Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Censuur! Televaag breidelt Geert Wilders

sjuuuuuuuuul100.jpgANP Newsflash! Geert Wilders beschuldigt De Telegraaf van censuur. De PVV-leider wilde een cartoon van Gregorius Nekschot plaatsen in de verkiezingskrant van De Telegraaf van maandag waarin hij en vier andere lijsttrekkers pagina's mogen vullen. Maar de hoofdredacteur van het dagblad steekt daar een stokje voor, zo meldde een teleurgestelde Wilders donderdag. "Censuur'', concludeerde hij. Wilders wilde de cartoon in het kader van vrijheid van meningsuiting plaatsen en had daarom Nekschot gevraagd, omdat de cartoonist in 2008 werd opgepakt vanwege zijn werk. Justitie meende dat Nekschot zich daarin schuldig had gemaakt aan discriminatie en mogelijk het aanzetten tot geweld. De zaak leidde tot veel commotie, ook in politiek Den Haag. Op de cartoon die Wilders in de verkiezingskrant wilde zetten, stond de profeet Mohammed afgebeeld. (Mirror)

Reaguursels

Inloggen

Humor heeft pas zin als het de ontvanger ervan verheft, als het meer inzicht biedt in een situatie en als het façades naar beneden haalt. Tot het bot toe beledigen is ook wel eens goed. Dat houdt namelijk de spanning er in. Dat houdt de mensen wakker. Het spotprentje van de 'Heilige Profeet' Mohammed (Vrede zij met Hem) (God hebbe zijn Ziel) (de Duivel hale Hem) (De dooie varkens van de varkenspest neuke hem in zijn reet) van Gregorius Nekschot is weer eens subliem gevonden. Een verlopen luie klootzak van een profeet zit op de rug van een hardwerkende stoere Hollandse meid. Op zich zou dit alleen als heel goed gevonden zijn. Het geeft de werkelijkheid zeer duidelijk weer, hier is geen speld tussen te krijgen. Dan nog de tekst van Clinton uit de Amerikaanse verkiezingen van een aantal jaren terug. Maar het is nog niet compleet, er is nog een dubbele laag in deze grap, namelijk doordat Wilders juist déze strip zou hebben willen plaatsen in De Telegraaf wordt het grootste dagblad van Nederland uitgenodigd om zich te houden aan het goede Nederlandse gebruik van de vrijheid van meningsuiting. En dit is de werkelijke grap, niet het plaatje van Nekschot. Maar hierdoor geeft Wilders aan dat hij over een beter en verder ontwikkeld gevoel voor humor beschikt dan menigeen zou kunnen vermoeden. Hij houdt De Telegraaf een spiegel voor en De Telegraaf vindt het beeld dat men van zichzelf krijgt niet prettig.
Kennelijk is het De Telegaaf ook niet gegeven om inzicht te hebben in waar de schoen echt wringt, ik ben opgehouden De Telegraaf te lezen. Zo onderhand is de hele krant full colour, maar de incompetentie over het doorgronden van de werkelijke achtergronden en oorzaken van het falen van de politiek is niet te verbloemen met foto's van Gerard Joling, zangeresjes zonder talent en Oranje in Zuid Afrika. Geen enkel dagblad (!!!!!!) heeft goede analyses over wat er werkelijk afspeelt in de wereld. Wouter Bos heeft het land miljarden gekost, hij is er zelfs voor vertrokken, maar geen enkele krant die dit zeer simpele feit brengt of er een commentaar aan wijdt.

vanhetgoor | 28-05-10 | 08:49

Bij de Telegraaf zijn ze gewoon laf, een grote bek op zetten kunnen ze wel maar als het er echt oip aan komt dan kruipen ze terug in hun holletje, dat is ook waarschijnlijk de reden waarom ze gelijk aan de kant van de bezetter stonden in 40/50.

Some things never change.

Haagse-Geertje | 27-05-10 | 23:36

wilders - veul

iSoma | 27-05-10 | 19:20

Rechts censureert rechts? Ben benieuwd wat geen stijl gaat doen. O ik zie het al, de aandacht moet worden afgeleid. De PVDA en Cohen moeten het weer ontgelden. Zou Geen Stijl echt niets kritisch over de Telegraaf en Wilders kunnen bedenken?

puntertje | 27-05-10 | 18:54

Als Wilders zijn zo gevreesde gevaren van de islam wil bestrijden moet ie goede voorlichting geven i.p.v. zich denigrerend uit te laten over moslims. Het ging hem toch om de ideologie? Richt je pijlen daar dan op, keer de koran binnenstebuiten en ga de discussie aan. De pen is altijd machtiger dan het zwaard, meneer Wilders.

PG4161 | 27-05-10 | 18:32

De Telegraaf is een Linkse krant geworden,mag geen kwaad spreken van Cohen en Pechtold en Halsema en van de SP.Ze zijn bang geworden van de islam en de grote the drinkende Cohen.

jezuz | 27-05-10 | 17:15

Ze zwichten als goede Dhimmi's, ach dat deden ze vroeger ook al toen de moffen de grootste groep allochtone immigranten vormden :(

Cinq-Marquis | 27-05-10 | 16:26

@Behaard smaalkopje | 27-05-10 | 14:45

Het is misschien een schrale troost, maar ik kan dan wel weer om jou lachen.

Biff Eagleburger | 27-05-10 | 16:26

Is het nu passend om iets te plempen richting, "SJUUL MOET OPGEKNOOPT WORDEN WEGENS NIET PLAATSEN !" ? Of ben ik dan net zo debiel als de moslims ?

Anarki | 27-05-10 | 16:22

@ La Vie En Rose | 27-05-10 | 14:35
ik moest zo hard lachen om die comments dat ik een beetje kotste

DeDart | 27-05-10 | 15:14

@Biff Eagleburger | 27-05-10 | 14:01 die "Nekschot sowieso niet leuk vindt, nooit gevonden, en Fokke & Sukke bijvoorbeeld ook geen ruk aan vindt":

Tsja, dan rest mij niets anders dan jou uit de lijst van serieus te nemen humoristen te schrappen (zoals je weet, of misschien toch wel niet :-E , is humor een uiterst serieuze zaak ;-) en je donders veel plezier toe te wensen met Jan, Jans en de kinderen en op vrijdagen wellicht een schalks mopje over die dekselse dorpsimam Hodzja, Hoça, Hocha, kijk, haha, zelfs zijn naam is al leuk, dat wordt weer genieten morgen ...

Behaard smaalkopje | 27-05-10 | 14:45

Geenstijl = eigendom van de Telegraaf.
Telegraaf publiceert niet +
Geenstijl publiceert wel= Telegraaf publiceert stiekum toch! rara

Il Capo dei Capi | 27-05-10 | 14:41

Cartoons van Gregorius Nekschot vallen qua creativiteit en intelligentie totaal in het niet bij de briljante uitspraken die ook vandaag weer zijn ontsproten uit het hoogbegaafd brein van iemand die immer An die ARBEIT ist. Zoals daar zijn:
" een Blinde Lijer, Blonde lijder... Blonde Eileider"
En wat dacht u van deze: "Cartoonist? Ga een baan zoeken", te bewonderen op 13:27. De humor die er van afspat. Geweldig!
*Tranen uit ogen veegt en An die ARBEIT een kusje geeft*

La Vie En Rose | 27-05-10 | 14:35

Wilders is een dorpsgek en Jules Paradijs wel....

laardepul | 27-05-10 | 14:16

Als Geen Stijl kloten heeft zetten ze de tekening(die op de mirror staat) op de plaats van de foto van hun 'baas' .

koetmeurning | 27-05-10 | 14:07

Correctie; "Dat is met een overheids verbod niet mogelijk tenminste niet illegaal." Moet zijn: Dat is met een overheids verbod niet mogelijk, tenminste niet legaal.

Neo-Cicero | 27-05-10 | 14:03

Net als bij het onderwerp van Christelijke school en de homo leraar weet Geen Stijl ook hier niet wat privé bezit inhoud. De eigenaar van de krant mag zelf beslissen van wie en om wat voor reden hij een artikel weigert. Dat is het voorrecht van de eigenaar. Het staat Wilders vrij om zijn artikel aan anderen te slijten of het zelf te publiceren.
.
Hier was geen sprake van censuur maar van de weigering om een artikel te plaatsen. Is de kranten eigenaar de slaaf van een ieder die een artikel in zijn krant wil plaatsen? Dar zou een dikke krant worden. Maar veel belangrijker nog; als de eigenaar niet over zijn eigen krant kan beslissen is dat een aantasting van zijn recht op bezit.
.
Het is pas censuur als de overheid verbied om een artikel te plaatsen. Als dat gebeurt kan Wilders in de Nederland nergens naar toe. Nu kan hij een alternatieve publicatie bron proberen te vinden. Dat is met een overheids verbod niet mogelijk tenminste niet illegaal. Alleen een overheid kan censuur plegen. Want dat is een dwingende maatregels die landelijk geldig is en waarbij er geen alternatieve mogelijkheden zijn.
.
.

Neo-Cicero | 27-05-10 | 14:02

@Behaard smaalkopje | 27-05-10 | 12:58

Zoals al meerdere malen gezegd, is humor zeer subjectief. Ik vind Nekschot sowieso niet leuk, nooit gevonden. Fokke & Sukke vind ik bijvoorbeeld ook geen ruk aan. En ik krampachtig, tja. Pot. Ketel. Etc.

@solidstate

Neuqen?

Biff Eagleburger | 27-05-10 | 14:01

Je zult maar moeten kiezen tussen Gekke Geert (gehuwd met een Hongaarse) en Mama's-kindje Rutte (is hij eigenlijk hetero?)...

En dan nog even dit: wat beteft vrijheid van meningsuiting heeft Rutte gezegd dat je wat hem betreft de holocaust mag ontkennen.

Ik bedoel maar: kiezen uit twee kwaden!

Veenkolonie | 27-05-10 | 13:56

ik ben wilders-moe.
kom hier nu paar jaar vrolijk elke dag langs, maar de wilders topics die altijd weer over dezelfde zaken gaan beginnen langzamerhand echt hard te vervelen. ben blij als verkiezingen verleden tijd zijn.

DeDart | 27-05-10 | 13:41

Oh en dan nog even dit:

Cartoonist? Ga een baan zoeken!

Und jetzt, wieder an die ARBEIT!

An die ARBEIT | 27-05-10 | 13:27

Mijn rug kan die ook op

Buffington Post | 27-05-10 | 13:26

Leuke tekening, toch niet zo heel kwetsend.
Jules Paradijs en Geert hebben hier beiden voordeel van. Zo krijg je het meeste aandacht voor zowel de PVV als de Telegraaf.

Der Kaiser | 27-05-10 | 13:25

Door steeds in herhaling te vallen over de islam begint Wilders zelfs bij zijn eigen aanhang irritatie te veroorzaken. Wat is er toch met Geert aan de hand? Ik snap wel dat hij werkelijk, oprecht gelooft dat het uitbannen van de islam de oplossing is voor elk probleem, inclusief de economische crisis, maar ik heb steeds meer het idee dat de PVV-aanhang inziet dat Wilders absoluut niet goed is voor Nederland. Waarom blijft hij dan zo doorhameren op zijn islamstandpunten? Er is helemaal geen sprake van islamisering in Nederland. De randstad is niet representatief voor heel Nederland. Het grootste gedeelte van het Nederlandse volk ken de islam alleen van tv en heeft nog nooit een buitenlander in zijn of haar dorp gezien. Henk en Ingrid hebben geen last van de islam, maar wel van de economische crisis.

Nervoso | 27-05-10 | 13:23

@helemaalnicks | 27-05-10 | 13:07
Ahaaa, jan dan snap ik het wel.. En ben ik het er ook mee eens :)

An die ARBEIT | 27-05-10 | 13:21

@solidstate | 27-05-10 | 13:03 Hmm, een moslimse cartoonofoob dus, daar is al welhaast geen redding meer mogelijk ... zou er nog een prent te vinden zijn die hem kan opvrolijken? Iets relativerends? images.politico.com/global/wapo.cartoo...

Behaard smaalkopje | 27-05-10 | 13:20

Maar dank zij de moslims zijn cartoons wel weer helemaal in. Denk dat AH ze binnenkort bij elke 15 euro aan boodschappen cadeau gaat doen. "Heb jij dan voor mij te ruil die ene waarbij Achmed in z'n reet..."

Rechtsdoor Lul | 27-05-10 | 13:20

@ noly | 27-05-10 | 13:08
Veel mensen noemen hem steevast de proLeet mohammed.

solidstate | 27-05-10 | 13:10

Godverdomme, wanneer houdt dat islamgezanik nou eens op. Wat interesseert het mij nou wat moslims ergens van vinden. Zo, nu weer over tot de orde van de dag.

Johann S. | 27-05-10 | 13:08

Schrijven over 'de profeet Mohammed' is een teken van onderwerping.
Deze submission is er langzaam ingeslopen.M is mijn/onze profeet helemaal niet.
Suggestie:"M,de profeet van de islamieten".Robert Spencer heeft al vaak gewezen op deze verbale onderdanigheid.

noly | 27-05-10 | 13:08

@helemaalnicks | 27-05-10 | 12:52
"Vrijheid voor religie uit de grondwet aub."

Wat heeft dat hier mee te maken?
An die ARBEIT | 27-05-10 | 12:57

Ik bedoelde eigelijk godslastering. Dit bericht brengt me zo in de war dat ik de grondwet vergeet.
Het plaatst religieuze mensen in een uitzonderingspositie, wat rechters de ruimte geeft anders te beoordelen of hier iemand gekwetst wordt, dan als bijvoorbeeld Biggy Smalls, profeet van hip hop, beledigt wordt, puur omdat het hier een erkende (wat dat ook moge betekenen) religie betreft. Dit is discriminatie op basis van geloofsovertuiging, waarvan ik vind dat rechters/overheden zich niet schuldig moeten maken, maar juist actief moeten proberen te voorkomen. Dit bericht heeft voor mij dan ook niks met Wilders of zijn standpunten te maken.

helemaalnicks | 27-05-10 | 13:07

Ach, als de haatbaarden hun doelen bereiken hebben we in ieder geval geen last meer van al die andere problemen waar we ons nu zo druk om maken. We hebben dan toch geen geld meer, de middelgrote bedrijven en multi's zijn dan vertrokken, de wetenschsap ligt dan op zijn gat en het intellectuele deel van ons volk die nog wat geld hebben is dan weggetrokken. Dan zal ook hier na de nodige moord- en doodslag eindelijk de vrede van de zandbak heersen. Waar maken we ons eigenlijk druk om?

Jarre Tell | 27-05-10 | 13:06

@ Behaard smaalkopje | 27-05-10 | 12:58
Biff is een verongelijkte cartoonfobe hakbar.
Dat merk aan elke reactie met name de reactie op de draw mohammed day backup site.

solidstate | 27-05-10 | 13:03

@Merlot | 27-05-10 | 12:58
Zoals ik al eerder heb gezegd:

Democratie is een mooi woord, om de dictatuur van de rijken en machtigen zoet genoeg te laten smaken dat iedereen het slikt.

An die ARBEIT | 27-05-10 | 13:00

@Biff Eagleburger | 27-05-10 | 12:49 Wat een volstrekt humorloze en krampachtige reaktie op mijn uiterst redelijke en genuanceerde uitleg "Behaard smaalkopje | 27-05-10 | 12:26" aan jouw adres, ik bespeur een boer met kiespijn die het slecht uitkomt dat-ie nou juist op dit moment met z'n bek vol tanden komt te staan ... :-E

Probeer Gregorius eens (de enige waar ik fan van ben ;-) daar fleurt je humeur van op, en je leert er nog van denken óók ...

Behaard smaalkopje | 27-05-10 | 12:58

Superior Bastard | 27-05-10 | 11:46
Ik wijs Biff er alleen maar even op, hoe hypocriet zijn opmerking was.

Verder ben ik het met je eens dat de links-rechts discussie nog slechts dient, om het electoraat wijs te maken dat ze iets in te brengen hebben.
Zo wordt de illusie van een democratie in stand gehouden, en blijft de bevolking dociel terwijl ze uitgeplunderd wordt.

De feitelijke spanningsvelden qua machtsverhoudingen, liggen in Nederland al een hele tijd tussen Onder en Boven.
Zoals ik, als stokpaardjesrijdend, wel vaker zeg: Nederland is een topambtenarendictatuur met cosmetisch kiesrecht.
.

Merlot | 27-05-10 | 12:58

@helemaalnicks | 27-05-10 | 12:52
"Vrijheid voor religie uit de grondwet aub."

Wat heeft dat hier mee te maken?

An die ARBEIT | 27-05-10 | 12:57

@An die ARBEIT | 27-05-10 | 12:55
ROFL mnh

wilikniet | 27-05-10 | 12:57

Excuses,

Blonde Eileider,

Excuses,

Geert Wilders

An die ARBEIT | 27-05-10 | 12:55

@Behaard smaalkopje | 27-05-10 | 12:26
Wat quasi-intelligent gelul hey.

Jij VINDT de cartoon briljant. De cartoon kan niet briljant ZIJN, omdat het hier over humor gaat. En wat grappig is voor de 1, is niks voor de ander. Zoals hierboven te lezen valt.

En dan met een verhaal van pak 'em beet 20 regels iets proberen te " bewijzen " wat niet te bewijzen is, aangezien het aan smaak overgeleverd is, toont maar weer uw eeuwige, vurige, hartstochtelijke liefde voor de Blinde Lijer, excuses, Blonde lijder...

An die ARBEIT | 27-05-10 | 12:55

Geert, neem eens een goede spindoctor in de hand. Ik ben zeer genegen op je te stemmen, maar er is meer aan de hand in Nederland dan alleen immigratie.

Pierre Snot | 27-05-10 | 12:55

Het doet er niet toe of de cartoon goed is, of slecht, kwetsend of niet kwetsend. Of je nou links ben of rechts, als je iemand ruimte geeft voor publicatie, dan mag hij alles publiceren wat hij maar wil. Dit is capitulatie van de telegraaf, die ik persoonlijk niks verwijt, zij denken immers aan de veiligheid van hun medewerkers, en dan kan vrijheid van meningsuiting hun natuurlijk ook niks meer schelen. Wel is voor mij duidelijk dat iedereen die vind dat deze cartoon kwetsend is, aan de kant van terroristen/angstzaaiers staat, en als zodanig moet worden behandeld. Vrijheid voor religie uit de grondwet aub.

helemaalnicks | 27-05-10 | 12:52

dus je mag wél zeggen dat homo's van de hoogste daken mogen worden afgegooid, maar 2 cartoons is 'nodeloos kwetsend'

Slechte beurt telegraaf. Toon es wat ballen!!

nance | 27-05-10 | 12:50

@Behaard smaalkopje | 27-05-10 | 12:26

Dude, laat maar. Jij zit al zo vastgeroest in je Wilders-fanboi mode, dat elke vorm van redelijkheid en genuanceerdheid jouw volkomen vreemd is. Mag hoor, het is tenslotte jouw leven. Ik heb echter wel humor.

Biff Eagleburger | 27-05-10 | 12:49

Even over de Telegraaf, een telefoongesprek met een jongetje wat nog in het ziekenhuis ligt na een vliegtuigcrash kan wel. En dit mag niet? Dan snap ik de krant niet meer.

auridepauri | 27-05-10 | 12:49

@HenkKlaasWimJan | 27-05-10 | 11:24
Dank voor de uitleg.

De StoorZenDer | 27-05-10 | 12:47

Superior Bastard | 27-05-10 | 12:00
Amerika is politiek en sociaal gezien voor ons geen voorbeeld meer. Als ze daar anno 2010 nog moeten steggelen over een algemene ziektekostenverzekering dan lopen ze ver achter. In Nederland hebben we veel dingen al geregeld, maar deze blijken nu door de zwakte van veel individuen hun doel voorbij te streven. Geert trekt nu (en ik hoop met de consensus van velen zodat er weinig water bij de wijn gedaan hoeft te worden) aan de noodrem = bot, maar werkt wel.

Rechtsdoor Lul | 27-05-10 | 12:47

@DasUnterMensch | 27-05-10 | 12:24

Of dit?

Kiezen voor democratisering

Hebben we een echte democratie, of is dat vooral een façade? De democratie verkeert in haar grootste crisis sinds Thorbecke. Er bestaat een wereld van verschil tussen wat het Nederlandse volk vindt en wat de elites vinden. Als het gaat om de klimaattheorieën van Al Gore, de massa- immigratie, de islamisering, de Europese superstaat, de ontwikkelingshulp, de kunstsubsidies, strenger straffen; de burger snapt het en de elites niet. Laat het duidelijk zijn: De PVV staat aan de kant van de gewone man en vrouw. Wat we moeten doen is de macht teruggeven aan de burger. Alleen een radicale democratisering kan de dominantie van de linkse elites breken. Dus kiest de PVV om te beginnen voor het bindend referendum. Dat betekent dat de burger over elk besluit met een bepaald aantal handtekeningen om een volksraadpleging kan vragen.

Maar de democratisering van Nederland gaat veel verder. Wij willen dat u straks zelf uw burgemeester kiest in plaats van dat menig gemeente wordt opgezadeld met een afgebrande PvdA-politicus. De Eerste Kamer had zijn nut in de negentiende eeuw, maar nu niet meer. De taken van provincies kunnen sterk worden ingeperkt. Wij willen dat u zelf de minister-president kiest.

Een vijfde van de ambtenaren kan wat ons betreft wat anders gaan doen. De salarissen van politici moeten omlaag. Ministeries als Economische Zaken, Landbouw en VROM willen wij samenvoegen of opheffen. Hetzelfde geldt voor Wonen Wijken en Integratie en Jeugd en Gezin.

Niet alleen politici moeten gekozen worden, maar ook de rechters en de officieren van justitie. De beste manier om een eind te maken aan de wereldvreemdheid van rechters is niet alleen het invoeren van minimumstraffen, maar ook de democratisering van de rechterlijke macht. Reken maar dat hun straffen dan een stuk meer in lijn zullen zijn met hoe de burgers er over denken.

Equality of arms is een belangrijk uitgangspunt in onze democratie. In de praktijk zijn het slechts linkse actiegroepen die aan het subsidie-infuus liggen, bijvoorbeeld op het gebied van klimaat, Israël, massa-immigratie, ontwikkelingshulp. Dat moet stoppen. Ons volk moet niet met haar eigen belastinggeld iets worden aangepraat waar het tegen is.

Een andere aantasting van onze democratie heet Europese Unie. Die gaat steeds meer lijken op de oude Sovjet-Unie. De EUssr. Het is een superstaat met vergaande bevoegdheden zonder voldoende democratische controle. Het zogenaamde parlement heeft geen enkele invloed. Met massieve propaganda probeert Brussel zich overeind te houden. Maar ook de miljarden belastinggeld die men daar in stopt kan niet verhullen dat het EU-nationalisme op steeds minder steun kan rekenen. Het referendum over de Europese grondwet was daar een mooi voorbeeld van. Tweederde van de Nederlandse Tweede Kamer was er voor, tweederde van de Nederlandse burgers stemden tegen. Hoezo kloof?

Het EU-nationalisme moet de kop worden ingedrukt. Economische en monetaire samenwerking is prima, maar Nederland als provincie van de Europese superstaat daar zit niemand op te wachten. Dus moet de EU zich beperken tot een Europese Economische Gemeenschap. Hun vlag halen we neer, hun ‘president’ gaat zijn kleinkinderen vermaken en hun volkslied zingen ze maar onder de douche. Nederland moet blijven!

frenkie4alllll | 27-05-10 | 12:46

@DasUnterMensch | 27-05-10 | 12:24

Zoiets?

Kiezen voor veiligheid

Onze straten worden geteisterd door tuig. Nederland is op veel plekken zeer onveilig. Waar vroeger criminaliteit een incident was, zien we nu dat hele wijken worden overgenomen. De straatterroristen hebben het voor het zeggen. De politie treedt te weinig op. Onze agenten zitten te veel binnen, achter de computer.

Vaak is angst voor de lieve vrede een reden de agenten binnen te houden. Bazen willen niet dat er wordt opgetreden – bang voor escalatie en confrontatie. Politie wordt te veel gezien als sociale instelling waarvan de leden de problemen met de mond moeten oplossen. De politie wil te veel een beste vriend zijn.
Aangiften worden vaak niet aangenomen. In politietermen heet dat ‘platlullen’, mensen worden met een oeverloos gesprek overgehaald geen aangifte te doen. Te veel aangiften betekent ingrijpen en dat kost tijd.

De Partij voor de Vrijheid kiest voor zero tolerance. Elk afdingen van het gezag van de politie moet worden tegengegaan. De politie moet heer en meester zijn op straat. Er mag nooit enig misverstand over bestaan wie de baas is in onze wijken, dorpen en steden. Toegeven aan het tuig is het begin van het einde.

De PVV kiest voor fors extra geld voor veiligheid. Dat zijn 10.000 agenten meer op straat. Uiteraard zorgen we ervoor dat die nieuwe agenten niet achter het bureau terecht komen, maar volop zichtbaar zijn op straat. De politie moet minder bonnen uitschrijven en meer boeven vangen. Op veel plekken had dat allang moeten gebeuren; Culemborg, Veenendaal, Amsterdam- Slotervaart, Utrecht - noem alle probleemwijken maar op.

De PVV kiest ook voor hoge minimumstraffen en zwaardere maximumstraffen. Nu besluiten D66’ers in toga nog graag tot taakstraffen, want anders kwetst dat de tere ziel van de misdadigers maar. De Partij voor de Vrijheid wil de vrijheid van rechters aan banden leggen.

Om maar een paar voorbeelden te noemen. Verkrachting: minstens 10 jaar gevangenisstraf. Wie nogmaals in de fout gaat (recidive) gaat voor minstens 20 jaar achter de tralies. Voor zware mishandeling niet zoals nu maximaal 8 jaar cel, maar maximaal 20 jaar. Na drie zware geweldsmisdrijven levenslang; three strikes you’re out.

De kosten van tenuitvoerlegging van straffen moet op de veroordeelden worden verhaald. Criminelen moeten hun slachtoffers, meer dan nu gebeurt, compenseren.

frenkie4alllll | 27-05-10 | 12:44

@Frederico Jacobse | 27-05-10 | 12:27:
Die zullen er vast wel eens geweest zijn. En moeilijkheden? Als hij de grens passeert voordat hij diplomatieke onschendbaarheid krijgt - pakt NL hem op.

pseudonaam | 27-05-10 | 12:35

Over Dési Bouterse ga je toch ook geen cartoon maken? Dat is vragen om moeilijkheden.

Frederico Jacobse | 27-05-10 | 12:27

@Biff Eagleburger | 27-05-10 | 11:52 die "het een kutcartoon vindt, ONGEACHT DE INHOUD" ... waarmee al bijna 'nuff said' is over Biff's oordelend vermogen:

De cartoon IS briljant ( kijk er nog even naar www.geenstijl.nl/archives/images/gregm... ) vanwege zijn uitstekende score op de erdoor geïmpliceerde targets:

- Een 10 voor de trefzekerheid en het satirisch vermogen t.a.v. partijen als de VVD en het CDA die menen zich in de huidige campagne het onderwerp van "de economie" te hebben toegeëigend, zònder enige belangstelling te tonene voor een aantal belangrijke oorzaken voor het Nederlandse onderdeel van de economische malaise, waaronder dus het negatief saldo (baten - kosten) van 7,2 miljard euro van de massa-immigratie;

- Een 10 voor het messcherp uitbeelden van het gemak waarmee de moslimse massa-immigrant zich kan laten meedragen op de rug en de nek van de zwoegende Nederlander;

- Een 11 voor de tekst waarmee de nutteloze doch loodzware pasagier de PvdA-protectie van zijn parasiterende positie vilein verduidelijkt en het gif er nog eens goed inwrijft:

"It's the economy, stupid!"

De cartoon IS briljant, omdat hij niet verbeterd kan worden ...

Behaard smaalkopje | 27-05-10 | 12:26

De telegraaf links ? whahhaha
En vader abraham is ook vrouw .
Hou toch eens op met dat calimero gedrag als het even niet naar jullie zin gaat

hallie015 | 27-05-10 | 12:25

Hier kan ik eigenlijk de zelfde reactie plaatsen als bij spitsnieuws maar dan met andere reaguurders.

Bericht aan Wilders of partijgenoten.

Hoewel ik de meeste dingen wel weet hebben Octavian | 27-05-10 | 10:46 en anderen met vergelijkbare boodschappen wel gelijk.

Nederland weet wel dat de PVV tegen de islam is en voor vrijheid van meningsuiting. Maar laat ook eens wat andere punten horen (en dan niet de linkse puntjes, daarmee heeft u al heel wat mensen naar de VVD gestuurd). De rede dat u niet zo goed scoorde bij de debatten was omdat het daarbij ook veels te veel over die zelfde punten bleef gaan. (Ik moet erbij zeggen dat ik het 2e debat nog niet heb gezien, dat heb ik van reacties).

Vertel eens wat over het verbeteren van de economie, en laat dat de hoofdzaak zijn. Laat islam even los (in de publiciteit) en praat in plaats daarvan over immigratie in het algemeen, maar laat de economie nog altijd dominanter zijn. Heb het verder over onderwijs (net zoveel als over immigratie) en het verkwanselen van geld aan wat oud ijzer op een rotonde en lekkende schoolgebouwen (kunst). Dan komen de zetels vanzelf weer.

Mijn stem gaat wel naar de PVV. Een coalitie VVD en VVD (met CDA) lijkt me ideaal. Dan kan de PVV (Wilders in het bijzonder) er ook voor zorgen dat VVD zich niet laat intimideren door links (daar is de VVD vaak nogal gevoelig voor om bang te zijn in de extreme / asociale hoek te worden geduwd). Neem bij het volgende debat deze puntjes maar mee en u zult zien dat alles beter gaat.

Graag gedaan.

DasUnterMensch | 27-05-10 | 12:24

+1 voor Sjuul Radijs deze keer. Zo ziet u maar hoe opportunistisch de telegraaf is. Eerst was Geert de held en nu kan de VVD niet meer stuk.

sjef van oeckel | 27-05-10 | 12:24

Het is inderdaad zo dat de Telegraaf steeds meer een links PvdA-krantje wordt.

Boy Cot | 27-05-10 | 12:24

Die geert weet ook uit alles een slaatje te slaan

hallie015 | 27-05-10 | 12:22

@iustus | 27-05-10 | 12:07
Niet om het een of ander hoor, maar als jij je intelectueel zo superieur voeld en de behoefte hebt om een hoog geblondeerde idioot door het slijk te halen voor je plezier, moet je dat vooral blijven doen. Maar ik heb persoonlijk wel beter vermaak meegemaakt.

Ippi Insane | 27-05-10 | 12:22

@ Superior Bastard | 27-05-10 | 11:46

"Straks komt er weer een regeerakkoord waarbij alle partijen zoveel water bij de wijn hebben gedaan dat hun eigen smaak verloren is gegaan en er een slap slobberwijntje overblijft".
.
Op zich ben ik het met u eens dat de Nederlandse politiek producten voortbrengt die geen kwaliteitsstempel hebben.
.
Uw mening dat dit komt door combinatiewijn is echter niet correct. Neem bijvoorbeeld wijnen uit de regio Bordeaux. Dat zijn allen wijnen die zijn samengesteld uit diverse wijnen. Het ligt dus niet aan de wijn dat de Nederlandse politiek zo'n slap zooitje is. Het ligt aan de slechte smaak van degenen die mengen.

Jarre Tell | 27-05-10 | 12:19

@Henk Houthakker | 27-05-10 | 12:15
Neqschot gehad van de mohammedanen.

Sliptong | 27-05-10 | 12:19

Op zich vreemd als oud diender en huidig beedigd onderzoekster zie ik maar al te goed dat meneer Wilders door het gepeupel wordt gedemoniseerd de Telegraaf nu juist de enigste krant welke het gedachtegoed van onze meneer Wilders weet te verworden. zero tolerance, Vee, veell meer blauw en indien wenselijk ook de kleur groen er bij wat overigens een beter gebruik van ons belastinggeld is dan waar hetnu naartoegaat.
Natuurlijk moeten deze mannen en vrouwen voldoende politieke back up krijgen. Weg met al die crimineel beschermende wetjes

AnjaC RO | 27-05-10 | 12:16

Nu is de website van Gregorius nekschot ineens offline. Zou hij zichzelf hebben gecensureerd?

Henk Houthakker | 27-05-10 | 12:15

witwas | 27-05-10 | 10:58
Je reactie ondersteunt mijn mening.

Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 12:14

Sliptong | 27-05-10 | 11:59
Ik ben bang van wel.

Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 12:13

Redactie en uitgever schijten alle kleuren van de regenboog . Ze durven niet, ze zijn bang, bang om als publicerende krant geassocieerd te worden met een cartoon die mogelijkerwijs weer een hoop lieden 'beledigt' en daarmee een geloof en een God zou 'beledigen' die de de westerse wereld steeds meer in zijn greep lijkt te krijgen. Heeft natuurlijk niks met principes te maken, of met fatsoen. Het is de angst die regeert, angst voor de Toorn van De Verhevene.

Schoorsteenveger | 27-05-10 | 12:07

@Ippi Insane | 27-05-10 | 12:04
Er is ook een onderwerp op geenstijl over het journaal voor lager opgeleide, doe daar maar eens op klikken!
De grote mensen willen graag nog even verder praten hier!
dagdag!

iustus | 27-05-10 | 12:07

Als zelfs De Telegraaf capituleert voor aanhangers van het Mohammedisme is dit land reddeloos verloren.

Diareeremmer | 27-05-10 | 12:05

Gehad, volgend onderwerp.
Wilders is saahaai!!

Ippi Insane | 27-05-10 | 12:04

@solidstate | 27-05-10 | 11:56

Hé ouwe klapmongool! Moet je niet naar het CWI vandaag?

Biff Eagleburger | 27-05-10 | 12:03

@juriste | 27-05-10 | 11:57
CDA trollen = hakbar.

Sliptong | 27-05-10 | 12:02

Superior Bastard | 27-05-10 | 11:48
Ah ok. No probs! Haar pagina is zojuist gestorven zie ik. RIP

Stroopdoos | 27-05-10 | 12:00

Rechtsdoor Lul | 27-05-10 | 11:56
Nee hoor, niet op frontaal rechts. Maar wel iets ter rechterzijde van het spectrum. Het beeld zal dan zijn zoals in Amerika, waar de standpunten van de, als links veronderstelde, Democraten vele malen rechtser zijn dan de standpunten van de VVD alhier.
Lijkt me een gezonde ontwikkeling. Uitgaan van de kracht van het individu in plaats van zijn zwakheden.

Superior Bastard | 27-05-10 | 12:00

@Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 11:27
Gelijk uzelf?

Sliptong | 27-05-10 | 11:59

juriste | 27-05-10 | 11:55 Ik heb het even opgezocht, Venlo is ook volgens de spoorwegen een grensstation. Wat dat betreft heb jij, en met jou dan dus die rat van Verhagen, gelijk.

zeg maar jansen | 27-05-10 | 11:59

zie ik in de molen een hakenkruis, zie de wieken....

M@ | 27-05-10 | 11:58

solidstate | 27-05-10 | 11:54
LOL. Ik ben geen hakbar, maar ik heb interesse in internationale betrekkingen, zakelijk en politiek.

juriste | 27-05-10 | 11:57

Superior Bastard | 27-05-10 | 11:46
Bij censuskiesrecht komen we lijkt mij uit op frontaal rechts. Dan zijn Merlot's stokpaardjes van harte welkom.

Rechtsdoor Lul | 27-05-10 | 11:56

Rob van Roos | 27-05-10 | 11:44

prima voorbeeld van het feit dat de principes VAN de pvv vooral niet OP de pvv toegepast mogen worden.

overigens opmerkelijk dat het Nationaal Steuntrekkers Blaadje rechts ingehaald kan worden....

sarkaasticus | 27-05-10 | 11:55

zeg maar jansen | 27-05-10 | 11:38
Internationaal denken is beter voor de economie. Overigens is mijn opmerking over Wilders (grens van NL stopt bij Venlo) is een citaat van Verhagen.

juriste | 27-05-10 | 11:55

Zit je carriere in het slop?
Sterf dan of roep een fatwa op!

Einde van de Domheid | 27-05-10 | 11:54

Wat een brutaliteit eigenlijk om te zeggen "de verkiezingen gaan niet over immigratie, maar over economie".
Vooral als net becijferd is, dat immigratie ons 7,2 miljard per jaar kost.

Merlot | 27-05-10 | 11:30

Je spreekt jezelf hier eigenlijk tegen:
klacht 1: de verkiezing zou over immigratie en niet over economie moeten gaan
klacht 2: Immigratie is onwenselijk, want economisch slecht
Conclusie: wat jou betreft draait het dus ook om economie en volg je de VVD die vooral voor de economische nadelen van immigratie gevoelig is versus de PVV die het om de Islamisering gaat.

HenkKlaasWimJan | 27-05-10 | 11:54

eerstneukendanpraten | 27-05-10 | 11:49
Moet je eens kijken hoe snel de pvda dan weer op zoek gaat naar zijn oorspronkelijke achterban, de arbeider.

Superior Bastard | 27-05-10 | 11:53

@Merlot | 27-05-10 | 11:39

Da's een beetje overtrokken, niet? Ik vind het een kutcartoon, ongeacht de inhoud. Deze is niet ineens briljant omdat Nekschot 'm heeft gemaakt of omdat Wilders 'm niet geplaatst krijgt. Ik hoef de definitie van 'nuance' hopelijk niet aan je uit te leggen.

Biff Eagleburger | 27-05-10 | 11:52

Ik snap die cartoon niet. Kan iemand m uitleggen?

polt | 27-05-10 | 11:50

@ frenkie4alllll | 27-05-10 | 11:43
Dit toont het gelijk van Wilders eens te meer aan
hoe ernstig het met dit land gesteld is.
Rest alleen nog maar de PVV te stemmen schoon schip te maken.

solidstate | 27-05-10 | 11:50

@frenkie4alllll | 27-05-10 | 11:43: Zal me niks verbazen. In Arnhem zijn ook PVV vrijwilligers tijdens het plakken van posters bedreigd door allochtonen. In Apeldoorn is de PVV niet geïnformeerd door de gemeente over plakinstructies. Met die van jou erbij allemaal voorbeelden waarom Nederland toe is aan een grote PVV.

Die Marokkaan in kwestie loopt nu dus weer rustig vrij rond en hij heeft zijn lesje geleerd: bedreigen en angst zaaien loont. Ik ben erg benieuwd naar de werkwijze van de volgende generatie bontkraagjes.

Von Flokkenstoffen | 27-05-10 | 11:49

Superior Bastard | 27-05-10 | 11:46

Dan wordt de VVD twee tot drie keer zo groot en de PvdA en vooral Groenlinks twee tot drie keer zo klein. Geen gek idee...

eerstneukendanpraten | 27-05-10 | 11:49

Stroopdoos | 27-05-10 | 11:43
Ik bedoelde dat pvv twittermeisje uit jouw link. Excuus als dat verkeerd overkwam.

Superior Bastard | 27-05-10 | 11:48

Grieven is altijd nodeloos, maar dat terzijde.

Krachtmeester | 27-05-10 | 11:48

Mr Dixit | 27-05-10 | 10:50
.
Hier op het werk heb ik niet eens toegang tot de website. Firewall blokkade i.v.m. "Offensive".....

M_K | 27-05-10 | 11:48

Merlot | 27-05-10 | 11:39
IK VIND het doodzonde dat iemand met jouw, overduidelijk in ruime mate aanwezige, intelligentie zo hevig aan stokpaardjesrijden doet. Het is geen kwestie van links tegen rechts, al lang niet meer. Sinds Kok is het polderen gemeengoed geworden in de politiek en ook de PVV kan daaraan niets veranderen. Straks komt er weer een regeerakkoord waarbij alle partijen zoveel water bij de wijn hebben gedaan dat hun eigen smaak verloren is gegaan en er een slap slobberwijntje overblijft.
De enige manier waarop dit land weer eens daadkrachtig en vernieuwend kan worden geleid is door het invoeren van censuskiesrecht.

Superior Bastard | 27-05-10 | 11:46

Draw Mohammed Day is toch al geweest? Moet Geert nu met krampachtig provoceren zijn electoraaat zien terug te winnen?

eerstneukendanpraten | 27-05-10 | 11:46

Volgens het bericht op de Televaag:
"Deze cartoons zijn naar de mening van de hoofdredactie en de uitgever van De Telegraaf nodeloos grievend".
De uitgever bepaalt dus ook wat er wordt gepubliceerd.

CoffeePatch | 27-05-10 | 11:45

-weggejorist-

pompen of verzuipen | 27-05-10 | 11:45

@bloemis | 27-05-10 | 11:42
welke poll bedoelu?

wilikniet | 27-05-10 | 11:44

De telegraaf blijft een discutabel modererende sensatiekrant met nare sympathieën. Dit lag eigenlijk gewoon in de lijn der verwachting van die 'krant'.

lillendvleesch | 27-05-10 | 11:44

Vreemd verhaal. Die tekening is totaal niet beledigend.
Als dit al niet meer kan....

DasUngeheuer | 27-05-10 | 11:44

Het is een wonder dat dit land nog niet in elkaar geklapt is met al dat geld wat we gespendeerd hebben om een agressief woestijnvolk wat een pleurishekel aan ons heeft binnen te halen en te onderhouden.

Randy McRanderson | 27-05-10 | 11:43

De cartoons van Gregorius zijn naar de mening van de hoofdredactie en de uitgever van De Telegraaf nodeloos grievend. Hiervoor is geen plaats in onze krant en dus ook niet in de verkiezingsspecial", aldus een reactie van de Telegraaf-hoofdredactie.

Als de redactie ze nou niet leuk had gevonden, dan had ik er nog respect voor, maar 'nodeloos grievend' is zo dimmy. Het gelul van Balk vind ik nou nodeloos grievend, en nou? Omdat ik niet met een bom of stenen langs kom, wordt Balkie wel gepubliceerd? Kutkrant.

lijn5 | 27-05-10 | 11:43

Superior Bastard | 27-05-10 | 11:38
Eensch! Maareh, waarom richt je dat aan mij? Ik schurk toch echt eerder tegen de VVD aan.

Stroopdoos | 27-05-10 | 11:43

Lees dit eens:

"Roosendaal is een PVV Vrijwilliger waarschijnlijk kwijtgeraakt, omdat hij neergestoken is door een marokkaan en niet meer de straat op durft"
twitter.com/Marie_Ellen/status/1482319...

Het gebeurde na een discussie over stemmen op 9 juni, dat beviel de marokkaan niet, hij stemde vvd en pvv was racistisch. De man heeft uit angst aanklacht ingetrokken. Dader stond dezelfde dag alweer op straat.

frenkie4alllll | 27-05-10 | 11:43

Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 11:33
Nuance is tot nu toe steeds niet door daadkracht gevolg. Daadkracht zonder nuance lijkt mij momenteel de oplossing. Een chirurg dus die een been amputeert i.p.v. etterende wonden met genuanceerde pleistertjes beplakken.

Rechtsdoor Lul | 27-05-10 | 11:42

@wilikniet | 27-05-10 | 11:31
Hij had toch maar 10%, 90% vond hem dus niet de beste. Dat 10% nog in zijn inhoudsloze oneliners trapt, tja, blijkbaar altijd een deel van de bevolking die gevoelig is voor zondeboktheorieën. Als het maar niet aan hunnie ligt.

bloemis | 27-05-10 | 11:42

@Superior Bastard | 27-05-10 | 11:38
Ik heb hem al tot "De bruine tomaat" gedoopt

AnoHuf | 27-05-10 | 11:41

De censuur van de Telegraaf bewijst alleen maar weer het gelijk van Wilders. Dit land is doodziek. Europa is doodziek.

frenkie4alllll | 27-05-10 | 11:40

@Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 11:05 & Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 11:27
Jammer, in begin dacht ik even, 'hey een anti-PVV-er die niet op de man (lees: PVV aanhang) speelt'. Maar helaas, op de boven genoemde reaguursels wordt toch weer de mogelijke PVV aanhang weggezet als dom, verstandelijk gehandicapt etc. Daarmee leg je eigelijk je eigen armoede bloot..
.
Vind je het zo zwaar dat er een partij is in NL die immigratie en integratie aankaart? Ben je zo blij met de nieuwe nederlanders en al haar *kuch* pracht en praal? Toegegeven de toon van de PVV is niet altijd even hoogstaand. Desondanks kaarten zij serieuze problemen aan die we hebben op dit vlak. Problemen die al 40a50 jaar niet serieus zijn aangepakt. PVV is in mijn ogen de enige partij die dit consequent op het programma heeft.
Ik begrijp ook wel dat de economie nu voorrang heeft!
Dat neemt niet weg dat een streng maar rechtvaardig immigratie en integratiebeleid hard nodig is. In economische termen kost het elk jaar 7 miljard. Zal me niet verbazen als je die berekeningen niet vindt kloppen ;).

iustus | 27-05-10 | 11:39

OversteKarremans | 27-05-10 | 11:07

De verdraagzame moslim bestaat niet. Er zijn wel veel moslims die niet voor hun mening uit durven komen en daardoor verdraagzaam lijken.

Een goede maat voor verdraagzaamheid zou het gehalte aan uittredende moslims zijn, immers verdraagzaamheid verdraagt zich niet met de inhoud van de koran.

Verdraagzaamheid is daarom meer te zien als toekomstige hielebijterij.

TriestGeval | 27-05-10 | 11:39

Luister effe en huiver, televaag heeft net 1000 abonnees zien vertrekken, als nu ook nog alle plaatjeskijkerts weglopen, dan kunnen ze de persen wel stilzetten daar aan de Kabelweg 020.

william7055 | 27-05-10 | 11:39

Biff Eagleburger | 27-05-10 | 11:32
Ja.
Net als in:
- Jij VINDT dat de PvdA sociaal is
- Jij VINDT dat globalwarming serieus te nemen valt.
- Jij VINDT dat de Volkskrant kwaliteitsjournalistiek is
- Jij VINDT Cohen intelligenter dan Rutte.
- Jij VINDT dat zakken geld geven aan derde wereldlanden sociaal is.
- Jij VINDT dat er helemaal niet teveel ambtenaren zijn
- Jij VINDT dat hoe meer de overheid regelt, hoe beter het is.
etc.
Of andere voorbeelden naar smaak, die je op jezelf van toepassing acht.
.

Merlot | 27-05-10 | 11:39

Waarom bevestigd Geenstijl dat mohammed een profeet is?
Getuige de laatste zin.

kleingrutter | 27-05-10 | 11:38

juriste | 27-05-10 | 11:35 Mevrouw, het gaat hier wederom om de vrijheid van meningsuiting. Een vrijheid die steeds meer door zich zeer makkelijk beledigd voelende minderheden wordt ingeperkt.

zeg maar jansen | 27-05-10 | 11:38

Stroopdoos | 27-05-10 | 11:34
Symbool voor de onwetendheid van de gemiddelde PVV stemmer, door zichzelf en de PVV als rechts te bestempelen. Dat is de PVV alleen op het gebied van immigratie en veiligheid. Voor de rest schuren ze akelig dicht langs de SP.

Superior Bastard | 27-05-10 | 11:38

Door dat aanhoudende Islamgezever kunnen de gevestigde religies lekker achterover leunen en zich blijven wentelen in hun bevoorrechte positie. Rutte, Wilders, Halsema en Pechthold zijn ook niet de aangewezen personen om het broodnodige seculariseringsdebat te voeren, dus alles blijft bij het oude. Na 9 juni ontvangt de RKK nog steeds belastingvoordeeltjes en krijgen religieuzen op talloze andere terreinen nog steeds meer speelruimte dan seculieren, agnosten, atheïsten en ongelovigen. De Islam is hier niet het probleem, we zijn het zelf!

Krachtmeester | 27-05-10 | 11:38

Ome Wilders wordt gewoon President van dit land. Knulletje Rutte mag dan zijn hulpje worden. Cohen gaat terug naar zijn boerderij en Balkenende gaat naar Brussel (daar is vast wel een leuk baantje te vinden).

Kruiddamp | 27-05-10 | 11:38

Als je ruzie maakt met de hakkelende Sjuul,(wat is dat toch in Amsterdam Job?) heb je als Geert een probleem. Oplossen of opzouten.

JP_Nee! | 27-05-10 | 11:37

De telegraaf laat zich weer van de slechtste kant zien na het drama in Libië.
Ze noemen het onnodig kwetsend, weet je wat onnodig kwetsend is: het WTC laten instorten, homo's in elkaar slaan, je vrouw onderdrukken en Sjuul als hoofdredacteur hebben.

Barbabob | 27-05-10 | 11:37

Censuur of niet, Geert weet wel wat voor'n moralistisch broeisel de Televaag is en hij doet dit dus alleen om te provoceren. Punt.

FavouriteNightmare | 27-05-10 | 11:36

Als je ruzie maakt met de hakkelende Sjuul,(wat is dat toch in Amsterdam Job?) heb je als Geert een probleem. Oplossen of opzouten.

JP_Nee! | 27-05-10 | 11:36

Sja, dat angstvallig weggestopte signalement van de boze profeet. Het zou niet de eerste keer zijn dat de Telegraaf in brand werd gezet bij een ludieke actie van heren die niet van bepaalde berichten houden, ik kan dit begrijpen.
Glijmiddel Cohen zal wel met een initiatiefWet komen waarin het strafbaar wordt om moslims uit hun schulp te halen.

Jan Passant mk2 | 27-05-10 | 11:36

Hun eigen campagne blad aanvallen? Is dat wel slim. Straks publiceren ze met KOEIENLETTERS "PVV VRIENDJES MET SILVIO". Het is toch ook de vrijheid van Telegraaf om dingen niet in hun krant te zetten? Ze hebben weinig klasse(ruben) maar ze mogen nog steeds hun eigen afwegingen maken. De prent van Gregorius is gewoon Satire en Wilders neemt het serieus. Dat is ook wel een grap:P

Jaimy Fox | 27-05-10 | 11:36

Het denkniveau van NL zou daarmee wereldwijd geprofileerd worden, dus goed dat de Telegraaf dit heeft geweigerd. Internationaal gezien kan dit niet. De grenzen houden voor Wilders op bij Venlo.

juriste | 27-05-10 | 11:35

@Hendrik Cornelis:Ja, ja, ja, maar waar halen we zo snel een tweede Fortuyn vandaan? Misschien is Wilders wel de straf van God aan linksdenkend Nederland, of zoiets...

Von Flokkenstoffen | 27-05-10 | 11:35

gozahtje | 27-05-10 | 11:26
Geert is inderdaad door z'n one-liners heen en zijn herhalo's gaan nu irriteren. Maar veel van zijn standpunten staan nog steeds als een huis. Deze kinderen graag niet met het badwater weggooien.

Rechtsdoor Lul | 27-05-10 | 11:35

Quacka | 27-05-10 | 11:30
Je conclusie is dus: De oplossing voor alles is Wilders
LOL

Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 11:35

Oei, PVV is een vrijwilliger kwijtgeraakt aan een Marokkaan met mes twitter.com/Marie_Ellen

Stroopdoos | 27-05-10 | 11:34

Von Flokkenstoffen | 27-05-10 | 11:26
Inderdaad, Liever een erudiete, genuanceerde Fortuyn dan een platte, one liners roepende Wilders.
En dit is meteen ook de oplossing denk ik. Nuance is prima, zolang het maar gepaard gaat met daadkracht. Daadkracht zonder nuance is als opereren door een dronken chirurg.

Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 11:33

@Behaard smaalkopje | 27-05-10 | 11:24

Klein nuanceverschil; JIJ VINDT de cartoon briljant.

Biff Eagleburger | 27-05-10 | 11:32

@bloemis | 27-05-10 | 11:30
waren er gister dan 2 debatten tegelijk? een met een slechte wilders en een waar hij op nrs 1/2 als beste werd verkozen?

wilikniet | 27-05-10 | 11:31

theos | 27-05-10 | 11:24 Precies, we hebben geen geld voor dergelijke hobby's.
Er zijn partijen die nu voorstellen in het kader van bezuinigen de subsidies op de vaderlandse kunst en cultuur drastisch in te perken, dit terwijl een vreemde cultuur van harte wordt geïmporteerd. Laten ze daar maar op bezuinigen.

zeg maar jansen | 27-05-10 | 11:31

Eigenlijk is het wel logisch dat Geert voor een plaatje kiest om zijn electoraat te bereiken.

Superior Bastard | 27-05-10 | 11:31

Ik vind de cartoon best meevallen. Het enige is dat Mohamed afgebeeld wordt wat dus niet schijnt te kunnen (maar dat geldt volgens mij ook voor afbeeldingen van de christelijke God), maar verder wordt er niemand belachelijk gemaakt of wat dan ook.
Dus : plaatsen.

Exped | 27-05-10 | 11:30

Zo zie je maar: iedereen is bang van extreme moslims en dus zijn de extreme moslims de baas in Nederland.
En nog stemmen mensen op de VVD en het CDA. Partijen die verantwoordelijk zijn voor de komst van die extreme moslims. Hoe dom zijn deze mensen?
Ik zeg niet dat Wilders de oplossing voor alles is. Ik weet alleen wel dat de VVD en CDA samen met de PVDA de oorzaak van alles zijn.
De keuze is dan toch niet zo moeilijk?
_
Onze verzorgingsstaat is al weg.
Onze vrijheid van meningsuiting is al weg.
Wanneer dringt het tot de VVD en CDA stemmers door dat er drastische maatregelen nodig zijn op dit gebied?

Quacka | 27-05-10 | 11:30

Gelukkig ben ik niet de enige die het plaatje niet echt snapt.
Wel raar dat de Telegraaf aan de ene kant wel een nederlands jochie die net zijn ouders kwijt is geraakt interviewt. En dan een heel simpel sorry.
Nu zou je wel eens een grote boze groep op je dak kunnen krijgen en doen we het voor de zekerheid maar niet. Dan kan je toch naderhand ook gewoon Sorry zeggen.

Rooie2005 | 27-05-10 | 11:30

Wat een brutaliteit eigenlijk om te zeggen "de verkiezingen gaan niet over immigratie, maar over economie".
Vooral als net becijferd is, dat immigratie ons 7,2 miljard per jaar kost.

Grappig trouwens om te zien, dat de politiek correcte politici, + gesprekleiders paniekerig door elkaar heen beginnen te roepen, zodra het woord "Nyfer" valt in de debatten.
.

Merlot | 27-05-10 | 11:30

Sliptong | 27-05-10 | 11:25
Vooralsnog houd ik het op een kort en bondig "wat kijk je lief" oftewel: we zullen zien. De stembus is uiteindelijk de doorslaggeverT.

Stroopdoos | 27-05-10 | 11:30

That does it! Ik zeg me abbo op televaag af!

Dominodayfreak | 27-05-10 | 11:30

Ja daaaag Geert, je doet het alleen om te provoceren en dan verwacht je dat iedereen daar maar aan meedoet. Dit gaat zelfs de Televaag te ver. En gelukkig maar. Wanneer ga je het eens over de inhoud hebben ipv elke vorm inhoud noemen. Maar je was gelukkig al heel slecht gisteren tijdens het debat. Aflopende zaak voor je, vrees ik.

bloemis | 27-05-10 | 11:30

het maak geert toch niets meer uit , heel z'n leven is al naar de klote

watsinneneem | 27-05-10 | 11:29

bookie | 27-05-10 | 11:26
Mijn complimenten, Bookie.
Zeer ongebruikelijk, maar jij komt met een onderbouwing

Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 11:29

Censuur altijd -1

De Monarchist | 27-05-10 | 11:28

Advies aan Geert:
elke twee dagen een artikel of cartoon produceren en aanbieden aan een zichzelf respecterende krant.
Resultaat: aandacht! nieuws! reacties! hoger in de peilingen! enthousiaste reacties van verstandelijk gehandicapte reaguurders!

Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 11:27

Hypocriet van Wilders. Op verzoek van de PVV zijn meerdere logs op het vkblog verwijdert:
www.vkblog.nl/bericht/317441/Afbeeldin...

rikus 26-05-2010 23:04
@janplezier 26-05-2010 20:48
Ik heb dat ook een paar keer gehad met een verwilderd plaatje Wilders in onderbroek met knots zo maar weg. bij navraag op verzoek van PVV

janplezier 26-05-2010 20:48
De reden dat het artikel van Berend Bruinsma is verwijdert, komt
omdat de PVV dit heeft verzocht aan de redactie van de Volkskrant.

bookie | 27-05-10 | 11:26

@Hendrik Cornelis:Ik ben het met je eens dat de werkelijkheid heel complex is. Problemen in de zorg vragen mijns inziens bijv. om oplossingen waar men goed over na moet denken. Wanneer een godsdienst zich in Nederland steeds meer opdringt en allochtone lieden er in Nederland stelselmatig een zooitje van maken (of 'rottigheid uithalen' zoals Balkenende zou zeggen), ben ik minder geneigd tot nuance. Overdreven nuance heeft ons gebracht waar we nu zijn: in meer ellende dan ooit tevoren. Als ik dan moet kiezen tussen een politicus die alles nog steeds met de dialoog tracht op te lossen of iemand die de bezem er doorheen wil halen, kies ik voor de laatste.

Voor nuance was plaats geweest als de draagkracht van Nederland nog niet was overschreden. Dit neemt niet weg dat ik liever een intellectuele Fortuyn zag prediken dan een Wilders met kokervisie zie roepen. Een grote PVV naast een grotere VVD is daarom in mijn optiek het beste voor Nederland.

Von Flokkenstoffen | 27-05-10 | 11:26

Rechtsdoor Lul | 27-05-10 | 11:23
Geert is door z'n one liners heen! Het publiek begon al te zuchten toen ze weer eens moesten aanhoren dat gevangenen beter verzorgd worden dan onze ouderen!
Hij benoemt wel problemen, maar vaak te grof en te provocerend (in mijn ogen niet constructief) en zijn verhaal wordt door de herhaling een beetje uitgekauwd!

gozahtje | 27-05-10 | 11:26

@Stroopdoos | 27-05-10 | 11:24
Social media zijn de waarheid. Dode bomen media niet. Mooi resultaat!

Sliptong | 27-05-10 | 11:25

@Daff | 27-05-10 | 11:23
misschien dat die paar moslims die kunnen lezen en een abonnement hebben op de televaag deze zouden opzeggen?

wilikniet | 27-05-10 | 11:25

Waarschijnlijk ben ik heul dom enzo, maar kan iemand mij de grap uitleggen van die tekening?

De StoorZenDer | 27-05-10 | 11:15

Bill Clinton versloeg in de jaren 90 ('92?) George Bush senior met de slogan "It's the economy, stupid!", waarmee hij Bush's prestaties op buitenlands beleid (Gulf war victory) afserveerde.
De VVD (e.a.) hebben Geert Wilders de wind uit de politieke zeilen genomen door de economie centraal te stellen in de verkiezingscampagne, i.p.v. Wilders het debat te laten domineren met zijn islamiserings-thema. Je kunt economie nog wel aan kansarme allochtonen en asielzoekers proberen te koppelen, maar de islamisering is toch echt uit beeld verdwenen.
Dus draait Nekqschot Clinton's slogan handig om en impliceert daarmee dat de gevestigde politiek (VVD e.a.) de kiezer een rad voor de ogen draait.
"It's the economy, stupid!"
"It's the Islam, stupid!"
U mag kiezen.

HenkKlaasWimJan | 27-05-10 | 11:24

@Cpt | 27-05-10 | 11:19 Even een klein nunaceverschil aan je uitleggen:

De cartoon IS briljant ( neem vooral nog even een kijkje www.geenstijl.nl/archives/images/gregm... )
Ik vestig daar slechts de aandacht op, met name voor de velen hierboven die er zo veel van vinden en hem zo overduidelijk NIET hebben bekeken ... ;-E

Behaard smaalkopje | 27-05-10 | 11:24

@zeg maar jansen | 27-05-10 | 11:20
op iedereens rug; waarom willen ze zoveel belasting? juustem

theos | 27-05-10 | 11:24

@dondermuis | 27-05-10 | 11:23
LOL edoch niet geheel terecht.

Sliptong | 27-05-10 | 11:24

In deze peiling doet Wilders het goed stemr.nl/

Stroopdoos | 27-05-10 | 11:24

@Stroopdoos | 27-05-10 | 11:21
Ja, alle mohammedanen zeggen hun abonnement op.

Sliptong | 27-05-10 | 11:23

wilikniet | 27-05-10 | 11:21
Nouja, schijnbaar... anders hadden ze ook niet moeilijk gedaan over die cartoon. En het is toch duidelijk dat de Telegraaf hier 'onafhankelijk' een podium biedt aan 4 politieke partijen, waar zij het zelf inhoudelijk niet mee eens hoeven zijn. Dus hoezo zou dit direct gevolgen moeten hebben voor de Telegraaf zelf?

Daff | 27-05-10 | 11:23

Papa was rijk, hij had veel geld uit de familie, een aantal bedrijven en een paar huizen in het buitenland. Twee kinderen bleven toch maar ongelukkig, nouja ongelukkig, ontevreden en er ging geen verjaardag of familie-etentje voorbij of Geert en Femke moesten altijd de pret en de eetlust bederven met problemen die weliswaar nog niet zichtbaar, maar zeker achter de horizon lagen. Hoevaak had vader niet gezegd dat overal een juiste tijd en een juiste plaats voor is? Niet voor Femke en Geert....

Einde van de Domheid | 27-05-10 | 11:23

-weggejorist-

dondermuis | 27-05-10 | 11:23

Genuanceerde meningen hebben Nederland uiteindelijk niet veel verder geholpen: de reden dat een botte Geert veel stemmen trekt.

Rechtsdoor Lul | 27-05-10 | 11:23

Smakeloos! *PROEST*

Sliptong | 27-05-10 | 11:23

wanneer je cartoons niet plaatst omdat ze "nodeloos grievend" zijn, zijn ze juist NIET nodeloos grievend....

Locutar | 27-05-10 | 11:22

Hup, daar gaan we weer, weer 1000 abonnementen de deur uit....

Marcus Porcius Cato | 27-05-10 | 11:22

Waarschijnlijk heeft hij de cartoon opgegeten en is dit een excuus.

sjaakdeslinksesul | 27-05-10 | 11:22

De Televaag laat hier een geweldige kans liggen. Ze zijn wat dat betreft redelijk aangeslagen door het 'Ruben' debacle.

Stroopdoos | 27-05-10 | 11:21

@Daff | 27-05-10 | 11:20
telegraaf en moraal? raar verhaal.

wilikniet | 27-05-10 | 11:21

Wat is die Mo een enge vent zeg! Nooit geweten dat hij zo lelijk was....

roverbaronambrose | 27-05-10 | 11:21

funkyd | 27-05-10 | 11:19 Op je rug, daar waar geen geld groeit. En al helemaal geen 7,2 miljard.

zeg maar jansen | 27-05-10 | 11:20

Een interview met een 9 jarige jongen die een ramp overleeft is geen punt, maar een cartoon waar zij zelf redelijk neutraal over kunnen zijn wel? Rare moraal.

Daff | 27-05-10 | 11:20

@OversteKarremans | 27-05-10 | 11:07 Het wordt tijd dat je die cartoon eens gaat bekijken, want het onderwerp daarvan is de kosten van de massa-immigratie en niet het beledigen van de pedofeet (overigens een noodzakelijke bezigheid in dit land) zoals jij gemakzuchtig aanneemt:

Eerst klikken, dan pas kikken ...

Behaard smaalkopje | 27-05-10 | 11:20

Dat zal hard zijn aangekomen bij de man die zijn standpunten en, soms zelfs, bijbehorende argumentatie rechtstreeks uit de Televaag en van GS haalt.
Die cartoons van Nekschot zijn overigens wel van het niveau Telegraaf, inhoudsloos schreeuwerig en puberaal shockerend, wat dat betreft een gemiste kans voor Sjuul.

Superior Bastard | 27-05-10 | 11:19

@ Behaard smaalkopje | 27-05-10 | 11:16

Sorry hoor, u vindt dit briljant? Lol.

Cpt | 27-05-10 | 11:19

Angsthazen bij de Telegraaf. Die cartoon klopt niet helemaal, bij mij zitten de islamisten niet op mijn rug maar op mijn nek - qua kosten dan.. 7.200.000.000 euro per jaar voor NL toch?

funkyd | 27-05-10 | 11:19

Wat een heerlijke cartoon weer, hulde Gregorius!

gozahtje | 27-05-10 | 11:18

Is niet zo! Denken kunnen we niet meer, wordt voor ons gedaan en daden? Dat is niet meer van deze tijd! Dit mag niet, dat mag niet, zoiets kunnen we niet, en, is er nog meer? Wilders deed in feite iets heel normaals maar omdat het Wilders is, gaat de telegraaf belerend van leer trekken. Is toch niiet goed, een cartoon oftewel een spotprent van allaaaaahhh! Dat is `n doodzonde, ach ja, dood zonde....

siebbie | 27-05-10 | 11:18

witwas | 27-05-10 | 11:15
Ik ben het warempel eens met je reactie!

Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 11:18

Waar begint het kwetsende eigenlijk precies?

henriette | 27-05-10 | 11:17

Die idioten van de Telegraaf zouden zich eens moeten realiseren, dat aanval op van het publicatierecht van Gregorius Nekschot, net zo gevaarlijk voor hun krant is als voor Nekschot zelf.

Reken maar dat er nog altijd geloerd wordt op een publicatieverbod.
Onze machtige soosjale vrienden vinden de media immers pas "neutraal", als ieder tegengeluid tegen het socialisme en de multikulturele samenleving is verstomd.
Ook al betreft het maar één krant en een paar weblogs: het is een SCHANDE volgens de Kwalleteitsjournalistiek.

En aan dat spelletje doet de Telegraaf eerder mee, dan dat ze zich er tegen verzetten.
Chocoladeletterende randdebielen.
Gewoon precies de Volkskrant, maar dan aan de andere kant van het politiek-correcte spectrum.

Merlot | 27-05-10 | 11:17

Beetje dom-per van de Telegraaf. Vraag me af waarom de cartoon niet geplaatst wordt. Omdat Mohammed er op staat? Dan buigt de Telegraaf voor de Islam en steekt haar reet naar het westen, want meer dan dat zie ik niet in het plaatje, het geeft mi vooral aan dat Wilders vindt dat de andere partijen zich verschuilen achter de economie om aan het importprobleem zo min mogelijk aandacht te geven.

..zapper | 27-05-10 | 11:17

@De StoorZenDer | 27-05-10 | 11:15
zie witwas | 27-05-10 | 11:12

wilikniet | 27-05-10 | 11:17

Ik hoorde iemand van de week zeggen dat PVV best wel eng links is. Betekend dat dan ook dat oa Geert enge linkse dingen mag doen?

Wat de prof eet moet ie ook weer uitschijten.

hero_of_heaven | 27-05-10 | 11:16

Wilders snapt ook niet dat het een grap is...
Maar Gregorius Nekschot altijd +1 :D

Jaimy Fox | 27-05-10 | 11:16

Hoe Wilders zijn leven in Nederland moet leiden en de zelfcensuur van de media zegt toch voldoende over de Islam in Nederland? Als je dit volk tegen de haren in strijkt ben je je leven niet zeker. Zulke mensen horen niet in een beschaafd land thuis maar in Iran. Moslims hebben 0,0 incasseringsvermogen. Allemaal prima maar kom dan niet in een land wonen waar we ons wel ontwikkeld hebben sinds de middeleeuwen.

Randy McRanderson | 27-05-10 | 11:16

Biff Eagleburger | 27-05-10 | 11:15
Nou en of! allemaal linkse rakkers

Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 11:16

@Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 11:10 Je hebt helemaal gelijk. Helaas hebben de regeringen van de afgelopen 20 jaar zo absurd weinig denkkracht en daadkracht getoond dat we nu met een schertsfiguur als Wilders opgescheept zitten. Je kan er maar beter aan wennen, want zolang er niets veranderd zijn we nog niet van hem af.

witwas | 27-05-10 | 11:15

Waarschijnlijk ben ik heul dom enzo, maar kan iemand mij de grap uitleggen van die tekening?

De StoorZenDer | 27-05-10 | 11:15

Televaag is een linksch bolwerk!

Biff Eagleburger | 27-05-10 | 11:15

Ik zeg zo maar wat hoor, maar wat als de telegraaf een tekening door Ruben laat maken?? Hhmhmh is dat wat?

ROGL | 27-05-10 | 11:15

Geef dan gewoon geen 2 pagina's aan de politicus die het provoceren tot beroep heeft gemaakt. De Islam is een verderfelijke ideologie en het bewijs daarvoor leveren ze zelf. Het gevaar zit hem niet in die Moslim debielen maar in de linksche theedrinkers die geen enkele autoriteit meer hebben en zich van alle kanten laten belazeren en inperken. Go Geert tell them!

Stroopdoos | 27-05-10 | 11:14

@lijn5 | 27-05-10 | 11:09
een verdraagzame moslim is een afvallige

wilikniet | 27-05-10 | 11:13

Hoeveel abonnees gaat dit kosten?

Inzetten onder de streep
-----------------------------------------------------------

1sokkie | 27-05-10 | 11:13

handsomedevil | 27-05-10 | 11:07
Even goede vrienden
Roeptoeters moeten er tenslotte ook zijn.

Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 11:12

@OversteKarremans | 27-05-10 | 11:07 Twee dingen: deze cartoon gaat over de economie van NL en de enorme wissel die daar op getrokken wordt door geïmporteerde moslims (volgens Wilders dan). Ten tweede: die onverdraagzame minderheid zorgt ervoor dat media zich zelf gaan censureren. Waarom hoor ik nooit iemand van de verdraagzame meerderheid zeggen dat dat niet OK is?

witwas | 27-05-10 | 11:12

Zeker bang voor een telefoontje van Mohammed

steile helling | 27-05-10 | 11:12

Paradijs is een bange schijter.

Angelica | 27-05-10 | 11:11

Ik denk dat COhen bij Wilders op de loonlijst staat met als enig doel de PVDA definitief te slopen. En chapeau, dat doet Job prima. En die cartoon moet je gewoon plaatsen of het het hele artikel terughalen. Dan maar geen televaag. Er is toch geen hond meer die hem leest.

jan-lul-de-behanger | 27-05-10 | 11:11

Von Flokkenstoffen | 27-05-10 | 11:03
OK, vooruit dan maar:
Het is heel aantrekkelijk om hijgerig, op hoge toon allerlei dingen te roepen.
Echter de werkelijkheid is complex, hoe je het ook wendt of keert.
Er zijn geen eenvoudige antwoorden op asielzoekerstoestroom, economische crises of werkgelegenheid.
Waar het dus m.i. uiteindelijk om gaat zijn
1. denkkracht.
2. daadkracht

Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 11:10

@OversteKarremans | 27-05-10 | 11:07 Je zou natuurlijk ook kunnen concluderen dat de 'verdraagzame' moslims toch niet zo erg verdraagzaam zijn als ze al beledigd zijn door een cartoon. Een verdraagzame moslim is dat een moslim die nog bezig is met het maken van een bomgordel?

lijn5 | 27-05-10 | 11:09

De krant van Wakker Nederland wil liever meesnurken met de 'linkse' en 'christen-democratische' zelfcensurerende landverkwanselaars. Sjuul wil nog niet naar het paradijs en voorlopig rustig broodjes kunnen blijven eten; hij doet het al bijvoorbaat in zijn dikke broek voor islamisten die zijn keel willen doorsnijden.

Fijnstoffer | 27-05-10 | 11:09

Mensen die het hardst schreeuwen dat ze zich beledigd voelen worden het vaakst gehoord! Een negerzoen mogen we niet meer zeggen, ook allochtoon is inmiddels taboo, dat zijn bi-culturele, probleemwijken mag je niet zeggen, daarmee scheer je alle mensen over 1 kam, enz enz enz.
Wanneer gaan we weer eens normaal doen en tegen jankerds zeggen dat ze hun smoel moeten houden en niet zo moeten zeiken?

gozahtje | 27-05-10 | 11:08

Het is dat erbij staat dat dit Mo is. Het had net zo goed een Orthodoxe priester kunnen zijn van de Griekse of Russische kerk.

Hockey | 27-05-10 | 11:07

Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 11:04

Nee, we zitten te wachten op mensen met een opgeheven wijsvingertje. Nooit het motto van deze site begrepen, vrees ik.

handsomedevil | 27-05-10 | 11:07

Sjuul gaat graag over lijken en half doden, maar niet de lijken van tereuraanslagen. Wat een dubbele moraal van deze chocoladeletterfiguur.

web_krijter | 27-05-10 | 11:07

De profeet beledigen, dat is zo 2008. Een bevolkingsgroep via de religie beledigen, is een teken van zwakte. Er is een meerderheid aan verdraagzame moslims, die ga je niet beledigen omdat er in een aantal grote steden een stel mongeaulen rondloopt met een onverdraagzame interpretatie van de islam.

OversteKarremans | 27-05-10 | 11:07

Geert is een zinloos provocerende debiel. Aan de andere kant is het nog heel veel debieler dat er met (dreiging van) geweld gereageerd zou worden op het plaatsen van een cartoon in een krant. Waar blijft die islam-verlichting, zou eens tijd worden.

Harry Turtle | 27-05-10 | 11:06

Stroopdoos | 27-05-10 | 10:56
Randy McRanderson | 27-05-10 | 10:56
OscarWilde | 27-05-10 | 10:57
Bataaf | 27-05-10 | 10:57
Deze hr/mevr. heeft er wel over nagedacht.
lieverdeauddanreaud | 27-05-10 | 11:04

Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 11:05

Verbijsterend en knap hoe een pedofiele gangster uit het vroeg middeleeuwse Arabirië het steeds weer lukt nieuws te worden en zelfs de vrijheidslievende Telegraaf weet te dwingen een beetje vrijheid in te leveren ter wille van zijn, de middeleeuwen nog steeds niet ontgroeide, volgelingen.

Zyxtraal | 27-05-10 | 11:05

Stroopdoos | 27-05-10 | 10:56
Randy McRanderson | 27-05-10 | 10:56
OscarWilde | 27-05-10 | 10:57
Bataaf | 27-05-10 | 10:57
Wellicht is het nieuwe journaal voor verstandelijk zwakken iets voor jullie?

Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 11:04

Zelfcensuur is walgelijk, aan de andere kant krijgt m’n slokdarm anti peristaltische neigingen iedere als de grote blonde boekverbrander over vrijheid van meningsuiting begint.

lieverdeauddanreaud | 27-05-10 | 11:04

Lol wel een leuke cartoon en oh wat heeft die nekschot het goed door, focus op de economie en negeer de olifant die in de kamer staat.. :P

poli | 27-05-10 | 11:03

Je kunt veel over de telegraaf zeggen, maar niet dat het een krant is.

azijnseikerT | 27-05-10 | 11:03

Tja, logisch, Televaag is veel te bang dat die andere 10 leden ook nog hun lidmaatschap gaan opzeggen.......

Jeetjemina | 27-05-10 | 11:03

@Hendrik Cornelis: Misschien zijn we daarom zelf wel ons grootste gevaar. Maar goed, nuanceer jij anders eens op geheel eigen wijze de huidige situatie?

Von Flokkenstoffen | 27-05-10 | 11:03

Stroopdoos | 27-05-10 | 10:56
Randy McRanderson | 27-05-10 | 10:56
OscarWilde | 27-05-10 | 10:57
Bataaf | 27-05-10 | 10:57
Kijk, deze reacties, daar gaat het onze Geert om.
Stuk voor stuk goed over nagedacht, natuurlijk.
Genuanceerde meningen, uitgebalanceerde opmerkingen.

Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 11:03

De Telegraaf,de slappe knieen krant.

Bataaf | 27-05-10 | 11:02

Alsof Wilders voor de vrijheid van meningsuiting is, hij staat alleen voor een samenleving op basis van christelijke waarde waar geen ruimte is voor mensen met andere ideeen. Als dit niet waar was zou hij de koran niet willen verbieden.

chew | 27-05-10 | 11:02

-weggejorist-

Henselaar | 27-05-10 | 11:01

Ik denk niet dat de Islam de oorzaak is. Het zijn meer de mensen die ermee schermen. Mensen die zeggen alles te doen voor het geloof, maar uiteindelijk door eigen haat of voor eigen gewin iets doen. Of zoals in Nederland met die scooter- en bontkraagkloodtzakjes omdat ze te dom zijn. Tijd voor heropvoedingskampen.

Octavian | 27-05-10 | 11:01

Alsof Wilders voor de vrijheid van meningsuiting is, hij staat alleen voor een samenleving op basis van christelijke waarde waar geen ruimte is voor mensen met andere ideeen. Als dit niet waar was zou hij de koran niet willen verbieden.

chew | 27-05-10 | 11:01

papspuit | 27-05-10 | 11:00 Staat er al een poosje papspuit 11.

zeg maar jansen | 27-05-10 | 11:01

Wilders moet wat he. Optreden van gisteravond was zwak, voorspelbaar en zelfs lachwekkend. Ongeacht het onderwerp niet veel verder komen dan iets roepen over "de massa-immigratie", "linkse hobbies" en "de haagse elite".... tsja, dat houdt een keer op he.

plaklul | 27-05-10 | 11:01

Vrijheid van meningsuiting betekent dat als je de pagina weggeeft, je helaas ook dit soort debiele bijdragen gaat krijgen. Deal with it als Telegraaf of zeg van te voren dat je een redactionele filter op de bijdrage gaat zetten.

mokum4all | 27-05-10 | 11:01

Haha de Telegraaf nodigt de vier grootste partijen uit plus de minst linkse van het trio volgers. Hoezo zijn SP en GL niet uitgenodigd voor deze actie? Over censuur gesproken!

SjengDeSter | 27-05-10 | 11:00

Mirror anyone?

papspuit | 27-05-10 | 11:00

Tsja, je kan het censuur noemen... Maar je kan het ook een vermoeiend opzetje van een one trick pony vinden. Het boet in aan impact, omdat het zo voorspelbaar is geworden.

titsme | 27-05-10 | 10:59

Dat is geen censuur. Dat is Paradijs die er voor zorgt dat zijn premie glas- en brandverzekering volgend jaar niet exorbitant hoog wordt. Ik snap dat wel.
Ik ben het er niet persé mee eens vanzelfsprekend.

Multiflauwekulti | 27-05-10 | 10:59

Ach.. alsjeblieft zeg, die gozer doet ook alles om in het nieuws te komen. Met z'n "vrijheid van meningsuiting"... dat geldt volgens mij sowieso niet bij een krant waar de eindredacteur alsnog de hoeveelheid vrijheid bepaald. Wanneer leren mensen nou eens dat de oh-zo gekoesterde vrijheid van meningsuiting niet meer is dan de speelruimte die je wordt gegeven door de omgeving waarin je je uitspraken wil doen. Als politicus heb je je net zo goed aan deze grenzen te houden... of je nou Geert Provocatie bent of niet..

Pointy | 27-05-10 | 10:59

Hoi Telegraaf, vinden jullie het goed dat ik controversiële content laat drukken in jullie krant die jullie eventueel dagvaardingen en opzeggingen gaat opleveren? NIET?! Censuur! Ik betaal er voor dus het moet gedrukt worden! Censuur!11 *zucht*

Dikr | 27-05-10 | 10:58

@ Pritt
Kijk maar uit dat Geert W. zich niet ineens bedenkt dattie een paar jaar geleden van GeenStijl afgerot is en daar alsnog eauk een cencuurrel van probeert te maken. Aan de andere kant, Joris kan er dan omgekeerd evenredige censuur van maken door hem een IP-ban te geven voor z'n fractie-internetaansluiting natuurlijk...

F. von Zeikhoven | 27-05-10 | 10:58

Dat is geen censuur. Dat is Paradijs die er voor zorgt dat zijn premie glas- en brandverzekering volgend jaar niet exorbitant hoog wordt. Ik snap dat wel.
Ik ben het er niet persé mee eens vanzelfsprekend.

Multiflauwekulti | 27-05-10 | 10:58

Hoi Telegraaf, vinden jullie het goed dat ik controversiële content laat drukken in jullie krant die jullie eventueel dagvaardingen en opzeggingen gaat opleveren? NIET?! Censuur! Ik betaal er voor dus het moet gedrukt worden! Censuur!11 *zucht*

Dikr | 27-05-10 | 10:58

@Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 10:54
Ja, die nuance gaat ons echt de oplossing brengen, dat hebben we de afgelopen jaren wel gezien. Dat woestijnvolk is zelf natuurlijk ook zo genuanceerd als de neten.

witwas | 27-05-10 | 10:58

Ach.. alsjeblieft zeg, die gozer doet ook alles om in het nieuws te komen. Met z'n "vrijheid van meningsuiting"... dat geldt volgens mij sowieso niet bij een krant waar de eindredacteur alsnog de hoeveelheid vrijheid bepaald. Wanneer leren mensen nou eens dat de oh-zo gekoesterde vrijheid van meningsuiting niet meer is dan de speelruimte die je wordt gegeven door de omgeving waarin je je uitspraken wil doen. Als politicus heb je je net zo goed aan deze grenzen te houden... of je nou Geert Provocatie bent of niet..

Pointy | 27-05-10 | 10:58

Wij Willen WW | 27-05-10 | 10:53
Hoe kom je daarbij, Wilders provoceert toch nooit?

Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 10:57

Aha, dank voor spiegel. Toch verontrustend dat nu ook televaag een dhimmitude doet. Pica: spijker+kop

Abugreip | 27-05-10 | 10:57

De telegraaf,de slappe knieen krant.

Bataaf | 27-05-10 | 10:57

En nog steeds laten we ons door Nieuwe Nederlanders vertellen wat hier wel en vooral niet mag. Dit is niet meer ons Nederland.

OscarWilde | 27-05-10 | 10:57

De Proleet Mohammed wil zeker niet afgebeeld worden omdat hij gezocht wordt voor misdaden tegen de menselijkheid.

Randy McRanderson | 27-05-10 | 10:56

Weer buigt men voor de lange tenen van de relifanaten. Dikke fail!

Stroopdoos | 27-05-10 | 10:56

Kan ie daar nu al z'n oplossingen neerzetten

misti | 27-05-10 | 10:56

provoceren met mohammed gaat het helemaal worden komende 4 jaar ~!

Mr aarsch | 27-05-10 | 10:55

Von Flokkenstoffen | 27-05-10 | 10:52
Dat komt omdat de gemiddelde westerling , wijs geworden door zijn eigen geschiedenis, de zaken genuanceerd probeert te benaderen.
Wellicht voor jezelf ook een idee??

Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 10:54

hahaha [mirror] kende hem al,maar blijft grappig,.heeft die volemdamse nou een hoofddoekje op???

mooiweermarinier | 27-05-10 | 10:54

provoceren om het provoceren.

Wij Willen WW | 27-05-10 | 10:53

De La Puerco | 27-05-10 | 10:49
Steeds HETZELFDE aan de orde stellen is wel een probleem. Het is toch helaas een one issue partij gebleven, met wat geleende SP elementen.
Jammer.

Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 10:53

toch maar weer een Donald Duck kopen

mooiweermarinier | 27-05-10 | 10:52

Wat blijven wij Nederlanders (westerlingen) toch een vreemd volkje. Wanneer we dagelijks herinnert worden aan de gevaren die islamisering met ons meebrengt zijn we het al snel moe. Wanneer dit niet gebeurt vergeten we het en gaan we over tot de orde van de dag, tot er weer een nieuwsfeit verschijnt en de cirkel weer rond is.

Von Flokkenstoffen | 27-05-10 | 10:52

Lijkt me niet slim van Wilders om de Telegraaf tegen zich te krijgen, daar zit namelijk 90% van z'n stemvolk.

De rode baron | 27-05-10 | 10:52

waars de spiegel?

Abugreip | 27-05-10 | 10:52

Goede cartoon, die de realiteit (in ieder geval die van Geert) aardig weergeeft. Telegraaf zijn angst- en faalhazen.

witwas | 27-05-10 | 10:52

Ik denk dat die bom ontploft is en de hele servert heeft meegenomen....
15 plempseltjes! Was het nekschot voor de ServerT??

Napeauleon | 27-05-10 | 10:51

Wilders rot op, je bent een karikatuur van jezelf aan het worden

Driehoek08 | 27-05-10 | 10:51

Leve de War on Cartoons

landlopertje | 27-05-10 | 10:50

waar is die tekening dan???

mooiweermarinier | 27-05-10 | 10:50

Het lijkt me ook niet dat cartoons van Gregorius Nekschot het standpunt van Wilders uitbeelden. Of is Wilders echt van de ranzig achterlangs club?

AnoHuf | 27-05-10 | 10:50

erg jammerrr

Flapgeit | 27-05-10 | 10:50

Octavian | 27-05-10 | 10:46
Geert schuwt niet om steeds de gevaren van de Islamisering aan de kaak te stellen. Nou en ?

De La Puerco | 27-05-10 | 10:49

Boeie. Wilders is saai.

Arrabinekoeterine | 27-05-10 | 10:49

Onze Geert is nu definitief van het padje af.
Jammer, het was zo veelbelovend.

Hendrik Cornelis | 27-05-10 | 10:49

Goed uitgelokt Geert.

Beelenkamp | 27-05-10 | 10:49

schande. Als je A zegt, ook B zeggen en plaatsen die tekening.

helemaalnicks | 27-05-10 | 10:48

Doe es een spiegel. De site van Gregorius is door de NCTB uit de lucht gehaald.

Mr Dixit | 27-05-10 | 10:48

ServerT nu al dood?

holyflash | 27-05-10 | 10:48

Nu al kapodt!

der Wunderhund | 27-05-10 | 10:48

sjuul wil natuurlijk wel veilig zijn bammetjes kunnen blijven eten.

ichiro | 27-05-10 | 10:48

wat een watjes bij die Televaag. Freedom of speech!

durdave | 27-05-10 | 10:47

je mag ook niets meer tegenwoordig :(

nr.100.000? | 27-05-10 | 10:47

Geert blijft provoceren. Misschien een keer slim om te laten zien dat hij echt wat meer kan dan alleen schenen schoppen. In Den Haag en Almere laat hij vooralsnog niets zien.

Octavian | 27-05-10 | 10:46

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl