
Bovenstaande
roze trein al gespot? Is niet voor de Gay Pride, is om nog meer reclame te maken voor die fantastische OV-chipkaart. Die van die hack
onlangs inderdaad ja. Schattige reclame hoor. Mooie kleur maar fout. Het is namelijk een stuitend stukje misleidende reclame door de Afdeling Paarse Broek van de NS. "
De OV-chipkaart brengt je nu door heel Nederland", staat er op en dat is dus niet waar. Met de OV-chipkaart kom je bijvoorbeeld niet op trajecten van andere vervoersbedrijven in Zuid-Limburg, Twente en een deel van Friesland en Groningen. Probeer je dat wel, dan kan je dat een hoop
extra geld kosten. Het betreft hier dus valse voorlichting en dat mag niet. Kortom, doe je ding, Reclame Code Commissie. Tjoeketjoek!
Reaguursels
InloggenBeste GeenStijl,
Sorry dat ik nu pas reaguur, ben nl een paar dagen niet meer op jullie site geweest. Normaal reaguur ik ook niet veel hoor.
Enkel de voor de hand liggende grap die ik wilde maken (Friesland, Twente etc horen niet bij NL), was ongeveer bij de eerste 10 comments al gemaakt.
Voortaan zal ik alerter zijn en vaker uw site bekeken.
Met vriendelijke groet,
Chris Z.
Beste GS,
OV-chipknudde staat de anti-zwartrijd KGB toe om ook op anonieme kaarten de geschiedenis te bekijken. laat staan je persoonlijke OV-chipknudde
strippenkaarten en treinkaartjes en ruzie met de geautomatiseerde loketiste (kaartjesautomaat NS) ik gaat het missen.
Mag ik mijn privacy terug???
Ik zie vaker een particulier beveiligingsbedrijf surveilleren dan de lokale hermandat, HALLO???? wat gaat hier niet goed??
qua inhoud misschien wel ok, maar k*t geschreven sollicitant
Weg met de trein. Je gaat toch niet in zo'n roze lintworm zitten? Dan wacht je nog liever op de volgende stoptrein.
Ik kan als student nog steeds niet in mijn kortingsperiode met de chipkaart reizen in de trein. Vooralsnog kan ik 'm dus alleen gebruiken als ik 'm niet nodig heb, met gratis reizen. En als ik dan met de bus wil reizen kost 't me negen uit tien keer meer (met korting!) dan dat ik gewoon strippen laat stempelen (zonder korting!)
ik zoek een adjectief om deze kaart mee te omschrijven maar het ontschiet me even. bahbah
Gelderland, met name het traject zutphen winterswijk en arnhem winterswijk is ook onberijkbaar voor de chipkaart gebruikers.
Leuk een gay trein! Had hem nog nooit gezien, jammer dat ik geen nicht ben anders ging ik gezellig mee tjoeketjoeken.
@j0shua | 08-08-10 | 17:05
Precies, DOOR heer Nederland, is ook wat anders OVERAL IN heel Nederland.
Die trein rijdt echt al heel lang rond...
Des te meer reden om Groningen onafhankelijk te verklaren, wel alle gas onder onze grond jatten maar eeen simpele rfid chip is schijnbaar te veel voor deze win-gewesten.
Ouderwets koliniale sufmutsen die alleen aan zichzelf denken (woon werk verkeer in Holland).
Misschien moeten we het goede voorbeeld van de Belgen maar gaan volgen en ons onafhankelijk verklaren, De vesting werken bij Friesche Palen in ere herstellen, de haven afsluiten met een ketting en DE GASPIJP DICHTDRAAIEN!
@F. von Zeikhoven 8:53
Wellicht is ABS een optie.....
@ necrosis | 09-08-10 | 08:37
Ah, moggu, mijn waarde!
Is het jou ook al opgevallen dat die NS-treinen ieder jaar steeds vroeger vierkante wielen krijgen? Nou lijkt het vandaag al wel herfst, maar zouden die wielen niet van een te zachte metaallegering gemaakt zijn, en dat die blaren d'r heulemaal niks mee te maken hebben? Schijnt dat ze die wielen zo gemaakt hebben om straks wisselstroom op het spoor zelf te zetten, waardoor via die extra wrijving van dus die vierkante wielen er een spontaan magneetveld van 3mm hoogte ontstaat. Waarmee je dus meteen in een magneetzweeftrein zit. De hybridetrein dus...
Pfff, wat een gezeur weer over een elektrieke strippenkaart. Het ding werkt best aardig en who cares dat ie gehackt kan worden? Mijn creditcard kan geskimmed worden, mijn paspoort gekopieerd en mijn pin zal ook wel afleesbaar zijn voor een slimme crimineel. Als het ding hackproof moet worden dan is ie duurder dan paspoort en rijbewijs samen. Het is gewoon een electrische strippenkaart he, meer niet.
@ Pr0phet | 09-08-10 | 08:32
Ah, gelukkig, kwas eeeven bang dat Joris GS als een Single User BBS aan het draaien was voor de lol...
On Topic... Wat me opvalt aan dit verhaaltje, is dat het einde doodloopt in een acute autisme-attack. Sollicitant heeft ergens gehoord dat reclame 'niet mag miseiden' en nou zeggen die NS-serts ook nog dat ze door heul 0031 komen ook? Maar da's vuile liegmisleiding! "... en dat mag niet." Da's een beetje dom.
Sollicitant moeten we allemaal een keertje zijn, maar ik zou niet janken over 'damachnie'. Verzin iets creatievers om die NS-OV paarse broeken te grazen te nemen? Laat die limbo's naar de Account Executive van die campagne mailen, en die GrunnerTs eauk? Roep op de tekst op le train als een razende Dennis van der Ven te verbeteren?
Zou je allemaal kunnen doen. Ware het niet dat Sollicitant nou net de delen van Nederland noemt die de eerstvolgende minister van RWS gaat afkoppelen van het NS-net wegens te weinig reizigers per uur per dag. Vreemd dat het topic daar niet over gaat? Stond vorige week in een éénkolommertje in de Tussen de Rails en de Azijnbode...
De Tineke -Kaart? Het mummelt, hapert heeft storingen en werkt niet.
www.google.com/imgres?imgurl=http://ww...
@F. von Zeikhoven 8:34
Present!
@Parsons. Onrendabelenvervoer! Die is leuk.
Nee, ook geen nieuw topic... Dit is echt vreemd.
Halloooo! Ist da jemand?
@Sollicitant | 08-08-10 | 16:57
Dit item is haast een één op één kopie van het item van vorige week op NU.nl, alleen heb je het door de GS vertaalmachine heen gehaald volgens mij.
Huh? Laatste reaguurderT om twintig over zeven vannochend? Dus er is een uur en dix minuto's rien passé ici gewesen? Da's raarrrrr....?
Zonde van het geld, heel dat openbaar vervoer. Het kost veel en geeft weinig.
Zijn er vertragingen opgetreden bij de reaguurders, het is hier zo stil.
Goed.
Fijne dag @ all.
Met zonder veel tussenstoppen.
Laters !
Ik ga er vandaag weer als een TGV tegen aan.
Lekker hoor.
Iets in de trend van:
"Dit draadje heeft vertraging"
Of zoiets.
Valt me op dat geen enkele reaguurder met een dienstmededeling is gekomen.
Gelukkig maar.
Nee, Geer en Goor uitnodigen, dat helpt:
www.youtube.com/watch?v=utd4GLNtdIg&am...
Voor de verder rest dat treinen mij niet echt boeien.
Anders had ik wel een andere nick gekozen.
Teun van het Treinpad ofzo.
Olc32 | 09-08-10 | 06:19
En Kerstmis staat ook alweer voor de deur.
Inclusief vorst en vertragingen van treinen.
Enzo.
En dan weet je het:
Je wordt Omroeper in de trein.
www.youtube.com/watch?v=hXy53ZP_Tw4
Bijna weekend!
Gelukkig hoef ik vandaag niet de kant op van Zuid-Limburg, Twente en een deel van Friesland en Groningen.
Heb ik even geluk zeg.
Verder stam ik nog uit de tijd dat men met koffie en gevulde koeken langs kwam.
Voor wat dat waard is.
Enkele maanden geleden was de NS nog eerlijk: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/03/...
Tijd voor muziek:
www.youtube.com/watch?v=A-7XPCNrD5Y
necrosis | 09-08-10 | 05:54
Zo'n OV-jaarkaart is niets voor mij.
Vandaar.
@Teun
Wat ben je laat vandaag.
Had je de trein gemist?
Toet toet.
*licht aan doet*
Mogge @ all.
Erik de Zwart zal wel blij zijn met een treintjestopic.
Man man.
Geen Teun vanmorgen?
Of zou hij per ongeluk in de roze trein zijn gestapt?
*goh wat leuk, een Geenstijl trein*
This battle ain't over yet...
*snode plannetjes overpeinzen goat*
Mogguh@Teun!
*out*
Parsons | 09-08-10 | 04:27 LOL!! Verdikkeme.
*het licht uit doet*
* kijkt of Parsons ergens te bekennen is *
Yoehoeee....!?
* richting meterkast loopt & deur openslingeren doet *
Ah daarzo zit je...
* aardlekschakelaar uitzetten doet *
Zóóów dat licht is ...* OUT *
koerbagh ® | 09-08-10 | 03:22
mooi, interessant, ook, maar graag in vervolg iets vlotter reageren want google me lens
De rust.
*kist*
@hetluis | 09-08-10 | 02:27
Documentaire Informatie Voorziening.
hetluis | 09-08-10 | 02:48
Zat ik toch in de buurt, .....
Direction Immatriculation des Véhicules
maps.google.es/maps/place?hl=nl&rl...
DANNY3960 | 09-08-10 | 02:42
alles beter dan Human Immunodeficiency Virus
Ik heb geen flauw idee, ben sinds de jaren 90 niet meer met het onrendabelenvervoer geweest.
Parsons | 08-08-10 | 17:04
dat dus
ov nee
DIV
Dienst Ingebruikstelling Voertuigen?
*nah*
koerb: btw: DIV?
koerbagh ® | 09-08-10 | 02:19
dat heeft u toch niet nodig?
@hetluis | 09-08-10 | 02:18
Gun je me dat ook al niet? Heb ik eens wat leuks....
koerbagh ® | 09-08-10 | 02:16
probeer het s zonder s
@hetluis | 09-08-10 | 02:10
Die zijn alleen nuttig als caissières met een halfjaarscontract in de supermarkt. Voor je het weet moeten ze weer "zorgverlof"...
(Wat veelzeggend is in deze: de spellingscontrole add-on van Firefox herkent het woord zorgverlof wel, maar het woord halfjaarscontract niet.)
koerbagh ® | 09-08-10 | 02:00
de jonge moeders, die vinden dat ze recht hebben op werk... dodelijk voor bedrijfsleven
@knutsel | 09-08-10 | 01:50
Dat is wel zo, maar voor al die zwangerschappen, ziektes, onwilligen, onrendabelen en ander kutvolk dat je in dienst hebt moet je ook weer een leger in dienst hebben om alle formulieren voor Arbo-dienst en UWV in te vullen en te regelen. Nou ja, voor een multinational maakt het niet zo veel uit, die kan het zich veroorloven om er een ambtenaren-apparaat op na te houden, maar voor het MKB is personeel eerder een vloek dan een zegen. 't Kost altijd meer dan het in potentie zou kunnen opleveren.
@Koer 01:42. hehe, Dank je, uit de grond van mijn hart. Ach, als je dingen makkelijk kunt regelen, maakt het natuurlijk geen zak uit of je het voor één of voor duizend doet. En als je het echt niet meer weet wordt er nog altijd de debielentaxi voor je geregeld die je naar je "werk" brengt. Als je maar van de straat bent.
Een trein is fein.
Wat een poëzie of niet mensen?
@koerbargh
vooruut, omdat jij het bent: 0906-0990, 0906-0616 of bijv 0906-0904, you're welcome
@Parsons | 09-08-10 | 01:44
O!, vandaar.
@zeg maar jansen | 09-08-10 | 01:45
Secretaresses die niet kunnen typen? Ja. Bakken vol.
-weggejorist-
Ze zijn echt niet allemaal lelijk. En rijden doet het best goed. Voor personeel dan.
@zeg maar jansen | 09-08-10 | 01:43
Ja, maar ik was voor mezelf aan 't kijken. Ik heb gelukkig geen personeel.
@zeg maar jansen | 09-08-10 | 01:43
Naar he?, die geitewollensokkers die zo goeiekoop willen zijn. Echt hollands.
koerbagh ® | 09-08-10 | 01:44 Hebben ze bij uitzendbureaus nu ook al van die 'gezelschaps-dames'?
@Parsons | 09-08-10 | 01:42
Er zijn gelukkig ook nog uitzendbureaus.
@AntiSoof | 09-08-10 | 01:41
Iets met trollen voeden mompelen doet.
koerbagh ® | 09-08-10 | 01:32 Ze zijn echt niet allemaal lelijk. En rijden doet het best goed. Voor personeel dan.
Want die krijgen zo'n ding als ze zeuren over de duurte van de auto van de zaak.
"Moet het goedkoper? Alsjeblieft, 14% bijtelling slechts. En nou niet meer zeuren."
koerbagh ® | 09-08-10 | 01:37
Een secretaresse allen voor het "nemen", een dame achter het centraal is een stuk goedkoper.
Fijne fittie nog, ik ben *out*.
@knutsel | 09-08-10 | 01:40
Ik wens je alle personeel van de wereld toe. Heus. Ik meen het.
@koerbagh ® | 09-08-10 | 01:37
Als je ooit een secretaresse neemt: zorg dat ze de leeftijd van het kinderen krijgen ver voorbij is!
LOL @hetluis | 09-08-10 | 01:40
Daar heb ik dan weer andere wegen voor.
DumpertStumpert | 09-08-10 | 01:38
'AntiSoof | 09-08-10 | 01:24
.
U lult ook een behoorlijk eind uit uw nek... U bent zoooooooooooo oftopic bezig... Joris geef "het" een ban...
DumpertStumpert | 09-08-10 | 01:28 '
Wat zeg jij dan?
Nee zzp-ert, dat is zaligmakend *proest*. Holland op zijn smalst.
koerbagh ® | 09-08-10 | 01:37
jezus, als je toch íets kunt uitbesteden...
"zegt Bram tegen Moos, na een flinke rel:" Ik wens je veel personeel!"
-weggejorist-
@neemjemoederindemali | 09-08-10 | 01:34
Nee, ik weet het. Nou ja, in jouw handel dan. In de mijne kan ik gelukkig met alleen maar zelfstandigen werken, alles wat ik zelf niet doe kan ik uitbesteden aan freelancers en zelfstandigen. Ik denk er wel eens over om een secretaresse te nemen, maar dan denk ik meer aan het nemen. Vooralsnog kan ik, qua werk, wel zonder.
AntiSoof | 09-08-10 | 01:30
Ik zit liever alleen in de auto een beetje te filosoferen:-)
Bo Dreksma | 09-08-10 | 01:32
Stoer hoor... Negers kunnen niet fietsen.
-weggejorist-
Lol, liever deaud in de trein of in een voertuig dat de kwalificatie auto niet waard is. Lastig lastig.
koerbagh ® | 09-08-10 | 01:29
Tsja, erg gelukkig ben ik er niet mee maar alles zelf doen lukt helaas ook niet.
@DumpertStumpert | 09-08-10 | 01:28
Ik ben dichter bij dan je aardig vindt misschien, maar kom, niet zo raar? Ik doe helemaal niks. Met je oproep tot een ban! Hoe háál je het gewoon in je hoofd. Daarentegenover, ach. Laat maar. Je volgt me toch niet. Hou zou het ook kunnen. Maar evengoed. Het is zoals het is.
-weggejorist-
@knutsel | 09-08-10 | 01:31
Dat sowieso, als je maar weet dat ze er niet van afhankelijk is. Dus.
@zeg maar jansen | 09-08-10 | 01:26
Ik heb er naar gekeken, recent nog. Maar die nieuwe, zogenaamd schone auto's die geen motorrijtuigenbelasting en BPM kosten... Please... daar wil je toch niet gezien worden? Laat staan dood gevonden in worden?
Na het akkefietje nog wel even de cassiere gerustgesteld met de woorden "hattie maar door moeten lopen ipv de boel ophouden". Daarna als een speer weg uit dat winkelcentrum met een ommetje ivm jatteneur of politie tegenkomen. Was dus ook de vluchtweg van de dief, gozer was nog best ver gekomen...
Gelukkig was ik op een snelle fiets, gozert liep met een groepje waar ook een fiets aanwezig was. Uiteraard wel even intimiderend langsgefietst en na de bocht flink aangezet ;-)
@Koerbagh 01:28. Ok, maar door een ander manier dan het rijk worden ze niet gefinancierd. Dus wat het rijk doet is goed. Als het maar ideologisch verantwoord is dan he?
@neemjemoederindemali | 09-08-10 | 01:28
Ja, carpoeluh-plus. Dat is zeikerts zoals Stumpert in de achterbak gratis mee. En Sex in de auto. Of minimaal wat geflikvlooi.
@neemjemoederindemali | 09-08-10 | 01:23
Fuck joh, je hebt ... Personeel? Och man... gecondoleerd.
@DumpertStumpert | 09-08-10 | 01:25
*touw pakt en boom opzoekt, want ziet levensdoel vernietigd*
neemjemoederindemali | 09-08-10 | 01:28 Vroeger heette dat 'liften'.
AntiSoof | 09-08-10 | 01:18
carpoeluh wordt het helemaal in 2011
-weggejorist-
@Chiant | 09-08-10 | 01:22
Dat woordenboek moet je laten varen in het geval mt. Die is gewoon manager van een zelfstandige uitvoeringsorganisatie en totaal onafhankelijk van het rijk. Alle "cliënten" van haar instantie zijn zonder uitzondering 100% door het rijk gefinancierd, maar dat is wat anders natuurlijk. Als die op een andere manier gefinancierd zouden worden zou dat niet uitmaken en blijft zij gewoon hetzelfde doen.
koerbagh ® | 09-08-10 | 01:23
Nee, een nieuwe, met schoon motor en uitlaatsysteem, gratis in de wegenbelasting en slechts 14% bijtelling.
Als de motor automatisch afslaat bij stilstand en automatisch weer start bij weg willen rijden tenminste.
-weggejorist-
@DumpertStumpert | 09-08-10 | 01:17
Jij bent typisch een gevalletje van oordelen. Ach, Ziel. Oordeel toch niet en ge zult pruimen plukken zo groot als appels. Eg waar :) Verwacht gewoon niets meer en alles valt mee, zeggen ze ook wel.
Nog een treinnummertje:
www.youtube.com/watch?v=Cx4bcLYAHKM
koerbagh ® | 09-08-10 | 01:16
Sorry, lette ff meer op kinderen met anorexia op de campingzendert. Ik ben detaillist en importeur/distributeur met een man of 30 op de loonlijst. Verder nog wat recreatieruimte verhuur en kleinschalige onroerendgoed activiteiten en een beetje internethandel
@zeg maar jansen | 09-08-10 | 01:20
Diesels zijn daarentegen wel duur in de belasting (tenzij je een 25 jaar oude koopt natuurlijk... maar ja, vind maar eens een goede, 25 jaar oude Mercedes diesel. Alle goede uit Nederland gaan meteen naar Turkije, Marokko of Polen.)
@DumpertStumpert | 09-08-10 | 01:22
Quoi, moi?
Wat koerbagh 01:19 zegt. Bovendien, als ambtenaar wordt het o.v. meestal juist wel volledig vergoed. I.t.t. benzine. Ja ze zijn niet helemaal gek natuurlijk.
@koerbagh ® | 09-08-10 | 01:14
In mijn libertarische woordenboek is "ambtenaar van een zelfstandige uitvoeringsinstantie" een pleonastische contradictie.
-weggejorist-
lol @Chiant | 09-08-10 | 01:17
Reaguren is een vorm van zelfkastijding geworden.
Parsons | 09-08-10 | 01:20
lol dat dacht ik al. De vorige zomergastenfilm Nosferatu is mij overigens het meest op het lijf geschreven.
DumpertStumpert | 09-08-10 | 01:17 Ooh, je bent een comment-verdubbelaar. Joris, geef hem die ban maar.
gaat te ver | 09-08-10 | 01:17 Dan moet je een dieseltje kopen. Die gaan één op dertig tegenwoordig. Voor gewone rekenaars: Net iets meer dan drie liter per honderd kilometer. Daar kan geen OV-chip tegenop.
@Detlev Tarnowitz | 09-08-10 | 01:08
Niet bepaald. Pulp Fiction daarentegen...
@gaat te ver | 09-08-10 | 01:17
Je kan gewoon 19ct p k/m declareren, daar kun je makkelijk een auto van laten rijden als je echt veel moet reizen voor je werk. Als je werkgever dat niet wil betalen dan zit je bij de verkeerde (of je verdient te weinig voor hem en presteert ondermaats, dat kan ook nog.)
Gut wat interessant weer. Het ziekenvervoer. Want ja, zo kun je openbaar vervoer wel noemen. Er zit steevast wel iemand te kuchen in de bus tram trein og metro. Jaghk. Maar al die zieltjes in de autotjes zijn ook niet van deze tijd, toch? Die worden dan wel niet ziek, maar als eenzaamheid een geestelijke ziekte genoemd kan worden, dan maar toch weer liever het O.V.. Maar, dat gedoe met die kaartjes! Oooo! Wat erg!
-weggejorist-
@Joris
Niet doen, die ban op verzoek @DumpertStumpert @01:11.
Ik heb mij er ook bij neer moeten leggen; doorgaan en lijden zal hij!
Ik eis een gelijke behandeling!
-weggejorist-
neemjemoederindemali | 09-08-10 | 01:12
Niet als je voor je werk veel moet reizen en de reisvergoeding veel ste weinig is vergeleken met benzine
@neemjemoederindemali | 09-08-10 | 01:14
Ik ga mezelf niet herhalen. Ondernemer? In wat? Pannenlappen en theedoeken op de markt?
Chiant | 09-08-10 | 01:10
Hier ten dorpe is het reinigingswerk al meer dan 15 jaar uitbesteed aan een commerciele partij.
@DumpertStumpert. We kunnen het het ook over Turkije hebben, of Geert, of het liberalisme. Wat jij wil. We moeten helemaal niks.
@neemjemoederindemali | 09-08-10 | 01:12
Voor de meeste ritjes in elk geval wel sneller dan het OV.
Nu nog een toegangskaart voor supermarkttoegang. Had laatst een figuur met winkelverbod voor me, bedrijfsleiders erbij en op het moment dattie iets wil flikken geprobeerd om de jatteneur door het raam te shovelen met de winkelwagen. Zijn best taai die jatnegers, zelfs geen sterretje in het raam. Kwam zelfs nog even terug om verhaal te halen om het daarna op een lopen te zetten. Het gekke is dat ik niet meer exact weet wat er nu precies gebeurt is, wel ervoor en erna...
Zal wel iets te maken hebben met prioriteiten van de hersenen, lijfsbehoud belangrijker dan opslag.
DumpertStumpert | 09-08-10 | 01:11 Foutje, je moet niks.
koerbagh ® | 09-08-10 | 01:08
Ik ben ondernemer, wat doe jij?
@Chiant | 09-08-10 | 01:10
Ambtenaar van een "zelfstandige" uitvoeringsinstantie. In het beleidsveld, zoals dat in die kringen heet. Ze komt wellicht nog wel eens aan bod in de serie "Cursus graaien in de gezondheidszorg".
gaat te ver | 09-08-10 | 01:07
de fiets is geen optie?
hetluis | 09-08-10 | 01:09
Ach so. Is dat misverstand ook weer uit de wereld.
ROFLOL @zeg maar jansen | 09-08-10 | 01:08
-weggejorist-
Maar om nog even on-topic te geraken. Kennelijk is het teveel gevraagd om een pasje te kunnen kopen dat bij de supermarkt in de buurt van de kassa in de schappen ligt waarmee je door het hele land met al het openbaar vervoer kunt reizen. Wat is Nederland toch een grootse natie.
@koerbagh ® | 09-08-10 | 01:00
Da's een breed begrip. Wat voor ambtenaar? Gemeente-ambtenaar? Rijksambtenaar? Uitvoerend ambtenaar? Beleidsambtenaar? Provincie-ambtenaar? Top-ambtenaar? Het maakt nogal wat uit, dunkt mij.
Ik bedoel: van beleidsambtenaren kunnen we er nogal wat "herplaatsen" in de commerciële sector. Maar geen zinnig denkend mens stelt het nut van een reinigingswerker of baliemedewerker ter discussie.
Detlev Tarnowitz | 09-08-10 | 01:06
i should dare not. dat wijf dat de vader neukte door a night in tunesia te introduceren
koerbagh ® | 09-08-10 | 01:07 Uitgever, dat is leuk. Dat is mijn vrouw ook, jammer genoeg.
@neemjemoederindemali | 09-08-10 | 01:03
En wat doe jij voor de kost? Hebben we daar ook helderheid over.
Parsons | 09-08-10 | 01:06
Niet uit jouw leven gegrepen, begrijp ik.
@neemjemoederindemali | 09-08-10 | 01:03
Ik ben freelance DIV-specialist, manager bij een galerie en uitgever. En ja, ik draag de helft van m'n inkomen af aan het "goede" doel dat het Koninkrijk der Nederlanden heet.
Ze willen de mensen zo graag met het openbaar vervoer hebben ivm milieu enz. Waarom dan in godsnaam telkens alle prijzen omhoog? Trein is weer duurder geworden, en vanaf januari komt er weer 20 cent bij. Dan die ov-chipkaart.. Vreselijk. In lang niet alle bussen doet ie het, waardoor je verplicht ook nog contant geld bij je moet hebben omdat je anders niet met de bus mee mag. Heb je nog een strippenkaart? Pech. Die worden binnenkort ook gewoon geweigerd. Nee iedereen moet maar die ov-chipkaart aanschaffen, waar eerst ook nog eens 10 euro aanschafkosten aanzitten, en je vervolgens ook nog het risico loopt dat je gewoon niet mee mag in de bus omdat hun apperatuur niet werkt. Kom op Nederland. Verzin een betere manier aan geld te komen. (amen)
@Detlev Tarnowitz | 09-08-10 | 01:03
Jep.
hetluis | 09-08-10 | 01:02
LOL Verwikkeld in oerhollandse taferelen. Maar wat bedoelde je nou met oude slet? MT?
Parsons | 09-08-10 | 00:58
Happiness heb je het toch over?
koerbagh ® | 09-08-10 | 01:00
Ik vraag het aan MT en wil daar graag een antwoord van horen. maar wil jou de vraag ook stellen, wat doe jij voor de kost?
ik zie alleen maar malherbe, femke en hans van baalen, de 1e goede dutch comedy
@zeg maar jansen | 09-08-10 | 01:00
Nee. Ik zou niet weten wat ik er mee zou moeten doen.
koerbagh ® | 09-08-10 | 00:59 Maar heb je nou een OV-chipkaart of niet?
@neemjemoederindemali | 09-08-10 | 00:52
Zij is ambtenaar.
mark twain | 09-08-10 | 00:55
je geeft geen antwoord op de vraag, je draait om de hete brei heen. De vraag is heel simpel, Wat Doe Jij Voor De Kost ? ? ? ?
@MT. En kennelijk kan het je ook geen ene zier schelen wat er met het geld gebeurt dat je afdraagt, als het maar vanuit een idee plaatsvindt? Het zou je kunnen sieren, hetgeen ik je nu toeschrijf, maar je constante morele norm gooit roet in het eten.
@mark twain | 09-08-10 | 00:47
Het zou jouw sieren om te gaan sterven. Ik denk dat je als je lijk nog leuker bent voor de rest van de mensheid dan als vloekend en tierend gezelschap op de interwebs die iedereen afkraakt en geen greintje zelfspot toont, niet ruiterlijk toegeeft als ze het mis heeft (bij welke rechter kun je alweer in hoger beroep? Leg het nog eens uit. Als je daar toch mee bezig bent: welke Nederlandse rechter toetst een casus aan de grondwet?) en niks anders doet dan een andere mening dan de eigen afdoen als flauwekul zonder 1 argument. Dat doet het altijd leuk als troll, en je bent er zeker erg goed in.
Geinig dat jij begint over zelfkritiek. Pot verwijt ketel. Als er eentje dat niet heeft dan ben jij dat wel. Maar ga lekker door met je sociale bewogenheid en medemenselijkheid ten toon te spreiden door iedereen af te kraken. Echt, je vindt je medemens zó lief, dat blijkt elke zin die je hier op GS post.
@Detlev Tarnowitz | 09-08-10 | 00:54
Welke?
@Chiant 00:53
Ik zou me tot Koerbagh richten. Die is beter thuis in deze materie en voraal in de wijze waarop men misbruik van de verzorgingsstaat kan maken.
@neemjemoederindemali 00:52
Ik scheld niet op de socialisten en ook niet op de overheid. Ik ben daar niet afhankelijk van en nooit geweest.
Parsons | 09-08-10 | 00:52
Ziek? Die film is uit het leven gegrepen.
@mark twain | 09-08-10 | 00:47
De socialisten hebben inderdaad elementen van waarde aan de samenleving toegevoegd. Maar daarna is dit doorgeslagen tot de totale verzorgingsstaat waarin wij nu leven. Deze maakt de mensen lui en onverantwoordelijk, omdat het individu niet meer verantwoordelijk is voor zichzelf en zijn omgeving. De staat neemt immers alle verantwoordelijkheden over. Inmiddels zijn al 2, mogelijk 3 generaties gewend aan dit exorbitante luilekkerland en niet meer in staat om voor zichzelf te zorgen. Laat staan voor hun omgeving. Overheden staan garant en het individu leunt achterover.
mark twain | 09-08-10 | 00:47
Wat draag jij precies bij aan de maatschappij? Met andere woorden, zeg eens even wat je doet voor de kost.
@MT. ach Markske toch, ik ken vele steuntrekkers die vinden dat het socialisme hun te veel pampert. En gelijk hebben ze. Zeker als je bedenkt dat een groot gedeelte van de *kuch* werkende bevolking de sector in stand houdt. Wat denk je dat meer kost? Een stel steuntrekkers of de mensen die de uitkeringen verdelen onder de armen. De linker- en de rechterarm welteverstaan.
@koerbagh ® | 09-08-10 | 00:46
Het doet me een beetje denken aan Pulp Fiction, maar dan zonder de actie. Je moet wel zeer ziek in je hoofd zijn wil je dit bedenken en dat maakt het wel geestig.
inhakend op de oude slet www.youtube.com/watch?v=BQYXn1DP38s
@koerbagh 00:42
Het zou je sieren om eens hier uitdrukkelijk toe te geven dat je al sinds jaar en dag profiteert van de door de socialisten georganiseerde verzorgingsstaat.
Het getier tegen diezelfde socialisten maakt je tot de grootste hypocriet van het internet en wellicht van heel Nederland. Enige zelfkritiek is je ten enenmale vreemd. Medelijden zou jou deel moeten zijn. Ik kan het niet opbrengen.
@Parsons | 09-08-10 | 00:40
Zwarte humor? Mislukte humor. MT's "grapjes" zijn nog leuker.
"The Van", dat is zwarte humor.
Na ja, in één ding hebben die socialisten wel gelijk, m.b.t. de trein dan tenminste. Alsof Nederland groot genoeg is om het spoor te liberaliseren. Twee firma's tussen schubbekutteveen-laag en schubberkutteveen-hoog? Niet dat het mij wat kan boeien, ik neem wel de auto, maar dan nog.
@mark twain | 09-08-10 | 00:35
*Applaus* wat een riposte. Totaal gespeend van humor en waarheidsgehalte, correcte spelling en ook nog puur ad hominem. Je moet het maar kunnen en dan toch zo'n nick hebben. En dan toch ook nog van zichzelf vinden dat ze zo'n sociaal bewogen en menslievend mens is. Je zou het niet zeggen na 2 jaar mensen afkraken op de interwebs.
@koerbagh ® | 09-08-10 | 00:36
Zwarte humor, ik hou er wel van.
@koerbagh ® | 09-08-10 | 00:34
Ondanks dat mag ik deze film wel. En ik moet toegeven dat het een verspilde avond is geweest om eenjaarlijks een keer naar zomergasten te kijken.
@Parsons | 09-08-10 | 00:32
Oh, je meent het ook nog? Excuses. Ik vermoedde ironie.
mark twain | 09-08-10 | 00:29
Volgens mij zijn liberalen behoorlijk socialer dan die zogenaamde socialistische partijen, waarom moet ik mensen pamperen die wel kunnen maar niet willen werken? Dit soort figuren vreet het geld op van mensen die het wel nodig hebben.
#koerbagh 00:23
Voor degenen, die het nog niet weten. Sinds zijn 19e is deze driedubbele drs, die overigens nimmer een studie heeft afgherond, een staatsruifridder. En een onvermoeibare kwats, die voortdurend scheldt op Drees. Zonder die man had onze zogeheten strijder voor wie wet wat, allang reeds uitgehongenrd onder de zoden gelegen. Met mijn zegen. Een grotere hypocriet bestaat er niet.
LOL @Parsons | 09-08-10 | 00:27
On a serious note: Ik vind het nogal een kutfilm. Ik snap wel precies waarom dat de favoriete film van die saaie Brabantse trien is. En dat wordt dan ook nog geïnterviewd door die andere neukfout van Hugo Brandt Corstius; Jelle heet het (de eerste is natuurlijk Aaf). Kunnen ze niet gewoon een interviewer vinden die het wél kan?
Ik ben erbij in slaap gedonderd.
@mark twain | 09-08-10 | 00:26
Weet je ook naar aanleiding van welke uitspraak van onze Turkse rakker Wilders die uitspraak deed? Of laat je dat gemakshalve even achterwege in je beoordeling?
@neemjemoederindemali | 09-08-10 | 00:30
Je mist een briljante film :P
mark twain | 09-08-10 | 00:26
Je mag over Geert zeggen wat je wilt maar je moet je wel aan de feiten houden en niet dom raaskallen.
kom net (uurtje terug) met trein uit a'dam (scheelt toch hoop parkeergeld, denk je), 2e klas, zondagavond, moet kunnen, denk je... staan! gvd! (ondertussen wordt femke stevig genaaid in hapiness, btw)
@mark twain | 09-08-10 | 00:26
Ik laat deze discussie verder rusten. Zonder waarde-oordelen.
Morgen, na een gedegen nachtrust, gebakken ei en een goed glas water kruisen wij de degens van het qwerty-klavier weer!
Parsons | 09-08-10 | 00:27
Ik kijk ff naar de campingzendert, interessante repo over kinderen met anorexia.
@chaiant
Liberalen. die plots besluiten een collectieve verantwoordelijkheid voor de zwkkeren te moetn hebben. Is u wel wijs?
@neemjemoederindemali | 09-08-10 | 00:21
Je kunt beter naar Ned 2 kijken. Meer vermaak :)
@Chiant 00:19
Natuurlijk heeft Geert nooit en te nimmer geroepen dat Turken niet deugen.
Wel heeft iie hun president voor alles en nog wat uitgemaakt,de islam verketterd en gezegd dat ze niet welkom zijn. Verder heeft ie uitsluitend lovende woorden besteed aan het grote Turkse volk.
Chiant; je bent een waardeloze klootzaak. Ik bedoel; waar heb ik dat gezegd?
Wat een kleuters zijn jullie toch. Over alles mag iets gezegd worden; behalve over de grote Geert.
@R5593 | 09-08-10 | 00:22
Daar is een oplossing voor. Heel rap afstuderen, een baan nemen en een auto kopen.
mark twain | 09-08-10 | 00:18
jij verwart helemaal niks? Zuip eens wat minder druiloor. Moet ik soms verplicht hetzelfde doen en verdienen als mijn buurman? Ik bepaal zelf hoe mijn leven eruitziet en de overheid beperkt me al veel te veel in mijn leven. Als je dat niet ziet ben je te dom om te schijten.
mark twain | 09-08-10 | 00:18
Onzin. Liberalen hebben altijd een plekje in hun hart voor een overheid. Wie anders moet hun zuurverdiende bezit beschermen tegen de libertijnen, anarchisten, en criminelen waar jij het over hebt?
koerbagh ® | 09-08-10 | 00:19
Moet dat ding helemaal tot Groningen? Who gives a fuck?
@mark twain | 09-08-10 | 00:18
Onzin. Ik ben een liberaal pur-sang. En weet uit eigen boezem te vertellen dat niet het eigen belang, doch de eigen verantwoordelijkheid voorop staat. Eigen verantwoordelijkheden geven én nemen. Niet voor ieder wissewasje rekenen op de overheid! Een overheid die beperkt is tot en staat voor haar kerntaken. Maar mét een collectieve verantwoordelijkheid voor de zwakkeren in de samenleving. Primair door de leden van die samenleving, ongedwongen en vrijwillig, maar zonodig ook in wet en regelgeving van overheidswege gegarandeerd.
@mark twain | 09-08-10 | 00:18
Jij doet natuurlijk helemaal niks uit eigenbelang. Jij vreet alleen maar om poep te produceren zodat de waterzuivering ook werk heeft. Jij gebruikt alleen maar stroom omdat de mensen van de elektriciteitscentrale ook een baan moeten hebben. Wat ben je eigenlijk een intens goed mens en zo sociaal bewogen ook.
Wanneer was je van plan dood te gaan? De uitvaartsector zit heel hard op je klandizie te wachten.
handig, ik kan in de vakantie en in het weekend met mijn studenten-week-ov dus niet reizen met de chipkaart. Laten ze dat eerst oplossen voor ze treinen als reclame ervoor gebruiken
mark twain | 09-08-10 | 00:15
hey kneuterzakje, je moet eens beter opletten, Geert bekritiseerd de islam, verder niks.
@mark twain | 09-08-10 | 00:15
Wanneer heeft "Geert" geroepen dat Turken niet deugen? En waarop baseer jij de stelling dat zijn aanhang uit "totaal dolle dwaze" mensen bestaat?
Het meest ergerlijke aan de Nederlandse Spoorwegen is wel dat je om de 5 minuten een station hebt, zelfs met een Intercity. Een tochtje van 250 kilometer duurt 4 uur (en als je pech hebt en 2 keer moet overstappen nog veel meer).
Het wordt pas wat met het spoor in Nederland als er naast huidige de tram/metro gedachte van de trein een NL-TGV net komt, die de allerbelangrijkste en verst uiteen gelegen centra met elkaar verbindt. Amsterdam-Groningen binnen een uurtje. Who gives a fuck about Amersfoort, Zwolle, Meppel, Assen?
Het probleem met zo'n TGV idee: het komt er niet, want elke gemeente die er grond voor moet opgeven eist ook een station. Wordt het alsnog een metro en doe je alsnog 2 uur over het traject. Inclusief reis van en naar station denk je dan als snel: Ik pak de auto wel.
Enfin, dat probleem lost een roze chipkaartje niet op natuurlijk.
@Chaiant 00:12
Ik verwar helemaal niks. Het zij de liberalen, die voortdurend beweren dat eigenbelang de leidraad moet zijn van de politiek en dat een ieder de maximale vrijheid moet hebben om te bepalen wat voor of haar goed is . Ja of nee?
Dat is een krankzinnig model.
mark twain | 09-08-10 | 00:11
werk jij toevallig in het leger als een of ander drillsergeantjuh?
lauwebal | 09-08-10 | 00:05
Zulke discussies worden hier te weinig gevoerd. Het is makkelijk om tokkies, gristen- of sociaalhonden af te kraken, maar hoe een goede liberale samenleving eruitziet? Alteveel vrijheid en verlichting voor de mensen is ook niet goed natuurlijk. Dan gaat niemand meer naar kantoor.
@knutsel 00:06
Laat ik het dan maar anders formuleren. Ben joij bang dat de TUrken Nederland zullen overnemen?
Ik niet. Geert roept met zijn totaal dolle dwaze aanhang van wel. Volgens hem deugen die mensen niet. Ik vind van wel.
@MT. Hmm, dus de bevolking is een team dat je naar de enig ware overwinning kunt coachen? Zoiets?
@mark twain | 09-08-10 | 00:11
Verwar je nu het liberalisme niet met het anarchisme? Toch een wezenlijk verschil, dunkt mij.
@lauwebal 00:05
Bismarck is de uitvinder van de AOW. De man had terecht niets met het liberalisme.
Ik moet trouwens altijd lachen om de aanhagers van deze doldwaze filosofie.
De inhoud van het liberalisme is namelijk nul en niks. Als iedereen maar doet waar ie zin heeft komt het wel goed. Meer stelt dit gedachtengoed niet voor.
Pas maar een toe op een voetbalteam. Dan zie je gelijk wat voor onzin het is.
Waar ik woon moeten ze zelfs nog een fatsoenlijk NS-traject uitvinden. Laat staan dat we hier een roze trein voorbij zien komen...
@MT. Als ik naar Kusadasi of Pamukele op vakantie ga zijn ze inderdaad gastvrij en vriendelijk. De lokale dubbele paspoortenhouders daarentegen.. het lijken wel pvv-stemmerts om in jouw denkraam te blijven steken. Verder wat Chiant zegt.
@mark twain | 09-08-10 | 00:02 : Aangezien jij zo'n beetje alles in dit topic afkraakt, trek ik mij daar weinig van aan.
Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 23:59 : Met écht liberalisme is niets mis. Écht liberalisme is zelfs sociaal. Met neoliberalisme is wat mis, onbeperkte vrijheid voor multinationals ten koste van werknemers en andere gewone mensen. Hoogste prioriteit van een echt liberale overheid is zorg dragen dat iedereen zich volop kan ontplooien. Daar hoort ten eerste goed onderwijs bij. Daarnaast een aantal eenvoudige maar goede regels, die ook zwakkeren beschermen. Ook dat is liberaal. De eerste sociale wetgeving is van liberalen afkomstig. Wat anti-liberaal is is bijv. de bevoegdheden die men de Fifa wil geven voor het WK en het toestaan van Brein en consorten.
@lauwebal 23:57
Onzin is aan niemand besteed.
@DANNY3960 23:54
Je zult het niet geloven, maar hjet is zo. Ik heb wel eens zaken met Turken gedaan. Ja; en zult het niet geloven; ik heb ook wel eens zaken met Joden gedaan. Ja ; en je gelooft het of niet, ook heb ik wel eens zaken met gereformeerden gedaan. Zelfs met katholieken en hindoestanen.
Die Turken komen hun afspraken na.
Met zo'n kaartje op een traject van bv Veolia weet je tenminste waar je aan toe bent. Die OV chip kaart berekent maar wat en zie je geld maar terug te krijgen!
Art Vandelay Ultor | 08-08-10 | 23:42
Mwa, dat kun je links noemen, alhoewel het denk ik weinig zin heeft. Niet alles wat aan een (al dan niet Europese) overheid kleeft is links. In zoverre dat de EU, ook in de zin van EUSSR, gewoon het neoliberalisme dient. Wat geen verrassing is voor iedereen die wel eens een boekje openslaat, immers de moderne west-europese staten zijn er altijd geweest om een liberale orde te bewerkstelligen.
@mark twain | 08-08-10 | 23:55 : Dan zijn ze aan jou niet besteed.
sjonges jonges geenstijl, wat een mierenneukerij weer, doe eens goed topic bedenken. Dit soort dingen hoor ik me schoonmoeder ook zeggen... guttegut
@lauwebal 23:50
Ik tel elf zinnen. Dat is veel. Alle elf zijn overbodig. Los en in samenhang bevatten ze uitsluitend onzin.
mark twain | 08-08-10 | 23:36
Weleens zaken gedaan met een Turk? Geloof me maar, het is beter zaken doen met een Jood, die komen hun afspraken na.
@mark twain | 08-08-10 | 23:52
Zo ongeveer, ja. Ik lijk wat dat betreft heel erg op ontwikkelingshulp.
@Art 23:49
Dus mijn belastingcenten worden besteed aan een totaal krankzinnige en nutteloze onderneming. Dat vertel je me toch?
@knutsel | 08-08-10 | 23:39
Turken in Nederland komen uit Turkije en gaan daar ook weer naartoe. Zij zijn hier op vakantie, zakenreis, familiebezoek, etc. Er zijn in Nederland inderdaad ook Nederlanders met daarnaast nog een Turks paspoort.
Soms noemen zij zich Turk en geven daarmee, naar ik stellig aanneem, aan het onvoorwaardelijke voornemen te hebben spoedig terug te zullen keren naar hun vaderland.
Voor de Nederlanders met een Turks paspoort die dat NIET wensen zal ongetwijfeld gelden dat zij zich Nederlander noemen en in voorkomend geval geen enkel bezwaar hebben om hun Turkse paspoort in te leveren bij de ambassade in Den Haag.
Zo schijnen er ook nog zeer veel Nederlanders te bestaan die een fittie hebben met de Keauning van Marokko over het dolgraag & volgaarne in te leveren doch niet af te stane tweede paspoort.
@mark twain | 08-08-10 | 23:45 : Ben ik niet met je eens. Het de draak steken met is de manier waarop GeenStijl een onderwerp aan de kaak stelt. Inhoudelijk heeft GS gelijk, die OV-chipkaart is waardeloos. Aangezien er zo weinig maatschappelijk protest is, en elke vorm van politiek protest zelfs ontbreekt, vind ik het goed dat GS het in zeik zet. Ik maak naast de auto veel gebruik van de trein, metname recreatief, en er zijn weinig landen waar ze zoveel is verslechterd als hier. Afbraak van dienstverlening, menselijk toezicht dat verdwijnt, toiletten worden gesloten, tarieven die steeds fors verhoogd worden, een beetje sneeuw en alles ligt op z'n gat, op alle stations dezelfde te dure winkeltjes die allemaal onder één bedrijf vallen, de OV-chipkaart, etc.. etc.. Het enige wat hier in NL beter is, is de frequentie. Die is op weinig plaatsen zo hoog als hier. In België bijv. komen veel lijnen voor die enkel elke 2 uur (!) rijden. Maar voor de rest is het ook bij onze zuiderburen een verademing.
@knutsel 23:39
Wat staat daar? Staat daar de gemiddelde of staat daar iets anders? Ben jij meer dan gemiddeld blind of ben jij een kloon van Jules?
Ik zag 'm deze week ook al over het spoor 'glijden'... lekker kleurtje. Doe mij die oranje dan maar.
@mark twain | 08-08-10 | 23:47
Gaat lastig worden om daarop af te studeren. Ik ben beter advies van je gewend.
@ARt 23:43
Ja,. Klopt. In jouw geval zou ik toch mar overschakelen naar het verzamelen van suikerzakjes. Dat lezen - de Libelle daargelaten - is verspilde tijd en moeite.
@pars -
Alles. Er wordt hier weer eens totaal nutteloos en overbodig op een kleutermanier de draak met het openbaar vervoer gestoken. Dus leek het me wel eens goed om daar iets over te zeggen.
Verder heb ik zo bij tijd en wijlen een godsgruwelijke hekel aan het op niks gebaseerde negativisme van die sukkelige topicschrijvers, die au fond niets, maar dan ook niets kunnen. Vandaar. Ik denk dat ze ... Ach laat maar zitten ook.
@mark twain | 08-08-10 | 23:40
Ach, men leest wel eens wat enzo.
@Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 23:39
Dat weet natuurlijk iedereen doe een boekje openslaat. Echter, het gevaar van een overwoekerende EU-bureaucratie welke steeds meer federale trekjes gaat krijgen, is toch zeker een links project.
Wat saai allemaal weer. Zo'n Art , die denkt serieus over de grote politiek te kunnen mee praten. Doet hier net alsof ie het achter,achter kleinkind van Bismarck is en hetzelfde stel hersens heeft als zijn betovergrootvader.
Is dat leuk? Neen, dat is het niet.
@Mark Twain
djeez spuit 11 wat de neuk heeft lokaal geboemel NS met OV te maken met reizen met TGV? laat die sherryfles toch eens een x staan
@lauwebal | 08-08-10 | 23:36
En je hebt dus helemaal geen Turkije binnen de EU nodig om die multinationals van dienst te zijn. Is een kwestie van goede afspraken maken binnen dat partnerschap (dat overigens is gewenst door Merkel, Sarkozy alsmede - stiekem - de VVD en een aanzienlijk deel van het CDA).
@MT 23:36. Welke Turken, die in Nederland of die in Turkije?
lauwebal | 08-08-10 | 23:29
Ssst, je verklapt een geheim voor veel reaguurders. Dat het landverraderlijke kosmopolitisme waartegen men tekeergaat, helemaal geen links complot is, maar een eeuwenoude, beproefde kapitalistische inborst.
Ik vind Turken -gemiddeld gesproken dan - stukken sympathiker dan de gemiddelde Staphorster of PVV- stemmert. Vaak ook veel beschaafder en gastvrijer.
Ik schreef; ik vind. Daar had moeten staan; dat is ook zo.
@Art Vandelay Ultor | 08-08-10 | 23:33 : Dat zijn helemaal geen economische voordelen. Enkel beleid om de grote multinationals nog grotere winsten te bezorgen. De EU is een neoliberale Unie. Het sociale van zwakke landen helpen is om partijen als GroenLinks braaf mee te laten instemmen. De gewone mensen worden niets wijzer van Agenda 2010 en de Dienstenrichtlijn.
@lauwebal | 08-08-10 | 23:32
In Frankrijk iets minder, aangezien dit specifieke referendum (over uitbreiding EU) in de grondwet is opgenomen. Denk maar niet dat de bevolking aldaar het aan de kant schuiven van een non zal accepteren.
Daar komt bij dat de bondskanselier van Oostenrijk eenzelfde referendum aan zijn electoraat heeft beloofd.
Als die beleidsbepalers nou eens allemaal hun autos worden afgenomen gaan die treinen misschien eens op tijd rijden.
Ik ben te lui om al die onzin te lezen; maar ik mag zeer graag met de TGV reizen.
De schrijver van dit topic is dus een boerenlul . Weet niet waar ie het over heeft en lult maar wat. Kortom totalement GS.
@lauwebal | 08-08-10 | 23:29
Alles wat je hier opvoert is ook te bereiken met het upgraden van de douane unie tot een gepriviligeerd partnerschap. Dan kunnen we de economische voordelen ten volle benutten zonder de Turken - die over een paar jaar een grotere populatie dan Duitsland bezitten en daardoor dus uit het niets de grootste speler in Brussel/Straatsburg zouden worden - politieke zeggenschap binnen de EU te geven.
Ashtrey | 08-08-10 | 23:31 * opengemaakt, dat is.
Art Vandelay Ultor | 08-08-10 | 23:30 : Referenda worden erg gemakkelijk in de prullenbak gegooid. Zie NL 2005. Uitzondering is Zwitserland, maar die zit (zo verstandig!) niet eens in de EU.
Willianus Wortelus | 08-08-10 | 23:18 Dat telt. Ben zelf een keer compleet knetter van een festival met den trein huiswaarts gekeerd. Overvolle trein, op het moment dat de condens in die verzuurde trein omvormde richting druppels op de ramen tripte ik hem keihard -te hard misschien-. Mensen in paniek, een meisje gilde: hij goat van z'n stokkie! Wat eauk wel een beetje zo was, nadat de eerste stralen galvocht zich een weg naar buiten hadden gebaand (die ik overigens rondspoot op een ieder die te dichtbij stond) voelde ik mij wonderwel beter. Heb de wc-deur opgemaakt, ben op den pot gaan zitten en met open deur de reis vervolgd. NS heeft derhalve -in mijn ogen- iets nostalgisch, doet me denken aan onbezonnen tijden waarin: feesten, neuqen en experimenteren de boventoon voerde, mooi was dat, maar aan al het goede komt een end... Tjoektsjoek!
Vliegen naar Turkije gaat nochtans een stuk sneller dan met de trein.
@Heads or Tails | 08-08-10 | 23:24
Daarom ben ik ook zo blij dat we wat dit betreft wel een keer iets hebben aan die stokbroodvreters. Good old Chirac heeft ervoor gezorgd dat er in Frankrijk een bindend referendum zal worden uitgevaardigd om te beslissen over de toetreding van Turkije, wanneer de onderhandelingen met dat land zijn afgerond. Als Fransen één ding zijn, is het wel lekker gezond xenofoob en sinds een paar jaar moeten ze ook niets meer met die maanideologie (iets met uitgebrande ootoo's) te maken hebben.
En aangezien ieder EU-land de toetreding individueel moet goedkeuren zit het dus wel snor.
@Heads or Tails | 08-08-10 | 23:24 : Wat de neuk Turkije er bij moet, is niet moeilijk om te verklaren. Het zijn zelfs rechtse motieven.
1. Grotere afzetmarkt voor het bedrijfsleven. De EU legt verplicht de nodige privatiseringen en liberaliseringen op. Turkije biedt nieuwe marktkansen, om ook daar het OV, energie, thuiszorg, etc.. om zeep te helpen.
2. Een groter leger werknemers voor de bedrijven, zodat lonen en arbeidsvoorwaarden nog verder worden gedrukt. Door het vrije verkeer van personen zullen hier Turken komen om te werken, Nederlandse werknemers moeten met minder genoegen nemen.
Niet voor niets vindt de VVD de Turkse toetreding geweldig.
Linkse partijen reageren vooral politiek correct (moslims als vrienden benaderen).
Ik ga trouwens aan de mezcal. Sleep well @ all.
Art Vandelay Ultor | 08-08-10 | 23:19
The suicide of reason, enfin, je zult het boek wel kennen.
Te zot voor woorden. Turkije is niet westers (een toplaag in de grotere steden misschien - in feite moslim-af), maar mohammedaans. Die troep moeten we Europa niet binnenhalen. Heb al helemaal niks met de EU en al die raamambtenaren in Brussel/Straatsburg, dus wat de neuk Turkije daarbij moet is mij een volstrekt raadsel.
Gevaarlijke ontwikkeling. Er zijn nog veel mensen die het tribale, alles ondermijnende karakter van het mohammedanisme niet onder ogen durven zien. Die mensen graven het graf voor hun kinderen.
Zo kun je het wel zien ja. Die mensen graven het graf voor hun kinderen.
Fucking assholes!
@HoT
tjah, dat gevoel ken ik. ben ook al aan mn 2e nick bezig. joris denkt bij mij in de klas te hebben gezeten, geen idee hoe die hbo-er erbij komt, maargoed.
mensen reaguren overigens niet alleen raar op
Zwitsals, maar ook op nicks maar dat is u vast wel eens
Heads or Tails | 08-08-10 | 22:40 Voor de ECHTE treinliefhebbert: www.submerged.co.uk/thistlegorm%20one%...
@Biggi | 08-08-10 | 23:20
Das waar.
Eigenlijk zou de auto-industrie hier op moeten inhaken met een reclamecampagne. Die OV-faalkaart is een prima reden om een auto te kopen
Willianus Wortelus | 08-08-10 | 23:18
Ik 7 jaar daarna. Nog nuchter tijdens Pearl Jam... man man wat een show.
@verraad van links | 08-08-10 | 23:10
Zou toch zonde zijn als we nog meer (onnodig) geld verliezen aan die klote kaart, niet?
@Heads or Tails | 08-08-10 | 23:14
Ik ben met een stuk bezig over de (mogelijke) toetreding van Turkije tot de EU en ik lees in bijna - gelukkig bijna - al mijn boeken, rapporten en documenten dat het wat betreft die toetreding geen probleem is dat Turkije een moslimland is.
De Turkse variant van de islam (sic & lolwut) is volgens de WRR en het AIV bijvoorbeeld heel erg compatibel met democratie en zelfs een aanvulling voor onze unie.
Hoe vind je die?
Willianus Wortelus | 08-08-10 | 23:13 Dat lieg ik. Ben in 1985 een keer van Pinkpop naar huis getreind, ladderzat en compleet van de kaart. Telt dat ook?
paars+ | 08-08-10 | 23:13
Een klootzak in 't diepst van mijn gedachten - 't is niet anders. Ik heb zelf trouwens vaak een zwitsal gehad, omdat ik nogal wat bans achter de rug had en weer opnieuw kon beginnen met m'n rechts-rabiate gelul, maar onder andere nick. Ouwe inlogdingen kwijt en shit like that.
Viel me toen ook op dat mensen raar reageren op zwitsals. Waarom eigenlijk? Ik kijk wat er bij is en als 't niks is, is 't niks. Anders hoor ik het wel. Een zwitsal die afhaakt, haakt altijd terecht af, zo zit het.
Sakkerju, niet over religie nu, welke dan ook, dan haak ik af.
Tssss, de trein. Vroegâh, ben ik eens op tienertour geweest, daar heb ik zo'n trauma van opgelopen dat ik geen wagon meer kan aanschouwen zonder braakneigingen te krijgen.
Ja logisch, daar rijden ze toch nog met paard en wagen?
Art Vandelay Ultor | 08-08-10 | 23:11
Zullen het over dat verdomde mohammedanisme hebben, de kanker van elke Westerse samenleving - als 'kanker' het goeie woord is. Lijkt mij veel te mild, maar smaken verschillen.
Trap maar af.
Heads or Tails | 08-08-10 | 23:11
Muntz versie:
www.youtube.com/watch?v=1m7mGrmkUwo
Ik blijf erbij, vroeger was alles beter... ;)
@HoT
sommige reaguurders zijn daar nu eenmaal gevoelig voor door alle peer pressure en misplaatste arro vd Zwitsal-lozen. en u reaplaagt nu een in principe hardcore reaguurder, best lelijk van u
De laatste keer dat ik in de trein zat was in 1978. De autoslaaptrein naar Ljubljana.
Heads or Tails | 08-08-10 | 23:11
Bon, ff niet goed geluisterd, @Olc32. Scusi.
@Heads or Tails | 08-08-10 | 23:10
Nee, is zonde. Mijn taak ligt voorlopig in het bezoedelen van deze panelen met mijn brallende PVV-onderbuik.
Olc32 | 08-08-10 | 23:09
Zou de versie van Muntz eens gaan opzoeken, is heel wat leuker.
@Biggi | 08-08-10 | 23:09
Ga iemand anders vervelen met je ov korting.
Art Vandelay Ultor | 08-08-10 | 23:05
Dat jij 's morgens wakker wordt en niet gelijk denkt van 'Jongens, tegen welk viaduct zal ik me eens te pletter rijden?' zal wel voor eeuwig in raadselen gehuld blijven.
Heads or Tails | 08-08-10 | 23:04
Zeker was het beter.
www.youtube.com/watch?v=GcA07j40dcs
@: "Teddybear | 08-08-10 | 17:00
Ook vervelend dat je niet kan inchecken met de studentenov, elke keer dat je een kaartje moet kopen loop je dus weer die korting mis die andere reizigers wel krijgen.. [eind quote]"
You're doing it wrong: Je kan gewoon een kaartje uit de automaat halen en selecteren dat je reist op korting. Als de conducteur komt controleren laat je je kaartje zien en je studenten ov-chipkaart. De ov-kaart geeft je recht op de korting, zo reis je dus alsnog met 40% korting.
Bosmaaier | 08-08-10 | 23:05
Op mijn scherm heb je die zwitsal nog steeds hoor. Dat kan per pc geregeld worden. Er zijn ook comments die jij niet lezen kunt, omdat je geen premiummember bent.
Dat word je na 12.000 comments, iets waar ik natuurlijk al ver boven zit. Lol@'ik ben geen zwitsal meer'!
@Heads or Tails | 08-08-10 | 23:04
Corry Konings was vroeger wel een stuk beter te doen.
.... Krijg nou wat; ik ben geen zwitsal meer!
@Heads or Tails | 08-08-10 | 23:00
Doe geen moeite voor deze lost cause.
www.youtube.com/watch?v=X87ig7cfFbA
:)
Daar waar je niet mag komen, zijn toch ook stukjes Nederland die we wel van de hand mogen doen; prima reclame!
Als we het dan toch over smaak hebben, linkje hieronder.
Zijn er nog steeds mensen die beweren dat vroeger alles beter was, vooral te vinden onder PVV-tokkies, VVD-patjepeeërs, CDA-relidebielen, PvdA/GL/SP-Gutmenschen en wat er verder aan tuig van de richel nog niet is opgehangen.
www.youtube.com/watch?v=J5JhurnCmL8&am...
Art Vandelay Ultor | 08-08-10 | 22:56
Over smaak kun je alleen maar twisten, alhoewel ik zelf dus helemaal niet van twisten hou. Ben meer van de het walzen en marsjeren, maar da's logisch.
@Chiant | 08-08-10 | 22:57
Ik haak (lichte pun) eigenlijk altijd of bij het experimentele en ben sowieso geen fan van de vocalstyle van Meshuggah. Echter, zeker wel respect voor Tomas Haake.
ArthuA | 08-08-10 | 22:53
Gaaf! Kwestie van smaak natuurlijk. Die heb ik, maar iemand als Art Vandelay Ultor | 08-08-10 | 22:56 niet.
Laten we bidden voor Art.
@ Heads or Tails | 08-08-10 | 22:57
pijn aan de oren...
Parsons | 08-08-10 | 22:56
Oh ja kudt ;). Ik bedoelde ned 2.
Precies.
Waar ging het ook al weer over?
Mooiste zijn trouwens de comments uit die youtubelink 22:57.
Nee mensen, beter wordt het niet.
Uit de serie 'Ook vroeger spoorden de mensen niet' navolgende tophit. Lijkt verdomme wel een giraffe!
www.youtube.com/watch?v=U1lzp6FQgqg
@Art Vandelay Ultor | 08-08-10 | 22:45
Qua tempo nog een tikje hoger www.youtube.com/watch?v=y6VerKdcrOQ
@Olc32 | 08-08-10 | 22:55
Tilburg is niks. Gauw vergeten.
@Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 22:53
Zeker. Echter, we moeten niet te veel over smaak gaan praten, aangezien we dan het risico lopen slapende beer HoT omtrent dat onderwerp wakker te maken.
En dat moeten we niet willen.
@LazyLady | 08-08-10 | 22:30
Geen idee, wij zitten verveeld naar zomergasten te kijken. Die film die erna kom tis wellicht vermakelijk.
Art Vandelay Ultor | 08-08-10 | 22:52
:)
Tilburg ook mag ik hopen.
Of is dat gewoon een pauperstad van zichzelf?
Heads or Tails | 08-08-10 | 22:50
nou nog ff een last-minute boeken.
www.darkroastedblend.com/2008/01/train...
@Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 22:52
Hij zit al in die wagen.
Art Vandelay Ultor | 08-08-10 | 22:45
Hier haak ik dus af, kwa muzieksmaak. Gek hoe de grenzen soms lopen.
@Olc32 | 08-08-10 | 22:51
Studenten zeker. Voor pauperstudenten verwijs ik u naar Groningen en Nijmegen.
verraad van links | 08-08-10 | 22:45
Dan moet je Art nog ff tot de orde roepen.
Heads or Tails | 08-08-10 | 22:48
Iedere generatie moet toch zelf het wiel uitvinden. Maar om daar zo'n heisa van te maken - aanstellerij was het, dat no future.
Art Vandelay Ultor | 08-08-10 | 22:13
Bestaan die nog?
Heads or Tails | 08-08-10 | 22:45
Omstandingheden dwingen soms, oorlog of niet.
ArthuA | 08-08-10 | 22:46
Zie ook Heads or Tails | 08-08-10 | 21:56
Ik maal niet om Godwins, ook niet om de oorlog. Begraafplaatsen voor treinen daarentegen vind ik weer wel heel boeiuh.
@ bintang | 08-08-10 | 22:47
de trein heeft vertraging, vandaar geen avondploeg op de redactie.
Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 22:46
In feite heeft natuurlijk niemand een toekomst, maar er waren geloof ik ooit wat mensen die daar over liepen te zeiken.
Allemaal dood nu. God is wel goed, maar niet gek - zoiets.
Bij GS verwacht ik nieuw nieuws, dan wel een scherpe reactie op oud nieuws.
Dit is alleen maar slaapverwekkend.
Suggestie: Sollicitant niet meer in zijn eentje zondagsdiensten laten draaien.
Heads or Tails | 08-08-10 | 22:42
Nee. Dat riepen de mensen in de jaren 70 toch? Tachtig? Toen riep ik nog niet zoveel.
Heads or Tails | 08-08-10 | 22:45
en we hebben een Godwin!
@ Heads or TRAINS | 08-08-10 | 22:40
;)
het kerkhof van de NS staat er ook tussen
www.google.nl/imgres?imgurl=http://www...
@Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 22:43
En straks zit ie weer vast, terug naar zijn natuurlijke habitat int Oostn.
Adalgar | 08-08-10 | 22:43
Van wie 'moet' jij met de trein? De oorlog is toch voorbij of wat?
@Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 22:39
John Homme, hoewel een enorme lul, is een constante factor.
Gooi ik het tempo weer even een tikje omhoog.
www.youtube.com/watch?v=GTYrAF0wi8g
De enkele keer dat ik met de trein moet, voel ik me een man die juist 20 jaar in het cachot gezeten heeft. 'n Lange rij ongeduldigen hijgend in m'n nek als ik de werking van de kaartjesautomaat tracht te doorgronden. Me radeloos afvragend waarom ik niet eerst een goede opleiding heb gevolgd en kankerend op de wereld die me ten overstaan van vele toeschouwers confronteert met mijn domheid.
Ik vrees het Openbaar Vervoer als de gang naar Charon zonder obool.
verraad van links | 08-08-10 | 22:41
De beer is los nu ; )
Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 22:39
Ik begin de indruk te krijgen dat jij van de generatie 'No future' bent.
Klopt dat (niet die indruk, maar het feit dat etc.)?
Zomerhit?
www.youtube.com/watch?v=a8hmMZpLl-w
@Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 22:39
Nou even stoppen met (al) die muziek, anders stop ik je in een veewagen.
Voor de echte treinliefhebberTs.
www.google.nl/images?hl=nl&source=...
Art Vandelay Ultor | 08-08-10 | 22:30
Und so weiter: Feelgood hit of the summer (tien zomers terug, dat wel)
www.youtube.com/watch?v=bAXPUN2z2CE
ik gooi er even een klassieker in, gaat de trein misschien wat sneller rijden.
Fasten your seatbelts
www.youtube.com/watch?v=NsIDBTjEXeo&am...
Staat er nou een haatkeet op die trein @ 0.11?
verraad van links | 08-08-10 | 22:27
Zag deze niet eerder, erg geestig. Vooral dattie nog even op z'n horloge kijkt.
www.youtube.com/watch?v=j4uI9Rk5oCA&am...
Doet me sterk hieraan denken, die link naar de jijbuis.
@Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 22:23
Nice. Dan pas ik me aan aan het nieuwe tempo.
www.youtube.com/watch?v=aLdOlzIRCdk
Parsons | 08-08-10 | 22:17
Oh boy, wat is die film s l e c h t. Maar heel stiekem toch ook wel lachwekkend.
Valt er op ned 3 ook te lachen?
On topic: In de roze trein heb ik idd al eens gezeten. Met 5 conducteurs. En ze wilden allemaal om de beurt iets door de microfoon omroepen. Slapstick was het. Wel slechte slapstick.
www.youtube.com/watch?v=j4uI9Rk5oCA
-weggejorist-
@Heads or Tails | 08-08-10 | 22:20
Ik had nog nooit van haar gehoord. Dat ligt ongetwijfeld ook aan ondergetekende, maar nog meer aan het feit dat het een totaal oninteressant wijf is.
Dus.
verraad van links | 08-08-10 | 22:17
Nooit van gehoord.
Ik stap maar eens uit.
Ajuus.
Art Vandelay Ultor | 08-08-10 | 22:07
Lekker hoor. En dan nog gewoon een lekker denderliedje:
www.youtube.com/watch?v=BPrqUdYB6yA&am...
Naar Oude Media geluisterd, Soillicitant?
Was afgelopen donderdag al op Radio 1....
Heads or Tails | 08-08-10 | 22:14
Achja, het ligt net aan mijn stemming. Ik heb vanavond de blues gekregen van zomergasten denk ik. En van deze droeve draad.
@ Parsons | 08-08-10 | 22:17
ach, Spring Break, wel geinig voor even.
verraad van links | 08-08-10 | 22:17
Nog een geluk dat ik daar niet naar kijk. Domme varkens, die heb je in Brabant wel genoeg, dunkt mij zo.
Dat boekje van d'r, over taal, heeft geen enkel niveau. Zal wel komen door haar kabarette achtergrond - Jezus, wat een ellende allemaal.
*Maar even roken gaan doet*
@lion@night | 08-08-10 | 22:11
The naked mile? Dan maar liever Paulien. Meh.
@glorikxpeauveeg | 08-08-10 | 22:16
www.vpro.nl/programma/zomergasten/afle...
Wie is eigenlijk die boertige trien bij zomergasten?
En waar is ze van?
Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 22:08
Het is misschien wonderlijk, maar ik ben in mijn leven 'blues' steeds minder gaan waarderen, al vind ik jazz dertig keer zo erg.
Die blues, ik krijg er een verschrikkelijke wegtrekker van -een en al gejank. Wie zal't zeggen, misschien wil ik het leven niet onder ogen zien.
Get back, get back, get back - zat natuurlijk veel waarheid in.
www.youtube.com/watch?v=k0c1c0ZsTLA
@Olc32 | 08-08-10 | 22:12
Welke pauper vraagt u? Nuja, de student natuurlijk.
Steilloos ten Onder | 08-08-10 | 22:08
Waarom noem je mij nu opeens pinda?
Waar is dat nu weer voor nodig?
Geweldig topic!
Welke pauper gaat nu met het openbaar vervoer naar zijn bestemming?
.
ik was trouwens wel blij dat ik vanavond een ritje naar huis kreeg... bus is ook niet alles..:P
@ Parsons | 08-08-10 | 22:09
RTL5
@Steilloos ten Onder | 08-08-10 | 22:07
LOL. En ze heeft ook nog een hondekop.
nl.wikipedia.org/wiki/Hondekop
Is die Gay Pride train hierboven trouwens de moeder der alle treinen?
@Parsons | 08-08-10 | 22:07
Ik vind er niets aan, maar dat is eerder regel dan uitzondering bij Zomergasten.
@lion@night | 08-08-10 | 22:07
Naar die Linda de Mol film?
@ Steilloos ten Onder | 08-08-10 | 22:06
dan heeft het misschien toch nog een voordeel.
Je legt je Ipad in je nek en je wordt automatisch ingelogd, scheelt weer een password onthouden.
glorikxpeauveeg | 08-08-10 | 22:08
Nee, pinda.
Heads or Tails | 08-08-10 | 22:02
Een doorleefde stem heet dat. En een doorleefde opname. Dat volk sprong trouwens zelf wel op de vrachttrein, romantisch toch, destination unknown.
www.youtube.com/watch?v=9IJgwv0BmRQ
(Beyonce in betere dagen)
Steilloos ten Onder | 08-08-10 | 22:06
Paprika?
verraad van links | 08-08-10 | 22:06
Ze is inderdaad totaal ontspoord.
@verraad van links | 08-08-10 | 22:06
Ik mag 'r wel.
@ Parsons | 08-08-10 | 21:55
Zag al de 'gast' voor vanavond in zomergasten.
Van diepe ellende kijk ik zijlings maar dan naar RTL, leuke naakte meisjes.
@Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 21:59
Oei, dat geluid van dat oude besje verlangt toch wel een hoop van mijn gehoor.
Hier www.youtube.com/watch?v=nYFj67L0wIc&am... komen ook treintjes in voorbij.
lion@night | 08-08-10 | 22:06
Telt de chip die ik in mijn hersens heb geimplanteerd ook?
@Steilloos ten Onder | 08-08-10 | 22:03
Dat wijf is om voor te trein te gooien, om het maar even on topic te houden.
@ Steilloos ten Onder | 08-08-10 | 21:53
Als we zonder chipkaart kunnen blijven inloggen op GS vind ik het nog ok.
Heads or Tails | 08-08-10 | 21:56
Je zeikt, blijkbaar.
@ meneer die achter de knoppen zit
Verdient dit topic iets beters? Komt nog eens bij dat Zomergasten zwaar ruk is, vergeef ons.
glorikxpeauveeg | 08-08-10 | 22:01
Rock ende Roll, dan krijg je dat.
Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 21:59
Het kale feit dat je een lelijke oude taart bent geeft je nog niet het recht om zo vals te zingen.
Hoppa, in de trein met die meuk. Destination unknown.
Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 21:59
Wat is die Beyonce oud geworden zeg.
Art Vandelay Ultor | 08-08-10 | 21:48
Yeah!
En dan nu de moeder aller denderende treinen: (unplugged zwart-wit alert)
www.youtube.com/watch?v=OMSYzFdloqY
Rijdt die trein door naar Dachau?
- edit, nee lutser, sodemieter op met je gezeik -
Cool. De NS in GeenStijl camo.
@lion@night | 08-08-10 | 21:46
Net zo traag als zomergasten.
@glorikxpeauveeg | 08-08-10 | 21:53
Op 2:56/2:57 vliegt zijn stem even van de rails.
Zeker leuk.
lion@night | 08-08-10 | 21:46
En topics kunnen ook ontsporen.
En zo is de cirkel weer rond.
Art Vandelay Ultor | 08-08-10 | 21:48
Ozzy?
De man wiens vrouw zich heeft laten plastificeren?
Is dat niet de man die onlangs bekende dat jaren achtereen dagelijks LSD gebruiken achteraf niet zo slim was?
Sporen doetie niet, maar leuk istie wel.
@Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 21:45
www.youtube.com/watch?v=JRbPWcLode0
Kedeng Kedeng Oehoe
Er zit wel een flinke vertraging in frequentie van het posten van een nieuwe topic.
Ik zie een overeenkomst met treinen.
glorikxpeauveeg | 08-08-10 | 21:39
Ja dat is betere koek dan Kedeng Kedeng Oehoe. Guusje Meeiwus is een zijspoor binnen de denderende treinmuziek. Wat zeg, ik een dwaalspoor.
Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 21:29
Toch vond ik Axl Rose beter toendie nog bij de Backstreet Boys zat.
GNR altijd + veul.
Muziek als een denderende trein.
amsterdam-amstel, voor het eerst in een jaar weer met de trein. met mijn nieuwe ov-kaart wil ik inchecken, ik vraag zo'n blauwe pet; welke van de drie palen check ik in?
"1 is voor de metro naar cs 1 voor de metro de andere kant op, of de ander voor de trein. Je kunt beter een kaartje kopen... dat is makkelijker."
heeeeel oud nieuws dit.
Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 21:21
Ha, in de verte zie ik Wladi al.
Dan kan Wostok niet ver meer zijn.
Ik zie Vladimir al zwaaien met zijn OV-sjipknip.
OV-sjipknip, lekker makkelijk, lekker goedkoop.
Daar moet meer POETin.
Steilloos ten Onder | 08-08-10 | 21:22
Ik stap ook maar uit. Overstappen op de Night Train, jawel
www.youtube.com/watch?v=-Gu3gDhESRY
glorikxpeauveeg | 08-08-10 | 21:23
Hier valt echt helemaal niets meer aan toe te voegen. Hulde!
Steilloos ten Onder | 08-08-10 | 21:18
Ach, dat bespaart je het leed om alles op de tast te moeten ervaren.
Lijkt mij geen pretje als dat je lot is.
Uren woest om je heen moeten zwaaien met je OV-sjipknipkaart in de hoop ergens zo'n piepkastje te vinden.
En dan niemand die tegen je zegt dat je op de roltrap van een warenhuis staat. Ingesmird met pindakaas!
Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 21:21
:'( Ik denk dat ik uitstap bij het volgende station, zullen vast wel wat goedkope hoeren zijn hier, ben ik tenminste verloost van die pindapusher.
Dit topic loopt als een trein ..
.. met blad op de rails.
*en weer uut*
glorikxpeauveeg | 08-08-10 | 21:18
Omsk. Vlakbij Tomsk. En we moeten nog tot Zomsk. Muziek!
www.youtube.com/watch?v=4WbeP2qqKes&am...
glorikxpeauveeg | 08-08-10 | 21:15
LOL. Te vies voor woorden, zo jammer dat ik visueel ben ingesteld.
In ieder geval is deze sollicitant GEZAKT wegens het gebrek aan MSpaint kunde om het plaatje even handmatig en professioneel te verkleinen...
Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 20:58
Ja het blijft behelpen maar we doen gewoon alsof het lekker is.
Welk station is dit trouwens?
Zijn we er al?
Steilloos ten Onder | 08-08-10 | 21:05
Zou zomaar kunnen,
vanonder die strenge pet heeft onze kaartenknippert een iets te guitige blik.
Dat verwacht je niet van iemand wiens baan straks op de tocht komt te staan
als zijn controlerende funktie helemaal wordt overgenomen door piepende computerkastjes. Ik zeg zware pindaknabbelaar.
Dat zie je zo.
glorikxpeauveeg | 08-08-10 | 21:04
Blijkt dat de conducteur een fetish heeft voor pinda's. Zitten ze na een kwartier overal.
Steilloos ten Onder | 08-08-10 | 20:56
Oei, dat is nu jammer.
Ik ben namenlijk allergisch voor glutenvrije stroop.
*... conducteur, is er mischien nog een onbezeken blikje spaghetti te verkrijgen in de snekwagon? ... Neewor wij zijn niet van een gesubsidiedingust reizend kunsten aars gilde.
Wij zijn keurig nette mensen en wilden graag een viez feezje bouwen in de eerste klasse coupeej...*
OV chipkaart in Dumpert taal:
Idee +1
Uitvoering -oneindig
glorikxpeauveeg | 08-08-10 | 20:54
Maar in kinderpindakaas zitten niet van die kinky stukjes noot...
glorikxpeauveeg | 08-08-10 | 20:54
Ik heb ook nog appelstroop, dat plakt beter.
dit "nieuws" is al een week oud..
en zelf weet ik dit al enkele maanden..
Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 20:46
In wagon drie staat nog een grote pot kinderpindakaas,
zullen wij malkander daar eens helemaal mee insmirre?
Om mee te beginnen en wie weet later meer.
glorikxpeauveeg | 08-08-10 | 20:47
LOL. Slechte woordgrappen doen het altijd goed. Nee, ik zit op het goede spoor hier!
Steilloos ten Onder | 08-08-10 | 20:43
Welkom Sto,
heeft u ook de trein gemist,
of spoort u niet?
Dan doen we het toch lekker met elkander lieve vieze mensen.
Ajoh, die trein rijdt pas een jaar rond.
Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 20:37
Nu ben ik er. Is er feest?
Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 20:37
Ik ben best ruimdenkend hoor en voor veel in maar om HET te doen met een doodgeboren misbaksel... nou dat gaat mij toch echt iets te ver.
@Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 20:37
Volgens mij heeft de redactie liever dat we opzouten.
Onder de vier jaar is de trein overigens gratis. Dus bent u onder de vier en u leest toevallig GeenStijl: Pak die trein!
PetrovskiGS | 08-08-10 | 20:27
Is dat wat ze zegt?
Zeeschuimer | 08-08-10 | 20:35
Nou je het zegt. Die had erbij moeten staan.
Zou er nog een fatsoenlijk topic komen of moeten we het vanavond doen met dit doodgeboren misbaksel?
Wat fantastisch dat dit grote schandaal ontmaskerd is. Wat heerlijk dat we Geenstijl hebben.
@Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 20:33
Noumoe. Conducteur dan? Die heeft een fluitje.
Zeeschuimer | 08-08-10 | 20:31
Die heeft geen zwaailichten en dingt dus sowieso niet mee naar de prijzen.
Ik mis machinist in de poll. #veulstoerder
Niet in Twente? M'n vrouw pendelt toch al maandenlang met de OV chipkaart tussen Almelo en Enschede.
@koerbagh ® | 08-08-10 | 20:13
Wellicht een ommezwaai van de NOS om niet gekort te worden volgend jaar?
de NS spoort niet
OT; Met permissie. Maar daarnet was het NOS staatsjournaal critisch over de fascistische Hamas in Gaza. M'n bek viel open van zoveel Hans Laroes slijmerige lafheid en angst voor Geert Wilders' anti islamitische revolutie.
@NedPow | 08-08-10 | 18:29
Dat jij in Almere komt, is jouw probleem. Val ons daar niet mee lastig. ;P
Sollicitant = Zeilig zeikerd
OT
NOS pakt uit met islamisering en bijkomende vrouwenonderdrukking op de Gaza-strook door Hamas op het staatsjournaal.
Zullen de verdachten Gretta D. en Anja M. dat ook hebben gezien?
De Sollicitant is nog wat verlegen. Ga eens wat meer los! Brand die spoorwegterroristen tot hun schoenveters af met sarcasme en ironie! Dit stukje is nog veel te braaf.
Ik begin medelijden te krijgen met 'Sollicitant'.
Die jongen krijgt ook maar een krantenknipseltje en de tekst "Schrijf daar eens wat leuks over".
Prima vervoersmiddel hoor, die trein! Rijdt redelijk op tijd en je kunt nog eens een krant of boek lezen...
@ Ashtrey | 08-08-10 | 19:20
Ter aanvulling;
de politie;
"Deel van de overheidstaak, te omschrijven als overheidstoezicht en overheidsdwang tot naleving van geldend recht.
Te onderscheiden zijn de preventieve taak (zorg voor veiligheid, rust en orde) en de repressieve taak ten dienste van de justitie (opsporing van strafbare feiten, aanhouding van daders van strafbare feiten en tenuitvoerlegging van rechterlijke vonnissen). "
Veiligheid, rust en orde is heden ten dage ver te zoeken -> FAIL!
Aanhouding van daders -> FAIL! (op die paar procenten na dan)
@ Ashtrey | 08-08-10 | 19:20
verbaast me niet.
Brandweer en ambulance hebben tot doel het redden en/of helpen van iedereen, ook al kan de brandweer een pain in the ass zijn als zij weer eens met lullige regeltjes komen ten aanzien van brandveiligheid.
De politie doet tegenwoordig niets anders meer dan je aan alle kanten naaien.
De hoofdreden waarom de politie op straat is (als ze er uberhaupt zijn) is handhaving van de orde en veiligheid.
Precies datgene wat bij de politie op het 2e plan is geraakt.
www.google.nl/imgres?imgurl=http://img...
flauw
LOL@Poll 'wie is er stoerder?'. Firemen, no doubt.
Reizen is sowieso een linkse hobby dus extraplusgoed dat de overheid dankzij de OV-sjipknip iedereen van de wieg tot het graf in de gaten kan houden.
Wat een muggenzifterij..
kansloos verhaaltje, waren er geen leukere onderwerpen beschikbaar?
@ Parsons | 08-08-10 | 18:48
Keine anung, behalve dan de reden die jezelf al aangeeft.
Of de overheid wilde een *kuch* high tech nieuw snufje voor de papieren strippenkaart.
In de tram in Amsterdam kun je ook gewoon losse kaartjes kopen.
Ben ook niet van plan om die ene keer dat ik met het OV zo'n chipkaart te kopen die enerzijds mij registreert en anderzijds mij ook berooft als ik vergeet uit te checken.
Wel jammer, met de strippenkaart was het makkelijk frauderen.
;)
Wat een kutverhaal. Slecht stuk.
Heeft iemand het al geroepen? Zo niet;
asfalteren die onzinnige spoorwegen! Geen OV-chiponzin, geen in elkaar geslagen conducteurs, minder files etc. etc.
OV chipkaart bashen. Daar is de consumentenbond nog bijna te cool voor.
Meer iets voor bejaarden en Rover.
Beetje Laat Sollicitant...
Zeker weinig inspiratie
Yoman | 08-08-10 | 18:56
Eindigen met : "Kedeng kedeng"
Da's armoe troef.
@Parsons | 08-08-10 | 18:48
O/T: al gegeten of is het ochtend voor je?
indeklit | 08-08-10 | 17:34
Mijn Mossad detectiesysteem heeft geen bugs aangetroffen en mijn auto heeft geen GPRS tracking systeem.
tup34 | 08-08-10 | 17:44
Duh. Maar dan ben je toch niet overal te volgen slimmerik.
Werkt trouwens ook niet tussen Ede en Amersfoort.
Wat ontzettend droef, om zo'n stukje met "Tjoeketjoek!" te eindigen. Schraal jongens, schraal! Nog schraler dan een gemummificeerde nonnetjes-kut!
Waar zouden we zijn zonder de trein.
In Groningen dus.
@Graaf van Egmont | 08-08-10 | 18:37
Maar als je in Groningen op de trein naar Leeuwarden stapt dan zit je ineens in trein van Arriva, beste man... Het gaat hier over treinverkeer in Nederland?
Sorry hoor Sollicitant, maar ik denk niet dat het hier om valse voorlichting gaat en zeker niet om iets wat niet zou mogen. Aanprijzingen in algemene zin hoeven niet altijd geheel te kloppen. Net als bijvoorbeeld: "Miele, er is geen betere!" Terwijl Miele toch niet als beste uit de consumentengids komt..
@lion@night | 08-08-10 | 18:43
Ok,dank voor de info,kon het zo gauw niet ergens vinden.
@lion@night | 08-08-10 | 18:43
Wat is het nut van die chipkaart dan? Anders dan het tracken & tracen van de reizigers bedoel ik.
@ FrankVeer | 08-08-10 | 18:41
Brakovich | 08-08-10 | 18:35
je kunt je NS kaartje tegenwoordig ook via internet kopen, dus de OV-pas heb je helemaal niet nodig.
Tering, ik snap het nou al niet meer. Ben (pas) 47, maar ik vrees dat ze me als een debiel door het proces moeten leiden als ik ooit nog eens met de trein wil reizen. Heb geen flauw idee hoe dat nog werkt. Zijn er überhaupt nog gewone kaartjes te kopen? Je weet wel, vroeger van die mooie, hardkartonnen kaartjes, waar de conducteur nog een echt gaatje in knipte (later vervangen voor kaartjes op kettingformulier). Binnenkort maareens aanmelden bij het tijdschrift Plus in de hoop dat ze een schriftelijke cursus 'Reizen met het OV' gaan aanbieden. Ben blij dat ik thuis werk en een auto voor de deur heb staan.
Jongens en meisjes. Is dit niet een reclame van de NS? Dan moeten jullie natuurlijk niet over andere maatschappijen beginnen. Als ik de NS trein neem van Den haag naar Groningen, wordt ik toch echt door heel Nederland gebracht. Of zie ik het verkeerd?
Vraagje. Ik reis 1 keer paar jaar met de trein,naar ik zeg Amsterdam,ff sjoppen. Moet ik dan ook zo''n debiel roze kaartje of kan ik gewoon een retourtje kopen aan de balie?
kloot veolia in Nijmegen is ook nog niet aangesloten op de rest van de wereld.
busmaatschappij Breng/connexxion heeft daarin tegen zijn loket op het station Nijmegen op 1 januari accuut gesloten om klachten over ov chip te mijden.
Wat is een OV-chipkaart eigenlijk,?
"woont in Twente en gaat hooguit 1x per jaar met de trein ( A'dam ) "
Op het traject Dordt-Geldermalsen (Arriva) lukt het volgens mij ook nog niet.
Trein met een hoog T-Mobile of GeenStijl gehalte vind ik
Nou zo heb er nog één voor je. Ik kan niet eens met de ov chipkaart de nachtbus (N11) in Almere nemen!! (connexxion)
ja maar zuid limburg is niet van de ns maar van veolia
Zo wat een ramp zeg, komkom...
@Simplicissimus | 08-08-10 | 18:10
Ik krijg geen krant op zondag, dus ik ben blij met GeenStijl.
Sinds wanneer rekenen we Friesland, Groningen en Limburg bij Nederland?
Simplicissimus | 08-08-10 | 18:10 Maakt dat uit? Veur het laatste nieuws zijn er wel andere bronnen, right?
Zeeschuimer | 08-08-10 | 18:09
Misschien kunnen ze het niet betalen bij Syntus ofzo. Het gaat ook om de onrendabele trajecten (voor de NS) en daardoor lopen ze wat achter. Ik vermoed echter dat het nooit lang kan duren voordat het allemaal vlekkeloos werkt. Ben idd student, alleen niet meer met OV (traaaag)
Gisteren pas in de krant, nu al op GS.
Dit wordt nog steeds openbaar vervoer genoemd? Je moet op naam lid worden van een exclusieve club, allerlei idiote handelingen verrichten en borg betalen. Gaat er iets fout dan heb je een boete aan je broek. Niks openbaar.
@Markoniempje | 08-08-10 | 18:00 (18:02)
Inchecken is wellicht mogelijk, maar uitchecken niet. Ik beschouw het echter niet als zwartrijden. Jij hebt als student (?) je best gedaan om de kaart te activeren en op te laden. Laat de maatschappij dan zorgen voor een in- en uitcheckpaal.
BovenGemiddeld | 08-08-10 | 18:03
well spoken sir!
Dat over moet natuurlijk overal zijn. Lekker incapabel van mezelf :|
Oud nieuws. Gewoon die OV-chipkaart over patsboem invoeren. In metro Rotterdam werkt het prima. Ach en wat betreft dat hacken, dat is inherent aan de digitalisering van de maatschappij. Dan maar dat risico lopen en minder zwartrijdende kloodtzakjes in het OV.
glorikxpeauveeg | 08-08-10 | 17:53
Ghe, een fraaie frase is dat. En zo waar.
Haters gonna hate.
Zeeschuimer | 08-08-10 | 17:58
Ik lees op de Syntus-website dat het niet schijnt te kunnen, dus ik was abuis. Maar ik blijf er dan bij dat dat niet de schuld van de NS is (wat meneer Sollicitant beweert)
Helemaal temmes word je van die OV-Chipkaart.
Mijn belevenis:
members.casema.nl/hattum/public/InDeCe...
Zeeschuimer | 08-08-10 | 17:58
Hmm, volgens mij heb ik daar vorige week gewoon in kunnen checken. Of ik heb een stukje zwart gereisd, dat kan natuurlijk ook :)
-weggejorist-
@Markoniempje | 08-08-10 | 17:50
Op het traject Zutphen - Hengelo/Oldenzaal (syntus) werd ik vriendelijk verzocht om een kaartje te kopen..
Parsons | 08-08-10 | 17:55
Jahoor, ik heb niks te verbergen. Verder weet je dat ook als je een kaartje koopt via de bejaarden-automaat. En dan weet je ook nog meteen waar die persoon heen gaat.
@Markoniempje | 08-08-10 | 17:50
Ja het is wel een veilig idee dat de NS weet waar je je bevindt, toch?
Ik woon sinds een half jaartje in Slovenië en ze hebben hier helemaal zonder problemen een ov-chip systeem ingevoerd. Ik snap werkelijk waar niet waarom dat in Nederland allemaal zo moeilijk gaat.
Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 17:44
Leugentjes om bestwil, mijn beste.
Om bestwil.
Always keep in mind that we are the good guys!
Moet zowiezo niks van die kaart weten.
reclame van de NS. De NS heeft zijn Chipkaart-gedoe goed geregeld, dus hulde voor deze reclame. Dat die andere bedrijfjes het niet voor elkaar krijgen is niet de fout van de NS. Dus meneer Sollicitant, probeer het nog eens. Graag zou ik ook de trajecten in Twente zien waar je niet met de chipkaart kunt reizen, want ik heb ze niet gevonden (de Syntus doet namelijk gewoon aan de chip hier).
Al met al: lang leve de OV-chipkaart!
Au! Keiharde primeur van Geenstijl.
ik stel voor dat Tineke Huizinga onmiddellijk aftreedt.
@Sliptong: ooit van cameratoezicht op de autosnelweg gehoord? In de gehele Randstad kun je geen meter rijden zonder dat je gefilmd wordt.
glorikxpeauveeg | 08-08-10 | 17:38
Ik ook hoor. Is toch het gemakkelijkst en goedkoopst. Het zijn leugens, maar wel goedkope leugens, gelukkig.
categorie oud nieuws zet.
gut gut, spijkers op laag water zoeken. Op alle slakken zout leggen. Puntjes op de i zetten. Wat een gezeur GS.
Detlev Tarnowitz | 08-08-10 | 17:23
Maakt mij Tonnie uit, ik koop alleen bekende merken.
@ Sliptong | 08-08-10 | 17:17
Voorlopig is de auto nog spyware proof..
HAHA dat denk je.
@Kingeef1975 | 08-08-10 | 17:09
mag je gratis gebruik van maken met je goldmember-card. en in de eerste klas loopt geen koffie-puisten-puber maar een leuk serveerstertje met champagne.
Wie met de trein reist spoort sowieso niet.
Ik vind Arriva ook een betere vervoersmaatschappij dan de NS. In zowel de zomer als de winter is het erg aangenaam in de trein, je kunt de ramen niet openen, maar dat is dan ook niet nodig. De treinen wordt goed schoongehouden, alleen de wc stinkt vaak. Meestal rijden ze op tijd, alleen in het begin hadden ze opstartproblemen. De aanwijzingen, zoals waar je bent en wat het volgende station is worden ook goed aangegeven, daar kan de NS nog wat van leren.
De chipkaart is echter een dom idee geweest. Studenten mogen gratis reizen en hoeven dus niet in en uit te checken, voor hun veranderd er niets, behalve dat op de oude kaart duidelijk stond aangegeven wanneer je wel en niet gratis kon reizen. Je weet niet wat je uitgeeft. Buitenlanders hebben geen chipkaart (en veel toeristen maken gebruiken van het ov). Bij gebruik weten ze precies waar je bent, je verliest dus privacy. Er zijn nog steeds conducteurs nodig. Bij grote drukte hopen mensen zich op voor die paaltjes waar je in en uit moet checken. Het systeem is erg fraudegevoelig. Het systeem is helemaal niet goedkoper.
Zolang het ook niet transparant is wat je per rit verbruikt gebruik ik het niet. Talloze ritten met bussen/tram staat er enkel "Tot ziens" ipv wat het je gekost heeft.
drijflijk | 08-08-10 | 17:27
Friesland, Groningen en Limburg horen helemaal NIET bij Nederland.
Op z'n best zijn het wingewesten.
Bij vergissing ooit in kaart gebracht.
Wel mooi trouwens, ov-studentenkaarten zijn tegenwoordig alleen nog maar via de chip af te lezen. De conducteurs op de desbetreffende trajecten kunnen dus nooit zien of je week of weekeinde ov hebt. Geldt hier in Groningen ook voor de bussen. Dikke fail en alle studenten reizen hier altijd gratis! Wacht nog maar even dus met het invoeren van die chip buiten de randstad!
amor in aeternum | 08-08-10 | 17:26
www.studentenov-chipkaart.nl/landkaart...
@amor in aeternum | 08-08-10 | 17:26
Zie 'extra geld' link.
Sinds wanneer horen Friesland, Limburg, Groningen en Twente bij Nederland dan?
Weet iemand van welke specifieke trajecten (bedrijven) je geen gebruik kan maken?
"door heel Nederland" betekent niet dat je elke vierkante centimeter van NL met de trein kan bereiken. Rover en GS... succes!
Ik denk dat het beter is als de Sollicitant elders zijn heil gaat zoeken.
OT: Ik ga eenmaal per jaar met de trein naar Amsterdam. Op 30 april, om precies te zijn. Ieder jaar wordt het slechter. Ik vind het echt sneu voor die mensen die iedere dag van dit type vervoer afhankelijk zijn. Ik had mezelf al lang verhangen.
Jelle. | 08-08-10 | 17:20
Je vraagt er gewoon om...
Friesland, Groningen en Limburg horen helemaal NIET bij Nederland.
Logisch, het is reclame, en dus een keiharde leugen.
Alleen homo's gaan met het ov. Ik ga niet in een roze trein zitten. Die conducteur met z'n leren pet knipt misschien wel een gaatje in mijn anoes
sinds wanneer ligt limburg in nederland?
Als ik Busmaatschappij 'Breng' zou zijn, dan zou ik mij ook aangevallen voelen met zulks een ontwerp.
Wij nemen gewoon een aanloop en rollen zo de berg af om ergens te komen.
Naar boven komen is dan wel weer een probleem...
@sufkut | 08-08-10 | 17:09
Anonieme kaart? Zoals meld misdaad anoniem waar alsnog je gegevens worden opgeslagen? Laat me niet lachen. Allemaal nonsens. Ze slaan die gegevens gewoon op op een server waar bijna alle overheidsdiensten behoudens parkeerbeheer bij kan. Misschien wel op dezelfde server waar het EPD op draait.
*Wacht op de eerste die vindt dat Friesland, Groningen en Limburg helemaal niet bij Nederland horen*
Sinds het invoeren van de OV-chipkaart ben ik gaan fietsen.
Sowieso een faal in het hele OV die kaart. Had 'm netjes omgezet van studentenkaart naar normaal en ik had er geld op staan. Maar toen ik vorige week met de bus wilde, werd ik gewoon nog keihard geweigerd omdat men in deze streken blijkbaar nog geen scanner in de bussen heeft. En uiteraard had ik geen contant geld op zak...
OV is voor stumperds, bejaarden en scholieren/ studenten. Sterf met je chipkaart. Allemaal om de burger te controleren waar hij/zij is. Voorlopig is de auto nog spyware proof dus nemen we die wel. En dan de kosten die hier mee gemoeid gaan. Schandalig! Way over budget. En de hardwerkende mens maar betalen. Ik zie er heus wel voordelen in maar de knullige manier waarop het is gedaan is stuitend.
Idem met die Syntus trajecten hier in Gelderland (Arnhem-Winterswijk en Zutphen-Hengelo).
Stelletje incapabele mongolen.
GS Intercity
'Bescherming reis- en persoonsgegevens
Als u een persoonlijke OV-chipkaart heeft, zijn uw naam, adres, woonplaats, kaartnummer en eventueel andere contactgegevens zoals telefoonnummer, e-mailadres en bankrekeningnummer bij Trans Link Systems (TLS) bekend. Als u gebruik maakt van de OV-chipkaart zijn ook uw transactiegegevens zoals check-in, check-out en oplaadtransacties bekend bij TLS.
Als u een persoonsgebonden product (zoals een abonnement) heeft afgenomen bij een OV-bedrijf dan zijn deze (reis)gegevens ook daar bekend'.
Een anonieme kaart kan ook lees ik nu (voor het geval dat). Ik ga nog liever fietsen.
Weer zo'n prachtig project van de overheid die OV chipkaart.
Alles wat met de trein te maken heeft tegenwoordig kan als volgt worden omschreven: "projecten die stelselmatig tot ver boven het budget worden overschreden, nimmer binnen de geplande tijdslijnen worden afgerond en nadien voor problemen blijven zorgen inzake het operationele, veiligheid/milieu en financiële segment.
Overheid & trein = big fail!
In Brabant hanteren de busmaatschappijen ook nogsteeds een dagkaartje voor 3 euro. Maar als je met de ov kaart reist dan stopt hij niet bij 3 euro, dan betaal je gewoon per zone. Zodat Den Bosch- Eindhoven met de bus 8 euro kost.
Ik gebruik mijn pas voorlopig dus niet.
Jolly_Jop | 08-08-10 | 17:07
Hier in het noorden ook nog 3 euro, maar dat zal wel veranderen als in het najaar de chipkaart hier ook komt.
Samen met het topic "Pretentious Hipster Faggot shit" de tweede SN repost in een week.
OT: om de OV kaart te vermijden nu Haaglanden er ook aan moet geloven heb ik een mooie brommert aangeschaft.
Kan ik leuk lachen naar al die stumpers in de rij voor een roze paaltje terwijl mijn batavus ts-49 vredig langs komt brommen.
Waar is die reclame nou eigenlijk voor nodig? Iedereen wordt toch al gedwongen zo'n OV-chipkaart te gebruiken. We zijn zo goed in het weggooien van geld hier in Nederland!
In Brabant hanteren de busmaatschappijen ook nogsteeds een dagkaartje voor 3 euro. Maar als je met de ov kaart reist dan stopt hij niet bij 3 euro, dan betaal je gewoon per zone. Zodat Den Bosch- Eindhoven met de bus 8 euro kost.
Ik gebruik mijn pas voorlopig dus niet.
maar wel een lekker fris kleurtje dat weer wel.
Doe dan het spotje zelf, waarop je het wel kan lezen wat er op die trein staat...
-
www.youtube.com/watch?v=76UR-FhWx6s
-
Of is dat dan weer reclame, en mag dat dan weer niet van de GeenStijl Code Commissie?
Ik heb geen flauw idee, ben sinds de jaren 90 niet meer met het onrendabelenvervoer geweest.
word toch wel weer onder graffiti gespoten niets aan de hand..
daarnaast stappen ook niet zoveel mensen ''tevreden'' over op die chipkaart maar moeten ze wel omdat ze gedwongen worden door de ov-maffia.
Ook vervelend dat je niet kan inchecken met de studentenov, elke keer dat je een kaartje moet kopen loop je dus weer die korting mis die andere reizigers wel krijgen..
"Geel en blauw houdt van roze."
Is toch de huiskleur van GS ? ?
-weggejorist-
-weggejorist-
REAGEER OOK