect, dus aan het kennelijke geloof dat gehecht wordt aan de werkzaamheid.
De vraag is niet of bidden effect heeft, de vraag is waarom dat het geval is. Gelovigen hebben uiteraard de neiging om te concluderen dat het effect van bidden in alle gevallen toe te schrijven is aan de directe interventie van de Godheid tot wie gebeden wordt, maar dat is uiteraard met geen mogelijkheid onafhankelijk te bewijzen. Het zou kunnen zijn dat het een heel andere god is die ingrijpt, of het zou de duivel kunnen zijn, of het spaghettimonster, of een kabouter. Omgekeerd, het aanbidden van de Duivel kan even effectief blijken. Je kunt om het even tot wie of wat dan ook bidden, en als het werkt werkt het.
Het zou me erg verbazen als bidden géén effect zou hebben.

Schoorsteenveger | 02-11-10 | 14:44

Elmauro | 02-11-10 | 14:40
Ga je nou nog met je voorbeelden komen ?

despecialist | 02-11-10 | 14:44

@joli1996 | 02-11-10 | 14:30
:) Gelukkig straalt jouw tegel geen minachting uit.

Prof. D.A.H. Vintik | 02-11-10 | 14:43

in 1 woord: Placebo

S. Quentin Quale | 02-11-10 | 14:40

@gozahtje | 02-11-10 | 14:22
je weet niet half hoe waar het is wat je zegt. Het geloof is inderdaad voor domme, zwakke mensen, niet voor zelfgenoegzame mensen die God niet nodig menen te hebben (althans niet zolang ze zich niet realiseren dat ze dom en zwak zijn).
de bijbel: (1 kor. 1:18)
De boodschap over het kruis is dwaasheid voor wie verloren gaan, maar voor ons die worden gered is het de kracht van God.

Elmauro | 02-11-10 | 14:40

Stelletje ongelovige Thomassen... Jakobus 1, trek die bijbel maar onder die stofhoop vandaan...

jumboot | 02-11-10 | 14:35

@ongekroonde koning
Als Subjectieve perceptie van de werkelijkheid een gefundeerde mening is moet jij maar eens terug naar school.

Als ik die succesverhalen mbt bidden hier in de comments lees, vraag ik me af wat ik misdaan heb dat ik nog steeds hier op m'n werk zit ipv dat geweldige leven wat ik wens/voor bid. Het blijkt dat God op de grote hoop schijt als ik elmauro zo lees.
Bid ik verkeerd dan? wanneer ben ik aan de beurt?

Azrael12 | 02-11-10 | 14:32

-weggejorist-

joli1996 | 02-11-10 | 14:30

Ik zeg altijd maar zo, ook hier geloof ik al eerder op GS: millenia lang stierven de mensen bij bosjes van ziekten als pokken. Al die gebeden leverden niets op. Totdat een verlichte geest op het idee kwam om mensen met een heel klein beetje van het virus te injecteren en daarmee binnen een paar decennia de ziekte vrijwel de wereld wist uit te bannen.

en.wikipedia.org/wiki/Edward_Jenner

Jopie2009 | 02-11-10 | 14:28

Ongekroonde Koning | 02-11-10 | 14:24
Gefundeerde mening ? Mijn gefundeerde mening is dat hij toegeeft dat bidden geen zaken kan veranderen en hij alleen uitleg krijgt over dingen. Dat laatste is niks meer dan zijn eigen psyche die tegen hem praat.

despecialist | 02-11-10 | 14:28

@elmauro
ik ben blij dat er nog mensen zijn met een gefundeerde mening ipv al die rukkertjes die gwoon iedereen nalullen zonder er enig verstand van te hebben.

Ongekroonde Koning | 02-11-10 | 14:24

Maar toch: heb pas gebeden dat Mo Rabbae publiekelijk voor lul zou staan, en kreeg Enait en Danen erbij.

ojédiaré | 02-11-10 | 14:24

"Tumoren en Aids" "Geloof"
Lachen man, Brussen!

kersenflap | 02-11-10 | 14:23

Elmauro | 02-11-10 | 14:15
Het geloof is voor domme, zwakke mensen. U behoort kennelijk tot deze groep.

gozahtje | 02-11-10 | 14:22

Ik dacht dat bidden en/of geloven alléén was voorbehouden aan psychiatrische patiënten...?

Nuchter genoeg | 02-11-10 | 14:21

@ Elmauro | 02-11-10 | 14:15
U klinkt als mijn ex... en daar ben ik niet zo blij mee, want daar krijg ik moordneigingen van...

BeunDeHaas | 02-11-10 | 14:18

Voorbeelden genoeg meegemaakt waar God mijn gebed verhoorde op een manier die niet te verklaren valt met toeval, andere oorzaken etc.
Elmauro | 02-11-10 | 14:15
Geef eens een paar voorbeelden ?

despecialist | 02-11-10 | 14:17

Al die flauwekulonderzoeken of bidden nu wel of niet helpt. De gemiddelde mens weet niet eens goed wat bidden nu eigenlijk is (zelfs veel christenen niet). Wat het in ieder geval niet is, is God van mening proberen te veranderen over iets (ziekte, armoede, vrijgezel-zijn) en dat om te turnen in iets anders (gezondheid, rijkdom, een partner). God heeft het laatste woord, door te bidden krijg ik mijn gedachten / gevoelen op een lijn met Gods wil, kan ik begrijpen en accepteren waarom iets anders gaat dan ik voor ogen had. Voorbeelden genoeg meegemaakt waar God mijn gebed verhoorde op een manier die niet te verklaren valt met toeval, andere oorzaken etc. Maar ook vaak genoeg een antwoord gekregen dat net anders was dan ik had gehoopt (en in sommige gevallen achteraf blij ben dat het zo gelopen is,en waar dat nog niet voor geldt zal dat ongetwijfeld nog komen).
Jezus zelf (voor de duidelijkheid de Zoon van God-> God zelf) bad voor Zijn lijden of Zijn Vader het wilde wegnemen. Het gebeurde niet. De wil van de Vader moest geschieden en zo wilde Jezus het ook en zo dient een christen ook te bidden.

Het is zo jammer hoe het geloof in de God van de bijbel hier (en op andere plaatsen) met enige regelmaat zo belachelijk gemaakt wordt terwijl het overgrote merendeel van de bezoekers geen idee heeft wat het christelijk geloof nu eigenlijk inhoudt. Ook niet diegenen die vroeger met pa en ma meegingen naar de kerk (punt is nl. dat veel naamchristenen dat ook niet weten).

Elmauro | 02-11-10 | 14:15

als klein kind heb ik dagen zitten bidden voor een nieuwe fiets.
toen bedacht ik dat god zo niet te werk gaat,
je hoort er een te jatten en dan om vergiffenis te vragen..
.

watDenkjeZelf? | 02-11-10 | 14:15

@ An die ARBEIT | 02-11-10 | 14:13
10 weesgeenstijltjes en uw zonden zullen vergeven zijn mijn Zoon.

Multiflauwekulti | 02-11-10 | 14:15

Religie en de daarbij behorende rituelen zoals bidden, zou dat niet gewoon een stuk rudiment zijn van het dierlijke "kudde gedrag" om als groep te kunnen overleven? (prehistorisch). Lijkt me dat het uiteindelijk wel weg zal evolueren nu overleven makkelijker is geworden en kennis makkelijker te vergaren is. #denkt dat het van zelf verdwijnt.
Wel geloof ik in de heilzame en rustgevende werking van "bidden" maar dan meer in de meditative zin.
OT: Was er trouwens ook geen onderzoek gedaan naar een groeps (on)bewustzijn (wetenschappelijk) dat bepaalde wonderlijke effecten zou kunnen verklaren? n.a.v. meisjes die allemaal in dezelfde periode ongesteld raakten omdat ze dicht op elkaar woonden etc.

datzouzomaarkunnen | 02-11-10 | 14:14

Ik heb echt geprobeerd om een pdfje van de beste man te downloaden, maar het lukte me niet. Ook niet toen ik er even voor ging bidden.

sjaakdeslinksesul | 02-11-10 | 14:13

Ja!
Hallo?
Waar blijft m'n thee?
*zich afvraagt of 'ie 'amen' had moeten zeggen*

Multiflauwekulti | 02-11-10 | 14:13

@Multiflauwekulti | 02-11-10 | 14:08
:S Ik schaam me... Oprecht....

An die ARBEIT | 02-11-10 | 14:13

@Reinaert | 02-11-10 | 14:10
Ik weet genoeg, Reinaert: vanavond brandt ge een kaarske, ik voeg daar mijn innig gebed aan toe en met een weinig geluk staat morgen een rot personeel voor uw deur heur.

Jaap de Paap | 02-11-10 | 14:13

@Parsons | 02-11-10 | 14:09

Welnee. Iedereen kan en mag meedoen heur!

*** Vrolijk en verleidelijk dansje danst ***

Reinaert | 02-11-10 | 14:11

@ Parsons | 02-11-10 | 14:09
Dat is nogal wat, wat je daar allemaal over Johnny Quid te beweren hebt...

Multiflauwekulti | 02-11-10 | 14:11

Ik bid voor Bar Refaeli.

gozahtje | 02-11-10 | 14:10

@Jaap de Paap | 02-11-10 | 14:04

Met het concept van "zelf werken" heb ik nog steeds wat emotionele problemen.

Eigenlijk zoek ik liever anderen die dat voor me doen. Helaas is dat nog geen succes. Neemt niet weg dat ik wel gewoon blijf zoeken heur. Tegen beter weten in, dat dan weer wel, maar ja, acht, we heten niet allemaal Wim Kok hè?

Reinaert | 02-11-10 | 14:10

Kunnen jullie wel allemmaal grapjes maken, ik heb gisteren bij het ontbijt gebeden dat Joop.nl offline zou gaan ...

despecialist | 02-11-10 | 14:09

Bidden is iets voor achtergestelden, ongeletterden, onrendabelen, kansenmensen, geesteszieken en haatbaarden.

Parsons | 02-11-10 | 14:09

Ik probeer elke dag te mediteren.
Bidden klinkt zo bijbels.......

strikdewepstroper01 | 02-11-10 | 14:09

Ik heb eigenlijk niets nodig... dan heeft het ook geen zin om te reaguren zeker? Doe maar een setje winterbanden (ben ik de eerste dit seizoen?) dan, het seizoen staat immers weer voor de deur...

Viezevoozert | 02-11-10 | 14:09

Bidden helpt.
Autosuggestie helpt ook.
Dat is overigens nog geen Godsbewijs Bert, dus je hoeft je nog geen zorgen te maken.
Het omgekeerde, jezelf richten op dat wat niet deugt (zeg maar, wat de PVV doet) is erg verleidelijk maar je komt er geen stap verder mee. OK je houd wat boefjes van het slechte pad..... maar dan, wat ga je dan zelf doen?..... je moet wat.... je kunt niet alleen maar stoute mensen tegenhouden......

Einde van de Domheid | 02-11-10 | 14:09

Aids ga je er overigens niet mee oplossen. Dan moet je de pharmaceut aanpakken die het in de wereld geïntroduceerd heeft.

Bos Hout | 02-11-10 | 14:09

@ An die ARBEIT | 02-11-10 | 14:01
*kuch* mouw *kuch*

Multiflauwekulti | 02-11-10 | 14:08

Ik bid voor het verbieden van religies. Amen.

Schaamharing | 02-11-10 | 14:08

Sjonnie... bidt even voor elkaar dat ik sofort een Maserati Quattroporte afgeleverd krijg? Donkerblauw met beige leer graag, stiksels rood, dashboard donkerblauw alcantara. Mag Godt de BMW hebben. Een G55 AMG in dezelfde kleurcombi is ook prima. Kijk maar wat je voor mekaar krijgt. Bidt ze!!!

Multiflauwekulti | 02-11-10 | 14:08

Keeley Hazel als ontbijtservice zou ik niet afslaan
Ik ben bereid om er 1 keer voor te bidden, het moet natuurlijk niet al te zot worden

Tobi | 02-11-10 | 14:07

Ik bid voor Bert Brussen dat hij gelijk heeft en dat God niet bestaat.
Heb gehoord dat je in de Hel permanent anaal genomen wordt door een bok.

joopwil | 02-11-10 | 14:07

*zucht*
Ik kan wel janken om dit soort topics.
Mensen betichten van een bekrompen geest, maar zelf iets neerpennen en er niet meer over nadenken.

Bidden is een fenomeen wat voor de een houvast biedt, en voor de ander totale onzin is.
Psychiatrische patiënten hebben vaak het gevoel dat ze in de steek gelaten zijn, op de een of andere manier zoeken ze naar iets wat houvast geeft, wat duidelijkheid geeft. Dat kan bidden zijn, dat kan net zo goed alcohol of drugs zijn. Voor psychiatrische patiënten is dit dus geen nieuws. Dat zoeken naar houvast doen ze toch wel, zoals een beverrat altijd wanhopig op zoek is naar water en voedsel. Vraag het een aantal psychiaters en die zullen dat ook zeggen, dat het zoeken en vinden van houvast veel steun kan bieden in moeilijke tijden.

BeunDeHaas | 02-11-10 | 14:06

bidden helpt wel degelijk.
Dat wil zeggen mediteren.
Bidden=mediteren=wandelen in het bos=yoga=bezinning=sterrenkijken.

Meditatie is al meerdere keren als heilzaam gekenmerkt, ook door de wetenschap.

wcrol | 02-11-10 | 14:06

@Reinaert | 02-11-10 | 13:29
LOL. Het schijnt de kansen inderdaad te verhogen. Werk zelf, en got helpt je, werd er ooit verzonnen door een van die bijbelkrabbelaars.

Jaap de Paap | 02-11-10 | 14:04

@Gezwelgje | 02-11-10 | 13:59
Mocht Johnny je gebeden niet verhoren, valt er vast nog wel een mauw aan te passen.. Ik denk dat er genoeg hulpvaardigen in de panelen te vinden zijn.
Ha! GS, machtiger dan de Here himself!
Eat that, Ratzinger.

An die ARBEIT | 02-11-10 | 14:01

*op knieën zitten gaat*
.
*hoofd buigen doet*
.
Johnny Quid, die in den kantooren zijt, Uw naam worde geheil.... afijn..... ik wil dus vanavond, of morgen mag eauk, flinke neuqseks met m'n din, ik wil een retegoeie baan, een ommin lauwe waggie (Gezwelgje's poging om met de 'Jeug' mee te doen) en doe dan maar nog een keer neuqseks....
.
*opstaan doet*
.
*afwachten gaat*

Gezwelgje | 02-11-10 | 13:59

Teringhong = teringhond...

An die ARBEIT | 02-11-10 | 13:58

Joehoe Johnny Bid voor mij even dat ik even het winnende lot van de staatsverkloterij krijg als ik die ga kopen!!!

Wil er heel veel goede dingen mee doen hoor wees maar niet bang ben ook weer niet zo egoïstisch (nee ik ga geen slechte kunst soepsidiëren.)

Emotion | 02-11-10 | 13:57

Bidden? dus een of andere religie achterna lopen zeker.
*NOPE*

deraderendraaien | 02-11-10 | 13:55

Bidden helpt, ook als het niet helpt.

Schoorsteenveger | 02-11-10 | 13:54

Beste Johnny,
Zou je willen bidden voor een verbod op ironie, sarcasme en cynisme?
De wereld gaat daar namelijk kapot aan.
Dat bidden tegen landmijnen doen we wel een andere keer.

Krachtmeester | 02-11-10 | 13:54

God is een onuitputtelijke bron van liefde warmte en compassie.
*Wie daar anders over denkt zal eeuwig branden in het hellevuur.
**Geldt niet voor sloebers.

ojédiaré | 02-11-10 | 13:52

Bakito | 02-11-10 | 13:42
En mediteren is... nadenken voor hersenlozen?

Detlev Tarnowitz | 02-11-10 | 13:51

Johnny Quid,
Wil je bidden dat heel de wereld god voortaan falemaki ukkeprlut calai kokulia noemt?

RickTheDick | 02-11-10 | 13:51

Reinaert | 02-11-10 | 13:46
Potverdorie, dat had je me wel eens eerder mogen vertellen! (grinnik)

Theodoros | 02-11-10 | 13:49

Ik hoor overigens net van mijn godje dat het decor van 'Harry, de musical' nog niet af is, omdat het voorbeeld nog ontdekt moet worden.

Krachtmeester | 02-11-10 | 13:48

@laagvliegert | 02-11-10 | 13:45
Wel leuk hè, dat de Bijbel zelf haar volgers belachelijk maakt...

An die ARBEIT | 02-11-10 | 13:48

Kim Kardashian die al een jaar niet geneuqt heeft, met mij, samen in een kamer met alleen een bed.

DubbelDubbz | 02-11-10 | 13:48

Capt. J.T. Spaulding | 02-11-10 | 13:46
Ben je daar niet voor behandeld?

dosis | 02-11-10 | 13:48

D66forlife | 02-11-10 | 13:19
Juergen Habermas!? Over linksmensen gesproken. Consumentisme en hedonisme, ja en? Wat is daar nou zo erg aan? Ga Onfray lezen, man, zal je goed doen! (Ook links trouwens. Dat vergeven we hem dan maar.)

Theodoros | 02-11-10 | 13:47

ik wil een supergeil lekker blond wijf met dikke tieten

dank je Johnny Quid

Capt. J.T. Spaulding | 02-11-10 | 13:46

@Theodoros | 02-11-10 | 13:42

Je had ook gewoon even moeten bellen met 0900-GOD (180c/min) of een accountje aan moet maken op www.god.com (€45 per maand).

Met dat bidden in het wild kom je er niet, dat mot je wel gecoördineerd doen. Veur je 't weet ben je tot ene Wim Heitinga aan 't bidden (en dat wil je egt niet heur).

Trouwens: ook oppassen veur die Ratzinger, die is ook niet te vertrouwen.

Reinaert | 02-11-10 | 13:46

Zalig zijn de armen van geest.
Nuff gezegd.

laagvliegert | 02-11-10 | 13:45

Oké Johnny bid voor mij dan maar een Titanium Goat Vertex 8 met 3"stove pipe port en mesh afsluiting, een Vortex Cylinder Stove en een bijbehorende set Titanium tipped carbon tentharingen. Op zich niet zo duur maar wel lekker materialistisch. Moet lukken dus.

Zuma | 02-11-10 | 13:45

Dat de katholieke kerk ongestraft mensen mag misleiden en verkrachten staat hier los van.

Bos Hout | 02-11-10 | 13:45

Krachtmeester | 02-11-10 | 13:43
En special effects die net echt lijken!

dosis | 02-11-10 | 13:45

Prof. D.A.H. Vintik | 02-11-10 | 13:42
Ik zie ook nog wel een rol voor Der Rudy Carrell!
Als decorstuk, dat wel...

dosis | 02-11-10 | 13:44

Toen ik nog een klein manneke was wilde ik altijd graag een nintendo 8-bit van sinterklaas.
Ik kwam op het briljante idee om dat bidden tot die zogenaamde God wat m'n oma altijd deed eens uit te proberen, en wat bleek waarempel; ik kreeg zowaar mijn nintendo.
Ik dacht toen bij mezelf: Als dit het bewijs moet zijn dat God heus wel gebeden verhoort, dan heeft God zijn prioriteiten toch wel behoorlijk achterstevoren.
Hoe zat het namelijk met alle mensen die iedere dag bidden en zijn hulp écht nodig hadden?
Mensen bij wie niet eens aan de basis levensbehoeften vanzelfsprekend waren?
Hier denk ik altijd weer aan terug als het woord 'Bidden' hoor of lees.

Klaas_Eindbaas | 02-11-10 | 13:44

Ik heb al genoeg aan m'n hoofd, dus aub niet bidden tot mij. Eventueel tot mijn secretaresse Allah mag. Haar vele honderden jaren oude, destijds maagden, nu helemaal uit elkaar getrokken, vriendinnen staan voor u klaar.

SuperTed | 02-11-10 | 13:43

Heb zojuist een schietgebedje voor de productie van 'Theo, de musical' gedaan.
Met de hele cast van Kinderen voor Kinderen als winkelend publiek in de Linnaeusstraat. Dat gaat me toch een kaskraker worden mensen!

Krachtmeester | 02-11-10 | 13:43

leuk, geenstijl leest Quest.

Galaick | 02-11-10 | 13:43

Zou god misschien even alle financiele mannetjes van de aarde kunnen vegen?

ojédiaré | 02-11-10 | 13:43

creatyfuslijer | 02-11-10 | 13:41
Helaas helpt bidden nog steeds niet tegen slechte grammatica.

dosis | 02-11-10 | 13:43

@ johan902 | 02-11-10 | 13:05

Mijn vader overleed in januari 1997. Kanker. We hebben gebeden als een gek. God gaf geen sjoege. Misschien hadden we anders moeten bidden? In canon of zo? Toch nog maar eens de gebruiksaanwijzing lezen.

Theodoros | 02-11-10 | 13:42

Bidden is mediteren voor tokkies.

Bakito | 02-11-10 | 13:42

@Krachtmeester | 02-11-10 | 13:39
Rudi von Dantzig.

Prof. D.A.H. Vintik | 02-11-10 | 13:42

't helpt zeker

Why?? | 02-11-10 | 13:42

Merlot | 02-11-10 | 13:39
Fatzoendelijk? Je wil gewoon neuken, als ik het goed tussen de regels door lees.

dosis | 02-11-10 | 13:42

@johan902 | 02-11-10 | 13:33
Jamaar kom op joh, niet zo ontwijkend. Eerst een duidelijk voorbeeld geven van iets waar je wel voor mag bidden en dat in jouw geval dan ook gewerkt schijnt te hebben. En daarna GeenStijl er van beschuldigen dat ze niet lief zijn door te spotten met bidden "voor gratis geld". En als ik dan vraag hoe zit dat nu eigenlijk, is er dan een commissie ofzo die de gebeden behandeld en toewijst, afwijst of eventueel half toekend zoals in het geval van uw opa, dan kan/mag je daar geen oordeel overgeven. Maar ik moet het wel logisch vinden of op zijn minst accepteren dat jij gelooft dat bidden tot een niet bestaand opperwezen werkt, kan werken, zin heeft of what ever.

Het klinkt motdomme wel als de linkse kerke ipv de christelijke kerk.

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 13:41

Krachtmeester | 02-11-10 | 13:39
Het moeten wel héle slanke danseressen zijn, hoor.
Misschien een poosje tulpenbollen eten?
**Inleven in je rol**

Merlot | 02-11-10 | 13:41

De eenduidige tunnelvisie van de lijdzaam volgende GS-schaapjes wordt hier weer eens pijnlijk duidelijk. Natuurlijk helpt bidden, mits je er zelf in geloofd. Natuurlijk is er nooit een effect in de realiteit, maar de 'zender' heeft wel het idee een probleem bij een oppermachtig wezen te hebben neergelegd wat een postief effect kan hebben op zijn geestesgesteldheid.

creatyfuslijer | 02-11-10 | 13:41

@F. von Zeikhoven | 02-11-10 | 13:39

Jaja, ik weet het, Maybach was toen even niet leverbaar.

Iets met voortschrijdend inzicht en de kennis van nu, en zeau.

Reinaert | 02-11-10 | 13:40

Merlot | 02-11-10 | 13:37
Ja, leeeeeuk! En dan met Ernst Daniel Smid in any rol. Als die man maar meedoet! Wat een bhaas, hoorde hem van de week op radio4 nog hartverscheurend en emotioneel een lans breken voor de publieke omroep. En dat 'deze schande moet worden uitgewist'. Held.

dosis | 02-11-10 | 13:40

Johnny Quid, hebben wij eigenlijk al fatzoendelijk kennis gemaakt?
Ik ben een poosje weg geweest.
En hop, daar was jij opeens.
(Noteert: ook Van Koetsveld ff aanspreken)

Merlot | 02-11-10 | 13:39

*bidt dat Van Jole idd bij PvdA begint, en het hele zooitje mee de vergetelheid in zuigt *

...

(niet naakt that is)

raakzoek | 02-11-10 | 13:39

Ik zou graag de aankomende jackpot van de Staatsloterij willen winnen.
Maar met een ton of 5 ben ik ook al erg blij!

Grasgriezel | 02-11-10 | 13:39

dosis | 02-11-10 | 13:36
Merlot | 02-11-10 | 13:37
En de gore-o-grafie, wie verzorgt dat? Penny de Jagers showballet?

Krachtmeester | 02-11-10 | 13:39

ik vind korreltje zout een eng mannetje.. geloof ik..

N8W8 | 02-11-10 | 13:38

Quid, wil je even bidden dat er straks om 14:00 uur geen mondelinge vragen zijn in het vragenuurtje? Bvd.

Prof. D.A.H. Vintik | 02-11-10 | 13:37

Krachtmeester | 02-11-10 | 13:33
&#9834;Daar komen de Mof-fen, daar komen ze ááán&#9834;
(Nee serieus: het zal wel weer zo'n ranzige politiek correcte smartlap vol sublimale socialistische boodschappen worden).

Merlot | 02-11-10 | 13:37

Richard Dawkins heeft het "bidden helpt" concept al eerder onderzocht. En daaruit bleek dat het voor geen fuck helpt. Er is een bepaald plein in Italië waar terminale gristenen de bedden in een vorm van een kruis zetten. Daar gaat iedereen dan voor bidden. Het percentage onverklaarbare genezingen ligt op dat plein net zo hoog als in een ziekenhuis. Komt uit een docu, volgende link is deel 1/5. Weet niet precies waar het zit.

www.youtube.com/watch?v=I_1Gpt6dKFo

Daarnaast is "beter voelen" zoals in bericht behoorlijk subjectief. Beetje manipulatie, beetje placebo en hoppa, daar heb je je "beter" voelende psycho. Tenenkrommend

Steady | 02-11-10 | 13:37

Krachtmeester | 02-11-10 | 13:33
Te laat.
Hoorde net op Radio1 een repo over de musical. Het openingsnummer had de gedenkwaardige tekst:
"Lieve Kittyyyyyyyyyy.
ik ben een meisje van 13 jaar oud..."
'
Hoe het verder ging weet ik niet - ik moest heel toevallig net ff kotsen.

dosis | 02-11-10 | 13:36

Ik wil dat JQ ervoor bid dat ik niet meer van die rario's met bidden help op hun rug tegenkom in het centrum!

Lokitor | 02-11-10 | 13:35

Iek bidden voor uitkering, hoop overheid mij begrijpen dat iek wiel gratisch geld!!

Shammyme | 02-11-10 | 13:35

@Krachtmeester | 02-11-10 | 13:33

Frits Barend speelt de boom. Jeroen Krabbé is het achterhuis. De experts hè?

Reinaert | 02-11-10 | 13:34

dosis | 02-11-10 | 13:29
Kun je me beter een homofoob noemen. Net zo onwaar, maar dichter bij de musicalwereld;)

dosis | 02-11-10 | 13:34

Een pop met vlechtjes in het haar, een snoezig jurkje kant en klaar, twee kaatseballen in een net, een letter van banket. En een beetje snel graag

Klukkluk | 02-11-10 | 13:33

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 13:30

Ik heb niet gezegd dat je niet niet mocht bidden voor gratis geld.
Als je dat graag wilt doen moet je dat doen.
Denk alleen niet dat als je het geld niet hard nodig hebt dat je iets zult krijgen ook alhoewel ik daarover natuurlijk geen oordeel kan/mag geven.
Wie niet waagt wie niet wint?

johan902 | 02-11-10 | 13:33

dosis | 02-11-10 | 13:29
Anne Frank The Musical? OMG! Wie hebben ze gecast voor de rol van de kastanjeboom? Ik bid dat dit niet waar is. Ik bid dat dit niet waar is. Ik bid dat dit niet waar is.

Krachtmeester | 02-11-10 | 13:33

Moge God zich ontfermen over de Paus. Hoe eerder hoe beter.

rara | 02-11-10 | 13:32

@dosis | 02-11-10 | 13:29
Antisemiet! ;)

Prof. D.A.H. Vintik | 02-11-10 | 13:32

@Anarki
Wil jij dat niet dan?

Herr_Immergeil | 02-11-10 | 13:32

@Reinaert | 02-11-10 | 13:29
LOL

Schlomo De Peaumeaux | 02-11-10 | 13:31

/off topic
@de GS pol

1000+ mensen die Gretta anaal willen nemen ? ....... WTF is wrong with you people ?

Anarki | 02-11-10 | 13:30

Lieve God en Quid,

Ik wou graag dat ik geen Soa had gekregen van mijn ex-vriendin en dat ik niet zo knap was maar een stuk rijker.

Oja en ook zou ik graag premiere kaartjes willen voor New Kids Turbo.

Amen.

Oja en wereldhonger enzo moet ook weg.

Amen.
#Wees gegroetje doet#

Schlomo De Peaumeaux | 02-11-10 | 13:30

@johan902 | 02-11-10 | 13:24
Eens even zien, GeenStijl:
Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend

Ja, dat is hier.

Maarre, hoe zit dat nou met die commissie ter beoordeling van gebeden? Waarom mag je niet voor gratis geld bidden?

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 13:30

Ik bid tegen religie.

Emsarrev | 02-11-10 | 13:30

@Jaap de Paap | 02-11-10 | 13:27

Ik bid al jaren dat ik de staatsloterij (inclusief jackpot) mag winnen. Werkt niet.

Volgende maand misschien toch maar eens een lot kopen, misschien dat dat helpt.

Reinaert | 02-11-10 | 13:29

Miljarden mensen hebben al gebeden voor wereldvrede.. waar blijft het?

opzenhollands | 02-11-10 | 13:29

Oh, en ik bid tegen de Musical Anne Frank. Musicals zijn al een verschrikking, maar dit slaat echt alles!

dosis | 02-11-10 | 13:29

Merlot | 02-11-10 | 13:24
Ik heb gebeden voor je comment schat.
Zie je wel dat het werkt! Eureka!

Krachtmeester | 02-11-10 | 13:28

@Prof. D.A.H. Vintik | 02-11-10 | 13:24
Godverdomme, het werkt echt!

www.url4u.nl/servet

Prof. D.A.H. Vintik | 02-11-10 | 13:28

bidden tot de gristelijk god? of tot osiris, zeus, vishnu, roodkapje, spaghetti-monster?
of moet ik meer begrijpen in de trant van tot rust brengen van de gedachten wegens een repetitieve gedachten stroom of een zelfopgelegde kalmerende gedachtenstroom? als ik een lift stap hoef ik niet bang te zijn voor neerstorten omdat ik erop mag vertrouwen dat de kabels worden gecontroleerd. dat is een rationele kalmerende gedachtenstroom. ik kan uiteraard ook bidden dat de kabels het houden, en als ik vervolgens heelhuids aankom zeggen dat mijn gebed verhoort is. overigens,maakt het daarbij niet uit tot wie ik bid. elke externe grootheid voldoet. kortom, onderzoek kan ook aantonen dat je regelmatig je teennagels opeten ook kalmerend werkt als je psychiatrische klachten hebt.

minimá-armezusvan.. | 02-11-10 | 13:28

Fresh Prince | 02-11-10 | 13:26

Klopt maar zoals al gezegt met chemokuur had die tumor niet zo snel zo veel kunnen slinken. En daardoor heeft mijn opa nog anderhalf jaar ipv. de voorspelde 3 maanden kunnen leven

Eet dat?

johan902 | 02-11-10 | 13:28

Fresh Prince | 02-11-10 | 13:26
Sommige tumoren schrikken van griepvirussen. Schijnt bij huidkanker nogal eens voor te komen.

dosis | 02-11-10 | 13:28

Natuurlijk werkt bidden. Graag meer stukjes van Quid, amen.

Jaap de Paap | 02-11-10 | 13:27

Moeten kinderen hun verlanglijstje nu naar Sinterklaas blijven sturen of nu ook aan Johnny Quid??

Pastor Sippenhaft | 02-11-10 | 13:27

een piepklein lief schattig auto-ongelukje met dodelijke afloop voor mijn manager... kan dat ?

eisenschwein | 02-11-10 | 13:26

Kan mij wel vinden in het onderzoek! Ik mediteer ook dagelijks 5-10 minuutjes en praat dan hardop over zaken die ik belangrijk vind om te onthouden! Zoals blij en gelukkig zijn! En dankbaarheid voor alles wat op mijn pad komt, goed en slecht! Mij helpt het om even te 'zijn' zonder teveel bezig te zijn met alle dingen die ons stress kunnen bezorgen. Dus..

ventieltje | 02-11-10 | 13:26

"O Here Theo die in de hemelen zijt,
geeft u alstublieft Paul de Leeuw, Jan Tromp en Rene Danen
ieder een aambei zo groot als een tennisbal.
Amen".

Merlot | 02-11-10 | 13:26

@ johan902 | 02-11-10 | 13:05
Tumor voor de helft weg. Dus de andere helft was er nog wel. Ergo: je opa is er geen fuck mee opgeschoten. Maar dat tumoren kleiner worden heeft voornamelijk te maken met chemokuren, bestraling e.d. Eet dat!

Fresh Prince | 02-11-10 | 13:26

Pastor Sippenhaft | 02-11-10 | 13:20
Men denkt dat de wereld wordt bevolkt door goede en slechte mensen. Dit klopt niet.
Er zijn alleen maar slechte mensen, maar sommigen hebben tegenovergestelde doelen.
(vrij naar Pratchett)

dosis | 02-11-10 | 13:26

@ pejoar | 02-11-10 | 13:22
geloven is een zwaktebod. Een rationeel volwassen mens onderzoekt een stelling en evalueert het bewijs. Geloven is zesjes-mentaliteit.

Korreltje Zout | 02-11-10 | 13:26

Ik wil een Buggati Veyron! De super Sport versie uiteraard, en krijg ik hem op schaal model dan stuur ik hem retour.. Kom zeg.

The pirate Say | 02-11-10 | 13:24

volgens mij zijn er veel mensen die bidden verwarren met een verlanglijstje

Rolph de Polph | 02-11-10 | 13:24

ikweetnogmeer | 02-11-10 | 13:19

Helaas is mijn opa toen der tijd wel gestorven ja.
Hij had alleen wel een pijnloze, rustige dood.
Wat ook minstens apart is te noemen voor iemand waar de kanker door zijn hele lichaam in zit.

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 13:15

Ik geloof wel in God ja. Heb ook gewoon respect voor mensen die niet geloven alleen om dan met van die stomme voorbeelden te komen zoals gratis geld dat vind ik dan weer minder vaan Geenstijl.

johan902 | 02-11-10 | 13:24

Krachtmeester | 02-11-10 | 13:04
Roofvogels van mesenlijke- én dierlijke soort, wel te verstaan.

Merlot | 02-11-10 | 13:24

D66forlife | 02-11-10 | 13:19
Persoonlijk geloof is fijn en prima. Religie daarentegen is georganiseerd egoïsme. Mooier kan ik het niet maken.

Krachtmeester | 02-11-10 | 13:24

Als tegenwerping tegen de stelling van d66forlife (grappige naam; je weet vantevoren dat D66 jouw 'ding' is, ongeacht wat ze later doen of vinden. Behoorlijk dogmatisch t.o.v. een links-liberale partij als D66, als je het mij vraagt).

Anyway, waarom moet religie altijd een houvast zijn voor goed en kwaad? Wanneer iemands definitie van goed en kwaad wordt bepaald door het feit, dat je eventueel na je dood wordt opgestookt, heeft niets temaken met wat jij goed en kwaad vindt, maar met angst. Punt van kritiek op Jürgen Habermas, dus.

Prince George | 02-11-10 | 13:24

Ik bid om een servetje om m'n mond af te vegen na die vieze Piekema-sandwich.

*in brievenbus kijken gaat*

Prof. D.A.H. Vintik | 02-11-10 | 13:24

@Johnny Quid,
Ik wens....
*lijst pakken doet*

buitenstebuiten | 02-11-10 | 13:23

Bidden dat D66 zichzelf opheft.

meneer Q | 02-11-10 | 13:23

@ robert:P | 02-11-10 | 13:03
De toon moet juist harder en het moet vaker. Religie is middeleeuwse waanzin en dient bestreden te worden. Kap eens met dat gemiep over hoe gespot met religie niet zou mogen omdat het arme gelovigen beledigd. Genoeg! Rationele mensen worden dagelijks 'beledigd' door religie. Religie is voor thuis. Val mij er niet mee lastig.

Korreltje Zout | 02-11-10 | 13:22

Bid wat je wil,maarrehh over 100 jaar zijn we allemaal ....

1%biker | 02-11-10 | 13:22

Dat bidden niet helpt werd al enkele jaren geleden in een groot experiment aangetoond.Lees Richard Dawkins boek "God als misvatting" er maar op na.
Geloven is trouwens iets aan nemen zonder dat er bewijs voor is!

pejoar | 02-11-10 | 13:22

@Causa Sui | 02-11-10 | 13:16
Wat jij zegt.
Helemaal bij psychiatrische patiënten kan hardop gedachten spreken heilzaam werken, in sommige gevallen. Iets wat al tijden bekend is, maar toch de Meneer de Onderzoeker er blijbaar een nieuw kaartje aanhangen en er op promoveren.
Wat een kolder...

An die ARBEIT | 02-11-10 | 13:22

Het spijt me, maar hier is al eens onderzoek naar gedaan en toen bleek dat mensen die gelovig waren net zo snel de pijp uitgingen als mensen die niet geloven. Gelukkig maakt God kennelijk geen onderscheid. En dat zou ook niet mogen want dat is discriminatie op basis van geloof. God houdt zich keurig aan artikel 1 van de grondwet, zoals je wel van hem wel zou mogen verwachten.

Marcus Porcius Cato | 02-11-10 | 13:21

@F. von Zeikhoven | 02-11-10 | 13:15

Mercedes Benz is wel beheurlijk retro heur. Doet U mij maar een Maybach.

Reinaert | 02-11-10 | 13:21

Ik bid dat Geert koning en MP tegelijk wordt. Zo en nu afwachten....

Bart van Merwijk | 02-11-10 | 13:21

Als bidden een soort self-fulfilling prophecy zou zijn, dan zag de wereld er wel heel anders uit met al die religies. Of zijn we nu juist daar waar we zijn door het gebed?

*Zich vol ongeloof achter de oren krabben doet*

Pastor Sippenhaft | 02-11-10 | 13:20

Een nieuw bed, Bert. Ik bid voor een bed. Gooi maar een briefje door de brievenbus wanneer je het komt (laten) afleveren.
En verder: hoe harder tegen de gristenterreur, hoe beter. Of eigenlijk: hoe harder tegen reliterreur, hoe beter.
Hoorde gister een ventje van 13 zeggen dat 'sommige wetten alleen voor Hollanders zijn'. Op Kanaleneiland, ja. Zucht.

dosis | 02-11-10 | 13:20

Bidden voor regen helpt ook altijd: zolang het nog niet heeft geregend, heb je kennelijk niet genoeg gebeden. 100% waterdicht.

Prince George | 02-11-10 | 13:20

@Causa Sui | 02-11-10 | 13:16
Nee hoor, doe ik iedere dag. Precies zoals je het zegt "werkt ordenend en je wordt er zelfs slimmer van". Ook in jezelf tegen een bekend persoon praten, of gewoon eens flink op je vriendin schelden zodat je dat wel achterwege laat als je weer face-to-face staat is vrij verkwikkelijk.
Maar volgens mij is tegen jezelf praten toch iets anders dan bidden. Dan praat je namelijk tegen een ingebeeld vriendje en dat vind ik toch een beetje eng.

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 13:19

@johan902 | 02-11-10 | 13:05
Jammer weer van dit topic.
Moet toegeven dat er voor mijn opa gebeden is en dat de tumor voor de helft weg was na een maand. Volgens de dokter was dat een medisch wonder! Eat that!
PS: Over dat gratis geld etc. slaat natuurlijk nergens op en dat weten jullie ook beetje jammer dat jullie zo jullie "punt" willen maken
++++++++++++++++++++
En is de andere helft toen ook nog verdwenen of hield godt's goedertierenheid op toen die ene helft weg was ?
Ook ik houd trouwens wel van gratis geld en liefst heel veel.

ikweetnogmeer | 02-11-10 | 13:19

"Wie houvast van religie loslaat, wordt richtingloos en dreigt te vervallen in pseudoreligies; consumentisme, egoisme, hedonisme."

Quote uit boek van J. Habermas; zelf erg seculier maar z'n teksten zijn opvallend zelfkritisch. Zo ongeveer zelf-stenigend

D66forlife | 02-11-10 | 13:19

Ik bid dat alle geloven, de politiek, militairen en het geldsysteem verdwijnt op korte termijn.

oscarweetmeer | 02-11-10 | 13:19

fop-samenvatting, Brussen. Je hele verhaal is nergens op gebaseerd, de KUT claimt iets heel anders, veel minder groot dan wat jij er allemaal bijsleept.
En weet je, dat is helemaal nergens voor nodig: religieuzen kun je al ruim voldoende belachelijk maken als je je houdt bij wat ze daadwerkelijk beweren :)

Ballenman | 02-11-10 | 13:18

titsme | 02-11-10 | 13:02
Pff, wat een goedkope opmerking eigenlijk. Herstel: geen fatale hartaanval voor Marcel van Dam (de succesvolle reanimatie moet dan wel zijn gedaan door Dion Graus)

titsme | 02-11-10 | 13:17

jullie kunnen maar beter bidden dat Quid betrouwbaarder is dan de kerk. Ik denk dat ie die Lamborghini's en de poen rechtstreeks zíjn kant op bidt, de lul.

wateenfeest | 02-11-10 | 13:17

@robert:P
Nee robert, het is prima zo. Niet huilen nu. Religie dient hard te worden aangepakt.

Niekler | 02-11-10 | 13:17

@D66forlife | 02-11-10 | 13:12
En daar heeft God dan een commissie voor ingesteld ofzo? Betaald van ons belastingcenten dan ook nog zeker?! De commisie ter beoordeling van gebeden...

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 13:16

Een kampioenschap voor Feyenoord gaat dat lukken? De kampioensschaal past wel door de brievenbus.

Inktvis Paul | 02-11-10 | 13:16

www.elsevier.nl/web/Nieuws/Wetenschap/...
Zo zijn er al meerdere ondezoeken geweest, maar dit was wel een hele grootschalige. Maar als goed gggrrrristen blijf je natuurlijk net zolang onderzoeken doen tot er één ( puur toevallig ) je debiele waanideëen lijkt te ondersteunen en dat restultaat blijft dan tot in lengte van dagen te bewonderen op een miljard grrrristelijke websites.
Ik trek dat volk echt zo slecht.

Koekje-dr-bij? | 02-11-10 | 13:16

Tegen jezelf praten werkt ordenend en je wordt er zelfs slimmer van. Maar dat vind men vreemd, helaas. :)

Causa Sui | 02-11-10 | 13:16

@johan902 | 02-11-10 | 13:11 Nou ja, hoe het ook zij, het is het resultaat dat telt. +1 voor opa.

Treurig varken | 02-11-10 | 13:16

Ik bid alleen voor bruine bonen.

-banned | 02-11-10 | 13:15

"Oh Lord, won't you give me a Mercedes Benz"...

F. von Zeikhoven | 02-11-10 | 13:15

@johan902 | 02-11-10 | 13:11
Je hoeft ook geen halleluja kerkganger te zijn, al kom je inderdaad zo over. De vraag is gewoon "geloof je in God?". Zo ja, dan vind je Bert zijn stukje niet zo leuk, zo nee, dan vind je het stukje prima.
Antwoord C kan ook nog, nee ik geloof niet in God maar de toon is wel wat hard voor mensen die wel geloven. Nou ja, daar zijn we dan snel klaar mee. Gelovigen zijn sukkels die hard wakker geschud moeten worden.

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 13:15

Pas wanneer men ook Geestige Wetenschappen aan de UvT gaat doceren, verleen ik mijn goedkeuring aan dit soort onderzoeken.

Krachtmeester | 02-11-10 | 13:14

Van mediteren is bekend dat het goed is voor een mens. Bidden schijnt dezelfde uitwerking te hebben op gelovige mensen als mediteren, dus er zou best een kern van waarheid in kunnen zitten. Ook wel interessant in dit kader: www.masaru-emoto.net/

Tabula Rasa | 02-11-10 | 13:14

Ik bid voor een wereld zonder religie!

behaarde bosnegert | 02-11-10 | 13:13

Logisch dat niet alle gebeden verhoord worden. Zou niemand meer dood kunnen gaan. Wil niet zeggen dat er meteen níets meer verhoord wordt

D66forlife | 02-11-10 | 13:12

Ik zou nog graag een haffel powned stickers in de brievenbus willen hebben :p

Shenkieee | 02-11-10 | 13:12

Gisteren 1 november was het Dia los todos Santos. Allerheiligen, gedenk vooral je dierbare.

Rumors | 02-11-10 | 13:11

Dat de kiloverpakkingen kip volgende week in de bonus zijn bij de AH.

NotStephenColbert | 02-11-10 | 13:11

Ik ben er wel voor om deze mensen te stimuleren om te bidden. Inderdaad vanwege het placebo effect, effect ook dat ze een klein beetje meer regie en steun en troost kunnen ervaren, baat het niet dan schaadt het niet zou ik zeggen.

Le Penseur 2010 | 02-11-10 | 13:11

[lingo modus]
GROEEEEEEEEN!!!!
[/lingo modus]

Funny Truth | 02-11-10 | 13:11

Treurig varken | 02-11-10 | 13:07

Ja hij werd wel bestraald maar zelfs met bestraling had die tumor niet zo in proportie kunnen afnemen.
Ik wil niet zeggen dat het altijd werkt maar het geeft soms wel een goed gevoel

*zichzelf nu over ziet komen als een halleluja kerkganger terwijl die dat helemaal niet is*

johan902 | 02-11-10 | 13:11

Geweaun vóór het zingen de kerk uit.

Scheelt je al heel wat schietgebedjes!

Reinaert | 02-11-10 | 13:11

D66forlife | 02-11-10 | 13:07
Tuurlijk. Ik heb dan ook zojuist nog gebeden voor een geweten voor Bert Brussen.
*kaarsjes maar weer eens aansteekt*

Krachtmeester | 02-11-10 | 13:10

Lieve heer,
kunt u geloof kapodt maken?
alvast bedankt, koekje.

Koekje-dr-bij? | 02-11-10 | 13:09

Het is toch niet te geloven...

Reckneya | 02-11-10 | 13:08

Met een miljoen kan ik alles doen
ander huis
nieuwe auto kopen
dokters betalen
tandenborstel kopen

Kan me niet schelen Wie het doet
Maar doet U dat maar.
Ik lig elke dag onder de brievenbus te wachten

Bull Dozer | 02-11-10 | 13:08

Uit het feit dat bidden helpt volgt niet dat gebeden worden verhoord door een 'external agent' die met de natuurwetten fiedelt.

En er is ergens een grootschalig onderzoek uitgevoerd met wel/niet bidden voor mensen die een zware operatie ondergaan en dat wel/niet weten. Resultaat: grootste kans op dood bij wel bidden en ervan weten (prestatiedruk?), geen effect bij wel bidden en niet ervan weten.

Ben benieuwd naar dit onderzoek. Link?

AlanTuring | 02-11-10 | 13:08

Dit komt van de UVT en is dus per definitie onwaar.

Art Vandelay Ultor | 02-11-10 | 13:08

Zullen we "Geesteswetenschap" niet verwarren met Geesteswetenschappen?
de eerste is spirituele wetenschap de tweede de verzamelnaam voor alle wetenschappen van geschiedenis tot communicatie.

Poliest of Poliest | 02-11-10 | 13:07

@johan902 | 02-11-10 | 13:05
Okay, je hebt me overtuigd.

*bidden voor BB gaat*

Prof. D.A.H. Vintik | 02-11-10 | 13:07

@johan902 | 02-11-10 En kreeg opa verder nog enige behandeling toevallig? Of is er alleen maar gebeden?

Treurig varken | 02-11-10 | 13:07

-weggejorist en opgerot-

D66forlife | 02-11-10 | 13:07

Een lekker wijf met een geil sigaartje?

Johnnie Stalker | 02-11-10 | 13:07

@johan902 | 02-11-10

Hielp mijn vader geen flikker hoor, die ging er keihard aan dood. Was voor mij reden genoeg om er mee te kappen.

Anarki | 02-11-10 | 13:07

Ik bid voor ongewenst reclamedrukwerk.

Korreltje Zout | 02-11-10 | 13:06

@robert:P | 02-11-10 | 13:03
Misschien is Joop.nl geschikter voor u?

Johnny, een mooi tropisch eiland lijkt me wel wat. Alvast bedankt voor het bidden hé!

Lt. Aldo Raine | 02-11-10 | 13:06

Een Full Shadow Armor (unL), een Mod Fap en een iMK-II.

TisNieZoMoeilijk | 02-11-10 | 13:05

Jammer weer van dit topic.
Moet toegeven dat er voor mijn opa gebeden is en dat de tumor voor de helft weg was na een maand. Volgens de dokter was dat een medisch wonder! Eat that!

PS: Over dat gratis geld etc. slaat natuurlijk nergens op en dat weten jullie ook beetje jammer dat jullie zo jullie "punt" willen maken

johan902 | 02-11-10 | 13:05

God bestaat niet? Haha over tunnelvisie gesproken! Alles wat buiten de waarneming van links gesubsidieerde wetenschap valt bestaat niet? We worden gewoon belazerd door incestieuze wetenschap..

D66forlife | 02-11-10 | 13:05

Ik bid dat ik nimmer geyl ben

Herr_Immergeil | 02-11-10 | 13:04

Er is maar één soort die beter wordt van bidden: roofvogels.

Krachtmeester | 02-11-10 | 13:04

ik weiger het christendom te erkennen

DeDart | 02-11-10 | 13:04

Laat die mensen blij zijn dat ze bidden als houvast hebben. Als dat die mensen helpt laat ze lekker bidden.

Verder heb ik zelf noog nooit gemerkt dat bidden helpt. Ik ben nog steeds geen miljonair en mijn lamborgini staat ook nog steeds niet op de stoep?

Hoogevost | 02-11-10 | 13:04

Placebo-effect?

Klaas Appelmelk | 02-11-10 | 13:03

Johnny, zou je kunnen vragen of ik alsjeblieft eens eindelijk een lekker wijf dagelijks palen kan?

sjaakdaak | 02-11-10 | 13:03

Ik vindt dit wel een béétje té beledigend voor mensen die in God (of Allah of iets dergelijks), maar die kwamen hier zowieso al niet geloof ik.
Maar de toon kan wel iétsjes minder vind ik.

robert:P | 02-11-10 | 13:03

En zo ontstond religie

sjongejonge123 | 02-11-10 | 13:03

-weggejorist-

titsme | 02-11-10 | 13:02

Ik bid niet - ik herhaal: niet! - voor bruine bonen.

Krachtmeester | 02-11-10 | 13:02

Ik geloof ook wel dat bidden helpt (voor de mensen die echt geloven); placebo effect.

Project Newt | 02-11-10 | 13:02

bid even voor wereldvrede dan! ... dat daar nog niemand is opgekomen...

Robert Irving III | 02-11-10 | 13:02

**handjes in elkaar knijpt**
O here Theo, verlos ons van Van Jole
Amen

Merlot | 02-11-10 | 13:02

Zal ik dan maar 's bidden dat religie binnen het jaar wereldwijd verdwenen is?

Treurig varken | 02-11-10 | 13:01

tja, dat was toch al lang bekend.. ik heb gebeden voor deze post ;) +1

ennujij | 02-11-10 | 13:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken