Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

It is great we can fly again and that the airport is not gesloten.

IndoFortuyn | 20-04-10 | 21:12

Gelukkig kon ik vandaag terugvliegen :)

mzzia | 20-04-10 | 14:38

Wat een trieste foto. Nauwelijks beter dan de foto die je zelf kunt maken als je opstijgt met het vliegtuig door zo'n bekrast vliegtuigraampje.

fappefras | 20-04-10 | 14:29

@Oscar Wilde
Nu weet ik ineens wat van Jole bedoeld.
Bedankt voor je tip!

pungent | 20-04-10 | 12:09

@pungent | 20-04-10 | 10:33

Ga er dan niet wonen prutser. In Limburg is het lekker rustig.

OscarWilde | 20-04-10 | 11:14

@Dmitri Dmitrievitsj
Ik weet niet waar jij woont. Maar rond Schiphol word de gezondheid van 10.000en mensen opgeofferd voor de economie van de rest van nederland. Dat weten we en daar hebben we vrede mee.
En dan door een vulkaantje op Ijsland hebben we enige dagen rust. En zelfs dat is ons niet gegund voor een paar leuke foto's voor aan de muren van de Schiphol bobo's.
Net als die rondvluchten met die domme Dakota (DDA) zomers. Alleen als het lekker zonnig weer is. Een pokkeherrie dat ding als ie opstijgt. Veel meer als een landende 747. Zo leuk vliegen over de rug van een ander z'n gezondheid en rust.

pungent | 20-04-10 | 10:33

Buitenkansje voor heeeel veel mensen die altijd al eens last minute wilden vliegen, maar het niet durfden.....

BV de Blaf | 20-04-10 | 10:30

heel vet zo`n 200+ pixel camera. Maar zullen ze nu echt geen betere foto kunnen maken, zonder het halve vliegtuigje er op?

Paulkruger | 20-04-10 | 10:07

De Europese Commissie wil noodlijdende luchtvaartmaatschappijen die door de aswolk vele miljoenen euro's verliezen, te hulp schieten.

Ze maken toch geen kosten?
1-Ze verpatsen geen druppel kerosine.
2-Achterstallig onderhoud wordt eindelijk gepleegd aan die rammelbakken.
3-Ze zullen toch wel verzekerd zijn tegen dit soort onzin?
4- Hersoneel kan eindelijk eens vakantiedagen opnemen.(oh nee die kunnen niet op vakantie want er wordt niet gevlogen.. hahahaha)

Zuitschuip | 20-04-10 | 09:41

Je Verzint Het Niet | 20-04-10 | 08:53
wow, wat een prachtige foto compilatie!

wakkere_nederlander | 20-04-10 | 09:27

Wat een pruts foto, dat is toch geen 216 megapix? en er zit een propeller in het beeld! wat heb je daar nou aan?

schoonhout | 20-04-10 | 09:18

Sjeng de helle | 20-04-10 | 08:26
Later !
wachtmeester de bruy | 20-04-10 | 08:30
Mogge!

Teun van het Tuinpad | 20-04-10 | 08:36

Moggûh @ all.
Wil bij deze met name Sjeng even attenderen op de uitzending Soldaat voor Ambon hedenavond op Nederland 2 te 23.25 uur.
Documentaire eauver geheime missie van Erik Hazelhoff Roelfzema om Ambon te bevrijden van de nationalisten van Soekarno.
Eilaasch katjangkaas.

wachtmeester de bruy | 20-04-10 | 08:30

Luitjes tot laters, moet er weer van tussen, nog een mooie dag zonder stofwolken en mistbanken.

Sjeng de helle | 20-04-10 | 08:26

Teun van het Tuinpad | 20-04-10 | 08:16
dat klopt dat vond ik toen ook.
Anderzijds kan de mens ook niet alles behappen, meegemaakt dat bij een Info briefing over in woonblocks geplaatste tanks van het Warschau pact in Oost Duitsland en de paraatheid en overwicht ten opzichte van de NATO, officieren helemaal van stuur raakten een paar liepen zelfs naar buiten.
In de media werd dit afgedaan als onzin( de regeringen waren wel op de hoogte). Pas na de val van de muur werd dit door interviews en foto's bevestigd.

Sjeng de helle | 20-04-10 | 08:22

Teun van het Tuinpad | 20-04-10 | 08:11
Zou niet durven, Joris hanteerd de markeerstift weelderig en accepteert geen stofwolken, en anders krijg je hele goegemeente over je heen.

Sjeng de helle | 20-04-10 | 08:17

Mijn beeldscherm is te klein voor de foto...

eerstneukendanpraten | 20-04-10 | 08:16

Sjeng de helle | 20-04-10 | 08:15
Dat zijn best schokkende cijfers.

Teun van het Tuinpad | 20-04-10 | 08:16

Dmitri Dmitrievitsj | 20-04-10 | 08:10
Mee eens, en gemakkelijker te vergelijken.
met de kanttekening: In de jaren tachtig is een onderzoek gedaan naar info overdracht via de media op juistheid en compleetheid.
Uit dit onderzoek bleek dat via de TV de juisheid iets van 5% was, de kranten scoorden hoger dat was ongeveer 8,5% de rest was epische dichting of hiaten.
Moet wel vermelden dat dit de eisen waren die door inlichtingendiensten werden gehanteerd( die hanteerden andere criteria), dus niet voor de doorsnee burger.

Sjeng de helle | 20-04-10 | 08:15

Dmitri Dmitrievitsj | 20-04-10 | 08:11
;)

Teun van het Tuinpad | 20-04-10 | 08:12

Teun van het Tuinpad | 20-04-10 | 08:09
Sjeng de helle | 20-04-10 | 08:10
En van GS, natuurlijk.

Dmitri Dmitrievitsj | 20-04-10 | 08:11

Sjeng de helle | 20-04-10 | 08:10
En gefundeerd.
Vergeet dat zeker niet !

Teun van het Tuinpad | 20-04-10 | 08:11

@pica
Schiphol ligt vol met ASfalt, als het nou vliegas geweest was......

illuvatar | 20-04-10 | 08:11

Sjeng de helle | 20-04-10 | 08:06
Het is sowieso een goed idee om het nieuws helemaal niet van de TV, maar alleen uit kranten te halen. Op TV ontstaat een vertekening doordat onderwerpen met mooie beelden veel aandacht krijgen. In de krant krijgt alles de ruimte die het nodig heeft. De mate waarin een niiewsonderwerp in het oog springt is meer in verhouding tot het gewicht, als het ware.

Dmitri Dmitrievitsj | 20-04-10 | 08:10

Teun van het Tuinpad | 20-04-10 | 08:09
LOL, vooral objectief!

Sjeng de helle | 20-04-10 | 08:10

Sjeng de helle | 20-04-10 | 08:06
Dat probeer ik ook maar moet bekennen dat dat niet iedere dag lukt.
Gelukkig hebben we GS nog.
Altijd betrouwbaar en objectief.
;

Teun van het Tuinpad | 20-04-10 | 08:09

illuvatar | 20-04-10 | 08:03
Altijd wijs.
Vergeet je plu niet vandaag.
Voor je het weet heb je een coupe soleil.

Teun van het Tuinpad | 20-04-10 | 08:07

Teun van het Tuinpad | 20-04-10 | 08:03
Idem,
Heb me sinds jaar en dag aangeleerd om ook over hetzelfde onderwerp naar buitenlandse journaals te kijken of perberichten te vergelijken o.a. Washington Post, krijg daardoor een ietwat ruimere info. Tenminste als ik daar de tijd en gelegenheid voor heb.

Sjeng de helle | 20-04-10 | 08:06

illuvatar | 20-04-10 | 08:01
Helaas dwaalde hij regelmatig af naar allerlei interessante weetjes, waardoor hij aan harde prognoses niet toekwam.

Dmitri Dmitrievitsj | 20-04-10 | 08:03

@Teun van het Tuinpad | 20-04-10 | 08:01
*haar checkt*

illuvatar | 20-04-10 | 08:03

Sjeng de helle | 20-04-10 | 07:58
Overal is het wat maar ik kijk tegenwoordig vaker RTL-nieuws.

Teun van het Tuinpad | 20-04-10 | 08:03

@Sjeng de helle | 20-04-10 | 07:58
Uw chemtrailbeïnvloeding begint uit te werken merk ik. Hoog tijd om weer te gaan vliegen voordat het plebs opstandig wordt.

illuvatar | 20-04-10 | 08:02

@Dmitri Dmitrievitsj | 20-04-10 | 07:56
En, wat geoloog Salomon? Gaan we langzaam of snel deaud?

illuvatar | 20-04-10 | 08:01

pungent | 20-04-10 | 07:54
Lijkt mij ook heerlijk, lekker met een klein vliegtuigje steile klimmetjes, hoge bochtjes etc. in een overigens lege lucht. Whoohooo!
*weer iets leuks op te-doenlijstje zet*

Dmitri Dmitrievitsj | 20-04-10 | 07:59

Teun van het Tuinpad | 20-04-10 | 07:50
Teun, dat is gewoonweg misselijk makend, ik vraag niet om gelul ik wil correct en volledig geïnformeerd zijn zodat ik zelf mijn mening kan vormen.
Dat gemanipuleer is zeer kwalijk.

Sjeng de helle | 20-04-10 | 07:58

illuvatar | 20-04-10 | 07:52
Heb de afgelopen dagen te veel naar die veelweter uit Pauw en Witteman geluisterd. Salomon Kroonenberg (Kronenberg?), geoloog. Prachtige vent.

Dmitri Dmitrievitsj | 20-04-10 | 07:56

illuvatar | 20-04-10 | 07:49
Misschien toch een boodschap van hoop.
Sinds ruim dertig jaar houd ik mij dagelijks bezig met metafysiche filosofie, een van de dingen die ik meet en waar ik geen verklaring voor heb en ook geen( helaas) bewijs is een soort globale verplaatsing, wat dit inhoud weet ik niet maar dat zou ongeveer 27% van de wereldbevolking zijn.
Er zijn wel aanduidingen van ,onder andere Web Bot( wat dat voorstelt weet ik ook niet) maar ook andere bronnen die daar gewag van maken.
Maar een logische verklaring kan ik hiervoor niet geven.

Sjeng de helle | 20-04-10 | 07:55

Lekker weer gisteren. Fijn buiten in de tuin. Eindelijk eens een paar dagen rust onder de rook van Schiphol. En dan moet zo'n fotograaf urenlang met een hoop pleurisherrie rondvliegen. Rare bochtjes trekken met onnodig lawaai.
Bedankt hoor voor de mooie foto. We hebben er van genoten eikels!

pungent | 20-04-10 | 07:54

@Dmitri Dmitrievitsj | 20-04-10 | 07:45
Ja, ik weet het nog goed, altijd maar bewolking door de overvloedige aanwezigheid van condensatiekernen, regen die een stoflaag achterlaat.
*vulk-uit sms´t naar 5282*

illuvatar | 20-04-10 | 07:52

Sjeng de helle | 20-04-10 | 07:46
Ik heb het gezien.
Zo zie je maar, je wordt bij de neus genomen waar je bij staat.
Let wel, het is dat het ons is opgevallen maar zo zijn er tientallen dingen die je niet ziet en toch voor waar aanneemt.
Het gespin gaat dagelijks door.

Teun van het Tuinpad | 20-04-10 | 07:50

Teun van het Tuinpad | 20-04-10 | 07:47
Levensgevaarlijke gekken zijn het.

Sjeng de helle | 20-04-10 | 07:49

@Sjeng de helle | 20-04-10 | 07:38
Ik ben in verschillende tempelruïnes in de oerwouden van Mexico geweest. Die mensen bouwden met een boodschap, hun historie wordt uitgebeeld in de bouwwijze, de vormen en locatie verwijst naar gebeurtenissen als maan, zon en sterrenstanden, maar ook geologische verschijnselen zijn gedocumenteerd en resultaten uit het verleden zijn de leidraad voor de toekomst. Derhalve kunnen ze best eens gelijk krijgen kerst 2012.

illuvatar | 20-04-10 | 07:49

Dmitri Dmitrievitsj | 20-04-10 | 07:45
Hoe is het mogelijk niet? wat een lekkere figuren zijn het toch.

Sjeng de helle | 20-04-10 | 07:48

Sjeng de helle | 20-04-10 | 07:41
Slagers die spelen met vuur.
Heilig vuur, met verdomd veel as.

Teun van het Tuinpad | 20-04-10 | 07:47

Teun van het Tuinpad | 20-04-10 | 07:40
Gisteren weer een mooi staaltje van desinformatie op de NL TV gezien, betrof een protest van US burgers die gewapend( second amendament) protesteerden in de buurt van het Witte Huis( paar km verder) tegen Obama. Volgens de NL nieuwslezer waren die wapens geladen. Wat niet vermeld werd, en dat was tijdens de reportage duidelijk te zien dat alle wapens( De grendels en kamers, middels een fel gekleurd draad waren verzegeld.
Maar ja een zeikerd die daar gewag van maakt.

Sjeng de helle | 20-04-10 | 07:46

Sjeng de helle | 20-04-10 | 07:32
Grappig hè, het woord solidariteit uit de mond van een kapitalist.

illuvatar | 20-04-10 | 07:36
Net als het jaar zonder zomer, een jaar of 150 geleden. Dat was een ramp, ook op het hele noordelijk halfrond mislukte oogsten door een soort nucleaire winter als gevolg van een vulkaan in Ned. O.-Indië.

Dmitri Dmitrievitsj | 20-04-10 | 07:45

Teun van het Tuinpad | 20-04-10 | 07:40
Moggûh maat,
dat zijn het inderdaad slagers!

Sjeng de helle | 20-04-10 | 07:41

Sjeng de helle | 20-04-10 | 07:35
Hou het maar op slagers.
Mogge.

Teun van het Tuinpad | 20-04-10 | 07:40

illuvatar | 20-04-10 | 07:36
2012 de Winterzonnewende?
Zou die Nostradamus, de Maya's de Hopi etc. dan toch nog gelijk krijgen?

Sjeng de helle | 20-04-10 | 07:38

@BlijfBijten | 20-04-10 | 07:35
U maakt mooie kutfoto´s?

illuvatar | 20-04-10 | 07:36

@Sjeng de helle | 20-04-10 | 07:32
Als er grotere vulkanen afgaan dan is de economische schade alleen op de korte termijn te bepalen, de jarenlange assluier over het noordelijk halfrond zal oogsten doen mislukken en klimaten doen veranderen en de levensomstandigheden hier (en op het gehele noordelijke halfrond ingrijpend wijzigen.

illuvatar | 20-04-10 | 07:36

wat een kutfotos. Ik heb mooiere gemaakt vanaf die hoek en hoogte.

BlijfBijten | 20-04-10 | 07:35

illuvatar | 20-04-10 | 07:32
Vreemd niet en in een adentocht worden Wilders en Ayaan ook even vermeld, die moeten onder het zwaard.
Vraag me af of die mensen bakker van beroep zijn met dat taart snijden.

Sjeng de helle | 20-04-10 | 07:35

@Sjeng de helle | 20-04-10 | 07:26
Het is wel weer een bevestiging van de explosieve houding van moslims, hoe vaak de southparkmakers jezus en de joodse en christelijke god niet hebben beschimpt is niet meer bij te houden, maar ik heb nog geen christelijke en of joodse moordbedreigingen bericht gezien (al zijn daar ook fanatiekelingen tussen, alleen wat minder dik gezaaid).
Ijsland is als de Islam, licht explosief, altijd rokend en zeer brandbaar bij benadering, Schiphol is als de niet-islam, ruimte gevend, wijkend, afwachtend tot de grote klapper gaat komen en dan kijken hoe ermee om kan worden gegaan.

illuvatar | 20-04-10 | 07:32

illuvatar | 20-04-10 | 07:27
Zou me niets verbazen als die tweede vulkaan ook al begint binnen een paar dagen. Gisteren werd op de Duitse TV hier al melding van gemaakt.
Kosten 1 miljard per dag, dat wordt bezuinigen.
Mijnheer Wientjes(CDA) , (voorzitter werkgever organisaties) riep al het woord solidariteit, gek is dat, dat deden de banken ook al. Alleen blijkt altijd achteraf dat de lobbyisten de revenuen ontvangen en de domme burger het slachtoffer is en wordt uitgeknepen.

Sjeng de helle | 20-04-10 | 07:32

Zie daar de achteruitgang van de Nederlandsche economie in een beeld gevangen.
Er komen nogal wat grotere uitbarstingen binnenkort uit Asland, dat wordt dus hopen op een lokale oostenwind. Als de Asla-vulkaan boem zegt dan wordt het niets meer met vliegen dit jaar.

illuvatar | 20-04-10 | 07:27

Moggûh maat,
Die soebsidie zou me niets verbazen als dat zo was.
Die lieden zijn hartstikke gestoord, niet die tekenaars wel te verstaan.

Sjeng de helle | 20-04-10 | 07:26

@Sjeng de helle | 20-04-10 | 06:39
De dreigementen zijn gepost op de radicale website Al Ansar, wereldwijd één van de belangrijkste Al-Qaeda-websites.
- ongetwijfeld is deze organisatie gevestigd en gesubsidieerd in Nederland -

illuvatar | 20-04-10 | 07:22

Moggûh @all,
Prachtige mooie Pica van een rustig schiphol met weinig vkiegverkeer en geen ijsafzettig in de raderen der motoren
Deze lieden daarentegen zien ze toch flink vliegen en hebben de raderen al aardig bevroren.
www.telegraaf.nl/buitenland/6559504/__...

Sjeng de helle | 20-04-10 | 06:39

@wakkere_nederlander | 20-04-10 | 02:49
slapen is voor mietjes dat weet je toch he

inzaghii | 20-04-10 | 05:57

Dat is geen High-Res en die vliegtuigpropeller zit in de fucking weg en Schiphol van boven ziet er beter uit op Google Earth en ik heb deze view al beter op mijn eigen 6 megapixel maar dan scherp en het is fucking laat en ik moet morgen om 08:00 weer op en dat is over bijna vijf uur dus ik ga naar bed want de reaguurdichtheid is 1 per 10 minuten oftewel gezellig is anders maar wat wil je ook met zo'n topic maar ik zal de vliegtuigvrije dagen gaan missen dat dan weer wel.

wakkere_nederlander | 20-04-10 | 02:49

@neemjemoederindemali | 20-04-10 | 02:13
Zie Parsons | 20-04-10 | 01:36

Parsons | 20-04-10 | 02:18

moet ik vrijdag doorzetten of niet?

neemjemoederindemali | 20-04-10 | 02:13

heb heb gekut met de verbindingen

neemjemoederindemali | 20-04-10 | 02:09

Parsons | 20-04-10 | 01:50
wil je ons niet storen tijdens het neuken/slapen?

Brakke Obama | 20-04-10 | 02:00

Ligt iedereen te neuken of is er weer een nieuw nachttopic dat ik heb gemist?

Parsons | 20-04-10 | 01:50

pius | 20-04-10 | 01:36
LOL!

harry pikkel | 20-04-10 | 01:39

@neemjemoederindemali | 20-04-10 | 01:31
Morgen weet ik zeker hoe of wat, ok? Dan ben ik ook weer normaal online op msn etc. Halve tent ligt nog plat hier.

Parsons | 20-04-10 | 01:36

koerbagh ® | 20-04-10 | 01:32
Ghe, het is bijna een wetmatigheid: het woord neuken valt of u meldt zich in de panelen.

harry pikkel | 20-04-10 | 01:36

pius | 20-04-10 | 01:34

waar 'je'op doelt!

pius | 20-04-10 | 01:36

harry pikkel | 20-04-10 | 01:31

Er staat me nog weinig van bij. Maar begrijp waar u op doelt. Ga ik ook doen trouwens. Geen woorden maar zuipen, of zoiets.

pius | 20-04-10 | 01:34

Parsons | 20-04-10 | 01:25
Das ook weer waar, dat rare gewapper met de handen, dat was ik ff vergeten.

harry pikkel | 20-04-10 | 01:33

@harry pikkel | 20-04-10 | 01:29
Persoonlijk krijg ik daar altijd een goed gevoel bij. Maar dat neuken van neemjemoederindemali, daar heb ik dan weer geen goed gevoel bij.

koerbagh ® | 20-04-10 | 01:32

pius | 20-04-10 | 01:29
Je kent toch de uitspraak van Jack Charlton (Ierland, EK'88)? Dus nuchter blijf ik sowieso niet.

harry pikkel | 20-04-10 | 01:31

Parsons | 20-04-10 | 01:23

je kunt toch gvd wel uitleggen dat we een belangrijke zakelijke bespreking hebben.

neemjemoederindemali | 20-04-10 | 01:31

Parsons | 20-04-10 | 01:26

Daar heb ik iets van meegekregen. En dat is klote genoeg voor je. Dus geen haast.

pius | 20-04-10 | 01:30

@Antisoof:
Wijze antwoorden; heel herkenbaar in een overigens niet zo slim topic.
Ga zo door en misschien ga ik wel mee-reageren.
Groet........!

Kapitein-Ter-Zee | 20-04-10 | 01:29

harry pikkel | 20-04-10 | 01:11

dna bestaat niet, ik kan het niet zien dus....., verder neuq ik liever zonder dat ik kinderen verwek, neuqen is lekker, maar kinderen zijn kut, daar heeft dna vast nooit over nagedacht.

Ik rij geen tour of giro maar ben wel gek op dope, zie weer een probleem opdoemen.

*dubbele valium en librium 10 vreten doet*

neemjemoederindemali | 20-04-10 | 01:29

neemjemoederindemali | 20-04-10 | 01:23
Nou ja, dan ben jij een uitzondering. Een mutant, zeg maar. Maar waarom denk je dat jij neuqen zo lekker vindt?

harry pikkel | 20-04-10 | 01:29

harry pikkel | 20-04-10 | 01:25

Ik hoop op het tegenovergestelde. Ik in kennelijke staat en u met een nuchterheidsgen. We zullen het zien. Hoop doet leven.

pius | 20-04-10 | 01:29

@Parsons | 20-04-10 | 01:19
Het zou voor het eerst zijn dat de Europese machthebbers werkelijk iets goeds met het volk voor hebben. Tot nu toe heb ik het idee dat ze ons best wel heel lief vinden, zolang we onze mond houden en niet bewegen. Enge club.

OscarWilde | 20-04-10 | 01:27

OscarWilde | 20-04-10 | 01:08
--
U wilde een antwoord? Bij deze: omdat Europese politici 'cover my ass' angsthazen zijn.
-
En in tweede aanleg,omdat wij in Europa een aantal internationale ambtelijke clubs hebben die hun bestaan en hun budget moeten waar maken en die zich derhalve graag even profileren - naar analogie van ons eigen paniekzaaiclubje het KNMI met zijn 'weeralarm'.
-
En wij dachten dat het in NL erg was met een NS die niet rijdt als er drie millimeter sneeuw ligt. Het kan gelukkig nog gekker dan bij ons : het hele continent vliegt niet als er ... GEEN as is.
--
Allemaal angst om de verantwoordelijkheid te nemen, die Europese politici van ons. - Maar ze staan straks allemaal wel vooraan, als er voor de eigen nationale luchtvaartmaatschappijen compensatie komt. Voor sommige luchtvaart- maatschappijen is die aswolk bepaald geen bedreiging, maar een zegen...

azoturie | 20-04-10 | 01:27

@pius | 20-04-10 | 01:22
Kudt, moet nog steeds antwoorden op je meel. Gaat deze week zeker gebeuren. Is alleen beetje gekkenhuis op het moment.

Parsons | 20-04-10 | 01:26

@harry pikkel | 20-04-10 | 01:22
Ja dat sloeg helemaal nergens op. Maar ik had ook de indruk dat hij er gewoon niet bij was. Letterlijk en figuurlijk.

Parsons | 20-04-10 | 01:25

@pius | 20-04-10 | 01:15

Het zou natuurlijk gewoon zo simpel kunnen zijn, hopelijk is het ook zo, maar ik geloof al een tijd niks meer wat ons van bovenaf verteld wordt. Misschien is mijn gedachtegang gewoon verziekt door te veel lezen of zien, maar keer op keer blijkt dat achter de 'goede bedoelingen' van onze bewindslieden in Europa en ook in eigen land, hele andere motieven zitten. Dat is heel jammer, wat het kan zo mooi zijn, één Europa.

OscarWilde | 20-04-10 | 01:25

pius | 20-04-10 | 01:14
Wordt vervolgd. Hoewel ik zo'n voorgevoel heb dat ik me zondag niet in de panelen meld, of het moet laat en in kennelijke toestand zijn.

harry pikkel | 20-04-10 | 01:25

harry pikkel | 20-04-10 | 01:11

dna bestaat niet, ik kan het niet zien dus....., verder neuq ik liever zonder dat ik kinderen verwek, neuqen is lekker, maar kinderen zijn kut, daar heeft dna vast nooit over nagedacht.

Ik rij geen tour of giro maar ben wel gek op dope, zie weer een probleem opdoemen.

*dubbele valium en librium 10 vreten doet*

neemjemoederindemali | 20-04-10 | 01:23

@neemjemoederindemali | 20-04-10 | 01:17
Uitstellen, niet cancellen! Cancellen is definitief, en das niet de bedoeling.

Parsons | 20-04-10 | 01:23

Parsons | 20-04-10 | 01:17
Niks, Gesink moet altijd op gang komen. Daarom snap ik ook niet dat ze de koers niet wat harder maakten. Dat ie later op kop ging rijden voor Freire was natuurlijk een tactische blunder, maar ja, zo kennen we de bank weer.

harry pikkel | 20-04-10 | 01:22

Parsons | 20-04-10 | 01:17

Hij is nog jong.

pius | 20-04-10 | 01:22

neemjemoederindemali | 20-04-10 | 01:14
Kom zelf oet het land van Gesink en Hiddink, heb dus ook wel affiniteit met Twente. Maar ja, van jongs af aan voor Ajax. Zo ging het nou eenmaal, krijg je er niet meer uit. Kan je wel vertellen dat je het dan zwaar hebt in die streek. Staat tegenover dat ik wel blij ben dat ik een bepaald nuchterheidsgen heb meegekregen.

harry pikkel | 20-04-10 | 01:20

@OscarWilde | 20-04-10 | 01:08
Omdat dat ooit in Europa zo is afgesproken en een stel ambtenaren met een salaris van nog geen ton per jaar hun macht heeft uitgeoefend en de regel heeft toegepast.
.
Je verzint het niet.

Parsons | 20-04-10 | 01:19

@neemjemoederindemali | 20-04-10 | 01:04
Wat de neuq was er met Geesink aan de hand zondag. Is dat al bekend?

Parsons | 20-04-10 | 01:17

Parsons | 20-04-10 | 01:09

moet ik vrijdag cancellen?

btw, hier, bier.

neemjemoederindemali | 20-04-10 | 01:17

titsme | 20-04-10 | 01:11

Waar?

*ramen sluit*

pius | 20-04-10 | 01:16

OscarWilde | 20-04-10 | 01:08

Veiligheid. Kan niets anders bedenken.

pius | 20-04-10 | 01:15

ROFL@neemjemoederindemali | 20-04-10 | 00:53

Parsons | 20-04-10 | 01:15

harry pikkel | 20-04-10 | 01:04

Ik denk dat vooral het wel of niet spelen van Vlaar cruciaal is. Of de Vrij kan spelen weet ik niet. van bronchorst vind ik prima spelen. de ''supporters zijn erg bepalend geweest, in negatieve zin. Dat is waar. Ook de Ajax-fans hebben zich oneigenlijk gedragen ten opzichte van die éne bekerfinale. Het betaalt zich kennelijk uit, proletengedrag. Een wrange constatering. Ik blijf echter hopen op twee spetterende (op het veld) confrontaties met Feyenoord als winnaar. Ik schat de kans daarop in op zo'n veertig procent. Maar mocht het niet zo zijn dan gun ik u uw succes. Al zal het wel wat moeite kosten-:)

pius | 20-04-10 | 01:14

harry pikkel | 20-04-10 | 01:04

Ajax is een club uit een stad van een miljoen inwoners, enschede heeft ruim 100.000 inwoners, zou heel knap zijn als enschede er met de schaal vandoor gaat. Verder zijn de supporters van twente natuurlijk veel liever. Om het filodingus te houden, misschien zitten de mensen met de minste genen wel in grote steden, of andersom natuurlijk.

neemjemoederindemali | 20-04-10 | 01:14

Bah, vliegen. *vliegenmepper pakt*

titsme | 20-04-10 | 01:11

neemjemoederindemali | 20-04-10 | 01:04
Stelling: DNA wil maar 1 ding: voortplanten. Wij zijn een gastheer voor DNA. Alles wat wij doen staat daarom in het teken van voortplanting. Ook de waaromvraag. Verder wordt de Giro gewonnen door iemand die binnen nu en twee jaar op dope gepakt wordt en de Tour door Contador.

harry pikkel | 20-04-10 | 01:11

@neemjemoederindemali | 20-04-10 | 00:29
Voor mij kun je het riagg wel bellen, want de vlucht morgen is gecancelled en nu is er dus een serieus issue voor vrijdag ontstaan.

Parsons | 20-04-10 | 01:09

Goedeavond samen. Even tussendoor; kan iemand mij uitleggen wie er baat bij zou hebben om het gehele Europese luchtruim voor een week dicht te hebben? Voor zover ik het begrijp levert het de luchtvaartmaatschappijen vooral veel geldzorgen op, laat het alle reizigers gestrand achter, en bewijst het dat de natuur de mensheid volledig in haar greep heeft, en niet andersom. Op een rijtje; Multinationals, particulieren, en milieuorganisaties hebben hier alleen maar nadeel van. Waarom hebben we de afgelopen dagen niet kunnen vliegen, terwijl keer op keer geroepen werd dat er geen (as)vuiltje aan de lucht was? Dat vraag ik mij nou echt af. Hopelijk heeft iemand hier een antwoord op.

OscarWilde | 20-04-10 | 01:08

harry pikkel | 20-04-10 | 00:57

Ik ben liever filosofisch bezig dan dat ik leuter over ajax-feijenoord-twente-heracles-nec-nac. Komt ie dan, waarvoor en waarom zijn wij hier op den aard?

Tenzij je iets kunt vertellen over de giro of de tour natuurlijk.

neemjemoederindemali | 20-04-10 | 01:04

pius | 20-04-10 | 00:58
Mocht Ajax nog niet op scherp staan, dan staan ze het na gisteren wel. Merk het zelfs aan mezelf, terwijl ik helemaal niet zo van dat gedoe ben. Niet zozeer om de ploeg, maar die supporters... Tenenkrommend. Los daarvan, ik denk dat F'noord rechts en links in de achterhoede een groot probleem heeft, dus je angst kon wel eens terecht zijn.

Zo goed, neemjemoederindemali?

harry pikkel | 20-04-10 | 01:04

lievv

Leoon. | 20-04-10 | 01:01

harry pikkel | 20-04-10 | 00:57

Heb kaartjes om kunnen zetten naar de kuip. Al ben ik wel een klein beetje bang dat we in de Arena zo gigantisch op de broek krijgen dat de prullebak de enige optie is. Voor de kaarten dat is.

pius | 20-04-10 | 00:58

neemjemoederindemali | 20-04-10 | 00:53
Aha, luid en duidelijk. Maar wat is er mis met een filosofische discussie? Lijkt me getuigen van gezonde menselijke nieuwsgierigheid, dus ik begrijp niet wat het riagg ermee te maken heeft. Maar ik wil ook wel over sport lullen, geen enkel probleem.

harry pikkel | 20-04-10 | 00:57

harry pikkel | 20-04-10 | 00:44

Sorry, mijn shrink heeft ook wel eens moeite met me. Om kort te gaan vraag ik me mijn hele leven al af waarom een olifant groter is dan een muis en toch minder neuqt en minder nakomelingen heeft. Het lijkt me dat de verantwoordelijke hiervoor Mars is, tenslotte veel groter dan de maan. Neuqen zandkorrels op de maan ook en neuqen ze met vogelaer of zijn het incestieuse zandkorrels met een grote hang naar vaderliefde.

Metafysisch gezien zou de esbl bacterie de mensheid moeten uitroeien dan wel decimaliseren. Helder genoeg?

neemjemoederindemali | 20-04-10 | 00:53

pius | 20-04-10 | 00:50
s aan 'een' soldeert.

pius | 20-04-10 | 00:52

Mijnheer Pastoor | 20-04-10 | 00:44

Lol, daar ga ik een goed over nadenken. Slaap goed.

pius | 20-04-10 | 00:50

pius | 20-04-10 | 00:38
Valsspelen.
Valsspelen in het leven is de enige kans op een leefbare tijdsspanne hier op deez' aardkloot. Blijf eeuwig zoeken naar dat ene steegje om Ella de pas af te snijden en wat voorsprong op te bouwen. Het steegje blijkt overigens vaak achteraf gezien een brede zesbaans boulevard met mooi keurig bijgehouden grasperkjes ernaast, alleen nemen zoveel mensen dat vieze modderige jaagpad dat er naast loopt omdat ze niet ver genoeg kijken.
.
Klinkt als gebazel van genoeg metafysisch niveau om de avond mee af te sluiten.
Ik ga mijn rozenkrans eens bidden, en mijn geriefelijke bedstee opzoeken.
Een goede nachtrust voor allen, ongeacht uw positie ten aanzien van spruitjes.

Mijnheer Pastoor | 20-04-10 | 00:44

neemjemoederindemali | 20-04-10 | 00:42
Iets specifieker graag, nou weet niemand wat je bedoelt.

harry pikkel | 20-04-10 | 00:44

Vraag me af waarom het riagg allerlei mensen naar GS stuurt, is dit een reguliere, goedgekeurde behandelmethode, of heeft benedictus hier de hand in?

neemjemoederindemali | 20-04-10 | 00:42

vander F | 20-04-10 | 00:38
-
"Een schadevergoeding eisend..."
-

cekars | 20-04-10 | 00:42

Mijnheer Pastoor | 20-04-10 | 00:33

Tsja. Het verklaart een hoop. The meaning of life. Maar wat moet je met deze wetenschap. The horror.

pius | 20-04-10 | 00:38

brienenoord | 20-04-10 | 00:29

dank ,truste.

pius | 20-04-10 | 00:35

cekars | 20-04-10 | 00:30

Waar doelt u op?

pius | 20-04-10 | 00:33

cekars | 20-04-10 | 00:30
-
Sorry, foutje: pius | 20-04-10 | 00:22
-

cekars | 20-04-10 | 00:33

pius | 20-04-10 | 00:29
He gatverdamme, dat stuk van u maakt mij nu zo pessimistisch.
Hoe hard je voor Ella wegrent, je slaat uiteindelijk altijd een donker steegje in dat je weer recht in haar armen drijft.
Ella als noodlot.
De ironie.

Mijnheer Pastoor | 20-04-10 | 00:33

Off topic v CNN: Security Brief: Radical Islamic Web site takes on 'South Park'. ('Matt en Trey eindigen zoals Theo van Gogh.')

Uifeltje Gnuiffeltje | 20-04-10 | 00:33

.. waar is dat naakte wijf dan?

Doelend op de 'Associated text'

b-ry | 20-04-10 | 00:32

Rammstein | 20-04-10 | 00:28
Welterusten, geef jezelf maar eens een lekkere dikke knuffel. Je ziet eruit alsof je het nodig hebt, en ik waag me er niet aan. Voor het weet heb je een aanklacht aan je broek tegenwoordig.

Mijnheer Pastoor | 20-04-10 | 00:31

pius | 20-04-10 | 00:22
Menselijkheid als vloek over het bestaan.
Interessant.
En waar denk ik.

Mijnheer Pastoor | 20-04-10 | 00:30

pius | 20-04-10 | 00:2-
-
Nou, weet je dat nou echt niet?
-

cekars | 20-04-10 | 00:30

Mijnheer Pastoor | 20-04-10 | 00:22

Dank u. Ik moet zeggen, zonder gekheid, dat uw plemps mij tot nadenken dwingen, en dat is altijd prettig. Iemand zei ooit. Des te meer men leert, des te minder men weet. Ik denk dat dit voor mij persoonlijk steeds meer opgaat. Het leven is een deksels mirakel, en dan, kom je uiteindelijk toch weer bij vogelaar uit, het is, onontkoombaar-:)

pius | 20-04-10 | 00:29

Ah, de riagg praatgroep heeft vanavond bezit genomen van GS?

neemjemoederindemali | 20-04-10 | 00:29

pius | 20-04-10 | 00:22
U bent slim, en begrijpt precies wat ik wil zeggen. Het waarom heb ik echter ook geen antwoord op.

*out*

brienenoord | 20-04-10 | 00:29

@necrosis | 20-04-10 | 00:17
Jouw liefde voor je kater is zeker niet minder als de liede voor een kind, en ook niet minder belangrijk.
Met liefde voor kinderen/ en de gewenste voortplanting heb je wel meer kans dat je gedachten daaromtrent -genetisch- overleven.
ps: Ik heb geen voorkeur, een kater is soms leuker als een stel klote kinderen/ zelfvernoegzaam als ze zijn.
slaap lekker ;-), ik ben ook onder de wol..

doppertje | 20-04-10 | 00:28

zeg maar jansen | 20-04-10 | 00:01
Indrukwekkend ! Thanx. Natuur op zijn heftigst, of hoe je dat ook zegt.
Zo.


Ik ga mezelf nu in slaap gillen.
*aus*

Rammstein | 20-04-10 | 00:28

Mijnheer Pastoor | 20-04-10 | 00:18
Niks hoger doel. Het is gewoon zoals het is. We leven hier op aarde, voor zolang dat ons gegund is (zo'n jaar of 75 gemiddeld) Alles wat we meer meepakken aan jaren is meegenomen(of niet, in sommige gevallen)Daarna ga je dood, en is het voorbij. Punt.
Dreigen we met z'n allen teveel te worden, wordt er ingegrepen door de Natuur.
En die doet dat niet bij gevaar, nee die doet dat van huis uit, zonder aanziens des persoons.

brienenoord | 20-04-10 | 00:26

brienenoord | 20-04-10 | 00:13

Een zelfregulering waar de mens krampachtig aan poogt te ontkomen. De wil tot overleven indachtig. De mens tegen de natuur. Dat is de uiteindelijke moraal van dit verhaal. Maar het waarom word hierdoor niet beantwoord.

pius | 20-04-10 | 00:22

pius | 20-04-10 | 00:19
Mensen hebben de behoefte om bepaalde toestanden te karakteriseren als zijnde goed/slecht/pijn/liev etc. Daarmee en met uw betoog slaat u de spijker behoorlijk hard op de kop. Vogelaer blijft een deksels mirakel overigens.

Mijnheer Pastoor | 20-04-10 | 00:22

pius | 20-04-10 | 00:19
-
Joehoe, hahaha, Vogelarisatie?
-

cekars | 20-04-10 | 00:22

Mijnheer Pastoor | 20-04-10 | 00:12

Waar ik meer op doelde is dat de logica van actie-reactie eigenlijk weinig in onze hedendaagse en vroegere moraal is terug te zien. De krampachtigheid waarmee begrippen als goed en kwaad geduid worden hebben meer te maken met het aanbrengen van orde dan het nastreven en leven naar een misschien wel universele waarheid. Er is en was sprake van een wishfull-thinking moraal. Of een camouflagemoraal misschien. En uiteindelijk ver doordenekend kom je dan ook weer ergens bij Vogelaar uit, dat dan weer wel-:)

pius | 20-04-10 | 00:19

brienenoord | 20-04-10 | 00:13
Vrij cru gezegd, en misschien heeft u wat betreft de hongersnoden gelijk, indien dit het resultaat zou zijn van overbegrazing. Tsunami's, aardbevingen en inslaande kometen hebben echter weinig te maken met "regeling van populatiegrootte" denk ik, een eventuele afname in het aantal individuen binnen een populatie zou er enkel een bijkomend gevolg van zijn. Anders gaat u meteen weer de kant op van "een Hoger Doel".

Mijnheer Pastoor | 20-04-10 | 00:18

@doppertje 23:37
Ik heb geen schare fans en ga niets brengen behalve dat mensen zichzelf zwaar overschatten wanneer het over (over) leven gaat.
Mensen denken teveel in termen als "kinderen zijn onmisbaar" terwijl dieren te vervangen cq te kweken zijn.
Ik persoonlijk zie het nut niet in om kinderen maanden in een couveuze te stoppen om te proberen hun prille leven te redden terwijl dieren net zo makkelijk afgemaakt worden om zogenaam humanitaire redenen.
Een voorbeeld, mijn monsterkater (groot, bijna 11 kilo) kreeg een negatief advies van mijn dierenarts ("een spuitje zou beter voor hem zijn") terwijl die dierenarts zou eisen dat zijn kind tot in het oneindige zou worden verzorgt om het kind minstens 80 te laten worden.......
Hoe hypocriet kun je zijn?
Kinderen zijn niet onmisbaar, met ruim 6 miljard mensen op aarde denk ik niet direct aan uitsterven.
Laat ik het maar houden op verschil in sentiment, mensen houden van kinderen, ik hield van mijn kater.
Ik vervloek echter mensen die personen als Koos Hertogs in leven willen houden, ik maak namelijk onderscheid tussen dieren en beesten.
En in mijn optiek zijn mensen de enige echte beesten.
*tijd voor mijn mandje*

necrosis | 20-04-10 | 00:17

zeg maar jansen | 20-04-10 | 00:01
Bedankt voor de link. Indrukwekkende foto's!

La Vie En Rose | 20-04-10 | 00:13

pius | 20-04-10 | 00:06
Ik ben er van overtuigd, dat de Natuur(of God, Allah etc. voor wie daarin gelooft)alles geregeld heeft: Hongersnoden, aardbevingen, tsunami's en overig leed, zijn natuurlijke verschijnselen die, hoe schrijnend ook voor de direkt betrokkenen, puur zijn bedoeld om welke dierlijke populatie dan ook, in toom te houden. Zogenaamde zelfregulering dus.

brienenoord | 20-04-10 | 00:13

doppertje | 20-04-10 | 00:09
Aha, op die manier.
Natuurlijk zouden we die kansen kunnen berekenen als we alle factoren zouden kennen. Theoretisch is het denk ik best mogelijk, praktisch inderdaad zo goed als onmogelijk.

Mijnheer Pastoor | 20-04-10 | 00:13

pius | 20-04-10 | 00:08
Kijk naar het "mirakel" Vogelaer, en u bent meteen grif bereid om uw hele moraal te deconstrueren. Niks geen moeilijke gedachten nodig, en u hoeft er niets van cynisme voor in te boeten!

Mijnheer Pastoor | 20-04-10 | 00:12

@Mijnheer Pastoor | 20-04-10 | 00:01
"willekeur op microniveau"
bedoel ik mee, om het leesbaar te houden:
Het is wel te voorspellen dat wij op een ander zonnestelsel gaan botsen (hoge impact) maar niet dat morgen een jongetje onder de trein komt, door onder de slagboom door te kruipen, gepakt door de de trein uit andere richting.(lage impact, ok niet voor de ouders, excuses)

doppertje | 20-04-10 | 00:09

Mijnheer Pastoor | 20-04-10 | 00:03

Dat ben ik met u eens. Is dit niet het bewijs dan onze moraal aan herziening toe is. Of zou dit al te cynische conclusies opleveren, ik redeneer maar wat door.

pius | 20-04-10 | 00:08

brienenoord | 20-04-10 | 00:02

U verwoord het beter. ik vergrootte het wat uit. Fascinerend. Zet de begrippen goed en kwaad in een ander daglicht.

pius | 20-04-10 | 00:06

pius | 19-04-10 | 23:55
De mensheid hangt van paradoxen aaneen zou ik zou denken mijn waarde. Als u iets goed doet voor iemand is er altijd wel ergens iemand die daar een nadeel van ondervindt. Kan niet anders. Actie en reactie immers.

Mijnheer Pastoor | 20-04-10 | 00:03

pius | 19-04-10 | 23:55
Haat is een groot woord. Bezig zijn met ego is een betere uitleg. Maar eigenlijk heeft u met uw conclusie wel gelijk ja.

brienenoord | 20-04-10 | 00:02

doppertje | 19-04-10 | 23:51
De Natuur dobbelt inderdaad niet. Ook is het geen toeval dat de huidige toestand van de Natuur juist zo is, het was eenvoudigweg de meest waarschijnlijke uit een onmetelijke hoeveelheid van mogelijkheden. Indien u met "willekeur op microniveau" de theorie van Schroedinger bedoelt, dan geldt daarvoor hetzelfde als hierboven vermeld.

Mijnheer Pastoor | 20-04-10 | 00:01

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:49
Moge de Heer uw dromen zegenen met beelden van vele wulpse deernen.
cekars | 19-04-10 | 23:52
Ik zou niet durven, je krijgt het al met moeite aan "slimme" VWO scholieren uitgelegd tegenwoordig.

Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 23:58

brienenoord | 19-04-10 | 23:52

Ghe, een opmerkelijke contradictie. Uiteindelijk lijd liefde op een bepaalde manier dus tot de ondergang van de soort en houd haat hem in stand. Interessant.

pius | 19-04-10 | 23:55

Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 23:46
-
En u gaat dat, als pastoor, inzichtelijk maken voor de mensheid?
-

cekars | 19-04-10 | 23:52

necrosis | 19-04-10 | 23:49
De natuur zorgt ervoor dat de grootte van de mensheid een beetje in toom gehouden wordt. Helaas zijn er dan weer mensen die storten op giro 555 om het verlies van grootte een halt toe te roepen.

brienenoord | 19-04-10 | 23:52

@Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 23:44
Nou nee de natuur is niet willekeurig, in zekere zin bepaald door aanwezigheid en interactie. dat doet af aan willekeur, hoewel ik het aanwezigheidsbeginsel op micronivo wel als redelijk willekeurig zie.

doppertje | 19-04-10 | 23:51

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:49
Ooooh, lekker.

Rammstein | 19-04-10 | 23:50

brienenoord | 19-04-10 | 23:42
Klopt, ook hier is de wijsheid steeds meer de kan in gegaan.
Ga maar verder in mijn boek.

Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 23:44
Ik ben het al de hele tijd met u eens over de natuur. Meestal ben ik het ook met AntiSoof eens, maar gelukkig nu eens niet.

Ga u allen verlaten, ik ken mijn beperkingen als de drank gevloeid heeft. Als je iedere grammaticaal lopende zin als een prestatie beschouwt is het tijd om uit te loggen.

www.youtube.com/watch?v=ZpatyAxOtOY
Smiths - Still Ill

*out*

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:49

cekars | 19-04-10 | 23:32
-
Maar mijn vader staat dan ook niet bekend als "De mafketel van Valkenburgh"...
-

cekars | 19-04-10 | 23:49

@brienenoord 23:27
Je hebt een punt wat betreft evenwicht in de natuur, er is echter één diersoort die zich niet aan de spelregels houdt: de mens.
Qua natuurlijke eigenschappen staan we absoluut niet aan de top van de voedselketen maar moderne techniek zorgt ervoor dat we alles elimineren wat "de mens" niet gunstig gezind is.
Dieren die schadelijk zijn voor de volksgezondheid worden gewoon "geruimd", de mens bepaald welke diersoorten in leven blijven en welke niet.
De hoeveelheid mensen op aarde blijft maar toenemen tegen alle verhoudingen in.
Daar wordt ik af en toe een beetje treurig van.

necrosis | 19-04-10 | 23:49

cekars | 19-04-10 | 23:42
Nogmaals, de Natuur = het allesomvattende systeem, evolueert steeds naar een zo zo groot mogelijke mate van wanorde. Netto neemt deze dus steeds toe sinds the Big Bang.

Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 23:46

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:22
En daarmee is de Natuur een en al willekeur. Waarom is de Natuur zo? Niet vanwege een of ander Hoger Plan. Wel: geweaun, omdat het kan!

Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 23:44

Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 23:40
-
kun je dan niet beter chaos creëren?
-

cekars | 19-04-10 | 23:42

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:38
De drank heeft waarschijnlijk rijkelijk gevloeid in de tussentijd.
Moraal: Alcohol is sterker dan liefde.

brienenoord | 19-04-10 | 23:42

AntiSoof | 19-04-10 | 23:21
Overigens zou ik u op mijn beurt niet "liev" willen noemen. U poneert aan de andere kant wel zeer intrigerende stellingen, dat dan weer wel.

Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 23:41

AntiSoof | 19-04-10 | 23:21
"Leven" is een systeem waarbinnen een verhoogde graad van "orde" bestaat ten opzichte van het omgevende milieu. Echter, door het scheppen van orde in dat systeem neemt de wanorde in het milieu toe, met als gevolgd een netto toename van chaos.

Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 23:40

Iemand nog een stimulerende mening? Twee uur geleden ging het over de vleselijke aspecten van de liefde, de rol van alcohol daarin en de beste bezetting van een trio.
Thans zweeft het wat.

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:38

Precies. Er is enkel de illusie van het 'ik'. Goed gesproken. Maar het ego bestaat wel degelijk. Verdriet en pijn alsmede geluk bestaan wel degelijk.
AntiSoof | 19-04-10 | 23:17
Weet u nog dat ik in een eerdere discussie de stelling poneerde dat er louter neurofysiologische processen ten gronde liggen aan het menselijk denken? Daarop voortbordurende ga ik een stapje verder. Als u met waarden als "verdriet" en "pijn" aan komt zetten, karakteriseert u enkel en alleen een bepaalde toestand van de Natuur. Als u mij nu bijvoorbeeld slaat met een boek van Rousseau, vuren mijn neuronen een elektrochemisch signaal af, en boven een bepaalde drempelwaarde is er zoiets als een gewaarwording, hetgeen u karakteriseert als "pijn". Maar in de Natuur bestaat er helemaal niet zoiets als pijn natuurlijk.

Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 23:38

@necrosis | 19-04-10 | 23:27
Zo roep ik al jaren dat ik het beste ben wat de mensheid sinds zijn oorsprong kan overkomen, ben ik heilig van overtuigd.
.
dat kan! wat ga je ons brengen?

doppertje | 19-04-10 | 23:37

necrosis | 19-04-10 | 23:27

Heeft u ook een ideologie of een schare volgers. Ik denk erover me bij u aan te sluiten-:)

pius | 19-04-10 | 23:36

Bijzonder? Nou zondag waren er boven Schiphol twee parapenters. Zij vroegen een rondje om de verkeerstoren. Uiteraard werd dat toegestaan door de towerboys.... DAT was pas uniek!!

Dreuzel | 19-04-10 | 23:33

Parsons | 19-04-10 | 23:28
-
Ik word nooit, nergens, ever, CEO, meneer Parsons. Dat heeft u volkomen correct...
-

cekars | 19-04-10 | 23:32

AntiSoof | 19-04-10 | 23:15
"De wet van alles is de wet Liefde, Mededogen en Geduld. Dat is onze menselijke opdracht van de natuur, die sommigen ook wel 'God'noemen."
comment":
nou ja zeg. Ella Vogelaar is terug - i'll be back antisoof-?
De duivel kent vele gedaanten
Manoman wat een flowerpower talk, maar wel lief..

doppertje | 19-04-10 | 23:31

AntiSoof | 19-04-10 | 23:26
truste dan maar...

cekars | 19-04-10 | 23:29

@cekars | 19-04-10 | 23:25
Die meneer is CEO van de verkeersleiding. Je kunt ervan uitgaan dat dat een positie is die jij nooit zult bekleden. Denk je wel?

Parsons | 19-04-10 | 23:28

@pius | 19-04-10 | 23:25
Één boek lezen over biochemie zal u overtuigen.

AntiSoof | 19-04-10 | 23:28

AntiSoof | 19-04-10 | 23:24
Uranium ook, toch. En laten we de giftige slangen en ander dodelijk ongedierte niet vergeten. Ook natuur. Waarschijnlijk uitgevonden om alle bestaande diersoorten een beetje in toom te houden, qua voortplanting.

brienenoord | 19-04-10 | 23:27

@geurtje 23:10
En waarom niet nu, durf je kwaliteiten te laten zien en horen.
Zo roep ik al jaren dat ik het beste ben wat de mensheid sinds zijn oorsprong kan overkomen, ben ik heilig van overtuigd.
Alleen zijn de meeste guurders het er niet mee eens (checked of Rammstein niet achter me staat met haar honkbalknuppel).
Maar wat doe je ermee, de grootste mensen aller tijden kregen doorgaans pas erkenning na hun dood.
Zolang wil ik echter niet wachten.

necrosis | 19-04-10 | 23:27

cekars | 19-04-10 | 23:25
Hee! Ik heb zelf ook een plakkende coupe-Adolf. Dat sluit kwaliteit niet uit.

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:27

Wij zijn ((misschien) bijna) God, doch we zijn te dom om dat in te zien. Jammer. Over tigduizend jaar beter. Uwer Antisoof houdt het voor gezien.

AntiSoof | 19-04-10 | 23:26

cekars | 19-04-10 | 23:25
Paul Riemens heet het..

cekars | 19-04-10 | 23:26

brienenoord | 19-04-10 | 23:24
't Was eigenlijk op een bepaalde manier stimulerend bedoeld, maar evengoed sweet dreams gewenst.

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:26

AntiSoof | 19-04-10 | 23:21

Waarom is leven orde, men kan net zo makkelijk het tegendeel beweren. Beide kanten zijn 'waar' maar daarom nog niet de waarheid.

pius | 19-04-10 | 23:25

Parsons | 19-04-10 | 23:21
Meen je dat nou? Zie alleen maar een knakker met een plakkende kuif à la Hitler zitten?
-

cekars | 19-04-10 | 23:25

cekars | 19-04-10 | 23:21
Volgens mij is hij niet helemaal pijnvrij. Arme Witteman!

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:24

@mezelf
Op die geoloog na dan.

Parsons | 19-04-10 | 23:24

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:22
Kijk, dat is nog eens een uitspraak. Daar kan ik lekker op slapen.

brienenoord | 19-04-10 | 23:24

@brienenoord | 19-04-10 | 23:20
Dat klopt niet, wat je zegt. Asbest is natuurlijk materiaal, maar wee de mens die het binnen krijgt. Dus iets genuanceerder en dieper denken zou in deze gepast zijn.

AntiSoof | 19-04-10 | 23:24

brienenoord | 19-04-10 | 23:20
Ik denk, met Mijnheer Pastoor, dat het de Natuur Siberisch laat. De Natuur is de werkelijkheid vh universum en als het in onze beperkte visie mis gaat, past het altijd in de eeuwige natuur. De natuur is gewoon een ander woord voor de situatie zoals ze nu eenmaal is.

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:22

@Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 23:20
Lieverd. leven is orde. Dat vergeet je even.

AntiSoof | 19-04-10 | 23:21

Wat een verademing dat er eindelijk eens wat gasten van een behoorlijk niveau aan tafel zitten. #P&W

Parsons | 19-04-10 | 23:21

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:17
-
Ja, moet je daar dan maar weer even met die piskleur voor de camera gaan zitten?
-

cekars | 19-04-10 | 23:21

koerbagh ® | 19-04-10 | 23:18
Hoe zou u zelf zijn...

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:20

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:18
Zo is dat. Brandstoffen door moeder Natuur zelf geleverd, kunnen nooit schadelijk zijn voor haarzelf.

brienenoord | 19-04-10 | 23:20

AntiSoof | 19-04-10 | 23:15
Tweede wet der Thermodynamica: een systeem streeft naar een zo groot mogelijke maat van wanorde. De Natuur is het allesomvattende systeem, en dus wordt het universum steeds chaotischer.
De begrippen van Liefde, Mededogen en Geduld zijn in mijn optiek overigens slechts bijproducten van het menselijk denken. Dat maakt ze echter in het geheel niet minder noodzakelijk in ons leven. Maar om het nu als "opdracht" van de Natuur te bestempelen.... daarmee geef je iets dat louter gehoorzaamd aan de wetten van de fysica menselijke eigenschappen mee. Iets volkomen belachelijks naar mijn mening.
Overigens hebt u uiteraard het recht op de uwe.

Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 23:20

koerbagh ® | 19-04-10 | 23:18
Tulpebollen geslikt...

brienenoord | 19-04-10 | 23:19

brienenoord | 19-04-10 | 23:17
Gewoon die verwarming aan: dat CO2-verhaal is te onwaarschijnlijk om kou voor te lijden.

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:18

Ik heb toch het idee dat Paul Witteman wat ongemakkelijk zit.

koerbagh ® | 19-04-10 | 23:18

cekars | 19-04-10 | 23:15
Je ziet hem al bij de make-up: "Ja, doe maar een extra gezond kleurtje, dat ze niet zien dat ik pas allerlei instrumenten in mijn plasbuis heb gehad."

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:17

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:15
Nou, zit hier te vernikkelen in mijn kartonnen doos/

brienenoord | 19-04-10 | 23:17

@Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 23:14
Precies. Er is enkel de illusie van het 'ik'. Goed gesproken. Maar het ego bestaat wel degelijk. Verdriet en pijn alsmede geluk bestaan wel degelijk.

AntiSoof | 19-04-10 | 23:17

*edda*

geurtje | 19-04-10 | 23:16

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:14
-
In ieder geval verdacht bruin geworden..
-

cekars | 19-04-10 | 23:15

brienenoord | 19-04-10 | 23:13
ehh.... ...
...
En. Wat vindt u er van?
Weertje weer, wat?

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:15

@Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 23:11
De wet van alles is de wet Liefde, Mededogen en Geduld. Dat is onze menselijke opdracht van de natuur, die sommigen ook wel 'God'noemen.

AntiSoof | 19-04-10 | 23:15

AntiSoof | 19-04-10 | 23:12
Er is helemaal geen Ik, enkel de Illusie van het Ik. Dat gelooft mijn Illusie althans.

Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 23:14

cekars | 19-04-10 | 23:12
Hij lijkt er nog niet helemaal bij.

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:14

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:10
Nou, vooruit dan maar.

brienenoord | 19-04-10 | 23:13

AntiSoof | 19-04-10 | 23:04
Eigenlijk is alles "zo" op een willekeurig tijdstip in de alomvattende Tijd, omdat het geweaun de een mogelijke toestand was uit een verzameling van oneindig veel toestanden. Het had ook net zo goed iets anders kunnen zijn.

Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 23:13

@Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 23:07
Weet je, jij bent bewustgeworden natuur, daarom kun je denken en relativeren, maar je blijft natuur. Bewustgeworden natuur, omdat we het woordje 'ik' hebben bedacht. Je zou eens zonder je 'ik' moeten denken, dan verandert meteen je standpunt. Een mens is nu eenmaal ook materie, ook al zwelgt hij in de geest, door het brein (dat noemt men vaak de 'geest'). Uit stof gemaakt zijn wij, en tot stof keren we weer terug. Dus nederigheid is ons gegeven en we zullen (weer) gelukkig zijn.

AntiSoof | 19-04-10 | 23:12

Volgens mij is Witteman stiekum met wintersport geweest...

cekars | 19-04-10 | 23:12

AntiSoof | 19-04-10 | 23:04
En juist omdat ALLES perfect zou zijn in uw optiek, doet u De Perfectie, als zoiets al bestaat, tekort. In mijn optiek is Perfectie iets zuiver theoretisch, en überhaupt nooit haalbaar. Als de Natuur perfect zou zijn, zouden we met enkele fysische wetten genoeg hebben om alles te beschrijven. Maar juist daar zit het hem, want er is altijd wel een uitzondering. Tenzij we De Wet van Alles nog niet hebben gevonden, maar dat hij wel ergens achter het gordijn van de Noumenale Wereld verstopt zit. Dat kan natuurlijk ook.

Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 23:11

cekars | 19-04-10 | 23:10
heb

cekars | 19-04-10 | 23:11

Zou Paul nu op een kussentje zitten?
*zich serieus afvraagt*

brienenoord | 19-04-10 | 23:10

Parsons | 19-04-10 | 23:07
-
kan best zijn. Ik liever een normaal figuur als minister..
-

cekars | 19-04-10 | 23:10

@necrosis | 19-04-10 | 23:06
(ik wilde eerst schrijven dat ik misschien wel perfecter ben dan de natuur, maar die bewaar ik nog even voor later.)

geurtje | 19-04-10 | 23:10

Gaat iemand nog op mij reageren of is het overduidelijk dat ik gedronken heb?

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:10

@cekars | 19-04-10 | 23:08
Enige minister die wel wat kan. Zoals ik al zei. Jammer dat hij weggaat uit Den Haag.

Parsons | 19-04-10 | 23:09

Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 23:07
De natuur tot maatstaf van volmaaktheid maken is een keuze. Er is even veel te zeggen voor het idee dat de natuur beter moet.

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:09

@AntiSoof | 19-04-10 | 23:02
ik vraag mij dat af, soofje.
ik doe mezelf in ieder geval niet snel te kort.

geurtje | 19-04-10 | 23:08

Parsons | 19-04-10 | 23:06
-
Met de mafketel Eurlings dit keer.
-

cekars | 19-04-10 | 23:08

AntiSoof | 19-04-10 | 23:02
Als de Natuur volmaakt is, is ieder aspect van de Natuur volmaakt, zelfs Geurtje.
En juist vanwege dat aspect weiger ik te geloven dat de Natuur o-zo-geweldig is. Sterker nog, ik moet helemaal niks hebben van dat gelul van Rousseau, en neig veel eerder naar Hobbes. De Natuur is helemaal niet geweldig, en is hier en daar best een beetje voor verbetering vatbaar. Al was het maar om "ons" het leven makkelijker en leuker te maken.

Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 23:07

Eurlings heeft gelijk. Jammer dat hij weggaat trouwens.

Parsons | 19-04-10 | 23:07

Hee! Salomon Kroonenberg is weer bij Pauw en Witteman! En Witteman is er ook weer.

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:07

@geurtje 22:57
Lekker pretentieus comment, daar hou ik wel van.

necrosis | 19-04-10 | 23:06

@cekars | 19-04-10 | 23:05
Helaas wel.

Parsons | 19-04-10 | 23:06

AntiSoof | 19-04-10 | 23:04
Maar als het anders zou zijn zou het ook volmaakt lijken.

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:06

Witteman is er ook weer...

cekars | 19-04-10 | 23:05

brienenoord | 19-04-10 | 23:01
-
Lul niet groot genoeg misschien?
-

cekars | 19-04-10 | 23:05

@Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 22:58
Met alle respect, maar alles is perfect, omdat het nu eenmaal zo is. De merel is een merel omdat er plaats voor merels is. Zo ook voor de mus, de worm, het virus, de bacterie, het zonnestelsel, het universum enzovoorts.

AntiSoof | 19-04-10 | 23:04

De natuur zoekt wel naar evenwicht, maar daar kan kosmisch gezien zomaar een miljard jaar of meer overheengaan dus dat ga je niet echt merken, dat zoeken naar evenwicht kan zo maar een paar miljoen jaar minder evenwicht geven.
Ik bedoel maar, als mens heb je er niks aan.
Bovendien is het de vraag of er ooit evenwicht komt, alles weg in een zwart gat?

doppertje | 19-04-10 | 23:04

@geurtje | 19-04-10 | 22:57
Weet je, ook jij bent gewoon natuur. Dus wat je zegt doet jouzelf ook tekort.

AntiSoof | 19-04-10 | 23:02

AntiSoof | 19-04-10 | 22:36
Tja, wat Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 22:58 zegt dus.

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:02

Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 22:58
Snap niet, dat u nog geen paus bent.

brienenoord | 19-04-10 | 23:01

AntiSoof | 19-04-10 | 22:36
De natuur lijkt volmaakt, maar omdat de natuur geen ideaal ideaal kent, zou elke staat van de natuur volmaakt lijken.

Dmitri Dmitrievitsj | 19-04-10 | 23:00

Rammstein | 19-04-10 | 22:56
-
Eén of ander Noords gelul. Runen etc?
-

cekars | 19-04-10 | 22:59

@Rammstein | 19-04-10 | 22:56
och, werkje uit de tijd dat er nog veel goeds kwam uit ijsland.

geurtje | 19-04-10 | 22:59

AntiSoof | 19-04-10 | 22:52
Met alle respect, "perfectie" is zo'n vaag begrip dat je er teveel kanten mee uit kunt, de uwe incluis. "De Natuur" is op tijdstip t zo omdat die conformatie op dat moment de meest waarschijnlijke was, alle karakteristieken van de hele verzameling die het systeem "De Natuur" heeft in rekening brengend dan.
En juist omdat het De Natuur iets is dat altijd in beweging is, en van de ene toestand naar de andere toestand evolueert, en dat op ieder moment van de tijd, zou iedere toestand dan "perfect" zijn? Want dan kom je aan een oneindige verzameling van toestanden, en daarmee zou alles perfect zijn. Als alles perfect is, is er niets onvolmaakt. En omdat er dan geen relatief "slechter" iets is, wordt het "perfecte" meteen ook zo'n zinloos begrip.
Denk ik dan.

Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 22:58

[OT]: Paul Witteman is er ook weer zometeen [/OT]

brienenoord | 19-04-10 | 22:58

@AntiSoof | 19-04-10 | 22:52
ik vind de natuur niet heilig. want soms is de natuur mij vijandig.
en zonder mij is er niets aan.

geurtje | 19-04-10 | 22:57

geurtje | 19-04-10 | 22:54
De wát ??

Rammstein | 19-04-10 | 22:56

@Rammstein | 19-04-10 | 22:51
nou, dan ga ik maar weer verder in de edda.

geurtje | 19-04-10 | 22:54

cekars | 19-04-10 | 22:47
;-)

Maar nee, gewoon leven in de natuur, waarmee ik bedoel het leven zoals dat normaal geleefd wordt kan geen kwaad voor de natuur. Dump je verf in de sloot, oid, ja dat moet de natuur even behappen, en is niet de bedoeling uiteraard.

brienenoord | 19-04-10 | 22:52

@geurtje | 19-04-10 | 22:47
Ik bedoelde daarmee dat de natuur perfect is zoals die is, want anders zou het niet zo zijn. Dat wij mensen een ander perspectief hebben is ons probleem, en dat is dus een beetje dom. Alles is goed. Elk zonnestelsel heeft zijn juiste plaats, elk wezen is er omdat er plaats voor is etc.. Zo is het toch?
Ik moet aan de Prediker denken. Voor alles is een tijd, en alles hehaalt zich. De Byrds zongen daar nog een liedje over.
www.youtube.com/watch?v=aNopQq5lWqQ

AntiSoof | 19-04-10 | 22:52

geurtje | 19-04-10 | 22:49
Nee, echt, vaag gelal in de ruimte.

Rammstein | 19-04-10 | 22:51

IndoFortuyn | 19-04-10 | 22:47
Lul niet zo slap.

Rammstein | 19-04-10 | 22:50

@Rammstein | 19-04-10 | 22:48
maar wie weet waar we op uit komen! onderzoekt alles, etc.

geurtje | 19-04-10 | 22:49

IndoFortuyn | 19-04-10 | 22:47
-
Zeau zeg, ben jij Indo?
-

cekars | 19-04-10 | 22:49

Rammstein | 19-04-10 | 22:47
Nee, maar is dat een pré?

brienenoord | 19-04-10 | 22:48

AntiSoof | 19-04-10 | 22:42
Tweede wet der thermodynamica. Nuff said.

Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 22:48

geurtje | 19-04-10 | 22:47
...... don't pull at that little thread.

Rammstein | 19-04-10 | 22:48

brienenoord | 19-04-10 | 22:44
-
Kerkhof?
-

cekars | 19-04-10 | 22:47

AntiSoof | 19-04-10 | 22:46
Dan win ik met slecht een paar zevens.

brienenoord | 19-04-10 | 22:47

@AntiSoof | 19-04-10 | 22:42
de natuur is toch niets anders dan de status quo van het leven, een momentopname? het begrip 'perfect' heeft daar denk ik niets mee te maken.

geurtje | 19-04-10 | 22:47

Closed ??? Ken je niet Dutch speaken ofzeau Schiphol GESLOTEN is dat in ABN. Dit is niet senang, ik moet die engelse kutjes weer opvoeden.

IndoFortuyn | 19-04-10 | 22:47

brienenoord | 19-04-10 | 22:39
Nee, tikkie noordwaarts.
Jij stottert ?

Rammstein | 19-04-10 | 22:47

@brienenoord | 19-04-10 | 22:44
Wijs gesproken. Ik pas. :)

AntiSoof | 19-04-10 | 22:46

brienenoord | 19-04-10 | 22:27

Dat geldt alleen voor de Belgische bolletjes slikkers

fritsspits | 19-04-10 | 22:45

AntiSoof | 19-04-10 | 22:42
Zelfs voor de onweldenkende mensch heeft moeder natuur een plek..

brienenoord | 19-04-10 | 22:44

Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 22:41
En als ze dan een puistje uitknijpt, is de hel wereld in den rep ende roer.

brienenoord | 19-04-10 | 22:43

@Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 22:38
Ik ben dat denk ik niet met je eens. De natuur is orde. Elk ding is goed en heeft zijn plaats. Zo is de ordening der dingen. Of het nu een virus, bacterie, wormpje of mens betreft, alles is er omdat er plaats voor is. Alles is perfect. Behalve het denken van sommige mensen. Die zijn niet zo perfect. En daarom is er zo een klote zooi.

AntiSoof | 19-04-10 | 22:42

brienenoord | 19-04-10 | 22:38
Moeder natuur is een vrouw die al sinds het begin der tijden in de overgang is:
de ene na de andere opvlieger.

Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 22:41

Rammstein | 19-04-10 | 22:37
Is dat vlak bij de de gratiese pont?

brienenoord | 19-04-10 | 22:39

AntiSoof | 19-04-10 | 22:36
De natuur in balans? De natuur zwalkt steeds om en nabij "het midden". Eigenlijk meer van het ene uiterste doorschieten naar het andere. De natuur is chaos, en het ligt in de menselijke aard om er orde in te willen scheppen. Of dat lukt is iets heel anders.

Mijnheer Pastoor | 19-04-10 | 22:38

AntiSoof | 19-04-10 | 22:36
De natuur houdt alles in evenwicht. Zelfs wat wij te té doen.

brienenoord | 19-04-10 | 22:38

Vacature:

Slappe ouwehoer gevraagd, op de Hembrug.

Rammstein | 19-04-10 | 22:37

En Tequila!

redrooster | 19-04-10 | 22:36

@brienenoord | 19-04-10 | 22:30
Zeker. Alles wat té is is fout. Behalve tevreden. Maar ff zonder gekheid. De natuur is perfect. Als 'wij' er maar niet zo dom mee zouden omspringen. Alles is in evenwicht. Alles is goed. Als 'we' maar niet zo manipuleren. Maar ja. Dat kan ik wel willen, maar de onwetendheid is meer vertegenwoordigd dan de kennis. Dat hou je toch.

AntiSoof | 19-04-10 | 22:36

@Geboefte | 19-04-10 | 22:29
Dat vond ik nou ook, dacht dat het aan mijn highres monitor lag.
Heb inmiddels een inzending gedaan van mijn -airborn- foto van schiphol vanaf 2 meter hoogte..

doppertje | 19-04-10 | 22:35

Nu het heel stil is op Schiphol kunnen de schoonmakers de lenteschoonmaak houden............ Wat?...... Ohw!........ Die staken?....... Dat zal je altijd nèt zien!

redrooster | 19-04-10 | 22:34

AntiSoof | 19-04-10 | 22:28
Teveel zuurstof geeft zuurstofvergiftiging...

brienenoord | 19-04-10 | 22:30

Sinds wanneer is dat een high-res foto?

Geboefte | 19-04-10 | 22:29

@brienenoord | 19-04-10 | 22:26
Ik hoop dan maar dat de mensen dan maar veel bomen aanplanten en er van genieten.

AntiSoof | 19-04-10 | 22:28

fritsspits | 19-04-10 | 22:26
Groeien er opeens tulpen uit je reedT.

brienenoord | 19-04-10 | 22:27

Je zult maar bolletjes slikker zijn en 5 dagen vast staan op een vliegveld achter de douane, das scheise

fritsspits | 19-04-10 | 22:26

AntiSoof | 19-04-10 | 22:22
Vanuit de duiksport weet ik, dat de ingeademde zuurstof, ook weer grotendeels wordt uitgeademd. Maw, de 20% zuurstof die in de lucht zit, gebruiken we maar deels. Zuurstof wordt bovendien weer aangevuld door de boompjes.

brienenoord | 19-04-10 | 22:26

Nouja, zo'n foto kan je toch zo maken als je land op schiphol, ok ruitje ervoor, maar boeien. Of je kaapt het toestel ff voor foto uit cockpit..

doppertje | 19-04-10 | 22:26

@brienenoord | 19-04-10 | 22:20
Ja, dat is waar. Maar dat staat toch echt niet in verhouding met die vliegtuigen? Die techniek is mi zo dom en ouderwets. Als het nu zweefvliegtuigen zouden zijn. Die zijn tenminste schoon en stil.

AntiSoof | 19-04-10 | 22:22

AntiSoof | 19-04-10 | 22:18
Dat doen je medemensen ook, btw.

brienenoord | 19-04-10 | 22:20

@Madice | 19-04-10 | 22:16
Nou, die vliegtuigen geven heus wel vervuiling hoor. Plus ze slurpen onze kostbare zuurstof met een gigantische hoeveelheid.

AntiSoof | 19-04-10 | 22:18

AntiSoof | 19-04-10 | 22:06
De rust heb je gelijk in, maar er is geen schonere lucht gemeten bij de metingen vandaag.

Madice | 19-04-10 | 22:16

Holy Hell | 19-04-10 | 22:01
-
Ik begrijp uw LOL niet, alstublieft?
-

cekars | 19-04-10 | 22:07

Kan die vulkaan niet altijd blijven werken? Wat een heerlijke rust en een schone lucht geeft dat zeg. En we voldoen meteen aan de normen.

AntiSoof | 19-04-10 | 22:06

Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 22:05
Wéér rodeo-sex?

brienenoord | 19-04-10 | 22:05

brienenoord | 19-04-10 | 21:56
My bad.
;)
*aus*

Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 22:05

cekars | 19-04-10 | 22:03
Hihi. Neen en neen. Tijd om af te sluiten. Fijne avond, allen!

dosis | 19-04-10 | 22:05

dosis | 19-04-10 | 21:52
-
U hebt niet alleen een staart, maar bent ook nog een vrouw?
-

cekars | 19-04-10 | 22:03

Arrabinekoeterine | 19-04-10 | 21:59
Zeik toch niet. Schiphol was er al voordat jij bestond. Ga lekker in de duinen bij Bergen aan Zee wonen, als je rust wilt.

brienenoord | 19-04-10 | 22:02

Leuk, alleen maar Nederlandse vliegtuigen op de Nederlandse luchthaven!

Holy Hell | 19-04-10 | 22:01

Ik heb erg genoten van rustige dagen en weet nu weer goed wat een verstoring Schiphol is voor het normale leven in Amsterdam. Je mag op deze plaats niet oproepen tot geweld, anders zou ik toch echt een advertentie "t.k.g. luchtdoelgeschut, prijs n.o.t.k." plaatsen.

Arrabinekoeterine | 19-04-10 | 21:59

Van mij mag die piratenhaven gesloten blijven op wat vrachtverkeer na. Jammer voor de Fransozen, to hell with them. Wanneer gaan de mariniers Brussel bevrijden van die vulgair-latijnse smeerlappen?

lijm11 | 19-04-10 | 21:57

@ dosis | 19-04-10 | 21:52
Wat een bizarre conclusie. Maar goed, ieder zijn eigen vooroordelen.

RaerWijf | 19-04-10 | 21:57

Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 21:52
Het is niet de bedoeling. dat u het gras voor de voeten van de medereaguurders wegmaait.

brienenoord | 19-04-10 | 21:56

RaerWijf | 19-04-10 | 21:51
Je moet als vrouw wel heul lelijk zijn als daar twee kerels bij moeten.

dosis | 19-04-10 | 21:52

Bos Hout | 19-04-10 | 21:49
Ik kon geen Botox ontwaren.
;)
*prut*

En later.
Morgen weer een nieuwe streeploze dag.
Als we mijn onderbroek er buiten laten.
;)

Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 21:52

Feed voor een terroristische aanval?

Grimgrin | 19-04-10 | 21:51

@ dosis | 19-04-10 | 21:46
U zoekt vriendelijke dinnetjes uit, tiepjes met een hoog dienstbaar vermogen. Persoonlijk heb ik liever twee mannen. Als de ene moe is, kan de andere verder. Maar ja... dat ben ik. Overigens ben ik nog nooit iemand tegen gekomen die nog erg hard rondbeweegt na een kratje wodka. Na een litertje hard liquor houdt het bij 95% van de mensen wel op. De overige 5% doet het nog op spiritus en je kunt je afvragen of je die wel in bed wilt hebben...

RaerWijf | 19-04-10 | 21:51

illuvatar | 19-04-10 | 21:4-
-
Correct meneer. Ik neem nog een infuusje jenever...
-

cekars | 19-04-10 | 21:50

Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 21:45
Zonder chemtrail hoop ik?
*proost*

Bos Hout | 19-04-10 | 21:49

Toch weer gehapt. Krijg je d'r van als je op je werkt mee gaat zitten reaguren:)

dosis | 19-04-10 | 21:47

brienenoord | 19-04-10 | 21:41
Sterk!

Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 21:47

Reaguurdersstemming stijgt, het peil daalt echter als een boeing 747 door een aswolk

illuvatar | 19-04-10 | 21:46

Hallo. De wodka is voor mij, werkt als een aphrodisiac. En verder ben ik lichamelijk prima in staat om allerlei openingen te vullen, daar heb ik geen Oost-Europezen of Russen voor nodig.

dosis | 19-04-10 | 21:46

Bos Hout | 19-04-10 | 21:41
U mag niet meer raden.
Lag ik net op mijn rug de streeploze lucht te bekijken die langzaam minder blauw werd, zie ik opeens een vliegende mossel.
Inderdaad, het rokje was kort.
*drank halen gaat*

Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 21:45

dosis | 19-04-10 | 21:36
Zodat de flessen in de overgebleven openingen passen?

brienenoord | 19-04-10 | 21:43

@ dosis | 19-04-10 | 21:36
U houdt er niet van als de dames bewegen?

RaerWijf | 19-04-10 | 21:42

*omhoog kijkt en het donker ziet worden*
Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 21:36
Stapte ze uit de MX het tuinpad op dan?

Bos Hout | 19-04-10 | 21:41

brienenoord | 19-04-10 | 21:33
Mijn vriendinnetjes hadden altijd de voorkeur voor een extra meisje. Laat haar maar uitzoeken dan. Als ik moet uitzoeken komt er een kratje wodka mee in bed;)

dosis | 19-04-10 | 21:36

brienenoord | 19-04-10 | 21:32
Dit verklaart natuurlijk ook waarom er zoveel MILF 's in Mazda's MX5 rijden.
*omhoog kijkt en het donker ziet worden*

Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 21:36

Vergeet dat voetballen maar deze zomer,

Quuick & Dirty | 19-04-10 | 21:34

dosis | 19-04-10 | 21:32
-
We hebben nu allemaal een staart?
-

cekars | 19-04-10 | 21:34

dosis | 19-04-10 | 21:29
Rest alleen nog de vraag, wie het derde wiel mag uitzoeken...

brienenoord | 19-04-10 | 21:33

Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 21:28
Da's net zoiets als een Mercedes 500 BEF.

brienenoord | 19-04-10 | 21:32

cekars | 19-04-10 | 21:29
Nee, maar heeft wel iets met apen; gorilla's en chimpanzees. Weet de naam van de serie zo snel niet meer, maar een van de uitgangspunten is een andere evolutielijn dan die we nu kennen, waardoor de mensen allemaal een apenstaart hebben. Geinig.

dosis | 19-04-10 | 21:32

dosis | 19-04-10 | 21:30
Rustig rustig.
;

Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 21:31

Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 21:28
Dikke (ingehouden) LOL!
(Zit nog op m'n werk met klanten in de zaak.)

dosis | 19-04-10 | 21:30

dosis | 19-04-10 | 21:21
-
Die Baxter, laat die ook nertsen ontsnappen?
-

cekars | 19-04-10 | 21:29

He Lullo | 19-04-10 | 21:28
Nou, laat 's zien dan.

brienenoord | 19-04-10 | 21:29

brienenoord | 19-04-10 | 21:24
Dat vermeldt mijn informatiebron niet. Bij mensen neem ik aan dat het niet zoveel uitmaakt wie er duwt, omdat je dan praktisch gezien toch al bezig bent met een trio'tje.
Anyway, ik heb er zin in!

dosis | 19-04-10 | 21:29

brienenoord | 19-04-10 | 21:26
Hou het maar op het laatste.
Je zou de eerste zijn met een BMW Bukake.

Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 21:28

met me kodak wegwerp camera op 1200m hoogte net voor we gingen landen heb ik dwars door alle vinger afdrukken op de raampjes nog mooiere en scherpere foto1s gemaakt?

ik zeg ontslaan!

He Lullo | 19-04-10 | 21:28

Boeuf Bourguignon | 19-04-10 | 21:24
Goed je mond open doen.

Nacho_Vidal | 19-04-10 | 21:27

Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 21:24
Met welke vloeistof? Kwak of water?

brienenoord | 19-04-10 | 21:26

cekars | 19-04-10 | 21:21
Ach, ik heb het uit een boek van STephen Baxter. Als je (hem) niet leest, weet je dit soort shit niet. Hou je wel weer een hoop hersencapaciteit over voor 'belangrijke zaken' zoals de namen van alle karakters uit GTST of den bijbel.

dosis | 19-04-10 | 21:24

(d)AS best!

superlutser | 19-04-10 | 21:24

Nacho_Vidal | 19-04-10 | 21:20
Snowballen wordt wel een uitdaging.

Boeuf Bourguignon | 19-04-10 | 21:24

dosis | 19-04-10 | 21:19
Mmm, valt een beetje tegen. Rest nog de vraag, wie er geduwd wordt. Papa of mama-dolfijn?

brienenoord | 19-04-10 | 21:24

brienenoord | 19-04-10 | 21:21
Niet wissen zonder vloeistof.
Daar wordt de boel doorgaans niet vrolijker van.
;)

Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 21:24

Cewl zo'n topic met luchtfoto.
Het ergste dat je met zo'n vliegtuig kan overkomen is een verstopt luchtfilter en dat zit er bij de geringe lucht inname en vlieghoogte niet in.

Beëlzebul | 19-04-10 | 21:23

Nacho_Vidal | 19-04-10 | 21:20
Ach, in het ISS kun je gewoon in het wilde weg wat spuiten, en dan met z'n allen er achteraan propelloren. Succes gegarandeerd!

dosis | 19-04-10 | 21:23

dosis | 19-04-10 | 21:19
-
Logisch. Wie weet dat niet?
-

cekars | 19-04-10 | 21:21

dosis | 19-04-10 | 21:19
Wij hebben buurman Henk die altijd een handje helpt.
;)

Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 21:21

Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 21:19
Wel op m'n raam, godverdegodver.

brienenoord | 19-04-10 | 21:21

dosis | 19-04-10 | 21:19
ROTFLMAO!

Boeuf Bourguignon | 19-04-10 | 21:20

dosis | 19-04-10 | 21:12
Een 'money shot' in het gezicht wordt dan wel een uitdaging :)

Nacho_Vidal | 19-04-10 | 21:20

Me nieuwe rapide testen mocht niet op de landingsbaan...

PierDrie | 19-04-10 | 21:19

Okeu.
Dolfijnen hebben sex onder water (DUH) maar onder water heb je geen houvast of gewicht. Er moet dus een derde dolfijn 'duwen', want anders raken de eerste twee los van elkaar.
Sex in gewichtloze toestand, dus. Three Dolphins Club.

dosis | 19-04-10 | 21:19

Maak dan een mooie foto.
En dan niet met een propellor in beeld!!

Bravo Two Zero | 19-04-10 | 21:19

kun je nou ook weer pompen boven de wolken?

cekars | 19-04-10 | 21:18

Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 21:14
Ghehe...

dosis | 19-04-10 | 21:18

Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 21:14
Nou, begin ook al bij voorbaat te lekken. Vertel, vertel.

brienenoord | 19-04-10 | 21:18

"Three Dolphins Club"
dosis | 19-04-10 | 21:12

Géén idee wat het is maar het klinkt verdomd geyl.

Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 21:14

Perfecte moment voor groot onderhoud?

Robbie Rotten | 19-04-10 | 21:12

Mooi gezicht zo, met al die vliegtuigen aan de slurf...

Crazy Horse | 19-04-10 | 21:12

Nacho_Vidal | 19-04-10 | 21:05
Doe mij maar een lidmaatschap van de Three Dolphins Club. Dat mile-high gedoe is tegenwoordig voor elke Tokkie bereikbaar, op weg naar Salou of een all-inclusive Turks hotelletje.

dosis | 19-04-10 | 21:12

dit vliegtuigje heb ik vandaag zien vliegen... vandaag op platform geweest met KLM introdag.. lekker rustig

dldb | 19-04-10 | 21:11

@oplichter | 19-04-10 | 21:07
Als je van as houdt wel ja.

Parsons | 19-04-10 | 21:10

Scheelt ook in de dagelijkse import van illegalen, importbruiden, drugs enzo. Reken maar eens uit wat dat ons oplevert! Toch nog iets goeds gevonden.

kiezer | 19-04-10 | 21:08

Die stilte en schone lucht... geweldig!

oplichter | 19-04-10 | 21:07

*bedenkt zich ineens dat de mensen die lid zijn van de mile-high-club opgelucht adem halen en vanavond weer los kunnen gaan*

Nacho_Vidal | 19-04-10 | 21:05

@ Neon | 19-04-10 | 20:46
Ow oke, dus de echte leuke foto's krijgen we niet te zien...?

Mark2007 | 19-04-10 | 21:04

Merlot | 19-04-10 | 20:57
Nu maar afwachten welke fotograaf "een streepje voor heeft" bij Schiphol.

Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 21:02

Merlot | 19-04-10 | 20:57
Daar heb je dat zogenaamde 'iets-isme' weer!

dosis | 19-04-10 | 21:02

Ik zie d'r niet. :-(

Liberty Wolfe | 19-04-10 | 21:01

Merlot | 19-04-10 | 20:57
Zolang het maar niet voorkomt als ik met de hele familie naar Kreta vertrek.

Gezellig met zijn allen in het vliegtuig joh, de baby van Tamara janken!

Gelukkig heeft Sjon altijd wat oxazepam bij zich om die aan het kindje te geven. Ach, ik heb het ook maar van horen zeggen hoor van dat gejank. Ik ben altijd ladderzat met de stewardess aan het flirten. Lachen joh!

Nacho_Vidal | 19-04-10 | 21:00

Iets zegt me dat er de komende tijd nog wel meer van dit soort foto's te maken zullen zijn.

Merlot | 19-04-10 | 20:57

wel heerlijk om die dope uit die chemtrails weer door mn aderen te voelen vloeien.

Madice | 19-04-10 | 20:55

Heeft iemand de VS al gebeld dat we de As van het Kwaad hebben gevonden?

Neon | 19-04-10 | 20:55

Kost slechts 300 miljoen, zag ik net. (Geschat)
De EU wil wel te hulp schieten.
Op onze kosten dus.
Laat degenen die willen vliegen dat zelf (geschat) maar betalen aub.

kiezer | 19-04-10 | 20:54

*Doet nog even snel een sigaretje roken en een frisse neus halen voor de as weer omlaag komt*

jumboot | 19-04-10 | 20:54

Verkiezing van uw favoriete HOAX, de genomineerden:
zure regen
Y2K-bug
global warming door menselijke activiteit
god
aswolken van vulkaantje op IJsland

Brakke Obama | 19-04-10 | 20:53

Ik zie al die opgestapelde gestrande lijken niet

slappe haan | 19-04-10 | 20:52

en dat alles voor 1 foto, waarop het vliegtuig scherper is dan schiphol, en waarop schiphol niet eens fatsoenlijk in beeld is gebracht, prutsers -1

Russo | 19-04-10 | 20:51

Verrek, nou zie ik het ook.
"De inzet van een ultra-moderne 216 MegaPixel camera geeft een zeer hoge mate aan detail. "

Whahahahahahahaha! Dat ding heeft 10 megapixeltjes op een low-budget sensor, clowns!

Neon | 19-04-10 | 20:51

Ik vind het geen mooie foto. Punt.

effevrijetijd | 19-04-10 | 20:50

luchtfotograFen? Amateurs! Als al hun foto's voorzien zijn van halve vliegtuigen, laat dan maar zitten. Kijk wel op goegel urth.

Brakke Obama | 19-04-10 | 20:49

Waarom is rutger nog niet naar schiphol gegaan om gestrande passagiers uit te lachen?

Madice | 19-04-10 | 20:48

Ik mis Joris Linssen op de foto.

Zeeschuimer | 19-04-10 | 20:48

"216 MegaPixel camera" aldus de website van de luchtfotograven.
Waarom krijgen wij dan zo'n kutresolutie?

Mark2007 | 19-04-10 | 20:44

Waarom niet in GigaPica?

sjuderans | 19-04-10 | 20:44

Mooi!

Parsons | 19-04-10 | 20:42

nu hoor ik heel veel ambulances enzo en brandweer/ ouweneel modus off

Madice | 19-04-10 | 20:42

Laat dat schiphol nog een paar dagen dicht blijven, Go Katja Go.

Bo Dreksma | 19-04-10 | 20:41

En niemand hoor ik over Matt Herben.
Wat moet die man een moeilijke tijd doorgaan.

Teun van het Tuinpad | 19-04-10 | 20:40

Ik hoorde daarnet een boeing overheen razen, ik hoor m nu niet meer, in de verte zie ik wel een rookpluim

Madice | 19-04-10 | 20:40

Ik heb zin in een pannenkoek

veelstyle | 19-04-10 | 20:40

Madice | 19-04-10 | 20:37
Dat moet dan de
Reg: PH-CGN
Airline: Commandant der Luchtstrijdkrachten
zijn.

Bos Hout | 19-04-10 | 20:39

Gelukkig kun je door die dikke lagen as schiphol nog nét zien liggen. De NS heeft de blaadjes op de rails, de KLM heeft de wolkjes in de lucht.

iwoj | 19-04-10 | 20:39

*Terugdenken aan 31-12-1999 doet*

pwman | 19-04-10 | 20:38

nice indeed en mag ik volgende keer meevliegen? *beatles met lucy in the sky with diamonds klaarzet*

sufkut | 19-04-10 | 20:38

OK dan 3x 747 vvertrokken naar Dubai, New York en Shanghai

thatsme | 19-04-10 | 20:38

@VliegtuigspotterT | 19-04-10 | 20:37
Ja, ik hoorde er 5 minuten een, waarschijnlijk heb jij die ook gehoord. :-)

Triskaidekaphobia | 19-04-10 | 20:38

216 Megapixels. Stift!

Bos Hout | 19-04-10 | 20:38

Ja, ik hoorde hier (haarlem) een paar minuten geleden weer een boeing overlangs komen... WEG MET DE RUST!

Madice | 19-04-10 | 20:37

Wat een rust, HEERLIJK!
Owh daar gaat al weer een KLM over Hoorn, laat maar..

VliegtuigspotterT | 19-04-10 | 20:37

-weggejorist en opgerot-

Triskaidekaphobia | 19-04-10 | 20:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken