Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Justitie: 'Anonieme getuigen moeten kapot'

Afslagveenendaal2x.jpg We gaan niet nog eens uitleggen hoe de pijp- en sigarenrokende NRC-lezers van justitie schijt hebben aan de privacy van burgers. Is namelijk al lang duidelijk. Nee, we gaan het u laten voelen. Opdat u "bananenrepubliek" voortaan foutloos spelt. Case: de gruwelijke gevallen van marteling en beroving door (onder andere) Marokkanen in Veenendaal (warzone). Er is dus een getuige die de namen van verdachten weet. Als goed burger gaf getuige dit door aan justitie. Maar omdat justitie burgers haat, besloot justitie dat getuige NIET anoniem mocht blijven. Dus trok getuige de belastende verklaring bij de onderzoeksrechter weer in, want zonder anonimiteit te gevaarlijk voor lijf en leden. Waarop het OM zich hard in de cojones voelde getrapt en uit pure wraak de verklaringsintrekker heeft kapotgemaakt vervolgd voor meineed. Verdachte: "Liever gezeik met justitie dan met wraakzuchtige verdachten". Resultaat: zaak muurvast, getuige zwaar gestraft voor redden van eigen leven, vertrouwen van de burger in rechtstaat weer een stukje meer geschonden. Voelt u hem nu? Conclusie: Leg beslist geen verklaring af als u getuige bent van een ernstige misdaad. Justitie heeft namelijk dikke poep aan de veiligheid van u of uw gezin. Denk bananenrepubliek, red uzelf. Nu het nog kan.

Reaguursels

Inloggen

'"onder meer" moet zijn "hoofdzakelijk" of "grotendeels"

Verhip | 02-09-10 | 11:40

@ illuvatar | 31-08-10 | 15:58
Het lijkt me eerder dat een daling van het aantal aangiften alle alarmbellen zou moeten laten rinkelen! Hoe minder aangiften er worden gedaan hoe meer dat een ernstig duidelijk signaal is dat het juist ONVEILIGER is in de wijk/de maatschappij. Wake up!! Betekent niets meer of minder dan dat steeds meer mensen beseffen dat aangifte doen een enorm veiligheidsrisico met zich meebrengt. Bescherm nou eens de helden (mensen die aangifte durven doen) en niet die laffe daders! &%$#!!!!

doenormaal! | 01-09-10 | 19:42

@ Adalgar | 31-08-10 | 19:49

Indien de dader weet wie je bent en waar je woont is het om die reden niet meer mogelijk anoniem te blijven. Indien er niet bij je is ingebroken, de dader op het moment van de misdaad je naam niet kent en ook niet weet waar je woont dan kun je anoniem aangifte doen door het adres van het politiebureau te gebruiken waar je aangifte doet. Let er daarbij dus wel erg goed op dat je naam niet toch in je aangifte wordt opgenomen. Lees deze dan ook even door.
Sterkte voor alle mensen die wel met naam en toenaam bij de dader bekend zijn al dan niet door toedoen van justitie.

doenormaal! | 01-09-10 | 18:46

De rechtelijke macht is het eens met de Islamitische / Jood Cohen,alles wat maar enigzins een niet nederlander kan beschuldigen van een misdrijf moet openbaar gemaakt worden.Nu kunnen de cijfers van de niet nederlandse misdadigers omlaag.Er word geen aangifte meerv gedaan,anders komen die allemaal onder de groen graszoden terecht en de niet nederladse daders bijven vrij.Lang Leve de Linkse groepskuffelaars Cohen ,Halsema,Pechtold,Roemers,Klink .Deze zijn de schijheiligen van de nederlandse knuffel beweging en Thee Drinkers.

jezuz | 01-09-10 | 13:19

@ ecologiste diverse posts

Hoewel ik het met de teneur van Uw posts gloeiend eens ben, moet ik toch met U van mening verschillen. Het Nl systeem is RELATIEF weinig corrupt. Caudillo is oud genoeg om zich tijden te herinneren dat het nog veel minder corrupt was, maar een béétje nepotisme en vrindjespolitiek is altijd en overal onvermijdelijk. Dan moet je aan de goeie kant van de streep staan.
-
Dat zowel politie als OM, als ook de rechterlijke macht zelve, steeds verder kwalitatief achteruit gaan, is een gevolg van de algemene verloedering in de hele maatschappij en de ontzettende achteruitgang van het onderwijs. Mind you, INCOMPETENTIE is niet hetzelfde als corruptie. Het antieke streven naar persoonlijke integriteit wordt door steeds meer mensen als belachelijk en verouderd ervaren - nooit meer hoor je iemand "noblesse oblige" zeggen, behalve om het te bespotten. En een dom iemand die de rechtsstaat wil beschermen kan soms meer kwaad doen dan een intelligente corrupteling.
-
Bovendien: ons systeem kan de zware misdaad (yugo-gangsters en erger) en de totaal ontspoorde kansarme jeugd gewoon niet aan. Is er niet voor opgeleid, noch toegerust. Gelooft niet meer in het Kwaad zoals de gelovigen van weleer, mede door socialistisch-egalitaristisch indoctrinerend gelul in het onderwijs.
-
Maar ik krijg de indruk dat gijzelf ooit eens op gruwelijke wijze door het systeem gemangeld bent, en met boos opzet bovendien.
Tja... Helaas is het ook zo -altijd! en overal!- dat als enkele machtigen en hooggeplaatsten samenspannen om een minder belangrijk iemand gigantisch te naaien, ja zelfs systematisch kapot te maken, dan kan het slachtoffer geen kant op en nooit winnen.
Nou ja, nooit?? Hoelang heeft het geduurd voor die megalomane querulant die journalist was en bevriend met Soekarno, ooit schadevergoeding kreeg? 20 jaar? 40 jaar? Maar hij hééft drie miljoen gekregen. O ja, Oltmans, heette die. Kort na zijn schadevergoeding overleden.
-
Zulks wens ik U niet toe. Ook sympathiseer ik met U. Maar ik zou berusting adviseren. Geniet van het leven!
-
PS Lukt mij ook niet altijd, hoor. Kan me ont-zet-tend kwaad maken. Maar leidt nergens toe. En ik durf me niet aan te bieden om voor Wilders in een kogelvrij vest voor de Provinciale Staten op te gaan. U wel?

caudillo | 01-09-10 | 02:33

Niemand is zo crimineel als de overheid. Of dachten jullie werkelijk dat de overheid op een EERLIJKE manier de overheid is geworden? Dat is gewoon te vuur en te zwaard afgedwongen, hoor!
En daarna moest gans het volk de wapenen inleveren, want dat was veiliger voor de overheid...

prakkie | 01-09-10 | 01:48

Tegenwoordig kan je niks meer aan politie en justitie overlaten. Je kan gewoon veel beter eigen rechter spelen, de kans dat je gepakt word is toch klein.......

theike7708 | 01-09-10 | 01:41

Bestaat er geen NHA / LOI cursus om Officier van Jus of rechter te worden ... die gasten zijn echt wereldvreemd.

roodisgroot | 01-09-10 | 01:12

Ik heb ook een keer een verklaring ingetrokken om iets dergelijks voor te zijn. Nu kijk ik wel uit als ik zie dat er wat aan de hand is. Hoofd omdraaien en snel doorlopen. Het is helaas niet anders in NL.

Rest In Privacy | 01-09-10 | 00:55

Zucht.... nog ff sparen en dan weg...... Zwitserland.. te veel yugo's........... Zweden.. te veel Hells Angels....... Belgie.. te veel Mocro's......... Thailand.. mmmmmm.. maar nu al te veel moslims....

Tis Niet mn broer | 31-08-10 | 23:28

Elke keer als je denkt dat het overheid het niet bonter kan maken... komt er een artikel zoals dit en denk je... wth, dit moet toch allemaal niet zomaar kúnnen!
Ik wil een ombudsman uit de genen van Steven Seagal, Schwarzenegger, Stallone, Burt Reynolds en Chuck Norris!
(Burt gewoon omdat het kan).

Malakai | 31-08-10 | 23:18

Het enige waar de politie en justitie nog goed in zijn is hard werkende (turbo dieselende) mensen langs de kant van de weg te staan flitsen. Gadver wat een stelletje zakkenwassers.

ro8in | 31-08-10 | 23:04

Goed advies.
Fysiek ingrijpen: mes tussen de ribben
Qua aangifte ingrijpen: juridisch mes van OM tussen de ribben.
Gewoon Doorlopen is blijkbaar altijd de beste keuze.
Kloof burger en politiek: how the f***** hell zou dát nou toch komen... ?
Bah!

Methusalem III | 31-08-10 | 22:46

Justitie is helemaal kwijt waar het hier om draait en wat het volk wil. Het is natuurlijk gemakkelijk om een burger te pakken in plaats van dat tuig.

Prioriteit moet zijn om de echte criminelen te pakken en de straten veiliger te maken. Nu zorgen ze er juist voor dat dergelijke criminelen beloond worden voor hun gedrag met als resultaat dat niemand tegen ze wil getuigen.

Wanneer dringt het tot die botte kop door die Justitie heet.

sapjes | 31-08-10 | 22:10

De officieren van justitie, zijn ze allemaal van adel of zo, zooo wereldvreemd.

lanex | 31-08-10 | 20:54

Gerechtigheid in Nederland....

Ewin1987 | 31-08-10 | 20:37

Jongens, jongens, het is toch redelijk dat een officier die nog nooit een war zone van binnen heeft gezien zijn gram haalt en s' avonds weer NRC next leest onder het genot van een kopje Cohen thee (niet te lang laten trekken). Tja en de rechter: een aanstelling voor het leven, tel uit je winst!

DrBowned | 31-08-10 | 20:27

@Snelle Gerrit | 31-08-10 | 20:25
.
twee zou ook nog lukken...... maar dan wel ijs- en ijskoud!

Snelle Gerrit | 31-08-10 | 20:26

@blikjegrolsch | 31-08-10 | 20:23
.
zo lust ik er wel een!

Snelle Gerrit | 31-08-10 | 20:25

Nederland Kennisland!
.
*zich met een diepe zucht weer buigend over de LOI opleiding 'eigen rechter spelen' werkt weer keihard verder*

Snelle Gerrit | 31-08-10 | 20:24

Mensen die "niet van schoppen houden" van bijdragen "die constructief zijn" en "hebben gekeken naar vergelijkingen met andere zaken" moeten gewoon naar Volkskrant.nl gaan. Of sterven. Een van die twee.

blikjegrolsch | 31-08-10 | 20:23

hoezo HET OM? Vanwege het grote belang van het onderzoek naar de straatroven heeft de onderzoeksrechter vanavond besloten dat de naam van de betrokken officier van justitie uiterlijk morgenochtend 09:00 op GEENSTIJL bekend gemaakt dient te worden.
.
*wakker schrikkend van het geschreeuw van alweer zo'n blatend overvalslachtoffer schudt hij het vermoeide hoofd*

Snelle Gerrit | 31-08-10 | 20:21

keer op keer blijkt Justitie lomp om te gaan met
getuigen, zie de behandeling van Pascal H in de Limburgse vastgoedzaak,
Peter La S. , Angelo D. kunnen allemaal een boekje open doen
over het lompe en incompetente O.M. en de politie. Het is een
teken dat ze totaal niet opgewassen zijn tegen de georganiseerde
misdaad.

prof.essers | 31-08-10 | 20:20

Klinkt logisch en rechtvaardig allemaal.

Roer | 31-08-10 | 20:07

In een fijn land leven we toch. Criminelen worden heilig beschermd, goedwillende burgers keihard gepakt.

The Russian | 31-08-10 | 19:53

@DeGriek | 31-08-10 | 19:20
Het klopt dat een getuige niet mag liegen. Wat is er mis met dat principe? Dat overigens in alle min of meer beschaafde landen geldt? Waarschijnlijk ook in het land waar jij woont.

Daarna heb je het over aangiftes. Dat is weer iets anders.

-edit | 31-08-10 | 19:52

doenormaal! | 31-08-10 | 19:09

Hoe kan je anoniem aangifte doen van iets wat tegen jou persoonlijk was gericht? Ik, anonimus, ben bestolen of bedreigd of op mijn anonieme adres is ingebroken? Maar hou mij, anonimus, erbuiten alstublieft? Denk dat er op die manier maar zeer weinig zaken ooit nog ook maar in de buurt van een rechter komen. Als je aangifte jegens een ander doet die jou wat gedaan heeft, is nu eenmaal geringe moed vereist. Heb je die niet, dan rest zelfbeklag.

Adalgar | 31-08-10 | 19:49

Ach, ik ben eens een zogenaamde "klapgetuige" geweest. (je hoort een aanrijding, kijkt om en ziet een racefietser keihard vallen naast een vrachtauto)
Bijna automatisch geef je de chauffeur de schuld.(die heeft de fietser de kant ingedrukt).
Een andere getuige zei, de fietser slingerde plotseling en viel tegen de vrachtwagen!
Zo had ik het niet gezien.
Maar wel de volgende dag de vader van de racefietser aan de lijn! Of ik tegen de politie wilde zeggen dat de chauffeur schuldig was. Want de fiets koste € 3000.
Hoe komt hij aan mijn naam en tel.nummer?
Ik ben nooit geen getuige meer! (zonder vragen naam en tel.nr weggeven! rotop)

koekje erbij? | 31-08-10 | 19:36

@ daniel37 | 31-08-10 | 16:58
"Dat vereist een bepaalde hoeveelheid ballen."

Toch niet meer dan twee mag ik hopen! ;-)

Ondertussen is de vraag: wie gaat er orde op zake stellen in Finnindael?

Veenkolonie | 31-08-10 | 19:30

-edit | 31-08-10 | 18:19
Wanneer je door een rechter opgeroepen wordt, ook al heb je nog geen getuigenis afgelegd bij de politie, ben je wel degelijk verplicht te komen en een verklaring onder ede af te leggen. Weinig vrije wil hier volgens mij.

Eigenlijk lijk je te zeggen:
Een ieder die iets overkomt moet vooral geen aangifte doen, of zelf instaan voor de gevolgen die het eventueel heeft.
Hiermee geef je een vrijbrief af aan de klootzakjes met de grootste bek of wapen.
Zo is het volgens mij niet bedoeld, maar lijken we wel in te leven.

Ben blij NL al een paar jaar achter me te hebben gelaten....

DeGriek | 31-08-10 | 19:20

@ecologiste | 31-08-10 | 18:30
Punt is dat de beslissing van een rechter niet ter discussie mag staan als het gaat om zijn persoonlijke arbeidsovereenkomst. Dan pas kan een rechter in alle onafhankelijkheid besluiten. Tegen kennelijk inhoudelijk foutieve besluiten hebben we het systeem 'hoger beroep' bedacht. Dat blijkt wonderwel goed te werken, op een enkele uitzondering na.

-edit | 31-08-10 | 19:15

*gaat weer beetje oefenen eigen rechter te spelen*

Snelle Gerrit | 31-08-10 | 19:13

*infiltratie actie justitie door combo pvda-kudtfinnen geslaagd zou ik denken*

Snelle Gerrit | 31-08-10 | 19:11

@Bigi Bana Boy
Heb het zelf ook meegemaakt. Ik wilde anoniem aangifte doen wegens bedreiging met geweldpleging door bij justitie bekende figuren van Surinaamse en Marokkaanse afkomst (omdat ik iets had gezegd van een verkeerd geparkeerde auto die nogal in de weg stond). Tijdens de aangifte meerdere malen benadrukt dat ik anoniem wilde blijven. Toen de agent vervolgens mijn aangifte oplas bleek dat hij toch tot drie keer toe toch mijn naam had vermeld! Ik vroeg de agent de aangifte op te lezen omdat bij een eerdere aangifte (ik woonde toen in een kanswijk...) de toen dienstdoende agente niet in staat bleek de aangifte zonder spelfouten, kromme zinnen en onjuiste eigen interpretaties op papier te krijgen. Deze agente was duidelijk te jong, onprofessioneel en slecht geschoold en overigens ook niet autochtoon. Onvoorstelbaar fout en kwalijk dat justitie ook in dit verhaal zo met getuigen omgaat. Je bent voor niemand meer veilig. Politie en justitie benadrukken hoe belangrijk het is om aangifte te doen maar voor bescherming hoef je echt niet op ze te rekenen. Ik vraag me af of ze zelf aangifte durven te doen wanneer ze zelf zouden worden bedreigd door een paar ziek uit hun ogen kijkende criminelen.

doenormaal! | 31-08-10 | 19:09

Encroyable!
Nog straf krijgen ook... Ik zeg, hoger beroep!

Peeetur | 31-08-10 | 18:50

-edit | 31-08-10 | 17:21
"Als een rechter ontslagen kan worden vanwege een uitspraak, is hij niet meer onafhankelijk. Denk daar maar eens over na".
----------
Ja dat klinkt zo op het eerste gehoor, maar wanneer hij de wet hanteert dan kan hij toch niet ontslagen worden? Of toch? Hoe zou zoiets gaan denkt u?

"Als een rechter een deal maakt met hooggeplaatsten, dan moet de pers daarvan kond doen. Veel effectiever".

Daar hebt u een punt, maar het probleem is dat de media onder druk staan van de overheid. Er zijn wat dat betreft geen onafhankelijke media. GS heb ik zo ongeveer het meeste vertrouwen in ook al weet ik dat de overheid via via weet wie ik ben.

ecologiste | 31-08-10 | 18:30

Jammer dat de getuige het boek "Deals met justitie" van Marian Husken niet heeft gelezen, dan zou ie hebben geweten dat overheid en anonimiteit zich verhouden als water en vuur. Blijft niettemin een absurde zaak, de getuige heeft groot gelijk!

Idiot Savant | 31-08-10 | 18:30

@DeGriek | 31-08-10 | 17:52
Sinds wanneer is het de plicht om justitie te helpen? Daar valt je betoog eigenlijk al mee om, want die plicht is er niet. Wel is het zo dat als je besluit getuige te zijn, dat je een wettelijke plicht hebt om de waarheid te zeggen. Daarvoor leg je de eed immers af. Doe je dat niet, dan ben strafbaar. Iedereen kan dat weten.

Burgers die denken dat ze altijd beschermt worden, begrijpen hun aandeel niet zo goed. Een anonieme getuigenis, moet ook onder ede worden afgenomen. En is meestal door de verdachte wel terug te voeren op een persoon. Of die zogenaamde anonimiteit je beschermt, is zeer de vraag. Een rechtstaat wil liever geen anonieme getuigenis, aangezien die lastiger te contoleren is. Met name door de verdediging.

-edit | 31-08-10 | 18:19

Nee túúúrlijk, laten we voortaan vervolgingen baseren op anonieme getuigenverklaringen, dan gaan we ons lekker veilig voelen.

grmblll | 31-08-10 | 18:18

Hier nog een leuke anekdote:

23 jaar geleden was mijn fiets gejat, dus ik op zoek. En gevonden. :-)

Komen die gasten, van wat later bleek een jeugdbende met op hun kerfstok: (auto)diefstallen, roof, ernstige mishandelingen, brandstichtingen, bedreigingen, heling en drugshandel vragen of ik problemen zocht. Dus ik leg ze uit dat ze op moeten passen en niet een keer de vereerde tegenkomen en mij vervolgens voorstelde: "aangenaam ik ben de verkeerde". Op een bepaald moment 2 van die gasten gasten apart genomen en de Gun met dempert getrokken en waarschuwingsplopjes afgegeven. Bleek mijn fiets al verkocht te zijn. Maar ook dat was geen probleem, ze betaalde mij netjes de volgende dag de nieuwwaarde terug, waarna die knullen acuut stopte. Bleek dat die mazzelpikken uiteindelijk op tijd gestopt te zijn en niet opgepakt, hun vriendjes wel.
Die gasten waren mij dankbaar en zijn uiteindelijk goed terrecht gekomen in tegenstelling tot die vriendjes.

Ja lieve kijkbuis kindertjes: zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Groeten,
De Opa

P.S. Dat was vroegah, nu moet je wel meteen poppen.

ontlullen | 31-08-10 | 18:16

Überkopf | 31-08-10 | 17:58

Uiteindelijk wel ja. Red jezelf en vertrouw niet meer op de politie, de rechterlijke macht of welk ander overheidsapparaat ook. Een ruggengraatloze overheid is uiteindelijk wel een valkuil vor het groot-kapitaal maar dan zijn we alweer verder en ziet de wereld eruit als in één of andere apocalyptische amerikaanse horror movie.

ecologiste | 31-08-10 | 18:15

tip: bel de volgende keer met BEL-M, dan doen ze alles zonder moeilijke vragen te stellen.

de vicevoorzitter | 31-08-10 | 18:08

ecologiste | 31-08-10 | 17:12
Dictatuur van het grootkapitaal, wat ik je brom.

Überkopf | 31-08-10 | 17:58

@griek1 | 31-08-10 | 17:28
Kunt u nog verder van de realiteit af staan?

eigen-mening | 31-08-10 | 17:56

-edit | 31-08-10 | 17:43

Je draait de zaken leuk om, maar zo werkt het niet.
Justitie zegt dat het jou plicht is om hen te helpen en zo nodig verplichten ze je dat.

Maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat ook jij geholpen wordt als jij je burgerplicht vervult en hierdoor bedreigd wordt door de klootzakjes waartegen jij net een getuigenverklaring hebt afgegeven.

Het is niet de taak van de overheid om ons tegen alle onheil te beschermen, maar je mag op zijn minst verwachten dat je bescherming krijgt door tegen iemand te getuigen.
Dit kan al door anoniem te mogen getuigen.
Als justitie dan later besluit om jouw anonimiteit op te heffen en je het mag uitzoeken qua bescherming, vind ik dat een laffe en minne daad van justitie.
Hierdoor wordt de burger ontmoedigd om te getuigen tegen criminelen.

DeGriek | 31-08-10 | 17:52

ohw, en nog bedankt GU, tenminste, ik neem aan dat het aan jou te danken is..

DeGriek | 31-08-10 | 17:43

@DeGriek | 31-08-10 | 17:40
Het is niet makkelijk lullen: het is zoals het is. Ook als je vrouw en kinderen hebt, is het leven niet zonder risico. Da's altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven.

Maar velen lopen met het waanidee rond dat de overheid er verantwoordelijk voor is om ons burgers tegen onheil te beschermen.

-edit | 31-08-10 | 17:43

Er bestaat de mogelijkheid om domicilie te kiezen, je kan dan bijvoorbeeld het adres van het politiebureau of van je werk gebruiken. Weten de dader(s) uiteraard nog wel je naam.

100% Zeepvrij | 31-08-10 | 17:43

@griek1 | 31-08-10 | 17:28
Makkelijk lullen, tot je een vrouw en kinderen hebt...

DeGriek | 31-08-10 | 17:40

@ gaarmaarwaar | 31-08-10 | 17:22

Je reactie is een groter probleem van de Nederlandse samenleving dan het onderwerp. Mensen grijpen een incident aan om eigen onethisch gedrag te neutraliseren.

Natuurlijk kunnen er veel dingen veel beter, maar Nederland is geen corrupt land en een bericht als dit geeft je geen vrijbrief om je burgerplichten te ontwijken.

Ik praat gewoon met de politie als ik daar een onschuldige burger mee kan helpen of ik daarmee een crimineel de bak in kan jagen. Mensen die me daarom willen bedreigen kunnen nog een aangifte verwachten.

griek1 | 31-08-10 | 17:28

@OoO | 31-08-10 | 17:23
Het is een hardnekkig misverstand dat een rijbewijs een indentiteitsbewijs is. De nationaliteit van de houder staat namelijk niet vermeld. Wat dat betreft is het rijbewijs internationaal ongeveer evenveel waard als het busabonnement.

Die vergelijking die je maakt volg ik echt niet.

-edit | 31-08-10 | 17:28

De boodschap die het OM ons geeft: "Werk nóóit mee met politie of justitie. "

Nog even en dit verwrongen volk moedigt ons aan om het recht in eigen hand te nemen. Niet omdat het recht moet zegenvieren, maar om makkelijke veroordelingen te scoren...

Taas | 31-08-10 | 17:25

Anoniem getuigen kan, op het adres van het bureau en de naam en identiteit bekend bij rechercheurs. Laat je niet afschepen met dat het niet kan.Echter als ze de portemonnee van die gast hadden dan wisten ze al waar hij woonde en hadden ze zijn naam al.

keerf | 31-08-10 | 17:24

-edit | 31-08-10 | 17:02
In Egypte haal je je rijbewijs door 30 kilometer te rijden over een stuk rijbaan zonder kruisingen. Als je eens wist wat je allemaal met een Nederlands rijbewijs kan doen qua legitimatie...
Mijn link is dus het toezeggen van staatsrechtelijke besluiten (erkennen van staatspapieren, in dit geval van een rijbewijs), maar dat de wijze van toekenning afhankelijk is van de (stemming van de) persoon die het kan toewijzen.
Of je hebt een chagrijnige kneus met een kater, of een principiele gast met oog voor elk detail.
Leg zelf maar de link met de rechter.

Ergo: je moet geluk hebben.

OoO | 31-08-10 | 17:23

rg pijnlijk om te lezen hoe justitie met sommige dingen omgaan
het zijn geen incidentjes.. dit gedrag is geintegreerd in nl justitie
ik vind ze smerig en achterbaks en zou never nooit niet praten met de politie
voor geen goud niet

gaarmaarwaar | 31-08-10 | 17:22

@ecologiste | 31-08-10 | 17:15
Als een rechter ontslagen kan worden vanwege een uitspraak, is hij niet meer onafhankelijk. Denk daar maar eens over na.

Als een rechter een deal maakt met hooggeplaatsten, dan moet de pers daarvan kond doen. Veel effectiever.

-edit | 31-08-10 | 17:21

Zeau, Zeau, ik voel nattigheid. Is deze offcier soms lid van het CDA!! Hij is namelijk gek op "klappen".

PimVortuin | 31-08-10 | 17:20

Ik stel voor dat we zelf veiligheid gaan organiseren. Per postcode ofzo met een telefoon nummer netjes in het telefoonboek. Recruteren kunnen we in de onbeschermde databases van mensen met een stadionverbod. En mensen die echt lang in de gevangenis hebben gezeten zijn per definitie mensen met de skills om cctv's en telefoons af te tappen. Zodat we zeker de tijd voor een incident van een uur hebben, voordat de politie ter plaatse is.

Da was ik nie... | 31-08-10 | 17:19

illuvatar | 31-08-10 | 15:58
LOL

ecologiste | 31-08-10 | 17:17

-edit | 31-08-10 | 17:04

Juist de overheid zou zich hiervan moeten distantiëren. Rechtspeken is een taak van de overheid en niet van de commerciële markt. Een rechter moet volledig betrouwbaar zijn om recht te spreken en niet om een deal te maken met hooggeplaatsen. Zodra zoiets geconstateerd wordt moet hij onmiddellijk oneervol ontslagen worden. Dat gebeurt nu dus niet. Daarom is dit een uiterst corrupt rechtssysteem in NL.

ecologiste | 31-08-10 | 17:15

Überkopf | 31-08-10 | 16:22

Haha. Misschien wel ja. Zeer grote onderklasse die als ze braaf is genoeg eten en drinken krijgt en nog wat technologische dingetjes om Verelendung te voorkomen. Ernst Hirsch Ballin types die alles controleren waar je wat doet op welke tijd en wanneer je iets doet wat hen niet zint tik. Een soort Amerikanisering met sterke DDRtrekjes. Want Amerika wordt ook steeds minder het land van de vrije markt en het vrije woord.
Total remote control.

ecologiste | 31-08-10 | 17:12

Dit is nu echt typisch iets waar PowNed zich mee moet bezig gaan houden, aangezien verder niemand zijn bek durft open te trekken. Name and shame diegenen van het OM die deze beslissing heeft genomen.

ProfNed | 31-08-10 | 17:10

FF oefenen...
Banaantjes republiek
Banaalrepubliek
Anaalrapepubliek
........

Cinq-Marquis | 31-08-10 | 17:07

@ecologiste | 31-08-10 | 16:59
Ja, ik gaf inderdaad toe dat je recht kunt kopen. Het is mijns inziens vrij zinloos om op zoek te gaan naar zaken die onvermijdelijk mis gaan. Zie maar eens een systeem te vinden waarbij het uitgesloten is dat iemand met veel geld makkelijker zijn zin krijgt dan iemand die geen cent te makken heeft.

Succes!

-edit | 31-08-10 | 17:04

misschien een mooi klusje voor powned om dit eens uit te zoeken en in het nieuws te gooien

conqueror | 31-08-10 | 17:04

Wat een dom artikel. Wil GS soms dat burgers geen aangifte meer gaan doen?

Anoniem getuigen gaat gewoon niet zo maar. Juist in een normale democratische rechtsorde hoort daar kritisch naar gekeken te worden, omdat je anders kafkaiaanse toestanden krijgt.

Ook de grote verlosser Wilders of Rutte zal hier weinig aan kunnen doen, omdat deze elementaire beginselen vastgelegd liggen in, dan wel voortvloeien uit internationale verdragen.

Dit verhaal rammelt overigens aan alle kanten.

griek1 | 31-08-10 | 17:03

@OoO | 31-08-10 | 16:59
Ik zie even niet de overeenkomst tussen de wetsprekende macht en een rijschoolhouder/examinator. Tenzij je bedoelt dat menselijk falen voorkomt. Maar dat had ik al geuit in deze panelen

-edit | 31-08-10 | 17:02

schandalig

conqueror | 31-08-10 | 17:01

"De officier benadrukte hoe belangrijk het is dat mensen onder ede de waarheid spreken. ,,Daar moeten we op kunnen vertrouwen", betoogde de officier.
.
Gelukkig heeft het OM de laatste jaren getoond een volkomen betrouwbare organisatie te zijn die slechts geinteresseerd is in waarheidsvinding, die zorgvuldig met bewijsmateriaal omgaat en dit op de juiste manier uitlegt, de dader(s) straft en slachtoffer(s) en getuige(n) beschermt. Mensen die ook altijd hun woord houden en er niet achteraf met slimme woordspelletjes onder afspraken of beloften proberen uit te kruipen als de "buit" binnen is. Daar lees je gelukkig ook nooit over in de krant
.
Vandaar dat mensen zich ook zo veilig voelen als zij een getuigenverklaring afleggen.
.
Het beste advies in deze is nog altijd horen , zien en vooral zwijgen.

me163komet | 31-08-10 | 16:59

Boos worden op de rechter is dan toch echt boos worden op de verkeerde.

-edit | 31-08-10 | 16:39

Ik heb in Nijmegen mijn rijbewijs gehaald. De grote boze geest was toentertijd dhr Fluit, die je liet zakken als je niet op tijd je linkerwenkbrauw omhoog trok om in je buitenspiegel te kijken. Het was altijd duimen wie je als examinator kreeg! Uiteindelijk wel eerste keer geslaagd, zonder Fluit.
Ik wil alleen maar zeggen dat iemand die staatspapieren mag uitgeven niet allemaal dezelfde beoordelingsprincipes hebben. Ik rijd overigens al meer dan 20 jaar schadevrij.

OoO | 31-08-10 | 16:59

Je hebt mij niet horen zeggen dat in Nederland absolute rechtsgelijkheid bestaat. Die bestaat nergens. Omdat je 'recht' ook kunt kopen.
Staat nog steeds los van het simpele gegeven dat het systeem dat we hier hebben gewoon deugt. En als elk systeem enkele vóór- en nadelen kent. Perfect bestaat niet.

-edit | 31-08-10 | 16:29
Dus u geeft toe dat je 'recht' kunt kopen. U noemt het voorbeeld van grotere bedrijven die kleinere bedrijven kapot-procederen. Is het niet zo dat de overheid zelf het grootste bedrijf is dat de kleineren kapot procedeert indien het haar belieft? Ik vind dat wanneer dat gebeurt de rechter zich daarvoor niet moet 'lenen' maar de aangeklaagde het geheim vertellen waarmee hij de procedure kan verkorten en op vrije voeten kan komen. maar de rechter laat het er gewoon op aan komen en incaseert het salaris voor onnodige procedures. Justitiebolwerken zijn enorme euroslurpers en ieder jaarslurpen ze meer.
Elke stad kent zijn mooie gebouwen waarin advocaten gehuisvest zijn die jaarlijks lekker binnenlopen door deze toneelstukjes terwijl het echte toneelwerk in NL starks wellicht niet eens meer kan bestaan. Rechters onder het motto 'the show must go on' en gij GW en alle anderen die niet willen bestuurd worden zoals wij dat willen, gij die het waagt zich op te richten zult te allen tijde diep in het stof bijten.

ecologiste | 31-08-10 | 16:59

Tsja, wat de Veenendaler deed wás meineed. We gaan natuurlijk niet de regeltjes ombuigen voor specifieke verdachten, dat is willekeur. Afgezien daarvan: in een rechtstaat hoort ruimte te zijn voor hoor en wederhoor. Leuk voor de steillozen die allemaal wel even de waan van de dag volgen en de verdachten *natuurlijk* al hebben veroordeeld (mocrootjes, straatroof, kleutergeweld, kansloos natuurlijk), maar de realiteit is anders. Ik vraag me af hoeveel van de dappere reaguurdertjes hier zouden overblijven als ze onder hun eigen, echte naam moesten publiceren.
.
Ik kan veel fouts aan Bertje opmerken (zoals de neiging om vooral te schoppen en niet constructief te zijn, zie zijn bijdrage boven—hij zegt niet bijvoorbeeld niet vanaf welk moment en hoe lang een getuige in zijn opinie dan in een 'Witness Protection Program' mag, en heeft niet nagegaan wat er in vergelijkbare zaken gebeurde), maar hij schrijft níet onder een pseudoniem. Dat vereist een bepaalde hoeveelheid ballen.

daniel37 | 31-08-10 | 16:58

En daarom is Danen-66 en Groenlinks KEIHARD nodig !!!

woefdrammer | 31-08-10 | 16:57

je kan je idd het beste gewoon afzijdig houden, helaas een goede burger zijn bestaat tegenwoordig ook niet meer vanwege het rare kromme beleid van sommige overheden.
dit soort verhalen maakt het bloed onder mijn nagels los; indien justitie wil dat er meer zaken gaan rollen zullen ze toch echt moeten zorgen dat getuigen geen last van het verdere verloop van de betreffende zaak hebben.
wanneer je dit soort verhalen leest kijk je wel uit om aangifgte te doen of misdaad anoniem te bellen.

mit4all. | 31-08-10 | 16:56

@Adalgar | 31-08-10 | 16:51
Klopt. De getuige in kwestie heeft ook een eigen verantwoordelijkheid. En pleegt uiteindelijk gewoon meineed.

-edit | 31-08-10 | 16:56

Beetje vreemd verhaal, want als anonieme getuige moet je net zo goed als een niet anonieme getuige een eed afleggen waarbij je verklaart de waarheid te spreken. Plus, natuurlijk zal je getuigenis uiteindelijk openbaar zijn, immers je verklaring zal moeten worden gebruikt in de openbare rechtszaak. Echter, heus niet jouw naam en toenaam zullen tijdens de zitting genoemd worden, noch krijgen verdachten inzage in jouw gegevens als je de status van anonieme getuige hebt. Wel mogelijk is dat verdachten zullen begrijpen wie de anonieme verklaarder is en dat kan minder prettig zijn.

Vaak is beter/veiliger om anoniem te tippen. In dat geval verschaf je de recherche gegevens over bijv. verdachten, maar wordt er geen verklaring opgesteld die door jou moet worden ondertekend. Er wordt geen eed afgelegd, een officier komt er niet aan te pas en blijkt je verhaal geen hout te snijden dan is er niks aan de hand.

Adalgar | 31-08-10 | 16:51

illuvatar | 31-08-10 | 16:34
Conclusies trekken kunnen ze dus ook al niet. Ik doe zelf ook geen aangiftes meer, kost je ten eerste het gestolen goed, vervolgens 1,5 man-uur aan de werknemer die op het bureau zit en daarnaast loop je dus ook nog 1,5 uur omzet mis, omdat je verkoper niet verkoopt. De kans dat het wordt opgelost is ook - 100% dus tel uit je winst. De overheid bekommert (of moet dit wel met een 'd'?) zich helemaal niet om haar burgers, enkel om de centen die ze van ons kunnen afpakken.

gozahtje | 31-08-10 | 16:50

Het is -of in elkaar geslagen worden door criminelen -of boete betalen aan justitie. Kies maar.

Henk Houthakker | 31-08-10 | 16:50

Parel van het Zuiden 16:40
Op GS sla ik Zwitsalletjes en op tjetter kap ik iedereen standaard.
En hoe ziet jouw leventje eruit?

Terpen-tijn | 31-08-10 | 16:48

@Parel van het Zuiden | 31-08-10 | 16:40
Ik werk voor m'n geld en gedraag me. Ik heb geen tijd om te bemoeien met politiek die bestaat uit leugens en geluhl..
En jij Zwits?

An die ARBEIT | 31-08-10 | 16:45

Sinds wanneer is justitie ingesteld op veiligheid. GELD willen ze zien!

Henk Houthakker | 31-08-10 | 16:43

Iemand NAW van de rechter?

OoO | 31-08-10 | 16:40

"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." (Edmund Burke)

Reaguurders: wat doen, nee niet reaguren, jullie eigenlijk?

Parel van het Zuiden | 31-08-10 | 16:40

@NoMinister | 31-08-10 | 16:29
In beginsel: als dat in de wet staat, wel. Dat krijg je wanneer het 'toetsen aan de wet' het vak is van de rechter.

Je hebt natuurlijk altijd de tijdsgeest. Die beoordeeld de rechter ook. Zo kon Janmaat destijds veroordeeld worden wegens 'vol=vol' terwijl diezelfde uitspraak tegenwoordig onbestraft wordt gelaten. Ook belediging van een ambtenaar is functie is een mooi voorbeeld. Nog niet zo lang geleden werd van een agent verwacht dat hij zich meer moet laten welgevallen dan een normale burger. Tegenwoordig is de teneur dat je juist eerder wordt bestraft voor belediging van een pliesieman dan bij een normale burger.

Het is in de praktijk geen statisch geheel, maar zoals gezegt: alleen binnen de geldende wetgeving zijn deze interpretaties mogelijk. Wanneer je verlangt dat een bepaalde wet niet meer zou moeten bestaan, of hoger wilt straffen dan de wet toestaat, wendt u dan tot uw volksvertegenwoordiger.

Boos worden op de rechter is dan toch echt boos worden op de verkeerde.

-edit | 31-08-10 | 16:39

Deus Absurdia 16:29
Juist!
En als jij dat kan vermoeden weet justitie dat ook.
Waarom dan toch een vervolging?... omdat justitie beweert dat hij het allemaal verzonnen heeft..

Terpen-tijn | 31-08-10 | 16:37

@gozahtje | 31-08-10 | 16:11
Ik wel, maar soms haalt de waarheid de bizarre gedachten in. Wie weet binnenkort op PowNedNieuws?

illuvatar | 31-08-10 | 16:34

Deus Absurdia | 31-08-10 | 16:29

Dat je als GETUIGE al een advocaat nodig hebt omdat je anders genaaid wordt door politie, OM en de rechterlijke macht. DAT is eng. Verder heb je gelijk denk ik.

NoMinister | 31-08-10 | 16:33

0800-7000 Meld Misdaad Niet.

BroodenSpelen | 31-08-10 | 16:30

"Daar vertelde hij onder ede dat hij helemaal niet wist wie de overvallers waren."

Ja en dat is idd meineed.

Wat hij had moeten zeggen was:
Ik weet wel wie de daders zijn, maar ik zeg het niet omdat ik anoniem wil blijven en ik heb alleen aangifte gedaan onder voorwaarde dat ik dat anoniem kan doen.

had ie geen advocaat ofzo?

Deus Absurdia | 31-08-10 | 16:29

-edit | 31-08-10 | 16:25

Er bestaat dus niet zoiets als voortschrijdend inzicht of beter van toepassing: veranderde omstandigheden?

Of hebben rechters ook de mentaliteit van een gelovige dat wat (1)50(0) jaar geleden gold, nu nog steeds juist is?

NoMinister | 31-08-10 | 16:29

@ecologiste | 31-08-10 | 16:16
Je hebt mij niet horen zeggen dat in Nederland absolute rechtsgelijkheid bestaat. Die bestaat nergens. Omdat je 'recht' ook kunt kopen. Grotere bedrijven die kleinere bedrijven kapot-procederen, bijvoorbeeld.

Staat nog steeds los van het simpele gegeven dat het systeem dat we hier hebben gewoon deugt. En als elk systeem enkele vóór- en nadelen kent. Perfect bestaat niet.

-edit | 31-08-10 | 16:29

Einde van de Domheid | 31-08-10 | 16:19

Het is niet eens provoceren, meer accentueren en duidelijke taal. Ach, het geeft wel perfect weer hoe ik het ervaar. Volgens mij ben jij veel tevredener dan ik... Gefiliciteerd, maar denk je ook even aan onze kinderen en de toekomst? Want die krijgen met onze beslissingen en gedogen te maken, NOG meer dan wij.

NoMinister | 31-08-10 | 16:27

@NoMinister | 31-08-10 | 16:16
Een rechter kan hooguit de wet interpreteren. Dat doet ie niet alleen, dat doet hij met meerdere rechters. Zo ontstaat jurisprudentie, zodat een uitspraak in Groningen van dezelfde interpretaties uitgaat als een geval in Maastricht. Dat is belangrijk, want anders is het als burger onmogelijk te weten 'wat wel en niet mag'.

Een rechter kan niet zomaar een wet naast zich neerleggen, natuurlijk. Wanneer rechters dat kunnen doen, is het hek van de dam en kan je je afvragen waarom we überhaubt een wetgevende macht nodig hebben. Die scheiding der machten is er juist om te voorkomen dat één van de machten teveel invloed krijgt. Het verleden heeft geleerd dat dit nogal wat ongewenste bijeffecten geeft, zeg maar.

Je kunt dus in de bestaande scheiding der machten de rechters niet kwalijk nemen dat de politiek steken laat vallen. Dat is iets te makkelijke kritiek.

-edit | 31-08-10 | 16:25

Goed om te weten. Kregen we laatst ook niet het advies omtrent inbrekers ivm met onze rechtstaat waarin de overheid het geweldmonopolie claimt (van bezit is geen sprake)?

gruppenfuhrer | 31-08-10 | 16:25

Terpen-tijn | 31-08-10 | 16:21

Ja, overal en altijd. Een schrikbeeld, maar door velen als een belangrijk doel gezien. Stel je voor, mensen die de waarheid inzien? Oeps, dat KAN helemaal niet, dat is DOODENG!

NoMinister | 31-08-10 | 16:23

ecologiste | 31-08-10 | 16:14
Maar dat betekent toch geen oorlog? Het is gewoon amerikanisering.

Überkopf | 31-08-10 | 16:22

NoMinister | 31-08-10 | 16:17
Ik help het je hopen.
Niemand wil overigens een sharia.
Een uit de hand gelopen fantasie van bange mensen.(ingegeven voor tijdelijk politiek gewin.)
Gaat nooit gebeuren.

Einde van de Domheid | 31-08-10 | 16:21

ecologiste | 31-08-10 | 16:14

Ik geef het geen 15 jaar. Dan is de jeugd groot geworden die van jongs af aan de ellende van dichtbij heeft gezien en de indoctrinatie van de media bewust is geworden en dan al is het bewustzijn zodanig gegroeid en zijn de economische problemen zodanig (grondstoffen, vergrijzing, opkomende economieen overstemmen Europa en USA) dat er hommeles komt. Wij hebben dan opeens ook niets meer te verliezen namelijk.

NoMinister | 31-08-10 | 16:21

NoMinister 16:13
Justitie en politie moeten zich doodschamen zo laks zijn ze in de zaak Veenendaal; ... het is niet aan de daders te danken dat de slachtoffers nog leven!
Prioriteit is niet meer het oppakken van de daders maar het voorkomen van (eventuele) maatschappelijke onlusten.

Terpen-tijn | 31-08-10 | 16:21

Heb jij een pijprokersyndroom Brussen? Ik ben in mijn leven geloof ik twee pijprokers tegengekomen dus over welke bevolkingsgroep heb je het? Je neus moet wel enorm zijn want je peutert er best wat onzin uit los. Man man man.

Hölzenbein | 31-08-10 | 16:20

Ik ben allang weg. Ik bin ein Deutscher.

killermiller | 31-08-10 | 16:19

NoMinister | 31-08-10 | 16:05
U is een stoocker.
De NL wetgeving heeft zijn flaws maar deugt in principe.
Ieder flaw is er een teveel, maar flaws benoemen als 'drollen in een beerput' klinkt wel heel erg GW.
BTW. Are you?

Einde van de Domheid | 31-08-10 | 16:19

jaja, de maatschappij waar daders beschermd, beloond en geholpen worden en de slachtoffers/getuigen voor hun leven moeten vrezen graaft gewoon haar eigen graf.
'
Echt het lijkt soms of het allemaal gewoon kan maar geloof me: hier gaat een maatschappij aan kapot. Toegegeven, het duurt even en in den beginne is het nog niet direct zo duidelijk waarneembaar maar het gebeurt gewoon toch.
'
Just like that.

Rest In Privacy | 31-08-10 | 16:19

Tijd voor grote schoonmaak bij Rutte I.

Henk Houthakker | 31-08-10 | 16:17

Einde van de Domheid | 31-08-10 | 16:14

Die dubbel dip heeft ook heilzame werking, in tegenstelling tot de sharia die tot eeuwige donkerte zal leiden in mij ogen. Elke recessie zorgt voor verbetering, het gaat meer om resetten en herstructureren en dat doet pijn ja. Maar ja, wie rijk en succesvol wil zijn moet pijn leiden (en lijden).

NoMinister | 31-08-10 | 16:17

-edit | 31-08-10 | 16:12

Slaap lekker verder met je systeem. Het syteem is er juist om sommigen wel en anderen niet te dagen. Er bestaat geen rechtsgelijkheid.

ecologiste | 31-08-10 | 16:16

-edit | 31-08-10 | 16:12

Je zegt een hop waarheden, maar een rechter heeft al en eeuwig een eigen verantwoordelijkheid. Ik haalde al eerder de bekende 'befehl ist befehl'-mentaliteit aan. Dat gevoel krijg ik ook bij rechters. Ook al moeten de Tweede en Eerste Kamer betere, strengere en maatschappijk hoognodige wetgeving maken. Maar dat gebeurt niet. Je kent de discussies en iedereen die strenger wil straffen wordt meteen in de extreem-rechtse hoek geduwd. Neemt toch niet weg dat een rechter zelf de wet en de redelijkheid en billikheid kan inschatten.

NoMinister | 31-08-10 | 16:16

Het valt me alweer mee dat de naam van de getuige nog niet per ongeluk is gelekt naar een of meerdere verdachten.

Och, wat niet is...

Huesse | 31-08-10 | 16:15

NoMinister | 31-08-10 | 16:07
Een dubbele dip is einde oefening, the end of the world as we know it.
Dat is iets anders dan (waarschijnlijk niet) een sharia over 35 jaar.
Dat is armoede, honger, burgeroorlog....

Einde van de Domheid | 31-08-10 | 16:14

-weggejorist-

giardinosentiero | 31-08-10 | 16:14

NoMinister | 31-08-10 | 15:59

Er is een grote kloof tussen de gekwetsten en de gepriviligeerden. Zolang de gepriviligeerden niet gekwetst worden zal er niets veranderen. De brave burgers die geen last hebben kiezen in de regel de gepriviligeerden zodat zij samen de meerderheid vormen. Er komt pas oorlog wanneer de middengroepen (tot nu toe de relatief ongekwetsten) in het moeras dreigen te zakken en inzien dat ook zij genaaid worden, ik bedoel echt diep genaaid dus gewoon caravan kwijt, vakantietjes kwijt, HRA kwijt, baantje kwijt. Maar dat kan nog wel effe duren. Ik schat een jaar of 30-40.

ecologiste | 31-08-10 | 16:14

@Prof. D.A.H. Vintik | 31-08-10 | 16:06
Wie enne proem....
@Napeauleon | 31-08-10 | 16:08
Laten we het hopen dat het nooit zo ver komt. Ik heb gelukkig al enkele jaren m'n vuisten in m'n zakken kunnen houden. Hopen dat dat zo blijft.
* Lover is *

An die ARBEIT | 31-08-10 | 16:13

Er zijn veel dingen die ik weet die absoluut niet door de beugel kunnen. Maar justitie kan van mij de tering krijgen. Ben geen NSB’er en anoniem bestaat niet in Nederland.

monaco | 31-08-10 | 16:13

Terpen-tijn | 31-08-10 | 16:09

Politie en daders opsporen? Laat me niet lachen.

Heeft het prioriteit?

Zijn er bewijzen (want die zelf verzamelen, daar is geen geld/tijd/zin voor)?

Nee hoor, dat zullen ze nooit doen. Bovendien is het ook zinloos, net als het hele proces. Als je dit soort gasten niet (semi-)permanent uit de maatschappij verwijderd, kun je ze net zo goed een nieuw pistool geven en een cursus hoe je mensen overvalt met minimalisering van de trauma's voor slachtoffers. Dat is maatschappelijk dan nuttiger.

NoMinister | 31-08-10 | 16:13

@ecologiste | 31-08-10 | 16:03
Met het systeem is niet zoveel mis. Dit syteeem wordt algemeen beschouwd als één van de besten ter wereld. En niet voor niets. Waar we meestal boos om worden is vanwege menselijke (inschattings)fouten. Maar dat staat los van 'het systeem'. Menselijk falen is immers onvermijdelijk. In elk systeem.

OvJ's en rechters dienen zich bij uitstek aan de regeltjes te houden. Daar worden ze voor betaald. Anders krijg je corruptie. Politici moeten goede regeltjes maken. Daar worden zij weer voor betaald.

Oftewel: leg de verantwoordelijkheden daar waar ze thuishoren.

-edit | 31-08-10 | 16:12

illuvatar | 31-08-10 | 15:58
U maakt een geintje hoop ik?

gozahtje | 31-08-10 | 16:11

Er staat :

De Veenendaler vertelde aan de politierechter dat hij juist iets goeds had willen doen. Hij is samen met de wijkagenten in Veenendaal heel hard aan het werk om weer op het rechte pad te komen.

Was dus ook geen lieverdje. Schijtbak.

ITEACHYOU | 31-08-10 | 16:11

Einde van de Domheid | 31-08-10 | 16:08

Ghe ghe, nee hoor, hier schijnt het zonnetje!

NoMinister | 31-08-10 | 16:10

Volgens de "getuige" heeft hij liever problemen met justitie in plaats van de daders want hij werd dagelijks al bedreigd omdat zijn naam in het procesverbaal voorkwam...
Vaag vaag vaag.
Als dat al zo is zou de politie toch een aanknopingspunt hebben om de daders zelf op te sporen?

Terpen-tijn | 31-08-10 | 16:09

ecologiste | 31-08-10 | 16:03

Het lijkt wat zwart-wit wat je zegt maar dat komt omdat het een waarheid als een koe is in mijn ogen ;-)

NoMinister | 31-08-10 | 16:09

*de bui al ziet hangen*
Een overval op een, laat staan 17 mensen is geen incident, laat staan een incidentje.
Het niet terug kunnen vorderen van 56EU is dat wat mij betreft wel.
Het stik n NL van mensne die hun schade of diefstal niet kunnen terugvorderen/ inherent aan diefstal/ vernieling.

Einde van de Domheid | 31-08-10 | 16:08

An die ARBEIT | 31-08-10 | 16:02
Daarom past je nick inmiddels zo goed bij je. Pliesies kunnen nu ook vol trots melden dat ze hebben bijgedragen aan je zelfstandigheid en zelfredzaamheid, aan je 'An die Arbeit-mentaliteit'.
Alle gekheid op een stok?
KUDT.
Nu nog wachten tot je er ooit ééntje op heterdaad betrapt en per ongeluk laat opdraaien voor alle frustratie. Hij kreupel, jij niet schoffelen maar brommen en betalen.
Succes.

Napeauleon | 31-08-10 | 16:08

Hooggeachte (bij wijze van spreken) CDA fossielen, PvdA electoraat en ander linksch stemvee: DAAROM is Nederland klaar met jullie! Jullie sjnap, tog? En de Politie verwijt ik helemaal NIETS. Ik weet zeker dat die minstens zo hard schreeuwen om minder wereldvreemd pluimage bij Justitie.

NetProwler | 31-08-10 | 16:08

Boomschade | 31-08-10 | 15:59

En dan samen met die onder de pet houdende door en door corrupte justitiebaas en maffiavader van Joran -niet-door-de-NL-staat-veroordeeld-te-krijgen Van der Sloot verdwijnen in het rijk der eeuwig zwijgenden.

ecologiste | 31-08-10 | 16:07

Einde van de Domheid | 31-08-10 | 16:04

Ik denk aan welzijn en niet in welvaart. Dat laatste helpt vaak om het eerste te bereiken maar in Nederland zijn heel erge zake aan de gang die niets met welvaart te maken hebben en elke rijkdom irrelevant maken. In mijn ogen dan.

NoMinister | 31-08-10 | 16:07

@NoMinister | 31-08-10 | 15:59
Het wordt geen oorlog. Nederlanders zijn ongeveer het meest anti-revolutionaire volk op aarde. Bovendien heeft de middenklasse, de traditionale dragers van een revolutie, iets te verliezen. Als er gewelddadig verzet ontstaat, dan zal dit vanuit de onderklasse komen (zie perikelen na dood Fortuyn), deze groep deinst er namelijk niet voor terug om een klinker uit de straat te trekken. Dit in tegenstelling tot de papa's in beige regenjasjes achter de buggaboo.

En-el Hak | 31-08-10 | 16:07

ik ga wel naar noord korea daar is het veiliger...

nietjesmasientje | 31-08-10 | 16:07

@An die ARBEIT | 31-08-10 | 15:50
Klopt het dat z'n theezakje nog verschrompelder is dan z'n hoofd?

Prof. D.A.H. Vintik | 31-08-10 | 16:06

HotPotato | 31-08-10 | 16:01

Dat zou je denken. En dat geeft een normale werkende burger ook al problemen. Voor de meeste gewone mensen is een strafblad best lastig...

Maar blijkbaar hebben ze hem/haar in het pak genaaid en wel onder ede een verklaring laten afleggen. Bijvoorbeeld bij de rechter in afwachting van de beslissing over anonimiteit? Ik weet het niet. Maar het deugt van geen kant. Het is echter een drol in een beerput, want er deugt maar weinig van de wetgeving, handhaving en rechtspraak in mijn ogen. Te soft, te willekeurig en te wereldvreemd, resepectievelijk.

NoMinister | 31-08-10 | 16:05

@Manboob | 31-08-10 | 15:52
Of hoofdletters en leestekens te gebruiken.
* Baalt dat " de knop " kaput is *

An die ARBEIT | 31-08-10 | 16:04

je zou maar in Finnen-daal wonen.
Ja helaas ja...

Mektheb | 31-08-10 | 16:04

NoMinister | 31-08-10 | 15:59
Slordig hoor dat je dat incidentje van die Mocro roofovervaller als referentie neemt voor je oorlogsvoorspelling. Alsof een Nederlandse boef uit stelen gaat omdat hij geen kale kip is.
Bid liever voor lijfsbehoud tegen de dubbele dip.
Wel sympathiek dat je op de lange termijn denkt maar ook buitenproportioneel.

Einde van de Domheid | 31-08-10 | 16:04

@pwman | 31-08-10 | 15:58
Die informatie doet er niet toe. Waarschijnlijk gaat het ook om een Mohammed die de daders goed kent. En?

En-el Hak | 31-08-10 | 16:03

-edit | 31-08-10 | 15:54

Het systeem is rot omdat het mensen zijn die de regels interpreteren zoals het de machtigsten uitkomt niet meer niet minder. Iedereen kan veroordeeld worden, IEDEREEN heeft wel iets gedaan wat strafbaar is. Het ligt er alleen aan of iemand hoger in de hiërarchie van dit mooie overheidsapparaat de bloedhonden op je afstuurt. Ovj's en rechters die daar aan meewerken zijn zelf rot en moeten zich niet achter regeltjes verschuilen. Waar is nu een overheidsdienaar die het opneemt voor deze getuige? Het zijn ruggengraatloze meelopers.

ecologiste | 31-08-10 | 16:03

''Dan ben ik mijn huis en mijn baan kwijt", vertelde de verdachte.''
Te gek voor woorden dit!

Henk003 | 31-08-10 | 16:03

@Napeauleon | 31-08-10 | 15:46
Andere slachtoffers heb ik geen idee van, het gaat om het principe hier. Ik zou de verzekering helemaal niet in moeten hoeven schakelen, waar hebben we gvd die pliesies voor? Bonnen schrijven kan een stadswacht ook...
Heb een soortgelijk gezeur gehad toen ik een jaar of 10 jonger was, 2 ettertjes die m'n scooter gejat hadden puur om 'em 50 meter verder in het bos kapot te schoppen.
Pliesies gebeld, HADDEN GVD een melding gekregen dat dat ding daar in het bos lag, maar " nog geen tijd gehad er iets mee te doen ". 2 Dagen had 'ie er gelegen... Maar goed, ik weer op boevenpad, ik ken mijn Pappenheimers hier in 0478, uitgezocht wie die jochies waren. Bleken 2 minderjarige Medelanders te zijn.
Pliesie gebeld, namen en telefoonnummers doorgegeven. Kreeg de volgende, letterlijke reactie:
" We kennen deze jongens, hebben vaker dit soort streken, maar zo lang je geen bewijs hebt gaan we er niet heen "
... Triest...

An die ARBEIT | 31-08-10 | 16:02

Einde van de Domheid | 31-08-10 | 16:01

Jouw een beetje kennende bedoelde je niet "Lastig toch: Kiezen tussen gewone burgers en de laffe betuttelende overheid?".

NoMinister | 31-08-10 | 16:02

En daarom wordt de PVV groter en groter. Of die daar wat aan kan doen is een ander verhaal, maar dit soort gebeurtenissen is koren op de molen van de PVV.

Schaamharing | 31-08-10 | 16:01

Hoger beroep.
Verklaring bij de politie is niet onder ede en ten tijde dat hij onder ede stond heeft hij gezegd 'niets gezien te hebben.'
Meineed kan dus niet bewezen worden hoogstens het afleggen van een valse verklaring.

HotPotato | 31-08-10 | 16:01

Lastig toch: Kiezen tussen de laffe burger en de betuttelende overheid?

Einde van de Domheid | 31-08-10 | 16:01

Nederlandse rechter s allemaal verhuizen naar de Antillen en Suriname (waar ze toch al een tweede huis hebben).

Boomschade | 31-08-10 | 15:59

ecologiste | 31-08-10 | 15:49

Het wordt oorlog, het kan niet anders. Maar wel een vreemde. Want de elite van onze maatschappij vallen ons niet direct aan maar zorgen voor een klimaat dat we genaaid en gekleineerd (kunnen) worden door mensen uit een andere cultuur die zelf vanuit geloofsovertuiging schijnen te denken dat eenieder die niet ook dat geloof aanhangt minderwaardig is. En dat mogen ze want dat heet dan vrijheid van godsdienst. Maar wij mogen niet discrimineren.

Verder hebben vel mensen amper wat te verlizen, 56 euro innen is al een probleem en uitkeringen mogen niet worden aangewend voor betaling van schulden (zo las ik laatst), dus de versting van onze 'vrienden' is stevig, met dank aan de linkse medemens en typs als die CDA-prominenten die er nog heilig in geloven ook dat hiertegen ageren fout is. Ze hebben het gecreeerd en zijn er nog trots op ook.

Met zoveel onbegrip zal de spanning niet meer via de gebaande kanalen kunnen worden afgevoerd. Zeker niet als de normale gang van zaken, namelijk vrijheid van meningsuiting, gefrustreerd wordt en politici worden aangeklaagd om wat ze zeggen. Triest detail is dan dat men binnen de Tweede Kamer wel alles schijnt te mogen zeggen maar daarbuiten niet.

Het wordt oorlog, wat ik je brom.

NoMinister | 31-08-10 | 15:59

BREKEND!
Het aantal aangiften van misdrijven in Veenendaal is afgelopen jaar spectaculair gedaald. De Officier van Justitie heeft tezamen met de commissaris van het korps de cijfers met trots gepresenteerd op een groots opgezette persconferentie.
"Dit is de kroon op ons werk, ik ben zeer trots op onze mannen en vrouwen die deze prachtige resultaten hebben weten te behalen. Veenendaal is weer veilig." Sprak de korpsbeheerder die uit handen van de PvdA wethouder de erepenning ontving.

illuvatar | 31-08-10 | 15:58

En hoe zijn de reacties als we horen dat de man in kwestie Mohamed heet? ( oh nee kan niet, hij zegt dat ie een baan heeft)

pwman | 31-08-10 | 15:58

En dat noemen ze hier nog een rechtsstaat? Ik ben dolgelukkig, dat ik over 2 maanden weg ben.. pfff

Balinese mata-mata | 31-08-10 | 15:58

lichtpunt | 31-08-10 | 15:57

Die laatste is helaas gestopt met reauken...

eerstneukendanpraten | 31-08-10 | 15:57

Het mooie is dat de daders al weten wie hen wilde verlinken.. zijn naam stond namelijk gewoon in het proces verbaal. En helaas voor hem geen getuige beschermingsplan zoals dat wel voor de echte criminelen geregeld kan worden..

Claude Jacque | 31-08-10 | 15:57

Hoeveel onschuldige mensen zijn er door de gewetenloze jusititiebolwerken kapot gemaakt? Misschien wel evenveel als schuldige? Of nee de schuldigen zijn na de straf uitgezeten te hebben weer vrij. De onschuldigen hebben GVD levenslang vuile vieze...%^$#@&((()))++ ach laat maar.

ecologiste | 31-08-10 | 15:57

Er zijn de laatste tijd aardig wat mensen die vrezen voor aantasting van de rechtsstaat, maar als ik dit soort dingen zo lees mag de rechtsstaat best een beetje aangetast worden...

plaatjesdraaiert | 31-08-10 | 15:57

mocroflavour | 31-08-10 | 15:54
Met boeven vang je boeven....

kleingrutter | 31-08-10 | 15:57

Pliesie helpen doe ik nog steeds,maar wel een aangepaste route. Via anonieme stencil/flyer met letters uit dodebomenmedia geknipt en geplakt (met handschoenen),waarna gepost via een interlokale postduif die afgericht is te landen op buro De Cock,met Cee Oo Cee Kaa.

lichtpunt | 31-08-10 | 15:57

De rechterlijke macht heeft de brave burger buiten de rechtsstaat geplaatst, deze is er alleen nog voor henzelf en de criminelen.

me,myself and IK | 31-08-10 | 15:56

Nu even zonder dollen(hoewel vermakelijk).
Wat kan de Nederlandse burger nu nog doen?
Je kan geen aangifte doen(is zinloos en zelfs gevaarlijk) en mag geen eigen rechter spelen.
Enige optie is alles slikken..

eigen-mening | 31-08-10 | 15:56

Schoolvoorbeeld van " hoe naai ik mezelf ". Dommie, in het vervolg doorlopen en voor je zelf zorgen.

DikBen(het)Zat | 31-08-10 | 15:55

Nog maar eens:

"Hij is samen met de wijkagenten in Veenendaal heel hard aan het werk om weer op het rechte pad te komen."

Ofwel, getuige/verklaringintrekkert is zelf waarschijnlijk ook een kolerelijert eersteklas.

Prof. D.A.H. Vintik | 31-08-10 | 15:55

Hahaha... ik moet steeds weer "lachen" om die gasten bij justitie. Ze verzinnen elke keer wel wat creatiefs om echte criminelen niet te hoeven vervolgen. Usb-stickie in de trein, onderzoekje laten liggen in de trein, computer met gegevens aan de weg... ect... ect. Als je dit dan leest www.veenendaalsekrant.nl/page/Lokaal/R... dan kun je er toch niet bij dat ze zo omgaan met getuigen. Dan moet alles op alles worden gezet om die gasten te pakken. Rare jongens daar.

KeurMeester | 31-08-10 | 15:55

@Manboob | 31-08-10 | 15:52
ok, thx for the info.

zuurkool | 31-08-10 | 15:54

@NoMinister | 31-08-10 | 15:49
Die mensen hebben we ingehuurd om de wet te handhaven (OvJ's) en langs de wet te toetsen (rechters). Als die mensen dingen doen waar we het niet mee eens zijn, maar dat blijkt gewoon volgens de wet zo te moeten, dan is het nogal vreemd die mensen aan te vallen.

Het is immers de wet die dan niet klopt. Het wordt pas een zooitje als juist deze mensen de wet maar naar eigen goeddunken gaan toepassen. Omdat ze daarmee denken 'goed te doen'. Die scheiding der machten is er niet voor niks.

-edit | 31-08-10 | 15:54

Hij is samen met de wijkagenten in Veenendaal heel hard aan het werk om weer op het rechte pad te komen.

Wie zegt dat hij getuige is. Ik zou eerder denken medeplichtige aangezien meneertje probeert om weer op het rechte pad te komen. Is maar goed dat ze deze getuige hard aanpakken. Met criminelen geen deals sluiten.

mocroflavour | 31-08-10 | 15:54

-weggejorist-

En-el Hak | 31-08-10 | 15:54

Lekkere boel daar...
Als potentiele getuige kun je daar beter direct op het spoor gaan liggen.

Buggert | 31-08-10 | 15:54

En nog even en mensen nemen het recht in eigen hand. Is dat wat links NL wil?

IJStengel | 31-08-10 | 15:53

eigen-mening | 31-08-10 | 15:47
Onjuist, die bestaan namelijk niet!

gozahtje | 31-08-10 | 15:52

sorry, heb soms geen zin hele verhalen te typen.

Manboob | 31-08-10 | 15:52

80 uur dwangarbeid, dus de dadertjes en hun familie hoeven alleen maar op zoek naar een 22-jarige parttime schoffelaar als ze willen weten wie ze heeft verlinkt...

vagehond | 31-08-10 | 15:52

waar gaat het heen met nederland wat moet er nou nog gebeuren voordat er is echt iets gebeurd tegen dit soort bevolkings groepen. Ik zit met 23 turken/marokanen in de klas die gewoon de leraar bedreigen voor studiepunten. en die punten worden gegeven want ze zeggen we weten waar je woont. En als er dan eens een leraar iets tegen doet dan wordt het afgedaan dat ze een verslag moeten schrijven hoe ze voortaan beter kunnen reageren als ze het ergens niet mee eens zijn. 15 min werk en hassan en mo staan buiten meester op te wachten. waar gaat het heen mensen.

als dit geen kamervragen worden. 'insidentje zkr'

omfgorz | 31-08-10 | 15:52

Naam en toenaam van de 'verdachten' graag! O nee, dat mag niet in Nederland.

pislink | 31-08-10 | 15:51

@NoMinister | 31-08-10 | 15:45 :

Anonimiteit is alleen gewaarborgd met sterke encryptie en netwerken als Tor/I2P/Freenet, etc.

Als je op de wet moet vertrouwen, nou, begin er dan gewoon maar niet aan.

De getuige had helemaal niet met de politie moeten praten, maar de boel (via Tor, dat spreekt) op Internet moeten plempen.

Balsaq | 31-08-10 | 15:51

@Prof. D.A.H. Vintik | 31-08-10 | 15:26
Aardige vent, alleen de thee was niet te zuipen.

An die ARBEIT | 31-08-10 | 15:50

Elke dag wordt mijn geloof bevestigt dat de rechters, OM en overige beunhazen vervangen moeten worden. Het liefst door personen die nog wel een kijk op de realiteit hebben.

Jezweetzelluf | 31-08-10 | 15:50

Rechters onderling:
Dit is onze business dus weggejorist en opgerot als je niet met rugnummers sitting duck wilt zijn (wat wij natuurlijk zeer goed begrijpen, sterker nog dit is onze bedoeling namelijk dat je de daders met rust laat).
Niet verder vertellen hoor maar wij zijn gerechtigd dit te doen. Dus in ruil voor een vette baan en ons mondje toe, ondersteunen wij de NL-staat en de EU die in ruil voor olie met de arabieren hebben afgesproken dat de Arabische immigratie en de verspreiding van de islamitische cultuur in Europa geen strobreed in de weg gelegd mag worden. Mooi geregeld hè? Noemt Bat Ye'or Eurabia. Sukkel en nou opgerot anders gooien we je weer in het schavot. Touwens je kunt wel boos zijn op ons maar de media en het onderwijs staan ook onder invloed (om vette baantjes te krijgen en mondje toe te houden) om een 'objectief' en positief beeld te schetsen van de Islam en haar geschiedenis in Europa. Zij huren ook mensen als Tariq in en anderen om jullie een collectief schuldgevoel aan te praten vanwege het koloniale verleden, de slavernij en de kruistochten. Nu de gevolgen beginnen door te dringen bij jullie sukkels krijgen wij lekker steeds meer werk en pegels. Zeker omdat dankzij immigratie en hoge geboortecijfers wij meer daders krijgen die wat kunnen opsteken in moskeeën, Islamscholen en Islamitische centra die vaak gefinancierd worden met geld uit de Islamitische olielanden. We maken zelfs bijzondere rechten voor ze en steeds vaker eisen ze die voor zichzelf op. We helpen ook flink mee om de vrijheid van meningsuiting van jullie sukkels aan banden te leggen. We zij nu bezig GS en GW te slopen en jij durft ook niets meer te zeggen want dan maken we jouw naam en adres bekend. Begrijp je wel? Sukkel.

ecologiste | 31-08-10 | 15:49

Fleggel | 31-08-10 | 15:41

Ze hebben hem/haar er dus gewoon ingenaaid. Geen escape meer en linksom of rechtsom de pineut. ALS GETUIGE! Je bent een pion in het schaakspel van de ambtenaren en rechterlijke macht. Mensen die er voor de burger zouden moeten zijn maar vooral blind de wet volgen en maatschappelijke problemen als niet-juridisch gewoon negeren, en als mens dat waarschijnlijk ook doen, de veelal linkse roeptoeters die het veelal schijnen te zijn.

En dan te bedenken dat het veroordelen van dat tuig maatschappelijk amper relevant kan worden genoemd. Ze staan immers zo weer op straat.

NoMinister | 31-08-10 | 15:49

Vele mensen denken dat Nederlandse criminelen vrij spel hebben. Dat is niet zo.
Medelandse criminelen hebben wel vrij spel.

eigen-mening | 31-08-10 | 15:47

An die ARBEIT | 31-08-10 | 15:24
Doorgeven aan de verzekeraar werkt beter, alsmede aan de andere slachtoffers voor zover bekend.
Heeft vorig jaar in Alkmaar een rolsteiger-stelende aluminiumverzamelaar uiteindelijk geen veroordeling maar wel een heleboel fysieke ongemakken opgeleverd.
Ook als je het slachtoffer bent van een andere dief en niet van deze, lucht het enorm op één van z'n collega's te grazen te nemen.

Napeauleon | 31-08-10 | 15:46

Bekende situatie! Mijn broertje heeft eens aangifte van diefstal gedaan van zijn autoradio. Gevalletje ruit ingeslagen, draden doorgeknipt. Politie zegt op bureau: "dader is bekend", en voegt eraan toe "maar we moeten je gegevens doorspelen naar de verdachte, zodat hij misschien langs kan komen om sorry te zeggen".

Misschien zou de verdachte spijt krijgen en bloementje komen brengen. Volgens poltie. Of een mes tussen je ribben natuurlijk.

De daders waren inderdaad Marokkaans. Er moet blijkbaar alles aan gedaan worden om burgers ervan te weerhouden tegen Marokkanen aangifte te doen. Het concept "wraakzuchtige dader" wordt door politie EN justitie niet begrepen als het om daders uit de minderheden gaat.

mxistence | 31-08-10 | 15:46

Zelfs een stel apen kan het beter als wat die gasten bij justitie als jaren presteren.

PierDrie | 31-08-10 | 15:46

Napeauleon | 31-08-10 | 15:33
Een OvJ is de enige die vervolging in kan stellen. De rechter is *kuch* onafhankelijk.

kleingrutter | 31-08-10 | 15:45

En dan te bedenken dat die anonimiteit - ALS die wel wordt toegestaan - door een stel ambtenaren en rechters zal worden geborgd. Think twice als je zulk een getuigenis denkt te willen afleggen. Ambtenaren en rechters geven niets om je in mijn ogen en voor je het weet ligt je identiteit alsnog op straat.

Dus naast het anoniem getuigen dient ook een betere borging te komen en veel zwaardere straffen voor het lastigvallen - niet eens bedreigen maar veel lichtere vormen ook al - van ex-getuigen. Dat beperkt de rechten en vrijheden van de veroordeelde enorm.

Ja, zielig he? Dus dat gaat er niet komen. Gaat u nog getuigen dan?

NoMinister | 31-08-10 | 15:45

dit komt door bemoeienis van upstairs,anders krijgt geert toch de credits.
simpel..

schlucken | 31-08-10 | 15:45

@ Fleggel | 31-08-10 | 15:41
Neuh, dat laat ie liever aan dat powned. Die gaan alles slopen namelijk.

Pa Cartwright | 31-08-10 | 15:44

Hoezo "America, het land van de onbegrensde mogelijkheden"? Holland, daar kan pas je veel maken als crimineel...

asgardian | 31-08-10 | 15:43

Jullie snappen het niet. Het welzijn van de criminele Marokkaan is voor justitie
veeeeeeel belangrijker dan het upright houden van onze rechtsstaat. Toch?

eerstneukendanpraten | 31-08-10 | 15:42

Kom op jongens dit is echt een zaak waar we achter moeten gaan staan, wat is de naam van de officier van justitie in deze zaak?

Kom op BERT ZOEK DIT EENS UIT, eens kijken of de officier van justitie de zaak openbaar in de media wil bespreken.

Meineed! Ze durven wel he.

Fleggel | 31-08-10 | 15:41

en zo word de maatschappij dus kapot gemaakt, goed bezig Hirsch ballin!

epsilone | 31-08-10 | 15:40

@Claude Jacque | 31-08-10 | 15:39.. en dat voor slechts 500 euri..

Claude Jacque | 31-08-10 | 15:39

met dank aan dat smerig tering links kut tuig uit de politiek.

mamma5506 | 31-08-10 | 15:39

Macht is altijd op basis van dreiging. Justitie werkt altijd op basis van gedane zaken die fout zijn gegaan. Dat dreiging genoeg is om zaken te sturen en dus een fenomeen is waarmee zeer serieus rekening moet worden gehouden, is politiek en justitie vreemd. Zelf worden ze namelijk perfect beschermd. Dus waarom niet de mythe in stand houden dat er maatschappelijk dreiging bestaat? Dat schept alleen maar een verkeerd klimaat, vinden de linkse justitieroeptoeters ongetwijfeld. Bovendien voeren ze alleen de wet uit. Een soort van 'befehl ist befehl' denk ik dan, zonder enige invulling van maatschappelijk besef, dat naar mijn verwachting ook simpelweg zo ongeveer ontbreekt bij justitie.

Enfin, we wisten het al en we worden er weer met de neus opgedrukt. Rechtsstaat zoals die nu functioneert is maatschappelijk feitelijk funest en beschermd/faciliteert de dreigenden (criminelen en mensen die alleen maar dreigen, dat werkt namelijk ook) en verpest het leven van de goedwillende burger die alle dreiging maar over de heen dient te laten komen.

Het zal echter allerminst een wake-up-call zijn voor betrokken rechters en aanverwanten want dit weten ze allang en ze vinden het allang best. En bang voor Wilders als ze zijn zullen ze nog lang zo verder gaan want met de kop in het zand is het prettig fantaseren over de werkelijkheid, veel prettiger dan de werkelijkheid onder ogen zien en er op eigen gezag naar handelen. Daar worden de eenvoudige burgers echter simpelweg toe gedwongen, met een aanklacht voor meineed als gevolg.

De veroordeling van Geert ligt voor mij in de lijn der verwachting als je de mentaliteit van onze magistraten goed doorproeft.... Op je woordjes en de regeltjs letten is veel belangrijker dan relevante maatschappelijke problemen aankaarten en proberen - wellicht wat onhandig en juridisch discutabel verwoord in den beginne - deze te benoemen.

Afwegingen van dien aard zijn blijkbaar niet aan onze magistraten besteed.

NoMinister | 31-08-10 | 15:39

@Pa Cartwright | 31-08-10 | 15:31
Ik ben er inmiddels aan gewend, en blij dat in de lichamelijke en sociale conditie verkeer om er zelf tegen op te treden...

An die ARBEIT | 31-08-10 | 15:39

Als ik een probleem heb bel ik zeker geen pliesie.. ik ken een paar joegoslaven van het incassobureau "binnen zonder kloppen" die met bivakmuts en knuppel even bij je langskomen.. scheelt een hoop geouwehoer!

Claude Jacque | 31-08-10 | 15:39

Het is echt schering en inslag dat de politie je adviseert geen aangifte te doen omdat je veiligheid vervolgens niet gegarandeerd kan worden.

snowzef | 31-08-10 | 15:38

Napeauleon | 31-08-10 | 15:33
Leuk dat ie het meewoog, maar hij is nog steeds gestraft!

gozahtje | 31-08-10 | 15:38

@deministerpresident | 31-08-10 | 15:31
Ja, met M. Kat samenwerken, dan wordt je echt voor vol aangezien.

@Superior Bastard | 31-08-10 | 15:34
Als je iemand verbetert, doe het dan goed. 'Zullie' natuurlijk.

Prof. D.A.H. Vintik | 31-08-10 | 15:37

Op mij kan justitie NIET rekenen.

patriotten | 31-08-10 | 15:37

Daarom zijn bananenrepublieken krom.

De Regeering | 31-08-10 | 15:35

solidstate | 31-08-10 | 15:29
Eensch, misschien moet GS zich niet richten op de daders, die profiteren alleen maar van het wanbeleid van onze rechtstaat, de rechters moeten publiekelijk aangevallen worden, uiteraard zonder mes of pipa!

gozahtje | 31-08-10 | 15:35

Serieus, eindelijk een keer een aanknopingspunt zonder illegale telefoontaps en andere duistere zaakjes die justitie niet zou mogen doen en dan verknallen ze het weer door anonimiteit te verbieden. Sodeflikker toch een keer op, bescherm getuigen eens een keer, dit is al de 2e keer in heel korte tijd dat de politie poppetjes moet laten gaan omdat anoniem getuigen niet mag.

Morfanaion | 31-08-10 | 15:34

En ohja,
Als je als Nederlander een Marokkaan oid in elkaar trapt ben je een racist.
Trap je als Marokkaan oid een Nederlander in elkaar, dan heeft hij een moeilijke jeugd gehad.

Principaute | 31-08-10 | 15:34

eigen-mening | 31-08-10 | 15:31
Hun = hullie. Verder eens.

Superior Bastard | 31-08-10 | 15:34

solidstate | 31-08-10 | 15:29
"Rechter Y. Baauw woog het hele gedoe rond de anonimiteit... etc."

Waarom leest een aantal reaguurders zó waardeloos alvorens te plempen?

De rechter heeft wellicht liever GS over zich heen dan die leden uit Veenendaal.

Napeauleon | 31-08-10 | 15:33

eigen-mening | 31-08-10 | 15:31

Ja, klopt. En hoe lang pikken we dit nog?

Wanneer krijgt het slachtoffer nu eens de rechten die de dader in ons land vaak heeft?

Als je iets flinkt, verlies je (al dan niet tijdelijk, afhankelijk van de daad) je (grond)rechten.
Als je recidiveert, verlies je voorgoed je (grond) rechten.
Had je er maar over na moeten denken voor je het deed.
Echt, dat vind ik.

rechtsedenker | 31-08-10 | 15:33

@LiebeMan | 31-08-10 | 15:25
Omdat Nederland niet omringd is door landen waar Arabisch de voertaal is?
En sinds wanneer is dit een " old country " topic?
* Probeert papier-maché Joris-knop maar eens *

An die ARBEIT | 31-08-10 | 15:33

@ LiebeMan | 31-08-10 | 15:25
*fap, *care, *te bizar!

Pa Cartwright | 31-08-10 | 15:32

En tot overmaat van ramp zijn we een bananenmonarchie, niet eens een bananenrepubliek.

bintang | 31-08-10 | 15:31

@ An die ARBEIT | 31-08-10 | 15:24
Heel pijnlijk dit te lezen. Te bizar! Dit land gaat echt met spoed naar de klote. Niemand zo crimineel als de overheid.

Pa Cartwright | 31-08-10 | 15:31

GS, ik weet dat jullie een hekel hebben aan ene M. Kat, ik ben in het verleden wel eens weggejorist door het noemen van een van zijn aangekaarte zaken. Maar hij is ook een hetze tegen justitie aan het voeren, waarom werken jullie in godsnaam niet samen om onze bananen-rechtspraak helemaal kapot te maken, you've got the power!

deministerpresident | 31-08-10 | 15:31

Voor mensen die niet begrijpen hoe het er aan toe gaat.
Een Nederlander flikt iets, krijgt daar een dreun voor en staat de volgende dag enigzins gefrustreerd met een stevige hoofdpijn te balen als een stekker. Daarbij helpen zijn vriendjes hem niet omdat ze het foutje niet goed kunnen/willen keuren.
Een Medelander flikt iets, krijgt daar een dreun voor en staat de volgende dag met 20 vrienden/familieleden (die net zo achterlijk denken) je schedel in te trappen omdat jij geen respect kan/wil tonen.

Mijn kind schopt er 1 in elkaar. Ik veroordeel mijn kind.
Hun kind schopt er 1 in elkaar. Hun veroordelen de slachtoffers.

eigen-mening | 31-08-10 | 15:31

Lekker typisch Nederlands weer. Ik zou mijn verklaring niet intrekken, laat die schoften maar komen!

Sjores de Pores | 31-08-10 | 15:16

Lekker typisch Nederlands weer.Stoere praat vanachter de pc in de 23 graden celsius verwarmde huiskamer.

Zuitschuip | 31-08-10 | 15:30

@ BertBrussen
Het is 'ernstig misdrijf', doe eens aanpassen?

dutchdj | 31-08-10 | 15:30

Het bij de hand hebben van 7 KEIharde knallende argumenten zal bij de voortschrijdende ontmanteling van de burgerveiligheid vrees ik steeds meer gemeengoed worden.
Zo helpt onze overheid, die alles altijd zo goed weet voor ons, de rechtstaat op alle fronten naar de gallemiesen.
Het kan niet anders; hier MOET een kalifate samenzwering achter zitten!

pennestront | 31-08-10 | 15:30

@laagvliegert | 31-08-10 | 15:24
goed zo laagvliegert. ik weet niet of je pretty boy erwin olaf zondagavond zag op de televé, ook hij pleitte voor de rechte rug en het niet wijken voor terreur.
heel goed, want de bedoeling is inderdaad dat we stoppen met het trillipje, d'r tegenin gaan en zo weer eens wat blijer worden met ons eigen.

VOC-mentaliteit, COC-mentaliteit: die pet past ons allemaal.

geurtje | 31-08-10 | 15:29

Wat een geweldig land hebben we toch. Je mag van alles doen, maar niemand mag er iets over zeggen. Slachtoffers en getuigen worden gelijk gestraft.
Daders worden beloond met snoepreisjes en thee.
En dan toch nog de euvele moed hebben zich af te vragen waarom Nederland een zwaai naar rechts maakt!
Omdat wij, de burgers, iedere dag op straat met dit soort gedoe te maken krijgen, maar door de overheid onthand en monddood worden gemaakt.
Politie bestaat alleen nog maar om ervoor te zorgen dat hardwerkende mensen geld uit de zak wordt geklopt. En om die klote bontkraagjes gvd met u aan te spreken.
Goh, waarom zouden ze toch geen respect hebben voor de politie?
Ik pleit ondertussen nog maar eens voor de herinvoering van lijfstraffen en een cartblanche voor politie op straat. Als ze daar tenminste nog de ballen voor hebben.

gommetje | 31-08-10 | 15:29

Waarom zoekt geenstijl welke rechter achter deze beslissing zit dat iemand niet anoniem mag getuigen?

Plus degene die achter deze vervolging zitten en nagel ze met naam en toenaam
aan de schandpaal.

solidstate | 31-08-10 | 15:29

Ik zou juist blij zijn als mijn Nordic Walking stokken worden gejat. Mits ik überhaupt Nordic Walking stokken heb dan he.

blikjegrolsch | 31-08-10 | 15:29

LiebeMan | 31-08-10 | 15:25
/Care.

Superior Bastard | 31-08-10 | 15:28

Eeuwige_Pessimist | 31-08-10 | 15:21
Heeft geen zin. Waar moet je heen?
Tegen de tijd dat je 't elders voor elkaar hebt zoeken ze je daar weer op.

Wieden gaat makkelijker als het onkruid nog niet zo groot is.
De NL-tuin is inmiddels zwaar overwoekerd.
Alleen doodspuiten helpt dan, en dan loop je het risico ook iets te beschadigen dat heel had mogen blijven maar iets anders zit er volgens mij niet op.
Ik word er kots- en kotsmisselijk van.

Napeauleon | 31-08-10 | 15:27

@ Pa Cartwright | 31-08-10 | 15:19
Ach neen, vaderke Cartwright, je was me voor...

pietde1e | 31-08-10 | 15:27

Jaaa, heel herkenbaar dit. Zo werden ooit mijn Nordic Walking stokken in een kroeg gejat. Ik aangifte doen natuurlijk, want ik wist heus wel dat de barman ze achterovergedrukt had. Of ik even mijn adres wilde geven. Nou mooi nie hè. Straks een Nordic Walking stok in m'n hol. Of twee.

Pa Cartwright | 31-08-10 | 15:26

@An die ARBEIT | 31-08-10 | 15:17
Ga je toch ff bij Khadaffi in de leer, die heeft je zo bekeerd en je krijgt nog geld toe ook. (mits je een lekker wijf bent natuurlijk)

Prof. D.A.H. Vintik | 31-08-10 | 15:26

blijft vreemd dat sommige mensen zelfs dit nog recht praten...

sperminator1 | 31-08-10 | 15:26

Nee dus! | 31-08-10 | 15:21
Dat vraag ik me nu dus ook af, in mijn kwestiel;
Kan ik via een advocaat het dossier opvragen, maar daarin de adres gegevens van die ene Marokkaan die alles heeft ontkend bij de politie..
Dan kan ik hem zelf eens opzoeken en mogelijk alsnog voor een "verklaring" zorgen?

Principaute | 31-08-10 | 15:26

-weggejorist-

pietde1e | 31-08-10 | 15:25

Aart Z. | 31-08-10 | 15:23
Justitie is wél achterlijk. Dat blijkt toch? Het lijkt een tendens te worden maar de boodschapper wordt aangepakt en de werkelijke daders blijven buiten schot.

kleingrutter | 31-08-10 | 15:25

Die gozer krijgt nu een zwaardere straf dan dat die kleaudtzakjes gehad zouden hebben.. welkom in Nederland..

Claude Jacque | 31-08-10 | 15:25

@illuvatar | 31-08-10 | 15:09
Oh ja ? In israël zijn de borden voorzien van 3 talen Hebreeuws engels en arabisch.*zucht* . Daar leren ze ook de taal niet dus waarom zouden ze hier wel Nederlands leren?

LiebeMan | 31-08-10 | 15:25

Dus Geenstijl die klopjachten doet op criminelen is schending privacy, maar ooggetuigen die liever anoniem blijven hun NAW gegevens bekend maken mag wel? Kan iemand mij even knijpen?

gozahtje | 31-08-10 | 15:25

Een kleine correctie, Nederland is een Bananenmonarchie. Ik heb al heel lang geleden besloten om nooit, maar dan ook nooit politie of justitie in te schakelen. Kan alleen maar tegen je gebruikt worden in dit kwoekie-kwoekieland.

faz | 31-08-10 | 15:24

Mijn vriendin heeft ervaren dat haar paraplu harder is dan een mocrimineel.

Brakke Obama | 31-08-10 | 15:24

Krijg de kolere maar. Als laagvliegerT getuige is van een (ernstig) misdrijf getuig ik hoe dan ook. Als de daders dan problemen komen zoeken mag dat. Kijken ze wel recht in de loop van een afgezaagd dubbelloops kanon.
-
* Kanon verstoppen gaat voor meelezende juutjes.

laagvliegert | 31-08-10 | 15:24

@Pa Cartwright | 31-08-10 | 15:19
Manboob?
-
Any way, laatst waren er hier 2 kachels van het terrein gestolen. WTF? Dieselkachels, vraag je je af wat dat tuig er mee moet. Goed, uitgezocht wie het waren geweest, met de vrachtwaggel erheen, deur geforceerd en kachels weer meegenomen. Ondertussen een camara-systeemtje geïnstalleerd.
Vervolgens ook even doorgegeven aan de pliesie dat er daar dus een loods met gestolen waren stond.
Rij er nogsteeds regelmatig even langs, spullen staan er nog steeds, met nieuwe aanwinsten...
Ondertussen bijna 2 maanden geleden....

An die ARBEIT | 31-08-10 | 15:24

Brakke Obama | 31-08-10 | 15:19 Zowaar weer zomaar een voorbeeld? Schobbejak! ;)

Ashtrey | 31-08-10 | 15:23

Aangfite doen is belachelijk onnodig.. Je familie beschermen is dat ook.
Zie het dus simpel. Buk met je gehele familie voorover en hoop dat men glijmiddel gebruikt.

eigen-mening | 31-08-10 | 15:23

Overigens is justitie niet achterlijk, der zal ongetwijfeld wel iets meer achter zitten.
Maar goed, het is fijn dat gs ons erop wijst dat justitie alleen de crimineeltjes beschermd........
En de pedos....... en al het andere tuig......

Aart Z. | 31-08-10 | 15:23

Heel pijnlijk dit te lezen

WeesFatsoenlijk | 31-08-10 | 15:22

Aan de politie heb je niets, ik heb een tijdje terug aangifte gedaan van mishandeling door 4 Marokkanen..(4 tegen 1 ja) De politie kwam ter plekke en heeft de adres gegevens van 1 van die lui genoteerd, echter omdat ik destijds te lam voor woorden was (was de avond dat NL van Brazilie had gewonnen), weet ik niet precies hoe die Marokkanen eruit zaggen..
Vervolgens ontkend natuurlijk die ene Marokkaan (waarvan ze de gegevens hebben genoteerd) alles.. en de zaak wordt geseponeerd, vanwege onvoldoende bewijs..
--
Aan de politie heb je niets, die staan alleen vol overtuiging te flitsen en te laseren langs de weg.. en als ze een keer echt moeten optreden dan geven ze niet thuis..

Principaute | 31-08-10 | 15:21

Zeer recent zelf meegemaakt: verdediging heeft gewoon inzage in het dossier - en daarin staat met naam en toenaam de aangever / melder van het strafbaar feit. En het grappige is: de persoon waarover wordt aangegeven / verklaard, i.e. het tuigh, zal anoniem blijven voor de aangever / melder, als deze geen belanghebbende is (zoals in mijn geval: ik ben getuige geweest van vernieling van straatmeubilair en kon de daders aanwijzen).

Gek genoeg kan het tuigh dus, na gedane zaken en eventueel tijd, verhaal komen halen bij mij. Iets waartegen ik mij niet kan beschermen, omdat ik niet kan aangeven tegen WIE ik beschermd zou moeten worden.

Nee dus! | 31-08-10 | 15:21

Dit land gaat echt met spoed naar de klote...
*op grond huilt en koffers pakt*

Eeuwige_Pessimist | 31-08-10 | 15:21

Klopt! Precies hetzelfde meegemaakt bij een inbraak. Wilde ze ineens al m'n gegevens openbaar gaan maken inclusief adres. Of ik in het vervolg wel gewoon aangifte wilde blijven doen.

Matchan | 31-08-10 | 15:20

@Brakke Obama | 31-08-10 | 15:19
Moet dat niet zijn: Marokkanen onder andere Marokkanen?

illuvatar | 31-08-10 | 15:20

Ik ben zelf een keer beroofd geweest door een paar van die klootzakken. Maar omdat ik ze te slim af was, zaten ze binnen 10 minuten in de bak. Ze hebben alleen wel doodleuk mijn naam gekregen..

De politie zei dat ik van te voren had moeten melden dat ik dat niet wilde. Fijn om achteraf te horen te krijgen dat die mogelijkheid er is..

Kapucijnes | 31-08-10 | 15:19

-weggejorist-

Pa Cartwright | 31-08-10 | 15:19

Heel de gevangenis zit vol met (onder andere) Marokkanen.

Brakke Obama | 31-08-10 | 15:19

Stuur Rutger eens op die Officier van Justitie af en laat hem even met naam en adres in beeld verschijnen, is belangrijk voor het onderzoek.

illuvatar | 31-08-10 | 15:19

De verontwaardiging gaat uit van de gedachte dat de overheid haar burgers te allen tijde dient te beschermen. Dat is niet het geval. Daarnaast zitten er nadelen aan het anoniem mogen getuigen. Zo kan de verdediging niet of veel lastiger de verklaring op waarheid controleren. Dat is wel noodzakelijk in een rechtstaat.

Maar, zoals het voorval hierboven is omschreven, krijg je toch een knoop in de onderbuik.

-edit | 31-08-10 | 15:18

Sjores de Pores | 31-08-10 | 15:16
De afgelopen dagen is het sowieso al typisch Nederlands weer... Maar lekker vind ik het niet!

barrymossel | 31-08-10 | 15:18

Idd. Je zou ze toch...
K*lere OM.
En in Arnhem staan ze helemaal bekend om hun screw ups.

sitzkrieg | 31-08-10 | 15:17

De OvJ is toch de vertegenwoordiger van de samenleving?
Als iemand uit de samenleving wil helpen dan zou de OvJ dus achter hem moeten staan.
Het laatste wat je dan verwacht is een veroordeling doordat de OvJ "in het grote belang van het onderzoek" jouw gaat aanklagen voor meineed.
Empathisch vermogen is de staande danwel zittende magistratuur volkomen vreemd.

kleingrutter | 31-08-10 | 15:17

Justitie kennende zullen ze deze verder ongevaarlijke getuige wel dagelijks een bezoekje brengen. 2 van die knaapjes in het blauw, samen in het bezit van 2 strepen en een iq van 70 die hun autoriteit even uit komen dragen door de burgert vermanend toe te spreken terwijl de bonnetjes gekrabbeld worden.

De mocro's hoeven alleen maar even te kijken waar oom agent parkeert en kunnen dan snel naar de pomp om hun flesjes met benzine te vullen.
Even zwaaien naar de wijkagent en hup de fik erin. Er is toch niemand die durft te getuigen...

j010 | 31-08-10 | 15:17

@Prof. D.A.H. Vintik | 31-08-10 | 15:14
Ik heb reeds gesolliciteerd, maar bij de intake bleek dat mijn vlammend kromzwaard te bot was... * Slijpen doet *
Ook het feit dat ik een agnost ben, speelde volgens mij een rol...

An die ARBEIT | 31-08-10 | 15:17

Ahasveros | 31-08-10 | 15:06
Dan heb jij nog nooit problemen gehad met dat riftuig. Zelfs als je ze in elkaar mept, dan komen ze weer terug met hun matties.
.
In mijn dorp (niet een grote stad waar nog meer van dit tuig rond loopt) had iemand een aantal jaren geleden ruzie met een M(is)olukker over iets onbenulligs. De Molukker begon zich agressief te gedragen en probeerde hem een klap te verkopen. Hij heeft hem toen een paar tikken verkocht en is weggelopen. Een aantal dagen later: molotov cocktail in zijn huis.
www.dumpert.nl/mediabase/285151/a26c60...

Leucopterus | 31-08-10 | 15:17

Politie, politie; de hoeren van justitie!

Kotsende lama | 31-08-10 | 15:17

niemand zo crimineel als de overheid

sociaal-democratie rules sinds twintiger jaren

Capt. J.T. Spaulding | 31-08-10 | 15:17

Niet te geloven. Justitie zou deze getuige moeten beschermen ipv vervolgen.
Omgekeerde wereld weer eens. Raar hoor dat men nooit iets ziet of hoort...

Le Penseur 2010 | 31-08-10 | 15:16

Lekker typisch Nederlands weer. Ik zou mijn verklaring niet intrekken, laat die schoften maar komen!

Sjores de Pores | 31-08-10 | 15:16

Cuban8 | 31-08-10 | 15:13
Kan me best voorstellen dat hij het toch doet... Waarom kan zo iemand niet gewoon anoniem blijven?

barrymossel | 31-08-10 | 15:15

Zo gauw de politie c.q. jusitie de naam van een getuige kent is anonimiteit nooit voor de volle 100% gegarandeerd. Dit is daar een voorbeeld van maar bepaald geen incident. Met name de politie zou daarover duidelijker en eerlijk moeten zijn.

Alexander de Kleine | 31-08-10 | 15:15

Briljante actie weer.

Hoewel ik snap dat je ook geen anonieme getuigen wilt. Maar om 'm dan maar aan te klagen... FAIL!

Specy | 31-08-10 | 15:15

Maar dat is toch al jaren zo? Als slachtoffer weet je niet wie de dader is, maar dader mag wel NAW gegevens van slachtoffer inzien. En zo hoort het in de "republica chiquita los hollandes".

Wim-Lex | 31-08-10 | 15:15

Kun je inderdaad beter niet doen. Het is het beste als je nooit contact opzoekt met justitie. Probeer er gewoon zelf wat aan te doen. De overheid is er louter om je van je geld af te helpen.

Semper Pecunia | 31-08-10 | 15:14

Ik moest vroeger altijd erg lachen om die postbus 51 mededeling.. "De maatschappij dat ben jij !" Herinner je je die nog ? Die was leuk hè ?

Marcus Porcius Cato | 31-08-10 | 15:14

Hij wil dus nu zijn vrindjes erbij lappen om er zelf beter van te worden ?

Aart Z. | 31-08-10 | 15:14

@bwahaha | 31-08-10 | 15:07
Klinkt meer als een spijtoptant die zijn oude makkers erbij wilde lappen.

@An die ARBEIT | 31-08-10 | 15:10
U werkt bij een sharia-rechtbank?

Prof. D.A.H. Vintik | 31-08-10 | 15:14

Justitie is vooral goed in het tackelen van bleke blankies, die doen toch niets terug. Justitie kan zo lekker het probleem van zich afschuiven. De laffe staat.

Captain Mango | 31-08-10 | 15:14

Bedreigen wordt beloond, getuigen worden bestraft in plaats van beschermd. Hoe heeft het toch zover kunnen komen in dit land?
Meer knuffelen links, dan verdwijnt dit soort uitwassen vast wel van zelf!

illuvatar | 31-08-10 | 15:14

Goh hee, een stuk van Bert waar ik het mee eens ben.

Maar ter zake, ook van anonimiteit kun je niet 100% uitgaan omdat het in het verleden regelmatig voorgekomen is dat er namen door slordigheden (lees incompetentie) van justitie gewoon doodleuk wél in de procestukken stonden. Wat dat voor getuigen of mensen die aangifte hebben gedaan kan betekenen laat zich raden.

Bigi Bana Boy | 31-08-10 | 15:14

Je kan een gedane verklaring niet intrekken.

Cuban8 | 31-08-10 | 15:13

Niet zeuren. Er is nu iemand gestraft en dat is het belangrijkste. Natuurlijk niet de dader want die heeft in NL bescherming. Maar dat is ook helemaal niet belangrijk

jan-lul-de-behanger | 31-08-10 | 15:13

@Manboob | 31-08-10 | 15:11
Tot nu toe de 2e comment die ik van u lees.
Aanwinst is het eerste woord dat in me opkomt...

An die ARBEIT | 31-08-10 | 15:13

@van der F 15:10 is mijn idee ook ..

MoonUnit1 | 31-08-10 | 15:12

Gewoon zorgen dat je geen slachtoffer kan worden van beroving;
petje op, ketting af, lopen met een steentje in je schoen, liefst een heuptasje van gucci/prada om.

Niets aan de hand, minder blauw nodig; meer geld beschikbaar voor het ophogen van de dijken en verbeteren van riolering, en vervolgens weer ruimte voor een kabinet met alleen maar mensen van 'de Tegenpartij'.

Rainbowwarrior | 31-08-10 | 15:11

-weggejorist-

Manboob | 31-08-10 | 15:11

En de daders hebben een grote familie.

zeg maar jansen | 31-08-10 | 15:10

Dus?
Gewoon lekker de eigen rechter uithangen. Heeft voor mij altijd goed gewerkt.

An die ARBEIT | 31-08-10 | 15:10

Justitie vindt burgers liefff.

Maar heeft wél een gierende hekel aan jou, brusseln.

Pa Cartwright | 31-08-10 | 15:09

Waarom is dat ANWB bord alleen in roomblank blauw met Nederlands schrift en niet voorzien van de van rechts naar links krabbelatuur van de multicultibewonersgroeperingen? In Friesland is dat toch ook normaal?

illuvatar | 31-08-10 | 15:09

Kom nou mensen, waar blijft de hyve van die getuige?

Überkopf | 31-08-10 | 15:09

"Hij is samen met de wijkagenten in Veenendaal heel hard aan het werk om weer op het rechte pad te komen."
Nee, vast een keurige geraniumbloeier.

bwahaha | 31-08-10 | 15:07

"Liever gezeik met justitie dan met wraakzuchtige verdachten".
-
Is het voorportaal voor: "Ik sla en schop gewoon terug! Dan ben je weliswaar de lul bij justitie, maar je dwingt wél respect af van de mocro...".

Ahasveros | 31-08-10 | 15:06

*Mond valt open van verbazing*
Zonder linkje had ik het niet eens geloofd.

kleingrutter | 31-08-10 | 15:06

Ik zag zelf laatst een bedreiging op twitter maar volgens ene Bram Brusse kan ik er maar beter niets mee doen.

Ræven | 31-08-10 | 15:06

Voor je kijken doorlopen. * zucht *

Ashtrey | 31-08-10 | 15:06

En D66 zag dat het goed was.

Art Vandelay Ultor | 31-08-10 | 15:05

Makkelijk. Men maakt een deal met justitie dat men in het bijzijn van een rechercheur misdaad anoniem belt en via die weg de namen doorgeeft. Justitie dropt case en kan klautzakjes oppakken.

Lijkt soms zo makkelijk.

Shadow112 | 31-08-10 | 15:04

Jammer dat er niet staat waarom de identiteit bekend moet worden... niet bekend?

Just my opinion | 31-08-10 | 15:03

Wat een mietje die getuige. Als hij had getuigd waren die tuigkloodtzakjes voor jaren onder streng regime de gevangenis ingedraaid.
Of...

Superior Bastard | 31-08-10 | 15:03

"Bemoei je dan ook met je eigen"

kapotte_stofzuiger | 31-08-10 | 15:02

-weggejorist-

Expert Homo | 31-08-10 | 15:02

Ow my Ghaad. Misschien was meer blauw op straat toch niet zo'n goed idee.

superjan | 31-08-10 | 15:02

Veenendaalt verder...

illuvatar | 31-08-10 | 15:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken