Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bekerfinale in 010 EN in 020

relllluuuuuhhhh.pngBurgemeester Aboutaleb is zojuist keihard overruled door Henk Kesler van de KNVB. De voetbalbond wacht het beloofde feest rond om de bekerfinale eind deze maand in Rotterdam niet af en smeert de finale uit over twee wedstrijden. NOS Hoaxlines bracht het nieuws dat er een speelhelft in Rotterdam en een in Amsterdam gespeeld zou worden. Dat is natuurlijk bullshit. Er komt nu gewoon een uit- en thuiswedstrijd zonder bezoekend publiek. Tweemaal de klassieker: Een keer in de Kuip en eenmaal in de Arena. Stukken beter dan een gedevalueerde pot voetbal in een half leeg stadion. Maar wat hebben ze in Rotterdam lopen stuntelen. Iedereen kon aan zien komen dat hoolies van beide partijen voornemens waren de holocaust na te komen spelen. En toch nam Aboutaleb het besluit de 5-jarige ban op uitsupporters op te heffen. Met alle gevolgen van dien. Na de rellen in Hoek van Holland het tweede krasje op het blazoen van de burgemeester. Het besluit betekent overigens ook dat er nu tweemaal een voetbalmenigte in bedwang gehouden moet worden. En wat gaan we doen als er twee keer gelijk gespeeld gaat worden? Een derde helft in Beverwijk? En KNVB, er is ook nog een Johan Cruyff-schaal op komst... UPDATE: De data zijn vastgesteld voor 25 april in Amsterdam en 6 mei in Rotterdam. Dit voordeel in de loting voor 010 komt natuurlijk vanwege De Dag van Pim.

Reaguursels

Inloggen

brienenoord | 15-04-10 | 13:32 in essentie doen we dat met alles, ook de democratie is dat.

Jolly Jumper | 16-04-10 | 22:43

CortezTheKiller | 15-04-10 | 13:29
Laat ze die dan gewoon spelen in een ander stadion mocht Ajax kampioen en bekerwinnaar worden. Alleen de naam is mooi verder een wedstrijd om de keizersbaard tussen de kampioen en bekerwinnaar van het vorig seizoen..

Jolly Jumper | 16-04-10 | 22:41

Laat Appietaleb met z'n mulla van heemst lekker op een vliegend tapijt samen naar mekka gaan en daar multiculti voetbalwedstrijden verzieken en lekker fietsen jatten

floydbos | 16-04-10 | 21:46

Ik plak deze zomer op vakantie in het buitenland mijn NL-sticker en kentekenplaten af. Wil niet herkend worden als burger van het lachertje van de wereld.

Bellie | 16-04-10 | 14:26

Parsons | 16-04-10 | 01:23
Gegeven eerdere afspraken zou daar veel voor te zeggen geweest zijn.

Dmitri Dmitrievitsj | 16-04-10 | 02:06

@Dmitri Dmitrievitsj | 16-04-10 | 01:19
Jazeker, maar ik vind dat die pot zonder Ajax publiek gespeeld had moeten worden in de Kuip.

Parsons | 16-04-10 | 01:23

Parsons | 16-04-10 | 01:09
Ik werd een beetje wordy (bier), maar you catch my drift.

Dmitri Dmitrievitsj | 16-04-10 | 01:19

@Dmitri Dmitrievitsj | 16-04-10 | 00:30
Oh.

Parsons | 16-04-10 | 01:09

brienenoord | 16-04-10 | 01:06
*helemaal blij is*
Welterusten brienenoord.

Dmitri Dmitrievitsj | 16-04-10 | 01:07

Dmitri Dmitrievitsj | 16-04-10 | 00:30
Eensch, en mag ik nou naar m'n nest?

brienenoord | 16-04-10 | 01:06

Er is zoals gewoonlijk weer veel te veel ophef over geweest. De op zich toe te juichen beslissing van Aboutaleb om Ajaxsupporters toe te laten tot de finale werd overkritisch (als dit een woord is) beschouwd. Vervolgens wordt de finale voorgesteld als het toneel voor een oorlog, met alle overdreven aandacht die erbij hoort. O o o, wat moet er veel ME worden ingezet en o o o wat kost dat veel! Het is te verwaarlozen vergeleken met het geld dat aan de grootste onzin wordt uitgegeven, zoals de publieke omroep, maar enig perspectief is hier even niet gewenst. O o o, afca.nl, een splintergroepering binnen de Ajaxfans plaatst een onsmakelijke verwijzing naar het Bombardement! Daar wordt al 70 jaar naar verwezen en wie daar aanstoot aan neemt is een sissy.

Feyenoord - Ajax is een risicowedstrijd zoals er jaarlijks een stuk of tien gespeeld worden. De draaiboeken liggen klaar, de ervaring is groot. Geen reden voor paniek. Eventueel zetten we wat meer ME dan anders in.

Door alle aandacht is een dynamiek ontstaan die juist rellen bevordert. Iedereen is bang om achteraf het verwijt te krijgen niet genoeg gedaan te hebben om ellende te voorkomen en dat heeft juist tot ellende geleid. Wanneer komen we in Nederland eindelijk weer bij zinnen?

Vergeef mij deze plemp van joop.nl-achtige proporties, maar hij moet me van het hart. De bekerfinale 2010 in tweeën is een aanfluiting, een slechte grap, een karikatuur. De oorzaak zijn niet de relschoppers, maar angstige bestuurders en laffe bobo's die hun straatje willen schoonvegen.

Dmitri Dmitrievitsj | 16-04-10 | 00:30

tijd voor een voetbalwet.. als supporters slaags raken met elkaar gewoon een aantal wedstrijden zonder publiek en indien ernstig heel seizoen zonder publiek. makkelijk zat

Ricardeau | 15-04-10 | 23:20

Voetbal is dead....

father | 15-04-10 | 23:03

Deze situatie is tekenend voor Nederland in het algemeen, en politie/justitie in het bijzonder.
Degenen die 'normaal' hun bijdrage leveren aan de maatschappij kunnen niet meer fatsoenlijk over straat of naar een voetbalwedstrijd omdat bovengenoemde instanties geen kans ziet om een paar randfiguren af te zonderen.
Nee, een oude man een stadionverbod van een jaar aansmeren voor het in de gracht gooien van een plastic bekertje. Dat lukt ze nog wel...

Henk Gemser | 15-04-10 | 22:14

harob | 15-04-10 | 18:06
Jij weet hoe het in elkaar zit.Bravo.

fleurtje | 15-04-10 | 20:16

Wanneer gaat voetbal eens deaud? Tokkies verdienen geen sport.

Imprimatur | 15-04-10 | 20:11

Ik denk dat ik het zondag niet erg zou vinden als Feyenoord verliest.

Fr08w3 | 15-04-10 | 19:51

Ik vind het jammer dat er 2 duels komen maar voor de mensen die zeggen dat het extra knaken gaar kosten, het bespaart juist geld(ze doen minder beveliging en extra kaarten)

kerstmannetje | 15-04-10 | 19:42

Mijn commentaar/vraag op WUZ in de Telegraaf inzake vragen van de VVD of Aboutaleb deze wedstrijd moest laten doorgaan in de kuip:
Wordt Aboutaleb ook persoonlijk verantwoordelijk gesteld als de wedstrijd eindigt in chaos?
Werd weggejorist!!!!

lanex | 15-04-10 | 19:32

Oh ja en subsidies op sport moet ook afgelopen zijn. Iedereen zijn eigen hobby op eigen kosten.

*gaat nu echt die blu-ray aanzetten: later*

ZDEV | 15-04-10 | 19:04

Had ik vandaag al gezegd dat profvoetbal niets met sport te maken heeft?
Sport is zelf een balletje trappen. Sportief, met je vrienden, jeweetwel.
Profsport is geen sport maar een baan.
Rellen om een sportclub is voor IQ-loze klootzakken.
De ME-inzet moeten clubs zelf betalen en doorbelasten aan hun 'fans'.
Naar profsport kijken in een stadion is voor sukkels.
Naar profsport kijken op je luie bank is voor losers.

*gaat filmpje kijken met bier en chips :)*

ZDEV | 15-04-10 | 19:03

KNJB

Spoorwissel | 15-04-10 | 18:46

Het is godverdomme maar een spelletje!
Overbetaalde, over het paard getilde, KUDTvoetballertjes die goed tegen een balletje aan kunnen trappen... Lekker belangrijk!

Lamzaq | 15-04-10 | 18:30

Al met al toch maar goed dat er slechts één club uit Amsterdam in het betaalde voetbal meedoet. Waren dat er zoals namens Rotterdam drie geweest had je dit soort gezeik veel vaker aan het handje gehad.

Lorax | 15-04-10 | 18:22

hoe dan ook wat de uitslag ook word ,de tweede wedstrijd is in rotterdam
dus probs krijg je toch

becool1 | 15-04-10 | 18:14

@harob
Wat ben je nou aan het piepen over Feyenoord man. Jij bent toch voor Ajax, of niet soms? Ajax moet gewoon die 2 wedstrijden winnen en als ze op het eind van de rit te weinig punten hebben dan is dat hun eigen schuld. Een competitie duurt 34 wedstrijden geen 2.

Dus concentreer je nou maar op je eigen cluppie, en kijk eens even naar wat er allemaal gebeurd is. Kijk eens naar wat uitslagen van Ajax uit de eerste helft van het seizoen, dan weet je waarom je nu bij Feyenoord aan het smeken bent zodat ze hun best gaan doen.

Iefje | 15-04-10 | 18:13

010 roept nu wel we laten twenthe winnen cq wij zijn blij als twenthe wint dat is natuurlijk niet slim als je de regels kent
nl als je de beker wint doe je mee aan de playoff voor EL
als je nummer 4 in de competitie eindigt en je bent verliezend bij de beker dan doe je mee bij de EL playoff
indien je als 5e in de competitie eindigt en/of je verliest de bekerfinale dan moet je voorronden EL spelen
het is nu zeer denkbaar dat 010 de bekerfinale niet wint dus is de 4e plaats wel belangrijk vandaar dat AZ daar voor gaat
Als ik Been was zou ik toch maar even nadenken waar ik mee bezig ben
en voor de 010 ajaxhaters sukses er mee

harob | 15-04-10 | 18:06

Dit is een trieste dag voor het Nederlands voetbal. Vandaag hebben de hooligans gewonnen. En aangezien die jongens elkaar aansteken, zal het vanaf hier weer van kwaad tot erger gaan.

De gewone voetbalsupporter is dus weer de pineut. De komende jaren nog meer veiligheidsmaatregelen, controles, die veel van het plezier vergallen. Een onschuldig potje voetbal kijken is er al lang niet meer bij.

Al het gemekker van kibbelende Ajax en Feyenoordsupporters hierboven slaat nergens op. Vandaag hebben we allemaal verloren - van de Tokkies.

Iefje | 15-04-10 | 18:00

VOETBALWET en klaar is kees.

nigie | 15-04-10 | 18:00

over 2 wedstrijden is ajax in het voordeel. komt goed uit

Femtex | 15-04-10 | 17:45

Lijkt me verstandig. Jammer dat het zo moet.

Koekje-dr-bij? | 15-04-10 | 17:42

Ja daag, wat een geouwehoer zeg

Kuifman | 15-04-10 | 17:35

Volgens een Collega van mij, Ajax fan seizoenkaart houder die ook alle uitwedstrijden bezoekt was de F-Side al in het bezit van 600 kaarten voor het neutrale vak. Als de semi harde kern van 010 dat ook heeft zou ik daar niet tussen willen zitten met mijn zoon.
Wat dat betreft en de miljoen euro die besparen aan ME kosten valt de beslissing te rijmen

Sir van Rimmentijn | 15-04-10 | 17:33

@fleurtje En als je zeker wilt zijn van bekerwinst ga je net zolang zeuren en jengelen als een klein kind tot de reglementen zijn veranderd in je voordeel.

rn1970 | 15-04-10 | 17:25

Als de supporters al hopen op verlies tegen Twente,verdienen ze ook de beker niet.Ze staan tenslotte ook niet voor niks op de 4e plek,12x gelijk spelen is het loon van de angst.

fleurtje | 15-04-10 | 17:12

De Arena heeft toch niet voor niets zijn naam, direct na de echte beker finale alle holigoons van Ajax en Feyenoord het veld op, wanneer er nog andere randdebielen willen meedoen b.v. van Den Haag of Utrecht, er zijn 4 grote ingangen dus laat je niet tegenhouden. Wanneer iedereen binnen is deuren dicht, dak dicht en twee weken later is kijken wat er van die pannekoeken terecht is gekomen. Dit net zolang herhalen tot er eentje over is. Die geef je een bananensplit trophee en enkele reis vriezer. Kosten ? hooguit een nieuwe grasmat.... Geef ze hun zin een keer, dat is een paar jaar geleden in Beverwijk bijna goed afgelopen, toen in ieder geval hulde voor de ME die vanaf de dijk heeft toegekeken.

Beffel | 15-04-10 | 17:05

Voordeel in de loting?
Ga eens snel je mond spoelen, prutser.

Valentijn1685 | 15-04-10 | 17:04

'Wij tornen niet aan de reglementen. Alleen als beide clubs zouden verzoeken de finale over twee wedstrijden te spelen wordt het anders, dan kunnen we zonder problemen een midweekse wedstrijd plus een weekendduel organiseren. Maar dat is hier niet het geval. Feyenoord houdt vast aan één wedstrijd en de KNVB simpelweg aan de reglementen. Ik begrijp best dat Ajax een finale over twee wedstrijden wil. Dan maken ze sportief gezien veel meer kans tegen Feyenoord. Als Ajax het er niet mee eens is, dan is dat maar zo en sturen ze maar geen supporters naar De Kuip. Maar ik neem aan dat ook Ajax uiteindelijk alles op een goede manier wil regelen voor 25 april.' … aldus KNVB-directeur Henk Kesler op 7 april jl over het spelen van twee bekerfinales.

rn1970 | 15-04-10 | 17:02

Ajakkes had vorig jaar een mislukt seizoen, en dat wordt door de KNVB (KNJB of Neuzenbond hoe t ook mag heten..) weer goed gemaakt. Ze willen gewoon dat die 020 club 3 steren op hun shirt krijgt en als beloning ervoor: de beker.

Ik kan me herrineren dat in de Jupilair league het woord 'bel Chinezen' is gevallen door dat sommige clubs met grote cijfers wonnen. Ook Ajakkes heeft dit seizoen veel gescoord, maar over die Chinezen hoor je de bond niks zeggen.

Natuurlijk wordt de 1e wedstrijd in 020 gespeeld, en natuurlijk wint Ajakkes grote cijfers zodat ze in 010 geen probleem hebben. Maar ik durf de wedden als ze gelijk spelen of nipt verliezen (2-3) dat dan de uit goalen dubbel gaan tellen zodat ze in 010 toch de beker krijgen. Enne nog iets: als een fanclub van Feijenoord op hun website een 'foute' foto had geplaatst met dreigende texten, dan had de neuzenbond Feyenoord uit de beker gehaald!

knoetsknoets | 15-04-10 | 16:58

@Keyzer_Soze | 15-04-10 | 16:22
aplaus!

breef | 15-04-10 | 16:57

fleurtje | 15-04-10 | 16:31
over een wedstrijd in de kuip hadden ze nog een heel klein kansje.
Nu gaat het echt nooit gebeuren. Maakt me opzich niet veel uit.
de beker in NL stelt toch geen ene reet voor. en of ajax of feyenoort hem wint is me ook om het even. Maar het feit dat de KNVB
gewoon regels aanpast in het voordeel van Ajax omdat wat debiele holigans de
boel teroriseren is gewoon niet te tolereren. Ajax supporters hebben niet voor niks een ban gehad om naar de kuip de komen voor 5 jaar. de finale wordt al jaren in de kuip gespeelt dus hebben ze gewoon vette pech nu.

Keyzer_Soze | 15-04-10 | 16:51

Ja stuur onze jongens maar lekker naar die graftombe om daar af te kunnen gaan. Vraag me af wie hier binnen Feyenoord in godsnaam toestemming voor heeft verleend.

boterbabbelaar | 15-04-10 | 16:50

Van Aboutaleb kan je alles verwachten maar niks goeds. Nu dit gekloot weer. Een finale is een finale en moet dus uit één wedstrijd bestaan anders is het geen finale. De kuip is ook qua traditie de uitgelezen plek. Was een andere club dan Ajax finalist geweest had je niemand er over gehoord. Spelen we straks ook 2 WK finales? De schijterige overheden en de knvb hier laten zich keer op keer weer intimideren door hersenloos tuig die alleen in samen geschoold in groepen iets durven. Onder burgemeester Opstelten was dit nooit gebeurd.

snap_shootert | 15-04-10 | 16:47

zet al dat spul toch gewoon in dat stadion en laat voetballen. Alles wat er na afloop nog levend naar buiten komt is meegenomen. Of misschien juist wel niet. Daar moet ik nog eens over nadenken. Wat een gez**k over een spelletje tussen 22 jongetjes op een grasveldje met een bal...

jan-lul-de-behanger | 15-04-10 | 16:43

Ik begreep dat hirsch ballin hierin een beslissing heeft genomen.Dat riekt naar politieke inmenging dat kan nederland nog wel eens problemen opleveren met de fifa. Hij had mogen besluiten dat er eventueel zonder supporters gespeeld moest worden maar niet over opsplitsen.Als de FIFA hun regels strikt naleven dan kan dat nog weleens een trip naar zuid afrika schelen.

rn1970 | 15-04-10 | 16:38

Keyzer_Soze | 15-04-10 | 16:22
Je ziet Feijenoord ook niet winnen?

fleurtje | 15-04-10 | 16:31

BTW: jammer dat de hersenlozen die over knjb, neuzen en kakkerlakken schrijven ook op GS opduiken. Exit met die gasten.

Onbevlekt blazoen | 15-04-10 | 16:31

@ CortezTheKiller | 15-04-10 | 16:14
Prima dat de JC-schaal over twee wedstrijden wordt gespeeld als Ajax daarin staat, al is die minder belangrijk dan de beker (want enkel een opwarmertje voor de nieuwe competitie). Zijn we het eens? Eerlijke zaak dus, om het thuisvoordeel van Feijenoord te schrappen?

Onbevlekt blazoen | 15-04-10 | 16:24

en als Feyenoord nu volgend jaar de beker finale tegen PSV speelt.
Krijgt PSV dan ook een thuis wedstrijd?. O nee stom van mij. een voordeel krijg je alleen van de KNJB als je supporters hebt die zich niet weten te gedragen en de boel terroriseren. Zwichten voor geweld is wat de KNJB nu doet.
gewoon spelen in de Kuip zonder ajax supporters. Hadden ze zich in het verlede maar beter moeten gedragen.

Keyzer_Soze | 15-04-10 | 16:22

Sommigen hebben dagen voor de winkel gelegen voor een kaartje, en die zijn nu boos.En alleen omdat de kansen nu gelijk zijn.Rotterdam moet niet zeuren maar gewoon spelen.Het is ook goed dat er een einde komt ,dat altijd en eeuwig de eindfinale gespeeld wordt in Rotterdam,met z'n fijne publiek.

fleurtje | 15-04-10 | 16:21

greta kom er maar in

stonedt | 15-04-10 | 16:19

Ik hou niet van voetbal maar kan mij voortellen dat dit voor de echte fans een drama is. Die primaten, die homo erecties, die Sugar Lee Hooligans horen gewoon een enkelbandje te krijgen en thuis te zitten. Hou dat tuig buiten het stadion en laat de echte fans genieten.
Voor de rest zal het me werkelijkwaar aan m'n reet roesten of het het nu in tweeën verknipt wordt of afgelast.

Sliptong | 15-04-10 | 16:18

@CortezTheKiller | 15-04-10 | 16:14

Nee, want feyenood gaat de bekerfinale niet winnen.

--neus-- | 15-04-10 | 16:18

zal volgende week wel weer iets nieuws worden verzonnen.. volgens mij gaat geen ene feyenoord supporter naar die wedstrijd...

draaien ze het straks weer terug :D!

jvr84 | 15-04-10 | 16:18

En nog reageert er niemand op de Johan Cruijf Schaal...

Wordt die dan ook in 2 wedstrijden gespeeld ?

CortezTheKiller | 15-04-10 | 16:14

Even de glazen bal erbij halen. Ik zie dat Ajax thuis met een doelpuntje of 4/5 verschil wint. Verder zie ik dat daardoor het kuipje op 6 mei maar half gevuld is, ondanks het feit dat alle kaartjes werden verkocht. Ooh ja, bijna vergeten de scheidsrechters zijn natuurlijk door de Neuzen omgekocht, zo doen wij dat.

--neus-- | 15-04-10 | 16:13

Nlz® | 15-04-10 | 13:39
Het voetbalstadion.. echt een plek waar kinderen goede rolmodellen voor volwassen gedrag kunnen observeren. Naar een risicowedstrijd (het woord alleen al!) ga je toch niet heen met je kroost!?

Zware Majesteit | 15-04-10 | 16:09

Bijzonder treurig dat dit nodig is...

Viezevoozert | 15-04-10 | 16:05

Vanmorgen begreep ik dat Feijenoord supporters willen dat hun ploeg verliest tegen Twente om Ajax geen kampioen te maken.Nu protesteren de Feijenoord supporters weer tegen het spelen van de finale over 2 wedstrijden.
Ik haak even af, ik kan de logica niet meer volgen.

vandezijlijn | 15-04-10 | 16:03

Nou, dat was dus het bekertoernooi. Het toernooi is naar de kloten geholpen door de paupers uit Amsterdam en Rotterdam die denken dat het voetbal voor en van hen is en zij werden daarbij geholpen door incompetente bestuurders.

Sanglier | 15-04-10 | 16:02

bosje6 I 15-04-10 I 15:48
Op de koop toe. Wel tamelijk bizar dat nu in navolging van Europa ook Nederland lijkt te gaan experimenteren met meerdere wedstrijden of pooltjes binnen het Bekervoetbal. Raakt aan de wortels. Bekeren doe je puur. Eén wedstrijd, één winnaar. Elke wedstrijd winnen betekent de Cup.

Lorax | 15-04-10 | 15:57

Gewoon iedereen die zich misdraagt neerschieten. Volgens mij is dat de beste oplossing.

eerlijkwaar | 15-04-10 | 15:57

Op het eerste gezicht is dit potsierlijk, maar in de praktijk pakt het goed uit.
Immers: er is veel minder politie nodig, er komt meer publiek (tweemaal ipv eenmaal 50.000), de clubs verdienen veel meer geld, en bovendien zijn er nu eerlijke verhoudingen (dat de ene ploeg thuisvoordeel heeft klopt eigenlijk niet).
Dat Rotterdam moord en brand schreeuwt heeft er alles mee te maken dat ze hun oneigenlijke thuisvoordeel kwijtraken. Sportief is anders, huilebalken.

Onbevlekt blazoen | 15-04-10 | 15:50

@lorax 4e plaats scheelt 1 extra voorronde uefa cup

bosje6 | 15-04-10 | 15:48

Op het eerste gezicht is dit bizar, maar in de praktijk pakt het goed uit.
Immers: er is veel minder politie nodig, er komt meer publiek (tweemaal ipv eenmaal 50.000), meer inkomsten voor de clubs, en bovendien eerlijke verhoudingen (dat de ene ploeg thuisvoordeel heeft klopt eigenlijk niet).
Dat Rotterdam moord en brand schreeuwt heeft er alles mee te maken dat ze hun oneerlijke thuisvoordeel kwijtraken.

Onbevlekt blazoen | 15-04-10 | 15:46

O ja, het lijkt me ook nogal voorbarig om ervan uit te gaan dat Ajax ff de beker wint.

Ikzitopjelip | 15-04-10 | 15:44

bosje6 I 15-04-10 I 15:39
Kul! Feyenoord heeft Europees voetbal al veiliggesteld.

Lorax | 15-04-10 | 15:43

Dat wordt dus de dubbel voor Ajax!!

mooi dilemma voor de feyenooiders.. Jullie mogen kiezen!

optie A) Zondag winnen van twente, zodat Ajax kampioen wordt. En dan mag feyenoord de verzilverde dennenappel.
optie B) Helemaal niets in rotterdam.....

bosje6 | 15-04-10 | 15:39

@Ikzitopjelip | 15-04-10 | 15:37 je kunt een neutrale stad niet aandoen om ze daar te laten spelen, kost ze alleen maar geld en ellende.

..zapper | 15-04-10 | 15:39

Erg grappig om te zien hoe huilerig mensen kunnen doen over voetbal. Voor de omwonenden van de Kuip lijkt me dit nog één van de betere oplossingen.
Hoewel er een betere oplossing is (in een "neutrale" stad spelen), lijkt me dit een redelijke oplossing, omdat je bij een bekerfinale toch echt beide supportersgroepen erbij wilt hebben.

Ikzitopjelip | 15-04-10 | 15:37

Ik zeg, gewoon een keer, met Hoek van Holland meeting en daaro alleen maar met scherp schieten, al die gekken de zee in.

..zapper | 15-04-10 | 15:36

"Tis te duur."
-"Doe er dan maar twee."

..zapper | 15-04-10 | 15:35

Is voetbal afschaffen ook een optie?

IWAB | 15-04-10 | 15:35

Absurd.
Hoe lang kun nog je blijven toegeven aan een achterlijke minderheid?

De KNVB is z'n goed wies kwiet.

Hangbar | 15-04-10 | 15:32

Hoeveel mensen zullen de bekerfinale volgen, enkele miljoenen?
.
Het is toch helemaal van de gekken dat je een compleet toernooi in de laatste fase gaat aanpassen voor 500 doorgesnoven debielen die elkaar de hersens in willen slaan. Wat voor boodschap breng je hiermee over?
.
En hoe gaat dit zijn weerslag hebben op de ambities om het WK te organiseren? Wie neemt er nou een land serieus dat de veiligheid voor zijn eigen bekertoernooi niet eens kan garanderen?
.
Spineless dicks daar bij de KNVB! Regel voor veel te veel geld een overmacht aan agenten, zorg dat je de komende jaren repressief optreed tegen hooligans, geef ze allemaal meldingsplicht voor 5 jaar tijdens evenmenten. Dan toon je tenminste karakter en wijk je als halve samenleving (neem aan dat toch zeker de helft van de NL'ers de finale volgt) niet voor een handvol hooligans.

Brandje | 15-04-10 | 15:31

Het is vooral schandalig dat dit soort maatregelen nodig zijn voor en potje trappen tegen een (niet eens meer) lederen knikker.
@TabulaRasa | 15-04-10 | diverse
Zwitsalbekkie,doe eens even snel andere nick nemen

Tabula Rasa | 15-04-10 | 15:22

Eerst kostte het een miljoen, nu dus twee. Fantastische keus van de KNVB!

Stuur de supporters naar een veld in Flevoland en laat ze het daar maar uitvechten. Even ploegen en aardappels poten maar weer.

blussert | 15-04-10 | 15:13

@borderliner | 15-04-10 | 14:39

Er zal altijd geknokt worden. Overal. Nu is het voetbalgerelateerd, maar mocht het ooit zover komen dat het wordt afgeschaft, dan vinden de jongeren wel wat anders. Denk maar aan kerstbomenjacht, wijkgevechten etc etc.

Biff Eagleburger | 15-04-10 | 15:11

Who fuckin'cares ?????
Dat gezeik over voetbal. Get a life. Als die eencelliggen elkaar de kop in willen rammen zet ze lekker samen in het stadion, hekken dicht, slotgracht omhoog en kijken maar wie er uitkomt.
En als er ergens politie moet worden inegzet, laat de clubs die rekening dan maar betalenn! Niet van mijn belastingcenten.

Dr. Horse | 15-04-10 | 15:08

2 'finales'. Boring.

Rell4 | 15-04-10 | 15:06

@Dr Joax: komt misschien omdat het gemiddelde werk/denk niveau op geenstijl HBO+ is... kom je niet zoveel tegen in 020 ;)

Alleskan | 15-04-10 | 15:06

@Dr Joax | 15-04-10 | 15:01

Wij gunnen jullie Abu!

breef | 15-04-10 | 15:04

Openlijke sollicitatie van Abu naar zo'n baantje in 020?

Hoe eerder hoe liever

En we zwaaien met zn allen..........................

breef | 15-04-10 | 15:03

Boycotten die hap... 020 COHEN streek

Alleskan | 15-04-10 | 15:02

Erg geestig om te constateren dat er ook een hoop gefrustreerde 010-ers Reaguurder zijn. Ben benieuwd of dat minderwaardigheidscomplex jegens 020 ooit overgaat?! Denk het niet (het leven zou zo leeg zijn dan voor ze).

Dr Joax | 15-04-10 | 15:01

ogierepier | 15-04-10 | 14:55
1. De loting bepaald tegen wie je speelt.
2. Een lege kuip is een internationale flater en een schande voor het toernooi.
3. Alleen feyenoord supporters toelaten is al helemaal niet eerlijk.
4. Neutraal terrein zou het beste zijn, maar de overige stadions zijn te klein.
conclussie: Gij zijt een zure 010-ert die overal een complot in ziet!

gozahtje | 15-04-10 | 14:58

ogierepier | 15-04-10 | 14:55
-
Niet zo neerbuigend over de Eagles, AGOVV en WHC hé?!

Komdan | 15-04-10 | 14:58

Koninklijke Amsterdamse Voetbalbond

De regels van een toernooi veranderen in het voordeel van Ajax tijdens het toernooi zelf, terwijl Ajax al de makkelijkste road to the final EVER heeft gehad.

ogierepier | 15-04-10 | 14:55

@borderliner | 15-04-10 | 14:39
En de reden voor je schreeuwerige "HOLLANDSE" is? Asim B. klink inderdaad heel hollands. Sufkut.

verkiezingsbeloftes | 15-04-10 | 14:47

Aboutaleb IS EEN AMSTERDAMMER! Hij had het nooit toegelaten om r 1 wedstrijd in de Kuip van te maken zonder uitsupporters!! de verrader, weg met 'm!

Pinel | 15-04-10 | 14:47

Watunflater | 15-04-10 | 14:42

Dat zeg ik niet. Maar het probleem is groter dan 'een paar doorgesnoven randdebielen'. We moeten niet toegeven aan de kwaadwillenden. Gewoon de daders hard aanpakken zodat de meelopers ook afhaken. De maatregelen zijn tot nu toe niet toereikend. Zo is het het ClubCard systeem zo lek als een mandje.
Waar blijft de Voetbalwet?

Zeven | 15-04-10 | 14:46

Zeven | 15-04-10 | 14:35
En dus? Moet die finale maar niet doorgaan? Dat is een aanfluiting voor het rechtsyteem, voor het (internationale) voetbal en de echte supporters worden volledig geschoffeerd.

Watunflater | 15-04-10 | 14:42

Eerste uit dan thuis is voordelig voor Ajax bij een evt. verlenging
calculator | 15-04-10 | 14:36
Ajax speelt eerst thuis.

Uitlachert | 15-04-10 | 14:42

Wat een stel HOLLANDSE KLOOTZAKKEN als niet teweeg kan brengen.
Dat geld voor de extra inzet van politie kan goed gebruikt worden voor de zorg, het onderwijs en veiligheid op straat, maar nee hoor omdat een stelletje DOMME HOLLANDSE JONGENS niet weten dat we al in de 21e eeuw leven en iet in de Middeleeuwen, gaan ze de bekerfinale zelfs in twee keer spelen. Het wordt tijd dat we de kuip of de Arena een keer gebruiken naar goed oud Argentijns gebruik. Alle hooligans in een voetbalstadion en laat het leger er een grote schoonmaak houden.

borderliner | 15-04-10 | 14:39

Ik heb al van een hardcore Feyenoordsupporter gehoord dat hij liever ziet dat "zijn" club verliest van Twente in de hoop dat Ajax géén landskampioen wordt.
Dat noemen ze sport.......
Voor de duidelijkheid: mijn favo sport is modderworstelen voor vrouwen.
@Teun van het Tuinpad
Heb je al flinke bestellingen gekregen vanuit 010/ 020, of is dat beroepsgeheim?

necrosis | 15-04-10 | 14:39

@gozahtje | 15-04-10 | 14:33
-
Dat klopt, de meest eerlijke oplossing was geweest 1 wedstrijd, neutraal stadion, geen publiek (wanwege de veiligheid). Dit is economisch gezien veruit de beste oplossing, geen schadeclaims vanwege vernielingen, en 2x de volle mep uit de kaartverkoop, ik ga er namelijk van uit dat het in Rotterdam en Amsterdam tweemaal vol zal zitten.

Komdan | 15-04-10 | 14:39

Leuk dat de samenleving zich weer moet aanpassen aan de terreur van een stel agressieve hufters. Nu dus twee keer een lading politie op de been voor een balspelletje dat in de weke hersentjes van sommige individuen de boel volledig op stelten zet.

Het zou toch wat zijn als we in dit land mensen die zich misdragen eens daadwekelijk zouden oppakken, berechten en straffen vanwege vertoond misselijk gedrag. Gebeurd ook met dit agressieve huftertuig veels te weinig.

Achterdocht | 15-04-10 | 14:38

Gas Op Die Lollie! | 15-04-10 | 14:30
Ter aanvulling van comment op 14:32
Dat heeft geen reet met angst voor wat dan ook te maken. Voor mijn part spelen ze de finale in 020. Maar hou het gezellig.

Watunflater | 15-04-10 | 14:36

Kassa, 2 volle stadions. Minder politie dan bij 1x half lege kuip.
Jammer dat het zo moet maar de enige oplossing voor dit moment.
1e kamer schiet op met die voetbalwet.
Eerste uit dan thuis is voordelig voor Ajax bij een evt. verlenging dit alleen natuurlijk wanneer uit doelpunten "dubbel" tellen.
Ben er overigens voor om dit idiote systeem los te laten. Beslissen op doelsaldo over twee wedstrijden is niet bevorderlijk voor het spel.

calculator | 15-04-10 | 14:36

Ga 's voetballen en kappen met die ongein!

Rem&Co. | 15-04-10 | 14:36

-weggejorist-

Ratzenberger1985 | 15-04-10 | 14:35

Watunflater | 15-04-10 | 14:32

Het probleem is niet dat het 'een paar doorgesnoven randdebielen' zijn. Het zijn per club een hondertal mongeaulen, en een grotere groep jongeren, die het ook 'wel spannend vindt', om bij zo'n rel aanwezig te zijn en toe te kijken.

Zeven | 15-04-10 | 14:35

@Watunflater | 15-04-10 | 14:32
Geen grip op -wil- krijgen lijkt het meer op. Het is allemaal zo simpel op te lossen, maar de overheid is niet zo van het 'hardhandig aanpakken'.

Uitlachert | 15-04-10 | 14:34

Komdan | 15-04-10 | 14:28
Ben ik met je eens, neutraal terrein, maar dan moeten we wellicht eerst een Olympische spelen of EK/WK binnen slepen en een gesubsideerd paleis ergens in een weiland zetten...
De huidige situatie kent geen goede oplossing.

gozahtje | 15-04-10 | 14:33

Tweemaal een klassieker staat er. Tweemaal geen klassieker zal je bedoelen. Laat die uitsupporters gewoon komen, het maakt zo'n wedstrijd prachtig! En schiet nou eens op met die voetbalwet, pak de raddraaiers, niet de overgrote meerderheid van de supporters die wel goedwillend zijn.

ivar | 15-04-10 | 14:33

azijnseikerT | 15-04-10 | 14:27
Ik ben woest, ben onder De Kuip geboren, maar dit slaat werkelijk nergens op.
Je gaat voor de wedstrijd, basta. En als je verliest neem je een biertje extra na afloop.
Maar het hele voetbal wordt verkloot door een paar doorgesnoven randdebielen waar de overheid maar geen grip op krijgt.

Watunflater | 15-04-10 | 14:32

Slaat echt nergens op.

Wangedrag wordt dus weer eens beloond.

chevronia | 15-04-10 | 14:32

Is Den Haag aan het bellen ivm voetbalwet...

Gas Op Die Lollie! | 15-04-10 | 14:32

Een vervelende doch rechtvaardige oplossing.

Watunflater | 15-04-10 | 14:26
Wat een goed idee zeg!

Orgeldraaier | 15-04-10 | 14:31

Wat een berg gefrustreerde Feyenoord aanhangers hier zeg... Proef ik ArenA angst? LOL!
Niet iedereen moet gaan janken nu want al dat doorgesnoven schorem van zowel Feyenoord als Ajax heeft het hier volledig zelf naar gemaakt en om nu je burgemeester van alles de schuld te geven is wel een enorm zwaktebod...

By the way: In 1983 werden ook de beker finale in 2 delen gespeeld dusss...

Tot 25 april en 6 mei! : )

Gas Op Die Lollie! | 15-04-10 | 14:30

@Jee-e-free | 15-04-10 | 13:34
Hoewel ik je frustratie en je realiteitszin begrijp en waardeer, moet je toch ook constateren dat het de oorlogszuchtigen zijn die deze maatregel noodzakelijk hebben gemaakt.
Ik denk dat bij een fiks aantal geestelijk minder bedeelden er een rudimentair soort verlangen naar oorlog bestaat. Zal wel in de menselijke genen verankerd liggen (welk weldenkend mens zou er immers zonder dat 'verlangen' ooit vrijwillig een oorlog in gaan?). Bij gebrek aan een echte oorlog rennen ze nu achter de de vlag van een willekeurige groep aan (kan ook een balletgroep zijn als die wedstrijden tegen andere balletgroepen zouden uitvoeren) en hullen zich in de clubkleuren in een poging die honger naar oorlog en de daarmee samenhangende zelfvervulling te kunnen stillen.
Zielig, triest, debiel, maar ja, zolang de overheid verzuimt hier adequate maatregelen tegen te nemen zal je dus met je Feyenoord twee keer tegen Ajax moeten.

Wijze Uil | 15-04-10 | 14:28

en als scheids stellen we (blinde) Vink aan, dan weten we zeker dat de Neuzen de beker winnen...

FCT Kampioen

nulvierenzeventig | 15-04-10 | 14:28

/onnozele modus aan/ En Ajax heeft de laatste drie competitiewedstrijden ook al zo'n makkelijke loting in vergelijking met FC Twente... Willem II, Heracles en NEC is wel een ander niveau 'tje dan AZ, Feyenoord en NAC. /onnozele modus uit/

drama | 15-04-10 | 14:28

Zeven | 15-04-10 | 14:25

Inderdaad, hebben ze een grote bek bij de KNVB en de rest van die sport bobo's van: we gaan het volgende WK naar Nederland halen, hahahah
Ze kunnen nog niet eens normaal een bekerfinale organiseren, stumperds.

Watunflater | 15-04-10 | 14:28

@gozahtje | 15-04-10 | 14:13
-
Dit is wat ik eruit haal als ik de reacties op verschillende Feyenoord fora lees. En ja je hebt enigzins gelijk RKC heeft geen kans in de Eredivisie, maar het is nu eenmaal een competitie waar het bekertoernooi een knock out systeem is, waarin het Finalestadion neutral hoort te zijn, zoals Wembley in Engeland.

Komdan | 15-04-10 | 14:28

+ 1 voor jouw instelling Watunflater | 15-04-10 | 14:26,

Helaas is het weinig realistisch, helaas....

azijnseikerT | 15-04-10 | 14:27

En krijgt Roelof Luinge nu 2 afscheidswedstrijden ipv 1?

Zeven | 15-04-10 | 14:27

Update: Als de stand na twee wedstrijden gelijk blijft, dan zal de verlenging in Twente worden gespeeld en de strafschoppen in Eindhoven. Met alleen thuispubliek.

tipo | 15-04-10 | 14:27

Maar goed, supporters die hun club oproepen te verliezen om een ander geen kampioen te laten worden.
Dan ben je niet echt met voetbal bezig, lijkt mij.

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 14:26

niet spelen idd ook goed idee, dan kunnen mensen in de geschiedenisboeken terugvinden hoe zielig we hier bezig zijn..

kudtnederland | 15-04-10 | 14:26

Pim? Pim F? Wie was dat en wat heeft hij in godsnaam met de bekerfinale te maken!?

MeGiant | 15-04-10 | 14:26

We kunnen morgenmiddag toch gewoon met tienduizend man op de Coolsingel gaan staan en eisen dat die finale gewoon doorgaat. Je laat je toch niet ringeloren door een paar randdebielen die zich niet normaal kunnen gedragen.

Ik wil het wel organiseren en dan ga ik gewoon met m'n kinderen naar de finale samen met Amsterdamse supporters die er ook zo over denken.

Watunflater | 15-04-10 | 14:26

Dit is ook lekker handig met het oog op het WK Voetbal we willen organiseren.
Hoe gaat deze burgervader het oplossen als Engeland-Duitsland in Rotterdam-Zuid gespeeld wordt?

Zeven | 15-04-10 | 14:25

Gezeur allemaal, 1 finale, geen m.e. op ieder hoog gebouw in zuid een sniper en iedereen die zichzelf niet gedraagt neerknallen.

repulse | 15-04-10 | 14:25

Inspiratieloos | 15-04-10 | 14:19

Zie TabulaRasa | 15-04-10 | 14:15

TabulaRasa | 15-04-10 | 14:25

Gewoon die wedstrijd niet spelen, is dat ook een optie?

vagehond | 15-04-10 | 14:24

Nog beter idee (na de update): ik jat gewoon de middenstip van zowel de Kuip als de ArenA.
Met het geld dat er rondgaat in betaald voetbal moet ik makkelijk 10 Mio per "stip" kunnen vangen.
*grinnik*

necrosis | 15-04-10 | 14:24

Inspiratieloos | 15-04-10 | 14:19

Zie TabulaRasa | 15-04-10 | 14:15

TabulaRasa | 15-04-10 | 14:23

Kan de KNVB die hele finale niet beter overslaan en de beker gewoon aan Ajax geven (dat is wat ze blijkbaar willen). Misschien kan het 'feest' op de Dam door Pieter Vinck aan elkaar geouwehoerd worden.....?

brabanson | 15-04-10 | 14:23

tipo | 15-04-10 | 14:21
Jaja, die hoor je altijd van iemand die niet de finale speelt. Niet zo zuur doen.

gozahtje | 15-04-10 | 14:22

010 + 020 = ???
Juist ja, 1 finale op neutraal terrein in Utrecht.
(ook geen goed idee, maar wel beter dan wat er nu op tafel ligt)

Zweistein | 15-04-10 | 14:22

Dus toch gewoon de finale in Rotterdam zonder Ajaxpubliek.
Abou begint het maar niet te begrijpen.

Bos Hout | 15-04-10 | 14:22

Wim-Lex | 15-04-10 | 14:18
Ziek? U doelt op de beschamende vertoning in het haags kwartiertje? Was geloof ik de 6e keer dat ze zo in eigen huis een voorsprong weggeven in de laatste minuten...

gozahtje | 15-04-10 | 14:21

@gozahtje | 15-04-10 | 14:16
Oh sorry. Nou, hier heb je je slogan terug. We willen die beker geeneens. Een finale over 2 wedstrijden uitsmeren is het voetbal onwaardig.

tipo | 15-04-10 | 14:21

Als oprecht Feyenoord supporter heet ik de Ajax supporters van harte welkom in de altijd spannende bekerfinale.
Nee, wat doen we in Rotterdam, een verdwaalde Marokkaan die geen besluiten durft te nemen en een KNVB bobo die de finale verpest.
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om een handjevol die de sfeer verpesten de toegang te ontzeggen, kijk dan 's naar Engeland hoe netjes dat ze het daar regelen.
Daar zitten tegenstanders voor de wedstrijd gezellig met elkaar in de pub.
Wat een kudtland is dit aan het worden, geen woorden voor.

Laat die finale maar zitten, voor mij is de lol eraf.

Watunflater | 15-04-10 | 14:21

gozahtje I 15-04-10 I 13:59
Ajaxied Aboutaleb had alle tijd van de wereld om passende maatregelen te nemen voor deze finale. Die tijd heeft hij bewust laten wegvloeien om op het laatste moment de KNVB (nou niet echt vies van een uitgesproken voorkeur voor het Amsterdamse) ogenschijnlijk onder druk te zetten. Uitkomst is bekend. De man is volledig onbetrouwbaar en incapabel en ook zijn optreden rondom dit item onderstreept dat maar weer eens. De man is 100% 020.
.
Dat het de mafkezen zijn die de maatregelen waarover ik het had noodzakelijk maken is helder verder. Rommel als dit vinden maar weinig échte Feyenoordfans leuk: www.youtube.com/watch?v=1WRqOKHYx8E&am...

Lorax | 15-04-10 | 14:19

Was het niet goedkoper om gewoon een extra beker te bestellen? Waren we van het hele gezeik afgeweest...

lutseklutser | 15-04-10 | 14:19

Kunnen ze die 2 ploegen niet uit de eredivisie zetten? Ze verpesten het voor de ander.

reade romke | 15-04-10 | 14:19

kudtnederland | 15-04-10 | 14:16
En dan komt natuurlijk geen volk op af.
Ik weet zeker dat er een hoop ME aanwezig zal zijn.

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 14:19

Wel grappig, kunnen we die uit 010 2 x afdrogen.

Gimmel | 15-04-10 | 14:19

@TabulaRasa | 15-04-10 | 14:16
Ik wil het ook wel voor u doen.

Inspiratieloos | 15-04-10 | 14:19

gozahtje | 15-04-10 | 14:16
Blijf eens on topic, ik ben nog steeds ziek van gisteren.

Wim-Lex | 15-04-10 | 14:18

*zichzelf voor kop slaat*

TabulaRasa | 15-04-10 | 14:16

waar hebben jullie het over; 2x kosten etc???

dat is juist de reden om het over 2 wedstrijden te gooien, want zonder uitpubliek heb je nauwelijks kosten. zeker niet meer dan bij andere wedstrijden.

als ajaxman zeg ik: gun de kakkerlakken een paar kruimels en laat ze die beker lekker houden. winnen zij m ook een keer..

kudtnederland | 15-04-10 | 14:16

Prem +100

LJBrinkhorst | 15-04-10 | 14:16

Bekerfinale in De Kuip: ies koeltoer. Dus opgedonut met die twee wedstrijden.

drama | 15-04-10 | 14:16

tipo | 15-04-10 | 14:14
Gejatte slogan van ADO, maar dat maakt verder niet uit hoor!

gozahtje | 15-04-10 | 14:16

Wanneer de landskampioen ook de beker heeft gewonnen dan wordt de nummer twee van de competitie uitgenodigd.

James St John Smythe | 15-04-10 | 14:16

Inspiratieloos | 15-04-10 | 14:08
Nadenken is een kunst die u niet beheerst.
"Rotterdam had ook geen enkele neus kunnen toelaten."
Hiermee ga ik toch niet in discussie.
Veel plezier met u verdere rotleven.

TabulaRasa | 15-04-10 | 14:15

Veel Feyenoorders die BNR luisteren ;-)

LJBrinkhorst | 15-04-10 | 14:15

JC-schaal wordt toch Ajax-Ajax op de toekomst? Zonder toeschouwers met bier en chips..

Brakke Obama | 15-04-10 | 14:15

Een verlies voor het voetbal.

McNulty | 15-04-10 | 14:15

brienenoord | 15-04-10 | 14:11
Geleend geld? In 010 bedoel je? Of hebben we het nu over Madrid??

gozahtje | 15-04-10 | 14:15

Vroeger was alles beter.
Toen zeiden we nog: 1 ding is zeker: PSV wint de beker.
En kijk wat een puinhoop het nu is geworden.

tipo | 15-04-10 | 14:14

Ik bekijk het positief.

feyenoord nog twee keer verslaan dit jaar: +1

Spelers van Ajax die vieren dat ze de beker hebben gewonnen voor 50000 schuimbekkende feyenoord megaulen : Priceless!

Johnny de Baas | 15-04-10 | 14:14

Lorax | 15-04-10 | 13:55:
inderdaad, en met die 'hooligans' als zwak excuus.

CultureVulture Inc. | 15-04-10 | 14:14

Komdan | 15-04-10 | 14:09
Owwwww dus het had eigenlijk eerlijker geweest als RKC dit seizoen 34 thuis wedstrijden had gespeeld? Dat had immers al moeilijk genoeg voor ze geweest om niet te degraderen!!! Simpele ziel!

gozahtje | 15-04-10 | 14:13

alsof het niks kost. 2x een gesloopte stad. 2x de hele ME parraat

markuitarnhem | 15-04-10 | 14:13

Ga maar douchen, Ab. Je bent klaar.

RobbieG | 15-04-10 | 14:13

Hee kudt KNVB, wat gaan jullie doen met de wedstrijd om de Cruijffschaal? Ook twee wedstrijden? Laat ff wat weten. Dank u.

LJBrinkhorst | 15-04-10 | 14:12

De KNVB is dom. Natuurlijk, idealistisch onnatuurlijk, maar wel 2010 en samenleving met kut en shit, zijn er rellen te verwachten als er 25 000 kaarten voor eventueel neutrale toeschouwers, stewards en ander gepeupel dat er werkt, omdat ze juist zo weinig met voetbal hebben. Die kaarten komen nooit goed terecht en dan zitten er fans van twee ploegen bij elkaar in hetzelfde vak. De oplossing had geweest kunnen zijn misschien als van te voren nagedacht: Kaarten verdelen onder de clubs, die vervolgens zelf bekijken wie ze wel en niet binnen willen halen. De ene helft Feyenoord, andere helft Ajax, business suites en loges voor sponsors en buffervakken op de grens. Ajacieden kunnen mooi met de trein en door de buis geleid worden, niks aan de hand.

Wauw.

Overwinnaar | 15-04-10 | 14:12

gozahtje | 15-04-10 | 14:03
Geef onmiddellijk toe dat 010 het dit seizoen weer heeft af laten weten tov 020. Heeft met financiën te maken. Je kunt je ook groter voordoen dmv geleend geld natuurlijk...

brienenoord | 15-04-10 | 14:11

@gozahtje | 15-04-10 | 14:08
-
Omdat Feyenoord thuis het al moeilijk zat zou hebben met Ajax, nu met een wedstrijd in de Arena erbij hebben ze totaal geen vertrouwen meer. Dat is de enige reden.

Komdan | 15-04-10 | 14:09

@watsinneneem | 15-04-10 | 13:55

Is al een keer geprobeerd in Beverwijk, maar het *kuch* team van 020 rende weer weg.

Biff Eagleburger | 15-04-10 | 14:09

Kan iemand mij uitleggen waarom AJAX hier voordeel bij heeft en Feyenoord nadeel? Als het gewoon in de kuip zou zijn en Feyenoord dus alleen supporters mee mag nemen dan zou AJAX toch gedupeerd zijn? En met 15.000 man in een stadion voor 50.000 is toch een internationale aanfluiting?
Er is gewoon geen andere oplossing momenteel en die is in niemands voordeel!!!

gozahtje | 15-04-10 | 14:08

@ TabulaRasa | 15-04-10 | 14:00
Anders houd je gewoon even je zwitsalbekkie en denk je eens na. Feyenoord had in dit geval het geluk dat altijd de bekerfinale in de Kuip wordt gespeeld. Rotterdam had ook geen enkele neus kunnen toelaten, maar daar werden al concessies over gemaakt. Maar het bevalt de heren 020ers nog steeds niet dus worden de al jaren geldende regels maar even aangepast. En dan nog met je schijnheilige bek lopen verkondigen dat Feyenoord hier niet door benadeeld wordt.

Inspiratieloos | 15-04-10 | 14:08

En ineens wéét je het: je laat de finale (in 010/ 020, of allebei) gewoon door Ivanov fluiten, je weet wel, die scheids van Nederland - Portugal, 16 kaarten waarvan 4 rood!
*vreescht bloedbad*

necrosis | 15-04-10 | 14:08

Het schijnt dat de WK finale ook alsnog 2 wedstrijden worden in Berlijn en Amsterdam. Dit ivm mogelijke WO III.

Brakke Obama | 15-04-10 | 14:07

@TabulaRasa | 15-04-10 | 13:47

ik heb niks met feyenoord. Maar de nieuwe manier is t.o.v. de oude duidelijk in het voordeel van ajax.

Beter zou zijn om de hele wedstrijd af te blazen en dit jaar gewoon geen KNVB-beker uit te reiken.

zum kotzen | 15-04-10 | 14:06

Voor iedereen Ajax de schuld geeft; Beide clubs waren betrokken bij het overleg:

In Rotterdam voerde KNVB-directeur Henk Kesler topoverleg met onder anderen de Ajax-directeuren Rik van den Boog, Jeroen Slop en Feyenoord-directeuren Onno Jacobs en Eric Gudde.

www.vi.nl/Nieuws-item/179032/KNVBbeker...

Dus geen huilie huilie

JohnnyRep | 15-04-10 | 14:06

Randy McRanderson | 15-04-10 | 14:03
Midden in het spel? Zijn ze al begonnen?
*vrij nemen en naar huis gassen doet*

gozahtje | 15-04-10 | 14:06

Brakke Obama | 15-04-10 | 14:02
NL-D dat zou mooi zijn, want ik heb kaartjes voor die finale.

lieverdeauddanreaud | 15-04-10 | 14:06

De finale zou natuurlijk ook in het neutrale Laugardalsvöllur stadion in IJsland gespeeld kunnen worden. De supporters en hooligans vertrekken dan met de boot vanuit Hoek van Holland, aangezien Schiphol op slot gaat. Bieromzet in Reykjavík zorgt voor een economische impuls daar. Vervolgens kunnen de IJslandse banken dan hier weer nieuwe klanten werven en klaar is kees.

James St John Smythe | 15-04-10 | 14:05

Terpen-tijn | 15-04-10 | 14:03
de tweede pot is in rotterdam lampie!

gozahtje | 15-04-10 | 14:04

Dus een heleboel gezeur om niks de afgelopen weken.
Het lijkt de mexicogriep wel. Eerst een angstcampagne en dan blijkt er niets aan de hand!

Strohond | 15-04-10 | 14:04

Opheffen dat betaalde voetbal.
Wat dat de gewone man aan belastingen kost....
De penoze aan de bal!

Inextremis | 15-04-10 | 14:04

Maar goed, 2 keer organiseren is 2 keer kosten hebben.
Hoe dan ook.
Zonde geld.

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 14:04

TabulaRasa | 15-04-10 | 14:00
Wie begon er dan met janken?
De bekerfinale is gewoon in de Kuip. Al jááren, net zoals de JC-schaal al jaren in die nep-Kuip in de Bijlmer is. Ongeacht wie de strijdende partijen zijn.

brienenoord | 15-04-10 | 14:04

Ik pleit ook voor twee wedstrijden. 1 tussen voeballers in de Kuip, de andere tussen Hooligans van beide partijen in de Arena. Hoolies er in, hek eromheen, bak met knuppels op de middenstip, nooit meer naar omkijken.

lieverdeauddanreaud | 15-04-10 | 14:03

brienenoord | 15-04-10 | 14:01
Alsof het alleen van die wedstrijd afhangt. NAC uit win je ook niet zomaar!

gozahtje | 15-04-10 | 14:03

Ik zou dit als Feyenoord nooit accepteren. Hoe kun je midden in het spel opeens de regels veranderen? Wat is dit, de strijd om een campingbeker waar de regels ter plekke vastgesteld worden? Boycotten en als de KNVB niet zwicht de beker gewoon aan de joden laten.

Randy McRanderson | 15-04-10 | 14:03

Commercieel gezein heel handig.
Alleen is het nadelig voor Feyenoord want uit spelen en eventueel verlengen van de laatste wedstrijd bij Ajax lijkt me toch lastiger.

Terpen-tijn | 15-04-10 | 14:03

Ik stel nu alvast voor om een eventuele NL-D in ZA ook over 2 wedstrijden te spreiden, of 4 zodat we kunnen winnen.

Brakke Obama | 15-04-10 | 14:02

Wim-Lex | 15-04-10 | 13:59
Eensch.

brienenoord | 15-04-10 | 14:01

Hmmm, jammer dat de goeden zoals altijd weer onder het kleine groepje kwaden moet lijden. Blijft toch opmerkelijk dat er bij voetbal altijd concessies worden gedaan en maatregelen worden genomen, terwijl bijvoorbeeld de Katholieke Kerk, Mocro's en Heils Angels niet worden aangepakt. Ik vind een kinderverkrachting toch nog altijd een grotere misdaad dan een vechtpartijtje tussen lieden die hier beiden mee akkoord gaan...

etui | 15-04-10 | 14:01

Hallo, Aboutaleb heeft ingestemd met spelen omdat de politietop garandeerde dat ze het aankonden. Na het opstappen van de hoofdcommissaris hebben ze dat vertrouwen gekregen. Nou kan je zeggen, politie geloven - nooit doen, maar ja.

mokum4all | 15-04-10 | 14:00

Waarom gaat iedereen nou opeens huilie-huilie doen dat het een complot is.
Als de finale in de Arena was geweest, en 010 had 7700 kaartjes gehad waren jullie ook niet blij.
Het is niet de schuld van Ajax dat jullie niet kunnen voetballen!

TabulaRasa | 15-04-10 | 14:00

jammer dat die tokkie-hobbies zoveel bealstinggeld kosten. Kan die prijs, voor ME, politie en het hele rattaplan, niet worden doorberekend in de ticketprijs?

Fatwa | 15-04-10 | 14:00

010 moet idd gewoon de beker boycotten. Aboutaleb had gewoon moeten zeggen dat er geen neuzen welkom waren.

Verder moeten ze zondag beginnen er in de 1e 5 minuten een aantal goals in eigen doel te schoppen.

Wim-Lex | 15-04-10 | 13:59

@ En-el Hak | 15-04-10 | 13:58

Ook weer zo, als het gesloopt wordt, kan er weer meer gebouwd worden! Ja hoor, haal maar neer!

Nlz® | 15-04-10 | 13:59

Lorax | 15-04-10 | 13:55
Nozem, wat dacht je van een een-tweetje tussen de hersenloze van AJAX en Feyenoord!!

gozahtje | 15-04-10 | 13:59

Dubbel pret voor die gekke honkbalhoolies.

Frederik Vijf | 15-04-10 | 13:59

Kessler heeft zojuist ook besloten dat voor het seizoen 2009/2010 een gelijkspel met terugwerkende kracht twee (2) punten oplevert. Tevens degradeert niet de nummer 18 rechtstreeks maar de nummer 13.

Ræven | 15-04-10 | 13:59

@Dr. Fonz | 15-04-10 | 13:53
Wat is hier de voorkeursbehandeling dan? Moet de finale zonder ajax fans gespeeld worden? Of helemaal zonder fans zodat Feyenoord kan stunten? En waarom heeft Feyenooit hier geen voordeel van dan? Ze hoeven toch nergens meer voor te spelen itt Ajax waarvan elke wedstrijd telt en dus een wedstrijd extra (in het vooruitzicht) druk met zich meeneemt?

verkiezingsbeloftes | 15-04-10 | 13:58

Ik proef enige onterechte jaloezie in de update...

brienenoord | 15-04-10 | 13:58

@Nlz® | 15-04-10 | 13:52
Jahaa, nu niet terugkrabbelen. Consequent zijn. Evenals gebedshuizen is de MediaMarkt in het algemeen ook je reinste horizonvervuiling. Maakt niet uit hoe het pand, dat om de MediMarkt heen is gebouwd, eruit ziet.

En-el Hak | 15-04-10 | 13:58

Waarom niet gewoon in een 010 droogdok, en bij rellen vlug laten vollopen.

Brakke Obama | 15-04-10 | 13:57

wurly | 15-04-10 | 13:55
Die slaan elkaar schaakmat.

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 13:56

kritiekloze criticus | 15-04-10 | 13:54
Haha lullll, gister nog Nederland 3 gekeken? ;)

spekkoper | 15-04-10 | 13:56

Een-tweetje tussen Ajaxied Aboutaleb en de mannen uit Zeist.

Lorax | 15-04-10 | 13:55

en dan ook 1 keer een treffen tussen de beide supportersgroepen , gewoon voor de sensatie, in de kuip , zonder voetballers, en zonder politie, zonder ambulances, zonder ME , met camera's , live op internet, en later in de bioscoop en op dvd. Gaaf man!

watsinneneem | 15-04-10 | 13:55

De Johan Cruijff Schaal is tussen kampioen en beker winnaar. Dat het een confrontatie tussen Ajax en Feyenoord wordt is dus nog niet duidelijk!

gozahtje | 15-04-10 | 13:55

En hoe zit het met al die hooligans bij schaakwedstrijden?

wurly | 15-04-10 | 13:55

Het is maar voetbal, als het nou ging om hockey dan had ik het probleem begrepen. Maar kom op, voetbal...

kritiekloze criticus | 15-04-10 | 13:54

Op 25 april gewoon de 2 aanvoerders in een studio onder leiding van Mart - mag ik dat zeggon - Smeets de tos laten doen.
Kop wint, munt verliest.
Klaar.

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 13:54

Je zult maar in de spelsersbus van FeyeMoord naar A'dam moeten vanwege de extra wedstrijd. **bivakmuts alvast opzet**

Brakke Obama | 15-04-10 | 13:54

Ajax weer een voorkeursbehandeling.. hoe triest is dit. Als het Feyenoord - Kozakken Boys was geweest, hadden we dan ook één wedstrijd in Werkendam gespeeld?

Dr. Fonz | 15-04-10 | 13:53

@ En-el Hak | 15-04-10 | 13:51

Ja die. Oh en als ik dan toch verzoekjes doe, dat stukje nieuwbouw net naast die gebedshut met de Media Markt er in mag blijven staan, dat hebben ze hier bij mn werkgever ontworpen, dus die mag blijven.

Nlz® | 15-04-10 | 13:52

@ Dekkz0r | 15-04-10 | 13:44
Ja ik weet ook wel dat de bekerfinale altijd in de kuip is als zijnde neutraal stadion. Maar Feyenoord is geloot als club met thuisvoordeel net als dat het vorig seizoen met Heerenveen - Twente, Heerenveen was.

bots! | 15-04-10 | 13:52

@ Jeblijftjeverbazen | 15-04-10 | 13:40
Dat is het punt niet.
Of je die wedstrijd in een ander stadion laat spelen doet niet ter zake, de supportersgroepen treffen elkaar dan nog steeds. Dát is het probleem.

@Nlz® | 15-04-10 | 13:49
Dat is toch de Bef-Lana moskee? Met de grond gelijk maken.

En-el Hak | 15-04-10 | 13:51

Ik zie Aboutaleb nog wel burgermeester worden van Bergen.

James St John Smythe | 15-04-10 | 13:51

En laat dat vullus Pin er even buiten laten.
Cultuurbarbaren!

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 13:51

@Jeblijftjeverbazen | 15-04-10 | 13:45
Heb je gelijk in. Ze zouden gewoon een HvH'tje kunnen doen met Diemaco's ipv 9mm's. Ruimt lekker op.

Symmachus | 15-04-10 | 13:50

@Randy McRanderson | 15-04-10 | 13:47
Nu ja, eigenlijk laat de KNVB zich gijzelen door een stel hooligans.

En-el Hak | 15-04-10 | 13:50

ach, kan ik in ieder geval alsnog naar de finale.. ik zit er niet mee, vind het een goed besluit :)

De Linkse Lonsdaler | 15-04-10 | 13:49

@ En-el Hak | 15-04-10 | 13:47

Zou mooi zijn! Laat ze dan half Zuid maar afbreken! Kan er eens iets moois neergezet worden. Kunnen ze dan aub wel bij die gebedshut die net naast de Kuip staat beginnen? En dan als kersje op de slagroom ook Abu nog eens weg, lijkt me een prima plan!

Nlz® | 15-04-10 | 13:49

Tis de alom bekende NL graaiwijsheid, gevolg minder inzet plisie, en meer inkomsten KNVB denk aan TV rechten, hooguit een peletonnetje extra ME ter bescherming van het bezoekend team, opdat zij niet tijdens of na afloop gelyncht gaan worden dit ter verhoging van de feestvreugde, hierbij denkend aan het drama toendertijd op de Toekomst. (snifsnif)

william7055 | 15-04-10 | 13:48

Wat een blamage! In feite capituleert de overheid hier voor vandalen. Een beter idee was geweest: gewoon nooit die wedstrijd spelen. Dan pak je de vandalen op de plaats waar het ze het meest raakt. Dat rechtgeaarde voetbalfans zo ook worden geraakt, is te verdedigen: hadden ze zelf maar tegen die idioten moeten optreden.

Arrabinekoeterine | 15-04-10 | 13:48

Imhotep! Imhotep! Oh nee, Aboutaleb.

Albert K. | 15-04-10 | 13:47

-weggejorist-

Randy McRanderson | 15-04-10 | 13:47

zum kotzen | 15-04-10 | 13:44
Waarom is 1 wedstrijd uit en 1 thuis een voordeel voor ajax en niet voor feyenoord?
Omdat jullie bang zijn!

TabulaRasa | 15-04-10 | 13:47

Be-la-che-lijk! Hoe kan je de spelregels nou tijdens het toernooi zelf veranderen!? Kunnen ze ook de Eredivisie regels even veranderen, bij gelijke punten-stand is het doelsaldo dit seizoen niet meer doorslaggevend maar het aantal verloren duels? Prima, maar dan pas VOLGEND seizoen, VOOR aanvang van de competitie! Alle ploegen die door Ajax en Feyenoord zijn uitgeschakeld hadden waarschijnlijk ook graag een tweede duel gekregen. Echt niet te geloven. Ik ben totaal niet voor Feyenoord, eerder het tegenovergestelde, maar dit kan echt niet.

J-jonez | 15-04-10 | 13:47

@Nlz® | 15-04-10 | 13:42
Dat ook natuurlijk.

De Kuipwedstrijd kan wel eens de nekslag voor Abou betekenen wanneer er alsnog wordt gereld.

En-el Hak | 15-04-10 | 13:47

Kunnen ze er niet om knikkeren (zonder publiekz)?

EVAD1ST | 15-04-10 | 13:46

@Symmachus | 15-04-10 | 13:41
Alsof ze hier in 010 of 020 wel op zitten te wachten, nee het blijft een klein groepje idioten die dit doen en die zijn 010 en 020 ook liever kwijt dan rijk.

Jeblijftjeverbazen | 15-04-10 | 13:45

Wat een afgang dit. Als die A.F.C.A mongeaulen die foto niet hadden geplaatst was er niet veel aan de hand geweest. Overigens als er twee keer gelijk gespeeld wordt is het gewoon penalty's.

FavouriteNightmare | 15-04-10 | 13:45

Prima oplossing en dat Aboutaleb bashen kennen we nu wel ...

Simon_GS | 15-04-10 | 13:45

Tja ajax heeft in de bekercompetitie tot nu toe alleen degradatiekandidaten, jupiler league clubs en amateurs als tegenstander gehad. Nu er een opponent van enig formaat opdoemt moeten de regels maar even wat aangepast worden om de neuzen nog wat extra voordeel te geven. Wát een aanfluiting.

zum kotzen | 15-04-10 | 13:44

Abutalib wilde na HvH even laten zien dat hij wel daadkrachtig is en grote evenementen aankan. Noop. Abu aju. De slechtste burgermeester van Nederland ooit. Mohammedanen kunnen niet organiseren. Begrijp dat nu eens.

Hanxie | 15-04-10 | 13:44

Dit is belachelijk en oneerlijk! Nu wint Ajax sowieso. Over 1 wedstrijd kan Feyenoord nog stunten. Ik ga niet kijken! Een finale over 2 wedstrijden, hoe verzin je dit?

eerlijkwaar | 15-04-10 | 13:44

@bots! | 15-04-10 | 13:42
Nee Fey heeft geen thuiswedstrijd gerloot. Bekerfinale is altijd in de Kuip, als zijnde voor die wedstrijd een neutraal stadion..

Dekkz0r | 15-04-10 | 13:44

Jeblijftjeverbazen | 15-04-10 | 13:40
Daarnaast is Rotterdam sinds mensenheugenis al de "host" van de bekerfinale. Triest dat die traditie anno 2010 niet meer in stand gehouden kan worden...

Insignificant_Cunt | 15-04-10 | 13:44

ajax wint wel gewoon, maar dat stond al vast.

Steilloos ten Onder | 15-04-10 | 13:44

Stroopdoos | 15-04-10 | 13:38
Doe maar in treinen dan. Historische gebeurtenissen naspelen schijnen ze zowiezo leuk te vinden, die hooligans.

Dominodayfreak | 15-04-10 | 13:43

azijnseikerT | 15-04-10 | 13:31
Haha, grappig.

TabulaRasa | 15-04-10 | 13:43

Geef de voetbalbond maar de schuld dat de politiek met half zachte maatregelen komen. Waarom niet gewoon die voetbalwet invoeren? Bang dat er niet genoeg flitsers beschikbaar zijn op zondag?

verkiezingsbeloftes | 15-04-10 | 13:43

Het staat nog niet op knvb.nl..

Cos | 15-04-10 | 13:43

Bullshit, ben het hier totaal niet mee eens... sterf dan maar lekker met je bekertournooi... dan boycot ik die hele beker ook gewoon; dit is precies wat de neuzen graag zouden willen en absoluut niet wat Feyenoord wil....

Laf, om in een lopende competitie de regels ineens aan te passen... Kessler is een snavel...

ShameLess | 15-04-10 | 13:42

De regel is toch 5 jaar lang geen uitsupporters. Feyenoord is als thuisspelende club geloot dus lijkt me toch klip en klaar gewoon geen Ajax supporters. Dikke vette pech voor hun.

Een mogelijk EK kunnen de heren van de KNVB nu ook wel op hun buik schrijven...

bots! | 15-04-10 | 13:42

@ En-el Hak | 15-04-10 | 13:40

Hij zou ook spreken over een 'majeure taak' voor de politie.

Nlz® | 15-04-10 | 13:42

@Jeblijftjeverbazen | 15-04-10 | 13:40
Ja, want daar zitten ze in Arnhem, Eindhoven of Utrecht echt op te wachten...:)

Symmachus | 15-04-10 | 13:41

6mei
rip pim

grinugroels | 15-04-10 | 13:41

Verschrikkelijk, wat een trieste bedoeling!

Atabouleb had gewoon gelijk moeten zeggen, 1600 uitsupporters en anders niks. Lekker finale ook zo, aan alles is duidelijk dat er dit seizoen 1 club de prijzen moet pakken. KNVB is niet onpartijdig, KNVB gaat voorbij aan eigen reglementen.

Voetbalbond, laat me niet lachen!

010waus | 15-04-10 | 13:41

@SatansNightmare | 15-04-10 | 13:38
Opstelten zou met bassende stem hebben gezegd: die finale wordt gewoon in onze Kuip gespeeld, in een enkele wedstrijd en nu wegwezen meneer KeSSler.

En-el Hak | 15-04-10 | 13:40

"Een volk dat voor hooligans zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.."

Teun van het Tuinpad | 15-04-10 | 13:40

@kippeNeukert | 15-04-10 | 13:39
[voordeel=nadeel]

kippeNeukert | 15-04-10 | 13:40

Waarom wordt deze finale uberhaubt in 010 gespeeld?

Maar vooral niet in 010 of 020, dat is vragen om problemen. En per defenitie niet eerlijk, Thuiswedstrijd voor Feijenoord.

Is het nu zo moeilijk om die finale in Arnhem, Eindhoven of voor mijn part Utrecht te spelen? Neutral ground voor de voetballers en voor de supporters.

Jeblijftjeverbazen | 15-04-10 | 13:40

@ Zware Majesteit | 15-04-10 | 13:35

Dat is het nou juist, er schijnen ook nog 'normale' mensen naar die wedstrijden te gaan, met kinderen enzo. Beetje wrang om die daar deel aan te laten nemen toch? Maar, ik denk dat het geen slecht idee is, een grote arena, zoals het Collosseum bijvoorbeeld, wat wilde dieren, en 50 hoolies per club om mee te beginnen.
De uitzendrechten beginnen bij 100.000 euro per wedstrijd. Wie biedt meer?

Nlz® | 15-04-10 | 13:39

En altijd is alles weer in het voordeel van die club uit 020.. Lucky, of werpt hun gelobby bij de KNVB zijn vruchten af.. ??
Man, wat een onzin om aan het einde van een toernooi de spelregels te veranderen!
De wedstrijd had gewoon in Rotterdam, zonder uitpubliek, gevoetbald moeten worden.
Maar ja, dat zou dan in het voordeel van Jeauden zijn en dat kan natuurlijk niet..
Lach me rot als Feyenoord toch nog de beker wint, verliest van Twente en de Jeauden WÉÉR geen kampioen worden..!

kippeNeukert | 15-04-10 | 13:39

Doe anders een best of 9, zoals in de NBA, zijn we lekker 3 weken bezig met finales spelen..
Aboutaleb en KNVB -1

spekkoper | 15-04-10 | 13:39

Twee bekerfinales? Is dat niet een verdubbeling van de ellende?

Lewis Lewinsky | 15-04-10 | 13:38

Ik ga maar weer lekker de engelse competitie kijken, heb je tenminste niet dit soort onzin.

Dauthi | 15-04-10 | 13:38

-weggejorist-

SatansNightmare | 15-04-10 | 13:38

In kooien vervoeren geen optie? Doen ze met wild ook..

Stroopdoos | 15-04-10 | 13:38

Jee-e-free | 15-04-10 | 13:34
Amen.
Denk dat ik volgend jaar de Belgische competitie maar eens ga volgen i.p.v. de onterende divisie.

M_K | 15-04-10 | 13:38

Kunnen we niet alle "supporters" een enkele reis naar ZuidHIVrika geven. Kunnen ze zich uitleven (lees de hersenen inslaan) en de survivors mogen van de plaatselijke h0ererij genieten - klein virusje - probleem opgelost.

acac | 15-04-10 | 13:37

-weggejorist-

LJBrinkhorst | 15-04-10 | 13:37

Ik zie liever GEEN wedstrijden , mag dat ook?

Mr aarsch | 15-04-10 | 13:36

azijnseikerT | 15-04-10 | 13:31
Haha, grappig.

TabulaRasa | 15-04-10 | 13:36

Kost dus straks 3 mio ipv 1.5 mio. Goed gedaan Abou. Typisch PvdA - geld uitgeven waar de sterkste schouders voor moeten werken - ook al hebben ze niks met deze tokkiesport.

acac | 15-04-10 | 13:36

Kesler is eindelijk overstag. Prima oplossing.
*
Godenzonen pakken nu zeker de dubbel.

Dundunbanza | 15-04-10 | 13:36

Aboufaaleb ?

CortezTheKiller | 15-04-10 | 13:36

Haha mooi man, Feyenoord had nog wel zo'n grote bek erover.

Komdan | 15-04-10 | 13:36

En weder een fuck up van Aboutaleb. Anderhalf jaar, Abou, anderhalf jaar.

En-el Hak | 15-04-10 | 13:35

Wat is het probleem precies? Zo'n stadion is een handige afgesloten ruimte. Laat maar uitvechten die hap. Wil de laatste overlende bij vertrek het licht uitdoen? Bedankt. Probleem opgelost.

Zware Majesteit | 15-04-10 | 13:35

Triest dat dit moet.

TabulaRasa | 15-04-10 | 13:35

Die Aboutaleb stapelt blunder op blunder. De man is volledig en absoluut incapabel. Wat een ramp is dat figuur. Blij dat ik op tijd uit die stad ben vertrokken.

Lorax | 15-04-10 | 13:34

Wat een belachelijk besluit.
Ajax heeft er veel meer baat bij als de wedstrijd over 2 wedstrijden is simpelweg omdat Ajax van de 2 toch wel de sterkere is.
Bij 1 wedstrijd is de kans aanzienlijk groter dat Feyenoord kan stunten wat nu dus minder aanneembaar is over 2 wedstrijden.

Maargoed Zeist is toch al Amsterdams gezind dus eerlijk gezegd verbaasd het me ook helemaal niets.

Jee-e-free | 15-04-10 | 13:34

Feyenoord twee keer vernederd dus.

Snorro | 15-04-10 | 13:34

Tja, voetbalhoolies. Stuk voor stuk met betonnen schoenen in de noordzee dumpen die mongeaulen.

Nlz® | 15-04-10 | 13:34

Mooizo, langzaam gaat dat kut spelletje ten onder.
*Lacht hard, heel heeeeel hard om al die zielige figuren die dagen voor de Primera hebben gezeten voor kaartjes*

Dominodayfreak | 15-04-10 | 13:33

Is wel zo eerlijk, kan van beide ploegen een flinke hoeveelheid publiek bij de bekerfinale zijn...

Requiescat in pace | 15-04-10 | 13:33

maar als er geen uitsuppoorters zijn dan hoeft er lang niet zoveel politie ingezet te worden toch? da's een fikse besparing. ik vind het niet zo'n gek idee geloof ik.

Robert Irving III | 15-04-10 | 13:33

Aboutaleb opnieuw ingehaald door de feiten! Zwak zaad...

Klaas Wilting | 15-04-10 | 13:33

@klukkluk Ik hoop dat hij inziet dat hij ongeschikt is en weg moet.

rn1970 | 15-04-10 | 13:33

een finale hoort één wedstrijd te zijn , wat een onzin!! boycotte die hap

CombiMagnetron | 15-04-10 | 13:33

Echt bullshit dit. want een blunderput. Vooral van die Aboutaleb... wat een idioot. Eerst de strandrellen en nu dit?! Duidelijk niet geschikt.. hij moet gewoon weg.. Wat een sukkel! Ze hadden gewoon uberhaupt geen 020-ers moeten laten komen dan was er niks aan de hand... andersom zou dit namelijk wel zijn gebeurd. omfg

ZF | 15-04-10 | 13:32

ik vind het goed plan, heeft uiteraard ook zijn nadelen. maarja als feyenoord van het weekend wint mogen ze de beker ook gewoon graties hebben hoor....

in de tijd van Johan Cruyff-schaal is er alle tijd voor 2 wedstrijden.

komkommerkom | 15-04-10 | 13:32

Toegeven aan de IQ-lozen is dit.

brienenoord | 15-04-10 | 13:32

Gaan ze nu ook nog tossen over wie thuis mag beginnen?

lowryder | 15-04-10 | 13:32

Hoe de uitkomst ook is, het is een nederlaag voor het voetbal dat dit moet.
Hooligans aller landen, sterf!

Steilloos ten Onder | 15-04-10 | 13:32

Lol @ azijnseikert :D

CortezTheKiller | 15-04-10 | 13:31

Als Feyenoord de beker wint en Ajax wordt kampioen moeten ze voor de JC-schaal weer tegen elkaar... lol

mayor_pickwick | 15-04-10 | 13:31

twee wedstrijden goed idee!! maar dan wel twee keer uitsupporters mee. Houdt de spanning er een beetje in. Ajax rolt die feyenoorders toch op dus daar komt de spanning niet vandaan.

Johnny de Baas | 15-04-10 | 13:31

Stijlfout laatste 2 zinnen dubbel op en. Leuk dat je het foutje 'komst' aanpast, maar daarmee wordt dus een nieuwe geschapen... naab.

sleng | 15-04-10 | 13:31

Feyenoord - Twente kan gewoon in de Arena gespeeld worden heur. No problem.

azijnseikerT | 15-04-10 | 13:31

Ik vind het maar raar.

Bovendien zijn wedstrijden over 2 keer niet leuk. Gaan ze dan net als in de CL de uitpunten dubbel tellen in geval van gelijkspel ofzo?

een finale is een finale, die speel je over 1 spannende wedstrijd, zoals altijd. En kost dit niet een bak aan extra knaken?

Torsion | 15-04-10 | 13:30

En wat voor een conclusies trekt meneer Aboutaleb daaruit?

Klukkluk | 15-04-10 | 13:30

-weggejorist-

reinaert sluwe vos | 15-04-10 | 13:29

En de johan cruijf schaal wordt ook in twee duels afgewerkt ?

CortezTheKiller | 15-04-10 | 13:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken