Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Van de NOS is de NOS de betrouwbaarste

nosgeklogo.pngVrolijk juichberichtje hedenochtend in de Volkskrant: van alle nieuwsorganisaties wordt de NOS door de mensen als de aller- allermeest super betrouwbaarste gezien. Toch mooi om zo'n gevestigd staatsmerk gewoon bovenaan de lijst te zien staan. Stel je voor dat Nederland de treinkrant Metro of dat Nu.nl de betrouwbaarste bron zou vinden, dan sta je toch mooi voor lul als meneer van het Journaal. Oh ja. Misschien ook interessant om nog even te vermelden: de grootste concurrent van het NOS Journaal, het RTL Nieuws, komt niet in de lijst voor. Niet omdat ze zo belabberd scoren maar gewoon omdat ze niet-zijn-meegenomen in het onderzoek. Anders zou de lijst te lang worden ofzo... Blijft de vraag natuurlijk: Waarrrom? Bespeuren wij hier ergens geheime belangen tussen de onderzoekers en de NOS dan wel De Volkskrant dan wel de VARA dan wel De Gehele Linksche Media Die Geert Weldra De Neusch Af Zal Hakken? Zijn de onderzoekers gewoon te dom of is hier iets anders aan de hand? Wij verwachten vanavond om stipt 19:30 uur een uitleg van misschien wel de betrouwbaarste journalisten van het land. Kom er maar in, Frits. Update: Bij de NOS hangt de vlag inmiddels uit. Dank allemaal!

Reaguursels

Inloggen

Ik ben niet zo op commerciële omroepen, behalve het RTL nieuws die is toch veel beter

ground control | 26-03-10 | 12:55

Tsja, beetje weer een wagenwijde open deur intrappen.
Iedereen die niet enkel kritiekloos consumeert in een quasi zombie toestand maar luistert en kijkt wat men opdist kan enkel tot dezelfde conclusie komen die hiervoor al honderd keer staat.
Als we ons beperken tot een hedenmorgen hebben we het gebruikelijke slaapverwekkende geneuzel van het Hoernaal van dingetjes die men weer eens tot "nieuws" heeft gebombardeerd.
Een item over het oppakken van de bobo van een kritische omroep in Venezuela, zowel het hoernaal als rtl kwamen met hetzelfde item. Daarbij zorgvuldig vermijdend dat onze "grote roerganger" Chavez het was die zich beledigd voelde en op de bekende manier reageerde zoals het een socialistische dictator betaamt.
Geen geheel verzorgde trip naar de Goelag of dito bestemming ditmaal echter.
contradicere1.wordpress.com/2010/03/26...
Dit gevalletje toont ook precies aan waar het om gaat en waar ook onze bevolking zo'n probleem mee heeft en waar bijv. ook een Wilders zijn succes aan heeft te danken.
Maar de stumperdts komen weer eens niet verder dan proberen de persoon te isoleren. "Einkesselen und ausradieren" volgens beproefde methode.
Vermoordt de boodschapper en het probleem is opgelost, maar niet heus.
.
Vervolgens hadden we nog een item over het eten van kangoeroes in Australie.
De kangoeroes waar milieuvriendelijker dan de koeien en schapen/geiten en ze lieten geen scheten wat dus broeikasgassen zijn en daarmee ook milieuvriendelijker.
Als de opzet was de eigen stompzinnigheid en onzinnigheid nog maar eens te bevestigen dan is men daarin geslaagd.

said_fred | 26-03-10 | 10:08

NOS kan ophoepelen.
Staatsomroep is niet van deze tijd.

steile helling | 26-03-10 | 08:18

De kijkers die de allereerste tv uitzendingen hebben meegemaakt zijn sindsdien niet van de publieke omroepen af te slaan geweest. Maar de vergrijzing zorgt voor het op natuurlijke wijze uitdunnen van dit kijkersbestand. Het RTL-nieuws is al jaren beter en minder gelardeerd met nutteloze nieuws items. Die nutteloze items bij de NOS zijn namelijk altijd bedoeld om de hele industrie van ontwikkelingshulp, nieuwe Nederlander-stichtinkjes en andere subsidie kostende netwerken wat extra aandacht te geven. Moderne mensen halen hun nieuws overal vandaan; via het krantje in de trein, het internet, buitenlandse zenders, RTL, soms een gekocht krantje (de ene keer de Telegraaf en soms eens een Azijnbode), en af en toe het naar spruitjes stinkende NOS Journaal...

Dagelijkse Dosis | 26-03-10 | 07:31

ach de gelijkgeschakelde pers
dat is al zo sinds het begin van de 2e wereld oorlog
max blokzijl, kom er maar in.
weer.

sprx | 26-03-10 | 00:41

dit artikel is eigenlijk geen reaguursel waard. Vind ik eigenlijk ook. We weten dit allemaal, het is sluimerend bitter nieuws. Niet verwonderlijk -maar wel zonde- dat men hoofdschuddend dit artikel doorleest en doorklikt.....

Mijnbescheidenmening | 25-03-10 | 21:32

Al jaren verslaat RTL nieuws de NOS met sneller nieuws en vooral intelligenter nieuws en duiding. Een groepje oudere kijkers is op acht uur blijven hangen en weet niet beter. Het 'gezag' dat het journaal had stamt uit de tijd van twee netten. Nu racen ze achter de betere journalisten van RTL aan, die immers op de vrije markt moeten opereren en daarom wat preciezer worden geselecteerd. Wie is betrouwbaarder: een ambtenaar of een gedreven journalist? Dat is het verschil. De inhoud van de NOS bulletins wordt bepaald door de overheid via de Nieuwsfeed. Weinig avontuurlijk en onderzoekend dus. Dat is het verschil tussen RTL en NOS.

dubber | 25-03-10 | 20:55

Die tegel van wc-eend is zeker al langs geweest he?!

Redwood | 25-03-10 | 19:53

misschien omdat de NOS ook de betrouwbaarste is??? En toevallig is het ook van de publieke omroep ja, maar ik geloof de NOS toch nog net iets eerder dan Hart van Nederland...

Testosterondwerg | 25-03-10 | 19:23

Smerige eenzijdige propaganda. Ze zijn nog erger dan de nazi's.

PG4161 | 25-03-10 | 19:21

Betrouwbaarste in wat?

_ILT_ | 25-03-10 | 19:09

En dan hebben ze het nog over Berlusconi,dat hij de media manipuleert.
NOS haal even die super grote balk uit je eigen ogen.Voor de staatsomroep betaat alleen links,en links.

fleurtje | 25-03-10 | 18:58

Over deze zelfbevredigining van Staatsomroep de de Beoachter zeg ik maar niets meer.Je kunt gewoon liegen dat het gedrukt staat.
Wat ik een vervelender tendens in dit Gemuts stukje vind,is de verkapte heiligverklaring van het evenzeer zeer politiek correcte, linkse RTL4-7 Nieuws,en ook
voormalig CDA campagneleider Frits Wester is voor mij niet het voorbeeld,hoe het in de objectieve parlementaire journalistiek zou moeten toegaan.
Als dit Gemuts zo bij Powned gaat,zijn we mooi klaar en in de schuit beland.

dagdesoordeels | 25-03-10 | 18:10

irriducibili79 | 25-03-10 | 17:39

Na deze biecht zij het u vergeven. Zo makkelijk gaat dat...

Weird Guilders | 25-03-10 | 17:49

Je hebt gelijk maar het was niet uit luiigheid.
Schreef vanuit de emotie dan let je ook niet altijd op.

irriducibili79 | 25-03-10 | 17:39

irriducibili79 | 25-03-10 | 17:26

En ook voor luilakken die geen punten gebruiken waardoor de zinnen heel erg lang worden en daarom heel erg vervelend om te lezen zoals je nu inmiddels misschien wel door hebt. Verder heb je wel een punt...

Weird Guilders | 25-03-10 | 17:33

Sliptong | 25-03-10 | 16:56
Precies en het houd je ook nog scherp, al die lutsers die maar klakkeloos het nieuws aannemen van de NOS.

Ze lopen meestal ver achter de feiten aan en live streams werken nooit dat doet RTL al stukken beter maar tv is gewoon achterhaald en voor luilakken die niet op zoek willen gaan naar nieuws en informatie.

irriducibili79 | 25-03-10 | 17:26

Not Otherwise Specified. Ook wel toevoeging aan Autisme.
Zijn ze bij de NOS soms autistisch?

Zo jammer! | 25-03-10 | 17:19

Sliptong | 25-03-10 | 16:23

Ben overigens geen ras-socialist.
Ben vooral heel erg tegen als wat zich duk maakt om een religie. Zowel pro- als contra-
Het is net als bij zeikende vrouwen, het enige remedie: IGNORE!

Weird Guilders | 25-03-10 | 17:13

Maar gelukkig heb ik nog geen syfilis door Facebook...

Weird Guilders | 25-03-10 | 17:10

Sliptong | 25-03-10 | 16:54

Ghehe nu je het zegt.. misschien ben ik daarom wel zo'n fan van Frits. Hij heeft zichzelf prachtig tussen twee absolute dieptepunten gepositioneerd..
Bij mij ontbreekt het aan hobby's dus zie veel te veel vandat soort ellende.

Weird Guilders | 25-03-10 | 17:09

bij de volkskrant en de nos werken toch dezelfde narrow-minded menschen?

Onderbuik | 25-03-10 | 17:06

irriducibili79 | 25-03-10 | 16:40
Goedzeau! De eerste stap naar verlichting.

Sliptong | 25-03-10 | 16:56

Weird Guilders | 25-03-10 | 16:40
Duh. Ik begrijp ook wel wat je bedoelt. Dacht alleen ineens: guilders, guldens, flauw van mij. Af, hup je pan in.

Sliptong | 25-03-10 | 16:55

Weird Guilders | 25-03-10 | 16:27
Jij denkt dat Kwalbert Verlinken erg is. Mevrouw Sliptong kijkt altijd GTST. Gelukkig heb ik hobby's.

Sliptong | 25-03-10 | 16:54

Het nosjournaal is definitief door de mand gevallen met de affaire rondom het boek van Joris Luyendijk; Het zijn net mensen.
Dat boek zou iedereen moeten lezen. Een eye-opener.

Strohond | 25-03-10 | 16:51

De enquête gaat over de nieuwssites en niet over de tv-programma's.
De belangrijkste vraag is wie er opdracht gegeven tot dit onderzoek en met welk doel is het onderzoek uitgevoerd.
Het is slechts een steekproef onder een zeer kleine groep (907) respondenten. Dat kan geenstijl toch beter?

p3xxx | 25-03-10 | 16:43

GeenStijl, SpitsNieuws en Twitter zijn toch de heersende nieuwsorganisaties of zeg ik nu iets vreemds.

Ik vertrouw de reaguurders meer dan de NOS.

irriducibili79 | 25-03-10 | 16:40

Sliptong | 25-03-10 | 16:23

Jongens, ik dring jullie helemaal niets op.
En m'n nick als referentiekader gebruiken is wel erg makkelijk.
Vond hem zelf wel goed gevonden, als zat ik eerst te denken aan Cop Johen of Bouter Wos. Maar ben toch voor Weird gegaan, lekker (ongefundeerd) tegen populistisch rechts aanzeiken..
Door de oneindige lijst aan informatiebronnen is nieuwsgaring onderbelicht geraakt. Het 'nieuws' wordt steeds meer gekleurd omdat het aangedragen wordt. Volledig objectieve media zijn niet meer te vinden volgens mij. En zo zijn we weer terug bij af.

Weird Guilders | 25-03-10 | 16:40

Iets met een pot en een ketel...

my first punksong | 25-03-10 | 16:28

Sliptong | 25-03-10 | 16:20

Overigens heb ik niets tegen het RTL nieuws hoor.
Ik kijk het regelmatig, al is het vooral omdat mevr. Guilders het niet kan laten om naar die vreselijke Verlinde te koekeloeren tot 19.30.
En ook ik ben groot fan van Frits. De glimmende bol maakt m'n dag regelmatig goed. Hij is ook een stuk scherper dan de gemiddelde NOS politiek reporter.
Dus daar zijn we het geheel over eens.

Weird Guilders | 25-03-10 | 16:27

@sliptong
Kan me meestal niet echt vinden in je reaguursels, maar deze is zoals het is. Media is 1 groot circus. We zien inderdaad wat we mogen zien, en zelfs dat is niet betrouwbaar. En of het nou links is of rechts wat het kneedt, boeit niet.. Het zijn allemaal lutsers...

An die ARBEIT | 25-03-10 | 16:25

Kruiddamp | 25-03-10 | 15:37
Doe ie net ook bij mij. Getuige z'n nick is het ook een soosjialist. Boe boe boe!

Sliptong | 25-03-10 | 16:23

Weird Guilders | 25-03-10 | 15:48
Ghehe. RTL4 is 100% onpartijdig. Dat zegt de grote Frits zelf. Dus dat is een waarheid als een koe. Het NOS heeft gewoon de schijn tegen. En belangenverstrengeling als het gaat om overheidszaken wil je natuurlijk niet. Voor de rest interesseert het me werkelijk waar geen ene moer. Het kijkt en luistert prettiger en ik ben fan van Frits. Daarnaast krijgen we toch voorgeschoteld wat gezien mag worden. Niet meer, niet minder. Leuke nick trouwens Rare Guldens.

Sliptong | 25-03-10 | 16:20

-weggejorist-

An die ARBEIT | 25-03-10 | 16:13

Kruiddamp | 25-03-10 | 16:01
LOL @ Lekker Amerikaans.
Van Arjan Dasselaar komt de uitspraak: "ik vind FOX goede manier om linkse mensen uit te leggen hoe rechtse mensen zich voelen bij het kijken naar Marcel v Dam".

Merlot | 25-03-10 | 16:09

Waar houden zich eigenlijk die 60 door Plassterk betaalde hoernalisten zich op? Welk snood plan broedden ze uit?

ecologiste | 25-03-10 | 16:07

Weird Guilders | 25-03-10 | 15:45

OK!

Verder is Geenstijl een onafhankelijk medium. Lekker Amerikaans. Houdt ik wel van!

Kruiddamp | 25-03-10 | 16:01

NOS heeft Sacha de Boer. Meer hoef ik niet te zeggen.

leverworst | 25-03-10 | 15:56

Maurice, kom er es in luie hond!

KipNugget | 25-03-10 | 15:55

Sliptong | 25-03-10 | 15:38

Ow ja en het RTL Nieuws wordt betaald engeltjes.
En engeltjes doen nooit wat fout dus daar hoef je ook niet over na te denken.
Stel het gaat helemaal mis bij Unilever (of een vergelijkbare onderneming) terwijl RTL net een grote deal aan het sluiten is voor een nieuw Unilever programma. Dan krijg je ook een lastige case is het niet?

Weird Guilders | 25-03-10 | 15:48

RTL nieuws is beter maar daarover kun je van mening verschillen. Feit is wel dat RTL nieuws vrijwel altijd op tijd begint, maar dat NOS journaal vrijwel altijd te laat begingt omdat de staat nog snel wat extra reclame wil meepikken om de zakken van Paul de Leeuw cs te kunnen spekken.
NOS met bakken geld kan in mijn ogen nog niet ens op tegen RTL en dan krijg NOS heel veel info direct via de overheid, zoals veel regionale dagbladen van de provincies. Een nepotistisch netwerkje dus weer en dat op kosten van een massa belastingbetalers.

ecologiste | 25-03-10 | 15:46

En terecht dat de NOS het betrouwbaarste is: bij de NOS werken vakmenschen, laat powned het eerst maar beter doen voordat überhaubt kritiek MOGEN hebben op televisiezenders. Maar dat zal niet veel beter zijn, dus stappen jullie toch op het laatste moment uit het televisieavontuur...

de kudtkrantenjongen | 25-03-10 | 15:46

Kruiddamp | 25-03-10 | 15:37

Gefrustreerd ben ik helemaal niet. Ik stoor me wel enorm aan de verloedering op GS. Ik geniet van de, vaak creatieve, reaguursels. Maar ik erger me dood aan slechte topics en Geert Wilders adepten die denken dat Geenstijl het E-hoofdkwartier van de PVV is.
Het niveau van de topics is de laatste maanden aantoonbaar gedaald. Of vind je van niet?

"En stop met vertellen wat anderen moeten doen"

Ok, stop jij dan met vertellen dat anderen moeten stoppen met vertellen wat anderen moeten doen?

Weird Guilders | 25-03-10 | 15:45

907 ondervraagden op de 16,8 miljoen: een steekproef van 0,05398% Dat heeft net zoveel waarde als de uitspraak dat 85% van de vrouwen na auto-evaluatie vinden dat creme X verzachtender werkt op je huid dan een herhaalde full facial.

Mongoose | 25-03-10 | 15:45

@kruiddamp
Socialisten is 1 ding, onze blonde held, die iedereen wel even wat oplegt is een 2e

An die ARBEIT | 25-03-10 | 15:44

Sliptong | 25-03-10 | 15:38
Juist. En kwetsende belediging.

Vieze Tonnie | 25-03-10 | 15:42

Bos Hout | 25-03-10 | 15:32
Dat is in ieder geval geen Negerthut van oom Tom.
Verdraaid mooi.

Teun van het Tuinpad | 25-03-10 | 15:42

Vieze Tonnie | 25-03-10 | 15:36
Blasfemie!

Sliptong | 25-03-10 | 15:38

LOL dat het RTL4 nieuws er niet bij betrokken is. Vele malen beter om te zien dan het NOS hoernaal. Tevens vele malen correcter en niet betaald uit de staatsruif. Want bij het NOS journaal moet je in je achterhoofd houden wie de salarissen betaald...

Sliptong | 25-03-10 | 15:38

Weird Guilders | 25-03-10 | 15:29

Je klinkt zelf uitermate gefrustreerd. En stop met vertellen wat anderen moeten doen. Daar hebben we in Nederland al genoeg socialisten voor rond lopen.

Kruiddamp | 25-03-10 | 15:37

Buffell | 25-03-10 | 15:19
Kuch, wat zeg je nou over Wifred Genie?

Vieze Tonnie | 25-03-10 | 15:36

Zodoende.

Charleston | 25-03-10 | 15:36

Ik volg standaard het belgische journaal. Komt stukken betrouwbaarder over. Daarnaast wordt je bij de Belgen ook niet overladen met dat eeuwige gezeik over dat ene kutland Israel.

Strohond | 25-03-10 | 15:33

Teun van het Tuinpad | 25-03-10 | 15:17
:) Umberto scharrelt schabbels bij elkaar. Woont mooi tussen de takken aan de Amstel.

Bos Hout | 25-03-10 | 15:32

@nominister...
Ken ik jou?

An die ARBEIT | 25-03-10 | 15:31

An die ARBEIT | 25-03-10 | 15:24

Zo is het inderdaad. Ik begrijp het alleen niet.
Volgens mij moet ook GS het hebben van de adverteerders en op deze manier zullen dat er niet meer gaan worden. De frustratie spat ervan af. Zet je tanden in die enge priesters, ga onderzoeken. Doe wat! Maar hou op met het wezenloze kopieren van twittertekstjes met een hoop geween over de 'linkse' media.
Stop als propagandamachine van Geert en wees kritisch op alles en iedereen. De scherpte is ervan af. GS bekent kleur en dat maakt het een stuk minder interessant.
Als Powned hetzelfde niveau gaat halen als GS van de laatste maanden voorspel ik dat de linkse media alleen maar groter gaat worden.

Weird Guilders | 25-03-10 | 15:29

Buffell | 25-03-10 | 15:19
Dat is dan ook weer zo.
Eens.

Teun van het Tuinpad | 25-03-10 | 15:26

An die ARBEIT | 25-03-10 | 15:24

Sommigen zitten klem op de bodem en schromen niet daar te blijven. En dan bedoel ik niet GS.

NoMinister | 25-03-10 | 15:25

Waarom niet eens onderzoeken of Cohen staatsgevaarlijk is?

NoMinister | 25-03-10 | 15:24

@Weird Guilders
Kudos voor deze scherpe observatie. Maar dat is dus blijkbaar hoe het werkt, zet gewoon Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend boven je site, en je kan zo diep zakken als je wil :)

An die ARBEIT | 25-03-10 | 15:24

Ashtrey | 25-03-10 | 15:18
Ik probeerde die pagina van skepsis te openen maar opeens deed IE vreemd! Bizar....

sjaakdeslinksesul | 25-03-10 | 15:22

Zolang die Rick Nieman en Sacha de Boer in 1 bed liggen, geloof ik van RTL4 ook niet dat ze objectief berichtgeven. Dat vinden ze dan namelijk - net als de NOS - not done. Ze voelen een maatschappelijke verantwoordelijkheid om zodanig bericht te geven dat het 'goed' is. Ook bij RTL4.

Dus zo erg is het niet dat ze niet zijn meegenomen. Hoewel ze wel beter zijn - veel beter - in mijn ogen. Gewoon alerter en objectiever. Kleine dingetjes voor journalisten ;-).

NoMinister | 25-03-10 | 15:21

tm2000 | 25-03-10 | 15:16
Joop is ook geen nieuwssite en GS ook niet. Rtlz.nl weer wel.

Bos Hout | 25-03-10 | 15:20

De Pot en de Ketel kunnen weer uit de kast gehaald worden.
Vreemd topic als je zelf een Vara-poll plaatst zonder DWDD en met de Smurfen.
Maar ja dat hadden jullie zelf ook wel door denk ik.
Misschien nog is een topicje over een al dan niet vanuit huis twitterende Fin?
Fijn ook dat GS tegenwoordig al het 'nieuws' van Twitter haalt.
Ga zelf nieuws zoeken en reacties verzamelen en stop met kopieren.
Zal ik wel weer een paar fundamentalistische GS'ers over me heen krijgen maar het niveau daalt met de dag.
En nee ik ga niet naar Joop, daar krijg ik diarree van.

Weird Guilders | 25-03-10 | 15:20

Teun van het Tuinpad | 25-03-10 | 15:17
Moet zeggen dat ik hem het minst irritant vind, in het rijtje Toine van Peperstraten, Wilfred Genee en Dione de Graaff.

Buffell | 25-03-10 | 15:19

Dit kunnen we doorbreken. Maar met Cohen aan het roer gaan we weer de tijd van "snaveltje toe" tegemoet. Op naar een tweepartijen stelsel. Dan valt er wat te kiezen.

Kruiddamp | 25-03-10 | 15:18

blijft staatspropaganda zender.. eenzijdig en rechts bestaat niet

cristiano | 25-03-10 | 15:18

Ja en dan binnenkort weer een interessant onderzoek van de ANWB over rekeningrijden met GPS en of de leden daar helemaal voor zijn of gewoon behoorlijk voor zijn en onder welke voorwaarden.

Simon_GS | 25-03-10 | 15:17

@Astrey
Ik stoor me niet hoor :) Vind het wel gezellig hier ^^

An die ARBEIT | 25-03-10 | 15:16

Merlot | 25-03-10 | 15:06
En Joop.nl mocht zeker niet meedoen he, jullie rechtse rakkers hier ook :)

De hoofdonderzoeker heeft duidelijk ook behoefte aan wat aandacht:
twitter.com/sjoerdbuitinga/status/1324...

tm2000 | 25-03-10 | 15:16

Wilt u meer weten over wat Newcom Research & Consultancy op onderzoeksgebied voor u kan betekenen? Vraag hier dan direct informatie aan of maak meteen een afspraak. U kunt daarnaast ook contact opnemen met drs. Bob van der Lippe (b.vanderlippe@newcomresearch.nl of 020 - 6393251).

Einde van de Domheid | 25-03-10 | 15:16

LOL @ Merlot | 25-03-10 | 14:34

Bovendien: als de propanganda machine goed werkt, is het juist een bewijs van die propagandamachine. En wat is nu het grootste verwijt aan de NOS? Juist! En niet dat er lekkere wijven het nieuws voorlezen, dat is weer erg populistisch, maar well done bij de NOS. Het volk manipuleren kun je wel aan ze overlaten.

NoMinister | 25-03-10 | 15:15

Excuus ik was de zoon van god (J C Van Dipten) vergeten.

sjaakdeslinksesul | 25-03-10 | 15:15

Het allerbetrouwbaarste medium blijft toch Char.

sjaakdeslinksesul | 25-03-10 | 15:14

gniffel @ Merlot | 25-03-10 | 15:06

lieverdeauddanreaud | 25-03-10 | 15:14

Wij van WC eend bevelen WC eend aan. Meer is dat hele onderzoek niet waard.
En onder wie is het eigenlijk gehouden?

Hockey | 25-03-10 | 15:14

De site geenstijld wrdt niet vertrouwd?
Mmmm, zou dit berichtje daar iets mee te maken hebben.
GS tendentieus en rancuneus!

Einde van de Domheid | 25-03-10 | 15:14

Nuttige info. Zonder Sacha de Boer en dat borstenmeisje (Eva meen ik dat ze heet). kijkt er geen hond meer naar. Ik in ieder geval niet. NOS-journalistiek is absoluut bagger.

NoMinister | 25-03-10 | 15:12

dit riekt naar WC eend.

baba4oog | 25-03-10 | 15:10

An die ARBEIT | 25-03-10 | 15:03
Ah, so I see, blijft overeind dat het met dat gedesillusioneerd best mee zal gaan vallen. Mocht het momenteel niet bevallen, er zijn plenty fora waar misschien meer gelijkgestemden zijn, minder leuk (maybe), soit.
*weer an die arbeit gaat*

Ashtrey | 25-03-10 | 15:09

@Bos Hout | 25-03-10 | 15:03
Als je snel door die sheets heen scrollt krijg je accuut epilepsie.

Dr Nobel Preiz | 25-03-10 | 15:08

@Buffel
Verwijs je naar vriend Beau ter Ham | 25-03-10 | 14:22
Hij begon * gooit action man *

An die ARBEIT | 25-03-10 | 15:07

In ieder gval acht ik GS als niet een van de betrouwbaarsten, wel als een van de leuksten.

Zuma | 25-03-10 | 15:07

"p e r s b e r i c h t

GeenStijl betrouwbaartse nieuwsvoorziener

Volgens een onderzoek van het weblog GeenStijl bleek het weblog Geenstijl de betrouwbaarste nieuwsvoorziener te zijn.
Op de tweede plaats kwam het zeer populaire blog van Tak de Negert, www.TAK.nl/
Op de laatste plaats eindigde het NOS journaal, met 0 stemmen.
Het NOS Journaal werd daarmee maart net verslagen door de Volkskrant, die met één stem als één na onbetrouwbaarst uit de bus kwam.

Einde persbericht"

Merlot | 25-03-10 | 15:06

Hé, dat is vreemd, dat bedrijf dat het onderzoek heeft uitgevoerd komt van dezelfde Universiteit als waar Dirk S. van de week een lezing heeft gegeven.

www.utnieuws.utwente.nl/new/?artikel_i...

Hebben ze potverdorie al die 907 aanwezigen inclusief Dirk zelf een vraag gesteld over betrouwbaarheid.

I rest my case your honour.

oddfellow151 | 25-03-10 | 15:05

An die ARBEIT | 25-03-10 | 15:03
Echt every single one of the reaguursels hier is serieus bedoeld. Niet.

Buffell | 25-03-10 | 15:04

Fijnstoffer | 25-03-10 | 14:44
Maar wat heeft Wilders met dit onderwerp te maken?
En hier het onderzoek: content1b.omroep.nl/c85f34b8261eb7f80e... (pdf) . Wat paarsebroekensheets met kleurtjes enzo over kranten en (nieuws)sites. RTL wordt met geen woord genoemd, waarmee het inderdaad broddelwerk is. Desalniettemin grappig om door te cijfertjes te bladeren.

Bos Hout | 25-03-10 | 15:03

@Ashtrey
Reactie op posts zoals:

Geert, spoeddebat!
Beau ter Ham | 25-03-10 | 14:22

An die ARBEIT | 25-03-10 | 15:03

An die ARBEIT | 25-03-10 | 14:56
Jezus man, moet je weer zonodig de link leggen naar Geert. Ga eens in de kroeg je speeches houden. Man.

Buffell | 25-03-10 | 15:01

An die ARBEIT | 25-03-10 | 14:56
Waar heb jij het nu ineens over? HA.

Ashtrey | 25-03-10 | 15:00

Whahaha Nos nieuws is de winnaar omdat RTL niet meedeed in het onderzoek.
Geen stijl is de onbetrouwbaarste omdat Maroc nl niet meedeed..
En ik heb daar voor 0.00026% aan mee geholpen.
Ben zo trots opmezelf.

Terpen-tijn | 25-03-10 | 14:59

Van alle nossen zijn ze ook zeker het nost.

Dr Nobel Preiz | 25-03-10 | 14:57

-weggejorist-

An die ARBEIT | 25-03-10 | 14:56

@FreshClash | 25-03-10 | 14:50
en boobies ..

Je Verzint Het Niet | 25-03-10 | 14:53

Ach ja, ik kijk ook naar het NOS journaal, en de waarheid valt in de meeste gevallen nog wel te ontdekken door het desbetreffende nieuwsitem even te ontdoen van haar linkse propaganda trekjes, dus ik vind ze vrij betrouwbaar ja.

pimpamhenk | 25-03-10 | 14:53

Het gaat er toch niet om wie het meest betrouwbaar wordt gevonden, maar om wie het meest betrouwbaar is!

azijnseikerT | 25-03-10 | 14:52

Misschien maar even nieuwe poll!

soepmetballenjongen | 25-03-10 | 14:52

@ Dr Nobel Preiz | 25-03-10 | 14:42
Tsja.
Grass is green. The sky is blue. Some animals live in a zoo.
Maar voor blinden, slechtzienden en verstandelijk minder bedeelden is het toch wel fijn om allerlei (op zichzelf overbodige/redundante) woorden erbij te doen.

Fijnstoffer | 25-03-10 | 14:52

Dr Nobel Preiz | 25-03-10 | 14:49
Scheelt dat ik zelf ook gewoon buiten in de tuin zit, mijn modem haalt het wel tot hier, draadloos. Het was slechtssssss een aftastende vraag. ;-)

Buffell | 25-03-10 | 14:51

Verklaring van de NOS: RT-L is (lees: was) een Luxemburgse zender ;-)

Brakke Obama | 25-03-10 | 14:51

Het NOS-journaal...? Is dat met met wannabe vamp Eva Jinek? Je weet wel die bakvis met dat dunne haar... Laat maar.

FreshClash | 25-03-10 | 14:50

GeenStijl scoort een 4,2.

Je Verzint Het Niet | 25-03-10 | 14:50

Ik krijg het zuur van die Volkskrant , RTL Nieuws is 100 x sneller met Wester dan die saaie hilversummer tafelzuurtjes ! Ja de PvdA staat het hoogste in de LINK(S)E peilingen,verder zijn er geen partijen ,kijk wel naar RTL die laten alle partijen zien en horen!

Pluto644 | 25-03-10 | 14:49

Buffell | 25-03-10 | 14:45
Donder op met je dongel, heb net met veel pijn en moeite de hele desktop pc naar het dak zitten slepen (faptop kapot). Nu ie staat is het wel awsome maar het was weer een dikke hel op de vlizotrap

Dr Nobel Preiz | 25-03-10 | 14:49

Buffell | 25-03-10 | 14:45
Nee binnen (met supergekoelde desktop) in de wind en schaduw, buiten is het (straks) 31 graden.

Brakke Obama | 25-03-10 | 14:49

Buffell | 25-03-10 | 14:19
Waarom?
Toegegeven dat Editie NL me gestolen kan worden, is daarentegen het journaal op RTL best goed te consumeren. Ieder z'n ding.

Ashtrey | 25-03-10 | 14:49

Maar in de Stijlloze Poll kunnen we ook niet kiezen voor DWDD als leukste VARA programma. (Overigens maakt dat niet goed dat De Smurfen bovenaan staan.)

Het waait wel over! | 25-03-10 | 14:47

flauw om RTL niet mee te nemen, wel terecht dat GS onderaan staat. dat krijg je als je zaken opzettelijk verkeerd voorstelt.

Ballenman | 25-03-10 | 14:47

RTL Nieuws is ook gewoon kudt.

Geile Markeerstift | 25-03-10 | 14:47

BBC-World. Met kop & schouders. Weet je meteen hoe lekker belangrijk onze probleempjes rond de voormalie Zuiderzee met of zonder Geert (achgossietoch...) ook alweer zijn.

wil van reem-talma | 25-03-10 | 14:47

Uhhmmm misschien wel omdat RTL een bedrijf uit Luxemburg is? En dus niet Nederlands....

Druid | 25-03-10 | 14:47

Zoals die oude Ford al zei: U kunt kiezen welk journaal we kijken, zolang het maar het NOS-journaal is..

Brakke Obama | 25-03-10 | 14:46

U zit toch wel allemaal met uw Dongel buiten te reaguren hé?

Buffell | 25-03-10 | 14:45

@Geitenwollensokjuhz
Vind je het gek op een site waar 75% rechts gezind is? Als je de opzet van die poll niet doorziet..
Wel leuk trouwens dat " de linkse propaganda" je wel opvalt, maar dat niet...

An die ARBEIT | 25-03-10 | 14:44

Fijnstoffer | 25-03-10 | 14:38
Links en bevooroordeeld in één zin?

Dr Nobel Preiz | 25-03-10 | 14:42

NOS Journaal, hmm, is dat niet van Eva Jinek?
Ik heb het geluid altijd uit, maar ziet er wel betrouwbaar uit.

oddfellow151 | 25-03-10 | 14:42

De Televaag scoort 4.7
Blijkbaar toch 907 vrij intelligente NLers.

lieverdeauddanreaud | 25-03-10 | 14:40

Je concurrent niet in je onderzoek meenemen, dat is een normale truuk. Toen Maxima en Willem-Alexander trouwden, was Maxima ineens het meest populaire lid van het koninklijk huis. Claus aanvinken was bij dat onderzoek geen optie. (Ik weet het, omdat ik een van de ondervraagden was.)

Arrabinekoeterine | 25-03-10 | 14:39

Volgens de poll is "De Smurfen" , het populairste programma van de vara. Beetje overbodig dus, die linkschmenschenpropagandamachine. Tijd om even heel erg in die linksche soebsidiesch te snoeien.

Geitenwollensokjuhz | 25-03-10 | 14:39

NOS is saai selectief kort nieuws, kijk het al sinds internet niet meer en dat bestaat al een tijdje ;).

Frederik Vijf | 25-03-10 | 14:38

Hierbij nominatie van de NOS/VARA/Volkskrant-kliek voor de ’Maartje van Weegen-bokaal voor linkse en bevooroordeelde berichtgeving door de staatsomroep’.

Fijnstoffer | 25-03-10 | 14:38

Een vertrouwd Na Onze Selectie - onderzoek..

Brakke Obama | 25-03-10 | 14:37

-weggejorist-

Buffell | 25-03-10 | 14:37

Bronnen checken is een hype, dat waait vanzelf wel weer over.

sjaakdeslinksesul | 25-03-10 | 14:37

Ik vertrouw niemand, alleen mezelf als ik niet geil en/of dronken ben.

Brakke Obama | 25-03-10 | 14:36

Eurotokkie | 25-03-10 | 14:34
Heb je Eva Jinek met dr `nieuwe´ look al gezien...

Dr Nobel Preiz | 25-03-10 | 14:36

Waar blijven Diederik Samsom en Femke Halsema om te roepen dat "die enkele piepkleine schoonheidsfoutjes aan de eindconclusie van het "onderzoek" niets af doen"?
En dat degenen die er vraagtekens bij zetten "onnozale halzen" zijn, en "NOS-ontkenners"?

Merlot | 25-03-10 | 14:34

Ik kijk alleen nog als ik LAILA ABID zie voor de rest gaat alles langs me heen.

Eurotokkie | 25-03-10 | 14:34

Dat spellen we MutsaerTs, excusez-moi.

Bos Hout | 25-03-10 | 14:33

Brakke Obama | 25-03-10 | 14:32
Zolang die Bejaarde Amerikaan nog de norm is...

Dr Nobel Preiz | 25-03-10 | 14:33

@JeWeetToch! | 25-03-10 | 14:32
U is nieuw hier?

SantaX | 25-03-10 | 14:33

Ja ja. Van die NOS betrouwbaarheid mochten we vorig jaar 'genieten' met de NOS-Palestijnse reporters met hun 'objectieve' verslagen uit de Gaza. Anja, Gretta en Rene Danen hebben dagelijks om 20:00 u hun sopkwartiertje.

Hanxie | 25-03-10 | 14:33

waar kunnen ze dat onderzoek niet gewoon in hun reet steken..?

De Monarchist | 25-03-10 | 14:32

Mutsaers, wat is het verband tussen dit inderdaad lachwekkend onderzoekje en je phrase "De Gehele Linksche Media Die Geert Weldra De Neusch Af Zal Hakken"?
Valt een beetje uit de lucht zeg maar.

Bos Hout | 25-03-10 | 14:32

"GeenStijl.nl het minst vertrouwd": maar wel ongecensureerd!

JeWeetToch! | 25-03-10 | 14:32

Dr Nobel Preiz | 25-03-10 | 14:29
Je bedoelt tegen de Schlecks en een bejaarde Amerikaan?

Brakke Obama | 25-03-10 | 14:32

Wat is er mis met nu.nl? Daar wordt tenminste nog echt nieuws gebracht, in tegenstelling tot SpitsNieuws.nl...

Handige Harrie | 25-03-10 | 14:31

-weggejorist-

Buffell | 25-03-10 | 14:30

Tja in de goeie ouwe DDR vonden de bewoners de Trabbi ook de beste auto ter wereld, gewoon omdat ze geen andere keus hadden

tinkerbell5509 | 25-03-10 | 14:30

Als Contador wil laten zien dat ie de beste is, moet ie dat doen tegen Armstrong en de Schlecks, niet tegen Kenny van Hummel en een Bejaarde Fransman

Dr Nobel Preiz | 25-03-10 | 14:29

Brakke Obama | 25-03-10 | 14:28
LOL, cohengroup!

Buffell | 25-03-10 | 14:29

Ik vertrouw alleen GeenStijl.

Willem VanDer Decken | 25-03-10 | 14:29

www.newcomresearch.nl/
Newcom verzorgt onderzoek waarin u en uw organisatievraagstukken centraal staan. In overleg met u zullen wij de meest toepasselijke methode van onderzoek selecteren.
---
Lees: wij voeren een onderzoek uit zodat uw bedrijf het beste uit de bus komt...

da wizard | 25-03-10 | 14:28

CQC is een goed programma. Beau, Pieter en die ander vertellen altijd de waarheid. Ik hoop dat ze nog lang doorgaan met hun superoriginele nieuwsprogramma. Sinds CQC ben ik dat ding van Beau bij Talpa eigenlijk helemaal vergeten.

Vivid Lounge | 25-03-10 | 14:28

ik lees GeenStijl , de rest is toch kudt ...

ongegeneerd | 25-03-10 | 14:28
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 25-03-10 | 14:27

NOS Rules big time. Camping televee sucks. Voor mongolen.

rovertje | 25-03-10 | 14:26

Oei.. Geenstijl wordt in één adem genoemd met Fok!. En dan ook nog eens als 'minst betrouwbaar' worden bestempeld.

Dat jullie dat pikken zeg.

Feldmeister | 25-03-10 | 14:26

Ik lees Geenstijl en kijk Hart van Nederland. Omdat ik helemaal niet wil weten wat er echt gebeurt in de wereld.

niet voor de hond | 25-03-10 | 14:25

RTL nieuws pwnd nos op alle fronten

Johnny de Baas | 25-03-10 | 14:25

Ik zeg VTM, desnoods VRT.

Brakke Obama | 25-03-10 | 14:25

Hahaha, serieus ik kom niet meer bij. IEDEREEN ONTSLAAN IN NEDERLAND, misschien gaan mensen dan weer eens nadenken.

Kaas de Vies | 25-03-10 | 14:25

Ik vind CSI het betrouwbaarst, op de voet gevolgd door NCIS en de X-files

Dr Nobel Preiz | 25-03-10 | 14:24

wauw, 907 menschen, wat veel....

tafel | 25-03-10 | 14:24

ja wel weer typisch. en kwalijk ook. en nu weer iets ander.

two ball cane | 25-03-10 | 14:24

DumpertStumpert | 25-03-10 | 14:23
Mensen die niks met een 'x' schrijven worden sowieso nooit om hun mening gevraagd.

Buffell | 25-03-10 | 14:24

Ik stem voor het RTL-nieuws... O, wacht ff, mij wordt nix gevraagd... Fuck niemand vraagt mij ooit wat...

DumpertStumpert | 25-03-10 | 14:23

Tja, alleen is de NOS dan over het algemeen ook de meest betrouwbare.
Heeft geenstijl al excuses aangeboden aan ene lichtgetinte pvda-er inmiddels?
NOS zou al lang een rectificatie hebben gedaan. Dat zijn ook voorbeelden van betrouwbaar en onbetrouwbaar.

SantaX | 25-03-10 | 14:23

MentalDiarrhea | 25-03-10 | 14:22
U bent al te laat.

Buffell | 25-03-10 | 14:23

-weggejorist-

Beau ter Ham | 25-03-10 | 14:22

Ik voel de standaard frase: .. wij van wc-eend.. aankomen..

MentalDiarrhea | 25-03-10 | 14:22

Nou ik lees de fabbeltjeskrant, geen verassingen voor mij!

simplie | 25-03-10 | 14:22

Wij van WC eend....

HenkBres | 25-03-10 | 14:21

907 hele mensen maarliefst, hoeveel werken er bij de NOS

Dr Nobel Preiz | 25-03-10 | 14:21

zei iemand HD uitzendingen

oooooooo wacht

ibot touch | 25-03-10 | 14:21

Nouja, ik vind het goed dat RTL Nieuws er niet in is meegenomen. Kutprogramma.

Buffell | 25-03-10 | 14:19

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino