Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Huizendiefstal! Amsterdam schendt mensenrechten

steelsteelsteel.jpgDit is hem dan. De Brief Handhaving die hardwerkende Amsterdammers in hun bus krijgen als de gemeente denkt dat er wat te halen valt. (NAW van tipgever zijn weggeblankt-red.) Zoals u weet steelt de gemeente Amsterdam woonruimte van de rijken om er potentiële PvdA-stemmers in te huisvesten. En het is nog veel erger. Er rijden in 020 dus ambtenaartjes rond die de hele dag panden gluren. Staat een woning leeg, of lijkt het erop dat er even niemand thuis is, dan worden er foto's van het pand gemaakt. Als er dan uit de Gemeentelijke Basis Administratie blijkt dat er niemand staat ingeschreven, volgt de vordering. Naar de pers toe laat de Gemeente Amsterdam communiceren dat het om *kuch* goedkope "pied-a-terres" gaat. Zogenaamde kleine bij-appartementjes en studiootjes met een plastic yucca en bedbankje. Maar dat is gelul. Ze vorderen gewoon snoeihard AL uw zuurverdiende bezit. Tweede huis? Sofort inleveren. Want er is schrijnende woningnood. Daar doen die 6500 te koop staande woningen op Funda niets aan af. Maar nu blijkt dat de Gemeente Amsterdam FOUT zit met dit beleid. Volgens het Europese Hof is er zelfs sprake van Schending van Mensenrechten. Lolwut? Pikken we ook nog even deze alinea mee uit de Televaag: "Uiterst pikant is echter dat die regels niet voor de gemeente Amsterdam gelden. De vierhonderd sociale huurwoningen die Amsterdam zelf in zijn bezit heeft via Stadsherstel en nv Zeedijk, worden ingezet als hotelkamer die voor tweehonderd euro per nacht worden verhuurd. Exploitatie daarvan wordt uitgevoerd door hotels als Barbizon en Krasnapolsky. Al jaren wordt hier niet op gehandhaafd." F*cking communisten.

Reaguursels

Inloggen

Een ambtenaar,lid van De Partij, geeft, uiteraard tegen commissie, jouw woning te huur aan een ander lid van De Partij. Die kan dan tegen woekerwinsten die woning doorverhuren aan niet Partijleden. Ondertussen ga jij failliet, maar dan koopt de baas van dat Partijlid jouw huis voor een habbekrats op bij een besloten veiling (alleen een paar Partijleden zijn ingelicht). Die onderverhuurder wordt gelegaliseerd door de Partij, en krijgt een vergunning om in iemand anders zijn eigendom te gaan wonen, en zelf te gaan onderverhuren.

Milton Friedman | 21-08-10 | 01:36

Schandalig! Je zuur verdiende geld nemen ze in met een zwak excuus! Die ambtenaren motten deaaudddd!

Rest In Privacy | 21-08-10 | 00:08

Deel uit persbericht van gemeente "Tenslotte, dat de “puntenwaarde” van een woning in Amsterdam vaak lager is dan de marktwaarde, is een bekend gegeven, maar het puntensysteem is een landelijk wettelijk systeem waar Amsterdam met zijn eigen specifieke woningmarkt niet zelf anders mee kan omgaan.".

Dus wel hardwerkende spaarders dwingen om met forse verliezen hun pensioen te verkwanselen 'dat is de wet', en tegelijkertijd schijten op de anti-krakerswet, zodat mensen in hun pensioen dubbel gepakt worden. Niet de bestuurders van Amsterdam zelf natuurlijk, die kunnen rekenen op een fors (pre)pensioen, en een paar miljoen gouden handdruk tegen de tijd dat ze 55 zijn.

Milton Friedman | 21-08-10 | 00:05

Zijn dit diezelfde rechten van de mensen waarover die linkse ratten de hele dag aan het huilen zijn als iemand er niet naar handelt?

Eventhorizon | 20-08-10 | 23:14

Nu laat ook de VVD zijn ware aard zien. Het bezit van mensen die jarenlang hard gewerkt en gespaard hebben afpakken en aan nietsnutten weggeven. Totdat de eigenaar failliet door de torenhoge belastingen, die natuurlijk gewoon doorbetaald moeten worden. Ik noem, woz belasting, rioolbelasting, miljeubelasting, allerlei 'rechten', erfpacht, enzovoort enzovoort. De belasting is een veelvoud van de minimale huur die de nietsnut betaalt (en dan krijgt die nietsnut ook nog eens het grootste deel vergoed als huursubsidie). Dus de eigenaar van het huis gaat failliet, waarna de benoemde bestuurder (VVD/GL/PvdA/D66) zijn kans grijpt en het huis op een besloten 'veiling' voor een prikkie koopt. Waarna de onrendabele nietsnut weer in een ander eigendom wordt gezet.

Milton Friedman | 20-08-10 | 23:00

Problemen oplossen voor de overheid blijft toch moeilijk........ zoniet onmogelijk.
Problemen verzinnen gaat vanzelf. Als "steuntje" werd handhaven uitgevonden. En daar zijn weer nog meer regeltjes en belastingen voor uitgevonden.
Het zal wel geld kosten, voor de burger.

kiezer | 20-08-10 | 22:56

Werkschuwelingen (waarschijnlijk rifratten) belonen met geld van rijken d.m.v diefstal goedgepraat/gelegaliseerd door linkschmenschen altijd -1 #Hoezeenieuwkabinet

LiebeMan | 20-08-10 | 20:46

-weggejorist-

YoungEnoh | 20-08-10 | 19:18

Klopt, dat van die exploitatie door hotels. Ik heb pas geleden nog op de Oudezijds VBW in een appartement van het Krasnapolsky gezeten. Beetje sleets, maar volledig ingericht en volgens de front office eigenlijk eigendom van de gemeente. Maar die willen het "gedoe" niet en laten dus al sinds jaar en dag de verhuur van dit soort prachtige huisjes over aan een stuk of drie grote hotels. Die zetten ze vervolgens in als long-stay kamers. Een week of meer boeken bij het Kras? Even vragen naar een appartement. Minimaal twee kamers, erg ruim en door ligging en afmeting in de reguliere verhuur goed voor minimaal 4000 euro per maand.

Mr Dixit | 20-08-10 | 14:48

Heel fijn dat jullie ook al het woord COMMUNISTEN gebruiken! De overheid en de EU zijn nml. hard op weg om van Europa een Communistische heilstaat te maken. Volgens mij hebben veel burgers dat (nog) niet door.

KimmyHead | 20-08-10 | 12:32

Ergens diep van binnen kan ik dit nieuws nog steeds niet geloven....
Ik heb er geen woorden voor. Dit is inderdaad een reuzestap richting bananenmonarchie.
Wanneer doet DH hier niets aan? Dit moet onmiddellijk afgeschoten worden lijkt me.

Kaposi_Sarcoom | 20-08-10 | 11:15

Het wordt echt wel tijd dat de Amsterdammer cq Nederlander beter voor z'n recht opkomt. Alles maar dan ook alles wordt geaccepteerd, democratie is ver te zoeken, het lijkt steeds meer op een fijne dictatuur.

lanex | 20-08-10 | 11:13

Ik ging het gewoon voor laten komen. Overigens is dit echt schandalig: "Volgens Niels van den Berg, voorzitter van de Vereniging Expat Rentals is daarmee het einde zoek. „Als het aanpakken van leegstand inderdaad zo belangrijk is voor de gemeente, dan is het schandalig dat ze op hun eigen bezit niet handhaven en andere regels toepassen. Laten ze beginnen met het beschikbaar stellen van hun eigen, niet bewoonde, sociale woningen aan de woningvoorraad.”

De gemeente erkent zijn eigen woonfraude, maar heeft er een oplossing voor gevonden. In september vorig jaar suggereerde wethouder Hans Gerson dat er op de eigen sociale woningen maar een andere puntentelling moest worden losgelaten dan volgens de landelijke regels geldt. Zijn reden was dat de aanschafwaarde van deze woningen toch wel heel erg hoog was en met tarieven die gelden voor sociale huurwoningen een kostendekkende exploitatie niet mogelijk was."

Ben blij dat ik er niet woon zeg, wat een tuig.

Bubba | 20-08-10 | 11:00

straks gaat rood een muur bouwen om Amsterdam........

Lenin had het hier in 1919 ook al over.

Uw Verzekeringsadvis | 20-08-10 | 09:36

@kapiteynHaddock: ja, dat gaat dus niet. Lees de regelementen (van die achterlijke regeling)!

Droef Toeter | 20-08-10 | 09:22

Socialisten zijn de minst sociale mensen op aarde.

Koningsluis | 20-08-10 | 08:23

Je hebt wel een voordeel als de gemeente je dacha afpakt: je hoeft bij de belastingdienst het vermogen van dit stulpje niet meer op te geven! Of ben ik nu te optimistisch???

eerstneukendanpraten | 19-08-10 | 16:59

Moehahahaha, dan heb jij niet begrepen hoe de lijnen in dit land lopen. Dit is de eerste fase van onteigening. Straks kan je al die belastingen en premies niet meer opbrengen (je hebt immers geen redelijk inkomen van huur mee), en dan komt de overheid je huis onteigenen, desnoods met geweld. Een hoge ambtenaar, of iemand van de woningcorporatie zal het voor een prikkie kopen, uit de eerste lijn, en de sosjale huurder zal er uit moeten.

Milton Friedman | 20-08-10 | 07:14

Betalen de extreem linkse regenten van Amsterdam ook gemeentebelasting over hun tweede landgoed? Marijke Vos? Nee, dat geldt natuurlijk niet voor jullie, alleen voor mensen die hard hebben gewerkt om wat op te bouwen, daar moet je alles weer meteen van afgpakken.

Milton Friedman | 20-08-10 | 07:02

Krakers van vroeger hebben nu een ambtenarenbaantje.

dugo | 20-08-10 | 03:18

AANVULLING: Rottweiler De Gier is uiteraard in ons eerste pand wel aanwezig.
Dus mocht de dienst 020 ook besluiten om ook eerste huizen te vorderen, dan zal dit niet zonder slag of stoot/tand gaan.
Ook wisselen wij van tijd tot tijd de samenstelling van de honden in beide panden.
Wij moeten alleen nog kijken of Mastino Destroyer goed kan samen gaan met De Gier.
Dit heeft in het verleden wat problemen gegeven.

TUBBS | 20-08-10 | 02:51

""Staat een woning leeg, of lijkt het erop dat er even niemand thuis is, dan worden er foto's van het pand gemaakt""
Ondergetekende heeft na het lezen van deze berichten, zijn tweede huis in 020 besloten extra te beveiligen. Je weet maar nooit wat er gebeurd bij afwezigheid.
Het pand lijkt op het eerste gezicht helemaal leeg, maar uit het zicht staan 2 royale zitbanken, waar Pitbull Grijpstra met zijn maatjes op liggen te slapen.
Onder het genot van een zacht spelende muziekzender.
Tevens is er genoeg speelruimte voor Grijpstra en Companen aanwezig.
Evenals aanwezig voedsel en water/melk.
Mocht De Dienst 020 foto,s nemen bij het raam, dan zullen Grijpstra en Companen zich waarschijnlijk heel snel laten zien.
Mocht deze foto dus mislukken, dan mag u dit de ambtenaar in kwestie, zeer zeker niet kwalijk nemen.
Weest u niet bezorgd wat dierenmishandeling betreft.
Mevr en Mr Tubbs zullen om beurten en regelmatig naar het tweede huis 020 afreizen. Het welzijn van de hondjes staat voorop.
Welke Pitbull met zijn 3 maatjes, hebben nu voor zichzelf een compleet herenhuis ter beschikking?
De onze, hoogachtend R Tubbs en L Tubbs.

TUBBS | 20-08-10 | 02:46

Overheid heeft schijt aan zijn eigen regels, en dat goede voorbeeld doet volgen... :-)

ZwarteDag | 20-08-10 | 01:31

Let op, vast wat nieuwe voorstellen om in stemming te brengen:

1) Staat je huis langer dan 1 jaar te koop, dan dient deze toegevoegd te worden aan de voorraad asociale woningverhuur.

2) Sanctie bij niet opvolgen is strafvervolging

3) Bij antecedenten onderzoek gaat de wet BIBOB in werking en volgt onteigening

Zal ze leren die criminele a-sociale huizenbezitters.

* ga mijn huis verhuren aan vroegtijdig vrijkomende en in Nederland blijvende Somalische piraten *

ontlullen | 20-08-10 | 01:03

U gelooft het niet maar stelling 1 is al van toepassing en dat in deze bange tijden!
Je zult maar niet genoeg geld hebben om een huis te kopen die buiten de klauwen van de kleptokraten van de Stopera valt!

Jolly Jumper | 20-08-10 | 01:06

Moeder Gans | 19-08-10 | 21:31 Ja, en? Auto's zijn om te rijden en als u er twee heeft, of slechts twee fietsen, dat mag ook, dan mag ik die andere gebruiken omdat u er toch nooit twee tegelijk kunt gebruiken. Dat is handig want dan stop ik met werken en ga op zoek naar mensen die dubbele zaken hebben. Hoef ik er niets meer voor te doen maar kan ik een ander de kolere laten werken.

Jolly Jumper | 20-08-10 | 01:04

Let op, vast wat nieuwe voorstellen om in stemming te brengen:

1) Staat je huis langer dan 1 jaar te koop, dan dient deze toegevoegd te worden aan de voorraad asociale woningverhuur.

2) Sanctie bij niet opvolgen is strafvervolging

3) Bij antecedenten onderzoek gaat de wet BIBOB in werking en volgt onteigening

Zal ze leren die criminele a-sociale huizenbezitters.

* ga mijn huis verhuren aan vroegtijdig vrijkomende en in Nederland blijvende Somalische piraten *

ontlullen | 20-08-10 | 01:03

Bravo! zó maak je de stad nog eens aantrekkelijk voor expats en e c h t e kenniswerkers die af en toe in Amsterdam moeten zijn en daarvoor een pied-á-terre hebben! Toch opmerkelijk dat je lieden als Bernard Wientjes niet meteen op de bank ziet staan jodelen om onze goede naam in het buitenland...
-
Voor het voorgoed verzieken van die reputatie in het buitenland hebben wij Wilders helemaal niet nodig, daar zijn onze geliefde overheden zelf véél beter in: je moet gewoon homobashing niet aanpakken, je stad laten verloederen, de belangrijkste musea twaalf jaar dicht houden, absurde limieten stellen aan de toegestane bezoekersaantallen als ze weer open gaan, hoogwaardige middenstand kapot maken door een metrolijn die van nergens naar niks gaat en een beetje huisroof plegen.
-
Moet je eens opletten, hoe snel als erfhier geen normaal opgeleid en productief mens meer wil wonen... die homo's (waar we de plaatselijke econonomie he-le-maal op gingen toespitsen, wéét u nog??) kun je alvast vergeten, die zijn intussen allemaal naar Berlijn verkast - .... volgende!

azoturie | 20-08-10 | 00:42

De Gooise Matras | 19-08-10 | 23:46 Klopt! Je hebt de keuze om de grond te "kopen" maar dan slechts voor vijftig jaar of je betaald jaarlijks de canon en dan wordt die weer elke vijftig jaar opnieuw vastgesteld. De stenen koop je voor altijd maar de grond blijft van de gemeente en mag je elke vijftig jaar terugkopen.
En dan heb je nog overdrachtsbelasting, vermogensbelasting, successierechten, onroerend zaakbelasting, huurwaardeforfait, rioolbelasting, afvalstoffenheffingen, parkeergelden, wegenbelasting (waarmee deze parkeerplaatsen eerst zijn aangelegd) et cetera, et cetera. En wat krijgen we er voor terug....?

Jolly Jumper | 20-08-10 | 00:31

logisch, een ieder die niet PvdA stemt moet weg uit A'dam. Soort van etnische zuivering, maar dan politiek, zodat 020 voor altijd een extreem bolwerk is en blijft.

glaaf | 20-08-10 | 00:16

Viva la revolución! Voor een mooi anti-kapitalisme filmpje verwijs ik graag naar:http://www.youtube.com/watch?v=qOP2V_np2c0

Snikkelhoofd | 20-08-10 | 00:07

Is het dan toch de REPUBLIEK Amsterdam!!

ONS | 19-08-10 | 23:53

Ik snap nu waar Cohen die thee van betaalde....

DrBowned | 19-08-10 | 23:48

Watikjebrom | 19-08-10 | 22:00 Omdat je geen Parool leest? Het Parool kwam met dit nieuws volgens mij en pas later wakker Nederland die het overigens wel aangescherpt heeft maar dat lijkt mij logisch..

Jolly Jumper | 19-08-10 | 23:48

@ Jolly Jumper | 19-08-10 | 23:44

Die erfpacht, die gaat toch ook weer omhoog na verloop van tijd?

De Gooise Matras | 19-08-10 | 23:46

@ FNL | 19-08-10 | 21:38

What's next? Je vriendin afstaan, misschien, of anders je bijvrouw.

De Gooise Matras | 19-08-10 | 23:44

Is toch prima. Beter dan kraken. En PvdA-stemmers huisvesten is toch ook prima? Of moeten ze PVV stemmers huisvesten? Vind ik ook prima.

Hölzenbein | 19-08-10 | 23:44

Mafia. En dan wel de volle erfpacht rekenen, geen enkele regelgeving voor.
Zo is het mogelijk dat je per maand € 1.000,- hypotheek betaald (je hebt geen aftrek als je het verhuurd!), € 80,- erfpacht (gaat weer in de gemeentekas) € 80,- servicekosten voor de opstalverzekering en onderhoud, € 50,- OZB (ook al voor de gemeentekas) en nog wat kleinere belastingen en dan van diezelfde overheid niet meer dan € 450,- huur mag berekenen. Dar is dan een derde van de kosten en dat noemt links dan rechtvaardigheid! U snapt het niet? Ik ook niet en ik heb er voor doorgeleerd.

Jolly Jumper | 19-08-10 | 23:44

Het verhaal klopt wel en volgens mij is het al veel langer beleid dan sinds 2006. Ik heb eens mijn woning te koop gezet in de Rivierenbuurt en ik had wel heel erg vlot een formulier in de bus waarop ik diende te melden wat ik met de woning van plan was. Ik geloof dat het maar 2 maanden leeg heeft gestaan maar men zat er gelijk bovenop.

Simon_GS | 19-08-10 | 23:35

Ik bied mij bij deze aan om 'op te passen' op een huis. Het liefst in Zuid, aangezien ik daar studeer. Ik ben bereid een kleine vergoeding per maand te betalen.

ps. Ik ben alles behalve een potentiële PvdA-stemmer.

dikhoft | 19-08-10 | 23:03

Amsterdams bestuur moet op de schop en wel heel snel, volgens mij zijn ze daar de weg kwijt.

lanex | 19-08-10 | 22:15

D'r mot toch gofferdegoffer een manier zijn om dit soort mongologie af te straffen?

pollens | 19-08-10 | 22:13

Getson | 19-08-10 | 21:57
Helemaal mee eens, opgeruimd staat netjes.

Watikjebrom | 19-08-10 | 22:01

Sjezus, en waarom lees ik hierover nou nagenoeg niks in het Parool? Tsja... dat lijkt me toch bepaald een teken.

Watikjebrom | 19-08-10 | 22:00

Amsterdam is voor de rijken! Tieft die sloebers maar naar Rotterdam of zo.

Getson | 19-08-10 | 21:57

De gemeente wou zelf de flats in o.a. de Bijlmer en Osdorp slopen om deze wijken te saneren, al deze bewoners zijn weer met urgentie onder gebracht in sociale huurwoningen, hierdoor zijn er voor de normale mensen die in de sociale sector zitten geen woningen meer over. Zo kan ik ook wel geld verdienen, de goedkope flats platgooien daar nieuwe koopwoningen bouwen (ver boven het budget van vorige bewoners) en vervolgens tweede huizen afpakken van eigenaren en huurders uit de sociale sector in onder brengen.

Als ze nou eens niet de hele stad in 1x willen verbouwen maar het gefaseerd hadden gedaan, was de woningnood in Amsterdam lang niet zo groot geweest.

Uruzgaan | 19-08-10 | 21:52

Dit is toch gewoon diefstal? Wat een afgunstig, echte pvda mentaliteit. What's next? De helft van je loon inleveren, oh ja dat moet ook al. Where does this end? Tweede auto not done? Jij hebt een mooie tweede horloge, niet nodig. Minderbedeelde? Dat maakt je nog geen zwerver? Kom van je reet af or better luck next life!

FNL | 19-08-10 | 21:38

Huizen zijn om in te wonen toch?

Moeder Gans | 19-08-10 | 21:31

@ZDEV | 19-08-10 | 21:13
joodsgristelijke is volgens mij reeds langere tijd vervangen door ISLAMITISCH-(jds,chr.)
Eveneens een beetje *in de war* ;)

me163komet | 19-08-10 | 21:22

Het is helaas nog maar helemaal de vraag of Amsterdam fout zit en de mensenrechten schendt. Hierover is helemaal geen sluitende jurisprudentie, maar Amsterdam heeft meermaals haar gelijk gehaald bij de nederlandse rechter zich beroepend op "algemeen belang".

Ook wat betreft europees recht is helemaal geen duidelijkheid. De bewuste situatie in Polen waaraan gerefereerd wordt, is niet 1-op-1 toe te passen op de nederlandse situatie. De mensenrechten daar kunnen we kort over zijn: het eigendomsartikel waaraan gerefereerd wordt (protocol 1, artikel 1), heeft een voorbehoud wat betreft jawel! "algemeen belang".

Wat betreft de mensenrechten moeten we niet vergeten, dat dit verdrag ook mede door landen als Rusland, Azerbeidzjan, Moldavie etc. is geratificeerd.

Voorlopig denk ik dat Amsterdam hier dus mee weg komt, en ondertussen haar eigen graf graaft.

Pierrepoint | 19-08-10 | 21:19

@me163komet, goed plan een Amsterdam40-45 themapark. De huidige Amsterdamse politici en ambtenaren zullen het heerlijk vinden zich uit te leven als nsb-ers. Of is dat not done met hun linkse joodsgristelijke tradities. Of juist weer wel. *in de war*

ZDEV | 19-08-10 | 21:13

Amsterdam heeft wel meer van die nare grappen, uit de buurt blijven dus.

robert39 | 19-08-10 | 21:13

dit soort regels is er juist voor om minderbedeelde reaguurders zoals jullie juist te beschermen... leegstand drijft de huurprijs op. Leuk voor de rijken, minder leuk voor de rest van Nederland. Lijkt me logisch dat de overheid daar wat tegen doet...

afz. een VVD-er

maikul | 19-08-10 | 21:09

het is weer duidelijk... alleen de GS redactie begrijpt het...

zaklamp | 19-08-10 | 20:42

We kunnen ook kraken weer invoeren dan pakt een ongeregistreerde je woning weer af. Nu kan je de gemeente nog aansprakelijk stellen voor sloop en dergelijke.

Ik vind het een prima alternatief voor kraken 2 jaar geleden dit idee zelfs een keer opgeworpen in de comments.

shad0w_crash | 19-08-10 | 20:36

@ecologiste | 19-08-10 | 20:19 ,
over doorgewinterd legaal corrupt zijn gesproken.
Dit land is corrupt tot op het bot,
maar ze weten het leuk te verpakken.

vander F | 19-08-10 | 20:31

Wat een onzin, het is een en al onderverhuren en andere frauduleuze woningtoestanden in 020.

VVD huren opjagen?
Ik huur relatief goedkoop een woning die niet eens in aanmerking komt voor huursubsidie en niet in het soosjale huursegment valt.
Dus wat loopt Rutte te ijlen?

vander F | 19-08-10 | 20:29

Wat bomt mij Amsterdam? of verhuren, of neer die vvd woningen.

drenkeling69 | 19-08-10 | 20:24

SyntaxError | 19-08-10 | 19:22

Bouwfraude.... als jullie de belastingbetaler beroven (ca. 25 miljard) dan krijgen jullie 0,5 miljard boete van ons als wij dan mogen graaien in de woningcorporaties en verder mogen doorgaan zonder openlijke kritiek van jullie met het omzetten van landbouwgrond in bouwgrond (= van 3-5 euro omtoveren tot 400-500 euro per m2 = nog mooier dan het verderfelijke geld bijdrukken).
Met de vriendelijke groeten van godfather Elco Brinkman Bouwend NL en zijn CDA-PvdA-secondanten ondersteund door de banken van NL dus met goedkeuring van de VVD.

ecologiste | 19-08-10 | 20:19

Vanmij mogen deze overijverige ambtenaren/dienstkloppers, mijn panden wel bezoeken. :-)

Ze zullen enkel wel weer veel moeite hebben, om mijn panden leefend te verlaten.

Ook hoop ik op die extra pulisite escorte, kan ik weer eens, samen met wat maten, ouderwets rellen. Zoals het ons destijds aangeleerd is, door de nationale overheid, bij het korps mariniers.

* belt alvast de begravenis ondernemert en wat ambulances, regelt al een paar vrije trauma centra's in diverse ziekenhuizen *.

Kom maar op, rooie rot honden.

Ron6019 | 19-08-10 | 20:19

Normaal schijf ik Kudt Pvda. Voor de ene keer: kutPvdA. Links smerig communistisch tuig. Zure dieven.

funkyd | 19-08-10 | 19:51

Dus even recapitulerend, dat ik deze idioterie goed begrijp. In 020 worden sociale huurwoningen als hotelkamer verhuurd voor 200 Euries per nacht. Waardoor er onvoldoende huurwoningen zijn. Waarop de gemeente leegstaande tweede koopwoningen vordert. Om die vervolgens te verhuren. Dit KAN toch niet waar zijn...?

Reykjavik | 19-08-10 | 19:48

@ZDEV | 19-08-10 | 18:59

Als we onze ideen | 19-08-10 | 17:28
nou eens samenvoegen? Dat moet lopen als een tierelier. ;)

me163komet | 19-08-10 | 19:42

*wacht op het scheurende geluid dat een PVDA-reet maakt als het pluche loskomt*

Clockwork Orange | 19-08-10 | 19:37

Wordt het niet eens tijd om de PvdA te demoniseren?

SirHC | 19-08-10 | 19:27

Het klinkt wat vreemd, dat toe-eigenen van andersman eigendom, maar zo werkt onze democratie. Als Achmed en Ingrid Henk willen beroven, dan kan dat twee tegen één, alleen heet het dan "nivelleren". Als je in een democratie wilt liegen, bedriegen en discrimineren, dan kan dat ook, dat noem je dan "politiek correct" of "positieve discriminatie". Als je tenslotte in een democratie wilt moorden, bijvoorbeeld in Irak of Afganistan, dan kan dat gewoon, dat is de "war against terror". We moeten misschien nog een beetje aan democratie.

Portemonnee van de A | 19-08-10 | 19:27

Al die lutsers gewoon op het platteland laten wonen, daar zijn huizen zat.

killerdemon | 19-08-10 | 19:25

Vooral de naam van die afdeling Dienst Wonen, Zorg en Samenleven. Mooi he!
Het Kafkaiaanse druipt er van af. Staat vast onder controle van het Ministerie van Liefde en Waarheid!

alwayslearning | 19-08-10 | 19:24

Laten we uitzoeken waar M Bolkestein woont.
Als deze m/v naar het werk is kan de woning ingenomen worden, het liefst door tokkies of asielzoekers.
Hij ziet maar hoe ie z'n "bezit" terug krijgt.

Burrrp | 19-08-10 | 19:23

@ecologiste
Die hele bouwfroude zaak was ook zo'n poppenkast ... prijsafspraken is een mode woord en kartelvorming doet denken aan vadsige italianen met een gouden ketting tussen hun borsthaar, zondebok hier, slechterik daar, boekje dicht.
En waarom zou dat alleen in die sector gebeuren ??
Waarom is er geen verder onderzoek gedaan ??

Waarom moet Bos ineens bij z'n wijf thuis op de BANK gaan zitten ??

We worden gewoon uitgezogen ... of liever ... we laten ons uitzuigen.

SyntaxError | 19-08-10 | 19:22

Gewoon al die 020-ambtenaren in het IJ schoppen en die hele tyfusbende aan gemeentekantoren en ambtswoningen sociaal verhuren. Eigendom is eigendom, typisch weer iets voor asocialisten om dat af te pakken.

Mike Gaatjeniksaan | 19-08-10 | 19:12

bekijk het eens vanuit CDA visie. Dit soort huisjes worden ook gebruikt om minnaars en hoeren te ontvangen. en dat mag natuurlijk niet van de CDA

LordNobady | 19-08-10 | 19:08

De vuige linkschen verhuren in 020 massaal hun sociale huurwoning door. Naar schatting wordt 25% doorverhuurd. Voor woekerprijzen natuurlijk. Maar ja, ze kiezen er zelf voor in 020: ze stemmen nog steeds PvdA.

kriep | 19-08-10 | 19:08

In Amsterdam is geen woningnood, er zijn grote gebieden waar je binnen 1 maand een woning kan hebben. Of je op die lokaties WIL wonen is een heel andere vraag.

faz | 19-08-10 | 19:08

LOL ... wat een mongaulen ... 6500 koopwoningen ???

In Belgie is een woning 2/3 van de prijs in Nederland, maar een brood en een bak bier is er net zo duur en een baantje levert ongeveer hetzelfde op.

Dat het in Ned. allemaal zo'n "gehoer" is met de financien ligt niet aan de burgers zelf maar met name aan de grote woning cooperaties, makelaars, bouwbedrijven
en banken. De overheid houdt ze allemaal een handje boven het hoofd en wij betalen een godsvermogen voor een 1e levensbehoefte. Geen wonder, op de bestuurlijke functies binnen onze overheid zitten ook veelal mensen die uit het bedrijfsleven komen.
Dit resulteert in bijzonder slecht bestuur, torenhoge belastingen en exorbitante grond/huizen prijzen, er moet immers gewoon geld verdiend worden en er is dus vrij weinig belang bij een goed georganiseerde samenleving.
Het is niet dat ik zo negatief of wantrouwend van aard ben, maar het begint toch echt een smakelijke klucht te worden :D

SyntaxError | 19-08-10 | 19:05

Nog even en huizenbezitters worden gedwongen om een achterhuis te hebben en die met een boekenkast af te schermen, opdat de ambtenaren van de gemeente Amsterdam de bewoners niet kunnen vinden...

ZDEV | 19-08-10 | 18:59

Miljaar!

russeljackson | 19-08-10 | 18:59

geweaun bommetje d'r op

Geile Markeerstift | 19-08-10 | 18:58

Maar je eigen woning kraken dan? Van mij kregen ze niks gedaan. Dan maar tot het hoogste gerecht.
Op de dam staat overigens ook nog een pandje vrij met heel veel kamers.

fjordman | 19-08-10 | 18:57

En die kloodtzakken procederen tegen particulieren op kosten van de staat tot aan het gaatje. Kijk maar eens in de gemeente Oss, waar die 'fijne' SP ondernemers pest tot aan de hoge raad.... Diegenen met vlees op de botten redden het wel, maar 90% haakt af. Met die linkse kliek in Amsterdam verwacht ik daar niet veel beters. Overigens, die ondernemers in Oss die ik ken die doorgaan winnen het voor de volle 100%. Hopende geef ik hiermee ondernemers en eigenaren hoop?

Dysphemian | 19-08-10 | 18:48

Johnny Redt | 19-08-10 | 18:18
Of misschien een klein, gerenoveerd appartementje aan de grachten..

Principaute | 19-08-10 | 18:41

En dan nog een meld misdaad anoniem brievenbus. met door de gemeente gedrukte verraadkaartjes (met uitleg in 4 talen). Topbestuur daar in Islamsterdam

Snap je!? | 19-08-10 | 18:40

Poeh poeh wat een gebler over de PVDA weer. Je kan het ook anders bekijken. DOor de koppige houding van Cohen krijgen we nu een rechts kabinet( waarschijnlijk), Rutte noemde Cohen al matchmaker van dat kabinet.

Geert kon in de campagne zich perfect profileren tegenover Cohen. En hij kreeg alle kans om zijn "fantastische" en "hilarische" oneliners te voor schijn te toveren. Bovendien de manier waarop de PVDA de PVV aanpakt levert de PVV alleen maar meer populairiteit op. In feite is er gewoon een coalitie tussen de PVDA en de PVV. ZOnder de PVV zit de PVDA in de coalitie en omgekeerd.

Bovendien heb ik Rutte in de campagne nog horen roepen dat de VVD de huurprijzen omhoog wil jagen om mensen te stimuleren een koophuis te kopen. Ook D66 wil wat doen aan het zogenaamde "scheefwonen". Ik weet ook wel dat het voorbeeld van de PVDA dom is en en dat de overheid liever heeft dat mensen huizen kopen. Als je ten minste naar de subsidie kijkt die op het huis wordt gegeven.

Ik wil maar zeggen dat die dingen die de PVDA ook gebeurt bij de VVD en D66 maar dan precies andersom. Wel + 10 voor de redactie die obsessief op zoek is naar fouten van de PVDA.

Insure | 19-08-10 | 18:32

Die Aso kun je aanspreken op [email protected]
Vorig jaar regelmatig gesproken. Hij haat iedereen die het niet goed voor heeft met de minder bedeelden. pffffff

Teep | 19-08-10 | 18:28

Linkse zakkenvullende boevebende, bij de sailout alle wethouders op de vertrekkende boeten zetten en noooooooooit meer terug komen.

bunbun | 19-08-10 | 18:26

Drs.Noooooo | 19-08-10 | 17:04
Kraakverbod was toch juist om de woningnood te vergroten?

Johnny Redt | 19-08-10 | 18:24

Televaag: "Een woning van 40 vierkante meter waar maandelijkse hypotheeklasten op zitten van pakweg 900 euro"

DSB hyptheekje?

Johnny Redt | 19-08-10 | 18:18

Lompe Loel | 19-08-10 | 17:05

Zou me niets verbazen.

ecologiste | 19-08-10 | 18:16

[email protected] | 19-08-10 | 17:35

Zoals ik al zei. Het is de overheid die huizenspelletjes heeft gespeeld sinds WOII. Ik noem als voorbeeld ook even de grondpolitiek waardoor De Uyl is gevallen (pootje gelicht door CDA).
Ze hadden genoeg huizen moeten bouwen maar ze hebben bewust de markt klein gehouden zodat de vraag groot zou zijn en de prijzen hoog. Overdrachtskosten hoog want de notarissen, makelaars etc. wilden ook wat verdienen. En we praten over WONEN dat toch een recht is in een democratisch land.
Het komt omdat de politiek geen ruggengraat heeft en niets durft te doen tegen de banken. Kijk eens wat de politiek de laatste jaren gepresteerd heeft. Ze durven niets aan te pakken en schuiven alles voor zich uit. Lui lafhartig regententuig is het de goeden niet te na gesproken maar die zijn er zeer weinig eh ik ken er zelfs niet één.
Geld verdienen aan huisjesmelken iets lagers bestaat er nauwelijks en ze doen er gvd bijna allemaal aan mee: overheid, banken en malafide zwart geldgastjes die studenten veel te hoge huren laten betalen al sinds minimaal jaren 60. maar naar de buitenwereld toe zijn het respectabele mensen. Gewoon op hun huizen zitten en de hurders dik laten betalen. Waarom is bijv. kleding zo duur? Omdat de winkel in de stad torenhoge huren moet betalen aan eigenaar en gemeente. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR En de nietsdoeners strijken het geld op voor fucking niets doen en duimen draaien: maffia.

ecologiste | 19-08-10 | 18:12

Dit is simpelweg kraken door de gemeente

dennis123 | 19-08-10 | 18:09

Ik lees net in HP/De Tijd dat een bekende actrice, die een huis heeft aan een gracht, dat maar de helft van het jaar gebruikt omdat ze de andere helft lekker buiten op een volkstuintje zit - niet te ver weg. Is die woonruimte niet ook nuttiger te besteden?

Synecdoche | 19-08-10 | 18:01

-weggejorist-

Watikjebrom | 19-08-10 | 17:56

Linkse Rovers!

fritsspits | 19-08-10 | 17:56

@bloemis | 19-08-10 | 17:38 Ik vermoedde al zo'n beetje dat je in 020 woonde. Wat een klote stad, je zult er maar moeten wonen.

lijn5 | 19-08-10 | 17:56

MEDIA: ga door met berichtgeving hierover!!!!!!!!!!!!!

Droef Toeter | 19-08-10 | 17:46

@bloemis | 19-08-10 | 17:31
Ga ergens anders trollen. Gek.

Parsons | 19-08-10 | 17:41

@bloemis | 19-08-10 | 17:18
Nu en? Nederland heeft nooit anders dan een woningnood gekend -veroorzaakt door ons belachelijke systeem- dus dan dienen eigenaars van tweede huizen, zelf betaald, hun woning maar even op te geven?

En-el Hak | 19-08-10 | 17:41

@lijn5 | 19-08-10 | 17:32 Echt, sorry, ik woon in Amsterdam. Je weet niet waar je het over hebt. Grote onzinideeen en een vals verhaal promoten. Er zitten hier een paar lobyisten achter. Dat zijn VVD'ers met nogal wat bezit die het leuk vinden om de gemeente Amsterdam met wat flauwekul te pesten. Er is niemand beboet. laat staan van een huis beroofd, en het gaat om een tiental eigenaren. Echt de sop van de kool niet waard. Maar toch vind de Televaag het nodig om zonder wederhoor een komkommerartikeltje te schrijven. Rara, hoe gaat dat?

bloemis | 19-08-10 | 17:38

Die linkse luibakken denken dat ze dezelfde regels kunnen toepassen als de Inquisitie ,de voorlopers van de PVDA.

fleurtje | 19-08-10 | 17:37

me163komet | 19-08-10 | 17:28

Bravo prima commercieel bedacht!

ecologiste | 19-08-10 | 17:37

ecologiste | 19-08-10 | 17:25
Klopt, en daar wordt ook tegen opgetreden... Alleen is het bij verhuur veel duidelijker dat je je woning niet mag onderverhuren... Bij deze koopwoningen die als illegaal hotel fungeerden, was het moeilijk voor de gemeente om op te treden tegen deze malafide eigenaars omdat deze claimden dat het hun bezit was en dat ze daar mee mochten doen wat zij willen.
Nu hebben ze dus in 2006 een regel opgenomen over het onttrekken van dit soort woningen aan de sociale wonigvoorraad, en nu gaan ze dus handhaven. En daar zal de buurt blij mee zijn... Nu ook nog kijken of een aantal woonboteneigenaars, waarbij hetzelfde gebeurt, ook de sigaar zijn... Dat zou goed zijn..

@bloemis | 19-08-10 | 17:31 Er is nix mee, ze kosten alleen veel geld, en lopen en staan in de weg, dat wel natuurlijk. Moeten huizen hebben in A'dam hebben waardoor anderen 10 jaar moeten wachten.

lijn5 | 19-08-10 | 17:32

Eveline Herfkens wil namelijk ook graag voor een kuch betaalbare prijs een appartement huren.

ecologiste | 19-08-10 | 17:32

Wat is er mis met azielzoekers, ik vind ze wel leuk.

bloemis | 19-08-10 | 17:31

@bloemis | 19-08-10 | 17:25 Hier is gen sprake van een theorie, doe je ogen eens open. Een gedeelte van de 30000 asielzoekers is in A'dam ondergebracht, want we zijn zo sociaal in A'dam, maar ja, anderen moeten dan wel 10 jaar lang wachten. Dat die analfabete, sorry hoogopgeleide, asielzoekers nooit en te nimmer zullen werken, en daarom veel beter in Oost Groningen kunnen worden ondergebracht waar toch krimp is, is een andere zaak, natuurlijk

lijn5 | 19-08-10 | 17:30

@ allesofniets | 19-08-10 | 17:01
Daar kun je best wel eens gelijk in hebben. En om te controleren of jij dat ook niet stiekem doet heeft Islamsterdam de pandjesbrigade opgezet die op ieder gewenst moment bij jou -met bevel tot binnentreding zonder enige redelijke verdenking of vermoeden- de deur eruit kan trappen om je woning te doorzoeken.
Misschien kan men op dat punt het noodzakelijke met het zakelijke en het aangename verenigen door er een een "40-45 Amstedam in de oorlog" thema park van te maken. In dat kader is het misschien een leuk idee voor om de heren van de pandjesbrigade van gepaste bedrijfskleding te voorzien. Hoge zwarte laarzen, feldgrau uniform met pofbroek, Schmeisser onder arm, en bij iedere woning waar je aanbelt "aufmachen ... schnell schnell du hollandische sau" te schreeuwen. Wordt het toch weer een beetje het vertrouwde oude Amsterdam, en als je het handig aanpakt kun je er nog een leuke toeristische attractie van maken die geld oplevert dat dan in een van de bekende Amsterdamse bodemloze putten van linkse spilzucht kan verdwijnen.

me163komet | 19-08-10 | 17:28

@lijn5 | 19-08-10 | 17:23 Wie kletst hier nu eigenlijk? De grote complottheoristen zijn weer aan de gang op GS.

bloemis | 19-08-10 | 17:25

[email protected] | 19-08-10 | 17:20

Zoals u het stelt hebt u gelijk, er zijn ook huurders die gebruik maken van hun sociale huurwoning door die stukken duurder onder te verhuren. Ook misbruik.
Alles komt vanwege die mafiose huizenmarkt en dat komt weer door de politiek, de gevestigde wel te verstaan: met dank aan CDA, PvdA, VVD en hun voorlopers sinds WOII.

ecologiste | 19-08-10 | 17:25

Het lijkt Venezuela wel, daar zegt chavez ook tegen de armen, pak wat je pakken kan, neem elk huis dat leeg staat in, pik elk stuk grond dat leeg staat in.

j4son | 19-08-10 | 17:23

@bloemis | 19-08-10 | 17:18 Klets toch niet: Er zijn mensen die soms 10 jaar op een woning in Amsterdam wachten omdat er schielijk 30.000 asielzoekers moesten worden ondergebracht in A'dam, die als stemvee voor de pvda gaan fungeren . En zo zorgt de pvda dat ze altijd aan de macht blijft. Tel uit je winst

lijn5 | 19-08-10 | 17:23

De bovenonsgestelden maken de regels en wij (niet zij) mogen die regels niet overtreden dwz aleen als wij om het een of ander de bovenonsgestelden niet welgevallig zijn. Zo werkt dat ook maar dan iets andere schaal tussen Brussel en A'dam. Zeg maar een soort to be or not to be. En de ambtenaren in A'dam krijgen hooguit een reprimande natuurlijk geen veroordeling wegens poging tot diefstal.

ecologiste | 19-08-10 | 17:22

skoennie | 19-08-10 | 17:02
Nee, want daar wil je niet dood gevonden worden...

Prima maatregel dit, voornamelijk bedoeld voor die kakkerlakken die, onder het mom van 'het is mijn pied-a-terre', een woning in het centrum aanhouden om die vervolgens voor grof geld te verhuren aan weekend-toeristen. Zo hebben ze wel de inkomsten, maar niet het gedoe van de toeristen. En de buren? Die hebben alleen de overlast.

Welnee, is totale onzin dit verhaal. Niemand verliest zijn woning. Alleen de leegstand wordt aangepakt omdat er mensen soms 10 jaar op een woning in Amsterdam wachten. Dat er toevallig een tiental pied-a-terre eigenaren zijn aangeschreven is natuurlijk koren op de molen van wat lobbyisten, waar de Televaag lekker tegenaan schurkt. Maarja, objectieve journalistiek he...

bloemis | 19-08-10 | 17:18

Ze moeten eerst maar eens goed controleren of in alle sociale huurwoningen van de gemeente wel diegene wonen die daar (nog) recht op hebben.

borderliner | 19-08-10 | 17:16

Als je dit leest, begrijp je niet waarom de PvdA niet wordt beschouwd als een bedreiging van de rechtstaat, en de PVV wel.

Serafijn Lampion | 19-08-10 | 17:16

Het privédeel van het stadhuis is ook een '2e woning' Cohen hoeft er namelijk nog niet uit, maar staat elders ingeschreven ( www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/05/... ).

Paleis op de dam 2e woning/pied a terre

nance | 19-08-10 | 17:14

Een sigaren- annex pijpenhandelaar had op zijn pui een bord met de tekst: 'Grote stelen en kleine stelen, maar grote stelen het meest'. Dit viel niet in goede aarde bij het gezag en hem werd gelast de tekst aan te passen. Dit deed de pijpenhandelaar, met tegenzin, met de toevoeging 'op last van het stadhuis, grote stelen per abuis'.

Gaz21 | 19-08-10 | 17:11

De oplossing ligt zo ongeveer voor de deur: gewoon dat proletarisch Stopera-kollektief kielhalen. En dan wel in de lengte graag. Begin eens bij de Kruzenshtern.

taxhond | 19-08-10 | 17:10

Een beetje een slap briefje. Zolang er geen dwangsom genoemd wordt kun je ieder schrijven van een gemeente rustig negeren; het is een tandeloos monster. Ik heb ooit ruzie gemaakt over het invullen van een vragenlijst, waar ik geen zin in had. De brieven werden steeds dreigender (u bent het bij de wet verplicht, er kunnen sancties volgen, etc.), maar uiteindelijk gaven ze het gewoon op.

aha-erlebnis | 19-08-10 | 17:08

Ik heb als alleenstaande een huis met 4 slaapkamers. Zal binnenkort ook wel gevorderd worden.

In Bolsjewistisch rusland gebeurde na de revolutie precies hetzelfde. Het wordt tijd dat Amsterdam onder curatele komt

nance | 19-08-10 | 17:07

Dit is godverdomme de waanzin voorbij. Luister anders even hoe het er aan toe gaat: www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?dag=1...

Als ik die vent was zou ik er een advocaat opzetten en ze suen into oblivian.

Parsons | 19-08-10 | 17:07

@illuvatar | 19-08-10 | 17:05
Waar ´van´ stond ´land´...... stop

illuvatar | 19-08-10 | 17:06

TIP VOOR GS REDACTIE:
Doe es induiken in huizen waar werknemers van stads herstel wonen... Vooral van directie leden.
Ook eens kijken hoe stads herstel hun oanden voir feesten verhuurd zonder enige vergunning. Dit zijn wekelijkse activiteiten en alles behalve sporadisch.
En natuurlijk enkel voor grote merken als Heineken etc. Maar ook woning bedrijf de Key maakt hier gretig gebruik van...

Lompe Loel | 19-08-10 | 17:05

@skoennie | 19-08-10 | 17:02
Ssssst! Voor je het weet ook bij u in het dorp, de PvdA heeft door het gehele van verraders en verklikkers zitten, slechts rond verkiezingtijd komen ze uit hun slinkse diepe holen met een vriendelijk masker voor.

illuvatar | 19-08-10 | 17:05

Mooi hé! Dat kraakverbod! Dit is natuurlijk een kul regeling, maar ja, het volk wou een kraakverbod en de woningnood is er nog steeds... :D

Drs.Noooooo | 19-08-10 | 17:04

Hele B&W gewoon in het gevang en door een intyernationaal tribunaal laten berechten. Zelfs in Zimbabwe ben je als blanke boer nog zekerder van je eigendomsrecht

nance | 19-08-10 | 17:03

Telt een liefdesnestje ook als tweede huis ?

wouter het bos in | 19-08-10 | 17:03

Even wachten; je krijgt GEEN parkeervergunning wanneer er eigen parkeerplaatsen bij je appartement zijn (ook al zijn deze alle verkocht/niet te koop) maar Amsterdam pikt wel jouw huis in wanneer je na alle belastingen toevallig nog wat geld overhad en er 2 of meer hebt???

Tabula Rasa | 19-08-10 | 17:02

Wat als we de huurprijs zeg met 0,10 Eurocent verhogen.
Geldt het dan nog steeds ?

My name is Mister B. | 19-08-10 | 17:02

Dat gebeurt nou nooit in de rest van Nederland......

skoennie | 19-08-10 | 17:02

Toch ben nog steeds blij dat ik niet rijk ben. Mocht ik dat -per ongeluk- (een ongeluk zit in een klein hoekje niet waar?) nog worden, dan ben ik foetsie/pleite/verhuisd/geemigreerd.

lichtpunt | 19-08-10 | 17:01

Tot 163000, tsja dan is de volgende stap natuurlijk de lege zolder die je niet meer als berging mag gebruiken.

allesofniets | 19-08-10 | 17:01

@eerstneukendanpraten | 19-08-10 | 16:59
U kent geen socialistische denkbeelden?
Het antwoord is in ieder geval: Moewhahahaha, smerige kapitalist, we pakken het geld af wat van ons is.

illuvatar | 19-08-10 | 17:01

Je hebt wel een voordeel als de gemeente je dacha afpakt: je hoeft bij de belastingdienst het vermogen van dit stulpje niet meer op te geven! Of ben ik nu te optimistisch???

eerstneukendanpraten | 19-08-10 | 16:59

Eberhard is dus toch gewoon een kloon van Heers Balling.
Hij wil gewoon op alle vrije plekken in de stad nieuwe soepsidieloketten openen voor beroepslosers. Vooral niet-westerse.
Het Politburo in 020 is niet erg opsgeschoten met deze nare man.....

pennestront | 19-08-10 | 16:58

@mask. puntensysteem

Drs_J | 19-08-10 | 16:58

juridisch onhoudbaar en eindeloos dom. typisch linx. maar dit gaat over 750 appartementen terwijl er waarschijnlijk 7500 gevallen van illegale onderhuur (of 75.000 zijn), scheefwonen tot de norm verheven is, de gemeente alleen maar kantoren gebouwd heeft ipv huizen, en dan komt deze plucheplakker met deze onzin. heel goed voor je internationale imago als financieel centrum, modestad, kennis centrum en al die andere labels die dit gat wil hebben, en dan ga je inkwartiering van proletariaat propageren. heel goed, linxe lutser, maar mogen we dan ook eens even de toewijzing van hoekappartementen, penthouses, benedenwoningen en andere aantrekkelijke woonruimtes nader beschouwen. publiek geheim dat de mooiste plaatsen altijd voor de linxe luitjes zijn, want die zorgen het beste voor zichzelf. en maar roepen dat wilders een gevaar voor de rechtstaat is.

minimá-armezusvan.. | 19-08-10 | 16:58

Het doet een beetje nepperig naoorlogs aan, zo van de binnenstad is heeee-le-maal platgebombardeerd en nu moet je iemand die zomaar alles kwijt is geraakt opnemen in je huis.. bij de gemeente aankloppen kan ook, maar dan wel a 200 euri per nacht int Hotel.. wat een achterlijke onzin.
En iemand eruit krijgen is helemaal onmogelijk, plus dat je ook nog het huis moet onderhouden voor iemand die je er niet in wil en nooit meer uit krijgt, die te weinig betaald om jouw hypotheek te voldoen, die de boel op jouw kosten uitwoont en die te armetierig is om naar t gemeente-hotel te gaan, waar jezelf dan eindigt , een weekje per maand, als je zelf de rest van de maand al op de straat leeft omdat je je eerste huis kwijt bent geraakt door de crisis, je verhuurde huis niet in mag, want al bewoond en niet kan verkopen, oh ja, kan wel, voor een habbekrats, zodat je er lekker bij inschiet.

Causa Sui | 19-08-10 | 16:58

Raar dat in deze brief niet eens wordt vermeld dat je voordracht ter goedkeuring van de gemeente is (wordt bijna nooit goedgekeurd) en dat je bovendien niets te zeggen hebt over de hoogte van de huur. Er moet meer ruimte komen in de voorwaarden voor een woonvergunning.

mokum4all | 19-08-10 | 16:58

Kunnen ze de dames van lichte zeden er niet inzetten? Die moeten toch ergens gebleven zijn na het schoonvegen van de wallen??

Rut Marke | 19-08-10 | 16:57

@ Lewis Lewinsky | 19-08-10 | 16:30
Ja, ik denk dat dat de VVD is die ik bedoel. Maar ik begrijp dus dat zelfs de VVD in Amsterdam Linksch / waanzinnig is ? Ja, dan hebben we niet zoveel aan die afdeling. In zijn totaliteit maar royeren dan, denk ik, of niet ?

Marcus Porcius Cato | 19-08-10 | 16:54

@TM | 19-08-10 | 16:50
Ah, EUR 20.000.000 per jaar verlies is behoorlijk?

illuvatar | 19-08-10 | 16:52

*BW door de shredder haalt*

verraad van links | 19-08-10 | 16:52

Nou kan iedereen wel schelden op dat linkse tuig in de Amsterdamse raad en college B&W, maar dat kun je eigenlijk wel verwachten van 'progressieven'; dat het verschil tussen mijn en dijn niet helemaal duidelijk is, en dat de regels natuurlijk nooit voor iedereen in gelijke mate gelden. Nee, het meest bizarre is nog wel dat de VVD hier in de coalitie zit.
Nou waren die VVD-ers hier altijd al wat linksig, maar als ze zich met dit beleid vereenzelvigen dan is echt de boot aan.
Fuck die simpele lachesmoel van een Eric Van der Burg, dat zo'n idioot zich nog liberaal durft te noemen is echt een grof schandaal. Nooit, nooit, nooit stem ik meer op de VVD.

Taggart | 19-08-10 | 16:52

€200,-/ nacht is toch meer dan €548,18?
Vanwaar dan de verontwaardiging?
Wat let huizenbezitters om meer te vragen dan €548,18? €548,19 bv.....

Mask | 19-08-10 | 16:52

@illuvatar | 19-08-10 | 16:44 Ja die. De hypocrisie belichaamd. Je krijgt makkelijker een hond langs de slager getrokken dan een socialist langs een zak met geld. En in Amsterdam zitten de ergsten.

vraagstaart | 19-08-10 | 16:51

Overigens interessant om te lezen "dat iedere woning in Islamsterdam die onder de 163.000 Euro kost ongeacht of deze gehuurd of GEKOCHT is toebehoren aan de voorraad sociale huurwoningen"

Kortom, uw bezit is in Islamsterdam niet uw bezit, maar een schijnbezit. U heeft na aankoopgeen recht van vrije verkoop. Als U tien jaar geleden voor 162.000 Euro een huis kocht en deze nu voor 200.000 kan verkopen, dan kan de gemeente Islamsterdam U verbieden deze woning te verkopen dan slechts aan de gemeente voor een -veel- lager opgelegd bedrag dan de marktwaarde. Dat noem ik ordinaire diefstal!!

Hoe lang moeten wij nog toestaan dat dit soort staatsgevaarlijke pvda wetsverloochenaars als Ossel in dit land nog de dienst uitmaken, en tonen zelfs schijt te hebben aan uitspraken van het Europese hof. Deze persoon behoort onmiddelijk uit zijn functie ontheven te worden, gevolgd door oneervol ontslag.

me163komet | 19-08-10 | 16:51

Wordt het niet tijd dat we een stichting in het leven roepen die zich tot doel stelt om de pvda op te heffen ?
Zal toch niet zo moeilijk zijn om hier, op GS leden te vinden.

Karel Kruizenruiker | 19-08-10 | 16:50

@doskabouter | 19-08-10 | 16:49
*nauwkeurig opschrijft wat deze profeet openbaart*

illuvatar | 19-08-10 | 16:50

Tsja, Amsterdam he? Het enige behoorlijke dat dat kut-dorp heeft opgeleverd heet Ajax. De rest is dom, provinciaal en studeert zogenaamd.

TM | 19-08-10 | 16:50

NoMILFtoday | 19-08-10 | 16:19

Er is een tegeltjeswijsheid die zegt: "Het nadeel van socialisme is dat andermans geld een keer op raakt"

doskabouter | 19-08-10 | 16:49

@Multiflauwekulti | 19-08-10 | 16:43
LOL

kapotte_stofzuiger | 19-08-10 | 16:46

@Karel Kruizenruiker | 19-08-10 | 16:43 Joh!

vraagstaart | 19-08-10 | 16:44

Dat was dus:
@ kapotte_stofzuiger | 19-08-10 | 16:41

Multiflauwekulti | 19-08-10 | 16:44

Ik heb inmiddels gegoogled.... ja hoor!

Karel Kruizenruiker | 19-08-10 | 16:44

@Karel Kruizenruiker | 19-08-10 | 16:43
Allicht. Van het ergste soort.

Art Vandelay Ultor | 19-08-10 | 16:44

@vraagstaart | 19-08-10 | 16:42
Lokaal-socialisten, zijn dat niet die drinkebroers die in de kroeg zich laten vollopen op andermans rondjes?

illuvatar | 19-08-10 | 16:44

Ja. Maar ik heb zijn/haar naam, toenaam, functie, inkomen etc..
En ik val net pas in het topic.

Multiflauwekulti | 19-08-10 | 16:43

Ik heb nog niet gegoogled.. maarre van Ossel ... pvda ??

Karel Kruizenruiker | 19-08-10 | 16:43

Er komt een moment dat al die salarissen van deze corrupte ambtenaren en politici worden omgezet in een lening met terugwerkende kracht, en rente. Hetzelfde geldt voor alle subsidieslaven en uitkeringstrekkers. Als je niet *kan* werken voor je huis en eten, ok, maar de rest: aanpakken, kei en keihard en even meedogenloos als ze zelf geld van anderen structureel en immoreel af hebben gepakt. Ik hoop dat moment mee te maken. Hoe eerder hoe beter. Revolutie!

ZDEV | 19-08-10 | 16:43

*Flauwe grap niet maakt over het verschil tussen nationaal-socialisten en lokaal-socialisten*

vraagstaart | 19-08-10 | 16:42

Aan de Amsjedamse grachten
Heeft de PvdA m'n tweede huissie voor altijd verpand
Amsjedam vult in haar gedachten
Haar zakken als gemooste stad uit ons hand

illuvatar | 19-08-10 | 16:42

@Multiflauwekulti | 19-08-10 | 16:39
Bericht: 16:06, uw reaguursel: 16:39, dat maakt toch echt 33 minuten.

kapotte_stofzuiger | 19-08-10 | 16:41

De PvdA tast de rechtstaat aan!

Het_leuke_zuiden | 19-08-10 | 16:40

Mensen die dit verzinnen zijn een gevaar voor de vrijheid en verdienen eenzame opsluiting op water en brood!

Eagle_Eye | 19-08-10 | 16:40

@ redactie
Het kostte me nog geen 1,5 minuut om je tipgever te achterhalen. Als je wat doet, doe het dan goed.

Multiflauwekulti | 19-08-10 | 16:39

@Merlot | 19-08-10 | 16:35
Ik vind dat je nogal veel vertrouwen hebt in onze linkse medemens als je denkt dat ze nog ooit the error of their ways gaan inzien.

Zelfs dit zal ze niet stoppen om op antisociale sociaal-democraten te stemmen.

Art Vandelay Ultor | 19-08-10 | 16:39

Watikjebrom | 19-08-10 | 16:35
Zijn maatje Hoxha zat als een kleuter te drammen op twitter.

Randy McRanderson | 19-08-10 | 16:38

Fantastisch! Nu wil dat men met dezelfde middelen ook illegale immigranten, frauderende uitkeringstrekkers en ander PvdA electoraat te pakken nemen in niet-PvdA steden!

Zaaddodendepasta | 19-08-10 | 16:38

Lekker door laten gaan! Als ze in Amsterdam de Europese wetten aan de kant kunnen schuiven, dan kunnen VVD en PVV dat dadelijk ook!

Specy | 19-08-10 | 16:37

Hatsjee! Het alternatief voor kraken, hulde..!

El PiS | 19-08-10 | 16:36

Waar ken ik dat anexeren ook al weer van?
Wat ben je dan een schoft als je dit soort ideeen ten uitvoer brengt.

kleingrutter | 19-08-10 | 16:35

Waar maak je je druk om Pritt? Of heb je soms een tweede huisje?

Watikjebrom | 19-08-10 | 16:35

Bizar dat VVD'ers als Bas van het Hout enerzijds zitten te zeuren over doorstroming op de woningmarkt en anderzijds zouden sociale huurwoningen volgens dit soort pipo's gekocht mogen worden om omgedoopt te worden in recreatiewoning. Maf ook dat er zo gemiept wordt over lui van buiten de stad die denken goedkoop te recreëren, maar te tokkie zijn om zich te verdiepen in al lang bestaande regels. Maargoed... laten we anders gewoon de hele sociale woningvoorraad uit Amsterdam verkopen t.b.v. recreatiewoningen. Is Amsterdam ook van z'n laaggeschoolde personeel af. :-)

Tristan09 | 19-08-10 | 16:35

Laat ze maar lekker doorgaan zo.
Gaat prima!
Een aanzienlijk deel van de bevolking moet immers kei- en keihard voor hun kont geschopt en bestolen worden, voordat ze óók een keer doorkrijgen wat er in dit land aan de hand is.

Merlot | 19-08-10 | 16:35

Ach na de vergrijzing komt het grote sterven, zijn er weer woningen genoeg. FF wachten dat de babyknallers het loodje leggen. Ze zijn knettergek geworden in Amsterdam

sjipsknip | 19-08-10 | 16:35

@Heau even | 19-08-10 | 16:31
Ja leuk, rechtzaken voeren. Het gaat sneller als GS het Amsterdamse bestuur even helemaal kapodt maken doet!
*hup GS!*

Lewis Lewinsky | 19-08-10 | 16:33

Dit is uiteraard tegen ieder eigendomsrecht.
Maar daarom kan het nog wel in Amsterdam.
Voor socialisten geldt de wet immers niet.

Merlot | 19-08-10 | 16:33

Cordon Sanitaire! Houdt dat PvdA schorriemorrie uit onze regering en onze steden!

En het stomme volk blijft eigenwijs links stemmen. Uit eigenbelang of pure achterlijkheid.

Kritiek caster | 19-08-10 | 16:32

Nekshot voor de betreffende ambtenaren, dit is volksverlakkerij van de bovenste plank, ze moesten zich diep schamen daar in 020!

MrFancyPants | 19-08-10 | 16:32

Superior Bastard | 19-08-10 | 16:30
was @ Pa Cartwright

Superior Bastard | 19-08-10 | 16:32

goede moergen GS. De tipgever is nu gewoon te herleiden. Zie kenmerk brief.

Drs_J | 19-08-10 | 16:32

tja zo zijn linkse mensen, iedereen is fout behalve wij.
Tuig eerste klas en knettergek.

HotFrog | 19-08-10 | 16:31

Als huizenbezitter de gemeente direct aanklagen, win je altijd. Wel zorgen dat er geen PvdA-rechter zit.
Anders doorgaan tot het Europees Hof, winnen doe je zeker.

Heau even | 19-08-10 | 16:31

Wow. Dit idee moet ingefluisterd zijn door Kim Jong-Il.

kleingrutter | 19-08-10 | 16:31

Wie is er nou ook zo dom om in die kudt stad te gaan wonen?
Dan vraag je er toch om.
Wat heeft die stad nou eigenlijk te bieden.
Homo`s, zeilbootjes en een paar hoeren, dat is het dan wel.
Jezus, een normaal mens zou in die puinhoop nog niet eens dood aangetroffen willen worden. Laat staan wonen.

copywriter | 19-08-10 | 16:30

Hey PvdA-Fossel, go es dead!

illuvatar | 19-08-10 | 16:30

Oplossing is simpel. BV, stichting, vereniging of zuks wat oprichten met als adres de 2e woning. Kláár!! Niet zo jammeren, hoor.

KapiteinHaddock | 19-08-10 | 16:30

@Marcus Porcius Cato | 19-08-10 | 16:27
De VVD in Amsterdam? Bedoel je die VVD-afdeling die een paar jaar geleden een borrel hield in Amsterdam-Oost waar geen alcohol geschonken werd om de islam niet te beledigen? Bedoel je die VVD?

Lewis Lewinsky | 19-08-10 | 16:30

"Op 21 augustus 2009 brandde N.G. 's rietgedekte woonboerderij in het buitengebied van Balkbrug, waarin zij is geboren, tot de grond toe af. Niemand van haar gezin raakte gewond."
Laatste wat ik van haar heb gehoord.

Superior Bastard | 19-08-10 | 16:30

Heb in de wandelgangen geheurt dat er vanuit de gemeente gedreigd is met boetes van rondt de halve ton?!!?

Benderistic | 19-08-10 | 16:29

@tipo | 19-08-10 | 16:26
LOL, 65 m² voor 2 ton k.k.
Terecht dat het stadsbestuur ingrijpt, toch veel te goedkoop voor Nederlandse begrippen, zo kan je geen wooncarriere maken.

kapotte_stofzuiger | 19-08-10 | 16:28

Allemaal leuk een aardig natuurlijk dat bericht hier op Geenstijl, maar je begint je toch wel een beetje af te vragen wat de rol van de VVD is in de gemeente raad van A'dam. Doen die mensen ook nog iets ? Stellen zij dit soort Linksche waanzin nooit eens aan de kaak daar op het stadhuis ? Sorry VVD, maar ik verwacht echt iets meer van mijn partij.

Marcus Porcius Cato | 19-08-10 | 16:27

@illuvatar | 19-08-10 | 16:21
Freek Ossel poogt de in de Grondwet verankerde rechten en vrijheden van huizenbezitters teniet te doen. Iemand als Ossel zaagt aan de poten van de rechtsstaat en is een gevaar voor iedere vrij mens.

Een menss als Freek Ossel moeten we niet willen.

Art Vandelay Ultor | 19-08-10 | 16:27

En het ex-opperhoofd van dat gajes had als verkiezingsbelofte/ -dreigement dat hij voor Nederland hetzelfde zou gaan doen als hij had gedaan voor Amsterdam!

Ali Cohen en de 40 Linkse Rovers. Daar zitten we nou echt op te wachten.

O nee, wacht: Wilders is het gevaar. Want die roept rare dingen als "een einde maken aan dit soort misstanden."

Misstanden? Hoezo? De corrupte regentenkliek die PvdA heet zal het toch aan hun sosialistiese rooie reedt roesten hoe het werkend plebs crepeert?

Illuvatar zei het al in zijn fipo. All animals are equal, but some are more equal than others.

Neqschade voor dit tinnef. Acuut. *aan de panadol gaat*

vraagstaart | 19-08-10 | 16:26

Laten we ook weer allen op sovchozen gaan werken! De kameraden van de PVDA voorzien ons van alles wat we nodig hebben!

gristen | 19-08-10 | 16:26

Uit Televaag artikel :
Volgens wethouder Freek Ossel is de woningnood in Amsterdam echter zo hoog dat het beleid goed te praten is.

Oja, zo weet ik er ook nog wel een paar.
Maarja, regels gelden alleen voor het burgerlijke gepeupel, niet voor de overheid zelf.
Dat weten we al jaren. Dus de ambtenaren van 020 kunnen weer helemaal los...

sjaak.spoiler | 19-08-10 | 16:26

@NoMILFtoday | 19-08-10 | 16:19
Waar leven socialisten van als de geldpot versinterklaasd is? Dan houden ze hun hand op naar de eerste de beste geldpot en EISEN subsidie in naam van elke god of hogere macht die het doel maar zou kunnen laten bereiken: geld pakken om in naam van de PvdA uit te delen aan iedereen die ze zielig vinden.

illuvatar | 19-08-10 | 16:25

Onbegrijpelijk schanddalig wat de gemeente Amsterdam doet.
*DDR 2.0*

Lewis Lewinsky | 19-08-10 | 16:24

Dwangsocialisme ten voeten uit!

der Wunderhund | 19-08-10 | 16:23

Brief is gedateerd 19 juni 2010... wordt dit nieuws dan pas zó laat opgepikt? Ik dacht dat het meer recentelijk speelde

bo-oz | 19-08-10 | 16:23

NoMILFtoday, dan geven ze de werkende kapitalisten de schuld en roepen ze dat het communisme uit tot het beste systeem evah. Whahahaaaa!

ZDEV | 19-08-10 | 16:22

@ Superior Bastard | 19-08-10 | 16:20
Jah, waar is zij eigenlijk gebleven? Campion VS Bottehond polemiek, bijvoorbeeld, was soms woest vermaekelijk.

Pa Cartwright | 19-08-10 | 16:22

Apparatsjiks! Dit had Franz Kafka niet eens kunnen bedenken.

pe4444 | 19-08-10 | 16:22

Ik had dit al eerder gehoord, maar dacht toch écht dat het een suffe overdrijving van een of andere propagandamachine was. Niet dus. Da's even schrikken. What.tha.fuck?

Achterdocht | 19-08-10 | 16:22

Aan de schandpaal die PvdA'ers! Dit moet niet gekker worden!

JohanLiebert | 19-08-10 | 16:21

@Art Vandelay Ultor | 19-08-10 | 16:17
Freek van Ossel zal morgenochtend om 8:00 uur (amsterdamse tijd) de onafhankelijkheid van de Amsterdamse Enclave uitroepen. Nederlandse noch Europese wetten zullen meer prevaleren boven de almacht van de wijze Ossel en zijn mede bestuurders.

illuvatar | 19-08-10 | 16:21

Onbegrijpelijk trouwens dat de woningnood daar zo hoog is, je zou eerder een leegloop verwachten met zo'n bestuur.

*Mist @ Campion bij dit soort topics*

Superior Bastard | 19-08-10 | 16:20

En waar gaan de socialisten het geld vandaan halen als ze alles bij de rijken hebben weggehaald ??

NoMILFtoday | 19-08-10 | 16:19

Lees de lyrics van 'De Internationale'...
-
De Internationale:
Ontwaakt, verworpenen der aarde!
Ontwaakt, verdoemde in hongers sfeer!
Reedlijk willen stroomt over de aarde
En die stroom rijst al meer en meer.
Sterft, gij oude vormen en gedachten!
Slaafgeboornen,ontwaakt,ontwaakt!
De wereld steunt op nieuwe krachten,
Begeerte heeft ons aangeraakt!
refrein:
Makkers, ten laatste male,
Tot den strijd ons geschaard,
en D'Internationale
Zal morgen heersen op aard.

De staat verdrukt, de wet is logen,
De rijkaard leeft zelfzuchtig voort;
Tot 't merg wordt d' arme uitgezogen
En zijn recht is een ijdel woord
Wij zijn 't moe naar ander wil te leven;
Broeders hoort hoe gelijkheid spreekt:
Geen recht, waar plicht is opgeheven,
Geen plicht, leert zij, waar recht ontbreekt.
refrein:
Makkers, ten laatste male,
Tot den strijd ons geschaard,
en D'Internationale
Zal morgen heersen op aard.

De heerschers door duivelse listen
Bedwelmen ons met bloedigen damp.
Broeders, strijdt niet meer voor andrer twisten,
Breekt de rijen! Hier is uw kamp!
Gij die ons tot helden wilt maken,
O, barbaren, denkt wat ge doet;
Wij hebben waap'nen hen te raken,
Die dorstig schijnen naar ons bloed.
refrein:
Makkers, ten laatste male,
Tot den strijd ons geschaard,
en D'Internationale
Zal morgen heersen op aard.

hfakker | 19-08-10 | 16:18

Stalin zou trots zijn.

brutus68 | 19-08-10 | 16:18

zou het te achterhalen zijn of die wethouder Ossel ook een tweede of een derde woning heeft die leegstaat?

Bicyclerepairman | 19-08-10 | 16:18

'Mocht een EU-lidstaat menen dat huurders recht hebben op een lage huur, dan moet de overheid op zijn minst het verschil bijpassen. Dat weigert Amsterdam, ook al gaat het Europees recht boven nationaal recht. (...) Volgens wethouder Freek Ossel is de woningnood in Amsterdam echter zo hoog dat het beleid goed te praten is.'

Freek Ossel tast de rechtsstaat aan!!!

*comité tegen Freek Ossel opstarten doet*

Art Vandelay Ultor | 19-08-10 | 16:17

Socialisten (de politiek/bestuurlijk actieven, niet het stemvee) willen helemaal geen gelijkheid, ze willen slechts zichzelf verheffen tot nieuwe adel.

buurvanurk | 19-08-10 | 16:17

-weggejorist-

Z.K.H. All Mighty | 19-08-10 | 16:15

Tsja, als de gemeenteraad uit krakers en pooiers bestaat, dan krijg je dit. De Amsterdammers hebben er zelf voor gekozen.

tipo | 19-08-10 | 16:15

Zou je voor de gein ook eens in Rotterdam moeten voorstellen. Dan sta ik morgen bij Abje Taleb voor de deur om eens een kopje thee te gaan drinken. Oh wacht, dat mag natuurlijk niet voor zonsondergang!

dr. De Wit | 19-08-10 | 16:15

honden, dat zijn het! heraus!

koekjesdeeg | 19-08-10 | 16:14

Meer huizen bouwen. Einde woningnood. Klaar.
 
(of nee dat wil de VVD/babyboomers niet met hun extra huizen bedoeld als investering, die willen juist dat de prijzen stijgen en de krapte en woningnood toeneemt, met als gevolg problemen als krakers en dakloosheid.)

cabbit | 19-08-10 | 16:12

Ik stel voor dat alle Amsterdamse ambtenaren eerst zelf hun huis, bed en tandenborstel delen met woningzoekenden. Wel zo sociaal. En laten we alle raamambtenaren ontslaan zodat hun werkplekken kunnen worden omgebouwd tot sociale woningen. Verder zijn sociale woningen niet meer van deze tijd: iedereen moet gewoon zijn eigen hut betalen.

ZDEV | 19-08-10 | 16:11

Misschien kunnen er Antillianen in worden gehuisvestigdt, dan zijn die ook weer van de straat.

Teen | 19-08-10 | 16:11

PvdA, dat die partij nog bestaat.

Reez | 19-08-10 | 16:10

ook een mooi stuk:
"De gemeente erkent zijn eigen woonfraude, maar heeft er een oplossing voor gevonden. In september vorig jaar suggereerde wethouder Hans Gerson dat er op de eigen sociale woningen maar een andere puntentelling moest worden losgelaten dan volgens de landelijke regels geldt. Zijn reden was dat de aanschafwaarde van deze woningen toch wel heel erg hoog was en met tarieven die gelden voor sociale huurwoningen een kostendekkende exploitatie niet mogelijk was."
Oftewel: het volk moet bloeden, wij staan boven onze eigen wetten.
durf te wedden dat er ambtenaren zijn die 2e huizen hebben die buiten deze regeling vallen.

Biebel | 19-08-10 | 16:10

-weggejorist-

Art Vandelay Ultor | 19-08-10 | 16:10

Prima idee. Het geeft je toch een warm gevoel van binnen als je een maatschappelijk teleurgestelde onderdak kunt bieden.

Randy McRanderson | 19-08-10 | 16:10

En toch ben ik elke keer weer verbaasd.
Ik ben echt heel naief denk ik.

tembacostyle | 19-08-10 | 16:10

Wat de neuq is eigenlijk 'een huishouden voordragen'???

Verder: Gewoon compleet belachelijk.

Specy | 19-08-10 | 16:10

Is het een beetje leuk wonen aan de Admiraal de Ruijterweg 400 ?

kapotte_stofzuiger | 19-08-10 | 16:09

nu nog wachten wegens de eerste aanklachten van Amsterdam tegen mensen met 'te veel geld' omdat het geld 'onder de mensen verdeeld moet worden'..

zieke ambtelijke geesten..

theos | 19-08-10 | 16:09

Ja maar Geert Wilders is een gevaar voor de rechtsstaat.

Hanxie | 19-08-10 | 16:09

Want zo doen we dat in Nederland. Wat dachten die mensen nou wel, een beetje geld verdienen!? Inleveren zal je, of je nu wilt of niet.

Heau even | 19-08-10 | 16:08

Het moet G*dver niet veel gekker worden!

Leven we in Noord-Korea ofzo? Dacht dat WO2 met alle anforderungen al achter ons lag!

Frankster001 | 19-08-10 | 16:08

Amsterdam gapt 't. Geen wonder met al die ex-krakers in de deelraden.

Je zult er toch maar wonen.

Superior Bastard | 19-08-10 | 16:08

huh?! Je moet het voor 19 juli 2010 beschikbaarstellen?! Datum klopt niet?

Gexto | 19-08-10 | 16:08

Prakizeren kunnen ze wel bij de PVDA,alles op d'r eigen aan.Boeven zijn het.

fleurtje | 19-08-10 | 16:08

Zelfs Kafka zou zich in zijn graf omdraaien.
Wat een mongolen in Amsterdam.

ZDEV | 19-08-10 | 16:07

Links communisten tuig -1

Prins_Bernhard | 19-08-10 | 16:07

Als je toch voor tweehonderd euro per nacht mag slapen in Amsterdam...... dan zou ik toch een paar dorpen verderop een leuk kamertje zoeken.

illuvatar | 19-08-10 | 16:07

De ene kant van de streep bedenkt de regels, de andere kant voert ze uit. Duidelijke zaak.

illuvatar | 19-08-10 | 16:05

Some are more equal......

illuvatar | 19-08-10 | 16:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken