
De EO bewijst regelmatig dat hun boodschap net zo serieus genomen dient te worden als het architectonisch inzicht van Bob de Bouwer. Dat de moord op Dirk Post in Urk doordrenkt is van het
occultisme komt marketingtechnisch voor yahweh's paarse broeken erg goed uit. Nog nooit zo snel zoveel gristenbroeders zo hard "ZIE JE NOU WEL, HEIDENEN!" horen roeptoeteren. Lucifer zelf was de moordenaar van Dirk Post en Jaap van der Harst was zo stom om de duivel van de ketting af te halen met een spelletje. Jezus heeft ooit satan definitief overwonnen door te sterven en drie dagen later zijn comeback te maken met een welgemeend "
'sup, homies?". Maar als je gaat lopen glaasje draaien doe je die hele metafysische victorie dus teniet! Daar waarschuwen predikanten als
Henk Vreekamp al jaren voor. Boze geesten zijn net 3G-verbindingen van T-Mobile: ze schijnen overal om ons heen te zijn, maar alleen via hele speciale handelingen maak je contact. Zoals glaasje draaien, Harry Potter kijken, gewelddadige games spelen en Halloween vieren, aldus een bloedserieuze Vreekamp
gisteren bij de Knevel & Die Krullenbol. Kijk hem eens tien minuten
spreektijd krijgen om zijn satansfetisjisme tentoon te spreiden. Moralistisch Tolkienjargon vertolkt door zo'n typische CDA-kop, zodat veel mensen er in trappen. Dat occultisme van Jaap van der Harst is voor de gristelijke vingerzwaaiers een waar geschenk uit de hemel, in ieder geval. Verrekte haatzaaiers, beetje demonen stigmatiseren. Leave Satan alone, gristengekkies!
Reaguursels
InloggenAls ik het wel heb zit die demon nu in dat jochie en gaat ie mee de Jeugd-tbs in!?
In de tussentijd gaan wij verder met de aarde te ontginnen en te bewerken teneinde de glorie en eer van hoeheetieookalweer.
Goh, dit was weer echt de kers der leerpunten op mijn dag.
Verder met horror kijken!
Doe toch niet zo lelijk, Quit!
Jordert | 07-10-10 | 18:28
Ik dacht het al. Geen antwoord.
Kleine correctie: volgens het groot christelijk sprookjesboek is Jezus niet 3 dagen na zijn kruisiging opgestaan, maar ruim 1 dag later: slechts van vrijdagavond laat tot zondagochtend vroeg lag hij te pitten.
('ten derden dage', volgens gristenterminologie, wat iets anders is dan 'na drie dagen)'
"Boze geesten zijn net 3G-verbindingen van T-Mobile: ze schijnen overal om ons heen te zijn, maar alleen via hele speciale handelingen maak je contact."
Briljant. Een instant-klassieker.
hero_of_heaven | 07-10-10 |
ik denk dat t niet uitmaakt dat je denkt dat er niets of je denkt dat er wel wat is, tenzij je 'm (Satan) tegenkomt want dan had je wel moeten denken dat er iets is, maar dat is nu geen discussie, tenzij je vind natuurlijk dat je wel moet denken dat er niets is wat dus eigenlijk niet uit maakt zolang je niet zeker weet of er iets is........... denk ik!
anaalridders
God is Satan. Hebben we dat nu nog niet door...
tja Urk
Mijn god, dat zulke idioten spreektijd krijgen en op de publieke omroep nog wel.
Soort van anil ramdas maar dan op christelijk gebied. :-)
@ eerstneukendanpraten | 07-10-10 | 16:04
Nog eentje uit de bundel:
De duivel
lachte
dat was het dan
zo
nu weer terug
naar Afghanistan
Niet dollen met ons Heidenen
Onze God houdt een hamer vast en die van jullie is aan een houten kruis genageld.
Iemand nog vragen?
Omgekeerde wereld natuurlijk.
De verdachte dat hij door de duivel bezeten werd, omdat dit door zijn Urkse dorpsbewoners als argument wordt geaccepteerd. Hierdoor kan hij na een jaartje jeugddetentie gewoon terugkeren in het dorp en de familie van het slachtoffer zal t m vergeven. (miss nog wel ff n exorsism)
Moraalridders. Terug naar de middeleeuwen met gristen muilen en poepgezichten.
Opheffen die staats televisie met hun hersenspoelen.
Ik zeg: 666
Jordert | 07-10-10 | 18:28
Jij bent de illustratie van wat ik hierboven aan relatief vertelde. Hoezo "maar dat komt wel doordat God en de HG aanwezig is op deze aarde" ? Dus als een ongelovige een goed mens is, dan is dat omdat tóch die God van jou op de achtergrond zijn partijtje meeblaast? Zeg het maar en bevestig mijn vooroordeel. Is er een wereld mogelijk waarin mensen goed zijn en goed doen zónder die God van jou?
Jordert | 07-10-10 | 18:28
Een laatste opmerking dan nog, want anders wordt het een eindeloze polemiek.
Wat "goede werken" zijn etc. is volstrekt afhankelijk van een subjectieve focus of overtuiging, nu en in het nietchristelijke tijdperk.
De Bijbel heb ik gelezen evenals de Bhagavad Gita, de Boeddhistische canon, de Koran en de Hadith etc. Allemaal interessante literatuur, maar noch het een noch het ander biedt een mindset waarmee alle mensen, volkeren of staten integraal een paradijselijke toestand op aarde kunnen creëeren, ishet niet vanwege een bepaald gevormd intellect dan wel een bepaald gevormde staat van emoties of gewoon natuurlijke noodzakelijkheden.
Hier wil ik het bij laten, maar ik heb respect voor je toch wel verheven idealen.
Jordert | 07-10-10 | 18:00
"Maar de bijbel lezen en simpelweg aan God vragen om je hart ervoor open te stellen "
Ik denk dat daar bij juist het probleem zit.
Ik ben daar dus aan begonnen. Dat boek. Man o man wat een verschrikkelijke dingen staan daar in. Mensen,die uit naam van Hem daarboven , de meest gruwelijke moorden begaan. En er dan ook mee wegkomen omdat een of andere profeet heeft voorspeld dat het zou gebeuren. Noemen we dat tegenwoordig geen haatzaaien en aanzetten tot?
Hele volkeren uitgemoordt omdat Mozes dat ooit ingefluistert was op een of andere heuvel.
Het is één groot horrorverhaal wat gewoon gestopt moet worden.
Pleur op met je heilige geest en al zijn onzichtbare vriendjes .
www.speld.nl/wp-content/uploads/mozes1...
relatief | 07-10-10 | 17:27
Wat ik die dominee letterlijk hoor zeggen is dat hier in onze contreien met het Christendom het goede pas is gekomen, en dat vóór het Christendom hier het kwaad heerste. Dat is nogal wat. Als ik naar het CDA luister, naar de CU, naar de SGP, dan hoor ik hetzelfde als wat in de kerken wordt gepredikt, namelijk dat er zonder het christelijk geloof geen sprake kan zijn van een wereld waarin het goede het kwade overwint. De Christendemocratie is, zo draagt men uit, een democratie die beter is dan een democratie zonder christelijk sausje, want 'zonder geloof kun je niet functioneren'. Christenen claimen het patent te hebben op de moraal en dat doen ze door te beweren dat het God zelf is die hen verteld heeft hoe die moraal er uit moet zien, en dat God als enige in staat en gerechtigd is om een moraal te scheppen. Zonder God geen moraal, zonder geloof in God geen moraal, zo moeten wij begrijpen.
Noem het voor mijn part een vooroordeel, maar ik moet de eerste priester of dominee nog tegenkomen die beweert dat in een goddeloze wereld evenzeer een boom der kennis van goed en kwaad kan groeien, dat we die God eigenlijk helemaal niet (meer) nodig hebben om ons een goed mens te voelen en een goede samenleving op te bouwen en in stand te houden.
@hero_of_heaven | 07-10-10 | 17:48 en anderen
Je hart open stellen voor de Heilige Geest; geen idee hoe dat moet.
Bomans zei ooit treffend: het enige dat we van God weten is dat we bar weinig van Hem weten.
Toch kan het geen kwaad af en toe minder negatief te zijn, mensen het voordeel van de twijfel te gunnen.
En wat ik al eerder zei: je kunt beter een kaarsje aansteken dan de duisternis vervloeken.
Dank daarvoor Vigil. Hij is wel te herkennen. Door goede werken, door naastenliefde tonen, rechtvaardig zijn etc. etc. Daarvoor hoef je niet eens christen te zijn. Ook niet gelovige mensen kunnen heel veel goede dingen doen voor de samenleving. Maar dat komt wel doordat God en de HG aanwezig is op deze aarde. Als je de bijbel leest kan je nog wel meer dingen ontdekken over de HG. Ik zou het je graag willen bewijzen Vigil, maar dat kan ik niet ;-)
Jordert | 07-10-10 | 18:07
Ik vind je woorden zeer bewogen, maar voor mij hebben ze helaas weinig of geen betekenis, al is het alleen maar vanwege het feit (!), dat wanneer de HG met niemand te vergelijken is anders dan met God, ik hem dus ook niet kan herkennen, afgezien van het feit, dat wij ook niet weten wie of wat God is, behalve dan het plafond van ons denkvermogen. Dit laatste zorgt er dan ook voor, dat wij in filosofische zin de christelijke term God net zo goed kunnen vervangen door "het Absolute" of "X". In beide gevallen schieten we er niet veel mee op en is elke veronderstelling een aanname, die ws nooit bewezen zal kunnen worden.
Haec hactenus.
@Vigil respect voor je mening. Wat heerlijk dat we in een land leven waar vrijheid van meningsuiting bestaat.Ik vertel deze verhalen niet vanwege het gelijk willen hebben, maar omdat ik iedereen uit blijk van naastenliefde zo`n leven gun. De Helige Geest is nergens en met niemand te vergelijken behalve dan met God.
@hero_of_heaven | 07-10-10 | 17:49
Lol
Jordert | 07-10-10 | 17:32
Je bedoelt het wel goed, maar je bent een beetje naief. Een vervelend vraagje misschien: Is de Heilige Geest protestant, katholiek, zoroastrisch, moslim, hindu, socialistisch, liberaal, hermaphrodiet, van adel of proletarisch?
Verdere vragen laat ik maar buiten beschouwing.
@Hero of heaven dat is aan te raden, omdat de Heilige Geest 1 en dezelfde is als Jezus en zijn Vader. De Goddelijke drie-eenheid. En God geeft je een zinvol bestaan en een heerlijke toekomst. Een eeuwig leven zonder gebreken en ellende. Een leven met God. Het is voor ons mensen niet voor te stellen hoe fantastisch dat moet zijn. Je hart openstellen daarvoor kan makkelijker lijken dan het daadwerkelijk is. Maar de bijbel lezen en simpelweg aan God vragen om je hart ervoor open te stellen zal zeker helpen. Maar de wil moet er zijn. Het geloof komt niemand aanwaaien, dat bedoel ik ermee. We leven in een lastige tijd, waarin er vele valse godsdiensten zijn en misleidingen. De duivel doet er alles aan om door allerlei manieren de mens van Jezus weg te houden. Ver weg. Want hij gruwelt van mensen die persoonlijk contact hebben met God. Daar kan hij namelijk nou net geen invloed op uitoefenen. Afgoden zijn zaken als de islam, maar ook geld/hebzucht, macht, alles waar je aan verslaafd kan raken en het belangrijkste voor je wordt IPV Jezus kan een afgod zijn/worden.
An die ARBEIT | 07-10-10 | 17:45
Daar ben ik voorlopig wel zoet mee. Bedankt.http://gotart.files.wordpress.com/2007/01/large_315273.jpg
Jordert | 07-10-10 | 17:32
Alleen je hart openstellen voor de Heilige Geest is aan te raden.
Verklaar je eens nader. Waarom is dat aan te raden??? Door wie is dat aan te raden en en hoe stel je een hart open?
@hero_of_heaven | 07-10-10 | 17:37
Alles is en is tegelijkertijd niet.
Kan je daar iets mee?
Fat Ass | 07-10-10 | 17:21
Blijft de vraag voor mij moet ik nou wel of niet denken dat er wel of niet iets is???
@Fat Ass | 07-10-10 | 17:21
Ik ken deze stof geloof ik, maar heb 'em in de favorieten gezet.
Druk enzo ;)
Thanks!
@Bakito reken maar van niet. Wilders is verstandig en ziet in dat het christendom een beschaafde religie is met uitstekende normen en waarden. De islam is geweldadig en vrijheidsberovend.
Je hart openstellen voor geesten is letterlijk levensgevaarlijk. Je neemt een risico die je niet moet willen nemen. Dat wil niet zeggen dat glaasje draaien altijd op ellende uitdraait, maar je vergroot de kans. Alleen je hart openstellen voor de Heilige Geest is aan te raden.
Schoorsteenveger | 07-10-10 | 17:12
Nee, natuurlijk niet. De heksen en ketterverbrandingen zijn inderdaad een zwarte pagina uit de kerkgeschiedenis. Misschien strekt het je tot troost dat ze ook veel collega's hebben uitgeroeid....
We vergelijken het huidige rechtssysteem ook niet met dat uit de middeleeuwen. Dat was barbaars, maar niemand die daarop de huidige rechters aanvalt.
Met de kerk ligt dat anders, die moeten zich wel verantwoorden voor het verre verleden.
Nogmaals, het huidige nieuws over kindermisbruik is natuurlijk weerzinwekkend, ik zal dat ook niet bagatelliseren of goedpraten.
Het enige dat ik zeg is dat de huidige kerk meer is dan dat. (en dan ken ik alleen de RK kerk van dichtbij).
Voor velen hier zijn deze berichten een 'geschenk uit de hemel', want daarmee worden de vooroordelen bevestigd. Dat maakt de discussie erover wellicht niet interessanter, maar wel gemakkelijker, en dat is - als ik het goed kan inschatten - voor velen hier ook wat waard....
Schoorsteenveger | 07-10-10 | 17:12
Wat je zegt. De tijden, waarin de (vaak gekozen) Koning de bisschoppen kon inzetten voor zijn eigen (privé en politieke belangen en kloosters werden gebruikt als verkapte (?) belastinggenerators. Of zoals in Zuid-Azië: de koning en de Brahmaan. Constantijn, Theoderik en Karel de Grote hebben dat goed begrepen mbt het christendom evenals de machthebbers voor en na die tijd.
Religie als bron van macht voor state- and nationbuilding, toen en nu.
Zeggen dat iemand door de duivel bezeten is, is in feite een verkapte manier om te zggen dat die persoon terstond op de brandstapel moet.
Dus het zelfde als zeggen "nekschot" of ander wegjorisbare opmerkingen.
Walgelijk die verruwing en verhuftering bij de eo.
An die ARBEIT | 07-10-10 | 17:08
Waarschijnlijk heb je gelijk als het om harde feiten gaat. Aan de andere kant is er (ook op internet) veel wetenschappelijk werk te vinden waar een verband wordt gelegd tussen HF golven en bewustzijn. bijv:
www.kjmaclean.com/ScienceConsciousness...
Boellie | 07-10-10 | 16:57
Definieer wat goed is, en je definieert daarmee wat slecht is. Dat glaasje draaien kan enkel gevaarlijk zijn als het binnen een systeem van goed en kwaad in de hoek van het kwaad wordt geplaatst.
relatief | 07-10-10 | 17:00
Je wilt me toch niet vertellen dat het Christendom uit pure naastenliefde heksen en ketters is gaan verbranden, is het wel?
Tuurlijk, er lopen heel wat lieve priesters rond (ook veel té lieve priesters overigens), en hun machtspositie is hier in Nederland inmiddels tot bijna nul gereduceerd, maar ga een eeuw terug en je ziet hoezeer de macht van de Kerk verstrengeld was met de wereldlijke macht. Ga nog verder terug en kerkelijke macht valt volledig samen met wereldlijke macht.
@Fat Ass | 07-10-10 | 16:27
Waar is aangetoond dat ons bewustzijn uit energie bestaat? Dat is een aanname, aangezien " het bewustzijn " nog lang niet doorgrond is.
Link?
Het lijkt wel of er elke dag meer godsdienstwaanzinnigen en andere gestoorden bijkomen in dit landje. Het lijkt wel of er een soort psychisch virus rondwaart, dat mensen niet meer normaal laat denken.
Nog even en de heksen en brandstapels zijn weer terug, ook handig voor politici die er andere meningen op nahouden. Paul Witteman als ceremoniemeester bij een PVV-verbranding, rechtsreeks uitgezonden in de VARA-show De Achterkant van het Eigen Gelijk of Ad Koppejan en subsidieslurpster K. Ferrier, die tijdens een CDA-voorstelling laten zien, dat God je altijd rijkelijk beloont als je de Duivel speelt om de Heer en je portemonnee te dienen.
relatief | 07-10-10 | 17:00
noem het een kwestie van perspectief...! Geen enkel perspectief bevat een totale waarheid omdat ze voortkomt uit de beperkte visie van het individu, tis niet anders we zullen het ermee moeten doen!
ik draai ook zo vaak glaasjes ( of kantel glaasjes ) nooit een satan gezien , sterker nog meeste mensen vooral vrouwen gaan er steeds mooier uitzien
Schoorsteenveger | 07-10-10 | 17:02
:-)
gelukkig maar...
relatief | 07-10-10 | 16:57
Ik zou weinig of niets willen baseren op de 'info' van deze site. Je vindt hier een overdaad aal hele en halve meningen, met hier en daar een feit als je erg goed zoekt.
@Schoorsteenveger | 07-10-10 | 16:50
die macht is erg relatief.
Ik ken veel priesters, maar om hun u machtig te noemen, nou nee.
Ze streven het niet eens na. Een rechtvaardiger wereld, met hoop, geloof en liefde, dat is eigenlijk hoe het op mij overkomt, maar ik heb dan ook niet het voorrecht mijn opinie alleen op externe bronnen te baseren....
Ja geweldig zo eenvoudig EO weet wel raad GVD.
@rara | 07-10-10 | 16:25,
Een dergelijke moord snijdt natuurlijk diep in Christelijke gemeenschappen. Juist omdat het gross van de Christelijke ouders hun kroost wijst op de gevaren van glaasje draaien, tarotkaarten e.d.
Dat een moordenaar simpelweg tot zo'n daad kon komen vanwege het in de wind slaan van eerder afgegeven ouderlijk advies. Juist daarom is de moord op Dirk Post des te pijnlijker.
Zoek je lucifer de satan op, dan zal hij zich zeker over je ontfermen. Roep je tot God de Schepper van hemel en aarde en vraag je Hem om jou te beschermen tegen de boze, dan kun je er vanuit gaat dat Hij dat ook doet.
Nederland zou eens moeten afstappen van haar geloof in de god van het geld: "mammon" en in plaats daarvan terugkeren naar God de Schepper van hemel en aarde. Het moge duidelijk zijn dat er iets heel erg fout aan het gaan is in dit land.
@Schoorsteenveger | 07-10-10 | 16:46
"Elk licht creëert zijn eigen duister."
Mooi gezegd!
En een wijze katholieke pastor (jawel, met 1 'o') leerde me ooit: "je kunt beter een kaarsje opsteken dan de duisternis vervloeken".
Ik weet dat er naast vreselijk veel narigheid ook erg veel goeds gebeurt in religieuze kringen. Ik begrijp wel dat geenstijl daar geen aandacht aan besteedt, maar mensen die hun beeld van religieuzen slechts op info van deze site baseren krijgen wel een erg eenzijdig beeld.
members.multimania.nl/guiver/newpage14...
mrska | 07-10-10 | 16:46
Juistem. Men wil het alleenrecht op de moraal, omdat men op basis van dat alleenrecht macht kan uitoefenen. Die macht over de kudde wil men niet afstaan, want macht over de kudde betekent ook macht ten opzichte van iedereen die zich tegen die kudde wil keren of de mores van die kudde niet wil onderschrijven.
Zo bestrijd je met behulp van God de Duivel.
www.youtube.com/watch?v=ovdMEuJ_sok
Zo bestrijd je met behulp van Allah de Duivel.
www.youtube.com/watch?v=YTEshwPppFM
Elk licht creëert zijn eigen duister.
www.joop.nl/opinies/detail/artikel/een...
hero_of_heaven | 07-10-10 | 16:34
alle materie (zichtbaar of niet) bestaat uit atomen ofwel energiegolven. Ook ons bewustzijn bestaat uit die energiegolven, eigenlijk is er niets anders dan energiegolven, 1 grote soep. Dus als er een satan zou bestaan zal die daar ook uit bestaan, of je m ziet of niet (dat rijmt...)
Lucifer klinkt ook zo middeleeuws. What about Bic? of Nina?
Er zitten trouwens wel een aantal geniale woordspelingen in dit topic, hulde Quid!
Zou zo'n jongen als die door dezelfde shrink's die Joran v/d S doorgelicht hebben, niet ongeveer dezelfde diagnose krijgen ? Het nadeel van jeugdrecht is dat alles besloten blijft, en dat er dan door zo'n malle juf dit soort onzin naar buiten gebracht wordt. Of heb ik me niet goed genoeg ingelezen ? Ik vraag maar..
Satan en god zijn dezelfde schizofrene entiteit
Door het opkomende anti-intellectualisme is het lastig uit het middeleeuwse moeras te geraken.
Boellie | 07-10-10 | 16:17
Jezus heeft nooit bestaan en van god hebben we al heel lang niets meer vernomen.
De nieuwe messias heet Barbi. Het symbool blijft een kruis, oke?
Ik moest lachen. Quid +1
Lekker geschreven Quid!
Als oud Katwijker herken ik dit wel. Die zijn net zo geschoffeld. Zijn niet alleen gelovig maar ook bijgelovig. Iedereen heeft wel een geesten, spoken, dolende skeletten etc gezien. Er zijn geen pica's van, helaas. Maar een normaal gesprek is niet mogelijk. Eigen verantwoordelijkheid kent men niet. De heer brengt dingen op je pad en als mens, wiens vlees zwak is en geneigd tot het kwade, ga je daar op in. Is jouw schuld dus niet. Bijvoorbeeld incest wordt daarmee gewoon goedgepraat. Het zal onder de katholieke priesters wel niet anders zijn.
Fat Ass | 07-10-10 | 16:20
Hoe bedoel je net?
"Boze geesten zijn net 3G-verbindingen van T-Mobile: ze schijnen overal om ons heen te zijn, maar alleen via hele speciale handelingen maak je contact." Oh hulde! +1 voor deze literaire vondst. Of in modern internetjargon: ROFL!
@Jackanders | 07-10-10 | 16:25
Lol.
risotto | 07-10-10 | 16:00
Die Vreekamp maakt er wel een potje van. Hij beweert dat het Christendom hier zo rond het jaar 800 zijn intrede heeft gedaan en dat vanaf dat moment 'het heidendom' gedwongen werd 'ondergronds' te gaan.
Nou, dan snap je wat hij wil zeggen. Christendom is goed, heidendom is slecht. Meneer eist hier even het alleenrecht op 'het goede' op en diskwalificeert alles wat niet christelijk is door het te koppelen aan 'het kwaad', 'de duivel' etcetera. Een fout die christenen wel meer maken, maar hij doet het wel erg vierkant.
Principaute | 07-10-10 | 16:24
materie is nog altijd "gemaakt" van energie, net als jouw lichaam, bewustzijn enz
Shadow112 | 07-10-10 | 16:21
www.danielemartinelli.it/wp-content/up...
@Boellie | 07-10-10 | 16:17
Deze moord vond plaats in de schoot van de kerk. En u wilt dat wij onze kinderen daar nu naar toe sturen. Engerd.
We leven in een wereld voor met materie..
uit wat voor soort materie zou die Satan dan wel niet bestaan?
Anit materie ofzo?
Wat een BS allemaal..
Het wordt zo langzamerhand tijd dat de EO een beetje meer in het heden gaat leven,
Satan/de Duivel/Lucifer: non existent
Typisch geval van "lost in translation", een soort van google translate avant la letre zeg maar.
www.kijk.nl/artikel/satan/
Boellie | 07-10-10 | 16:17
Oellieboellie tietenvoellie heeft wat draadjes los in z'n bolletje!
"Boze geesten zijn net 3G-verbindingen van T-Mobile: ze schijnen overal om ons heen te zijn, maar alleen via hele speciale handelingen maak je contact. "
Briljant!!
geen god geen satan geen leven na de dood het is eigenlijk heel simpel.
www.spitsnieuws.nl/archives/provinciaa...
Nog zo'n reli(s)(g)ekte!
@Serafijn Lampion | 07-10-10 | 16:16
Volgens het christelijk geloof is satan niet overwonnen maar verbannen naar de aarde (gevallen engel. Satan zal overwonnen worden aan het eind der tijden de zogenaamde Apocalyps nl.wikipedia.org/wiki/Apocalyps . 4 ruiters, een zevenkoppige draak. Dat soort spul.
Boellie | 07-10-10 | 16:17
Gristengekkie. LOL.
"Gods besef" is hilarisch te noemen.
hero_of_heaven | 07-10-10 | 16:17
je doet net of je alle wijsheid in pacht hebt
rara | 07-10-10 | 16:19
Afschaffen van alle godsdiensten dan maar...?
"geesten zijn overal in de Aether"
Lol @ uitzending. Verwijst hij hierbij naar de Griekse God van de Atmosfeer? nl.wikipedia.org/wiki/Aether . Die als nakomelingen kinderen had zoals vele demonen (geesten), zoals pijn en lijden, woede, verdriet en rouw.
Of verwijst hij naar de Aether zoals bedoeld door Heinrich Cornelius Agrippa von Nettesheim? nl.wikipedia.org/wiki/Heinrich_Corneli... De man die geloofde in de realiteit van Harry Potter en de steen der wijzen en Harry Potter en de witte muizen (nog te verschijnen).
In beide gevallen is die geïnterviewde vent een mafkees. Helaas wel een typisch voorbeeld van geloof.
An die ARBEIT | 07-10-10 | 16:07
Amen!
@Bakito | 07-10-10 | 16:10
Gewone mensen zijn, satanzijdank, saai. Het zijn de godsdienstwaanzinnigen die in dit geval zo gevaarlijk zijn.
Zou iemand Henk kunnen vertellen dat het nog lang geen 1 april is.
Wat een gristeneickel !!!
Typisch weer een verhaaltje van een gehersenspoelde geloofs-idioot. Zodra er iets gebeurd in hun wereldje van niet bestaande goden en wel bestaande pedofielen en moordenaars is het allemaal de schuld van de duivel.
Ik vraag me dan altijd af wat er overeind blijft van de roddel dat Godt de mensch heeft geschapen naar zijn evenbeeld.
Rot voor Dirk dat er nou net geen werknemer van Godt op z,n schouder zat.
**
De engelen hebben verschillende taken. Eén ervan is ondertussen al duidelijk geworden: zij zijn de boodschappers van God. Zij worden uitgezonden om mensen een boodschap te brengen van God of een opdracht te volbrengen in naam van God.
Zij dienen en aanbidden God, dat zijn de Serafijnen en Cherubijnen. Zij dienen ook de mensen; zij beschermen hen en 'dragen hen op handen': dat is vooral de taak van de beschermengelen.
**
www.jongerlo.org/geloofsvorming/archie...
Stront en stront ziek word ik van dit soort mensen die denken alle wijsheid in pacht te hebben en altijd wel een verklaring weten uit te braken waarin hun baas nooit de schuldige is.
Nou Henk ik heb nieuws voor je......................... GODT BESTAAT NIET , de duivel bestaat niet en ja we zijn echt op de maan geweest. En nee we hebben niemand onderweg gezien die op jullie grote leider leek.
www.cartoonstock.com/lowres/nki0004l.j...
Nederlanders ontkennen én masse het bestaan van God de Schepper van hemel en aarde. Geef je kinderen maar zoveel mogelijk I-pods, computer games. Neem ze zoveel mogelijk mee op vakanties, breng ze zo vaak mogelijk naar pretparken. En blijf ze vooral onthouden van geestelijk voedsel en Gods besef.
Juist in het geestelijk vacuum dat onstaat ziet lucifer mogelijkheden en kunnen we wachten op het volgende gezinsdrama en/of jeugdige moordenaars.
Nederland keer terug naar God!
Gristenbashen is natuurlijk altijd lekker prijsschieten op GS dus waarom vandaag niet, hè? Al die computerzombies die bijna vergeten te genieten van het nazomerweer en die lekker achter de pc de verdraagzame nederlander spelen? Johnny heeft echter wel een punt met onze gristenen die ondanks dat satan dus overwonnen zou zijn, tóch maar blijven emmeren over die macht van satan. Tsja... daar kan Johnny een keertje Knevel de oortjes mee wassen... Waar is jullie geloof, EO? Geloof je wel écht dat Jezus redt, dan ben je ook niet bang voor draaiende glaasjes en Harry de Tovenaar. Nu denk ik ook wel eens: geloven jullie het zelf wel of ben he misschien toch bang dat... Nou, Andriesje, wat is daarop je antwoord?
needynator | 07-10-10 | 16:11
als dat zo zou zijn zitten er een hoop exorcisten zonder werk
Zelden zo'n idioot gezien die zichzelf zo serieus nam. Snel het gesticht in voordat ie heksen gaat verbranden. . .
HAHAHAH
Wat een mop!
Yorick, 7 oktober 2010 10:04 uur
Ben het dus helemaal met dit artikel eens... het is niet alleen een probleem voor Urk maar ook in de rest van Nederland wordt een ontkenningsspel gedaan over het bestaan van het rijk der duisternis! Nederland moet wakker worden
Echt, mensen die geloven Die moeten eens wakker worden!
needynator | 07-10-10 | 16:11
Hoort onder invloed rijden daar ook bij?
Mensen, mensen, het is Urk waar we het over hebben.
Als hij werkelijk beweert onder invloed van Satan te zijn eis ik een levenslange opsluiting! Want dat maakt hem een tot een gevaar voor de sameleving. Éénmaal onder invloed is altijd onder invloed!
rara | 07-10-10 | 16:03
Eigenlijk zijn gewone mensen best spannend.
@Shadow112 | 07-10-10 | 16:07
Het zal 'em uiteindelijk denk ik de kop kosten, die fontanelletjes kunnen niet zoveel hebben.
God heeft alles gepland. Ook dit.
@eerstneukendanpraten | 07-10-10 | 16:04
Jaap schudde hem de hand en zei:
Ik bega deze daad, maar met jou erbij,
Zal niemand's vinger naar mij wijzen,
Omdat we samen de Here prijzen....
lion@night | 07-10-10 | 16:06
Poltergeist?
@An die ARBEIT | 07-10-10 | 15:59
Na 6 reaguurseltjes schopt meneer al tegen het gevestigde meubilair. Ik verwacht niet dat de beste zwitsal het lang gaat volhouden.
;
A, ik lees net van de vooraankondiging (dank risotto) dat betekent dat het oija bord als excuus aangevoerd wordt. Verantwoordelijkheid blijft staan.
Dat je met deze onzin je leven kan vullen en er zelfs je brood mee kan verdienen zegt meer over zijn volgelingen dan over hemzelf.
Maar ja, Robert ten Brink doet ook net of hij zijn eigen programma gelooft.
Het zijn allemaal entertainers.
@ Johnny Quid
Geniale beeldspraak; "Boze geesten zijn net 3G-verbindingen van T-Mobile: ze schijnen overal om ons heen te zijn, maar alleen via hele speciale handelingen maak je contact"
ROFLOL!
Ook het Christendom heeft verdacht veel weg van "occultisme". Ze gaan immers altijd hand in hand.
Uit de bundel: de Bijbel is zo gek nog niet de gedigt: oog
En de duivel
keek
vanaf
zijn bulderende vulkaan
op Dirk
en zag dat het
werk
was
voldaan
@Bakito | 07-10-10 | 15:59
Ze lijken normaal, maar ze zijn ook vaak bedreven in het verbergen van hun waanzin. Totdat er een keer een lullige opmerking wordt gemaakt. Dan komt alles los.
De geestenwereld, we zijn er dol op. Derek Ogilvy, het 6e zintuig, Char, Yomanda. We vreten het gewoon. God bestaat niet maar er is wel iets.....
Een Ouija bord (hetzelfde bord in de moord van Dirk Post dat een Gamma DHZ markt niet wilde verkopen om christelijk moverende reden) is bedoeld een portaal te zijn voor de geestenwereld. Of dat die wereld nou bestaat of niet, mensen die met zo'n Ouija bord iets doen gedragen zich soms vreemd. Weird zelfs. Maakt het iets uit?
Als iemand zich als een satan gedraagt vanwege een psychisch veranderde staat of doordat hij bezeten zou zijn geraakt? Het komt beiden op hetzelfde neer. Het slachtoffer blijft dood en de dader verantwoordelijk.
Zou de moord niet gepleegd zijn als het Ouija bord niet zou zijn gebruikt?
Het zou zomaar kunnen!
Ik heb met gisteren helemaal kapodt gelachen. Die vent is niet goed snik!
Geloof het nou maar. Zij opa wat tovenaar en die ko witte muizen toveren.
Monopoly en andere spelletjes zijn gemaakt door de duivel, en zullen ons allemaal in de poel des doods brengen.
Of Jaap is gewoon een gestoord ventje met bloed aan zijn handen, dat kan natuurlijk ook.
Ik sta er toch altijd weer van te kijken dat mensen die over het algemeen best wel intelligent zijn zulke domme en onnozele dingen kunnen roepen zonder te blikken en te blozen...
Yeah, de fundis laten weer van zich (s)preken. Even voor het gemak vergeten, dat hij de moord vooraf had aangekondigd, en 'toevallig' een mes bij zich had. Oh, dat kwam zeker doordat Satan een voorprogramma had.
Gelukkig staat hij voor een onpartijdige rechter. Oh wacht...
Ik hoorde het gister... dacht dat het Radio Bergeijk was.
Slaat verder nergens op maar bij de stukjes van
Johnny Quid heb ik altijd een beeld van een
overmoedige karaoke zanger die een
Frank Sinatra liedje doet.
.... ik weet het
rara | 07-10-10 | 15:56
Ik bedoel meer dat de meeste daders voor hun daad doodgewone mensen zijn.
@Boezemvriend | 07-10-10 | 15:58
Oehhh Zwitsal met kapsones. Waarom schreeuwt u zo?
Sterke tekst over de 3G verbindingen Quid :-), moet ik gewoon even kwijt. Zeer sterke opmerking
Satan wordt al genoeg gedemoniseerd!
Kan de EO geen onderzoek doen of de CDA-dissidenten bezeten zijn?
Waarnaar refereert u?
lilluke halve hoan | 07-10-10 | 15:50
Verwijzen NAAR of refereren AAN...
al die heilige boeken hebben een groot dikke duim gehalte, maar als je demonisch afdoet als gelul moet je maar eens de ghost adventures afleveringen gaan kijken op youtube, daarna praten we verder
Ik heb een goed gevulde boekenkast, maar begrijp gelukkig wel dat die boeken door mensen geschreven zijn en gevuld met fantasieverhaaltjes.
F. von Zeikhoven | 07-10-10 | 15:50
Ja, maar die smelt in de neus, niet op het land.
Of zo.
Over Satan gesproken, gotta run !
*aus*
@Wim-Lex | 07-10-10 | 15:47
*Time is on My Side neuriet*
@Bakito | 07-10-10 | 15:52
Het is niet normaal om iemand die dood is nog een aantal keer te steken. Er is geen relatie tussen de realiteit, en dat wat de dader dreef en deed. Dat noemen we in gewoon Hollandsch: gek.
Dominee-ers zoals Henk "koekkoek" Vreekamp mogen zich op dit moment nog steeds vrijelijk voortplanten?
Wat about een celibaat dit soort randdebielen?
Alle gekheid op een stokje. Het is onverkropbaar dat gewone mensen tot zulke daden overgaan. Daarom wordt er altijd hartstochtelijk gezocht naar allerlei psychische afwijkingen, of die er nu zijn of niet. In een ander geval wordt de duivel erbij gehaald, de gewone mens mag zich namelijk nooit identificeren met zo'n dader.
Want dan is het hek van de dam.
bar_tender | 07-10-10 | 15:49
Waarnaar refereert u?
@kleingrutter | 07-10-10 | 15:47
Dat denk ik ook. Het word tijd dat na het aanpakken van de strafwet op volwassenen het jeugdrecht ook eens flink onder de loep moet. Of misschien wel eerder. Het straattuig van nu is de broedplaats voor de criminelen van later.
@Rammstein | 07-10-10 | 15:46
Urk... Daar ligt toch het hele jaar door sneeuw?
Verder wordt het nu echt de hoogste tijd dat aan godsdienstwaanzin lijdende lieden die deel uitmaken van s'-lands wetgevende macht zoals Vreekamp vanwege ons zwaarwegende publiek belang een diagnose schyzofrenie krijgen en daar snel, desnoods via een RM, voor behandeld gaan worden. Liefst op een gesloten afdeling. In Noord Korea.
geniaal stukje, zo zie je ze maar zelden ;)
Chicka | 07-10-10 | 15:39
Nee joh, wij hadden de leidingen er al 2 weken van tevoren ingelegd.......
Shadow112 | 07-10-10 | 15:44
Ik denk ook dat TBS niet helpt vanwege het feit dat ze gelovig zijn. Dat mag natuurlijk wel maar de twee partijen, de behandelaar en de zieke geest, kunnen nooit op die basis aan het ziektebeeld werken.
Het is eerder een maatregel die ervoor zorgt dat hij niet binnen een jaar weer op straat loopt.
Is wel handig! Je kan dus een bank beroven onder het mom van "de duivel zat in mee en liet mij dat doen".
Ik haal de DVD van Fallen nog wel een keer uit de kast.
als dat hele K*t christendom hier nooit was gekomen dan was de wereld veel mooier. Het heidemdom was een samenspel van cultuur en natuur. Het Christendom is een samenspel van dogmatisme en cultuur. 1god 1 kerk 1 geloof het lijken bijna wel de uitspraken van Hitler. Ik hoop dat wij als mensen weer de weg naar de natuur vinden en het christendom met zijn moralistische semi socialistische dominante domme gezwam achter ons laten.
rara | 07-10-10 | 15:45
Urk.
Waar hel de aarde raakt.
@Bakito | 07-10-10 | 15:44
Precies.
Ja, maar dat klopt allemaal wel hoor, je moet ook vooral niet spelen met de Dungans, ook heel gevaarlijk
@Rammstein | 07-10-10 | 15:40
't Is me wat. Als Satan hem al niet wil hebben, waar kan hij dan nog aankloppen?
@kleingrutter | 07-10-10 | 15:39
Voor iemand ombrengen met 46 messteken? Cliché ik weet het maar het word steeds gekker. Die jongeman moet wel een zware psychopatische persoonlijkheid bezitten die er echt niet met tbs uitgaat. Misschien proberen met een exorcisme d.m.v brandstapel? of ga ik nu weer te ver?
;
@Devidas Frietman | 07-10-10 | 15:37
www.youtube.com/watch?v=NA77zCZutiE
hij heeft het
ook
aan mij
geleerd maar soms gaat het wel eens
verkeerd
dan
gaat
het niet
zoals ik wil
dan doe ik dit *brlilll*
en Dirk is
stil
Shadow112 | 07-10-10 | 15:40
Een positieve instelling en/of hoop hebben uitwerking op de levensduur. Mijn yogadocente is 83, maar lijkt 45. Ik bedoel maar.
Ouderen met een kat of hond leven gemiddeld ook langer. Uitwisseling van liefde is dus toch cruciaal.
Klopt wel heur, wat die Vreekamp onaneert. Hier opt Nationaallandschapseiland moeten alle jeneverglaasjes iedere zaterdagavond om uiterlijk 23:59 ingeleverd zijn bij de dominee. Maandagnacht vanaf 00:00 kunnen ze dan weer bij de pastorie opgehaald worden...
Rammstein | 07-10-10 | 15:41
Best rustgevend hoor, een beetje liggen tussendoor.
Als die Wilders tegen de Islam is, wil hij dan ook a.j.b. tegen deze man zijn? Hij is de ergste in zijn soort. En dan en passant mijn lievelingsspelletjes Monopoly en Ganzebord willen ontnemen. Sic.
Chicka | 07-10-10 | 15:39
Oops ! Excuus.
knettergek!
een persoon met waanideeen = waanzinnig
een groep met waanideeen = religie
Chicka | 07-10-10 | 15:39
Ligt ? Serieus ?
Bij het bezuinigen van de publieke omroep graag eerst de VOLLEDIGE EO eruit!
Als we dan toch gaan lullen over scheiding van kerk en staat........ draus met die onzin
rara | 07-10-10 | 15:36
Laten we on topic blijven: Jaapi-oo valt al af bij de Satanskerk. Zie regel 9.
@Bakito | 07-10-10 | 15:36
Ja, dat warme gevoel kreeg ik ook al bij u.
;
o.t. Heilig geloven heeft blijkbaar ook een voordeeltje.
www.telegraaf.nl/buitenland/7870208/__...
Shadow112 | 07-10-10 | 15:36
Middag!
Naar ik begreep is er één jaar jeugddetentie en 6 jaar jeugd TBS geeist. Hij was 15 toen "hem dit overkwam".
ligt=licht Stop de tijd!
Toen was er ligt. God ontstak een Lucifer?
Het stigmatiseren en demoniseren van Satan is weer begonnen. Laat Satan met rust.
Heerlijk: Boze geesten zijn net 3G-verbindingen van T-Mobile: ze schijnen overal om ons heen te zijn, maar alleen via hele speciale handelingen maak je contact.
Deze epische uitzending bereikte een hoogtepunt toen Vreekamp aangaf dat zijn grootvader tovenaar was.
Glaasje draaien is net zoiets als bellen met een iPhone, het gaat er om waar je je vinger houdt.
@kleingrutter | 07-10-10 | 15:29
Middag grutt. Het is niet erg zolang de aardse rechter hem maar een flinke straf geeft. Wat zou een minderjarige eigenlijk voor een moord met >40 messteken krijgen?
@Rammstein | 07-10-10 | 15:30
Qua opvang van migranten: Gebod nummer 4.
www.churchofsatan.com/Pages/Eleven.htm...
*satanische partij oprichten doet
Shadow112 | 07-10-10 | 15:33
Ah. Een schorpioentje. Ik voelde al verwantschap.
ach ja de christenen... Schofferen regelmatig de media door aan te halen dat er veel onwaarheden worden geschreven. Om vervolgens een boek te classificeren als heilig schrift. Tsja...
dat zeg jij | 07-10-10 | 15:32
angst voor autorijden loopt vaak uit op ongelukken. je lucky onderbroek aanhebben loopt vaak uit op goede prestaties. bidden geeft mensen hoop. derek ogilvie die zegt dat je overleden vader rust heeft loopt vaak uit op acceptatie. toch is t allemaal gelul.
rara | 07-10-10 | 15:33
Daar ga ik nooit mee in discussie.
dat zeg jij | 07-10-10 | 15:32
Urban-myth bullshit.
Oh ja, nog een schepje hulde voor Johnny.
dat zeg jij | 07-10-10 | 15:32
Hahahaha, jahaaa en drie keer recht draaien om je eigen as en vervolgens tegen het been van de leraar pissen leidt er ook toe dat je gaat moorden....... Knettergek zal je bedoelen.
The Satanic Bible mensuh. Speciaal voor de EO aanhansels hier, enjoy;
rapiddigger.com/free-download-the-sata...
@dat zeg jij
Roepen dat iets een feit is schreeuwt om bronnen.
@Bakito | 07-10-10 | 15:30
Dank, echter valt mijn verjaardag op de 30ste van deze maand.
;
@Rammstein | 07-10-10 | 15:30
Je kende ze nog niet? Erg handig om uit te citeren als er weer zo'n Jehova voor de deur staat. Ze worden echt er bang van.
Leuk hoor die gristenen...
En-el Hak | 07-10-10 | 15:31
Salem ? Als de dag van gisteren.
@G-unite | 07-10-10 | 15:21
No fair! Nu slaap ik vannacht weer niet, afvragende wat de fipo was...
Kan allemaal zijn, maar feit is wel dat glaasje-draaien vaker uitloopt op onverwachte moorden, zelfmoorden, zelfverminking en meer van dat soort ellende. Ik raad het mijn kinderen af.
No one touched the trigger but the devils right hand
Opvallend is dat dergelijke bezigheden niet zelden in oerchristelijke gemeenschappen plaatsvinden. Salem, iemand? Nu ja, wat ik probeer te zeggen: glaasje draaien is in de Randstad alleen interessant als het glaasje is gevuld met de mix Redbull-Rapedrug.
Shadow112 | 07-10-10 | 15:25
Van harte dan maar!
Ach, ze mogen zeggen wat ze willen. Ik begrijp echter niet hoe het kan dat, schijnbaar, intelligente personen zo in het spaghettimonster kunnen geloven. Waarom houden ze zichzelf nu zo voor de gek? Stort hun wereld in als ze dat inzien, net zoiets als iemand die suikerzakjes spaart en zijn verzameling in vlammen op ziet gaan?
rara | 07-10-10 | 15:26
Hey, dat is best een aardig partij-programma.
Satan is verzonnen door de kerk ,flikker toch op...
Dat is in essentie het probleem met gelovigen. Ze schuiven de verantwoording af op een "hogere macht".
Ze bagatelliseren door te stellen dat dit maar "een aardse rechter" is die hem waarschijnlijk gaat veroordelen. De "echte" straf komt nog.....
KudTgelovigen.
47 messteken. 47 Wonderen van Jezus in de bijbel. Dat is pas een occulte link!
"Boze geesten zijn net 3G-verbindingen van T-Mobile: ze schijnen overal om ons heen te zijn, maar alleen via hele speciale handelingen maak je contact." +1
Haha, het is niet moeilijk om die gristenmalloten te ridiculiseren, maar dit is weer een zeer vermakelijk schrijfsel! Quid +1.
Satan is dan ook de beste vriend van de kerk: www.churchofsatan.com/Pages/NineStatem...
G-unite | 07-10-10 | 15:21
Koppensneller!
OT
6 jaar TBS is max, een jaar of 80te weinig voor zo'n sicko!
Het was ook satans idee om de nooitnieneukenie-paters met jongejongenspieletjes te laten spelen?
Wijwater erover en doorlopen mensen.
Jaap van der Harst? Reaguurt die niet met "De paap" als alias?
Alsjeblieft joris die first even weg wat een rare opmerking weer ga naar fok.nl ofzo.
Ontopic: Wat een rare mensen toch die Gristenen, ik bedoel hoe is harry Potter satanistisch behalve dan dat de boeken de halve wereldbevolking hypnotiseren??
@G-unite | 07-10-10 | 15:21
Als dat cadeautjes van g-u zijn ben ik even ergens anders reaguren op mijn verjaardag.
;
o.t.
Bewijs maar eens dat de duvel er niet achter zat.
Als je het Jaap's sofinummer omdraait en van de cijfers letters maakt, en dit vervolgens achterstevoren opleest, komen er nog veel occultere dingen boven tafel.
Hopelijk gaat Wilders aan dit soort fundamentalisten een einde maken, wanneer ie klaar is met ze te heulen.
"'sup, homies?"
Gheh.
Dat dit in Nederland uitgezonden wordt.. weet niet of ik moet lachen of huilen.
Van harte met je fipo..
-weggejorist en opgerot-
REAGEER OOK