Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het huwelijk. Wat is dat eigenlijk?

refovrouwtje.pngIn het kader van 'kennismaken met andere culturen' nemen we u nu even mee naar Harderwijk. Daar vond zaterdag de Kruispuntconferentie over huwelijk en gezinsvorming plaats, bedoeld voor jonge stellen die zich willen voorbereiden op het huwelijk en wat meer over de achtergronden van dit instituut willen weten. Maarliefst vijftien koppels kwamen opdraven, waarvan één het avondje zelfs cadeau had gekregen van hun ouders. Kan het romantischer? Nee dus. En als je dan ook nog leest wat spreekstalmeester dominee W. Pieters zoal te zeggen had zijn de opvliegende vlindertjes en blijmoedige harpmuziek helemaal niet meer te onderdrukken. Oh, wat een waar godsgeschenk is het huwelijk toch! Meneer Pieters, kom er maar in. "De man is het hoofd, de vrouw is het hart. De man is wel het hoofd van de vrouw maar niet haar baas. Hij is wel beslissingsbevoegd, maar hij mag niet tiranniek optreden. De vrouw is een hulp van de man die zonder vrouw hulpeloos is. De man moet zijn vrouw liefhebben, zoals Christus de gemeente heeft liefgehad. Als de man zich zo wil geven aan de vrouw, is onderdanig zijn niet zo moeilijk.” U begrijpt dat de zin om te trouwen na dit verhaal groter was dan ooit daar in Harderwijk. Zie die onderdanige vrouwtjes toch eens verwachtingsvol glimlachen! Nog even geduld dames...

Reaguursels

Inloggen

Horzel | 15-12-09 | 13:10 Kweenie, vooroordelen maken je doorgaans niet scherper. Als je die lui hoort praten over meisjes uit de stad. Te grappig gewoon. Sommigen denken dat die allemaal elke week een morning after pil halen, op zijn minst bi-schierig zijn en allemaal naar de klote gaan. Is allemaal angst voor het onbekende, want zo vaak komen ze niet buiten dat dorp.

Ohja | 15-12-09 | 22:07

Hoe langer de rok, hoe natter het hok.

Wim Cock | 15-12-09 | 19:34

Maar we zijn wel allemaal gelijken van elkaar.

swiffert | 15-12-09 | 18:58

Het programma Take me out RTL5 is ook iets typisch Nederlands voor het niet-gelovige gedeelte, van deze tijd, anno 2009. De tegenhanger van al het bovenstaande. Ik schat wel dat 70/80 % van die meiden laagopgeleid is in dat programma. En 1 van de leukste, Ymke, met fantastisch doordacht commentaar, met argumenten, uitgerekend zo iemand stopt ermee.

Horzel | 15-12-09 | 13:15

Prachtig die Biblebelt - en ideale schoonzoontypes!
Maar hier in 010 is er een chronisch tekort aan redelijk normale, leuke, vrijgezelle vrouwtjesdierexemplaren die een bijdrage willen leveren aan het voortbestaan van de menselijke soort. En wat een mallotige, promiscue types kom je tegen in het uitgaansleven.
Ben ik nou de enige die dat allemaal zo scherp ziet in de typisch Nederlandse samenleving?

Horzel | 15-12-09 | 13:10

Ja, die Christus, dat was ook zo'n doodgoeie vent.

Popiejopie79 | 15-12-09 | 12:15

Allemaal leuk en aardig lopen blaten dat ze vrouwen onderdrukken maar op ieder schip is een kapitein nodig. Dat geld ook in een bedrijf en ook in een huwelijk. Als je er niet uit komt samen moet er 1 iemand zijn die de beslissing neemt. Diegene heeft dan wel de verantwoording de belangen te behartigen van de andere partij.

@ breedtevrees | 15-12-09 | 08:39
Ja dat lees je verkeerd. Christus gaf zijn leven op om de gemeente te redden. Met die passie en inzet moet de man zijn vrouw liefhebben als hij als haar hoofd gezien wordt (zowel door zijn vrouw als door hemzelf).

M'n vrouw en ik hebben ook afgesproken dat ik de eindbeslissingen neem (en er alles aan zal doen om haar gelukkig te maken). Betekend niet dat zij monddood is. Denk eigenlijk dat zij vaker haar zin krijgt als ik (weet het eigenlijk wel zeker).

Wilhelmus Hendrikus | 15-12-09 | 10:34

breedtevrees | 15-12-09 | 08:39 Mjah, dat vroeg ik me ook af. Jezus zijn enige recht in de gemeente was het aanrecht? Die jongen moet het ook zwaar gehad hebben.

Ohja | 15-12-09 | 09:00

"De man moet zijn vrouw liefhebben, zoals Christus de gemeente heeft liefgehad."

Hé, zedgt onze christenfuhrer nou dat Jezus flink in het rond neukte? Mannen, vrouwen en kinderen? of lees ik dat dan weer verkeerd?

breedtevrees | 15-12-09 | 08:39

@ j.fietsbel | 15-12-09 | 01:00
Mee eensch.
Zag gisteren in dwdd een zogenoemde jakhals(in) de Christenen in Staphorst weer eensch belachelijk maken.
Dit zie je de "kuch" progressieve pvda omroep vara nou nooit eens doen bij de mohammedanen, integendeel.

wachtmeester de bruy | 15-12-09 | 06:27

1 zou ik doen, 1 misschien en bij de rest blijft je leuter klemzitten bij het terugtrekken vrees ik

borderlijntje | 15-12-09 | 02:40

Voor veel reaguurders is dat best wel iets geks, zo'n vrouw die "onderdanig" is naar blanke mannen (nota bene type Balkenende). De bejaarde hotelhoeren en minderjarige breezersletten die voor de gemiddelde reaguurder overblijven, zijn namelijk alleen maar onderdanig naar allochtone mannen.

Godward | 15-12-09 | 01:19

Eigenlijk vind ik dat die dominee gewoon een punt heeft, scheelt een hoop echtscheidingen. Ook ik ken christelijke mensen. Over het algemeen harde werkers, gelukkig en ze gaan goed om met de centen. Door de christelijke cultuur af te zeiken geef je de Islam inderdaad meer ruimte. GS niet meer doen dus. We mochten met zijn allen stiekem willen dat we een onderdanige vrouw hadden.
Tegenwoordig komen ze net iets te veel op voor zichzelf en; heb ik een papa dag een poets dag en een je mag ook wel eens koken dag. " denkt met plezier terug aan die goede oude tijd. " Was echt niet zoveel mis mee....

j.fietsbel | 15-12-09 | 01:00

Waar hebben jullie die foto vandaan? Meer ongefotoshopt gristelijk naakt aub.

Von Münchhausen | 14-12-09 | 23:46

Ik zou wel wat leuke pr0n kunnen plempen,maar doe het niet..
We zitten wel in vreemde tijden zeg,door het gristendom de rug toe te keren lijkt het alsof we de islam ruimte geven.En we zitten strondtdiep in de echtscheidingen,losgeslagen pubers en bijdehand vrouwvolk.
Alles draait om uiterlijk.De blanke man wordt een slappe metrosexueel.
Blanke vrouwen worden aanbeden.Wereldwijd.
Hoe vaak zie je nog een bloedmooie meid met een normale kerel ?
We geven ze in principe gewoon weg.Wat dat betreft heeft het gristendom wel iets,meer kans,meer prijs..'voor de normale man.
Nog bizarder is dat sommige vrouwen/meisjes het niet bepaald erg vinden om te doen wat hun man ze opdraagt.
Ach jah,misschien lukt het ooit nog om het atheisme vorm te geven. *zucht*

de grote Anti | 14-12-09 | 22:32

AiiGth cHiimeiids,, wiillen jUlliiee d0ek0ees mAkenn,,?

Slechts één eigenaar gehad! Zo goed as nieuw!

Ik voorspel mogelijkheden in de adult-entertainment industrie.

Saaseend | 14-12-09 | 22:05

Het klinkt allemaal als flauwekul maar er zit wel een commitment in die jonge mensen. Die gaan echt voor elkaar. Dat ze ook iets als een god daarbij bedenken zie ik als kultoer. Wel vervelend dat ze die doctrine ook weer doorgeven aan kinderen.

Ome Gijs | 14-12-09 | 21:52

die christenen zijn net zo link als die islaam zooi

vrouw in de keuken en alles wat afwijkt op de brandstapel

alex.66 | 14-12-09 | 21:40

Lach maar, terwijl zij later intens gelukkig elke zondag met gebogen hoofd ter kerke gaan gevolgd door een schare kinderen, liggen jullie in bed na te denken over wel of niet een echtscheiding.

FrankVeer | 14-12-09 | 21:29

Sexy plaatje bij het artikel: McLovin, van welke pr0n site is die?

cugel | 14-12-09 | 18:59

@ndy | 14-12-09 | 18:07

Opslaan en vergroten.

natte krant | 14-12-09 | 18:57

Gezus Gristus, een lekker submissief dametje, niks mee..
maar als het zo moet, yuk

ach, jij.. | 14-12-09 | 18:54

Brrrr.

natte krant | 14-12-09 | 18:48

*zijn vrouw naar Hardewijk voor opvoedingscursus doet*

Word er zo moe van.. | 14-12-09 | 18:39

graag een link naar high res topic-picture.

I-m-nd | 14-12-09 | 18:07

Zo verkeerd vind ik het eigenlijk niet. Het standpunt dateert nog uit de tijd dat mensen in hun relatie minder vrijblijvend met elkaar omgingen, denk ik. Als je daar een poosje bij stil staat heeft het verhaal ook best goede kanten. Ben trouwens best benieuwd naar het aantal boe-roepers dat zometeen weer door hun vrouw worden geterroriseerd. Je komt ze steeds vaker tegen: mannen met een grote bek, totdat je ze in combinatie met hun vrouw ziet. Grappig en vooral zielig tegelijk.

jekalemoeder.nl | 14-12-09 | 17:53

Wat zijn ze lelijk he

pollodepiemel | 14-12-09 | 17:22

Reuze dikke tieten !!!

bob de boarder | 14-12-09 | 16:42

Die met dat paarse shirt in het midden heeft reuze dikke tieten.
Heeft vast een groot hart.

de kudtkrantenjongen | 14-12-09 | 16:22

Nou, we hebben het PvdA bashen en het grefo's bashen voor vandaag alweer gehad. Nu alleen nog een reclamepraatje voor de PVV en een anti-Islam topic en geenstijl heeft haar dag weer compleet. Wanneer komen er godverdoemme weer eens fatsoenlijke berichten op geenstijl. Blijven ze nou echt iedere dag dezelfde melkkoeien uitmelken?

nnimrodii | 14-12-09 | 16:19

Harderwijk!? Da's toch dat dorp waar ze het met dolfijnen doen!? Verknipte gasten! Mooi dorp voor zo'n dominee...

Viezevoozert | 14-12-09 | 16:04

Nog even en ze kunnen zich bij de Islam aansluiten !

Muggenzifter | 14-12-09 | 12:32

Grefo's zijn makkelijk tot de Islam te bekeren.

P.C.M. Baas1309 | 14-12-09 | 16:02

Als die vrouwtjes in Harderwijk er iets beter uit hadden gezien was ik best bereid geweest om op verzoek de verlicht despoot uit te hangen. Niets zo erg als nee zeggen tegen een masochiste die je vraagt om haar te slaan.

Anders nog? | 14-12-09 | 15:40


Drs.. Gelul | 14-12-09 | 15:15

Tja, wat doe jij eraan? Aan zowel het gezeik van de imams als aan dit?

Waaligator | 14-12-09 | 15:22

Lachen om masochristenen die het zichzelf onnodig moeilijk maken, +1.

McNulty | 14-12-09 | 15:20

en maar zeiken op imams en hun benepen gezeik. Dit is idd veel beter.

Drs.. Gelul | 14-12-09 | 15:15

Er zitten nog wel één à twee chica's bij die er redelijk normaal uit LIJKEN te zien, of ligt dat aan de scherpte can de foto?

roeinerd | 14-12-09 | 15:11

Leuk zo'n foto. Je ziet direct dat ze allemaal direct of indirect familie van elkaar zijn.

havertje | 14-12-09 | 15:07

Waarom is dit belangrijk?

Da was ik nie... | 14-12-09 | 14:57

Ik denk dat ik maar een paar ekstra gristenchicas erbij neem - lekker onderdanig, en als ze beginnen te mopperen zeg ik gewoon dat het zo in de schrift staat.
Alleen maar voordelen - dikke tetten, geen broers die eerwraak willen, low self esteem, en als ze dan de Heere zien (zeg maar voorkant, midden van het goddelijke lichaam van acac) dan gaan ze vanzelf op de knietjes.

Zo gek nog niet dat gristenDOM.

acac | 14-12-09 | 14:50

ohmijngod... Wat een muffe hoofden weer.. Ik dacht toch dat ik er zo onderhand niet meer naar hoefde te kijken maar ze overvallen je op de meest onverwachte momenten van sillyness...:[

Russkoja.zjopa | 14-12-09 | 14:38

Fleauxe | 14-12-09 | 13:20
Nee maar wel dezelfde overgrootouders.

King Kermis | 14-12-09 | 14:36

Sorry hoor maar ze zijn echt allemaal erg lelijk...

BakRodeKool | 14-12-09 | 14:27

andorra | 14-12-09 | 14:21 LOL

Ohja | 14-12-09 | 14:23

Ohja | 14-12-09 | 14:19
.
(haalt tegeltje snel van de muur)

andorra | 14-12-09 | 14:21

andorra | 14-12-09 | 14:13 Als je dan niet hoeft te werken en alles... Gewoon een rondje met die stofzuiger door het huis en dan lekker wat leuks gaan doen tot manlief thuiskomt. Klinkt niet eens zo verkeerd.

Ohja | 14-12-09 | 14:19

btw Mutsaers, nog proficiat met je PC Hooftprijs.

Conan de Rabarber | 14-12-09 | 14:17

waar zitten die Tina en Lou eigenlijk?

Zuitschuip | 14-12-09 | 14:13

whoppah | 14-12-09 | 12:31 "Volblaffen, eten koken, huis schoon houden en bek houden"
.
Heb zelf die tekst op een tegeltje hangen bij mij in de plee...

andorra | 14-12-09 | 14:13

Wat een groenezeepgezichten zeg. bah
religie maakt lelijk.

Remington.223 | 14-12-09 | 14:11

Huwelijk is voor deze mensen: sex en dus ook voortplanten. Ik hoop van harte dat het praatje van dezen en genen hen heeft ontmoedigd voort te pla... te trouwen.

Flowers | 14-12-09 | 14:08

Integrevenge | 14-12-09 | 13:49 Als je niet alles zelf kunt is het ook niet handig om alleen te blijven. Die angst is niet per definitie ongegrond. En onderdanig zijn is niet altijd iets wat mensen tegen hun zin doen. Sommige mensen voelen zich juist op hun best in zo'n rol.

Ohja | 14-12-09 | 13:54

Oerkoendoe | 14-12-09 | 13:47
Maar de Q-koorts blijft je bespaard ;)

MiaWallace | 14-12-09 | 13:49

Nee hoor onderdanig zijn en tegen je zin in dingen doen is helemaal niet slecht voor je hoor. En dat gezwel dat je daardoor ontwikkeld ook niet hoor. En anders geneest God je wel. Geloof mij nou maar. HET STAAT GESCHREVEN!

Wat een krampachtige manier om je angst om alleen te zijn te verbergen.

Integrevenge | 14-12-09 | 13:49

Die gaan hier blijkbaar voor Kwantiteit boven Kwaliteit... Het haalt tezamen nog niet eens Mooie Vrouw 0.5
En dat terwijl ze zo populair zijn op Amazing Grace... Met zulke dames zijn er al snel Graces te vinden die meer Amazing zijn..

Von Staufenberg | 14-12-09 | 13:48

Dus als in de Here bent, dan heb je een vrouw die trouw is, en altijd klaar staat en ligt om met je te neuken. En. .. .. naar horen zeggen hier, een beest in bed is als het licht uit gaat.
En ik zit hier achter een beeldscherm. Ook leuk.

Oerkoendoe | 14-12-09 | 13:47

Ik heb zo het idee dat Het Geloof door mannen is uitgevonden.
Tjezus, van planeet komen zij joh.

plaklul | 14-12-09 | 13:47

Wel inventief, een groepsfoto in het invalidentoilet.

Brutus Grootbek | 14-12-09 | 13:45

Ik heb niets tegen op dit soort relatieconcepten. Zolang mensen maar vrij zijn om er wel of niet voor te kiezen en dat is zo, dus is er geen probleem. Voorwaarde lijkt me dat een man dan wel inderdaad de intelligentste van de 2 moet zijn. Dat gaat niet voor alle stellen op. Als ik getrouwd zou zijn met iemand waarvan ik geloof dat die beter in staat is bepaalde beslissingen te nemen dan zou ik ook willen dat hij die beslissingen neemt. Aan de andere kant... als ik ergens aantoonbaar meer vanaf weet, lijkt het me handiger dat ik beslissingen op desbetreffend vlak zelf neem. Verdeling naar kennis- en kunde in plaats van geslacht. Ik kan me best wel voorstellen dat er vrouwen zijn die voor zo'n relatie kiezen (alleen, of je je beslissingen wilt laten nemen door iemand die nog nooit buiten zijn dorp geweest is, eigenlijk nergens verstand van heeft, maar door middel van de bijbel toch beslissingsbevoegdheid claimt... beetje een dom idee).
-
Volgens mij wil het ook niet zeggen dat je minder bent als je duidelijke afspraken maakt over wie wat doet. Als het voor iedereen beter werkt op die manier, dan is dat zo. En als de vrouw minder dan de helft binnenbrengt dan de man, dan vind ik het alleen maar logisch dat die ook zorgtaken op zich neemt (is het andersom dan vraag ik me af of je zo'n rolverdeling moet aangaan alleen maar omdat hij wel staand kan pissen, het hebben van een lul is niet een relevante vaardigheid voor beslissingsbevoegdheid, lijkt me).

Ohja | 14-12-09 | 13:44

Z.I.E.K., dames en heren, ziek.

En-el Hak | 14-12-09 | 13:42

Jarenlang roepen dat mannen nergens (meer) voor nodig zijn, dáár heeft de maatschappij pas wat aan... Refo's hebben op dit punt gewoon gelijk. Alleen al omdat de maatschappij "technisch" stukloopt op de juridische wirwar van moderne samenlevingsvormen...

Omdat vrouwen wordt aangeleerd niet naar mannen te luisteren (dat noemen ze "onafhankelijkheid") kan Links ze vergiftigen met idioterie als door de mens veroorzaakte klimaatverandering...

En scheidingen/de gestegen arbeidsparticipatie van vrouwen waren de motoren achter de bubble op de huizenmarkt, enz enz...

AgentKrol | 14-12-09 | 13:41

Zoals verwacht allemaal niet neuqbaar.

Bezorgde vader | 14-12-09 | 13:39

Fleauxe | 14-12-09 | 13:27
Had je gelezen wat ik schreef? Hoe paren hun zaken zelf regelen is niet echt mijn business (tenzij die partner van henk een pracht van een blauw oog en van die nare plekken op haar arm heeft, wellicht). Overigens vind ik het wel een vreemde houding, als partner wil je toch op zijn minst wel ongeveer weten hoe of wat? Daar zou ik in een goede bui wel eens naar kunnen gaan vissen ja. Als zij dan zegt dat meneer pastoor zegt dat het zo goed is, dan weet ik wel weer genoeg. Dan zal ik ongetwijfeld niet zo reageren als ik dat hier doe. Om te beginnen verwacht ik hier wat dikkere huiden wat kritiek betreft. En dat soort mensen ken ik nou eenmaal niet en geconfronteerd met een onbekende gastvrouwe op een verjaardag, past toch een ander gedrag dan tijdens het tegelen op GS, dacht ik zo.

Niettemin, van buitenaf opgelegde standaarden voor het huwelijk, helemaal gebaseerd op achterhaalde dogma's... Nee. Zelfs al klinkt het vriendelijk, gebalanceerd en hulpvaardig, in de kern bespeur ik rotting.

Achterdocht | 14-12-09 | 13:39

@websenior | 14-12-09 | 13:35 ik heb ook een relatie met een christelijk meisje gehad. Ik ben het helemaal met u eens: keurig nette mensen. Daarna ben ik getrouwd met een engels telefoonboek, nou dat was pas geil zeg!

Bakschuif | 14-12-09 | 13:38

Als ik zo naar die foto kijk dan denk ik dat het elfde gebod luidt: Gij zult geen contactlenzen dragen opdat de Here uw God de bril niet voor niets heeft geschapen.

Hetze Haatstra | 14-12-09 | 13:38

Hé, met die blonde rechtsonder heb ik 4 weken terug nog liggen te "spelen" in bed. Was inderdaad of het voor haar de "laatste" keer was ... Ging héél aardig hoor! Zal nog eens contact met haar opnemen.

ErEs | 14-12-09 | 13:37

Bakschuif | 14-12-09 | 13:31
Met 90-60-90 gaat dat niet lukken! Het was die dag echt zonsverduistering trouwens.

Terpetijnzeikert | 14-12-09 | 13:36

MiaWallace | 14-12-09 | 13:30
Ja ook lekker geil vooral ter hoogte van je kruis

jaap1423 | 14-12-09 | 13:35

Overigens, ik heb zelf een relatie met een gristelijk meisje gehad. Geen kwaad woord erover. Al dat gelul hier over inteelt en onderdanigheid, het zijn gewoon nette mensen.

websenior | 14-12-09 | 13:35

Bakschuif | 14-12-09 | 13:31
LOL

basset hound | 14-12-09 | 13:34

Poe hee, wat een inteelt koppies.

Lord_Crapsalot | 14-12-09 | 13:34

@Terpetijnzeikert | 14-12-09 | 13:29 ... de zonsverduistering was in aantocht ...
Stond ze voor het raam?
*denkt aan doorzonwoning en griezelt*

Bakschuif | 14-12-09 | 13:31

Ik las dit : „Het is belangrijk om bewust bezig te zijn met de voorbereiding op het huwelijk en gewezen te worden op dingen, waaraan je eerder niet gedacht hebt.”

Wat is dat voor iets belachelijks? Het enige waar je aan moet denken is "laat ik mij tijdens de huwelijksnacht eerst pijpen of pak ik haar meteen in die natte la?"

basset hound | 14-12-09 | 13:31

Waarom is de foto trouwens in de toiletruimte genomen?
SODEP | 14-12-09 | 12:30

Het zijn christenfundi's dus na de foto zal er met gesloten deuren wel wat kinky's gedaan zijn. Groep-golden-shower-sex ofzo

MR2 | 14-12-09 | 13:31

jaap1423 | 14-12-09 | 13:27
Aaachhh... lopen de andere dames over je heen?

MiaWallace | 14-12-09 | 13:30

@ojédiaré | 14-12-09 | 13:24
"Ik vind het wel passen dat de gereformeerde man eens in de week zijn echtgenote vol in het gelaat pompt. "
In de Poliozone is slokslobberen alleen toegestaan als het stiekum gebeurt.
(dat geldt voor nagenoeg alles omdat het woord 'verbod' ze in de bek bestorven ligt)
En idd: ... daar begint het probleem.

Bakschuif | 14-12-09 | 13:30

Het was 11-08-1999, de zonsverduistering was in aantocht en ik stapte in het huwelijksbootje. De inkt was nog niet droog. Lees ik met grote koeienletters "JE LEVEN IS VOORBIJ!" in mijn trouwboekje. Toen wist ik het, ik ben genaaid!

Terpetijnzeikert | 14-12-09 | 13:29

@Achterdocht | 14-12-09 | 13:24: Lees nou toch wat de beste man adviseert. Als jij op een verjaardag zit en de vrouw des huizes zegt "ik bemoei me niet met die zaken, dat doet Henk altijd", steek je dan ook dit lange verhaal over gelijkheid en vrouwenrechten af?

Fleauxe | 14-12-09 | 13:27

Ja lekker geil vrouwen die hun plaats weten

jaap1423 | 14-12-09 | 13:27

Fleauxe | 14-12-09 | 13:08
De balans maakt me niet uit, het gaat mij om het vreemde principe dat een der beide partners per definitie de grotere (of enige) beslissingsbevoegdheid zou moeten hebben. Voor welke sekse dat dan ook geldt (nog afgezien van de kolder dat een huwelijk alleen tussen en man en een vrouw zou kunnen) Dat mensen die keuze onderling wel maken, dat is helemaal hun eigen zaak. Hoezo zou dat aan ieder paar opgelegd moeten worden vanuit een of andere vermeende autoriteit. Advies aan trouwende paren zou best nuttig kunnen zijn, maar waarom weer vanuit die oude principes (man boven vrouw) en op basis van welke autoriteit in 's hemelsnaam?

Achterdocht | 14-12-09 | 13:24

Ik vind het wel passen dat de gereformeerde man eens in de week zijn echtgenote vol in het gelaat pompt.
Ik vind dat alle afspraakjes die gelovigen onderling maken wel door de beugel kunnen. (jij naar de hel/ jij niet, enzovoorts) Zolang ze de rest van de maatschappij daar maar niet bij betrekken. En daar begint het probleem..

ojédiaré | 14-12-09 | 13:24

Running inteelt test... analysing data... conferming data with picture added... results coming in... 99,999% match!!!

Ricolááá | 14-12-09 | 13:24

VerenigdeNederlanden | 14-12-09 | 13:21
Tja, ik denk dat we met Cramer sowieso al onherstelbaar achter staan.

MiaWallace | 14-12-09 | 13:23

Ik zie niet wat hier vrouwenonderdrukking aan is. Er staat toch duidelijk dat de man niet tiranniek mag optreden. Daarnaast redeneren mannen vanuit ratio en vrouwen vanuit emotie dus dat hoofd-versus-hart-principe klopt ook wel. Mannen en vrouwen zijn verschillend, geen van beide is echter minderwaardig aan de ander.

Dit zijn allemaal grondbeginselen uit de Christelijke traditie die voor de eerste helft van de jaren 60 breed maatschappelijk gedragen werd. Een overgroot deel van de mensen die toen in het huwelijksbootje stapten zijn vandaag de dag nog steeds gelukkig getrouwd. De houdbaarheidsdatum van een huwelijk tegenwoordig (dus zonder duidelijke rolverdeling) is aanzienlijk korter.

Politieke correctheid is niet zaligmakend.

Rechtsspraak | 14-12-09 | 13:23

Geile bedoeling daar..

Baaz | 14-12-09 | 13:23

MiaWallace | 14-12-09 | 13:17

Dat is dan wel weer waar. Ik heb ook nooit gezegd dat mannen per definitie wel genoeg intellect en ratio hebben. Bij vrouwen zijn deze eigenschappen echter op een enkele uitzondering na sowieso afwezig. Bovendien is het bij mannen over het algemeen toch iets minder erg. Een simpele vergelijking van de vrouwen en mannen in het huidige kabinet zegt bijvoorbeeld al genoeg.

VerenigdeNederlanden | 14-12-09 | 13:21

Op de planeet Zuup, in het hiervoormaals, was dat ooit anders.
Niks geen hoofd en hart gezever. De originele tekst in het Zuups luidde aldus: "De man is lid, de vrouw is gleuf. De man stopt het in de vrouw maar is niet haar baas. Hij is wel beklimmingsbevoegd, maar hij mag niet op haar treden. De vrouw bedient de gulp van de man die zonder vrouw gulploos is. De man moet zijn vrouw kezen, zoals Leen de hele gemeente heeft verneukt. Als de man wil overgeven van zijn vrouw, is onderkotsen niet zo moeilijk.”
(uit het grote boek Ikea, vers 5 t/m 7: wild neuken op de schommelstoel)
Voorwaar ik zeg u: religie is van alle tijden en alle planeten! Verheugt u!
Leen zij geprezen!
Zijn microfoon worde geheiligd,
zijn optredens kome, in Ahoy en in Carré.
Proost!!
*reli boek dichtslaat en stoel gaat kopen*

Bakschuif | 14-12-09 | 13:20

@King Kermis | 14-12-09 | 13:18: Niet iedereen heeft hetzelfde verleden...

Fleauxe | 14-12-09 | 13:20

Kijk mensen dit is nou een nederlands christelijk inteeltvolk.

King Kermis | 14-12-09 | 13:18

Het huwelijk. Wat is dat eigenlijk?
.
Welnu, @Mutsaerts, het huwelijk in algemene zin is als sinds de klassieke oudheid (matrimonium, cum aut sine manu) een wettelijk geregelde, formele en sociaal geaccepteerde samenlevingsvorm, die in de regel door de gehuwden zelf als onderliggend fundament wordt gezien van hun (seksuele) relatie, het gezin en de familieverbanden die door het huwelijk zijn ontstaan. Hoewel niet voor iedereen de meest voor de hand liggende wettelijk geregelde samenlevingsvorm, ziet Bertus niet in wat je er verder op tegen zou kunnen hebben. Vrijheid, blijheid; leven en laten leven...

Bertus Betonsloper | 14-12-09 | 13:17

@Canarie:
Dat is zeker fijn. Het is alleen een beetje jammer dat ik het zelf niet geloof.

Voorheen Dr. Faustus | 14-12-09 | 13:17

VerenigdeNederlanden | 14-12-09 | 13:15
Maar toch ook vol met incapabele mannen?

MiaWallace | 14-12-09 | 13:17

MiaWallace | 14-12-09 | 13:14

Omdat het daar vol zit met totaal incapabele vrouwen...

VerenigdeNederlanden | 14-12-09 | 13:15

Ik had eens een buurmeisje, van dezelfde orde. Kon je gewoon pakken. Hoefde je niet te vragen!!

womannicer | 14-12-09 | 13:15

+1 voor die Dominee. Mooi gezegd. Is niets vrouwenonderdrukkends aan. Heeft meneer ook nog gezegd dat veel mensen het huwelijk consumeren als ware het een broodje kroket? Ik zeg: "Tot de dood ons scheidt." (is ook veel goedkoper)

Leiphuizen | 14-12-09 | 13:15

@NoMinister | 14-12-09 | 13:08: Ja, slijmen werkt. Waarvan akte ;-)
Laten we het vooral niet hebben over slaan of verwonden. Dat mag NIET! Wie dat doet is niet goed bezig. Net zoals de man evenmin de vrouw mag dwingen tot handelingen, die indruisen tegen haar geloof in dat wat goed en slecht is. Vergeet daarbij niet dat Christelijke stellen in de kerk trouwen -man EN vrouw, jawel- juist om die voorwaarden te waarborgen onder het aangezicht van... Je zou dat onderdrukking kunnen noemen, dat kan. Maar het is wel heul erg vergezocht.

Fleauxe | 14-12-09 | 13:14

De manier waarop we de emancipatie gestalte hebben gegeven is het begin van het einde van ons Westers samenlevingsmodel. Nuf said.

van Moetes | 14-12-09 | 13:14

VerenigdeNederlanden | 14-12-09 | 13:11
Wat bedoel je met "Daarom is de rechtspraak en de politiek ook zo deerniswekkend"?

MiaWallace | 14-12-09 | 13:14

@Voorheen Dr. Faustus | 14-12-09 | 13:08
En als ik het zo begrijp heeft u die wijsheid wel.
Lijkt me fijn om religie te begrijpen.
Dan moet je wel verlicht zijn.

Canarie | 14-12-09 | 13:12

Beetje hypocriet. Als ze daar bij Geenstijl zouden denken dat vrouwen intellectueel, rationeel en creatief waren dan zaten er wel een paar op de redactie. De intellectuele vruchten van vrouwen zijn nou eenmaal dusdanig rot of afwezig dat vrouwen ongeschikt zijn voor elke positie waar rationele beslissingen worden genomen. Daarom is de rechtspraak en de politiek ook zo deerniswekkend. Dat gristenen ook totaal achterlijk zijn is natuurlijk weer iets heel anders...

VerenigdeNederlanden | 14-12-09 | 13:11

@Achterdocht | 14-12-09 | 13:03: Je beziet het slechts van de kant van de vrouw, alsof de man geen plichten heeft die waarborgen dat de gemaakte afspraken niet resulteren in tirannie. Die nuance wordt telkens vergeten. Er staat tevens bij te lezen, dat de man zonder de vrouw hulpeloos is. Als jij dat ziet als een voorwaarde binnen een dictatoriaal huwelijk, dan zal dat zo zijn. Of het de realiteit recht doet waag ik te betwijfelen. E

Fleauxe | 14-12-09 | 13:08

@Canarie: Maar begrijpen doe je ze niet.

Voorheen Dr. Faustus | 14-12-09 | 13:08

Fleauxe | 14-12-09 | 12:37

En zolang de repressailles niet fysiek dodelijk of verwondend zijn, is je rechtspositie als bij ieder ander. Typisch een vrijwillig verhaal dit. Niets mis mee.

Maar ja, het geeft indirect wel aan waarom (zelfbenoemde!) 'Christenen' zo tolerant zijn tegenover sommige andere standpunten (= juridisch vaag genoeg?). Want niet iedereen is zo scherp als jij (en soms ik, heel soms, dat moet gezegd).

NoMinister | 14-12-09 | 13:08

@Voorheen Dr. Faustus | 14-12-09 | 13:01
Nee.
Ik geloof niet in sprookjes.
Maar ik weet er wel iets van.

Canarie | 14-12-09 | 13:07

Achterdocht | 14-12-09 | 13:03
neem typelessen!

Achterdocht | 14-12-09 | 13:05

Als het huwelijk echt zo heilig zou zijn, waarom is God zelve dan altijd vrijgezel gebleven?

Voorheen Dr. Faustus | 14-12-09 | 13:05

Wat als je dan als man je gristenfundi fraulein opdraagt om ongehoorzaam te zijn?

Trekbeest | 14-12-09 | 13:04

Het moslim huwelijk is nog beter geregeld. Dat snappen ze dan weer wel....

Getson | 14-12-09 | 13:03

Het is een keuze. Als een vrouw besluit tot die achterlijkheid toe te treden, en te geloven in profeten, priesters en proleten, swah.
Maar niet rond je zestigste komen zeiken dat je geen leuk leven hebt gehad met zo'n gereformeerde klepzeiker. Afgesproken koeiekudt?

ojédiaré | 14-12-09 | 13:03

Fleauxe | 14-12-09 | 12:48
Bedrijven zijn geen mensen, dus dat schiet voor mij niet op. Wanneer twee mensen een verbinding aan gaan, blijven ze twee mensen. Hoe ze zaken gezamenlijk tegomet treden, mogen ze wat mij betreft vooral zelf uitmaken, inclusief met wie ze eigenlijk verder gaan. Een principe uitdragen dat een van deze twee mensen ten alle tijden zou moeten berusten in de beslissingen van de ander, dat is voor mij een eis van onderdanigheid aan de berustende persoon. Ik vind die eis niet deugen. Dat ik de born ook nog eens bijzonder wantrouw zal niet bijdragen aan mijn objectiviteit misschien, maar niettemin, het principe komt op mij als onrechtvaardig en slecht voor een gezonde relatie over.

Achterdocht | 14-12-09 | 13:03

Het huwelijk is vooral een onnatuurlijke aangelegenheid en komt hoofdzakelijk voort uit de vrouwelijke behoefte tot relaties. Ik pleeg het huwelijk een legale wederzijdse verkrachting te noemen. Dit natuurlijk los van het feit dat 99% van de huwelijken voortkomt uit haar vraag “wat doe jij voor je werk” en daarmee is het dus een teken van gebrek aan ZIJN eigenwaarde. Ik bedoel vrouwen in je leven toelaten omdat ze kicken op (willen profiteren van) je financiële prestaties is wat mij betreft gelijk aan chronisch hoerenlopen...
Maargoed, terug naar de topic, 50% van de huwelijke strand voortijdig…
Oh oh oh oh oh wat worden we daaaaaaar happy van. Trouwens, die foto ga ik uitvergroten voor in de kelder. Denk dat de ratten en ander ongedierte wel weg blijven nu…

Burnt | 14-12-09 | 13:01

@Canarie:
God is mens geworden in Jezus. Hij is zowel Vader, Zoon als Geest. Dit is misschien wel het belangrijkste dogma van de Kerk. Bent u überhaupt wel een Christen?

Voorheen Dr. Faustus | 14-12-09 | 13:01

Dus: mannen hebben geen hart en vrouwen geen hoofd, is dat het?

computerlove | 14-12-09 | 13:00

Die lieve mensen lijken allemaal op elkaar. Volgens mij is de een de dochter van de ander, die een neef is van de moeder van de zoon van de nicht die met de achterneef van de oom zijn opa die andere heeft gebaard, en dat op tantes verjaardag.

ZDEV | 14-12-09 | 13:00

Ik zou ze doen. Allemaal. Gewoon om te laten zien hoe het moet.

Stijlicoon | 14-12-09 | 13:00

Wie de rok past, trekt hem af.

dogbitedog | 14-12-09 | 13:00

Dur(al)ex | 14-12-09 | 12:58
Mooie profielfoto op je hyves :P

MiaWallace | 14-12-09 | 13:00

wat een nette mensen.

computerlove | 14-12-09 | 12:59

Het is onze eigen schuld dat vrouwen ongehoorzaam zijn..
.. dat krijg je er nou van als je maar 1 rib wilt geven.

Canarie | 14-12-09 | 12:58

grote regelneger | 14-12-09 | 12:54
Hé grote; wat leuk.

Jaap de Paap | 14-12-09 | 12:58

De foto is gemaakt in een abattoir? En tevens valt het op dat bijna alle dames een snor hebben. Is dat Harderwijks?

Klukkluk | 14-12-09 | 12:58

Heeft die domidroplul nog dezelfde achternaam als ondergetekende ook.... *sterft van schaamte*

Dur(al)ex | 14-12-09 | 12:58

Als je er zo uitziet als die gristenfrauen, moet je uberhaupt blij zijn dat er een man is die jouw dikke pens wil verdedigen....

MiaWallace | 14-12-09 | 12:57

Nlz® | 14-12-09 | 12:40
Heb je wel eens ribstof proberen op te rollen?

OoO | 14-12-09 | 12:57

Je moet een vrouw nooit tegenspreken. Dat doet ze zelf wel.

Cazi | 14-12-09 | 12:56

Dus dat is nou die hoeksteen van de samenleving waar Balkenende en Rouvoet het over hebben... hmm.. God voor ons allen en ieder voor zich!

pwman | 14-12-09 | 12:56

@Mr. Bator | 14-12-09 | 12:52: Vrij vertaald staat daar: "Wie mij volgt, maar niet breekt met zijn vader en moeder en vrouw en kinderen en broers en zusters, ja zelfs met zijn eigen leven, kan niet mijn leerling zijn."
Dat heet metaforisch taalgebruik en is voor 'anderen' wel te begrijpen. Lees het hoofdstuk nog even verder, wellicht begrijp je het dan beter.

Fleauxe | 14-12-09 | 12:56

En GOD zag dat het goed was.
Trouwens die wijven moeten niet zo zeiken maar gewoon luisteren.
Zo heeft GOD het bedoeld.

veel vaak en vet | 14-12-09 | 12:55

Ach, wij denken het, zij zeggen het......

grote regelneger | 14-12-09 | 12:54

Ik vind dat die dominee hele goede denkbeelden heeft.

websenior | 14-12-09 | 12:54

och man wat een grefo zooitje.
generaties incest straalt je tegemoet.

nenny | 14-12-09 | 12:54

kinky omgeving, het plaatselijke slachthuis

hetluis | 14-12-09 | 12:53

De onderdanige meisjes serverT is niet meer bereikbaar..........

amazar | 14-12-09 | 12:52

Over bijbelse normen en waarden gesproken.
Die liefhebbende christus schijnt volgens Lukas 14:26 gezegd te hebben:
"Wie zijn vader, moeder en vrouw..... niet haat, kan niet mijn volgeling zijn."

Mr. Bator | 14-12-09 | 12:52

Valt nog mee die foto, geen rokken tot aan de enkels en opgeknot haar, ken ze veel erger dan dit.
Dit zijn gewoon refo-light's.

woefdrammer | 14-12-09 | 12:51

Brr. Hoe kan het dat vrouwen hier zoveel mooier zijn dan daar?

Requiescat in pace | 14-12-09 | 12:50

Grefo-servert rookt..... ook geen spiegeltje?

OxyMoroon | 14-12-09 | 12:50

Wat kan ik toch moe worden van dat "geloof"....

bandit | 14-12-09 | 12:50

D'r heb r 1 een broek aan: achterste rij, derde wief van links, met die snor. Verbrand de heks!!!

DavidC | 14-12-09 | 12:49

@Achterdocht | 14-12-09 | 12:41: Onderdanigheid is gehoorzaamheid zonder wederkerigheid in het huwelijk. Dat staat de heren en dames gelovigen niet voor ogen, wel hebben ze afgesproken dat de man de gezamenlijke beslissingen neemt. Als binnen een onderneming twee evenzo grote partijen fuseren en het ene bedrijf levert de woordvoerder. Wordt de ander dan automatisch onderdrukt? Volgens mij niet.
@Superior Bastard | 14-12-09 | 12:43: Ach, wat heet nog verdacht te zijn in deze 'gekke' tijden. ;

Fleauxe | 14-12-09 | 12:48

Vriendelijke mensen op de foto. Bovendien gepaste kleding. Beetje degelijk, maar toch. Die rokjes maken het weer goed.

Wijnand Duyvendak | 14-12-09 | 12:48

broodje frikandel | 14-12-09 | 12:41
Cursus is inderdaad verplicht. over de inhoud hoop ik nog eens een keer wat te kunnen melden.

Kaas 82+ | 14-12-09 | 12:46

Nlz® | 14-12-09 | 12:40
de rok is eerder omhoog, dan de broek naar beneden

honkslag | 14-12-09 | 12:46

gehoord op een bruiloft in de buurt van Zetten:
tegen haar:
"neemt gij tot man, en belooft u hem te dienen en te gehoorzamen"
tegen hem:
"neemt gij tot huisvrouw"

honkslag | 14-12-09 | 12:44

@ 60CX
Geef jou genoeg tijd en je fantaseert er een complete orgie bij. Waar het hoofd van vol is....

Rrwin | 14-12-09 | 12:43

@Fleauxe
Jouw relitivisme begint opvallende vormen aan te nemen.

Superior Bastard | 14-12-09 | 12:43

@Voorheen Dr. Faustus | 14-12-09 | 12:39
Misschien moet je het verschil tussen God en Jezus even opzoeken.

Canarie | 14-12-09 | 12:42

@canarie
Dat zijn meestal wel de ergsten, ze missen vaak klasse en opvoeding.

controle | 14-12-09 | 12:41

In het katholieke land kunnen ze er ook wat van. Als je aangeeft te willen trouwen, moet je eerst bij meneer pastoor op cursus(d.w.z. als die pastoor van de oude stempel is). Als je dat niet wil bestaat de kans dat er geen kerkelijk huwelijk word toegestaan.

broodje frikandel | 14-12-09 | 12:41

Mijn hond luistert altijd naar me, lacht bij alles, vindt alles goed en is nog enthousiast ook als ie mij ziet. Er gaat niets boven een retriever.

websenior | 14-12-09 | 12:41

Er wordt nergens om onderdanigheid verzocht, slechts om berusting in het oordeel van de man.Fleauxe | 14-12-09 | 12:37
Muts hep wa mij betreft nie geleik tot ik er zelf over na gedacht heb, maar dit zinnetje...

Berusting in het oordeel van de man? Nou toch op zeg. Dat is toch gewoon Newsspeak voor diezelfde onderdanigheid? Het is al erg genoeg dat er wereldwijd wordt ingetrapt, ga je het ook nog lopen verdedigen. Nee toch?

Achterdocht | 14-12-09 | 12:41

Wel goed voor de 'easy access', die rokkies.

Nlz® | 14-12-09 | 12:40

controle | 14-12-09 | 12:36
Idd, maar bij deze vrouwen krijg je ook nog eens gratis toezicht van de dominee en de hele ouderenraad er bij kado, das pas gezellig, als die allemaal meekijken bij het copuleren.

60CX | 14-12-09 | 12:40

Off topic:
ING stort via oud-directeur Verkoren geld in partijkas PvdA en krijgt later royale staatssteun van Bos. Toeval of voorspelbaar?

Zeddegeizot | 14-12-09 | 12:39

Harderwijk, hebben ze daar vorige week niet een zendeling opgegeten...?

Air van Boven Dorens | 14-12-09 | 12:39

Het bashen van christenen lijkt hier af en toe op het religieuse af. Kom op ongelovigen, laat zien dat de wereld met jullie beschaafder af is in plaats van iedereen de tiefus en wat niet meer te wensen.

Rrwin | 14-12-09 | 12:39

@Canarie: Beantwoordt u mijn vraag dan eens, als u kunt.

Voorheen Dr. Faustus | 14-12-09 | 12:39

@ Atlantis-95 | 14-12-09 | 12:28
Wel geneuqt?

@ 00:00:01 | 14-12-09 | 12:38

Welkom in 2010 !

De Ware Vrijheid | 14-12-09 | 12:38

@controle | 14-12-09 | 12:36
Want alleen in de stad heb je sletten!!!
..

Canarie | 14-12-09 | 12:38

Mutsaerts, heb je wel gelezen wat er staat?
-
Er wordt nergens om onderdanigheid verzocht, slechts om berusting in het oordeel van de man. Een thema dat niet ziet op de lichamelijke integriteit dan wel op besluiten die slechts door een individu genomen kunnen worden. Wat daar nu zo bijzonder of schokkend aan is zou ik niet weten. Wat ik wel weet is dat er binnen christelijke kringen meer respect bestaat voor de vrouw, dan binnen dat van de Tokkies (he kudt, ga es bier hale). De individualisten (Komt man bij de dokter. Oh kudt, vrouwtje kanker, dag vrouwtje. Sterph maar lekker dood, ik ga wijven jagen")
De Islamieten "jai niej lausteren, mijn acht andere frau ies maken je doot")
En dan beginnen over vijftien, jawel, 15 gezinnen die om advies vragen aan de dominee.
Man man man, Mutsaerts. Is het dat je van Hoxha te horen krijgt "ook over de kerk, anders zijn we te openlijk tegen de Islam" of wat? En alle SBS6 kijkende idioten alhier natuurlijk weer in de rij "ja, Muts hep geleik".
Grrrrrrrr.....

Fleauxe | 14-12-09 | 12:37

Nee want vrouwen zijn altijd harstikke leuk, flikker toch op, groot gedeelte zijn pure manipulateurs om hun eigen zin te krijgen. Ik denk dat je met deze vrouwen minder gezeik hebt dan met die sletten (niet alle vrouwen bedoeld, er zitten ook leuke tussen) uit de stad.

controle | 14-12-09 | 12:36

Jezes! Steriliseren dat spul!~
*bleaghhhh*

interneppert | 14-12-09 | 12:35

Ik had trouwens meer de indruk dat de feauteau op refdag van een gezinsvervangend (dikketongen)tehuis kwam, ze kijken stuk voor stuk een ietwat zwakbegaafd, als ik me neutraal uitdruk.

KaiserSoza | 14-12-09 | 12:34

krijg de indruk, dat de refdag-serverT nu al rookt. en dat terwijl, dat toch zo slecht is veur de gezondheid.

baba4oog | 14-12-09 | 12:34

Die mevrouw met die grote borsten linksboven mag mijn onderdanige refo vrouwtje wel worden. FF trouwen in Las Vegas?

60CX | 14-12-09 | 12:34

Beter dan al die vrouwen die in de werkpauze van het uitzendbureau marlboro light roken en ieder weekend zich volledig debiel gedragen in een willekeurige pauperdiscotheek...

ranza dit ranza dat | 14-12-09 | 12:34

Het is makkelijk roepen dat christenfundi's en moslimfundi's even erg zijn, maar ik heb minder moeite met 15 theemutsen in een rok (zoals op die foto) dan 15 moslima's in een zwarte tent met een gaatje voor de ogen. Het eerste vind ik bespottelijk, het tweede vind ik eng.

ymmv | 14-12-09 | 12:33

@Voorheen Dr. Faustus | 14-12-09 | 12:25
U snapt er zelf helemaal geen reedt van, he.

Canarie | 14-12-09 | 12:33

Fanatiek ggristelijk, fanatiek moslim, fanatiek joods ... het maakt allemaal geen reet uit.
Religie maakt meer kapot dan je lief is.

James Lastig | 14-12-09 | 12:32

Nog even en ze kunnen zich bij de Islam aansluiten !

Muggenzifter | 14-12-09 | 12:32

@Superior Bastard | 14-12-09 | 12:29
U wilt vandaag nog in het peedeeef-je?
Met "gezinteelt" verdient u het wel overigens.

Canarie | 14-12-09 | 12:31

Niks mis mee met die Herstelde Hervormde Gereformeerde Gristelijke lui.
Ik zie verschil niet met die Islamietische Extremistiche Conservatieve lui.

Volblaffen, eten koken, huis schoon houden en bek houden.

Zo intregratie is gelukt....

whoppah | 14-12-09 | 12:31

Ik vind het best redelijk tot zin drie. Daarna wordt het een beetje onzinnig. Vrouwen die voor zichzelf nadenken, dat kan natuurlijk ook niet. Voor je het weet willen ze minister worden en zie wat daar van komt...

VerenigdeNederlanden | 14-12-09 | 12:31

Superior Bastard | 14-12-09 | 12:29
Tnx en hebbes.

Jaap de Paap | 14-12-09 | 12:30

Volgens mij staat de RefDag server te roken. Of anders gezegd: hij is juist gestopt met roken...

PuistenZuiger | 14-12-09 | 12:30

"... zoals Christus de gemeente heeft liefgehad"...

Uh... uit welke gemeente komt gristus dan?
Liefgehad, nu niet meer dan?

Vragen, vragen.. vragen....

Frappant | 14-12-09 | 12:30

Ik zou er geen één doen, al kreeg ik er een bos hout voor de deur bij.

OoO | 14-12-09 | 12:30

Waarom is de foto trouwens in de toiletruimte genomen?

SODEP | 14-12-09 | 12:30

lelijk en triest ofniet (wat ik overigens niet vind ) dit zijn wel de mensen die het in de maatschappij ver schoppen.....

ranza dit ranza dat | 14-12-09 | 12:30

Canarie | 14-12-09 | 12:26
*gniffel*

der maupmeister | 14-12-09 | 12:30

hfakker | 14-12-09 | 12:23
Onmogelijk. Lees de reaguurselen er eens op na: het geluk straalt er bij allen vanaf.

Jaap de Paap | 14-12-09 | 12:29

zit wel wat bij voor me
lekker maagdje prikken
beter dan bitter ballen

vidamax | 14-12-09 | 12:29

@ opklikfoto.
Gezinteelt.

Superior Bastard | 14-12-09 | 12:29

Lul maar, ze zien er vrij happy uit.

Rrwin | 14-12-09 | 12:28

Sommige christenen staan niet eens zover van moslims af.

Hanz Ziezo | 14-12-09 | 12:28

@ pica: goed, keuze gemaakt al. Uiterst links en uiterst rechts - helemaal geschikt.

Jaap de Paap | 14-12-09 | 12:28

@hfakker
Ik heb een keer een afspraakje gehad met een christelijke dame (Harderwijk). Ik ben drie maal gevraagd om te liegen op moment we bekenden van haar tegen kwamen en zelf had ze ook al een leugen. Ik heb geen tweede afspraakje gedaan. Ik heb het niet zo op met liegen.

Atlantis-95 | 14-12-09 | 12:28

Ben zelf in het buitenland getrouwd, hoorde laatst weer eens de zinnen die destijds door de rechter zijn uitgesproken. Viel me toen plotseling op dat hij duidelijk verschillende 'voorwaarden' voor mij cq mijn vrouw had. Zij moet oa loyaal zijn, mij trouw blijven en voor mij zorgen, ik moet enkel van haar houden 'in sickness and in health' en in goede en slechte tijden.

truckdriver01 | 14-12-09 | 12:27

ongelofelijk zeg... wat een figuren daar op de foto...
Hopelijk gaan die mensen op de bible-belt iets verlicht worden de komende decennia daar.
Wat is dit intriest zeg...

berryberry | 14-12-09 | 12:26

TEAB: volledige Winkler Prins Encyclopedie wegens overcompleet.
Zij weet toch alles beter.

Canarie | 14-12-09 | 12:26

kolonel klootoog | 14-12-09 | 12:19
Ik zit ook net te denken om toch maar weer eens naar de kerk te gaan.

Jaap de Paap | 14-12-09 | 12:26

Kan iemand dat vrouwtje, staand in het midden met overhemd en brede riem, even vertellen dat ze pot is? Dank u.

SODEP | 14-12-09 | 12:26

Lekker makkelijk weer, übersofte christenpuppies belachelijk te maken.
Doe eens een foto van moslimstellen die net van een conferentie komen over het inzetten van kinderen bij aanslagen. Durf eens!

peppievankokkie | 14-12-09 | 12:26

Als het huwelijk zo heilig is, waarom is God zelve dan een buitenechtelijk kind?

Voorheen Dr. Faustus | 14-12-09 | 12:25

Sow, dat is een knappe verzameling saaie tutmutsen zeg. Snap dat ze onderdanig zijn, ik zou van zo`n graftak ook geen tegenspraak dulden. Maja mijn din is dan ook gewoon een ware attractie voor het oog.

der maupmeister | 14-12-09 | 12:25

Deze religie in Nederland waarbij vrouwen achtergesteld worden vinden wij als land al lang heel normaal. Sterker nog, we gunnen ze zelfs politieke invloed.
En die vrouwen accepteren het ook nog, da's het trieste, onder dwang van de in hun sprookje beschreven rampspoed.

Bos Hout | 14-12-09 | 12:24

Ik voel nog steeds voor het gezegde:"Koud in de mond, heet in de kont".. Uber geyle ondeugdjes die er wel pap van lusten, daar in Harderwijk!

KaiserSoza | 14-12-09 | 12:23

En vermenigvuldigt u, opdat uw kroost dienstbaar moge zijn als koorknapen.

Pingu | 14-12-09 | 12:23

Straks zijn die lui gelukkiger met hun beleving dan GS-ers , wat dan?

hfakker | 14-12-09 | 12:23

Tja...

Stiften | 14-12-09 | 12:22

Ik probeer mijn vrouw al járen duidelijk te maken dat ze wat gehoorzamer moet zijn, maar ze acht me daarin niet beslissingsbevoegd. Anyhow: toont maar weer 's aan dat de Islam niet de enige religie is die vrouwen onderdrukt.

PeterZzz | 14-12-09 | 12:22

Geen tenen?

Guurt | 14-12-09 | 12:22

@Mutsaerts
Dus jij wilt beweren dat de vrouw het hoofd is en de man het hart?
In Tokkiebuurten wel, ja, maar niet in Harderwijk.

tipo | 14-12-09 | 12:22

jech!

Schultenbrauert | 14-12-09 | 12:22

*mogen

youri-81 | 14-12-09 | 12:22

Wat een hondslelijke kansloze mannen en vrouwen.
Walgelijk dit...

Linda1644 | 14-12-09 | 12:22

Ik kan me niet herinneren dat dhr. J. Christus dit ergens in het NT heeft gezegd. Maar goed, onderdanige lekkere wijven mogen zich melden, contactgegevens zijn bekend bij de redactie.

SODEP | 14-12-09 | 12:21

Zweep erover!

plaspop | 14-12-09 | 12:21

vrouwen mogelijk kennelijk geen broek dragen?

youri-81 | 14-12-09 | 12:21

Pak het trouwboekje er eens bij uit sommige van die gelovige streken (zeeland) daar staat dit ook letterlijk in. Ik ben helaas totaal niet verbaasd hierover. Wel toen ik dit als belofte hoorde bij een huwlijk.

SonjaD | 14-12-09 | 12:21

Die fokkin link naar de onderdanige vrouwtjes doet het niet :-(

Jax | 14-12-09 | 12:21

En toch. Als je per ongeluk Sex and the City wel eens gezien heb denk je dat dat weer te veel doorgeslagen is naar de andere kant. De gulden middenweg maar he...

Tiscali | 14-12-09 | 12:21

Gadver. Ben toch blij dat ik atheïst ben.

PuistenZuiger | 14-12-09 | 12:20

@kolonel klootoog | 14-12-09 | 12:19

... kijk eerst nog eens goed naar de foto...?

MausSaster | 14-12-09 | 12:20

Uit het trouwboekje van mijn ouders:

"De vrouw is hare man gehoorzaamheid, de man zijne vrouw bescherming verschuldigd."

Ja, dat waren nog eens tijden.

van Moetes | 14-12-09 | 12:20

ik zou ze doen

misti | 14-12-09 | 12:20

Onderdanige vrouwtjes?

*drafje*

Waarrrr?!

kolonel klootoog | 14-12-09 | 12:19

blech, lijken wel gristenkoppen...

* doet gauw zijn hostie terug in t mandje *

grote_jongen | 14-12-09 | 12:19

is die foto in soort grote gezamenlijke plee gemaakt met die witte tegels? Sfeervol hoor.

jan-lul-de-behanger | 14-12-09 | 12:19

Niet echt veel lak en smaak aan die dames. Maar dat is algemeen met dergelijke dames. Volledig conservatief gekleed en gekapt.

Atlantis-95 | 14-12-09 | 12:18

Ik zou zeggen, neuk een walrus uit Dolfinarium. Mits je die al thuis op de bank hebt zitten.

Koenz0r | 14-12-09 | 12:17

WOOOO
lekkere wijven

MausSaster | 14-12-09 | 12:17

Christus ter paard, het lijkt wel de islam daar zeg!!

Rick200SX | 14-12-09 | 12:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken