Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Workshop! De Zemblablabla-methode

zemblalalalala4447.jpg Ook altijd al willen weten hoe u Ayaan Hirsi Ali het land uitkrijgt? Op zoek naar de zoveelste methode om een democratisch verkozen volksvertegenwoordiger te demoniseren met het betere Riefenstahliaanse propagandawerk? Kom dan naar het jubileumdebat van het door u betaalde televisieprogramma Zembla in De Balie. Want zonder Zembla zou Ayaan Hirsi Ali nu nog gewoon haar mening geven in Nederland en had Wilders misschien nog meer zetels. Niemand minder dan babyboomer Kees Driehuis zal persoonlijk uit de doeken doen hoe je met "onderzoeksjournalistiek" je eigen linkse gelijk in de maatschappij kunt blijven rammen. Een van die methoden is het met de vuist op tafel slaan als niet iedereen in de redactie het er over eens is dat Ayaan Hirsi Ali kapot moet. Ook zal Driehuis inzicht geven in het begrip "graaisocialisme". Verder zijn van de partij: Frits van Exter (babyboomer, Fatsoenlijk Mens), Kay van der Linde (rechtse populist, maar wel verstand van propaganda dus vrind van Zembla) en babyboomer Hans Beerekamp, columnist van NRC Handelsblad (u weet wel, NRC Handelsblad). Kaarten kosten 10 euro. Drankjes zijn gratis. Gewoon aan de bar zeggen dat het op rekening van Van Jole kan. Hij weet er van.

Reaguursels

Inloggen

Makkelijk hoor, zeiken op staatstv.
wat je op rechts-zenders krijgt is huishoudster-tv met 20 minuten reclame per uur. minimaal. en films die twee uur duren in plaats van 90 minuten. omdat kut van nederland er middenin gekwakt wordt.
is ET net calling home. moet je eerst kijken naar het verdriet van jantje smit om jolantje. wie zit daar op te wachten? ok. stakker nederland misschien, maar die komt hier toch niet?

Ik weet het beter | 15-10-10 | 02:09

Ga naar www.zemblabla.nl om te zien hoe Kees Driehuis en mede nep journalisten Sinan Can en Jos van Dongen destijds de zaken aan elkaar logen. Alle zogenaamde ontdekkingen omtrent deze Somalische dame waren terug te vinden in o.a. het VARA TV Magazine uit november 2002. Haar echte naam, waar ze vandaan kwam, dat ze loog tegen de IND.

Zoals vele al weten, was deze informatie overal op het internet te vinden. Makkelijkste bron destijds.... de Wikipedia :-)

Of je nu voor of tegen Hirsi Ali was, ik vind dat je er vanuit moet kunnen gaan dat een TV programma als Zembla de feiten brengt.Dat is helaas niet zo.

Zembla "ontdekte'' bijvoorbeeld ook dat Hirsi Ali via Kenia naar Nederland was gekomen, ipv Somalie. Ze vernamen dit zogenaamd van een tante. Nu stond dit ook in de Wikipedia, in het VARA TV Magazine, verschillende boeken over haar, op de website van Zomergasten enz enz.

Voor een overzicht van de tientallen plaatsen waar de door Zembla "ontdekte" zaken te vinden waren (boeken, kranten, tijdschriften, radio en TV uitzendingen, internet), ga naar www.zemblabla.nl.

Zemblabla | 14-10-10 | 17:56

Kees Driehuis: vuile linkse mee-eter die normaal werken niet heeft uitgevonden.

F1802 | 14-10-10 | 09:06

@ La Vie En Rose | 13-10-10 | 22:29
Dat zou ik met alle plezier gratis en veur niets met alle ter beschikking staande middelen willen doen, maar mijn militaire alter ego is gebanned :(

Geheimrat Schultz | 14-10-10 | 06:45

Ayaan altijd + 100. Waarom dat linkse gespuis zomaar kan vergaderen in Nederland is mij een raadsel. Kees Driehuis alleen is al voldoende argument om twee van de drie overheidszenders af te schaffen.

WildPlassert | 14-10-10 | 04:31

Ik zou zeggen, doe eens niet zo zielig, wen er maar vast aan.
Links vindt die Wilders niks, die PVV niks en dat gedoogde kukident kabinet met dat duracel konijntje al helemaal niks.
We spreken u nader als de eerste maatregelen hard in uw onderbuikje inslaan.

Frankasd | 14-10-10 | 02:26

Hmm tsja, Ayaan is eruit geflikkerd en kaltgestellt door onze -1 dag per week toezichthouders en cashen- VVD *iets met plank en voorhoofd*

Ad Rectum | 14-10-10 | 02:14

sjaakdeslinksesul | 13-10-10 | 22:36
Twijfelde er geen moment aan dat je het wist. Het was de juf in mij.;)
W.b. mijn laatste opmerking: heerlijk hè dat EHB weggemaximeT is?

La Vie En Rose | 13-10-10 | 23:08

La Vie En Rose | 13-10-10 | 22:29
Ja, dat wist ik wel van Reve. En je laatste opmerking was natuurlijk ironisch bedoeld... oh nee wacht even, EHB is demissionair, je mag je mening weer geven zonder dat je eerst moet uitleggen dat het ironisch bedoeld was.

sjaakdeslinksesul | 13-10-10 | 22:36

Als dat allemaal zo makkelijk gaat bij zembla laten ze even een aflevering doen over onze koningklijke corrupte graaiers ! Daar kunnen ze een week lang avondvullend over informeren.

casino | 13-10-10 | 22:31

@sjaakdeslinksesul | 13-10-10 | 20:38
Lol, maar het was Frits van Egters.
@Sir Galahad the Pure | 13-10-10 | 20:23 en overige comments: + veel!
Idem@sjaakdeslinksesul | 13-10-10 | 20:38 en overige comments.

Geheel in de geest van Reve zoude ik willen vragen of iemand op donderdag 21 oktober a.s., des avonds om 21:00 uur, een precisiebombardement op de Balie af zoude willen vuren. Bij voorbaet danck.!

La Vie En Rose | 13-10-10 | 22:29

Zembla in de Balie = ondeugd in het kwadraat.

ad melkert | 13-10-10 | 22:04

Moe, word ik van dit meten met twee maten... Foei zeggen tegen Zembla ,en je er zelf aan de lopende band schuldig aan maken.

Wazzzah | 13-10-10 | 22:02

"Meer dan ooit is er in Nederland behoefte aan een onafhankelijke en ongebonden publieksomroep. Een neutrale organisatie die het geld van de belastingbetalers niet voor haar duistere zaakjes gebruikt. " Sylvian Ephimenco in 2006. Daarom had ik zo op het tegengas van Powned gehoopt.

Petrus de Rewa | 13-10-10 | 21:46

Moehahaha. Varaleden krijgen 5 euro korting...

Petrus de Rewa | 13-10-10 | 21:43

of moet ik zeggen: "bananenschil".

zoalshetis | 13-10-10 | 21:39

Wazzzah | 13-10-10 | 21:35
dan kijk jij waarschijnlijk niet verder dan de eerste cirkel.

zoalshetis | 13-10-10 | 21:38

Hmmm, ik vind Zembla zo slecht nog niet. Ze hebben geregeld goede programma's, met scoops die er toe doen. Het is af en toe wel wat te dik aangezet, maar goed -> dat zou GeenStijl wel bevallen, toch?

Wazzzah | 13-10-10 | 21:35

@Sir Galahad the Pure | 13-10-10 | 20:54
Dat zal allemaal best, maar dan moet Kees Bedrieger niet aankomen met "goede journalistiek" praatjes. lunch.ncrv.nl/mp3/kees-driehuis-reagee...

Parsons | 13-10-10 | 21:22

Sir Galahad the Pure | 13-10-10 | 20:58
Misschien.. maar Koppe (en Bohler) zien dat nu eenmaal als hun taak en laten we wel wezen, als jij of ik ooit gedaagd worden, heb je ook liever iemand van dat kaliber (of Moszko, waartegen ik ook een aversie heb) dan een of ander pro deo lulletje.

sjaakdeslinksesul | 13-10-10 | 21:10

Meneer Driehuis moet misschien weer eens wat langer tussen de gewone mensen in een prachtwijk gaan wonen en dan een rapportage maken over wat hij zoal meemaakt op straat.

Ben benieuwd of hij dan niet van mening verandert.

Het rare van dit soort praktijken is dat ze er mee wegkomen, als Geert voor het de rechter moet komen, dan moet deze meneer toch ook kunnen worden aangepakt voor machtsmisbruik of demonisering op basis van onjuiste veronderstellingen.

Fleggel | 13-10-10 | 21:09

@ sjaakdeslinksesul @ 20:53
Victor Koppe doet inderdaad zijn werk, maar het valt op dat hij een voorliefde voor terroristen heeft. Dat geldt overigens ook voor zijn kantoorgenoten. Bij dat soort advocaten moet ik altijd denken aan de advocaten van de extreem-linkse terreurorganisatie RAF, die pistolen de Stammheim-gevangenis in smokkelden en opdrachten voor vrije RAF'ers de gevangenis uit smokkelden.

Sir Galahad the Pure | 13-10-10 | 20:58

Feit blijft wel dat Zembla een programma van de VARA is en die socialistische omroep niet pretendeert "onafhankelijk" en "onpartijdig" te zijn. In tegenstelling tot de NOS en de NTR (voorheen NPS). Deze twee omroepen pretenderen dat namelijk wel, mede bij monde van Nieuwsuur-hoofdredacteur Carel Kuyl. De recente Nieuwsuur-reportages over de "Ground Zero-moskee" deden echter niet onder voor de agitprop van Zembla. Zie:
www.hetverraadvanlinks.nl/Nieuwsuur.ht...
luxetlibertasnederland.blogspot.com/20...
De agitprop van de NOS en de NTR vind ik dan ook nog erger dan die van de VARA. Omroepen die neutraal behoren te zijn, zouden geen politiek-correcte agitprop moeten maken. De NOS en de NTR zouden hun leven moeten beteren (en zo niet, opgedoekt moeten worden).

Sir Galahad the Pure | 13-10-10 | 20:54

Sir Galahad the Pure | 13-10-10 | 20:45
Koppe doet m.i. gewoon zijn werk, EHB doet meer dan dat. Voor het scheiden van de markt nog even 1500+ asielzoekers die gelogen hebben over hun asielaanvraag een verblijfsvergunning verlenen en ondertussen jammeren dat een toekomstige kabinet heel misschien de hand gaat lichten aan de regels op het gebied van asiel. En dat de democratische besluitvorming binnen het CDA niet in acht genomen is en er een onderzoek moet volgen. Die asiel-missive is natuurlijk niet-controversieel beleid van een demissionair minister... Opgeruimd staat netjes!

sjaakdeslinksesul | 13-10-10 | 20:53

kleingrutter | 13-10-10 | 20:40
Thanks. Heb moeite met onwrikbare stelligheid. Zelfs de waarheid moet uitgedaagd worden.

Bakito | 13-10-10 | 20:52

Teun van het Tuinpad | 13-10-10 | 20:39
Alles wel hier. Dank u.
Heb topic niet gelezen. Zag Ayaan staan en dan duik ik altijd gelijk de kelderpanelen. in.

Bos Hout | 13-10-10 | 20:51

de oude nar (5) | 13-10-10 | 20:44
Dat zet mij tot evalueren.

En Mevr Teun roept.

Dat ook.

Fijne avond @ all.

*bank*

Teun van het Tuinpad | 13-10-10 | 20:46

@ sjaakdeslinksesul @ 20:38
De Nederlandse regering had zich nooit moeten inzetten voor die Wesam al Delaema (alweer zo'n stomme actie van die wereldvreemde Ernst Hirsch Ballin, mede op advies van terroristen-advocaat Victor Koppe). Die terrorist had gewoon zijn straf moeten uitzitten in een Amerikaanse gevangenis.

Sir Galahad the Pure | 13-10-10 | 20:45

Die Ayaan Hirsi Ali was toch gewoon een illegale liegende allochtoon die geen recht had op een vluchtelinge status omdat ze geen vluchteling was en in Duitsland al asiel had aangevraagd. Geert zou haar er direct uitgesmeten hebben.

de oude nar (5) | 13-10-10 | 20:44

Bakito | 13-10-10 | 20:19
Klopt!
Je kunt soms met leuke invalshoeken komen die mijn wenkbrauwen wel eens doen fronzen. Consequent ben je wel. Het zet wel tot nadenken en dat noem ik winst.

kleingrutter | 13-10-10 | 20:40

Toen die belachelijke Zembla-agitprop over Geert Wilders werd uitgezonden, publiceerde therealshowstopper ook interessante informatie, waaruit blijkt dat de Zembla-"onderzoeksjournalist" Kees Schaap een 9/11-aluhoedje is: therealshowstopper.wordpress.com/2010/... Het is niet vreemd dat Zembla bagger maakt als men naar de kneuzen kijkt die het VARA-programma maken.

Sir Galahad the Pure | 13-10-10 | 20:40

Bakito | 13-10-10 | 20:37
Je snapt 'm.

Ik had niét anders verwacht.
:)

Teun van het Tuinpad | 13-10-10 | 20:40

Bos Hout | 13-10-10 | 20:37
Alles wel.
Met u ook, naar ik hoop ?

Geen bevroren ledematen na het lezen van dit Nova Zembla-topic....

Da's niet fijn.

Teun van het Tuinpad | 13-10-10 | 20:39

Maar qua Ayaan:ik was blij dat ze wegging. Ging alleen nog maar over dat mens en niet over de zaken. Wilders idem dito. Heb je uiteindelijk niks aan, die lui.

Bos Hout | 13-10-10 | 20:38

Sir Galahad the Pure | 13-10-10 | 20:23
Nu je dat onderwerp toch aansnijdt. Wesam al Delaema, iemand die net als Ayaan - die zich wel volledig heeft ingezet voor de Nederlandse maatschappij tot op het allerhoogste niveau - gelogen heeft tijdens zijn asielaanvraag, wordt vanwege terrorisme veroordeeld tot 25 jaar cel in de VS, keert via een door onze regering gesloten deal terug en is nu weer een vrij man. Ayaan kan helaas niet terug naar NL, omdat onze regering weigert haar beveiliging te betalen. Als ik nu oproep dat het de morele plicht is van alle Nederlandse burgers om Wesam net zo lang lastig te vallen dat ook hij naar het buitenland moet vluchten, dan schijnt dat strafbaar te zijn. Snap jij dat nou?

sjaakdeslinksesul | 13-10-10 | 20:38

Teun van het Tuinpad | 13-10-10 | 20:29
De brandweer maakt het uit.
#sorryduurdeeven.

Bakito | 13-10-10 | 20:37

@Teun van het Tuinpad | 13-10-10 | 20:35
Tetten?
Ook goedenavond. Alles wel?

Bos Hout | 13-10-10 | 20:37

We hebben dus Tiet, Tet en ...

Teun van het Tuinpad | 13-10-10 | 20:35

Zembla wordt over het algemeen zeer vakkundig en goed gemaakt. Probeer dat niveau eerst maar eens op die rechtse stoorzendertjes te halen. Heel wat anders dan een handvol gimmicks en wat flauwe grapjes.

shanna | 13-10-10 | 20:35

Tettenrijder en tietenraider. Jullie zijn toch met zijn drietjes?

Bakito | 13-10-10 | 20:34

tettenrijder | 13-10-10 | 20:31
Zie:
Teun van het Tuinpad | 13-10-10 | 20:30

Teun van het Tuinpad | 13-10-10 | 20:33

Parsons | 13-10-10 | 20:30
Ik moet van Teun aardig tegen u doen. Wilt u wat drinken van me?

Bakito | 13-10-10 | 20:33

Hierboven heb ik @ 20:23 verwezen naar een interessante column van Sylvain Ephimenco over de 'Zemblablabla-methode'. In 2007 verscheen het boek "De orkaan Ayaan", met daarin interessante informatie over de VARA-karaktermoord op Ayaan Hirsi Ali. Sylvain Ephimenco besteedde ook daaraan een column: www.trouw.nl/achtergrond/Dossiers/arti... (daaruit blijkt nogmaals dat Kees Driehuis een schuimbekkende agitprop-maker is).

Sir Galahad the Pure | 13-10-10 | 20:32

-weggejorist en opgerot-

tettenrijder | 13-10-10 | 20:31

tietenraider | 13-10-10 | 20:17
Bok eens op.

Teun van het Tuinpad | 13-10-10 | 20:30

@ tietenraider | 13-10-10 | 20:17

het zou me niets verbazen als je een insider was?!

tettenrijder | 13-10-10 | 20:30

Bakito | 13-10-10 | 20:19
Maakt niet uit.

Wat u vindt mag u bij de pliessie brengen.

;

Teun van het Tuinpad | 13-10-10 | 20:29

Kees Driehuis en consorten werden overigens door de Hofstadgroep bedankt voor de propagandistische karaktermoord op Ayaan Hirsi Ali. De betreffende hakbars gaven toen namelijk bloemen en snoepgoed af aan de ontvangstbalie van de VARA: www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/7...
Maar niet alleen de derderangs Feldwebels van Driehuis speelden destijds een kwaadaardige rol. Ook het NOS Journaal zat toen vuistdiep in de karaktermoord. Lees maar eens deze column van Sylvain Ephimenco: www.trouw.nl/achtergrond/Dossiers/arti...

Sir Galahad the Pure | 13-10-10 | 20:23

de laffe krampachtigheid van links staat in schril contrast met hun eigen gevoel voor acceptatie en vrijheid.
jammer, dat maakt mij blijkbaar automatisch een rechts persoon. terwijl ik gewoon normaal met een leuk nederland door wil gaan.

zoalshetis | 13-10-10 | 20:22

tietenraider | 13-10-10 | 20:17
Welk internetcafé en emailadres heeft u nu weer gebruikt...?

Bakito | 13-10-10 | 20:22

Alweer geen Yuri van Geldertopic. Kloot'n.
Ik vind Kees wel liev. En wat is het probleem met zijn aanwezigheid danwel het geven van een lezing? Hij heeft toch gewoon recht op een mening.
En trouwens- misschien moet de voltallige GS-redactie gewoon aanschuiven. de hetze voor Wilders is wel leuk geworden, maar de hetze tegen links heeft vooralsnog niet veel effect. Met name Guusje ter Horst is nog steeds niet weggepest.
Demoniseren kun je leren? Leer dan!

dosis | 13-10-10 | 20:21

Wel veel Adobe Photoshop "Liquify" plaatjes vandaag op GS... nieuw personeel?

JanRap | 13-10-10 | 20:20

Teun van het Tuinpad | 13-10-10 | 20:16
Overigens ben ik geen linkse trol. Ik ageer slechts tegen inconsequente en schijnheilige bullshit.

Bakito | 13-10-10 | 20:19

-weggejorist-

tietenraider | 13-10-10 | 20:17

Bakito | 13-10-10 | 20:13
Daar ben ik niet van.
Helaas.

Teun van het Tuinpad | 13-10-10 | 20:16

Ach, als Kay van der Linde meedoet dan gaat het als een nachtkaars uit. Had trouwens niet gedacht dat de hoofdpersoon uit De Avonden het zo ver zou schoppen.

sjaakdeslinksesul | 13-10-10 | 20:14

Teun van het Tuinpad | 13-10-10 | 20:12
Misschien kunt u bemiddelen...?

Bakito | 13-10-10 | 20:13

Anil Ramdas is ook een tijdje directeur van De Balie geweest. Mede opgericht door Felix Rottenberg.
Aan Kees Driehuis is elk woord dat je spendeert er eigenlijk één te veel.
Té links allemaal.

kleingrutter | 13-10-10 | 20:13

Bakito | 13-10-10 | 20:09
Zeg lieve Bakito ( want je blijft mijn allerliefste linkse trol dus handen af van jou anders krijgt men een Stoeptegel in den aars of tuin, da's naar keuze )
Doe eens aardig tegen Parsons.

Het blijft m'n buur, niet waar.

Teun van het Tuinpad | 13-10-10 | 20:12

Art Vandelay Ultor | 13-10-10 | 20:09
Klopt. Ze is weggetreiterd door Verdonk.

Bakito | 13-10-10 | 20:10

@Pon | 13-10-10 | 20:07
Ayaan is helemaal niet uitgezet door Verdonk, Kees.

Scheer je weg. Met je bril.

Art Vandelay Ultor | 13-10-10 | 20:09

Parsons | 13-10-10 | 19:37
Jaja. Je hebt uw onwrikbare mening en anderzijds het Noordkoreaanse complot hiertegen.
#Asperger

Bakito | 13-10-10 | 20:09

Over wagelijke ziekmakende linkse indoctrinatie gesproken. Zonet 10 sec geleden dwdd gezien met politici die zich "laten gaan". Nu met de beroemde speech van P. Fortuyn bij LN. Alles waar het woord Islam en Marokkanen in voorkwam is selectief eruit gelaten waardoor hij overkwam als een klein hysterisch mannetje.

Kotsen moet ik onderhand van de Vara.

25TaLife | 13-10-10 | 20:08

Godwin. En Ayaan is uitgezet door Rita, niet door Kees Driehuis.

Pon | 13-10-10 | 20:07

Zembla volg ik al heel lang en heb veel mooie stukken van ze gezien en ze hebben ook echt goede dingen gedaan hoor. Beetje de Geenstijl van links maar dan netjes. Ik mag ze wel.

Tinus Trekveer | 13-10-10 | 20:06

Het socialisme is dood en de linkse kerk is in ontbinding. Overal en nog heel lang kom je dat rottend lijk tegen. Wen er maar aan

vanlinknaarrecht | 13-10-10 | 20:04

Dit is niet het Zembla wat Willem Barentsz voor ogen had.

Hetzelfde geldt voor Nova.

Teun van het Tuinpad | 13-10-10 | 20:02

De 'Zembla-methode'. Klinkt ook wel een beetje eng.

Schoorsteenveger | 13-10-10 | 20:01

Kees Driehuis vind ik persoonlijk het beste argument om draconisch te bezuinigen op de publieke omroep. Delenda est Hilversum !

Marcus Porcius Cato | 13-10-10 | 19:59

En hier betalen we voor.

Eigen schuld, dikke bult.

Teun van het Tuinpad | 13-10-10 | 19:59

Waarom gaan dit soort mensen niet gewoon dood?

Haagse-Geertje | 13-10-10 | 19:54

Ach Bert, wie noemde het vorige kabinet consequent een Junta? (regering met doodseskaders, en politiek opponenten uitstrooien boven zee...) Demoniseren kun je leren, en politieke debatten zin niet voor mietjes. Volgens mij had de rechter niet eens een probleem met die Rita-poster.

Einde van de Domheid | 13-10-10 | 19:53

De Persprijs Jacques van Veen loopt hij mis, want die gaat dit jaar naar Folkert Jensma.

Moos Lambiek | 13-10-10 | 19:46

Legioen in De Balie.

zovoklets | 13-10-10 | 19:46

Als ze allemaal binnen zijn De Balie per decreet haar vroegere functie teruggeven

Tobi | 13-10-10 | 19:44

De Ayaan en Wilders uitzendingen zijn Noord Korea bekroond.

Parsons | 13-10-10 | 19:37

Bij Per seconde wijzer ook altijd bezig met z´n triestige aanvallen op ´wakker Nederland´.

Hele zielige man die Kees Driehuizen in Zuid-Frankrijk.

Vliegenvanger | 13-10-10 | 19:35

Ik heb Driehuis ooit moeten interviewen voor een stukje dat ik moest schrijven. Toen maakte hij een opmerking over Wilders die hij zelf hilarisch vond. Ik niet, en bovendien ging het daar ook niet over. Dag na publicatie belde hij op met de vraag waarom ik die hilarische Wildersquote niet had meegenomen. Dat ik het niet grappig vond en het absoluut niet terzake deed vond hij geen goede argumenten.

Sjors W. | 13-10-10 | 19:34

Ongezien de tyfus met deze linkse bagger!

Molly-Bolly | 13-10-10 | 19:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl