
Er wordt nog altijd heul veul gezeken op de NS (en ProRail) door de onrendabelen die dagelijks plaats nemen in de cilindervormige comapatiënt die
gele hel gele rups trein heet. En dat is jammer want sinds de NS op de drukste trajecten elke tien minuten een trein laat rijden, het zogenaamde "
spoorboekloze rijden", is reizen met de trein te vergelijken met een
orgastisch genot. Zoals verwacht werkt dit spoorboekloze rijden vlek-ke-loos. Er worden superlange treinen ingezet zodat ook echt alle passagiers meekunnen, alle
tussenstations worden bewust aangedaan, het binnenrijden van bijvoorbeeld Amsterdam CS gaat nog sneller dan normaal omdat er meer sporen dan ooit continue vrij zijn en het rijdend personeel is zo dolenthousiast dat ze de reizigers via de intercom overladen met complimenten en zelfs oproepen toch vooral de auto te laten staan en voortaan met het top 5 wereldproduct dat NS heet te gaan reizen. Het is dan ook jammer dat NS-voorlichter John Krijgsman al dit moois terzijde schuift en van slechts enkele kleine "incidentele problemen" een enorm probleem maakt. Hij schijnt zelfs het woord "totale chaos" al in de mond te hebben genomen. Jammer. Wij zijn hoe dan ook TROTS op de NS. Uit pure passie gaan we nu ons gezicht geelblauw schilderen. Kedengedengtuuttuut!
Reaguursels
InloggenEr rijdt hier geeneens een trein....
NS en Logica is als vuur en water, het gaat gewoon niet samen. Ik reis elk weekend van Maastricht naar Zwolle en weer terug en minimaal 2 a 3 keer per maand moet ik of omreizen of is er vertraging of is er weer één of andere gek voor de trein gesprongen. Het ergste vind ik nog dat de verbinding tussen noord en zuid nederland dramatisch is. Als je van het noorden komt en naar het zuiden moet sta je 29 minuten kou te kleumen op een half bevroren Utrecht Centraal... Je zou toch zeggen dat het niet moeilijk moet zijn om een fatsoenlijke noord zuid verbinding te maken? Om nog maar te zwijgen over kortere ritjes met het ov, je bent vaak op de fiets of scooter nog een uur sneller.. nee wanneer ik een auto heb laat ik de trein mooi staan op het station.
Als hetzelfde nou met bussen werd gedaan (af en aan laten rijden) dan was het fileprobleem ook stukken minder. Graag particulier, zodat er niet onterecht geld van mensen wordt afgedwongen die er geen gebruik van maken. Er zal vast wel vraag naar zijn omdat het om centen gaat. Tijdens spitsuren heb je een heel ander soort publiek in het OV dan van die keetschoppers en geweldenaars, dus daarom hoeft het niet gelaten te worden. De overheid krijgt dan misschien minder opbrengesten van het uitmelken van mensen hun tweede auto's, maar kan zich dan ook de kosten besparen van een kunstmatig opgepompt wegennet om mensen aan het werk te houden die ook commercieel hadden kunnen werken.
Waarom wonen mensen niet gewoon waar hun werk is? Hebben ze geen leaseauto of trein meer nodig...
Ik geniet intens van mijn auto...
Orgastisch welhaast.
Doorrijden gebeurt NOOIT nee. Ik heb het anders vaak zat gehad.
Leuk, Eurlings wil honderden miljoenen inzetten om goederentreinen 's nachts te laten rijden (moet wat extra spoor komen namelijk via een noordelijke aftakking van de Betuwelijn), zodat er overdags spoorboekloos gereden gaat worden.
Met de trein van Amsterdam naar Eindhoven?
Nou de NS mag blij zijn dat er rails ligt anders zouden ze de weg nog kwijtraken.
Een hele goede morgen, lieve reizigers, zucht, elke ochtend weer...
www.japan-guide.com/e/e2370.html
I rest my case...
Hee, die spoorwerkers op de foto in het Nederlands Dagblad stonden ook in e Spits. Alleen waren ze daar de wissels aan het voorbereiden voor de winter. Nu zijn ze ineens de chaos aan het oplossen.
@olieboer
Nee. Een trein rijdt op onze eureausz. En die van de overheid die ze betaalt van onze benzineaccijnzen.
Ik heb gehoord dat de trein niet meer op kolen rijd.
Kan iemand dat bevestigen?
@poesvantanteloes : Zweef lekker verder....
Ik rijd dagelijks met de trein en wij nederlanders moeten niet zo zeiken. OK, af en toe is er 5/10 minuten vertraging of sporadisch een bovenleidinkje kapot maar als je ons vergelijkt met andere westerse landen mag je tevreden zijn
Waar blijven de 4 sprinters per uur tussen Utrecht CS en Den Haag?
De spoorverdubbeling is toch klaar??
DAT levert voordeel op, niet die 6 IC's/uur
ik vind het best chill
6 treinen in het uur tussen sittard en roermond
sta nooit langer dan 15 min te wachten ^^
Ik dagelijks Den Bosch <-> Utrecht.
Wat een ellende die spitsregeling. Er komen minder treinen dan 4 keer per uur. Zitten we allemaal in een lange intercity, wordt ie uit de vaart genomen om op het andere perron allemaal in een kleine gepropt te worden. Vervolgens sorry voor het ongemak we zitten achter een stoptreintje, we kunnen niet op utrecht CS binnen vanwege geen plek. Ik doe er nu iedere rit ongeveer 10 minuten langer over dan voorheen.
Kortom... de eerste NS-er die zegt dat het een succes is die liegt.
Ik mis Joost Ravoo.
Dagelijks met de trein, nooit problemen. Het merendeel van de treinen rijd op tijd, dat het vol is klopt maar dat heeft meer te maken met het feit dat er zo fucking veel mensen wonen in de randstad. De Metro's / treinen in Londen en Tokyo zijn ook vol..
Waarom doet iedereen toch zo moeilijk? Slim nadenken mensen!
www.champaignschools.org/central/busin...
Ik ga hooguit 2 keer per jaar met de trein en dan ook nog heel lafjes op zondag. Ik moet zeggen dat het best een aardig tijdverdrijf is. Afgelopen zondag nog van Roosendaal naar Amsterdam RAI geweest. Heb het halve land gezien. Heen via Breda, Den Bosch en Utrecht. Overstappen op Amsterdam Amstel en Duivendrecht. En terug via Amsterdam Centraal, Haarlem, Den Haag, Rotterdam en Dordrecht. Kost 35,70 maar dan heb je ook wat. Thermoskan met thee en broodjes van thuis meegenomen. Boekje erbij. Kortom: Het was een heerlijke dag.
@rara | 17-09-10 | 12:34
"treinen die zo vol zitten dat zelfs de nazi's zich er voor geschaamd zouden hebben. "
WHahahahahahaha +1
NS & Trein??? In Nederland rijden allang geen treinen meer , doch uitsluitend gele couveuses. In een normaal land kun je ramen opdraaien, deuren open gooien zelfs. Lekker de rijwind in je haar... En je ziet waar we zijn zonder trein.
+1 voor BertBrussen!
widtvoet ® | 17-09-10 | 13:34
Precies. Laat ze maar lekker skypen vanuit hun incontinente, luie stoel.
Mwa ok, enige wat de NS in dit geval echt aan te merken valt is:
1) Er zijn niet genoeg treinen voor zo vaak rijden;
2) De machinisten moeten nog leren waar ze moeten stoppen en moeten nog ervaring krijgen met daar stoppen (ze moeten weten wanneer te gaan remmen)
Mogelijke oplossingen:
1) Proef nu verder met iedere 15 i.p.v. 10 min een trein?
2) Het is een proef, dus niet gek dat ze dat nog moeten legen. Wellicht een extra evaluatie samen met de machinisten.
@brienenoord | 17-09-10 | 13:26
Net als chaos bij de ALDI.
Lang leve de privatisering. De keiharde concurrentiestrijd heeft niet alleen de prijs van treinkaartjes omlaag gedreven, maar ook de kwaliteit van reizen verbetert.
@Multiflauwekulti | 17-09-10 | 13:28
Art dinges apprecieert klopjes ook al zijn ze enigszins laatdunkend.
@Bakito 13:13
Het OV en bejaarden: water en bakterien. Onbeschoft, hoestend en proestend zonder de hand voor de mond, ruften uit alle gaten en spleten, stokken en krukken in het gangpad waar je je nek over breekt, pleebezoeken van een half uur en meer, natte plekken op de bank wanneer ze opstaan, jonge meisjes uitnodigen om op opa's knie te komen zitten omdat het zo gezellig druk is en opa toch niet langer viriel is (yeah right!) etc. etc. Vaak de godganse dag niets te doen maar wanneer er een ANBO-bijeenkomst is die om 14:00 uur begint wil men er wel "ruim op tijd" zijn zodat men precies in de spits die gele bakbanaan instapt. Toppunt is wel dat veel van die zeikbejaarden ("Wachten? Wachten? In de oorlog, toén moesten we pas wachten. Op een kopje linzen of een handje houtskool...") vaak de kaartjes voor de dag of week erop voor dat tripje naar tante Agaat of het geraniummuseum vast gaan kopen bij zo'n gleufautomaat. In de ochtendspits! En maar drukken op die knopjes, en maar zaniken tegen elkaar dat ze het allemaal niet kunnen lezen laat staan begrijpen. Vraag je vriendelijk of je ze even kunt helpen, gaat gelijk oma's handtas in de houdgreep en moet je bukken voor opa's van een scherpe metalen punt voorziene wandelstok. Ik zeg: totaalverbod voor bejaarden te reizen met het OV in de spits!
Over die Sprinters trouwens... ik snap dat die dingen ontworpen zijn als stoptrein, waar je snel en makkelijk in en uit kan stappen. Prima. Maar waarom die omcomfortabele rotstoeltjes? Zeker in de eerste klas mag je toch wel wat beters verwachten, bijvoorbeeld rijen van 2+1 stoelen die wat breder zijn. Nu is de eerste klas precies even kut als de tweede klas. Met rode ipv. blauwe stoeltjes, dat dan weer wel.
Multiflauwekulti | 17-09-10 | 13:29
Haha.
Multiflauwekulti | 17-09-10 | 13:29
Gaan we door naar het nieuwe bejaarden-topic.
@ brienenoord | 17-09-10 | 13:26
Precies. Dat is wat de NS bedoelt met "herfst op het spoor".
We zijn er uit. Keezz kloozzt.
@ Art Vandelay Ultor | 17-09-10 | 13:19
Goed zo.
*Art dinges bemoedigend klopje op het studentenbolletje geeft*
Art Vandelay Ultor | 17-09-10 | 13:23
Moraal van dit topic: Spoorchaos is schuld van bejaarden.
Eén keer per jaar neemt deze provinciaal de trein. Dat is met Koninginnedag.
Met de auto naar Weesp om vanaf daar het laatste stukje naar het centrum te nemen per trein. Heenweg geen problemen maar toen we terug wilden waren er allerlei treinen uitgevallen omdat er mensen op de rails liepen.http://www.telegraaf.nl/binnenland/6637322/__NS-chaos_op_Koninginnedag__.html
We hebben er twee uur over gedaan om weer bij de auto te komen en dachten dat dit eenmalig was. Uit bovenstaande blijkt dus dat dit niet zo is. Goh, ben ik even blij met mijn eigen auto.
Art Vandelay Ultor | 17-09-10 | 13:16
Het is de generatie die is opgegroeid in de jaren vijftig en nooit heeft geleerd zelf na te denken. In een onverwachte situatie weten ze het niet meer en wachten op antwoord van de pastoor, Drees of de koningin. Misschien een beetje kort door de bocht, maar u snapt vast wel wat ik bedoel.
@brienenoord | 17-09-10 | 13:19
Vooral erg van die vrouwtjes die pas net de 60 zijn gepasseerd. Staan zul je, verdomme!
Ik heb ook al genoeg conducteurs gezien die het bloed van bejaarden wel kunnen drinken als laatstgenoemden het kaartje, dat ze echt nét hebben gekocht, menen ergens onderin hun tas te hebben gestopt en het nu niet meer kunnen vinden.
Vaak zit het in hun jas.
Keyzer_Soze | 17-09-10 | 13:19
... en proberen voor te piepen in de rij voor de kassa, terwijl ze de hele dag de tijd hebben.
@Multiflauwekulti | 17-09-10 | 13:13
Studenten vallen allezins mee, behalve die van het MBO natuurlijk... maar dat zijn dan ook geen studenten.
Wel moeten studenten leren dat je niet in een mobiele telefoon hoeft te schreeuwen. Dit geldt ook voor lichtmokka en donkermokka gekleurde medelanders (en natuurlijk die bejaarden die hip menen te moeten zijn met hun gee-es-em).
Zelf ben ik natuurlijk een voorbeeldig OV-mens :)
Bert Brussen de nieuwe Rinus Spithorst.
@ Multiflauwekulti | 17-09-10 | 12:56
mijn ervaring is dat het vooral de ouderen zijn die al proberen in te stappen
voordat iedereen de trein uit is.
Art Vandelay Ultor | 17-09-10 | 13:16
Om van het eerst meppen met de paraplu, en dan vervolgens "Ik wil hier zitten, want ik ben oud" te roepen, nog maar te zwijgen...
@Bakito | 17-09-10 | 13:13
Hehe. Ik mag het die mensen ook eigenlijk niet kwalijk nemen, dat weet ik wel. Maar ze zijn zo verdomde hulpeloos in trein en bus, op station en bij de bushalte dat het soms gewoon het bloed onder je nagels vandaan haalt.
En als ze denken dat ze in de verkeerde bus zijn gestapt (wat nooit zo is), beginnen ze te trillen in hun stoel totdat ze langs de weg een boom of huis zien dat ze bekend voorkomt. Ongelooflijk irritant.
@ Art Vandelay Ultor | 17-09-10 | 13:07
En wat te denken van die studenten! Schorriemorrie is het. Dat was het vroegâh namelijk ook reeds.
Voor de rest... ik zou het niet weten jongen! De enige momenten dat ik van het OV gebruik maak is 's avonds of in het weekend op tijdstippen dat die bejaarden net verschoond worden en de studenten in de kroeg zitten of liggen te r/tukken. En dan 3 keer per jaar.
@Espro | 17-09-10 | 13:09
De doelstelling van een proef is om deze te laten slagen en vraagt daarom de nodige voorbereiding.
In dit geval van de NS is er overduidelijk niet goed over nagedacht. Frequentie iets opschroeven zonder tijdsaanduiding, maar de capaciteit halveren door andere treinstellen in te zetten.
Logica ten top van de NS, FAIL dus.
Art Vandelay Ultor | 17-09-10 | 13:07
Klopt. Ouderen zijn vaak Oost-Indisch blind en gedragen zich in openbare ruimtes als bang, opgejaagd vee. Zal wel iets met vroeger te maken hebben.
@lion@night | 17-09-10 | 12:59
Pfff alsof het daar nog niet warm genoeg is! * Ventilator aanzet *
@Harry Turtle | 17-09-10 | 12:56
Onder Geert worden de straten geplaveid met goud en gaan we weer verder met polderen. Uitwendig polderen zelfs, tot dat we de U.K hebben geanexeerd. We gaan verder door de V.O.C weer op te richten en het land waar Greet z'n roots heeft te her-koloniseren. Kruidnagel voor iedereen!
Het begint hier zo langzamer hand op een digitale uitvoering van de Azijnbode te lijken. Het betreft hier een proef. Dat betekent meestal dat er iets getest gaat worden om te achterhalen of iets werkt of niet... gewoon even afwachten voor conclusies trekken.
AlfredvonSchlieffen | 17-09-10 | 12:55
Yep, je hebt in die sprinters nog minder beenruimte dan in een Ryanair toestel.
@Multiflauwekulti | 17-09-10 | 12:56
Als jarenlange ervaringsdeskundige wat betreft het OV kan ik je meededelen dat het eigenlijk juist de ouderen van dage zijn die geen respect hebben voor anderen.
Bejaarden in het OV zijn een ramp (en toch is het beter dat ze niet in de auto stappen).
Romero al een reaktie gegeven overigens?
widtvoet ® | 17-09-10 | 12:56
An die ARBEIT | 17-09-10 | 12:58
Mooi!
Eindhoven-Den Haag is trouwens goed te doen zonder overstap. Toppie.
Multiflauwekulti | 17-09-10 | 12:56
Hetzelfde gedrag zie je als er een extra kassa opengaat in de supermarkt. Het is typisch Nederlands. Waar zou het toch vandaan komen en hoe komen we er vanaf? Zenmeditatie als verplicht vak op middelbare scholen?
illuvatar | 17-09-10 | 12:57
In Argentinië hadden ze dat al lang, maar dan in de luchtvaart, uitsappen zonder landen..
offtopic: Gefeliciteerd Nederland, al 100 dagen zonder kabinet!
mooie mijlpaal. *kuch*
@ ijsklont | 17-09-10 | 12:59: een leuke portie creatief denken kan je niet worden ontzegd...
Advies: doe zoals hier in IJsland: geen treinen, ook geen ergernis.
@An die ARBEIT | 17-09-10 | 12:58
precies wat ik al bedoelde in een eerder comment.
Overigens met bussen is dat precies hetzelfde.
www.treehugger.com/crowded-bus.jpg
Als treinen op tijd zouden rijden moeten ze klokken op het spoor leggen
Zlat | 17-09-10 | 12:54
In je eentje wel ja. Vanaf 3 personen toch echt niet.
@Superior Bastard | 17-09-10 | 12:53
De Indiase spoorwegen?
andrewjenks.com/wp-content/uploads/201...
Hier, dit moet hier ook, perfect voor het spoorboekeloze treinsysteem:
www.dumpert.nl/mediabase/915701/73c8c1...
Wacht maar, onder Geert rijden de treinen weer op tijd!!!111!1!
@ Bakito | 17-09-10 | 12:47
Die heeft haar temperament mee (of tegen), maar desondanks snapt ze niets van dat paniekerige als de trein arriveert. Ook het totaal gebrek aan respect voor ouderen op dat moment... vindt ze buitengewoon storend.
Ik snap die "ikke eerst, ikke eerst"-houding ook niet trouwens, maar ik ben zo'n kluns die dusdanig weinig met de trein reist dat 'ie het stiekem leuk vindt om met de trein te reizen en dat dan alleen nog in het weekend.
@Superior Bastard 12:53
94.100.120.68/152050001-152100000/1520...
Waar GAAT 't eiguh'luk over?
Toch maar even klagen: de stoelen/banken in die Sprinters zitten echt enorm beroerd.
Over onrendabel gesproken, kijk eens naar het tijdstip waarop dit stukje gepubliceerd is, en wanneer het vorige stukje van dezelfde schrijver er stond. Vanaf een uur of 8 's morgens tot aan publicatie heeft toch menig forens, ja ook de treinreiziger, er 4 arbeidszame uren op zitten.
Volgend jaar gaan we seinloos rijden.
Dit was al een groot succes in Albanië.
waskuip-admiraal | 17-09-10 | 12:32
Gister op hetNOS jounaar was er een item met treinen (ze waren winter-hard) In de werkplaats stond een heuse homotrein, een rose "dubbeldekker".
nos.nl/uitzending/22287-20100916-20000... skip tot 20:35
draak | 17-09-10 | 12:53
Godwin?
@ brienenoord | 17-09-10 | 12:26
Beetje duur voor mij hoor.
@ Superior Bastard | 17-09-10 | 12:53
Pas op of je wordt Godwin.
Weet je wie het treinverkeer veel beter voor elkaar had, en bovendien het aantal klachten in de hand kon houden?
Spoorboekjesloos rijden betekent geen enkele trein heeft nooit niet geen vertraging en kennen ze in de top bij de mooie 100% op tijd score enorme bonussen incasseren. Jahaaaa, de vooruitgang!
Ik reis wel elke dag met de trein, maar dan alleen omdat ik niet hoef over te stappen. Ik mis gelukkig dus ook geen aansluitingen, wat het volgens mij een stuk relaxer maakt.
@Parsons | 17-09-10 | 12:46
lol!
En de herfstblaadjes moeten nog komen.
En de vierkante wielen welke volgens mij effectiever zijn voor zelfmoord.
@two ball cane | 17-09-10 | 12:30
POWNED! (sorry joris, moest even)
@Multiflauwekulti | 17-09-10 | 12:45
als treinen hier zeer frequent gaat rijden in Nederland ontstaat er een ander probleem; verkeersopstoppingen bij overwegen.
Maar goed, dat kan weer opgelost worden door brug- en tunnelbouw die miljarden gaan kosten.
Een pragmatische oplossing zou m.i. zijn meer en langere dubbeldekstreinen.
De trein is zo lang, dat je , als je in Den Haag achter instapt (wat moest je daar in godsnaam) je tot aan het begin kan lopen en dan in Amsterdam (wat wil je daar nou weer?)
bent, zonder een meter te rijden
Multiflauwekulti | 17-09-10 | 12:41
Mee eens. Het reizen van A naar B maakt de meest duistere kanten in ons los. Mezelf incluis. Extra reistijd gaat af van onze kostbare vrije tijd en geeft ons daarom een vrijbrief om asociaal gedrag te vertonen. Nederlanders kunnen slecht omgaan met tijd en het wachten in een rij. Dat zal u Zuid-Europese vrouw ongetwijfeld kunnen beamen.
@snap dat dan! | 17-09-10 | 12:44
Juist niet. Ze kunnen nu helemaal niet meer remmen.
laten we de verhoging van de boetes met 15% voor oto's nog maar even uitstellen,
en gelijk ook maar even afstellen
@ijsklont | 17-09-10 | 12:35
De papier-maché buisiness zal eindelijk weer op volle toeren draaien.
Hoezee, werkgelegenheid!
Toch heb ik het idee dat het eerder gedaan is...
@ lion@night | 17-09-10 | 12:39
Misschien is dat wel het hele probleem. Herstel: dát is hét probleem. De stramienetjes van Den Nederlander. Vooral niet een trein van een 20 minuten eerder of later pakken. "Nee... ik neem ALTIJD de trein van zoveel uur zoveel, dus krijg de tyfus maar met je dienstregeling.". En als de NS volgens jouw berekening de capaciteit ook nog 's reduceert...
Wat ik al eerder aangaf: materieel schuiven. Toch maar wel.
Leuk al die mensen die trots vertellen dat ze Audi rijden en 'neerkijken' op mensen met een Skoda/Volkswagen.
Alleen wat ze er vaak niet bijvertellen (An die Arbeit uitgezonderd...) dat het een auto van de zaak betreft en zelf nog niet eens een Polo zouden kunnen veroorloven.
Ik pleit voor een apart kenteken (Bij voorkeur Roze) voor auto's van de zaak zodat dit soort lutsers eens door de mand vallen.
P.S. Zelf in afwachting van mijn zelfgespaarde A3 trouwens :)
@E-zwerver | 17-09-10 | 12:40
In jouw geval zou ik toch echt met spoed een auto kopen.
Voor 2000 kun je echt wel iets op de kop tikken, dan maar een jaartje niet op vakantie als daar per dag een tijdwinst tegenover staat van 2 uur.
al die zelfmoordjongens zullen nu wel balen, hadden ze eindelijk iets waar ze op konden vertrouwen (get killed every 10 minutes), laat dit hen ook al in de steek!
Iemand die ik ken wordt heel ongelukkig, die spaart nl spoorboekjes
Het experiment is ontaard in een bovenste beste puinhoop, collegas van mijn uit het zuiden zijn op het traject langer onder weg en zitten/ staan in stamp volle intercity treinen. Die ook nog een achter de stoptrein moet blijven. Ik reis zelf regelmatig van Arnhem naar den Haag, daar zijn de treinen een stuk korter gemaakt als voor die tijd. ( om meer treinen te maken voor de proef). Heeft als gevolg dat ik regelmatig eerste klas mag staan. Daar wordt je net zo moe van als tweede klas staan!!! Experimenteren prima maar zorg dan wel voor voldoende materieel en zorg er voor dat de infrastructuur op orde is. Anders niet doen want voor een traject kun je geen heel treinend land in een stuip jagen.
@ijsklont | 17-09-10 | 12:33
Mooie samenvatting!
Trein als onrendabelenvervoer overigens? Vroeger misschien. De prijzen van de NS rocken godverdomme de pan uit. Je moet voor de lol eens met vier personen vanuit Rotterdam een dagje gaan kijken in Groningen (omdat het kan) en dan zonder enige korting vier eersteklas "tickets" afrekenen bij zo'n gleufautomaat. Aardige wagen die aan de kilometerprijs van de NS komt. Of van hetzelfde 's ochtends vroeg naar Schiphol... kun je ook vanuit financieel oogpunt beter een taxi nemen.
@ Bakito | 17-09-10 | 12:38
Nou... als ik zo af en toe mijn vriendin beluister, die in tegenstelling tot ondergetekende wel voortdurend in allerlei treinen zit, dan schort er (ook) het nodige aan het gedrag van de treinreiziger. Vooral de taferelen bij het in- en uitstappen doen haar de (Zuid-Europese) wenkbrauwen fronsen. Dierenmanieren.
omg het is vrijdag en te merken... lees wat er bedoelt wordt aub niet wat er staat :P
vargen = zwijgen... :S
Helaas ben ik geen trotse eigenaar van eigen vervoer, maar weet dat ik er hard voor werk om het te verkrijgen. Nu reis ik ruim 1,5 uur voor een kutstukkie wat ik enkele keren met een geleende auto in een half uurtje kan doen... en dan ook nog eens de reis terug. 1,5 indien je geluk hebt. vaak zat komt het voor dat je door die klote treinen en bussen aansluitingen van elkaar mist waardoor je reistijd nog verder vertraagt. om over allerlei excuusjes nog maar te vragen om uitval te verklaren -.- zucht...
@Multiflauwekulti | 17-09-10 | 12:35
Dat zou een totaal verkeerd uitgangspunt zijn.
Alle kantoorslaven dienen op een bepaald moment op kantoor aanwezig te zijn. Dat gaat zich niet verspreiden door aanpassing van een dienstrooster tenzij je de werkgevers daar ook bij betrekt.
Straks krijgen we inderdaad Indiase toestanden hier, passagiers hangend uit het raam, op het dak, om nog mee te kunnen met dat veevervoer.
En dan de prijzen, kwaliteit/prijs verhouding is volledig zoek bij de NS.
De problemen op het spoor staan in schril contrast met de puinhoop die de Nederlandse/asociale automobilisten er dagelijks van maken. Gelukkig heeft Blond I al aangekondigd harder op te treden tegen deze hersenloze egoïsten. Het zero-tolerance beleid is gelukkig nog ergens goed voor.
Om nou te gaan zeiken op 1 trein die een station voorbij rijdt, is flauw, dit soort dingen gebeuren altijd. Verder is het idd nogal een chaos...
Dit zijn toch de momenten dat je een Joost Ravo mist.
continue schrijf je als continu.
Als de ritprijs nu ook naar Europeesch niveau wordt gebracht, =1/3 van de huidige prijs, dan mogen ze van mij de snelwegen ombouwen als spoorbaan.
An die ARBEIT | 17-09-10 | 12:26
Ik vrees dat de VPRO al met dit concept bezig is. De ontwikkeling voor kartonnen kaartjes in de vorm van een autosleutel zijn al in de maak
@ lion@night | 17-09-10 | 12:31
Ze zullen er ergens wel op gerekend hebben dat de stroom reizigers zich meer zou verspreiden over een dagdeel ofzo en dat de boel wat efficiënter bezet zou zijn. Dat laatste is kennelijk uitgekomen als ze met de poten uit de ramen hangen.
@two ball cane | 17-09-10 | 12:30
FYI: dit nieuws was gisteren al op de radio. De proef met spoorboekloos rijden leidt tot idiote problemen, zoals treinen die zo vol zitten dat zelfs de nazi's zich er voor geschaamd zouden hebben. /Godwin
@two ball cane | 17-09-10 | 12:30
En die links naar achtergrondinformatie doen het niet bij jou?
- Edit: hear, hear. -
Ooit van dichtbij een trein gezien, stonden er 4 mensen per vierkantemeter die allemaal een gratis krantje zo breed mogelijk probeerden vast te houden. Daarnaast hadden ze allemaal overvloedige transpiratie en een sjagerijnige kop. Toen het sissen van de deur klonk kwam er een behoorlijke stank uit. Het leek mij niet echt comfortabel, maar toch stonden er mensen te dringen om erin te kunnen. Mijn oog viel op een bord met tijden en mij viel op dat de tijd stil was blijven staan op 20 minuten daarvoor. Tijdens al deze observaties bleef de trein rustig stilstaan en dit zou ongetwijfeld nog wel even duren. Ik dacht dat dit 'veevervoer' wel gratis zou zijn, maar kost ook nog eens een klein vermogen. Terwijl ik terugliep naar mijn huis om de auto te pakken, dacht ik nog; ' wat een hoop blaadjes op de rails'
@bobdobalina | 17-09-10 | 12:30
Trouwens, weet je wie simpel zijn? Mensen die geen hoofdletters en leestekens gebruiken...
Als autoreiziger maak ik mij, en ik ben serieus, er erg druk om dat WIT als derde NS-kleur is toegevoegd. Lijkt wel alsof de NS te preuts of gematigd is om met alleen het prettige en frisse geel-blauw door te gaan. Alsof het teveel Trots-Op-Nederland is, zo'n mooie geel, blauwe intercity (of sprinter) door het landschap.
@bobdobalina | 17-09-10 | 12:30
Ik word ook gelukkig van een goed boek met een lekker glas wijn, maar niet als ik op de snelweg sta...
In het vaste dienstschema reed die trein toch om het kwartier?
Dus nu 3x per half uur ipv 2x per half uur terwijl de capaciteit per trein gehalveerd wordt.
Vrij logisch dat er vervolgens een capaciteitsprobleem ontstaat (-25%).
@ widtvoet ® | 17-09-10 | 12:28
P'sies. Instappen en lopen. Nog een stuk gezonder ook dan al dat zitten. Scheelt ook miljarden qua zorg-dingetjes. Op maandbasis dan.
An die ARBEIT | 17-09-10 | 12:24
zo jij bent simpel
Zeg bert, waarom zit je nu eigenlijk te zeiken? Omdat jij denkt dat het kut geregeld is? Of ben je gewoon het linkje naar je bron vergeten? Dit gaat namelijk nergens over. Alhoewel er natuurlijk weer een stortvloed aan reaguurders gaat komen die alleen weten te vermelden dat de trein voor onrendabelen is.
- Edit: dat jij moeite hebt om op de in dit topic duidelijk aanwezige link naar de bron te klikken (i.c. Nederlands Dagblad) is natuurlijk niet onze fout. -
@ Harry Turtle | 17-09-10 | 12:21
Hij heeft pas sinds gister een eigen toetsenbordje. He-le-maal in de wolken die jongen.
@Zlat | 17-09-10 | 12:24
Of je gaat voor de gulden middenweg:
www.kinderbolide.nl/images/trapauto_ja...
Trappuh...
Als de NS die treinen nou eens gewoon zo lang maakt dat ze op het spoor kunnen blijven staan. Rijden die bakbananen nooit meer net voor je neus weg en hoef je als reiziger ook nooit meer ellenlang op die winderige kudtstations vol gestresste net-niet managers en inwonend hangtuig te staan blauwbekken. Scheelt nog een hoop stroom ook.
*aan de bijdrage van een ekonoom uit het lied "De Veerpont" van drs. P. denken doet*
Volgens mij zijn ze klaar als ze iedere 10 minuten dubbeldekkers laten rijden als ik die krantenknipsels zo lees. Dan kunnen die Sprinter-treinstellen wel ergens anders ingezet worden. Even wat materieel verplaatsen en klaar.
-
Overigens ben ik natuurlijk ervaringsdeskundige op het gebied van treinen en dingen; ik ben namelijk zaterdag nog met de trein van Rotterdam naar Utrecht geweest. Gewoon, omdat ik te uitgebreid geluncht had om de dieseltruck te pakken.
"incidentele problemen".
Waar is Joost Ravoo als je 'm nodig hebt?
@ijsklont | 17-09-10 | 12:23
Oh dat, irritante dingen....
Kunnen we dat niet afschaffen? En dan een automerk opzetten voor onrendabelen?
Volksauto ofzo... #nieuwconcept
Arm Nederlandsch Dagblad. Hun servertje rookt al
Zlat | 17-09-10 | 12:24
Misschien is dit wat?
www.taxinl.nl/home.html
OV: Kansloos vervelend.
Auto: In de spits kansloos vervelend
Fietsen dan maar?
@Harry Turtle | 17-09-10 | 12:21
" Audi van de zaak ". 1 Van de mooiere dingen op deze Aardkloot:
image.automotive.com/f/exotic-cars/200...
Vroemmmm
@An die ARBEIT | 17-09-10 | 12:23
Zo een ding waar je op moet wachten bij een ' spoorwegovergang'
Wat is dat, een trein?
Is dit ook op schiphol een optie.
Zo te lezen heeft Bert nog steeds geen Audi van de zaak.
Een trein dien je te vermijden!!
Als ik er al mee ga ben ik al dolgelukkig als ik een zitplaats kan vinden.
Gaaf. ik ga mijn auto verkopen en forenzen met het wonderbaarlijk betrouwbare OV.
* droommodus off *
REAGEER OOK