
Wel eens een artiest door de aller- allerlaatste stuiptrekking van zijn eigenlijk al jaren
beëindigde carrière zien janken? Nee? Dan moet u nu even opletten. Freek de Jonge, ooit cabaretier en thans fulltime
zeikstraal mocht in het Vlaamse Sporza een liedje doen. In Nederland weten we al een tijdje dat Freek funest is voor de
zuurgraad van je programma met zijn
verongelijkte geroeptoeter (steekwoorden: alles, is, kut, behalve, ik, en, mijn, verfijnde, kunst) maar in België is dat besef nog niet geheel doorgedrongen. Waarschuwing: de nu volgende beelden zijn niet zo prettig om naar te kijken. Freek had een woest dramatisch schreeuwlied verzonnen over de nationale identiteit van België (opdr. 4 eerstejaars oefenexamen 1986 Kleinkunst academie) maar slaagde er helaas niet in de tekst te onthouden dan wel zijn gitaar op de afgesproken manier te bespelen. Dan krijg je dus een heleboel gestamel, tekst kwijt, opnieuw beginnen, verontschuldigen, weer tekst kwijt, kunstmatige pauze inlassen om na te denken, gitaartje pleurt bijna uit elkaar van de zenuwen, AAAH laat het stoppen!
Heer, heb meelij met Freek de Jonge...
Reaguursels
Inloggenvraag me wel eens af, al die reacties hier lezende, wie is er nu zielig ?
Zielig!
Oh was ik maar een tuinman, dacht het stekelvarken, dan stak ik een steel in mijn reedt en ging ik lekker harken.. (de openbaring)
toen was al het niks met onze brillenkoker.
Wie denkt deze vreselijke zuurpruim te vertegenwoordigen? Zijn eigen zielige ik mag ik hopen? Volgens mij denk hij nog dat tie goed is ook... zielige ouwe zeikstraal.
Freek is een onfrisse bijtend zure man geworden, zijn veel minder getalenteerde collega Seth Gaaikema is daarentegen momenteel een heel aangenaam en innemend mens.
Tenenkrommend, zijn uitspraak van dat verbasterde Frans - bevestigt weer een vooroordeel over de Nederlanders - bah!
Dat maakt het nog erger!
Ehhh.. sorry hoor... maar dit was helemaal netjes ingestudeerd. Dit hoorde zo.
Ik kan het weten, ik was bij de repetities.
- Edit - "steekwoorden: alles, is, kut, behalve, wij, Geert, PVV, en, ons, verfijnde, gevoel, voor, humor"
Volgens mij geilt GS in het geniep gewoon op Freek. Waarom zou men er anders zoveel woorden aan vuil maken om te zeggen dat GS hem NIET leuk en aardig en interessant vindt?
Jullie zijn gewoon closet-Freek-lovers. De hele redactie!
PS: Als er ergens een terpentijnzeiker of wat rondloopt dan is het wel bij GeenStijl. Daar is Freek zelfs op oude leeftijd he-le-maal niks bij. Gewoon een stelletje zeursokken, met die Mutsaerts, die waarschijnlijk zijn hele leven nog niks heeft gepresteerd, voorop.
Up Yours!
An die ARBEIT | 14-07-10 | 10:58
Twas mij niet ontgaan...
Een scherpe reactie!
Boer in 020 | 14-07-10 | 11:44
Freek WAS jaren één van de grootste, ook met het grootste ego, maar daar gaat het niet om. Het gaat er ook niet om dat een Nederlander in een Belgisch sportprogramma een neerbuigend liedje over België gaat zingen. Daar hebben ze hem voor uitgenodigd. Het gaat om het optreden zelf dat van een zo grote treurnis was dat ik het bijna niet aan kon zien. Dat gitaarspel was nog vele malen erger dan dat hij enkele malen zijn tekst kwijt was.
.
En dat Mutsaerts daar een erg leuk stukkie over schrijft was te verwachten.
Freek is nl zelf ook nooit te beroerd geweest om anderen met de grond gelijk te maken en ook niet te beroerd om in zijn mindere periode zijn programma's aan de commerciëlen te verkopen. Aan zenders en medewerkers die hij voorheen beschimpte, alsmede het volk dat naar die zenders keek.
Dat vond ik dan weer niet zo groots. Integendeel, wat een hypocriet! En maar naar anderen wijzen met dat moralistische vingertje.
Freek mag dan vroeger een koning zijn geweest, met dit optreden is hij verworden tot een nar, een treurige. En dat mag hem best eens worden ingewreven, ook door GS!
"België had gewoon nooit uitgevonden moeten worden, laat dat zeker zijn. Het is een kunstmatige staat, het is opgedrongen, en het is een pieremachochel"
Lees nou even een geschiedenisboek. Het Koninkrijk Nederland was een kunstmatige staat, waar de Belgen wegens de arrogantie van de Noordelijke Nederlanden al gauw onderuit wilden. En zulks geschiedde. Ze hadden toen tenminste nog één gemeenschappelijke vijand. En dat waren wij. NU hebben ze elkaar om op te vreten.
@La Vie En Rose | 14-07-10 | 10:48
Het is inderdaad zeer pijnlijk. Maar voor GS is blijkbaar één genant moment een afrekening met een grandioze carrière. Ik schaam me ook plaatsvervangend voor een Nederlander die in een Belgische studio neerbuigend over België gaat zingen. Echter: dit doet voor mij niet af aan de bewondering die ik voor hem heb. Freek is al jaren de grootste. "U kunt de tekst opvragen" als slotnoot is erg snedig.
Nee.
Zo erg is het nu ook weer niet, hij zingt wel eens vals, en kan geen toon houden, noch akkoorden grijpen. Geeft niet.
Onder dit gejammer moest ik aan België denken, daar gaat het lied over, ik heb een oplossing voor de taalstrijd, ik heb een oplossing voor het probleem om daar een regering te vormen. Het is revolutionair, de tweedeling beëindigen, een land, een regering, een parlement. Daarbij doet men het volgende, alle wetten en regels en uitingen van de overheid en instanties worden in een taal verspreid, de taal van de schrijver van het stuk. Iedereen die het niet kan lezen die kan via het internet een beëdigde vertaling opvragen. Klaar! Voor de rest zoekt men het maar uit. België had gewoon nooit uitgevonden moeten worden, laat dat zeker zijn. Het is een kunstmatige staat, het is opgedrongen, en het is een pieremachochel.
Misschien lijkt mijn oplossing te simpel, maar als men België als stat wil behouden dan moet men tot een oplossing komen, dan zou het best wel eens zou kunnen zijn dat een eenvoudige oplossing de beste is.
@Boer in 020 | 14-07-10 | 10:34
In het land der blinden....
Boer in 020 | 14-07-10 | 10:34
Was de koning. Filmpje niet gezien?
Zelfs zijn collegacabaretiers maakten twee jaar geleden al grappen over hem. humortv.vara.nl/pa.339425.freek-de-jon...
Ik heb die video met Freek en Peter nog eens bekeken, Freek presenteert zich als een miesmachertje, maar Peter blijft zoals hij zelf ook op het laatst zegt, beheerst en verdedigt zich met verve.
Een muziekmakende mummie.
Boer in 020 | 14-07-10 | 10:34 :
en zo is 't.
Kutstuk. Freek is de koning. Punt.
Ongelooflijk. Wat kan eeen mens over the top zijn. Hij is de enige die het niet ziet en hoort. Wat een tragische figuur zeg.
Er is dus duidelijk GEEN leven na de deaud....
@Mislich | 14-07-10 | 09:48
Freekie is altijd pretentieus, ook met dit liedje. Freekie staat namelijk bóven de massa, eigenlijk best zielig.
Ik had alleen maar geluid, maar mss hoort dat wel zo en ik dacht waar blijft nou die enorme afgang? Die was er niet. twas gewoon een onzinnig tussendoortje met geen enkele pretentie (gelukkig!). Weer een bericht op GS wat zwaar overdrijft om t zacht te zeggen. Als er geen nieuws is maken we t gewoon. Waarom reageer ik eigenlijk? Goede vraag.
Hahaha, au, au, wat pijnlijk grappig dit. Hoe die mannan aan tafel naar hem kijken: onbetaalbaar. Zoals je naar een stuiptrekkend stervend dier kijkt: 'genadeschot, of nog even zo laten?'
Vraag eens aan Hans Teeuwen wat hij ergere KUTmuziek vindt: de Jostiband of Freek. Te lui om te oefenen, godsamme hee.
-weggejorist-
Volgende keer maar een teleprompter of karoke-unit mee Freek?
Dacht toch ècht héél even te doen te hebben met de toestand van de rozet van Joran van der Sloot gedurende z'n eerste kwartaaltje Castro Castro,maar het bleek het "pig's ass in the monlight" gezicht van de heer de Jonge.
Freek de Jonge is al jaren niet meer van enige toegevoegde waarde voor het Nederlandsche Cabaret. Zijn shows verkopen niet meer en hij moet naar België uitwijken om nog wat cash te verdienen.
Ach ja, we zullen Freek wel niet begrijpen, Freek heeft namelijk naar eigen denken een intellect waar wij niet aan kunnen tippen, of die we niet begrijpen, 't is maar hoe je het ziet.
@mamma5506 | 14-07-10 | 08:52
Wel anders.
Die hoef je niet meer te screenen op Alzheimer. Kan direct het verpleeghuis in.
Waaligator | 14-07-10 | 08:43
Zeau. +1
Dumpen maar..................................
maar zijn uitspraak over pr d vries had hij voor 100% gelijk.en niet anders
Tot laters allemaal nog een fijne dag.
nog nooit kunnen lachen om Freek, zelf geen glimlach
vervelende moralist die freekie boy, en namens wie zingt hij eigenlijk, en waarom niet over zijn eigen land?
necrosis | 14-07-10 | 07:58 Het is een proxy. Een commentspammer met een proxy volgens google.
www.google.nl/search?q=93.63.71.211&am...
Godsamme,bedankt voor dat opgewarmde lijk zo vlak voor m'n ontbijt.
Wat kon Freek de jonge nou gebeuren,
Toen zijn catheter losschoot?
De hele zaal, de hele zaal lachtte zich dood......
Noem het maar spontaan en assertief. En sociaal geëngageerd. Of grensverleggend progressief. Taboedoorbrekend mag ook. Weldenkend elitair, provocerend niettemin, revolutionair misschien, hoewel gedateerd en passé die term, depolariserend, relativerend en nuancerend.
Of het tegendeel van dat alles.
necrosis | 14-07-10 | 08:22
Moggûh maat,
Dat is een van de geheimen van Huis Den Bosch, onder het hoofdstuk:
"Hoe wordt minder meer".
Dat is net als het optreden van Freek, hoe slechter het is hoe meer het Linksch geprezen wordt.
Estofex Level 3 voor groot deel van Nederland, hou svp berichtgeving in de gaten, zeer zwaar noodweer mogelijk.
Peter R. zal hem denk ik ook wel niet zo mogen.
www.youtube.com/watch?v=fw7ryb6ziTA
ik word er stil van.
@Sjeng de helle 8:11
Hoe kan een kabinet nou Paars+ of Mark+ heten als Femke (-véél) meeregeert?
Sluit hem op, die idiote zelfingenomen linkse propagandist
yokiamy | 14-07-10 | 08:14
Was die nog niet dood dan?
Jawel, maar die is Linksch, en dan wordt je ten koste van alles kunstmatig in leven gehouden.
Was die nog niet dood dan? het ziet eruit als een lopend fossiel !
om eerlijk te zijn: vond z'n verkiezingsconference wel amusant
maar dit slaat alles.... die man moet tegen zichzelf beschermd worden
MoggUh @ All,
het optreden van Freek is bijna net zo capabel als het toekomstige Mark +,
kommer en kwel en gepijnigde gezichten bij de slachtoffers.
@illuvatar 7:42
Uiteraard klik ik niet op spamlinkjes van newbees, ik ben niet dement zoals het lijdend voorwerp van dit topic!
Overigens staat er geen -weggejorist en opgerot- maar wel een mailadres en IP nummer, of is dat de bankrekening van TikkeDieten......
Wat overigens ook héél pijnlijk was: gisteren hadden ze Ed van Thijn uit zijn tombe gelicht om voor Radio1 verslag te doen van het overtrokken volksfeestje dat zich in 020 afspeelde. Alsof er een krassende kraai met kaakklem in een blikken trommel geluidspulsen zit uit te braken!
@kitspuit 7:42
Kijk eens in je boxershort.......
Een nieuwe carrière met meer niveau Freek, ze hebben alvast een extra krukje voor je klaarstaan. Graag wel je eigen triangel meenemen : www.jostiband.nl/opencms/nl/index.html...
LOL @edit DikkeTietenAnno2010 22:13
*mailbox DTA2010 volspammen gaat met Freekclipjes*
En dank @moderatie
Zowel Freek zijn humor alsmede zijn gitaarspel zijn stuk.
@kitspuit | 14-07-10 | 07:42
U hebt waarschijnlijk op de link gedrukt die ik bedoel op 7:42?
Ik ben bezoeker 1.000.000 waar is m'n mini neau?
@necrosis | 14-07-10 | 07:10
TikkeDieten heeft wel degelijk een permaban, maar Joris was gisteren een beetje brak ´s avonds. Hij stelde het weghalen van de onzettend betrouwbare, aanlokkelijke en ondoorzichtige spamlinkjes even uit tot later vandaag.
Ik bedoel: je moet toch wel ONTZETTEND naïef zijn om op die linkjes te hebben geklikt.
*plaatsvervangende schaamte*
De belastingen in Nederland verplichten hem door te werken zei hij er ook nog bij in dezelfde uitzending.
@schizoïde 7:31
*grinnik*
@koffiepadje 7:30
Ik zou willen dat Freek plat ging, permanent that is....
@illuvatar | 14-07-10 | 07:34
LOL@zuurkool & fazant.
@Chiant 7:29
Als dat waar is, ben ik verantwoordelijk voor het uitsterven van de Korenwolfjes!
@Stir Glenfarclas II | 14-07-10 | 07:19
Ik heb inderdaad het vermoeden dat bij het eerste topic van vandaag de onvermijdelijke reaguurseltekst ´We gaan allemaal DEAUD!´goed zou passen.
*zuurkool en fazant inkopen gaat*
Dit is toch niet om aan te horen, het is van het niveau AH-muzikant en daar zitten soms nog beter spul bij om naar te luisteren. Zou zeggen; Freek ga in het vervolg maar bij de Lidl zitten met je gitaartje.
@necrosis | 14-07-10 | 07:06
Ik dacht dat ze in de jaren 80 speciaal een stukje land hadden gereserveerd voor dit soort gevallen. : www.rnw.nl/data/files/images/lead/ANP-...
Als hij zo doorgaat dan ligt straks weer de hele zaal plat van het uitlachen. Dus nog even doorbijten, nu is het nog even pijnlijk, gênant en heb je plaats vervangende schaamte.
@necrosis | 14-07-10 | 07:10
Of misschien G-Unite = DikkeTietenAnno2010 en zit hij nu schuddebuikend achter zijn scherm.
PS, vanavond aqua-BBQ met Woei en vonken.
www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwacht...
www.wetterzentrale.de/pics/Rmgfs213.gi...
@redactie
Is G-unite soms op vakantie, DikkeTietenAnno2010 staat al 9 uur op dit draadje zonder de gebruikelijke newbielinkjesspamhoerPermaBan (50 x woordwaarde)?
@schizoïde 6:46
Freek is allang dood, net als Hanneke G.
Ze verdommen het echter om in hun kist te blijven liggen.
Overigens zou cremeren beter zijn voor het milieu vanwege hun zuurgraad.
Waar hun kisten "liggen" zal in de weide omtrek nooit meer iets groeien....
Hoeveel bedraagt de dioptrie-waarde van zijn bril eigenlijk. Lijken wel twee vissenkommen aan een waslijn. Kudo's toch voor de belgische regie voor het aandurven om gemonteerde beelden over een stamelend lijk live uit te zenden.
@schizoïde | 14-07-10 | 06:46 uw reaguursel heeft geen meerwaarde ten opzichte van het literaire meesterwerk van Slager de Bakker | 13-07-10 | 21:38
Ik dacht ff dat ie deaud was..... helaas.
Verder wens ik Freek een heel fijn leven ná de deaud.
Niets dan goeds uiteraard.
Fijne dag @ all.
Kijken of we het vandaag droog houden.
Laters.
Freek kan het beste met Hanneke Groenteman in Huize " Nog even en we zijn er niet meer " een spelletje -ikweethetbeter- gaan doen.
Toen de beste vriend van de neef van mijn overbuurman overleed en opgebaard in zijn kist lag, zag hij er nog beter uit dan Freek.
Freek had moeten stoppen op zijn hoogtepunt.
En dat was toen hij dacht aan het toneel.
Iedere -zo maar op straathangende- zwerver is beter dan Freek op zijn beste dag.
Zelfs als die beste man het niet beter denkt te weten.
Freek heerst!
Zelfs als zijn geheugen hem een beetje in de steek laat. Dat bewijst hij weer met dit filmke.
Jullie zouden willen dat jullie zo goed zouden zijn op jullie zogenaamde slechte dag.
Mogge @ all.
Overigens.
Brakke Obama | 14-07-10 | 04:53
Bij iedere campingwinkel verkopen ze voortenten.
;)
Weet iemand waar ik dat overhemd van Mart Smeets kan bestellen?
#NOS-hofnar
En? Is het 'm gelukt? Zijn we eindelijk van *die* klootzak verlost.
Heb een aantal keren het heiligdom te Muiderberg mogen betreden om wat verrichtingen te doen, maar wat een vervelende kwast is dat.
Z'n vrouw is wel heel erg aardig, die verdient het eigenlijk niet om met zo'n man getrouwd te moeten zijn.
DigiD | 14-07-10 | 02:25
Denk aan je buren.
Pak mijn gitaar en ga in josti band stijl alle comments over Frrreek de j zingen, als dat geen hit zal worden!
@La Vie En Rose | 14-07-10 | 02:09
Ach er zijn ook paupers die vandaag een oranjefeestje zijn gaan vieren. Het kan dus nog erger.
Vroeger vond ik Freek heel goed. Toen hij in een tijd dat er wat minder publiek naar hem kwam kijken zichzelf plotsklaps bij de commerciëlen ging promoten viel hij door de mand. Eerst de commerciële zenders en hun medewerkers afzeiken maar in mindere tijden wel zijn shows aan hen verkopen. En maar de moralist uit (blijven) hangen. Zijn laatste voorstelling over de verkiezingen vond ik overigens leuk, in tegenstelling tot dit optreden dat ik als dieptreurig bestempel.
@An die ARBEIT | 14-07-10 | 01:21
Ik weet het, van kwaad tot erger.
*zich even heel diep schaamt*
De anschluss met Belgie is hiermee dus definitief verleden tijd .........
Schande voor het vak en onze natie.
Dit optreden van Freek is zo komisch omdat het zo treurig is.
*ook een duit in het zakje doet*
Ik zie liever nog 10 jaar Freek van de Gamma , dan deze nog 1 dag.
LOL, die DikkeTietenAnno2010 meuk staat er nog steeds.
Joris is overleden ..
www.youtube.com/watch?v=82ETSM59Nqg
@Jackanders | 14-07-10 | 01:20
Neuh, kwaliteit is kudt, maar het gaat om de inhoud. *laatste scene Pulp Fiction voor de 18e keer kijken doet* #veronica
@Houtbar | 14-07-10 | 01:16
En ik maar denken: Wie is Mezel :P
Parsons | 14-07-10 | 01:02
Kraakt dat Kaandorp-filmpje bij u ook zo, of moet ik die goedkope logitech-speakertjes van mij gewoon een ferme hengst geven?
@at mezel: handschrift van de derde zin kun je zelf niet eens oncijferen!
Pardon menschen, ik heb nu qwerty. Schijnt iets nieuws te zijn.
Actuele gelegenheidsliederen zijn nogal riskant. 't Lied is niet verankerd in het systeem, missers liggen op de loer. Wat buitendien niet zonder risico is, is dat de volgende dag de realiteit 't lied al ingehaald kan hebben. Freek baseert zijn lied voor een goed deel op nattevingerwerk: geruchten, krantenkoppen, interpretaties. Feitelijk zit ie daar die Belgen voor de vuist weg te schofferen met z'n belerende protestsong. Mag toch aannemen dat ze 'm direct op de trein naar het noorden hebben gezet.
Als er al een les is te trekken uit dit funeste optreden, dan is het dat het chaotische optreden een metafoor is voor de staat van België. Maar dat zal onbedoeld zijn. Is het echter wél met opzet... Nee, dat is als een beroerd boek schrijven om aan te tonen dat de wereld slecht is. Dat werkt niet.
@Jackanders | 14-07-10 | 01:03
Tell me about it... :S
Toch geweldig. Een Freek die ooit een publiek trok waar zelfs vannuit de hoogste regionen met lof over werd gesproken, vond zichzelf daarmee wel zo superieur in zijn almachtig zijn dat z plantijn eveneens superieure mensenkennis bijzaak is...
Maar meneer loopt niet naast zijn schoenen hoor! "ik ben freek en wat heb jij gepresteerd snotaap?
Mijn vrouw, mijn moeder en ik vinden Freek maar een
ongelooflijk verzuurde en vooral lelijke seniele kasplant geworden.
Over humor gesproken, vanavond werd The Big Lebowsky uitgezonden en op Veronica is één van de beste films evah nog bezig.
An die ARBEIT | 14-07-10 | 01:00
Zo voel ik me niet, scherp.
Het zal wel een vlaag van verstandsverheldering zijn ..
;)
Zo rustig hier, de olde wieven zijn vroeg op stok gegaan vandaag...
@Jackanders | 14-07-10 | 00:59
nl.netlog.com/go/explore/videos/videoi...
Commentaar Freek:
"Dot wos juist de act, stelletje cultuujwbajbaegen!
@Jackanders | 14-07-10 | 00:59
Scherp zo laat!
Parsons | 14-07-10 | 00:55
Ja die, ik kon er even niet opkomen.
An die ARBEIT | 14-07-10 | 00:55
In bed, denk ik.
@Parsons | 14-07-10 | 00:55
Waar ligt dat?
@Jackanders | 14-07-10 | 00:45
Kaandorp?
Heb ik altijd al een schreeuwende stuntelkudt gevonden. Tijd om achter de geraniums te gaan zitten mopperen.
@An die ARBEIT | 14-07-10 | 00:43
Achja, best of the worst hè.
Ik heb geen andere keuze.
Teeuwen, Finkers, Visscher en dat gekke vrouwtje waarvan de naam me even ontschoten is, dat vind ik wel lekker op zijn tijd.
@Art Vandelay Ultor | 14-07-10 | 00:41
Wat gek, ik zie 'em zelden lachen :)
Kan me overigens wel enigszins vinden in z'n standpunten hoor, het is meer de uitvoering VAN die me stoort.
@An die ARBEIT | 14-07-10 | 00:41
Ik lach mét hem, dat is het verschil denk ik. ;)
@Art Vandelay Ultor | 14-07-10 | 00:38
Dat hebben we dan gemeen, ik kan persoonlijk ontzettend lachen om Geert.
U bedoelt het vast anders ;)
@An die ARBEIT | 14-07-10 | 00:36
Van Geert inderdaad :)
@Art Vandelay Ultor | 14-07-10 | 00:35
lol.
@Art Vandelay Ultor | 14-07-10 | 00:35
Wat leuk, die heb je vast niet van Freek of Dolf ;)
@Whimpysinger | 14-07-10 | 00:30
Om Bert kan ik dan weer wel lachen :)
@An die ARBEIT | 14-07-10 | 00:26
Als ik wil nadenken sla ik er de sites van de SP en PvdA op na, kopje 'standpunten'.
Om de woorden die daar in een schijnbaar logische volgorde staan te begrijpen moet ik pas écht nadenken.
Actueel gelegenheidslied is kunstwerk van oude meester.
Heel vergeeflijk dat hij even de tekst kwijt is.
Wordt niet geëvenaard door welke andere jonge cabaretier dan ook!
Bokkenschieter
Dumpert werkt niet voor mij, maar het orgineel staat hier:
www.sporza.be/cm/sporza/extra/opvallen...
Ik moet erg lachen om het nummer Fout in de oorlog, waarin Bert Visscher het cabaret-met-een-boodschap afbrandt (vanaf ongeveer 5:10).
www.youtube.com/watch?v=bNdSl8i6m6g
gepost op | 14-07-10 | 00:23
Slaap wel.
@Art Vandelay Ultor | 14-07-10 | 00:20
Ja, point taken. Mijn denkpatroon is niet geheel helder op het moment, misschien is het gewoon even mijn kennelijke staat van beneveling en geestelijke verbijstering over wat er vanavond allemaal is voorgevallen. Zijn publieke optredens zullen ook wel door zijn gesijpeld in mijn beeldvorming.
Maar ik kijk dus liever naar Hans, ben ook erg fan van de oude shows van Eddy Murphy en Rohan Atkinson. Als ik wil lachen, wil ik comedy. Als ik wil denken, pak ik de b.v de Ilias er bij ;)
Freek heeft zulke goeie dingen gedaan sinds Neerlands Hoop dit gelutz moeten we maar door de vingers zien wat mij betreft
@titsme | 14-07-10 | 00:19
Ik wacht af...
*tombe*
grensoverschrijdend bezig die Freek :-)
@An die ARBEIT | 14-07-10 | 00:12
Mooi toch? Dan is het net zo alsof hij het zelf ook allemaal niet zo serieus neemt en daar houd ik van wel. Ik heb liever een gimmick dan een zure en moralistische boodschap op een vastgelopen langspeelplaat.
Ik vind Maassen tijdens zijn voorstellingen niet echt als een zeikerd overkomen. Hij is meer een zoekende ziel die zich met veel frustratie en humor verwondert over de idiote wereld om hem heen.
Tijdens interviews is hij trouwens wel van het belerende vingertje, dat is jammer.
An die ARBEIT | 14-07-10 | 00:13
Haha, Dolf Jansen. Zie je hoe intens droevig het is gesteld?
gepost op | 14-07-10 | 00:14
Als het een echte show van hem was geweest, dan is het kwalijk. Ik zie dit meer als een haastig klusje voor de Belse tokkie tv :P
@LiebeMan | 14-07-10 | 00:17
Godsamme, heeft u dan echt geen sociaal leven, dat u echt de godganse dag hier aan het reaguren bent ? Al dagen, zo niet weken?
@repulse | 14-07-10 | 00:16
Zojuist gedaan. Speciaal voor u.
@LiebeMan | 14-07-10 | 00:14
Shit, ben jij er ook nog? Dacht dat je voortaan me zou negeren? Heb ik tot nu toe ook met jou gedaan... Promisses, promisses. Kan me er gezien het tijdstip en boodschapper geen druk om maken.
LiebeMan | 14-07-10 | 00:11
"Als" jij "als" en "dan" belangrijk vindT, "dan" mag jij van mij aanhalingstekens gebruiken "als" je het benadrukt....
Veel grappiger "dan"
Meer een gimmick "dan"
@titsme | 14-07-10 | 00:06
OK, het blijft subjectief. Freek was groots, de vraag is of hij dat nog steeds is.
Ik denk, afgaande op de clip voorhanden, dat zijn tijd voorbij is. Maar ik kan ernaast zitten.
@titsme | 14-07-10 | 00:10
He bah, bijna net zo erg als Dolf Jansen
Dumpert ligt er uit
@Art Vandelay Ultor | 14-07-10 | 00:04
Dat vind ik een moeilijk voorbeeld, omdat ik Theo op de 1 of andere manier toch nog tot de oude stijl zou bestempelen, inderdaad zonder de liedjes. Hij is veel grappiger als Freek, maar ook net zo goed een oude moralistische zeikerd... En de boodschap is steeds dezelfde, de wereld is kut, mensen zijn vervelende wezens. Dan wordt het meer een gimmick als een boodschap ;)
Jaap de Paap | 14-07-10 | 00:08
Emoties sucken :-) Slaap wel ouwe.
@repulse | 14-07-10 | 00:08
haha sorry hoor. Ik zoek wel een andere manier om het te benadrukken. Aanhalingstekens?
An die ARBEIT | 14-07-10 | 00:02
De huidige lichting caberetiers googlet alle grappen bij elkaar en braakt er een quasi-moralistische boodschap omheen. Toppunt daarvan vind ik persoonlijk toch wel die schele hazelip van een Van der Wal.
@titsme | 14-07-10 | 00:00
Ik ken ze niet, maar ik ken het type. Ik ga er gewoon van naar de stede. Emoties: je kent het wel.
LiebeMan | 14-07-10 | 00:04
Neah, "dan" wordt nooit met alleen maar hoofdletters geschreven.
An die ARBEIT | 14-07-10 | 00:02
Daarom heb ik ook altijd al een hekel gehad aan freek, zijn boodschap is gefundeerd op een kortzichtige moralistische overtuiging. Wanneer je het wil hebben over het ethisch besef van een pinda, heeft freek het altijd moeten doen met de restjes die de apen overlaten.
gepost op | 13-07-10 | 23:59
Ik wil het niet enorm filosofisch maken, maar gebrek aan geloofwaardigheid strekt natuurlijk verder dan wat bejaarde tv-coryfeeën. Er zijn immers ook maar weinig politici die hun verantwoordelijkheid durven nemen na een fout. Die kunnen jarenlang fout op fout stapelen en dan nog zonder blikken of blozen roepen dat ze het goed hebben gedaan. Nee, daar zijn een paar vergeten regels van Freek niks bij.
@An die ARBEIT | 14-07-10 | 00:02
U wilt nadenken? Ooit een show van Theo Maassen gezien? Overtreft Freek op alle fronten (alleen geen flauwe liedjes).
Vooral Ruwe Pit en Functioneel Naakt zijn gewoon ronduit geniaal.
@repulse | 13-07-10 | 23:58
Euhm. Verder DAN.
@An die ARBEIT | 14-07-10 | 00:02
Tussen volgens en de.... mij
@zeg maar jansen | 13-07-10 | 23:56
"Het is niet zinvol om iedereen Nederlands te leren."
"We moeten moslims accepteren die hun vrouw discrimineren." (jazeker, heeft-ie letterlijk gezegd.)
Moeha, kostelijk toch? Cabaret van de bovenste plank.
@Art Vandelay Ultor | 13-07-10 | 23:53
Nja, snap uw opvatting wel, maar in de mijne is cabaret dus inderdaad grappen om over na te denken, niet het b.v absurdisme van Hans Teeuwen. Ook leuk, wat mij betreft leukER, maar anders. De lichting van Freek en consorten is toch echt van het toneel verdwenen, krijgen hun zalen niet meer vol en zullen ook niet meer terug komen. En als u het mij vraagt daarmee ook het klassieke cabaret. Het gaat tegenwoordig meer om het lachen als de boodschap, terwijl volgens de boodschap juist de kern was van "cabaret ".
De manier van zingen is eauk nog eens "geleend" van jeroen van meerwijk.
Merk plotseling eauk hoe slecht van meerwijk is.
Jaap de Paap | 13-07-10 | 23:53
Freek is nooit weggeweest. Kwalijker zijn die sportfiguren die met betraande ogen hun afscheid aankondigen om een paar maanden later weer vrolijk terug te komen. Wat dat staat zo cool, een comeback. Ik noem een Henin, een Sluiter, etc.
Ik kan hier wel iets over Freek gaan schrijven, maar lees vooral even wat Grunberg ooit schreef over Freek.
.
Spijkers met koppen.
.
Google even "humo"+"Arnon Grunberg"+"freek de jonge".
@titsme | 13-07-10 | 23:55
Dat zal allemaal wel zo wezen, maar waar blijft de geloofwaardigheid?
@zeg maar jansen | 13-07-10 | 23:56
Ik vond Agnes kant ook wel een giller. Die nieuwe weet ook wel van wanten als het om grappen maken gaat trouwens.
AntiSoof | 13-07-10 | 23:49
toch wel raar, als het spraakcentrum aan de linkerkant zit, waarom komen ze dan nooit verder als fascist?
En ondertussen staat die spammerT van @22.12 er nog steeds.
ik vond zijn show na het slotdebat van de verkiezingen best leuk! Maar dit is een wanvertoning
LiebeMan | 13-07-10 | 23:52 Job Cohen. Of zou ie serieus menen wat ie allemaal zegt?
@repulse | 13-07-10 | 23:55
Mijn dank ;)
An die ARBEIT | 13-07-10 | 23:52
hehe, het zal me allemaal aan mijn kont roesten, ik zeur nooit over taal of grammaticale fouten bij een ander, nu vroeg je alleen wat er mis was, vandaar mijn antwoord.
@LiebeMan | 13-07-10 | 23:52
www.youtube.com/watch?v=nTIGwHWhBLk
www.youtube.com/watch?v=rFmidEV-O3g
gepost op | 13-07-10 | 23:51
Misschien wel. Maar ik denk dat iedere cabaretier in beginsel een portie narcisme meetorst, anders ga niet je hele leven op een podium staat. En een stapje terug doen is voor elke tv-idioot nu eenmaal geen sinecure. Las vandaag dat dhr. H. van der Togt ook weer op de buis komt, zij het met een paar glazen wodka vooraf om het aan te kunnen. Tsja, aandacht, het is kennelijk nogal belangrijk.
@titsme | 13-07-10 | 23:52
Jawel, kan best. Soms ook hartstikke leuk om te doen. Nog mensen hier die van Heintje Davids houden? Hielden? Weer houden?
@An die ARBEIT | 13-07-10 | 23:49
Hoezo zoals het 'is' bedoeld? Dat is dan toch gewoon zoals men er nu invulling aan geeft? Kun je weinig aan veranderen, me dunkt.
Maassen en Teeuwen zijn mijns inziens ijzersterke cabaretiers.
@Art Vandelay Ultor | 13-07-10 | 23:49
Pff het is ook nooit goed he? Noemt u nou eens een paar goede comedians/cabaretiers.
@repulse | 13-07-10 | 23:48
De vieleicht is onvergeeflijk, maar begrijpelijk voor het tijdstip/toestand. Het weg laten van de "ik "zou ik een sollicitatiebrief wel uit m'n hoofd laten, maar was hier toch wel bewust... Hippe taal, weet-u-wel?
Russ Meyer | 13-07-10 | 23:50 Freek-Willem!
Jaap de Paap | 13-07-10 | 23:50
Dat is zo ellendig van smaak. Je kunt hooguit je eigen smaak verdedigen, niet andermans smaak aanvallen :p
@titsme | 13-07-10 | 23:47
Tuurlijk, Freek is kwaliteit. Maar de beste man laat nu gaten vallen. Misschien had hij beter kunnen stoppen?
Goh... een fossiel dat probeert een liedje te zingen en gitaar te spelen..... knap zeg....
@titsme | 13-07-10 | 23:48
Ik snap dat niet. Maar goed; subjectief zoals je al zei.
Freek? Dat is toch die kerel uit die oude Gamma reclames?
@LiebeMan | 13-07-10 | 23:48
U vindt die mensen grappig? Ik kan bijna nooit om Amerikanen lachen, uitzonderingen daargelaten.
Goed. Even ter relatievering. Het spraakcentrum zir links in het hoofd, het centrum is redelijk overheersend,
nl.wikipedia.org/wiki/Gebied_van_Werni...
@Art Vandelay Ultor | 13-07-10 | 23:46
Ach, cabaret zoals het woord bedoeld is eigenlijk al net zo lang dood als Freek :)
Kan de nieuwe lichting/scene gelukkig waarderen.
Jaap de Paap | 13-07-10 | 23:46
Tsja. Er zijn ook zwermen mensen die Frans Bauer geweldig vinden.
@Art Vandelay Ultor | 13-07-10 | 23:46
Of ze wonen aan de andere kant van de grote plas.
(dan noemt men ze stand-up comedians)
An die ARBEIT | 13-07-10 | 23:44
Verdomd, ik kon het..
vieleicht
@An die ARBEIT | 13-07-10 | 23:44
En "of zo " en "vielleicht".
gepost op | 13-07-10 | 23:39
Kom kom, toevallig zit ik een beetje te grasduinen in die VI Oranje uitzendingen, en ik zie hier www.youtube.com/watch?v=_KltPU0w2LU Gerard Joling ook zingen van een papier. (kijkt steeds naar beneden). Je kunt Freek hooguit van wat zelfoverschatting betichten, dat hij het papier er niet bij heeft gelegd. Freekie is een beetje een zuurpruim, maar ik als hij een show neerzet is het gewoon onmiskenbaar kwaliteit. Soit, is subjectief natuurlijk.
An die ARBEIT | 13-07-10 | 23:38
zeg maar jansen | 13-07-10 | 23:38
Blerp. Koop een kaartje voor Jochem Meyer ofzo.
@DANNY3960 | 13-07-10 | 23:46
Dat zegt meer over u, dan de gene die het typt. Maar dat weedt u zelf ook vast wel ;)
@LiebeMan | 13-07-10 | 23:45
Die zijn er niet veel en als ze er al zijn komen ze zonder uitzondering uit het mooie Brabantse land.
An die ARBEIT | 13-07-10 | 23:36
Wanneer er ergens "ik wordt" staat, kan ik het echt niet laten.
@titsme | 13-07-10 | 23:28
Ja, Visscher; die vind ik geweldig.
Wanneer gaan we het hebben over cabaretiers die wél leuk zijn?
@gepost op | 13-07-10 | 23:41
Okay, beter DAN.. En verder? Ben ik nu echt al zo ver heen?
* fraagt zig av *
An die ARBEIT | 13-07-10 | 23:42 Iemand zou hem moeten wijzen op de gevolgen van aderverkalking en alzheimer. Bij herhaling. Dagelijks.
@zeg maar jansen | 13-07-10 | 23:38
Zou helemaal leuk zijn als Freek zelf nog helder genoeg van geest was om het te beseffen..
@An die ARBEIT | 13-07-10 | 23:36
Ik had je eerder al op de korrel, maar had even geen zin om de spellingnazi uit te hangen. @22.56 3X
Doe mij maar Jean! www.geenstijl.nl/mt/archieven/2007/07/...
Whimpysinger | 13-07-10 | 23:33
www.youtube.com/watch?v=ctZ0yJY7qgE&am...
De laatste leuke grappen van Freek gingen over een kanariegele Daf.
@titsme | 13-07-10 | 23:28
Ik heb alles van F. de J. grijsgedraaid op cassette -wat was er anders- tot begin jaren 80. Daarna heb ik slechts sporadisch zijn shows bezien, hoewel ik zijn afgelopen verkiezingsshow best kon verteren.
Bottom-line, als je tijdens een optreden je tekst kwijt bent, is het tijd om te stoppen. Verder heb je mijns inziens gelijk, de rest kan er niet aan tippen.
titsme | 13-07-10 | 23:35 Gelukkig maar.
Dat Freek nog één fan heeft.
@titsme | 13-07-10 | 23:35
Freek is het (semi)levende bewijs dat alles te maken is met ducttape...
Heeft Freek geen AOW? Ik vind het zo zielig, dat die gerimpelde, volslagen afgetakelde clown op zijn ouwe dag nog een paar centjes moet zien te matsen.
@AntiSoof | 13-07-10 | 23:34
Het stikt hier van de spellingsnazi's, wilde ze geen voer geven ;)
zeg maar jansen | 13-07-10 | 23:34
Zelfs in ontbindende staat maakt Freek betere grappen dan deze van jou.
@An die ARBEIT | 13-07-10 | 23:31
Ach, joh? Zo een typefoutje? Maak ik zo vaak?
titsme | 13-07-10 | 23:21 Nog cooler en hij kan het lijkenhuisje in.
AntiSoof | 13-07-10 | 23:26
*bloost*
(denk aan de buren gekkie..)
@Mooi_he_alles | 13-07-10 | 22:02
"maar als IEMAND cabaret op de kaart heeft gezet, dan is dat van t'Hek"
Huh? Youp? De man van wie Freek volkomen terecht zei: "Hij heeft veel in mijn mars"? Freek is weliswaar een ongenietbare atheïstische dominee geworden, maar 't Hek heeft van hem de kunst afgekeken, en niet andersom.
Freek zou voortaan geen gage meer moeten vragen maar achteraf met de hoed rondgaan, als de opbrengst tegenvalt moet ie met pensioen gaan.
@An die ARBEIT | 13-07-10 | 23:30
Mijn GOd, gebeurT.. Wat errug..
Dronken?
@gepost op | 13-07-10 | 23:17
Er zou toch niet iets met de Jorissen zijn gebeurt :O
* Belt vast 911, maar heeft geen idee wat voor omschrijving te geven *
@bjusterbaarlik | 13-07-10 | 23:05
* zucht en hoopt het * Grappig genoeg nog daadwerkelijk toepasselijk op real life :P
Thnx voor de onbewuste relativering ;)
gepost op | 13-07-10 | 23:24
Freek is een beetje een ouwe zeiksnor geworden, maar daar prik je toch zo doorheen man. Freek blijft een van de weinigen die je met leuke intelligente grapjes op het verkeerde been kan zetten. Amhali, Van het Hek, Visscher en noem ze allemaal maar op.. dat is echt voor tokkiepubliek. Voorspelbaar en tergend slecht.
@repulse | 13-07-10 | 23:23
Nee. Maar ik voel je nu wel ergens een beetje nabij. En das grappig. Vind ik.
@titsme | 13-07-10 | 23:21
Vroeger wel, maar nu even niet. Tijd om te stoppen, dus.
Pil van Drion
AntiSoof | 13-07-10 | 23:11
Uhh.. nee. De letters die de woorden vormen die uiteindelijk de desbetreffende zin creëren zijn net zo goed van jou als van mij. Dat ik ze in dit geval toevallig op een bepaalde manier geordend heb, dat het jou kan bekoren, betekend niet dat ik enig eigendoms recht zou hebben op de betreffende compositie.
@gentle giant | 13-07-10 | 23:14
Site is deaud. Of is dat het grapje?
Op SN wordt er al tijden over gediscussiëerd.
Niet te geloven.
Deze man was ooit grappig...
Genant... doe maar stoppen Freek, het is de hoogste tijd.
Freek is cool.
@GS moddereters (reprise)
Hallo, spammerT DikkeTietennogwat staat er nu al een uur. Heeft het klikken op die [!] enige zin?
G-unite, help!!
Ah, dat zocht ik: humorloze, seniele clochard.
FF een geintje, iets intelligenter publiek hier, mark pleurt op!
Het Libische ship, de 'Almathea' vaart naar Egypte.
www.amalthea.nl/
@repulse | 13-07-10 | 22:57
Mag ik je bedanken voor deze mooie zin?
@AntiSoof | 13-07-10 | 23:08
Het is gewoon een debiel die zo in zichzelf is gaan geloven dat hij straks een eigen kerk begint. Tragisch is het correcte woord.
@necrosis | 13-07-10 | 23:08
Een katoenen van Max Havelaar katoen. Eerlijke katoen om onder te schijten.
Tsja, het geheugen hè? Dat wordt er meestal ook al niet beter op als je ouder wordt, hè? Daar komt het vast door? Denk ik. Maar vanaf de andere kant bezien, het is ook ergens naar.
@Sliptong 23:05
Nee.
marc twain draagt een luier.......
Quo Vadis, Freek?
www.youtube.com/watch?v=Tg4Pfx232Rk
@Parsons 23:00
Maar natuurlijk is Seth een topper.
mark twain | 13-07-10 | 23:04
*gniffelt en verwijst terug naar repulse | 13-07-10 | 22:58*
@mark twain | 13-07-10 | 23:04
Hé kraker. Nog een pandje ondergescheten?
@An die ARBEIT | 13-07-10 | 22:56
ach kom op we zijn allemaal jong geweest en hebben fouten gemaakt.
morgen is gvd alles beter
@repulse 22:57
Antsisoof is een qua helderheid een genie vergeleken met jou. Wat een warrige onzin weer.
Frederico Jacobse | 13-07-10 | 20:42
En dat was dan ook nog eens Paul van Vliet, kan je nagaan!
@ro8in | 13-07-10 | 22:58
Linksmensen hebben geen humor, dus dat jij niet van cabaret houdt is geen nieuws.
@mark twain | 13-07-10 | 22:42
Het is dan ook om te janken.
Ik hou sowieso niet van cabaret. Dat stomme gezing met van die stomme niet grappige liedjes.
Zucht.... je zal het wel weer niet begrijpen..
webshop.vandoornfeestartikelen.nl/shop...
't Is net of je naar de voorrondes van Idols zit te kijken. Godsammekraken, wat een lutser.
mark twain | 13-07-10 | 22:53
het vermogen om de realiteit in het juiste perspectief te zien wordt alleen maar gehinderd door de kwaliteiten die de kijker heeft om de diepte en de nuances te zien.
@DikkeTietenAnno2010 | 13-07-10 | 22:13
Verdomd, kon het niet laten, toch even geklikt.. Blijkbaar iemand die centen nodig heeft..
Misschien een baan zoeken ofzo? An die Arbeit? Of veilleicht dope verkopen? Alles beter als 0,2 cent per klik verdienen denk ik...
De tekst is wel goed; dat kan ie nog steeds.
@repulse 22:47
U bent dan ook een geestverwant van types als juriste en solidstate.
@bjusterbaarlik | 13-07-10 | 22:50
Ah, een noodgeval. U bent verexcuseerd.
Slau | 13-07-10 | 22:48
Pff alleen in nederland wordt falen gevierd, worden verkiezingsnederlagen gepresenteerd als winnen, Schandalig anti-voetbal gepresenteerd als vieringswaardig en freek de jonge als een figuur van interesse.
Natuurlijk gaat dit land naar de klote met zo'n mentaliteit, eigenlijk moeten we er alleen maar blij om zijn dat het naar de klote gaat!
Hij probeert Armand na te doen.
gepost op | 13-07-10 | 22:48
sorry onder dwang van mevrouw bjuster moest ik dit even rechtzetten.
zal niet meer voorkomen.(behalve als mevr. het wil)
@bjusterbaarlik | 13-07-10 | 22:44
Reaguren op jezelf, daar deed zelfs Vlunk niet aan.
Off Topic Quote Van Bommel:
twitter.com/VanBommel_NL10/status/1844...
Wat zeur je dan met je "zilveren teleurstelling"?
mark twain | 13-07-10 | 22:42
Ik eigenlijk constant wel om jou....
Joris, hier is een spam-noodgeval!
De DikkeTietenAnno2010-tegels houden het lang vol.
Hup hup joris, werk aan de winkel!
uithetoosten | 13-07-10 | 22:41
Tja dan is mutsearts blijkbaar dus wel erg verstandig, gezien het feit dat freek niet langer meer het verstand bezit om zelf zijn veters te strikken.
Freek altijd vele malen leuker gevonden dan Muts.
nou ik ben dus al drie dagen deaud!
bjusterbaarlik | 13-07-10 | 22:42
mijn vrouw vind mij al jaren deaud!
@GS moddereters
Hallo, DikkeTieten staat al een half uur te spammen.
G-unite, help?
Dit geloof je toch niet... LOL
@Parsons 21:43
Zo heb ik bijvoorbeeld nog nooit om jou moeten lachen.
@ArthuA | 13-07-10 | 22:39
nou ik ben dus al drie dagen deaud!
Over meelij gesproken, Mutsaerts, Mutsaerts toch: het zijn Freeks veters die jij nooit zal mogen strikken, het is Freek die fouten durft te maken, het is de hoeveelheid verstand van Freek dat jij te kort komt, getuigen jouw opstelletjes, die steeds vaker het Nico Dijkshoorngevoel oproepen, maar nooit zullen benaderen, over meelij gesproken.
@azijnseiker | 13-07-10 | 22:36
Misschien was je al te oud? Je moet wel nog wat linkse idealen hebben als je F. de J. wil waarderen.
ik ga niet kijken
@bjusterbaarlik | 13-07-10 | 22:37
Inderdaad, een dag zonder Dumpert is een dag niet geleefd.
Ik schaam me kapot als ik die man zie zitten. Komt dit ons vertegenwoordigen bij de zuiderburen?
ArthuA | 13-07-10 | 22:34
Jackanders | 13-07-10 | 22:32
stom eigenlijk moest denken aan:
www.youtube.com/watch?v=0N1lb3V-NMI
Ik heb Freek nooit wat aan gevonden. Zijn humor was voor mij te hoog gegrepen.
@bjusterbaarlik | 13-07-10 | 22:29
Bij mij werkt het, alleen is het HEUL sleaum en zijn d'r geen comments.
@Jackanders | 13-07-10 | 22:32
zou het regio gebonden zijn?
bjusterbaarlik | 13-07-10 | 22:29
Er zijn vershillende klachten over een 'dode' Dumpert in de draden, hier werkt het gewoon.
dringende oproep om dumpert weer tot leven te wekken.
het is natuurlijk een ondergeschoven kindje maar geef gvd ook geen links
Gutverdumme. Als GS dikke tieten wil posten ze dat zelf wel ja!
*op uitroeptekens drukt en opeens toch ietwat sympathie heeft voor Freek, spammers zijn meer tenenkrommend*
Ik heb in mijn jeugd (jaren 70) veel plezier gehad en genoten van het inzicht van F. de J. Dit was echter tenenkrommend, ik heb het niet eens uitgekeken.
Attentie, wil de Joris van dienst zich melden bij de infobalie?
We hebben een spammer op lijn 3, ik herhaal, spammer op lijn 3.
@illuvatar 22:19
Vertrouw nooit linkjes van newbee's, zeker niet als deze 5 keer geplempT worden.
ik vond hem altijd al beter overweg kunnen met bananen
tiens, het drie-wekelijkse-freek-afzeik stukje! Als altijd sprankelend en origineel! Graag een beetje origineel blijven svp
DikkeTietenAnno2010 | 13-07-10 | 22:13
Ik heb alle linkjes aangeklikt hoor, en nu?
spuitje?
Die zit sneller op zaal,dan die zelf weet.
Ik kom bijna in de verleiding om op de link van DikkeTietenAnno2010 | 13-07-10 | 22:13 te klikken, maar kies toch maar voor de Jorisbutton, ik hoop maar dat hij niet in de file staat van de huldiging van vandaag.
@DikkeTietenAnno2010
Doe eens een Freekie [!]
@DikkeTietenAnno2010 | 13-07-10 | 22:13
Rot op spamslet!
*Drukt op vierkantje met uitroepteken*
MAD1950 | 13-07-10 | 21:23
-
De Here moet dan wel medelijden hebben met de heer de Jonge (uitdrukkelijk: quod non) - maar u hebt wel héél weinig medelijden met wijlen Tiny Tim: wat wij ook op hem mochten aanmerken -en dat was héél wat- , hij had geen 'boodschap' en hij nam zichzelf bepaald niet zo bloedserieus als onze cultureel ambassadeur dat deed in Sporza...
@illuvatar | 13-07-10 | 22:06
*bloost*
Jim Morisson stond ook regelmatig te hakkelen op het podium, wordt ook nog als held beschouwd.
-weggejorist-
kjnf68@yahoo.com
93.63.71.211
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Niet zo zeikerig muts. Freek is oke... nou ja laatst een keer niet dan. swat.
Als ervaringsdeskundige moet ik vaststellen dat onze troubadoer z.s.m. zich met zijn plasje bij de dokter moet melden. Ik hoop dat z'n rijbewijs al is afgenomen en dat er een goede mantelzorg is geregeld.
Toen RTL zijn shows tot vervelens toe ging herhalen had ik afgehaakt. En ik vind hem arrogant.
Ik dacht eerst 'wat speelt Freek slecht gitaar',maar na grondige bestudering van dit optreden is het me duidelijk: de gitaar weigert zich door Freek te laten bespelen.
@LiebeMan | 13-07-10 | 22:05
Dank je, je bent een schat.
Mooi_he_alles | 13-07-10 | 22:02
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat Henk Elsink cabaret op de kaart heeft gezet.
@illuvatar | 13-07-10 | 21:59
www.wat-betekent.nl/wat-betekent-hasht...
Drionnetje dan maar?
mijnleveniseenhel | 13-07-10 | 21:40
-
applaus!
Misschien vindt Freek troost bij de gedachte dat de Heilige Obama zonder teleprompter ook niks voorstelt.
Soms heb je je dag niet, in geval van Freek denk ik dat hij er maar aan moet wennen. Gezeik over Youp, kansloos ... Youp mag je, of mag je niet, maar als IEMAND cabaret op de kaart heeft gezet, dan is dat van t'Hek. Het gevoel van oldskool-nederland, is Youp. klaar. en weltrusten.
@illuvatar | 13-07-10 | 21:59
Geen idee #weethetbest
@Frederico Jacobse | 13-07-10 | 20:42
LOL
@Chiant | 13-07-10 | 21:52
Wat zijn hashtags? #durftevragen #+1
@Chiant | 13-07-10 | 21:52
wat zijn hashtags?
*van mening is best af en toe wellicht wat obsolete vragen te mogen stellen als je reeds vele jaren gaan 18 meer bent*
Bedankt, 30 seconden was voldoende. Amen.
Kom jongens, Freek doet niet ter zake. Even een muziekje om op te vrolijken: www.youtube.com/watch?v=YVkUvmDQ3HY&am...
@Stienesss | 13-07-10 | 21:53
Dat is toch Martijn Krabbe ;)
Wel waarschijnlijk werd aan De Jonge voor dit ontluisterende optreden toch minstens een netto modaal maandinkomen betaald door RTV.
Ik begrijp niet wat iedereen hier zit te zeiken.
Ik lach me werkelijk kapot om dat lied met die gitaar!
Werkelijk nog nooit iemand zichzelf zo voor lul zien zetten.
Leedvermaak is uiteindelijk ook vermaak! Haha, sukkel.
Met Bram erbij was het leuk. Helaas is dat 40 jaar geleden.
KAN IEMAND helpen :P
Op RTL 4 is nu een ontzettend slecht programma 'uitstel van executie'. Dit is geen herhaling en de mensen die nu op TV zijn zijn dus niet eerder in dit programma geweest. Maar ik weet dus 100% zeker dat deze twee mensen al eerder op TV zijn geweest. Serieus deze twee koppen zijn zo herkenbaar. Zouden het dan gewoon acteurs zijn? Zou wel een prachtige primeur zijn. Gaat dus om een man en vrouw die worden geholpen en die ik dus gewoon herken van een ander programma, maarja welke?
@o vos omnes | 13-07-10 | 21:51
Zilog 80-A, net als Freek.
O ja: ik heb een Godvergeten en onmetelijke hekel aan het geven van kudos en hashtags in comments. Helaas ben ik geen Joris.
Draait die dumpert nog op een Intel 086 of zo?
Achhhhh zielugh.... zo'n demente linkse lul.
Hihi! Dit is de eerste keer dat ik oprecht om Freek moest lachen.
@Siebie_Randstad | 13-07-10 | 21:46
Hoezo altijd -1? Och ja, kritiek wordt niet getolereerd ;)
@Truttebol | 13-07-10 | 21:45
Laat dat van die kleren maar weg.
@ Parsons | 13-07-10 | 21:43
Op één vinger bedoel je?
@Parsons | 13-07-10 | 21:43
bezorgd ook
Het is natuurlijk ook wel kut voor Freek, kon je altijd maar 1 ding, begint die dementie eindelijk in te kicken. Wat moet je dan?
@ datdoetzeerpap | 13-07-10 | 21:32
Dit fragment laat alleen maar zien dat hij slechts in staat is volledig bestudeerde, geprogrammeerde shows neer te zetten. Zodra het op improvisatie aankomt kun je zien van welk niveau deze 'artiest' is.
En voor het afzeiken van de PVV altijd -1.
dit was ooit een geinig nummer van hem in the nineties, maar als gitarist voel ik me zwaar beledigd dat iemand een gitaar zo kan pijnigen...
Tip voor Freek, uit zijn eigen repertoire: spring op tafel, ruk de kleren van je lijf en roep 'Ik ben een eikel!"... Je zult nog nooit zoveel instemming om je heen hebben gevoeld...
Freek deed toch wel profetisch zo rond '83!
*morgen fazant met zuurkool eten gaat*
Bedankt GS voor de tip!
@sjongejongemensuh | 13-07-10 | 21:25
Vroeger scherp en fantastisch? Het is altijd al een lul met veters geweest. De keren dat die man me een glimlach om de lippen heeft bezorgt zijn op één hand te tellen.
Ik denk dat Freek nog heel lang meekan bij de Belgische Publieke Omroep. Als je denkt dat onze PO links is, moet je eens bij de Belg kijken. Da's echt te eng voor woorden. Een leuke pleke voor een fundamentalistisch fascistisch relikwie als De Jonge.
(Full version)
Wat kon België nou gebeuren, met Freekkie zonder tekst op schoot,
Er is leven, er is leven na de dood
Speel je gitaar op televisie, kom je opeens in ademnood,
Er is leven, er is leven na de dood
Na de dood, (na de dood), na de dood, (na de dood)
Er is leven, er is leven na de dood
De kijkcijfers waren prima, totdat Freek zijn gitaar aansloot,
Er is leven, er is leven na de dood
Zo ben je Neerlands Hoop en nu een Belgische alzheimermalloot,
Er is leven, er is leven na de dood
Na de dood, (na de dood), na de dood, (na de dood)
Er is leven, er is leven na de dood
Kleurt de wereld net oranje, totdat Freek ons land promoot
Er is leven, er is leven na de dood
En de ardennen worden nooit meer Hollands, dankzij een fossiele tekstneuroot,
Er is leven, er is leven na de dood
(2x)
Freekie, Freekie, je moet je pas versnellen, want de berg is hoooooooooohohohoog en de jaren gaan tellen Freekie.
Dacht ik even dat hij dood was! :D
Maar helaas...
de plaatsvervangende schaamte werd mij na 15 seconden al teveel, wat een afgang!
@repulse | 13-07-10 | 21:32
Juist, waar kan ik tekenen?
* Pakt ganzenveer*
@intimidantus | 13-07-10 | 21:30
Ha Freek! Je mag nog laat op van de zuster. Ik ben altijd fan geweest van je werk tot dat Neerlands Hoop vervloog.
@repulse | 13-07-10 | 21:32
Vooral deze is erg van toepassing:
d. het gevaar dat betrokkene met hinderlijk gedrag agressie van anderen zal oproepen.
Blijkbaar moeilijk om te stoppen als je je hoogtepunt al lang gepasseerd bent. Slechts weinigen kunnen het, ik noem een Jasperina de Jong of Drs. P.
Met dit slechte gitaarspel en slechte geheugen begin ik voor het eerst waardering voor Freek te hebben, als mankerend mens is hij namelijk interessanter, veel meer dan de schreeuwerige in stortvloed uitrazende cabaretier met het fenomenale geheugen die hij ooit was, we zien nu een Freek die laat zien dat hij er werkelijk geen zin meer in heeft, die definitief afscheid van het theater heeft genomen, deze uitvoering in Belgie geldt voor mij als een laatste snik...
Dat doet pas zeer... pap !
wetten.overheid.nl/BWBR0005700/geldigh...
Verder geen woorden over vuil maken...
Hè lekker: helemaal in de stemming door Freek. Jammer dat hij doorgaat: ik vond hem leuk, vroeger.
Aaahhh hebbes, doorspelen naar 44 minuten en griezelen maar.....
www.rtl.nl/components/financien/busine...
@--neus-- | 13-07-10 | 21:29
Sneu voor Freek bedoelt u... En voor de 3 fans ( waaronder u ) die hij nog heeft...
Mutsaerts | 13-07-10 | 20:34
''Heer, heb meelij met Freek de Jonge...''
We gaan toch niet religieus worden he?
Tja jammer voor alle simpelen hier: in 100% van alle gevallen heeft Freek het gelijk aan zijn zijde...
Hulde aam Freek
@An die ARBEIT | 13-07-10 | 21:25
Sneu voor je.
Vond 'm op oudejaarsavond nog steeds de beste cabaretier van allen die ik langs zag komen... Tuurlijk, zijn tijd is geweest maar met Jan-Jaap en co. is er niet echt een vervanger met enig niveau, het enige dat die gasten kunnen is obligate grapjes maken zonder ook maar enige interactie met het publiek.
Tiny Tim? Corry Vonk was tijdens haar laatste terugkeer met "Draaien altijd maar draaien" het aanzien nog meer waard!
Bram hield de eer eerder aan zichzelf.
@An die ARBEIT | 13-07-10 | 21:25
InvullING Andie.... Dweeb
Zelfde niveau als deze;
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/12/...
Uitgerangeerd, uitgekotst en nu uitgelachen. Has been. De nar is meelijwekkend geworden.
Hoe erg we een hekel hebben aan België maakt niet uit in dit geval. Dit mag je een mens gewoon niet aan doen.
@WederomOnweer | 13-07-10 | 21:22
U is ook depressief?
ZOO HEE!... het komt wel goed met ons land zei de commentator na afloop...
Als een Belg DAT zegt is het wel echt heel slecht.
Geezzzz. had het hier vanmiddag rond 2 uur nog over met een kennis. Over Freek, die vroeger scherp was, fantastisch, maar nu het risico neemt om te eindigen in de zielige vertoningen van mensen die na hun hoogtepunt wanhopig doorgaan - oh god, krijg ik nou het verwijt dat ik ook zo iemand ben? - zoals Wim Kan. En ik moet zeggen, Toon Hermans R.I.P. probeerde het ook nog, maar besefte toch op tijd zijn rust te moeten nemen.
Freek, je wordt Neerlands neergang in bange dagen jongen. Stoppen! Nu het nog kan.
@--neus-- | 13-07-10 | 21:16
Yup, ik reageerde op iemand die zei: Freek +1.. Ik kon me geen enkel andere invullen bedenken als +1 hersenbloeding...
Tsja, Freek is Freek. Beeldfragmenten lopen net iets te synchroon om over total fail te spreken. Maar artistiek is opa Freek wel klaar geloof ik. Moet ie maar niet meer doen....
@Watler | 13-07-10 | 21:13
Zingen daarintegen....
Freek de Jonge is inmiddels aangeland op het niveau van Tiny Tim:
www.youtube.com/watch?v=skU-jBFzXl0
Kromme tenen...
Ik bied Belgie mijn oprechte excuses aan voor deze flapdrol.
Hoewel ik die linkse fossiel nooit gemogen heb zou ik hem spontaan een pak frieten met stoofvlees aanbieden. Ook een friturist heeft wel eens medelijden.
Freek de Jonge had liever Bram Vermeulen willen zijn. Ik had liever gehad dat Bram degene was die nog leefde.
Vaak zou wat meer respect voor artiesten van vroeger(!) op zijn plaats zijn. Maar er zijn natuurlijk grenzen en die zijn hier ver overschreden
Dit is duidelijk een persiflage op Armand die stoned is. Heeft ie vaker gedaan.
Dit is wel een mooi liedje. Accord, hij is geen zanger, maar daar moet je doorheen luisteren.
pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail....
"Daarom" live bij Pauw en Witteman
Dumpert doet het hier ook niet... rest wel.... ik denk dat iemand op de verkeerde knoppen heeft gedrukt...
Nou, o.k. cariere als cabaretier en stand up comedian is wel over. Na Neerlands hoop in bange dagen is het nooit meer wat geworden. Maar ik zie toch echt nog wel mogelijkheden. Wat dacht je bijvoorbeeld van columnist bij de Joop ?
De bedoeling was dat Freek deze tekst www.sporza.be/cm/sporza/extra/opvallen... zou zingen
@An die ARBEIT | 13-07-10 | 21:08
Hersenbloeding?
Pijnlijk
Hmm... Eens waren we gezworen kameraden (Bram, Flap, Freek en ik), maar dit optreden doet pijn aan het hart.
Hij vind steeds meer een eigen geluid, al kun je wel duidelijk merken dat hij liefhebber is van de oude Frusciante.
www.youtube.com/watch?v=J5yhUy87plI
Maar die kan stiekem best fijn gitaar spelen, én zijn teksten onthouden!
Tenenkrommend , plaatsvervangende schaamte tegenover de belgen.
Zou het dan nu eindelijk, eindelijk eens een keer afgelopen zijn met deze seniele
zielepiet. Zelden zo'n a-muzikale non-humorist meegemaakt
dumpert doet het hier sinds kort niet meer in +297, met de rest van de internets heb ik geen enkel probleem. Wordt er sinds kort soms op woonplek gefilterd, net zoals de FIFA dat doet ? Een tracert request eindigt op: Welcome.at.BD0.as24730.nl [81.173.3.46]
Genânte vertoning.
Ik vind het best meevallen, dikke hoax.. Anders zouden die fragmenten niet zo goed meelopen.
Ik ga banken, zonder gitaar.
Dit doe ik Freek niet na.
Echt niet.
De man is /op en top/ performer.
Hilarisch zonder dat tie er erg in heeft.
Laters.
Jemig, wat kan dat linkse fossiel zichzelf voor lul zetten. D'r is werkelijk niks aan zijn performance dat nog deugt. Een kutlied, een niet aan te horen stem, een lelijke kop en dan ga je ook nog eens in zulke kleren voor de camera.
Ik zie twee mensen judoën. Wat heb dat met Freek te maken?
@Sas | 13-07-10 | 21:02
plus 1 wat? Hersenbloeding?
Een soort van volhardende zelfafbranding. En die Belgen aan de tafel maar minzaam lachen, met een dodelijk applausje aan het eind. Gespeelde beleefdheid kan zóó kwetsend zijn.
Ik moet toegeven... dit is zijn meest komische act ooit. Ik heb zelden zo hard gelachen. Leedvermaak is het nieuwe kulturcabaret
An die ARBEIT | 13-07-10 | 21:06
Koel!
Toegegeven, zijn beste programma's had Freek in de jaren 80, maar zelfs zijn oudejaarsconference vorig jaar was nog lichtjaren beter dan al het schijtlollige cabaret van tweede en derderangs caberetiers wat de Vara de laatste jaren uitzendt. Freek moet echter accepteren dat hij geen gitaar kan spelen (en tegelijkertijd een liedje zingen).
Oei dat gaat niet goed nee ;')
@An die ARBEIT | 13-07-10 | 21:04
was @ Teun van het Tuinpad | 13-07-10 | 21:02
Liever Freek, dan de door GS veelgeprezen stiekemerT F. Halsema.
Maar goed, we kunnen allemaal wel zeiken op Freek.
Graag zelfs maar die man heeft zijn vrouw óók niet mee.
Heb ik ook, voor als ik ga golphen :S
* lepelt kaviaar naar binnen met platina lepeltje *
Onbedoeld hilarisch en uitermate pijnlijk tegelijk
Mooie broek.
Freek +1
Een hint, geen bedreiging: www.nvve.nl/nvve2/home.asp?pagnaam=hom...
Rust zacht Freek, ga maar naar de duisternis van Links.
I just threw up in my mouth a little bit
* Aangezichtspalm. *
O. Mijn. God.
Met de beste wil van de wereld lukt het me niet om dit filmpje te bekijken. Ik heb wel een zo hardgrondige hekel aan die vent en aan zelfkastijding doe ik niet.
leeft dat bejaarde linkse skelet nog??!! Ik dacht dat die al jaren geleden ter grave was gedragen.
Tsja.
Ik kan hier losse woorden typen als: Links. Dement. Vergane glorie. Diesel. Lucifer. As.
In grote lijnen verbeeldt dat de gedachten die ik bij het zien van dit gedrocht had.
Ben nog op zoek naar de juiste woorden.
Koop een boerderijtje en trek je lekker terug man, da's beter voor iedereen ..
www.wallcoo.com/cartoon/shaun_the_shee...
@JohnnyBGood | 13-07-10 | 20:51
Dat wat u mompelt, als we daar een petitie voor zouden houden, waar dien je zoiets dan in?
* Staat te popelen langs de deuren te gaan *
Oh oh, tijd om dag te zeggen, tijd om dag te zeggen, tijd om dag te zeggen (als ie dat tenminste wel kan onthouden).
Triest in de overtreffende trap.
* mompelt iets over laten inslapen *
@LiebeMan | 13-07-10 | 20:45
Het begrip "cabaret " kennen ze helemaal niet in the states, daar heet het Stand-up, en dat is een wereld van verschil...
Leven na de dood? Hij is er bijna...
Freek is net als van Jole . . .
Necrofielen vind je alleen maar onder linkschmensen
en als levende dode is dat dan je toevluchtsoord . . .
Wat raar, dit zie en hoor ik eigenlijk altijd als hij iets doet of zegt...
Zou zo´n man nu niemand in zijn omgeving hebben die hem 10, 15 jaar geleden aan had kunnen raden te stoppen? Vrouw, kinderen, vrienden, zaakwaarnemer vinden het niet erg dat man, papa, vriend, klant voor lul staat zolang de goedgevulde bankrekening nog verder gespekt wordt?
Doodzonde dat iemand die een briljante voorstelling als "de mars" gemaakt heeft zo moet eindigen.
In Groot-Brittanië staat hij bekend als Freak the Younge.
Freek was de eeuwige tweede naast wijlen Bram.
Gelukkig loutert men in NL de eerste verliezers.
Bea heb je nog een lintje over, graag een met een grote speld.
Prik dan gelijk deze oude zak met botten lek.
Freek de Jonge was nooit grappig, is nooit grappig geweest en zal nooit grappig worden.
En ja, ook in de tijd dat heel Nederland hem zo grappig vond, was ik de einzelganger die hem al toe wenste te stoppen met roken.
Je kunt zeggen en/of schrijven wat je wilt maar Freek is de belichaming van: Linksch lullen en rechts toch lekker je zakken vullen.
Het is de klaagzang van de welvaart, het is krabben aan de korst, want die wonden moeten open, we willen oorlog honger dorst
Ach die was al lang toe aan vervanging. Amerikaanse cabaretiers zijn toch altijd al beter geweest. Lewis Black bijvoorbeeld.
Er is leven na de dood.
Freek afzeiken, altijd +2
Wat ruist er dóór het STRUIKgewas... het is unneh... unneh...
En dat was wel leuk. #toon
Trouwens echt hulde Mutsaerts, Vermaak me kotselijk.
Wanneer is de crematie?
Zijn act als Majoor Kees was geinig, daarna ging het snel bergafwaarts.
Fail. :D
Rijp voor het gesticht. In een dwangbuis, kan hij de hele dag naar z'n eigen gewauwel luisteren. Lutser.
Freek ga es dead! (en neem je wijf mee)
Zo kwam er een einde aan een roemruchte carrière van een gevierd cabaretier.
s.v.p. geen bloemen we nemen afscheid met gepaste stilte.
Het is al lang geleden dat Freek de Jonge voor het laatst grappig was. Het is buitengewoon moeilijk om iets te schrijven over de Belgische politiek dat niet grappig is, maar hij doet het gewoon...
Nou Freek, dat wordt een boottochtje door de Amsterdamse grachten morgen ..
Euthanasie: Ik zeg, doen....!!
Hebben die artiesten geen recht op AOW.
Wat ruist daar door het struikgewas?
Whahaha te grappig!
Nu Youp ook nog ff alstublieft. Meh zn sjaaltje.
Meelij door een definitieve slotacte te organiseren. Maar ik denk dat zelfs Petrus hem niet wil.
Nog slechter dan Youp, en dat is een prestatie op zich.
Oei, da's pijnlijk.
RIP
Da's ook toevallig, had 'm net al na 5 seconden op de Dumpert uitgezet.
Nee hè.
REAGEER OOK