Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Job Cohen schaft 'Yes We Cohen' af

allecohensaandek.jpgJammer maar helaas voor al die zwakcreatieve 2.0 copycats die de vermeend geestige slogan "Yes We Cohen" bedacht hebben. De verlosser, JC, himself heeft zich gisteravond te Tilburg officieel gedistantieerd van deze magere poging tot plagiaat. Job Cohen moet niets hebben van die malle Jezusverering-achtige hypegekte die Yes We Cohen heet. "Het is een leuk initiatief, maar ik ga mijn eigen campagne voeren," aldus de beoogde premier tegen het Brabants Dagblad. De url www.yeswecohen.nl redirect inmiddels stante pede door naar PvdA Tilburg. Nu moet gezegd, het was ook wel een gevalletje "te vroeg pieken" en de JC-moeheid lag reeds op de loer. Iedereen die zo leuk creabea bezig was met de Obamicon Generator kan op zoek naar iets anders. Meanwhile zit het social media direct buzz online campaigning team van de PvdA nu in een hutje op de hei te brainstormen over een nieuwe slogan. Iets met rode boodschappentassen en dan in witte letters de naam JOB? Ja, leuk! InstantUpdate: Deze is ook wel aardig. Een ramp voor het land.

Reaguursels

Inloggen

job cohen,aardige gast met goeie ideeen :d

noelle | 28-03-10 | 17:48

@ Hölzenbein | 27-03-10 | 14:23

“Het CDA is links (volgens u) and pigs can fly en u heeft gelijk (whatever). Daar wou ik het even bij laten.”

Een kleine correctie... Op dit moment (centrum links tot links) en varkens kunnen niet vliegen. Stel ze zouden in een volgend kabinet gaan regeren met de PVV en de VVD maken ze in hun beleid waarschijnlijk weer een draai naar rechts en op dat moment zijn ze dus waarschijnlijk weer centrum rechts tot rechts te noemen (aangezien het beleid bepaalt wat ze zijn, niet een labeltje dat er aan hangt. Als ik aan een hamer het labeltje “schroevendraaier” hang dan is het ook nog steeds een hamer en geen schroevendraaier).

Dat is het hele probleem met de CDA. Ze zijn niet echt standvast. Ze zeggen wel dat Wouter een draaikont was, maar de CDA is nog de grootste draaikont van allemaal. (Wat niet altijd onprettig is)

“U kunt er aanschijnend geen genoeg van krijgen.” Debatteren, beargumenteren.. Dat vind ik inderdaad geweldig.

DasUnterMensch | 27-03-10 | 20:25

DasUnterMensch | 27-03-10 | 14:04
Het CDA is links (volgens u) and pigs can fly en u heeft gelijk (whatever). Daar wou ik het even bij laten.

Hölzenbein | 27-03-10 | 14:23

Maar jong, schei eens oet. U kunt er aanschijnend geen genoeg van krijgen. Helpt het als ik gewoon zeg dat u *kuch* gelijk heeft (waar dan ook in)?

Hölzenbein | 27-03-10 | 14:08

@ Hölzenbein | 26-03-10 | 14:55
Die reactie zegt al genoeg.

Maar het doet me goed dat u toch bent gaan proberen uw mening te onderbouwen. De vraag is echter of u het ook allemaal goed heeft gelezen.

"Er is echter ook veel kritiek, omdat de versimpeling geen recht zou doen aan de complexiteit van politieke opvattingen."

"Of is dat gegeven ook weer gemanipuleerd door linkse mensen omdat het in wiki staat"

Nee maar ook hier geeft u ook weer een voorbeeld waarbij er gebruikt is gemaakt van labeltjes. Zo staat er bijvoorbeeld onder links "progressief" (het staat ook bij liberaal, maar dan noemen ze het ook links liberaal). Links heeft zich namelijk het labeltje progressief toegeëigend (misschien dat dit ooit ook wel correct was). Maar is dit nu nog wel correct? Laten we eens kijken naar de definitie van progressief (niet gekoppeld aan politiek): www.woorden-boek.nl/woord/progressief -> vooruitstrevend

De meest simpele vertaling is vooruitstrevend en wat is vooruitstrevend? “naar vernieuwing strevend / vooruitgang”.

Vervolgens heeft rechts het labeltje conservatief gekregen en wat betekend dat woordje (zonder het politieke aspect weer te pakken aangezien het ondertussen zo is dat rechts dat labeltje heeft gekregen)? www.woorden-boek.nl/woord/conservatief... / Behoudend.
(Zie ook in uw eigen wiki link Progressief-conservatief)

Als dat schema (waar veel kritiek op is maar wat u aan draagt als bewijs) zou kloppen betekend dat, dat alle partijen die op het moment zich links bevinden vooruitgang willen en dat alle partijen die rechts zijn stil zouden willen blijven staan (of veel minder vooruitgang willen).

Dat is wel heel vreemd dan gezien de huidige rechtse partijen in Nederland. Links duwt liever geld in sociale en milieu doelen terwijl rechts sneller geld zal duwen in ontwikkeling, technologie en defensie. Het zijn op dit moment dus juist de rechtse partijen die progressiever... vooruitstrevender zijn dan de linkse partijen. Overigens zeg ik niet dat het in het algemeen zo is dat rechts dus progressief is en dan links conservatief is. Ik zeg dat zowel een rechtse als een linkse partij een van de twee kunnen zijn, dit staat namelijk totaal los van links of rechts.

Dus zeg ik dat die wiki gemanipuleerd is door linkse mensen? Nee, ik zeg wel dat het niet klopt, en zoals u zelf als in de wiki kan lezen ben ik niet de enige. Maar ik kan u zelfs bewijzen dat het niet klopt. Als u dus echt interesse heeft om te leren moet u het volgende maar eens proberen. Ga naar de volgende link:
gemeente.kieskompas.nl/ (Daar maken ze namelijk gebruik van het "Politiek spectrum" waar u het over heeft).

Kies daar de gemeente Amsterdam (het kan met meerdere gemeentes, maar dan weet ik wat u ziet) klik op start en klik overal "mee eens" (dit kan ook zijn waar u het mee eens bent maar nogmaals, als u hier op klikt weet ik wat u te zien krijgt).
Het partijen verhaal slaat u over.

Vervolgens komt een weergaven van het politieke spectrum en waar u zich bevind. U zult dan zien dat u het korts bij het PvdA zit.
Vervolgens gaat u naar "Analyseer partij-overeenkomsten".
Hierin word gekeken met welke partij uw antwoorden het meest overeen kwamen.
En wat blijkt, uw antwoorden kwamen het meest overeen met de NDP terwijl het PvdA slechts op de 4e plek staat. Als we dan terug kijken waar de NDP staat in dat spectrum dan blijkt dat er maar liefs 5 partijen korter bij u zouden staan volgens dat spectrum dan de NDP.

Ik heb het zelfs eens meegemaakt (bij een andere stemwijzer) dat de partij die volgens het 'politieke spectrum' het korts bij me stond en daar dan ook werd aangegeven als de partij voor mij, vervolgens bij de overeenkomstige antwoorden juist het minst overeen kwam. Zou dat spectrum nou kloppen dat zou dit uiteraard niet kunnen.

U blijft dus verwijzen naar labeltjes net zoals dat "politiek spectrum" ondanks dat ze aantoonbaar niet kloppen. Als ik dus om een onderbouwing vraag, vraag ik ‘waarom’ iets zo is. Vervolgens komt u met een schema waarbij niet word aangegeven waarom dat schema zo is. Sterker nog, een schema waar zelfs bij vermeld staat dat er veel kritiek op is. Ze proberen bij dat “politiek spectrum" een aantal zaken samen te pakken die los van elkaar staan, en dat is het hele probleem.

Op zich is dat ook niet raar, voor de waaromvraag is namelijk pure logica nodig en (niet vervelend bedoelt) linkse mensen hebben het niet zo met logica en feiten (anders waren ze waarschijnlijk niet links), links heeft het juist meer met ideeën en idealen. Je ziet dit zelfs terug in beroepen, zo zal een professor Nederlands sneller links zijn dan een professor Wiskunde. Het een is namelijk gebouwd op regeltjes (geen logica) terwijl het ander is gebouwd op logica (Niet dat je perse logisch moet kunnen denken om wiskunde te kunnen hoor)

DasUnterMensch | 27-03-10 | 14:04

DasUnterMensch | 26-03-10 | 10:11
Wat een onzin allemaal in uw 'onderbouwing'. Lees dit simpele ding eens en LEER: nl.wikipedia.org/wiki/Politiek_spectru... Of is dat gegeven ook weer gemanipuleerd door linkse mensen omdat het in wiki staat. Get a life zou ik zeggen.

Hölzenbein | 26-03-10 | 15:11

DasUnterMensch | 26-03-10 | 10:11
zzzzzzzzzzzzzz

Hölzenbein | 26-03-10 | 14:55

@ Hölzenbein | 25-03-10 | 17:05
"Wilt u nog meer inhoud?"
Ik heb nog geen inhoud gezien?

"CDA is rechts, dat is een feit." Het is geen feit omdat u dat toevallig zo vind? Zo werken feiten helaas voor u niet. Of dat zo is, is afhankelijk van het beleid dat ze voeren. In het laatste kabinet was dat een links beleid dus kon je CDA als links bestempelen (in het laatste kabinet).

Wat ik u nu vertel heeft te maken met logica. Laat dat nou net iets zijn waar linkse mensen niet zo goed in zijn, waren ze dat namelijk wel dan waren ze niet links. Dit komt doordat rechts werkt met feiten en logica terwijl links werkt met ideeen en idealen. Dat even terzijde.

"Hirsch Ballin wil gewelddadige games aanpakken en hij is van de CDA. So what? Wat willen wij de mensheid hiermee mededelen? Ben ook tegen gewelddadige games"

So What zegt u? Dat geeft dus aan dat u er inderdaad niets van begrijpt.

Zoals ik al vertelde, is het beleid dat een partij voert bepalend voor waar een partij kunt indeling binnen het politieke spectrum (zoals links / rechts). Heel logisch natuurlijk.

Inmenging van de overheid om te vertellen wat goed en slecht is voor de burger (dat een spelletje wel of niet goed is), is een goed voorbeeld van links beleid (net als bijvoorbeeld een rookverbod, het verbieden van gloeilampen, minder vrijheid van meningsuiting, benzine duurder maken (omdat mensen moeten minder rijden) enzovoorts).

Rechts is namelijk voor meer vrijheid terwijl links voor meer inmenging van de overheid is. (vandaar ook dat rechts voor lagere belasting is)
Natuurlijk is het wel zo dat zowel bij linkse als rechtse partijen tegenovergesteld beleid voor komt. Het gaat zich dus erom welk beleid de boventoon voert (het meest voor komt) |Voorbeeld: veel rechtse partijen zijn bijvoorbeeld tegenwoordig tegen koffieshops terwijl dat ook een vorm van vrijheid is, terwijl veel linkse partijen voor zijn|

Hirsh Ballin (van het CDA) wilde die spellen verbieden. Dit was slechts een van de vele voorbeelden maar dat geeft dus aan dat ze een links beleid voerden en dus link waren.

Ik ben echter wel uw gedachten aan het doorgronden. In uw ogen is het CDA gewoon rechts, ook al voeren ze een links beleid, ze zijn gewoon rechts, punt. Dat slaat natuurlijk nergens op, maar als dat is zoals u het wilt zien moet u dat vooral doen. U geeft dan wel aan er totaal niets van te begrijpen.

Om in herhaling te vallen, of een partij namelijk rechts of links is, is afhankelijk van het beleid dat ze voeren. Niet of iemand anders er toevallig een labeltje aan hangt met een naam (rechts).

Dat is inderdaad wel wat links (en u) bij het CDA doet door ze rechts te noemen, net zoals ze de PVV racistisch noemen en zichzelf sociaal noemen.
Allemaal feitelijk onjuist doordat hun beleid niet daar niet mee overeen komt maar het is wel een labeltje dat links eraan hangt.

Uw beredenering heeft natuurlijk wel het gevolg dat u uw mening ook niet kunt onderbouwen, behalve dan met een wiki-pagina waar ook dat labeltje 'rechts' eraan word gekoppeld.

Maar een echt inhoudelijke onderbouwing met voorbeelden waaruit zou blijken dat ze rechts zijn (waarom / voorbeeld van rechts beleid) blijven uit, logisch, die zijn er natuurlijk ook niet. (zeker aangezien u meer rechts beleid moet kunnen aantonen dan dat iemand links beleid kan aantonen om gelijk te hebben)

DasUnterMensch | 26-03-10 | 10:11

@Funkyd
^^ LOL

An die ARBEIT | 26-03-10 | 08:04

-weggejorist-

theo4116 | 25-03-10 | 20:00

An die ARBEIT | 25-03-10 | 16:02
Tuurlijk. Waarschijnlijk lag je BIFI eruit.

funkyd | 25-03-10 | 18:16

Job hopper.

stil(l)even | 25-03-10 | 17:50

Zouden we met Cohen ook een Nobel prijs voor de vrede krijgen?

Gorgias | 25-03-10 | 17:32

Nou, goedzo. Kreeg echt kotsneigingen van dat Yes we cohen.
Aan de andere kant, van hem hebben we nog niets gezien. Voert zeker nog onderhandelingen voor een reclamespotje met Pickwick.

jip_86 | 25-03-10 | 17:07

DasUnterMensch | 25-03-10 | 16:32
Wat wilt u eigenlijk bereiken, of veel meer mij vertellen? Uw inhoud is ronduit verwarrend te noemen. Hirsch Ballin wil gewelddadige games aanpakken en hij is van de CDA. So what? Wat willen wij de mensheid hiermee mededelen? Ben ook tegen gewelddadige games, maar dat wil niet zeggen dat ik links of rechts ben of dat links of rechts dan maar goed dan wel fout is. CDA is rechts, dat is een feit. Altijd al geweest want vergeet niet deze rechtse partij is al sinds 1918 ononderbroken aan de macht (met onderbreking van twee paarse kabinetten). En ja, ik ken het KVP CHU ARP verhaal... Dus wat wilt u mij nou eigenlijk zeggen? Dat de CDA goed is of juist niet goed, maar kom alsjeblieft niet met een lulverhaal als dat de CDA links is want dat is de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb. En overigens babyboom bashertjes rechts was toen aan de macht dus niet links de schuld geven, tenzij links toentertijd meer geneukt heeft dan neem ik mijn woorden terug. Wilt u nog meer inhoud?

Hölzenbein | 25-03-10 | 17:05

-weggejorist-

Boemba | 25-03-10 | 16:33

@ Hölzenbein | 25-03-10 | 15:47
"k wind mij er zelfs niet meer over op dat u wind met een t schrijft"
Ik zat er al op te wachten dat u over de spelling begon. Inhoud lukt niet zo dus dan beginnen ze nogal vaak over de spelling (niet mijn sterkste kant inderdaad).

Ik verwees naar deze site: tweakers.mobi/nieuws/47983 als bewijs, ik voegde nl.wikipedia.org/wiki/Ernst_Hirsch_Bal... slechts toe om u te laten zien dat deze meneer van het CDA is. Maar u heeft gelijk, dat zou natuurlijk niet kunnen kloppen aangezien het op het Wiki stond. Dus bij deze: www.cda.nl/Onze_mensen/Per_organisatie...

"buiten het privacybeleid van Wikipedia kan ik niets vinden over een beleid op de door u aangegeven oude pagina van Wikipedia"
Waar moest ik ook alweer van u naar kijken op de Wiki? "richting"!

"Nou moe wat een intelligent standpunt." Niet Wiki specifiek, meer de media, Wiki valt daar onder. Dat is geen standpunt, dat is nu eenmaal een feit. Kijk hier maar www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/03/... en hier nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Bro... (regel 47)

DasUnterMensch | 25-03-10 | 16:32

@funkyd
Typisch, denk je anders, ben je links.... Alles lekker zwart/wit, is het tenminste te volgen, of niet :) Niet te moeilijk doen, alles over 1 kam..
Trouwens, de WIFI in m'n Bentley lag er uit!

An die ARBEIT | 25-03-10 | 16:02

DasUnterMensch | 25-03-10 | 15:32
Wacht even u verwijst mij in eerste instantie naar wikipedia niet ik u! Lul er maar weer een handvat aan zeg. Buiten het privacybeleid van Wikipedia kan ik niets vinden over een beleid op de door u aangegeven oude pagina van Wikipedia. Dus volgens u wordt Wiki misbruikt door links om 'hun waarheid' aan de man te brengen. Nou moe wat een intelligent standpunt. Ik wind mij er zelfs niet meer over op dat u wind met een t schrijft. Kan je nagaan. Pfffff.....

Hölzenbein | 25-03-10 | 15:47

Einde van de Domheid | 25-03-10 | 11:55
Noch Job noch GW is mijn kandidaat. Ik zal eerlijk zijn: ik weet bij god niet wie onze MP moet worden. Wat ik wel weet is dat we afstevenen op een klinkende overwinning voor de pvda. En dat, mevrouw de voorzitter, is werkelijk waar knettergek gezien de ontwikkelingen van de afgelopen tijd. Allemaal proteststemmers die pvda'ers ;

Sliptong | 25-03-10 | 15:47

DasUnterMensch | 25-03-10 | 10:43
Bedankt. Ik doe mijn best en ook ik leer van sommige reaguurders hier. Je kunt zeggen wat je wilt maar voor je algemene ontwikkeling is GS helemaal niet verkeerd. Alleen al het feit dat je aangeeft dat je ergens iets van leert maakt je groots. "You learn well my young apprentice" zei een wijs, klein groen mannetje ooit ;

Sliptong | 25-03-10 | 15:44

Mike Oxlong | 25-03-10 | 10:50
Ik prefereer de VVD die over de financiën waakt ;

Sliptong | 25-03-10 | 15:42

DasUnterMensch | 25-03-10 | 14:11

Mijn ijkpunt is begin jaren 70. Toen waren er veel huurwoningen. Er was weinig stimulans om te kopen. Als dan op een gegeven moment 20 jaar later de huizen beginnen te stijgen door hypotheektrucs en door toename hypotheekrenteaftrek is er een situatie geschapen die voral voor huurders nadelig was. De huren gingen sneller stijgen en de waardevermeerdering kwam ten goede van de corporaties. Het was toen vaak te laat voor ouderen uit de tijd van de begin jaren 70 die toen nog wilden instappen. Het was een krankzinnige markt aan het worden.
Het was beter geweest dat ook in de jaren 70 vrijwel iedereen een koophuis had.
Iemand die zijn leven lang huurt tegen de huurprijzen van nu is veel duurder uit dan een koper in 1990. Dat is niet eerlijk en is ook geen vrije markt. Het is de politiek die hier debet aan is. Zo ook hoe de ene generatie tegen de andere wordt uitgespeeld.
Je moet zorgen voor een level playing field en die is er al heel lang niet.
Wonen is een recht en daaraan hoeft niet zo rigoreus aan verdiend te worden. Beter is het om gewoon goed te bouwen voor de lange termijn zoals in Duitsland en speculatie tegen te gaan. Dan worden de mensen ook niet zo gek en heeft bijna niemand het over de huizenmarkt. De afgelopen 20 jaar hebben er miljoenen bordjes gestaan met te koop. Waanzinnig.
Wanneer veel meer grond zou worden vrij gegeven dan zou er veel meer en beter gebouwd worden. Als je ziet wat voor mooie huizen er over de grens worden gebouwd voor minder dan 2 ton met grote tuin van 400-600 m2 eromheen met kk kleiner dan 5% dan zie je wat ook hier mogelijk zou kunnen zijn.
NL is volledig de weg kwijt geraakt. We moeten concurrentiekrachtig zijn en doordat de vaste lasten seeds hoger worden door allerlei 'serviceverlening' blijft er nauwelijks vrije ruimte over voor andere bestedingen dan aan eten, drinken, wonen, belastingen.
Er moet met vereende krachten geprobeerd worden iedereen een koopwoning te laten hebben zodat er weer een level playing field komt in de woningmarkt. dat kan alleen wanneer de hypotheekrenteaftrek wordt afgeschaft tot op minimaal huurtoeslagniveau en dat de meerwaarde van zowel de koopwoningen als de huurwoningen gebruikt gaan worden om extra huizen te bouwen.
Misschien een heel raar idee, maar dat kan wellicht door op zijn minst 100.000 euro per gem. huis meerwaarde te rekenen (in werkelijkheid veel groter) en zo over al die woningen in NL (7 miljoen) zeg de helft 50.000 over te hevelen in een pot en die dan 350 miljard bedraagd, te gebruiken om goede woningen te bouwen.
Om het eerlijk te houden moeten huurders die toeslag hebben ontvangen in hun leven evenals kopers die renteaftrek hebben gekregen dat terugbetalen wanneer blijkt dat ze een vermogen hebben van 100.000 of meer. Zoiets en dan wel verder nuanceren. Het is maar een voorschotje. Belangrijk is dat de mensen die het meest geprofiteerd hebben de laatste 40-80 jaar en die het minst geprofiteerd hebben tegenover elkaar uitgebalanceerd worden zodat de pijn eerlijk verdeeld wordt. Maar ja dat lijkt wel zeer utopisch.
En wat verhuurders betreft. Het is ongeloflijk wat er voor praktijken bestaan in grote studentensteden, hoe kamerbewoners worden gemolken, hoe kostbaar studiegeld in de zakken van malafide melkers verdwijnen, trouwens dat gebeurt ook veel met huurtoeslag. Geld verdienen aan wonen zou eigenlijk niet moeten kunnen anders dan een gewoon salaris voor geleverde arbeid en niet voor puur bezit. En de overheid is echt de schuldige want die houdt dit juist in stand.

ecologiste | 25-03-10 | 15:38

@ Hölzenbein | 25-03-10 | 15:11
Dat krijg je met een site die kan worden aangepast door iedereen. Zoals ik al vertelde noemt 'links' het CDA rechts. Ze zullen dit dus ook op het Wiki zo neer zetten (Juist links maakt van dit soort zaken vaak gebruik om 'hun waarheid' aan de man te brengen). De waarheid zit echter in het beleid en die draait bij de CDA met de wint mee. Ik verwees dan ook naar het beleid.

Maar via de Wiki kan ik het ook wel bewijzen hier, kijk hier maar eens.
nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Chr...

Wat ik zeg, het verandert nogal eens. Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

DasUnterMensch | 25-03-10 | 15:32

DasUnterMensch | 25-03-10 | 15:06
Heb nog een voor uw fantastische kennis van politiek: nl.wikipedia.org/wiki/CDA - kijk eens bij richting. Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Hölzenbein | 25-03-10 | 15:11

@ Hölzenbein | 25-03-10 | 14:46

"Draai(kont) uw verhaal maar zoals u wilt, het CDA is gewoon een rechtse partij en dat is niet mijn uitvinding. Als u dat niet begrijpt dan heeft u echt een IQ van een boerenklomp. En als de CDA volgens uw gevoel te links is dan is dat uw probleem niet dat van mij. O, ja bedankt ook nog voor UW voorbeelden (welke eigenlijk?) Ik word hier echt moe van zeg..."

Mooi, weer een inhoudsloze reactie. Helaas heeft u niet door hiermee juist te bevestigen geen gelijk te hebben. Dus die opmerking van dat IQ is waarschijnlijk beter van toepassing op uzelf.

Als u gewoon zou lezen had u de voorbeelden gezien maar ik kan er ook wel een van bron voorzien als u dat graag wilt "computerspelletjes wilt verbieden" tweakers.mobi/nieuws/47983 Ik denk dat u deze ook wel nodig heeft gezien uw kennis van politiek: nl.wikipedia.org/wiki/Ernst_Hirsch_Bal...

DasUnterMensch | 25-03-10 | 15:06

An die ARBEIT | 25-03-10 | 14:07
Ja inderdaad... Sommige willen het niet begrijpen anderen kunnen het niet begrijpen.
DasUnterMensch | 25-03-10 | 14:27
Draai(kont) uw verhaal maar zoals u wilt, het CDA is gewoon een rechtse partij en dat is niet mijn uitvinding. Als u dat niet begrijpt dan heeft u echt een IQ van een boerenklomp. En als de CDA volgens uw gevoel te links is dan is dat uw probleem niet dat van mij. O, ja bedankt ook nog voor UW voorbeelden (welke eigenlijk?) Ik word hier echt moe van zeg...

Hölzenbein | 25-03-10 | 14:46

@ Hölzenbein | 25-03-10 | 14:04
Geef dan voorbeelden van hun 'rechts' beleid in het laatste kabinet?

Het zelfde geld voor je vriendje "An die ARBEIT"

Toen ze met de VVD regeerde voerde ze inderdaad een rechts beleid maar met het laatste kabinet toch echt niet.

Zie Ernst Hirsch Ballin die alle vrijheden inperkt en computerspelletjes wilt verbieden omdat ze asociaal zouden zijn. Hij bepaald wel wat goed voor je is. Kijkt naar de miljoenen aan ontwikkelingshulp die het CDA er de laatste jaren door heeft gedraaid.

De ballen verstand er van, maar wel braken. Typisch. Ook nog eens geen voorbeelden. Het is blijkbaar moeilijk.... Ik word hier toch zo moe van.

DasUnterMensch | 25-03-10 | 14:27

Stadscommando | 25-03-10 | 10:57
An die ARBEIT | 25-03-10 | 10:57
Zo, de verbinding in het kraakpand werkt weer? Moeten jullie je niet op Joop.nl onderdompelen in de linkse ontkenning van de werkelijkheid?

funkyd | 25-03-10 | 14:23

@ ecologiste | 25-03-10 | 13:03
Als we nu voor beide de subsidie afschaffen?

Ik denk persoonlijk wel dat de bescherming voor huurders te zwaar is (gevoed door links beleid). Het gevolg is dat huiseigenaren die bepaalde plannen met een pand hebben (of het pand nog niet willen opknappen) het maar niet verhuren. Hierdoor krijg je schaarste terwijl er panden leeg staan.

Het moet voor een verhuurder mogelijk 'mits in het huurcontract opgenomen' zijn om met lagere eisen te verhuren. "Je mag het huren, echter je zorgt zelf dat alles werkt en je bent er binnen 3 maanden als ik je eruit wil. Je betaald dan ook veel minder"

Hoewel het misschien lijkt dat dit nadelig voor huurders is ben ik van mening dat het uiteindelijk juist beter uit pakt voor de huurders (minder schaarste dus goedkoper huren). Een beetje het zelfde als dat ze het ontslagrecht willen versoepeld om te zorgen dat meer mensen hun baan kunnen houden.

Nog liever zou ik het zien dat meer mensen een huis konden kopen. (zonder subsidie, maar gewoon door een goede economie en doordat meer mensen werken)

DasUnterMensch | 25-03-10 | 14:11

@Hölzenbein
Het is blijkbaar moeilijk....

An die ARBEIT | 25-03-10 | 14:07

DasUnterMensch | 25-03-10 | 13:32
CDA is altijd rechts geweest en zal het altijd blijven. Waar hebben we het in hemelsnaam over en wat vertel je voor onzin? Straks gaan we ook nog vertellen dat de PVV links is? En dan maar op links schelden. Even terug naar school: sinds 2002 hebben we balkenellende kabinetten, en die zijn in meerderheid RECHTS, niet links. Ik word hier toch zo moe van. De ballen verstand er van, maar wel braken. Typisch.

Hölzenbein | 25-03-10 | 14:04

Komop mensen, 1780!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hempieman | 25-03-10 | 13:54

mijn zus | 25-03-10 | 13:10
Het verzet? Nee dat bedoelde ik niet.

Hölzenbein | 25-03-10 | 13:50

@ baron von 8zilinder | 25-03-10 | 12:22
De baron en Vogelbeest stonden ook al op mijn lijstje.
Maar ik wil geen LPF toestanden, dus even alles goed bekijken ;)

DasUnterMensch | 25-03-10 | 13:36

@ Einde van de Domheid | 25-03-10 | 11:55

Het feit dat Wilders niet meer normaal over straat kan is de schuld en meteen het bewijs van falende linkse politiek.

Vervolgens gaat links (jij) dat dan gebruiken om aan te geven dat Wilders dus niet goed kan regeren? Geweldig!

@ An die ARBEIT | 25-03-10 | 12:06

Ik de reactie had ik het ook bewust over het CDA en was Jan slechts de leidraad. CDA heeft mensen die zwaar links zijn (Ernst) maar ook mensen die veel rechtser zijn. De partij waait met de stroming mee om maar te kunnen regeren. De laatste keer keer was dat met de PvdA en de CU en dus was het CDA de laatste keer links.

Ik snap wel dat 'links' het CDA graag rechts noemt. Ze regeren er maar wat graag mee juist omdat het CDA gewoon met hun mee doet als ze samen in een coalitie zitten maar zodra het verkiezingstijd is dan is het CDA ineens rechts. Alles wat dan in een vorig kabinet fout is gegaan is de schuld van het CDA en dus de schuld van rechts. Feit is dat op dit moment het CDA gewoon links is. Misschien in een volgend kabinet niet meer... wie zal het zeggen?

DasUnterMensch | 25-03-10 | 13:32

De eerste "zwakcreatieve 2.0 copycat" die 'yes we cohen' online gebruikte was Obama zelf:
"Nieuwe (gratis) leus van de PvdA: Yes we Cohen!
Cohen, laat me niet lachen. Geert en friends vreten hem op met huid en 'haar'.

Brakke Obama | 12-03-10 | 16:25"

Brakke Obama | 25-03-10 | 13:30

Wilt u ook een Noord-Zuidlijn tussen Mekka en Den Haag? Stem Job!

(Gregorius rules!)

Nodonut | 25-03-10 | 13:23

Yes Weak Hen.

harriedeparrie | 25-03-10 | 13:19

Als job premier wordt komt er een volksopstand. althans dat hoop ik van harte. Ik vind de kwalificatie die marcel van dam aan pim fortuyn gaf van toepassing op JC

jaap1423 | 25-03-10 | 13:11

Hölzenbein | 25-03-10 | 11:35 - het verzet misschien? Mensen dus die destijds hun leven wilden geven voor een vrij Nederland zonder vreemde overheersing. Voor een land waar kinderen zorgeloos konden opgroeien en hun ouders een eerlijke boterham verdienen zonder het merendeel af te staan aan een verkwistende staat. Die gelijkenis is inderdaad raak alleen is de 'vreemde overheerser' waar Geert Wilders tegen vecht vele malen onmenselijker, omvangrijker, fanatieker en eindeloos wreder.

mijn zus | 25-03-10 | 13:10

DasUnterMensch | 25-03-10 | 12:03

Misschien ooit... Alhoewel ik enkele jaren terug een virtuele partij heb opgericht: PvdH, partij voor de Hurders.
Waarom? Omdat huurders minimaal de helft van de NL bevolking vormen en zij slechts voor 3 miljard subsidie krijgen tegen 10 miljard voor kopers en omdat de overwaarde naar de corporaties gaat en niet naar huurverlaging.
Eén item partijen zijn niet zo best maar merken wel een probleem op. Op dit moment is de immigratie het grootst probleem en Geert heeft veel succes daarom steun ik zijn partij. Ik ben geen PVV-er maar wel een GW steuner nu hij alleen nog kan zorgen voor een 180 graden draai met een kostenbesparing van minimaal 13-17 miljard per jaar (merk dat huurtoeslag en hypotheekrenteaftrel bij elkaar opgeteld 13 miljard vormen dus minder dan de netto immigratiekosten (baten en lasten reeds verdisconteerd).
Wat betreft de huurhuizen. Ik schat dat de waardevermeerdering de afgelopen 20 jaar naar schatting in de honderden miljarden lopen zeer waarschijnlijk meer dan de totale schulden van de NL staat.
Het is feitelijk de grootste diefstal ooit!!

ecologiste | 25-03-10 | 13:03

-weggejorist-

H2S04 | 25-03-10 | 13:03

Tuurlijk, daarom vertrekt ie. Premier worden was een back-up plan om de noord-zuid lijn te ontvluchten *alu-hoedje af *

An die ARBEIT | 25-03-10 | 13:02

Cohen is inderdaad een ramp voor het land. Of zijn we de 2 miljoen vergeten die in een moskeetbouwplan zijn verdwenen? Wat denken jullie wat er gaat gebeuren als hij de baas is? En natuurlijk alle problemen bij de aanleg van het prestigeplan van de Noord-Zuid lijn. Cohen wast zijn handen in onschuld zogenaamd maar hij als burgemeester blijft hoofdverantwoordelijk. Maar nu ontduikt hij slim die verantwoording door naar Den Haag te verhuizen.

Eventhorizon | 25-03-10 | 12:59

Its Co Hens night.

irriducibili79 | 25-03-10 | 12:52

Wanneer de PVV de grootste wordt, zal het enige posititeve punt zijn dat naar politiek kijken weer leuk wordt. Kijken hoe hard ze op hun bek gaan vallen, lekker stamelen en creatieve, onzinnige antwoorden op vragen geven in de Kamer. Geert Wilders (proestje) Richard de Mos (proest), Dion Graus (nog hardere proest). Heb er nu al zin in..

kareltje1 | 25-03-10 | 12:36

yes we cant +1

scario | 25-03-10 | 12:31

Wordt lachen als Cohen premier wordt en op staatsbezoek gaat in Rusland. Als zijn naam wordt genoemd komen ze niet meer bij.

realiszt | 25-03-10 | 12:31

baron von 8zilinder | 25-03-10 | 12:22
Dat bedoel ik dus. Onderzoek en ontwikkeling door stagaires en laboranten laten doen. En dan maar alom klagen over babyboomers. Hm... mensen dit is de toekomst!

Hölzenbein | 25-03-10 | 12:30

@Hölzenbein
Hulde! Vandaag veel verstand onder de reaguurders merk ik.. Is er ergens een extreemrechtste demonstratie, met gratis bier ofzo?

An die ARBEIT | 25-03-10 | 12:26

@holzenbein:

Ik ben woest aan het multitasken. En als R&D-er laat ik analyses uitvoeren op computergestuurde instrumenten, het liefst door stagaires en laboranten.

@dasuntermensch:
U vergeet de baron uit te nodigen. *Samen werken en in rust leven als motto heeft*

baron von 8zilinder | 25-03-10 | 12:22

ecologiste | 25-03-10 | 11:46
En de PVV gaat dan het probleem met de Islam 'oplossen' (met hun propaganda) en dat allemaal voor de toekomst van NL? Zoiets als de 'totale endlösung' of zo? Mag ik even lachen? Zo'n kul heb ik lang niet meer gehoord. En wat gaan ze daarna doen? De Swalmtunnel verlagen? Alsof er geen andere problemen zijn in Nederland. Wie leeft er hier in een andere wereld?

Hölzenbein | 25-03-10 | 12:19

baron von 8zilinder | 25-03-10 | 11
Precies werk eens door en lul niet.

Hölzenbein | 25-03-10 | 12:11

Vogelbeest | 25-03-10 | 11:55
Klopt inderdaad, maar wel indirect.
Een politieke partij is altijd een vehikel voor een bepaalde actie-/lobbygroep.

Aktivist | 25-03-10 | 12:09

@ Dasuntermensch
Maar helaas is Jan nog altijd lid van een rechtse partij.. Hoe je het ook draai(kon)t

An die ARBEIT | 25-03-10 | 12:06

@ ecologiste | 25-03-10 | 10:12 @ Sliptong | 25-03-10 | 09:46

Zullen we een politiek partijtje oprichten?
(Om over 4 jaar deel te nemen dan wel);)

DasUnterMensch | 25-03-10 | 12:03

@Aktivist | 25-03-10 | 11:46 Vergeet de actiegroepen en lobbyisten niet.

Vogelbeest | 25-03-10 | 11:55

NoMinister | 25-03-10 | 09:49
Sliptong | 25-03-10 | 10:05
Job Cohen is niet mijn kandidaat.
Maar als het tussen Geert en Job gaat is het erg gemakkelijk.
Je kiest dan voor iemand die met zijn laarzen in de blubber staat in plaats van iemand die nooit buitenkomt en derhalve minder voeling heeft.
Amsterdammers zien frequent een gesprek met Cohen op AT5 dus wat dat aangaat wordt hij goed en kritisch gevolgd door mensen die zich niet laten manipuleren.
Verder heb ik naar de statistiek gekeken die sliptong aanbood.
Toename bij last door groepen. Ik wil dat even door de filter, grote stad, dingen komen daar eerder en harder (gooien) maar verwacht wel een strategie op basis van die cijfers.

Einde van de Domheid | 25-03-10 | 11:55

@ An die ARBEIT | 25-03-10 | 10:03
Jan waait met de wint mee, als hij maar kan regeren. Toen het CDA met de VVD in een coalitie zat stelden ze zich goed rechts op, toen ze met de PvdA en de CU in een coalitie zaten stelden ze zich ineens links op. Jan was dus in het laatste kabinet zwaar links luts...

DasUnterMensch | 25-03-10 | 11:50

@holzenbein (sorry voor ontbreken leestekens, ik ben een mobiele reaguurder)

Zonder Islam geen stemmen voor Geert.
*liberalisme als tovermiddel ziet*
Nederland is onbestuurbaar aan het worden, maar gelukkig hebben we nog de EU als wetgever! Op de EU hoef je niet te stemmen, totaltitair tot op het bot. En domme burger: wij weten wat goed voor u is, doorwerken en niet lullen.

baron von 8zilinder | 25-03-10 | 11:47

De PvdA-D66-GL-CDA (sinds wanneer is de CDA 'links''?) kunnen we rustig afrekenen op hun daden of voor mijn part wandaden maar bij de PVV en Wilders valt niets af te rekenen omdat er niets anders is als propaganda. Waar ken ik dat toch van? Help mij eens.

@ Hölzenbein | 25-03-10 | 11:35

U leeft nog in een andere wereld en heeft niet door dat de grote inzichten verschuiven. De Islam is uit op onderwerping van andersdenkenden en dat zie je over de gehele wereld waar ze maar een klein macht hebben of beginnen te krijgen.
Inmiddels wordt CDA ook tot de linkse kerk gerekend.
Het oude links rechts bestaat niet meer. Het gaat nu om gepriviligeerd zijn of niet. Brave babyboomers die middels een gewoon baantje miljonair in oude guldens zijn geworden dankzij de politiek dankzij de overwaarde van hun huizen. Ambtenaren in de zieligheidsindustrie zonder realiteitsbesef maar wel omgevingsgevoeligheid waaraan ze hun baan te danken hebben. Het gaat nu om de ene groep die goed af is tegenover een andere groep die slecht af is en dat heeft helemaal niets meer te maken met links of rechts.

ecologiste | 25-03-10 | 11:46

HaaKaa | 25-03-10 | 11:27
Als je denkt dat de AOW met 67 het laatste is waarmee de regentenpartijen je gaan naaaien, denk ik dat je van een kouwe kermis thuiskomt.
En trap toch asjeblieft niet in die verhalen van "Als de PVV/SP/...[zelf in te vullen]... aan de macht komen, gaat het licht uit.
Dit land wordt bestuurd door ambtenaren, niet door politici. En misschien is dat maar goed ook!

Aktivist | 25-03-10 | 11:46

@ Redoutable | 25-03-10 | 09:54
"Uit je commentaar kan ik alleen maar opmaken dat je werkelijk geen kaas hebt gegeten van internationale politiek. Bovendien niet bijster slim om je verhaal te illustreren met een kunstwerk dat gebaseerd is op leugens. Maar goed uit de rechtse hoek valt ook niet veel anders te verwachten."

Ik mis een totale onderbouwing. Maar goed uit de linkse hoek valt ook niet veel anders te verwachten.

Daarbij gaat het in dit geval niet erom of dat kunstwerk is gebaseerd op leugens. Linkse politiek en media in het buitenland liegen net zo goed over Wilders om hem slechter te laten overkomen in dat land. Het ging zich om het 'uitlachen'. Dat doen ze dus net zo goed bij een links beleid. Daar ging het om.

Als ik je reactie lees heb ik het idee (al is dat niet zeker door het ontbreken van een onderbouwing) dat je denkt dat Wilders echt slecht is voor de internationale positie van Nederland. (Daarom zeg je neem ik aan dat ik geen kaas heb gegeten van internationale politiek.) Ben je dan ook ervan op de hoogte dat Nederland (en veel andere landen) gewoon handel drijft met heel wat communistische en of corrupte regime? Dan gaan echt niet een hoop landen ons uitsluiten omdat we Wilders als PM zouden hebben. Dat is wel iets dat links u wilt doen geloven. Dit kunnen ze juist doordat hun aanhang geen kaas heeft gegeten van internationale politiek.

DasUnterMensch | 25-03-10 | 11:43

baron von 8zilinder | 25-03-10 | 10:54

Bij mij staan de altjes altijd koud.

ecologiste | 25-03-10 | 11:37

ecologiste | 25-03-10 | 10:43
Ik citeer: "Wilders en Fortuyn gaat het niet om hun persoonlijke carriere maar om de toekomst van NL, een groot verschil met de gevestigde partijen." Die moet ik even verteren want ik word niet goed van zulke onzin. Hij haat geen moslims, hij haat de islam. Hij wil artikel 1 van de grondwet afschaffen. Hij noemde de profeet Mohammed een "zieke pedofiel". Hij wil hoofddoekjes afschaffen maar keppeltjes en kruisjes toestaan. Heeft ie voor de rest nog wat op het programma staan, doet ie voor de rest nog iets anders dan blaten en ons land te schande maken in het buitenland? Nu moet u weten ik ben geen Moslim of Jood of Christen, maar als dit over de toekomst van NL gaat dan denk ik dat we allemaal in een slechte film zitten met die malloten. De PvdA-D66-GL-CDA (sinds wanneer is de CDA 'links''?) kunnen we rustig afrekenen op hun daden of voor mijn part wandaden maar bij de PVV en Wilders valt niets af te rekenen omdat er niets anders is als propaganda. Waar ken ik dat toch van? Help mij eens.

Hölzenbein | 25-03-10 | 11:35

baron von 8zilinder | 25-03-10 | 11:25

Völlig klar. Zo werkt het en wie dat opmerkt wordt afgemaakt. De solidariteit is voledig weg. Ieder voor zich.
Ik denk altijd nog dat een combinatie PVV-VVD-SP de beste zou zijn. PVV om immigratieprobleem aan te pakken, SP om sociale problemen aan te pakken en VVD om er voor te zorgen dat de economie weer op de rails wordt gezet. Gewoon lekker pragmatisch met hoog rendement voor de burger, het milieu en het bedrijfsleven.

ecologiste | 25-03-10 | 11:33

@baron von 8zilinder | 25-03-10 | 11:25
Belgisch of Duits biertje is altijd goed. Als u lang genoeg zoekt op twitpic is er ook wel een foto van de wijnkelder van Villa Vogelbeest te vinden. Zoek zelf ook maar wat uit.

Vogelbeest | 25-03-10 | 11:32

@HaaKaa
Euhm, de rest van dat a4tje text niet gezien?
En nee, kben doodserieus, het is de onderdrukking van vrouwen... ;)

En inderdaad, ik heb nog nooit een Moslim met een kromzwaard door mijn wijk zien rennen, laat staan een Trukse Moslim.. En er wonen er hier toch zat

An die ARBEIT | 25-03-10 | 11:27

@Aktivist -> stem je op de SP (en zou die het voor het zeggen krijgen; god verhoede...) dan hoef je misschien niet 2 jaar meer te werken maar verlies je wel een shit-load-of-money aan extra belanstingen voor degenen die uberhaupt niet werken! Oh en als je 65 bent blijkt er ook geen geld meer voor AOW te zijn... Stem je op de PVV dan zal je zien dat we door politieke problemen (geen meerderheid overige partijen, ruzies met PVV) het land nog meer onbestuurbaar raakt en de samenleving nog meer polariseert zonder dat de reden hiervoor wordt aangepakt. Nederland komt in een internationaal isolement door deze beide partijen en zal economisch gigantische verliezen leiden. Deze mag jij via je belastingen gaan betalen... Dus neem die twee jaar, dat is de rekening voor die gigantische grote generatie aan baby-boomers die we nu van hun AOW moeten voorzien. Ohja, de hypotheekrente aftrek -> wil de SP die ook niet afschaffen voor iedereen met een woning boven de 250000? Ik woon in de randstad en dat is in mijn stad al een woning van 65m2... De waarde hiervan zal dalen, maar niet genoeg om het zonder hypotheekrente betaalbaar te laten worden voor jongeren en starters (lees de generatie die to 67 door moet werken en misschien zelf ook geen AOW meer zal krijgen)... Deze zaken zijn te groot om aan een communistische of one-issue partij over te laten! Wake up!

HaaKaa | 25-03-10 | 11:27

*geeft vogelbeest ook een drankje naar keuze*
Het prbleem word slechts opgelost als een ieder zich wil inzetten in de samenleving. Het systeem wat de laatste jaren is opgezet maakt dat de armen niet willen werken door de armoedeval en de zwakke in de samenleving naar de samenleving (zieken en ouderen) steeds armer worden. De zieligheids industrie maakt van iedereen slaven en bedelaars. De mensen die de industrie hebben bedacht slurpen het systeem financieel uit, ze hebben daar recht op. Het orgaan 'zieligheidsindustrie' kost meer dan het bedrag wat uitgekeerd word aan de mensen die het nodig hebben.

baron von 8zilinder | 25-03-10 | 11:25

Schijnt dat ze nu voor "Links en co-hen" gaan...

Deze linkse wolf in nette schaapskleren gaat met een mogelijke linkse coalitie dit land definitief een stap terug zetten. De economie zal een extra klap krijgen, ondernemers zullen gekort worden en indien mogelijk zullen bedrijven het land verlaten. Allerlei buurtprojecties en proefballonnetjes zullen miljoenen gaan kosten waarbij de staatsschuld enorm zal oplopen. Ik heb inmiddels funda.nl voor funda.com verruild en denk erover om het buitenland op te gaan zoeken. De ene helft van dit land loopt achter loze one-liners zonder oplossingen aan, de andere achter de belastingverhogende, eigenbezit veragschuwende, ondernemerpestende, subsidieverlenende linkse bende. En wat laat bv de VVD horen? Niets, die komen in het stuk niet voor!

HaaKaa | 25-03-10 | 11:18

@An die ARBEIT | 25-03-10 | 10:57

Nee tegen vrouwenonderdrukking.. Is dat uberhaubt een woord?

Nee tegen Islamisering van NL... Wat is nu precies die Islamisering? Ik lees en hoor er vanalles over, alleen nog nooit iets van ervaren.

* proest* Het trollen gaat wel lekker vandaag he?

bello | 25-03-10 | 11:09

@Stadscommando en andere links gedeformeerde zwitsalletjes:
Goed, stem lekker op Cohen, kereltje Pechtold of Femkuh. Jullie laten je blijkbaar graag naaien door jullie pseudolinkse idolen.
Als dank mogen jullie lekker doorwerken tot jullie 67e (in jullie geval: in de bijstand zitten en een aantal uur per week verplicht papiertjes prikken), terwijl jullie grote, moreel superieure roergangers al op hun 45e-50e met een dik wachtgeld plus prima pensioen byebye naar jullie zwaaien.
Ik zal ALLEEN op een partij stemmen die niet met deze volksverlakkerij meedoet. Ik ga goddomme niet twee jaar langer werken om alle hobbyprojectjes, bankgaranties en vriendjespolitiek van onze regenten te betalen!
Tot nog toe blijven er dan maar 2 partijen over: De SP en (jawel hoor...) de PVV.

Aktivist | 25-03-10 | 11:08

baron von 8zilinder | 25-03-10 | 10:54

Van a tot z correct.

Vogelbeest | 25-03-10 | 11:06

Zijn in afwachting van DWWD, NOVA, en uiteraard PvdA spindoctor M de Hond, welke de Draaikont der Draaikonten verder in de peilingen zullen opstuwen, pffffff

william7055 | 25-03-10 | 11:06

@ funkyd

Een paar ben je vergeten

Nee tegen coffeeshops en softdrugs
Nee tegen privacy
Nee tegen open grenzen
Ja voor iedereen prefentief te kunnen fouilleren
Ja voor stadscommando's
Ja voor hoofddoek politzei

Verkiezings belofte hebben ze juist niet aan gehouden ze weigeren te regeren en voor de makkelijke weg gekozen in de oppositie

Stadscommando | 25-03-10 | 10:57

@funkyD
Lekker makkelijk, vasthouden aan wat je hebt beloofd als je vervolgens zo'n houding inneemt dat er toch geen enkele kans is de kans te krijgen het uit te voeren.
Nee tegen verhoging 67 jaar, betekent over 25 jaar te weinig geld en te weinig arbeiders, dus wordt er weer beroep gedaan op... Jaja, GASTARBEIDERS :)

Nee tegen uithongeren dieren... Wat bedoel je?

Nee tegen rekening rijden.. Nou nou, revolutonair, is al afgekapt, onder welke steen heb je de laatste tijd geleefd?

Nee tegen vrouwenonderdrukking.. Is dat uberhaubt een woord?

Nee tegen Islamisering van NL... Wat is nu precies die Islamisering? Ik lees en hoor er vanalles over, alleen nog nooit iets van ervaren. Dat er meer mensen Moslim worden? Als dat zo is, is dat toch gewoon zo? Het enige wat er moet veranderen, mocht dat gebeuren ( wat me sterk lijkt ) is een verandering van het beeld van Moslims als enge woestijn mensen. We zitten niet in Iran, en een Moslim hier is anders als daar, net als dat een Gristen in Venezuela een stukje extremistischer is als een Gristen in Breda...

Nee tegen turkije, net alsof die ooit toegelaten gaan worden :S

Nee tegen de EU, we gaan voor isolement! Lekker hoge muren er omheen dat helpt!

Nee tegen vrijwillige hoofddoekjes.. Want dat kan volgens jou niet? Verder kijken als je neus breed is!!! Heb je ooit met een Moslim gepraat vraag ik me af, of ben je daar al te ver voor geindoctrineerd..?

De PVV in Almere is een toonbeeld voor hoe het verder gaat:
Niet willen onderhandelen, en dus niet meeregeren... Dit is een democratie!

An die ARBEIT | 25-03-10 | 10:57

@ecologiste:
De pvda heeft de eigen achterban (arbeiders) al een tijd lang de rug toe gekeerd. Het verbaast me dat ze nog bestaansrecht hebben onder het mom van 'arbeiderspartij'. Het gaat de pvda niet meer om landsbelang maar om eigenbelang en coole baantjes voor zelfbenoemde intellectuele. Politieke correctheid en cohesie in de samenleving als vals voorwensel gebruiken is niet meer wenselijk Overigens, hulde voor u bijdragen op GS.
*zou met sommige mensen wel een biertje willen drinken ipv anoniem tekstjes plempen*

baron von 8zilinder | 25-03-10 | 10:54

Wat is het toch fantastisch dat in Nederland een Indonesiër en een jood elkaar in de haren kunnen vliegen over Marokkanen.
Waarmee, voor Joris toeslaat, maar weer eens gezegd mag worden dat deze samenleving multicultureel is, of meneer Wilders dat nou leuk vindt of niet.
Dat zijn voorouders hun cultuur hebben moeten opgeven onder een blank juk, vindt hij klaarblijkelijk een terechte aanpassing.
Gelukkig zijn er mensen die minder reactionair reageren op hun eigen voorgeschiedenis, volkenkundig gezien.

zedenmeester | 25-03-10 | 10:52

Sliptong.
Je analyse w.b.t. de PvdA deel ik. Maar er zijn meer alternatieven dan PVV of PvdA.

Mike Oxlong | 25-03-10 | 10:50

Cohen no way daarom alleen al stem ik anders misschien wel PVV ik wil geen Islam en bedolven worden onder Moskeeen hoofdoeken en straatrovers

Hansvo286 | 25-03-10 | 10:45

Hölzenbein | 25-03-10 | 10:23

Ik geef slechts aan dat mensen die zichzelf conservatief dan wel progressief vinden achterhaald kunnen worden door de werkelijkheid die in dit geval eruit bestaat dat er honderdduizenden NL-ers zijn die niet meer willen meedoen met het zogenaamde progressieve of beter nog "linkse" politieke netwerk van PvdA-D66-GL-CDA dat onderling de baantjes verdeelt zonder op te letten of het met NL zelf wel goed gaat. Uw reactie op Nominister was in mijn ogen een reactionaire reactie die progressieve mensen als Pim Fortuyn of Geert Wilders in een kwaad daglicht wilt stellen door een invuloefening in een originele bijdrage van Nominister. Werkelijk een knap staaltje van reactionisme. De PvdA is van binnenuit door carrieremensen om zeep geholpen en confronteert zichzelf niet meer met de echte problemen in dit land.
Wilder en Fortuyn zeiden wat veel mensen denken maar die gedachten en de daarmee samenhangende oplossingen worden geweerd uit de gevestigde netwerken die ons willen doen laten inslapen. Wilders en Fortuyn gaat het niet om hun persoonlijke carriere maar om de toekomst van NL, een groot verschil met de gevestigde partijen.
We hebben hier didelijk te maken met een paradigmaverschuiving en de heer Geller begrijpt daar wel iets van dunkt me zo.

ecologiste | 25-03-10 | 10:43

@ Sliptong | 25-03-10 | 09:46
Je verwoord het perfect!

Kan ik nog wel wat van leren.

DasUnterMensch | 25-03-10 | 10:43

PVV:
Nee tegen verhoging 67 jaar
Nee tegen uithongeren dieren
Nee tegen homo haat
Nee rekening rijden
Nee tegen vrouwenonderdrukking vanwege "ies koeltoer"
Nee tegen afschaffen hypotheek aftrek
Nee tegen islamisering van Nederland
Nee tegen Turkije in de EU
Nee tegen de EU
Nee tegen "vrijwillig" hoofddoekje moslima's
Ben ik iets vergeten? Voorlopig hebben ze in Almere bewezen dat ze hun verkiezingsbelofte houden - als enige. De rest gooit alles na de verkiezingen meteen overboord als "helaas toch niet haalbaar.."

funkyd | 25-03-10 | 10:36

Ik begrijp niet waarom men blij is met Cohen, is hij de verlosser voor Nederland?
Onbegrijpelijk dat mensen zich achter hem scharen, het is wel een PvdA-er met een waardeloos beleid, met kontdraaiers en tuinslang ruggengraten.
Van de week werd er geroepen dat ondernemers Cohen willen, mij hebben ze niet gevraagd, ik wil hem niet, ik wil een leider met een zakelijke visie niet een dweper.
Het zal best een aardige man zijn maar geen politicus en geen staatsman.

F.Fluitketel | 25-03-10 | 10:34

@ Einde van de Domheid | 25-03-10 | 09:42
Om eerlijk te zijn is dat nou ook het geen waar ik op zit te wachten. De debatten komen eraan.

DasUnterMensch | 25-03-10 | 10:33

Obama is een liberaal
Cohen een conservatief
Een vergelijking lijkt niet op zijn plaats

Jerolimo | 25-03-10 | 10:30

Vogelbeest | 25-03-10 | 10:07
Precies. Daarom had ik het ook over tweerichtingsverkeer en dat gebeurt niet. Hoor je de Chinezen ooit klagen of moord en brand schreeuwen omdat we ze al 50 jaar pindachinees noemen? Of leuke glappen maken of scheve ogen trekken? Nee, waarom niet. Het zijn beschaafde, hardwerkende mensen die én de taal spreken en meedoen met behoud van eigen cultuur. Een toonbeeld van integratie. Alleen heb ik wel het vermoeden dat die Chinezen iets groots van plan zijn...

Sliptong | 25-03-10 | 10:30

Het moet niet Job zijn die het land regeert, laat dat maar over aan ome Geert!

zeer_boze_reaguurder | 25-03-10 | 10:29

@ Achterdocht | 25-03-10 | 09:33

Dan verschillen we daarover van mening. Maar het is toch heel logisch dat je elkaar aan valt in de politiek. Zowel op groepsniveau (Links / Rechts, Allochtoon / autochtoon) als op de uitspraken van een persoon. Dat is politiek in mijn ogen. Hoe wil je elkaar anders bestrijden, maar het moet wel op inhoud zijn en het moet niet aanzetten tot haat.

In mijn ogen impliceert het woordje 'gevaar' iets anders dan het woordje 'ramp'. Met ramp word duidelijk bedoelt dat het slecht is voor Nederland en er word verwezen naar gevoerd beleid. Met gevaar word geïmpliceerd dat Wilders Nederland in een oorlog zou kunnen storten. Dat zonder onderbouwing.

Maar daarover kunnen we van mening veranderen, die grenzen zijn ook nogal vaag, dat geef ik toe.

DasUnterMensch | 25-03-10 | 10:27

baron von 8zilinder | 25-03-10 | 10:18 \
Helemaal eensch. Ik zit ook stevig na te denk over Duitsland. Land bevalt me, mentaliteit bevalt me, mensen bevallen me, politiek bevalt me, de markt waarin ik opereer is daar groot en er liggen voldoende kansen. Wat doe ik hier nog? Nou, ik hou nog teveel van Nederland en zie het als een soort landverraad. De tijd zal het leren.

Sliptong | 25-03-10 | 10:24

ecologiste | 25-03-10 | 10:20
Wow, en dat voor iemand als ik die geen PvdA aanhanger is. Dat vind ik echt knap uw conclusie. Wordt u de nieuwe Uri Geller?

Hölzenbein | 25-03-10 | 10:23

@solidstate
U leeft in een waanidee. U doet net alsof het alleen allochtonen zijn die homo's en joden lastig vallen, terwijl de homo nogsteeds wordt verafschuwd door vele autochtonen, inclusief een groot deel van de 2e kamer ( CDA CD SGP )
Het verwijderen van Moslims uit de samenleving verandert hier niks aan, stimuleert juist alleen maar het idee dat sommige mensen minderwaardig zijn...

An die ARBEIT | 25-03-10 | 10:23

maar ik ga mijn eigen campagne voeren:
Dat betekent dat hij het ook zelf belaald?

joss | 25-03-10 | 10:23

Cohen = Vogelaar
---
Goeie tactiek en zeker waar

Feiten | 25-03-10 | 10:21

Sliptong | 25-03-10 | 10:05
Dom, dommer, domst; vergeet ik prompt die megalomane noord-zuid lijn. Daar is hij mooi van af voorlopig. Laatst voor een risicomanagement opdracht nog even fijntjes gerefereerd aan dit project. En wat blijkt? Iedereen had gewaarschuwd, de kosten waren te hoog er was teveel onduidelijk. Maar wat doen ze? Gewoon doordrukken. En Job, dier er overigens later pas instapte, had zijn conclusies moeten trekken want al bij zijn aantreden bleek het een flop te zullen worden. Hij had de stekker er uit kunnen trekken maar praatte liever recht wat krom was.

Sliptong | 25-03-10 | 10:21

Hölzenbein | 25-03-10 | 10:02

U illustreert hoe een eertijds progressieve partij als de PvdA inmiddels een reactionaire is geworden.

ecologiste | 25-03-10 | 10:20

kutsnob:

Ik woon al 15 jaar niet meer in A'dam. Mijn oude buurt daar isgeanexeerd door de cultuur van de nieuwe Nederlander. Gelukkig al jaren woonachtig in Arnhem aan de Rijn. Hutje in Drenthe is leuk maar ik moet samen met mijn vrouw echt gewoon dicht bij het werk wonen, kilometer vergoeding is niet meer wat het geweest is. Afbraak en afpersing van de burgers is het motto van de huidige socialistische politiek. Duitsland is gelukkig in de buurt. Ik hou van NL maar weet niet of ik hier nog heel lang wil blijven bloeden.

baron von 8zilinder | 25-03-10 | 10:18

DasUnterMensch | 25-03-10 | 10:11

"Some men see things as they are and ask why. Others dream things that never were and ask why not." George Bernard Shaw
De één kan niet buiten de ander voor ontwikkeling, volgens mij dan, maar de dromers hebben teveel pragmatici in huisgehaald die niet meedenken met de realisten maar de droom gebruiken om zichzelf te realiseren.

ecologiste | 25-03-10 | 10:18

@Dasuntermensch
Respect, agree to disagree ;)

An die ARBEIT | 25-03-10 | 10:16

Wilt u dat homo's en joden niet meer veilig over straat kunnen?
Wilt u dat alle projecten dubbel zoveel kosten?
Wilt u nederland weggeven aan de agressieve cultuurverrijkers?

Stem dan PVDA

solidstate | 25-03-10 | 10:15

An die ARBEIT | 25-03-10 | 10:11
Sorry maar ik ben nu eenmaal geen cliché-mannetje, althans dat vind ik van mijzelf dan.

ecologiste | 25-03-10 | 10:14

baron von 8zilinder | 25-03-10 | 10:03

Het vervelende is dat het er sterk op lijkt dat dit volk van NL zo gemakkelijk gemanipuleerd kan worden. Wanneer de manipulateurs het willen dan gebeurt het ook. Gezond verstand en de feiten op tafel leggen enzo dat gebeurt allang niet meer als het al ooit zo geweest is. Voor een land waar Paul de Leeuw aanbeden wordt en een wegkijkende niet-transparante liegende premier jarenlang zijn gang kan gaan verbaast mij dat niets.

ecologiste | 25-03-10 | 10:12

@ecologiste
Satan...? Lekker SGP blijven stemmen :)

An die ARBEIT | 25-03-10 | 10:11

@ An die ARBEIT | 25-03-10 | 09:26
"terwjil deze net zo hard spint en demoniseert"

DasUnterMensch | 25-03-10 | 08:56 "PVV probeer niet de moraalridder te spelen dus dan kun je hem daar ook niet op aanvallen"

Ik weet ook wel dat hij dat ook doet, waar het om gaat is dat hij niet zijn mondt vol heeft van 'niet demoniseren'. Terwijl de 'linkse' politici het daar wel over hebben (Wilders daar op aanvallen) en ondertussen zelf net zo hard demoniseren.

Ik ben het echt niet helemaal eens met Wilders/ de PVV. Er is geen enkele partij waar ik het helemaal mee eens ben maar op dit moment komt Wilders het meest in de buurt, al zal het nog maar iets van 60% zijn waar ik het mee eens ben.

Wat betreft de 'linkse tactiek'. Ik probeer zelf alles te baseren op feiten en logica. Dan kom je vanzelf ook rechts uit. Links moet het meer hebben van ideeen en idealen. De werkelijkheid staat daardoor (helaas) niet aan hun kant. Ze moeten daardoor dus allerlei trucjes toepassen om dat toch zo te laten lijken. Rechts hoeft dat minder omdat ze gewoon met feiten en logica kunnen komen.

DasUnterMensch | 25-03-10 | 10:11

@Goodgirl
Hulde ^^

An die ARBEIT | 25-03-10 | 10:10

@Sliptong | 25-03-10 | 10:05 Dat bruggen bouwen komt er gewoon op neer dat hij steeds meer terrein prijsgeeft aan hen die schijt aan ons hebben.

Vogelbeest | 25-03-10 | 10:07

NoMinister | 25-03-10 | 09:49

Raak getypeerd. Moest onmiddellijk denken aan Géricault, vlot van Medusa
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...

Satan heeft Job in zijn macht en met hem als premier is NL definitief verloren en overgenomen door slechtzienden en -horenden.

ecologiste | 25-03-10 | 10:06

Einde van de Domheid | 25-03-10 | 09:42
Wat wil je weten van die man? De man die Amsterdam niet veiliger heeft gemaakt (zo maar een link uit velen: www.dagelijksestandaard.nl/2010/03/23/... En hier uit nog zo'n kwaliteitskrant: extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/sho...
Job Cohen heeft het prima aangepakt rondom Theo van Gogh maar alleen omdat heel Nederland op z'n vingers keek. Hoe deed hij het toen de twin towers aangevallen werden? En hoe pakt Job het aan als die haatmookers de kransen herdenkingen worden vernield? www.elsevier.nl/web/1076300/Nieuws/Ned...
En waar zat Job als eerste toen de politie messentrekker Bilal B. neerschoot? www.geenstijl.nl/mt/archieven/2007/10/... Juist bij de familie om onrust te voorkomen. Onrust door die gestoorde groep haatmookers die voor niets en niemand respect hebben behalve voor zichzelf!
-
Job is zogenaamd een bruggenbouwer. Dat je bruggen bouwt is noodzakelijk maar dan wel bruggen met tweerichtingsverkeer en dat gebeurt nu niet. Job geeft alleen maar en verwacht weinig terug of anders gezegd: hij doet wel streng maar handhaaft niet. Wist u nog: de voorgestelde KEI-HARDE aanpak van tuig dat hulpverleners aanvalt? Een goede kennis van mij is brandweerman in 020 en beaamt, mede op basis van gesprekken met andere hulpverleners, dat het alleen maar erger geworden is en dat het tuig niet of nauwelijks wordt aangepakt. Lullen, lullen, lullen maar poetsen ho maar. En dat moet MP van Nederland worden? Laat me niet lachen. En GW weet dit ook en nog wel veel meer vanuit politieke kringen. Hij kent de man wel degelijk en ziet het gevaar ook in. Ik zal de laatste zijn die zegt dat GW dé oplossingen heeft of dat juist hij MP moet worden maar Cohen zal alleen maar pappen en nathouden.

Sliptong | 25-03-10 | 10:05

OMG. Tenenkrommend. Hoe verstandelijk gehandicapt ben je als je met dit soort doorgedraaide linkse slogans komt.

En wederom heeft Wilders gelijk. Hoe kan zo'n theeslurper als Cohen een land leiden terwijl Amsterdam onder zijn leiding verworden is tot een totale multiculti mislukking met een miljarden slurpende NZ lijn?

Varreke | 25-03-10 | 10:04

De PvdA heeft zijn principes allang over boord gezet en is een een "politiek-kapitalistische organisatie" geworden (gekopieerd van het CDA) met maar 1 doel: veel stemmen en in de regering en de vriendjes goeie banen bezorgen. Dat NL daarmee uiteindelijk op de klppen lopt zal hun aan hun reedten roesten.

ecologiste | 25-03-10 | 09:56



Fantastisch! En de PvdA maar congressen houden over hoe en waar het fout gaat en waarom ze steeds minder stemmen trekken. (tov 20 jaar geleden).

Hier staat het gewoon in een paar zinnetjes.
Hulde!

Vogelbeest | 25-03-10 | 10:03

@DasUnterMensch
Wat zeg je nou? Dat Jan erbij mocht zijn omdat ie links is? Jan is rechts, luts...

An die ARBEIT | 25-03-10 | 10:03

@ecologiste:

Maar nu? Zonder spindokter gaar het niks worden met de PVV. Ik ga zelf uiteraard op de VVD stemmen. Ik mis mensen als Ayaan in NL. Ik ben bang dat binnen Europa de burger voorlopig gedoemd is meer en meer in een hoek gedrukt te worden (als nazi) en ook nog mag betalen voor het wanbeleid van nepotistische regenten die daar ook nog een woeste vergoeding voor willen hebben. Cohen heeft gelijk dat hij niet met Obama vergeleken wil worden. Obama durft wel vernieuwing te brenge in het land wat'links' asociaal vind. Sterker nog, die voert constant oorlog tegen het geloof wat Cohen niet in zijn hoofd haalt. Cohen = pvda.

baron von 8zilinder | 25-03-10 | 10:03

NoMinister | 25-03-10 | 09:49
Wilders is een typische machtsbestuurder. Imago en output zijn strikt gescheiden. Zo doen alle echte machthebbers dat.

Dat we niets weten van Wilders (werkelijk?), is vooral te wijten aan die houding van Wilders zelf. Fortuyn was ook zo een type. En die hebben veel macht. Jammer als dat ons naar de afgrond helpt, want macht = macht en heeft dus blijkbaar niets te maken met wat de man werkelijk doet.

En zo zeilde het bootje Wilders tegen de wind van de Islam en de multiculti-lucht vrolijk naar barre zeeën, met ons aan boord en maakt daarbij ook nog ons land belachelijk in het buitenland. Kan hij niet een beetje richting oosten oprotten, daar zijn nog wel een paar kleine groeperingen die hem met open armen ontvangen.

Het blijkt te werken, gewoon het verwisselen van een naampje, en er is geen woord van gelogen.

Hölzenbein | 25-03-10 | 10:02

-weggejorist-

Kutsnob | 25-03-10 | 09:56

baron von 8zilinder | 25-03-10 | 09:25

Na onderzoek van de spindokters kwam vast te staan dat Job bij de kiezers grote ogen gooit als poppetje. Toen moest Wouter snel wegen Job erin. Spindokters hebben als taak om partij veel stemmen te laten behalen, hoe maakt in eerste instantie geen donder uit. Het is hetzelfde amorale systeem in een vrije kapitalistische maatschappij zonder sociale en ecologische restricties: winst maken winst maken en nog eens winst maken. De PvdA heeft zijn principes allang over boord gezet en is een een "politiek-kapitalistische organisatie" geworden (gekopieerd van het CDA) met maar 1 doel: veel stemmen en in de regering en de vriendjes goeie banen bezorgen. Dat NL daarmee uiteindelijk op de klppen lopt zal hun aan hun reedten roesten.

ecologiste | 25-03-10 | 09:56

DasUnterMensch | 25-03-10 | 09:50

Uit je commentaar kan ik alleen maar opmaken dat je werkelijk geen kaas hebt gegeten van internationale politiek. Bovendien niet bijster slim om je verhaal te illustreren met een kunstwerk dat gebaseerd is op leugens. Maar goed uit de rechtse hoek valt ook niet veel anders te verwachten.

Redoutable | 25-03-10 | 09:54

Vervelend he Pritt, zo stevig campagne gevoerd voor Wilders en dan toch niet gaan winnen (waarschijnlijk).

GoodGirl | 25-03-10 | 09:54

@ bbbachstra | 25-03-10 | 08:56

Je trapt hier volledig in de linkse propaganda.

"Met Wilders gaat de hele wereld ons uitlachen."

Dat is wat de linkse politiek jou doet geloven. Met Wilders als PM worden we gezien als een raar land maar met de linkse politiek zijn we prettige partners.

Met links aan de macht kunnen andere landen ons goed misbruiken, vandaar ook dat Jan bij de G8 aanwezig mocht zijn maar ze lachen ons net zo goed (of nog harder) uit met links beleid.

Of was je dit vergeten?: www.elsevier.nl/web/Nieuws/Europese-Un...

DasUnterMensch | 25-03-10 | 09:50

NoMinister | 25-03-10 | 09:44
Nee jij trekt volle zalen.

Hölzenbein | 25-03-10 | 09:49

Einde van de Domheid | 25-03-10 | 09:42

Cohen is een typische machtsbestuurder. Imago en output zijn strikt gescheiden. Zo doen alle echte machthebbers dat en bij Geert werkt het ook, alleen precies andersom.

Dat we niets weten van Cohen (werkelijk?), is vooral te wijten aan die houding van Cohen zelf. Kok was ook zo een type. En die hebben veel macht. Jammer als dat ons naar de afgrond helpt, want macht = macht en heeft dus blijkbaar niets te maken met wat de man werkelijk doet.

Blijft over wat wij op basis van vooroordelen van hem denken te mogen verwachten en de concrete ervaringen die er in Amsterdam met hem zijn. Maar van dat laatste distantieert hij zich natuurlijk als slechts 'een van de velen die hier een rol in speelden' en vooroordelen zijn taboe in discriminatie-uitroeiend Nederland.

En zo zeilde het bootje Cohen op de wind van de Islam en de multiculti-lucht vrolijk naar barre zeeën, met ons aan boord.

NoMinister | 25-03-10 | 09:49

baron von 8zilinder | 25-03-10 | 09:47
Bravo Herr Baron. Wir verstehen einander!

ecologiste | 25-03-10 | 09:49

DasUnterMensch | 25-03-10 | 09:40

Im grossen Ganzen ist das die einfache Lösung.

ecologiste | 25-03-10 | 09:48

Flop cohen: geen hoerenloper maar 'n socialistische islamiet met keppel.

Slurfje | 25-03-10 | 09:48

Vogelbeest:

Lebensraum voor de geelgerande kwaakpad is van levensbelang, de burger kan de typhus krijgen op 6 hoog achter met microbalkon en uitzicht op de betonnen muur van de buurtflat (noemen we tegenwoordig appartementen).
De profiterende partijen zijn ongetwijfeld gemeentes, aannemers en grondspeculanten. Boeren kunnen wat Den Haag betreft de bijzondere bijstand in.

baron von 8zilinder | 25-03-10 | 09:47

@lijm11 09:29
... pretty goddamn sharp,waarvoor hulde.

R.B.Scott | 25-03-10 | 09:46

Vogelbeest | 25-03-10 | 09:44
Geert (Geert zit hier toch de hele dag) Je durft het gewoon niet!
Mietje!

Einde van de Domheid | 25-03-10 | 09:46

Mike Oxlong | 25-03-10 | 09:28
Waar het mij om gaat is dat iedereen moet bloeden. Niet alleen de midden en topinkomens. Wellicht dat dat een prikkel zal zijn voor een bepaalde groep werkschuwe mensen om de handen uit de mouwen te steken. Wat de pvda voorstelt is uiteraard weer eenzijdig. In het normale stramien had de pvda weer 4-8 jaar sinterklaas kunnen spelen maar helaas heeft de kredietcrisis roet in het eten gegooid en zal ook de pvda moeten bezuinigen. De manier waarop ze dat doen zal de economie alleen maar meer schade berokkenen. Het financieel-economisch "beleid" van de PVV staat mij ook tegen. Maar is het niet net zo populistisch om arbeiders en uitkeringsgerechtigden een worst voor te houden door te zeggen dat zijn ontzien zullen worden?

Sliptong | 25-03-10 | 09:46

DasUnterMensch | 25-03-10 | 09:21
Wel eens van Ayaan gehoord?
Die verwacht ook geen soelaas en roept de grote partijen op de thematiek over te nemen.

Einde van de Domheid | 25-03-10 | 09:45

Vogelbeest | 25-03-10 | 09:35
Het onderwater zetten van die polder in Zeeland ivm de uitdieping van de Westerschelde was een regelrechte schande.
Teveel mensen bemoeien zich met teveel zaken waar ze geen verstand van hebben. Job zal best wel veel verstand hebben maar kennelijk niet van tunnels graven of van immigrantenprobleem oplossen. Marianne Thieme kan telkens maar op 1 zaak hameren.
Wat we nodig hebben zijn professionals die door professionals gesteund worden en niet de schoolmeestertjes en -meesteresjes die vooruit worden geschoven door hun glibberige achterban-netwerkjes die vuistdiep in kostbare projecten zitten.

ecologiste | 25-03-10 | 09:45

@Einde van de Domheid | 25-03-10 | 09:42 We zullen zien. Ik denk dat Geert dat wel durft, want in feiten en statistieken is Amsterdam er alleen maar op achteruit gegaan de laatste jaren.
Maar we zullen zien.

Vogelbeest | 25-03-10 | 09:44

Hölzenbein | 25-03-10 | 09:32

Gelukkig voor jouw soort mensen is er een Cohen. Dat jij, je dochters en onze cultuur verneukt wordt offeren we graag op aan een vage multiculti ideologie, non-confrontatie en zogenaamd goede manieren. En vooral niet luisteren naar mensen die het niet met het bestaande eens zijn, want die hebben nog niets bereikt...

Als we een archetype randdebiel nodig hebben, kom je op de shortlist mister 'want'-teveel.

NoMinister | 25-03-10 | 09:44

DasUnterMensch | 25-03-10 | 09:21
Wilders weet helemaal niets van Cohen. Echt helemaal niets!
De meesten hier ook niet.
Cohen staat vaak op de foto, bierdrinkend met homo's.
Toch zit hij volgens het beeld hier voortdurend thee te drinken met mannen in jurken.
Geert zweet peentjes voor Cohen en kan niets anders dan een karikaturale tegenaanval inzetten.
Laat hem maar eens een debat met Cohen doen en laat hij maar eens direct naar cijfers en statistieken vragen.
Dat durft hij niet!
Wedden?

Einde van de Domheid | 25-03-10 | 09:42

@ lieverdeauddanreaud | 25-03-10 | 08:56
Natuurlijk, val de boeren maar weer aan. De mensen die ervoor zorgen dat jij eten op je bord krijgt.

Ook zo een links 'normen en waarden' dingetje. Je mag niemand belachelijk maken met uitzondering van de boeren. (en andersdenkende en Amerikanen en..)

De Nederlandse bevolking groeit door de immigratie vanuit andere landen. Niet doordat autochtone Nederlands zoveel kinderen krijgen.

Dan zou het aantal Nederlanders namelijk afnemen.

Een gemakkelijker manier om het huizentekort dus aan te pakken is door veel immigranten weer weg te sturen en nieuwe immigranten veel minder snel toe te laten.

Dan kunnen de boeren het laatste stukje natuur dat er nog is behouden, kunnen ze ons van voedsel voorzien en is het huizentekort ook opgelost.

DasUnterMensch | 25-03-10 | 09:40

Als ik zo lees wat die pro Wilders aanhangers hier schrijven kan ik me wel voorstellen dat hij moeite heeft om geschikte kandidaten te vinden.

Redoutable | 25-03-10 | 09:38

dacht dat geertje niet van demoniseren hield

Stadscommando | 25-03-10 | 09:37

Einde van de Domheid | 25-03-10 | 08:48

Een psychiater klasseert een bezoeker binnen 5 seconden en gebruikt dan nog minstens 100 dik betaalde uren om zijn of haar eerste indruk te bevestigen.

TriestGeval | 25-03-10 | 09:35

Een betere leus zou zijn: "no more Jobs"

The Foxx | 25-03-10 | 09:35

@lieverdeauddanreaud | 25-03-10 | 08:56
De boeren zijn niet zozeer het probleem. De Nederlandse boer is de productiefste van de wereld.
Het probleem zit hem in de natuurbeschermers. Neem bijv: Het onderwater zetten van die polder in Zeeland ivm de uitdieping van de Westerschelde. WTF? Je maakt een vaargeul dieper dus moet er een stuk landbouwgrond opgeofferd worden?

Verbieden intensieve veehouderij: Dus meer grond nodig voor vee.

Verbieden varkensflats. Dus wonen mensen in Nederland hutje op mutje in zielige rijtjeshuizen en in triestige flats omdat de de varkens en de koeien van de milieuterroristen de ruimte moeten hebben.

Je zou dus kunnen stellen dat buiten de gemeentes ook de milieuterrorsten en dierenterroristen schuld hebben aan de huizenprijzen in Nederland.

Vogelbeest | 25-03-10 | 09:35

lieverdeauddanreaud | 25-03-10 | 08:56

Er komt steeds meer grond vrij omdat steeds meer geproduceerd kan worden op steeds minder grond. Dus agroindustriëlen kunnen blijven en hebben we nodig voor voedsel eigen volk en voor exportdeviezen. Boeren hebben we allang niet meer (helaas).
De grond die vrij komt gewoon slim bebouwen met woningen. Kun je vrijstaande huizen met 400 m2 kopen vanaf 120.000 euro all in, terwijl zoiets tegenwoordig meer dan 500.000 kost, belachelijk gewoon om dat je onderdanen aan te doen. Daarvoor moet je natuurlijk een gewetenloze bouwmaffiaschurk als Eelco Brinkman of JPB voor zijn.

ecologiste | 25-03-10 | 09:34

DasUnterMensch | 25-03-10 | 08:28
Niet mee eens. Wanneer Geert klaagt dat het op Geert gespeeld wordt (niet onterecht, want er wordt op Geert gespeeld, maar hij en zijn aanhangers klagen er over), vind ik het hypocriet wanneer Geert het op Job gaat spelen. Hij maakt het nu zelf ook persoonlijk (en niet de 1e keer volgens mij). Om dan het ene woordje erger te gaan lopen vinden dan het andere, doet aan die aanvallen op de persoon niets af.

Achterdocht | 25-03-10 | 09:33

Edit: Het woordje 'want' is te veel in voorlaatste zin. Maar ik was ook zo enthousiast over wat Wilders allemaal braakt.

Hölzenbein | 25-03-10 | 09:32

Ja Pritt, als Wilders zegt dat Cohen een ramp is dan is dat wel erg aanneembaar van een betrouwbare -kuch- politicus als Wilders die al zo veel -nogmaals kuch- gedaan heeft voor dit land. Want Wilders heeft de problemen in dit land kleiner gemaakt want zoals iedereen weet. Ja ja, zo ken ik er nog wel een paar.

Hölzenbein | 25-03-10 | 09:30

ecologiste 25-03-10 09:24 Ter informatie; sinds begin jaren zestig heeft het CDA 17 maal aan de regering deelgenomen, de VVD 12 keer, de PvdA 7 keer en D66 5 keer ……

Gilles dela Tourette | 25-03-10 | 09:30

Zonder Cohen in Amsterdam hadden wellicht de volgende Nederlanders nog geleefd: Daan de Haas, Theo van Gogh, Leo van Trappe en die ene jongen die bij die taxi standplaats werd doodgemept.

Opdat we nooit vergeten:

Dochter van 65-jarige Daan de Haas: "Ik ben wel gebeld door burgemeester Cohen. Hij vroeg of ik niet met de pers wilde praten..."

Waar is de brief, die op de huisdeur geplakt zat? Waar zijn de twee allochtone inzittenden van een auto, die sterk naar benzine roken?

www.pim-fortuyn.nl/pfforum/topic.asp?T...

lijm11 | 25-03-10 | 09:29

Sliptong | 25-03-10 | 09:20

Nee want de plannen van de PvdA interesseren me niet. Dit land kan het zich niet veroorloven om te sinterklazen. De PVV staat financieel economisch het dichtst bij dat Maoïstische clubje SPers. Waarmee ik alleen maar wil aantonen dat de PVV wel rechts lijkt maar gewoon populistisch is. Maar zolang hij het maar heeft over Cohen en hoofddoekjes vind 24% van de stem gerechtigen in NL dit geen enkel probleem.

Mike Oxlong | 25-03-10 | 09:28

@ Einde van de Domheid | 25-03-10 | 08:48 & lieverdeauddanreaud | 25-03-10 | 08:51

Gelukkig gaan je linkse vrienden er wel in mee.

"Geert is heus niet zo dom dat hij het zelf geloofd, maar dat geeft niet, want de Televaag lezert is het wel."

lieverdeauddanreaud Jij bent zeker ook iemand die Wilders (en zijn achterban) niet moet omdat hij groepen uitzondert, nietwaar?

@ Einde van de Domheid... begin bij jezelf!

DasUnterMensch | 25-03-10 | 09:28

@ De literator
Nee niet echt, heb alleen wel het idee dat Brad Pitt in MIJN lichaam zit... ^^

An die ARBEIT | 25-03-10 | 09:27

@DasUnterMensch
Wat lult men toch over " linkse tactiek" en dat soort BS? Links, rechts, centraal, ze gebruiken allemaal dezelfde tactieken. De Linksmensch schildert de Rechtsmensch af als manipulatieve dictators en vice versa..
En zeer weinigen beseffen dat het niet boeit aan welke kant van de streep je staat, of er boven op zit, aangezien ELKE politicus liegt en bedriegt....
U bent geloof ik nogal gecharmeerd van Geert, terwjil deze net zo hard spint en demoniseert als elke andere politikut...
Tis allemaal tuig, en het leidt ons land, deal with it...

An die ARBEIT | 25-03-10 | 09:26

Het is triest gesteld in het Nederlandse politieke klimaat. Wanneer we naar poppetjes kijken als 'gewenste' premier in plaats van de partij idiologie die het poppetje aanhangt. Zonder het over ideeen te praten, niet te zeggen wat je partijplannen zijn, enkel mensen met andere politieke denkbeelden af proberen te branden, het liefst op de publieke omroep. Stem op job als u geen GW wil! Hallo, wakker worden, we zitten in een diepe crisis die zich als een vlek over Europa uitstrekt. De Euro is straks niks meer waard en de belastingbetaler kan niet nog meer bloeden voor al het falen van de economie.
*gaat geld verbranden voordat de pvda dit gaat doen na een eventuele zege*

baron von 8zilinder | 25-03-10 | 09:25

U zal zien, als verkiezingsstunt live bij P&W, dat Ad Melkert uit de kont van Job komt kruipen!
Aááááh!!!!!!

Nodonut | 25-03-10 | 09:25

Vogelbeest | 25-03-10 | 08:43

Helemaal mee eens. Er is al schaarste sinds WOII en deze wordt kunstmatig instand gehouden door de overheden. Landbouwgrond is 100x goedkoper dan bouwgrond, gewoon omdat de overheid bepaalt wat wel wat niet. Door speculatie zijn de prijzen extra opgedreven. Den Uyl wilde daar iets aan doen maar werd pootje gelicht door CDA dat vuistdiep in onroerend goed zit vandaar dat JPB het H-woord heilig heeft verklaard waardoor zijn stemmenwinst in 2006 verklaard kan worden (CDA enige partij die niet wilde morrelen aan Hypotheekrenteaftrek).
Het is een op hol geslagen systeem dat NL in de laatste tien jaar 3 x extra gekost heeft terwijl juist toen de HPA kon worden teruggebracht.
De markt is volledig verziekt, dus wie stapt daar nog in? Maar niet alleen de huizenmarkt is verziekt, het hele sociale leven is hier verziekt, vanochtend hoorde ik dat het meerendeel van de fietsers en automobilisten vind dat het asocialer is geworden. Teveel managers die niet inhoudelijk professioneel zijn. Ga zo maar door. Kleding is te duur, levensmiddelen te duur, drank te duur, famaceutica te duur, vliegen te duur, autos te duur, enz. enz.
Al deze zaken zijn goedkoper in D waar ook het management veel beter en professioneler is. NL is verstikt door de nepotistische netwerken van vooral CDA en laatste decennia PvdA.

ecologiste | 25-03-10 | 09:24

"Job Co home"

De Literator | 25-03-10 | 09:24

An die ARBEIT | 25-03-10 | 09:22

Heeft U daarbij ook wel eens het gevoel "in het verkeerde lichaam te zitten" ?

De Literator | 25-03-10 | 09:24

Wat de allochtoon zelf niet ken
wordt voor hem geregeld door Job Cohen.

Siebie_Randstad | 25-03-10 | 09:23

@De literator
Zo voel ik me ook, en ik ben ook regelmatig " vocht inbrengend " .... ;)

An die ARBEIT | 25-03-10 | 09:22

hoe meer job, hoe minder job

Robert van Effen | 25-03-10 | 09:22

@ Einde van de Domheid | 25-03-10 | 08:48

"Geert wat ben je toch een ramp voor het land.
Via een SMSje van Cohen HEEL zijn geaardheid verklaren"

Dat is wel eer een echte linkse tactiek die je hier gebruikt om Wilders aan te vallen.

Je verdraaid de werkelijkheid "Via een SMSje van Cohen HEEL zijn geaardheid verklaren"

Vervolgens val je hem aan op die verdraaide waarheid.

In werkelijkheid is dat smsje namelijk maar een van de bronnen die hij gebruik. Ik citeer: "Ook heeft de PvdA-leider in een lezing", "uit criminaliteitscijfers blijkt dat het aantal aangiften wegens bedreiging, mishandeling en overvallen stijgt.".

Moeilijk om hem aan te vallen op de werkelijkheid, niet?

Wat ik alleen nog niet snap is waarom jullie (mensen die dit doen) je in alle bochten wringen om Wilders (of rechts) toch te kunnen aanvallen in plaats van gewoon de waarheid onder ogen te kunnen zien? Een vergelijkbaar fenomeen zien we ook bij gelovige.

DasUnterMensch | 25-03-10 | 09:21

Mike Oxlong | 25-03-10 | 09:07
Scherp! Maar had je per ongeluk ook de plannen van de pvda gechecked? 22 (!) belastingverhogingen. De sterkste schouders zullen de zwaarste lasten gaan dragen. Die sterke schouders zijn de motor van onze economie. De werkgevers extra belasten resulteert alleen maar in slechtere omstandigheden voor de arbeiders waar de pvda voor zegt op te komen. Ik snap wel heel goed hoe je het bedoeld voor de rest. Het komt een beetje knullig over om die 29 miljard te negeren. Voor de rest allemaal goede punten. Geert zet net als een echte politicus hoog in en zal veel af moeten afzwakken.

Sliptong | 25-03-10 | 09:20

Sjeng de helle | 25-03-10 | 09:06

020 is al aan het verzakken, nu nog even heel 0031 fijnprakken...

De Literator | 25-03-10 | 09:19

An die ARBEIT | 25-03-10 | 09:00

LOL, U bent per direct van Zwitsal naar Nivea bevorderd ;-)

De Literator | 25-03-10 | 09:17

de slogan moet gewoon zijn job? getting less

pantera | 25-03-10 | 09:14

Cohen de Barbaar?

hfakker | 25-03-10 | 09:13

Uhh, eerst was Cohen een laffe brandnetel thee drinkende haumo, en nu gaat gs dit soort niets zeggende berichtjes brengen? Als de trend pro Cohen/SOCIALISME wordt, dan ben ik weg bij gs.

ludokrijger | 25-03-10 | 09:12

Volledig eens met Vogelbeest.

Het is niet dat je ze niet moet verwelkomen, maar het probleem is ook niet met de "nieuwkomers".

Het probleem is met de vruchten van eerdere generaties die problemen hebben om nog inhoud te geven aan hun roots. Ze zijn de weg "een beetje" kwijt. Anders gezegd: volledig ontspoort. Het wordt tijd deze "heren" weer een richting, doel en droom te geven. Dit kun je helaas alleen maar bereiken door de teugels aan te trekken en niet deze te laten vieren. Ze hebben regels en grenzen nodig. Een duidelijk kader waarbinnen precies duidelijk is wat de consequentie is als je erbuiten gaat. En niet een simpel celstrafje in een bajes met TV, fitnessruimte e.d.. Nee, een celstraf in een bajes met een hard bed, geen tv, geen vermaak.. alleen maar tijd om je "zonden" te overdenken.

nadastilo | 25-03-10 | 09:11

Cohen is voor mij als gewezen PVDA stemmer nog meer reden om op een ander partij te stemmen.

Therapietje | 25-03-10 | 09:10

Trek er één miljard af.

Iets te enthousiast de "post" knop ingedrukt.

Mike Oxlong | 25-03-10 | 09:07

We moeten gewoon iedereen bij elkaar houden en niemand uitsluiten. (behalve die PVV stemmers. want dat zijn een stelletje rascisten)

azijnseikerT | 25-03-10 | 09:07

"Job ziet in toestroom geen gat, wel een obetaalbare megatunnel in uw stad.".

Sjeng de helle | 25-03-10 | 09:06

Geert, kom eens een tijdje naar Amsterdam.
Neem een marinebunker en stel je eens op de hoogte.
Van alles, zonder dat iemand je tegenhoudt, zonder persentourage.
Doe eens een keertje mee en vorm daarop een oordeel.
Toetstenbordreactionair!

Einde van de Domheid | 25-03-10 | 09:06

@mike 8:59
29.000.000.000 (30 miljard) .... hoe moet ik dat zien?

Robert van Effen | 25-03-10 | 09:03

@ Pritt

Een topic om 8:00 in de morgen.
Chapeau !

Teun van het Tuinpad | 25-03-10 | 09:01

@De Literator
En Geert rijmt op verkeerd... Het is me toch wat :S

An die ARBEIT | 25-03-10 | 09:00

Shop Cohen!

Ons geld zal sneller verdwijnen,
dan dat het er ooit weer in ken.

Jackanders | 25-03-10 | 09:00

Trouwens.. Dat hele gedoe, met wie er is een gevaar is voor wat.. Da's toch demoniseren? En dat mag toch niet van Mister blonde? PVV: Geen dubbel paspoort, wel double standards!

An die ARBEIT | 25-03-10 | 08:59

De Literator | 25-03-10 | 08:57
Ja.
Maar het komt in dit soort draadjes verdomd goed uit.

Teun van het Tuinpad | 25-03-10 | 08:59

Heb zojuist nog even het verkiezingspamfletje van Wilders doorgenomen. Hoera!!! We krijgen er scheppen geld bij! Overal wordt geïnvesteerd, kleine scholen, meer handen aan het bed, kilometers asfalt, lastenverlichting van 16.000.000.000. (16 miljard) Alle moslims rotten op, alle Antillianen pleite, iedereen een toetje plus free blowjobs, Turkije nooit in de EU en wij stappen er uit! De ambachtsscholen komen terug en op elk huis subsidie. Je hamster krijgt grondrechten en de zon zal immer schijnen. Joehoe! En dat hele feest gaan we betalen omdat er schijnbaar minder ambtenaren nodig zijn en we wat minder aan ontwikkelingshulp gaan geven. En die crisis plus rekening van 29.000.000.000 (30 miljard) bestaat niet bij de PVV.
.
En ondertussen heeft ie het over Cohen en z'n pet peeve de hoofddoekjes.
.
LOL

Mike Oxlong | 25-03-10 | 08:59

Sjeng de helle | 25-03-10 | 08:56
Ghe, p'cies.

Teun van het Tuinpad | 25-03-10 | 08:57

Zou het toeval zijn dat Job rijmt op flop en strop ?

De Literator | 25-03-10 | 08:57

@ jesrr | 25-03-10 | 08:39
Het is dan "Iedereen doet mee, behalve de islam"
En dan ook nog Islam in de huidige vorm.

Maar volgens mij snap je het niet helemaal.

Links heeft de mondt vol van 'niet uitsluiten', terwijl ze alle andersdenkende uitsluiten en als minderwaardig betitelen.

PVV probeer niet de moraalridder te spelen dus dan kun je hem daar ook niet op aanvallen, de PvdA wel. Snap je wel? Natuurlijk niet, anders neem je het ook niet op voor de PvdA.

DasUnterMensch | 25-03-10 | 08:56

GS, een gratis advies: gewoon nu elke dag berichten dat er JC-moeheid is. Positieve Wilders-berichten verzinnen is een stuk moeilijker, en je moet toch wat. Yes you can.

mokum4all | 25-03-10 | 08:56

Teun van het Tuinpad | 25-03-10 | 08:52
LOL, met Sjakie zekers?

Sjeng de helle | 25-03-10 | 08:56

Cohen the Berberian!

godsammekrake | 25-03-10 | 08:56

Tja. Dilemma. Ik wil liever niet onder Cohen leven maar ook niet onder Wilders. Zijn beide niet een gevaar voor NL? Dan toch maar Cohen denk ik. Met Wilders gaat de hele wereld ons uitlachen. Zeker als hij weer eens wild om zich heen slaat als hij Engels moet praten. Lastige keuzes in juni.

bbbachstra | 25-03-10 | 08:56

Vogelbeest | 25-03-10 | 08:49
en daarom roep ik al jaren alle boeren het land uit! Zij zijn er de schuld van dat 0031 zo vol is, want te veel grond wordt gebruikt voor landbouw.
Dat is een beetje extreem natuurlijk, maar dat is nog een door soepsidies volkomen verziekte sector waarvan grote delen kunstmatig in stand worden gehouden.

lieverdeauddanreaud | 25-03-10 | 08:56

wilders heeft gewoon gelijk met dat links zooitje is wordt en zal het nooit niks worden.zo.

mamma5506 | 25-03-10 | 08:56

Wi wa Wijffels!!!

SheriffSharif | 25-03-10 | 08:55

No we can't with Job InCOHerent...

De Literator | 25-03-10 | 08:54

-weggejorist-

Kutsnob | 25-03-10 | 08:53

" Een Job voor brood op de plank en verzorg de uitkering voor tien."

Sjeng de helle | 25-03-10 | 08:53

Campagne waarbij een hoop auto's in de "Cohens" gaan?

godsammekrake | 25-03-10 | 08:53

"Job heeft een neusje voor de zaken"

Teun van het Tuinpad | 25-03-10 | 08:52

"Wie op Job stemt, staat binnen de kortste keren heren in zijn hemd."

Sjeng de helle | 25-03-10 | 08:51

Einde van de Domheid | 25-03-10 | 08:48
Geert is heus niet zo dom dat hij het zelf geloofd, maar dat geeft niet, want de Televaag lezert is het wel.

lieverdeauddanreaud | 25-03-10 | 08:51

Sjeng de helle | 25-03-10 | 08:49
lol
;)

Teun van het Tuinpad | 25-03-10 | 08:50

"Job is goed! hij helpt de Nederlander af van zijn poet".

Sjeng de helle | 25-03-10 | 08:49

lol @ Einde van de Domheid | 25-03-10 | 08:48
Ze dóen niet anders.

Teun van het Tuinpad | 25-03-10 | 08:49

@lieverdeauddanreaud | 25-03-10 | 08:47
Je hebt gelijk, maar lees mijn betoog nog eens. Het klopt dat de huursubsidie's en hypotheekrente aftrek de hoge prijzen in stand houden, maar de bron van de ellende ligt bij de gemeente's.

Vogelbeest | 25-03-10 | 08:49

Pickwick hier pickwick daar ik van a tot z sta ik achter vogelaar.

HalalBal | 25-03-10 | 08:48

Geert wat ben je toch een ramp voor het land.
Via een SMSje van Cohen HEEL zijn geaardheid verklaren.
Ongelooflijk vermoeiend Geert.
Jij zu toch ook niet willen dat een psychiater op basis van een paar one-liners (toespraken zijn het niet) een persoonlijk profiel van je schetst?

Einde van de Domheid | 25-03-10 | 08:48

Terug naar 1780...

Hempieman | 25-03-10 | 08:47

het blijft dezelfde lutser.

Geile Markeerstift | 25-03-10 | 08:47

Vogelbeest | 25-03-10 | 08:43
Huizen zijn bizar en kunstmatig duur juist omdat er huursoepsidie en aftrek is. Als je mensen meer geld geeft zijn ze bereid meer voor een huis te betalen en dus druk je zo de prijs omhoog en bereikt het omgekeerde van wat je beoogd. Dat is wat in de regel gebeurd met soepsidies, ze verzieken de markt.

lieverdeauddanreaud | 25-03-10 | 08:47

Er was een een bejaarde genaamd Job,
die was in Mokum al een grote flop.
Maar hij dacht in het groot
en dat is waarom-ie besloot:
heel Néderland moet aan de strop....

De Literator | 25-03-10 | 08:46

Ouwe Jobhopper.

Teun van het Tuinpad | 25-03-10 | 08:46

Natuurlijk s Cohen een ramp. Hij vertegenwoordigt de oude regenten generatie. "Nederlanders moeten hun kop houden want wij regelen het wel." Een regenten generatie die zich verschuilt achter onderzoekjes en rapporten.

Kruiddamp | 25-03-10 | 08:45

@ecologiste | 25-03-10 | 08:35

a)mee eens
b)en WAAROM hebben we huursubsidie en hypotheekrente aftrek nodig? Omdat de huizen in NL bizar duur zijn. En waarom zijn de huizen in NL bizar duur t.o.v. bijv. Duitsland en Belgie?

Omdat de gemeentes veel te weinig bouwgrond ter beschikking stellen en daardoor kunstmatig de prijzen hoog houden.
Misschien is het ecologisch gezien wel goed (dat is mijn expertise niet) maar economisch gezien creeeren de gemeenten schaarste, waardoor de prijs van bouwgrond 3x zo hoog is als in de buurlanden (Villa Vogelbeest staat niet voor niets in 0032).
Waren al die subsidie's er niet ging de bouwgrond vanzelf naar beneden, want dan zou niemand het kunnen betalen. Maar door subsidie's in te stellen kunnen mensen het wel betalen, waardoor de gemeentes hun prijzen weer kunnen verhogen.
Huursubsidie en hypotheekrente aftrek is dus indirect subsidie voor gemeente's.

Vogelbeest | 25-03-10 | 08:43

Als een coouder mee de opvoeding verzorgt, is een Cohen dan een hulp bij het leggen van een ei?

zeg maar jansen | 25-03-10 | 08:43

Cohen, dus.

Albert K. | 25-03-10 | 08:41

lieverdeauddanreaud | 25-03-10 | 08:40
lieverbobdanjob
;

Teun van het Tuinpad | 25-03-10 | 08:41

Schaf gewoon de pvda af, probleem opgelost.

Geitenwollensokjuhz | 25-03-10 | 08:41

Haha, Wilders: "Cohan is Vogelaar in het kwadraat"!

Albert K. | 25-03-10 | 08:41

Stem voor Socialisme, stem voor Arbeid.

Toen waren we er voor u, Nu zijn er voor u!

Stem PvdA & Co

DasUnterMensch | 25-03-10 | 08:41

LOL @ Teun van het Tuinpad | 25-03-10 | 08:34
Wat minder @ Teun van het Tuinpad | 25-03-10 | 08:38

lieverdeauddanreaud | 25-03-10 | 08:40

@Vogelbeest;

Pvv: 'Iedereen doet mee, behalve moslims'

....

jesrr | 25-03-10 | 08:39

Flop Cohen dan wellicht

huppeltrutje | 25-03-10 | 08:39

nu Wilders daar burgemeester maken?

tismaareenmening | 25-03-10 | 08:38

"Job, de redder in jood.... euh.... nood"

Teun van het Tuinpad | 25-03-10 | 08:38

Voor Amsterdam is het een goede zaak...

tismaareenmening | 25-03-10 | 08:37

BOB: Bewust onbeschonken bestuurder.
JOB: Joodse onbekwame bestuurder.
BBB: Bewust beschonken bestuurder (Nadorst).

Westheimer 2.0 | 25-03-10 | 08:37

Stem op job en krijg er het pvda beleid bij kado, een ramp voor de economie. De pvda heeft obama genept door eerst een verzoek voor verlenging van de missie in afganistan te vragen en vervolgens de brief te verscheuren en het kabinet te laten vallen. De pvda verstoord de internationale betrekkingen, zeker die met Obama. Job heeft al voor segratie in mijn ooit zo mooie stad A'dam gezorgd, moet nu heel Nederland een boorput worden? De rambam kan hij krijgen!

baron von 8zilinder | 25-03-10 | 08:36

Job is natuurlijk zo makkelijk met de deuren opengooien omdat hij altijd nog naar Israel kan vluchten als de nood aan de man komt

BASinnic | 25-03-10 | 08:36

Jammer dat Job er niet ingetrapt is, de sluwe vos.
Té grote arrogantie gaat er bij de NL-er niet in weet hij, PvdA Tilburg niet zoals de meeste PvdA-ers het niet meer weten.
Zolang de PvdA, GL, SP maar ook CDA, VVD, D66 niet met plannen komen om de immigratieproblematiek die ons 13-17 miljard minimaal per jaar kost niet terug te brengen naar kosten 0, zullen deze partijen stemmen blijven verliezen aan de PVV. Dan helpt het H-woord van het CDA ook niet meer (kosten 10 miljard per jaar tegen huurtoeslag 3 miljard per jaar).

ecologiste | 25-03-10 | 08:35

It's a dirty job.......

necrosis | 25-03-10 | 08:34

Als er 2 vechten om één been gaat Jan Peter er mee heen.

Teun van het Tuinpad | 25-03-10 | 08:34

Als ik het goed begrijp hebben we na juni of PM Cohen, of PM Wilders. Wat een drama.

lieverdeauddanreaud | 25-03-10 | 08:33

Agitprop Cohen, hèt lokaas voor al uw aalgladde zaakjes - binnenkort in de betere vishandel.

Krachtmeester | 25-03-10 | 08:32

Don’t want to have a job? Vote Job!

DasUnterMensch | 25-03-10 | 08:31

Als Amsterdam met kop en schouders bovenaan staand wat betreft de problemen met onze besnedelanders dan had GW daar ook wel mee mogen doen met de GM verkiezingen.

tm2000 | 25-03-10 | 08:31

"Kies Job, een wolfje in de dop"

Teun van het Tuinpad | 25-03-10 | 08:31

@ chterdocht | 25-03-10 | 08:17
Ramp en Gevaar is toch wat anders in mijn ogen.

Met een Ramp impliceer je dat het heel slecht is voor het land, economisch gezien bijvoorbeeld. Ik kan het weten aangezien ik de slogan heb bedacht! (DasUnterMensch | 25-03-10 | 08:15)

Met een gevaar impliceer je eerder dat hij een oorlog kan uitlokken (dat is ook wat links ermee bedoelt).

Dit zijn toch hele grote verschillen.

@ jopperdepopper | 25-03-10 | 08:17
Hij zou een ramp zijn omdat? Omdat hij criminele buitenlanders het land uit wil gooien? Omdat hij de toestroom van geldverslindende immigranten een halt toe wilt roepen? Omdat hij langere belasting wil? Omdat hij zorgt dat mensen zich weer veiliger gaan voelen door overvallers enz harder aan te pakken? Omdat corrupte linkse redelijk arme landen misschien minder zouden willen gaan handelen met Nederland? Of misschien omdat hij de verdeeldheid die links heeft gezaaid tussen bevolkingsgroepen 'door niet te durven benoemen en te discrimineren' wilt aanpakken?

DasUnterMensch | 25-03-10 | 08:28

Maar jij bent een beetje gek Geert. Jij snapt er niets van. Die beveiliging die om je heen dartelt sinds jaar en dag doen dat omdat jij kunt zeggen wat je wilt in dit land. Gekke man met je peroxidepet. Je waarschuwt maar, maar de grootste wordt toch echt de pvda en dan trekken gewoon onze portemonnee, bukken voorover en laten ons nemen door Job's zwaard [geenkoffiegehadcynisme modus uit]

Sliptong | 25-03-10 | 08:28

Kom lekker op de thee. En neem je zus, zwager, vader, moeder, achterachterachterneef en de rest van je islam familie mee!

Geef de werkende mens op zijn kop en stem op onze Job.

Heb je ook zo'n zin in een fatal countdown? Stem op de grootste pvda clown.

Doe net als onze noord-zuid! Graaf de fundering onder je samenleving uit!

Stem: Kabouterplopperdejob.

Wij hoeven geen baan. Wij hebben al een job.

hoogeland | 25-03-10 | 08:27

@Mr aarsch | 25-03-10 | 08:19
Afwisselend rooibus en munt.

Vogelbeest | 25-03-10 | 08:25

En weer heeft Wilders gelijk: een wolf in schaapskleren die Gohen.

thispissesmeoff | 25-03-10 | 08:24

Geert is bang? Probeert mensen nog meer angst in te boezemen... Prutser!

Chicka | 25-03-10 | 08:24

En de PVV'ers maar klagen over: Het linkse propaganda apparaat. DIt stuk uit de de Telegraaf zou zelfs Kim Jong Ill nog een stijve bezorgen.. ( Niet zo'n grote waarschijnlijk, maar toch )

An die ARBEIT | 25-03-10 | 08:23

De enige goede job is een blowjob.

snuff | 25-03-10 | 08:23

En wat vindt Job Cohen trouwens van de dubbele paspoorten problematiek? Is hij het soms eens met een total freak?
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/...
Spreek je nou eens uit, Job. Aan loze campagne-kreten hebben we niets. En aan het twijfelachtige imago van een zogenaamd goede burgemeester ook niet. Wat is nu eigenlijk je mening over integratie en immigratie? Welke richting wil je gaan? Wil je heel Nederland omvormen tot een islam-knuffelende natie? Ben je net zo knettergek als die Ella Vogelaar en Wouter Bos?

Fijnstoffer | 25-03-10 | 08:22

"Uw job is al naar het buitenland, haal NU meer buitenland naar hier! Stemt allen Job!"

Vogelbeest | 25-03-10 | 08:22

Jobstijdingen gaan het helemaal worden in 2010, 2011....

fuckje | 25-03-10 | 08:21

"Sharia, democratischer wordt het niet. Stemp Jop!"

Vogelbeest | 25-03-10 | 08:21

Did you have your Job today?

G-unite | 25-03-10 | 08:19

'Een ramp voor het land' lijkt me uitstekend de lading dekken.

r2p2 | 25-03-10 | 08:19

Vogelbeest | 25-03-10 | 08:16
toch wel rooibos hoop ik ?

Mr aarsch | 25-03-10 | 08:19

Hadden de sloganstelers er over nagedacht dat de approval ratings van Obama momenteel bijzonder laag zijn?

Nee dus! | 25-03-10 | 08:19

"Afrika in het Schengen-akkoord! Stem Job Cohen!"

Vogelbeest | 25-03-10 | 08:18

thee daar doet job t mee

pleistertje | 25-03-10 | 08:18

Geert kan uit eigen ervaring spreken, dat scheelt dan wel weer. Hij weet waar 'ie het over heeft, met z'n 'ramp voor het land'...

jopperdepopper | 25-03-10 | 08:17

Wach ff. Dhr. Wilders een gevaar voor NL noemen is demoniseren toch? Da magnie he?

Duidelijk. De woorden hypocriete löl komen bij mij op, dat dan weer wel.

Achterdocht | 25-03-10 | 08:17

"Na het zuur komt de thee"

Vogelbeest | 25-03-10 | 08:16

:O Wilders jat mijn tekst!
www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...
@ DasUnterMensch | 24-03-10 | 10:59

"Cohen zou als PM een ramp zijn voor Nederland"

En hoe zat het nu ook alweer volgens links? De mensen die de PVV verdedigen praten gewoon Wilders na? Eerder omgedraaid (zou je bijna denken), of de gedachte liggen gewoon enigszins op een lijn maar het napraten is dus nu bewezen onzin!

DasUnterMensch | 25-03-10 | 08:15

"Heeft u ook genoeg van uw eigen cultuur? Moeten uw woonlasten omhoog? AOW naar 67? Het ken! Stem Job Jocen"

Vogelbeest | 25-03-10 | 08:15

Wij brengen u Jobstijdingen..

G-unite | 25-03-10 | 08:15

Doe dan alleen "Yes cohen". Dat bekt lekkerder. Niet dat ik dan op Joppie gaan stemmen hoor. Die gaat waarschijnlijk naar Yes We Rut(te).

Wim-Lex | 25-03-10 | 08:15

"PvdA: Iedereen doet mee, behalve de PVV"

Vogelbeest | 25-03-10 | 08:14

Ja, Job Ramp voor het Land, "als je nieuwkomers, die net hun paspoort krijgen, gaat vertellen dat ze de wet niet zo serieus hoeven te nemen, roep je de problemen over jezelf af".

Fijnstoffer | 25-03-10 | 08:12

@ Tinus Trekveer | 25-03-10 | 08:06
Je bedoelt een schaap in schaapskleren I presume ?

wachtmeester de bruy | 25-03-10 | 08:12

Geert heeft zeker een punt. Amsterdam is geen succes geworden.

WillemWordtWakker | 25-03-10 | 08:11

Waarom niet gewoon "Job Cohen: Ander volk eerst!"

Vogelbeest | 25-03-10 | 08:10

-weggejorist-

Peteralleco | 25-03-10 | 08:09

Dus een koalitie JC / GW gaat niet werken?

uitgeslapen | 25-03-10 | 08:07

Vooral Geert die Cohen een wolf in schaapskleren noemt, het blijft lachen met die vent.

Tinus Trekveer | 25-03-10 | 08:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken