Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gonny herkent minister niet

Neehee, het wordt echt niet duurder. Heus!Met nog een kleine maand te gaan is onze Gonny van Onderhuren lekker bezig zich te profileren in de Tweede Kamer. Zo had zij vanmiddag, tijdens het vragenuurtje, weer het hoogste woord. Als Kamerlid dat graag opkomt voor de gewone burgert, wilde ze wel eens weten hoe het zit met dat griepvaccin waardoor in Israël spontaan een paar mensen stopten met roken. Of dat ook hier kan gebeuren, en zo ja, hoeveel wachtgeld krijgen de nabestaanden dan? Zoals te doen gebruikelijk wanneer het over gezondheidszorg gaat, beantwoorde Hans Hoogervorst keurig al haar vragen. Een probleempje: Gonny herkende Hans echter niet en dacht hier met een tweederangs onderknuppel van doen te hebben. Een ding moet je Gonny nageven: ze heeft wel mensenkennis... Update: En we hebben beeld.

Reaguursels

Inloggen

Haha
Ze werd zelfs uitgelachen op het VRT Nieuws x)

zeveroare | 26-10-06 | 14:31

Henkster 25-10-06 @ 20:30

Jij vat hem.... high 5, dude.

BigBoobedBlondeBitch | 25-10-06 | 22:08

wat een domme kut!

quutje | 25-10-06 | 21:28

Henkster 25-10-06 @ 20:30

Wat een stelletje opportunisten zijn een aantal GS'-ers. Heeft iemand een dom en (misschien vinden jullie dat) een geil bekkie, maakt ze zgn. ontwapenende (lees domme) opmerkingen, zijn de mensen die dit niet waarderen het relativeringsvermogen kwijt. Zo zo'n teef van linkse gading zijn, zouden jullie zeggen dat ze een zakkenvuller is die ten koste van ons belastinggeld domme dingen zegt in de 2e kamer. Als jullie je zelf serieus nemen, zeg dan niet van die BULLSHIT

Boeddhi | 25-10-06 | 21:22

Gonny is gewoon leuk. Gisteren bij Pauw en Witteman ook. Zo gek als een deur, maar wel een fantastisch wijf.
Alle mensen die daar kritiek op hebben snappen het leven niet, zijn elk gevoel voor relativering kwijt en nemen het leven veel te serieus.

Gonny, als je meedoet 22 november ga ik persoonlijk campagne voor je voeren!

Henkster | 25-10-06 | 20:30

Boeddhi 25-10-06 @ 14:21

Gonny is als Johan Cruyff. Slechts te begrijpen voor wie cryptisch waarelig taalgebruik kan doorgronden. Gonny zegt goede dingen en heeft een heerlijke onbedorvenheid in zich. Dom is ze imho zeker niet. Wel een beetje weird.

bottehond | 25-10-06 | 18:38

tis werkelijk triest...
het wordt zo langzaamaan letterlijk een staats-inrichting... en dat wachtgeld moesten ze ook maar eens afschaffen... zeker bij deze mutzzz... ze is te stom voor bijstand... eigenlijk zou zij haar salaris ook terug moeten storten...

knurftje | 25-10-06 | 15:50

Gonny, bezorgd piekerend: "Ja jeetje zeg, hoe zal die man zich eigenlijk hebben gevoeld dat-ie niet herkend werd?"

......

.........

Ik wil heel graag 150 Gonny's op 22-11, kan dat?

Behaard smaalkopje | 25-10-06 | 14:24

Ze was gisteren bij P&W, wat een dom mens is dat zeg. Als je toch politiek geïnteresseerd bent, weet je toch wie de ministers zijn, wat ze doen en hoe ze eruit zien. Pauw en Witteman knuffelden haar bijna dood. Hoezo linkse media? Natuurlijk is zo'n dom kamersletje ook niet echt iets om je als links journalist druk om te maken.

Boeddhi | 25-10-06 | 14:21

Muhahaha.. geniaal filmpje! Wat een rooie muts zeg om die fout 2 keer te maken hahaha!

Primavera | 25-10-06 | 14:03

Gonny is geschikt voor het oraal bevredigen van de mannen van klein rechts. Verder is ze de reden waarom de SGP geen vrouwen in de politiek willen zien.

Boeddhi | 25-10-06 | 13:54

het lijkt me best een leuke vrouw die Gonnie...

Onderbuik | 25-10-06 | 13:40

Gonny is wel de grootste politieke onbenul die ik in tijden heb gezien. Daar kon Boer Koekoek nog een puntje aan zuigen. Maar ze was natuurlijk haar bril vergeten....
Gelukkig hebben we nog groep Lazrak, groep Nawijn, groep.. etc..
Ik denk dat het allemaal goed komt als we Gonny voorzitter maken van de tweede kamer. Dan raken ze vanzelf wel uitgeluld!!!
... en dan willen ze nog dat we gaan stemmen.
... moeten natuurlijk wel al die partijen kunnen onthouden!

kleinmannetje | 25-10-06 | 12:47

Weet je wat nog het ergste is. Dat zij denkt dat er mensen zijn die zitten te wachten op dat intens domme gezwets van haar. Ze is niet eens bij machte om haar eigen stupide optreden eens serieus te relativeren om vervolgens tot de heldere conclusie te komen; " Ik ben inderdaad niet goed wijs , ik hoor in een permanent bewaakte inrichting thuis."
Neen; in plaats daarvan zit ze weer te bazelen bij Pauw en Witteman dat andere kamerleden ook wel eens aandacht verdienen en niet alleen zij op de voorpagina van de krant hoeft te staan........ Alsof ze in de krant staat of bij P&W is vanwege een zinnige bijdrage. Neen van Oudenallen haalt alleen maar de pers door haar oeverloze domme, clowneske gelul over niets en door hersenloze optredens in de tweede kamer. Daarom en om niets anders. Er IS niemand die haar toelacht er zijn alleen mensen die haar vierkant uitlachen; in de kamer, in de pers en in de straat. Ze heeft het alleen niet door. Dat is het verschil tussen van Oudenallen en een clown; een clown laat mensen bewust lachen en van Oudenallen verbaast mensen onophoudelijk door haar zwakzinnige optredens en dat op kosten van hard werkende nederlanders. Het is zo zeldzaam dom en genant dat je bijna gelooft of beter, hoopt dat het een act is. In een dwangbuis door de zijdeur afvoeren dit soort types en nooit meer over praten.
Gonny's one-woman-show continues.

JdG | 25-10-06 | 12:21

ROFL... wat een briljant filmpje. En wie zei dat politiek niet leuk is?

Jan Kaas | 25-10-06 | 11:22

Ik denk dat het een slopert is in bed, die lust 'm wel rauw, 24/7.

"Wie was u ook alweer?"

OBG Sepp | 25-10-06 | 11:08

wat een poepie, wordt het steeds leuker met zulke mensen ! LOL

deFiscus | 25-10-06 | 10:24

Wahahaha, wat een TRUT. Op naar de volgende knal rode blunder!

szol2001 | 25-10-06 | 10:01

Eerlijk gezegd snap ik niet dat je op een plek als deze serieus gaat lopen discussiëren. Ok, er zijn vast veel mensen die het lezen, dat wel.

Pleundertjan | 25-10-06 | 09:45

GONNEPON een vaste plek in de kamer... en er komt weer sjeu in de debatten. Misschien is voorzitter een leuke functie voor d'r ?

YOU-trechter | 25-10-06 | 08:26

*Bloos* & LOL @bottehond 25-10-06 @ 03:04:
Eerst even de typefouten eruit en omissies erin. Ik let daar nooit zo op als ik aan het rammen ben op de keys. Hoe meer gepassioneerd ik raak over iets, hoe meer typo's ik maak, normaliter heb ik voor publicatie wel een redacteur voor dat soort dingen. Mijn gedachten gaan nou eenmaal sneller dan ik kan typen (en trust me, ik kan behoorlijk snel typen) dus om dat bij te houden is niet eenvoudig. Soms zou ik willen dat ik gewoon een dictafoon en een secretaresse had (al was het maar voor Geen Stijl, hahaha) maar secretaresses zijn duur tegenwoordig.

koerbagh | 25-10-06 | 03:51

Maaier 25-10-06 @ 03:02

Dude... ontspan... ik heb een zeer bevredigend leven, maar internet is een nieuw soort schaduw- democratie, met enorm veel invloed in de politiek en bv. journalistiek zelf. Ies leuk voor mij for a while.

bottehond | 25-10-06 | 03:15

Finde jullui Gonnie ook zo koel? Daar ging 't hier toch over?
Toffe griet man! Echt waar.

Ze hep d'r haar wel minder oranje, toch?

pocoloco | 25-10-06 | 03:11

koerbagh 25-10-06 @ 02:53

Deze post kan wat mij betreft piepklein in het logo van GS verwerkt worden en als ze dat niet goedvinden wel ergens anders. Koerbagh: de post der posts van de verweesde maar zoekende VrijdenkerTs.... komt dat enigszins in de buurt?

bottehond | 25-10-06 | 03:04

@koerbagh: hulde voor de strakke lijn die je aanhoudt in dit debat. Een van deproblemen is inderdaad het zichzelf losmaken van kamerleden (of uit de partij gegooid worden). Ik dek dat je-in ieder geval in het huidige systeem, - moet acceptetren dat kamerleden zich losmaken van hun kieslijst. Dat is dan namelijk de enige controle op partijdictatuur.

Je schreef om 25-10-06 @ 00:40 dat je niet wl dat mensen zonder mandaat in de Kamer zitten. Zoals eerder gezegd, in theorie ben ik het je met je eens, in de huidige (mijns inziens goede) systemen is het nou eenmaal zo. We laten allebei een ander belang prevaleren (mandaat vs. ideeën). Ik ben het er echter niet mee eens, dat de goegemeente op een persoon stemt. Ik denk dat de goegemeente op de uitstraling stemt die een partij+persoon heeft. De persoon is belangrijk, maar de uitstraling van de partij moet je niet onderschatten. Politiek gezien verschillen SP en GL niet heel veel, maar wel qua uitsraling. en dat zie je terug in de peilingen.(Dan wel Wilder en Pastors). De VVD blijft een club van de ondernemers, terwijl ze misschien ook voor veel andere groepen veel te bieden hebben. Etc. Ik denk dat "de kiezer" een onbewuste combinatie maakt van lijsttrekker+aanhang, ideeën én uitstraling van de partij. Dus gelukkig is de lijsttrekker niet alleszeggend. Ik ga ook maar slapen.

p.s. Veest & Bottehond, niet boos worden he, ik wil me nog veel meer aan julie ergeren danwel over julie gedachten ee beetje hoofdbreken danwel jullie bewonderen. Het is maar internet hoor

Maaier | 25-10-06 | 03:02

@veest van pim 25-10-06 @ 02:11:
Je wereldbeeld hoeft te wankelen, maar je moet toegeven dat er wel iets aan de hand is. Ook in Vlaanderen en volgens botte, die het echt niet zo onscherp ziet mijns inziens, heeft het Coemans verhaal daar net zo goed mee te maken.
Wat de oplossing van de onvrede en de onwerkbare situatie die ontstaat -op straat maar dan dus ook in de politiek- daar kun je natuurlijk over van mening verschillen. Maar als je probleem niet eens wilt zien dan krijg je het wel bovenop je gezicht gedreund zoals Coemans. Dat is een beetje botte je probeert te vertellen. Ik verwacht verder ook niet te veel heil van Geert, Marco, Joost, Gonny, Hilbrand en noem ze maar op, maar het feit dat ze wel een snaar raken betekent gewoon dat het onderwerp leeft. Terecht of onterecht doet niet ter zake.
Of je het wilt of niet wilt, doet ook niet terzake. Stellingname op inhoud, niet op wenselijkheid. Ik wens die discussie ook niet, maar hij is er wel. Dan moet je je met de inhoudelijkheid gaan bezighouden en niet met de vraag of de discussie wenselijk is en je ogen ervoor sluiten. Dat kan wel, maar dan krijg je 'm op een andere manier wel te verwerken.

koerbagh | 25-10-06 | 02:53

veest van pim 25-10-06 @ 02:11

Nou, tabee dan, ouwe makkerT... snif

** bijltjesdaaaaaaaaag **

bottehond | 25-10-06 | 02:13

@bottehond: mijn wereldbeeld wankelt niet. Jij hebt aandacht nodig en daarom kom je tussen mijn gesprek met redelijke mensen als rosalie, koerbagh en anderen door keffen. Die link van je zegt alles. "Patrick Coemans"... Zielepoot.

Ik zal je wat vertellen: een paar maand geleden, toen ik je wel nog aandacht gaf, snauwde je als je het inhoudelijk niet meer haalde: "laat me met rust" of dingen van die strekking. Dat heb ik sindsdien gedaan, niet zozeer uit deernis met jou, maar omdat je beperkt repertoire snel gaat vervelen en er achter al die circusnummers van je toch maar een heel oninteressant, monomaan en triest mannetje doorschemert. Ik ben geen welzijnswerker, en was ik dat wel, dan kwam ik hier voor jou geen onbetaalde overuren doen. Over en sluiten, keffer. Lul het hele panel maar vol. Er komen reaguurders genoeg bij die jou (nog) niet doorzien.

veest van pim | 25-10-06 | 02:11

Johannes Gerbrand 25-10-06 @ 01:43

Dat is precies de grap er van. Gonny zegt wat 70 % van de 0031-ers zegt. Maar omdat ze niet haagsch is wordt ze belachelijk gemaakt. Gonny is een symbool van het Volk tegen het polikor- establishment.... en waar er ruimte is voor één is er vast meer ruimte voor veel meer. Dan wordt het misschien ooit nog een volksvertegenwoordiging. Het establishment is de vijand van het volk links óf rechts imho.

bottehond | 25-10-06 | 02:03

Hey Gonny ik heb nog een stapeltje bonnetjes van de karwei, maar wil die graag als tandheelkundige onkosten opvoeren.
Geef mij even een paar tips a.u.b.
Mooi acteerwerk trouwens, die Hoogevorst en het ressie dachten echt dat je het meende.
Wij weten wel beter he ouwe stokslobberaarster.
maareh.... sterkte he de rest van je politieke achtbaan.

rocco tevredi | 25-10-06 | 01:52

Volgens mij heeft Gonny haar fijnmotoriek in elkaar gezopen, wat een enorme domme koe.

DE ITALIAAN | 25-10-06 | 01:49

Een goeie grap mag (wacht) geld kosten. Maar wat een nivo zeg in ons parlement, elke boerenl*l kan in Nederland in de kamer komen. Bananenrepubliek Nederland.

Johannes Gerbrand | 25-10-06 | 01:43

veest van pim 25-10-06 @ 00:21

Doe je wel een beetje rustig aan? Met die moeheid van je enzo...(serieus)

rosalie | 25-10-06 | 01:04

toch te bizar voor woorden dat zo'n mens 1 van de 150 rechten heeft om te stemmen... Kan dit alleen maar in NL?

TRI X | 25-10-06 | 00:56

die hofstadtgruppe 25-10-06 @ 00:35

Ze heeft zinnige ideeen, die de vrouw in de straat aanspreken. Verheven boven alle hoon, want een vrouwencultheld.... deze dame dient onmiddelijk ingelijfd te worden door de snelste en de slimste. En voor een lach een traan én een fout is in de stalinistische establishment-partijen is geen ruimte.... dusss.......

bottehond | 25-10-06 | 00:53

Wat een halalariteit alom.
Prachtig dat we toch nog een Muppetshow hebben.

De Intrigant | 25-10-06 | 00:51

Feest van pim 25-10-06 @ 00:26 (hehehehe)

Als jij doorpraat doe ik het uiteraard ook. Doe niet zo gefrustreerd man. Ik heb je wereldbeeld niet aan het wankelen gebracht. Dat deden de slopers van de dochter van Patrick Coemans. Het speelt gelijk bij u als bij ons. Wat doe je hier eigenlijk? Doe er wat aan in A'werpen. Je bent dom bezig. Het enige wat jouw wereldbeeld nog kan redden is KEIHARD optreden tegen evident tuig. Harder dan hard. Vanaf nú. Anders worden jullie over 4 jaar overlopen. Met alle gevolgen van dien. Deze (pyrrhus)overwinning heeft een rpijs. De prijs van het móeten presteren. Gooi er nog wat hulpverlening tegen aan en scholing. Dan zijn jullie over 4 jaar voorgoed gezien. Gewoon een tip.

jurgenverstrepen.typepad.com/jurgen_ve...

bottehond | 25-10-06 | 00:51

@DiagnosisTyphus 25-10-06 @ 00:18:
Hahahahaha.... ja, er moet dan wel een goeie staatssecretaris/accountant naast.

@veest van pim 25-10-06 @ 00:25:
In ons systeem stemt de goegemeente op de partij, maar de facto gaat de stem naar de persoon. Dat deugt er dus niet. Het maakt mij verder niet uit welk systeem kiest, ofwel evenredige vertegenwoordiging per partij, ofwel op persoonlijke titel per district, maar wees er duidelijk en consequent in in je kies- en grondwet. Het kan niet zo zijn dat er mensen in de kamer zitten als Volksvertegenwoordiger terwijl niemand ze gekozen heeft. Dan vertegenwoordigd zo'n figuur dus niemand. Dat is het hele punt. Het maakt mij geen fuck uit wie het is, wat het uitkraamt (ze kramen allemaal onzin uit - dus dat is 't punt niet) en wat het IQ is. Het gaat maat om het democratisch gehalt van de vertegenwoordiging. En die is nihil.

koerbagh | 25-10-06 | 00:40

@bottehond
Gonny double kewl... Daar kan ik op zich nog wel inkomen, t'is een vermakelijke vrouw. Maar om de kosten van het belastinggeld te laten opwegen tegen de baten zou ze nog vele malen 'kewler' moeten zijn.

die hofstadtgruppe | 25-10-06 | 00:35

@lecram 25-10-06 @ 00:23 "fapfapfap"

Maar ze droomt van de boktor, dat ze die het woord mag voeren en in het lachwekkende maken, als je de collega's niet meer in het uitlicht kan zetten dan blijft het fappen, neuqen kan je mooi vergeten als je het kan.......

Behaard smaalkopje | 25-10-06 | 00:31

Kan ze niet embedded naar Afghanistan gaan voor de Telgraf of de Acktueel, bij eventueel fauten van onzen strijdende kameraden tegen het kwaad (lees ongeletterde geitenhoeders) kan ze toch geen gezichten meer herinneren

litebyte | 25-10-06 | 00:30

Pff wat een horror om alleen al naar die vrouw te luisteren. Ik heb het gevoel dat haar dyslectie ook haar spraak beïnvloedt.

e.claudius | 25-10-06 | 00:27

@bottehond: ik had het niet tegen jou. Dat heb ik nu wel: als je me met rust wil laten, doe dat dan ook en lul niet. Mand.

veest van pim | 25-10-06 | 00:26

Oude soldaat, zijt ge moegestreden? Ik zal U gerust laten. Tis de herfst niet, manneken. R.I.P.

bottehond | 25-10-06 | 00:25

Overigens vind ik het net als Koerbagh kut dat een verkozene zijn zetel mag houden als hij of zij de partij waarmee hij verkozen is verlaat. Maar dat heb je dus met naamstemmen. 't Is dat of de 'dictatuur van de partijvoorzitters' en dat is vast wéér niet goed. Maar geen enkele onvolkomendheid van 'het systeem' onslaat een verkozene van zijn persoonlijke verantwoordelijkheid. Geldt trouwens ook voor een kiezer vind ik.

veest van pim | 25-10-06 | 00:25

Ach, ze was toch maar weer op de beeldbuis vanavond terwijl ze niet eens op een of andere kieslijst staat.
En ze deed het best wel leuk hoor.
Lekkere meid ......
Neuqen Gonny?
*fap fap fap fap bij de gedachte alleen al*

lecram | 25-10-06 | 00:23

die hofstadtgruppe 25-10-06 @ 00:17

Ik bedoelde het dus absoluut niet sarcastisch. Mijn teef zat te janken en ik weet dat het dan goed is. Hahahahah... dude... soms zijn mensen gewoon anders dan ze er uit zien. Echt. Gonny is double kewl. Als GS haar als mascotte kiest gaat heel veel van wat ík vind een mooie (sic) stem krijgen. Hofstad... rustig slapen kunnen we niet meer. Ik dacht dat jij dat al wist?

bottehond | 25-10-06 | 00:23

@rosalie: ik was niet boos maar ik heb het eeuwig leven niet en hou dus niet van door onwil aangedreven tijdverlies. Dus ultrakort samengevat: dat sommigen een systeem misbruiken is de verantwoordelijkheid van die sommigen en niet van 'het systeem'. Daarbij heb ik er nu de LPF uitgelicht omdat het nu eenmaal om Gonny ging hierboven, al komt dat wicht dan bij de VVD vandaan. Welzeker heeft ook de VVD en niet te vergeten de pvda last van het fenomeen, maar bij LPF is het buiten proportie en dat ligt volgens mij aan de samenstelling van die lijst. Het zijn bij VVD en PVDA ook mensen die voor de populistische koers hebben gekozen die 'een Gonny doen': de LPF zat vol met mensen die populisme als enige gemeenschappelijke factor hebben. Populisme is helaas niet verenigbaar met de parlementaire democratie, met alle hierboven geschetste gevolgen vandien. Daarom heb ik lak aan al dat geschimp op 'het systeem': het zijn de Gonnies die verantwoordelijk zijn voor wat ze doen, niet 'Den Haag'. Ik wil gerust aannemen dat een kiezer van VVD of PVDA niet zag aankomen dat er een Wilders of een Lasrak zouden opstaan, maar bij de LPF lag het er dik op.
Verder geen boosheid of rancune of zo. Alleen beetje snel moe deze dagen. Herfst zeker...

veest van pim | 25-10-06 | 00:21

@koerbagh (23:36)
Ware het niet dat ze er zo met de hele staatskas vandoor zou gaan.
"Oh kudt, ja die bonnetjes die zijn gesteaulen"

DiagnosisTyphus | 25-10-06 | 00:18

@bottehond
Gelukkig, u bedoelde het dus inderdaad allemaal sarcastisch, kan ik toch rustig slapen vannacht

die hofstadtgruppe | 25-10-06 | 00:17

van is om, scusi... twas zo'n oprecht gemeende post.... hehehehe... seriously!

bottehond | 25-10-06 | 00:13

die hofstadtgruppe 25-10-06 @ 00:02

Sorry, dude... het antwoord is ja. Gonny is totaal communicatiegestoord en slechts door het met autisme/ADD/Dislect geoefend oor te begrijpen. En trust me: die vrouw heeft zeer goede ideeen. Dat wachtgeld valt in het niet bij wat de gevestigde orde aan 50 miljoen (sic) uit de staatskas STEELT om propaganda mee te maken voor zichzelf. Hebben ze vrijwel UNANIEM vóór gestemd. Geld voor hullie eige! Gonny mag van mij 4 jaar gesoepsidieerd worden en 4 jaar lang campagne voeren voor het beleid van de gewone man. Deze vrouw heeft een grote politieke toekomst omdat ze extreem slim én ongecompliceerd is. Vandaag: een publiciteits- stunt. Alle media besteden aandacht aan haar. Doet niet mee met de verkiezingen. Gonny draagt het zaad van de reveaulusie van de Kleine Man te veroorzaken. Call me crazy: I know a talent when I see one. Gonny, de Ali G. in da House van 0031.... maar dan beter. Hulde, Gonny! Neuqen?

bottehond | 25-10-06 | 00:11

@die hofstadtgruppe 25-10-06 @ 00:02:
Ach, Boeddddhi is ook gek.

koerbagh | 25-10-06 | 00:11

die hofstadtgruppe 25-10-06 @ 00:02

ach, botttehond is gek.

Boeddhi | 25-10-06 | 00:05

@bottehond
En als je daarna bedenkt dat ze straks na 3 maandjes werken 2 ton aan gemeenschapsgeld in de zak steekt, ben je dan nog steeds een Gonny Adept?

die hofstadtgruppe | 25-10-06 | 00:02

Gonny: "Maar heb krijg je dan toch allemaal gehoor uhh kapot met al die disks in je oren, toch?"

Daar is toch geen woord spaans bij? Of welke taal dan ook? Voorzitter?

Overigens, LOL @die hofstadtgruppe 24-10-06 @ 23:27 hehehe......

Behaard smaalkopje | 25-10-06 | 00:02

Ik moet met enige schaamte het volgende bekennen: ome Botte is een late Gonny- adept. Ze speelt het goffedomme klaar om een motie doorgevoerd te krijgen, veel media aandacht en een heldere en juiste recht uit het hart boodschap. Ik vind Gonny heel begrijpelijk... maar goed: ik begrijp Cruyff ook heel goed... Gonny: je bent een ultra- kewl wijf met prima ideeen, werklust en een wonderlijk soort aanstekelijkheid. Jij bent zeer okay. Had Pin jou zelf uitgezocht? Ik zou het verdomd goed snappen.... En zo niet: eauk goeT.

bottehond | 24-10-06 | 23:59

Connie had der bril even niet op, kan gebeuren toch jongens

SWtjah | 24-10-06 | 23:56

-weggejorist-

Pieter Baan | 24-10-06 | 23:56

@fuckje 24-10-06 @ 23:25 : ik sluit mij daarbij aan.

Mazzeltov | 24-10-06 | 23:52

@die hofstadtgruppe,
@Pieter Baan,
.
Eerlijkheid wordt nooit beloond in Den Haag ( en omstreken) .

fuckje | 24-10-06 | 23:50

@Pieter Baan
Goed idee, ze schrijft zo slordig dat die Soedanezen haar weblog dan waarschijnlijk toch niet begrijpen

die hofstadtgruppe | 24-10-06 | 23:43

-weggejorist-

Pieter Baan | 24-10-06 | 23:42

fuckje 24-10-06 @ 23:37

Precies, aan een DJ is dat een leuke, ontwapenende vraag. Voor het besturen van het land schieten we er niet veel mee op. En bij de weg, stem onder andere om door jou genoemde reden ook nooit op de PvdA.

Pastoor Poncke | 24-10-06 | 23:42

@Pastoor Poncke,
precies! Ze stelt nuchtere, hedendaagse vragen, waar de gemiddelde meelbek niet aan toe kan komen, door partijpolitieke belangen aan handen en voeten gebonden. Je weet dat elke Pvda-erT alles wat hij/zij in de openbaarheid wil brengen eerst met Ayatolla Bos MOET bespreken?

fuckje | 24-10-06 | 23:37

@DiagnosisTyphus 24-10-06 @ 23:33:
Ze is dyslectisch als de neten, zowel in woord als geschrift maar cijfermatig is er niks mis met Gonny's verstand. Wellicht schuilt er een uitstekend Minister van Financiën in haar.

koerbagh | 24-10-06 | 23:36

"Laat Gonny toch zitten." ;)

Shareholder | 24-10-06 | 23:34

Als ik gisteren die van Ardenne had doodgereden, had ik haar ook niet herkend, ......... als ik haar vandaag zo zie, wat was die bonk gisteren ?
Vragen, vragen?

gentle giant | 24-10-06 | 23:34

LOL, Gonny is dus ook in uitspraak dyslectisch.
Maargoed, even inhoudelijk. Ze doet dus niet mee met komende verkiezingen, maar is voor de verkiezingen daarop van plan zich aan te sluiten bij een bestaande partij. Das dus mooi, want zo kan je die 1,6 ton aan wachtgeld gewoon binnenrijden zonder (wit) te moeten werken en scheelt het 12k aan borggeld om mee te mogen doen aan de verkiezingen.

DiagnosisTyphus | 24-10-06 | 23:33

fuckje 24-10-06 @ 23:30
En dat is wel een goeie vraag van Gonny: "Hoe'st met je gehoor.." ;-)

Pastoor Poncke | 24-10-06 | 23:32

Pastoor Poncke 24-10-06 @ 23:17
huh?
die hofstadtgruppe 24-10-06 @ 23:18
dank voor je begrip

TheOne48 | 24-10-06 | 23:31

..... en dan nu een plaatjuhsmixert......

fuckje | 24-10-06 | 23:30

fuckje 24-10-06 @ 23:25

Tuurlijk, op zich niks mis mee. Maar helaas is ze op die manier geen partij voor anderen. Bovendien is het noodzakelijk om je standpunten goed naar anderen te communiceren, aan nog meer misverstanden hebben niets.

Pastoor Poncke | 24-10-06 | 23:29

Behaard smaalkopje 24-10-06 @ 23:25
De enige reden dat zij de baan van minister van ontwikkelingszaken heeft gekregen, is dat ze dan 75% van het jaar weg is

die hofstadtgruppe | 24-10-06 | 23:27

Het is een teken van uitstekende smaak om Hans Hoogervorst niet te herkennen, zouden meer mensen moeten doen.

Overigens 1000 x liever van Onderhuren dan van hArdrenne: Zij is de vreselijke Dood in De Pot.

Behaard smaalkopje | 24-10-06 | 23:25

@Pastoor Poncke,
met een onschuldige naïviteit beschrijft ze de Haagse Kafkaïaanse situatie.
Onbevangen laat ze alles over zich heen komen, en met een onschuldige verwondering uit ze zich spontaan en primair, op zich een goede zaak, vergeleken met al die meelmondjes.

fuckje | 24-10-06 | 23:25

Ha volgens mij is ze van nature blond....

Tzakje | 24-10-06 | 23:23

wat een onbetaalbare zure smoel heeft die van Ardenne toch....., tegenover haar een wedergeborene grrrrrristen milf, en een snotjong die vele miljoenen in z'n zak heeft verkregen middels het draaien van kudtmuziek....... eigenlijk is die gonny (mits ze d'r bek gesloten laat) een lekker ding om naar te kijken.... althans in deze setting.

QB (ja die.....) | 24-10-06 | 23:22

fuckje 24-10-06 @ 23:16
Gelijk hebben is één, gelijk krigen vereist enige intelligentie

Pastoor Poncke | 24-10-06 | 23:19

@TheOne48
Als dat '48' in je nickname voor je geboortejaar staat, kan ik je nog wel enigszins begrijpen, zo niet wordt het erg moeilijk

die hofstadtgruppe | 24-10-06 | 23:18

TheOne48 24-10-06 @ 23:16

Misschien geldt hetzelfde voor jou?

Pastoor Poncke | 24-10-06 | 23:17

ik zal wel weer de enige zijn, maar als ze der kwek dichthoud vind ik het eigenlijk best wel een lekkere rooie snol

TheOne48 | 24-10-06 | 23:16

Eigenlijk.......... heeft............ Gonny......... wel........ gelijk.......

fuckje | 24-10-06 | 23:16

Komt dit ook uit op dvd? :-)

Rommie | 24-10-06 | 23:16

ze is zeker ontwapenend

En in zekere zin ook lachwekkend.

Rochaz | 24-10-06 | 23:15

O.... Mijn ...... God

Pastoor Poncke | 24-10-06 | 23:14

Pardon, Minister van Geel, Zijne Exellentie @ die hofstadtgruppe.

fuckje | 24-10-06 | 23:11

Zit iemand dit op te nemen? Dit moet de dump in..... SPG... hilarisch

die hofstadtgruppe | 24-10-06 | 23:11

lol, op ned 1 zit ik nu om haar te lachen. spg? haha spg.. ze kent de partijen niet eens.. lol

Rommie | 24-10-06 | 23:10

Dit is echt niet om aan te zien.... de term plaatsvervangde schaamte is wel op zijn plaats

Kijk snel hilarische tv op 1!!! Ze kent staatssecretarissen Van Geel en Van Hoof ook niet

die hofstadtgruppe | 24-10-06 | 23:07

Kop kaal, pek en veren er over heen en door de Baarsjes met dit wicht

Pik_Botha | 24-10-06 | 23:06

Gonnepon zit na de reclame bij Pauw en Witteman op 1

die hofstadtgruppe | 24-10-06 | 22:54

@rosalie 24-10-06 @ 22:30,
dodelijk= coitus interruptes.
alleen goed bij geboortenbeperking.

vander F | 24-10-06 | 22:54

@veest van pim 24-10-06 @ 22:27:
Het maakt dus geen enige teringzooi uit of een partij een bende is. Het maakt niet uit wie ze als ze leden hebben, het maakt niet uit wie er namens die partij in vertegenwoordigende lichamen willen hebben. Nogmaals, als het zijn Hell's Angels, Een mongolen-actie commitee, RaRa, Antifa... doet er allemaal geen ene flikker toe. Hoe komt het toch dat je er alles aan doet om het Nederlandse stereotype van de domme Belg te bevestigen?
Het punt is, en dit is echt de laatste keer dat ik het aan jou uitleg, dat het democratisch mandaat van Gonny er niet is. Ik leg het nog eens stapje voor stapje voor stapje uit.
Punt 1: Er is een partij X. Die doet mee aan de verkiezingen. Snap je het nog? Ok.
Punt 2: Partij X is om een of andere reden heel populair, maakt niet uit waarom, wat hun standpunten zijn, wie het verkondigen, doet er niet toe. Snap je het nog? Ok.
Punt 3: De partij krijgt heel veel stemmen. De meeste stemmen zijn op de lijsttrekker. Snap je het nog? Ok
Punt 4.: Iemand van de partij die in het vertegendwoordigend lichaam (hier de tweede kamer) stapt uit de partij. Die zetel moet worden opgevuld. Snap je het nog? Ok.
Punt 5: De volgende op de lijst van de verkiezingen is inmiddels uit de partij gezet. Desalniettemin zegt onze wet: Die zetel is van die persoon, niet van de partij waarop die stemmen zijn gegenereerd of van de lijsttrekker die al die voorkeursstemmen heeft gehad. Snap je dat? Waarschijnlijk niet, maar simpeler kan ik het niet uitleggen.
Maar goed, darom heeft Gonny (en Geert, Ali en Hilbrand) geen democratisch mandaat. Ze zijn niet verkozen op hun persoonlijke titel, hebben niet het benodigd aantal voorkeurstemmen. De lijsttrekker/partij heeft die stemmen wel gehad, maar heeft niets over die stemmen te zeggen. Is dat democratisch? Is dat waar die stemmers voor hebben gekozen? Nee.
Ik snap wel dat jij zegt: die stemmers hebben gekozen voor een zootje, dus ze krijgen een zootje, maar dat is een simplificatie die nergens op slaat. Staatsrechtelijk is dat grote onzin. Die zetel had democratisch toebehoord aan het zootje ongeregeld, niet aan een afvallige idioot van dat zootje ongeregeld.

koerbagh | 24-10-06 | 22:52

vander F 24-10-06 @ 22:32

Beetje, op de wijze van dan.....:"hoe laat moet je er morgen uit?"

rosalie | 24-10-06 | 22:35

@veest van pim is boos.....
op z'n belgisch dan.

rosalie | 24-10-06 | 22:33

@rosalie 24-10-06 @ 22:30,
je kent het fenomeen?

vander F | 24-10-06 | 22:32

@veest van pim 24-10-06 @ 22:20,
die soep niet zo zout eten joh,
ik kon je uitleg op delen redelijk volgen en wel met instemming.
Boeiend is nu vooral de discudssie om te komem tot een levendiger en beter onderbouwde visie om te komen tot een rainessence binnen de huidige politieke structuren waar ik me tochecht niet vertegewoordigd voel.
en waar ik van vermoed dat het beter kan

vander F | 24-10-06 | 22:31

vander F 24-10-06 @ 22:12

LOL, ies niet leuk dan he?

rosalie | 24-10-06 | 22:30

esotherische argumentatie.... hmmmm... *gaat verder met fappen*

Tommygunner | 24-10-06 | 22:28

Als ik zie hoe slap je inhoudelijk verweer is, koerbagh, snap ik wel waarom je de hierboven esotherische argumentatie gebruikt. Je hebt niks anders, alleen dat ene mechaniekje dat ik om 21.51 al omschreven heb, maar waar je gewoon mee doorgaat, en nu als extraatje ook wat niet ter zake geleuter over Vlaamse partijen. Alsof dat er ook maar een flikker mee te maken heeft. Wat een zwaktebod. Nog maar eens dan, al vind ik dat je toch ook eens andere bezigheden moet gaan zoeken voor je zelfs mij uit m'n stoel verveelt: de partijen die je noemt hebben dezelfde fout gemaakt als LPF. Ligt nog steeds aan die partijen, niet aan De Systemen. Zet die Elly en Rikkertplaat dus nou eventjes af en erken gewoon dat de LPF een zooitje heikneuters is waar je nog geen tweedehands auto van zou willen kopen, in plaats van alles door te schuiven naar Het Grote Boze Beest van 'Het Principe'. Lees wat ik over de lijststem schreef. Lees het nog eens. En nog eens. Begrijp het daarna. En bespaar mij en jezelf een voortzetting van dit dovemansgesprek. Succes.

veest van pim | 24-10-06 | 22:27

@Vander F/koerbagh: ja hoor. Ik snap het niet. Dus hoeven jullie niet uit te leggen waarom jullie gelijk hebben, en heb ik per definitie ongelijk. Makkelijk, simpel. Staat als een huis. Getest en goed bevonden door zweefteven en religieuze gekken wereldwijd. Nu ook in Nederland, althans in sommige hoeken ervan. Geen wonder dat die Gonny zit waar ze zit.

veest van pim | 24-10-06 | 22:20

"Ik heb wat vragen aan onze minister van volkgezondheid of de plaatsvervanger ervan: Wat moeten wij hiermee?" (Geeft ze hier zichzelf nu antwoord?)

JCK | 24-10-06 | 22:19

@petrova 24-10-06 @ 22:01,
volgens mij zegt ze hele faute niet terzake doende dingen in bed.
Ben je net lekker bezig..
"Ah!, de vuilnisbak moet nog buiten!"
ofzeau.

vander F | 24-10-06 | 22:12

@veest van pim 24-10-06 @ 21:51.
je snapt er echt geen flikker van hè?

vander F | 24-10-06 | 22:07

Jezus wat een gleuf, ze laten tegenwoordig alles maar toe in de kamer...

Dickvanbil | 24-10-06 | 22:06

@petrova,
als ik haar harses zie krijg ik niet meteen die associatie, maar het boeit me verder ook voor geen centimetert.

fuckje | 24-10-06 | 22:06

@fuckje

maar volgens mij pijpt ze geweldig. dat moet wel met dat snoetje.

petrova | 24-10-06 | 22:01

@veest van pim 24-10-06 @ 21:51:
Ali Lazrak was van de SP, Geert Wilders van de VVD ... Het fenomeen kan zich bij elke partij voordoen. De partij doet er geen ene flikker toe. Het principe deugtr niet. Daar heb ik het over. Niet over Gonny of de LPF. Ga jij nu maar druk maken over het Vlaams Belang. Overigens is een parlementier niet in loondienst bij een politieke partij maar slechts partijlid. We hebben het dus niet over personeel. Bovendien staat het fatsoen van de parlementier niet ter discussie, noch zijn/haar intelligentie, maar het democratisch mandaat. Als 70.000 kiezers een mongool met het IQ van een 2 jarige wil verkiezen, heeft die mongool recht op een kamerzetel. Niks mis mee. Daar gat het dus helemaal niet om. Het gaat er om dat die mongool niet automatisch de zetel krijgt als er andere mongolen van de mongolenpartij doodgaat terwijl die mongool uit de partij is gezet en zelf geen voorkeurstemmen heeft.
Inderdaad de meeste Belgen zullen dat wel snappen, alleen jij niet.

koerbagh | 24-10-06 | 22:00

Die domme muts scoort financieel anders lekker.

Bennyboy | 24-10-06 | 22:00

Ten overvloede nog even melden dat de Belgen, hoewel intellectueel niet in staat zijn 'het systeem' te begrijpen, al jaren van de lijststem (één bolletje = akkoord met de hele lijstvolgorde) proberen af te komen. Maar dat gaat niet zo makkelijk, omdat er in een democratie nu eenmaal procedures en regels voor de verkiezingen van volksvertegenwoordigers zijn. Die zijn algemeen geldend en aanvaard en dus net ietsje te sterk om door een blunderende haarverfkwast omvergekegeld te worden, alleen omdat sommige mensen de regels niet (willen) snappen. Het staat iedereen in België evenwel vrij om geen lijststem, maar een naamstem uit te brengen. Daarmee steun je een kandidaat voor een partij en kun je 'm omhoog laten gaan in de rij voor de zitjes. Zijn jullie in Nederland al zo ver, of is dat te moeilij.. pardon, te 'schizofreen' voor jullie?

veest van pim | 24-10-06 | 21:59

@petrova,
Tineke Huizinga is een woud-be gefrustreerde huisvrouw met teveel vrije tijd , die ze zogenaamd maatschappelijk geëngageerd wil invullen, en dan maar ondoordachte kreten slaakt, omdat ze nu eenmaal in die Kamer zit.

fuckje | 24-10-06 | 21:58

Nou was weer effe lachen.Maar moet er nu inderdaad niet iets geregeld worden(doen we toch graag ?) tegen dit soort grappenmakers??In plaats van allerlei kiesraden ed in te stellen is het mischien beter om personen die zich niet meer kunnen vinden in de politiek van hun partij gewoon hun zetel in te laten leveren??Of dat je niet over kunt stappen of af kunt splitsen tot de volgende verkiezingen??of stemmen voor de kamer op de persoon??Je stemt op een partij en daarna een voor keur stem.De lijst trekker doet daar niet aan mee want is de partij vertegenwoordiger.Aan de hand daarvan word een lijst samen gesteld.Heb je geen stemmen gehaald mag je nooit in de kamer.Jammer dus voor de lpf als niemand Gonny bekwaam vond is de zetel in de kamer verloren en blijft leeg!!Dat is nu ook eigenlijk zo maar dit leeghoofd krijgt straks der wacht geld.

miko | 24-10-06 | 21:56

Grappig die vaccinatie..... ik hoefde gelukkig nog net niet.

Maar Gonny, wanneer stop jij eens.

Mossad.il | 24-10-06 | 21:54

de nieuwe manier van parlementarier spelen:
doe of een minister niet bestaat

steek | 24-10-06 | 21:51

@koerbagh: zoals ik al dacht: verloren moeite. Je vlooit details uit die niet ter zake doen en doet dan net alsof je het punt dat ik maak daardoor niet snapt. Heb ik niet zo veel tijd voor. Ook niet voor iemand wiens voornaamste wél inhoudelijke argument 'je kan het niet begrijpen want je bent een Belg' is. Ga aura's lezen, daar verkopen ze die esoterische onzin ook. De toestanden binnen de LPF hebben er voor gezorgd dat Gonny zit waar ze zit, dus is dat aan de LPF toe te schrijven en niet aan 'het systeem'. Of denk je dat het toeval is dat 'het fenomeen' zich uitsluitend bij die partij voordoet? Als de LPF fatsoenlijk personeel had gehad, had Gonny nooit in de Kamer gezeten. Zo eenvoudig is het. Zelfs een Belg snapt dat.

veest van pim | 24-10-06 | 21:51

geef mij maar Tineke Huizinga

petrova | 24-10-06 | 21:48

Zojuist bij BNN United op Radio1 werd er ook nog even nagetafeld over dit voorval, waarbij beide gasten (een stand-up comedian en een acteur, beiden van bedenkelijk niveau) over de geluidstape heen brulden van het lachen. Toen hen echter zelf gevraagd werd of ze wisten wie de minister van Volksgezondheid was, kwamen ze niet verder dan 'Euhhh Terpstra of zo?'

Je kan met je Geenstijl.tv nog beter naar de campingzender gaan dan je aansluiten bij de mongeaulenbende van BNN.

di9 | 24-10-06 | 21:44

@veest van pim 24-10-06 @ 21:10:
Ook hierop geldt het commentaar @ 21:26.
Overigens zijn parlementiers onschendbaar, dus kunnen ze niet in de bajes worden gegooid tijdens de ziitingsduur van het parlement waarvoor ze zijn "verkozen". Als ze tussentijds opstappen komt de zetel en zou deze aan de partij moeten vervallen, niet aan de volgende op lijst. Er is door de LPF kiezers (in dit geval - maar het geldt voor elke partij waarbij zich dat fenomeen voordoet) niet op Gonny gestemd maar op de LPF. Toch mag Gonny van onze grondwet (omdat ze ten tijde van de verkiezingen de volgende op de lijst was) op die zetel plaatsnemen, ongeacht of ze ze tussentijds uit de partij is geflikkerd.
Maar nogmaals, het gaat mij niet om de figuur Gonny of de lijst LPF, dan wel de kwaliteit of inhoud (of het ontbreken daarvan) van de lijst en personen, het gaat me om het principe dat niet deugt. Maar goed, het is onbegonnen werk om dat aan een Belg uit te leggen. In een schizofreen land met een nog schizofrener staatsinrichting is dat natuurlijk allemaal volkomen logisch.

koerbagh | 24-10-06 | 21:33

@veest van pim 24-10-06 @ 21:13:
*zucht*
We hebben het dus niet over de lokale kudtbesturen. We hebben het niet over de gemeenteraden. We hebben het over de wijze van kiezen van de Landelijke parlementsleden.
Maar aangezien u dus al helemaal niet weet hoe onze verrotte staatsinrichting werkt en hoe wij onze vertegenwoordigers op lokaal, regionaal en landelijk niveau kiezen, gelieve uzelf dus niet in die discussie te mengen of uzelf daarin eerst te verdiepen alvorens iets doms te roepen.

koerbagh | 24-10-06 | 21:26

Gonny de Gans in action

of_niet_natuurlijk | 24-10-06 | 21:25

Lachen !!!!!!!!!!! Gonny is de eerste SW er die in de 2e kamer terecht is gekomen...

Tzakje | 24-10-06 | 21:25

Ze is gewoon een verschrikkelijk dom wicht dat niets in de 2e kamer te zoeken heeft.

Herrie | 24-10-06 | 21:18

En het verdient nog 6.461,54 euro per maand ook trouwens.

TM | 24-10-06 | 21:16

@republc58.. t is een televaag lijntje natuurlijk.

HEXAMIDE | 24-10-06 | 21:15

€170.000 wachtgeld voor een paar maanden kamerwerk! En dan nog neemt die rode hoer niet de moeite om haar collega's van gezicht te kunnen herkennen!

Keutelaer | 24-10-06 | 21:15

@koerbagh: als belg bladiebla. Denk je dat ze in Antwerpen geen districten hebben dan? En nou, wat lost dat veel op zeg. Duurt het telkens een jaar voor al die lokale kutbesturen zijn samengesteld en nog een half jaar voor ze alweer vechtend over straat rollen. En de meter, of beter gezegd de meters, blijven lopen.

veest van pim | 24-10-06 | 21:13

Zeg, hoe krijgen jullie zo'n filmpje te pakken? Ik bedoel, is er nou echt een nerd die voor de lol alle kamervergaderingen opneemt? Of hebben jullie een 'lijntje' naar de cameraploeg van de 2de kamer?

TM | 24-10-06 | 21:12

Ja leuk idee, laten we met zijn allen op Gonnie gaan stemmen.
Er al eens over nagedacht dat die mafkees dan de eerste vrouwelijke nederlandse ministerpresident zou zijn? Nou ja naast een brabellende idioot als Bush en die Iraanse mafketel valt ze eigenlijk niet eens zo op.
Het staaft in elk geval wel de woorden van je mammie :"als je op school goed oplet dan kun je later worden wat je wil". Euh..... oh nee, toch niet

republc58 | 24-10-06 | 21:12

Conny = de nieuwe boerin Koekoek! Waanzinning lachen.. Ze moet herkozen worden.

HEXAMIDE | 24-10-06 | 21:11

Gevonden: als de nummer 8 van de LPF in 2003 in 2006 plots op één van de (drie? twee? een?) kamerzitjes van de LPF kan gaan zitten omdat de nummers 1 tot en met 7 allemaal opgestapt of in de bajes gegooid zijn, is dat niet het probleem van 'een stompzinnige a-democratische inconsistentie van onze grondwet', of van 'het systeem', maar van een partij die opkomt met een kandidatenlijst die een mengsel lijkt van het abonneebestand van het RIAGG en de preselectielijst van De Gouden Kooi. Niet het probleem van bestuurlijk georganiseerd Nederland, wel het probleem van die knoeiende patjepeeër-patsers bij de LPF.

veest van pim | 24-10-06 | 21:10

ROFL en ff blijven liggen, handdoek erbij. PPFFFFF!

Ik moet wel zeggen dat iedereen weer rechtop gaat zitten in de banken.
Je ziet die kamerleden alweer denken: 'Dat wordt weer ff lachen!' ;-)

Assemargalismagalles | 24-10-06 | 21:08

100 dagen gonie inde Tweede kamert: ies feesjt!
Beschuit met oranje (haar-haar) wachtgeld-muisjes.
Tsjek die 100 dagen button (pdf-alert!)

www.groepvanoudenallen.nl/pages/44alho...

Mayakovnik | 24-10-06 | 21:07

Volksvertegenwoordiger heet zoiets. Hulde aan al die types die zich door hun stemgedrag door haar laten vertegenwoordigen. Politiek bewust en zo.

Suske | 24-10-06 | 21:04

*zzzz*Mhuh? Oh. Euh. Gonny. Ja. Oh die. Mmmzmoet weg. Nu. Zeer zeker. Zo dadelijk. Onverwijld. Straks. Onmiddellijk. Prioriteit één. Komt er zo aan. Kat in 't bakkie. Eerst even mijn bril zoeken. Mmzzzmm. Zmzwz. *zzzz*

veest van pim | 24-10-06 | 21:01

@veest van pim 24-10-06 @ 19:37:
Het hele probleem wat Gonny betreft is nu juist dat ze daar NIET democratisch zit, maar door een stompzinnige a-democratische inconsistentie van onze grondwet. Dat ze verder kwaad kan, doet natuurlijk verder geen flikker terzake. Alle kamerleden kunnen weinig kwaad, want ieder kamerlid zit in 't keurslijf van het systeem en kunnen ze verder weinig (ook al hebben ze het harstikke druk en produceren ze met elkaar tonnen beschreven papier.)

koerbagh | 24-10-06 | 20:33

WHAHAHAHAHAHA GONNY you're on National Television !!!!

Tomahawk33 | 24-10-06 | 20:27

ze komt vanavond bij Pauw en Witteman.... benieuwd of ze hen wel herkent :-)

qboy | 24-10-06 | 20:26

@irritatione 24-10-06 @ 20:06,
heau heau,
ze stelde wel mooi even kamervragen over het btw tarief van de elfstedentocht.
Iemand moet toch het vuile werk doen ;-)
Een echte patriot.

vander F | 24-10-06 | 20:20

net als je denkt dat het allemaal wel zo'n beetje langs is geweest verzint die rooe dakhaas weer wat nieuws. als domheid pijn zou doen liep die gleuf de hele dag te gillen.

Roadmaster | 24-10-06 | 20:20

@irritatione
Je meent het echt he?

die hofstadtgruppe | 24-10-06 | 20:11

wat een hoer mensen, en dit achterlijke stuk vreten krijgt wachtgeld? ongelooflijk, ik vind het -en dit meen ik- niet te verteren dat iemand die haar taak zo luchtig opneemt gewoon straks echt duizenden euro's op gaat strijken. ik heb hans ook niet hoog zitten, maar ik herken hem wel.

irritatione | 24-10-06 | 20:06

Leuk als Gonny jeuk heeft denkt ze dat ze met Rambo naar bed gaat blijkt het later Aboutalou te zijn!
Gonny Onderjurk
Gonny Pony
Gonny Huurpenning
Miss Money Penny
Gonny Kelder
Gonny Bovenvorst
Gonny Anders(brilletje nodig?)
Gonny Potty

googledaddy | 24-10-06 | 19:58

Het is je reinste demonisering van de hoge heren in de haag dat ze zo'n dom wijf de vertegenwoordiger van de gewone man laten zijn. Het is een groot complot. Vertel ze eens de waarheid Gonny!

spooky | 24-10-06 | 19:57

ja hoor : op het nieuws van 19:30!!!! ROFL

VortexXL | 24-10-06 | 19:51

@die hofstadtgruppe 24-10-06 @ 19:29

Ha super, Rutger heerscht!

Aussie | 24-10-06 | 19:45

LOL @ vander F 24-10-06 @ 18:40

OoO | 24-10-06 | 19:38

@Cupecoy: jouw argumenten snijden zelfs geen boter. Parlementaire democratie heeft niets te maken met monarchie. De twee vormen sluiten elkaar niet uit en komen daarom samen voor in één bestuur. Heeft niets te maken met de kwaliteit van de politieke vertegenwoordigers die je wél kiest. Bovendien hebben die koningskinderen alleen in sommige landen recht op een plaats in de volksvertegenwoordiging, zij het meestal zonder stemrecht. Ze kosten dus wel wat maar ze maken geen donder uit, tenzij goodwill genereren op internationaal en nationaal vlak. Netwerken, dat is de upc/corebusiness van de monarchie. De parlementaire democratie is iets anders. Het systeem van de volksvertegenwoordiging omgooien omdat één persoon iets zegt dat je niet bevalt of blijk geeft van erg weinig bevattingsvermogen, is dom en kortzichtig. Nog eens: juist omdat het democratisch is, zit Gonny daar. En ook omdat het democratisch is, kan ze er heel weinig kwaad. Soedan heb ik aangehaald om te illustreren wat échte problemen met een staatsbestel zijn en welke gevolgen ze kunnen hebben.

veest van pim | 24-10-06 | 19:37

FeauteauF*ck voor Vrijdag is al bekend.

Flippie F | 24-10-06 | 19:36

@die hofstadtgruppe
Bij dat stukje vraag ik mij 2 dingen af,
1 is rutger kouwes?
2 voor of na top gear op veronica?

69 | 24-10-06 | 19:34

Uit welk achterkamertje is die gekomen dan hahaha leuk FILMPJE

Flippie F | 24-10-06 | 19:31

Offtopic, maar dit stond in treinkrantje Metreau vanmorgen
img233.imageshack.us/my.php?image=rutg...
Goeie keus vind ik, als er iemand stijlloos is, dan is hij het wel

die hofstadtgruppe | 24-10-06 | 19:29

koerbagh 24-10-06 @ 19:15

Het parlement zou veel beter z'n best moeten doen. De koningin bijv. heeft geen macht, aangezien elk kabinet wordt gesteund door de Kamer (tot het valt). De koppeling tussen Wetgevende macht en uitvoerende macht zorgt natuurlijk wel voor een controle op de uitvoerende macht. Dat Kant daar iedere week met 38 kamervragen misbruik van maakt, hoort er dan eenmaal bij. Maar het is wel belangrijk., anders zouden ministers nooit weggestuurd kunnen worden, immers, de regering hoeft dan pas bij een volgende verkiezing weggestuurd kunnen worden.

Maaier | 24-10-06 | 19:25

@Maaier 24-10-06 @ 19:20,
die hebben toch heel laf bakzijl gehaald? (geld is geld)
maar volgens mij hebben die ook nog wel wat zeer actieve leden.

vander F | 24-10-06 | 19:24

@8-) onwaarschijnlijk, kan ze haar eigen veters strikken eigenlijk?!

Kruisvaarder | 24-10-06 | 19:23

Jesus, dat is nou eens een ECHTE afgang.

Rosario | 24-10-06 | 19:23

vander F 24-10-06 @ 19:18

DE SGP niet meer hoor, die krjge geen subsidie meer (omdat ze geen vrouwelijk belastinggeld wilde aannemen of zoiets;-))

Maaier | 24-10-06 | 19:20

Da tben ik neit gewest ik be nirl gespoevt door fleur woudstra

gonny van oudenallen | 24-10-06 | 19:20

Het mooie van op voorkeursstemmen gekozen worden is idd het mandaat, en dat je persoonlijk kunt afgerekend wiorden op je al dan niet gedane parlementaire arbeid.
Nu verdwijnt alles in de grijze partij kots.
Partijen kunnen zich met het grootste gemak geen reet aantrekken van wat voor kritiek dan ook,
1x per paar jaar op een abstract knopje drukken en verder bek dicht houden is een democratische farce.
Partijen hebben ook geen bestaansrecht meer,
wie is er nou lid van een partij?
Vroegah betaalden de leden voor allerhande kosten,
daar er geen inkomsten meer zijn de Haagsche oligarchen maar in de belastingpot gaan graaien en hebben zichzelf rijkelijk met gelden verwend.
U en ik betalen dus ook voor de SP, SGP, groenlinks etc.,
waaat?
Ze houden zich met onze belastingcenten staande,
anders waren ze allang verdwenen.
En wij maar belasting betalen, soms op een knopje drukken en o o wat zijn we tevreden met onze *kuch* democratie.

vander F | 24-10-06 | 19:18

Heb er gewoon geen woorden voor. Ik heb nog nooit van mijn leven zo'n giga dom wijf meegemaakt...... pfffff, aub, ga es gauw deaud

Tomahawk33 | 24-10-06 | 19:16

wat een doos..

Beda | 24-10-06 | 19:16

@Maaier 24-10-06 @ 19:02:
Dat is inderdaad HET argument tégen een districtenstelsel. Wat je ook kiest voor systeem, het principe moet mijns inziens zijn: elke volksvertegenwoordiger moet een eigen democratisch mandaat hebben. Je bent een democratie of je bent het niet. Nu zijn we dat niet.
Belangrijker lijkt me evenwel het lostrekken van wetgevende en uitvoerende macht. Een gekozen regering en een apart gekozen parlement dus. Dat scheelt al zoveel flauwekul en onduidelijkheid.

koerbagh | 24-10-06 | 19:15

Gvd wat doet dit uitvaagsel in de kamer?

misantroop | 24-10-06 | 19:08

koerbagh 24-10-06 @ 18:55

maar jij, als intelligent persoon, dan vertegenwoordigd willen worden door iemand die toevallig bij jou in de buurt woont? (ervan uitgaande van een winner-takes it all systeem in elk district). Om 18:22 heb ik uitgelegd dat ik een districtenstelsel anno nu behoorlijk achterhaald vindt. Ik stem liever op een persoon waarvan ik denk dat hij/zij (o.a. door haar partij) mijn ideeën goed vertegenwoordigd. Of stel dat de Groenlinkskandidaat in mijn district een of andere milieuidioot is, moet ik dan op een andere partij stemmen, terwijl uit Appingedam een hele goede kandidaat komt?

Ik ben het helemaal met je eens dat er een discrepantie zit tussen het kiezen op personen en het bestaan en de macht van partijen bij de samenstelling van de volksvertegenwoordiging. Echter, ik zie in een districtenstelsel niet de oplossing, ik zie meer nadelen dan voordelen.

Maaier | 24-10-06 | 19:02

Hoogervorst had de wijze woorden van Pim moeten gebruiken: "Ga toch koken!".

Wheeler | 24-10-06 | 19:01

@Maaier 24-10-06 @ 18:53:
Omdat de PvdA-ers allemaal een ijzeren fractiediscipline hebben en goed luisteren naar Wouter en het partijbestuur. Principieel gezien hebben die parlementiers zonder voorkeurstemmen natuurlijk ook niks te zeggen, want ze komen op de slippen van Wouter in de kamer. Bij de volgende verkiezingen kunnen ze dan zo op plaats 80 van de lijst komen als ze dwars liggen tegen Wouter. En ook die feractie-discipline is natuurlijk -zoals je terecht opmerkt- niet wenselijk en niet deugdelijk. Dan hoef je die stoeltjes niet in te vullen, en kun je net zo goed Wouter's stem de zwaarte van 40 zetels geven. Dat is wat in de praktijk dus ook zo is... ergo: eigenlijk betalen 40 salarissen etc. voor stemmen in de kamer die ons zouden moeten vertegenwoordigen maar die je nooit hoort.
Snap je nu een beetje waarom de regels van het spel niet deugen, waar de schoen allemaal wringt?

koerbagh | 24-10-06 | 19:01

@koerbagh 24-10-06 @ 18:38
Goed, dan zijn we het met elkaar eens.
@veest van pim 24-10-06 @ 18:40
Die argumenten van jou snijden geen hout. Je mag niet klagen over het beleg op je boterham óf er iets anders op willen omdat er honger in Afrika zou zijn.
Er zijn wel degelijk argumenten om het een en ander te veranderen. En wel met het kunnen kiezen van een staatshoofd.Een beetje vertegenwoordigd worden door een tante die in de verkeerde wieg geboren is echt iets uit de middeleeuwen.

Cupecoy | 24-10-06 | 18:57

@veest van pim 24-10-06 @ 18:51:
Je hebt geen idee wat een puur districtenstelsel als methode van het kiezen van een landelijke volksvertegenwoordiging inhoudt. Als Belg weet je dat natuurlijk ook niet: maar we hebben in Nederland al districten, alle kiesdistricten hebben al hun kiescommissies en alle infrastructuur is al aanwezig om het zo zonder meer, zonder al te veel extra moeite in te voeren.

koerbagh | 24-10-06 | 18:55

Wat een dom wicht is dat toch... mens ga koken, kutje tegen het aanrecht, kontje tegen de keukenkasten en zorgen dat het eten op tafel komt!

Karel Kruizenruiker | 24-10-06 | 18:54

Verbannen uit Den Haag

Suspension Goose | 24-10-06 | 18:54

koerbagh 24-10-06 @ 18:49

OK, dat snap ik nu. Maar waarom dan nog PvdA-ers? Dan denk je nog steeds in lijsten?

Maaier | 24-10-06 | 18:53

@Maaier 24-10-06 @ 18:47:
Je hebt gelijk, dan en slechts dan als ze een eigen mandaat hebben. En dat hebben ze niet. Dat is dus een ijzersterk argument vóór een districtenstelsel: heb je ook geen fractiediscipline, elk kamerlid is gekozen op eigen titel en bezet de zetel met democratisch recht.

koerbagh | 24-10-06 | 18:52

@koerbagh: een districtenstelsel betekent wel degelijk meer raden. Waar je vroeger een centraal bestuur had, heb je dan meerdere districten. Die moeten allemaal bevolkt worden met vertegenwoordigers. Meerdere is meer dan een. Eenvoudiger kan ik het niet uitleggen, maar aan je interpretatie van mijn opmerking over Soedan te zien, heeft dat waarschijnlijk ook erg weinig zin.

veest van pim | 24-10-06 | 18:51

Ik ben overigens echt voor het huidige staatsbestel, in eigenlijk al z'n facetten. Juist omdat idioten als Lamzak en van ONderhuren zich kunnen afscheiden. Als dat niet zou kunnen, zou er een ijzeren fractiediscipline zijn, die ook niet gewenst is. Partijen zouden veel losser om moeten gaan met fractiediscipline, maargoed, daar gaat de grondwet niet over.

IN een klein land als Nederland is een districtenstelsel ook nergens goed voor (zie post hierboven). Ik ben ook zeer gecharmeerd van de kleine partijen in het Nederlandse parlement, iedere minderheid z'n vertegenwoordiging in het parlement vind ik mooi en goed. Het gaat ten koste van de effectiviteit, maar als je effectiviteit wilt, moet je een flinke dictatuur opzetten, en daar ben ik ook niet voor. Juist dat je in Nederland kan kiezen op personen, ingebakken in een lijst die iedeeën vertegenwoordigt is een mooi combinatie. Net zoals je naar een bepaalde kapper gaat omdat ie én goed kan knippen én sympathiek is.

Maaier | 24-10-06 | 18:50

@Maaier 24-10-06 @ 18:43:
*ZUCHT*
Noghmaals: De stemmen voor WOUTER zijn dus al vergeven aan de PvdA-ers in de kamer. Die voorkeursstemmen zijn dus al vertegenwoordigd. Ik meende dat jij enigszins slim was (je praat over het algemeen geen poep namelijk, maar nu schijn je niet helemaal te snappen hoe het werkt).

koerbagh | 24-10-06 | 18:49

Heb het niet voor de clerus maar Pastoor Poncke heeft wel gelijk. Eens elke drol die het woord 'moslim, 'islam' of lekker kort voor de heel erg laagbegaafden, gewoon 'fin' kan tikken, aan de beurt is geweest, is de lol er af en hoeft het niet meer uittentreuren herhaald te worden. Dat hele islamgezeur is onderhand zo dood als een pier en door 'overkill' bereik je er alleen maar mee dat er geen onderscheid meer wordt gemaakt tussen het monomaan, onophoudelijk en autistisch gedram van een handjevol en de misschien wel terechte opmerkingen van anderen. Kritiek op de islam is het enige waar sommigen hier zich mee kunnen laten opmerken, omdat ze niks kunnen verzinnen dat iemand anders hen niet heeft voorgezegd. Daarom is het onderwerp 'kritiek op de islam' nu gemonopoliseerd door de dwangneurotische randdebielenkolonie van GS. Dat is voor de Pastoor en ook voor mij even leuk, maar niet een half jaar aan een stuk. Hoog tijd dat wat gericht gejoris ruimte maakt voor iets nieuws.

veest van pim | 24-10-06 | 18:49

Tijd voor een bindend stemadvies. Dan hebben we haar nog 4 jaar bij ons.

smelrub | 24-10-06 | 18:48

Ik ben overigens echt voor het huidige staatsbestel, in eigenlijk al z'n facetten. Juist omdat idioten als Lamzak en van ONderhuren zich kunnen afscheiden. Als dat niet zou kunnen, zou er een ijzeren fractiediscipline zijn, die ook niet gewenst is. Partijen zouden veel losser om moeten gaan met fractiediscipline, maargoed, daar gaat de grondwet niet over.

Maaier | 24-10-06 | 18:47

@veest van pim 24-10-06 @ 18:40:
Onzin. Een districtenstelsel om je vertegenwoordiging te kiezen betekent helemaal niet dat je meer raden, meer zittingen en meer mensen gaat krijgen die willen gaan scoren. Er blijft gewoon 1 parlement, met 150 leden, die via een een partij campagne voeren dus ook binnen de partijfractie een specialisme vertegenwoordigen. En het aantal zittingen stijgt ook niet. Wat je met een districtenstelsel wel krijgt is een eerlijker regionale vertegenwoordiging. Daar valt ook wel iets voor te zeggen. En het gaat er even niet om de problemen van Sudan op te lossen, we hebben het nu over het Nederlands parlement.

koerbagh | 24-10-06 | 18:46

koerbagh 24-10-06 @ 18:38

Maar er is toch logisch gezien, geen enkele reden om te zeggen dat Mat Herben eerder mag kiezen dan een ander lid dat gekozen is op voorkeursstemmen? Als je puur naar de persoonlijke scores kijkt, heeft herben niets meer te zeggen over een weggevallen kamerzetel dan iemand anders.

Maaier | 24-10-06 | 18:43

Hahaha,
"Ook het Europese onderscheid tussen BTW-heffing op didactische CD-roms (hoog tarief) en boeken (laag tarief) verbaasde de Kamerleden. Een soortgelijk onderscheid tussen de BTW-heffing voor buitensporten met accomodaties (laag tarief) en zonder accomodaties (hoog tarief) vonden Kamerleden niet uitlegbaar. „Hoe moet dat met de elfstedentocht?” vroeg Van Oudenallen (Groep Van Oudenallen) zich af."
www.nrc.nl/binnenland/article521173.ec...

vander F | 24-10-06 | 18:40

Een districtenstelsel lost geen ene moer op. Je krijgt meer vertegenwoordigers, meer raden, meer zittingen, meer mensen die elkaar vragen gaan stellen om te scoren en dan afgaan omdat ze de persoon aan wie ze de vraag willen stellen, niet eens kennen. Verplaats en vermenigvuldig je gewoon het probleem mee. Nee dudes, leer er nou maar mee leven dat dit gewoon de democratie in werking is. En geloof het of niet: er is erger in de wereld dan dit. Vraag Jan Pronk maar's wat hij in Soedan zag voor ze hem er daar uitflikkerden.

veest van pim | 24-10-06 | 18:40

meisjes met rooie haren.....
die kunnen.......
helemaal niks!

kees hoeksteen | 24-10-06 | 18:39

@Maaier 24-10-06 @ 18:24:
En waarom niet? Mat Herben heeft toch die kiezers gekregen? In een democratie telt toch de stem van de kiezer? 300.000 kiezers willen Herben. Hij mag dus, mijns inziens, invullen hoe hij de daarmee verdiende zetels wil invullen. Dat lijkt mij de consequentie van het kiezen op persoonlijke titel. Principieler is het natuurlijk zo dat 250.000 tot 295.000 kiezers niet op Mat Herben persé hebben gestemd maar op de LPF en Mat stond toevallig bovenaan. Dat is dus het kromme van het Nederlandse stelsel. Je kiest een partij (Troelstra's grondwetherziening), maar de facto stem je op een persoon (Thorbecke's grondwet). Er is geen heldere keuze gemaakt tussen beide principes waar beide iets voor te zeggen is. Daarom zitten we nu met idioten als Lazrak, Wilders, Nawijn, Oudenallen in de kamer zonder democratisch mandaat, maar volledig volgens de regels. Dus de regels deugen niet.
Ofwel: we hebben geen democratie. Ook prima, maar zeg dat dan en leg dat netjes vast in de grondwet. Dan kunnen we meteen ophouden met die al die idiote verkiezingsrethoriek en dat stemmen elke 4 jaar, want er verandert toch nooit wat.

@Cupecoy 24-10-06 @ 18:24:
Nee, uiteraard niet. Het gaat me ook niet om Gonny. Het voorbeeld Gonny toont alleen aan dat het principe, de regels niet deugen. Totdat het parlementaire jaar is afgelopen mag ze volgens de huidige regels natuurlijk gewoon blijven. Dat is mijn punt helemaal niet. (overigens ook iets raars... zomaar tussentijds door de regering -kabinet en koningin- besloten dat we eerder verkiezingen krijgen... Heel vreemd, een ongekozen staatshoofd in overleg met ongekozen adviseurs -Raad van State, Ministers van Staat, en het ongekozen kabinet, bepalen dat het parlement maar moet worden ontbonden omdat de het kabinet een probleem heeft. Heel bizar, als je er goed over nadenkt.)

koerbagh | 24-10-06 | 18:38

Der Lehrer 24-10-06 @ 18:07

Heb je het nu over alle 50-jarige vrouwen met dat braafjes thuiszitten of alleen over Gonny (in dit opzicht)?

rosalie | 24-10-06 | 18:37

Burp!!!

uberfireball | 24-10-06 | 18:37

Wie wil deze lambal dan wel kennen???

Lachende Scheerkwast | 24-10-06 | 18:34

nietszeggende politiek

Tommygunner | 24-10-06 | 18:33

@koerbagh 24-10-06 @ 18:06
Goed, de spelregels kunnen ook nu veranderd worden, mocht er een 2/3 meerderheid van het parlement daarmee instemmen.
Maar we hadden het hier over stijlloze Gonny, en spelregels kun je niet met terugwerkende kracht veranderen om haar uit te sluiten. Tenzij je in een bananen republiek wenst te wonen.

Cupecoy | 24-10-06 | 18:28

Hahaha die Gonny is ook wel een domme muts ook. Ik wist niet dat ze een bril had? Lezen kan ze wel zonder bril? Ben je niet beetje een jokkebrok Gonsepons?

Kingeef1975 | 24-10-06 | 18:26

-weggejorist-

Cupecoy | 24-10-06 | 18:24

koerbagh 24-10-06 @ 18:21

dat zou ook nergens op slaan, maar is net zo loguisch om het herben dan in te laten vullen. Niet echt logisch dus.

Maaier | 24-10-06 | 18:24

Ik stond pas met een meisje te zoenen. Dacht dat het mijn vriendin was, had mijn bril niet op.

Pleundertjan | 24-10-06 | 18:22

koerbagh 24-10-06 @ 18:14

een districtenstelsel is weliswaar een heldere oplossing, maar is in mijn ogen anno 2006 ridicuul. Waarom zou ik mij beter vertegenwoordigd voelen door iemand bij mij uit de stad dan door iemand uit Maastricht? Ik leef toch niet alleen in mijn stad? Stel: ik ben geboren in Tilburg, studeer 6 jaar in Groningen, werk 5 jaar in Den Haag, werk twee jaar in het buitenland en daarna 10 jaar in Apeldoorn. In die tussentijd ben ik verhuisd naar Hilversum. En dan zou ik mezelf vertgenwoordigd moeten voelen door iemand uit Hilversum? Terwijl ik mijn informatie uit landelijke kranten, van landelijke & internationale websites haal?

Maaier | 24-10-06 | 18:22

@Maaier 24-10-06 @ 18:16:
De voorkeurstemmen van Wouter (of wie dan ook) zijn in principe wat mij betreft in te vullen door degene die de voorkeurstemmen heeft gehad. Als die zetels zijn ingevuld (en elke partij zoekt zelf maar uit hoe) dan zijn die stemmen dus vertegenwoordigd, dan kunb je natuurlijk niet Wouter het mandaat geven om die overschotstemmen voor Mat Herben in te vullen. Dat lijkt me een helemaal een gotspe. Het is nu al flauwekul met de groepen Lazrak, Wilders, Nawijn, Gonny en wat dies meer zij (geen van allen heeft persoonlijk de kiesdrempel gehaald), maar om dan -zoals jij stelt- een willekeurig andere aan te wijzen om te gaan vertellen wie er de vrijgekomen zetel moet bezetten is natuurlijk helemaal onzin.

koerbagh | 24-10-06 | 18:21

Hahahahaha! :D Ach, ze kan het altijd nog op de smoes gooien dat ze misschien aan een nieuwe bril toe is. Weet Hoogervorst met een beetje mazzel nog wel hoe Gonny dat vergoed kan krijgen.

Co Rupsie | 24-10-06 | 18:18

koerbagh 24-10-06 @ 18:03

Maar is het dan democratisch om Mat Herben te laten kiezen? Als je vindt dat hij, omdat ie met voorkeursstemmen in de kamer is gekomen, een nieuw kamerlid mag aanwijzen, heeft ieder ander daar net zoveel recht op. Want dan zeg je: ik ga voorbij aan de partijlijsten, ik kijk alleen naar de gekozenen. Als ej dan voorbij gaat aan de partijlijsten, is het dus ook niet eerlijk als iemand van de partij die een kamerlid verliest, mag kiezen. Dan zou je eerder degene moeten laten kiezen die bij de vorige verkiezingen absoluut de meeste voorkeursstemmen had gekrege.

Ik ben zelf overigens wel voor het huidige systeem. Juist omdat er een mooie combinatie is tussen het partijenstelsel en persoonlijk mandaat.

Maaier | 24-10-06 | 18:16

Doet gonny ook aan de verkiezingen mee?

dave-h | 24-10-06 | 18:14

@daskapitalist 24-10-06 @ 18:09:
Dat is een goede optie. In elk geval consistent, helder en logisch. Er is ook wel een mengvorm tussen districtenstelsel en evenredige vertegenwoordiging denkbaar, mocht je het wenselijk vinden dat de 49% bij een uitslag 51-49 ook een stem in het parlement verdient, maar de Nederlandse grondwettelijke manier deugt niet. Maar de Nederlandse grondwet deugt sowieso amper.

koerbagh | 24-10-06 | 18:14

@padjakker deluxe 24-10-06 @ 18:08
aanziEt zelfs

padjakker deluxe | 24-10-06 | 18:09

@koerbagh 24-10-06 @ 18:06
als je een districtenstelsel invoert kun je gewoon een tussentijdse verkiezing houden. doen ze in de states ook.

daskapitalist | 24-10-06 | 18:09

Geniaal! Naja, het is duidelijk wel de manier om als tweederangs Tweede Kamer-lid bekendheid te krijgen...

Whoosh | 24-10-06 | 18:08

@duimdrop 24-10-06 @ 18:07
Eet smakelijk, en let op dat je je vrouw niet voor een hoed aanzit...

padjakker deluxe | 24-10-06 | 18:08

padjakker deluxe 24-10-06 @ 18:05

Ha, ha, ;) Ik heb een goeie smoes om er op tijd tussen uit te knijpen. Ik moet eten!

duimdrop | 24-10-06 | 18:07

Keutelaer 24-10-06 @ 18:01
Zagen alle vijftigjarige vrouwen er dan maar zo uit! Verder moet ze natuurlijk geen ambities hebben natuurlijk, maar gewoon braafjes thuiszitten. Dan wordt deze ellende voorkomen. Dat is altijd weer zo lastig uitleggen aan buitenlandse collegae...

Der Lehrer | 24-10-06 | 18:07

@Cupecoy 24-10-06 @ 17:43:
Als tijdens het spel blijkt dat de spelregels niet deugen, moet je dan eerst het spel uitspelen (zo ja, tot hoelang??) of subiet de regels veranderen? Ik zeg: onmiddellijk de regels veranderen.

koerbagh | 24-10-06 | 18:06

@duimdrop 24-10-06 @ 17:56
Wat mij betreft heb je ongelezen gelijk. Als je met een woord als prosopagnosie aankomt en ook nog weet wat het betekent dan moet je wel gelijk hebben...

padjakker deluxe | 24-10-06 | 18:05

duimdrop 24-10-06 @ 18:02

;-)
Kijk, dat is dan wel weer leuk

Pastoor Poncke | 24-10-06 | 18:04

duimdrop 24-10-06 @ 16:37

Daarbij schimp ik niet, ik meen wat ik hierover zeg...

Boeddhi | 24-10-06 | 18:04

Boeddhi 24-10-06 @ 18:01

Okee, sorrie, ik zal dimmen.

duimdrop | 24-10-06 | 18:03

@Maaier 24-10-06 @ 17:49:
Omdat een half miljoen mensen op Mat Herben hebben gestemd en juist niet op Wouter Bos. Mat Herben heeft dus een democratisch recht op een aantal zetels, maar de grondwet zegt: nee, die stemmen schuiven door naar de volgende op de lijst, ook als die persoon uit de partij is gezet. Dat is mijns inziens wettelijk bepaald kiezersbedrog; een a-democratische regeling.

koerbagh | 24-10-06 | 18:03

Pastoor Poncke 24-10-06 @ 17:55

Ja, ik had ook al begrepen dat de opleiding tot pastoor niet meer is wat hij geweest is.

duimdrop | 24-10-06 | 18:02

duimdrop 24-10-06 @ 16:37

Kom op, we zitten hier op GS. Weet je wat er hier over links allemaal geroepen wordt?

Boeddhi | 24-10-06 | 18:01

kijk. heb je democratie, dan krijgen je mensen zoals gonny. maar heus, ze is de slechtste nog niet. alsof die andere 149 kamerleden wel goed zijn.

daskapitalist | 24-10-06 | 18:00

Je kunt zeggen wat je wil maar ik vind haar toch een lekker wijf, dom en corrupt maar lekker!

Wheeler | 24-10-06 | 17:57

Wel twee jaar wachtgeld vangen, maar niet eens de moeite nemen om de namen van ministers van buiten te leren. Je hoeft anno 2006 werkelijk helemaal niets meer te kunnen om in de Kamer te komen, en gebrek aan fatsoen en moraal is ook geen bezwaar.

die hofstadtgruppe | 24-10-06 | 17:57

Cupecoy 24-10-06 @ 17:47
Verveel me ook wel eens, geen reden onzin uit te kramen... ;-)

Pastoor Poncke | 24-10-06 | 17:57

Vraagje.
Kan Hoogervorst als minister van volksgezondheid Gonny niet verplicht op laten nemen?
Of moeten dan weer iemand anders wachtgeld betalen...

da wizard | 24-10-06 | 17:57

Cupecoy 24-10-06 @ 17:47

Als ik het zo lees, heb jij net je eerste lesje in staatsinrichting gehad op het vmbo en vindt je jezelf nu al buitengewoon bijdehand. Onnozelaar.

duimdrop | 24-10-06 | 17:56

Deze grap wordt duur betaald: ik schat ongeveer zo'n 3000,= Euro per seconde....

Korrelig Oorsmeer | 24-10-06 | 17:55

duimdrop 24-10-06 @ 17:46

Heb het nu gelezen, ken de aandoening, heb psychologie gestudeerd. Begrijp moslim-connectie nog steeds niet.

Pastoor Poncke | 24-10-06 | 17:55

Gezien de wachtgeldregeling van Mw van Onderhuren, is dit wel een van de duurste stukjes humor die de nederlandse televisie rijk is.... das dan wel weer jammer....

MDA | 24-10-06 | 17:55

Dit is toch niet te filmen, dat mens spoort echt niet.
Waarschijnlijk echt hersenverweking door overvloedig haarlak gebruik.
Dat spul importeert ze natuurlijk uit Tsjernobyl.
Wel leuk dat ze vanalles blijft roepen en zich niet laat weerhouden door het hoongelach van de Kamerleden.

Clint!!! | 24-10-06 | 17:52

wat verdient dat nou? zo'n kamerlidmaatschapje? Wat een blamage.
Nu ben ik tegen beroepspolitici, maar ik ben ook tegen beroepsMONGEAULEN!

poepoeh | 24-10-06 | 17:50

Gaarne deze heks -wegjorissen- uit de kamer, en snel.

Lobo | 24-10-06 | 17:50

koerbagh 24-10-06 @ 17:35

Het is inderdaad krom, maar waarom zou dan Mat Herben mogen zeggen wie er in de kamer mag zitten en niet Wouter Bos of elk ander op voorkeursstemmen gekozen kamerlid?

Maaier | 24-10-06 | 17:49

gog goh, in tijden niet meer zo gelachen.

kaboeltje | 24-10-06 | 17:48

Wil iemand mij even wakker knijpen? *nog eens hard in ogen wrijft* *van bank af rolt* Omy.

..zapper | 24-10-06 | 17:48

@Pastoor Poncke 24-10-06 @ 17:41
Die kaalkopjes vervelen zich een beetje tijdens de herfstvakantie, volgende week mogen ze weer terug naar het vmbo.

Cupecoy | 24-10-06 | 17:47

Pastoor Poncke 24-10-06 @ 17:41

Als je even gelezen had waarop ik reageerde dan had je het misschien begrepen

duimdrop | 24-10-06 | 17:46

Gezien de wachtgeldregeling van Mw van Onderhuren, is dit wel een van de duurste stukjes humor die de nederlandse televisie rijk is.... das dan wel weer jammer....

MDA | 24-10-06 | 17:44

Ehhhh, wat kun je hier nog op zeggen? Ik ben niet sprakeloos maar er zijn niet genoeg ovetreffende trappen in de Nederlandse taal om hier iets op te zeggen. Dan maar een overtreffende trap in haar roze aarsje en hoppah de vleesverwerkende industrie in.

Lizart777 | 24-10-06 | 17:44

@koerbagh 24-10-06 @ 17:35
Regels verander je niet tijdens het spel.
Misschien zou het in de toekomst beter zijn als ieder parlementslid individueel gekozen kon worden.

Cupecoy | 24-10-06 | 17:43

duimdrop 24-10-06 @ 17:35

Hoe hier toch weer de moslims worden bijgesleept is mij een raadsel....
Jammer, geniet altijd erg van GS, maar dat krampachtig moslimpje bashen wordt een beetje vermoeiend.

Pastoor Poncke | 24-10-06 | 17:41

ach levert die twee jaar wachtgeld toch nog leuke beelden op :P

Klein | 24-10-06 | 17:39

Mijn dag is weer ok.

diepnek | 24-10-06 | 17:38

@Cupecoy 24-10-06 @ 17:29:
Bovenstaande @ 17:35 geldt ook voor jou dus.

koerbagh | 24-10-06 | 17:36

Achja, al die nikszeggende gezichten...
Ik kan het wel begrijpen.

Lucasje dus | 24-10-06 | 17:36

Dit is te bizar. Dat kreng moet zo snel mogelijk uit de kamert getrapt worden. Belachelijk, dat bestuurd ons land. Ook wel hilarisch.

Kale Karel | 24-10-06 | 17:36

Maaier 24-10-06 @ 17:07

Waarschijnlijk zal jij alles wat de mohammedanen niet in de kont kruipt en alles wat hen geen stroop om de mond mond smeert, schimpen noemen. Ik probeer altijd met argumenten te komen (maar ik zal ook wel eens de fout in gaan, ik ben onze lieve heer niet) en ik verkondig met trots de westerse idealen van vrijheid, wetenschap en individualisme tegenover hun stammencultuur en bijgeloof. En ik geef je op briefje: De mohammedanen die ik ken hebben heel wat meer begrip en waardering voor mij dan voor slijmballen en theedrinkers. Deze mensen verachten ze vanwege hun gebrek aan achtergrond en geestelijke verdieping.

duimdrop | 24-10-06 | 17:35

@Kees Maf 24-10-06 @ 17:28:
Ik weet hoe het werkt, maar de pricipiele vraag is: hebben die LPF stemmers op de LPF gestemd of op Gonny? Ze zit daar op het stemmenoverschot van Mat Herben en die heeft geen f*ck over die zetel te zeggen. Da's raar, even afgezien van de personen verder, die allebei raar zijn. Figuur X op de lijst haalt 300.000 stemmen, goed voor een zeteltje of 3-4, figuur Y op plaats 10 van de lijst amper 1000 en komt bij de verdeling van de niet in de kamer. Er valt eentje weg en figuur Y heeft recht op die zetel? Ik zou zeggen: figuur X heeft het democratisch mandaat laat hem maar zeggen wie er moet zitten.
Het is de rare spagaat van districtenstelsel/persoonlijke titel en everedige vertegenwoordiging in onze grondwet die er sinds Troelstra in zit die absoluut niet deugt.

koerbagh | 24-10-06 | 17:35

Gonny, ik hou van je!! :)

Aussie | 24-10-06 | 17:31

Staat het filmpje al youtube?

QStel | 24-10-06 | 17:30

Draaitafel Demagoog 24-10-06 @ 17:26
Inderdaad! Whodini was het ja! Het is voor mij al zo lang geleden!

MAXIMO | 24-10-06 | 17:29

@koerbagh 24-10-06 @ 17:22
Dat zie je dus fout, zij stond wel degelijk op de LPF lijst.
Weliswaar in eerste instantie niet hoog genoeg, maar door uitval is ze er dan toch gekomen.
En veest van pim 24-10-06 @ 17:18 heeft natuurlijk volkomen gelijk, zij vertegenwoordigt een representatief deel van de Nederlandse bevolking.

Cupecoy | 24-10-06 | 17:29

@koerbagh 24-10-06 @ 17:22
In zekere zin is Gonny wel verkozen, ze stond namelijk op een bijna verkiesbare plaats op de lijst van de LPF. Daar viel iemand weg, ze schoof één positie op en voilà, zeteltje voor GvO. Met dank dus aan alle malloten die ook de tweede keer op LPF hebben gestemd.

Kees Maf | 24-10-06 | 17:28

veest van pim 24-10-06 @ 17:18
Je bedoelt die 20 plus nog wat % die het kieshok zagen als een condoleance-register? Mij vertegenwoordigt ze echt niet hoor!

MAXIMO | 24-10-06 | 17:27

Kiezen of gekozen worden? That's the question.
Als iedereen op Bos stemt, komen tot eenieders verbazing toch allemaal allochtone intellectuela van de PVDA in de Kamer. Das toch raar? Kies je voor een persoon (en haar onhebbelijkheden) of heb je voor een partijprogram gekozen en neem je genoegen met elke halve zool die dat beleid uitdraagt?
---
In het geval van 'Dumped by Amsterdamned' Gonny - blind/dyslectisch/onderverhuurster/oplichterT/wachtgeldinnerT/pathalogisch leugenaar Van Oudenhallen, schrikt iedereen nu opeens wakker. Stemmen op het gezicht van een partij kan zomaar betekenen dat hele andere gezichten aan de macht komen.
---
De Nederlandse politiek is mede door deze onwetendheid van haar burgers nog nooit zo dichtbij de scenario-teksten van Jan Klaassen en Katrien gekomen. Dat kan lachwekkend zijn (en dat is het vaak ook), maar tegelijkertijd de grootste zorg waar Hoogervorst zich zou mee moeten bemoeien.
*doet gordijnen dicht en gooit Copote erin*

JudgeJuly | 24-10-06 | 17:27

Betaalt de kosten van een Israëlisch griepvaccin voor Gonny

Karel kwakbol | 24-10-06 | 17:27

@maximo .. je bedoeld Whodini .. maar blijkbaar tegenwoordig dus niet alleen meer 's nachts .. wat een doos !

Draaitafel Demagoog | 24-10-06 | 17:26

Maaier 24-10-06 @ 17:07

Je kan niet lezen, je snapt het niet, of allebei.

duimdrop | 24-10-06 | 17:25

@veest van pim 24-10-06 @ 17:18:
Daar hebben in NL de PvdA al voor, zoals in jouw Belgenland VlaamsBelang. Bovendien is Gonny niet verkozen, ze heeft dat zeteltje in de schoot geworpen gekregen, daar is verder niks democratisch aan.

koerbagh | 24-10-06 | 17:22

veest van pim 24-10-06 @ 17:18

Daar heb jij dan weer helemala gelijk in. Ze staat 'dicht bij de kiezer' en dat schijnt tegenwoordig heel erg goed te zijn..

Maaier | 24-10-06 | 17:20

De aanwezigheid van Gonny in de Kamer is een bewijs van het democratisch gehalte van de NL politiek, niet van het gebrek ervan. Wat Grunberg 'de emancipatie van de dommen' noemde. Gonny vertegenwoordigt, of ze dat nou wil of niet, een representatief deel van de NL bevolking.

veest van pim | 24-10-06 | 17:18

@Barry Slinger 24-10-06 @ 17:12:
Ah... zeg maar eens even hoe ik kan stemmen op de kandidaat voor de vacature voor Minister van Volksgezondheid dan? Ik heb ook een aantal kandidaten die ik graag zou zien op Justitie, Binnenlandse Zaken en Financien.
Enig idee hoe dat moet? Ik mag maar 1 keer 1 knopje induwen namelijk.

koerbagh | 24-10-06 | 17:18

Gonny--> bindend stemadvies van geenstijl

Kingeef1975 | 24-10-06 | 17:17

Barry Slinger 24-10-06 @ 17:12

Even nadenken: Ministers worden niet gekozen, die worden aangesteld door de Koning. Dus niemand heeft Hans Hoogervorst gekozen als minister. Hij zal wel in de Tweede Kamer gekozen zijn, bij een van de vele vorige verkiezingen.

Maaier | 24-10-06 | 17:16

"Ik wordt tegenwoordig herkend op straat na de invoering van de nieuwe zorgverzekeringswet" En ben er maar trots op, Hans...

Wel een goeie grap, je zou bijna denken dat ze em bedacht had om de reactie uit te lokken...

pwman | 24-10-06 | 17:16

Eerst Winny de Jong en nu van Oudenallen.
Je kunt van Pim Fortuin zeggen wat je wilt, maar de intergratie van de minder bedeelde medemens op hoog niveau heeft hij wel op weg geholpen...

da wizard | 24-10-06 | 17:16

@koerbagh 17:10
Ik herken NL niet meer...... da's pas erg.

Jane Doe | 24-10-06 | 17:13

koerbargh: Je lult stront met je "niemand heeft ze gekozen." Wel eens van verkiezingen gehoord? 22 november zijn ze er weer!

Barry Slinger | 24-10-06 | 17:12

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik Hoogervorst ook niet zou herkennen. Maar da's meer een kwestie van cognitieve dissonantie en selectieve waarneming dan oprechte domheid. Waarschijnlijk heeft Gonny onbedoeld met deze actie wel een goed te punt te pakken. Wie zijn al die knakkers in de regering? Opeens zijn ze er, maar niemand heeft ze gekozen, niemand kent ze en opeens zijn ze ministert... Het geldt natuurlijk voor Gonny zelf ook. Opeens was ze er en dan ook nog kamerlid zonder verkozen te zijn.
Is er zoms iets niet helemaal pluis met onze staatsinrichting?

koerbagh | 24-10-06 | 17:10

Domme doos.... waarneer zijn die kudtverkiezingen nou? Gelijk korte metten maken met die wachtgeld-regelaar

Tomahawk33 | 24-10-06 | 17:08

Gonnie scoort weer! Ze heeft haar wachtgeld nu al meer dan verdiend.

Dr. Faustus | 24-10-06 | 17:08

duimdrop 24-10-06 @ 16:37
"Omdat niet direct oordelen zou getuigen van je eigen niveau boeddhi. Schimpen op een ander is gemakkelijk zat en schimpen op een groep is gewoonweg dom."

mogen we die ook aanhalen als U moslims beschimpt? (zie ander topics)

Maaier | 24-10-06 | 17:07

Je zou bijna tolerantie voor Gonny op gaan brengen... maar, nee... toch maar niet.

Prikker | 24-10-06 | 17:05

Knap stukje vervreemding van Gonny

douche | 24-10-06 | 17:05

@Harige Bangmaker 24-10-06 @ 16:56
Gelukkig lijkt het erop dat Wilders een zetel krijgt...

Patrick Bateman | 24-10-06 | 17:04

Wat een tarut! Dumpen die handel!

Simplyrob | 24-10-06 | 17:02

Mmmmmmmmmmmmmmmm Gonny........

lecram | 24-10-06 | 17:00

Gonny wint die verkiezing '' Stijlloze van het Jaar'' nu met gemak.

Cupecoy | 24-10-06 | 17:00

Het is ware kunst om je van de domme te houden maar wanneer gaat die kunst over in ware domheid?
Gonny kastijdt zichzelf met haar shtick. Nu ja, pijn is fijn.
Kiezen we de lachers of degene die ons aan het lachen maakt? De uitkomst is gelijk: huilen zullen we vroeger of later.

Jane Doe | 24-10-06 | 16:57

Niet herkend worden is inderdaad een niet geringe deuk in het machtsgeile ego van Hoogervorst. Erg leuk !!

Heintje Davids | 24-10-06 | 16:57

Die Gonny is echt grappig.

jaco | 24-10-06 | 16:57

Toch wel jammer, dat die hele (voormalige) LPF-meuk gereduceerd wordt tot een (nog) nietszeggend(er) kleiner clubje kudtclowns.

Waar moeten we dan om gaan lachen?

Harige Bangmaker | 24-10-06 | 16:56

Hoogervorst.?? wie is dat dan?

jottum | 24-10-06 | 16:56

X41
Wat moet dat in goooooodesnaam voorstellen voor dialect ?
Nieuw fries voor asielzoekers ?Gofferse wannabee !!

Herr-Flick | 24-10-06 | 16:55

Die Hoogervorst is ook maar 118 cm groot. Die zie je dan ook wel gemakkelijk over het hoofd. En verder was het een mooi statement van haar om hem te laten merken dat ie eigenlijk geen fuck voorsteld als minister.

Anti-links | 24-10-06 | 16:53

Jongens, wat zijn jullie traag............. lachstuip is reeds lang over.

Bouwfraudeur | 24-10-06 | 16:52

Ze is niet alleen leesblind, maar ook mensenblind. Volgens herkent ze alleen geldbiljetten.

fotograaf | 24-10-06 | 16:51

filmpje? misschien op tweedekamer.nl (was in het vragenuurtje)

casablanca | 24-10-06 | 16:51

Krijgen we BEEEEEEEEEEELD?

private vices | 24-10-06 | 16:50

Het blijft een lachuh wijf

Pablo's ijscocar | 24-10-06 | 16:50

OMFG, domme kudt!

MDA | 24-10-06 | 16:50

kareljansen: met zoiets blijkt wel dat ze niets verdiend

anchorman | 24-10-06 | 16:49

filmpje iemand?

HongkongTfoeï | 24-10-06 | 16:47

Te veel haarverf tast de hersens aan. Kamervragen!!

briljant | 24-10-06 | 16:46

typisch..
maar geheel in de lijn der verwachting dat ze zo'n opmerking maakt
het maakt haar nog meer Gonny dan ze al is..

Scotty75 | 24-10-06 | 16:45

@thijs04 24-10-06 @ 16:32:
Wat doe je op geenstijl als je niet weet wat sarcasme is?

Bijs | 24-10-06 | 16:45

Jammer, ik zal haar missen na 22 november .... maar zo zie ja maar, iedereen kan minister worden .... daar moet je vooral NIKS voor kunnen. Gonny4president

COR Mauwen | 24-10-06 | 16:44

@jottum 24-10-06 @ 16:42
Doe es nie zo schreeuwen

Pastoor Poncke | 24-10-06 | 16:44

wat verdient ze per maand?

KarelJansen | 24-10-06 | 16:44

Gonny is gewoon kenmerkend voor de politiek anno 2006.
Erg triest allemaal..
Draaitafel Demagoog 24-10-06 @ 16:41
Maar volgens Whoudini was dat enkel 's nachts.

MAXIMO | 24-10-06 | 16:43

IQ van de gemiddelde 2e kamertemperatuur......

Turbo Ray | 24-10-06 | 16:43

Whahahaaaaaaaaaaaa, wat ik al maanden uitbraakte over Hoogervorst. En nu Gonny er ook nog eens bij. ik ga dood van genot, zowat.

Bries | 24-10-06 | 16:42

-edit: doe eens niet zo schreeuwen-

jottum | 24-10-06 | 16:42

de freaks come out ! ;)

Draaitafel Demagoog | 24-10-06 | 16:41

Entertainment waarde stijgt wel met ons Gonny.... ROFL

fat basstard | 24-10-06 | 16:41

@Chileen

om mensenkennis te hebben moet je ze wel herkennen natuurlijk.......

collapse | 24-10-06 | 16:40

Pin had het zo gewild.

Romanov | 24-10-06 | 16:40

Vogelbeest 24-10-06 @ 16:37

We????
Doe het lekker zelf.

duimdrop | 24-10-06 | 16:39

Het is ook erg moeilijk om 17(!) gezichten te onthouden waar je mee samenwerkt.
@ganzo: slechts 2000 Eypo

magnaatisch | 24-10-06 | 16:39

Hout nau een sop

Kabouter Pimpelmee | 24-10-06 | 16:38

Omdat niet direct oordelen zou getuigen van je eigen niveau boeddhi. Schimpen op een ander is gemakkelijk zat en schimpen op een groep is gewoonweg dom.

duimdrop | 24-10-06 | 16:37

hoeveel koste het ook alweer om een (onzinnige) kamervraag te beantwoorden?

ganzo | 24-10-06 | 16:37

Kunnen we haar wegens wanprestatie niet gewoon dat wachtgeld afpakken?

Vogelbeest | 24-10-06 | 16:37

tja een beetje dom

blijhoofd | 24-10-06 | 16:37

fillempie?!

béééh | 24-10-06 | 16:37

whahahahahahaha wat een flater zeg

reconquista | 24-10-06 | 16:36

@ vonkelwijn: Jammer genoeg is ze niet verkiesbaar!

BaSJK | 24-10-06 | 16:35

Hèhè, daar zijn we dan. Hoeven we er niet meer off-topic over te babbelen

Pastoor Poncke | 24-10-06 | 16:34

:') dit :') meen :') je :') niet :')

wat een dom mens zeg

De Linkse Lonsdaler | 24-10-06 | 16:34

Eerlijk is eerlijk, Gonny is gewoon aanwezig in de Tweede Kamer en doet gewoon haar werk als volksvertegenwoordiger zo goed en zo kwaad als dat voor Gonny mogelijk is. Dat is in ieder geval al meer dan je van kameraad Lazrak - voormalig lid van de Maoistische partij - kunt zeggen. Die is al in geen tijden in de Tweede Kamer gesignaleerd.

Tarak | 24-10-06 | 16:34

duimdrop 24-10-06 @ 16:29

Hoezo? Waarom verwijs je naar die link?

Boeddhi | 24-10-06 | 16:33

Die Gonny van Oudenallen moet zich schamen, maar iemand die nu nog denkt dat Els Borst minister van Volksgezondheid is heeft er ook weinig verstand van. Reageer dan niet!!

thijs04 | 24-10-06 | 16:32

Zolang we nog met het koningshuis opgescheept zit moeten we ook een Nationale Hofnar hebben, met een riante wachtgeldregeling uiteraard.

Zeurders | 24-10-06 | 16:32

pvda toch?

ganzo | 24-10-06 | 16:32

Die heeft echt d`r hersenen uitgescheten.

Gripzz | 24-10-06 | 16:32

als een paar ton reaguurders nou op die rare rooie stemmen hebben we de komende 4 jaar wat te lachen in de kamer. en moet zij tenminste werken voor dr wachtgeld. Bindend stemadvies!

vonkelwijn | 24-10-06 | 16:31

Wat leven we toch in een bananenrepubliek met opperhoofd Gonny voorop...

da wizard | 24-10-06 | 16:31

"Goet um te hooren deze niewz, tis tog schandadelijk dattie man niet het fatsoen heeft een nambortje te draagen."
.
Kunnen we Gonny-resistentie in die nieuwe griepprik inbouwen?
Volgens mij is 't mens/dinges besmettelijk.

X4I | 24-10-06 | 16:31

Net als je denkt, 'Ze kan toch niet gekker worden?!' rolt ze d'r keihard overheen... Wat een drol is het toch ook!

looprekje | 24-10-06 | 16:31

Misschien herkende ze hem niet in de schaapskleren.
Gonny cries WOLF.....

Jane Doe | 24-10-06 | 16:31

Valt niet mee on je harsens te gebruiken als amptenaer

pens | 24-10-06 | 16:31

Volgens mij is de enige manier om de tweede kamer wat op te schonen: met z'n allen collectief op Gonny stemmen. Zeker door deze aktie ben ik helemaal om! "Wie is U Eignelijk?? Reets! [D. Brouwers, met een klein beetje GvO invloeden].
Heeft ze de wedstrijd 'leukste hoedje van derde dinsdag in semptember' nou gewonnen trouwens?

OoO | 24-10-06 | 16:30

22 november GEENSTIJL STEMMEN OP GONNY? Lijkt me lache in Den Haag!

HJS | 24-10-06 | 16:30

Komt ie dan: "Hilarisch, op kosten van de belastingbetaler!" Hmm die lijfspreuk van Televaagabonnees ligt eigenlijk best lekker in de mond.

ZI | 24-10-06 | 16:30

maarre... laten we eerlijk zijn: sinds zij in de landelijke politiek is verschenen, is het parlementaire nieuws wel een STUK (?) lolliger geworden!

qboy | 24-10-06 | 16:29

achterlijke amoebe

ech wel | 24-10-06 | 16:29

ze had haar bril niet op volgens mij was ze straal bezopen.

radeloos | 24-10-06 | 16:28

Minister wie? Els Borst was toch van Volksgezondheid?

Bijs | 24-10-06 | 16:27

prosopagnosie

duimdrop | 24-10-06 | 16:26

Dat is nou het niveau van klein rechts...

Boeddhi | 24-10-06 | 16:26

Wie herkende ze niet? Nou.... ik ook niet hoor. Maar als ik met hem samen zou werken misschien wel.

Knul de Behanger | 24-10-06 | 16:25

Hebben we al beeld?

053 | 24-10-06 | 16:25

FIMPJUUUUUUUUUU!!!!!!!!

matjak | 24-10-06 | 16:25

... niet gekker wordt bewijst Gonny het tegendeel, wilde Betwetert eigenlijk zeggen.

Betwetert | 24-10-06 | 16:24

Leuk, op dat zorgstelsel na dan.

bad to the bone | 24-10-06 | 16:24

Gonny for president!!!!!!!!!!!!!!!1111

Grandmaster B. | 24-10-06 | 16:24

frontpage!

Romanov | 24-10-06 | 16:24

Meesterlijk!!!

Cabrónes | 24-10-06 | 16:24

Is ze verherverkiesbaar?

John McClane | 24-10-06 | 16:24

Gonny: als je denkt dat het

Betwetert | 24-10-06 | 16:23

Gonny wie??

druif | 24-10-06 | 16:23

Met jarenlang nietsdoen en genieten van bergen wachtgeld in het vooruitzicht, wil nog wel eens enige hersenverweking optreden.

verbeter de wereld, | 24-10-06 | 16:23

Hilarisch!

Multikuli | 24-10-06 | 16:23

het is toch een scheetje....

Contento-Limbo | 24-10-06 | 16:23

you go gurlllllll!

vuistneuqer | 24-10-06 | 16:22

Briljant :D

Jorgen | 24-10-06 | 16:22

ROFL..

ScHiZzi | 24-10-06 | 16:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken