
Ojee. Zware domper voor Fleischbaum, Powjanneke, Rutger van Castricum en de overige jongens en meisjes van het publieke omroepje PowNed. De tweede uitzending van nieuwsprogramma PowNews trok slechts een lullige
234.000 kijkers. De eerste uitzending van maandag was nog goed voor 431.000 uitzinnige fans, en scoorde daarmee beter alsdan de lolshow van Paul de Leeuw en die gekke schaatser. Voor afl. 2 zijn de cijfers gehalveerd dus. Het moet gezegd; er ging ook weer veel mis; instartfails, mislukte grapjes, een regisseur die zat te slapen, een reportertje met een veel te grote bek tegen een minister, oud nieuws uit een Volkskrant van een week geleden, wéér die naakte viespeuk, en een Dumpertfilmpje dat iedereen al gezien had. De netwerkgeneratie, die overigens steen en been klaagt dat de uitzendingen niet online te bekijken zijn (lol), haakte massaal af. Dingetje van Troost voor onze hardwerkende roze lunchambtenaren. Het *kuch* onafhankelijke actualiteitendingetje Nieuwsuur van Carel "Petje" Kuyl verloor in één dag meer dan
300.000 kijkers. Hoog tijd dat er eens stevig vergaderd gaat worden over die linkse hobbies daar op het MediaPark.
Martin Bosma, kom er maar in...
Reaguursels
InloggenWakker Nederland heeft ook moeite gedaan om zich hard-to-get te maken want de laatste aflevering is niet te zien op Uitzending gemist. Ze zijn namelijk hun website aan het opknappen en zijn zaterdag pas weer online.
Het is ze ook teveel moeite om de drie filmpjes te fuseren zodat je niet drie keer hetzelfde hoeft te zien.
Afstoting als aantrekking kan alleen werken als er echt iets in de aanbieding is. We zullen zien.
Groot probleem is dat Paul de Leeuw ervoor zit waar ik een takkehekel aan heb. Dat hebben ze expres gedaan denk ik, om te ontmoedigen.
Marieke8345 | 09-09-10 | 13:45
Wat grapppig dat je zoveel energie steekt in een tegenvallende ervaring. En dan nog klagen over je verspilling van tijd........ Geld zal wel meevallen, want ze hebben maar weinig zendtijd.
Hoe verschillig ben jij voor de tv gaan zitten?
Jij mist Llink natuurlijk.......... maar daar ben ik zeker onverschillig over.
Alleen Rutger was goed genoeg geweest, scheelt ook hoop belastingcenten. TV maken is een vak mensen en behalve je best doen heb je ook talent en zoiets als uitstraling nodig.
This heel wat anders dan stukkies tikken (Copy - to the Past)
Wellicht kan POW wat goede vrijwilligers gaan zoeken want zo tv maken kan mijn peuter ook met adobe. Nou ja 1 jr de tijd en als dan niet beter is dan zeg ik POW maar op, geen vernieuwing en meerwaarde.
Gister voor het eest PowNews gekeken. En dat was dus ook meteen de laatste keer! Wat een verschrikking.
Even wat dingen van de site van PowNed (letterlijk):
Taalgebruik
We verwachten correct en foutloos Nederlands. Wie de taal niet beheerst, verzoeken we niet te reageren. Reacties in tenenkrommend Nederlands halen we weg en u krijgt een ip-ban
- waaraan u door pliesie en soms door de redactieleden van PowNed te traceren
- Het boeit ons niet als je de site niks aanvindt
- En wel hierrr. Ding doet het daarna overigens prima in de openhaard.
Vind ik dus voorbeelden van tenenkrommend Nederlands.
En dan het laatste waar ik vreselijk van schrok. De laatste slogan na de uitzending Wees onverschillig. PARDON?? Onverschillig? Dat betekend niet dat je je niks moet aantrekken van uitgehongerde mensen (te zien op de affiche in het filmpje) maar ook niet van linkse hobbys, Islam in Nederland, politiek of wat dan ook. Juist niet! Jullie hebben toch een sterke mening. Met een sterke mening maar zonder binding met links of rechts zoals op de site te lezen is. Dat lijkt me het tegenovergestelde van onverschillig. Wees juist betrokken, geïnteresseerd, trek je mond open, wees alles behalve onverschillig. Wat een verspilling van mijn tijd en geld!
Ho ho mensen. Niet zo negatief.
Ja het was natuurlijk echt wel bagger. En ja de kijkcijfers halveren per aflevering. Maar ze staan mooi wel op de tweede en vijfde plaats in de top 50 van uitzendinggemist. (dus tel die 7000 views wel even bij die 234000)
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha, van je aanhang moet je het hebben he Geenstijl/Powned!? Nou ze zijn in ieder geval kritisch. Want wat een platvloers, slecht en goedkoop kudtporgamma hebben jullie neergezet. Zonder geluid op een computer monitor komen jullie toch net iets beter uit de verf. Niet veel, maar het scheelt iets. Vooral doorgaan zo, dan zijn jullie er snel genoeg weer van af. Succes met de ondergang.
Wij gaan de TV opschudden! Blijkt achteraf alleen maar grootspraak en valse beloftes. Programma is te saai voor woorden. Die weesie is niet om aan te zien met zijn chagrijnige harses en Rutger kent maar 1 kunstje. Daarnaast is het niet echt prettig om in bed met je vrouw naar die plofkop te kijken. Wat een regelrechte bummer zeg, heeft Powned echt niets beter te brengen dan bijvoorbeeld godbetere het bubbel-filter, en dan nogwel in de eerste uitzending. Tjonge tjonge wat een niveau zeg. En waarom stelde Rutger geen zuigende vragen aan Geert??? Echt te triest voor woorden. En oh ja, was dat nou de oude NOva-tafel? Waren de centjes op na de salarissen van weesie, buttger en stenders (ook al zo;n niet van andere meuk te onderscheiden powned-programma)
Sorry hoor, maar ik had me echt verheugd op wat nieuws en anders, valt gewoon zwaartegen.
ja het was best slecht inderdaad. GS komt beter uit de verf op internet. Dan hoef je niet geconfronteerd te worden met die lelijke rotharses van die halfbroer van Jensen (Rutger de hamster) en die vleesboom.
Oe aaaaa oehoehoehoe aaaaa het is gewoon niet best, zegge slecht!
Sow, ik heersch hier want iedereen ligt in bed te janken zeker.... of loopt ten onrechte te feesten... kijkcijfers.... jongens..... wie ziet nou niet dat Rut over 10 jaar
de verloofde van Wendy van Dijk is heeft zand in de ogen
Items beter dan gister.
Presentatie dikke fail.
Wat rommelig geheel.
Grapjes tussen presentatoren? Echt? Laat dat nou aan sbs over.
Ow, jaja, omdat ik het niet meteen helemaal te gek vind moet ik ineens de huisregels tegen slowchat gaan lezen??? OK. Doe ik.
OT/Waarom DF steun ik jullie? Als je me gaat zitten dissen op deze panelen?
Als actieve www-er acht ik jullie waarde als luis in de pels best hoog.
Peace,
Deed me denken aan Jiskefet en Koot&Bie, het is bijna parodie (tnx Rita Hoving)
Toch hou ik van Rut. En als ik Oom Ronald Plasterk dan weer hoor bij Paul de Leeuw, tsja, dan weet ik dat ik thuis ben. We gaan gouden tijden tegemoet!
-weggejorist-
Het is ook gewoon echt slecht.
niveau lokale omroep tbh
Het is een beetje op een kuttijd.. Dan zit ik één van de tig crime-series te kijken oid. Ben het ook niet gewend om onder zender 5 te zappen...
Het wordt beter.
* ze zappen zelf al dus dat hoef ik niet meer te doen
* er worden grappige kwootjes gescoord
Blijkt zo'n linkse hobby verdorie toch nog best moeilijk te zijn.......
MUHAHAHAHAHAHA die aankondiging was GENIAAAAAL
Tip: Nakednews ...(JoJaNnEke dan...)
Wakker Nederland heeft een veel betere presentator, kunnen ze die niet lenen?
Dit is gewoon Geenstijl opTV , kom eens met wat nieuws. Ongelofelijk slecht, Dominique Weesie, die ongezouten luldebehanger heeft veel betere talenten dan dit!
Sorry PowNed maar PowNieuws is inderdaad van zeer slechte kwaliteit.
Irritante en zinloze reacties onder in beeld, oppervlakkige, te korte en te veel nieuwsitems. Als dit een opmaat voor meer is, ben ik blij dat ik geen lid ben geworden.
Interview wat marokkaantjes in 'hun' wijk, en je hebt top TV GOGOGO
Bank neerzetten en die witte plaatjes een kleurtje geven. Het is net Noach die tegen de dieren praat waar we naar keken.
Ik dacht na de eerste uitzending dat het een grote parodie was. Dus in de tweede uitzending zou men er wel eens even flink overheen gaan. Dacht ik. Helaas. Ik ben al een tijd een volger van GS. Puntig formaat, ondanks de wat puberale items, zo nu en dan. Maar dit? GS' geestelijk vader Weesie is er inmiddels achter dat televee maken inderdaad toch een vak blijkt te zijn dat hij niet zomaar beheerst. Dikke fail.
-weggejorist-
DeKaleAas | 08-09-10 | 19:22
" Als hij maar wel uitblinkt op zn vakgebied en er gedegen (rechts) commentaar op kan geven."
Moet natuurlijk zijn:
Als hij maar wel uitblinkt op zn vakgebied en er gedegen (objectief) commentaar op kan geven.
"een reportertje met een veel te grote bek tegen een minister" vond ik nou juist 1 van de betere momenten... zo'n bijna vogelaar momentje... nog een paar keer vragen en dan is het raak.
2e aflevering werkt nu op Uitzending gemist, heb m gekeken.
-
De inhoud van t programma blijft bij mij niet hangen.
Over Weesie: zn stem is aangenaam, maar zijn voorkomen doet me toch denken aan die zenuwachtige jongen voor zn spreekbeurt. Bij zulke spreekbeurten ging ik ook nooit letten op wat hij/zij vertelde, maar keek ik naar zijn twitches.
-
Bij de 2 aflevering zag ik geen tikkerbalk. Ik vind dat een stuk rustiger dan afl.1. Bij 1 heb ik ze ook niet gelezen, geen zin. Het boeit me gewoon niet wat een een of andere gast over dit of dat vindt.
-
Continu dingen aankondigen is ook irritant. Het programma duurt niet lang, dan hoef ik in het midden niet nog een stukje over wat er over 3 minuten gaat gebeuren.
-
Een vraaggesprekje kan ook weer op zenuwachtig toneelspel gaan lijken. En dat leidt af. Ik vind het ook prima als er een student economie/politcologie staat. Als hij maar wel uitblinkt op zn vakgebied en er gedegen (rechts) commentaar op kan geven. En dat op een manier waaruit blijkt dat hij het leuk vindt om gewoon wat over zijn vakgebied te vertellen.
-
Falende techniek, kan gebeuren. Ik stoor me er niet aan. Mja netter is van niet natuurlijk.
-
Jojanneke: prettig...
-
Conclusie: Pownews is wel vermakelijk. Maar het blijft niet echt kleven. Als jullie erin geloven moet je je niets aantrekken van kijkcijfers, maar lekker doorgaan en finetunen. Ik zal trouwens nooit op tv kijken, alleen internet dus wat dat betreft kijkcijfers +1 ;) Ik zie toch meer in een half uur P&W/Barend&vDorp met een rechtse inval. Waarbij ik overigens de hele discussie over die linkse praatprogramma's bla vind. Soms is het even links, maar 80 a 90% van de tijd is het gewoon kwaliteitstelevisie met kritische blik.
Ok , geenstijl heeft bewezen om met een grote bek en een goede ploeg mensen en doorzettingsvermogen zoveel leden te werven dat ze zendtijd krijgen. Dat was een geweldige stunt.
Had het daarbij gelaten.
Ik betaal geen 5+ euro per jaar voor 15 minuten kudt-televisie best powned, doe eens kwaliteit genereren of ik besteed die 5+ euro wel aan een paar worstenbroodjes. Zelfs dat heeft een hogere toegevoegde waarde dan dat puberale gestuntel.
Het was zó ontzettend slecht dat ik me heerlijk geamuseerd heb!
Iets met leedvermaeck!
Ik vind het leuk dat jullie zelfspot hebben over het programma, goed zelfs, maar ga je er niet achter verschuilen. Feit is gewoon dat jullie 2 hele slechte uitzendingen hebben gemaakt. Eerst alle omroepen compleet afzeiken en dan met dit komen. Omroepen als BNN lachen jullie echt compleet uit.
3 simpele veranderingen:
- die Weessie is geen presentator dat kan een aap nog zien. Laat hem lekker achter de schermen werken.
- zorg voor een ervaren regisseur, zo ongeveer alles wat regietechnisch fout kon gaan, ging fout.
- dat draaiende pownedlogootje heeft gewoon geen functie. zet het er desnoods statisch neer.
Het was ook gewoon echt slecht. Hoewel ik het gister juist beter vond als de eerste uitzending. De weekelijkse uitzendingen op Veronice waren zoveel beter asl dit geprobeerde gedoe
zucht... | 08-09-10 | 17:53
Precies.
Presentator moet echt gewoon --> exit... Slecht gewoon. Jojanneke 4 presi... presentator.
@seven | 08-09-10 | 15:02
natuurlijk zijn dat niet de leden sukkel, je zal maar voor die shit betaald hebben en ook nog de moed op moeten brengen om het af te kraken, dat is je eigen zakken volschijten!
Het jeugdjournaal is spannender.
Ik dacht laat ik ook maar eens kijken.
Uitzendinggemist, eerst een Nieuwsuur reclame.
Dan Pownews.
Ziet er goed uit, die Nieuwuur reclame. Pownews heb ik niet langer dan 2 minuten volgehouden. Tip aan Wezel: lees je teksten eens door voor de opnames, maak ze je eigen en oefen op de pauzes. Toch moelijk he, omroepje spelen?
15 minuten Jojanneke zou mij heel gelukkig maken...
Ik heb maandag en gisteren nog gekeken, maar vandaag geef ik het op. Er zijn al genoeg actualiteitenprogramma's op tv. Ga (zoals al eerder gesuggereerd) verder met hetgeen waardoor geenstijl.tv zo succesvol werd. Vlotte reportages van Rutger.
Je kan ook reportages gaan maken met ''schokkende onthullingen''. Scoren ook altijd goed. Wel in een stijlloos jasje natuurlijk.
Ow en Fleish, ik genoot altijd van je schrijfsels, maar als presentator ben je toch echt niet geschikt.
er moet meer sex in
Waarom zo'n grote bek, en dan niet boven het televaag niveau uitkomen... mis dynamiek, een tikkie lef heeft het wel met rutger en die andere lutser, ook vernieuwend de zelf spot, gisteren ook een klacht over weesie maar heeft dan wel de ballen het gewoon te zeggen, dat is alla geenstijl, die lijn moet veel meer doorgetrokken worden. Dat bloemetje met die naaktloopert vond ik ook wel grappig en dat rutger geen hand gaf LOL. Maar verder kom op jullie hebben de middelen en ook wel het talent, maak er iets echt nieuws van, knal eens van het scherm, ram die linkse kleik gewoon op zij door lef en kwaliteit en zelfspot... jullie hebben een kans doe er dan godverdomme wat mee... en kom niet met zo'n slap aftreksel van ja god weet wat... I WANT YOU TO BE > BETTER!!!
Powned-mensen. Ik begrijp het niet. Waarom doen jullie niet gewoon precies als jullie al jaren op GeenStijl.tv doen? Wat is er nu zo anders waardoor jullie de plank ineens helemaal misslaan? Ik snap het echt niet. De GeenStijl-identiteit is volledig zoek.
Tja wat mij betreft moet Weesie het gewoon niet doen...
@Lady Vagabond | 08-09-10 | 15:25
En voor u verder gaat, dat ik niet kan spellen, weet iedereen volgens mij wel.
@Lady Vagabond | 08-09-10 | 17:03
In al uw gretigheid mist u het punt totaal.
Haal die domme gespeelde/geacteerde grapjes er dan ook uit. Qua presentatie kan het programma zo doorgaan voor een gemiddeld SBS6 programma. Ergerlijk
-weggejorist-
Wat nou het programma heeft tijd nodig om te groeien? Een goed begin is het halve werk... En er zal snel het een en ander moeten veranderen; zoals een goede presentator, de kostbare zendtijd beter invullen en geen "spreekbeurten" meer aan de desk van Jojanneke en Rutger die moeten gewoon goede reportages maken.
Als er niks veranderd, haalt Pownews de kerst niet...
Dan moet je daar ook niet als een zoutstengel met een te groot ego gaan staan stotteren. Neem een goede leader, zet een goedgebekte knappe meid voor die camera en pak het professioneel aan. Zelfs Hart van Holland oogt tien keer beter.
Waarom doen jullie niet Jojanneke als presentatrice. De omroepbaas moet gewoon geen presentator zijn, dat gaat alleen goed bij omroepen voor bejaarden.
Ohja, en het moet natuurlijk ook gewoon online terug te zien zijn. Eerst gooiden jullie alles ongewild online, en nu willen wij het als GS/Pownieuws fanbase het, doen jullie niet.
I rest my case ;)
atm0s | 08-09-10 | 15:38
.
Nee, dan zeg je: ik buig mij in alle nederigheid neder vanwege uw "verassende" uitbrander.
Ach, net als Wakker Nederland: de zogenaamde alwetende mannetjes die het "gemaakt" hebben. Nee, ook voor mij niet gezien. Rot op van mijn radio/tv.
Heeft EHB nu al een slotje op uitzending gemist? Of is de NPO zo bang van PowNed dat ze de boel saboteren?
Gewoon doorgaan. Het geenstijl gevoel is nog teruggekomen! Kom met wat leukere, schokkendere en 'nieuwere' soort journalistiek. Alleen al de geenstijl.tv rapportages zijn 1000 keer beter, dan deze eerste 2 afleveringen.
POWNED:
plotseling
onwaarschijnlijk
walgelijke
naturistische
engerd
dumpertsssssss............
enne, geluk ermee
Ik kijk geen TV, en ik ga hem niet aanzetten voor een paar minuten naar Weesie's droge kop te kijken. (No offence, maar zo is het)
.
Vanavond Griekenland bashen en een double dip voorspellen en wellicht ga ik kijken.
En, je kan zeggen wat je wil, maar de spraakmakende TV kwam gisteren van P&W, met Izz ad-Din Ruhulessin.
seven | 08-09-10 | 15:02
Het gaat me niet eens om het medium Twitter an sich, maar om het feit dat die balk zo ENORM storend en afleidend is.
Kijk liever naar de daily show of colbert show, ze weten teminste hoe je een programma maakt. Begin met een leuke presentator, dat scheelt al een hoop.
Mischien dat het nog wat gaat worden, maar tot nu toe een verspilling van belasting geld, net zoals BNN dat is.
Valt mij ook zeer tegen. Het is niet alleen oersaai, maar het typische GeenStijl is er zelfs helemaal uit verdwenen. Kom mensen van Powned, worden jullie soms gegijzeld door iemand of zo?
@Redactie
Jullie moeten uitzendinggemist eens een schop onder hun reet geven, 1e uitzending heeft het nooit gedaan, en de 2e deed het alleen afgelopen nacht. Dat is nou niet bepaald goed voor de punten.
En verder willen we gewoon nieuws. Het hoeft niet perse anders te zijn om het anders zijn, gewoon zaken die interessant zijn. En wat willen jullie zijn, een compleet zelfstandige nieuwszender, of een toevoeging op het bestaande bestel? Dan weet ik of ik het 8uur nieuws nog moet kijken..
ga nou niet doen alsof jullie er helemaal buiten staan
Gooi de Pownesafleveringen ook gewoon op Dumpert!
@Lady Vagabond | 08-09-10 | 15:25
I rest my case ;)
Jeroen PauwNed ?
verassende tv.
atm0s | 08-09-10 | 15:07
.
Freudiaanse vertyping..? (Welnee, meneer/mevrouw kan niet spellen.)
Maar inderdaad: ver-assende en alle goede smaak vernietigende tv.
oh ja, de uitzendinggemist doet het bij mij niet? Ik krijg wel eerst de commercial maar de aflevering gaat daarna niet spelen... iemand een suggestie?
Heb alleen die van gisteren gezien. Wat ik altijd heeeeel irritant vind zijn aankondigingen in een programma over wat gaat komen. Dan doen ze een spicy stukje film daarvan, het wordt nog een keer zo aangekondigd... en als het dan daadwerkelijk komt dan blijkt het niet zo spicy te zijn of het item blijkt maar 20 seconden langer te duren dan de aankondiging.
.
En oh ja: fuck de tikkertape. Twitter boeit alleen als het gaat om nieuws signaleren. Het is niet interessant om reacties van sukkels over niets te lezen.
Pownews, powned met de laatste uitzending voornamelijk zichzelf en de kijkers,
dat was wel verassende tv.
Als het geen Weezie longterm strategic mindgame move is, dan heeft het hier iets mee te maken:
tinyurl.com/whatthebleepdowntherabitho... (MUST SEE)
( Een principe waar ook O.J. Simpson mee te maken kreeg: Quantum Physics )
despecialist | 08-09-10 | 14:40
Tja, twitter is ook een zeer naar links overhellend medium voor media-incrowd. Bij peilingen via een twitterpoll is GL de grootste partij. Iit tot GS of powned.tv / spitsnieuws polls Tuurlijk dat die via zo'n banner via hashtag hun ongenoegen over powned uitstorten. Dat zijn niet de leden. Meer focus, minder items, dieper, serieuzer.
Wil je linksch omver werpen ? Bedenk dan ook een programma als P&W, maar dan met RECHTSE gasten. Denk dat je dan al meer kijkers trekt dan nu.
mambo43 | 08-09-10 | 14:37
Knevel en van den Brink? Harry Mens? Niet nog een rechts praatprogramma op de treurbuis a.u.b.... Waarom gaan rechts en slechte smaak altijd zo ontzettend goed samen?
En, laatste oprecht tip: neem wat minder onderwerpen en wat meer tijd per onderwerp.
En het politieke vragenminuutje van Weesie aan Rutger werkt niet. Je moet geen lichtgewicht als Rutger gaan uitvragen over politiek, neem een (rechts) politiek zwaargewicht. Misschien zelfs elke keer iemand anders.
En ja, het niveau is echt te laag, kom op, de meeste GS-ers zijn verder gekomen dan de MAVO.
-weggejorist-
Dat DDR programma van de Vara was slecht, maar met de uitzending van gisteren werden nieuwe grenzen overschreden. Moet van Weesie nog 5 jaar op tv blijven ?
.
Op naar de nul kijkers !!
.
Wil je linksch omver werpen ? Bedenk dan ook een programma als P&W, maar dan met RECHTSE gasten. Denk dat je dan al meer kijkers trekt dan nu.
frits Sissing leest beter van de auto cue
Neem anders eens les heren!
www.thedailyshow.com
Toch jammer dat er niets gedaan is met die massa kritiek/feedback op de proefuitzendingen.
Het was weer ouderwets oogtergend en tenenkrommend slecht. En ruktor als politiek analist? NEXT!
Amateuristische bagger. Sorry hoor, maar als een andere 'omroep' dit zou uitzenden dan zou het huis te klein zijn bij GS.
Daarbij; iedere InterWeb-organisatie(media 2.0) die tv gaat maken(media 1.0) slaat een modderfiguur. Why the Hell did you ever even *think* about making dutch tv???
Ik heb overigens wel waardering voor het *lef* van GS/Powned ; je kunt aan de kant blijven staan te zeiken of je kunt het zelf proberen. Jammer dat dat probeersel nog slechter is dan de rest van de Nederlandse Omroepen, de kommersjeelen incluis.
Amateuristische bagger. Sorry hoor, maar als een andere 'omroep' dit zou uitzenden dan zou het huis te klein zijn bij GS.
Daarbij; iedere InterWeb-organisatie(media 2.0) die tv gaat maken(media 1.0) slaat een modderfiguur. Why the Hell did you ever even *think* about making dutch tv???
Ik heb overigens wel waardering voor het *lef* van GS/Powned ; je kunt aan de kant blijven staan te zeiken of je kunt het zelf proberen. Jammer dat dat probeersel nog slechter is dan de rest van de Nederlandse Omroepen, de kommersjeelen incluis.
zegt die presentator ook dat het interview van Joran met Peter R was, als dit een grapje is dan is het domme journalistiek, als het een fout was, domme redactie om het tijdens de uitzending niet te herstellen.
meer tis toch ookzo..
Waarom geen HD dingetje hier op de site!?
Goh, Links kan niet alleen beter nadenken, maar maakt(e) ook nog eens betere televisieprogramma's. Wat een verrassing. NOT.
Ik vond er ook geen flikker aan -- maarja moet wel kijken met al die powned stickers die ik geplakt heb. Krijg alleen zo'n gigantische amateur vibe die je zelf bij filmpjes op geenstijl.tv van een jaar of 2 oud al niet meer krijgt. Ik wil jullie bureau wel kopen over 5 jaar.
... wel eerlijke berichtgeving, das met die linkse clubs wel anders! Hulde aan Powned!
Pownews 6 sept 2010 (zonder twitterbalk dit keer boven en onder geknipt) is weer online
embedded player.omroep.nl/?aflid=11392860 & directe bb wmv stream cgi.omroep.nl/legacy/player?/ceres/2/p...
Pownews 7 sept 2010 player.omroep.nl/?aflid=11392906 nu niet meer, moet ook door de hermontage vw twitterbalk? Dat online niet beschikbaar en vindbaar zijn is raar en een uitzondering bij andere omroepen.
Verder snap ik niet dat de makers (na die proefuitzendingen) toch voor Weesie als presentator hebben gekozen.@La vie en Rose:
De makers... dat is Weesie zelf... die is niet weg te krijgen voor die camera... tenenkrommend, dat wel...
-weggejorist-
pff wat een verschrikkelijk programma.
ten eerste is dat decor niet om aan te gluren, ten tweede: Dominique Weesie eruit!
totaal geen presentatie skills. zet em maar weer achter zn computer!
het voorproefje alleen al: "ik hou het kort... ik zei toch ik hou het kort... *RECLAME*"
Meteen alles veranderen nu.
en dan ook nog roepen: "Wij gaan het linkse medialand omver werpen!" nou, niet met dit dramatisch slechte kudt programma.
Wanneer "Koefnoen" dit na gaat doen, wordt het wel leuk.....
Is hermontage, de twitterbalk moest kennelijk weg, dus snel als breedbeeld comprimeren waardoor onder incl balk en boven wegvalt. Afl 1 player.omroep.nl/?aflid=11392860 verder best redelijk.
Wat echt amateuristisch overkomt is het halve hoofd van de presentator.
Zorg ervoor dat je helemaal in beeld bent, we hoeven elk puistje niet te zien.
Rutger, ga je scheren, als ik zwervers wil zien kijk ik wel naar Johan Derksen.
Dit kan best wel wat worden, maar dan moet je er ook voor gaan. Nu is het een verlengde van GS, dat kun je nooit in TV verpakken, moet je ook niet willen.
Mooi zo, weg met die publieke omroepen. Ook al zijn ze rechts! Waar zijn onze rechtse principes verdoemme!
ik mis de standaard meuk van rutger, deze items zijn veel te kort
eerst kapen jullie rutger weg bij geenstijl omdat hij zo geniaal is,
en dan heb je em, laat je em niet aan het werk, ja paar tellen.
Laat in elk geval rutger elke dag een filmpje maken die rutger waardig is
Dat stukje over Joran ging vies de mist in. Dominique sprak: '' Gisteren,Peter.R. De Vries'' maar het was toch echt Van de Heuvel die dat programma heeft gemaakt.
Volgens mij probeert Weesie Hans Kraay Jr. na te doen, ook iemand die niets kan en vooral geen humor heeft.
Het itempje met de nudistische kamerverhuurder ging ook helemaal de mist in, want de man vatte het heel laconiek op, waardoor Castricum eigenlijk voor lul stond...
Weensie heeft een echt radio-kop.
Waar is de Nederlandse Colbert of Steward??? Gewoon, een charismatische getapte, vlotte, improviserend talent. (En dan bedoel ik geen ex-lama, want ik zeg immers 'talent').
eljohnny | 08-09-10 | 13:12
Zei ik ook al. PowNed laat met terugwerkende kracht zien wat de bijdrage is van die reaguurdersbagger die direct over een itempje heen wordt gestort. Redactie en reaguurder hebben elkaar hier nodig, anders gebeurt er niks. Vertaal die dynamiek maar eens naar het eenrichtingverkeer van een televisieuitzending.
Wat wij hier nu doen is de reaguurder van PowNed uithangen. Maar de afstand is te groot.
Na alle kritiek op de staatsomroep had ik heel wat verwacht.
Maar ja de beste stuurlui staan aan wal &
daar hadden ze beter kunnen blijven roeptoeteren.
Televisie maken is toch echt een vak.....
Ben lid geworden van PowNed toen ze die leden nodig hadden omdat ik het wel lache vond. Toen die pilot gekeken, dat was helemaal k*t. De eerste uitzending was ook waanzinnig amateuristisch.
Als je daarnaast jarenlang zoveel kritiek op alle andere zenders en presentatoren hebt gehad (toen via GeenStijl) moet je wel met iets beters komen dan dit. Ook hebben ze bijna een jaar de tijd heb gehad om de juiste mensen te vinden om een programma goed te presenteren. Als je dan met deze rommel komt dan zou ik me kapot schamen.
Kortom, in GeenStijl termen, hou de eer aan je zelf en kap ermee!
Het is voor een nieuwe omroep sowieso moeilijk op zich te profileren, zeker als je maar 20 min. uitzendtijd hebt èn op Ned 3 èn de uitzending geheel toevallig? op een tijdstip is gepland dat op Ned 2 Nieuwszuur nog net niet is afgelopen en op Ned 1 P&W begint. Dat heeft die netcoördinator goed gedaan...
Met diè wetenschap hadden de makers van PowNews er voor moeten zorgen dat de 1e uitzending spraakmakend was, volgens het motto: De 1e klap is een daalder waard. Helaas was dit niet het geval, hoewel er best een paar leuke items inzaten.
De 2e uitzending was ietsiepietsie beter maar nog veel te rommelig, teveel items, etc.
Verder snap ik niet dat de makers (na die proefuitzendingen) toch voor Weesie als presentator hebben gekozen. Weesie heeft m.i. niet de juiste uitstraling, schwung en toon.
Maar goed, een programma moet ook de tijd krijgen om te groeien zalk maar zeggen dus van mij krijgen ze het voordeel van de twijfel ;)
Nieuwsuur was overigens wel interessant. Ze lieten zo'n vrouw ziin die initiatiefnemer was voor dat moslim centrum (of iets dergelijks) dat ze willen bouwen in de buurt van Ground Zero. Ze kwam in het begin goed over maar ze verraadde zich op het einde.
Ze vroegen of het ook kon dat het centrum ergens anders werd gebouwd. Mevrouw vertelde eerst mooi dat het om dialoog ging en ze alleen maar bruggen wilde bouwen enz (zou je dus verwachten dat ze vertelde dat ze dus misschien toch maar ergens anders gingen bouwen) maar vervolgens vertelde ze dat als ze ergens anders gingen dat gevaar zou opleveren voor de militairen van de VS want dan zou de Taliban zeggen dat de VS intolerant is en andere moskeeën zouden het moeilijker krijgen. Slaat natuurlijk nergens op want door ergens ander heen te gaan zouden de klachten juist ophouden. Ze wilt dus duidelijk dat die moskee daar gewoon komt en gebruikt de terroristen als hulpmiddel daarbij. De linkse verslaggever heeft dat echter natuurlijk weer niet door en vraag dus niet door over die rare redenatie.
In Nieuwsuur vertelde ze ook nog dat Wilders vertelde dat hij het bezoek aan Ground Zero belangrijker vond dan de coalitieonderhandelingen. Heel raar dat ze dat zeggen want ik heb het debat live gezien en feitelijk vertelde hij juist dat dat onzin was. Nieuwsuur zit dus feitelijk te liegen om Wilders weer negatief neer te zetten. Het viel me in de hele uitzending op dat ze erg links bezig waren, nog meer als de voorganger (netwerk / eenvandaag).
Op het einde was die linkse oude taart Clairy Polak nog te zien in een interview met Gerrit Zalm over de ABN, maar ze kon het niet laten weer even voor te stellen dat de PVV als gedoogsteun slecht zou zijn voor de internationale belangen van Nederland. Dat zal nu nog wel een extra reden zijn om de PVV er niet bij te willen. Want als hij er komt en er blijkt dat het internationaal geen probleem is (wat het niet is) kunnen ze daar ook weer op worden aangevallen.
pownews was echt dorpstoneel .. een soort mengelmoes van boulevard en .. tja . wat eigenlijk ?. Weessiies en Castricum stonden tegenoverelkaar als houten Klazen en wat ontbrak was dat het decor omviel .. kromme tenen werk
En dat met al die pretenties vooraf ..
Wat blijkt? Dagelijks aansprekende TV maken is toch wat anders dan ff een weblogje tikken. In deze vorm zit geen hond hier op te wachten.
Persoonlijk vindt ik de grote kracht van GS het reaguren. Als je dat wilt vertalen naar tv moet je meer de straat op. Wat vieze oude mannetjes doen intresseert me niet. Wat er in Den Haag gebeurt? Kan ik zien in elk ander programma. Als rechts geluid zou de gewone man in de straat meer aandacht moeten krijgen. Laat maar horen wat die er allemaal van vind. Waarom bijvoorbeeld niet met de camera een probleemwijk binnengaan en verhaal halen? Dat is nou precies wat die linkse programmas niet durven en dat is precies wat jullie wel zouden moeten doen.
img833.imageshack.us/img833/6817/gsver...
-weggejorist-
ik kijk liever online als ik zelf eens een moment tijd heb, en niet wanneer het de NPO uit komt.
@ seven | 08-09-10 | 12:43
Die Rutger is een lichtgewicht, beheerst de journalistieke metier absoluut niet. En dat blijft ook zo, vermoed ik.
Onbeschoft, dat is hij veelal wél. En aan wat of wie dat dan appelleren moet, ontgaat mij volkomen. Krommetenenteevee, maar ik betwijfel of dat de bedoeling is.
En dan de kleertjes, het iets te corpulente gelaat, de ietwat vette huid en dan dat driedaags baardje, dat helpt allemaal niet. Integendeel. Niet waar het journalistiek serieuze onderwerpen betreft.
ik wil ook online nakijken!
Foutjes zijn vervelend, maar te verhelpen. Ik denk dat Weesie omhoogschoppen naar de redactie en iemand MET presenteerervaring de presentatie laten doen een hoop op zou lossen. Wie dat is maakt dan niet eens zoveel uit, mag gewoon een redelijk neutraal typ zijn die het lekker vlot doet..
Ik vind het wel aardig. Maar het blijft amateuristisch gekneus van de grootste bekken van omroepland, dat vind ik toch wel jammer.
Ik vind dat die Weesie en kornuiten allesbehalve relext hun programma doen. Het lijkt wel of Weesie bedreigt wordt met een pistool en gedwongen moet presenteren.
Rut en Jo zijn een leuk stel, maar laat ik maar hopen dat BNN (soms echt walgelijk tegenwoordig) een tegenhanger mag gaan verwachten. Nu lijkt het nog even nergens op... Masturberen.
Iedereen weet toch dat Powned *expres* slechte tv maakt om de publieke omroepen op deze manier kapot te maken?
Heren, als je hier nu 6 maanden over gedaan hebt, dan dien je je diep te schamen.
Maar goed, het geld is binnen neem ik aan. Bedankt nog voor de zoveelste natte bak lucht op de publieke zender.
seven | 08-09-10 | 12:43
Zo slecht was het ook niet, maar bv de set-up met Weesie en Rut als deskundoloog (hbo journalistiek, camjo, leert stappen) komt (nog) ongeloofwaardig en niet naturel over en voegt weinig toe. Ondanks de vroegere Ferry Mingelen baard. Pownews moet wel de iconen behouden, maar waarom live presenteren, zo laat kan makkelijk vanaf band en meer onderzoeksjournalistiek. Ik hoop op soort zembla/argos/tegenlicht in 15min.
--------
Wat wil je nog meer, duidelijker en netter kan het niet worden verwoord! Waar blijft hans teeuwen trouwens?
Ondertussen kruipt Jan Duikgraaf ook door het stront voor Femke Halsema om haar te verleiden in zijn top-programma Echte Jannen te komen. twitter.com/jndkgrf
Pa Cartwright | 08-09-10 | 12:28
Zo slecht was het ook niet, maar bv de set-up met Weesie en Rut als deskundoloog (hbo journalistiek, camjo, leert stappen) komt (nog) ongeloofwaardig en niet naturel over en voegt weinig toe. Ondanks de vroegere Ferry Mingelen baard. Pownews moet wel de iconen behouden, maar waarom live presenteren, zo laat kan makkelijk vanaf band en meer onderzoeksjournalistiek. Ik hoop op soort zembla/argos/tegenlicht in 15min.
Ik kwam, zag en verbaasde me, hoe slecht een programma kan worden gepresenteerd, met allemaal oude items. Jullie hebben toch tijd genoeg gehad, om alles goed voor te bereiden, maar dit leek nergens op. Niet mee doorgaan, stoppen en de zendtijd aan een ander geven. Dit heeft geen zin en loopt uit op een fiasco.
Kitschmokkel Jipjanneke is net zo non-descript als al haar andere wannabe look-a-like collega's en behoeft bovendien dringend ondertiteling met haar mitrailleske spraakgebrek.
Politiek laten duiden door zo'n Rutger is een schoffering van des kijkers intelligentie.
What's next? Hans Kraay jr. in een tv-column over de intrinsieke waarden van John Maynard Keynes en Milton Friedman?
Weesie moet geprononceerder, gearticuleerder, zwart-witter, maar is een afwijkende verademing tussen al die grijze Teflon-anchors.
Desperaat anders proberen te zijn, maar tegelijkertijd toch op je buurman willen lijken, is een onmogelijkheid die je niet moet willen.
Of zoals Multiflauwekulti | 08-09-10 | 09:52 treffend schrijft:
'Een begin is niet moeilijk als je anders bent, een begin is pas moeilijk als je je anders voor wilt doen.'
De usp van GeenStijl moet absoluut te verwezenlijken zijn in een format dat wél
likkebaardend, lekker lessend, kloek drinkend, fris drinkend, stemmen smerend, razend flitsend, snel vibrerend, koel koel koel sissende tv gaat opleveren.
Het grote minpunt is nog steeds Fleischbaum. Ik vind Rutger, Jojanneke en die andere gast het niet eens zo slecht doen.
kijkcijfers zijn toch een wassen neus ? www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/03/...
Frederik Vijf | 08-09-10 | 12:26
Door de chirurgische witte apple store belichting is het ook goed te zien. Onder een natriumstraatlamp komen mensen nog beter uit.
@ seven | 08-09-10 | 12:23
Nota bene; zojuist hoorde ik Bert van der Veer op Radio1 over Pownews. Hij was niet louter negatief, integendeel eigenlijk.
En, ook opmerkelijk, vindt hij het juist wél een aardige zet om Weesie ik citeer Bert: "toch min of meer de geestelijk vader van Powned" vóór de camera te zetten.
Zo wist Bert ook het neutraal oplezen van tweets met gezanik door Weesie wel te waarderen.
@panadol | 08-09-10 | 12:22 : Dat is een nieuw fenomeen : Het Internetcolumnist gezicht. Vroegah was dat een radiokopf.
ps Behandel elk itemin een keer en n een keer volledig per uitzending en stop met de promo's, aankondigingen voortijdig tijdens de uitzending. Tegen de tijd dat het item langs komt is het door dat teveel vooruitblikken oud nieuws.
Fleisch heeft dan ook het charisma van een roestige spijker. Werkelijk niet om aan te zien. Durft niemand van de televeeredactie hem dat te vertellen ofzo? Tenenkrommend slecht.
@mezelf
Tja, koffie en laptops gaan niet altijd samen.
To the point! Twitterbalk weg, minder en langere items, decor mag iets minder tl buis, A.u.b niet de hele week door gaan op een perverse opa en probeer Weesie achter de camera te krijgen!
@seven | 08-09-10 | 12:15 : Geef het een paar jaar en ze zit na een gebroken huwlijk met Albert Verlinde bij shownieuws.
Pa Cartwright | 08-09-10 | 11:36
Ze is intelligent en heeft een naturelle vlotte uitstraling.
Maar we moeten jojanneke niet teveel prijzen, zo meteen verliest ze nog haar 'naturel.'
Eerder in juni na de powned proefuitzending player.omroep.nl/?aflID=11097340 schreef ik:
Alles wat nieuw is heeft gewenning nodig.
'Leuke uitzending, lekker snel. Hier en daar een iets te snelle overgang in de studio (zoom en gasten die in beeld vertrekken) format went snel, had eerst reaguursels gelezen, maar viel zeer mee, herken de zware kritiek niet. Weesie zeker in het begin gespannen ws teveel koffie ;) (meer vis eten= minder stress, meer relaxed) Goede uitzending. Jojanneke zeer naturel, tv-talent. Rutger ervaren rot.'
*Jojanneke fan is ;)*
Die twit
Gebruik dan ook niet van die bagger items en Dumpert filmpjes, waarom werd bijvoorbeeld die ouwe vent er gister weer bijgehaald? In de eerste aflevering werd er zelfs al 2x(!) aandacht aanbesteed.
Rutger in Den-Haag is wél leuk om naar te kijken.
@SyntaxError | 08-09-10 | 12:11 : Het lijkt mij dat een omroep zoals deze zich een beetje in de vingers bijt met conventionele kijkcijfers, aangezien we toch eerder achter de pc een kwartiertje zitten kieken tijdens m'n pauze ofzo. Meeste van de achterban zijn toch meer on-demand dan ..."Komop snel achter de tv om kwart voor 11!".
Tja, het komt ook nogal amateuristisch over. Daarnaast is het inhoudelijk ook niet veel beter dan een Editie NL.
Gisteren voor de eerste keer gekeken; had last van "plaatsvervangende schaamte", omdat ik mijn vriendinnetje had geenthousiasmeerd voor Powned. Vond het echt een diep trieste uitzending.
@Pa Cartwright | 08-09-10 | 11:27
zie ik daar op sargasso een berichtje dat hier niet onvermeld mag blijven.
www.2525.com/blog/?p=1610
Tsja, en leden die 's avonds werken hebben gewoon pech. En bedankt jongens ... doe es gewoon online zetten die meuk.
Afficheer jezelf noch je veronderstelde kijkers/leden nooit met een bepaalde politieke stroming. Rutger die zegt dat de powned achterban PVV (of VVD )is komt ten eerste niet geloofwaardig over, of hij krijgt het met moeite over zijn lippen en dat ziet dat deel ook. Daarnaast ondermijnt het je onafhankelijkheid (slijmen) en daarmee je impact. Je bent liberaal of rechts (of links, gezien de overige tv presentatoren) maar je houdt dat voor je. (net als de nos) Wil je onafhankelijk kleuren, neem dan gewoon voor jezelf een objectieve grondhouding en pas die onafhankelijk toe. Bijvoorbeeld qua overheid, afname staat is oké, toename staat minder (tenzij). Dan kan je zowel geloofwaardig de pvda en gl pakken omdat ze de staatsuitgaven willen laten groeien via bestuur, sociaale wetten en welzijnswerk, onrealistische duurzame energie. Maar ook de VVD (defensie, waarom moet NL de wereld beschermen?) en PVV (overload aan extra agenten die Henk en Ingrid moeten betalen)
Ook qua vrijheid kan je deze stelregel aanhouden, meer vrijheid = goed, minder vrijheid slecht (tenzij).
@DualDenz | 08-09-10 | 12:01 : Kwart voor 11 is altijd mijn rukkwartiertje, daarna een kopje warme melk.
Je wint er alleen maar mee als je buitengewoon scherp maar wel beschaafd blijft en uitstijgt boven puberaal gedrag, pluk maar wat tegels van GS die zijn scherp en onderbouwd genoeg om te gebruiken. Geeft geen pas om een minister bijdehand of onbeschoft te bejegenen, dit komt als een boemerang terug.
Moeilijk, maar het scoort wel en daar gaat het toch om?
TV is net als dode bomen lezen, dat doen je ouders.
Mea maxima culpa,maar ik was aan het werk. Moet die waardeloze euros eerst verdienen voor ze weer stijlloos geind/gestolen kunnen worden door mijn overheid. Zo mist u (soms) mijn bijdrage aan de kijkcijfers...
ik wil best kijken hoor, ik ben niet voor jan lul lid geworden, maar om 23:00 lig ik doorgaans op 1 oor.
Nog geen idee -behalve de proefuitzendingen- ik mag van uitzendinggemist nog immer niet naar jullie kieken. Staan jullie uberhaubt daar wel online? NPO-terugkijk boycot?
Ik wil graag de uitzending van gisteravond bekijken, maar op Uitzendinggemist.nl krijg ik de melding "Failed to connect to video server". Het lijkt me een heel goed idee om op powned.tv een soort van overzicht te hebben van uitzendingen die er zijn geweest.
Weesie is de Jan Slagter van Powned. Huppakee, ijdelheid laten varen en een goeie anchor aannemen.
Ik zeg maar een woord: Wimtschippers.
Gisteren even gekeken. Wat een armoe, wat een ellende! Nog nooit zo'n zooitje amateurs bij elkaar gezien. Een ding is wel duidelijk. Wat op GS leuke bijtende stukjes zijn, wat op dumpert grappige filmpjes zijn,.... dat is op TV helemaal niks, nada, noppes! En dan heb ik het nog niet eens over onze pratende bever. Ik kijk nog liever naar de NMO.
tja vind je het gek is toch helemaal niks dat pownews
Doe het eens anders - niet da hap snap snelle hap maar probeer de diepte in te gaan en zet DW een half uur tegenover een politicus, en dan doorvragen a la Paxton.
Ben het met een heleboel dingen eens die hier gezegd worden.
Helaas.
Ik zie graag een kritische noot.
Zag bij pownews geloof ik voor het eerst mensen die zich openlijk uitspraken voor een CDA VVD PVV samenwerking.
Kan mij niet vertellen, dat alleen Pownews deze mensen te spreken kan krijgen.
Ze zijn echter wel de enigen die deze mensen hun mening laten ventileren op tv. In tegenstelling tot al die andere programma's waar alleen linkse uitspraken worden uitgezonden. Zodat deze onderhand als waarheid gepasseerd worden.
Iets minder schreeuwen. Stellig zijn mag best, maar leg daar meteen een stapel feiten naast.
Onbeschoft zijn hoeft niet. Het zorgt er ook voor dat heel veel deuren dicht gaan slaan bij het zien van die roze microfoon.
Heeft u die reis al betaald? Hoeft niet tien keer op steeds onbeschoftere toon te worden herhaald, dat is gewoon genant om te kijken.
Vraag het twee keer. Laat dan zien dat je geen bevredigend antwoord krijgt en ga gedegen onderzoek doen om te staven dat de reis nog niet is betaald. Dan: wordt vervolgd. Neem de feiten mee. Dan ben je af van dat welles nietes. Zelfde item. Maar dan beter.
Pa Cartwright | 08-09-10 | 11:27
Even geluisterd en geconcludeerd dat Tijs van den Brink grappiger is dan Jan Dijkgraaf.
dat hele achterlijke soepsidie zuigende bestel opheffen. als powned tv wil maken richten ze maar commerciële omroep op. blijkt in de markt wel of het levensvatbaar is.
Doe even een linkje van die show.
Die kop van Fleischbaum verkoopt niet.
Maar hij vindt het natuurlijk geyl om beroemd te worden.
Gauw stoppen, jongens. Zonde van mijn geld.
Tja, ik heb ook alleen de eerste aflevering gekeken. Ze moeten eens zorgen dat de aflevering direct live te bekijken is op internet en direct erna al op hun site staat totdat de uitzending op uitzendinggemiste staat.
Verder moeten ze wat minder items en wat meer diepgang in de items. Ook mag het allemaal iets serieuzer. Het sarcasme is wel goed maar komt er niet goed uit en die gast in die badjas is inderdaad niet veel. Dat was meer iets geweest voor een undercoveractie zoals die van Peter R enz. Ze kunnen er wel komen, hebben alleen nog wat oefening nodig en hulp van ons.
Ik heb het twee keer geprobeerd. Maar verder dan de aankondiging kwam ik niet. Zeer flauwe grapjes, die pijnlijk mislukten, en onderwerpen alsof het permanent komkommertijd is bij PowNed. Ik heb gelijk geschakeld naar een minder infantiele zender...
@ seven | 08-09-10 | 11:29
Wat vind je goed aan die Jojanneke?
emmenel | 08-09-10 | 11:23
Omdat ze daar vijanden hebben, en gezien camera, light, geluid, niet alleen daar.
doe es dat je afleveringen terug kan kijken op jullie site. uitzendinggemist werkt voor geen meter. Of doen jullie niet aan terugkijken? Kan geen kwaad hoor..
Die andere aspirant-omroep Llink kostte toch dik 7 miljoen per jaar? (35miljoen voor 5jaar)
Powned zal dus ook wel zoiets kosten. Waar zit het budget? Bij Llink verdween het in diepe zakken (buiten de boeken verdween 1mln ) en in reisjes.
Bij PowNed zeker vooral aan de nieuwe 'powned'presentators zoals Rob Stenders(vara), Matthijs van Nieuwkerk (vara), Henk Spaan (vara) Hugo Borst (vara nos )Jan Dijkgraaf (story achtige vuilnisman, ex-hp) dat PowNed.tv nieuwsrssblokje op de fp van GS en betaald sitebeheer van powned.tv door GS? Deze TV uitzending zelf kost natuurlijk 3x niks, zowel dan zie ik het er niet aan af. Zelfs het subsidieloze lowbudget gs.tv was beter.
Jojanneke zit in no-time elders want te goed voor ons.
goedzo, zelfkritiek houdt je scherp
@ TheGermansAreComing | 08-09-10 | 11:13
www.radio1.nl/echtejannen
De ether was zwanger van de hilariteit hoor. Man man, men ging Van Jole 's nachts uit z'n nest bellen. Gebroddel van de buitencategorie.
Belletjetrekken, lekker tegendraads hoor.
@ Serafijn Lampion : helemaal mee eens .. je moet de contrasten benadrukken. de teksten laten spreken door iemand van wie je het niet verwacht. ik stel voor .. uber milf daphne dekkers ! met der bhtje !
Linkse hobby?
Powned is toch een rechtse hobby?
En ja, het was echt heeeel erg slecht: 2x dezelfde intro, azijn zeiken bij Cohen, terwijl de man met een lach antwoord geeft, geen enkele kritische noot aan de 'bruin hemden' , kortom: provocatie en subjectiviteit optima forma.
T'is net GS en Telegraaf!!
waarom krijg ik steeds een failbericht als ik probeer te kijken via uitzendinggemist?
Ik kan maar 1 ding zeggen, het voegt niets toe, maar dan ook niets
Pure geldverspilling, ga eens met je eigen geld spelen!!
lose die actieve cameraman dan ook .. die kan nie stil blijven staan. en de ticker met die saaie vogeltjes. leidt teveel af. dit is vast al gezegd . geen zin om alles te lezen.
Andere presentator doet wonderen. John de mol presenteert zijn programma's toch ook niet zelf?
De presentatie moet gedaan worden door iemand die je wil zien. Een lekker wijf dus.
"Pownews", dat klinkt ook niet.. Of mischien is het de manier waarop Weesie het zegt....
Kunnen jullie Eva niet strikken? Boobies!
Blijft vreemd dat de montage van de repo's buiten wel goed zijn. Ik zou het dus niet meer live presenteren, voegt niks toe behalve stress. Gewoon van te voren opnemen en afmonteren zoals bij gs.tv.
gaan de radio-uitzendingen wel goed? of is het daar ook al kommer en kwel?
Fleischbaum is geen Harm Edens. GS is sterk in het sjorren aan de macht en de Rutger en Nieuweling items waren dan ook prima. Je hebt maar een kwartier. Kijk naar de items op GS die de meeste comments genereren en focus daarop. Nabespreken in de studio is ok, denk dat Rut en Jo daar zelfs continu zouden kunnen staan en dat elk item wordt ingestart door iemand anders?
Het lijkt wel of die Fleischbaum een tiaatje heeft gehad met dat expressieloze gezicht van hem. Ik had heel graag anders gezegd, maar dat Pownews is wel echt verschrikkelijk slecht. Niet leuk, niet grappig, niet vernieuwend, niet goed, niet origineel etc. Jammer jongens, nice try! Ik voorspel daarentegen wel dat die Jojanneke binnen een jaar bij een grote zender zit, met wél een leuk programma. Verder zit Rut tegen die tijd weer bij RTV Rijnmond en Spock is ergens een 'vernieuwend online mediaconcept' aan het bedenken in een donker hol, ondertussen steeds meer begrijpend waarom hij en zijn 'lollige' Pownews volledig ongeschikt zijn om aan het menselijk oog te worden blootgesteld.
LOL! Duidelijk gevalletje wanhoop van PowNed af. Netwerk generatie heeft schijt aan t.v. en kijkt het de volgende dag wel nog een keer na op uitzendinggemist.nl maar dat geeft hun natuurlijk geen kijkcijfers.
Nee dank u, als jullie het niet online zetten wacht ik wel totdat iemand het op nieuwsgroepen zet, die screenen tegenwoordig ook alles namelijk. Gevalletje u helpt mij niet, dan help ik mezelf wel.
Jojanneke geeft aan waarom Joran zoveel brieven krijgt van het vrouwelijk geslacht:
"voor een psychopaat ziet hij er niet onaantrekkelijk uit"
Ai rest mai kees
Doe eens op een normale tijd uitzenden... mensen die werken kunnen niet zolang wachten op GeenStijl op TV!
Btw Nova was ook mooier/beter dan Nieuwsuur decor en uitzendingen.
ik moest er eigenlijk wel om lachen, mooi vermaak
geef ze de tijd om er meer Jan Roos in te stoppen en het wordt vanzelf beter.
is de eerste aflevering van echte Jannen trouwens al ergens terug te horen?
Powned is nu al dood.
het voorlezen van een website kun je ook nauwelijks NEWS noemen
he maar serieus, hoe kun je die afleveringen online bekijken?
Verder de lampen staan te fel, decor te wit. Daardoor veel te harde uitstraling. Ga voor oldskool zwart gs behang zitten, en bedenk zo grof als gs @2003, 2004, 2005 zie archief (jouw tijd Superjan ) was is het al 5 jaar niet meer, dus dat zijn de leden niet. Het is veel meer politieke interesse geworden.
Nee inderdaad, dit is alleen maar te omschrijven met de woorden: " Epic fail ".
Constant afgeven op de gevestigde orde, maar het zelf vervolgens knullig aanpakken als je de kans krijgt er iets aan toe doen.
Hopelijk een goede wake-up call geweest dit, zie het graag slagen.
Powned is slecht voor mijn humeur, ik wil niet cynisch en slecht gehumeurd zijn. Daarbij heb ik nog wat te lezen boeken op de stapel liggen, ja van papier!
OK, je MOET kiezen:
Pownews [ ]
Nieuwsuur [ ]
Tja, Rutger met zijn ik-moet-van-mijn-baas-brutaal-zijn-maar-meen-het-niet-echt-want ik-heb-je-keihard-nodig-interviews, dat houd je niet langer dan een week vol op tv, immers te doorzichtig, of je moet 1 meter 40 groot zijn en Bart de Graaff heten natuurlijk.
Ik ben een groot fan van GS, maar dit was toch wel om te huilen... Zelfs Rutger leek verveeld..
Misschien is het een idee om een of twee onderwerpen te behandelen en die verder uit te diepen. Een soort actualiteitenrubriek ala Nova dus, maar dan vanaf de andere kant. Dat zou Nederland wel kunnen gebruiken..
Fleischbaum: als je slim bent, en dat ben je, laat je presenteren over aan gehaaide presentatoren. Koop er gewoon een. Rutger niet meer in de studio en Jojanneke topless het weer presenteren. Topformule. Bedenk jij gewoon het kondtschoppen en laat een ander de kastanjes uit het vuur halen. Delegeren m'n beste, delegeren.
Oma Fladder zei het al: alles kan als het maar leuk is, dat zegt oma Fladder dan
Oude TV, nieuwe Internets, tuurlijk kan dat samen, mits leuk.
Moet je dan over nadenken, creatief doen.
Some things never change, zoals eten, poepen en Nøken.
-
In een kroeg tegen vrouw een boer laten: "Boer zoekt vrouw" roepen, blijft irritant voor de een, leuk voor de ander.
-
Visie hè, daar gaat het om, voelen, bijna weten wat mensen willen, da's wat een échte Paarse Broek doet; Melk de Witte Motor, Giro Blauw past bij jou, Heerlijk Helder..., Paturein da's pas fijn...
-
Anyway, Garito, we bellen.
@vip33 | 08-09-10 | 10:05
Tegen de tijd dat dat er door is, treed het volgende kabinet, rood-groen, aan en wordt het tegengehouden of teruggedraaid. Dat geldt ook voor de ontwikkelingsgelden (0,8 > 0,7), strengere eisen immigratie etc. Welke idioten hebben meegeschreven aan die Europese verdragen en mede ondertekend waardoor we vrijwel niets meer zelf bepalen? We hebben onze vrijheid Europees op slot gezet. Minder Europa en weer baas in eigen land lijkt me beter. Laten we stoppen met het vormen van een superstaat.
En het probleem is dat jullie je nu moeten gedragen.. je kan nu niet grof gaan doen tegen een politicus want dan komen ze nooit meer voor de camera.. de kracht is weg, maar je hebt het ver geschopt.. ik zou echt zoeken naar een ander format.. tv maken lijkt me echt een stap te ver nu.. dus gooi het op lompe gs items op tv lijkt me.. om de tv-kijker die geen internet heeft te bereiken.. maar wie ben ik?
punter | 08-09-10 | 10:38
Jammer dat de financiële banden met GS nog bestaan. Zo wordt het beheer en bouw van de de powned.tv site geheel tegen betaling uitbesteed aan het geenstijl/oude-spitsnieuws (newsmedia) team die gewoon voor GS werken.
Hierdoor is GS deels afhankelijk voor inkomsten van PowNed en dus loyaal. Maar GS en de reaguurders moeten vrij zijn om dit verhaal door te prikken. Een Stenders die weg moest bij de vara ivm zendtijdverkorting en zelf zei dat hij naar R2 www.radiofreak.nl/nieuws/9574/Rob-Sten... wou want te oud en zich feitelijk schaamt voor PowNed (want hij is policor www.radiofreak.nl/nieuws/9805/Rob-Sten... )en daar een radio2 uitzending maakt op radio3. Het is het die vrijdagmiddag het beste radioslot, zet de echte Jannen daar die iets draaien. Hij heeft niks met powned, gs etc, draait daar een 100% vara radio 2 programma. Wellicht goed voor luistercijfers, maar totaal kleurloos.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat de lokale omroep het hier beter brengt. Fleish een beste vent en hulde voor wat hij tot nu toe heeft gepresteerd maar laat hem please achter de camera blijven staan.
Moeilijk he, zeiken over je eigen programma en het dan niet kunnen laten om toch ook nieuwsuur te moeten noemen. Dat die het ook slecht doen.... En je afvragen (een reaguurder) hoe die kijkcijfers dan wel tot stand komen. Geef gewoon toe. Het is amateuristisch K.U.T. En over nieuwsuur: die kunnen dan wel 300.000 kijkers inleveren. Da's iig nog geen halvering en die houden er nog altijd ruim 700.000, oftewel 3x zoveel over. En de over de kijkcijfers: mooi om altijd te zien dat 'de wazige kijkcijfers' altijd in het eigen voordeel wordt uitgelegd. Eerst was het niet waar dat die VARA programma's zoveel kijkers trokken en nu is het zeker niet waar dat dit professionele programma van POW zo weinig kijkers trekt. Blijft toch lastig, zelfreflectie
Tja jongelui, als regisseur, producent, vml TV makert, reclameman en Interverhernetpaarsebroek heb ik jullie nog een mail gestuurd, zo van, tuurlijk, bel me, ik help wel een handje.
Ei, ei, neen, geen nakkes reactie, ego, niet, foert.
-
Holle vaten
Beste stuurlui
Eén zwaluw
Land der blinden
Schoenmaker blijf
Oude wijn
Wat de boer niet
Blaffende honden
Ik denk dat het probleem is dat je internet maakt op TV. En dat gaat dus niet. Je doelgroep heeft geen zin meer om op een vaste tijd aan te schuiven. En doen ze dat dan komen ze oud nieuws tegen die ze eerder op twitter, gs, etc etc al tegenkwamen. Fleischbaum als presentator maakt niet zo heel veel uit.. ik zou het juist wel lache vinden als die gasten er zo bij zouden zaten.. en zich bv ook gewoon als fleischbaum, pritt etc. zouden voorstellen.. meer de meligheid van GS.. nou ja, daar hebben we GS al voor.. tja.. succes, jullie hebben het nodig!
Tis een beetje alsof je een amateurfapfilm van de buren bekijkt, even checken hoe de buuf eruit ziet maar eigenlijk is het vnl lachwekkend.
Ik heb net even Uitzending gemist gekeken. Zo heel dramatisch vond ik het eigenlijk niet. Weesie is niet de gedroomde presentator, maar dat kan hij echt wel leren. Gek genoeg had ik verwacht dat hij dat in de maanden VOOR de uitzendingen zou hebben gedaan, maar wie ben ik?
Laten we van die Huizinga een dagelijks terugkomend item maken... Vandaag al wel overgemaakt?
Oja. En zelfspot en kritische geluiden laten horen is "volwassen". Maar het heeft ook zo zijn grenzen. Je moet natuurlijk niet iedere uitzending afsluiten met qoutes van zure twtteraars. Want daarmee beinvloed je de publieke opinie alleen maar ten slechte..
Ik vind het kijkcijfer aantal van dwdd schokkender. Pownews is ook gewoon heel slecht. Doet me denken aan dat slechte nieuws programma van bnn, Weesie kan net zo goed presenteren.
Powned moet gaan werken met gasten, een soort talkshow dingetje. Mensen die het nieuws vertellen hebben we al genoeg.
Wesie moet gewoon niet op de buis, zie dat zelf ook eens in en ga lekker achter de schermen werken, daar ben je op je plaats. What the fuck happened to Ruktor. Ok, het was al geen stijlicoon maar nu is het echt niet meer te doen!
Zelfs Mari van der Ven, ziet er momenteel mannelijker uit dan die pseudo-postmodernistische-retrosexuele uitstraling die Ruktor momenteel heeft met dat vreselijke aftandse baardje en die vreselijke kutarmbandjes. Als Marie-Fem de dressboy is van Ruktor, dan heb ik niks gezegd....
Veel succes op de redactievergadering........
Wat ik nog het ergste vind is dat jullie in plaats van het sportjournaal gekomen zijn. In plaats van samenvattingen van de gespeelde interlands en een analyse van het Nederlands Elftal kreeg ik jullie ondermaatse show voorgeschoteld. En daar heb ik verdomme nog aan meebetaald ook.
hnrene | 08-09-10 | 10:33
Maar ook zag ik iets van verbijstering in de ogen van Femke. Alsof ze zich nu pas realiseert hoe ernstig gestoord sommigen hier met hun boodschap rondlopen.
Tja, de uitzending was wat knullig inderdaad.
Maar goed dat jullie de pijnpunten goed hebben benoemd in het bovenstaande stuk. Geeft in ieder geval aan dat jullie het zelf ook doorhebben. Ieder programma en iedere omroep hebben dit "soort" eerste uitzendingen. Pak er maar eens een eerste RTL nieuws of iets dergelijks bij..
Probeer vooral iets volwassener over te komen. Je kunt kritisch zijn. Zonder je onbeschoft of als SBS6 te gedragen.
Vraag je ook af of mensen die je uitzending helpen te maken wel loyaal zijn en je niet piepelen. Tijd geleden bij bnr had wnl dir Michiel Bicker Caarten een goed verhaal, in 60ies ging iedereen die links was bij de omroep toneel etc, en r. naar bedrijfsleven. Daardoor leven ze in een linkse bubble en zien ze hun mening als gemiddelde Nederlander. Je kan best tegenstand van binnen hebben, de overschakelingen net verkeerd, te veel inzoomen, geluid wat wegvalt etc.
Ik vond het echt verrassend slecht. Weesie presenteert alsof hij naar de WC moet. Rutger op het Binnenhof is niet meer leuk. Daarna met Weesie in de studio nog even nababbelen over politiek slaat natuurlijk helemaal nergens op. Jojanneke die nog twee zinnen van de autocue opleest, knap. Een paar Polen inhuren om achter de knoppen te zetten, handig.
Wat hadden jullie nu zelf gedacht?
Het probleem zit het niet bij het programma, maar bij het publiek.
99% van de Geenstijl mensen zijn allemaal Studenten, en andere jonge meuk.
Toen het bericht kwam van we gaan op tv klonk het leuk, maar niets is minder waar.
Ik ben bijvoorbeeld gewend om te kijken wanneer ik dat wil, niet gebonden aan een tijd, zo als bij geenstijltv.
Daar kon je alles kijken wanneer het jou uitkwam. En dat kan nu dus niet. ( ja het kan wel, maar online)
De kijkcijfers op tv zijn dus niet te vergelijken met andere programmas
Wat jullie moeten doen is kijken hoeveel mensen er keken naar de live uitzending, en hoeveel mensen het later nog keken via internet.
Dan heb je de kijkcijfers.
Jullie publiek is internetvolk. Verwacht dan niet dat ze nu opeens over gaan op het oude TV verhaal.
Ik heb de uitzending nog niet eens gezien, ga ik nog wel doen, maar wanneer het mij uitkomt op mijn moment.
En dat is niet s avonds :D
Onze lokale omroep heeft betere presentatoren. Die Weesie denkt zichzelf als promotor en baas van Pownet gelijk maar te promoveren tot presentator. Nou hij brengt er geen fuck van terecht. Rutger is geweldig als interviewer maar als presentator al net zo slecht en amateuristisch.
IK ben bang dat "Geen Stijl"erg gaat lijden onder dit ten dode opgeschreven experiment.
Schoenmakers houdt je bij je leest zou ik zeggen. Jullie kracht ligt bij "Geen stijl".
Maar ze hebben wel Chuck Norris als InterviewerT binnengehaald, en dat verdiend wel een pluim !
't Is ook allemaal nog niet zo makkelijk als het vanaf de buitenkant bekeken lijkt. Het kunstje tegelijk leren én op 't zelfde moment de anderen weg willen blazen is zonder ervaring onmogelijk. Om de simpele reden dat je het één niet kan, als je het andere (nog) niet hebt. Desalniettemin: succes en sterkte. Want we gunnen het PowNed natuurlijk wél...
Rutger slaagde er wel in om tijdens een vlammend politiek commentaar het hele infantiele zooitje in Den Haag in anderhalve minuut van de mat te vegen, mede door de zeer alerte vragen van Dominique. Hulde!
Die mafketel bij Pouw&Witteman had niet eens door dat ie afging. Way to go Femke !
@ lion@night | 08-09-10 | 09:51
@ kleingrutter | 08-09-10 | 09:37
De tamtam gaat zo snel, mannen!
Kwaliteit afl 2 was al boven afl 1, beide uitzendingen wellicht te hard voor tv. Scherp is niet hetzelfde als grof. Een rukker @tv slaat dood, te plat. Decor te wit, daardoor steekt iedereen zo af. Kijk eens naar dwdd, donkere & warme kleuren. Doe minder of geen aankondigingen van items in het programma zelf en ga veeeeel meer de diepte in, feiten/beleidsresutaat bekend maken en mensen daarmee confronteren. Taart uitdelen en chitchat met politici is non-info. Zoek schandalen, fraude, 2e huisjes op kosten van, disfunctionerende kamerleden, undercovershit. Succes! en het was verder best oké.
Maar TV kijken is ook zó 1998.
@vip33
Dit lost alle problemen op!
234000? Zijn er zoveel blinden in NL?
Afgeven op de publieke omroep is kennelijk niet hetzelfde als zelf goede programma's maken.
geef ze 1 maand.
Dus het is geen stijlgrap? Oei.
Fleischbaum heeft geen TV hoofd; hij moet maar weer stukjes gaan schrijven.
schoenmaker, hou je bij je leest....
Soort kruising tussen "Achterwerk in de kast" met de filmpjes halverwege "De Teletubbies".
spuugschaap | 08-09-10 | 10:13
Juist. Verdieping. Of we dan wegzakken in een moeras, terechtkomen in een beerput of diamanten vinden in een mijn is daarmee niet gezegd natuurlijk. De constante stank van het open riool houdt GS levend.
Hoeveel hits zou GS per dag scoren als het reaguren wordt afgeschaft en enkel de scherpe verhaaltjes van die scherpe redactie overblijven? Of als er, zoals bij Jeauleau, zwaar gemodereerd wordt?
seven | 08-09-10 | 10:20
Dat is inderdaad raar.
seven | 08-09-10 | 10:17
Worden 'late' programma's sowieso niet vaker teruggekeken op uitzendinggemist.nl?
Als dit het beste is wat jullie te bieden hebben, dan stop er maar mee. Er is geen bal aan.
Dus GSTV was beter dan Llink?
(*proest*)
Weesie was aanmerkelijk beter op dreef dan de eerste uitzending, het was vooral Rutger waar ik mij aan ergerde.
Bakito | 08-09-10 | 10:12 Is niet mijn punt, op een site 3x een verschillende opgave voor het aantal views voor dezelfde uitzending gemist is raar.
Man man man wat een drama. Lolbroeken TV voor en door beginners, pubers, prutsers en losers! Rutger als de nieuwe Frits Wester, open deuren vragen "gaat het rechtse kabinet er komen?" door een non-presentatie talent en een bijdehante absolute nono bij Tineke Huizinga.
ps met 30k online views horen ze bovenaan op de frontpage (top10) van uitzendinggemist, daar stond afl1 gisteren ook, twitter.com/seven__/status/23252523863... maar beide nu niet meer.
Kan er ook weinig van breien. Een wit decor met schreeuwend paars en een oranje ticker doet gewoon pijn aan je ogen, zeker zo laat in de avond. En dan DW in het zwart die gewoon geen presentatiebeeld en -geluid heeft. Liever 3 items uitkauwen dan 8 topics langsflitsen. DW is zeker weer zo koppig om toch zijn visies door te zetten, maar ik hoop dat hij eens lering gaat trekken uit de kritieken. Er zijn op tv veel meer alternatieven met nagenoeg hetzelfde format, maar dan met veel meer oog voor detail. Jojanneke is leuk, maar praat veel te snel. Een diepe onvoldoende.
Schoorsteenveger | 08-09-10 | 10:07
reaguren... verdieping?... mhuwhahaha
Gratis tip:
Verdiep je in de achtergronden van mensen in plaats van van het nieuws. Eén centrale gast per uitzending die vanuit een niet voor de hand liggende invalshoek wordt benaderd. En dan niet iemand uit het inteeltdorp Amsterdam. Haal het gelikte puberale eraf, daar zit hoogopgeleid Nederland van tussen 30 -40 niet op te wachten, want daar kijkt men nu ook niet naar.
seven | 08-09-10 | 10:08
Jammer dat u niet vermeld hoeveel kijkers het programma hebben opgenomen met de videorecorder om het later te bekijken. Strooien met statistieken vergt nauwkeurigheid.
Technisch/optisch gezien een slecht programma, Rutger was wel OK maar die presentator echt bagger!
De presentatie moet gewoon nog een beetje groeien! Komt vanzelf wel. Alles moet je leren en ervaren, nietwaar?
Daarnaast vind ook ik het gewoon kudt dat ik de uitzendingen niet op een ander tijdstip (wanneer het mij schikt) online te kunnen bekijken.
Moet toch niet zo moeilijk zijn om dat even online te zetten?!
Ik denk dat dit het hoogste niveau is wat haalbaar is voor deze normloze knapen.
Je moet het ook niet laten presenteren door die gast, maar een iets representatievere chick of gast....
Ik heb nog geenéénkeer gekeken, dus aan mij ligt het niet...
Voor een kerel die in zijn blootje zit en een bosje bloemen krijgt... Item Tineke H. komt te vroeg, even een maandje wachten en dan scoren ... Bootje heen-en-weer was ook op andere zenders ... Kom op POWNED ! Ga eens in op de leugens van de linkse media kerk die je de hele dag hoort. Die Twan H. van de Vara, Die Zweetkever van de VARA, Die Vreemganger en zuurpruim bij DWDD. Hun uitspraken analyseren.
En vervolgens in de groep gooien. Kun je later beginnen waarom Dr Oetker ineens nu Dr (k)Utker moet heten. Succes. En ... als lid blijf ik kijken... oke ?
uitzendinggemist.nl is aan het pwnen. Powned stond tot gisteren (nu wel!) niet in het rechter uitklapmenu "kies een omroep" ze bestondenn daar niet als omroep. Komen daardoor niet in lijstjes voor (top10, top50 en related, meer van..) Als je zoekt op powned "Zoek een uitzending" vindt je niks "Uw zoekopdracht heeft geen resultaten opgeleverd." Zoeken op Pownews vindt een dingetje waar staat PowNews 30.377 views, klik je daar op staat er een pagina waar staat www.uitzendinggemist.nl/index.php/sear... 1897 views & www.uitzendinggemist.nl/index.php/afle... klik je daar op " omroep " staat er 211 views www.uitzendinggemist.nl/index.php/sele...
En afl 1 is gewist... hoewe die eerder wel online stond. Of zelf gewist, of foutje.
ps radio3 RobRadio stond als KRO's RABradio was prog. wat in dat tijdslot zat. Je bent nieuw pakt 'hun' budget af, vraag Slagter naar zijn ervaringen. (stond onlangs iets over in de krant)
Het is infaam en abject....
Ik heb 4x dezelfde aankondiging moeten aanhoren, daarna een frusti gezien die een bloementje kreeg? Waarom geen opblaaspop of neem een hoer mee voor die dwaas, en duw der naar binnen. Als dit de vernieuwing moet zijn die men meende te moeten inzetten, laat dan maar zitten. En Huizinga afzeiken omdat ze nog geen betaling gedaan had was ook erg goedkoop. Wie stort er 12.000 euro als daar niet eens een fatsoenlijk factuurtje tegenover staat? De afsluiting met een Dumpert was ook een domper. Kortom, als dit het moet worden dan haak ik af!
spuugschaap | 08-09-10 | 10:06
PowNed is GeenStijl, maar dan zonder reaguurders, dus zonder de verdieping achteraf.
ik word ook vreselijk nerveus van die irritante lopende tekstbalkjes zonder inhoud rechtsonder in het scherm. Lijkt wel een programa van SBS 6
Op een of andere manier doet een uitzending van pownews me de hele tijd aan het jeugdjournaal denken, alleen dan met een presentator met een spraakgebrek.
Dominique Weesie kan simpelweg niet presenteren. Kreeg echt plaats vervangende schaamte bij het kijken.
Ik heb het niet gezien. Wat een bagger zeg.
OT: Rechts wil hogere maximumsnelheid www.telegraaf.nl/binnenland/7588620/__...
YES Laat dat rechtse kabinet maar snel komen!
moet ook zeggen dat ik na 1 minuut afhaakte. wat een bagger
Zelden zo'n scherpe en woest aantrekkelijke presentator gezien.
Als je jaren als anoniem lafbekje hebt gewerkt, kun je niet ineens de TVheld uithangen
Geen Stijl was online altijd goed. Maar dat wil niet zeggen dat alles wat Geen Stijl gaat doen daarmee automatisch ook goed is. Sorry dat ik het moet zeggen, ik heb van beide afleveringen enkele minuter gezien en dat was meer dan genoeg. Het is gewoon ruk.
Gisteren gekeken, was prima voor een tweede uitzending, doorgaan, gewoon doorgaan, schaven en sleutelen wordt zeker top.
Dat komt omdat jullie Geert de afgelopen maanden zo lopen aftezeiken...
Hou daar eens mee op komen die kijkcijfers ook wel weer
Nou Pownews, genoeg gratis advies. Doe er wat mee...!
We weten in ieder geval weer waar onze belastingcenten heen gaan...
De insteek was toch het graaien uit de subsidieruif en niet het maken van (goede) programma's?
buurvanurk | 08-09-10 | 09:44 - geen TV en echt thuis op het internet ben je ook niet?
Nou ja, alsjeblieft:
player.omroep.nl/?aflID=11392906
Iemand al gezegd dat Fleischbaum's talenten zeer gewaardeerd worden, echter NIET als presentatort? Ohh. Dus. Fleischbaum hup achter de schermen (stap over je ego heen), Rutger hup het land in (en doe wat aan je vadsige zelfingenomen bek) steengoeie filmpjes maken, Jojanneke hup achter die desk (goed truitje aan) en presenteren!
Ik had aflevering van maandag niet gezien, maar gisteren wel.
Wat een tegenvallend kudtprogramma was dat. Oubollig puberale ongein. En dan heeft fleischbaum het ineens over 'goede journalistieke gewoontes'. Ik zou zeggen; ga eerst eens een echt journalistiek programma te maken in plaats van die eau zeau lollige semi humor die eigenlijk niet leuk is.
En ja, 20 minuten voor een programma? de reclame duurt al langer en die zap ik ook consequent weg.
Als ze dan toch moeten bezuinigen op de po is 'last in first out' een goed idee.
Sinds Pownews op tv slaap ik een stuk beter. Het is zo dramatisch slecht dat ik moet huilen van het lachen en dat is toch het mooiste. In slaap vallen met een glimlach (schud de hele nacht met het hoofd.....)
Gelukkig heeft 4 Chan jullie dumpert ontdenkt, dus weeer genoeg fans erbij. Succes ermee
Tja ik vond het weinig vernieuwend. Wel netjes dat je precies op de ronde cijfers uitkomt :o)
hebben we daar Llink voor moeten afschieten?
Het is de schuld van de media.
Gister voor het eerst gekeken en dat was dan ook gelijk de laatste keer.
Geen goed woord voor over.
Goh, had ik niet verwacht......
Het zag er uit als een youtube-amateurs poging tot persiflage van RTL Boulevard. Na een paar minuten werd de plaatsvervangende schaamte gewoon teveel.
Grootste fout is nog wel dat ze die Rutger in een studio gesprekje de politieke situatie laten 'duiden'. Boeit toch echt NIEMAND wat hij daar van vindt en hoe hij denkt dat het zit? Misschien hij spreekt enkel de geschreven woorden uit van die Jan Lul van HP/De Tijd (nog erger overigens). Over een maand trekt de netmanager de stekker eruit, bij SBSRTL zou dat volgende week al gebeuren. Wat een afgang. #powned
Weensie heeft last van het Charlie Chaplin effect. Laat'm lekker achter de schermen aan de touwtjes trekken.
Nee geef mij maar LLINK !!
Maak maar een beetje uitzendruimte voor powne(r)d .
Weer zo'n megafail van de regering en televeebeleid om llink geen omroeptijd te gunnen en dat 'live' internetprogramma wel.
allemaal homo's daar.één grote gore zompige matras.
e.claudius | 08-09-10 | 09:42
Of llink.
Ik vond trouwens vooral het item met Prem erg goed. Geen touw aan vast te knopen. Prem loopt toch altijd te schreeuwen. Waarom het nog van een context voorzien.
Het is niet persoonlijk richting Fleischbaum maar gooi dat decor maar bij het grofvuil en laat hem of een ander alles op lokatie presenteren. Dat geschakel naar een "studio" is oud en Linksch en haalt de snelheid eruit. Nieuwsbalk mag weg, tenzij er lekkere recepten op worden vertoont. En graag Boris van der Ham alleen nog maar vragen wanneer hij een toupet neemt. geef hem verder geen exposure. Zo interessant is die flapdrol nou ook weer niet. Dan liever Diederik Samsom terwijl hij in z'n neus peutert even vragen of het smaakt.
Het is zo vreselijk nietszeggend. Inhoudsloos, zogenaamde grappen ken ik ondertussen ook wel dromen en iemand van 40 die lult alsof het een puber van 16 is maakt ook weinig indruk.
Ik hoop wat dit betreft dat Geert samen met Rutte en Verhagen een eind maakt aan deze ellende. Terugbrengen dat aantal zenders en zendgemachtigden te beginnen met deze ellende. Het is niks en het zal nooit wat worden ook. Ik zeg, plaats het op dumpert dan kunnen we er om lachen.
Die Fleisch deed het gister al aardig beter dan dag 1, maar nog vond ik het erg slecht. Ik heb het gevoel dat Fleisch een sketch van zichzelf probeert te doen...
En die verslaggever bij Tineke Huizinga, dat was echt zo verschrikkelijk sneu! Als dat het niveau moet zijn wat Powned moet voorstellen kunnen ze tegen het einde van de week een opzegbrief van mij verwachten!
Helaas heb ik het nog niet gezien, zal vanavond es eventjes op mijn gemak gaan bekijken.
Ja mensen van PowNews, doe dan ook asap wat met de tips die hier worden gepost!
Dit was idd te erg: "een reportertje met een veel te grote bek tegen een minister", gisteren was het met Bleker vh CDA van t zelfde laken en pak. Benader de politieke kopstukken zo en je weet zeker dat je binnen no time 'persona non grata' bent op t binnenhof.
Ik vond er niet zo gek veel aan. Voor nieuws kijk ik wel NOS of internets.
@ Sliptong | 08-09-10 | 09:42
Welnee. PowNed is niet de bruisende anders-dan-andere(n) zender die het pretendeert te zijn. Daarvoor is Weesie niet Bart genoeg. Daarmee overigens niet zeggend dat BNN in mijn ogen nog zo dwars is als het ooit was. Maar die zijn wel (of: wél) zo begonnen. En dan lees ik hier boven nog dat alle begin moeilijk is... bullcrap. Een begin is niet moeilijk als je anders bent, een begin is pas moeilijk als je je anders voor wilt doen.
@ kleingrutter | 08-09-10 | 09:37
In de So You Can Think Rutger... nog wat, daar zaten wel een paar aardige talentjes bij, zoals die Reggie of zoiets.
Die eikel van gisteren haalt dat niveau niet eens.
Postduif is retour ;)
Weesie ontslaan?
@jabier | 08-09-10 | 09:15
Daar zeg je wat. De meeste regionale zenders hebben leukere items inderdaad. En beter gepresenteerd.
En vragen of het geld van het vliegreisje al teruggestort is, is té genant.
Jullie weten ook wel dat het vergelijken van avonden met en zonder voetbal appels met peren vergelijken is.
ik heb het maandag even zitten kijken maar het was echt dramatisch.
niet leuk, niet informatief.
En zo vult de lijst met aandachtspunten zich in dit topic. Aanbevelingen die ter harte genomen zullen worden. Goede zet PRitt!
Ja, gelukt! Iemand gevonden die het wel oké vond: twitter.com/daviddedijksman/status/232...
Vast familie van Gerda Dijksman.
( www.telegraaf.nl/binnenland/7566610/__... )
De Pownews vind ik wel vermakelijk. Lekker schoppen tegen Huizinga over haar betaling. Ik ben benieuwd of dit langer wordt volgehouden, zeker op dagen dat er niet zoveel politiek is. En eindelijk weer beelden van Rutger.
Oh ja GS grote fail @ niet online kunnen kijken. Ik heb geen eens een TV meer, 2 jaar geleden al de deur uit gedaan. Oud medium. Inmiddels staat er wel een aflevering op Uitzendinggemist.
Elk begin is moeilijk,afwachten maar !
Charismatische, niet-autistische presentatoren zonder spraakgebrek zijn overrated dachten ze bij poonews.
Verlang weer terug naar Call TV, die wisten tenminste dat ze rommel maakten
Online or it didn't happen. Ik kijk namelijk geen tv.
Heb het gisteren gezien, eergisteren niet, maar vond het gisteren dramatisch slecht. Weesie staat er houterig bij en brengt teksten zonder enige intonatie of gevoel over. Rutger moet serieus eens het scheermes opzoeken, en moet oppassen dat hij niet nog verder inkakt. Jojanneke deed het wel ok, praatte wat snel. En die jongen die Huizinga sprak over die betaling begon aardig, maar bleef zo door emmeren zonder ook maar iets nieuws uit dat mens te krijgen dat het ook saai werd. Het is al eerder gezegd , maar:
- Minder items, meer diepgang per item
- Weg met die nieuwsbalk, die gaat zo snel dat het niet te lezen is
- Richt je op de GS-toponderwerpen: politiek, digitale vrijheid, netwerkgeneratie, enzovoorts.
- Doe dat op zo'n manier dat je mensen kan verlokken tot uitspraken, e.g. politici, en dat je daardoor bijdraagt aan het nieuws in plaats van herhaalt wat er in ander nieuws al tien is keer is gezegd en geschreven.
Wat verdient onze goede vriend Vleesboom eigenlijk bij de publieke omroep?
Wie weet het?
Waarom uberhaupt nog TV maken, stop al dat budget gewoon in de website en doe er echt wat speciaals mee.
@Multiflauwekulti | 08-09-10 | 09:40
Hou toch op. Pritt is zogenaamd een beetje cynisch maar eigenlijk is negatieve aandacht ook aandacht. Dat levert weer meer hits op in Koekel. Meer hits = promotie = kijkcijfers.
Zolang diepgang wordt geassocieerd met een linkse politieke voorkeur, zal het uiteindelijk niks worden. Je dommer voordoen dan je bent, daar maak je op de lange termijn geen vrienden mee.
Twee uitzendingen Pownews gezien en ineens besef je hoe goed BNN eigenlijk was toen ze begonnen.
Afslag UMC Utrecht was tot 3x interessanter. Blijkbaar.
Tsja. De analyse van Pritt klopt. Maar. PowNed net begonnen. Tis toch lastig om 'internet' naar 'tv' te krijgen. Met oud nieuws kom je er in ieder geval niet. En met het kopieeren van Dumpert en GeenStijl ook niet. Maar wat dan wel? Derkje Sauer zei het (over dode bomen media) mooi: ik wil niet weten wat er gebeurd is (dat weten we veeeeeels sneller al via internet) maar waaróm het gebeurd is. Daar ligt de kern. Ga daar op in op de PowNed manier. Ik vond het itempje over de 12K belastingcenten van Huizinga briljant. Lekker doorzuigen en erachter komen dat er toch nog niet terugbetaald is. En dat gezicht van Huizinga erbij. Briljant. Dat willen we zien. Pak ze aan, de zakkenvullers, subsidiesponzen, hypocrieten, declaratiekampioenen. Er is altijd nieuws. Duik in de achtergronden en zoek de gezichten die erbij horen. Vraag door en door en door. Leg bloot. Schop tegen schenen. Sta op tenen. Go PowNed go!
Het is dus niet online te bekijken? Ik zeg mijn lidmaatschap NU op.
Volgens mij roep al sinds het begin dat dat hele PowNed niks zal worden. Kansloos verhaal, ondanks alle (kennelijk) goede bedoelingen. Trek gewoon lekker stilletjes die stekker er uit, al was het maar om te voorkomen dat iedere morgen het oggent-topic op GS een verhandeling geeft over de kijkcijfers van de vorige dag.
200 miljoen bezuinigen op de PO. Daar is die voorgestelde plusminus 40miljoen een lachertje bij. Daaaaaaag. Powned heeft gewoon wat opstartproblemen, darmkrampjes van een pasgeborene. Dat rechts rabiate geluid zal zich verspreiden! En liever 5 Euro naar PowNed dan 5 eurocent naar de SHO. Appels en peren, niemand zal het leren. Wie maakt me los.
Schoenmaker blijf bij je leest!
zodeknetters | 08-09-10 | 09:03
Ja en? Daar vergeleek ik het dus niet mee.
Nou eigenlijk maar 233.999 kijkers want ik heb even overgeschakeld om te kijken wat de inhoud van dat programma was. Geen inhoud gevonden, alleen een leeg vat en gezwets a la rtl boulevard.
Iemand daarna die lutser bij P&W gezien? Die de steniging van iraanse vrouw verdedigde met het feit dat het een interne iraanse aangelegenheid was. Ik zat te kijken en dacht, nog even en zelfs Femke (die ernaast zat) gaat nog Wilders stemmen. Wat een dombo.
Heeft die Weesie trouwens dezelfde plastisch chirurg als Jerney Kaagman?
het was niet cutting edge genoeg. hier zie je toch dat het lastig is om internet op de tv te brengen, het mist de snelheid en de toonzetting. maar ik ben heel benieuwd hoe dit ontwikkelt!
En controleer svp het geluid. Rond het item van Prem was dit niet om aan te horen.
Ja, het was weer slecht. Gewoon blijven oefenen. Jensen op de radio was top vroeger, maar op TV is hij ook een stuk minder. Wel blijven oefenen. Ik vind het heerlijk (ik lik er mijn vingers bij af) hoe jullie die linkse moralisten lekker voor lul zetten. Ze vinden het okey dat homo's in elkaar worden gerost en dat joden in Mokum geen keppeltje meer op durven zetten, maar oweeh als je durft te zeggen dat een bepaalde ideologie een IDEOLOGIE is. Foei.
Met zulke mensen kun je en moet je geen discussie aangaan. Die moet je gewoon laten gaarkoken in hun eigen thee en af en toe voor de camera voor lul zetten.
Ga zo door.
Weesie doet het overigens prima en Rutger lijkt op Wilders.
lion@night | 08-09-10 | 09:31
Mail!
Natuurlijk was dat een kudTsmoes maar wordt vervolgd.
Ze moeten beiden uitkijken dat deze manier van interviewen hen niet tegen gaat staan. Ze kunnen in Den Haag zomaar de boel boycotten en dan krijg je geen voet meer aan de grond. Nu wordt er nog schaapachtig om gelachen maar het kan zomaar omslaan.
Het zal niet lang duren eer DWDD hetzelfde Dumpertfilmpje uitzendt als Pownews
-weggejorist-
is
fapz0r | 08-09-10 | 09:23
Waar kan ik mijn lidmaadschap opzeggen?
Goede vraag. Ik was zo aardig om anderhalf jaar geleden eenmalig (dacht ik) een paar centen naar Powned over te maken, maar een tijdje terug werd er voor de tweede keer een bedrag van mijn rekening afgeschreven. Hoe dit te stoppen?
PS: in Firefox zit een automatische spellingchecker, heel handig.
Maar genoeg over die krullebol, over tot de orde van de dag. Ik kreeg onlangs een mailtje binnen van Maarten Verheyen een beurs goeroe (zegt hij zelf) maar vergeleken bij hem is Kees de Kort een onverbeterlijke optimist, hij voorspelt nog dit jaar dat we allemaal naar de kleauten gaan en dat de beurs naar ongekende diepte's keldert. De dubbeldip in onafwendbaar..... volgens Maarten.
Lijkt me (uiteindelijk) niks worden dat POWNET. Wat voegen ze toe? Wat voor origineels brengen ze? En waarom wil die Rutger nog steeds met Weesie (de brave christenman)?
En dan nu Paul de Leeuw: die is helemaal uitgerangeerd. Wèg met die oubollige quasigrappige popinicht. Dus POWNET: zet 'm op. Maak er wat van. Maar doe het ànders!
Ik wil niet meedoen aan kijkcijferonderzoeken, mocht ik ooit gevraagd worden. Dat geldt denk ik voor de meeste mensen. Het deel van de bevolking dat dat wel leuk vindt is een apart slag volk. Daarmee is per definitie zo'n kijkcijferonderzoek minder betrouwbaar dan een CDA kamerlid.
Waarom niet gewoon een webmedium blijven, it suits all of you better!
DWDD.... Dominique Weesie Draait Door...
Opgedrongen advies aan Weensie&co.
Ten eerste: alle televisieprogramma's die iets met internet doen, of het nou om een filmpje gaat of om twitterberichten, zijn triest en moeten stoppen.
Ten tweede, nieuws op televisie is altijd achterhaald, tenzij je 24 uur per dag uitzendt, maar dan nog. Een nieuwsprogramma op televisie moet om de achtergronden gaan. Diep een kwartier lang één onderwerp uit en klaar. Kap met die korte onzinberichten. We zijn geen mongolen.
Ik kijk, alleen al voor Jojanneke. Wat een lekker wijf is dat zeg.
ow ja, die nieuwe knakker die bij Tineke langsging. Dat sloeg echt als een lul op een drumstel. Moeilijk moeilijk doen en zich maar proberen te bewijzen. Lachwekkend gewoon..... ow nee, in en in triest
Je kreeg dan ook sterk het idee te kijken naar het SBS nieuws voor nog zwaarder gehandicapten.
@ kleingrutter | 08-09-10 | 09:24
Morgen Grutt,
inderdaad.
Rutger zal men nog wel te woord blijven staan, maar dat reportertje van gisteravond niet meer.
Aan de andere kant, dan zou een Vogelaargate II in het verschiet liggen, op zich is dat ook wel weer aardig.
Wellicht volgende week nog 1x afstappen op Huizinga, of de rekening al betaald is (want haar verweer waarom de rekening nog niet betaald was, wat een kudtsmoes).
Ik heb gisteren voor de eerste keer gekeken en ik kreeg spontaan hoofdpijn. Welke mafkees heeft het decor ontworpen? En de techniek werkte ook niet altijd perfect. Moet nog veel gebeuren, maar ja nog maar net begonnen natuurlijk. Dat onderwerp met die naakte man was erg onsmakelijk, niet meer doen. Please, pas het decor aan, kan echt niet.
OT: wat een debiele ads van 'Typisch Zwolle'. Zo'n kinderlijke campagne werkt niet echt mee aan het verbeteren van het imago van deze mooie stad aan de IJssel. [kleuterstemmetje opzet: "Pappa, waarom is Michael Jackson typisch Zwolle?"]
Ik ben PowNed-lid geworden omdat jullie zo'n geweldig idee hadden, namelijk die aerobics-workout voor lekkere wijven. Niet voor zo'n Ruktor met z'n ongeschoren oranje baard.
nog 1 punt:
Die tikkertape weg, of flink langzamer, nu heb je er nix aan.
Laïla Abid in plaats van Dominique om te beginnen.
Dezelfde zeikerige uitstraling, maar Laïla kan dus nog iets met haar kleding, en als ze dat grondig doet, zou dat voor mij een reden zijn iedere avond éven te checken.
-weggejorist-
er is ook echt geen kloot aan.. beetje schelden om het schelden, niks spontaans. Blegh. Donder maar weer gauw op uit medialand.
- Dominique Weesie eruit, goed achter de PC, niet voor de cam
-
- Rutger & Jojanneke presentatie en veld verslag laten doen.
- Minder Items in 15 min willen proppen, zeg hooguit 5 ofzo (is nog veel)
- Decor lijkt wel erg gamma, kan vast beter (praxis?)
-
- Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?
Ik zeg mijn lidmaatschap op! Per direct! Neehoor geintje, ik heb nog niet gekeken, zal vanavond mijn best doen het niet te vergeten!
En daarnaast, 'rechtse' omroepen als powned en wnl lijken in de praktijk gewoon heel veel op GMNL en BNN. Het gaat gewoon helemaal niet om de inhoud, nieuws is nieuws, het gaat gewoon over waar het salaris heen moet.
Het is geen news, het is entertainment en als je daar nou eens in de titel mee gaat spelen komt het programma heel anders over. Dan kun je om de foutjes en zelfs Weesie lachen zonder dat het een tikje beschamend wordt.
Ik vond het wel lachen .
heen en weer heen en weer
tip: stuur die nieuwe effe langs alle zakkenvullers.
lion@night | 08-09-10 | 09:19
Goedenmorgen.
Ze moeten uitkijken dat ze niet geband worden daar in Den Haag.
Nu staan ze hen nog, weliswaar met tegenzin, te woord maar ze kunnen zomaar geboycot worden en dan gaat men die roze microfoon negeren.
@Ceteris Non Paribus | 08-09-10 | 09:22
En bedankt!
HINT: Gerard Arninkhof
Waar kan ik mijn lidmaadschap opzeggen?
Powned maakt allemaal niet uit.
Pim, Geert, Marc-Marie, Theo, van Beusekom (SF), hebben jarenlang gefaald, met iedereen ruzie getrapt, zijn ontslagen, hebben programma's verkloot en toch.... succes kan altijd nog komen en zelfs als het niet komt, je hebt jaaaren de tijd.
Het was inderdaad erbarmelijk, op naar de 40.000 kijkers. Zet een beter ogend persoon achter de desk, haal die ticker weg en gooi het decor in de prullenbak. Zelfs de rijdende rechter is zo nog beter te pruimen.
.
TV maken blijkt toch echt een linkse hobby, rechts kan er geen bal van:)
Presentator te monotoom, somige dingen zijn wel aardig ik vond het logo van het CDA zinkend in een baggersloot geniaal. Reportertje die achter staatsecretaris ( hoe heet die kudt ook alweer ) aanliep om opheldering te vragen over de vliegpoet is al een copie van Rutger over ex minister ( die kudt weet ik ook niet meer ) gedaan. Ik hoop vanavond op de helft van de helft kijk cijvers
@mokum4all | 08-09-10 | 09:17 Powned heeft je nodig voor de Haagse redactie, Bleek!
Zou ik vaak weggejorist worden,te rechts
Weet je wat het probleem is? Jullie taalgebruik op het web is supergrappig. Op tv werkt het niet, daar is het programma gewoon een saai nieuwsding. Bij HvNL kun je nog meer lachen, en de dames zijn om aan te zien, i.t.t. de pownieuwsvent.
Jullie moeten de tekstschrijvers van PowNieuws gauw vervangen door de GS redacteuren, en PrittStift de redactie laten doen. En dan een moordknappe duopresentatie in hippe kleren met een stalen gezicht de GS teksten laten uitspreken, zo van : "Bea zit weer vuistdiep in Tjeenk Willink vandaag terwijl de blonde del het land regeert, Vet kudt." Dan zijn de kijkcijfers meteen Cape Canavaral.
@kleingrutter | 08-09-10 | 09:10
Misschien bedoelde ze de sigaret: is ook verantwoordelijk voor vele doden, maar niet altijd bewijsbaar.
Ik vind Pownews een aanwinst, hier en daar moet men nog groeien maar de basis is er. Zelfs het NRC was lovend:
weblogs.nrc.nl/media/2010/09/07/de-waa...
Online kijken kan volgens mij wel:
player.omroep.nl/?aflID=11392906
Vleesboom, die moet dat presentatiewerk gewoon niet doen. Niveau RTV Schubbekutteveen.
Rutger ook niet achter een desk gooien maar puur in het veld.
Jojanneke echt goed!!
Rutger en Jojaneke die nog even een thema komen bespreken. Wat is daar het idee achter? Zijn zij een soort deskundigen over het thema? Totaal overbodig, oninteressant, de mening van Jojaneke boeit me niet. We worden doodgegooid met nieuws programma's. Iedereen wil het hebben over politiek politiek. En dan komen jullie nog met een zeurderig programma. BNN faalt constant met dit soort nieuws shows, CQC faalt. Jullie falen
heb ook een stukje gezien, item van Rutger was wel grappig, die man schaamde zich ook geenszins voor zijn daad, maar hij redde het item met zijn: 'Ik geef liever geen hand'. Presentatie was wat houterig...
Oh het is al begonnen? Zal ik toch ook eens kijken.
Al heb ik meer oor naar dat beloofde programma in samenwerking met autoblog.nl
grappig.... doen we nu ineens moeilijk over kijkcijfers, terwijl enkele maanden geleden nog werd verteld dat dat allemaal onzin is! Er werden mensen met kastjes gezocht die goed waren voor de kijkcijfers....
neemt niet weg dat dit een amateuristisch kloteprogramma is met opgelezen grapjes en oude filmpjes... tv maken blijkt toch lastiger dan tv afkraken.
ludokrijger | 08-09-10 | 09:00
"Leuker" is nou niet bepaald het goede woord voor een hakbar die haat predikt en zich niet expliciet uitliet over wat hij van steniging vindt.
Dat was een gestoorde gek die zo snel mogelijk moet oprotten uit Nederland wegens haatzaaien. Verder voegt zo iemand niets toe aan Nederland behalve gevaar.
Als je 's avonds even met je ogen knippert heb je de uitzending al gemist.
Moeilijk he, televisie maken.
En maar zeiken dat dat zoveel kost, als je het goedkoper doet krijg je dit dus.
Presentatie van Weesie ging gisteren al iets beter, jammer dat er te veel mis ging in de uitzending.
Rutger vond ik deze keer minder sterk, Jojanneke daarentegen deed het goed!.
Dat reportertje wat Huizinga ondervroeg deed het slecht, 'bijten' à la Rutger is leuk, maar hij ging te ver.
Onderwerpen vond ik niet bijzonder interesssant, item van die naaktloper sloeg helemaal nergens op.
Die nieuwe gozert die mevrouw van de gristenunie vroeg naar betaling vliegtuig.. die mag blijven Super.
de Bleek | 08-09-10 | 09:15
Powned heeft je nodig voor de Haagse redactie, Bleek!
-weggejorist-
Jamaar, dat hele powned was toch ook alleen maar bedoelt om vette soepsidies te scoren tegen zo min mogelijk inzet? :p
Presentator is niet sympathiek op teevee. te autoritair. Is een alleenheerser en laat dat ook duidelijk zien. Je kan niet alle touwtjes in handen houden voor en achter de schermen.
Raar dat een man die iets met beeld gaat doen, niet bedenkt dat hij de laatste is die je in beeld wilt zien. Ego?
Verwachte Fail.
Volgens mij was de uitvoering de 1 aprilgrap
Ik eis onderhand toch wel een grondige evaluatie van de eerste twee afleveringen.
"schoppen tegen de gevestigde orde".... jaja. Het lijkt erop alsof pownews zelf onderdeel is geworden van de gevestigde orde. Ondermaats programma.
Aan die Weesie heeft het Del Ferro insituut nog een hele kl.. kl.. kluif...
Dit programma is veel te kort! Ik vond dat Cohen erg nerveus werd van Rut. Het populaire gedoe met Geert kan minder , maar ja wat wil je .. ik zag Rut wel op 3 locaties, da's wel erg veel op 1 dag. Die nieuwe gozert die mevrouw van de gristenunie vroeg naar betaling vliegtuig.. die mag blijven Super.
@Tukimai
SBS niveau? Too much honour. De lokale teeveezender hier heeft al programma's met interessantere items, betere presentatoren en een mooier decor.
Het zal nooit wat worden dat pownews.
voegt niks toe en hou niet van domme grapjes tijdens het nieuws.
trek de stekker er maar uit.. het zal alleen maar slechter worden die kijkcijfers.
straks kijken er dik een miljoen mensen, maar halen die linksmensen jullie nu zo gemakkelijk onder uit, met onbetrouwbare kijkcijfers
En waarom is dumpert voor de 2e dag op rij gekaapt?
Tja wat niet interessant is kijk je toch ook niet.
Het ontsteeg het SBS niveau niet eens. Zelden zo'n slecht programma gezien.
ik dacht dat die kijkcijfers niet betrouwbaar zijn?
@ludokrijger | 08-09-10 | 09:00
En het was toch een hele linkse tafel
Is er ook een mogelijkheid om je lidmaatschapsgeld terug te vragen?
Natuurlijk moet powned-tv online verdorie, wie kijkt er verdorie nog tv op de buis?? De treurbuis die staat bij mij ergens in een rommelige hoek van mijn huis. Als ik er voor kom zitten dan is dat om de kat te aaien.
De hakbar bij pauw en witteman was veel leuker. Die werd door de gehele gastentafel incl Jeroen Pauw ff goed de grond ingeboord met zijn achterlijke ideeën.
@ludokrijger | 08-09-10 | 09:00
-
Kon Femke ook eens kennis maken met de ware Islam gedachtes, ik hoop dat ze er wat van leert.
Vooralsnog sla ik Carel Kuyl hoger aan dan de incoherente troep schreeuwlelijken dat mede op mijn kosten de avond vult met volkse praatjes.
Alle respect voor Fleischbaum hoor, voor wat hij allemaal heeft bereikt met GS en PowNed, maar voor de presentatie van een TV-programma vind ik hem minder geschikt.
Moet wel zeggen dat 1e uitzending beter was dan die proefuitzendingen, maar er blijft ruimte voor verbetering.
-weggejorist-
Rudger is niet snel genoeg. Is meer een trein dan een scooter.
Voor overval like filmpjes is trein zijn ok, voor echte gesprekken moet je een scooter zijn.
Kennis, kennis, kennis, kennis, kennis, kennis, kennis Rutger. Alleen dat gaat je redden.
met heel veel kapsones gaan roepen dat je wel wat aan het hilversumse medialandschap gaat doen en alles op z'n kop zetten, maar dan met een programma komen dat in principe minder niveau heeft dan 'knoop in je zakdoek'.
.. sorry, niet mee gekijkcijferd. Volgende uitzending ff een mailtje, kan ik mijn televee zoeken. Moet ergens nog staan.
Ik moest even pissen, toen ik terugkwam was 't al afgelopen. Sorry Dominique.
Moos Lambiek | 08-09-10 | 09:06
Dat was mij ook al opgevallen. Ze vergeleek zichzelf met Peter Stuyvesant.
Dan heb je wel lef.
Ik zeg weg met Pownews, terug met Veronica's pin up club.
Grutjes, is het elke dag dan? Ik dacht dat ik maar één keer per week moest kijken.
Die inleidende praatjes van Fleischbaum worden telkens herhaald. Is het misschien tijd voor een montage afdeling i.p.v. Movie maker 2.1 ?
Wat ik in het programma mis is de discussie, maar daar is het programma ook te kort voor. Het leuke hier bij geenstijl is dat er een onderwerp wordt aangesneden en er een massale discussie volgt. daarnaast kom het zeer prutserig over.... #fail
Weesie kan lekker met het toetsenbord, maar slecht met de camera.
Denken en presenteren gebruiken andere hersenhelften.
De generatie die geïntegreerde hersenhelften heeft is 20 jaar jonger.
Weesie leidt die boel daar gewoon, maar weg van de camera.
Leiden/schrijven/denken en presenteren zijn twee hele verschillende dingen.
Meer bloot in de uitzending zou wonderen doen. Geloof me!
eerst.rokendanneuken | 08-09-10 | 09:01
Wat dacht je? Van lekkerneukennietbetalen al een hele tijd niets meer gehoord en eerstneukendanpraten heeft een flinke ban aan de broek dus ik zal maar eens
origineel uit de hoek komen?
eerste keer neuqen was ook nix.
En moet je nu eens kijken! Ha!
(al zat daar wel 30 jaar tussen......)
Maar dan weet ik nog steeds niet -waarom- ik het nu niet online kan kijken...?
Een publieke omroepformat in plaats van zo'n rtl4-vormgeving. Dat leidt af van de inhoud. Weg met de irritante ticker onderin, camera af en toe stil laten staan en niet alleen de PvdA afzeiken.
Wellicht een idee om minder items in zo weinig tijd te proppen. Dan krijg je meer kwaliteit ipv kwantiteit.
Die ticker die meeloopt mag ook wel weg trouwens.
Ructor mag wel iets scherper of is hij bang dat anders niemand hem nog onder de microfoon wil komen?
Jojanneke is gewoon een natuurtalent.
Nieuwsuur. Onafhankelijk, onpartijdig, ongebonden. Jaja.
www.hetverraadvanlinks.nl/Nieuwsuur.ht...
Wij hebben het precies 7 seconden volgehouden hier, en vonden het toen al zo slaapverwekkend en uitgekauwd dat we al weer weg waren. Dus, Powned, wat doen jullie met onze zuur verdiende centen! Doe eens gauw weer mijn belastinggeld overmaken.
Probeer bij een provinciale omroep een leuk omroepstertje weg te kapen
ik hoop dat jullie het op de radio beter doen.
Met die slechte spelling ik trouwens ook niet, die t moet weg.
De tumoren sprongen me in de ogen van het decor
Komt wel goed. Oefening baart kunst usw. usw.
Geen paniek.
Ik vond het wel meevallen, afgezien van wat technische mankementen en dat Jojanneke niet te volgen is, dat kind praat veel te snel, maar Fleish oogde een stuk minder nerveus.
Netwerk generatie gaat archeologie doen.
Domme zet. Geeft nu brand erosion.
Met leuke outro's redt je het niet.
@niet voor de hond
Het was gisteren Uitgesproken EO.........
Ohja, die Weesie moet gewoon op de redactie blijven. Die heeft geen presentatie-skills en hij gaat ze ook niet krijgen.
ludokrijger | 08-09-10 | 09:00
Ik vermoed doorgestoken kaart bij P&W gisteren met die hakbar. Iedereen bleef te rustig en beheerst voor zo'n onderwerp. *aluhoedje rechtzet*
Kijk, allemaal leuk een aardig, zelfspot en afmeten aan andere programma's die het ook slecht doen. Feit blijft dat jullie een bizar slecht programma hebben neergezet. Ik hoop dat het bijdraaid, kwalitatief gezien kunnen jullie nog iets van die linkse hobbies leren.
Gewoon doorgaan. Leren lopen was ook niet makkelijk. Over 2-3 weken kunnen we pas echt oordelen.
De proefuitzendingen waren al bagger en die lijn is heel consequent voortgezet. Fleischbaum's verschijning doet het daarnaast gewoon niet goed op teevee en die zelfgenoegzame, snel pafferig wordende kop van Rutger lijkt ook niet helemaal te werken op een groot scherm.
Waarom niet online? Belachelijk.
Ik was het glad vergeten, onder de indruk als ik kennelijk was van de 1e uitzending.
En die presentatort is wel het minste van de zorgen die PowNews zou moeten hebben.
Sorry mensen, maar ik had echt meer verwacht van PowNEWS...
Mijn zapduim trilde nerveus maar ik heb het toch uitgezeten. En wat klaagt iedereen toch over Weesie ? Ik zou 'em doen.
Tis ook niet veel bijzonders dat POW nieuws !
't Was niet bijster goed, maar beter dan 'Uitgesproken Vara'.
Nou, eerlijk gezegt vondt ik het al stukken beter
De hakbar bij pauw en witteman was veel leuker. Die werd door de gehele gastentafel incl Jeroen Pauw ff goed de grond ingeboord met zijn achterlijke ideeën.
Ja dat was prutswerk, echt prutswerk. Zag er echt goedkoop uit.
Toch weet ik altijd nog niet hoe die kijkcijfers tot stand komen en hoe betrouwbaar dezen zijn.
Moet bekennen dat ik niet gekeken heb, heb wel een fragment gezien. Reden van niet kijken was Dominique Weesie; een zeer geschikte gozer, alleen niet als presentator.
Wat ben ik blij dat ik toen geen lid ben geworden...
Mensen met een baan slapen om die tijd, maar ik zal het eens opnemen. Telt dat ook?
Komt door het late tijdstp!
Laten we ook eerlijk zijn mensen, het is ook gewoon dramatisch slecht.
Wat moet je ook met de slechte RTL Boulevard-woordgrappen in een De Nieuwste Show format?
tch maar eens een andere presentator.. is zon droogkloot.. gewoon niet leuk om naar te kijken
Na de eerste 3 minuten hield ik het voor bekeken. Ik was vast niet de enige. Als je het charisma van een zak wortelen hebt, tracht dan niet te presenteren. Iets met een schoenmaker en een leest.
Terwijl de uitzending van gisteren beter was. Fleischbaum was minder nerveus en praatte minder snel. Hulde en ga zo door!
Maar de hamvraag is, kun je PowNews episodes ook online nakijken?
tsja, t is ook ff wennen hoor
-weggejorist-
Zeg eens eerlijk, komt dit nou echt als een verrassing mannen?
Ik haakte pas na 6 minutes af
REAGEER OOK