Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Het Grote Gerda Glossy Spoeddebat

gerda477.jpgVijftig cent. Zoveel kost de glossy "Gerda" de belastingbetalert per huishouden. Het blaadje van demissionair minister van Vis, Poep & Boeren Gerda Verburg wordt vandaag in een oplage van 830.000 exemplaren rondgepompt onder de huisvrouwtjes van Nederland. Kosten van dit grapje: dik 400.000 euro. Klein bier zeggen de paarse broeken. Grof schandaal en CDA Agit Prop in verkiezingstijd aldus Marianne Thieme en de SP. En dus gaan we vandaag plenair soebatten over een in leder gestoken Gerda Verburg en haar zweepje. Iets zegt ons dat we in dit land de kwintessens niet helemaal op een rijtje hebben. Maar what the heck. Een live spoeddebat is een live spoeddebat. STREAM.

Reaguursels

Inloggen

leverworst | 11-03-10 | 20:23
Landbouw verbanne? Een beetje autarkie is nooit weg, anders hebben we straks niks meer te eten, als dat Europa beter uitkomt.

Volgens mij heeft Gerda heel veel gevoel voor humor. Ik lach me in elk geval rot en je maakt mij niet wijs dat ze dit niet zagen aankomen. En ook nog een flinke dosis publiciteit per euro.

Jaypelsteeltje | 13-03-10 | 18:15

Oh ja nog iets, in het spoedebat klaagde niemand over de geheime strategie om informatie over koeien en varkens via onze vrouwen en dochters in de samenleving te verspreiden. Dat is pervers. Net als boer zoekt vrouw een actie alleen gericht op de dameszieltjes. Het is bij de konijnen af. Komen we deze week thuis en krijgen we plotseling verhalen over koeien in plaats van warm eten en pantoffels. Waarom niet bijgesloten bij de Voetbal International of bij de Gay krant?

leverworst | 11-03-10 | 20:30

Je kunt veel beter de landbouw als geheel uit Nederland verbannen want dat kost alleen maar heel veel subsidie, vandaar dat niemand bij het ministerie op het idee kwam dat 400K buitensporig was voor een grappig bedoeld plaatje. Denk eens na over hoeveel golfterreinen we er dan bij kunnen krijgen en hoeveel toerisme dat oplevert. En dan geven we af en toe zo'n blaadje uit met Marianne Thieme op de voorkant. Met konijntje.

leverworst | 11-03-10 | 20:23

De Gerda een nieuwe glossy?
Nee, ik lees de JP de Tijd, want die houdt zo goed informatie achter.

feddepetje | 11-03-10 | 20:07

Als er al 4 ton weggekiept wordt aan een stom blaadje, dan zijn dat toch de cijfers achter de komma van alles wat overboord wordt gehesen als nuttige staatsbestedingen die er niet toe doen.

drie kinderen | 11-03-10 | 19:41

@huppeltrutje | 11-03-10 | 18:44

Goed plan, alleen krijg ik die blaadjes als Margriet enz. niet in huis. Zullen ze ook nooit komen ook, maar zodra ik een Gerda kan onderscheppen stuur ik het linea recta terug naar de partij met hun zogenaamde christelijke waarden en normen die ze zelf niet waar maken.

Barbara Drijfzand | 11-03-10 | 19:20

Zeg Kuifje, hier kun je alle daklozen in Nederland een jaar te eten van geven. Totaal geschift!

PG4161 | 11-03-10 | 18:59

Ik mag toch echt heel hard hopen dat dat kloteblad niet huis aan huis verspreid word en mijn mat komt bevuilen.Als ik het krijg stuur ik het ongefrankeerd terug aan het cda. Zo! en dat moesten jullie allemaal doen.

huppeltrutje | 11-03-10 | 18:44

idd klein bier en vooral een stok om de hond te slaan.

antizanic | 11-03-10 | 18:31

die rare lokken dat kan echt niet. word er onpasselijk van. dat is toch geen vrouw?! blijkbaar is er per nederlander 50 ct betaald. Dit is 50 cent teveel. Ik wil mijn geld terug!! Dat is bij de Aldi een blik bier verdorie!

denoorman | 11-03-10 | 18:23

(Sarcon) Dit kan echt niet, ons geld, misschien moet ze wel denken aan definitief opstappen. Steun de motie. Wat ze is van het CDA? Oh, wacht, nee, wacht even met stemmen over die motie. Net als die andere 830000 begunstigden wist ik dat niet. Dat veranderd de zaak natuurlijk. Ze is al genoeg gepakt met de laatste opinie cijfers. Is eigenlijk wel zielig, het blad ziet er misschien ook niet slecht uit. Hup Gerda! (Sarcoff)

Alles voor het CDA

allesofniets | 11-03-10 | 17:31

Dit is precies wat er mis is met dit land. Over bagatellen wordt eindeloos gezeverd en elke aanval van kattenvrouwtjes-hysterie wordt aangegrepen om het maar niet over de echte problemen te hebben: de invasie, de bezetting en de herintegratie in het Heilige Romeinse Rijk.

lijm11 | 11-03-10 | 17:25

Als je niet door hebt dat dit echt niet kan, ben je niet geschikt als minister of zaadsecrestaris. Geen wonder dat die Q-koorts uit de hand is gelopen.

Hans Otjens | 11-03-10 | 16:18

"Het 75-jarig bestaan van LNV kost overigens nog meer, want de 18.000 medewerkers vieren dit met een dagje Efteling" Komt nog een miljoentje bij dus..

vlietinho | 11-03-10 | 15:24

Beste Pritt Stift. Wil je voortaan zo vriendelijke zijn het woord stream alleen voor streams en niet voor Microsof Silvermeuk te gebruiken? Alvast bedankt noob.

denwop | 11-03-10 | 15:18

@mezelf: Oh wacht.....

Flounder123 | 11-03-10 | 14:53

Mooi, ik hoop dat dit kutkabinet vandaag dan eindelijk gaat vallen.....

Flounder123 | 11-03-10 | 14:53

Waanzin, complete waanzin. Dit hele kabinet kan zo in het gesticht. Sowieso horen er geen christenen in de regering. Dat zijn irrationeel denkende mensen. Zie Gerda 'ludiek geld over de balk' Verburg en Maria 'intelligent design' van der Hoeven. En bedankt he, CDA stemmers! Vooral doorgaan met ons land naar de vernieling helpen.

Korreltje Zout | 11-03-10 | 14:39

-weggejorist-

zarathustra1 | 11-03-10 | 14:27

Beste redactie, moeten jullie niet eens aandacht besteden aan dat interview van Cohen met Maxima en Alexander in de Libelle? Zelfde laken een pak. Reactie van Maxima op voorkant: wij houden de boel bij elkaar (parafrase). M en A die het beleid van Cohen steunen, je moet er maar opkomen.

Petrus de Rewa | 11-03-10 | 14:18

Atsma over de doelgroepen voor de glossy: "burgers zijn niet altijd dezelfden als de nederlandse consumenten"

soeasy | 11-03-10 | 14:17

@Korreltje Zout | 11-03-10 | 13:56 Ik zal helpen dragen.

Vogelbeest | 11-03-10 | 14:17

synchronicity | 11-03-10 | 13:12
Je maakt hier een grote denkfout.. Het geld circuleert inderdaad, maar het gaat erom WAT er met het geld gebeurt. Minister Verburg besteedt het nu aan partijpropaganda, en voordat deze bedragen weer terugvloeien zijn we weer 4 jaar verder.

vuurwerkramp | 11-03-10 | 13:57

Tuurlijk stomme Christentrut, smijt maar lekker met geld, we hebben toch genoeg. Het kan niet op. Godverdomme! De CU wil een crisistax invoeren en nog geen week later krijgen we dit krankzinnige gedoe door de strot geduwd. Kan er geen wettelijke minimumstraf komen op verspilling van belastinggeld? En anders zetten wij, het volk, die guillotine alsnog op het Binnenhof. Ter afschrikking.

Korreltje Zout | 11-03-10 | 13:56

Ja maar er wordt geen cent subsidie minder door aan de tuinbouw gegeven hoor, aldus de minister. Er was namelijk een apart POTJE gemaakt met een blonde lok erop. En dat wijf krijgt dadelijk een partij wachtgeld waar je stil van wordt. Hoezo bananenrepubliek?

Karen Baslonge | 11-03-10 | 13:51

Voor mij is Gerda afgeschreven.
Het ministerie bestaat 75 jaar, laten we een miljoen over de balk smijten!

avalonicus | 11-03-10 | 13:28

Gerda heeft een butts-jet vrijgemaakt.

Frederik Puntdroad | 11-03-10 | 13:25

Bij LNV hebben ze iig nog geen last van de crisis.

Frederik Puntdroad | 11-03-10 | 13:23

Ik zei 11.000 maar het is dus 18.000. Nou ja, een feestje mag wat kosten toch.

Watunflater | 11-03-10 | 13:22

Dus wij moeten ook nog de propaganda van de bioindustrie betalen. en de propaganda van de pvda hoed het dan nooit op.

jaap1423 | 11-03-10 | 13:20

Balkie moet straks ook nog Angela Merkel doen.
TOCH?

Frederik Puntdroad | 11-03-10 | 13:18

Dat deze golssy niets anders dan propaganda is moge duidelijk zijn. Dit ding wordt meegezonden met de Margriet, libelle en een ander wijvenblad. Deze Glossy is dus helemaal niet voor de burgers die graag serieus genomen willen worden, NEE, deze dient om de overgevoelige huisvrouwen die alles geloven dat in die blaadjes staat te brainwashen!

gozahtje | 11-03-10 | 13:17

Overigens best een milde intonatie van GS over dit onderwerp. "CDA Agitprop zegt SP"..... is dat alles wat jullie in huis hebben? Als GL dit geflikt had, was internet te klein geweest.....

Boer in 020 | 11-03-10 | 13:16

Die Gaus wordt toch steeds sterker in het debat.

Frederik Puntdroad | 11-03-10 | 13:15

zo, die is goed met ballen

dr. fors | 11-03-10 | 13:14

ik zou haar blonde kuif wel doen echter

dr. fors | 11-03-10 | 13:12

Waar lullen we over? 4 ton minus 19% btw is 324000 euri. ca. 40% inkomstenbelasting/winst-/venootschapsbelasting eraf en je hebt 194400. Daar gaan dan de vaste heffingen en belastingen voor de eigenaren en werknemers van het reclamebureau en de drukker vanaf. Laten we zeggen dat er dan 190000 overblijft. Ze gaan spullen kopen en daar zit gemiddeld pak 'm beet 15% btw op en je houdt nog 161500 over. Er gaat ook nog wel een deel op aan accijnsen en BPM, leges, milieuheffingen. Laten we zeggen 31500. Hou je 130000 over. En het gedl dat over blijft gaat dan ook nog oneindig door deze cyclus heen en steeds hapt de overheid er een stuk uit totdat er niks meer is... Kortom, het kost de overheid netto netto niks... maar dat wisten we al, want het was altijd al ons geld!

synchronicity | 11-03-10 | 13:12

Ik zou haar niet doen trouwens

manmetmening | 11-03-10 | 13:10

Rekenen is een kunst.

MacReady | 11-03-10 | 13:09

Weer een verbazingwekkende actie zeg. Kunnen we er niet met zijn allen voor zorgen dat de C uit het kabinet verdwijnt?

manmetmening | 11-03-10 | 13:08

Atsma ziet al weer zetelverlies.
Weet zich met z'n handen geen raad!

Frederik Puntdroad | 11-03-10 | 13:08

ah joh, kost een miljoen.

dr. fors | 11-03-10 | 13:07

Het blijft niet bij dit blaadje. A.s. zaterdag met 11.000 man naar De Efteling met LNV.
Op naar het volgende spoeddebat.

Watunflater | 11-03-10 | 13:05

Gerda probeert ongeïnteresseerd te kijken, maar trekt ondertussen wel 'gekke bekken'!

Frederik Puntdroad | 11-03-10 | 13:04

Dat haar en roze vloekt wel hoor :S

Frederik Vijf | 11-03-10 | 13:01

Ja, nu wel zeuren over 4 ton. Ik vindt het onhandig van de minister maar zeg. Wouter
geeft alle kapitaalkrachtige spaarders zo 2 ton. Die mensen storten het geld zelf op die ijssave bank!?!?! Een adviseur had ze wel willen waarschuwen. Maar ja, een adviseur is een leugenaar, want dat is een kleine ondernemer.
Op zich niet gek hoor. Wouter Bos heeft altijd alleen maar maatregelen genomen ten gunste van de grote bedrijven en de rijken. Als secretaris van Zalm schafte Wouter de hoge belasting tarieven af (hoor je geen journalist over spreken) en in
zijn ministerschap steunde hij de grote banken (de gevestigde orde) en liet hij de
kleine ondernemer vallen. Zo gaat het ook met het zondag winkelen, hij is voor het openstellen van de winkels op zondag. Daar kan de kleine ondernemer nooit aan mee doen. Die kan niet 7 dgn werken. Zie de ZZP er niks voor gedaan door Bos.
En waarom, al die linkse rijken en de bonden hebben veel aandelen belangen.

Soms wat opstandig | 11-03-10 | 13:01

Ik lees liever gewoon www.mannennieuws.nl dat gaat ergens over...!

bvklaveren | 11-03-10 | 12:56

Madice | 11-03-10 | 12:47
Vroeger was het nog wel eens de moeite waard om het 'wekelijks gesprek met de minister-president' te volgen.
Bij Balk zijn alleen de vragen nog interessant, de antwoorden nietszeggend.

Frederik Puntdroad | 11-03-10 | 12:54

het talent van premier BakEllende om vragen aanhoudelijk te ontwijken blijft toch, op een rare manier, bewonderingswaardig.

Madice | 11-03-10 | 12:47

Weer een sterk staaltje van zgn. christelijke waarden en normen. 4 ton uitgeven aan een hork met een zweep op de voorpagina. Vervolgens roepen dat je hieruit lessen trekt voor de toekomst, terwijl iedereen weet dat deze muts nooit meer terug komt als minister. En ondertussen zijn er voedselbanken en ouderen die luiers aankrijgen omdat er niemand is om deze mensen goed te verzorgen. Jullie moeten zich DOOD schamen, stelletje politieke uitvreters!!!! Tuig van de richel is het! Voor dit soort zgn normen en waarden bepleiters hoop ik dat er een god bestaat, en dat ze als het zover is flink mogen branden!

Barbara Drijfzand | 11-03-10 | 12:46

@websenior | 11-03-10 | 12:42
Ik hou het toch op een welkome afwisseling bij gebrek aan beter...

Snouck Hurgronje | 11-03-10 | 12:45

Als ik de politiek in ga, krijg ik dan ook een eigen glossy.

opinari | 11-03-10 | 12:43

Snouck Hurgronje | 11-03-10 | 12:40
Niks mis met haar neus en ze is gewoon aantrekkelijk om naar te kijken het oog wil ook wat.

websenior | 11-03-10 | 12:42

@websenior | 11-03-10 | 12:37
Tussen neus en lippen door: dat zegt hij helemaal niet. Ik wil het niet onder je neus wrijven, maar hij zegt dat het een 'gruwelijk lekker ding' is, het neusje van de zalm. Nou, dat valt reuze mee, ik trek er mijn neus voor op. Kijk eens verder dan je neus lang is zou ik zeggen.

Snouck Hurgronje | 11-03-10 | 12:40

Snouck Hurgronje | 11-03-10 | 12:21
Webkrijter heeft gewoon gelijk. Eva Jinek in Nieuwsuur wordt gewoon een prima programma.

websenior | 11-03-10 | 12:37

@web_krijter | 11-03-10 | 12:28
Ik zou niet durven, straks krijg ik nog een neus in mijn oog.

Snouck Hurgronje | 11-03-10 | 12:34

Gerda heeft tot nu toe nog geen één redelijk antwoord gegeven op een vraag. Spoeddebat = Uithouden tot de tijd verstreken is.

HelemaalGek | 11-03-10 | 12:33

@Snouck Hurgronje | 11-03-10 | 12:21
He, kom niet aan Eva Jinek. Gruwelijk lekker ding waar ik graag het nieuws mee zou willen doornemen.
On topic:
Glas, plas, deden de was. Typisch weer ontwijkend, onverantwoord CDA wolligheid die norm- en waardeloos is. Wanneer gaan de ogen van die slapende CDA-stemmers nu eens open? Zulk onverantwoordelijk gedragende bewindslieden dienen gewoon afgezet te worden en verbannen naar Alba. En de Gerda gaat linea recta naar het oud popier ter compostering. Kudtblad, kudtverhaal.

web_krijter | 11-03-10 | 12:28

Heb IK aan dat partijblaadje meebetaald..? Ik neem aan dat ik die kosten proactief in mindering kan brengen op m'n belastingaangifte..? Of krijg ik korting bij mijn volgende bekeuring..?

Jerry Nick | 11-03-10 | 12:27

"Met het inzicht van nu" is toch wel hét excuus regeltje van het vorige kabinet. Het geeft aan dat je gewoon 100% fout was.

Achiel | 11-03-10 | 12:26

wanneer komt "De Geert" ?

AlterEgo- | 11-03-10 | 12:25

Wat een non-discussie. Er vraagt toch ook niemand aan Marianne Thiemen waarom de PvvD per jaar meer dan 500 kamervragen aan LNV stelt, waarvan de beantwoording gemiddeld 2000 euro per vraag kost?

drOetker | 11-03-10 | 12:24

triest zoveel aandacht voor niets
stemmen hertellen een blaadje volgens mij is er ergs aan de hand waar zij daar in haag niet over durven te praten.

Studiebuerzen worden afgeschaft als het aan de cda/vvd ligt. Dus alleen rijke mensen kunnen studeren. op zich goed hoor tot die elite maar de echt slimme kinderen lopen de boot mis.
luzac intelligentia nemen de wereld over en gelooft u mij maar die zijn niet instaat om zelfstandig iets technisch te doen.

Jammer boeren verjagen wij naar-polen /denenmarken / canada
productie gaat de hele wereld over maar is niet meer hier
logistieke specialisten zijn wij alleen maar met oostblok vracht rijders.

zullen wij gewoon het land gaan redden, please

dolffie | 11-03-10 | 12:23

@websenior | 11-03-10 | 12:19
Je valt op Tsjechische hoeren met enorme neuzen?

Snouck Hurgronje | 11-03-10 | 12:21

Ik walg van dit gebeuren. Zo ga je godverdomme niet met belastinggeld om. Laat dit alsjeblieft uit de CDA-kas komen.

avalonicus | 11-03-10 | 12:20

Kan er geen glossy komen van Eva Jinek ?

websenior | 11-03-10 | 12:19

Gerda doe niet gek, als je jezelf was,
Had je respect gehad, het is niet meer dan een slechte grap
Van het rechte pad, naar de plastische chirurg
Je passievrucht is kurkdroog, plus je past niet in een jurk

Snouck Hurgronje | 11-03-10 | 12:19

Wat een grafstem heeft die Gerda zeg..
En dat van mijn belastinggeld, een schande.

Externible | 11-03-10 | 12:17

Gekke gerda, je wil te graag, gekke gerda het is beter dat je chillt vandaag.

Snouck Hurgronje | 11-03-10 | 12:16

snap hier niks van.
volgens mij zijn er ruim 7 miljoen huishoudens in nederland en als de kosten 50 cent per huishouden zijn, zijn de totale kosten voor dit blad 3,5 miljoen ipv 400K.
Zijn de kosten 400K dan kosten het dus 6 cent per huishouden en geen 50 cent.

wat is het nou?

Teeth | 11-03-10 | 12:13

Andersom, blad kost 4 ton met een oplage van 8 ton. Het kost dus 50 cent per blad.

Dekkz0r | 11-03-10 | 12:14

Blad? Op zich een prima idee, waarom zou alles online moeten. Glossy, ach ja, we moeten kennelijk met onze tijd mee, alles draait om de glamour tegenwoordig. Het bedrag is ronduit bespottelijk hoog, voor minder dan één euroton kun je een fantastisch blad uitgeven en dat misschien wel vijf, zes keer per jaar. Desnoods maar wat minder glossy...

ledzeppelin | 11-03-10 | 12:14

snap hier niks van.
volgens mij zijn er ruim 7 miljoen huishoudens in nederland en als de kosten 50 cent per huishouden zijn, zijn de totale kosten voor dit blad 3,5 miljoen ipv 400K.
Zijn de kosten 400K dan kosten het dus 6 cent per huishouden en geen 50 cent.

wat is het nou?

Teeth | 11-03-10 | 12:13

Haha, die Graus toch... Weet je wel hoeveel guldens dat zijn?

Snouck Hurgronje | 11-03-10 | 12:08

Kost 4 ton voor een glossy en 4 ton voor een spoeddebat. Uitkomst: glas,plas,was... print uit je winst,tsjingtsjing!

lichtpunt | 11-03-10 | 12:06

Met de kennis van nu had JP Gerda wel een bitje in de mond gedaan om haar beter in toom te houden.
Of zo'n greaute stierenring door den neusch!

Frederik Puntdroad | 11-03-10 | 12:02

Fijn dat media en politici doen alsof dit fijne blaadje stiekem vannacht getypt, vormgegeven en gedrukt is...

Rotboi | 11-03-10 | 12:01

hmmm... Nederland telt 6 miljoen huishoudens. Vier ton delen door zes miljoen, en ik kom toch echt niet verder dan (afgerond) 7 eurocent per huishouden... 50 cent per huishouden voor kosten van in totaal 400.000 euro zou betekenen dat we in NL slechts 800.000 huishoudens hebben. Met 16.000.000 inwoners zou een gemiddeld NL gezin dus uit 20 personen bestaan. Doe es snel goed rekenen, GS

qboy | 11-03-10 | 11:58

Wat weet die Balkenende er toch omheen te draaien in dit debat. Een paling in een emmer snot is te stroef om uit te drukken hoe die man zich gedraagt...

YMMMV | 11-03-10 | 11:58

+ anders

Watunflater | 11-03-10 | 11:58

We staat inmiddels zo'n 35 miljard in de min en dan gaan we lopen zeiken over zo'n blaadje. Wanneer komt daar eens een spoeddebat over.

Gerda is de vrouw van LNV, die bestaan 75 jaar en zij doet haar verhaal.
Nou en? Anders hadden ze het geld wel ergens aan uitgegeven.

Vind de vormgevingskosten dan wel weer erg hoog. Die opdracht had ik wel graag gehad.

Watunflater | 11-03-10 | 11:58

Leave Gerda alone.

websenior | 11-03-10 | 11:56

Is er ook nog zoiets als een low bit rate audio streampje ergens?

Ik wil het een en ander wel horen maar die verlepte kop van dat paard niet te zien...

Dirk Tang | 11-03-10 | 11:50

Gerda heeft een wit blesje net als de meeste koei'n.
JP zal wel zeggen dat het in de toekomst 'zorgvuldiger' moet .....

Frederik Puntdroad | 11-03-10 | 11:47

Jeblijftjeverbazen | 11-03-10 | 11:40
Of als 'extra prijzen' in de Staatsloterij.

Frederik Puntdroad | 11-03-10 | 11:42

Vrouwelijke ministers.
Stuk voor stuk succesnummerTs!!!
Daar moeten we er volgende keer meer van hebben.

Frederik Puntdroad | 11-03-10 | 11:41

@ Frederik Puntdroad

Dan kunnen die 150 stoelen en die plucheplakkers die er op zitten inderdaad op Marktplaats!

Jeblijftjeverbazen | 11-03-10 | 11:40

Jemig wat een gezwets. Hoop blabla, weinig zinnigs. Ach, what's new...

R.Eques | 11-03-10 | 11:39

Ze heeft in die paar jaar niets gepresteerd en dan zoiets?!
Overigens is het geen €0,50 per huishouden GS! We hebben dacht ik ruim 6 miljoen huishoudens in NL dus het komt neer op een cent of 7 per belastingbetaler (is nog grosso modo). Als jullie bedoelen per ontvangend huishouden dan klopt het ongeveer;)
Waar is de tijd gebleven dat ons land nog echt geregeerd werd? Nu hebben we allemaal van die op zichzelf geilende nietsnutten die geld over de balk gooien en niks klaarmaken. Ja..... de hardwerkende man nog harder naaien door de ondergrens van de 52% schaal naar beneden bij te stellen!!

Paul2670 | 11-03-10 | 11:38

Slap debat!
*Smachtend naar debatten voor landelijke verkiezingen*

Kookviool | 11-03-10 | 11:38

Jeblijftjeverbazen | 11-03-10 | 11:32
Ze willen allemaal naar Brussel, en dus nemen ze de gok om ons land te verraden en de macht over te dragen + nog heel veel euro'tjes afdragen.

Frederik Puntdroad | 11-03-10 | 11:36

Klaas Braunsma | 11-03-10 | 11:32
*Klaas voordraagt voor het internationaal historisch significante citatenboek.*

Einde van de Domheid | 11-03-10 | 11:35

Ze heeft het jasje van Gordon geleend zo te zien.

Watunflater | 11-03-10 | 11:34

Gerard himself!

Frederik Puntdroad | 11-03-10 | 11:33

@ Frederik Puntdroad | 11-03-10 | 11:28

Daar heb je een punt. Hier kan zelfs een blind paard geen schade aan doen.

Maar waarom hebben we die TK eigenlijk nog vraag ik me wel eens af, Brussel overruled onze regels, het eerste de beste regeerakoord zet onze TK buitenspel en als kleuters in een hoekje. Wat moeten we nog met die 150 mooi blauwe pluche stoelen?

Marktplaats?

Jeblijftjeverbazen | 11-03-10 | 11:32

Ik weet het niet hoor maar ik krijg het gewoon koud als ik die kop zie. Die arrogante blik en die hautaine houding. brrrrrrr

Klaas Braunsma | 11-03-10 | 11:32

-weggejorist-

magerejan | 11-03-10 | 11:31

Jeblijftjeverbazen | 11-03-10 | 11:24
Ben al blij dat ze het niet over kilometerheffing hebben!
Fijn toch dat ze zichzelf en elkaar zo leuk bezig kunnen houden?

Frederik Puntdroad | 11-03-10 | 11:28

Over een paar maandjes als ome geert MP is , krijgen we allemaal een dvdtje met Fitna 2 bij de televaag,aangeboden door het ministerie van assimilatie&vreemdelingen uitzetting.

Major Doorsnee | 11-03-10 | 11:26

Zou Gerda al dreaumen van een Playboyreportage en de euro'tjes die ze daar voor zou kunnen incasseren?

Frederik Puntdroad | 11-03-10 | 11:25

Nuchterheid en Boeren. Een wat eigenaardige combinatie in deze tijden van schaalvergroting.

Boris Poepnagel | 11-03-10 | 11:24

De burger verliest het vertrouwen in de politiek, wat raar is dat toch!!

Economische crisis
Demisionair kabinet
fraude bij gemeenteraadsverkiezingen

En waar gaat de TK over vergaderen........... een éénmalig tijdschriftje van een minister dat € 400K zou kosten.

Dat spoeddebat kost waarschijnlijk al meer, hebben ze Goedverdoeme niets beters te doen?

Jeblijftjeverbazen | 11-03-10 | 11:24

@Schoorsteenveger | 11-03-10 | 11:00
Chapeau

Klaas Braunsma | 11-03-10 | 11:21

Stroopdoos | 11-03-10 | 11:15
Ik zie de "Marianne" graag op de mat vallen.

mayor_pickwick | 11-03-10 | 11:21

Graus brengt Atsma lekker van streek! Hakkel hakkel.

Frederik Puntdroad | 11-03-10 | 11:18

Ja, ja en bla bla. Wanneer kunnen we een stukje policor verwachten van de Plassterkjournalist? Nadat Rutger door de linkse mand is gevallen, blijkt dat Moeder Televaag gewoon subsidie aanpakt, om journalisten aan een baan te helpen. Jammer, einde kritisch blog.

Max1272 | 11-03-10 | 11:17

'soms eens met de uitgave''? die lutser zal wel 'deels' bedoelen

hetluis | 11-03-10 | 11:16

Pak dan ook een lekker wijf! Dan hoor je er niemand over.

Stroopdoos | 11-03-10 | 11:15

vraag me af wat het kost om dat hele zooitje bij elkaar te roepen + uurloon. vast een stuk meer! ga is werken voor je geld!

Sevyx | 11-03-10 | 11:15

serieus zeg, wat ziet dat mens er toch achterlijk uit

Donkey Bong | 11-03-10 | 11:15

De kwintessens stinkt naar methaan uit blonde koeien met rode uiers.

BillyTheCad | 11-03-10 | 11:14

@donjon | 11-03-10 | 11:02
Dat komt dan goed uit want dat is ze zelf ook ;)

Rho'd Berth | 11-03-10 | 11:13

Gerda moet maar uithuilen bij haar eigen vriendin.

Recht(s) Overeind | 11-03-10 | 11:13

@Sliptong | 11-03-10 | 10:40: Critisch met een c is mooier dan met een k, maar dat terzijde. Het kabinet heeft ook goede dingen gedaan, de ongelukkige samenstelling en de onvreden binnen en over het kabinet schrijf ik aan de tijdsgeest toe.
Dit is overigens wat onze Koningin bedoelde met 'de waan van de dag, met om de haverklap een spoeddebat'.

Fleauxe | 11-03-10 | 11:13

@gozahtje | 11-03-10 | 11:07
Geen realiteitszin? Ik zeg: veel realiteitszin! Hoe krijg je veel aandacht, speel je jezelf in de kijker, ben je modern, en zorg je er dus voor dat de informatie een zo'n groot mogelijk effect heeft? Precies, op deze manier. Deze glossy is een knipoog. Wees blij dat onze ministers een beetje in staat zijn tot het geven van knipogen. Dat vind ik pas realiteitszin hebben. Dat in tegenstelling tot chagrijnige kamerleden die kennelijk nergens de humor van in kunnen zien.

Rho'd Berth | 11-03-10 | 11:13

Hoe kan dat; Kraakster, Pot, Links en ze heeft ook nog groot gelijk ook.

Recht(s) Overeind | 11-03-10 | 11:12

Gerda en haar zweepje en dan die witte kuif.... brrr

Je zou er spontaan homosexueel van worden.

donjon | 11-03-10 | 11:12

Leuk dat Kuifje er ook is!

Frederik Puntdroad | 11-03-10 | 11:11

@Megalomaantje | 11-03-10 | 11:02
Yup.

Rho'd Berth | 11-03-10 | 11:11

Atsma .... brrrrr .... zou wel weer eens de discussie met hem en Van Praag (KNVB) willen zien bij Buitenhof een paar jaar geleden.

Recht(s) Overeind | 11-03-10 | 11:08

+1 Einde van de Domheid | 11-03-10 | 11:05

ach-het-zal-wel | 11-03-10 | 11:08

Ik vraag me echt af wat er door haar hoofd ging toen ze dit 'plan' goedkeurde? Hebben politici dan echt helemaal geen enkele realiteitszin meer? Ze lijken allemaal wel van een compleet andere planeet te komen!

gozahtje | 11-03-10 | 11:07

Weet iemand welk communiecatiebureautje dit idee verkocht heeft aan Gerda?

RiesjartA | 11-03-10 | 11:06

Ha, PVV in de startblokjes!

Frederik Puntdroad | 11-03-10 | 11:06

Is dat het nieuwe oppositievoeren?
Op goedgekeurde budgetten gaan zeuren ofdat er niet beter tonijn, of zalm had kunnen gekocht worden.
Kan er niet in de kieswet komen te staan dat politiek beperkt moet zijn tot in Nederland ingezeten mensen?
En dat eenmaal afgehamerde punten niet meer tot speoddebatten kunnen leiden.
En dat religie geen onderdeel uitmaakt van politiek?
Fijn.
Dank!

Einde van de Domheid | 11-03-10 | 11:05

Wat maakt het uit wat een spoeddebat kost?
Als de politie iemand aanhoudt wegens winkeldiefstal kost het ook veel geld qua mankracht en tijd hoewel het misschien om een paar Euro gaat wat betreft de gestolen waar.

kleingrutter | 11-03-10 | 11:05

De Joop? Die wordt ook met belastinggeld betaald inderdaad.

mayor_pickwick | 11-03-10 | 11:04

lieverdeauddanreaud | 11-03-10 | 10:39,
Rho'd Berth | 11-03-10 | 10:59,
Als een feitelijk rekensommetje al te veel is voor de redactie?
en dat even aanpassen? nee hoor,lekker foutief laten staan.

pindaboer173 | 11-03-10 | 11:03

Ze heeft wel mooi het hele CDA voor schut gezet!
Niet dat het nodig is hoor, veel boeren zullen toch al VVD en PVV stemmen ipv CDA zo als ze voorheen gewend waren!!!

Frederik Puntdroad | 11-03-10 | 11:02

En wat moet die blonde lok voorstellen op dat kunstgebitten hoofd, is dat een genetische afwijking?

Megalomaantje | 11-03-10 | 11:02

Sliptong | 11-03-10 | 10:59

Dan wonen er gemiddeld 19 personen in 1 huishouden in Nederland.
Lijkt met stug :)

-banned | 11-03-10 | 11:02

Help, mijn puber zit altijd binnen.
Interviewtje met Fritzl??

Robert van Effen | 11-03-10 | 11:01

Je zou ook kunnen zeggen dat die rommel 50 cent per blad kost en daarmee dus ook 50 cent voor ieder huishouden waar een Libelle, Flair of Margriet te vinden is? Of is dat tever gezocht?

ach-het-zal-wel | 11-03-10 | 11:01

och dat is geen geld.
We betalen straks toch ook ruim € 500 per nederlander voor de JSF? Dat is 2K voor mijn gezinnetje.

WillemWordtWakker | 11-03-10 | 11:00

Als 's ochtends vroeg de haan voor de derde keer kraait draait Gerda zich nog eens om in haar warme bedstee, wetende dat het zware werk geschied is. Christus kijkt vanaf het kruisbeeld boven de deuropening goedkeurend toe, wetende dat Gerda uit het goede hout gesneden is. Als de zon boven de horizon uit kruipt loeien de koeien hartverscheurend, want hun uiers staan op springen. Maar Gerda hoort het niet, zij is in diepe slaap. In haar droom wordt ze geestriftig toegejuicht door een enthousiaste menigte die de historische verkjiezingsoverwinning viert. Jan Peter spreekt de meute toe en schreeuwt met tranen in de ogen dat je zonder geloof niet kunt functioneren, terwijl Gordon in alle hoeken en gaten in paniek zoekt naar die ene God maar hem niet kan vinden. Dan springen misdienaartjes en koorknaapjes van alle kanten het toneel op en beginnen paters zich kwijlend aan hen te vergrijpen, terwijl tenmidden van hen de bisschop de heilige hostie uitdeelt, luid schreeuwend dat Gordon diep zondig is en overgeslagen zal worden. Het publiek begint luid te joelen, en net als ze Gordon op willen knopen en het gejoel oorverdovend is geworden schrikt Gerda wakker. Melken, melken, schiet door haar hoofd, ik had moeten melken! Christus kijkt vanaf zijn kruisbeeld nog steeds goedkeurend toe. Het gaat goed zo, weet hij.

Schoorsteenveger | 11-03-10 | 11:00

+1 voor 'kwintessens'.

BeertjeB | 11-03-10 | 11:00

-banned | 11-03-10 | 10:57
Per huishouden uno.

Sliptong | 11-03-10 | 10:59

Idd, het is niet 50 cent maar zo'n 5,5 cent per huishouden. Nulletje teveel?

Rho'd Berth | 11-03-10 | 10:59

Niet janken beste volksvertegenwoordigers. Het hele circus in Den Haag wordt betaald door de belastingbetaler. Ook de salarissen en wachtgeldregelingen voor SP'ers, VVD'ers en GroenLinkserTs.

LJBrinkhorst | 11-03-10 | 10:58

watsinneneem | 11-03-10 | 10:55
Ik vind haar zo wel kinky, met die geile blouse en zaadvragende ogen in een boereschuur....

lieverdeauddanreaud | 11-03-10 | 10:57

Waarom worden er maar 830.000 exemplaren gedrukt als er 16 miljoen mensen voor betalen?

-banned | 11-03-10 | 10:57

Gezien de hoeveelheid publiciteit lijkt die 4 ton me een koopje. Goed gedaan van die kokosmattenlebberaar!

Boetsj | 11-03-10 | 10:57

Je kan er nog niet eens fatsoenlijk je reet mee afvegen....

Megalomaantje | 11-03-10 | 10:56

Ze hadden beter Gerda niet voorop kunnen zetten. Ik kan mij nog voorstellen dat zo'n communicatie bureau met dit plan komt om de opdrachtgever te paaien maar iemand bij het ministerie moet dan aan de rem trekken en zeggen dat dit eigenlijk verbeeldt waarom mensen zich steeds minder voor politiek interesseren.

Simon_GS | 11-03-10 | 10:56

Boeren beuren liever een centje meer voor een liter melk dan dat ze 'glossys' in de bus krijgen.
Gerda is knettergek!
(Ik zeg het maar omdat Wilders niet aanwezig kan zijn)

Frederik Puntdroad | 11-03-10 | 10:56

Er waren in 2008 7.240.000 huishoudens, dus dan heb je het niet over 50 cent per huishouden, maar 2,5 cent per huishouden.

Laatst las ik hier dat 350 euro aan weggegooid eten per jaar een fooi was (2,5 miljard euro landelijk) waar werkende mensen zich niet druk om maken, dus wat lul je nou over 2,5 cent Pritt? Iedereen een boterham minder weggooien en het is opgelost.

Suggestief geouwehoer de hele tijd.

Uriël Fack | 11-03-10 | 10:55

Voor die 4 ton had Gerda wel uit de kleren mogen gaan,
en in de hooiberg een masturbatieshow geven

watsinneneem | 11-03-10 | 10:55

waar kan ik dat blad bestellen?
ben wel nieuwsgierig

*zich ook boer voelt met klein boerderijtje en 3 paarden en een konijn...*

superappelflap | 11-03-10 | 10:54

Wat een heisa om niks zeg. als je met 400.000 euro 2 miljoen huishoudens kan bereiken heb ik er geen probleem mee, hoeveel onzin belasting betalen we voor de rest wel niet. maar dan moet de inhoud wel een beetje kwaliteit hebben. wat het vast niet heeft.

brammetaalman | 11-03-10 | 10:54

Mr aarsch | 11-03-10 | 10:50
Nee 4, want dat waren nog Hollandse Florijnen kwartjes.

lieverdeauddanreaud | 11-03-10 | 10:53

Wat een onzin. Elk ministerie doet aan informatieverstrekking. Dat er nu gekozen is vooren glossy met een knipoog naar de Linda en de Ruud en de Youp verhoogt ws alleen maar de effectiviteit ivm de gratis reclame. (zoals nu). Nemen die 2e kamerleden zich niet serieus dat ze hier zo hard op springen? Stelletje mislukte 'schande' roepers.

Rho'd Berth | 11-03-10 | 10:52

Wat heeft Paul de Leeuw ons over al die jaren per huishouden gekost ????

DannyV | 11-03-10 | 10:52

50 cent das verdoemme 2 kwartjes van kok !!! (oke eenmalig maar toch)

Mr aarsch | 11-03-10 | 10:50

Merlot | 11-03-10 | 10:47
Wat je zegt. Geen greintje gezag dan wel ontzag. Wat een drama.

Sliptong | 11-03-10 | 10:49

-weggejorist-

tbs-met-voorwaarden | 11-03-10 | 10:48

@ Wim-Lex | 11-03-10 | 10:43
Deden ze niet, mogen ze nu niet meer... Demissionair remember

ach-het-zal-wel | 11-03-10 | 10:48

Wel een lekker kinky covertje heur!
Mevrouw in stoer leer, met lederen handschoentjes en een paardrijzweepje.
SPANK ME, MA'AM!

broomstick | 11-03-10 | 10:48

Sliptong | 11-03-10 | 10:42
Of als er per interruptie meer dan drie keer iets wordt gevraagd.
Wat een slechte voorzitter is ze.
Ze heeft geen enkel gezag.
Kamerleden praten gewoon door als ze zegt dat ze op moeten houden.
Positieve discriminatie, wat een verschrikking.

Merlot | 11-03-10 | 10:47

Gelukkig weet ons parlement in tijden van economische crisis en politieke instabiliteit de juiste prioriteiten te stellen. Hulde, stelletje prutsers.

grote regelneger | 11-03-10 | 10:46

Loopt er daar op dat ministerie niet één communicatiemannetje/vrouwtje rond dat daar zijn/haar bedenkingen over heeft geuit. Tjongejonge. Wat een boerentrien omringd door horigen. Meteen skippen.

100%JERZY | 11-03-10 | 10:44

@Fleauxe | 11-03-10 | 10:38
Sliptong | 11-03-10 | 10:40 Kritisch natuurlijk zonder c. Zat nog even in de VOC mentaliteit.
Sliptong | 11-03-10 | 10:41 En natuurlijk was ipv waren. Tjezuz. *dubbele E scoren gaat*

Sliptong | 11-03-10 | 10:43

Dit land gaat naar de klote, er worden her en der miljoenen (zo niet miljarden) verspilt en ze gaan een spoeddebat houden over 4 ton. GA EENS ECHT IETS NUTTIGS DOEN !!!

Wim-Lex | 11-03-10 | 10:43

Genetische wanorde is het, witte lokken. Absurd dat dit allemaal zomaar kan dat die bende niet uit de schappen gaat. Ben erg voor ritueel verbranden die oplage. Verder is het natuurlijk geen naam: Gerda. Evenals Joep of.. help me even.

JP_Nee! | 11-03-10 | 10:42

Dat zweepje heeft erg veel indruk gemaakt blijkbaar.

mayor_pickwick | 11-03-10 | 10:42

Merlot | 11-03-10 | 10:39
Tante Gerdi (meervoud van Gerda??). Interrumpeert alleen als er niet via de voorzitter wordt gesproken. En dan kan ze fel worden.....

Sliptong | 11-03-10 | 10:42

Minister van leven, nuchterheid en verhalen.. Tsja.

Zeeschuimer | 11-03-10 | 10:41

@Fleauxe | 11-03-10 | 10:38
Sliptong | 11-03-10 | 10:40 Kritisch natuurlijk zonder c. Zat nog even in de VOC mentaliteit.

Sliptong | 11-03-10 | 10:41

-weggejorist-

tbs-met-voorwaarden | 11-03-10 | 10:41

Graus!

fuckje | 11-03-10 | 10:40

Fleauxe | 11-03-10 | 10:38
Alsof de afgelopen 3 jaar niet een grote belediging waren. Ssssst plebs, kop dicht, geldkraan open en waag het niet critisch te zijn. We hebben immers 100 dagen met u gepraat...... Opdat wij niet zullen vergeten.

Sliptong | 11-03-10 | 10:40

De Mariannebrigade komt binnenkort bij u aan de deur om 'de Gerda' te vorderen.

mayor_pickwick | 11-03-10 | 10:40

Hoort zij niet zo'n geel label in d'r oor te hebben?

breiz | 11-03-10 | 10:40

@Feiten
Geen idee, maar ik ben niet blind/slechtziend.

Vout | 11-03-10 | 10:39

Gerdi Verbeet luistert niet naar het debat, maar is lekker in de Gerda aan het bladeren.

Merlot | 11-03-10 | 10:39

Volgens mijn klopt het rekensommetje niet. Maar goed, wiskunde daargelaten, voor die 50 cent krijg je dan wel wat terug, ookal ben je er misschien niet blij mee. Je wilt niet weten hoeveel Euries van je belastinggeld naar volledig overbodige raamambtenaren gaan.

lieverdeauddanreaud | 11-03-10 | 10:39

Gerda Verburg is een eng gevaarlijk Q-koorts verspreidend wyf met een veel te hoge eigendunk. En Marianne Thieme heeft gewoon gelijk.
OT: Mevrouw Verburg en Ab Klink, fijngevoelige naastenliefde praktiserende grefo-christenen, waarom krijgen mensen met een verhoogd risico van jullie niet onmiddelijk de mogelijkheid van vaccinatie tegen Q-koorts aangeboden? Viel er even niets te verdienen door Big Farma-vriend Ab Osterhaus, u weet wel, die van die 20 miljoen overtollige H1N1-vaccinatieprikken??

Fijnstoffer | 11-03-10 | 10:39

zo'n witte lok schijnt in de lesbo sm scene ook voor een meesteres te staan die kickt op machtsspelletjes. Dat zweepje erbij is dus ook geen toeval.

sambalbaj | 11-03-10 | 10:39

Los van het feit dat het belachelijk is een glossy voor een minister te maken, vind ik het argument "verkiezingsstunt" van de pot gerukt.
Dit ding is al bedacht en opgestart voordat de PvdA de stekker uit het kabinet trok.
Maar waarom zo'n persoonsverheerlijking van zo'n matige minister?
Als CDA-bewindsvrouw zou zij op de hoogte moeten zijn van de gevolgen van ijdelheid:
www.statenvertaling.net/concordantie/i...

vagehond | 11-03-10 | 10:39

CDA agitprop? Is CDA nu ook al links?

Matthias Reim | 11-03-10 | 10:39

Of dit stukje proza:
"Gerda wandelt door naar de kraam van boerin
Truus Spruit, ook al uit Zegveld. Truus begint
honderduit te vertellen over haar prijswinnen-
de koe Beatrix 39, die melk met een uitzonder-
lijk hoog eiwitgehalte produceert. “Als Truus
eenmaal begint te vertellen, ben je nog niet
weg”, grinnikt Gerda"

Dat is zo uit het leven gegrepen.

tipo | 11-03-10 | 10:38

necrosis | 11-03-10 | 10:35
Ik geloof een sudoku waarbij de cijfers 1 t/m 9 als miljarden Euro's gezien moeten worden en de uitkomst zijn de kosten die dit kudtkabinet heeft gemaakt om..... Nou ja, ze hebben het gewoon uitgegeven. Geen vragen stellen.

Sliptong | 11-03-10 | 10:38

Nee, wat onzinnig debat. Dit is bijna beledigend naar de kiezer.

Fleauxe | 11-03-10 | 10:38

-weggejorist-

Feiten | 11-03-10 | 10:38

Walgelijk om Ineke van Gent (GroenLinks) te horen snikken en chicaneren over het plukken van de belastingbetaler t.b.v. CDA-propaganda.
Als er verdomme toch één partij is die de belastingbetaler rigoureus plukt voor hun partijpolitiek gemotoiveerde doelstellingen en belangen, dan is het GroenLinks wel.
Miljarden!

Merlot | 11-03-10 | 10:37

@ONS | 11-03-10 | 10:31

... maar Gerda is toch ook een pot ?!

HAL 9000 | 11-03-10 | 10:37

Het gaat niet om die 50 cent... Waar het om gaat is of dit een gewoon promoblaadje van het ministerie betreft (waar niets mis mee is), of dat het gaat om een CDA-campagne die door het ministerie betaald wordt. Dat is waar het debat over moet gaan, en als het inderdaad partijpropaganda is, dan is dat een serieuze zaak en ambtsmisbruik... de kosten van dat blaadje doen er dan niet zoveel meer toe.

Muxje | 11-03-10 | 10:37

propper1000 | 11-03-10 | 10:25
Dus wel. Niet je kop in het zand steken maar iedere misstand van de overheid breed uitmeten. Laat die geldverslindende nietsnutten maar gewoon zien dat ze in de gaten gehouden worden. En die MP die verdachte is natuurlijk een gotspe. Een schijnproces opvoeren omdat je bang bent dat hij de grootste partij van Nederland wordt. Gaat niet gebeuren en GW zal nimmer MP worden. Neemt niet weg dat dat proces een schertsvertoning en een grof schandaal is.

Sliptong | 11-03-10 | 10:36

En? Wat zijn de kosten van dit spoeddebat?

En-el Hak | 11-03-10 | 10:35

Heeft iemand de inhoud al gezien?
Staan er strips in, een cryptogram/ Sodoku of wellicht een uitklapposter van Gerda....
*teiltje pakt*

necrosis | 11-03-10 | 10:35

Jezus te paard, wat een verschrikkelijk spreekster is dat mens zeg! *gehersenspoeld is*

Sandos | 11-03-10 | 10:35

Scaldis | 11-03-10 | 10:33
Zat ik ook aan te denken.
800.000 belastingbetalende huishoudens misschien?

Merlot | 11-03-10 | 10:35

De Gerda leest weg als een spannende thriller:
"Als een zoeklicht scannen haar ogen de biologische groentekraam af en blijven steken bij de schorseneren en de cranberry’s."

Dat is de openingszin van het artikel waar we gaan funshoppen met Gerda.

Heerlijk.

tipo | 11-03-10 | 10:34

Ik wil die magazines helemaal niet lezen. Ook niet die van de woningbouwvereniging, ziekenfonds en andere instellingen. Het is een vervuiling van mijn brievenbus en is bovendien geldverspilling.

Kei van de Aanstoot | 11-03-10 | 10:34

-weggejorist-

tbs-met-voorwaarden | 11-03-10 | 10:34

die doos staat lekker tof te doen bij dat paard, maar ze heeft 686 dieren laten creperen van de honger in de oostvaardersplaasen
dissen, die bitch

warriorprincess | 11-03-10 | 10:34

In verhouding met de 100 miljoen euro die Nederland dagelijks armer wordt door de megastaatsteun dankzij de crimineel Wouter B is 4 ton natuurlijk een lachertje! Voor dat geld heb je een jaarsalaris voor een top spindokter of top ambtenaar net betaald.

baron von 8zilinder | 11-03-10 | 10:33

Ik dacht trouwens dat ik een paar dagen geleden ergens las dat het minimaal €800.000 had gekost? Komt ook wat meer in de beurt van de realiteit!

gozahtje | 11-03-10 | 10:33

Dus Nederland heeft 800.000 huishoudens.

Scaldis | 11-03-10 | 10:33

Als je zo'n blonde kuif hebt kan ik je al niet serieus nemen (net als wanneer je een radslag maakt in je campagnefilmpje), maar hier laat ze wel echt mee zien helemaal niets te geven om enig landsbelang!
Weer een vrouw die bewijst niets te kunnen (Ter Horst, Cramer, Vogelaar enz.)!

gozahtje | 11-03-10 | 10:32

Kosten staan in generlij verhouding tot de kosten van de slinkse Hobbyclubs ( De Beagle documentaire "de tocht van Darwin kost de belastingbetaler 10 miljoen Euries! om voor de tweede x het wiel uit te vinden) ! Deze Gerda is een malige uitgave en die van de slinkse hobbyisten is structureel!
"De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet"

ONS | 11-03-10 | 10:31

Pff, wat een gezeik. Waar gaat dit helemaal over? De overheid verspilt miljarden en voor 4 ton mag de hele Kamer opdraven? Ga eens aan je werk!

Rest In Privacy | 11-03-10 | 10:31

Ja, overheidsgeld MOET op. En als io op IS dan bezuinig je gewoon wat op bejaarden of zo.

Vogelbeest | 11-03-10 | 10:31

Waarom is er geen spoeddebat over die Klink, met z`n 300 miljoen euro kostende vaccins die liggen te verstoffen.....................!

Paulkruger | 11-03-10 | 10:30

aha, wederom heeft de tweede kamer een excuus gevonden om zich NIET bezig te houden met belangrijke zaken als het land besturen maaar om weer eens lekker in de waan-van-de-dag-modus te schieten.

JanVergoor | 11-03-10 | 10:30

-weggejorist-

tbs-met-voorwaarden | 11-03-10 | 10:30

Verveelt men zich daaro, wat kost zo'n zinloos debat eigenlijk, meer dan een glossy waarschijnlijk.

ghandi | 11-03-10 | 10:29

Klein bier my ass!
De overheid dient zuinig met onze centjes om te gaan. Zeker in tijden crisis.

Oh, en Gerda... *barf*

1sokkie | 11-03-10 | 10:29

Geyl, een vrouw met de Wilders-look. De politieke PlayBoy.

kapotte_stofzuiger | 11-03-10 | 10:29

balkenende kabinetten doen me denken aan die handenarbeid uurtjes op de lagere school. Lekker knippen en plakken op een vierkante centimeter maar het geheel verwaarlozen en zelfs bestoken met belastingen en positieve discriminatie.

Stroopdoos | 11-03-10 | 10:28

Als je dit debat even aankijkt, kan ik me voorstellen dat Geert zich vandaag liever laat installeren als raadslid, dan dit zinloos geleuter aan te horen.

fuckje | 11-03-10 | 10:28

Laat die Gerda goedverdoemme persoonlijk terugbetalen, elke verdomde cent!

debully | 11-03-10 | 10:28

Terwijl ik er dus kennelijk 50 cent voor betaal zal ik het toch niet krijgen want het glossy gaat enkel naar lezeressen van Margriet en Libelle.
Straks zal wel blijken overigens dat er ook een Arabische versie is gemaakt (zonder foto's van varkens) en dat die ook in Marokko en Turkije is verspreid.

knight03 | 11-03-10 | 10:27

Leuke afleiding voor het schreeuwclubje van Jan Mao.

LJBrinkhorst | 11-03-10 | 10:27

Laat die Gerda nou haar glossy full-colour parels zien voor 400.000,00?

illuvatar | 11-03-10 | 10:26

We zitten zwaar in een crisis, mogelijk krijgen we een verdachte als mp, en we zeuren over een paar ton.

Geen aandacht aan besteden.

propper1000 | 11-03-10 | 10:25

400.000 euro? Volgens mij kom je dan niet veel verder dan de drukkosten van zo'n glossy. Ik zeg: leugen, tis veul meer!

blonde ogen | 11-03-10 | 10:24

Crypto-cover.

Nee dus! | 11-03-10 | 10:23

Ff livestream kijken gaat.

Stroopdoos | 11-03-10 | 10:22

Welke 4 bekende Nederlanders laten hun 'parels' zien vraag ik mij nu af!

Dansmarietje | 11-03-10 | 10:22

Ben benieuwd of het kabinet hierdoor aftreed. Krijgen we dan een demissionair-demissionair kabinet?

Bladie | 11-03-10 | 10:22

Daar had je een jaar Matthijs van Nieuwkerk voor

illuvatar | 11-03-10 | 10:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken