Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rotkinderen klagen over stage

kinderarbeid2.jpgHet leek staatssecretaris Marja van Bijsterveldt (Onderwijs) zo leuk, lekker met de kids keuvelen over hun Maatschappelijke Stage (waarschuwing: in ambtenarenhip uitgevoerde website). Wat vindt het jongmens er nu van verplicht onbetaald bejaardenkonten te moeten wassen? Belangrijk, want een stukje dialoog “draagt alleen maar bij aan een succesvolle invoering van de maatschappelijke stage. Ik kijk uit naar al die krabbels,” aldus Marja. Nou dat laten de jongens en meisjes zich geen twee keer zeggen. Op de Hyves-pagina komen ze met enkele constructieve punten. ‘MaS is slavernij’, ‘MaS is zinloos, nutteloos en kut.’ Reinout: “Alsof we niets beters te doen hebben. Je heb naast school ook nog het fenomeen bijbaantje en de drukke weekeindes vol sociale verplichtingen en overmatig alcoholgebruik.” Nou moe. Tut-tut. Krijg je van de Nederlandse staat de schitterende kans met zo’n vetcoole poepzuiger op stap te gaan of met paardenstront rond te rijden, is het wéér niet goed. Toch, Bridget?

Reaguursels

Inloggen

Honger maakt rauwe bonen zoet, eigen moet je ook hun zakgeld en hun hyves account afpakken en pas teruggeven nadat ze 10 konten gewassen hebben, dan leren ze het wel waarderen.

Bamzaaiert | 04-04-10 | 19:48

Hoewel ik begrijp dat deze kids geen zin hebben in 'sociale onzin' (in 'mijn tijd' was CKV ook BS, maar achteraf zie ik de waarde er wel van in) is het toch belangrijk dat er in deze tijd zoiets bestaat. Volgens mij was het vroeger heel normaal om een bijbaantje te hebben en MaS helpt werkschuw puberaal tuig misschien tot ander inzicht t.o.v. eerlijke arbeid te krijgen.

Het argument 'goedkope arbeidskrachten' is niet toepasselijk; begeleiding kost waarschijnlijk net zoveel als de baten, als het al een profit-organisatie is (en geen vereniging als de lokale Scouting club).

_ranz | 03-04-10 | 21:28

In ben blij dat ik inmiddels al twee jaar verlost ben van de middelbare school. Wat een ontzettend belachelijk gedoe, dit is gewoon gratis arbeidskrachten regelen onder het mom van maatschappelijke vorming, bah wat hypocriet.

Pantheist | 03-04-10 | 14:08

Laten ze maar eerst zorgen dat het onderwijs zelf al goed functioneert want dat is niet het geval. De meesten hebben een taal en reken achterstand en dan komen ze met dit soort belachelijke plannen.

Tuned | 03-04-10 | 00:57

Toen ik eens stage liep bij een stacaravan bedrijf heb ik na 2 weken gewoon 50 gulden gehad van die man, moesten het wel stil houden natuurlijk... :)

Necramonium | 03-04-10 | 00:55

Soms wordt het voorstellingsvermogen van de mens op de proef gesteld. Maar met de politiek is het niet zeldzaam, om de verbeelding van personen met een groots voorstellingsvermogen uit te dijen als de anus van een door een paard genomen kleuter. In gruzelementen laten ze achter het idee dat bavianen aan de lcd dit land minder goed kunnen besturen dan zij zelf. Als verkrachters van het gezonde verstand nu; het daverende succes de 'maatschappelijke stage'.
Gezien het kennisniveau van de gemiddelde leerling is om over naar huis te schrijven, natuurlijk doen ze dit zelf met een correcte aanhef en in fatsoenlijk Nederlands, kunnen we goed kijken naar alternatieve manieren om de jeugd nog eens wat bij te brengen over hen mede mens. De gehele jeugd iets bijbrengen over het geteisem dat de mensheid heet is ook hard nodig gezien enkelen geen greintje respect heeft voor deze ruk diersoort. Natuurlijk zag onze overheid in dat de enige manier om te respect terug te winnen is; een maatschappelijk stage. Wie een paar maand lang naar het bruine uiteinde van 80 jaar lang mens zijn kijkt, terwijl die de stukjes poep uit het haar naad trekt krijgt spontaan affiniteit met de mensheid.
Een paar weekjes stage en daar komt de epifanie : Ik ga een goed en rechtge'schapen' burger worden! Zo komen jongeren IN de maatschappij te staan. Net als te politici, want die staan ook in de maatschappij.
Om heel eerlijk te zijn, zoals het een goed mensch betaamt, zie ik niet zoveel in deze stage. Laten we eerst het kennisniveau van HAVO en VWO omhoog brengen (9/10 leerlingen weten niet wat er in de historische jaren van 1600 en 1672 gebeurt is). Of laten we natuurlijk leren integreren bij de lagere niveaus of op plekken waar leerlingen belemmert worden door dyslexie of een vorm van autisme, zodat ze niet in een strikt theoretische leeromgeving hoeven te fungeren. Eventueel kunnen we er nog voor zorgen dat de praktische studies op het VMBO betere doorstroom mogelijkheden hebben met individuele vakken. Bijvoorbeeld dat BBL leerlingen ook of TL mee kunnen lopen met engels mits ze er goed in zijn.

1337haxxor | 03-04-10 | 00:37

De overheid weet wat goed voor je is!

@Carl von Rabenhaupt: Kinderen of niet, verplicht vrijwilligerswerk hoort niet.

@stinkvis: Ze krijgen een week vrij van school. Het is dus niet buiten schooltijd.

lauwebal | 02-04-10 | 21:29

stage lopen??

Flapgeit | 02-04-10 | 21:08

Kinderen zijn vergeten wat de verhoudingen zijn...

Carl von Rabenhaupt | 02-04-10 | 20:42

Schoorsteenveger | 02-04-10 | 17:31
Collectieve zelfreflectie dat is wat nodig is. Geen jodocuspartij die een of ander accent een procent gaat verleggen.

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 20:40

Mijn zoon van zestien heeft een paar maanden geleden zijn baantje aan zijn stage overgehouden... kan ook nog...

campion | 02-04-10 | 19:55

En krijgen ze dan ook 40 uur vrij van school of is dit gewoon 'zomaar' erbij. Toen ik nog op de middelbare school zat had na schooltijd en op zaterdag geen tijd om bejaarden te wassen. Ik had WERK een woord wat ambtenaren blijkbaar niet begrijpen.

stinkvis | 02-04-10 | 19:39

Ik zat net in het jaar dat mas begon, lekker 3 jaar achter elkaar (3,4 en 5e) 25 uur doen, in totaal dus 75 uur! Voorbeelden van dingen die je kan doen: bejaarden helpen met kruiswoordpuzzels oplossen, helpen bij de bingo in het bejaardentehuis, helpen in het ziekenhuis, helpen bij een sportclub en ga zo maar door. Dingen die nut hebben zijn absoluut VERBODEN! Het moet vooral niks te doen hebben met je studie en je mag het lekker allemaal in je weekend doen. Dat is heel leuk als je dan ook nog is én moet leren (want ja, deze ONZIN moet ook op VWO), én moet werken, én moet sporten (nou moet niet maar doe 't wel). Bij een bedrijf mag niet, want dat is niet maatschappelijk ofzo, dus je mag eigenlijk alleen dingen doen die totaal niks te maken hebben met je studie. Conslusie: Maatschappelijke Stage is gewoon hartstikke onzin!

dennis123 | 02-04-10 | 18:36

ik krijg 2 gedachten:

1) De overheid laat indirect openlijk kritiek toe op de hyve!!!
2) MaS is gewoon uren vullen maatregel, ik heb hem mooi gemist.

kan dit? | 02-04-10 | 18:27

Als ik hoor dat 5%van de 18-jarige al in de wajong zit( en lang niet allemaal finnen),denk ik dat voor de meeste van hun, konten wassen het hoogst haalbare toekomstperspectief is,de stumperts.

K.Zwellever | 02-04-10 | 18:20

Dit is het meest absurde plan ooit van de Nederlandse regering. Echt ON-GE-FO-LIJK. Vreselijk slecht geregeld, geen duidelijkheid voor scholen en bovendien echt absurd dat de regering verwacht dat een gemiddelde VWO-leerling nog tijd heeft voor zoiets als een MaS. Echt onvoorstelbaar.

CDA -ONEINDIG

WeesFatsoenlijk | 02-04-10 | 18:15

Ik moet ook stage doen en je kan ook gewoon bij je tennis leraar chillen.

carlio | 02-04-10 | 18:10

MaS > Wassen neus...
Zolang je je 'uren' ook vol kunt maken met verblijf in de mediatheek dan slaat dat toch nergens op?
Zoonlief zit dus gewoon in de mediatheek wat te fröbelen aan websaaitjes van vrindjes waar 'ie z'n muntjes mee verdient...

De man met de hoed | 02-04-10 | 18:06

Ik ben naar de evangelische boekhandel geweest voor maatschappelijke stage. Best interessant hoor. Ik zou er mijn baan natuurlijk niet van maken, maar het kan voor de meeste mensen geen kwaad om iets te gaan doen waar ze helemaal niks mee hebben.

frietgeur | 02-04-10 | 17:48

@ mossels | 02-04-10 | 17:39

Zeker geneeskundestudent? Je wordt tijdens die stage dan ook ontzettend uitgebuit. Lekker slavenarbeid voor anderen doen die daarvoor dik betaald krijgen. Het enige wat dat systeem in stand houdt is het feit dat jij straks hetzelfde kan gaan doen met de volgende generatie studenten. Dan kan jij lekker geld over de rug van een stel arme slaven gaan verdienen.

Voor die scholieren geldt dat echter niet. Dit is gewoon een manier van babyboomers om de eigen problemen op een andere generatie af te schuiven...

VerenigdeNederlanden | 02-04-10 | 17:45

wat een jankerds
ik moet straks 10 weken lang 40 uur per week onbetaald stage lopen

mossels | 02-04-10 | 17:39

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 17:21
Gebrek aan zelfanalyse, kamerbreed.

Schoorsteenveger | 02-04-10 | 17:31

Sliptong | 02-04-10 | 17:17
Het is een wisselwerking tussen Kaasland en NWA. Kaasland is nog steeds uitermate flexibel, maar er is een grens aan die flexibiliteit natuurlijk, en overal daar waar de rek er helemaal uit is begint de boel te rafelen, ook al probeer je die boel met kunst en vliegwerk bij elkaar te houden. Als Kaasland nou eens een beetje orde op zaken gaat stellen, dan zal de NWA als vanzelf minder ruimte hebben om allerlei uitdagende spelletjes te spelen. Gedrag = nature x nurture. Verander de omgeving, hier en daar drastisch en met harde hand, en de veranderingen in het gedrag kunnen dramatisch zijn. Hard doch rechtvaardig.

Schoorsteenveger | 02-04-10 | 17:29

Nu weet ik wat er achterop die volkswagen golf staat.
"ben op weg naar mijn maatschappelijke stage"

kattenmepper | 02-04-10 | 17:26

Het gaat over pestkinderen maar een actie tomaat tegen de babyboomergeneratie is natuurlijk ook nooit weg.

websenior | 02-04-10 | 17:25

Sliptong | 02-04-10 | 17:17
Het CDA is het al met je eens.

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 17:24

Dit zijn wel hele erge rotkinderen, vooral die mudkips (24).

SheriffSharif | 02-04-10 | 17:22

Op 'onze' school is het proefballonnetje 'maatschappelijke stage' eigenlijk een beetje opgelaten. Omdat bejaarden in woonzorgcentra (ja, je mag het geen bejaardentehuis meer noemen) zielig, eenzaam en suïcidaal zijn moeten de jongeren ze maar eens iets van de wereld laten zien.

Wat ikzelf gezien heb is dat de meeste ouderen vooral nog steeds een vrij druk sociaal leven hebben en over het algemeen niet echt zitten te wachten op jongelui die een rondje met ze gaan lopen.

Daarentegen is er ook een groep geweest die een oudhollandsche spelletjesmiddag had georganiseerd met aansluitend een diner, daar werd dan wel weer heel positief op gereageerd. Net zoals het maken van Kerstkaarten en andere activiteiten waarbij het -naar mijn bescheiden mening- zowel een leuk project is voor de ouderen als voor de kinderen. Ik zie er wel toekomst in!

Danny722 | 02-04-10 | 17:21

Schoorsteenveger | 02-04-10 | 17:03 Ik denk niet dat PVV de enige is die iets signaleert. Ik geef toe, rood en blond is een beeldvanger in een kamer met grijs en bruin maar ik maak me zorgen vanwege het gebrek aan een diepere analyse.
Ik denk niet dat anderen die niet maken. Ik weet dat Wilders hem niet maakt.

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 17:21

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:51
Mag ik dan even nog duidelijker zijn? Wat ik bedoel is ondubbelzinnig, namelijk: ik wil minder niet westerse allochtonen (NWA) in dit land en diegene die hier al zijn en zich niet kunnen gedragen een enkeltje tweede paspoort land dan wel land van herkomst geven. Het is hier te druk. Teveel mensen en de autochtoon was hier eerst. Hard doch rechtvaardig. Of moeten "we" wachten totdat de meeste autochtonen geëmigreerd zijn en de verhouding 1:3 in het voordeel van nwa is? Ik vind van niet. Multiculturele samenleving: prima, maar met mate. Net als bij eten en drinken is te veel niet goed. Da's helder. Net zoals mijn favo bier welke ik binnen nu en 20 minuten ga nuttigen. Toedeloe

Sliptong | 02-04-10 | 17:17

wlodek | 02-04-10 | 17:09
Lees de zin die daarna komt ook eens.

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 17:17

Goh ik deed dat vroeger vrijwillig stallen uitmesten haha.

Mindy | 02-04-10 | 17:13

@sjaakdeslinksesul | 02-04-10 | 15:26
Topidee. Kom ik ff kopje suiker lenen om vervolgens op de plee te zitten van jouw buurman. Kan zo'n puistekop even mijn luie reet afvegen. Ben ik wel aan toe na 50 urige werkweek.

bitterkoekje | 02-04-10 | 17:12

einde van de domheid: jouw hele uitleg waarom een ministerie van jeugd belangrijk zou zijn is "De voornaamste reden is dat ik een Ministerium van Jeugd en gezinzaken een zeer goed iets vind" en dat vind ik toch niet een heel overtuigend argument. Heb je een betere ?

wlodek | 02-04-10 | 17:09

Wacht maar kinderen. Als jullie straks van school komen. Dan heb je (als je geluk hebt iets te vinden) pas een echte schijtbaan. Daar is poepduwen niets bij. Met zo'n houding 'we hebben nog een sociaal leven en een bijbaantje' voorzie ik 40 uur per week uien pellen tot aan je pensioen, op een plastic kuipstoeltje. En loopt er een Pool rond die je baas is en geen verzekering heeft geregeld als je door die stoel zakt vanwege je overgewicht en daarbij je rug breekt. Zo. En nu rennen met je donder en pimpampetten met die bejaarden!!!

bitterkoekje | 02-04-10 | 17:09

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:51
Nou, dan dient die politiek ervoor te zorgen dat die rode lap niet vrolijk in de wind blijft wapperen, voor iedereen zichtbaar. Dan dient de politiek zich niet achter deelproblemen te verschuilen en de schuld af te schuiven op signaalpartijen die die deelproblemen tot hoofdprobleem maken. Dan dient die politiek de ernst van die deelproblemen ook ten volle te onderkennen, al is het alleen maar om het domme volk de kans niet te geven om er meer van te maken dan het is.
Maar dat doet die politiek niet, want dan moet die politiek aan de poten van zijn eigen versleten ideologische meubeltjes gaan zagen, en dat wil die politiek niet. Dus volhardt die politiek in het continueren van falend beleid en het afschuiven van de schuld.
Dat is wat er in Kaasland gebeurt. De rode lap is het symptoom van een breed verval, accvoord, maar zo lang die rode lap wappert zal de symbolische waarde ervan sterker worden, elke dag een beetje meer.

Schoorsteenveger | 02-04-10 | 17:03

Babyboomer hebben geen zin om hun eigen ouders te verzorgen. Dan laat je het de volgende generatie toch gewoon doen. Werkte bij alle andere problemen ook.

Disneyland | 02-04-10 | 17:01

Heb verdorie 30 uur in de bosjes staan knippen.. 30 uur minder mw2 :-[

Relentless | 02-04-10 | 17:01

@ necrosis | 02-04-10 | 16:35

U bent babyboomer en bent bang dat wanneer uw generatie niet meer de macht heeft de volgende generatie niet meer zo vriendelijk voor u, uw privileges en de verzorgingsstaat is? Arm schaap...

Tegen die tijd ben ik ofwel dood, of heb ik genoeg geld om de mensen die mij wassen van een behoorlijk salaris te voorzien zonder dat ik een stel scholieren hoef uit te buiten.

VerenigdeNederlanden | 02-04-10 | 16:58

Sliptong | 02-04-10 | 16:42
Essay:
De opkomst van de 'rifaap' en de 'zwarte antilliaan'.
Is een rode lap.
Jij ziet de rode lap en niet de stierenvechter die dat heeft veroorzaakt.
Kansrijke kazenkindjes vechten inmiddels net zo lafhartig en gewelddadig. De bassischool biedt geen goed onderwijs door bezuinigingen en overmanagement. Het tuig in de (achter) buurten is niet gemonitord door bezuinigingen van alles dat dat in kaart had kunnen houden en kunnen re-routen/straffen. Er wordt al 30 jaar lang bezuinigd terwijl we rijker waren dan ooit en daar nog een gasbel bij hebben.
Links en rechts in kaasland wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten maar beleid kost geld. Pim had daar ongelijk in. Het onderwijs zakt naar derdewereldnivo en als we niet oppassen en alleen maar naar de rode lap kijken (en het potjesblond erboven) zijn we alles kwijt.
Dit was het Paasessay van:

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:51

@BlitzFlicker | 02-04-10 | 16:34
Ik bedoel uiteraard niet dat er vakken mee teniet gedaan kunnen worden. Maar laten we de vrije keuze punten bijvoorbeeld uit het HBO eens nemen... Als je die nou eens kon krijgen door een bijbaan. Je ontwikkelt je altijd op één of andere manier wel met een bijbaantje...

Cidel Fastro | 02-04-10 | 16:48

@deministerpresident | 02-04-10 | 16:38
Als je verplicht als 'vrijwilliger' aan de slag gaat, leer je juist niet dat het leuk en nuttig is om als vrijwilliger aan de slag te gaan. Stommer kan je het niet aanpakken om het nut van vrijwilligerswerk te laten zien.

niveau? | 02-04-10 | 16:47

Sliptong | 02-04-10 | 16:43
Thanks.
Sliptong | 02-04-10 | 16:42
Succes!
;

Teun van het Tuinpad | 02-04-10 | 16:45

Laten ze blij zijn dat ze niet in Militaire dienst hoeven, stelletje verwende etterbakken

TheStef | 02-04-10 | 16:45

wlodek | 02-04-10 | 16:39
Ik heb je uitgelegd waarom een minsterie voor jeugd deugt.
Ik ga niet al je grofheden weerleggen, het zijn er teveel.
Maar een stage is bijvoorbeeld geen duiding van religieus fascisme.
in Amerika doen studenten dat ook en kunnen daar hun resultaten aardig mee opleuken.
Daar zul je het mee moeten doen.

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:44

Teun van het Tuinpad | 02-04-10 | 16:40
Om te beginnen ;

Sliptong | 02-04-10 | 16:42

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:34
Het is zo. Ik steek het niet onder stoelen of banken dat ik grote moeite heb met de multiflauwekulti (niet de reaguurdert) en ja, ik vind dat allochtonen voor grote problemen zorgen in dit land en dat kun je niet bagatelliseren. Ik heb vooral moeite met rifapen en antillianen (de zwarte uitvoering) en dus met hun zwakbegaafdheid op alle voorzieningen drukken in dit land. Tevens veroorzaken dit soort figuren voor veel overlast op scholen waardoor jouw kind zo maar even neergestoken kan worden of onderwerp van een hetze kan worden. Dat bedoel ik.

Sliptong | 02-04-10 | 16:42

Sliptong | 02-04-10 | 16:38
Om je billen te wassen ?

Teun van het Tuinpad | 02-04-10 | 16:40

Einde van de Domheid je produceert weliswaar een hoop decibellen maar heb je ook argumenten ? Pak eens wat punten en leg uit waarom ze niet kloppen. Je hebt de typisch linkse manier van reageren: schelden, op de man spelen maar niet 1 argument, heb ik trouwens ook een stukkie over geschreven www.vrijspreker.nl/wp/2009/11/patroon/...

wlodek | 02-04-10 | 16:39

Mr.TG | 02-04-10 | 16:24
Dat is bullshit. Het is geen gratis arbeid, het kost alleen maar aan begeleiding. Maar voor organisaties wel een goede manier om jongeren alvast te laten zien dat het wel leuk en nuttig is om als vrijwilliger aan de slag te gaan. De maatschappelijke stage is zeker geen makkelijke gratis handen!

deministerpresident | 02-04-10 | 16:38

Sliptong | 02-04-10 | 16:37
Linkje werkt niet helemaal.
Maar dat zal wel bij Ella horen.
;

Teun van het Tuinpad | 02-04-10 | 16:38

Teun van het Tuinpad | 02-04-10 | 16:34
Doe mij d'r ook maar een. Van 18, dat is.

Sliptong | 02-04-10 | 16:38

necrosis | 02-04-10 | 16:35
Als ik zo ver heen ben mag je me ook wel een spuitje geven, da's beter voor de maatschappij ;)

Liveon | 02-04-10 | 16:38

@VerenigdeNederlanden 16:19
Jij behoort duidelijk tot de groep NIMBY's.
Jij noemt het "hersenloze slavenarbeid", ooit komt er een dag dat je zo'n hersenloze slaaf nodig hebt om je te wassen, te kleden, te voeden, etc.
Je kinderen zijn veel te hoog opgeleid en zullen dit niet doen, zelfs niet voor hun eigen vader.
Jij verwacht natuurlijk wél elke dag gewassen en aangekleed te worden door de "hersenlozen"...
Mensen als jij zorgen ervoor dat zg. "pyamadagen" eerder "pyamaweken" (zo niet langer) worden.
Denk na voordat je wat plempt en een mep op je [!] om je wat manieren bij te brengen.
Löl!

necrosis | 02-04-10 | 16:35

Sliptong | 02-04-10 | 16:29
Kan een heel stuk met je meegaan.
De ondertoon van lichgetint heeft alles gedaan is wel een beetje... *kuch* sterk.
Alle kazen (links en rechts) in dit land hebben stelselmatig het onderwijs en de sociale coherentie in de afgelopen 30 jaar (hoogste conjunctuur evah...) afgebroken.
Laat niemand zaniken over linkse hobbies, VVD speelt zo mogelijke hier nog een grotere rol in, CDA heeft altijd de belangen van de sigaarroker veilig gesteld, nooit dat van de jeugd....)

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:34

Sliptong | 02-04-10 | 16:31
Moet ik de barvrouw al roepen ?
(een meisje van 18 die dit als stage doet)

Teun van het Tuinpad | 02-04-10 | 16:34

@Cidel Fastro | 02-04-10 | 16:26
Studiepunten uitdelen aan mensen die een beetje staan af te wassen in de keuken van de Blauwe reiger? Dat zou pas de doodsteek zijn voor het wetenschappelijk onderwijs.. Waarom nog een statistiek tentamen leren als je ook gewoon een uurtje extra borden kan gaan schrobben?

Idee van de MaS is daarnaast best wel oke, hoewel het voor de meeste scholieren geen fluit te maken heeft met school. Maar het is nooit verkeerd als scholieren inzien dat een scoutingclub of een bejaardentehuis niet door de kaboutertjes gerund wordt, maar dat daar mensen voor nodig zijn die zoiets neerzetten en draaiend te houden. Het is natuurlijk makkelijk om te zeiken op 'de overheid' als deze 'onze ouderen' in het tehuis niet willen laten douchen vanwege te weinig mankracht, maar even 20 uur in het jaar onbetaald de handjes uit de mouwen steken is voor de Nederlandse burger/scholier ook weer een brug te ver.

BlitzFlicker | 02-04-10 | 16:34

Schoorsteenveger | 02-04-10 | 16:30
Eens. Ik snapte de hele commotie om een paar kopvodden ook niet.

Sliptong | 02-04-10 | 16:34

Wim-Lex | 02-04-10 | 16:02
En dat gaat niet samen omdat? Ik vind 6vwo nog redelijk hoog opgeleid, op deze leeftijd zul je het niet veel hoger vinden ;)

Liveon | 02-04-10 | 16:33

@Mr.TG | 02-04-10 | 16:24
Inderdaad, het is gratis arbeid onder het mom van 'maatschappelijk verantwoord'. Als mintwintigers er iets van leren, dan is het vooral dat alles te verkopen is als je er maar een leuk etiketje op plakt.

niveau? | 02-04-10 | 16:32

Sliptong | 02-04-10 | 16:30
Die vrouw leeft in een rode droom.
Komt ze nooit meer vanaf.

Teun van het Tuinpad | 02-04-10 | 16:32

van Nazareth | 02-04-10 | 16:25
Tis bijna weer zover! * kaas bestellen gaat *

Sliptong | 02-04-10 | 16:31

Op zich een prima initiatief om de jeugd een maatschappelijke stage te laten lopen, ware het niet dat het ongetwijfeld weer vele miljoenen kost en er een aantal managers of task forces er weer een riant salaris mee bij elkaar graaien.

lion@night | 02-04-10 | 16:31

Schoorsteenveger | 02-04-10 | 16:28
Ella leest wat ze wil lezen. Objectiviteit is geen sterke kant van Ella. Ella leest met blinde vlekken en destilleert wat ze toepasselijk vindt.

Sliptong | 02-04-10 | 16:30

Sliptong | 02-04-10 | 16:23
Dan heeft-ie die paar lokalen die hij de hemel in geprezen heeft totaal niet onder controle. Nog erger dus, LPF-toestanden op zo'n kleine schaal.

Schoorsteenveger | 02-04-10 | 16:30

Bakito | 02-04-10 | 16:23
De PVV is een boomerpartij.
Misschien oefent men wel op gratis inwonende stagiaires aan huis voor boomers.
Geen uitkering, geen studiokosten, geen huursubsidie. Gewoon invoeren.
Er is niet veel dat me nog zou verbazen van deze club.

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:30

@ Eurotokkie | 02-04-10 | 16:26

En dat probleem gaat die stage ook echt niet oplossen...

VerenigdeNederlanden | 02-04-10 | 16:29

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:22
Ik bedoelde zuiver het IQ. Even buiten de eigen minder begaafden halen we als land vele, veelal zwakbegaafde kinderen, naar dit land wat niet alleen drukt op de veiligheid en het sociale stelsel in dit land maar zeker ook op het onderwijs. Kijk maar eens hoe er gerommeld moet worden met Cito-toetsen om niet als zwakke school bestempeld te worden. Uiteraard moet het onderwijs per ommegaande gereformeerd worden naar de klassikale tijd met 40 lesuren per week en in gezette semesters stage. Echter, Den Haag zit vol met paarse broeken op onderwijs die als levensdoel hebben het onderwijs kapot te bestoken met vuistdikke, niets toevoegende rapporten. MinOCW is de grote boosdoener. Inperken die hap.

Sliptong | 02-04-10 | 16:29

Art Vandelay Ultor | 02-04-10 | 16:22
Datr mens maakt een karikatuur van zichzelf én van veel van de rellerige kritiek op Wilders.
www.bruggenbouwers.com/2010/04/01/ella...
“Het lijkt wel alsof we de belofte die we elkaar hebben gedaan na de Tweede Wereldoorlog ‘dat nooit weer’, vergeten zijn. En ik kan u verzekeren dat wie de moeite neemt om het recent verschenen boek over de opkomst van de NSB te lezen, schokkende parallellen tegenkomt.”
Ella leest een boek!

Schoorsteenveger | 02-04-10 | 16:28

Fleauxe | 02-04-10 | 16:20
Nogmaal Flo.
Het keetzuipen is het begin van het einde.
Nobody gives a dime.
Cafe de Hemel, 11 jarigen dronken met pakken sissers.
We do not disagree here whatsoever!

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:27

van Nazareth | 02-04-10 | 16:11
Precies.

Teun van het Tuinpad | 02-04-10 | 16:27

VerenigdeNederlanden | 02-04-10 | 16:19

Ze leren toch niet genoeg want ouderen aanspreken met Wat !! in plaats van
Wat zegt u? zit er niet meer in .

Eurotokkie | 02-04-10 | 16:26

En zo is het! Het is allemaal zweverig en sociaal gelul waar niemand beter van wordt! Als ze nou eens studiepunten gingen uitdelen voor de studenten die een bijbaantje hadden en geen torenhoge leningen afsloten bij IB, zou de wereld van de scholieren/studenten er een stuk beter uit zien! Gewoon 10 studiepunten geven als je zelf werkt voor je studie en geen punten geven voor dit zweverige onbetaalde werk, waar niemand beter van wordt...

Cidel Fastro | 02-04-10 | 16:26

Sliptong | 02-04-10 | 16:20
Trippeltje alvast koud zetten gaat.

van Nazareth | 02-04-10 | 16:25

@Fleauxe 15:59
Waar kan ik me aanmelden?

necrosis | 02-04-10 | 16:24

Heb het nooit hoeven doen, maar die maatschappelijke stage is toch gewoon vreemd. Scholieren dwingen vrijwilligers werk te doen, want anders slagen ze niet. Als ze nou betaald kregen, dan hebben ze er zelf ook nog wat aan. Het is niet zo dat ze stage moeten gaan doen in een vakgebied waar ze later ook terecht willen komen. Die verzorgingstehuizen kunnen hun geluk niet op. Met al die scholieren kunnen die mannetjes bovenaan weer wat extra geld in hun zak steken in plaats van het uit te betalen aan werknemers.

Mr.TG | 02-04-10 | 16:24

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:19
Zoiets heet toch internering? Zou Hero thuis thuis alvast een beetje gezellig aan het experimenteren zijn. Bacootje erbij, peukie op de lip...

Bakito | 02-04-10 | 16:23

Schoorsteenveger | 02-04-10 | 16:21
Onzin. GW heeft altijd gezegd dat alleen de pensioenleeftijd van 65 een breekpunt is en dat is landelijk. Wat er lokaal gebeurt is gewoon knettergek.

Sliptong | 02-04-10 | 16:23

Sliptong | 02-04-10 | 16:19
Het spellingsprobleem in natiewijd en begint niet bij lichtgetint.
Het onderwijs is kapothervormd en bezuinigd en het enige dat men er nog uitkrijgt zjn twee topo-toetsen per week.

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:22

@Buffell | 02-04-10 | 16:15
Art Vandelay Ultor: 'Gevaarlijke parallel tussen Jozef Stalin en Ella Vogelaar'

Heeft één van haar spindokters al vertelt dat 1 april gister was?

Art Vandelay Ultor | 02-04-10 | 16:22

Eén jaartje sociale dienstplicht instellen, waarbij de keuze gelaten wordt of deze bij defensie dan wel in de zorg vervuld wordt.
Ook verplicht stellen voor de "new arrivals", omdat dat zo lekker integreert.

van Nazareth | 02-04-10 | 16:22

Buffell | 02-04-10 | 16:15
Hele goede O/T! Waar haalt ze idd de gore lef vandaan die rugzaktoerist. Iets anders: had je nog rauwe vis voor Bafell meegenomen?

Sliptong | 02-04-10 | 16:22

van Nazareth | 02-04-10 | 16:16
Dank U. Mijn vrijdag ook weer goed. Praten met Jezus helpt dus wel. * zondag ff langsfiets *

Sliptong | 02-04-10 | 16:20

@Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:18: Waar het vandaan komt, wie het heeft uitgevonden. Boeit niet. Het was en ís niet goed.

Fleauxe | 02-04-10 | 16:20

Bakito | 02-04-10 | 16:17
Triest verhaal.
Stem PVV, Arbeidt tegen Koscht en inwooningh!

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:19

Ben het volledig met die kinderen eens. Totale onzin. Blij dat ik dat nooit heb hoeven doen. Die kinderen krijgen veel te weinig uren gewoon les.

Allemaal stages, werkstukken en zelfstudie-uren. Wat een nonsens allemaal. Ze kunnen nauwelijks nog rekenen en schrijven. Dan hebben we het niet alleen over VMBO, maar ook gewoon over VWO. Die kinderen kunnen niks en weten niks. Gewoon wat extra uren Nederlands, wiskunde, geschiedenis, enz. zou veel beter zijn voor die kinderen.

In Nederland hebben kinderen meer bijbaantjes dan in welk ander Europees land dan ook. Ze doen al genoeg ervaring op zonder dat ze hersenloze slavenarbeid moeten doen. Dat die kinderen van tegenwoordig dom, lui en asociaal zijn doet daar niks aan af. Dat is vooral de schuld van die babyboomende kudtouders van ze en een maatschappelijke stage gaat daarbij niet helpen.

VerenigdeNederlanden | 02-04-10 | 16:19

Ik hoor de verhalen wel eens van mijn nichtje. En dat er iets mis is met die stages is overduidelijk. Natuurlijk is dit ook overdreven, aangezien het bij jongeren toch nooit helemaal goed is. Maar een dergelijke herstructurering van het onderwerp 'Maatschappelijke Stage' is wel degelijk nodig. Want de stages die sommige mensen lopen zijn te triest voor woorden.

Buffell | 02-04-10 | 16:19

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:08
Ik plaagde maar wat evdd. Eens. De onderwijzer met de lat mag van mij wel weer terugkomen net als de lessenaar (Arbo-technisch ongeëvenaard) en het bijbehorende hoge niveau. Alleen wordt ons land overspoelt met zwakzinnigen die net aan hun eigen naam kunnen schrijven en bij uitzondering kunnen spellen. Hoe dat opgelost moet worden weet ik niet want de onderwijzer met de lat zou 20 latten per dag nodig hebben.

Sliptong | 02-04-10 | 16:19

@Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:15: Onzin. Ten eerste omdat ik véél jonger ben, dan de jongste babyboomer. (25) Ten tweede omdat het in acht nemen van de volksgezondheid niet te verwarren valt met termen als ´de knuppel vasthouden´.
Of wou je beweren dat jezelf in coma drinken altijd al de normaalste zaak van de wereld was? Artsen van de eerste hulppost verklaren en masse van niet.

Fleauxe | 02-04-10 | 16:18

Fleauxe | 02-04-10 | 16:13
Herstel.
Er is onderzoek naar de zuipketen gedaan.
Het blijkt een boomerproduct.
Gemeentes werken niet mee aan het onderzoek en willen niet doorgeven waar deze plekken zich bevinden.
Zich daar al vanaf het breezertijdperk tegen afzet.
Omdanks 'wij waren vroegah ook jong' standaardreacties....

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:18

Ik begrijp best dat die jongeren het allemaal dom en zinloos vinden. Heb op de havo zelf ook veel in projectgroepen moeten werken en musea, culturele toestanden e.d. moeten bezoeken. Allemaal heel leuk, al dat knutselen en die busreizen, maar met vakinhoudelijke kennis vergaren heeft het niets te maken. En ik geloof dat dat met deze 'maatschappelijke stages' niet anders is. Logisch dat scholieren in opstand komen tegen deze goedbedoelde, maar nutteloze flauwekul.

my anal pony | 02-04-10 | 16:18

De kinderen die ik ken vinden zo'n stage niet erg, zolang ze maar niet bij Hero Brinkman hoeven te helpen bij de verbouwing.

Bakito | 02-04-10 | 16:17

Tuurlijk janken die kinderen, die zitten het liefst de hele dag thuis en gaan elke avond stappen. Zo werkt het nou eenmaal niet. Prima idee die maatschappelijke stage. Sinds wanneer luisteren we naar pubers die overal op afgeven?

Koops | 02-04-10 | 16:17

Ik vind die hele maatschappelijke stage een beetje op kinderarbeid lijken.
Ze worden gewoon uitgebuit.
Zet eerst alle opvreters maar verplicht aan het werk want daar hebben we er zat van in dit land.

dutchghost | 02-04-10 | 16:16

Sliptong | 02-04-10 | 16:15
Zie: van Nazareth | 02-04-10 | 16:15

van Nazareth | 02-04-10 | 16:16

Idee: +1
Uitvoering: -10

Baugnez | 02-04-10 | 16:16

van Nazareth | 02-04-10 | 16:07
Natuurlijk oh Heilige. Ik weet dat U het druk hebt vandaag maar wellicht kunt U Uw licht op de topic laten schijnen?

Sliptong | 02-04-10 | 16:15

Fleauxe | 02-04-10 | 16:13
Met dat mandaat houdt de babyboomgeneratie zichzelf aan de praat.
De jeugd van tegenwoordig, nee, dan laat ons maar de knuppel vasthouden.
*Mij teleur stelt.*

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:15

Sociale dienstplicht. Goed tegen de watjes cultuur.

van Nazareth | 02-04-10 | 16:15

ik zoek nog wel een stagaire

Geile Markeerstift | 02-04-10 | 16:14

Ah ja, maatschappelijke stage, dat herinner ik me nog wel. De school waar ik toen op zat slaagde erin ruzie te krijgen met een verbond van bejaardentehuizen, die circa 2/3e van alle tehuizen in de omgeving van onze school besloeg. Bijna geen stageplekken dus moesten ze ons ergens anders dumpen, ik kreeg een heule relaxte stage bij een waterleiding bedrijf. Geen reet gedaan, behalve op dat kraantje rijden, broem.

Dus.. +1 voor maatschappelijke stage, hoort erbij!!

Deheer Bennie Tapper | 02-04-10 | 16:14

Sliptong | 02-04-10 | 15:47
Stop jij dan ook met je pleonasme?
'Islamisering'

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:14

"Alsof we niets beters te doen hebben. Je heb naast school ook nog het fenomeen bijbaantje en de drukke weekeindes vol sociale verplichtingen en overmatig alcoholgebruik."

Nounou, meneer is ook een wannabe-student.

Buffell | 02-04-10 | 16:13

@Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:10: Wacht maar tot je zo oud en wijs bent als ik.... gheghe. Serieus. Ik denk niet dat de nieuwe generatie kinderen verloren is of in z´n geheel niet meer deugt. Toch moet je wel oog houden dat de normen en waarden niet te veel vervagen, net zoals dat ook bij jou en mij gedaan werd. Voorbeeld: drinken is geen probleem, een keer stomdronken worden ook niet. Maar op je 13e door dokter Bernard uit coma gehaald worden, na een avondje in de zuipkeet. Daar moet je tegen ingrijpen, lijkt me niet onbillijk.

Fleauxe | 02-04-10 | 16:13

@ Sliptong | 02-04-10 | 16:01

Excuses aanvaard. Mijn eigen gymnasiumjaren liggen al een eeuwigheid achter me, ik kan hier dus volkomen objectief naar kijken.

HoogToontje | 02-04-10 | 16:13

@wlodek | 02-04-10 | 15:46
Stage is een onderdeel van je opleiding, aangezien wij de reagurende belastingbetalers die betalen is het gewoon een kwestie van handjes uit de mouwen, aanpakken en niet zeuren. Anders hang je al die tijd toch maar zinloos achter je computer.

voldemort | 02-04-10 | 16:13

Boeroepers met oogkleppen?
Aan het werk jullie!

toomanymoneymen | 02-04-10 | 16:12

Sliptong | 02-04-10 | 15:47
Heerlijk die comments

Nacho_Vidal | 02-04-10 | 16:11

Teun van het Tuinpad | 02-04-10 | 16:08
Zo is het.
Die touwen... Da's voor watjes.
Spijkers zijn toch meer hardcore.

van Nazareth | 02-04-10 | 16:11

De ministerpresident regelt deze "kut"stages voor de leerlingen. Verrassend veel leerlingen vinden het achteraf een leuke /leerzame ervaring. Dus ze moeten niet zo zeiken vooraf.

deministerpresident | 02-04-10 | 16:10

Fleauxe | 02-04-10 | 16:07
Je gedraagt je als een boomer.
Die weten alles beter omdat de jeugd niet meer deugt.. snap je... ?

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:10

@Eurotokkie | 02-04-10 | 16:08: Ja, de enige manier om ouder te worden. Rustig afwachten. ;

Fleauxe | 02-04-10 | 16:09

Sliptong | 02-04-10 | 16:04
De tweede keer..
He, waarom jen ik je nu juist op het moment dat we het op onderwijsgebied met elkaar eens zijn?
'Het echte probleem ligt hem natuurlijk inde afbraak van het onderwijs.'
Volgens mensen uit het veld is Plasterk (do sympatico) niet de man om afbraak te stoppen.

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:08

Fleauxe | 02-04-10 | 16:05

Zit weer met een natte luier en dit al 2 dagen , wacht maar als je ouder wordt.

Eurotokkie | 02-04-10 | 16:08

Sliptong | 02-04-10 | 16:05
Je begrijpt dat ik vandaag een beetje druk ben...

van Nazareth | 02-04-10 | 16:07

Fleauxe | 02-04-10 | 16:05
ROFLOL!

Sliptong | 02-04-10 | 16:07

@Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:04: De Bassie en Adriaan-generatie, zeg maar?
Lijkt me wel iets.

Fleauxe | 02-04-10 | 16:07

In plaats van kinderen op te leiden tot blije, bewuste mensen, is het onderwijs en opvoeding in ons land er voornamelijk op gericht stemvee en schapen voor het produktieproces af te leveren. Zo'n maatschappelijke stage zie ik als een positief stapje terug in onze evolutie.

Bakito | 02-04-10 | 16:07

Ga maar 's een poosje zwoegen in de wasserij van een ziekenhuis, stelletje lamzakken! Da's leuk en hard werken, lekker kilo's lakens met bejaardenpoep er nog aan in de trommel stoppen. Heb zo'n 20 jaar geleden dat 's gedaan (als vakantie werk) en werd er niet minder van, sterker nog: nu gelukkig en gerieflijke baan op HBO niveau, lease bak, laptop enz enz enz ...

The Foxxx | 02-04-10 | 16:06

@Eurotokkie | 02-04-10 | 16:01: Op mijn leeftijd nog? U bent vast de tachtig gepasseerd met die mening. Waarom zo zuur, zat er weer geen lekker toetje bij tafeltje-dek-je?

Fleauxe | 02-04-10 | 16:05

van Nazareth | 02-04-10 | 16:02
Gelukkig Jezus, je bent er. We zitten net te bedenken wie er gekruisigd moet worden. Jij was hem de vorige keer dus... Wie?

Sliptong | 02-04-10 | 16:05

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 15:59
Islamisering is met een S voor de duizendste keer.

Sliptong | 02-04-10 | 16:04

Fleauxe | 02-04-10 | 15:59
Aux xontraire. Een kinderpartij, een jeugdpartij, een generatie nixpartij. (De X generatie is afgeschreven, de boomers aan de macht) PVV is overigens de partij tegen de kinderen. Bovengenoemde partijen worden stelselmatig in het politieke beleid genergeerd. Had de politiek ze gehoord was er in de jaren 80 al met de vergrijzing gedeald. Nu doen de rechterhandjes van de babyboomers dat met dwang.

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 16:04

"Always look at the bright side of life "
zingen gaat.

van Nazareth | 02-04-10 | 16:02

He zitten er ook puberende puistenkoppen hier op GS? Jemig ik dacht dat we met allemaal hoogopgeleide mensen aan het discussiëren waren!

Wim-Lex | 02-04-10 | 16:02

HoogToontje | 02-04-10 | 15:59
Ik heb je niet goed begrepen geloof ik. Excuus. Ik dacht dat JIJ te beroerd was daarvoor. Zo van "bij ons op het gymnasium bladiebla" Mea Culpa.

Sliptong | 02-04-10 | 16:01

Fleauxe | 02-04-10 | 15:59

Tegen jezelf dus , ugh

Eurotokkie | 02-04-10 | 16:01

HoogToontje | 02-04-10 | 15:34
Tuttut.

Teun van het Tuinpad | 02-04-10 | 16:01

Het echte probleem ligt hem natuurlijk inde afbraak van het onderwijs. Allemaal leuke projectgroepjes op MBO's en weinig echte lessen meer. Tekort aan leraren, geld noem maar op. Gevolg: trap die kinderen maar zo vaak mogelijk weg: maatschappelijke stage, snuffelstage, echte stage, prikkeldag, opdoe-middag, verrijkingsochtend. Allemaal andere woorden voor: het onderwijs is kudt, ga maar lekker een ander lastig vallen. Ook de HBO stage plekken hollen, met name in de techniek, achteruit. Waarom? Een HTS'er kan steeds minder. Te stom om detailleringen te maken en al helemaal gespeend van materialenkennis. Dan probeer je ze wat bij te brengen en wat denk je dat er gebeurt: geen zin in en ik doe toch HTS ik ga geen heitoezicht houden. Lang leve de assertieve jeugd met grootheidswaanzin. Overigens is bij ons de keuze eenvoudig: óf je doet wat er gevraagd wordt óf je dondert lekker op. Moet trouwens elke mail en/of brief nakijken voor tenenkrommende spelfouten en extreem onlogische opbouw. Ook zo'n fijn gevolg van onderwijshervormingen: Engels: aardig / Nederlands: zwaar kudt.

Sliptong | 02-04-10 | 16:00

Laten we een Partij Tegen De Kinderen oprichten.

Fleauxe | 02-04-10 | 15:59

@ Sliptong | 02-04-10 | 15:43

Waarom ben ik een dombo? Nu ja, als ik dan toch een dombo moet zijn ben jij een socialist. De reden dat je je op school inspant is omdat je niet wil billenwassen. Maar de socialisten hebben nu toch weten te bereiken dat iedereen moet billenwassen, geheel in de socialistische traditie: iedereen even slecht af.

HoogToontje | 02-04-10 | 15:59

IklighierhelemaaldubbelLOL @ sjaakdeslinksesul | 02-04-10 | 15:26

Teun van het Tuinpad | 02-04-10 | 15:59

Robert van Effen | 02-04-10 | 15:47
Be careful what you wish for!
Vermoed dat dit een grote drijfveer is achter veel zg islamizeringgedreven reaguurders...

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 15:59

Liveon | 02-04-10 | 15:52

Ondertussen kun je gewoon wat anders doen totdat ze iets hebben gevonden
wat bij je past.

Eurotokkie | 02-04-10 | 15:59

LOL. Overheidscommunicatie komt dicht bij de burgers en dan krijg je dus ook echte reacties van de burgers. In Belgie is er ook een maatschappelijke stage en die duurt een dag, dat is precies genoeg om te laten zien dat er ook bejaarden en gehandicapten in de samenleving zijn.

juriste | 02-04-10 | 15:57

@Liveon | 02-04-10 | 15:52
Het gaat om het maatschappelijke aspect. Het "dingen doen" zonder vergoeding. De ene noemt het voor mietjes door het feel-good-gehalte, maar aan de andere kant laat je puisterige kutpubers zien hoe het ook kan.

Balzakius | 02-04-10 | 15:57

wlodek | 02-04-10 | 15:46
Je column is een aaneenrijging van agressief taalgebruik. Stop met alcohol, stop met koffie, stop met de friettent of alledrie. Ik heb me door een stuk of 8/9 zinloze verwijten moeten wurmen om bij je puntje te komen.
Je diskwalificeert jezelf vele malen en ik vind het niet meer de moeite waard om met je in debat te gaan. De voornaamste reden is dat ik een Ministerium van Jeugd en gezinzaken een zeer goed iets vind. Als de katholieke pedogeschiedenis voorbij is kunnen we leren waarm kinderen in gevangenissen. zorginstellingen verkracht werden, waarom kinderen wel (of niet) uit huis geplaatst werden en wat voor ellende dat opleverde. Jij noemt het spek en bonen. Dat is het niet. Je hebt kennelijk geen ekel empatisch vermogen om het nut daarvan in te zien en je beroept je op het recht van 'VRIJ SPREKEN'.
Krijg toch een leven man!

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 15:56

@HoogToontje 15:34
Speciaal voor jou heb ik de [necromodus] op "on" gezet, jij durft nogal wat te beweren maar waarschijnlijk heb je de leeftijd nog niet bereikt dat je je eigen stinkende reedT niet meer kan afvegen.
Mensen met een HBO/ WO opleiding zijn "te goed" om jouw reedT te wassen?
Wellicht heb je zelf kinderen die een goede opleiding genieten en zich later, wanneer ze carriére gemaakt hebben, zich te goed voelen/ het te druk hebben om zich om jou te bekommeren wanneer je hulpeloos in een verzorgingstehuis zit/ ligt.
Denk daar maar eens aan, gelukkig heb ik zelf geen kinderen, ik zou ze verbieden om jouw reedT te wassen.

necrosis | 02-04-10 | 15:56

Als jullie dan zo'n problemen hebben met luie kudtkinderen bij de Blokker, dan ga je toch fijn daar klagen? Die kinderen werken daar om te verdienen, dan vind ik ook dat ze best aangepakt mogen worden door hun baas. Zelf ben ik nog zo'n 'puisterige kudtpuber' als jullie ze willen omschrijven, maar ik probeer mijn bijbaantje wel naar behoren uit te voeren en ik verwacht van anderen dat ze dat ook doen.
On-topic, de mas is kudt, heb het zelf moeten doen en ik vind dat men beter op zoek moet gaan naar iets dat bij je past. Ik ga toch geen basisschoolkindjes dingen uitleggen als ik Technische Informatica wil gaan studeren? Het slaat nergens op, laat ze eerst maar eens fatsoenlijke stages vinden als ze dit door willen zetten.

Liveon | 02-04-10 | 15:52

@Be-Em-We | 02-04-10 | 15:50
Je begon goed, maar het "Dit is meer een Linkse onzin campaigne om gewoon kinderslaven erbij te krijgen." is een beetje misplaatst. Jammer.

Balzakius | 02-04-10 | 15:51

De 1 wil iedere maand en ander mobieltje, de andere komt nog niet eens zijn kamer uit en zuigt het internet leeg op zoek naar de nieuwste games.
En dan heb je nog de dance dudes die al half in coma liggen door het drinken.

Eurotokkie | 02-04-10 | 15:51

Tieners zijn luie hedonisten, en klagen en zeuren altijd. Niks aan 't handje dus.

Fijnstoffer | 02-04-10 | 15:50

M'n buurjochie moest iedere donderdag in het verzogingscentrum gaan bingo-en. Nou, daar wordt je lekker maatschappelijk bewust van.
Maatschappelijke ontwikkeling is altijd nuttig, maar zorg er dan 1. voor dat er echt voldoende plekken zijn bij ECHTE werkplaatsen, en 2. zorg voor echt nuttig werk.
Dit is meer een Linkse onzin campaigne om gewoon kinderslaven erbij te krijgen.

Be-Em-We | 02-04-10 | 15:50

Terecht dat ze klagen. Als er een maatschappelijke stage moet komen, dan voor iedereen. Niet alleen voor het -20-spul. Hup jongens, offer je vrije tijd maar op. Wil je het niet? Nou, mintwintigers willen het ook niet.

niveau? | 02-04-10 | 15:49

Vloberto | 02-04-10 | 15:42
Je hebt zo van die dingen die alleen de blokker heeft. Zoals, ehhhhm. Nou ja, mevrouw Sliptong vindt van wel . Dus.

Sliptong | 02-04-10 | 15:49

De MaS is niet naar de zin van de dametjes en heertjes? Wiskunde, Economie en Nederlands daarentegen wel? Toch niet?
Nou, opzouten, stelletje doorgewinterde kankerpitten. 't Is nooit goed of het deugd niet.
/eerlijke modus off/

Koos Knak | 02-04-10 | 15:48

Popiejopie79 | 02-04-10 | 15:41
Het is gewoon te erg en mijn incasseringsvermogen is hoog kan ik je melden. Maar het 'ik doe dit omdat ik dan geld krijg terwijl ik eigenlijk liever op mijn bed kudt muziek lig te luisteren" gehalte is erg hoog. Ik irriteer me er mateloos aan. Toen ik, en dat is nog niet eens zo gek lang geleden, bijbaantjes naast de studie had, wist ik verdomme wat er was en hoe ik dat moest verkopen. En als ik het dan toch niet wist dan rende ik het vuur uit m'n sloffen om de klant tevreden te stellen. Zo kan het ook: Excuses mevrouw, ik kan u hiermee niet helpen maar ik ga even mijn collega bellen die zeer waarschijnlijk wel verder kan helpen i.p.v. kweenie.

Sliptong | 02-04-10 | 15:47

Wat een vreselijke kleuren op die stage site, dat is natuurlijk garantie voor falen.

ZehSpittah | 02-04-10 | 15:47

De beste leerschool voor onze jeugd is een echte ouderwetse vetcoole economische crisis...... of een oorlog (als venezuela meewerkt)

Robert van Effen | 02-04-10 | 15:47

Einde van de Domheid die debiel ben ik toevallig zelf maar heb je ook iets inhoudelijks te melden ? Waar haalt Rouvoet het recht vandaan om mensen tot herendiensten te dwingen ? Waarom dit niet op vrijwillige basis, weten die kinders dan niet zelf wat goed voor ze is en moeten ze gedwongen worden ? Allemaal verwerpelijk socialisme.

wlodek | 02-04-10 | 15:46

Fleauxe | 02-04-10 | 15:40
Minder woorden, sneller gecommuniceerd.

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 15:45

Stage is onzin om de werkgevers te spekken

hallie015 | 02-04-10 | 15:45

snotapen! ik heb nog 14 maanden in dienst gezeten, 's nachts 15 kilometer wandelen, slapen in de sneeuw en me helemaal het schompus blowen. was ook geen pretje heur!

ijgenweis | 02-04-10 | 15:45

Verder moeten de jongeren niet alleen maar zeiken, zeiken en kritiek leveren zijn compleet verschillend.

Meneerik | 02-04-10 | 15:44

HoogToontje | 02-04-10 | 15:34
Dombo.

Sliptong | 02-04-10 | 15:43

@Sliptong | 02-04-10 | 15:40: Hahahaha, zelfde laken en pak in de MediaMarkt alhier. Van dat new-kids volk dat er wel werkt, maar te bedonderd is om ook maar één poot uit te steken.

Fleauxe | 02-04-10 | 15:43

wlodek | 02-04-10 | 15:38
De meuk waarnaartoe doorgelinkt wordt wodt steeds erger. De ene reactionaire debiel met een blog na de andere.
Deze tokkie schrijft zijn naam niet eens en weet dat Rouvoet niet deugt en het vak van politicus niet deugt en jij vind het de moeite dit te melden.
Is dit een blog voor geintegreede kansrijken of een hangplaats voor werloze nietsdoende betweters?

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 15:43

Ondanks dat ik het behoorlijk naar m'n zin heb gehad met de maatschappelijke stage (geestelijk gehandicapte kinderen begeleiden naar Sea World in Scheveningen), kan ik me voorstellen dat sommige jongeren balen als een stekker dat ze stront moeten ruimen of iets dergelijks. Er zijn een paar 'leuke' stages beschikbaar, maar als die op zijn ben je ronduit de sjaak en zoek je het maar uit. Ik heb gewoon mazzel gehad.
Ik heb eerder een probleem met standaard stages als wijze van beroepsoriëntatie, want van borden in de vaatwasser te stouwen bij de griek op hoek heb ik nou niet écht een goed beeld van de horeca gekregen.

Meneerik | 02-04-10 | 15:43

wlodek | 02-04-10 | 15:38
OT maar uberLOL. Dank.

Sliptong | 02-04-10 | 15:42

Verwende rotkinderen.

Eurotokkie | 02-04-10 | 15:42

@Fleauxe | 02-04-10 | 15:39
Wat doet zo'n ding op 50plusser.nl?

Art Vandelay Ultor | 02-04-10 | 15:42

Sliptong | 02-04-10 | 15:40 Wat doe je uberhaubt bij de Blokker?

Vloberto | 02-04-10 | 15:42

@Sliptong | 02-04-10 | 15:37 : helemaal met je eens. Wordt nog wat als al die gedegenereerden straks op de "arbeids"markt komen en ECHT wat moeten gaan doen. Ben het 100% met je eens. Arbeit Macht... eh.. hmm.. je snapt 't wel.

Popiejopie79 | 02-04-10 | 15:41

Fleauxe | 02-04-10 | 15:39
Goedendag!

Sliptong | 02-04-10 | 15:41

Mmm. Een familie-lidje heeft ook zo'n MaS, maar die gaat zelfs naar de peuteropvang in haar vrije tijd nu. Top. Een paar van haar vriendinnen waar ze mee omging, staat nu met een plastic fles cola (met bacardi), een sigaret of joint, achter een school te klooien.
@HoogToontje | 02-04-10 | 15:34
Bullshit. En ik wil er niet eens op in gaan. En nee, ik ben geen harkman. (lol)

Balzakius | 02-04-10 | 15:41

@wlodek | 02-04-10 | 15:38: Een Epic Ad Hominem column. Troep, dat is het.

Fleauxe | 02-04-10 | 15:40

Oh ja, druk met bijbaantjes? Bij de blokker zeggen: kweenie, telt niet als bijbaantje. En ik ben geen jij maar U en meneer. Onbeschofte, te dom om tot tien te tellen puistenkoppen. En als ik gvd vraag of iets er nog is loop je, al is het voor de schijn, naar het magazijn en wek je in ieder geval de indruk dat het je een reedT boeit. Te dom om 3 bestellingen te onthouden. Je, nee u muts, oh ja sorry, U had toch cola besteld? Zie ik er uit als een puber? Ik drink bier zoals ik je zojuist al 3 maal heb verteld giechelkudT. Harrrrr.

Sliptong | 02-04-10 | 15:40

Ik ben begin twintig maar ik heb zo'n hekel aan middelbare scholieren. Dit is kut dat is kut en ze proberen ruig over te komen alsof ze 50 cent himself zijn.

Randy McRanderson | 02-04-10 | 15:39

Luie kudtkinderen met jullie msn / breezer / rihanna mentaliteit: an die arbeit! Jullie moeten mijn pensioen veilig stellen later en überhaupt je luie klauwen laten wapperen kan geen kwaad. Of het nu kudt is of niet.

Sliptong | 02-04-10 | 15:37

Verplicht vrijwilligerswerk doen? Hmmm.. iets met bejaarden en dwangarbeid zeker? Voor een sjaggo bejaarde werken lijkt me sowieso geen pretje, bij je eigen oma kun je het nog hebben.

Vloberto | 02-04-10 | 15:37

"Om scholen de kans te geven zich zo goed mogelijk voor te bereiden op het moment dat de maatschappelijke stage verplicht wordt, kunnen zij aanvullende bekostiging ontvangen via het CFI. Dit bedrag loopt op van 28,- per leerling voor het schooljaar 2008/2009 tot 150,- per leerling voor het
schooljaar 2011/2012." bron: www.leek.nl/fileadmin/user_upload/pdf/... (PDF-alert!)

Die stages zouden de maatschappij juist iets op moeten leveren > wedden dat dit grapje alleen maar heeeeel veel geld gaat kosten

Interpoolbal | 02-04-10 | 15:36

Maatschappelijke stage is nogal een vreemd verschijnsel. Je word verplicht om vrijwillegerswerk te doen, iets wat niet al te goed samengaat.

kritiekloze criticus | 02-04-10 | 15:35

Fleauxe | 02-04-10 | 15:34
En als je te hard nar links corrigeert, moet je naar rechts bijtikken. Krijgen ze mooie pannenkoeken oren van.

Sliptong | 02-04-10 | 15:35

Je moet toch iets als al het andere om fatsoenlijk onderwijs aan de man te brengen compleet faalt en flopt.

dodehoekspiegel | 02-04-10 | 15:34

De 2e generatie babyboomers, wel willen profiteren, maar niet willen werken.

kapotte_stofzuiger | 02-04-10 | 15:34

Huhum, bijna twee uur (!) te laat voor je sollicitatietopic. -1
Topic: onderhoudend, aardig, vetcoole poepzuiger: +1

Sliptong | 02-04-10 | 15:34

Zo zie je maar weer, die corrigerende tik was er niet voor niets.

Fleauxe | 02-04-10 | 15:34

Het is toch van de gekke. Dan doe je daar gymnasium, moet je gedwongen billenwassen. Dat is echter werk voor de maatschappelijk uitgedaagden, niet voor degenen die wel wat kunnen.

HoogToontje | 02-04-10 | 15:34

@sjaakdeslinksesul | 02-04-10 | 15:32
Dank je, maar Reinout is net klaar.

humper | 02-04-10 | 15:33

Bedankt voor de waarschuwing!
Wat een poep voor de ogen site...

Potloodventer | 02-04-10 | 15:33

Als ze tijd hebben om op hyves dat soort krabbels achter te laten moet een stage van een paar uurtjes ook wel lukken lijkt mij.

__dictatuur | 02-04-10 | 15:33

De verplichte maatschappelijke stage past wel goed in het socialistische plaatje. Dat is een van de redenen dat ik tegen ben. Blijk dat ik dat soort dingen nooit heb hoeven doen vroeger.

Forecoast | 02-04-10 | 15:33

humper | 02-04-10 | 15:30
Zal ik jou even wassen?

sjaakdeslinksesul | 02-04-10 | 15:32

sjaakdeslinksesul | 02-04-10 | 15:30
Jaja, mijn maatschappelijkeinzichten laten nogal eens te wensen over. U heeft me overtuigd.
* briefje aan Marja schrijven doet voor nog meer stage-aanbiedingen *

basje.botervloot | 02-04-10 | 15:32

Ik ben blij dat ik er vanaf ben, niet dat ik 'm daadwerkelijk gedaan heb. Maar jezus wat een gigantische onzin!

Stinkjanus | 02-04-10 | 15:31

Uiteindelijk is het ook belachelijk, waarom zou je nog voor educatie van je kind betalen als ze uiteindelijk poep mogen scheppen? Geef ze dan wat extra werk-uren op school.

Hendricus Musampa | 02-04-10 | 15:31

Niet zeuren, stelletje snertkinderen.

Fleauxe | 02-04-10 | 15:31

@sjaakdeslinksesul | 02-04-10 | 15:26
Jij vind het wel lekker om door Reinout gewassen te worden of komt dit gewoon uit hygiënisch oogpunt voort?

humper | 02-04-10 | 15:30

basje.botervloot | 02-04-10 | 15:29
Hoezo, ik zorg ervoor dat twee meisjes hun vmbo halen en mijn buurman krijg eens iemand over de vloer.

sjaakdeslinksesul | 02-04-10 | 15:30

Dan toch we toch gewoon de de dienstplicht invoeren!

Wim-Lex | 02-04-10 | 15:29

@sjaakdeslinksesul | 02-04-10 | 15:26
Maar euhm,.. dat is toch helemaal niet zo aardig?

basje.botervloot | 02-04-10 | 15:29

Laat Marja er eens voor zorgen dat kinderen spelling leren en die achterlijke topo afschaffen! Daarnaast de vakken: 'verplicht leren dat er homo's bestaan en mischien ben je er zelf wel een', en 'we moeten en we zullen je uitleggen wat een dildo is' ook.

Einde van de Domheid | 02-04-10 | 15:28

Goed plan zo'n maatschappelijke stage.

websenior | 02-04-10 | 15:27

Gewoon negeren. Kinderen klagen belachelijk veel.

Art Vandelay Ultor | 02-04-10 | 15:26

Ik vind het hele idee van Marja top! Iedere donderdag ga ik bij mijn invalide buurman op bezoek en stop ik hem gekneveld in de gangkast. Daarna ga ik op zijn bed liggen en laat ik me wassen.

sjaakdeslinksesul | 02-04-10 | 15:26

Zolang ze nog klagen hebben ze nog niet genoeg geleerd.

Vogelbeest | 02-04-10 | 15:25

Hehe, daar heb ik ook nog een comment achtergelaten, kreeg nogal wat steun, die leerlingen die snappen het wel, dat het onderwijs niet is wat het hoort te zijn. om het zacht uit te drukken.

Groenepuntmuts. | 02-04-10 | 15:25

Loopt Sollicitant een MaSje bij GS?

niet voor de hond | 02-04-10 | 15:24

Sollicitant: Wanneer kun je beginnen?

Platzak | 02-04-10 | 15:23

Wat zijn dat, sociale verplichtingen.

Randy McRanderson | 02-04-10 | 15:23

Heb hier in het bedrijf ook een aantal maatschappelijke stagieres onder het buro zitten. Moet zeggen dat ze prima voldoen. Een fijne stimulance is nooit weg zo voor de pasen.

basje.botervloot | 02-04-10 | 15:22

Misschien moeten we deze mensen nog even trakteren op een dubbele periode. Dit lijkt mij nou niet echt een positieve inzet.

Frederik Vijf | 02-04-10 | 15:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken