Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kapotschrijven, de nieuwe Greenpeace methode

lookdan.jpgVoor het gemak laten we het principe of kernenergie cool danwel stom is buiten beschouwing. Gisteren het nieuws dat Delta, het elektriciteitsbedrijf dat een nieuwe kerncentrale wil bouwen, in ernstige financiële problemen verkeert. Deze bewering komt van een onderzoeksbureautje dat in 'groen' zit. Deze bewering kan best kloppen, maar wat we nergens lezen, is dat het onderzoek in opdracht van Greenpeace is uitgevoerd. Het nieuws werd dus zonder enige kanttekeningen door financiële persbureaus gebracht, zelfs serieuze kranten pakten er mee uit. Dus Greenpeace gefeliciteerd. U hebt gemerkt dat publiceren over -eigen- uitwassen schade toebrengt aan uw bedrijf. Dus logisch dat je nu de rollen omdraait en andere bedrijven 'onafhankelijk' kapot laat schrijven. Slim gedaan. Greenpeace heeft de financiële berichtgeving op een zelfgekozen moment gemanipuleerd en niemand die het door had. Overal zagen we dat luie journalisten Spring Associates een 'onderzoeksbureau' noemden. Maar Spring Associates is een 'strategy consulting firm'. En dat betekent dat ze de PR-strategie van een bedrijf ondersteunen met ingewikkelde onderzoeken voorzien van heel veel tabellen en cijfertjes. Het is een bedrijfje dat normaal gesproken wordt ingezet voor het zogenaamde Greenwashing. Dit is een nieuw type nieuwsmanipulatie waar we nog geen naam voor hebben. Dussss... Mediamanipulatie en kapotschrijven als nieuwe stealth techniek? Amateurs. It takes one to know one!

Reaguursels

Inloggen

Lijkt mij toch de normale modus operandi.
Clubjes als een Grienpies vallen niet echt over een leugentje meer of minder, de werkelijkheid en de feiten tellen sowieso niet voor deze fatsoenlijke, weldenkend, verschillige, sociale moraalridders met het ethisch besef van een pinda.
Zag Samsom nog weer een voorbijkomen bij DWDD met zijn gebruikelijke uit de duim gezogen kulverhaaltjes die bol staan van drogargumenten of simpelweg klinkklare nonsens.
Met JC aan kop kan het riool weer open met misselijkmakende achterlijke nonsens verhalen wiens bedwelmende geur het al vooruit snelt.

said_fred | 01-04-10 | 22:58

Ik zit me al een tijdje te verbazen over het schoothondjes-gedrag van 98% van de GS- en Spits-lezers. Als een smeuig artikel wordt geschreven over iets dat naar "Links" riekt dan wordt er lustig over meegekeft. Hebben jullie eigenlijk wel een eigen mening? Gevaarlijk hoor, een volk dat zo makkelijk te dresseren is.

HeroSinas | 01-04-10 | 20:47

Grien Pies stinks!

stil(l)even | 31-03-10 | 23:56

Kunnen we ergens aandelen kopen van die nieuwe kerncentrale?

Jaypelsteeltje | 31-03-10 | 21:39

Greenpeace geeft nu ook zelf toe dat ze de wc eend methode hebben gebruikt en het onderzoek zelf hebben betaald.... en iedereen die cijfertjes maar gewoon overschrijven.. lekker voor het karretje laten spannen... ga eens lekker deaud!
www.pzc.nl/regio/zeeland/6480889/Green...

TomDaBom | 31-03-10 | 20:26

Greenpeace, ik houd van eerlijk en objectief. Dus bij deze: DOEI!

PG4161 | 31-03-10 | 20:23

Volgens Greenpeace is iedereen -ja, iedereen- door en door slecht, behalve zij: www.greenpeace.org/usa/news/the-ipad-i... Alsof die duffe regenboogboot van ze op zonne-energie loopt..! 'k Vond het altijd wel een sympathieke club, maar ze zijn heel hard bezig hun geloofwaardigheid te verliezen.

Jerry Nick | 31-03-10 | 20:21

iets kapotschrijven, nee, daar houden we hier op Geen Stijl helemaal niet van!

Bert op Safarie | 31-03-10 | 19:57

greenpeace opdoeken dan maar.

Geile Markeerstift | 31-03-10 | 17:29

Kernenergie? Centrale graag bouwen in Wassenaar en andere VVD bolwerken.

toomanymoneymen | 31-03-10 | 17:03

De volgende kerncentrale moet naast de Tweede Kamer gebouwd worden in de hofvijver. Is toch schoon en veilig?

leverworst | 31-03-10 | 15:41

Greenpeace is niet anders dan een substituut voor mensen die de gewone kerk zijn uit gevlucht en nu ergens anders hun morele schuldgevoel kwijt moeten. Het is op niets anders gebaseerd dan bangmakerij, een nieuw geloof. Als je ziet hoe ze de jeugd indoctrineren kun je je nu al afvragen wanneer wanneer de eerste gevallen van misbruik door de groene paters naar buiten komen.

Tjemig | 31-03-10 | 15:07

Greenpies, gewoon doen alsof dat niet bestaat.

Quuick & Dirty | 31-03-10 | 15:05

Ik denk juist dat we heel blij moeten zijn met een organisatie als Greenpeace.

peking2008 | 31-03-10 | 14:27

Avant | 31-03-10 | 13:57
Wat je tussen haken zet, is wel een groot deel van het probleem. Er zijn genoeg mensen die wel wat zien in kernenergie, maar niemand wil binnen een straal van 50 kilometer van zo'n centrale wonen.

Kaas 82+ | 31-03-10 | 14:17

Hier nog een leuke:
.
Greenpeace has charged that Facebook, Apple, Microsoft, Google and others are contributing to global warming by using coal to power data centers for their cloud-based services. The charges are dramatic—but are they on target?
A new Greenpeace report, titled “Make IT Green: Cloud Computing and its Contribution to Climate Change,” warns that the data centers of cloud computing giants including Google, Facebook, Microsoft, Yahoo, and others are in large part powered by coal, which contributes to global warming. Greenpeace charges that the computing giants aren’t doing enough to place data centers where they can use alternative sources of energy, or to push for policy changes. You can download the report here: www.greenpeace.org/raw/content/usa/pre...

Andreas B. | 31-03-10 | 14:09

Ik geloof die milieu fascisten allang niet meer. Idem voor oude media die idd klakkeloos ieder rampberichtje van die clubs overnemen. De Overheid is nou ook niet bepaald objectief en betrouwbaar. En dan die energieboeren..... ehhhh, lopen die niet lachend binnen met al die krankzinnige subsidie's op "groene" stroom?

Eigenlijk passen die drie wel goed bij elkaar: liegen, andermans geld verspillen, ze hebben veel gemeen.
(Ik vind kernenergie prima, maar niet in mijn voortuin :)

Avant | 31-03-10 | 13:57

Cadzand | 31-03-10 | 13:23
Als de miljarden die aan kernenergie ruines (zie Duitsland daar staan er een paar) geinvesteerd werden (en nog steeds geinvesteerd worden) geinvesteerd zouden worden aan zonneenergie en windenergie dan zou het er anders uit zien, maar nogmaals er valt geen geld aan te verdienen. Ons GRATIS gas, ja ik herhaal ONS gas moeten we ook duur betalen (omdat het gekoppeld is aan de olieprijzen -WTF???-), maar voor zonneenergie en windenergie hebben de graaiers (NUON, Essent, noem maar op) nog geen prijskaartje (of excuus) gevonden.

Hölzenbein | 31-03-10 | 13:46

"Green" heeft geen enkele relatie meer met het milieu, louter met de kleur van de bankbiljetten.

Prof. Akkermans | 31-03-10 | 13:44

janeedantoch | 31-03-10 | 12:46

Van wijn heb je ook al geen verstand.

NoMinister | 31-03-10 | 13:32

synchronicity | 31-03-10 | 12:33
Heb bij een ander topic er een keer een uitgebreide discussie over gehad. Een ander kwam toen met 1000 jaar + bronvermelding. Kan het alleen niet zo snel vinden.

Valt me trouwens nog mee dat niemand Tsjernobyl heeft gebruikt als argument.

Cadzand | 31-03-10 | 13:25

Hölzenbein | 31-03-10 | 13:12
Als jij een betere techniek uitvind waardoor zonneenergie en windenergie wel winstgevend zijn, zal ik de eerste zijn die daarnaar overstapt. Maar voor nu levert het niet genoeg rendement om een serieus alternatief te zijn.

En ik vindt waterkrachtcentrales natuurlijk ook beter dan kernenergie. Maar dat is niet echt praktisch in NL..

Cadzand | 31-03-10 | 13:23

Cadzand | 31-03-10 | 11:18
Met zonneenergie en windenergie kunnen we nog 10000 jaren vooruit. Maar dat wil niemand want er valt geen geld aan te verdienen.

Hölzenbein | 31-03-10 | 13:12

Greenpeace is een misleidend bangmaak clubje (je hoort ze nooit over de enorme vervuiling die ze in het zuidpoolgebied aangericht hebben met hun "verloren" stookolie). Het wordt tijd dat de pers het ware gezicht van deze, subsidies verslindende, milieuterroristen laat zien.

"Greenpeace de wereld uit, beginnend bij Nederland"

Baron RoestvanOnder | 31-03-10 | 13:04

Wat hier echt de vraag is, is of het rapport van Spring Associates accuraat is, of op zijn minst een kern van waarheid bevat. Pas dan kunnen we het "kapotschrijven" noemen. Totdan is het weer het volgende "neger-verhaal" van GeenStijl. Het niveau van de discussie is van het niveau "kill the messenger": het is van de groenen, dus het zal wel niet waar zijn.

janeedantoch | 31-03-10 | 13:00

Briljant stukje! de vinger precies op de zere plek...

ShipsOfficer | 31-03-10 | 12:52

Zeg nu al die onzinnige 'groene' stroom abonnementen op. Dit is de reinste oplichterij, waarbij je sowieso ook nog eens torenhoge belasting betaalt. En die belasting wordt ieder jaar 10-20% hoger, om de Staatskas en talloze linkse hobbies, Al Gore Propaganda, Grienpies, etc. te spekken. www.atoomstroom.nl is het reele alternatief.

Milton Friedman | 31-03-10 | 12:49

Merlot | 31-03-10 | 12:26
Merlot = zure slobberwijn voor paupers.

janeedantoch | 31-03-10 | 12:46

Het omgekeerde van astroturf dus eigenlijk, mmmmm. Frutorsta!

Gnothe_Seauton | 31-03-10 | 12:40

Merlot | 31-03-10 | 12:26
En wat zeggen we dat..... precies:
Amen.
;

Teun van het Tuinpad | 31-03-10 | 12:38

NoMinister | 31-03-10 | 12:24
Precies.
Het kunstje wordt op meerdere fronten toegepast.

Teun van het Tuinpad | 31-03-10 | 12:37

"Cadzand | 31-03-10 | 11:18... 1000 jaar? leg uit! Neem je dan voor het gemaak al het uranium mee dat in het zeewater zit of zo? Of wat andere vage varianten? Als we alle fossiele brandstoffen zouden vervangen voor kernenergie dan is het makkelijk winbare uranium op voordat we met onze ogen kunnen knipperen...

synchronicity | 31-03-10 | 12:33

Merlot | 31-03-10 | 12:26

Je bent geweldig. Eensch as can be.

NoMinister | 31-03-10 | 12:30

Net nog maar even een Dodge V10 Ramvan besteld en me aangemeld atoomstroom!

Ulle Ruttelflut | 31-03-10 | 12:30

NoMinister | 31-03-10 | 12:06
"Socialisme is mooie woorden verzinnen voor heel lelijke dingen".

sociaal = staatsgestuurd
solidariteit = clientelisme
duurzaam = business van de groenmaffia
Goed = socialistisch
Fout = de rest (ook: slecht, asociaal, hard, racistisch, onderbuik, populistisch)
nominale bijdrage = afromen
Maakbare Samenleving = politieke elites modelleren samenleving naar hun goeddunken (= protofascisme)
tolerantie = groepsclaims boven individuele (grond)rechten laten gelden
multiculturele samenleving = import nieuw socialistisch electoraat
fascist = persoon is het niet eens met de PvdA
racist = persoon wijst op excessen multiculturele samenleving.
islamofoob = persoon onderbouwt gevaarlijk accuraat de nadelen van de islamisering van Nederland.
syteemhaat = NIEUW! kritiek op monopolisering van overheid en semi-overheid door socialisten.
.

Merlot | 31-03-10 | 12:26

Teun van het Tuinpad | 31-03-10 | 12:19

Dat mes snijdt aan nog veel meer kanten bij de immigratieproblematiek en straatterreur. Volk afhankelijk, bang, politiek wordt alleen maar machtiger en bestuurders dito. Die rijden met beveiliging in gepantserde auto's en kijken toe hoe wij steeds meer in het nauw raken. Vinden ze vast heerlijk, deze gang van zaken. Ik wens ze dan ook van alles toe, o.a. wijsheid.

NoMinister | 31-03-10 | 12:24

NoMinister | 31-03-10 | 12:15
Met kernenergie ontneem je die mensen hun brood.
Dát is het probleem.
Waarom problemen oplossen als je er, betaald, oeverloos over kunt praten.

Teun van het Tuinpad | 31-03-10 | 12:19

greenwashing is een soort witwaspraktijk: Een bank doneert dan bijvoorbeeld geld voor armoedebestrijding en publiceert dit groot in de krant, terwijl de verkopers van financiele producten van die bank woekerpolissen verkopen en hun klanten uitbuiten.

juriste | 31-03-10 | 12:18

brulaap | 31-03-10 | 12:14

Het kan best niet waar zijn of wel waar, feit is dat dit naar buiten komt door een organisatie die tegen kernenergie is. Reken maar dat dit bij alle insiders bekend was, eer is alleen gezicht naar een kanaal dat objectief lijkt om dit naar buiten te brengen en daarmee kernenergie in een kwaad daglicht te stellen. Bedenk dat nou toch eens man! 'De' waarheid is hier irrelevant, want het gaat niet over Delta dit en dat, maar over kernenergie. Capice?

NoMinister | 31-03-10 | 12:17

Teun van het Tuinpad | 31-03-10 | 12:13

Zo is het maar net. Liever vandaag dan morgen en alvast een flinke voorraad uranium aanleggen, dan zijn we spekkoper, nu en op termijn. Maar ja, de politiek he, die moet erover beslissen en dat gaat traaaaag en op basis van gesundes links volksempfinden. Ik moet deze inkopper dus nog gescoord zien worden voordat ik het geloof.

NoMinister | 31-03-10 | 12:15

"De jaarcijfers worden officieel 14 april bekendgemaakt.„We zitten inderdaad in de problemen”, zegt Martin Wiersema, lid van de raad van commissarissen van Delta.
"

Valt mee toch met hoe onwaar het is. Hoor en wederhoor door een kwaliteitskrant.

brulaap | 31-03-10 | 12:14

Superior Bastard | 31-03-10 | 11:58
Om verschillende redenen:

1) tegenwoordig kunnen er zeer betrouwbare centrale's worden gebouwd.
2) eens raken de fossiele brandstoffen op.
3) voorlopig effectiever dan, ik noem maar iets, windenergie.
4) maakt ons minder afhankelijk van oliestaatjes.
5) een deel van onze "groene stroom" halen we uit Frankrijk (kernenergie).

Dus.

Teun van het Tuinpad | 31-03-10 | 12:13

Merlot | 31-03-10 | 11:58

Let maar op de kilometerheffing. Een pipo van een of andere Benelux-org. roept nu dat KM-heffing in de hele Benelux moet omdat 0031 te klein is. LOL.

Em de ANWB heeft net rondgespamd dat 68% voor beprijzing is.

De groene linkse molens draaien inderdaad door, zonder enige schaamte of terughoudendheid. Ongeremd en brutaal. Je zou ze bijna een tweede paspoort geven ;-).

NoMinister | 31-03-10 | 12:11

Quote: "... Maar Spring Associates is een 'strategy consulting firm'. En dat betekent dat ze de PR-strategie van een bedrijf ondersteunen met ingewikkelde onderzoeken voorzien van heel veel tabellen en cijfertjes.... "

@ GS: Wat is het verschil met het gemiddelde commerciële "onderzoeks"bureau? Die schrijven uiteindelijk ook gewoon op wat de klant wil. Doe nu niet net alsof hier iets geks aan de hand is. Deze vorm van manipulatie is in het bedrijfsleven al tientallen jaren de normaalste zaak van de wereld en dan zou Greenpeace het ineens niet mogen? Jammer om te moeten constateren, maar GS wordt steeds luier en hypocrieter. Come on boys, publiceer weer eens iets verrassends of nieuwswaardigs!

KlunsJohannus | 31-03-10 | 12:11

Waarom zou je als milieuclubje op zoek gaan naar de waarheid als je in dit internettijdperk zelf een betere waarheid kunt creëren?
Schrijf hier en daar je waarheid op een weblog, reageer op andere weblogs met dezelfde onderwerpen met 'jouw waarheid', stuur een persbericht naar de media verwijzend naar die diverse weblogs en hopla, jouw waarheid ís de enige echte waarheid geworden.
Trollen in het groot dus.

zeg maar jansen | 31-03-10 | 12:10

Merlot | 31-03-10 | 11:59
Er heeft toch iemand 'foei' gezegd? Dat is volgens de regering een straf. 'k Hoop wel dat ze daarna een kopje thee hebben gedronken. (Biologische thee)

Kaas 82+ | 31-03-10 | 12:07

Discussietechniek van links: altijd de details, nooit de hoofdzaak. Nooit het doel, altijd de middelen. Want middelen = geld en macht en doel is maar ingewikkeld en schept verplchtingen en dat tast de machtsvrijheid aan en legt beslag op middelen waar ze wel raad mee weten.

Dus we hebben het niet over het wel en wee van kernenergie, maar vooral over of een initiatief nemen bijna failliet is of zo. Je kunt immers niet van een fatsoenlijke partij verwachten dat die kerncentrales wil bouwen = boodschap.

Goebbels is niet dood, hij leeft voort in de geesten van mensen en daar hebben ze Goebbels eigenlijk niet eens voor nodig. Alles wat niet met de hoofdlijn te maken heeft is propaganda. We barsten ervan en een zekere hoeveelheid is niet te vermijden. De waarheid en problemen worden verketterd en bestreden terwijl linkse dogma's van alle zendtijd worden voorzien. In een democratie ga je het dan niet redden.

NoMinister | 31-03-10 | 12:06

Ik had het niet anders verwacht van die door de staat zwaar overgesubsideerde milieutorroristen. Ach, er moet toch bezuinigd worden, tijd om de subsidiekraan van die ecopoepuitbraakende organisatie dicht te draaien. Geheid, dat je er weinig last meer van hebt danwel krijgt in de toekomst..

Geitenwollensokjuhz | 31-03-10 | 12:05

Ik krijg steeds meer de neiging dat het woordje 'peace' niet meer te rechtvaardigen valt als ik zie hoe ze de laatste jaren bezig zijn!

gozahtje | 31-03-10 | 12:04

Delta is in zeeland de grootste energie aanbieder.
Tevens de grootste en enigste kabel aanbieder, en internet van dochter organisatie www.zeelandnet.nl .
Al jaren is bekend dat delta (lees zeelandnet, lees zekatel) geen concurentie op zijn netwerk toe laat, hier is geen andere kabel intenret provider te krijgen, of een andere aanbieder van kabel tv.
Dit bedrijf dat al jaren de regels over een monopolie aan zijn laars lapt failliet ?
Denk het niet .....
Morgen is het 1 april ;-)

wardog | 31-03-10 | 12:03

@Merlot Groene volkje wil geld zien, evenals de fake sociale babyboomert, de "wees verschillig" Vara en de grootste van allemaal, de PvdA. Niet dat GroenLinks er niet vies van is maar dat is de nieuwe "groene" trend. Geld!

Stroopdoos | 31-03-10 | 12:01

Elke stad een mini kerncentrale ( ja die zijn er, ten grotte van een grote koelkast ), en je hoeft voorkomende 500 jaar je niet druk te maken om energie.

Russian 4.0 | 31-03-10 | 12:00

Godzijdank hebben we Greenpeace, anders hadden alle onnozelen, eenzijdige informatie tot hun beschikking, die zij voor de waarheid hadden aangezien. Wordt eens wakker. HEIL GROENRECHTS!

Lying Dutchman | 31-03-10 | 12:00

Gewoon gespiekt bij Fox. Niks nieuws.

Wimbleton | 31-03-10 | 12:00

Gewoon gespiekt bij Fox. Niks nieuws.

Wimbleton | 31-03-10 | 12:00

Marcus Porcius Cato | 31-03-10 | 11:55
Ja, en die (ongestraft!) betonblokken in zee smijten die vissers het leven kunnen kosten.
Die.

Merlot | 31-03-10 | 11:59

Teun van het Tuinpad | 31-03-10 | 11:57
Waarom?

Superior Bastard | 31-03-10 | 11:58

CoffeePatch | 31-03-10 | 11:45
Het groene volkje is de weg een beetje kwijt, nu hun ooit zo veelbelovende klimaatstokpaardje door het gletsjerijs gezakt, maar ze zijn brutaal als altijd.
Dat gaat nooit over.
Ik ben benieuwd met welke bangmakerij en schuldhoax ze straks gaan komen?
En waar je dán weer je geld naar toe moet storten om de wereld te redden?

Merlot | 31-03-10 | 11:58

Fleauxe | 31-03-10 | 11:54
Je kunt veel van me vinden maar dat niet.
;
Overigens ben ik een groot voorstander van kernenergie.

Teun van het Tuinpad | 31-03-10 | 11:57

Greenpeace, is dat niet die organisatie van de Brent Spar Affaire ?
en.wikipedia.org/wiki/Brent_Spar#The_....
Waar men 'uit onderzoek' deed voorkomen dat het geval vol met olie zat en een milieu ramp zou dreigen, wat achteraf helemaal niet het geval bleek te zijn ? Dat was het toch ? Waarbij mensen ineens Shell tankstations gingen terroriseren door het doorsnijden van benzine slangen, zoiets ?

Marcus Porcius Cato | 31-03-10 | 11:55

@Teun van het Tuinpad | 31-03-10 | 11:34: Dingen over het hoofd zien, je lijkt wel een journalist.

Fleauxe | 31-03-10 | 11:54

The Evil One | 31-03-10 | 11:47
U begrijpt het niet goed. De babyboemerTs willen niet eerder betalen dan wanneer er een voor hen - en voor hen alleen - gunstige ontsnappingsregeling komt, die dan weer omwille van de zogenaamde 'solidariteit' over latere generaties wordt uitgesmeerd. Verder deel ik uw conclusie helemaal. Death to the babyboemerTs! Burn them!

Krachtmeester | 31-03-10 | 11:54

Die Groeneplas luitjes bezeiken de boel al jaren.

BroodenSpelen | 31-03-10 | 11:54

Greenpeace is volledig onbetrouwbaar. Overigens apart om te zien, die container die terug kwam uit Sellafield met het uiteindelijke afval van Borsele. Slechts één container....

Kirth Gersen | 31-03-10 | 11:53

OT: 66% van de anwb leden babyboomers wil gaan betalen voor het gebruik van de auto ipv het bezit ervan.

Dat zijn uitgerekend die 66% met hun KIA's en Priussen die u altijd voor u hebt in de file, de met 70 op de snelweg invoeg generatie zeg maar.

Ik houd mijn hart vast voor de Vereniging Eigen Huis peiling over de hypotheekrente aftrek.

Conclusie weer: babyboomers maken het land kapot.

The Evil One | 31-03-10 | 11:47

Ach ja, Greenpeace en eerlijkheid. Dat is nog nooit een goede combinatie geweest.

Hockey | 31-03-10 | 11:46

Trompy | 31-03-10 | 11:31
Daar heb je een goed punt, denk dat het meer een algemene luiheid is om de bron niet te checken. Je zag het ook bij de AD en het verzonnen artikel over Wilders (de neger van Venlo). Pure sensatiedrift om het over te nemen en dan gewoon absoluut niet controleren of de bron geloofwaardig is.

mayor_pickwick | 31-03-10 | 11:46

Oh, dat doen ze al zolang ze bestaan.
Insinueren, hoaxen, ridiculiseren, criminaliseren.
Als een minder ie-de-ja-lis-ties stel het zou doen, zouden ze al ziljard keer wegens laster/smaad/aantasting eer en goede naam veroordeeld zijn.
Maar helaas zetten de Volkert van der Graaf's van de wereld de toon in processen op dit gebied, in "rechtstaat Nederland".

Merlot | 31-03-10 | 11:44

De naam Greenpeace is inmiddels zo besmet dat ze wel moeten. Er zou eens een onderzoek moeten komen naar de wervingsmethoden en arbeidsomstandigheden bij die club. Misbruik maken van naïeve milieumeisjes die voor het minimumloon als fondsenwerfster kapitalen binnenharken om de directie een megasalaris te kunnen geven, bah.

Hansopje | 31-03-10 | 11:44

Een omgedraaide: WIJ VAN WC EEND .....

DeLex | 31-03-10 | 11:42

Zo gaat dat overal. Beetje naïef weer.

Uni-burger | 31-03-10 | 11:42

De oplossing voor het Greenpeaceprobleem is eenvoudig: www.atoomstroom.nl

Sanglier | 31-03-10 | 11:41

Wij schrijft, die blijft.

Steefzor | 31-03-10 | 11:40

Karaktermoord. Daar zou GS zich niet aan schuldig maken. Tóch?

Jullie worden ooit nog roomser dan de paus.

Chartreuse | 31-03-10 | 11:37

De Deltawerken.

van Nazareth | 31-03-10 | 11:37

Brentsparr, identiek verhaal

sprx | 31-03-10 | 11:37

in de states staan 25 van die dingen die lekken en met ernstige financiele problemen - vermont moet dicht om die reden.
het toezicht op de banken faalde ook het toezicht op nucleaire centrales faalt - uiteindelijk is het de belastingbetaler die de rotzooi mag opruimen.

ganzo | 31-03-10 | 11:35

Kennen de soepsidieprostituees van het immer gelijktijdig aan twee wallen aanmerende GroenVrede mijn ultrakewle, staat-van-de-kunst multimedia-denialtooltje DownPlayer™ dan nog helegaar niet? Stuk-ken goedkoper! Bovendien verlost de DownPlayer™ je meteen van al die peperdure paarse broeken die na elke prutspitch hele dozen met champagneglazen in je klimaatneutrale bedrijfsjacuzzi stukgooien.

Krachtmeester | 31-03-10 | 11:34

Fleauxe | 31-03-10 | 11:33
Las de link net te laat.
Heb ik weer.
;

Teun van het Tuinpad | 31-03-10 | 11:34

@Teun van het Tuinpad | 31-03-10 | 11:31: Hopelijk ben je gelukkiger in de liefde. ;

Fleauxe | 31-03-10 | 11:33

@James St John Smythe | 31-03-10 | 11:30: Dankjewel, we hebben dus niet van doen met een listige Greanpeace-strategie, maar met luie journalisten.

Fleauxe | 31-03-10 | 11:32

Nieuwsmanipulatie: yellowwashing.
Omdat rood en groen samen geel wordt.

van Nazareth | 31-03-10 | 11:31

Dat kun je Greenpeace niet kwalijk nemen. Het is de kwalijke tendens die in de media gaande is. Elk tot persbericht opgeklooide advertentie wordt zonder te checken gewoon overal gepost. En ik kan het weten, want ik doe dat als reclamemaker zelf ook voor mijn klanten. De enige die je dit aan kunt rekenen, zijn de slechte journaisten, de luie redacteuren en de domme lezers die dit pikken.

Trompy | 31-03-10 | 11:31

Fleauxe | 31-03-10 | 11:27
Ik gok op het laatste.

Teun van het Tuinpad | 31-03-10 | 11:31

Terroristen, dát zijn het!

Mr.V8 | 31-03-10 | 11:31

Overigens, GL is ook een greenwasher.
Greenpeace: van greenwatcher to greenwasher.
De messen worden weer geslepen en het doel heiligt de middelen, zeker in de politiek.

ecologiste | 31-03-10 | 11:30

Yup, die grote boze media, of niet GS?>

An die ARBEIT | 31-03-10 | 11:30

janeedantoch | 31-03-10 | 11:27 Nee, oneens.

Stroopdoos | 31-03-10 | 11:29

Idealisten, ook al zijn hun idealen niet de mijne, heb ik nog wel enige bewondering voor. Gesponsorde en betaalde idealisten, zoals Greenpeace hebben in mijn ogen hun idealen al lang vaarwel gezegd en zien het inmiddels als werk waardoor aan hun oprechtheid op zijn minst getwijfeld dient te worden.

Superior Bastard | 31-03-10 | 11:29

Stroopdoos | 31-03-10 | 11:21
ah wat jammer, om na die zo scherpe opmerking je weer te conformeren aan de "groupthink" fiend! fiend!

janeedantoch | 31-03-10 | 11:27

Gewoon atoomstroom.

GvRII | 31-03-10 | 11:27

@Hoxha: Kon men weten dat het onderzoek in opdracht van Greenpeace was, of hield de organisatie dit bewust verborgen?

Fleauxe | 31-03-10 | 11:27

Als dat bedrijf schade heeft geleden dan gewoon kapot procederen die club. Koekje van eigen deeg. Batterij advocaten erop, beslag leggen op de inboedel. Heerlijk.

Boeuf Bourguignon | 31-03-10 | 11:27

NoMinister | 31-03-10 | 11:23
GS is er groot mee geworden en juist de onbetrouwbaarheid van de info (incl hoaxje af en toe) maakt het juist leuk voor de bezoeker. Soort van "braintraining".
Greenpeace heeft dubieuze belangen die de maatschappij schaden, GS niet.

Stroopdoos | 31-03-10 | 11:27

Kudt hippies, allemaal dumpen op een onbewoond eiland en daarlaten rotten.

Russian 4.0 | 31-03-10 | 11:25

Weest gegroet | 31-03-10 | 11:19 Ja, ik was te snel. *om vergiffenis bedelen doet*

Stroopdoos | 31-03-10 | 11:24

Stroopdoos | 31-03-10 | 11:16

Helaas wel, soms wat berichten die ook GS overneemt en die niet waar blijken... Kan zo gauw niet meer bedenken wat, maar inderdaad is het schering en inslag.

NoMinister | 31-03-10 | 11:23

OK, nu gaan die salonsocialisten van BNR definitief uit mijn radio, ook die brachten dit als nieuws, in plaats van over het echte business news te praten...

Trackdust | 31-03-10 | 11:23

Weest gegroet | 31-03-10 | 11:19
misschien een open sollicitatie? kan ie eindelijk wat nuttigs gaan doen.

janeedantoch | 31-03-10 | 11:22

Greenpeace mag wat mij betreft hartstikke deaud gaan trouwens. Een grote groene leugen wat een groep mensen op dubieuze wijze (angst en schuldgevoel) geld aftroggelt. Stref! Greenwar Sterf!

Stroopdoos | 31-03-10 | 11:21

Stomme Rotsdumpclub.

Teun van het Tuinpad | 31-03-10 | 11:20

@Stroopdoos | 31-03-10 | 11:16
Joh, zou Hoxha dat misschien met zijn laatste zin bedoelen?

Weest gegroet | 31-03-10 | 11:19

Dat waardeloze gezwets van greenpeace ook altijd.. ik ben voor groen, maar niet zo :)

Je Malle Moeder | 31-03-10 | 11:19

Er is maar een soort erger ratten dan die van Greenpeace en dat zijn de energiebedrijven met hun wanstaltig overbetaalde incompetente managers (gewoon voormalige boekhouders die na de privatisering zijn blijven hangen)

Don Sputare | 31-03-10 | 11:19

ik geef green peace nog 5 jaar
dan kan de directie hun wagenpark inleveren

watsinneneem | 31-03-10 | 11:19

Greenpaece heb ik al heel lang geleden vaarwel gezegd, maar alles wat milieu, links of semi-overheid is, wordt blind gespamd de ether in door bijna alle media. Wanneer worden we nou eens volwassen?

NoMinister | 31-03-10 | 11:18

kernenergie is nog zo slecht niet.... kunnen we tenminste nog 1000 jaar mee vooruit. Olie is veel sneller op en steenkool vervuilend.

Cadzand | 31-03-10 | 11:18

What's new?
Overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest dient te worden.

Weest gegroet | 31-03-10 | 11:17

Geenstijl heeft hier ook een handje van btw..

Stroopdoos | 31-03-10 | 11:16

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino