Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Goud voor Uw Brief

goudvooruwbrief.jpgBeste lezers, Ik ben vorige week naar het politiebureau geweest, in mijn woonplaats Veendam, om te trachten aangifte te doen tegen JP Balkenende wegens betrokkenheid / medeplichtigheid bij oorlogsmisdaden (illegale oorlog in Iraq, lijkt mij een misdaad). Mij werd verteld dat dit niet mogelijk is, en ik ben weer naar huis gegaan. Thuis heb ik o.a. een brief geschreven aan een advocaat en ik heb het internationaal strafhof gebeld. Bij het internationaal strafhof was ook geen enkele bereidheid om ook maar een poot uit te steken. Toen heb ik het secretariaat van Groen Links gebeld (dom van me!!!) en uitgelegd hoe ik de zaak zag. De Groen Linkser verzekerde mij dat er stevige kamervragen zouden worden gesteld... kamervragen!! Ik wil ook kamervragen als ik door rood rij of een bank overval. Ik heb de Linkser op een gegeven moment de rethorische vraag gesteld: "Is het dan zo, in onze bananendemocratie, dat als je recht wilt, je met een doorgeladen pistool naar den Haag moet gaan???" Op deze rethorische vraag hoopte ik als antwoord te krijgen:" Welnee jongen, natuurlijk niet; we leven in een rechtstaat," maar ik heb vrijdagavond jongstlede een arrestatieteam over de vloer gehad, ben gearresteerd en heb vier uur vast gezeten. Dat lijkt mij een vrij duidelijk antwoord. We zijn dus zover in dit land, dat na het hebben van een eigten mening, nu ook het stellen van een rethorische vraag zo ongeveer gelijk staat aan terrorisme. De Groen Linkser heeft na ons gesprek het meldpunt terrorisme gebeld , en het heeft 2 dagen geduurd voordat ik werd gearresteerd ... FAIL !!! ... ik had al 4 keer op en neer naar den Haag gekund . Het is erg fijn dat we ons beschermd en vertegenwoordigd weten door "mensen" wier IQ je berekent door de wortel te nemen uit hun schoenmaat. (NAW bij redactie bekend)

Reaguursels

Inloggen

Beste Pritt, als wij onszelf bij jou uitnodigden met zulke taal scheet jij alle rechtse stront uit je lijf.

Ahmed | 04-02-10 | 16:24

Als dit nog geen reden is om per direct alle uitkeringen te verbannen? Duidelijk te veel tijd op de hand... Zoek een baan moralistische idioot!

stienes | 04-02-10 | 11:50

Wees blij dat je niet een bananenrepubliek woont, dan was je nu nog aan 't waterboarden. Dus niet zeuren over 4 uurtjes koffie op 't bureau. Denkt waarschijnlijk ook zo z'n hypotheek bij de bank los te krijgen, met de 'retorische' vraag of hij eerst met een doorgeladen gun moet komen. FAIL

Ad Rectum | 04-02-10 | 11:10

tja, na 11-9 zijn dit soort opmerkingen niet echt meer bon-ton, net zoals heel hard BOM! roepen in een vliegtuig.

Jan Kaas | 04-02-10 | 10:25

Als je ook dat soort stupiede vragen en bedreigingen uit kan je ook niet anders verwachten heh lamlul. Ga ajb je kraker vriendjes lastig vallen. Kanslozen der aarde verenigt u en spring van een flat!

WatZalIkErvanZeggen | 04-02-10 | 10:01

Lees het nu pas. Deze persoon heeft echt een afslag gemist. Zoveel samengebalde domheid kom je niet dagelijks tegen.

Bicycle_Repairman | 04-02-10 | 09:18

Vlunk? Nah, die maakt niet zo veel spelfouten.
Bovendien zou die nog liever sterven dan te doen of hij uit Veendam kwam.

Rodney Trotter | 04-02-10 | 09:06

Hoe is het mogelijk Lulo de Dropveter krijgt het voor elkaar een AT op de koffie te vragen!

Don Ballin | 04-02-10 | 01:13

Dat je maar 4 uur vastgezet wordt na zoveel domheid. Dat baart me dan wel weer zorgen....

Gare Nellie | 04-02-10 | 00:55

Sinterklaas neemt altijd de wortel uit mijn schoen.

Word er zo moe van.. | 04-02-10 | 00:08

Alsof je moet wachten met oorlogvoeren tot Rusland en China het er ook mee eens zijn. Dacht het niet.

wegmetdebijstand | 03-02-10 | 23:45

Kouwes!

betelgeuze | 03-02-10 | 23:43

Het verhaal dat Nico Dijkshoorn / alias (hoe heet die non-interpunctie mafkees ook alweer, kan er verdomme niet opkomen!!!) altijd had willen schrijven, maar het niet kon

betelgeuze | 03-02-10 | 23:43

Gozer, je bent ingerekend omdat je GODVERDOMME NIET SPOORT!

En-el Hak | 03-02-10 | 23:15

@FalderalderalderAAA | 03-02-10 | 20:26
Moar hei ondernimt wel heej, da zoude gij nie durreve, ouwe knar!

Meri59 | 03-02-10 | 22:58

@Ab Sconditus | 03-02-10 | 21:15
LOL

Meri59 | 03-02-10 | 22:56

gottegot, lees het nu pas, maar wat een lutser die schrijvert. Heeft het echte leven blijkbaar niet helemaal begrepen en/of is werkloos (ook inymedia-reaguurder zeker?)

Geile Markeerstift | 03-02-10 | 22:46

Is een retorische vraag niet een vraag waarop je geen antwoord verwacht?

Wessali | 03-02-10 | 22:45

Was te verwachten als je schrijft over, met een wapen naar Den Haag komen. Goeie woordkeuze. Lekker slim.

Flach | 03-02-10 | 22:11

-1000 voor overheid

+1 voor schrijver
Zo hoort het in een democratie.
Waarom doen we dit eigenlijk niet allemaal?

fckyeah | 03-02-10 | 22:09

De schrijver van de brief is een held

zarathustra1 | 03-02-10 | 21:53

Oh, weer wat geleerd, als ik iemand niet mag beweer ik gewoon dat het een terrorist is, wordt 'ie opgepakt. Lekker het volk elkaar laten verlinken, waar ken ik dat toch van... Oja! Dat had iets te maken met Nazi's en Joden...

reinaarden | 03-02-10 | 21:47

Arrestatieteam sturen gaat wel wat ver. Een psychiater had in deze ook voldaan.

aap-noot-mies | 03-02-10 | 21:44

Briefschrijver kan zich beter druk maken om echte problemen.
De oudjes in zijn dorp zijn al weken afgesloten van de Supermarkt omdat scootmobielen / rollators al 7 weken niet door de sneeuw komen. En degenen die het wel proberen haken af bij de hoek van de straat als ze die al halen.

Gemeentes zouden meer hun straatje moeten schoonvegen zoals de don't practice wat you preace Premier van dit land doet.

Ongelooflijk dat we steeds minder voor meer betalen krijgen.

Het spoeddebat over strooizout gaat dan ook nergens over, is puur overmacht door ruim 7 weken winterweer.

Het debat zou moeten gaan over gemeentelijke wegen / fietspaden / stoepen.

Maar van een premier die zijn eigen stoep niet eens veegt kan je weinig verwachten..

Overigens zie ik Geert Wilders ook niet met een sneeuwschuiver aan het werk.
Is immers te druk met pluchekleven, moslimbashen en stemenwinnen.

Bo Dreksma | 03-02-10 | 21:41

Da's tog logisch, met al die gladheid. Er dient primair gestrooid te worden door de ondersteunende diensten der overheid.

smurfige_smurf | 03-02-10 | 21:41

vaag verhaal, maar ik dacht dat de poliesie verplicht was om elke aangifte op te nemen? of ben ik abuis?

h28 | 03-02-10 | 21:18

Lompe Grunninger boer !
Dou kest toch ok zomaor nait mit `n kaomerlaid van Gruun Links over `n deurgelaod'n pistool gaon praot'n ? Zuk volk schrakt zich `n ongelok !

Ab Sconditus | 03-02-10 | 21:15

NAW ... je moet niet zo zeuren ...

watson357 | 03-02-10 | 21:01

Linkse modus aan:
Ik betwijfel alles, bewijs maar het tegendeel
En uit.

Zo jammer! | 03-02-10 | 20:40

waarschijnlijk een Linkschmensch (waarom anders GL bellen...?) en dus met een hersenprobleem:
1) het feit dat een oorlog niet gesanctioneerd is door de VN wil nog niet zeggen dat ie illegaal is
2) zelfs als een oorlog illegaal is is dat nog geen oorlogsmisdaad! harder dan 50 rijden in de bebouwde kom is vaak ook illegaal, net als een lijntje snuiven; maar da's toch ook geen (oorlogs)misdaad?!
.
Het feit dat ie Linkschmensch is, en dat ie 28,4 km voorbij het einde van de wereld woont lijkt me een groter probleem dan JP; met JP rekenen we bij de eerstvolgende verkiezingen wel af, doorgeladen pistolen heb je alleen nodig om bontkraagdragende Finnen van je af te houden...

FW Ta-183 Huckebein | 03-02-10 | 20:36

Toch vindt ik het wel humor.

Laat me raden, meneer de wolf-roeper is schoonmakert bij de nr1 van de aex en heeft pas zijn baantje verloren?

FalderalderalderAAA | 03-02-10 | 20:26

@paost712 | 03-02-10 | 20:10
En alleen de vogels vliegen van Oost naar West Veendam.....

Hmmmm.... kan wel!
Nog een gelukkie dat ie niet in Ooststellingwerf woont!

klomp72 | 03-02-10 | 20:16

Dit zijn geen tijden voor grappen over aanslagen. Toch wel een beetje domme eikel dus.

oplichter | 03-02-10 | 20:13

Maar wat is nou die heilstaat, als er muren omheen staan?
Als je bang en voorzichtig met je mening moet omgaan.
Ach wat is nou die heilstaat, zeg mij wat is ie waard?
Wanneer iemand die afwijkt voor gek wordt verklaard.

paost712 | 03-02-10 | 20:10

Rechtse propaganda. Bullshit.

oplichter | 03-02-10 | 20:09

rethorische? als je anderen voor dom
uitmaakt, maak dan niet drie keer zelf
een fout met het woord retorisch!

MrJohnie | 03-02-10 | 20:03

Pffff... prutser. Als je dan de vraag stelt of er met doorgeladen pistool naar Den Haag gereden moet worden doe je dat natuurlijk van achter een tor netwerk + voip buster betaald met een gestolen creditcard en natuurlijk een valse naam tijdens het bellen.

slashd | 03-02-10 | 20:02

Idem in Rotterdam, aangifte werd niet opgenomen.

Maar ben nog niet klaar met ze. Reken maar!

Goddeloos | 03-02-10 | 19:51

gelijk heeft ie, ik denk dat ik van de week ook eens ga lachen door een stuk of 10 jointjes te roken met open raam en dan de nsb-lijn bel dat de buurman een wietplantage op zolder heeft, lachen toch? Stasi anyone? DDR? Helemaal geen fuck geleerd de afgelopen 50 jaar? *touw zoeken gaat*

sufkut | 03-02-10 | 19:28

Klinkt als een zeer gevaarlijke links-radicaal, soort Volkert van der Graaf in een notendop. Terecht opgepakt. Pas los laten na de verkiezingen aub.

afpilser | 03-02-10 | 19:27

en wat is het verschil met het oude USSR.

dikkedeur | 03-02-10 | 19:17

*off topic
Als ik commentaren lees op Geenstijl dan schiet ik vaak in een stuip.
Nederlands klinkt voor geen meter (vergeleken met andere talen dan) maar het is een geniale taal. Die kwinkslagen en de nieuwe woorden die continue worden uitgevonden: geniaal.
*end off topic

Zzzzooooffff | 03-02-10 | 19:15

Euh, wel een zwak puntje om te stellen dat je op een retorische vraag een antwoord verwacht. Dan is het toch niet meer retorisch?

YouBastard | 03-02-10 | 19:15

+1 En hij heeft gelijk, Bakellende is een oorlogsmisdadiger.
@ je postbode | 03-02-10 | 19:01
Steeds vaker kom ik tot de gedachte om inderdaad eens postal te gaan in Den Haag.

YouBastard | 03-02-10 | 19:14

Nah Bottehond moet een beter epistel dan dit schrijven.

..zapper | 03-02-10 | 19:11

Als het al waar is dan...
+1 voor het lef waarbij de kanttekening dat alles wat je zegt verkeerd uitgelegt kan worden. Vandaar dat wellicht de term "waterpistool" je niet in de problemen had gebracht.

slakkenzout | 03-02-10 | 19:05

Daarom: reaguur over je doorgeladen guns op geenstijl, en niet rechtstreeks aan de telefoon.
*beveelt een uzi aan voor activiteiten zoals rushen in den haag*

je postbode | 03-02-10 | 19:01

"Het is erg fijn dat we ons beschermd en vertegenwoordigd weten door "mensen" wier IQ je berekent door de wortel te nemen uit hun schoenmaat."
lol!

DenLangel*l | 03-02-10 | 18:53

Wie is Balkenende eigenlijk?

Bolle Wim | 03-02-10 | 18:52

DeLaars | 03-02-10 | 18:34
Uiteraard niet. Dat zijn mensen die tegen deelname van Nederland aan militaire acties in het buitenland zijn, maar Nederland maakt deel uit van de NAVO/NAVO, zodat aangifte tegen Balkenende niet mogelijk is.

juriste | 03-02-10 | 18:44

Vind het maar gelul van een dronken aardbei. Een stelletje randfiguren is ooit op het idee gekomen om regeltjes te verbinden aan oorlog. Is het idee van oorlog niet juist dat je even niet aan een paar regeltjes houdt?? Plus doen we ook nog eens wat nuttigs met ons beperkte oorlogsapparaat.

En gevallen als Andros hebben echt geen idee wat een politiestaat is. We hebben hier juist het tegenovergestelde. De politie wordt hier recht in de bek uitgelachen en als het even kan erbij bedreigd. Waarna ze hard wegrennen. Tip van de week ga een keer kijken in een echte bananenrepubliek (mexico ofzo) en u piept wel anders.

Jeen | 03-02-10 | 18:39

Het is erg fijn dat we ons beschermd en vertegenwoordigd weten door "mensen" wier IQ je berekent door de wortel te nemen uit hun schoenmaat.

ik neem aan dat ie daarmee zichzelf bedoelt. halvegare onruststoker, beetje dreigen om onze democratisch gekozen leiders aan te vallen: vuile terrorist.

dat komt er nou van als je plotseling alle krakerts hun hol uit schopt, dat plotselinge zonlicht na al die jaren doet rare dingen met de hersens

******** | 03-02-10 | 18:37

Was getekend: Geert Wilders??

DeLaars | 03-02-10 | 18:34

Gewoon netjes laddertje op, niet lukraak bellen. Oom agent aanspreken -> districtschef schrijven -> OM aanschrijven -> Artikel 12 Sv procedure starten bij rechtbank -> Hoger beroep hof -> Casatie Hoge raad der NL -> Procedure Europese hof van justitie -> Eigenrichting met eg. pistool in mediapark of Den Haag.
.
Door scheiding der machten heeft het bar weinig zin om bij naar oppositiepartij te gaan als je strafvervolging wil afdwingen. Komt alleen ellende van.

dugo | 03-02-10 | 18:33

JP Balkellende wordt gekozen in NL, dus of je het leuk vind of niet maakt geen kut uit. Democratie is ook niet altijd perfect. (Met JP Balkellende aan het hoofd, bijna mismaakt, maar dat zegt weer iets over "ons" Nederlanders)

Gradus Grafhengst | 03-02-10 | 18:24

klomp72 | 03-02-10 | 18:14
vast geen hoax, want ik kreeg ook die e-mail, al een jaar geleden.

juriste | 03-02-10 | 18:21

Het duurde zolang omdat ze Veendam niet konden vinden.
Of omdat het arrestatie team eerst geestelijke bijstand heeft gekregen omdat ze naar Veendam toe moesten.
Anders is het een hoax.

klomp72 | 03-02-10 | 18:16

Tis gewoon een hoax.

klomp72 | 03-02-10 | 18:14

In die tijd van Yvette Londt heb ik eens een gristenuniër in Amsterdam om 3 uur 's nachts uit zijn nest gebeld en ging een discussie over homosexualiteit aan. Man, wat bleef die man rustig en beleefd.

plastic zakje | 03-02-10 | 18:13

Wat is het probleem?
Als je loopt te drammen als een gek en je plastisch voorstelt hoe jij je "recht" denkt te moeten halen, dan is het niet vreemd dat men je even komt halen om te kijken wie je bent.

Munitie | 03-02-10 | 18:08

Bovenstaand verhaal is een duidelijk voorbeeld van de angst die in dit land rondwaart.... vooral de autoriteiten zijn uitermate paranoia..... en nog het schijterigst van allemaal.... maar dat betekent wel meer risico's voor de burger... en geintjes kun je maar beter helemaal niet maken,want enig relativeringsvermogen of gevoel voor humor is in geen velden of wegen te bekennen.
Een angstige staat ontaardt vaak in een politiestaat.... en 0031 is al een eind op weg daarmee.

pielewaaier | 03-02-10 | 18:05

a1271 | 03-02-10 | 17:41
En U meneer komt net terug van uw uitzichtloze baan.
Verder tsja Groenlinks bellen is vragen om problemen.

De kantonnier | 03-02-10 | 17:55

Had die arrestatie met een mobieltje gefilmd en het gebeuren was op het journaal, bij Nova, Zembla, Boulevard en Hart van NL geweest.
Had de briefschrijfert bij de Wereld draait door en P&W gezeten en had de Telefaag de boel met screenshots op de voorpagina gezet en was dit een heel andere discussie geworden.
Zo betrekkelijk is het allemaal en de essentie van alles is ondertussen totaal verdwenen.

editorxx | 03-02-10 | 17:54

U meneer, moet WERK gaan zoeken.

a1271 | 03-02-10 | 17:41

De schrijver klinkt als iemand die op een vlucht naar de VS een zogenaamd intelligent grapje maakt over een bom en dan huilie huilie gaat doen als hij door de FBI uit het vliegtuig wordt gesleurd.

Randfiguur | 03-02-10 | 17:35

Is Veendam ook al onderdeel van Nederland? Goh, ze moeten het niet gekker maken...

tummes | 03-02-10 | 17:31

uhh, ok.... Leuke actie, maar hij is toch niet veroordeeld, alleen ondervraagd? Wat is er nu echt zijn punt? Dat die aangifte niet gedaan kan worden?
Gearresteerd is niet veroordeeld/verdacht toch trouwens ...? Maak je niet zo druk. Tijd zal leren of je actie effect heeft gehad.

Of een arrestatie(team) nodig was..... Misschien waren ze in de buurt :) Of dat nodig was kan je toch niet inschatten als je de beste man niet kent; een oordeel daarover is gebaseerd op ... geen bron/feit.
Of is het een aanhanger van het front ter promotie van retrorische vragen?
Hmm, lollig stukje maar kan er verder niet zoveel mee. Next.

PS: dat kun je dus ook doen op een vrije middag. goh.

KLF | 03-02-10 | 17:28

kansloos figuur.... ook kansloos op om dit te plaatsen en zo'n stakker meer aandacht te geven dan 'ie verdient. Het feit dat ie zulke uitspraken doet, verbaast is dat ie dan bezoek krijgt van een AT en dan nog het lef heeft om te zeggen dat 't falers zijn omdat het twee dagen duurde... 't zegt iets over zíjn schoenmaat...

pj_vr | 03-02-10 | 17:27

Vanuit Veendam naar Den Haag, dan mag je wel je paspoort meenemen.

faz | 03-02-10 | 17:26

-1 vanwege de poging om aangifte te doen en nog eens -1 voor het bellen van groen links
+veel voor het arrestatieteam

cryptapix | 03-02-10 | 17:23

6,557438524302000652344109997636 (Wortel van mijn schoenmaat)

MrWolfIsMobile | 03-02-10 | 17:22

Joh, ga lekker verhuizen.
Disneyland ofzo. Daar is alles veel beter.

Bram de emmer | 03-02-10 | 17:19

Wat een kansloze sufkut... Zeker werkeloos ? Zit je je de pleuris te vervelen achter je Packard Bell ?

Uitgleiertje | 03-02-10 | 17:14

lijn5 | 03-02-10 | 16:59
Bij de SGP hadden ze misschien nog wel geholpen.

Zou het? Een gristen die een gristen vervolgt?
Bedoel je misschien de SP?

me163komet | 03-02-10 | 17:12

Altijd leuke berichtgeving, zo'n verhaal wat je maar van 1 kant hoort.

Koos Knak | 03-02-10 | 17:07

Wat een loser.

HJDB | 03-02-10 | 17:00

Hulde aan deze man!!! En als suggestie; gooi het op overtreding van artikel 10 van onze grondwet, dat doet onze overheid bij de vleet.

Lima Bravo | 03-02-10 | 17:00

Niet om het een en ander, maar had die meneer die opbelde naar GroenLinks soms ook nog een zwaar buitenlands, zeg maar, Hongaars, accent? Klonk ie als een Nobelprijswinnaar Natuurkunde, zal ik maar zeggen? Had ie het ook vaak over een ongeneeslijke ziekte? Als dat zo is, hadden ze wel twee ATs kunnen sturen. OMG, Groenlinks bellen om Balk voor het Internationaal Gerechtshof in Den Haag te brengen. Zoiets verzin je toch echt niet zelf. Bij de SGP hadden ze misschien nog wel geholpen.

lijn5 | 03-02-10 | 16:59

Je hebt hopelijk nu dus een ding geleerd.... NOOIT DREIGEN... Of je houd je kop dicht, of je voert gewoon uit wat je van plan bent en haalt de voorpagina van de krant. Nu sta je dus de rest van je leven ingeschreven als vuurwapengevaarlijk en zullen ze zelfs bij een niet betaalde parkeerboete een arrestatieteam inzetten om je thuis op te halen, geen echt slimme actie van je dus.
Overigens, dat een groen links lid daarvoor de politie belt hoeft je ook niet te verbazen; theoretisch lijken onze politici qua mening mijlenver uit elkaar te staan, praktisch zijn het graaiers die er een groot belang bij hebben dit graaien voor zichzelf en elkaar in stand te houden.

me163komet | 03-02-10 | 16:59

Goed dat de politie dit onderzoekt!

Willem4246 | 03-02-10 | 16:55

Hilarische brief wel. Meneer is verontwaardigd omdat een duidelijk retorische vraag niet retorisch werd geinterpreteerd, en omdat hij een arrestatieteam op zijn dak kreeg, maar is ook verontwaardigd dat dit twee dagen geduurd heeft.

Waarschijnlijk ging het zo: GroenLinkser belt het meldpunt terrorismebestrijding. Zegt: "Moet je horen, ik had net een man aan de lijn, die... etc." Meldpunt: "Oh, hoe schat je het dreigement in?" GroenLinkser: "Lijkt mij een typische reaguurder, denk niet dat ie echt komt - zijn vraag lijkt mij retorisch. Maar ja, helemaal zeker weet je het nooit." Meldpunt: "Okee, ik instrueer de beveiliging van de TK, en roep wat extra jongens op. Geef die man z'n telefoonnummer even, dan trekken we het verder na."

Met andere woorden: ik denk dat de GroenLinkser donders goed begreep dat die gast het niet echt meende. En ik denk dat deze loser-terrorist ons gewoon een paar duizend euro belastinggeld uit de zak heeft geklopt om in stilte de beveiliging van de TK voor een paar dagen op te schroeven.

Donderpreek | 03-02-10 | 16:54

hahah mooi toch weer. Balkenende kan je niet aanklagen voor oorlogsmisdaden, maar Geert Wilders word bij het minste of geringste in een show proces gesleept.

Het word werkelijk een beetje een 3e wereldsysteem hier.

Cobra6 | 03-02-10 | 16:54

Tuurlijk was het een overtreding van het internationaal recht, voor die conclusie was geen commisie nodig geweest.
Ook het bewijsmateriaal over de WMD zijn gefabriceerd en verzonnen.
Het was gewoon een openstaande rekening van van Bush Jr vermengd met idieele (Wolfowitz), Geo-politieke( Cheney) en Energiebelangen.
_
In een notedop althans. Het feit dat Saddam een gemene dictator was kwam op de allerlaatste plaats natuurlijk.
Het vervelende is dat de Oorlog in Irak het keerpunt is voor de Amerikaanse en westerse hegemonie (in die volgorde).
Een cruciale misvatting die op Geo-politiek, financieel en economisch vlak de verhoudingen voorgoed heeft veranderd, ten nadele dan. Het feit dat Blair onlangs in zijn verklaring beweerde dat de wereld een stuk veiliger is geworden kan worden toegschreven aan een plotseling opkomende geestesziekte een vastberaden leugenachtigheid of een IQ van onder de tachtig.
-
Ook een combinatie van deze facetten valt niet uit te sluiten.
Lachwekkend om te zien is dat men ook in Afghanistan dezelfde fouten heeft gemaakt, iets wat door de huidige machthebbers onmogelijk meer te corrigeren valt. Zodat ook daar het westen met de staart tussen de benen gaat afdruipen en de enorme gevolgen zal moeten dragen. Om er 1 te noemen, een volstrekt gevitaliseerde en nog radicalere vorm van Islam die barst van het zelfvertrouwen.
-
Bush, Blair en Balkenende zijn niet alleen oorlogsmisdadigers, dat zou nog wel te overkomen zijn geweest zo werkt dat nu eenmaal, nee deze treurige figuren zijn de symbolen van de definitieve neergang van het Westen. Strategische, arrogante en idealistische onbenullen, en dan blijf ik erg mild. Maar zo ben ik nu eenmaal.

pius | 03-02-10 | 16:50

Statler en Waldorf | 03-02-10 | 15:24: Wel ja, als al deze flauwekul moet worden genoteerd kun je nog wel blik blauw extra opentrekken op onze eigen kosten om al die prullenbakaangiftes op te nemen. Lijkt mij geen strak plan.

Jerry Nick | 03-02-10 | 16:49

Goh. Je belt een organisatie in de Tweede Kamer en je zegt dat je met een doorgeladen pistool naar de Tweede Kamer komt. Nee, heel vreemd inderdaad dat je dan een arrestatieteam op je dak krijgt! Echt bizar. Mensen die zeggen dat ze met een doorgeladen pistool naar mijn kantoor komen, zeg ik altijd dat ik vast koffie zet.

Donderpreek | 03-02-10 | 16:48

Als we allemaal een beetje meer ballen hadden en voor onze mening op kwamen, dan zouden we nu niet bedolven zijn onder een linkse lawine van regels en verboden. Niet dat ik de actie van bovenstaand persoon goedkeur, het is zelfs vrij dom, maar hulde dat hij laat zien dat hij schijt heeft aan het huidige klimaat.

DaG | 03-02-10 | 16:47

Overigens betekent retorisch niet, "een vraag waarop je het antwoord al op weet" maar "een vraag waar je geen antwoord op verwacht". Dus je ret(h)orische vraag kan nooit een retorische vraag geweest zijn.

pykenike | 03-02-10 | 16:47

Echt gebeurd?

Kraa! | 03-02-10 | 16:47

Waarom groen links bellen???...

orpheus | 03-02-10 | 16:43

@Zo jammer! | 03-02-10 | 16:41
Probeer je eens in hem te verplaatsen, ook al is dat moeilijk...

Meri59 | 03-02-10 | 16:43

Logisch dat zoiets door de politie heldhaftig wordt aangepakt. Ze moeten toch "boeven vangen" in plaats van een bekeuring uitschrijven voor 5 km te hard? Was iemand als Karst T vooraf maar zo luidruchtig geweest, dat had een hoop narigheid gescheeld.

ISDN adapter | 03-02-10 | 16:43

Of ze dachten van: "Kudt, die Alberto Stegeman zit weer te fokken, stuur er maar een arrestatieteam heen anders zegt ie dat we ons werk niet doen."

Randy McRanderson | 03-02-10 | 16:43

Zou hij al die reacties lezen?

Zo jammer! | 03-02-10 | 16:41

Dat je niks beters kunt verzinnen om een hekel aan Ballenende te hebben dan halve steun aan een Amerikaanse inval in een land van een wrede dicator.
Prutser.

Schaatser | 03-02-10 | 16:40

1 Heel gefrustreerd een partij bellen: ik wil de premier aangeven
2 Niemand luistert naar me
3 Zelfs de politie in Veendam niet
4 Iets met doorgeladen pistool op Binnenhof
-
Wat denk je zelf?
post-Fortuijn
post-Van Gogh
post-Hirsi Ali
post-Wilders
post-Premier div malen bedreigd
post-diverse andere politici bedreigd..
-
Serieus, wat denk je nou? Joehoe IQ! Flirp, tuut, twiet, fliep fliep @#$%^&*()

hfakker | 03-02-10 | 16:38

'U wilt aangifte doen tegen Balkenende?' 'Tuurlijk meneer, we sturen er meteen het hele Veendamse politiecorps op af.' Die imbeciel moet eens een baan gaan zoeken...

VerenigdeNederlanden | 03-02-10 | 16:37

Wat een kansloze prutsert die briefschrijver.

Dagobert Mc Duck | 03-02-10 | 16:36

ITEACHYOU | 03-02-10 | 16:31
Ze zijn onderweg. Zorg dat je overmorgen een huisje op Vlieland hebt geboekt (gebruik wel even een prepaid kaart met een internet bundeltje)

brunz | 03-02-10 | 16:35

Flounder123 | 03-02-10 | 15:14
Pritt neemt elk argument aan om de rechtsstaat aan de kaak te stellen. Diep in zijn hart geloofd hij dat onze overheid tegen hem is en beticht derhalve dat dit orgaan corrupt is. Beetje jammer. Waarschijnlijk teveel naar deze film gekeken: bit.ly/prittfilm

brunz | 03-02-10 | 16:33

wat een gelul, neem een asperientje als je ongesteld bent.

Fred Janssen | 03-02-10 | 16:33

@Randall Flagg | 03-02-10 | 16:30

En dat zegt iemand die zichzelf Randall Flagg noemt.
Is er al een idiiot naar je onder weg met "the big fire" ?

bees-t- | 03-02-10 | 16:32

Bom, aanslag, terrorist, moord........... joehoe, hier ben ik...... komen jullie me nu ook halen? Stelletje lapzwansen..... je zou er verdomme zo verbitterd door raken als je zomaar wordt opgepakt dat je een McVeightje overweegt.

ITEACHYOU | 03-02-10 | 16:31

Als je (indirect) dreigt om met een doorgeladen pistool naar het binnenhof te gaan word je opgepakt ja. Wat is daar zo vreemd aan? Er lopen meer malloten los dan dat er achter de tralies zitten, dus lijkt me het motto "better safe than sorry" hier wel op zijn plaats... LOL :-)

Randall Flagg | 03-02-10 | 16:30

Ik zou deze kerel ook aangeven bij het Meldpunt. Dat er vervolgens twee hele dagen gewacht is om deze lutser op te pakken heeft niets te maken met de slagvaardigheid van onze arrestatieteams. Wellicht heeft dit meer te maken met het feit dat deze BZN'er* met zijn IQ (af te meten aan de enorme hoeveelheid spelfouten in zijn brief) geen vlieg kwaad kan doen (al zóu hij het al willen).
.
Dat ze hem vervolgens toch hebben opgepakt is vergelijkbaar met wat de gemiddelde ouder doet met een blèrende koter: even 15 minuten laat afkoelen op de trap.
.
*) Brievenschrijver Zonder Naam

brunz | 03-02-10 | 16:30

En dan vragen ze zich af waarom we dit soort dingen liever anoniem zeggen. Ik heb geen zin in een middagje vervelen in de bezemkast op bureau Veendam. Al hoewel ik graag had geweten waarom je geen aangifte kan doen tegen JeePee de PremJee...

Da was ik nie... | 03-02-10 | 16:29

Due True zeg maar jansen. Die Hunnebed steen kan niet grootgenoeg zijn.

DinkyWinky | 03-02-10 | 16:28

Je had het beter in een filmpje kunnen uiten om het daarna op you tube te plaatsen. Via dat kanaal is het namelijk geoorloofd om bedreigingen te uiten. Toch wil ik je ergens voor bedanken, je hebt namelijk inzicht gegeven hoe men op, "met geladen pistolen naar Den Haag komen", reageert. Dat groen Links je houding niet begreep is niet verwonderlijk, die leven in een sprookjeswereld waar het gras groener is dan bij de buren, waar dieren in en uitlopen, waar klimaat een bedreiging is en de Koran hetzelfde boek is als de Bijbel. Waar werkelijkheid dus fictie is geworden. Zij staan voor gelijke kansen voor iedereen en die heb je dus gekregen. Ondanks je ongelooflijke domme actie heb je wel moed, hou daar aan vast en leer wat beter na te denken.

Meri59 | 03-02-10 | 16:28

Vragen stellen is eigenlijk al helemaal uit den boze in dit rare kleine achterlijke landje, behalve als het gaat om de hoogte van de te verwachten uitkering ( als je hier net bent )

johnny2002 | 03-02-10 | 16:28

Wat een zwakzinnige idioot. Ik heb het ook totaal niet op Balkenende maar als je als een of andere pretentieuze debiel denkt aangifte te moeten doen vanwege oorlogsmisdaden en vervolgens ook nog eens over doorgeladen pistolen op het Binnenhof begint dan vraag je er gewoon om. Dan ook nog hier komen mekkeren. Wie denkt hij dat hij is, de Dalai Lama?

Ten eerste heeft Nederland daar geen militaire operaties uitgevoerd.

Ten tweede heeft die vent daar totaal niks mee te maken als dat wel zo was.

Ten derde is Nederland een soeverein land en als zodanig beslist het zelf wel over oorlog en vrede. Als elke beslissing door de VN zou moeten worden genomen dan wordt er nooit meer wat beslist. Was ingrijpen in Kosovo toen daar mensen werden uitgemoord soms ook illegaal? Ook geen VN-mandaat...

Ten vierde is Balkenende politiek onschendbaar en neemt hij niet alleen beslissingen. Sterker nog, eigenlijk neemt hij beslissingen namens het Nederlandse volk en zou Nederland als land dan fout zitten.

Laat die gast maar een paar dagen brommen. Kan hij over zijn eigen mediageile pretentieuze optreden nadenken. De zwakzinnige arrogantie alleen al. Dat hij wel eens naar de rechter zou kunnen stappen om de premier van Nederland te laten veroordelen.

VerenigdeNederlanden | 03-02-10 | 16:28

Wel grappig om daar een arrestatieteam heen te sturen, maar op het strand bij Hoek van Holland konden niet genoeg agenten worden ingezet door de bezuinigingen hahahahahahaha. Ik heb zo een zin om eens keihard aan die boom te schudden zodat al die achterlijke beleidsmakers eens met hun bek op straat vallen. Godsamme wat hebben we toch een stel debielen aan het bewind.

ITEACHYOU | 03-02-10 | 16:28

DinkyWinky | 03-02-10 | 16:24 Het kan ook best een hunebed wezen hoor, in die streken.

zeg maar jansen | 03-02-10 | 16:26

JanVergoor | 03-02-10 | 16:16

.
Nee, ik mocht niet meer reageren als KlootViooltje op Geenstijl en SN. IP ban for life en alle email en internetverkeer wordt gescreend. Zoals bij jouw en iedere reaguurder trouwens gebeurt.

dr.Anilingus-Fungus | 03-02-10 | 16:26

Namens mijn collega's die niet durven te reaguren: Onder welke steen is dat figuur vandaan gekropen? Of beter gezegd: Leg die steen eens gauw terug op dat dorp Veendam!

DinkyWinky | 03-02-10 | 16:24

@Dutch-India | 03-02-10 | 16:19:

En jij wilt de naam van een medewerker van het secretariaat van GroenLinks weten omdat.....?

de Gare Raap | 03-02-10 | 16:24

Als je vrijwillig contact opneemt met GroenLinks, verlies je al je burgerrechten.

Het CDA | 03-02-10 | 16:23

In Amerika vragen wat er met je gebeurt als je een pistool trekt en gaat schieten terwijl je wordt aangehouden wordt ook beloont met een leeg magazijn van de Glock 19 van de dienstdoende agent. Better save than sorry.

Vloberto | 03-02-10 | 16:22

Het punt dat de schrijver wil maken is eigenlijk dat het krankzinnig is dat een Balkenende niet wordt gezien als oorlogsmisdadiger terwijl er toch een land is aangevallen zonder de steun van de VN. Ik kan me herinneren dat Saddam destijd, na de inval in Koeweit, werd gezien als een van de grootste oorlogsmisdadigers van onze tijd.

ITEACHYOU | 03-02-10 | 16:22

Veendam? Veendam? Dat ligt toch in Duitsland? And what a fuss about nothing. De beste man is zwaar refo en leeft de rest van zijn leven met de wetenschap dat hij door zijn medeplichtigheid aan de dood van een heleboel mensen de toegang tot de hemelpoort wordt ontzegd. Wat heb je het dan toch makkelijk, als atheïst in het hier en nu ;-)

Mr Dixit | 03-02-10 | 16:21

Waarom moet jy dan weer net in VEENDAM wonen?

Yuksal | 03-02-10 | 16:21

Gaat ie dát zeggen | 03-02-10 | 16:05
"Maar even serieus.. wáárom mag JP niet aangeklaagd worden??..."
PIKMEERARREST zei ik toch al (en tot dusver niemand die dat tegenspreekt).

JanRap | 03-02-10 | 16:20

en de naam van de Groen-linkser ?

Dutch-India | 03-02-10 | 16:19

Kan deze meneer af via de zijdeur.

Redoutable | 03-02-10 | 16:19

zeg maar jansen | 03-02-10 | 15:12

Hahaha, je maakt mijn dag goed, :)

Rest In Privacy | 03-02-10 | 16:18

eerstneukendanpraten | 03-02-10 | 16:15

Ach, na 5 beugels proef je het niet meer, dat scheelt.

Teun van het Tuinpad | 03-02-10 | 16:17

Hahaha, dat van het doorgeladen pistool heeft het em gedaan... -1 voor de GL medewerker die meteen opgewonden aangifte gaat doen. Lijkt wel een bange duitsert... of NL identificeert zich teveel met Amerika waar een verkeerd woord of zin kan uitlopen op een gevangenisstraf.

Iig is Volkert de enigste persoon in dit land die z'n "recht" zelf heeft opgeeist en heeft ons met de stumperts laten zitten.

PierDrie | 03-02-10 | 16:16

@dr.Anilingus-Fungus | 03-02-10 | 16:13
zijn je vingernagels eruit getrokken?
hebben ze je zaakie onder stroom gezet?
hebben ze alle botten in je lijf kapodt geslagen?
Nee?
zeur dan niet over gestapo...

JanVergoor | 03-02-10 | 16:16

De bananen monarchie Nederland is een echte politiestaat aan het worden. Staatsterreur wordt nimmer gestraft of er moet een revolutie uitbreken waarin boze burgers met de machtselite en hun leger aan lakeien zoals de vieze hufters die rond lopen in politieuniform afrekend door ze met riek en dorsvlegel te lijf te gaan. Macht en misbruik gaan hand in hand in dit bananenland.

zambezi | 03-02-10 | 16:16

Man zonder jas | 03-02-10 | 16:12
ga zelf in de politiek.
je schijnt het allemaal wel aardig te snappen.

Zuitschuip | 03-02-10 | 16:16

Als een weldenkend Nederlander vind ik uiteraard dat een onderzoek naar de politieke (!) steun gerechtvaardigd is. Echter er wordt nu zo erg door de linkse kant op Balkenende en zijn kornuiten ingeslagen (puur uiteraard voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen) dat dit niet meer gerechtvaardigd is. Konden wij het risico aan (van mijn kant was militair steun ook gerechtvaardigd) dat wij deze dictator aan de macht lieten? Zelf ken ik een redelijk aantal christelijke irakezen die naar Nederland zijn gevlucht voor deze man. En er zijn duizenden Irakezen Koerden door deze man vermoord door chemische wapens. Waarom zou het niet gerechtvaardigd zijn? Een grote fout is alleen dat de wereld in de eerste Golfoorlog niet is doorgestoten naar Baghdad.

Springende kikker | 03-02-10 | 16:16

Teun van het Tuinpad | 03-02-10 | 16:01

G.R.O.L.S.C.H.

eerstneukendanpraten | 03-02-10 | 16:15

Wel vier keer naar den Haag gekund? Dan ken jij de spoorwegen nog niet.
nee hoor hij heeft een suzuki swift.

Zuitschuip | 03-02-10 | 16:15

wat een stupide verhaal, zeg. adequate maar wat late actie van jgroenlinkser/justitie/arrestatieteam.

gaan jullie in het vevolg al dit soort sukkels een podium geven?

org | 03-02-10 | 16:13

Held! zelf ook weleens gedaan, beetje Balkenende mailtjes sturen, zelfde bij Ab Klink en onze gristenhond Rouwvoet. 3 dagen later recherche of ik even naar buro wilde komen. Gedaan en wat een vertoning zeg. Gestapo is er niks bij.

dr.Anilingus-Fungus | 03-02-10 | 16:13

Schrijver is een held!
De rest van Nederland laat alles maar gebeuren, mijzelf inclusief.
Het gaat er uiteindelijk om dat we in actie komen (zonder wapens).
Een aangifte doen lijkt mij de juiste weg, vervolgens kan Bak-elende altijd nog vrij gesproken worden. Het gaat om het signaal vanuit de samenleving.
De rek is er ondertussen wel uit en de tijd is aangebroken dat politici eens gecorrrigeerd worden. Geert weten ze wel te vinden, die is immers eng.
Een Bak-ellende is echter net zo gevaarlijk, aangezien hij onaantastbaar (b)lijkt.
Daarnaast blijven Gristen partije altijd een vaste aanhang behouden en dat geeft ook te denken met zulke mensen aan de top.

Man zonder jas | 03-02-10 | 16:12

Nederland is geen democratie meer jongens, het is een politiestaat. Alleen hebben we de mazzel dat door alle bureaucratie de politie nog vaak op hun luie reet zit.

Ik deed pas geleden hetzelfde, aangifte en kreeg te horen dat ik nog maar een keer moest bellen als dat tuig weer de boel van plan was kort en klein te slaan hier in de straat. Toen ik aangaf dat ik geen zin had om daar op te moeten wachten en of ik dan niet beter het heft in eigen handen kon nemen kreeg ik een standje (zoals een schoolmeester dat vroeger deed)! Fuck hun, de pepperspray en knuppels staan intussen klaar. Vóórdat er weer een autospiegel af ligt sta ik op straat en zal de orde proberen te herstellen. Het beroerde in Nederland is dat we zelf niets meer mogen, aangifte doen meestal geen zin heeft en 't ergst, bang zijn om zelf iets te doen tegen die kutkereltjes. Dat dit niet werkt is voor mij ondertussen al duidelijk, IK ga 't nu op een andere manier proberen. Het is tijd voor een mindshift in de samenleving. Kom maar in opstand, geef af en toe maar gewoon een grote bek, probeer maar 's iets simpels te weigeren. Een revolutie begint in jezelf, en met kleine stapjes naar een meer fatsoenlijke samenleving toewerken komt NIET van de overheid.
Steeds vaker denk ik dat de overheid ook in Nederland het "Order From Chaos"-principe hanteert. En weet je, ze kunnen kapotvallen. Allemaal (niet alleen de PVDA).
Zat me gisteren trouwens af te vragen... wat zou er gebeuren als we nu 's met z'n ALLEN niet meer gaan stemmen? Als we er geen vertrouwen in hebben, moet je toch stoppen met je vertrouwen in hun te stellen? Wat zou er dan gebeuren? Stoppen met stemmen, kijk ook dit leuke stukje van George Carlin: www.youtube.com/watch?v=xIraCchPDhk

Andrós | 03-02-10 | 16:11

Hulde !!!

Ik sta ook op het punt om binnenkort aangifte te gaan doen van discriminatie tegen autochtonen. Dit land is helemaal doorgedraaid.

Drs. Ing. Xforce | 03-02-10 | 16:10

Wat loopt die man nou te zeiken? Toen ze met getrokken pistool Irak in gingen keurde hij dat ook af, dus nu hij met getrokken pistool Den Haag in wil is-ie gewoon aan de beurt. +1 voor die Groen Links medewerker.

Oh ja: -1 Groen Links

Fahhak | 03-02-10 | 16:10

Misschien die wortel uit hun schoen halen...

NelisR | 03-02-10 | 16:09

@ tipo | 03-02-10 | 15:44
Ik neem aan dat hij bedoelt dat er geen 'mandaat' was van de VN ofzo. ( ? ) Maar volgens mij is zo'n mandaat ook echt niet nodig om een oorlog te beginnen. Het is iest in de categorie leuk om te hebben denk ik. En wat is het punt dat Geenstijl met deze debiele brief wil maken eigenlijk ? Een illegale oorlog,... nee echt, het woord op zich is al leuk. " Wat zijn wij hier allemaal aan het doen ? Oooh, we zijn maar even een oorlogje begonnen ? Heeft u daar wel een vergunning voor ? Oh nee !?! Nou zo werkt het hier in Veendam niet hoor. Ik schakel ONMIDDELLIJK Groen Linskch in !!"

Marcus Porcius Cato | 03-02-10 | 16:09

vooral CDA blijven stemmen, dan gaan we meer van dit soort gevalletjes krijgen... Als de tv geen ruk meer aan is zorgen de gristendemocraten wel voor entertainment.

Die Nachtuil weet je | 03-02-10 | 16:08

Stel, je werkt bij GroenLinks (ja het is crisis en je moet toch ergens werken denken we dan maar..), en je wordt opgebeld door een meneer uit Veendam omdat hij aangifte wil doen tegen JP. Dan krab je als Groenlinksert zowieso al wel even goed achter je oren lijkt me zo. Best wel rare gedachtenkronkel namelijk, te denken dat je voor het doen van een (volledig kansloze) aangifte bij GroenLinks moet zijn.

Je staat de rare meneer nog netjes te woord en geeft een volkomen logisch antwoord (dat doe je nou eenmaal als politieke partij, kamervragen stellen..). Maar dan begint de verwarde, opgewonden man ook nog eens over doorgeladen pistolen en bezoekjes brengen aan Den Haag...

Dan zou je er volgens mij, in de huidige tijd, ontzettend slecht aan doen om géén belletje te doen bij het meldpunt terrorisme. Want de gekken die daadwerkelijk tot aanslagen over gedragen zich in eerste instantie niet veel anders dan deze raaskallende meneer. Is wel duidelijk dat deze zaak niet de hoogste prioriteit genoot, maar toch goed om meneer eens eventjes goed onder 4 ogen te spreken om te verzekeren dat er geen gevaar dreigt. Als er niets gebeurd en deze meneer slaat wel door, is de GroenLinksert achteraf de gebeten hond...

Prima opgelost dus, niks op aan te merken. Enneuh, meneer de Briefschrijvert: doe eens een psycholoog opzoeken...

de Gare Raap | 03-02-10 | 16:08

spannend ,
ik kan niet wachten tot de film uitkomt

watsinneneem | 03-02-10 | 16:08

Retorische vraag...*kuch*... juist ja. Get a life en kom terug als je teelballen ingedaald zijn, droef.

MilkoDurovski | 03-02-10 | 16:07

Maar even serieus.. wáárom mag JP niet aangeklaagd worden??
Hij heeft met zijn acties meer mensen pijn gedaan dan Wilder met zijn uitspraken, toch?

Ik zeg maten. 2.

Gaat ie dát zeggen | 03-02-10 | 16:05

Blijf alsjeblieft in Veendam! Azijnzeiker. Ik vind sowieso de hele discussie over politieke steun aan de oorlog onzin. Ook zonder Nederlandse politieke steun was die oorlog wel doorgegaan, hoor.

SONEOK | 03-02-10 | 16:03

Ik woon in Veendam (ja ik weet het, dat is erg), doe mij even die NAW gegevens. Nu hebben we het hier al moeilijk (BV Veendam e.d.) en nu haalt deze mongeaul ook nog een keer onze 'goede' naam naar beneden.
kanswaardig | 03-02-10 | 15:38

Gecondoleerd en veel sterkte toegewenst.

corsleutel | 03-02-10 | 16:02

eerstneukendanpraten | 03-02-10 | 15:58

Owh.

Welk merk bier heb je ?

Teun van het Tuinpad | 03-02-10 | 16:01

FreshClash | 03-02-10 | 15:47
Knap man heb je al die tekst zelf verzonnen?
Ik ben trots op je +1 voor jou.
Zo en nu gauw mama helpen met de afwas.

endofdays | 03-02-10 | 16:01

@ endofdays | 03-02-10 | 15:57


Thx voor de links.

Lastige hieraan is dat je niet kunt bepalen wat het aantal zou zijn als saddam nog steeds aan de macht was.
En nog belangrijker, wat er zou gebeuren als saddam door een iraqi vermoord zou worden of als ie een natuurlijke dood zou sterven.
Velen vermoeden dat er dan een burgeroorlog uitbreekt die vele malen erger is dan hetgeen er nu speelt.

Tyler-Durden | 03-02-10 | 16:01

Oorlog is oorlog. Oorlogsrecht bestaat alleen maar bij gratie van de overwinnaar en volkerenrecht bestaat alleen maar zolang de gevestigde "orde" eraan meedoet.

Als meneer de briefschrijver iets slimmer was geweest dan zijn beide pantoffels samen had ie kunnen weten dat dit in 0031 niet kan. In 0032 en in 0034 echter kan JP WEL aangeklaagd worden. Maar er is iets meer voor nodig dan een Veenendaler met achtervolgingswaanzin en neiging tot telefoonterreur.

JanVergoor | 03-02-10 | 16:01

Je kunt een paar miljoen kuub zand bestellen en ergens op één van de oceanen een eigen eiland creëren en zo een nieuwe staat oprichten. Ben jij van ons af en wij van jou.

- teruggejorist - | 03-02-10 | 16:00

Teun van het Tuinpad | 03-02-10 | 15:57 Kijk, daar heb je er al een: eerstneukendanpraten | 03-02-10 | 15:58

zeg maar jansen | 03-02-10 | 16:00

Groningen, geen werk, communist... dat doet mij denken aan 1 persoon!

reade romke | 03-02-10 | 16:00

zeg maar jansen 15:51

Ik ken iemand die in Veendam woont.

DANNY3960 | 03-02-10 | 15:59

Randy McRanderson | 03-02-10 | 15:57 Nee, het was Coca Cola Zero reclame waar ze hun inspiratie vandaan hebben.

zeg maar jansen | 03-02-10 | 15:59

Dus , bom , aanslag , pistool en JP
* zet de voordeur open en wacht op een inval *

Eurotokkie | 03-02-10 | 15:58

Teun van het Tuinpad | 03-02-10 | 15:46

Een mij bekende blonde HBO studente heeft vorig jaar onderzoek gedaan naar de beleving van het winkelend publiek in deze plaats. Uitkomst: welhaast alle mensen die voor het eerst daar kwamen waren oprecht verbaasd over Veendam, en met name de westerlingen. Dus ik zou zeggen, koms eens een keer langs.
*even wat bier kaltstellen gaat*

eerstneukendanpraten | 03-02-10 | 15:58

Ach. De oplossing komt vanzelf. De plucheplakkers zullen nooit zonder revolutie breken.
Een volkstribunaal zal straks rechtspreken.

The_Challenger | 03-02-10 | 15:58

We leven hier nu eenmaal in een bovenwereld, lees de gevestigde poliiek en een onderwereld, lees het stemvee. Het wordt toch te gek indien de onderwereld de bovenwereld de les gaat lezen of aangifte gaat doen tegen misdaden.
Inderdaad types als Berlusconi en Mugabe kunnen hier nog wat van leren.

Chocco7474 | 03-02-10 | 15:58

piemulspitzengefuhl | 03-02-10 | 15:56 Heeft de afdeling Psychiatrie nu ook al internet?

zeg maar jansen | 03-02-10 | 15:58

Foei toch!

Geitenwollensokjuhz | 03-02-10 | 15:58

Treurig voor de leden van dat arrestatieteam. Die zien op tv hun amerikaanse collega's door ruiten naar binnen vliegen om colombiaanse drugsbaronnen in de kraag te grijpen en zij moeten met het busje naar Veendam om een of andere overenthousiaste excentriekeling van zijn bed te lichten omdat hij lelijk deed aan de telefoon.

Randy McRanderson | 03-02-10 | 15:57

zeg maar jansen | 03-02-10 | 15:56
Dubbel hard lachen voor ons dus, prima.

Teun van het Tuinpad | 03-02-10 | 15:57

Teun van het Tuinpad | 03-02-10 | 15:54 Natuurlijk wel, geen benul en hun plaatsje wordt genoemd.

zeg maar jansen | 03-02-10 | 15:56

Ik wist niet dat Pritt Stift in Veendam woonde....

%@% | 03-02-10 | 15:56

Volgens mij is deze malloot zelf de grootste faler.

Malle Jachi | 03-02-10 | 15:56

@lieverdeauddanreaud | 03-02-10 | 15:47
Het internationaal strafrecht?

Bestaat dat echt? Dat levert toch alleen maar politieke processen op?

tipo | 03-02-10 | 15:56

Ga het niet allemaal lezen, maar ik vind toch dat ze niet zo moeten zeiken op Balkenende. Prima vent die gewoon zijn best doet.

piemulspitzengefuhl | 03-02-10 | 15:56

+1 voor het AT dat Veendam in 48 uur weet te vinden...

SuperShota | 03-02-10 | 15:55

Drollo. Je kunt geen aangifte doen wegens oorlogsmisdaden. Dat pakt het Internationaal Hof zelf op. Maar dat mogen ze alleen als een land niet zelf in staat is om dat te doen. En Nederland is prima in staat om Balk aan te pakken. Ze doen het alleen niet. Dat is iets anders. Kortom: misser voor het meldpunt, en voor deze joker. Laat maar lekker brommen.

Nepkarel | 03-02-10 | 15:55

Dat deze meneer groen links belt zal wel te maken hebben met zijn politieke voorkeur. En dat een links mannetje met een pistool een hoop narigheid kan veroorzaken is in het verleden wel gebleken. Vragen aan een politicus of je ff met een pistool langs moet komen is vragen om ellende.

fender05 | 03-02-10 | 15:54

zeg maar jansen | 03-02-10 | 15:51
Dat durven ze niet meer.

Teun van het Tuinpad | 03-02-10 | 15:54

jammer dat de aangifte niet werd verwerkt,
maar 'retorisch dreigen' met wapens is natuurlijk vragen om ellende, veel plezier met het rode vlaggetje achter je naam de rest van je leven, lutser..

S. Quentin Quale | 03-02-10 | 15:54

JA! en terecht, je mag niet zomaar iets vinden van onze JPB. 1984 we zijn er bijna! KUT TYFUS LAND wordt het hier. brr.

Rest In Privacy | 03-02-10 | 15:53

Berlusconi laat de wet veranderen zodat ze hem niet kunnen aanpakken , hier
in Nederland is dit al lang gebeurd en hebben ze alles dichtgetimmerd.

Eurotokkie | 03-02-10 | 15:53

endofdays | 03-02-10 | 15:44
"... maar die gast heeft wel een punt."
Alleen doe je daar weinig tegen, Balkenende kun je in dezen niet zomaar strafrechtelijk aanklagen: volgens mij valt dat onder het Pikmeer-arrest.

JanRap | 03-02-10 | 15:53

Arrestatieteam naar iemand die zoiets retorisch stelt... sneu hoor. Goed, het was geen handige opmerking in onze huidige paranoide maatschappij, maar arresteren, met een heel team? Allemachtig zeg, laat de wijkagent een praatje gaan maken met die man, om even zijn grieven aan te horen. Arresteren doe je maar met mensen die anderen doodmartelen. O nee, dan blijf je bij de buren aan de muur luisteren tot het slachtoffer veilig dood is.

Daarbij, iemand die zoiets echt van plan is belt er toch niet eerst over op, sjongejonge!
*Poets luchtbuks op en kijkt argwanend om zich heen bij het oppompen van fietsbanden in voorbereiding op de barre tocht naar het westen*

TheFlix | 03-02-10 | 15:53

+1 voor de schrijver.

DJE20 | 03-02-10 | 15:53

@Causa Sui | 03-02-10 | 15:15
Reetterrorisme, dat ik dat nog mag meemaken op mijn leeftijd!
Het zal wel weer neer komen op goeie ouwe stinkbommen en scheetkussens.

Booka | 03-02-10 | 15:52

ag ja das NL

der is geen hoop op betere toekomst

stads | 03-02-10 | 15:52

Tja, de combinatie Ballin/Ter Horst is dodelijk voor de democratie.

HeerBommel | 03-02-10 | 15:51

Wedden dat er ook nog kanslozen bestaan die hier even komen melden dat ze ook in Veendam wonen?

zeg maar jansen | 03-02-10 | 15:51

Lol@endofdays | 03-02-10 | 15:44
Na Hiroshima is Japan gewoon vriendjes geworden met de USA.
Japanners zijn kewl.

tipo | 03-02-10 | 15:50

Mijn vader heeft de kleine John (na een vechtpartijtje) geleerd dat je niet moet provoceren zonder je af te vragen hoe de ander zal reageren. Dat hadden meer vaders moeten doen.

John Muts | 03-02-10 | 15:50

Is de juiste medicatie inmiddels vastgesteld?

Dr. Mabuse | 03-02-10 | 15:50

padlarf | 03-02-10 | 15:35
Schrijft u ook feniks ipv phoenix? Ik weet ook wel hoe het sinds 1995 in het Groene Boekje staat, maar geef de voorkeur aan de traditionele transcriptie van het Grieks. Bovendien reageerde ik op de in ieder geval verkeerde spelling rethorisch uit de brief van "NAW bij redactie bekend".

Dmitri Dmitrievitsj | 03-02-10 | 15:49

WAR IS PEACE
FREEDOM IS SLAVERY
IGNORANCE IS STRENGHT

Het waait wel over! | 03-02-10 | 15:49

@ Pa Cartwright | 03-02-10 | 15:46


Sorry, kan ik niet doen.
Ik heb het bestaan van Sharon Dijksma op advies van mijn psychiater ontkend. Dat leek hem beter voor me.......

Tyler-Durden | 03-02-10 | 15:48

Dus JP kan feitelijk oorlogmisdaden begaan en niet gepakt worden ? Ik geloof dat er een 200k Irakezen dood zijn gegaan zonder iemand er voor aangesproken kan worden ? Leuke wereld, misschien toch maar eens dat pad van macht en misdaad gaan volgen.

Anarki | 03-02-10 | 15:48

OoO | 03-02-10 | 15:46
Haha, daar sprak een koning.

Canterwood | 03-02-10 | 15:48

die veendammer is de personificatie van het begrip 'lange leegte'. verdiep je eensch in de vraag hoe ons rechtssyteem in elkaar steekt, voordat je als een poule-sans-tête gaat proberen je juridische gelijk te halen, luilebal.

baba4oog | 03-02-10 | 15:47

Kan het bijna niet uit m'n bek krijgen, maar die GL'er had gewoon gelijk. Wat een malloot joh, opbergen in Parnassia en weg ermee.

Carpa | 03-02-10 | 15:47

@tipo | 03-02-10 | 15:30
Makkelijk, volgens het internationaal strafrecht is een oorlog alleen legaal wanneer je wordt aangevallen (was niet het geval) of er een VN mandaat bestaat (was ook niet zo).

lieverdeauddanreaud | 03-02-10 | 15:47

-weggejorist-

JL-company | 03-02-10 | 15:47

endofdays | 03-02-10 | 15:44
Hahaha..... lutserT

FreshClash | 03-02-10 | 15:47

Gelukkig dat bij 'wortel' JP denkt aan zijn paard, Marianne aan haar groentetuin en Wouter aan zijn suprise-act voor Barbara vanavond. Femke aan haar nieuwe kleur voor haar te breien sjaal, Agnes aan haar nieuwe haarkleur en Alexander aan zijn zesletterwoord voor zijn scrabble-avond. Geert aan zijn haarlijncorrectie, André aan zijn speeltje onder de douche en de rest van het kabinet aan hun rozentuintje.

Stelletje slappe lullen.

OoO | 03-02-10 | 15:46

Ah,.. veendam,.. nu snap ik het,....
tja dreigen met pistolen moeten we afleren he ,.. mag best een paar dagen tussen zitten ,..

en hee was het niet links die meteen zij dat de oorlog niet terecht zou zijn en werden we toen niet voor achterlijk gehouden op bepaalde weblogs?

Roadie68 | 03-02-10 | 15:46

Wow. Wat een volkomen stupide idioot. En wat een volkomen stupide reactie van de uitvoerende en (lokale) wetgevende macht. Echt, hebben ze alleen maar mongolen daar in Groningen ?

Niet voor Jan | 03-02-10 | 15:46

We hebben een H
We hebben een O
We hebben een A
We hebben een X

Verder is Veendam uiteraard het zoeken niet waard.

Teun van het Tuinpad | 03-02-10 | 15:46

@ endofdays | 03-02-10 | 15:44


1 miljoen doden ?
Waar staat dat ?

Tyler-Durden | 03-02-10 | 15:46

@ Tyler-Durden | 03-02-10 | 15:44
Kun je mijn aangifte tegen Sharon Dijksma dan ook meteen even meenemen? Ik heb niet genoeg koffie in huis voor dat arrestatieteam.

Pa Cartwright | 03-02-10 | 15:46

Aangifte doen tegen JP voor oorlogsmisdaden? Kom jij eens van je roze wolk ouwe hippie. Ben niet voor JP maar dit is me toch een potje kansloos van de hoogste plank, ga eens betere dingen doen met je tijd.

Aerox | 03-02-10 | 15:46

Oninteressant, onsamenhangend zwetsverhaal van een maatschappelijk teleurgestelde. Eh, werk zoeken misschien ?

fart majeur | 03-02-10 | 15:45

Vast zo'n randdiebel die voor iedere scheet de krant, de gemeente, de provincie, het Rijk een ingezonden brief schrijft en dan beledigd zijn als hij een Groen linkser met gevoel voor humor tegenkomt..

Gifkikker | 03-02-10 | 15:45

Iedereen kan er wel lacherig over doen maar die gast heeft wel een punt.
Het was geen fijne vent die Sadam maar sinds die hufter is opgeruimd zijn er tot nu toe al meer dan 1 miljoen doden gevallen.
En dan hebben we het nog maar niet over de duizenden misvormde kinderen die daar geboren worden door al het verarmd uranium wat daar aan munitie rondslingert.
En de duizenden getraumatiseerde soldaten die er aan onderdoor gaan.
En dat allemaal om een leugen want er waren geen massavernietigingswapens en dat wist de politiek dondersgoed.
Dat mag je denkt ik dan toch wel een oorlogsmisdaad noemen.
Maar het is simpel iedereen die niet mee werkt aan de plannen van een groepje zeer machtige mensen word opgeruimd.
zie dit filmpje: Crimes of USA
www.liveleak.com/view?i=28e_1190501736...

endofdays | 03-02-10 | 15:44

@Marcus Porcius Cato | 03-02-10 | 15:38
De gedachte is waarschijnlijk, dat als je voor een dakkapel in Veendam een vergunning nodig hebt, dat dat ook voor oorlogen buiten Veendam moet gelden. En anders is het illegaal.

tipo | 03-02-10 | 15:44

Wat leren we hiervan Heren/Dames?

Dat je nooit en te nimmer contact moet zoeken met (Groen)Links.

Drs. Brunen | 03-02-10 | 15:44

Ik ga zo naar politie bureau om aangifte te doen tegen Agnes Kant voor misdaden tegen de mannelijkheid.

Tyler-Durden | 03-02-10 | 15:44

Een arrestatie voor haatzaaien/discriminatie van de bananen industrie had ik logischer gevonden.

findecano | 03-02-10 | 15:43

@Randy McRanderson | 03-02-10 | 15:42 "afzetten van een met kernwapens dreigende, mensenrechten schendende, labiele dictator ."
Wanneer is het aftreden van Balkenende besproken?

rara | 03-02-10 | 15:43

ZotteLotte | 03-02-10 | 15:40

Als ik heel eerlijk ben, heb ik dat gevoel ook!

NoMinister | 03-02-10 | 15:43

Ik ga zo naar politie bureau om aangifte te doen tegen Tineke Schouten voor misdaden tegen de goede smaak.

Tyler-Durden | 03-02-10 | 15:43

En nu?

Preaufessor Pascal | 03-02-10 | 15:42

Feitelijk bestond de gehele terroristische bedreiging van dit land uit die paar halve zolen van de hofstadgroep. En verder reageert iedereen in paniek.

wouter het bos in | 03-02-10 | 15:42

Nu is het opeens mode om de inval van Irak te veroordelen. Maar ik heb indertijd maar weinig mensen gehoord die het afzetten van een met kernwapens dreigende, mensenrechten schendende, labiele dictator een slecht idee vonden.

Randy McRanderson | 03-02-10 | 15:42

@kanswaardig
With all due repctse, Veendam een goede naam?
*gniffel*

Ashtrey | 03-02-10 | 15:41

Het verbaasd me wel en niet.

kleingrutter | 03-02-10 | 15:41

Jezus, wat een idioot. Ga eens werken is misschien te veel gevraagd met die werkloosheid in Oost-Groningen, maar laat het denken en doen maar aan anderen over.

cashew | 03-02-10 | 15:41

HOAX!

ZotteLotte | 03-02-10 | 15:40

Toch fijn als je ergens geregistreerd staat, dan weet zo een AT waar ze moet zijn. Dus bijna per definitie een nette(re) burger. Is ook wel lekker, optreden zonder gevaar. Is de politie dol op.

Er zijn mensen - doorgaans als zielig bestempeld - die nergens staan geregistreerd. En terwijl Eurlings kastjes wil inbouwen bij automobilisten die op de meter nauwkeurig vastleggen waar je je bevindt, is de Burgerlijke Stand een absolute puinhoop. Maar ja, bij illegalen, krakers en onderhuurders is weinig te halen... Die worden alleen als ze heeeeeel stout zijn door een AT bezocht (na veel zoekwerk of als toch al zijn onderworpen aan surveillance). Want geen hond weet waar die woont en een mobiel is 'pre paid' en vaste nummers elders gebruikt en op een andere naam. Maar no way dat daar wat aan gedaan wordt! Zielug toch? Gewoon weten wat iemands domicilie is, geeft meteen weer hysterisch gekrijs over politiestaten en razzia's. Maar een domme gefrustreerde pipo van zijn bed lichten met een AT vanwege uiting van (anti-bestuurders) frustratie, dat is no problem, want we hebben toch tijd over (vanwege de 'juiste' prioriteiten).

Wel is positief dat tegenstanders van de Irak-oorlog worden aangepakt ;-). Ook zonder volkenrechtelijk mandaat...

Leuk kijkje in het functioneren van de overheid.

NoMinister | 03-02-10 | 15:40

Weird story!

Hoe kom je op het idee GROENLINKSCH te bellen? <--- vaut -10000

Suriboy | 03-02-10 | 15:40

Leuk stukje fictie.

Jax | 03-02-10 | 15:39

Ik begrijp nooit wat een "illegale" oorlog is. Kan iemand mij dat een keer uitleggen ? Wat was er dan precies illegaal aan de oorlog tegen Irak ? Welke wet was er precies overtreden ? Graag even artikel en paragraaf van een één of ander wetboek bijleveren. Kan de briefschrijver waarvan de NAW bij de redactie bekend is dat misschien ? En misschien ook nog even aangeven wat zijn betrokkenheid bij deze zaak precies is, was hij belanghebbende ? Of is hij de openbaar aanklager van Veendam ? Iets zegt mij dat het IQ van deze beste man ook niet echt hoog is. HIj zegt dat overigens zelf al toen hij meende Groen Links te moeten inschakelen.

Marcus Porcius Cato | 03-02-10 | 15:38

Als je de wortel neemt uit iemands schoenmaat moet je mee in de zak of je krijgt gewoon een trap van dat paard.

BillyTheCad | 03-02-10 | 15:38

Ik woon in Veendam (ja ik weet het, dat is erg), doe mij even die NAW gegevens. Nu hebben we het hier al moeilijk (BV Veendam e.d.) en nu haalt deze mongeaul ook nog een keer onze 'goede' naam naar beneden.

kanswaardig | 03-02-10 | 15:38

Een gevalletje JP_Nee!

JP_Nee! | 03-02-10 | 15:37

Een retorische (let wel zonder H) vraag is naar mijn weten meer een stelling. De stelling dat er een doorgeladen pistool nodig is om gelijk te krijgen kan worden opgevat als bedreiging. Niet z'n gekke beredenering.
Ik denk dat het knelpunt hier voornamelijk ligt in het IQ van de auteur, niet zozeer die van de autoriteiten.
Het feit dat de overheid u niet meteen van uw bed heeft gelicht lijkt mij alleen maar goed, blijkbaar wilde zij niet enkel uitgaan van de verklaring van GroenLinks, maar ook zelf onderzoek doen. Dat zal wel iets met grondrechten te maken hebben gehad. Als de vertraging al niet te wijten zou zijn geweest aan GroenLinks, wat ook tot de mogelijkheden behoort.

Al met al, U bent fout!

Elastiekje | 03-02-10 | 15:37

Rare stukkies, eerst iets over een reetd en nu een Veendammer met een scheet.
Zou er soms iets gebeurd zijn waar GS het niet over wil hebben?

CoffeePatch | 03-02-10 | 15:37

Beste gast, welkom op aarde. Een planeet die wordt geregeerd door incompetente, humorloze kwallen. Een planeet waar je beter dom en onwetend kunt zijn dan intelligent en gewetensvol. Een planeet waar de ene mens de andere z'n overtuigingen de strot door wil duwen. Een planeet, kortom, waar je beter je bek kunt houden dan oplettend zijn en actie onderneemt.

Ik wens u nog een prettig verblijf.

artbrut | 03-02-10 | 15:37

Normaal gesproken moet je behoorlijk je best doen allerlei activiteiten te ontwikkelen en een handgranaat aan je deurknop hangen zoals in laakkwartier. Jij hoeft 'slechts' een retorische vraag te stellen om op staatskosten 4 uur te mogen logeren. Geluksvogel.

lichtpunt | 03-02-10 | 15:36

"door de wortel te nemen uit hun schoenmaat."

Man man, lopen ze in Veendam 2 maanden achter ofzo.
De Sint zit allang met zijn reeTd in Spanje heur !

Teun van het Tuinpad | 03-02-10 | 15:36

Je zal maar als Natie een legale oorlog verliezen...
Moet er niet aan denken.
The Horror.

Zo jammer! | 03-02-10 | 15:35

@Dmitri Dmitrievitsj | 03-02-10 | 15:31

FAIL. Het is retorisch.

padlarf | 03-02-10 | 15:35

Ik ga zo naar politie bureau om aangifte te doen tegen Cisca Dresselhuys voor misdaden tegen de mannelijkheid.


Tyler-Durden | 03-02-10 | 15:35

Democratie in Nederland? Mis ik iets?

Oerkoendoe | 03-02-10 | 15:34

U moet ook de lokale psychiatrie bellen. Bij u ter plaatse heten die Lentis geloof ik. Vroeger GGZ Groningen. Rest is hetzelfde. Die komen ook langs en dan mag u mee. Dat heet dan een rechterlijke machtiging geloof ik. Gevaar voor de omgeving. Krijgt u pillen en over een paar weken lachen we erom met een biertje.

bbbachstra | 03-02-10 | 15:34

toch wel leuk voor de meldpunt terrorisme c.s.
Hebben ze ook een keer een melding gehad.

gruppenfuhrer | 03-02-10 | 15:33

Een rechtstaat? Hahahahahahahahahahahahahaha

Uni-burger | 03-02-10 | 15:33

Laat men eerst maar eens aangifte gaan doen tegen Wim K. wegens medeplichtigheid van de bombardementen op Servische burgers tijdens de burgeroorlog in Joegoslavie.
Balkenende kun je hooguit verwijten dat hij het schoothondje van Amerika is maar Wim K. is een echte oorlogsmisdadiger.

Haarkopje | 03-02-10 | 15:33

Nu weet ik wat ik moet doen als ik me ziek wil melden.

Buurtsuper | 03-02-10 | 15:32

Nogal optimistisch ja, 4x naar Den Haag kunnen binnen twee dagen vanuit Veendam. Onderschat die ondergelopen karrensporen daar in het noorden niet.

Randy McRanderson | 03-02-10 | 15:32

arbanafal | 03-02-10 | 15:28
Juist.

Gedwongen opname lijkt me hier de gvraagde oplossing.

Superior Bastard | 03-02-10 | 15:31

dutchdelightz | 03-02-10 | 15:30

Dat schoot me ook te binnen. Maar wat ik eerder plempte lijkt me veel waarschijnlijker en ik weet niet wat beangstigender zou zijn...

NoMinister | 03-02-10 | 15:31

Het is rhetorisch, met een rho en een tau.

Dmitri Dmitrievitsj | 03-02-10 | 15:31

If you can't beat them, join them!

Kotsende lama | 03-02-10 | 15:31

Ga s werken ofzo.

-sebas | 03-02-10 | 15:31

Ik heb al eerder aan de redactie het verzoek gedaan om normale topics. Nu krijgen we weer een ruktopic. Blijkbaar is het nodig om met nekschoten te dreigen of FIRST te roepen voordat de redactie aan het werk gaat? Ik eis een bevestigend antwoord op deze retorische vraag, anders gaan er hele erge dingen gebeuren.

(NAW bij ondergetekende min of meer bekend)

vast goed | 03-02-10 | 15:31

arbanafal | 03-02-10 | 15:28

LOL, ja het is een beetje gefrustreerd en dom. Maar so what, daar lopen er heel veel van rond die zich bovendien gediscrimineerd voelen. Hang er eens een microfoon bij en de AT's hebben geen dag verlof meer de komende decennia.

NoMinister | 03-02-10 | 15:30

Groen-links wordt natuurlijk 24/7 getapt.

dutchdelightz | 03-02-10 | 15:30

Hulde aan de schrijver. Ok beetje ver gezocht maar in essentie heeft ie wel gelijk. Als het om 'polariserende' uitspraken richting Islam gaat loop je de kans je voor de rechter te moeten verantwoorden. Anywaytjes, zit die Mocro van vorige week (bij die AH mobflash) met zijn antisemitisme en doodsverwensingen al vast?

Republikein4ever | 03-02-10 | 15:30

Sinds wanneer moet je een vergunning aanvragen om een oorlog te beginnen? Hoe kan een oorlog nou illegaal zijn?

tipo | 03-02-10 | 15:30

Vreemd dat uitgerekend RaRa (Ok, die heten tegenwoordig Groen Links) meldpunt terrorisme belt.
Het zijn God beter het zelf terroristen!

Moi2 | 03-02-10 | 15:29

Statler en Waldorf | 03-02-10 | 15:24

Het geeft angstig goed aan welke macht zo een klotebureau van GL heeft en hoe kort de lijntjes zijn in inner The Hague

NoMinister | 03-02-10 | 15:29

Je bent gearresteerd door de IQ-politie, omdat iemand die denkt dat de regionale politie staten kan aanklagen gevaarlijk dom genoeg is om anderen en zichzelf te kunnen bezeren. Groetjes aan bubba en laat de zeep niet vallen.

arbanafal | 03-02-10 | 15:28

Als de schrijver nou ballen had dan zou hij JP zelf staande kunnen houden middels het burgerarrest.
Volgens grondwet 53 uit het Wetboek van Strafvordering heeft een burger in Nederland het recht om een persoon onder burgerarrest te zetten.
Wel oppassen: het dient op heeter daad te geschieden. Het geval van ontdekking op heeter daad wordt niet langer aanwezig geacht dan kort na het feit dier ontdekking.
Dus 10 minuten na ontdekking via het NOS journaal is nog wel op heeter daad dunkt me.

lieverdeauddanreaud | 03-02-10 | 15:27

Superior Bastard | 03-02-10 | 15:22

Dat is wel zo, maar dat een GL-er dit ziet als terrorisme, is wel bizar. Die hebben tolerantie tegenover alles wat ons haat en vernietigen wil en hebben een achterban met types als Volkert volgens mij. En dat ze hun leven zouden hebben gebeterd wil er bij mij niet in. Nee, deze beller was niet een van hen. Dat was de reden en dan kun je heel braaf zijn naam doorgeven.

En dan een arrestatieteam. Ik ken de 'NAW bij redactie bekend' niet, maar is dat nu echt nodig? Zet eens wat scherpschutters op de daken in de prachtwijken. Dat lijkt me effectiever om de dagelijks zo ongeveer beroofde mensen de broodnodige veiligheid te garanderen.

* gaat deur barricaderen ;-) voor komst AT *

Raar allemaal, maar toch interessant.

NoMinister | 03-02-10 | 15:27

de politie neemt alleen aangiften op van "oprechte linkschmenschen". Als ze tenminste geen andere prioriteiten heeft. Dus Ja, een aanklacht tegen de linkse Balkenende is uiteraard kansloos.

jan-lul-de-behanger | 03-02-10 | 15:27

Pritt is chagrijnig dat de Nepresso cups nog steeds niet binnen zijn, heeft Joris naar de PC gestuurd om ze zelf maar op te halen en probeert ondertussen toch nog wat advertuurders-inkomsten binnen te halen met een lul-verhaal van een aluhoedje.

kapotte_stofzuiger | 03-02-10 | 15:26

ja oke , goeie actie maare dat je nie t wint :p

DIPSH0T | 03-02-10 | 15:26

Reveal Yourself!

Pa Cartwright | 03-02-10 | 15:25

Die kamervragen heeft hij i.i.g. gehad, tezamen met een sterke lamp in zijn gezicht en de altijd trouwe good cop en zijn compagnon de overdreven boze bad cop.
Dus die GL-er vertelde de meneer gewoon the truth and nothing but the truth.
Hulde voor het kordate optreden tegen deze vervaarlijke terrorist.

Ashtrey | 03-02-10 | 15:25

Goed bezig Nederland. 'tis hier fantasties

gruppenfuhrer | 03-02-10 | 15:25

Toch wel bijzonder dat je na het niet kunnen doen van aangifte tegen de premier, stelt dat wij in een bananenrepubliek leven. Probeer het maar eens in zimbabwe ofzo; dan verdwijnt je hele familie voordat je het politiebureau binnen bent. Verwend nest die briefschrijver.

Rien ne va plus | 03-02-10 | 15:25

Wat mij onduidelijk is in dit verhaal is of de aangifte is opgenomen.

"In het Nederlands recht is een aangifte het melden van een strafbaar feit (misdrijf of overtreding) bij een opsporingsambtenaar, doorgaans een politiemedewerker. Iedereen heeft het recht aangifte te doen van een begaan strafbaar feit, of hij daar nu het slachtoffer van was of niet, en opsporingsbeambten zijn verplicht deze op te nemen. Het maakt daarbij niet uit of de aangifte schriftelijk of mondeling wordt gedaan. De politie kan dus niet verlangen dat iemand naar het politiebureau komt om aangifte te doen."

Persoonlijk vind ik het allemaal redelijk kansloos maar de aangifte moet m.i. toch worden opgenomen.

Tevens is mijn advies om die linksheid te laten varen, ze leidt alleen maar tot onderdrukking. Als je recht wilt in onze bananenrepubliek dan zul je toch rechts van het CDA moeten gaan stemmen (om klassiek links-rechts aan te houden).

Statler en Waldorf | 03-02-10 | 15:24

Voor de luie klabakken in dit land ben jij "gefundenes Fressen"; je noemt "doorgeladen pistool", "Balkenende" en "Den Haag", en je bent makkelijk te vinden (nou ja, dat is relatief natuurlijk gezien de twee dagen die de sukkels er nog voor nodig hadden) dus dan kunnen de heren van de gleufhoeden-en-regenjassen-brigade makkelijk een puntje scoren om zo hun salarissen nog enigszins te rechtvaardigen. Alsof een echte terrorist de zaak zo zou aanpakken, mwoeha.
.
Maar goed, als het allemaal niet zo treurig was, zou dit land de grootste grap ter wereld zijn...

Brouhaha | 03-02-10 | 15:24

Toen heb ik het secretariaat van Groen Links gebeld. Toen ik heb vrijdagavond jongstlede een arrestatieteam over de vloer gehad. Toen heb ik een brief naar GS gestuurd en nu staat er een busje voor de deur met mannen in een wit pak.

CoffeePatch | 03-02-10 | 15:24

(NAW bij redactie bekend)

Get a Life Man. Zoek een baan ofso.

El_Guapo | 03-02-10 | 15:24

Oh man, wat een land.

superjan | 03-02-10 | 15:24

Nu nog een flapdrol die bea aanklaagt en de cirkel is rond.

Keaus Respectleaus | 03-02-10 | 15:24

Anders leer je even hoe je retorisch spelt...

padlarf | 03-02-10 | 15:24

Hij had meer kans gehad met aangifte in Belgie, daar en kunnen en worden dergelijke aangiften wel serieus genomen. Hij heeft een punt, hoe kan een onderhoudsman verantwoordelijk voor een vliegtuig dat een stukje titanium is verloren waardoor een concorde neerdondert wel verantwoordelijk worden gehouden maar de opperkneus JP niet? Falen falen en nog eens falen op ons conto!

Mauzzie | 03-02-10 | 15:23

Wat ben je überhaupt voor een wereldvreemde lutser als je naar het politiebureau gaat om aangifte te doen...

olivetomato | 03-02-10 | 15:23

Waarheid of niet, Balkenende en Groenlinks dien je ten alle tijde te bashen.

blinde kip | 03-02-10 | 15:23

Is die duivenvoereter dood, en dan komt er weer zo één!
Kleikop met je wajong!

Jan Aaldrik | 03-02-10 | 15:23

@mezelf 15:21
Rotservert...

eerstneukendanpraten | 03-02-10 | 15:22

interessante zaak, interessant geval

Bukoswski | 03-02-10 | 15:22

Schokkend.

Herr Erik | 03-02-10 | 15:22

U bent niet een van hen.

NoMinister | 03-02-10 | 15:22

Groenlinks is jaren bekent het zijn Ex mislukte comministen/anti leger/tegen alles wat goed is voor werkgelegeheid.
Dus niet te.vertrouwen,
Dus nooit een groenelinker bellen!

gerrit5042 | 03-02-10 | 15:22

Wat een triest figuur, als je tijd hebt om een onzinnige aangifte te doen en daar vervolgens politici mee lastig te vallen moet je ook niet zeiken over die 4 uurtjes in de bak.

Superior Bastard | 03-02-10 | 15:22

Voor Groenlinks is terrorisme überhaubt retorisch. Zij hebben daar zo hun eigen interpretatie van...

Tjemig | 03-02-10 | 15:22

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 03-02-10 | 15:21

Als je huis in fik staat, je wordt overvallen, je vrouw door zes Bubbaas tegelijk wordt verkracht, je wordt aangevallen door verboden pitbulls, je buurvrouw haar man in de fik dreigt te steken, je auto wordt opengebroken door jongetjes van 15, een groep Mocroos hun AK-37 staat leeg te schieten op je garagedeur,
een gek met 5 liter rode verf je thermopane in PVDA-kleur wil schilderen, ja dan nog komt het politiebureau in Veendam niet in actie. Er moet wel een hele zware
terroristische dreiging zijn geweest...
*maar weer een valiumpje neemt*

eerstneukendanpraten | 03-02-10 | 15:21

@briefschrijver
Die oorlog was niet illegaal. Een volkenrechtelijk mandaat is niet vereist.

Wijnand Duyvendak | 03-02-10 | 15:21

Lijkt een beetje op een bijwerking van een Socialistische Heilstaat.
Censuur, oppakken, monddood maken.
You name it.
Gefeliciteerd allemaal, met de 65 jaren vrijheid die we hebben genoten.

Zo jammer! | 03-02-10 | 15:21

Een zeikert uit Veendam.... Next!

FreshClash | 03-02-10 | 15:20

Ja, als je dat soort woorden/termen gaat gebruiken richting de politiek, dan is het natuurlijk niet zo heel raar dat je een zak over je kop krijgt en even het één en ander uit mag leggen. Dus wat nou Fail. F*cking idiot.

bello | 03-02-10 | 15:20

Sadam had natuurlijk nooooit opgepakt mogen worden en democratie is zo overschat. Nee Amerika, dat is de echte vijand! Met hun fillempies en vrijheid enzo, schandalig!

Smerige flapdrol

Simon Raespik | 03-02-10 | 15:20

naam en rugnummer van die groene linksert?

Prutsert3368 | 03-02-10 | 15:19

Oh hell, wat een treurig mens.

Toine Rorije | 03-02-10 | 15:19

Het is Vaynedamn....

Sjonnie Vaynedamn | 03-02-10 | 15:19

naar het politiebureau om aangifte te doen tegen JP Balkenende wegens betrokkenheid bij oorlogsmisdaden

+1

-banned | 03-02-10 | 15:19

Prima dat ie opgepakt wordt. Voor hetzelfde geld is het wel een dwalende die ook echt daad bij woord voegt. Dan kan het centrum terrorisme bestrijding zich helemaal niet meer verantwoorden......

Tyler-Durden | 03-02-10 | 15:18

Maar wel een genitief pluralis in de laatste zin.

Grisha Eisenov | 03-02-10 | 15:18

Alleen in nederland!

liesbeth | 03-02-10 | 15:18

Ik ruik een HOAX

Spanko | 03-02-10 | 15:18

De staat kan zoveel dingen doen die niet in de haak zijn. Al dat socialistische gediscrimineer is ook niet eerlijk. Daar kun je je als burger evenmin tegen verweren, anders dan door in de criminaliteit te gaan.

Nitrandil | 03-02-10 | 15:18

Schitterend verhaal dit. Vooral het aangifte willen doen tegen Balkenende. Ik ga eens een politicus vertellen dat ik 'm liever dood zie dan levend, kan je lachen. Lijkt me wel leuk dat hele arrestatieteam stiekem vast te leggen met geluid/video.

HelloPedro | 03-02-10 | 15:17

*fietst NU naar het politiebureau om aangifte te doen*
Hup, iedereen!

ZDEV | 03-02-10 | 15:17

Veendam, of all places. Dan vráág je er ook om. Dan wil je gewoon niet serieus genomen worden. Veendam, daar rijdt de politie nog op varkens.
Had even de moeite genomen om naar Groningen-stad te reizen, of een andere grotere plaats.
En Groen-links bellen is natuurlijk helemaal kansloos.

zeg maar jansen | 03-02-10 | 15:17

Goh, iemand met hoop op succes in rechtsstaat Nederland.
Kom eens onder je steen vandaan lutser, het is 2010, je rechten zijn al meer dan 10 jaar verspeelt...

da wizard | 03-02-10 | 15:16

Altijd leuk, nestbevuilers.

Nee dus! | 03-02-10 | 15:16

Wat is dit voor een fundamentalist?

Dr. Plofkop | 03-02-10 | 15:16

Ik leef nogal op grote voet, dus met mijn IQ zit het wel het goed.
Op naar Den Haag

w.degene | 03-02-10 | 15:16

Dan had je 3 keer een FAIL aanslag gehad, toch. Toch weer -1 voor links. Volgende keer beter opletten. Je kijkt eerst naar links, dan naar rechts en vervolgens weer naar links. Vanuit daar komt het eerste gevaar. Dan naar je doel toe.

corsleutel | 03-02-10 | 15:16

Alsof het nog een geheim was dat Nederland een bananen republiek is.
-
Wat ik me dan wel weer afvraag. Is dit allemaal gecheckt door de redactie van Geenstijl?

Disneyland | 03-02-10 | 15:15

ah gevalletje retherrorisme dus, en al na 4 uur vrij? Nou dat valt me nog mee dan in dit monddode slijmballenlandje.

Causa Sui | 03-02-10 | 15:15

"een arrestatieteam over de vloer gehad, ben gearresteerd"

Tja, die komen niet voor twee kipcorntjes langs, wel?

Pa Cartwright | 03-02-10 | 15:15

rethorisch... LOL

Mr. S | 03-02-10 | 15:15

Hij belde uitsluitende de informatielijn van het internationaal gerechtshof voor een afwijzing waarmee hij dit sneue verhaal kon opfluffen.

Boisot | 03-02-10 | 15:15

vaag verhaal, maar fijn dat het meldpunt terrorisme zo adequaat reageert

inglorious furcollar | 03-02-10 | 15:14

loal maar waarom nog geen bericht over wilders waarvan maar 3 getuigen toegelaten zijn???

Mopho | 03-02-10 | 15:14

Ik kan moeilijk beoordelen of een arrestatieteam nou nodig was geweest, maar dit zijn in deze tijden helaas geen grappen meer, sufferd. Ik geef die groenlinksers groot gelijk dat ze maar even een belletje gedaan hebben.

Achterdocht | 03-02-10 | 15:14

Raar verhaal dit. Wie besluit er tot zo'n arrestie? Heeft meneer gedreigd?

Bos Hout | 03-02-10 | 15:14

Proficiat, welkom in de echte Nederlandse wereld!

Sjeng de helle | 03-02-10 | 15:14

Wat is er mis met een doorgeladen pistool als je naar Den Haag gaat?
Ik neem ook altijd voor de zekerheid zo'n ding mee als ik daar heen ga.

Booka | 03-02-10 | 15:14

Zeau! die van dat IQ voelde ik pas aankommen. Maar even serieus, wrom zou je überhaupt aangifte willen doen tegen JP...? K bedoel, je kan dan toch ook niet verwachten dat ze je serieus nemen?

ow en btw, jij moet het nodig gaan hebben over IQ als je groenlinks belt =9

huust siroop | 03-02-10 | 15:14

Wat een lulverhaal. dat Pritt dit serieus neemt.

Flounder123 | 03-02-10 | 15:14

Het arresteren is stupide inderdaad. Maar naar het politiebureau in Veendam gaan om aangifte te doen tegen JP Balkenende, vind ik ook redelijk kansloos. Het was zeker geen drukke week voor de briefschrijver?

Fanning | 03-02-10 | 15:13

Tsja, aangifte niet accepteren vind ik misschien nog wel het slechtste uit dit hele verhaal. Opmerkingen over doorgeladen pistolen brengen je echt nergens. Nouja, 4 uur in een cel dan...

Roger Wilco | 03-02-10 | 15:13

Ja, jong, maar een onaangename onruststoker ben je wel. Dat gehol naar die rechter tegenwoordig. Kortom, wie met lucifers speelt, kan zich wel eens branden.

Dr. Know | 03-02-10 | 15:13

Waar een mens zich al niet druk om kan maken.

de kudtkrantenjongen | 03-02-10 | 15:13

werkt goed dat meldpunt terrorisme bestrijding

eenamm | 03-02-10 | 15:13

+1 voor de schrijver (wel dom dat hij Groenlinks belt, of all people...)

buurvanurk | 03-02-10 | 15:13

Welkom in Nederland!

tejootje | 03-02-10 | 15:13

En wat dacht je nou te bereiken dan?

McVeigh | 03-02-10 | 15:12

Wel vier keer naar den Haag gekund? Dan ken jij de spoorwegen nog niet.

zeg maar jansen | 03-02-10 | 15:12

Links powned links!?

ghandi | 03-02-10 | 15:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken